Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

SJW: "Alle tatta's zijn rijk"

Dit is dus wat er gebeurt met die SJW-jankies die onder de hoede worden genomen door een stel rijke tatta's met een liefdadigheidscomplex. Men komt in de grachtengordel en vervolgens denken de Lilianefondsprojectjes dat alle witte mensen zo zijn. Manju Rimmer schrijft matige tv-series vol Sowjetrealisme over gender en vluchtelingen en vindt dat iedere witte een volgevreten linkse deuger is met meer geld dan common sense. Zeker nog nooit in een Volkswijk geweest waar het dierbaarste bezit een pak shag en een porseleinen beeldje van een herdershond is. Het is bijna net zo racistisch om te denken dat elke blanke een boot heeft als het vermoeden van jew gold bij alle mensen met een forse neus en een dingetje tegen baconspek. Maar goed, etnische stereotyperingen mogen kennelijk als je aan de juiste kant van de ideologische streep staat en genoeg kleur op je toet en LHBT-credits hebt. Bijna net zo oneerlijk als de welvaartsverdeling in Nederland.  

Reaguursels

Inloggen

Ik spaar niet geen rente en belasting technisch gezien onvoordelig.Heb klein bedragje achter de hand voor tegenvallers.Dat kan deze zwarte man ook.Gewoon niet zijn hele salaris er door jagen

Lilia2 | 31-07-18 | 12:24

Tja, als blanke man weet je dat je genaaid kan worden door de belastingdienst of de staat. Daarom spaar je en geef je het niet gelijk uit aan die dure kleding of een dure auto. Als je ziet hoeveel Marokkanen in een dure wagen rijden om maar te laten zien dat je geld hebt (had).. Daar zit een groot verschil.

tiku99 | 31-07-18 | 09:44

Ik stop altijd direct met lezen bij de woorden "witte mensen".
(want dan komt er altijd racistisch geneuzel)
Verder heb ik niet eens een garage, en als ik die wel had dan zou er geen boot in staan.
Dit figuur gaat alleen om met groenlinksvvdstemmende babyboomers?

cabbit | 31-07-18 | 09:36

Beste manier om die mevrouw met die snor die het tweetjes de wereld ingestuurd heeft, te melden bij www.artikel1.nl. Dit is puur racisme in de ergste soort. Terugpakken dus op hun eigen manier. Melden, melden, melden. Totdat het stopt. Al weet ik nu al wat ik terugkrijg van artikel1 én www.mindnederland.nl: de tekst is onsmakelijk, maar geen racisme. Alleen andersom is racisme. Tsja. Toch maar doorgaan met melden, totdat die bureaus zo gek worden dat ze wel moeten ingrijpen.

Christoforus | 31-07-18 | 07:36

Proof of Concept (PoC)
Met de juiste richtlijnen kan dit uw land veel geld en ergernis besparen.
Deze PoC: Mislukt en afgekeurd.

Nalek | 31-07-18 | 07:12

Mevr. Van Boven Dorens en ik hebben beide een baan met niet een spectaculair inkomen. Beide een auto, want noodzaak ivm werk, beide een motor en beide een electrische fiets. Koophut, schuldenvrij en 2 koelkasten en 2 diepvriezers tot de nok gevuld, net als de drankkast. Kwestie van timing, geluk en keuzes...

Air van Boven Dorens | 31-07-18 | 03:50

Soms droom ik wel eens hoe rijk we echt hadden kunnen zijn als de overheid niet al 40 jaar het grootste gedeelte van ons inkomen had afgeroomd om PoC hier en over de hele wereld te onderhouden.

Elessir | 31-07-18 | 01:04

Ik had nooit enige positieve of negatieve emotie bij getinte. Dus equal to me, je bent wie je bent en je kleurtje maakt het onderscheid niet. Hoe is het gekomen dat ik om negerts heenloop, een bloedhekel heb aan Mocro's, Turken en getatoeëerde medemensen ontwijk en grenzen wil sluiten voor asiel? Zal wel een burnout hebben.

marchbrown | 30-07-18 | 23:14

Ach, verstand komt met de jaren..;-)

schoon-schip-maken | 30-07-18 | 23:24

Hier in West Brabant zetelt het waterschap "de Brabantse Delta " op kosten van de belastingbetaler in een heus monumentaal kasteel dus mocht het water opraken, centjes hebben deze opvreters in elk geval genoeg

Loebas | 30-07-18 | 23:10

GS begint zwaar op een sensatiekrant te lijken. Een (halve?) neger, die graag mee wil rijden op de racismekar maar te onbeduidend is om ook maar één seconde over te denken, krijgt breeduit in een hele pagina aandacht. Waar is de Geenstijl van een paar jaar geleden?

issieookweer | 30-07-18 | 21:48

Pagina? 1 topic. Waarvan meerdere topics op een pagina staan.

U denkt nog in dooie bomen termen.

Graaf_van_Hogendorp | 30-07-18 | 22:10

Ik zie een item op de homesite (=eerste pagina), dat een link geeft (=naar een binnenpagina verwijst) waar ik een column (=artikel) kan lezen waar een paar honderd opgejutte mensen comments gegeven hebben (=lezersbrieven hebben ingezonden). Voorwaar, een sensatieblaadjesniveau.

issieookweer | 30-07-18 | 22:30

Ik wens als blanke niet als "tatta" bestempeld te worden. Al "nikker" of "neger" niet mag want beladen en negatief, dan "tatta" ook niet!

Nederlanddraaitdoor | 30-07-18 | 21:16

Ben volkomen eens dat ik geen blanda of tatta mag worden genoemd, als ik geen nikker mag zeggen

marchbrown | 30-07-18 | 23:17


Graaf_van_Hogendorp, Tatta of Tata heeft een paar akelige bijbetekenissen waar ik simpelweg niet van gediend ben. Ze zijn racistisch en stigmatiserend van aard. Als ik dat soort dingen niet dien te uiten, dan "zij" ook niet. Gelijke monniken, gelijke kappen. Artikel 1 van de grondwet is ook van kracht voor minderheden in ons land....

Nederlanddraaitdoor | 30-07-18 | 23:32

Precies tatta is minderwaardig bedoeld

Lilia2 | 31-07-18 | 12:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Snapt die negert het nog steeds niet: die 10k wordt heel hard voor gewerkt. Om dat te sparen, wordt eerst nog 10k belasting ingehouden. Inderdaad: daar krijgen die negerts hun uitkering, huurtoeslag en zorgtoeslag van.

npo | 30-07-18 | 20:48

En als je morgen het loodje legt mag je nageslacht er nog eens over dokken..
Hoe lekker is onroerend goed in marokkije met bijbehorend bankgeheim??
Voel je hem?

schoon-schip-maken | 30-07-18 | 23:27

Ik heb geen boot. Kan er van mijn spaartegoed prima eentje kopen maar daar wil ik niet aankomen.

Binnenbaan | 30-07-18 | 20:17

Ah, gisteren al Demofoben666 en Groen(s)Links newspeak behandelt, nu komen hun marxistische geestverwanten de SJWs aan de beurt.

PoC says:

"Ik heb geen geld"
Vertaling: mijn uitkering is nog niet gestort en ben skeer g

"Ik ga naar mijn werk"
Vertaling: ik ga naar de shoppa om een jonko te scoren

"Ik ga stappen"
Vertaling: ik ga naar een schuurfeest lekker daggeren, daarna met een tanga mee naar mijn kelderbox waar ik haar stuk trek samen met mijn matties in ruil voor een Maccie.

Two can play this game, Rimmer. Overigens was de oorspronkelijke Rimmer een stuk leuker: en.wikipedia.org/wiki/Arnold_Rimmer

Graaf_van_Hogendorp | 30-07-18 | 20:14

leuke reactie, zo is het maar net.Je zal trouwens maar Arnold Rimmer heten. ..

HoezoStom? | 31-07-18 | 00:19

In Reeuwijk hebben Ze ook een Dobberneger die de Plassen mag bevaren met een geleende boot .
dat wel weer .
Het blijft VVD .

liegende lippen | 30-07-18 | 19:52

En een boot hoort in een boothuis, in de garage hoort de auto.
Overigens, wat is PoC? Point of Contact?

Defman | 30-07-18 | 19:38

Person of colour.. je weet toch swa

Europees_Aanbesteed | 30-07-18 | 19:53

Bedankt voor de uitleg toch nog wat geleerd
Ik had gewoon negert geroepen

Jacktheflipper | 30-07-18 | 20:03

Ga werken of sparen, of laat je desnoods oplichten door een woekeraar als Frisia financieringen (bestaat dat eigenlijk nog?). Geen geld is geen excuus, dan had je het gedrag (of verzuim) dat geld kost maar moeten laten.

Defman | 30-07-18 | 19:37

Ga anders werken ofzo...

a4p | 30-07-18 | 19:24

Als we zo gaan praten: alle negers hebben gouden ringen door hun neus.

Wekkertje | 30-07-18 | 19:13

Ondanks dat hij een racist is heeft hij wel een punt (minus aandelen Shell en boot in de garage). Ik merk ook bij mijn blanke medemens dat als ze klagen over het niet hebben van geld ze nooit hun spaargeld meerekenen en dat ze absoluut niet op hun spaargeld willen interen.

Mensen die écht bijna geen geld meer hebben schamen zich en proberen het met alle macht te verbergen of gaan juist overcompenseren en geven het uit als water tot roodstand aan toe.

bifferman | 30-07-18 | 18:54

Ach, het hangt er van af. Veel blankmenschen zijn natuurlijk blank omdat ze uit noordelijke contreien komen waar de bananen niet uit de boom vallen waaronder ze liggen te dutten. Dat is een deel van het cultuur gebonden verschil tussen verschillende volkeren - de een overleeft door samenwerking en organisatie. De ander is er meer bezig zo veel mogelijk nazaten te verwekken en ondertussen plezier te maken.

En een spaarpotje voor de studie van de kinderen -iets anders dan een boot- helpt natuurlijk wel om institutioneel racisme in stand te houden. De andere strategie: ik maak gewoon een kind of 12 bij drie verschillende moeders werkt toch minder in de westerse maatschappij. Al zal deze strategie op den duur wel superieur blijken in de zin van omvolking.

Rommelende Onderbuik | 30-07-18 | 20:41

Het merendeel in dit land heeft eerder 10k schuld dan spaarcenten.. pleur op kneus

ceriel82 | 30-07-18 | 18:53

Eyyy, kan iemand ff die 10k op m'n bankrekening storten? Ik voel me als blanke even flink genaaid hiero. Blijkbaar hoor ik 10k te hebben, en snel een beetje.

Shalalieshalala | 30-07-18 | 18:18

Dit is zo'n typische reactie van mensen met een nieuwe smartphone van 500+ euro.

Vrouwtje_haram | 30-07-18 | 18:30

Hoe krijgt hij het uit zijn strot.. Hoeveel mensen werken niet elke dag hun benen uit hun lijf in de zorg onderwijs stratenmaker noem maar op.. je hebt zelfs in Nederland nog werkende armen, die komen met 40 uur met 1100 netto thuis. Schandalig maar waar.

Je zal maar dan net een euro te veel verdienen voor huurtoeslag.
Onze Hollandse voorouders en hun ouders waren veelal armetierige boeren die elk dubbeltje moesten omdraaien om te overleven.

En ja misschien zijn we iets beter in sparen omdat wij de waarde van geld wat beter geleerd hebben.. eerst iets hebben voordat je het uitgeeft en wellicht iets opbouwen.
En ja er zijn mensen die goed geboerd hebben mag het?

Gelukkig zijn wij rijk in andere gebieden, als je dit soort arme mensen hoort vuilspuien.
Blij dat ik daar niet toe behoor.
Wat een mentale armoede.

letopuwzaak | 30-07-18 | 17:50

De belastingdruk per huishouden is in Nederland de 1 na hoogste van Europa. Mark Rutte heeft uw geld.

Nichtsneues | 30-07-18 | 18:47

Als deze BLANKE!!! man niet zoveel aan ereschulden/erfzonden/smartegeld via de belastingdienst had af te staan aan PoC'ers, dan zat er ongetwijfeld een kern van waarheid in.

Rommelende Onderbuik | 30-07-18 | 17:46

Ben je tegenwoordig al rijk met 10.000 miezerige euros op je spaarrekening? Kan je net een redelijke occasion van halen, of anderhalf Luis Vuitton tasje. Wat hij zegt klopt trouwens wel.
"White families have nearly 10 times the net worth of black families. And the gap is growing."
www.washingtonpost.com/news/wonk/wp/2...
Het is de VS maar het principe zal hier ook wel gelden.

koter | 30-07-18 | 17:39

Aziatische mensen zijn nog het rijkst in de VS, blanke mensen komen pas een stukkie later. Mensen uit India hebben het hoogste gemiddelde inkomen, er is eigenlijk geen excuus voor donkere mensen uit Afrika. India is zelfs nog lange tijd gekoloniseerd net als Afrika, desondanks rollen zij in het geld.
en.wikipedia.org/wiki/List_of_ethnic_...

Papierversnipperaar | 30-07-18 | 19:58

Boot? Auto? *schraapt keel ahumahum*
"Ik heb een TATA toeter op mijn waterscooter en ik .. eh.. toeter alleen naar jou (ofzoiets?)"

Kouwe Kees | 30-07-18 | 17:35

Wat wil de gemiddelde poccer, als je dit zich als vertegenwoordiger opwerpend exemplaar mag geloven? "Waren we maar allemaal even arm"?

sockpuppet | 30-07-18 | 17:33

De gemiddelde blanke heeft dat ook.
Maar daar heeft hij ook hard voor gewerkt.
Ik heb wel 3 boten..... wel opblaasbaar dan.

Oepsie1234 | 30-07-18 | 17:27

De SJW deugertjes met een kleurtje; allemaal racisten.

Dat zie je ook aan hun woord diarree op Joop.nl. Keiharde blankenhaat verpakt als links-deugend activisme. Brr, eng volk.

TeeJee | 30-07-18 | 17:19

Verander "PoC" maar eens voor Volksduitsers en "Witte mensen" voor "Joodse Bankiers" en je hebt ongeveer de kern van de Nationaal-Socialistische propaganda te pakken.

Dus ja, Manju is een Nazi.

omanders | 30-07-18 | 20:53

Brrr, Manju Reijmer. Je zal maar een kind uit de Oost adopteren dat uitgroeit tot zo'n rancuneus hypergevoelig kreng.

raskol | 30-07-18 | 17:10

Opvoeding gefaald, zou ik zeggen.

TeeJee | 30-07-18 | 17:19

Welke onverlaat begint halverwege de zomervakantie en inmiddels gratis inlandse Hollandse hittegolf te zeiken over wat de native Dutchman (De Inheemse Bevolking der Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden) in de portemonnee heeft ? Dat kunnen alleen onrust stokers zijn die worden gesponsord door de Staat, of via Soros middels een gratis opblaasbootje.

rmstock | 30-07-18 | 16:55

Waar is mijn garage met boot?
En graag nog roomservice ook. Van de PoC's.
Wat een gekleurde eikel, zeg.

MistaRazista | 30-07-18 | 16:52

Van een Nederlands salaris zou je toch wel rond moeten komen toch? Of meneer leeft boven zijn stand of hij bedoelt met salaris een uitkering.

Papierversnipperaar | 30-07-18 | 16:43

Hypocriete kerel: wel afgeven op de "Witte mensen" en de "White privileges", maar een paar dagen eerder retweet meneer doodleuk een filmpje over homohaat in Nederland waarin duidelijk te zien is dat vooral de (niet westerse) PoC nou net de groep is die zich niet zo heel erg tolerant weet te gedragen tegenover zichtbaar homoseksuelen op straat in Nederland.....

Twansel75 | 30-07-18 | 16:42

Witte mensen bestaan niet net als boze geesten God of heksen
Heksen neem ik terug sorry sylvana

Jacktheflipper | 30-07-18 | 20:08

Ik heb geen boot, maar ja, ik knal . niet al mijn geld erdoorheen, zou ie ook eens moeten doen.

Loser

menage | 30-07-18 | 16:32

Mensen die in boten zitten zijn losers! Is een soort van status symbool. Boten brengen ook alle ellende naar europa!

Rallywally | 30-07-18 | 17:15

Overigens, aan het hysterische twittergedrag van deze idioot te zien heeft hij zelf in een poep en een scheet ook 10.000 euro op de bank als hij met de coke zou stoppen.

omanders | 30-07-18 | 16:26

Alle blanken zijn rijk en gierig.
Alle negers zijn lui en dom.
Alle moslims zijn terrorist.
Alle mensen zijn gelijk.

Was ik maar een SJW.

ZegMaar | 30-07-18 | 16:20

10000 op de spaarrekening? dan ben je toch arm? dan is die boot toch een roeiboot? aandelen Shell als je 10000 op de spaarrekening hebt: niet doen. Lone snapt er niks van.

Zyprexa20mg | 30-07-18 | 16:18

"Koop een boot, werk je dood" is het gezegde. Ook een simpele "Joker" boot kost een vermogen aan brandstof. Dat kan Jan Modaal echt niet zomaar betalen.

Vrouwtje_haram | 30-07-18 | 16:32

'Een boot is een gat in het water waar je voortdurend geld in moet blijven gooien'.

EEnzame SchizofrEEN | 30-07-18 | 16:35

Ik zag in een ander topic vandaag mensen in een boot aan het strand komen. Die boot lieten ze dus achter. Dus nou niet zeuren dat blanken wel een boot in de schuur hebben en negers niet. Doen ze zelf.

Knufter | 30-07-18 | 16:16

Ik ben echt niet rijk, leef al vele jaren met ongeveer een rug per maan d

tata1981 | 30-07-18 | 16:14

Wit (OK, klein beetje getint deze dagen) is toch ook een kleur ? Trouwens, mijn buurman in de jachthaven is zwart, we hebben allebei ongeveer het zelfde soort bootje. zal van de week 's vragen hoe hij over die janker denkt,

Vesta | 30-07-18 | 16:12

POC ... proof of Concept?

WaltherP99 | 30-07-18 | 16:08

Ik maak er maar Piece of crap van.

EEnzame SchizofrEEN | 30-07-18 | 16:15

Poeple of Color.

Rommelende Onderbuik | 30-07-18 | 18:10

Poep coller ?

Jacktheflipper | 30-07-18 | 20:10

Moet “salaris” in deze tweet niet “outkiering” zijn?
Als je gewoon werkt verdien je net zoveel als je blanke collega’s

Crankhead | 30-07-18 | 16:04

Daarnaast kan je ook proberen dat salaris niet direct bij de KFC uit te geven. Of aan een nieuwe phone, kleding, bolide... Of het op te sturen naar een familie 'in den vreemde' .

EEnzame SchizofrEEN | 30-07-18 | 16:18

Dit is het zoweelste bewijs van zwart racisme. Even wat rond gekeken in de kringen waar hij zich beweegt. Engnekken vol waanideeen en zwarte racisme. Wanneer en waardoor is het fout gegaan met dit land ?

loser | 30-07-18 | 16:02

Wanneer en waardoor... Dat u dat nog moet vragen ;)
Begin jaren zestig, gastarbeiders.

EEnzame SchizofrEEN | 30-07-18 | 16:19

Zo wat een racist dat figuur. Alsof er geen PoC (ik moest het opzoeken...) zijn met aandelen, goedgevulde spaarrekeningen, dikke auto met aanhangwagen met boot etc. zijn. En erger alsof er geen blanken zijn die elk dubbeltje moeten opdraaien en amper de huur kunnen ophoesten.

De Koreaanse Slet | 30-07-18 | 15:57

Die zijn er inderdaad zat. Als ik in mijn (achter)buurt rondkijk, (want, ja, ik ben ... wegens omstandigheden waar ik hier niet over ga janken, een blanke die geen enkel white privelige kent) zie ik er genoeg rondrijden die zogeheten POC’s, met een dure/nieuwe auto onder hun reedt, lange vakanties, niet werken etc etc. en Ik wordt dan ook dood en doodziek van dat slachtoffer gedrag, ingegeven door jarenlang pamperen door de overheid. En maar rassiesme roepen bij alles wat ze niet aanstaat. Terwijl ze zelf vaak grotere racisten zijn dan wie dan ook.

WaltherP99 | 30-07-18 | 16:21

Ja eens, alle POC zijn straatarm, daarom rijden ze een audi of bmw. Ik rij een fucking Nissan.

Dit soort lui geven idd buitenlanders een slechte naam. En niet die er hard voor werken, nee, die zeuren dat ze niks hebben maar wel een smartphone om te twitteren

menage | 30-07-18 | 16:33

Menage, mijn nieuwe poc buurman rijdt een BMW 420D uit 2017. Heb even opgezocht wat zo iets nu moet kosten, die staond voor €70.000 in de catalogus. Gelukkig heeft hij nu 7 weken vakantie om bij te komen van al dat harde werken om die auto te kunnen rijden.... Alleen is hij geen vertegenwoordiger of zo, hij heeft een grote (nieuwe) bus en rijdt daar spullen mee rond, vermoed ik.

EEnzame SchizofrEEN | 30-07-18 | 16:42

De witte motor
Lurkend aan die kwarktassen
Klein hartje, grote......

Helaas kom ik voor een zuivere haiku net een lettergreep tekort.

Hetkanverkeren | 30-07-18 | 15:57

dorst?

eekeek | 30-07-18 | 15:58

De blanke motor.

Gulliver | 30-07-18 | 16:16

eekeek | 30-07-18 | 15:58

Borst.

Me Tarzan, you Jane
Witte gorilla, geen haar
En maar hard kloppen.

Hetkanverkeren | 30-07-18 | 17:07

Zijn overr-opa kwam ook met een boot. Die moest toen nog heel hard werken en kreeg daar niets voor, hooguit te eten en een dak boven zijn hoofd.
Dankzij de boot van Opa mag hij hier nu zijn wonen en kan hij zijn subsidiehandjes ophouden. Hij leeft nu een comfortabel leven zonder gevaar.
De broer van overr-opa bleef achter in zijn land. Diens kleinkinderen hakken nu elkaars ledematen af met machetes. Maar witte mannen zijn slecht.

Joostmochtnietsweten | 30-07-18 | 15:54

Ik vermoed eerder dat deze PoC (eigen definitie: Piece of crap) door Nederlanders is geadopteerd. Hopelijk schamen die zich nog dagelijks over hun vreselijke fout.

EEnzame SchizofrEEN | 30-07-18 | 16:10

@ Joost;
'De broer van overr-opa bleef achter in zijn land. Diens kleinkinderen...
kwamen gisteren met de boot de Spaanse Costa opvaren en lieten hun boot waar ze die ochtend nog 10.000 euro voor een zitplaats hadden betaald, achter. Om direct door te rennen naar het eerste land met de hoogste oetkering...

fikkieblijf! | 30-07-18 | 16:33

klopt wel, k'zit momenteel ook op een boot.. dat zinkende is. Die 10.000 op de bank betaal ik iedere maand rente over want is een PLtje..

Nu weet ik dat veel colorpeople aan de andere kant van de grote Middellandse zee ook 10.000 euro cash hebben en een boot. Die kopen ze nl van die 10.000 sharing boot en varen dan lekker naar de Spaanse Costa.. kijk ik kan dat niet, naar die Spaanse Costa's..

ik moet nl werken!

fikkieblijf! | 30-07-18 | 15:53

POC-mentaliteit

Schoorsteenveger | 30-07-18 | 15:53

reaguursel van de dag

Knufter | 30-07-18 | 16:09

Ha! Nou ja, het was ook wel een inkoppertje, toch?

Hetze Haatstra | 30-07-18 | 16:13

Het is simpelweg de schuld van de PoC-mentaliteit.

Hetze Haatstra | 30-07-18 | 15:52

Hoe is het mogelijk.... twee zielen, één gedachte, met nog geen minuut speling.

Schoorsteenveger | 30-07-18 | 15:54

Tsja, Manju uit Shri Lankra is nu eenmaal geen oorspronkelijke bewoner van dit land.
Dat steekt natuurlijk ontzettend.

Kanarie_Geil | 30-07-18 | 15:52

Je zou deze Tweet als grap kunnen opvatten, zij het niet de sterkste grap in de geschiedenis van grappen. Als het als grap is bedoeld, zou ik meneer kleurling (het onderscheid tussen wit en kleur is kennelijk relevant) niet meteen als racist willen bestempelen.

"Momenteel ben ik ook vrijwilliger adjunct-hoofdredacteur van het online magazine voor LHBTQIAP+ jongeren, Expreszo en vrijwillig ik voor de politieke partij BIJ1. Ik geef sinds kort ook talks over sociale emancipatie zoals bij de GroenLinks jongerenorganisatie DWARS, tijdens ROOTS Almere over de James Baldwin documentaire I am not your N-word en op FRESH van The Hang-Out 010 op Youth Pride 2017."

Maar als je kijkt naar zijn eigen omschrijving van zichzelf, dan zie je dat hij zich inspant voor BIJ1, sociale emancipatie, en 'talks' geeft over I am not your N-word (of, volgens de makers van de documentaire, I am not your Negro). Hij lijkt zich dus in te willen zetten tegen discriminatie en racisme, in het bijzonder gericht tegen kleurlingen [nog even nazoeken of kleurlingen een gepaste vertaling is van People of Colour].

In dat verband lijkt het me niet zonder meer handig om zo lichtvaardig Tweets de wereld in te sturen waarin hij alle negers op één hoop gooit [nazoeken of dat een gepaste uitdrukking is] en zegt dat ze niet met geld kunnen omgaan, en dat alle blanken welvarend zijn. Dan wordt de opmerking namelijk wél racistisch. En dat moeten we niet willen, met z'n allen.

Een paard | 30-07-18 | 15:51

Bij1, GroenLinks, en deze POC-roeptoeter zijn schoolvoorbeelden Identity Politics. Je zou het ook cultuur Marxisme kunnen noemen. Of, wanneer gebezigd door de blanke autochtoon: Oikofobie. Identity Politics baseert zich op het onderverdelen mensen in binaire groepen van onderdrukkers en onderdrukten. Wit/zwart; Man/vrouw; Hetero/LHBT; Jood/Moslim, etc. Daarmee wordt de nuance van de realiteit genegeerd. De realiteit is niet duaal maar een continu spectrum van eigenschappen en verworvenheden. Rijke negers, rechtse homo's, goed verdienende vrouwen, onderdrukkende moslims, ze bestaan allemaal. Door deze realiteit te ontkennen is Identity Politics per definitie discriminerend en racistisch. Deze tweet is geen grap maar een uiterst perverse overtuiging van iemand die meent te deugen.

Joostmochtnietsweten | 30-07-18 | 16:11

He, I am not your father's negro.

Sitting_targets | 30-07-18 | 16:55

Tja, jaloezie. Wát doe je ertegen? Arme stakker.

SaintNick | 30-07-18 | 15:50

De domheid straalt er van af.
Even wat voorbeelden voor deze minkukel. Mijn kinders leren sparen. Je kunt geen euro uitgeven, als je die niet hebt. Als je er twee hebt, kan je er één uit gaan geven maar zorg je dat je iets achter de hand houdt. En oh ja, criminaliteit, daar begin je niet aan.
Maar wat doen steeds meer jongeren (of allochtonen, is me om het even), die moeten het van uiterlijk vertoon hebben. Sparen hebben ze nog nooit van gehoord. En als ze krap bij kas zijn is de eerste reactie de klauwtjes uitsteken, niet om te werken maar om te bedelen.
Ongezien de krampen kunnen ze krijgen, of je nu zwart, groen of blauw bent. Kan er zó boos om worden en wat nog veel erger is, is dat dit soort Bij1 randfiguren die de zuurstof die ze ademen niet waard zijn, überhaubt een podium krijgen om hun volstrekte gebrek aan verstandelijke vermogens (anders dan rudimentaire driften te bevredigen) aan de wereld tentoon te stellen.

EEnzame SchizofrEEN | 30-07-18 | 15:46

U is een brave blanke burger en voed u kinderen ook op als brave blanke burger Cq slaaf. Je hele leven werken en braaf belasting betalen. Zo zien Rutte en pechthold het graag,a

Rallywally | 30-07-18 | 17:03

*PoS

_ILT_ | 30-07-18 | 15:45

Kan mijn garage met boot niet vinden kan iemand mij helpen?

Jacktheflipper | 30-07-18 | 15:43

Bij je tweede huis. Onze manju was nog vergeten te vermelden dat 'we allemaal' een tweede woning in het buitenland bezitten. 'Je weet toch?'

EEnzame SchizofrEEN | 30-07-18 | 16:46

Shit ik heb altzheimer waar is gvd mijn tweede huis gebleven

Jacktheflipper | 30-07-18 | 20:15

'Wit privilege' bestaat niet. Wat wel bestaat, is zwarte afgunst.

Adversary | 30-07-18 | 15:41

Dit is een mooie uitspraak ... tshirt drukken doet

WaltherP99 | 30-07-18 | 16:24

Mijn baas is al vanaf zijn 17 jaar oud (nu 58) al kneiter-hard aan het werk. Maakt uren daar zeg je u tegen. Voelt zich niet beter als de rest en je ziet hem eigenlijk altijd in de fabriek lopen in werkkleding. En ja hij heeft een boot, maar wel verkregen door zowat dag en nacht te werken bij wijze van spreken. Nu jij weer lulhannes Reijmer

Manson666 | 30-07-18 | 15:41

Hij heeft geen tijd om er op te varen. Met al die belastingen om ons sociaal stelsel in de lucht te houden houdt hij amper iets over. Hij droomt er van om straks tijdens zijn pensioen te varen op zijn boot. Alleen is zijn pensioen weg gegeven aan Brussel, dus wanneer hij eindelijk mag stoppen dan is er te weinig om de boot te onderhouden.

Joostmochtnietsweten | 30-07-18 | 16:28

Een goede arbeidsethos is op zich een respectabel iets alleen is het in NL niet slim. Hoe harder je werkt hoe harder je mag aftikken. Heeft dus niet heel veel zin. Uitzondering is het als je een eigen onderneming hebt maar in loondienst zou ik niet meer dan 40 uur p/w draaien.

koter | 30-07-18 | 18:09

Al de aids fonds reclame gehoord op de radio? "Liefde is voor witte mensen, voor hetero's... enzo." Openlijk racistisch. En men komt ermee weg

SicSeb | 30-07-18 | 15:41

Nooit geweten dat condoomloos anaal de definitie van liefde was.

Joostmochtnietsweten | 30-07-18 | 16:29

Manju Reijmer: Ik heb HBO Journalistiek (te Windesheim, Zwolle)…

Nepdiploma dus, doortrekken die drol...

BadPatNL | 30-07-18 | 15:41

Zonde van het papier zo’n nep diploma

Jacktheflipper | 30-07-18 | 20:17

Lekker racistisch.

dz5b604 | 30-07-18 | 15:40

Wie is die drol dan?!

BadPatNL | 30-07-18 | 15:39

Zomaar een gedachte experimentje, we gaan de zg rijkdom over de hele wereldbevoling verdelen, geen idee hoeveel dat is maar stel, iedereen krijgt 2.000.000 euro of dollar whatever, niet meer niet minder.
Hoe ziet de wereld er dan 5 jaar later uit. Nog steeds iedereen miljonair en geen honger en ellende meer? Vrees van niet.

Crankhead | 30-07-18 | 15:33

Om een taart te kunnen verdelen moet je hem eerst bakken. Dat is een basisprincipe dat de socialistische mensch maar niet kan onthouden.

Joostmochtnietsweten | 30-07-18 | 16:31

In Zwitserland werkt het wel.

Rallywally | 30-07-18 | 17:07

Idd Donald duck. Dagobert pakhuis explodeert. Al het geld komt op straat. Niemand gaat meer werken. Dagobert maakt zich niet druk, dat geld komt wel terug zegt hij. Vervolgend gaat hij aan het werk en verkoopt voor astronomische bedragen de simpelste dingen. De kapitalist dagobert verdient vaker aan de slechte kanten van de mens.
Die goede oude tijd. Het verhaal komt dan ook echt uit de jaren 50, wellicht Banks zelf nog.
Die DD is deaud. Gestorven met die uitgave met een DD verhaal over referenda. (Ik had destijds wel een gstopic over deze DD verwacht, wegens propaganda op kinderniveau, mais bon.)

Alquest | 31-07-18 | 00:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Wordt tijd dat de witte mens een solidariteits heffing gaat betalen over zijn "vermogen", voor deze SJW-jankies.

vluchtelingallergie | 30-07-18 | 15:29

Witte mens is blanke mens.

Matwetwe | 30-07-18 | 15:37

Matwetwe, ik denk dat het ironie was

Joostmochtnietsweten | 30-07-18 | 16:31

Denk het ook.

Matwetwe | 30-07-18 | 17:19

De Pocce dat kunnen ze krijgen!

Mark_D_NL | 30-07-18 | 15:28

Het probleem met dat 'PoC' is dat het impliceert dat je gewone mensen hebt en mensen met een kleur. Dat ze dus apart staan. En wie benadrukt deze positie steeds: juist, de sjw en de slachtofferschapverslaafden.

Knufter | 30-07-18 | 15:26

Mr rimjob staat al jaren ingeschreven bij het arbeidsbureau als theeplukker
Geen idee waarom hij geen theepluk werk kan vinden

Jacktheflipper | 30-07-18 | 15:32

Letterlijk racisme, tegelijk met discriminatie.

harry21 | 30-07-18 | 15:36

Identity Politics is per definitie discriminatie. Mensen worden ongeacht hun individuele kwaliteiten opgedeeld in groepen.

Joostmochtnietsweten | 30-07-18 | 16:33
▼ 1 antwoord verborgen

In Europa was sparen essentieel om te overleven. Anders kwam je de winter niet door. Zie de fabel van de krekel en de mier.
In Afrika valt er iedere dag wel ergens een stuk fruit van de boom. Vooruitkijken niet langer dan 5 minuten.
Daarom kinnen wij plannen, sparen en vooruitkijken en hebben negers een bling-bling peniskoker en kunnen ze wild dansen.

du Roi Soleil | 30-07-18 | 15:26

Wat kan die Manju over zichzelf lullen zeg op zijn blogje. Wat een lul de behanger. En natuurlijk heel divers bezig: "Momenteel ben ik ook vrijwilliger adjunct-hoofdredacteur van het online magazine voor LHBTQIAP+ jongeren". Zet het hele alfabet erachter. Imbecielen. Wat is in Jezusnaam QIAP, een nieuwe processor?

Matwetwe | 30-07-18 | 15:23

"An umbrella acronym that stands for Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender and Two-spirited, Queer and Questioning, Intersex, Asexual, Pansexual and other marginalized orientations/identities."

Bron: www.urbandictionary.com/define.php?te...

Twansel75 | 30-07-18 | 17:05

Dat is een mond vol van afkortingen, ik mis alleen de omschrijving voor de H-letter in de uitleg, hetero misschien?

Matwetwe | 30-07-18 | 17:17

Hou het simpel: het zijn mannen of vrouwen. Calling yourself a chicken doesn’t make you a chicken.

Alquest | 31-07-18 | 00:50

1 dag toeterend rondrijden in een dure huurauto of alvast geld opzij leggen om een huis te kopen? Moeilijk!?!

Repetitive Beats | 30-07-18 | 15:23

Als een blanke geld nodig heeft gaat hij harder werken
En niet gillen dat zijn uitkering te laag is

Jacktheflipper | 30-07-18 | 15:23

Alle witten over 1 kam. Da's wel normaal.

Repetitive Beats | 30-07-18 | 15:22

'blanken'

HaatbaardKnipper | 30-07-18 | 15:29

Zou dat misschien ook komen omdat witte mensen niet alles uitgeven aan bling, maar vooruit denken en sparen?

Tapu | 30-07-18 | 15:13

Blank

Joostmochtnietsweten | 30-07-18 | 16:35

Iedereen met capaciteiten kan (veel) geld verdienen in NL. Dat bepaalde groepen allochtonen zo ver achterblijven geeft aan hoeveel capaciteiten die hebben. Aziatische allochtonen zijn bv net zo succesvol als blanke Nederlanders.
Het zijn dan ook steeds dezelfde paar groepen allochtonen die, waar dan ook in Europa, falen.

moitambien | 30-07-18 | 15:12

Rijk zijn is dat je met een bloedende vinger te allen tijde bij een arts kunt aankloppen. Dat je de verwarming bij kou wat hoger kunt zetten.

De meeste mensen die ik ken hebben een hypotheek en hebben een negatief vermogen met daartegenover een paar bakstenen met wat balken erop.

Maar ja, doekoe, je weet tog, da's wat je kunt uitgeven in de sisha lounge.

En vanaf heden zal elke keer dat ik het woord 'witte mensen' zie het woord 'neger' in een comment verwerken.

Knufter | 30-07-18 | 15:07

Dat van de witte negers vind ik een mooi streven. Laat die SJW-malloten niet onze taal kapot maken.

Joostmochtnietsweten | 30-07-18 | 16:37

Witte mensen.. kan iemand op een vriendelijke manier vertellen dat deze 'persoon' een een verschrikkelijke racist is?

donkieshot | 30-07-18 | 15:07

Het is een neger.

Knufter | 30-07-18 | 15:08

Ja waar blijft het voor ingevulde formuliertje om aangifte te doen

Jacktheflipper | 30-07-18 | 15:24

Poc: person of color. 'Wit is ook een kleur' Maar nu even niet. Komt niet goed uit.

Sitting_targets | 30-07-18 | 15:07

Wit is geen kleur maar een tint net als zwart

Jacktheflipper | 30-07-18 | 20:23

"Nederland is een van de OESO-koplopers qua negatief vermogen". Schuldjunks, bankslaven en hypotheekhoeren, de politieke partij die daarvoor het beste de methadonbus beheerd kan verder schandalig en ongestraft zijn gang gaan.

HdJ | 30-07-18 | 15:05

PoC: Ik heb geen geld
Vertaling: Laten we vanavond een ouwe opa gaan beroven?

Wim_Kut | 30-07-18 | 15:04

Witte mensen: ik heb geen geld
Vertaling: ik draai wel wat extra nachtdienstjes naast mijn baan overdag

Linkse allergie | 30-07-18 | 15:07

Rimmer geeft een rimjob, en dan ontvangt hij zn salaris.

Sitting_targets | 30-07-18 | 15:09

Toch wel waar, qua beeld.
Pap maar eens een keertje aan met een Zuid-Amerikaans- of Thais mokkel. Ze zien je als een bodemloos geldvat. Vooral de familie en extended family hebben dollars in hun pupillen als je ze voor het eerst (fysiek) ontmoet.

In dergelijke Momoneystaanse landen kun je beter een prepaid pijpslet pakken.

Boris Poepnagel | 30-07-18 | 15:03

Het verschil tussen betaalde en onbetaalde liefde is dat die laatste vaak veel meer geld kost.

TheEgg | 30-07-18 | 15:08

Ben benieuwd of er na het trouwen van de 50+ bebrilde Nederlander met minimaal 10 kilo overgewicht en het lekkere 30+ Filipijnse mokkeltje nog steeds enige actie in de slaapkamer plaatsvindt, of dat ze opeens zoveel hoofdpijn heeft omdat ze zich zorgen maakt om haar "arme" familie daar, en er weer eens grote sommen geld overgemaakt moeten worden (want dan werkt voor een paar weken)?

EnNouJijWeer | 30-07-18 | 15:19

Als ze met je trouwt op haar 30e heeft ze er al 18 jaar prostitutie op zitten. Die twee keer per week dat jij boven op haar klimt voelt voor haar als 'thuis komen'.

Joostmochtnietsweten | 30-07-18 | 16:42

Ha! Een negatieve stereotypering op grond van ras. Waar liggen m'n aangifteformulieren?
Verder schrijft dat racistische dwaallicht nogal brak NL voor iemand die zich schrijver noemt.

Schmalz | 30-07-18 | 15:01

Wat is die lone skum een vuile racist. Een beetje lopen beweren dat alle negors onverantwoordelijke gat-in-de-handiërs zijn.
Dat zwartjannen niet met geld om kunnen gaan.
En dat terwijl er ook heus kleurlingen zijn die wel een volle spaarrekening hebben en blanken die een schuldenberg hebben.

JanVergoor | 30-07-18 | 15:01

Wat is nou verdomme een PoC weer?

Linkse allergie | 30-07-18 | 14:59

Dank. Gelukkig ben ik roomblank.

Linkse allergie | 30-07-18 | 15:13

Piece of Crap

obominotie | 30-07-18 | 15:25

Proof of concept ... lolz

WaltherP99 | 30-07-18 | 16:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Piet Rietman mag dan politiek econoom zijn en ingewikkelde zaken willen duiden maar begrijpbaar schrijven zit niet in z'n pen.
Dit krijgt de gemiddelde Nederlander voorgeschoteld.
"Dat zit zo: in de bij de OESO aangesloten landen – een verzameling van welvarende westerse economieën –verdienen de 10 procent rijkste huishoudens 24 procent van het inkomen maar bezitten 52 procent van het vermogen."
Schrijf dan gewoon een zin als:
10% van de rijken bezitten 52% van het geld.
Zij genereren 24% van wat er in Nederland verdient wordt.

Of heb ik dat niet goed begrepen.

bodemloos | 30-07-18 | 14:59

*Snel naar de Action rennen doet om een porseleinen herdershond te scoren.*

Gele Beer | 30-07-18 | 14:59

Jammer joh, was er net, ze zijn op.

J. Jarig | 30-07-18 | 17:37

Nederlanders waren vroeger altijd al goed in sparen. Moeders draaide elk dubbeltje 2 keer om, want je kon het maar 1 keer uitgeven. Wilde je iets, moest je er EERST voor sparen, dan kocht je het pas en je zorgde er altijd goed voor want je wist hoe lang je er voor gespaard had. En je moest zorgen dat je een appeltje voor de dorst had, wanneer onvoorziene omstandigheden noodden tot extra uitgaven.

PoC verbrassen kennelijk meteen al hun geld, en op een gegeven moment is het op. Dat zegt "dat" toch met die tweet?

EnNouJijWeer | 30-07-18 | 14:56

Haha wat een lutser, ik had een beschaafd antwoord teruggestuurd op een andere tweet, maar toch geblokt..... roflmao.

Durkmans | 30-07-18 | 14:55

Zegt die Lone Skum nou eigenlijk dat negers niet met geld om kunnen gaan? Wel leuk dat ie het woord salaris gebruikt, en niet uitkering.

TheEgg | 30-07-18 | 14:54

"Betaald voor deelname aan de samenleving." Ofzo

boerk | 30-07-18 | 15:38

Eerste zin op zijn 'kleine hoekje van het interwebs":
"Wie is Manju Reijmer en waarom zou het je moeten interesseren?"
Precies. Waarom in 's hemels naam.
Een perfecte kandidaat voor Zomergasten.

Schoorsteenveger | 30-07-18 | 14:54

Dus zijn werk bestaat uit TV kijken... Klinkt als de luie optie.

En die gaat anderen de maat nemen?

Reagurend_Nijlpaard | 30-07-18 | 14:53

Ondankbare vluchtelingen als Rimmer zouden direct het land uitgezet moeten worden.

Gulliver | 30-07-18 | 14:53

Dat lijkt mij wel ja. Vanavond nog.

VeelTeSteil | 30-07-18 | 14:54

Waarom wachten?

Gulliver | 30-07-18 | 15:09

Ik ben van de 'ja hoor als ik het maar terug krijg'

niemand specifiek | 30-07-18 | 14:52

Geld is de duivel en is de oorzaak van alle ellende op deze aarde. Bijna ieder mens gedraagt zich naar wat hij of zij verdiend. Hoe meer er binnen komt hoe verder je van je zelf verwijdert. Als je uit de hypnose van het consumeren kunt ontwaken kom je weer dichter bij je authentieke persoon. En kom je er achter dat je met 1000 euro pm prima kunt leven. Mensen ontwaak! Je geeft je lichaam en geest aan een grote facade

Rallywally | 30-07-18 | 14:52

Het is maar wat je "Prima Leven" noemt. Er zal niet veel geld over blijven voor kleren en andere dingen die je af en toe ook moet kopen. Als je geen vaste woonplek hebt zal het vast goed te doen zijn, met 2 kinderen in een huurhuis is 1000 euro niet veel.

Zoon van Boer | 30-07-18 | 15:05

@zoon van de boer, als je wat nodig hebt ga je naar het afvoerputje van de consumptie maatschapij: marktplaats. Voor een paar knaken koop je daar wat je echt nodig hebt. Kinderen? Niet aan beginnen. Eerst maar weer 's terug naar een wereld met 4 miljard mensen.

Rallywally | 30-07-18 | 15:15

@Zoon van Boer | 30-07-18 | 15:05
Ik kan je vertellen dat het voor mij als alleenstaande man ook niet zo veel is. Die 1000 euro zijn ongeveer mijn vaste lasten, er zal toch ook nog wat gegeten en gedronken moeten worden en de auto rijd nog steeds niet op water.

Alfred E. Neuman | 30-07-18 | 15:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Goh raciale vooroordelen? Colour bias? Afschuwelijk.
Ik neem aan dat de open brief van Sylvana Simons, Meredith Greer, Sunny Bergman, die ene rapper en die andere rapper morgen in de VK staat.

Titaantje | 30-07-18 | 14:51

Hij is lid van BIJ1. En die mogen racistisch zijn, omdat ze zogenaamd zelf gediscrimineerd worden, of god mag weten wat. Een slachtoffer iig, van een kunstmatig in stand gehouden imaginaire vijand.

Chemokar | 30-07-18 | 15:12

Manju Reijmer, ik zal maar eens eff een toontje lager gaan zingen. Op de ladder van inheemse personen staan mensen uit Sri Lanka nog eff een paar treden lager dan de 'koelie' uit India. Dat is alles wat ik heb te zeggen over dit rascistische smerige PoC uitschot. In de archipel droeg de koeli mijn koffer, en jij de strontemmer van de koeli Manju.

Indoneesje | 30-07-18 | 14:51

Haha. Heerlijk. Lekker tegeltje indo.

VeelTeSteil | 30-07-18 | 15:03

Aan de achternaam te zien is Manju geadopteerd door linkse 'goede mensen' en hoogstwaarschijnlijk als baby of kleuter naar Nederland gekomen. Dus is helemaal niet in Sri Lanka opgegroeid.

Lupuslupus | 30-07-18 | 15:05

Laat ze hem maar ruilen voor een ander kind want deze is stuk.

Gulliver | 30-07-18 | 15:11
▼ 1 antwoord verborgen

Rimmer...

ojmg | 30-07-18 | 14:51

De hetze tegen de blanke mens neemt rare vormen aan.
Nog even en het is 'terecht' dat ze beroofd worden.

marjen | 30-07-18 | 14:50

En vergeet mijn trophy wife niet met d'r gat in d'r hand.
En wat dacht je hiervan?

PoC: ik ben ziek.
Vertaling: ik ben lui.

Witte mensen: ik ben ziek.
Vertaling: ik ben overleden.

Zou dat er wat mee te maken hebben?

Sitting_targets | 30-07-18 | 14:48

Deze persoon heet Manju Reijmer en geen Rimmer.

Lupuslupus | 30-07-18 | 14:47

goh...

McSplutter | 30-07-18 | 14:47

Je weet wat een rimmer is? En dat het dus hoogstwaarschijnlijk geen typo is?

Durkmans | 30-07-18 | 14:56

Ik heb geen boot in de garage, hij ligt gewoon aan het steiger voor de deur,

miko | 30-07-18 | 14:43

Dit neem ik u kwalijk: heb nu 'en we hebben een woonboot, en hij ligt in de amstel' in het hoofd!

McSplutter | 30-07-18 | 14:50

VeelTeSteil | 30-07-18 | 14:47
Yup,...

miko | 30-07-18 | 15:08

Mijn babyboomer overbuurman heeft een boot, wij als dertigers niet. Wel een hypotheek, dat dan weer wel.

boerk | 30-07-18 | 15:42
▼ 1 antwoord verborgen

Weer een Wittie Fittie!
Een Brabantse kennis durft niet eens meer "witte wel?" Te zeggen

Olleke | 30-07-18 | 14:43

Daarom zeg ik altijd: “Witte nie?”

Verbandmeester | 30-07-18 | 15:33

Lood om oud ijzer | 30-07-18 | 14:48
Alleen als het een 'plaatje' betreft. Hystericus. Wel wakker blijven he.

VeelTeSteil | 30-07-18 | 14:51

Aha, dan zal ik twee weekjes terug toch wel op een andere manier uit de bocht gevlogen zijn @VeelteSteil ;).

Lood om oud ijzer | 30-07-18 | 14:57

Lood om oud ijzer | 30-07-18 | 14:57
Doen we allemaal wel eens, Lood.

VeelTeSteil | 30-07-18 | 15:06
▼ 2 antwoorden verborgen

PoC = Piece of Crap? Help mij eens uit de dromen...

number668 | 30-07-18 | 14:42

Person/People of Colour. Maar in dit geval keur ik uw vervoeging ook goed.

Sjefke7807 | 30-07-18 | 14:47

=VoC maar dan tegenovergesteld

Sitting_targets | 30-07-18 | 14:51

Identitair links is bezig met het tegen elkaar opzetten van groepen, het verdelen van mensen in onderdrukker en onderdrukte. (Zie daarvoor deze video twitter.com/seven__/status/1023272175... < must watch) Natuurlijk is de vermogensverdeling niet gelijk. Zie ook hoe arm doorsnee mensen in grote steden zijn slechts 4k op de bank in Amsterdam (doorsnee, dus niet gemiddeld maar de mediaan) www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2018/06/vermo... terwijl ze in dorpjes wel braaf sparen en een doorsnee huishouden 2 ton heeft. Het opbouwen van vermogen kost tijd en aangezien veel migranten economisch migrant zijn, kortom platzak op zoek naar welvaart hier kwamen dus lopen ze wat achter, maar welvaart vergaren is niet onmogelijk en totaal onafhankelijk van kleur, tenminste als ze iig deze woorden van Chris Rock ter harte nemen. youtu.be/n8BtHZWGB8c?t=41

seven | 30-07-18 | 14:42

2 ton in een dorp is heel normaal als je de woningwaarde meerekent. Hier werken mensen gewoon, zwart op zaterdagen, en zijn veel dingen de helft goedkoper of gratis. Ook helpen mensen elkaar vaker en kunnen ze meer zelf. In de stad gaan ze stappen en snuiven ze voor 50 euro coke.

du Roi Soleil | 30-07-18 | 15:37

En voor alles laten ze een "mannetje" komen.

boerk | 30-07-18 | 15:45

Nou met een inkomen gaat twee ton niet lukken, misschien met twee inkomens en leven van één tien jaar lang.

voldemort | 30-07-18 | 20:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Witte mensen? Zijn blanke mensen witgeverfd tegenwoordig?

De Vrijlansier | 30-07-18 | 14:41

Ik ben niet 'wit.' Ik wens aangeduid te worden als: Pantone 156 U, RAL 060 80 40 of #F9C390.

Blote Bertus 2000 | 30-07-18 | 14:41

Dat is wel erg oranje volgens google :)

voldemort | 30-07-18 | 20:55

"miss als salaris komt" en met salaris bedoelen ze dus eigenlijk uitkering.

priks | 30-07-18 | 14:40

Op bed liggen stinken en linkse prietpraat door de ether slingeren is hard werk. En dat voor 900 euro p/m. Ja ik snap z'n boosheid wel. Zelfs slaven hadden het beter. Lol.

VeelTeSteil | 30-07-18 | 14:43

Manju heeft inderdaad iets gevonden. Blanken sparen, gekleurden veel minder. Jeetje, wat verklaart dat veel:

1) Maatschappelijke positie
2) Of je kinderen gaan studeren
3) Succes van het Westen

etc etc.

Vooruitdenken, Manju. Elke blanke begon namelijk met een stukje van zijn loon opzij te zetten. Je moest dat ook maar eens proberen i.p.v. het meteen op te brassen.

omanders | 30-07-18 | 14:40

@ skum: Al was je de laatste parasiet op aarde krijg je nog geen dub.

WayneGretzky*99* | 30-07-18 | 14:39

Poc: Ik heb geen geld.

Vertaling: Ik ga zo ff een omaatje beroven, maar wel we met m'n twee matties erbij, anders durf ik niet.

Cheeky Bastard | 30-07-18 | 14:39

Person of Crime.

Blunterman | 30-07-18 | 14:53

Vrouwtje_haram | 30-07-18 | 14:49
17 jaar, voor het afslachten van deze mensen. Met 10 jaar lopen ze weer op straat!
Komt nooit meer goed hier!

vluchtelingallergie | 30-07-18 | 15:24

vluchtelingallergie | 30-07-18 | 15:24
Die hadden minimaal 50 jaar gevangenisstraf moeten krijgen!

Vrouwtje_haram | 30-07-18 | 16:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Wel grappig dat PoC staat voor zoveel zaken die toch met elkaar samenhangen: People of Colour (PoC) vormden het eerste Proof of Concept (PoC) van de mens zoals dat in Africa door de Schepper (die niet bestaat, maar goed) is ontwikkeld. Hij (die fictieve Schepper dus) heeft daarna vele verbeteringen aangebracht en die hebben zich over de wereld verspreid (Perfected Operational Creatures); wat er in Afrika is overgebleven zijn de mislukte prototypes (Pieces of Crap).

Brou Is Back | 30-07-18 | 14:39

PoC? Wat is dat nou weer?
Person of Concern
Pissed off Capitalist
Parijs of Cardiff
Persoon op Coke
Pragmatisch of Curieus

Verbandmeester | 30-07-18 | 14:38

Mag dat ook kleurrijk van geest zijn?

Brou Is Back | 30-07-18 | 14:40

Piece of Shit met een typo

Ikdus | 30-07-18 | 15:05

@Brou Is Back | 30-07-18 | 14:40 Beslist niet! Een PoC moet welbinnen de opgelegde SJW-marges blijven, zoals Candice Owens en het baasje van Beyoncé hebben ervaren.

Guido | 30-07-18 | 15:28
▼ 1 antwoord verborgen

Puur racisme. Alsof alle gekleurde mensen arm zijn en alle blanken rijk. En spaargeld is niet goed? Een beetje vooruitkijken kan m.i. geen kwaad. Als de wasmachine kapot gaat of de tv, dan is het toch verrekte handig om een beetje geld op de bank te hebben.
Ik herinner me een documentaire over de Afrikaanse mentaliteit: Alleen werken als er geld nodig is en je het niet graties krijgt. Geef je ze een extra fooi, komen ze de volgende dag niet meer naar hun werk. En waarom zouden ze gewassen verbouwen? Allemaal veel te veel werk en als ze dan honger krijgen een half jaar later, dan is er toch zoiets als ontwikkelingshulp?

Mohguh | 30-07-18 | 14:37

"'Een bijkomstige noodzaak is sociale emancipatie waar ik vooral full-time over Tweet (issa job) "' Nog zo'n racistisch talent wat denkt dat het de wereld aan t verbeteren is door 24/7 z'n perfide PoC meninkje te spuien. En de enige manier om nog een beetje aandacht te krijgen is door dit soort racistische rotzooi te bedenken. Nou succes ermee pik, je hebt GS gehaald.

Chemokar | 30-07-18 | 14:34

Ja als je dagbesteding bestaat uit tweeten van SJW-gedram, dan snap ik dat je spaarrekening een beetje achter loopt op die van mensen die wel iets nuttigs aan de samenleving bijdragen.

Muxje | 30-07-18 | 14:37

Het is niet voor niets een kandidaat op de BIJ1 lijst. Dus dat racisme balletje moet wel hoog gehouden worden.

Chemokar | 30-07-18 | 14:39

ohjee, ook nog dipsaus editor. dus dit is de zwart bloed en bodem jugend, en dan de radicale tak.

Chemokar | 30-07-18 | 14:47

Typische column in die Zure krant.. Piet Rietman wil de inkomens omhoog om vervolgens weer meer belasting te gaan heffen. Iets met sigaren en een doos. Wat een idioten circuleren er toch in linksch Nederland.

Ommezwaai | 30-07-18 | 14:34

Heb een enorme hekel aan naamgrappen, maar dit is te makkelijk om te laten liggen:
P. Rietman spreekt P. Rietpraat.
Mijn welgemeende excuses; dit kon ik echt niet voorbij laten gaan.

McSplutter | 30-07-18 | 14:55

Misschien niet veel geld maar wel veel vrije tijd!

de euro middenweg | 30-07-18 | 14:32

Behalve die boot klopt het aardig. En verder kan het me geen zak schelen wat Manju Rimmer daarvan vindt!

Brou Is Back | 30-07-18 | 14:30

PoC, staat dat voor pijpen, onaneren, copuleren? Ik ben niet zo ingevoerd in negertaal.

Kiwi45 | 30-07-18 | 14:30

Inderdaad. Veel gebruikt in de welbekende Bijlmerse kelderboxen.

VeelTeSteil | 30-07-18 | 14:31

Person Of Charity

McSplutter | 30-07-18 | 14:37

Privileged other Culture

Muxje | 30-07-18 | 14:41

Tsja, klootzak, die centen hebben we nodig omdat een werkende blanke niet bij 97 verschillende instanties kan aankloppen als er plotseling iets vervangen moet worden.

Ikdus | 30-07-18 | 14:30

Zo is het precies.

Lupuslupus | 30-07-18 | 14:37

Er zijn altijd arme(re) mensen in Nederland geweest. Dat iemand zijn school afmaakt, verder studeert en daarna een goede baan krijgt met een flink salaris, is mooi.
Maar er zijn ook mensen die niet kunnen studeren of dat niet willen. Zij moeten het doen met een (veel) minder salaris. Is dat erg? Natuurlijk niet. Ook het werk dat zij doen moet gedaan worden en daar mag best eens een beetje meer respect voor komen.
Nederlanders in het algemeen zijn vanaf de jaren 60 (toen het eindelijk beter ging met ons land) gruwelijk verwend op alle mogelijke terreinen. Daarom denken velen dat ze overal RECHT op hebben, het zijn net dreinende kleuters. Geldzucht is de bron van alle kwaad. Voor het altijd maar meer, meer, meer, gaan velen over lijken. Terwijl de geestelijke armoede steeds erger wordt.

Lupuslupus | 30-07-18 | 14:27

En zo is het.

schijtzat | 30-07-18 | 14:29

En dan ga je dus maar op Twitter afgunstige berichtjes posten met een racistische ondertoon. Dat terwijl je "verbindend" wilt zijn.

Vrouwtje_haram | 30-07-18 | 14:31

'Lone Skum' heeft dus niet eens 10k aan spaargeld. Wat 'n stakker. Het helpt om je begeerte te leren beheersen. Geen nieuwe iphone, spelcomputers, jaarlijkse vakantie met het vliegtuig.

Vrouwtje_haram | 30-07-18 | 14:25

Ach die millenial had gewoon in Ceylon moeten blijven, daar gaat nog altijd geld met tankers te gelijk heen.

Cobalt bomb | 30-07-18 | 14:40
-weggejorist-
GerardJolig | 30-07-18 | 14:25

Dat hele begrip PoC is zo racistisch als de pest - blanken vs. niet-blanken.

Muxje | 30-07-18 | 14:24

Ik wil graag geduid worden als PwaJ: “Person with a job”.

McSplutter | 30-07-18 | 14:33

Sqbar | 30-07-18 | 14:26
*Humming het werkje van Tollens!*

McSplutter | 30-07-18 | 14:35

Wit is trouwens alle kleuren gecombineerd maar dat terzijde.

Sqbar | 30-07-18 | 14:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Armoede is goed, want drijft mensen in elkaars armen. Dat is gezellig.

HogeNood | 30-07-18 | 14:23

Verbaast mij niks. Ik verbaas me over het gemak waarmee niet-Hollanders aannemen dat het leven Hollanders altijd toelacht en dat ze stuk voor stuk gewoon rijk zijn. Alles komt de Hollander gewoon aanwaaien. Die lui hebben geen idee wat er allemaal bij komt kijken om een redelijk tot goed georganiseerd leventje te leiden in NL.

Amsterdamsko | 30-07-18 | 14:22

Wél "een idee" hebben levert niets voor ze op.

HogeNood | 30-07-18 | 14:24

Wat zijn er toch een hoop luitjes hier die zich druk maken als ze wit genoemd worden. Who gives a fuck? Laat ze mij lekker witte noemen, geen enkel probleem, dan hoef ik ook niet mee te doen aan genderneutraal gereutel en kan ik lekker doodnormale dingen blijven zeggen, zoals "besmet met"....

Lood om oud ijzer | 30-07-18 | 14:22

Cobalt bomb | 30-07-18 | 14:37
Neen, maar je kunt toch moeilijk ageren tegen al die onzinnige PC taalregels als je zelf exact hetzelfde doet. Of voel je je daadwerkelijk gekwetst als Manjuutje hier het over witte mensen heeft?

Lood om oud ijzer | 30-07-18 | 14:45

Ik word graag 'Witte' genoemd. Dat ben ik ook; onder vandaan mijn bermuda steken pijnlijk witte staken. Who cares?

McSplutter | 30-07-18 | 14:59

Lood om oud ijzer | 30-07-18 | 14:45
Al riepen ze "queer normative dick" het gaat om het mechanisme erachter. Ze hebben het slecht met "je" voor. Anywho's volgens mij is het je om het even!

Cobalt bomb | 30-07-18 | 15:41
▼ 6 antwoorden verborgen

Volgens de CBS-cijfers hebben veel “PoC” geen recht op salaris, maar ontvangen zij een uitkering.

Klaarblijkelijk tellen deze PoC mensen voor mevrouw niet mee. Heeft mevrouw het White privivedge syndroom van haar adoptie ouders meegekregen?
Het zal wel een deceptie zijn, wanneer je in je eigen mes valt.

Kompromat | 30-07-18 | 14:21

White privilege

Kompromat | 30-07-18 | 14:24

Salaris!?

Stormageddon | 30-07-18 | 14:20

+1

Feynman | 30-07-18 | 14:21

Ja, zo noem je de uitkering van een PoS, anders is het racisme.

Cheeky Bastard | 30-07-18 | 14:37

Gratis tip voor negers die het niet zo op blanken en hun cultuur hebben.
Ga in Afrika wonen.
Niet in N-Afrika. Daar hebben ze nog nooit van ketikotti gehoord.
En dan sta je voor je het weet met je ondankbare arrogante kop op de slavenmarkt

Rest In Privacy | 30-07-18 | 14:18

Ligt er maar net aan wat je definitie is van rijkdom. Ik ben gezond (voor zover ik weet) en ik heb lieve vrienden en familie waar ik op kan bouwen, dus in dat opzicht ben ik best rijk. Als je het puur materialistisch bekijkt valt het vies tegen met de rijkdom, zowel bij mij als bij veel andere alleenstaande modaalverdieners (en daaronder). Ik zie veel van die SJW's en white-privilege schreeuwers rondlopen met telefoons die stukken duurder zijn dan de auto waar ik in rij. Maak ik daar een probleem van? Neen, dat moeten zij lekker zelf weten. Zoals hierboven ook al is gezegd, houden veel mensen een buffer aan om onvoorziene uitgaven op te kunnen vangen. Uiteraard kan je ook al je zuurverdiende centen uitgeven aan peperdure telefoons, auto's, merkkleding en meerdere weken per jaar huidkanker kweken ergens in de brandende zon. Ieder zijn ding.

Alfred E. Neuman | 30-07-18 | 14:18

Hear hear.

Lupuslupus | 30-07-18 | 14:33

Anders verkopen ze toch gewoon hun gouden tanden of andere bling bling

Knufter | 30-07-18 | 14:16

Waarom zo negatief jongens? Ik vind het juist fijn te horen dat ik niet alleen een boot, maar blijkbaar ook een garage heb waarvan ik het bestaan niet wist! En die Shellaandelen moet ik maar snel verkopen, kan nooit goed blijven gaan met die olie volgens mij. Thanks voor de tip!

een_mike | 30-07-18 | 14:16

Die boot is je slavengalei.

Sitting_targets | 30-07-18 | 15:02

Never sell Shell. Oude beurswijsheid.

H. Caulfield | 30-07-18 | 15:06

De naam van die boot is “belastingdienst”

Jacktheflipper | 30-07-18 | 15:36
▼ 1 antwoord verborgen

Die tatta's hebben er anders wel voor gezorgd dat niet allen ze het zelf beter kregen maar dat de hele wereld er van kon profiteren: ourworldindata.org/wp-content/uploads...

Sqbar | 30-07-18 | 14:16

Zo zo Australie, Nieuw Zeeland en Canada nog wel het meest. Komt natuurlijk door het leegtrekken van hun kolonies.

Knufter | 30-07-18 | 16:14

Je zal mij niet horen beweren dat het allemaal even nobel is gegaan. Maar het eindresultaat staat.

Sqbar | 30-07-18 | 20:20

Wel een erg kazige naam voor iemand uit Sri Lanka. Maakt even goed niet uit. Zet maar op de boot terug.

VeelTeSteil | 30-07-18 | 14:14

Geadopteerd.

Lupuslupus | 30-07-18 | 14:35

Lupuslupus | 30-07-18 | 14:35
Snap ik. Maak maar ongedaan. Dit soort linkse vullis hebben we al genoeg van.

VeelTeSteil | 30-07-18 | 14:40

SJW? Tattas? Sorry, ik haak af.

ZoltarTheMagnificent | 30-07-18 | 14:13

Social Justice Warriors. En Tatta's benne wij blankes.

VeelTeSteil | 30-07-18 | 14:15

Doe eens een beetje integreren.

Gulliver | 30-07-18 | 14:15

Mooi artikel weer in de Volkskrant. 2 van de 3 "oplossingen" gaan weer over zwaarder belasten... zucht... Als we eens wat minder zouden nivelleren, dan zou de Nederlandse middenklasse ook eens in staat zijn een vermogen op te bouwen, waarmee dit "probleem" direct verleden tijd is. Want wanneer je ons pensioenvermogen weg denkt bungelt de waarde van de modale NL spaarrekening ver onder die van vergelijkbare Europese tegenhangers. Logisch ook, netto houd je amper meer over dan de mensen uit de lagere inkomensklassen...

Lood om oud ijzer | 30-07-18 | 14:12

Vermogen = onafhankelijkheid. En daarom zorgt de politiek ervoor dat de Gewone Nederlander nooit in staat zal zijn een substantieel vermogen op te bouwen, maar zich wel maximaal in de schulden moet steken on te kunnen voorzien in zijn primaire levensbehoeften: schuld = afhankelijkheid.

jemagookniksmeer | 30-07-18 | 14:20

Ten dele is dat zeker de praktijk in Nederland @jemagookniksmeer. Niet dat "politiek econoom" Piet Rietman dat wil zien, nee, die scoort liever met goedkope lijstjes waar appels met peren worden vergeleken, om zijn eigen punt te maken. Wetende dat geen enkele journalist ook maar 1 seconde moeite zal doen om in de materie te duiken.

Lood om oud ijzer | 30-07-18 | 14:25

"Wie is Manju Reijmer en waarom zou het je moeten interesseren? Dat weet niemand. Maar nu je er toch bent: ik ben Manju Reijmer, 27, geboren te Dankotuwa (dat is in Sri Lanka) en ben nu toch wel echt officieel freelance schrijver. Mijn specialisatie is TV drama zowel als scriptschrijver, dramaturg en researcher maar ik ben ook te porren voor (online) journalistiek. Ik heb HBO Journalistiek (te Windesheim, Zwolle) en een cursus Screenwriting (te NYFA Los Angeles) afgerond en studeer momenteel Sociologie aan de UvA. Mijn grote liefde in dit leven zijn TV series en daar schrijf ik dan ook voornamelijk voor en over. Een bijkomstige noodzaak is sociale emancipatie waar ik vooral full-time over Tweet (issa job) en zo veel mogelijk probeer te verwerken in mijn schrijfkunst."

Windesheim... Tja, je oogst wat je zaait, heeft GS nog zoveel topics in gewaarschuwd.

www.geenstijl.nl/2820481/journalistie...
www.geenstijl.nl/2540471/de_wassen_ne...
En nog veul meer... www.geenstijl.nl/search/?keyword=Wind...

Abject | 30-07-18 | 14:12

Sorry schrijver is geen beroep

Jacktheflipper | 30-07-18 | 15:39

Aaah ik zie het al. Eerst profiteren, dan schoppen naar blanken toe. Zo doen er ook een hoop miljonairszoontjes mee aan die blm beweging: allemaal achtergestelden die door de blanken nooit kansen kregen. En dat dus op hun universiteiten uitdragen en opstoken...

Acar_ketimun | 30-07-18 | 16:36

Kansen genoeg gehad dus. Hij had natuurlijk ook gewoon een opleiding kunnen kiezen waar wel voldoende mee te verdienen valt wanneer geld zo belangrijk voor hem is. Ondertussen betaal ik via de belasting gewoon mee aan zijn volgende fopstudie.

Kukooo1 | 30-07-18 | 18:38
▼ 1 antwoord verborgen

Geef Manju Reijmer terug aan de natuur

Jan Passant mk2 | 30-07-18 | 14:12

Hebben ze in Sri Lanka nog geen TV?.

Pelforth | 30-07-18 | 14:31

Je zal toch Rimmer heten en geen job hebben.

Mr_Natural | 30-07-18 | 14:12

Kunnen we hem nog inruilen? Er zijn namelijk genoeg wél leuke mensen op Sri Lanka....

benjeallanggek | 30-07-18 | 14:11

Gelukkig hebben we iig Spartacus.

E-Burke | 30-07-18 | 14:16

Als ik veel geld heb en een boot, moet ik dat dan aan de gekleurde medemens geven of wat is de bedoeling?
Snap niks van dit bericht.
Ik heb hard gewerkt voor mijn verworvenheden, ik ben bang dat daar de schoen wringt.

Bakkeleures | 30-07-18 | 14:11

"Ik heb geen geld" zeg ik altijd tegen de straatkrantverkoper of andere kansloze bedelaars. Hahahaha. 5 euro's? Op je muil, gauw!

priks | 30-07-18 | 14:11

Tja, als je ipv spaart perse merkkleding wilt dragen of liever op straat hangt dan een opleiding volgt, dan loop je idd achter op de blanke man in deze samenleving. Daarentegen ken ik genoeg allochtonen die wel gewoon een opleiding gevolgd hebben, wel gewoon fatsoenlijk ABN spreken, hierdoor een goede baan hebben en dus gewoon goed geld op de bank hebben staan. Dit zijn overigens types die schijt ziek worden van het racisme gedoe. Heb vernomen dat door dit soort onzin de houding van sommige Nederlanders richting hun negatief is veranderd tov van 10-15 jaar terug.

je suis bier | 30-07-18 | 14:11

Identety politics levert minderheden alleen ellende op. Niet dat dat egoisten als Sylvana een fuck interreseert natuurlijk

Rest In Privacy | 30-07-18 | 14:24

Natuurlijk niet, voor Sylvana is dat een middel om aan een inkomen te komen, hoe onterecht dat ook is. SJW is Big Money en Sylvana wil daar ook haar (slaven)deeltje van opsouperen. Thats all

InAnumPerRegimine | 30-07-18 | 14:35

InAnumPerRegimine | 30-07-18 | 14:35
Moet ze niet janken als er straks verzet komt en het niet zo best met haar afloopt. Kan allemaal.

VeelTeSteil | 30-07-18 | 14:41
▼ 1 antwoord verborgen

Hahaha mijn boot past niet eens in mijn garage, want die staat vol met auto's. De boten liggen gewoon in het boothuis!

John McClane | 30-07-18 | 14:11

If it flyes,floats or fucks,donot buy it,
rent it.

De Profundus | 30-07-18 | 14:41

Witte mensen zijn ook PoC: roze...... (pinkskin)

InAnumPerRegimine | 30-07-18 | 14:11

Twitter nono's moet je geen aandacht geven. Gewoon een ordinair riool dat medium.

Rico Tampeloerus | 30-07-18 | 14:11

Werkt voor mij anders prima. Volg een paar mensen uit mijn beroepsgroep en krijg meer informatie dan ik ooit zelf had kunnen zoeken.

Smeerzalf | 30-07-18 | 23:28

Wat is nou weer "tata"? Mensen die in de staal werken? Ik word te oud voor dit soort onzin.

J. Jarig | 30-07-18 | 14:11

Denigrerend woord voor Blanken.

Shezmu | 30-07-18 | 14:16

Dat is Sranan Tongo ofwel Negerengels. Het brabbeltaaltje der Surinamers.
Is niks meer dan simpele straattaal.
Zelfs in het vormen van een eigen taal weten ze te falen.
Dus zo gek was Stef Blok nog niet.

leo de pejo | 30-07-18 | 14:17

leo de pejo | 30-07-18 | 14:17
Negerlands dus eigenijk.

VeelTeSteil | 30-07-18 | 14:41
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een onzin ik heb well wat meer op mijn rekening

Bokito ergo sum | 30-07-18 | 14:10

Ja, en wie heeft er tegenwoordig nog een spaarrekening met rente van nul procent?

Glasgow Argus | 30-07-18 | 14:17

Ik ook. Shit, da's waar ook. Ik moet weer eens langs bij die kroeg om die rekening eens te betalen.

EEnzame SchizofrEEN | 30-07-18 | 15:38

Zijn nickname heeft hij dan wel weer goed gekozen: eenkennig tuig

Bijtendehond | 30-07-18 | 14:10

Racisme van het zuiverste ras, ehhh soort.

Makro777 | 30-07-18 | 14:10

Wat staat er nu achter "Vertaling:" is dat het nieuwe Nederlands of zo?

psycho_3 | 30-07-18 | 14:10

Je moet gewoon je zooi op orde hebben. Ligt dat aan de pigment van ons huid? Nee,denk het niet. Alhoewel, blijkbaar zie jij dat wel zo. Misschien heb je ook wel gelijk. Als je nou in een land gaat leven met mensen van je eigen kleur? Dan hoef je je ook niet te bekommeren om al die miljoenen blanke mensen met minimum 10.000 op hun spaarrekening.

En die 10.000 euro die vele mensen nooit opmaken aan teringzooi, is bedoeld als vangnet om de levensstandaard hoog te houden. Dus iemand met 10.000 als buffer, en extra 2000 op de spaarrekening, heeft eigenlijk maar 2000 EU. Tenminste, zo werkt dat prima voor mij. Keihard werken, handen uit de mouwen, ff door knokken 2 jaar, en je hebt je buffer.

Trouwens bedankt voor de compliment aan alle blanke mensen.

Schraapmaad | 30-07-18 | 14:10

Yep! Zo werkt het. Niet alles opmaken. Zo simpel.

mental K | 30-07-18 | 14:12

Wat moet je met een boot in de garage?

Berbaar | 30-07-18 | 14:10

Berbaar | 30-07-18 | 14:32
Wat je toch ook een pauper, verhuis dan even naar een plek met status. Hie is nog een aanbieding van Sotheby's www.youtube.com/watch?v=NqaAMx_4ZNw

Cobalt bomb | 30-07-18 | 14:44

@Cobalt bomb | 30-07-18 | 14:44
Geinig optrekje maar meer iets voor zoetwatermatrozen ;)
Jaloersmakende werkplaats dat is even iets anders dan mijn rommelhok in de haven.
Verder ligt er geen boot in dat boothuis die ik zou willen hebben.
Dank voor de links!

Berbaar | 30-07-18 | 15:13
▼ 5 antwoorden verborgen

"moet afgunst niet de grondslag zijn voor economisch beleid" heerlijk die deugers. Nee ze weten goede "projecten" om al dat overtollig geld af te romen en anders te besteden. Mensen onder de armoedegrens en met negatief vermogen... Tja en als er dan werk is dan kijken de bijstandstrekkers wel uit om daar hun nest voor uit te komen.

bijna_raak | 30-07-18 | 14:09

Dat gaat dan ongeveer zo. Hah! (duurt maar een seconde of 15) youtu.be/lftynHzzFCM

VeelTeSteil | 30-07-18 | 14:18

Beste mijnheer Rimmer,
Ten eerste ben ik blank, en niet wit.
Ten tweede heb ik voor dat spaargeld, die aandelen Shell, die auto, die boot en dat vrijstaande huis hard gewerkt. Zou u ook eens moeten doen.
En nee, ik ben geen babyboomer...

Wijze uit het Oosten | 30-07-18 | 14:08

Hij zegt hier volgens mij dat witte mensen beter met geld om kunnen gaan dan gekleurde mensen. Dat witte mensen kunnen sparen, zich kunnen voorbereiden op mogelijk tegenslag en daarin dus ook zelfstandiger zijn. Dat mensen met een kleurtje leven van salarisbetaling tot salarisbetaling en daardoor zo kwetsbaar zijn dat ze bij de minste tegenslag hun hand moeten ophouden. Witte mensen weten daarnaast ook hun geld slim te investeren op zo'n manier dat ze daarnaast ook nog in staat zijn een leuk bedrag aan de hobby te geven. Damn.. die man is wel erg racistisch en pro -blank

Mesmer | 30-07-18 | 14:08

Misschien tijd voor een cursus blank financieel beheer voor niet blanken? Hoe u zonder continu hulp van buitenaf met veel moeite ook iets over kunt houden ondanks het overheidsgegraai. Wordt ook nettobetaler!

Dezenaamhier | 30-07-18 | 16:00

Eensch. Misschien een idee wanneer de poc eens een keer gaan kijken wat ze van blanken kunnen leren ipv te janken dat ze het zo slecht hebben. Gelijke kansen betekent niet automatisch een gelijke uitkomst. Kijk eerst eens naar jezelf voor je een ander die zijn zaakjes wel voor elkaar heeft op zo'n racistische manier wegzet geachte poc.

Kukooo1 | 30-07-18 | 18:27

Heb altijd het idee gehad dat de noodzakelijke noordelijke spaarzaamheid veroorzaakt is door onze winters. Ook ons sociale stelsel. Je bereidde je op de winter voor en in de winter liet je anderen niet verrekken. Daarnaast leidden de lange en donkere winters tot verbetering en uitvindingen want iedereen zat zich de tyfus te vervelen.

Wekkertje | 30-07-18 | 19:19

Succes is een keuze, daar wil van Oef het voor nu even bij laten.

van Oeffelen | 30-07-18 | 14:08

Wat is nou weer PoC?

J. Jarig | 30-07-18 | 14:07

Piece of Crap
lijkt me logisch, toch

Tobi | 30-07-18 | 14:19

J. Jarig | 30-07-18 | 14:09
Aangezien je niet doorzichtig bent val ook jij onder PoC.

bodemloos | 30-07-18 | 15:06
▼ 5 antwoorden verborgen

Niet zo gierig ja

lingo star | 30-07-18 | 14:07

Die boot in de garage is zeker ook de Tjoekie Tjoekie stoomboot dan?

Bozepanda | 30-07-18 | 14:06

Ik ga mijn 10K maar eens aanspreken om een advocaat op deze lul te zetten.

PresidenteDeConjovia | 30-07-18 | 14:06

Zit ik ook over te denken, we kunnen toch niet racisme weer toelaten?

mental K | 30-07-18 | 14:15

Alema kechs

rein9576 | 30-07-18 | 14:06

Manju Rimmer. Nomen est omen. U kunt mijn r33t kussen.

Glasgow Argus | 30-07-18 | 14:06

Verdere reacties dan deze lijken mij in dit topic overbodig.

Gulliver | 30-07-18 | 14:10

Hahaha, wie denkt die Manju dat hij voor zich heeft? 10K.. Ik als blanke wens niet zo weggezet te worden als armoedzaaier!

VP732 | 30-07-18 | 14:06

Ik ook niet. Maar ik ben er wel een

Bijtendehond | 30-07-18 | 14:09

Dit soort teksten vullen de bootjes uit het vorige topic.

Feynman | 30-07-18 | 14:05

Heb ik (blanke tata) precies hetzelfde, maar dan met mijn rijke blanke vrienden. Die hebben, werkelijk waar, bijna alles op afbetaling/lening ouders/bedrijf. Wasmachine stuk? Nieuwe kan je toch leasen... Ik heb geleerd te sparen.

contractor | 30-07-18 | 14:05

Hier ook de spaargewoonte. Wat je nirt nu kan betalen daar leg je geld voor opzij. Daarnaast helpt het ook om aan zelfstudie te doen en 40/50 uur in de week bezig te zijn voor inkomen.

Dezenaamhier | 30-07-18 | 14:54

Een vertaling van de vertaling zou ook helpen. Jaren in NL, nog steeds niet in staat om begrijpelijk NL te schrijven of spreken. Kunnen we die Manju Rimmer niet ook gewoon op de volgende boot naar huis zetten? Mag je mijn boot wel voor uit de garage halen in dat geval. Boten zijn toch nuttiger in het water tenslotte, zeker richting Afrika.

The2Amendment | 30-07-18 | 14:05

Het gaat er verdomme ook niet over wat je hebt maar wat je af mag tikken bij de blauwe broeders als je je kop net een beetje boven het maaiveld uit weet te steken..

Wat je op papier niet hebt (hallo, turks en marokkaans bankgeheim) pakken ze je ook niet af.

schoon-schip-maken | 30-07-18 | 14:04

Ja gympie,
Al heeft inflatie weinig om t lijf als het over onroerend goed gaat in de vorm van vakantiewoningkjes ed.
Maar soit, wees jij lekker blij met je caravan op Rockanje, negatieve rente, uitgekleed pensioenstelsel en een infaltie van dik 2%.

Schaap.

schoon-schip-maken | 30-07-18 | 14:36

@two ball cane | 30-07-18 | 14:27
U bent zelf degene die er de islam bij betrekt, wat schoon-schip-maken in zijn tegel bakt is volgens mij feitelijk correct. Daar zijn legio voorbeelden van te vinden overigens en heeft niets met de geldende religie in de genoemde landen te maken.

@cid | 30-07-18 | 14:41

Hier een dollar rekening in een aziatisch land. Regelmatig kleine bedragen overmaken en geen nederlandse fiscus die er naar kraait.

2voor12 | 30-07-18 | 14:55
▼ 1 antwoord verborgen

Porseleinen beeldje van een herdershond te koop.

BosrandDirk | 30-07-18 | 14:03

Ik bied een pakje sjek.

two ball cane | 30-07-18 | 14:25

Met die meekleurende kristallen naar blauw en roze?

Jos Tiebent | 30-07-18 | 15:13

Allereerst ben ik blank en niet wit. Mijn vriezer is wit. Ten tweede is dit zeer generaliserend en racistisch want er zijn genoeg blanken die dit niet hebben. We gaan enge tijden tegemoet.

Sufaoner | 30-07-18 | 14:03

Mamjo Rimmer

JWZ_JMK | 30-07-18 | 14:03

Sinds het aanhoudende zomerweer begin ik ook steeds meer op een PoC te lijken.
Waar ligt trouwens de grens op de kleurenwaaier?

keestelpro | 30-07-18 | 14:02

En dat is nou net de oorzaak van dat hele rascime gedoe: een 'witte' kan in de zomer tot de PoC gaan behoren, de PoC kunnen daarentegen in de winter geen 'witte' worden. Gewoon puur jalouzie!
De grens op de kleurenwaaier ligt overigens bij 'niet wit' (<> RAL9001 ofzo?); zo is de groep PoC groter om de strijd aan te gaan ...
opiniez.com/2018/07/29/de-morbide-lin...

Cynevisie | 30-07-18 | 15:27

Wat is een poc?

Libertinowitz | 30-07-18 | 14:02
-weggejorist-
JWZ_JMK | 30-07-18 | 14:14

Piece of crap

VeelTeSteil | 30-07-18 | 14:20

Joris von Loghausen | 30-07-18 | 14:12
LOL, maar wel waar.

Cobalt bomb | 30-07-18 | 14:22
▼ 5 antwoorden verborgen

Gewoon puur racisme dit, maarja het is racisme richting blanke mensen (als je wit bent zou ik snel naar de dokter gaan) dus in de vreemde gedachtekronkels van linkse mensen is dat helemaal prima. Net zoals het in de hoofden prima is om moslims te importeren, faciliteren en hand boven het hoofd te houden en anderzijds zogenaamd heel erg begaan te zijn met de rechten van vrouwen, niet-hetero's etc etc.

Mister13 | 30-07-18 | 14:02

Maak van die 10K maar 100K dan zit deze "person of color" wel aardig in de buurt. Tattas be like he...

PikinhetBlik | 30-07-18 | 14:02

Fight the bias!

kaasfondue | 30-07-18 | 14:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken