Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Albert Heijn shopt minimumlooneis uit lofzang

Nou, wel viral! En brand value = brand value.

Ja franchise, dan zijn we toch wel benieuwd van hoe hoog uit de keten dit idee ongeveer kwam. Ff een hartverwarmend fotootje voor op de socials voor onze vulploegen die beyond the call fo duty gaan. Beetje jammer alleen van die dekselse oproep tot een uurloon van 14 euro. *Mark, jij kende toch iemand die iemand kende met photoshop. Ja klopt Dennis, ik bel hem ff. Yooo Marcel, spuit deze stoep eens schoon wil je.* En zo geschiedde, al liet de uitvoering wat te wensen over als we de tegels linksonder eens nader bekijken. Foto van nagenoeg hetzelfde moment, onderstaand. Link inmiddels gefusilleerd natuurlijk, gelukkig hebben we de foto's nog. 

Een AH-woordvoerder verklaart tegenover de NOS: "De foto was inderdaad bewerkt. De winkel is blij met alle steunbetuigingen. Maar het weghalen van een deel van de tekst was niet handig, dat ziet de winkel nu ook." Maar hoe zit dat nou met dat uurloon? Wij begrijpen dat je vanaf je 23e wel 14 euro per uur krijgt, mits je minder dan 13 uur per week werkt. Daarboven is het 10,60 per uur, maar we zullen het wel weer niet snappen. Uitleg in een comment door vermeende betrokkene, na de breek.

Adendum

Is echt zo

Misschien wel

Reaguursels

Inloggen

Wanneer je het minimumjeugdloon afschaft is iemand zonder werkervaring van 18 jaar even duur als iemand met werkervaring van 23 jaar. Drie keer raden wie er niet de kans krijgt om werkervaring op te doen? What's next? Stagevergoeding gelijktrekken aan salaris? Zullen we elke medewerker ook weer een eindloonregeling geven?

In een tijd zoals deze, waarin veel bedrijven zichzelf niet staande kunnen houden is dit best wel ziekelijk. Hey werkgever, nu je bijna failliet bent, omdat je poen op is en ik daardoor bijna ontslagen ben: mag ik meer poen? En dan laat je één van die bedrijven die wel goed boeren tijdens deze crisis (in 1e instantie) als voorbeeld dienen voor Nederland om je niet realistische communistische gedachtengoed op te dringen met een stel puppets?
Ik heb een goed idee, verkoop de toko aan China. Die zijn net zo asshoe als jullie.

BrokenTipi | 03-04-20 | 07:30

Supermarktpersoneel doet belangrijk doch ondankbaar werk. Echter vind ik € 14,- bruto per uur belachelijk voor ongeschoold werk.

Met een fulltime baan zou je dan ergens rond de € 2450,- bruto per maand verdienen, exclusief vakantiegeld. Dan zit je rond het startsalaris van een HBO schoolverlater.

Met het minimumloon van zo'n € 10,50 per uur kun je prima rondkomen mits je niet boven je stand gaat leven. Als je meer welvaart wilt moet je doorleren, proberen hogerop te komen of accepteren dat beide zaken niet voor je zijn weggelegd.

Door dergelijke absurde eisen te stellen motiveer je je werkgever enkel om een tandje bij te zetten om je baan zo snel mogelijk weg te automatiseren. Kijk maar naar kassa medewerkers.

TitanFoxX | 02-04-20 | 22:57

Wie is ''we'' en kan niet zonder het minimumloon van vakkenvullers, en waarom niet? En sinds wanneer is 14 euro minimumloon? Vage krijt tekst.

LesGrossman | 02-04-20 | 21:36 | 2

Dat moest ik eens bij mijn baas flikken; "ik eis bijna 40% opslag !". Die zien mij aankomen...

TitanFoxX | 02-04-20 | 22:59

Komt volgens mij uit Murica. Daar willen ze een minimumloon van 14 $ ...

F. von Zeikhoven | 03-04-20 | 06:50

€14 ook echt. Toe maar, mijn sollicitatiebrief ligt klaar. Lijkt me heerlijk voor dat geld. Karretje pakken, beetje met Mo en Rashid rond de koeling hangen en fa2's maken. Schreeuwen dat m'n neef in jilla zit omdat ie met z'n gannoe heeft gezwaaid. Geen zware verplichtingen, geen gezeik zolang je de wc-rollen netjes recht zet.

Heb 5 jaar bij Nationale Nederlanden gewerkt met een HBO-diploma op zak. Daar kreeg ik minder geld voor een drievoud aan stress en verantwoordelijkheden. Moest ik nog een studieschuld mee aflossen ook. Had beter in mn bed kunnen blijven liggen.

Balabanov | 02-04-20 | 18:48 | 2

Waarom bleef je daar dan zo lang werken?

watergeus | 02-04-20 | 19:58

Omdat 13,85 geen slecht loon was voor iemand van 21. Er zat verder alleen weinig groei in.

Balabanov | 02-04-20 | 20:58

We kunnen elders vast nu ook wel op de vloer kalken ‘zakkenvullers we kunnen wel zonder jullie’. Genoeg stoepen te bedenken om op te krijten.

Kloink | 02-04-20 | 17:46

Geen idee of het tegenwoordig nog zo is, maar vroeger werkte ik als bijbaantje op zondag in een broodfabriek. Verdiende can zichzelf al goed en je kreeg ook nog 200% ploegentoeslag omdat het zondag was. De meeste mensen liepen liever bij de supermarkt of de horeca, maar als je geld wil verdienen kun je volgens mij beter in een fabriek aan de slag gaan.

Zoiets | 02-04-20 | 17:40 | 1

De broodfabriek. Dat heb ik ook gedaan als jongeling in Utrecht. Het was wel kneiterhard werken. De lopende band had ook geen greintje medelijden. DIe ging altijd doorrrr.

Nehemia | 02-04-20 | 17:45

Een vakkenvuller kan zich gerust vakman of vakvrouw noemen.

Nehemia | 02-04-20 | 17:17 | 2

Ze leveren dan ook vakwerk. Nou ja, werk, het voelt eigenlijk meer als vakantie.

Stijlicoon | 02-04-20 | 17:30

Veertien euro?! Voor minimum(!)loon? Dat is zo'n beetje modaal, dat verdien zelfs ik ongeveer. Als dat al je startpositie moet zijn als vakkenvuller van 18 of 23 of wat het ook is, wat voor bizarre verwachtingen hebben zulke mensen dan over wat ze later als ongeschoolden kunnen "verdienen"?

Dat je nivelleert is tot daar aan toe, maar je moet wel een beetje gezond verstand gebruiken. Het moet altijd meer lonen om te werken dan niets te doen. Het moet meer lonen om harder te werken of slimmer en productiever of getalenteerder te zijn, dan dat je iedere productieveling feitelijk gaat afstraffen door te laten zien dat zoiets vergeleken met de klaplopers of pechvogels eigenlijk vrijwel niks oplevert. Waarom een vak leren of een echte, niet fopstudie volgen als je met vakkenvullen of produceren van hete lucht, papierwerk en regeltjes, indienen van schadeclaims over ingebeelde problemen, onterechte uitkeringen of subsidies aanvragen even ver of verder komt? Zonder de kosten van studie of de opportuniteitskosten dat je gedurende die jaren geen inkomen hebt waar een vakkenvuller dan 2400 euro bruto per maand of zo kon binnenharken...

Nog afgezien van wat economische wetmatigheden: als jij als gehandicapte of laag productieve slechts voor 10 euro per uur produceert, en je (toekomstige) baas weet dat, hoe groot is de kans dan op een baan met 14 euro als minimum? Je drijft hiermee de werkloosheid op voor iedereen die dat niveau niet haalt. En het geld moet ergens vandaan komen. Zelfs al beeld je je in dat alle bedrijven woekerwinsten maken, velen doen dat niet en kunnen bij hogere uitgaven voor personeel de deur wel sluiten. Of moeten collectief de prijzen verhogen waarmee je koopkrachtwinst van minima ook teniet gaat. Degenen die "slechts" minder winst maken betekent dat minder dividend of koerswinst voor pensioenfondsen en kleine spaarders met aandelen, wat dus ook niet geïnvesteerd kan worden in productie of werkgelegenheid. Op z'n allerminst moet het rechttrekken van de laagproductieven uit het loon van de hoger productieve werknemers komen, ook lekker demotiverend.

Wil je per se nivelleren, doe dat via inkomenspolitiek via belasting, een laag "basisinkomen" zonder toeslagen, minimum- of CAO-lonen zodat iedereen die wil een baan kan krijgen, ook als ze weinig produceren, of een verzekering die je net als de WIA een minimum garandeert en voor elke extra verdiende euro een deel van je uitkering laat houden zodat je i.i.g. altijd meer vooruit gaat met werken dan met stilzitten.

Wol | 02-04-20 | 17:13 | 4

Voordat je uit je onderbuik blaat over dingen waar je geen reet vanaf weet....14 euro per uur, maximaal 13 uur per week is inclusief vakantiegeld en vakantiedagen. Hoezo, modaal?

MoonBeebe | 02-04-20 | 17:31

@MoonBeebe | 02-04-20 | 17:31:
Dus je moet nu rond kunnen komen van 13 uur per week als thuiswonende tiener of twintiger? Doe ik met mijn bijna 40 uur per week voor omgerekend praktisch zelfde salaris en alle lasten zelf betaald toch iets niet zo slim... Of ze moet wel heel veel belasting betalen over dat minimum...

Wol | 02-04-20 | 17:46

Het probleem is dat veel millennials (a.k.a. snowflakes) zichzelf zo speciaal vinden dat ze in hun optiek onredelijke eisen mogen stellen.

En dat hebben ze weer meegekregen van pappie en mammie.

TitanFoxX | 02-04-20 | 23:04
▼ 1 antwoord verborgen

Toch wel helden hoor. Elke dag weer volle schappen. Respect

Feitenpliesie | 02-04-20 | 17:11 | 1

En tegen schappelijke prijzen.

Nehemia | 02-04-20 | 17:17

14 euro per uur voor iets dat, met alle respect, iedere puisterige puber kan doen. Typisch neoliberaal denken zoiets. Deze discussie zie je al een tijd in de VS en uiteraard laten liberaaltjes dit graag overwaaien naar hier. Je hebt banen die goed verdienen en banen die slecht verdienen. De banen die goed verdienen, leveren meestal ook iets op omdat het meer verantwoordelijkheid met zich mee brengt, moeilijker is cq. waar je slimmer voor moet zijn, en/of je bepaalde kwalificaties voor moet hebben. Vakkenvullen en bestellingen opnemen en klaarmaken bij een fastfoodketen kan elke debiel, dus veel aanbod, dus veel concurrentie, dus weinig beloning.

Ik gun elke vakkenvuller of burgerflipper van harte een minimumloon van 14 euro, maar waar moeten hun managers/werkgevers dat geld allemaal vandaan halen? Of verwachten dezelfde neoliberaaltjes die voor zo'n minimumloon strijden, een Big Mac dan nog steeds 3 euro nog wat blijft kosten?

Le Roi | 02-04-20 | 17:07 | 4

Oh, en als je geluk hebt krijg je 3 x een jaarcontract om er daarna uit geflikkerd te worden want vaste contracten, daar doen ze niet aan.

MoonBeebe | 02-04-20 | 17:37

De laatste keer dat ik € 3,- voor een Big Mac heb betaald is bijna 15 jaar geleden. Tegenwoordig kosten die krengen al anderhalf keer zo veel.

TitanFoxX | 02-04-20 | 23:07

Of leeftijdsdiscriminatie.

TitanFoxX | 02-04-20 | 23:08
▼ 1 antwoord verborgen

Het minimumloon en minimumjeugdloon zijn bij wet geregeld.
Niet de supermarkt maar de regering beslist.

Leeftijd - maand - uur

21+ € 1653,60 € 10,05
20 € 1322,90 € 8,04
19 € 992,15 € 6,03
18 € 826,80 € 5,03
17 € 653,15 € 3,97
16 € 570,50 € 3,47
15 € 496,10 € 3,02

Rest In Privacy | 02-04-20 | 17:02 | 2

Je kan als je 15, 16, 17 bent beter auto's gaan wassen.

Nehemia | 02-04-20 | 17:23

Je mag gewoon naar boven afwijken als supermarkt hoor

Stijl_Loos | 02-04-20 | 18:52

Ik wordt moe van het slachtofferschap gejank zoals "wij worden niet gewaardeerd" etc. om hun zin krijgen. Het is alsof een hele generatie permanent in de vroege pubertijd is blijven steken.

unshift | 02-04-20 | 16:55 | 1

Ik word moe van mensen die ik wordt typen...

Pluisbaard | 02-04-20 | 16:57

En dan het Lidl personeel.... die hebben het geweldig.
Zware dozen in de vakken schuiven, betaalde workout tegen minimale betaling.

Bolhoed | 02-04-20 | 16:47

Bedrijven betalen te weinig maar de overheid compenseert het met toeslagen, apart eigenlijk dat een groot deel van NL van een 40-urige werkweek bij lange na niet rond kan komen.
Ik heb wel gehoord dat de overheid dit doet voor de concurrentie en NL een lageloon land te houden.

Papierversnipperaar | 02-04-20 | 16:37

Mensen kunnen klagen over lage lonen bij de Ah en vervolgens de plaatselijke groenteboer voorbij rennen omdat daar de sla 5 cent duurder is.

Hetzelfde met al die goedkope zooi uit China, want o jee op internet is een USB kabeltje daar een eurie goedkoper.

Kortom de consument is er zelf schuldig aan.

Rotterdammert1965 | 02-04-20 | 16:36 | 2

Als ah een prijsvechter is heb je gelijk maar je betaald meer als andere zaken dus geld zat

Banenenrepubliek | 02-04-20 | 16:59

Zal even als voorbeeld de kabels van de IPhone noemen, Merk = Duur, namaak = goedkoper. En de twist is dat beide uit China komen. Dus waar hebben we het over. En kwa kopen waar het goedkoper is, das logica. Ik zou graag de plaatselijlke producten steunen, maar de vicious circle is dus dat als je geen drol verdient je toch echt wel op je centen moet letten.

reet_veter | 02-04-20 | 17:20

Volgens mij is in dit land niet zozeer het probleem de minimumloon maar de torenhoge belastingen die je voor alles betaalt. Verlaag de belastingen eens, stop de geldpomp en als de brandweer een Nexit hosselen (Rutte geeft zo miljarden weg aan de EUSSR voor allerlei EU hobbies), dan hoef je ook niet zo met loonsverhogingen steeds te werken.

Graaf_van_Hogendorp | 02-04-20 | 16:21

En mensen in de zorg krijgen bijna hetzelfde. Waanzin, en zo is de zorg zoveel gekort de laatste jaren. Laat de lonen in de gehandicapten, ouderen en ziekenzorg eens flink stijgen!

reade romke | 02-04-20 | 16:20

" Naar de winkel? Neem maandverband voor je dochter mee."
" Ok. Hoe ziet dat eruit? "
" Groene verpakking !"
Kom ik daar, zie ik wel 6 verschillende in groene verpakkingen. Uit de specificaties kwam ik ook niet uit, dus ik vraag het even aan drie vakkenvullers. Twee meisjes, en één jongen. Nou. die meiden wisten niet hoe snel ze moesten rennen. Dus die jongen haalt de chef erbij. Die begint de verpakkingen voor te lezen, en vragen te stellen, en roept de manager erbij. Het werd al snel een kleine samenscholing bij de maandverbanden.
Uiteindelijk heb ik al die 6 verschillende verpakkingen maar meegenomen, en thuis op het aanrecht gegooid.
"Volgende keer gaan jullie zelf maar die dingen halen !

SNAFU | 02-04-20 | 16:19 | 3

Je kan natuurlijk ook even het laatste pakje van je dochter bekijken voor je op pad gaat. Kleine moeite, groot gemak.

BotteKop | 02-04-20 | 16:36

Mijn vrouw wilde laatst geen sigaretten halen voor me. Die nam shag mee en moest ik ze zelf draaien.

De week daarop vroeg z e me of ik tampons mee wide nemen. Heb toen een zak watten en een rol verband meegenomen. Kon ze ze mooi zelf draaien.

Rotterdammert1965 | 02-04-20 | 16:39

Bellen naar je chick kan ook

Banenenrepubliek | 02-04-20 | 17:01

Deze achterbakse mentaliteit doet me denken aan die hoge bobo van de Appie die vrij recent in een praatprogramma zat (Jinek/Op1?). Nee, zei meneer, we verhogen níet de prijzen van desinfecterende zeep tijdens de coronacrises. Daar doen wij niet aan mee.
Maar waarom zijn dan de prijzen verhoogd van desinfecterende zeep bij de Etos? Dat is toch ook onderdeel van het AH-concern?
Op die vraag trok meneer de bobo een rare grijns en schudde nee.
Helaas werd daar niet op doorgevraagd en dat is de makke van al die babbelprogramma's. Gebrek aan kennis. En het moet wel lekker gezellig blijven onderling.

leo de pejo | 02-04-20 | 16:16

Niet zeuren. Doe wat levenservaring op en heb wat lol met je collega's. Zo lang je teelballen nog niet ingedaald zijn, moet je gewoon hakjes maken en uitvoeren.

Lerp | 02-04-20 | 16:15

Al dat afval dat bij de supermarkten wordt gekocht, moet ook weer opgehaald worden. Wat denken jullie dat een chauffeur bij een afvalverwerker verdient?
Dat die niet gaan staken is me een raadsel. Allemaal van vitaal belang, maar tegen een schofterig laag salaris. Hoop dat die groep eens een maandje staakt. Succes met de tiefuszooi die het land dan wordt.

Botte Hork | 02-04-20 | 16:06 | 1

Die hebben in mijn jeugd nog wel eens gestaakt. Was inderdaad een pestbende, letterlijk. De pest op 4 poten met staart rende door de straten.

Rotterdammert1965 | 02-04-20 | 16:41

Ik heb niet zo'n probleem met de beloning van vakkenvullers.
De meesten zijn jong en leren ook iets over hoe het leven werkt.
Je moet alleen niet willen dat je op je 50ste nog steeds vakken vult.

HoerieHarry | 02-04-20 | 16:01 | 10

@Roehm | 02-04-20 | 16:09:
Antwoord krijg ik niet, maar ik ben wel een complete randdebiel.
Ga zo door, jij gaat het ver schoppen in je leven.

HoerieHarry | 02-04-20 | 16:12

Kostelijk! Echt een aanwinst al die zwitsals.

Abject | 02-04-20 | 16:25

Als je vijftig bent wordt het onderhand wel tijd dat je het hele groente-eiland mag runnen.

Nehemia | 02-04-20 | 17:41
▼ 7 antwoorden verborgen

En dan heeft Albert Heijn als enige (landelijke) supermarktketen ook nog in veel filialen lang lege schappen gehad na de hamstergolf. Distributieketen ook iets te voordelig opgezet?

Goldfinger | 02-04-20 | 16:00

Met een beetje bijsnijden van de oorspronkelijke foto naar formaat 16x9 had je regel 14 euro er zo af kunnen snijden.

Koonkluk Huis | 02-04-20 | 15:59

Al is de leugen nog zo snel, INTERNET achter haalt hem wel !

The Concierge | 02-04-20 | 15:59

Albert Heijn weet het al heel lang, slavernij loont, net als Suriname.

nokkenaskettingklem | 02-04-20 | 15:57 | 1

Door wie wordt u gedwongen om te winkelen of te werken bij de AH?
U demoniseert.

Bolder | 02-04-20 | 16:01

Tja en maar Rutte en Klaver/Jetten blijven adoreren. Ga zo door !

Realist-1 | 02-04-20 | 15:55 | 1

Ja vooral ook dat Mark vraagt of iemand iemand kent die weer iemand kent die kan Photoshoppen.

Cunts-en-kitsch | 02-04-20 | 16:02

14 euro is een prima stimulans om door te leren.

Wim Venijn | 02-04-20 | 15:54

Als ik een leuk vakkenvullertje zie dan vraag ik altijd "jongeman weet je waar de gember staat?" en beleefd als hij is loopt hij met mij de hele zaak door. Das echt genieten.

ik_wacht_niet | 02-04-20 | 15:50 | 7

@Leptob | 02-04-20 | 16:00: Precies helemaal onderin het schap en ik vraag dan het vakkenvullertje "jongeman kan jij het voor mij pakken".

ik_wacht_niet | 02-04-20 | 16:15

@ik_wacht_niet | 02-04-20 | 16:15: Mag ik hieruit opmaken dat U vraagt naar gekonfijte gember(bolletjes), of naar echte gember? Gekonfijte gember(bolletjes) in een pot die 'staan'. Verse gember 'ligt'. U moet wel duidelijk zijn in Uw hulpvraag.

Leptob | 02-04-20 | 16:22
▼ 4 antwoorden verborgen

14 euro per uur. Dan werkt er geen jeugd meer. Enkel 55 plussers. Daar kan je wat meer op bouwen dan een jong persoon qua verantwoordelijkheden. Prima idee.

sjef-van-iekel | 02-04-20 | 15:49

In Amerika in 2 weken tijd de werkloosheid plus 10 mio. Ouch. Ben benieuwd wat in de nabije toekomst de houding t.o.v. China wordt.

Jeroen65 | 02-04-20 | 15:49 | 3

als dit voorbij is dan weten ze weer niet waar ze het personeel vandaan moeten halen.

Moonwarrior | 02-04-20 | 15:50

Dat ze van het werk dat door mbo studentjes en indien opgegroeid totale gompen wordt gedaan nog iets leuks spannends boeiends proberen te maken.. typisch iets van deze tijd. Jullie moeders zijn trots op jullie.

Schwanzeleber | 02-04-20 | 15:49

Wat een fucking onzin.. wat heeft het minimumloon met hun loon te maken. Dat ze daarop worden uitbetaald wil niet zeggen dat IEDEREEN dan er maar recht op heeft. De AH kan zelf besluiten om ze meer te betalen daar heb je salarisschalen voor !.

nobody@home | 02-04-20 | 15:48

Er is een wezenlijk verschil tussen zelf iets kunnen wat geen ander kan en een belangrijk beroep uitoefenen wat ieder ander kan.

onrendabelenvervoer | 02-04-20 | 15:47 | 4

@Southpark | 02-04-20 | 15:52: Hou toch op. Er zijn er genoeg die nog thuis of samen wonen en met vakkenvullen prima een leuk zakcentje verdienen. Als je over de kennis en kunde beschikt om te kunnen meedraaien in de maatschappij, dan kies je een ander beroep dat beter verdient dan vakkenvullen. Laten we ook niet doen alsof vakkenvullers mensen zijn die over uniek talent beschikken waarmee ze ons land kunnen redden.

onrendabelenvervoer | 02-04-20 | 16:19

@Southpark | 02-04-20 | 15:52: De hamvraag is of u als consument daar ook voor wilt betalen. De plaatselijke groenteboer vindt 90% als te duur.

Rotterdammert1965 | 02-04-20 | 16:45

@Southpark | 02-04-20 | 15:52: Vakkenvuller is geen carriere maar een bijbaantje. Zou wat moois zijn als vakkenvullers meer gaan verdienen dan bijvoorbeeld fabrieksarbeiders...

drooN datsyleL | 02-04-20 | 23:36
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom zou de fotograaf geen auteursrechtenclaim neerleggen?

Skinkie | 02-04-20 | 15:46

Vraag ik me ineens af, wat verdient een vakkenvuller bij die Deugkneuzen-supermarkt de Marq eigenlijk? (goh wat origineel, een q in plaats van een kt, en dan ook nog Speckjes en kipstuckjes in het schap, dolletjes)

Abject | 02-04-20 | 15:46 | 1

Speck en kipstuckjes kosten meer duur financieel geld dan spek en kipstukjes. Maar dat is logisch, want er staat meer tekst op de verpakking.

de visser | 02-04-20 | 16:01

Ik begon in 1987 op mijn 15e met een supermarktloon (grenzend aan minimum) van ongeveer F3,40 per uur. Nu is het ongeveer €3,40. Ik heb destijds veel uren gewerkt tot mijn 22e en had het gevoel genoeg geld te hebben. Elk weekend twee keer de kroeg in. Voor 2 uur werken, voor die F3,40, kon ik in de disco 5 bier kopen. Nu koop je voor 2 uur werken, voor €3,40, in de horeca 2 bier. Mobieltjes waren we destijds geen geld aan kwijt, nu zijn ze (vast niet iedereen mee eens) een eerste levensbehoefte.
De bedragen lopen niet in lijn met de maatschappij.

Leptob | 02-04-20 | 15:45 | 2

Amen, hier hetzelfde. Hield er nog een aardig spaarcentje aan over ook, na een paar jaar werken mijn nog steeds werkende Phillips stereo van gekocht, 3000 gulden sparen, makkie.

Abject | 02-04-20 | 15:49

In 1978 was ik 15 werkte op de bouw voor netto 600 gulden per maand. Ik was er meer dan tevreden mee.

jitro | 02-04-20 | 16:32

Geweldig dat kut bedrijf... we moeten buiten de zorg ook applaus geven voor deze lieve werknemers die er altijd zijn....

Roehm | 02-04-20 | 15:45

15 jaar geleden stond ik voor 2,53 per uur bij de c1000 pet flessen in kratten te steken. Dat gooien ze tegenwoordig ook allemaal in een grote zak. Mij hoorde je niet klagen. Verwende rotjong zijn het.

Arie Boom-SWA | 02-04-20 | 15:43 | 1

Ja hoor, en toen fietste je ook nog 100 kilometer naar school zeker?

BotteKop | 02-04-20 | 16:41

Zakkenvullers zullen hun zakken blijven vullen ten koste van anderen, gaan ze niet links om dan gaan ze rechts om.

ademende aarde | 02-04-20 | 15:38
-weggejorist-
Tjemig | 02-04-20 | 15:38 | 2

Op de bovenste foto hebben ze rechts ook Sharon Dijksma er bijgefotoshopt.

Piet Karbiet | 02-04-20 | 15:36

Het minimumloon is uitgevonden voor beroepen waar ook een minimum aan kennis en kunde wordt gevraagd. Dus als je meer wil verdienen moet je zorgen voor meer bagage en dan hop hop hop.

witwas | 02-04-20 | 15:34 | 6

Bagage vanaf groep 4 is ook : ik wil, jij wilt, wij willen etc

Tjemig | 02-04-20 | 15:42

@tjemig je wil is gewoon algemeen geaccepteerd en goed Nederlands. In de 19e eeuw al gebruikt door Multatuli en Couperus

witwas | 02-04-20 | 16:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat blonde meisje op die onderste foto met die soevereine blik in d'r ogen. Zo kijkt winkelpersoneel niet. Dat krijgt met de zweep. Nu ook weer BS van AH. Verwacht je wat anders dan? Reclame is altijd BS.

Sitting_targets | 02-04-20 | 15:31 | 2

Soeverein... ik moest lachen. Lijkt een beetje op die juffies op pornhub...

BBRDWR | 02-04-20 | 15:36

@BBRDWR | 02-04-20 | 15:36:
Ze kijkt alsof ze het nog door moet slikken maar eerst nog van het unieke aroma wil genieten.

elfenstein | 02-04-20 | 15:51

En @ronaldo werd blijkbaar ook wat te duur? www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/mini...

Maasjes in de wet? Naahhh, een inverse Deltawerken voor de welvaartsstaat: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ww-u...

En mocht die armoedeval onder verantwoordelijkheid van SZW u niet bevallen? Is er altijd nog de gerechtsdeurwaarder mocht u er uit menen te moeten ontsnappen. En dan te bedenken dat ze bij de witteonderbroek.nl ene @hetkanverkeren niet wilden hebben.

Que sera, que sera www.youtube.com/watch?v=p__ijk94P9o

Verder geen bijzonderheden.

Hetkanverkeren | 02-04-20 | 15:31
-weggejorist-
blikjegrolsch | 02-04-20 | 15:30

Als het minimumjeugdloon wordt afgeschaft, en het normale minimumloon wordt opgetrokken naar € 14, dan zouden al die scholieren aan hun huiswerk mogen, en zijn er veel meer banen beschikbaar voor volwassen mensen die praktisch zijn ingesteld. Lijkt mij win-win.

Feynman | 02-04-20 | 15:29 | 3

Met de loonbelasting die dan wordt afgedragen kun je studeren ook weer betalen met StuFi, dan hoeven die jongens en meisjes niet te werken voor hun studie. Weer win-win. Heb dat nooit begrepen, hoger opgeleide studentjes op bezorgscooters terwijl er onrendabelen thuis zitten te niksen. Die studentjes moeten straks de economie aanzwengelen, de onrendabelen moeten de boel ondersteunen en die -met alle respect- simpelere baantjes invullen. Ieder zijn niveau. Maar goed.

BBRDWR | 02-04-20 | 15:31

Feynman | 02-04-20 | 15:29
Volledig mee eens. Dat dus.

Botte Hork | 02-04-20 | 15:55

Klinkt sympathiek.
Vanaf welke leeftijd zou u dan het minimumloon willen laten ingaan, aangezien het grote aantal voortijdige schoolverlaters alleen maar geschikt is voor dit soort werk.

Bolder | 02-04-20 | 16:05

Vind nu janken over je loon ook wel lekker opportunistisch.

Bvdb | 02-04-20 | 15:28 | 2

Je hebt gelijk want je hoeft nu er Corona is natuurlijk niet je gezin te onderhouden. Er wordt niet gejankt. Er wordt kenbaar gemaakt dat AH onvoldoende betaald. Verder, wat Feynman hierboven zegt.

BoldPride | 02-04-20 | 15:39

@BoldPride | 02-04-20 | 15:39: als je je gezin moet onderhouden van vakkenvullen dan moet je bij jezelf te raden gaan. Verder is het gewoon sneu om dat onder een steunbetuiging te zetten.

Also 14x160 is 2240,- voor ongeschoold werk. Tamelijk belachelijk.

Bvdb | 02-04-20 | 15:49

Hahah wat een idioten. Als je 14 euro per uur zou krijgen dan zou je team gewoon door 2en gaan en moest je veel harder werken. Of erger nog, dan gaan Ahold en de leveranciers gewoon zorgen dat het in mooie efficiente dozen binnenkomt zodat het met minder mensen kan. Wat denk jij nou, dat zo'n tokok je even 30% extra geeft omdat je ergens iets gelezen hebt? Rot toch op joh. Voor jou 10 anderen. En belangrijkste baan van NL? Kom nou. Kijk naar Lidl en Aldi, zet het in dozen neer, 10x zo snel, werkt ook. Jullie. Zijn. Vervangbaar. Arrogante sukkeltjes.

BBRDWR | 02-04-20 | 15:27 | 6

Dan krijg je ook de samenleving waar je om vraagt.
Niet een van hoogwaardige kwaliteit.

Mr.Crowley | 02-04-20 | 15:36

@BBRDWR | 02-04-20 | 15:34:
Niet iedereen is bijdehand genoeg, heeft de mazzel, de thuiszorg voor anderen, of de fysieke pech, om zich 100%, rucksichtlos eigen zijn carriere toekomstje te richten.

Polarisator | 02-04-20 | 15:40
▼ 3 antwoorden verborgen

AH is een hautaine kut-organisatie, ( en ik ben er mee opgegroeid ). Toen was er niks beters.

Sinds een jaar of 10 hebben we in 050 meerdere Jumbo's en daar voel ik me veel meer op mijn gemak en het personeel schijnbaar ook.

ikbenerweer! | 02-04-20 | 15:25 | 2

Hoi, ik ben zakkenvuller bij de Aldi.

Guillermo | 02-04-20 | 15:28

VOMAR, hier. Voor een zakcentje tijdens de HEAO. Achteraf een van mijn betere dienstbetrekkingen.

Hetkanverkeren | 02-04-20 | 15:32

14 euro. Wat is het minimumloon vandaag de dag?

lirft | 02-04-20 | 15:24 | 1

€9,54 voor 21 jaar en ouder.
Doe maar google doen

YoMoms | 02-04-20 | 15:29

Het wegknippen van een stukje foto heet tegenwoordig ook fotoshoppen?

Sinclair | 02-04-20 | 15:23 | 2

Kijk eens goed Stevie

kenny harder | 02-04-20 | 15:26

Zoom ff in en kijk beter. Die stenen zijn heel amateuristisch 'ge-clone stamped'.
Prutswerk, maar valt toch onder photoshoppen.

Botte Hork | 02-04-20 | 15:27

Kruideniersmentaliteit, AH is er groot mee geworden.

Superior Bastard | 02-04-20 | 15:22 | 1

Rutte heeft die mentaliteit nog steeds hoog in het vaandel, mondkapjes? testen? Nah, wij gaan voor de groepsimmuniteit, da's veul goedkoper.

Abject | 02-04-20 | 15:42

Waarom zou je mensen van 23+ vakken laten vullen of waarom zouden ze dat überhaupt willen doen?
Dat is werk voor pubers voor een paar euro per uur.

Berbaar | 02-04-20 | 15:21 | 4

Inderdaad, al die verontwaardiging is hypocriet. Niemand gaat meer naar de AH als de boodschappen daar duurder zijn.

Bolder | 02-04-20 | 15:26

En wat als je niets anders hebt/kan qua mogelijkheden? Wat is er mis met werken in een supermarkt?
(1 jaar ervaring, veel uren maken, niet echt veel verdienen, wel heel leuk werk)

Tuinhekje | 02-04-20 | 15:32

Tenzij er echt niet méér in zit, heb je gelijk Berbaar.
Vakkenvullen of zoiets als pizza’s bezorgen is voor 14/15 jarigen.

Ruimedenker | 02-04-20 | 16:04
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe laat is het klappen voor de postbodes?

Piet Karbiet | 02-04-20 | 15:21 | 5

Ik heb vandaag nog hard geklapt voor de postbode. Hij begreep er niets van. Misschien kwam het ook wel wat intimiderend op hem over.

-PM- | 02-04-20 | 15:29

@Amsterdamsko | 02-04-20 | 15:29: Datzelfde idee heb ik dan juist weer van al die journalisten met hun vieze plopkap en begeleidende cameraman. Elkaar een beetje verdringen voor een zinloze quote, uren wachtend op een kluitje voor een gesloten deur, het hele land afreizen, een beetje corona verspreiden. Alles voor de clicks.

Abject | 02-04-20 | 15:39

@Amsterdamsko | 02-04-20 | 15:29: Tsja, kan nog wel wat beroepen opnoemen; taxichauffeurs, krantenbezorgers, conducteurs, verpleegsters ...

Piet Karbiet | 02-04-20 | 15:41
▼ 2 antwoorden verborgen

aanpassen, het komt uit, dan sorry zeggen en tweet weghalen. laat het dan gewoon staan stelletje laffe tosties!

Henk P | 02-04-20 | 15:19

Toen ik 16 was heb ik ook vakken gevuld.
Ik vulde ook weleens een vakkenvulster.

HoerieHarry | 02-04-20 | 15:17 | 4

Ik werkte op een modellenbureau. Was een stuk beter.

Piet Karbiet | 02-04-20 | 15:22

Ik droeg condooms rond en .. ach laat maar.

Guillermo | 02-04-20 | 15:24

Zolang je het maar FIFO deed.

-PM- | 02-04-20 | 15:28
▼ 1 antwoord verborgen

Als het te weinig is, zoeken die mensen wel een andere baan toch?

Ben benieuwd welke populist hierover volkomen zinloze Kamervragen gaat stellen. Ik twijfel tussen Jetje en Klaver.

John McClane | 02-04-20 | 15:16

Hamsteren.

Poesman | 02-04-20 | 15:15

Ik ken een man uit Baarn van rond de 48 die tientallen jaren al vanuit daar elke dag op zijn fietsje naar Den Dolder gaat om vakken te vullen... soms zou ik als hem willen zijn want hij is zo vriendelijk en heeft zo’n mooie lach. Ook vertelde hij onlangs dat hij medewerker van de maand was geweest. Te gek joh.

Je kan geen kudt met dit verhaal. Maar even wat positiefs.

overVecht | 02-04-20 | 15:15 | 7

Appie DD was een tijd mijn favo suma.
Één vd eerste met onderpands parkeren, zelfscan en een zeer ruim assorti.
Sjiek publiek uit Bosch&Duin.
Prettig winkelen.
Hier en daar een gemankeerde medemens uit altrecht en “den engh”.
Nu gewoon weer mijn rondje Overvecht.
Over de donderdagmarkt etc.
Leuk ook voor het opsnuiven van verschillende culturen ;-))
Btw Overvecht.... als jij nou eens gaat tennissen, dan kan ik tegen jou spelen bij “ de Geeren”. Leuk toernooi in Baarn.
Of dat andere cluppie, waar eens pj een zuiptournooi wordt gehouden.

Ruimedenker | 02-04-20 | 16:01

@Ruimedenker | 02-04-20 | 16:01:

Tennis is echt het enige vak waar ik een onvoldoende had op mijn opleiding maar is een lang verhaal. Maar gezellig om eens biertje te doen of samen te sporten. Mail maar naar voorgeenstijl bij de gmail punt com.

overVecht | 02-04-20 | 16:48
▼ 4 antwoorden verborgen

Hoger loon voor vakkenvullers? Dan ook voor de rest van de loonslaven bij distributie, en vergeet de kassamiep niet. U betaald toch graag meer voor uw boodschappen?

Ik heb er zelf ook van mijn vijftiende tot zesentwintigste gewerkt, handig na school/studie en uiteraard op zaterdagochtend met de kater die we als vrijdagavond-ploeg bijeen hadden gezopen, eerst het kratje nazit en daarna met z'n allen de kroeg in. Gewoon, werken niet zeuren.
Is me altijd prima bevallen, het loon was voor die leeftijd prima, heb in mijn jeugd daarmee eigenlijk niks gemist maar blijkbaar is het vandaag de dag zoveel duurder, of is men gewoon niet snel tevree.
Ach ja, de jeugd van tegenwoordig...

Abject | 02-04-20 | 15:15 | 1

Dat kratje nazit was waar je het mede voor deed. Kan nog heerlijke verhalen vertellen over bevroren kratjes in de patatdiepvries of kratjes bokbier die in de zomer ineens achter het gewone bier vandaan kwamen als het hard ging met de bierverkoop. Mijn dochter werkt nu in de supermarkt en ik vind het jammer voor haar dat dat nu niet meer gaat. Iets met Nix18 getrut.

HGL | 02-04-20 | 15:56

Volgens mij een antifa-achtig clubje toch dat Doorbraak?

osolemio | 02-04-20 | 15:15 | 2

Dat klopt inderdaad, zodoende neem ik dit dan ook niet serieus.
Wel mijn complimenten aan alle vakkenvullers en de rest van de supermarkt medewerkers, ze doen het hier erg goed (Groningen)
Zou Ahold en anderen overigens wel sieren om na dit corona gedoe voorbij is, een leuke bonus te geven.

Libertariër91 | 02-04-20 | 15:17

Maakt in deze niet zoveel uit dat het van een Antifa-achtig clubje komt. Een photoshop blijft een photoshop. Zou AH sieren hierop te reageren.

DI6 | 02-04-20 | 15:22

Blijkbaar zijn er genoeg mensen die voor dat geld, dat werk willen doen. Heet marktwerking. De consument wil zo goedkoop mogelijk. Als nu iedereen 5% meer betaalt voor de boodschappen kunnen de lonen ook omhoog.Gelukkig was vakkenvuller bij de communisten niet zo'n zwaar beroep, er viel niks te vullen.

Zatkniss | 02-04-20 | 15:15 | 3

Lol..

Amsterdamsko | 02-04-20 | 15:20

Blijkbaar zijn er genoeg mensen die voor dat geld uit nood dat werk moeten doen.

Tuinhekje | 02-04-20 | 15:34

Hahaha, wat een grappige woordspeling. Pep Chalk. Van Pep Talk, maar dan met kalk, om mee op de stoep iets te kalken. Pep Chalk.
Ik krijg alleen een associatie met dit soort Pep Kalk. Zo eentje die Youri van Gelder ook kreeg. Maar dat zullen ze vast niet bedoelen.

Arnold Layne | 02-04-20 | 15:12 | 1

Wilt u de witte of de roze..

Abject | 02-04-20 | 15:18

Influencers zijn mensen die middels social media van hun sociopatische dwangneurose hun beroep hebben gemaakt.

keestelpro | 02-04-20 | 15:12 | 1

Definieer reaguurder dan ook even.

ikbenerweer! | 02-04-20 | 15:21

Laten we vakkenvullen nou niet als een full-time job zien waarmee je je gezin moet onderhouden. Het is gewoon een leuke bijbaan waar je als leerling/student kan laten zien dat je wilt werken voor je centen en zelfs af en toe kan laten zien en oefenen voor wat je later in je echte werkzame leven wil bereiken. Is altijd zo geweest en zal altijd zo zijn. De verdiensten horen dan ook bij een bijbaan.

HGL | 02-04-20 | 15:12

Heeft AH die virusverspreider (stoom) boven de groenten al verwijderd?

Lupuslupus | 02-04-20 | 15:10 | 10

Volgens mij bent u in de war met een andere supermarktketen.

Rammstein | 02-04-20 | 15:26

STOOM?

The Concierge | 02-04-20 | 16:01
▼ 7 antwoorden verborgen

Ah joh, een vriendin heeft in de supermarkt nooit een noemenswaardige loonsverhoging gehad in 15 jaar tijd waarin ze superhard gewerkt heeft. Op de bloemenafdeling zware troep tille en rennen omdat driekwart van het personeel niet gemotiveerd is. Altijd het minimum verhoging van de CAO voorwaarden. Afgelopen weken hebben ze tonnen extra omzet gedraaid met minder personeel omdat 50% ziek is. Geen beloning,niks extras

dk-- | 02-04-20 | 15:09 | 7

@Hunter S. Thompson | 02-04-20 | 15:15:
Welk beroep oefent u uit ?

Rammstein | 02-04-20 | 15:25

Ze klaagt niet, ze geniet van haar werk, dat is het mooie juist. Die vakkenvullers van 15/16 komen pas uit hun nest als ze 14 euro in het uur krijgen.

dk-- | 02-04-20 | 15:47

Bijna alle bedrijven zijn zo, als je alle bazen bij elkaar in een zak doet en je gaat er willekeurig opslaan, raak je geen enkele goede.

Moonwarrior | 02-04-20 | 15:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Best wel lomp geshopt ook nog.

Conan de Rabarber | 02-04-20 | 15:07 | 1

Sow hee, ik keek nog eens goed maar die hebben er écht gewoon een stukje klinkertjes ingeramd, scheef, niet op schaal, kleur, alles gaat mis in die pic. Ik vermoed dan ook dat het geen photosjop is maar eerder de windows 95 versie van Paint.

elfenstein | 02-04-20 | 15:24

Kan aan mij liggen maar is 14 euro ook niet overdreven veel voor een vakkenvuller? Dat is met een 40-urige werkweek toch zo'n 2200 euro bruto per maand.

-PM- | 02-04-20 | 15:07 | 6

Nou mag iemand van 21 dat niet verdienen? De laatste paar jaar draaide de economie als een tierelier, slechts uitsluitend gehinderd door Urgenda en aanverwante Greta fans en dictator Timmerfrans, gesteund door de fake metingen van het RIVM op 2 meter van een stal.

Tuinhekje | 02-04-20 | 15:37

@Tuinhekje | 02-04-20 | 15:37: Natuurlijk wel, maar niet als vakkenvuller. Want dan gaan de mensen die nu bijvoorbeeld een administratieve baan hebben waar ze dat verdienen, dat natuurlijk ook niet meer voor het zelfde salaris doen. En de mensen die een verantwoordelijke functie hebben voor iets meer, ook niet meer. Etc etc.

DoOne | 02-04-20 | 20:07

@DoOne | 02-04-20 | 20:07: Veel adminstratieve en secretariële medewerksters (ja, 98,5% is vrouw) krijgen geen vak gevuld zonder dat hun hand vastgehouden wordt. Een uurtje cijfers invoeren en ze moeten even deconcentreren (echt waar).

Arachne | 02-04-20 | 20:13
▼ 3 antwoorden verborgen

En een boete, ze staan veel te dicht bij elkaar.

Mr_Natural | 02-04-20 | 15:06

Pay peanuts get monkey's.

Is dit nog nieuws? | 02-04-20 | 15:05 | 1

Pay bananas, get gorilla’s...

Wijze uit het Oosten | 02-04-20 | 17:39

Kun je rekenen? Reken maar niet op die gieren uit Zaandam.

Gaat het niet dan? | 02-04-20 | 15:03 | 1

Kijk eens wat er geparkeerd staat aan auto's onder dat pand en je begrijpt wel waarom ze het gewone kudtpersoneel in de winkels niet kunnen/willen betalen.

2voor12 | 02-04-20 | 16:57

Sukkels die vakkenvullers. Hadden ze maar influencer moeten worden.
Maar even zonder gekkigheid: 1000 maal respect voor alle supermarktmedewerkers van Nederland! Het is de enige plek waar ik nog kom buiten de deur en de positiviteit en dienstbaarheid van jullie is buitengewoon.

keestelpro | 02-04-20 | 15:03 | 2

Haha in Duitsland worden ze keihard aangepakt door een comedian daar. Die influencers die nog steeds hun troep proberen te verkopen met 50% kortingscodes

alki | 02-04-20 | 15:05

@alki | 02-04-20 | 15:05:
Ja, dat kan je ook beter aan een maffioze supermarktketen overlaten he?

elfenstein | 02-04-20 | 15:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken