Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Hogescholen 020 steunen boerka-anarchisme'

Wakker. BOOS OP HOGESCHOLEN!!! Met jullie hbo'ers en competenties.

Als jullie dit nog één keer doen, nou, dan gaan we er echt wat van zeggen. "Hogescholen steunen Halsema in niet-handhaven boerkaverbod" kopt AT5, dus wij boos, zoals we al zeiden. "Wij zitten er hetzelfde in. We hebben geen afspraken gemaakt om het boerkaverbod te gaan handhaven en zien vooralsnog ook geen reden om dat wel te doen," zegt een woordvoerder van De Vereniging Hogescholen. Nog steeds boos natuurlijk. Maar toen kwam de zegsman van de grootste onderwijsinstelling van de stad, Hogeschool van Amsterdam, en ging alles kapot. "Maar als de wet straks in werking treedt, geldt die ook binnen de muren van de HvA-gebouwen, erkent de zegsman. 'Maar hoe gaat dat dan? Moet een docent dan de politie gaan bellen als er een student met een boerka of nikab de klas binnenkomt?' De HvA wacht voorlopig de verdere uitwerking van de wet af, voordat het de reglementen aanpast." De stand lijkt nu dat de koepelorganisatie kan flexen want het wil, maar dat de HvA DE KONINKLIJKE WET wel gewoon toe zal passen als eenmaal duidelijk is hoe en wat. Maar het is nooit te vroeg voor een spreekkoor.

Reaguursels

Inloggen

- Hogescholen, oooohhhh, je bedoelt die gebouwen met die spitse torens erop ?
- Oh ja, zo'n moskee met minaret.
- Vond het al zo niet bij deze moderne tijd passen.
Godverdomme.

Hensmunter69 | 28-11-18 | 20:07

Ook het HvA moet dan zelf gaan handhaven.. vriendelijk vragen om het gezicht herkenbaar maken, en ander vriendelijk vragen het gebouw te verlaten, dan pas politie bellen..
En wat een flauwekul, het gaat volgens sommige lezers hier maar om een kleine 400 dames landelijk, dus zo lastig is het niet.
Lastig wordt het als straks op 1 school 400 studenten met bivakmuts of integraalhelm het gebouw willen betreden..
dus als je niet handhaaft en een paar dames wel toelaat, dan ook straks die nadere 400 studenten met bivakmuts of integraalhelm...
bij ons mocht je zelf geen baseball petje op hebben op school!!

Rene046 | 28-11-18 | 18:44

Natuurlijk steunen de Madrassa's van Links hun Hoogpriesteres.

Scaramanga01 | 28-11-18 | 18:36

Zie de dames 100% slagen want je stuurt met examens gewoon een ander, in ieder geval eenvoudiger dan toentertijd HBO Inholland.

william7055 | 28-11-18 | 18:26
-weggejorist-
Zenzeo | 28-11-18 | 18:01

van 'past zo niet bij de stad' naar 'geen hoge prioriteit', wat op hetzelfde neerkomt.
nos.nl/artikel/2261237-politie-stopt-...
Gelukkig daalt de criminaliteit, over een paar jaar hebben ze overal weer tijd voor. Toch..?

noerg | 28-11-18 | 17:45

Ik snap dit niet. Petjes, (te) strakke/korte topjes/rokjes, voetbalshirts, etc. worden vaak niet toegestaan op scholen. Mensen met integraalhelmen met geblindeerd vizier, bivakmutsen, etc. worden op straat door politie aangesproken. Gaan we in deze tolerante en vooral inclusieve maatschappij nu echt zo openlijk discrimineren door wél boerka’s en nikaabs toe te staan? Ik ben erg teleurgesteld in Groen Links. Ik dacht dat zij juist tegen discriminatie en uitsluiting waren. Bah...

DankeSchon | 28-11-18 | 15:10

Brutalen hebben in Nederland niet slechts de halve wereld, maar minstens 90% ervan.

En SJW-drammers, linkse deugers en fundi-moezels hebben gemeen dat ze met een ontzettend grote bek hun vermeende ‘rechten’ opeisen en het morele gelijk aan hun zijde claimen. De zwijgende meerderheid ziet het murwgeslagen aan.

Tijd voor die zwijgende meerderheid om een statement te maken. Met integraalhelm de collegezaal in. Met bivakmuts op naar het gemeentehuis. Met ontbloot bovenlijf boodschappen doen. Eens kijken hoe snel er wél prioriteit gegeven wordt aan handhaving van algemene fatsoensnormen en wettelijke bepalingen mbt kleding.

raskol | 28-11-18 | 17:37

vandaar ook nu alweer die discussie over verbod gezichtsbedekkende kleding. Een warme bivakmuts, in de jaren 70 heel prettig in de koude winters, wie is er niet groot mee geworden! zal onder de wet niet meer zijn toegestaan en worden gehandhaafd met boetes en dergelijke, de niqaab waardoor ook alleen de ogen zichtbaar zijn en de boerka, de ogen ook afgeschermd zal om die reden onder dezelfde gezichtsbedekkende verbod gaan gelden. Omdat de boerka nu een religieuze uiting is en een bivak muts niet zal de ene worden gehandhaafd en de andere niet. vandaar nu de afgesplitste term boerka verbod.. kunnen we vast wennen aan een een aanpassing als de wet verbod gezichtsbedekkende kleding ingaat! Dat is nl de aanpassing waar mw Halsema op gericht was met haar uitspraak. Een politieke discussie die sinds 2003 al is gevoerd en waar Groen Links deze wet keer op keer heeft getraineerd en nu na besluit en bij invoering van de wet, zij als burgemeester haar politiek standpunt opnieuw inbrengt onder een andere noemer.. ik ga niet handhaven of prioriteit leggen in het boerkaverbod.. maar zeer zeker wel gaat prioriteit slellen voor handhaving als hele jeugdgroepen in de winter met integraalhelm en/of bivakmuts deel gaan nemen aan de Amsterdamse samenleving.. read my words!

fikkieblijf! | 28-11-18 | 14:35

Dan allemaal maar met een boerka op door de stad on vrijdag/zaterdag avond. Zie het mezelf nog wel doen met de oude studievrienden. Lopen er 10 reuzen (nou ja, 190 cm plus) met boerka's door de stad. Wordt gewoon een trend.

feiten_en _cijfers | 28-11-18 | 14:39

Oei, had jouw bericht nog niet gelezen. Maar we zitten blijkbaar op 1 lijn. En velen met ons!

DankeSchon | 28-11-18 | 15:12

>>> 'Maar hoe gaat dat dan? Moet een docent dan de politie gaan bellen als er een student met een boerka of nikab de klas binnenkomt?'

Ehm, hoe gaat dat als een student de klas binnenkomt in een bruin uniform met een grote swastika-armband? Moeten we geloven dat u dan ook niet weet hoe u moet reageren?

Petrosjenko | 28-11-18 | 14:32

nee hoor gewoon netjes vragen het gezicht zichtbaar te maken, en anders het gebouw verlaten, en dan pas de politie bellen als men problemen maakt.

Rene046 | 28-11-18 | 18:52

Ik ging laatst voor bij de ingang en zo een dikke vette oliebol met burka zei in gebrekkig Nederlands, waarom jij niet voorrang geven? Wegwezen jij alleen zonder burka (en doek) mag je voor.

AMX pri | 28-11-18 | 14:17

Vrouwkes met een Boerka mogen helemaal niet naar school van de onderdrukkende manspersoon dus ik zie het probleem niet echt eerlijk gezegd.

theJ71 | 28-11-18 | 14:14

Als zelfs hogescholen meewerken aan het normaliseren van een boerka, weet je dat de boel daar totaal geïnfiltreerd is met deze onhebbelijke religie.
Misschien de geldkraan dichtdraaien, vaak een aardig pressiemiddel.

LaatsteAvondmaal | 28-11-18 | 13:45

Voordeel van zo'n burka is dat je iemand anders je examens kunt laten doen, want ze mogen er dan toch niet onder kijken. Ik zie daar wel een markt in

meneerjan | 28-11-18 | 13:37

Indoctrinatie, indoctrinatie op die "scholen". Hoog in de onnozele bol zullen bedoelen.

