Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ruttes PR-poep is waarom Onderste Steen stinkt

Rutte's Public Relations Radar

Mark Rutte breekt een belangwekkende handelsmissie naar India af na bekendmaking van het JIT-bericht over welke Russische  brigade MH17 heeft neergeknald.

Niet alleen wist Bellingcat in 2016 die 53e Brigade van Burgermoordenaars al te noemen, het duurde nog geen vijf minuten na de JIT-persco voordat onze QuasiMinBuZa Stef Blok met een reactie kwam, en ook de Australische MinBuZa had binnen no time een persbericht paraat aan de onderkant van de aardbol. Oftewel: natúúrlijk wist Rutte al tot in detail waar het Joint Investigation Team mee zou komen. Dat maakt zijn gezwinde terugkeer van wat volgens Rijksoverheids-voorlichter Gaap Jansen "de grootste Nederlandse handelsmissie ooit" is, tot een doorzichtig PR-stuntje. En precies met dit soort stomme truukjes geeft Rutte dus dat luchtje van politiek opportunisme en nalatig handelen dat al sinds 17 juli 2014 aan Dossier MH17 kleeft. Rutte wist PRECIES wat het JIT ging zeggen en had gewoon thuis kunnen blijven tot na de ministerraad, het is volstrekt overbodig om met zoveel PR-poeha een retourtje Bombay te maken (weet je hoeveel CO2 dat is!!1!) om een vergadering voor te zitten die is gebaseerd op informatie die wel allemaal al meer dan twee jaar kennen. Nou. Hopen dat MinPres' terugvlucht niet over Oekraïne gaat...

Reaguursels

Inloggen

Na het uiteenvallen van de USSR zijn overal Russische wapensystemen achtergebleven. Oók in Oekraïne. Dus dat het een 'Russische' BUK zou zijn geweest kan zeker het geval zijn geweest maar dat betekent zeker niet dat hij door Rusland is afgevuurd.
En (bijna) iedereen slikt de leugens van Oekraïne - een land in oorlog - dat AL hun radars waren uitgeschakeld. Zogenaamd wegens 'onderhoud'. lol.
De VS die op dag 1 al beweerde dat Rusland de dader was heeft niet één bewijs daarvan overlegd. Hun satellieten kunnen een miertje op de grond zien maar toen dus nèt even niet.
Hèt grote doel was om Oekraïne bij de EU te krijgen en dat mocht wat kosten; b.v. 300 levens.
Het 2e doel is om de a.s. WK in Rusland te boycotten. Met Sotsji is dat niet gelukt dus de hetze wordt gewoon herhaald want wie weet lukt het nu.

Lupuslupus | 25-05-18 | 09:03

Ze hebben het serienummer gecheckt en blijkbaar kwam daarmee overeen dat het wapen uit het Russische leger afkomstig was. Nederland heeft het Soros niet zo makkelijk gemaakt. Oekraïne heeft ook zeker steken laten vallen, maar die zal vast om andere redenen geen radarbeelden hebben vrijgegeven. De Russen kunnen namelijk ook op die radarbeelden meekijken en zo zien wat de eventuele strategie van Oekraïne is. Het kan natuurlijk ook te maken hebben met het feit dat Oekraïne het meest corrupte land van Europa is en dat het hen daarom niet uitmaakt dat de radars zijn uitgeschakeld of dat ze zo Nederland voor andere zaken konden chanteren.

Alexander des Burgus | 25-05-18 | 10:50

De hoofdoorzaak is een falende overheid die een waarschuwing niet serieus oppakt maar Russische roulette speelt met andermans leven.
Dat je in een ooorlogsgebied kunt sneuvelen is algemeen bekend.
De focus op Rusland is een veilige afleidingsmanoeuvre want die leveren toch niemand uit.

Eppo | 25-05-18 | 08:07

Naar mate het vuur heter wordt is ook lastiger om vriend of vijand te onderscheiden. Voor mij 'easy-peasy' maar voor sukkeltjes zoals... Laat ik daar maar niets meer over zeggen. We houden het op 'vervelend'. 'Irritant'. 'Onuitstaanbaar dom'. Of zoiets.

Okay?

De Koreaanse Slet | 25-05-18 | 06:59

In iedergeval was MH17 raar en ongewis. Laten we daarom vooral geen potentiële daders aanwijze vanwege de mist die we allen klaarhelder kunnen aanschouwe

fms | 25-05-18 | 03:17
-weggejorist-
Trofl | 25-05-18 | 02:05
▼ 6 antwoorden verborgen

Wat een onbeschoft gedrag van het Openbaar Ministerie, niet alleen was dit onaangekondigd naar buiten gebracht, de Premier wist nergens van, maar ook het staatshoofd Koning Willem Alexander was op staatsbezoek in Luxemburg www.telegraaf.nl/video/2078387/dit-ze... . En als nu ook nog eens de nabestaanden van MH17 kalt zijn erwischt dan is het scenario compleet. Als een Pers conferentie met zo'n belangrijke impact onaangekondigd wordt gehouden, is er zeker gezien het beladen onderwerp meer aan de hand bij het OM. Het meest schrijnende en in het ook vreemde is nog wel dit : www.politie.nl/themas/flight-mh17/wit... "[ ... ] About the criminal investigation
The criminal investigation is aimed at identifying the suspects and is conducted by the Joint Investigation Team (JIT). Visit the Netherlands Public Prosecutor’s Office for the latest information. You can also find us on vk.com/jitmh17investigation." vk.com : "$ whois vk.com : Domain Name: VK.COM Registry Domain ID: 3206186_DOMAIN_COM-VRSN Registrar WHOIS Server: whois.nic.ru Registrar URL: nic.ru Updated Date: 2017-12-21T12:36:17Z Creation Date: 1997-06-24T04:00:00Z Registry Expiry Date: 2019-06-23T04:00:00Z Registrar: Regional Network Information Center, JSC dba RU-CENTER Registrar IANA ID: 463 Registrar Abuse Contact Email: [email protected] Registrar Abuse Contact Phone: +7 (495) 994-46-01"

rmstock | 25-05-18 | 01:53

Ze hebben ergens in syrië een gebruikte buk rakket opgevist en die is hier aangekomen, via Oekraïne.

Trofl | 25-05-18 | 02:03

Raarr

fms | 25-05-18 | 02:21

Is een theorietje, anders hadden ze de buk raket al veel eerder laten zien.

Trofl | 25-05-18 | 02:30

Het hele onderzoek stinkt, 1 van de 2 mogelijke daders zit in het onderzoeksteam en heeft veto recht. Dat levert bijvoorbaat geen neutraal rapport af.

Trofl | 25-05-18 | 01:42

Inderdaad. Misschien? In iedergeval raarr

fms | 25-05-18 | 02:22

Oekraïne zegt, radars stonden uit =)
Vs zegt niks????
Rusland heeft geloof ik wel rauwe data (waar we niks mee kunnen maar toch) aangeboden

Trofl | 25-05-18 | 02:34

Raar en ruis. Sowieso

fms | 25-05-18 | 03:26
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
fms | 25-05-18 | 01:16

Het enige waar ik echt op let in de reactie van Nederland (en de rest van eh, Europa), in reactie op de bevindingen van de JIT MH17, is
'tot hoever de beschuldigende vinger richting Rusland wordt opgestoken', en Rusland dat 'met goed fatsoen/met ontkennen' kan negeren, zonder al-te-veel uitgedaagd te zijn.
Te slappe reactie van Rutte (?); veel binnenlandse hoon;
Te straffe reactie van Rutte (?); dan gaat Poetin 'n tegenactie lanceren, die alle verontwaardiging over de MH17 zal overtreffen.
Bijvoorbeeld 'n deel van Zweden bezetten; ik noem maar iets, met 'n vage aanleiding.
Vanzelfsprekend zal iedereen zetten, 'maar dat heeft toch niets met elkaar te maken (?)'; maar dat lijkt maar zo.
De logica van de Russische beer is, dat de beer niet uitgedaagd wil worden; je moet Poetin niet tarten met gedoe (over dat per ongeluk neerschieten van 'n vliegtuig met 'n BUK).
Dan zijn de feiten over de gebeurtenissen niet meer beslissend voor wat er gebeurt; maar gaat 't om de krachtsverhouding, die de grote Russische Beer gerespecteerd wil zien door dat laffe landje Nederland.
En om die machtsverhouding, waarbij Rusland wordt gevreesd, dáár gaat 't Poetin om. Wie té vervelend doet tegen Poetin, gaat meemaken, dat er iets vervelends gaat gebeuren, zodat Nederland snapt, dat je met wijsneuzige opgestoken vingertjes, niets bereikt bij 'n beer die boos is.
Daarom mijn aandacht; weet Rutte dat ook, dat hij met vuur speelt?

Der Paulie | 25-05-18 | 01:00

Lees:
Vanzelfsprekend zal iedereen zeggen, 'maar dat heeft toch niets met elkaar te maken (?)'; maar dat lijkt maar zo.

Der Paulie | 25-05-18 | 01:02

En de staatsbank ABN AMRO had weer een DDOS aanval....

De_nuchtere_man | 25-05-18 | 01:11

Een land dat flink verdient aan wapenhandel moet niet zeuren als er een keer iets fout gaat met wapens. Het was een ongeluk, ze moeten sorry zeggen en klaar. Doen we ook bij friendly fire. Shit happens - zeker als je zelf verdient aan geavanceerde wapensystemen.

VrijvsBroederlijk | 25-05-18 | 00:18

Excuses zou de lucht klaren. Zo zijn wij. Zo zijn de Russen niet.

fms | 25-05-18 | 01:28

Als je geen schuld hebt hoef je geen excuses aan te bieden. Simpel.

Lupuslupus | 25-05-18 | 08:47

De Nederlandse staat zou aangeklaagd moeten worden vanwege grove nalatigheid doordat ze boven oorlogsgebied hebben laten vliegen. Ondanks waarschuwingen van bondgenoten.

De_nuchtere_man | 24-05-18 | 23:21

Natuurlijk. Ondertussen kijken we goed naar bepaalde mensen. Mensen die niet bepaald trouw zijn aan ons land.

De Koreaanse Slet | 24-05-18 | 23:40

Mensen die het land om duistere redenen ontvlucht zijn naar Slowakije bedoelt u ?

De_nuchtere_man | 25-05-18 | 00:30

@De Koriander Sloerie
Jij bent wel de laatste die het mag hebben over 'trouw aan ons land'. Een patriot in ballingschap, laat me niet lachen zeg.

LiniaalRectaal | 25-05-18 | 01:15

Rutte is een LAFAARD van het ergste soort die zijn straatje probeert schoon te vegen.
Er zijn hier ook mafkezen die in sprookjes geloven.

Elk wapen heeft een serienummer en een nummer die aangeeft tot welke compagnie of bataljon het wapen behoort. Zo kan men direct traceren waar het wapen zich bevindt. Elk bataljon heeft op zijn beurt een unieke code: zoals bataljon '201', etc. Fragmenten van dat wapen heeft uitgewezen dat het een BUK raket betrof die tot een bepaalde bataljon behoorde die afkomstig was uit Kursk! Videobeelden van getuigen tonen aan dat de truck die het wapen heeft afgevuurd de bataljon code had die ook op het wapen was terug te vinden. En toen doken er ook nog meer videomateriaal op dat dit bataljon afkomstig was uit Kursk/ En Kursk ligt in Rusland. Wapen is Buk raket, afkomstig uit Rusland, dat afgevuurd werd door desbetreffende bataljon. Of een ondergeschikte gewone soldaat als Ivan, Hund, etc, de knoppen heeft gdrukt doet er niet toe. Hij is medeschuldig hieraan. De desbetreffende commandant of officier die het bevel gaf of generaals van het Kremlin zijn de hoofdschuldigen. Maar wat mij betreft zijn zij allen de schuldigen en dienen berecht worden.

Dit had allemaal voorkomen worden als de regering van Rutte en zijn minister Frans Timmermans beter naar de waarschuwingen van een Navo generaal hadden geluisterd en de vliegtuigmaatschappijen hadden gewaarschuwd voor een totaal vliegverbod boven Ukraine. Rutte en Timmermans speelden met mensenlevens uit economische motieven door de waarschuwingen te negeren. het is niets voor niets dat Timmermans als een dief in de nacht snel van BuZa werd gehaald en naar Brussel werd overgeplaatst. Rutte probeert nu zijn straatje schoon te vegen.

MRF2739 | 24-05-18 | 23:07

Als Rutte een echte vent is dan dient hij alle EU staten over te halen om de WK in Rusland te boycotten alsmede een totale economische boycot van Rusland.

Maar Rutte is geen echte vent, het is een moederskindje die ruim 40 jaar bij zijn moeder heeft gewoond en 10 jaar over zijn studie geschiedenis heeft gedaan. Van zo'n iemand hoef je niets te verwachten!

MRF2739 | 24-05-18 | 23:11

op het moment dat de Oekraine deel ging uitmaken van het "onderzoeksteam" wist je al dat dit geen eerlijk onderzoek ging worden, en dat de oekraine zeker geen schuld mocht dragen. Allemaal onderdeel van het grotere plan om de oekraine de EU binnen te loodsen. Tegen elke prijs., hoe dan ook.

zimmerschwanz | 24-05-18 | 21:26

@zimmerschwanz
Je had liever dat het onderzoek niet volgens de daarvoor bestemde regelgeving uitgevoerd zou worden?

KoosLevenloos | 24-05-18 | 22:48

je doet je naam eer aan.... een Schwanz.... en nog een domme ook!

MRF2739 | 24-05-18 | 23:14

Het gaat erom dat tenminste een potentiële verdacht/dader met veto-recht deelnam aan het onderzoek, en daar zelf ook nog eens niet goed aan meewerkte (geen radarbeelden delen bijvoorbeeld - die moeten er in een oorlogsgebied toch echt wel geweest zijn, dus het is absoluut ongeloofwaardig dat ze er niet zijn)

duh! | 24-05-18 | 23:41
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Idiotidiot | 24-05-18 | 19:36

Handelsmissie naar India?
Wat een vreselijke nutteloze onzin is dat toch! Dit is iets uit de middeleeuwen Natuurlijk zijn er altijd getallen te genereren die laten zien dat de "missie" een "succes" was, maar wie gelooft dat nog...

Munchhausen | 24-05-18 | 19:32

botbot en Koos: twee trollen en eentje is vandaag begonnen.

duh! | 24-05-18 | 23:38

@duh! | 24-05-18 | 23:38
Ze staan waarschijnlijk op de loonlijst bij Frans...
5000 netto in de maand, wie doet ze dat na???

wiener mit pommes | 24-05-18 | 23:55

wiener mit pommes | 24-05-18 | 23:55
Als het bedrijfsleven al te graag mee wil geeft dat de zin aan.
In uw positie waarin nadenken niet de sterkste kant is zou ik ook voor de kreet trol gaan.

botbot | 25-05-18 | 07:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat vliegtuig hoorde daar helemaal niet te vliegen en dat luchtruim was ook niet veilig, terwijl de Oekraïnse luchtverkeersleiding beweerde dat het wel veilig was. Dat weten Rutte, Poroshenko, Air Malaysia, KLM (partner op deze verbinding) en zowel de Oekraïnse civiele en militaire luchtvaartautoriteiten verdomd goed.

Heiner | 24-05-18 | 19:30

@KoosLevenloos
Er had helemaal geen civiel vliegverkeer mogen zijn, maar het is wel de Oekraïnse luchtverkeersleiding die aangeeft of het luchtruim boven Oekraïne veilig is, of niet. Sowieso kan het toch niemand ontgaan zijn dat daar een gewapend conflict plaatsvond en dat de strijdende partijen zeer mobiel zijn en over zware luchtdoelartillerie beschikken.

Heiner | 24-05-18 | 21:26

@Heiner de “rebellen” hadden helemaal geen luchtafweer dus dat was niet bekend, het begin als demonstraties en protesten, niet als oorlog. Ruskand heeft deze wapens ingezet tegen burgers.

mennie | 24-05-18 | 22:24

@mennie Het gaat erom dat je het niet kunt uitsluiten en dat bleek ook wel. En of Oekraïne het echt niet wist is ook nog maar de vraag, maar daarop zal je van Oekraïne geen antwoord krijgen.

Heiner | 24-05-18 | 22:38
▼ 1 antwoord verborgen

Hamvraag is: durft Rutte een audientie op het Kremlin aan te vragen waarna Poetin vól in het kruis wordt getrapt (met aanloop).
Nog los van alle halfbakken theorietjes duurde het vooral zo lang omdat het nogal vervelend en lastig is om Rusland vol in de bek te spugen. De MH17-families hebben het al gezegd; de dader (Rusland) is al jaren bezig alle onderzoeken te saboteren en te komen met desinformatie. Dus gaarne de Russische ambassade in Nederland officieel sluiten (om mee te beginnen). En best fijn dat Onze Jongens In Oranje alvast niet meehoeven naar het PoetinPromotieFestival... eh... de EK.

Donkersloot | 24-05-18 | 19:13

Zag op het 18 uur journaal hoe Rob Freser stond te draaien, dat MinPres Rutte in India wel wist van MH17, maar toch eerder naar huis kwam, blablabla.. om voor te zitten, vanwege het belang blabla. Duidelijk beïnvloed door GS. Ook de Koning kwam samen met z'n echtgenote hun mediamomentje scoren. Wat een gespin en wat een webrag wordt er weer geproduceerd!

Eeuwig..Op..Vakantie | 24-05-18 | 18:20

Eeuwig.. Op.. Vakantie | 24-05-18 | 19:03 |
Wat fatsoen inhoud hadden uw ouders u bij moeten brengen ik ben niet de aangewezen persoon omdat alsnog te doen.

botbot | 24-05-18 | 19:25

botbot | 24-05-18 | 19:25
Uw nick maakt begrijpelijk dat u niet de aangewezen persoon bent.

Eeuwig..Op..Vakantie | 24-05-18 | 19:29

Hoezo. U ziet liever dat men ongeïnteresseerd is?

DeAnalyse | 24-05-18 | 23:13
▼ 2 antwoorden verborgen

PR Stuntje. Lees (P)remier (R)utte stuntje

DeRobber | 24-05-18 | 18:03

Parlementair MH17 Dossier deskundige Pieter Omtzigt was al van het MH17 Dossier afgehaald. Maar wat nog vreemder is dat Premier Mark Rutte onjuist of in het geheel niet was geinformeerd over deze MH17 Persconferentie, met name datum en tijdstip. Opzet, of Pr stunt, of hebben we vandaag het eerste wapenfeit en daarmee de eerste waarneming meegemaakt van de Nederlandse Schaduw regering ?

rmstock | 24-05-18 | 17:47

rmstock | 24-05-18 | 17:47 |
Zeldzaam dat u niet weet dat het OM een onafhankelijk onderzoek instelt.
Zal ik u eens wat verklappen de MP heeft niets over de inhoud te vertellen en kan pas reageren na publieke bekendmaking.
Dat u dat niet weet verbaasd mij zal ik maar zeggen.

botbot | 24-05-18 | 18:23

@botbot
T is machtig interessant hoe bepaalde figuren, zoals rmstock, hun eigen onkunde afschuimen op het kwade, gemene systeem.

KoosLevenloos | 24-05-18 | 21:06

Hoezo zou het ons probleem zijn? Nederland is actief geworden omdat onze 200 medeburgers slachtoffer zijn geworden. Alleen daardoor zijn de slachtoffers betrekkelijk vlot geborgen kunnen worden. Aan de verraders/opstandelingen, Russen of Maleisische overheid hebben we niets te danken. Niet omdat het ons vliegtuig zou zijn of hier gebeurd is. De suggestie dat wij plots wat verbergen zouden hebben is bespottelijk.

DeAnalyse | 24-05-18 | 17:39

Het zijn de separatisten die de lichamen geborgen hebben, dombo. Voordat de Oekies de crashzone besloten te beschieten.

LiniaalRectaal | 24-05-18 | 20:14

Precies van Rossem, over de hoofden van de slachtoffers heen de rol van gutmensch spelen ongeacht gevolg en of kosten.
Conclusie,rapportages en datum van de perco, allang bekend, alles voor de bühne, moge hij eeuwige jeuk krijgen daar waar de zon niet schijnt, deze opportunistische amalia dweil.

bwanabanjo | 24-05-18 | 17:38

En waar is dat zonvrije plekje precies te vinden bij Rutte? Ik zou het niet weten namelijk..

Maltar | 24-05-18 | 18:15

In de plooien van zijn grijns.

piloot47 | 24-05-18 | 18:17

Is er al een reaktie van Parlementair MH17 specialist Pieter Omtzigt ?

rmstock | 24-05-18 | 17:31

duh! | 24-05-18 | 18:25
Dat treft niet ik ben uitsteken op de hoogte van de gang van zaken, dat u niet instaat bent om een ander op leugens te betrappen kunt u mij niet verwijten.
Het lijkt mij heerlijk voor u om iedereen voor leugenaar uit te maken dan is nadenken van wel of niet overbodig.

botbot | 24-05-18 | 18:45

Het was de NRC die Omtzigt valselijk beschuldigde en daarmee aan de basis van zijn aftreden op dit dossier stond. Maar ik neem het u niet kwalijk hoor, uw reaguursels getuigen er wel vaker van dat u van een andere planeet komt, waar ze het met de waarheid niet zo nauw nemen.

duh! | 24-05-18 | 19:07

@duh
Omtzigt heeft tot 3 maal toe en onjuiste lezing van feiten gegeven

KoosLevenloos | 24-05-18 | 21:08
▼ 3 antwoorden verborgen

pRutte de nep-rechtse minister-president die zijn nep-betrokkenheid toont in een nep-spontane terugkeer uit India. Had ik al het woord "nep" i.c.m. pRutte nu al genoemd?

benjeallanggek | 24-05-18 | 17:31

Het aantal oikofobische elementen dat comment onder dergelijke MH17 artikelen is verontrustend hoog. Liever een Rus in de keuken dan een BUK op je kruin blijkbaar..

fms | 24-05-18 | 17:29

Nee, boven oorlogsgebied gaan vliegen is patriottisch.

duh! | 24-05-18 | 18:42

God heb meelij met dit volk en haar reaguurders! En vervloek de dag dat dt land meer waarde hecht aan de kremlinleugens van die oosterlingen dan de wijze woorden van het Britse broedervolk aan wie wij al zoveel te danken hebben.

fms | 24-05-18 | 19:22

Zonder de Russen had jij hier nu in het Duits gereageerd fms, dus toontje lager graag.

duh! | 24-05-18 | 19:26
▼ 1 antwoord verborgen

net zoiets als onderzoek naar de gifgas aanval in syrie, gedicteerd door de neocons in Washington.

siempie2696 | 24-05-18 | 17:01

A, daar hebben we er één.

ChupaChupa | 24-05-18 | 18:10

@siempie2696
En de chemtrails, niet te vergeten, door de gemene NWO

KoosLevenloos | 24-05-18 | 21:10

gelukkig wel..... als je je verstand gebruikt en geen gebruik meer maakt van de MSN dan verdwijnt de mist vanzelf. cafeweltschmertz karel van wolferen

siempie2696 | 24-05-18 | 22:08

www.politie.nl/nieuws/2018/mei/24/00-...
" Het JIT heeft vastgesteld dat het hier gaat om een raket van de 9M38 Buk-serie. In hoeverre beide delen behoren tot de raket die afgevuurd is door de BUK TELAR van de 53ste brigade kan vooralsnog niet met zekerheid worden gezegd."

Is dit nog nieuws? | 24-05-18 | 16:52

En nog één.

ChupaChupa | 24-05-18 | 18:11

gelukkig ligt de bovenste steen bovenop

coolgen | 24-05-18 | 16:45

foute vent Rutte, hele foute vent. Bah Bah Bah

Rico den Hollander | 24-05-18 | 16:31

Is de JIT ter plaatse geweest om die lanceerinrichting te inspecteren op de "unieke vingerafdrukken" ? Of hebben ze het gedaan met de foto's van Bellingcat?

Is dit nog nieuws? | 24-05-18 | 16:22

De foto’s zijn niet van bellingcat maar van social media, kijk eens op liveuamap, dat was toen al aan de gang. Ik had de Buk foto al gezien nog voor MH17 was geraakt.

mennie | 24-05-18 | 22:29

Blijf me verbazen hoe makkelijk complotdenkers een simpele verklaring van de Russische overheid dat in oorlog is met Oekraïne en hoofdverdachte is in dit hele conflict eerder geloven (ondanks eerdere verzonnen theorieën die de Russen nu zelf ook niet meer aan durven te dragen) dan maandenlang onderzoek door een onderzoeksteam met gerenommeerde onderzoekers uit verschillende landen. Het zullen de aluhoedjes wel zijn.

Ardbeg | 24-05-18 | 16:20

@Ardbeg
Gelukkig, daar is iemand met de antwoorden. Ik heb nog een paar vragen.
Waar zijn de Amerikaanse radarbeelden?
Waarom wordt gezegd dat de Russen niet meewerken? Zij hebben meer aangeleverd dan de Amerikanen, o.a. bewijs van de schadepatroon van hun BUK.
Waar is de verkeersleider van de MH17? Waarom is die 1 dag na de aanslag gesilenced?
Waar zijn de getuigen met filmpjes van de minutenlang zichtbare rookpluim van de BUK?
Waarom wordt alles uitgesloten behalve de wenselijke uitkomst?
Dat maandenlange onderzoek is een aanfluiting dat nergens echt antwoord op geeft.
En waarom ben ik koppig en een aluhoedje als ik gewoon echte antwoorden wil en geen overduidelijke leugens met holle frasen?

Atlas Shruggs 10 | 24-05-18 | 19:27

Het is ‘tot uit den treure’, beste Ardbeg. Ga eens in op de argumenten ipv anderen de maat te nemen zonder onderbouwing.

duh! | 24-05-18 | 19:29

Atlas Shruggs 10 | 24-05-18 | 19:27
Ze zijn op hun dood dat Trump/ Poetin eindelijk die radarbeelden vrijgeven, ondanks dat ze er niet om gevraagd hebben. Trump is cleaning the House, en exposeert alle corruptelingen, wordt leuke zomer.

corbiere | 24-05-18 | 19:48
▼ 3 antwoorden verborgen

van mij mag die over de oekraine vliegen

isotope 465 | 24-05-18 | 16:18

het liefst op zo'n 5 km hoogte

likdoorn | 24-05-18 | 18:05

Had femboy rutte het nog over zijn inlegvelletje?

komtdatschot | 24-05-18 | 16:01

Dat inlegvelletje heeft wel mooi voorkomen dat Oekraine bij de EU is gekomen, wat ons door de tegenstanders van het referendum werd voorgehouden.
Ze kunnen tevreden zijn, ik hoor ze er nooit meer over.

KoosLevenloos | 24-05-18 | 16:07

Die onderste steen komt nooit boven, dat heeft Penthouse al geregeld met die ChocoHoer. maar wat Pinocchio nu weer in India moet. het land van kinderarbeid, medicijn vervalsing en orgaanhandel. Misschien een nieuwe pik aanmeten om ons nog beter te naaien.

bert.s | 24-05-18 | 16:01

zijn er al russische vliegtuigen gesignaleerd boven de noordzee?

Henk P | 24-05-18 | 15:55

*op de bodem van de Noordzee

KoosLevenloos | 24-05-18 | 16:19

GS is het enige platform van formaat waar bezoekers bij dit soort nieuws niet denken:"Oh ja, de MH17, zijn ze daar nou nog steeds mee bezig?".
Hulde, guurders, hulde.
Ik schaam me door jullie iets minder voor mijn Nederlanderschap.

LuckyGirl | 24-05-18 | 15:45

De westerse politiek-mediale anti-Rusland propaganda heeft met Scripal, "gifgas" Syrië, het dagelijks meermaals noemen van Russische verkiezingsmanipulaties, "Overval" op Zweden, suggestieve MH17 "berichtgeving", weer vaart genomen.
En zal totdat Rusland Chodorowski cum suis weer begaan laat en zich niet meer bemoeit met Syrië en Iran wel nog aan vaart toenemen.
Dat steeds meer mediaconsumenten zulke (oorlogsvoorbereidings)propaganda doorzien stemt mij echter enigszins poisitief.

WirMachenMusik | 24-05-18 | 15:34

Die laatste zin van je beschrijft ook mijn enige hoop.

LuckyGirl | 24-05-18 | 15:39

Keiharde bewijzen terzijde schuiven, je moet er maar het verstand voor hebben.

botbot | 24-05-18 | 15:44

Propaganda is usually accompanied by distortions of facts in order to conform to the ideology of the disseminator who creates his own imagined or desired reality. Appeals to passion, nationalistic fervour and above all, to traditional prejudices will inflame peoples and nations beyond common sense and any reason.

After World War II Washington followed a similar Nazi-type offensive to manipulate people's minds and mobilizing worldwide hostility against the USSR. Any lies and distortions were acceptable as long as ‘the enemy’ could be destroyed.

WaltherP99 | 24-05-18 | 16:20

Uhhh, ook al wist Rutte NIET wat er gezegd ging worden, het zou voor 99% zeker zijn dat de 53e LMB uit Koersk zou worden aangewezen. Alles wees er al op, het was wachten op waterdicht bewijs (IP68), naast overigens alle ander tamelijk watervast bewijs (IP65).

En, overigens, wat dan nog als Rutte het gebaar wil maken dat MH17 belangrijk is? Wat zou het?

Beste_Landgenoten | 24-05-18 | 15:32

Watervast bewijs was er ook met Irak.
Strijders in syrie waren opstandelingen,geen al-qaida,en nee wij steunen ze niet.
Russische troepen in Oekraïne (heb het nu nog niet gezien)
Russische agressie in Syrië ????
Chemische aanval in syrie ??
Die spion in Engeland ??

Roger-Rabbit | 24-05-18 | 16:48

O ja Iran..... Al 30 jaar hoor ik dat ze over 5 jaar een Atoombom hebben,kunnen nu al Europa bereiken..... heb ze nog niet gezien..

Roger-Rabbit | 24-05-18 | 16:50

Ha wat doen ze hun best
De hele nederlandse propaganda media Het kartel gaat steeds harder scheeuwen
We onderbreken de missie .. alle zenders op high alert.. We got them... say tuned...
Hier komt de de uitslag van ons onderzoek

Maar met hard scheeuwen ga je het niet redden ook niet door inzet van al je mediatrolls

Dit grote leugen kon weleens mark zijn laaste zijn....
De schaduw van de gevallende in deze eu oorlog vallen over hem heen
Staks kan hij alleen nog maar zeggen
Ich hab es nicht gewußt
Nu hoopt hij nog weg te komen met
Wir schaffen das

zoefff3 | 24-05-18 | 15:28

Ik vind het wel mooi hoe Rutte zich steeds meer in de kijker speelt om Frank Underwood te spelen als opvolger van Kevin Spacey

batvoca2 | 24-05-18 | 15:21

Dus Mark breekt een bezoek af aan premier Modi om hem daarmee te beledigen, ten faveure van het opvoeren van het zoveelste MH17 nep toneelstukje?
Een toneelstukje zonder bewijs, uitsluitend om Rusland pal voor het WK te beledigen en daarmee nogmaals ook Modi, die net een vriendschappelijk bezoek aan Poetin achter de rug heeft?
Nederland staat zo ongelooflijk voor lul het is niet te bevatten.
Nederland stond al bekend als het rubberen schoothondje van de verantwoordelijken van de MH17 aanslag, om meerdere staatshoofden te beledigen voor een wit voetje dat we niet krijgen is diep en diep triest.

Atlas Shruggs 10 | 24-05-18 | 15:21

@duh!
Ik vind het wel handig, want als trollen worden ingehuurd om ergens tegenin te gaan dat is tegenwoordig een belangrijke aanwijzing dat het klopt.

Atlas Shruggs 10 | 24-05-18 | 16:44

Gisteren ook al zo'n zwitsal met twee accounts: aartbeving/aartverschuiving.
Kreeg het voor elkaar om in 1 draadje met beide accounts -opgerot- te worden.

LuckyGirl | 24-05-18 | 17:03

@KoosHersenloos
Ben jij dat, slet?

LiniaalRectaal | 24-05-18 | 20:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Zolang het door en door corrupte en door de CIA bestuurde Oekraïne onderdeel vormt van de JIT is dit hele onderzoek waardeloos en dient de uitkomst slechts (op dit tijdstip) om het WM in Rusland te kunnen gaan boycotten.
Nog steeds geen radarbeelden van UA of de USA gezien: die van de Russen ook niet. Cui Bono ? Net nu de EU ontspanning nastreeft met RU komt dit rapport uit zonder overigens maar een spoor van bewijsvoering te tonen. Nepnieuws dus !

Eendragtmaaktmagt | 24-05-18 | 15:13

botbot | 24-05-18 | 15:16
Die machtsovername staat nog steeds op internet, iedereen kan conclusie's trekken.

bodemloos | 24-05-18 | 15:51

Dan wordt het hoog tijd dat je die dingen eens gaat bekijken.
De radarbeelden van de Russen debunkte mooi de eigen Russische leugens. Hartstikke interessant.

KoosLevenloos | 24-05-18 | 16:28

Bodemloos: daarom juist dombo....

Eendragtmaaktmagt | 24-05-18 | 16:42
▼ 1 antwoord verborgen

De vraag wie die raket heeft afgeschoten boeit me minder dan de vraag waarom er überhaupt nog een verkeersvliegtuig over een warzone vloog. Ome Putin zal zijn luchtafweergeschut daar niet voor Jan Lul hebben neergezet.

Dit is enkel bedoeld als stok om de Russen mee te slaan. Gelukkig is Trump nu prez in de USA. Zorgt voor wat tegenwicht tegen de anti-Rusland stemming.

LJBrinkhorst | 24-05-18 | 15:09

@KoosLevenloos Vlogen er ook civiele Oekraïnse toestellen? En waarom wordt een sector als veilig aangemerkt, terwijl die sector onveilig was, getuige dit incident?

Heiner | 24-05-18 | 19:33

@Heiner | 24-05-18 | 19:33
Waarom lees je de rapporten niet als je erin geinteresseerd bent?

KoosLevenloos | 24-05-18 | 19:41

@KoosLevenloos
Welke rapporten? Van het JIT waarin Oekraïne nog al een grote stem heeft? In dit hele verhaal is de rol van Oekraïne en dan vooral van hun luchtverkeersleiding onbespreekbaar, net zoals de rol van Air Malaysia. Het is die luchtverkeersleiding geweest die een onveilig gebied aanwijst als veilig. En het zijn Air Malaysia en nog een aantal maatschappijen die blijkbaar niet wisten dat daar een oorlog aan de gang was.

Heiner | 24-05-18 | 21:37
▼ 3 antwoorden verborgen

leefde de coack nog maar. die loste de meeste moeilijke zaken binnen 60 minuten ( inc reclame) op

Henk P | 24-05-18 | 15:06

Zeg Rutte, klopt het dat het luchtruim boven dat oorlogs gebied na het MH17 'incidentje' onmiddelijk gesloten werd?
Waarom eigenlijk, was het soms niet veilig?
Deden we het daarom maar achteraf?

Memek | 24-05-18 | 15:05

Wat hadden ze dan moeten doen, gewoon doorvliegen? Manmanman.

Beste_Landgenoten | 24-05-18 | 16:11

@litebyte: Insinueert u nou echt dat Rutte en Timmermans medeplichtig zijn aan moord?

ChupaChupa | 24-05-18 | 18:24

@Beste_Landgenoten | 24-05-18 | 16:11
Natuurlijk hadden ze moeten doorvliegen. Je denkt toch niet dat ze vlak na zoveel consternatie meteen nog een passagiersvliegtuig uit de lucht knallen, knullemans?

Berbarossa | 25-05-18 | 00:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Jaap Jansen was eind jaren 90 al een belegen oude man. Geen type Tegels Lichten.

LJBrinkhorst | 24-05-18 | 14:56

Ik ga deze zomer bier drinken in Odessa. Iemand tips?

CzMichiel | 24-05-18 | 14:56

Paar strandfeestjes bezoeken en snel weer gefrustreerd naar huis.

Langshetrandje | 24-05-18 | 15:07

Kijk uit voor balkons, die donderen zomaar naar beneden, verder zag je dat het vroeger prachtig was, maar nu een grote armoede, grote beelden en de mensen blond , ouderwets gekleed, veel mensen, maar heel stil , geen stad op gezellig erheen te gaan, kwam depressief terug op cruiseschip.

gato | 24-05-18 | 15:31

Chez Irina, net voorbij de haven links, is een echte aanrader.... als je voor de rest van je leven als homo verder wil. De jongste is 65 en de oudste heeft nog onder Stalin gepeesd. Manman wat een armoe dat Odessa..... Ow, een biertje?

Pedronegro | 24-05-18 | 16:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Het ergste is toch dat Ukraine meedoet met onderzoek, terwijl het gaat om , wie heeft het gedaan, de russen of de Ukrainers.

gato | 24-05-18 | 14:55

Alle pijlen wijzen in de richting van in ieder geval Russische betrokkenheid. ook diverse media in Rusland hebben een en ander aangetoond. Uit radio gesprekken bleek ook dat de operators verwacht hadden een transporttoestel van de Ukrainse luchtmacht te hebben neergeschoten.

Hoogstwaarschijnlijk een noodlottig geval van collateral damage, deze keer geen onschuldigen in een islamitisch land of burgers in het oosten van de Ukraine maar een burgertoestel met vooral veel Nederlanders.

litebyte | 24-05-18 | 15:07

litebyte | 24-05-18 | 15:07
Ik vind het allemaal best, maar de Oekraiene had niet in het onderzoeksteam gemogen. Ook had het onderzoeksteam alle aangeboden data aan moeten nemen. (dus ook die van de Ruskies)

Cobalt bomb | 24-05-18 | 15:32

Het vliegtuig ligt daar, wat moeten ze dan doen? Bij elke vliegramp is dat het geval dat het land van het onderzoek ook de veroorzaker zou kunnen zijn. Bijvoorbeeld dat gisteren neergestorte sportvliegtuigje.

mennie | 24-05-18 | 22:32
▼ 1 antwoord verborgen

Rutte is wat dat betreft net zo'n Nigeriaanse 419 scammer, het interesseert hem helemaal niets dat een gedeelte van het volk door zijn praatjes heenprikt. Waar het om gaat is dat 'ie de rest van de bevolking werkelijk alles wijs kan maken wat ie wil.

crutchlow | 24-05-18 | 14:53

Heeft iemand Trutte überhaupt in Bombay gezien? Het zal toch niet zo zijn dat hij bij Moe en met zijn poten op de poef naar de tigste herhaling van Baantjer zit te kijken. En morgen in de kofferbak naar Schiphol want MH17....

Pedronegro | 24-05-18 | 14:52

Gewoon met plaksnor achter een oude volkskrant en niemand die het doorheeft

Cobalt bomb | 24-05-18 | 14:55

Langshetrandje | 24-05-18 | 15:03
Waarom hangt de russische vlag er ook bij?

Cobalt bomb | 24-05-18 | 15:36

Als ik Mercator en Pythagoras mag geloven kan hij het snelst de onderste steen verklaren als hij over Kiev vliegt.

Jos Tiebent | 24-05-18 | 14:48

Bellingcat:
Eliot Higgins, de man achter eerst Moses Brown en nu Bellingcat, werkt voor The Atlantic Council en dat is feitelijk een soort van intellectuele satelliet van de NAVO.

bodemloos | 24-05-18 | 14:47

Bodemloos: correctie,door de Amerikaanse oorlogshitser ( Irak 2003) Wolfowitz voorgezeten pro-Amerikaanse hegomonieclub die Amerika's belangen behartigt.

Eendragtmaaktmagt | 24-05-18 | 14:55

Eendragtmaaktmagt | 24-05-18 | 14:55
Amerikaanse hegemonieclub met uitwisseling richting NATO die belangen heeft bij Oekraïne als strategische plek waar Bellingcat zijn sturende verslag van doet. Oke, zo?

bodemloos | 24-05-18 | 15:41

Atlantic Council heeft ook een uitstekende band met Erdogan, en is daarom door Facebook ingeschakeld om fakenews te gaan bestrijden.

obominotie | 24-05-18 | 16:14

Rutte zoekt naar de waarheid, hij weet alleen bij god niet hoe die eruitziet.

Mr_Natural | 24-05-18 | 14:41

pRutte zoekt de kortste weg naar een veilige plek met status en inkomen.

einStina | 24-05-18 | 14:49

@Einstina Hopelijk heel ver weg hiervandaan...

Mark_D_NL | 24-05-18 | 14:58

@Mark Brussel is mega dichtbij, helaas...

einStina | 24-05-18 | 15:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Lieve mensen, Mark Rutte zat helemaal niet in India, Mark Rutte is helemaal geen premier. Mark Rutte liet Halbe Zijlstra helemaal niet liegen. Mark Rutte heeft ons nooit beloofd 1000 euro terug te krijgen van ons geroofde geld. Mark Rutte heeft nooit notities gezien over het afschaffen van de dividend belasting. Mark Rutte is helemaal geen homo. Mark Rutte sluit helemaal geen politieke partijen uit. Mark Rutte weet helemaal niet over de toedracht van de MH17 crash. Mark Rutte liet Ard van der Steur helemaal niet offeren om zíchzelf te sparen. Mark Rutte zorgt er helemaal niet voor dat u het CBS wordt voorgelogen over de werkelijke economische ontwikkelingen van ons land. Mark Rutte is helemaal geen schandknaap van de NazEU. Mark Rutte zadelt NL helemaal niet op met een enorme staatsschuld die u over een paar jaar kan gaan terugbetalen via de belasting. etc, etc. etc.

Genoegelijk | 24-05-18 | 14:40

Rutte wist precies dat het JIT ging vertellen wat hij en Poroshenko hebben gezegd dat er in het rapport moest staan. Deelname van Oekraine aan het JIT maakt het geheel tot nepnieuws.

accijnstoerist | 24-05-18 | 14:38

Precies dat, rara politiepet mensen.

Cobalt bomb | 24-05-18 | 14:53

Duh. Heeft Rutte weer het pleziertje om het gloednieuwe regeringstoestel te gebruiken.

barrypaffert | 24-05-18 | 14:36

Welke idioot vliegt met een passagiers vliegtuig over een oorlogs gebied, waar elk overzicht ontbreekt en waarvan bekend was dat er luchtafweer was met groot bereik werd gebruikt. Dat was mijn eerste reactie en het zal mijn laatste zijn en blijven.
Wannerr men in een woning 10 cm asbest aantreft wordt bijna de noodtoestand uitgeroepen, maar veilig door het luchtruim is kennelijk van lagere orde.

Memek | 24-05-18 | 14:36

Helemaal mee eens. Alsof je iemand door een brandend huis stuurt die halverwege in elkaar stort en vervolgens het brandende huis de schuld geeft. Wat een kuthuis!!

Kouwe Kees | 24-05-18 | 14:47

De keuze voor de vliegroute is en blijft de bovenste steen. Welk argument men ook opvoert; brandstof sparen, andere maatschappijen deden het ook, of wat dan ook, de keuze was fout en fataal.
Dit is voor mij zoiets als: eigen schuld, vragen om ellende

Memek | 24-05-18 | 14:53

Dit schreef ik dus in het vorige topic ook. Zalig, het gezelschap van medemensen met hersens en een gevoel van eigen verantwoordelijkheid. Zeldzaam ook.

einStina | 24-05-18 | 14:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Rutte heeft zelf gezegd dat de onderste steen boven komt.
Heb een beetje vertrouwen, misschien ligt die steen wel heul diep!

pibasso | 24-05-18 | 14:33

www.youtube.com/watch?v=CWuO3T6BJ54
Denk even de huidige MinPres op deze plaats i.p.v. de toekomstige en stel hem dan de vraag over schuldgevoel. Thierry Baudet heeft nog geen regeringsverantwoordelijkheid gehad, maar Mark Rutte wel. De onderste steen heeft deze gaafroeper vergeten door tig maal "gaaf!" te roepen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 24-05-18 | 14:32
-weggejorist-
daan me de korte ach | 24-05-18 | 14:30

Geweldig. Wat zal Die Rutte ineens populair worden. Zomaar halsoverkop naar NL om huilie huilie te doen voor de bevriende media.. Op dringend advies van de spindokters. Want het klapvee dient dom te zijn.

Kamervraag | 24-05-18 | 14:28

Ach, het is maar een schamel offer die 300 doden. Daarom hebben we nu wel timmerzwans aan het roer, en dat is ook wat waard mensen!!

Cobalt bomb | 24-05-18 | 14:28

Wat is het eerste waar je aan denk bij de naam timmerfrans? Ring, Mondkapje of Obesitas.

Mark_D_NL | 24-05-18 | 14:32

Mark_D_NL | 24-05-18 | 14:32
Dat loze gesnotter. Oscar waardig. Een sluwe vos is het, een dikke vette obesitas vos. Maar intelligent zou ik m niet noemen.

Cobalt bomb | 24-05-18 | 14:34

Nonsense.

DeAnalyse | 24-05-18 | 17:46

Dat heeft lang geduurd om het bewijs te fabriceren, het was zeker europeesch aanbesteed?!!

Cobalt bomb | 24-05-18 | 14:25

LOL, wat animatie filmpjes maken en dit keihard bewijs noemen.

De_nuchtere_man | 24-05-18 | 23:34

Toen Bellingcat met deze conclusie kwam, hoorde dat volgens Van Rossem bij 'online onderzoeksbureaus die hun bewijzen verzamelen door social media af te speuren naar soldatenplaatjes om het who-is-who plakboek van een internationaal strafrechtelijk onderzoek mee te vullen'.
En nu het JIT dezelfde conclusie presenteert, is het opeens oud nieuws, want Bellingcat heeft het al gemeld.
Knap hoor, om bij werkelijk elke stap de onderzoekers verdacht te maken in plaats van de schuldigen.

bintang | 24-05-18 | 14:25

So versteht man Putin richtig, als het ware.

DeAnalyse | 24-05-18 | 17:45

Een slagje dieper: Waarom bedacht niemand dat vliegen over een slagveld waar luchtdoelraketten worden gebruikt (was al bekend) niet verstandig is? Je gaat ook niet met een bus over een slagveld rijden, toch? Opportunisme van corrupte Oekraïense politici die de opbrengsten van die overvliegrechten in eigen zak staken, misschien?

www.allardprize.org/news/mother-german...

www.globalresearch.ca/european-court-...

Gewinflipt | 24-05-18 | 14:24

Niet verder kijken dan eigen grenzen. De informatie dat het risico's met zich meeneemt als je over Oekraïne vliegt was er zeker.
Een stel dikke nekken heeft vervolgens besloten dat de winst te behalen met brandstofbesparing wel opweegt tegen het risico om uit de lucht geknald te worden.
Dat vliegtuig had daar nooit mogen vliegen. Althans, zo kijk ik er tegen aan. 'Jullie kunnen omlopen, maar door dat mijnenveld is het toch korter en levert een bonus op.. even overleggen hoe we jullie laten lopen, jongens.' *tien seconden later* 'Ok, we hebben een beslissing. Jullie pakken de shortcut, wij pakken de bonus.'

Kouwe Kees | 24-05-18 | 14:34

Dat is dus de hoofdreden dat dit toestel geraakt werd. Het had ook een ander toestel kunnen zijn. Alleen niet van de maatschappijen die al in een eerder stadium bedachten dat "safety first" toch wel belangrijk is binnen de luchtvaart.

Heiner | 24-05-18 | 19:35

Ik moet Rutte nageven dat hij er een slimme tactiek op nahoudt: gewoon geen aandacht geven, het veel mogelijk negeren zodat het vanzelf verwaterd. Elke dag is er weer iets nieuws gebeurd in de wereld, en mensen hebben maar een beperkte herseninhoud om alles te kunnen blijven volgen. Wie heeft het bijvoorbeeld nog over geen geld meer naar de Grieken? Daarom is het goed dat GS hier aandacht aan blijft besteden.

JackStick | 24-05-18 | 14:23

"Ik moet Rutte nageven dat hij er een slimme tactiek op nahoudt".... nee hoor, Nederlandse mensen zijn gewoon vrij dom, naïef en slaafs. En heel makkelijk voor de gek te houden. Iedere oetlul kan 80% van Nederland iets op de mouw spelden. En ze geloven het allemaal.

Mark_D_NL | 24-05-18 | 14:35

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat we kijken naar een poppenkast om de meute tevreden te houden.

Eppo | 24-05-18 | 14:20

Nee toch.. dat zal toch niet!

Mark_D_NL | 24-05-18 | 14:34

Ja ridicuul, wie heeft dat verzonnen?

Simon_GS | 24-05-18 | 14:18

Hmm, laat Putin het maar niet horen, wat nou Oekraine de schuld geven in de laatste zin.

TheseDays00 | 24-05-18 | 14:17

Waarom vliegt Rutte niet direct naar Moskou voor een gezellig gesprek met Putin?

Langshetrandje | 24-05-18 | 14:15

Poetin heeft helemaal geen tijd voor Rutte. Poetin is druk bezig de laatste dagen van de eu club aan te plannen...

Mark_D_NL | 24-05-18 | 14:30

De 298 doden van MH17 zijn een kleine inzet in een heel groot Europees en geopolitiek spel. Op de een of andere manier moeten die 298 doden politiek verzilverd kunnen worden, zal de achterliggende gedachte zijn. Maar het is zo inderdaad wat doorzichtig te noemen, dit zoveelste bedrijf in het MH17 toneelstuk. De acteurs beginnen zich volgens mij te vervelen en worden wat laks in hun optreden. Kan ook dat ze denken het publiek dusdanig in hun zak te hebben dat ze alles kunnen maken. Ik denk dat ze daarin gelijk hebben. Het publiek verveelt zich nog veel sneller.

Dutchbeaurouge | 24-05-18 | 14:13

Aluhoedjes in 3,2,1......

Indoneesje | 24-05-18 | 14:12

Het is lang bekend dat aluhoedjes niet werken. Ik gebruik dit: stalker.wikia.com/wiki/Psi-helmet (Oekraïense makelij, trouwens, dus dan moet het wel goed zijn).

TheEgg | 24-05-18 | 14:15

Kennelijk kwam hij daar ook achter en is hij hem maar gepeerd. Dat dat met MH17 te maken heeft zal wel weer de gebruikelijke lulkoek zijn.

obominotie | 24-05-18 | 16:21

Televaag: "Coalitie na MH17-conclusie: roep Rusland tot de orde". Wat een treurigheid, we kunnen niet eens uitgeprocedeerde illegalen terugsturen.

Rest In Privacy | 24-05-18 | 14:11

Haha ja precies. Vergelijkbaar; nee zeggen tegen Brussel is al een brug te ver, laat staan Rusland "tot de orde roepen".

Dutchbeaurouge | 24-05-18 | 14:15

Als de eu bv stopt met kopen Russische olie?

Langshetrandje | 24-05-18 | 14:20

Zou hij zich nooit eens schamen?

Marcello Christiani | 24-05-18 | 14:10

Natuurlijk niet.

Dutchbeaurouge | 24-05-18 | 14:15

Ga je eens schamen!

liggend_streepje | 24-05-18 | 14:19

Hoezo? Wij zijn geen partij anders dat 200 van onze medeburgers vermoord werden.

DeAnalyse | 24-05-18 | 17:43
▼ 1 antwoord verborgen

1 minuut na het sluiten van de stemburo's danste Rutte ook al de polonaise omdat Rutte III er zou komen. Mark weet dingen.

Conan de Rabarber | 24-05-18 | 14:10

Dat komt omdat hij het script al gelezen heeft. Dan weet je wat er komt met poppekast.

Cobalt bomb | 24-05-18 | 14:32

Handelsmissies. 19/20ste eeuw relikwie. Zucht. Echte handel heb je echt geen overheid bij nodig.

omineuze omnipotent | 24-05-18 | 14:08

Want andere landen doen niet aan importheffingen en zo...

liggend_streepje | 24-05-18 | 14:22

Importheffingen , hahaha. Het nieuwe woord waarna de stumperds weer in het gelid gaan staan. Importheffingen vriend, zijn het moord wapen van de eu club. Verdiep je eens in de schandalige manier waarop het stink eu clubje velen afrikaanse landen kapot maakt met importheffingen.

Mark_D_NL | 24-05-18 | 14:25

Kinderlijk gebrek aan feitelijk inzicht.

DeAnalyse | 24-05-18 | 17:42
-weggejorist-
Bakito | 24-05-18 | 14:08

Dat ie eerder terug zou keren kan hij ook al veel eerder hebben besloten. Maar om het India bezoek niet te annuleren EN niet vooruit te lopen op de JIT presentatie, is dit een best prima oplossing lijkt me.

KoosLevenloos | 24-05-18 | 14:08

Wel bijzonder dat Spindokters meer verdienen dan de MP. Hebben zij ook meer te vertellen of meer te verliezen? Aanmerkelijk Belang?

hetgingperongeluk | 24-05-18 | 14:07

Is dat nou een 9 to 5 job? Zwitsal inv het koningkrijk? En betaald het een beetje?

WaltherP99 | 24-05-18 | 16:28

.. maar goed. Het maakt niet uit waar Rutte is, zijn aanwezigheid is niet iets dat "oplossingen" veroorzaakt, waar dan ook. Hij zal dit wel combineren met iets wat hij thuis vergat, mogelijk stond er nog een pannetje op het vuur.

Jan Passant mk2 | 24-05-18 | 14:06

Zijn moeder zat nog in bad. Nog even te drogen hangen.

Cobalt bomb | 24-05-18 | 14:30

Laat maar lekker over Oekraïne heengaan!

Nickkkk | 24-05-18 | 14:05

Er rammelt zoveel aan de verklaringen en bewijzen buiten het feit om dat Nederland zelf en Oekraine zeker bloed aan hun handen hebben enkel door burger luchtvaart daar te laten vliegen...

EN Maleisië die voor ons de kooltjes uit het vuur heeft gehaald moet ze bek houden...

Bac | 24-05-18 | 14:05

Onzin, wij hebben de hete kolen uit vuur gehaald en niet Maleisië. We mogen hopen dat ze rekening betalen. Het was hun vliegtuig.

DeAnalyse | 24-05-18 | 17:41

NB zoveel onzin moet wel uit een trollfabriek in St Petersburg komen.

DeAnalyse | 24-05-18 | 17:42

Rutte heeft geen eigen regeringsvliegtuig, mag ik hopen, dus vanwege de onschuldigen die hij achter zijn onderste steen aan zou meeslepen liever niet schieten.

Jan Passant mk2 | 24-05-18 | 14:04

Rutte gebruikt als regeringsleider vanzelfsprekend het regeringsvliegtuig. Daar hebben we dat ding voor, niet voor de vakanties van de Oranjes.
Een belangrijke handelsmissie afbreken voor nieuws dat kennelijk allang bekend was, is dan weer zo verschrikkelijk dom. En beledigend voor zijn gastheren.

Synecdoche | 24-05-18 | 14:11

De Fokker-70 PH-KBX is reeds verkocht en de nieuwe B37 BBJ PH-GOV is nog niet operationeel. Rutte vliegt in een door de regering gecharterd vliegtuig.

artie | 24-05-18 | 14:36

Dat dat vliegtuig er vloog: Dat was politiek opportunisme.
De rouw-porno bij het terughalen van de slachtoffers: Dat was politiek opportunisme.
Rusland vanaf de eerste seconde de schuld geven: Dat was politiek opportunisme.

Als de sodemieter terug komen uit India om te voorkomen dat dé vraag gesteld wordt: Dat is politieke noodzaak om te overleven.

(De vraag: Waarom besloot de Nederlandse regering de waarschuwing van onze bondgenoot voor het sluiten van het luchtruim niet door te geven aan de vliegmaatschappijen?)

TheEgg | 24-05-18 | 14:04

Uw reactie is vooral opportunisme en een poging tot doen alsof u inzicht zou hebben.

DeAnalyse | 24-05-18 | 17:40

@DeAnalyse
Nee, uw reactie is vooral opportunisme en een poging tot doen alsof u inzicht zou hebben.
Zo'n makkelijke shitpost tactiek, dat kunnen er meer.

Kouwe Kees | 24-05-18 | 18:00

Wat ik bedoel, er is niks opportunistisch aan de vraag waarom het vliegtuig door een risicogebied is gestuurd. Het is een pijnlijke vraag, dat wel.

Kouwe Kees | 24-05-18 | 18:10
▼ 1 antwoord verborgen

Ik hoop van wel

CaesarSalad | 24-05-18 | 14:01

Ik hoop dat hij ergens anders over vliegt, waarvoor wel waarschuwingen zijn afgegeven en waar ook met scherp op (zijn) passagiersvliegtuig geschoten wordt. Op dit moment schijnen ze in Sirie nog graag een paar pseudoslachtoffers nodig te hebben. Ik als rechtgeaard Nederlander, geef dan onze eigen Minister President op als vrijwilliger.

InAnumPerRegimine | 24-05-18 | 16:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken