Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eindelijk. BNNVARA gaat tegenwicht bieden aan 'al te gemakkelijke oordelen over Syriëstrijders'

"Al te gemakkelijke oordelen over bijvoorbeeld Syriëstrijders", kent u die uitdrukking?

tuigh

Nu al zin in het tweeluik 'Broeders' op NPO2. Wij hebben onze al te gemakkelijke oordelen over bijvoorbeeld Syriëgangers al klaarliggen om tegenwicht tegenaan te krijgen. Wat dacht u van 'Syriëgangers zijn eigenlijk reuze lieve jongens die vanwege discriminatie op de arbeidsmarkt niet anders kunnen dan Syrië gangen en heus niet alle Syriëgangers zijn gewetenloze klootzakken'? Of 'Het is allemaal de schuld van Arnold Karskens en/of Joep Schreuder'? Dat zijn toch al te gemakkelijke oordelen over bijvoorbeeld Syriëgangers. Mooi dat BNNVARA gaat laten zien dat Syriëgangers moordenaars en verkrachters zijn die spugen op het Vrije Westen en voor wie iedere kogel door hun verziekte koppen eigenlijk nog te veel eer is. KIJKTIP.

Reaguursels

Inloggen

De publieke omroepen, brengers van het wekenlijkse praatje van de kantklossende Prutte, diverse reisprogramma's en meer zaken waar we te veel voor betalen. Ach, het is ook maar 900 miljoen per jaar, bijna 2,5 miljoen per dag. Dan mag een mens niet klagen.

O2Neutraal | 04-05-18 | 15:21

Hulp aan de vijand in oorlogstijd, daar werden tot 1952 nog mensen voor gefussileerd op de Waalsdorpervlakte. Nu krijgen ze een uitkering.

Gewinflipt | 04-05-18 | 11:06

Vul voor Syriëstrijders SS-ers in en je ziet het meteen

batvoca2 | 04-05-18 | 09:20

Een halve eeuw lang import van achterlijke culturen enkel voor het dienen van economische belangen. Aan het volk verkocht door linkse elite clubjes onder de noemer integratie en andere multi-kul. Vroeg of laat barst de bom dus wam de ovens vast maar weer op en dan kunnen we het weer opnieuw proberen.

Inderdado | 04-05-18 | 08:59 | 5

Wat een walgelijke uitspraak

letopuwzaak | 04-05-18 | 11:14

Bovendien praat je de godwinners naar de mond! We doen zo ons best om te zeggen dat 'genoeg is genoeg' niet hetzelfde is als mensen op een uitroeiingspad sturen.
Bah bah bah

letopuwzaak | 04-05-18 | 11:20

Gewinflipt | 04-05-18 | 11:12
Sowieso is oorlog uberhaupt afhankelijk van waar je woont en dan hoor je gewoon bij die partij. Het is echt een vreselijk mechanisme. Ik heb al beloofd dat ik niet in een schuttersputje stap tenzij Mark Prutte, Alexander Penthouse en Karin Orwellongren in het putje naast mij zitten. Als meer mensen zich op een vergelijkbare manier principieel zouden opstellen, dan is het snel afgelopen met minstens de helft van alle conflicten.

O2Neutraal | 04-05-18 | 13:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Een documentaire over verkrachters die een oneerlijke strijd voerden tegen zichzelf vanwege "al die hoeren in korte rokjes", die ontbreekt nog. Twee woorden: belastinggeld terug.

MickeyGouda | 04-05-18 | 08:22

Na ja het is natuurlijk niet een nieuw gegeven dat instortende ideologieën op het allerlaatst steeds waanzinnigere karikaturen worden van zichzelf. Desoriëntatie en totale verwarring, het verliezen van alle contact met de realiteit zijn kenmerkend voor dit soort episodes.

Mazzelstof | 04-05-18 | 07:03 | 1

Ja, kijk bijvoorbeeld naar de PvdA.

HaatbaardKnipper | 04-05-18 | 07:56

Passend op deze 4e mei, laten we niet te licht oordelen over Adolf, laten we kennis maken over de diepere persoonlijke achtergronden van deze mislukte kunstschilder en zijn gedrag begrijpelijk maken. Vanavond twee minuten stil voor de daders in WOII want zij werden de slachtoffers.

Braak.

bergsbeklimmer | 04-05-18 | 05:49

Die omroep is zover verwijderd van de werkelijkheid dat ik niet snap hoe de budgetten die zij krijgen nog te verantwoorden zijn in Den Haag. De slachtofferrol waar links altijd inkruipt proberen zij te projecteren op de nieuwe onaangepaste Nederlander in de hoop dat ze nieuwe zieltjes weten te winnen.

pale-blue-dot | 04-05-18 | 00:37 | 1

Te verantwoorden? Dat stukje verdriet daar vraagt schaamteloos om meer geld! Dure bedrijfsmodel dat deugen. En geen rendement.

Standvastig | 04-05-18 | 08:53

SS-ers waren ook vrijwilligers en moordenaars, net als Syriëgangers.
En VARABNN gaat deze mannen een spreekbuis geven.

Wat leven we toch in een verziekt links land.
Met verziekte linkse media: NPO, NOS-Journaal, BNNVARA, NTR Nieuwssuur, Buitenhof, NRC, VK, Parool, Trouw, Correspondent, joop.nl.... zij de Nederland verziekt links kapot maken.

Jan3863 | 04-05-18 | 00:07

syriërs
Gemiddeld gezien niet waard om een documentaire over te maken. ZEKER niet deels van belastinggeld.
Of het nu apothekers, putjesscheppers, vrachtwagenchauffeurs, handophoudende traumatici of wat dan ook zijn, het maakt geen drol uit.
Eén ding zijn ze (bijna) allemaal, moslim.
Dat alleen hoort al voldoende te zijn om dit volk te weren uit een vrije Westerse samenleving. Weren en zonodig verwijderen.
Want waar islam verschijnt,
beschaving verdwijnt.

pennestront | 03-05-18 | 23:57

Nu moslims op eigen partijen gaan stemmen zijn ze voor Links als stemvee niet meer interessant.
-
De naïeve Linkse achterban krijgt nu door welke ramp ze veroorzaakt hebben door dom na te praten wat de Linkse politiek hen voor kauwde.
Daarvoor mochten ze dan tegen elkaar roepen hoe intelligent en weldenkend ze zichzelf toch wel vinden.

moitambien | 03-05-18 | 23:27

Het is op zich goed om je vijanden te kennen, het blijven alleen wel je vijanden.

BozePaarseMan | 03-05-18 | 22:47

VARA/BNN heeft wel meer rare hersenspinsels. Teveel invloed van o.a. Fascisco van Jole, ene P. Lodiers en nog een paar van die neo-f-jes.

Nelis SplitBloes | 03-05-18 | 22:43

Morgen is de volgende aflevering van bnnvara om begrip te krijgen van de moordenaars en verkrachters. De nazi's. Eigenlijk waren het best lieve jongens.

Wim Venijn | 03-05-18 | 22:40

Interessanter zijn de mensen die die troep willen zien. Die kunnen dan linea recta naar het gesticht.

Cobalt bomb | 03-05-18 | 22:38 | 1

Moeten we eerst even vragen aan die lieg smurf in Den Haag wat zijn probleem is. Die doet er nogal gierig over qua gewatteerde kamertjes.

Standvastig | 04-05-18 | 09:01

Nu daders terughalen heeft een stimulerend effect op degenen die erover denken uit te reizen.

LuckyGirl | 03-05-18 | 22:31 | 4

Rijst de pan uit...

Nelis SplitBloes | 03-05-18 | 22:44

U begrijpt woordspelingen niet.

Hufterst | 03-05-18 | 23:24

@Nelis SplitBloes | 03-05-18 | 22:44
Ja, het kruipt niet uit zichzelf op mijn bord ;)

Standvastig | 04-05-18 | 09:17
▼ 1 antwoord verborgen

Die IS-strijders + aanhang en collaborateurs verdienen allemaal een Neurenberg, anders niets.

Nelis SplitBloes | 03-05-18 | 22:30

Ik ben momenteel bezig met een programma over de holocaust en de achtergrond van verschillende SS'ers. Hiermee wil ik al te gemakkelijke oordelen over bijvoorbeeld de NSDAP wat tegenwicht bieden.

barryvantiggele | 03-05-18 | 22:28

Het is nét als met dat kinderpardon: gewoon onophoudelijk dóór blijven z**ken, in al zijn verschijningsvormen.
-
IS-beulen moeten terug naar Nederland- ze moeten namelijk 'geholpen' worden en wij gaan ze redden. het zijn misleide schaapkes en die vreselijke beelden moeten uit die onschuldige koppetjes, Dus krijgen ze weer hun oitkiereing, psychische begeleiding, een 'islamitisch' ingedeeld huis (met afgescheiden vrouwengedeelte, voetenwasbak, Miele en acht kinderslaapkamers), hulp bij opleiding, hulp bij het vinden van werk, en hulp bij het vinden van een 'passende' bruid ergens uit de achterste binnenlanden van Marokko. (moet wél maagd zijn, niet ouder dan 14 en goed in geiten melken, graag)
-
Terwijl ieder weldenkend Europees korte metten maakt met hun IS gehersenspoelde onderdanen in Syrië, zal Nederland de wereld wel even tonen wat humanisme is.

bisbisbis | 03-05-18 | 22:24 | 1

Iets debielers dan het kinderpardon bestaat niet!

Cobalt bomb | 03-05-18 | 22:40

Hanro Smitsman en zijn film over de SS: “Broeders is een film over broederschap, politieke bewustwording en de weg naar volwassenheid. De film laat je kennis maken met de persoonlijke achtergronden van gedrag, maakt deze begrijpelijk en biedt daarmee tegenwicht aan al te gemakkelijke oordelen over bijvoorbeeld de Nazi's. Afhankelijk van de omstandigheden kunnen daders slachtoffers worden en andersom.”

Boer Kini | 03-05-18 | 22:12 | 1

En voor je het weet zijn de ontelbare slachtoffers van de SS de daders en de SS-ers de slachtoffers, want broederschap. Bekijk de beelden maar van allerlei huiveringwekkende documentaires die beschikbaar zijn over de SS.

Nelis SplitBloes | 03-05-18 | 22:38

Zou er geen zaak van te maken zijn dat hier het strafbare feit van het steunen van een terroristische organisatie wordt gepleegd? OM?

Vreetkonijn | 03-05-18 | 21:56 | 3

Die gaan alleen achter Groningers aan die een kinderfeest beschermen of Molukker die 4 mei stil willen houden.

Trumme | 03-05-18 | 22:06

"het strafbare feit van het steunen van een terroristische organisatie"

Ik heb begrepen dat dat ongeveer het enige is wat je die lui ten laste kunt leggen. Maar de IS dames gaan beweren dat ze al die jaren alleen maar het huishouden hebben gedaan, voor de kindertjes gezorgd, en 's avonds een potje voor manlief hebben gekookt; en de IS heren gaan beweren dat ze slechts humanitaire hulp hebben verleend, en wel graag al eerder weg wilden, maar dat hun paspoort was ingenomen en dat ze zelf terechtgesteld zouden worden als ze niet bleven "meedoen" (dat beweren al die ratten nu al, of ze nou teruggekeerd zijn of nog daar zitten).

En ga jij als OM maar eens bewijzen dat het anders was: je kunt daar lastig onderzoek gaan verrichten en slachtoffers en getuigen zijn meestal al dood of onvindbaar. Vandaar dat ze dan een beetje moeten brommen voor lidmaatschap van een terroristische organisatie; Zo'n Laura Hansen uit Zoetermeer kreeg een gevangenisstraf die gelijk stond aan de tijd van haar voorarrest en kon dus meteen na afloop van haar rechtszaak wandelen. Dat zal bij de meeste ISers niet veel anders zijn. Daar speculeren zij en hun ouders hier - zo'n vader Hussein uit die docu van Sinan Can - ook allemaal op: een Mickey Mouse strafje, een "slap on the wrist", en daarna kunnen de uitkeringen en de toeslagen weer aangevraagd worden, en vertellen ze hun hier opgroeiende kinderen over dat prachtige, utopische paradijs, dat kalifaat waar ze allemaal echt volgens de voorschriften van de profeet leefden, totdat ze er uit gebombardeerd werden door dat verdorven westen, ja ook door Nederlandse F16s. Zo ontwikkelen die kinderen een zware "grudge" tegen Nederland en kunnen we over ca 15 jaar een soort Molukse treinkapingen 2.0 verwachten, waarbij die treinkapingen natuurlijk kinderspel waren.

Die ellende kun je voorkomen door een majeure inspanning te leveren om ze buiten de deur te houden, maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.

Dr_Johnson | 03-05-18 | 22:25

Ik heb het niet over die broedkippen, maar over die programmamakers. Moet toch kans maken denk ik.

Vreetkonijn | 03-05-18 | 23:07

Syriëgangsters.

Nuchternederland | 03-05-18 | 21:53 | 2

Kijk, dat is nou de juiste benaming! Die houden we erin.

Dr_Johnson | 03-05-18 | 22:07

Eens

Hufterst | 03-05-18 | 22:32

Kijk de behoefte om foute mensen te romantiseren komt meer voor. Che chevara, Al Capone. Wat nieuw is hier, is dat dit gebeurt op het moment dat IS nog actief is. Regelmatig duiken boodschappen van hen op dat ze nog altijd achter hun perverse daden staan. Omdat zij verliezen willen ze terug naar het Westen komen. Hoe dat gaat verlopen is nog niet duidelijk, maar dat we daar de komende generatie nog heel veel ellende mee gaan beleven is zeker. Om dan in die fase geromantiseerd begrip voor deze pisvlekken te gaan vragen, zegt echt alles over regressief hersenloos links.

Peniskokertje | 03-05-18 | 21:49

Ergens snap ik wel de romantiek hiervan. Het is cowboytje en indiaantje spelen. Maar dan in het echt. En met echte tanks, wapens, slachtoffers.

Ik vraag me af of ze uit het spelletje stappen als hun moeder roept dat de boterhammen met pindakaas op tafel staan.

Stelletje mongolen.

Hufterst | 03-05-18 | 21:55

"Het is cowboytje en indiaantje spelen. Maar dan in het echt."

Nou, laat De Grauwe Eeuw er dan maar geen lucht van krijgen, want dan zijn de rapen gaar.

Dr_Johnson | 03-05-18 | 22:05

Blijft een interessant woord, Syriëgangers; het impliceert min of meer dat ze niet terugkomen. Wat enorm jammer dat het merendeel uiteindelijk toch gewoon Syriëterugkeerder blijkt te zijn.

De Vrijlansier | 03-05-18 | 21:39 | 1

Sterker nog, als ze niet uit zichzelf terugkeren wordt van de Nederlandse regering verwacht dat deze gasten met aanhang terughalen. Als verloren zonen.

matatwork | 03-05-18 | 21:54

Dader

De dader was een slachtoffer geworden
't Gebeurde toen ik, even maar, niet keek
Ik niesde kort maar krachtig en toen bleek
Dat ik gelyncht werd bijna door de horden

Ik rende voor mijn leven door het woud
Het striemde, en ik beefde voor hun toorn
Ik schuilde bij een bedding klam en koud
Het slachtoffer blies op een gouden hoorn

De honden hebben mij nog niet gevonden
Ik waad door modder en kan hier niet blijven.
De rechter, beul en ook de burgervader

Ze ruiken aan het geurspoor van mijn wonden
Dan sta ik stil. Ik voel mijzelf verstijven.
Ik hoor waanzinnig lachen. "t Is de dader.

Hufterst | 03-05-18 | 21:37 | 1

En alweer zo'n prachtig sonnet!

Dr_Johnson | 03-05-18 | 21:42

Let trouwens ook op het "verhullende" taalgebruik van regisseur Hanro Smitsman:

".... al te gemakkelijke oordelen over bijvoorbeeld Syriëstrijders."

Geen Syriëgangers, geen jihadgangers, geen jihadisten, nee "-strijders". Zo kun je suggereren dat die ratten daar toch op een of andere manier voor de goede zaak "streden". (Doet me denken aan die solidariteits demo van afgelopen zaterdag voor die We are here klaplopers: geen "uitgeprocedeerde asielzoekers", nee, "ongedocumenteerde vluchtelingen", dat zijn het mensen)

"Afhankelijk van de omstandigheden kunnen daders slachtoffers worden en andersom."

Ja, haha, spitsvondig en diep, hoor, Hanro, maar die ISers waren jarenlang daders met hun onthoofdingen en het in kooien levend verbranden van andersdenkenden, en nu dan eindelijk die duistere martelkelder die ze het kalifaat noemen, wordt opgerold en ze in kampen belanden, zijn het opeens slachtoffers en moeten we medelijden met ze hebben? Om een aan het begin van deze eeuw vermoorde politicus te parafraseren: Hanro, ga toch koken!

Dr_Johnson | 03-05-18 | 21:26 | 2

"... zijn het opeens slachtoffers en moeten we medelijden met ze hebben? "
Ja want het zijn doorgewinterde toneelspelers en "sooo sielig" is hun glansrol. Niet alleen toneelspelers maar ook grenzenloos sluwe opportunisten:
Ze gaan daarom nu voor onze gratis woningen, gratis zorg, gratis hoerrrsoepsidie, gratis kienderrrbijslag, gratis oitkieroengen en blonde wijven
En wij maar dokken,
Ik ben Nederlander,
Ik ben gek!

telelezer | 03-05-18 | 21:33

Mohammed was een dader.

Henk Zult | 03-05-18 | 22:22

Van mijn zuurverdiende belasting centen. Man man het moet niet gekker worden.

Niamh | 03-05-18 | 21:12

Heeft de regering nou al eindelijk eens besloten om het Nederlanderschap van die smerige IS ratten af te nemen?

En fuck de Gutmensch opvattingen van de Sitalsings, Kalverboers, Buitenwegs, Vd Horsts, Sinan Cans, etc. Dit soort gevaarlijke haat-aliens mag je nooit meer toelaten in Nederland, of het westen for that matter.

O, en die kalifaatkinderen kunnen daar ook opgroeien, hoor; dat doen ze trouwens al een paar jaar. Het is niet zo dat ze daar "creperen", ze kunnen daar alleen wat lastiger aan smart phones en junkfood van de Mac komen.

Dr_Johnson | 03-05-18 | 20:54 | 3

En de wifi is er kudt.

LuckyGirl | 03-05-18 | 20:57

"Heeft de regering nou al eindelijk eens besloten om het Nederlanderschap van die smerige IS ratten af te nemen?"
@ Dr_Johnson | 03-05-18 | 20:54
mag niet want dat "ies raasies"

telelezer | 03-05-18 | 21:25

@LuckyGirl | 03-05-18 | 20:57
Die van Achmed werkt prima. Deed filmpje uploaden van wat Russische gevechts helikopters die die haat stakkers bommen liet koppen. Een heel hoop bommen dan wel. En Achmed stond erbij met zijn Iphone, filmde het en voorzag het van het nodige Alles Haat Maar op timide toon.

Standvastig | 04-05-18 | 09:13

Tolerantie is eindig:
Als je de intoleranten tolereert, werk je intolerantie in de hand.

Vage_eddie | 03-05-18 | 20:45 | 1

Als je intolerantie niet tolereert, word je zelf de intolerantie die je niet tolereert. Een lullige paradox.

Balgesjaakt | 03-05-18 | 21:09

"ISIS is onze vijand, daarmee zijn wij in oorlog". Rutte 2015
youtu.be/l0u3ePg2mU8
Man man man.

Deksmaat | 03-05-18 | 20:39 | 1

Ik zie die Bart de Graaf nog eens uit zijn graf klimmen om die hoop stront Lodiers zijn strot af te bijten .

Castor12 | 03-05-18 | 20:34

De dag dat begrip opwekken gelijk is aan aanzetten tot geweld.
We zijn zojuist door de bodem van het diepe dal gezakt en landen binnenkort op lava.

LuckyGirl | 03-05-18 | 20:34

En bart draait zich om in zijn graf... en omdat het 1 mei is geweest ( sleepwet) zeg ik verder niks meer

Steven Avery | 03-05-18 | 20:34

Ik hoop wel dat dit is gesubsidieerd. Dan weet je dat er iets goeds gebeurt met je geld.

lingo star | 03-05-18 | 20:33 | 1

Reken maar van Yes

Rdock | 03-05-18 | 20:34

NPO = clubje voor de linkse elite. De gewone man - die hun exhorbitante kosten opbrengt - bereiken ze al jaren niet meer.

Rdock | 03-05-18 | 20:32

Al te gemakkelijke vooroordelen over Syrië gangers?
- Dat ze de kelen van gevangenen doorsnijden?
- Dat ze een radicale vorm van de Islam aanhangen?
- Dat ze tussen de vluchtelingen Europa binnen dringen? (Sorry Judith Sargentini)
- Dat ze een Arabische lente brengen tegen de dictatuur van Sadat i.p.v. een nieuwe dictatuur?
- Dat Moslims (Soenieten en Sjiïeten) niet tegen elkaar vechten maar tegen het Westen?
- Dat het eigenlijk hele goeie jongens zijn volgens hun vader? (schaamtecultuur)

Osdorpertje | 03-05-18 | 20:31 | 1

Ik weet het allemaal ook niet meer. Ik ga maar op het oordeel van BNN-CARA af. Die zijn objectief, onpartijdig en niet beïnvloed door het linkse virus van goeddenken.

Osdorpertje | 03-05-18 | 20:33

Gatver. Wie bedenkt zulke linksdraaiende gesubsidieerde naargeestige propaganda. Trap er niet in. Houd je bij de feiten. Daders zijn daders.
Dankzij mannelijke Syriëgangers én niet te vergeten hun in spookgewaden geklede vrouwelijke medeplichtigen, die zich vrijwillig aansloten bij hun ISIS-barbaren, zijn duizenden onschuldige yezidi-meisjes en -vrouwen getraumatiseerd voor het leven.
Hier een van de vele verslagen van échte oorlogsslachtoffers: www.youtube.com/watch?v=o2HNRJdDhsI

drs.Nee | 03-05-18 | 20:29 | 3

Initiatieven als dergelijk dadergeknuffel zorgen ervoor dat ik een steeds flauwer gevoel bij de Dodenherdenking krijg: Onze samenleving is zo dwangmatig met achterom kijken, dat we niet zien dat we op een afgrond aflopen. De nazi's van deze tijd worden verexcuseerd, in de watten gelegd, gesubsidieerd en moedwillig als minder kwaadaardig geïnterpreteerd.
Dat laatste heeft ook een soort betuttelende arrogantie in zich: Als er een knakker met een bomgordel loopt te roepen dat hij zeker weet dat hij wil sterven voor het kalifaat, zijn er anderen die durven te zeggen dat die jongen het eigenlijk niet zo bedoelt. Hoe arrogant is dat?!

Vage_eddie | 03-05-18 | 21:04

Toxic masculinity is blijkbaar alleen een probleem bij blanke forenzen die hun benen te wijd open hebben, niet bij mocromacho's die op sadistische wijze burgers vermoorden.

Vreetkonijn | 03-05-18 | 21:52

Vage_eddie | 03-05-18 | 21:04 |:
Toptegel!

LuckyGirl | 03-05-18 | 21:57

"Terwijl ze het spoor van Yasin proberen te volgen door Jordanië en Syrië, raken Hassan en Mourad ongewild betrokken bij het Syrische conflict."
Dat woordje 'ongewild' is uiteraard het subtiele probleem hier. Wat is 'ongewild'? En geldt dat 'ongewild' voor daders evenzeer als voor slachtoffers? Of wordt er, zoals te doen gebruikelijk, naar willekeur geschakeld tussen gewild en ongewild?

Schoorsteenveger | 03-05-18 | 20:27 | 1

Ik werd er ook misselijk van.
De passagiers van MH17 waren mensen die ongewild bij een conflict betrokken raakten.
Dit is van een andere orde.

LuckyGirl | 03-05-18 | 20:48

Ik hoef de diepliggende achtergronden van het vervelende gedrag van moslims niet te weten.
Ik stel me bij ieder incident slechts de vraag;
"Was het ook gebeurt als we niet zo stom waren geweest die mensen Europa binnen te laten.
Het antwoord is altijd nee.
Evenals op de vervolg vraag;"Is het verstandig nog meer moslims Europa binnen te laten?"

Ik weet dat Leo Lucassen het daar niet mee eens is. Maar Leo is ondanks zijn academische graad, een wereldvreemde mafketel, die zijn gelijk in stoffige boeken zoekt en daarom nooit op straat door een naffer op zn lelijke bek is geslagen.
En mocht dat ooit wel gebeuren, dan zal hij aantonen dat dat statistisch gezien niet gebeurt is.

Rest In Privacy | 03-05-18 | 20:27 | 2

Sowieso is dat dieper graven naar 'oorzaken' (en excuses!) enorm irritant.
Ik zie het verschil niet tussen begrip kweken voor Syrië-gangers en kindverkrachters, of psychopatische moordenaars. Die laatste twee kunnen ook een 'prima reden' hebben, zoals misbruik in de kindertijd, etc.
Er moet alleen een grens zijn tot waar je als maatschappij begrip wil opbrengen voor destructief, ziekelijk en onaangepast gedrag. Persoonlijk geloof ik meer in opsluiten en de sleutel weggooien.

Vage_eddie | 03-05-18 | 20:52

Dat "begrip opbrengen" of "je verplaatsen in" is ook niks meer of minder dan moralistische zelfpijperij.

Rest In Privacy | 03-05-18 | 21:44

De vijand. Niet zo maar een vijand. Eerder waren onze vijanden doorgaans gericht op de staat. Deze vijand richt zich op burgers. Nimmer was er een directere vijandrelatie tussen onze burgers en de vijand.
.
Toch heulen diverse politieke stromingen, hun steunzenders en belangenorganisaties openlijk met de vijand. Eerder al met bijvoorbeeld terugkeerjihadi’s, nu dit weer.
.
Maar we mogen het niet noemen wat het is.
.
Landverraad.

Parel van het Zuiden | 03-05-18 | 20:26

'''''''Nederlanders''''''' met zoveel sympathie voor de slavendrijvers en moordenaars van IS dat ze die kant opgaan om te vechten in een vreemd land krijgen meer respect op de publieke omroepen dan PVV- en FVD-stemmers. Laat dat gegeven eens goed op je inwerken.

Rest In Privacy | 03-05-18 | 20:21

Hertjes die begrip tonen voor het standpunt van de leeuw. Ik vind lief.

atheïstisch stemvee | 03-05-18 | 20:19 | 1

dikke grijns

komtdatschot | 03-05-18 | 20:23

Eigenlijk zijn het vrijheidstrijders. Dus op 5 mei vieren we ook de jihad.

Hommel | 03-05-18 | 20:16 | 2

Zeer verbindend idee! Heeft u al subsidie gekregen?

Vreetkonijn | 03-05-18 | 21:49

Goed dat u het zegt. Gaan we regelen!

Hommel | 03-05-18 | 22:43

"... en biedt daarmee tegenwicht tegen al te gemakkelijk oordelen over..."
Hier liggen mogelijkheden voor een hele serie, zou ik zeggen. Je kunt invullen wat je wilt.
"... en biedt daarmee tegenwicht tegen al te gemakkelijk oordelen over racisten"
"... en biedt daarmee tegenwicht tegen al te gemakkelijk oordelen over fascisten"
"... en biedt daarmee tegenwicht tegen al te gemakkelijk oordelen over Baudet"
"... en biedt daarmee tegenwicht tegen al te gemakkelijk oordelen over incest"
"... en biedt daarmee tegenwicht tegen al te gemakkelijk oordelen over slavenhandel"
"... en biedt daarmee tegenwicht tegen al te gemakkelijk oordelen over tradities"
"... en biedt daarmee tegenwicht tegen al te gemakkelijk oordelen over wegblokkade's"
"... en biedt daarmee tegenwicht tegen al te gemakkelijk oordelen over witte mannen"

Schoorsteenveger | 03-05-18 | 20:13 | 1

+10^678

Professor Superhirn | 03-05-18 | 20:17

Godverdomme! Ze zijn de vijand! Wanneer landt dat kwartje nou 's. Stelletje kutprogressieven, met je totaal gebrainwashte vreedzame school hersentjes. Niet alle meningsverschillen kunnen worden gesublimeerd middels een goede discussie. Useful idiots.

Gen. Maximus | 03-05-18 | 20:12 | 2

Tju baas Maximus, hoop dat Uw oproep kan landen, gezien het waardeloze onderwijs de laatste 30 jaar ben ik bang dat Nederland niet meer verder komt dan het verplaatsen van de chips/cola op de bank. Jammer (en dodelijk op termijn)

hagelkruis | 03-05-18 | 20:23

'Progressieven' mag tussen aanhalingstekens.
Op het moment dat je zo 'progressief' bent dat je een regressieve religie tolereert, op het moment dat je zo 'ruimdenkend' bent dat je bekrompenheid toestaat, als je zo graag vrijheid geeft dat je anderen de vrijheid toestaat om vrijheid weg te nemen... Nou, dan is het netto-resultaat dus alsnog regressie, bekrompenheid en tyrannie.

Vage_eddie | 03-05-18 | 21:08

Van Nederlandse militairen die goed voorbereid op missie gaan en professionele nazorg krijgen zie je al dan 10 tot 20% ernstige psychische klachten krijgt. Oorlog is niet niks.

Dit percentage zal door slechte voorbereiding, religieuze hersenspoelerij, hel op aarde daar, 24/7 bestookt worden en slechte nazorg veel hoger liggen.

Al het andere is ideologisch wensdenken. Hoe sociaal is eigenlijk de gedachte om Syriëgangers zonder psychiater gezond te verklaren en hun vervolgens noodzakelijke zorg te ontzeggen? Alleen al voor hun eigen veiligheid is een gedwongen opname geen luxe. Ze zijn het prototype van een gevaar voor zichzelf en hun omgeving. Dat is het criterium voor een gedwongen opname.

Dita Jim mensen die vrijwillig naar een oorlogsgebied zijn gegaan, zonder beroepsmilitair te zijn. Militairen moeten al enige opofferingsgezindheid hebben. Syriëgangers zijn gewoon suïcidaal.

Beetje hulp in een gesloten instelling, totdat er volheide academisch onderzoek is gedaan voor een risico taxatie.

Al het andere is naïef.

Feynman | 03-05-18 | 20:11 | 4

Niet suicidaal, maar psychopatisch. Psychopatie is niet te genezen, idem sociopatie. Bovendien zijn er dingen waarvoor 'sorry' niet voldoend is. Dingen waarvoor men moet opdraaien ongeacht het hoe of waarom of welke achtergrond dan ook. Die uitreizigers gingen er calculerend en vreugdevol heen, in de veronderstelling dat zij konden verkrachten, martelen en doden zonder consequenties te hoeven ondergaan. Dat als vergeeflijke jongensdroom wegzetten is -- wat ik al eerder schreef -- ronduit pervers.

Ik ben het eens met Ichneu. Laat ze maar daar en vooral daar berechten door het volk dat hun 'jongensdroom' heeft moeten lijden.

VreemdEend | 03-05-18 | 20:22

VreemdEend:
Psycho's in de politiek en psycho's aan de onderkant, de gewone bevolking ertussen.
Wat je noemt een shit sandwich.

LuckyGirl | 03-05-18 | 20:55

Van mij mogen ze het academisch onderzoek uitvoeren op hun hersenen in formaldehyde, nadat ze tegen de muur zijn gezet.

Vreetkonijn | 03-05-18 | 21:47
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig wordt er door de linkse mainstream media wél erg makkelijk geoordeeld over automobilisten die een paar km/h te hard rijden, want dat zijn milieuverpestende verkeershufters en asomobilisten, ALLEMAAL!

Xirdalan | 03-05-18 | 20:09

Comments doen het hier wel.
VeelTeSteil | 03-05-18 | 20:14

Oh, apart! Ik woon in Duitsland en hier kan ik niet reaguren. Zal wel komen door de die mini-Stasi Heiko Maas en zijn Netz DG.

Xirdalan | 03-05-18 | 20:16

Xirdalan | 03-05-18 | 20:16
So much for vrijheid van meningsuiting.

VeelTeSteil | 03-05-18 | 20:19

Hee de film is gefinancierd door Corrino Media Group. Deze subisdie club is ook gevallen voor de MeToo shit, alleen met een hoeren twist.
www.telegraaf.nl/financieel/1986301/n...

Dus Buitenlandse Zaken heeft ook hiervoor betaald.

DiKKoe | 03-05-18 | 20:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Jammer voor de oorlogsmisdadigers in Nürenberg dat ze in 1946 nog geen goedpratende VARA hadden om een zielige slachtoffersoap te maken over SS’ers of kampcommandanten met een dagtaak aan het vergassen en verbranden van joden, kinderen incluis.
Je moet toch aardig ziek zijn in de bovenkamer als je de hedendaagse IS-beesten alweer in de slachtofferhoek probeert te plaatsen.

B.Spiritus | 03-05-18 | 20:08 | 1

"Wir haben es nicht gewusst,' met dank aan BNNVARA.

Zou Leni Riefenstahl vroeger ook voor BNNVARA gewerkt hebben? Oh nee, die hebben al Van Jolo! /sarc

Xirdalan | 03-05-18 | 20:14

"Afhankelijk van de omstandigheden kunnen daders slachtoffer worden en andersom." Dat is een waarheid als een koe. Je bent als eerzame en bejaarde burger thuis om van je AOWtje je oude dag te genieten en wordt thuis overvallen, mishandeld, verkracht en beroofd. Dan komt de politie en de Gutmenschenpers. Van slachtoffer ben je opeens dader want alleen je bestaan als autochtone bewoner rechtvaardigt al dat elke booslim je als oud vuil mag behandelen. De politiek geeft er namelijk geen ene fuck om, de politie heeft meer aandacht voor de iftars, de OvJ vindt vervolging van een striptekenaar belangrijker, de rechter ziet alleen de slechte jeugd van de bedovergrootouders van de geitenneuker en de hoernalisten benadrukken dat je als witte persoon het toch zeker over jezelf afgeroepen hebt. Je mag blij zijn dat je een keer per week gedoucht wordt in het verpleeghuis waar je daarna terecht komt. En ondertussen blijven de grenzen open, wordt er steeds openlijker door de burgers zelf opgetreden omdat de wetshandhaving verzaakt en komt de burgeroorlog steeds dichterbij. De klok tikt, de bijl gaat een keer vallen. Het kan een jaar duren, het kan drie jaar duren, het kan nog tien jaar duren, maar het schorem in Den Haag zal de rekening krijgen. Op het graf van Rutte zal gepist worden en Balkenende zal met Quisling genoemd worden. Brussel zal branden.

Frau Merkel | 03-05-18 | 20:07

Met de sleepnetwet heb je ook geen mollen meer nodig, je kunt gewoon alle gewenste gegevens verkrijgen via bijv. een corrupt Oekrains loket waar Frau Ollogren netjes al uw gegegevens mee deelt.

B.Spiritus | 03-05-18 | 20:12

Net als je denkt dat het niet gekker kan...

Wijze uit het Oosten | 03-05-18 | 20:18

Mensen die Syrië gangers als vrijheidsstrijders zien, hebben een tik van de molen gehad.

Schepvogel | 03-05-18 | 20:04

Treurige bij dit alles is dat er nog steeds miljoenen Nederlanders naar de NPO kijken en dat zwakzinnige gelul slikken.

Net als hun geprakte eten en het uitje van het jaar: onbeperkt spare-ribs eten.
Ook dat is NL.

Ichneumonidae | 03-05-18 | 20:01
-weggejorist-
Selecter | 03-05-18 | 19:59

Niets zo verachtelijk als al te gemakkelijk oordelen over Syriëstrijders. Fijn dat de VARA hier iets aan gaat doen.
Volgende maand een tweeluik over het al te gemakkelijk oordelen over babyneukers.

RickTheDick | 03-05-18 | 19:59

Het zal de Vara ook niet zijn. Gut gut, wat moeten we een medelijden hebben met Syriëgangers (mannen en vrouwen) en wat moeten we weer een begrip opbrengen voor total losers die alle kansen in Nederland hebben gehad, en deze volkomen hebben verprutst. In Nederland stellen ze werkelijk niets voor, maar geef ze een geweer en laat ze iemand een kop afzagen en plotseling voelen ze zich heel wat. Fijn binnen hun roedel van gelijkgestemde losers. Ik heb er geen begrip voor en zal het nooit hebben. Sterker nog, dit soort Vara-gedram sterkt mij alleen maar in mijn mening dat dergelijk genetisch afval nooit weer naar Nederland mag komen.

Ruikbaard | 03-05-18 | 19:57

Ze zijn mans genoeg om hun gevangenen levend te verbranden laat ze dan ook mans genoeg zijn om de straf in Syrië te aanvaarden.

botbot | 03-05-18 | 19:57

Morgen Thijs Verheij maar even een belletje doen. Eens vragen of hij snapt wat de implicaties zijn van het werken voor een landverradende (propaganda) organisatie. We zitten midden in een flinke pot klaverjassen en het wordt wel een beetje tijd voor kleurbekenning.

VeelTeSteil | 03-05-18 | 19:56

" voor wie iedere kogel door hun verziekte koppen eigenlijk nog te veel eer is"

Mooie verwoord !! Nu op remote locatie afrekenen met ze (en daar geen administratie van bijhouden).

Ervaringsdeskundige | 03-05-18 | 19:55
-weggejorist en opgerot-
GeenKusje | 03-05-18 | 19:54 | 1

Jammer dat deze is weggerot!

Rdock | 03-05-18 | 20:27

Daar gaan we het morgen ook even over hebben op de Dam in Amsterdam. Leuk gespreksitem over de zielige SS'ers, overtuigde Nazi's en NSB'ers die er allemaal niks aan konden doen. Ik ben benieuwd hoeveel gedichtjes er voorgedragen gaan worden over onthoofding en levend verbranden door zielige strijders die daar niets aan konden doen.

Mark Verheijen | 03-05-18 | 19:54

Echt, wie zit hierop te wachten? Alsof we nog niet moslim-moe genoeg zijn.

Nee. Ga weg. Met je door ons betaalde kutfilm.

Botte Hork | 03-05-18 | 19:54 | 1

Denk met subsidie uit de EU, voor een betere beeldvorming. Net als brood.

boerk | 03-05-18 | 20:19

Dat er Syriëgangers zijn heb ik an sich niet zoveel moeite mee.
Maar dat terugkomen vind ik nogal een dingetje...
Wat mij betreft creëren ze daar maar hun eigen hellhole, tussen het terugkoppen van Assad's kogels door..

Wijze uit het Oosten | 03-05-18 | 19:53

Ja, goed idee, laten we overduidelijkheden juist heel ingewikkeld en complex maken.

JackStick | 03-05-18 | 19:53

Ja kijktip om je bloeddruk nog wat verder te verhogen... “Dader, slachtoffer de scheidingslijn is dun, nagenoeg verwaarloosbaar. Het blijven toch onze jongens...”

Desmoulins | 03-05-18 | 19:51

"Syriërs zijn liev. En ze kunnen en willen niks, maar daar kunnen en willen zij niks aan doen."

Cor Netto | 03-05-18 | 19:50

BNNVARA, de spondor van de propagandastukjes van Francisco van Jolo! Goh wat een verrassing... /sarc

Klassenfeind | 03-05-18 | 19:50

Polisario, dat het nog bestaat. Nostalgie.

gemeentereiniging | 03-05-18 | 20:30

Al de slachtoffers van dat rioolvulsel wat zich strijder noemt zal echt blij zijn dat ze dat op de nederlandse televisie kunnen zien dat het gewoon allemaal hele lieve jongens zijn die gewoon de oude en jonge jezidivrouwtjes zijn gaan helpen met oversteken en daarna niet in stukjes thuisbrachten.Ze verdienen gewoon allemaal een lintje en medailles en mieles.

van stampij | 03-05-18 | 19:48

Laat alle BNN/VARA conclusies komende weken door de dombo's Veenhoven en Lodiers tussen 12 en 14.00 uur uitspreken/herhalen, is dit land op zijn minst van die 2 af na de volgende zender-programmering.... oh wacht... tegen die Hilversumse incest kan zelfs een minister niet op.

hagelkruis | 03-05-18 | 19:47

Ik kan niet wachten over de 100dellige drama serie hoe Turkije, Syrië, is, Irak, Iran omgaan met de Koerden.

franck7020 | 03-05-18 | 19:47 | 4

@LuckyGirl Lol

Botte Hork | 03-05-18 | 19:57

@luckygirl: nu zit er rode wijn in mijn toetsenbord. Via mijn neus. Uw schuld.

bisbisbis | 03-05-18 | 20:00
▼ 1 antwoord verborgen

Het is alsof we direct na de 2e wereldoorlog allemaal propaganda over ons heen gestort krijgen over dat de NSB toch wel liev was en dat men er niet al te gemakkelijk over moet oordelen, veel onzinnige en vaak leugenachtige relativeringen die niet op hun plek zijn. Krijg de tyfus. ISIS is vele malen erger dan de NSB ooit geweest is, met hun publiekelijke kruisigingen van Christenen en homo`s van flatgebouwen afgooien enzo, en wat moeten wij, vooral aandacht en medelijden hebben met die schapen die daar vrijwillig naar toe gegaan zijn om te vechten tegen vrijheid? Tyf op! Ei-gen-lijk zouden we nu al de straat op moeten gaan om hoofden van die enablers te gaan SCHEREN.

tata1981 | 03-05-18 | 19:47 | 4

nou, meer alsof de NSB weliswaar niet zo best want nederlands nationalistisch, maar dat de SS Leibstandarte Adolf Hitlers heel veel van herdershonden hield.

Glasgow Argus | 03-05-18 | 19:59

MemeMagieIsEcht | 03-05-18 | 19:49
In die tijd liep er van alles rond bij de Waffen-SS. Naïeve jongens die écht geen idee hadden wat ze te wachten stond, anti-communisten die wel wilden vechten maar niets met de Holocaust van doen wilden hebben, psychopaten die het allemaal prachtig vonden, door-en-door nazi's die wisten wat ze deden en 70 jaar later nog geen greintje berouw toonden, armoedige meelopers die hoopten zich bij de winnaar aan te sluiten. Het was een allegaartje dat zich gedroeg naar de cultuur waar ze instapten, of ze dat nou met volle overtuiging deden of niet.

Dat kun je inderdaad van de IS-ers niet zeggen. Nog afgezien van het verschil in informatievoorziening is het zo dat, terwijl het nazi-regime haar misdaden geheim probeerde te houden, IS juist adverteerde met de kruisigingen, de onthoofdingen, de slavernij. Iedereen die zich daarbij aansluit, is een grote boef. Terwijl de Waffen-SS naast een flink aantal grote boeven ook bestond uit een kleiner aantal mensen die we net zo goed als slachtoffers van de nazi's moeten zien.

aight.. | 03-05-18 | 20:05

aight.. | 03-05-18 | 20:05
Precies. Maar als je die naïeve jongens wilt gaan herdenken in Nederland (zoals dat geweigerd gedicht van een kind over zijn oudoom: www.trouw.nl/home/comite-4-en-5-mei-t... ), dan is Nederland te klein, ook na 70 jaar. Maar nu al een film als deze terwijl IS nog rondverkracht en rondmoordt, en al dat gewauwel over 'onze jongens' en begeleiding bij terugkeer van die lui, dat loopt echt uit de hand. Walgelijke vergoelijking en wegkijken welke we bij onze eigen mensen (zoals de oudoom van het kind Auke) nooit geaccepteerd hebben. Dat je soepeler bent richting bepaalde bevolkingsgroepen is trouwens een vorm van racisme maar dat onderwerp laat ik even voor een andere draad.

Rest In Privacy | 03-05-18 | 20:14
▼ 1 antwoord verborgen

Tegenwicht bieden aan de beelden van executies op het marktplein, gespietste hoofden, menselijke schilden, kinderen indoctrineren en gevangenen laten executeren, gevangenen executeren met explosieven om de nek, gevangenen in de brand steken, gevangenen in een kooi onder water dompelen, gevangenen aan roofdieren voeren, gevangenen met een tank overrijden beginnend bij de voeten. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Nee, die jihadstrijders van ISIS waarvan Europa de hofleverancier was zijn stiekem harde mannen met een zacht hartje hoor. Breng ze gauw terug met hun onschuldige vrouwen en kroost om ze hier in vrijheid op de kosten van ons van onze verzorgingsstaat te laten genieten.

GroetenVanUrk | 03-05-18 | 19:46 | 1

Je vergeet nog het verhandelen van meisjes van 6 als slaaf. Je vergeet de jezedi meisjes die, om maar af te zijn van constante verkrachtingen zichzelf in brand staken. En raad eens wie van de helden daar het meeste geld hadden om te kopen? Niet de lokale 'broeders'. Altijd buitenlandse strijders. Wat een waanzin dit.

Montu | 03-05-18 | 22:50

Wat nieuws van vandaag: Rogier Meijerink, Broeders van BNNVara. En dat zijn nog maar 2 van de "hoogtepunten". Is Linksch zo langzamerhand compleet gek aan het worden?
En waarom wordt er nooit gedacht aan al die duizenden slachtoffers van dit soort lui? In Syrie, in Irak, in alle andere landen waar de Islam geweld pleegt uit naam van het "geloof van de vrede".
Kortom, complete waanzin.

LaatmaarLu? | 03-05-18 | 19:46 | 1

Een keer over de onderdrukking van vrouwen en andersgelovigen in een land als Turkije. Over de moord op duizenden Kopten in Egypte. Het ophangen van homo's in Iran. De doodstraf tegen afvalligen gebaseerd op een boek waarvan meer dan de helft van de moslims zegt dat deze letterlijk geïnterpreteerd moet worden. Een kledinggebod voor vrouwen die in talrijke moslimlanden straf of erger krijgen als ze deze niet volgen. Het moeten trouwen met je verkrachter. Enzovoort. Enzovoort. Wanneer gaat BNN/VARA daar eens een keer een uitzending aan wijden?

Rest In Privacy | 03-05-18 | 19:51

Fictie.
Leuk.

LuckyGirl | 03-05-18 | 19:45

Syriegangers laten berechtten in Syrie.
Terugkeerders/kinderen preventief ruimen.

vigilantes | 03-05-18 | 19:44

Je kunt inderdaad niet anders dan cynisch worden van dit soort nieuws

BluRay | 03-05-18 | 19:44

Krijgen we straks ook een documentaire om de gemakkelijke oordelen over SS-ers aan de kaak te stellen?
En dan te bedenken dat we gedwongen meebetalen aan die linkse pro islam propaganda.

Franker | 03-05-18 | 19:44

"De film laat je kennis maken met de persoonlijke achtergronden van gedrag, maakt deze begrijpelijk en biedt daarmee tegenwicht aan al te gemakkelijke oordelen over bijvoorbeeld Syriëstrijders. Afhankelijk van de omstandigheden kunnen daders slachtoffers worden en andersom.”
Haak nou al af.

Deksmaat | 03-05-18 | 19:43 | 1

slachtoffers worden wel vaak daders (misbruik, verkrachting e.d.)... en als je dan vast komt te zitten (niet zo vaak helaas) als dader bij Bubba, ja, dan mag je van mij idd slachtoffer worden ;)

lovekila | 03-05-18 | 21:19

Meer Shula. Meer Shula. Meer Shula.

bisbisbis | 03-05-18 | 19:43

Ik kan niet wachten op de veertigdelige dramaserie over de welbekende kameradschaft van de Waffen-SS. Om te eindigen op een heerlijke moraliserende boodschap. Bijvoorbeeld, zoals zo'n oudje in Zwarte Soldaten zei: de Sovjets wilden gans Europa overnemen, "maar door onze Widerstand ist 'em das nicht gelungen".

aight.. | 03-05-18 | 19:42

Ik ben het zo zat de hele dag achterlijke krankzinnige debielen een podium geven.

Luuk! | 03-05-18 | 19:40

Vanwaar de eindeloze liefde naar moslims die je de kop afsnijden.

rein9576 | 03-05-18 | 19:39

Trailer gezien. Bespaar uzelf de moeite.

Botte Hork | 03-05-18 | 19:39

uhm, er zijn legio prima docus over Syrië te vinden, waaronder die over
Raqqa Is Being Slaughtered Silently. genaamd City of Ghosts. Dan zie je de ''Syriëstrijders'' aan t werk. Om te kotsen.

Chemokar | 03-05-18 | 19:39

De weg naar volwassenheid? Dus als ik het goed begrijp is verlekkerd kijken naar onthoofdingsfilmpjes en daarop een vlucht boeken naar Syrië een soort coming of age? Fijn dat dit weer betaald is met belastinggeld.

Rest In Privacy | 03-05-18 | 19:38 | 2

ik hoop dat het de komende jaren toch echt ophoudt. De subversiebegint stuitende vormen aan te nemen en ik ben niet de enige die er al schijtziek van is. De linkse landverraders die dit soort propaganda produceren en met droge ogen als waarheid presenteren veracht ik; het enige wat zal helpen is gecoördineerd de leugens aan te kaarten en stelselmatig blijven hameren op hoe vuil en achterbaks de linkse leugens verspreid worden.

HaatAth3ist | 03-05-18 | 19:42

Ath3ist, 'stuitend' is wat zwak uitgedrukt. Hier vind ik 'pervers' beter passen.

VreemdEend | 03-05-18 | 20:15

Laten we vooral daders en slachtoffers door elkaar heen in de war halen, manmanman.

Ichneumonidae | 03-05-18 | 19:35 | 1

Meestal gebeurt dat twee generaties later als het om oorlogen gaat

Montu | 03-05-18 | 22:43

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken