Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Door het klimaat zijn we straks allemaal Duitsers

Wir schaffen das!

Wo ist mein Waterfahrrad?

De zeespiegel stijgt steeds sneller. Dat is geen theorie, dat is een gemeten feit. We gaan verder niet al te lang stil staan bij dit verhaal in Vrij Nederland waarin het wassende water tot wel 55 meter welt, we gaan meteen in survival modus. We moeten gaan nadenken welke delen van Nederland we op moeten geven (de Randstad, sowieso, maar misschien kunnen we het doortrekken tot voorbij Hilversum) en daarna gaan we aan een audiocursus Duits beginnen want over een paar decennia zitten we allemaal te frühstücken in een Imbiss terwijl we het in Oosterburië proberen te schaffen samen met de Syriërs, Afghanen en alle andere nieuwe Duitsers. Want "Verhuizen naar Duitsland zou een onderwerp van gesprek moeten zijn." Na, was sagen Sie davon?
(Pica credits)

2 meter zee erbij

MAPS DES DOODS

Reaguursels

Inloggen

F1 liefhebbers opgelet. Zandvoort is verzopen en Assen nog net niet.

Wekkertje | 10-02-19 | 19:47

Er is ook nog een plan C: Wel het meest dure van allemaal en niet zo leuk voor mensen aan de kust, maar dat is uit de kust een gigantische dam te bouwen. Zo kan het water tussen de kust en de dam nog enigszins geregeld worden, zelfs met 7 meter zeespiegelstijging. Het water is maar hoogstens 25 meter diep. upload.wikimedia.org/wikipedia/common... Dat moet toch wel te doen zijn voor ons? Alles beter dan te moeten verhuizen naar het meest linkse deel van Duitsland www.thueringen24.de/weimar/article212... of Nederland-Aardbevingland wat mij betreft.

Alexander des Burgus | 10-02-19 | 19:28

Kan iemand mij iets uitleggen?
Vuistregel: ca. 90% van een ijsberg bevindt zich onder de zeespiegel.
Feit: water wat bevriest zet uit. Het volume neemt met ca. 10% toe, waarmee tevens het soortelijk gewicht verlaagt.
Stelling: wanneer alle ijs onder de zeespiegel smelt, neemt het volume van de wereldzeeën af en is er dus sprake van een zeespiegeldaling. Die overige 10%, welke zich boven de zeespiegel bevindt, nivilleert bij geheel smelten deze zeespiegeldaling en is er per saldo nauwelijks een zeespiegelstijging.
Vraag: waardoor stijgt de zeespiegel?

De waard zijn gast | 10-02-19 | 17:38 | 1

Er smelt ook teringveel ijs dat niet in het water ligt maar er als smeltwater wel naartoe stroomt.

Sidewalker75 | 10-02-19 | 19:55

Die kaart des doods is ook vaag, ik zou bij 0 meter stijging al verzuipen. Ik heb hier toch echt droge voeten hoor, al was dat in 1953 hier toch anders:

people.zeelandnet.nl/acoomens/images/...

Bijtendehond | 10-02-19 | 16:29

Ik ben inmiddels van mening, gebaseerd op uitvoerIg historisch onderzoek door ondergetekende, dat de mens en zijn samenleving het best gedijt tot 2 of 3 generaties ná oorlogen en rampen. Denk aan de recente wederopbouw na WWII, en waar we nu met 3e/4e generatie zijn.

SaintNick | 10-02-19 | 15:46

Haha 55 meter, IPCC zelf zegt maximaal 1,5 meter. Doorlopen mensen! Hoewel, dat ridiculiseren is misschien wel het beste. Hoor ik 155 meter? Iemand?

Giotto | 10-02-19 | 13:37

Mijn huis staat op 140 meter hoogte. Dat geeft vooral mijn vrouw - die watervrees heeft en dus niet kan zwemmen - een geruststellend uitzicht op de zeepeil-toekomst.
Ikzelf, met lichte neiging tot misantropie, vind het belangrijker dat ik daar heel rustig aan de rand van een ongerept oerbos, een wijndomein en met uitzicht op typisch Zuidlimburgse, groene heuvels, woon.

WirMachenMusik | 10-02-19 | 13:35 | 1

Watervrees; dat zal een muffe zooi zijn onderin.

Taggart | 10-02-19 | 15:59

Gezellig, alleen nog Drenten, Twenten en Limbo's over.

Wekkertje | 10-02-19 | 13:11 | 1

En Achterhoekers! Vergeet vooral de Achterhoek niet.

FrankVeer | 10-02-19 | 14:08

De zeespiegel stijgt niet steeds sneller. Er zijn modellen die voorspellen dat de zeespiegel sneller zou kunnen gaan stijgen maar tot op heden is er geen sprake van een versnelling.

klaas24 | 10-02-19 | 12:48

Ik kan niet wachten nu ben ik 2 uur onderweg naar het strand en amsterdam weg. ik ga morgen mijn cv ketel vervangen voor een kolenkachel.

hatschjoe | 10-02-19 | 12:27

eindelijk staat Nederland blank en ik woon aan zee. mooi man.

zeiksmurf | 10-02-19 | 12:18 | 2

Hé racist, Nederland staat WIT.

matatwork | 10-02-19 | 13:39

Op het getoonde kaartje staat Nederland voor een groot deel blank. Duitsland en België hebben nergens last van, zo lijkt. In Duitsland laten ze kaartjes zien waarop een deel van Duitsland blank ligt. En in België...

Sans Comique | 10-02-19 | 11:51

Beetje jammer van de kop van overijssel , de noordelijke provincies en Zeeland. Dat de rest onder water komt te staan heb ik niet zo een moeite mee.

Lieveschat | 10-02-19 | 11:36 | 1

Dat komt omdat je helemaal niet zo'n lieveschat bent maar een zelfzuchtig individu. Een beetje compassie met je medelanders a.u.b.

De waard zijn gast | 10-02-19 | 17:28

Er was ooit een plan om voor de kust een soort Slufter te maken, feitelijk een soort enorme zandplaat met geulen, slenken en duinen. Stuit op weerstand van de kustgemeenten die nu op toerisme drijven maar straks op water.
Dit vormt een enorme buffer. In het binnenland dijken.
Waar is de ingenieursgeneratie gebleven die met hun toonaangevende waterbouwkundige techniek het land groot maakten?
Waar zijn de politici gebleven die deze grote projecten mogelijk maakten?
Wat is er met een bevolking gebeurt die de strijd tegen het water wil opgeven?

Jan Lange3373 | 10-02-19 | 11:18

Prachtig! Het stolpje staat straks perfect gesitueerd op het nieuwe "Key West" van de Beneendulux.

Joffri | 10-02-19 | 10:54

Ik woon gelukkig 35 m boven NAP.
En ik kan jullie nu al zeggen dat ik geen ruimte heb voor hollandse praatjesmakers en aanhangers van de pedofiel.
Voor mooie jonge meiden tussen 18 en 26 maak ik een uitzondering.

grauwelaar | 10-02-19 | 10:35

Ik zal mijn auto moeten inruilen voor een boot.. Maar god, er zijn ergere dingen in de wereld denk ik dan.

Claude Jacque | 10-02-19 | 10:28

Maar, waar komt al dat water dan vandaan? Het grootste gedeelte van de aarde is water, een héél klein deel is ijs, maar is al dat ijs als dat smelt wel genoeg om wereldwijd die zeespiegel zó veel te laten stijgen. Wie kan dat eens uitrekenen. Ik kan wel grof aan de slag, maar dan kom ik steeds tot centimeters. Er is simpelweg geen ijs genoeg om te smelten. En als het komt omdat de bodem inzakt, (wat gebeurt!) dan kunnen we de klimaatdiscussie gewoon stoppen. Wie helpt met rekenen.

jdeboer01 | 10-02-19 | 10:15 | 6

deel van de zeespiegelstijging wordt verwacht door uitzetting, niet alleen door smeltend ijs

zeiksmurf | 10-02-19 | 12:21

@number668 | 10-02-19 | 11:45: zeker, al is het gehalte van die ¨Universiteit¨ wel populistisch en teruggebracht tot vmbo niveau. Maar dat is prima dan begrijpen meer mensen het.

Jan Lange3373 | 10-02-19 | 13:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Mooi toch, zijn we geloijk van een hele hoop problemen af!!

janotus | 10-02-19 | 09:54

Dat is wel theorie en geen gemeten feit.

McSnor | 10-02-19 | 09:23

Rattennest 020 in de plomp en het strand een stuk dichterbij. Win win.

Wekkertje | 10-02-19 | 08:48
-weggejorist-
Alica_Fergusson | 10-02-19 | 08:34

Ik kan met het blote oog mijn toekomstig subtropisch privé-eiland al zien liggen. Wat zal het een enorme teleurstelling zijn als het er nooit van komt

Sidney_May | 10-02-19 | 08:30

Groot voordeel is dat Den Haag verzuipt, lekker dan!

ugur | 10-02-19 | 08:29

Hadden we de poot maar stijver moeten houden met het Bakker Schut plan.

PresidenteDeConjovia | 10-02-19 | 08:29

Elke dag komt er 2 meter water bij, of wel 4, soms 12. En dat gaat weer weg. En toch loopt ons landje niet onder water.
Vrijwel het hele noord westen is nu al onder zeeniveau en toch vrij droog...
Ooit gehoord van dijken en duinen?

Oh, ene, klein ander detail, de echte stijging of daling van de zeespiegel in ongeveer 0.00 +/- 0.01 per jaar...

Dr.Jay | 10-02-19 | 08:25

dat blauwe gebied op de kaart is nu ook al meters onder de zeespiegel ,dankzij de elektriciteit pompen we en pompen we het droog .kost klauwen aan energie ,ophogen moeten ze

pedro300 | 10-02-19 | 08:21

Nou en maar belasting geld in het gat wat het westen is investeren en uitbreiden en files veroorzaken ook nog ,want je moet gaan waar het werk is dankzij dit beleid ,bij bijv een dijkbreuk alles weg of de stijging van de zeespiegel .en dan zijn die drenten ,groningers .geldersen overijselaars brabanters en limburgers heel tof en geweldig ,net als in de 2E wwo maar na de oorlog konden ze ook weer barsten die toffe lui.

pedro300 | 10-02-19 | 08:04

Da's goed nieuws. Ik woon op de Hondsrug dus mijn hut komt pal in het nieuwe duinengebied te staan. De waarde van mijn huis giert natuurlijk omhoog. Bovendien kan ik dan goud verdienen aan al die Duitse toeristen die hier op ons nieuwe strand kuilen willen graven. Ondertussen maken wij ons zelfstandig en roepen hier de Republiek Treant uit. Treant is een oude benaming voor Drente. Een vlag, taal en volkslied hebben we al. Ik zie de toekomst zonnig in, laat het water maar komen.
En al die randstedelingen die deze kant op willen? Daar hebben we geen plaats voor in ons nieuwe en ecologisch kwetsbare duinengebied die sturen we gewoon door naar de Duitsers, die nemen toch alles.

copywriter | 10-02-19 | 06:48 | 2

Die randstedelingen zullen ons hondsrugbewoners willen verjagen. Het wordt zaak om het jachtgeweer geolied te houden en extra munitie in te slaan.

bikerman | 10-02-19 | 09:02

Ja, mooi hè. De huidige krimpgebieden worden over 20 jaar de groeikernen van Nederland.
Als slimme randstedeling zou ik een mooie cursus Drents, Twents, Achterhoeks, Brabants of Limburgs gaan volgen en al vast uitkijken op Funda of je niet nu al goedkoop een huisje in de krimpregio op de kop kan tikken. Straks onbetaalbaar geworden.

Oh en euh, die Wiebus, die zal waarschijnlijk, net als bij de Groningers en Drenten, geen medelijden hebben met u als onderwaterrandstedeling. Hij heeft natuurlijk al lang een droog optrekje in de regio.

Peerkeoud | 10-02-19 | 09:33

Een dalende bodem. Gas en oliewinning in de Noordzee. Fracking, De bodem openscheuren voor mèèr, gebeurde daar jaren voor de Groningse beving herrie.
Het gevolg, een dalende bodem, en stijgende zeespiegel.

biltong | 10-02-19 | 06:10

Youtube maar eens op EarthCore. Er gebeuren hele andere dingen onder onze voeten, de aarde zuipt water onder onze aardkorst. Geeft daar ook weer hitte voor terug. Kortom, niet alle CO2 opwarmellende komt van boven.

Ray Skak | 10-02-19 | 03:11 | 1

er is ontdekt dat is de aardkost 5/6 van alle water bevat

pedro300 | 10-02-19 | 08:05

Groot hek met mijnen om randstad heen, randstad met inwoners laten verzuipen. Lost twee problemen tegelijk op...

ZwarteDag | 10-02-19 | 03:06 | 1

Twee? Volgens mij al minimaal 150

BLR | 10-02-19 | 09:18

Uit een recent rapport (oktober 2018) van het IPCC:

B.2.1 Model-based projections of global mean sea level rise (relative to 1986–2005) suggest an indicative range of 0.26 to 0.77 m by 2100 for 1.5°C of global warming, 0.1 m (0.04–0.16 m) less than for a global warming of 2°C (medium confidence).

report.ipcc.ch/sr15/pdf/sr15_spm_fina...

Dus ZELFS het IPCC zegt dat de zeespiegelstijging in 2100 minder dan een
meter zal bedragen (gemiddeld 50 cm!) bij een temperatuursstijging van 2°, Wat zeuren we dan nog?

Argyronauta | 10-02-19 | 02:12 | 3

Deze berichtgeving is er vooral op gericht ons bang te maken, de klimaatlobby een klimaatdogma te maken en de komende generatie in dat dogma te dwingen. Oh wee als je straks geen klimaatadept bent. Deze methodiek zie je ook terug in -ismes zoals communisme. Als je het straks niet meer gelooft (dus geloven neemt weten over) ben je verdacht.

Jan Lange3373 | 10-02-19 | 11:22

Dat is op zich wel zo, maar ze waarschuwen ook dat er onmiddellijk maatregelen nodig zijn om de temperatuur niet verder dan die 1,5 graad te laten stijgen. Een halve graad meer opwarming kan al desastreus leiden tot droogtes en overstromingen, met alle gevolgen van dien.

Doctor 660 | 10-02-19 | 13:23

@Doctor 660 | 10-02-19 | 13:23: En dat 'wij' lekker droog achter een dijk zitten heeft nog niet te zeggen dat een stijging van de zeespiegel elders geen invloed op ons dagelijks leven heeft. Armoede elders is al een probleem voor Europa, dat wordt niet minder als men ook nog eens te kampen krijgt met armoede door droogte of overstromingen. Het is geen Nederlands probleem dat we oplossen door ons kikkerlandje te beschermen tegen de gevolgen. Het is een mondiaal probleem dat we alleen kunnen oplossen met het wegnemen van de oorzaak.

Doctor 660 | 10-02-19 | 13:29

Net even uitgeprobeerd:
Met 40 meter zeespiegel stijging zit ik hier precies aan het strand.

Dus 40 meter, gaarne.

Als u Dld overweegt, zou ik Beiern aanraden, waar de bergen hoog zijn, het bier precies goed is en de vrouwen warm. Goed leven daar.

HP-premium | 10-02-19 | 02:04

En precies waar ik woon komt een Noordzee strand! Verheug me er nu al op.

Beste_Landgenoten | 10-02-19 | 01:58

Schiphol II moest toch zo nodig in zee komen? Nou, wat zeuren jullie dan?

Kinkfactor | 10-02-19 | 01:53

Et tu, GeenStijl?

Kinkfactor | 10-02-19 | 01:51

Mooi ! Ik begin een duikclub in Amsterdam.

echtpaul | 10-02-19 | 01:40

Kan ik nu al vast gaan crowdfunden voor een aanlegsteiger in Nunspeet am See? Dat ligt dan ongeveer aan de Costa Biblia, met veel pittoreske kerkjes in de Veluwse duinen. Jachthaven Noach zeg maar. Misschien kunnen we toch van de Amsterdamse Zuid-as nog een soort Venetië maken, als die zooi niet om dondert. Maar... ach.. waarom ook? Staphorst sur Mer, we gaan ervoor! Jawohl!
En elk jaar komt Sinterklaas gewoon weer met zijn zwarte pieten aan zonder gezeik. Top!

Bakschuif | 10-02-19 | 01:04 | 1

Lol

Ray Skak | 10-02-19 | 03:07

Hahahah denk je nu echt dat de banken jou een leening geven als zij weten dat over 20 jaar hun investering door de plee zakt denk eens aan al die gebouwen .. lol zij weten dat het een fabel is

Haat-links | 10-02-19 | 00:56

20 jaar terug kreeg mijn dochter op de lager school te horen dat het water over 10 jaar op was.En natuurijk zelfs een kind van 10 lach in een deuk van die Linkse leugenaars toen al

Haat-links | 10-02-19 | 00:53

20 jaar terug kreeg mijn dochter op de lager school te horen dat het water over 10 jaar op was.En natuurijk zelfs een kind van 10 lach in een deuk van die Linkse leugenaars toen al

Haat-links | 10-02-19 | 00:53 | 1

Twee keer dezelfde posting met twee keer dezelfde taalfout. Hoeveel had je op toen je dat schreef om 00:53?

bikerman | 10-02-19 | 09:06

Gewoon een woonboot kopen. Probleem opgelost.

Pislinq | 10-02-19 | 00:34

Het hele model van het greenhouse effect is wiskunig onjuist en rammelt aan alle kanten, Zlefs de "metingen" worden door echte wetenschappers als ondeugedelijk beschouwd. Het is allemaal politiek en gesubsideerde pseude wetenschap. www.youtube.com/watch?v=G5bwaf9QXro

Duck Twacy | 10-02-19 | 00:31 | 1

Ja Youtube is echt betrouwbaar als wetenschappelijke bron. Sukkel.

Jan Lange3373 | 10-02-19 | 11:24

Waarom doet GS mee aan een hoax?

Duck Twacy | 10-02-19 | 00:25 | 1

Zelfde doel; klanten en clicks.

Dr. Blechtrummel | 10-02-19 | 00:37

Tilburg nieeeeet nee, da ligt boven de zeespiegel jonguhh. Breda en Den bosch wel maar ja moet zeggen ziet er niet zo heel verkeerd uit die kaart. Ik zeg deal. Alles wat onderloopt naar Duitsland, rest kan blijven.. Top!

TilburgDeGekste | 10-02-19 | 00:23

Damn, maastricht bij 55 meter nog niet onder water. Dat moet hoger hoor!

Omebert | 10-02-19 | 00:18

Nederland is toch zo trots op haar watermanagement? Dus hoezo, onder water?

Goldfinger | 10-02-19 | 00:15 | 1

Nou ze moeten beginnen met zand en gesteente uit de zee te halen en ophogen die gebieden ,kost ook energie maar eeuwig dat water weg pompen kost meer

pedro300 | 10-02-19 | 08:07

Kunnen we het droge stuk nu al niet samenvoegen met Duitsland en een muur bouwen op de rand van het nieuwe gebied? Ik wil geen klimaatvluchtelingen hier. Hadden ze maar niet onder waterniveau moeten gaan wonen.

Mooi man, Amsterdam onder water.
Das geschieht ihr recht!

SamV | 10-02-19 | 00:10

Als die pica van plus 2 meter water eens werkelijkheid zou kunnen worden dan zijn al mijn gebeden verhoord :))

ghetto-is-back | 10-02-19 | 00:01

K'heb getwijfeld over België ♫
maar sla toch liever rechtsaaaaf ♬

Shareholder II | 09-02-19 | 23:40

Ah de Zondvloed....
Waar hebben we dat verhaal ook al weer eerder gehoord?

Gulliver | 09-02-19 | 23:35 | 1

Nou hoe komen er boven op de bergen resten van dino, enz 68 miljoen jaar verdwenen ,terwijl de bergen elke dag afslijten . google maar is in de alpen lawine na lawine van rotsen wel te verstaan, zou ook door opwarming komen

pedro300 | 10-02-19 | 08:11

Ik woon 48 boven NAP, dus dat duurt nog wel even.

Dutch_Holland | 09-02-19 | 23:15 | 1

Het heeft flink gesneeuwd in de Alpen.......

willem n | 10-02-19 | 01:59

Aquaman komt ons redden.

Dutch_Holland | 09-02-19 | 23:14

Ik houd het wel droog als ik naar dat plaatje kijk ... sterker, ik wordt er vrolijk van. Woon hoog & droog en mijn grond wordt waarschijnlijk veel meer waard. En geen randstedelingen meer dus win/win. *extra blokje hout stoken doet*

Pierke Pierlala | 09-02-19 | 22:57 | 1

Zo zag ik het ook. Maar dat volk vlucht bewapend jouw kant op. Die vinden jouw huis volstaan en je vrouw ook. Dus als je niet tot de tanden bewapend je buurt gemobiliseerd hebt, dan ben je weldra net een zombie als de rest. Of zien we dit wel goedkomen onderling? Jij denkt als hollander daar munt uit te slaan? Ik denk (hypothetisch) dat je t.z.t beter geen bezit kunt hebben. Alles in cash en papieren op de man. En proberen zover mogelijk te komen..

Shareholder II | 09-02-19 | 23:35

Twente blijft dus gewoon droog. De Randstad komt onder water te staan. Ik voorzie hier op korte termijn veel vluchtelingen uit het westen des lands. Ik stel voor om langs de IJssel een hek te plaatsen zodat het mooie en nijvere Twente zijn eigen identiteit kan behouden.

Mannes | 09-02-19 | 22:56 | 1

Schiet maar op met dat hek. Er komt 4 mm per jaar bij, dus hup hup!

medusa324 | 09-02-19 | 23:00

Vroeger moest je Duits praten im Duitsland, nu kom je met Arabisch een stuk verder. Ik rij wel door naar Oostenrijk.

BozePaarseMan | 09-02-19 | 22:47 | 3

Moet je ff je rechterarm trainen, maar dan snap je ook waarom ze dat daar zo doen...

Bakschuif | 10-02-19 | 01:07

@Bakschuif | 10-02-19 | 01:07: Dat valt reuze mee in Oostenrijk. Die jonge man daar is best wel redelijk, ook tegenover anders gelovigen. Hij vindt echter wel dat Oostenrijk zich niet zou moeten aanpassen aan de nieuwkomers, en daar heeft hij wat mij betreft groot gelijk in.

Peerkeoud | 10-02-19 | 09:41

@Peerkeoud | 10-02-19 | 09:41: Oostenrijk is toch echt kut? Zomers bakken met regen en in de winter bakken met die tyfussneeuw en straks ook regen want te warm. En dat het vreten, bleh! Ik rij wel door naar Spanje.

Jan Lange3373 | 10-02-19 | 11:26

Ha, en al die yuppen dien miljoenen hut in Amsterdam hebben.

Vonkentrekker | 09-02-19 | 22:37 | 1

*naar Nedernomaden en Bodembewoners in Randstad zwaait*

Shareholder II | 09-02-19 | 23:19

Ik probeer het wel in Hongarije... wat minder arabieren daar..

Erdee | 09-02-19 | 22:32

Er zullen heel wat vluchtelingen terug vluchten. You lose some, you win some...

squadra | 09-02-19 | 22:24

Even uitzoeken hoe ik dan op m'n werk kom

FeddeSonnema | 09-02-19 | 22:10 | 4

Kijk uit voor flitsboeien.

Gulliver | 10-02-19 | 00:43

scuba diving voor de 8e verdieping; perslucht voor de hoofdingang beneden...

Bakschuif | 10-02-19 | 01:08
▼ 1 antwoord verborgen

Wie helpt even? De Noord pool ijskap drijft toch? Dus als dat smelt stijgt het waterpeil niet volgens wet van Archimedes?

Rotterdammert1965 | 09-02-19 | 22:07 | 1

Klopt is met name Zuidpool en gletsjers die ons natte voeten bezorgen zullen, daarnaast ook Groenland en andere ijsmassa's óp het land

Bohse Koempelz | 09-02-19 | 22:34

Breda aan zee, geweldig!!!

dreeke64 | 09-02-19 | 21:47 | 1

Vond Breda IN zee beter, maar dat kan helemaal aan mij liggen hoor

Bakschuif | 10-02-19 | 01:09

Zimmer frei!

namensmijnhond | 09-02-19 | 21:42

Tijd om te investeren in rubber boten voor onze eigen vluchtelingen!

Maxima I | 09-02-19 | 21:40

Duitsers? Dat waren we toch al? Sind wir nicht von Deutsches blut dan?

TonyMontana010 | 09-02-19 | 21:33

In de Achterhoek is genoeg ruimte. Want die moffen hebben vast geen zin in miljoenen klompenboeren.

Nivelleermarionet | 09-02-19 | 21:08

NL heeft een IJstijd gekend. De helft van Nederland lag onder Noorpool ijs. Toen hadden we ook te maken met opwarming van de aarde. Veroorzaakt door CO2 uit stoot, van auto's die niet bestonden, fabrieken die er niet waren, intensieve veeteelt van dinosaurussen, overbevolking, Steenkoolcentrales die zo'n 2000jaar gebouwd zou worden. Dit hebben we overleefd, dus kom maar met die zeespiegelstijging. We importen gewoon 1000 mijard megakuub zand uit de Sahara. Hogen daar NL mee op. In de Sahare komt zo een hele diepe kuil, waar het smeltwater van de Noordpool en zeespiegelstijging zo in kan lopen en de woestijn doet verdwijnen.

Professor Kluns | 09-02-19 | 21:08 | 3

Als je het zand uit zee haalt gaat het twee keer zo snel, klunsje

willem n | 09-02-19 | 21:20

@willem n | 09-02-19 | 21:20: Aha, een verkapt investeringsadvies voor de baggerindustrie?

Peerkeoud | 10-02-19 | 09:44

Ijstijden zijn de norm, geen uitzondering ....

Wekkertje | 10-02-19 | 13:14

en dan wordt er nog serieus nagedacht over Schiphol in zee, hahaha, beter een verhuiswagen huren ipv bijbouwen!

Padre Grassi | 09-02-19 | 21:01 | 1

Schiphol verdwijnt vanzelf in zee.

Pislinq | 10-02-19 | 00:15

Niet geheel terzijde maar, is er al eens berekend hoeveel water er opgeslagen wordt achter de duizenden stuwdammen? En hoeveel rivieren bereiken de zee al niet meer door het watergebruik van de mens?

willem n | 09-02-19 | 21:01 | 1

Hoeveel water houden al die miljarden mensen vast in hun lichaam, koelkast en stortbak?

Gulliver | 09-02-19 | 23:38

Die Frage bleibt ob wir Angela schaffen. Da sehe ich doch einzige Beren auf dem Weg.

suscrofa | 09-02-19 | 21:01

Kunnen we even niet net doen alsof de zeespiegel sneller stijgt per jaar dan de afgelopen honderden jaren het geval was?
klimaatgek.nl/wordpress/zeespiegel/

Furik | 09-02-19 | 20:56 | 1

Nu niet met feiten aan komen zetten! De hysterie komt net goed op gang.

Frau Merkel | 09-02-19 | 21:43

Zie nog gebeuren dat NL de dijken afdoende ophoogt en dat het water via België alsnog binnenstroomt? Of slaat deze wilde gedachte nergens op?

Jan, Leiden | 09-02-19 | 20:51 | 3

Haha, Was ook mijn eerste gedachte.

mente aperta | 09-02-19 | 21:16

Wij leggen gewoon een dijk van Lands End naar Brest en een van Christiansand naar het topje van Schotland. De Noordzeepolder. Kost nog niet de helft van wat die suffe windmolens kosten.

bisbisbis | 09-02-19 | 22:12

Gewoon een grote dijk tussen Nederland en Belgie bouwen.
Build the dyke!

Gulliver | 09-02-19 | 23:39

Op een eiland, km of 80 uit de kust; het leven wordt vrij kudT in Den Haag. Vrij uitzicht aan alle kanten. Hè wat rot nu.

kibbesoeb | 09-02-19 | 20:38

Allemaal bangmakerij. Ter hoogte van Cadiz zit een gat in de Atlantische Oceaan met een rubberen stop erin. Als niemand in Nederland meer gas heeft varen Jetten en Klaver erheen met de Sea Watch III en trekken de stop eruit. Moet je eens zien hoe snel de zeespiegel dan weer zakt.

JvanDeventer | 09-02-19 | 20:36 | 1

Begrijp het niet helemaal: gaat Klaver bij Jetten de rubberen stop eruit trekken zodat alle gebakken lucht eruit loopt en het water erin?

Bakschuif | 10-02-19 | 01:14

Bangmakerij om niets.
Er smelt wat weg, maar dat heeft niets met de opwarming te maken want het ijs smelt voornamelijk vanaf de bodem af en niet van bovenaf... Het schijnt iets meer geregend te hebben waardoor het zeewater ietsje is opgewarmd. Vooralsnog geen reden van paniek. ijsgroei is er nog steeds. Het punt is: alles wat de klimaatmaffia propaganda ondermijnd wordt niet gemeld. ik moest gewoon erg lachen toon de onderzoekers met hun schip die het afkalvende ijs -door de opwarming- vast kwamen te zitten in het ijs wat enorm was gegroeid. Daar zaten ze dan, vast in het ijs... Hobbyisten die ergens denken verstand van te hebben.....
Overigens werd er weinig media aandacht aan besteed wegens de smadelijke klimaatnederlaag..... wat natuurlijk onder het ijs geveegd moest worden als zijnde een niet gewenst feit...

dijkbewaker | 09-02-19 | 20:34 | 1

Einelijk weer eens een verstandig woord. Het enige waar de klimaat mafia op uit is, is op politiek of financieel gewin. Vervuiling is een probleem ja, overbevolking is ook een probleem. CO2 IS GEEN PROBLEEM.

Duck Twacy | 10-02-19 | 00:38

Hoeven we ook geen BPM meer te betalen.

EUrofoob | 09-02-19 | 20:32

Ich bin ein Berliner?

Japie-Nak | 09-02-19 | 20:32

Mijn huis staat onder water, niks nieuws op naar de volgende hype

6ecolone | 09-02-19 | 20:31

Met precies 2.0 meter stijging heb ik de zee net tot aan de voordeur! #zinin

je postbode | 09-02-19 | 20:30

He, he, kan eindelijk Amsterdam eraan.

Swoop | 09-02-19 | 20:30

Hoeveel decennia? Mijn tijd zal het nog wel duren.

Ghard Leers | 09-02-19 | 20:29

Tegen die tijd gaan weg gewoon naar Syrië en Afrika. Die zijn dan allemaal hier dus ginds woont dan niemand meer.

Patatter | 09-02-19 | 20:27 | 1

Onnozelaar.... Als de helft daar morgen vertrekt merken ze het een paar maanden later nog niet! Ze fokken harder dan je met bootjes kan over zetten.

Bakschuif | 10-02-19 | 01:17

Een echte vluchteling stopt niet bij het eerste de beste buurland. Je moet minstens door vijf veilige landen heentrekken, anders doe je iets fout. Dus ik mik op Monaco, Lichtenstein of Vaticaanstad.

medusa324 | 09-02-19 | 20:24

Mooi, Tiel aan zee.

seasicksteve | 09-02-19 | 20:24 | 1

Ik snap dat niet, een paar jaar geleden moesten we met zijn allen uit Tiel evacueren, omdat er hoog water verwacht werd. En nu wordt er 2 meter extra verwacht, en blijft het droog....

Delfts Blauw | 10-02-19 | 00:17

Ik woon binnenkort aan het strand, mijn huis stijgt in waarde.

i-Wonder | 09-02-19 | 20:21

Weet je wie ook iedereen duitser wilde maken?

Kop Kaaz | 09-02-19 | 20:20 | 4

Merkel?

Repetitive Beats | 09-02-19 | 21:01

Laat mij er even buiten. Dank u.

Frau Merkel | 09-02-19 | 21:44

Rudi Carrel?

Bakschuif | 10-02-19 | 01:18
▼ 1 antwoord verborgen

Een ding weet ik wel. Ik gaat dit niet onder de vleugels van mutti Merkel uitjanken. Dan gaat ik wel lere kitesurfen. Naar de hoge fjorden in het hoge noorden. Zoek ik de suomi wel op.

suscrofa | 09-02-19 | 20:16

Kudt, ik woon op het randje. Gaan de huizenprijzen hier de pan uit rijzen natuurlijk vanwege uitzicht op zee. Ieder voordeel heb zun nadeel.

mexicano + satesaus | 09-02-19 | 20:14

Mensen in flatten kunnen een bootje aan hun balkon binden en blijven zitten waar ze zitten.

wimpies | 09-02-19 | 20:12 | 2

Naar Appie gaan moet je dan wel scuba klaar hebben liggen.

suscrofa | 09-02-19 | 20:55

Nee hoor, de Appie bunkerboot komt langs. Vanaf distributie centrum Grebbeberg

Bakschuif | 10-02-19 | 01:20

Naast de fiets eerst maar eens Ost-Friesland terug.

Hemmenaar7 | 09-02-19 | 20:09

Ik kan niet wachten. Naar Duitsland, uitkering voor het leven, meteen een huurhuisje, 10.000 euro om het in te richten. Dan een beetje op straat hangen Toch? Toch?

Repetitive Beats | 09-02-19 | 20:05

Volgens jullie map des doods zijn we met 0 meter zeespiegelstijging al net zo dood allemaal. Misschien handig als die Amerikanen die zo'n kaart maken eens een wiki artikeltje lezen over dijken en gemalen. We leven niet allemaal in Bangladesh.

Blasfemie | 09-02-19 | 20:03

En als die supervulkaan in het Eifelgebergte uitbarst komen die Duitsers deze kant op. En zo kan ik nog wel een heel boek vol hel en verdoemenis neerpennen. Werktitel: Apocalyps.

medusa324 | 09-02-19 | 20:03 | 1

Of Rutte III, komt op het zelfde neer.... Kan geen klimaatzooi tegen op.

Bakschuif | 10-02-19 | 01:21

Ik vind helemaal mooi, Ik gooi amsterdam in het water en zij betaald veel te veel voor mijn huis. Dus hoe meer ik kachel stook, auto rijd vlees eet ,rook, alcohol drink en noem de leuke dingen des levens maar op, des te sneller de rampstad verdwijnt? Ik vind helemaal mooi

brie-de-penis | 09-02-19 | 19:55

Een ding staat vast, Duitsers zullen we nooit worden, straatarm gemaakt wel.

FreeVogelaar | 09-02-19 | 19:48 | 1

Wij zijn toch allemaal Europeaan, het hele continent ligt aan onze voeten. Dus ik vlucht nog liever wat verder. Italië lijkt me wel wat.

medusa324 | 09-02-19 | 20:07

Wanneer de Aarde opwarmt verdampt er meer water. Dus meer wolken en een dalende zeespiegel. (ik zeg ook maar iets wetenschappelijks)

Premier Trutte | 09-02-19 | 19:40 | 2

Uit wolken vallen toch van die regendruppels ?

suscrofa | 09-02-19 | 20:57

@suscrofa | 09-02-19 | 20:57: Ja, die raken de grond niet door de hitte heh. En er zijn dan 3 x zo veel mensen op Aarde die allemaal veel water drinken door de hitte. Nee, die zee raakt wel leeg hoor.

Premier Trutte | 10-02-19 | 01:45

VN verhaal gelezen, compleet alarmistisch BS verhaal van Vrij Nederland.
Alle genoemde cijfers kloppen van geen kanten. Er is geen versnelling, en die 55 m slaat al helemaal nergens op.

Accelerating Sea Level Fraud In Climate Science

realclimatescience.com/2019/01/accele...

Zwizalletju | 09-02-19 | 19:39 | 3

Ik vraag me af waar dat water voor 55 meter vandaan komt. Alle mensen die onder de 55 meter boven NAP wonen zijn dan de loel? Da's verdomme een paar liter water die ze ergens vandaan moeten toveren

brie-de-penis | 09-02-19 | 19:58

Vroeger was de Noordzee een droge steppe. Toen was er ineens CO2 en steeg het water 25m. Wie draaide er toen aan de klimaatknoppen?

Pislinq | 10-02-19 | 00:20

Mooi voor Rotterdam. Kunnen de schepen gewoon in het centrum afmeren.

Premier Trutte | 09-02-19 | 19:37

Laat maar komen, ik kan een gratis zwembad in mijn achteruin wel hebben.

Sinclair | 09-02-19 | 19:30 | 1

denk eerder andersom...

Bakschuif | 10-02-19 | 01:24

Herzlich wielklemmen!

Fatum | 09-02-19 | 19:28

Kijk maar eens op nemokennislink, volgens laatste nieuwe onderzoeken hooguit 50 cm erbij, men weet het gewoonweg niet, wat een hysterie allemaal

Mich2007 | 09-02-19 | 19:26

Zo lost het vraagstuk of we de gp van Nederland in Zandvoort of Assen moeten houden zichzelf vanzelf op.

GOEM | 09-02-19 | 19:25

We zijn hier in het Oosten al een tijd geleden begonnen met het bouwen van versperringen en mijnenvelden.

Jullie verzuipen maar in dat kudtwesten met je Amsterdam.

Alleen Rotterdammers laten we hier nog toe en lekkere wijven op vertoon van hun oogopslag met bijpassende blouse.

Er is hier altijd nog iemand uit het Oosten. Die kun je vragen of we 't menen.

Breinbrouwsels | 09-02-19 | 19:24 | 4

en als mijn neef uit Enschede borg staat, helpt dat?

Bakschuif | 10-02-19 | 01:27

@Bakschuif | 10-02-19 | 01:27:
Sorrie daar beginnen we hier niet aan. Want dan moeten we weer vragen wat voor soort vreettent je neef heeft en voor je het weet worden we dan als brave oosterlingen in de NRC uitgescholden voor nazi en staat mijn foto op de GeenStijl met dat snorretje en dat handje.

Breinbrouwsels | 10-02-19 | 10:32
▼ 1 antwoord verborgen

Ziet er goed uit, de hele randstad weg. eindelijk rust in de provincie...
De schuld is software bug Mark Jetten; die vliegt en ziet ze vliegen.

VanGeuzen | 09-02-19 | 19:24 | 3

Eindelijk rust? Ben bang dat ze allemaal hier willen wonen om ons vervolgens te vertellen wat we allemaal verkeerd doen omdat we zo achterlijk zijn en raar praten. Brrrr.

Hollende_Kleurling | 09-02-19 | 19:28

Het lijkt er op dat den haag een eiland blijft, dus dat moeten we met de hand nog afgraven, anders komen we ooit van die eikel(pyama's) af

brie-de-penis | 09-02-19 | 20:00

Dus als we niks doen hebben we dadelijk vanzelf een Schiphol op zee? Scheelt weer een miljoenmiljard miljarden.

K. Letskoek | 09-02-19 | 19:18 | 1

Ze hebben het over het jaar 2100. Ben ik er niet meer en ik heb mijn kinderen al verteld niet meer parasieten op aarde te zetten. Hoeven zij zich ook niet druk te maken. Fuck de wereld. Gewoon vrijwillig uitsterven.
VEHEMENT FOR EVER!!
*vuist omhoog steekt*

miko | 09-02-19 | 19:29

Dutch solutions:

1. Warmtepompen worden verplicht op zolder geplaatst;
2. Zandzakken gaan naar hoog BTW-tarief;
3. Windmolens worden in hoogte verstelbaar;
4. Klimaatspijbelen doen we voortaan op de Vaalserberg, niet meer op het Malieveld.

Schulzie | 09-02-19 | 19:18

Het enige wat hard stijgt in Nederland is de belasting, lokaal en landelijk.

ja,diedus! | 09-02-19 | 19:18 | 2

+100

flesje | 09-02-19 | 19:24

Dat is voor vvd-klimaatbeleid, man.

Pislinq | 10-02-19 | 00:22

Waarom bouwen ze niet gewoon een muur/dijk om de noord en zuidpool heen?

Klaar.

Kop Kaaz | 09-02-19 | 19:16 | 5

@snapal | 09-02-19 | 19:24:
Nou heb ik de indruk dat jij bepaalde humor niet herkent.
Het snappen van humor met enige gelaagdheid er in vergt ook een bepaalde intelligentie. Snap je dat?

miko | 09-02-19 | 19:31

@snapal | 09-02-19 | 19:24:

Zo hee, das een sterke comeback!!! Zo maar zeggen dat iets dom is zonder enige onderbouwing of humor.

Hoe kom je erop? Echt?

Kop Kaaz | 09-02-19 | 19:43

@snapal | 09-02-19 | 19:24: bij het ontbijt thee drinken ipv azijn helpt je een stuk vriendelijker te worden

brie-de-penis | 09-02-19 | 20:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb het grootste vertrouwen in onze Watermanager. Hoewel ie is straks mogelijk als eerste in Duitsland is. Soit. Eérst die Randstad nog voor een meloen miljard tjokvol bouwen. En zo de rest van het land laten verschralen. En pas dán kan de zee komen. Toppertje. Ach ja. Wij zijn zo slim en rijk en gelukkig jonguh. Zo'n zeetje dah moet geen probleem zijn. Dat tackelen we later wel.

Shareholder II | 09-02-19 | 19:16 | 1

Willem zoekt het gewoon nog wat hogerop dan. De luchtbrug staat klaar. Wordt wekelijks getest.

suscrofa | 09-02-19 | 21:04

Volgens die site staat m'n huis bij 0 meter stijging ook al onder water dus die twee meter extra zal me een worst wezen...

prutser83 | 09-02-19 | 19:14

65 miljoen jaar geleden waren wij allemaal Zwitsers.

ProAsfalt | 09-02-19 | 19:14 | 1

oh... sorry... las: 65 miljoen euro geleden waren wij allemaal Zwitsers...

Bakschuif | 10-02-19 | 01:30

Die opwarming is maar tijdelijk want over ca. 100.000 jaar wordt er weer een nieuwe ijstijd verwacht.
Als er dan nog wat van Friesland over is, zit er wel weer een 11 stedentocht in.
Overigens denk ik zelf dat we die 100.000 jaar niet halen omdat deze aarde al veel eerder aan zijn einde komt. Hetzij door extern, een super meteoriet, hetzij intern door de inzet van alle atoomwapens die er nu zijn.
Dan zal de mens zijn eigen planeet en toekomst vernietigen.

ZZP-er | 09-02-19 | 19:13 | 3

Ja klopt. Maar de allerslimsten onder ons hebben berekend dat het biologische supervergiften zijn die ons de das om gaan doen. Geen grap. Dus dat klimaat schuift maar. Het doet er niet toe. Leef je leven :-)

Shareholder II | 09-02-19 | 19:36

Super meteoriet? Gaat niet breekt uiteen zodra hij de dampkring binnenkomt. De inslag die dan volgt zou wel weer een evolutionaire schakel kunnen zijn, maar de aarde zal dat overleven. (De mensheid vermoedelijk niet) Nucleare winter, misschien genoeg om 90% van de bevolking te doden. Maar de planeet overleeft dat óók.

Het ergste wat er kan overkomen is dat de mensheid uitsterft. Maar de aarde en leven op de aarde zal zeker nog wel een paar miljard jaar blijven bestaan (tot het sterven van onze ster)

SanderEvers | 10-02-19 | 01:01

Als het kaartje klopt, ga je nog een probleem hebben om de route te markeren met boeien en klunen hoef je ook niet meer....

Bakschuif | 10-02-19 | 01:32

Deze beperkte zeespiegelstijging, van slechtst 55 meter, is als voorspelling, typerend voor klimaatontkenners. Ingewijden weten dat 100 meter echt het minimum is waarmee we rekening moeten houden!

Man-Van-De-Rekening | 09-02-19 | 19:13 | 7

Drie kilometer MVdR, binnen 2 jaar. Is echt waar, stond geschreven ergens dus is het waar.
Alle modellen die nu gebruikt worden zijn natte vingerwerk (pun intended), de variabelen welke we nog moeten meerekenen zijn voor het grootste deel nog niet bekend.
Maar, zoals een wel door gevoed gemiddeld mens betaamd hobbelt deze gewillig met de meute mee en luisteren we naar de meest erge en enge schreeuwers. Het is tenslotte niet politiek correct om enkele kanttekeningen te plaatsen bij de uitspraken van de gemiddelde klimaatridder. Daarbij kun je vaststellen dat 99% van deze schreeuwende kleuters nog geen wetenschappelijk onderzoek over dit onderwerp heeft gelezen, dus feitelijk enkel zielige napraters zijn.
Ben ik nu een klimaat ontkenner?

donkieshot | 09-02-19 | 19:40

Ik heb ooit voor iemand die geloofde in de ark van noah, uitgerekend hoeveel water er verdwenen was na de zondvloed om uit te komen op het punt waar we nu zijn, en toen gevraagd waar dat water gebleven was, daar wist hij geen antwoord op, maar dat is meestal met jehovas, het enige wat ze uitkramen in daar heeft god voor gezorgd. Maar als het zo zou zijn komt dat water weer terug, zijn we ook van de plastic soep af, want die wordt heel erg verdund dat het maar een decoratie lijkt.

brie-de-penis | 09-02-19 | 19:44

Morgen de autosnelwegen sluiten, en nooit meer open. Niet voor mij, maar voor uw eigen kinderen. Wees geen egoïst. Vervolgens zo snel mogelijk een sociale arbeidsplicht invoeren, en alle dijken 100 meter ophogen. Medio 2020 moet dit klaar zijn, anders is het te laat!

Man-Van-De-Rekening | 09-02-19 | 20:48
▼ 4 antwoorden verborgen

Is lelystad airport dus alsnog schiphol in zee

Coachman | 09-02-19 | 19:12

islamproblematiek grotendeels opgelost..... want zo is links wel, van de oplossingen

Datkanjenietmenen | 09-02-19 | 19:11

Veluwe aan Zee. Best een mooi vooruitzicht.

Droop | 09-02-19 | 19:10

Las ooit dat Nederland in de top 10 van most endangered countries staat. Enige research leerde dat die bijzondere positie alles hiermee te maken heeft. Als vannacht een ruimtelijk rotsblok van een kilomter doorsnede zich in de Noordzee stort en een zogeheten supertsunami veroorzaakt is het plaatje nog minder rooskleurig als hierboven. De Romeinen (Plinius?)vergeleken ons met een stel waterratten. Wij leven op het letterlijke randje hier. Dankzij de deltawerken ook nog eens zonder veel besef van onze precaire situatie. Ik neem nog een biertje en proost op Poseidon.

suscrofa | 09-02-19 | 19:10 | 3

Tja.. en als de San Andreas afgaat zakt er in de VS een gebied 100 keer groter dan NL de pacific in. En zo bestaan er wel meer locaties. Misschien geen hele landen, maar wel minstens zoveel grond en mensen. En als de meteoriet groot blijft het hier gewoon eeuwig donker en sterft alles op de planeet. Dus?

Ton8695 | 09-02-19 | 19:17

@Ton8695 | 09-02-19 | 19:17:
Wij zijn gedoemd vanaf onze geboorte om te sterven. Kwetsbare hoopjes protoplasma in een oneindig groot universum.

suscrofa | 09-02-19 | 20:08

Lijkt mij sterk overdreven. Als ik een steen in de sloot gooi, zie ik een rimpel van een paar cm. Dus dat rotsblok van een km zal ook wel meevallen. Zelfde met poolijs. Die ijsbergen liggen al voor gem 92% onder water, dus erg veel komt er niet bij alstie smelt.

Swoop | 09-02-19 | 20:39

Het is nog minder dan 2.5 mm per jaar en in het noorden nog minder want die zitten bij het kantelpunt van de Glacial Rebound.
Kappen met deze onzin : tidesandcurrents.noaa.gov/sltrends/
Inzoomen op NL UK en Scandinavië , waar de zeespiegel daalt.

Zwizalletju | 09-02-19 | 19:09

Het idee dat je ooit mogelijk zou moeten immigreren is ondraaglijk.
Scholieren hebben groot gelijk, zij ondervinden later de echte shit van de zeespiegelstijging.
Na mij de zondvloed.

snapal | 09-02-19 | 19:08

De Flood Map pikt alleen zeespiegelstijgingen en geen -daling. Jammer.

jacobh-59 | 09-02-19 | 19:07 | 4

Zwizalletju | 09-02-19 | 19:15 |
Eigenlijk veert het land in Scandinavie nog steeds op na de laatste ijstijd omdat de druk van 100-en meters ijs is weggevallen. Daarom "daalt" daar de zeespiegel.

Los daarvan, het verdwijnen van de laatste ijstijd is geheel toe te schrijven aan de Vikingen die destijds in hun vette houtgestookte Volvo's lekker beetje zaten te cruisen met 2 kechs aan iedere vinger.

Norman N. Warden | 10-02-19 | 02:46
▼ 1 antwoord verborgen

Water world is een mooie film.
Alleen zit er niet genoeg water in het poolijs om de wereld te bedekken met zo'n enorme hoeveelheid water.

Osdorpertje | 09-02-19 | 19:07 | 1

Vergeet de zondvloed. God's dikke blaas.

suscrofa | 09-02-19 | 21:05

Vanmorgen luisterde ik naar Nieuwsweekend Radio en men liet een fragment horen van Thierry Baudet in klimaatdiscussie TK. Verslaggeefster Mieke van der Weij riep verontwaardigd uit "Oh klimaatontkenner". Het grappige was dat Thierry de klimaatverandering niet ontkende maar wel de invloed van de mens daarop relativeerde.

ik_wacht_niet | 09-02-19 | 19:06

Dus die achterlijke westerlingen verhuizen naar Duitsland. Komen we in het weekend wel gezellig bijkletsen tijdens de goedkope boodschappen en tankbeurt.

Dr. Blechtrummel | 09-02-19 | 19:06

Leuk! De kust dichtbij.
Oh shit. Vluchtelingen uit de Randstad.

koeberg | 09-02-19 | 19:06 | 1

Liever 10 man met bidmat dan een harrrjde g in mijn stad

Bohse Koempelz | 09-02-19 | 19:09

U MOET bang worden!
Het artikel in VN staat bol van de 'als dan zou het wel eens kunnen dat' stellingen. Stellingen die iedere keer maar weer terug voeren naar het "CO2 is eng en u moet betalen".
Als het klimaat keert richting de (toch echt) verwachte ijstijd krijgen we het met zijn allen koud.

WIJ.KUNNEN.HET.KLIMAAT.NIET.STUREN!

DatInternetDingetje | 09-02-19 | 19:06 | 3

Controle is de grootste illusie van het ego.

Ton8695 | 09-02-19 | 19:22

Rustig, weekend! Maar het klopt wel een beetje; ' wat als, deze trend, modelberekeningen etc'. Men is steeds beter in verwachtingen maken maar dat zijn niet perse' voorspellingen.

Dr. Blechtrummel | 09-02-19 | 19:24

Idd. Ik blijf het grappig vinden. We meten nu zo'n 100 jaar (max) effectief de wijzigingen van het klimaat en vrijwel direct komen we ook tot de conclusie dat het klimaat verandert (Goh!) Maar het punt is, dit is niets unieks op onze planeet. Het klimaat verandert namelijk continu. En dat doet het al zo'n 200 miljoen jaar.

Mensen denken tegenwoordig dat er nooit iets zal veranderen. Maar dat is een kromme gedachte. Andere mensen denken dat wij mensen er effect op hebben, maar dat is een nog krommere gedachte. Het klimaat veranderd, dat is een absoluut feit. Maar we kunnen nu moeilijk zeggen hoe het veranderd.

SanderEvers | 10-02-19 | 01:13

Hmmm ik dacht dat geenstijl ook wel een beetje kritische blik had op klimaat alarm? Maar goed, voor wie wil weten hoe het zit met zee niveau, kijk hier dan even naar.
youtu.be/k9sw_HfLejg

Harkstede! | 09-02-19 | 19:05 | 1

2 meter stijging bij 3mm/jaar is 666 jaar wachten. Wel toevallig dat net dat getal er uit komt he...

Harkstede! | 09-02-19 | 19:09

Maak er maar weer een geintje van. Treurig, kortzichtig en naïef sommige comments hier.

spinselsinjehoofd | 09-02-19 | 19:05 | 1

het is bloedserieus, ik heb mijn diploma dobbernegor al binnen hoor!

welkom01 | 09-02-19 | 19:31

Bei dem dritte ampel rechts und dann immer geradeaus.
Buongiorno Italia

bwanabanjo | 09-02-19 | 19:05

Zeespiegel stijgt niet steeds sneller Van Rossem en met 2.3 mm per jaar kom je in 100 jaar op 23 cm. Dus......

Zwizalletju | 09-02-19 | 19:03

Mag ik asje asje asjeblieft dat bordje met 'Hollanders niet gewenscht' bij Mook in de grond slaan ? Please ?

Bohse Koempelz | 09-02-19 | 19:03 | 5

@Bohse Koempelz | 09-02-19 | 19:30: Glück auf! Overigens diep respect voor de voormalige koempels. Helden waren het.

Bigi Bana Boy | 09-02-19 | 19:33

@Bohse Koempelz | 09-02-19 | 19:03 Tuurlijk! Maar wat maakt dan dat je denkt zelf welkom te zijn op een Hollands weblog?

eastender | 09-02-19 | 19:57
▼ 2 antwoorden verborgen

om de zee met 2 meter te laten stijgen moeten de poolkappen met meer dan 20 meter in hoogte afnemen. Bij 55 meter is dat ca 600 meter. volgens mij zij de poolkappen niet zo hoog.

WillemWordtWakker | 09-02-19 | 19:02 | 3

Men kan tegenwoordig niet meer rekenen.

de honden blaffen... | 09-02-19 | 19:05

Antartica is gemiddeld met 3 km ijs hoog.

snapal | 09-02-19 | 19:15

De Noord Poolkap heeft geen invloed op het nivo van zeespiegel, wakker worden.

Zwizalletju | 09-02-19 | 19:18

Ik overweeg de aankoop van een woonboot, een tjalk of iets in die grootte. Het klimaat verandert toch, warmtepompen of niet. Maar gezien mijn levensverwachting laat ik het nog maar even voor wat het is.

John9oo9 | 09-02-19 | 19:00

Prachtige voorspellingen... Nu alleen nog het weer van morgen goed voorspellen en we kunnen er wat mee !

kat-de-kat | 09-02-19 | 18:58

Waar staat jouw huis?
De helft zit zich al rijk te rekenen, maar er is geen enkele reden om aan te nemen, dat het bij die 2 meter verhoging zal blijven.

snapal | 09-02-19 | 18:57 | 1

Nou ja, ik verwacht niet dat de IJssel, Rijn en andere stromen in dat geval vrolijk naar de zee blijven uitstromen. Maar dat is weer wat anders.

Dr. Blechtrummel | 09-02-19 | 19:11

Zeespiegelspecialisten...

Latrinalia | 09-02-19 | 18:56 | 1

Tijgeteisem....

Dr. Blechtrummel | 09-02-19 | 19:12

Ik verhuis wel naar Antarctica. Genoeg plek als het ijs daar weg is.

heldheino | 09-02-19 | 18:55 | 1

heldheino.
Juist, gewoon even een paar honderd jaar afwachten.

snapal | 09-02-19 | 19:01

Bij sommige mensen staat het water al tussen de oren.

zimmerschwanz | 09-02-19 | 18:55

Als je de westerse beschaving niet kunt vernietigen middels een plangeleide economie onder het mom van verheffing van het proletariaat, probeer je het toch gewoon met een plangeleide economie onder het mom van het redden van de wereld? Het is immers in het marxisme alleen het doel dat telt.

HoogToontje | 09-02-19 | 18:53

Kunnen we het water niet stoppen met stapels sandbakkiers? Zijn er zat van.

marrretje | 09-02-19 | 18:52

In 1988 werd voorspeld dat de Malediven in 2000 onder de golven zouden verdwijnen. Nou, die verrekte eilandjes zijn er nog steeds. En er vliegen steeds meer milieubewuste D’66ers en GroenLinksers naar toe. Met een vliegtuig. Hoewel sommige dames van GL misschien de bezem gebruiken. Voor het te laat is, of zo. Terwijl de zeespiegel daar zakt.

Stormageddon | 09-02-19 | 18:51

Terpen

Alleen, toen hoefden er nog geen miljoenmiljard zandbakkiërs bij.

WasHetMaarMakkelijk | 09-02-19 | 18:51 | 1

WasHetMaarMakkelijk | 09-02-19 | 18:51
En Wierden.
Wierden Duk, zover het oog reikt?

chicago river | 09-02-19 | 18:57

Dit is een kaartje van het jaar 2100. Dan ben ik allang deaud. Laat die klimaatspijbelaars het maar oplossen. Die weten het klimaat wel te redden. Met z'n allen naar de McDonald, plastic bakjes weglazeren, en hun Milieudefensie en Greenpeace ouders zagen dat het goed was. Amen.

Predeker | 09-02-19 | 18:49 | 4

snapal, de cijfers laten alleen wat anders zien. 25 cm steiging in de laatste 140 jaar. En dan nu maarliefst 8 x zoveel in de komende 80 jaar? Kan verkeren

Coachman | 09-02-19 | 19:10
▼ 1 antwoord verborgen

Onze kinderen hoeven zich niet meer dood te zuipen in Sunny Beach Bulgarije.
Dat kan straks gewoon in Overvecht aan Zee.
Scheelt een hoop vliegverkeer.

Ruimedenker | 09-02-19 | 18:49 | 2

Ruimedenker | 09-02-19 | 18:49 |
Maar dat kan nu ook al in Noordwijk, Scheveningen etc. etc. Wast verschil? En wat zou @overVecht daarvan vinden, ook al vertoeft hij dacht ik in het semi-Gooische Baarn...

chicago river | 09-02-19 | 18:54

Klopt, Chicago! Zuipen kunnen ze overal....
In Baarn zuipen ze vooral bij de lokale tennisclubs. Ik weet niet of “Overvecht”ondertussen goed is ingeburgerd in Baarn.
Iets anders, woon jij in de buurt van Chicago?

Ruimedenker | 09-02-19 | 19:02

Heb voor de gein even 15 meter verhoging van de zeespiegel ingevuld.. Dan zit je op de Utrechtse heuvelrug nog goed. Geen zorgen dus!

Albasalix | 09-02-19 | 18:49 | 1

Ik zit goed tot 60m dus laat maar gaan. Tegen die tijd schijnbaar 30graden gemiddeld en de zee op enkele km's afstand. Wat wil je nog meer?

Roeieber | 09-02-19 | 20:55

Hoop wel dat de temperatuur ook lekker mee omhoog gaat. Paalwoning on the beach.. te gek..

hindipopup | 09-02-19 | 18:49

Audiocursus Duits? Nee zeg, veel te saai. Ik leer mezelf wel Duits door Derrick te kijken. Voor diegenen die ook Duits willen leren, hier een hele serie 'Aus der Reihe Derrick': www.youtube.com/watch?v=iP_tedz6FyI&a... .

kweethetooknietbeter | 09-02-19 | 18:49 | 3

Harry, hol mal schon den Wagen!

HoogToontje | 09-02-19 | 18:56

Und ein Tropical Drink ........ bitte.

Bigi Bana Boy | 09-02-19 | 19:16

Cobra 11. Veel leuker, leer je tenminste ook nog schelden ;-)

Bijtendehond | 10-02-19 | 14:48

Wel jammer dat het kaartje bij 0 meter ook al half Nederland als zee ziet...

nieuwe_Deen | 09-02-19 | 18:48 | 2

Nu niet de boel verpesten met dit soort nuchtere juiste constateringen. Daar kan een gutmensch niets mee.

Graaier | 09-02-19 | 18:56

Ook het verschil tussen 1 en 2 meter stijging was met het blote oog niet waarneembaar. Met onderbuik evenmin.

Hollende_Kleurling | 09-02-19 | 18:58

Dussuh ff kijken. We halen immigranten hiernaartoe leren ze niet zwemmen en dan gaan wij weg en zij verdrinken. Dus eigenlijk is het tegen immigratie zijn gewoon goed voor de migranten ook vanwege het klimaat. HAHA

hindipopup | 09-02-19 | 18:47

Daarom allemaal een warmtepomp.
Ofzo.

de Voorzittert | 09-02-19 | 18:46 | 1

Een waterpomp is handiger.

Toos Bevergeil | 09-02-19 | 18:57

Alle dijken moeten dus (nog) hoger, gelukkig zal de eg bijspringen om de regio te redden van de ondergang.

snapal | 09-02-19 | 18:46

Zijn de superrijken hun beachhouses al aan het verkopen?

Zoltan | 09-02-19 | 18:46

Zit op 22,4 meter NAP niks aan de hand. Heb nog wel een zolder over voor als het zo ver is.

DerkArie-ut-de-Achte | 09-02-19 | 18:46 | 1

Dat dachten sommige mensen in 1953 ook!

BaldEagle | 09-02-19 | 21:49

Op naar het Bruderland. Eerst nog even een paar miljoen moslims vriendelijk, doch dringend verzoeken terug te gaan naar hun habitat.

henk vintage | 09-02-19 | 18:45

Wetensjappie Roderik van Wal: "Verhuizen naar Duitsland zou een onderwerp van gesprek moeten zijn."
Lekker makkelijk, want Nederlanders spraken Diets dus ook allemaal Duits, en ook wegens want de Handel enzo... vooral enzo?
Tieft op met "moeten" icm "Duitsland". Duitsland is best tof her en der, maar Lebensraum opzoeken daar? Dacht het niet.
.
Iedereen zoekt het maar uit met z'n zooitje en ze eigen. Over 2 jr. stroomt de chicago river door Argentinie, dus na mij, eh, de zondvloed.
*rivierlijk BULDEREN doet*
Dank @Van Rossem voor use of de linktip!

chicago river | 09-02-19 | 18:42

Nog een reden om al die gelukszoekers in bootjes te weren uit de Europese landen aan de Middellandse Zee. Wij moeten daar straks wonen!

Mike Gaatjeniksaan | 09-02-19 | 18:42

Dus beter een heuse vuilwaterpomp kopen van een meijer.

suscrofa | 09-02-19 | 18:41 | 1

Scheelt eenen duit.

suscrofa | 09-02-19 | 18:42

Dus: 030 aan zee. Ik vind het best hoor. Fuck the rest.

postmodernismisdead | 09-02-19 | 18:40 | 2

postmodernismisdead | 09-02-19 | 18:40
Eindje verderop misschien, Ernhem? (ook een soort Duitsland) Anders kun je over 25 jaar weer vanuit je Utrecht aan Zee. Je kunt wel bezig blijven...

chicago river | 09-02-19 | 18:45

Ik ook!
Huisje aan de kust. Gaat net lukken, zo aan de kaart te zien.
Ik vind Maarssenveen geen kut aan, maar de zee biedt uitkomst.
Vroeger ging half Utreg naar de camping in Katwijk. Dat hoeft nu dus niet meer.

Ruimedenker | 09-02-19 | 18:46

Deltawerken II of vertrekken, leuker kan ik het niet maken.

snapal | 09-02-19 | 18:39

Van Rossum, mischien ook nog ff een fotootje bij doen van een storm... in een glas water.

Datgingniegoed | 09-02-19 | 18:38

Dat plaatje ziet er veelbelovend uit, als het echt is.

Alleen jammer van Friesland en Zeeland.

Kop Kaaz | 09-02-19 | 18:38 | 2

*zwaait*
Vanaf mien beautje.

Rest In Privacy | 09-02-19 | 18:57

@Ce ca! | 09-02-19 | 18:57:

*zwaait terug*

Beautjes altijd+100

Kop Kaaz | 09-02-19 | 19:13

Prijzen van onroerend goed zijn in ieder geval een stuk lager.

Algodon88 | 09-02-19 | 18:37 | 2

Nu nog wel. Straks onbetaalbaar.

pibasso | 09-02-19 | 18:49

Sta je mooi onder water met je hypotheek.

Ruimedenker | 09-02-19 | 18:51

Al dat gajes wat nu nog in het westen woont komt hierheen...
ik moet er niet aan denken.

meneer Q | 09-02-19 | 18:37 | 1

Fortificatie.

suscrofa | 09-02-19 | 18:45

Zullen we gewoon eens kijken of we via de Qattara Depression (dat blauwe vlekje op de kaart in Egypte) wat water kunnen kwijtraken, en dan ook maar de Sahara wat beter bewoonbaar maken? Is een kanaal van 60km, moet lukken toch?

Skinkie | 09-02-19 | 18:36 | 1

Als we het geld dat wereldwijd aan wapentuigh gespendeerd wordt 50/50 verdelen over ruimtevaart en irrigatie, dan komen we er wel.

WasHetMaarMakkelijk | 09-02-19 | 18:55

Utrecht gaat een hele dure stad worden.
Zeezicht mag wat kosten.

snapal | 09-02-19 | 18:35

Hmm, ooit wordt mijn huis een heleboel geld waard. Gna.

Hollende_Kleurling | 09-02-19 | 18:28

Welnee gewoon in Holland blijven wonen ook bij hoog water.
Volgens mij alleen maar voordelen, je huis bouwen als een grote woonboot.
Geen aankoop grond en heipalen, dat is het eerste bespaard.
Warmte pomp aan boord en zonnepanelen op dak.
Gratis energie uit het zeewater.
Wat wil een mens nog meer.

nr123456789 | 09-02-19 | 18:28

Ik woon op 80 meter hoog in Nieuw Zeeland. Wij houden het vooropig wel uit hier met die stijging.

Fapfap | 09-02-19 | 18:28 | 3

Op zich ben ik een van de eerste klimaatvluchtelingen denk ik

Fapfap | 09-02-19 | 18:39

Fapfap
Houd die Zuidpool in de gaten, als die ook smelt wordt het plus 90 meter boven ANP.

snapal | 09-02-19 | 18:42

Alleen die aardbevingen kunnen nog wel een wat roet in het eten gooien. Het rommelt daar regelmatig. Overigens groot gelijk dat u daar bent gaan wonen.

pibasso | 09-02-19 | 18:51

Volgens de kaart houdt ik droge voten. Hoewel 40 K verderop de Donau schijnbaar uit zijn oevers gaat treden door de stijgende (sneeuw-) sorry, zeespiegel en dat, nadat in oktober en november boeren klaagden (ze zullen niet) dat hun bronnen drooggevallen waren.

bergsbeklimmer | 09-02-19 | 18:28

Goddank: Blaricum staat nog droog!

kommabijmebinnen | 09-02-19 | 18:26

Mooi, wordt eindelijk Vuilnisbelt Amsterdam eens schoongespoeld. Hopelijk tegelijk met linkse, hipsterachtige deugmensen.

Geil Kippetje | 09-02-19 | 18:24 | 1

Die veel te duur hebben gekocht en de hut op palen nooit meer kwijt raken. Mooi man

pibasso | 09-02-19 | 18:52

breda wel weer buiten schot.. :3

SenZjo | 09-02-19 | 18:24

De professoren die gekwoot worden zitten vooral zichzelf belangrijk te maken. Er zijn echt veel te veel hoogleraren in Nederland. Daardoor wordt de bevolking bijna dagelijks via de media geterroriseerd door dit soort pseudo nostradamussen.

Heinz-Spitfire | 09-02-19 | 18:19

En er zijn zoveel oplossingen: bijv Sahara en andere woestijnen volpompen met water uit de oceanen (eerst even ontzilten). Maar ja, dat zou een OPLOSSING zijn en dat is natuurlijk niet de bedoeling, want dan gaat het schuldgevoel (en bijbehorende belastingen) weg.

skoftig | 09-02-19 | 18:19 | 2

skoftig.
Dan moet je toch eerst dijken bouwen om het water tegen te houden.
Dan nog kan er maar een schijtbeetje water in de Sahara.

snapal | 09-02-19 | 18:30

Ja, en als dat niet gaat werken, vragen we gezoon die gasten uit Indepence Day, die met die joekels van ruimteschepen, om een beetje water op te pompen en dat dan op de maan te dumpen. U heeft gelijk, denk in oplossingen, niet in problemen!

Rhenium | 09-02-19 | 18:40

Vandaag en morgen is er de Emigratiebeurs in Houten, neem vooral een kijkje. En Duitsland, graag hoor. Je ruilt je betonnen Vinexhut in voor een vrijstaand huis en je houdt nog geld over: www.immobilienscout24.de/wohnen/rhein...
voorbeeld:Freistehendes Einfamilienhaus,76.000 € Kaufpreis, 7 Kamers, 179 m²

theo-is-dood | 09-02-19 | 18:19 | 4

ssst, ik hoef geen nieuwe buren.

bergsbeklimmer | 09-02-19 | 18:30

Dan ga ik liever naar de achterhoek. Jaren in Koblenz gewoond maar buiten de stad is er weinig. Ja, een mooie omgeving met veel bejaarden.

Peter_la_Selie | 09-02-19 | 18:30

@bergsbeklimmer | 09-02-19 | 18:30: Nog een paar jaar in een randstedelijk ghetto en dan verhuis ik naar de frisse lucht van de Eifel. Het is net als die film "Alleen maar nette mensen" ;)

theo-is-dood | 09-02-19 | 18:35
▼ 1 antwoord verborgen

In Berlijn ging gisteren de vlag uit vanwege Nord Stream 2 en een paar kilometer verderop naar het westen moeten we massaal van het gas af. Iets klopt hier niet! Laten we maar snel Duits worden dan kunnen we gewoon doorgassen.

JohnJames_001 | 09-02-19 | 18:18 | 1

En lekker bruinkool stoken!

pibasso | 09-02-19 | 18:54

Dus, who’s gonna pay for the Daiks?

Brentjeee | 09-02-19 | 18:16 | 1

Niemand. Is geen geld meer voor. Allemaal opgegaan aan groene warmtepompen (zouden die ook water kunnen pompen?), isolatie voor huizen onder water (letterlijk en hupotheektechnisch figuurlijk), windmolens en zonneparken (werken die nog, onder water?), en de privéjachten van Rob Jetten, Jesse Klaver en Ed Nijpels.
Kortom: geld op, land weg. In het Groenlinkse doemscenario, wel te verstaan. Hebben ze goed over nagedacht aan de klimaattafels.

Stormageddon | 09-02-19 | 18:22

Vind het een mooi kaartje. Toppie. Ik zeg doen. Steek die dijken nu al maar door. Eindelijk wat korter bij het strand.

Paaldanseres | 09-02-19 | 18:15 | 1

Haha, ja inderdaad.

Kop Kaaz | 09-02-19 | 18:40

Het is een kwestie van geduld rustig wachten tot de dag dat heel Holland Limburgs lult ,dat heel Holland Limburgs lult( naar de grote filosoof en muzikant J.Poels ).

hoeman | 09-02-19 | 18:15

De Nederlanders hebben ook alle eilanden bij Dubai opgespoten. Niks aan het handje dus.

Badr Haary | 09-02-19 | 18:13 | 2

Nederland heeft ook de stranden al opgespoten waardoor we een prachtig breed strand hebben gekregen.
Waarkomt deze paniek vandaan Van Rossum ? Een mooi plaatje van Nederland dat half onderwater staat maar waar is de alarmerende en VOORAL betrouwbare data dan?
Sinds het monitoren van het zeespiegel niveau is gebleken dat deze zo’n 30 cm per honderd jaar stijgt, daar is niets bijzonders aan. Daarom vraag ik me af waar deze data vandaan komt.

Datgingniegoed | 09-02-19 | 18:29

Toon mij nou eens waar die versnelling in de zeespiegelstijging is dan? tidesandcurrents.noaa.gov/sltrends/sl...
Ik zie alleen een versnelling in de klimaatpropaganda nu er maar steeds geen enkele klimaat voorspelling uitkomt.

Harkstede! | 09-02-19 | 18:13 | 2

@Harkstede!
Bedankt , Ik vroeg al om data in een tegel hierboven.

Datgingniegoed | 09-02-19 | 18:32

Hij zou over 100 jaar misschien 1 meter kunnen stijgen, volgens specialisten. Maar stel dat het meer wordt, dan moeten we direct stoppen met geld uitgeven aan het verminderen co2 uitstoot, en dat uitgeven aan dijkverhoging en/of nieuwe steden op hoger land bouwen.

Gewinflipt | 09-02-19 | 18:10 | 2

Inderdaad, de scenario's gaan uit van apatisch stilzittende burgers. Dat scenario is al een vreemde. Afijn, uw oplossing lijkt veel logischer. Helaas is er in de politiek geen logica. Daar zijn een paar duizend kinderen die een blijde boodschap willen horen en verkondigen al genoeg om miljarden en nog eens miljarden van andermans geld uit te geven. Het heet niet voor niets de groene gekte of religie.

Graaier | 09-02-19 | 18:18

@Graaier | 09-02-19 | 18:18: ach die kinderen moet je niet serieus nemen. De meeste hadden een leuke dag vrij. De dompies laten zich dirrigeren door Greenpeace en milieudefensie. Veel dommer is dat ik op mijn werk een volwassen vent hoor dat het toch goed is dat die kinderen dat voor een ideaal doen.

azijnseikerT | 09-02-19 | 18:24

Ik maak me geen zorgen, in 2100 is Nederland al lang een islamitische staat en dan beschermt Allah ons wel

ZonderNaam | 09-02-19 | 18:10 | 3

Ik denk dat we alle vluchtelingen terug moeten sturen. Het is toch inhumaan om ze allemaal hierheen te laten komen met dit vooruitzicht?

Badr Haary | 09-02-19 | 18:14

@Badr Haary | 09-02-19 | 18:14: Wat een mooi humaan standpunt. Ik zeg doen.

Graaier | 09-02-19 | 18:19

@Badr Haary | 09-02-19 | 18:14:
Tegen die tijd zijn ze allemaal allang gevlucht naar hun 'onveilige' thuisland!

BaldEagle | 09-02-19 | 21:53

Het stuk in VN begint al met bullshit, aannames die niet kloppen. De zeespiegel stijgt niet sneller dan de afgelopen eeuw, het landijs wereldwijd smelt niet, noch op Groenland, noch op Antarctica.
En uit die valse veronderstelling worden dan METERS zeespiegelstijging “voorspeld”. En tja, als die METERS gebeuren dan zul je inderdaad wel wat moeten doen, en daar kun je leuk kver speculeren, maar het worden geen meters. Het worden hooguit een paar centimeter, in de komende 100 jaar en dat kunnen onze duinen en dijken best hebben.
Alarmistisch kulverhaal van VN om die 1 biljoen (1000 miljard) uit onze zakken te kloppen.
Kappen met kul, Nijman. Eerst onderzoeken wat er van waar is. “Niks”, is het antwoord daarop.

Stormageddon | 09-02-19 | 18:10 | 5

De gemiddelde zomertemperatuur op de Zuidpool is ca. -30 tot -35 C, en 's winters zo'n -60 tot -65 C. De temperatuur op de Zuidpool zal toch echt tientallen graden moeten stijgen voordat al dat ijs aldaar is gesmolten. De huidige temperatuur in Groenland bedraagt momenteel -30 tot -45 C. Duurt ook nog even voordat dat boven 0 C komt.

jacobh-59 | 09-02-19 | 18:40

U heeft het blijkbaar wel onderzocht. Wees zo goed de uitkomsten van uw onderzoek met ons te delen. Ik hoor graag van u, want ook ik wil heel graag dat de zeespiegel met niet meer dan een millimeter per jaar stijgt, net als u.

Rhenium | 09-02-19 | 18:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik hoop dat het sarcasme is van van Rossem, zo niet dan wil ik hem aanraden zich niet te veel laten bang te maken door doemdenkers uit het wondere veld der klinaatspecialisten, proest!!!
Ze kunnen het weer vaak niet eens een dag vantevoren correct voorspellen laat staan het klimaat...

kempenaer | 09-02-19 | 18:09

Zwolle aan Zee of Zwolle in Zee. That's the question.

Schuldenbrau | 09-02-19 | 18:08

Holland? Das war einmal. Maar die Imbissen zijn goed te doen met die Brattwursten

Mark van Leeuwen | 09-02-19 | 18:06

Maar de Klaverjugend spijbelt voor ‘n beter klimaat
Terwijl K.O. zeur-Pieten bezig zijn met ’n jihad
Je ziet ze overal de clashes
In Frankrijk zijn ’t Gele Hesjes
Nergens wordt er nog fatsoenlijk gepraat

De regie is zoek en de toekomst onzeker
Chaos heerst maar wat ik je wel verzeker
Is dat het steeds erger wordt
En de EU ons in de afgrond stort
Zoals May, die nu drinkt uit Tusks gifbeker

Een nieuwe wapenwedloop is begonnen
Met atoomraketten in plaats van kanonnen
Reagan en Gorbatjov, helden van de vrede
Absit Omen! Waar blijft de rede?
Zijn Trump en Putin werkelijk zo onbezonnen?

Angélica de Sancé | 09-02-19 | 18:06 | 4

@azijnseikerT | 09-02-19 | 18:10:
Ach, ik wilde alleen maar aangeven dat er nog wel meer probleempjes zijn dan waar de Klaverjugend en Van Rossum zich mee bezighouden...

Angélica de Sancé | 09-02-19 | 18:14

Misschien kan Indonesie het besluit intrekken om op korte termijn 95 kolencentrales te openen?

Badr Haary | 09-02-19 | 18:15

Dank voor het gedicht! Creativiteit altijd veel plus!

John9oo9 | 09-02-19 | 19:08
▼ 1 antwoord verborgen

Hoogeveen aan zee lijkt mij anders wel wat.....

yentl555 | 09-02-19 | 18:06 | 1

En het TT-circuit ligt dan ook zo'n beetje aan zee. Net Zandvoort ...

Synecdoche | 09-02-19 | 18:16

Groenslinks, d66 en denk oorden gaan kopje onder. Het gaat om een win-win situatie. Ik blijk droog te blijven EN vlakbij de verwachte kustlijn!! leuk.

Nuuk | 09-02-19 | 18:05

15 miljoen Nederlanders en 2 miljoen apothekers? Die Deutschen schaffen dass!

Angélica de Sancé | 09-02-19 | 18:05

Cool, ik woon in Duitsland én op 55 meter hoogte. Hebben m'n kinderen straks dus gewoon een huis aan zee.

Nice_Wheels | 09-02-19 | 18:04 | 1

Haus am See.

WasHetMaarMakkelijk | 09-02-19 | 20:12

Jezus. Je spuit zand van de zee op het land. De zee wordt dieper, het land wordt hoger. Moet ik godverdomme alles uitleggen. Nou ja, dit probleem ook weer opgelost.

azijnseikerT | 09-02-19 | 18:04 | 3

ssshhht, straks leren ze nog wat!

Cobalt bomb | 09-02-19 | 18:05

Of gewoon de zee bevriezen, en ergens op een continent dumpen. ezpc

minnenman | 09-02-19 | 18:08

Boskalis aandelen gaan door het plafond als er serieus over dat idee nagedacht gaat worden.

koolteer | 09-02-19 | 18:09

Waarom krijg ik altijd zo'n dorst van dit soort rampspoed?

Ernst Oosters8389 | 09-02-19 | 18:03 | 1

Zout (zee)water drinken is nou niet bepaald een aanrader

Bijtendehond | 10-02-19 | 14:42

Ze hebben de Engelse Essex Marshes vergeten.

Ab Sconditus | 09-02-19 | 18:02

“De zeespiegel stijgt steeds sneller. Dat is geen theorie, dat is een gemeten feit. ”

Oh ja? Zou wel prettig zijn als je de meting ee dan even deed. Al was het maar een linkje.
Ik kan die bewering namelijk nergens met een meting gestaafd krijgen.
Dus waar hebbie dat vandaan, Bart?
climate.nasa.gov/vital-signs/sea-leve...
Steeds sneller? Nou nee, die trend wordt niet gemeten. Misschien moet je even in leer bij iemand die het al decennia onderzoekt.
www.youtube.com/watch?v=Ycq5CJiMer8

Stormageddon | 09-02-19 | 18:02 | 5

Is Bart sarcastisch of huilt hij mee met de klimaatwolven in het door zure regen vernietigde bos?

kempenaer | 09-02-19 | 18:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Donder, altijd al een huisje aant water gewild hier op de Veluwe

Coachman | 09-02-19 | 18:02

Mooi man, ik woon 25 meter boven NAP. Doei Randstad!

pibasso | 09-02-19 | 18:01 | 2

Samen met de rest van de Randstad erbij. Gezellig.

Mark van Leeuwen | 09-02-19 | 18:05

Dat, beste Mark kunnen de meesten niet meer betalen. De hut staat daar letterlijk en figuurlijk onder water.

pibasso | 09-02-19 | 18:58

Door het smelten van de Noordpool zal de zeespiegel dalen de zuidpool warmt niet echt op dus dat heeft geen invloed hooguit het ijs op Groenland.

dam-dame | 09-02-19 | 18:00 | 6

@W_F | 09-02-19 | 18:29:
Geachte W_F, ik waardeer uw vasthoudendheid, maar er klopt geen kloten van wat u beweert. U leest wikipedia, maar u heeft geen benul,van wat daarin staat. Misschien bent u lid van Milieudefensie of Greenpeace, en gestuurd, om deze onzin te plaatsen op Geenstijl ?? Hier moet u het meedoen. Amen en morgen gaan we met z'n allen de storm te lijf.

Predeker | 09-02-19 | 18:40

@W_F | 09-02-19 | 18:29: Het gemiddelde is 2km en op het dikste punt 3km daarnaast vergeet je het volume van het ijs tenopzichte van water mee te nemen er ligt 2850000 km3 ijs op Groenland dit zou Max 7,2 meter zeestijging zijn.

dam-dame | 09-02-19 | 18:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Voor 1000 miljard kun je best wat ophogen.

kloopindeslootjijook | 09-02-19 | 17:59 | 1

voor 1000 miljard kun je ook wat treinen naar het oosten laten rijden.

filibuster | 09-02-19 | 18:08

2 meter zeespiegel erbij is de dijk 2 meter ophogen en een paar nieuwe sluisdeuren bestellen. Misschien moet er direct aan de kustlijn wel wat opgegeven worden, maar dat kost hooguit prins bril z'n circuit en de hut van Berbaar. Niks aan de hand zou ik zo zeggen.

Kopieerapparaat | 09-02-19 | 17:57 | 8

Groenland is 'slechts' 7m36. Maar op antarctica ligt nog wat meer ijs dan op Groenland. Ongeveer ter waarde van 58m aan zeespiegelstijging.

nieuwe_Deen | 09-02-19 | 18:47

@W_F | 09-02-19 | 18:12: Kun je ook berekenen hoeveel de temperatuur op Groenland nog moet stijgen om het zover te laten komen? Graag dan ook een overzicht van plekken op aarde waar in dat geval de temperatuur tot het kookpunt van water is gestegen.

jacobh-59 | 09-02-19 | 18:48
▼ 5 antwoorden verborgen

Deze scenario's zijn gebaseerd op RCP8.5, een scenario waarin het gebruik van fossiele brandstoffen tot 2100 onbeperkt kan groeien. Dat scenario gaat uit van een zeer onwaarschijnlijk idee dat er voldoende winbare fossiele brandstoffen daarvoor zijn.

www.researchgate.net/publication/3036...

omanders | 09-02-19 | 17:56 | 1

Laat nu partijen als GL (die kernenergie c.s. als de duivel verafschuwen) dirt propageren.
Fossiele brandstof genoeg (gas), zeker als de ontdooiende permafrost meegerekend gaat worden.

filibuster | 09-02-19 | 18:12

Geweldig plaatje.
Zo te zien word mijn 4 ha grasland straks toch nog bouwgrond.

Het leven is zwaar | 09-02-19 | 17:55 | 1

Haha, tel uit uw winst

pibasso | 09-02-19 | 18:02

Easy. Voor 1000 miljard kan je zeker een sluis bouwen tussen frankrijk en engeland. Dan maak je tussen engeland en noorwegen ook een sluis en 500km lange dam. En klaar.

Belgie, nederland, duistland, denemarken, polen, estland, letland, litouwen, finland, sweden allemaal gered. Oh ja. Even sluisje bij gibraltar en alle landen aan de midde landse zee ook veilig. Of het nu komt door de mensen of dat het een reguliere fluctuatie van temperatuur is. Wij mensen lossen dit op. Geen probleem!

This Far No Further | 09-02-19 | 17:55 | 2

Pompen we gelijk de zee daar leeg (vis zit er dan toch al niet meer door de enorme hoeveelheid molentjes)

Cobalt bomb | 09-02-19 | 17:58

@Cobalt bomb | 09-02-19 | 17:58:
Een landgrens met het VK terwijl ze een concurrent van de EU zijn lijkt me niet goed voor NL.

SHSH | 09-02-19 | 18:28

Ich bin Apotheker.

Hoen | 09-02-19 | 17:55

Wat een ontzettende kolder drukken ze heden ten dage toch af. Zeespiegelstijging? Ten opzichte van wat? Een zinkend schip? Dat komt goed uit want NL ligt op een hellend vlak.
En wat een paniek om niks. Laat Mammoet gewoon een aantal drijvers aan het strand verbinden dan drijft NL straks op de zee in het westen.

Cobalt bomb | 09-02-19 | 17:54 | 2

Duizenden meters zeespiegelstijging. Zondvloed!

Is dit nog nieuws? | 09-02-19 | 17:55

@Is dit nog nieuws? | 09-02-19 | 17:55:
Ik heb mijn rubberboot met AH groentetuintje al paraat!!

Cobalt bomb | 09-02-19 | 17:56

Ik zou maar lief gaan doen tegen ons "Provinciaaltjes", en ophouden met die Randstad-arrogantie. The south remembers ;-)

Eendt | 09-02-19 | 17:54 | 1

Touché!

pibasso | 09-02-19 | 19:00

Zo'n kaart hing 40 jaar geleden al op de lagere school. Nederland zonder dijken was dat toen.

TheseDays00 | 09-02-19 | 17:53 | 3

Precies, en dan nog. Ze kunnen ook gewoon een blauwe prent ophangen en zeggen: ja *als* het water 300 meter stijgt ziet er voor Nederland zo uit. Ja sure.

peterdh | 09-02-19 | 17:59

@Cobalt bomb | 09-02-19 | 18:01:
Dat zeiden ze ook tegen Noach.

VanBukkem | 09-02-19 | 18:04

Krijg ik als klimaatvluchteling dan ook een Miele, uitkering en woning of is dat tegen die tijd allemaal op?

kleinvrouwke | 09-02-19 | 17:53 | 2

Met een burka, vals paspoort en een hoop discriminatie-spatjes geef ik je wel kans.

HaatbaardKnipper | 09-02-19 | 18:01

Hangt er van af of je het juiste kleurtje hebt.

matatwork | 09-02-19 | 19:35

Op de website van het KNMI staat o.a. het volgende:

"Omdat de reeks van satellietmetingen nog relatief kort is kan niet worden uitgesloten dat deze versnelling (deels) veroorzaakt wordt door natuurlijke schommelingen in het zeeniveau door variaties in zeestromingen."

De gemiddelde stijging voor de periode 1993-2003 ligt op ruim 3 millimeter per jaar (bron: KNMI). Oftewel, mochten de links klimaatrakkers gelijk krijgen met hun 1,5-2 meter zeespiegelstijging dan zijn we over welgeteld 500 jaar de lul. Lokale veranderingen uitgesloten.

Sprinkhaan | 09-02-19 | 17:52 | 4

Hans Nijenhuis (AD hoofdredacteur) wist afgelopen donderdag bij JINEK zomaar te zeggen dat over 10 jaar de zeespiegel al 1 meter is gestegen. Nou dat gaat hard he ? !! LOL Duidelijk is dat ze totaal niet weten wat ze voor onzin eruit kramen.

Graaf Monte Cristo | 09-02-19 | 18:01

@Graaf Monte Cristo | 09-02-19 | 18:01:
Dat was inderdaad een tenenkrommende vertoning en het gaat er als zoete koek in bij die linkse kliek. Data, en dan met name de interpretatie daarvan, wordt steeds meer a la carte misbruikt om eigen beleid/visie te ondersteunen.

Sprinkhaan | 09-02-19 | 18:10

@Graaf Monte Cristo | 09-02-19 | 18:01:

henk vintage | 09-02-19 | 18:55
▼ 1 antwoord verborgen

Wir schaffen das! Und wir haben es nicht geglaubt!

Is dit nog nieuws? | 09-02-19 | 17:51

Laten we eerst nog maar een paar miljoen Afrikanen hier binnen komen.Misschien kunnen we ze zandzakken laten sjouwen want Afrika loopt niet onder natuurlijk.

van stampij | 09-02-19 | 17:50 | 3

Eindelijk het mysterie opgelost waarom Brussel ons laat overspoelen door migranten. Erg hard werken doen ze nog niet, maar da’s uiteraard een kwestie van de zweep erover straks.

Akiron | 09-02-19 | 18:01

We kunnen ook alle Afrikanen hierheen halen en zelf naar Afrika?

andretti5353 | 09-02-19 | 18:02

Als ze moeten werken zijn ze zo weer vertrokken en zeker met een oprotpremie.

henk vintage | 09-02-19 | 18:57

Maakt het uit (Thierry) of de zeespiegel stijgt door de natuur of door de mens? We zullen toch dure dijken moeten aanleggen.

Einde van de Domheid | 09-02-19 | 17:50 | 1

Laat dat dijken verhogen nu net iets zijn waar ik niemand over hoor in de politiek / bij die klimaattafels

Ibu | 09-02-19 | 19:12

Ik ga voor de optie 2 meter zee erbij.

Maar goed, even zonder gekheid: mocht de nood aan de man komen en de zeespiegel meer dan 2 meter stijgen, dan verkas ik naar Nieuw Zeeland. Dwz, als ze mij erin laten. Want dat weet je natuurlijk maar nooit met die Nieuw Zeelanders en Australiërs. Ze zijn daar net even wat zuiniger op hun land dan wij hier, qua toelatingsbeleid.

Ach, en anders maar Duitsland.

VanBukkem | 09-02-19 | 17:47 | 3

Net een reportage over N.Z. gezien. Wil je niet wonen tenzij je geen familie of vrienden hebt of je moet suïcidaal zijn. Tickets zijn trouwens best duur. Je komt er waarschijnlijk alleen groenlinkse backpackers tegen of er loopt 10 keer per jaar Rob Jetten door de straat.

meneer der meneren | 09-02-19 | 18:03

@meneer der meneren | 09-02-19 | 18:03:
Nieuw Zeeland is een van de meest welvarende landen ter wereld, samen met Australië. En die backpackers zijn voornamelijk Europese jongeren op backpackvakantie. Dat zijn geen Nieuw Zeelanders.

VanBukkem | 09-02-19 | 18:11

En waarom kunnen we Amsterdam niet nu al opgeven?

skoftig | 09-02-19 | 17:47

Belastingen omhoog werkt beter. Daarmee stoppen we klimaatverandering en hoeven we niets te doen, want dan stijgt de zeespiegel niet.
Paniekzaaierij GS.

Bon-sens | 09-02-19 | 17:46

"De zeespiegel stijgt steeds sneller. Dat is geen theorie, dat is een gemeten feit." Normaal gesproken neem ik van rossem best serieus...

Bac | 09-02-19 | 17:46

Met al dat klimaat gezeur kan ik niet wachten tot ik verzuip.

SoepKip | 09-02-19 | 17:46

En als 1 land recht heeft op bergen internationaal klimaatfonds geld, dan is het Nederlandje dus wel. Kom op, ga daar lobbiën!

Pimp my Voortuin | 09-02-19 | 17:46 | 1

Yeah Nederlandje, mooi en toepasselijk woord!

kempenaer | 09-02-19 | 19:12

Toch vreemd dat die Amsterdamse huizen voor miljoenen weggaan. Die dingen staan op rottende palen en het wordt vanzelf een soort Venetië.

Feynman | 09-02-19 | 17:46 | 1

Maak daar maar Atlantis van.

filibuster | 09-02-19 | 17:58

nou en? interesseerd mij geen hol want ik hep een bood en de res gaat tog dood!
Ruimt lekker op, nietwaar.

vigilantes | 09-02-19 | 17:45 | 1

Humanist?

ger1306 | 09-02-19 | 17:52

Utrecht aan Zee, en oostwaarts Lebensraum zoeken.

Binnenbaan | 09-02-19 | 17:45

Ik heb al voorwerk gedaan en me een mooie duitse, in duitsland wonende vriendin aangeschaft. en wat betreft alles ten westen van Utrecht,.. tja.. leer zwemmen . en ga,.. Ik hoop dat de boomhut hoog genoeg is

horsteknots | 09-02-19 | 17:44 | 1

Ik las ergens dat die vriendin laatst een knappe Duitser is tegengekomen! Of praat ik nu mijn mond voorbij?

BaldEagle | 09-02-19 | 21:58

Als zeespiegelstijging als gevolg van door mensen veroorzaakte global warming (smelten der poolkappen) waar zou zijn, dan kunnen we beter geld stoppen in het verhogen van dijken/waterkeringen, niet in warmtepompen. Het houdt niet op bij de NL grens.

Pimp my Voortuin | 09-02-19 | 17:44 | 3

We kunnen beter waterpompen in plaats van warmtepompen aanschaffen

Ibu | 09-02-19 | 17:47

Dan smelt landijs ook en gaat bodem omhoog.

ger1306 | 09-02-19 | 17:48

Bah, dan we hier straks een AZC vol met randstedelingen.

Patje2011 | 09-02-19 | 17:44

OK, 010, 020, 030 en 070 weggespoeld, waar kan ik tekenen?

Mastermattie | 09-02-19 | 17:44 | 2

Hier: [ ]

Is dit nog nieuws? | 09-02-19 | 17:54

@Is dit nog nieuws? | 09-02-19 | 17:54:
[X]

Mastermattie | 09-02-19 | 18:15

En doen we de F1 met speedboten. Kewl!

Mammeloe | 09-02-19 | 17:43

Klimaat-hogepriesters Klavert en Jetsers soppen als een gek nu.
Ik wil niet beweren dat de aarde immuun is voor al het menselijk handelen, maar een beetje schommelingen qua temperatuur is heel natuurlijk. Vroegah leefden er mensen op de Noordpool van landbouw. dus.... klavert,nu jij weer.

welkom01 | 09-02-19 | 17:43 | 7

welkom01 17:43
Je hebt vast gestaakt om met de morele deugers mee te doen afgelopen week en nu al blijkt dat je wat onderwijs mist. De McDo was vast lekker.

filibuster | 09-02-19 | 18:03

@Is dit nog nieuws? | 09-02-19 | 17:54:
Noordpool gebied wil ik daarmee zeggen. deed ik niet idd

welkom01 | 09-02-19 | 18:25

Groenland bijvoorbeeld. Heeft welkom een punt, zeker.
Noordpool is idd ijs drijvend in water. Groenland niet.

kempenaer | 09-02-19 | 19:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Is maar goed ook, anders hebben we al die dijken voor niks versterkt.

De vries, Henk. | 09-02-19 | 17:42

Zolang de huizenbezitters die in het ondergelopen gebied wonen maar niet bij mij komen aankloppen voor schadevergoedingen vind ik alles best. Je kiest er zelf voor om een aan elkaar gemetselde, onverplaatsbare stapel bakstenen te kopen. Niet komen miepen als het water komt en kenniswerkende huurders zoals ik hun matje oprollen en fluitend zuidoostwaarts trekken met hun spaargeld.

Sportschoenen | 09-02-19 | 17:42 | 1

Sportschoenen | 09-02-19 | 17:42
Absoluut. Volledig in mijn filosofie. PLus; de Natuur Geeft, de Natuur Neemt. Dat is haar Wezen, haar Aard. Haar staat van zijn.

chicago river | 09-02-19 | 19:01

Beste GS-redactie,
betreffende "MAP" des doods.
Een map is iets waarin je papieren opbergt.
Wat u bedoelt is een kaart.
Eigen taal eerst.
Overigens ben ik blij dat ik twee hoog woon. Onze AirBNB bewoners zullen verdrinken, maar dat maakt niets uit voor de straatbarbecue.

JvanDeventer | 09-02-19 | 17:42 | 1

Je bedoelt dat je op zolder woont.

artie | 09-02-19 | 17:57

Gewoon de dijken verhogen. Easy peasy.

WahedPissebed | 09-02-19 | 17:41 | 2

Is al gebeurd.

Mammeloe | 09-02-19 | 17:45

@Mammeloe | 09-02-19 | 17:45:
Nog een keertje, om het zeker te weten. Of we nou 5 of 6 meter onder NAP wonen, maakt ook niet uit toch? Zolang je het goed inricht en gebruikt.

peterdh | 09-02-19 | 18:04

Handig! ik zie dat Schiphol meteen in zee komt te liggen, is precies wat men wilde maar eigenlijk niet goed ging omdat er meer nadelen dan voordelen aan kleven. Nu gaat dat gewoon automatisch!

Grijpgraag&deStier | 09-02-19 | 17:41

Denk dat de meesten op GS nog niet overtuigd zijn van de ernst van de situatie.
Ze geloven het pas als het parket nat wordt.

snapal | 09-02-19 | 17:41 | 3

Daarom moet je ook je houten vloer er uit halen en een tegelvloer met vloerverwarming nemen. Best slim van de klimaattafels.

artie | 09-02-19 | 17:55

Parket, dat is zoooo 1953.

Kapitein Stijlvol | 09-02-19 | 17:58

@Kapitein Stijlvol | 09-02-19 | 17:58: maar wel stijlvol, kapitein.

Likmereep | 09-02-19 | 18:09

Allemaal bangmakerij!
Gewoon zorgen dat de dijken in orde zijn!

Mastermattie | 09-02-19 | 17:41 | 3

Ah,Mo weet het al..... aanslag op dijken.

ger1306 | 09-02-19 | 17:45

Iedereen met een zwemdiploma A kan rustig verder slapen
over wat er met de rest gebeurt ga ik niet wakker liggen

Tobi | 09-02-19 | 18:59

@ger1306 | 09-02-19 | 17:45:
Beetje onhandig.
gewoon een paar grote gemalen opblazen. Bereik je veel meer mee.
Maar dat gaan ze niet doen joh. Verzuipen er allemaal Mossels,die met die puist op hun hoofd niet die dingen die je met friet eet.

miko | 09-02-19 | 19:22

Over 2018 was er een zeespiegelDALING van 4 cm voor heel de Nederlandse kust.
Dit volgens Rijkswaterstaat.

Loevestein | 09-02-19 | 17:41
-weggejorist-
Dr_Prepper | 09-02-19 | 17:40 | 1

Let op dat je dan zee niet verward met See.

ecologiste | 09-02-19 | 17:40 | 1

Ok, dus alleen het IJsselmeer stijgt met 55 meter :)

Tobi | 09-02-19 | 18:59

Wordt mijn huis straks meer waard als ik opeens aan de kust woon?

Patje2011 | 09-02-19 | 17:40 | 1

Dan word dat huis door die pennenlikkers getaxeerd als vakantiehuis waar niet jaarrond in gewoond mag worden en 70 % in waarde daalt.

Jimmy Mc Clure | 09-02-19 | 18:05

wir brauchen lebensraum

Dr_Prepper | 09-02-19 | 17:38

Ach, zolang de banken wereldwijd nog en masse hypotheken, investeringen e.d. met een looptijd van 30, 40 of meer jaar afgeven voor woningen, organisaties en gebouwen in kustgebieden hoef je je nog geen zorgen te maken.
De Rothschilds c.s. zijn tenslotte de eersten die alles weten.................

Aristotalloss | 09-02-19 | 18:17

Grootste stijging zal waarschijnlijk te zien zijn bij de bergketens langs de kusten en bij grote ijsmassa's zoals Antartica.

miko | 09-02-19 | 19:20

@miko | 09-02-19 | 19:20: en vooral in landen waar ze onder zeewering een muurtje van een meter hoog verstaan. De meeste landen dus

Bijtendehond | 10-02-19 | 14:31
▼ 1 antwoord verborgen

Het zou sowieso een klamme kouwe bak klei worden met zero Nederlandse cultuur.

Ray69 | 09-02-19 | 17:38 | 1

Die zero Nederlandse cultuur daar wordt anders al hard aan gewerkt!

BaldEagle | 09-02-19 | 22:01

55 meter?
Geloof ik niet> het wordt hoogstens 53 meter.

snapal | 09-02-19 | 17:38

Pica, +1.

Superior Bastard | 09-02-19 | 17:38

Dat het water stijgt is waar. Ik was van de zomer op het strand en we zaten best wel ver van de zee, maar een paar uur later was de zee veel dichter bij.

Osdorpertje | 09-02-19 | 17:37 | 8

@Dulacs | 09-02-19 | 17:40: Dat kost een hoop geld, las dat je voor een warmtepomp 10 mille uit mag trekken. Daar kan je een cv ketel en voor minstens 10 jaar gas kopen. Dan is de warmtepomp wel weer stuk en is het veel hogere elektraverbruik niet meegerekend.

voldemort | 10-02-19 | 11:20

@Leffe Blonde | 09-02-19 | 23:53:

Dan heb je er niet genoeg ijsblokjes ingegooid.

Bijtendehond | 10-02-19 | 14:30

@Bijtendehond | 10-02-19 | 14:30: de ijsblokjes raken een keer op, en dan is de waterspiegel nog nauwelijks gestegen. Zet de oppervlakte van de Noordpool en Antarctica eens af tegen de oppervlakte van alle oceanen en zeeën en reken dan eens uit hoeveel millimeter de waterspiegel zal stijgen. (De Noordpool zit voor 90% al onder water. Dat telt dus niet mee).

Leffe Blonde | 10-02-19 | 15:12
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken