Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bestuur beroepsvereniging verpleegkundigen treedt af na totale faal nieuw BIG-systeem

Syp Wynia was right

nou haha

QUIZ - Welk beroep hebben de zeven bestuursleden van de BEROEPSvereniging voor VERPLEEGKUNDIGEN, die gisteren zijn afgetreden?

A) Zijn alle zeven actief verpleegkundige natuurlijk
B) Zes verpleegkundigen, één gepensioneerde verpleegkundige
C) Vijf verpleegkundigen, één manager of zoiets en iemand die de notulen bijhoudt
D) Vier verpleegkundigen, twee professors in de verpleegkundologie en iemand die opleiding verpleegkunde volgt
E) Ten minste drie verpleegkundigen dan toch wel
F) Twee soms?
G) Eentje?
H) Twee directeuren,  twee voorzitters raad van bestuur, een Manager Leerhuis, een Bestuurder en iemand met een eigen bureau voor bestuur en toezicht
I) H, maar dat er dan ook nog eentje ex-Kamerlid van de PvdA is

HINT: de nieuwe wet die de BIG-registratie van verpleegkundigen moet regelen is in samenspraak met het bestuur opgesteld en blijkt een to-ta-le ramp voor alle verpleegkundigen te zijn. Maar dan ook echt een totale ramp

Reaguursels

Inloggen

Iedere organisatie in dit land, hoe klein ook, denkt dat ze een management moeten hebben, met zwaar betaalde nietsnutten, die de hele dag bij een kop koffie uit hun nek zitten te lullen. Gewoon eruit schoppen en hun salaris aan die mensen op de werkvloer geven, dus toch al het werk verzetten. In mijn dagelijkse werk heb ik geen omhoog gevallen ING of IR nodig.
We mogen blij zijn dat de mensen op werkvloer het bijltje er niet bij neergooien. Al sind 2008 geen loonsverhoging, maar wel het dubbele werk moeten verrichten.

LimbabweWillem | 28-08-19 | 21:01

Kan die lul van een Bruins ook weg. Twee weken geleden zou die wet er nog gewoon komen.

Vula | 28-08-19 | 20:40

Als ze de bonnetjes maar bewaard hebben.....

Bolder | 28-08-19 | 20:09

Bruins zoekt nu een bliksemafleider. Naar wie of wat kan hij nu flink deugend vingerwapperen zodat men de media en zijn moeder dit geklungel met BIG II even kan vergeten? Help de man!

Canis.bonus.es | 28-08-19 | 19:41

Ik ga al weg als ze over een social media verbod beginnen. Wat is dat voor onzin, als organisatie staan voor openheid en transparantie maar als het niet in het straatje past dan volgen er sancties. Een stel hypocriete huichelaars zijn ze dan. Verder een knuffel aan de zorgmedewerkers. Ik heb een lange tijd de hectiek van dichtbij meegemaakt en ik moet zeggen dat ondanks alle trammelant de patient toch nog steeds voorop staat. Ik kan me voorstellen dat je na een dienst uitgeput maar voldaan niet zit te wachten op een cursus die je hetzelfde leert als je dagelijks moet doen.

sufkut | 28-08-19 | 19:03

Kijk WEER meer verplichte bijscholing na alle cursussen die je tussentijds al moet volgen. Gewoon ordinaire geldklopperij. In de zorg is het in sommige gevallen al zo dat gehaalde bijscholings resultaten niet mogen worden meegenomen naar een andere werkgever. Kun je dezelfde examens een paar weken later nog een keer doen...

kunnenzedanniks | 28-08-19 | 16:55

In meerdere opzichten fout.

Ten eerste, al jaren een groot personeelstekort in de zorg, dan zou je blij moeten zijn met wat je hebt, en niet personeel wegjagen door de lat te hoog te leggen.

Ten tweede, HBO zegt niet altijd alles. Niet dat alle HBO'ers fout zijn, maar ik heb er genoeg meegemaakt met een stuitend gebrek aan medische kennis, helaas zijn dat wel de lui die tegen jou zeggen hoe je het moet doen, en die ook zo overtuigd zijn van hun eigen gelijk dat er niet mee in discussie valt te gaan.

Qua zorgopleiding zou ik het liefst weer terug willen naar het oude in-service systeem, waar verpleeghuizen, ziekenhuizen en inrichtingen vaak hun eigen personeel opleidde. Maar dat is iets van meer dan 25 jaar geleden, komt niet meer terug helaas.

claude hommel | 28-08-19 | 16:54 | 1

Typisch D666-beleid. Alles ophangen aan zoveel mogelijk certificaatjes, diploma's, keurrapportjes, kwaliteitsprogramma's en andere papiertjes. En een enorme kaste van managers die allemaal bedenken, monitoren, aanscherpen en bijstellen. Totale minachting voor wat er de werkvloer gebeurt.

In het onderwijs gebeurt precies hetzelfde: alsmaar meer managers die de werkvloer afknijpen en van het werk afhouden. D666 is niet de partij van het onderwijs, D666 is de partij van de onderwijsmanagers.

5611 | 28-08-19 | 18:24

Syp Wynia was right op heel veel onderwerpen. Klimaat en Marrakesh bijvoorbeeld.

GroetenVanUrk | 28-08-19 | 15:22

Hebben de mensen nou echt niet door wat de bedoeling is? Een groep "nieuwe" HBO ers in de zorg, al het oude HBO en MBO volk er uit pesten door ze in salaris terug te zetten en in functie te degraderen zodat ze vanzelf verbitterd de zorg verlaten, en deze mensen vervangen door mensen uit goedkope lonenlanden (Oekraïne, Bulgaren, wit russen) die genoegen nemen met een laag salaris, geen lid van een vakbond, en de Nederlandse taal niet machtig zijn. Dat laatste scheelt weer een hoop in de kosten omdat de "gezellige praatjes" met de patiënt achterwege blijven. Meer zit er niet achter.

miff | 28-08-19 | 14:36

Ik heb wel medelijden met alle Nederturken die na een half jaar verblijf in eigen land terugkomen voor de halfjaarlijkse medische controles en screenings. Die zitten niet te wachten op zo’n BIG registratie. Had het dan gewoon Halal-registratie genoemd, ze proeven het verschil toch niet.

Haatejaculaat | 28-08-19 | 14:32

Brutaal. En ik zeg je dat ze nog brutaler worden. Graaien en nog eens graaien en ondertussen de mensen dom houden.

ecologiste | 28-08-19 | 14:31

Goh, je verwacht het.... Wat is dat toch tegenwoordig met al die totale mislukkingen op bestuurlijk gebied. Vooral veel mensen die totaal geen verstand hebben van de materie op een plek neerzetten waar ze de grootst mogelijke schade aan kunnen brengen en dan via duistere contract clausules, de rest van hun loopbaan geen poot meer hoeven te werken omdat ze 4 miljoen pleuros uitgekeerd krijgen. Laat het klootjesvolk het maar opbrengen. Zij die gestudeewd hebben zorgen goed voor zichzelf. Van die types van 'De lat, dat zijn wij, hoe hoog je die legt... enz'. Toevallig een Amerikaanse collega gesproken een paar dagen terug. Dat gesprek ging over wat hij betaalde aan een particuliere ziektekosten verzekering want, om meteen geholpen te kunnen worden in de States, moet je hele diepe zakken hebben. Meneer betaalde voor zijn gezin, 2 volwassenen en 2 kinderen US$ 40.000,00 per jaar. 40K per jaar voor een ziektenkostenverzekering. DIe kant gaan wij ook op als we dat zooitje ongeregeld hun gang laten gaan hier. De nieuwe melkkoe waar straks Jan Modaal weer mee gepakt gaat worden.

clockandhammergame | 28-08-19 | 14:21

Uiteindelijk draait het zoals altijd weer op de centen.

Weerduivel | 28-08-19 | 14:20

De zorg. Goed voor bijna 100 miljard. Elk jaar weer. Daar komen mijn mede graaiers op af. Dit bestuur bestaat ook grotendeels uit mensen die zich hebben opgewerkt en uit de nooit lege potten van de zorg steeds meer wisten te halen. Zoveel mogelijk in besturen en raden van toezicht die overal en nergens in de zorg beschikbaar zijn.

Graaier | 28-08-19 | 13:59

Zo wordt het land ook gerund, in bubbels levende entiteiten die losgezongen zijn van de werkelijkheid met een heilig geloof in utopieën, deels feitenvrij en in sommige gevallen met een misplaatst soort optimisme die waarschijnlijk langs niet natuurlijke chemische weg is opgewekt.
PS bedankt voor de link naar de site van Syp Wynia, heb direct een paar aardige stukken gelezen, dat is een blijvertje.

bwanabanjo | 28-08-19 | 13:32 | 1

Syp een blijvertje ? is al 40 jaar bezig.

Uw Verzekeringsadvis | 28-08-19 | 13:58

Die verstikkende laag volgevreten ambtelarij in Nederland is als aan reuzenteek op je rug, net daar, waar je er niet bij kunt. Het dient geen enkel doel of nut behalve zichzelf, en uiteindelijk loop je nog kans ook om er aan ten gronde te gaan. Een beetje volk had op het dorpsplein de guillotine al feestelijk versierd, maar in Nederland bukt men nog iets dieper voorover.

Ramses Sappie | 28-08-19 | 13:29

Men zag dit gedrocht al vlak na het millenium verschijnen in de hervorming zorgstelsel van destijds Min. Hoogervorst.

Dit is het verhaal op zijn wiki
"In Balkenende II en III werd hij minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). Wat zijn voorgangers niet lukte, lukte hem: het invoeren van een nieuw zorgstelsel. Daarin verviel het onderscheid tussen ziekenfondspatiënten en particulier verzekerden. Er kwam een basisverzekering, waardoor elke Nederlander in principe is verzekerd tegen veel risico's. Burgers kunnen zich bijverzekeren tegen risico's die buiten het basispakket vallen. Er kwam een zorgtoeslag om de sterk gestegen premies betaalbaar te houden voor mensen met lagere inkomens.

Zijn voorstellen maakten hem bij een deel van de in de gezondheidszorg werkzame mensen minder populair. Huisartsen voerden stakingsacties uit tegen de regeringsplannen. Hoogervorst verdedigde zijn wetsvoorstellen echter met succes in het parlement. Het wetgevingsprogramma van minister Hoogervorst wordt gezien als het omvangrijkste en meest ingrijpende op het gebied van de gezondheidszorg dat in de afgelopen kabinetsperiodes tot stand kwam.

In 2005 veroorzaakte Hoogervorst tijdens de Algemene Beschouwingen grote opschudding in de Tweede Kamer en daaropvolgend in de media, door zijn vinger in zijn keel te steken om te laten zien dat hij moest kotsen van de kritiek van Wouter Bos op zijn beleid. Hij werd hiervoor door de Kamervoorzitter berispt en bood later zijn excuses aan.

Bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2006 was Hoogervorst campagneleider voor de VVD. Hij maakte bekend na de verkiezingen niet terug te willen keren in de politiek.

In 2007 werd hij voorzitter van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Zijn salaris in deze functie, van 420.000 euro per jaar[1], ruim twee ton meer dan de minister-president, leidde tot Kamervragen.

Sinds 2011 is Hoogervorst voorzitter van de IASB (International Accounting Standards Board) te Londen."

Rest In Privacy | 28-08-19 | 13:24 | 4

Dit stuk liberaliseringstuig bij uitstek dient voor de rechter gesleept te worden.

5611 | 28-08-19 | 14:22

Hoogevorst wilde het verschil tussen particulier en ziekenfonds opheffen door particulier 5x zo duur aan premie te laten betalen en net zoveel of weinig aan zorg te laten ontvangen daarvoor als de ziekenfonds aangeslotene.. dat is gelukt. Voormalige groep ziekenfonds hebben nu een ziektekostenverzekering met zorgtoeslag voor de kosten van destijds de ziekenfondspremie en de particulieren betalen naast hun volledige dure premie en aanvullingen daarbij via de zorgverzekeringspremies ( van het salaris) nog een flinke hap richting het staats ziekenfonds..de CEO's en commisarissen moeten tenslotte ook blijven innen. Lig je als volle mep betalende voormalig particulier in een ziekenhuis op een zaal met mannen en vrouwen door elkaar en loop je de grote kans dat er tokkie volk of wat berbers je gezelschap zijn in de nacht..en nee dit is niet uit de duim gezogen..mijn moeder 80 jaar oud beroerd in het ziekenhuis, naast haar een man van etnische afkomst die geen woord nl sprak maar wel de hele dag bezoek van complete families, aan de overkant een jonge vrouw, die het liefst naar de gezamenlijke w.c. liep in haar t-shirt en slipje, daarnaast een man op sterven na dood, kuchend en proestend en weer ..lig je dan..ziek te zijn, gemengd slapend en overdag afhankelijk van tijd van verpleegkundige.. fantastisch gedaan Hoogevorst!

fikkieblijf! | 28-08-19 | 15:11

En mensen blijven juichend vvd stemmen

lingo star | 28-08-19 | 15:34
▼ 1 antwoord verborgen

En dan óók nog degenen die het daadwerkelijk aan gaat de mond willen snoeren (laatste sublink)
"Een aantal zorgorganisaties heeft al voorgesorteerd op de wet. Verpleegkundigen mogen niet via social media op de Wet BIG II reageren".

Sandronique | 28-08-19 | 13:20 | 1

Dat geloof ik echt niet. Da's gewoon verzonnen om de discussie minder fris te maken.

Baron Clappique | 28-08-19 | 13:39

Volgens mij geldt voor de gehele medische - en paramedische sector, dat mensen die zelf niets weten en niets kunnen eenzijdig aan ervaren professionals voorschrijven hoe zij hun vak moeten uitoefenen. Pas dan is er sprake van kwaliteit, aldus deze raam-ambtenaren. Dat is bij huisartsen en medisch specialisten ook het geval. Die moeten steeds braaf door een hoepeltje springen en pootjes geven anders krijgen ze geen brokjes meer.

Baron Clappique | 28-08-19 | 13:08 | 1

En van die hele saaie gort droge goedkope tandenknarsende brokjes ook nog.

schijtzat | 28-08-19 | 13:25

Bestuurder is geen beschermde titel (beroep). Dat wordt pijnlijk duidelijk.

McMarx | 28-08-19 | 13:07 | 4

@Baron Clappique | 28-08-19 | 13:36: Goed idee !!

Uw Verzekeringsadvis | 28-08-19 | 14:02

@Baron Clappique | 28-08-19 | 13:36: zo werkt de carrousel van macht niet.. dat is baantje elkaar gunnen en posities om zelf weer in aanmerking te komen voor weer een mooie plek met vergoeding elders. je hoeft in feite geen klap verstand van de materie te hebben wat je gaat besturen maar wel genoeg connecties op de juiste plek

fikkieblijf! | 28-08-19 | 15:14

@Uw Verzekeringsadvis | 28-08-19 | 14:02: Mijn idee ook: E-democracy

ja-ja-nee-nee | 28-08-19 | 18:45
▼ 1 antwoord verborgen

Alsof GeenStijl werkende vrouwen serieus neemt.....

Weerduivel | 28-08-19 | 13:00 | 2

Ik voel mij behoorlijk serieus genomen door GS.

schijtzat | 28-08-19 | 13:26

Dit land is kapotgemanaged.

Cor Netto | 28-08-19 | 13:00

Was er ook niet zoiets gaande in het nobele beroep van vrachtwagenchauffeur?

photto | 28-08-19 | 12:57 | 1

Nee, dat was bij piloten. Die moeten tegenwoordig een vliegbrevethebben.
Op 1 uitzondering na, WimLex mag zelf het regeringsvliegtuig besturen.

Baron Clappique | 28-08-19 | 13:11

Managers, bestuurders, adviseurs en hoe die rampspoed ook maar mag heten, maken het land kapot. Een volkomen onzinnig onderscheid tussen hardwerkende, goed opgeleide verpleegkundigen. Gewoon omdat iemand zich verveelt en er moet natuurlijk van tijd tot tijd een reorganisatie komen want anders wordt pijnlijk duidelijk dat je manager functie totaal overbodig is. Een verpleegkundige beroepsgroep die geleid wordt door allemaal mensen die geen verpleegkundige zijn? Verschrikkelijk!

Vraagt niemand zich ooit af waarom het concept van Buurtzorg zo goed werkt? Verpleegkundigen die zelfsturend, zonder managers werken. Blijkt veel goedkoper, iedereen tevreden: patiënten, verpleegkundigen, huisartsen. Wat wil je nog meer? Buitenland dat geregeld komt informeren hoe dat toch werkt.

Nuuk | 28-08-19 | 12:51 | 3

Ik begin steeds beter te snappen wat het verschil is tussen "praktisch geschoold" en "theoretisch geschoold"

Prutskip | 28-08-19 | 13:06

@Prutskip | 28-08-19 | 13:06: Kort samengevat: "kan iets" versus "heeft gehoord dat het kan". Diploma's zijn het bewijs van het succesvol afleggen van een examen, geen bewijs van iets geleerd hebben.

Pyrolobus | 28-08-19 | 13:28

@Pyrolobus | 28-08-19 | 13:28: precies, en dan wil ik helemaal niet zeggen dat diploma's Er niet toe doen en dat je kan werken met verschillende niveaus. Een diploma geeft aan wat je op dat moment kan en waar je redelijkerwijs naar toe zal gaan qua verantwoordelijkheden. Bij je sollicitatie mag je aannemen dat werkgever beziet waar je voor aangenomen wordt, je doet dan al aan differentiatie. in je loopbaan ontwikkel je verder door ervaring en vervolgopleiding. Dat geldt zeker voor verpleegkundigen. Dit kunstamatige onderscheid is een klap in het gezicht van deze hardwerkende, professionele beroepsgroep, een klap uitgedeeld door niets producerende, geldgraaiende kaste van managers.

Nuuk | 28-08-19 | 14:04

Bekend probleem hier, wederhelft doet werk wat voor de patiënt het verschil kan zijn tussen leven en dood. Jarenlange ervaring, heeft alle internationale certificeringen, maar in het ziekenhuis hebben ze meer waardering voor jonkies met een HBO opleiding van de LOI.
Wederhelft heeft het nog een aardige tijd volgehouden om te mailen met de LOI omdat de lesstof vol met fouten zat...

Mr. Bigglesworth | 28-08-19 | 12:50

Onderwijs. Zorg. Politie. Vakbonden. Overal bestuurders zonder binding met, en zonder ervaring in het werkveld dat ze vertegenwoordigen. Overal bestuurders die over hun mensen praten in plaats van met.

Elzenkoning | 28-08-19 | 12:48 | 1

Dat is precies waar de publieke sector aan kapot gaat: bureaucratische waterhoofden met hun fusies, reorganisaties, evaluaties, kwaliteitsborgingssystemen en tot op de seconde nauwkeurige tijdregistraties.

Het werkvolk op de vloer wordt boven in de ivoren toren niet gehoord, salarissen zijn buitenproportioneel en niet alleen hebben ze nul voeling met de werkvloer, de uitvoerenden zijn de helft van hun tijd kwijt aan de onzinnige bureaucratie. Dat BIG-III, nota bene verzonnen door de koepel van de beroepsvereniging zelf, is daar een uitstekend voorbeeld van.

5611 | 28-08-19 | 14:28

Deze democratie is ziek. Mag ik ''m ruilen?

dr Rechts | 28-08-19 | 12:36 | 1

Dit hele land is stuk. Nog garantie?

Leffe Blonde | 28-08-19 | 12:42

Je hebt bestuurders en mensen die ergens verstand van hebben ‘and never the twain shall meet’.

Hetze Haatstra | 28-08-19 | 12:35

Probleem is heb je dan alle opleidingen gevolgd en diploma's gehaald omdat theorie boven ervaring gaat word je er uitgedonderd te duur halen ze mensen uit het Oostblok of tegenwoordig Afrika kunnen wel niks maar kosten ook niks,
Hetzelfde meegemaakt jaren ervaring en toen ineens papiertjes halen en zie bovenstaande.

Jan70 | 28-08-19 | 12:28 | 1

Net als branchevereniging NederlandICT.nl die het liefst honderduidend "kenniswerkers" uit India willen importeren vanwege het vermeende "tekort" aan ICT-ers in NL. Het draait allemaal om poen voor de managers.

Beefbus | 28-08-19 | 12:32

De epidemie van bovenaf ingevlogen regenten die a) geen enkel verstand hebben van hetgeen ze moeten besturen en b) ook geen enkele interesse hebben enige vorm van verstand van zaken te krijgen (wat ze weten niet alleen alles al, ze weten ook alles béter) is een sloopkogel in werkend Nederland. De ziekte die manager heet wordt ook alleen maar erger want dergelijke regenten nemen alleen mensen aan die van hetzelfde type zijn én altijd met de baas meelullen (managers/bestuurders die alles (beter) weten dient men namelijk niet tegen te spreken, en al helemaal niet met onwenselijke feiten te confronteren).
Je moet er dus vanuit gaan dat deze BIG II gewoon doorgaat, gevolgd door een BIG III etc.. Dat als gevolg hiervan binnenkort helemaal niemand nog in de verpleging wil werken (zware baan, kilo's nutteloze administratie, flutloon) is uiteraard géén gevolg van het beleid, want de beleidsmakers maken zoals gezegd nooit fouten.
We hádden ooit zo'n beetje de beste zorg in de hele wereld..

Pyrolobus | 28-08-19 | 12:20

Onze volledige zorgsector wordt gerund door nono’s. Geen enkele praktijkervaring, geen enkel contact met de vloer en geen enkele goede visionair. Triest dieptepunt het ministerie en haar minister.

Bij de verzekeraars zitten daarentegen een paar mensen die in elk gebal hoe ze zelf beter kunnen worden van de sector. Dat ze daarbij de sector de nek omdraaien zal ze voorlopig worst zijn. En juist om dat te reguleren en corrigeren hebben wij een overheid. Maar ja...

Compos mentis | 28-08-19 | 12:20

Dit soort dingen spelen vaker. Er zijn ook andere sectoren waarbij werknemers al op jonge leeftijd in dienst zijn getreden en deze mensen hebben vaak enorm veel ervaring omdat ze in de praktijk een vak hebben geleerd. Deze werknemers worden soms na dertig jaar uitstekend gefunctioneerd te hebben opeens gedwongen om alsnog een MBO opleiding te volgen omdat het bedrijf anders niet kan aantonen dat ze aan een bepaalde kwaliteitsnorm voldoen. Zo'n MBO voegt helemaal niks meer toe na dertig jaar praktijkervaring. We zijn een land van papieren vrolijkheid geworden waarbij praktische vaardigheden niet meer gewaardeerd worden.

osolemio | 28-08-19 | 12:12 | 4

@Pyrolobus | 28-08-19 | 12:25: Ja, dat is zo. Personeel op de werkvloer moet dingen op tijd voor elkaar krijgen en heeft vaak alleen maar last van die Excelfiguren en als ze net ingewerkt zijn verdwijnen ze weer.

osolemio | 28-08-19 | 12:56

Papieren vrolijkheid. Het klinkt heel gezellig. Maar is echt super treurig.

schijtzat | 28-08-19 | 13:31

De zgn. competencies. Mijn bedrijf (Amerikaans) is daar ook heulemaal leip van. Om de zoveel tijd moet ik, 28 jaar werkzaam in deze industrie, elke keer weer laten zien dat ik het trucje nog kan doen en elke keer is de vraagstelling weer anders maar komt het allemaal op het zelfde neer. Er is weer een nieuwe 'manager' aangenomen die weer een strak plan heeft om te laten zien hoe goed getraind de mensen wel niet zijn maar.... dan moet je jezelf weer door allerlei online vragen worstelen en bewijs van kunde aanvoeren om het groene vinkje weer te kunnen plaatsen. Van de pot gerukt zijn ze allemaal.

clockandhammergame | 28-08-19 | 14:33
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vrees dat dit nog maar het begin is.
Ook andere BIG geregistreerde beroepen met een HBO achtergrond (verloskundigen, Physician assistant en fysiotherapeut) kunnen de borst nat maken.
Voor wie is dit gunstig?
Voor de verzekeraars.
Die kunnen dan twee soorten contracten gaan aanbieden. Tegen het oude tarief voor nieuwe beroepsbeoefenaren, en een tegen een gereduceerd tarief voor diegenen die wat langer geleden hun diploma gehaald hebben.

Kapitein Sjaak Mus | 28-08-19 | 12:04 | 3

klopt, op dit moment is ook de registratie van skj exact eenzelfde voorbeeld..Al heb je tig jaar ervaring in het werken met jeugd maar je niet geregistreerd op tijd bij de SKJ en dat kan als je werkgever niet meewerkt, het kost nl uiteraard weer ieder jaar geld! een flink bedrag om geregistreerd te staan, dan kan het zijn dat bij een nieuwe werkgever of het zoeken naar een nieuwe baan je dit heel hard opbreekt. Dan mag je dus idem net als bij dit BIG gedoe, terug naar de schoolbanken en nemen jongere collega's met wel de vereiste nieuwe (in opleidingen inmiddels de eerste afgestuurde) diploma jouw plek in.. Of terug de schoolbanken in of terug in schaal...mag je wel hetzelfde werk blijven uitvoeren!

fikkieblijf! | 28-08-19 | 12:11

@fikkieblijf! | 28-08-19 | 12:11:
Bij BIG geregistreerden komt daar nog bij dat ze verplicht in het register staan. Kunnen er niet zo maar uit.
Niet geregistreerd? Geen bevoegdheid.

Kapitein Sjaak Mus | 28-08-19 | 12:16

@fikkieblijf! | 28-08-19 | 12:11: Sluw want als je elders aan de slag kunt, wordt men toch snel vervangen door jong grut. Maar de meesten zullen blijven hangen dus is er geen grootschalige verdwijning van kennis en ervaring. Het is gewoon een smerige methode om lonen te drukken.

Deflatiemonster | 28-08-19 | 12:38

PvdAers en dingen vernielen. Die twee horen bij elkaar.
Van afvalverwerkingsbedrijf tot aan de zorg, een PvdAer zal niet rusten tot dat het allemaal een grote clusterfuck is.
Eigenlijk zijn PvdAers de bestuurlijke hooligans van Nederland.
Zoiets als Atilla de Hun in een mantelpakje.

Zapata10 | 28-08-19 | 12:02 | 3

Zie Amsterdam

Jan70 | 28-08-19 | 12:21

@Jan70 | 28-08-19 | 12:21: Dit soort uitgekotste politici wordt dan ook alleen aangenomen bij semi-overheid, vaak geliberaliseerde nepbedrijven. Ze hoeven niets te kunnen, ze worden daar neergezet als beloning voor bewezen diensten en voor hun netwerkje. Bij een hardcore techbedrijf als ASML zul je geen PvdA-nitwits in de top zien.

5611 | 28-08-19 | 14:37

@5611 | 28-08-19 | 14:37: Denk je? Anders zullen ze nog wel een subtop hebben vol met managers zonder feeling met de techniek.

voldemort | 28-08-19 | 17:01

Clusterfuck nummero 235 van 2019 dit jaar. Gaat er dan helemaal niets goed?
Mooi man, dat alles in Nederland vanachter een bureau wordt bedacht, zonder de praktijk hierin ook maar enigszins mee te nemen.

pibasso | 28-08-19 | 12:02

Bruins is een big!

Man-Bijt-Hond | 28-08-19 | 11:57 | 1

Big of Pig?

boerk | 28-08-19 | 12:57

Het bestuur bestaat uit vijf vrouwen en twee mannen ; hier is duidelijk het evenwicht zoek .Zie ook geen negers en andere rassen ... tja dit moest wel mis gaan .

Koning BongoBongo | 28-08-19 | 11:54

Maar het lijkt mij ook niet te kloppen dat er 2 niveaus in opleiding zijn.
Iemand met hbo wil niet gelijkgeschakeld worden met iemand met mbo.
Beter 1 opleiding bieden.

Carmelita | 28-08-19 | 11:53 | 7

2 niveaus?
3 niveaus.

Je hebt ook nog het mastertraject (universitair).
Dan heet het plotseling Advanced Nursing Practice‎.

Kapitein Sjaak Mus | 28-08-19 | 12:19

@peterdh | 28-08-19 | 12:09:
Gewoon: beroepsonderwijs en in de zorg geen aparte mbo en hbo.
Dus ja, schrappen.

Carmelita | 28-08-19 | 12:30

@Carmelita | 28-08-19 | 12:30:

Gewoon beroepsonderwijs... ahja... het middelbare of het hogere? Verschilt nogal van vereiste vooropleiding namelijk. Of een aparte maken? Maar welke stof word daar dan onderwezen? Die van het middelbare beroepsonderwijs nu of van het hoger beroeps onderwijs nu? En wat is dat dan anders als 1 van de twee schrappen. En dan ben je dus alle HBO studenten aan het verplichten een MBO opleiding te doen als ze de verpleging in willen, of MBO studenten aan het verplichten een HBO opleiding te moeten doen....

Carmelita, of ik begrijp je niet... of je hebt het niet helemaal goed doorgedacht.

Overigens, wat is er mis met twee stromingen? Wat is er zo erg aan het feit dat er een HBO en een MBO is. Het gaat erom dat ze geen debiele eisen stellen aan het vak. Het probleem is dat ze nu zeggen, jahhhh als je de taken wilt uitvoeren die zowel MBO als HBO verzorgers al jaren doen in de toekomst wilt doen, dan moet je HBO hebben. Dat is onzin. MBO verzorgers kunnen dat uitstekend, dat doen ze al jaren.

peterdh | 28-08-19 | 13:49
▼ 4 antwoorden verborgen

weer zo'n waardeloze commissie en dito wetsvoorstel. Deze kan weer in het rijtje hoe kunnen wij onze vriendjes een leuk baantje geven in bijv een commissie zodat het geld niet per ongeluk bij de echte zorg komt.

Fedde71 | 28-08-19 | 11:50 | 1

Hoe heet zo'n systeem ook al weer, kennen het ook bij lokaal tot EU bestuur,....... Oh ja, vriendjespolitiek, werkt toch prima in een bananenrepubliek

Kachelboer | 28-08-19 | 12:06

Wanneer je HBO verpleegkundige bent met papier voor 2012 ga je nu uiteraard solliciteren met je HBO buiten de zorg. Want waarom zou je ineens door gelijkwaardig diploma 2e rangs werknemer laten maken met al die ervaring onder regie van die pas opgeleiden die net komen kijken? Wegwezen dus. Kies voor u zelf, de wereld van wettenmakerij is krankzinnig. En laat die zorg lekker paar jaar instorten, want dat wilden ze zo graag?

Overigens spelen dit soort machtsspelletjes vast niet alleen in de zorg.

Jan, Leiden | 28-08-19 | 11:50 | 1

Gelukkig hebben we een enorm overschot aan verpleegkundigen. We kunnen dus gerust een kwart wegjagen.

5611 | 28-08-19 | 18:35

Die Ruiters lijkt als 2 druppels water op de ex-eindbaas van ziekenhuis Bernhoven, Petertje Bennemeer. Prijst zichzelf ongelofeloos de hemel in en laat tegelijk een enorme puinhoop achter.
Hoe heet die griekse god ook alweer, die ene die de hele tijd boven een sloot naar zichzelf lag te kijken ?

Vesta | 28-08-19 | 11:50 | 1

Baudet ?

Baron Clappique | 28-08-19 | 13:21

Opnieuw opgeleid worden voor werk dat je al jarenlang doet? Het is alleen maar goed voor één sector: de trainingen en cursussen. Typisch voorbeeld van nepotisme. Zimbabwe in de zorg...

ole guapa | 28-08-19 | 11:48 | 2

Wat heeft dit met nepotisme te maken? Welk familielid wordt her voorgetrokken?

Red shirt | 28-08-19 | 11:53

@Red shirt | 28-08-19 | 11:53: Diegene die de cursus geeft? Follow the money en iets met de simpelste verklaring...

Deflatiemonster | 28-08-19 | 12:40

De bureaucraten kosten binnen de GZ de meeste energie. Het is verstandig om op te stappen, de kwaliteit van je leven hangt niet van dat werk af.

pomodorus | 28-08-19 | 11:47 | 1

De kwaliteit van je leven hangt af van de vraag of je voldoende energie over hebt om in de relatie met vrienden en je partner te steken.

pomodorus | 28-08-19 | 11:51

Ik zeg H. Het is hexemplarisch voor Nederland. Inmiddels derde wereld structuren met corruptie, incompetentie, terreur, nepotisme enz. in alle lagen van de (semi-)overheid, waaronder ook en vooral diverse verzelfstandigde lichamen.

squadra | 28-08-19 | 11:45 | 1

Helemaal juist! Integriteit is helegaar geen 'dingetje'meer dezer dagen. Al die beroepsopleidingen leveren over het paard getilde 'managers' op die ikke ikke ikke als ongeschreven motto hebben. De overheid loopt erin voorop. Komt niet meer vanzelf goed

pigadaki | 28-08-19 | 11:50

Dit is een typisch voorbeeld van overbodige wetgeving. De regering gaf aan minder regels te willen en wat doen ze? Regels invoeren voor een niet-bestaand probleem. Welk probleem lost deze wet op?

Bytemaster | 28-08-19 | 11:43 | 1

Deze wet lost het probleem van de hoge verloning van de huidige verpleegkundige op. Door Regie-verpleegkundigen in te voeren, zet je de verloning van Niet-regie-verpleegkundigen onder druk. En door een nieuwe CAO in te voeren voor de Regie-verpleegkundigen, kun je ook daar geld halen.

De initiatiefnemers van deze wet hebben vooral geprobeerd de totale kwantiteit van het personeelsbestand in de zorg op te blazen, niet wetende dat dat onherroepelijk en direct leidt tot inflatie van de kwaliteit.

Boris Poepnagel | 28-08-19 | 11:52

Syp Wynia gaat zoals het een goed conservatief betaamt vooral los op de rol van de vakbonden en de hboraad die dit verdienmodel wel zagen zitten. Tel daar wat van alle realiteit losgezongen clubje ambtenaren en een minister die schoenverkoper had moeten worden bij op, en je helpt inderdaad de laatste paar handjes die we in ons zorgstelsel nog hebben inderdaad naar de bijstand. Dat is niet erg want dan blijft er meer zorgbudget over voor nog meer managementlagen, adviseurs en vastgoed. En ook nog een beetje voor Big Pharma ( die diezelfde minister nu aan de schandpaal gaat nagelen. Want dat helpt).

Mogelijk per ongeluk ziet hij echter de belangrijkste speler in dit verhaal over het hoofd, het voormalige College van Zorgverzekeraars : www.nza.nl/over-nza/organisatie/bestu... Op hun website geen woord over deze kwestie, terwijk ze hier wel degelijk een bepalende stem in zouden moeten hebben: www.nza.nl/zorgsectoren Want wat zou die "upgrade" van het verpleegvak met de tarieven hebben gedaan? Sommige verpleegopleidingen worden zelfs door de NZa gefinancierd: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/werk...

Nu ben ik de combinatie verzekeraar en doelmatigheid in de praktijk nog nooit tegen gekomen, maar het tegendeel des te vaker. Hun idee van doelmatigheid lijkt te zijn om de verzekeringspremies het liefst ruim van te voren omhoog te gooien. bij voorkeur voorzien van een ruime winstmarge. De aandeelhouder wil ook wat tenslotte. Dat zou je op zich ook marktwerking kunnen noemen. Alleen, als patiënt/verzekerde koop je er dus letterlijk helemaal niets voor.

Nogmaals, dat de NZa hier in alle toonaarden over lijkt te zwijgen is op zijn zachtst gezegd vreemd. Ik vermoed dat ze zich achter hun minister verschuilen.

Hetkanverkeren | 28-08-19 | 11:40 | 4

Persdoonlijk denk ik dat dit onder EU regulering valt.

Mr.Crowley | 28-08-19 | 11:56

De zorgverzekeraars hebben met deze kwestie weinig van doen. Die worden pas wakker als BIG2 duurder zou uitvallen dan de huidige big.

Guido | 28-08-19 | 12:27
▼ 1 antwoord verborgen

In dezelfde categorie: Jeroen Dijsselbloem is tegenwoordig voorzitter van de Onderzoeksraad voor Veiligheid. De banencarrousel draait op volle toeren.

Ivoren Toren | 28-08-19 | 11:39 | 1

En wie werd er burgemeester? Buma..
Halsema..
Straks die SPer? Of de dierenpoes?

boerk | 28-08-19 | 13:05

Heb bijna 30 jaar ervaring in de zorg, verpleegkundige opleiding gedaan, intensive care opleiding, hartbewaking.... en dan zou ik door deze nieuwe wet weer opnieuw naar school moeten om daarna hetzelfde werk te mogen blijven doen.
De HBO onderwijsinstellingen hebben een flinke vinger in de pap gehad.... het bestuur van V&VN alsmede de bonden die hiermee akkoord zijn gegaan staan mijlenver van de werkvloer af. Deze bureau tijgers hebben heel andere belangen

robdeventer | 28-08-19 | 11:39 | 1

het is een oplossing voor een niet bestaand probleem...

Bytemaster | 28-08-19 | 11:43

De zorg en de rest van dit land gaat kapot door alle incompetente graaiers.
"leugens om het geld
en wij moeten betalen
ook al had je niks besteld
waar halen ze de lef
en de gore moed vandaan
lief, trek iets moois aan
want we gaan
dansen dansen dansen
dansen op een vulkaan"

WillemWordtWakker | 28-08-19 | 11:36

Vraag me af of dit niet van EU regulering afkwam, waar EU landen aan moeten voldoen.

Mr.Crowley | 28-08-19 | 11:33

Goedemorgen zinloze kutburger,
Wij als Rijksoverheid zitten dankzij de ongekende hoogconjunctuur zo ruim in de slappe was dat we weer van allerlei projecten mogen gaan bedenken waardoor u nu en in de toekomst een nog veel groter kutleven krijgt dan u nu al heeft.

Heeft u in de nabije toekomst zorg nodig? Dan zorgen wij voor de meest incompentente lichting verpleegkundigen ooit. Tevens is deze allernieuwste lichting verplegers nog narcistischer dan Thierry Baudet, want dankzij de fonkelnieuwe HBO-opleiding zijn dit regie-verpleegkundigen. Als een waar elitekorps gaan zij over leven en dood van opa, oma, uw buren, familieleden en u. Heeft u al zin om ziek te worden? De huidige verpleegkundigen op MBO-niveau namelijk wel. Hun jarenlange ervaring met alle verpleegkundige handelingen is door één pennestreek van de minister weggevaagd. Daarmee mogen zij per direct GEEN ENKELE verpleegkundige handeling meer verrichten. Dat mogen de kleine Thierry Baudet-verplegertjes gaan doen. Ze mogen zich slaafs als Bassie bij Adriaantje voegen, in de ijdele hoop dat ze hun huidige arbeidsvoorwaarden mogen behouden.

Zo ziet u maar weer dat de Rijksoverheid altijd goed over haar zaakjes nadenkt, niet te beroerd is om een hele bedrijfstak weg te vagen en de kwaliteit van de zorg voor de stinkende strontburger altijd maar weer verder in de soep helpt.

Is gegroet,
Uw Overheid

Boris Poepnagel | 28-08-19 | 11:30 | 1

Je kan zo een kopie maken met alleen de woorden zorg vervangen door defensie

dorstig! | 28-08-19 | 12:55

Het is heel goed om onderscheid te gaan maken tussen hbo verpleegkundigen en mbo opgeleide verpleegkundigen. Waarom zou je anders een hbo opleiding nog doen. Wel belangrijk is een goede overgangsregeling.

zeeman73 | 28-08-19 | 11:28 | 3

Verpleging is uiteindelijk verpleging.

Boris Poepnagel | 28-08-19 | 11:35

@Boris Poepnagel | 28-08-19 | 11:35:
Waarom zijn er dan twee opleidingena als het hetzelfde is? Waarom is er dan uberhaupt een HBO en een MBO, ict = ict. Werktuigbouwkunde = werktuigbouwkunde.

peterdh | 28-08-19 | 12:13

Peterd. Wie heeft u liever aan uw bed staan? De pas afgestudeerde HBOer of de MBOer met 10 jaar ervaring of sterker , de HBOer met 10 jaar ervaring? Ervaring maakt meer onderscheid dan opleiding. In elk beroep.

Roeieber | 28-08-19 | 15:25

Hersenspinsel; Ziekenhuis directeur moet verplicht worden 6 uur p/w aan eengesloten zorgtaken uit te voeren. (en BIG-geregistreerd)

SinisterNL | 28-08-19 | 11:26

Bruno Bruins in Jinek. Kwam mij over een slappe natte tosti toen hij deze wet ging verdedigen, onder andere door te benadrukken dat het vanuit de beroepsgroep is geinitieerd. Blijkbaar is er dan geen reality check op basis van een beetje gezond verstand nodig. Aan de andere kant heeft dit wel tot effect dat de er een keer het vergrootglas op die bobo's komt te liggen, iets wat ze totaal niet gewend zijn.

Aanpakken die incompetente, corrupte bestuurslagen. Ze zijn de echte rot van de beschaving.

JanFTE | 28-08-19 | 11:23 | 1

Hij begreep er inhoudelijk ook helemaal niks van, dat merkte je aan alles. Ik heb echt met verbazing naar dat gesprek gekeken.

osolemio | 28-08-19 | 11:35

Als iedereen minimaal hbo doet krijg je een lawine aan managers, planners, calculators etc.
Vervolgens wil iedereen scoren en krIjg je dit.
Doorgroeien naar de top alleen uit eigen groep.

Pedronegro | 28-08-19 | 11:23 | 1

Exact. Geen beroepsbestuurders maar bestuurders uit de groep.

Beefbus | 28-08-19 | 11:35

Beroepsbestuurders met 0,0 gevoel met wat ze aan het doen zijn. Het land zit er vol mee. Daar zouden ze een een leuke wet voor moeten schrijven. Tenminste 15 jaar ervaring in het vakgebied waarover u gaat besturen.

Yeohan | 28-08-19 | 11:21 | 2

Helaas is het in het bedrijfsleven niet anders. Vers van de universiteit worden ze als managers op het bedrijfsleven losgelaten waar ze niet gehinderd door enige praktijkervaring onuitvoerbare regeltjes verzinnen voor het "gewone" werkvolk. Maar het toch doordrukken want ze willen spreadsheets vullen want dat hebben ze geleerd en moet want is "agile".

2voor12 | 28-08-19 | 11:25

:@2voor12 | 28-08-19 | 11:25: toevoeging: en geen enkele kennis die ze hindert...

Ben5570 | 28-08-19 | 12:12

Nou kan ik je zo al vertellen dat dit bestuur was opgezadeld met een doel.
De vraag is van wie de opdracht kwam. Dat is veel interessanter.
Het bestuur krijgt de schuld. degenen die er achter zaten komen er mee weg.

Mr.Crowley | 28-08-19 | 11:20

De PvdA er is wel 11jaar huisarts, trouwens

Hemmenaar7 | 28-08-19 | 11:19 | 1

Met of zonder registratie ?

Baron Clappique | 28-08-19 | 13:26

Die bestuursleden hebben gegarandeerd nog een Patiënt van dichtbij gezien.

Therapietje | 28-08-19 | 11:19 | 3

nooit*

SinisterNL | 28-08-19 | 11:27

gooit "nooit" naar boven

Therapietje | 28-08-19 | 11:27

Klik de link: 11jaar huisarts

Hemmenaar7 | 28-08-19 | 12:01

BIG wordt wel aangehaald als een schoolvoorbeeld van regelgeving die achter een bureau is verzonnen, zonder kennis van zaken. De verplegers hekelen dan ook het feit dat de regeling tot stand is gekomen zonder ruggespraak met hen over wie het gaat.

Met die constatering ben ik het dus geheel niet eens. Ook een volslagen leek, een bleke pukkelige puber omringd door halflege pizzadozen in de kelder van zijn ouders zou nog kunnen verzinnen wat de gevolgen van deze regeling zijn. Hoe kan het dan dat 7 "topbestuurders" dan zo falen? Aan een gebrek aan praktijkervaring ligt dat niet, er zit meer achter.

Muxje | 28-08-19 | 11:19 | 4

Tja, poen poen poen poen, de een zegt geld, de andere money maar wij zeggen poen ( Wim Sonneveld).

jan huppeldepup | 28-08-19 | 11:26

Muxje | 28-08-19 | 11:19 |
Interessant dat je dat zegt, omdat steeds meer van dit soort besluiten genomen lijken te worden op basis van een of andere modieuze denktrend. In dit geval dus ‘Value Based Healthcare’ (VBHC) gebaseerd op een boek (uit 2006) van Harvard-professor Michael Porter. Maar in het geval van de energiepolitiek zijn het de ideeen van Al Gore t/m Greta Thunberg. Het studiehuis had als goeroe Rein Zunderdorp, etc. etc.

Wellicht dat dergelijke radicale ideeen worden geadopteerd uit de vrees om "de vooruitgang in de weg te staan en het stempel conservatief te krijgen". Dat laatste is vooral in linkse kringen de doodsteek voor de eigen carriere.

Beefbus | 28-08-19 | 11:32

@normanius | 28-08-19 | 11:26: De werkvloer wordt afgeknepen, de besparingen daarvan gaan voor driekwart naar de overhead en de rest naar gebouwen en tools.

5611 | 28-08-19 | 14:47
▼ 1 antwoord verborgen

Wellicht tijd voor een Maoistische reorganisatie. Pak die bestuurders op, laat ze openlijk schuld bekennen aan de teloorgang van onze samenleving en zet ze gedwongen te werk in de industrie, landbouw en zorg.

Beefbus | 28-08-19 | 11:18 | 3

Ik wil geen PvdA-nietsnut aan mijn ziekenhuisbed.

2voor12 | 28-08-19 | 11:21

@2voor12 | 28-08-19 | 11:21: Ik ook niet. Achterop de vuilniswagen (niet achter het stuur!) zou ik ze nog net wel toevertrouwen.

5611 | 28-08-19 | 14:48

Prachtig die quiz. Langzaam wordt je geleid naar de totaalfaal (H) en dan wordt het nóg erger.... Simpel onderzoekje, maar je moet wel even op het idee komen. Complimenten GS/Ronaldo!

gaumarjos | 28-08-19 | 11:17

Wederom een verbeterplan wat qua uitgangspunt wellicht best ok was. Maar waar ging het mis? Dat er een verandering moest komen omwille van het veranderen? Jammer dat ze de menselijk factor in deze geheel gepasseerd hebben.
Maar ja : PVDA bestuurders he.

dorstig! | 28-08-19 | 11:17 | 2

U redeneert als een ambtenaar. Uiteraard is dit niet "wellicht best oké". Laat de beroepsgroep zijn en haar werk doen en kappen met interveniëren op welke manier dan ook. Ga lekker solliciteren bij de immer uitdijende overheid. U zult het er erg naar uw zin hebben met dit soort hersenspinsels.

pibasso | 28-08-19 | 12:06

Een beetje herscholing kan allicht geen kwaad, maar mensen uit de praktijk hoeven veelal geen opleiding van een jaar, of externe dure cursussen. Paar keer een uurtje in de kantine wat updates moet vaak voldoende zijn.

Niettemin zie je in de ziekenhuizen zowel veel vooruitgang, maar ook veel dommigheid van vroeger.

Mensen met een simpele ingreep, die moeten vooral rusten, bijkomen. Dan worden ze wakker gemaakt om 07:00 om brood te eten waar ze nog geen trek in hebben. Pleur dat simpelweg maar heel stilletjes afgedekt naast het bed en laat de patiënt tot 10u uitslapen.

Of er wordt om 06:00 bloeddruk gemeten. Eindeloos bloeddruk meten: gebeurt er ooit iets mee?
Hoeveel mensen kunnen daarna de slaap niet meer vatten?

Hemmenaar7 | 28-08-19 | 11:16 | 3

Bloeddruk meten is sowieso een loterij met gigantische afwijkingen.

2voor12 | 28-08-19 | 11:21

De zorg (niet de medische wetenschap) wordt wel aangehaald als de sector waar het minst geïnnoveerd wordt. Ik moest tegelijkertijd lachen en huilen over een item van een paar jaar terug waarin een stel chirurgen vol trots vermeldden dat ze tegenwoordig pre-op checklists gebruiken, in navolging van de piloten waar ze eerder dat jaar op werkbezoek zijn geweest. Indrukwekkend... behalve dan dat piloten zulke checklists al meer dan 80 jaar toepassen.

Muxje | 28-08-19 | 11:27

Ze worden al bijgespijkerd, dat is het probleem niet. De achtergrond is dat het HBO het eigen klantenbestand wil uitbreiden door reeds opgeleide mensen te dwingen alsnog een dezelfde opleiding te doen. Waarbij trouwens de vraag is of een HBO-verpleegkundige zijn/haar werk beter doet dan een MBO- of inservice-verpleegkundige.

Guido | 28-08-19 | 12:31

Nooit aan het bed gestaan en nooit een strondluier van een bejaarde gewisseld, maar wel de baas...

Air van Boven Dorens | 28-08-19 | 11:16

Het gaat er niet om wat je kan, maar wie je kent.

BrutusBosch | 28-08-19 | 11:15

H ongetwijfeld,want zoals over in het bestuursleven zetten we er mensen neer die totaal incompetent zijn en overal hebben gefaald maar wel de ideale jaknikkers zijn met een bovenmodale hypotheek en vrouw/man.

van stampij | 28-08-19 | 11:14

Sowieso verbijsterend dat er iets BIG mag heten in deze inclusieve maatschappij. Want met zo een naam sluit je wel mooi een grote bevolkingsgroep uit.

2voor12 | 28-08-19 | 11:14 | 1

islamieten of kleine mensen?

ChatBot | 28-08-19 | 11:20

Noem eens een project in de publieke sector dat op tijd en binnen budget is afgeleverd?

Likqua | 28-08-19 | 11:12 | 3

De automatisering van het CJIB.

Op tijd, binnen budget en hapert nooit...

Wijze uit het Oosten | 28-08-19 | 11:25

@Wijze uit het Oosten | 28-08-19 | 11:25:
Hapert wel, heb al menig bekeuring kunnen laten seponeren omdat er geen hol van klopt. Met als toppertje dat ik met 130 km/uur in zijn achteruit ben geflitst.

2voor12 | 28-08-19 | 11:33

Centraal station Rotterdam hadden ze geloof ik op tijd en volgens de afgesproken bedragen af. Iedereen in paniek, want dat was echt niet verwacht. Uiteraard was dit per ongeluk.

Dezenaamhier | 28-08-19 | 12:23

tsja niet verrassend zoiets toch...in besturen zitten meestal en vaak egotrippers die geen reet met het onderwerp van besturen op hebben maar vooral voor het eigen ik, ego en vergoedingen in zo'n bestuur plaats nemen..
neem een Eelco Brinkman, oud minister van Gezondheid en eerste kamerlid van de CDA die een bestuursfunctie heeft bij een grote sigarettenfabrikant.. die lobbyt vooral nu voor zijn eigen ego en bankrekening de verkoop van kankerverwekkende sigaretten...zit als rechtsschapen gristen in de 1e kamer te lobbyen!!! voor kanker aan de burger in dit land..zo jong mogelijk verslaafd maken... kost vervolgens de gezondheidszorg ( hallo voormalig minister van Gezondheid) klauwen met geld te bestrijding en behandeling van longkanker en andere longziektes..

fikkieblijf! | 28-08-19 | 11:10 | 4

Tja, ik als niet-roker ben juist blij met rokers. 1. Ze betalen een hoop meer belasting. 2. Ze halen meestal hun pensioen leeftijd niet. 3. Ze zorgen voor meer werkgelegenheid in het medicinale bereik. Je zou bijna sigaretten uit gaan delen aan 11-jarige schoolkinderen ;-)

jan huppeldepup | 28-08-19 | 11:23

@jan huppeldepup | 28-08-19 | 11:23: Per saldo kosten rokers de samenleving heel veel ged. Die accijnzen en vroeger doodgaan compenseren niet de bijzonder dure zorg die ze gemiddeld nodig hebben. Laat u door rokers niets wijsmaken, roken is asociaal.

Bakkeleures | 28-08-19 | 12:22

@Bakkeleures | 28-08-19 | 12:22: Onzin: ook gezond levende mensen hebben dure zorg nodig alleen valt dat moment 10 jaar later. Het leeuwendeel van de zorgkosten in een mensenleven zit in de laatste levensjaren.

5611 | 28-08-19 | 18:44
▼ 1 antwoord verborgen

Er is natuurlijk goed geld te verdienenden met een kwaliteitssysteem.
Ik ga een kwaliteitssysteem opzetten voor reaguurders en dan ga ik lobbyen dat dat verplicht wordt.
Daarna moet iedereen betalen om lid te worden van het kwaliteitssysteem. Moet iedereen verplicht betaalde cursussen volgen en moeten de aanbieders van die cursussen mij weer betalen.

Osdorpertje | 28-08-19 | 11:09 | 4

Duidelijk verklaart, Osdorp. Bedankt.

Het Licht | 28-08-19 | 11:17

Zéér goed idee van u. Dan word ik inspecteur van belasting en dat krijg ik, zónder dat ik daar maar iéts voor hoef te doen van ál die reaguurders van u en diegenen die de cursus volgen 38% van hun inkomsten. Van de aanbieders van de cursus en vanzelfsprekend ook van u beur ik ca. 50%. en van wat iedereen dan overhoudt beur ik later wel weer 21% btw. Wat wel jammer is, is dat ik dat zelf ook aan mezelf moet betalen, da's dan weer minder.

pa_niek | 28-08-19 | 11:24

@pa_niek | 28-08-19 | 11:24:
Ik bied mij direct aan als tussenoplossing, via mijn BV stuur u een factuur en betaal u vervolgens netjes uit, waarbij ik plechtig beoof zorg te dragen voor een correcte afdracht van uw premies etc.

ChatBot | 28-08-19 | 11:58
▼ 1 antwoord verborgen

Clusterfail

Hemmenaar7 | 28-08-19 | 11:06

Dertig jaar ervaring minder belangrijk vinden dan iemand die net vier jaar zinloze reflectieverslagen en portfolio`s heeft geschreven. Het geeft goed aan waar de waanzin van het huidige diploma denken en hoger onderwijs zit. Niet bij handjes aan het bed, maar aan de laptop.

Feynman | 28-08-19 | 11:04 | 8

Inderdaad, het HBO is een veredelde cursus reflecteren kun je leren. Verder veel competentiegericht geneuzel en hoe je verschillende 'beroepsrollen' moet invullen. Van het ene projectgroepje naar het andere projectgroepje met als doel verslagen schrijven. Praktische vaardigheden doen er niet zoveel toe.

osolemio | 28-08-19 | 11:55

@osolemio | 28-08-19 | 11:55: Jawel , ze zitten zo vaak mogelijk met hun mobieltje op strontboek ofzo aan de balie en gaat de bel bij een patient moet hij/zij/X maar even wachten .

onfray | 28-08-19 | 12:00

@osolemio | 28-08-19 | 11:55: zoals gezegd, enige kennis is ons ""hoger"" opgeleiden vreemd.Alleen blahblahblaj wordt erin gestampt.Ik heb het over HBO, niet over universitair.

Ben5570 | 28-08-19 | 12:25
▼ 5 antwoorden verborgen

Hoe verrassend ook weer..

BozePaarseMan | 28-08-19 | 11:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken