Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Varen Duitse NGO-boten met migranten wel of niet onder Nederlandse vlag?

Ja, het onderstaande Italiaans regeringsvlogje is al van gisteravond, maar we komen er toch nog even op terug. Want een boot met 226 voor de Libische kust opgeviste arbeidskapitalen wordt gesommeerd maar lekker TERUG NAAR Z'N EIGEN LAND te gaan, en dat is blijkbaar Nederland. Duitse NGO Mission Lifeline (www, FB, @, YT) heeft een boot genaamd Lifeline. De Duitse NGO Sea Eye (www, @, FB, YT) heeft de boten Sea Eye en Seefuchs. Deze varen volgens de bemanning onder de Nederlandse vlag. De bemanning van de Lifeline toont dit volgens henzelf aan met dit document. De Nederlandse delegatie aan de EU alsook infrastructuur-minister Van Nieuwenhuizen ontkennen dit echter, en zeggen dat de boot officieel helemaal niet onder een Nederlandse vlag vaart.

Seefuchs ligt naar ons beste weten via Marine Traffic op dit moment aangemeerd in een haven in Malta. Lifeline kunnen we niet vinden, daarvan is de laatst bekende locatie ergens op 14 juni, een paar kilometer uit de kust van Libië. De Sea Eye volgens het laatste bericht op 18 mei in een Libische haven. Het is niet geheel duidelijk wat de Italiaanse lijn richting deze schepen nu precies is. Minister van infrastructuur Danilo Toninelli heeft gezegd "de boten in beslag te zullen nemen om hun juridische status te onderzoeken," terwijl minister van Populisme, Salvini, ze het liefst regelrecht ONZE kant op duwt. Spannond wel, misschien binnenkort nieuwe buren!

Social
Social

Reaguursels

Inloggen

De life line is een ouwe sloep uit 1968 geregistreerd op naam van life line ev
Rudolfstrasse 7, 01097 Dresden, Germany met uniek IMOnr 6825842 en zeer zeker onder NL vlag.

De sea eye
Een nog ouwere sloep. Onder management van
Company
SEA-EYE EV
Role
Ship manager/Commercial manager

de vetnek | 23-06-18 | 14:51

Wat we hier zien is het ‘meten met twee maten’, want hoeveel vrachtwagenchauffeurs zijn er de afgelopen jaren niet vastgezet wegens vermeend mensensmokkel, ook als die gasten stiekem onder of in z’n wagen klommen..? Bijkomend de torenhoge boetes richting transportbedrijven, afgekeurde lading en vertragingen e.d..

Indien dit waar is, dan kunnen transporteurs de Overheid succesvol claimen wegens Rechtsongelijkheid en het indirect gedogen en dus faciliteren van mensensmokkel via schimmige NGO’s met illegale schepen welke onterecht als plezierjacht te boek staan. De veerbootbranche moet aan duizend en een vergunningen en veiligheids regels voldoen, opnieuw Rechtsongelijkheid.

Tevens zien we dat dit soort linkse Wets-ondermijners de schaamte ver voorbij zijn en zich compleet veilig wanen in Europa. HOE KAN DIT..?

Veluwse-Eikel | 23-06-18 | 13:24

Als die schepen zo begaan zijn met die mensen dan kunnen ze ze ook netjes terugzetten op de wal waar ze vanaf vertrokken zijn toch?

Flatulent | 23-06-18 | 12:22

In beslag nemen die schepen. Dat mensen een hobby hebben is prima, maar niet op onze kosten half kansloos Afrika deze richting uit verschepen.

Wekkertje | 23-06-18 | 11:27

Zijn er eigenlijk al eens Kamervragen gesteld om te achterhalen waarom al deze organisaties die gevestigd zijn in Europese landen, en die actief migranten de Europese Unie binnensmokkelen, geen strobreed in de weg wordt gelegd. Een voorbeeld is het in Berlijn gevestigde 'Watch The Med', zie gegevens hieronder.
watchthemed.net
'''Contact:
[email protected]

Donation account for WTM:
Forschungsgesellschaft Flucht und Migration
Sparkasse der Stadt Berlin
Account No.: 61 00 24 264
BLZ: 100 500 00
Please note: Watch the Med
IBAN: DE68 1005 0000 0610 0242 64
BIC: BELADEBEXXX'''

theo-is-dood | 23-06-18 | 11:27

www.kadaster.nl/schepen
Die schepen staan ergens geregistreerd omdat ze zeer waarschijnlijk ook verzekerd (moeten) zijn. In de meeste Westerse landen zijn die registers gewoon openbaar. en.wikipedia.org/wiki/Ship_registrati...
Nederland laat steken vallen als blijkt dat dit schip een "Nederlands'' schip is: ''There must be a "genuine link" between a vessel and its flag state. Article 5(1) of the Geneva Convention on the High Seas of 1958, which came into effect in 1962, requires that "the state must effectively exercise its jurisdiction and control in administrative, technical and social matters over ships flying its flag."[7] There are 63 states party to that Convention.''

theo-is-dood | 23-06-18 | 11:07 | 4

Al gevonden via Google: scheepvaartfoto.blogspot.com/2016/07/i...

De Luventa is gefotografeerd in Scheveningen in juli 2016.
Naam: Iuventa
Lengte: 32.92 meter
Breedte: 6.75 meter
Diepgang: 3.15 meter
Roepletters:
Thuishaven: Amsterdam
Vlag: Nederland [NED]
Bouwjaar: 1962
Motor/PK: Stork Werkspoor Diesel 8.FCHD.240/1070 PK
IMO nr: 5222354
MMSI: 244870962

theo-is-dood | 23-06-18 | 13:41

www.fleetmon.com/vessels/iuventa_5222...

Hier is de Luventa onderweg van Amsterdam naar Lampedusa! Heeft iemand een idee over de bemanning? Moet deze beschikken over een monsterboekje? Dan is via registers te achterhalen wie aan boord zijn.

theo-is-dood | 23-06-18 | 13:46

@theo-is-dood | 23-06-18 | 13:46
Check de facebookpagina van Jugendrettet: www.facebook.com/JugendRettet/ daar staan in elk geval genoeg foto's op.
Er schijnt ook nog een film van die boot gemaakt te zijn door de linkse media.

Ook onderdeel van hun taktiek is het plaatsen van linkse journalisten om snel te kunnen escaleren via de media als een land hen de toegang ontzegt.

ChatBot | 23-06-18 | 14:39
▼ 1 antwoord verborgen

De NGO in dit geval MISSION LIFELINE e.V. is slechts onderdeel van een grotere organisatie Seawatch ( de.wikipedia.org/wiki/Sea-Watch# ) geregistreerd in Berlijn en opgericht door Harald Höppner ( de.wikipedia.org/wiki/Harald_H%C3%B6p... )

Andere Duitse NGO's zijn :
- Jugend rettet Berlijn ( de.wikipedia.org/wiki/Jugend_Rettet)
- Alarm Phone Project ( de.wikipedia.org/wiki/Alarm-Phone-Ini... ) een organisatie die zelf complete routes opzet om mensen door de Shara te leiden)
- Borderline Europe Berlijn ( de.wikipedia.org/wiki/Borderline-euro... )
- CADUS – Redefine Global Solidarity Berlijn ( de.wikipedia.org/wiki/CADUS_%E2%80%93... )

Deze NGO's zijn ontstaan in links activistische kringen in Berlijn. Italie heeft een zg "Code of Conduct" ingesteld ( www.avvenire.it/c/attualita/Documents... ) maar sommige links-radicale NGO's weigeren om die t eondertekeken :
www.infomigrants.net/en/post/4529/whic...

Het zijn dit soort NGO's die uiteindelijk de regisseur zijn van scenario's als nu met het schip Lifeline aan het gebeuren is. Als dat schip straks het Noordzee-kanaal opvaart richting Amsterdam met ruim 200 afrikanen aan boord, terwijl Halsema daar burgemeester is, denk ik dat we in NL een probleempje of twee erbij gaan krijgen.

ChatBot | 23-06-18 | 10:23 | 4

En dat terwijl een vachtwagenchauffeur al arrestatie kan verwachten als men hem verdenkt van mensensmokkel. En een torenhoge hoge boete als hij een persoon gesmokkeld heeft.

marjen | 23-06-18 | 10:54

@marjen | 23-06-18 | 10:37
"Huidige politici schijnen onvoldoende te beseffen hoe snel het nieuws ook Afrika bereikt."
Inderdaad. Merkel is nu in Libanon waar zij 100 miljoen euro (!) van de Duitse belastingbetaler aan het weggeven is teneinde de vluchtelingenstroom uit Syrie te stoppen. abcnews.go.com/International/wireStor...
Maar het compleet overbevolkte Afrika staat niet op haar radar. Zie ook:
www.reuters.com/article/us-europe-mig...
www.youtube.com/watch?v=2TJ0HWOyCSI

ChatBot | 23-06-18 | 11:02

De organisaties die achter deze georganiseerde mensensmokkel zitten zijn n.m.m. van voor naar achter in kaart gebracht door de verschillende Europese inlichtingendiensten. Elke reaguurder op GS vindt immers deze organisaties met vijf minuten googelen. Daarom geloof ik dat er sprake is van een actief 'wegkijk' of gedoogbeleid en dat geen enkele Europese regering daadwerkelijk van plan is om schepen terug te sturen naar Tunesie of Libie.

theo-is-dood | 23-06-18 | 11:14
▼ 1 antwoord verborgen

Die mensensmokkelaars anticiperen vermoedelijk al op het redden van de illegale migranten door westerse schepen; goedkope opblaasboot is al genoeg.
En zo houden die NGO's een verderfelijk systeem in stand, als verlengstuk van mensensmokkelaars.
U wist het al, ik weet het. Toch moet het steeds gezegd worden.

marjen | 23-06-18 | 10:21

En hier ligt een mooie klus voor de echte journalisten (heeft GS die eigenlijk wel? Of zitten er enkel toetsenbord-jockeys?). Er is al voldoende voorwerk gedaan door de burgers:
-die 'registratie' is kul.
-het schip moet officieel dus nog in een ander kadaster staan; welk?
-de eigenaar is een duitser. Hup, in de auto, zoek die vent op. Interview-tijd, Tom Staal.
-de organisatie stinkt aan alle kanten. Financieel zijn ze in staat een 30+ meter schip te runnen, hoe doen ze dat?
-het schip voert een Nederlandse vlag. Pikt de Nederlandse staat dit zo maar? Mag ik met een Nl schip gewoon een Duitse vlag op de spiegel voeren?
-Is er geen wetgeving betreffende piraterij die hier over gaat?
-Het schip is volgens die nep-registratie aangeduid als plezier jacht... Het (al dan niet commercieel) varen met meer dan 5 personen zónder legitieme documentatie zal vast tegen tientallen regels zijn. Als voorbeeld noem ik een bruine vloot, waar je niet zo maar met een 35 meter zeiljacht 75 betalende passagiers (anders is het cargo) mag vervoeren. Daar zijn al zo veel regels over...
-Als een schip illegaal (zie voorgaande) mensen vervoert, moet het direct uit de running worden genomen. Wie gaat daar over, en waarom is dat nog niet gedaan?
-Als deze NGO blijft volhouden onder NL vlag te varen (wat niet zo is), is het dan geoorloofd militaire actie in te zetten om deze piraten (want dat zijn het dan) uit de vaart te halen?
Mijn werk zit er even op, GS, aan het werk alstublieft.;)

EEnzame SchizofrEEN | 23-06-18 | 09:36

Wat opvalt is dat niemand van de Nederlandse pers zich zorgen maakt over de registratie of dit wil uitzoeken. Dit zijn de gedogers. Zij zijn zelf de macht die ze moeten controleren.

ristretto | 23-06-18 | 09:14 | 2

De Nederlandse pers die onder de MSM valt, houdt wijselijk de mond dicht. Één onwelgevallig artikel en het is gedaan met je eventuele carrière. Het houdt zichzelf in stand.

EEnzame SchizofrEEN | 23-06-18 | 09:21

De veelal linkse pers is zelf niet meer in staat om onderscheid te maken tussen links en radicaal-links. Radicaal-links wordt gezien als bestaande uit ideologisch zuivere mensen en die mag je niet bekritiseren. Dat zagen we al bij de rellen in Hamburg.

Het probleem met deze Duits-links-radicalen is wel dat zij met slechts een paar miljoen Euro van Soros, de tegenstellingen in Europa vergroten en uiteindelijk het machtsevenwicht binnen Europa verstoren, hetgeen uiteindelijk veel grotere gevolgen kan gaan hebben.

ChatBot | 23-06-18 | 10:41

Dit soort NGO's zijn extreem linkse organisaties die met haar idiote ideologische doelstellingen de maatschappij ontwrichten.

BozePaarseMan | 23-06-18 | 09:09 | 1

Of gewoon onderdeel uitmaken van een gigantische mensensmokkelindustrie ,waarin een paar individuen stinkend rijk worden.

Loebas | 23-06-18 | 10:11

Indirect zijn deze gutmensch NGO's wel mogelijk schuldig aan het destabilliseren van landen. Er zit namelijk een financiële prikkel in deze mensensmokkel voor een dictator van een land. En wel zo: Dictator A heeft te weinig inkomsten in harde valuta uit het buitenland. Das niet handig als je een verse Porsche wil. Dus hij heeft vluchtenlingen in het buitenland nodig die geld naar hun familie terug sturen, dat hij natuurlijk deels afroomt. Vluchtelingen, dat zijn wat anders dan migranten, want de eerste krijgen onderdak in Europa en de rest niet. Dus gaat dictator A maar eens stennis schoppen in een provincie in zijn land. Oh jee, oorlog! Vluchtelingenstatus geactiveerd! Exporteren die mensen via bevriende mensensmokkelaars naar het noorden, NGO ferryservice er op! Dictator A kan cashen! En werkt de vluchteling in europa niet mee? Dan even bij zijn familie langs. Fijne jongens die NGO's...

P.redgleuf | 23-06-18 | 09:01

De boot wordt eind november in Nederland verwacht.

the Jackdawn | 23-06-18 | 08:29 | 2

Het verschil is dat deze pieten alleen maar cadeautjes komen halen.

Knisperende_Tissue | 23-06-18 | 09:12

Dat gaat dan weer botsen met de Zwarte Piet is rasiesme club. Wellicht dat die lieve vluchtelingen zich dan even wit willen schminken?

EEnzame SchizofrEEN | 23-06-18 | 09:38

Die registraties. De watersportbond? Alsof je als rijbewijs je knwu lidmaatschapsbewijs laat zien.

ristretto | 23-06-18 | 08:18 | 1

Dacht ik ook. Nederlandse schepen staan geregistreerd (teboekgesteld) bij het Kadaster.

McFlym | 23-06-18 | 10:55

Het maakt Brussel niet uit wat voor kleur of cultuur ze besturen over 25 jaar. Als het er maar veel zijn.

Martexx | 23-06-18 | 07:50

Breng de geldstromen in beeld en je hebt alles...... wie betaald wat, wie is de uiteindelijke ontvanger. Zet deze voor Hongaarse volkstribunalen en het is afgelopen met deze verdienmodellen onder troyaanse paarden “humanitaire” dwalingen!

Katoentje | 23-06-18 | 04:06

Ik kan het niet geloven dat de media niet in staat zijn om de verantwoordelijke NGO te identificeren:

twitter.com/SEENOTRETTUNG/status/1009...

Staat duidelijk in dat de (scheepseigenaar) NGO is geregistreerd op rudolfsstrasse 7 in Dresden: MISSION LIFELINE e.V. 01097 Dresden, Germany
Hier is de website: mission-lifeline.de/ en dit is de leider : Axel Steier

Google die gast maar eens. Een vieze linkse rat die in 2017 nog een rechtszaak heeft gewonnen tegen Pegida.

ChatBot | 23-06-18 | 00:52 | 2

Lekker boeiend zeg en niet effectief. Als jij de kans kreeg zou je de staat wippen.

Ongeblustekalk | 23-06-18 | 00:58

Goede info: volg het malafide spoor en je komt uit in het extreem links en extreem rechtse Dresden. Met een koppeling naar Nederland, illegale zaken uitvoeren v.d. kust van N-Afrika. Hoe zit het met de financiering van die schuit..?

Veluwse-Eikel | 23-06-18 | 01:05

De zogenaamde NGO’s zijn grotendeels georgansieerd onderdeel van de keten van mensensmokkel. De omgekatte boot die met een NL vlaggetje en Amsterdam op de achtersteven is een witwasschakel waar de menslievende bemanning grof geld aan verdient en hun ladingen geluskzoekers bij Italie in de tuin droppen. Dit lijkt mij het meest voor de hand liggende scenario.

B.Spiritus | 22-06-18 | 23:58

Gloednieuwe rubberboot en zwemvesten, krijgen ze die in Afrika?

me_paranoia | 22-06-18 | 23:47 | 1

Van CHina.

the Jackdawn | 23-06-18 | 08:28

Zwarte Piet zal een zware tijd tegemoet gaan de komende jaren....

Paintertje | 22-06-18 | 23:25

In the middle of the night we reached a radio message: rubberboat in distress.' Doorgestoken kaart, mensen. De bevriende slavenhandelaar belt de NGO met zijn i-phone. Er ligt er weer een vol bootje op de bekende coördinaten. Don't Let Them Fool You.

kaasfondue | 22-06-18 | 23:14 | 3

Daarom ook dat hun transponder uitstaat en ze niet meer te vinden zijn.

Lt-Kol Kilgore | 22-06-18 | 23:28

Tuurlijk. Allerlei tuig verdient hier dik aan.En wij betalen de rekening. Bizar.

HaatbaardKnipper | 23-06-18 | 00:54

Zoals Kilgore schrijft. Eerder kon nog worden uitgezocht waar zo'n EU-taxi zijn klantjes oppikt, maar nu gaan teveel 'rechtse rakkers' vervelend doen over de route. Dus donder je de transponder uit en verdwijn je van de radar. Pas voor de EU kust gaat het ding weer aan en is er niemand die nog kan wijzen naar de afgelegde route.

EEnzame SchizofrEEN | 23-06-18 | 09:25
-weggejorist-
Paintertje | 22-06-18 | 23:06

nl.m.wikipedia.org/wiki/Brandmerk_(sc...)
Google een met “brandmerk schip” en kijk in het Kadaster. Het Kadaster is een openbaar register. Dat weet elke journalist.

theo-is-dood | 22-06-18 | 23:03 | 2

Ik heb zelfs in Trinidad naast jachten gelegen met een Nederlandse vlag. Navraag over hoe dat zit, resulteert net als in Portugal of Spanje altijd in een grote grijns van een schipper met een ANWB of ander fop certificaat. Aangeschaft voor 100 tot 300 euro. Heeft niets met 'onder Nederlandse vlag' te maken maar het ziet er officieel uit en wereldwijd trappen (jacht)havens er in. Ik wist niet dat zelfs commerciele havens en overheden het verschil niet zien met een echte kadaster registratie.

standbly | 23-06-18 | 02:49

Schepen varen altijd onder een andere vlag, goedkoper, vooral cruiseschepen.

gato | 23-06-18 | 08:38

Gevalletje “ human trafficking “.
Dat NGO volk ziet zichzelf wellicht als ideologisch bevlogen , stoere verzetshelden.
Echter , ze zullen tzt gewoon als de ordinaire , criminele mensen smokkelaars- die ze zijn - voor het hekje staan en behandeld worden.

enorme sukkelzak | 22-06-18 | 23:00 | 2

Ze laten zich emotioneel chanteren om een politieke agenda van Brussel uit te voeren.

lacucaracha | 22-06-18 | 23:03

@lacucaracha , ja de agenda van Brussel , Soros , de NWO , de globalisten en noem die hele zooi maar op.
Tijd om organisaties , clubs , personen die zich met mensen smokkel bezighouden aan te pakken en persoonlijk aansprakelijk te stellen.
Tijd voor een “ executive order “ , a la Trump van 21 december 2017 , dwz in beslagname van de bezittingen van mensen die zich daarmee bezig houden.
Heeft daar heel goed gewerkt , op 22 december waren plots heel veel organisaties opgeheven , topmensen afgetreden enz enz
Niet dat dat in de msm komt , maar dat is weer wat anders

enorme sukkelzak | 22-06-18 | 23:32

Nu weer zo'n vluchtelingen jankverhaal bij Jinek. Gadverdamme.

osolemio | 22-06-18 | 22:54 | 4

Ja het tegengeluid schittert weer door afwezigheid

Gen. Maximus | 22-06-18 | 23:00

Wat een domme wijven. Niet te hachelen. Kotsbeu.

osolemio | 22-06-18 | 23:03

En ook nog van artsen zonder begrenzer. De foto's laten allemaal jonge mannen zien en niemand die daar een kritische vraag over durft/mag stellen..

BozePaarseMan | 22-06-18 | 23:57
▼ 1 antwoord verborgen

Maar Malta is toch Engels.

gato | 23-06-18 | 08:39

@gato | 23-06-18 | 08:39
Malta wás Engels, lang geleden....

A333aan | 23-06-18 | 09:12

"Ik zie die boot - nadat ze bij Malta geweigerd zijn - op hinkstapsprong afstand van Tunesie dobberen. En Tunesie is veilig"

Het gaat dan ook helemaal niet om veiligheid. Het gaat om een "beter bestaan", het opkrikken van de eigen levensstandaard, en de gratis vleespotten van de EU.

Hopelijk wordt daar morgen op die informele EU top nou eindelijk eens een eind aan gemaakt. Maar ik moet het nog zien. Van mooie voornemens komt in de EU in de praktijk vaak weinig terecht.

Dr_Johnson | 23-06-18 | 10:26
▼ 1 antwoord verborgen

Nog even ter aanvulling:
Mag iedereen in die internationale wateren doen wat je wil? Ik bedoel, gewoon die "vluchtelingen" oppikken en aan boord nemen mag blijkbaar, wat weerhoudt men om zelf een bootje te regelen, NGO noemer erop en naar Libië terug slepen? Toch? Dat mag dan blijkbaar ook? Of krijg je dan gekut met de Libanese kustwacht?

Is dit nog nieuws? | 22-06-18 | 22:49 | 3

Is wel een goed idee. een boot crowdfunden die de hele zwik weer terugsleept.

osolemio | 22-06-18 | 22:55

Ik ben over een paar weken weer bootdobberen te kroatie en dat is al mooi open zee, dolfijnen, dieptemeter op max, daar gelden dus de regels voor open zee. Ik zou ze niet aan boord nemen en marifoon even uit.
Ik heb wat overgemaakt naar defend europe, geweldig hoe ze hier met de kustwacht omgaan: www.youtube.com/watch?v=Py8cbLqvvlY

28 | 22-06-18 | 23:08

Bij voorkeur een sleepboot, met 10000 pk, kun je een mooi treintje maken.

lacucaracha | 22-06-18 | 23:10

Ik weet niet wat voor registratie dit is,waarschijnlijk voor nachtjes enzo.
Maar het is geen zee brief uitgegeven door de Nederlandse staat.

Oeps_Again | 22-06-18 | 22:47 | 2

Jachtjes

Oeps_Again | 22-06-18 | 22:47

Kroontje?

HaatbaardKnipper | 23-06-18 | 00:56

Pfft NGO. Iedereen kan claimen een NGO te zijn. Titel zegt niets.
Mensensmokkelaars, dat zijn het! En maar denken dat ze helpen. Vluchtelingen betalen grof geld voor die paar km in rubberen boot en dan pikken deze zelfbenoemde ferrydiensten ze op. Niks geen redding.

Is dit nog nieuws? | 22-06-18 | 22:46 | 1

Heet zou me niks verbazen als deze NGO's gefinancierd worden door dezelfde mensen die afrikanen 5k€ afhandig maken voor een overtocht in een afgeladen rubberboot.

Follow the money, and 5 times why? Will reveal the truth.

Der Doktor | 22-06-18 | 23:42

Nieuwe Nederlanders, zouden ze een beetje lief zijn?

ZoltarTheMagnificent | 22-06-18 | 22:38

Werkelijk misselijk makend dat Soros NGO'|S deze ellende in stand houden, als ze er niet waren geweest was na korte duur de hele stroom migranten gestopt.
Follow the money, ... and find the real criminals.

Rene046 | 22-06-18 | 22:38

Italië heeft de regering die wij nodig hebben.

Moestuinier | 22-06-18 | 22:37 | 2

Die Europa nodig heeft.

lacucaracha | 22-06-18 | 22:39

Het moet dus eerst zo kut worden als in Italië. Dan pas gaan wij anders stemmen... We moeten uit onze comfort zone geduwd worden.

Bezorgde vader | 23-06-18 | 06:48

Mensenhandel is illegaal.
De bemanningsleden dienen voor het gerecht te komen, de schepen naar de bodem van de Middellandse zee. Tevens dienen de financiers achterhaald te worden en voor het gerecht te komen als criminele organisaties. Zo ingewikkeld is het allemaal niet.

Oepsie1234 | 22-06-18 | 22:23

Ter illustratie, om wat voor een aantallen gaat het en de mate van professionaliteit/efficiëntie waarmee migranten opgehaald worden. Zet je aan het denken. youtu.be/WmFBHupTQAo

lacucaracha | 22-06-18 | 22:13

Het enige wat zeker is, is dat de mensen hier die nu tonnen betalen voor hun koophuis in een goede wijk, binnen 10 jaar in hetzelfde huis in dan pauperbuurten wonen. Goede investering dus. Niet dus.

070 | 22-06-18 | 22:07

Leuk zo’n bananenboot

Rest In Privacy | 22-06-18 | 22:02

As we speak heeft de Aquarius Valencia verlaten en vaart nu op volle kracht bovenlangs Bizerta (Tunesie) naar nog onbekende bestemming. Ik neem aan dat op de retourreis de vlag van Gibraltar op uitdrukkelijk verzoek van die spaghettivreter wordt vervangen en dat op de boeg Rotterdam komt te staan https://www.marinetraffic.com/nl/ais/details/ships/shipid:206208/mmsi:236527000/imo:7600574/vessel:AQUARIUS

hmariavanempel | 22-06-18 | 22:00

"Minister van infrastructuur Danilo Toninelli heeft gezegd "de boten in beslag te zullen nemen om hun juridische status te onderzoeken,"

Nee, je moet ze meteen in beslag nemen en verbeurd verklaren zodra ze een lading klaplopers willen aanlanden. Het zijn mensensmokkelaars, die NGOs, zij vormen een deel - een groot deel - van het probleem. Die boten verbeurd verklaren vormt een deel van de oplossing.

"For the 110 people who were sitting about 30hours in this tiny and overcrowdet rubberboat - really dangerous and a big effort. Maybe they will get a little rest afterwards."

Ja, hoor, "a little rest"", en gratis huisvesting, gratis voorzieningen, en gratis geld. Wat een prachtig werk verrichten die NGOs toch op de Mare Dobberum.

Dr_Johnson | 22-06-18 | 21:50 | 1

30 uur op een rubberen bootje zitten en de rest van je leven rust, willen wel meer mensen i.p.v tot je 67ste de pleurus werken.

Titje | 22-06-18 | 21:59

Minister van Populisme? En Spartacus, scribent der Deugneuzen? Middelmatig scribent der Deuneuzen dan, vooruit.

HaatbaardKnipper | 22-06-18 | 21:38

Lifeline
IMO 6825842
Historical Data:
LIFELINE Netherlands 2017-09-21 2018-06-09
SEA WATCH 2 I Netherlands 2016-12-09 2016-12-14
SEA WATCH 2 HH Netherlands 2016-09-16 2016-11-15
SEA WATCH 21 Netherlands 2016-09-14 2016-11-05
SEA WATCH 2 H Netherlands 2016-09-01 2016-09-13
SEA WATCH 2 Netherlands 2016-03-20 2017-09-06
CLUPEA TD Netherlands 2016-01-03 2016-03-07
CJ LEA Netherlands 2015-12-29 2016-03-16
CLUP1U Netherlands 2015-12-17 2016-03-14
CLUPEA Netherlands 2015-12-14 2016-03-20
The history of former names is compiled automatically from AIS signals and gives insight into vessel owner changes, charter name changes and reflaggings.

hier openen | 22-06-18 | 21:36 | 2

't Is net als met foute bv'tjes: Verander steeds maar weer naam en inschrijving. En dan maar hopen dat je daar mee wegkomt (en geld/deugpunten verdient).

Jan-Joris-Jaap-Joop | 22-06-18 | 21:48

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 22-06-18 | 21:48
En dat terwijl de inschrijving ook al dubieus is.

TeeJee | 22-06-18 | 21:56

Aan de flanken van die ophaalboot is te zien dat het een instapmodel betreft.
Speciaal een poort op instaphoogte mat wat treden en een felgekleurde omlijsting zodat men de toegang niet kan missen. Er is danig geïnvesteerd. Dat kan in de toekomst nog handig zijn bij het aan land laten van terugkeerders.

bodemloos | 22-06-18 | 21:36

Wordt tijd voor wat actie. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sinking_of_the_Rainbow_Warrior

NV_2017 | 22-06-18 | 21:35

Tijd om de asielhulpindustrie eens nader te inspecteren.

lingo star | 22-06-18 | 21:28

Vraag de Fransen maar hoe je die tobbe tot zinken brengt. Een verdacht pakketje eronder en op het knopje drukken. Zelfs Bassie en Adriaan kunnen dat. Het was op Dumpert, dus is het waar.
Waarom de minister plotseling een populist zou moeten zijn ontgaat mij even. Laten we het maar op jeugdig onbenul houden.

Frau Merkel | 22-06-18 | 21:20

Hoog tijd om een torpedo af te schieten op die ongeluksboot. Voer hij echt onder Nederlandse vlag, dan vergaat hij als Vliegende Hollander. Terug naar Libië of een torpedo in je bast, dat zou de keuze moeten zijn.

JvanDeventer | 22-06-18 | 21:19 | 1

In de good ol’ days werd er nog wel eens een Greenpeacebootje naar de zeebodem gebonjourd door de Franse geheime dienst. Tegenwoordig lukt het ze niet eens terroristische aanslagen op eigen bodem te voorkomen. Laat staan dat ze de aanvoerroutes aanpakken. Het kan raar lopen.

medusa324 | 22-06-18 | 21:41

Maar goed dat het nog niet rond 5 december is want voor je het weet staat die anti zwartepieten club bij de verkeerde boot te demonstreren bij aankomst

Mark van Leeuwen | 22-06-18 | 21:17

Kunnen we er 11 kiezen die goed kunnen voetballen?

Debombdiggity | 22-06-18 | 21:16

@einStina: De vierde. Ik weet niet, t zal met de flow te hebben waar ik in zit deze week. *engeltje op schouder aait* Ik overweeg om alleen nog maar FIPO's te gaan doen :-)

BlowingBubbles | 22-06-18 | 21:15

Idioten denken dat ze ook nog eens goed bezig zijn.

RenHoek | 22-06-18 | 21:14 | 1

Mensenhandel is nooit leuk.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 22-06-18 | 21:16

In een rechtsschapen wereld werden deze NGO's juridisch vervolgd wegens mensenhandel.

Abject | 22-06-18 | 21:09

Een pleziervaartdocument voor jachtjes is géén vlaggebrief. Dus de Italianen hebben gelijk en de kapitein lult uit zijn nek. Welke professionele kapitein Iglo vaart nu uit met dit document? Alleeen degenen die hun zaakjes niet op orde hebben.
En een plezierjacht (wel een groot ding trouwens voor een jachie) is niet geschikt voor vluchtelingenopvang. Sterker nog, er zijn internationale directieven dat plezierjachten alleen melding maken van een vluchtelingenboot en ze uitdrukkelijk niet aan boord neemt. Die directieven zijn blijkbaar meermalen genegeerd. Arresteren die kappie dus.

Winter_is_coming | 22-06-18 | 21:07 | 3

Klopt! Inrekenen die gast en zijn nepmatrozen kielhalen.

Rdock | 22-06-18 | 21:09

Rdock | 22-06-18 | 21:09
Kielhalen is wat overdreven maar even zitten of honderden uren schoffelen, dat zal ze leren! Je schuldig maken aan 'human trafficking' kan niet zomaar onbestraft blijven. Toch?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 22-06-18 | 21:23

Klopt... !

Wijze uit het Oosten | 22-06-18 | 22:21

Gefinancierd direct of indirect door de postcodeloterij misschien? Hoe komen die ngo’s aan hun centen? Of Soros?
Welke journalist duikt daar in?

Janneus | 22-06-18 | 21:04 | 2

Ja, wil ik ook graag weten. Maar dat zou echte journalistiek betekenen en die hebben we niet meer in NL.

benjeallanggek | 22-06-18 | 23:16

Dan kun je nog lang wachten want de meeste media bedrijven zijn in bezit of worden op een of andere manier gesponsord door een bedrijf van Soros.

Rene046 | 23-06-18 | 00:04

Hoe breng je je eigen continent om zeep? Nou door dit dus maal infinity.

Trans_Fimmermans | 22-06-18 | 21:03 | 1

Is Mabel daar niet eens geweest en weggehaald met een helicopter.

gato | 22-06-18 | 22:05

Die Hippies en hun Clubleden hebben heel dit Land al naar de kalote toe geholpen .
En nog steeds halen Ze die puinzooi met Honderden per DaG binnen in dit Land .
Ongelooflijk .

liegende lippen | 22-06-18 | 21:00 | 1

Het zijn gewoon ordinaire linkse criminelen.

Rdock | 22-06-18 | 21:08

Ik had niet goed gelezen. Zie nu ook dat de AIS-gegevens een paar dagen oud zijn.
Conclusie: AIS staat uit, zodat ze moeilijker te vinden zijn.

Bijtendehond | 22-06-18 | 21:00 | 1

AIS is niet verplicht voor jachten. Wel voor zeeschepen met zeebrief. Wellicht een bewuste keuze van 'registratie'?

Winter_is_coming | 22-06-18 | 21:09

Met je peuter van 6 op zo'n bootje gaan zitten toet toet.

Alsulinkskijkt | 22-06-18 | 20:59

Links voert al decennia lang psychologisch oorlog en sinds kort hebben ze een 2e oorlog gestart: de omvolkings en destabilisatie oorlog. Allemaal geweldloos maar zeer effectief want veel te veel mensen hebben het niet door. Het is pas als links politieke macht dreigt te verliezen dat hun ware aard en ingewortelde macht zichtbaar wordt.

Amok_Run | 22-06-18 | 20:59 | 1

En naast honger voor baantjes een agenda van vernietiging voor het NLse volk

Rest In Privacy | 22-06-18 | 22:05

In die slavenboten van vroeger hadden de negers nog meer beenruimte dan in de boten waar ze tegenwoordig zelf vrijwillig instappen.

Avin | 22-06-18 | 20:58 | 1

En na de reis hadden ze werk. Dat is nu wel anders.

Winter_is_coming | 22-06-18 | 21:10

Als het aan de linkse partijen - PvdA, D66, GroenLinks en D66 ligt.... dan hebben we over 10 jaar hier 19 miljoen inwoners met 3 miljoen asielgerechtigden.
Zelfs de PvdA vindt dit iets te gortig worden.... maar zij willen wel dat we extra geld geven aan Afrika en moslimlanden om te zorgen dat de mensen niet meer naar Nederland komen. Volgens mij leven de linkse partijen in Utopia...?

sociaal_econoom | 22-06-18 | 20:58 | 1

Afleidingsmanouvre

Ofzo2 | 22-06-18 | 21:05

Europa kan dit weekend afspreken wat ze wil maar als deze ngo’s geen halt toegeroepen worden en uitgeschakeld worden gaat de massamoord op de middelandse zee gewoon door. Ja, ngo’s, naast merkel zijn jullie hoofdoorzaak nr 2 dat zoveel mensen sterven aldaar met jullie verwrongen wereldbeeld. Ga maar weer lekker slapen vanbacht denkend dat je mensen aan het redden bent terwijl je het veelvoud uitnodigt om dezelfde reis te maken. Sukkels.

Ofzo2 | 22-06-18 | 20:51 | 2

Na het weekend komen er in landen vanaf waar de vluchtelingenbootjes vertrekken noodgebouwtjes neergezet, in die gebouwtjes komen dan loketten met daarboven de vlag van het land van gewenste bestemming, opdat de vluchteling makkelijker kan selecteren naar welk land hij/zij/x wil. Na het noteren van naam, het afnemen van de vingerafdrukken en het maken van een pasfoto, krijgen ze een noodpaspoort van het land van gewenste bestemming en kunnen ze doorlopen naar vertrekhal alwaar ze kunnen wachten op het volgende vliegtuig, dat keurig elke 24 uur naar het land van gewenste bestemming. Indien er veel gegadigden zijn zal er een extra vlucht worden ingepland. In het gewenste land krijgen worden ze met de bus naar het azc gebracht, alwaar ze bed, bad & brood krijgen, in afwachten dat ze een status en dus officiële papieren krijgen en een huis met inboedel. Dit wachten duurt echter nooit langer dan een maand, want dat zou onmenselijk zijn.

kweethetooknietbeter | 22-06-18 | 21:03

kweethetooknietbeter
Ben bang van wel. PVV had gelijk in het kamerdebat dat dit alleen maar een extra springplank wordt. De gelukzoekers komen met het bootje via de ngo’s en daar bovenop de door de linkse eu gekozen lottowinnaars. We moeten iets van 50 miljoen halen ofzo.

Ofzo2 | 22-06-18 | 21:09

Wel weer een we lullen elkaar na sessie vanavond. Het migratieprobleem oplossen deel zoveel. En nu?

Ongeblustekalk | 22-06-18 | 20:50 | 1

Kan je nu al vast verklappen dat er géén acties komen vanuit Europa om migranten te ontmoedigen.

lacucaracha | 22-06-18 | 20:53

Het document geeft ook andere details: Motor: Lister Blackstone ER S8M 1968. Die komt niet in de buurt van de EU Tier-3 uitstoot normen voor schepen. Kan iemand daar greenpeace achteraan sturen?

W_F | 22-06-18 | 20:46 | 1

Alleen daarom al zou de tobbe geen Europese haven meer aan mogen doen. Als ik met mijn 3 liter dieseltje de binnenstad niet meer in mag, dan dit ding al helemaal niet!

Frau Merkel | 22-06-18 | 21:56

Er is maar een remedie op die "vluchtelingen boten" en dat is terug sturen/slepen niet goedschiks dan maar kwaadschiks. Dan stop de stroom van zelf.

DerkArie-ut-de-Achte | 22-06-18 | 20:45 | 1

Ze dobberen alleen uit met rustig weer. De eerste veilige plek is dus 12 mijl terugslepen naar het strand waar ze vandaan komen. Beter voor iedereen.

Winter_is_coming | 22-06-18 | 21:12

Ik zag vandaag zo'n pinguin lopen en dacht hoe kom je hier.
Totaal niet geïntegreerd en bovendien is de betekenis van deze kledij een belediging voor mij.
Als ik het voor het zeggen had zat ze mooi in de boot.

botbot | 22-06-18 | 20:43 | 10

Sjonie01 | 22-06-18 | 21:12
Ja, jij hebt de schilderswijk meegemaakt vanuit de tram. Ga iemand anders bedriegen.

Ongeblustekalk | 22-06-18 | 21:23

Ongeblustekalk | 22-06-18 | 21:23
Haha kan wel lachen om jou neemt alleen niet weg als het zo door gaat dat je daalijk ook in zo een pauperbuurt woont.

Sjonie01 | 22-06-18 | 21:33

Sjonie01 | 22-06-18 | 21:33
Nee want deze gebeurtenissen vinden plaats in mijn tijdvak.

Ongeblustekalk | 22-06-18 | 21:43
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik snap niet zo dat die mensen allemaal zo graag naar Europa willen gaan, ik bedoel dan zitten ze met een uitkering op een klein flatje hooguit, met regen buiten, ver van hun familie en vrienden, en het leven is hier waarschijnlijk net zo duur in vergelijking.

daan me de korte ach | 22-06-18 | 20:38 | 1

nou Ze zitten hier in de Duurste Huizen uiteraard allemaal met Huurtoeslag en de Domme Hollander mag elke DaG voor Ze betalen en er mee opgescheept zitten .
En ergste is Hij stemt ook nog eens op die zelfde Clubs die hem met nog meer rotzooi op en afscheept .
En die Lullo noemt Mij een Sukkel .
Hahahaha

liegende lippen | 22-06-18 | 21:05

Natuurlijk onzin om te beweren dat die boot onze kant op vaart, dan heeft die ngo geen rendement. Die Italiaan zegt dat wij verantwoordelijkheid moeten nemen voor de problemen waar wij ze mee opzadelen.

Ongeblustekalk | 22-06-18 | 20:37

Op televisee zag ik de redder der mensheid en hij vroeg ons de morele vraag der vragen, wilt u dat deze mensen verdrinken? En hij brengt ze naar de dichtstbijzijnde veilige haven.
Anders gezegd, kritiek en het niet ondersteunen van zijn missie van hogerhand, maakt u tot een verwerpelijk untermensch.

Toch vraag ik mij af of deze man zich realiseert dat de dichtstbijzijnde haven die van Libië is, hij kan de lichtjes in de verte zien en waarschijnlijk de borden gewoon lezen.
Deze kinderen en vrouwen (die 1% staat altijd op de foto, de rest zijn zwaar ondervoede mannen en politieke tegenstanders van de dictators, toch?) zouden nooit in zo'n bootje de overtocht van 100 m1 uit de kust wagen als ze wisten dat onze deugneus ze niet zou opwachten. Voorzien van satelliet telefoon melden ze schipbreuk en varen in de armen van hun heldhaftige redders.
De drenkelingen kregen de voice-mail en zijn collateral damage van hun heldendaden.

Deze moralist prima past in het verdienmodel van de mensensmokkelaars, zonder zijn medewerking zou er überhaupt geen rubberboot vertrekken uit Libië.

Deze mensen niet snel hun draai zullen vinden in het welkomstland en enkel uit zijn op economisch gewin, betaald door mensen die onze held voor xenofoben, racisten en populisten uitmaakt.

bananabanana | 22-06-18 | 20:36 | 1

Het interesseert de gemiddelde deug Nederlander geen ene fuck dat de thuislanden vakkundig beroofd worden van hun arbeidspotentieel. Het zijn vaak de midden klasse die het land ontvluchten, want zij hebben namelijk wel geld. En anders sturen ze 1 familielid, op zoek naar de potten van honing en goud. Ook wil men niet begrijpen dat we helemaal niets aan ze hebben. Laag opgeleid, geen motivatie om te werken en cultureel volledig het tegenovergestelde. Als de EU niets doet, gaat dit tot harde conflicten leiden.

Indoneesje | 22-06-18 | 20:33 | 2

Leuk verhaal, maar wat is de gemiddelde deug Nederlander. heb je het dan over dat amsterdamse tuig dat massaal groenlinks stemt? En dan nog, hebben die mensen veel invloed?

Ongeblustekalk | 22-06-18 | 20:48

Het 'arbeidspotentieel' scoort in NL dan wel erg laag in de arbeidsparticipatie. Het blijft dus 'potentieel', zo verliezen woorden snel hun waarde.

Winter_is_coming | 22-06-18 | 21:14

En een beetje googlen leert dat ze dat ding nogal eens hernoemen.
Zal wel ook een vage reden hebben.

Bijtendehond | 22-06-18 | 20:50

Zelfde MMSI-nummer (lees reacties in het Italiano), andere naam.

Bijtendehond | 22-06-18 | 20:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Als oom Erdogan z'n kanaal Istanbul, een nieuw te graven vaarroute parallel aan de Bosporus, nou eens 20 meter dieper laat graven, dan kan ie met het extra vrijgekomen materiaal nog een eilandje laten opspuiten. Kunnen ze in de toekomst daarheen.

hotnot | 22-06-18 | 20:26

Door als (gratis) veerpont te fungeren tussen Afrika en Europa stimuleren deze NGO's de illegale migratie vanuit Afrika.

En miljoenen in Afrika staan klaar om naar Europa af te reizen. Want het gratis geld (ons sociaal stelsel) heeft een aanzuigende werking op de illegale migranten.

Beseffen deze NGO's niet wat voor schade ze aanrichten.

Demograaf Jan van de Beek vat de gevolgen van de illegale migratie als volgt samen:

„Uit cijfers van het onderzoeksproject World Values Survey blijkt dat het Afrikaans-islamitische cultuurcluster het verst verwijderd is van ons Noord-Europese, protestantse cluster. Dus we halen de mensen binnen die in normen en waarden het vérst van ons verwijderd zijn.

Veel asielzoekers willen helemaal geen westerling worden.

De werkelijkheid is: velen van hen zijn weliswaar gecharmeerd van onze welvaartsstaat, maar niet altijd van onze taal en cultuur en normen en waarden. En als je over de jaren miljoenen van hen toelaat zou dat geen gevolgen hebben voor jouw samenleving?”

Kaskensj | 22-06-18 | 20:25 | 3

"Beseffen deze NGO's niet wat voor schade ze aanrichten."
Dat beseffen ze wel en misschien is dat juist de hele opzet.
Denk even mee: Toen de Europa het doel begon na te streven tot 1 grote superstaat, bleek dit een bedreiging te worden voor de VS, met name tot de handel. Dit werd erger toen verschillende olieproducerende landen (Irak, Libie, Iran ) besloot om vanuit pure afkeer de Euro als olievaluta te gaan hanteren en hiermee de Oliedollar in gevaar te brengen.
Met weet inmiddels wel hoe het een groot deel van die landen is vergaan.
Om Europa de nekslag te geven heeft men getracht om zoveel mogelijk onrust in de regio rondom Europa te zaaien door een machtsvacuum te creeeren en daarmee een ongekende economische vluchtelingenexodus te veroorzaken richting het dan welvarend europa om via deze weg dat compleet te destabiliseren. Want immers via de Griekse weg ( het economisch laten ploffen van een EU staat .. lees Griekenland ) heeft niet het gewenste effect gehad.
Daarom een volledige economische volksverhuizing op touw zetten die zijn weerga niet kent.
Voor diegene die dit als onzin afwimpelen, raad ik eens aan om de tv de deur uit te doen en eens zelf op onderzoek uit te gaan wat werkelijk speelt in de wereld, behalve dan wat je gevoed krijgt via de reguliere staatskanalen.
Misschien leer je dan eens om een eigen objectieve mening te vormen waar je trots op kan zijn.

Kamikazepiloot | 22-06-18 | 20:43

@kamikaze Ben niet zo gecharmeerd van jullie warmongering richting de us of a.

Mark_D_NL | 22-06-18 | 20:48

@kamikaze Ben niet zo gecharmeerd van jullie warmongering richting de us of a.

Mark_D_NL | 22-06-18 | 20:48

You got me all wrong there, buddy!
Dit beleid valt onder de Bush/Obama periode.
Trump pakt het totaal anders aan. Ben ook fan van die man, want ben echt wel zeer goed op de hoogte uit welke hoek hij shit over zich heen krijgt.
voor de rest: Qanon!

Kamikazepiloot | 22-06-18 | 21:46

Die Italiaan heeft gelijk. Wij willen toch populisme? Dus stuurt hij ze lekker door naar ons. Groot gelijk.

Bigi Bana Boy | 22-06-18 | 20:24

Sleep alle boten consequent een half jaar lang terug naar de kust waar ze vandaan komen en de stroom droogt op. Geen overtocht is namelijk geen inkomen voor de smokkelaars.
Maak migratie onder voorwaarden mogelijk in de landen van herkomst (geen vriminele achtergrond opleiding etc. En je bent van de stroom kansloze af.
En degene die aankomen zet je maar op een groot vliegdekmoederschip net voor de kust. Kunnen ze elke dag kijken naar de plaats waar ze nooit zullen komen.

miko | 22-06-18 | 20:23

Net als alle andere NGO's gaat het deze organisaties hier ook maar om één ding. Sexfeesten. Sexfeesten en vrouwen uitbuiten.
Daarom liggen die geile witten mannen en vrouwen voor de Libische kust. Wachtende op verse zwarte punies en tollies.

JanVergoor | 22-06-18 | 20:23

Iedere keer hetzelfde liedje: bootladingen vol Afrikanen en de "hulp"organisatie zoomt alleen in op nét dat ene kindje of zwangere vrouw dat ook aanwezig is. Wetende dat dit vele malen terug te zien zal zijn in de nieuwsrubrieken.
Om zo de publieke opinie te bespelen
En uiteraard het Staatsjournaal doet daar lekker aan mee.

leo de pejo | 22-06-18 | 20:22 | 1

Wat dacht je waarom de laatste dagen zo vol met lof over deze mensen gesproken wordt, dat ze goed bijdragen tot onze economie. dat zijn de gasten die achter deze mensenhandel zitten.

Rene046 | 22-06-18 | 23:35

Ze zijn geregistreerd op een icp dat wil zeggen een officieus eigendoms bewijs plezier vaartuigen, wat binnen de eu voor plezier vaart geaccepteerd is, het icp heeft geen wettelijke rechten en kan met koopcontract of verzekeringspolis worden aangevraagd verder geen controle buiten een copy paspoort, feitelijk zit er geen enkel rechtsgeldigheid op, het simpelste is door geven aan Libië en uit het water schieten papieren niet in orde

Rest In Privacy | 22-06-18 | 20:22

Laat ze maar door varen naar de Antillen. Is ook NL grondgebied en dragen die ook eens een steentje bij.

Olleke | 22-06-18 | 20:22 | 1

Prima optie. Op de een of andere wonderlijke wijze is het Vluchtelingenverdrag er niet van toepassing. Zo dom zijn ze daar dus helegaar niet.

medusa324 | 22-06-18 | 21:29

Kunnen de Italianen het schip niet laten aanmeren en vervolgens aan de ketting leggen? En anders laten zinken? hoe moeiijk is dat?

Soenil | 22-06-18 | 20:19

Wat ik nou niet snap, misschien ben ik een beetje dom, maar als ik hier op de kaart kijk.... ff checken, ja..... Dan ligt Nederland toch een tyfuseind uit de buurt. Wat Doen Die Mensen Hier?

peterdh | 22-06-18 | 20:19 | 2

Die zijn dan ook niet hier.

De Italianen riepen dat, over die Nederlandse vlag. Klopt geen kloot van, en dat schip gaat echt niet helemaal naar Nederland varen. Niet genoeg eten en drinken aan boord.

TeeJee | 22-06-18 | 20:23

lol

peterdh | 22-06-18 | 21:09

Loopjongens van de mensenhandelmaffia. De enige vlag die dat schip zou mogen uithangen is een piratenvlag

Phreack | 22-06-18 | 20:18

Kunnen de Italianen niet gewoon het schip aan laten meren en vervolgens aan de ketting leggen? Of anders laten zinken?

Soenil | 22-06-18 | 20:17

Waarom naar Nederland? Afrika is toch veel dichterbij?

Knisperende_Tissue | 22-06-18 | 20:15

Wat boeit het onder wat voor een vlag ze varen? ik zou wel eens willen weten wie zoiets financiert. 1 schip kost duizenden Euro's per dag om varend te houden en aangezien dat er tientallen rondvaren puur om vluchtelingen op te pikken, lijkt erop dat er miljoenen per maand worden gespendeerd om Afrikaanse vluchtelingen uit de Middellandse zee op te pikken, die hun oorlog in Syrië aan het ontvluchten zijn.
Mijn punt is dat men eens moet gaan onderzoeken wie deze volksverhuizing financiert?
Ik geloof nooit dat dit vanuit giften komt van de gewone bevolking, want de kosten zijn immers te groot om zoiets te realiseren puur uit bevolkingsdonaties.
Er zijn hier schimmige clubjes aan het werk die een heel andere doel voor ogen hebben dan het helpen van die arme ''vluchtelingen" die wel 5000 euro p.p. kunnen neerleggen zonder enige garantie op wat dan ook.
Denk ff na mensen, dit klopt gewoon niet!!!

Kamikazepiloot | 22-06-18 | 20:13 | 7

Kijk even naar de beelden; dat zijn geen Syriërs hoor.

benjeallanggek | 22-06-18 | 23:01

kunnen we niet op straat gaan protesteren dan hun met die ritjes op en af ons milieu aan het vernietigen zijn. ik vind het zee water de laatste tijd bijzonder warm worden, en het weer... tjonge jonge...

Rene046 | 22-06-18 | 23:27

Las ooit ergens dat Soros die 5000 geeft voor de overtocht

Lilia2 | 23-06-18 | 00:36
▼ 4 antwoorden verborgen

Heel simpel, niet in het kadaster is geen NL schip. De Italiaanse Port State Control moet dit toch al lang uitgevogeld hebben.

Pimp my Voortuin | 22-06-18 | 20:13

Die NGO-schepen moeten verplicht terugvaren naar de libische kust en daar hun roedel opgeviste gelukszoekers weer op het strand of in een haven terugzetten. Dan hebben ze hun reddingsplicht gedaan.
Vervolgens dan in Libië uitzoeken of ze überhaupt voor asiel in aanmerking zouden komen, iets dat voor 99% van dat volk gewoon kansloos is.

2voor12 | 22-06-18 | 20:13 | 1

Wat dek je, dacht je dat Libië nu nog op die gasten zit te wachten zijn immer kaal geplukt vertrokken, eerst even wat bij laten spekken in Europa, en dan wordt eerst de kassa gevuld met opgestuurd geld voor de familie, en daarna terug naar huis met Nederlands pensioen.

Rene046 | 22-06-18 | 23:24

Mevrouw Marie N
Parliamentary assistant at European Parliament
"How is it possible that the borders of the Europe of the 21st century are among the deadliest in the world? This should be unacceptable for all of us.“

Dit zit op dat schip te deugen.

rechtsdwalendeautist | 22-06-18 | 20:11

Opvarenden weer lossen in Syrië, en daarna leeg doorvaren naar Italië.
Daar aan de ketting en na onderzoek van de papieren het schip als "onrechtmatig geregistreerd" door de shredder heen halen.

Wijze uit het Oosten | 22-06-18 | 20:11 | 2

Klare taal

de.suriXL | 22-06-18 | 20:14

Exact, behalve dat ze moeten lossen in Libie. Er zitten niet ziveel syriers aan boord.

Ofzo2 | 22-06-18 | 20:38

Jullie zijn welkom in Nederland. Wij hebben genoeg middelen om jullie allemaal te helpen.

BambergBintje | 22-06-18 | 20:11 | 4

Ga. Weg.

osolemio | 22-06-18 | 20:46

Blijkbaar verdient het goed met die Bintjes (genoeg middelen). Dus ga lekker je gang en gooi wat je hebt maar in de bodemloze afrikaanse put. Ik sla zelf even over.

benjeallanggek | 22-06-18 | 22:53

Er staan nog genoeg cellen klaar, wel snel zijn voordat Rutte ze sloopt, ze zijn nu nog te kraken..

Rene046 | 22-06-18 | 23:20
▼ 1 antwoord verborgen

Zoals al zovelen op Twitter zagen, dat document heeft nul komma nul te maken met een officiële registratie in Nederland.

- Het is een document van de Watersportbond, dat is NIET het officiële register voor zeeschepen.
- Op het document staan de maten; 3210cm lang en 1000 cm hoog. Bullshit dus

Kom op; stuur ze terug naar Libië en ondervraag ze daarna even over hun poging tot fraude/valsheid in geschrifte

TeeJee | 22-06-18 | 20:07 | 12

Zeg eens eerlijk @Teejee... is dat jouw manier om me gelijk te geven ...? :)

Lood om oud ijzer | 22-06-18 | 21:33

@Lood om oud ijzer | 22-06-18 | 21:33
*zucht* Zeg eens eerlijk, heb jij een gemiddeld Afrikaans IQ?

TeeJee | 22-06-18 | 21:34

142... true story :) hoeso? ;)

Lood om oud ijzer | 22-06-18 | 21:47
▼ 9 antwoorden verborgen

Schip staat bij de KNWB geregistreerd als pleziervaartuig met een ligplaats in Amsterdam, maar van een Duitse eigenaar. Is echter geen pleziervaartuig maar een zeeschip. (het pleziervaartuig zelfst.naamw. pleziervaartuig|en (meerv.) boot die voor recreatie of sport wordt gebruikt.) Als zeeschip staat het niet in Nederland geregistreerd.

broodje gezond | 22-06-18 | 20:05 | 3

Een Duitse eigenaar wat een toeval.

lacucaracha | 22-06-18 | 20:22

Zou Mercedes deze hebben overgekocht.. Die waren op zoek naar hoog opgeleid personeel.. volgens Merkel

Rene046 | 22-06-18 | 23:18

En dat betekent dan weer dat het schip met deze lading in elke haven aan de ketting gelegd kan worden wegens mensensmokkel.

Synecdoche | 23-06-18 | 11:08

Rutte gaf vandaag in het Gesprek met de Minister-President toe dat de meerderheid economische migranten zijn. Zacht en binnensmonds, maar toch. Misschien komt dat wel omdat hij de Italianen maar operettepolitici vindt. Al zal hij dat natuurlijk nooit toegeven.

Nivelleermarionet | 22-06-18 | 20:03

Zouden die NGO`s begrijpen dat die Afrikanen en Arabieren alleen maar het ruime sop kiezen vanwege hun aanwezigheid?!? Een soort uitlokking? Ze zijn niet alleen schuldig aan mensensmokkel, maar ook verantwoordelijk als ze te laat zijn. Dit stopt niet vanzelf. Afrika is een mooi en dunbevolkt continent met twee keer zoveel inwoners als Europa. Deze waanzin en volksverhuizing moet stoppen.

Feynman | 22-06-18 | 20:03 | 5

Of ze dat beseffen? Dat is juist de intentie. Desnoods knallen ze met een hovercraft de woestijn in om ze daar op te pikken.

Croxifoxio | 22-06-18 | 20:19

Zoals hierboven al gezegd, dat weten ze dondersgoed... maarja zijn allemaal mensen die hartgrondig geloven in het geboortevoorrecht dat wij hier hebben, gecombineerd met een ongekend superioriteitsgevoel, maakt dat dat zij de migrant graag de Europese droom tonen. Iets dat de betreffende migrant veelal trouwens vies tegenvalt...

Lood om oud ijzer | 22-06-18 | 20:24

lol de regeringen zijn al in voorbereiding zodra Afrika leeg is verhuizen hun naar dat land... Met ons geld natuurlijk lol

Rene046 | 22-06-18 | 23:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Kijhard aanpakken dat NGO gutmenschtuig.
Papieren niet in orde? Versenken, den Kahn!

Onkel Bratwurstbude | 22-06-18 | 20:02 | 1

ach over een paar dagen zijn we deze ook al weer vergeten..

Rene046 | 22-06-18 | 23:14

Het is een illegale boot zoals ook de opvarenden. Kapitein wil niets zeggen, volgens RTL nieuws. Dus aan de ketting leggen en de kapitein plus hulpjes vervolgen wegens mensensmokkel.

Ofzo2 | 22-06-18 | 20:02

Doet pijn aan mijn ogen en hart dat onze driekleur wappert op deze discutabele veerdienstboten.

073Cab | 22-06-18 | 20:02

Piraten varen toch met een doodshoofdvlag?

DommeNeger | 22-06-18 | 20:01

Mensensmokkelaars, dat zijn het.
Opererend met medeweten van de EU, een anti-democratische organisatie die met immigratie & islam de westerse samenleving wil onderwerpen, verdelen of desnoods vervangen.

Jan Passant mk2 | 22-06-18 | 20:01 | 3

Eigenlijk is het gewoon een heel dure veerdienst. Alleen met groot geld kun je oversteken.
Dat hebben gewone Afrikanen niet. Alleen oplichters en criminelen.

ZZP-er | 22-06-18 | 20:56
-weggejorist-
HaatAth3ist | 22-06-18 | 20:59

Deze mensen, deze goedwillende smokkelaars, zijn het schoolvoorbeeld van "The road to hell is paved with good intentions."

Trans_Fimmermans | 22-06-18 | 21:11

Deze problematiek bevestigt andermaal het belang van een gezamenlijk Europees beleid en meer bevoegdheden voor de EU. Zeg het niet graag, maar daarin heeft D66 een punt.

Bakito | 22-06-18 | 20:00 | 7

Ik denk dat Bakito een punt heeft. Je kunt er niet vanuit gaan dat de aangrenzende lidstaat even alles gaat tegenhouden van z'n instabiele buurman. Die stuurt het liefst alles zonder risico door. Daar verdienen ze ook aan, want migranten hebben ook eten en kleding nodig die de lokale middenstand kan aanbieden. Dit gaat lekker, totdat de bestemmingslanden hun grenzen dichtgooien. Daar gaat Schengen van naar de kloten. Als dat eenmaal kapot is, dan betekent dat weer grenscontroles bij iedere grens, dus ook bij België en Duitsland. Dat lijkt nog onrealistisch, maar als Sanchez van Spanje in Spanje de poort naar Europa openzet, dan wordt wel de realiteit. Spanje stuurt de migranten door, Frankrijk stuurt de migranten door en Duitsland is bereikt, tenzij ze naar Engeland willen. Dan zijn er vast nog zat migranten over die naar Nederland willen en eerst door terreurhost België heen moeten, die ze weer doorstuurt, zodat ons gelukkig fietslandje de pineut is.

Alexander des Burgus | 22-06-18 | 21:25

Alexander des Burgus | 22-06-18 | 21:25

En daarom gewoon stoppen met dat enge Schengen en de EU! De afgelopen jaren diverse keren in het VK geweest, me niet gestoord aan de grenscontroles.

BlowingBubbles | 22-06-18 | 21:38

Alexander des Burgus | 22-06-18 | 21:25
Uw reactie is niets waard, want vanuit vriendjespolitiek. Erg sneu dat je als mens zo aan de grond kan zitten.

Ongeblustekalk | 22-06-18 | 21:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Het gebeurd wel vaker dat men Duitsland niet van Nederland kan onderscheiden en vice versa.

Klutskwijt | 22-06-18 | 19:56 | 3

Hebben die Duitsers ook een paar jaar last van gehad. Toen dachten ze dat trouwens van half Europa,er is dus eigenlijk niet zo veel veranderd. Ik neem aan dat merkel die opstandige mini-Mussolinie wel even tot de orde gaat roepen. Wat denkt tie wel!!

miko | 22-06-18 | 20:13

Of het niet kunnen onderscheiden van Belgische vlaggen van Duitse vlaggen bij een vlagverbranding in de landen waar deze immigratiërs vandaan komen.

Trans_Fimmermans | 22-06-18 | 21:06

Daar heeft het weinig mee te maken. Als ik het "document" zie is geregistreerd via het Watersportverbond, m.a.w. dit zijn nominaal plezierbootjes. Geen koopvaardij, dus volgens internationale regels voelt NL zich niet aansprakelijk. Erg zeewaardig zijn ze ook niet; ik las ergens dat de bemanning het niet aandurft om met zoveel passagiers aan boord buitenom naar Nederland te varen.

Synecdoche | 23-06-18 | 11:01

Hoorde hier iets over op radio vanmorgen. NL heeft t goed geregeld, wel registratie mar geen verantwoordelijkheden voor ons land.

BlowingBubbles | 22-06-18 | 19:56 | 16

einStina | 22-06-18 | 22:46
Inrichtingen, klinieken, gekkenhuizen... Instellingen! Snappu?

Mwoh, nu wel een nieuw project dus dat is wel even leuk maar het is allemaal geen vetpot. (ja je bent een millennial of je bent het niet) Beetje lastig om dat allemaal uit te leggen want praaivessie.

VeelTeSteil | 22-06-18 | 23:13

En inderdaad een spannend weekend voor jou gewenst Stientje.

VeelTeSteil | 22-06-18 | 23:14

@VTS ooooh, zo. Ik dacht aan settings en begreep er geen snars van. Na, dat van die centjes daar weet ik alles van, helaas. Spannend? Dan weet je beduidend meer dan ik. Tnx though. Nighty night!

einStina | 22-06-18 | 23:14
▼ 13 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken