Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dag twee. Joram van Klaveren nog steeds moslim

Waar Was U Toen U Het Hoorde?

Je kunt de man uit de autowinkel halen, etc.

"Uit moskeeën klinkt gejuich, oude vrienden en kennissen zijn verbijsterd." Met het merk Van Klaveren gaat het in ieder geval weer goed. Sterker nog, hij krijgt zoveel media-aandacht, dat we heel soms bijna denken dat het gewoon een deep hoax is om z'n boekje maar te pushen. Maar we denken van niet: een VU-Godsdienstwetenschapper met een levenslange hang naar ideologie en een thousand yard stare die aan elkaar hangt van geavanceerde platitudes, ja, zulke lui willen nogal eens van pool wisselen. Daarbij hopen we ook van niet, want zo'n verraad naar een islamitische gemeenschap die je warm ontvangt is funest voor je ziel. 

De literaire voorhoede van Van Klaverens vorige team draait in ieder geval op volle toeren. Hero Brinkman: "Misschien is het het Stockholm-syndroom. Waar je bang voor bent, daar sluit je je bij aan." Jan Roos: "Het is een beetje alsof Marianne Thieme van de dierenpartij een barbecue organiseert. Of een zwarte man zich aanmeldt bij de Ku Klux Klan." Steeds als je denkt dat elke analyse of beeldspraak al gemaakt is, flikken ze het toch weer.

Er is zelfs een godsdienstpsycholoog ingevlogen en zélfs zij noemt de bekering "merkwaardig", maar toch ook weer niet. "Hij komt uit een orthodox gereformeerd milieu dat wel lijkt op de islam. Ook Vrijgemaakten hebben een overtuiging die consequenties heeft voor je dagelijks leven. Ze wisselen het ene systeem in voor het andere en dat gaat wat makkelijker dan bij mensen zonder religieuze achtergrond." Nou, zin in dag drie.

Is wel zo

Reaguursels

Inloggen

Veel publiciteit. Vraag me af hoeveel hij ervoor krijgt, van welke groep dan ook.
Toevallig weer zo rond verkiezingstijd.

boerk | 06-02-19 | 07:45

Jezus Joram, is you mother proud of you? Ga je nu een scooter kopen? Hebbie al een tweede vrouw? Hekel aan naakte tities op t strand? Te dicht bij de magnetron gestaan? Eens was je brilliant! Weet het nog wel , slimmer en gehaaider dan elke en nu en je een lutser, neemt off the people. Verkeerde keuzes maken je. Tot het einde. Veel plezier met je nieuwe familie. Het zal je niet tegenvallen liegende moslims zijn fantastisch.

rattenvanger XL | 05-02-19 | 23:44

Wanneer zit je eigenlijk bie de PVV, als je geen lid kunt worden? En wanneer ben je er dan uit?

TB2318 | 05-02-19 | 23:44

Als je gelooft dat deze man daadwerkelijk tot spirituele inkeer is gekomen en zich bekeerd heeft, ben je vliegend gek.

Het is zuiver publiciteitsgeilheid. Niet meer en niet minder. Die man gelooft niet in Allah of God, alleen in zichzelf en z'n eigen ego.

zik | 05-02-19 | 22:46

Een PVV-er die in een brievenbus pist, nou ja, is normaal. Een PVV-er zoals Dion Graus die z'n vrouw wat tikkies geeft als ze teveel zeurt, nou ja, is normaal. Maar bekeerlingen zijn niet normaal. Niet normal.

IndoFortuyn | 05-02-19 | 22:29

Ik heb hetzelfde met duivenstront. Heel vaak geroken en altijd heel vies gevonden. En dan, na een hele tijd ga je het missen en zou je het willen hebben.

Den duif | 05-02-19 | 21:47

Het is alsof je water bij de wijn doet, heel erg veel water, zoveel water dat het in 1953 tijdens de overstroming het water net als wijn ging smaken. Zoveel klopt er niet aan de beredenering van "Wie is de Mol" "Aandachtskech" van Klaveren.

Datkanjenietmenen | 05-02-19 | 19:28

LEUGENS! Hij KON zich alleen maar bekeren doordat ze hem LEUGENS verteld hebben! Dom en naïef dat hij ze gelooft. Vertel me waarom je moslim 'bent geworden en ik laat je de LEUGEN zien.

WhiteCowboy | 05-02-19 | 18:57

#HOAX. Joram is GEEN moslim naam. De Imam zal hem bij het bekeren een moslim naam geven!

Mr_Pikibelly | 05-02-19 | 18:37

Zelfs iemand met het verstand heeft van een garnaal ziet de verschillen tussen Mohammed en Jezus.
hfishnews.blogspot.com/2018/06/zoek-d...
Waar je in gelooft dat wordt je. Jezus was in vergelijking met Mohammed een ongevaarlijke hippie. Mohammed was slavenhandelaar, Jodenmoordenaar, warlord en alles behalve een nederige profeet maar toch HET grote voorbeeld voor 1,5 miljard mensen. Zegt iets van Joram en zijn niveau van onderzoek?

matrixbluepill | 05-02-19 | 18:29

Tis gewoon een aandachtskech.
Haram ook.

Nonik Neem | 05-02-19 | 17:51

"Dag twee. Joram van Klaveren nog steeds moslim"
Das geen nieuws,
het wordt pas nieuws wanneer Joram met evenveel bombarie zijn coming-out als afvallige bekend zou maken (zou ie dan ook bij de usual suspects op tv uitgenodigd worden?) en hij op dag twee, zonder bewaking, nog zou leven.
Das pas nieuws!

michelpen | 05-02-19 | 17:50

zijn buik en strop zien er echt moslim uit, zijn wenkbrauwen geloven nog dat ze homo zijn, en zijn schedeltje spiegelt nog een swastika. Drie-dubbele persoonlijkheidsstoornis?!

Padre Grassi | 05-02-19 | 16:43 | 3

Ik dacht dat de ruimdenkende reaguurders geen problemen met de homo hadden. Maar zodra het kan, smijten ze het als modder in de diverse gezichten.

marjen | 05-02-19 | 17:17

@marjen | 05-02-19 | 17:17: Mss zoals een ruw persoon ook wel ´boer´ genoemd wordt zonder daarmee de Boer te beledigen. Is er onschuldig ingeslopen.

Rest In Privacy | 05-02-19 | 18:16

Dat dit zo'n groot nieuws is, zegt al voldoende.

Echter had ook ik dit nooit verwacht. Ik was eerst groot fan van Joram.

RedArsedMonkey_ | 05-02-19 | 16:40

Februari is nog maar koud een paar dagen oud en we hebben de lul van het jaar 2019 al gevonden.

Bigi Bana Boy | 05-02-19 | 16:37 | 1

Geef Peter R de Vries nog even de tijd.
Zeker weten dat hij zijn titel voor het 15de jaar weet te prolongeren.

Rest In Privacy | 05-02-19 | 16:41

Het is alsof een millieufanaat met het vliegtuig op vakantie gaat. Oh wacht....

Rest In Privacy | 05-02-19 | 16:26

Die lulhannes wil gewoon een politiek baantje bij een moslimpartij

likdoorn | 05-02-19 | 16:06

Alshetmaargeilismagalles! Wat een smerige rot taal is het toch!

TonyMontana010 | 05-02-19 | 15:56

Ach ja... JoraN... JoraM,,, Er lijkt iets mis met mensen met een dergelijke naam.

Flatulent | 05-02-19 | 15:22

Niet om het een of ander, maar over wie gaat het eigenlijk?

happen_maar | 05-02-19 | 15:17

Geef die drol toch geen podium hier. Al die aandacht maakt hem geil. Hij schrijft er zelfs over. Het is een onbetrouwbare en verraderlijke aandachtshoer met zijn zogenaamde bekering en zijn dolksteek in de rug van een partij waar hij onderdeel van uitmaakte. En dan geeft hij ook nog een voer voor alle moslims hier om te gaan brallen dat allah zijn wil toch steeds vervuld wordt, want kijk maar... misselijkmakend ventje die Yorkham (hihihi).

De waard zijn gast | 05-02-19 | 15:12

Of hij is echt krankjoram geworden, of t is een 1 april grap.

myrna1965 | 05-02-19 | 15:08 | 1

Krankjoram +1

Rest In Privacy | 05-02-19 | 16:28

Nederland kijkt naar moslim Joram.

Ondertussen ....

Turkije kijkt christenen weg.
www.rd.nl/kerk-religie/christenvervol...

Jordan is onbelangrijk.

Beter hebben we het over de toenemende christen-deportatie en christenvervolging in Turkije onder Erdogan.

gaffelbaard | 05-02-19 | 14:56 | 1

Michael Jordan?

Rest In Privacy | 05-02-19 | 16:29

Volledig de weg kwijt.

Silvio488 | 05-02-19 | 14:42

Komt op mij een beetje over als iemand van de DEA die zo geobsedeerd met het bestrijden van drugs is dat hij uiteindelijk maar besluit er zelf ook maar in duiken. Of iemand van zich zo druk maakt om Stichting Martijn dat hij zelf uiteindelijk ook maar dat soort filmpjes gaat bekijken ( en erger )...
Joram, kerel, zoek hulp.

Graaisnaaiert | 05-02-19 | 14:35 | 2

Dit !

Rest In Privacy | 05-02-19 | 15:34

Toptegel.

letopuwzaak | 05-02-19 | 21:05

Onbegrijpelijk. Van Klaveren is (moet zijn) een labiele persoonlijkheid, en Godsdienstwetenschap is sowieso al een studie die labiele personen nog meer uit hun evenwicht brengt.
Ik denk dat hij hiervan heel veel spijt gaat krijgen.

xavier | 05-02-19 | 14:21

Joram is aan het voorsorteren op wat gaat komen, of houd zijn grijze massa gelijke tred met zijn hoofdhaar?

Eppo | 05-02-19 | 14:06

Och laat hem toch, als ie nou persé wil!
Hij redde het gewoon niet bij de PVV dus ajuus parapluus! Pvv’ers zoals ik laten er geen traan om, zouden jullie ook niet moeten doen.

Accident_Prone | 05-02-19 | 13:40 | 1

Heb je dat onderste filmpje bekeken? Hij voedt de moslims in hun overtuiging en dat iedereen een keer om gaat tot dat in-en-in slechte kutgeloof en dat is voor een ex-PVV'er onvergeefelijk.

De waard zijn gast | 05-02-19 | 15:17

Levensgevaarlijk. Als Joram, nadat hij zijn verstand weer terug heeft, zich afkeert van de islam, dan zwaait er wat. Dan is het een afvallige. Of... of.. hij wil van binnen uit de islam doorgronden en aan de wereld vertellen wat er mis is.

Atheist-Priest | 05-02-19 | 13:29 | 1

Infiltratie... bijzonder sluwe zet van de PVV !

ungah | 05-02-19 | 13:34

Joram heeft aan de VU gestudeerd. Daar staat 'tolerantie' in het allerhoogste vaandel, godsdiensttolerantie. Vanuit het VU perspectief gezien is het lood om oud ijzer, welke godsdienst of welke tolerantie. Tolerantie en godsdienst is hun verdienmodel. Zo ook bij Joram.
Onlangs toonde GeenStijl de A'dams politiecommissaris op de knieën. Nergens gaat zo'n man in het openbaar dat doen behalve in een moskee. Onlangs toonde GeenStijl de VVD-VN-commie Hennis met opzichtige hoofddoek. Nergens gaat zo'n vrouw in het openbaar dat doen behalve tegenover moslimmannen. Zo kunnen we door blijven gaan. Mw. Hennis offert haar liberaal feminisme op om haar carrière een spurt te geven. Die pliesie loopt ook te zalven om zijn uniform niet kwijt te raken. Joram zit aan de grond, bedenkt zich en knielt voorover om meer weer ergens bij te horen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 05-02-19 | 13:28 | 1

Hebben er ooit normale mensen aan de VU gestudeerd of is dit altijd al een onderwijsinstelling voor verwarde mensen geweest?

Rest In Privacy | 05-02-19 | 16:31

Waar ik was toen ik het hoorde? Hier, aan de eettafel, vol met m'n neus in GS, en ik las de reactie van @BaldEagle op @AzijnseikerT. Die laatste schreef in eenzelfde soort "omturntopic": "Wen er maar aan". Waarop @BaldEagle riposteerde: "Wen er maar aan? Ja Hallo, ben je gek ofzo?" @BaldEagle wist blijkbaar niet dat het 'Wen.Er.Maar.Aan.' een running gag werd, met dank aan Dhr. Kuzu van DENK, die ons Nederlanders dat toewenste, een soort "anders rot je toch op?", maar dan anders.
.
In dat heilige licht wil ik zeggen over jolige Joram: hij was niet de eerste en zal zeker niet de laatste zijn.
.
Wen er maar aan.
.
En anders rot je toch lekker op>?

chicago river | 05-02-19 | 13:11 | 1

Wen er maar aan?
Aan wat dan?

Nog meer anti-semitisme?
Toenemende christenfobie?
Meer discriminatie van niet-moslims?

gaffelbaard | 05-02-19 | 15:06

Ach,onze kant krijgt een leuke Arabische vrouw er bij. De mossels een lelijke kale vent. Good riddens.

miko | 05-02-19 | 12:58 | 1

Kweenie.
Vaak zijn die vrouwen radicaler, fanatieker, extremistischer en valser dan die mannen.

gaffelbaard | 05-02-19 | 14:59

.. and nobody gave a vak.

oorwormpie | 05-02-19 | 12:53

Meest voor de hand liggende reden is dat hij gewoon een religie heeft gezocht die het best past bij zijn latent hosmos-seksuele gevoelens..

ojmg | 05-02-19 | 12:52

Nu Rutger even naar de Tweede Kamer sturen om daar in de wandelgangen aan alle PVV'ers te vragen "En, wanneer gaat u zich tot de islam bekeren?"

Boer Harm uut Twente | 05-02-19 | 12:50

Ik voel nog steeds plaatsvervangende schaamte, onbegrip en misschien zelfs beetje angst. Joram! Man!

Roy020 | 05-02-19 | 12:49

Het zit jullie echt hoog hè?

Superior Bastard | 05-02-19 | 12:41 | 1

Nee nee, heel heel erg laag.
Alleen een VVD stemmer staat weer veel lager .

Obsi | 05-02-19 | 15:05

Zou de kop/titel niet moeten zijn. "Van Klaveren doet afstand van zijn verstand, alleen Van Klaveren weet dat nog niet"

Datkanjenietmenen | 05-02-19 | 12:35

Ik was het verzamelde werk van Hans Jansen aan het lezen toen ik het hoorde .
Wens Joran verstand en een roestige scalpel toe.

Ikbenhet6 | 05-02-19 | 12:32

Die man heeft een god nodig om te kunnen leven. Wat sneu. En dan meteen een god der wrake, de islamitische god. Niet alleen een tweedehands god, maar ook nog van Arabische afkomst. Tjonge, dan ben je echt de weg kwijt.

BrabantsVerzet | 05-02-19 | 12:31 | 2

Gewoon een dolende ziel, zoekt aansluiting bij een reli club. Best zielig.

Wienerschnitzel mit | 05-02-19 | 12:41

Brabants verzet , ik ben bang dat wij met verlies van ons geloof of kerk nooit meer de vereniging en de drang hebben ons te verzetten tegen de "indringers " .
We verklaren de indringers voor af met hun achterlijke geloof , maar daarmee is het voor hen niet klaar vrees ik .
We geven het gereedschap om onze cultuur en maatschappij uit te hollen zelf.

Ikbenhet6 | 05-02-19 | 12:48

Hoe gaat dat "bekeren" tot die Islam eigenlijk? Je moet dan in de moskee zijn, imam die je niet verstaat, gebied je de broek te doen zakken, snijd een stukje van je lul af, prevelt wat over Allah, reikt je een doekje aan voor het bloeden, en dat was het?

Wienerschnitzel mit | 05-02-19 | 12:28 | 3

Je moet verklaren dat je je verstand afzet. Dat is voldoende. Geldt trouwens voor elke religie.

BrabantsVerzet | 05-02-19 | 12:32

Blijkbaar als volgt:
"Hoe wordt een persoon moslim?

Het enige wat een persoon moet doen om moslim te worden, is het uitspreken van twee mooie zinnen die de gehele inhoud van de Islam bevatten. Deze zinnen bevestigen dat een persoon de dienaar van zijn Heer is, en dat hij zichzelf aan Hem onderwerpt en erkent dat Hij zijn God, zijn Helper en zijn Beschermer is, Die voor Zijn dienaren bepaalt wat Hij maar wil. En dat Mohammed de dienaar en de boodschapper van Allah is.

De geloofsgetuigenis moet men als volgt uitspreken:

Ash-hadoe alla iellaha iella Allah, wa ash-hadoe anna Moehammadan rassoeloe Allah.

Ik getuig dat niets of niemand heeft het recht aanbeden te worden, behalve Allah en ik getuig dat Mohammed de boodschapper van Allah is.
Moeten er getuigen of een imam/geleerde aanwezig zijn tijdens het uitspreken van de Shahada?

Bij het uitspreken van shahada (geloofsgetuigenis) hoeft eigenlijk helemaal niemand aanwezig te zijn, omdat Allah de belangrijkste getuige is die men kan hebben. Een persoon die zich in zijn eentje in een kamertje of bijvoorbeeld in een woestijn bevindt, kan op elk moment moslim worden. Toch is het aan te raden om de shahadah af te leggen in het bijzijn van moslims ( Je zou het ook eerst alleen kunnen doen, en daarna in het bijzijn an anderen). Dit kan bijvoorbeeld in een plaatselijke moskee, in een islamitisch centrum of bij moslims thuis. Zo weten moslims dat die persoon ook moslim is, zodat ze hem/haar groeten met de Islamitische vredesgroet, voor hem/haar smeekbedes kunnen maken en voor hem/haar kunnen bidden als hij/zij overlijdt etc.
Nieuwe start met Allah!

Op het moment van het uitspreken van de shahadah wordt de persoon in de Ogen van Allah zondeloos, zoals een pasgeboren baby. Men krijgt een compleet nieuwe start en alle slechte dingen die men in het verleden heeft gedaan, worden meteen vergeven."
Praktisch dus gewoon twee zinnen uitspreken, thuis waar niemand je hoort, en je kan zeggen dat je moslim bent. Lekker makkelijk dus voor sommigen, kunnen zeggen dat je moslim bent wanneer het hen uitkomt.

DeathValleyCreek | 05-02-19 | 13:30

Waarom gaat iedereen hierover los? Het is toch volstrekt 'normaal' dat heel veel mensen rare dingen doen? Glimlach er om en denk, ik ben blij dat ik op een andere manier een rare ben.

Schadenfreude | 05-02-19 | 12:23 | 2

Ik word bang van jouw surflogs...

Overnijd | 05-02-19 | 12:38

Wat een ophef over 1 persoon. Hij heeft toch niemand vermoord of iets aangedaan? Nog niet.

azijnseikerT | 05-02-19 | 12:22 | 2

Nee, dat komt nog.

Wienerschnitzel mit | 05-02-19 | 12:37

nee maar hij ondersteunt dit nu impliciet echt wél.

hertogvanzottegem | 05-02-19 | 14:05

Naar een ander geloof overstappen, dat is in de Islam wat lastiger.
Dat is wel wat hij Joram nu doet.
Dus hoe zit dat nou?

kloopindeslootjijook | 05-02-19 | 12:21
-weggejorist-
Optimus-Pruim | 05-02-19 | 12:17 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Joram zegt ook dat zijn vrouw niet hoeft te bekeren.
Zo naïef.

Is dit nog nieuws? | 05-02-19 | 12:13 | 1

Als die gast zich echt "moslim" noemt, loopt madam binnenkort ook met theedoek rond.

Wienerschnitzel mit | 05-02-19 | 12:39

Reclamestunt

priwax | 05-02-19 | 12:10

blackklansman lol

rifraf | 05-02-19 | 12:03

ReliGekkie en/of notoire aandachtshoer. Maar mogelijk ook een inside job.

zimmerschwanz | 05-02-19 | 11:57

Rustig blijven. De goede man heeft een boek geschreven en zijn uitgever heeft hem geadviseerd een beetje reuring te veroorzaken, anders gaat geen hond dat boek kopen. Nou dat is aardig gelukt, geloof ik. Als hij straks tijdens de boekpresentatie gaat roepen dat hij moslim-af is (en daarom doodsbedreigingen ontvangt), dan is het mediacircus helemaal compleet.

Hoor ik daar een kassa rinkelen ?

SjonnieC | 05-02-19 | 11:54 | 3

Hij is dus een Salman Rushdieke aan het doen.

Lt-Kol Kilgore | 05-02-19 | 11:57

@Lt-Kol Kilgore | 05-02-19 | 11:57:
Als je vraagt aan anti-Salman Rushdie-mensen hoeveel daadwerkelijk Salman Rushdie gelezen hebben, zijn dat maar heel weinig. Sommige mensen denken dus niet zelf na, blijkbaar, maar lopen wel met de volksopstand mee. Misschien wel alle mensen van een volksopstand. Dus ... dan... tja.

kloopindeslootjijook | 05-02-19 | 12:13

Aansluitenn bij een geloof (of sekte, of ideologie) is voor mensen die niet zelfstandig zingeving kunnen geven aan hun leven en een structuur nodig hebben om te leven en denken. Helaas krijgen de meeste dat van hun eerste levensjaar al er al ingepompt.

Risingson | 05-02-19 | 11:54

PVV Pavlov reacties zijn het doel van Joram. Ik hoop dat jullie dit begrijpen en niet zo happen. It's a setup dummy. Hij propageert de lieve zachte Islam die niet bestaat. Door daar ondoordacht dom en lomp op te reageren, creëer je extra minutie voor Islam trollen.

Publiceer eens een veel grotere lijst van Islam afvalligen.Oh wacht. Die is er niet want doodsbedreigingen.

Begrijpt u het systeem? Klappen voor enkelingen die toetreden, uitvergroten, NPO. Afvalligen van de Islam: maak ze dood en bedreig.

Overnijd | 05-02-19 | 11:49

van Klaveren is een Doorn in het oog.

Premier Trutte | 05-02-19 | 11:49

@Spartacus "funest voor je ziel."? Waar zit je ziel dan?... Ik zoek godver al jaren en kan het ding nog steeds nergens vinden...

Toe Maar dan | 05-02-19 | 11:48 | 12

@letopuwzaak | 05-02-19 | 15:52:
We weten wel wáár het ontstaat, namelijk in de gehele configuratie van alle virtuele neuronen tezamen (vandaar de blegh tegel "tussen uw oren" waar immers ook alle hersencellen zitten). We kunnen de variabelen van al die neuronen best uitlezen maar ze geven geen enkele aanwijzing hoe ze het probleem oplossen: er is geen algoritme voor schriftherkenning uit af te leiden. Dat het menselijk bewustzijn evenmin rechtstreeks uit de hersenen kan worden afgelezen maar desalniettemin er wel in zetelt (door alle cellen samen) is dus geen vreemde materialistische gedachte. In ieder geval minstens zo aannemelijk als een ziel die wordt ingeblazen door god en los van de hersenen kan bestaan.

Joris Beltsin | 05-02-19 | 16:25

Kortom, jullie weten het ook niet... Maar waarom refereren mensen er dan aan...? Dat is toch achterlijk!

Toe Maar dan | 05-02-19 | 16:28

@Joris Beltsin | 05-02-19 | 16:25:
Oh, dit snap ik enigszins! Bedankt voor de uitleg, zeer interessant. Ik kan het enkel aannemen, elke reactie zou overbodig zijn!:)

letopuwzaak | 05-02-19 | 18:59
▼ 9 antwoorden verborgen

Heeft nou echt niemand door dat hij deep undercover gaat voor de AIVD.

Jan_van_Staatribune | 05-02-19 | 11:46 | 1

Nee hij niet maar Arnoud van Doorn wel. Deze gast is gewoon een labiele meeloper.

honde | 05-02-19 | 11:56

Hier moet Wilders toch iets van vinden.

kloopindeslootjijook | 05-02-19 | 11:42 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

There are only forty people in the world and five of them are hamburgers.

Ernst Oosters8389 | 05-02-19 | 11:41

Maar even serieus. Dit soort lui zijn van het aller-allerlaagste soort. Mislukkelingen die uit pure lafheid met alle winden meewaaien.

Phat_Phuc | 05-02-19 | 11:40 | 2

Geweld en vrouwenonderdrukking spreekt ze aan, krijgen ze een stijve van.

FreeVogelaar | 05-02-19 | 11:42

Ze leven in een bible-bubble.
Namelijk, het bestaan van een god stelt hij niet ter discussie. Waarom niet weet hij zelf ook nog niet. Dat zei hij ook indirect bij vd Brink.
Hij is in die zin super-integer, dat hij zover gaat dat hij het eigen geloof wil verlaten. In zekere zin een soort vrijdenker.
Dus,
niet in een bubble leven. Elke dag een bubble-check doen. Waar komen je opvattingen vandaan. Verlichting en zo.
Alleen de islam verlaten... dat is minder makkelijk. Zie Ayaan H Ali.

kloopindeslootjijook | 05-02-19 | 11:48

Wat wel weer opvalt aan dit interview dat er geen kritische vragen worden gesteld. Waarschijnlijk als voorwaarde door Van Klaveren gesteld. BV. Een 54-jarige man met een 9- jarige sexpartner?? Doodstraf op afvalligheid??? Vrouwenonderdrukking?? Antisemitisme, het Judenfrei maken van Saoudi Arabië door Mohammed???? Homohaat???? Welke teksten hebben hem overtuigd???? En welke teksten laat hij gewoon liggen (ik heb overwonnen door terreur) etc. etc. Alleen een zogenaamd (schijn) heilige onbekritiseerde frisheid, tevredenheid en bescheidenheid die een bekeerling betaamt met een vooraf gelikt verhaal gespeend van elke kritische noot, vraagstelling of antwoorden.

agram | 05-02-19 | 11:38

Yusuf Islam aka Cat Stevens is het na 40 jaar ook een beetje zat geworden en is weer aan het optreden geslagen, maar nu met een krakende stem...

King of the Oneliner | 05-02-19 | 11:37 | 1

De profeet is een proleet. Dat dringt niet bij iedereen meteen door. 40 jaar is wel lang, maar hij zal traag van begrip zijn.

BrabantsVerzet | 05-02-19 | 12:36

Waarschijnlijk heeft hij een nieuw tapijtje en heeft er nu een bestemming voor gevonden.

Deksmaat | 05-02-19 | 11:25

Heeft gewoon aandacht nodig misschien. Volgens mij is hij altijd al wat makkelijk beïnvloedbaar geweest. Niet voor niks in 2014 vertrokken bij de PVV.

Gewinflipt | 05-02-19 | 11:24

Weet je wat ook een cultureel product is van het Christelijke gedachtengoed? Ergens boven staan. Dat heeft te maken met vergeving geven, zonder de anders daad goed te keuren. Zonder enig vorm van relatie aan te gaan met die persoon. Zonder enig vorm van oordeel dat nog gegeven moet worden.

Maar ja. Dat is al zover weg geredeneerd voor zovelen, dat er één of ander projectie van xenofobie op elke stem dat anders klinkt resoneert, dat ik niet eens begrijp waarom ik het nog opper.

En dat allemaal op basis van de kaft. Sociaal psychologische processen beschrijvend zonder de vraag te stellen wat nu een puur menselijk product is of van God komt. Nee, het is per definitie geen God. Als vooroordeel, weliswaar, maar het eindproduct van zo'n gesprek is weer een projectie van xenofobie.

BrokenTipi | 05-02-19 | 11:24 | 3

Soms heb je niet meer dan een kaft nodig. Net zo goed als de tweede hoofdwet van de thermodynamica mij in staat stelt elk perpetuum mobile af te wijzen zonder de exacte werking te hoeven bestuderen. Als je op rationele argumenten de god-hypothese afwijst, dan hoef je je echt niet te verdiepen in de motieven en zielenroerselen van een bekeerling.

Joris Beltsin | 05-02-19 | 11:32

@Joris Beltsin | 05-02-19 | 11:32: nee, dan neem je de inhoudelijke variabelen mee die de bijbel geeft als bron. En daarin speelt bewustzijn een grote rol.

In jouw materialistisch beeld van het universum is dat het brein en louter het brein. Nou, wijs maar aan dan. Waar zit dat stukje precies?

BrokenTipi | 05-02-19 | 14:12

if you can't beat them, join them. Laffe politici beginnen door te krijgen dat de islam niet meer tegen te houden is en dat politici bovenaan het lijstje staan om als eerste geruimd te worden tzt. Dan kun je maar beter een paar lullige regeltjes uit de koran kennen. Het is dan het verschil tussen nekschot en pijnlijk je kop er af laten zagen.

Ruikbaard | 05-02-19 | 11:23

Ik wil ook aandacht. Mag ik ook Moslim zijn?

Haatgenerator | 05-02-19 | 11:22

Het is alsof Mark Rutte ineens de waarheid gaat spreken of dat Femke Halsema de wet ineens gaat handhaven. Het blijft allemaal zeer ongeloofwaardig. Hij is erg labiel.

ILF2 | 05-02-19 | 11:16 | 1

Of dat een moslim ineens vrijwilligerswerk gaat doen.

Watching the Wheels | 05-02-19 | 11:18

Stockholm syndroom van Down.

Balletje Mayo | 05-02-19 | 11:14

Laat de achterlijke GIFLAM EENS weg, en het nieuws wordt lekker rustig.

Verderkijkert | 05-02-19 | 11:12

Haram van Klaveren?

hxl | 05-02-19 | 11:11 | 1

Inmiddels Halal van Klaveren.

Watching the Wheels | 05-02-19 | 11:13


Van Klaveren is een Joodse naam. Veertien van Klaverens zijn door de nazi's vergast. Identiteit is hier de sleutel. Hij en de media lullen honderduit over zijn gereformeerde mama, niemand noemt zijn vader die Israel adoreerde en er vaak bij familie verbleef. Als je die identiteit krampachtig NIET wilt, zoek je rigoureuze alternatieven. Als de NSB nog had bestaan, was hij lijstrekker geworden. Nu dus islam. Maar dat is niet het eindpunt. Dat is een gesloten inrichting.

sytze_flychen | 05-02-19 | 11:11 | 1

Het dwalend dwaallicht slaat doodlopende weg in.

Obsi | 05-02-19 | 11:23

Smerige rituele slachters. Als ze dat afschaffen en die aanslagen en die pedofilie en dat drukke van die vent met die capuchon en dat petje en die overvallen en de rest van Opsporing verzocht en het intimideren van bejaarden en andere kwetsbaren en dat treitervloggen ... dan word ik misschien ook wel moslim als ik op enig moment gestoord raak.

Watching the Wheels | 05-02-19 | 11:10 | 2

Zo dacht Joram er ook over. Totdat hij zich ging verdiepen in de Islam. Moet jij ook doen!

Cobarde | 05-02-19 | 11:27

@Cobarde | 05-02-19 | 11:27:
Blijf liever een individu, ben niet geschikt om iets of iemand te volgen zonder mezelf ruimte te bieden dingen minder slecht te doen. Dat groepsgebeuren, allemaal op die mat, allemaal plat ... het lijkt wel een zondagje op de tribune van Feyenoord. We're all individuals www.youtube.com/watch?v=QereR0CViMY

Watching the Wheels | 05-02-19 | 11:40

Ik vraag me af of zijn nieuwe vrienden dat roze stropdasje waarderen. ...

Wekkertje | 05-02-19 | 11:08 | 1

Kun je mensen mee ophangen, dus dat wordt wel gewaardeerd.

Watching the Wheels | 05-02-19 | 11:11

Geloof.......
Ik geloof er niet in.
Blijkt dat gvb ook een geloof te zijn, maar ik geloof daar niet in, geloof ik

Het leven is zwaar | 05-02-19 | 11:06 | 3

"Ik ben eigenlijk best wel zelfverzekerd, denk ik"

Sans Comique | 05-02-19 | 11:08

@Sans Comique | 05-02-19 | 11:08: ware zelfverzekerdheid ligt in het durven kwetsbaar te zijn. Niet in de presentatie.

BrokenTipi | 05-02-19 | 11:26

@BrokenTipi | 05-02-19 | 11:26:
Mooi gezegd! Je leert de mens goed kennen ook! Dat maakt dat je begrijpt dat je je tussen de juiste mensen moet begeven.

Rest In Privacy | 05-02-19 | 15:45

Schaamhaar op je bakkes.

Mark Levinson | 05-02-19 | 11:03

"Er is zelfs een godsdienstpsycholoog ingevlogen en zélfs zij noemt de bekering "merkwaardig"

Tsja, de wegen van de Heer zijn ondoorgrondelijk. Dat zou een godsdienstpsycholoog toch moeten weten. Hahaha!!!

Dr_Johnson | 05-02-19 | 10:58 | 1

Overigens, ik heb uit dat interview met Tijs vd Brink begrepen dat Van Klaveren een soort gematigde, liberale, haast westers te noemen variant van de islam voorstaat. Waarom is hij dan toch - zie de foto hierboven bij het artikel - zo'n enge, orthodoxe muzelmannenbaard aan het kweken?

Dr_Johnson | 05-02-19 | 11:03

Ik denk dat het vooral een rationele keuze van van Klaveren is. Ik zie geen verwarring. Ik zie wel logica. Als ex-PVV'er kom je maatschappelijk nergens meer aan de bak en veilig over straat kun je al helemaal niet. Een 'normaal' leven zat er niet meer in voor van Klaveren.

Door moslim te worden ben je tamelijk beschermd tegen de Ummah en gaan er als PVV spijtoptant (en kersverse moslim) direct ook maatschappelijk weer deuren voor je open. Het kost van Klaveren vermoedelijk zijn laatste restje zelfvertrouwen en gevoel van eigenwaarde (al zal zijn rubberen ruggengraat daar al niet al te veel van hebben kunnen dragen), maar een leven vol dubbel- en zelfbedrog is in ieder geval een beter leven dan helemaal geen enkel leven.

Het is vermoedelijk simpelweg de keuze van een onmetelijke lafaard die mentaal definitief geknakt is onder alle druk, maar wel een keuze die enigszins te volgen is. Ik zie een keuze uit zelfbehoud.

De Libertariër | 05-02-19 | 10:57 | 3

Spijker — Kop

Het leven is zwaar | 05-02-19 | 11:08

Dus de conatus van Spinoza....

Eeuwig..Op..Vakantie | 05-02-19 | 12:05

@De Libertarier
Dat en een diepe angst om in het zwarte gat van de vergetelheid en de anonimiteit terug te vallen. Maar met dit opportunisme zal hij hoe dan ook weer opnieuw vastlopen. Net zoals hij vastliep in de PVV en zijn mislukte poging om voor zichzelf te beginnen.

Ab Sconditus | 05-02-19 | 13:21

Ze hebben een kamertje vrij voor hem in Schakenbosch .
Daar hoort die ook thuis .
En mijn medisch advies is gewoon PVV stemmen het kan weer 2x in 2019 .

liegende lippen | 05-02-19 | 10:54

Dat Joram het christendom vaarwel zegt snap ik volkomen, maar waarom dan de islam omarmen? Same BS. Hij maakt ook een grote denkfout dat die 'profeet mohammed' een vredelievend persoon was. In werkelijkheid was dat gewoon een gewelddadige veroveraar met hallucinante en megalomane denkbeelden.

Eigenlijk is mohammed de grootste persoonlijkheidscultus ooit. Ik denk dat als je terug kan reizen in de tijd en hem kan ontmoeten (hij was wel een bestaand historisch figuur), dat je een of andere lelijke imbeciel van 1,50m tegenkomt die overkomt als een psychiatrisch geval. En daar loopt zo'n Joram dan 1500 jaar later als een blind lammetje achteraan. Bizar.

martymcfly | 05-02-19 | 10:48 | 2

Het zorgt voor inkomsten.

Watching the Wheels | 05-02-19 | 11:16

Proleet Mohammed mag niet afgebeeld worden. Ik zou dit verder door willen voeren. Je mag hem ook niet noemen. Zijn naam is voortaan "de proleet".

BrabantsVerzet | 05-02-19 | 12:41

Joram van Klaveren heeft zijn hele leven al gezocht naar een kader dat hem sterker zou maken.

Eerst christelijk dat met de paplepel werd ingegoten. Toen de PVV, sterker en een standpunt verdedigen. Maar zijn optredens in de 2e kamer vertonen ook een zwakke kant van zijn persoonlijkheid. En nu dan de islam, de "godsdienst" met veel rücksichtslose mannen.

Hij heeft een boekje gelezen voor kinderen tot 10 jaar met een rose omslag. Hij heeft dus onvoldoende onderzoek gedaan, heeft niet gestudeerd als je alleen nog maar 2 soera's kent en geen buitenlandse literatuur geraadpleegd hebt, Robert Spencer bijvoorbeeld, of YouTube gezien, David Ward bijvoorbeeld. Heeft de Koran onvoldoende gelezen want de echte tekst staat in het Arabisch en dat kunnen veel moslims zelf niet lezen. Weet niet van de gruwelen, de sharia, de werkelijke ideeën en handelingen en heeft Live-Leak niet gezien. Hij komt er nog wel achter. Het volgende boek heeft mogelijk als titel: "Mijn ISIS-avontuur". En hopelijk - voor hem - komt er een derde boek: "Hoe kon ik me zo vergissen".

pushpins | 05-02-19 | 10:47 | 2

Zo zie je maar hoe labiel de boven ons gestelde zijn.
Of..... hij heeft inside informatie dat de burgeroorlog er snel aankomt, en hij kiest de kant waar de meeste agressie vandaan komt. Puur om zijn eigen huid te beschermen.

Het leven is zwaar | 05-02-19 | 11:13

@Het leven is zwaar | 05-02-19 | 11:13: Zoiets? Verdacht raar!

Rest In Privacy | 05-02-19 | 11:16
-weggejorist-
Hannah_Stevens | 05-02-19 | 10:47

Godsdienstwetenschapper, dat is net zoiets als een vegetarische vleeseter. Die twee sluiten elkaar uit. Godsdienst zou hooguit een bijvak in de sociologie mogen zijn met als insteek: kijk eens wat voor rare dingen mensen doen wanneer ze hun verstand uitschakelen.

bintang | 05-02-19 | 10:46 | 3

Je maakt nu zelf dezelfde denkfout door niet de bron zelf te nemen, maar de bijzaken. Je spreekt jezelf een beetje tegen.

Oh nee dat kan natuurlijk niet. Jij hebt geen vooroordelen, want die vindt je alleen in dat spectrum terug.

BrokenTipi | 05-02-19 | 10:57

Godsdienst is geen wetenschap. Maar geschiedenis van de godsdienst weer wel.

BrabantsVerzet | 05-02-19 | 12:43

@binfang
Juist dan zou je beter moeten weten.
En in elk geval nooit achter de islam aan gaan lopen.
Een christen doet zoiets ook niet, tenzij het zo iemand in de eerste plaats niet gaat om Christus maar om hemzelf.

Ab Sconditus | 05-02-19 | 13:26

Joram zat, totaal uitgerangeerd als hij is, na te denken wat nou een échte goeie stunt zou zijn om de verkoop van z'n boek op gang te krijgen, want schoorsteen & roken en zo.... Ineens wist hij het!

Rest In Privacy | 05-02-19 | 10:42

Het is simpel: weke geesten en volgers die gemakkelijk beinvloedbaar zijn en meelopen met de laatste persoon die met wat semi overtuiging argumeneten aanvoerd.
Trump is ook een beetje zo. Makkelijk beinvloedbaar.

Gerf | 05-02-19 | 10:42 | 1

Domme mensen zijn ook zo, hoor. Dat heeft meer met het domme van mensen te maken. Neem jouw ongefundeerde tegel als voorbeeld. Jij bent ervan overtuigd dat je het goed ziet.

Vestzak broekzak.

BrokenTipi | 05-02-19 | 10:59

Waar ik was toen ik het hoorde? Ik was net bezig om in Rotterdam mijn wapenverzameling in te leveren. Ik was er helemaal klaar mee. 1 panzer 4G, 88mm FLAK, 1 Puma, 2 Hetzer, 1 nebelwefer, wat mp40, stg44 en nog een Konigstiger die ik niet aan de praat kreeg. Nu ga ik richting Nepal om me aan te sluiten bij de boedisten. Vrede zij met u!

Acidstain | 05-02-19 | 10:37 | 1

Die Opel Blitz komt daar dan nog voor van pas.

Lt-Kol Kilgore | 05-02-19 | 12:01

Ik zeg: gevalletje psychiater.

VanBukkem | 05-02-19 | 10:37 | 1

Alsof hij het echt gelooft.

praat_poep | 05-02-19 | 10:47

GeenStijl jullie vergeten Kim Holland. Zij was Jehova getuige.

geile pater | 05-02-19 | 10:35 | 1

Jehova was ongetwijfeld graag getuige van de exploten van Kim.

Lt-Kol Kilgore | 05-02-19 | 12:02

Ik snap niet waarom deze kluns zoveel aandacht krijgt.

Blanke_Vlaai | 05-02-19 | 10:33

Hij heeft de ChristenUnie verlaten, de VVD, PVV, VNL, en daarna het christendom. Maar zal het ook zo makkelijk gaan als hij de islam verlaat? Succes.

LaatsteAvondmaal | 05-02-19 | 10:30 | 1

Goed punt!

Rest In Privacy | 05-02-19 | 10:43

Volgend station, de EBI of de "gesloten afdeling".

cat22 | 05-02-19 | 10:27 | 1

Ik zie die maaklapper zichzelf nog wel eens met een bomgordel om ergens in Syrie ofzo opblazen. Daar eindigt zo'n verhaal meestal.

echt_links | 05-02-19 | 10:33

Die heeft de verkeerde afslag genomen! Dat is een doodlopende straat waar hij in is geslagen! En volgens de godsdienstpolitie die in dat straatje staat te controleren kan je nooit meer achteruit eruit. Daar staat een wel hele dikke prent op: de doodsstraf. (Volgens hullie dan.)
En alweer is het gezegde van toepassing: "Bezint, eer ge begint!"

Du-u-u-h | 05-02-19 | 10:24

NL is zo hard achteruit aan het gaan. Het grappige trouwens, op Feestboek zie ik over het algemeen alleen positieve reacties over de bekeerde PVVer. Voornamelijk natuurlijk van moslims maar ook van gewone Nederlanders (landverraders). Allemaal allah akbar (geen hoofdletterwaardig) reacties en liefde. Maar als er iets over het christendom staat geschreven dan hoor je ze niet of christenen zijn pedofielen. Veel moslims zijn trouwens zo hypocriet als de tyfus. Bij het filmpje van de plofkraak hadden ze ook plezier niet normaal en ze waren al hun mattie's aan het taggen. Dit volk is zo ontzettend ziek. Maar geloof me binnen 40 á 50 jaar zijn deze gasten de baas in ons land. Daarbij zijn ze eensgezind en niet tot op het bot verdeeld zoals de rest van de Nederlanders. Wat u hier tegen aan kunt doen? Ik denk eerlijk gezegd niets. Binnen 30 jaar hoop ik hier zelf weg te zijn, de tyfus met dit doodzieke land. Ze breken onze cultuur en erfgoed maar af en ze maken er maar een mooie zandbak van. Het is toch al te laat.

Henk003 | 05-02-19 | 10:23 | 8

@Toos Doos | 05-02-19 | 11:05:
Ik begrijp dat je dit land nog wil redden Toos. En echt, ik hoop dat het gaat lukken. Maar het Nederlandse volk gaat niet veranderen (vrees ik) en men blijft op dezelfde partijen stemmen. Als je misschien in het oosten of noorden van het land woont valt het nu misschien allemaal nog mee. Vroeger zaten er 2 moslims in de klas in het oosten. Tegenwoordig zijn dat er al 5 of 6. Ze komen als een soort plaag over NL heen. Wacht maar tot een groot deel van de oudere bevolking tussen 6 planken ligt. Dan gaan de verhoudingen dramatisch veranderen in dit land.

Henk003 | 05-02-19 | 12:13

Moslims worden nooit de baas in Nederland, zelfs niet als ze geholpen worden door linksgekkies. Ze haten elkaar daar veel te veel voor. Zie het Midden-Oosten. Allemaal moslim en het is al eeuwen niets als ellende daar.

BrabantsVerzet | 05-02-19 | 12:46

@Toos Doos | 05-02-19 | 11:05: Zei het al eerder! Vluchten betekent niet altijd landverraad. Grote onzin!

Rest In Privacy | 05-02-19 | 15:48
▼ 5 antwoorden verborgen

Dag drie: Joram bekeert zich tot hondenscheet.

echt_links | 05-02-19 | 10:22

Mohammed heeft gezegd: Ieder kind wordt geboren op de natuurlijke aanleg (de islam) en het zijn de ouders die hem tot jood, christen of vuuraanbidder maken.
-dus het is de schuld van zijn ouders. Toch had ik liever gezien dat hij Jood was geworden, gewoon omdat het kan.

small_town_dude | 05-02-19 | 10:21

Joram is toe aan een Daewoo.

Waar hij dan, wat mij betreft, uit de bocht vliegt, op zijn kop belandt in het Amsterdamse-Rijnkaal en pas wordt gevonden als aardse hulp niet meer mag baten.

Dat geeft hem de gelegenheid Allah te ontmoeten en die maagdelijke vrouwen van een jaar of 80.

Heppie-even-voor-mij | 05-02-19 | 10:21 | 1

Waarmee

Heppie-even-voor-mij | 05-02-19 | 10:21

NSB’ers, vegetariërs, Groenlinksers, dierenpoezen, Gerrit Hiemstra’s: heel vaak kregen ze in hun jeugd een klap van de godsdienstmolen. Beschadigde denkers met een verminderd realiteitsbesef en een vergrote hang naar structuur, verlossing en morele superioriteit. Nederland barst ervan.

Vod Kanockers | 05-02-19 | 10:21 | 1

Goed verhaal.

BrokenTipi | 05-02-19 | 11:01

Ken de inhoud van zijn boek niet maar de titel suggereert iets. Het boek heet afvallige, is hij werkelijk bekeerd of doet hij net alsof om daarna de islam te verlaten en dus een afvallige te zijn.

Maar dan is hij een verdomd goede acteur want in de uitzending van gisterenavond lijkt hij het allemaal te menen. Vrees dat de man echt gek is geworden.

sprietatoom | 05-02-19 | 10:19

Overlopers gaan er als eerste aan.

Pislinq | 05-02-19 | 10:19

Joran zoekt een nieuwe baan in de politiek, dan blijft er voor een ex PVV-er niet veel over. Geen excuusmoslim, geen allochtoon, geen vrouw, bij voorbaat uitgespuugd door linkse partijen want PVV, de SGP biedt geen toekomst, dan rest alleen nog maar DENK, maar daarvoor moet je Sylvanoide of niet zo slim zijn.

bergsbeklimmer | 05-02-19 | 10:16

Wanneer Van Klaveren tot de conclusie komt dat hij eigenlijk altijd een vrouw is geweest voorzie ik toch problemen, vooral bij de mannelijke behandelend artsen.

tectonicos | 05-02-19 | 10:15

"Hij komt uit een orthodox gereformeerd milieu dat wel lijkt op de islam. Ook Vrijgemaakten hebben een overtuiging die consequenties heeft voor je dagelijks leven. Ze wisselen het ene systeem in voor het andere en dat gaat wat makkelijker dan bij mensen zonder religieuze achtergrond."

Verkeerde analyse. Geformeerde en moslims zijn beide tribaal: ze zijn erg begaan met andere mensen, maar alleen als dat hun eigen groep betreft. De rest kan aan het gas.

Peter_K | 05-02-19 | 10:07 | 1

Biogas dan wel, he. We moeten wel een beetje aan het klimaat denken.

Braboblanke | 05-02-19 | 10:10

Einde wachtgeld in zicht, als ex PVV-er nergens een baan kunnen vinden dus maar geswitched naar een iets beter verdienmodel. Brillante Marketing zet voor het merk Joram.

Horst_Zeerover | 05-02-19 | 10:03 | 1

Precies, hij windt er geen doekjes om. In zijn comming out interview geeft hij al aan dat hij de spreekbuis wil zijn voor de liberale moslims die volgens hem nu ondervertegenwoordigd zijn in de media.

praat_poep | 05-02-19 | 10:37

Tot de islam?
Nou en, voor hetzelfde geld was ie zomaar Feyenoord supporter geworden. . . . .

Tilburgse bluf | 05-02-19 | 10:03 | 2

Of naar Tilburg verhuisd ...

Jahowiseffe | 05-02-19 | 10:50

Achter die enge smirk gaat een psychopaat schuil. Joram... joran... what's in a name.

priks | 05-02-19 | 09:58 | 1

Mensen zoals jij zouden in de middeleeuwen heksen verbranden. Dan klinkt grutjes op zondag met een stukje bijbellezen toch minder agressief.

BrokenTipi | 05-02-19 | 11:03

Of heeft hij geen zin om de rest van zijn leven over zijn schouders te kijken.

Van het ene geloof naar het andere: van pissebed naar kakkebed. Hij is ook gewoon maar godverslaafd.

Jahowiseffe | 05-02-19 | 09:57

Ik heb religieuzen altijd al zwakkelingen gevonden, zo bang voor de dood dat ze liever zichzelf voor de gek houden en in sprookjes gaan geloven. Dit mietje bevestigd dat weer eens.

Niedendeze | 05-02-19 | 09:57 | 2

Aldus Nietzsche. Hebben we die gedachtenstroom ook even gehad.

BrokenTipi | 05-02-19 | 11:04

Niedendeze
Rustig rustig!

Rest In Privacy | 05-02-19 | 15:51

Het is een dolende in de woestijn.
Niets gaat deze politieke kwakzalver te ver om in het nieuws te komen.

VanGeuzen | 05-02-19 | 09:57 | 1

Hoort dit onder de schare van aandachts kech.?

flesje | 05-02-19 | 10:03

Waarom hebben we het nog steeds over deze dwaas? Hij was al een reli-gekkie en is nu een nog haatdragender reli-gekkie geworden. Lekker boeiend.

IslamPislam | 05-02-19 | 09:57

Janet Jackson was t geloof al weer vrij snel zat. Sinead o Connor is een ander verhaal. Misschien moet joram eens op bezoek bij nabestaanden van zijn oud collega Willie en namens zijn nieuwe geloof excuses aanbieden

merel veld | 05-02-19 | 09:56

Hij is al een haatbaard aan het kweken.

Yalimba | 05-02-19 | 09:56

Dag drie zal wel lukken... maar dag driehonderd wordt moeilijk voor Joram.
Als je moslim bent kun je daar niet zo maar mee stoppen--> meestal wordt je dan met de dood bedreigd.

sociaal_econoom | 05-02-19 | 09:54

Hij lijkt al op een moslim. Maar is het de tweede aernout uit den hagistan.

Rest In Privacy | 05-02-19 | 09:54

Soumission in actie. Hoeveel jonge vrouwen zijn hem beloofd?

Pieter Breydel | 05-02-19 | 09:53 | 3

Joran heeft homo, toch?

Mark_D_NL | 05-02-19 | 09:54

'Daarbij hopen we ook van niet, want zo'n verraad naar een islamitische gemeenschap die je warm ontvangt is funest voor je ziel.'
Bedoel je dat cynisch, Spartacus, of denk je echt dat we een ziel hebben?

RozemarijnLucassen | 05-02-19 | 09:52 | 2

Nee, daar was niet cynisch aan!

Spartacus | 05-02-19 | 12:16

@Spartacus | 05-02-19 | 12:16:
Wat is dat dan volgens jou, onze ziel? En heeft een boomkikker (bijvoorbeeld) er ook een?

RozemarijnLucassen | 05-02-19 | 12:42

Is ook een manier om te infiltreren. Niets heimelijks, gewoon in de openbaarheid gooien.

mozaard | 05-02-19 | 09:50

Je ziet de waanzin in zijn ogen. Net als de meeste linksgekkies.

Repetitive Beats | 05-02-19 | 09:49 | 2

Met hun kraaloogjes en hun klapmonden

Rest In Privacy | 05-02-19 | 09:52

Joram, Joram, voorwaar ik zeg U, de weg die gij bewandelt zal uw voeten doen schroeien.

bodemloos | 05-02-19 | 09:49

Gewoon mosdomme moslim

grindbak | 05-02-19 | 09:49

In een docu hoorde ik eens dat er in Israël regelmatig toeristen op een psychiatrische afdeling belanden bij het bezoeken van het Heilige land en de klaagmuur. Opvallend was - zo vertelde men - dat het hier met name om orthodox protestanten gaat die hun geloof extreem beleven.

Simon_GS | 05-02-19 | 09:49

Ik zat mij af te vragen wat dhr. Van Klaveren na zijn kamerlidmaatschap is gaan doen. Behalve een boekje proberen te schrijven niet erg veel. Hij zal dus wel een uitkering krijgen. En, zo vroeg ik mij af, wordt de uitkeringstrekker door het UWV nu voorgehouden dat je om een uitkering te krijgen eigenlijk moslim moet zijn, of een Pool. Voor dat laatste is een Poolse nationaliteit nodig.

El Rico Grande | 05-02-19 | 09:44

Laten we het maar met een korrel zout cq met humor nemen.

van Oeffelen | 05-02-19 | 09:43 | 1

Lachen om psychiatrisch zieken is laag bij de grond.

Toos Doos | 05-02-19 | 09:46

Joram is je voorhuid er al af en hoe neuqt het nou met vrouw zonder klit.
Als je bezig bent zegt ze dan "ïk hoor wel hoe laat het is geworden morgen"

henk vintage | 05-02-19 | 09:43

Hopelijk dezelfde aandacht voor mensen die geen moslim meer willen zijn

Eddy67 | 05-02-19 | 09:41 | 1

Dat is niet de bedoeling. Geloof maakt blind en blinde schapen zijn makkelijker te slachten.

Ton8695 | 05-02-19 | 09:47

Even tussen al deze privéroddels van psychiatrische propagandaslaafjes van de MSM door: er is een toneelstuk over het klimaat, vandaag in de tweede kamer.
Gaat veel geld kosten en niets opleveren. Dat u het even weet.

Toos Doos | 05-02-19 | 09:41 | 3

Goed dat u het zegt!

letopuwzaak | 05-02-19 | 09:46

Toneelgroep Het Kartel heeft weer een uitvoering. Leuk!

Mark_D_NL | 05-02-19 | 09:51

Zo zie je maar weer, het is een afleidingsmanoeuvre!

Deflatiemonster | 05-02-19 | 10:01

Ik geloof er nog steeds geen zak van. Als je toch onderzoek doet naar Islam wordt het toch duidelijk dat je zo ver mogelijk van deze weerzinwekkende ideologie vandaan moet blijven.
Óf hij is in een psychose geraakt tijdens zijn onderzoek, óf dit is alles een grote PR voor z'n boek.

canis lupus | 05-02-19 | 09:41 | 1

Dat vind ik ook typisch. Juist een onderzoeker kán hier niet op uitkomen.

letopuwzaak | 05-02-19 | 09:47

Iemand die van christendom naar de islam overstapt: groot nieuws in alle media.
Iemand die van islam naar christendom overstapt: hooguit een klein berichtje op bladzij 15 bij de overlijdensberichten "eerwraak".

2voor12 | 05-02-19 | 09:41

Wijlen Hans Jansen had meer opgestoken van zijn studies Arabisch en Semitische talen in Amsterdam, Leiden en Caïro.

Mammeloe | 05-02-19 | 09:40 | 1

Hans Jansen had een goed interview met Pim Fortuyn.

the Jackdawn | 05-02-19 | 09:49

Breaking News!!

Pat Condell Is moslim geworden.

Ruimedenker | 05-02-19 | 09:39 | 1

Dan is de wereld pas echt stuk!!!

pigadaki | 05-02-19 | 10:11

Is destijds al afgescheiden van de PVV met zijn tweemans rebellenbeweging, en hangt nu ( vlak voor de verkiezingen) wederom de rebel uit. Mijn gevoel zegt dat dit een agent-provocateur van de AIVD is die nu Geert nog even een hak zet, en morgen aan zijn nieuwe baan begint als infiltrant binnen de moslimgemeenschap. Een tactisch meesterlijke zet, dat dan weer wel.

kotelet | 05-02-19 | 09:38

Credo... ik geloof niet in de drie-eenheid--> maar wel in de vier-eenheid.
God de vader, de heilige geest, zijn zoon Jezus en Joram.

sociaal_econoom | 05-02-19 | 09:37

Die Joram.... boeiend. Als hij een soort van wil voorcremeren laat hem dat dan lekker doen. Trieste zak hooi.

ParaPiet | 05-02-19 | 09:36 | 1

Huh?

Pislinq | 05-02-19 | 10:22

Het is alleen nieuws omdat deze zwaar mislukte politicus ooit bij de PVV hoorde .
Dat hij inmiddels een eigen volledig mislukte partij heeft gehad hoor je niets over omdat er niets bijzonders aan deze man is. Joram veel plezier gewenst met je sprookje en richting het oosten he ;)

ChronischeKlager | 05-02-19 | 09:36 | 2

Het is alleen nieuws omdat het goed uitkomt. Het is geen nieuws, want had elke dag van elk jaar kunnen worden gebracht.
Dus precies, nu heet het dit 'nieuws': propaganda. Pro moslim en anti PVV.

Toos Doos | 05-02-19 | 09:44

PVV-erT bekeerd tot Moslim bekt nu eenmaal beter ;)

Berbaar | 05-02-19 | 09:51

Hoe waren zijn connecties met de AIVD en MIVD destijds?

josand | 05-02-19 | 09:36

Als een konijn dat in de koplampen van een auto kijkt voordat hij wordt overreden. Figuurlijk. Of letterlijk bij een terroristische aanslag door zijn nieuwe vrienden. Dat weet je bij moslims namelijk nooit. Die rijden nogal graag op mensen in. Maar Joram zit nu gelukkig in het busje, dus hij hoeft niets te vrezen denkt ie.

Rheia | 05-02-19 | 09:36

" Hij heeft zijn Schepper verloochend." De Gereformeerde kerk Vrijgemaakt oftewel artikel 31 is niet blij met deze overloper.

Hij zal deze misstap met de hel moeten bekopen. Dat staat tenminste in de geschriften waarvan Van Klaveren sinds zijn jeugd weet heeft gehad.
Wat een oetlul is dit. Ruilt de ene zuil in voor de andere.
Een engnek eerste klas.

aamert | 05-02-19 | 09:36 | 2

Van de Gristelijke regen in de Islam drup...

Kanarie_Geil | 05-02-19 | 09:44

En als hij terugkeert gaat zijn hoofd eraf. Dilema , hoofd kwijt of eeuwige hel en verdoemnis.

Lt-Kol Kilgore | 05-02-19 | 09:48

Het enige juiste antwoord is al gegeven : "Hij komt uit een orthodox gereformeerd milieu dat wel lijkt op de islam. Ook Vrijgemaakten hebben een overtuiging die consequenties heeft voor je dagelijks leven. Ze wisselen het ene systeem in voor het andere en dat gaat wat makkelijker dan bij mensen zonder religieuze achtergrond."

club704 | 05-02-19 | 09:36 | 2

Terwijl juist dat de grootste kul is.

Van Urk | 05-02-19 | 09:41

Religekkies op de bijbelriem zijn net zo ruk als moslims.

Pislinq | 05-02-19 | 10:23

De autoriteiten zullen er blij mee zijn. Hij kan gebruikt worden om de Islam een vriendelijk gezicht te geven. Immigratie moet immers doorgaan vanwege de huizenmarkt en vanwege het uit elkaar spelen van patriotten, volkswijken etc. waar de politiek te weinig vat op heeft.
Net even Cat Stevens gecheckt. Hij werd in 1977 moslim: Yusuf Islam. Vóór die tijd heeft hij prachtige songs gemaakt. Opmerkelijk is dat hij pas vele jaren later, dus toen hij moslim was, vele onderscheidingen kreeg. Dus dan zie je hoe belangrijk de autoriteiten dit vonden. En dus niet waar hij goed in was: liedjes componeren en zingen. Het is een voorbeeld dat aantoont hoe poltiek met zulke mensen blij is, maar tevens hoe glibberig diezelfde politiek is.
Awards:
Humanitarian awards
2003: World Award, organised by Mikhail Gorbachev, for "humanitarian relief work helping children and victims of war".
2004: Man of Peace Award of the World Summit of Nobel Peace Laureates
2009: Honorary Award of the German Sustainability Award
2015: Global Islamic Economy Awards for contributions toward peace]
2015: Steiger Award "International" for charitable projects]
Honorary degrees
2005: Honorary doctorate University Gloucestershire education, humanitarian
2007: Honorary doctorate (LLD) by the University of Exeter, improving understanding between Islamic and Western cultures".
Music awards and recognitions
2017: Grammy Award for Best Folk Album nomination
2015: Lifetime Achievement Award at the BBC Radio 2 Folk Awards
2014: Inducted into the Rock and Roll Hall of Fame
2008: Nomination (unsuccessful) for Songwriters Hall of Fame
2007: Mediterranean Art Creativity Award by the Fondazione Mediterraneo.
2007: Ivor Novello Award for Outstanding Song Collection
2007: ECHO "Special Award for Life Achievements as a Musician and Ambassador Between Cultures
2006: ASCAP Songwriter of the Year for "The First Cut Is the Deepest"
2006: Ranked 49th in Paste's "100 Best Living Songwriters"]
2005: ASCAP Songwriter of the Year and Song of the Year

Je ziet in NL ook zeer veel marokkanen in de politiek en overal waar maar politieke belangen zijn in de wetenschap, NGO's etc. een normale baan hebben ze nauwelijks. Hier wordt van overheidswege gepushed.

ecologiste | 05-02-19 | 09:34 | 1

Ongelooflijk. Cat Stevens heeft zijn geld aan oa Hamas gegeven. Dat vond hij de goede zaak.
Ik heb nooit meer zo van zijn oude platen en filosofische teksten kunnen genieten als daarvoor.
Het blijft een smet.

letopuwzaak | 05-02-19 | 09:50

Zo raar is het helemaal niet. Als je zwaar gereformeerd bent geloof je ook in allerlei onzin, dat ligt tamelijk naadloos aan tegen de onzin van de islam. Dezelfde god, bijna dezelfde profeten, het verhaal is gelijk, de uitvoering net even anders.

Beste_Landgenoten | 05-02-19 | 09:34 | 12

@Beste_Landgenoten | 05-02-19 | 09:56: ah, als ze geen christen waren geweest was dat natuurlijk niet gebeurd. Als je denkt dat het simpele feit dat je 'gelovig' bent je tot foutloos mens zou moeten maken, ben je wel simpel van geest. Of een geloof/ideologie goed of fout is, hangt af van waar het tot oproept wat mij betreft - niet van welke mensen het aanhangen. (Ondanks of dankzij, zoals ik hierboven al noemde).

bleached | 05-02-19 | 10:04

@Ton8695 | 05-02-19 | 09:43: Maar zo zijn we nu eenmaal niet Ton. Conclusie is dat het christendom in de kern deugt maar het is de mens die alles stuk maakt.
De islam deugt in de kern al niet en zie wat er gebeurt!

Rest In Privacy | 05-02-19 | 10:37

@Beste_Landgenoten | 05-02-19 | 09:56: De oplossing is... met ons allen aan de islam. De verdeeldheid (Henk003 10.23) is enkel nog op deze manier op te lossen.

Rest In Privacy | 05-02-19 | 10:42
▼ 9 antwoorden verborgen

Mohammedanen ontvangen je met open armen als je je wil bekeren. Verder was Joram overal onzichtbaar. Hij wilde alleen maar gezien worden. Als de transseksuele gemeenschap hem volop aandacht had gegeven, hadden we nu gehoord dat joram zich had omgebouwd tot vrouw.

Rheia | 05-02-19 | 09:34

Paard van Troje.

Jos Tiebent | 05-02-19 | 09:34

Ik zeg maar zo: 'als men geen gevaar meer herkent, is men ten dode opgeschreven.' Amen.

kwark001 | 05-02-19 | 09:33

Het is (nog) een vrij land dus iedere hevig zoekende, in een identiteitscrisis verkerende mafklepper mag zich bekeren tot de islam. Het is wel triestig om te zien hoe iemand in een neerwaartse spiraal kan belanden en daar zelf nog trots op is ook.

Het is altijd sneu om te zien hoe sommige mensen (en opvallend vaak tweederangs politici) een totaal gebrek aan persoonlijkheid lijken te hebben. Een zorgelijke karakterfout.

Ik krijg bij deze man een beetje het gevoel alsof ik naar een krankzinnig slechte, ténenkrommende auditie zit te kijken van het een of andere suffe talentenprogramma ergens in de jaren 90. Met een 'zanger Bob' die stotterend een liedje staat te stamelen op een toonhoogte die hij net niet kan halen en nooit zal kunnen halen.

Dutchbeaurouge | 05-02-19 | 09:32

Als hij dat idiote baardje laat staan dan moet ie natuurlijk ook een jurk aantrekken. Nu is het net niet helemaal af.

kunstliefhebber | 05-02-19 | 09:32

Volgende topic aub.

oranjerood | 05-02-19 | 09:31 | 1

Inderdaad er is nu genoeg Joram de Moslim onzin geweest. Was leuk vermaak. Maar verder niet belangrijk

Mark_D_NL | 05-02-19 | 09:36

Ik wacht wel op de analyse van Dennis Honing

Harry Turtle | 05-02-19 | 09:30

Geloof... kader en richtlijnen voor mensen die onmachtig zijn om in totale vrijheid te bestaan en zichzelf te besturen. Zeer zwakke broeders en zusters die de evolutie van de mens in de weg staan.

Ton8695 | 05-02-19 | 09:29

Overigens is dit wel leuk:

"<i> Hij had al langer twijfels over moeilijk uit te leggen christelijke theologische kwesties zoals de drie-eenheid of de kruisiging, vertelde hij op Radio 1.</i>"

Het lijkt me zonneklaar dat de reageerburelen van Geenstijltje de ideale plaats zijn om Joram eens theologisch te onderwijzen. Disclaimer: Ik geloof niet.

De God van het oude testament was er een van wrake, die Adam en Eva met sterfelijkheid sloeg omdat ze van de boom der kennis hebben gegeten. Gedurende het hele oude testament was Jaweh de God der wrake die trouw eiste - Zie het offer van Abraham - en regels oplegde - Zie spijswetten.

Nu komt er een tweede convenant waarin God een uitweg biedt, de wederopstandig indien mensen een bekering doen en naar hun geweten gaan leven. Kortom, er wordt een uitweg uit lijden en sterfelijkheid geboden. Om dit te bekrachtigen offert God zijn zoon op in eenzelfde offer als hij van Abraham verlangde. M.a.w. God geeft dezelfde trouw terug.

De drieeenheid is nog makkelijker. Als god almachtig en alomtegenwoordig is, hoe kan dit dan moeilijk zijn? De gedachte als zou een monotheistische God een enkel wezen zou zijn is eigen een polytheistische benadering, maar dan met n=1. Polytheisten zijn tenminste eerlijk en beschouwen hun goden vaak ook als sterfelijk of beperkt in hun machten.

Nogmaals de disclaimer: Ik geloof niet.

omanders | 05-02-19 | 09:29 | 6

De Bijbel erkent het bestaan van andere goden, goden met een kleine letter g en ja sommigen sterfelijk want dat is de prijs van rebellie. Tevens verankert de Bijbel de werkelijkheid van Jaweh als de Eeuwige God met een hoofdletter G. De Bijbel is wat dat betreft eerlijk en transparent hoewel niet voor iedereen duidelijk. Michael Heiser: The Divine Council and gods of the bible - Animation www.youtube.com/watch?v=qGU4d0-L_NM&a...

Pseudoniempje | 06-02-19 | 00:24

@Lt-Kol Kilgore | 05-02-19 | 09:36: De islam is een PSYOP van satan

Pseudoniempje | 06-02-19 | 00:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Zou hij het voor die 70 maagden hebben gedaan?

Rheia | 05-02-19 | 09:29 | 2

Die behaarde buikdanseressen, met die dikke couscouskonten? Kan.

Ruimedenker | 05-02-19 | 09:35

Je vergeet er twee.

Beste_Landgenoten | 05-02-19 | 09:35

Ik vond altijd al dat hij eruit zag alsof hij niet spoorde. Dat blijkt dus ook zo te zijn.

Rheia | 05-02-19 | 09:28

Kan iedereen wel zeggen dat je plotseling moslim bent, bewijs het maar eens. Het liefst in een volle moskeet.

kwark001 | 05-02-19 | 09:28

Je ziet bekeerlingen wel vaker bij mensen die zoekende zijn weinig intellectuele bagage hebben. Kennis van filosofie, de menselijke psyche en geschiedenis hadden dit kunnen voorkomen. Of je gaat gewoon bij de vrijmetselaars omdat je het niet allemaal niet zeker weet en behoefte hebt aan broederschap.

BTW, shoutout naar alle afvallige moslims!

Diotima | 05-02-19 | 09:27 | 2

Dit was een erg dom reaguursel van me. De man heeft namelijk Godsdienstwetenschappen/Religie en Levensbeschouwing aan de VU gestudeerd. Of is dat een soort scholastiek?

Diotima | 05-02-19 | 09:35

Tja, bij de VU,... of dat telt? Dus je heb toch wel gelijk.

horsteknots | 05-02-19 | 09:40

Maak het niet groter dan het is. Wie heeft de afgelopen jaren nog iets van deze man gehoord?

Mannes | 05-02-19 | 09:27 | 1

Dat gaat hij de komende weken, tot zo'n 20 maart, ruimschoots inhalen qua aandacht in de media.

Berbaar | 05-02-19 | 09:36

Opvallend - toen Joram in 2013 een betoog hield in de Tweede Kamer tegen moslims had niemand van de NPO interesse.
Nu Jorammed moslim is geworden komt hij bij de NPO op radio en TV.

sociaal_econoom | 05-02-19 | 09:27 | 7

@Beste_Landgenoten | 05-02-19 | 09:37: Hou eens op aub... hij komt overal vandaan wat betreft politieke wereld. Zoekt het succes dat nergens echt doorbrak voor hem waarschijnlijk.

Rest In Privacy | 05-02-19 | 10:46

Touché.

eastender | 05-02-19 | 12:57

@SE: Touché.

eastender | 05-02-19 | 12:58
▼ 4 antwoorden verborgen

Opvallend dat er zo veel meer aandacht gaat naar mensen die moslim worden als mensen die de islam verlaten.
Dat Arabische meisje is alweer vergeten.
www.aljazeera.com/news/2019/01/saudi-...

Mr.Crowley | 05-02-19 | 09:25 | 5

Omdat het de bedoeling is dat moslims en hun islam Europa gaan omvolken. Daarom probeert men de massa te laten geloven dat steeds meer YOLO mensen het goede pad hebben gevonden en daardoor FOMO te creëren bij hen die nog niet meedoen. De doctrine is verdeel en heers, het middel is geloof en religie in klimaat, islam en economie. Verdeel en heers.

Ton8695 | 05-02-19 | 09:36

Ik zeg niet dat het gek is, ik vindt het opvallend. Deze samenleving is al zo ver geïndoctrineerd dat mensen het niet meer zien.
Vraag me dus af of deze samenleving nog te redden is.

Mr.Crowley | 05-02-19 | 09:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Duidelijk zoekende als je zijn spoor volgt. Geen aandacht aan geven.

Deflatiemonster | 05-02-19 | 09:25

Altijd al een rattenbek gevonden.
Hangend aan en boom zou hem iig niet misstaan naast Graus.

schoon-schip-maken | 05-02-19 | 09:25

Het is alsof je Adolf Hitler met een keppeltje op in een synagoge ziet.
Iets klopt hier niet????

Dutch_Viscount | 05-02-19 | 09:23

Als je zoals ondergetekende ooit zelf uit de zware geledingen van de (Katwijkse) kerk komt dan is het niet echt vreemd. De verschillen tussen zwaar gereformeerd en islam zijn echt marginaal, Het zijn uiterlijke details. En de islam loopt 500 jaar achter. Het vermoorden van andersdenkenden was hier rond 1600 ook mateloos populair, bij de islam is dat nu in de mode. De burka is hier door het zwarte pak en de zwarte hoed vervangen, dus dat is ook nauwelijks een verschil. En als je eruit stapt dan maakt de islam je dood en de grefo's maken je sociaal dood door je letterlijk overal uit te sluiten.

jan-lul-de-behanger | 05-02-19 | 09:22 | 5

@bleached | 05-02-19 | 09:29: maar dat geloof werd pas echt groot toen keizer Constantijn "in hoc signo" de oorlog won. Vanaf dat moment is het christendom ook een religie van het zwaard.

JTKDM | 05-02-19 | 10:10

@JTKDM | 05-02-19 | 10:10: ah, u bent atheïst? Pol pot, Adolf etc ook. Sinds hen is atheïsme ook de overtuiging van het zwaard. Wat een intellectuele armoe hier soms... het gaat er toch om waar een overtuiging/ideologie/geloof toe oproept? Nogal wiedes dat er ook heel veel slechts is gebeurd door christenen. Het gaat erom of het dankzij of ondanks is.

bleached | 05-02-19 | 10:25

www.geenstijl.nl/5146129/dag-twee-jor... JTKJM) Het is de mens... dat waardeloze schepsel met de niet tot goedheid te bewegen primitieve instincten! Zie alleen al de verdeeldheid hier onderling!

Rest In Privacy | 05-02-19 | 10:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Het wordt tijd dat we het over Piet Paulusma gaan hebben.
Hoe is het weer... op dag drie?

sociaal_econoom | 05-02-19 | 09:22 | 3

Kans op een besnijdende wind..

Rudolph_Hesje | 05-02-19 | 09:29

Die Salaheddine zou wat minder energydrankjes moeten drinken.
Alhamdoelillah nog aan toe zeg.

Rest In Privacy | 05-02-19 | 09:22 | 1

Of juist wat meer en dan een heel stuk richting engeland gaan zwemmen..

schoon-schip-maken | 05-02-19 | 09:26

Ik hoop dat hij gelukkig wordt en anderen in z'n waarde laat. Zo doen we dat hier... Niet zoals bij een andere cultuur, die afvalligen met de dood bedreigt. Kom, hoe heten ze ook al weer? Katholieken? Hindoe's?

dyslexieman | 05-02-19 | 09:21

Ongelooflijk dat je als verwarde man hier al zo'n podium krijgt vóór je een aanslag hebt gepleegd.

gestoptmetroken | 05-02-19 | 09:20 | 2

Gheghe het is een opmerkelijke transfer, dan krijg je aandacht.
Tot 20 maart ;)

Berbaar | 05-02-19 | 09:23

Helaas moeten de bekeerlingen van de andere kant gekomen onderduiken.

Knoopsgat | 05-02-19 | 09:19

Een hond op zoek naar een baasje.

Seikopef | 05-02-19 | 09:19 | 1

Af!

schoon-schip-maken | 05-02-19 | 09:26

Dat filmpje is afkomstig van ADHD-TV?

Rudolph_Hesje | 05-02-19 | 09:19 | 1

Vreemde tussenwerpselgeluiden: 'tot tok' als een kip, dan weer zoiets als 'hijg hijg', er roert zich een hele dierentuin binnenin dit menneke.

Eeuwig..Op..Vakantie | 05-02-19 | 12:27

Geen stijl, alsjeblieft, verschoon ons van die mohammedaanse klootzak, Salahhedine. Net als Boef, Appa en Jerry Afriye. Volledig negeren dat uitschot.

Van Zessen Klaar. | 05-02-19 | 09:18

Muhahaha.....
Fantastisch dit soort PVV gekkies, humor om te lachen.

Berbaar | 05-02-19 | 09:18 | 10

@Fatwabuster | 05-02-19 | 09:36:
Ach Fatwa het is toch een prachtig verhaal zo naar 20 maart toe. PVV-gekkie maakt transfer naar team Mo.
lol

Berbaar | 05-02-19 | 09:41

Berbaar | 05-02-19 | 09:41

Joram zit al 5 jaar niet meer bij de PVV......... maar goed, ik gun jou je stijfje...... Hoe is het eigenlijk met die dikke ex voorzitter van de VVD? LOL

Fatwabuster | 05-02-19 | 09:45

@Fatwabuster | 05-02-19 | 09:45:
Die is nog steeds ex-voorzitter en staat in tegenstelling tot Joram niet op alle voorpagina's.
PVV net als je denkt dat het allemaal niet gekker kan worden.

Berbaar | 05-02-19 | 09:58
▼ 7 antwoorden verborgen

Gaat dus niet zo heel jofel met Joram....... vond hem bij VNL al een vreselijke lul met vingers maar daarna dus compleet het padje kwijt geraakt.

Hoe is het eigenlijk met zijn kompaan Bontes, dat vond ik wel een toffe peer.....

Fatwabuster | 05-02-19 | 09:16 | 1

Bontes is nu boedhist.

Mark_D_NL | 05-02-19 | 09:18

Voor sommigen geldt dat het mogelijk is je zó erg te verdiepen in de islam dat een confrontatie in de duistere krochten van de ziel met het eigen verknipte zelfbeeld onvermijdelijk is.
Als je dan ook nog de gruwelijkheden van deze ideologie wegpoetst als laster, dan ben je reddeloos verloren. Maar goed: van gelovigen is alles te verwachten vanwege het gemis van een goed fundament onder het eigen leven. Mijn medelijden voor deze man is even groot als mijn verachting.

Opblaas_boot | 05-02-19 | 09:16

Nog geen 2 hoofdstukjes uit het hoofd kennen van dat sprookjesboek en nu al bekeerd. Mijn neefje van 5 trapt daar zelfs bij de boekjes van Annie M.G. Schmidt nog niet in.

nietsdoenerT | 05-02-19 | 09:16 | 2

Waarschijnlijk neg het stukje waar hij las wat hij allemaal ongestraft met vrouwen mocht uitvreten

sarah1965 | 05-02-19 | 09:18

Voor Mohammed heb ik respect... hij was iemand met een boodschap en een visie--> hoe schep je een vreedzame en leefbare samenleving.

Voor Jorammed heb ik minder respect... bij hem mis ik een boodschap.
Maar wie weet - we zitten pas op dag twee.

Misschien dat we in september zeggen--> Jorammed is de tweede Mohammed. Hij kan een link scheppen en vrede brengen tussen christenen en moslims.

sociaal_econoom | 05-02-19 | 09:15 | 4

Ja, je moet de Qu'ran wel helemaal uitlezen, he. Niet alleen Hoofdstuk 1 over Medina.

Mammeloe | 05-02-19 | 09:34

Hoe kun je dit nu zeggen over zo'n warlord?

eastender | 05-02-19 | 13:05

sociaal_econoom | 05-02-19 | 09:15 |
Jij bent dat mohammedaanse wijf van die twitterdraad "We willen hem niet" ?
.
?

chicago river | 05-02-19 | 13:23
▼ 1 antwoord verborgen

Iemand al beelden van Joram in jurk en sandalen die de hond uitlaat ?

nemeton | 05-02-19 | 09:15 | 1

Wacht even hij is nu zijn vrouw(?) Aan het slaan. En vanmiddag even langs de imam om de klit van zijn dochter te verwijderen. Druk, druk, druk...

Mark_D_NL | 05-02-19 | 09:17

Ik was eerst fan van Doornroosje en nu van Elza...

Mark_D_NL | 05-02-19 | 09:15 | 1

Anna is lekkerder.

PresidenteDeConjovia | 05-02-19 | 13:40

Komisch filmpje, allah moet ergens 70 maagden vandaan halen. Wat heeft die jongen gebruikt?

Eddy67 | 05-02-19 | 09:14
-weggejorist-
Amelie_Alston | 05-02-19 | 09:13 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Nou dat Joram moslim is geworden interesseert mij verder geen hol, maar het leuke is dat mocht hij in de toekomst weer voor een andere geloofsrichting richting kiezen om hem weer in de publiciteit te brengen,dat hij met een minder gluiperig lachje op de foto staat. Want Joram je weet toch wat Moslims met afvallige doen.

kapt.Jerkoff | 05-02-19 | 09:12 | 1

Interessant dit. Is hij officieel moslim geworden ( dus een privetrajectje met huiswerk met zo'n imam ingegaan )of n9oemt hij zichzelf van de ene op de andere dag moslim? In dat eerste geval is afvalligheid een zeker doodvonnis, in het 2e geval zal hij ongetwijfeld als false prophet of huichelaar worden aangemerkt door diehard ISlamieten en wordt er dus ook al een kromzwaard met zijn naam erop geslepen as we speak. Mannetje is een beetje dom bezig, aandachtsgeil en instabiel, op zijn minst.

Graaisnaaiert | 05-02-19 | 14:24

Wanneer zou Constant Kusters omgaan?

omanders | 05-02-19 | 09:12

Happy Chinese New Year
Het jaar van het Varken, een speciaal jaar voor booslims

NjetNiet | 05-02-19 | 09:11 | 1

Jaar van het Zwijn. Bekt lekkerder.

Mammeloe | 05-02-19 | 09:32

Typerend weer die kerel op het laatst. Niet blij dat Yoram 'het licht' heeft gezien oid; alleen blij dat zijn gemeenschap 'heeft gewonnen'. Het is gewoon een overwinnings ideologie. Als er een d66er christen wordt is er geen gelovige die zo militant zou reageren volgens mij.

bleached | 05-02-19 | 09:10

Zelfbekering, komt wel vaker voor. Zoals dat blanke tokkiefiguur in de (briljante) film Four Lions. Is gebaseerd op een echt persoon; een voormalig extreemrechts type die zich als fel islamhater in die religie verdiepte, en zich vervolgens zelf bekeerde tot de islam. Zwakke zielen. De motor achter elk geloof.

Muxje | 05-02-19 | 09:10

Als godsdienstwetenschappert zal ie er wel goed over hebben nagedacht en niet over 1 nacht ijs zijn gegaan. Verrassend blijft het wel natuurlijk. Mag ie alleen blij zijn dat ie in Nederland woont en niet in Saudi Arabië. Daar kan je je move van Moslim naar Christen met je leven betalen

Theo Reet | 05-02-19 | 09:10

Ik zat achter de laptop. Verder is het net alsof een hoer prostestant... euh prostituee wordt.

Mammeloe | 05-02-19 | 09:09

In de jaren 80tig had je de Bagwan. Allemaal zoekende mensen op zoek naar sprirituauliteit. Dat liep ook niet zo goed af.
Ik raad Joram aan het YouTube kanaal van de “Apostate Prophet” eens te kijken voor het inzicht van een afvallige moslim.

Osdorpertje | 05-02-19 | 09:09 | 3

Je was me voor. In de vorige eeuw was ie Kabouter geweest, daarna Provo, Punk en Bagwan. En tot slot gescheiden met een contactverbod.

Mammeloe | 05-02-19 | 09:28

@mammeloe LOL

kaasfondue | 05-02-19 | 09:37

Dat hoofd. Man man, het lijkt wel een typetje van Koot en Bie.

LJBrinkhorst | 05-02-19 | 09:09 | 2

Ja overduidelijk haha, doe mij wel denken aan het vieze mannetje

Twisted_Faith | 05-02-19 | 09:27

Ik moest aan Ronaldo denken. Niet die homo van Juve maar die dikke van PSV.

PresidenteDeConjovia | 05-02-19 | 13:39

Vanmorgen toen ik hem in het nieuws zag, dacht ik bij mezelf. Kan nooit lang duren voordat ze hem van een toren af gooien...

rikkert_gdg | 05-02-19 | 09:08

De man was al zwaar gelovig. Dat maakt zijn keuze al een stuk duidelijker.
De man is niet gek geworden, hij was het al.

Moriarty | 05-02-19 | 09:08 | 1

Amen

Dr.Tatta.Macamba | 05-02-19 | 10:41

Wat ik gister zei. Tyf maar op naar het kalifaat. En niet omdat ik iets tegen moslims heb @Ardberg... maar om wat Superior Bastard zei. Iemand die in zulke extremen switched is zo labiel als de tering en dus levensgevaarlijk. En nee. Ik heb nooit op hem gestemd. Ik stem niet op partijen met extreme ideëen zoals de PVV of de SGP... en tot slot... ik woon al twaalf jaar niet meer in Overvecht Adje... voornamelijk vanwege de Marokkaanse jeugd.

overVecht | 05-02-19 | 09:07 | 6

@Mark_D_NL, je bedoelt die kebaptent met die verlicht pilaren er naast? Ik dacht al, wat komt daar soms een herrie uit.

JTKDM | 05-02-19 | 10:02

@Dr.Tatta.Macamba | 05-02-19 | 10:40: Extreme reacties op extreme geloofsidioten. Reactie ook op extreme linkspolitiek bij wie de meest fijnzinnige tact niet werkt als het gaat om extremiteiten aankaarten van een alles ondermijnende religie.

Rest In Privacy | 05-02-19 | 11:07
▼ 3 antwoorden verborgen

volgens mij hoef je maar 1 zin uit de koran op te zeggen en drie de grond te kussen en zeggen ik ben Moslim of zoiets..
verder een kwestie van die koran uit je hoofd leren en niet verder meer nadenken dan 5 x per dag met de knieën op de grond..
je hebt mensen die dat een prettig gevoel geeft en je hebt mensen waarin het doel alle middelen heiligt.. zoals bij deze Joram.

Die wil een zetel bij DENK...

fikkieblijf! | 05-02-19 | 09:07

Die mot gay zijn.

Ronnie uit Helmond | 05-02-19 | 09:07

Het mag hier wettelijk niet, maar je mag ineens 4 vrouwen hebben. Zou de midlife crisis hebben toegeslagen?

Mr_Pikibelly | 05-02-19 | 09:06 | 1

Je mag best 4 vrouwen hebben hier, alleen niet met meer dan 1 tegelijk getrouwd zijn.

PresidenteDeConjovia | 05-02-19 | 13:37

Wat is eigelijk het probleem met islam? Scheiden is gratis, je mag er zo nu en dan een nieuwe juf er bij nemen als bedverwarming, tegen 70% van de wereld mag je liegen stelen en moorden zonder dat het strafbaar is.
Wat is nou eigelijk het probleem?

Vogelbeest | 05-02-19 | 09:05 | 6

Het is als een val die dichtklapt.

Mr.Crowley | 05-02-19 | 09:29

Hmja, als je het zo omschrijft... Even Bol.com checken voor een koran. Je moet ergens beginnen, nietwaar? Moet ik dan ook zo raar gaan praten of mag mijn verbale communicatie nog wel verraden dat ik wél intelligent ben?

Kameroudste | 05-02-19 | 13:18

@Vogelbeest: degeneratie. Paar 100 jaar verlichting, ontdekkingen, kennis en wetenschap en verworven vrijheden. Dat soort dingen. Kennelijk vinden mensen als JvK holbewonertje spelen toch een stuk aantrekkelijker dan gewoon de beschaving omarmen.

Graaisnaaiert | 05-02-19 | 14:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Dag 509.905, de Islam heeft ons nog steeds niets gebracht.

MickeyGouda | 05-02-19 | 09:04

Dacht ik de hele tijd dat het om die kruimeldief ging die een meisje heeft laten verdwijnen, blijkt het Joram te zijn en niet Joran.

kapotte_stofzuiger | 05-02-19 | 09:04 | 1

Nee die laatste zit heel veel te klaverjassen op een of ander toernooi in Peru

Kappie62 | 05-02-19 | 09:07

Dag 2 en hij leeft nóg.
Is het Joramdam deze maand ?

Ruimedenker | 05-02-19 | 09:03 | 2

Ik vermoed dat deze 'bekering' iets met Carnaval te maken heeft.
Ik bedoel... Laat Joram anders eens op ex-moslims.nl kijken! 447 hele goeie redenen om je NOOIT bij de islam aan te sluiten! Want Islam heeft toch niets meer met beschaving te maken!?!
Of ben ik nou gek?

Aristotalloss | 05-02-19 | 09:26

@totalloss. U zit nog in de ontkenningsfase.

kaasfondue | 05-02-19 | 09:33

Beste GS, waarom geven we een clown als Joram zoveel aandacht? Enige wat overblijft is het ultieme bewijs dat als je aansluit bij de Islam je eigenlijk geestelijk niet goed in orde bent. Nuff said over Joram, NEXT!

Indoneesje | 05-02-19 | 09:03 | 3

Twijfelen over zijn geestelijke gesteldheid begint al als je die foto ziet.

Muxje | 05-02-19 | 09:12

Precies...

SterF... | 05-02-19 | 11:38

@Muxje | 05-02-19 | 09:12: Nee hoor, daar heb ik met en zonder foto geen enkele twijfel over.

Kameroudste | 05-02-19 | 13:16

Die bekeerden, dat zijn de allerergsten.
Zie Arnout van Doorn.
In tijden van oorlog weet men daar in het algemeen wel raad mee.

Gajus | 05-02-19 | 09:03 | 2

Of zij met jou.

Mr_Natural | 05-02-19 | 09:07

Ik had net de kippen en de honden te eten gegeven, zette mij aan een goed glas dubbelgestookte rachiu voor het avondeten te gaan bereiden... ... avondeten smaakte meteen wat minder...

RoemeenseStraathond | 05-02-19 | 09:03 | 3

Wat ga je eten? Roembakgroente?
Of toch Roemetten?

Ruimedenker | 05-02-19 | 09:11

@RoemeenseStraathond | 05-02-19 | 11:02: Hihi !
Heb een echte roemeense straathond. Zo een die niemand wilde. Zo een ontzaglijk zacht en tegelijk stabiel karakter het dier heeft.

Rest In Privacy | 05-02-19 | 11:12

Iemand die op deze leeftijd nog zo'n persoonlijke verandering in gang zet is, net als Arnoud van Doorn bijvoorbeeld, zijn hele leven al in de war geweest.

Rest In Privacy | 05-02-19 | 09:02 | 2

Van die mannen/vrouwen die 30 jaar getrouwd zijn, kinderen hebben en dan besluiten dat ze toch liever iemand van hun eigen sekse hebben.

kapotte_stofzuiger | 05-02-19 | 09:06

@kapotte_stofzuiger | 05-02-19 | 09:06: Hee, je kent mijn pa! Alleen, ik weet niet of ie dat 30 jaar later besloten heeft, denk het niet. Waarschijnlijker is dat ie 30 jaar zijn muil heeft gehouden. Verklaart veel zullen we maar zeggen.

Deksmaat | 05-02-19 | 11:22

Jerry, Jerry, jerry!!
Jerry Springer likt zijn vingers af.

Ruimedenker | 05-02-19 | 09:02 | 1

Ik ben zelf aanhanger van de 'magic koran theory'. Wat er gebeurde, is dat er ergens een moslim over zijn baard struikelde, zijn koran losliet, deze kwam in een soort vrije val en botste tegen het gereedschap van een potloodventer die achter een schutting van een grasveld stond, raakte in een soort salto waarbij hij de elleboog van een straatveger schampte, schuin omhoog richting een boekhandel katapulteerde, plotseling stuiterde tegen een uithangbord en vol op de kale kop van Joram terechtkwam.

Datsun_Cherry | 05-02-19 | 18:13

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl