Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Opeens heb je het: je wordt inbreker

Ja, oud nieuws natuurlijk, maar jeetje.

De afgelopen vier jaar werd de eigen bescheiden doelstelling van de politie - een pakkans van 10% - niet eens gehaald en in 30 gemeenten zijn er na 2000 inbraken welgeteld 0 verdachten. En ja, dat komt eigenlijk vooral omdat ándere nog zwaardere criminaliteit alle mankracht opeist. "Het gaat hier om dingen die je moet naspeuren en uitzoeken. Als je dan veel capaciteit nodig hebt voor grootschalige inzet op bijvoorbeeld drugs- en wapenhandel, heb je minder mensen om systematisch onderzoek te doen naar woninginbraak," aldus criminoloog Jasper van der Kemp van de Vrije Universiteit. En natuurlijk door gezichtsbedekkende kleding die inbrekers dragen ondanks dat hier heel duidelijke wetten tegen zijn. No face no case. 

"Zo ontbreken regelmatig aanknopingspunten als een signalement van een verdachte, camerabeelden of informatie over voertuigen." De politie laat weten dat elke hoop op een beetje orde in deze ONLEEFBARE ANARCHIE tevergeefs is. "De boodschap dat een woninginbraak waarschijnlijk niet wordt opgelost, is geen prettige voor een slachtoffer. Maar het is wel een realistische boodschap, waarmee de politie valse verwachtingen wil voorkomen. Dat dit frustreert, snappen we, maar het is wel eerlijk." Interactief kaartje van Hoe Erg Alles Is bij u in de buurt, hier bij RTL Nieuws.

Hoe wapent u zich tegen inbrekers?

Zeg maar hoor


Poll is Verlopen.

Hoe wapent u zich tegen inbrekers?

Zeg maar hoor

Kijkers bedankt!

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
RembrandtvanGogh | 27-12-19 | 18:38

Ik laat speciaal voor de inbrekers de voordeur op een kier en heb altijd een 50 cm lange slagersmes binnen handbereik. Oh ja, ik heb ook een cursus “hoe breng ik noodweer excess in de praktijk” gevolgd.

mans6640 | 27-12-19 | 17:52

Heb vanmiddag iets voor de fiets gekocht (uit nieuwsgierigheid bij de nieuwe decathalon, bizarre ervaring, maar ander verhaal) op de terugweg uit de stad zie ik onder het viaduct 2 politie auto’s, 4 agenten en 2 jonge Somaliërs / Eritrees met beide een fonkelende mountainbike. Beide in zwart, bontkraag, gouden ketting en lachen naar elkaar. Agenten praten via een tolk met ze op hun gsm. Heren waren, op niet hun eigen fietsen, onderweg naar het azc aan de rand van de stad. De 5 km terug naar huis gaf mij tijd hierover met mijzelf te filosoferen Buiten de bizarre kost om deze heren hier volgens de norm te onderhouden waren er dus 4 mbo niveau mensen (€50 uur, net als loodgieter) en een tolk mee bezig. Inclusief 2x een PV en nazorg in uren totaal 1 politie arbeidsmarkt verkloot aan iets wat voorkomen had kunnen worden. Massale immigratie, open grenzen, meer rechten dan plichten voor ‘migranten’. Tijd die gebruikt had kunnen worden voor opsporen van inbrekers, aanranders, verkrachters enz. Kijk opsporing verzocht en het is een neerwaardse spiraal, omdat import volk zoveel tijd kost, heeft politie nog minder tijd om ze aan te pakken. Zouden agenten dit zelf ook inzien maar niet durven uitspreken? Probleem is niet te weinig agenten, maar te veel geïmporteerd volk (en kinderen daarvan) die bij gebrek aan repressie onze beschaving uithollen, hun rechten misbruiken en hun plichten verzuimen. Spreek dit uit en je bent en racist.

der Schmutz | 27-12-19 | 17:47 | 2

Arbeidsmarkt=arbeidsdag

der Schmutz | 27-12-19 | 17:48

Yup. Dit weet iedereen behalve links Nederland.

halfvolle glas | 27-12-19 | 18:51

"In dertig Nederlandse gemeenten is in de afgelopen drie jaar geen enkele woninginbraak opgelost. Bij de ruim 2000 inbraken die daar plaatsvonden werd nooit een verdachte aangehouden. Dat meldt RTL Nieuws op basis van de jaarverslagen van de politiekorpsen. Het gaat onder meer om Nieuwkoop (Zuid-Holland), Oostzaan (Noord-Holland), het Groningse Pekela en de eilanden Texel, Terschelling en Ameland. De ophelderingsnorm voor inbraken van 10 procent, die de politie landelijk hanteert, is de afgelopen jaren niet gehaald. [....] 'De boodschap dat een woninginbraak waarschijnlijk niet wordt opgelost, is geen prettige voor een slachtoffer. Maar het is wel een realistische boodschap, waarmee de politie valse verwachtingen wil voorkomen', zegt de Nationale Politie in een reactie. Het is volgens een woordvoerder niet realistisch om te verwachten dat veel meer zaken worden opgelost. (ANP)

Link: www.binnenlandsbestuur.nl/sociaal/nie...

E-Screener: Om 60.000 sportschutters en jagers een psychologische test op de computer te laten afleggen, daarvoor is wel voldoende tijd. Tienduizenden onaangekondigde thuiscontroles bij sportschutters en jagers, daarvoor is wel voldoende tijd.

theo-is-dood | 27-12-19 | 17:27 | 1
-weggejorist-
h.oldeboom | 27-12-19 | 18:54

Vorig jaar is er na het overlijden van mijn moeder in 4x het hele huis leeg gehaald. Televisies, iPad telefoons sieraden en geld. Sloten vervangen, bleek dat ze alle fietssleutels mee hadden genomen, ook alle fietsen weg. Daders op beeld, met vinger afdrukken die van hen waren. De politie had te weinig aanknopingspunten om een onderzoek te starten. Vieze luie honden zijn het, zowel die inbrekers als die politieagenten

varkenskebab | 27-12-19 | 17:21 | 2

En tot overmaat van spijt helaas onverzekerd:(

varkenskebab | 27-12-19 | 17:25

**Daders op beeld**
Waarom dan die beelden niet ergens op het web gezet en een beloning uitgeloofd?

theo-is-dood | 27-12-19 | 17:35

na iets van 24 inbraken , ja 24 in de afgelopen 30 jaar , 1 gepakt en man zonder vaste woon of verblijfplaats heeft door geprocedeerd tot aan de hoge raad , pro deo . einde verhaal is dat we geldelijk erbij inschoten want de d66 rechter heeft de schade geminderd ondanks facturen . ja u leest het goed. 2e werd gepakt laatst door camerabeelden .. althans dat beweert slachtofferhulp maar bij navraag bij politie is daar niets over bekend . weet nog steeds niet of er uberhaupt ergens wat valt te verhalen met deze 2 tegenstrijdige berichten. fik maar af stelletje onbekwamen.

Baron de laclou | 27-12-19 | 17:14

Dat hou ik nog even geheim voor het inbrekersgilde onder het mom van 'For their eyes only'! Het zal ze in ieder geval heugen!

BaldEagle | 27-12-19 | 16:31

Een plaatje met "hier waak ik" heeft niet geholpen, nu ben ik voor 80 euro bestolen voor hondenbelasting.

Reebensteeltje | 27-12-19 | 15:45

Ik heb een kliefzwaard.

Ray69 | 27-12-19 | 14:51

Geen doberman plaatje met hier waak ik ,terwijl dat bij binnenkomst wel blijkt .heeft meer mn voorkeur .. maarja staat er nie bij

bowlfabriek | 27-12-19 | 14:27

Ik snap het niet helemaal.
Als ik de opdrachtgever vertel dat ik het probleem helaas niet op kan lossen zit ik zonder werk.............
Vind ik logisch, je betaald me voor een bepaalde klus, ik moet die klus klaren.
Maar bij de politie werkt dat anders begrijp ik.
Dit land is stuk.

Calixtus | 27-12-19 | 14:19 | 2

Klopt bijna. Vul voor 'politie' het woord 'overheid' in en u heeft het plaatje compleet.

benjeallanggek | 27-12-19 | 14:49

@benjeallanggek | 27-12-19 | 14:49: Vul het woordje bezuinigen in en je bent er . Geef de politie genoeg manschappen en materiaal en we krijgen een heel ander verhaal .
Het geld wordt gewoon uitgedeeld aan de verkeerde .

likmegaties | 27-12-19 | 16:50
-weggejorist-
kleinburgelijk | 27-12-19 | 14:15

Je kunt niet zeggen dat dit niet al bekend was. Dit soort topics zijn inmiddels een jaarlijks terugkerend fenomeen. Het dievengilde weet dit allang en profiteert van de passiviteit van degenen die graag zeggen 'verantwoordelijkheid te willen nemen'.
En dus kunnen we volgend jaar, zelfde tijd, hetzelfde topic herhalen, met nog iets hogere cijfers over dit 'waanzinnig gave land waar de criminaliteit daalt'.
Misdaad blijft op de plank liggen, politie wordt meer en meer ingezet voor windowdressingsacties als iftarren, en uiteraard moet al dat blauw ingezet worden voor het naspeuren van foute meningen op facebook e.d., ook moeten boeren en Friezen nauwlettend in de gaten gehouden worden en het liefst dna afgenomen worden, grenzen blijven ondertussen wagenwijd open zodat de buitenlandse crimineel zich niet achtergesteld hoeft te voelen als hij een stukje van de Nederlandse taart wil komen stelen, gelijkheid voor alles, nietwaar? Met een onbewapende en passieve bevolking die vooral heel veel en graag huilt, is dit een paradijs voor de chronisch luie parasiet.

Datsun_Cherry | 27-12-19 | 13:51 | 1

@Datsun: -Nieuwe Oogst 11 mei 2019-
"De politie heeft de jachtgeweren van akkerbouwer Piet Hermus in beslag genomen naar aanleiding van zijn column in Nieuwe Oogst. Hermus schreef daarin dat hij werd bedreigd en dat hij zijn bedreigers met zijn jachtgeweer zou opwachten.
In zijn column van 27 april schreef Hermes over de bedreigingen aan zijn adres: 'Ik zal proportioneel reageren. De dubbelloops is zo uit de kast gepakt.' Dat is voor de politie waarschijnlijk aanleiding geweest om afgelopen donderdag zijn jachtgeweren in beslag te nemen. Overigens heeft de akkerbouwer uit Zevenbergschen Hoek een vergunning voor de wapens."

Bron: www.nieuweoogst.nl/nieuws/2019/05/11/...

theo-is-dood | 27-12-19 | 17:32

Mensen hebben nog niet door dat ze echt zelf moeten instaan voor eigen huid en goed . Ik ben iig voorbereid, als ze überhaupt slagen om in te breken.

Kim-Jung-Un | 27-12-19 | 13:46

Mijn postcode heeft een Marokkanenfilter.

Godsammekraken | 27-12-19 | 13:45

Mijn hond weet, als ik een inbreker vang, mag ik hem houden en wat ik niet op krijg doet de baas in de vriezer voor later.

meneerjan | 27-12-19 | 13:40

Klik eens op die steden en dan zie je hoe leuk het leven daar is!
Wij zijn verhuisd en als ik de oude en nieuwe gemeente zie is er 8x minder inbraak waar we nu wonen.
Ik kan het iedereen aanraden, helemaal als je kinderen hebt of wilt.
Bij ons waren het antillianen die inbraken, 24/7/365 bezig met inbraak en motordiefstal, niet werken ,uitkering trekken, welkom in mijn land crap, bah.
En dat weet ik omdat ik alles kon meehoren en lezen via een gestolen laptop.

28 | 27-12-19 | 13:40

Hier is zo weinig te halen dat inbrekers 500 euro op tafel leggen met een briefje "heel veel sterkte, morgen komt iemand op onze kosten uw raam repareren".

Graaisnaaiert | 27-12-19 | 13:36

Dit nieuws bekend maken is een regelrechte uitnodiging aan het inbrekersgilde.

Kijkeensaan | 27-12-19 | 13:26 | 1

O, maar die weten dit allang.

Datsun_Cherry | 27-12-19 | 13:45

"Opeens heb je het: je wordt inbreker" Jahoor, kom maar binnen met je knecht. Houdt mij ook scherp. Na een rondleiding kun je gewoon via het balkon weer terug de straat op. Ik help je wel

Mark van Leeuwen | 27-12-19 | 13:25

Broos vaasje
Geweldig land
Welkom welkom welkom
Tolerantie
Minder minder minder
Bezuinigingen
Prioriteiten
Gele hesjes

Is dit nog nieuws? | 27-12-19 | 12:58

Enerzijds staan de grenzen wijd open voor apothekers en Oost Europees steeltuig, anderzijds is de politie in de loop der jaren op steeds grotere afstand georganiseer, met als gevolg dat in sommige plaatsen dan ook nooit meer een agent langs komt. Tel uit je winst.

wapster | 27-12-19 | 12:54 | 1

U kent mijn dorp blijkbaar? Als hier eens per maand een politieauto door de wijk rijdt is iedereen bang dat ze verdwaald zijn!

BaldEagle | 27-12-19 | 16:32

Tip van de dag : in geval van uit de hand gelopen geweld tegen een inbreker een goed zelfverdedigingsverhaal hebben.

Zorc | 27-12-19 | 12:40 | 3

Gewoon op de hoek van de straat neerleggen of bij die hufter van een buurman over de schutting dumpen. Wast handen in onschuld.

abeltasman | 27-12-19 | 13:08

gewoon in de steeg dumpen, eventueel politie bellen. dat je denkt dat er iemand gestruikeld is.

De_Helderse_Kaaskop | 27-12-19 | 13:24

Je wordt wakker en er sluipen 2 onbekende mannen door je huis. Einde verhaal.

Graaisnaaiert | 27-12-19 | 13:37

Wij hebben Whatsapp preventie. Werkt "s-nachts voor geen meter maar wel geinig dat energieverkopers na twee voordeuren overal voor een gesloten deur staan.

Yeohan | 27-12-19 | 12:39

Als ik zeg hoe ik me wapen tegen inbrekers dan is het verrassingseffect weg. Maar daarna kieper ik ze van het balkon, dat wil ik nog wel verklappen.

VanBukkem | 27-12-19 | 12:14 | 1

Bedankt voor de heads up dan maar.

Sans Comique | 27-12-19 | 14:13

Een DENK poster is een mogelijkheid maar om aannemelijk te maken dat je ook een aanhanger van die club bent moet je ook draperieën achter de ramen hangen, je interieur inrichten met harde witte materialen, marmeren vloer, een bank langs de volle lengte van de muur, grote spiegels overal en het geheel moet beschenen met tl buizen met het koudste licht dat je vinden kan. Oja, ook een schotel aan de gevel schroeven.

matatwork | 27-12-19 | 12:11 | 4

Vergeet die geit met bloedend kontje niet

Joostmochtnietsweten | 27-12-19 | 12:45

Zwarte vlag met witte krassen boven de bank?

NiCeY | 27-12-19 | 13:19

U bent blijkbaar van het aanpassen?

BaldEagle | 27-12-19 | 16:34
▼ 1 antwoord verborgen

Opgehelderd is dus niet hetzelfde als opgelost, dat we dat even helder hebben.

Acidstain | 27-12-19 | 12:11

Voer de Castle Law in, dan zal de hoeveelheid inbraken meteen flink dalen.

Bananenmonarchie | 27-12-19 | 12:09

Als ze bij mij inbreken kunnen ze gelijk m’n ouwe sjofele achtstehands shit meepakken. Waarde: 0
Inbreken is zoooo pauper.

Accident_Prone | 27-12-19 | 12:08

Ik doe het anders... Ik heb geen waarschuwingen hangen ofzo, maar wel een joekel van een Bulldog van ruim 50 kilo achter de deur liggen. Die blijft heel stil tot je binnen bent... Daarna kom je niet meer buiten...

Nemo_Tenetur | 27-12-19 | 12:04 | 3

He dit heb ik 40 jaar geleden ook al gehoord alleen was het toen een Bouvier

Alt | 27-12-19 | 12:11

na 2 stappen heeft die al een hartklapper

Roger-Rabbit | 27-12-19 | 13:07

@Alt | 27-12-19 | 12:11: Die beesten worden over het algemeen geen veertig, dus een nieuwe

Mark van Leeuwen | 27-12-19 | 13:30

Ik laat die zeug naast me op de bank op dit gespuis zitten, probeer dan nog maar eens weg te komen.

Schemerlamp | 27-12-19 | 12:00 | 2

Desondanks sterkte ermee!

daytripper | 27-12-19 | 12:05

Hilarisch!Not.

oldandwise | 27-12-19 | 12:05

Vanaf dat de politie "je vriend" was is het misgegaan. In plaats van gewoon o.b.v. criminaliteitsstatistieken doelgroepenbeleid te ontwikkelen werd de politie vooral een BOA van Financiën, en begon het kwaad in de Vogelaarwijken gestaag aan een opmars. Waar we nu de "vruchten"plukken: een falend politiesysteem met goedwillende agenten die het steeds meer opgeven omdat de leiding teveel bezig is met Iftarren, diversiteit en dat soort kul/ondeugde (want voorwaarde / noodzaak op hun eigen CV in het kader van doorstroming)

Fantomas | 27-12-19 | 11:57 | 2

Die pet past ons allemaal... ja hoor, ga toch weg met die flauwekul!

Min. v. Communicatie | 27-12-19 | 12:02

Het is nu 'politie je beste vriendin' geworden.

Kijkeensaan | 27-12-19 | 13:35

Hate to tell you so, but I told you so.

Schulzie | 27-12-19 | 11:43

Best wel aantrekkelijk beroep.
Pakkans: nihil.
Straffen indien gepakt en veroordeelt: bij en D66 rechter; nihil.
Eenmaal in de bajes leer je ook nog eens flink bij.
En je uitkering loopt gewoon door.

Bolder | 27-12-19 | 11:42 | 5

@vander F | 27-12-19 | 11:44: Eigen ervaring denk ik?

oldandwise | 27-12-19 | 12:06

@vander F | 27-12-19 | 11:44: ik krijg er tranen in mijn ogen van.

Zorc | 27-12-19 | 12:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik raad trouwens iedereen aan een 1.5m-2m lange speer in huis te hebben. Leg hem onder je bed, of zet hem in een hoek (bijvoorbeeld in de gang/boven aan de trap). Daar kun je dan mooi de bovenverdieping mee verdedigen en als het moet vanaf veilige afstand, met je volle gewicht op de speer leunende, iemand tegen de grond houden. Zo'n drietands hark kost een tientje, en heb je binnen tien minuten recht geslagen. Maar als je dat te extreem vindt, heeft een steek van een onbewerkte stompe bezemsteel genoeg kracht om botten te breken en mensen knockout te punten.
Veel veiliger om jezelf achter je bed, bank of tafel te kunnen opstellen, en gemakkelijker te gebruiken dan een honkbalknuppel of mes (vaak heb je geen tijd/ruimte om de zwaaien terwijl je je speer altijd op je doel gericht kunt houden). En laat de overheid bezemstelen/harken maar eens verbieden.

NederlandsFornuis | 27-12-19 | 11:38

Best knap vd politie om zo slecht te presteren ! Zie wel fietsverlichting controles en snelheidscontroles dus denk kwestie van prioriteren... en als de donkere dagen meer inbraken geven of tijdens de feestdagen , waarom is de politie dan massaal met verlof ?

poeplijster | 27-12-19 | 11:36 | 3

Je hebt dit toch niet van op je fiets verstuurd mag ik hopen .

likmegaties | 27-12-19 | 11:43

Tja eigenlijk best logisch, als iedereen zijn fietsverlichting werkt is het zo helder verlicht dat er minder ingebroken wordt.

jan huppeldepup | 27-12-19 | 13:35

Langs mijn Canis Familiaris Iaponica komen ze niet..... houdt tevens ook niet van de vredesreli-idioten !

Elder of Z. | 27-12-19 | 11:31 | 2

Wat is dat dan voor plant?

De_Helderse_Kaaskop | 27-12-19 | 11:34

Een canis is geen plant.

Alexander des Burgus | 27-12-19 | 11:47

Een bokken achter de deur.

ristretto | 27-12-19 | 11:29 | 1

Beter varkenspootjes bij de ramen.

5611 | 27-12-19 | 11:31

De ene inbreker verdient 'maar' 2000 euro in de maand en dat is voor hem een rechtvaardiging om iemand anders te beroven van hun geld (die waarschijnlijk ongeveer net zo veel per maand verdient). Het zal mij niet verbazen als hij SP of GL stemmer is want zulke zelfzuchtigheid en gebrek aan respect voor de vrijheid en eigendom van anderen is tekenend voor socialisten.

unshift | 27-12-19 | 11:29

Niks van waarde in huis. Als er iemand inbreekt ligt er een briefje klaar met het adres van de belastingdienst, daar is alles heen

Pierke Smulders | 27-12-19 | 11:23 | 1

Is het niet geweldig? Daarom heet het ook 'dienst'. Je zou toch niet willen dat uw geld in verkeerde handen valt?!

keestelpro | 27-12-19 | 11:43

Het misselijke is dat als je als burger(s) een inbreker datgene geeft waardoor hij misschien wél zijn leven betert, namelijk een flink pak slaag met genade zodat hij levend de plaats delict kan verlaten voor een tweede kans, de politie er opeens wel als de kippen bij is om je te pakken, en D66-rechters opeens wél zware straffen opleggen.

Aan wiens kant staat de zwaardmacht eigenlijk?

Professor Superhirn | 27-12-19 | 11:21 | 2

Ik heb Rat Rutte ooit een keer horen zeggen dat een een ferme tik moet kunnen. Mijn interpretatie daarvan is dat : pas stoppen met “ferm tikken”, als er krakende geluiden hoorbaar zijn.

Penus Decoratus | 27-12-19 | 12:04

Tja allemaal familie van elkaar denk ik.

jan huppeldepup | 27-12-19 | 13:36

.. Inbrekers die ongehinderd en veilig kunnen werken, een geslaagd bijproduct van multiKul & beleidsmatig Deugen.
Ik DENK de poster.

Jan Passant mk2 | 27-12-19 | 11:19 | 1

De uitslag van de poll is erg opvallend.

keestelpro | 27-12-19 | 11:42

Zucht. De wet moet echt aangepast worden. Ook in België.

keestelpro | 27-12-19 | 11:42

Tja die kwamen uit een asielcentrum, dat is een beschermd ras. Hij had de politie kunnen bellen, die waren gekomen (nadat ze er zeker van waren dat de inbrekers weg zijn). tja, had hij tweemaal goed raak geschoten hadden ze alleen een beetje moeten opruimen en hadden daarna nog een paar uurtjes kunnen slapen.

jan huppeldepup | 27-12-19 | 13:43

Ben nu schuldig aan verboden wapenbezit. Maar na twee onopgeloste inbraken (onderzoek was blijkbaar niet nodig) let ik voortaan zelf op mijn spullen.

Gewone_mevrouw | 27-12-19 | 11:12 | 2

zolang je de inbrekers niet op heterdaad betrapt zal een wapen ook geen uitkomst bieden ben ik bang.

De_Helderse_Kaaskop | 27-12-19 | 11:36

Gewoon een handboog, met paar pijlen, op een korte afstand spijker je de dader aan de deur vast.
legaal, goedkoop en geruisloos.

2_amazing | 27-12-19 | 11:11 | 1

Legaal om te hebben maar net zo illegaal in gebruik als vuurwapens, helaas.

Muxje | 27-12-19 | 11:29

Alarminstallatie + honkbalknuppel + Bowie mes. Kom maar. Als ik thuis ben zullen we nog wel eens zien wie er het huis in een min of meer redelijke staat verlaat.

Bigi Bana Boy | 27-12-19 | 11:10 | 1

Om vervolgens de rest van de roedel op bezoek te mogen krijgen?

Nuchternederland | 27-12-19 | 11:28

Ik heb niets wat het waard is om te stelen, zo ziet de gevel er ook uit. Werkt goed.
En voor eenieder die toch zonder uitnodiging wil bezoeken wacht een vriendelijk verzoek om het in een andere wijk te proberen.

Nederland80 | 27-12-19 | 11:10

Bij mij breken ze niet meer in.
Ze hebben alles al weg geroofd.

Gokmaar | 27-12-19 | 11:08 | 1

Volgend jaar komen ze gewoon weer terug hoor. De belastingdienst slaat echt geen jaar over.

keestelpro | 27-12-19 | 11:40

Als er iemand ongevraagd binnenkomt wordt na 10 minuten de meldkamer gebeld, in die tien minuten hieraan voorafgaand kan mijn buurman zijn werk doen.

Dutch_Holland | 27-12-19 | 11:07

Bij ons is de voor deur 's nachts gewoon open. Hoeft niet op slot. Alleen komt er van tijd tot tijd een bende Roemenen of Yoego's in het dorp langs. Daarvoor hebben we de waakburen. Van die gepensioneerde geranium zitters. Daarbij komt de politzei altijd snel.

Zatkniss | 27-12-19 | 11:01

Ik heb als waarschuwing een dode inbreker in de voortuin opgehangen.

Mr_Natural | 27-12-19 | 11:01 | 7

Maar hoe moet men die als inbreker herkennen? Voor hetzelfde geld gaat ie er na een tijdje uit zien als een Vattenfall-deurverkopert

Nuchternederland | 27-12-19 | 11:29

@Southpark | 27-12-19 | 11:08:
Je moet de oude inbreker wel steeds vervangen door een nieuwe anders krijg je gezeur over stank bij de buren.

keestelpro | 27-12-19 | 11:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Zet jezelf op de lijst voor een tijdens de opleiding afgekeurde politiehond. Afkeuring komt regelmatig voor. Dat zijn wel ongeleide projectielen met nare denkbeelden over alles wat niet blank is, maar die onvoorspelbaarheid maakt ze uitermate nuttig als beschermer van huis een haard. En tja, er zal wel eens iemand gebeten worden maar dat hoort er dan bij. Goede verzekering afsluiten maar.

jan-lul-de-behanger | 27-12-19 | 10:59

Als je toch zo graag andermans geld en bezit wilt afpakken doe het dan legaal en ga bij de belasting werken.

keestelpro | 27-12-19 | 10:57 | 1

*LOL*

Rotterdams Geschut | 27-12-19 | 11:11

Gewoon een grote hond nemen en leren niets wat uit de brievenbus valt te eten.

Dirk III | 27-12-19 | 10:55 | 3

Ook geen brieven van de belastingdienst?

Mr_Natural | 27-12-19 | 10:57

@Dirk III | 27-12-19 | 11:00:
Vandaar dat hij de hele tijd aanslaat. Bedankt voor de tip.

Mr_Natural | 27-12-19 | 11:02

Het is natuurlijk onzin om dit soort kleinigheden op het bord van de politie te gooien. Het oppakken, aanklagen, berechten en bestraffen zou in een hoop gevallen veel beter door de slachtoffer zelf kunnen worden uitgevoerd. Raar eigenlijk dat dat ooit naar de politie is gedelegeerd. Bij uitvoering door de burger zelf zijn de recidive cijfers ook nog eens gunstiger.

down | 27-12-19 | 10:54 | 1

Grotere pakkans, meer gerechtigheid, minder recidive.
Dat moeten we niet willen </D66>

Professor Superhirn | 27-12-19 | 11:10

De enige inbreker die ze in Amsterdam hebben aangehouden bleek helaas het zoontje van de burgemeesteres te zijn.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 10:54

De pakkans voor verkrachtingen is NOG lager!

Just saying.

gaffelbaard | 27-12-19 | 10:52 | 3

Ze pakken wat ze pakken kunnen, maar dat geldt helaas niet voor de politie.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 10:59

Hmm, opeens heb ik het ...

Sans Comique | 27-12-19 | 11:00

Ze mogen bij mij naar binnen maar nooit meer naar buiten.

Super Vaagstra | 27-12-19 | 10:51 | 1

Hotel California speelt zachtjes op de achtergrond.

grom | 27-12-19 | 11:06

2 Bloedhonden liggen, werkt prima!

Zeiss | 27-12-19 | 10:51 | 2

Praat je altijd zo negatief over je kinderen?

Rest In Privacy | 27-12-19 | 11:00

Of heb je twee ex-vrouwen?

daftcloggy | 27-12-19 | 11:16

Na de derde inbraak bij van Oef in Nederland, begin jaren 90, verhuisd naar het buitenland. Hier kan de garagedeur gewoon open blijven.

van Oeffelen | 27-12-19 | 10:49 | 7

@Professor Superhirn | 27-12-19 | 11:12: nee, de laagsten in de pikorde zijn hier wat Joego's en Portugezen. De moslims en een incidentele Afrikaan zitten beneden in het dal in Italie.

van Oeffelen | 27-12-19 | 12:05

@van Oeffelen | 27-12-19 | 12:07: Richting st.Moritz zeker.

ristretto | 27-12-19 | 22:50
▼ 4 antwoorden verborgen

Het kan toch niet zo zijn dat er in de wet geen regelgeving is verwerkt dat op het moment dat de politie zijn werk niet doet/of kan doen, je dan wél "voor eigen rechter mag spelen toch"? Zijn er geen WW2 (of juist alvast voor WW3) wetten die toelaten dat wanneer de politie zijn werk niet kan/mag/wil doen, bijvoorbeeld een wijkcommissie/burgermilitie zelf stappen mogen ondernemen om criminaliteit te stoppen en bestraffen? Ik bedoel, dit kan toch gewoon niet, 2000 inbraken en niet eens één verdachte? Dat is geen onmacht, dat is onwil.

NederlandsFornuis | 27-12-19 | 10:49 | 5

@Mariolo | 27-12-19 | 10:53: Kijk, daarom hebben ze in Amerika ooit de 2nd Amendment toegevoegd aan de grondwet. Na slechte ervaring met de Britten wilden ze altijd de garantie hebben dat bij een verzakende overheid de burger een recht op zelfverdediging heeft

BASinnic | 27-12-19 | 11:01

Moreel heb je helemaal gelijk. En je mag als burger nog steeds iemand staande houden als je hem op heterdaad betrapt, zolang je hem maar enigszins intact aan de politie overdraagt. Gepast geweld is daarbij ook toegestaan, al kom je daar wat sneller mee in de problemen. Als je een ongewapende inbreker na een ruwe worsteling in de houdgreep krijgt, dan is er niets aan de hand, ook al loopt hij daar een kneuzing of een blauw oog bij op. Maar met gewapende inbrekers is de kans groot dat het qua geweld al snel uit de hand loopt, en daarmee de kans toeneemt dat men vindt dat "je het risico niet had moeten nemen". Daar zit het probleem: je mag best wat als burger, behalve het geweld laten escaleren. En je mag als burger daar eigenlijk ook de middelen niet voor hebben.

Maar goed, zelfs als het je lukt iemand te overmeesteren en vast te houden, dan staat die persoon na een week al weer buiten, en met een beetje pech met 8 neven bij jou op de stoep.

Muxje | 27-12-19 | 11:09

@BASinnic | 27-12-19 | 11:01: Het Tweede Amendement heeft niets met zelfverdediging te maken, maar is een garantie tegen een tirannieke overheid.
***The Second Amendment to the Constitution states simply: "A well regulated militia being necessary to the security of a free state, the right of the people to keep and bear arms shall not be infringed." That language and that idea were clearly important to the Founding Fathers.

But why?

The Second Amendment is rooted in multiple sources: English law; America’s revolutionary experience; and contemporary European political thought. In short, the basic idea was that a people have a right to defend themselves against tyranny; and that if a government breaches the social contract with its people, the people have a right to overthrow that government. Popular access to arms is the sine qua non of such an ideal.***

Google ook eens met 'weerstandsrecht'

theo-is-dood | 27-12-19 | 17:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Met dank aan decennia beleid van de VVD en andere linkse partijen.

Nefret | 27-12-19 | 10:49 | 1

Boehoe!

rooiesaus | 27-12-19 | 10:57

Zelfs als je je camerabeelden met duidelijke gezichten overhandigt aan de politie dan wordt het niet opgevolgd. Zo heb ik zelf ooit naam en adres van een dader doorgegeven aan politie n.a.v. factuurfraude. Kreeg 8 weken later een brief dat ze de zaak niet hadden konden oplossen. (wat dacht je van erheen rijden, aanbellen en arresteren??) Zelfs als je de dader op een presenteerblaadje aanlevert wordt er niets meet gedaan. Te gek voor woorden.

Sunabalk | 27-12-19 | 10:49 | 1

Het lijkt er op dat je eerst even Kees van der Spek moet bellen, of die Alberto Stegeman... dan komen ze, als ik hun programma's mag geloven, soms ineens wèl in actie.

EefjeWentelteefje | 27-12-19 | 11:24

Om deze reden zullen inbrekers in mijn huis het vermoedelijk niet overleven.

Colin.Fart | 27-12-19 | 10:48

Ineens heb ik het. Hang een foto van me schoonmoeder voor het raam...*100.000 foto s bestellen doet want handel*

Rotterdams Geschut | 27-12-19 | 10:48 | 2

Zo'n kop krijg jouw vrouw later ook.

quigg | 27-12-19 | 15:08

In lang vervlogen tijden toen dat nog mocht, een cavalerie sabel gekocht bij een wapenwinkel.

RdeFriesch | 27-12-19 | 10:44 | 2

1915?

Acidstain | 27-12-19 | 12:17

Stel.. je legaliseert drugs. Zou je dan opeens wel een agentje over hebben voor een inbraak of wat.. zowaar een verkrachtingszaak oplossen. Ipv achter de Jules Deelders van deze wereld aan zitten die toch wel snuiven. Als ze dan ook nog een beetje accijns heffen houdt de staat er zowaar een paar knaken aan over. Win-win lijkt me.

upbeat | 27-12-19 | 10:43 | 4

Stel, je legaliseert drugs. Je kinderen van 14 en 15 halen bij de Bart Smit even een paar grammetjes en een extra pak rietjes met glow in the dark motief. Iedereen kan voor een paar euro zich helemaal leplazerus snuiven. De zorgkosten gaan dan natuurlijk drastisch dalen. Bovendien stappen de meeste kartels over op andere, sterkere shit die natuurlijk nog wel verboten ist en daarom zo lekker verdient. Per definitie hebben we dus veel meer gebruikers met veel meer kilo's. Maar de staat loopt binnen en kan nog veel meer import financieren, van jouw kapotte Nase. Top man, goed idee.

Zeiss | 27-12-19 | 10:48

Denk je dat de dealers een krantenwijk gaan nemen om rond te komen?

Rest In Privacy | 27-12-19 | 10:49

@Zeiss | 27-12-19 | 10:48: Je pubertjes krijgen dat spul nu even goed in handen via foute vriendjes op school. Kijk als referentie eens naar bepaalde staten in de VS waar o.a. marihuana en andere softdrugs gelegaliseerd zijn; criminaliteit gedaald, flinke winsten voor de IRS (belastingdienst) en dus de staat, en je weet dat het spul dat je koopt goed is. Dat in tegenstelling tot louche straatdealertjes die je goedje naar keuze vermengen met gootsteenontstopper of andere rotzooi om zo een paar euro`tjes meer winst te hebben.

Le Roi | 27-12-19 | 11:20
▼ 1 antwoord verborgen

Boksen als hobby schijnt ook te helpen.

KarelMarks | 27-12-19 | 10:42

Als Gewaarschuwd Burger moet je nooit je strategie prijsgeven aan de kwaadwillenden der natie.

MickeyGouda | 27-12-19 | 10:42 | 1
-weggejorist-
kleinburgelijk | 27-12-19 | 14:25

Wanneer gaat de zwijgende meerderheid zich realiseren dat onder VVD-regime de pakkans naar 0% gegaan is?!

de Voorzittert | 27-12-19 | 10:40 | 3

Nooit zolang onze media dit verband angstvallig blijven verzwijgen.

2voor12 | 27-12-19 | 10:42

Dieven stelen niet van dieven.
Hang een VVD poster op je raam.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 10:56

@Gulliver | 27-12-19 | 10:56: Er bestaat geen 'eer onder dieven'. Als ze voor een habbekrats hun moeder nog verkopen (en dat doen ze), hebben ze ook geen respect voor elkaar.

Sans Comique | 27-12-19 | 11:04

De overheid wilt ons laten geloven dat ze grip op zaken hebben. Zoals salafisme, extremisme of jihadisten in ons land... geloof nou 1 ding: de overheid heeft 0,0 grip op alle criminaliteit op straat, salafisten, streng islamitisch onderwijs, islamisering, georganiseerde misdaad enz enz het enige waar ze grip hebben is met het heffen van belastingen. In heel Nederland hebben alle politiekorpsen allemaal doelstellingen en van al die belangrijke doelstellingen wordt er maar 1 relatief onbelangrijk voor de burger doelstelling behaald: hoeveelheid boetes uitdelen. Dat is volkomen in lijn met het gevoel dat burgers hebben en het vertrouwen vooral. Niet zo heel gek natuurlijk als je je bedenkt wat voor dik betaalde idealisten als korpsleiding bij de politie zitten/zaten. Zoals dit gedrocht: m.youtube.com/watch?v=IcptRQ24AIM

Hollandse_blauwe | 27-12-19 | 10:40

Deze idiote antwoorden in dit interview zouden reden moeten zijn voor direct ontslag. Het is een open uitnodiging aan gans Oost Europa om hier vrijblijvend te roven.

de Voorzittert | 27-12-19 | 10:39

Als ik m'n doelstellingen niet haal of geen enkele taak tot een einde weet te brengen word ik geheid de laan uit gestuurd. hoe zit dat met al die politie chefs? Fail fail fail, maar wel op iftar gaan. Hoe kun je daar tijd voor hebben dan? Met een giga wachtlijst om dingen op te lossen? Sorry, zit even geen grap in m'n tegel.

merel veld | 27-12-19 | 10:39

Als de berichtgeving, duiding en verklaringen weerzinwekkender zijn dan de daad zelf, dan is het einde echt zoek..

De Pilsvogel | 27-12-19 | 10:38

Drugs/wapenhandel In mijn dorp: 2016: 1, 2071: 1, 2018:0, 2019:1.
Conclusie RTL: voor 2019 wordt een flinke stijging verwacht ten opzichte van 2018.
Letterlijk staat er: Waar de geregistreerde criminaliteit in Nederland al jaren daalt, lijken drugs- en wapenhandel bezig aan een opmars. De verwachting is dat het aantal zaken voor deze delicten in 2019 landelijk stijgt ten opzichte van vorig jaar. Dat speelt ook in [naam van mijn woonplaats]..
Tot en met september van dit jaar telde de politie namelijk al meer zaken van zowel drugs- als wapenhandel in vergelijking met vorig jaar.

Doctor Honoris Causa | 27-12-19 | 10:38 | 1

Omdat daar vol op ingezet wordt. De gewone mens die eigenlijk geen last heeff van die drugshandel is de dupe want bij een inbraak diefstal oplichting of mishandeling etc etc moet je het maar uitzoeken. De politie heeft een verdienmodel gevonden in crimineelgeld afpakken.

JeWeetToch!? | 27-12-19 | 10:49

Nou gratis verkiezingsslogan voor welke partij dan ook: Pakkans >0%? Stem ons!

de Voorzittert | 27-12-19 | 10:38

Wel kenmerkend zijn zijn gespleten hoefjes, die volg je makkelijk in de sneeuw, jammer dat t maar eens in de 7 jaar sneeuwt.
Mar dan nog nog, volgen heeft geen zin, aangifte doen moet eerst en daar moet je een paar weekjes mee wachten, anders ben je zelf een bruut, schijnt.

Yumi | 27-12-19 | 10:37

Die kachelpook naast haar bed kan die arme mevrouw nog wel in de problemen brengen tijdens de rechtszaak ( die er waarschijnlijk nooit komt)

laurentius | 27-12-19 | 10:37

“””Jongeren”””.

JackStick | 27-12-19 | 10:34 | 2

Inbreken is tegenwoordig inderdaad een sport voor jongeren. Zodra de balletjes zijn ingedaald worden ze loverboy of plofkraker.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 10:51

@Gulliver | 27-12-19 | 10:51: " Ze" ... lijkt me in genoemde gevallen dat een helderder omchrijving mogelijk is .

daytripper | 27-12-19 | 12:04

Zelf een wapen aanschaffen en knallen wanneer t'm voordoet.. trouwens, wie heeft er eentje en wil'm verkopen?

Thoth | 27-12-19 | 10:34 | 3

Tja daar moet U toch een beetje preciezer worden, met of zonder GD, 9 mm parabellum of gewoon .22. Als u uw adres even door mailt stuur ik u een monsterboek. Wij brengen het materiaal dan op een parkeerplaats bij U in de buurt.

jan huppeldepup | 27-12-19 | 10:43

In Duitsland bij tankstations langs de snelweg zijn zelfs niet van echt te onderscheiden bepaalde dingen te koop, en ook van die leuke spuitbussen. In België ook allemaal geen probleem. Maar dat spul is verboden hier, en als je daar dan staat met je nepperd, en de tegenpartij heeft een echte, dan is de tegenpartij denk ik sneller geneigd om die ook te gebruiken. Beter installeer je gewoon een alarm denk ik.

Sinterbikske | 27-12-19 | 10:44

Zo'n poll maakt inbrekers toch alleen maar wijzer dan ze al zijn of ben ik nou weer te optimistisch over hun intellect?

Amsterdamsko | 27-12-19 | 10:33

Een zwarte volkswagen golf voor de deur zetten en een Marokkaanse of Turkse vlag ophangen.

aliealaaf | 27-12-19 | 10:32 | 1

Isis vlag ophangen, u heeft nooit geen last meer van inbrekers (en de buren).

donkieshot | 27-12-19 | 10:43

Jongens, het is vrij simpel eigenlijk. Ga in een kleinschalig appartement wonen die van buitenaf goed is belicht. Maar dan uiteraard wel hoger gaan zitten dan de tweede verdieping. Anders klimmen ze alsnog naar binnen.

druipsmurf | 27-12-19 | 10:32 | 1

Kun je ze tenminste met een goed gevoel van je balkon keilen!

BaldEagle | 27-12-19 | 16:42

Een naambordje met 'Rico Verhoeven' bij de voordeur?

Berend_Breedreet | 27-12-19 | 10:32 | 1

Niet handig, Dat soort volk is nogal wraakzuchtig. Staat ws in no time je huis in de fik.

Teeweetwee | 27-12-19 | 11:08

Dat blurren van die overvallers. Tijden later op opsporing verzocht. In een tijd waar er geen geld voor veiligheid wordt uitgegeven. Wel het slachtoffer. Ik vind daar iets van.

Moestuinier | 27-12-19 | 10:31

Hoe duur is zo'n DENK-starterspakket?

DeterioraSequor | 27-12-19 | 10:28

In Ecuador heb je rond de grote steden wijken met een muur er om heen die je alleen via een bewaakte slagboom kunt betreden. Het zal niet lang meer duren en Nederland krijgt ook bewaakte wijken waar de rijken veilig kunnen wonen.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 10:28 | 2

In de VS ook al decennia. In NL zijn de 1e er al.

Eierbal-is-fijn | 27-12-19 | 10:29

Ik zie meer in een grote muur om bijvoorbeeld de Schilderswijk. Je mag er alleen uit met een goede reden.

jan huppeldepup | 27-12-19 | 10:46

Inbrekers. Ook al de schuld van drillmuziek.
Toch?
En de schuld van Donald Twwamp, of course.
Mijn wapentje, in mijn karige huisje, is de dog.
En uiteraard soms de vrindin. Zij is, zeker wanneer in een moeilijke bui, ook niet voor de poes.
Ikzelf ben, na een karaf of wat, en TOPfilms als "Big Trouble in Little China" (1986, John Carpenter - zojuist afgekeken) vooral nogal onvoorspelbaar, en roekeloos.
Vind een inbrekerT ook niet tof.
Nee, inbrekers en ik; ze checken je eerst uit op je 3ehands vouwfietsje, en zij denken: geef die in drank gemarineerde portie maar aan fikkie.
/
Alle gekheid op een slokje: inbrekers hebben doorgaans geen idee denk wat voor emotionele schade er bij de bewoners, al dan niet gezinnetje, kan komen kijken bij inbraak.
Lafhartige losers dat ze d'r rondlopen. Gênant . Ongegeneerd tuigh.

chicago river | 27-12-19 | 10:27

In Singapore heb je dit probleem niet.
Rara.

De Profundus | 27-12-19 | 10:27 | 1

Zweepslagen?

Blonde Nel | 27-12-19 | 10:55

Mijn huis lijkt van buiten op een uitzendbureau. Nog nooit last gehad van ‘inbrekers’.

RickTheDick | 27-12-19 | 10:26

Zit je de hele dag naar drillmuziek te luisteren en ineens heb je het. Je gaat iemand shanken. Maar inbreken is ook goed. Bij iemand met zo’n “Hier waak ik sticker”.

Osdorpertje | 27-12-19 | 10:26

De kans dat er wordt ingebroken is tijdens de kerstdagen een stuk groter dan in de donkere dagen vóór kerst en de rest van de maanden met kort daglicht, blijkt uit cijfers van de politie.

Met name op Tweede Kerstdag en met Oud & Nieuw zijn inbrekers actief, omdat bewoners dan vaak voor langere tijd van huis zijn

AntonJensen | 27-12-19 | 10:26 | 1

Vind het wel zielig voor de inbreker die bij mij inbreekt. Ben bang dat hij wel binnenkomt. Maar nooit meer buiten. Hmmm dat weet ik wel zeker!!

tweetybird | 27-12-19 | 10:28

De hoeveelheid belasting die niet geïnd wordt omdat de politie geen tijd heeft om de incasso-druk uit te voeren: 0 euro per jaar.

Het is een kwestie van prioriteiten hè.

Peter_K | 27-12-19 | 10:26
-weggejorist-
kleinburgelijk | 27-12-19 | 10:25 | 1

1. Ter overweging…

Kijk eens naar de hond van een zeer goed mens. Het dier gedraagt zich lief en sociaal omdat het ‘t karakter van zijn baasje heeft overgenomen. Zo zal ook de hond van een gierigaard dát karakter vertonen wat zíjn baasje kenmerkt en het is niet raadzaam in de buurt van de voerbak te komen als het dier aan het schransen is.
Wellicht kun je, als je daar gevoelig voor bent, dit verschil ook aan andere dingen merken. Zo heeft het ene huis bijvoorbeeld een ‘vriendelijke uitstraling’ en geeft een ander, hoewel ‘t misschien mooier is ingericht, je tóch het gevoel dat je er niet welkom bent.
Een kwaadwillend mens straalt zijn kwaadwilligheid uit naar zijn omgeving en als er goedwillende mensen in de buurt zijn, zullen ze toch negatief beïnvloed worden, al is het alleen maar uit frustratie over het vervelende karakter van die ene persoon.

En bereid eens een kruidendrank uit honderd geneeskrachtige planten en doe er één giftige plant bij, zoals de wolfskers. Hoewel de honderd geneeskrachtige planten ver in de meerderheid zijn, zal iemand die de drank nuttigt, eraan sterven. Het negatieve werkt helaas altijd veel sterker door dan het positieve. Een werknemer met een misselijkmakend karakter kan de sfeer op het werk helemaal verzieken en als het een egoïst is, zullen de andere werknemers ook steeds meer hún deel opeisen, terwijl ze vóór de komst van deze collega, heel anders waren. Ook op scholen kun je dit verschijnsel waarnemen: één mispunt verpest de sfeer en andere, positief ingestelde leerlingen, gaan het irritante gedrag imiteren in plaats van dat het ene vervelende joch zich spiegelt aan de 25 prettige kinderen.

Als er veel mensen met een negatieve, egoïstische en agressieve levenshouding bij elkaar wonen, verloedert een straat, wijk, stad of zelfs een heel land. Het verspreidt zich en als de sfeer dan overal verpest is, besef je dat hier álle aspecten van het leven zijn aangetast en verziekt. Je zult zo’n gebied dat niet goed en prettig aanvoelt willen verlaten en spoedig zullen ook alle andere goedwillende mensen vertrekken.

Imam Eloussaine Essabir, hier de link: www.geenstijl.nl/5149594/ouch-nieuwsu... wil Nederland in een sharia-staat veranderen en daarmee de Noord-Afrikaanse / Oriëntaalse sfeer hier tot gemeengoed maken. Geestelijk en op den duur ook fysiek, bewegen we ons daarmee in de richting van een dorre en levenloze woestenij. Deze imam heeft aanhang, net zoals de imams die op vrijdag voor volle moskeeën de preken houden waarin de westerse manier van leven met zijn verworven vrijheden, democratie en de gelijkwaardigheid van mensen, wordt verafschuwd. De gelovigen horen de boodschap aan en leven ernaar. De gevolgen zijn al zichtbaar en wat het op de lange duur voor ons land betekent is voorspelbaar. (* Untergang des Abendlandes door massa-immigratie, zie 2) Nederland wordt overspoeld met mensen uit landen met tribale en conservatief-islamitische ideeën, die de standpunten van deze imam delen. Gelijktijdig emigreren veel hoogopgeleide mensen, die onze verworven vrijheden juist het beste zouden kunnen verdedigen maar liever eieren voor hun geld kiezen en onze samenleving de rug toekeren. Zo versterken deze effecten elkaar ook nog eens in negatieve zin.

Te midden van de islamitische wereld, die zich uitstrekt van geheel Noord-Afrika tot ver In het Midden Oosten, is er maar één land te vinden dat zich onderscheidt van de rest: Israël. Het landje is opgebouwd door mensen die een groot leed deelden en samen een nieuw land wilden opbouwen. Hun positieve geestelijke -ríjkdom- heeft van een klein stukje van deze enorme en onvruchtbare woestijn die, niet toevallig, precies het gehele hierboven genoemde gebied bestrijkt, juist een succesvol en vruchtbaar landje gemaakt. Dat kleine landje overleefde tot 3x toe vernietigingsoorlogen, waarbij het telkens tegenover een overmacht streed van honderd tegen één. Ook kwam het er steeds sterker uit tevoorschijn. In landen waar geestelijke -ármoede- heerst, zie je de uitwerking daarvan zowel bij de bevolking als het land zelf terug. De mensen zijn hard, er heerst onderdrukking en onvrijheid, angst regeert en er vindt een voortdurende strijd om het overleven plaats. Geofysisch bestaan die landen uit onvruchtbare zand- en rotsbodems, waar het leven nauwelijks een kans krijgt.

Angélica de Sancé | 27-12-19 | 10:24 | 8

@rooiesaus | 27-12-19 | 10:50: Al het vuil bedekkende rooie saus. Zou me opnieuw geboren laten worden u zijnde.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 11:22

@chicago river | 27-12-19 | 11:01: Die laatste zin van u is ook dat wat het mij doet verdragen.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 11:36
▼ 5 antwoorden verborgen

2. (vervolg) Hoe anders is het in West Europa…

Maar toch was het ook hier veel beter! “Je kon vroeger het touwtje uit de brievenbus laten hangen”, zei Jan Terlouw, waarmee hij bedoelde dat de mensen eerlijk, tevreden en verdraagzaam waren; kopschoppen kwam niet voor en er was respect voor politie, ambulancepersoneel en brandweerlieden. Op school was je veilig. Tegenwoordig wordt daar in drugs gehandeld en dragen jongens een mes bij zich. Niet zo vreemd dus dat niemand nog voor de klas wil staan! Er heerst angst! Wat ik merk is dat mensen ‘s avonds de deur niet meer durven opendoen als je bijvoorbeeld met een collectebus langsgaat. Ze worden dagelijks geconfronteerd met het gedrag van de vele raddraaiers die sissen, je naroepen en vunzige taal gebruiken, stelen, inbreken, overvallen- en plofkraken plegen en vernielingen aanrichten, bedreigen, intimideren, intolerant zijn en mensen vermoorden met messen, pistolen en zelfs Kalasjnikovs. Dit verschrikkelijke gedrag komt steeds meer voor omdat het wordt overgenomen door andere jongeren, vaak met een allochtone achtergrond, om zo bij de groep te horen die zich bewust profileert als ‘gediscrimineerd en kansloos op de arbeidsmarkt’. Zo hoeven ze zich er niet schuldig over te voelen dat ze geen enkele binding hebben met Nederland en alleen maar profiteren van de hier opgebouwde luxe die bij een westerse levensstandaard hoort. Ze willen wel genieten ten koste van anderen. De grote steden waar ze meestal wonen, zijn broeinesten van criminaliteit geworden met no-go-areas en de zo gevreesde en beruchte Napolitaanse maffia kijkt met verbazing naar de Mocro maffia in Amsterdam! Daar worden per jaar miljarden Euro’s verdiend en leven misdadigers in weelde; ze dragen dure merkkleding en rijden rond in patserige auto’s en lachen de hardwerkende en wél belastingbetalende Nederlanders uit.

Het Nederland met vriendelijke mensen die respectvol met elkaar omgingen en samen iets goeds hadden opgebouwd, waar mijn ouders zo graag aan terugdenken en met weemoed in hun hart over vertellen, is verdwenen en heeft plaatsgemaakt voor een narcostaat, bestuurd door incompetente leugenaars en zelfverrijkers. De grootste politieke partij voert precies het tegenovergestelde beleid uit van wat ze de kiezers heeft beloofd tijdens de verkiezingscampagne en haar politici vallen met regelmaat door de mand door verkeerd declaratiegedrag, graaien, liegen, bedriegen en lijden aan ‘geheugenverlies’ omdat zoiets hen beter uitkomt dan de waarheid vertellen. Partijbijeenkomsten dienen niet het landsbelang maar persoonlijk gewin, omdat de leden ‘hun netwerken’ dan uitbreiden en er interessante contacten leggen die tot veel winst kunnen leiden. Daarmee geven zij die zeggen: “We rule this country!” een afschuwelijk slecht voorbeeld en het lijkt erop dat corruptie en leugens door hen tot norm zijn verheven. Dat het vertrouwen in de overheid daardoor tot een absoluut dieptepunt is gedaald en de democratie daarvan het slachtoffer is, lijkt niemand bij die partij te deren. De VVD is ook verantwoordelijk voor het omvallen van de Trias Politica, waardoor Nederland nu zelfs op een bananenrepubliek lijkt. (* Untergang des Abendlandes door wanbeleid, zie 1) Het culturele erfgoed dat 90% van de Nederlanders vertegenwoordigd, is intussen weggezet als reactionair christelijk-joods rechts-extremisme. Groene-links-liberale de-EU-verheerlijkende weg-met-ons politiek-correcte ‘deugers’ vervangen het erfgoed dat ons welvaart, vrijheid en democratie heeft gebracht, beetje bij beetje, door ‘inclusief’-opgedrongen uit de woestijn geïmporteerde Middeleeuwse achterlijkheid en weigeren verantwoording af te leggen voor alle ellende die dat met zich meebrengt. Liever kijken ze weg dan dat ze eerlijk toegeven dat hun beleid volstrekt heeft gefaald. Vrijwel alle EU-landen worstelen met dezelfde problemen en daarom steunen in Brussel, de aan elkaar verwante traditionele regeringspartijen elkaar, tegen de steeds groter wordende groep van critici die overal onder cordons sanitaires geplaatst zijn. De kritiek wordt weggewuifd en het wanbeleid voortgezet. Het buitensluiten van deze zogenaamde populisten wordt gevierd als een overwinning op het fascisme. Als het verspreiden van nepnieuws over de politieke tegenstanders van de huidige machthebbers maar lang genoeg wordt volgehouden, zo lijkt de opzet, zal uiteindelijk iedereen de leugenachtige boodschap gaan geloven! (De verspreiders ervan incluis!)

Een ander probleem dat ontstaat en typerend is voor liberalen als die ’t te lang voor het zeggen hebben, is de privatisering van semi-overheidsbedrijven die van nationaal belang zijn zoals de NS, de postbezorging, energiemaatschappijen, ‘t Groene Kruis en ‘t ziekenfonds. Uitgerangeerde politici worden vaak op hoge bestuursfuncties van die bedrijven benoemd, terwijl de kiezer ‘t gelag betaalt. Door de opsplitsing van enkele van deze bedrijven zijn er net zoveel besturen en bestuurslagen nodig, die allemaal veel geld kosten, naast de reclamecampagnes die weer nodig zijn vanwege de ontstane concurrentie op die markt. Winsten verdwijnen in de zakken van aandeelhouders en als de bedrijven ook nog eens in buitenlandse handen komen, lekt het geld helemaal weg. Veel geld komt daardoor niet meer de dienstverlening ten goede, wat wel toegezegd is om de kiezers te paaien voor privatisering, maar de rijke investeerders! De kwaliteit holt achteruit en tegenwoordig kunnen zelfs ziekenhuizen failliet gaan. Aan de ellende bij de NS wil ik nauwelijks woorden verspillen behalve dat de treinkaartjes in Nederland peperduur zijn, de service achterblijft en noodzakelijke investeringen niet worden gedaan. Triest!

Daarom: +++ Behoed Nederland voor verdere geestelijke en fysieke verloedering en kom in verweer tegen de mensen die de grondslagen van ónze cultuur willen vervangen en deze daarom ondermijnen door aan iedereen het weg-met-ons gedachtegoed op te dringen. +++
“Het hemelrijk moet bevochten worden.” Wees bereid om terug te vechten om de goede vrede, veiligheid, vrijheid, democratie en liefdevol respect, voor iedereen die hier woont en zijn of haar steentje wil bijdragen, te behouden en laat je niet negatief beïnvloeden door de vele mensen die helaas niet (willen) deugen en Nederland langzaam in een hel veranderen.
Hopelijk heb ik door mijn reacties op GeenStijl de afgelopen maanden hiertoe aangezet en zo ook iets bijgedragen aan deze actualiteitenwebsite.

Angélica de Sancé | 27-12-19 | 10:24 | 8

Als Napoleon zijn zaken zo goed had overdacht na zijn eerste verbanning was Waterloo nooit zijn Waterloo geworden. Hulde!

MickeyGouda | 27-12-19 | 11:07

Ik lees graag uw reaguursels. Ze zijn stuk voor stuk prachtig verwoord. Respect.

WitteGrunneger | 27-12-19 | 20:03

WOW! Mooi neergepend! Respect!

bitch67 | 28-12-19 | 07:15
▼ 5 antwoorden verborgen

3. (vervolg) So this is my last post here…

Na ongeveer een jaar reaguren, waarvan ruim de helft mét kroontje, is het nu tijd voor heel andere zaken… GeenStijl is verslavend…
Je werkt aan je thesis maar switcht met regelmaat naar ‘die andere pagina’ op je laptop. “Is er iets nieuws bijgekomen? Wil ik reageren op een reactie?” ‘s Ochtends bij het ontbijt ook altijd -even- GeenStijl spieken en daarna nog -vluchtig- het andere nieuws: Elsevier en de Telegraaf, om met mijn e-mailadres te eindigen. En daarmee was de dag voor mij pas echt begonnen…! Vele namen kwamen hier voorbij… Met sommige mensen heb je ‘een klik’ en die maak je tot ‘je favorieten’: Mickey en Jane, dank voor jullie commentaren, lieve ondersteuning en gezellige reacties! Ook zijn er mensen met wie ik persoonlijke gesprekken heb gevoerd, naast Mickey en Jane, LiniaalRectaal en Ruimedenker bijvoorbeeld. Normaal ben ik al een flapuit, of “Kwebbeltje,” zoals ik niet zo lang geleden nog werd genoemd, hier heb ik mijn grenzen opnieuw verlegd en of dat altijd verstandig was…?! Heel lieve reacties, die me deden blozen, waren er van Kudtkip, Ben Bataaf en nog enkele anderen. Hopelijk heb ik de rest niet te veel geërgerd met mijn limericks, die in sommige commentaren dan als ‘rijmelarijen’ en ‘sinterklaasgedichtjes’ werden gekwalificeerd. Heel dankbaar ben ik voor de doordachte en scherpzinnige reacties van GeinPonempie, Stormageddon en enkele anderen bij het topic www.geenstijl.nl/5150718/gs-frisse-ge... waardoor ik tot nieuwe inzichten kwam en genoot van wat GeenStijl allemaal biedt en mogelijk maakt!

Verder wil ik ook nog mijn verontschuldigingen aanbieden aan mensen die ik misschien (te) grof heb geantwoord, hè Ongeblustekalk? Natuurlijk was ‘The Judge’ vaak al bezig geweest mijn comments in zijn elektronische prullenbak te smijten en zag ik boven mijn naam alleen ‘weggejorist’ staan in plaats van míjn tekst. Gelukkig heeft hij het nooit nodig gevonden om ‘The Terminator’ bij me langs te sturen met een ‘zwitsalletje’ of ‘opgerot’! Dus Joris, ook jij bedankt voor je geduld met mij…

GeenStijl heb ik voor altijd in mijn hart gesloten, wáár ik ook ben! Dat geldt voor de voltallige redactie, Greg en Tom, de man van Staal en voor jullie, de reaguurders en nogmaals, heel in het bijzonder: Mickey en Jane!

Interview (fake) door Tom Staal: [TS: Zo, je gaat ons verlaten? AdS: Ja. TS: Je bent inmiddels zelf een allochtoon. Ga je nu dan ook een beetje lopen klieren door van iedereen te eisen dat ze zich maar aan jou, ‘n nordic-blank boreaal prinsesje & dienstmaagd van ‘radicaal’-rechts, (Volkskrant-typering), moeten aanpassen en je anders aangifte zal doen wegens discriminatie? AdS: ehh, nee. TS: Of laat je misschien ‘n satellietontvangertje op ’t dak plaatsen zodat de boodschappen van Greet (vzmh) en Baudet (vzmh) lekker blijven doorkomen? AdS: Nee, aanpassen…! Dat heb ik in Nederland ook altijd geroepen: méédoen of wégwezen! TS: Je stopt dus met zeemeeuwen voeren en vleugelspelen onder de kerstboom? AdS: Er worden afspraken gemaakt en er lopen planningen… Om mensen niet teleur te stellen, zal ik mijn uiterste best moeten doen. Als ik vertraging oploop, hebben anderen daar ook last van. Vergelijk het maar met een klein radertje in een mechanisme. TS: Dus heb je ook geen tijd meer voor onze kant van de wereld, Rutte, Timmermans…? AdS: Zelfs niet voor GeenStijl en daar ben ik erg verdrietig om want ik zal jullie vreselijk missen maar Nederland moet ik nu loslaten. Wel blijf ik skypen met thuis, zeker de eerste maanden. TS: Heb je nog tips voor GeenStijl? AdS: Slechts twee, één voor de redactie en één voor de reaguurders: Als ik inlogde, wilde ik altijd álle reacties lezen en daarvoor moest ik dan steeds op ‘x antwoorden verborgen’ klikken en dat kostte tijd. Dat kan misschien aangepast worden… Ik neem aan dat de meeste reaguurders ook geïnteresseerd zijn in alle responsen, zeker bij een reactie waaronder veel antwoorden staan want daar vindt echte discussie plaats! TS: Meestal zijn het dan de ‘trollen’ geweest die weer eens overijverig waren en bij veel reaguurders irritatie opwekten en veel GeenStijlers zijn juist allergisch voor trollen. AdS: Trollen heb je heel hard nodig. Ze houden je scherp, dwingen je om je gedachtes goed te ordenen en te verwoorden en ze maken de discussie juist boeiend. Anders krijg je alleen maar reacties zoals: “Ja, klopt”, “Vind ik ook”, ”Mooi verwoord!”. Dus daarom draag ik álle reaguurders een warm hart toe. Samen met de redactie máken ze GeenStijl! GeenStijlers zijn vrije geesten die niet van keurslijven en opgelegde beperkingen houden. De redactie van GeenStijl zal daarom nooit overgaan tot het verplichten van een lidmaatschap om te kunnen inloggen, zoals Elsevierweekblad en TPO. Als iemand zich maar aan de huisregels houdt, mag iedereen hier meedoen, zo vaak als hij of zij wil. Daarom vind ik dat reaguurders vanuit henzelf voor het ‘kroontje’ moeten kiezen. De redactie staat zeven dagen per week klaar om iedereen de kans te bieden alle topics te lezen en daarop te reageren. Daar mag best iets tegenover staan want ‘t houdt ‘n keer op en dan?!]

Angélica de Sancé | 27-12-19 | 10:24 | 6

@Kompromat | 27-12-19 | 11:33: We zullen er aan moeten wennen dat dit ons land niet meer is!! Ben al lang geleden ook uit Nederland vertrokken. Hebben ons diep weg verstopt voor het door Sancé beschrevene. Met de juiste instelling lukt het overal. Als je een hond adopteert zeg je ook tegen jezelf dat het dier mag zijn die hij/zij is, wij passen ons aan en maken er samen het beste van. De aanleg in het dier moet je niet willen veranderen.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 11:54

Mijn versnipperde brein leidt mij nu pas naar hier. Ik moet oprecht even een traantje wegpinken, Angélica, want ik ga je missen. Iets zegt mij echter dat jij bent voorbestemd om dingen te bereiken, dingen die er écht toe doen. Met een "right back at ya!" voor je lieve woorden zwaai ik je dus vol vertrouwen na, want ik weet dat we ooit nog dingen van jou gaan horen. Liefs voor nu en veel succes daar!

MickeyGouda | 27-12-19 | 12:01

Angélica de Sancé, het ga je goed! Ik heb genoten van uw tegels. Ik hoop stiekem jou hier nog vaker in de toekomst tegen te komen. God zij met u!

WitteGrunneger | 27-12-19 | 20:17
▼ 3 antwoorden verborgen

4. (vervolg) and ‘Should old acquaintance be forgot…’

Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend
Kritisch de actualiteiten volgend & kenschetsend
Zo bestaat GeenStijl nu al zestien jaar . . . (Longa est vita si plena est…)
Met reaguurders die reaguren op elkaar
Verstandig & humoristisch of gezellig kletsend . . . (Hè Mickey…)

Dit Laatste bastion van ’t vrije woord is ‘n zegen
Omdat ‘t verkondigt wat elders wordt verzwegen
Voor ‘n doofpot is hier geen plek
Maar wel wachten veren & pek
Op alle tuig, met wie ze flink de vloer aanvegen

Keep on keeping on!

…met je te verzetten tegen NPO-nepnieuws en selectieve berichtgeving bedoeld om te manipuleren, liegende en graaiende of wegkijkende politici en bestuursfunctionarissen, bevooroordeelde D’66-rechters, linkse drammers, klimaathysterici, de CO2-carrousel, (Nederlandse boeren zijn de best opgeleide en meest efficiënt producerende ter wereld. Ze werken milieu- & klimaatbewuster dan landbouwers en veetelers elders. Hun productie is zo fantastisch, dat Nederland niet alleen zichzelf kan bedruipen maar ook veel exporteert om tekorten elders aan te vullen. Als de Nederlandse boeren minder mogen produceren, zullen boeren in ‘t buitenland, die minder rendement halen, dat moeten opvangen. Omdat milieu en klimaat niet aan de landsgrenzen stoppen, werkt zo’n maatregel negatief uit. Bovendien verdient Nederland 30 miljard aan de export van landbouw- en veeteeltproducten. Als we moeten importeren, kleven daar alleen maar nadelen aan), Eurofielen, de door Macron en Merkel aangestuurde Europese Raad die ons uitkleedt en wurgt met medeweten van Rutte: www.youtube.com/watch?v=5He-opu-nFk jaloerse Fransen die de pulsvisserij en KLM kapotmaken, bad-bed-en-brood voor uitgeprocedeerde veiligelandiërs, joden- en homohaters, vrouwenonderdrukkers, krakers en plofkrakers, omvolkers en massa-immigratie, criminelen, pedofielen, loverboys, verkrachters, doofpotten, islamisering, terugkerende hypocriete kalifaatkippen, genitale verminkingen, gedwongen (kind)huwelijken, brandstichtende vandalen, scooterklootzakjes, macho-steekpubers, brüdsstüt Tüttüttürken, vleermuizen in het parlementsgebouw, Turkse- en Iraanse dreigementen, psychiatrische instellingen zo lek als een mandje, weg-met-ons-dominees, Sint & Piet-haters, kortom: alles wat verkeerd of corrupt is en jullie Stijlloos commentaar behoeft…

Goodbye…,
And please, dance with me the Farewell Waltz: www.youtube.com/watch?v=zVwuS3K7Hcw
(Uitgelogd, met ’n zwaar weemoedig gevoel…)

Angélica de Sancé | 27-12-19 | 10:24 | 16

Mazzel en broge voor je hele misjpoge.

PopeyeKamper | 27-12-19 | 16:16

Jammer zeg. Ik ga uw mooie gedichten missen. Veel geluk waar u ook naar toe gaat, en met uw thesis.
En nou doe ik een Timmerfransje: u bent altijd weer welkom.

Deksmaat | 27-12-19 | 17:59

Prachtig! Je noemt in één tegel op waar ik mij mateloos aan stoor en waarom ik vaak op GeenStijl kom!
Vaarwel, bijzonder mens.

WitteGrunneger | 27-12-19 | 20:22
▼ 13 antwoorden verborgen

2nd amendment in grondwet ?

xpto | 27-12-19 | 10:22 | 4

Ik ben voor :-)

The2Amendment | 27-12-19 | 10:37

@De_Helderse_Kaaskop | 27-12-19 | 10:26:
" Dag, heren inbrekers. Moment. Even mijn bed uitkomen. Wacht even, dan haal ik de sleutels van de wapenkluis en de munitiekluis. Zo. De Hammerli erbij. Even laden. Momentje nog, ik kom bij u. Kijk, daar ben ik dan.
En nu mijn huis uit, anders schiet ik!"

Ja, dat gaat vast lukken.

Kapitein Sjaak Mus | 27-12-19 | 10:47
▼ 1 antwoord verborgen

Heel langzaam maar gestaag word er in dit land naar toe gewerkt om woninginbraak te gedogen en daarna gewoon te legaliseren. Het is ook hard nodig want binnen nu en afzienbare tijd komt Timmerfrans met toestemming uit Den Haag de voordeur er bij u uit trappen om het gaskraantje in de meterkast dicht te draaien. Het binnentredingsrecht word tot die tijd alvast losjes uitgetest en getolereerd. Omdat er geen grensbewaking is loopt iedereen zo naar binnen en dat geld sinds een tijdje ook voor uw woning , wen er maar aan dat is de prijs die je betaald voor de vrijheid zegt W.A. Een paspoort heeft niemand meer nodig binnen het Schengengebied maar dat zou je moeten kunnen omruilen voor een AK47 .

Texacoballletje | 27-12-19 | 10:21

Ik heb een redelijk simpel alarmsysteem maar op apparatuur na ligt alles van waarde in een kluis van 1,50m. Binnenkomen kan eventueel, wel op eigen risico, spullen meenemen stuk lastiger.

De_Helderse_Kaaskop | 27-12-19 | 10:20 | 1

Totdat ze je een mes op je keel zetten

DikkeWalm | 27-12-19 | 10:34

Gewoon de ramen niet wassen aan de straatkant , vuile gordijnen en wat kapotte beeldjes voor het raam.Poster van een kickbox gala voor het raam en de afbeelding van een pitbull aan de deur.

Rotterdams Geschut | 27-12-19 | 10:20 | 5

Was je de ramen wel aan de binnenkant? Waarom, dat hoeft dan ook niet meer.

quigg | 27-12-19 | 15:01

@BaldEagle | 27-12-19 | 16:46:

Zwevende yogavrouwtjes zijn dat meestal wel, dat noemen ze spiritueel. Als ze dan ook nog over een rugzak beginnen moet je er snel vandoor gaan.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 17:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Hier ligt vooral de prioriteit bij het controleren op parkeervergunningen en parkeerschijven en andere super belangrijke criminele zaken...

Swaffelkaffert | 27-12-19 | 10:20

Ach ja, zo zit ik nu al 16 jaar te wachten op een schadevergoeding waarbij een buitenlander is veroordeeld. Die sukkels bij Justitie doen gewoon niets terwijl je de persoon gewoon kunt bellen en dus op te sporen is. Het is te gek voor woorden dat dit soort criminelen gewoon vrij rond kunnen lopen en hun slachtoffers geen afronding van hun ellende krijgen. Ik zou wel eens cijfers willen zien waarbij zo'n crimineeltje is veroordeeld en de uitgesproken schadevergoeding nog niet voldaan is, ik vrees dat dit hoge cijfers zijn die we niet mogen weten.

Sinclair | 27-12-19 | 10:19

de politie is slechts de paleiswacht van dit regime en komt alleen in actie als het belang van de staat in gevaar komt. Probeer eens uw parkeerbonnetje een dag te laat te betalen, of uw belasting want dan is er opeens ruim voldoende capaciteit om 10 agenten op uw dak te sturen die uw deur intrappen om dat bonnetje te innen.

wlodek | 27-12-19 | 10:19

Fijn toch die prioriteiten... liever miljarden beschikbaar voor de massa immigratie dan voldoende blauw op straat. Maar denk maar niet dat als de inbreker vol in beeld staat en notabene een bekende is van de politie je als gedupeerde het advies krijgt om aangifte te doen tegen de verdachte.... neen die raden met klem aan de zaak af te doen via je eigen verzekering dit ivm forse achterstanden... het is echt armoede bij politie en justitie. Zo kan het dus dat inbrekers makkelijk 100 keer op beeld tijdens een inbraak staan en ermee weg komen. Ipv dat de crimineel ervoor opdraait betalen verzekeringen uit.. wtf.

Hollandse_blauwe | 27-12-19 | 10:17 | 1

Tijd voor een algemeen belang-claim tegen de overheid met een beroep op het Europees mensenrechtenverdrag. Na Urgenda is dit ook een kansrijke.

Glasgow Argus | 27-12-19 | 10:23

Hebben wel eens 3 man aan mijn bed gestaan, Nu 3 honden en een samurai zwaard op het nachtkastje.

i-Wonder | 27-12-19 | 10:17 | 4

@Kapitein Sjaak Mus | 27-12-19 | 10:19: Ik vind het ook knap dat die honden braaf op het nachtkastje blijven zitten. Waarschijnlijk goed afgericht.

Red shirt | 27-12-19 | 10:23

@Red shirt | 27-12-19 | 10:23:
Waarschijnlijk Duitse Staanden.
Zolang ze niet gaan liggen kan het nét.

Kapitein Sjaak Mus | 27-12-19 | 10:26

Beviel de gangbang je niet?

Rest In Privacy | 27-12-19 | 10:33
▼ 1 antwoord verborgen

Een item over woninginbraken en dan een filmpje van een overval erbij plaatsen.

DrumPiet | 27-12-19 | 10:17

Bewerkte tafelpoot bij zowel de voordeur als in de slaapkamer........ helaas toch 2 maal in 8 jaar ingebroken tijdens afwezigheid...... 3x is scheepsrecht en hoop er dan eentje zijn hersens in te slaan!

Fatwabuster | 27-12-19 | 10:16

De wil ontbreekt, het is heel simpel.

smdyasc | 27-12-19 | 10:15

Varken in de tuin?

Pedronegro | 27-12-19 | 10:15

Ach en wee!
Texel, Ameland en Terschelling 0% opgelost.

* angstig om zich heen kijkt en verhuizen overwegen doet*

Kapitein Sjaak Mus | 27-12-19 | 10:14

Geneuzel. Als je een kant en klare zaak aanlevert, doen ze er ook niks mee. Als je zelf met camerabeelden en de identiteit van de inbreker komt, doen ze ook niks.

Gewinflipt | 27-12-19 | 10:14 | 3

Ik kan dit bevestigen. Letterlijk met herkenbare camerabeelden en zelfs namen en adres van de dader. Niks.

Knufter | 27-12-19 | 10:16

Hooguit dat je zelf vervolgd wordt wegens schending van de privacy...

Nuchternederland | 27-12-19 | 10:16

Zelfs als ze de mogelijkheid hebben op een heterdaadje, komen ze niet. "We weten wie het zijn, die pakken we nog wel een keer" (maar nu niet, en het huis werd leeggeroofd).

Statler en Waldorf | 27-12-19 | 10:21

Overweeg een lidmaatschap van DENK. En koop inbraak af door een maandelijkse donatie daarbovenop. Nog meer voordelen als u participeert in pro-Erdogan activiteiten online.

Fijnstoffer | 27-12-19 | 10:14 | 3

@DolfWeerwolf | 27-12-19 | 10:25:
Zoiets hang ik al als klein embleem in mijn auto als ik in een prachtwijk moet parkeren. Gewoon voor dezelfde reden dat ze dan je auto met rust laten.

2voor12 | 27-12-19 | 10:53

Hier zijn de buitengevels volgehangen met IP camera's met bewegingsdetectie die me een pushbericht sturen en tevens de opnamen opslaan op zowel de NAS die thuis staat als op een VPS. Bovendien ook bepaalde middelen binnen handbereik om hut, vrouw en dreumes te beschermen mochten er ongenodigde gasten zichzelf binnen laten. Je wéét gewoon dat je aan de politie niets hebt als er 's nachts iemand in je huis staat en je nog moet gaan bellen. Er rijden hier voor een behoorlijk groot gebied maar 2 wagens rond, tegen de tijd dat die bij mijn huis zijn zijn de inbrekers al lang gevlogen.

Le Roi | 27-12-19 | 10:14 | 3

Wat zonde dat je zo in angst leeft...

Rest In Privacy | 27-12-19 | 10:18

@Quib | 27-12-19 | 10:18: Leef niet echt in angst, maar neem het zekere voor het onzekere. Er ligt hier niets van waarde in huis, ik doe zelf al meer dan 10 jaar aan vechtsport en kan mijn mannetje wel staan, maar moet er niet aan denken dat er 's nachts iemand door mijn huis loopt en niet alleen ik maar ook vrouw en dochter liggen te slapen.
.
Bovendien ben ik, door in het verleden slechte en teleurstellende resultaten met de politie gehad te hebben, in zulke scenario's voorstander van het recht in eigen handen nemen. Ik spreek uit ervaring dat zelfs wanneer je beeldmateriaal + adres van een dader van een misdrijf aanlevert, ze er bij de politie nog niets mee kunnen/willen.
.
Je staat er in dit land helaas zelf voor.

Le Roi | 27-12-19 | 10:26

En mocht er wat gebeuren en het onverlaat is uitgeschakeld dan aan zijn enkel naar buiten slepen en op straat achterlaten. Je weet verder van niets en ontkent elke betrokkenheid. Scheelt waarschijnlijk veel ellende waarmee het OM je naderhand wil opzadelen.

devil13 | 27-12-19 | 10:32

kansberekening.... de kans dat ik slachtoffer wordt is kleiner dan dat een ander dat wordt (bij elkaar opgeteld).
Alle andere methodes trekken juist ellende aan.

Nuchternederland | 27-12-19 | 10:14 | 3

Klopt ! Daarom heb ik ook mijn keukentrapje het huis uitgedaan.

Vesta | 27-12-19 | 10:20

@Vesta | 27-12-19 | 10:20:

Ik heb een keukentrapje in mijn tuin gezet dan hoef je 's morgens alleen nog maar de verongelukte inbrekers weg te vegen.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 10:35

Ik denk niet dat er ooit een inbraak of mishandeling is voorkomen door kansberekening. Over welke andere methoden heb jij het dan? Calculus? Geometrie?

Sans Comique | 27-12-19 | 11:20
-weggejorist-
PlaatselijkeSchaamte | 27-12-19 | 10:13 | 2
-weggejorist-
kleinburgelijk | 27-12-19 | 10:12 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Gewoon een bordje: Trespassers will be shot. Survivors will be shot again.

The2Amendment | 27-12-19 | 10:12 | 7

Geweld tegen inbrekers moet legitiem worden. Je wordt ongewild in een situatie gebracht waar het slecht met je kan aflopen indien de inbreker weet dat hij eigenlijk vrij spel.heeft dankzij de Nederlandse wetten. Hard en genadeloos toeslaan moet de regel zijn. Dit wetende zal een inbreker het wel uit zijn hoofd halen om in huizen van anderen grote risico's voor zichzelf te lopen en een ander beroep kiezen.

devil13 | 27-12-19 | 10:38

@devil13 | 27-12-19 | 10:38: Helemaal eens. Als je ziet wat er in de wet is vastgelegd aangaande proportionaliteit, legitimiteit en subsidiariteit wordt je gewoon een willoos slachtoffer. Jurisprudentie van geweldszaken op 'eigen grondgebied' wordt je ook niet vrolijk van. Zelf initiatief nemen tot verdediging van je eigen lijf en goed en dat van anderen wordt nog steeds zwaar aangerekend.

ThePozz | 27-12-19 | 11:11

@Knufter | 27-12-19 | 10:18: +1. Een 'stand your ground'-doctrine inclusief 'no duty to retreat' zou goed zijn.

Mbovenka | 27-12-19 | 12:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Vroeger waren er nog wel eens prioriteiten bij meer blauw op straat en dat soort dingen. Toen verloren we het respect voor de politie en nu maken we ons alleen maar druk over de kerstboom van de koning en zonnepanelen, warmtepompen en stikstof. Wat een treurnis.

BBRDWR | 27-12-19 | 10:11 | 1

Vroeger hd ieder klein stadje/groot dorp een politiebureau. Nu rijden er in de "regio" van 400 km2 3 auto's rond 's nachts.

Nuchternederland | 27-12-19 | 10:15

Je mag mij er wel een leveren.

ThePozz | 27-12-19 | 11:07

Mijn ouders hebben altijd een hond gehad, altijd een type dat flink aanslaat als iemand in de buurt van het huis komt en gaat bewust gaat rondkijken als hij wat hoort en niet weet waar het vandaan komt. Ik heb altijd het idee gehad dat dit het voor inbrekers een stuk minder aantrekkelijk maakt, met name als ik lees dat er in de zomermaanden flink wat keren is ingebroken in and rondom hun buurt.

Blauwe Wafel | 27-12-19 | 10:10 | 10

@Blauwe Wafel | 27-12-19 | 10:24:

Wie?

Rest In Privacy | 27-12-19 | 10:37
▼ 7 antwoorden verborgen

Alles van waarde zit tussen mijn oren. En mocht ik toch een onbevoegde aantreffen in de door mij betaalde ruimte, die schop ik het licht uit den oogjes.

horsteknots | 27-12-19 | 10:10 | 4

Thesaurizate autem vobis thesauros in cælo. Maar vergadert u schatten in den hemel, waar ze noch mot noch roest verderft, en waar de dieven niet doorgraven noch stelen; Want waar uw schat is, daar zal ook uw hart zijn.

DeterioraSequor | 27-12-19 | 10:20

Alles van waarde zit tussen je oren... ? Wat een bittere, bittere armoede.

Sans Comique | 27-12-19 | 11:24

Alles van waarde ligt bij De Nederlandse Kluis.

pibasso | 27-12-19 | 12:10
▼ 1 antwoord verborgen

Wat Theo Hiddema zegt!

pibasso | 27-12-19 | 10:09 | 2

Blauwe bonen?

quigg | 27-12-19 | 10:10

Eens. Hiddema had het juist. Maar kan dat natuurlijk als volksvertegenwoordiger nu niet herhalen.

Knufter | 27-12-19 | 10:18

Duitse herder.
Gewoon grondig beschermd :)

Ben Adam | 27-12-19 | 10:09 | 3

Geen Duitsers inkwartieren ja?

Pedronegro | 27-12-19 | 10:12

Een flink varken werkt nog beter.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 10:16

Hier ook een herder! Touwtje door de brievenbus is geen probleem.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 10:47

Ik heb een ijzeren staaf naast m'n nest liggen.
Hoop niet dat ik 'm ooit moet gebruiken.

Manus Olie | 27-12-19 | 10:06 | 8

@Dirk III | 27-12-19 | 10:58:

Werkt niet als je op een vulkaan in Ecuador of een camping in Nederland woont.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 11:05

@Gulliver | 27-12-19 | 10:25: Maak een backup, bewaar die elders. Een Ugreen harddiskcase en een Crucial drive kosten de wereld niet. Daar heb ik ook nog enig vertrouwen in dat het blijft werken.

voldemort | 27-12-19 | 11:26

@Dirk III | 27-12-19 | 10:58:
"Oelewapper" Ik vind hem mooi en zeer toepasselijk.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 15:12
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland