Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

Het gevoel bekruipt me dat wij hier weer te maken hebben met 'bestuurders' met linksche sympathieën. Die lijden nogal aan het 'betuttelings-syndroom'. Gewoon de poot op het gas houden dus ... op de 'Hunebed Highway' to hell ... 😃

Fi-Bu-Bla | 13-08-18 | 20:45

Het gaat erom dat iedereen tegenwoordig maar denkt dat alles mag en dat je zeker iets niet verboden mag worden want man o man, wat zijn we toch uniek allemaal. Heb een beetje eerbied voor cultureel historisch erfgoed.

Zzzzooooffff | 13-08-18 | 18:24

'Vo voor 'Tinitoor'n

Hemmenaar7 | 13-08-18 | 18:08

Hunebed,stapelbed,waterbed,Het zijn zwerfkeien,die horen te zwerven.

zwerver.69 | 13-08-18 | 18:04

De Domtoren is toch te beklimmen of is dit een ander monument?

voldemort | 13-08-18 | 17:33

Die hunebedbouwers waren gewoon foute witte mannen die de koloniale erfzonde met zich meedroegen en de stenen hebben ze op hun rooftochten door Zweden meegenomen.
Oorlogsbuit dus en daar zouden de Zweden een compensatie voor moeten ontvangen.

Hoezo steentijd? Die dingen zijn gewoon gebouwd in de negentiende eeuw net voordat het toerisme begon op te komen.
Drenthe had een toeristische trekpleister nodig toen hebben ze die hunebedden maar verzonnen.

Dus 100% klimtoestel, ik pleit wel voor rubberen tegels onder de hunebed en anti-slip coating of tegels op de hunebed en dan maar lekker ravotten en spelen, daar zijn ze ook voor gebouwd.

KeesRoeiboot | 13-08-18 | 15:14

Betreft Hunebedden, er wordt bijv ook wel eens tussen gebarbecued, redelijk irritant proletengedrag als je t mij vraagt.
Bedankt voor Heleen van Royen *kuch*. Licht geparafraseerde quote van Jeroen Pauw: "Eh Heleen wacht even, we gaan nu toch niet aandachttrekkerij opeens conceptuele kunst noemen".

Rest In Privacy | 13-08-18 | 14:35

Hier en daar, verspreid door Europa en met name in de Ardennen staan wrakken van tanks, die herinneren aan wat er zich tijdens WO2 heeft afgespeeld. Kinderen mogen daar graag op en soms ook in klimmen. Begrijpelijk. Toch gaat het hier vaak om voertuigen, waarin bemanningen veelal op een zeer traumatische wijze om het leven zijn gekomen.
Alsof je buurjongetje gaat spelen op het wrak van de auto van Fleur zeg maar...

Pierre Lebon | 13-08-18 | 14:14

Sorry, maar ik kan nummertje vier niet zien als cultureel erfgoed. Of het zou een verwijzing naar die roman van Couperus moeten zijn, "Van oude mensen, de dingen die voorbijgaan."

Schoorsteenveger | 13-08-18 | 14:05

Ik snap de foto van die half blote mevrouw niet...

Doe mij maar twee ! | 13-08-18 | 14:04 | 3

Moet je inklimmen.

taylor 1000 | 13-08-18 | 14:18

Wie is die transgender met die frietzakjes?

Nico_the_Sparrow | 13-08-18 | 15:51

Nico_the_Sparrow | 13-08-18 | 15:51
lege frietzakjes

schijtzat | 13-08-18 | 17:14

Hunebedden zijn trouwens ook om te beklimmen. Je moet alleen wel uitkijken dat je er niet afdondert, want dat kan pijn doen. En ja, er moest laatst een keer een traumahelikopter bij komen omdat er iemand afgedonderd is -eerste keer in 1500 jaar- maar om daarom nou maar meteen het hunebedklimmen te verbieden, nee, dat gaat te ver. Dat noem ik betutteling.

VanBukkem | 13-08-18 | 13:52

Is flubbertietje Heleen van Rooyen? Was der toyboy nog niet gespeend dan?
Goed dan nu on topic.
Grappig, als in de verwegvanhierlanden iemand zijn broek laat zakken wordt ie gespiest door de Sioux, de nazaten van de Inca's willen hem/haar offeren of krijgt ie een kudde Abo's achter zich aan en wordt er instemmend gereageerd.
Als hier een stel dwazen gaat bbq'en in een hunebed of een vuurtje gaat stoken dan mag je er niets van zeggen?????????
Een Nederlander die met enig respect om gaat met een ander zijn bezit of de leefomgeving is schaars goed geworden, je moet alleen niet aan hun spullen komen want dan breekt de pleuris uit.
Maar ja wat kan je verwachten van en in een land waar de Farizeeër van dienst een historicus is die dagelijks bewijst dat hij tijdens zijn studie weinig opgestoken heeft en het land en de belangen van zijn burgers verkwanselt met een aversie opwekkende glimlach op zijn gezicht.
PS die kindertjes mogen wat mij betreft wel klimmen, doet geen kwaad aan het bed wel goed voor de coördinatie.

bwanabanjo | 13-08-18 | 13:43

Ontzettend mooie toren, die laatste foto. Mag je wel beklimmen trouwens. Ze hebben alleen liever niet dat je eraf springt.

VanBukkem | 13-08-18 | 13:42 | 1

Wie b zegt moet ook aaaaaaa zeggen

loebkesman | 14-08-18 | 08:42

Gaat uiteindelijk over gewonde kindertjes en iets met 'offensive' voor mensen die het al 5000 jaar niets meer uit maakt. Dus overdreven veiligheids gezeur met SJW sausje. Die stenen kunnen het wel hebben (en zo origineel zijn veel hunebedden nu ook weer niet).

trottle | 13-08-18 | 13:37

Een hele hoop kindervoetjes krijgen op enig moment die stenen ook wel stuk. En anders dan die kindjes, zijn hunebedden ooit voor de eeuwigheid bedoeld.

GormSuil | 13-08-18 | 13:27 | 1

Regen ook, zand en wind ook... het enige verschil is de hoeveelheid tijd die ervoor nodig is. En waarom moet er respect worden getoond voor graven als deze? Een graf van een mens uit deze tijd wordt gewoon geruimd als er niet voor wordt betaald. Dat geldt dan ook voor Hunebedden.

minnenman | 13-08-18 | 13:35

De meeste hunbedden zijn verplaatste stenen en dus geen graven meer,

janbuzzel | 13-08-18 | 13:16 | 1

Ik vraag me sowieso af of dat überhaupt ooit grafmonumenten waren. Volgens nemen ze dat maar gewoon aan, bij gebrek aan betere informatie.

VanBukkem | 13-08-18 | 14:29

Hunebedden,er zijn er veel meer geweest,die zijn geklopt,er zijn keiwegen van gemaakt,de z.g.n kinderkopjes wegen,je komt ze nog tegen
Maar de betutteling krijgt griezelige vormen,steeds meer hekken,verboden toegang
Wetgeving naar willekeur,een kraker krijgt na de zoveelste misdaad een uitkering,en een woning.
maar wee je gebeente,als je belasting benadeeld,dan heb je de duivel op zijn staart getrapt.
Het gaat goed in lekker landje,bejaarden hebben er weer een fooi bij gekregen.
De voedselbanken draaien als een tierelier.
De rest vul maar in.
zoveel procent,van het bruto nationaal inkomen gaat naar ontwikkelings hulp,
Soldaat boem moet boem zeggen als hij schiet,want er is geen geld voor kogels.
Zet maar een bordje bij de grens,verboden voor erdogang.
Een kat in nood maakt rare sprongen.
Wij hebben al turken genoeg,gevaarlijke vriendjes van ergerdan.

soledad | 13-08-18 | 13:12

Nederlanders en fatsoen: Er staat geen touw rond / bord bij dus dan mag ik het.

Diotima | 13-08-18 | 13:09

Hunebedden.. geen hunnebedden. Heeft niets met de Hunnen te maken. Ook niet met de zijnen,de jouwen,de mijne enz. overigens

decaliter | 13-08-18 | 13:08 | 2

Idd, niveau van journalist is weer hopeloos.

trottle | 13-08-18 | 13:44

Nou zo kan ie wel weer deca.

copywriter | 13-08-18 | 16:19

door de eeuwen heen hebben die hunnebedden tig oorlogen overleefd.. Zelfs bommen! Een paar kilo kind kunnen ze wel aan lijkt mij.. en ja, kinderen kunnen botten breken, maar tot nog toe breken ze meer botten door te vallen van een krukje of stoel dan door het vallen van een hunebed.. en dan nog?

fikkieblijf! | 13-08-18 | 13:03 | 1

En wat te denken van een keukentrapje?

copywriter | 13-08-18 | 16:15

'... als er wat gebeurt, dan worden wij daar toch op aan gekeken' - juist ja. Precies daar gaat het om. Het is gewoon een 'cover my ass' operatie.
-
En 'hoe jaren '70 zo'n verbod ook klinkt' ??? Pardon? Beste semi--ambtenaar met je BOA-merkje op je mouw: in de zeventiger jaren had geen háán hier naar gekraaid. In de tachtiger en negentiger jaren trouwens ook niet, nét zo min als in de 4.400 jaar daar voor.
-
Nederland. Niet eerder vertrutte een land in een hoger tempo.

bisbisbis | 13-08-18 | 12:51 | 1

Dat is ook omdat de kooplieden en dominees de afgelopen eeuwen weinig om nationale cultuur gaven, monumenten lieten verkrotten en spullen verkochten aan buitenlanders die er gelukkig nog wel de waarde van inzagen.

Diotima | 13-08-18 | 13:02

Als je die hunebedden zo ziet is het niet zo raar dan de Hunen uitgestorven zijn.

Mr_Natural | 13-08-18 | 12:45 | 1

Precies. Wat zouden ze er zelf van vinden? Met de kennis van nu...

Papa Jones | 13-08-18 | 12:52

Hunnebedden zijn historische artefacten die een het verdienen een mooi plekje te hebben in het landschap en zorgvuldig bewaard moeten blijven.

Maar het zijn ook vooral grote keien die wel een stootje kunnen hebben, dus tenzij kinderen drilboren onder de schoenen hebben, zie ik geen reden waarom ze er niet op mogen klimmen.

quantumcollider | 13-08-18 | 12:43 | 1

Hunebedden.. geen hunnebedden. Heeft niets met de Hunnen te maken. Ook niet met de zijnen,de jouwen,de mijne enz. overigens

decaliter | 13-08-18 | 13:07

De Coevordense burgemeester Bert Bouwmeester kan zich niet vinden in het verbod voor het klimmen op hunebedden. Bouwmeester roept ouders met klauterende kinderen op om naar de drie hunebedden in zijn gemeente te komen.
„Ouders die hun kind willen laten klimmen, kunnen terecht bij de drie hunebedden die in gemeente Coevorden te vinden zijn. Mits deze monumenten met respect en zorgvuldig worden behandeld”, schrijft Bouwmeester op Twitter.

De burgemeester van Coevorden zit niet te wachten op klimregels. „Ze staan er ruim vijfduizend jaar en dat ging zonder beleid altijd prima! Het lijkt mij best verantwoord dat nog een eeuw of wat zo te houden"

metdedag | 13-08-18 | 12:43 | 1

Mee eens.

Toch denk ik dat in NL massa-toerisme wordt onderschat. Historische gebouwen hebben de afgelopen eeuwen enkel te maken gehad met een handvol bewoners/bezoekers en (natuur)geweld. Het zou jammer zijn als we te laat concluderen dat 100den bezoekers op een dag teveel is voor een monument.

Diotima | 13-08-18 | 12:59

Die Hunnen lachen zich de ballen uit broek

Therapietje | 13-08-18 | 12:36 | 1

Hunebedden.. geen hunnebedden. Heeft niets met de Hunnen te maken. Ook niet met de zijnen,de jouwen,de mijne enz. overigens

decaliter | 13-08-18 | 13:07

Niet alles wat mag, hoef je ook te doen. Kinderen kunnen overal op klimmen in de omgeving van de hunnebedden. Hoe lastig is het dan om ze te vertellen dat het op die dingen niet mag. De hunnebedden zal niks overkomen maar kinderen ook niet als ze eens een keer "nee" te horen krijgen.

Linkse allergie | 13-08-18 | 12:34

Hunnebedden zijn het erfgoed van onze voorouders, dus per definitie racistisch. Ik zeg weg met de hunnebedden en maak er een Kamelenpark van voor onze nieuwe Nederlanders.

Schraapmaad | 13-08-18 | 12:32

Ondertussen zijn ze op radio 1 ALWEER aan het hersenspoelen om islamofascistische vrouwelijke monsters met hun jong, actief terug te halen. Totaal gestoord.

lokoolokie | 13-08-18 | 12:27

Ha ha ha ha,
verbied een Nederlander iets
en hij/zij/het zal alom trots vermelden
dat dat niet voor hem/haar/het van toepassing is
om vervolgens o zo trots het verbodene te doen.
(keik mei es..)

Kanarie_Geil | 13-08-18 | 12:27 | 1

Behalve als het een islamitisch verbod is.

HogeNood | 13-08-18 | 12:44

Ik zou ze allemaal doen.

Isnogaanhettype..... | 13-08-18 | 12:26 | 1

Ook die met die fleptietjes?

Linkse allergie | 13-08-18 | 12:31

Het gaat vooral voor de kindertjes die een dodelijke val maken of invalide worden, en dat de ouders dan geld willen zien!

vluchtelingallergie | 13-08-18 | 12:26 | 1

van wie... als ouders zelf hun kinderen laten klimmen op een stapel stenen dan is het vooral ook de ouders die met de ellende zitten.. en die kinderen. Ouders zijn de opvoedkundige toch.. zelfde gejank als bij kinderdagverblijven, mogen kinderen straks alleen nog voor een t.v. op een stoel vast zitten.. van leven ga je uiteindelijk altijd dood!

fikkieblijf! | 13-08-18 | 13:01

Uit een interview met iemand die erover gaat, had ik de indruk, dat de maatregel is genomen, omdat kinderen kunnen vallen. Kinderen klimmen al eeuwen op de hunebedden. Is niets mis mee. Dingen gaan daar niet van stuk en de kinderen ook niet. Het gebeurd wel eens dat idioten er vuurtjes in gaan stoken. Daar moet wel op worden gelet. Stuk maken is een doodzonde.

metdedag | 13-08-18 | 12:26

Hunebedden, fallus-symbolen en tietjes-aandacht.
Het is maandag, weinig tijd voor al die dingen.

Mensdier | 13-08-18 | 12:20

Die hunebedden staan er al een hele tijd, enkele duizenden jaren en ze hebben duidelijk de tand des tijds best goed overleefd. Ik heb een vermoeden dat klimmende kinderen wel het minst erge is wat die hunebedden is overkomen.

Braboblanke | 13-08-18 | 12:18 | 3

Ik dacht hetzelfde, maar het blijkt om de (naar beneden donderende) kinderen te gaan. Rubberentegelmaatregel dus.

Rest In Privacy | 13-08-18 | 12:24

Het is 'de kift'. Die kindertjes weten dat ze eerder wegrotten dan die stenen.

HogeNood | 13-08-18 | 12:48

@Zeepvrij
Allemachtig. Inderdaad rubberentegelmaatregel, wat een betutteling. Kinderen (jongens en meisjes) moeten kunnen ravotten, in de modder spelen en in principe overal op kunnen klimmen. Dit lijkt een beetje op wat er aan de hand was met die kinderdagverblijven waar kinderen ook niks meer mogen omdat ouders vol op het orgel gaan als ze thuiskomen met een kapotte knie. Laat die kinderen toch. Ouders zijn veel angstiger dan nodig en ze brengen die angst onbewust over op hun kinderen. Daarmee kweek je dus bange mensen.

Braboblanke | 13-08-18 | 14:36

komkommertijd.... komkommernieuws....

ergveelstijl | 13-08-18 | 12:17

Heeft mijn buurman van het weekend een mooi rotstuintje aangelegd, komt er niemand naar kijken. 't Is niet eerlijk.

pa_niek | 13-08-18 | 12:15 | 1

Wacht maar - over 5000 jaar (hunebedden, Drenthe) komen ze vast wel bij je buurman kijken. 'Geduld is een Schone Zaak'

HogeNood | 13-08-18 | 12:22

Ik denk omgekeerd dat de Hunnen ook geen respect hadden voor mij 2000 jaar in de toekomst. Dus hup, op die de stenen klimmen allen! Dat zal ze leren! Met hun (hi hi) stomme rotsjes die ze van Obelix hebben afgekeken. Ze dachten waarschijnlijk: 'Huh huh, wij zijn vet stoer! Wij kunnen meer stenen dan Obelix dragen!' Stelletje mietjes…

Blote Bertus 2000 | 13-08-18 | 12:14 | 3

Goed idee! Schuine balken/planken met rundervet om die stenen omhoog te duwen

HogeNood | 13-08-18 | 12:27

Hunebedden.. geen hunnebedden. Heeft niets met de Hunnen te maken. Ook niet met de zijnen,de jouwen,de mijne enz. overigens

decaliter | 13-08-18 | 13:08

Kijk eens aan, weer wat geleerd. Dank u @ decaliter. Desondanks zijn ze nog steeds niet zo stoer als Obelix!

Blote Bertus 2000 | 13-08-18 | 14:25

Zijn hunebedden oude graven? Oh, ik dacht altijd dat Merkel Lego tegen terroristische Batavieren was.

Mr_Natural | 13-08-18 | 12:10 | 2

Niet helemaal. Na een precisiebombardement (katapult) hebben ze van de nood een deugd gemaakt, en de slachtoffers onder de toevallige berg stenen begraven.

HogeNood | 13-08-18 | 12:32

HogeNood | 13-08-18 | 12:32

Zou die onderste steen van Mark Rutte daar ook liggen?

Bijtendehond | 13-08-18 | 13:02

Het is een teken des tijds. Binnen het gedachtengoed ¨weg met ons, leve de omvolking¨ de hunebedden onaantastbaar maken. Ik snap het wel: jullie kunnen alles verkwanselen, maar van die stenen blijf je af!

squadra | 13-08-18 | 12:09

Monumenten, moet je zuinig op zijn.

gato | 13-08-18 | 12:09

'Ach moet toch kunnen' reserveer je maar voor je eigen waardeloze spullen.

Het gaat om het principe. Vorig jaar was zo'n steen gebroken omdat jongeren er een vuurtje onder hadden gestookt.
Het valt me op hoe vaak Nederlanders niet kunnen afblijven van spullen in een museum. Natuurlijk kan een middeleeuws altaar, een antieke klok, een Romeins beeld, een dichte deur of een historisch vliegtuig tegen aanraking, maar 1000 keer die nieuwsgierige tengels erover en je ziet slijtage die gewoon te voorkomen was.

Diotima | 13-08-18 | 12:08 | 4

Ja, en dat komt weer omdat Nederlandse kindertjes niet meer worden opgevoed, alleen nog maar gevoed. Het kroost moet gewoon vaker een slag voor hunne koppies dan wel achtereinden krijgen als ze niet luisteren; kregen wij vroeger ook, werden we niet slechter van en hielp enorm. Maar ja, mag niet meer want kinderen zijn heilig verklaard door de Rubbertegelbrigade.

Brou Is Back | 13-08-18 | 12:12

Brou is Back - gelukkig dan maar dat er steeds meer keurig opgevoede Marokkaanse, Turkse, Antilliaanse en andere immigrantjes bijkomen.

Maris v.d Hof5393 | 13-08-18 | 12:16

Kinderen klimmen al eeuwen op die dingen. Ook in de tijd toen jullie jong waren en de kinderen blijkbaar wel goed werden opgevoed. Die dingen kunnen daar tegen. Iets anders wanneer er een vuurtje in wordt gestookt.
De maatregels was trouwens genomen om te voorkomen dat kinderen vallen.

metdedag | 13-08-18 | 12:30
▼ 1 antwoord verborgen

Artsen zonder Grenzen zijn ordinaire mensenhandelaren van subsidiegeld van uw belasting. Binnenkort BTW omhoog.

Pislinq | 13-08-18 | 12:05 | 2

AzG is inmiddels overduidelijk een politieke organisatie die geen “ besmet “ geld aanneemt als het om zogenaamde vluchtelingen gaat. Dat u dat even weet.

ja,diedus! | 13-08-18 | 12:17

Behalve dan als ze in het hulpland zelf medicatie inruilen voor seks of geld bedoel je?

Lalala Geld! | 13-08-18 | 12:27

Beetje overdreven, deze reactie kwam geloof ik omdat wat indianen/roodhuiden (hoe moet ik ze benoemen) op bezoek waren en vonden dat we weinig respect hadden voor onze doden.

Tsja het is een grafmonument, maar ook een een verzameling stenen waar kinderen leuk op kunnen klauteren zonder wat te vernielen.
In de negentiende eeuw werden de stenen ze voor dijkverzwaring aangebracht en eerder werden ze gebruikt voor de wegenaanleg.

Er is wel eens een steen gebroken omdat men onder de steen een BBQ plek had ingericht, dat hoeft nu ook weer niet maar wat klauterende kinderen. No problem.

KeesRoeiboot | 13-08-18 | 12:02

"Ach, dat moet toch kunnen..." het lijflied van lieden die geen kritiek kunnen verdragen op hun wangedrag, maar oh oh oh als mensen geen eerbied tonen voor wat henzelf aan het hart gaat. "Ach dat moet toch kunnen...", standaard riedel van barbaren zonder empathie. "Ach, dat moet toch kunnen..." luidt de vooravond van de ondergang van een fatsoenlijke beschaving in. Hoe vaak ik geen "ach dat moet toch kunnen..." heb gehoord bij het vergoeilijken van kraken, openbaar bezit bekladden, publieke ruimte onveilig maken, kinderen mishandelen onder het mom van vrijheid van religie en zo kan ik nog wel uren doorgaan.

Sans Comique | 13-08-18 | 12:00 | 3

Hear hear.

Lupuslupus | 13-08-18 | 12:04

"Ach, dat moet toch kunnen..." is het standaard antwoord voor als men te laf is om iemand op zijn/haar asociaal gedrag te wijzen.

Nederlanders zijn bijzonder laf, en dus gebruikt men die valse tolerantie van "ach, dat moet toch kunnen..." maar als excuus.

Het resultaat zie je overal in Nederland: onopgevoede kinderen/mensen, en niet alleen maar 'finnen,' maar ook genoeg autochtone tokkies.

Xirdalan | 13-08-18 | 12:19

Klopt. Ik hoor het die 'vader' zo zeggen: Er leeft toch geen Hun meer. Gadverdamme. Het gaat al meteen niet meer om de inhoud, maar om de vorm. Om toch maar de eigen ego uit de wind te kunnen houden. Want de grote ego leeft het liefst als zombie, en wordt niet graag aangesproken op z'n onbewust zijn.

_ILT_ | 13-08-18 | 14:00

Simpel bordje erbij; beklimmen op eigen risico. Klaar. En Drumpiet er naast zetten om het te bewaken.

ristretto | 13-08-18 | 11:59 | 1

"Ik ben drumpiet en ik heb ook wat te melden"
-sent from my Hunebed (tm) 2.0-

elfenstein | 13-08-18 | 14:33

Nederland regeltjesland, lekker klimmen op een paar kutstenen

Rest In Privacy | 13-08-18 | 11:57 | 7

@Butters
Steeds minder mag en steeds meer is verplicht. Dat is het gevolg van a) steeds meer mensen op deze postzegel en b) steeds grotere diversiteit aan culturen en opvoedingen.

Dat men wat verstandiger te werk mag gaan bij het verbieden en verplichten staat buiten kijf en het zou ook een hele boel schelen als die verboden en verplichtingen zonder aanziens des persoons (of zonder aanziens des persoon's culturele,of politieke achtergrond) worden gehandhaafd.

Sans Comique | 13-08-18 | 12:36

@ Sans Comique
Als ik het goed lees zijn wij het in wezen met elkaar eens. Je genoemde grote lijnen a en b zijn zeker waar. En vooral dat handhaven is een probleem. Veel te veel wordt er de hand mee gelicht en dingen met de mantel der liefde bedekt. Dat is in het groot. Met die gedachte komt een mogelijk verbod om op hunebedden te klimmen kleinzielig over.

Butters | 13-08-18 | 13:18

Hunebedden zijn gewoon een hoop stenen laat kinderen er lekker mee spelen.
De Hunnen vinden het vast prima

Jacktheflipper | 13-08-18 | 13:44
▼ 4 antwoorden verborgen

Maar wat is de echte naam van mevrouw Pickwick eigenlijk? Of is ze niet zo cultuur?

NaughtiusMaximus | 13-08-18 | 11:57 | 1

Éénkopstheezakje dacht ik.

Dr. Blechtrummel | 13-08-18 | 12:13

Een topic met een hunebed, waar is DrumPiet als je hem nodig hebt?

eerstneukendanpraten | 13-08-18 | 11:55

Prima dat er een bordje komt, maar dat het een item in het landelijke 8 uur journaal moet zijn, mwah.

Bordjes helpen trouwens geen zak, want juist die mensen die je wilt bereiken luisteren nooit. Vaak genoeg meegemaakt dat een lul toch een foto staat te maken met een bord ernaast MAAK GEEN FOTOS!

menage | 13-08-18 | 11:55

Foto 4 is om op te klimmen.
Als foto 1 op je oprijlaan zou liggen dan zou je een bulldozer huren om hem weg te halen.

Osdorpertje | 13-08-18 | 11:54

Nah, je bent pas een echte Drent als je een keer van een Hunebed gedonderd bent.

Japannert | 13-08-18 | 11:53 | 1

Ha ha.

Mr_Natural | 13-08-18 | 11:55

Hunebedden zijn ook bedden. Daar moet je nu eenmaal eerst op klimmen om op te kunnen liggen. Al kun je anno 2018 alsnog beter een stapelbed kopen.

Rest In Privacy | 13-08-18 | 11:52

Off Topic : Hier gaan we weer......

Het reddingsschip Aquarius, met aan boord 141 migranten, wordt opnieuw geweigerd door Italië en Malta. Het schip wacht nu op zee op een haven waarin het wel aan mag leggen.

Afgelopen vrijdag werden bij twee reddingsacties op de Middellandse Zee in totaal 141 mensen gered, waaronder 67 alleenreizende kinderen. Dit laat Aquarius weten.

Het reddingsschip, dat gerund wordt door Sos Mediterranee en Artsen zonder Grenzen, verzoekt de Europese regeringen om zo snel mogelijk "de dichtstbijzijnde plaats van veiligheid toe te wijzen".

"Zo kunnen de geredde mensen van boord en kan de Aquarius doorgaan met de bieden van noodzakelijke humanitaire hulp op de Middellandse zee."

Het reddingsschip werd in juni ook al geweigerd door Italië en Malta. Toen waren er meer dan zeshonderd migranten aan boord. Uiteindelijk mocht het schip aanleggen in Spanje.

De Italiaanse minister van Infrastructuur en Transport, Danilo Toninelli, vindt dat het Verenigd Koninkrijk maatregelen moet nemen. "Het schip vaart onder de vlag van Gibraltar (een Brits overzees gebied, red.) dus zij zijn verantwoordelijk."

Twisted_Faith | 13-08-18 | 11:51 | 12

> 67 alleenreizende kinderen
Definitie: iedereen die je in NL om een ID-kaart zou vragen wanneer die bier komt halen.

koeberg | 13-08-18 | 13:25
▼ 9 antwoorden verborgen

Het zijn graven. Hoe oud ook, die laat je met rust.

zeeman73 | 13-08-18 | 11:50 | 7

@queenfanmichel
Onder een grafsteen op een begraafplaats ligt een vriend of familielid van je medemens. Daarom klim je niet op,grafstenen, kwestie van beschaving. Onder de hunebeddeben (als daar al graven onder liggen) liggen resten van mensen die hier 5000 jaar geleden kwamen te overlijden. Dit is dus appels met wortels vergelijken, niet eens met peren. Dit had je zelf kunnen bedenken dus ik vraag me af wat je emotionele motivatie was om deze onzin te verkondigen..

Sans Comique | 13-08-18 | 12:41

@Mr_Natural onzin vergelijking, eengraf is om een overledenen te herdenken, toont wel een beetje respect om daar niet op te klimmen lijkt me. Als je dat niet hebt, is er ergens met de opvoeding bij jou thuis goed misgegaan.

@Sans Comique Heb je de stuk onzin tekst wel eerst terug gelezen voordat je op reageer drukte?? Hoe oud een graf is maakt niks uit, respect kan je tonen door niet op een graf van een ander (hoe lang het ook geleden) te klimmen.

Of heb je dat niet mee gekregen van huis uit, eerbied voor de doden.

queenfanmichel | 13-08-18 | 19:43

@quennfanmichel
Dus we hadden de pyramides dicht moeten laten en onder het zand? Onze musea staan vol met al dan niet geroofde grafinhoud. Respect voor de doden heb je slechts voor de nabestaanden, niet voor de doden zelf. Die zijn allang stof en de kans is dat jij moleculen van hen bij je draagt (kun je gewoon uitrekenen) misschien in je nagel die je afbijt of je fluim die je spuugt. ijzerheinig roepen dat doden zijn doden kan ik niks mee. Kans is groot dat op de parkeerplek van je auto,of onder je wijk vroeger een kerkhof lag. Na duizenden generaties bewoners op deze postzegel is dat zelfs zeer waarschijnlijk. Maar dan doe je even je ogen dicht en alles is verdwenen.

Sans Comique | 14-08-18 | 00:49
▼ 4 antwoorden verborgen

wat een gezeik om niks... is het komkommertijd ofzo.. die ene toerist die de hunnebedden nog bezoekt met zijn kinderen en zo kinderen nog wat geschiedenis bijbrengt nu gaan bashen lijkt mij niet handig.
Die stenen liggen daar al eeuwen en zullen nog eeuwen daar liggen, een paar kilo kind die erop klautert kunnen ze echt wel hebben... Ik gok op gratis reclame om hele gezinnen naar de Hunnebedden in Drenthe te trekken..

fikkieblijf! | 13-08-18 | 11:46

Maar wat is het nu? Een ja of nee antwoord op "Monument of Klimrek?" kan natuurlijk niet Zentgraaf.

Grote Smurf | 13-08-18 | 11:43 | 1

Ik heb maar voor nee gekozen. Lijkt me makkelijker verdedigbaar als hier een staartje aan hangt. Maar dat was puur op gevoel.

Sans Comique | 13-08-18 | 12:43

Ik heb hoogtevrees, dus ik klim wel op Halina. Lijkt mij sowieso wel leuk om een keer mee in de kroeg te hangen.

Dlareg | 13-08-18 | 11:43 | 5

@Mr_natural | 13-08-18 Ach voor elk wat wils zal ik maar zeggen.. Kijk ze is niet de allermooiste vrouw op de wereld. Maar ja niet iedereen heeft Emanuela Hutter op de bank zitten.

Dlareg | 13-08-18 | 12:02

Dlareg | 13-08-18 | 12:02
Volgens mij is de dame op de foto Heleen en niet Halina, of mijn ogen zijn zo slecht?

Mr_Natural | 13-08-18 | 12:06

@Mr_natural | 13-08-18 Tja ik hou al die BNers niet uit elkaar. Hoeft ook niet, want ik woon niet in A'dam. Maar als het Heleen is is het ook gezellig in de kroeg. Moet je alleen als politicus je muil houden over je seksuele voorkeuren, anders ben je het bokje.

Dlareg | 13-08-18 | 12:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Is dat Sigourney Weaver? Of is dit een Nederlandse dame?

Barbarous_Relic | 13-08-18 | 11:42

Wat is ze toch mooi, onze Olle Grieze. #trots

Klik_hier | 13-08-18 | 11:40 | 2

Wat je niet kunt zeggen van die OIle Griezel erboven.

Watching the Wheels | 13-08-18 | 11:55

Laat die kinderen toch spelen, ze maken toch niks kapot? Het zou wat anders zijn als ze de stenen mee naar huis zouden nemen.

Mr_Natural | 13-08-18 | 11:38 | 5

Tuurlijk! Ik speelde als kind graag verstoppertje tussen de grafzerken. Tegenwoordig had ik tussen islamitische graven 'Alibaba en de 40 rovers kunnen spelen'.

HogeNood | 13-08-18 | 11:44

Braco-me.. een kind met een verfspuitbus is geen kind maar een jonge volwassene of puber.. heel vervelend maar wat dat nu met klimmen van 8 jarige te maken heeft weet ik niet!

fikkieblijf! | 13-08-18 | 11:48

Als je hem op kan tillen mag je hem meenemen :)

knutsel_ | 13-08-18 | 12:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Verder is de rubberen tegel generatie niets meer dan de nasleep van de babyboomers die met hun achterlijke rijkdom te schatje rijk waren om zich ergens echt zorgen te maken dus dan maar dingen gingen verzinnen. Het is niet voor niets dat de meeste aluhoedjes 50+ zijn. Logisch gevolg van jaren 60 junks met hersenbeschadiging en 'new age' bullshit.

De Koreaanse Slet | 13-08-18 | 11:38 | 2

Spirituele aanleg is aangeboren (evolutie). Je moet wát (aluhoedje) i.p.v. de Heere Jezus. Toon eens wat respect - dat doe je toch ook als een konijn toevallig rare neigingen heeft?

HogeNood | 13-08-18 | 11:54

HogeNood | 13-08-18 | 11:54 Hey, laat mij er buiten ja...

stoutklein_kutkonijn | 13-08-18 | 12:10

pissen tegen een hunebed vind ik ook te ver gaan!

Henk P | 13-08-18 | 11:37 | 3
-weggejorist-
HogeNood | 13-08-18 | 11:54

Inderdaad.
Niet leuk als spelende kinderen tussen de pisplassen moeten klauteren.

arbeid_loutert | 13-08-18 | 12:16

Er is ook nog al eens een kampvuurtje onder gestookt. Dan barsten de stenen. Maar in ernst: hunebedden zijn geen openbare toiletten, geen speelplaats met hindernissen. Het zijn grafmonumenten, geen kunstwerken die bedoeld zijn om de zucht naar avontuur in kinderen te stimuleren. Zet er maar een hek omheen. Dat moet tegenwoordig.

Synecdoche | 13-08-18 | 12:36

Oh heerlijke tietjes.
En zo’n rijpe deerne is echt een droom in bed. Alles mag, uren lang.
Ohja, die hunnebed kl8mmers moeten dat lekker zelf weten. Als jij denkt dat je als beheerder aansprakelijk bent voor kindertjes die door hun ouders op het hunnebed gestuurd worden zet je gewoon een bordje neer met eigen verantwoording. En wat kan er kapot aan een steen? Die kinderhoofdjes zijn zachter dan die rots.

HA BIER!1! | 13-08-18 | 11:36 | 3

Theezakjes schrijf je niet met T-i-e-t-e-n.

Re:Kniftig | 13-08-18 | 11:39

Lekker brutaal koppie, lijkt me iemand waar je lol mee kan hebben..... ook in bed. En dan die Hunnebedden; als we niet zo geteisterd werden door de, in elke mm uitonderhandelde, Nederlandsche Handelsgeest zouden we zien dat we onze vrije tijd verdoen door te staren naar grote stenen. Kijk, in de Alpen heeft dat nog iets ludieks maar hier in den Platten Lande is het zelfs pathetisch te noemen. Vandaar ook de graffiti, mensen denken er echt WEL over na. Vandaar ook de hindernissenbaan, mensen willen niet meer hoeven consumeren op basis van gebrek aan keuzevrijheid. Geef de Hunnebedden vrij!! Zodat de geschiedenis haar werk kan doen.

Jean_005 | 13-08-18 | 11:47

?? "verantwoording" > "verantwoordelijkheid"

HogeNood | 13-08-18 | 11:55

Heb je wel eens zo steen opgetild? Zwaar man! vraag maar aan Obelix.

ikdenkwat | 13-08-18 | 11:36 | 2

Ik heb het hem gevraagd. Hij keek me aan alsof hij water zag branden. "Zwaar? Hoezo zwaar? Deze kiezel?"

koeberg | 13-08-18 | 11:39

Watdachtjewat (Farce Majeur)

Jean_005 | 13-08-18 | 11:49

die laatste is een springtoren

cabrão | 13-08-18 | 11:35 | 1

Je was me voor : een springrek.

Eierbal-is-fijn | 13-08-18 | 11:59

Die griet met haar platte tieten ziet eruit alsof ze net in Apeldoorn een welkomstserenade heeft gegeven aan een paar honderd botergeile dobbenegers die wel een verzetje kunnen gebruiken.

Ik zou er niet opklimmen, nog niet met een 7 millimeter wetsuit aan.

Glasgow Argus | 13-08-18 | 11:35 | 2

haha nee denk ook niet dat je überhaupt zonder gevangenis straf ergens op mag klimmen.

ikdenkwat | 13-08-18 | 11:37

Da's toch Heleen van Rooyen?

Rico Tampeloerus | 13-08-18 | 11:43

Man man man. Die gast in het journaal gister: "Het is uiteindelijk wel een begraafplaats. Het verdient dus ook dat respect." En hij meende het.
Duizenden jaren lekker op geklommen en afgedonderd door kinderen. Miljoenen gebroken polsen over de eeuwen, wellicht. (En nee, klauterende kindern is niet hetzelfde als vernielzucht) En nu één overtuigende paarse broek, en weer is er wat doodnormaals opgeheven in Nederland.

DeJemelscheet | 13-08-18 | 11:34 | 1

Het is niet eens zeker ofhet wel een begraafplaats is. Daarbij zijn veel hunebedden nep (Havelte bijv.) - die zijn in de oorlog door de Nazi's in een put gedonderd en er is een vliegveld overheen gebouwd. En na de oorlog is het met wat stalen balken en cement weer in elkaar geplakt op een andere plek.

Dussuh. Lekker laten klimmen. Je loopt in de kerk toch ook over de zerken heen?

harry21 | 13-08-18 | 11:45

Die hippies dan die elk jaar op Stonehenge naakt gaan dansen. Respectloze linkse sukkels.

De Koreaanse Slet | 13-08-18 | 11:33 | 2

Ja, een jaar of veertig geleden kon je nog gewoon je naam in die rotsblokken kerven. Tegenwoordig moet je op eerbiedige afstand blijven, neemt een hoop van de charme ervan weg.

Glasgow Argus | 13-08-18 | 11:36

Die zielige geldingsdrang van de mensheid, of het nou een Koreaanse hoer is met een mening of het kerven in cultureel erfgoed. Of ik die daar dan weer wat van vind...... Hippies staan net bekend om het respect voor een ander mensch.
Het is pure waanzin dat we onze kinderen leren crashdiven op of rond ons cultureel erfgoed!

Jean_005 | 13-08-18 | 11:56

C.) Theezakjes des doods.

Kapitein Stijlvol | 13-08-18 | 11:32

Wat een flauwekul. Harstikke leuk zo'n hunnebed maar het is maar een stapel stenen. Hier voor de kerk schijnt een paar 100 jaar geleden ook een begraafplaats te zijn geweest en daarop staat nu de kermis.

Leptob | 13-08-18 | 11:32 | 3

Nooit pet cemetary gezien?

Brrrrr.

De Koreaanse Slet | 13-08-18 | 11:34

De Koreaanse Slet | 13-08-18 | 11:34
Jawel, maar wat dat met een hunebed of kermis te maken heeft ontgaat me even.

rokertje | 13-08-18 | 14:50

Of jij begraaft dieren of dierbaren op een kermis, kan ook.

rokertje | 13-08-18 | 14:51

Wat een onzin. Dat hunnebed staat er al even, die gaat er echt niet kapot van als er een kind op klimt. Dee ik zelf ook altijd.

Het zijn prima klimrekken.

Gloweye | 13-08-18 | 11:32 | 1

2nd

mark1487 | 13-08-18 | 11:32

Maar wat was nou de reden?
Kan zo'n hunebed er niet tegen of is men bang dat de rubbertegelgeneratie zich pijn doet?

Petrus Poortwachter | 13-08-18 | 11:30 | 3

Dat laatste. Kinderen kunnen vallen en dat willen we natuurlijk niet...

Synthese | 13-08-18 | 11:34

Lees artikeltje. Gaat over vallende kinderen en aansprakelijkheid. Rubbertegelgeneratie dus, ouders die een ander aansprakelijk stellen als hun kroost van een steen valt.

koeberg | 13-08-18 | 11:35

Daarom al die stenen vervangen voor piepschuim exemplaren en er een vangnet onder hangen. En per hunebed twee toezichthouders toewijzen.

2voor12 | 13-08-18 | 12:00

De vraag is "Monument of klimrek?" en de antwoorden zijn "Ja, Ja, Ja, Nee, Ja".
Ja, ja...

Bytemaster | 13-08-18 | 11:30

Zegt zo'n man op het journaal met droge ogen dat je de doden moet eren terwijl hij de dag erna naar een mummie gaat kijken.

larie | 13-08-18 | 11:30 | 1

Kijken is eren. Daarom worden ongelukken op de snelweg ook gefilmd. Duh! Is gewoon respect jonguh!

mark1487 | 13-08-18 | 11:32

3 uit 5

49 | 13-08-18 | 11:29

Ik klauter niet. Klauteren is voor kabouters.

Deksmaat | 13-08-18 | 11:29

Op de eennalaatste cultuurschat mag ik graag klauteren

nee_toch? | 13-08-18 | 11:27

Die pilaar op de Dam is te glad om tegenaan te klimmen.

koeberg | 13-08-18 | 11:27

Tering. Wat 'n kleine uiers. Daar wordt je toch niet hitsig van?!

TRUMP | 13-08-18 | 11:26 | 9

niks mis met kleine uiertjes, alleen zie ik bij Heleen dat ze hoe klein ze ook zijn, gaan hangen. Met dat cupje moeten ze pront vooruit wijzen, niet als een theezakje tegen de ribben klotsen.

EEnzame SchizofrEEN | 13-08-18 | 13:44

Hier op GS blijkbaar allemaal mannen met handen als een kolenschop.
Een vrouwenborst hoeft niet groter te zijn dan een mannenhand.

hotnot | 13-08-18 | 13:48

"More then a mouth full is wasted"
F.Zappa

Rest In Privacy | 13-08-18 | 21:33
▼ 6 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl