Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Halal-hertje prof. Maurits Berger: "Islamitische basisscholen dragen bij aan integratie"

Social

Hey, daar heb je er weer eentje uit de Leidse halal-eenheidsworstenfabriek van de door het sultanaat van Oman betaalde professor Islam enz. Maurits Berger. Zoals die faculteit de wereld eerder al zelf openbaar op video liet zien, worden dames daar al op vroege leeftijd geacht de islam te beminnen en diens critici te betreuren, en vandaag levert Berger een nieuwe deugdoctor af. "De algemene aanname dat islamitisch basisonderwijs integratie in de weg staat, ontkracht Beemsterboer in haar promotieonderzoek." Tot die conclusie kwam ze na het interviewen van "75 directieleden, onderwijzers en godsdienstleerkrachten van negentien scholen". De essentie van haar bevinding is als volgt. "Het merendeel van de islamitische basisscholen heeft wat mij betreft een kracht die enorm wordt onderschat. Door de geborgen omgeving kunnen moeilijke onderwerpen worden besproken. Als een boodschap met veel tact en respect voor de islamitische achtergrond wordt gebracht, is de kans groter dat een leerling zich ervoor openstelt. Hij of zij komt dan niet in een loyaliteitsconflict met de thuissituatie." Ah, meer tact en respect voor de islamitische achtergrond, dat heeft de situatie de afgelopen 40 jaar zo enorm bevorderd, dus laten we daar vooral op in blijven zetten. Alle sociale wetenschap ten spijt is er eigenlijk maar één echte conclusie: de islam naar Europa halen was een vergissing. Maar goed, daar koop je weer niets voor.

Reaguursels

Inloggen

geloven begint waar begrijpen ophoudt.

Religie en zeker exacte wetenschappen gaan wat mij betreft niet samen. Religie als subcultuur bij sociologie of geschiedenis is tot daar aan toe, maar in godsnaam (pun intended) hou de sprookjes buiten de wetenschap.

zeiksmurf | 13-06-18 | 15:39

"Als een boodschap met veel tact en respect voor de islamitische achtergrond wordt gebracht, is de kans groter dat een leerling zich ervoor openstelt. Hij of zij komt dan niet in een loyaliteitsconflict met de thuissituatie."
Dus.... als we maar genoeg seggregeren, hebben we zo weinig mogelijk last van elkaar.

arbeid_loutert | 13-06-18 | 14:54

"Islamitische basisscholen dragen bij aan integratie". Ja ja.

Hier iemand die het kan weten:
"Hirsi Ali – Moslims zijn als rotte appels
In this Monday, Feb. 5, 2007 photo, Ayaan Hirsi Ali, writer of the film "Submission," which criticized the treatment of women in traditional Islam and led to the murder of Dutch film director Theo Van Gogh, talks to a reporter in New York. Brandeis University in Massachusetts is taking heat from some of its own about plans to give an honorary degree to Ali, who has made comments critical of Islam. (AP Photo/Shiho Fukada)

“Alle appels in de mand van de islam zijn rot”: er bestaan geen gematigde moslims volgens Ayaan Hirsi Ali.

“De veronderstelling is dat in een mand met moslims een aantal rotte appels zitten, ik zeg dat de hele mand rot is.”

In haar nieuwe boek Ketters, Pleidooi voor een hervorming van de islam stelt Ayaan Hirsi Ali dat er eigenlijk geen gematigde moslims bestaan.

Er bestaan volgens haar drie soorten moslims: de gewelddadige, de hervormers en de grootste groep zijn de moslims die zeggen dat ze hun geloof vreedzaam willen belijden maar de Koran niet durven te bekritiseren. Net zomin als de rol van vrouwen en homo’s in de moslimwereld. Deze grootste groep zijn ook degenen die geen radicale stelling willen innemen tegenover de aanslagen die gepleegd worden in naam van hun geloof.

Die laatste groep weigert Hirsi Ali “gematigde” moslims te noemen want volgens haar bestaan die niet:" etc , etc.
westerse-beschaving.org/moslims-zijn-a...

ccr316 | 13-06-18 | 13:35

Zwijgen is instemmen.

SlimmeBelg | 13-06-18 | 15:48

Marietje Moët eens even een poosje zonder papieren en credit CARE’s in de Gaza strook gedropt worden. Truthola. Waarom krijgen zulke leeghoofden een stem?

TheDrivingDutchman | 13-06-18 | 13:13

Met "wat mij betreft" bekent Marietje de onwetenschappelijkheid.

Frauduleus. Zo iemand mag niet promoveren.

Kompassie | 13-06-18 | 12:58

Het gebruik van "wat mij betreft" zegt het. Nu kan ze wel weer terug naar de moskee. Realisme is volledig weg in dit land. Kijk maar naar Eindhoven. Weer een plek waar ik niet meer heen hoef. Links maakt meer kapot dan je lief is.

wallenberg | 13-06-18 | 11:57

Oeps!

RuudZ | 13-06-18 | 11:36

En dan geldt dat natuurlijk ook voor islamitsche middelbare scholen, hogescholen, universiteiten en onderzoeksinstituten. Lekker binnen je eigen kliek en bubbel blijven, daar wordt de samenleving en je eigen ontwikkeling veel beter van

batvoca2 | 13-06-18 | 10:50

Eigelijk wel. Het is al meerder keren aangetoond dat diversiteit niet zo'n succes is. Homogeniteit, dus het idee dat één cultuur dominant in een samenleving is, werkt beter.

Het proleem is dat nu meerdere homogene culturen langs elkaar leven,de Nederlandse en islamitische als meest zichtbare. dit schuurt natuurlijk en kan ook niet lang goedgaan.

Sceptische_autist | 13-06-18 | 12:40

75X Wij van WC-eend en promoveren.

Cocorico | 13-06-18 | 10:04

Hoe kun je op zoiets afstuderen. Iedereen, behalve religekkies, dus ook die zandhappers, echt iedereen kan zien dat dit niet het geval is. Dat is geen plank voor de kop hebben, dat is een spoorbiels die direct in de hersenen verankerd is. Achterlijkheid in optima forma.

PijlVader | 13-06-18 | 10:01

Je zult maar journalist zijn met een redelijke hoeveelheid gezond verstand en een bovengemiddeld kritisch vermogen en je krijgt zo'n cadeau in de schoot geworpen.
' Dus ik mag de geldstromen van de Uni Leiden ter discussie stellen, zonder hoofddoek een moskee binnengaan en deze mét hoofd verlaten, overleggen met Robert Spencer en ........ to spice things up.. citeren uit de Koran om standpunten te ontkrachten of aan te scherpen ?
Ja dat mag wel, maar doe dat maar elders.'
We zijn niet meer vrij en dat komt door de islam.
Ty.

Hensmunter69 | 13-06-18 | 09:59

Als ze toch bezig zijn met het terugdringen van buitenlandse financieringen van moskeeën, kunnen ze gelijk die Maurits Berger bij het grove vuil zetten ; het paard van Troje schijt wat ze hem voeren.....

Mazoeza | 13-06-18 | 09:58

De laatste zin kan echt op een tegeltje!

benjeallanggek | 13-06-18 | 10:22

Ze ondervraagt wat lieden die betaald worden voor en door dit onderwijs en komt dan tot de conclusie dat wat die mensen roepen.... oh nee. Hier is toch geen doctortitel voor afgegeven zeker ??

van Oeffelen | 13-06-18 | 09:43

...
1743-21: Het onderwijs moet daarom meer én structurele aandacht geven aan de islam en de gemeenschappelijke waarden die hij deelt met het judaïsme en het christendom. Universiteiten en hogescholen moeten islamitische studies aanbieden die onderschrijven dat de islam onze democratische waarden, mensenrechten en wetten respecteert.
1743-24: De EU moet meer samenwerken met islamitische organisaties uit moslimlanden om islamofobie te bestrijden en de islam te promoten.

Deze punten komen rechtstreeks uit resolutie 1743.

_-_Stef_-_ | 13-06-18 | 09:42

De Islam is helemaal niet geinteresseerd in onze (democratische) waarden. Ze willen allemaal een beter land, een beter leven en dat zo voordelig mogelijk.

van Oeffelen | 13-06-18 | 09:45

Welke droeftoeters zaten in de leescommissie? In 4 jaar tijd heeft ze 75 gesprekjes gevoerd met een paar educatieve kromzwaardinstructeurs. Dat is toch een wetenschappelijke methode van niets.

Irnerius | 13-06-18 | 09:42

Hier in het kort zwart op wit:

1743-1: Radicalisering en terrorisme zijn het gevolg van uitsluiting, stigmatisering en discriminatie van moslims.
1743-2: Islamofobie is het gevolg van een verkeerd begrip van de islam. Nationale regeringen pakken islamofobie onvoldoende aan, wat rechts in de kaart speelt.
1743-3: De islam hoort bij Europa, deelt haar culturele wortels, heeft veel bijgedragen aan de beschaving en erkent de universele rechten van de mens en de vrijheid van meningsuiting.
1743-9: Moslims moeten een speciale status krijgen en beschermd worden. Zij moeten daarvoor juridisch worden ondersteund om islamofobie te bestrijden.
1743-11: De islam is een religie van vrede.
1743-12: Haat zaaiende politieke partijen versterken de angst voor moslims door de islam te verbinden met geweld, waarmee een simplistische en negatieve voorstelling van zaken wordt gegeven. Deze politieke partijen moeten bestreden worden.
1743-13: Anti-islam partijen willen de vrijheid van godsdienst voor moslims inperken, wat onaanvaardbaar is. Zo heeft Zwitserland een minarettenverbod ingevoerd wat ongedaan gemaakt moet worden.
1743-14: Islamofobie moet uitgeroeid worden.
1743-16: Boerka’s mogen niet verboden worden.
1743-20: Stereotypen, misverstanden en angst m.b.t. de islam zijn typische symptomen van een wijdverbreid gebrek aan kennis van de islam onder niet-moslims, wat mensen vatbaar maakt voor islamofobie.
...

_-_Stef_-_ | 13-06-18 | 09:42

Ik snap het, ze bedoelt met integratie het behoud van (groeps(identiteit) en alle culturele 'bagage' in een samenleving die daar alle ruimte voor biedt. Tja.

De geïnterviewden zeggen zelf een afweging te maken tussen 'rekening houden met de thuissituatie versus het voorbereiden op een toekomst in nederland', en de hele insteek is om de thuissituatie onveranderd te houden. Op zich is ze een tiran die de armoede in stand houdt. Met een onvermogen om ontwikkeling te duiden. Alsof het vanzelf gaat.

Oh well (SRC), academici zijn zowat het eerste doel in iedere islamitische revolutie.

Alquest | 13-06-18 | 09:32

Verzoek aan dit soort edu-gekkies is om vooral hard en vrijwillig in een muur met kromzwaarden te rennen. Want voor NL ben je in ieder geval een gevaar.

zimmerschwanz | 13-06-18 | 09:29

Ja de integratie van 90% van de bevolking met die anderhalf miljoen moslims.

Hiesjes | 13-06-18 | 09:22

Echt serieus?
"Door de geborgen omgeving kunnen moeilijke onderwerpen worden besproken."
Debat voer je in de publieke ruimte, niet in een "safe space".
Moeilijke onderwerpen? Zoals homo haat?

boerk | 13-06-18 | 09:11
-weggejorist-
lanexx | 13-06-18 | 09:11

Analoog: mohammedaanse zelfgekozen getto's dragen óók bij aan de integratie, net zoals speciale restaurants voor beoefenaren van het kannibalisme.....

Mazoeza | 13-06-18 | 09:05

heeft een hoog WC-eend gehalte als je alleen maar praat met directie en godsdienstleraren.

Kijk ook eens naar de output.... eh... bontkraagjesgedrag. Integratie? ammehoela.

zeiksmurf | 13-06-18 | 08:31

Een islamitische bezettingsideologische politieke sekte opererend onder het valse Troyaanse paard “religie” gaat nooit integreren. De onderwerping van infidels staat in hun versie van “mein kampf” op diverse plaatsen beschreven. De hyaab, niqaab en burka is een uiting van agreement, en staat symbolische en ideologisch hetzelfde als een gestapo SS uniform 76 jaren geleden, maar nu wereldwijd. Islam haat het westen, minacht alle andersdenkenden, maar zijn gek op de spullen en faciliteiten die de laatste 200 jaren zijn uitgevonden, ontwikkeld en geproduceerd door het witte blanke christelijk/joodse mannelijke ras, en willen dat graag overnemen...... for free....... want geld hebben ze ZAT!
Hun “broeder/leiders” zwemmen in het oliegeld, geven iets aan hun islamgeniten, welke te lui zijn om te werken en er de intelligentie niet voor hebben. Dus komen ze onze auto’s, cellphones, navigatiesystemen, textielmachines, elektra, licht, medische voorzieningen, infrastruktuur, sociale stelsels, “ hun vrijheid”, etc. etc. hier claimen, halen en zich
toe-eigenen. En de islamitische groenteboer op de hoek ken je niet meer terug als hij politieke of maatschappelijke meerderheden met “zijn” sekte kan behalen, en gaan ze ongetwijfeld tekeer als voorheen vreedzame buren in
Servië, Kroatie en Bosnie Herzegowina. Dat is wat politieke grensvorming doet i.p.v. de betere etnische grensvormingen welke president Poetin nastreefd: gewoon vragen wat meerderheden precies willen (referendum Krim, en grote meerderheden ten oosten van de Dnjepr), en acteer overeenkomstig. Dit is geheel en alleszins te wijten aan de beroepsgroep carriere-politici, welke dienen te worden vervangen door absolute non-politici, of vakmensen uit niet politieke achtergronden uit puur landsbelang.
Politici hebben bewezen geheel los te staan van deze planeet en hebben geen idee in hun onnozelheid of pure kwaadaardigheid, en alles wat er tussenin zit.
Maar een hekel hebben ze allemaal aan hun elektoraat, handig 1 dag in de 4 jaren maar voor de rest maar erg lastig. Maar ze zijn te exploteren en in belastingslavernijen te drijven, dus gaat er niets veranderen..... nooit!

Katoentje | 13-06-18 | 08:13

Even op 'Maurits Berger' gezocht:
- Maurits Berger die meent dat een sharia-raad vrouwen zal helpen zich te bevrijden uit islamitische huwelijken. Waar ze anders in opgesloten blijven.
- Mauritsberger "De sharia en het Nederlands recht zijn voor meer dan 95% aan elkaar gelijk (2011).
- Maurits Berger “Islam is een Sinaasappel” (uit 2009). De harde schil is de Sharia en het sappige zoete frisse binnenste is de mystiek of de spiritualiteit.
- (mede)oprichter Denktank ‘Islam in Nederland’.

michelpen | 13-06-18 | 07:59

En dat mag de geesten van studenten vervuilen in Nederland..... o.a. van belastinggeld. Gaaf hoor pRutte!

benjeallanggek | 13-06-18 | 08:13

Theoretisch gezien heeft ze gelijk. Het kan inderdaad besproken worden.
De enige makke is dat het nooit gebeurt.

De luis | 13-06-18 | 07:59
-weggejorist-
Zoltan | 13-06-18 | 07:55

Dat de islam de meest barbaarse 'religie' is blijkt alleen al uit het feit dat er geen opt-out mogelijkheid is. Je ouders zijn moslim, dus jij bent het. En om dat te bezegelen, markeren we dat nog even op je lichaam. Ah, je bent nu wat ouder en wilt de islam verlaten? Sorry, kan niet, onmogelijk. Mocht je je plan door willen zetten, dan zullen we je helaas om het leven moeten brengen.

Maar laat Marietje maar lekker schuiven met de 'geborgenheid van het islamitisch onderwijs'.

NV_2017 | 13-06-18 | 07:48

WC-eend schijnt ook erg goed te zijn voor de integratie van moslims in de samenleving. Misschien toch eens een onderzoekje aan wagen. En dan vooral de mensen van WC-eend vragen.

The_Black_Knight | 13-06-18 | 07:43

Naam komt me wat bekend voor.
Is er een broeder of zuster die me kan vertellen of deze al op de afvalligenlijst staat?

Uni van Leien staat in de aandacht als madrassa.
Ga dicht madrassa van Leien, ga dicht!

hallevvezool | 13-06-18 | 07:37

Zou Marietje dan ook bereid zijn om in de eerste klas van een paar Islamitische middelbare scholen te enqueteren hoe de studenten over homoseksualiteit denken? Lever je papiertje maar weer in, meisje. Klinkklare onzin.

Knisperende_Tissue | 13-06-18 | 07:28

Opsporing Verzocht laat dus waarschijnlijk zien dat de integratie lekker op dreef is...... waar kan ik mijn bul ophalen?

benjeallanggek | 13-06-18 | 07:17

Weer zo'n topwetenschapper die zijn titel heeft gekregen bij een pakje boter. Daar zijn er tegenwoordig beangstigend veel van. Ik durf te beweren dat zijn stelling simpelweg kan worden weerlegd met een enquête op islamitische schoolpleinen, en vooruit, om meneer"s academische niveau te matchen gooien we er nog een controlegroep bij.

MickeyGouda | 13-06-18 | 07:16

Je dacht toch niet dat Nederland steeds hoger opgeleid werd zonder daarvoor, geheel in de gelijkheidsideologie, de eisen bij te stellen naar beneden?
Iedereen moet een universiteitsgraad kunnen halen.

ratelaar | 13-06-18 | 07:49

Gisteren, 020 west, ik kijk uit het raam van een gebouw op woonhuizen en zie schuin van boven in twee tegenoverliggende huizen enorme beeldschermen met hetzelfde beeld. Een imam (later opgezocht) die koranverzen reciteerde op tv. Een soort van tellsell maar dan van de islam. We zijn fucked. Daar heb ik geen Marietje Beemsterboer voor nodig om dat te weten.

ristretto | 13-06-18 | 07:02

Wij van WC eend... En dat noemt zich universiteit. Wat een knoeiers.

NACademicus | 13-06-18 | 07:02

Goh dat dachten ze in policor UK ook. Maar een undercover camera schetste een ander beeld: youtu.be/r4D_OLm-RV4

ratelaar | 13-06-18 | 06:50

'Door de geborgen omgeving kunnen moeilijke onderwerpen worden besproken.'

'Daarvoor interviewde ze 75 directieleden, onderwijzers en godsdienstleerkrachten van negentien scholen.'
Ja, ja...
Zie Zembla-uitzending
undercover in de Deense moskee
waar het met dubbele tong sprekende moskeebestuur zich in de praktijk niets aantrok van westerse wetgeving.
Goh, die Zembla-docu uit Denemarken is inmiddels door de NPO offline gehaald?
(met verborgen camera’s werd aangetoond hoe imams in acht Deense zogeheten gematigde moskeeën, met twee monden spreken).
zembla.bnnvara.nl/nieuws/dit-gebeurde...

'Op een islamitische basisschool wordt het onderwerp behandeld door een godsdienstleerkracht. 'Die wordt door leerlingen en ouders vertrouwd.'
'Er zijn scholen met een gesloten schoolconcept, waar een hoofddoek verplicht is en jongens en meisjes in gescheiden rijen in de klas zitten.' Onderzoekster Marietje Beemsterboer beseft niet dat islamitische meisjes/vrouwenonderdrukking indruist tegen het Nederlandse gelijkheidsbeginsel - gelijke behandeling voor man en vrouw.

Gert-Jan Segers van de Christen Unie benadrukte meermaals de godsdienstvrijheid. "Mensen hier geboren en getogen zeggen: Mijn leider is Erdogan." Radio 1 minuut 18:00 www.nporadio1.nl/wnl-stand-van-nederl...

Waarom zegt Segers niet eerlijk dat in Nederland In tegenstelling tot islamitische landen - waar door wet bepaald een ieder verplicht religieus móet zijn, ongeacht hij/zij dat wel of niet wenst te zijn - dankzij onze democratie, de vrijheid van levensovertuiging verankerd in de Grondwet, het in Nederland god-zij-dank niet verplicht is om een of ander geloof aan te hangen omdat een religie aanhangen in dit land eigen keuze is evenals vrijwaring van religie.

Dit laatste zou juist vanuit de politiek veel meer benadrukt moeten worden omdat dit gegeven, voor autochtone Nederlanders - het meest ontkerkelijkt land ter wereld - vanzelfsprekend is, hetzelfde recht vaak niet het geval is bij migranten evenals hun kinderen hier geboren onder het juk van de islam. De minister van onderwijs Arie Slob zal als prioriteit moeten invoeren dat basisscholen onderwijzen dat het recht om niet te geloven in Nederland een grondwettelijk recht is.
Feit is dat niemand religieus wordt geboren en elk individu zelf bepaalt om al dan niet in een of andere godheid te geloven of niet daarin te geloven omdat elk individu het recht heeft in zichzelf te geloven.
Die vrijheid is cruciaal voor het voortbestaan van de democratische rechtsstaat.
Minister Segers, wat let je?
Daarbij wordt het de hoogste tijd dat dit kabinet eindelijk aandacht gaat besteden aan de honderden miljoenen wereldwijd geboren in een moslimgezin die zelf onder het juk van de islam en groepsdruk daardoor ook in dit democratische land door die familiecontrole niet hun eigen leven kunnen leiden.
www.exmoslim.org/getuigenis%20exmoslim...

drs.Nee | 13-06-18 | 06:15

Gelijke behandeling voor man en vrouw in Nederland? En besnijdenis? Meisjes mag niet, jongens (baby's) wel. Er is niets mis met een religieuze opvoeding, thuis of op school, als het gaat om kinderen een richting te wijzen, maar dwang (islam) gaat te ver en zou inderdaad verboden moeten worden.

SlimmeBelg | 13-06-18 | 16:07
-weggejorist-
LasVegasTheGuy | 13-06-18 | 04:55

Ach ja, en in de concentratiekampen die Hitler bouwde werd fijn arbeidstherapeutisch gewerkt. Belangrijk wegens morele bagage en zo.
Zo, geef mij ook maar mijn dr. titel.

Rommelende Onderbuik | 13-06-18 | 04:33

Arbeid makt frei of zoiets.

Gulliver | 13-06-18 | 05:14

De islamofiele Maurits Berger koopt er dan weer genoeg voor. Zijn hele leerstoel ter misleiding van de massa onder het mom van wetenschap wordt al jaren vanuit Qatar betaald. Het is met Neo-Marxisme begonnen en eindigt met onderwijsverdomming en sluipende islamisering. Tenzij er tijdig meer mensen wakker worden en dermate ageren dat bagatelliseren, omkeren en negeren niet langer mogelijk is en ook de instituties terugveroverd kunnen worden.

Takki Yah | 13-06-18 | 04:12

Moet 'natuurlijk' Oman zijn. Qatar betaalt weer andere islamiseringsprojecten.

Takki Yah | 13-06-18 | 04:21

Maar natuurlijk, net als Scientology scholen.

SaintNick | 13-06-18 | 01:59

"gevoelige thema's zoals het gebruik van bepaalde muziekinstrumenten tijdens de muziekles".
Maar welk instrument is dan halal, en welk haram?
En dan de hamvraag, waarom?
By the way, heeft iemand al een moslima in een symfonieorkest gezien?

de honden blaffen... | 13-06-18 | 01:44

Terechte opmerkingen, al is het woord hamvraag natuurlijk weer beledigend vanwege haram van varkensvlees

yeah-right474 | 13-06-18 | 06:01

Solve et coagula.
Het zoveelste Maizena-rapport:
Moslims moeten behandeld worden als een bedreigde diersoort.

MistaRazista | 13-06-18 | 01:34

De homoseksualiteit wordt ook behandeld. In aparte groepen van jongens en meisjes. Want dat is beter.... Heeft deze groeskut ook gevraagd hoe makkelijk het is voor een moslim jongere uit de kast te komen tijdens de lesuren van de haatbaard?!?

Knijthuis | 13-06-18 | 01:19

Heeft iemand al opgemerkt dat een groot gedeelte van de kinderen en jonge gezinnen strenger in de leer is dan hun ouders. Dus in conflict met de thuissituatie is grote onzin. Kinderen worden door dit soort instituten juist gevoed en meegenomen in een vicueuze cirkel richting van strenge bittere orthodoxe islam.

Flow82 | 13-06-18 | 01:02

gescheiden gymen, is dat legaal aangezien je geweigerd word op basis van geslacht?

TilburgDeGekste | 13-06-18 | 00:59

Wat een academische triestheid

Los daarvan *integratie* is een godvergeten domme populistische (politieke) voorbipsterm die maar aan een ding bijdraagt, dat is een hele industrie die om deze term is heen gebouwd.

(nut van) integratie is niet wetenschappelijk te bepalen/ noch (individueel) af te bakenen, voer voor politieke debielen en surrogaat studenten.

litebyte | 13-06-18 | 00:41

Dus iedereen in een ander hokje stoppen zorgt ervoor dat je in hetzelfde hokje komt:| Fysiek werkt dit al niet, hoe kan dit dan sociaal werken? Ben benieuwd naar het onderzoek (alhoewel je met de juiste methodologie en verantwoording in je discussie natuurlijk vrij ver komt in het recht praten wat krom is).

Zonde van de knaken en nog schadelijk ook voor onze maatschappij.

Malakas | 13-06-18 | 00:23

Up is down. Left is right. White is black. Right is wrong.

LiniaalRectaal | 13-06-18 | 00:17

Jezus (ehm, excusez le mot, zeker in deze context), dat je hierop kunt promoveren! Als je...
Nee, ik verspli er geen woord meer aan. Wat een bullshit.

xspalm | 13-06-18 | 00:17

Wanneer staat er nu eens een promovendus op die de volgende vragen gaat beantwoorden:
is de islam naast een godsdienst ook een ideologie? En indien een ideologie, betreft dit dan een fascistoïde ideologie?
Ik weet de antwoorden. Maar zie ze graag wetenschappelijk bevestigd.....

michelpen | 12-06-18 | 23:56

Hear, hear!

benjeallanggek | 13-06-18 | 00:19

Het islamisme is een conservatief extreem rechtse fascistoide religieuze ideologie, maar niet iedere moslim of islamiet is een islamist, al neemt dat aantal in Nederland wel toe. Een islamist streeft (vecht) naar een samenleving op islamitische grondslag, waarbij de koran alleen als basis mag dienen.

Nida kan je zien als een islamistische partij, feitelijk een conservatief rechts extremistische fascistoide partij.

litebyte | 13-06-18 | 00:53

@litebyte,
ik raak verward. Op Joop probeert men mij er van te overtuigen dat Nida een linkse, progressieve partij is. En zeker niet conservatief en fascistoïde. Terwijl op Joop bijna alles rechts van het CDA fascistisch is. Ook volgens de moderator. Wie moet ik nu geloven...........

michelpen | 13-06-18 | 08:07

Is die professor soms verward vanwege een te lage bloedsuikerspiegel? Wat een kneus.

Oepsie1234 | 12-06-18 | 23:51

Door dit soort universitaire mafkezen gaat onze zorgvuldig opgebouwde beschaving een duistere toekomst tegemoet. Helaas worden deze oikofobe gekken betaald vanuit algemene middelen en kunnen ze ongestoord hun verwrongen maatschappijbeeld uitventen.

donkeyman | 12-06-18 | 23:50

Hoewel de naam Maurits Berger zou kunnen doen vermoeden dat hij van Joodse afkomst is, is het dan toch uiterst bevreemdend dat een professor aan de Leidse universiteit, die al dan niet vermeend deskundig zou zijn ter zake de islam, zich meent te moeten mengen in de ernstige problemen rond de islam teneinde recht te praten wat ontegenzeggelijk krom is aangaande de islam.
Elk weldenkend mens met een gezond boerenverstand kan, tenzij die mens als hobby wegkijken heeft, concluderen dat de islam een doctrine is die slechts bij verstandelijk achtergebleven personen enig effect kan sorteren.
Dit is mijn uitspraak, en zo zit het!

Nelis SplitBloes | 12-06-18 | 23:24

Islam is de perfecte match voor mensen die lijden aan inteeltdefecten zoals laag IQ, gebrek aan geweten, extreme gewelddadigheid en schizofrenie.

LiniaalRectaal | 13-06-18 | 00:23

U heeft mijn betoog uiterst LiniaalRectaal begrepen, waarvoor hulde.

Nelis SplitBloes | 13-06-18 | 00:28

Met dit soort linksgekkies krijg je dit soort fake-promoties. mobile.twitter.com/geogabbi/status/10...
Hard times, create strong men. Strong men, create good times. Good times, create weak men. Weak men, create hard times. We zitten ergens tussen cyclus 3 en 4, gok ik!

benjeallanggek | 12-06-18 | 23:23

Mijn Spaghettimonster wat een afgrijselijk misselijkmakend deugdraadje staat er op die tweet, voer voor antropologen en psychologen, hier kunnen hele boekwerken aan proefschriften over geschreven worden... Oh wacht.. laat maar, te laat. Ik maar denken dat die mensen enkel in Hilversum bestonden. Dit land is verloren, de Nederlander snijdt collectief zijn culturele keel door.

Abject | 12-06-18 | 23:30

Haar profiel.. Is dit serieus? Geen parodie-account?

Gabriëlle
@geogabbi
Schrijft en deugt. Niet per se in die volgorde.
Amsterdam-Noordkroost.org

Abject | 12-06-18 | 23:32

Vindt u allemaal het dan vreemd dat de moffen destijds zo kinderlijk eenvoudig Nederland konden ontdoen van een zeer groot deel van onze Joodse Nederlanders?

Nelis SplitBloes | 13-06-18 | 00:36

Heb lang geleden een video gezien waarin Richard Dawkins (geloof ik) naar een Islamitische school gaat en er daar achter komt dat alle leerlingen daar geloven dat zoet water en zout water niet mengen. Waarom? Omdat de Koran dat zegt.
De natuurwetenschapslessen werden gewoon gevuld met godsdienstige propaganda.
Maar onze academici zijn godzijdank 'van mening' dat alle voorgeschreven lesstof (zoals het normaliseren van homoseksualiteit ondanks dat Islam de doodstraf voorschrijft aan homo's), keurig wordt nageleefd... Dat het steeds Islamitische scholen zijn die betrapt worden op massale examenfraude is puuuuuur toeval.

stampertje85 | 12-06-18 | 23:14

Niet langer mijn Alma Mater

spekpater | 12-06-18 | 22:46

Bwaaaa *collegegeld terugvragen doet*

GetOffMyWify | 12-06-18 | 22:43

Hoe is integratie gedefinieerd in dat onderzoekje?

Langshetrandje | 12-06-18 | 22:37

Ik las per abuis 'onderbroekje'.

Verbandmeester | 12-06-18 | 22:59

Bent u de brand al meester, verbandmeester?

Langshetrandje | 12-06-18 | 23:08

Het gaat alweer. Ik heb er maar eens een nachtje over geslapen en heb besloten om dit onderzoekje van mevroiw te negeren.

Verbandmeester | 13-06-18 | 05:26

Dat was een gedegen onderzoek, waarachtig. Het interviewen van de betrokkenen zal natuurlijk een afgewogen, genuanceerd oordeel bieden, te typeren als "wij van WC eend". En dat noemen zij dan in Leiden een promotie-onderzoek???
Wat is die universiteit diep gezonken, hemeltergend wat erg!

LaatmaarLu? | 12-06-18 | 22:37

Ik citeer een reactie: Gewoon raak. ''Newspeak.
Segregatie is integratie.''

bitterpete | 12-06-18 | 22:24

Ik zeg vaker dat religie waanzin is. Maar hier heb ik geen ander woord voor dan achterlijk.

Een paard | 12-06-18 | 22:20

Zo'n proefschrift is het ultieme bewijs dat je in Nederland als geestelijk onvolwaardige kunt promoveren. Het enge is dat deze mevrouw nu een gigantische schade gaat aanrichten op een of andere gesubsidieerde plek in onze samenleving en we 40 jaar debiel gewauwel tegemoet gaan. Deze univ kan dicht en de mongolen die haar hebben begeleid naar deze promotie kunnen de WW in.

Wim van Ingen | 12-06-18 | 22:18

U heeft gelijk. Alleen het wordt alleen maar erger. Arm Leiden, arm Nederland.

Langshetrandje | 12-06-18 | 23:19

Gewoon de geldkraan van dergelijke faculteiten dichtdraaien. Waarom moet ik als belastingbetaler meebetalen aan deze politiek ideologische nonsens overgoten met een pseudo wetenschappelijke. sausje.

therealbraindump | 13-06-18 | 08:14

Newspeak.
Segregatie is integratie.

de honden blaffen... | 12-06-18 | 22:07

Amen!

benjeallanggek | 12-06-18 | 22:15

De degradatie van de promotie. Lekker bezig Leiden!

norocketscience | 12-06-18 | 22:06

Sloop die Leidsche Unie. Deze is kapot stuk!

bosmaloot | 12-06-18 | 22:00

Volidioot

joost3001 | 12-06-18 | 21:58

Om zo'n baggerproefschrift en these te kunnen verdedigen moet ze wel heel goed kunnen neuken!
Eigenlijk waanzinnig dat dit soort 'studies' nog gedaan kunnen worden in 2018.

Curbed Cobald | 12-06-18 | 21:56

Dat er dus hoogleraren zijn die dit promoten, goedkeuren en iemand hierop af laten studeren. Die student is het symptoom.... Of de uiteindelijke pus die uit de wond zweert, het probleem zit ergens anders

peterdh | 12-06-18 | 22:23

@ Dandruff | 12-06-18 | 22:16

Tsja, transgressing the boundaries towards a transformative hermeneutics of quantum gravity he.

HoogToontje | 12-06-18 | 22:24

Ik heb het idee dat je me niet helemaal begreep maar we zitten wel op een lijn Cobald.

nikolaos | 12-06-18 | 22:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Elke dag naar de kroeg gaan draagt bij aan een goed huwelijk.
Tot die conclusie kwam ik na een gesprek met 75 kroegbazen en barmannen.

Harry Turtle | 12-06-18 | 21:50

Hahaha! Ja, hij is goed.

Dr_Johnson | 12-06-18 | 21:59

Nee, Nederland hoeft niet meer te Islamiseren, het is inmiddels al zover gekomen. Met dank aan al die slinkse rakkers.

FreeVogelaar | 12-06-18 | 21:48

Die dragen bij om de Islam te integreren in Nederland. Wij moeten ons aanpassen aan de gast.

StarFox | 12-06-18 | 21:39

Interviews met betrokkenen als datavergaring en conclusie geformuleerd als "wat mij betreft...."

Dit is toch verdomme geen wetenschappelijk onderzoek. Dat is slechts een hypothese stellen. Definieer eerst goed geïntegreerd. En neem dan een steekproef onder islamitisch geschoolde medelanders. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de uitkomsten de hypothese niet zullen ondersteunen...

Gen. Maximus | 12-06-18 | 21:38

Het is niet eens een hypothese. Het is erger dan dat. Het is een mening. En waarschijnlijk haar nog voorgekauwd ook.

Je promoveert hier al op het kunnen herkauwen van andermans mening.

Mazzelstof | 12-06-18 | 21:46

Mazzelstof | 12-06-18 | 21:46
Voorgekauwd en dan als meeuwen overgegeven.

Curbed Cobald | 12-06-18 | 21:57

Ik heb een idee. Zullen we het begrip wetenschap voortaan alleen nog toepassen op wiskunde, natuurkunde, scheikunde, biologie, geografie etc. kortom de beta-vakken. Die hele beta-wetenschap, die de hele maatschappelijke emancipatie heeft mogelijk gemaakt, door de fabeltjes van de kerk omver te schoppen en er universele, bewijsbare feiten en onafhankelijk kritisch denken voor in de plaats te stellen verdient ons respect. Dat dit soort lulkoek-uitbrakers zich met de erenaam wetenschapper mogen tooien, en hun geraaskal met een vernislaagje geleende geloofwaardigheid de wereld in kunnen sturen is een enorme belediging voor de grootste geesten uit de menselijk geschiedenis zoals Newton, Pascal, Gauss, Euler, Galileo Galilei, Huyghens, Fermat, Archimedes en noem ze maar op die de ECHTE helden van onze beschaving zijn. JD Salinger heeft ooit opgemerkt dat het jammere van de meeste literatuurprofessors is, dat er zulke goeie automonteurs aan verloren zijn gegaan. Ik bedoel maar.

CeesCloosd | 12-06-18 | 21:38

CeesCloosd, U heeft gelijk en derhalve hoera voor uw tegel Ik zou dan ook willen voorstellen case closed.

Dewarepurist | 12-06-18 | 23:44

Mijn echte held was, is, en zal blijven Jezus Christus, die zijn beulen al tijdens zijn marteling vergaf, omdat hij wist (wetenschap) wie en hoe ze waren. Zouden uw helden dat ook gekund hebben? Natuurlijk niet. Omdat zij de mensheid een heel klein stukje wetenschap hebben geschonken. Maar dat is wat anders dan de overweldigende bewijzen die mijn held de mensheid heeft geschonken. Verder vind ik de islam een dwaalspoor waar helaas de eigen keuze wordt uitgeschakeld. En ontbreekt blijkbaar bij de meeste politici de wetenschap om dit te her- en onderkennen.

SlimmeBelg | 13-06-18 | 16:21

Langzaam aan worden we allemaal Tommy Robinson. 23 Juni de volgende kans.

am*dam | 12-06-18 | 21:38

Ik schrok best wel van het vorige issue over het verplichte moskee bezoek voor schoolkinderen. Omdat ik denk dat de islam beter geen rol kan spelen in iemands leven, zeker niet dat van kinderen.
Echter, als nu wetenschappelijk is bewezen dat het de integratie bevordert, begin ik toch te twijfelen.

Ride_On | 12-06-18 | 21:35

‘Andere migraties stellen andere problemen. Als de bevolkingsexplosie in Afrika tot massale inwijking leidt van niet-islamitische Afrikanen, dan gaan de nieuwkomers aparte gemeenschappen vormen, eilandjes in onze samenleving die de normale assimilatie verhinderen. Maar in zulke gemeenschappen ontstaat niet de veroverings- en onderwerpingsdynamiek die typisch is voor de islam. De Koran zegt dat “haat en vijandschap tussen ons zullen heersen tot gij gelooft in Allah alleen”.

Abject | 12-06-18 | 21:34

Onlangs had Doorbraak-medewerker Othman El Hammouchi de euvele moed om demografie ter sprake ter brengen in zijn stuk over abortus :

“West-Europa kampt met een significante demografische achteruitgang bij de blanke, autochtone bevolking. Dit zal ons niet alleen in zware problemen brengen met de pensioenen en sociale zekerheid, maar zal op termijn ook leiden tot het uitsterven van het blanke ras. Immers, religieuze conservatieven met een zwart-Afrikaanse of muzulmaanse achtergrond zijn zeer vruchtbaar en kennen beperkte abortus”.

Linkse criticasters grepen deze passage aan om Othman – en Doorbraak – hard aan te pakken. De linkerzijde is immers allergisch voor het element “demografie” – en hun toorn was des te groter omdat Othman zelf niet weggezet kan worden als Bange Blanke Man.

Abject | 12-06-18 | 21:40

Vreselijk dat dat soort naïeve idioten hun eigen wereldbeeld wetenschappelijk onderbouwen, zodat hun eigen wereldbeeld als de juiste gezien kan worden.
Dat iedere pannenkoek zo'n pretstudie kan doen en als zijn wereldbeeld klopt met dat van zijn docent, is succes verzekerd.
-
De waardedaling van een wetenschappelijk instituut anno 2018.
-
En het merendeel van het klootjesvolk gaat er nog in mee ook. Dat het niveau van dit soort idioten grof wordt overschat mag geen naam hebben.

bananabanana | 12-06-18 | 21:29

Islamitische scholen zijn er om juist NIET te WILLEN integreren. Hoogleraren zijn er eveneens om NIET bij te dragen aan een fijn en leefbaar Nederland. Keer op keer torpederen deze linkse overbetaalde NSB'ers het eigen vaderland op kosten van de belastingbetaler

Genoegelijk | 12-06-18 | 21:27

.. ik geloof weer wel dat islamitische basisscholen veel bijdragen aan den gezamenlijke strijd van islam en EU tegen de westerse samenleving.
Professor Maurits Berger verdient zeker een lintje van de Opperste Sovjet te Brussel voor zijn nimmer aflatende krijgshaftige inzet in dat gevecht.

Jan Passant mk2 | 12-06-18 | 21:25

Het lijkt erop dat deze dame de woorden integratie & segregratie verwisseld heeft.

WaltherP99 | 12-06-18 | 21:25

Is het eigenlijk niet heel simpel? 1. Professor is een islamknuffelaar/linksgekkie. 2. Naief of eveneens linksgek huppelkutje wil promoveren en kan makkelijk scoren door een deugscriptie uit haar duim te zuigen.

benjeallanggek | 12-06-18 | 21:24

Het is weer soep met tranen eten bij dit soort fopwetenschap. Inderdaad is het niveau van de (academische) opleidingen niet meer wat het geweest is. Spreek tevens uit ervaring uit het werk, een paar van die totaal incompetente middenmanagers (in het bedrijf in 15+ jaar opgeklommen, Peter Principle) blijken ook een MBA in de avonduren te hebben gehaald. Academisch my ass.

Yellow_Fever | 12-06-18 | 21:23

"Islamitische basisscholen dragen bij aan integratie"

Nou, maar als islamitische scholen daar zo goed aan bijdragen, dan is de conclusie toch snel getrokken? Alleen nog maar islamitische basisscholen in heel Nederland, lijkt me, dan is de totale integratie met een jaar of 4, 5 een feit.

"Tot die conclusie kwam ze na het interviewen van "75 directieleden, onderwijzers en godsdienstleerkrachten van negentien scholen".

Je leest het, maar je gelooft het gewoon niet. Komt het nou werkelijk geen seconde bij Marietje Beemsterboer op dat die 75 geïnterviewden misschien niet helemaal objectief en onbevooroordeeld tegenover het onderwerp staan? Dat ze wellicht een soort van sociaal wenselijke opvattingen ventileren?

Het is haast Diederik Stapel revisited. En ik had een kleine déjà vu: ik dacht, zoiets heb ik toch net gelezen? En jawel, op de voorpagina van de Volkskrant - die ik nergens online bij ze kan vinden; uiterst vreemd - lees ik bij het openingsartikel "Illegalen keren eerder terug bij goede opvang", een rapport van het WODC het volgende:

"Terugkeercijfers vanuit de verschillende soorten opvang zijn er niet. De conclusie dat 24-uursopvang met begeleiding het snelst tot vertrek leidt, baseren de onderzoekers op interviews met 37 vreemdelingen en 48 experts van onder meer gemeenten en de Dienst Terugkeer en Vertrek."

Het lijkt wel een bloody epidemic. Je interviewt een aantal belanghebbenden en dan ga je maar even vergaande conclusies trekken. Kèn toch niet?

Dr_Johnson | 12-06-18 | 21:23

Ik durf te wedden dat alles op zijn plek valt als je haar vriend ziet.

LiniaalRectaal | 13-06-18 | 00:14

Dan moeten we ook maar snel neo nazi scholen oprichten:
Door de geborgen omgeving kunnen moeilijke onderwerpen worden besproken. Als een boodschap met veel tact en respect voor de nazistische achtergrond wordt gebracht, is de kans groter dat een leerling zich ervoor openstelt. Hij of zij komt dan niet in een loyaliteitsconflict met de thuissituatie."

Franker | 12-06-18 | 21:19

Het blijft een raar fenomeen.

Er worden leugens verteld van het kaliber "marmot verscheurd troep wolven", en iedereen lijkt dat te slikken. En niet een keertje, maar godverdegodver dag in dag uit, jaar in jaar uit.
Aantoonbare idioterie als "islam = vrede", "sharia = 95% Nederlands recht", "keukentrapjes zijn dodelijker dan de jihad", etc. Journalisten brengen dat nepnieuws met een stalen gezicht, wapperen met "wetenschappelijke" rapportjes (betaald door Oman) en Nederland gaat weer zitten voor Boer zoekt Vrouw.

Een enquète onder 75 *belanghebbenden* mag natuurlijk nooit als wetenschappelijk materiaal gebruikt worden. Hooguit als voorbeeld in de brugklas, om kinderen te laten te laten zien wat er allemaal mis is met "wij van WC-eend".
Maar eigenlijk is dit veel erger.
De afgelopen jaren zijn diverse mohammedaanse scholen in het nieuws gekomen vanwege fraude, zowel met overheidsgeld als met examens. En kwalijker; veel islamscholen haalden het nieuws vanwege oproepen tot apartheid, segregatie en blinde haat.

Wie bedenkt dan dat uitgerekend die scholen de integratie zouden kunnen bevorderen?

Dandruff | 12-06-18 | 21:18

Dandruff | 12-06-18 | 21:39
Je snapt dat de schoorsteen van deze diederik stapel en roos vonk gewoon moet roken natuurlijk. Met wetenschap heeft het in ieder geval niks van doen. Met geld verdienen met deugen wel.

Curbed Cobald | 12-06-18 | 22:03

TeeJee | 12-06-18 | 22:00,
Curbed Cobald | 12-06-18 | 22:03,

Wij zijn het eens.
Hamvraag blijft; wanneer schrikt de rest van Nederland ook wakker.
Dit soort leugens zijn zo extreem belachelijk dat we de laffe fopwetenschappers en deugende hoernalisten niet eens nodig hebben om dit te ontkrachten.
Maar menig collega kijkt me raar aan als ik hier over begin.
De MSM houdt mensen dom, maar velen lijken daar ook wel voor te kiezen.

Dandruff | 12-06-18 | 22:35

"sharia = 95% Nederlands recht"

Een mens deelt zo'n 98% van zijn DNA met de chimpansee.
Dat blijkt maar weer.

EefjeWentelteefje | 13-06-18 | 18:03
▼ 4 antwoorden verborgen


Integratie mbt. de negatieve CBS-statistieken verloopt inderdaad feilloos voor het woestijnvolk.

Ervaringsdeskundige | 12-06-18 | 21:16

De betreurde arabist Hans Jansen noemde Maurits Berger ooit in een van zijn stukken een ‘leipo’. Dat lijkt me nog mild uitgedrukt. Berger is gewoon gevaarlijk, een islamofiele paalworm die dijken en beschermingswallen ondermijnt. Vorig jaar nog liet hij zijn islamstudiecentrum in Leiden openen door Tariq Ramadan. Of Berger nog steeds dikke maatjes is met Ramadan valt te bezien, aangezien de ‘bruggenbouwer’ in Parijs inmiddels vier maanden in voorarrest zit op verdenking van verkrachting (een zaak waarover de Nederlandse pers oorverdovend zwijgt). Bergers ex-vrouw Petra Stienen kon het ook goed vinden met Frère Tarik. Op YouTube staat een filmpje waarin is te zien dat zij met Ramadan de discussie over de islam aangaat met Douglas Murray, een discussie die ze glansrijk van de Brit verliezen

Rosaturbinata | 12-06-18 | 21:15

NSB 2.0 noem ik dat altijd. En ja, joris maar weg.

LiniaalRectaal | 13-06-18 | 00:08

Nog meer islam,mensen... Te veel Hollandse Vinex en bakfiets slapjanussen zijn nog in de waan dat zij boven alles verheven zijn en dat Mo hen met rust zal laten .....

Loebas | 12-06-18 | 21:15

Volgens de linkse kerk zijn we... nee, móet iedereen gelijk zijn. Iedereen moet ook kunnen studeren, ongeacht IQ. En iedereen moet kunnen promoveren. Blijkbaar is dat al aardig aan het lukken; die domme doos is gepromoveerd op een "wij zijn twee melige meiden"-Tina onderzoekje. En een -ja hoor heel interresant of hamsters blijer zijn als ze genderneutraal worden benaderd-professor laat het allemaal gebeuren...
Vroeger, toen je nog echte had stelde een hele intelligente professor al dat de islam een achterlijke cultuur is.

benjeallanggek | 12-06-18 | 21:14

Dat Bakfietsen Volk stemt zelf voor nog meer Murkenmeuk en dito Ellende dus Ze zullen wel eens zijn met nog meer Islam voor hun eigen Kinders.
Jesse en Groen -Links weten het wel zie die PvdA jaren 70 beleid en wat er van Nederstan verworden is

liegende lippen | 12-06-18 | 21:14

Wetenschappelijk 'zeer gefundeerde uitspraak': '' het merendeel van de islamitische basisscholen heeft WAT MIJ BETREFT een kracht die enorm wordt onderschat'. Dus omdat zij dat vindt, staat dit dus vast en is dit een doctorstitel waard? Mijn neefje van 7 weet al het verschil tussen een feit en een mening.

xavier | 12-06-18 | 21:12

In principe heeft iedereen recht op zijn eigen bubbel. Maar blijf daar dan ook!

BlowingBubbles | 12-06-18 | 21:09

www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Steeds minder Afghaanse meisjes naar school: 'succesnummer' blijkt mislukking.
17 oktober 2017, 6:00
Volgens HRW daalt in sommige districten het aantal meisjes dat onderwijs volgt. Dat is niet alleen, en niet in de eerste plaats, het gevolg van de weerstand bij de Taliban en andere extremisten tegen meisjesonderwijs.
'Het ministerie van Onderwijs discrimineert meisjes openlijk', zegt Heather Barr, onderzoekster van HRW. 'De staat bouwt meer scholen voor jongens dan voor meisjes.' Het HRW-team kwam in Afghanistan op plekken waar jongens les kregen in een gebouw, terwijl meisjes verderop in een tent zaten.
'De mensen zeggen dat het schandelijk is als families hun dochter onderwijs laten volgen.'

Onze vorm van onderwijs past sowieso niet binnen de Islam. Jongens en meisjes samen.

Geen verder onderzoek voor nodig en aangezien wetenschap gebaseerd is op feiten en niet op meningen kan het interview van Maurits Berger misschien nog in een krantje afgedrukt worden als journalistiek onderzoek in plaats van de term "wetenschap" te bevuilen.

Maar goed.
www.geenstijl.nl/5142444/het-is-geen-...

Is dit nog nieuws? | 12-06-18 | 21:05

Heeft ze ook leerlingen kritisch ondervraagd over hoe zij denken over westerse normen en waarden?
Heeft zij ex-ex-leerlingen gevolgd om te onderzoeken wat zij bijdrage en hoe zij hun talenten hebben ontplooid?
Het enige wat ik kees is dat zij werknemers en dus niet de klanten heeft ondervraagd. Het gaat bij onderzoek niet om de perceptie en ideeën van personen die de dienst uitmaken, maar om de werkelijke ervaringen van degenen die de dienst afnemen.
Als je de top van de NS vraagt of zij een goede en betaalbare dienst aanbieden dan krijg je een totaal ander antwoord dan wanneer je de reiziger hetzelfde vraagt
Als je een politicus vraagt of er meer gelukszoekers naar NL moeten komen dan (vul hier het vervolg maar zelf in)

Olleke | 12-06-18 | 20:59

Ik hoorde ze bezig op radio 1, die kip zonder kop. Dus moslimkinderen voelen zich zo op hun gemak op een islamitische school.
Zolang ouders niet integreren en schoteltje kijken, voelen vooral zij een gewone Nederlandse school aan, als bedreigend. Dat geven zij hun kinderen mee.
En dan komt zo,n Hollandse tut met pseudowetenschappelijke goedpraterij, onder leiding van Berger. Ongeloofwaardiger kan niet.

Peniskokertje | 12-06-18 | 20:57

Dus als een islamitisch kind op een islamitische school zit krijgt hij geen loyaliteitsconflict thuis.
Bevestigd dat niet juist de kloof en vergroot je die kloof nog eens door kinderen in een parallelle cultuurschool niet goed te laten integreren?

Ik snap dat loyaliteitsconflict niet zo.
Als er over homoseksualiteit wordt onderwezen wordt niet van de leerlingen verwacht loyaal te zijn naar homo's of zo, ze leren dat homo's bestaan.

Of moet ik eruit begrijpen dat ze een flutopleiding heeft gevolgd en er aan haar een steekje of wat los zit?
Islamitisch onderwijs segregeert, polariseert en levert rare geschiedenis- en maatschappijlessen op.
Deze dame komt zeker ook tot de conclusie dat de verzuiling eigenlijk voor iedereen beter zou zijn, allemaal in je eigen veilige bubbletje opgroeien en blijven.
Of ze vindt het alleen voor islamieten goed, dan is ze een racist.

LuckyGirl | 12-06-18 | 20:56

De zuil zou thuis in de zandbak moeten staan. Girl, moslims en wetenschap is puur zandhappen.

Langshetrandje | 12-06-18 | 23:23

Als Islamitisch onderwijs bijdraagt aan integratie, dan draagt homogeweld en gang rape ook bij aan mensenrechten.

JackStick | 12-06-18 | 20:52

Er is een pro-islam offensief begonnen door de policor maffia. Collaborateurs zijn met name de NPO, overheid en dhimmiwetenschappers

knerf | 12-06-18 | 20:52

Helemaal mee eens, maar dat pro-islam offensief is al veel langer aan de gang. Troetel-Turken, Knuffel-Marokkanen bevolken de beeldbuis al jarenlang met hun achterlijke islamitische praatjes.

Nelis SplitBloes | 12-06-18 | 23:42

De laatste zin gvd "Voor hen (islamieten) is het belangrijk dat hun kind goed wordt voorbereid op de Nederlandse samenleving en TOCH voldoende islamitische, morele bagage meekrijgt.

Sorry Joris maar die 'toch' moest even in hoofdletters.

Mensen, lees die zin. Lees 'm dan nog een keer. En huil.

Knufter | 12-06-18 | 20:45

Ik ben door mijn tissues heen, maar het janken stopt nog niet. En nu?

BlowingBubbles | 12-06-18 | 22:24

Bekeren, natuurlijk!

Knufter | 12-06-18 | 22:59

Knufter | 12-06-18 | 22:59
*slikt*

BlowingBubbles | 12-06-18 | 23:08
▼ 1 antwoord verborgen

Willem van Oranje beloonde de dappere bevolking van Leiden èn haar dappere burgemeester Van der Werf in hun standvastigheid toen de stad door de Spanjolen werd belegerd door hen deze universiteit te schenken.
En nu heult een deel van deze universiteit - gelukkig lang niet iedereen - met de nieuwe bezetter. De geschiedenis herhaalt zich alleen is de bezetter nu binnen de poorten.

Lupuslupus | 12-06-18 | 20:45

Plus veel, voor dit historische perspectief.

Joris Beltsin | 12-06-18 | 20:51

Raar nietwaar, dat WOII-schuldcomplex, alsof alle Nederlanders verantwoordelijk waren voor de deportatie van de Joden.

Nelis SplitBloes | 12-06-18 | 23:44

Om het nog erger te maken kotsen de studenten mijn mooie vaderstadje onder.

Gulliver | 13-06-18 | 05:13

Daags na de val van Mubarak noemde de directeur van de Amerikaanse National Intelligence, James Clapper, de Moslim Broederschap een “grotendeels seculiere beweging”. Geheel in lijn met de wijze waarop de voormalige echtgenote van Maurits Berger, Petra Stienen samen met andere commentatoren het aandeel en aard van de Moslimbroederschap in de Arabische Lente bagatelliseerden. Ook Petra Stienen is volgens het Volkskrantartikel een goede bekende van al-Khatib die gelieerd is met de Syrische moslimbroeders. bron: hoeiboei.blogspot.com/2012/12/brekend-...

CoffeePatch | 12-06-18 | 20:45

Ze hadden beter de leerlingen kunnen ondervragen dat zou een duidelijker beeld scheppen.

Gulliver | 12-06-18 | 20:44

Waarom moet ik toch bij een onderwerp over moslims , en dat is elke dag en telkens weer negatief ,want mooier kan ik het niet maken denken aan de politie-iftar ?

ja,diedus! | 12-06-18 | 20:44

Vrouwen voelen veel meer voor de harde mannelijke moslimhand dan dat weke softe westerse handje. Vrouwen willen diep van binnen gedomineerd worden. En dat snappen we blijkbaar niet in het Westen. Daarom zul je ook nooit verongelijkte berichten tegenkomen van de feministen over Islam. Zijn hebben hun vrouwen onder de knoet. Dat is de diepe wens van de westerse vrouw.

Manneke Pislam | 12-06-18 | 20:44

vandaag nog een Nederlandse meid op de radio die ging promoveren. Zij gaf aan dat in Saudi Arabië, vrouwen segregatie zelf willen. Dit zou goed zijn voor hun emancipatie.
De wereld op zijn kop. Niet de samenleving moderniseren maar segregatie goed praten.

Peniskokertje | 12-06-18 | 21:05

Kunt u dat bij mij thuis dan eens uitkomen leggen?

BlowingBubbles | 12-06-18 | 21:10

Die troel begrijpt het woord compromis niet.
We gooien een homo niet van twintig maar van tien hoog, gooien doen we hem.
Het is een softe versie van niet integreren.

botbot | 12-06-18 | 20:44

Nee joh. We vermoorden geen 100 homo's maar slechts 50.

Knufter | 12-06-18 | 20:47

Knufter | 12-06-18 | 20:47
Toch winst, een bewijs dat ze de goede weg ingeslagen zijn zal deze troel beweren met bijval van de hele linkse kliek met Yesse voorop.

botbot | 12-06-18 | 20:55

Het is, geloof ik, de bedoeling dat de persoon wel de val overleeft om vervolgens op de grond, verwelkomd te worden door een besteniging. Geweldig onderwerp voor het volgende promotie onderzoek.

thephysicist | 12-06-18 | 20:59

Ja aan onze integratie in het nieuwe Islamitisch Nederland.

doskabouter | 12-06-18 | 20:43

Lees net dat een bul Euro 93.000 (Correspondent, november 2013) aan overheidssubsidie oplevert. Des te kwalijker deze promotie, daar dit belastinggeld is.

thephysicist | 12-06-18 | 20:41

Laat me denken aan die mop: een man kwam aan de balie van de bibliotheek van Ankara vragen om een bepaald boek. "Nee," zei de ambtenaar, "we hebben wel de schrijver."

kwark001 | 12-06-18 | 20:40

hihi

tata1981 | 12-06-18 | 20:47

Driewerf ha

Knufter | 12-06-18 | 20:47

Theo van Gogh is voor niets gestorven ...

wezen | 12-06-18 | 20:39

Hij is vermoord door een moslim die zijn gedachten haatte. Hooguit zou hij nu een ontevreden roker zijn, gelet op de geweldige ontwikkeling die Nederland sindsdien heeft doorgemaakt. Ik mis hem nog iedere dag.

Langshetrandje | 12-06-18 | 23:03

Pim Fortuyn ook. Die mis is ook nog iedere dag want dat interview dat Theo van Gogh met hem maakte was van ongeëvenaarde klasse.

Nelis SplitBloes | 12-06-18 | 23:48

En ik mis Ischa Meyer, hoewel die niet vermoord is. Wat een heerlijke agressieve interviewer. Maar Carl Huybregts had hem onder de knoet.

SlimmeBelg | 13-06-18 | 16:29

Brekend! We schrijven de mening van 75 directeuren op. Die ene zat net vast.

ristretto | 12-06-18 | 20:35

Dit soort onderzoeken en fop proefschriften zijn niet serieus te nemen. Wat een ingenomenheid. Zij weten niet waar ze het over hebben.
Een levenswijze van de moslim is de Takiyya. Het is toegestaan tot liegen en/of veinzen naar ongelovigen. En zie hier het resultaat. Hoe naief kan een mens zijn.

De Evangelist | 12-06-18 | 20:30

de titel van professor heeft zijn waarde toch wel verloren. Met al die fopwetenschappen wordt jan en alleman maar professor tegenwoordig. Het universitair niveau is niet meer wat het geweest is. De studenten zijn ook niet meer wat het geweest is.

Gerf | 12-06-18 | 20:25

Je wordt tegenwoordig doodgegooid met de mba's, phd's en noem maar op. Lijkt wel of ze weggegeven worden bij een pak Brinta.

Mark_D_NL | 12-06-18 | 20:32

Professor is geen titel. Het is een beroep, iemand die les geeft aan een universiteit.

Knufter | 12-06-18 | 20:39

Gerf bedoelt doctor (dr)

duh! | 12-06-18 | 21:22

Ben benieuwd hoe betrokkene het voor elkaar heeft gekregen als vrouw bij die scholen binnen te komen. Wellicht vanuit een subsidiërend orgaan? En toen deed een beetje taqiyah de rest.... immers, subsidie is subsidie....

RenHoek | 12-06-18 | 20:24

Nu even een onderzoekje doen of christelijk scholen een bijdrage leveren aan de samenleving in Afghanistan. Tipje vraag eerst eens of er wel christelijke scholen zijn.

Eddy67 | 12-06-18 | 20:23

demoslimkrant.nl/don-quichot-en-het-ka... Verheerlijking van IS en wegtrappen van de Koerden.
www.nrc.nl/nieuws/2018/06/11/islamiti... Niet automatisch een hand geven, moeite om een snaar- en een blaasinstrument uit elkaar te houden, 55% van het schoolpersoneel is niet-islamitisch. Maar wat heet hier: 'niet-islamitisch'? -- Deze twee M.B.'s zijn kritiekloze goedpraters & fellow travellers, schandvlekken op het blazoen van de Leidse Universiteit.

Eeuwig..Op..Vakantie | 12-06-18 | 20:23

Tegen de tijd dat er op Dreischor een moskee wordt gebouwd, ben ik waarschijnlijk al dood...

oab | 12-06-18 | 20:19

In Iran strijden vrouwen voor vrijheid en hier in dit achterlijke land hijsen we die de idioten die in Iran vrouwen onderdrukken op het paard. Hilarisch!

Mark_D_NL | 12-06-18 | 20:19

Ik ga eens een onderzoek doen. Aan 19 scholen vragen of ze goed bezig zijn. Nog erger dan een wc-eend onderzoek. Gelukkig gaan mijn kinderen naar de Eftelingschool. Zelf lijk ik namelijk op Langnek. Openbaar onderwijs voor iedereen. De rest is misvorming en integratie belemmerend.

TheseDays00 | 12-06-18 | 20:19

Met de laatste twee zinnen ben ik het niet eens, de rest: LOL!

duh! | 12-06-18 | 21:24

Sleutelwoorden: 'Wat mij betreft'.

Dit is geen wetenschap maar opinie. Doctor van het jaar nul.

Vreetkonijn | 12-06-18 | 20:19

Dit is geen wetenschap maar sociale "wetenschap"

Muxje | 12-06-18 | 20:21

Ze schrijft om iets te behalen.. niet om iets te bewijzen.

Mark_D_NL | 12-06-18 | 20:29

Promoveren op basis van 75 gesprekken?... zo.... bijzonder. Wel dun ijs waar je dan op staat.

RenHoek | 12-06-18 | 20:17

Volgens de islam wetenschappers is de aarde weer zo plat als een dubbeltje want het staat immers in de koran.
Zo en nou jullie.

komtdatschot | 12-06-18 | 20:17

Ik woon in een overwegend blanke wijk en in het blanke gedeelte van de wijk hebben ze een buurthuis voor ouderen omgebouwd tot Moskee, ondanks protesten van de omliggende bewoners.

Daar zie je dus dagelijks mannen in jurken en vrouwen in bijna boerka's (geen idee hoe die zwarte vuilniszak gewaden heten, maar zelfs 4-jarige meiden lopen erin). Op een Islamitische school is dit soort rotzooi dus dagelijke plicht. Hoe gestoord moet je zijn om te denken dat dit bevorderlijk is voor de integratie?

Erno-NL | 12-06-18 | 20:17

#Vergiswetenschap

Repliek_in_stijl | 12-06-18 | 20:17

Echte Nederlanders moeten dus gaan integreren, ik kijk hier niet van op... Meisjes moeten ook geleerd worden hoe zij zich moeten gaan kleden om te voorkomen dat, enzovoort.

JI-HAAT | 12-06-18 | 20:15

De islam zal ons allemaal integreren. De islamisering steunende idioten helpen mee om hun gelijk uiteindelijk te krijgen.

Fijnstoffer | 12-06-18 | 20:14

Helemaal geen zin in integratie.

BosrandDirk | 12-06-18 | 20:12

De 'Van Dale" kan het woord "integratie" wel weg laten. Het bestaaat gewoonweg niet.

meneer der meneren | 12-06-18 | 20:19

Volgens mij kan er nog veel worden bezuinigd bij de universiteit van Leiden. Een mening hebben is tegenwoordig genoeg om 'wetenschap' te bedrijven, werkelijk diep triest dit.

therealbraindump | 12-06-18 | 20:12

Beetje kort door de bocht "conclusie" van de scribent van dienst.
Misschien ook wel van Beemsterboer maar ik (noch scribent, noch de rest hier) heeft haar gehele onderzoek gelezen.
Wel een hoop publiciteit dus dat doet ze handig.

Berbaar | 12-06-18 | 20:11

Moet je die kut tekkel niet een keer uitlaten, berbeur?

Mark_D_NL | 12-06-18 | 20:23

Herstel Teckel.

Mark_D_NL | 12-06-18 | 20:24

In het Duits Dachshund..

Mark_D_NL | 12-06-18 | 20:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Moeilijke onderwerpen.
"Als voorbeeld noemt ze homoseksualiteit, waaraan basisscholen sinds 2012 verplicht aandacht moeten schenken. „Op een openbare basisschool zal de juf vertellen dat je verliefd kunt zijn op zowel mannen als vrouwen. Kinderen uit een islamitisch gezin denken dan: ‘Mijn juf weet dat misschien niet, maar die boodschap geldt niet voor mij.’” Op een islamitische basisschool wordt het onderwerp behandeld door een godsdienstleerkracht. „Die wordt door leerlingen en ouders vertrouwd. Als díe vertelt dat homoseksualiteit in Nederland geaccepteerd is, en dat je niets te maken hebt met het privéleven van een ander, dan is de kans groter dat de boodschap aankomt.”

Ja ALS die vertelt. Maar dat kwam in de "gesprekken" vast niet aan de orde vermoed ik zo.

knutsel_ | 12-06-18 | 20:09

Het is heel simpel: als een kind denkt "het geldt niet voor mij" dan houdt het op. Een school dient aan informatieoverdracht te doen en binnen de sociale dynamiek op zo'n school de gedragsregels aan te leren en te handhaven.

Maar een school is geen zendeling of prediker. Wil je 't niet? Nou, dan niet. Blame your parents later.

Knufter | 12-06-18 | 20:42

Wetenschap aan Nederlandse universiteit anno 2018: "Wat mij betreft...".

Joris Beltsin | 12-06-18 | 20:06

Je moet een dergelijke apologie op de juiste wijze willen lezen.
"Als een boodschap met veel tact en respect voor de islamitische achtergrond wordt gebracht, is de kans groter dat een leerling zich ervoor openstelt. Hij of zij komt dan niet in een loyaliteitsconflict met de thuissituatie."
Hier staat dus letterlijk dat elke boodschap die niet met een islamitisch sausje wordt overgoten welhaast zeker een leerling in een loyaliteitsconflict met de thuissituatie brengt. Laat dit even op u inwerken. Hier staat niet zoiets als onbegrip, twijfel, onzekerheid, maar loyaliteitsconflict.
Het hertje geeft hier dus grif toe dat er sprake is van een diepe kloof, een "clash of cultures", en dat een kind met fluwelen islamitische handjes moet worden aangepakt om niet in een "double bind" terecht te komen. Het is in het beste geval schipperen tussen de opvattingen van de ouders en de dagelijkse realiteit. Die sporen niet met elkaar, stelt het hertje in alle klaarheid.
Dat schipperen heet dan "bijdragen aan integratie".

Schoorsteenveger | 12-06-18 | 20:05

Kortom: dit land is reddeloos verloren.

Hamdoelilah!

HoogToontje | 12-06-18 | 20:24

Kortom, ongeveer 60% van dit land is verloren. Zie laatste verkiezingen

Mark_D_NL | 12-06-18 | 20:26

Chapeau voor uw woorden, Schoorsteenveger.

dysdiadochokinese | 12-06-18 | 20:48
▼ 1 antwoord verborgen

Ik word helemaal niet goed van al deze verzonnen "wetenschappen". Met praat wat, schrijft wat op en men is doctor in een "wetenschap". Met hard werken zelf drs natuurkunde. Ik heb me toch een partij keihard beta onderzoek moeten doen en mijn scriptie moeten verdedigen. Het was een geweldige tijd, dankbaar dat ik heb mogen studeren.

Ik ben niet jaloers op deze mensen, integendeel, deze mensen zie ik niet als wetenschappers, ze kunnen ook niet veel. Maar tot mijn schrik vindt de maatschappij dit wel belangrijker en/of genieten een hoger aanzien net als andere alpha/gammas (economen en meer van die charlatans).

Vraag me altijd af, wat voor soort echt werk gaan die mensen nou doen, hoe verdienen ze hun geld ? Op de universiteit je kunstje aan andere studenten laten zien, praatprogramma's bezoeken, om de islam en zijn moslims in een goed daglicht te plaatsen. Je moet er maar zin in hebben om naar het stomzinnige geneuzel van een stelletje reli gemankeerde te willen luisteren en vervolgens daar nog eens een proefschrift van te gaan bakken.

thephysicist | 12-06-18 | 20:04

"Social sciences are nothing but cargo cult", aldus Feynman. De échte dan, niet die fopboy hier op de site.

Joris Beltsin | 12-06-18 | 20:18

Geen zorgen. Exacte wetenschappen staan altijd in hoger aanzien dan dit soort soft gelul van fopdeugende infiltranten in de wetenschap.

TeeJee | 12-06-18 | 20:21

@TeeJee | 12-06-18 | 20:21
Bij u en mij wellicht. Probleem is dat dit niet het geval is bij politici en beleidsmakers. Die zijn vaak trots om te melden dat ze niets van exacte vakken begrijpen. Zij vinden natuurkundigen etc. maar narrow minded en rechtlijnig.

Joris Beltsin | 12-06-18 | 20:28

Technisch gesproken is het waar. Als de ene groep zich niet laat aanpassen en de andere wel dan valt er wat te sleutelen om alle neuzen toch de zelfde kant op te krijgen. Maar da's techniek, daar moet Leiden zich maar niet mee bezig houden

Mark van Leeuwen | 12-06-18 | 20:02
-weggejorist-
FirmaLenB | 12-06-18 | 20:02

Roken draagt bij aan je gezondheid.

BP Richfield | 12-06-18 | 20:02

Als je 75 mensen gaat ondervragen, zal je best tot deze conclusie kunnen komen.
Ik ruik een promotie !

Wijze uit het Oosten | 12-06-18 | 21:06

Hahahaha wat een BULLSHIT!

Ze dragen bij aan segregatie. De ware vijanden zijn niet eens de moslims, het zijn de enablers, de niet-islamitische a-religieuze islamdrammers, degene die verantwoordelijk zijn voor de import van vele vele miljoenen 8erlijke mohammedanen in Europa.

tata1981 | 12-06-18 | 20:01

O islamitische basisscholen vinden de Nederlandse context steeds belangrijker! Nou dan zien we maar even door de vingers dat islam de ANTICHRIST vertegenwoordigd! Mensen die denken dat islam en andere overtuigingen samen kunnen mengen die zijn van lotje getikt. Het is een kwalijke zaak, ze hebben bewust een religieus conflict geimporteerd. De eindtijd is nu.

tata1981 | 12-06-18 | 20:04

tata1981 | 12-06-18 | 20:04
Ik ben geneigd het met eens te zijn. Hoe je m ook precies definieert, antichrist of het kwaad. Het is onmogelijk te ontkennen dat islam een kwalijke, verdeeldheid zaaiende doctrine is. Overigens kan dat van het judaisme ook zondermeer gezegd worden met dezelfde extreme afkeer van 'ongelovigen'. Het georganiseerde Christendom, daar twijfel ik nog aan. De leer van Christus wordt er m.i. niet helemaal correct in gedoceerd, maar het heeft wel een verbindende boodschap (sorry voor het bullshit bingo woord).

BlowingBubbles | 12-06-18 | 21:31

Maurits Berger is een fopwetenschapper, van het type Diederik Stapel; pathetisch leugenaar.
Jarenlang claimde Berger dat de sharia en het Nederlands recht voor 95% overeenkwamen. Hoewel hij dat later afzwakte naar 94% en 90%, heeft hij nooit geprobeerd om dat te onderbouwen. Ondanks zijn belofte aan arabist Hans Jansen om dat ooit eens wel te doen.

De website "islamofobie" weidde daaraan een serie, gebaseerd op verzoeken aan Berger èn aan de Leidse universiteit om die absurde leugen òfwel te onderbouwen, òfwel te rectificeren. Interessant leesvoer voor wie denkt dat de Leidse universiteit staat voor gedegen wetenschappelijk onderzoek. Met dank aan Andre van Delft, die de moeite nam om door die belachelijke leugens heen te worstelen. www.islamofobie.nl/index.php/blog/meer...

Dandruff | 12-06-18 | 19:59

Kijk kijk. Een fopwetenschapper. Betaald door Oman dus geheel onafhankelijk.
Hoe verziekt zijn de universiteiten inmiddels.

marjen | 12-06-18 | 20:11

Fopwetenschapper met een duistere agenda dus.

benjeallanggek | 12-06-18 | 21:44

Schraal contrast tussen het promotiewerk van dr. Zee en deze prutser.

JWZ_JMK | 12-06-18 | 19:58

Harstikke bevorderend! Dit bericht heb ik enkele maanden geleden al eens geschreven op GS, komt ie nog een keer. In Amsterdam-West werkte ik als (mannelijke) wijkverpleegkundige. Ik moest op een islamitische basis-school bij een meisje, waar nog maar net diabetes was geconstateerd, insuline komen spuiten. (Meisje en ouders moesten het nog leren). Papa maakte er echter bezwaar tegen dat ik langskwam en eiste een vrouwelijke verpleegkundige. Uiteraard kreeg meneer zijn zin. Daarnaast waren er op die school nog enkele meisjes zonder hoofddoekje, maar hoofddoekjes worden in het nieuwe schooljaar verplicht. En volgens deze geleerde bevorderen islamitische basisscholen de integratie. Right. Ik begin langzaamaan een beetje gek te worden, geloof ik. Alleen op het extreem-rechtse, xenofobe haatblog GeenStijl lees ik met de andere bezoekers wat iedereen ook zou kunnen, nee zou MOETEN zien, maar het enige wat ik in mijn omgeving te horen krijg is; "jij komt ook altijd met negatieve voorbeelden over de islam. Kijk nou ook gewoon eens wat er wel goed gaat." Ik ga dan maar weer een stukje joggen...

dysdiadochokinese | 12-06-18 | 19:58

Nederland valt niet meer te redden. Zonde van je tijd en energie. Wanneer het echt te erg gaat worden zul je zien dat veel Nederlanders de kant van Moslims gaan kiezen. Waarschijnlijk uit angst of om erbij te horen. Dit zie je al in wijken met veel Moslims.

Op een gegeven moment weet men niet beter, omdat men ermee is opgegroeid en voila.... de Islamisering is compleet.

Erno-NL | 12-06-18 | 20:25

@dysdiadochokinese | 12-06-18 | 20:06
De enige juiste reactie is dan;
"Je hebt geen realistisch weerwoord op mijn argumenten, en je komt dus niet verder dan een sneu Ad Hominem? Daar is de deur knul"

TeeJee | 12-06-18 | 21:19

Wees blij dat u nog kan voorhuid joggen ook, dat zal voor komende generaties ook niet vanzelfsprekend zijn.

BlowingBubbles | 12-06-18 | 21:37
▼ 3 antwoorden verborgen

De keuze van een muziekinstrument????????? Zijn er nu ook al onreine muziekinstrumenten????? Te vergelijken met varkens of ongelovigen???

Butchijo | 12-06-18 | 19:56

Gitaar, tamboerijn, triangel... Ongeveer alles waar geluid uitkomt en waarop gedanst kan worden. Let wel, dit wordt al aan de allerjongsten bijgebracht. Ook dat ze na hun dood in de hemel de allergrootste racebaan van allah krijgen, en alles wat ze maar willen. Ik weet dit uit eerste hand van een vrijwilliger (dhimmi, useful idiot) op een islamitische school.

kom hoe heet ie | 12-06-18 | 20:02

Onreine fluiten denk ik.

osolemio | 12-06-18 | 20:04

Marietje ging ook altijd naar Sensation-white.

Normpje | 12-06-18 | 19:56

Ik neem aan dat ze niet is gepromoveerd en haar werk over moet doen?

echtpaul | 12-06-18 | 19:55

75 directeuren en godsdienstleerkrachten interviewen over een onderwerp waar ze maar op één manier op kunnen antwoorden omdat het ze anders hun scholen/baan kan kosten en hier vervolgens mee "aantonen" dat het allemaal wel meevalt = volwaardig promotieonderzoek? Wie neemt dit nog serieus? Kijk nu al uit naar de eerste gutmensch die dit flutonderzoek gaat aanhalen in een discussie.

Verkneukelaar | 12-06-18 | 19:55

Echt he. Dit soort shit wordt in die kringen ook echt veel te makkelijk geslikt voor zoete koek. Omdat het weer een gevalletje tunnelvisie / vooroordeel bevestigen is. Lijkt verdomme 90% van de media wel, and to be fair, wie verkoopt er nu nieuws aan mensen die het niet willen horen? Zelfde met dit soort post-modernistisch(e) foponderzoek(ers).

liggend_streepje | 12-06-18 | 23:30

Ofwel segregatie leidt tot integratie...
Drugs are bad, hmkay...

jemagookniksmeer | 12-06-18 | 19:52

In dit geval dodelijk.

Lupuslupus | 12-06-18 | 20:08

Ze heeft dus gesproken met een paar slagers die hun eigen vlees wel goed vinden en daarop baserend geconcludeerd dat het vlees van de slagers inderdaad goed is. Dit bleek voldoende om te promoveren. Interessant.

49 | 12-06-18 | 19:52

Waarschijnlijk verafschuwd deze islamknuffelaar westerse religies maar de Islam is natuurlijk ge-wel-dig.

BozePaarseMan | 12-06-18 | 19:52

Berger mag van het loonstrookje af. Klaar.

meneer der meneren | 12-06-18 | 19:52

Ik ken Beemsterboer als een zeer kundig wetenschapper. Heb het voorrecht gehad om enkele keren met haar te mogen samenwerken. Echte vakvrouw die niet over een nacht ijs gaat. En.. euh

Wat was de vraag?

Bakito | 12-06-18 | 19:52

Wist niet dat Beemsterboer bij de plantsoenendienst werkte.

BozePaarseMan | 12-06-18 | 19:54

Ja, dat heb ik een tijdje terug gezien bij de fabeltjeskrant; U, Beemsterboer, Halbe Zijlstra en Robert de Niro op de 5km tijdens het WK schaatsen over meerdere nachten ijs. Mooie rit!

benjeallanggek | 12-06-18 | 21:51

Dit onderzoek is dus gewoon een wij van wc eend onderzoek met dito conclusie. Ze zouden eens basale vragen over de Nederlandse samenleving moeten vragen zoals zijn man en vrouw gelijk, mogen moslim vrouwen sex hebben voor het huwelijk, mogen moslimvrouwen een succesvolle carriere hebben. Mogen moslims met niet-moslims huwelijken aangaan danwel een multiculturele relatie hebben. Gezien het huidige percentage moslims dat trouwt buiten de eigen etnische groep (nihil!!!), kan ik zelf maar 1 conclusie trekken. Moslims willen geen multiculturele samenleving nastreven. Moslims zijn rascistisch danwel dicriminerend ten opzichte van niet moslims. Dat zijn de feiten! En religieuze scholen zijn niet meer van deze tijd, per direct afschaffen!

Indoneesje | 12-06-18 | 19:51

Op de laatste zin na eens. Maar waarom jonge mensen elke richting gaan onthouden? Islam is voor een deel (helaas) succesvol omdat jongeren, van alle niveaus er antwoorden in vinden op hun vragen. Wie zijn we, waar komen we vandaan en waar gaan we naar toe. Vragen waarop het tegenwoordige 'religieus' onderwijs al lang de antwoorden op schuldig blijft. Dus vind ik het juist heel belangrijk om richting te geven. Ook, juist op scholen. Maar dat de verantwoordelijken het onderscheid tussen goed of slecht niet kunnen maken, toont aan dat juist het onderwijs hierin dik te kort is geschoten.

SlimmeBelg | 13-06-18 | 16:45

Ga eens een dagje lesgeven op een vmbo in een kansenwijk.

jello624 | 12-06-18 | 19:50

Ah, u bent ook voor het omzeilen van het verbod op martelen?

BlowingBubbles | 12-06-18 | 21:34

Dus...
Dit is gebaseerd op enkele gesprekken. Gesprekken alleen met Islamitische scholen.

Dit is zo nutteloos, hier ga ik niet eens inhoudelijk op in.

Rico Tampeloerus | 12-06-18 | 19:50

Ja. Niet alleen pretstudies in Leiden, ook pretonderzoeken. Afstuderen zonder enige wetenschappelijke onderbouwing.

The2Amendment | 12-06-18 | 19:53

Die moslims hoeven wat mij betreft helemaal niet te integreren. Dat doen de chinezen, koreanen, bulgaren, polen, surinamers etc. óók niet! Fuck gewoon op met je gore onderdrukkende ideologie.

kom hoe heet ie | 12-06-18 | 19:50
-weggejorist-
Gajus | 12-06-18 | 19:49

75 gesprekken in een gemiddelde kroeg met doorsnee autochtonen geeft een beter beeld.

ja,diedus! | 12-06-18 | 19:49

Hear, hear!

benjeallanggek | 12-06-18 | 21:53

Wij van wc-eend adviseren wc-eend, heel objectief allemaal

sjengster | 12-06-18 | 19:48

Marietje beemsterboer, ik ga graag het gesprek aan over 30 jaar. Dan ben ik benieuwd of mijn (klein)kinderen, die tevens joods zijn, zich veilig kunnen voelen op en rond locaties waar deze scholen en instellingen staan....

Schepvogel | 12-06-18 | 19:48

Richt uw walging in deze niet op de moslims, we zijn allen bekend met de fabel van de schildpad en de schorpioen, ze weten niet beter. Richt uw onmetelijke woede en ziedende haat op diegene die de schorpioenen faciliteren in hun oversteek naar het Westen.

Abject | 12-06-18 | 19:47

Ik mis het woord "islamitische" voor het woord "integratie" in de kop.

Ce ca! | 12-06-18 | 19:47

Islamieten integreren niet want ze zijn hier als bezettingsmacht. En als ze zogenaamd integreren doen ze dat tòtdat ze zich sterk genoeg voelen en dan gaan ze dreinen, drammen en tenslotte dreigen.

Lupuslupus | 12-06-18 | 19:56

Is Leiden, na Tilburg, VU en UvA (ik vergeet er vast een paar) de nieuwe fop-universiteit

Tobi | 12-06-18 | 19:44

"Gevoelige thema's zoals het gebruik van bepaalde instrumenten tijdens muziekles"? Geen blokfluiten dus voor de meiskes,wel slagwerk voor de jongetjes natuurlijk,kunnen ze hun armspiertjes vast trainen,mochten hun zusjes,nichtjes e.d. toch blokfluit spelen. Houdt het ooit nog eens op deze totale gekte? Komt nooit meer goed hier.

LoesjeP | 12-06-18 | 19:44

Violen met snaren van schapendarmen zijn halal, violen met snaren van varkensdarmen zijn haram.

Nogood Boyo | 12-06-18 | 23:50

Onze universiteiten mogen wel eens getoetst worden.
Aan realiteitszin en ideologische objectiviteit.

Abject | 12-06-18 | 19:44

He, mijn favoriet. Je wil wel veel in een keer, ze raken verward.

kwark001 | 12-06-18 | 19:51

Nul komma nul respect voor die verschrikkelijke ideologie. Never. Ik mijd àlles wat daarmee te maken heeft als de pest en cholera samen. Ik heb familie die vanwege werk in het ziekenhuis met ze te maken heeft (collega's). Tien jaar geleden 'overdreef' ik als ik beweerde wat een verderfelijke, agressieve ideologie het is. Moet je ze nu horen! Ze zijn eindelijk wakker.!

Lupuslupus | 12-06-18 | 19:44

Ja beste Lupus, het is een kwestie van lange adem gebleken. Maar als je nu je oren goed spitst, dan hoor je het ene na het andere kwartje vallen. Inmiddels bijna een hernia van het bukken!

BlowingBubbles | 12-06-18 | 21:08

10 jaar geleden? 34 jaar geleden werd ons oudste dochtertje geboren. Er was ook een moslima bevallen. Die vent komt de kamer binnen, smijt de spullen van die moeder in een tas en ze moest mee naar huis. Met medewerking van het ziekenhuis. Toen wist ik al genoeg.

SlimmeBelg | 13-06-18 | 16:51

School voor christenhaat, jodenhaat, homohaat, vrouwenhandel, verkrachting en slavernij. Maar van de Groen-Linkse wauwelvrouwtjes is het kennelijk prima, dus dan zal het wel ok zijn.

K. Westergaard | 12-06-18 | 19:44

Inderdaad een ideologie die oproept tot uitroeiing, onthoofden en stenigen als ze vreemd gaan en zelfs als ze verkracht worden. Zou dit linkse vrouwtje al besneden zijn. Weliicht maakt ze alle ellende in dit land nog mee, succes mevrouwtje

Therapietje | 12-06-18 | 19:52

Aan 75 slagers gevraagd of ze goede worst maakten.
Verrassing: Ze maakten allemaal betere worst.

deprofeetspreekt | 12-06-18 | 19:43

Dank u voor dit hoogstaand wetenschappelijk bewijs!

SlimmeBelg | 13-06-18 | 16:55

Sociologen ... zucht.
Elke school heeft zich te houden aan wettelijke verplichtingen, dus ook de islamitische. Maar er bestaat ook nog een parallel islamitisch onderwijstraject. En dat laatste wordt dan niet meegenomen in het onderzoek?
Conclusies worden dus getrokken op basis van een deel van het hele verhaal. Van nul en van generlei waarde.
Ik kan mij niet herinneren dat sociologen zo begaan waren met de christelijke wereld, die zich ook niet altijd thuis voelt in de wereld.

marjen | 12-06-18 | 19:43

Fuck weer islam moslims in het nieuws

franck7020 | 12-06-18 | 19:42

Nou Marietje, je bent al onderwijzeres. Ik zou zeggen, ga jij maar lekker les geven op een basisschool van islamitische persuasie. Zonder hoofddoek. En vertel even over de Holocaust. Succes meid!

balustrade | 12-06-18 | 19:41

En geef ze allemaal een hand !

Wekkertje | 13-06-18 | 07:42

Als ze het met tact en respect voor de islamitische achtergrond weet te brengen ...:-)

Synecdoche | 13-06-18 | 07:43

Ik hoop echt, maar dan ook echt, dat dit promotieonderzoek wel even wat meer in heeft gehouden dan 75 interviews, afgesloten met een conclusie "wat mij betreft". Maar ik vrees met grote vrezen......

Seraphin | 12-06-18 | 19:41

Educatie, geschiedenis, en religieuze filosofie.

Marietje zit haar hele leven al in de linkse mallemolen.

TeeJee | 12-06-18 | 19:46

Ik dacht exact hetzelfde! Zelfs voor een sociologe extreem slecht onderbouwd.

2tribes | 12-06-18 | 19:48

Voor tijdens de verdediging van de thesis van de onderzoeker:
Kunt u mij de Islamitische scholen aanwijzen waar aandacht is voor Pasen, Pinksteren en Kerst?
De christelijke scholen dienen wel aandacht aan Suikerfeest, Ramadan en Slachtfeest te besteden.
Zolang dat niet twee kanten opgaat lijkt er geen integratie, maar segregatie en "bezetting" te bestaan.

InAnumPerRegimine | 12-06-18 | 22:07
▼ 1 antwoord verborgen

> Islamitische basisscholen dragen bij aan integratie
Als het alternatief thuis blijven is, ja dan dragen islamitische basisscholen bij aan integratie.
Maar dat is niet zo. Dus is de vraag: hoezo integreren kinderen op een islamitische basisschool beter dan kinderen op een openbare basisschool??

koeberg | 12-06-18 | 19:40

Er behoort intrigant ipv integratie te staan
dan klopt het wel

Tobi | 12-06-18 | 19:56

Als paarden bij brand in de stal de keus hebben, lopen ze het vuur in. Idem bij kans op verdrinking, hoofd onder water steken. Ik moet daar de laatste tijd vaak aan denken bij dit soort berichten. Paardehoofden.

Normpje | 12-06-18 | 19:39

Sterk! En met een stuk minder inhoud kun je in Leiden al promoveren, dus ik zeg "even ophalen dat papiertje!" Norm.

benjeallanggek | 12-06-18 | 21:04
-weggejorist-
Dario.Maggi | 12-06-18 | 19:36

Vergissekte.

Ries13 | 12-06-18 | 19:36

Doen! De hele meute staat alweer policor te applaudiseren, dus voorwaarst mars. Die Fahnen hoch.

Van Duyvenbode | 12-06-18 | 19:36

Daar zijn we weer... Laat ze de zaak maar opblazen, ze vragen erom.

kwark001 | 12-06-18 | 19:46

Dat is wel erg rassiesch: gelijk de boel opblazen.
kom je 72 maagden tekort?

InAnumPerRegimine | 12-06-18 | 22:08

75 GESPREKKEN voeren en dan zo'n conclusie durven trekken.

Dan ben je geen wetenschapper, dan ben je een door ideologie gedreven activist met een bord voor je kop.

TeeJee | 12-06-18 | 19:36

Maar ongetwijfeld zal nu tot in den treure naar dit 'opstel' worden verwezen als het gaat om integratie, want promotieonderzoek dus waar.

FrankVeer | 12-06-18 | 19:49

Nou dit zeg maar. Subjectiviteit in de 'wetenschappelijk' laagje vernis.

"Door de geborgen omgeving kunnen moeilijke onderwerpen worden besproken."

De aanleiding van deze conclusie had ook als resultaat kunnen geven door een onderzoeker met andere bias als:

"Door de conservatieve dogmatische omgeving (een definitie van religie) kunnen taboe onderwerpen moeilijk besproken worden."

Trans_Fimmermans | 12-06-18 | 19:51

Kunnen.... als.... kans....

027 | 12-06-18 | 19:35

Uit subjectieve gesprekken via wensdenken een conclusie trekken en daar dan zelfs nog op kunnen promoveren..
Only in 'Murica !
Oh, wacht...

Wijze uit het Oosten | 12-06-18 | 20:17

en bovendien; 75 gesprekken en dan je doctoraal. In mijn vakgebied moet je er minimaal 4 jaar voor zwoegen (weekenden en avonden vrijwillig werken). De meeste lukt het niet in 4 jaar en doen er een half jaar of jaar bij om het boekje af te maken. Maar mevrouw heeeft 75 mensen geinterviewd.

Daniel1985 | 13-06-18 | 08:25

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken