GRIEPGOLF DES DOODS IN AANTOCHT
Allemaal in uw elleboog hoesten!
Wie zit daar toch zo massaal ziek thuis? U bent het zelf, de Nederlander! Het griepvirus slaat deze week toe en als de het zo door blijft slaan zitten we volgende week in een heuse griepgolf. "Als indicatie voor het uitbreken van de griep in Nederland wordt vaak naar Australië gekeken, waar de griepgolf een half jaar eerder is" dus over vijf maanden een beetje uitkijken als u met uw peuk door het bos loopt svp. Veel beterschap aan alle getroffenen.
Reaguursels
InloggenGriep . Er is een heel continent aan ten onder gegaan . Maya , Inca .
vergeet de spaanse griep niet,... meer slachtoffers dan WO 1 en 2 bij elkaar.
Hou op schei uit.
Ik heb er net drie weken ziekenhuis opzitten na een zware longontsteking, een simpele griep kan me nu de doodsteek geven.
Ziekenhuizen zijn de ergste besmettingshaarden.
Dan gaan we maar even niet tongzoenen, ik zit al de hele week thuis genderfluïditeit letterlijk te nemen.
Ik heb een griepprik gehaald dus ik krijg geen griep maar wordt wel autistisch.
Er verandert dus weinig?
Flink veel neuken helpt ook tegen griepvirussen. *voor de 382e keer pop plakken doet*
Gewoon volpurren.
@schoon-schip-maken | 16-01-20 | 00:56: Niet teveel hoor, daar krijgt ze cellulitis van.
In de elleboog hoesten dus. Niet erover!
Griep (influenza) is niet direct gevaarlijk, in sommige gevallen kan men een longontsteking krijgen.
Dat kan wel gevaarlijk zijn natuurlijk.
Vooral snel weer aan het werk of doorwerken met griepsymptomen. Collega’s worden geïnfecteerd en kans op longontsteking verzekerd.
@zijvanhiernaast | 15-01-20 | 23:27: je bent veelal besmettelijk terwijl je nog niet ziek bent.
Letopuwzaak: Ik heb copd en dan kun je griep ook niet echt gebruiken, maar heb gisteren een flinke doses Prednison meegekregen dus hopen maar het beste. Ben niet ziek, maar gewoon keelpijn stem weg en snotteren. Er zijn genoeg ouderen waaronder mijn persoontje die niet blij zijn met griep, voor je het weet lig je met een longontsteking plat. Heb wel 7 weken terug alle sigaretten de deur uit gedaan en bevalt prima:-)
Ik heb één verzoek: hand voor je mond bij niezen of hoesten dient ervoor dat je de virussen bij je houdt.
Dit heeft dus alleen zin als je daarna meteen je handen wast, en dus niét alle deurknoppen, pennen en telefoons gaat aanraken.
Dus hoest/ nies aub in je elleboog, of als je het echt in je handen doet was daarna je handen.
Anders zit je spuug gewoon in je hand dus.
Dank u wel.
Heb 'm net verdreven, twee dagen zielig zijn en de derde 'm verzuipen.
Dat bedoel ik. Een paar flinke borrels (zelf doe ik wiskey) en vroeg onder de wol. Kan zo'n griep niet tegen.
Ik heb het al gehad en 2 dagen met hoge koorts dat ik halve dagen gewerkt heb. Verder gewoon doorleven,
Bedankt voor de waarschuwing. Ik zal mezelf meteen ziek melden, want nu kan ik zeggen dat het rond gaat...
Die meid ziet er inderdaad ziek uit. In de positieve zin des woords.
Ze heeft gelukkig een warm dekentje.
@schijtzat | 15-01-20 | 21:49: En weinig slipje. Niks influenza, ik zou dr gewoon zo doen
Wim Hoff is nooit ziek. Ze hebben hem zelfs volgespoten met diverse virussen. Een soort medisch wonder. Ijsbaden, koud douchen etc. Wil er al een paar jaar mee beginnen
Begin maar eens met koud douchen. Ga je het echt doen?
Ik doe het ook al een poosje. Het is verschrikkelijk!
Heb ik ook wel eens gelezen. Ik vind het fascinerend wat hij doet, en kan er ook de nodige logica in zien als hij echt niet ziek wordt. Immers: Als zijn eigen lichaam inmiddels gewend is om lange periodes in immense kou te 'leven', kan dat een goed wapen zijn tegen virussen, aangezien die gedijen onder normale menselijke omstandigheden van 37 graden.
Ik geef hem nog 5 jaar
explore.wimhofmethod.com/wp-content/up...
@laurentius | 16-01-20 | 01:04: Doodgaan zal ie een keer moeten.
Winkelwagentjes.
Toetsenborden op t werk.
Deurklinken.
Fuck it, alles is een bron van besmetting. Niet met de vingers in neus of ogen zitten/wrijven helpt ook (een beetje).
En dan moet de carnaval nog komen, poeh.
Is alleen onder de rivieren, dus dat scheelt weer
In West-Friesland(NH) doen ze aardig mee inmiddels.
@Balzakius | 15-01-20 | 22:18: Ja inderdaad. In mijn kleine dorpje aan zee ligt ook, een kwart plat. Maar ja je hebt er ook bij zodra ze een kuchje voelen gelijk zielig in bed, speciaal de mannen:-)) Nu komt het hoor duik nu onder tafel.
He leuk weer iets om ons zorgen over te maken, het is elke dag wel wat, nooit eens gewoon geen nieuws of goed gezellig nieuws als alles gaat goed en geen zorgen alles is onzin en lang leve de lol. Helaas
Goed gezellig nieuws bestaat niet en nooit gaat alles goed natuurlijk. Leve de lol? U bent een volkszanger in een bruin paupercafê?
@Pluisbaard | 15-01-20 | 20:43:
Ja la la la laaah la....
Besta ik niet?
Zo goed als nooit griep of verkoudheid, wel nogal eenzaam.
Zet het zolderraam eens open; vang je misschien een vleugje van beide.
@ Bitterpete Elk nadeel hep zń voordeel : weinig kans op virussen ..
Ik heb nooit griep maar net als de rest van het bedrijf toch maar anderhalf weekje ziek melden. Lekker elk jaar. Uche. Kuch. Uche.
Hier ook al ruim een halve week te pakken.
Goed dat dit altijd zo groots aangekondigd wordt, altijd dezelfde op het werk die dan ineens 'omvallen',
Er zijn er ook altijd een paar die als ze ziek zijn wel komen en de rest aansteken. Nou bedankt.
@voldemort | 15-01-20 | 22:27:
Ja, waar men eerst geprezen werd 'wat goed dat je er toch bent' denk ik nu: blijf thuis met je virussen.
Dat zeg ik ook.
Niet bij een verkoudheidje, maar als je echt flink beroerd bent ben je nog steeds besmettelijk.
@voldemort | 15-01-20 | 22:27: Geen dank, ik doe het graag. Tenslotte moeten we datgene wat we hebben eens eerlijk verdelen. Vraag maar aan Assher/Klaver
Onder de wol, goed drinken (water oid), week uitzieken en dat is voor de gezonde mens het beste recept.
Inzake de vaccinatie, ik heb mijn ma en schoonma nog nooit zo beroerd gezien als na zo'n prik. Dus ofschoon ik kanker heb, weiger ik.
Bullshit. Laat me al 40 jaar vaccineren. Nooit griep en geen bijwerkingen.
@Julius Pace Car | 15-01-20 | 20:29: Onzin, het griep virus is een beetje hetzelfde als computer virussen. Constante mutaties en dus steeds nieuwe. Jou vaccinaties helpen alleen tegen bestaande soorten. Kortom je hebt mazzel gehad.
@Zapata10 | 15-01-20 | 20:33: Ik heb nog nooit een vaccinatie gekregen en heb 2x in mijn leven griep gehad. De 1e keer was ik 18, de laatste keer was ik 50, (ben nu sinds 3 dagen 75). Aan mijn lijf géén vaccinaties. Weet u nog, die hype van de vogelgriep? Dat Coutinho elke avond paniek zat te zaaien op t.v.? En minister Klink met duizenden vaccinaties bleef zitten? Dat jaar waren er zelfs (veel) minder griepgevallen. Mensen laat je toch niet zo bang maken.
@Lupuslupus | 15-01-20 | 20:41: Mexicaanse griep.... man o man wat een totale clusterfuck. Maar de farmaceutische industrie heeft er goed aan verdient.
@Lupuslupus | 15-01-20 | 20:41:
Wat u hieronder beschrijft dat is inderdaad échte griep. Dat omdraaien of douchen zeer doet. Mensen zeggen te snel dat ze griep hebben als ze gewoon erg verkouden zijn.
Nog van harte met uw verjaardag nog vele gezonde jaren:)
O toetssteen wat erg. Sterkte man!
Vreselijk! Bij deze veel sterkte.
Sterkte man ....
Ik ben altijd erg benieuwd of als dit soort nieuws niet gebracht wordt, die griepgolf nog steeds aan de hand zou zijn. Als op mijn werk bekend wordt dat er een griepgolf in aantocht is, zijn de usual suspects de dag er op ineens allemaal ziek.
Dat is op mijn werk wel anders. En bij veel andere organisaties waar ik kom.
Daar gaan de mensen gewoon naar hun werk, zitten al rochelend en niezend in kleine slecht geventileerde ruimtes alles onder te spetteren. Waarbij een gigantisch efficiëntie verlies wordt geleden. Maar ze zijn wel heel stoer naar het werk gegaan. Werk dan thuis, ik hoef die snotkop niet zo nodig te zien en al helemaal niet wat er uit komt.
Iemand een grafiekje tussen percentages griep gevallen tussen zelfstandig ondernemers en werknemers?
Ziek genoeg zijn om niet te werken is een keuze.
Andere(en jezelf) beschermen tegen vieze snotspetters trouwens ook.
Is dat zo? Twee jaar geleden kreeg ik griep, doorwerken en drie dagen later lag ik in coma met een dubbele longontsteking. Vier weken later werd ik wakker. Griep an sich is vervelend maar niet zo gevaarlijk. Maar het vermindert de weerstand tegen andere ziektes die op de loer liggen. En de bacterie van een longontsteking draagt ieder mens bij zich. Dat kreng grijpt zijn kans als het griep virus de weerstand heeft vermindert.
Dus ik zou maar gewoon een weekje thuisblijven met griep onder de wol. De wereld draait wel door.
Meh, vroeger ging je met griep naar de huisarts, zodat je tegen je baas kon zeggen hoe ziek je wel niet was. Nu ga ik naar de groenteboer. Beetje weerstand opbouwen, wat minder zuipen.
@Denkhetnjet | 15-01-20 | 20:28: Ik drink en rook niet.
Sta m'n hele werkzame leven al hout te zagen. Nog nooit griep gehad. Perfecte medicijn of toch even afkloppen op stukje hout?
Klop maar af.
Wel stoflongen, maar goed....
nog een keer pffff heb het al 2x gehad ben er nu wel een beetje klaar mee
Ik heb m al.
Mischien heb ik iedereen aangestoken.
Bert van Horssen?
Fijn, binnenkort weer schokkend nieuws van de kuchende man in de parkeergarage.
Als je goed kan surfen, hoeft een griepgolf helemaal niet dodelijk te zijn.
Expert op het internet?
Griep?
Bijgeloof. Onzin.
Gewoon matig eten, natuurlijk alleen veganistisch.
Veel licht inademen en mediteren.
Vooral NIET vaccineren.
U ademt licht ? Dat is nieuw.
Je vergat /sarc
@thephysicist | 15-01-20 | 19:51:
Do as I say, don't do as I do.
/ gurumodus off
@Kapitein Sjaak Mus | 15-01-20 | 19:55: duidelijk, als u het zegt, ik ga het morgen proberen.
Nou, daar ga ik liever mee te bed dan met 40 graden koorts!
@Hellooder
40 graden koorts, kuch, uhm, ik neem aan dat u 4 graden bedoelt.
@toetssteen
Wellicht heeft Hellooder een elektrieke deken van E 4,95 gekocht op Ali Baba.
Het zijn vrijwel altijd dezelfde mietjes die ieder jaar thuis zitten door die dekselse ‘griep’. Aan je werk en rammen met je kadaver!
Niet zo aardig om je vrouw zo te noemen.
Eensch!
Niet iedereen is daar mentaal sterk genoeg voor. Ik ben dubbel kapot thuus. Herstel laat wat op zich wachten door mijn gedoe. Hey, ik was er wel! Ja? En nu? Dat heb ik afgeleerd. Dan maar een dagje uitzieken. Ik haat hey of kan er niet tegen, kies maar, om stil te zitten.
@Vageling | 15-01-20 | 21:34:
Als je nog op deze panelen kan reaguren ben je niet écht ziek.
Ik heb geen griep maar ik zou d'r wel naast willen liggen ter ondersteuning...
Zeker temperatuur opnemen enzo...?! Gaat dat trouwens nog steeds via de poeperd...?!
Nee, frontaal via de neus.
De grote bejaardenopruimdagen komt er aan.
Je ziet ook altijd een enorme piek in het aanbod aan rollators op Marktplaats als er weer eens een griepgolf voorbij komt.
Hier vandaag bij allebei de eerste keelkriebels en beginnend loopneusje.
Hét signaal om de almachtige drie-eenheid in de strijd te gooien.
1- natriumbicarbonaat (dosering en advies zelf opzoeken).
2- magnesium.
3- vitamine c uit natuurlijke bron.
Een griepje of verkoudheid heeft geen schijn van kans en duurt hooguit nog 2 dagen. Als het dat al redt.
Watje
@Sprinkhaan | 15-01-20 | 19:26:
Ga jij hem maar als een grote sprinkhaan uitzingen als het niet hoeft.
Ik heb het druk zat met andere dingen.
@NiCeY | 15-01-20 | 19:28:
Ik ben nooit ziek. Rammen is het credo
@Sprinkhaan | 15-01-20 | 19:34:
Good for you.
Ik zelden, en op deze manier nooit helemaal de Sjaak.
Nog wat te zeiken verder?
U weet dat we hier te doen hebben met een virus. De natriumcarbonaat zal wat maagzuur neutraliseren, de magnesium zal o.a de gladde spiercellen doen ontspannen (uw darmen bijv) en vitamine C zal tegen het virus weinig uithalen.
Gewoon uitzieken is makkelijker, dus alvast beterschap gewenst.
@thephysicist | 15-01-20 | 19:48:
Je gaat alkaliseren met de carbonaat. Even aan je interne PH waarde sleutelen zeg maar. Daar is een virus niet van gediend en zal (nogal wat) minder lang overleven.
@NiCeY | 15-01-20 | 19:52: interessant, u slikt de natriumcarbonaat en wordt toch door de maag geneutraliseerd en komt niet in de bloedbaan (hoop ik) ?
@thephysicist | 15-01-20 | 19:54:
Hiero, geen zin om het hele verhaal te tikken.
Zelf verder spitten.
www.succesboeken.nl/Inkijken/97890798...
Griepje bestaat niet. Dat is een verkoudheid. Van griep ben je 2 weken uit de running.
@NiCeY | 15-01-20 | 19:58: ik snap dat u geen zin heeft om dit verhaal te tikken, zou ik ook niet doen.
Ik kan echter geen enkel wetenschappelijk onderzoek vinden wat zijn verhaal zou bevestigen over de heilzame werking van bicarbonaat. Ik heb zelf het spul in huis, en het is inderdaad wonderbaarlijk veelzijdig te gebruiken, maar om nu de werking van alpha/beta receptoren van hemaglobine (jawel ik heb even snel hoofdstuk 1 gelezen) te gaan veranderen voor een beetje griep lijkt me toch echt niet te adviseren.
Even een toevoeging, ik kan geen wetenschappelijk onderzoek vinden van de heilzame werking van bicarbonaat i.g.v van griep. Verder lijkt het me link om dit doen, zeker als je kijkt naar de pH buffer die nodig is voor de uitscheiding van CO2 (zeer pH gevoelig H2CO3 <-> H2O + CO2). Dus een beetje je cellen alkalisch maken, lijkt me niet verstandig.
@thephysicist | 15-01-20 | 20:10:
Als je het niet erg vindt, doe ik het toch maar.
Het werkt namelijk. Je moet het alleen niet onnodig continu doen.
Net als met een hoop waar té voor staat.. Je kent m wel.
@NiCeY | 15-01-20 | 20:18: Prima, zoals u wenst, u bent daar natuurlijk geheel vrij in, vivere et frui.
Noem het dan soda. Bullshit verder. Gewoon goed eten.
Vooruit, nog eentje dan: www.infrarood-gezondheid.nl/hoeveel-b...
Aka rennies?
@NiCeY | 15-01-20 | 21:40: U bent te goed voor deze wereld. Waar hebben we het aan verdiend.
Grapefruits zijn de beste beschermers!!
ligt er een beetje aan hoe je het inbrengt...
Gewoon een flinke natte tongzoen geven. Dat overleeft ze zeker niet van jou.
U kunt natuurlijk ook gewoon een kussen gebruiken...
Die had allang dood moeten zijn.
De huidige generatie oudjes is nog behoorlijk taai.
@LiniaalRectaal | 15-01-20 | 20:06: Zeker. Maar die hebben dan ook een veel makkelijker leven gehad dan hun ouders die de oorlogsjaren hebben meegemaakt en de armoe jaren daarna.
Heb geduld, dood gaat ze zeker....
Als GeenStijl over des doods spreekt, zal het wel meevallen.
Hier is weerscode geel al 'des doods'
Griephysterie, 1 Grote Leugen, alleen maar bedoeld om ons geld uit de zak te kloppen. Trap 'r niet in!
Geld waar naartoe...?!
Er is niets mis met griep. Soms ben je er aan toe om een weekje griep te hebben. Mensen stellen die diagnose ook meestal zelf.
Omdat je niet tegen je baas durft te zeggen dat je 't effe helemaal gehad hebt met dat klotekantoor en er een weekje tussenuit wil knijpen?
Jij begrijpt het, Zenzeo.
@Zenzeo | 15-01-20 | 19:19: hij klapt meestal vanzelf dicht.
Okee, doodsverwensingen zijn uit den boze, dat snap ik. En terecht. Maar mag ik wel hopen Mark Rutte gigantisch de griep krijg?
Dat mag wel, maar weet wat je wenst; Klaas de graaier krijgt dan de touwtjes in handen; weg touwtjes!
Als je eigen baas bent kun je niet ziek zijn, dus ze gaan hun gang maar.
Winterbanden en griepgolven, de twee verplichte winterhoaxen.
Als Geenstijl met de frase "des doods" aankomt kan je rustig geen slapen.
geen=gaan.
@kapt.Jerkoff | 15-01-20 | 19:10:
Ja hallo, zo kan ik ook reeguurder van het jaar worden.
@Patje2011 | 15-01-20 | 19:13:
reeguurder=reaguurder
@Patje2011 | 15-01-20 | 19:14:
een reegluurder bestaat dan weer wel...
@Patje2011 | 15-01-20 | 19:13: Nee platje daar is kuifje druk mee bezig!
@Zenzeo | 15-01-20 | 19:16:
Ah, reegluurder=meeegluurder
(dank voor de fout)
@kapt.Jerkoff | 15-01-20 | 19:20:
platje = Patje sorry lol
@kapt.Jerkoff | 15-01-20 | 19:23:
Haha ik ga vandaag gewoon reaguurder van het jaar 2020 worden op deze manier. (Dank! )
De rest van het jaar heb ik deze ambitie overigens niet)
@Patje2011 | 15-01-20 | 19:27: Weet je dat zeker?
@Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 19:28:
Wees niet bang!
@Patje2011 | 15-01-20 | 19:29: Ben benieuwd....
@Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 19:31:
Kuifje of Kees (bekt ook lekker)
Een griepje en de lage Landen slaan op tilt, tjonge jonge zeg.
De GeenStijl fruitmand in de shop zetten.
(gevuld met lihanboutjes, kipnuggets en frikadellen)
Als je de griep niet overleefd dan heb je tenminste genoten.
Zijn die Loempidels eindelijk op?
@BubbelWater | 15-01-20 | 19:35:
Yep. De redactie heeft ondertussen een Loempidelverslaving. Ze bestellen nu rechtstreeks van de fabriek.
Door met grote koppen massaal "de epidemie" aan te kondigen is de media als geheel voor een groot deel verantwoordelijk voor de groep mensen die nu al het voornemen maakt om zich zonder gene ziek te melden volgende week. "Ah, "iedereen" heeft het, ik meld me ook even ziek voor een paar daagjes Netflix". De meeste mensen hebben echt geen idee wat de griep hebben betekent. En dat is niet een beetje verkouden en rochelen.
Alsof je door een bus met negers bent overreden.
Tijdens de griep die ik 25 jaar geleden kreeg (daarna nooit meer griep gehad) had ik 40.5 koorts. Ik keek naar de thermometer en dacht nouhou, nog even.... Mijn kussen voelde aan als een steen. Natte handdoeken om mijn kuiten om de temperatuur naar beneden te krijgen. Mijn man ging naar de huisarts om medicijnen te halen en kreeg een paardenmiddel mee (zo noemde de dokter het). Heeft toch een hele week geduurd voordat ik mij weer wat beter voelde en nog 2 weken totdat ik weer fit was. Een hele akelige en best wel angstige situatie en toen was ik pas 50....
En nog een tip om geen griep te krijgen: Ga niet met de lift. De lift is een grote infectiehaard. Vooral die knoppen op het bedieningspaneel zitten onder de griepvirussen. En blijf ook met je poten van de trapleuning in het trappenhuis af, want die kunnen er ook onder zitten. Het beste is gewoon jezelf met een touwladder laten zakken vanaf het balkon.
Springen mag ook.
The hole appartment is .....! Scene uit The Big Bang. Kiekn.
Je kunt er weer tegenaan met een lepel levertraan.
Inmiddels ruim een week de pineut, maar blijkbaar de meute voor. Lang geleden trouwens dat ik zo ziek ben geweest. Aan de medegriepers, nu en de komende weken, sterkte en beterschap.
U ook beterschap gewenst!
Beterschap, ze doen er wel lacherig over maar als je zelf met koorts in je bed ligt gaat de lol er wel af. Of als de verkoudheid op je longen slaat en je het een partij benauwd hebt.
Ik reageer op niemand hier want ik heb smetvrees.
Maar wat te doen als iemand *hoest* op u *kuch* reageert? *snotter*
Ik had gedacht dat u de eerste met griep was.
ik was altijd mijn toetsenbord voordat ik ga reaguren.
Griepprik gehad maar uit voorzorg.
A vodka a day keeps de doctor away.
A raw onion a day keeps everyone away.
( oud Chinees gezegde )
Ga straks gelijk een fles Vodka halen, baat het niet heb ik wel een leuke avond gehad.
Ben er net vanaf.
Ik heb het ook te grazen. En me ma ook. En me PC bouwers ook. Ik denk dat ik het van de roverheid heb gekregen. Ze willen me kapot maken. Maar niemand kan Aerschmangelaer kapot krijgen!!!
me?
Normaal zou ik het al gehad hebben, in de eerste week na de nieuwjaarsborrels (al die vrouwen zoenen, die al door tientallen anderen zijn gezoend, weet je wel), maar ik ben gevrijwaard gebleven tot nu. Dus ik denk dat het mee gaat vallen met die griepgolf.
Ik weet er alles van. Alle huismerk hoestdrank met werkzame stoffen er in (broomhexine) zijn uitverkocht bij Albert Heijn.Alleen van dat gare homeopathische spul zonder werkzame stoffen is nog te koop.
Dan moet je puur op het placebo effect vertrouwen om je vastzittende hoest los te krijgen.
De AH is nou echt zo'n plek waar je griep oploopt. Je kunt beter online bestellen.
Uitzieken is het enige wat helpt.
Al die middeltjes verzachten enigszins, genezen niet.
Ramanas uithollen en vullen met bruine suiker. Gaatje aan de onderkant en uitlekken.
Opdrinken en beterschap.
Ramanas? Bestaat dat nog?
@Ruimedenker | 15-01-20 | 18:53: Ja hoor. A.k.a. rettich. Volop verkrijgbaar bij de Mediterrane of Aziatische groenteboer/supermarkt.
@Ruimedenker | 15-01-20 | 18:53: O ja, in Duitsland groeien die nog op het veld als * Rettich*.
Acetyl cysteine werkt ook goed bij vastzittende hoest. Te koop bij de apotheek voor een habbekrats. Poeder 200 mg.
@Hetkanverkeren | 15-01-20 | 19:01:
Overheerlijk, rettich. Beetje peper erop, een niet zoete mayo icm. Sambal oelek erdoor en knagen maar als een konijn in een hongerwinter. In je warme holletje uiteraard, tegen de roofoverheidvogels.
@entredeuxbieres | 15-01-20 | 19:08:
Ik zal morgen even een doosje halen. Loop te hoesten als een ouwe roker.
@Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 18:52: precies,heb al 5 dagen een Action hoestvirusje en ben niet de enige..
@entredeuxbieres | 15-01-20 | 19:08: crystal meth en aceton,nergens meer last van.
@Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 18:52: Gewoon s morgens om 8 uur boodschappen doen, dan lopen er hoogstens 5 klanten in de winkel. En als je een beetje snel bent staat er ook niemand voor je bij de kassa. #ervaringsdeskundige.
Of het helpt tegen de griep weet ik niet, maar het is in elk geval een goed excuus om een paar flessen Nobeltje in te slaan. ;)
Nobeltje zou eens een prijs moeten winnen.
Schelvispekel is anders ook een probaat middel. Maar met een Nobeltje is natuurlijk niks mis.
Ik zweer altijd bij knoflook. Tijdens die griepperiodes gewoon hoppa elke dag even een teentje knoflook naar binnen gooien. Ik heb al jaren geen griep meer gehad. En of het nou ligt aan de heilzame werking van knoflook of aan het feit dat iedereen uit je buurt blijft, ik weet het niet. Maar het werkt wel.
@VanBukkem | 15-01-20 | 18:54:
Maar... ik eet elke dag minstens 2 of 3 tenen knoflook. Er hangt ook een streng aan de voordeur, tegen de duivel!
@chicago river | 15-01-20 | 19:15:
Daar zegt u zo wat. Want dat knoflook helpt tegen boze geesten enzo, dat komt natuurlijk wel ergens vandaan. Dat is niet zomaar uit de lucht gegrepen. Vroeger werden ziektes namelijk toegeschreven aan boze geesten. Ziektes waren het werk van boze geesten die bezit hadden genomen van iemands lichaam. En al vrij vroeg in ons bestaan ontdekten onze voorouders dat knoflook in sommige gevallen helpt, zo niet geneest. Nu weten we beter natuurlijk. We weten dat boze geesten niet bestaan. En we weten nu ook dat ziektes vaak het werk zijn van bacteriën en virussen. Maar dat van knoflook een heilzame werking uit gaat, hee, dat valt niet te ontkennen. Dat hadden onze voorouders goed gezien.
@VanBukkem | 15-01-20 | 19:29: Anders eergisternacht boze geesten uit mijn lichaam gejaagt en mezelf weer binnengelaten.
Lieve Geenstijl, hebben jullie het adres van het meisje dat daar ziek op de bank thuis ligt?
Dan zal ik haar gaan verzorgen.
Wie zegt dat het een meisje is? Uitkijken tegenwoordig.
Vraag het anders voor een vriend!
Je wilt haar zeker even een griep prik geven ?
@Alco-de-Holist | 15-01-20 | 18:51: in dit geval wil ik graag een risicootje nemen.
@Alco-de-Holist | 15-01-20 | 18:51: Inderdaad.... nader onderzoek geboden.
Goed voor reductie van boventalligen.
Want klimaat verandering.
Dunt wel lekker uit inderdaad, zo'n griepepidemie. Aangezien dit land toch al te vol is.
@VanBukkem | 15-01-20 | 19:07:
De spanjaarden is het inderdaad gelukt om de locals in Zuid Amerika uit te roeien door o.a. griep.
Bij sommige politici heerst er al een verkiezingskoorts.
Mooie bank
Hebben badplaatsen ook het meeste last dan ?
Heb geen last van vaccinatie angst. En ja weet dat er ook bagger in de spuit zit. Maar echte griep is driekeer niks. Ben al weer geprikt afgelopen november. So far so good. Ik werk wel door hoor collega's.
Niet bang dat die bagger in de spuit op langere termijn voor vervelende effecten gaat zorgen?
@Nehemia | 15-01-20 | 18:56: Als je van die grote harige knobbels op je hoofd krijgt kun je altijd nog een petje opzetten.
@jan huppeldepup | 15-01-20 | 19:11: Of een T-shirt met Tjernobyl erop.
@Nehemia | 15-01-20 | 18:56:
Griep die op je hartkleppen slaat is ook niet echt goed voor je levensverwachting.
Het is en blijft navigeren.
@Nehemia | 15-01-20 | 19:23: hihi
@Nehemia | 15-01-20 | 18:56: bij mij niet kan me niet herinneren dat ik griep had vaccinatie weiger ik, de cocktail met vroegere virussen zelfde de goeie, m'n schoonmoeder haalt die spuit trouw ieder jaar en iederjaar griep helaas nooit erg genoeg het kreng leeft nog steeds
En vooral ook geen joints meer doorgeven. Gewoon iedereen zijn eigen joint draaien.
Sowieso.
Dat passen is zo 70er jaren.
@Ruimedenker | 15-01-20 | 18:45:
Of dan vrouwen; "nee hoor, ik hoef niks erbij." Om vervolgens je halve stuk taart weg te prikken. "Even proeven" heet dat dan.
De godenzijgedankt da'k geen taart blief.
Doorgeven? Nee joh, pleurt op, ik rook 'm lekker zelluf op, ja toch of niet dan, kom nou!
Wat is trouwens de impact op het klimaat van een beetje griep? Goed, want minder weaunwerkverkeer? Slecht, want alle gasgestookte centrale verwarmings naar 24 graden?
Dit bericht zegt dus he-le-maal niks.
Een historisch grafiekje met het aantal meldingen per week per 100.000 inwoner zou leuk zijn.
Kijk, nu weet je waarover we praten.
apps.who.int/flumart/Default?ReportNo=...
@Papa Jones | 15-01-20 | 18:46: Valt toch reuze mee?
@Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 18:50: Ja, het begint net. Stelt nog weinig voor.
Bedankt voor de waarschuwing, heb gelijk maar een fles hoestdrank gekocht.
cdn.shopify.com/s/files/1/0249/7639/2...
3 maal daags 1 eetlepel.
En van de Neoliberale VVD en werkgevers heb je maar gewoon aan der arbeit te gaan met 43 graden koorts.
Geweldig dat straks de hele werkvloer tegen elkaar staat te kuchen. Komt de sfeer ten goede.
Lul toch niet zo man.
'Tot Werknemer Gemaakten'
Wanneer ga jij weer aan de slag........... notoire klagert!
Je gaat me niet vertellen dat je eindelijk eens werk hebt. Geen pats pats meer van Jetta?
Beter toch. Enorme hekel aan de kuchcholera van collega’s.
Oh hemeltje, wat moeten we nu doen GeenStijl?
Alleen de echte die hards zullen blijven reaguren.
Gewoon veel zuipen. Dan hebben die bacteriën geen schijn van kans!
Dat helpt niet, ik heb flinke griep gehad in december terwijl ik anders nooit griep heb.
Mag Frits Wester wel snel een griepprik gaan halen.
@Patje2011 | 15-01-20 | 18:38: En daarna had je vriendin griep?
@Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 18:52:
Die liep wel een beetje te kwakkelen maar bij haar heeft het niet doorgezet. Zal de leeftijd wel zijn.
@Patje2011 | 15-01-20 | 18:57: Tsja, als de 40 passeert, neemt je weerstand af.
Die vent uut Zwolle wist dit natuurlijk al.
Winterbelasting gaat onze roverheid heffen eerdaags
Sinds ik aidsremmers slik heb ik nooit meer griep gehad. En overigens ook geen aids,
Waarom slikt u ze dan? Of hebben ze soms leuke bijwerkingen?
@threeheadedmonkey | 15-01-20 | 18:38: Yep, sinds ik ze slik komt m'n schoonmoeder nooit meer op viste en ook op de verjaardagen is het heerlijk rustig
@Jan Leul | 15-01-20 | 18:42:
Wahh goede tip .
@Jan Leul | 15-01-20 | 18:42: Whaaa daar sta ik mooi in me hemd met me tien teentjes knoflook per dag.
Ik loop dus gewoon met een antibacteriëel mondkapje rond en was mn handen met Dettol en vermijd plekken waar al die vieze mensen samenkomen.
Goed dat we er een foto van hebben.
images.gscdn.nl/image/65efb538d7_popo...
Vooral mee doorgaan, de eerstvolgende epidemie heb jij geen weerstand.
O jee... er zal nu wel een verbod op uitademen komen.
Al dertig jaar geen griep meer gehad. Laat maar komen, die griepgolf...
Alcoholisten schijnen ook nooit griep te krijgen.
@VanBukkem | 15-01-20 | 18:49:
Klopt.
Vorig jaar weer eens griep gehad. Gelijk 2 weken uit de running. Dat scheelde minimaal 1500 reacties op GS.
@Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 18:53: Ouwe spammert..... ga eens werken!
@Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 18:53:
Misschien drinkt u te weinig.
Ik adviseer altijd (minimaal) 1 flesje (goeie) wijn per dag.
@Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 18:53: nu toch wel de griep prik gehaald neem ik aan, anders blijf je bezig
Volgende week dus extra druk in de comments, hopen dat er genoeg jorissen zijn.
-edit hatsjoe -
*tissues pakt*
Lippen goed insmeren met Vick's.
... en de geslachtsdelen ook... helpt echt!
@SoepKip | 15-01-20 | 18:34: Zei ik toch.
@SoepKip | 15-01-20 | 18:34: Geslachtsdelen insmeren helpt niet, heb het uit geprobeerd. Je kunt daarna wel goed jodelen.
Hatsjoeh.
Gezondheid.
@VanBukkem | 15-01-20 | 18:44:
Dank je.., */Snif*
REAGEER OOK