Goedzo | 28-11-18 | 13:22

Simpel toch Nederlandse wet niet volgen geen Nederlands belastinggeld... doei!
(geldt voor stad en scholen)

Fosite | 28-11-18 | 12:41

Als ze mijn middelbare school dochter naar huis kunnen sturen vanwege “te korte” broek, dan kunnen ze ook een boerka naar huis sturen vanwege “ga maar wat anders aan trekken waarin we wel kunnen zien wie je bent”. Ik ben wel klaar met dat 2 maten meten. En dan nog wat, hoe stel je tijdens examens vast dat de boerkadraagster is wie zij zegt te zijn? We hebben voldoende Ibn Ghaldounetjes gehad om te weten dat fraude zich in allerlei gedaantes vermomt in dit betreffende smaldeel van de samenleving.

medusa324 | 28-11-18 | 12:36

Verdeel en heers zullen ze denken

Het leven is zwaar | 28-11-18 | 12:59

Wetgeving en een burgemeester hieruit blijkt weer een bevestiging dat de funktie van burgemeester niet geschikt is voor een welbespraakte afgezwaaide politicus.
Die voor dat een wet van kracht is al zegt deze te zullen laken.
Deze partij burgemeesters zijn niet neutraal.
Femke die nog niet zo lang geleden met een ronkende oude diesel rond reed
Een echte smous zo de wind waait waait mijn hoedje
Groen links een partij die van alles beloofd maar niks kan waar maken of wel iemand anders op kosten jagen.
Op de communistische anarchistische tour

soledad | 28-11-18 | 12:34

Ik denk dat ik voortaan met een bivakmuts op door het leven ga; gewoon omdat het kan.

Gekke_Gert | 28-11-18 | 12:23

lol leuke actie voor Pegida.
Bivakmutsen uitdelen voor scholen..

Rene046 | 28-11-18 | 18:56

Dat je een wet moreel wilt verwerpen prima, maar dan juist deze. Waarom is men voor pre-historische ideeën? Ben die moslim idiotrie zat.

upbeat | 28-11-18 | 12:13

Bij RTL is er een programma genaamd "idioten op de weg" .
Aansluitend kan men een avondvullend programma maken genaamd "idioten in de politiek en algemeenbestuur".
Halsema gaat daar zeker een hoofdrol vervullen.

Dutch_Viscount | 28-11-18 | 11:59

Er zijn nog steeds idioten die beweren dat er wezens zijn die vrijwillig zo'n ding aandoen. Ja, net zoals die gevangenen met zo'n ouderwetse zware kogel die met een ketting aan hun been vast zit. Wie weet lopen die daar eigenlijk ook vrijwillig mee rond.

JvanDeventer | 28-11-18 | 11:42

Ja, die zijn er echt. Om te provoceren, te zieken, uit te dagen, te jennen, of gewoon om meer moslim te zijn dan de Profeet (de Duivel hale hem). Vaak bekeerlingen dus, lieden die zich vol overgave wensen te onderwerpen, in de vaste overtuiging dat die plotse knieval alle levensproblemen als sneeuw voor de zon oplost.
www.youtube.com/watch?v=TMqzK9OcQcc

Schoorsteenveger | 28-11-18 | 13:42

'Maar hoe gaat dat dan? Moet een docent dan de politie gaan bellen als er een student een sigaret opsteekt in de klas?'

Waarom deed men niet moeilijk over het rookverbod maar ziet men hier ineens allemaal lastige zaken om het te implementeren?

Devlonir | 28-11-18 | 11:39

Exact. Het boerkaverbod is uitstekend te vergelijken met het rookverbod. Steekt iemand binnen het gebouw een sigaret op, dan verzoek je hem of haar naar buiten te gaan naar een plek waar roken is toegestaan. Heeft iemand daar schijt aan en blijft doorroken, dan escaleert de situatie; dan haal je er bewaking/security bij, of als eea verder escaleert bel je de politie.

Precies zo kan het toch in alle gebouwen en het OV gaan zodra dat boerkaverbod van kracht wordt? Snap niet dat Halsema en de hogescholen zich zo nodig van hun deugkant moeten laten zien.

Dr_Johnson | 28-11-18 | 12:35

Had verwacht dat GS dit clipje uit 1958 had geplaatst bij dit artikel. Nasser over hoofddoeken in het onderwijs, erg grappig en zeker nu in NL actueel. youtu.be/_ZIqdrFeFBk

am*dam | 28-11-18 | 11:30

Prachtige link!

eastender | 28-11-18 | 11:40

Een burgemeester die de wet doelbewust negeert, dient per onmiddellijk ontslagen te worden. De wet is namelijk de scheidslijn tussen beschaving en gloeiende chaos en willekeur. Verder kunnen instellingen die aangeven de wetshandhaving te willen frustreren, natuurlijk niet in aanmerking komen voor publieke financiering, de geldkraan richting Hogeschool mag dus dicht. (tot zover de theorie). Overigens is het boerkaverbod mede ingegeven door veiligheidsoverwegingen, in dat opzicht begaat Halsema ook een tactische blunder, als je als terrorist een boerka wil misbruiken voor het plegen of voorbereiden van een aanslag, is Amsterdam een aantrekkelijke locatie, want je weet uit goede bron dat er niet gehandhaafd wordt. Als dit scenario zich voor gaat doen, hoop ik dat de Amsterdammers mevrouw Halsema op gepaste wijze hun dankbaarheid zullen overbrengen.

CeesCloosd | 28-11-18 | 11:09

Ik zou willen dat ik zo goed kon schrijven als u.

Koonkluk Huis | 28-11-18 | 11:19

U schrijft wat wij allen denken. Mooie samenvatting.

zeiksmurf | 28-11-18 | 16:31

Is het nou echt zo moeilijk? Er zijn geen voordelen aan een boerka. Niet voor de mensen die er in willen/moeten lopen en ook niet voor de mensen die zich de tering schrikken als ze er eentje zien. Omwille van veiligheid, sociale cohesie en fatsoen, kun je in Nederland niet met zwarte lakens over je kop gaan lopen.
Klaar.

Poesmobiel | 28-11-18 | 11:05

En toch zijn dat allemaal volstrekt onvoldoende redenen voor een *wettelijk* verbod. Daarom ben ik tegen zo’n verbod. Maar met kanttekeningen: burgemeesters diene gewoon de wet te handhaven als die er eenmaal is. En wat voor boerka’s geldt, geldt ook voor beledigingen: mensen schrikken er van, het gaat tegen het fatsoen in, ondermijnt de sociale cohesie en werkt opruiend... maar ook dat is allemaal onvoldoende reden voor een wettelijk verbod. Je moet hier kunnen zeggen en dragen wat je wil.

Muxje | 28-11-18 | 11:32

Muxje | 28-11-18 | 11:32
Je hebt gelijk. Alleen kan ik die lappen niet anders zien dan alsof mensen met een ijzeren ketting met een grote zware bal eraan door de straten lopen. Het effect en de bedoeling zijn (voor mij) hetzelfde.

Poesmobiel | 28-11-18 | 12:18

Waarom maken ze geen boerka's van doorzichtige stof? Iedereen blij.

Jezus_Boeddha | 28-11-18 | 11:04

Dubbele agenda en provocaties. Gewoon keihard aanpakken die wetsovertreders.

van Oeffelen | 28-11-18 | 10:59

Spieken is wel makkelijker..

Zoltan | 28-11-18 | 10:58

Graag ook even melden dan, als er al ergens "Boerka's" studeren. Dan is niks van wat er uit de hogeschool komt meer betrouwbaar. Want dat kan en mag helemaal niet. Zo ja, dan zou ik rond de tentamentijd subiet in Boerka's gaan rondlopen met een groepje. En naar gelang het uitkomt de hertentamens door iemand die beter in het vak is, laten maken.

JeannedArc | 28-11-18 | 10:49

Als hogeschooldocent lijkt helaas de juiste toepassing van interpunctie u enigszins te zijn ontgaan.

bisbisbis | 28-11-18 | 12:08

Tjonge wat een onzin, ik ben hogeschooldocent. Bij tentamens moet je je altijd identiciferen. Iemand met een Boerka zou dus al geen tentamens mogen en kunnen maken. Einde hogeschool carrière. Geen politie voor nodig hoor.

JeannedArc | 28-11-18 | 10:45

In Amsterdam kan het dus wel.

marrretje | 28-11-18 | 11:17

hmmm hoe identificeren... id paspoort en gezicht laten zien.. of is het tonen van 1 van deze documenten al voldoende ?

Rene046 | 28-11-18 | 19:11

Hoe is overigens de boerka in de wet gedefinieerd? Ik neem niet aan dat een boerka enkel een boerka is als er een echte moslima in zit? Of dat de kleur vastligt? Of het model? Dat zou betekenen dat iedereen, man, vrouw, hetero, homo, lesbo, transgender, blank, zwart, bruin, geel, lang, kort, gebocheld, gehandicapt, rolstoelgebonden, jong, oud, katholiek, protestant, jood, atheïst, goed, slecht, fascist, racist, zwerver, dakloze, crimineel, potloodventer, verkrachter in zo'n kledingstuk in tram en metro zou mogen stappen, of de school zou mogen betreden.
Ik voorzie een typisch Amsterdamse modetrend.

Schoorsteenveger | 28-11-18 | 10:43

Boerka is helemaal niet gedefinieerd volgens mij. Het gaat er om dat gezichtsbedekking op sommige plekken verboden is.

Kuifje-in-Afrika | 28-11-18 | 12:40

Kuifje-in-Afrika | 28-11-18 | 12:40 |
Juist. Maar toch heet het een boerkaverbod, en zegt Halsema niet dat het verbieden van gezichtsbedekkende kleding niet bij Amsterdam past. Kennelijk geldt er voor een boerka, zo vindt Halsema, een andere norm dan voor andere gezichtsbedekkende kleding, want ze heeft het over boerkadraagsters al dan niet uit de tram trekken, niet over figuren met integraalhelmen of bivakmutsen op. Met andere woorden, ze legt de wet letterlijk uit als een wet die het gemunt heeft op arme moslima's, en vindt daarom dat die wet niet past op Amsterdam.

Schoorsteenveger | 28-11-18 | 12:58

hoe weten de dames als ze naar het toilet gaan of ze niet vergezeld worden door een man in deze kleding.. lol
Heren niet allemaal tegelijk...

Rene046 | 28-11-18 | 19:14

Vandaag moet Halsema zich verantwoorden in de raad. Wat duidelijk moet zijn is dat een burgemeester nooit kan en mag zeggen dat hij/zij geen prioriteit geeft aan handhaving van overtredingen van bepaalde wetten en verordeningen. Dat is een dooddoener. (Daarom praat Jesse Klaver poep). Er zal altijd moeten worden gehandhaafd als een burger (of een trambestuurder van het GVB, of een directeur van een school, van een openbare instelling etc.) een verzoek tot handhaving doet. En als zo'n burgemeester het vervolgens vertikt om te handhaven kan de burger daar protest tegen aantekenen. PS: waar is de tijd gebleven dat Van der Laan nog burgemeester was van Amsterdam. Die zou zich - als jurist - nooit zo hebben opgesteld als deze dame. Met haar zal het daarom nooit meer goed komen, laat staan dat ze ooit een standbeeld zal krijgen na haar dood, zelfs niet in Slotervaart.

Koonkluk Huis | 28-11-18 | 10:24

Er is een verschil tussen niet willen handhaven en niet kunnen handhaven. Halsema probeert slinks dat verschil weg te poetsen en haar onwil om te handhaven te maskeren als het onvermogen van de politie om handhaving prioriteit te geven. Die Hogescholen proberen nu eenzelfde truuk toe te passen.

Schoorsteenveger | 28-11-18 | 10:34

een agent die hier straks op gaat handhaven, krijgt gewoon een enorm pakket papier werk om in te vullen, de volgende keer denken ze wel 2 keer na..

Rene046 | 28-11-18 | 19:17

Het valt me op dat sinds het aanreden van Halsema de reaguur-optie bij AT-5 is uitgeschakeld. De omerta zit er al weer stevig in geramd.

Abject | 28-11-18 | 10:19

Heb zelf op de HvA gezeten. Inmiddels al een aantal jaar geleden. Een vraag destijds op het eerstejaars Nederlands tentamen was: Geert Wilders is een: A: Racist B: Fasisct: C: Technocraat D: Burger.
.
Het goede antwoord was B. Zal dit nooit vergeten, en weet het nog als de dag van gisteren. Had hier toen ook melding van gemaakt bij de PVV zelf. Helaas niks meer van gehoord toen.
.
Wat heeft dit met het voerkaverbod te maken? Weinig. Maar dat linkse indoctrinatie plaatsvindt op de Hogescholen en Universiteiten is voor mij een feit.

alusion | 28-11-18 | 10:03

Over de beloning die zij hiervoor geheel terecht verdiend hebben, leest u meer in het volgende topic over een school in Purmerend.

Joris Beltsin | 28-11-18 | 10:06

Was gisteren nog bij mijn Opa, die had vroeger een boerenbedrijf, heb alvast een goede hooivork meegenomen.

rexm | 28-11-18 | 10:00

Als u intussen nieuwsgierig wordt hoe dit allemaal verder gaat zo, dan raad ik aan het boek 'Soumission' van Houellebecq eens te lezen.

Joris Beltsin | 28-11-18 | 09:59

Ook vertaald in het Nederlands. Titel: 'Onderworpen'. Inderdaad een aanrader.

BonSens | 28-11-18 | 10:45

Je moet 'm dan niet te snel als de grote Islam-criticus bestempelen. Hij heeft eerder een vlijmsterpe kritiek op de Westerse samenleving zoals die zich sinds het hippie-tijdperk ontwikkelde. Halsema is het type decadente elitair dat hij ten diepste verafschuwt.
verenoflood.nu/het-grote-houellebecq-e...

Schoorsteenveger | 28-11-18 | 11:06

De weke onmacht van het bestuur in Nederland is stuitend. Alsof je zelf niet in staat bent regels te ontwerpen voor een school. Verder zijn het pure provocateurs die meiden die zo willen verschijnen, het is in de mode, ze weten dat ze angst en besluiteloosheid aanjagen door dit gedrag, de sukkels van bestuur slikken het toch wel. In en in triest deze niet capabelen!

lanexx | 28-11-18 | 09:57

Plus die sukkels leveren ook nog eens heel vreemd denkende burgers op een extra 5 e colonne.

Uw Verzekeringsadvis | 28-11-18 | 10:11

Gelijke monniken, gelijke kappen zou ik zeggen. Het is erg simpel om vanuit de andere hoek op eenzelfde wijze te provoceren. De boerka is van iedereen, die provocerende wijven kunnen 'm niet claimen.

Schoorsteenveger | 28-11-18 | 10:48

In Boerka een Hogeschool bezoeken en volgen.. kan niet! het volgende gaat namenlijk zijn dat vrouwen in een afzonderlijke lokaal van vrouwen alleen les mogen hebben. Het volgende gaat dan gebeuren, dat Nederland die boerka studenten volop voorziet van duur onderwijs wetende dat dit diploma later zal worden ingezet om een baan te krijgen in het Nederlands arbeidsmarkt. Discriminatie zal worden aangewend als de boerka draagster niet zal worden aangenomen vanwege haar keuze van dracht omdat ze wel de diploma's en competenties heeft.. of als ze bijvoorbeeld als advocaat of rechter niet mag werken vanwege haar vrijheid van religieuze uiting. Vooral Universiteiten leiden op tot hoge functies in deze samenleving..

fikkieblijf! | 28-11-18 | 09:55

Het systeem is volledig pervers en gecorrumpeerd. Het is wachten op een burgeroorlog. Fascinerend hoe we van binnenuit worden verraden door hen die zogenaamd onze vooruitgang verzorgen.

Ton8695 | 28-11-18 | 10:24

Identificatie tijdens toetsen en examens gaat een probleem worden. Alleen daarom al niet doen.

Graaisnaaiert | 28-11-18 | 11:40

Enne, ik kan me van mijn schoolonderzoek herinneren dat je bij mondeling Engels alleen in een lokaal zat met een leraar en - ik dacht - een half uur dus 1 op 1 aan de tand werd gevoeld over je literatuurlijst, je spreekvaardigheid etc. etc. Gaat leuk worden, als die Boer K's door een mannelijke docent zijn opgeleid, dat gaat natuurlijk problemen geven. Vrouwelijke docent erbij? Of moet het een ISlamitische vrouwelijke docent zijn? Teveel gezeik voor mensen die toch buiten de samenleving staan. Ik zeg, gewoon geen moeite en/of energie in steken.

Graaisnaaiert | 28-11-18 | 11:44

In Volendam droeg men in het verleden dikke wollen broeken en rokken. Dat had vast iets te maken met het werk en de kou in ons land. Wat men nu klederdracht noemt was toen bescherming en nu overbodig. Zie je in landen met zanderige omgeving daarom misschien zoveel hoofddoeken en andere beschermende kleding? Hier toch overbodig...

CathyPott | 28-11-18 | 09:51

vandaar ook nu alweer die discussie over verbod gezichtsbedekkende kleding. Een warme bivakmuts, in de jaren 70 heel prettig in de koude winters, wie is er niet groot mee geworden! zal onder de wet niet meer zijn toegestaan en worden gehandhaafd met boetes en dergelijke, de niqaab waardoor ook alleen de ogen zichtbaar zijn en de boerka, de ogen ook afgeschermd zal om die reden onder dezelfde gezichtsbedekkende verbod gaan gelden. Omdat de boerka nu een religieuze uiting is en een bivak muts niet zal de ene worden gehandhaafd en de andere niet. vandaar nu de afgesplitste term boerka verbod.. kunnen we vast wennen aan een een aanpassing als de wet verbod gezichtsbedekkende kleding ingaat! Dat is nl de aanpassing waar mw Halsema op gericht was met haar uitspraak. Een politieke discussie die sinds 2003 al is gevoerd en waar Groen Links deze wet keer op keer heeft getraineerd en nu na besluit en bij invoering van de wet, zij als burgemeester haar politiek standpunt opnieuw inbrengt onder een andere noemer.. ik ga niet handhaven of prioriteit leggen in het boerkaverbod.. maar zeer zeker wel gaat prioriteit slellen voor handhaving als hele jeugdgroepen in de winter met integraalhelm en/of bivakmuts deel gaan nemen aan de Amsterdamse samenleving.. read my words!

fikkieblijf! | 28-11-18 | 14:34

Ach, ach, wat een gespeelde hulpeloosheid bij deze 'bestuurders'. Alsof een school zelf geen gedragsregels kan opleggen aan haar scholieren en ook de politie nodig heeft bij het rook- of spiekverbod of als er iemand met z'n piemel zit te spelen in de klas.

Laten we deze sneue kneuzen maar snel helpen om de handhaving te regelen. Het stoppen van de financiering is vast een probaat hulpmiddel.

Joris Beltsin | 28-11-18 | 09:50

Halsema speelt met vuur. Haar gedrag komt stoer over en gericht tegen een externe vijand -Den Haag - maar zij weet niet dat de verhoudingen tussen etnische groepen in 020 hier niet beter van wordt. Wie zijn oor te luister legt, hoort wel degelijk dat bijv. Surinamers ervan overtuigd zijn dat Moslims alles voor elkaar krijgen en de overheid gewoon bang is om hen aan te pakken. Het niet handhaven van het boerkaverbod is voor hen het zoveelste bewijs hiervan.
Moslims staan boven de wet. Zo wordt Halsema's uitspraak geïnterpreteerd.
Dit is niet goed voor de eenheid in de stad. Waarom geldt de wet wel voor de ene groep en niet voor de andere? Halsema speelt met vuur...

Amsterdamsko | 28-11-18 | 09:48

Klopt. Daardoor ontstond ook de Zwarte Pieten discussie. Onze donkere medemens zag dat de door en door zeurende moslims alles gedaan kregen, en dachten "Dat kunnen wij ook!"

Rico Tampeloerus | 28-11-18 | 09:52

@Tampeloerus
Spijker, kop! De andere groepen zullen ook losgaan op hun momenten met een verwijzing naar de Moslims waar 'iedereen' bang voor is. Maakt overigens niet uit of dit waar is of niet. Beeldvorming - en daar werkt Halsema aan mee - is bepalend. Moslims zouden hier eigenlijk niet blij mee moeten zijn. Eigenlijk, hè....

Amsterdamsko | 28-11-18 | 10:45

@Amsterdamsko
-
Ook volle hipster-baarden zijn niet anders dan afgekeken van IS... en er is natuurlijk maar één waar iedereen bang voor is, zie hier:
-
www.dbnl.org/tekst/schm001flui01_01/s...

bisbisbis | 28-11-18 | 11:59

Mooi Mooi. Laat Henk en Ingrid maar ervaren wat de linkse nomenklaoetra inhoudt. Dat ze gaan inzien dat de socialist er niet voor hen zit maar voor Fatima en Hassan. ZEt ze op Fem. Ook mooi dat de Asieleisers gewoon voorrang blijven houden op de huurwoningen. Dat Henk en Ingrid het mogen voelen. wellicht gaan ze dan eens nadenken bij het stemmen.

Zatkniss | 28-11-18 | 09:44

Henk en Ingrid voelen het al volop.. ze stemmen dan ook op bijvoorbeeld een PVV omdat de PVDA ze inmiddels openlijk heeft ingewisseld. Echter, al heeft de PVV en FvD 3/4 van de stemmen in Nederland.. dan nog zal in Den Haag er alles op alles worden gedaan om deze buiten de coalitie te houden.Daar waar wetten alvast worden voorgekauwd en besloten. En de 'juiste'EU poppen worden ingezet.. met maar 1 missie! Populisme moet en zal worden onderdrukt. het kapitalisme en Liberaal Nederland zal niet ondergescheten worden door het volk, het gepeupel en het plebs.
De Gouden Eeuw van Rutte is weer helemaal terug!

fikkieblijf! | 28-11-18 | 09:59

Ook een leuke voor een cartoon: Een boerka die twee nette jongetjes met een keppeltje op naar school brengt.

Koonkluk Huis | 28-11-18 | 09:41

Ik hou wel van surrealisme.
Ik zeg: doen!

Analia von Solmsch | 28-11-18 | 09:44
-weggejorist en opgerot-
Ngatimoti | 28-11-18 | 09:39

Iemand met testosteron ballen moet de regie overpakken, ze zijn helemaal de weg kwijt en niemand weet ook wat te doen. Angst regeert, iemand moet de regie nemen, op meerdere vlakken in de samenleving. De Clowns regeren en zijn alles behalve daadkrachtig en gezond voor de samenleving. kom op gvd wie staat er op ?

Commonlogic | 28-11-18 | 09:38

Misschien laten ze het uit de hand lopen zodat een euro leger door menigeen wordt verwelkomd.

CathyPott | 28-11-18 | 09:56

De EU staat binnenkort op met een politie- en legermacht die niks met NL te maken heeft, dus die gaan gewoon iedereen zwaarder dan zwaar aanpakken en onderdrukken. Let maar op, dit continent wordt een warzone waar Noord Korea jaloers op gaat zijn.

Ton8695 | 28-11-18 | 10:31

Ik begrijp dat een jood met een keppeltje op in Amsterdam het beste een boerka over zijn hoofd kan trekken om niet lastig gevallen te worden op straat.

Koonkluk Huis | 28-11-18 | 09:37

slim!

fikkieblijf! | 28-11-18 | 10:00

Hoe groot zijn de kansen op de arbeidsmarkt voor boerka of nikab dragend volk?

spamzuiger | 28-11-18 | 09:26

sjefke.. die zit hier ook bij de Jumbo.. nog even en ze trekt zwarte handschoenen aan.. overigens is dit niet alleen bij mannen maar ook bij vrouwen. Er is nauwelijks oogcontact en vooral geen handcontact.. bah vies, ongelovige!

fikkieblijf! | 28-11-18 | 10:01

Groot, als ze tenminste straks op de UVA hebben lesgehad. Daar willen ze ook niet gaan handhaven. Heb je straks een boerka vrouwen afdeling dat les krijgt in rechten enz enz enz. de wat meer hogere functies zullen we maar zeggen. Vervolgens gaan ze solliciteren en eisen om een baan als advocaat en rechter en in de politiek, vanwege vrijheid van religie uiting in volledige boerka, ze hebben immers de competeties en diploma's dus op grond van discriminatie mag men hen dan niet meer weigeren... Ja voor de minder geschoolde boerkadraagster zal het gegeven zijn dat ze niet aan werk komt, hoeft ook niet, haar Jihad taak zal immers zijn, het produceren van soldaten voor het islamitisch leger..

fikkieblijf! | 28-11-18 | 10:06

@spamzuiger
-
Stevig - althans: bij de overheid - als ze eenmaal door de UvA zijn heen gezwijnd en -gefaciliteerd. Gemeentesecretarissen krijgen bijna een spontaan orgasme als ze de buitenwereld kunnen laten zien hoeveel 'diversiteit' ze wel niet in hun 'workforce' (contradiction in terminis, want: ambtenaren) hebben weten te sleuren.
-
De dames hebben daarnaast ook redelijk invloedrijke, door u en mij gesubsidiëerde 'vrouwen-netwerken' die er alles aan doen om hoofddoeken door de strot van overheidsorganisaties te wurgen.
-
Als u nu ergens in dit land een staaltje selectief aanname ('voorkeurs-') beleid in actie wilt zien: loop gerust eens een weekje mee in een personeelsclub van een grote gemeente.

bisbisbis | 28-11-18 | 12:30
▼ 1 antwoord verborgen

Als je op de hogeschool komt heb je al de Havo of Atheneum doorlopen. Dat zie ik niet gebeuren. Een dergelijk geknechte vrouw is dan al lang uitgehuwelijkt of in elkaar geslagen door de mede cultuurverrijkers hier.
Een non-case dus. Proefballonnetje, verdient geen aandacht.
Aanpassen op opkrassen.

Ray Skak | 28-11-18 | 09:17

Daar gaat het niet om Kuifje! Dat weet je best. Speel niet de dombo!

CalamityJane | 28-11-18 | 09:55

Jane. Daar wordt kuif voor betaald he.

beau van rtl | 28-11-18 | 10:02

Wat ik bedoel: sommige meisjes doorlopen normaal de middelbare school, gaan dan studeren en kiezen tijdens zo'n opleiding voor het dragen van een niqaab. Dat is dan een belangrijk onderdeel van hun moslim-identiteit.

Kuifje-in-Afrika | 28-11-18 | 12:45
▼ 5 antwoorden verborgen

Jullie geloven het niet.. in de vakantie en reisgidsen van de VS staan geen afbeeldingen van Volendam met klederdracht--> maar van mooi Amsterdam met boa 's.

sociaal_econoom | 28-11-18 | 09:15

- túúrlijk! Wij moeten bij potentiële Amerikaanse toeristen bij voorbaat de angst weg nemen dat het hier wel eens onveilig zou kunnen zijn...

bisbisbis | 28-11-18 | 12:33

ik denk dat op een zulke foto met "welcome to Volendam", ook geen dames staan in Boerka...

Rene046 | 28-11-18 | 19:41

Je begint je zo langzamerhand serieus af te vragen wie nu eigenlijk de leiding heeft in Nederland. Een minbiza telkens weer op eigen houtje uitspraken doet, en nu gewoon "hallo ik vind dat er een EU leger moet komen" begint te roepen. Burgemeesters die vinden dat nationale wetten niet voor hén gelden. Een regering die bij iedere impopulaire beslissing domweg naar Brussel wijst. En een minpres die volkomen onzichtbaar is en waarvan iedereen intussen wel weet dat die binnenkort naar Brussel vertrekt. Dan hebben we nog een koning en koningin die schijnbaar nog eea in de pap brokkelen, een serie "Grote Bedrijven" die van schaamteloos eigenbelang kabinetsbeleid weten te maken en een ex-koningin die daar lekker mee mee doet.

Er hoeft van mij geen spreekwoordelijke "sterke man" te komen maar het zou misschien toch wel een prettig(er) gevoel geven als er niet zo'n joekel van een machtsvacuüm zou bestaan in dit land. Want dat bewindspersonen van hoog tot laag zichzelf vrij genoeg voelen om bij herhaling tégen de geldende wetten en democratische afspraken in te gaan vind ik zorgelijk worden.

Dutchbeaurouge | 28-11-18 | 09:10

De minderheid beslist over de meerderheid

CathyPott | 28-11-18 | 09:41

In het verleden werd nog wel eens de schijn van inspraak opgehouden maar dit is inderdaad de bevolking die je mandaat hebben gegeven elke dag weer in de bek te pissen. Elke dag. Nederland wordt bestuurlijk opgeheven en als gewest geincorporeerd in de EU. En dat in een angstwekkend tempo en ondertussen worden wij kudtburgers zoetgehouden met gecreeerde problematiek als de massa-import van een ons vijandige ideologie, peperdure en ineffectieve klimaatregelingen en een kostenplaatje dat zo hoog is dat je er met een baan niet meer komt. Triest.

Graaisnaaiert | 28-11-18 | 11:35

Een burgermeester die de wet weigert te handhaven, moet die niet vervolgd worden met toelichtende filmpjes enzo? Dit is toch wel op zijn minst de bestuurlijke equivalent van het blokkeren van een snelweg..
.
Wat mij betreft is een bestuurder die openlijk de wet niet handhaaft en daarmee saboteert trouwens schuldig aan landverraad. Maar goed, ik geloof dan ook niet in de verhevenheid van partijbelidmaatschapten boven grondwet, wet en rechtstatelijke mores.
.
Lock her up!

Parel van het Zuiden | 28-11-18 | 09:08

Toch wel vreemd. Een wet die gelaatsbedekkende kleding verbied ivm veiligheid, die wordt aan alle kanten geweigerd of bekritiseerd, maar ik heb nog nooit een burgemeester, school of ander stads/dorps overheids beleidsmedewerker gehoord die een belasting verhoging of ander problematische wet, die de autochtone/werkende bevolking tegen zit, weigert te handhaven.

LangeTijdGeleden | 28-11-18 | 09:06

Zolang de boerka wordt gedragen elke 1e maandag v d mnd bivakmutsendag.

Musset | 28-11-18 | 09:06

WTF?!?!
Alsof iemand verkleed als wandelende vuilniszak, maar ook één kans op een baan heeft.
Dus, waarom dan überhaupt opleiden?

Rico Tampeloerus | 28-11-18 | 09:05

@Rico Tampeloerus

Vooralsnog maken ze nog geen kans, Rico, maar geef het tijd. Kijk naar wat er alleen al de afgelopen tien jaar is veranderd en trek deze lijn progressief door. Wat nemen wij nu al voor lief waarvan we toen dachten dat het nooit zou gebeuren? Te beginnen met een landelijke partij met de antenne gericht op een moslimstaat..

MickeyGouda | 28-11-18 | 09:14

Rico
Dat is waarschijnlijk de bedoeling. En de hard werkende cassiere bij de Lidl met gezinnetje die halve dagen werkt omdat opvang te duur is, die pushen hele dagen te werken. Geen last hebben van een glazen plafond zoals zoveel klagende feministische dames. Het plafond van de Lidl. Vooral de burka dames buiten schot laten.

CalamityJane | 28-11-18 | 10:05

Je wilt dus met een groep studenten wetenschap bedrijven en laat daarbij toe dat streng religieus orthodoxe dogma's jouw rationele hypotheses mogen 'ondergraven'. In hoeverre bedrijf je dan nog wetenschap ? Dat is dan de vraagstelling.

suscrofa | 28-11-18 | 09:00

@ Kuifje-in-Afrika
Met al die boerka’s krijgt “zwarte school” opeens een totaal nieuwe dimensie.

Rico Tampeloerus | 28-11-18 | 09:06

@Kuifje
Ik begrijp je laatdunkendheid enigszins, want een hogeschool is geen universiteit. Maar dan nog is het onderwijs gebaseerd op wetenschap. In die lesruimtes hoort religieuze hocuspocus niet gefaciliteerd te worden. Op geen enkele wijze. Je ondergraaft je eigen doelstellingen als onderwijsinstelling. Religie is de aartsvijand van kennis.

suscrofa | 28-11-18 | 09:16

Op de HvA doen veel allochtone jongens een techniek-opleiding en allochtone meisjes een sociale opleiding of de pabo. Die pabostudenten hopen waarschijnlijk op een baan op een Islamitische school. Daar komen er ook steeds meer van.

Kuifje-in-Afrika | 28-11-18 | 09:26
▼ 1 antwoord verborgen

De cortés is weer fijn zeg. \0/

Jackanders | 28-11-18 | 09:00

Inderdaad. Wellicht kan de heer G. Nekschot hier wat van opsteken...

Runderknak | 28-11-18 | 09:25

Amsterdam past zo niet bij Nederland...

Bill le Koek | 28-11-18 | 08:59

Waarom moet een Nederlandse belastingbetaler überhaupt meewerken aan de opleiding van een kansloze pinguin?

Langshetrandje | 28-11-18 | 08:58

Ik denk dat de motivatie daartoe ook steeds kleiner wordt.

Kuifje-in-Afrika | 28-11-18 | 09:02

Hoorde net een slim idee... boerka's met drie witte Andreaskruizen aan de voor en achterkant.
Zodat de politie, stadswachten en conducteurs kunnen zien dat je uit Amsterdam komt.

sociaal_econoom | 28-11-18 | 08:58

Ja dus.. wanneer een leerling binnenkomt met burka of nikab binnenkomt kun je vragen of de betreffende leerling zich thuis even kan omkleden. Bij geen gehoor politie bellen. Dan leert men het wel. Wet = wet!!! Jezelf inpakken van top tot teen is Saudische folklore, maar geen vereiste om een goede moslima/persoon te zijn.

Hiesjes | 28-11-18 | 08:57

Het blijft onbegrijpelijk hoe onze "hoger" opgeleiden het meest onderdrukkende/vrouwonvriendelijke geloof/systeem/aanhangers slijmerig blijven faciliteren. Maak de "Verlichting" in de randstad maar definitief uit met zoveel domheid, maar kom bij aanstaande rampen niet naar de provincie om te vreten want de randstad-schappen bij appie zijn binnen 3 dagen leeg bij ellende, en die komt onvermijdelijk als foute burgemeesters zich wetteloos manifesteren in dit verkwanselde land.

hagelkruis | 28-11-18 | 08:56

Wat zorgt links toch voor frictie in een samenleving. Ze trekken ook constant 1 minderheids- religie voor. Ik hoor ze nooit over Joden, Hindu's etc. Keiharde racisme richting de andere toe.

Blanke_Vlaai | 28-11-18 | 08:55

Links heeft oog voor de toekomst... zij weten dat vanuit moslimlanden veel migranten naar Nederland zullen komen.
Over 20 jaar is een kwart van Nederland moslim - daar moet je nu de weg voor vrij maken.

sociaal_econoom | 28-11-18 | 09:05

Iemand al geopperd om in discussies ‘Zwarte Piet’ te vervangen door ‘hoofddoek/nikab/boerka’ en ‘racisme’ door ‘het onderdrukken van de positie van de vrouw’?

Knijthuis | 28-11-18 | 08:54

Mijn plan, maar zo werkt het helaas niet.

Kuifje-in-Afrika | 28-11-18 | 08:58

Het bestuur van de Hogeschool weet niet hoe een boerkaverbod moet worden gehandhaafd. Weet het bestuur wel hoe op te treden tegen diefstal waarbij de dief bekend is? Als het bestuur dat laatste niet weet, dan begrijp ik wel waarom het bestuur niet weet hoe het boerkaverbod binnen de instelling te handhaven. Anders is het bestuur gewoon incompetent.

El Rico Grande | 28-11-18 | 08:54

Als men een boerka niet kan onderscheiden van een hoofddoek, dan heeft men hun positie als hogeschool niet verdiend. Hogeschool onwaardig.

Wat zou hun repliek zijn: het is maar geenstijl.

Wederom hogeschool onwaardig.

BrokenTipi | 28-11-18 | 08:52

Als vanaf vandaag alle lekkere wijven ter wereld een burka gaan dragen. Of nou ja gewoon alle vrouwen. Dat zou toch een lachwekkende toestand worden. Dat je nooit meer een vrouw ziet. Nergens. Iedereen verstopt. Dat er een rechtzaak komt van Ratelband die eist dat mannen ook een burka aan doen voortaan. En hem wint. En gewoon iedereen als spook de Albert Heijn in stapt. Dat als Ajax speelt er 50.000 mensen onder hun lakens zitten. Laten we het gewoon maar eens doen. Overkill kan deze zaak wellicht weer in juiste perspectief zetten. Is er nog een plek vrij op de kalender? Anders maar gewoon morgen: 29 november burkadag.

de Voorzittert | 28-11-18 | 08:50

Zit er een draadje los in uw bovenkamer?

Foolonthehill | 28-11-18 | 09:03

Het zou wel grappig zijn. Misschien een ludieke actie. Oranje Burka's aan met koningsdag. Eens kijken of Femke het nog zo leuk vindt als er vijftigduizend man/vrouw/x onherkenbaar op het museumplein staat.

osolemio | 28-11-18 | 09:14

Heet Halina Reijn al gemeld wat ze hiervan vindt? Eerder durf ik er zelf namelijk nog niet mening over te hebben.

Overigens is deze wet een aanfluiting die de eerste de beste juridische toetsing niet zal overleven. Moslimextremisme dient te vuur en te zwaard bestreden te worden, maar dit soort flauwekul werkt alleen maar averechts.

Hetkanverkeren | 28-11-18 | 08:49

Lol. Halina is met Jeroen Krabbé begrafenisoutfits aan het coördineren. Zijn beste vriend Manfred de Graaf is namelijk overleden.

MickeyGouda | 28-11-18 | 08:53

MickeyGouda | 28-11-18 | 08:53 | Gegeven de fouten in de eerste zin, ben ik blij dat u er toch nog wat begrijpelijks in heeft weten te ontwaren:)

Hetkanverkeren | 28-11-18 | 08:58

@Hetkanverkeren

Dat viel reuze mee. Pré-koffie levert mijn verzet tegen de leesbril wel ergere haperingen op.

MickeyGouda | 28-11-18 | 09:07

Weet het goed gemaakt, boerka wet niet handhaven, eigendomsrechten wel. Dus alle krakers uit hun holen flikkeren.

dyslexieman | 28-11-18 | 08:49

Ho ho, dat met die krakers ligt natuurlijk veel genuanceerder.

Kuifje-in-Afrika | 28-11-18 | 08:55

Een bestuur dat niet weet hoe regels te handhaven dient per direct op te stappen. Geldt dus voor zowel het bestuur van de scholen als de burgemeesteres.

Islamisme is hier in werking dankzij ongehoorzaamheid van de door ons belastinggeld betaalde ambtenaren.

Foolonthehill | 28-11-18 | 08:48

Helemaal mee eens, dan ben je gewoon ongeschikt voor het uitoefenen van die functie.

hetgeleteken | 28-11-18 | 08:51

Onze lagere overheden lijden aan wat men in het Engels noemt "suicidal tendencies". Die lijken lijken al te zijn onderworpen.

suscrofa | 28-11-18 | 08:52

Roken mag ook niet daar bellen ze ook de politie niet voor.
Zet ze de klas uit en wijs ze op de regelementen.

Johan_Voorhaar | 28-11-18 | 08:48

In zo’n geval bel je als student gewoon even zelf de politie en zet je eea gewoon even op social media. Later kan overwogen worden om de school aan te klagen voor het niet nakomen van de plicht om voor een veilige leeromgeving te zorgen.
.
Het is niet aan omhooggevallen kudtrectortjes met een politiekcorrect complex om te bepalen wat wel en niet wet is.
.
Trap die politiekcorrecte etterbakje nou eens gewoon terug op hun plek.

Parel van het Zuiden | 28-11-18 | 08:46

Goeie, dat zou wel eens kunnen helpen.

Braboblanke | 28-11-18 | 08:47

hoho, een beetje bestuurder van een hogescholengroep doet zeker 2 keer Balkenende norm. Die kunnen en weten dingen.

Langshetrandje | 28-11-18 | 08:49

Is dit niet gewoon tactiek van de geleidelijke weg? Regel opstellen, implementatie uitstellen, discussie wel/niet bewust op gang brengen en dan regel uiteindelijk wel langzaam gaan handhaven. Stap voor stap. Overigens knap hoe Halsema de focus op de discussie over de onveiligheid in de stad (granaten, liquidaties, bedreiging John vd Heuvel) met 1 simpele term van tafel geveegd heeft. BURKA

Nanker Phelge | 28-11-18 | 08:42

En dan hebben we het nog niet eens over de ombudsman, die nogal wat klachten had over de leefbaarheid van het Amsterdamse centrum.

Kuifje-in-Afrika | 28-11-18 | 09:00

Ik stel voor dat we vanaf nu alle harddrug en paychedelics in de winkels van Amsterdam kunnen verkopen. Een verbod hierop past niet bij Amsterdam.

En iedereen mag zonder vergunning sexbedrijven beginnen. Een verbod hierop past niet bij Amsterdam.

Trans_Fimmermans | 28-11-18 | 08:42

Och, als de rest van de studenten even een bivakmuts bij de lokale dumpzaak ophaalt en die in de klas opzet, dan moet zo'n school wel wat.

Knisperende_Tissue | 28-11-18 | 08:42

Ja, die gaan dan de bivakmuts verbieden. Wat denkt u zelf?

Graaisnaaiert | 28-11-18 | 11:27

Lijkt wel dat iedereen gestoord is. Of is het angst. Als school heb je je te houden aan de geldende waarden, normen en regelgeving. Als school zeg je toch ook niet bij ons mag je jatten. Juist op een school is de interactie in non verbaal gedrag belangrijk. Daar komt bij dat dit soort kledendracht zeer vrouw onvriendelijk is en sterke associatie heeft met slavernij. Nee laten we ons druk maken over zwarte Piet. Deze anarchie van doorgaans linkse scholen en gezagondermijnende burgermeester Halsema moet stoppen. Het geeft mij steeds meer het gevoel om me maar ook niet aan de wet te houden hoe het mij dunkt.

Ron101 | 28-11-18 | 08:42

Het is allemaal de schuld van Wilders.

Langshetrandje | 28-11-18 | 08:53

En Trump.

beau van rtl | 28-11-18 | 10:07

En van Edwin de Roy van Zuijdewijn.

Kuifje-in-Afrika | 28-11-18 | 12:47

He, wat jammer nou, dat we dat nog niet hadden toen ik nog studeerde. Dan had ik lekker in mijn boerka in het collegebankje kunnen uitslapen na een wilde nacht van sex, drank en drugs. En stiekem in mijn tent een biertje kunnen drinken tegen de nadorst.

suscrofa | 28-11-18 | 08:42

In het kader van het gelijkheidsbeginsel is het natuurlijk een prachtig 'kledingstuk' want als iedereen dit draagt, iedereen gelijk. Zouden ze dat afgekeken hebben van de KKK?

pa_niek | 28-11-18 | 08:42

Geeft weer duidelijk hoe diep de islamisering al is doorgedrongen in het onderwijs.

Kaskensj | 28-11-18 | 08:40

Jammer dat het omgekeerd niet zo is. Het onderwijs zit nog geen millimeter in de Moslim.

Langshetrandje | 28-11-18 | 08:54

We zijn er maar weer druk mee, de boerka's, belangrijk hoor. Wordt tijd dat de leiding van ons land er zich eens mee bemoeit.
Moeten we even wachten , want ze had eerst even zin in een vakantietje naar Bonaire. Werkbezoek heet dat dan voor de 80 jarige moeder majesteit, zoals ze nog steeds liefkozend wordt genoemd door de plaatselijke bestuurders van ons mooie Bonaire. Maakt ze zelf geen kosten en wordt met alle egards behandeld. Lekker heur, eventjes eruit, belangrijk.

beau van rtl | 28-11-18 | 08:40

Ik begrijp het kuif. Jan Willem heeft weer afgezegd voor het kerstdiner. Sorry dat ik er over ben begonnen. Misschien staat bert van leeuwen met de limo ooit eens voor jouw deur.

beau van rtl | 28-11-18 | 10:06

Kuif. Ik heb nog eens nagedacht over mijn opmerking over kleinkinderen. Ik hoop niet dat ik je gekwetst heb. Sorry.

beau van rtl | 28-11-18 | 10:51

Ik ben nog veel te jong voor kleinkinderen, Beau.

Kuifje-in-Afrika | 28-11-18 | 12:48
▼ 6 antwoorden verborgen

Mooi is dat ook weer duidelijk en dus nooit meer iemand aannemen van hogeschool amsterdam

Eddy67 | 28-11-18 | 08:39

Niet zo raar hoor dat HBO's nu moord en brand gillen. Hun populatie moesliems is groter aan het worden. En ze stemmen graaf DENKula.

www.parool.nl/verkiezingen/links-doet...

"Partij voor de Dieren en Denk scoren opvallend goed onder studenten. Zij zijn goed voor 7 procent van de stemmen, maar net minder dan de VVD. Denk doet het - uiteraard - vooral goed onder studenten van Turkse en Marokkaanse komaf.

Bijna 40 procent van de Turkse studenten stemt op de partij van Mourad Taimounti, onder Marokkanen is dat bijna een kwart. "

Kom je aan moesliems dan kom je aan het verdienmodel van de HvA,

Graaf_van_Hogendorp | 28-11-18 | 08:38

Klopt, veel Marokkanen op de HvA.

Kuifje-in-Afrika | 28-11-18 | 08:52

Heb gehoord dat Femke ook een boerka heeft aangeschaft.
Zo kan ze lekker rustig gaan winkelen in Amsterdam.

sociaal_econoom | 28-11-18 | 08:37

Wie weet gebruikt ze 'm wel tijdens het voorspel. Hide and seek.

suscrofa | 28-11-18 | 08:47

Inderdaad @Graaf... Femke is 180 graden gedraaid sinds 2009 - toen geloofde ze nog in zwarte piet.
Mark Rutte en de Tweede Kamer zijn inmiddels ook 180 graden gedraaid--> wie niet in Nederland?

sociaal_econoom | 28-11-18 | 08:49

Femke 180 graden draaien lijkt mij al een hele verbetering.

Gulliver | 28-11-18 | 08:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Je moest eens proberen met een petje op in de klas te zitten!

FasiscovanJole | 28-11-18 | 08:35

Awel, maar dat feit is betrekkelijk nu ook studeren voor de rijken wordt. Jan met de Pet heeft al bijna geen toegang meer tot hoger onderwijs.

suscrofa | 28-11-18 | 08:50

Één op de vier docenten krijgt te maken met bedreiging of geweld, fysiek danwel verbaal. Dit speelt vooral op VMBO-scholen. Hoe zou dat toch komen?

Brussel regeert ons niet, Den Haag regeert ons niet: wij worden geregeerd door angst.

(Kom d'r maar in, Berbaar, de koffie staat al klaar! Soms kan een mens nu eenmaal niet vroeg genoeg niet goed bezig zijn. De morgenstond, enzo.)

MickeyGouda | 28-11-18 | 08:34

@Gulliver

*rustig wachten doet op standje*

MickeyGouda | 28-11-18 | 08:49

Welk standje?

Gulliver | 28-11-18 | 08:52

Alles in het nette, Gulliver. :) De corrigerende tik voor mijn bevooroordeelde aanname inzake het lichtgetinte deel van onze bevolking, al dan niet gesluierd.

MickeyGouda | 28-11-18 | 08:57
▼ 1 antwoord verborgen

Eric Lucassen -> brievenbus -> burka. Dat roept een bepaalde associatie bij mij op waardoor deze 'klederdracht' snel uit het straatbeeld verdwijnt.

pa_niek | 28-11-18 | 08:33

Kan je mooi een ander je tentamens laten maken,

Nonik Neem | 28-11-18 | 08:33

Of ongezien een vette joint roken tijdens college.

suscrofa | 28-11-18 | 08:44

Hoge scholen zijn ook zeer geschikt om homeaux head first naar beneden vanaf te flikkeren.
Is bij wet wel verboden maar daarom hoef je het nog niet te handhaven.

Gulliver | 28-11-18 | 08:32

Algemeen is de houding in Amsterdam dat zij en slechts zij bepalen wat de wet is en stellen zij eigen regels. Kraken mag, fietsers mogen alles, fietsen jatten is OK en ga zo door. Die stad hoort allang niet meer bij Nederland, verdient het niet "hoofdstad" te worden genoemd, bijdragen uit de staatskas (opgebracht door de rest van Nederland want Amsterdam = steuntrekkers} afkappen en titels en diploma's van Amsterdamse Hbo's en universiteiten niet meer erkennen. Grenscontroles zijn evident.

langzullenweleven | 28-11-18 | 08:31

XverderNix | 28-11-18 | 08:20 | - roken en boerka, dat gaat niet samen.

Pas op met roken in een boerka...!
Heb gehoord dat een boerka in brand kan vliegen... als je wat as laat vallen.

sociaal_econoom | 28-11-18 | 08:30

Staatssecretaris Blokhuis van de CU wil een rookverbod instellen voor boerka's. Het brandgevaar is dan opgelost--> maar dan moet Femke wel bereid zijn dit verbod te gaan handhaven.

sociaal_econoom | 28-11-18 | 08:42

*krijgt zin in paling*

knutsel_ | 28-11-18 | 08:43
▼ 1 antwoord verborgen

Eens zien hoe docenten reageren als je plaats neemt in een collegezaal met een bivakmuts op je hoofd...

Misslondon | 28-11-18 | 08:30

Of een aluhoedje..

suscrofa | 28-11-18 | 09:04

Hoeveel vrouwen met een burka/nikab doen/mogen er een opleiding doen laat staan een hbo of hoger. Lijkt me een redelijk non-issue.

dz5b604587 | 28-11-18 | 08:30

Ik denk dat u de motivatie onderschat. Die jongens volgen over het algemeen de bekende paden, maar sommige meisjes timmeren hard aan de weg.

MickeyGouda | 28-11-18 | 08:39

Als morgen zich iemand opblaast in een metro in Parijs met een boerka aan zal de prioriteit van Halsema wel veranderen maar zo ga je niet om met wetten.

Simon_GS | 28-11-18 | 08:27

Nee joh gekkie. Dan komen er andere maatregelen.

Poortjes op metro
1 persoon per metro
Of... we verbieden de metro

Kaas de Vies | 28-11-18 | 08:30

femke zegt dan.."zo gaan wij hierrrrr niet om met de metro"

grapjasz | 28-11-18 | 08:30

"Ik vind de metro eigenlijk niet zo passen bij Amsterdam."

knutsel_ | 28-11-18 | 08:42

ik dacht eventjes dat het redelijk ok ging met femke..... wat was ik een sukkel... had dat toch moeten zien aankomen..... jammerdebammer

grapjasz | 28-11-18 | 08:27

Gewoon het land uitzetten wie een boerka draagt, maak gewoon een wet.anders jast de VVD er ook van alles door waarom dit niet.?

pedro300 | 28-11-18 | 08:26

Het voordeel van een boerka is--> zodra je op een dag geen zin hebt naar school te gaan maar liever een dagje in Amsterdam wil gaan shoppen... dan kan iemand anders in jouw boerka naar school.

sociaal_econoom | 28-11-18 | 08:25

er zijn heel veel van dat soort geniepige voordeeltjes voor dat woestijnvolk.

grapjasz | 28-11-18 | 08:28

HvA had al de nodige problemen met moslim-studenten die ruimtes opeisten om te bidden. Terwijl het een neutrale school is.

Kuifje-in-Afrika | 28-11-18 | 08:25

Typisch voorbeeld dat als je intoleranten tolereert je eigen waarden kapot gaan.

Kaas de Vies | 28-11-18 | 08:31

Ja, maar Los Progressivos staan net zo fel voor de ISlam als dat ze tegen andere vormen van religie zijn en waren. Echt, bizar.

Graaisnaaiert | 28-11-18 | 11:24

Een bikini is onderdrukking. Een boerka is vrije keuze. Want een mannelijke blik staat gelijk aan verkrachting.
Dit is westerse feminisme bij regressief links. Dus. Volledig in regressief linkse logica: “Meer islam aub! In naam van de vrijheid en liberalisme!”

Trans_Fimmermans | 28-11-18 | 08:21

Ik neem aan dat er een rookverbod op die hogescholen van kracht is? Dan zouden studenten dat toch ook kunnen negeren?

XverderNix | 28-11-18 | 08:20

Ja, want niet te handhaven.

Kuifje-in-Afrika | 28-11-18 | 08:26

Het is uit pure angst dat men niet wil handhaven, dat is de enige reden.
Niemand, maar dan ook niemand vind die wandelende brievenbussen normaal, maar dat houden ze voor zich.

lex8310 | 28-11-18 | 08:19

De docent dient persoon X weg te sturen. Hoe weet je nu of deze persoon in het lokaal thuishoort?

3x vragen te vertrekken. Zo niet politie bellen.

Waarom is iedereen zo laf en tolereert evidente achterlijkheid onder het mom van deugen.

Handhavingsfobie.

Kaas de Vies | 28-11-18 | 08:17

Omdat je van te voren weet dat het OM je daarna terugpakt.

ChatBot | 28-11-18 | 08:22

Precies. Van iemand met een burka weet je niet of die persoon

1. Collegegeld heeft betaald
2. Is wie hij/zij zegt te zijn
3. Duistere bedoelingen heeft, zoals bv en kalasjnikov onder zijn kleren vandaan te halen

om maar eens wat bezwaren te noemen.

Braboblanke | 28-11-18 | 08:29

An sich heeft u daar een punt; hoe kan iemand in zo'n Boer K zichzelf identificeren bij examens? Vingerafdrukken? In een hokje door een Imam - vergezeld door de eigenaar - even snel het gordijn opendoen?
Zou gewoon geen discussie moeten zijn; onwenselijk gedrag dus verbieden, klaar. Die mevrouwen gaan toch nooit in het normale dagelijkse verkeer deelnemen, laat staan dat ze ook geld gaan verdienen, dus lama wegrotte 3-hoog achter, geen energie meer in stoppen. Zonde geld, zonde tijd.

Graaisnaaiert | 28-11-18 | 11:23
▼ 1 antwoord verborgen

Een tent in de klas.
Je moet het je overige leerlingen maar aan willen doen.
Ik zou er toch niet graag naast zitten een heel jaar.

Ray69 | 28-11-18 | 08:15

Een bordje kampeerterrein op de deur van deze scholen zou wel toepasselijk zijn.

miss error | 28-11-18 | 08:31

Een moskee is ook openbaar gebouw dus daar hoeven de vrouwen dus niet meer naar toe maar dat wilden de mannetjes toch al niet.

van stampij | 28-11-18 | 08:14

Volgens mij is een moskee geen openbaar gebouw

Kaas de Vies | 28-11-18 | 08:17

Rutte zal moeten laten zien wie de baas is in Nederland. Hij of een GL burgemeester van Amsterdam. Dit labbekakkerig voorbij laten gaan zal de VVD geen goed doen.

JanVergoor | 28-11-18 | 08:13

VVD stemmers zijn zowiezo de weg kwijt . Die hebben oogkleppen op en kijken daarmee weg van alle problemen . Of ze zijn corrupt en liegen ( de meesten schat ik ...)

FrankOngerust | 28-11-18 | 08:47

Hou de ME ook maar achter de hand bij ieder voorval. Zodra je een boerka aanraakt als infidel, springen bij alle moslims in de buurt (ook de gematigde) meteen de stoppen door. En juist dan moet er stevig worden doorgeknuppeld.

ChatBot | 28-11-18 | 08:12

Een artikel over niets dus.

mark1487 | 28-11-18 | 08:10

Eerst maar zien dat het boerkaverbod überhaupt van kracht wordt. Het feit dat La Ollongren totaal geen haast maakt om deze in te voeren in combinatie met de opmerking van Klaver - 'er is een reden dat deze wet nog niet ingevoerd wordt' -, doet het ergste vermoeden... #obstructie

Amsterdamsko | 28-11-18 | 08:10

Er moet eerst een jaar overleg gevoerd worden door linkse D666 feeks hoe dit moet worden ingevoerd .... Man , man wat een k*t partij is Drammers 666

FrankOngerust | 28-11-18 | 08:49

Waarschijnlijk voelen zij ongemak maar dat zullen ze nooit toegeven.
De wet zou per 1 januari a.s. ingevoerd worden. Gaat naar 1 juli op z'n vroegst. Klaver hintte op handhavingsperikelen.
Ik zie Ollongren ook niet een stevig functioneringsgesprek voeren met Halsema over de handhaving. Dat lijkt me in dit geval zó niet bij Ollongren passen...

Amsterdamsko | 28-11-18 | 08:56

Er schijnt een Franse case te zijn die hier op lijkt en die niet stand hield bij een internationaal hof.

Kuifje-in-Afrika | 28-11-18 | 12:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Amsterdam gewoon laten afzinken.
Het is trekken aan een dood paard

Jacktheflipper | 28-11-18 | 08:10

zeespiegelstijging FTW. Sodom, Gomorra en Amsterdam

zeiksmurf | 28-11-18 | 08:18

Het lijkt mij ook lastig om te solliciteren in een boerka... mochten deze mensen na hun studie willen werken.

Babemagnet | 28-11-18 | 08:10

Deze mensen mogen niet werken.
Na de school worden ze ingezet als fok kech
Daar heb je geen school voor nodig. Maar als tiener heb je nog het gevoel dat er andere mogelijkheden zijn.

Jacktheflipper | 28-11-18 | 08:13

Domlinkse bestuurders van Hogescholen voeren linkse symboolpolitiek. Je mag er van uitgaan dat er geen studentes zijn met zo’n vuilniszak over hun lijf.

kunstliefhebber | 28-11-18 | 08:09

Daar zou ik op die HvA nog niet zo zeker van zijn.

HaatbaardKnipper | 28-11-18 | 08:11

@Haatbaardknipper, ik denk dat je gelijk hebt. Ik vergat even dat het in dat shithole Amsterdam is. Mijn fout.

kunstliefhebber | 28-11-18 | 08:19

Paar keer met een man of 70 in burka in de ‘college’ zaal gaan zitten. Kijken hoe snel er gehandhaafd wordt.

HaatbaardKnipper | 28-11-18 | 08:09

Ik steun Femke ook. Liever daar in Amsterdam dan elders. Zet 'm op Femke! Geef dat GL beleid maar een gezicht zodat er hopelijk een boel mensen wakker worden.... van hoofdstad naar kalifaat... je kunt het meid!

Wil1971 | 28-11-18 | 08:09

En om te laten zien dat ze het echt meent laat ze zich in het openbaar besnijden.

Jacktheflipper | 28-11-18 | 08:15

ja, vooral dat. Femke op bezoek in een moskee. ZONDER hoofddoek en een uitgestoken hand voor de lokale haatprediker. Gaat niet gebeuren vrees ik. Durft ze ook niet.

zeiksmurf | 28-11-18 | 08:18
-weggejorist-
Wil1971 | 28-11-18 | 08:18
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig kun je als leerling ook bellen naar een nader te bepalen nummer.

quazi | 28-11-18 | 08:07

Als iemand een sigaret op steekt in een school of een ziekenhuis, hoef je toch ook geen politiemacht op te roepen. Gewoon niet doen,... klaar. Of werkt dat niet zo bij moslims?

Bradly | 28-11-18 | 08:06

Nee,dat werkt niet bij moslims.

Jee-dee | 28-11-18 | 12:13

ik las ook iets over leraren die steeds meer bedreigd worden en een lerarentekort. In de grote steden.

Ik zie een verband.

zeiksmurf | 28-11-18 | 08:06

Ik niet, die brievenbussen zijn volledig gepacificeerd. Vraag me af of ze mogen communiceren met een man(nelijke leraar).

quazi | 28-11-18 | 08:09

nos.nl/l/2261151
De woorden: rascisme en k-hoer komen vaak terug.
Rara in welke hoek we het moeten zoeken.

Ruimedenker | 28-11-18 | 08:13

Gewoon niet toelaten, klaar

Bokito ergo sum | 28-11-18 | 08:04

Als boerkadrager ben je natuurlijk per definitie al incapabel om daar als student rond te lopen.

Ferdo76 | 28-11-18 | 08:02

Precies, klaar voor de huishoudschool zou je zeggen.

quazi | 28-11-18 | 08:10

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken