Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zucht. Grauwe Eeuw-gekkies tegen 4 mei

Ach, aksiegroepje de Grauwe Eeuw. Eigenlijk moet je mensen met psychiatrische aandoeningen en het Syndroom van Wekker niet pesten (zeker niet als witte man met machtspositie in de media) maar kinders wat een onsympathieke bende haatlaven is dat zeg. Nu willen ze weer een "lawaaidemo" om de heilige twee minuten stilte voor de gevallenen in WO2 verstoren. Ned0rland ging na de oorlog namelijk orde op zaken stellen in de Oost en dat is racisme want moslims met bamboesperen gingen daar aan dood. Klopt, maar de wereldorde moest hersteld, de belangrijke productie van rubber en olie moest weer op gang en je kan bruine mensen met een corrupte haatcultuur vol islam en tribalisme toch niet zelf landjes laten runnen dat gaat onherroepelijk fout in het chaotische machtsvacuüm na de  Japanse overgave was herstel van het Nederlandse gezag een logische keuze. Sad times. Moet je voorstellen dat je als verzetskoerier jarenlang door weer en wind bonnen hebt lopen te doen rondfietsen en dat er dan over je lijk gepist wordt door een stel ondankbare subsidietrekkers met een facebookpagina en een outkiering. Je zou ze eigenlijk wel eens een railrunnertje richting het oo... Oh nee, wacht, dat zouden we niet meer doen.  

Reaguursels

Inloggen

Ik ga met chips en bier voor de tv zitten en kijken hoe de slag om de Dam uitgespeeld wordt. Een groepje van 10 schreeuwers dat een volledige NSB-behandeling krijgt door het aanwezige (blanke) publiek.

Ome Gijs | 24-04-18 | 22:28

Als er iemand naast me met pannen gaat rammelen of gaat gillen om 8 uur, krijgt een beuk op zijn smoel. Dommigheid sla je er uit, respect ram ik er in.

Alfred1977 | 24-04-18 | 20:25

Democratisch land, meerderheid heeft bepaald dat we 4 mei lekker stil zijn. Minderheid is er niet mee eens, kan er niet tegen en gebruikt rascisme kaart om wat krom is recht te lullen. Word eens tijd dat het onterecht betichten van rascisme ook strafbaar wordt gemaakt.

guppy | 24-04-18 | 20:05

Bijstandsuitkering afpakken. Is alleen voor burgers die wel willen, maar niet kunnen werken. Niet om linksfascistische afa's in leven te houden.

marchbrown | 24-04-18 | 19:59

De eerste de beste die staat te scheeuwen terwijl ik mijn oma herdenk sla ik helemaal de graftyfus.

Shalalieshalala | 24-04-18 | 18:37
-weggejorist-
Don_Unknown | 24-04-18 | 18:07

Volgens mafklappers als Rutte ligt de grens van de vrijheid van meningsuiting bij het oproepen tot geweld. Dus er zal wel geen actie ondernomen worden.

Ardbeg | 24-04-18 | 17:31 | 1

En u wilt deze grens ergens anders leggen? Dit is m.i. niet eens zo'n vreemde of slechte mening van Prutte. Als we dat zo zouden naleven in ons land, dan zou het land er niet minder gaaf op worden, dit in tegenstelling tot de andere maatregelen van het kabinet onder diezelfde Prutte.

O2Neutraal | 24-04-18 | 22:17

Ik hoop dat de politie dan wel uitgerust is met geluiddempers. Dan kan het in korte tijd echt stil zijn.

johannijhof | 24-04-18 | 17:24

Die mietjes van Sharia4belgium stonden destijds ineens onaangekondigd ons monument op de De Dam te bedoezelen. Spijtig dat menig Amsterdammer daar pas achteraf op werd gewezen. Een stukje hoor en wederhoor werd zo wat lastig. Wat dit nieuwe initiatief betreft moet ik ze mee geven dat ze het wel tijdig aan kondigen. We zullen wel zien waar we de grens trekken. Ik zie u graag in stilte vrijdag 4 mei a.s.

vluggehenkie | 24-04-18 | 17:04

Van mij mogen ze die mensen het land uit schoppen. Ga maar in Afrika de wereld verbeteren.

RockyIII | 24-04-18 | 16:44

Als je geen 4 mei wilt vieren, dan blijf je toch lekker thuis? Of moet ook hier weer opnieuw de meerderheid zich aanpassen en hun cultuur vergooien voor een jankende minderheid?

Rest In Privacy | 24-04-18 | 16:42

Nog maar te zwijven over de 5000.000 Polen die uitgeroeit zijn. 18% van de totale bevolking. Door Russen en Duitsers.

ikdenkwat | 24-04-18 | 16:35

Die oproep is logisch. Neonazi's hebben nu er eenmaal de pest over in dat degenen worden herdacht die hun favorieten in de weg gestaan hebben.

Eurohater | 24-04-18 | 16:01

"De organisatie Geen 4 Mei Voor Mij verzet zich al jaren tegen de dodenherdenking. Twee jaar geleden kondigde Christa Noëlla, lid van de protestgroep, al aan om niet meer aan de dodenherdenking te doen."

Dat herinner ik mij nog wel. Dat meisje Noella vond geloof ik dat Dodenherdenking niet "inclusief" genoeg was of zo, want haar grootouders verdienden ook om herdacht te worden. Meisje heeft een migratie-achtergrond, dus waar en waarom die grootouders eventueel gesneuveld zijn, geen idee, maar als je dat zou doen, weet je in Amsterdam met zijn 180 nationaliteiten niet waar je met herdenken beginnen moet.

Maar goed, niet mee willen doen met de Dodenherdenking is je eigen keuze, die je in een vrij land als Nederland mag maken. Nu begrijp ik echter dat De Grauwe Eeuw weer een stap verder wil gaan door de 2 minuten stilte met lawaai te storen. Dat is een stap te ver. Als je bewust die 2 minuten stilte kapot gaat maken met herrie, heb je totaal geen respect voor de - vele - mensen die die 2 minuten wel een moment voor bezinning en herdenking vinden. En dan verdien je eigenlijk alleen maar de lange lat, hoewel ik daar ook weer niet voor ben op dat moment, want dat doet nog meer afbreuk aan de 2 minuten stilte.

Maar feitelijk is het allemaal aandachtshoererij. Vorig jaar was er ook sprake van dat Rikko de Reliegek (is die nou ook lid van de Grauwe Eeuw?) 3000 (papieren?) kruizen zou plaatsen om de verdronken dobbernegers te herdenken. Moest ook per se op 4 mei. Veroorzaakte ook een kleine rel, waar het natuurlijk om te doen was, want: aandacht. Toen ca anderhalve maand later ergens in juni de officiële Wereldvluchtelingendag was, toch de uitgelezen dag om zoiets te doen, hoorde je helemaal niks meer van Rikko.

De Grauwe Eeuw is een heel eng clubje betweters: zij zijn in het bezit van de enig juiste opvattingen en alles en iedereen moet zich daaraan conformeren: een film over Michiel de Ruyter - die niks met slavenhandel van doen had, alleen de Engelsen bevocht - werd Michiel de Rover, en het treurigste dieptepunt "to date" is wel het door hun toedoen afgelasten van een kinderfeestje in Tivoli, waar kinderen verkleed als cowboys en indianen zouden komen.

Het wachten is slechts op het moment dat ze hun eisen kracht bij gaan zetten met geweldpleging. Dan weet je dat je met onvervalste fascisten te maken hebt.

Dr_Johnson | 24-04-18 | 15:38

Gaat spannend worden.

Gokmaar | 24-04-18 | 15:19

Facebook doet niets
Bedankt voor je rapport. Je hebt er goed aan gedaan ons erover te informeren. We hebben het evenement dat je hebt gerapporteerd bekeken en hoewel dit niet specifiek in strijd is met een van onze richtlijnen voor de community, begrijpen we dat het evenement of iets dat hier is gedeeld toch aanstootgevend voor je kan zijn. We willen je helpen de inhoud te vermijden die je niet op Facebook wilt zien.
Als je vindt dat we naar bepaalde inhoud in dit of een ander evenement moeten kijken, kun je die specifieke inhoud (bijvoorbeeld een foto) rapporteren, in plaats van het hele evenement.
Vanuit de bovenstaande lijst kun je Geen 4 Mei Voor Mij ook rechtstreeks blokkeren. Je kunt deze persoon ook verwijderen als vriend of niet meer volgen. We raden je aan om naar het Helpcentrum te gaan voor meer informatie over hoe je kunt bepalen wat je in je nieuwsoverzicht ziet. Als je merkt dat een persoon, groep of pagina steeds dingen plaatst die je niet wilt zien, kun je overwegen te beperken hoe vaak je hun berichten ziet of ze helemaal uit je Facebook-nieuwsoverzicht verwijderen.
We weten dat deze opties niet op elke situatie van toepassing zijn, dus stel ons op de hoogte als je iets anders ziet waarvan je vindt dat we er even naar moeten kijken.

Johan_Voorhaar | 24-04-18 | 15:18 | 1

Het is toch om te janken of om te gillen.
Als een klein heel klein groepje SJW's staan te bléren over iets wordt er gelijk naar geluisterd.
Als een hele grote groep (the majority) er aanstoot aan nemen doen ze alsof hun neus bloed.

Johan_Voorhaar | 24-04-18 | 15:35

Wat een gestoorde lui zeg... we moeten eigenlijk medelijden hebben met dit soort geestelijk zieke mensen.. ik zeg 2 minuten stilte voor deze zombies op 5 mei

ja-nee-misschien | 24-04-18 | 15:07

Het aantal geestelijk gestoorde is in één toeringcar te plaatsen.
Dat men zo weinig gekkies zoveel aandacht geeft???!!!
Gun die mensen hun gekte reserveer gratis vervoer op 4 mei voor ze, en zet ze af bij de dichtstbijzijnde paas afdeling!

Kennethhagers | 24-04-18 | 14:55

Als de Grauwe Eeuw iets te melden heeft, dan moet zij dat maar eens op 15 augustus bij het Indië monument in Den Haag proberen.
-
Ik geef ze maximaal drie minuten voordat ze zijn verzopen in de waterpartij.

bisbisbis | 24-04-18 | 14:09

Het bestaan van, en de aandacht die dit soort sneuneuzen krijgen, is een goede graadmeter voor de stand van het land.

Dit is toch aan niemand uit te leggen..

Datmagniethe | 24-04-18 | 13:57

?? Wat is er nu racistisch aan de 4 mei viering? Daar worden toch alle Nederlandse omgekomenen in oorlogssituaties vanaf de Tweede Wereldoorlog herdacht (behalve dan de omgekomenen van MH17 (oorlogssituatie Oekraïne) die tellen volgens de organisatie van 4 mei blijkbaar niet mee). Daar is niets racistisch aan.

Als de organisatie had gesteld dat tijdens de Nationale Herdenking ALLE oorlogsslachtoffers zouden worden herdacht, dan had deze geen-4-mei-facebookclub misschien een punt.

Oh, ik lees net dat Nederlands Indië toen onder Nederland viel, dus dat het wel om NL-slachtoffers gaat. Het staat die facebookclub vrij om ook die Nederlanders te herdenken.

Edit: kunnen we niet beter stellen dat tijdens 4 mei alleen de Nederlandse oorlogsslachtoffers tijdens de Tweede Wereldoorlog worden herdacht? Dan is het tenminste duidelijk.

Rest In Privacy | 24-04-18 | 13:43

150.000 moslims die vermoord zijn door de Nederlanders tijdens de politionele acties?? Hoezo moslims, alsof er alleen moslims in Indonesie wonen!! En, ze vergeet even die 1 miljoen communisten te noemen die diezelfde "moslims" in de jaren '60 hebben afgeslacht. En verder waren die Indonesiërs nou ook niet echte engeltjes in de Bersiap periode.
Wel je geschiedenis goed kennen aub!!!
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet! ( sorry Anousha, Quincy en Sylvana, maar zo is de uitdrukking nou eenmaal)

dj1975 | 24-04-18 | 13:42 | 1

En nog een tip voor dit aksiegroepje:
17 augustus onafhankelijkheidsdag Indonesië, roep iedereen in Indonesië op om deze dag te verstoren. Geef zelf het goede voorbeeld door op een vol plein in Jakarta te gaan demonstreren tegen het onrecht wat de communisten is aangedaan! Nog een tip: sluit voor vertrek uit Nederland een begrafenisverzekering af!

dj1975 | 24-04-18 | 13:52

Op de site van omroepwest staat een artikel over nog zo'n idioot. Dat wordt een leuke herdenking

Man.man.man | 24-04-18 | 13:28

Eenieder die dat wenst kan twee minuten herdenken. Als een groep 150.000 moslims wenst te herdenken, wat let je.
Ik, Joods, herdenk op 4 mei hen die hun leven hebben gegeven opdat mijn familie niet geheel slechts geschiedenis is en ik in relatieve vrijheid kan leven.
Maar niemand, echt helemaal niemand, bepaalt wie ik wel of niet mag herdenken. Zeker niet een tofu-etende hangplant die denkt dezelfde vrijheid die ik koester te kunnen misbruiken door mijn herdenking te kunnen verstoren omdat hij het niet eens is met de wijze waarop ik invulling geef aan mijn vrijheid.

J.Luns | 24-04-18 | 13:14 | 3

Links afa-tuig heult met de grootste antisemieten van onze tijd. Ze haten alles wat joods is of volgens hun racistisch. volgens goed fascistisch gebruik houden ze zich daarbij niet aan de geldende normen maar gebruiken geweld en intimidatie om hun doel te bereiken. Uw rede is veel te oprecht voor dat volk. Snappen ze niet, valt niet mee te communiceren.

elfenstein | 24-04-18 | 13:28

elfenstein | 24-04-18 | 13:28
Heb het wel eens geprobeerd, communiceren met AFA. Meest treffende uitspraak van een AFA, die wat mij betreft alles zegt: "ik tolereer geen intolerantie".

J.Luns | 24-04-18 | 13:46

@J.Luns;
-
dat zijn zo ongeveer de letterlijke bewoordingen van de meest luidruchtige van de hysterische mafklappers die vorige week voor de Rudolph Dieselstraat stonden te 'demonstreren' tegen de aanwezigheid van Identitair Verzet.

bisbisbis | 24-04-18 | 14:12

Sorry voor de taalfouten ben boos

Zitvlak | 24-04-18 | 13:14

Dat indemijn opa met een cijfercode op zijn arm uit de oorlog terug kwam, zijn verhaal aan mijn vader vertelde, wat hij allemaal meegemaakt heeft, mij dat ook heeft verteld als klein jongetje, wil ik graag herdenken.
Mijn opa is uiteeindelijk gestorven door de experimenten in de kampen.
Waarvan akte ( Boodschap aan het gajes )

Zitvlak | 24-04-18 | 13:11

Heeft geen vuilniszak te maken met moslims/islam, ze willen simpelweg niet werken, alleen maar profiteren en uit verveling rotzooi schoppen en dat wordt mogelijk gemaakt door Klavertjes, Pechtoldjes, Ruttetjes etc. die weer worden gekozen door een volk dat met uitkeringen en toeslagen wordt gepamperd. De subsidiekraan moet dicht en minimale uitkeringen voor degenen die gewerkt hebben zodat het loont om te werken.

Genoegelijk | 24-04-18 | 13:09

Alleen al zoiets aankondigen moet gelijk zijn aan oproepen tot geweld en landverraad.

Omnisofos | 24-04-18 | 13:02

Ik stel me beschikbaar als vrijwilliger om deze verwarde types mee te nemen op een roadtrip langs Dachau en Natzweiler. Na het bezoek hopen we dan maar op enige realiteitszin.

ristretto | 24-04-18 | 12:57 | 1

Ik ga wel met je mee, ben er nog nooit geweest. Maar als je een zooi gajes meeneemt, kan je wel een beetje back up gebruiken! +1

Twisted_Faith | 24-04-18 | 18:36

Moslim privilege & Black privilege = ongestraft geschiedenis vervalsen en haat mogen zaaien

gaffelbaard | 24-04-18 | 12:55

Van de andere kant, als sinterklaas boeroepers het recht op demonstreren hebben, dan mag dat ook bij de doden herdenking! Beide is smakeloos! Dat staat buiten kijf...

Drunken_Pumpkins | 24-04-18 | 12:41 | 1

Dat recht hebben ze zich toegeeigend, eigenlijk hadden ze niet door mogen rijden omdat hun doel overduidelijk ordeverstoring was. En dat willen deze idioten dus ook, de orde verstoren, provoceren en rebelleren. Dat is niet alleen smakeloos, het is ook gewoon verboden.

elfenstein | 24-04-18 | 12:50

"... in het chaotische machtsvacuüm na de Japanse overgave was herstel van het Nederlandse gezag een logische keuze." Dat ben ik niet met je eens, beste Zentgraaf. Naar mijn mening was het een politieke keuze, en wel een met tamelijk desastreuze gevolgen.

Rhenium | 24-04-18 | 12:40

Door wie wordt die grauwe eeuw club eigenlijk gefinancierd? Ze hadden het over 150.000 moslims die door de politionele acties omkwamen. Maar het waren toch vooral Indonesiers?

Jezus_Boeddha | 24-04-18 | 12:37

Het staat me niet meer zo helder, maar hebben mariniers de Dam al niets eens keer schoongeveegd? Lijkt me een prima idee als pigmentueel, genderistisch of anderszins uitgedaagden het respect voor degenen die hun vrijheid verdedigden gaan verneuken.
Als je het hier niet leuk vindt rot je toch lekker op naar Suriname, de Antillen, Turkije of Marokko??
Echt zo klaar mee.

LJBrinkhorst | 24-04-18 | 12:34 | 4

Euhh, dat "straffen" viel behoorlijk mee. Vier dagen bier, chips en nootjes en vrije tijd. Langharig en werkschuw tuig werd de Dam afgeveegd en het centrum van 020 uitgetieft (voor zolang dat duurde, dat dan weer wel). Polletiek gezien moest er een strafje volgen en dat werd 4 dagen arrest voor de schoonmaakploeg. Volgens directe deelnemers een prachtige straf ge weest.

Grijskijkert | 24-04-18 | 13:04

wel zo hard staan dat zij het zelf lekker Vinden !deze saboteurs hard aan pakken !

geeratz8217 | 24-04-18 | 13:05

Inderdaad. Uit eerste hand vernomen, die straf is met een grijns en schouder ophalen in ontvangst genomen. Vergeleken met alleen al de opleiding (laat staan voor de lui met missies onder de gordel) stelde het niet al te veel voor..

Kouwe Kees | 24-04-18 | 13:29
▼ 1 antwoord verborgen

Dit soort dingen ga je dus krijgen als gemeentes hun verwarde personen geen behandelplan meer voorschrijven en gewoon maar wat aan laten klooien. Erger is dat je dan het spelletje mee moet spelen en hersenspinsels van de eerste de beste gek serieus dient te nemen ten bate van gemeenschappelijke rust.

Mark van Leeuwen | 24-04-18 | 12:33

OM, zit je te slapen?? Gelijke monniken, gelijke kappen! Iedereen gelijk voor de wet, toch? Roept met de laatste tijd heel vaak. De jurisprudentie zegt oppakken en aanklagen voor het een of ander. Je vindt wel een regeltje waarop het kan

letopuwzaak | 24-04-18 | 12:33

Als de politiek wel toestaat dat een kinderfeest verstoord mag worden door schreeuwende demonstranten, zie ik niet in waarom dat niet zou mogen bij de dodenherdenking. En als het hier verboden wordt dan ook bij de volgende sinterklaasviering.

watazooi | 24-04-18 | 12:31

Misschien moet deze groep maar verhuizen naar een arm Afrikaans land en daar hun witte huid bruin laten verbranden. Natuurlijk helpen ze daar de plaatselijke bevolking en krijgen ze geen Nederlandse uitkering, want principes zijn principes.

Mannes | 24-04-18 | 12:29

Iedereen is vrij om niet te herdenken
Maar om een herdenking te storen voor mensen die behoefte hebben en respect willen tonen voor de slachtoffers van de 2e wereldoorlog te storen met lawaai ben je ziek in je hoofd en heb je geen respect.Hopelijk treed die linkse slappe dweil van een burgemeester eens hard op tegen dit links gespuis. Maar het lijkt wel of ze allemaal bang zijn dat linkse gekken escaleren met hun gedrag 3n dus bestraffen ze het niet eens

Lilia2 | 24-04-18 | 12:28

Gewoon iedereen met een grauw uiterlijk niet toelaten tot de Dam op 4 mei.

Astimar Teutis | 24-04-18 | 12:25

Grauwe eeuw is gewoon een haatclub. Als er landen zijn die andere landen gekoloniseerd hebben zijn het wel het Osmaanse rijk, Japan en China. En dat zijn geen witte mensen.

franck7020 | 24-04-18 | 12:21

FB roept op tot haat, weer een reden dat platform de rug toe te keren.

KeesRoeiboot | 24-04-18 | 12:07

Yes, het is officieel. We zijn nu allemaal racist.

wateenzeikweer | 24-04-18 | 12:05 | 1

De nieuwe geuzennaam!

elfenstein | 24-04-18 | 12:07

Stichting de Grauwe Eeuw heeft wel gelijk dat we maar bar weinig van de 'politionele acties' weten. Als we de ellende van WO2 herdenken, moeten we ook openstaan om de zwarte bladzijdes uit onze eigen geschiedenis onder ogen te komen. Anders hebben we niks van de geschiedenis geleerd.

Diotima | 24-04-18 | 12:02 | 8

@diotima. Wat een onzin wat je zegt. Ik heb op de havo alles geleerd over deze onderwerpen en had ook een heel bevlogen geschiedenisleraar. Er was geen sprake van 'iets niet willen onderkennen'. Waar die roeptoeters wel eens van af moeten is dat we hier zo rijk zijn door slavernij en dat het hier plaatsvond. Onze grootouders en hun ouders waren straatarme, hardwerkende mensen. De roeptoeters zijn degenen die niks van geschiedenis weten. Weten niet wat voedselbonnen, stasi, muur, razzia's zijn bijvoorbeeld, maar hebben hun mond vol over dat nederland moet dekoloniseren.. als het niet zo triest was zou ik lachen. Diotima, doe zelf eens wat meer aan je ontwikkeling ajb voor je reageert.

letopuwzaak | 24-04-18 | 12:47

Dank voor de reacties. Ben me op jullie aanraden verder gaan inlezen.

Diotima | 24-04-18 | 14:47

@diotima. Goed! Zo probeer ik het ook met vallen en opstaan en soms een deksel op de neus. Daar leren we weer van.. je mening evt durven herzien is een groot goed

letopuwzaak | 24-04-18 | 15:16
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Rest In Privacy | 24-04-18 | 12:01 | 3

Twee minuten stilte
Op de Dam. Twee minuten die vaak verstoord worden. Door mensen die er niets van begrijpen. Mensen die nooit oorlog, verlies, rouw, honger hebben meegemaakt. De twee minuten stilte door de mensen die het zouden kunnen begrijpen. Maar Nederland verkwanselen. Dat is besloten. Na de oorlog.
Twee minuten stilte
Op de Waalsdorpervlakte. De klok luidt. De mensen staan zwijgend te wachten. Om hun eer, hun dank te kunnen betuigen. Aan de verzetshelden, aan de gevallenen, aan allen die hun leven gaven. Voor de vrijheid van Nederland, de overwinning van de democratie. Zelfs kinderen voelen het, voelen dat er iets belangrijks is. Ze schreeuwen niet, ze spelen niet. Ook zij wachten.
Atijd stilte
In de kampen, de concentratiekampen. Waar gevangen soldaten heen gebracht werden. In de vernietigingskampen, waar Joden, homo’s, zigeuners, politieke gevangenen het leven lieten.
Stilte, onderbroken door wind, het geruis van bladeren, het gezang van vogels. Stilte in Ravensbuck, het vrouwenkamp, waar pasgeboren baby’s levend werden begraven.
Stilte, onderbroken door stemmen van bezoekers, in Auschwitz, in Birkenau. De hutten van de ter dood veroordeelden, onbewust dat te zijn. Met gaten, met spleten. Vrij spel voor de regen, voor de kou, de sneeuw, de wind. Een rij toiletten. Een paar minuten om er op te mogen zitten. Daarna was het de beurt voor de volgenden. Anders werd je gestraft.
Stilte, onderbroken door de stem van een gids, in Bergen Belsen. De dood kan daar nog gevoeld worden, nog geroken worden. De graven kunnen aangeraakt worden. Duizenden, tienduizenden liggen er. Velen aangekomen met de Dodenmars. Het heeft ze niet kunnen redden. Ziektes, honger. Ze zijn geveld.
Altijd stilte in Buchenwald.
Zoveel doden, de mensen in Weimar, er dichtbij, zeiden het niet te weten. Ze roken de stank van de crematieovens niet. Ze wisten het niet. Wilden het niet weten. Ook daar waait de wind, over de stenen. Stenen die de plaats hebben ingenomen van de barakken.
Stilte, geen leven meer, voor de vele soldaten.
Soldaten die hun leven gaven om Europa te bevrijden. Jonge kerels, in de bloei van hun leven. Ze vochten met een foto van hun geliefde, hun ouders, hun kinderen in hun zak. Na hun dood niet eens meer herkenbaar. Uit elkaar gereten door granaten en bommen.
Vier mei. Altijd gedenken, altijd stilte voor deze mensen.
Twee minuten van onze tijd. Voor hen die nooit tijd hebben gehad.

onnosel | 24-04-18 | 12:01 | 7

+veel onnosel. Dank u.

Lupuslupus | 24-04-18 | 12:25

Prachtig.. dank.

letopuwzaak | 24-04-18 | 13:20

Dank

Moeimaker | 24-04-18 | 14:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Maak je lawaai tijdens dodenherdenking en wordt u en uw kroost verzorgt door de belastingbetaler, stik dan aub in uw gratis geld vieze zandduivels!

Jay-Jay-Jay | 24-04-18 | 11:53
-weggejorist en opgerot-
meek4u | 24-04-18 | 11:49 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Facebook vindt het schijnbaar wel best dat zulke engerds de openbare orde gaan verstoren getuige het feit dat de pagina er nog steeds op staat. Had ook niks anders verwacht van het ultra progressieve Facebook

VeelTeSteil | 24-04-18 | 11:49

Ben zelf namelijk ook prima bereid om daar te gaan staan, te herdenken én een oogje in het zeil te houden. Mocht er zo'n stinkerd z'n bek proberen open te trekken dan krijgt ie gelijk een herdenking voor z'n harses. We zullen zien hoe zich dit ontwikkeld maar dit gaat te ver, dan grijpen we zelf wel in.

elfenstein | 24-04-18 | 11:44 | 3

Misschien kunnen we dit combineren met een reaguurders borrel. Ik doe graag mee.

Repetitive Beats | 24-04-18 | 11:57

Het is goed bierdrinken na een potje hippies slopen. Ik weet een hele fijne kroeg om de hoek van de dam.

elfenstein | 24-04-18 | 12:06

Moet er een tering eind voor reizen maar ik heb het er voor over. Mompel iets van eind hout (wandel stok) opzoeken in de garage.

DerkArie-ut-de-Achte | 24-04-18 | 12:13
-weggejorist-
Datismijnmening | 24-04-18 | 11:42 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Met van Aartsen als burgemeester zal dit uitschold vast alle ruimte krijgen te demonstreren en de Amsterdamse politie zal naar goed gebruik er slechts bij staan en toekijken. Tenzij burgers zich tegen het uitschold keren, dan zal de politie de burgers keihard aanpakken.

Franker | 24-04-18 | 11:41 | 1

Dan moeten ze dat hele plein arresteren. Mij in ieder geval. JesuisFries

elfenstein | 24-04-18 | 11:45

Een mogelijke oplossing is om zoveel mogelijk gewelds- en doodsbedreigingen op die fb pagina te pleuren. Daarmee weet de ordedienst dat er heibel van komt en zullen ze de grauwe eeuw tegenhouden om escalatie te voorkomen.
Ben zelf helaas al een tijdje klaar met FB.

elfenstein | 24-04-18 | 11:39

Drammende zeurende boe-roepers. Te jong om iets te hebben meegemaakt, te veel drugs om normaal te kunnen reageren. Realiteitszin, nul, napraters en meelopers.
Tolerantie afdwingen door intolerantie, dat maakt deze kinderen zijn te dom voor woorden.
De drammers van vroegah staan nu in de rij bij de AH, met dit spul zal het niet anders zijn. Sulletjes met een halve hersencel.

donkieshot | 24-04-18 | 11:38

Steun de actiegroep, against "De Grauwe Eeuw". Deze verknipte lieden dienen hun paspoort in te leveren en een one way ticket naar het beloofde land te boeken. Bijvoorbeeld: Jemen, Syrie, Irak, Iran, Afganistan, Pakistan, Zuid Afrika en dan bij voorkeur naar het gezellige stadscentrum van Johannusburg. Het voordeel is dat zij zeker in de Midden Oosten land naar hartelijk lust kunnen demonstreren. Doei, tot nooit meer en laat ons met rust.

De Evangelist | 24-04-18 | 11:26

Haha, heerlijk geschreven weer!

Rest In Privacy | 24-04-18 | 11:26

Ik ben de vorige damschreeuwer een keer in persoon tegengekomen. Hij was net als ik in een groot warenhuis in Amsterdam en ik hoorde de vloermanager even snel tegen een aantal personeelsleden zeggen dat die debiel in de gaten gehouden moest worden. Toen ik hem zag dacht ik, wat een miezerig klein onderdeurtje is dat, zijn we daar bang voor?
En verder is de Dam het toneel van de oorverdovende stilte van het Palestina comité dat er dagelijks staat te wapperen met hun vlaggen en anti Israël gedoe, dat is kennelijk ook heel normaal.

Memek | 24-04-18 | 11:26

Een evenement verstoren waaraan de Oranjes meedoen staat garant voor gevangenisstraf. Of je nu overspannen-paranoide (waxinelichtjesgooier), in de war (damschreeuwer) of broepsgekwetst (grauwe eeuw) bent.

JanVergoor | 24-04-18 | 11:22

Al lopen ze met kalasjnikovs door de straten. Zwaaiend met vlaggen en scanderend dat alle blanke Nederlanders dood moeten. Al slaan ze een paar doodgewone Nederlanders helemaal tot moes, op camera. Al kraken ze het paleis op de dam. Niets doet de politie in Amsterdam. Helemaal niets. Op last van D66 en Groenlinks. Maar smeer een paar vegen roet op je smoel en ze pakken je en gooien je in een cel.

Willemdrie33 | 24-04-18 | 11:21

Een lawaai-protest tijdens de herdenking, dit kan ook alleen maar in het NL cultuurhatende Amsterdam.

Geen last van, ik kijk rustig naar de uitzending op de Waaldorpervlakte, waar nog geluid nog beeld (springende knopen!) de herdenking zullen verstoren.

Papa Jones | 24-04-18 | 11:19 | 2

noch geluid noch beeld uiteraard

Papa Jones | 24-04-18 | 11:20

Dat doe ik al jaren. Kan die uitgestreken smoelen op de Dam echt niet meer zien.

Lupuslupus | 24-04-18 | 12:35

Vind het wel knap dat ze hier de energie voor hebben. 4 Mei is zo kort na de jaarlijkse 1 Mei sloopactiviteiten. Je zou denken dat het kort en klein slaan van een willekeurige Europese stad de haatbatterij wel even leegtrekt.

Parel van het Zuiden | 24-04-18 | 11:18

STOP nou gewoon eens met ALLE uitkeringen in Nederland. Dan lost het probleem van verveel-tuig vanzelf op.

SoepKip | 24-04-18 | 11:18 | 3

En alle subsidies. Op het moment dat je (staats)steun nodig hebt om te overleven ben je verkeerd bezig.

Super Grover | 24-04-18 | 11:20

@Super Grover
juist! wie z'n eigen broek niet op kan houden, gaat maar deaud. Heb ik echt geen enkel probleem mee.

SoepKip | 24-04-18 | 11:22

Dus geen opvang of hulp voor ouderen en chronisch zieken om maar iets te noemen? Soepkippen kunnen als eerste in de pan. Die zijn ook geen aanwinst voor deze maatschappij.

donkieshot | 24-04-18 | 11:45

Gespuis, onderkruipsel. Zeker is dat deze eikeltjes nooit geëerd zullen worden, geen standbeeld zullen krijgen, en zelfs niet herinnerd zullen worden. Ze zullen roemloos, betekenisloos, zinloos ten onder gaan, wegzakken in de grauwe massa die geen geschiedenis krijgt. Breken wat kwetsbaar is, dat kan iedereen.

Schoorsteenveger | 24-04-18 | 11:15

Ik zeg,DOEN! En dan hoop ik van harte dat er zo'n beroepsgekwetste naast me staat.Kan ie in het vervolg op 4 mei herdenken dat ie in 2018 voor het laatst zijn stembanden heeft gebruikt.

AlexMM50 | 24-04-18 | 11:15

Zolang de politie weigert te handhaven wanneer onverlaten zich beroepen op een LINKSE achtergrond, stel je de maatschappij bloot aan sabotage door een klein groepje mensen, hoe gek ze ook zijn. Maar, bij de dodenherdenking is het koningshuis aanwezig en dat is nog net iets meer waard dan links geteisem. Als dat maar geen traumatische ervaring wordt voor de handhavers. Want een koning is rechts, dus deugt eigenlijk niet. Oeioeioei...

BrabantsVerzet | 24-04-18 | 11:15

De herdenking die deze eencelligen voorstellen die is er al: elke week op dinsdagavond. En dat noemen we dan opsporing verzocht. Is dat soms niet genoeg?

Jodelahie | 24-04-18 | 11:11

Wat me onduidelijk is, is waar die grauwen willen gaan herrie maken, het televaagstuk rept over:"Geen stilte maar lawaai om 20.00 uur komende 4 mei tijdens de Nationale Dodenherdenking op de Dam,"
Deze zin zegt volgens mij niet direct dat ze op de Dam gaan vervelen maar TIJDENS de herdenking. Kan dus ook elders zijn.

drastic | 24-04-18 | 11:06 | 1

pikkie, leer lezen, is wel bij de herdenking, excuses.

drastic | 24-04-18 | 11:11

En weer het moment gekozen van maximale verstoring. Hetzelfde met protest Zwarte Piet, tijdens de intocht, met alle kinderen aanwezig. Maximale negatieve aandacht is het doel.
Sommigen / velen (weet ik veel, boeien) hebben niet zoveel met de twee minuten stilte of van mijn part de reden voor de twee minuten stilte, maar die verstoren dat niet met een fucking 'lawaaidemo'.
Ik vertel mijn vader niet genoeg hoeveel respect ik voor hem heb, want emoties verwoorden daar zijn we nooit bepaald goed in geweest. Na zijn lijf te hebben versleten voor volk en vaderland, geniet hij nu vooral van deze dag. Oude kameraden (elk jaar minder), verhalen vertellen aan de nieuwe lichting veteranen, officierskleding tot in de puntjes verzorgd, 80-jarige borst met blikwerk vooruit. Sorry, maar ik vind het geweldig om hem zo te zien.
Dus, tuig, het gaat mij niet om wat jullie allemaal willen en vinden en ook niet om wat ik allemaal wil en vind .. verstoor MIJN twee minuten stilte, prima. Kom niet aan ZIJN twee minuten, poeslief vriendelijk verzoek.

Kouwe Kees | 24-04-18 | 11:05 | 2

Ik (her)ken wat je schrijft.
Ook met mijn wijlen grootvader vaak over zijn tijd in de oorlog gesproken. En nog ieder jaar raakt het mij wel deze herdenking.
Vooral omdat wij nooit zullen ervaren hoe het is om zo te moeten leven en hoeveel geluk wij hebben om in een relatief stabiel(e) wereld / land te leven.
Ik vindt de ontwetenheid van dit soort lui vooral verbluffend. Ergens tegen zijn omdat zij denken dat mensen worden uitgesloten (of niet met naam en toenaam genoemd worden) terwijl de herdenking ALLE slachtoffers tijdens en na WWII betreft. Dat men dat niet inziet, daar kan ik niet bij...

Super Grover | 24-04-18 | 11:16

Klopt, het absurde egoïsme van die groep is stuitend. En het moment van protest is uitermate laf gekozen, alsof je een 'lawaaidemo' gaat houden bij een begrafenis. Ludiek noemen ze dat. Ik heb er een ander woord voor.

Kouwe Kees | 24-04-18 | 11:30

Bij FB event gerapporteerd, kan me heel kwaad maken maar dat schiet niet veel op.
Ben tegen geweld, maar een oproep tot het uitdelen van een paar corrigerende tikken zou ik wel steunen.
Dat gaat ook gebeuren ben ik bang mocht men daadwerkelijk dit protest laten doorgaan met of zonder vergunning.

KeesRoeiboot | 24-04-18 | 11:03 | 1

Ik ook maar gebeurt weer niets mee op Facebook zolas gewoonlijk met extreem links

Man.man.man | 24-04-18 | 12:50

Ach, hadden we de heer H.J. Bussink nog maar. Die had met een paar stevige prachtkerels van stavast een knokploeg kunnen vormen om dat Janhagel een lesje te leren.

Bigi Bana Boy | 24-04-18 | 11:00 | 2

Dat kan je ook zelf. Typisch Nederlands: een ander clubje moet het oplossen.

Diotima | 24-04-18 | 11:57

Verpest mijn grap nou niet Diotima :-)

Bigi Bana Boy | 24-04-18 | 14:47

Tsja, de meesten waren tussen de 17-19 jaar oud, laten wij afspreken: Als ik zeg klikklak dan is het enige goede antwoord klikklakklikklak..... One more Thing: "Your Assignment is Strategic, you can't give the enemy a break... Send them to Hell". Vrij naar John Wayne.....
youtu.be/gfpqSxEAJDA

hetgingperongeluk | 24-04-18 | 10:59

Dit op zich wel een goede demonstratie van wat er gebeurt wanneer orde- en wet niet gehandhaafd worden. Na de kraakratten komen nu ook andere ratten tevoorschijn om meer ellende aan te richten.
.
De grauwe eeuw komt namelijk niet demonstreren, ze komen provoceren. Anders kan dit initiatief, waarvan thema niets te maken heeft met het leed en verschrikkingen die op 4 Mei herdacht worden, niet uitgelegd worden.
.
En Van Aartsen zal het uit de hand laten lopen.

Parel van het Zuiden | 24-04-18 | 10:59

Dit soort clubjes (Denk ook AFA enz) behoren tot dezelfde kliek als de linkse nette fatsoenlijke partijen met hun nette fatsoenlijke hoogopgeleide achterban. Dit is tegenstelling tot de asociale partijen als PVV en FvD met hun laagopgeleide tokkie achterban.

Persoonlijk ben ik mede door dit soort voorbeelden van mening dat je meer hebt uit te leggen als je dat soort ‘nette fatsoenlijke linkse partijen’ aan hangt, dan wanneer je de PVV of FvD aan hangt.

DerUnterMensch | 24-04-18 | 10:59

Deze actie doet me denken aan een ver familielid die er op staat dat tijdens de toespraken bij de begrafenis ook de slechte eigenschappen van de overledene worden genoemd.
Wat een ontzettende dommekloten (om maar eens een mooi Belgisch woord te gebruiken).

Schadenfreude | 24-04-18 | 10:58

Kennelijk is Michael van Zeijl (zoek maar op twitter) één van de verantwoordelijke personen voor deze opruiende actie. Ik verwacht van het OM actie om de persoon voortijdig op te pakken! Zoniet, wat heeft de rechtsstaat dan nog voor inhoud. Mensen zijn al voor veel #minder opgepakt (waxinelichtje rip). Schofterig land zijn we aan het worden, waar dit soort kleine groepjes maar hun gang KAN BLIJVEN GAAN!

fjordman | 24-04-18 | 10:58 | 1

Je zou ze GVD toch met een stok op hun hoofd willen slaan!
https://www.youtube.com/watch?v=aMjQjBmPbkQ

tata1981 | 24-04-18 | 10:55

Ik zeg stuur Marco kroon op dat stelletje vandalen af.

Johan_Voorhaar | 24-04-18 | 10:53

Dit soort subsidieslurpers maakt zich toch onsterfelijk belachelijk?
Als je alleen een paar stukjes leest zie je dat men maar wat roept om het roepen.
Als je, na al die jaren, nog steeds niet door hebt (en dit wordt ook ieder jaar verteld) dat wij alle slachtoffers herdenken die vielen, in WWII en alle conflicten daarna, dan ben je af.
Dit haalt hun hele "ja maar er waren ook moslims en anders gepigmenteerde" argument onderuit.
Als je deze mensen herdenkt hou je 4 mei in eren en ga je niet herrie maken om de herdenking van hen waarvan je denkt dat ze worden uitgesloten. Want dat worden ze namelijk niet.

Super Grover | 24-04-18 | 10:53

Waarom spenderen de media hier letters aan? Gewoon negeren. En als ze vervelend worden pleur je ze de bak in. En zelfs daar schrijf je dan niet over.

Jahowiseffe | 24-04-18 | 10:52

I hate hippies! I mean, the way they always talk about 'protectin' the earth' and then drive around in cars that get poor gas mileage and wear those stupid bracelets - I hate 'em! I wanna kick 'em in the nuts!
Eric Cartman

Ruikbaard | 24-04-18 | 10:50 | 1

South Park referentie altijd +1.

LuckyGirl | 24-04-18 | 11:04

Vrijstaat Amsterdam, weet zeker weten, niet om te gaan met dit soort komende ordinaire acties.
Van Aartsen geef de vergunning maar vast af!

Rdock | 24-04-18 | 10:48

Melding facebook, done

Strange Glue | 24-04-18 | 10:47

Ik denk nog niet dat onze VVMU zover ontwikkeld is als in de VS dat we ook tijdens dit soort bijeenkomsten demonstraties kunnen organiseren. Daar kun je zelf demonstreren bij begrafenissen. Ik zit daar ook niet op te wachten, ik ben wel blij met die paar beperkingen van onze VVMU.

Ardbeg | 24-04-18 | 10:46

Hier doet Jezus van Aartsen niets aan. Wedden?!

halfvolle glas | 24-04-18 | 10:46
-weggejorist-
squadra | 24-04-18 | 10:46 | 2

Gemeld bij Facebook als serieuze geweldsdreiging

NemesisNL | 24-04-18 | 10:45

Hier doet Jezus van Aartsen niets aan. Wedden?!

halfvolle glas | 24-04-18 | 10:45

Nou OM en AIVD: pak je kans! Deze mensen willen de openbare orde verstoren op een voor Nederland zeer belangrijke herdenking. Graag voor 4 mei oppakken en preventief vastzetten. Zou dat kunnen, of zijn jullie te druk met mensen met een mening op te sporen en die voor #minder aan te klagen?

fjordman | 24-04-18 | 10:43 | 2

Ho, ho, ho, eerst moet het draaiboek voor de komende politie iftars voorbereid worden, belangrijke zaken gaan voor.
Ik verwacht van OM en AIVD sowieso niks, als dat anders zou zijn, dan zat een Groen Linkse terrorist als Duivendak niet aan de onderhandelings tafel met Rutte. En dan zou Groen Linkser Rutger Groot Wassink (voorheen aanhanger van een geweldadidge linkse communistische club) niet in een bestuursfunctie in Amsterdam.
Maar dat kan allemaal maar.

Memek | 24-04-18 | 10:48

Ze blokkeren de "weg" naar een vreedzame herdenking.
Genoeg voer voor het OM lijkt mij.

Rest In Privacy | 24-04-18 | 10:59

De epidemie van de slachtofferziekte is niet meer onder controle. Exponentiele groei: we bereiken singularity. Elke uitvreter en parasiet grijpt zijn kans in de Amsterdamse vrijstaat.

Oberst Fledermaus | 24-04-18 | 10:43

Zouden er nog mariniers zijn in Nederland?
In de 60er jaren vervuilde ook een groep provo's en a socialen het nationale oorlogsmonument op de dam in Amsterdam.
Ook toen al de linkse politieke macht die het toelieten.

Voor een grote groep mariniers, was echter de maat helemaal vol.
Onder toezich van een falende politie, sloegen zij die krengen de dam af en veegden alles en iedereen weg bij het monument.

Vroeger hadden we "houten schepen, maar ijzeren kerels, nu hebben stalen schepen en houten kerels "

De dodenherdenking betaat al meer dan zeventig jaar.
Anno 2018 komen er ineens een paar aso's die de regie over ons leven willen hebben en ons veel willen afnemen.
Zijn er nog mariniers derhalve ??

outdoor | 24-04-18 | 10:42 | 2

Ja, maar ze zijn verdwaald, ergens tussen Vlissingen en Apeldoorn.

Rest In Privacy | 24-04-18 | 11:01

Het is inderdaad goed om uitgebreid stil te staan bij het gegeven dat de blanke beschaving na groteske zwarte geschiedenispagina’s probeerde te leren van de fouten en schoon schip maakte.
.
In tegenstelling tot de grauwe wereld van derde wereldlanden die keer op keer dezelfde fouten maken en zwarte pagina’s zijn blijven schrijven. Velen verlieten deze grauwe wereld voor de lichtende bakens in Europa maar kunnen helaas de mentaliteit die tot die grauwe wereld om ons heen leidde niet achter zich laten en maken nu het licht ook grauwer.
.
Bij deze een van oma’s wijsheden voor de geimporteerde grauwen, de eeuwige slachtoffers...
.
Van geschiedenis kan, moet je leren. Je moet er echter niet in leven. Maak iets van jezelf, vraag niet aan anderen om dat voor je te doen.

Parel van het Zuiden | 24-04-18 | 10:40

De vorige damschreeuwer kreeg 16 maanden cel en € 10.000,- boete.
Maar inmiddels zijn de kaarten van Amsterdam en OM weer wat anders geschud, dus we zijn benieuwd.
Verder is het natuurlijk een ongelofelijk gotspe dat al die deugende uitgestreken gezichten van de regering zich daar zonder enige schaamte vertonen terwijl een NAVO bondgenoot met hun medeweten en stilzwijgende toestemming de Koerden aan het uitmoorden is.
Driewerf bah.

Eppo | 24-04-18 | 10:37 | 1

Maar die damschreeuwer was een bekende GGZ mafkees, die heeft een medische reden.
De Grauwe Eeuw is van een totaal andere orde (hoewel ook geesteziek).

LuckyGirl | 24-04-18 | 10:44

Oei dit is wel een hele zieke gedachtegang over de rug van slachtoffers. Brrrr. Tijd om die gasten te vervolgen.

Repetitive Beats | 24-04-18 | 10:36

Ik ben zelf van kind van koloniale afkomst. Mijn grootouders hebben zowel in de KNIL als in de TNI (Indonesisch leger) gedient. Ook hebben ze in inteneringskampen of strafkampen gezeten. Maar op 4 Mei om 20.00 houdt je uit respect gewoon je fucking muil dicht. En mochten ze het toch wagen om hun bek open te trekken, dan hoop ik dat iemand die keihard dichtslaat. Het enige waar deze lui het om te doen gaat zijn de moslims. Ze vergeten even met gemak ook de Christenen die door de KNIL, Indonesische rebellen of de Jappen zijn vermoord. Misschien dat ik ook maar naar de Dam ga op 4 Mei, misschien word het tijd om zelf actie te ondernemen tegen dit soort idioten.

Indoneesje | 24-04-18 | 10:36 | 5

Oh ja, ik was nog vergeten te vermelden dat dit soort figuren totale klapmongolen zijn.

Huftert | 24-04-18 | 10:49

Het gaat allang niet meer om links of rechts in dit land. Het gaat om Nederlanders versus schreeuwmoslims met een uitkering en een vreselijk grote bek en een mega identiteitscrisis. Alles lijkt in dit land om moslims te draaien. Ze integreren niet, ze bouwen moskees gesubisideerd door salafistentuig uit midden oosten, krikken de crimininaliteitscijfers in rap tempo op en willen in alles een uitzonderingspositie. Je bent niet rechts als je dit soort lieden liever ziet gaan dan komen. Je bent niet links als je een sociale maatschappij wilt met aandacht voor minder bedeelden (ouderen/kinderen met rugzak/alleenstaande moeders/onderbetaalde politie agenten et ceteta), dat wil rechts ook. Je bent echter wel een gevaarlijke gek als je groepen moslims die deze maatschappij onderuit willen trappen steunt en de ruimte geeft voor krankzinnige demonstraties op 4 mei! Nu is het wachten op Van Aartsen, heeft hij ballen of is het die gevaarlijke gek?

ILF2 | 24-04-18 | 11:00

Ik help je mee broeder. Mijn opa heeft in het KNIL gevochten om die nazi's eruit te smijten en een beetje respect voo rhem en zijn medesoldaten is vereist.
maar goed, booslims zijn de grootste Jodenhaters sinds Adolf zijn heilstaat oprichtte, wellicht nog wel erger.

Sensemilla | 24-04-18 | 11:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Even copyright expires after 70 years...

wezen | 24-04-18 | 10:36 | 4

amateur -
Simple. Becomes a public domain.
Can’t make any profit from it - politically or otherwise...

wezen | 24-04-18 | 10:41

Ik debk dat wezen al vroeg aan de drank is.

Mesmer | 24-04-18 | 10:43

ahh u wilde random een feitje droppen. In dat geval, dank voor uw bijdrage

amateurrr | 24-04-18 | 10:52
▼ 1 antwoord verborgen

Laat De Grauwe Eeuw maar lawaaidemonstreren op de Dam. Dat is een feestje van de autoriteiten, net als prinsjesdag en het officiele bezoek tijdens koningsdag.

Bij dat soort gelegenheden is de popo op zijn meest repressief; vraag maar eens aan de mensen die nogal onschuldige republikeinse boodschappen uitdragen wanneer die bolle met zijn entourage ergens verschijnt.

Een paar knallen met de wapenstok maakt ze wel weer rustig.

Glasgow Argus | 24-04-18 | 10:35 | 3

Bij de ME zal er geloot moeten worden voor het draaien van een dienst op 4 mei s'avonds.

Luchtbakfietser | 24-04-18 | 10:40

Ja, dan gaan ze net zo los als na de kroning van Beatrix, in de Damstraat. Peter Hoefnagels heeft daar eens een aardig boekje over gepubliceerd: www.dbnl.org/tekst/hoef005kron01_01/ho...

Glasgow Argus | 24-04-18 | 10:46

@Glasgow Argus: dat was interessant leesvoer, dank.

Boetsj | 24-04-18 | 11:36

Ik neem aan dat deze teringlijers helemaal kapot geslagen worden door de ME?

RenHoek | 24-04-18 | 10:35

Die mohammedanen met bamboesperen hadden zelf overigens geen enkele moeite met marteling, moord en verkrachting.

Guido | 24-04-18 | 10:34 | 1

Dat is een detail, afgesproken is nu eenmaal dat de blanken slecht zijn en zwarten lief.

Maris v.d Hof5393 | 24-04-18 | 10:57

Ik denk dat de Bijlmer het deel van Nederland is met de minste Wekkers.

Ko Ranzig | 24-04-18 | 10:34 | 1

Rofl. Hete thee over de broek maar ik vind 't niet erg!

VeelTeSteil | 24-04-18 | 10:35

Snap die verplichte 2 minuten stilte niet. Als jij stil wilt zijn, doe dat dan maar val mij er niet mee lastig. Ik wil dat niet.

i-Wonder | 24-04-18 | 10:33 | 6

Hoeft ook niet. Maar als je er redelijkerwijs vanuit kan gaan dat door jouw gedrag grote onrust ontstaat ben je even goed strafbaar.

VeelTeSteil | 24-04-18 | 10:42

Hoeft U ook niet te doen maar het is wel zo fatsoenlijk andere mensen de gelegenheid te geven die 2 minuten in stilte te herdenken.
Ben zelf niet zo van de sprookjesfiguren maar als ik eet met mensen die voor de maaltijd even willen bidden dan respecteer ik dat en wacht in stilte tot ze klaar zijn.
Leven en laten leven, is helemaal niet zo moeilijk.

Berbaar | 24-04-18 | 10:56

En als jij rustig afscheid wilt nemen van een naaste, ga ik ook niet stil zijn. Lekker herrie maken en scheten laten en boeren. Al sjij van je naaste afscheid wilt nemen, doe dat dan, maar zorg niet dat ik het zie, respectloze kwal dat je bent, mijn herrie verstoren omdat jij zo nodig sentimenteel wilt zijn.

Sensemilla | 24-04-18 | 11:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Laat hem zijn gang gaan. Hoe vaker dit soort randdebielen gehoor vinden hoe eerder 99% van de denkende bevoling (That is NL - Islamsterdam) doorheeft, dat Islamsterdam een soort Disneyland voor mensen met te weinig Ritalin is.

Dan kunnen ze in hun pretpark doen wat ze willen en geen hond luistert er meer naar. Gekke Syl wordt dan burgemeester en gaat klimaatneutraal genderen, terwijl de rest van het land gelukkig en tevreden blijft.

We yorgen dan voor een ministerie van pretparkzaken dat af en toe ontwikkelingshulp naar Islamsterdam brengt en iedereen is verlost van dit soort pantoffeldiertjes.

hangtiet met knoop | 24-04-18 | 10:33 | 2

Geen gek idee. Maar laat ze in Mokum zelf hun broek ophouden.

Luchtbakfietser | 24-04-18 | 10:36

yorgen = zorgen

hangtiet met knoop | 24-04-18 | 10:38

Even massaal de FB-pagina van dat volk als kwetsend rapporteren via de knop met de ....

De echte Stolwijker | 24-04-18 | 10:32 | 6

Vanochtend vroeg al gedaan; pagina is er nog steeds. Gek genoeg kan je FB ook geen toelichting geven wat er haatdragend aan de pagina is, dus ben benieuwd of ze het daar op FB HQ wel snappen.

fjordman | 24-04-18 | 10:45

Da's inderdaad jammer. Anders had ik "islamofobe inhoud" ingevuld. Wordt ongezien in een milliseconde verwijderd door de algoritmes van FB. Nu wordt het door de moderatoren waarschijnlijk bovenaan ieders tijdlijn geplaatst als aanbevolen evenement.

De echte Stolwijker | 24-04-18 | 11:00

Zo zeg, dat is nog eens aktievoeren. Dat zal ze leren!

Carmelita | 24-04-18 | 11:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Een oude buurman van me moest toen hij een jongen van 17 was naar Indië. Een vissersjongen uit Sliedrecht, hij was zelfs nog nooit in Rotterdam geweest. Opeens zat hij op de boot met honderden lotgenoten naar de andere kant van de wereld om in de tropen te vechten voor Volk en Vaderland. Hij vertelde me over de verschrikkelijke dingen die hij daar had gezien, de tropische ziekten, de hitte, hoe hij 's nachts huilde van heimwee en nog steeds nachtmerries heeft.
De stoere soldaten die naar Indië werden gestuurd, waren vaak kindsoldaten.

Mr_Natural | 24-04-18 | 10:32 | 1

Hetzelfde verhaal hoorde ik van een marinier tijdens de strijd om Nieuw Guinea. Nederland is nooit zuinig geweest op de eigen inwoners.

Maris v.d Hof5393 | 24-04-18 | 11:01

Tja, Amsterdamistan heb je veel nazi's zo te horen. Het erge is dat we hun zelf een verblijf status hebben gegeven.

Brainder | 24-04-18 | 10:31

Niks is heilig voor deze darmplaggen.
Een ironie is nu telkens dat een kloeke meerderheid in hun ogen gedwarsboomd kan worden door een erg zielige individuele case.
Echter, als iemand met gewetensnood de islam wil verlaten mag de opgejutte massa van gelovigen alles met zo iemand uithalen.
Daar zwijgt men over omdat volgens de marxistische doctrine de islam nog in de minderheid is in Nederland en 'onderdrukt' wordt.
Vrije lezer, daarom is radicaal links en de islam zo'n gevaar voor ons land en
Europa.
Wat een taak, maar wat een doel !
Godverdomme.

Hensmunter69 | 24-04-18 | 10:31

Dat wordt oppassen geblazen voor die grauwe janknegers. Iedereen die tijdens de twee minuten stilte op de dam lawaai maakt loopt kans om door beveiligers van het koninklijk huis terstond door dodelijk geweld om het leven te komen. Wat dacht u anders dat er in de wagen zat die ineens kwam oprijden destijds? Lieve theedrinkers?

VeelTeSteil | 24-04-18 | 10:30 | 4

LuckyGirl | 24-04-18 | 10:35
Beeld gaat sowieso op zwart als het uit de klauwen loopt. Het volk zal de realiteit maar onder ogen zien. Nee, dat moeten wij niet willen met z'n allen.

VeelTeSteil | 24-04-18 | 10:39

VTS:
Dat is waar, maar er zullen vast wel beelden door omstanders gefilmd naar buiten komen.
Weliswaar geen tv maar internet is toch veel beter.

LuckyGirl | 24-04-18 | 10:48

@VeelTeSteil | 24-04-18 | 10:39
Ik denk eerder dat ze dan beelden gaan uitzenden van de jaren ervoor, keurig van te voren geselecteerd en netjes geknipt en geplakt, zodat de kijker thuis denkt dat het allemaal nog live is.

kweethetooknietbeter | 24-04-18 | 10:49
▼ 1 antwoord verborgen

Ik herdenk enkel nog maar 6 mei.
De dag dat Pim Fortuyn werd afgeschoten, na een maandenlange hetze van de haagse maffia en media tegen Pim Fortuyn die wel op moord moest uitdraaien.
Ik zie die smerige bureaumoordenaars nog voor me die voor de camera's verkondigden dat ze het allemaal zo erg vonden dat Pim Fortuyn was vermoord
Ik zal het nooit vergeten.

komtdatschot | 24-04-18 | 10:29 | 5

Gisteravond op nieuwsuur konden we zien dat de professor 16 jaar later alsnog gelijk gekregen heeft met zijn visie op islam en het radicale karakter ervan. Schokkend dat de regering nog steeds met hun handen in hun zakken staan. Hoe Segers van Christenunie ook weer in wollige taal erom heen draaide en met veel woorden niks wist te zeggen. Gewoon sluiten die haathutten en de volgelingen retour naar de zandbak!

fjordman | 24-04-18 | 10:49

Aad Kosto

Maasmannetje | 24-04-18 | 11:01

Ware woorden. Als je in discussie gaat geven ook mijn iets linksere vrienden toe dat hij niks verkeerds heeft gezegd . Ik zie nog Melkert zijn kop in het debat.. ik was nog jong en snapte maar niet waarom iedereen zo deed tegen Pim Fortuyn. Pas later kwam ik erachter dat de Ad Melkerts schuldig zijn aan moord en dat demoniseren blijkbaar kan en mag en aangenomen wordt.

letopuwzaak | 24-04-18 | 12:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat hier echt gebeurd is dat er één man, Michael van Zeijl, een opstoot/ regelrechte rel organiseert waar totaalidioten op af komen. Het lijkt mij heel verstandig om Van Zeijl prefentief op te pakken en vast te houden tot na 4 mei. In het kader van een oproep tot verstoring van de openbare orde in combinatie met zijn track record is dat niet eens ingewikkeld te motiveren.

Mesmer | 24-04-18 | 10:28 | 5

Dat preventief is mooi maar ik zat aan een ander vervolg te denken dan opsluiten.

The2Amendment | 24-04-18 | 10:37

Waarom is deze persoon nog niet opgepakt door OM en AIVD??? Wat zit hier achter dat mensen met een andere mening op rechts wel aangepakt worden door het OM en deze persoon gewoon door kan gaan met opruiende acties?! Ik roep een ieder op het OM en AIVD hierop aan te spreken, via twitter of hoe dan ook!

fjordman | 24-04-18 | 10:55

van Zeijl is al eerder preventief opgepakt. Zou me niets verbazen als dat naar aanleiding van deze oproep weer gaat gebeuren.

ristretto | 24-04-18 | 13:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Geen 4 mei voor mij? Nou, dan kom je niet. See if I care.

TheseDays00 | 24-04-18 | 10:27

Het hek is van de dam.

Croxifoxio | 24-04-18 | 10:25

De gemeente Utrecht wilde niet meer met deze lui (als het er twee of meer zijn) praten. Hoe bont moet je het gemaakt hebben als de gemeente niet meer met je wil praten? Nou, die dus.

TheseDays00 | 24-04-18 | 10:24 | 2

Zou kunnen dat er geen Nederlandstaligen meer werken bij gemeente Utrecht.
Da's rot communiceren als roomblanke SJW'er.

LuckyGirl | 24-04-18 | 10:32

@luckygirl: Als je aan de publieksbalies van het Stadskantoor komt dan klopt jouw stelling inderdaad.

The2Amendment | 24-04-18 | 10:38

Op 4 mei herdenken we hen die gesneuveld zijn tijdens de WOII.
Op 5 mei herdenken we dat de vrijheid gesneuveld is
Op 6 mei herdenken we Pim Fortuyn

kweethetooknietbeter | 24-04-18 | 10:22 | 1
-weggejorist-
The2Amendment | 24-04-18 | 10:39

Net als kleine kinderen die onvoldoende aandacht van hun vader krijgen, zijn deze types voortdurend uit op negatieve aandacht. Geef ze hun zin. Voor iedere oproerkraaier die op 4 mei door de meute gepakt wordt, richten we op de Dam een schandpaal op. Voor een ieder die een familie verloren heeft tijdens een van de oorlogen is een ei of tomaat beschikbaar. Wie aandacht wil, zal aandacht krijgen.

r@face | 24-04-18 | 10:21 | 1

Schandpaal, Galg, Guillotine. It's all in a word.

The2Amendment | 24-04-18 | 10:40

Moeten we deze door de UVA vakkundig klaargestoomde Hollandhaters niet gewoon negeren? Deze werkschuwe beroepsquerulanten grijpen werkelijk elke gelegenheid aan om op destructieve wijze hun punt te maken, met deze walgelijke oproep als voorlopig dieptepunt.

Luchtbakfietser | 24-04-18 | 10:20

Simpele zielen inderdaad. Wat gebeurde er ook al weer na de japanse bezetting? nl.m.wikipedia.org/wiki/Bersiap
Nuance erg moeilijk voor sjw’s.

ratelaar | 24-04-18 | 10:20 | 2

Een soort van oproep voor een nieuwe bersiap dus, van de grauwe eeuw. Lekker betrokken en sympathiek ook.

ratelaar | 24-04-18 | 10:23

Ook toen waren de VS al slappe hap. Slechts 2 correctiemomentjes in Japan. Dat hadden er zeker 8 of 9 mogen zijn.

The2Amendment | 24-04-18 | 10:41

Ze moeten het vooral doen en ik hoop er stiekem ook op. Kan iedereen zien hoe triest het gesteld is met ons land. Dit ga je krijgen als elke gekwetste zijn zin wil doordrammen. Gefaciliteerd door links. Hopelijk opent het wat meer ogen van de wegkijkers in dit land.

dr.Kwakzalver | 24-04-18 | 10:18

Ik wacht op het moment dat de aanwezige pak-em-beet tweeduizend echte Nederlanders het niet meer pikken, zich omdraaien en zo'n groep uitschot he-le-maal hun vet geven. Mag je zelf je fantasie op loslaten. De mariniers zijn er al, en die hebben een historie met de Dam.

marcoplarco | 24-04-18 | 10:17 | 2

Tweeduizend echte Nederlands? En de Mariniers? Laat me niet lachen. Wat er gaat gebeuren is waar jij je comment mee opent: "Ik wacht af". Dat zijn namelijk de echte Nederlanders, die wachten af.

Thierry-Rosette | 24-04-18 | 10:35
-weggejorist-
De musso linie | 24-04-18 | 11:05

Waarom zijn deze haatzaaiende geschiedsvervalsende zakkenwassers niet al lang opgepakt?

van Oeffelen | 24-04-18 | 10:16

Ach, als ze herrie gaan schoppen op de Dam komen ze in aanraking met de gevestigde macht. Gewone witte mensen mag je wel treiteren, maar de gevestigde macht niet. Daar zullen ze dan wel achter komen.

De politionele acties waren vooral een reactie op de Bersiap:
nl.wikipedia.org/wiki/Bersiap

Peter_K | 24-04-18 | 10:16

Dus op 4 mei herdenken we Indonesië.
Weer wat geleerd.

LuckyGirl | 24-04-18 | 10:16

Weet je wie ook psychiatrische aandoeningen hebben, mensen die met een auto in een mensenmenge rijden. Zijn we al zo hard dat zoiets al geen nieuws meer is.
www.bild.de/news/2018/toronto/toronto...

jan huppeldepup | 24-04-18 | 10:16 | 4

Bijtendehond | 24-04-18 | 10:32 |:
Ik ben benieuwd: heeft ze nu een andere mening?

LuckyGirl | 24-04-18 | 10:51

@Blaffendehond
Misschien toch niet zo een goede kennis die Canadese native American (hoi indiaan uit India?) en worden er nog immer warme (haat)gevoelens gekoesterd jegens de blanke voormalig koloniseerders.

D-Fens_1963 | 24-04-18 | 10:54
-weggejorist-
De musso linie | 24-04-18 | 11:04
▼ 1 antwoord verborgen

Overigens, ook geen 4 mei voor mij. Het is verworden tot een soort emo-porno waarbij degenen die de nazi's van nu, IS, bewapenen (nee hoor, echt alleen de gematigde rebellen. natuurlijk) met gladgestreken smoel "nooit meer" staan te declameren.
Weet je wat, ga nog even wat samenwerken met Erdogan terwijl ie de Koerden uitmoordt. Of organiseer nog een oorlogje onder het mom van EU uitbreiding (Oekraïne) danwel democratie brengen (half noord Afrika).

Echt, bij zo'n 4 mei herdenking is 1 emmer onvoldoende.

TheEgg | 24-04-18 | 10:15 | 4

Hmmm, ik snap je punt.
Toch ben ik er niet voor door anderen uit te laten maken waarom je aan zoiets meedoet.
Het is wrang om de gevallenen te herdenken en ondertussen in een land te leven waarvan de regering partner is in talloze immorele activiteiten.
Tegelijk vind ik de herdenking van waarde juist omdat onze huidige beleidsmakers niet handelen naar de geest van de vrijheid die bevochten is.
Ik denk dan toch: laat het maar schuren.

LuckyGirl | 24-04-18 | 10:25

Op het moment dat mijzelf de gedachte van 4 mei bijgebracht was, was Pol Pot volop aan het moorden in Cambodja.

Op een of andere wijze is het ene lijk het andere niet voor de 4 mei herdenkers.

Peter_K | 24-04-18 | 10:32

Peter_K | 24-04-18 | 10:32 |:
Het hele moderne concept om op 4 mei allemaal andere mensen dan WO2 gevallenen te herdenken is om alle authenticiteit en eendracht uit die herdenking te slopen.
Allemaal polarisatie over de rug van gevallen helden.
Trap er niet in en herdenk alleen de slachtoffers van WO2.

LuckyGirl | 24-04-18 | 10:58
▼ 1 antwoord verborgen

Mooi klusje voor de blokkeerfriezen

Gen. Maximus | 24-04-18 | 10:15 | 1

Toch raar.... ook deze idioten hebben recht op vrijheid van meningsuiting en demonstratie maar reken er maar op dat als ze echt het lef zouden hebben om herrie te maken dat dit in de kiem gesmoord wordt. Tezelfdertijd staan er een stel Friezen terecht die ook de achterlijke verstoring van een evenement verhinderden... afatuig dat demonstranten aanvalt gaat vrijuit... Geen lijn of beleid in te ontdekken.Terwijl het simpel te regelen is: demonstreren mag maar voor- en tegenstanders gaan maar op verschillende plekken staan. Dus de damschreeuwers naar Rottumeroog , de afa´s in de polder,criminele afa´s in de cel en de soewarte pieten demonstreren ver weg van de sinterklaasintocht,in de bijlmer of zo...

drs kwenie | 24-04-18 | 13:01

Zijn kwajongens. Moet kunnen
Barf

marcoplarco | 24-04-18 | 10:14
-weggejorist-
zwaanshals | 24-04-18 | 10:14

Alleen in A'dam, gvd, wat een achterlijk volk woont daar zeg.....

PijlVader | 24-04-18 | 10:14

Geen paniek, die snipers op het dak bij de BIJ liggen daar toch niet voor de sier?
Ik zeg doe je ding.

Johan_Voorhaar | 24-04-18 | 10:13 | 3

Daarbij is dat wat rigoureus. Zo'n 10% van de mensen op de Dam zijn 'Stillen' vaak te herkennen aan een heuptasje voor een pipa en boeien. Die moeten dat zooitje toch wel in het gareel krijgen met ducttape een mondgag e.d. ?

Johan_Voorhaar | 24-04-18 | 10:17

Politie Amsterdam en orde handhaven............ Twee werelden treffen zich. Vermoed dat in de heuptasjes pleisters en iftar koekjes zitten.

jan huppeldepup | 24-04-18 | 10:27

Heuptasjes? Met Gucci-logo? Dan zijn er veel meer stillen op straat dan ik aannam. Voor de rest ook goed vermomd, opgeschoren koppie, bontkraagje, scooter/Mercedes AMG enz.

Nuchternederland | 24-04-18 | 10:34

Beste Grauwe Eeuw,
Kunt u alstublieft ter ziele gaan?
Groet,
Een herdenkende Nederlander.

Sidewalker75 | 24-04-18 | 10:13

'Moet je voorstellen dat je als verzetskoerier jarenlang door weer en wind bonnen hebt lopen te doen rondfietsen en dat er dan over je lijk gepist wordt door een stel ondankbare subsidietrekkers met een facebookpagina en een outkiering. Je zou ze eigenlijk wel eens een railrunnertje richting het oo... Oh nee, wacht, dat zouden we niet meer doen.'

ROFL. Die is goed!

miff | 24-04-18 | 10:13 | 1

Ik weet niet. Of zo'n kneus over je graf staat te pissen, of kabinet Rutte het volledige riool over je leegstort. Je bent sowieso voor niets gestorven. Wat er nu in Nederland leeft heeft jouw offer gewoon niet verdient.

TheEgg | 24-04-18 | 10:18

Elke stad krijgt de demonstrant die het verdient.

zjuul | 24-04-18 | 10:13

Ze moeten het vooral doen. Een kinderfeestje kan je in dit land onbestraft vermoorden. Die 4 mei traditie is van een andere orde, kon wel eens een tikje te hoog gegrepen zijn voor dat tuig.
We gaan 't zien.

hotnot | 24-04-18 | 10:12 | 3

Reken er maar niet op. Ik zou ook verwacht hebben dat volkert in een rolstoel zonder tanden zou zitten nu. Niks. Beetje stil houden is nog wat anders dan echt staan voor je principes en volk. Nederlanders zijn heel goed in viermeien maar niet in rechte ruggen.

Hufterst | 24-04-18 | 10:14

Nee hoor. Dat 4 mei wordt opgeheven, jaartje of 3 geef ik het nog. Het heeft geen intrinsieke waarde meer, ze hebben er gen connectie mee. Amsterdam is een islamitische stad geworden en die gaan echt geen joodjes herdenken. En het linkse tuig, groenlinks/d66, staan onder controle van de Islam, dus die doen gewoon wat ze opgedragen wordt.

Mark_D_NL | 24-04-18 | 10:17

Mark_D_NL | 24-04-18 | 10:17 |:
Zou heel goed kunnen.
Voor de staat is het dan gewoon weer een werkdag erbij, of anders gaat die vrije dag naar een islamitische feestdag.

LuckyGirl | 24-04-18 | 11:13

Laat die mafklappers zich eens goed realiseren dat zij hier in vrijheid kunnen rondlopen mede dankzij al diegenen die wij op 4 mei volkomen terecht herdenken.

Reykjavik | 24-04-18 | 10:11

De tandjes, wat respectloos. Willen ze het allerlaatste graantje sympathie voor hun zaak bij het volk verspelen?

Puffbunny | 24-04-18 | 10:11 | 1

Welke zaak en welke sympathie Zwitsal? Een stel onversneden racisten en huilstruiken, dat is het. Ik kan werkelijk niet het eerste respect of de eerste sympathie voor dergelijke sujetten opbrengen. En mochten ze iets dergelijks doen in mijn nabijheid op 4 mei, dan ga ik volledig 'native' op hun reedTen...

Sjefke7807 | 24-04-18 | 10:21

Dat zij een mening hebben mag. Ik word er alleen zo intens moe van dat die mening dan bij iedereen in zn smoel gesmeerd moet worden, desnoods met geweld. Ga toch gewoon met die hele grauwe eeuw club (alle vier) in een huurbunker in de Bijlmer schreeuwen tijdens de herdenking. Lekker veel herrie maken zoals kinderen vaak doen als ze hun zin willen doordrammen.

Anyway, ik hoop dat ze het gaan doen. Kan die hele bende SJW's (die opmerkingen van hen op FB zijn werkelijk van een bedroevend laag niveau) meteen kennis maken met de realiteit. Dat zal een koude douche zijn die ze misschien een beetje ontnuchterd. Ik kan er bijna naar gaan verlangen dat 4 van die máfketels gaan schreeuwen en direct door een paar 100 man publiek letterlijk gelyncht worden.

Dutchbeaurouge | 24-04-18 | 10:10

De grauwe eeuw is maat 1 clown met een beetje aanhang!!!

Mesmer | 24-04-18 | 10:10

Niets geleerd van Quincy, Sylvana e.d. Dit soort lieden moet je doodzwijgen, geen aandacht geven, negeren.
Dan gaat het vanzelf over.

DrumPiet | 24-04-18 | 10:10 | 7

Negerren. Is dat niet racistisch?

The2Amendment | 24-04-18 | 10:43

Nuchternederland | 24-04-18 | 10:32

Nee, volgens Barbaar zijn daar geen wetten voor. Zegt-ie altijd.
En deze keer zou hij nog gelijk hebben ook,

Bijtendehond | 24-04-18 | 10:46

Nee Drumpiet,

Ik rook niet. Vroeger wel; Drum. Alleen om die reden ben je nog te pruimen. Voor de rest bak jen fiets e lucht. Negeren van dit soort onzin heeft geen enkel nut. Gewoon tegenin gaan. Dus ja, u heeft publiek. Zoals een clown of een potloodventer.

ristretto | 24-04-18 | 13:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Diepe diepe zucht. Wat er zich in Indonesië na WO2 heeft afgespeeld was natuurlijk niet netjes, maar iedereen met meer dan 2 hersencellen weet dat het een complexe situatie was (die al broedde voor de Japanse bzetting), waarbij zowel de Pemoeda's als Nederlandse militairen misdaden hebben begaan. Het boek 'De tolk van Java' van Alfred Birney geeft wel aardig inkijkje in de complexiteit en rivaliteit, ook tussen Indonesiërs onderling.

Heeft dat altijd voldoende aandacht gekregen in de Nederlandse geschiedenisboeken? Nee, en wellicht dat WO2 (het gedeelte dat zich in Europa heeft afgespeeld) zelfs onevenredig veel aandacht krijgt. Maar dat kan nooit een reden zijn om respectloos een herdenking te verstoren. Bovendien vervreemd je alleen maar mensen van het doel wat je nastreeft, en een discussie al vingerwijzend beginnen heeft al helemaal nooit zin.

hetgeleteken | 24-04-18 | 10:09 | 4

Indonesië is toch al lang de grootste islamitische staat? En in rap tempo aan het salafiseren.

Nuchternederland | 24-04-18 | 10:31

Dat Wilhelmina haar aandelen Shell drie dagen voor de Indonesische onafhankelijkheid verkocht heeft krijgt in ieder geval niet de aandacht die het zou moeten hebben.

Alquest | 24-04-18 | 10:47

@ hetgeleteken | 24-04-18 | 10:09

Dat was een redelijk en genuanceerd antwoord. Daar hebben die leeghoofden geen boodschap aan want ze luisteren niet. Echt, de enige oplossing is de parasieten te bestrijden.

omanders | 24-04-18 | 10:49
▼ 1 antwoord verborgen

De Indonesiers waren destijds ook Nederlands, en dus ook Nederlandse oorlogsslachtoffers. Bam, klaar.

John McClane | 24-04-18 | 10:09

Hoe lang pikken wij dit nog...
Oh wacht, het gaat te goed in Nederland om je zekerheid en toekomst in de waag te stellen om er iets tegen te doen.
Zelfs in het stemhokje is het maar wat tam.

Johan_Voorhaar | 24-04-18 | 10:08

Wat die Damschreeuwer betreft: ik heb nooit begrepen waarom niemand van de omstanders hem niet een flinke muilpeer heeft verkocht om hem tot stilte te manen; dan had het met een sisser afgelopen.
Vermoedelijk komt het doordat veel Nederlanders een gebrek aan civilcourage hebben.

oliebolletje123 | 24-04-18 | 10:08 | 1

Civil Courage wordt helaas afgestraft in Nederland... je zult als brave burger maar eens naar je geweten luisteren en wat fatsoen in zo'n gekkie slaan, voor je het weet zit je in de bak, terwijl de rekeningen zich thuis opstapelen waardoor je (en de jouwe) voor de rest van leven geruïneerd bent...

Ad Hominem Tu Quoque | 24-04-18 | 10:16

Waarom is die club eigenlijk nog niet verboden? Of vinden onze machthebbers het soms volkomen acceptabel dat een club oproept om Sinterklaas te vermoorden?

MAD1950 | 24-04-18 | 10:07

.. 4 mei herdenken wij de marokkaanse soldaten die vielen voor de bevrijding van Nederland. Ook herdenken wij dan de islamitische strijders die het niet lukte mijn opa te prikken met hun bamboesperen.

Nu wil dat stelletje fascisten van de grauwe eeuw dat gebruik dus verbieden!

Jan Passant mk2 | 24-04-18 | 10:06 | 4

Er waren geen Marok soldaten in NL.
Wel was er een groepje Marok soldaten die naar Engeland werden verscheept via Duinkerken samen met Engelsen die omsingeld waren door de Duitsers.

Maasmannetje | 24-04-18 | 10:51

de Marokanen hebben gevochten bij Monte Casino wat geen fraai resultaat opleverde voor die knapen. wat dat betreft hebben die gasten heel wat meer respect verdient dan dat zooitje geteisem dat de straten nu onveilig maakt

dorstig! | 24-04-18 | 13:19

@dorstig
Ik heb geen respect voor moordenaars en (kinder-) verkrachters. Als je Monte Casino kent, weet je ook wat daarna gebeurde.

Roeieber | 24-04-18 | 16:53
▼ 1 antwoord verborgen

Moeten ze vooral gaan doen.. Dan denk ik dat er volgend jaar een wit busje volledig ontspoort...

dunc058 | 24-04-18 | 10:06 | 1

MultiKul is herdenken achter hoge hekken om de wilde dieren buiten te houden; en merkel-lego tegen witte busjes die een Iftar-race houden in de winkelstraat.

Jan Passant mk2 | 24-04-18 | 10:11

Respectloos zijn op een nationaal herdenking vraagt om een respectloze behandeling Nie wieder krijgt ineens een geheel andere lading

dorstig! | 24-04-18 | 10:06 | 1

Ze hebben de verkeerde slachtoffers gemaakt in al die oorlogen. Beter hadden ze de voorouders van deze ratten moeten aanpakken.

Wilhelm-Wessie | 24-04-18 | 10:46

Preventief vastzetten die ongewassen rekels

Arietjuh | 24-04-18 | 10:06

Zijn we nu helemaal belatafeld?

Einde van de Domheid | 24-04-18 | 10:05 | 5

Ge-iftard?

The2Amendment | 24-04-18 | 10:20

Van de pot gerukt? Door de wilde spinnen besnuffeld? Bedonderd? Belazerd? Van het padje af? Gek? Volkomen zot geworden?

Sjefke7807 | 24-04-18 | 10:25
-weggejorist-
De musso linie | 24-04-18 | 10:55
▼ 2 antwoorden verborgen

De Damschreeuwer weet wat dat voor gevolgen kan hebben.

Conan de Rabarber | 24-04-18 | 10:03 | 1

Ja, drie! stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen.

brughslurph | 24-04-18 | 10:15

Kunnen we niet eens beginnen met het afpakken van de Nederlandse nationaliteit als de drager van dat paspoort hier toch overduidelijk niet wil zijn?
Statenloos zijn is helemaal geen probleem, in Somalië vraagt niemand naar jouw paspoort.

Abject | 24-04-18 | 10:03

-d

pibasso | 24-04-18 | 10:03

Oh, het is in Amsterdam, waar iedere beroepsgekwetste gehoord vindt. Gewoon doorlopen mensen. Niets aan de hand!

pibasso | 24-04-18 | 10:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken