Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Daadwerkelijke alt-right maakt docu: 'Jordan Peterson wil onze beweging vernietigen'

Nou, Volkskrant et al., kijken jullie even mee?

Mocht de beste man weer eens in het land zijn en voelen jullie je weer geroepen het volk te behoeden van deze "held van de alt-right", wellicht dan eerst even een half uurtje gaan zitten voor deze vid van de daadwerkelijke alt-right. Dat zijn namelijk blanke etno-nationalisten die dus als volgt over hem denken: "Jordan Peterson's primary goal is to neutralize the political right and White identity. (...) His job is to implement "plan B", to steer the rising tide of nationalism into an impotent cul-de-sac of centrist individualism, giving our enemies just enough time to tip the demographic balance of our countries so that our destruction is sealed. Peterson is explicitly targeting young White males for indoctrination with an insidious political ideology he calls radical individualism." Nou, beter valt het eigenlijk niet uit te leggen toch? Exact dezelfde lijn door de echte alt-righters van Red Ice TV, onderstaand.

Reaguursels

Inloggen

Ach er zijn hele stapels dikke boeken geschreven over profeten en godskinderen waar massas in geloven en hun leven voor geven. Maar gelukkig hebben we nu joe-troep. Deze kan zelfverklaarde sukkel (yep he did) kan er nog wel bij.

Tjemig | 31-01-19 | 11:39 | 1

Beetje kinderachtig om zijn eigen woorden tegen hem te gebruiken, vind je niet?

Sans Comique | 31-01-19 | 16:02

Peterson is civic nationalist, geen alt right

Duck Twacy | 31-01-19 | 11:19 | 1

Had ie wel van de Frog af moeten blijven. Wat hij deed is diefstal van gedachtegoed om daarna de heilige te spelen, liegend dat hij niet wist wat het symbool inhield.

bodemloos | 31-01-19 | 12:32

bodemloos | 31-01-19 | 10:17
Wij-gevoel bestaat wel degelijk; wij bestaat niet. Dat is de mystieke lading. Dat wij een huis samen bouwen is natuurlijk zo. Het woord wij echter verandert in de realiteit van samenstelling omdat de individuen die wij maken altijd aan verandering onderhevig is. En dat, terwijl de taal niet verandert. 3=wij, 2=wij, 1=ik. Wat is het verschil tussen 3 en 2? 1 individu. Maar de taal verandert niet. Wij bestaat niet. Wij = levensgevaarlijk, want het streept 1 persoon weg zonder dat de taal tegelijkertijd discrimineert. Natuurlijk gebruik je het wij woord om dingen voor elkaar te krijgen, alsof het een ambtelijk woord is, alleen nu in het volle bewustzijn zonder mystieke lading. De zalving voor de geest van het wij-gevoel haal je weg door het individu te sterken meer van haar integriteit bewust te zijn. Doordat de lusten van het collectief botsen tegen de integriteit van het individu krijg je bij massaal bewustzijn van dit gegeven juist bescherming tegen het collectief. Mystiek is onderdeel van het leven, maar mag dat wat bewuster? Mag dat de plaats krijgen die het verdient, namelijk binnen de grenzen van de integriteit van het individu? 'Wij' als onderdeel van een waarheid in de realiteit is totaal onhoudbaar en de opmaat tot genocide. Ieder begin van fascistoïde grapjurkerij begint met 'wij'.

Zoltan | 31-01-19 | 11:05 | 1

Het gaat om de balans tussen individu en groep. Zonder de hechtheid van de groep is een individu stateloos, machteloos als de vijand voor je neus staat. Dat heeft miljoenen jaren gewerkt anders was je er als individu niet geweest.
De groep heeft kunnen voortleven vanwege de verschillende capaciteiten van de individuen. Die capaciteiten waren niet in ieder tijdsgewricht even zichtbaar. Er zijn omstandigheden waarin het specifieke van een individu volledig tot zijn/haar recht komt.
Daarom dient het individu tegen het collectief beschermd te worden zoals je schrijft.
Maar om iedere vorm van collectivisme te bestempelen als een gevaar vanwege opmaat naar genocide is onwaar omdat je dan in tijd slechts het conflictmoment bekijkt en de wonderbaarlijke bouw, pracht, ontwikkeling en relatieve vrede buiten beschouwing laat.

bodemloos | 31-01-19 | 12:26

De Alt-right van Richard Spencer leunt zwaar op de ideologische principes waar ook het communisme, socialisme, en jawel, ook het fascisme vandaan komen: het Marxisme.
youtu.be/3aMsXplE6oc

Bolder | 31-01-19 | 10:25

Ik denk dat De Volkskrant et al. zich niet zullen laten overtuigen. Desnoods halen ze er George van Houts bij om te bewijzen dat Peterson de grote vijand is.

Schoorsteenveger | 31-01-19 | 10:09

Prachtig hoe snel het gaat allemaal. The guru rises and the guru falls, paco.
En nou weer gewoon de volkeren hun onvervreemdbaar recht op eigen grondgebied naleven.

bodemloos | 31-01-19 | 10:07 | 2

Of de Guru van z'n voetstuk valt blijft nog te bezien.
Daar op extreem rechts zien ze 'm nu als een vijand. Dat is volgens mij nauwelijks om wat-ie zegt, maar meer vanwege het feit dat-ie zich simpelweg niet door een extreem-rechtse ideologie laat vangen en zich voor dat karretje laat spannen. Hij is zelfverklaard vijand van de SJW-huilers, en als zodanig, zo vindt alt-right, zou hij zich niet het recht toe moeten eigenen om een onafhankelijke koers te varen. Als je tegen SJW-gehuil bent dien je onze ideologie te omarmen, zo redeneren ze, maar Peterson doet dat niet, en daar balen ze van.
Exact hetzelfde, maar dan op links, ondervond Michel Foucault in de zeventiger jaren van de vorige eeuw. Hij werd precies zoals Peterson nu bejubeld en verguisd tegelijk, omdat-ie een andere, nieuwe bevrijdende taal sprak, en hij was een "flaming homosexual", die in zijn vrije tijd gekleed in zwart leer in de homobuurten van San Francisco te vinden was. De homobeweging dweepte met hem en wilde hem voor het homo-karretje spannen maar dat weigerde hij stelselmatig. Hij ging zijn eigen koers. Toen men dat doorkreeg liet men hem vallen en werd hij al snel als rechtse engnek afgeschilderd.

Schoorsteenveger | 31-01-19 | 10:31

Schoorsteenveger | 31-01-19 | 10:31
Als Peterson bij voorbaat een middenpositie had ingenomen, zonder het pepe the Frog symbool te gebruiken, dan waren die overvolle zalen er niet geweest en het voetstuk een heel stuk lager.
Hij leek zich aan te dienen als woordvoerder voor alt-right, in die mate dat GS, de meeste reaguurders en FvD aanhangers de indruk hadden dat er gefundeerd zaken aan de kaak gesteld gingen worden.
Uiteindelijk viel dat tegen, niet zo vreemd dat mensen hem gaan bekritiseren.
Een voetstuk moet je waarmaken. Daar hebben mensen voor betaald bij optredens, hun financiele energie in gestopt.
Goed dat we voorbeelden hebben uit het verleden, zoals Foucoult om de balans in de gaten te houden. Ik heb gefascineerd zitten kijken naar zijn emotioneel krachtig vuur en voel me dus lichtelijk genept.

bodemloos | 31-01-19 | 12:09

Ton8695 | 31-01-19 | 08:46
Beste, mij overkomt hetzelfde. Het komt niet door gebrek aan intelligentie; het lijkt alsof de wil angst heeft met het loskomen van het wij-gevoel.
Zelfs als ik met een simpele vergelijking aantoon dat 'wij' niet kan bestaan en aantoon dat het 'wij-gevoel' een mystieke aangelegenheid is maar verder handig om prettig door het leven te laveren, wilt men er niet aan. Het individu als bouwblok voor een werkbare maatschappij is verre van een realiteit. De echte intelligentsia moeten zich diep schamen dat na de eerste wereldoorlog niets verzonnen is dat een nieuw idee kan zijn voor een werkbare samenleving. Nee, we mogen het nog steeds doen met socialisme en kapitalisme, terwijl beide teruggedrongen zullen worden met het dogma van het individu tot de grenzen van hun nut.

Zoltan | 31-01-19 | 09:48 | 1

Het 'wij' gevoel kan niet bestaan. Dus jij gaat in je eentje een kast verplaatsen en in je eentje een huis bouwen. En dan niet de afvoer bij de Gamma gaan halen. Gewoon zelf zonder wij-gevoel aan de slag.

bodemloos | 31-01-19 | 10:17
-weggejorist-
Isabelle_Frewin | 31-01-19 | 08:32

en tegelijk heeft geen hond een heldere definitie van "alt right". Ook GS niet

meso1 | 31-01-19 | 07:47 | 2

Wat is er 'Alt' aan nazi's? Wat was er 'Neo' aan nazi's?

Rest In Privacy | 31-01-19 | 08:16

Komt voornamelijk omdat het begon als een verzamelwoord voor "rechts maar niet conservatief" in Amerika en iedereen die rechts was en niet conservatief werdt in dat hoekje gepropt door dezelfde mensen die de term verzonnen

Waarom ze er mee begonnen geen idee, ik denk dat ze het stemblok van conservatief in Amerika wilde opbreken aangezien dit soort mensen geen democraten stemmen, dit ging niet als gepland want conservatief rechts en "alt"-rechts zoals hierboven beschreven schaarde zich allemaal achter Trump

Sinds dien gelijkte dezelfde mensen die de term verzonnen hadden als nazisme, net als alles godwin werkte ook dat tegen want de "alt righters" namen de term op zich met geheven hoofd en sindsdien is de term z'n eigen leven gaan lijden

niemand specifiek | 31-01-19 | 08:41

TL;DW. Mooi. Ik ben fan van JP en wil niks te maken hebben met alt-right. Whatever that may be. Zit ik toch nog goed. Tsssk. Zeikers.

postmodernismisdead | 31-01-19 | 07:43 | 3

en tegelijk heeft geen hond een heldere definitie van "alt right". Ook GS niet

meso1 | 31-01-19 | 07:47

Precies. Als je de linksgekkies en rechtsgekkies ontwijkt kom je uit in het midden, waar je soms een mening of conclusie hebt die kan worden uitgelegd als "links" maar dat niet is, en die soms uitgelegd kan worden als "rechts" maar dat ook niet is. Gekkies hebben maar twee standen, je bent VOOR ze en zo niet dan ben je de vijand en moet je dus worden afgemaakt. Erg simpele maar tegelijkertijd ook moeilijke mensen.

Reagurend_Nijlpaard | 31-01-19 | 08:19

Ha, zit je straks lekker in het midden tussen gebedsoproep, oosterse talen, moskeeën in aanbouw, toeterende turken en gesluierde vrouwen.
Ja, lekker in het midden blijven nestelen tot er niets van je over is. Succes met de lafheid en de angst een standpunt in te nemen.

bodemloos | 31-01-19 | 10:12

Wat ik in de Nederlandse context niet begrijp is dat de cultuurmarxistische NPO juist in deze tijden "Loeki de Leeuw" een rentree laat maken. Is toch een soort van verkapte steunbetuiging aan de onlangs ontbonden "De Nederlandse Leeuw".
Zeer verwarrend allemaal.

Deplorable_Debunker | 31-01-19 | 07:23

Extreemlinks extreemrechts, ze hebben glorieuze vergezichten, een doel om naartoe te werken. Het lijkt alsof ze weten waar naartoe te gaan. Orde in chaos. Een korte blik op de recente geschiedenis leert dat beide leiden naar ellende.

En Peterson, ach ik ben zijn Biblical Series aan het luisteren omdat ik dat (als ongelovige) interessant vind. Ik wil nergens heen, geen glorieuze toekomst en maak zelf wel uit wanneer ik mijn kamer opruim. Het spijt me als ik daarmee de utopieën ter linker- of rechterzijde kapotmaak. Het spijt me als ik daarmee deugmutsen van Volkskrant/NRC ongerust maak. Eigenlijk spijt het me helemaal niet. Zoek een leven.

Rest In Privacy | 31-01-19 | 06:57 | 9

meso1, Peterson is atheïst

Rest In Privacy | 31-01-19 | 07:53

Hollende_Kleurling | 31-01-19 | 07:53
He pretends that there is a god.That is the explanation of believing.

Mr.Crowley | 31-01-19 | 09:50

@Hollende_Kleurling Peterson is atheist ? HUH ?! waar haal je die onzin vandaan ?
hier 15+ uur aan bijbel bullshit van Peterson. LOL
www.youtube.com/playlist?list=PL22J3V...

meso1 | 31-01-19 | 11:04
▼ 6 antwoorden verborgen

Inderdaad kijk die docu, en niet alleen maar om te 'ziejewellen' tegen linkse pestkoppen die u racist noemen omdat u petersen video's kijkt, maar ook omdat er gewoon een aantal hele goede observaties bij zitten.

Je hoeft het trouwens echt niet allemaal met de alt right eens te zijn om jorden petersen te zien voor wat hij is: een charletan.

Sceptische_autist | 31-01-19 | 06:33

Peterson: "Well, jews ARE genuinley over-represented in positions of authority, competence and influence.
New York Jews in particular, snap up a disproportionate number of Nobel prizes and eligible for admission at elite universities, where they tend to be discriminated against."

Mensen als David Duke geven een heel ander beeld over hoe zij bepaalde posities verwerven en het voor elkaar krijgen om de amerikaan met betere papieren en vooruitzichten uit commissies te weren of voordrachten voor Nobelprijs blokkeren. Zij zouden hun eigen mensen zwaar bevoordelen.
Er is een grafiek die die disproportie in beeld brengt.
Met 4% van de bevolking en een paar punten meer in IQ kun je nooit verhoudingsgewijs meer dan 20% van de hogere posities bekleden.

bodemloos | 31-01-19 | 00:23 | 8

Sjors W. | 31-01-19 | 00:53
Het gaat over de echtheid en altrightheid van Peterson.
Hij verdedigt met zijn uitspraken een bepaalde groep die het niet opneemt voor de westerse mens. De groep die in de amerikaanse media de muur van Trump aanvalt grenzeloosheid predict maar in Israel zelf de muur goedkeurt en diversiteit verafschuwt.

bodemloos | 31-01-19 | 01:07

Sjors zoek overrepresentatie eens op.
Maakt niet uit of dat op de maan of jouw achtertuin plaatsvindt.
Een absoluut gegeven.

bodemloos | 31-01-19 | 01:11
▼ 5 antwoorden verborgen

Eigenlijk is Jordan Peterson een soort Geen Stijl - een 'opjuinende' 'uitlaatklep' die bepaalt hoe ver er tegen het policorivisme ingegaan mag worden.

Peterson heeft geen Joris op z'n schouder zitten. Zo zou ik in een onverhoedse vlaag van paranoia wel eens kunnen denken dat Geen Stijl in werkelijkheid een "deep state' - overheidswebsite is, bedoeld om u en mij uit de tent te lokken... maar ook om mogelijke behoeften om de straat op te gaan en politici aan lantaarns te hangen te kanaliseren.

bisbisbis | 31-01-19 | 00:20 | 1

@ bisbisbis,
Deep state? Kijk in je eigen land wat er gebeurd . Mocht je nog niet “ drugged up” zijn worden de beelden overduidelijk. GS een overheids instantie... LOL! Mocht je willen.
Hallo ,het vrije woord is wat er hier regeerd.

Datgingniegoed | 31-01-19 | 06:32

Ik bespeur hier een zweem van jaloezie.
Peterson geeft de achterban van alt-right een alternatief voor angst en haat boodschap die zij uitdragen.
Dat is tegelijk ook waarom links zo'n hekel heeft an Peterson. Zijn boodschap van zelfredzaamheid en dat de maatschappij jou niets verschuldigd is staat haaks op hun campagne van zelfmedelijden en entitlement.

lieverdeauddanreaud | 30-01-19 | 23:52 | 4

Dat is gewoon hoe ik het zie meneer. Wat Peterson uitdraagt is natuurlijk niets anders dan liberaal gedachtegoed. Helaas zijn we dat met z'n allen een beetje vergeten, partijen als de vvd incluis.

lieverdeauddanreaud | 31-01-19 | 00:04
-weggejorist-
eikenloof | 31-01-19 | 00:35

+1

@eikenloof. Dat zegt lieverdooddanrood toch. Peterson is een alternatief voor individuen die zihczelf verliezen in het alt-right. En dit zijn Pererson zijn eigen woorden zelfs.

Trans_Fimmermans | 31-01-19 | 06:01
▼ 1 antwoord verborgen

Ton8695 | 30-01-19 | 21:54
Bijna helemaal mee eens. Institutioneel individualisme gaat het ideologische gevecht aan met alle denksystemen die zich op een draaischijf van het 'wij-gevoel' bevinden. Voor de dominante denksystemen nu zijn dat het kapitalisme en het socialisme. Beide hebben het manco dat de moraal die uit het individu gewonnen kan worden veel sterker is dan het collectief vanuit de ideologie kan opbrengen. Het individu reduceert iedere ideologie en geloven tot een werktuig om uit te kiezen als ondersteuning om zichzelf te vervolmaken. Een uitgekristalliseerd individu, die bewust is van de kringen van het wij-gevoel dat deel uitmaakt van zijn leven, wordt er niet door gedwongen. Een bewust individu, uit welk moraal stroomt niet door magie gegeven, levert een positieve bijdrage aan het collectief. Ik noem het een dogma en institutioneel, juist omdat het moet kunnen falen. Het zal ook falen, maar ergens onder de 10%.

Zoltan | 30-01-19 | 23:46 | 1

Mooi om te lezen dat er meer mensen zijn die dit verhaal kunnen volgen. Ik loop namelijk vaak tegen muren van onbegrip en totale onwetendheid over dit onderwerp. Het wordt vaak heftig bestreden omdat de meeste mensen gevangen zitten in egoïsme ipv individualisme en ego geeft altijd strijd. Daarom willen de boven ons gestelden ook dat we vooral lekker in ons ego blijven. Verdeel en heers. Maargoed.. bedankt voor uw reactie, goed om te lezen dat meer mensen snappen hoe het anders zou kunnen dan hoe het in het westen van de wereld al eeuwen gaat.

Ton8695 | 31-01-19 | 08:46

Wat mij betreft houden ze dit gelul daar aan de overkant van de plas.

Shareholder II | 30-01-19 | 23:30

Onzin. Petersen is een clinical psychologist, en zo bekijkt hij ook de wereld. Zijn visie in boeken als 12 Rules en Maps of meaning zijn zeer goed en behulpzaam, imho. Hij is echter ook gewoon een mens en kan niet expert op alles zijn. Het kan dus best zijn dat zijn mening over hoe de wereld ingericht moet worden anders is dan die van mij. Tot nu toe heb ik echter niet gehoord dat dat het geval is, behalve dat hij geen noodzaak ziet om blanken als bedreigd volk te zien, ik vind dat wel. Zijn uitingen over "identity politics" vind ik op zich juist als je alle mensen als gelijk en goed ziet. Hij erkent en benadrukt duidelijk dat niet alle volken gelijk zijn en dat Afrikanen een lager IQ hebben dan blanken. Maar dat maakt de laag IQ volk geen minderwaardig mens. Hun gedrag en cultuur doet dat, en dat veroordeelt Petersen ook. Dat allemaal in achting genomen, zie ik geen complot, ik zie zijn bijdragen als zeer waardevol, maar ga niet met hem mee dat iedereen die "goed" is ook gelijk is. Ik wil wel degelijk dat er een "blank" volk met Europees cultuur bestaat, en daar wil ik ook tussen leven.

Rest In Privacy | 30-01-19 | 23:01 | 5

Een clinisch psycholoog die in deze tijden nog niet doorheeft dat het blanke ras het af gaat leggen door zoveel zelfdestructieve onnozelheid zou niet op een uitverkocht podium moeten staan waar de betalende gasten hopen op een kentering.

bodemloos | 31-01-19 | 00:30

Beetje muggeziften, maar dat je stemt dat volken niet gelijk zijn... wel gelijk, niet hetzelfde. Is een verschil.

Sjors W. | 31-01-19 | 00:56

@CornFlakey "12 Rules en Maps of meaning zijn zeer goed en behulpzaam" tja als je 12 bent en niet weet hoe je je bed moet opmaken. regel 12 Aai een kat als je die op straat tegenkomt. LOL en.wikipedia.org/wiki/12_Rules_for_Li...
Peterson is een beetje de dumb mans smart person.
hier even een fimpje hoe koekoek hij is www.youtube.com/watch?v=iIfLTQAKKfg

meso1 | 31-01-19 | 07:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Na de video Peterson dismantled gekeken te hebben, ben ik nog meer fan van Peterson. Hij heeft namelijk steeds gelijk.
Nadat ik vanochtend met de auto twee ontzettend asociale actie's door twee verschillende mensen van m'n eigen etnische groep meegemaakt heb, weet ik weer dat kleur inderdaad niet heilig is.

helodia | 30-01-19 | 22:31 | 6

Ah anekdotisch bewijs als bewijs

Sceptische_autist | 31-01-19 | 06:38

@Kop Kaaz: Absoluut niet weg met ons. Nederlanders hebben net als andere volken recht op eigen land, maar goddeloosheid heeft meester gemaakt van ons volk. Daarom de huidige ballingschap in eigen land. Peterson probeert weer discipline, verantwoordelijkheid, toewijding bij mensen terug te krijgen en zich goedkoop te laten beroepen op daden van voorouders. Want juist die voorouders waren vooral christenen, iets waar de huidige mensen op poepen.

helodia | 31-01-19 | 08:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik zie toch vooral een boel sneue types die weinig neuken.

utrechtsevogel | 30-01-19 | 22:23 | 1

Het gaat niet om wat je ziet, maar om wat ze vertellen. Uw conclusie zegt meer over uw eigen patronen.

Ton8695 | 30-01-19 | 22:37

Peterson, ik luisterde hem regelmatig, tot ie meermaals begon te janken.

MaxiCosi24 | 30-01-19 | 22:02 | 1

Wat ben je toch ook een echte vent hè?

Circlont6A | 31-01-19 | 00:09

Volgens mij is de boodschap van Peterson juist dat je alleen van waarde kan zijn voor het collectief als je jezelf als individu onder volledige controle hebt. Onvolledige individuen maken door arrogantie en kortzichtigheid ook het collectief stuk. Dus repareer eerst je zelf, voordat je het collectief wilt repareren. Is niets individualistisch aan, eigenlijk.

JJMS | 30-01-19 | 22:00 | 1

Zo zou het met landen ook moeten gaan. Niet in Mali lopen rellen terwijl in je eigen land 3.000 onopgeloste zaken de prullenbak ingaan.

hustler01 | 30-01-19 | 23:49

Peterson is zeker geen alt-right, maar wel een gristenfluisteraar. De jongens van the bible reloaded / quran reloaded zijn momenteel bezig met een vrij grondige serie daarover.

Phreack | 30-01-19 | 21:57 | 1

AMEN !
toen zijn Patereon gelden nog openbaar waren (60K per maand!) vroeg iemand hem wat hij met dat geld doet. Hij zei zn bijbel series op zn youtube kanaal verbeteren. no joke . LOL
hier nog een overzicht van zijn "geniale boek" 12 rules for life. Mijn favouriet. 12-aai een kat op straat. lol en.wikipedia.org/wiki/12_Rules_for_Li...
Christen gekkie puur zang

meso1 | 31-01-19 | 08:01

De Peterson-hype is simpelweg voorbij.

De man is zeker niet dom. Hij heeft in nog geen drie jaar tijd zijn anonieme professorenbestaan weten om te toveren in een goedlopend merk, simpelweg door even het water in de maatschappij te testen en een paar keer flink de knuppel in het hoenderhok te gooien.

En dan dat kapitaal wat 'ie met Patreon bij elkaar heeft geharkt, petje af, doe het 'm niet na. Aangezien de buit nu ruimschoots binnen is, voorspel ik dat we vanaf nu minder van de heer Peterson zullen horen, afgezien een kleine scheet op twitter en wat fotootjes uit een door u betaald pensionado-paradijs.

Voor wie een nieuw voorbeeld zoekt om achter aan te lopen:

Probeer Jared Taylor eens.

De man zegt zinnige dingen. Prima om je linkse kennissen mee te roodpillen.

Padjepejer | 30-01-19 | 21:54 | 15

JJMS | 30-01-19 | 22:27

Ik denk dat het Peterson inderdaad om de centen ging. En laten we eerlijk zijn, hij gaat nou niet echt de camera uit de weg, dus een zeker ijdelheid zal er ook achterzitten.

Maar wie weet JJMS, misschien heb je gelijk en gaat 'ie onverbeten door met zijn kruistocht, ook als het geen gewin oplevert. En als dat zo is, zal ik met hangende pootjes jouw mijn ongelijk toegeven. We gaan het zien!

Ik hoop wel dat 'ie eindelijk een keer met Jared Taylor in debat gaat. Is 'm echt -tig keer aangeboden, maar is 'ie altijd uit de weggegaan.

Padjepejer | 30-01-19 | 22:31

@Padjepejer

Ik volg hem al een lange tijd en kijk veel online. Hij heeft zelf die ijdelheid eens toegegeven, in gesprek met Joe Rogan als ik me niet vergis. Een discussie met Taylor zou hem op alle manieren schaden en weet u wat zijn drijfveren zijn om dit te weigeren?

JJMS | 30-01-19 | 22:35

JJMS | 30-01-19 | 22:35

"Een discussie met Taylor zou hem op alle manieren schaden"

En hier zit nu precies het probleem dat ik heb met Peterson.

Als je echt oprecht bent, moet dat juist NIET de reden zijn om een debat te weigeren. Dan praat je niet alleen met de 'maatschappelijk verantwoordelijke" gesprekspartners, maar dan ga je JUIST in gesprek met de mensen die verguisd worden door de politiek correcte media. Dat dwingt respect af.

En Jared Taylor is nou niet bepaald een roeptoeter zoals Jan Roos. Nee, het is een nette, beleefde heer die keurig zijn standpunten uiteenzet. Geen enkele reden om niet met 'm te willen praten.

Voor degenen die Jared Taylor niet kennen, een eerste kennismaking:

www.youtube.com/watch?v=Ol6GA4dMZw4

Padjepejer | 30-01-19 | 22:43
▼ 12 antwoorden verborgen

Tekenend, zodra er een mogelijkheid is om even flink te schoppen tegen rechtse huisjes komen de Joop trollen en de zogenaamde liberalen weer uit de holen gekropen. Na het debacle met de VVD komen ze weer voorzichtig boven drijven. Verder heb ik meer te vrezen van Links dan de Alt-Right.

Indoneesje | 30-01-19 | 21:50 | 1

Die zogenaamde liberalen zitten niet in holen, ze regeren dit land.

JTKDM | 30-01-19 | 23:02


Nee dit hebben we al gehad en heeft gefaald, de volgende stap is identiteits politiek maar nu ook weer voor blanke volkeren.

eikenloof | 30-01-19 | 21:28
Tering: ik geloof dat je gelijk hebt. Ff kijken, genocide doet het hem wel. O, nee, dat hebben we al gehad.
Er is nog nooit een geinstitutionaliseerd individualisme op deze aarde geweest. Het dogma van het individu in de pedagogiek is niet aanwezig.

Zoltan | 30-01-19 | 21:42 | 1

We bewegen misschien als losse poppetjes, maar we vormen één levensenergie op een steentje bij de zon.

Zodra iets institutioneel wordt, ontstaat er hierarchie en macht, en macht corrumpeert ALTIJD, en dan gebeuren er enge dingen. Individualisme draait om bewustzijn dat we allemaal 1 zijn. Alsin.. in de basis overleven we, door samen te werken en te delen. En kijk eens wat we doen. Concurrentie en strijd om maar zo min mogelijk te delen. Individualisme houdt in dat je daar bewust van bent en in het geheel gaat bijdragen door te delen en te geven ipv alleen maar te nemen. Als elk individu zich dat volledig beseft en iedereen deelt en geeft, dan is de cirkel rond. Helemaal perfect wordt het nooit, maar slechter dan hoe het nu gaat kan bijna niet. Maarja... onze heersers willen ons verdeeld houden door egoïsme. Strijd en concurrentie zijn goed... voor de 1% wel ja. Maar voor de wereldbevolking... doodlopende weg. Institutioneel idividualisme is dus geen wenselijke situatie. De mens zou eigenlijk eens moeten stoppen om alles te willen institutionaliseren... zo werkt het leven namelijk niet. Als je bewust wordt, heb je geen instituut meer nodig om je taak, verantwoordelijkheid, mogelijkheden en plicht in het geheel van het collectieve bewustzijn te zien.

Ton8695 | 30-01-19 | 21:54

De maatstaf voor Peterson zijn de waarden die het christelijk gedachtengoed met zich mee brengen. Alleen zo kan hij wijs zijn.
Dat zwakbegaafden die denken dat 'het blanke ras' alleen vanwege de huidskleur superieur is, hem afvallen, toont aan hoe stupide alt-rechts kan zijn.
De christen die denkt dat iedereen op 'rechts' zijn vriend is, moet beseffen dat hij zich hier zeer kan vergissen.
Ik beschouw de fam.Flodder niet als een hoogstaande blanke beschaving.

marjen | 30-01-19 | 21:41 | 3

En voor de duidelijkheid: In het christelijk geloof is ruimte voor de stal en de kathedraal. Voor de bedelaar en de koning.
Huidskleur is echter niet de norm van het christelijk geloof.

marjen | 30-01-19 | 21:51

Er is alleen een beetje meer ruimte in de kathedraal dan in de stal, en van de bedelaar zal genomen moeten worden en de koning gegeven. Het is voornamelijk een slavengeloof, en zo bruikbaar voor de meesters. Maar je moet net als in de cocainehandel niet zelf met het spul klooien.

Mazzelstof | 31-01-19 | 05:53

en voor de duidelijkheid. Als je christen bent, ben je een beetje zacht in je bolletje

meso1 | 31-01-19 | 08:03

Dus alle gekkies hebben angst of haat voor Peterson.. maar ook voor elkaar. Evolutionaire vastlopers die zichzelf niet snappen en daarom de wereld buiten zichzelf duiden als het probleem... Mijn hemel, zoveel domheid kan niet zonder gevolgen blijven.

Ton8695 | 30-01-19 | 21:40 | 1

Lijken wel islamieten, daar tegenwoordig door Ekmef Ameslah Haathutten tegen Haathutten worden beschermd, alhoewel de ene Haathut de andere niet schijnt te zijn, maar wel één en dezelfde islam hebben.
Moet toch niet linkscher worden, zwarte Piet is stuk en kapot dus nu moet Jordan, die zichzelf niet eens als rechts duidt kapot.

Theo-Pim-Riv | 30-01-19 | 21:50

Dus nieuw extreem rechts herkent hem als een politieke tegenstander. Dat is een beetje wat ik er uit opmaak. Jordan Peterson heeft nooit gezegd dat hij zelf rechts is voor zover ik weet.

Barre_de_k | 30-01-19 | 21:38

Opgewonden gedoe om niks. Het lijkt wel bijbel-exegese.

isitsoornot | 30-01-19 | 21:37 | 1

Nou het gaat toch wel om iets: onder meer of je vindt dat 'Westerse liberale waarden' één op één met een blanke huidskleur verbonden zijn.
Daar ben ik het wel met Peterson eens: nee dus!
Kijk bijvoorbeeld maar naar verschillende meisjes/vrouwen de laatste jaren, die zich tegen de islamitische cultuur/religie afzetten en eruit stappen. Dat zijn vrijheid-zoekende heldinnen me dunkt.

Aristotalloss | 31-01-19 | 00:26

Dan liever Pat Condel!
Of George Carlin.
Of Bottom als het moet.

Rest In Privacy | 30-01-19 | 21:37 | 2

George Carlin is dood, Rik Mayall ook. Daar hoef je dus geen nieuw materiaal van te verwachten.

miko | 30-01-19 | 22:13

Pat 'Israel kan niks verkeerd doen' Condel

meso1 | 31-01-19 | 08:04

So you're saying you want to destroy alt-right?

Harry Turtle | 30-01-19 | 21:34

Zo lastig is het allemaal niet te begrijpen : Alt-right meende in hem een idool te hebben gevonden maar hij heeft zich daartegen publiekelijk verzet, vooral omdat hij steeds onterecht in die hoek werd gedrukt. Dat zat ze daar niet lekker en nu is hij dus een afvallige. En zoals bij alle sektes geldt: Afvalligen moeten dood.

Beste_Landgenoten | 30-01-19 | 21:34 | 7

miko | 30-01-19 | 22:12

Maar het klopt wel wat Theo-Pim-Riv | 30-01-19 | 21:54 zegt.

Kop Kaaz | 30-01-19 | 22:17
-weggejorist-
eikenloof | 31-01-19 | 00:37

en ondertussen kan niemand een heldere definitie leveren van 'Alt right'

meso1 | 31-01-19 | 08:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Video‘s met dit soort intromuziek kun je over het algemeen ongezien overslaan.

Masturwasbeert | 30-01-19 | 21:32
-weggejorist-
eikenloof | 30-01-19 | 21:24 | 3

Simplistische groepsdenkers denken altijd zo simplistisch in groepen, vind ik.

RozemarijnLucassen | 30-01-19 | 21:22

Een geinstitutionaliseerd individualisme is de logische volgende stap voor het Westen, blank of caramel als Spartacus.
Helaas, men koos in de jaren 1960 een ander uiterste.

Zoltan | 30-01-19 | 21:21 | 1
-weggejorist-
eikenloof | 30-01-19 | 21:28

Interessant: www.youtube.com/watch?v=SixXHaG8sDA Welke echte vent maakt zich in vredesnaam druk om dit soort anti-diversity ongein. Pro of contra, laat ze in de VS toch alsjeblieft in hun sop gaar koken.

Zo lang ze maar niet op die rode knop drukken, zoeken ze dat daar toch gewoon lekker uit? Wat moeten we er in Nederland mee? Als we dan toch gaan importeren: liever een vooruitstrevende moskee, dan een quasi-intellectuele Canadees met dit soort nutteloos gezeik.

Rest In Privacy | 30-01-19 | 21:16 | 6

Hetkanverkeren
Noem eens 1 vooruitstrevende moskee, en wat betekend dat eigenlijk? Wat een geleuter. Ik heb liever een intellectueel als Peterson in m'n tuin, of je het met hem eens bent of niet, dan de volgende vage moskee. Peterson bedreigd je niet met de dood als je het over Mo en die andere onzichtbare vrind hebt. Om over gelijke rechten, vrijheid van meningsuiting en behandeling van homo's nog maar te zwijgen.
Booslims, overal waar je komt in de wereld, er is altijd gezeik.
Vooruitstrevende moskee, wat een gelul.

donkieshot | 30-01-19 | 22:29

Hoho vrinden, er zijn wel zeker vooruitstrevende mosqs. Zo staat er een op de dark side of the moon.. Pal naast alwaar China bezig is om de nodige rijst alsmede sojavelden aan te leggen. (Niet dat je daar wat over leest op DE sms?)

geen koning | 31-01-19 | 01:28

@hetkanverkeren "Welke echte vent maakt zich in vredesnaam druk om dit soort anti-diversity "
een echte vent wordt tegenwoordig ontslagen als je niet de juiste politieke termen gebruikt. Daarom is het belangrijk. Als je het nieuws een beetje volgt, kom je dit overal in de nederlandse universiteiten tegen. In canada en vs hebben ze dit soort politieke terminilogie al per wet aangenomen.
Dus ja, een beetje vent is hier wel in geinteresseerd denk ik .

meso1 | 31-01-19 | 08:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoe hard links hembook als extreem-rechts probeert neer te zetten, heb ik nooit begrepen wat Peterson te maken had met de hysterische omvolkingsalarmisten die met Le Pen e.d. dwepen.

JTKDM | 30-01-19 | 21:15

Alsof radicaal individualisme onverenigbaar is met een vruchtbare bijdrage aan het collectief?

Zoltan | 30-01-19 | 21:13

De tweet “If confirmed Kavanaugh should step down” die Peterson maakte over Brett Kavanaugh vond ik al zo raar. Toen is het balletje wel zo'n beetje gaan rollen denk ik.

Zwezerik | 30-01-19 | 21:07 | 4

Bij datzelfde schimmig Hollywood-managementbureau zijn ook die Weinstein broers ingeschreven.

Zwezerik | 30-01-19 | 21:46

Zwezerik | 30-01-19 | 21:46

Exact. En nog veel meer van dat soort randfiguren.

Kop Kaaz | 30-01-19 | 21:53

Zwezerik | 30-01-19 | 21:46
Judeo-christian liefhebbers. hopen dat Wodan daar een keer langs rijdt.

bodemloos | 31-01-19 | 00:03
▼ 1 antwoord verborgen

Beter valt het misschien niet uit te leggen, maar mij zijn ze kwijt. Dus door scherpe kritiek te uiten op de politieke correctheid van SJW's rondom de ons allen bekende onderwerpen creërt Peterson een vacuüm dat rechts monddood maakt en de blanke identiteit vernietigt? Het doet me denken aan die film 'Inception', ook niks van begrepen.

MickeyGouda | 30-01-19 | 21:05 | 2

Nee door de (zoals zij het noemen) radicale individualisatie vernietigt Peterson het als collectief denken wat nodig is voor bijvoorbeeld de realisatie van Etnisch Nationalisme.
Peterson heeft o.a. bij Joe Rogan beweerd dat Tribalisme onnatuurlijk zou zijn, denk persoonlijk dat het onder meer met dat heeft te maken.
Ga zelf geen tijd besteden aan het kijken van die docu, zoals een ander ook al in de panelen beweert is wat zichzelf 'alt-right' noemt meer bezig met onderling bekvechten dan anders wat.

Libertariër91 | 30-01-19 | 21:11

@Libertariër91

Zo begrijp ik het wel. Dank!

MickeyGouda | 30-01-19 | 21:20

Over de term 'Alt-right': dat is een term die door 'linkse' mensen wordt gebruikt om mensen met meningen die door hen als politiek-incorrect worden gezien, te voorzien van een labeltje dat zo veel wil zeggen als: fout, negeren, en niet mee in discussie gaan. Mensen die zichzelf er toe rekenen en het als geuzennaam hanteren lopen onderling voortdurend te bekvechten of je 'alt-right' genoeg bent.

GeinPonempie | 30-01-19 | 21:05 | 4

@Alles behalve Beste_Landgenoten | 30-01-19 | 21:39
Feitelijk onderschrijf je dus wat ik schreef. Mooi!
ps.
Voor de lol heb ik even geDDG't en ik vond zowaar iemand die zichzelf zonder ironie identificeert als, jawel, een cultuurmarxist:
vilearts.blogspot.com/2016/03/i-am-cul...

GeinPonempie | 30-01-19 | 22:12

Beste_Landgenoten | 30-01-19 | 21:39
"Niemand noemt zichzelf cultuurmarxist bijvoorbeeld".
Dat was ook niet nodig want iedereen behoorde tot die stam, snappie.

bodemloos | 30-01-19 | 23:59

@GeinPonempie > AMEN !

meso1 | 31-01-19 | 08:09
▼ 1 antwoord verborgen

Ruzie in één of andere subcultuur voor weirdo’s over wie nu het meest rechts is.
Boei0nd.

Superior Bastard | 30-01-19 | 20:55 | 3

Waarom reageer je dan?

omanders | 30-01-19 | 21:07

Superior Bastard | 30-01-19 | 20:55 | Doet Links zelf ook vraag maar aan Anne Fleur Dekker.

Indoneesje | 30-01-19 | 21:44

Anne Fleur is geen weirdo maar wel een buitenbeentje.

Shareholder II | 31-01-19 | 00:31

Ik zag die video van Resurrection Europa een paar dagen terug en ik kan me er wel tot op zekere hoogte in vinden. Ik gruwel al een hele tijd ook van de verbale diaree die Jordan Peterson regelmatig uitbraakt. Hij is verworden tot een zelfhulp goeroe die als een TV-dominee veel zaken waar hij het over heeft lardeert met christelijke nonsense.

GeinPonempie | 30-01-19 | 20:54 | 3

Doet hij van begin af aan al eigenlijk. Sam Harris heeft hem daarover al eens de les gegeven

miko | 30-01-19 | 22:05

@miko | 30-01-19 | 22:05
Ja Peterson ging zelfs zover dat hij de atheïstische Harris tijdens een debat/discussie vertelde dat hij eigenlijk toch een christen was, vanwege de 'christian-judeo suppostions' die volgens hem ten grond slag liggen aan het westen. De man zegt met regelmaat de meest aperte onzin.

GeinPonempie | 30-01-19 | 22:20

Uitstekend interview van de Volkskrant, mag ook wel eens gezegd worden. Hassan Bahara. Is dat een zoon van Khadija Arib?

LiniaalRectaal | 30-01-19 | 20:53

Alles dat niet links is, valt automatisch in het hokje extreem rechts bij de MSM.

Wim Venijn | 30-01-19 | 20:52 | 1

Vuile gore realist!
;)

Rest In Privacy | 30-01-19 | 20:55

Trots zijn op je huidskleur, waar je nooit iets voor hebt hoeven doen en exclusief voor iedereen met hetzelfde RAL-nummer als je eigen huidskleur een land beginnen is alles behalve rechts. Het is de meest stupide vorm van collectivisme en dus heel erg links.

tipo | 30-01-19 | 20:52 | 3

Precies, kliekjes vorming en collectivisme is links, ergo daarom kan anarchisme nooit links zijn

miko | 30-01-19 | 22:04

Huidskleur heb je niets voor hoeven doen maar keurig in je schoolbankje blijven zitten om dingen te LEREN omdat je omgeving daar WAARDERING over uitsprak was andere koek. De zon scheen ploertig op het oude schoolgebouw maar van zwemmen was geen sprake, weet je nog.

bodemloos | 30-01-19 | 23:55

@bodemloos Ja, Waardering hebben voor de cultuur van het land dat je veel gebracht heeft, voor de geschiedenis en de prestaties met het doel daar op voort te bouwen en het te overtreffen, dat is natuurlijk wel mooi! Zonder de fouten te maken die er in het verleden van je land ook altijd geweest zijn. Zonder de fouten te maken die andere landen misschien wel nog veel meer gemaakt hebben. Ans Boersma en net zo blank als ik, maar ik hoor bij Nederland en zij is een Turk. Zo zie ik het.

tipo | 31-01-19 | 09:14

Links claimed gelijk, claimed geen aluhoedje te hebben.

Is dit nog nieuws? | 30-01-19 | 20:48

'Alt Right' is een onzinterm.. Alles van on-ironisch poepbruine Nazis tot vrijzinnige Libertariërs valt onder die term. Laat dat lekker over aan CNN, en blijf gewoon specifiek.

Williz | 30-01-19 | 20:48 | 1

@Williz
100% eens.

toetssteen | 30-01-19 | 21:41

Als je hoger op de deugladder staat, hoef je geen nieuwe inzichten tot je toe te nemen. Dat is toch wel duidelijk geworden.

Deflatiemonster | 30-01-19 | 20:44 | 1

Door vele grote namen in de geschiedenis is er een consensus, over wat een werkende beschaving kan zijn.
Deze lui pissen op hun graf!
Bah.

Rest In Privacy | 30-01-19 | 20:58

Er zijn altijd gekkere gekkies.

Ggroengras | 30-01-19 | 20:44 | 2

Klopt, bij extreem links bijvoorbeeld.

BozePaarseMan | 30-01-19 | 20:52

Het woordje extreem zegt het al, hè. Fanatici zijn meestal maf.

Ggroengras | 30-01-19 | 21:00

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl