Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Palestijnse D66-minister Sigrid Kaag geeft versneld gratis geld aan Palestijnenfonds

Trump halveert de Amerikaanse bijdragen aan het Palestijnenfonds van de VN, van 125 naar 60 miljoen dollar. 'Dan betalen wij toch gewoon eerder?' zegt D66-minister Sigrid Kaag. 'Hier, neem maar 13 miljoen van ons!'

Eh sahbi. Geef geld

Kaag wil kennelijk net zo'n anti-Trump pro-wereldverbeter-prijsje als Ploumen, of misschien is ze bang om thuis in elkaar gemept te worden door haar eigen huispalestijn, maar in ieder geval gaat de Nederlandse belastingbetaler alvast versneld 13 miljoen euro ophoesten om het Amerikaanse gat een beetje te dichten. Lekkere deal weer. Enerzijds wil Brussel meer begrotingsgeld van ons om voor Brexit-verliezen te compenseren, anderzijds gaat die halve Palestijn in Rutte 3 met andermans poen populistisch lopen doen tegen Trump. Ja hoor, Nederlandje lost het allemaal wel weer op. De reden dat Trump zijn Amerikaanse miljoenen op zak houdt, is trouwens om de UNRWA tot hervormingen te dwingen, alsook om die ondankbare PLO-piemel van een Abbas een toontje lager te laten zingen en terug aan de vredestafel te krijgen. Die terroristenverheerlijker stond zondag nog urenlang tekeer te gaan tegen Donald Al Amriki, maar wil wél z'n hand in de honingpot houden. Als Nederlands-Palestijnse ministers dat Amerikaanse gat dicht-financieren, hoeft Abbas dus nog steeds zijn houding niet te veranderen. Nou Sieg, dat geld zijn we kwijt, maar dat prijsje is in de pocket hoor!

Social

Reaguursels

Inloggen

Wij betalen de premie die iedere palestijnse misdadiger krijgt, als hij iemand dood in de Joodse staat. De Nederlandse regering is laf en knettergek dat ze dit laten gebeuren. Laat die z.g. top diplomaat verhuizen naar familie daar, maar blijf met je jatten van ons geld af mevr Kaag, ons belasting geld is niet bedoeld voor terroristische misdadigers.

von Amsberg | 19-01-18 | 16:43

Dus het kabinet geeft liever 13 miljoen aan de Palestijnen in plaats van met dat geld de NAVO-bijdrage wat meer naar het afgesproken niveau te brengen. Amerika betaalt wel voor onze verdediging. Nederland snijdt zich in de vingers met deze mentaliteit.

De Geus | 19-01-18 | 15:10

Ik wil niet lullig doe en mezelf steeds herhalen maar Nederland heeft middels de democratische verkiezingen toch echt mogelijk gemaakt dat dit pulp in de regering de dienst uitmaakt. Mijn handdoek ligt sinds die tijd in de ring. Ik vlieg in mei wel met een paar soortgenoten naar Tel Aviv. Gewoon om uit te leggen dat we niet allemaal met een Pallestein getrouwd zijn. Daartoe voel ik me verplicht.

Lichtstadfan | 19-01-18 | 12:00

Overigens is het wel een beetje flauw om Kaag te verwijten dat ze het met een Palestijn houdt. Wie weet welke zegeningen die man haar te bieden heeft op het gebied van de liefde en wie zijn wij om haar dat genot te ontzeggen? We kunnen hooguit hopen dat ze ook eens een minnaar neemt die Mozes Cohen heet.

JvanDeventer | 19-01-18 | 11:55

Ik gun iedereen zijn/haar orgasme maar als het met ontwikkelingsgeld wordt afgedwongen haak ik af.

Lichtstadfan | 19-01-18 | 12:05

Ach, de westerse man is zon vermertrosexualiseerde wussy geworden dat onze vrouwen, Kaag incluis, hunkeren naar de wilde exoot. Primitieve oermannen met veel testosteron en weinig respect voor vrouwen. Daar gaat ironisch genoeg hun linksdraaiende kittelaar van kloppen. We hebben dit aan ons zelf te danken...

Joostmochtnietsweten | 19-01-18 | 23:30

Het zal, zoals bijna alle Nederlandse maatregelen op het gebied van de buitenlandse politiek, geen gewicht in de schaal leggen. Het is een symbolische geste van een doorgeslagen dwaas aan het adres van een "volk" dat eindelijk eens zou moeten leren om op eigen benen te staan.

JvanDeventer | 19-01-18 | 11:42

Ik lees net dat De VS heeft aangekondigd nog eens $ 45 miljoen niet over te maken naar terroristenvrienden van 'minister' en belangenverstrengelaar Kaag.
Geweldig!

Weetje71 | 19-01-18 | 11:41

We betalen niet alleen 13 miljoen, maar wij betalen ook voor de ambtenaren en ambtenaren die geen ambtenaar meer zijn in Palestina.
Verder mag eigen volk verder verrekken.

rexm | 19-01-18 | 10:42

Ik denk dat het vrij vaak geldende label KUT HOER hier wel op zijn plaats is. Die corrupte terroristen geen stuiver meer geven. Israel is af en toe inderdaad ook niet zo lekker bezig maar daar valt tenminste mee te praten en ze hebben een goed functionerende rechtstaat en democratie. Kan je van de Pali's niet zeggen.

WatZalIkErvanZeggen | 19-01-18 | 10:41

Siegfried Kaag, het halfzusje van Frederik Mogherini und Floris Dessing. Allen overtuigd lid van de islamo-Gestapo dus met hoofddoek.

Nelis SplitBloes | 19-01-18 | 10:18

Ik vergat nog een paar koninklijke leden maar die kunt u zelf wel bedenken.

Nelis SplitBloes | 19-01-18 | 10:19

Een staatsgreep is het enige dat dit land kan redden. Baudet neit, Wilders niet, maar een lekker ouderwetse staatsgreep. Gezellig, ik heb er nu al zin an.

Willemdrie33 | 19-01-18 | 08:56

Hoeveel keer zouden ouderen in ons land extra kunnen douchen van die 13 miljoen euro?

polderkolder1 | 19-01-18 | 09:32

13 miljoen? En in Nederland moeten mensen naar de voedselbank!
Maar goed, voor 13 miljoen! euro kan je weer heel wat raketten op Israël afschieten.

polderkolder1 | 19-01-18 | 09:45

hoe noemen ze iemand die criminelen helpt ,ook een crimineel

pedro300 | 19-01-18 | 08:25

Ik heb voor de criminelen dan meer respect dan voor degenen die zelf buiten schot blijven maar de criminelen financieren en steunen.

D. G. Narrator | 19-01-18 | 09:55

De Palestijnse autoriteit heeft een lange historie van corruptie. Vele miljarden aan hulpgelden hebben het volk niet veel geholpen. Voorts staat een tribale mentaliteit de eenheid van het Palestijnse volk danig in de weg. Maar ja, in Europa kicken we nu eenmaal op mensen met een slachtoffer-complex.

MickeyGouda | 19-01-18 | 06:38

Klopt; Zelfs de Jordaniërs (onder andere) hebben die pallie stammen er uit gerost, want terror tubbies. Maar dat kwartje zal bij dit soort Pallie poezen nooit gaan vallen. Het is geen volk. Het zijn bij elkaar geraapte stammen, die het stempeltje “volk” hebben gekregen van mister Arafat himself. Pas in 2013 veranderde de Palestijnse Autoriteit haar naam in de Staat Palestina. Welke staat?

Nalek | 19-01-18 | 08:54

Belangenverstrengeling van de bovenste plank.

SlimmeBelg | 19-01-18 | 04:35

Jammer, geen Hebreeuws/Ivriet.........

Kaag is gehuwd met een voormalig Palestijns ambassadeur en Fatah-politicus in Zwitserland, en heeft vier kinderen.[7] Ze spreekt zes talen vloeiend (Nederlands, Engels, Frans, Spaans, Duits en Arabisch).[8] wiki

Mazoeza | 19-01-18 | 01:07

Mevrouw bekent bij het eerste hobbeltje als Minister al kleur. Wat iedereen bij haar aanstelling al zag gebeuren gebeurt gewoon.

Trumme | 19-01-18 | 01:10

Als ze zes talen vloeiend spreekt dan zat ze zeker in de klas bij Timmermans. Al la de 7e krijgen ze graties: wartaal

gnor | 19-01-18 | 08:51

Is dat mens van Kaag er nog steeds niet achter dat de islam staat voor onderdrukking, ellende, armoede en dierenbeulerij? Waarom zouden wij dat moeten stimuleren? Van ons belastinggeld?

donkeyman | 19-01-18 | 01:05

Dan kan Abbas zijn huis bouwen van 10 miljoen Euro terwijl veel van zijn onderdanen creperen van de honger. Merkwaardig genoeg worden dit soort politici in dit soort landen altijd multi miljonair. Van een salaris lukt je zoiets niet.

namensmijnhond | 19-01-18 | 00:50

Hoever zijn we al?
Is dit de mening van madam privé?
Is dit de mening van 'n minister zonder portefeuille?
Is dit een regeringsbesluit?
Is dit al aan de orde geweest in 't parlement?
Is er al over gestemd?
Is al gepolst hoe de EU er over denkt?
Is al strategisch nagedacht, over hoe 'onvoorspelbaar' boos, Amerika daarover zou kunnen denken, op 't moment, dat Nederland (of de EU) hulp van Amerika nodig heeft? (ik denk aan de strijd tegen ISIS in Syrië, waar 'onze' jongens hoog en droog wat rondvliegen in hun peperdure F16's vanuit Jordanië. Denkt u, dat Trump, de Amerikaanse president van de Verenigde Staten, zich publiekelijk laat afblaffen door madam Kaag en d'r palestijnse roots-loyaliteiten?
Het meest ontstellend is de grootsheidswaanzin van vrouwen in de publieke arena, die geen benul blijken te hebben van wat macht- en krachtsverhoudingen impliceren. (Dames, hier helpt geen tiet-manipulatie meer bij, ook niet als 't in de loop der jaren 'n subsidie-tiet geworden is; hier helpt geen gemarchandeer meer bij, met jullie, de vrouwen als goedkeurders van 't mannenvolkje, dat z'n best doet/deed om bij jullie in 't gevlij te komen)

Der Paulie | 19-01-18 | 00:37

discriminatie

Yoo2621 | 19-01-18 | 00:24

Het kan toch niet zo zijn dat zij dit alleen beslist. Dacht het van niet. Er zal toch een meerderheid voor moeten zijn. Als dit soort ministers het alleen recht hebben om dit soort beslissingen te nemen, is de schatkist heel snel leeg. De Palestijnen, maken er zelf een grote bende van. Van economische hervormingen en beleid hebben zij nog nooit gehoord. Wat de meeste mensen niet eens weten, is dat de top van de Palestijnen, met Abbas, als koploper, baadt in weelde en geld. Abbas, zelf heeft al meer dan 20 miljoen dollar weggesluisd. Als kers op de taart, spelen zij wekelijks een potje paardenpolo. Zo elitair. En die arme sloebers maar stenen gooien elke vrijdag, weinig te eten en elektra hebben. Want meneertje Abbas, betaalt de rekening niet. Logisch dat Israel,het afsluit. Wat een hypocriete bende is het in het huidige Europa. De enige Democratie in the middle East, is Israel. Een staande ovatie voor Trump. Eindelijk eens een leider, met ballen en een standpunt. Eat this Abbas. Gelukkig komt vrouwtje Ollongren om de hoek kijken. Misselijkmakend. Als zij het zo goed voor heeft met haar vrinden, de Palestijnen dan gaat zij daar wonen. Echt stoer is zij, als zij kiest voor de Gazastrook. Gezellig met het gezinnetje aldaar bivakkeren. Het is daar zo fijn. Aardige mensen ook, zo vrouwvriendelijk, werken erg hard en proberen er wat van te maken. Ik durf er alles op te verwedden dat zij dit nooit zal doen. Veel gemakkelijker is het om de moralist hier in het nu nog veilige GAVE NEDERLAND, uit te hangen.

De Evangelist | 19-01-18 | 00:14

Oh oh oh wat een onkunde. Wist niet dat het slechter kon dan het vorige kabinet, maar D66 is nog incompetenter dan de PvdA en dat zegt een HOOP.

Old_Spice | 18-01-18 | 23:58

Kaag kwak haar terror vriendjes kunnen hiermee weer wat nieuwe raketjes kopen of wat mooi villa's voor familie en vrienden. Rutte heeft er geen moeite mee.

drs. P | 18-01-18 | 23:39

Nee maar, een Nederlandse elite-troela die met een militante palestein (reserve-arabier) getrouwd is en deelt uit maakt van de regering wil geld overmaken aan de palesteinen. Dat verwacht je niet !
.
En die 13 miljoen kan je net zo goed meteen de Noordzee inflikkeren.

De Briemusketier | 18-01-18 | 23:25

Het hele Midden-Oosten lacht zich de onbesneden snikkel uit de djellaba bij het zoveelste bewijs van Westers onbenul. Het leed & lot van de Hamas/Fatah en andersoortige Pallies zal de woestijniërs namelijk compleet en ongezien een totale rotzorg zijn. Men schijt nl. collectief op dit zooitje prutsers en is ze liever kwijt dan rijk. Behalve Iran dan, die blijven graag in de stront roeren. Doen ze in Syrië, Libanon en dus ook in dat stukje remspoor wat Gaza heet of die pusvlek die bekend staat als de Westbank. Maar Palestina is en blijft het favo zieligheidsprojectje van linkschdraaiende moralistische wensdenkfapperts (m/v/lhbgt/x/?). En met graties taxpoet (wat we dan "ontwikkelingsgeld" cq. "noodsteun" noemen) kun je een hoop goede sier maken.

Grijskijkert | 18-01-18 | 23:04

hm zou het een echte globalist zijn

Ir. Wilhelmus | 18-01-18 | 22:59

Geblondeerde Gretta.

Russ Meyer | 18-01-18 | 22:22

De Duinkerker Kapers:
nl.wikipedia.org/wiki/Duinkerker_kape...
In 1697 betaalde de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden een groot bedrag aan de Duinkerker Kapers zodat zij onze handelsvloot met rust lieten. Het werkte nog ook... Snik.

Orakel1958 | 18-01-18 | 22:13

Jammer dat Trump de andere helft van het geld ook niet terug geeft aan de Amerikaanse belastingbetalers.

Orakel1958 | 18-01-18 | 22:08

Trump heeft groot gelijk dat die Hamas niet meer sponsort . 1 criminele Organisatie zouden die Haagse Hippies die Groenzoeters dat niet weten of nog niet door hebben ? na al die ongebreidelde Murkenmeuk import hier naar Nederstan toe.

liegende lippen | 18-01-18 | 21:51

Waarom hebben wij eigenlijk geen Taylor Force act?
en.wikipedia.org/wiki/Taylor_Force_Ac...
Ook ons geld wordt direct of indirect gebruikt als terroristische moord-bonus.
Als wij als voorwaarde zouden stellen: Geen financiele hulp, totdat de PA stopt met het betalen van terroristische moordbonussen., zouden we het vredesproces aanzienlijk versnellen.
Wij willen toch zo graag gidsland zijn? Welnu.

Roadblock | 18-01-18 | 21:43

Zag ik langskomen op NOS-nieuwsbalk:
Leger israelisch schiet Palestijn dood.
Na wat zoekwerk bleek dat de betreffende palestijn Ahmed Jarrar.
1.Was betrokken bij de drive-by kill van Rabbi Raziel Shevach.
2.Lid van de Hamas was.
3.Sneuvelde in een vuurgevecht met de troepen die hem opgespoord hadden.
Maar ja, 'Leger israelisch schiet Palestijn dood' bekt toch beter?

Roadblock | 18-01-18 | 21:35

Er is door de boven ons gestelden gekozen voor ISlam en Arabieren ( lees: olie en geopolitiek ) dus dat betekent automatisch dat je "de Palestijnse zaak" , wat dat ook moge zijn, moet ondersteunen om vriendjes met de Halvemaangordel te blijven. En ja, dat gaat dan ten koste van Israel en Joodse mensen, maar ach. Oliedollars vergoeden veel en trouwens, een pogrommetje meer of minder, zijn ze inmiddels aan gewend. Toch? Al-Qaag?

Graaisnaaiert | 18-01-18 | 22:19

Smerige streken zijn het, helaas leest er niemand tussen de regels door.

Zwiebelmaus | 18-01-18 | 22:19

Gemanipuleerd nieuws is nog enger dan nep nieuws.

squadra | 18-01-18 | 22:20
▼ 1 antwoord verborgen

Uitgemergelde corrupte woestijnfeeks, zo dat lucht op.

Zwiebelmaus | 18-01-18 | 21:29

Dat betaalt ze uit eigen zak, toch? Toch???

h3* | 18-01-18 | 20:55

Al mijn neefjes, nichtjes, en tante zijn joods.
Waarom moet ik geld betalen voor een organisatie die mijn familieleden dood probeert te maken, heksje ologron?

Kanarie_Geil | 18-01-18 | 20:31

Kuch Kuch, dit is Sigrid Kaag.

Roadblock | 18-01-18 | 20:43

Ze vliegen beiden op een bezem...

Panos88 | 18-01-18 | 21:11

Panos88 | 18-01-18 | 21:11
Ik vind dat alle heksen op elkaar lijken. Hou ze ook moeilijk uit elkaar.

Not_again | 18-01-18 | 21:17

Dat kan makkelijk. De Anw is goeddeels opgeheven en de partner aow ook dus de pensioenen die Nederland voor de palestijnen betaalt zijn veilig gesteld en nu een extraatje, moet kunnen want ze zal het overlegd hebben met haar eigen PLO pik thuis. Zijn we net van die andere palestijnen- meid bevrijd gooit deze d666er nog linkser met geld. Want denk maar echt niet dat het hiermee afgelopen is.
Het is hallucinant hoeveel gratis geld er uit Europa naar de palestijnen gaat. En hoe zou het nou komen dat VVD/D666/CDA/CU zoveel moneys uitdelen aan hun recalcitrante vrienden en het Palestijnse terrorisme? 't Zal toch niets met hun gedeelde antisemitische sentimenten te maken hebben, zou het? Dat mocht toch nooit meer gebeuren? Nou, dat zien we.

eastender | 18-01-18 | 20:30

Oh nou snap ik waarom er zoveel geld gaat naar Palestijnse terroristen: het hele Nederlandse kabinet is antisemitisch (snap nu ook waarom die Palestijn die het Joods restaurant in Amsterdam vernielde zo weer vrij was/ moslim automobilist die 6 Joodse toeristen half dood reed, ook zo weer buiten stond -verward/laag bloedsuiker, en zal ik nog even doorgaan.......

polderkolder1 | 19-01-18 | 11:03

Wie stopt dit krankzinnige mens die met haar vingers in onze belastingpot zit te graaien en zo haar familie en aanverwante verrijkt. Doodziek word ik van dit verrotte linkse gedachtengoed, deze z.g. palestijnen waar Sigrid Kaag nu een bloedband mee heeft gesmeed leven van het parasiteren en chanteren van de westerse wereld, zelf presteren ze niets dan alleen maar stalen buizen en tunnels te bouwen om hier mee en vanuit terroristische aanslagen te plegen op onschuldige burgers. Tuig is het niet meer en niet minder.

Trump is zeer goed bezig, Hij heeft nu al meer voor elkaar gekregen dan Obama in acht jaar tijd.

Van mij had hij nog veel meer geld mogen inhouden. Israël is de enige democratie in het midden oosten. Uitgekotst door de zogenaamde vrije wereld maar wat heeft dat land in meer dan zeventig jaar voor elkaar gekregen. Zonder hulp van wie dan ook.

Van zandbak tot ultramoderne samenleving waar de mooiste uitvindingen worden gedaan. En waar blijven die zogenaamde zielige palestijnen met hun uitvindingen, hun vreedzame samenleving voor iedere religie? Alleen maar haat en ellende komen daar vandaan. Niks zieligheid en discriminatie. Werken voor de kost, zoals Israëliërs doen dat zou het motto moeten zijn.

Maar nee, altijd heeft een ander het gedaan. En Amerika is nu natuurlijk weer de grote vijand. En onze linkse politici geven Trump natuurlijk weer de schuld als er onlusten uitbreken. Walgelijk.

von Amsberg | 18-01-18 | 20:25

Als Trump nozel is gaat hij nog 13 Miljoen extra inhouden......

D.Ormin | 18-01-18 | 21:42

D.Ormin | 18-01-18 | 21:42 |
Wedden dat Kaag er dan nog eens 13 bij geeft?

Roadblock | 18-01-18 | 21:56

Komop vrinden.
Het is keihard nodig om ellende en de verdriet, tweespalt, sterke leiders, goedkope arbeid, bijna gratis grondstoffen, doden en de ellende te creëren.
Zonder dat waren wij hier al lang failliet.
Geen corrupte Afrikaanse vetzak die liever een tientje geeft dan zijn 'onderdanen' dwingt tot dobberen. Geen oliesjeik die liever geen voetbalclub heeft dan zijn bevolking laat delen in de olie. Insjallah?
Groningen .. Toedels.
De mannen waar het standbeeld van wordt verwijderd zijn inmiddels watjes als het gaat om wereldleed.
Maar bedenk.. uw eigen rijkdom lijkt voor een groot deel te bestaan uit uitbuiting en ellende elders.
Dat is niet erg, of wel, wat je wil.
Deze trut, (hallo afluister -zakken... ik ben eigenlijk s. huizinga, Amsterdam, je kan me vinden rondom de staatsliedenbuurt als ik thuis ben, op de zuidas als ik werk)
speelt het spelletje lekker mee.
Wakker worden,!, laatste kans op een toekomst vrienden.
Ga met je naam en je eerlijke verhaal ten strijde.
Of betaal een kop cappuccino per dag aan enge mensen als hierboven.

geen koning | 18-01-18 | 20:11

Je hebt gelijk! Ik ben de echte Wim Heitinga uit Oosterzee. Ik doe er een espresso bij.

ristretto | 18-01-18 | 20:15

Welleswaar zwart, en proost onder mijn eigen naam.
Take care.

PopeyeKamper | 18-01-18 | 21:27

Simpele vraag? Waarom geven wij gratis geld weg aan een land ver hiervandaan, en waar we geen moer mee te maken hebben?
Maar goed, aan mij zal Nederland, de banken, of wie dan ook weinig verdienen, ben wel goed, maar niet gek, en doe gewoon niet meer mee aan deze waanzin.

King of the Oneliner | 18-01-18 | 19:57

Je kan geen geld over maken (alleen dmv een illegale/valse identiteit) , naar een niet bestaand persoon, bedrijf, of organisatie,
Dus hoe kan er geld overgemaakt worden naar een niet bestaand land?

Daffy_Duck | 18-01-18 | 19:47

Via Zwitserlandse banken.

ristretto | 18-01-18 | 20:16

@ristretto Nou ja, via via... de Zwitserse bankrekening van Abbas is gewoon het eindstation hoor. Uit dat potje wordt de man van Kaag dan weer betaald. En zo komt het bij onze corrupte minister weer in het ruim bemeten bad in de vorm van champagne uit de gouden kranen gelopen.

tipo | 18-01-18 | 20:29

Komt vast op de rekening van Abbas dan.

Not_again | 18-01-18 | 21:20
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een drukte om niets. Ze heeft er ook al voor gezorgd dat de armoede in NL nagenoeg niet meer bestaat, zorgpremies op een acceptabel niveau zijn en gewoon alles en nog veel meer voor de in Nederland wonende mensen. Mag ze dan ook eens een fooitje weggeven? Want wat kun je nu eigenlijk met 13 miljoen als land? Iedere inwoner twee Euro geven?

Mark van Leeuwen | 18-01-18 | 19:47

Dus als ik dagelijks ga roepen dat ik jou haat en jouw kinderen ga vermoorden, ga jij mij geld opsturen?
Ik geloof er niks van.

En het is te zot voor woorden dat alle Westerse landen wel al decennialang honderden miljarden euro's gratis weggeven aan wrede, moorddadige dictaturen. Vijandige dictaturen bovendien, die hun inwoners voortdurend aanzetten tot blinde haat en bruut geweld tegen het westen, en tegen alle Westerlingen.
Er is in de hele islamitische wereld geen invloedrijke islamitische geestelijke of islamitische leider die vrede, vrijheid en tolerantie predikt.
Niet één.
En ze haten ons, omdat wij wel vrede, vrijheid en tolerantie wensen; "haram".
Iedere cent die naar die zandbak gaat, wordt tegen ons gebruikt.

Dandruff | 18-01-18 | 20:24

Dandruff | 18-01-18 | 20:24 |
Sarcasme is soms moeilijk te onderkennen.

Roadblock | 18-01-18 | 21:57

Kaag is er blijkbaar alles aan gelegen om het conflict tot in de oneindigheid te rekken. Of tot de ondergang van Israël. Whichever comes first. Letterlijk de enige keer dat de 'Palestijnen' hebben onderhandeld over vrede, was toen ze geen geld meer kregen. Om er onmiddelijk mee te stoppen toen de financiering weer rond was (dankzij Europa en de VS).

Mike_DB | 18-01-18 | 19:46

nickolaas
Leuk verhaal. Alleen niet waar. De goedkeuring voor de leningen (voor de opvang van Joodse migranten uit de voormalige Sovjet Unie) werd nog gegeven tijdens de regeerperiode van Shamir. Nadat de regering Shamir besloot te participeren in onderhandelingen in Madrid.
De 'Palestijnen' kregen vooral veel geld van de Arabische Golfstaten. Nadat Palestijnse leiders zich solidair verklaarden met Irak m.b.t. de bezetting van Koeweit, was het meteen en volledig uit met de financiering.

Mike_DB | 18-01-18 | 21:17

Dandruff | 18-01-18 | 20:41 Geen onzin uit kramen. Joden hoeven niet dood volgens Allah. Joden hebben alleen geen recht op een eigen land en moeten zich in dienst van opstellen van hun gastheer. Dit staat overigens ook in zowel de Thora, Bijbel als de Koran. Echter het (verre) verleden heeft veel schade toegebracht aan het Joodse volk of door eigen onkunde of de gastheer faalde. Daardoor is het Zionisme enorm gegroeid, de wil naar eigen staat. Een staat om eigen volk te verdedigen. In het succes van het Joodse volk en Israël tegen het zere been van de moslims, is de Joden haat gekomen.

Overigens waren Joden niet zo zielig, zij zijn zielig gemaakt door de gebeurtenissen die plaats vonden tijdens de tweede wereld oorlog.

cees2025 | 18-01-18 | 23:30

@Mike_DB
FakeComment! Bush heeft alsnog de garanties gegeven, nadat Rabin toezeggingen had gedaan nederzettingen te ontmantelen (wat Shamir niet wilde toezeggen -
omdat zijn herverkiezingsplatform 'pro-nederzettingen' was). Rabin was op dat moment een maand 1e minister:
Citaat: "receiving a long-delayed $10 billion in loans guaranteed by the United States brought relief to Soviet immigrants and Israeli officials Tuesday, but left Palestinians decidedly uncomfortable.
[..]
For the most part, Israelis were generally upbeat about U.S. President George Bush's promise to recommend congressional approval of the loan guarantees after meeting at his Kennebunkport, Maine, summer home with Israeli Prime Minister Yitzhak Rabin.

Finance Minister Avraham Shohat credited Rabin's quick moves to reverse the settlement drive in the occupied West Bank and Gaza Strip of his predecessor, Yitzhak Shamir, with winning the loan guarantees just a month after he took office." www.upi.com/Archives/1992/08/11/Israe...

nickolaas | 18-01-18 | 23:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Eerst een Wiebes protocol, dat is er over een aantal jaar. Dan kijken we of we uitkeren.

xtree | 18-01-18 | 19:42

Ik zag het allemaal al een beetje aankomen. Voor de minister snijdt het mes aan twee kanten. Aan de éne kant kan ze de goedmens uithangen door het deugvolk te tonen dat ze tegen Trump durft in te gaan en aan de andere kant geeft het haar de mogelijkheid om uiting te geven van haar afschuw van het gewone volk. Uiteindelijk geeft ze met deze actie een totaal verkeerd signaal aan Trump af. Het signaal dat hij zonder te blikken of blozen de geldkraan voor alle linkse hobby projectjes, waar de gewone Amerikaan toch niet om maalt, dicht kan draaien zonder dat het enige consequentie heeft.

down | 18-01-18 | 19:33

Ik verwacht van denk kamervragen waarom er zo weinig geld wordt gegeven.

Eddy67 | 18-01-18 | 19:32

Uiteraard makkelijk geld weggeven van een ander en de rest zijn privézaken.

Ronnie | 18-01-18 | 19:31

aangetrouwd volk eerst!

Ceevoo | 18-01-18 | 19:30

Zo is het maar net (roept mijn schoonzoon bij het verdelen van de erfenis)

Koos Knak | 18-01-18 | 19:36

En Groningen maar wachten.

hoochee | 18-01-18 | 19:26

Trump speelt het spel harder.
Hoog inzetten en meer terugkrijgen.
Kaag snapt t spel niet, maakt jaar niets uit want een ander betaald haar “ nobele” daad.

Ruimedenker | 18-01-18 | 19:25

Kaag snapt het spel wel. Ze kent de mensen in het moeras, waar het geld naar toe gaat. Die gaan haar terugbetalen na haar ministerschap.

tipo | 18-01-18 | 19:58

Dat hele UNWRA is een instrument van Israel haters om het conflict gaande te houden. Wat een gelul dat je na 70 jaar nog steeds vluchteling bent.
Een vergelijkbaar conflict tussen Pakistan en India heeft veel meer vluchtelingen gegenereerd. Die zijn allemaal al lang geen vluchteling meer.
Hetzelfde geld voor de joden die Arabische landen uitgetrapt zijn in 1948.
Opdoeken dat UNWRA.
Je moet eens kijken hoe snel het vrede wordt als je dreigt de gratis geldkraan dicht te draaien.
En het is ook wel meteen duidelijk waar Sigrid Kaag's prioriteiten liggen.
Je zult maar joodse Nederlander zijn en belasting betalen om mensen die je af willen maken in de watten te leggen.

Rest In Privacy | 18-01-18 | 19:25

De constructie is, ik lieg het niet, dat elk kind van een 'palestijnse vluchteling" waar hij ook leeft, automatisch de status van 'palestijnse vluchteling' krijgt en zijn kinderen ook weer. Dat aantal neemt dus astronomisch toe.
De kinderen van de palestijnen, die door de Romi-margarinefabriek indertijd uit Nabloes naar Vlaardingen mochten komen, en dus in Nederland geboren zijn, zijn dus ook Palestijnse vluchtelingen.
Als er dus een vredesoplossing komt waarbij alle "palestijnse vluchtelingen" terug mogen keren naar Israel, dan bestaat er direkt geen Israel meer.

Roadblock | 18-01-18 | 21:01

Ik weet het. Net zo absurd als dat alle hugenoten nog steeds "Franse vluchtelingen" zouden zijn. Of Portugese Joden.
Dat UNWRA heeft er voor gezorgd dat er nu niet 500.000, maar 7 miljoen "vluchtelingen" zijn. Dus de hoeveelheid geld dat nodig is om die lui te onderhouden stijgt ook exponentieel.
Vluchteling zijn is hun business model geworden. Ze worden betaald om zielig te zijn. Om daar vervolgens Israel mee te kunnen pesten.

Rest In Privacy | 18-01-18 | 22:11

Dacht bij de foto van bovenstaande juffrouw aan Homeland, maar nee, het is Holland.

Ernst Oosters8389 | 18-01-18 | 19:24

Het enge mens is getrouwd met Anus al Kwak. Dat alleen al is reden voor uitzetting uit haar ambt.

Lewis Lewinsky | 18-01-18 | 19:21

Heel verkeerd. Totaal fout. Geen cent naar die Arabieren, svp. Niets. Nul.

Lewis Lewinsky | 18-01-18 | 19:19
-weggejorist en opgerot-
secretagent007 | 18-01-18 | 19:18

Ging er maar zo gemakkelijk geld naar: (ouderen)Zorg, School, Politie, Defensie, Kinderopvang, lastenverlichting voor Burgers.
Onze Overheid haat ons!

ET007 | 18-01-18 | 19:15

Het maakt allemaal niets uit, want dit geld komt toch in de corrupte zakken van Mahmoud Abbas terecht.

Munchhausen | 18-01-18 | 19:10

Niet alles, van een deel koopt hij raketten!

TheseDays00 | 18-01-18 | 19:24

Ik dacht eerst dat Trump een goede (rechtse) vent was maar sinds MAGA en het erkennen van de annexatie van de door Israël bezette gebieden in 1967 waarin alleen een paar US-eilandjes + verder volstrekt onbelangrijke landjes met hem meestemde in de VN en de oorlogsrethoriek tegen Cina,Ruslans en de DPRK, geloof ik niets meer wat deze man allemaal verteld of doet. Elk tweede woord dat een Amerikaan uitkraamt is zo wie zo gelogenZ nu weer Syrië. De arme Koerden gaan het gelag betalen als " boots on the ground" voor dr eeuwige losers Amerika. Rusland heeft samen met de shiieten van Assad + diens bondgenoten Irak,Libanon en Iran de soennitische IS strijders uitgeroeid! Bravo! De yankees hebben deze strijders gefinancierd en uitgerust en pro forma bestreden. Nu wil Trumpie niet meer aan de VN betalen omdat hij de Likud-President in het Witte Huis is en fatsoenlijke staten zoals NL springen in de bres om noodhulp te betalen (beter daar dan hier denk ik dan maar) en de wolven huilen weer obligaat in het grote dierenbos dat die Palestijnen zo slecht zijn.
Israël is conform de Conventie van Génève bezettingsmacht en hoort zich aan de internationale verdragen te houden.
Palestijnen zijn bij GS slecht want moslim. Ik ben ook niet voor de moslims maar rechtbis recht en krom is krom.Wat interesseert het mij dat die Kaag daar aalmoezen uitdeelt. Beter zou zijn dat er vrede kwam in het Midden Oosten..
Trumo wil geen vrede maar oorlog... hij gooit blikken vol met benzine ( mooi Arabisch woord) op het vuur,net als in Korea. 2018....100 jaar geleden eindigde de 1e Wereldoorlog.... dit kon nog wel eens een heel gevaarlijk jaar worden. Het is weer te lang vrede geweest.Trump zal niet aarzelen Noord-Korea of Iran aan te vallen:gevolg...3e WO met miljarden doden. Ruimt wel lekker op behalve als de pruimen hier vallen natuurlijk.

Eendragtmaaktmagt | 18-01-18 | 19:09

eendragt verondersteld meer mensen , vertel

wolfke | 18-01-18 | 20:49

Eendragtmaaktmagt | 18-01-18 | 19:36
Mexicaans Amerikaanse oorlog.
Amerikaans Spaanse oorlog
1e Wereldoorlog
2e Wereldoorlog

Roadblock | 18-01-18 | 22:03

"Elk tweede woord dat een Amerikaan uitkraamt is zo wie zo gelogen"
Moet ik u nu nog serieus nemen?

Roadblock | 18-01-18 | 22:06
▼ 7 antwoorden verborgen

Moet ze niet overstappen naar de Portemonnee Van De Ander? of de door Nepotisme Subsidiabel Bewogenen? Wat een varken, mijn centen weggeven aan haar hobby's.

marchbrown | 18-01-18 | 19:03

Vroeger had je nog wel eens een gevoel van trots om Nederlander te zijn (ook al was dat gewoon het geluk om toevallig hier geboren te zijn). Het enige wat je tegenwoordig voelt is diepe schaamte en afschuw.

Roze_bril_drager | 18-01-18 | 19:00

Ga eens een paspoort of ID kaart op een ambassade aanvragen.. Je wordt een poot uitgedraaid. Maar ik weet nu in ieder geval waarom het allemaal zo veel moet kosten.

Cum infamia | 18-01-18 | 18:58

Dat niet alleen, maar een paspoort voor een “vluchteling” is ook nog eens zo’n €10 goedkoper. Eigenlijk is alles voor die figuren goedkoper.

Implants | 18-01-18 | 19:55

Heeft minister Kaag een legertje pre-paid reaguurders op GS afgestuurd ?

Zie ze al zitten aan de high tea met jonkvrouwe O. "Wil je voor mij m'n Taskforce Fake News 's uitproberen als je persbericht naar buiten gaat ? Ben zo benieuwd naar het effect ! Nog een kopje ?"

Vesta | 18-01-18 | 18:57

Niet klagen, anders mag je straks alleen nog op GS met digid.

O2Neutraal | 18-01-18 | 20:18

Wou ik toch vanochtend het gras van mijn balkonnetje maaien, doe ik toch pardoes er bijkans vanaf waaien.

Dat rijmt. #

Hetkanverkeren | 18-01-18 | 18:57

Door belastinggeld aan terroristen te overhandigen maakt ze alle belastingbetalers tot terroristen.
Nederlanders zijn moordenaars en mogen veroordeeld worden in Den Haag bij het Internationaal Gerechtshof.

Maartenalsoptwitter | 18-01-18 | 18:56

Ach ze is zo'n goed mens, de D66 is zo rijk die hoesten dit op uit de staatskas.
-
Voor de laatste aanvullingen om aan de gehele 60.000.000 Euro gaan ze in hun D66 jasje langs de deuren in het aardbevingsgebied in Groningen. De sociaal democraten willen een referendum of iedere Groninger stort 1000 euro of de gaskraan gaat verder open om die arme Palestijnen van geld te voorzien.

bananabanana | 18-01-18 | 18:55

Ik zal geen grap maken over Palestijnen en gas.
Ik zal geen grap maken over Palestijnen en gas.
Ik zal geen grap maken over Palestijnen en gas.

LuckyGirl | 18-01-18 | 19:14

LuckyGirl | 18-01-18 | 19:14
Mazzel dat de 'r' op je toetsenbord het doet anders was je gejorist.

Maartenalsoptwitter | 18-01-18 | 19:32

Maartenalsoptwitter
Somebody up there likes me.

LuckyGirl | 18-01-18 | 21:06

Wat mij zorgen baart, is dat het lijkt of deze mevrouw zomaar met ons belasting geld dit mag doen.
Staat dit in de begroting?
Is er volledig goedkeuring van de regering?
Waarom vraagt onze regering niet eens aan de Palestijnen, waarom zij Israel niet erkennen en te proberen in vrede naast elkaar te leven en alle mensen daar een betere kwaliteit van leven te geven.
Door geld zomaar te geven, dwing je niks af, je krijgt er niks voor terug.
Trump heeft daar gelijk in, het geld aan Palestine komt al decennia lang in foute zakken!

outdoor | 18-01-18 | 18:53

"".. het lijkt of deze mevrouw zomaar met ons belasting geld dit mag doen..""
Daar heeft de meerderheid van het debiele stemvee immers voor gekozen

telelezer | 18-01-18 | 18:56

Deze mevrouw wordt alleen maar geremd als de kamer veelvuldig nare vragen gaat stellen.
Ik hou dat ook angstvallig in de gaten.
Gebeurt dat niet, dan zijn alle kamerleden er medeverantwoordelijk voor dat Abbas zijn moord-bonussen weer kan betalen.(Na eerst een flinke aftrek voor hemzelf natuurlijk).

Roadblock | 18-01-18 | 22:12

Ondanks dat dit toch onze jaarlijkse bijdrage is is het wel focking hypocriet en ongelooflijk debiel! Maar gelukkig komt straks Baudet ons redden van de ondergang, dat is mijn lichtpuntje aan het einde van de tunnel.

Brulaapje | 18-01-18 | 18:50

Zolang het debiele kiesvee "De" wedstrijd en The Voice en DWDD belangrijker vinden dan zich (minstens een beetje) politiek to orienteren zal er niks varanderen want geef het volk brood en spelen en ze houden hun bek netjes dicht

telelezer | 18-01-18 | 18:55

Want alle vorige keren dat we Palestijnen aan de onderhandelingstafel probeerden te kopen was het ook al zo'n succes.

LuckyGirl | 18-01-18 | 18:48

Overigens is Israel in de eerste plaats volkerenrechtelijk verantwoordelijk voor al die zaken in de Palestijnse gebieden.. als het conflict mede voor zorgt dat de mensen daar zichzelf niet kunnen bedruipen, zijn zij feitelijk de aangewezen partij om bij te passen (en een humanitaire ramp voorkomen is hun verantwoordelijkheid ook in die zin.. ).
En geen van de partijen daar draagt zelf de kosten van het conflict nog hoor.. Israel krijgt evengoed jaarlijks meer dan 3 mrd dollar van de VS in steun (en dat is steun vanuit bijvoorbeeld de internationale joodse gemeenschap nog niet eens meegerekend). Dus als men met middelen druk zou willen uitoefenen, is dat iets waar in theorie beide partijen gevoelig voor zouden kunnen zijn (en als dat een relatief geweldloze oplossing zou kunnen zijn.. waarom dan eenzijdig dat doen? - het is in ieder iedereen op het verkeerde been zetten, door te suggereren dat alleen de Palestijnen op buitenlands geld drijven - bovendien zorgt dat geld er dus voor dat Israel zich aan de financiële lasten van de bezetting onttrekt, waarvan zij in eerste instantie de aangewezen partij zouden zijn die te dragen).

nickolaas | 18-01-18 | 18:45

Wat zijn de meest veilige grenzen in Israel? Juist, de landen waarmee ze vrede hebben gesloten.. en zeiden de blanke boeren in Zuid-Afrika ook niet, dat de oorspronkelijke bevolking ze de zee in zou drijven zodra apartheid zou worden afgeschaft (en dat dus de reden zou moeten zijn het in stand te houden..) ? Ik wil niet zeggen dat het meteen helemaal rozengeur en maneschijn is geworden daar - maar ik ken nauwelijks iemand die nog terug zou willen naar apartheid. En al gaan er twee generaties overheen om de boel helemaal 'normaal' te krijgen.. als het vredesproces met Rabin had gewerkt, was je daar nu al geweest.. mensen als Simon Peres zijn uiteindelijk gestorven zonder vrede te kennen en iedere dag dus worden daar mensen geboren ook, die nooit vrede gekend hebben.. ergens zal je dat ooit moeten willen doorbreken (Noord-Ierland leek ooit ook uitzichtloos trouwens.. ik groeide op in de jaren '80 - dat is toch uit een spiraal van geweld ontsnapt).

nickolaas | 18-01-18 | 19:01

Volledig mee eens beste nickolaas. Amerika wordt nu eenmaal geregeerd door pro-Israël en Likud aanhangers die jaarlijks miljarden aan wapenhulp schenken.
Waarom moeten wij als brave EU burgers betalen voor de schade die Israël aanricht of aangericht heeft in de sinds 1967 bezette gebieden? Er kan uitsluitend vrede komen als beide volkeren enigszins in hun eigen gebieden in vrede kunnen leven. Vooral niet samen!
Die muntjes van Kaag = symbool politiek. Deze weg loopt dood. Trump denkt: laat die domme Europeanen maar betalen en dat doen wij ook nog. De Amerikanen onder Trump hebben zichzelf nu onderdeel van het probleem gemaakt: Amerika kan niet meer als (honest) ha ha ha broker optreden ihkv de " roadmap".
Kortom; Israël en de bezette gebieden is en blijft een open wond een aanleiding voor verdere grotere oorlogen in het M.O.
Trump is inderdaad het beste dat Israël kon overkomen. De toon wotdt harder... ook tegen de bondgenoten. De cowboys zijn op oorlogspad en zullen dus wel weer wat klappen gaan krijgen zoals in Korea en Vietnam.

Eendragtmaaktmagt | 18-01-18 | 19:53

Oh?, Is Israel verantwoordelijk voor wat in Gaza gebeurt? Toont u mij dat eens aan.
Volgens mij is Hamas de facto daar de machthebber.

Roadblock | 18-01-18 | 22:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Van Rossem, de meest linkse schrijver bij GS, probeert heel stoer niet onder te doen voor de CIDI-lovers Pritt, Spartacus, Zentgraaff e.v.a. Kan een false flag zijn om niet te veel uit de toon te vallen. 13 miljoen gaan o.a. naar scholing voor ruim 500.000 Palestijnse kinderen, basisgezondheidszorg en voedselhulp.
Mnister Zijlstra heeft er ook op gewezen dat oplopende tekorten voor UNRWA tot grotere humanitaire problemen leiden en niet bijdragen aan stabiliteit in de regio en verbetering van de verstandhouding tussen Israël en de Palestijnse Autoriteit. UNRWA zal volgens het persbericht samen met Nederland en andere partners actief zoeken naar een oplossing voor de financiële situatie bij de organisatie. Daar mag best de schijnwerper op, maar we moeten niet veronderstellen dat al dat geld spoorloos verdwijnt naar Iraanse (of Britse of Duitse, of Nederlandse) wapenhandelaars.

Prze***walski | 18-01-18 | 18:43

"we moeten niet veronderstellen dat al dat geld spoorloos verdwijnt"

i.imgur.com/dE3Xubl.jpg

omanders | 18-01-18 | 18:54

Ben je echt zo naief of doe je alsof?

Ko Ranzig | 18-01-18 | 19:20
▼ 2 antwoorden verborgen

En afgezien van de dubieuze staat van dienst van PLO infiltrante Sigrit Kaag, stemmen Terpstra's buza-ambtenaren - door de EU verplicht - voor de meest waanzinnige en schunnige VN resoluties vanuit de mohammedaanse shitholes tegen Israël.
NEXIT.

Van Zessen Klaar. | 18-01-18 | 18:43

De Palestijnen hebben voor de zoveelste maal op het verkeerde paard gegokt met dit maal Assad te steunen. Een dictator die volgens Nederland hoe dan ook moet verdwijnen. Maar die ook vrienden is met Iran, wiens heersers weer vrienden zijn van Nederland, maar ook vriendje is van Poetin die volgens onze regering de duivel in eigen persoon is. Dus waar is die 13 miljoen op gebasseerd? Nu heb ik gelezen dat Israël er helemaal niet op zit te wachten dat Trump de geldkraan dichtdraaid wat ook nog niet gebeurd is wat dat stuk hoofddoek ook beweert, omdat Israel niet zit te wachten op een nog armoedige bende in de Gaza, waar rotzooi van komt die zij dan mogen opruimen. Dus misschien is die 13 miljoen wel om de Israelische regering alvast een plezier te doen? Zo kom je al denkend van het één op het ander.

forecastle | 18-01-18 | 18:40

Met het geld worden tunnels gebouwd. Of de Gaza-Haven. Daar waren we heel trots op. Moet wel steeds opnieuw gebouwd worden, want worden door onze lieve vrienden aldaar gebruikt om wapens te smokkelen of (mortier)aanvallen op Israel te plegen. En de IDF maken dan alles -terecht!- met de grond gelijk en dan kunnen we weer opnieuw beginnen met het moeizame "vredesproces".

Rommelende Onderbuik | 18-01-18 | 18:45
-weggejorist-
Geraldo1984 | 18-01-18 | 18:33

Vreselijk. Waarom doet men dit? Schaam me voor Nederland. Wat een waanzin om de Palestijnse terorristische regering te steunen. Luister eens naar Trump. De man heeft gelijk.

nerugaer | 18-01-18 | 18:33

Het is godsonvoorstelbaar dat dit kan: Een Nederlandse minister die met een hoge al-Fatah pief is getrouwd.

omanders | 18-01-18 | 18:32

Gek land leven we inderdaad in.
Geert Wilders moet dag in dag uit beveiligd worden voor het politiek uiten van een vreedzame mening.
Maar getrouwd zijn met en sympathiseren met een terroristische beweging is geen probleem - als ie de regentenkliek maar welgevallig is.
Door de EUlite goedgekeurde, deugende terreur.
We kunnen ondertussen wel concluderen dat men nazisme fout vindt omdat het niet internationaal en inclusief genoeg was, maar dat de rest van het gedachtegoed bijna volledig wordt omarmd.

Rommelende Onderbuik | 18-01-18 | 18:51

Er is een reden dat Kaag na het ontdekken van haar geheime huwelijk met die onderminister van Arafat begin jaren 90 bij MinBuza is weggestuurd en waarom zij nu geen minister van buitenlandse zaken is maar van ontwikkelingshulp, terwijl zij veel meer ervaring op dat gebied heeft dan Zijlstra. Het Arafat regime waar haar man toe behoorde is namelijk zwaar corrupt.

Panos88 | 18-01-18 | 18:31

@omanders:
www.telegraaf.nl/nieuws/929021/cidi-m...
"Het was uitgerekend haar huwelijk met de Palestijnse diplomaat en politicus Anis al-Qaq dat in 1994 de aanleiding vormde voor haar vertrek bij het ministerie van Buitenlandse Zaken. Dat gebeurde nadat haar superieuren haar onthieven uit een vertrouwensfunctie op het departement toen haar verbintenis aan het licht was gekomen met de Palestijn, de toenmalig onderminister voor gezondheidszorg namens de PLO"

Nieuws en berichten hierover zijn natuurlijk lastig terug te vinden, het was pre-internet en BuZa hangt zoiets natuurlijk ook niet aan de grote klok.

gas-man | 18-01-18 | 19:15

Dank, @ roadblock & gas-man: Ik had hier een aantal weken terug al een behoorlijke tegel over geschreven, had nog wat anders te doen vandaag ;)

Panos88 | 18-01-18 | 21:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Dankzij mw. Kaag, die Hamas steunt, krijgen we vast een hogere gas rekening

Memek | 18-01-18 | 18:31

Roadblock
De PLO is al lang een terroristische organisatie. vliegtuigkapingen, Munchen etc

Rest In Privacy | 18-01-18 | 22:14

Ayatholla_Buttbanger | 18-01-18 | 22:14 |
Het verbaast mij dan ook tot de dag van heden, dat iemand, die een foto's waar zij en Arafat op staat, op een pronkplaats in de huiskamer heeft staan, Minister kan worden in een Nederlandse regering.
pbs.twimg.com/media/DNJqTDeU8Ac02ZL.jp...

Roadblock | 18-01-18 | 22:22

Stel je voor dat Wilders lachend handenschudden met Breivink op de foto zou staan. Maar sommige geweldsclubjes als de PLO en Antifa horen tot het deug-kamp. Daar gelden andere regels voor.

Rest In Privacy | 19-01-18 | 12:54
▼ 5 antwoorden verborgen

Dus er gaat jaarlijks miljoenen naar die palestijnen die sinds 1948 gevlucht zijn. Dus al 70 jaar wonen die mensen dus op een andere plek. En dan nog steeds afhankelijk zijn van geld van het westen ?
Wat zijn het voor luie donders dat zij na 70 jaar nog steeds hun hand ophouden.

loser | 18-01-18 | 18:30

Woestijnvolk. Kunnen niets en willen niets. Behalve gratis geld.

accijnstoerist | 18-01-18 | 18:34

niet lullen drumpiet. israel is selfsupporting en krijgt alleen wapenhulp

win | 18-01-18 | 18:45

@Loser
Dezelfde luie donders die hier zijn binnen gehaald, en het spul wat er al zit sinds de jaren ‘70.

Implants | 18-01-18 | 20:17
▼ 1 antwoord verborgen

Krijg de indruk dat Kaag en Ollongren het beleid van D66 bepalen. Pechtold moddert nog wat door als derde viool.

watazooi | 18-01-18 | 18:30

Peggie had zo graag minister willen worden, maar mocht niet wegens ongeschikt (zie wethouderschap in Leiden), en is inmiddels corrupt gebleken. Hij wacht nu geduldig tot er een VN-baantje weg te geven is, of misschien iets bij EU of zo. Kan hij iets meer in de luwte verder eigengeilen.

Guido | 18-01-18 | 18:45

Alexander de Groteske wil alleen echt met regeren meedoen als hij echt de baas is.
Waarschijnlijk weet iedereen wel dat dit rariteitenkabinet geen 4 jaar stand gaat houden. Goede test voor het echte werk, zal Pechtold denken. Als duiden wij hier de uitkomst van de test volledig anders dan hij.

Rommelende Onderbuik | 18-01-18 | 19:13

Trek het niet meer ,ben er gewoon te moe voor om er nog iets van te vinden ,krijg wel opeens weer puf nu het idee opkomt om alle dijken door te gaan steken in dit stomste landje terwereld.

gelukzoeker | 18-01-18 | 18:29

D66 is net zo eng als en heel veel gevaarlijker dan DENK. D66 is een dictatoriale, totalitaire ideologie gladjes verpakt als sociaal, tolerant en vooruitstrevend. Gelukkig begint die glimmende verpakking met name door feeksen als Kaag en Ollongren wel behoorlijk te scheuren, denk ik dan maar.

Dr. Snoepjes | 18-01-18 | 18:28

Ja maar of dat scheuren nog op tijd is?

Lupuslupus | 18-01-18 | 18:49
-weggejorist-
gelukzoeker | 18-01-18 | 19:17

Lupuslupus -Denk dat Dr. Snoepjes echt niet de zelfde scheuren bedoeld als U,maar verder eens hoor.

gelukzoeker | 18-01-18 | 19:22

Ik word zo langzamerhand kotsmisselijk van dit land. Kots en kots misselijk.

FredKlep | 18-01-18 | 18:28

De weduwe van Arafat woont nog steeds in een duur Parijs hotel
met de nederlandse 300 mijoen dollar (bedoeld voor aanleg haven)

joppo0 | 18-01-18 | 18:30

Hou van je echt ,zie twee plempsels boven je.

gelukzoeker | 18-01-18 | 18:33

Haar man Palestijn en Fatah terrorist, als dat nu geen belangenverstrengeling is dan weet mevr. Kribo het echt niet meer. Ik zal maar niets tegen Kobus zeggen.
DeDiktatuur-aanbidders sedert 66.
Met vol afschuw.......

mevr.Kribo | 18-01-18 | 18:27

Profumo is voor minder afgezet.

omanders | 18-01-18 | 18:49

Absolute meerderheid voor FvD en de PVV is het enige wat helpt voor een beetje rationaliteit.

Gewinflipt | 18-01-18 | 18:26

Mijn hele familie (broer, zussen, kinderen) en ik stemmen al jaren PVV. Zou echt niet weten wat ik nog meer kan doen. Tijd voor anderen om hun hersens bij elkaar te rapen en eindelijk eens PVV danwel FvD te gaan stemmen.

Lupuslupus | 18-01-18 | 18:52

Het volk is dom dom dom, anders had Wilders allang MP geweest.

A.C.H.M.E.D | 18-01-18 | 19:00

Ik voorzie een omwenteling in 2018. Momenteel word ik elke dag meer verrast door het handelen van' onze' regering. Die weten dus echt niet meer voor wie ze daar zitten. Het gaat sneller dan verwacht vanaf nu. Niet alleen wij hier, nou ja bijna allemaal hier, maar ook onder de 'gutmenschen' gaan toch steeds meer seinen op rood staan? Kom op met die gemeenteraad verkiezingen. Dat is dan wel gemeenteraad, maar men moet toch gaan schrikken van de omslag die we daar gaan zien. En dan is er in de coalitie maar eentje nodig met een heldere en vooruitziende blik die de zaak kan laten ontsporen.

Gele Beer | 18-01-18 | 18:24

Is het Hamasprotocol er al?

D.Ormin | 18-01-18 | 18:23

Geef ons belastinggeld geld svp aan onze eigen Grunnigers ipv aan die achterlijke inteelt PLO-adepten!!

Julius Pace Car | 18-01-18 | 18:22

Ze zal wel roepen dat het nep nieuws is...

funkyd | 18-01-18 | 18:20

toen we nog demonstreerde
www.cijfers.net/protest.html
en niet als konijnen in het licht gevangen naar de aanstormende auto s keken

harries | 18-01-18 | 18:17

Blauwe lege wezenloze ogen van een gehoofddoekt weg met ons kech 66 van de Nederlandse bodem ,hoe is het god v d g zover kunnen komen met ons weggooi volkje??? Wie als arbeider hier nog 1 uur gaat werken in dit mogolen lan. , ach laat maar zitten ook.

gelukzoeker | 18-01-18 | 18:16

Tijdje onder de radar geopereerd maar hier zet ze dan haar eerste zichtbare stapjes en dat kost geld, levert geen zak op en is niet onze verantwoordelijkheid.
Dus Sigrid el Kaag laat je eigen schadeloosstelling lekker afromen voor de "goede" zaak. Je Pali echtgenoot heeft vast ook nog wel wat weggesluisde middelen waaruit met wat goede bedoelingen wel een schooltje (lanceerplek) mee te financieren is.

bwanabanjo | 18-01-18 | 18:16

Dat weg gesluisde geld is een privé zaak. Daar gaat hij vast niets meer over vertellen. Heeft hij ook ooit eens tegen een Nederlandse politicus gezegd. Die naam schiet me even niet te binnen.

F. Jacobse | 18-01-18 | 19:00

Sigrid al-Kech. Die had ik nog niet gehoord. Best wel grappig...

Graaisnaaiert | 18-01-18 | 22:27

Goh, dat zal wel niets met haar man en haar persoonlijke voorkeuren te maken hebben. Waar het in ieder geval niets mee te maken heeft is verstandig beleid.

Rommelende Onderbuik | 18-01-18 | 18:14

Er is zeker geen geld voor de slachtoffers in Groningen????

Ik snap er niks van! | 18-01-18 | 18:13

Er gaat niks boven Groningen, alleen Hamas gaat boven het gas!

D.Ormin | 18-01-18 | 18:26

Ja , zat er aan te komen,en dat krijg je met die Pali lovers in het kabinet. Leve Trump. Beste President ooit, en Weg met de EU, weg met Kaag, Rutte en de rest van de idioten

Zwizalletju | 18-01-18 | 18:12
-weggejorist-
Lupuslupus | 18-01-18 | 18:21

Je kan ook 13 miljoen in de Noordzee gooien.

Schepvogel | 18-01-18 | 18:11

Europa zou er 13 miljoen terug in de zee moeten duwen

Hemmenaar7 | 18-01-18 | 18:19

Dit viel te verwachten... En helaas heeft een meerderheid voor dit zooitje landveraders gekozen...

First Contact | 18-01-18 | 18:11

Nou zo kun je dat niet stellen. Kijk van Rutte weten we dat hij met alle winden meedraait om maar in het torentje te blijven en dat D666 Joden- èn Christenhaters zijn weten we ook. Maar dat lafbekken CU en CDA hierin zijn meegegaan is een grote schande. Alles voor het pluche. Rap die 'C' uit hun naam halen.

Lupuslupus | 18-01-18 | 18:17

Lupuslupus | 18-01-18 | 18:17
Niets zo hypocriet en opportuun als een Grrristen. Zo blijkt steeds weer.

DrumPiet | 18-01-18 | 18:20

@Lupuslupus | 18-01-18 | 18:17
Beste Lupuslupus, ik waardeer je enorm als reaguurder, maar kom op zeg, juist van het CDA kun je dit soort praktijken verwachten... ze hebben niet anders gedaan. De enige die zijn werk naar behoren doet is Pieter Omtzigt, en wat hij nog bij het CDA doet is me een raadsel..

First Contact | 18-01-18 | 19:44

Ik kreeg vandaag bericht van mijn pensioenfonds dat ik bruto een klein beetje pensioen erbij krijg. Tegelijk zag ik op mijn bankrekening dat ik er netto drie euro op achteruit ga. Gelukkig maar dat de overheid die extra greep in mijn beurs goed besteedt! Fijn dat dat geld naar Hamas gaat!

MAD1950 | 18-01-18 | 18:10

Ik kreeg van de belasting dienst bericht dat ik voor 2018 alvast € 3.500 voor uit moet betalen. Met de gedachte dat een deel daarvan nuttig besteed gaat worden voor een nieuw paleisje voor de palestijnse president, kan ik mijn geluk niet op.

EvertsNL | 19-01-18 | 09:41

dit is echt een reden om die stomme kut voor de rechter te slepen.
ik wens haar ellende en pijn toe.

pejoar | 18-01-18 | 18:09

Mens heeft bij de Shell gewerkt, net zoals zovelen van deze Unilever-Shellcombinatie. Er is dus allang gekozen voor Olie voor Moslims; invloed in het Midden-Oosten voor de Shell en ISlam naar Nederland voor de omzet van Unilever. Follow the money...

Graaisnaaiert | 18-01-18 | 18:16

pejoar | 18-01-18 | 18:09
U bent Sharia-aanhanger?

DrumPiet | 18-01-18 | 18:18

Mag het volk dan voor 1 keer rechter zijn aub. Waarom denk ik nou plots aan een kokend vloeistof,ben doorgaans toch redelijk humaan.

gelukzoeker | 18-01-18 | 18:23
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom vereert links liberaal Nederland de terroristen die zich zelf Palestijnen noemen?

Iedereen die in die paar onvruchtbare stukjes zand boven het maaiveld uitsteekt is multimiljonair.... in een land die geen productiviteit kent en alleen maar opvreters en dan weet je direct het moraal van die lui en ook nog eens betaald van onder meer ons belastinggeld....... walgelijk!!

Fatwabuster | 18-01-18 | 18:09

Dat deze Joden-hatende D66-mevrouw minister is, is natuurlijk al een gotspe. Dat CDA + CU dit hebben geaccepteerd is een teken aan de wand: àlles voor het pluche.

Lupuslupus | 18-01-18 | 18:09

Ja klopt. Maar SGP is te klein om veel te betekenen èn zijn dierenhaters, daarom stem ik al sinds jaar en dag PVV.

Lupuslupus | 18-01-18 | 18:23

Graaisnaaiert | 18-01-18 | 18:13
Waarom zouden we ons hier druk moeten maken om de belangen van Israel of de Palestijnen? Laat ze het lekker uitzoeken daar.

DrumPiet | 18-01-18 | 18:24

@DP: probleem is dat het niet daar blijft. "Palestijnen" zijn slechts een excuus voor de arabische wereld om keer op keer Israel ( en in het verlengde daarvan het westen aan te vallen ). "Palestijnen" hebben nergens in het hele Midden-Oosten zoveel rechten als in Israel ( gelooft u me niet, Google het ). Ligt aan hun leiders en de geldstromen die hun positie garandeert dat er nog geen vrede is daar. En ondertussen blijven wij maar lappen en ze zo zielig vinden.
#Gekke Henkie.

Graaisnaaiert | 18-01-18 | 18:33
▼ 1 antwoord verborgen

Dus die Palestijnenkech geeft gewoon ons geld aan die theedoekhoofden? Leuk bericht ook voor de Groningers. Wat een godvergeten teringland is dit toch geworden.

Linkse allergie | 18-01-18 | 18:08

De spijker op z'n kop.. het wordt tijd dat we eens even verhaal gaan halen in Den Hagistan!

ceriel82 | 18-01-18 | 18:12

No way. D’66 is nu definitief een zotte partij.

Moestuinier | 18-01-18 | 18:08

En iedereen die allemaal kritiek loopt te hebben moet even heel gauw de genderneutrale muil houden. Want het gaat om de grootste financiële crisis in de geschiedenis van UNRWA waarvan "mensen, MET NAME KINDEREN," direct de dupe dreigen te worden. Kinderen, das toch zielig. Misschien hebben ze nog joodse vliegjes op hun gezicht ook.

Een paard | 18-01-18 | 18:08

Ze bedoelt natuurlijk die arme Palestijnse kindertjes die op 3-jarige leeftijd al leren hoe je Joden moet vermoorden.

Lupuslupus | 18-01-18 | 18:11

Dat wordt lekker gooien. 13 miljoen, hoeveel ladingen stenen heb je dan?

RickTheDick | 18-01-18 | 18:08

Er vanuit gaande dat u gaat voor de klinkers in waalformaat kosten die rond de € 42,00 per vierkante meter. In die meter zitten 98 klinkers.
Komen we uit op 30.333.300 klinkers. Afgerond naar beneden.

F. Jacobse | 18-01-18 | 19:08

Ach ja, of het nou naar de EU gaat of naar de palestijnen, veel verschil zie ik niet.

Slipsnifter | 18-01-18 | 18:07

De Palestijnen WILLEN helemaal niet aan de onderhandelingstafel, laat staan een OPLOSSING. Want dat zou betekenen dat er geen reden meer is om Israel en de joden te haten en dat ze werkelijk voor zichzelf moeten gaan zorgen. Zij kunnen niet niet haten en ze kunnen niet voor zichzelf zorgen.

dysdiadochokinese | 18-01-18 | 18:06

Hear hear!

_Fly66_ | 18-01-18 | 18:30

Ja , hoor er zit genoeg in de pensioenkassen.

ja,diedus! | 18-01-18 | 18:08

Niet onder Sigrid al-Qaag.

Graaisnaaiert | 18-01-18 | 18:12

Ik wil heel graag uit dit land vluchten en m'n eigen staatje oprichten en bewonen met m'n geliefden en een paar GS'ers dus keef keld, Sigrid al Kech.

VeelTeSteil | 18-01-18 | 18:06

Godverdegodver. Ik wist dat het zou gaan gebeuren. Maar nu het daadwerkelijk gebeurt ontplof ik toch. Kutoverheid www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2... .
Groningers laten stikken en nepvluchtelingen 13 miljoen geven. godverdomme. Godver!

severalminutes | 18-01-18 | 18:04

Weg met ons.

Slipsnifter | 18-01-18 | 18:05

Mag ik u herhalen , denk er precies zo over !

ja,diedus! | 18-01-18 | 18:05

.. tot grote woede van de idioten die de westerse samenlevingen bestrijden met hun Gutmenschen-gedoe is president Trump goed bezig.
Waarom geld geven aan vijanden, waarom investeren in poepgaten, waarom vijandige immigranten uit poepgaten binnenhalen? Het zijn eenvoudige vragen die, indien gesteld, de meest complexe problemen van deze wereld in damp doen opgaan.

Jan Passant mk2 | 18-01-18 | 18:04

Hij doet wel meer goede dingen.
Alleen verschijnen die hier niet in het nieuws.
De resultaten worden wel steeds meer merkbaar.
De Amerikanen gaan door met de Koerden te trainen.
Zolang zij dat doen, kan Erdogan hen niet aanvallen, noch bombarderen.

Roadblock | 18-01-18 | 21:22

Ik kan bekennen dat ik hier niet net als Sieg heil in zie.

Hihihihihihihihi.

Een paard | 18-01-18 | 18:02

Zeer poëtisch, beetje stout. Kan.

Hufterst | 18-01-18 | 18:05

Hulde! Zeer knap gevonden.

Lewis Lewinsky | 18-01-18 | 18:28

Dat is wel typisch zeg, dat iemand die met een palestijn getrouwd is versneld geld geeft aan palestijnen. Je zou bijna kunnen gaan denken aan belangenverstrengeling - maar dat zou corruptie zijn, en dat doen we in Nederland niet aan, toch?

Opslag Medium | 18-01-18 | 18:02

Heeft ze een penthouse daar ?

ja,diedus! | 18-01-18 | 18:05

Inderdaad zeg! Niet alleen is ze met een palestijn getrouwd, ook is hij geen chirurg of leraar, maar iemand die op politiek niveau in een kleptomaan systeem functioneert. Maar ja, leg er maar eens de vinger op als journalist.

Hufterst | 18-01-18 | 18:13

Dat geld komt rechtstreeks in de zakken van Palestijnse leiders terecht. Sommigen hebben al honderden miljoenen op de bank staan. Kan dat geld niet beter in Nederland aan arme mensen besteed worden?

du Roi Soleil | 18-01-18 | 18:02

En aan de Groningers.

Lupuslupus | 18-01-18 | 18:12

Lupuslupus, de Staat betaalt al ong. 2/3 van de schadevergoedingen in Groningen, de Nam mag nl alle schadekosten aftrekken van hun winst.

BosrandDirk | 18-01-18 | 18:55

Kunnen ze weer een hoop raketjes voor maken.

Nietgek | 18-01-18 | 18:02

Ach. Als je toch geld uitdeelt dan mag het wel naar de Palestijnen.

wingload | 18-01-18 | 18:02
-weggejorist-
Poppo van Ulvinga | 18-01-18 | 18:01

Als zij zichzelf dom blijven fokken (hoi neef/nicht)
en de Joden zichzelf steeds slimmer evolueren (hoi Silicon Wadi, Start-Up Nation) dan wordt het natuurlijk nooit wat met die Palliejassen dat zichzelf een volk noemt (hoi open deur)

Hemmenaar7 | 18-01-18 | 18:00

@wingload, voorzover ze een elite hebben (ze presteren nooit iets, en hebben dat ook nooit gedaan: check Nobelprijzen) doet die niets anders als corruptiemiljoenen graaien die wij naar ze overmaken.

Hemmenaar7 | 18-01-18 | 18:24

Wij hebben vorig jaar wederom gekozen (soort van) voor dit soort volk

atheïstisch stemvee | 18-01-18 | 18:00

Ik denk dat de meeste GeenStijlers gekozen hebben voor een anti EU partij.

Linkse allergie | 18-01-18 | 18:23

Zeer weinigen? 1,2 miljoen(!) mensen hebben op de PVV gestemd en 120.000 op FvD. Is toch een flink aantal?

Lupuslupus | 18-01-18 | 18:26

@Lupuslupus
22 zetels van de 150. Het houdt niet op. Niet vanzelf

atheïstisch stemvee | 18-01-18 | 18:32
▼ 1 antwoord verborgen

Palestijnen zijn een extra bijzonder soort moslim, het schenken van onvoorwaardelijke miljoenen belastinggeld van de Anderen aan dat boeventuig is blijkbaar een soort vrijkaartje naar de linkse hemel. Een andere reden voor zulke vrijgevige dwaasheid valt niet te bedenken.

Die lui zetten de giften immers alleen maar in raketten en poep om.

Jan Passant mk2 | 18-01-18 | 17:59

De familie van Arafat heeft nog wel wat honderden miljoenen liggen die geroofd zijn van het geld dat het Westen in het verleden al naar dat terroristengebied heeft gestuurd. Ga daar maar aankloppen om weer wapens en bommen van te kopen om joodse schoolkinderen in bussen op te blazen.

2voor12 | 18-01-18 | 17:58

Ik wil dit niet

spuit-12 | 18-01-18 | 17:58

Wij hebben niks te willen in dit land. Smoel dicht en betalen is ons doel in de maatschappij.

Slipsnifter | 18-01-18 | 18:02

Ik ook zeer zeker beslist helemaal niet! Ik wil niet 13 miljoen uit ons budget geven aan slechte mensen!!

severalminutes | 18-01-18 | 18:06

Als het aan D66 ligt mag je zo meteen niet eens meer zeggen dat je het niet wilt.

Rest In Privacy | 18-01-18 | 19:43

Zou het niet een goed idee zijn om onze belastingpot ook in dat Palestijnenfonds te storten?

BosrandDirk | 18-01-18 | 17:57

Ja, prima plan. Pensioenen zijn door manke Jetje al weggegeven dus dat kan niet meer helaas.

Linkse allergie | 18-01-18 | 18:12

Sja, bijslaapje van de PLO die op een grote zak feelgoodgeld zit. Zeg eens eerlijk, wie is er echt verrast?

Graaisnaaiert | 18-01-18 | 17:57

Ik. Ik had echt verwacht dat ze alles zou doen om de schijn niet tegen zich te krijgen i.v.m. haar Palestijnse familie. Maar Ja, conform de D66 traditie is dat ook privé en staat het weggeven van belastinggeld daar los van.

Linkse allergie | 18-01-18 | 18:14

Hoeveel bejaarden kunnen er worden geholpen voor 13 miljoen?

Mahatma | 18-01-18 | 17:55

Zo'n 450-500 inclusief werkgeverslasten.
Zeg 1 op 5 = 2500 bejaarden.
En dan is 13 miljoen nog maar een fooi, een schijntje tov hoeveel belastinggeld er in Nederland weggepest wordt. Wat nou vergrijzing en stijgende zorgkosten....?!

Demense benne niet achterlijk!

TisNieZoMoeilijk | 18-01-18 | 19:18

Eentje en ze heet Beatrix.

ZureJoop | 18-01-18 | 19:26

@ZureJoop | 18-01-18 | 19:26
Sterk!

TisNieZoMoeilijk | 18-01-18 | 20:00

Beetje suggestief nieuws. Die 13 miljoen kregen ze toch al, alleen nu eerder. Maak dan een topic over dat er teveel geld naar ontwikkelingshulp gaat. Voor de Nederlandse belastingbetaler verandert er niks met deze actie, per jaar gaat er effectief hetzelfde bedrag naar de Palestijnen.

Votvinger | 18-01-18 | 17:54

Dank voor de duiding. Ik hoop dat het ook waar is. Geen tijd om het zelf uit te zoeken helaas. Werk en opvoeding. En een beetje ontspanning voor mezelf.

Promedio | 18-01-18 | 18:03

'Versneld'. Inderdaad.

wingload | 18-01-18 | 18:06

Sukkel, dit is nu exact het punt. Ze krijgen niets laat staan krijgen het toch al, alsof er recht op dat geld bestaat. Trump knijpt de boel en betaald dus minder of tragerals je wilt teneinde de boel aangaande het aandeel van deze club eens vlot te trekken en tot fatsoenlijke onderhandelingen te komen.

Feitelijk bestaat er geen staat Palastina en bestaat er van oudsher helemaal geen Palestijns volk maar is het een samenraapsel van arabieren dat zich daar heeft gevestigd veelal met goedkeuring van Israël.

Het gedrag daar is hetzelfde als hier, altijd maar zeiken en nooit tevreden zijn en alles wat voor Joden belangrijk is, is nu ineens ook belangrijk voor die klanten. Jeruzalem wordt 0 ! keer in de koran genoemd en meer dan 600 keer in de bijbel maaro wat is die stad belangrijk voor moslims. Als Jeruzalem vergeven wordt aan dat gajes dan zijn alle andere Israelische steden achterop van 0 en generlei waarde meer. De Joodse bevolking van de staat Israël zijn fatsoenlijke mensen met een hoge fatsoensnorm en verdienen alle steun om daar een fatsoenlijk leven te kunnen leven en niet dit soort fascistisch D66 tuigh, dat meent daar eigenhandig de boel te moeten frustreren. De tyfus.

netniet | 18-01-18 | 18:11

Welk vaderlands trustkantoor in dezen nu precies van dienst is weet ik uiteraard ook niet maar voor 13 miljoen komt die Abbas echt zijn nest niet uit: content.time.com/time/magazine/article... Voor de definitie van "trophy wife" (hoi meneer Pechtold) verwijs ik graag naar minder scrupuleuze reaguurders dan ondergetekende.

Hetkanverkeren | 18-01-18 | 17:54

Direct even geld overmaken naar UNWRA is geen probleem. Lag al op de plank maar de Groningers even snel helpen zit er niet in!

ronniew73 | 18-01-18 | 17:54

Dit is toch echt nepnieuws...... toch... toch

rein9576 | 18-01-18 | 17:54

Snap niet dat Amerika en Rusland de banden met Europa niet verbreken.
Het fascisme steekt in steeds brutaler wordende vorm weer op. Weer onder aanvoering van die k-Duitsers.

Arnold9638 | 18-01-18 | 17:54

inderdaad. Je ziet het voor je ogen gebeuren. Alsof je ouders en oma's en opa' s verhalen aan het vertellen zijn.

kwark001 | 18-01-18 | 18:00

Onzin, Amerika is ook fascisties, ga maar een kijken hoe ze de Nazi's in Kiev steunen.

korik | 18-01-18 | 18:05

Arnold9638 | 18-01-18 | 17:54 |
Lees eens een geschiedenisboek met je krankzinnige vergelijking.

DrumPiet | 18-01-18 | 18:29
▼ 1 antwoord verborgen

De golfstaatjes zijn de belangstelling ook aan het kwijtraken voor alles wat palestijns is.
Gaan we dat ook even bijpassen?

brughslurph | 18-01-18 | 17:51

Daar gaat ons belastinggeld.

Ondertussen leven de leiders van de PLO en Hamas in luxe van ons belastinggeld.

"Het vermogen van Abbas werd in 2012 geschat op zo’n 100 miljoen dollar. Mogelijk is dit nog veel meer, omdat Abbas zakelijke belangen heeft in Palestijnse fondsen die gevestigd zijn op de Britse Maagdeneilanden."

"De meest in het oog springende is Khaled Meshaal. De politieke leider van Hamas woont in Qatar en is werkelijk steenrijk. Tot twee jaar geleden had hij de beschikking over bijna 2 miljard euro, grotendeels Hamas-geld."

Kaskensj | 18-01-18 | 17:51

2,6 miljard. Hij roept vanuit het zwembad in Qatar altijd heldhaftig op tot strijd tegen Israel.

Rest In Privacy | 18-01-18 | 19:47

Het is de beste ministerspost: Strooien met poen zonder tegenspraak. De nieuwe naam: Het ministerie van Sinterklaas.

Zeddegeizot | 18-01-18 | 17:49

De man van deze Moslimzuster, Anis El Kak, was de penningmeester van de Egyptische terrorist Yasser Arafat.

Een man die miljarden heeft afgeroomd van gelden die aan de bevolking ten goede zouden moeten komen.

De Gazastrook heeft een flink stel miljardairs onder de geleden. Meestal verblijven ze in de Golfstaten en soms komen ze op bezoek in de Palestijnse gebieden om te kijken of de afdracht nog in stand blijft.

Endemische corruptie vind je overal in het Midden Oosten. Het normale tarief zoals ik van de week mocht leren uit een docu op de BBC is 15% aan de plaatselijke maffiabaas.

Mevrouw Kaag is onderdeel geworden door haar huwelijk van de merry band in de Palestijnse wereld. De ophef rond het appartement van Alexander Pechtold zal ze geamuseerd hebben aanschouwd. Wat een kleine krabbelaar.

In Saudi Arabie heeft prins Mo Bin Salam een echte crack down op de corruptelingen in de heersende familie gepleegd. Tijd zal aantonen of het een echte zuivering is, of een ordinaire machtsgreep.

De tijd is ook gekomen voor de Palestijnen om hun corruptocratie aan te vallen en het gld te halen waar het zit. Jaarlijks hebben ze miljarden gekregen uit de internationale gemeenschap. Afgezien van subsidies voor jodenmoordenaars en omkoping is er niets goeds van gekomen.

Glasgow Argus | 18-01-18 | 17:48

Vlaan | 18-01-18 | 18:00 shit, je mag niet onder meerdere nicks, maar ik zou Anus El Kak wel alvast willen reserveren voor na mijn eerste permanente ban.

Hufterst | 18-01-18 | 18:01

Anus El Kak, tja....

Slipsnifter | 18-01-18 | 18:04

Moeten wij deze minister niet bij haar naam gaan noemen : Mevrouw Anus Kak - Kaag ( Kortweg Mevrouw AKK)

EvertsNL | 19-01-18 | 09:36
▼ 1 antwoord verborgen

't Is geen extra geld, de Palestijnen krijgen het gewoon eerder. Goede zaak trouwens, want eerst Jeruzalem erkennen als hoofdstad voor alleen Israël en dan de Palestijnen de schuld geven dat er geen vrede komt, is natuurlijk belachelijk.

AntonPantoffel | 18-01-18 | 17:48

Oh krijgen het gewoon... dwaas.

Implants | 18-01-18 | 20:39

U is voor de rest wel gezond??

Al met pensioen | 18-01-18 | 23:28

Zoals Hufterst al terecht opmerkt: ze krijgen nu dus meer geld. De Palestijnse Autoriteit heeft dat geld niet nodig voor lopende uitgaven want ze zitten dik in de slappe was die fijn rente staat te verdienen in zwijgzame landen. Onze eerder betaalde 13 miljoen gaan onmiddellijk naar diezelfde rekening en leveren daar toch al gauw 5 procent rente extra op voor de tijd dat ze "te vroeg" uitbetaald zijn. Wij betalen dus niet alleen eerder, we doen er ook nog een lekkere premie bij. God advies van meneer Kaag; die weet hoe dat werkt.

Synecdoche | 19-01-18 | 09:43
▼ 5 antwoorden verborgen

Ongelofelijk dat ze een terroristen activist aangesteld hebben. Als Nederland het gat gaat dichten zou Trump hetzelfde bedrag in mindering moeten brengen. Hopelijk ontgaat hem deze Rutte/Kaag actie niet.

lanexx | 18-01-18 | 17:47

Hopelijk brengt iemand president Trump hiervan op de hoogte. Via Twitter of zo.

Lupuslupus | 18-01-18 | 18:31

Ze zou zo maar eens geraakt kunnen worden door een rondvliegende stalen balk. Ik bedoel, na vandaag is alles mogelijk.........

kwark001 | 18-01-18 | 17:47

Ik denk - omdat deze storm de ergste in 100 jaar was - dat die kans voorlopig 0,0 is.

Lupuslupus | 18-01-18 | 18:32

Precies wat ik voorspeld heb: De Amerikanen stoppen eindelijk met gratis geld voor de door en door corrupte Palli-joke, en Abbas draait zijn hoofd een stukje en roept tegen Europa: "Oh, maar dan moeten jullie meer betalen".
En daar BUZA vergeven is van de pro linkse Pro-palestijnen gaat Nederland alvast het voorbeeld geven.
Dit plus ons stemgedrag in de VN zal onze verhouding met Israel en Amerika beslist ten goede komen. NOT.
Maar wat wil je met een minister, die een foto waar zij samen met Arafat opstaat, op een prominente plaats in haar huiskamer heeft staan.

Roadblock | 18-01-18 | 17:46
-weggejorist-
kwark001 | 18-01-18 | 17:49

Het voelt net aan als kakkerlakken voeren.
Landverraderlijke dweil dat doekiemonster.

pennestront | 18-01-18 | 17:45

Getrouwd met een voormalig Palestijns Fatah terrorist.
Palestijnen; een mislukt volk, geen cent waard, zeker geen 13 miljoen.

Memek | 18-01-18 | 17:45

Zijn grootendeels gehersenspoelde normale mensen zoals jij en ik. Net zoals elke Nederlander ook uniek is en lief en leed kent.

Promedio | 18-01-18 | 18:09

Gehersenspoelde mensen zijn niet normaal maar 'verward'.

Lupuslupus | 18-01-18 | 18:33

Het is niet eens een volk. Maar het is wel einde oefening eindelijk.
Gelukkig heeft links nu een nieuw zielig fantasie volkje. De Rohingya (illegale moslims uit Bangladesh). Kunnen we daar de komende 70 jaar geld aan over de balk smijten. En ze beloven dat ze een eigen staat krijgen met Naypyidaw als hoofdstad.

Rest In Privacy | 18-01-18 | 20:00

Pomp het hier in de NS,o nee kan niet is nederlands

pegaje | 18-01-18 | 17:45

We hebben het hier over een "land" waar pleinen en straten vernoemd zijn naar terroristen, mensen die bussen met kinderen en drukke restaurants opblazen. Daar geven wij dus geld aan.

Gualtiero | 18-01-18 | 17:45

En hier moeten straatnamen en standbeelden van Nederlandse helden verdwijnen.

Rest In Privacy | 18-01-18 | 20:01

Van diezelfde linkse mongolen voor wie Palestina een natte droom is

Rest In Privacy | 18-01-18 | 20:02

Wat leven we toch in een goed land.

bixiers | 18-01-18 | 17:45

Kaag en Ollongren, twee fan-tas-tische D66 ministers. Ik blijf het zeggen: D66 is op afstand de grootste klotepartij die Nederland de laatste jaren rijk is geweest.

KeesBruin | 18-01-18 | 17:44

Bilderberg linksom of Bilderberg rechtsom, het maakt geen verschil.

tata1981 | 18-01-18 | 17:49

D666 is het allerergste dat Nederland kon en is overkomen (nog veel erger dan GL en dat wil wat zeggen) en ik hoop dat vooral de CDA- en CU stemmers zich de ogen uit hun hoofd schamen.

Lupuslupus | 18-01-18 | 18:36

Ze leggen wel energie aan de dag om zoveel mogelijk naar de klote te helpen voor dit monstrueuze kabinet valt in ieder geval.

Rest In Privacy | 18-01-18 | 20:04

Groningen, ouderenzorg, allemaal dringend geld nodig.

BozePaarseMan | 18-01-18 | 17:44

D666. Dat zegt genoeg. Wel bedankt voor dit artikel, nu kan het nog. Geef Kajsa een half jaar de tijd en ze verbiedt dit soort onwelgevallige berichtgeving over haar partijgenoten.

Bobbbe | 18-01-18 | 17:43

Voordat ze aan de macht kwamen heette de partij “Democratie ‘66” en wilden ze meer democratie door referenda, gekozen burgermeesters en inspraak. Nu ze macht hebben zijn ze Duivelsch 666: Muilkorven van de pers, referendumkillers, orgaanrovers, knechten van Juncker, giften ontvangen (Pechie) en giften uitdelen. Aan terroristen.

Zeddegeizot | 18-01-18 | 18:11

De heks uit Sneeuwwitje en de 7 dwergen verbleekt er bij.

koekoeksjong | 18-01-18 | 17:43

Dit is een soort vrouwelijke gargamel

tata1981 | 18-01-18 | 17:48

Brrrrr........ wat een griezel.....

Slipsnifter | 18-01-18 | 17:42

Landveraadster! Beetje van ons geld mooi weer gaan lopen spelen en terroristen sponsoren.

Re:Kniftig | 18-01-18 | 17:41

Kijk ze staan met dat kopvod, je schrikt je toch de tering.

uisge baugh | 18-01-18 | 17:41

Lelijke oude heks

ceriel82 | 18-01-18 | 17:41

Buiten dat ben ik verbaasd dat zij dit zomaar zonder overleg in haar 1tje beslissen kan. Hoe denkt de kamer over de stap van Trump? Ik persoonlijk ben het volledig met hem eens: een dolle hond die niet luistert en in je hand bijt geef je een spuitje,en zeker geen koekje!

BenPakdee | 18-01-18 | 23:58

Wat is zij een gutmensch.

Mahatma | 18-01-18 | 17:40

Ja, de pensioenen van de terroristen moeten wel doorbetaald kunnen worden heh.

Joden opblazen loont nogal.

Weet Kaag *alles* van.

Parsons | 18-01-18 | 17:39

Wat doet zo'n mens überhaupt in vak K?

Neta | 18-01-18 | 17:38

Ja, waarom zou je het versneld aan Groningen geven als je ook gewoon alles naar de Filistijnen ...

Watching the Wheels | 18-01-18 | 17:37

Misschien moeten de Groningers ook raketten afschieten naar Drenthe,hun eigen mensen vermoorden en alles wat je krijgt afbreken en vooral,VOORAL niet je iegen boontjes doppen. Dan sal alles reg kom.

miko | 18-01-18 | 18:09

Ik kijk liever naar de scheur in een Gronings huis dan naar de scheur... ach laat maar.

ZureJoop | 18-01-18 | 19:20

Touché!

eastender | 18-01-18 | 22:56
▼ 1 antwoord verborgen

Over PLO piemels gesproken, zou deze halve nitwit haar eigen zoontjes besneden hebben?

tata1981 | 18-01-18 | 17:37

natuurlijk.

Lupuslupus | 18-01-18 | 18:42

Jazeker. Heeft ze oorbellen van gemaakt. Zie je niet door de palliesjaal maar er hangen echt twee voorhuidjes aan die lellen. #humanart

ZureJoop | 18-01-18 | 19:18
-weggejorist-
Synthese | 18-01-18 | 17:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken