Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO. GreenPeace BEZET landingsbaan Schiphol

SAMENSCHOLING!

Elf samenscholers van de terroristische terreurorganisatie GreenPeace hebben vanochtend een landingsbaan van Schiphol bezet, omdat ze pissed zijn over de 2-4 miljard staatssteun die de lawaaiige CO2-kuchende vouchermaatschappij van de belastingbetaler krijgt. De Marechaussee heeft de 11 zonder vitaal beroep in de lockdown-lurf gepakt en verwijderd. Het immer goed geïnformeerde NH Nieuws was erbij. Later meer over de harde straffen voor deze walgelijke levensgevaarlijke terreuractie.

Stom

"We willen onze Klimaat Crisis terug"

Zoveelste slachtoffer van corona!

Reaguursels

Inloggen

Die komen daar niet mee weg met alleen een boete, gok ik zo.

LesGrossman | 14-05-20 | 14:44 | 1

die kunnen ze dan mooi betalen van hun maandelijkse staatssteun.... onee stom yesterday and today.... die gasten hebben allemaal een baan natuurlijk... (sick!)

yesterdayandtoday | 14-05-20 | 22:24

CNN to feature teen climate activist Greta Thunberg in coronavirus town hall

thehill.com/homenews/media/497555-cnn...

CNN announced Wednesday it will feature teenage climate activist Greta Thunberg in its next "Coronavirus: Facts and Fears" town hall program set for Thursday night on the cable channel.

The town hall, hosted by "AC 360" anchor Anderson Cooper and CNN chief medical correspondent Dr. Sanjay Gupta, will also include former acting Centers for Disease Control and Prevention Director Richard Besser and former Health and Human Services Secretary Kathleen Sebelius. Both officials served in the Obama administration.

Moonwarrior | 14-05-20 | 14:34

Staan Jesse en Rob daar nou onder dat vliegtuig? Oh nee, die zitten er altijd in.

Cor Netto | 14-05-20 | 13:53

Oneigenlijk gebruik van OV-fietsen, maar oke .. laat zijn.
Veel erger zijn die synthetische jasjes. Millieu onvriendelijke productie.
En verder,.. is de flora en faunawet al van kracht , de natuurwet ? Broedseizoen, verstoring van natuur enzovoorts.. hoor die grutto paniek hebben dan. Dat ze zijn kraamkamer verstoren. Kut milenials!

grapo | 14-05-20 | 13:42

Dit is natuurlijk wettelijk hartstikke verboden, net zoals wat de Blokkeerfriezen op de snelweg deden. De boetes zullen niet mals zijn! *Start lachband*

JackStick | 14-05-20 | 13:39 | 2

Het zal mij benieuwen of ook hier mee om gegaan wordt als de Blokkeerfriezen. Of dat het OM van vervolging af ziet om welke reden dan ook.

paul_zaanstad | 14-05-20 | 13:48

Kan iemand op Schiphol even "the business end" van een straalmotor op dat tuig richten?

_Roy_ | 14-05-20 | 13:02

Een prima actie om op die manier aandacht te vragen voor het uiterste vervuilende industrie die luchtvaart heet. De groei van Shiphol moet stoppen. Vliegtuigen stoten 10% van de stikstof en Co2 uit en staat op nummer meetlst vervuilende industrieen onder de boeren.

Drunken-Pumpkins | 14-05-20 | 12:53 | 7

Zie hier Smashing Pumpkin. Overgestapt van Joop naar GeenStijl. Voor een meer linksch geluid.

Fi-Bu-Bla | 14-05-20 | 14:21

De Stikstofwaarden hier in Duitsland zijn na 6 weken lockdown en 90% minder vliegbewegingen onveranderd op alle meetpunten. Hiermee, mijn beste dronken pompoen, is ALLES gezegd. Ik herhaal het nog eens met koeienetters: ON VER ANDERD. Dat zou eindelijk het einde moeten betekenen aan deze zogenaamde discussie over deze zogenaamde stikstofcrisis.

Gladiator Fap | 14-05-20 | 15:33

hahah.. ze vragen maar lekker.... de groei gaat heerlijk gewoon door...( moet ook wel want anders moet mn handel over zee... duurt wat langer .. hoop gezeur met mn 'klanten', die willen op tijd hun 'dingentje' doen... wat mij betreft .. ik zou zeggen.. meer of minder vliegtuigen... kom op met die heerlijke dampen..!! appendix : volgens die lhbter = vliegtuigen stoten .. blabla en staat op nummer meetlst ...? huh? een vliegtuig is het meest vervuilende .. onder de boeren?? toe aan een lange vakantie lieverd? of is dat niet toereikend met je maandelijkse staatssteun? daarom geef je gif af he gap... alles wat jij niet kunt betalen... is in uw ogen duivels... hahahaha.. over 3/4 jaar zit de lucht weer vol machientjes die heerlijk stikstof en nog meer zaligs over ons uitsproeien....

yesterdayandtoday | 14-05-20 | 22:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Staat die grote toehan van greenpeace met een dikke winterjas in half mei "Opwarming van de aarde, klimaatverandering blablabla. "

Trasnochador | 14-05-20 | 12:44 | 1

Wat Boeddha18 al eerder zei in de reacties, excuus.

Trasnochador | 14-05-20 | 12:46

Hallo Groene Khmer over dat spandoekje van jullie: je kan ook zeggen “geen groen zonder poen”.

Nuuk | 14-05-20 | 12:39

Je kunt je dan ook afvragen waarom de KLM zo nodig gered moet worden. Zij wel en MKB bedrijven en ZZP-ers niet. Wat is het verschil. Prestige? De bonus van de baas? En het IS een feit: Met die dingen aan de grond is de lucht wel weer mooier blauw en halen we onze CO2 doelen dit jaar gemakkelijk.

Beste_Landgenoten | 14-05-20 | 12:11 | 7

CO2 reductie is een onzinnig doel. Steek je geld in adaptatie.

Joostmochtnietsweten | 14-05-20 | 12:52

Volgens econoom en ondernemer Frits Spangenberg is het redden van KLM zonde van het geld, vermoedelijk weggegooid geld én oneerlijk tegenover verpleegsters en onderwijzers. Hij schrijft dat in het FD.

‘Wanneer wij het nu over vitale beroepen hebben, dan zijn de salarisverschillen en belastingvoordelen van vliegers en senior cabinepersoneel vergeleken met leerkrachten en zorgpersoneel schrijnend.
www.welingelichtekringen.nl/geen-cate...

pga | 14-05-20 | 12:55

KLM door deze periode helpen = Nederland als aantrekkelijke vestigingslocatie voor internationale bedrijven behouden. Denk diep na BL, denk na, je kunt het..

therealbraindump | 14-05-20 | 13:12
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik vond het eigenlijk wel even fijn zonder de hele dag herrie van die kutvliegtuigen

No_Code | 14-05-20 | 12:09 | 3

En daarom hoeft van mij dat achterlijke Lelystad AirPort er niet te komen. Laat me lekker genieten van de rust die wij op de Veluwe nog hebben.

Zeikerd | 14-05-20 | 12:19

Grappig ik had laatst een discussie met iemand die op de veluwe woont. Die vliegt zelf regelmatig maar wil er boven zijn eigen huis geen last van hebben. Hypocriet noem ik dat!

No_Code | 14-05-20 | 12:23

vroeger had je RaRa, nu heb je greenpeace influencers

HetOorAakel | 14-05-20 | 12:07 | 1

Antifa en milieudefensie leven ook nog steeds, en er zijn nog fanatiekere afsplitsingen binnen deze marxistische familie. RaRa is nooit weggeweest. Alleen in andere clubjes geëvolueerd.

Graaf_van_Hogendorp | 14-05-20 | 12:14

Waarom zijn deze uitvreters niet door een paar waarschuwingsschoten in de knieschijven tegengehouden door de Koninklijke Marechaussee?

priks | 14-05-20 | 12:04 | 1

want? nederigland... dat moet je toch inmiddels wel weten prik

yesterdayandtoday | 14-05-20 | 22:26

Het is vandaag 14 mei. Een frisse dag. Greenpeace stelt in hun actie: "back to normal = back to climate crisis." Welke climate crisis? Op een zelfde dag, op 14 mei 1943 was het 29,7 graden. Laten die Greenpeace lui zich druk gaan maken over echt belangrijke dingen i.p.v. met het "verdienmodel klimaat".

Boeddha18 | 14-05-20 | 12:00 | 3

Klimaat en het weer zijn 2 verschillende dingen. Verder moeten ze die lui heel hard van de landingsbaan afschoppen.

Snaajoe | 14-05-20 | 12:02

@Snaajoe | 14-05-20 | 12:02: Behalve als er vandaag een temperatuurrecord verbroken wordt dan is het klimaat niet weer.

KlauwnBassie | 14-05-20 | 12:18

@Snaajoe | 14-05-20 | 12:02: volgens Hiemstra is klimaat en weer hetzelfde hoor. Kijk maar als we weer eens een warme dag hebben.

Boeddha18 | 14-05-20 | 12:55

GroenePies.
Meer zeg ik niet.

MooseNL | 14-05-20 | 11:51

Dat hele Greenpeace is een grote subsidie slurper met managers, secretaresses en een eigen CAO. Wat een treurigheid allemaal.

ceesreis | 14-05-20 | 11:21

Stop dan met de Postcodeloterij! Simpel toch?

Bigi Bana Boy | 14-05-20 | 11:47

@Bigi Bana Boy | 14-05-20 | 11:47:
En hoe doe je dat als de overheid zelf doneert met ons belastinggeld? Ik mag de belastingdienst volgens mij niet opzeggen.
hermanvogel.nl/wp-content/uploads/201...

Graaf_van_Hogendorp | 14-05-20 | 12:13

Greenpeace, de agressieve bruinhemden van deze tijd.
Krijgen als foute activisten nog subsidie van de overheid en van de incestueuze ons kent ons club, de postcodeloterij, om ons leven in Nederland zuur maken.
Wel vreemd dat je blijkbaar je met fiets en al zomaar op de start-en landingsbanen van Schiphol kan komen.
Dat noem ik "voer voor terroristen", die dit verbaast zullen lezen!
Als je als reiziger netjes aan de voorkant Schiphol binnen komt voor een vliegreis, wordt je bijna 10 x gecontroleerd, word je bijna uitgekleed etc.
Niet Greenpeace, die komen aan de achterkant met fiets en al gewoon wel binnen!
Het erge en vreemde is , dat justitie deze minkukels met alles altijd laat wegkomen.
Trouwens wanneer gaan we eens miljarden aan belastinggeld voor subsidies, adviezen, bijdragen etc. tegen het licht houden en stoppen ?
Nederland is subsidieland in Europa, maar ook intern.

outdoor | 14-05-20 | 11:18

Dat is wat ik echt geleerd heb van deze Covid-19- crisis. Ik ben veel te weinig met het vliegtuig op vakantie geweest in mijn leven. Had ik maar vaker verre oorden bezocht. Voor je het weet kan het niet meer.
Dank je voor de reminder GreenPeace! Ik zal bij KLM een ticket boeken. For fun reasons. (Is that a crime?)
Samen helpen we de aviation de crisis door!
(btw, dan protesteer je bij de meest duurzame airliner ter wereld. Ben je dan achterlijk of niet?)

rectormagnificus | 14-05-20 | 11:09

11 samenscholend, Is dus meer dan 3. Geen anderhalve meter afstand is 11 x €390,- plus aantekening op strafblad. Plus, zou ik zeggen, € 4000,- voor de organisator (GroenePlas).

René5934 | 14-05-20 | 11:06 | 1

AHA 3personen en meer dat is een art.140 criminelen organisatie met terroristisch oogmerk,en check meteen framenummers van de fietsen wellicht een diefstal in vereniging danwel heling.
Moet ook de fietsen in beslag nemen daar is het misdrijf ook mee gepleegd en heeft een ieder nog onbetaalde boetes danwel een belastingschuld?
Geen vaste woon of verblijfplaats dan maar blijven ieder geval een eerste dertig dagen.
Leuker kunnen we het niet maken.

RenedieLange | 14-05-20 | 12:29

Is het OM al bezig met een informatief filmpje over wat wel/niet wettelijk toegestaan is, net zoals toen na die actie op de A2 van de Blokkeerfriezen?

JackStick | 14-05-20 | 11:04 | 1
-weggejorist-
Opslag Medium | 14-05-20 | 13:43

Een beroepsactivist in dienst van Greenpeace verdient meer dan modaal.

sprietatoom | 14-05-20 | 11:01

Toen de boeren richting Schiphol dreigden te gaan werden de YPR's uitgereden. Hoe hebben deze gekkies op het terrein weten te komen?

Frau Merkel | 14-05-20 | 10:55 | 2

Goed punt, lekkere of lekkende beveiliging? Ik ben ook wel benieuwd hoe deze terroristen op het terrein gekomen zijn...

Schrale troost is dat de straffen om het Schiphol illegaal te betreden vele malen hoger zullen zijn dan een openbare snelweg te blokkeren... toch? Oh nee wacht...

maakjepunt | 14-05-20 | 10:59

Ze kwamen dan ook niet met de trekker.

Beste_Landgenoten | 14-05-20 | 12:19

Allemaal Diederikjes

lingo star | 14-05-20 | 10:54

Kijk, wij zijn voor het grootste deel “rechts” hier, toch? Wat jullie daar dan onder verstaan dan. Maar goed, wij zijn van “de markt” en van de “level playing field”. Tegen subsidies, overheidsbemoeienis en staatsbedrijven. Vat ik het zo goed samen? Waarom betaalt de luchtvaartsector dan geen BTW en accijns en de rest van de transportsector wel? Is dat rechts? Is dat liberaal? Wat is dat voor onzin?

Bigi Bana Boy | 14-05-20 | 10:51 | 9

BTW... hm... aan welk land? Of laad ik m even vol, land even, en vlieg weer terug en tank weer dan? De BTW werkt alleen "goed" als alles in het binnenland blijft - leveranciers en afnemers. Zodra je over Brabant vliegt - draag je dan de BTW over de kerosine af aan NL? Hoe gaan we dat intercontinentaal doen? Over de oceaan? Of ik vlieg naar Hong Kong waar ze geen BTW hebben (de Saudische Roverheid komt geld tekort... ze hebben nu ook BTW). Mutatis mutandis voor accijns.

Enrique C | 14-05-20 | 11:57

@Enrique C | 14-05-20 | 11:57:
Fair enough. Maar als ze dan toch al zoveel voordeel halen door elders goedkoop te tanken, waarom moet onze overheid ze dan zo nodig helpen? Misschien kunnen ze dan ook even in HongKong aankloppen of in Dubai? Of we doen de volgdende deal: We redden de KLM, maar die tankt vervolgens hier in ons land MET BTW afdracht.

Goeie deal?

Beste_Landgenoten | 14-05-20 | 12:15

De piloten staan veelal geeneens in Nederland ingeschreven scheelt belasting.

RenedieLange | 14-05-20 | 12:31
▼ 6 antwoorden verborgen

Gelijke monniken gelijke kappen? Strafblad en DNA verplicht afgeven? Of geldt dat niet voor links?

maakjepunt | 14-05-20 | 10:49 | 3

De meeste hebben al een strafblad!

René5934 | 14-05-20 | 11:03

@René5934 | 14-05-20 | 11:03: (Bron: AD 24-03-12)

"De nieuwe PvdA-leider Diederik Samsom is in totaal tien keer aangehouden. Dat gebeurde in zijn tijd als Greenpeace-activist. Samsom zei dat in een interview. De politicus is altijd open geweest over zijn actieverleden.

Naar eigen zeggen heeft hij geen strafblad. 'Je wordt na een actie niet veroordeeld, je krijgt meteen een boete. Dan koop je het af', aldus Samsom in de Volkskrant."

maakjepunt | 14-05-20 | 11:06

@maakjepunt | 14-05-20 | 11:06: Samsom had wel degelijk een strafblad, je strafblad wordt echter na een aantal jaar schoongepoetst bij minder zware misdrijven. Samsom mocht ten tijde van zijn fractievoorzitterschap de USA niet in voor een werkbezoek want strafblad. Zegt genoeg toch?

_pacman_ | 14-05-20 | 11:27

Gewoon negeren. Doorgaan waar je mee bezig was.

BRR76 | 14-05-20 | 10:48

Wat is dat, ‘poen’?

JackStick | 14-05-20 | 10:43 | 1

Vouchers.

sprietatoom | 14-05-20 | 10:57

GP kost alleen maar geld en betekent helemaal niets voor de natuur of voor het milieu. Ze hebben alleen politieke doelen en die gaan ten koste van onze vrijheid.....

Ko Ranzig | 14-05-20 | 10:43

Is dit het gedeelte Fiets 'm d'r in?

Peter_la_Selie | 14-05-20 | 10:42

Flikker op en ga werken.

MrLahey | 14-05-20 | 10:33 | 1

"Werken" komt niet in hun vocabulair voor.

SanderEvers | 14-05-20 | 11:40

Corona Crisis Model from the team that brought you the Climate Crisis Model!

Speel nu en gebruik superpowers zoals de Lockdown Joker, de Sla een Beurt Over BOA...

Enrique C | 14-05-20 | 10:32

NOS: met een grote mensenmassa heeft Greenpeace op Schiphol een landingsbaan bezet, als protest tegen staatssteun voor KLM.
Vanuit heel Europa zijn sympathisanten binnengevlogen.

Bolder | 14-05-20 | 10:31

Straks Krien Pies bedanken.
Dankzij hun actie is een gat in de beveiliging ontdekt.
1 plankje, fietsje, kneedbommetje, landend toestel.... kaboem, en weer terug over de sloot.

Premier Trutte | 14-05-20 | 10:24

Toch opvallend: Voor het spandoek geen poen zonder groen zien we een enorm groen vlak hun ongelijk bevestigen. Hebben die klimaatgekkies dat nou zelf niet door.

dijkbewaker | 14-05-20 | 10:14

KLM is zelf een onrendabel clubje.

Diotima | 14-05-20 | 10:13 | 2

Greenpeace ook, moet ook subsidie/belasting naartoe

boerk | 14-05-20 | 10:19

KLM kon prima op eigen benen staat voor de crisis. Met de goede resultaten van hen moesten de Fransen overeind worden gehouden.

donkieshot | 14-05-20 | 13:54

Deze lieden allemaal oppakken, in een zaaltje ergens op Schiphol zetten en verplicht naar Michael Moore's nieuwe documentaire "Planet of the Humans" laten kijken. Dan implodeert hun deugbubbel met zoveel geraas dat ze het in Berlijn kunnen horen.

Sjefke7807 | 14-05-20 | 10:13 | 6

@Bigi Bana Boy | 14-05-20 | 10:23: gelukkig ondersteunt moeder aarde de oosterse levensstijl wel. Bovendien bewijst ze al zolang er mensen op haar rondlopen dat ze voor iedereen kan zorgen. Zelfs in deze tijden van zgn overbevolking is er voor iedereen genoeg. Dat wij het zelf niet eerlijk genoeg verdelen is een ander verhaal.

SlimmeBelg | 14-05-20 | 10:30

Wat is eerlijk verdelen? Wij in het noorden werken hard, verdienen geld, maar geven al jarenlang geld en goederen aan het zuiden.
In het zuiden wordt minder hard en korter gewerkt. Afrika is het rijkste continent, maar geeft toch steun nodig. Hoe rijmt dit alles met elkaar??

Leffe Blonde | 14-05-20 | 11:03

@Diotima | 14-05-20 | 10:17: Achterhaald? Kritiek op de nog altijd aanwezige klimaatwaanzin(niggen) eindigt qua narratief altijd in de termen achterhaald of incorrect weergegeven. Je hoort zelden uit die hoek: Tering jantje, het was volkomen kut wat we deden en dachten. Vanaf nu gaan we volledig aan de slag met werkbare en logische oplossingen. Wat krijgen en houden we? Een herhaling van zetten en nogmeer van hetzelfde. Biomassa, nog meer windmolens, nog meer onzin uit het Brusselse om de utopie van een groene wereld te creëren.
Zolang dit soort activistische halve zolen niet een beetje logisch kunnen denken in termen als: In India leeft nog 40% van de bevolking in bittere armoede en moet leven van 1 dollar per dag, de vervuiling die dit met zich meebrengt is enorm, daar moeten we helpen. Dit kan met weinig middelen. Echt, op een wereldschaal zijn de meeste mensen aan de onderkant van de samenleven niet geïnteresseerd in de groene waanzin die u propageert op de vierkante centimeter, dit gaat volledig aan u voorbij. Ze verbranden hun vuil op straat, gooien afval in de rivieren, koken eten op foute olie. 75% van de mensen in India leeft van onder de 5 dollar per dag. In absolute getallen van mensen en vervuiling betekend dit wat? U kunt een beetje rekenen of lult u liever over een windmolen? Zet de beperkte middelen daar in waar het mondiaal of regionaal het meeste nut heeft om deze in te zetten. O nee, huilen over een film welke prima aangeeft hoe het systeem van de groene waanzin in elkaar zit of zat, daar ga ik over huilen.
Deugen is een welvaartsziekte en voor de būhne.

donkieshot | 14-05-20 | 11:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Een “rebel without a cause” is een eufemisme voor “aandachtshoertje”. Nu Rutte’s razend intelligente lockdown van slordigheid in elkaar lazert, worden alle aandachtshoertjes weer langzaam wakker.

Zeddegeizot | 14-05-20 | 10:11 | 1

Spijker, pats, raak.

L. Vis | 14-05-20 | 10:13

Al het vliegverkeer levert een bijdrage van 3% aan de klimaatopwarming. Als we met z’n allen stoppen met vliegen en ook niets meer door de lucht vervoeren, dan maken we nog niet eens een begin met de aanpak van het klimaatprobleem. Kortom: wie zich druk
maakt over vliegen is met PR bezig, niet met het klimaat. Dat is ook hier het geval.

Vliegen is altijd een makkelijk doelwit geweest. Het heeft een imago van luxe, van decadentie, van overbodigheid, die nu voor weinig geld marmer dezelfde “forse” vervuiling ook voor het klootjesvolk Is weggelegd. Nogmaals, je hier over opwinden is niets meer dan makkelijke PR

Muxje | 14-05-20 | 10:00 | 7

@Muxje,
“ Heeft het jmago van luxe, decadentie”
Ik weet niet in welke klasse u normaliter vliegt maar ik zie het meer als een noodzakelijke kwelling.

Datgingniegoed | 14-05-20 | 10:32

@boerk | 14-05-20 | 10:21|
Dat is nog de minste van uw problemen. Al die mensen moeten namelijk eten, wonen etc. Dit alles vraagt ruimte, grondstoffen etc. En die zijn eindig, en zéker niet berekend op de mensenmassa die er nu over de wereldbol krioelt. Dát is de top van de piramide. Neem de top, d.w.z. de oorzaak van alle onderliggende problemen weg, dan lost alles daaronder zich vanzelf op. Nee, dat zal niet in een weekje gaan, ook niet in een maand of jaar. Maar er zal wel over gesproken moeten worden. En het zelfs maar opperen bezorgt je nu een enkele reis verdomhoek.

Sjefke7807 | 14-05-20 | 10:34

@Blonde Nel | 14-05-20 | 10:07: Dat geldt alleen voor uitstoot (van bijv. stikstof) gemeten per land. Ik had het over de voor het klimaat relevante uitstoot, namelijk CO2, en het totaal daarvan is gewoon te berekenen: X ton kerosine verstookt is Y ton CO2. Ook zijn de effecten van uitstoot op hoogte meegenomen in die 3%.

Muxje | 14-05-20 | 10:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat een vreselijke mensen.
Was ik rechter, dan zou het mij de grootste moeite kosten om een passende taakstraf te bedenken. Dat is wel een voordeel van de sharia: er is niet zoveel keuze. Stenigen, hand afhakken, hoofd afhakken, dat is het wel zo'n beetje.

JvanDeventer | 14-05-20 | 09:59

De stap naar geweld is maar een kleine voor linkse anarchisten. Zij hebben immers het gelijk aan hun zijde. Reden te meer voor de autoriteiten om scherp toezicht te houden en in een vroeg stadium hard in te grijpen.

de IJsman | 14-05-20 | 09:58 | 1

Dus rechts heeft dus niet het gelijk aan hun zijde zo te horen?

menage | 14-05-20 | 11:14

In de jaren tachtig al door de mand gevallen clubje, dat Greenpeace. Wel protesteren tegen Westerse doelen, maar niet tegen Russische en Chinese vervuilers. In plaats van achter Baudet aan te gaan zouden de onderzoeksjournalisten beter eens in de geldstromen van dit subversieve communistische clubje kunnen duiken. O nee, wacht, onderzoeksjournalistiek in Nederland en een linkse parel? Laat maar

Feitenpliesie | 14-05-20 | 09:57

"Geen poen maar ik wil haar doen", dat zijn problemen als je dikke eieren hebt.

jan huppeldepup | 14-05-20 | 09:56

Stoer hoor, stelletje losers.

Graftak | 14-05-20 | 09:55

Spandoek staat verkeerd om. In Nederland is het 'geen groen zonder poen'. Wij hebben geen natuur. Enkel Co2 ronkende veenmassa.

johoost | 14-05-20 | 09:53 | 1

Mensen = Natuur, zoals Mieren = Natuur.
U bedoelt misschien 'weg met ons'.

HogeNood | 14-05-20 | 09:57

Zeer recent heef u de laatste KLM passagiers vlucht nog op het nieuws kunnen zien.
Hoogst waarschijnlijk wordt deze kist vervangen door de 777.
Die 777 is een prachtig vliegtuig die in vergelijking tot de 747 aanzienlijk minder brandstof verbruikt. Ook helpt KLM mee met het deug gevoel dmv bomen planten als koolstof belasting. Dan doe je als bedrijf toch aardig wat aan de vermeende Klimaat crises.

Mijn sympathie voor dit eens zo respectabele clubje Greenpeace is toch wel compleet vergaan.
Ik had van dit zogenaamde bezorgde clubje toch wel harde acties verwacht tegen het veel grotere probleem waar Nederland mee te kampen heeft nl. BIo massa.
Maar nee hoor deze domme gansjes geven dan niet thuis.

Datgingniegoed | 14-05-20 | 09:49 | 4

Sorry, De eerste zin...... KLM “747”passagiers.....

Datgingniegoed | 14-05-20 | 10:08

volgens mij is greenpies tegen biomassa stoken hoor

Boeddha18 | 14-05-20 | 11:49
▼ 1 antwoord verborgen

Ze laten wel even zien hoe je zonder dat je een strobreed in de weg wordt gelegd op een van de ‘best beveiligde’ terreinen van Nederland komt, inclusief volgeladen rugzakken. Als dan pas na een kwartier beveiliging eens komt kijken, hadden er al heel wat vliegtuigen in de fik kunnen staan.

Paradijs | 14-05-20 | 09:46 | 1

Hee, breng die autobranden jongeren nou niet op ideen, het is ramadan of wel brandanman.

jan huppeldepup | 14-05-20 | 09:59

Vandaag 80 jaar geleden was het bombardement op Rotterdam, man, wat een CO2 stootten die bommenwerpers uit.

Mr_Natural | 14-05-20 | 09:38 | 1

Maar de slachtoffers niet meer.

Acidstain | 14-05-20 | 09:54

Diederik Samson is gekloond.

Braco.me | 14-05-20 | 09:36 | 1

Niet normaal inderdaad. De stem, de blik, het irritante luchthapje tussen de woorden door.

stekkerinjeoor | 14-05-20 | 10:40

Jemig, is dit stukje door een redacteur van De Dagelijkse Standaard geschreven? Bon, ze komen wel met een mening waar heel veel Nederlanders het mee eens zijn.

Diotima | 14-05-20 | 09:36 | 8

Wat fanatici, religieuzen en activisten gemeen hebben is een valse claim op het gelijk. Het beperkte vermogen om buiten hun eigen hokjes te denken is overgoten met de smakeloze saus van de eigen vastgeroeste waarheid.
Links zijn is niet per definitie slecht, dom links en vastgeroest zijn is slecht, er is ook niets progressiefs aan.

donkieshot | 14-05-20 | 11:44

@donkieshot | 14-05-20 | 11:44: Links is diep religieus, zeer fanatiek en en van nature activistisch (vooral betogingen, protestmarsen, en acties) en gelardeerd met hun eigen vastgeroeste waarheid, die in de loop der jaren regelmatig vals bleek te zijn of waar de behaalde resultaten vals bleken.

Links claimt het alleenrecht op progressief zijn. Progressief betekent vooruitgang. De vraag die gesteld moet worden: wat is vooruitgang? Waar wil links naartoe? Utopische vergezichten blijken in de praktijk fata morgana's te zijn en de mens(heid) blijkt minder maakbaar dan de sociologen hadden begroot.

Arachne | 14-05-20 | 13:33

Links is uitstekend met het formuleren van theoretische vergezichten die in proktijk nooit werken.

donkieshot | 14-05-20 | 13:57
▼ 5 antwoorden verborgen

Als deze lui nu eens spoorloos zouden verdwijnen wie zou ze missen behalve de uitkeringsinstanties

likdoorn | 14-05-20 | 09:34

-Schiphol > virusverspreiding > IC's vol reutelend stervenden > 2,4 miljard.
-Geen GGD op Schiphol, geen koortsmeting, geen quarantaine, want onaangenaam voor reizigers en slecht voor economie? Laat ons maar de Corona krijgen?

HogeNood | 14-05-20 | 09:33 | 3

HogeNood aan psychische hulp?

Zeiss | 14-05-20 | 09:38

Het is een keuze om te vliegen.

ole guapa | 14-05-20 | 09:48

@ole guapa | 14-05-20 | 09:48: Zeker Rutte heeft bekend dat hij nog een paar vouchers in de la had liggen.

likdoorn | 14-05-20 | 10:01

Geen consumptie zonder een fatsoenlijke woningmarkt

stipjes | 14-05-20 | 09:30

Waarom zo verbaasd? Dit wordt door onze eigen overheid met jouw geld gesubsidieerd....

Zeiss | 14-05-20 | 09:29

Geen poen zonder doen. Zullen we alle beroeps-uitkeringstrekkers dezelfde eisen geven?

JohnLocke | 14-05-20 | 09:28

'We willen onze klimaatcrisis terug'. Gisteren nog interessante theorie aangehoord. Omdat we in het westen totaal gefocust waren op de klimaatcrisis (en alleen maar daar op gefocust waren). Zagen we de trein die Corona heet wat laat aankomen en werden we vol geraakt.

JB86 | 14-05-20 | 09:28 | 1

-gefocust > gericht
-de klimaatcrisis > consumeren en vliegen
VVV
Omdat we in het westen totaal 'gericht' waren op 'consumeren en vliegen' (en alleen maar daar op 'gericht' waren), zagen we de trein die Corona heet wat laat aankomen en werden we vol geraakt.

HogeNood | 14-05-20 | 09:46

Greenpeace is een eng clubje vol eco-terroristen, groenlinks volkert van de graafjes en ongewassen antifaatjes dat anderen graag de maat nemen en hun veganistische moraal maar wat graag als standaard opdringt! Samen met een dubieuze organisatie als Amnesty international wat ook hun bek vol moralistische praatjes heeft maar wel altijd de veilige strijd aangaat tegen de blanke mens/organisatie omdat man&paard benoemen een te grote deug spagaat veroorzaakt.

TijdelijkOptimist | 14-05-20 | 09:27 | 3

Eeeh... is wel beetje zo....

ger1306 | 14-05-20 | 09:32

Greenpeace is net zo'n clubje vol terroristen als FVD een clubje vol fascistische jongens is. Er zitten erge types tussen maar met de meesten kan je prima een biertje drinken.

Diotima | 14-05-20 | 09:37

Heeft iemand betrouwbare links naar CO2 concentraties of andere milieu-effecten van de afgelopen 2 maanden? Als die namelijk niet afwijken weten we meteen dat alle klimaat- en gerelateerd gelul een hoax is, en dat niets helpt.

skoftig | 14-05-20 | 09:26 | 2

Voor stikstof is er wel zoiets. De uitstoot is enorm gedaald de afgelopen weken maar de boeren hebben gewoon doorgewerkt. Voorzichtige, niet academisch onderbouwde, conclusie: boeren zijn hiermee vrijgepleit. Qua stikstof dan hè.

Ride_On | 14-05-20 | 09:41

@Ride_On | 14-05-20 | 09:41:
right, dat is alvast een goeie. Probleem voor CO2 is natuurlijk dat temperatuureffecten een langere termijn gevolg zijn, je kan niet meten (denk ik) dat in 2030 de temperatuur 0.00003 % minder is gestegen omdat de economie een aantal maanden stil lag in 2020. En deze info zou wel eens heel erg onder de pet gehouden kunnen worden.

skoftig | 14-05-20 | 09:52

Waarom hebben de meeste die bij Greenpeace zitten krulletjeshaar?

Miezerig | 14-05-20 | 09:26 | 2

Omdat ze ook een kronkel onder de hersenpan hebben

likdoorn | 14-05-20 | 09:31

Dat valt mij vaker op... niet alleen bij Greenpeace trouwens

Dutch-Super-Evil | 14-05-20 | 10:19

Genieten jullie ook zo van die heldere luchten de laatste maand?
Denk 't niet, Job!

ger1306 | 14-05-20 | 09:24 | 1

De stilte is oorverdovend, ga zelfs soms in achtertuin zitten. Gelukkig begin ik ze laatste dagen al weer te horen... damn.

ger1306 | 14-05-20 | 09:35

Ik zie dit als terrorisme. Hard aanpakken!

Henk P | 14-05-20 | 09:23 | 1

Na de kappers zijn de kapers ook weer begonnen.

Mr_Natural | 14-05-20 | 09:25

Wat is dat toch met de overheid en bakken vol met geld uitgeven? Enerzijds worden er miljarden uitgegeven om klimaatdoelstellingen te halen, en tegelijk worden er ook miljarden uitgegeven om één van de grootste CO2-uitstoters te redden.
Je kunt ook gewoon geen van beide doen.

koeberg | 14-05-20 | 09:22 | 3

Je kunt ook gewoon met zijn allen vandaag deaud neervallen...Dát lcuht pas op voor der Welt.

Zeiss | 14-05-20 | 09:26

@Zeiss | 14-05-20 | 09:26: aha u bent dus ook voor een ruimhartig ruimingsbeleid zoals bij mond en klauwzeer, vogel en varkensgriep.

captain-caveman | 14-05-20 | 09:30

Gij zult niet vliegen.
Gij zult geen vlees eten.
Gij zult geen auto rijden.
Etc.
Wij weten wat goed voor u is.

de honden blaffen... | 14-05-20 | 09:21 | 1

Gij zult niet ademen (daarom geen monkapjes naar een bejaarde tehuis, goed voor het CO2 volgens de regering).

jan huppeldepup | 14-05-20 | 10:03

Tja, ze hadden ook thuis op hun computer boze tekstjes kunnen tikken.

DrumPiet | 14-05-20 | 09:21 | 1

Sorry wij krijgen die baan van Greenpeace niet met belastinggeld gesubsidieerd....

Zeiss | 14-05-20 | 09:31

Ik dacht dat die gasten geen baan konden vinden, verkeerd gedacht dus.

Mr_Natural | 14-05-20 | 09:20 | 1

Briljant!

Graeme Reaper3779 | 14-05-20 | 09:21

De KLM en Schiphol verdienen hun geld voornamelijk aan transit passagiers. Flinke overlast voor passagiers die verder helemaal niets in Nederland te zoeken hebben. In een sector die bij uitstek stijf staat van misplaatst nationalisme, heeft een zelfstandige KLM geen kans. De maatschappij is te groot voor een klein land als het onze. Natuurlijk zijn de Fransen onuitstaanbaar, maar de KLM had eenvoudigweg geen keuze meer. De vraag die wij ons moeten stellen is of de KLM zelfstandig wel levensvatbaar is. En of we al die overlast over hebben voor een sector die maar een half procent aan het BNP bijdraagt.

Bigi Bana Boy | 14-05-20 | 09:19 | 6

@ger1306 | 14-05-20 | 09:29: Houd in godsnaam Lelystad gesloten, want in tegenstelling tot Schiphol heeft bijna heel het land last van Lelystad als daar vakantievluchten moeten gaan starten en landen (Want LNVL weigert om luchtruim van schiphol in te leveren om normaal aan en af vliegen van Lelystad mogelijk te maken. Dus vliegen ze eerst lekker vervuilend en herrie makend op 1 kilometer hoogte over het halve land voordat ze eindelijk kunnen gaan klimmen.

Gregovic | 14-05-20 | 09:52

KLM (en een aantal andere luchtvaartmaatschappijen die opereren vanaf schiphol) gebruiken een "hub and spoke" structuur voor hun netwerk. Dat betekend automatisch heel veel overstap passagiers op grote luchthavens van passagiers die overstappen van een grote vlucht naar een regionale vlucht. Het is niet totaal onmogelijk om dit te veranderen, maar zou zeer zeer ingrijpend zijn en zou in feite betekenen dat KLM niet meer op Schiphol gebaseerd zou zijn (want geen hond vliegt direct naar AMS) Dat is uiteindelijk een doodvonnis voor KLM, dat bij een dergelijke veranderen zeker weten definitief volledig door Air-France ingelijfd zou worden.

Gregovic | 14-05-20 | 09:56

@Braco.me | 14-05-20 | 09:35: Ik zal bekennen dat ik niet precies weet wat het CBS allemaal meegenomen heeft in hun definitie van “de luchtvaart”. Het spreekt voor zich dat die sector veel meer omvat dan alleen de KLM.

Bigi Bana Boy | 14-05-20 | 10:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Slaat dat "Geen poen" op het principieel weigeren van de uitkering zolang Schiphol open blijft?

skoftig | 14-05-20 | 09:18

Wel een succesvol protest van GP.
Met hulp van de snurkers van Schiphol zelf.
Na een kwartier waren de autoriteiten ter plaatste en vervolgens heeft het nog twee kwartier geduurd voordat de spandoeken werden opgerold.
Wat een enorme faal.
Zoiets moet je direct aanpakken.

Miezerig | 14-05-20 | 09:15

Is de Obamagate op Schiphol alweer open?

Mark_D_NL | 14-05-20 | 09:14

.. samengevat: Groen wil de poen.

Jan Passant mk2 | 14-05-20 | 09:14 | 2

en schiphol volplempen met windmolens en biomassa centrales die op subsidie draaien.
Dat 1/3 van alle vluchten verdampt zijn (na herstel) en er veel schonere en zuinigere vliegtuigen de komende jaren uitgeleverd worden (zijn besteld) en er dus minimaal 50% minder troep en overlast is interesseert ze niet.

captain-caveman | 14-05-20 | 09:20

@captain-caveman | 14-05-20 | 09:20:
Klopt. Miljeu & klimaat zijn maar verdienmodellen waarmee dit grootkapitaal van het nieuwe staatssocialisme naar de miljoenen grijpt. Knuppels om hun systeemvijanden mee te slaan.

Jan Passant mk2 | 14-05-20 | 10:07

Als je zo vol bent van de KLM, moet je eens een keer nadenken voor je een ticket van zo’n maatschappij uit de Golfstaten boekt. Of van die schurk uit Ierland. Maar als het om de centjes gaat zijn de meesten ineens niet meer zo principieel.

Bigi Bana Boy | 14-05-20 | 09:11 | 1

Ligt ook aan de bestemming welke luchtvaartmaatschappij je boekt.
De vraag is wat is rechtstreeks vliegen je financieel waard?
Inverness bijvoorbeeld in Schotland heeft een directe verbinding met KLM.

captain-caveman | 14-05-20 | 09:26

Die 300 miljoen voor Cultuur vind ik dus zwaar overdreven. Om een paar slechte zgn VARA-cabaretiers te zien, had veel minder gekunt!

Tis nie waar! | 14-05-20 | 09:09 | 8

@Boogschuttertje | 14-05-20 | 10:00:
Dat geldt kennelijk ook voor vliegen. Ook onrendabel. En dan hoog van de toren blazen dat ze zo onmisbaar zijn voor... ja wat eigenlijk? Corona heft duidelijk gemaakt dat een hoop zakenreizen niet hoeven. En de rest bestaat uit vakantievluchten. Dus terwijl ik gesubsidieerd naar een concert luister in eigen land in een kerk die gesubsidieerd gerestaureerd wordt, gaat iemand anders gesubsidieerd wegvliegen om elders geld uit te geven... aan wellicht cultuur die aldaar gesubsidieerd wordt.

Diotima | 14-05-20 | 10:11

@Moonwarrior | 14-05-20 | 09:18: Het BNP gaat over keihard verdiende centjes. Daar zit verder geen waardeoordeel aan. En dan blijkt dat cultuur kennelijk 8 keer meer oplevert dan de luchtvaart. You do the maths. Maar ik zou wel weten waar ik mijn geld in zou stoppen.

Bigi Bana Boy | 14-05-20 | 10:35

@Bigi Bana Boy | 14-05-20 | 10:35: Cultuur zou dus meer op kunnen leveren, als het onrendabele deel kritisch tegen het licht gehouden wordt.

Arachne | 14-05-20 | 13:23
▼ 5 antwoorden verborgen

Dit is erfvredebreuk en samenscholing. Boetes en strafblad toch ?!

van Oeffelen | 14-05-20 | 09:08 | 1

Alsof dat iets uithaalt bij Greenpeace (-;
Dan ken je de harde kern van deze club nog niet die hun leven desnoods op het spel zetten om hun doel te bereiken.
Oorlogje spelen met Russische marine b.v.

pickalilly | 14-05-20 | 09:14

Greenpeace ooit goed begonnen met acties voor zeehonden en walvissen. Daarna gekaapt door links hysterische zakkenvullende opportunisten, net als zo veel andere NGO's. Alle sympathie verloren, jammer. Links maakt meer kapot dan je lief is.

ManusMann | 14-05-20 | 09:07 | 3

@ManusMan,
Helemaal gelijk.

Datgingniegoed | 14-05-20 | 09:19
-weggejorist-
Diotima | 14-05-20 | 09:26

De overheid moet de sectoren steunen die het meeste aan het BNP bijdragen. De luchtvaart, goed voor een half (..) procent hoort daar niet bij. Steun dan de cultuursector, die vier (..) procent bijdraagt. Niets subjectiefs of links aan. Eenvoudig slim kasbeheer. Maar ja, rechtse hobbies hè? En dus stoppen we geld in de KLM en Schiphol.

Bigi Bana Boy | 14-05-20 | 09:06 | 7

Krijg die 4% subsidie? En waar komt die half procent vandaan? Zeker directe bijdrage? Dan snap je er werkelijk helemaal niks van, als je dat gaat vergelijken.

Boogschuttertje | 14-05-20 | 10:01

@zetje01 | 14-05-20 | 09:34:
De rijkdom aan cultuur maakt het leven hier een stuk aangenamer. En toeristen komen er ook op af. Denk aan al die mooi gerestaureerde binnensteden of de wat betere uitgaansgelegenheden.

Diotima | 14-05-20 | 10:13

Check voor een onderbouwing de cijfers van het CBS over het BNP. En het BNP staat voor netto cijfers over verdiensten.

Bigi Bana Boy | 14-05-20 | 10:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Paste 'Geen poen zonder geboortebeperking' niet op het spandoek?

tectonicos | 14-05-20 | 09:05

Volgens mij ... ik durf het bijna niet te zeggen... mág dit helemaal niet.

Het is geen openbare ruimte, en sowieso geldt op Schiphol een ander veiligheidsregime.

Knufter | 14-05-20 | 09:05

Heb dat terror Greenpeace eerder meegemaakt ,Waar blijven Samson en hun vriendjes de de groenlinkerd

gerrit5042 | 14-05-20 | 09:04

Diederik en Frans samen een fiets uitje?

Struikrover3 | 14-05-20 | 09:04

Ja, laten we een van de meest duurzame vliegmaatschappijen lekker failliet laten gaan. Dan vliegen we voortaan uitsluitend goedkoop en vervuilend met ongereguleerde prijsvechters en wat luxere aanbieders uit schurkenstaten.
Prima idee.

Zucht, natuurlijk is het veel geld, en moet er dringend iets gebeuren aan KLM . Zeker gewoon uit Airfrance- laat die Fransen hun eigen geld maar eens verdienen. En drie ton voor een veredelde touringcar chauffeur slaat natuurlijk ook nergens op. Daar kan ook wel wat de kosten af.

De verwarde man | 14-05-20 | 09:03 | 4

Helemaal mee eens. Geld verdienen we toch wel weer. Laat ook eens wat Nederlands heel en geef het tenminste een overlevingskans.

Patatter | 14-05-20 | 09:10

Hahaha, duurzame vliegtuigmaatschappij. De grootste drijfveer om zuiniger te vliegen is kostenbesparing.

Diotima | 14-05-20 | 09:30

@Diotima | 14-05-20 | 09:30: Ach weet je, als je toch moet vliegen, dan kiezen er velen voor een maatschappij die een paar boompjes extra plant en investeert in slimmer en zuiniger vliegen.
Natuurlijk is niet vliegen veel beter, maar het is een illusie dat dát haalbaar is. Al is het alleen maar om al die deugmensen die stiekem toch per se de hele wereld moeten zien.

De verwarde man | 14-05-20 | 10:51
▼ 1 antwoord verborgen

Kan me niks schelen. Wat me wel kan schelen is dit: uit het FD, en die heeft het weer van de NOS: '20.10 uur |
'Kabinet wil minder vluchten, overlast en uitstoot door Schiphol'
Schiphol mag de komende jaren maximaal 500.000 vluchten per jaar uitvoeren, de CO₂-uitstoot moet naar het niveau van 2005, en het aantal nachtvluchten moet met duizenden omlaag. Dat gaat het kabinet vrijdag bekendmaken, volgens bronnen van de NOS.

Het kabinet wil daarom schonere vliegtuigen en korte vluchten naar Brussel en Berlijn worden mogelijk geschrapt. De opening van Lelystad Airport gaat de komende jaren volgens de NOS niet door, evenals een vliegveld op zee.

De ambitie was een groei naar 540.000 vluchten per jaar, maar door de coronacrisis wordt dit mogelijk toch niet gehaald. Als de virusuitbraak onder controle is, komt er alsnog ruimte voor groei, mogelijk van 10.000 vluchten per jaar.' Dat laatste is minder.

grietmetgroenefiets | 14-05-20 | 09:02 | 2

Prima. Met de trein stap je uit in hartje Brussel of Berlijn. Overigens, Zaventem heeft nog niet eens de helft van het aantal vluchten op Schiphol. Het kan dus gewoon.

Diotima | 14-05-20 | 09:33

Dat soort afsluitende clausules met een voorwaarde staan altijd in dit soort artikelen. Het kan 2 redenen hebben. OF het iss alleen maar een zoethoudertje om protesten te verminderen (want: "ik mag niet te hard klagen, het is maar tijdelijk". Dat je ondertussen keihard in je hol genomen word en tijdelijk altijd permanent word omdat ze wel een reden vinden kijkt men dan overheen.) OF de overheid kan in de toekomst terugwijzen naar een dergelijke uitspraak en zeggen "zie je wel, dit is in het verleden al besloten, dus waarom zouden we daar nu discussie over voeren" (en laten we het feit dat er dus nooit discussie over is gevoerd en niemand het wil dus straal negeren).

Niets nieuws dus.

Gregovic | 14-05-20 | 10:07

Prima actie van Greenpeace. Hebben die peoples van de Marechaussee ook weer eens een beetje actie.

Ik stel onze vrinden van Greenpeace voor om morgen de Oostbaan, zaterdag de Buitenveldertbaan, zondag de Kaagbaan, maandag Aalsmeerbaan, dinsdag de Zwanenburgbaan en woensdag de Polderbaan aan een nadere inspectie te onderwerpen.

Crossing_The_Rubicon | 14-05-20 | 09:00

"Geen poen zonder groen".
En dat dan opgenomen vanaf de overkant van een gigantisch grasveld.

2voor12 | 14-05-20 | 08:59 | 1

Lol...

Amsterdamsko | 14-05-20 | 12:42

Groen: het meest verkrachte begrip van de afgelopen decennia.

Amsterdamsko | 14-05-20 | 08:58 | 1

Wedijvert met solidariteit en racisme.
Ik ben er nog niet uit.

Dick Luyenlomp | 14-05-20 | 09:00

Ze hebben ergens wel een punt. Ik geniet van de schonere lucht

Dr.Platypus | 14-05-20 | 08:57 | 9

Mogelijk trein of bus.

Dr.Platypus | 14-05-20 | 10:22
▼ 6 antwoorden verborgen

krijgen ze nu ook zo'n behandeling als de anti lockdown lui?

ikworstelengadouchen | 14-05-20 | 08:57 | 1

Inclusief strafblad

Dommelsch | 14-05-20 | 09:06

Ik zou best blij zijn als Ollongren weg zou gaan. Ze is niet gezond voor democratie, past er gewoon niet bij. Zelf is ze er zeker van overtuigd het goed te doen, maar dat is juist het probleem. Geen zelfreflectie, geen openheid naar ons, wij horen gewoon te volgen. Dat is niet meer van deze tijd.

Patatter | 14-05-20 | 09:12

@Patatter | 14-05-20 | 09:12: U heeft gelijk, volgende keer stem ik niet meer op haar.................. oh wacht.

jan huppeldepup | 14-05-20 | 09:18

@Patatter | 14-05-20 | 09:12: Het feit dat het vertrek van Ollongren als minister, velen blijdschap brengt is gegeven. Echter, waar gaat zij dan heen, wat macht kan zij zich daar toe-eigenen en welk niveau van gevaar levert zij daar op?

Arachne | 14-05-20 | 13:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Toch hebben ze helemaal gelijk.
De overheid is totaal debiel bezig.

Aan de ene kant moet alles groen en klimaat en blabla.
En aan de andere kant 4 milkard naar KLM.
Het slaat nergens op, en visie is totaal afwezig.

mark1487 | 14-05-20 | 08:56 | 2

Ze hebben juist heel veel visie. Dit komt op het volgende neer; we gaan totaal overbodige symboolpolitiek bedrijven, die honderden miljarden gaat kosten. En u mag betalen.

Dick Luyenlomp | 14-05-20 | 08:59

Als je een visie hebt en iets wil bereiken ga je niet voor de overheid werken. Als je een 6 genoeg vindt, je houdt van zekerheid en festina lente je motto is, kun je nergens beter zitten dan bij de overheid.

opblaasschaap | 14-05-20 | 09:01

Hebben ze 400 euro boete per persoon gekregen? Checken AUB want de NL overheid heeft de gewoonte om linke terroristen geen strobreed in de weg te leggen. Als je met zijn tweeen na een IC shift carpoolend naar huis rijdt, 800 euro boete. Maar landingsbaan bezetten of surfers herdenken, geen probleem in NL.

1nfidel | 14-05-20 | 08:56 | 2

Natuurlijk niet, maar de spotters die de laatste landing van een KLM 747 gingen spotten kregen allemaal keurig een prent van 395 euro plus een strafblad.

me,myself and IK | 14-05-20 | 09:02

Aaaah, daar hebben we de dom-rechtse slachtofferrol weer. Je opwinden over dingen die (nog) niet gebeurd zijn.

Diotima | 14-05-20 | 09:34

Keihard beboeten, het is ten strengste verboden airside te betreden.

The Russian | 14-05-20 | 08:56 | 1

Daaaaaaag!

Crossing_The_Rubicon | 14-05-20 | 09:01
-weggejorist-
levensgenieter | 14-05-20 | 08:54 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Goeie actie, schonere lucht is nooit verkeerd.

dikkemin | 14-05-20 | 08:54 | 1

Allemaal in de steun maar wel schone lucht.

1nfidel | 14-05-20 | 08:59

Hoe duurzaam is de spandoek trouwens? Toch niet een verfje gebruikt met moeilijk afbreekbare componenten?

Graaf_van_Hogendorp | 14-05-20 | 08:53

Ben echt zooooo benieuwd naar de boetes en strafbladen die deze terroristen gaan krijgen....

Odin | 14-05-20 | 08:51 | 1

Not

Jan70 | 14-05-20 | 09:44

Saai.

*gaat naar groeiende hortensia kijken*

Polarisator | 14-05-20 | 08:51 | 1

Doe nou niet, daar wordt ze zo verlegen van.

kweethetooknietbeter | 14-05-20 | 08:52

Zie ik daar nu een een spandoek met een oproep tot een permanente lockdown?

kweethetooknietbeter | 14-05-20 | 08:50

"Geen poen zonder groen"
Jeetje, de jaren 70 zijn weer terug.

pielemuisje | 14-05-20 | 08:48 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Laten we dezelfde redenering volgen als wanneer er over de cultuursector wordt gepraat.
Als je niet zonder subsidie kunt blijven bestaan moet je maar een 'gewone' baan zoeken.

JanVergoor | 14-05-20 | 08:47 | 4

Scheve vergelijking, maar interessante discussie.

kaasfondue | 14-05-20 | 08:52

KLM krijgt geen subsidie maar een lening

Boeddha18 | 14-05-20 | 11:34
▼ 1 antwoord verborgen

Goeie actie. ‘tIs eindelijk rustig hier en we hebben minder sluierbewolking. KLM failliet :ook een optie.

William Shakespeare | 14-05-20 | 08:47 | 5

@Nuchternederland | 14-05-20 | 08:49: De eersten die ooit de slavernij afschaften hadden zo ook kunnen reageren. Dankzij dat ze volhielden is er veel vooruitgang geboekt.

William Shakespeare | 14-05-20 | 08:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Kan mij dit voorstellen. Greenpeace is een van de vele extreemlinkse pressiegroepen die gekoesterd worden in de polder. Zij zijn gewend de groot-ontvangers te zijn van gratis geld uit de ruif en van de loterijen. Het staatsmonopolie op gokken ligt immers ook al in die vunzige hoek.

Dus, gratis geld voor een systeemvijand van dat schoftentuig is Vloeken in de linkse kerk.

Jan Passant mk2 | 14-05-20 | 08:46 | 1

ik heb niets met Greenpeace, maar subsidies of schenkingen van overheden en bedrijven nemen ze niet aan

Boeddha18 | 14-05-20 | 11:33

Greenpeace... dat niet die doomsday moraalridders waarvan de directeur op en neer vliegt met prive vliegtuig naar meetings? Ja kan me herinneren dat we op sgool als kind blackmailed werden om daar lid van te worden (dat of WNF en Oxfam of zo). Gelukkig werd de abo snel afgeschaft, maar toch voelt het ergens vies dat vanuit ons huishouden ooit die hypocriete ruifvreters keiharde guldens hebben gegeven.

Graaf_van_Hogendorp | 14-05-20 | 08:45 | 2

Ik ben kennelijk wat ouder dan jij, wij moesten zilverpapiertjes sparen voor de kindjes in Biafra. Schijnt dat die kindjes nu in Leischendam wonen

marcoplarco | 14-05-20 | 09:11

Wacht ff, dus met een plank over een slootje loop je zo het terrein op ? Geen moeite om in plaats van een fiets een RPG of MANPAD mee te nemen. Schiphol heeft een veiligheidsprobleem.
Dit gaan EASA en IATA niet leuk vinden.

KlauwnBassie | 14-05-20 | 08:44 | 7

@KlauwnBassie | 14-05-20 | 09:00:
MH17 werd neergehaald door een van de meeste geavanceerde luchtafweer systemen ter wereld en op 10km hoogte, waar geen vliegveld in de buurt was. En een Buk missile system kunnen de meeste terror Mo's niet veroorloven. Nog. Los van dat ook dat een beetje opvalt.

Graaf_van_Hogendorp | 14-05-20 | 09:07

@Graaf_van_Hogendorp | 14-05-20 | 09:07: Uw antwoord is onjuist: MH17 werd neergehaald omdat een onaanvaardbaar veiligheidsrisico gedownplayed werd. U bent ongeschikt als risicoanalist.

KlauwnBassie | 14-05-20 | 09:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Greenpeace heeft zeker weer aandacht dus geld nodig? Milieu is alleen maar een verdienmodel voor ze.

2voor12 | 14-05-20 | 08:43

Wat een helden! Met gevaar voor eigen leven redden ze de wereld van de ondergang.
Hier winnen we de oorlog mee.
Professionele actie en top gefilmd!

laurentius | 14-05-20 | 08:42

Gewoon landen.

Leyrann | 14-05-20 | 08:42 | 1

Grof vuil in de motoren kan veel schade veroorzaken. Beter is een soort valkenier op ze loslaten. Of jachthonden.

Jan Passant mk2 | 14-05-20 | 08:51

Vreemde slogan. Meestal kost groen juist poen...

plaatjesdraaiert | 14-05-20 | 08:41 | 1

Greenback...

Nuchternederland | 14-05-20 | 08:48

Millennials op OV fietsen met een spandoekje bij geparkeerde vliegtuigen.
God wat een simpel volk.

Mac The Ripper | 14-05-20 | 08:40

Ondertussen in Leidschendam,

"In de Leidschendamse relwijken moet een avondklok worden ingesteld. Ook moeten jongeren, die ’s avonds en ’s nachts de straten onveilig maken, preventief worden gefouilleerd. Hiervoor pleiten de coalitiepartijen CDA en VVD, nu buurtbewoners al sinds het begin van de ramadan worden geterroriseerd door brandstichting, overlast en intimidatie"
www.telegraaf.nl/nieuws/540244438/avo...

AntonJansen | 14-05-20 | 08:39 | 5

Hmm vraag me af wie de daders zijn. Ik zeg de appgroepen van JOVD en JFvD doorzoeken. Misschien kunnen Otten en Hugeaux daarbij helpen...

Graaf_van_Hogendorp | 14-05-20 | 08:48

@Mark_D_NL | 14-05-20 | 08:43:
Ja maar! het is belangrijk dat niet alle Jannen op het gedrag van deze kleine groep Jannen aangesproken wordt!

JanVergoor | 14-05-20 | 08:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Van 100 vliegtuigen per uur naar 10 vliegtuigen per dag nu.
Goh ze zullen wel enorm veel vertragingen hebben nu op Schiphol zeg...!

Miezerig | 14-05-20 | 08:38

Heb helemaal niets met Greenpeace, maar ik denk dat we toch deze tijd moeten gebruiken om na te denken of Schiphol zo nodig de draaischijf van heel de wereld moet zijn. Van mij mogen we terug naar 300.000 vluchten per jaar. Ook zou NL zich op een heel ander type toerist moeten oriënteren. Maat en schaal van een aantal processen moeten heroverwogen worden, net als de re-allocatie van een aantal kritische bedrijfstakken. NL moet zich weer meer op zichzelf orienteren en zich niet gek laten maken door grootkapitaal, discutabele NGO's, wredelievende religien, en/of de EU. Dit is de tijd voor bezinning. We moeten oppassen dat deze situatie juist niet misbruikt wordt voor verdere opschaling/invloed van de genoemde groepen.

Fantomas | 14-05-20 | 08:37 | 4

Ja, en laat je ook niet gek maken die Klimaat(subsidie)pipoos/Nijpels.

Fantomas | 14-05-20 | 08:46

Schiphol is niet de draaischijf van de wereld; er zijn heel wat drukkere luchthavens, en daarvan wordt ingezien wat hun nut voor de economie is. En "een heel ander type toerist" klinkt wel erg elitair.

Synecdoche | 14-05-20 | 08:50

@Synecdoche | 14-05-20 | 08:50: Heathrow heeft 75,7 miljoen passagiers per jaar en is daarmee de drukste luchthaven van Europa. Schiphol 65,7 miljoen.

Lupuslupus | 14-05-20 | 09:01
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon de mariniers erop af sturen en ze die baan laten aftikken!! net als in 1967 op de dam, of was het het neude....

Mark_D_NL | 14-05-20 | 08:37 | 2

Dam (weet alleen niet of het 1967 was, maar dat zal wel).

Watching the Wheels | 14-05-20 | 08:39

Wel lachen ... er is er weer 1 die te laat is, zoals altijd.

Watching the Wheels | 14-05-20 | 08:36 | 3

2 min. 45 sec. komt hij eindelijk aan rennen.

Watching the Wheels | 14-05-20 | 08:39

@Watching the Wheels | 14-05-20 | 08:39: moest nog ff z’n insta updaten.

Mac The Ripper | 14-05-20 | 08:41

@Mac The Ripper | 14-05-20 | 08:41:
Dat soort lui zijn altijd te laat. Had ook een paar van dat soort vrienden. Die kwamen altijd om 15 uur helpen verhuizen.

Watching the Wheels | 14-05-20 | 08:44

Wel eng om te zien dat deze mileugekkies zo makkelijk bij de vliegtuigen kunnen komen. Wat als het een Allah Akbar was geweest en het vliegtuig zat vol met passagiers?

AirborneDivision | 14-05-20 | 08:35 | 2

Als ze maar 1,5 meter afstand houden.

Fantomas | 14-05-20 | 08:38

Ik ga mijn nieuwe paard Marechaussee noemen.

Normpje | 14-05-20 | 08:35 | 1

In Soviët Russia, the Marechaussee rides YOU!

marcoplarco | 14-05-20 | 09:01

En hoeveel landingen heeft Greenpeace tegengehouden ?

AntonJansen | 14-05-20 | 08:35

Twee lege olievaten en een plank. Schiphol security compromized

Risingson | 14-05-20 | 08:35

Blijf thuis!!

laurentius | 14-05-20 | 08:35 | 1

En: "Niet stoer doen!"

kweethetooknietbeter | 14-05-20 | 08:53

€390 boete, en een strafblad, per stuk toch?

GroetenVanUrk | 14-05-20 | 08:34 | 1

Iets zegt mij dat dit niet geldt voor dit soort types.

Kukooo1 | 14-05-20 | 10:33

Dat is dan 4.290 euro. Maar dan heb je wel een leuk uitje gehad, met een beetje geluk zelfs in de boeien geslagen door een paar potige Marechaussees. En de baas betaalt die boetes toch wel.

Hetkanverkeren | 14-05-20 | 08:34 | 2

Wat verdient die ceo van Greenpeace eigenlijk en hoeveel huizen heeft hij?

laurentius | 14-05-20 | 08:45

@laurentius | 14-05-20 | 08:45: Het is die lieverd gegund, want zo veel goed in de wereld doen mag van mij best wat opleveren. Sterker nog, al die tientallen miljoenen Nederlandse subsidie mogen ze wat mij betreft rechtstreeks op zijn persoonlijke bankrekening storten. Daar zal zo'n ontzettende goedzak vast geen misbruik van maken.

Mocht er per abuis toch nog een eurootje verdwalen, dan zal Sigrid Kaag met alle liefde de door Greenpeace geleden schade compenseren. Bovendien heeft ze vast nog wel ergens een leuk baantje voor heur amice mocht hij desondanks moeten aftreden.

Hetkanverkeren | 14-05-20 | 09:14

Waarom zou je die actievoerders verwijderen? Die vrachtvliegtuigen kunnen best wel landen met actievoerders op de landingsbaan.
Eens kijken hoe lang ze dan blijven zitten.

Osdorpertje | 14-05-20 | 08:33 | 1

Weet je hoeveel schade een vliegtuig oploopt als zo'n hippie in de motor komt? Dan is een kwartiertje de ME inhuren om ze van de baan te meppen significant goedkoper.

Rutan | 14-05-20 | 08:39

Langharig, werkschuw tuig! Schorriemorrie is het!

Montgomery Burns | 14-05-20 | 08:33

Waar is Samsom als je hem als terroristische organisatie nodig hebt? En waar is Volkert? Vragen, vragen...

eerstneukendanpraten | 14-05-20 | 08:31

Zet ze maar op de Seawatch richting Algerije, missen we niets aan.

Rutan | 14-05-20 | 08:31

Die motoren moeten toch iedere dag even testdraaien? just saying...

Odin | 14-05-20 | 08:31 | 1

Je bent me voor, da's precies wat ik ook dacht.

marcoplarco | 14-05-20 | 08:56

Goeie actie, voor wat hoort wat.

de Botte Bijl | 14-05-20 | 08:30 | 1

Precies, alle vliegtuigen uitstootvrij vanaf 2030.

Ome Gijs | 14-05-20 | 08:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken