Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ibn Ghaldoun 2.0 blijkt paleis voor sultanskindjes

Moslims die een vinger hebben gekregen en vervolgens de hele hand hebben afgehakt deel miljoenmiljard: de Ibn Ghaldoun-school (ah, the good old days toen hun fraude bij toeval via GeenStijl aan het licht kwam) fraudeerde zichzelf kapot en keert nu terug als het Avicenna en rooft vervolgens weer de subsidiepot leeg om gebedsruimtes en marmeren vloeren te kopen. "De school is nu compleet gerenoveerd, met marmeren vloeren, kroonluchters, aparte gebedsruimtes, mozaïek en meerdere Arabische elementen. De school noemt het zelf geen moskee maar wil de identiteit van de islamitische school zichtbaar laten zijn." Nee joh, kan prima. Gewoon beloond worden voor fraude met marmeren vloeren. Dit is dus precies waarom de gewone Nederlander zo vreselijk boos is: Nederlanders zijn van zichzelf niet boos en racistisch, maar ze zijn wel vreselijk boos en racistisch door het misbruik dat de moslims hier te lande maken van het vertrouwen, de eindeloze goodwill van de bestuurders en de pot met collectieve middelen. Zullen we gewoon het bijzonder onderwijs afschaffen, of het in ieder geval niet ten dienste stellen van de Soumission? Het was leuk tot het perfide kleedjesvolk er mee aan de haal ging.

Reaguursels

Inloggen

Is nog altijd een schijntje vergeleken bij wat de oranjes per jaar binnen harken onder het mom van cultuur. Eerst dat maar eens afschieten, voordat ik voor nog oudere, en nog minder geloofwaardige fabeltjes de barricades bestijg.

Slabak | 20-04-18 | 00:38

Ongelooflijk. Er wordt bij een verbouwing een budget van te voren vastgesteld. Dit moet Europees aanbesteed worden als het boven een half miljoen euro is. Hoe kan dit miljoenen meer hebben gekost en hoe kan dit ten koste van de gemeente komen? De meerkosten zijn voor het schoolbestuur. Dit is een grotere fuckup dan de examenfraude.

ristretto | 19-04-18 | 21:19

Als ik me goed herinner was Ibn Khaldun ook een fervent opjutter tot Jihad en het vernederen van onderworpen niet-Moslims. Als iemand hier tijd heeft kan hij daar eens wat over gaan inlezen.

stampertje85 | 19-04-18 | 20:40

Ibn Ghaldoun was de grondlegger van de slavenhandel. Toch vreemd dat Sylvana en haar hulppieten nooit tegen de naam van die school hebben geprotesteerd.

Gulliver | 19-04-18 | 17:11 | 2

Verdomd. Je hebt gelijk! :-)
Benieuwd of dat uit te melken is.

MagIkAlWeer | 19-04-18 | 19:20

De beroemde Tunesische geleerde Ibn Khaldun (1332-1406), die wel beschouwd wordt als de vader van de geschiedfilosofie en de sociologie, schreef in zijn hoofdwerk, de Moekkadima:

"Negers zijn, over het algemeen, onderworpen aan slavernij, omdat ze weinig menselijks hebben en eigenschappen bezitten gelijk aan die van stomme dieren.’

Vierhonderd jaar later zouden 'verlichte’ Europese filosofen dezelfde redeneringen opschrijven

MagIkAlWeer | 19-04-18 | 19:24

Ze scheiten de Nederlanders lachend iin hun bek.

Gulliver | 19-04-18 | 17:08

De vergelijking met de gemeenteambtenaar van Flodder gaat hier prima op. Slappe dweilen.

Domme fout in het calvinistische NL. Niet integreren of zelfs subversieve activiteiten zal de doorsnee oikofobe autochtoon worst wezen. Maar spilziekte? Driewerf foei!

Gen. Maximus | 19-04-18 | 13:44

De gedachte was waarschijnlijk: "als we het eruit laten zien als een moskee laten ze de boel nu misschien wél heel..."

Vrouwtje_haram | 19-04-18 | 13:41

En welke ambtenaar heeft dit gefaciliteerd? Naam en rugnummer en hoofd op een hakblok. Dit soort onzin moet maar eens afgelopen zijn en mensen die hier verantwoordelijk voor zijn moet er maar eens op afgerekend worden. Maar dat zal wel weer niet. Het zal wel weer een Mea Culpa, inschattingsfoutje worden. Je kan die school het niet kwalijk nemen, die opereren gewoon volgens het aloude adagium je geeft ze een vinger, ze nemen de hele hand. En die subsidie terugbetalen? Hahahahahaha... Weinig kans, Frans...

Enter Yeti | 19-04-18 | 13:10

De nederlandse belasting betaler, betalen het graag hoor!
Vraag in een moslimland subsidie aan voor een christelijke school, die graag marmeren kruizen en beelden wil. Je wordt ter plekke een kopje kleiner gemaakt! Wat zijn het toch klootzaken die nederlanders dat ze dat allemaal maar toelaten!

vluchtelingallergie | 19-04-18 | 13:09

Ik zal het nogmaals herhalen: dit zal nooit stoppen TENZIJ Nederland niet meer op D66, VVD of CDA of GL of PvdA gaat stemmen, maaaaaar alleen op PVV of FVD!

Lychnari | 19-04-18 | 13:04 | 1

Exact!
Zolang zo'n 90% van het vaderlandse stemvee dezelfde hokjes blijft roodkleuren als de afgelopen vijf decennia zal er niets veranderen. Zo simpel is het.

EefjeWentelteefje | 19-04-18 | 18:34

Ik neem vanavond nog maar een Brandewijntje of 10 . Dan vergeet ik het misschien.?

brandewijntje | 19-04-18 | 13:04

Modus operandi in de moslimlanden; geld over: kekke gouden kraantjes voor in de moskee. En een mercedes voor de loodgieter en kranenimporteur om op de hobbelige grindwegen mee te rijden.

fram | 19-04-18 | 12:59

Niets mis mee, gewoon duurzaam bouwen noemt men dit.
Is na deze renovatie het gebouw ook meteen van het gas afgehaald?

Dutch_Viscount | 19-04-18 | 12:58

Ik zou zeggen: veel sollicitatieplezier met je segregeerdiploma en verder ongezien de T... s!

BlowingBubbles | 19-04-18 | 12:41

This is why we can't have nice things

arbanafal | 19-04-18 | 12:30

In een normale wereld wordt een budget beschikbaar gesteld voor een goedgekeurd plan binnen de normen. Dat er miljoenen aan onzin wordt uitgegeven geeft alleen maar aan dat de overheid ziek is.

Pislinq | 19-04-18 | 12:10

Klaar ermee. ik gooi de handdoek in de ring. ik ga hier weg. kut moslims

Blankeroom | 19-04-18 | 11:59 | 1

Bedankt, ook namens mijn kinderen en kleinkinderen.

D-Fens_1963 | 19-04-18 | 12:51

Marmeren vloeren en kroonluchters in haatpaleuzen betaald met taxpoet, compleet fout natuurlijk. Bij het lezen van dit soort ruftnieuws krijg ik een Tjibbe Joustra momentje. Uweetwel, als directeur UWV in Sloterdijk destijds het directiesanitair (geleverd door de plaatselijke Praxis) laten vervangen door objecten gemaakt van Italiaans marmer.

Grijskijkert | 19-04-18 | 11:58

Mooi man, goed voor de economie want er zijn natuurlijk nogal wat ZZP'ers met een migratieachtergrond ingeschakeld om dit paleis een beetje op te leuken. Wel een schril contrast met de basisschool van mijn neefje, waar de paddestoelen uit de vensterbank groeiden en ze nu noodgedwongen al 6 jaar in snikhete barakken les krijgen.

Linkse allergie | 19-04-18 | 11:56
-weggejorist-
nerugaer | 19-04-18 | 11:55 | 2

Marmeren vloeren, ik dacht eerder aan zand op de vloer als Arabisch element. Maar Potztausend Sapperment, ik krijg op de basisschool alhier nog niet eens 3 euro 20 gedeclareerd voor een pietluttig reparatietje.

mozaard | 19-04-18 | 11:54

Je zou door al dat "islamitisch onderwijs" bijna de indruk krijgen, dat de mohammedanen druk bezig zijn hun jeugd iets bij te brengen van kennis en wetenschap.
Bijna, want de ware bedoeling is natuurlijk een verdere indoctrinatie van de islam en daarmee nog meer verwijdering van al onze westerse normen en waarden. Het is één grote false flag onderneming. We weten het, we staan er bij en we kijken er naar......
En we reaguren bij GeenStijl.

Pierre Lebon | 19-04-18 | 11:53 | 1

"Wetenschap, wat is dat?", aldus iedere moslim.

JackStick | 19-04-18 | 12:00

islamitische onderwijs .
Islamitische tv zenders in afkomst taal .
Islamitische wijken met winkelstraten .
Islamitische bejaardenhuizen .
Correspondentie van overheid in hun eigen taal.
Politie leert over islamitische gebruiken en bezoekt iftars.

Waarom integreren ze dan nog niet ?
LOL

Castor12 | 19-04-18 | 11:52 | 1

Spijkerkop " You nailed It"

Beeld fapper | 19-04-18 | 12:45

Waarom ontstaat er ophef nu de school al verbouwd is? Hebben die raadsleden zitten slapen toen de subsidieaanvraag gedaan werd? Is er geen ambtenaar geweest die de uitgave vd school controleerd? Vragen die gesteld worden als het te laat is. En die moslimbroederschap lacht zich suf.

Trumme | 19-04-18 | 11:41

Een islamitische school leert de leerling goede dingen af en foute dingen aan.
Maar de opleidingsbranche van de Vijfde Colonne zal gewoon blijven uitbreiden zolang de Nederlandse kiezers de collaboratiepartijen van de verbindingsgekte in het zadel houden. Zo simpel is het, helaas.

De Vrijlansier | 19-04-18 | 11:29 | 2

Met thee drinken komt het weer helemaal goed
Vraag maar aan josias van aarslikker

Jacktheflipper | 19-04-18 | 11:42

Jozias was al seniel toen hij Den Haag verziekte. Tijd om hem op te bergen in een halal bejaardentehuis.

De Vrijlansier | 19-04-18 | 13:02

Nu net op radio 1 even wat damage control. marmer look alike tegels, kroonluchter cadeau gekregen van de aannemer, en verder heeft men het daar overal over, dus ook over de holocaust en handtasjes. Terwijl er natuurlijk wel gescheiden gebedsruimtes zijn. Groenlinks kan tevreden zijn, en hebben nog steeds niet door wat de Arabische manier van voorlichten is.

Chemokar | 19-04-18 | 11:27 | 2

Ook weleens een aannemer over de vloer, nog nooit een kroonluchter van gehad. Wat moet je doen om kroonluchters cadeau te krijgen? Omkopen, jezelf op laten lichten, familie het werk laten doen?

TheseDays00 | 19-04-18 | 11:51

Gaat om kernpunt: overschrijding van budget met miljoenen.

negorij | 19-04-18 | 12:09

Bijzonder onderwijs hoeft niet afgeschaft. Des Landes Vreemdes onderwijs echter wel; in ieder geval niet met publieke middelen.

_ILT_ | 19-04-18 | 11:24

Even snel op de site van deze Haatschool gekeken en ja hoor, veel blablabla over hoe ze de kinderen willen voorbereiden op het mee doen in Nederland, maar dan wel dit op je site pleuren:

"Godsdienst: tijdens het vak godsdienst leren de kinderen de basis van de islam.
Turks & Arabisch: de vakken Turks en Arabisch bieden jongeren de kans om hun moedertaal beter te kunnen beheersen.
Gescheiden gym- & zwemlessen: sportactiviteiten worden gescheiden gehouden. Zo houden wij rekening met de gevoeligheden tussen jongens en meisjes.
Themaweken: tijdens deze weken worden verschillende thema's extra belicht binnen de hele school.
Vakoverstijgend islamitisch onderwijs: ook bij vakken als biologie en maatschappijleer wordt er rekening gehouden met islamitische gevoeligheden.
Hadith van de week: iedere week krijgen de jongeren een hadith mee via Facebook, de website en school. Dit doen wij met als doel de jongeren bewuster te maken van verschillende hadith.
Kledingvoorschriften: zowel voor jongens als voor meisjes gelden kledingvoorschriften conform de islam.
Edhan: iedere grote pauze wordt door een leerling de edhan (oproep tot het gebed) voorgelezen."

Dit zijn alleen maar punten waarbij je echt 100% niet aan het integreren bent in Nederland.
Turks en Arabisch leren? Hun Moedertaal? Ze zijn in fakking Nederland geboren, hun ouders zijn in Nederland geboren. Denk je dat de kinderen van de kinderen van de ouders die naar Canada zijn geëmigreerd nog Nederlands leren? Get the fak out.
Gescheiden gym- & zwemlessen, de gevoeligheden tussen jongens en meisjes. Ja echt. Wat denk je dat er dan gebeurt tussen een berg pubers die allemaal strak staan van de Hormonen. Het zou de opleiding sieren om beheersing te leren aan hun scholieren.
Vakoverstijgend islamitisch onderwijs: ook bij vakken als biologie en maatschappijleer wordt er rekening gehouden met islamitische gevoeligheden.
Jajaja Islam gevoeligheden!!!! voor maatschappij leer weten we dat wel. Iemand een idee voor Biologie? Wijst de Islam ook de evolutie theorie af? Mohammed is niet voor 98.8% DNA gelijk met chimpansees?
jongens als voor meisjes gelden kledingvoorschriften conform de islam.
En welke fakking Islam is dat dan? Die Saudi versie? De Taliban versie? Volledig in tent de dames of zoals de dames in Iran met een half hoofddoekje?

De stekker er uit en wel snel. Dit is niet iets wat we moeten faciliteren in Nederland

fifi23 | 19-04-18 | 11:23 | 4

Moedertaal. Laat dat even op je inwerken.

TheseDays00 | 19-04-18 | 11:52

Moedertaal. Moedertaal. Moeder-taal. Moeder... taal.

negorij | 19-04-18 | 12:07

Ze kunnen bij biologie en maatschappijleer censureren wat ze willen, de examens allemaal steeljatten en op de internets t*fen, maar op het schrijven van de examens, op het opstellen van de toetsingsdoelen van een examenjaar heeft die kudt- en kitschschool nul invloed. Dus de gecensureerde stof wordt gewoon bevraagd in de examens. En die gaan die kids nooit goed beantwoorden natuurlijk. Avicenna: Zero Points..

F. von Zeikhoven | 20-04-18 | 01:47
▼ 1 antwoord verborgen

Dat krijg je als je door de overheid, sorry: belastingbetaler, bekostigd bijzonder onderwijs in stand laat. Komt ook door de inconsequente houding ten aanzien van de scheiding tussen kerk (in brede zin) en staat. Strikt genomen zou die scheiding er moeten zijn, maar dit verhoudt zich bijvoorbeeld slecht tot allerlei religieuze politieke partijen in het bestuur. Terwijl scheiding van kerk en staat nu juist verstrengeling tussen religieus gezag en overheidsmacht moet voorkomen.

Wat bovendien niet meehelpt is dat de regering steeds pruttelt dat Nederland is gestoeld op de 'joods-christelijke' traditie. Mede daardoor wordt het lastiger om de bekostiging van bijzonder onderwijs af te schaffen. Want de overheid geeft hiermee toe juist toe geloof en religie een warm hart toe te dragen. Als je vervolgens bijzonder onderwijs opeens de nek omdraait dan gaan de islamieten piepen. Waarom mag hun profeet niet profiteren? Vrijheid van godsdienst! Aaaah! De gristenen zullen overigens ook gaan zaniken. En die hebben best veel invloed in allerlei bestuurslagen.

Betogen dat 'joods-christelijke' traditie iets anders is dan 'joods-christelijk' geloof lijkt mij overigens zinloos. Ten eerste omdat het in ieder geval samenhangt/onlosmakelijk verbonden is met elkaar, en ten tweede omdat geloof welbeschouwd niets anders is dan traditie.

Dus, laten we lekker seculier gaan doen. Religie is waanzin.

Een paard | 19-04-18 | 11:21 | 1

En met het CDA en CU in de regering word het alleen maar erger.

Trumme | 19-04-18 | 11:42

SG Hugo de Groot werd Ibn Khaldoun en nu Avicenna
RV&AV De Musschen werd RVV Kacotepe

Heel mijn jeugd is zo langzamerhand geislamiseerd en op Geenstijl langs geweest.

Ikdus | 19-04-18 | 11:16 | 1

Voel je je al homeopathisch verdund?

BlowingBubbles | 19-04-18 | 13:45

Men roept 'Verbinding!' maar staat wel religieus onderwijs toe. Koekoek!

JackStick | 19-04-18 | 11:15

Kan er helemaal over leeglopen maar laat ik me beperken tot een paar simpele vragen: waarom wordt dit pas achteraf geconstateerd, wie heeft hier op voorhand toestemming voor gegeven, waarom is er geen toezicht geweest , waarom zijn plannen, bestekken e.d. niet beoordeeld, hoe staan de kosten t.o.v. onderhoud van andere Rotterdamse scholen, waarom wordt scheiding tussen jongens en meisjes toegelaten en gefinancierd en dus de Nederlandse wet niet gehandhaafd en zo kan ik nog wel even doorgaan maar daar heb ik nu de tijd niet voor.
ps hangt natuurlijk van subsidies aan elkaar dus hoe gaan die centen ooit terugkomen?

bwanabanjo | 19-04-18 | 11:13 | 1

Antwoord: ambtenaren vriendjes!

negorij | 19-04-18 | 12:03

Nederlanders moeten niet boos zijn maar de goeie partijen kiezen en niet weer deze 2 minuten eieren. Wat is het voordeel dat iemand twee paspoorten heeft voor nederland....... Over de nadelen kan ik een boek schrijven. Wat is het voordeel dat een vluchteling geen nederlands hoeft te leren en toch een autkering krijgt...... Wat is het voordeel dat vluchtelingen via een schoonmaakrooster niet zelf hun onderkomen moeten reinigen maar daar een schoonmaakfirma voor ingezet moet worden...... enz. enz. Is de regering geselecteerd naar IQ? Alles wat lager is als 60 mag regeren???? ojee nu ben ik toch een beetje boos aan het worden, gauw joop lezen, zodat ik weer een beetje lachen kan.

jan huppeldepup | 19-04-18 | 11:11

Religie gaat nog eens de teloorgang van onze beschaving veroorzaken. Of het nou door oorlog tussen religies of onderdrukking door een der religies zal zijn, ooit gaat het fout.

barryvantiggele | 19-04-18 | 11:10 | 1

Islam gaat.......

Oepsie1234 | 19-04-18 | 11:27

Gaarne een scheiding van Kerk en Staat EN Kerk en Onderwijs. Godsdienst heeft niets maar dan ook niets met wetenschap te maken en dus ook niet in het onderwijzen hiervan. Godsdienst ondermijnt just de wetenschap.

Dirk III | 19-04-18 | 11:03

En DENK je dat dit ooit anders gaat worden? Ons openbaar bestuur was al zo slap als een vaatdoek (behalve bij de belastingbetalende blanke; die wordt met de ME van zijn bed gelicht om de laatste euro belasting eruit te wringen). Nu is het zwaar geinfiltreerd met een combinatie van DENK moslims en deugpuppets van Groenlinks. What could possibly go wrong.

npo | 19-04-18 | 11:00

Religieus onderwijs en financiering uit het buitenland door (semi) overheidsinstellingen én politieke partijen afschaffen. Overigens waren het enige religieuze aan mijn katholieke basisschool de paastak en de kerstcantate.

fak86 | 19-04-18 | 10:57 | 1

*door = voor [stop de tijd]

fak86 | 19-04-18 | 10:57

De school van mijn jongste hangt van ductape aan elkaar.

Poppo van Ulvinga | 19-04-18 | 10:54 | 2

Is dan ook een school voor kafirs

Degrelle | 19-04-18 | 11:05

Niet over mond en neus tegelijk plakken. Is niet goed.

TheseDays00 | 19-04-18 | 11:53

Wie de fok heeft hier dan toestemming voor gegeven bij de gemeente? Er zou toch zeker een duidelijk afgebakend budget voor renovatie van een school moeten zijn. Daarnaast zouden wat mij betreft islamitische scholen gewoon niet mogen kunnen. Het is werkelijk van de zotten dat wij deze afscheiding van bevolkingsgroepen in onze samenleving toestaan.
Zijn er trouwens ook echte foto's van het interieur in plaats van deze rendering?

fjordman | 19-04-18 | 10:43 | 1

Scherp!!

ik_word_gek_in_NL | 19-04-18 | 11:24

Goh, weet je wie met overheidsgeld (lees: gestolen geld) ook gebouwen met marmeren vloeren en kroonluchters had?

Indoneesje | 19-04-18 | 10:42 | 2

Beatwix?

schoon-schip-maken | 19-04-18 | 10:49

schoon-schip-maken | 19-04-18 | 10:49 | Iets meer richting de jaren 30-40.

Indoneesje | 19-04-18 | 11:25
-weggejorist-
Willemdrie33 | 19-04-18 | 10:40

Hee suffe landverrader mprutte!
Had je ff op het verkeerde moment weggekeken? Zijn je walgelijke pogingen dit buiten het nieuws te houden mislukt?
Of is dit gewoon loyaliteit tonen aan de nieuwe toekomstige machtshebbers?
Hoe dan ook je blijft een valse flapdrol-à-la-crème.
Een heel naar zelfzuchtig leugenachtig snertventje.
Maar helaas voor deze kwal, tijden zijn bezig te veranderen!

pennestront | 19-04-18 | 10:39 | 1

Er verandert niets. De verkiezingen zijn geweest, het pleps heeft weer massaal vvd en d66 gestemd. En gaat dat bij de eerstvolgende verkiezingen gewoon weer doen.... dom volk...

Degrelle | 19-04-18 | 11:04

Iemand zei het al eerder: dit is photoshopwerk. Die smurfin met rugzak heeft geen schaduw terwijl de podiumhangjongeren en meubilair dat wel hebben. Professoren trouwens ook niet, maar het kan zijn dat die in de schaduw wandelt.

Jos Tiebent | 19-04-18 | 10:36 | 1

Professoren wandelen ALTIJD in hun EIGEN schaduw en dan heb je ook nog Lucky Luke maar dat is een ander verhaal.

Ernst Oosters8389 | 19-04-18 | 13:04
-weggejorist en opgerot-
muisuithuisguit | 19-04-18 | 10:32

".... het misbruik dat de moslims hier te lande maken van het vertrouwen, de eindeloze goodwill van de bestuurders en de pot met collectieve middelen.".
Mag ik daar aan toevoegen: de naïviteit van de bestuurders en hun oneindige behoefte om te deugen in de ogen van de verkrijgers?

langzullenweleven | 19-04-18 | 10:30 | 1

+ de gewiekstheid en corruptie van betrokken (deug- en moslim)ambtenaren.

negorij | 19-04-18 | 11:57

Onderwijs en Religie mengen niet. Niet proberen tóch te mengen. Eigen school onder religieuze vlag? Prima, maar hou dan wel je eigen broek op. Niet verwachten dat de Staat de Religie steunt in haar onderwijs. (Iets met scheiding van Kerk en Staat. Hebben we al eens afgesproken, lang geleden.) We hebben een leerplicht, maar die stelt geen eisen aan intelligentie. Hoeft ook niet. Maar houden we wel in de gaten dat er een minimaal uitstroomniveau wordt gehaald? Het blijft een school...

ZwartGat 2.0 | 19-04-18 | 10:29
-weggejorist-
edson_croc | 19-04-18 | 10:29

Het is in 1995 al fout gegaan toen kregen de gemeenten het budget om scholen te bouwen en renoveren maar ook om het geld aan andere zaken te besteden.
Ibn Ghaldoun kan je niets kwalijk nemen zij hebben het slim gespeeld.
Heb zelf als onderwijs gevende bij fusies en verbouwingen geprobeerd wat bij te sturen maar er was nooit genoeg budget.
Zo werd tijdens renovatie enkel glas door enkel glas vervangen en het platte dak niet geïsoleerd, als je tijdens weer als vandaag de bunsenbranders bij practica nodig had was het niet om uit te houden.
In de winter moest ik extra thermo kleding aantrekken en een extra kacheltje bijplaatsen om warm te blijven.
Heb dit meegemaakt bij verschillende scholen.
Dit te zien doet pijn in mijn hart.

polderaar | 19-04-18 | 10:27 | 2

Precies... ook het geld om aan andere zaken te besteden. Zo konden scholen fuseren, werden er dure rectoren aangesteld, kostbare conultancybureaus binnengehaald om efficiency te verbeteren van de gewone leerkracht
, glossy's uitgegeven, reizen naar verre oorden bekostigd voor het hogere personeel.... Nog bedankt d66...

Degrelle | 19-04-18 | 10:57

Natuurlijk kun je het ze wel kwalijk nemen, het blijft immers misbruik, hoe makkelijk het hen ook wordt gemaakt. Een open deur legaliseert geen inbraak.

sockpuppet | 19-04-18 | 16:07

Je kan schrijven wat je wil, maar deze olijke gasten weten wel hoe ze de handelsgeest moeten interpreteren.de omgekeerde rooftochten , die wij witte mensen eeuwen geleden zelf ook deden, wordt dubbel en dwars terug op ons bordje getiefd. Ik lach mij een kriek om zoveel onozelheid en verbaasdheid; i#mompelt ets met je verwacht het niet.... Dus nu een wetgeving over wat maximaal aan een school gefinancierd mag worden en wel bonnetjes inleveren graag, precies zoals een bedrijf georganiseerde administratie en budgetering voert. Hoe moeilijk kan het zijn?????

dorstig! | 19-04-18 | 10:21

Waar was Leefbaar Rotterdam toen deze plannen werden ontwikkeld?
Waar was Eerdmans, die als wethouder in het college zat?
En nú wil Leefbaar miljoenen terug van die onderwijs-moskee!
Terecht natuurlijk. Maar waarom heeft Leefbaar, met 2 van de 5 wethouders niet eerder aan de bel getrokken? Zitten slapen? Juist dit soort ongein had men in de kiem moeten smoren! Leefbaar heeft het laten afweten!
Overigens: die school wil een "filiaal" in Rotterdam Noord.
Als dat ze niet lukt willen ze een vestiging in Amsterdam starten.
Dat u het weet! En wat betreft Leefbaar Rotterdam: gemiste kans, mensen!!

demaup | 19-04-18 | 10:15 | 3

Hear hear!
Het kalf is alweer verdronken...

Desmoulins | 19-04-18 | 10:28

De wethouder heeft wellicht de verantwoordelijkheid, maar het zijn ambtenaren die bepalen hoe het budget wordt verdeeld. Net zoals ze bepalen wat de wethouder wel en niet te zien krijgt.

En exact daar zit de kneep, mijn beste. Net zoals in Amsterdam, waar niet zo heel lang geleden een paar ambtenaren van zekere afkomst zijn ontslagen wegens cliëntelisme en fraude.

Vijfde colonne much?

TeeJee | 19-04-18 | 11:38

@TeeJee | 19-04-18 | 11:38
*
U heeft geen ongelijk wat betreft wat ambtenaren wél of niet laten zien. Helaas!
Herinnert u zich de zg "waterfront-fraude" in Rotterdam nog?
*
www.ad.nl/rotterdam/geschorste-ambten...
*
De politiek (lees wethouders) had hier natuurlijk lering moeten trekken!

demaup | 19-04-18 | 11:59

Wat een ziek... oh nee, ehhh.... gaaf land!

benjeallanggek | 19-04-18 | 10:05

We gaan kapot. Waar ik vroeger op een christelijke school zat, waar het christelijke redelijke van af, geloof ik niet dat moslim onderwijs een toevoeging gaat geven aan integratie. Hoe gaat men om met homo's en joden ?

Schepvogel | 19-04-18 | 10:04 | 2

We gaan helemaal niet kapot vogel.
We gaan gewoon verder......, alleen op een iets andere manier dan u tot op heden gewend was ;-)

D-Fens_1963 | 19-04-18 | 10:22

Andere manier dan gewend, maar vooral ook anders dan gewenst en gehoopt...

Haram_Kafir_4ever | 19-04-18 | 10:34

Lees vandaag trouwens ook in de Volkskrant het pleidooi van kinderombudsvrouw Margrite Kalverboer om de "kalifaatkinderen" terug te halen naar Nederland.

Even afgezien van de waanzinnige onzinargumenten die ze hiervoor aanvoert, viel me op dat er opeens gesproken wordt over 145 kalifaatkinderen. In eerdere berichtgeving las je altijd het getal 80. Eerder te laag ingeschat. of zijn het daar konijnen?

Dr_Johnson | 19-04-18 | 10:01 | 4

Dat getal 80 gaat toch zeker over hun IQ??

benjeallanggek | 19-04-18 | 10:06

Dus we gaan daar soldaten heen sturen om ouders en kinderen die we hier niet willen hebben weer binnen te halen? Wij als burgers en de soldaten tijdens de actie worden dan aan gevaar blootgebracht. Nee mensen we zijn echt beschaafd.

VeelTeSteil | 19-04-18 | 10:19

We moeten die ombudsvrouw serieus nemen, aangezien ze democratisch door het volk gekozen is. Oh, wacht...

JackStick | 19-04-18 | 10:39
▼ 1 antwoord verborgen

Laten we vooral ook binnenkomende 'ontwikkelingshulp' afschaffen. Nederland is een ontwikkeld land, en heeft geen ontwikkelingshulp uit moslimlanden nodig.

Chuck the plant | 19-04-18 | 10:01

Mohammedaan is geen ras.

Obsi | 19-04-18 | 10:00

Het gaat hier om tegels en kischerige lampen. Nou en? In een klein blank schooltje bij mij om de hoek staat een gigantisch plasmascherm. Het wordt nauwelijks gebruikt. Dat is ook door de gemeente betaald.
Het is wellicht een schrale troost, maar moslims weten amper iets tot stand te brengen. Wanneer zij werkelijk de macht krijgen, is het eerste wat ze doen elkaar uitmoorden. Je hoeft alleen maar met bier en chips op de bank te gaan zitten wachten.

BrabantsVerzet | 19-04-18 | 09:58 | 3

bier is dan ook verboten....

newray | 19-04-18 | 10:00

Jawel, een plasma scherm staat echt in verhouding met kroonluchters, marmeren vloeren en een volledige renovatie...

Overrijp | 19-04-18 | 10:03

@brabant, zodra er een overschrijding van budget is, kun je wel degelijk actie ondernemen. Punt is wel dat op gemeentelijk niveau een overschrijding van budget zo ongeveer de standaard is. Daarom zijn clubjes als DENK en GL ook zo happig op een plekje in de raad. Daar valt t meeste geld te halen namelijk, zonder een gedegen controle.

Chemokar | 19-04-18 | 10:07

Nog even en dan zijn de islamisten hier de baas in Nederland. Wij als ongelovigen moeten dan onze auto omruilen voor paard en wagen en worden dan tevens verplicht om dagelijks de schoenen te poetsen van alle allah aanhangers.

Rdock | 19-04-18 | 09:58 | 3

Welnee. Ze hebben een kashba-mentaliteit. Wel kunnen ze je handig een waardeloos kleedje verkopen, maar verder gaat het niet. De moslims die wel presteren in een Westerse maatschappij willen niet eens samen gezien worden met die lopende theedoeken.

BrabantsVerzet | 19-04-18 | 10:01

Valt allemaal reuze mee. Hooguit krijg je wat meer gezeik over halal dit-en-dat en gezanik over te blote kindertjes maar de baas, nee hoor. Wel kans op een meer gesegregeerde samenleving waar men meer bij elkaar hokt. Dat is dan jammer, maar een trend die je overal ziet, ook in de VS waar niet zoveel moslims wonen. Religie wordt hopelijk steeds meer een prive-belevenis.

Beste_Landgenoten | 19-04-18 | 10:03

@B_L
Is het dan niet handiger dat ze een eigen land krijgen en daar gaan wonen? Zeg het MO... ohhh wacht!

benjeallanggek | 19-04-18 | 10:09

Kortom ze zijn er stukken op vooruitgegaan door frauderen liegen en bedriegen ,maar ja zij hebben dan ook een brother burgervader .

blauwe zander | 19-04-18 | 09:57

En de overheid maar "bezuinigen" want het geld is op peeps. Sorry. Niks aan te doen. Maar. We hebben plénty geld voor de EU, kruiwagens vol geld rijden we met de Deugblinddoek stevig voorgebonden zo de bodemloze asiel- en immigratieput in. Miljoenen geven we zonder enige controle weg aan een "school" die dat vervolgens gebruikt om hun haathut te pimpen met marmer en goud. Is allemaal geen probleem. Maar die zeurende, racistische, vervuilende, kapitalistische autochtoon; ongezien de tiefus.

Dutchbeaurouge | 19-04-18 | 09:56

Graag de namen van de ambtenaren die dit hebben goedgekeurd?

Rdock | 19-04-18 | 09:54 | 2

De baas van die Rotterdamse ambtenaren is niet zo moeilijk ,dat is toch de burgemeester .

blauwe zander | 19-04-18 | 10:00

Aboe Laadklep draagt uiteindelijk de verantwoording als burgemeester

telelezer | 19-04-18 | 10:00

In het ideale geval trappen ze die islammies eruit wegens vergaande fraude en wanbestuur en maken ze er een mooi poppodium van. Voormalige godsdienstige gebouwen lenen zich daar uitstekend voor vanwege de grote ruimtes en vaak protserige versierselen die het als showelementen uitstekend doen. Die kroonluchters kan je met wat slimme besturingen en multicolor ledlampjes schitterend laten knipperen, beginnen met een fijne deathmetalband als opener, lekker veel rook erin spuiten, en compleet ontheiligen die haathut.
*verder dagdromen doet*

elfenstein | 19-04-18 | 09:54

Goed punt wat hier wordt aangestipt.
In het onderwijs gaat veel te veel geld naar bijzaken zoals het pimpen van het schoolgebouw ipv nuchter onderwijs.
Zie ook Hogescholen bijv : Avans en Nhtv.

nemeton | 19-04-18 | 09:53

Zolang de Christelijke partijen dwars blijven liggen in de discussie over het bijzonder onderwijs gaat dit niet opgelost worden. En met de Christenunie in de regering is hier niet eens discussie over. Religie moet uit het publieke domein, en van de melktiet af van de publieke middelen.

Dr_Prepper | 19-04-18 | 09:53 | 1

Yep. En je kan de moslimscholen niet kwalijk nemen dat zij van die loophole gebruik maken.

Beste_Landgenoten | 19-04-18 | 09:54

Eerlijk gezegd schijt ik zo langzamerhand op alle Nederlandse politici. Ze hebben allemaal een dubbele agenda.

Rdock | 19-04-18 | 09:52 | 1

Nu al?

BarryONine | 19-04-18 | 10:04

Het lijken de Oranjes wel. Marmer door u betaald.

koperbij | 19-04-18 | 09:51 | 1

maar die zijn representatief voor het land en vertegenwoordigen ons als een soort ambassadeurs in handelsmissies en buitenlandse betrekkingen enz enz

telelezer | 19-04-18 | 09:53

Wie was daar ook al weer burgemeester?

Mr.Crowley | 19-04-18 | 09:49

Alles wat je er van kan vinden is racistisch en/of islamobobisch. Je kan er dus niks van vinden als je een nette Hollander wil zijn.
En zo is dit bericht dus glas, plas, was.

Bali Lovert | 19-04-18 | 09:49

Tsja, je kunt het zo mooi en duur maken als je wilt. Maar waar het om draait is de kwaliteit van het onderwijs. En de sharia leren, daar heeft niemand iets aan. Laat dit soort lieden zich eens gaan inzetten voor het onderwijs in hun geboorteland.

exwout | 19-04-18 | 09:46 | 1

Het gaat om de totale vernietiging van alle ongelovigen, en dan is alles toegestaan.

Rdock | 19-04-18 | 09:49

De kerken hebben het niet eens via de overheid gedaan, maar roofden onder het mom van hel en verdoemenis de centjes rechtstreeks uit de zakken van de schapen.

DrumPiet | 19-04-18 | 09:46 | 2

Dat moeten die schapen zelf weten. zolang er geen belastinggeld van mij bijhoeft zoeken ze het maar uit. wat er met deze school gebeurt is van een heel andere orde, pietje, die trekken gemeenschapsgeld uit voor marmer en goud plus een bij wet verboden discriminatie van vrouwen middels die gescheiden gebedsruimtes. Appels en mossels derhalve.

elfenstein | 19-04-18 | 09:49

dat waren toen de overheden

pedro300 | 19-04-18 | 09:49

Belachelijk verhaal natuurlijk. Ipv het in goed onderwijs te steken maken ze een moskee. Ik snap echt niet dat het nog bestaat dat dit uit algemene middelen mogelijk word gemaakt. Dit moet stoppen.

Omebert | 19-04-18 | 09:46

Hoe gaat dat dan met het toekennen van dat geld?
Wholla geef ons 10 miljoen voor de verbouwing.
Is er dan niemand bij de gemeente die zich afvraagt, wat moet er verbouwd worden en wat kost dat een beetje. Een toezichthouder? Iemand?

Dirk III | 19-04-18 | 09:45 | 2

"Een toezichthouder? Iemand?"
@ Dirk III | 19-04-18 | 09:45
die is misschien ook moezzliem want die zitten steeds meer in controlerende en bestuurlijke functies, vooral in R'dam. En, ons kent ons....(alweer: iesse koeltoerrr)

telelezer | 19-04-18 | 09:57

@telelezer: En dit is dus het centrale probleem. Waar wij ons met onze nuchterheid sober opstellen gaan de steeds meer door de mossels gecontroleerde subsidiesluizen steeds verder open voor projecten ten behoeve van de verspreiding en de dominantie van de Islam. Waardoor mossels nog meer controle krijgen over ons geld.

Degrelle | 19-04-18 | 10:47

Ja dat is nou heel vervelend maar toch echt de keerzijde of moet ik zeggen logische consequentie van het bijzonder onderwijs, met dank aan de gristelijke partijen die zich altijd in bochten moeten wringen om hun speciale situatie te rechtvaardigen.

Ik ben voor de Franse aanpak: Alle onderwijs is seculier, tenzij privaat gefinancierd.

Beste_Landgenoten | 19-04-18 | 09:45 | 2

Binnenkort massa ontslagen! Alle openbare scholen gaan sluiten, in opdracht van alle geloofsgekkies.

Rdock | 19-04-18 | 09:47

Oneens. Christelijke scholen presteren over het algemeen beter dan openbare. En dat komt doordat er weinig naffertjes en turkjes rondlopen.

Randall3.0 | 19-04-18 | 11:07

Je kan beter leren en werken in een mooi schoolgebouw. Men vergeet nog wel eens dat schoolgebouwen ook horen bij de infrastructuur van Nederland. Er is veel geld gegaan naar de Noord/Zuidaslijn en de stations van de grote steden, scholen worden nog wel eens vergeten. Investeren in schoolgebouwen loont.

Mark Bouwman | 19-04-18 | 09:44 | 4

Nooit van sober en doelmatig gehoord?

Luchtbakfietser | 19-04-18 | 09:48

Wellicht zijn er in Uw stad ook schoolgebouwen die aftands zijn of scholen die noodgebouwen hebben. Zet je in om de situatie in je eigen stad te verbeteren ipv te klagen. Sober en doelmatig geldt alleen voor Henk en Ingrid. In het stadhuis in mijn woonplaats is ook marmer gebruikt.

Mark Bouwman | 19-04-18 | 10:00

Mark Bouwman | 19-04-18 | 10:00
Niet onze cultuur en daarom moet daar geen centje geld heen. Duidelijk?

VeelTeSteil | 19-04-18 | 10:15
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
oplichter | 19-04-18 | 09:43 | 2

Het indrukwekkende aan moskeeën en nu ook Islamitische scholen maakt het moeilijk om dit geloof los te laten.
Doe het niet! Dit is actieve islamisering.

Carmelita | 19-04-18 | 09:40

Dit geeft klip en klaar aan dat de islam al is binnengedrongen in onze bestuurslagen. Je maakt mij niet wijs dat de ambtenaren van de gemeente hier niet van geweten hebben. Maar ja als je van hetzelfde geloof bent dan heb je er geen moeite mee om van een school een islampaleis te maken, schande, bah.

Rdock | 19-04-18 | 09:37 | 1

Via de linkse knuffelbrigade that is. Uit angst niet deugend te zijn doen veel van die linkse mongols precies dat wat ze volgens de linkse kerk niet zouden moeten willen: Religieus getinte shit rechtkletsen en financieren om toch maar sociaal over te komen richting de eigen circle. Veel van die linkse stemmers hebben zelf nooit een moskee vanbinnen gezien, laat staan dat ze enig benul hebben van wat er in de koran staat. Het enige wat die kunnen is volgens de linkse dogma's hun standpunt bepalen, zelfs al gaat dat eigenlijk lijnrecht in tegen de vroegere linkse overtuiging dat de kerk en religie verbannen dient te worden naar achter de voordeur.

elfenstein | 19-04-18 | 09:44

Religie verbroederd. Het bewijs lees je in de panelen. *duikt onder bureau*

kwark001 | 19-04-18 | 09:35

Er zijn een handvol mooie moskeëen op de wereld. Maar de rest is een trieste aaneenschakeling van wansmaak, kitsch, protserigheid, maar vooral onderdanige imitatie van een het zelfde Saoedie-Arabische model

batvoca2 | 19-04-18 | 09:34 | 3

En 'mooi' moet niet interesseren. Het gaat er om wat het uitdraagt. Ik persoonlijk vind zo'n beetje iedere 911 mooier dan welke moskee dan ook. Maar die 911 roept niet op tot apartheid, seksisme en overheersing.

mental K | 19-04-18 | 09:37

Alle moskeeën staan voor onderdrukking en regels die niet meer van deze tijd zijn! Althans niet de Nederlandse.

Rdock | 19-04-18 | 09:39

Nederlanders zijn hebberige moraalloze schriepen die uit moraalloze hebberigheid gewoon VVD blijven stemmen ondanks dat de nog moraallozere VVD het hele land uitverkoopt voor korte termijn winst.
Daarom gaat het zoals het gaat.

oplichter | 19-04-18 | 09:34 | 3

Eensch. Die aannemer is stevig binnengelopen op dit projectje.

ChatBot | 19-04-18 | 09:39

Helaas heb je gelijk, laat de echte VVD weer opstaan uit het linkse gepeupel.

Rdock | 19-04-18 | 09:41

Wie is die aannemer, wie bij de gemeente is er wezen kijken en heeft dit goedgekeurd, namen graag.

gato | 19-04-18 | 09:51

En maar klagen en maar staken die leraren, geld als de sodemieter terughalen.
Foei Leefbaar Rotterdam. Als je een huis bouwt komt de gemeente kijken of je je aan de regels houdt, is hier niemand van de gemeente wezen kijken?

gato | 19-04-18 | 09:32 | 1

Leefbaar Rotterdam, ook een partij van niks, ze kunnen altijd alleen maar achteraf reageren.

Rdock | 19-04-18 | 09:42

Individualisme is de ondergang van het westen. Kijk wat deze lui bereiken als groep: je kan een compleet land veroveren met wat intimidatie en een grote bek.

ChatBot | 19-04-18 | 09:32

Nou dat wordt heel wat jaartjes examens verkopen voordat het allemaal is terugbetaald.

Tsjernodebiel | 19-04-18 | 09:31 | 2

Terugbetalen? hahaha.

Lupuslupus | 19-04-18 | 09:32

Allemaal terugbetalen? Het zijn geen Grieken hoor.

Mr_Natural | 19-04-18 | 09:43

Dit land heeft een volk van meelopers, jaknikkers en kruipers, niet iets om trots op te zijn.
Er is geen trots en liefde voor het land, en maar driftig op de partijen stemmen die nog meer van deze fraudeurs en uitkeringsrovers binnenhalen.
We gaan het weer meemaken met Kalverboer, de jankende ombudsvrouw, nu wordt weer op hoge toon geëist dat de kalifaat kinderen Nederland in moeten, het lijkt of het nationale verstand is verloren

lanexx | 19-04-18 | 09:30 | 2

Je hebt volkomen gelijk, de uitverkoop van de Nederlandse identiteit is al begonnen met onze koningin maxima. En D’66 en GroenLinks zijn er al jaren mee bezig. Het is een grof schandaal!

Rdock | 19-04-18 | 09:45

Waarschijnlijk hebben de meeste 'kalifaatouders' dubbele paspoorten, vooral veel mensen met een Marokkaans paspoort naast een Nederlands paspoort. Laat Marokko zich maar ontfermen over deze kalifaatbewonderaars, blijft het toch een beetje samen gezellig moslims onder elkaar in Marokko, deze Kalifaatfans hebben in Europa niets te zoeken.

Unidexter | 19-04-18 | 10:06

Knap hoor, dat zo'n gemeenschap van voornamelijk uitkeringsgerechtigden en gesubsidieerde hulptroepen van Allah zo'n prachtige marmeren kazerne voor de vijanden van Nederland kunnen financieren.
Ik neem aan dat ze ook echte kogels hebben in de wapenkamer van de moskee, niet van dat "pang pang" surrogaat.

Jan Passant mk2 | 19-04-18 | 09:29

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat dit wordt getolereerd door de huidige politici? Zien deze gasten dan überhaupt niet waar dit naar toe gaat?

F1802 | 19-04-18 | 09:29

Subiet stoppen met die gekkigheid, geen subsidie naar religieuze instituties. Overheidsgeld alleen nog maar beschikbaar stellen aan "evidence based" onderwijs en instellingen.
Recht op bijzonder onderwijs op grond van levensbeschouwing afschaffen, complete waanzin om indoctrinatie van kinderbreintjes door de overheid te laten financieren

Luchtbakfietser | 19-04-18 | 09:28 | 1

Helemaal mee eens.

Beste_Landgenoten | 19-04-18 | 09:56

Toch raar met Leefbaar in het college.

Nelis SplitBloes | 19-04-18 | 09:27 | 4

Leefbaar had al veel eerder aan de bel moeten trekken. Waarom hebben ze dat niet gedaan?! Zitten slapen? Ze hebben toch de vorderingen in de bouw wel gezien? En gezien dat het de spuigaten uitliep? Ze houden ze geen vinger aan de pols wanneer het een miljoenenproject betreft, opgehoest door de belastingbetaler? Waarom hebben ze dat niet gedaan? Nu is het mosterd na de maaltijd. Wat een waardeloze club dat Leefbaar.

Lupuslupus | 19-04-18 | 09:31

too little, too late.
Wie heeft er daar in godsnaam gedacht dat het wel een goed idee zou zijn om die school helemaal vol te subsidie-en met arabisch klatergoud, marmer en discriminazi hokken?
Pas geleden nog solidair lopen wezen met leraren die te weinig verdienen en teveel uren maken maar zodra het voor de mossels is kan er nog wel een miljoentje of wat vanaf? Van die centen hadden heel wat leraren een extratje kunnen hebben maar nee, alles om de mossels het naar de zin te maken. Kotsbeu ben ik ervan en ik mag lije dat leefbaar rotterdam de verantwoordelijken helemaal de moeder procedeert, aanklaagt, zwartmaakt en affakkelt. Namen, rugnummers, ontslag op staande voet wegens incompetent en waarschijnlijk ook fraudegevoelig. Die hut stinkt een uur tegen de wind in naar mosselgerelateerde narigheid uit linkse en deugende hoeken.

elfenstein | 19-04-18 | 09:37

Lupus
Zoals iemand eerder al zei: corrupte ambtenaren (vaak ras- of geloofsgenoten) op sleutelposities die dit verhullen en maar hopen dat het niet uitkomt en niet wordt teruggedraaid. Waarschijnlijk kun je ze niet eens ontslaan, foutje kan gebeuren. Foutje bedankt.

negorij | 19-04-18 | 11:37
▼ 1 antwoord verborgen

Als het bijzonder onderwijs wordt afgeschaft blijven alleen de openbare scholen over waar de Policor Religie wordt onderwezen. Dus gewoon gaan voor de makkelijkste oplossing: islamitische scholen verbieden.

Irnerius | 19-04-18 | 09:25

'Kijk je er met een islamitische bril naar, dan vraag je je af: wat is het probleem?'

Mr. C. Delicti | 19-04-18 | 09:24

De Randstad is voorgoed verloren, wanneer volgt de rest van Nederland?
Nimby, godverdomme!

pibasso | 19-04-18 | 09:24

Ik heb nog nooit een gebouw met marmeren vloeren en kroonluchters gekraakt, misschien een ideetje?

Nuchternederland | 19-04-18 | 09:24

Onbegrijpelijk dat er überhaupt nog gemeenschapsgeld besteed wordt aan de financiering van onderwijs met een religieuze grondslag.Onderwijsinstellingen in een seculiere samenleving zouden er op gericht moeten zijn om leerlingen feitenkennis bij te brengen. Onderwijs mbt tot allerlei sprookjes dien je te volgen dmv eigen financiering en zouden je nooit aan diploma's moeten kunnen helpen die een baan anders dan in de religieuze sector mogelijk maakt.

dooschboener | 19-04-18 | 09:23 | 2

het ligt eraan hoe je het bekijkt. Gelovigen vinden het onbegrijpelijk dat er openbare scholen zijn.

BozePaarseMan | 19-04-18 | 09:28

Hoe je het ook bekijkt, eerst was er niks, toen waren er mensen en pas toen waren er goden. Heel veel ook, door de eeuwen heen vele honderden zoniet duizenden. welke is nou de echte? Welke moeten we nou hebben en geld instoppen?
Antwoord:
zonder bewijs geen cent. Anders kan iedereen wel een of ander vliegend spaghettimonster als god aannemen en verwachten dat de spaghetti vanaf nu gratis is.... eh... ohw wacht.
Nee, bozepaarseman, gelovigen zouden eens moeten beseffen dat ze niks te willen hebben, hun verhaal is gelul, gemankeerd en niet verifieerbaar. de eerste god met tastbaar bewijs van z'n bestaan moet nog verzonnen worden....

elfenstein | 19-04-18 | 10:03

"het vertrouwen, de eindeloze goodwill van de bestuurders". Nou eerder angst voor herhaling van wat de doelgroep in het verleden niet heeft geschuwd.

lulleficatie | 19-04-18 | 09:23

Dat vinden wij niet raar, maar bijzonder (onderwijs).

Croxifoxio | 19-04-18 | 09:22
-weggejorist-
van stampij | 19-04-18 | 09:22

Wat me nog verbaasd is de gedachte dat de examens toen zijn gestolen, daar is geen sprake van, gewoon in overleg uitgedeeld om de extriminanten een voorsprong te geven op de wel studerenden.
Die profiterende lijn moet de overheid door trekken en beseffen hoe men denkt, niet alles wegzetten onder incident.
Want bij een incident doe je geen corrigerende harde actie, daarom is het woord incident zo ontzettend vuil wegkijkend in de politiek.

28 | 19-04-18 | 09:21

maarja wat wil je, als je thuis zit te genieten van je uitkering heb je tijd zat om alle regels voor alle potjes bij de roverheid te lezen en hier misbruik van te maken.
en wij maar hard werken.

hier kan ik echt heel heel heel boos om worden! we gaan naar de kloten en we kijken er met ze allen naar en doen er geen flikker mee!

Henk P | 19-04-18 | 09:21

Dus alle te repatriëren kalifaatkinderen; richting Rottersalahaaam!

D-Fens_1963 | 19-04-18 | 09:21

Niet bijzonder onderwijs afschaffen. Ik wil mijn kinderen niet verplicht laten indoctrineren op een openbare extreem linkse school. Gewoon niet subsidiëren, klaar.

vansuyle.com | 19-04-18 | 09:20

Mag ik even GODVERREDOMME zeggen ?
De school is nu compleet gerenoveerd, met marmeren vloeren, kroonluchters, aparte gebedsruimtes, mozaïek en meerdere Arabische elementen.

De verbouwing komt voor rekening van de gemeente.

www.telegraaf.nl/nieuws/1935000/schoo...

bruutje | 19-04-18 | 09:20 | 1

Rotterdam begint steeds meer op Amsterdam te lijken, daar wordt namelijk bijna alles wat divers en multiculti is, ook betaald door de gemeente. Bizar!

pibasso | 19-04-18 | 09:28

Is goed voor de integratie en tegengaan van moslimonderdrukking, toch, Arnoud van D?

TheseDays00 | 19-04-18 | 09:20

Onderwijs met een geloofsovertuiging als basis moet worden afgeschaft. Alleen maar openbaar onderwijs, bijbellessen zelf bekostigen en dan buiten de schooluren mag je in de oude sagen en legenden boeken uit je hoofd leren. Want als je bv. 20% van de lestijd besteeds aan je geloof, dan had je dus ook 20% meer tijd kunnen besteden aan onderwerpen waar de maatschappij later wat aan heeft.

Hiesjes | 19-04-18 | 09:20 | 1

bijbellessen moeten ze zelf bekostigen.

Arachne | 20-04-18 | 00:08

Het Avicenna.........., aaaah, the good new days!

D-Fens_1963 | 19-04-18 | 09:16

Even uit links generator.
Ja maar Staphorst, ja maar Genemuiden, ja maar Bijbelbelt.

Johan_Voorhaar | 19-04-18 | 09:15

De gewone Nederlander krijgt van de welstandscommissie, zonodig door de rechter afgedwongen de opdracht tot sloop, als hij zich niet aan de bouwvergunning heeft gehouden.
Voorts lijkt het gebouw te zijn ingericht om institutioneel discriminerend naar vrouwen te zijn.
Het christelijke "Laat on bidden" is verworden tot "Laat ons bukken".

Milton_Styx | 19-04-18 | 09:15 | 1

Nog één of twee generaties verder en we bukken allemaal op vrijdag.

Loebas | 19-04-18 | 10:56
-weggejorist-
Bad_Pritt | 19-04-18 | 09:15 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Altijd maar oorzaak en gevolg door elkaar halen. Hollanders zijn de oorzaak door geen grenzen te stellen.
Moslims, Hells Angels, uitkeringsfraudeurs, subsidieverslaafden en andere kneuzen trekken de kassa leeg omdat er geen grenzen zijn. Is dat nou zo moeilijk?

Pedronegro | 19-04-18 | 09:14 | 3

Dat klopt wel maar die grens wordt bij de gewone gewone Hollander duidelijker gesteld dan bij andere niet nader te noemen groepen. Dat is wat er niet klopt in ons land.

BozePaarseMan | 19-04-18 | 09:24

Altijd maar weer die Hollanders...........
De Republiek bestond uit acht soevereine staten: Groningen, Friesland, Overijssel, Gelderland, Utrecht, Holland, Zeeland, en Drenthe. Elke staat bestuurde het eigen gebied.
Waar is het fout gegaan?

D-Fens_1963 | 19-04-18 | 09:27

@D-Fens_1963 | 19-04-18 | 09:27
Ik heb er even naar gekeken. N-Brabant en Limburg zijn erbij gekomen.

artie | 19-04-18 | 09:58

kan het niet zo zijn dat er ook geld uit het buitenland is gefourneerd? of is dat al onderzocht?.....

B75 | 19-04-18 | 09:12 | 1

Dat is géén onbeantwoorde vraag.
Des te opmerkelijker dat de verbouwing miljoenen duurder was dan afgesproken en NIEMAND aan welk belletje dan ook trok.

MarcS | 19-04-18 | 09:15

Kan je het ze kwalijk nemen dat we zo dom zijn, wil weten wie er zo dom was om dit te subsidieren

Bokito ergo sum | 19-04-18 | 09:12 | 1

Fatsoen?

TheseDays00 | 19-04-18 | 09:25

not even surprised!

Nanker Phelge | 19-04-18 | 09:12

Met alles waar het kleedjesvolk mee aan de haal gaat gaat het mis.

DonBasco | 19-04-18 | 09:12 | 1

iesse koeltoerrr

telelezer | 19-04-18 | 09:15

Voldongen feit. Maar geen controle/toetsing/vooraf gemaakte afspraken? Hoe in oorlogsnaam is dit mogelijk. Aargh&€@pff;!!”785!!!

Normpje | 19-04-18 | 09:11

Vroeger vond ik het onbegrijpelijk wanneer de ene bevolkingsgroep de andere probeerde uit te roeien.

RightWingDanceSquad | 19-04-18 | 09:11 | 1

Ik ook. Van mij mag er nu een bom op.

Wachtmaar! | 19-04-18 | 09:46

Zo trots dat ik hieraan heb mee mogen betalen.

Mr_Natural | 19-04-18 | 09:11 | 1

Ja, mooi he, dat we dit voor elkaar hebben weten te krijgen. Wil er nog iemand geld?

TheseDays00 | 19-04-18 | 09:21
-weggejorist-
De Evangelist | 19-04-18 | 09:11

Geen wonder dat de halve moslimwereld hierheen komt.
Ik ben Nederlander; Ik ben gek!

telelezer | 19-04-18 | 09:10

Moslims zijn geen ras !

Moslims in de Arabische landen zijn over het algemeen prima hardwerkende mensen. Het is het tuig dat hier naartoe is gekomen dat onze samenleving kapot wil maken met hun achterlijke eisen.

En politiek slinks vindt het uiteraard allemaal prima om dat te faciliteren van uw belastinggeld.

James Lastig | 19-04-18 | 09:10 | 6

Hard werkend? Klopt, daarom gaat het in alle allahlanden zo verschrikkelijk goed.

Randall3.0 | 19-04-18 | 09:18

Mmmm... woon en werk al meer dan 12 jaar in het Arabische en ik kan u verzekeren dat hard en /of efficient werken niet hoog op de agenda staat... rondlummelen, backstabben en vingerwijzen dan weer wel...

ed.. | 19-04-18 | 09:25

@DezeNicknameBestaat | 19-04-18 | 09:17
Ooit in Arabische landen geleefd/gewerkt?

Marokko, Turkije, Jordanië, Irak, Egypte ... om er maar een paar te noemen.

Inderdaad, het gaat op een ander tempo en op een andere manier dan in West Europa. Iedereen moet daar echter gewoon zijn eigen broek ophouden omdat er daar nu eenmaal geen "gratis geld organisatie", zoals in NL bestaat.

U heeft een punt m.b.t. vrouwenrechten, hoewel ik met name Jordanië een baken van verlichting in de regio vindt. Overigens lopen er in Ankara minder hoofddoeken rond dan in Amsterdam.

James Lastig | 19-04-18 | 09:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Steeds als denkt dat het niet gekker kan, dan......

IJzervreter | 19-04-18 | 09:09

En hier kom je pas achter als het af is?

Nilfisk | 19-04-18 | 09:08 | 3

Dit was ook mijn eerste gedachte..

Rohin | 19-04-18 | 09:09

Ja, aangezien ze 'gecontroleerd' werden door de politiek. Die doen altijd achteraf een plasje.

Protip: verbouw huis politicus, offerte 100k uiteindelijk 3M en ze vinden het niet raar.

MarcS | 19-04-18 | 09:18

Op alle strategische plekken in de ambtenarij net als bij politie en justitie werken genoeg corrupte Marokkanen om zoiets te verhullen.

Wachtmaar! | 19-04-18 | 09:51

"Nederlanders zijn van zichzelf niet boos en racistisch, maar ze zijn wel vreselijk boos en racistisch door het misbruik dat de moslims hier te lande maken van het vertrouwen, de eindeloze goodwill van de bestuurders en de pot met collectieve middelen".
Nederlanders zijn van zichzelf niet boos maar ze zijn wel vreselijk boos door het vertrouwen, de eindeloze goodwill van de bestuurders en de pot met collectieve middelen.

DrumPiet | 19-04-18 | 09:08

Voor! Bijzonder onderwijs afschaffen! Doen we met een pvda-achtig motto: "Elk onderwijs is bijzonder!". En zo is het. Heel bijzonder als men er nog wat leert.

Rommelende Onderbuik | 19-04-18 | 09:07 | 1

Schaf dan ook alle buitenlandse sponsoring voor dit soort hutten af
anders verandert er helemaal nix

Tobi | 19-04-18 | 09:14

Net zo lang totdat iedereen op vrijdag met zijn reedt omhoog op de bidmat zit.
Je moet ze nageven, beter dan Trump, we betalen dit zelfverkozen lot van onze belastingcenten.

JanvandeBiertent | 19-04-18 | 09:07

Religie is de manier om alles te begrijpen zonder iets te weten.

kwark001 | 19-04-18 | 09:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken