Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jozias van Jihaatsen: gebedsomroep voorpost islamitische horden is prima

Salaam aleikum, wa'aleikum salaam, hedenochtend weer nieuws uit het maatschappelijk suïciderend Amsterdam alwaar de burgemeester in oorlogstijd het kennelijk prima vindt dat de Westermoskee ook de strijdkreet van de legers van Allah over de grachten wil laten schallen. De moskee beloofde bij de bouw dat er niet geäzaand zou worden maar de belofte van een moslim is natuurlijk al weer vervlogen als ie de snorharen gepasseerd is. Jozias van Aartsen vindt het allemaal goed en maakt zich er vanaf met "jamaar kerkklokken" en zo is de omvolking van het avondland weer een stukje dichterbij. Is dat erg? Ja, dat is erg, want overal waar Mohammed verschijnt gaat het kut met de democratie (maar is er wel lekker eten. You win some, you lose some). Het normen en waardenpatroon van het kleedjesvolk is nu eenmaal niet verenigbaar met een open en eerlijke samenleving, maar onze bestuurlijke kaste denkt nog steeds van wel. Jammer, en het is ook erg jammer dat de enige partijen die dit snappen bezet zijn met tweederangsracisten en gesjeesde otoverkopers. Nu maar snel hopen dat quisling Van Aartsen, die onder zijn leiding Den Haag zag uitgroeien tot Jihadhoofdstad nr. 1, maar snel plaats maakt voor een iemand die wel het sluipende gif van de politieke islam op waarde weet te schatten.

Reaguursels

Inloggen

Die hele gemeenteraad in Amsterdam is dus verziekt als zo'n man als Van Aartsen burgemeester kan worden en zelfs na dit soort ernstige fouten mag blijven. De burgers in Amsterdam zijn trouwens ook niet goed wijs om het te pikken. Een bevolking krijgt blijkbaar de leider die het verdient. Heel nederland is uiteindelijk dus gewoon fucked als je kijkt naar de huidige regering en de huidige gemeenteraden. Ik hoop van harte dat mensen straks toch echt eens een keer ophouden op die oude tot het bot verrotte partijen te stemmen. Maar dat is waarschijnlijk valse hoop. Mensen maakt het allemaal niet zoveel uit, ze zien het niet.

BluRay | 22-02-18 | 09:55

eens kijken hoeveel weken of maanden hij dat accepteert en door laat gaan zonder de politie erbij te halen.

Rene046 | 21-02-18 | 19:20

Nou zou zeggen ze bij meneer Van Aartsen iedere vrijdag de hele middag een flinke audio installatie neer met die prachtige zang stemmen..

Rene046 | 21-02-18 | 19:19

Westermoskee, ironisch eigenlijk. Zou dat haathuis niet Oostermoskee moeten heten? O wacht, dat kreng staat in West, natuurlijk, logisch dus.
Maar terzake. Van Aartsen, interim-burgervader en collaborateur-islamist van de stad waar ik woon. De Mussert van toekomstige geschiedenisboekjes die niet boven de toonbank verkocht zullen mogen worden. Jozias de Rat zal hij dan heten, volksverrader van beroep, met een IQ van sub-Saharariaanse laagte en een bankrekening omgekeerd evenredig daaraan.
En toch mag hij voortdoen, Judas van Aartsen, en nadat hij de Koran en de shariaburgerwacht naar 's Gravenhage heeft gebracht, doet hij in zijn prepensioenpauzetijd nog een islamverkankerende duit in de Amsterdamse zak. Alsof we hier niet genoeg ellende hebben (naast, gek genoeg, nog steeds veel leuke dingen).
De Judassen van Aartsen, zij zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn. Totdat iedereen in het ooit vrije westen in de ummah van de Mohammedaanse pederast is opgegaan. De feli's, Judas-Jozias, en een prachtplek in de hel toegewenst.

De Vrijlansier | 21-02-18 | 19:15

Ja lastig al die vrijheden zonder onderscheid waar graaiculturen zich van bedienen. Laten we er een referendum over houden... oh wacht.

GormSuil | 21-02-18 | 18:35

Je zal godverdomme daar bij die klotemoskee wonen, pijn in je ogen als je uit je raam kijkt, miljoen moslims voor je poten als je naar buiten gaat en dan ook nog dat schapengelok in je gehoor. Van Aartsen.... wie heeft dat islammormel uberhaupt naar Amsterdam gelokt?

Dagdief | 21-02-18 | 18:30

Kolonisatie is geen immigratie.

MistaRazista | 21-02-18 | 16:48

Wacht maar tot ze ook met hun vliegende tapijten om het torentje gaan fladderen, want dan is het te laat.

MistaRazista | 21-02-18 | 16:46

Van die concert-speakers kopen/huren en dan het geluid van een vette porno door de straat laten schallen... liefst in het arabisch want die lui spreken dat allemaal. Bonus-punten als je met een projector het beeld synchroon op de moskee weet te projecteren.

EnNouJijWeer | 21-02-18 | 16:26
-weggejorist-
MEDIACRATIE | 21-02-18 | 16:18

Na iedere aanslag van de extreme islam schuift de gematigde islam zover mogelijk op en Jozias van Aartsen is een lafaard. moslims hebben meer respect voor Wilders ( vechter ) dan voor lafaards ( van Aartsen ).

MEDIACRATIE | 21-02-18 | 16:09

Hoop niet dat het toestaan van dat gejengel vanuit die haathuttorens in dat kutgat Amsterdam gaat zorgen voor precedentwerking in de rest van Nederland.
Ik mot er niet aan denken!

BadLieutenant | 21-02-18 | 16:09

Wiki; "Bij de inname van Mekka werd azan gezien als een teken van overheersing van de islam op de afgodendienaren"..
Lekker dan,..

breugelaar | 21-02-18 | 15:49

Ik vraag me af of het toegestaan is om precies tijdens die oproep, als burger, Rammstein uit de speakers te schallen.

Hufterst | 21-02-18 | 15:28

Jozias van Aartsen: management by letting it happen.

RCdW | 21-02-18 | 15:21

Hij is gewoon bang dat hij net als Wilders bewaakt moet worden als hij de moskee aan hun afspraken houdt en laat het probleem gewoon liggen voor zijn kleinkinderen.

Janhendrik | 21-02-18 | 14:41

Als atheist ben je eigenlijk gewoon de sjaak in Nederland. Niemand die jou en je gelijkgestemden subsidieert, ontmoetingsplekken biedt, omroepzendtijd geeft, in de politiek betrekt, aan tafel vraagt bij praatprogramma's, etc. Het enige wat ik mag doen is belasting betalen om gelovigen dit wel te bieden. Maar ja, ik ben dan ook maar een ongelovige hond.

salsaparilla | 21-02-18 | 14:12

Dus, Jozias van Jihadsen vindt het prima dat 5x per dag de ISlamitische strijdkreet "Allahu Akhbar" in en over de straten van onze hoofdstad schalt.
Kunnen we die man niet als locoburgemeester naar Raqqa sturen? Is hij meer op zijn plek.
Enne, Jozias, lees eens in boek, in plaats van je in je laffe wensdenkbubbel te blijven verschuilen. Buklaaf van Mekka dat je d'r bent.

Graaisnaaiert | 21-02-18 | 13:57

Het Westen(moderne kruisvaarders) moet de vuren daarom in het M.O brandend houden .Als tegen geluid kanonnen en bommen gooiende vliegtuigen.
Iedereen blij.

hetwerktniet | 21-02-18 | 13:12

En toch moet ik het voor Van Aartsen opnemen. Als de wet geen onderscheid maakt tussen de verschillende oproepen of signalen, dan heeft hij zich daar aan te houden. Dura lex sed lex!
Ik had het ook liever anders gezien, maar vooralsnog is dit de wet.
Wat veel handiger is: welke TK-partij dient een wetsvoorstel in om wel het verlangde onderscheid wél te kunnen maken? Hup Greet, hup Thierry.

Amsterdamsko | 21-02-18 | 12:48 | 7

en gewoon sowieso versterkt verbieden. Slaat ook nergens op, neem maar een app als je wil weten wanneer het is. En klokken waren ook nooit versterkt.

Hemmenaar7 | 21-02-18 | 14:19

Onderscheid is prima te maken op basis van de rol die partijen in de godsdiensttwisten van weleer vervulden. Die vormt ook de basis voor diverse geloofsgerelateerde regelgeving. Islam speelde geen rol, heeft niet geholpen bij het totstandbrengen en instandhouden van deze godsdienstvrede en is daarmee een niet-gelijkberechtigde partij.

Daarnaast is de inhoud van de oproep niet zonder meer toegestaan, er bestaat alle aanleiding de oorlogskreten die vanaf de eftelingtorentjes worden gegalmd aan een scherp oordeel te onderwerpen. Onderwerpen ja.
Dan is er nog de versterkingsfactor die simpelweg kan worden verboden zonder de uiting zelf aan te tasten, je raakt immers alleen het verspreidingsgebied met zo'n beperking en daar zijn allerhande fijne elektories oplossinkjes voor tegenwoordig in de vorm van bijvoorbeeld een appie.

sockpuppet | 21-02-18 | 23:01

elektroniese oplossinkjes

sockpuppet | 21-02-18 | 23:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Jozias woont daar niet. Dus het zal hem aan zijn reet roesten.

Stormageddon | 21-02-18 | 12:44

Sowieso is versterkt helemaal absurd, klokken zijn ook niet versterkt en in de tijd van Mohammed deden ze het ook niet versterkt.

Hemmenaar7 | 21-02-18 | 12:39

Geef meer geld want wij willen meer kinderen maken, liefst een stuk of 20. Het fokt maar door, niet te stoppen, zelfs een oorlog in Syrië kan deze fokmeneer niet stuiten. En om lekker door te fokken heeft hij wel meerdere vrouwen nodig. En dat moet gewoon kunnen in de EU.
www.telegraaf.nl/video/1697030/ophef-...

Flappie2006 | 21-02-18 | 12:14 | 1

Dit zag ik gister op de Twitters al voorbij komen. Hij klaagt nu de Duitse Staat aan want 'meneer' éist zijn vierde vrouw. Je moet het lef maar hebben. Hij sleept nu al tonnen per jaar binnen waar hij dus geen zak voor hoeft te doen, terwijl de autochtoons Duitse pensionado er nog 2 baantjes bij moet pakken om van zijn/haar armzalige pensioen rond te komen. Echt, dat Duitsland nog niet in brand staat met alles dat daar nu gaande is, ik snap er niks van. Eens ben je het toch zat als inheemse burger constant in je bek gepist te worden?

Sjefke7807 | 21-02-18 | 14:13

De Azaan is oproep tot gebed , Allah is de grootste , u bent niets , u moet kruipen , u bent zijn slaaf en u gehoorzaamt .
Eigenlijk is dit voor Amsterdam en zijn burgemeester wel passend .

Castor12 | 21-02-18 | 12:12

De kans op eigen richting neemt door zulke beslissingen alleen maar toe.
Hup burgemeester zonder ruggengraat.

Rest In Privacy | 21-02-18 | 12:08 | 1

Vergeet het maar Nederland komt pas in opstand als bier wordt verboden.

Rest In Privacy | 21-02-18 | 18:53

hoezo "lekker eten" ?

isotope 465 | 21-02-18 | 12:01 | 2

Inderdaad, hoezo "lekker eten"? Die mohammedaanse turf..

Pierre Lebon | 21-02-18 | 13:02

Als we lekker eten hadden gewild hadden we beter Zuid Amerikanen over kunnen latrn komen. Hebben bovendien een vreedzaam geloof.

Rest In Privacy | 21-02-18 | 18:54

Ik woon in Den Haag, al 63 jaar, en ik kan me als kind in de jaren 50 nog wel herinneren dat je op zondagochtend het gebimbam van kerkklokken hoorde die de gelovigen opriepen om zich bij hun kerk te verzamelen voor de wekelijkse peptalk.

Ergens - ik weet niet meer precies wanneer, in de tweede helft van de jaren 60, vermoed ik - is die weekendgeluidsoverlast op de "rustdag" verdwenen; de ontkerkelijking en afvalligheid schreed onstuitbaar voort, en op zeker moment laat de ongelovige meerderheid zich niet meer terroriseren door de "verstoringen" in de publieke ruimte (ook als het geluidsoverlast betreft) van een kleine, ergerlijke, betweterige groep bijgelovigen. Een heel enkele keer hoor je in Den Haag nog wel eens kerkklokken - bij een kerkelijk huwelijk bv - maar verder niet.

Ik weet niet hoe dat precies is in Amsterdam, maar ik vermoed dat ook daar geldt wat voor de hele randstad geldt: dat het gebimbam van kerkklokken op zeker moment is afgeschaft. Het zal nu nog bestaan in kleinere gemeenschappen in het zuiden van het land en op de "refo-diagonaal" die loopt van Zeeland naar de Veluwe, naar Overijssel. Daar kun je van alles van vinden, en ik zou me er waarschijnlijk aan ergeren als ik er woonde, maar uiteindelijk is het dan nog wel iets dat voortkomt uit onze geschiedenis. Dat is niet het geval met gebedsoproepen door moskeeën. De islam maakt geen deel uit van onze geschiedenis, en mag dan misschien gebruik maken van de westerse vrijheid om "gebedshuizen" op te richten, maar dat wil nog niet automatisch zeggen dat daar het recht bij hoort geluidsoverlast te produceren. Principiëler: dit is weer een voorbeeld van het opdringen in de openbare ruimte van religieuze uitingen, hetgeen m.i. tegengegaan moet worden.

Zeker in een stad als Amsterdam zou Van Aartsen dat meteen de kop in moeten drukken. Maar dat zal wel weer niet gebeuren, en de islam kan weer vieren dat het het zoveelste kleine stapje vooruit heeft gezet mbt de islamisering van kolonie Nederland.

Dr_Johnson | 21-02-18 | 12:00 | 2

Prima bijdrage, Dr. Johnson!
De sekte islam maakt van de bestuurders in dit land gladde weekdieren, en de bevolking mag de rekeningen gaan betalen.

dysdiadochokinese | 21-02-18 | 13:55

Zolang het tijdstip en het volume afgestemd worden met omwonenden lijkt het mij geen probleem. Belangrijker is toezicht op wat er gepredikt wordt.

tochtkruis | 21-02-18 | 11:55 | 5

Toezicht op wat er gepredikt wordt. Juist. Want dat is de afgelopen jaren ook al zo lekker gegaan niet? Bij de zeldzame keren dat er met verborgen apparatuur iets werd opgenomen sloeg de schrik je om het hart van de vileine haat die er gepredikt werd naar de inheemse bewoners van dit (en andere) land toe. Als men zo graag islamitisch wil leven, dan kan dat in minimaal 25 islamitische landen. Take your pick. Maar. niet. híer!

Sjefke7807 | 21-02-18 | 14:18

Het tijdstip is altijd en het volume is 0dB. Dan kan het. Verder kun je overlast niet afstemmen op de be-overlasten want het is nou eenmaal overlast. Dat is hetzelfde als het aantal inbraken "afstemmen op de omwonenden"

Hufterst | 21-02-18 | 15:30

Links? Ik ben van rechtse persuasie en FvD lid van het eerste uur. Het is gewoon heel simpel. Het mag. Dus dan kun je maar beter gezonde afspraken maken.

tochtkruis | 22-02-18 | 16:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik hoor al niet graag kerkklokken, zeker niet dichtbij,
Maar het afschuwelijke gejammer van zo'n azaan is een absolute aanslag op mijn oren en emotie.
Het idee alleen al geeft me de rillingen op mijn rug.
Hoort niet in onze cultuur of landschap.
Ik hoor nog liever mijn buurjongen zijn scooter testen.

Gerf | 21-02-18 | 11:54

Ik heb gelukkig nog niet zo'n torentje in de buurt.
Mocht deze er ooit komen, dan schaf ik een .50 aan.

MEER = BETER | 21-02-18 | 11:50

Ik krijg spontaan zin in een gebed. Ik zal daarbij vragen of het allemaal spoedig goed mag komen

Mark van Leeuwen | 21-02-18 | 11:46

Ik dacht werkelijk in de jaren tachtig dat we de complete verzuiling en geloofsshit voorbij waren. Opweg naar het normale. Maar dat was te hoog gegrepen nog.

Mark van Leeuwen | 21-02-18 | 11:43 | 2

Dat dachten een hoop mensen. Het verraad dat gepleegd is sinds die jaren gaat episch worden.

Rest In Privacy | 21-02-18 | 11:47

het einde van de verzuiling heeft slechts een nieuwe, veel ergere verzuiling gebracht. De jaren 70-90 waren slechts een gelukkige tussenperiode.

geenspam | 21-02-18 | 12:20

Tegenwoordig is verraad een deugd.

Henk Zult | 21-02-18 | 11:27

Overigens jammer dat gastoeters zo naar klinken....

RembrandtvanGogh | 21-02-18 | 11:06

'... dan zal burgemeester Jozias van Aartsen dat niet proberen tegen te houden'

De held. Maar wat houdt hij wel tegen? Een IS demonstratie? Of de intocht van Sinterklaas?

Mark van Leeuwen | 21-02-18 | 11:05 | 2

De vraag stellen is hem beantwoorden.

Jan Passant mk2 | 21-02-18 | 11:07

Een retorische vraag laat je open. Elke ander vraag wordt door een ander beantwoordt

Mark van Leeuwen | 21-02-18 | 11:38

Ik las laatst van een van de laatste kerkjes die in Egypte nog gedoogd worden. Met aan beide kanten een enorme moskee en de grote luidsprekers van de Azaan-brul hangen uiteraard ook BINNEN in de kerk. Moet.
De kerkklok zal daar wel het formaat klokje-van-de-kerstboom hebben wat met een doekje omwikkeld vanuit de gesloten kelderruimte eens per jaar 10 seconden geluid mag worden.
Rekening houdende met de spreekwoordelijke "inclusiviteit" en de multiKul die uitwasemt rond plekken waar het onfris naar de streng monoculturele islam ruikt.

De belofte van een moslim is minder waard dan een uitstoot van broeikasgas uit mijn broek.
Overigens is het niet eens de schuld van deze akelige beweging, de werkelijke ploerten zijn "onze" regeringen die deze lui met schepen tegelijk binnenhalen om de samenhang van de westerse samenleving te vernietigen.

Jan Passant mk2 | 21-02-18 | 11:04 | 1

Dat doen ze daar heel subtiel: er staat (al eeuwen) een kerkje. Er is een islamitische wet die zegt dat er geen kerk binnen een straal van pakweg 100 meter rond een moskee mag staan. Ze bouwen er op 50 meter afstand een moskee naast. Ergo: de kerk is illegaal en moet afgebroken worden. Ollongruwel zou er helemaal blij van worden, van zo'n methode.

piloot47 | 21-02-18 | 11:10

mohammed was niet zo’n voorname man en daarom is het voor mij onbegrijpelijk dat het wordt toegestaan om hem te eren. Als de coentunnel niet mag mag mohammed ook niet

Eddy67 | 21-02-18 | 11:04 | 4

Logisch!

Lohengrin | 21-02-18 | 11:35

Helemaal gelijk!

miss error | 21-02-18 | 11:41

De Koran kent de Heilige Drieëenheid toch niet? Dan mag net als in Staphorst alleen Allah geëerd worden.

Bijtendehond | 21-02-18 | 11:42
▼ 1 antwoord verborgen

Salamis I like 'em.

Bijtendehond | 21-02-18 | 11:00

Ennnnn..... de hond is gewekt! Binnenkort zal de WM de behoefte voelen de oproep tot gebed te laten klinken...... 3, 2, 1......

RembrandtvanGogh | 21-02-18 | 10:55 | 1

Ik was al wakker.

Bijtendehond | 21-02-18 | 11:42
-weggejorist-
watmagjenogwel | 21-02-18 | 10:50

Ik woon tegenwoordig in Baarn. Zo goed als moslimvrij vergeleken met andere steden in de randstad. Heerlijk.

overVecht | 21-02-18 | 10:50 | 4

Ik in Haarlem-Noord, geen moskee hier te bekennen. Haarlem-Noord is vrijwel islamvrij, wel zo prettig. Mark my words, islamvrije wijken gaan nog veel duurder worden in de toekomst.

martymcfly | 21-02-18 | 11:14

Inderdaad kwestie van tijd. Samenstelling B & W van Baarn is een kopie van het kabinet. Burgemeester van VVD en de vier wethouders van VVD, D'66, CDA en CU. Hoe verzinnen ze het.
En de gemeentesecretaris is een Nederlandse Marokkaan.

rooie vogel | 21-02-18 | 11:27

Er zal niet één wijk in Nederland is-lam vrij blijven!
Mark my words.

watmagjenogwel | 21-02-18 | 11:35
▼ 1 antwoord verborgen

Vrijheid van godsdienst betekent ook dat dit soort gebedsoproepen waarschijnlijk juridisch niet tegen te houden zijn. Wel kunnen er afspraken gemaakt worden over duur en volume, zoals in Enschede is gebeurd. Het blijft voor "ons" een vreemde cultuur, dus wij zijn er (nog) niet aan gewend. Wanneer nou meer Nederlanders naar de kerk gaan, worden de klokken vaker geluid en wordt de oproep tot gebed uiteindelijk overstemd.

Mannes | 21-02-18 | 10:49 | 5

Ja, via die zogenaamde inspraakavonden. Vrijwel alle buurtbewoners vinden het maar niks, dus het gebeurt toch. En inderdaad, hup mensen met de billen op die kerkbanken!

VP732 | 21-02-18 | 10:58

Nou er zijn voldoende nieuwe technische mogelijkheden om de oproep voor gebed op andere wijze te doen en we leven niet meer in een maatschappij waar 100% van de inwoners een bepaalde religie aanhangt.

Simon_GS | 21-02-18 | 11:07

Vrijheid van godsdienst betekent helemaal niet dat iedereen mekaar maar in de weg mag zitten. Het betekent dat je mag geloven wat je wil. Lekker doen. Achter je voordeur.

Hufterst | 21-02-18 | 15:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Zodra weer ergens wat westerlingen of andersdenkenden zijn afgeslacht onder legitimatie van de "godsdienst" Islam, hoor je steevast dezelfde jankkreten als die welke dankzij van Aartsen via de Dolby Surround Sound van de moskee over de stad mogen worden uitgebraakt.
Lijkt mij zo ongeveer hetzelfde als wanneer je zogenaamde vredige gospelzangteksten op een instrumentele remake van het Horst Wessellied ten gehore zou brengen.

B.Spiritus | 21-02-18 | 10:47

Ah, Jozias geeft Amsterdam het laatste duwtje in de rug. Wel een goede opvolger van Van der Laan want minstens zo slecht.

Linkse allergie | 21-02-18 | 10:43

Die gebedsoproep zal komen. Uiteindelijk willen dat ze dat elke moskee dat gaat doen. Dit zal een enorme overwinning zijn voor de islamisten.

Wat maakt het hen zo makkelijk? Kijk op het facebook account van het Parool, dan zie je een hoop comments van autochtone nederlanders die het wel prima vinden onder het mom van 'een open en tolerante stad'. Sommige zeggen zelfs dat ze er erg van zullen genieten. Het christelijk juk heeft men van zich afgeschud, en nu omarmen ze de islam. Typisch links. Overigens ken ik die buurt, 100 meter verderop is er nog een moskee met gescheiden voordeuren voor mannen en vrouwen, blijkbaar vinden feministen dat prima.

martymcfly | 21-02-18 | 10:43 | 4

"Sommige zeggen zelfs dat ze er erg van zullen genieten."
Voor zulke mensen hoop ik dat ze al om 5 uur 's ochtends gaan beginnen met dat gejank.

Rico Tampeloerus | 21-02-18 | 11:03

Ik denk dat die mensen vriendjes zoeken bij moslims want dat zijn in hun ogen 'hele zielige mensen'. Zo kunnen ze zich opwerpen als een soort hoeder van deze mensen, als in een soort ouder-kind relatie. Eigenlijk de basis achter die hele massa-immigratie, kinderloze oudere vrouwen en loser gasten die zichzelf een platform geven door zich te ontfermen over 'zwaar gediscrimineerde en gekleineerde bruine mensen die door evil Republikeinen en extreem-rechtse nazi's van de PVV en FvD' 24/7 belaagd worden. De blanke linkse gutmensch als beschermheer en hoeder.

martymcfly | 21-02-18 | 11:13

Nou erg balen als je dergelijk gejank aan moet horen. Ik ken daar ook mensen in de buurt en die vinden het schandalig, er is lang tegen geprotesteerd en tegen aan gewerkt, om in ieder geval geen gejank te horen. Als er bij de komende verkiezingen niet iets gaat veranderen, dan is 020 verloren. In ieder geval dan geheel 020west. Dan is dat inderdaad 020Gaza geworden. En geef mij maar het mooie geluid van de kerkklokken!

AMX pri | 21-02-18 | 12:05
▼ 1 antwoord verborgen

Over dat eten: laten we het eens over een lekkere babi rendang of babi merah hebben. Bij steeds minder toko's te krijgen. Want haram. Ze geven aan dat hun klanten het niet meer willen, maar sommigen geven desgevraagd toe dat ze met de verkoop gestopt zijn vanwege "grote druk vanuit de gemeenschap". Lees: bedreigingen.
Geloofsfundamentalisme is nooit goed voor onze tafel.

Muxje | 21-02-18 | 10:43 | 1

Met de islam krijg je er een soort religie-politie bij. Die op eigen houtje gaat lopen intimideren.
Ik dacht dat we blij waren geen inquisitie meer te hebben.

marjen | 21-02-18 | 10:49

Afspraak is afspraak, lijkt mij.

Het lijkt mij dat in Nederland, de voertaal Nederlands moet zijn. Dat hebben ze in Utrecht ook nog niet begrepen, want daar is dit er wel doorgekomen.

Morris | 21-02-18 | 10:37

Een kerkklok geeft de tijd aan. Geeft een mechanisch neutraal geluid. Daarom vind ik een kerkklok heel goed te pruimen. Alleen op zondag roept hij denk ik mensen op, beieren. Een menselijke stem die bovendien een oproep doet in een andere taal is van een heel andere orde.

Frans1156 | 21-02-18 | 10:33

De klokken van onze kerken. Een traditie. Als het ons niet lukt onze tradities in ere te houden, nemen tradities van immigranten het over.
De klokken van onze kerken waren nuttig, vroeger. Men had geen horloge. Men werkte op het land. Als men het Angelus hoorde, om 12 uur, wist men dat het tijd was om te schaften.
De klokken werden gebruikt als er onraad was, als er hoog water was, of als er indringers waren.
Als iemand overleed, werd de klok geluid. De doodsklok. Hetzelfde gold voor een begrafenis.
Als het tijd was om naar de kerk te gaan, luidden de kerkklokken. Sommigen waren eentonig. Andere kerken hadden veel kerkklokken, met verschillende tonen, die mooi klonken en het leven wat vrolijkheid gaven. De kerkklokken gaven de tijd aan: het hele uur, het halve uur. Soms ook het kwartier. Het scandeerde het leven van de mensen. Van onze voorouders.
Loop eens door Rome als het twaalf uur is. De stad lijkt te trillen op zijn voegen. Een schitterend geluid. Indrukwekkend.
Klokkengieten was een eerzaam beroep. Tijdens de oorlog waren klokken kostbaar, werden ze omgesmolten om er wapens van te maken. De klokken werden verstopt zodat de bezetters ze niet konden vinden. Na de oorlog waren zowel gelovigen als ongelovigen trots op hun klokken, sommige, vele klokken waren eeuwen oud.
De kerkklokken waren nuttig, vroeger. Nu zijn er mobieltjes. Nu zijn er ook hackers. Niemand weet of kerkklokken in de toekomst hun nut weer kunnen bewijzen. Het zou heel goed kunnen.
Ik ben trots op de tradities van Nederland. Ik hou van onze kerkklokken. Zij horen verdedigd te worden omdat zij deel uitmaken van onze maatschappij. Het is een traditie van dit land. Laten wij pal voor onze tradities staan.

onnosel | 21-02-18 | 10:33 | 8

Ik kan dit alleen maar beamen.

Verbandmeester | 21-02-18 | 12:39

Hulde! Ook al ben ik geen christen, als hier in Breda de Grote Kerk om 12 de klokken laat luiden en het carillon gaat spelen is dat prima aan te horen en mooi bovendien. Een stuk verder zit een moskee die op vrijdag begint te loeien voor het vrijdaggebed. Mijn haren gaan er van overeind staan. Wat een naargeestig luguber geluid. En dan vooral omdat ik daadwerkelijk weet wat er gezegd wordt. We zijn hier NIET in het M.O.! Als men zo wil leven dan kan dat prima in een scala aan islamitische landen waar men uit kan kiezen. Ik wil dit hier niet!

Sjefke7807 | 21-02-18 | 14:28

..... "Loeënde klokken
Va Limburg mie landj....
Loeënde klokke versjterke de bandj
laot ös éns heure.
Waat sjteit te gebeure...."

Peter Emile | 21-02-18 | 14:36
▼ 5 antwoorden verborgen

Normale verstandige mensen, met een gezin of anderszins iets te verliezen kunnen niet voor PVV of FVD uitkomen omdat het simpelweg niet veilig is. En je toekomst naar de klote gaat. Vandaar "dat de enige partijen die dit snappen bezet zijn met tweederangsracisten en gesjeesde otoverkopers" Die hebben niets meer te verliezen en zijn de enige die dit durven! We moeten juist respect hebben voor mensen als Baudet en Wilders die met gevaar voor eigen leven voor ons willen opkomen. Het is niet zo gemakkelijk als het lijkt om iets te veranderen hier. En Amsterdam is denk ik niet meer te redden.

BluRay | 21-02-18 | 10:31 | 4

Sorry maar het is grote onzin wat u schrijft over PVV en FvD. Zelfs de grootste angsthaas staat alléén in het stemhokje en kan zonder enig probleem een vakje van een van de 2 genoemde partijen rood maken. Dat is ruim voldoende en dus héél eenvoudig om iets te veranderen. Niemand hoeft te weten wat een ander stemt. En als je heel erg bang bent kun je buiten het stemhokje ook nog beweren dat je b.v. welke andere partij dan ook stemt.

Lupuslupus | 21-02-18 | 10:51

Lupuslupus | 21-02-18 | 10:51
Onzin, want dat zou impliceren dat de macht bij de kiezers ligt. Een groot misverstand dat velen maken. Door het demoniseren van PVV en FVD wordt het onmogelijk gemaakt om maatschappelijke invloed uit te oefenen. Want de armen van partijkartel reiken echt verder dan Eerste en Tweede Kamer in Den Haag.

NV_2017 | 21-02-18 | 11:34

Ik heb het niet over stemmen maar over de mensen die voor de partij verkiesbaar zijn. Ik heb echt diep respect voor Baudet en Wilders die hun eigen leven wagen om voor ons op te komen tegenover al die religekkies, links tuig en D66.

BluRay | 21-02-18 | 14:14
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is tegen de afspraak Jozias.
Verdwijn!

hallevvezool | 21-02-18 | 10:30

Ik zie geen enkel probleem in een gebedsoproep vanaf een minaret. Het moet echter wel gezien als iets symbolisch. Een imam die in een minaret klimt en persoonlijk onversterkt een oproep doet lijkt mij voldoende.

Om een hoop herrie te veroorzaken met een versterker is natuurlijk hopeloos achterhaald in een tijd met volop mobiele telefonie en internet.

Peter_K | 21-02-18 | 10:28 | 2

Jaja, en jij denkt dat er zo'n dikke diabetes patient omhoog klimt om al hijgnd wat te bazelen?
Versterker op 11 en het gegil van gevilde oorlogsslachtoffers klinkt door merg en been.

Cobalt bomb | 21-02-18 | 10:39

U begrijpt de oproep vanaf de minaret niet.
1. Is een moskee islamitisch GRONDGEBIED.
2. Wordt er vanaf de minaret opgeroepen tot het gebed om de ongelovigen te straffen en hen te onderwerpen.

U begrijpt er helemaal NIETS van!

Lupuslupus | 21-02-18 | 10:55

Joepie weer een stapje dichterbij oorlog. Bedank ook ff alle cultuurcastraten/kapo's van linksch.

rattenvanger XL | 21-02-18 | 10:28 | 1

Het lijkt welhaast op homeopathische wijze te gaan.

piloot47 | 21-02-18 | 10:42

Iedereen reageert op de burgervader, maar dat is verkeerd. Hij voert enkel uit. Het probleem ligt bij het volk, niet bij de bestuurders. Het volk is het probleem en te arrogant om het islamitisch dilemma te benoemen. Maar ook het uithollen van de politie, zorg en onderwijs. Het stoppen van de dienstplicht, de opvang van de asielzoekers. Dit land verdient niet beter en moet zijn zelfbeschikking maar snel overdragen aan de EU. Dan hoeft niemand meer te klagen en zijn we af.

Bill Cosby | 21-02-18 | 10:28 | 2

Veranderingen beginnen altijd bij het volk, politiek doet pappen en nat houden. Oorlog zoals bosnie , midden oosten, allemaal in naam van de man achter de wolken. De vraag is: Pik je dit? Arabisch gemekker in hartje amsterdam, bovenop de criminaliteitmoslims, uitkeringsmoslims, racismemoslims. I think not.

rattenvanger XL | 21-02-18 | 10:45

Een burgemeester heeft formeel niet zoveel macht. Toch wordt hij als voorzitter van de raad en hoofd van de veiligheidsdriehoek wel degelijk serieus genomen. Hij kan in zijn uitspraken enigzins buigen naar de ene of de andere kant. Van Aartsen buigt naar de verkeerde kant - bij herhaling.

Rest In Privacy | 21-02-18 | 11:34

Onze democratie kan zich prima zonder de Islam om zeep helpen.

Balgesjaakt | 21-02-18 | 10:27

Die vergelijking met kerkklokken blijft maar rondzeuren. Dus nog maar weer eens:

De Azaan is een 5 maal per dag - ieder dag - geschreeuwde geloofsbelijdenis. Een luidende kerkklok is op zondag 1 of 2 keer een oproep om ter kerke te gaan.
De tekst van de Azaan is een oproep tot onderwerping (lees maar na!), de kerkklok is.... gewoon de kerkklok. De religieuze tekst staat hooguit in het brons van de klok gegoten, heeft verder niemand last van.

Gelijkwaardige vergelijking zou zijn als vanaf elke kerktoren elke dag 5 maal de geloofsbelijdenis (Ïk geloof in god de almachtige, schepper van hemel en aarde etc) zou worden geschreeuwd - vanaf half vijf 's ochtend, op straaljagerniveau.

Maak voor de moslims een appje dat 5 maal per dag oproept tot gebed en verbiedt vervolgens het getoeter. Klaar.

piloot47 | 21-02-18 | 10:27 | 3

App is niet halal, western union app wel.

rattenvanger XL | 21-02-18 | 10:30

tekst azaan:
Allah is de grootste, Allah is de grootste
Allah is de grootste, Allah is de grootste
Ik getuig dat er geen andere godheid is dan Allah
Ik getuig dat er geen andere godheid is dan Allah
Ik getuig dat Mohammed de Boodschapper van Allah is
Ik getuig dat Mohammed de Boodschapper van Allah is
Kom naar het gebed, kom naar het gebed
Kom naar de verlossing, kom naar de verlossing
Allah is de grootste, Allah is de grootste
Ik getuig dat er geen andere godheid is dan Allah

piloot47 | 21-02-18 | 10:35

"Ik getuig" is op zichzelf al een grote leugen. Luister naar deze Egyptenaar over "what you need to know about islam".
youtu.be/jXhO8IqsCkU

ccr316 | 21-02-18 | 12:19

Ik vind persoonlijk het geluid van kerkklokken geweldig en voor mij werkt het zelfs rustgevend en doet het me denken aan mijn jeugd. Ik vind kerkklokken ook vrolijk klinken en bij onze cultuur horen.
Klokken zijn overigens uitnodigend bedoeld qua gebedsoproep, terwijl de gilkipjes op de moskee dwingen. Klokken geven ook vreugdevolle signalen bij bijvoorbeeld trouwerijen, maar waarschuwen ook bij gevaar.
De moskee is enkel en alleen een gebedshuis en de minaret is de spreekbuis naar buiten toe.

Verbandmeester | 21-02-18 | 10:25 | 2

En inderdaad is het maar op zondag.
Maar persoonlijke smaak telt niet, zo schijnt 't. Intussen is een gemeente gewoon gerechtigd publieke oproepen in de publieke ruimte te verbieden.
Cafe Dolle Joop mag niet elke avond Andre Hazes laten schallen in de wijk.
De Volkskrant mag niet elke ochtend De Internationale door luidsprekers laten schallen.
De Westerkerk mag niet elke dag psalmen door luidsprekers laten klinken.
Het stadhuis mag niet elke dag Alle menschen werden Bruder laten schallen.
Dus mag je dagelijks luidspreker-gejank vanaf een minaret ook verbieden.

marjen | 21-02-18 | 10:33

Mooi lijstje, Marjen.

Lupuslupus | 21-02-18 | 10:56

Nee Zentgraaff, you only lose.

Cobalt bomb | 21-02-18 | 10:23 | 1

En lekker eten is het ook niet, smerige tachtig keer opgewarmde paal bedorven vlees.

uisge baugh | 21-02-18 | 10:26

"".. de belofte van een moslim is natuurlijk al weer vervlogen als ie de snorharen gepasseerd is...""
Wel eens van taqiyya gehoord?

telelezer | 21-02-18 | 10:23

“War is upon you whether you would risk it or not”.

wezen | 21-02-18 | 10:18

En ja hoor, de Nederlander moet weer integreren of wegwezen.

bodemloos | 21-02-18 | 10:17

Dit is nog niks, als straks Halalsema of Pechdrol burgemeester wordt dan zul je wat beleven. Nu DDR66 qua populariteit wankelt is er voor Pechlul een escape om zijn politieke loopbaan stilletjes om te zetten in het burgemeesterschap van A'dam.
Het spel is dan op de wagen, een volledige boycot van de FvD in de raad en een islamisering die ongekend is.

Memek | 21-02-18 | 10:16

Hoe bedoel je "sluipend" dit gaat allemaal razendsnel. Op naar een burgeroorlog en het liefst zo snel mogelijk want nu kunnen we hem misschien nog winnen.

Teddy-Ruxpin | 21-02-18 | 10:16 | 1

100% eens. Over 10 jaar kun je dat winnen vergeten.

Lupuslupus | 21-02-18 | 10:58

Als Amsterdam graag een Islamitisch bolwerk wil worden, dan gun ik ze dat van harte. Laat duizend moskeeën bloeien!

Rest In Privacy | 21-02-18 | 10:15 | 4

Een variant op de naam van een regeringscampagne in China, onder Mao. Burgers werden aangemoedigd om kritiek te leveren op het regime, maar veel van die critici werden vervolgens opgepakt en verdwenen in gevangenissen of concentratiekampen.

Rest In Privacy | 21-02-18 | 10:30

Tja, die tactiek wordt nog steeds goed gebruikt in ieder corporate office. Ook hier in de panelen.

Cobalt bomb | 21-02-18 | 10:42

Helemaal mee eens, Amsterdam als moslimenclave, dan vervolgens ook alle moslims naar daar sturen. Immers,stront moet je op een hoop hebben, niet uitsmeren..

Sanka4President | 21-02-18 | 10:49
▼ 1 antwoord verborgen

Wie ontheft deze flapdrol nu eindelijk eens uit zijn functie en zorgt er voor dat hij nooit meer in wat voor commissie of praatgroep of publieke functie terugkomt.
Het enige baantje wat voor hem opblijft, is in de Moskeeraad. Daar voelt Jozias, zich vast thuis. Beetje theedrinken, liegen kan hij al. Dit is een van de functie-eisen om in de moskeeraad te komen. In '40 - '45 had men voor dit soort lieden een naam. Begint met een N en eindigt met een B.

De Evangelist | 21-02-18 | 10:15 | 1

Niemand.

MAURIK | 21-02-18 | 10:23

Ik denk dat Zentgraaff de mogelijkheden van een burgemeester overschat. Hij kan misschien met een gemeentelijke verordening iets doen, maar het kerkklokken-argument is wel degelijk op zijn plaats.
In wezen is dit een nationale kwestie. Je kunt twee dingen doen: de islam verbieden (en dan heb je dus geen godsdienstvrijheid meer) en/of stoppen met de import van islamieten uit zandbaklanden. De tweede mogelijkheid lijkt mij de beste, maar nogmaals: dat is een nationale zaak en niet iets op gemeentelijk niveau.

JvanDeventer | 21-02-18 | 10:13 | 3

Precies. Hoe zeer ik er persoonlijk ook tegen ben dat dit soort ontwikkelingen plaatsvindt: van Aartsen heeft zich aan de wet te houden. De enige mogelijkheid ligt dan ook daar. En het lijkt me dat er wel mogelijkheden moeten liggen, waar het gaat om het verschil aan te tonen tussen gebeier van kerkklokken en het versterkt -in een vreemde taal- uitschreeuwen dat Allah de grootste is etc. Wellicht kan iemand een aanklacht indienen wegens trauma vanwege de Allahuh Akbar' kreet. Maar goed... van Aartsen kan best een lul zijn, hier doet hij op zich weinig aan.

Dr_Prepper | 21-02-18 | 10:21

Het aantal evenementen waarvoor toestemming wordt gegeven in het Westerpark naast de rustig gelegen ECO-wijk is verhoogd naar 123 per jaar. Dus verwacht niks van de gemeente Amsterdam.

Simon_GS | 21-02-18 | 10:22

"de islam verbieden (en dan heb je dus geen godsdienstvrijheid meer)". Als de islam nog wat groter wordt, heb je ook geen godsdienstvrijheid meer. Dan beter nu afschaffen. En de islam is eigenlijk meer een haatideologie zoals het fascisme. En volgens mij is het boek daarvan (Mein Kampf) ook verboten. Dat moet toch mogelijkheden bieden voor de koran.

kortebroek | 21-02-18 | 10:25

Ik ben serieus blij dat mijn kids in de toekomst keuzes hebben om te emigreren. Ik zie deze linkse en sjw trent niet snel halt houden.

Schepvogel | 21-02-18 | 10:12

Citaatje:
"Zoals kerken hun klokgelui mogen laten klinken, mogen moskeeën hun gebedsoproep versterkt laten horen. De wet maakt geen onderscheid tussen het christendom en de islam."

Die wet maakt geen onderscheid, nee.
Die wet is dan ook gemaakt in een tijd dat de islam nog niet was uitgezaaid in Nederland en Europa, dat 9/11 nog niet had plaatsgevonden, dat Theo van Gogh nog niet door een moslim was vermoord, dat politici nog niet 24/7 tegen moslims bewaakt hoefden te worden vanwege hun mening, dat schrijvers en cartoonisten nog niet hoefden onder te duiken voor moordzuchtige aanhangers van de islam, dat de aanhangers van deze fascistische ideologie nog niet met afgehakte hoofden rondliepen in Amsterdam-Zuid, dat argeloze concertgangers nog niet door moslims met Kalasjnikovs werden neergemaaid c.q. met zelfmoordbommen werden bestookt, dat complete redacties van tijdschriften nog niet door moslims werden afgeslacht vanwege een mening, dat treinen & bussen nog niet door moslims werden opgeblazen, en dat moslims nog niet met vrachtauto's op mensenmassa's inreden.

Als de wet geen onderscheid wenst te maken tussen een oosterse totalitaire ideologie met ingebakken doodscultus en een westerse religie, dan wordt het hoog tijd die wet eens drastisch aan te passen. Inclusief de verraders zoals Van Aartsen van de partij 'Voor Vrijheid en Democratie' (VVD), die ruim baan maken voor de vijanden van de vrijheid en de democratie.

Peter Emile | 21-02-18 | 10:11 | 3

Er is een significant verschil tussen het luiden van de klokken en de gebedsoproep. Het eerste is een oproep zich te verzamelen, in het tweede wordt de almacht van het geloof tot uitdrukking gebracht. Dit verschil is essentieel en hoort in de discussie niet ondergeschoven te worden

MAURIK | 21-02-18 | 10:25

Het zijn ook helemaal geen "kerk"klokken meer, maar gewone klokken, die het uur aangeven. Ik heb nog nooit een kerk tot gebed horen oproepen. Vroeger, toen NL nog zelf achterlijk was toen was dat misschien zo. Maar tegenwoordig wordt achterlijkheid geimporteerd. En containers vol drogredenen erbij.

Cobalt bomb | 21-02-18 | 10:29

Er zijn een aantal sectes, zoals hooligans en motorclubs, waarbij de overheid zeer wel maatregelen weet te treffen. Dan moet dat bij de islam toch ook kunnen.

bodemloos | 21-02-18 | 10:43

Bah. Word nu ook zo'n stal vlak voor m'n neus gebouwd. Die kan beter z'n kop houden, want ik verf 'm roze.

rodeolifant | 21-02-18 | 10:10

Een brandschroeiplek op het gras voor een moskee levert je al 4 jaar eenzame opsluiting op de terrorisme vleugel op.
Ik zeg dus niets over eventuele maatregelen.
Mij te gevaarlijk.

Johan_Voorhaar | 21-02-18 | 10:08 | 1

Ach een drone met purschuim vliegt niet vanzelf rond, dus ik zie geen gevaar.

Cobalt bomb | 21-02-18 | 10:31

Stapje voor stapje de boel overnemen. En op een dag worden jullie (ik niet) wakker in het Morgenland. Salam Aleikum

batvoca2 | 21-02-18 | 10:05 | 1

Ook goeiemorgen.

Ernst Oosters8389 | 21-02-18 | 10:27

Als het in het Nederlands gebeurt is het toch niet zo eg?

Mr_Natural | 21-02-18 | 10:04 | 1

"Allah is de grootste. Ik getuig dat er geen andere godheid is dan Allah. Ik getuig dat Mohammed de boodschapper van Allah is. Kom naar het gebed. Kom naar de verlossing. Allah is de grootste. Ik getuig dat er geen andere godheid is dan Allah."

Daar ben je godverdomme toch mooi klaar mee!

Rest In Privacy | 21-02-18 | 11:23

Als ik een moslim oproep tot gebed hoor komen er direct oorlogstrauma's bij me op.

Oepsie1234 | 21-02-18 | 09:59

Jozifrats denkt dat het net als kerkklokken één keer op zondag is, maar het is toch 5 keer per dag op steeds andere tijden?

Watching the Wheels | 21-02-18 | 09:59 | 2

Nou ik begrijp dat men alleen bij het vrijdaggebed de oproepen mag doen. Dus 1 keer per week.

Simon_GS | 21-02-18 | 10:15

"Dus 1 keer per week". Daar begint het dus mee. En stapje voor stapje gaan we verder. Slaap fijn verder.

kortebroek | 21-02-18 | 10:27

Als Annabel-aanhanger wil ik dit graag vanaf nu 5 x per dag en loeihard, a.u.b.

boccelullus | 21-02-18 | 09:58

Lekker eten? Nooit geweten dat de keuken van Somalië een goede is. Hebben ze daar überhaupt eten? Ik dacht dat die van hongerdood naar hongerdood hobbelden.

Enter Yeti | 21-02-18 | 09:57 | 1

Ze hebben qat, jammie..

BozePaarseMan | 21-02-18 | 10:04

Overigens, gemeente Amsterdam, dat jullie destijds een contract hebben opgesteld waar zomaar op geschooten kan worden. Het dossier heeft altijd heel erg gevoelig gelegen, de stad heeft onnodig een constructie voor de financiering geregeld. Op termijn de bewoners met azaan confronteren is het minste dat het Westermoskeebestuur zou moeten laten.

Einde van de Domheid | 21-02-18 | 09:57

Ook in Amsterdam is het wachten op de eerste Islamitische burgermeester. Lang leve de linksstemmers!

BozePaarseMan | 21-02-18 | 09:57

De regenten, de boven ons gestelden gaan er van uit of nemen het gemakshalve maar aan dat elke moslim gediend is van de dwang die uit gaat van de gebedsoproep. Nog niet zo lang geleden moest en zou de christelijke kerk de wacht aan gezegd worden wat betreft de dwang die uit ging van de kansel en het preekgestoel omdat blijheid en vrijheid, je weet wel. Blijkbaar is in de ogen van de regenten en de boven ons gestelden zo dat de moslim geen eigen wil en inbreng heeft wanneer het zijn of haar geloof betreft. De moslim is intellectueel blijkbaar een mindere en zeker geen gelijke aan de christelijke burger. Blijkbaar vindt in dit geval ene Josias dat wanneer de moslim geen dwang ondervindt vanuit het geloof dat hij of zij een losgeslagen ziel zal worden. Dat er gevaar van deze mensen uitgaat omdat zij niet voldoen aan het beeld dat ene Josias voor ogen heeft van de moslim en daardoor minder vatbaar is voor de politiek van ene Josias. Elke moslim moet en zal zich blijven identificeren met de groep omdat de groep politiek en bestuurlijk gezien van waarde is. Het individu is moeilijk te controleren. Individuele vrijheid is namelijk niet voor iedereen weggelegd. Niet iedereen is gelijk voor de wet voor ene Josias de VVD farizeeër.

forecastle | 21-02-18 | 09:56 | 2

Dat Van Aartsen een kartelbaantje toegeschoven heeft gekregen terwijl hij er in den Haag een bende van maakte lijkt mij helder. Dat hij er hier weer een bende van gaat maken lijkt mij ook helder maar dat hij molsims dwingt om het geloof aan te hangen gaat te ver. Hij staat het toe omdat hij a. Er zelf geen last van heeft. B. Een slappe zak is die alleen rekening houdt met diegene die het hardst roepen en c. Omdat hij geen gezeik wil met alle islamieten en links in de gemeenteraad.

BozePaarseMan | 21-02-18 | 10:03

BozePaarseMan | 21-02-18 | 10:03
Uit passieviteit tot dwang gekomen, kan best.

Cobalt bomb | 21-02-18 | 10:35

Wie nog VVD stemt is zo gek als een deur; ze verdelen en heersen door al jaren de deuren open te zetten voor immigranten zonder capaciteiten.
Dat vinden multinationals en grote bedrijven leuk, want druk op de lonen. Dat vinden linkse mensen leuk, want zielige mensen mogen lekker naar Nederland. De normale hardwerkende Nederlander mag straks doorwerken tot zijn 70e of daarvoor zijn huis opeten. VVD is fake-rechts mensen!

benjeallanggek | 21-02-18 | 09:55 | 1

Fake rechts. Mooi gezegd.

kaasfondue | 21-02-18 | 12:01

Tja dat had men kunnen bedenken toen men toestemming gaf die toren naast de moskee te zetten. Die staat daar niet om het uitzicht te bewonderen en past totaal niet in de omgeving. Qua bouwstijl past het verder juist wél op die plek. Nu ja ik ken ook mensen die jaren geklaagd hebben over de herrie van het klokkenspel van de Westerkerk en dan was het commentaar van de gemeente 'dan moet je er maar niet naast gaan wonen'. Religieuzen mogen herrie maken hoewel een kerk- of moskeeapp je ook kan oproepen tot gebed.

Simon_GS | 21-02-18 | 09:55 | 1

Hoe oud is de Westerkerk, en wie was er eerder?

Lohengrin | 21-02-18 | 11:06

Weer een reden om nooit meer naar Amsterdam te gaan.

Eddy67 | 21-02-18 | 09:54

Ik gun Amsterdam en alle Amsterdammers moskeeën die de hele dag gebedsoproepen uitjengelen over de hele stad. Als straf voor hun achterlijke linkse voorkeuren voor SP, D66, GroenLinks en de PvdA. Ik gun de stad hoofddoeken, moslimtuig dat vrouwen bespuugd, Joden, homo's, transgenders mishandelen, en vrouwen met volledig bedekking. Ik gun dat Amsterdam de eerste 100% islamitische stad van Europa wordt met een haatbaard burgemeester en haatbaarden college (zonder vrouwen). Ik gun Amsterdam de sharia. Want wie niet horen wilt moet maar voelen. van Aartsen is een slappe lul 1e klas, maar niet de enige.

Willemdrie33 | 21-02-18 | 09:52 | 4

Helemaal mee eens

Eddy67 | 21-02-18 | 09:55

Toeristen met hun rolkoffers, da's pas erg.

Rest In Privacy | 21-02-18 | 10:03

*Fatwa uitspreken doet vanwege belediging van Amsterdam*

Rest In Privacy | 21-02-18 | 11:09
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb een enorme hekel aan kerkklokken, eigenlijk aan ieder onnodig geluid in de openbare ruimte. Een kerkklok (al geeft ie maar de tijd aan) zegt eigenlijk, hallo WIJ ZIJN VAN DE KERK en herinneren je eraan dat WIJ het zijn die melden dat het NU 3 uur is? Wel 'bugger off' kerk, ik wil niet aan jullie bestaan worden herinnerd.
Oja, dat geldt ook voor de Westermoskee. Ik was op bezoek bij een directe buurman (>10m) huis gekocht. Moet echt verschrikkelijk zijn.

Einde van de Domheid | 21-02-18 | 09:49 | 3

Ten slotte is het een rechtsgeleerde die de afspraak dat er geen azaan zou worden gehouden rechtsongeldig heeft verklaard vanwege rechtsongelijkheid. Tenslotte, ik zie niets in azaan, maar het is het reciteren van Koranverzen. Geen 'gejank;. Onnodig, laat de devote gelovigen een azaan app installeren, dan horen ze het waar ze ook zijn.

Einde van de Domheid | 21-02-18 | 09:52

Ik vind persoonlijk het geluid van kerkklokken geweldig en voor mij werkt het zelfs rustgevend en doet het me denken aan mijn jeugd. Ik vind kerkklokken ook vrolijk klinken en bij onze cultuur horen.
Klokken zijn overigens uitnodigend bedoeld qua gebedsoproep, terwijl de gilkipjes op de moskee dwingen. Klokken geven ook vreugdevolle signalen bij bijvoorbeeld trouwerijen, maar waarschuwen ook bij gevaar.
De moskee is enkel en alleen een gebedshuis en de minaret is de spreekbuis naar buiten toe.

Verbandmeester | 21-02-18 | 10:24

Het carillon van de Westerkerk hier verderop (020) speelt heel vaak allerlei moderne deuntjes. Althans, doet daar pogingen toe. Prachtig!

Rest In Privacy | 21-02-18 | 11:07

Noem eens wat van dat lekkere eten dan. Kapsalon telt niet, dat is eigenlijk wat je aan de varkens geeft (niet dat ik het niet eet hoor, maar enkel als ik een krat soldaat gemaakt heb).

Verder kan ik geen woorden bedenken die bij Jozias van Aartsen passen. Die man is werkelijk te fanatiek in deugen. En hij heeft een houding alsof het hem allemaal weinig interesseert, wat het gepeupel bezighoudt. Vreselijke vent.

Draak uit Brabant | 21-02-18 | 09:48 | 1

Nou, ik heb wel een paar woorden die ik voor Jozias al-Aarschloch kan bedenken, maar die zijn niet jorisproof zeg maar. 'Vreselijk pedant arrogant mannetje met een paar enorme oogkleppen op' zijn daar nog de vriendelijkste van. Wat een non-valeur is die man toch ook. Ten tijde van zijn burgemeesterschap liepen IS-aanhangers god betere het met IS-vlaggen(!) in Den Haag over straat luidkeels om de dood van Joden en de Kafir te gillen. 'Meneer' vond toen dat er géén grenzen overschreden waren. Dan ben je gewoon 'af' en niet geschikt voor welke openbare functie dan ook.

Sjefke7807 | 21-02-18 | 14:43

Voor de politieke publiekgeldverslaafden is de weg van de minste weerstand vooralsnog de gemakkelijkst. Risikovrije kabbelende baantjes, geld scheppen gecreerd in belastingslavernij van anderen met echte banen in de echte economie, pappen en nathouden, nutteloze tijd uitzitten en op weg naar de volgende parasieten-aanwezigheidspremie, en na deze velen de zondvloed. Reden om de Antillen aan te houden, gedeclareerd weg van de door politici aangerichte schade. They don’t care. En hun rondwandelende pin-automaten blijven er op stemmen ook nog... bevestigen de goedkeuring voor hun eigen slavernij

Katoentje | 21-02-18 | 09:48

De kerkklokken-vergelijking doet het toch altijd goed bij de appeasers.
Net als de klederdracht-vergelijking. "Burka´s is helemaal geen probleem want Volendam en Urk."
Dat die vergelijkingen helemaal niet op gaan, ach, een kniesoor die er op let, zolang je maar schouderklopjes van je soortgenoten krijgt.

spanarchist | 21-02-18 | 09:47

Op welke gronden kun je een azan voorkomen, terwijl je de ijscokar en de lokale voetbalclub wel met een megafoon door de straat mag laten rijden. Bij kerkklokgelui kan ik me nog een cultuurhistorisch argument voorstellen.

mozaard | 21-02-18 | 09:46 | 4

geluidoverlast en heel sec genomen "de moderne TIJD" die andere prima alternatieven biedt om tot het gebed te worden opgeroepen zonder overlast.. de app!!

Kerkklokken en via een minaret oproepen stamt nog uit de TIJD dat er geen smartphones of t.v's waren... en ja dan was zo'n oproep uit een toren met een groot bereik het enigste wat mogelijk was.. toen de moderne tam-tam. Nu volledig achterhaalt.

fikkieblijf! | 21-02-18 | 09:58

Kom op zeg, de ijscam rinkelt 3 sec een belletje. Heb je zo'n oproep wel eens beluisterd op het juiste volume. En dan de volledige tijd afluisteren

Ben Hetzat | 21-02-18 | 09:59

Ijscokar en megafoon voetbal club.. dat stamt nog uit mijn jeugd... 50 jaar geleden!

fikkieblijf! | 21-02-18 | 09:59
▼ 1 antwoord verborgen

Een nieuwe BM? Je bedoelt Pechtold of Femke? Of als Niesco zijn zin krijgt stemmen we allemaal op een boomer? Dat wordt nog wat!

Einde van de Domheid | 21-02-18 | 09:46

Jozias bukt voor alles. Maakt hem niets uit. Giet een kop kruidenthee in zn reedt als glijmiddel en hij laat zich met een grote glimlach door iedereen die maar wil te grazen nemen.

Dutchbeaurouge | 21-02-18 | 09:46 | 2

Gatver. Dank je Dutch, Ik ben een beelddenker. Dus ff voor mijn beeldvorming: Kokende of lauwe thee. (Dit i.v.m. het beeld op extra blaarvorming aldaar?).

Nalek | 21-02-18 | 10:00

Ik ben ook nogal visueel ingesteld, sorry, ik begrijp je. Ik denk een flinke kop lauwe sterrenmunt, goed doorgetrokken. Zo eentje die een half uur staat af te koelen met het zakje erin.

Dutchbeaurouge | 21-02-18 | 10:09

1x per maand toestaan. Maximaal en dan op de eerste maandag van de maand om 12:00.

Rest In Privacy | 21-02-18 | 09:44 | 3

Ik ben tegen

Ben Hetzat | 21-02-18 | 09:56

weet u ook waarvoor we weer 1 x per maand de sirene horen! Voor als er een aanslag plaatsvindt in Nederland en het mediakanaal volledig is platgelegd door de aanvaller.
ollegren en Alexander weten uit betrouwbare bron dat dit de Russen zullen zijn en het volk ziet dat wereldwijd de terreur in handen is van groepen uit een bepaald geloof.
Als burger kunt u van alle kanten de aanval verwachten.

fikkieblijf! | 21-02-18 | 10:03

OT: de NPO gaa op Radio1 vol op het orgel inzake afschaffing referendum en manipuleert zelfs de percentages op www.stand.nl Hoe kan het aantal stemmen afnemen?!

Wobbelplatte | 21-02-18 | 09:44 | 2

They just obey their mistress.

Nalek | 21-02-18 | 09:57

Klopt inderdaad, ze houden de percentages op 34/66.

roosvrij | 21-02-18 | 10:20

Oke dan, maar dan ook 5 keer de klokken per dag laten luiden want gelijke monniken/imaams , gelijke kappen .
Zullen we eens zien hoelang ze het volhouden in die suïcidale vrijstaat .
Inmiddels is Trump bezig met een verbod op 'bump stocks' om semi automatische wapens aan te passen , wil hij de leeftijdsgrens aanpassen en een vergunning niet meer automatisch aan iedereen zonder strafblad verstrekken .De eerste US president die er daadwerkelijk wat aan doet is gekkie Trump , hoe moet links daar in Allahs naam van wegkijken ?

Castor12 | 21-02-18 | 09:42 | 1

Haha.
Maar goed; kerkklokken zijn welluidend.
Oproepen vanaf de minaret zijn jankgeluiden die ik niet wil in de publieke ruimte, zeker als je bedenkt waar dat gejank voor staat. Ik wil ook niet elke ochtend een socialistisch lied horen klinken. Basta!

marjen | 21-02-18 | 09:45

En nu die dat eenmaal gezegd heeft zullen ze dat niet meer vergeten. Terugdraaien zal een hele klus worden. Je zal er maar naast wonen.

Ben Hetzat | 21-02-18 | 09:40

Van Aartsen is net zo'n gevaar voor de samenleving als al die geitenneuker aanhangers. Beide zouden het beste niet meer bestaan.

WatZalIkErvanZeggen | 21-02-18 | 09:38

Voor moslims is dit niets anders dan vijf maal daags het uitroepen van de overwinning van de islam op ons.

Rheia | 21-02-18 | 09:38 | 2

Ons.....?
Als in 100 gram?

D-Fens_1963 | 21-02-18 | 09:54

probeer je nou je gram te halen?

faqalto | 21-02-18 | 10:01

Oh, die Parool toch. Ze schrijven 'verassing' in plaats van verrassing. Zouden ze nu onbewust een oproep doen inzake dat Westerbouwsel?

Verbandmeester | 21-02-18 | 09:38

Ja nu het hen zelf betreft opeens niet meer voor die multiculti kartel gaan stemmen. Ik hoop dat de mosseltjes elk uur een gebedsoproep gaan doen in Amsterdam en in Hilversum.

Tronald_dump | 21-02-18 | 09:44

Ze zetten de megafoon pas op 22 maart aan.

boccelullus | 21-02-18 | 09:45

De toeristen zullen zich in Saoedi Arabie wanen.

onnosel | 21-02-18 | 10:12

Echt schandalig dit. Bouwvergunningen afgeven voor dit soort haatpaleizen en dan ook nog eens de hinderwet laten overtreden.

van Oeffelen | 21-02-18 | 09:37

Je haalt de oorlog niet uit een ander land, dus haal je de oorlog binnen in eigen land; aldus het gutmensch.

Keukenmalloot | 21-02-18 | 09:36

Ik ben blij dat ik over dergelijke kwesties niet hoef na te denken en dat er andere mensen zijn die dat voor me doen, die daar meer verstand van hebben. En zijn het niet de bestuurders in Nederland zelf, dan zijn het wel de mensen van EU die weten wat goed voor mij is, dankzij hen heb ik dan ook mooi en makkelijk leven. Dus wat kan er überhaupt misgaan met zo veel zorgzaamheid voor de gewone burger?

Rest In Privacy | 21-02-18 | 09:35 | 1

Je vergeet *sarcasme modus *uit.

Rest In Privacy | 21-02-18 | 09:46

De grootste bedreiging voor onze rechtsstaat (zo bleek gisteren in onze Tweede Kamer weer) is die rechtsstaat zelve. Procedures, wetgeving, overgangsbepalinkjes (ook wel bekend als geitenpaadjes) bieden handige juristen altijd de mogelijkheid de zaken naar hun eigen ondemocratische belang om te vormen. Wet- en regelgeving dient het belang van de Nederlandse burger te behartigen en steeds duidelijker wordt dat het systeem daarin in faalt. De meesters in het verkennen van die Randjes zijn onze vrienden in de kazernes van de Islam. De burger staat machteloos en moet alles rustig over zich heen laten komen.

Rest In Privacy | 21-02-18 | 09:34

maar ga vooral VVD stemmen, mensen.

Bert Konterman | 21-02-18 | 09:34

Vijf maal per dag te horen krijgen dat de slaven van allah er alles aan zullen doen om de islam goed dan wel kwaadschiks door de nog niet afgehouwen strotten van de ongelovige honden te persen is echt weer zo'n mazzeltje dat je vooral die 'linkse' Amsterdrammers gunt.

Van Zessen Klaar. | 21-02-18 | 09:33 | 1

Goed opgemerkt. Waar maken we ons druk om, het is Amsterdam maar.

gestoptmetroken | 21-02-18 | 09:36

Die mafklappers daar in Den Haag hebben niet eens in de gaten dat dit land he-le-maal naar de kl*ten is. Zetten ze daar zo'n halve zachte debiel neer als interim waarnemer die alles nog erger maakt dan dat het al is. Man man, wat een zwaar wanbeleid heeft dit land toch.

F1802 | 21-02-18 | 09:33

Stel het je voor. De gebedsomroep. Vele malen per dag, ook ’s morgens heel vroeg. Ook een lange tijd om twaalf uur. In alle landen waar moslims zijn. Over de hele wereld. Door de tijdzones niet allemaal tegelijk. Een groot gedeelte van de aarde hoort het arabische gezang elke dag verschillende malen. Onze leefruimte, onze ademruimte, onze gehoorruimte wordt ingenomen door het gejammer, of gezang, hoe je het ook wilt noemen. De aarde wordt bedekt, omsingeld door dit geluid. Ruimte, geluid en islam gaan naadloos in elkaar over. Het gaat in onze zenuwen zitten. Het gaat uiteindelijk in ons zitten. We gaan er aan kapot of we geven ons eraan over. Men weet wel wat men doet. Van Aartsen niet, hij snapt het niet. Net als velen van zijn partij. Net als velen van zijn politieke vrienden. Net als vele Nederlanders.

onnosel | 21-02-18 | 09:32 | 2

Ach, op een gegeven moment hoor je dat niet eens meer. Dat is net als aan een drukke straat wonen, of wonen langs het spoor.

Rest In Privacy | 21-02-18 | 09:39

@ ikweeghetooknietbeter
Op een gegeven moment ga je er zelfs van houden, noemen ze het Stockholm syndroom.

Moresnetunited | 21-02-18 | 10:03

Beetje off topic maar even over dat referendum: kun we niet buiten de overheid om een referendum organiseren? Paar duizend stemlocaties regelen, elke Nederlander een brief sturen, moet kunnen met een paar duizend vrijwilligers en plm. een miljoen euro.

Gewinflipt | 21-02-18 | 09:32 | 2

Dat is dan gewoon een uitgebreide opiniepeiling

E-Burke | 21-02-18 | 09:36

Dat kan dan ook online. Is een stuk goedkoper.

Rest In Privacy | 21-02-18 | 09:40

Lekker eten, is in the eye of the beholder. Als er halal op mijn voedsel staat, dan koop ik wel wat anders. Arabische tekens op mijn eten, dan koop ik wel wat anders.

Voorts ben ik van mening dat moskeeen prachtig zijn, wanneer ze ten oosten van Ankara worden gebouwd.

Foolonthehill | 21-02-18 | 09:31 | 2

Ik vreet niks meer waar een mohammesjaan zijn geld aan verdient

Rest In Privacy | 21-02-18 | 09:41

Precies Poppo, ik ben gek op blauwe bessen, maar als ze geplukt zijn in Marokko, dan sla ik over. Put your money where your mouth is.

Foolonthehill | 21-02-18 | 09:42

Kijk, je moet het zo zien. Het is een dagelijkse oproep om je organen te doneren. Weliswaar in een onbegrijpelijke taal maar dat zijn die latijnse termen ook voor de meesten.

Ernst Oosters8389 | 21-02-18 | 09:30 | 2

Doen islamieten niet aan. Wel willen ze de onze, indien nodig. (samen met Fatima achter zijn vuistje lacht).

BenPakdee | 21-02-18 | 09:34

Ik weet het, ik weet het maar de gemiddelde amsterdammer is toch liever een wereldburger dan een hamburger.

Ernst Oosters8389 | 21-02-18 | 09:41

Oproepen tot haatzaaien is toch per wet geregeld,?.... oh wacht, wetten en zo.
-
Iedereen is gelijk, behalve ....(vul zelf maar in)

Rest In Privacy | 21-02-18 | 09:29

Jozias moet zich toch wel nadrukkelijk gaan beseffen dat de mensen het niet blijven pikken.

Stratum | 21-02-18 | 09:28 | 4

Waar moet stond bedoel ik kan, natuurlijk!

BenPakdee | 21-02-18 | 09:37

Het Parool schrijft al over 'verassing' dus uw gebed zal vast verhoord worden.

Verbandmeester | 21-02-18 | 09:42

In Amsterdam vinden een heleboel het geen probleem gezien hun stemkeuzes. Genoeg dhimmies daar net als van Aartsen, wijlen vd Laan, Cohen, Asscher en die christelijke slappe zak Aaldersberg. Ze komen er daar wel achter wat ze allemaal toegelaten hebben. De winkeliers zijn al bekend met al die lieve Marokkaanse Amsterdammers die hun winkel gewapend binnen komen rennen, nu de rest nog van die yuppen. Er zijn nog heel wat schietpartijen in de straten nodig om de linkse dwalers de ogen te openen, als het al lukt.

Ruud5 | 21-02-18 | 10:22
▼ 1 antwoord verborgen

Ik wil als pastafari ook graag lekkere pasta recepten rondschreeuwen via een luidspreker 3 keer per dag. Kunnen we dat ook meteen even regelen dan?

Harkstede! | 21-02-18 | 09:28 | 2

En waarom krijg ik 2 posts terwijl ik maar 1 keer op het knopje druk?

Harkstede! | 21-02-18 | 09:37

Joker ingezet?

marcoplarco | 21-02-18 | 11:08

Ik wil als pastafari ook graag lekkere pasta recepten rondschreeuwen via een luidspreker 3 keer per dag. Kunnen we dat ook meteen even regelen dan?

Harkstede! | 21-02-18 | 09:28 | 3

Eerst even langs het EU hof, die onze mooie en voedzame geloof, niet als religie ziet.

Rest In Privacy | 21-02-18 | 09:30

Ja. Maar alleen in de J. van Aartsenstraat in Amsterdam

marcoplarco | 21-02-18 | 09:33

@marco
Ja, en over 500 jaar straatnaam veranderen want was fout.

D-Fens_1963 | 21-02-18 | 09:47

Moralistisch links heeft de Islam omarmd. Raar, een oerconservatieve religie met een achtergestelde positie voor de vrouw en iedere niet-moslim. Met een doorgedraaide cognitieve dissonantie van heb ik u daar: de hoofddoek is feminisme... Waarbij simpelweg vergeten wordt dat het niet gaat om het recht er één te dragen, maar om het recht er géén te dragen (haren in de wind). Maar goed, links heeft het omarmd en there is no way back. “It is a backward culture”, ik ga voor Thierry.

Knijthuis | 21-02-18 | 09:28 | 2

Links en Islam hebben het zelfde doel: vernietiging van het vrije westen, en vooral vernietiging van Israel.

Tronald_dump | 21-02-18 | 09:34

Je bedoelt de enige democratie in het Midden-Oosten ten midden van dictaturen en kolonels? Waar ook Palestijnen stemrecht hebben? Dat Israël wat waar dan ook door heel dat fucking linkse kutkamp wordt beschimpt? Waar iedere Marrokaan van zegt: Free Palestina!! Dood aan de Zionisten! Dat Israël is inderdaad de schuld van alles volgens De Gütmenschen. Ik spuug op ze.

Knijthuis | 21-02-18 | 09:53

Iedere wet, regel, afspraak en moreel beginsel is overtreden bij de bouw van die moskee. Zelfs de scheiding van kerk en staat.

Gewinflipt | 21-02-18 | 09:27 | 1

En is mede gefinancierd door Job Cohen.

Lohengrin | 21-02-18 | 10:47

Dat je koophuis op slag de helft minder waard wordt, zal wel tot klachten leiden.

Jan Gordelroos | 21-02-18 | 09:27 | 2

En die leiden dan vervolgens tot helemaal niks.

Montesquieue | 21-02-18 | 09:42

Of je moet je huis verkopen aan een rijke Saoedi

E-Burke | 21-02-18 | 09:49

Bakito | 21-02-18 | 09:23 | Vliegen er straaljagers over Amsterdam? Neen, dus onzinnige en ultra domme vergelijking. Snap overigens niet dat jij gewoon niet wilt inzien dat een oproep tot gebed ten tijden van de Smartphone geen enkele functie of nut heeft. Maar goed, jij stond ook niet vooraan toen ze het verstand uitdeelde.

Indoneesje | 21-02-18 | 09:26 | 3

Als er geen straaljagers over Amsterdam hoeven te vliegen, zal het allemaal wel meevallen met de dreiging van de islam, toch?

Bakito | 21-02-18 | 09:31

Hebben we nog vliegklare straaljagers, dan?

echt_links | 21-02-18 | 09:37

Mensen die op een werkdag een oproep tot gebed willen gaan maar lekker ergens wonen waar dat gebruikelijk is. Dit is fokking Nederland. Fak.

Montesquieue | 21-02-18 | 09:42

Bek houden en gewoon miljoenmiljard belastingen afdragen en 1x per 4 jaar tekenen bij het kruisje.

pibasso | 21-02-18 | 09:24

Als je een beetje wilt bidden, is het geen probleem, kom er maar heen en kom niet alleen, Jozias heeft moskee en drugs, moskee en drugs.

Watching the Wheels | 21-02-18 | 09:24 | 2

Is dat niet van Kleine lul?

Nuchternederland | 21-02-18 | 09:27

De Dr. heeft een tijdje noodgedwongen in Istanbul gewoond. Het wordt beklemmend, die oproep tot gebed. Zoals jeuk, die elke dag een beetje erger wordt. Die jeuk in een buitenland is prima: als het niet bevalt, dan ga je weg. Die jeuk in je eigen land is verre van prima.

Dr_Prepper | 21-02-18 | 09:23

Links houd zo van de macht dat ze berijdt zijn alles in te leveren voor nog een paar gloriejaren. Dat daarna het doek valt voor iedereen intresseert ze geen reetttt. Schuifelen ze daarna gewoon mee naar binnen de haathut in

Rest In Privacy | 21-02-18 | 09:23 | 2

Van Aartsen is van de VVD. Dat is rechts. Of was...

medusa324 | 21-02-18 | 09:32

War einmal

Rest In Privacy | 21-02-18 | 09:43

Ik vind dat eten ook geen flikker aan, sorry dat ik het zeg.

Jan Gordelroos | 21-02-18 | 09:23
-weggejorist-
Bakito | 21-02-18 | 09:23 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Amsterdam wat een verloren bende. Lekker laten gaan de inwoners vinden het prima lekker divers en samen en extreem links. Gewoon niet meer heengaan naar dat gezwel in nederland. Een hek eromheen zou het beste zijn of ook leuk een moskee in de grachtengordel.

bigs | 21-02-18 | 09:22

Over kerkklokken: die hebben een bepaalde praktische functie (geven tijd aan), plus ze zijn er al 1000 jaar, het bouwt langzaam af, ze geven niet een indoctrinerende mondelinge boodschap, en we hebben veel goede zaken aan het Christendom te danken, zoals belangrijke waarden, ziekenzorg enz.

Gewinflipt | 21-02-18 | 09:21

Ik herken mijzelf niet in de profielschets van partijlid van "bepaalde" partijen.

D-Fens_1963 | 21-02-18 | 09:21

Waar de islam verschijnt, de democratie verdwijnt. Een vraag: Is D66 ook een islamfractie. Want ik begrijp nu, wat ze bedoelen met D66: In 1966 hadden ze het idee voor democratie. Sindsdien is het verdwenen. Ik hoop het zelfde voor die partij.

Rest In Privacy | 21-02-18 | 09:20
-weggejorist-
Datismijnmening | 21-02-18 | 09:19 | 1

Toch eng dat benoemde burgemeesters zoveel invloed hebben. Misschien gaat D’66 ervoor zorgen dat de gekozen burgemeester er komt, net als het refe… O wacht.

Dutch_Holland | 21-02-18 | 09:19 | 2

D66 begrijpt heel goed dat het benoemen van burgemeesters de enige manier is om te voorkomen dat er ooit een PVV- of FvD-burgemeester zal zijn

E-Burke | 21-02-18 | 09:39

@E-burke. Een eye-opener. Wat ben ik toch naief.

boccelullus | 21-02-18 | 09:52

De arme NLSE burger: gepakt aan alle kanten. Moslims die de hand ophouden en de boel overnemen, Grieken, Oostblokkers, Spanjaarden, Fransen, Afrika etc and so on:

www.telegraaf.nl/nieuws/1699414/eu-wi...

Referendum uit handen geslagen, nu vrije pers nog even verbieden en de (blanke) Nederlanders zijn tot slaaf van de wereld gemaakt. Nou ja, de blanke NLSE man dan. Het 'hooooogopgeleide' blanke NLSE vrouwtje zit uiteraard met een modieus burnoutje op de bank naast poes Minou. Dus of u ook ff af wil tikken voor dit over het paard getilde wicht en bijbehorend kattenvoer.

Vooral kartel partijtjes blijven stemmen, mense! Gaat lekker!

echt_links | 21-02-18 | 09:19 | 1

NL krijgt wat het verdiend. De meesten stemmen zoals ze zouden moeten doen volgens Hilversum.
De uitsluiting en hoon en verachting die men ten deel valt als je op de PVV, SGP of FvD stemt is gewoon teveel voor de meeste mensen. Een aantal maakt toch stiekem het "fascistische/racistische" vlakje rood in het stemhokje, maar lang niet genoeg.

Tronald_dump | 21-02-18 | 09:41

Bouw AUB zo snel mogelijk een muur om dat verloren gebied heen. Voor het zich verspreid.

XIII-13 | 21-02-18 | 09:17 | 1

Israel doet niet anders.
En het werkt.

Johan_Voorhaar | 21-02-18 | 09:19

Ff een weekje het busje posten voor Jozias' deur in Statenkwartier. Ff wakker azanen.

oorwormpie | 21-02-18 | 09:16

constitutional that is

Magdatkandat | 21-02-18 | 09:16

Kijken of de Amsterdammers straks een burgemeester kiezen die wel voor hun belangen opkomt.

spanarchist | 21-02-18 | 09:16 | 1

Hangt dan wel een beetje van het aantal moslims in Amsterdam af.
En wiens belangen.

BosrandDirk | 21-02-18 | 12:35

Kijk, je merkt dat de islam langzaam brutaler wordt. Dat die moslims overal maximaal op het juridische randje gaan zitten, pushing the constititional envelope in goed frans. Wat dus alleen maar tot conflicten kan leiden - die, zoals gebruikelijk met moslims, alleen maar met geweld beslecht kunnen worden. En zo gaan we in 30 jaar down the fokking drain. Ik kan er niet genoeg op wijzen.

Magdatkandat | 21-02-18 | 09:15 | 1

De islam wordt niet steeds brutaler, er wordt gewoon van de geboden mogelijkheden gebruik gemaakt.
En de gevestigde orde biedt nauwelijks tot geen weerstand want verdeeld tot op het bot.

D-Fens_1963 | 21-02-18 | 09:41

Als er ooit een dag aanbreekt dat we de islamisering met de grond gelijk maken (figuurlijk natuurlijk), laten we dan beginnen bij de Westermoskee omdat ALLE maar dan ook werkelijk alle afspraken en regels omtrent de bouw van deze moskee zijn geschonden en dat ding er staat onder bedreiging van mensen. Met medewerking van de PvdA voorop.

Rheia | 21-02-18 | 09:15

onbegrijpelijk dat zo'n geschreeuw dat alleen te horen is binnen een kilometer van de moskee als geluidsoverlast niet wordt tegengehouden. Iedere Moslim tot ver in de omgeving van een moskee, hoort zijn oproep tot gebed via apps en werkelijk iedere moslim heeft tegenwoordig een smartphone..
Dit is niet meer uit te leggen aan omwonende van zo'n 'tempel'. En waar een schaap over de dam is zullen er meerdere volgen. Tot heel Nederland iedere vrijdag en niet veel later iedere dag zich maar moet laten geluidsoverlasten met een onbegrijpelijke Oosters gebler uit een megafoon..

'Alexandor wijze woorden'; ik moet het eerste Oosters Islamitisch land nog tegenkomen dat het gebeier van Kerkklokken op zondag duldt'...

fikkieblijf! | 21-02-18 | 09:14 | 1

ALs u Turkije een Oosters Islamitisch land vindt dan heb ik nieus voor u: in Istanbul luiden op zondagochtend de kerkklokken.

Dr_Prepper | 21-02-18 | 09:17

Nog even en Amsterdam word het nieuwe Jeruzalem. Uiteindelijk zullen de islamieten een gedeelte van Amsterdam ook als Islamitisch gedeelte gaan beschouwen. Wie zet Jozias even bij het grofvuil? Aan de andere kant, de protesten uit de buurt zullen vooral komen van de roomblank babyboomers en bakfiets moeders die nu ineenkeer hun 'rust' abrupt zien verstoord worden. Want Ali de groenteman en Fatima de huismeid zijn natuurlijk hele lieve moslims. Maar meer islam willen ze liever niet. Gadver mijn stad word steeds meer een Palestina, bouw die muur maar snel om 020.

Indoneesje | 21-02-18 | 09:13 | 1

Ze gaan het pas zien............., als de roomblanke kleindochters in de toekomst hoofdbedekking moeten gaan dragen.

D-Fens_1963 | 21-02-18 | 09:37

I amoslim.

Normpje | 21-02-18 | 09:12 | 1

I Slamsterdam

Nuchternederland | 21-02-18 | 09:24

Volgens mij zit er een wezenlijk verschil tussen het luiden van kerkklokken (tijd, bijzondere gebeurtenis einde kerkdienst op zondag) dan de janktorens bij een moskee.

Super Grover | 21-02-18 | 09:12

VVD pleegt WEER verraad. Schendt WEER afspraken. Heeft WEER schijt aan het volk. Wie neemt deze partij nog serieus?? Wie stemt er nog VVD in godsnaam? Dan moet je toch wel echt lijden aan zelfhaat.

VVD november 2016:
"In 2005, toen de gemeenteraad instemde met de bouw van de moskee, is afgesproken dat er geen versterkte gebedsoproep zou zijn," zegt VVD-fractievoorzitter Marja Ruigrok. "Met name bewoners moeten weten waar ze aan toe zijn. Wat de VVD betreft worden eerder gemaakte afspraken nageleefd en blijft de Westermoskee zoals zoveel andere moskeeën in Amsterdam stil."
www.parool.nl/amsterdam/-gebedsoproep...

Rheia | 21-02-18 | 09:11 | 4

De VVD en beloftes... contra indicti interminus

fikkieblijf! | 21-02-18 | 09:16

Rutte kon zich een uitspraak van die Halve van een paar weken eerder al niet meer herinneren. We hebben het nu over bijna anderhalf jaar. Kom op zeg, dat kun je van een weldenkende VVD-er toch niet verwachten.

Aandachtspanne van een week, niet vergeten de bonnetjes van afgelopen week te declareren. Dagelijks is zo'n gedoe.

TisNieZoMoeilijk | 21-02-18 | 09:18

@fikkieblijf!
U bedoelt waarschijnlijk contradictio in terminis..?

Lefty-Messup | 21-02-18 | 09:29
▼ 1 antwoord verborgen

"Bij de start van de bouw van de moskee in 2005 zei het moskeebestuur nog dat het af zag van de luidruchtige oproep voor moslims om te komen bidden."
En de mensen die toen deze belofte al niet geloofden werden ongetwijfeld afgeschilderd als tokkies, racisten en xenofoben. Dt ze achteraf, zoals gewoonlijk, gelijk blijken te hebben, ach, het is slechts een detail.

spanarchist | 21-02-18 | 09:11

Den Haag, Het nieuwe Rakka.

InAnumPerRegimine | 21-02-18 | 09:10

In islamitische landen eten ze voornamelijk suiker, brood en vet vlees. Niet voor niks dat diabetes daar zoveel voorkomt. Ik was eens in Marokko, nou, geef mij maar Thailand, India enzovoorts.

Gewinflipt | 21-02-18 | 09:10

Tip: zoek eens op Instagram naar bozkurt. Steeds meer Turken komen er openlijk voor uit dat ze sympatisant zijn van de Grijze Wolven door op de foto te gaan met hun hand in de vorm van een wolf. Eng...

stoutklein_kutkonijn | 21-02-18 | 09:09 | 2

Dan kun je de 'vijand' wel beter herkennen. Beter dan het wachtwoord "Scheveningen". Wat wordt het nieuwe wachtwoord?

Winter_is_coming | 21-02-18 | 09:13

Nieuw wachtwoord is kutturk. Wordt het uitgesproken als küttürk, weet je genoeg.
Gekuisde versie is Toeterturk.

Nuchternederland | 21-02-18 | 09:23

Kut met knoflooksaus!

LibertasSimplex | 21-02-18 | 09:09 | 1

Heb je weleens een bouvier een bak yoghurt zien eten.
(* flikkert koffie weg* )

Rest In Privacy | 21-02-18 | 09:34

Voorwaarde bij de bouw was dat er nooit zou worden opgeroepen tot gebed vanuit de minaret. Maar omdat de VVD schijt aan het volk heeft en bezig is met de islamisering van Europa, kan het nu onder het bewind van Van Aartsen natuurlijk weer wel. Het wordt tijd dat we dergelijke volksverraders ophangen. Figuurlijk wel te verstaan.

Rheia | 21-02-18 | 09:09 | 2

In het verleden gedane toezeggingen en voorwaarden bieden geen garantie voor de toekomst.

Guido | 21-02-18 | 09:13

De garantie op je stofzuiger verloopt ook, en dat is volgens Pia D. het enige waar garantie opzit.

TheseDays00 | 21-02-18 | 09:14

Iéts in mij zegt dat die oproepen niét in het Nederlands gedaan zullen worden, "beste mensen, 't is weer zover, komp allen naar de moskee, jippijajee!" Nee. Is er niet ergens nog een wetje dat verbiedt in een vreemde taal op te roepen tot samenscholing?

Zenzeo | 21-02-18 | 09:08 | 1

Doe maar niet. In dat geval zal het mooie, oude Fries als officiële taal worden vervangen door het foeileijke Arabierisch - dat klinkt als een serie grove vloeken.

Guido | 21-02-18 | 09:12

Prima, laat dat maar lekker in dat hoofdstedelijke dorp gebeuren. Hier kennen we die malle fratsen niet.

RenHoek | 21-02-18 | 09:08 | 2

In Tilburg is het al zover, hoor, en in Deventer ook dacht ik.

Zenzeo | 21-02-18 | 09:09

Zo lang de stront maar bij de andere buurman over de schutting wordt geflikkerd maakt het jou niks uit. Tot het jou overkomt. Door mensen zoals jij is Nederland een verloren zaak.

barrypaffert | 21-02-18 | 09:38

Dat gejengel is niet nodig, en is gewoon niets anders dan een vette middelvinger.

Rico Tampeloerus | 21-02-18 | 09:08 | 3

Die minaretten zijn een letterlijke middelvinger. Of zoals Ome Erdogan al zei: de bajonetten. Valt die middelvinger nog mee.

Glasgow Argus | 21-02-18 | 09:09

Nationalistische (lees: fascitische) Turken steken hun middelvinger niet op maar hun hand in de vorm van een wolvenkop.

stoutklein_kutkonijn | 21-02-18 | 09:12

@Glasgow Argus
Goed punt. Ik misgun niemand zijn geloofshuis. Dus ook moslims niet.
Maar waarom moet er dan een halve Efteling worden neergezet?

Rico Tampeloerus | 21-02-18 | 09:14

Van Aartsen woont wel/niet naast een moskee? Moet eens een tijdje in de Golf gaan wonen. Je wordt daar knetter van die jammerstem via luide boxen bovenin elke toren (te lui om naar boven te lopen en zelf de oproep te doen)

Winter_is_coming | 21-02-18 | 09:07 | 2

Of bang dat ie met het hoofd naar beneden er af gegooid wordt, met dat nichterige gejank. Dan is vanaf de grond janken wel zo veilig.

Nuchternederland | 21-02-18 | 09:21

Zo had ik het nog niet bekeken. Dus lui en schijterig.

Winter_is_coming | 21-02-18 | 09:28

Jeej, goed nieuws, woon aan de overkant. Kunnen we de huisklok herijken. Om 5 uur de kinderen binnenroepen voor een kopje thee

Magdatkandat | 21-02-18 | 09:06

Lekker eten is ook een kwestie van smaak. Net als kannibalisme. Persoonlijk ben ik niet zo van couscous, schapenogen, kebab en turkish delight. Kan prima zonder, net als ik prima zonder islam kan.

Wat een heerlijkheid om een tijd in Nieuw Zeeland te verkeren. Geen halal gezien.

Glasgow Argus | 21-02-18 | 09:06 | 9

Ik had NZ ook bovenin mijn lijstje staan. En ik begrijp dat je welkom bent wanneer je iets nuttigs kan betekenen voor de samenleving. Zouden ze hier ook eens als drempelwaarde moeten instellen

Winter_is_coming | 21-02-18 | 09:27

NZ, ik ben jaloers. Ooit eens geprobeerd maar niet genoeg punten. Was het maar zo makkelijk als naar Nederland komen. Alhoewel, dinnetje mag ook alleen maar voor 3 maanden komen vermits ik genoeg euros laat zien.

Ben Hetzat | 21-02-18 | 09:29

Schitterend land, vriendelijke bevolking, maar vond in Auckland al aardig wat haatbaarden rondlopen en veel te veel Chinezen natuurlijk! Indiers OK, prachtige en lieve vrouwen. Heb nog wat gehad met een leuke Indiase, die ik al tijdens mn eerste ochtendwandeling naar het centrum van de stad, tegen het lijf liep. WOW!

echt_links | 21-02-18 | 11:18
▼ 6 antwoorden verborgen

Dus Jozias is een pedante, zelfingenomen liberale kwast zonder ruggengraat? Dat is het ‘nieuws’ van deze ochtend? Tell us something new.

Bigi Bana Boy | 21-02-18 | 09:05 | 1

Jozias? Nee, dat is Rutte! Oh nee, Pechtold!

Nuchternederland | 21-02-18 | 09:19

Eigenlijk zouden ze Jozias dan net onder die luidsprekers op die minaret moeten vastbinden.

Conan de Rabarber | 21-02-18 | 09:05

Ik geef geen ene neuk, want ik hoor het in de provincie toch niet. Een dagje Amsterdam, lekker weg in het buitenland zonder de grens over te hoeven.

NeedIsaymore? | 21-02-18 | 09:05 | 3

Nog wel......

D-Fens_1963 | 21-02-18 | 09:23

Amsterdam is al lang geen Nederland meer. Ik vind het wel fijn dat van Aartsen daar gedumpt is. Die is daar keurig op zijn plaats.
Nou Ollongren nog die er een onafhankelijke staat uitroept, schoppen we haar grote vriendin met familie (Trix) daarnaar toe, en Nederland is meteen een heel stuk mooier.

TheEgg | 21-02-18 | 09:44

@NeedIsaymore: Als je een beschimmelde sinaasappel niet tijdig uit het netje haalt kun je een paar dagen later het hele net wegmikken. Zo gaat het ook met ISlam. Sluipend worden wij naar het hakblok gevoerd, waar die aardige Marokkaanse onderbuurman van u die zo aardig "gelukkig nieuwjaar" wenste al klaarstaat met een brede grijns en een nog breder geslepen kromzwaard. Naief figuur...

Graaisnaaiert | 21-02-18 | 14:04

tweederangsracisten? Annabel en co.?

NV_2017 | 21-02-18 | 09:05 | 3

Zentgraaff kan een dagvaarding tegemoet zien met z'n domme harsens.

kaasfondue | 21-02-18 | 09:09

Ik ken geen otoverkopers die 24/7 bewaakt moeten worden.

TisNieZoMoeilijk | 21-02-18 | 09:12

Ach het is Zentgraaf, die is tegen iedereen, daar moet je even doorheen. Verder treffend stuk.

Nuchternederland | 21-02-18 | 09:19

van Aartsen gaat, Kaakklem Halsema komt - dit gaat niet beter worden; gewoon Islamsterdam.

Non_Smoking_Gun | 21-02-18 | 09:04

De elite is volslagen doorgedraaid. Hier komt nog eens een volksgericht van

marcoplarco | 21-02-18 | 09:03 | 2

Zoals 350 jaar geleden?

D-Fens_1963 | 21-02-18 | 09:22

Welnee, ook deze inbreuk op je vredige leven zullen we weer lijdzaam ondergaan.

Montesquieue | 21-02-18 | 09:35

Als ik in Amsterdam zou wonen (wat natuurlijk nooit meer zal gebeuren) zou ik nu al aan het bier zitten.

kwark001 | 21-02-18 | 09:03 | 1

Nu het nog kan. En mag. En nog niet democratisch is afgeschaft.

de Voorzittert | 21-02-18 | 09:49

Ik ben bereid al dat "lekkere eten" in te ruilen tegen een islamvrij Nederland.

knutsel_ | 21-02-18 | 09:02 | 3

Ik geloof er niets van. De meeste mensen willen de döner enzovoorts niet links laten liggen, hoe slecht die dieren ook behandeld zijn.

vanBarchum | 21-02-18 | 09:29

Een döner? Wat is dat? Kan je dat eten?

Elessir | 21-02-18 | 11:11

Ach die turken mogen wmb best RAUS als er maar meer goede chinese restaurants komen die ook bezorgen. Een bak nasi na het zuipen is goeie man

barryvantiggele | 21-02-18 | 15:33

En welk lekker eten dan?

kwark001 | 21-02-18 | 09:01 | 5

E.coli. Nomnomnom

RightWingDanceSquad | 21-02-18 | 09:11

langzaam gemarteld schapenvlees is da bom!

Nuchternederland | 21-02-18 | 09:18

Tja, daar viel ik ook over. Die rotzooi is of veel te zout of veel te zoet.

Rest In Privacy | 21-02-18 | 09:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Sorry maar ik vind 'Allah akbar' toch een beetje het 'sieg heil' van vandaag de dag. Ik weet dat het in principe 'allah is groot' betekent maar gezien de recente gebeurtenissen van afgelopen 1000 jaar kleeft er toch een wrang smaakje aan. Niet echt gezellig om dat door de straten van Nederland te horen schallen.

keestelpro | 21-02-18 | 09:01 | 4

Inderdaad. Op die fiets vind ik dat de Romeinse/Bellamy groet ook gewoon weer moet kunnen.

KutFilosoof | 21-02-18 | 09:19

Sowieso is versterkt helemaal absurd, klokken zijn ook niet versterkt en in de tijd van Mohammed deden ze het ook niet versterkt.

Hemmenaar7 | 21-02-18 | 12:40

Dat is het ook, Keestelpro. De strijdkreet van de ISlamitische horden. Mag allemaal maar over onze hoofdstad uitgebraakt worden...

Graaisnaaiert | 21-02-18 | 14:00
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland