Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Fotof*ck Friday, Dramsterdam Editie

Betuttelcampagne in verloren stad schreeuwt om historische herschrijving

Wij van de GeenStijl behandelen graag iedereen gelijk en dat betekent dat niemand gevrijwaard is van een beetje spot. Want lachen, is gezond. En als we al deze ernstig kijkende koppies op Amsterdramse propagandaposters zien, met hun witte bordjes met bloedserieuze betuttelteksten er op. Sja, dan begint het Adobe Photoshop️©™® icoontje meteen te bouncen in onze dock. Voor de Ongeletterde Boeren onder u: dat is Mac-speak voor 'Zin om te fotof*cken', en dat gevoel kent u wel. Wij hebben er ééntje ingekopt (sorry Pete, ouwe studiemakker), de rest mag je zelf doen. Bronmateriaal in dit topic, inspiratie in dit postmoderne kerkboekje, kunststukjes mogen op de mail naar redactie@geenstijl.nl. Als ze door de racismecheck meligheidstoets komen, zullen we een kleine expositie voor het vrije woord inrichten in het Stamcafé binnenkort. Gentlemen, dames ook, start your software...
FONT: Het font is trouwens VLNL Berlagebrug, google, berlagebrug en ttf doen de rest.

Vakjury: Slecht Voorbeeld

Vakjury: Goed Voorbeeld

Reaguursels

Inloggen

Jammel. Mag dus niet. Toch vond ik de tekst op het bord van die uit de kast gekomen Chinees echt leuk.

Willibald von Klúúúk | 11-07-20 | 15:43

Durf jij nog een blanke hetero man te zijn, of moet ik de laatste zijn?

echtpaul | 11-07-20 | 13:45

Dame 2 van " Vieze pot " wenst zelf niet uit te spreken welke specifieke groep haar in het half nederlands voor vieze pot uitmaakt, want dat vind ze stimatiserend.

....... en daarom is dit totaal zinloosss !!

Ervaringsdeskundige | 11-07-20 | 13:39

Zie je ook een normale blanke man of zie je een racist?

Drs. Paco P. | 11-07-20 | 13:33

Wanneer staan jullie op tegen de zondvloed van zwarte criminaliteit of wanneer komen jullie eens van je luie uitvreters reet en ga je werken of als het zo slecht is pleur je lekker op naar je eigen walhalla?

Dirty-Harry44 | 11-07-20 | 11:28

Man met bord in Sinterklaasoptocht: "Hee, is dat niet Akwasi?"

Sneerpoets | 11-07-20 | 10:58

Waarom zou ik bij die Aziatisch-ogende man (oei.. kan ook een menstruerend mens zijn..) een keuze moeten maken? Is er iets mis met toeristen? Ansterdammers? Aziaten? Ik zie een persoon met een bord die krampachtig probeert mensen te laten geloven dat ze racist zijn. Hij doet maar, maar kan beter wat nuttigs doen.

Sneerpoets | 11-07-20 | 10:55

Vind jij 020 ook zo'n hypocriete deugplek?

Cepalislam500mg | 11-07-20 | 10:48

Vind jij akwasie ook zo'n lul?

Cepalislam500mg | 11-07-20 | 10:47

Denk jij dat ik een waardeloos oud vrouwtje ben of mag ik mijn tasje houden?

McSnor | 11-07-20 | 10:39

Denk jij dat ik een katholiek varken ben of zie je mij als mens?

McSnor | 11-07-20 | 10:37

Wat doet Amsterdam met culturen waar racisme verweven is in de religie?

jaap932057795966 | 11-07-20 | 10:30

Enige wat ik hieromtrent nog kan uitbrengen is, zucht.

Gaat het niet dan? | 11-07-20 | 09:01

Misschien een idee om de borden met teksten ook in, laat ik eens wat noemen, arabisch oid, te maken. Oh wacht dat zou wel weer stigmatiserend zijn zeker...

DrachiR | 11-07-20 | 08:06

Komen er ook borden om de racisme en discriminatie te bestrijden tav blanke Nederlanders dtv de woke en identiteitspolitiek ? Of zijn deze vogelvrij verklaard in Amsterdamned ?

Huub12 | 11-07-20 | 06:59

Als je allerlei, te veel van elkaar verschillende, rassen, culturen en religies geforceerd bij elkaar brengt krijg je automatisch racisme.
Is blijkbaar de aard van het beestje (alle soorten beestjes).
Het bestaat al sinds mensenheugenis.
En dan denkt Grootwaanzin met posters en indoctrinatie er even een eind aan te maken.

Kijkeensaan | 11-07-20 | 00:16 | 2

Hoe is het met zijn Big Brotherschermen? Staan ze er al of zijn ze alweer vernield?

5611 | 11-07-20 | 07:49

Inderdaad, gaat niet lukken.

Winstpakker | 11-07-20 | 08:26

JIJ.. JIJ.. en nog eens JIJ.... vroeger was dat ........ U..!

grapjasz | 10-07-20 | 23:42 | 2

je zegt het maar!

Beste_Landgenoten | 11-07-20 | 00:59

Nee dat is in België zo

echtpaul | 11-07-20 | 13:45

Als je onderscheid maakt op politieke kleur, ben je dan ook een racist?
-
Ik ben namelijk nogal tegen de partij van Groot-Wassink en Klaver...
-
Trouwens; die Groot-Wassink is in Doetinchem opgegroeid. Import-Amsterdammer, dus.

bisbisbis | 10-07-20 | 23:37

Interessant, Amsterdam kiest om racisme aan te pakken, maar geen woord over bijvoorbeeld de mocro-maffia en het grote aantal schietincidenten en vergismoorden in Damsko? De permanente bewaking van Joodse scholen en instellingen?
Zijn er geen andere prioriteiten, of is dit gewoon goedkoop scoren...?
Racisme zit tussen de oren, en knappe jongen (m/v) die daar met een gratuite postercampagne daar enige verandering in kan brengen.
Een geschiedenisboek over slavernij, al weer 150 jaar geleden afgeschaft ook niet, stel je voor dat daar in staat dat wij de zwarte slaven kochten van zwarte handelaren. Slaaf gemaakt, en door wie eigenlijk? Gruwelijk, maar volstrekt wettelijk toegestaan.
Nee, in Amsterdam zijn werkelijk alle culturen wel heel welkom, vooral intolerant! Fijn, een Molotov cocktail door een winkelruit van een vermeend gulenist, intercultureel geweld uit Turkije. Leuk om in een winkel te staan en dat er achter je rug om ‘Maricon!’ wordt gemompeld.
Of dat je van het fietspad getoeterd wordt door scooterrijder ...
Maar nee, de blanke man mag zich weer uitspreken, maar dan wel het gewenste antwoord, het echte probleem is deze zieligheid industrie!

Analia von Solmsch | 10-07-20 | 23:12 | 3

Racisme bestaat en het is vrij kleurloos -maar dat het anti-racisme godverdomme een hele enge industrie aan het worden is inderdaad een feit.

litebyte | 10-07-20 | 23:27

Wie wil er nou niet eens een vergismoord plegen?

Beste_Landgenoten | 11-07-20 | 01:00

Vooral op Curacao worden NL- mensen gescholden met woorden als maricon
(marikoe) en macamba. Door 60% & D-cennia lang. Bon Dia!...

Yeoman | 11-07-20 | 14:04

Wie is die vieze pot? Vraag dit voor een vriend

Balabanov | 10-07-20 | 23:01 | 2

Wel erg doorzichtig.
Zeg dan in ieder geval: 'Vraag dit voor een vriendin...'

Aanvuller | 10-07-20 | 23:12

Hééé!
Hier zeg ik dus iets van!

Ruimedenker | 10-07-20 | 23:50

Racisme is een propagandawoord en dus wel een mening.
Vergelijk de woorden vrijheidsstrijder en terrorist. Beiden zijn rebellen, maar als je het eens bent met de politieke agenda van de rebellen gebruik je het eerste woord, en als je het oneens bent dan gebruik je het tweede woord. Omgekeerd kun je aan de hand van het gebruikte woord voor rebellen terugredeneren of iemand voor of tegen de politieke agenda van de rebellen is.
Als een blanke opkomt voor zijn eigen etnische groep dan wordt hij racist genoemd. Als iemand van een andere etnische groep opkomt voor zijn eigen etnische groep dan wordt daar een positief woord voor gebruikt. Zoals emancipatie, "black empowerment" (Zuid Afrika) of etnische solidariteit. Racisme is de afkeurende term. Je kunt dus terugredeneren dat de racisme-roepers een anti-blanke agenda hebben, anders zouden ze wel een ander woord gebruiken.
Wat is het nut van het propagandawoord racisme? Het labelt blanken als daders en niet-blanken als slachtoffer ongeacht de werkelijke omstandigheden. En zodra het label van slachtoffer vastzit, kunnen de niet-blanken zich vervolgens onbeperkt misdragen. Ze kunnen complete stadswijken koloniseren ten koste van de blanke bevolking, zonder dat ze kolonist genoemd worden (die term wordt ook gereserveerd voor blanken). Ze kunnen zich massaal schuldig maken aan criminaliteit, ze kunnen massaal de sociale voorzieningen leeg graaien en relatief weinig belasting betalen, waardoor er een massale geldtransfer is van blanken naar niet-blanken. En alles wat de inheemse Nederlanders doen is proberen te bewijzen dat ze geen racist zijn. Want voor beschuldigingen van racisme is de omgekeerde bewijslast de norm: je moet bewijzen dat je GEEN "racist" bent. En dat kun je alleen door je eigen belangen op te offeren. En als je dan denkt dat je van de racisme beschuldiging af bent, dan vergis je je. Zolang als blanken er op reageren en niet-blanken er dus voordeel uit halen, zullen de beschuldiging van racisme als met een automatisch snelvuur-kannon op blanken afgeschoten worden tot in alle eeuwigheid.

petersteenkamp | 10-07-20 | 22:56 | 5

Zelfs Hindoestanen houden van roti. Dus racist?

Jezus_Boeddha | 11-07-20 | 08:32

Het overrulen en het verdringen van de Nederlandse cultuur en de de inheemse Nederlandse bevolking uit steeds grotere gebieden om ruimte te maken voor een andere, niet-inheemse bevolking is 100% kolonialisme. Maar net als vroeger werkt elke vorm van kolonialisme alleen maar met behulp van een deel van de inheemse bevolking. Dat is het deel dat voordeel behaalt in zo'n systeem, het deel dat het goed heeft, meewarig neerkijkt op de rest van hun soortgenoten die blijven vasthouden aan eigen culturele gebruiken en vrolijk meegraait ten koste van de inheemse bevolking. Er wordt een nieuwe kosmopolitische cultuur gevormd en daar gaat het deel dat aan de touwtjes trekt volledig in mee, vaak ook nog met enig fanatisme om zich zoveel mogelijk te bewijzen en dus vrolijk meewerkt aan het afbreken van de oude grenzen, structuren en instituties (zie ook het gemak waarmee soevereiniteit wordt afgestaan). Het enige verschil met het"oude kolonialisme" is dat het tegenwoordig minder opzichtig gebeurt, maar dat betekent nog niet dat het proces om de inheemse cultuur te vernietiging volop is ingezet en dat de gevolgen toch duidelijk merkbaar worden.

jochum1980 | 11-07-20 | 09:32

Prima omschreven!

EenGoedBegin | 11-07-20 | 11:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een racist een racist maakt, zeg maar de definitie van een racist, is dat hij of zij of nij van mening is dat iemand van een ander ras van een ander ras is. Daar koppelen sommigen een misplaatst superioriteitsgevoel aan (of inferioriteitscomplex), maar waar het op neerkomt is dat dat hun mening is. Racisme is púúr een mening. Net als religie en politiek en hoernalistiek. In feite is alleen de wetenschap er redelijk in geslaagd het niveau van een mening te overstijgen.

Sans Comique | 10-07-20 | 22:46 | 1

Het probleem is dat allerlei groeperingen zoals de Nazi's het idee van superioriteit en inferioriteit gebruikten als excuus om misdaden te plegen. De goede oplossing daarvoor is afspreken (en handhaven): gij zult geen misdaden tegen andere groepen begaan. Maar in plaats daarvan is afgesproken dat er geen verschillen bestaan tussen etnische groepen. Maar een afgesproken waarheid is niet hetzelfde als een feitelijke waarheid. Zo zijn negers goed in hardlopen en is 90% van alle wetenschappelijke en technologische vooruitgang in de geschiedenis gedaan in Europa of Europese kolonies in Noord Amerika. Er is dus wel degelijk verschil tussen een grote groep negers en een grote groep blanken. En afhankelijk van je criteria kun je objectief vaststellen dat bepaalde groepen op bepaalde gebieden superieur of inferieur zijn. Complicaties hierbij zijn dat individuen af kunnen wijken van groepsgemiddelden, waardoor je individuen niet kunt beoordelen op basis van groepslidmaatschap. En ook dat er een forse niet-oorzakelijke correlatie is tussen cultuur en genetisch profiel, aangezien zowel cultuur als genetisch profiel evolueren in afgescheiden geografische gebieden. Met andere woorden: als iemand een Marokkaans genetisch profiel heeft, dan is het geen harde zekerheid, maar de kans is wel groot dat hij moslim is en een Marokkaanse cultuur met bijbehorende normen en waarden heeft.

petersteenkamp | 11-07-20 | 03:38

Zo hé, zelfs die Amsterdamse Lenin kloon doet mee. Maar toen een Joods restaurant werd aangevallen hoorden we hem niet. Toen homo's werden aangevallen door Finnen hoorden we hem niet.

Goofy Goofball | 10-07-20 | 22:34 | 2

Toen bejaarden naast beroofd ook nog eens methodisch in elkaar werden gerost ook niet. Een beetje een wederkerend thema. Een gevalletje splinter/balk.

Sans Comique | 10-07-20 | 22:49

We horen niemand als er echt wat gebeurt.
Er staan honderden filmpjes op internet van blanken die worden gekopschopt door geïmporteerde Exotiërs. Maar omdat het om extreem geweld gaat mogen we dat geen racisme noemen; racisme is immers altijd geweldloos, volgens de linkse kerk.

Niet voor niets zegt links altijd dat zwarte mensen niet racistisch kunnen zijn; in Afrika worden voortdurend genocides gepleegd. Volgens de huidige linkse racisme-definities is dat allemaal puur antiracisme, omdat het niet geweldloos is.

In Frankrijk is deze week een buschauffeur doodgeschopt. Dat leidde tot een stille tocht, in plaats van tot wereldwijde plunderingen en pogroms.
Gelukkig was de chauffeur alleen blank, niet joods.
Een stille tocht voor een door haar moslimbuurman doodgemartelde (!) holocaust-overlevende leidde twee jaar terug namelijk tot grof geweld tegen de deelnemers aan die vreedzame, stille tocht. Opmerkelijk; hoewel bijna 4% van de linkse "antiracisten" het doodmartelen van joodse bejaarden afwijst, nam niemand in de Franse linkse kerk afstand van dat racisme.
Lafheid of leugenachtigheid, of allebei?

Dandruff | 10-07-20 | 22:49

Zeg jij er iets van als ik vanwege een blanke huidskleur gekopschopt wordt?
Spreek je uit tegen racisme.

Het neersteken van willekeurige blanken is geen mening.
Spreek je uit tegen racisme.

Zie jij mij als mens, of als belastingbetaler die nogmaals bestolen mag worden?
Spreek je uit tegen racisme.

Blijft het bij die ene plundering, of spreek je je ècht uit tegen racisme?

Dandruff | 10-07-20 | 22:28

Een bepaalde vorm van racisme zit in ieder levend wezen, gewoon zelfbescherming, gebaseerd op angst voor het onbekende, of ervaringen in het verleden.
Een kip gaat automatisch bij andere kippen staan en niet bij een eend en andersom ook en dat is niet omdat die ander minder is, maar omdat het vertrouwd is om bij je eigen soort te staan.

tsjajaja | 10-07-20 | 22:07 | 1

En wat als vreemd wordt ervaren is grotendeels conditionering in de eerste jaren. Hoe jonger ervaringen opgedaan, hoe moeilijk de reactie daarop af te leren. (je leert trouwens nooit iets echt af. Je leert er eerder iets nieuws overheen). Kan een mens niets aan doen. Behalve via de rede boven zijn emotie uitstijgen en erkennen dat sommige gevoelde emoties geen redelijke basis hebben maar een evolutionaire en je dus je zelf een beetje in de hand moet zien te houden. Wat eigenlijk de definitie van 'beschaving' is.

Sans Comique | 10-07-20 | 22:55

Here We Go Again.

salembot | 10-07-20 | 22:00

Groot Wassing: Racisme is geen mening , spreek je uit.
______
Nee, het blijkt meer een biologisch gegeven dat overal, tussen alle soorten rassen en sinds mensenheugenis al voorkomt.

Kijkeensaan | 10-07-20 | 21:56

Groot Schwanzing is GEEN Amsterdammer.

Pieterman | 10-07-20 | 21:55 | 1

Achterhoek weigert deze sujet terug te nemen. De ploerten.

Graaf_van_Hogendorp | 10-07-20 | 22:16

GVD, ik ben Echte Amsterdammer omdat ik er getogen en geboren ben.

Pieterman | 10-07-20 | 21:41 | 1

Of andersom

echtpaul | 11-07-20 | 13:53

O wat, mag je nu ook geen glapjes meel maken ovel Chinezen?

tata1981 | 10-07-20 | 21:33 | 3

Remember Gordon.

MAD1950 | 10-07-20 | 23:04

Hele emmel!

5611 | 11-07-20 | 07:55

Wat zeg jij tegen de slissende hoer roeper?
Etc etc

H0lland | 10-07-20 | 21:29

Racisme is geen mening zegt Groot Wansink? Daar kunnen de duizenden antisemieten in Amsterdam het mee doen. Gelukkig zijn kk-hoeren (niet mijn woorden) en homo's geen ras.
Maar Rutger, zit die Mokumse moslims niet zo op de huid man!

bitterpete | 10-07-20 | 21:24

Wat een treurig toneelstukje voor mensen die kennelijk zwaar tekort komen.

Feitenpliesie | 10-07-20 | 21:16

- Waar zijn de borden over de homo's die een paar maanden terug nog uit de hoofdstad werden weg gepest?
- Waar zijn de borden van de vele in elkaar geslagen autochtonen door medelanders met een migratie achtergrond?
- Waar zijn de borden waar vrouwen zich zorgen maken over dat het kennelijk normaal is (zie oud en nieuw 2012) om net over de grens massaal via groep apps ALLEEN de blanke ongelovige vrouw te betasten?
- Waar zijn de borden voor de kinderen, die puur op hun blankheid (!!) in parkjes in elkaar werden geslagen door medelanders met een migratie achtergrond?
- Waar zijn de borden die eisen dat de overheid niet loopt te fucken met CBS statistieken over criminaliteit + verkrachtingen van mensen met een migratie achtergrond (dat dit gewoon echt is gebeurd is toch eigenlijk compleet van de pot gerukt)?
- Waar zijn de borden van de mensen die inzien dat straks Sharia gewoon doodleuk ingevoerd gaat worden als de cijfers te hoog worden?
- Waar zijn de borden van mensen die zich zorgen maken dat dit de potentie heeft om de verlichting terug te schroeven naar een soort new age dark ages?

Wat hier aan de hand is, is heel simpel:
“The smart way to keep people passive and obedient is to strictly limit the spectrum of acceptable opinion, but allow very lively debate within that spectrum....”

― Noam Chomsky, The Common Good

We worden weer eens bespeeld, gestuurd, gemanoeuvreerd. Het slimme is dat er heus wel een beetje waarheid in zit, maar zoals zoooooovaaaaaakkkkkk, wordt de olifant in de zaal totaal genegeerd. Fijn als straks deze beeldenstorm door het land klaar is, dan hoeft de veeeeeeel gevaarlijkere groep die hierna komt die moeite niet meer te nemen.

Durereaguurder | 10-07-20 | 21:10

Tsja.. vanaf het begin van immigratie/ arbeiders roepen dat ze naar huis gaan, dat ze niet hoeven te integreren, niet assimileren, vooral niet de taal hoeven te leren.. dubbel paspoort mogen houden.. en nu ze een compleet parallelle samenleving hebben ingericht die niet helemaal aan hun $$$wensen kan voldoen, zijn wij degene die discrimineren en ze geen kansen geeft.. uhu.

boerk | 10-07-20 | 21:05 | 1

Komt zo uit 1984, alles omdraaien. Ook interessant dat wij kennelijk precies dezelfde problemen hebben als in de USA. Natuurlijk zal er wel racisme zijn, natuurlijk moet dat ook niet gebeuren etc. etc. alleen ze kunnen het totaal niet in verhouding zien. Ze blussen een smeulend vuurtje, terwijl op de achtergrond alles vol wordt gegoten met benzine.

Durereaguurder | 10-07-20 | 21:15

Volkomen Akwasi, knettergek. Ik ga schaken en begin met wit.

aartvantiemenvanjand | 10-07-20 | 20:51

Alweer gejorist. Ik moet gaan oppassen. Maar had ik ook maar de spelregels moeten lezen: kunststukjes mogen op de mail naar redactie@geenstijl.nl.
Even inhoudelijk dan maar. Het is natuurlijk belachelijk dit. Elk fatsoenlijk mens is geen racist, en beoordeeld iemand gewoon op zijn op zijn prestaties en niet op zijn kleurtje of ras. Wat ik in al deze campagnes een beetje mis, is wie discrimineren er nu eigenlijk? Wie schelden potten uit voor pot, of een homo voor homo? Gooi het maar in de publiciteit.

RickRD | 10-07-20 | 20:47

Ik zie dat opper apparatchik Klein Wassink uit de Achterhoek geen discussie wenst over racisme. Komt mooi uit. Ik ben namelijk zeer racistisch geworden over Achterhoekers. Kansloos marxistisch tuig daaro met hun brommers kieken en de BSAs. Driewerf bah. Gelukkig is Klein Wassink het me eens want er hoeft geen discussie over mijn standpunt te komen. Bedankt Groen(s)Links met het faciliteren van mijn bigotry!

Graaf_van_Hogendorp | 10-07-20 | 20:45

“Kousenband met aardappelen en kip gaan prima samen”.

Ruimedenker | 10-07-20 | 20:41

Wat als het je geen klote kan boeien welke kleur mensen hebben? Wat als je iedereen gewoon even veel waard vindt behalve als iemand echt kut tegen je doet? Moet je dan wel geconfronteerd worden met al die racismepraatjes? Mensen moeten niet bij voorbaat een labeltje op mij plakken omdat ik toevallig blank ben. White privilege en al die andere onzin. Hou dan gewoon je bek dicht. Ik leen me daar niet voor!

Accident_Prone | 10-07-20 | 20:37 | 1

Amen!

bitterpete | 10-07-20 | 21:16

Wat is diversiteit nog waard als er geen racisten zijn?

Nehemia | 10-07-20 | 20:36 | 3

Wereldverbeteraars hebben geen behoefte aan een betere wereld, want dan zijn zij, en hun subsidiepotjes, niet meer nodig. Daarom moeten hun probleempjes blijven bestaan.

Valse_nootjes | 10-07-20 | 20:37

@Valse_nootjes | 10-07-20 | 20:37: Dat denk ik ook. Als de overheid ooit excuses zou aanbieden voor het slavernijverleden, dan is het nóg niet goed voor die mensen.

Accident_Prone | 10-07-20 | 20:41

Woont dat tuig allemaal in 020?

komtdatschot | 10-07-20 | 20:35 | 1

Neuh ook een stel in utca, nimma, tilla en grunn.

Graaf_van_Hogendorp | 10-07-20 | 20:47

Een aantal anti-racismeorganisaties initieert zondagavond een eigen bijeenkomst als alternatief voor het NPO-racismedebat van Jort Kelder. In cultuurcentrum De Appel in Amsterdam zullen dertig experts en ervaringsdeskundigen praten over de vraag wat racisme precies is, hoe het systeem in de wereld is gekomen en hoe de samenleving er actie tegen kan ondernemen. Onder anderen Quinsy Gario en Glenn Helberg doen mee aan dit gesprek, dat via streaming te volgen is.
dagblad010.nl/algemeen/activisten-bre...

RickRD | 10-07-20 | 20:31 | 3

AQls experts wat zwarte piet rammers, antifa en een aantal finnen. Als ervaringsdeskundigen dezelfde zwarte piet rammers maar dan gesubsidieerd, vrouwen zonder hoofddoek en een aantal in elkaar gebeukte mannen (hkoofdzakelijk blank).

swapper | 10-07-20 | 20:46

De Black Renaissance en nog want andere willen het boycotten op basis van allerhande aannames. Dat het racisme zou relativeren en dergelijke.
Of die aannames kloppen, daar gaan ze liever niet op in.
Liever boos boos boos in je bubble blijven zitten. De boosheid koesteren.
Om nou te voorkomen dat ze er verder op in moeten gaan, hebben besloten dat ze er niets van willen weten.
Bij voorbaat.
Ze weten al hoe het gaat lopen.
Hoe weten ze dat?
Eigenlijk een vooroordeel dus.
Een vorm van discriminatie.
De echte reden is natuurlijk niet dat er iemand voor racisme is, of dat het verdedigd zou worden, maar dat duidelijk kan worden dat de manier van handelen van hun organisatie eigenlijk niet ok zou kunnen zijn.
En aangezien ze zich ermee hebben geïdentificeerd, kan dat niet. In plaats van gewoon een eigen mening te hebben.

kloopindeslootjijook | 10-07-20 | 20:48

Daar zal ook weinig verheldert uitkomen anders dan, blanken hebben een cultureel archief waardoor ze systematisch racistisch zijn.....
En daarna heel veel anekdotes die elk greintje eigen verantwoordelijkheid en waardigheid doen verdampen als sneeuw voor de zon.
Met veel moeilijke kapsels van allerlei kleuren en veel gezichtsmetaal. Als pathologie politiek wordt.

ratelaar | 11-07-20 | 07:12

wat een zielepoten

stef3094 | 10-07-20 | 20:30

Het enige wat er nog over is van Mokum is Oud Amsterdam en dat ruikt naar kaas.

Nehemia | 10-07-20 | 20:24

Wie is die vieze pot?

Alco-de-Holist | 10-07-20 | 20:24

Je zal maar voor toerist worden uitgemaakt

SpicyMchaggis | 10-07-20 | 20:24

Racistisch? Nee totaal niet.
Maar ik begin nu onderhand wel een antipathie tegen dit soort drammertjes te krijgen.

Datgingniegoed | 10-07-20 | 20:24

Spreek jij je uit als die nauwelijks Nederlands sprekende collega waarvan jij en de rest van de afdeling Bouw- en Woningtoezicht al een hele tijd niet hardop durven uitspreken dat hij Turkse ondernemers wel érg opzichtig voortrekt plotseling en uit het niets de baas van de afdeling wordt?

bisbisbis | 10-07-20 | 20:14

Zijn Aziaten nu ook al gekwetst ? Man man man.

The Russian | 10-07-20 | 20:09 | 3

Ik begrijp het ook niet. Ze zijn altijd heel hoffelijk in de snackbar.

Nehemia | 10-07-20 | 20:28

Welnee, dat is iemand uit Noord Korea.

RickRD | 10-07-20 | 20:52

De “aziaat omdat het moet”. Anders kan je de campagne net zo goed meteen BLM noemen..

mr.money | 10-07-20 | 21:05

Ik stel voor dat die posterpot een dagje met haar vlagje gaat staan bij een moskee dan wel Caribifrikaans clubhuis. Kijken of ze dan nog steeds opstaat.

Valse_nootjes | 10-07-20 | 20:06

Amsterdam tsja. Een vieze stad die draait op drugs, hoeren, criminaliteit en drank. Wees er maar trots op... Proest.

Mark_D_NL | 10-07-20 | 20:02

Noraly is een leuke mevrouw. Ik geloof niet dat iemand haar ooit uitscheld. Echter, die andere twee trutten lijken mij van die kutmensen. U weet wel,die uiteindelijk eens uitgescholden worden om dan gelijk te gaan zeuren.

kleybeuker | 10-07-20 | 20:02

“Racisme is geen mening spreek je uit.”
Racisme is de natuurlijke staat?
Racisme is realisme?
Racisme is waarheid?
Racisme moet daarom kunnen?
Racisme is een feit?
Racisme moet daarom beleid worden?

Wat bedoel je Rutger?

ratelaar | 10-07-20 | 19:59 | 1

Ik wilde precies hetzelfde zeggen. Als racisme iets is, dan is het wel een mening. Maarja, voor boertje Wassink tellen de feiten niet. Alleen de meningen. Behalve racisme. Of toch wel?

djs | 10-07-20 | 20:25

Ik vind potten leuk.
Vooral pottenporno

Ron van Zon3948 | 10-07-20 | 19:59

Er wonen al decennia jaren geen Amsterdammers meer in Amsterdam.

Lagertha | 10-07-20 | 19:59 | 3

Tante Leen en Johny Jordaan hebben het licht uitgedaan.

Nehemia | 10-07-20 | 20:22

Of Marokkanen in Marokko

SpicyMchaggis | 10-07-20 | 20:23

Slecht voorbeeld,altijd lachen, +1

de count | 10-07-20 | 19:54

‘Zeg je er iets van als je maat met vrouwentasje kanker homo roept ‘ ?

BenDeLier | 10-07-20 | 19:51

“Kijk eens even op je madiwodo en maak dan een afspraak met mij”.
youtu.be/73h6Cbj451M
De goeie ouwe tijd
Waarom willen die Maoïstische Marxisten toch zonodig de samenleving verscheuren?
En hoe komt het dat de Surinaams/Antilliaans/Afrikaanse gemeenschap zich zo laat misleiden door dat witte gajes.
Trap er niet in!
Hun madiwodo dient een heel ander doel dan die van de mensen met een kleurtje.

Ruimedenker | 10-07-20 | 19:49

‘Zeg jij er iets van wanneer je imam/pastoor/... haat predikt’ ?
‘Luister je naar erdogan of rutte?’
‘Zeg je er iets van wanneer je maat kanker-dit of kanker-dat zegt’?

BenDeLier | 10-07-20 | 19:49

'Zeg jij er wat van als ik word voorgetrokken boven een blanke man?'

radiatorknopje | 10-07-20 | 19:47

“Denk jij nog zwart-wit?”
Deze is gericht aan BLM, Airfryer, Aquasi en mevrouw Simons?

Rico Tampeloerus | 10-07-20 | 19:46 | 1

Airfryer, Aquasi en Slavina je niet gehoord, die zijn tegen slavernij aan het demonstreren bij de Independence Arche op het Plein van de Onafhankelijkheid te Accra, Ghana...

Air van Boven Dorens | 10-07-20 | 20:22

Waar is het onvermijdelijke hoofddoekje in deze kneuterige campagne?
Oh wacht, die hebben waarschijnlijk niet zoveel op met Aziaatjes en Afrikaantjes.
Die beginnen alleen te loeien als iemand een grapje maakt over hun meisjesminnaar Mo.

leo de pejo | 10-07-20 | 19:43 | 1

Die is er ook, hangt bij mij om de hoek: 'Zeg jij er iets van als je buurvrouw wordt uitgescholden om haar hoofddoek?' Toen was ik al in mezelf begonnen te verzinnen waar ik allemaal iets van zou zeggen.

grietmetgroenefiets | 10-07-20 | 20:40

Dit is natuurlijk niet anders dan slechts 'een post op instagram'. Om het 'real' te maken gaan deze latte drinkers waarschijnlijk van elk non-probleem een olifant maken. Er moeten immers wel resultaten worden geboekt. Heb je alwéér geen choco-donut in je mandje liggen? Tikt Joris Bijdendijk je even corrigerend aan dat je zo toch echt geen boodschappen meer kan doen. Ben je net zo bleek als de rest van het publiek in de zaal? Dan roept Pepijn Lanen dat je eerst een intersectioneel kinderboek moet aanschaffen alvorens hij Deze Neger Komt Zo Hard gaat instarten. De blauwe-vinkjes elite moet ook hun rotzooi blijven betalen, dus buig a.u.b. gewoon netjes mee, dan valt het wat minder op dat het ook maar een stel laffe conformisten zijn.

klimaatsloper | 10-07-20 | 19:43

Het is niet 'rascisme', maar 'racisme'.
Zelf jarenlang op de Piper Alpha gewerkt, was behoorlijk kut, dus allang blij toen dat ding in de hens ging.
Maar... wel een mooie uitkering aan overgehouden. En de foto's natuurlijk, altijd goed, was een gaaf fikkie!

Ichneumonidae | 10-07-20 | 19:42 | 1

Ik vind taal techisch en mooiheid rascisme er mooier uitzien.
Het is als een mooie tulp die je niet wilt weggooien.
Maar ik wil u geen racist noemen al u het niet met mij eens bent.
Ik ben geen taal naszi.

Dwarsdenker | 10-07-20 | 20:01

Feauteaufuck is me te hoog gegrepen, maar als teksten stel ik voor:
'Mag een vrouw zich leuk kleden, of zie jij die meisje als hoer?'
'Een bruiloft is geen excuus om de verkeersregels aan je laars te lappen'

bintang | 10-07-20 | 19:40 | 1

Die gaan ze vast niet gebruiken.

RickRD | 10-07-20 | 20:29

Oprukkend racisme. Met bordjes.

Jan Passant mk2 | 10-07-20 | 19:38

Het maakt geen flikker uit met welke kleur, ras, godsdienst, geaardheid etc er wordt samenwerkt. Zolang je weet wat je moet doen en gezamenlijk daar voor gaat is er geen rascisme. Laat die lui eens op een boorplatform werken (hoi) en dan lullen ze wel anders. Die lui die nu lopen te kloten zijn de "verongelijkten", te lui om hun school af te maken en nu over de rug van de hard werkenden, even gratis de buit willen binnen halen. Fuck you. Ga werken, leer de taal, pas je aan en stop met mekkeren over hier. En anders GA TERUG!

Dwarsdenker | 10-07-20 | 19:37 | 3

En zo is dat!!!!

polderslootje | 10-07-20 | 19:41

exact

me163komet | 10-07-20 | 19:48

En voor het argument “we zijn hier geboren” komt. Dan zou je eventueel ook kunnen vertrekken als het hier zo “institutioneel” tegen je is.

mr.money | 10-07-20 | 21:07

Bij vrijwel al die bordjes denk je gelijk aan het voor de hand liggende antwoord: Nee, jij bent geen Amsterdammer, want anders zou het niet nodig zijn etc.

Nog dom ook, wat een deerniswekkende jankbekken toch, godallemachtig.

Ichneumonidae | 10-07-20 | 19:34 | 1

Kijk, dat bedoel ik: geen echte Amsterdammers, maar links- jank import.

polderslootje | 10-07-20 | 19:43

Mensen duidelijk maken dat ze iets te verwijten valt maar niet kunnen zeggen wat en er ook niet in dialoog over wensen te treden, maar in de boze bubble blijven en wel een conclusie trekken.
Weet je wie dat ook deden?

kloopindeslootjijook | 10-07-20 | 19:33 | 1

De Azteken?

Ichneumonidae | 10-07-20 | 19:37

Dat bord van Noraly Beyer snap ik niet. De MSM met de NOS voorop is begonnen met de bevolking te verdelen tussen óf zwart óf wit.

canis lupus | 10-07-20 | 19:33 | 1

Dat hebben ze niet eens door...

Rico Tampeloerus | 10-07-20 | 19:51

'Zeg jij er iets van als ik word uitgemaakt voor racist?'

radiatorknopje | 10-07-20 | 19:32 | 3

Racist is toch een geuzennaam?

Frau Merkel | 10-07-20 | 19:47

Nee, zorg maar dat je huid wat dikker wordt.
Kom op voor jezelf.

Ruimedenker | 10-07-20 | 19:53

Weet niet of-ie al geplaatst is, maar Nausicaä Marbe slaat voor de zoveelste keer weer de spijker op z'n kop: https://www.telegraaf.nl/watuzegt/2117584254/hulde-aan-niet-dwangknielende-max-verstappen

EefjeWentelteefje | 10-07-20 | 19:27 | 6

@EefjeWentelteefje | 10-07-20 | 20:06: je kunt er ook gewoon voor betalen. Zo duur is de Telegraaf het ook weer niet en het is een van de weinige kranten die nog een kritisch geluid laat horen, dus dat echt is mij echt wat waard. Ik was het geknutsel zat, en voor een schamele paar euro's kan ik alles lezen. Idem Elsevier, die is alleen wat duurder. Ook GS en TPO kunnen op mijn financiële steun rekenen.
Kortom: there's no such thing as a free lunch.

Geil Kippetje | 10-07-20 | 21:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik heb bijna 30 jaar in Amsterdam gewoond. Ook een tijd in de Jordaan. Boven een kroeg. Racisme heb ik nooit meegemaakt in deze kroeg of de andere kroegen die ik bezocht in de Jordaan of oud west. Echte autochtone Amsterdammers balen ook van de links- fascisten en Groen Links- Arie Boomsma- NSB- woke-gekkies. Ze balen ook van de Mocro maffia en Turkenwinkels. Maar door de linkse instroom van niet echte Amsterdammers (studenten-kunstenaars- grachtengordelpolitici met geld) die stemmen op een links fascistisch bestuur zitten de echte Amsterdammers in een gijzelingssituatie. Sommigen gaan door het Stockholmsyndroom zelf meedoen met de gekte. Mijn verzoek is; breng nuance aan in het Amsterdam- bashen. Scheer niet alle Amsterdammers over een kam. Tante Sjaan neemt een sherry en zegt ook dat die demonstranten allemaal de tering kenne krijge.

polderslootje | 10-07-20 | 19:27 | 7

@Jan Passant mk2 | 10-07-20 | 19:47: gezond verstand-klik op exact hetzelfde moment. Leuk.

polderslootje | 10-07-20 | 19:54

Wat ik niet begrijp is hoe Amsterdam blijkbasr zo'n racistische stad is terwijl de helft een migratie-achtergrond heeft.

Bataafje | 10-07-20 | 21:07

@Bataafje | 10-07-20 | 21:07: Beeldvorming door een klein extremistisch, drammend links clubje wat denkt dat ze waarheid in pacht hebben. Dat is het antwoord. Verder is Amsterdam, net als de rest van Nederland niet racistisch. Iedereen gaat gewoon verder met het normale leven. Zoals elke rage dooft ook dit van zelf.

polderslootje | 10-07-20 | 22:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Als Tara Singh Varma ontbreekt in deze galerij, valt het wel mee met dat racisme. Die vrouw heeft vreselijk geleden.
Wat er nu moeilijk staat te kijken doet dat uit verveling en/of luxe.

gestoptmetroken | 10-07-20 | 19:27 | 1

Moet dat nou? Straks krijgt Femke uw tegel in de knipselmap. En Femke vertrouwde Tara. En daarna ging Femke bij zichzelf te rade, en toen kwam het omdat iedereen tegen Femke was, en Femke haar kliekje moest beschermen tegen de buitenwereld, en dat ze daar teveel in doorschoot. Kan niet goed zijn om dat in herinnering te brengen.

Alquest | 10-07-20 | 21:33

"Draag een korte broek,

zonder pijpen is goedkoper"

padbuffel | 10-07-20 | 19:26

Ik ben helemaal klaar met dat dramvolk.

Der Schnitzeljäger | 10-07-20 | 19:26

'Rasisme is een aantijging, totdat het wettelijk en overtuigend bewezen is!"

Gebakken Pan | 10-07-20 | 19:23 | 1

Bij deze extreem linkse lui ben je guilty until proven guilty

radiatorknopje | 10-07-20 | 19:28

"Wilt u ook deugen? Koop dan ook zo'n bord en doe als ik."

obominotie | 10-07-20 | 19:23

Weer een gemiste kans dat geen van de gekwetsten een bord met daarop "klootzak" of "dikke lul" draagt. Het blijft weer bij nietszeggend zielig slachtoffer gejank. Bijt eens van je af, dan slaap je lekkerder en hoef je niet als een zielepoot aan een marxistische groenlinks fotosessie mee te doen.

suscrofa | 10-07-20 | 19:22

Ik zie fout in de ander en deugd in mezelf!

Gebakken Pan | 10-07-20 | 19:20

Die Rutger Groot Wassink lijkt verdomt veel op Lenin, kan daar geen touw omheen om hem van zijn sokkel af te flikkeren?
Lenin was ook een foute blanke man.

Dwarsdenker | 10-07-20 | 19:19 | 3

Weet jij wie er niet fout was?

Ichneumonidae | 10-07-20 | 19:22

Het maakt niet uit voor wie ik het opneem, wat mij mening is en waar ik voor sta. Ik ben man en blank en dus ben ik racist.

Nuuk | 10-07-20 | 19:19 | 1

Niks mis mee.

Dwarsdenker | 10-07-20 | 19:26

"Zeg jij er iets van als ik uitgescholden word voor racist?"

obominotie | 10-07-20 | 19:19

De vraag is: wanneer wordt humor verboden. Humor is 99 van de 100 keer discriminerend.

Wasbakplasser | 10-07-20 | 19:17 | 1

De beste grappen groeien aan de rand van het ravijn.

Der Schnitzeljäger | 10-07-20 | 19:27

"Wil je als ZZP-er voor BIJ1 werken als strateeg voor € 9 netto?"

Piet Karbiet | 10-07-20 | 19:17 | 2

Nou Piet, once u go black etc.

Ik doe 't er voor.

Ichneumonidae | 10-07-20 | 19:20

Alleen als ik Sylvana een keer tegen het plafond mag laten vliegen.
Volgens mij geilt ze op blanke roomwitte penissen want alles wat een kleurtje had was onbetrouwbaar. Waren haar eigen woorden.

Dwarsdenker | 10-07-20 | 19:20

Denk jij in termen van paarse olifant?

Knufter | 10-07-20 | 19:16

Het moge nu toch wel duidelijk zijn dat dat racismegezeik een internationaal gecoördineerde beweging is waar grote geldschieters achter zitten?

Nehemia | 10-07-20 | 19:16

De filmtitel is al klaar: Opstand der kneuzen.

Binnenkort bij u etc.

Ichneumonidae | 10-07-20 | 19:13

De mensen van Black Renaissance snappen het debat van zondag niet helemaal.
99,99% procent van de mensen vinden racisme slecht en waarschijnlijk ook dom.
Het debat gaat dus helemaal niet over of racisme verdedigbaar is.
Maar dat maken ze er wel van.

Ze willen geen invloed van buitenaf, geen andere gedachten over nog onbegrepen zaken, over interpretatie van cultuurverschijnselen, humor.
Ze oordelen liever, zonder wederhoor.
Weet je wie dat ook deden?

kloopindeslootjijook | 10-07-20 | 19:13

Aangezien de meeste "slachtoffers van racisme" uit bepaalde hoeken komen zal ik hierbij stellen dat het gevoelde "racisme" ook inderdaad racisme is als
* Moslims het prima vinden als hun kinderen christelijk, boedhistisch, atheïstisch, whatever worden
* Moslims en Caribofrikanen het prima vinden als hun kinderen homo blijken
* Turken en Marokkanen het prima vinden als hun dochters met Nederlanders wensen te trouwen
* Turken, Marokkanen en Caribofrikanen zorgen dat hun kids niet meer extreem-bovengemiddeld voorkomen in de misdaad-, geweld-, uitkering- en uitkeringsfraude-statistieken.
* Blanke meiden gewoon over straat kunnen zonder te worden nagesist, -floten en -geroepen worden
* Homo's en Joden gewoon als homo's en Joden over straat kunnen zonder vrees voor islamitische cryptonichten met een betonschaar die wat te bewijzen hebben
* Turken niet langer Turken zijn, maar Nederlanders met een van oorsprong Turkse naam. Idem Marokkanen
* Niet langer 80% van de uitkeringen naar "bepaalde" groepen gaan
* Etc etc etc.

Samengevat, zodra "bepaalde groepen" geen reden meer geven ze steeds maar weer altijd weer nadelig te móeten discrimineren op basis van door hun gepleegde en veroorzaakte feiten, dán mogen ze gaan miepen over eventueel racisme.

Valse_nootjes | 10-07-20 | 19:12 | 1

Begin eens met het laten trouwen van in Nederland geboren 'Turken' met een in dit land geboren Marokkaan of Marokkaanse, dat blijkt al moeilijk genoeg te liggen ,weet ik uit ervaring.

Zwizalletju | 10-07-20 | 21:22

“Ik ben niet ieders hoer”. (Zo nu houd ik op, voor het groene limietbalkje verschijnt)

koperbij | 10-07-20 | 19:12

Jongens wat een gezever. Mijn vrouw komt uit China. We wonen in een gehucht onder de rook/smog van Amsterdam. Nooit last van discriminisme. Dat geldt voor alle aziaten hier in de kring.
Of je succesvol bent in je leven hangt niet van je afkomst af maar van je instelling.

Jeggeworist | 10-07-20 | 19:11 | 2

Inderdaad ! Het Koninkrijk heeft letterlijk miljoenen mensen uit andere landen toegelaten. Men krijgt bij binnenkomst van alles, ten koste van mensen die werken. We hebben goede scholen, goede banen.
Hoezo zou in ons land sprake zijn van "racisme" ... We zitten NIET in Zuid-Afrika ..

Nederlandop1 | 10-07-20 | 19:13

Aziaten/Chinezen komen in allerlei vervelende statistieken niet voor omdat die mensen over het algemeen A) 8 dagen in de week werkdagen draaien van 40 uur en B) een culturele instelling hebben van 'je mag een ander niet, nooit, lastig vallen of om wat voor manier of om wat voor reden ook te hinderen'. Daarom zijn Aziaten/Chinezen ook helemaal niet in trek bij het linkerveld, want ze wensen geen slachtoffer te zijn.

Valse_nootjes | 10-07-20 | 19:15

Jaren jaren geleden was in op Cuba. Varadero. Tot mijn verbazing zag ik dag 1 een blond stel op de fiets. Ik sprak ze aan en het bleken Duitsers. Ik vroeg ze waar de fietsverhuur was? Bleken ze op Cuba te wonen. Geen toeristen. Ben ik dus al heel lang racist.

Piet Karbiet | 10-07-20 | 19:09 | 2

En, stelden ze zich voor als Baader en Meinhof?

wijsvinger | 10-07-20 | 19:21

Vlaagje, die toelist met dat bold in zijn handen, is dat wel een echte toelist ? Want als hij een pule toelist was, dan had hij toch zekel een fotocamela en geen bold meegenomen ?

suscrofa | 10-07-20 | 19:08

Schijtziek van al dit hernieuwde opgefokte racisme gezeik dat over ons wordt uitgestort nav één betreurenswaardig incident in het midden van een ver continent waar de zwarten elkaar onderling dagelijks tientallen malen vermoorden.

De blanke Nederlanders zijn zo'n beetje de minst racistisch aangelegde figuren op dit aardbolletje maar krijgen nu ook van alles aangewreven waar ze part nog deel aan hebben of hadden.

Ik heb 40 jaar met alle kleuren van de wereld samengewerkt, van donker Afrika tot aan de lichtgetinten van Noord-Afrika , met Indonesiërs met hun vele schakeringen, Chinezen, Japanners, Molukkers, Hindoestanen, Turken , Koerden, Pakistani, Vietnamezen you name it. En dan vergeet ik nog de helft + alle anderen uit Europa en Azië die nu kennelijk onder het géén kleurtje label vallen en dus racistisch verdacht zijn, maar nooit maar dan ook nooit heb ik stil gestaan bij wat voor kleur de collega of zaken partner had. Totaal onbelangrijk. Ging het niet om , gaat het niet om.

Helaas kennelijk nu wel en wordt je als persoon van niet kleur in het racistische hok geduwd door de meelopers van een stel echte fascisten en racisten die er wel een punt van maken en dan staat en nu dus zo'n opgefokte deugdweil als die Groot Wassink met een stom bordje en dan denk ik: man flikker toch op en doe wat aan die ketting rukkers , doe wat aan die scooter mongeaulen die mensen voor niks het ziekenhuis in slaan , doe wat aan .... (als dit invul ben ik over 1 jaar nog bezig).

Zwizalletju | 10-07-20 | 19:08 | 4

Hetzelfde voor mij. Iets korter dan u over de wereld gewerkt, gewerkt ja, want dat is sleutelwoord. Het maakt geen flikker uit met welke kleur, ras, godsdienst, geaardheid etc samenwerkt. Zolang je weet wat je moet doen en gezamenlijk daar voor gaat is er geen rascisme. Laat die lui eens op een boorplatform werken (hoi) en dan lullen ze wel anders. Die lui die nu lopen te kloten zijn de "verongelijkten", te lui om hun school af te maken en nu over de rug van de hard werkenden, even gratis de buit willen binnen halen. Fuck you. Ga werken, leer de taal, pas je aan en stop met mekkeren over hier. En anders GA TERUG!

Dwarsdenker | 10-07-20 | 19:35

@Dwarsdenker | 10-07-20 | 19:35: Ik , met mijn kennelijke White Privilege, heb met mijn poten in de figuurlijke klei gestaan vaak samen met de mensen die ik hierboven genoemd heb hier in Nederland en elders in Europa en VS en heb het helemaal gehad met dat aanmatigende racisme geleuter van dit soort kleine kinderen waaronder die 'Groot' Wassink, met hun stomme bordjes .

Zwizalletju | 10-07-20 | 20:06

@Zwizalletju | 10-07-20 | 20:06:
Amen.
Triest om te constateren. Ben benieuwd hoe de nieuwe vierde economische revolutie eruit gaat zien met een verloren generatie die alleen op telefoontjes gluurt. Ze komen er zelf wel achter als een zonnepaneel eruit flikkert, of "hun" windmolen hapert. Hihi, huilie, huile en dan als vakman met twee rechtste klauwen kunnen zeggen: zoek het ff uit joh, ik heb gas.

Dwarsdenker | 10-07-20 | 22:03
▼ 1 antwoord verborgen

"in het echt ben ik echt niet zo dom als ik er uitzie, echt niet hoor!"

CharlieHebdo | 10-07-20 | 19:07 | 1

Of: "is dit echt de laatste politiefoto? Mag ik dan nu weer naar mijn begeleid wonenproject?"

CharlieHebdo | 10-07-20 | 19:12

Nare uitstraling hebben die mensen. Het is mij een raadsel wat in ze is gevaren. Of misschien waren ze altijd al zo, en komen ze nu pas uit de kast. Hebben wij al die tijd dus adders aan de borst gekoesterd. Ik ben totaal niet geïnteresseerd in het gevoelsleven van giftige slangen. Raar he?

Wiebenick | 10-07-20 | 19:07

Rutger:
Ik ben dommer dan jij en daarom maak ik beslissingen die jouw leven slopen.

Dirk III | 10-07-20 | 19:02

ik vraag me dan altijd af wat nou het nut is van zo'n posteractie. Lijkt me sterk dat een racist door zo'n posteractie opeens anders gaat denken.

yeps | 10-07-20 | 19:02 | 3

Het zijn masturbatieve deugspiegels.

koperbij | 10-07-20 | 19:07

Geen enkel nut inderdaad.

Kuifje-naar-Brussel | 10-07-20 | 19:11

Als iets maar lang genoeg in het onderbewuste wordt ingeprent, gaat het op een gegeven moment werken. Alleen in dit hele deuggebeuren wordt racisme slechts eenzijdig belicht.

Nehemia | 10-07-20 | 19:26

Ik zie al Ajax hooligans rondlopen in het Feyenoordstadion met een bordje 'Waarom word ik uitgescholden omdat ik voor Ajax ben'.

SchimmelSchwanz | 10-07-20 | 19:02

“Wit begint, zwart windt “

koperbij | 10-07-20 | 19:00

Gozer met permanentje.
Ik ben NIET de broer van Gordon.

Dirk III | 10-07-20 | 19:00

Als zwarte piet niet meer langs mag komen om stoute kindertjes in de zak mee te nemen moet je nou ook niet zeiken ja !

Ambiorix | 10-07-20 | 19:00

Wij hebben te weinig geld voor nieuwe acteurs, wil jij dit gratis doen?

Abugreip | 10-07-20 | 19:00

“Deugstremisme is een wit privilege, moet ik daar nou blij van worden, als poc?”

Ruimedenker | 10-07-20 | 19:00

Ach, iedereen discrimineert de hele dag door, alsof de verschillen je niet opvallen... man, schei toch uit.
Welke man gaat bijvoorbeeld z'n avond verpesten door in de kroeg een paar uur met een pot te gaan zitten ouwehoeren, met een krikkans van nul?
Kijk, daar ga je al.

Ichneumonidae | 10-07-20 | 18:59 | 3

Als je geen kans op Krikke hebt, moet je jezelf maar burgemeester maken.

wijsvinger | 10-07-20 | 19:06

Als die pot net zoveel zuipt als ik, houd ik t wel vol.
En krikken?
Je zal de hele avond achter een lekker mokkel aanzitten en ‘r volgooien met Aperol en ze zegt: “ het was gezellig, doei”.
Dan weet ik het liever van tevoren.
Ik ga voor de pot!

Ruimedenker | 10-07-20 | 19:11

@Ruimedenker | 10-07-20 | 19:11: Dan moet je je openingszinnen een beetje aanpassen, ben je d'r binnen 10 minuten uit.
Moet je gewoon eens doen, vragen "Hoe sta jij tegenover anale seks"?.
Kijk, als ze dan al afhaken weet je dat je met een geborneerde doos staat te lullen. Enfin, dan loop je naar een ander. Leukste is nog om dat te vragen aan twee dames die 'gezellig' zitten te eten en net doen alsof ze elkaar niet tot op het bot haten, hahaha.
Heb je in elk geval een leuke avond.

Ichneumonidae | 10-07-20 | 19:19

"Zeg jij er iets van als ik als blondine uitgemaakt wordt voor hoer?"

J. Jarig | 10-07-20 | 18:59 | 2

Of “ik wil jouw hoer zijn, roep het.”

koperbij | 10-07-20 | 19:04

Als het meer dan 3 van die tassenrovertjes op brommers zijn: nee. Anders wil ik wel een klapje of wat uitdelen.

BenPakdee | 10-07-20 | 19:13

Over falen gesproken, deze zoveelste fuckup van Femke Halsema had ik even over het hoofd gezien. Met veel bombarie kondigde ze bij BIJ1 een gezamenlijk megaterras op de Nieuwmarkt in Amsterdam aan. Dat kwam uit een geheim overleg met de lokale horeca, Alle linkse kranten vol lof natuurlijk maar de bewoners piswoest. Die wisten van niks. En dan is er altijd wel een Vriend van Dit of Dat met te veel vrije tijd die de boel gaat saboteren. Gevolg, geen megaterras en iedere boos op iedereen: www.parool.nl/amsterdam/de-nieuwmarkt... Wat een topbestuurder. Not.

Piet Karbiet | 10-07-20 | 18:59 | 3

Was toch niet haar schuld. Horeca-ondernemers en bewoners kwamen er samen niet uit.

Kuifje-naar-Brussel | 10-07-20 | 19:07

@Kuifje-naar-Brussel | 10-07-20 | 19:07: Kijk, en een slimme burgemeester is op de taak voorbereid, die weet hoe het land ligt. Natuurlijk gaan wij bewoners er niet in mee? Enig idee wat voor teringherrie er normaal gesproken sowieso al is op en rond de Nieuwmarkt?

BenPakdee | 10-07-20 | 19:14

Het is Amsterdam. Ze hebben niets meer te bieden dan de naam uit vervlogen tijden. Als je de Khmer in de Stopera hebt zitten dan krijg je dat. Uiteindelijk heeft iedereen een uitkering op kosten van iedereen. Thatcher had gelijk. m.youtube.com/watch?v=ZYYR2viQzbU
m.youtube.com/watch?v=okHGCz6xxiw

Frau Merkel | 10-07-20 | 20:04

Bordje van de Vietnamees:
Alleen vandaag bij toko Tiekme.
4 loempia's halen, 3 betalen!

Dirk III | 10-07-20 | 18:59 | 1

Of.. viel loempia's halen, dlie betalen

suscrofa | 10-07-20 | 19:25

De meneer op feauteau 1 kan gerust zijn. Anno 2020 gelooft bijna niemand meer in toeristen. De homeopatische verdunning heeft al behoorlijk huisgehouden.

Nehemia | 10-07-20 | 18:58

"Kill a white on sight"

Van die rel over die BLM-posters...

Iets voor de Pool of scandinaviër van rechts ben ik nog aan het verzinnen.

gaffelbaard | 10-07-20 | 18:57

“Mag ik jouw betonschaar zien?”

koperbij | 10-07-20 | 18:56 | 1

Het is net de kleuterschool.

Zer0-hedger | 10-07-20 | 18:55 | 1

Een bizarre voorstelling van zaken ja, maar aangezien dit een veilig land is durven ze dit te doen.

Jezusaapje | 10-07-20 | 20:30

Perfect voorbeeld van je hand overspelen.

"zeg jij er iets van als ik word uitgescholden voor vieze pot? "

Nee. Je bent een volwassen dame. Sta je mannetje en kom voor jezelf op.

"denk jij dat ik een toerist ben of zie je mij als Amsterdammer?"

Ja. Initieel zou ik zeggen: dat is een Chinese toerist.

"denk jij nog zwart wit?"

Eerst niet, maar je wordt bijna gedwongen.

koter | 10-07-20 | 18:54 | 2

Iemand als toerist aanspreken is dus ook al racisme. Ik ben dus behoorlijk vaak racistisch bejegend. Op vakantie. Dat wel. Maar toch, ik had net zo goed een local kunnen zijn.

BobDobalina | 10-07-20 | 18:58

Doet mij aan iets denken... is het ook al racisme als je -als Oerhollandse blanke dame - gewoon op een terrasje zit en door de bediende wordt aangesproken in een uitermate treurig steenkolen-'Engels'?

EefjeWentelteefje | 10-07-20 | 19:37

Die sacherijnige ponems allemaal. Ook nu weer. Dat is wat mij vooral alsmaar opvalt. Heeft die woke-brigade eigenlijk wel eens lol?

Dubbelepunthoofd | 10-07-20 | 18:54

"Ik ben groen-links. Triest he"

Schriever | 10-07-20 | 18:53

Je suis moraalpaal

P-unit | 10-07-20 | 18:53

Deugen om te deugen. Deug deug deug deug. Ik denk dat ik een nieuw woord bedacht heb:

Hier komt het. Deuggedram.

SanderEvers | 10-07-20 | 18:53 | 2

Zeauzeau.

Dubbelepunthoofd | 10-07-20 | 18:55

@Dubbelepunthoofd | 10-07-20 | 18:55: Het dekt de lading heerlijk, en het is mijn mening in één heel duidelijk woord. Ik kan er zelfs een hashtag voor zetten voor op twitter. En dat allemaal op een vrijdagavond bedacht. ik ben trots op mezelf. trots.

SanderEvers | 10-07-20 | 18:59

Sinds wanneer zijn 'vieze potten' een ras?

ArieR68 | 10-07-20 | 18:53 | 2

vuilnisbakkenras...

Bakschuif | 10-07-20 | 18:56

Ik heb hier een paar vieze potten in de tuin staan, nog bruin ook en een nest zwarte bosmieren eronder. Is dat ook racisme tegenwoordig ?

B.Spiritus | 10-07-20 | 19:02

Amsterdams kampioenschap deugen?

Schepvogel | 10-07-20 | 18:52

Zwarte letters op een witte achtergrond, kan dan nog wel?

Samarkand225 | 10-07-20 | 18:52

Mwah. Eens kijken:
- Grijp jij in als Mischa wordt uitgemaakt voor Jodenjong?
- Doe jij iets als een homostel wordt bespuugd?

Je vraagt je af wat voor soort mensen dit soort dingen doen? toch?

ParadiseLost | 10-07-20 | 18:51 | 2

Nouja binnenkort zien we Groot Wassink dus schreeuwend bij die zwaar beveiligde joodse scholen staan, de hele dag uitspreken tegen racisme.

Fele | 10-07-20 | 18:59

Eigenlijk zou de vraag naar degene moeten gaan die zo'n bord dragen, wat zou jij doen? Ik denk dat ze dapper zullen zeggen helpen, maar als het erop aankomt de andere kant opkijken, een soort negeren zeg maar.

Jezusaapje | 10-07-20 | 20:35

Ik ben te lui om te photoshoppen. Maar doe maar bij die donkere jonge mevrouw: ieder individu heeft een neuspiercing

Middensteun | 10-07-20 | 18:51

Racisme mag enkel racisme genoemd worden als het geen witten betreft.

Nehemia | 10-07-20 | 18:51 | 3

Het institutionele racisme tegen mensen die de term blank prefereren. Nee, dat mag niet genoemd worden.

suscrofa | 10-07-20 | 19:15

Tss... Niet goed opgelet bij 1.01, BLM voor dummies, zeker. Racisme is alleen racisme als het van blanken komt. Anders heet het gewoon discriminatie, en dat is iets heel anders en je zal dat ook wel verdienen gezien het feit dat je blank bent.

BenPakdee | 10-07-20 | 19:19

Mensen hebben het over racisme, maar discriminatie is ook niet mis.

RickTheDick | 10-07-20 | 18:48 | 1

Feitelijk hebben ze het hier niet over ras, dus racisme kan je het niet noemen. Wel deuggedram.

SanderEvers | 10-07-20 | 18:58

Ik zie Noralie Beyer en nog een gekleurde dame met beiden ontkroest en geblondeerd haar.
Waarom willen zwarten zo graag op blanken lijken als blanken allemaal vieze racisten en slavenhandelaren zijn? Vraag dit voor een vriend....

Turbocharger | 10-07-20 | 18:48 | 1

Dikke bleek doet wonderen, maar ze worden er niet slimmer van. Alleen blanker.

Bakschuif | 10-07-20 | 18:59

#teamjohanderksen

DrumPiet | 10-07-20 | 18:47 | 1

Wie woont er groter, Johan of jij?

Kuifje-naar-Brussel | 10-07-20 | 19:08

Dit is maar het begin.
Over een paar maanden ben je een dierenbeul als je vlees eet en lederen bekleding in je auto hebt.

HoerieHarry | 10-07-20 | 18:47 | 2

In de toekomst moeten we allemaal aan het kweekvlees. Frankensteinvoedsel.

Nehemia | 10-07-20 | 18:55

En dan mag je zelfs niet meer met 250 km per uur over de Afsluitdijk racen. Waar gaat dat heen....

Kuifje-naar-Brussel | 10-07-20 | 19:08

Het past allemaal in de agenda van soros cs mensuh, “pandemie” , sociale onrust, voedsel bevoorrading komt in gevaar, tweede golf van het “killer virus” en indien nodig een derde golf met misschien een echt gevaarlijk virus. Het doel is om slaven te maken van ons, en hier in Spanje lijkt het echt al op een politiestaat. In Nederland ervaart u slechts het voorproefje.

IkwilJinekwel | 10-07-20 | 18:45 | 1

Spanje heeft een geschiedenis op dat gebied. In tegenstelling tot Nederland. Al brokkelt de Nederlandse fundering in hoog tempo af.

padbuffel | 10-07-20 | 19:03

Ik ben tegen racisme of discriminatie op basis van andere gronden dan inhoudelijke en ik zal er tegen op staan als ik er mee geconfronteerd wordt.
Hetgeen een raar dilemma oproept, want ik voel mij op dit moment institutioneel racistisch gediscrimineerd omdat ik een blanke huidskleur heb.
Dat kan niet de bedoeling zijn.

De verwarde man | 10-07-20 | 18:44

Het is mij nog steeds onduidelijk waar die enorme groepen mensen verblijven die voor racisme zijn.

padbuffel | 10-07-20 | 18:43 | 6

@De verwarde man | 10-07-20 | 18:49:
U denkt te realistisch en oplossingsgericht.
Da's te moeilijk voor de deugdrammers.

EefjeWentelteefje | 10-07-20 | 18:56

@De verwarde man | 10-07-20 | 18:49: Weekendverlof?

Dubbelepunthoofd | 10-07-20 | 18:57

joehoe... hiero ! *ben net bekeerd, zoek nog medestanders voor het vormen van een groep; valt idd niet mee*

Bakschuif | 10-07-20 | 19:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Ga op je knieën racist, ik ben Amsterdrammer.
En die voor *vieze pot*, is het genoeg als ik *schone pot* zeg.

jan huppeldepup | 10-07-20 | 18:43 | 1

stop ze in een boerka, heb misschien wel een knalpot

Bakschuif | 10-07-20 | 19:04

Het probleem is dat er iets van je geeist wordt en als je het niet doet... Dit begint enge vormen aan te nemen

ultraman | 10-07-20 | 18:43

Een foto van Arie Boomsma met een bordje: ben ik niet Johan Derksen

bergsbeklimmer | 10-07-20 | 18:41

Ik heb vanwege een artikel over deze campagne toevallig gisteren mijn abonnement op het Parool opgezegd omdat ze zich maar blijven lenen voor dit soort propaganda shit.

Ik zal Holman missen. Ik zal DirkJan missen.

Misschien geef ik iemand een kroontje kado van het overgebleven geld. Iemand geinteresseerd?

Knufter | 10-07-20 | 18:41 | 3

Zijn genoeg alternatieven. Weltschmerz bijv.

azijnseikerT | 10-07-20 | 18:44

Gewoon op internet beschikbaar hoor, de Holman. Even geschiedenis wissen aanzetten in je browser.

BenPakdee | 10-07-20 | 19:41

Wees Amsterdammer en spreek je uit tegen racisme en discriminatie?
Dat gebeurt toch al op grote schaal?
Ik lees steeds verhalen van jongens met capuchons en petjes op scooters die op grote schaal gediscrimineerd worden door blonde meisjes omdat ze blond zijn en door homo’s omdat ze homo zijn.
Die jongens zijn echt super Amsterdams en spreken zich meteen echt uit door die meisjes dan gelijk een kankerhoer te noemen en die homo’s een kankerhomo.

Fele | 10-07-20 | 18:41

Zijn deze bordjes ook in het Arabisch, Turks en Papiamento te verkrijgen?

Mr_Natural | 10-07-20 | 18:40 | 1

Ook in Esperanto graag.

Ruimedenker | 10-07-20 | 18:43

Ga ééns met borden staan met de tekst, stop vrouwenbesnijdenis en met sissen!

vluchtelingallergie | 10-07-20 | 18:40 | 2

Een dag niet gesist is een dag niet geleefd.

HoerieHarry | 10-07-20 | 18:41

Iedereen gelijk als iedereen rasistisch zou zijn.

dhrat | 10-07-20 | 18:40

Het aanboren van een nieuw adertje om het bloed van je bestaans- en subsidierecht ruimte tegeven. De linkse weg-met-het-establishment zonder daarvoor een werkend alternatief te presenteren, of een hint die kant op te geven. De medewerking daarin van politiek en MSM..
Wát is het plan jongens?
Please enlighten us.
Maar met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wordt dat nooit ondersteund door de nog steeds nuchtere HOLLANDER.
Je overspeelt je hand.

NiCeY | 10-07-20 | 18:39

Het houdt maar niet op. Niet vanzelf.

Stop toch eens met dat gedram.

R2fu**D2 | 10-07-20 | 18:39

Op de foto van de Vakjury: Goed Voorbeeld had ik liever de secretaris-generaal van het Politbureau van deuglinksch gezien.

Fi-Bu-Bla | 10-07-20 | 18:39

“Een mening is niet racistisch, spreek je uit”.

Ruimedenker | 10-07-20 | 18:38

Kanker kaaskop is een mening waar ik de middelvinger aan geef.

P-unit | 10-07-20 | 18:38

"Nr. 15 met witte lijst". Waar was jij Arie Boomsma?

WitteGaper | 10-07-20 | 18:37

Zeg jij er wat van als een hoogbejaarde Nederlandse vrouw wordt beroofd en afgetuigd door twee zwarte jongeren en daarna de deur niet meer uit durft?

K. Westergaard | 10-07-20 | 18:37

,,Ik wil niet dat mijn dochtertje denkt dat alle blanke Nederlanders racisten zijn.”

Bij foto 1 links. 2 in het midden is ook goed.

Het citaat is trouwens niet van mij, maar van Aylin Bilic www.ad.nl/binnenland/ik-wil-niet-dat-...

gaffelbaard | 10-07-20 | 18:37

He kijk, deugkok Joris Bijdendijk zoekt ook weer Facebook-likes en free press (lees: extra Michelin ster) voor z'n restaurannetjes. Zo'n typische lul die zelf nooit iets zal zeggen over de üsüal süspëcts in zijn GroenLinks walhalla. Maargoed. Hij heeft blijkbaar heel wat racistische daden op zijn geweten dat ie nu zo hijgerig vooraan staat om met zichzelf in het reine te komen. Mooi wel. Joris jongen, bleke racist, het is je gegund.

klimaatsloper | 10-07-20 | 18:35

Met een hamer in je handen, zie je in alles een spijker. Die mensen zijn zover heen, die zien in alles iets racistisch.
En nee, helaas kan ik van de buitenkant niet zien of iemand een Amsterdammer is, anders ging ik er met een grote boog omheen.

Wim Venijn | 10-07-20 | 18:35

LOFL @ " dan begint het Adobe Photoshop icoontje meteen te bouncen in onze dock."

Aardige is dat je op Windows en Linux een exacte kopie van zo'n Apple dock kan neerhalen.
Want zo'n dock, dat heeft wel wat.

chicago river | 10-07-20 | 18:34

Word je geil als ik naar je sis?

HoerieHarry | 10-07-20 | 18:33 | 1

Vroeg de slang aan het konijntje...

Bakschuif | 10-07-20 | 19:09

Bestaat er op dit moment nog een maffere stad dan Amsterdam?
Ik vraag dit voor mijn Indiaanse buurman Tranend Oog.

Datzullenwenogweleen | 10-07-20 | 18:33 | 1

Buurman mag best een keer een opbeurende wikde rit maken op mijn vouwfiets 'Dwalende Adelaar'.
Wie weet doet het Tranend Oog goed.
Ugh!

chicago river | 10-07-20 | 18:36

“Zeg jij er wat van als ik uitgescholden wordt voor kech?”

Muxje | 10-07-20 | 18:32 | 4

"... of als er voor de zoveelste keer vlak voor mijn voeten op de grond wordt gespuugd?"

EefjeWentelteefje | 10-07-20 | 18:36
▼ 1 antwoord verborgen

Ik las net de column van Nadia Ezzeroili in de Volkskrant. "Als vrouw van kleur zou ik er beter aan doen om niet over racisme te schrijven."
Zij schreef echter toch dit "Blaffen dat er naar je boven alles verheven pijn moet worden geluisterd is alleen geen teken van emancipatie, maar een uiting van onvermogen om op een volwassen manier een belangrijke discussie aan te gaan."
Ik kreeg bijna tranen in m'n ogen. Er is hoop als al die helper Whities eens op zouden zouten.

Gecko | 10-07-20 | 18:31 | 2

Alleen die 'belangrijke discussie' mis ik dan nog.

Petrus Poortwachter | 10-07-20 | 18:33

Waarom zijn er zwarten waar ik mee wegloop.
En waarom zwarten waar ik bij uit de buurt blijf. De humorloze minderwaardigheidcomplex koesterende gemankeerden.
Blijf ook graag uit de buurt van militant irritante witte deugers.
Normaal zwart en blank altijd goed.

CalamityJane | 10-07-20 | 19:16

En het gaat maar door,

"Een aantal anti-racismeorganisaties initieert zondagavond in cultuurcentrum De Appel in Amsterdam een eigen bijeenkomst als alternatief voor het NPO-racismedebat van Jort Kelder. Onder anderen Quinsy Gario en Glenn Helberg doen mee aan dit gesprek, dat via een livestream te volgen is."
www.parool.nl/nederland/activisten-or...

AntonJansen | 10-07-20 | 18:30 | 4

@wijsvinger | 10-07-20 | 18:39: laat ze lekker joh, het is gewoon een bijeenkomst van de sekte. Verder is er niemand in geïnteresseerd.

Fele | 10-07-20 | 18:44

De Appel was een een centrum voor kunst, lijkt dus inmiddels over genomen te zijn door activisten.

ultraman | 10-07-20 | 18:46
▼ 1 antwoord verborgen

De afgelopen decennia - mijn hele leven eigenlijk - dacht ik nooit zwart-Wit. Maar sinds het gedram, de chantage-praktijken en het morele & culturele vandalisme van de BLM-beweging en zijn/haar/whatever volgers, denk ik héél zwart-Wit. Omdat ik ertoe word gedwongen.

Peter Emile | 10-07-20 | 18:30 | 3

Herkenbaar. En ik vind het ongemakkelijk.

squadra | 10-07-20 | 18:34

Tot voor kort dacht ik dat dat liedje Zwart Wit van de Frank Boeijen Groep over kleurentelevisies ging.

Mr_Natural | 10-07-20 | 18:38

Exact Peter, en weet je, het interesseert me geen zak meer.

ploppy | 10-07-20 | 18:38

GBG
Give Blacks Guns, als je echt iets voor ze wil doen.

Pimp my Voortuin | 10-07-20 | 18:30

Een bontkraagje met op het bord de tekst: "Ik spuug ook vrouwen met een hoofddoek!"

Rhenium | 10-07-20 | 18:29

Ik weet wel een mooie voor op dat bordje van die kale meneer: Dit land gaat naar de klote.

Sinterbikske | 10-07-20 | 18:28

Die eerste is zeer ongelukkig gekozen. Voor zover ik het begrepen heb, beschouwt het stadsbestuur zelf het toerisme als een plaag en wordt het ook als zodanig bestreden. Met name jonge toeristen moeten het ontgelden. Het stadsbestuur is dus zelf debet aan de hetze en en vooroordelen jegens (jonge) toeristen.

Amsterdamsko | 10-07-20 | 18:28

Wat een stelletje jankerds zijn het toch, daar in Amsterdam. Afsteken en weg laten drijven dat afvoerputje van ons land.

Digitaal Smoelwerk | 10-07-20 | 18:27 | 1

U krijgt de Orginaliteits Bokaal du Joure. Wat een uniek gevonden comment.

Piet Karbiet | 10-07-20 | 18:37

Amsterdammel ik moest lachen

Joostmochtnietsweten | 10-07-20 | 18:27

Ze willen dus dat we ons eindelijk echt uitspreken tegen die Mocro'tjes die joden en homo's bedreigen en uitschelden, alleen maar voor wie ze zijn

Fijn_dat_je_er_bent | 10-07-20 | 18:27 | 1

Ja, en vervolgens ook zes jaar voor de rechter staan.

Petrus Poortwachter | 10-07-20 | 18:28

Racisme bestaat niet.

JackStick | 10-07-20 | 18:27

Wat een stelletje zeikerds.
Ga wat nuttigs doen.

HoerieHarry | 10-07-20 | 18:27 | 3

Nou Harry toch!
De mensen komen graag op GS, net als jij en ik.

Ruimedenker | 10-07-20 | 18:34

Misschien als zij zich uitspreken tegen marxisme, Islam, massa-immigratie, plaatsmoorden, diversteitsquota, censuur, cancelculture, beeldenstormen, etc.... Dan kunnen we het wellicht eens hebben over dat ervaren 'rascisme' van ze...

Antiquerulant | 10-07-20 | 18:26

Opstaan tegen racisme? we moesten toch knielen? Ik begrijp er weer niets van, zo onduidelijk allemaal.

antonconstandse | 10-07-20 | 18:26 | 1

Opstaan tegen racisten en knielen voor racisme, je snapt er geen fluit van.

Mr_Natural | 10-07-20 | 18:28

Pete is inderdaad een fijne vogel, dat dan weer wel! *oud-soort-van-crea-collega*

Lepo | 10-07-20 | 18:26

Rutte wil nationale herdenking dag Corona.... totaal van het padje

Rallywally | 10-07-20 | 18:26
-weggejorist-
Dubbelepunthoofd | 10-07-20 | 18:26

Abject.

Schuldenbrau | 10-07-20 | 18:25

Stel je voor dat ik met zo’n bord in Australië ga staan; Zie jij een toerist of zie jij een Aboriginal? Of in Japan, of in Nigeria, of etc etc. Nou? Wat denk je dat de locals antwoorden?

Ruler | 10-07-20 | 18:24

wiet verbieden.

newray | 10-07-20 | 18:23 | 1

amsterdam verbieden.

squadra | 10-07-20 | 18:36

Ben zo klaar met dat kut Amsterdam dat ik bijna een seizoenskaart van Feyenoord koop en 'hand in hand kameraden' ga zingen.

NeedIsaymore? | 10-07-20 | 18:23 | 1

Gewoon doen joh.

IkwilJinekwel | 10-07-20 | 18:34

Amsterdamse import die bepaalt of iemand een echte Amsterdammer is pffff

Pierre Lebon | 10-07-20 | 18:23

'Denk jij nog zwart wit? Ze is 'Ik wel' vergeten.

Mr_Natural | 10-07-20 | 18:22 | 1

We moeten toch juist iedereen als zwart of wit zien?

Zer0-hedger | 10-07-20 | 18:54

Noraly lacht nog wel een klein beetje.

Sitting_targets | 10-07-20 | 18:22

Het enige racisme dat ik de afgelopen 10 jaar gezien heb is jegens blanken. Daar spreek ik me dan ook tegen uit. Racisme tegen lesbische vrouwen echter heb ik nog nooit iets van gemerkt.

JWZ_JMK | 10-07-20 | 18:22 | 1

Is lesbische vrouw dan ook een soort ras?

antonconstandse | 10-07-20 | 18:28

Drie keer nee. Gisteren niet, vandaag niet, en morgen ook niet! Proost

niv01 | 10-07-20 | 18:21

Ik wil geen contact maken voordat ik weet of het BLM sympathisanten zijn. Gelukkig ruik ik links op een afstand.

CalamityJane | 10-07-20 | 18:21

Geef eerst eens een precieze omschrijving van het begrip.
Dan kijken we verder. Dan pas.

Petrus Poortwachter | 10-07-20 | 18:20

Vieze catch 22, die sterke fascistoïde trekken heeft. Alsof zij de enigen zijn die tegen racisme zijn. Maar kritiek op hun werkwijze mag niet en dus wordt je weggezet als een racist. En natuurlijk staat die Rutger Groot Wassink met zijn smoel vooraan. Wat heeft die toch te compenseren? Mijn opa zei het altijd al: de grootste klootzakken zitten altijd voorin de kerk.

Deflatiemonster | 10-07-20 | 18:19 | 3

Gaat Rutger ter kerke dan?

IkwilJinekwel | 10-07-20 | 18:35

In de VS zijn ze al een stap verder. Als je wit bent ben je ene racist. Dus je kan er niet aan ontkomen behalve als je al je bezittingen overdraagt aan de zwarten. Kortom alle witten met bordjes draag uw bezittingen over. En ja met de huidige snelheid waarop dingen zich ontwikklen zal het niet meer lang duren dat witten dit wettelijke zullen moeten doen.

ultraman | 10-07-20 | 18:53

Dank want ik heb weer gelachen om zoveel domheid

Eddy67 | 10-07-20 | 18:19

Ik ben blij dat ik nog niet gegeten heb. Barfsterdam voor al uw boulimidealen.

saidnowomanever | 10-07-20 | 18:18

Being white doesn’t make you a racist and being black doesn’t make you a slave.
Being an idiot however comes in both colors.

Ruimedenker | 10-07-20 | 18:18 | 3

And in great numbers!

Petrus Poortwachter | 10-07-20 | 18:21
-weggejorist-
bitch67 | 10-07-20 | 18:23

@ruimedenker, hij is fijn ;)

IkwilJinekwel | 10-07-20 | 18:37

Racisme is geen mening? Taalkundig ben ik het daarmee eens, maar ik vrees dat hij daar niet op doelt. Ik vrees dat Rutger bedoelt dat je geen dingen mag vinden die hij racistisch vindt. En dat is fout. Diversiteit geldt kennelijk niet voor meningen?
Allemaal verschillende kleurtjes en religies, gut wat mooi. Maar wel allemaal dezelfde politiek correcte dingen vinden. Tenzij je moslim bent. Dan mag je bekrompen zijn.

Hommel | 10-07-20 | 18:17 | 2

Diversiteit is net als Inclusie. Je bent direct Exlcusie als je een andere mening hebt.

de_kale | 10-07-20 | 18:19

Ja Groot Wassink en zijn vriendjes bij de leninisten en de rode khmer bepalen wat je wel en niet mag zeggen en hoe en wanneer en als je je niet aan zijn richtlijnen houd dan moet je gesloopt worden.
Is overigens een term voor: communisme, en laat hij dat nou toevallig zijn.

Fele | 10-07-20 | 18:23

De pot verwijt de ketel dat zij zwart ziet.

Al SchietjemeLevend | 10-07-20 | 18:17
-weggejorist-
Raetsheer | 10-07-20 | 18:17

Ik ben een (door medianieuws) pure racist verworden. Bestaat er ook een hulplijn ?

AntonJansen | 10-07-20 | 18:17 | 2

Geef je me het nummer door Anton?

CalamityJane | 10-07-20 | 18:19

#metoo

Der Schnitzeljäger | 10-07-20 | 19:36

Dat is toch Lutgel Blegman?

Mr_Natural | 10-07-20 | 18:16 | 1

Rutger Slisman

Fijn_dat_je_er_bent | 10-07-20 | 18:29

Ik denk bij elke bakkes op elke foto ´kansloze´.

Mag zeker ook niet, wegens vooroordeel ofzo.

GKJP | 10-07-20 | 18:16
-weggejorist-
supah | 10-07-20 | 18:16

Ik snap trouwens niet waarom die 'vieze pot geen hoofddoek draagt.

Kuifje-naar-Brussel | 10-07-20 | 18:16 | 1

ik kan het bijna niet uit m'n toetsenbord krijgen, maar: mooi deze

Pierre Lebon | 10-07-20 | 18:19

grote kans dat een andere allochtoon je uitscheldt. Ik als blanke man praat niet met je en kijk niet naar je. Misschien doe ik wat fout waar ik geen weet van heb. Mij zie je niet en hoor je niet.

EmilioEsteves | 10-07-20 | 18:15

Man man man.... zout op met je racsisme gezeur. Nou weten we het wel.

SoepKip | 10-07-20 | 18:14 | 1

... maar nog even heh. Dus iemand noemt jou negert.. of typhusturk... of kudtmocro.... en dan moet ik er wat gaan zeggen???. Waarom is dat opeens mijn werk??

SoepKip | 10-07-20 | 18:19

Welk font wordt hier gebruikt? Ik vraag dit voor een vriend.

Oawerdepoal | 10-07-20 | 18:14 | 1

@mezelf Ziet er uit als VLNL Berlagebrug

Oawerdepoal | 10-07-20 | 18:35

Ik kies die in het midden, uitgescholden worden voor vieze pot door je lichtgetinte landgenoten is helemaal niet leuk!

likdoorn | 10-07-20 | 18:14

hahaha, eigenpijper Rutger denkt ook, ik betaal ervoor, ik moet herkozen worden, ik moet voorop op de fotoserie!

Shortganger | 10-07-20 | 18:14

Ja, wat is het nou?
-Opstaan of knielen?
-Nee, ik denk niet zwart-wit en ook niet wit-zwart.
-Nee, want geen Insta.
Ja, ik neem t voor je op als iemand jou voor vieze pot uitmaakt.
Ziezo

Ruimedenker | 10-07-20 | 18:14 | 3

Ik bemoei mij nergens mee.

Lupuslupus | 10-07-20 | 18:14

Ik denk dan:
-Ga eerst maar eens werken. Zodat ik het niet alleen hoef te doen.
-Ik denk zelden.
-Idem, ook geen insta.
-Ik kom even aan je ruiken als iemand je voor vieze pot uitmaakt.
Klaar.
En verder wat lupus zegt.

Petrus Poortwachter | 10-07-20 | 18:18

Verstandig Lupus. Voor je het weet heb je een knal voor je (in uw geval) hoofd.

CalamityJane | 10-07-20 | 18:23

Ik zie die MILF guy uit American Pie....

JohnMatrix | 10-07-20 | 18:14

Racisme blijkt een overtuiging. Spreek je uit!

Lepo | 10-07-20 | 18:13

Zij kunnen alleen maar een punt maken van racisme
door de beschuldigingen bij een ander te plaatsen
in dit geval de blanke man van middelbare leeftijd,
iedereen met een andere kleur/sex haalt de zelfopgelegde gekwetstheid onderuit.

TijdelijkOptimist | 10-07-20 | 18:13

Die rechter meneer kijkt wel erg boos. Alsof hij op het punt staat om mensen uit te schelden.

Kuifje-naar-Brussel | 10-07-20 | 18:13

Zum kotzen. De tering, wat een zielig gedoe.

Peter_la_Selie | 10-07-20 | 18:12

Ik merk dat ik door dat gedram en de Only Black & Left Lives Matter hysterie/psychose steeds meer de neiging heb om wel gewoon Zwart - Blank te gaan denken.

Of nee: Zwart/Links - Blank/Niet Links.

Realism Is All | 10-07-20 | 18:11 | 4

Wellicht is dat ook gewoon hun doel?

RickRD | 10-07-20 | 18:13

Dan raak je gauw van je sokkel Verzekeringadvies. Sterk je!

CalamityJane | 10-07-20 | 18:26

Ben er ook helemaal klaar mee. Elke uitbundig gepigmenteerde krijgt niet meer het voordeel van de twijfel zoals vroeger maar moet vanaf nu eerst bewijzen dat hij in mijn ogen deugt. En dat is heel anders deugen dan de voorbeeldjes hierboven.

Der Schnitzeljäger | 10-07-20 | 19:33
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Mr_Natural | 10-07-20 | 18:10 | 1

Ik heb een stronthekel aan dit soort deugers, van welke kleur dan ook.
Mooi, dus ben ik geen racist.

EefjeWentelteefje | 10-07-20 | 18:10 | 2

Dat ligt genuanceerder....

Kuifje-naar-Brussel | 10-07-20 | 18:17

Een hekel aan zwarte deugers maakt je racist.
Hoe zit dat met blanke deugers?
Wat ben je dan? Dat weet jij vast Kuifje.
Iets van genuanceerd ving ik op.

CalamityJane | 10-07-20 | 18:31
-weggejorist-
RickRD | 10-07-20 | 18:10

Amsterdrammer misschien. Hoe zie je mij eigenlijk?

Reaaalist | 10-07-20 | 18:10

Hehe gelukkig, de politiebureau’s zijn er niet meer en die over gebleven zijn altijd dicht.
Als je als homo geterroriseerd wordt in je eigen straat komt niemand je helpen, maar gelukkig gaat Rutger Groot Wassink met z’n communistische dikke volgevreten varkenskop wel weer met een nietzeggend bordje in z’n varkensklauwen staan.
Prioriteiten zijn top daar.

Fele | 10-07-20 | 18:09 | 2

Wist niet dat homo s eigen straten hebben maar verder scherp gezien.

Uw Verzekeringsadvis | 10-07-20 | 18:15

@Uw Verzekeringsadvis | 10-07-20 | 18:15: ja Jos Brink heeft ergens een laantje toch?

Fele | 10-07-20 | 18:28

Heb jij je bruine hemd al aangetrokken? Wij wel!! *zucht*

Adversary | 10-07-20 | 18:09

Ik geef het op. Wanneer gaan al die sukkels is een baan zoeken, of ophoepelen naar betere oorden.

Vitale-Reaguurder | 10-07-20 | 18:08 | 2

Ik wil eerst wel eens weten waarom al die hordes uit Afrika, het midden-oosten en aanverwante hell-holes met miljoenen tegelijk deze kant op komen, als het hier zo verschrikkelijk racistisch is?
Of zouden de principes direct wijken voor de grote geldpotten?

EefjeWentelteefje | 10-07-20 | 18:12

@EefjeWentelteefje | 10-07-20 | 18:12:
De vraaf stellen is hem beantwoorden.
Plus, in het mohammedaanse geval is de tactiek van ogenschijnlijk vredige overheersing via het islamitische fokprogram.

chicago river | 10-07-20 | 18:26

En dan die gezellige Oud-Hollandse gelaats uitdrukking erbij,helemaal suf geïndoctrineerd.

De Profundus | 10-07-20 | 18:08 | 1

Marxistische vrolijkheid.

Not_again | 10-07-20 | 18:11

'Deug or alive', dat is een nadenkertje.

Ik kom er niet uit.

Mr_Natural | 10-07-20 | 18:08 | 3

Terwijl het zo logisch is.

Petrus Poortwachter | 10-07-20 | 18:09

@Petrus Poortwachter | 10-07-20 | 18:09:
Dat zeggen ze zelf? Geen dubbele agen... dubbele bodem?

Mr_Natural | 10-07-20 | 18:11

Gek eigenlijk,vroeger, ver voor de eerste Golfoorlog. Zeg maar begin jaren zeventig,dacht ik dat iedere kleur er bij hoorde,dat iedere kleur meedeed. Nu moet ik een keuze maken. Begrijp dat niet.

Tishetnetnie | 10-07-20 | 18:08

Wees Amsterdrammer? In historische context? Dus ook in de tijd toen voor wat poen iedereen elke Jood werd aangegeven en afgevoerd? Dat soort Amsterdrammer?

En aangezien dat aanzienlijk korter geleden is dan wat wij blanken met een baan en onze voorouders de zwarten in het verleden NIET hebben aangedaan, wordt het niet tijd voor excuus van elke Amsterdrammer voor wat de Joden in 40-45 in dat Roversnest 020 WEL is aangedaan?

Realism Is All | 10-07-20 | 18:08 | 3

Daar zijn ze al 75 jaar druk mee. Idem bij de NS voor de nabestaanden. Dat worden er wel elke week een stuk minder. Nog even geduld.

Piet Karbiet | 10-07-20 | 18:13

Ja en Amsterdammers zijn blijkbaar tegen discriminatie en uitsluiting en exclusiviteit en tegen framing maar vervolgens zetten ze zichzelf wel weer in een frame en vinden ze zichzelf wel exclusief. Wij Amsterdammers moeten Amsterdammers zijn want dat is een exclusieve identiteit ofzo.
Fuck Amsterdammers!

Fele | 10-07-20 | 18:14

Niet alleen in de oorlog, de overlevers die terugkwamen waren hun huis kwijt en kregen nog effe een fijne naheffing van de overijverige ambtenaren. In 1963 werden er in opdracht van wethouder Joop den Uyl (ja ja die) werkplaatsen van joodse overlevers gesloopt ivm een tunnel. Een alternatief werd er niet geboden.

AntonJansen | 10-07-20 | 18:15

In die ene staan sperfouten.

Casaronny | 10-07-20 | 18:07 | 1

Mag je niks van zeggen. Ies rasiesmu.

Schuldenbrau | 10-07-20 | 18:27

Ze houden die borden ongeveer 50 cm te laag.

Mr_Natural | 10-07-20 | 18:07 | 3

Een geweldige doordenker. Chapeau

gratias | 10-07-20 | 18:21

Weer goed op dreef, weer.

chicago river | 10-07-20 | 18:23

Bord veur de kop!

Schuldenbrau | 10-07-20 | 18:27

Denk jij nog zwart wit,......... raad eens wie dat nu het meeste doen?

miko | 10-07-20 | 18:06 | 1

Ja, ik denk inmiddels heel erg wit - zwart. Heb ik voorheen nooit gedaan.

Schuldenbrau | 10-07-20 | 18:26

Moeimakers.

Toetsenbordcomplex | 10-07-20 | 18:05

Ik kijk er naar uit. Coon en ongeletterde boer waren wel meesters in dit soort dingen

miko | 10-07-20 | 18:05

Die met Lenin, daar kan heel leuk op gefotof*cked worden.

kapotte_stofzuiger | 10-07-20 | 18:04 | 3

Hoe laat gaat de Gulag open?

Piet Karbiet | 10-07-20 | 18:11

Da's lang geleden, een echte fotofick.

Petrus Poortwachter | 10-07-20 | 18:04

Okay de koran staat vol met racistische denkbeelden. Gaat Amsterdam die nu verbieden om uit voor te dragen? Zo nee: rot dan op met je gratuite kutactie.

JohnLocke | 10-07-20 | 18:04 | 2

3 posts, he de moslims, Want daar kunnen zwarten wat aan doen.

menage | 10-07-20 | 19:04

@menage | 10-07-20 | 19:04: Dit gaat over discriminatie en racisme. Als ergens écht een geïnstitutionaliseerde vorm van racisme is in Nederland dan is het wel bij bepaalde religies waar je aangeleerd krijgt hoe je om moet gaat met ongelovigen, joden, christenen en lui die meerdere goden aanhangen. Als je daar selectief blind voor bent als stad dan heeft de rest ook geen zin en krijg je van mij 0 reeten.

JohnLocke | 10-07-20 | 19:13

Kots

BoerBob | 10-07-20 | 18:02 | 1

Inderdaad wat een burgerlijke zooi.

kaasfondue | 10-07-20 | 22:53

Is dat een oproep tot een feateaufuck?

Frau Merkel | 10-07-20 | 18:01 | 2

Ja

IkWilOokWatZeggen | 10-07-20 | 18:09

Ik voel een adverteerderboycot aankomen

BobDobalina | 10-07-20 | 18:55

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken