Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Suikerspiegel: OK, maar waar is dat rapport dan?

We slikken niet alles voor zoete koek, zeg maar

Geen sprake van kwade opzet, zegt het OM. Prima, dat het geen aanslag was, dat willen wij ook best geloven. Toch blijft onze bloggende onderbuik borrelen over hoe de politie gecommuniceerd heeft over de Suikerspiegelsprint. En niet alleen bij ons.

Alleen al het feit dat het opwerpen van kritische vragen blijvende woede wekt, zowel bij de politie (ja we weten heus wel dat jullie kwaad zijn) als bij het Parool (e.a.) als bij pissige mailtrollen (lol), doet onze onderbuik echt niet kalmeren. En dan hebben we het nog niet eens over de tegenstrijdige verklaringen, de krampachtigheid van de communicatie of de overstuurde rant van korpschef Akerboom. Er stinkt iets aan de suikerspiegelzaak, en we hebben nog steeds geen bevredigend bewijs gezien om het verhaal mee te ont-stinken. Neem onderstaande, dat iemand die arts zegt te zijn ons mailde. Een echte arts? Geen idee, niet te checken, maar deze vragen zijn ook legitiem als je geen medicijnopleiding hebt gevolgd:

"Geachte dames en heren,

Nu lees ik net dat het ongeluk met die auto in Amsterdam geen aanslag of iets dergelijks is, maar te wijten is aan een hypo. Nou kom ik via jullie bronvermelding bij AT5 terecht. Ook hier zijn geen bronnen te vinden, behalve een citaat: 'de procureur generaal zegt het'. Verder is hun site ook een soort oneindige loop die bij doorklikken nooit bij bronmateriaal uitkomt. Gezien hun kwalijke houding rondom de hele verslaglegging dacht ik 'laat ik dat rapport eens doorlezen' (als arts zijnde). Nou, nergens te vinden dus! Kennelijk zijn AT5-lezers tevreden met berichtgeving zonder bronnen. Ik zie namelijk geregeld patiënten met een hypo, maar die komen nooit in het zkh door politie achtervolgingen oid. Laten we dat rapport Wobben! Op de OM site staat het ook niet. Zo'n rare zaak kan je als media zijnde niet afsluiten met het klakkeloos voor waar aannemen van uitspraken van het OM!"

Eens. Something's off in deze zaak. Hier is onze theorie. Voer voor de discussie, of gewoon een stuk rood vlees zo je wil. Suikerspiegelchauffeur Khalid K. was een vastende Ramadan-Marokkaan met diabetes, die op een warme junidag een hypo kreeg achter het stuur, op een plek terecht kwam waar je met de auto niet hoort te zijn, daarop aangesproken werd door de politie, die hem een boete gaf, waarop hij in een combi van lage suikerspiegel, kort cultuurlontje & instant kuthumeur een agressieve dot gas gaf. Boem. Zeven gewonden, waarvan een paar zwaar. Daarover is vervolgens krampachtig en eenzijdig gecommuniceerd, dus de PR-lijntjes van een Openbaar Ministerie dat het eigen vlees keurt, die zijn echt niet bevredigend genoeg qua geloofwaardigheid. Idem de lokale bevriende media. We willen de politie (en de pers) kunnen vertrouwen. In dit geval kost dat veel moeite en dat is hun eigen schuld. Wat meneer Naftaniel zegt, dat lijkt ons ook wel fair. Het was in het meest subsidiaire geval hoe dan ook een (forse) verkeersovertreding. Dus maak het zo, OM. Doe een openbare zitting, en bewijs ons ongelijk.

Social

Suikerspiegelsprint: Opzet, oprisping of ongeluk?

De aanrijding op Centraal Station was volgens het OM 'definitief geen opzet'. Alle informatie bij elkaar opgeteld en gewogen, wat denkt u?


Poll is Verlopen.

Suikerspiegelsprint: Opzet, oprisping of ongeluk?

De aanrijding op Centraal Station was volgens het OM 'definitief geen opzet'. Alle informatie bij elkaar opgeteld en gewogen, wat denkt u?

Reaguursels

Inloggen

Natuurlijk was dit een aanslag. Overduidelijke, wél echte, gefilmde getuigenverklaring van de tramconducteur. WTF. Haatmeneer mocht doorrijden van agent, WTF, in voetgangersgebied, WTF, gaf daarna vol gas richting mensen met keppeltjes, en die vlogen door de lucht. W.T.F. Complimenten aan de geenstijl, en recent ook TPO, om dit item te blijven noemen. On-ge-lofelijk hoe het de politie, politici en msm is gelukt om dit als een suikerspiegel incident te verkopen aan ons, stom volk. Niks geen suikerspiegelgate. Vergeet het mensen. Gewoon bek houden over de islamaanslagen en de aanrandingen in ons land. Het gaat goed in NL.

Cepalislam500mg | 28-12-17 | 06:55

Ik wil graag mijn stem wijzigen in " Het was een vooraf geplande aanslag", de vragen van mensen onder deze reactie hebben mij doen inzien dat ik voorlopig te weinig ontlastende informatie zie en in het licht van de huidige nepnieuws cultuur (al dan niet uit Rusland/NRC/NPO/overheid, doorhalen wat niet van toepassing is) die wij thans in 2017 hebben, moet ik als burger daarom wel geloven in de mogelijkheid dat dit een aanslag was met voorbedachte rade.

O2Neutraal | 27-12-17 | 14:29

Hetzelfde als de "verwarde man" met een mes op Schiphol. Ook in de doofpot.

Andorian | 27-12-17 | 07:19

Case closed.
Met vriendelijke groet, het Marokkaanse netwerk van de politie Amsterdam.

de honden blaffen... | 27-12-17 | 01:11

Nou kom ik daar nooit, gelukkig, maar waren er niet ronde blokken voor het station geplaatst?

Muuke | 27-12-17 | 00:52

In landen om ons heen wordt er bij dergelijke fratsen niet getwijfeld aan de opzet, gewoon een daad van terreur. In dit achterlijke land echter hebben de daders meestal een wel heel toevallige verklaring dat het geen kwade opzet is. Flikker toch op, blinde sukkels!!!!

ThePeet | 27-12-17 | 00:39

Geachte boze blanke kritische medemens. Dit is nog nooit zo gebeurt in deze grote met deze omstandigheden. Hypo: Gebruik gvd je rem net als toen je die tram tegenkwam.

rattenvanger XL | 26-12-17 | 22:13

Ben benieuwd of bij het bekladen van een moskee ook de lage bloedsuikerspiegel kan/mag/moet worden aangemeten als oorzaak voor het handelen van de niet-moslim zijnde medemens? *retorische modus uit*

H.Teeuwen | 26-12-17 | 22:08

Huiszoeking, zekere voor onzekere is wat er stinkt.
Gewoon rechtszaak aanspannen, laat meneer maar aantonen dat hij er echt niets aan kon doen. Zeg maar net als bij andere ongelukken met zwaargewonden / doden.

Waarom moesten mannen die meisje doodreden wel voor de rechter? Of de pool die grootouders met kleinkinderen kapot reed?
Zeg maar al die niet moslims?

MarcS | 26-12-17 | 21:41

Er was toch een buschauffeuse die hier een interview over heeft gegeven als getuige?

PandaBeep | 26-12-17 | 20:33 | 2

En er zijn getuigen die hun handen niet willen branden (bijvoorbeeld omdat ze aan het werk waren).

Rammstein | 26-12-17 | 20:57

Die heeft nooit meer iets gehoord.

Muuke | 27-12-17 | 00:54

Omdat ik ervan beschuldigd werd dat ik 200m op een rijbaan reed die afgesloten was voor verkeer met een rood licht moest ik mij (terecht) voor de rechtbank verantwoorden. Als je je als moslim op een plek bevindt waar je niet eens met je auto mag komen en dan nog eens met vol gas 7 mensen zwaar verwondt, dan is er niks aan het handje en ga je gewoon vrij uit.

Man, man, man. Wat een land...

NV_2017 | 26-12-17 | 19:07 | 3

T ene zou discriminatie in de hand kunnen werken...

Is dit nog nieuws? | 26-12-17 | 19:28

EN van wie mocht hij doorrijden? Was dat die agente die hem van de moskee kende?? En was dat dan de doofpot, dat het idioot dom en fout was van de agenten om hem na de boete door te laten rijden?? Als je een starnakel dronken chauffeur aanhoudt, dan geef je die toch ook niet een boete om hem dan over een voetpad naar huis te laten rijden omdat je hem van de biljartclub kent??

Hemmenaar7 | 26-12-17 | 19:36

@Hemmenaar7 | 26-12-17 | 19:36
Was vast de copvod agente.

H.Teeuwen | 26-12-17 | 21:44

Welnu Ronny Naftaniel, er is zoiets als een artikel 12 -procedure. Wiki: ''De term artikel 12 Sv-procedure (ook wel verkort tot artikel 12-procedure) verwijst naar artikel 12 van het Nederlandse Wetboek van Strafvordering. Dit artikel en enkele erop volgende artikelen bieden aan een rechtstreeks belanghebbende (veelal het slachtoffer) de mogelijkheid zich te beklagen over een beslissing van de officier van justitie om niet tot vervolging over te gaan (of de vervolging te staken) ter zake een strafbaar feit. Een beslissing tot niet-vervolging heet een sepotbeslissing. Het is hiervoor niet noodzakelijk dat deze belanghebbende ook aangifte van het feit heeft gedaan.''

Dus bel Moszkowicz, Moszkowicz, Moszkowicz of die andere Moszkowicz. Succes.

theo-is-dood | 26-12-17 | 17:54

Lage suikerspiegel, kort lontje, boos om boete, gas d'r op = ook aanslag

Rheia | 26-12-17 | 17:46

Je kan daar normaliter nooit met je auto komen. Het is opzet.

watergeus | 26-12-17 | 16:50

Melbourne enkele dagen geleden; mozlim boort zich met zijn auto het winkelende publiek in. Enkele zwaargewonden, waaronder een 4-jarig jochie, het ziekenhuis in, 15 gewonden totaal. Dit was exact getimed, tijdens Christmas shopping, op de drukste en meest toegangkelijke locatie in heel Melbourne. De Afghaan (vluchteling) geeft ruiterlijk toe dat dit een opzettelijke actie was, het was dan ook een protest tegen de slechte behandeling van mozlims in Australië.

Het wordt allemaal keurig onder het matje geveegd. De politie spoedt zich het publiek direct op de hoogte te stellen dat het zich hier niet handeld om een terroristische aanslag en dat het gaat om een verwarde man met drugsproblemen.

terror
ˈtɛrə/Submit
noun
1.
extreme fear.
"people fled in terror"
synonyms: extreme fear, dread, horror, fear and trembling, fright, trepidation, alarm, panic, shock; informalfunk
"Ruth screamed in terror"

Wij worden hier zo ontzettend voor de gek gehouden door onze eigen overheden! Over 10 jaar mogen de gepubliceerde turflijsten met islamitische aanslagen in het westen niet te lang worden. Stel er zou onverdraagzaamheid ontstaan tegenover mozlims.

Deze Afghaan is een terrorist! Onze casa Blanca suikerspiegelmijnheer idem dito, echter men krijgt de bewijslast niet rond. Ik voel een bepaalde onverdraagzaamheid bij mezelf boven komen borrelen. Ik weet niet wat het is.

MvandePijnakker | 26-12-17 | 16:24 | 1

Voer ze direct op als drugsgebruiker of kroegloper dan kunnen het namelijk nooit " echte moslims " zijn , stickertje " verward " er bij plakken afblussen met wat insuline en het dekseltje kan op het potje .
Loopt u vooral rustig door !

Castor12 | 26-12-17 | 16:45

Hoe gaat het ondertussen eigenlijk met de slachtoffers van deze aanslag?

Maartenalsoptwitter | 26-12-17 | 16:03 | 1

Die doen er niet toe.

Rest In Privacy | 26-12-17 | 17:40

En dan dit nog. Alle 60?? camera's op het plein voor het CS stonden uit. Geen hond die dat gelooft. Niettemin wel een hele geruststelling dat de camera's die je snelheid registreren het altijd wel doen.

h.a.k. blok | 26-12-17 | 16:02

Maar ff... die voetgangers die waren toch gekleed als zijnde (ortodox)joods?
Of ben slachtoffer van nep-nieuws?

Alquest | 26-12-17 | 15:59

Verbieden dat suikerfeest. Levert alleen maar kosten op.

WayneGretzky*99* | 26-12-17 | 15:45

Mijn partner en ik hebben ooit een man uit een auto gehaald. De bestuurder in kwestie was frontaal tegen een boom gereden. Omdat er rook uit de auto kwam, hebben we hem eruit gehaald, dat kon hij zelf niet meer. Zijn vrouw zat ernaast en kon zelf uit de auto komen. Ze vermoedde dat haar man een hypo had gekregen tijdens het rijden. Dit ging schijnbaar heel snel want ze had niets in de gaten gehad. De ambulance was snel ter plaatse en de verpleegkundige bevestigde de hypo. Gelukkig zijn beiden er ongedeerd vanaf gekomen maar het had veel erger kunnen zijn. De man kon naar huis toen zijn suikerspiegel door het ambulancepersoneel tot normaalwaarde was gebracht.

Gravin v Kippenbouth | 26-12-17 | 15:27 | 2

Schande dat die aanslag op een boom in de doofpot is gestopt

Nappa | 26-12-17 | 15:40

Conclusie: Met een hypo kan nooit met je auto op de plek komen waar die terrorist kwam.

watergeus | 26-12-17 | 16:51

'Als zijnde' is natuurlijk een contaminatie (tweemaal), maar een arts is nog geen neerlandicus dus dat is te vergeven. De opgeworpen vragen zijn wel terecht verder.

Bvdb | 26-12-17 | 15:23

Een hypo geeft simpelweg niets te maken met de beslissing die je neemt ten aanzien van het bedienen van je auto.

devil13 | 26-12-17 | 14:52 | 1

Ondanks de hetze tegen ongeveer alles wat en dat blank is, moet de pagina "islam gerelateerd geweld", kost wat het kost super blank (blanco) blijven. Kan de Nationaal Coördinator Terreur Bestrijding en Veiligheid ons blijven voorliegen dat in NL, dit geweld niet voorkomt. Van gitzwart ultra rechts geweld anti islam gericht geweld had hij wel een onthutsend voorbeeld, een brandbommetje tegen de gevel van een moskee in ik meen Enschede, dat geen schade aanrichtte, laat staan (zwaar) gewonden. Ik bedoel maar, met zulke leiders, schreeuw je om islam gerelateerd geweld want wie denkt hij wel dat hij is om islam terroristen in spe- in wording of sowieso geretardeerd in NL, voor mietjes uit te maken? Dan nog wat, waarom verdomd de politie het getuigen verslag op te nemen van de NS conductrice, BOA dus getraind in waarneming, die met haar neus op de aanslag stond, die "hypo man"aanvankelijk zelf wilde aanspreken maar daarvan afzag toen ze zag dat twee dienders dat al deden, die zichzelf als getuige meldde bij de politie, maar werd afgeserveerd? Zo maar een vraagje uit velen die deze zoveelste doofpot affaire oproept. Wijlen burgemeester Van der Laan was toen nog de baas van de politie in 020. Wij weten nu dat hij er een zeer stiekem, buiten alle publiciteit -ook kennis van zijn eigen college en de gemeenteraad- gehouden eigen "deradicalisering" programma had opgetuigd. Die sectie stiekem werd direct en indirect geleid door dames van Marokkaanse komaf met zeer discutabele reputaties. Door persoonlijke interventie van V.d. Laan, moest een jongeman van dito reputatie worden aangenomen, hij kon niet in gemeentedienst komen want hij kon geen V.O.G. krijgen vanwege zijn strafblad. Drie jaar had hij gezeten voor zijn betrokkenheid bij de voorbereiding van een islam gerelateerde terreur aanslag in NL. Niet alles wat stinkt is rot, een hard gekookt ei of bijv. knoflook stinken maar zijn prima te pruimen, maar veruit in de meeste gevallen weet je, dat als iets stinkt, dat het verrot is en daarmee bedreigend voor je veiligheid en gezondheid.

h.a.k. blok | 26-12-17 | 15:52

Dit geval kan je zo linken aan die in september opgenomen kerstboodschap van Prins Pils. Alles om hut volk nog even rustig te houden. 2020, overdracht Nederlandse Soevereiniteit aan de EU club, 2020 aftreden Prins Pils en instellen "hoge" EU vertegenwoordiger in NL.
--
Wat me opvalt is dat de kwaliteit van het toneelspel steeds minder wordt. Beetje slordig zelfs. Maar ok, de mensuh trappen er nog steeds in, dus waarom meer moeite doen of kosten maken. Het is uiteindelijk business, een verdien model.

Mark_D_NL | 26-12-17 | 14:42

Off topic: Treinen bekogeld met vuurwerk. In Amsterdam bij de Houtmankade, Spaarndammer- en Zeeheldenbuurt, twee wijken met een behoorlijk percentage allochtonen (lees bontkraagjes). Wedden dat wee daar niet meer over horen?

knerf | 26-12-17 | 14:39 | 1

Ik zal eens een DKS-je doen: er zijn nog helemaal geen aanwijzingen dat het geen regulier normaal schoolgaand maar zich nu vervelend blankachtig Amsterdams rapalje betreft.

kaasfondue | 26-12-17 | 16:26

Let ook op de rol die de Amsterdamse Hoofdofficier van Justitie hierin speelde: die wordt nu ineens weggepromoveerd naar de hoogste justitiële regionen. Dat is dezelfde OvJ die ook opdracht gaf zoveel mogelijk anti-Sylvana Facebook-commenters op te sporen en zich bezig houdt met het 'opsporen' van 'columnisten die de grens over gaan'.

Natuurlijk was die niet blij met een verhaal waarin een Marokkaan opzettelijk mensen aanrijdt. politiek.tpo.nl/column/om-diabetescras...

blikjegrolsch | 26-12-17 | 14:37

Verwarde mannen want lage suikerspiegel in een auto of busje die pardoes op een blanke menigte inrijdt. Wat zal Mo vanuit zijn hemel tevreden toekijken.

chicago river | 26-12-17 | 14:36

De politie in Amsterdam is niet onpartijdig en is Islam knuffelig??? Wacht maar tot dat vreselijke mens Halsema burgemeester van Amsterdam wordt, dan zul je pas wat gaan beleven. Dit is nog niks, helemaal niks.

Memek | 26-12-17 | 14:36

Op weg naar het stationsplein midden in de stad waar geen sterveling mag rijden. Blijkbaar toen geen last van suikerziekte. Dus GS, gewoon doormalen tot het eerste vuil boven komst. Natuurlijk moet de zaak in de doofpot gehouden worden.

Kamervraag | 26-12-17 | 14:34

Goebbels zou er een ongeleufelijke stijve van krijgen.

william7055 | 26-12-17 | 14:31 | 3

m.a.w., het zijn dus allemaal Goebbeltjes.

watmagjenogwel | 26-12-17 | 15:15

Familie van Goebbels werken nog steeds op het Gemeentehuis van Amsterdam, zie pagina 23 van dir rapport. Men was namelijk van plan in 2012-2013 alle erfpachtdossiers van weggevoerde joodsche mensen door de papierversnipperaar te halen.
www.amsterdam.nl/publish/pages/734153...

Pagina 23:
"De vervanging van erfpachtdossiers is een verhaal apart. Met de voorbereiding
hiervan is veel tijd gemoeid geweest. Tijdens de voorbewerking van de dossiers zijn
zogenoemde ‘Joodse erfpachtdossiers’ ontdekt; dossiers inzake door de oorlog getroffen
burgers of hun nabestaanden die na de oorlog alsnog met (extra) heffingen werden
geconfronteerd. Deze dossiers zouden gewoon worden vervangen maar, in tegenstelling tot
de overige erfpachtdossiers, zouden de dossiers niet geschoond worden en dus volledig
worden bewaard. Toen algemeen bekend werd dat deze analoge dossiers (na
gecontroleerde digitalisering) zouden worden vernietigd leverde dat ontsteltenis op. De
burgemeester heeft daarna in de raadsvergadering van 3 april 2013 aangegeven dat deze
dossiers in de oorspronkelijke vorm bewaard moeten blijven. Het door de directeur van
Ontwikkelingsbedrijf Gemeente Amsterdam genomen besluit tot vervanging is vervolgens
herzien. Overigens heeft de commotie rond deze zaak ook geleid tot het doen van nader
onderzoek naar de behandeling van de genoemde burgers."

Wat is hier aan de hand. Na de oorlog bleek natuurlijk dat afgevoerde Joodsche mensen hun erfpacht niet hadden betaald aan de Gemeente. Dat was natuurlijk reden voor de Gemeente Amsterdam om even hard te handhaven en alsnog die centjes te innen. Dat deze mensen reeds alles hadden afgestaan kort gelden deed voor de desbetreffende ambtenaren niet er zake. Om alles even in de doofpot te stoppen anno 2012-2013 en te versnipperen doet mij denken dat SS'ers nog steeds niet uitgestorven zijn bij de Gemeente Ambtenaren.

Beroep = Boerenlul | 26-12-17 | 16:56

En die "verzetshelden" die Hebdo & Bataclan beschoten, riepen eigenlijk alleen hard "pang pang".
De vele doden kwamen door een zwak hart en een laag bloedsuikergehalte.
*OM modus uit*

Rest In Privacy | 26-12-17 | 14:19 | 2

Acuut stresssyndroom, dat is wel duidelijk. Dat had iedereen kunnen zien, als alle bewakingscamera's niet in de preset-modus hadden gestaan.

Rommelende Onderbuik | 26-12-17 | 14:25

iedereen weet dat bij Hebdo het aan de mensen zelf lag. Die zijn keihard tegen die kogels aangelopen.

miko | 26-12-17 | 14:29

E. Niet gepland. Wel jihad.

LiniaalRectaal | 26-12-17 | 14:19

Minder, minder, minder suikerspiegelchauffeurs.

Kapitein Stijlvol | 26-12-17 | 14:18 | 1

Heb je wel eens ongestelde vrouwen achter het stuur meegemaakt? Net zo roekeloos als je het mij vraagt.

Jos Tiebent | 26-12-17 | 14:48

Zijn suikerziekte zal wel mee hebben gespeeld. Toch acht ik een vlaag van islam-verbijstering wel aannemelijk.
Hoe dan ook, mijnheer is niet onschuldig. In zijn situatie hoorde hij helemaal niet een auto te zitten. En dienstdoende agenten gaan ook niet vrij-uit. Die hadden hem toch even uit zijn karretje mogen halen.

Rommelende Onderbuik | 26-12-17 | 14:15

Als ervaringsdeskundige: als je een flinke hypo hebt ben je praktisch blind, je ziet alles wazig en soms ook mentaal licht ontvlambaar...
Past wel in het verhaal.
Snap alleen niet waarom je in de auto stapt.

Analia von Solmsch | 26-12-17 | 14:15 | 2

Laatste is ook wel te verklaren hoor... Zelfde als met al die idioten die denken al autorijdend elk facebook of whatsapp bericht moeten beantwoorden. Noem het het "mij overkomt zoiets niet" syndroom... ook wel misplaatste overmoedigheid of gebrek aan zelfkennis genoemd.

normanius | 26-12-17 | 14:31

En ik snap niet waarom de politie hem laat verder rijden na aanhouding in autovrije zone

Jos Tiebent | 26-12-17 | 14:44

Dat al die camera's toevallig net de andere kant uitkeken of uitstonden is natuurlijk bull shit. Ik denk dat het heel belangrijk is om te weten wie die agenten waren. Misschien was Hero Brinkman er wel bij ?

hero_of_heaven | 26-12-17 | 14:15

Het wordt ook tijd om naast alcohol- en drugstests ook suikercontroles uit te voeren na een verkeersongeval. Een hypo kan je overkomen, maar als je vast zonder daar je insuline-regime of pillendosering op aan te passen ben je verwijtbaar bezig.

Tapu | 26-12-17 | 14:09

Kijk; daar hebben ze nu in andere landen de 'court of enquiry' voor verzonnen. Echte onderzoeksrechters (tesamen met een opperste constitutioneel hof dat ALLES tegen het licht van de Grondwet aanhoudt) is precies wat er in ons rechtsstelsel ontbreekt.

bisbisbis | 26-12-17 | 14:06 | 1

En daarom ben ik inmiddels van mening dat NEEderland t.o.v. die andere landen, geen rechtstaat meer is.

watmagjenogwel | 26-12-17 | 14:17

We willen de politie (en de pers) kunnen vertrouwen.
-----
Ehe... ??! ... willen... en kunnen??
Ondanks de verwarde informatie die ze uitkramen.
Dan begint het te lijken op 'n geloof.

Kijkeensaan | 26-12-17 | 14:05 | 1

Meer is het ook niet.

YaHozna | 26-12-17 | 14:12

Kijk nog eens naar dat filmpje van die bus in Moskou: www.telegraaf.nl/video/1472308/schokk... en dan het commentaar van de Telegraaf; Zeker vijf mensen zijn om het leven gekomen toen een bus in Moskou inreed op een mensenmassa. Ook bij een vervolg artikel zwijgt de krant over opzet. Maar kijk eens welke weg de bus gaat. Wat is dit toch voor een idioterie?

eastender | 26-12-17 | 14:05 | 2

Blijkbaar schering en inslag daar. Een aantal van die mensen uit dat trappenhuis versnelt niet eens.

miko | 26-12-17 | 14:14

dat is vast en zeker een gewone Rus, gezien de reactie van de voorlichter direct erna EN de mededeling dat de Rus niet had gedronken (wat kennelijk wel iedereen verwachtte)

Hemmenaar7 | 27-12-17 | 03:19

Kortom, volgens het OM en de politie is de dader dus eigenlijk een slachtoffer van zijn ziekte, ondanks dat hij helemaal niet hoeft te vasten- maar politie en OM zijn nu eenmaal goedgelovig. Anyway, zijnde het slachtoffer is Khalid vast bereid de pers te woord te staan. Lijkt mij een schone taak voor Tom Staal om eens even polshoogte te nemen van het ongeluk dat de man is overkomen. In een echte docu kunnen de getuigenverklaringen ook nog wel. En de neppers van het OM. En van de politie. Het wordt nog een hele film...

eastender | 26-12-17 | 14:01

Het was geen aanslag, het was gewoon weer een opgefokte amokmakende Marokkaan. Aangezien de plisie niet wil toegeven dat ze dit soort lui niet onder controle kunnen houden wordt er gedraaid met de berichtgeving.

BozePaarseMan | 26-12-17 | 14:00 | 2

Klopt, hoe vaak zie je dit soort idioten niet in hun opgefokte golfjes met een noodgang door onze sten scheuren. Tijdje geleden 's avonds nog in Haarlem. Totale levensgevaarlijke debielen scheuren overal doorheen. Geen politie te bekennen, natuurlijk.

echt_links | 26-12-17 | 14:14

steden

echt_links | 26-12-17 | 14:14

Feitenrelaas. 1) Lutser rijdt verboden gebied in; adrenaline, verhoogde bloeddruk. 2) Aanhouding door pliessie; zie je anders nooit: nog meer adrenaline, bloeddruk stijgt. 3) HYPO!!! 4) Ziet (of ziet niet) tijdens HYPO: Joden! 5) GAS!! 6) Pliessie kijkt, pliessie krabt aan pet, pliessie holt, pliessie houdt gehypote dader aan.
Het is duidelijk: was de pliessie er niet geweest, dan was de hypo er ook niet geweest...

Eeuwig..Op..Vakantie | 26-12-17 | 13:59 | 2

Die Joden hadden bordjes vast met de tekst Joden erop? Of hadden ze gele sterren op hun kleding.?
Man, man, als dit een aanslag moet voorstellen is hij wel heel kuttig uitgevoerd.
Ik ga voor de opgefokte Marokkaan. En natuurlijk het afdekken van het knullige optreden van de politie die hem uit de wagen hadden moeten halen.Je zou die agenten namelijk aansprakelijk kunnen stellen.

Roadblock | 26-12-17 | 14:28

Roadblock | 26-12-17 | 14:28

Niet zo voorbarig . Volgens getuigen liepen die toeristen achter een gids aan met een Israelisch vlaggetje aan een stok. Gidsen hebben wel vaker iets als herkenningspunt (paraplu of stok met symbool) zodat ze herkenbaar zijn in de massa voor degenen die ze rondleiden. Weet niet of dat waar is maar het zou kunnen.

knerf | 26-12-17 | 15:25

Dat rapport wobben heeft weinig zin. Omwille van privacy zullen alle regels zwart gemaakt worden. Bovendien hebben we toch geen rapport nodig om te weten wat de waarheid is? Het best haalbare is dat de suikerspiegelchauffeur binnenkort een hypo krijgt zodra hij met 180 km/uur in de buurt van een eeuwenoude eik rijdt en hij zijn kappersautootje als een kurkentrekker om de boom vouwt.

Linkse allergie | 26-12-17 | 13:57

Een volk dat voor HYPO's zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen...
Dan dooft het licht.

Stoned Hengst | 26-12-17 | 13:56

De politie in Amsterdam is niet in hun eerste leugen gestikt, en zijn zeker niet neutraal. Er is al aardig wat policor onzin uit die richting gekomen. Downplayen en niet-benoemen is daar het handelsmerk.
Ik denk dan bijvoorbeeld aan hun optreden bij de Pegida demonstratie, en het keihard liegen over de "nep"bom bij de Stopera.
www.parool.nl/amsterdam/-nepbom-bij-p...

Roadblock | 26-12-17 | 13:56

Het mag geen aanslag zijn. Alle camera's uit, heel verdacht allemaal. Van de hoernalistiek hoef je niks te verwachten journalistiek bestaat niet in Nederland

Bokito ergo sum | 26-12-17 | 13:54

Het was een islamitische aanslag.
Maar de Nederlandse overheid is door Linkse indoctrinatie gehersenspoeld om alle problemen met de ons ongevraagd door de strot gewrongen rampzalige multiculti via ongeremde volksverlakkerij weg te werken.

moitambien | 26-12-17 | 13:53 | 1

Ben er ook bang voor..

Rest In Privacy | 26-12-17 | 14:06

Khalid Karmaoui en de 15 camera's.

Deksmaat | 26-12-17 | 13:51

Rutte had een naam hoog te houden: in Nederland is nog noooooit een aanslag gepleegd! Koste wat het kost. Daarom. En niet anders. Struisvogelpolitiek.

Jos Tiebent | 26-12-17 | 13:49 | 4

Precies. Zodra hij moet toegeven dat Nederland dus ook niet meer aanslagvrij is, geeft dat onrust en dwarsboomt dit zijn verregaande omvolkingsagenda.

Linkse allergie | 26-12-17 | 13:58

@Roadblock.
Daar heb je een punt maar zo wordt de moord op Theo van Gogh niet gekenmerkt door het grootste gedeelte van de bevolking. Ondanks het ach en wee waren ze op links ook maar wat blij dat de luis in de pels om zeep geholpen werd.

Linkse allergie | 26-12-17 | 14:01

Linkse allergie | 26-12-17 | 14:01
De dood van Theo v. Gogh wordt nog elk jaar gevierd door moslimfundi's
Al dan niet in aanwezigheid van Martijn de Koning (Dr.Kromzwaard) van de Radbouduniversiteit in Nijmegen.
www.geenstijl.nl/2170961/moslims_houd...

Roadblock | 26-12-17 | 14:14
▼ 1 antwoord verborgen

de nieuwe religie is politieke correctheid.
deze religie wordt vooral beleden door politie,npo en diverse andere media en een hoop politici.
de juiste reactie hier op is: FUCK YOU

pejoar | 26-12-17 | 13:45 | 2

Staat genoteerd!!

watmagjenogwel | 26-12-17 | 13:52

Politieke correctheid is een geestesziekte. Een waan die bij de patient alleen maar versterkt wordt als hij wordt tegengesproken en met feiten wordt geconfronteerd die zijn waan tegenspreken. Dan wordt de policor patient agressief en gaat wild om zich heen slaan of rare beschuldigingen uiten tegen een ieder die hem dwars zit of zijn waan benoemt.

knerf | 26-12-17 | 14:31

Dankzij dit soort kl**tzakken krijgt Diabetes een nóg slechtere naam en wordt het CBR nóg strenger voor Diabetici om bijv. het rijbewijs te verlengen. Dat betekent nóg vaker belachelijk dure en zinloze keuringen bij dure internisten e.d. want mijn huisarts die precies mijn gezondheid in kaart heeft en waar ik twee keer per jaar + jaarlijkse "APK" onder controle sta is volgens het CBR onpartijdig, dus moet je naar een onbekende en dure internist, oogarts, etc. In mijn geval zelfs eens in de drie jaar (Categorie C) terwijl ik type 2 heb wat prima onder controle is met tabletten en ik nog nooit een hypo heb gehad.

Ikdachthetniet | 26-12-17 | 13:39 | 3

U is blank ?

ja,diedus! | 26-12-17 | 13:50

partijdig

watmagjenogwel | 26-12-17 | 13:52

De juiste uitdrukking (dixit A. Penthouse) is ; ¨dit gaat nog eens heel slecht afstralen op diabetici.

drs kwenie | 26-12-17 | 13:56

Eigenlijk een treffend voorbeeld van deze kliek, deze maffiaclan, we kunnen niets er tegen beginnen, ze doen gewoon, en zo gaat het in de toekomst nog veel erger worden.
De boven ons gestelden maken de dienst uit, en daar moet u het mee doen, en het enige wat u nog moet doen is dokken, tot u er dood bij neer valt.
Weerwoord is uitgesloten!

watmagjenogwel | 26-12-17 | 13:38 | 1

Denk wel dat wanneer de peop de ventilator raakt en het uit de hand loopt in Nederland/Europa de zogenaamde elite volgend goed gebruik al lang in Canada zit, het volk het lekker laat uitvechten om vervolgens weer verder te gaan naar het put waar we waren gebleven, namelijk flink voor die zogenaamde elite dokken en je een slag in de rondte werken.

Ruikbaard | 26-12-17 | 14:00

En bovenal, zoals reeds meerdere keren geplembt is, waarom in godsnaam dit bekendmaken op 1e kerstdag.
Wat zit hier achter??
Wat voor een kronkels zitten er in die bovenkamers??

watmagjenogwel | 26-12-17 | 13:34 | 4

Slecht nieuws wordt altijd laat op vrijdag of tijdens feestdagen bekendgemaakt. Dan hoopt me dat de emoties wat tot rust komen en alles makkelijker geslikt wordt.

Overrijp | 26-12-17 | 13:47

@overrijp, Ja dat kan ik me nog herinneren als zelfstandig ondernemer, de belastingaanslagen, enkel en alleen op Zaterdag.

watmagjenogwel | 26-12-17 | 13:51

Overrijp | 26-12-17 | 13:47
Ontslagen vallen ook vaak op vrijdag of vlak voor de Kerst b.v. Want de werkgever wil zijn werknemer tot het laatste uur uitbuiten.

knerf | 26-12-17 | 14:33
▼ 1 antwoord verborgen

U moet kiezen:
De politie heeft een terrorist niet naar de gevangenis gebracht.
De politie heeft een suikerpatiënt met een ernstige hypo niet naar het ziekenhuis gebracht.

Wat je ook gelooft, er klopt helemaal geen reet van.

Feynman | 26-12-17 | 13:33 | 3

En zelfs bij de tussenliggende situatie, een wat minder ernstige hypo, had tot inname rijbewijs en onderzoek moeten leiden. Ook nergens iets over geschreven. Dit verhaal van de politie is sowieso een boek dat halverwege stopt.

Feynman | 26-12-17 | 14:04

Bij u en bij mij wel, ja..

echt_links | 26-12-17 | 14:10

Eerst weten of hij wel degelijk een suikerpatient is.

Jos Tiebent | 26-12-17 | 14:38

We hebben hier tijden van verhoogde controles gehad rond schiphol vanwege vermeende terrorisme dreiging. Van alles uit de kast gehaald, grote vertragingen.
Rijd er dan eindelijk een echte IS terrorist een groepje mensen in in Amsterdam, en laten ze hem ongemoeid! En de volgende dag mag ie weer de straat op! De GeenStijler kan het maar niet bevatten.
Dat de man misschien geen terrorist is? Nee, dit moet gewoon een wel doofpot zijn.

FritsL | 26-12-17 | 13:32
-weggejorist-
Nappa | 26-12-17 | 13:32 | 2

Met een uitleg als deze denk ik maar, ik ben niet gek ik ben een vliegtuig.

Rest In Privacy | 26-12-17 | 13:28

Zucht, alweer een 7 van 7 gewonden.

steekmug | 26-12-17 | 13:27

Mijn eerste keuze staat er niet bij: kort lontje, boos om boete en vol gas erop.

Vergeet dat hele verhaal van die lage bloedsuikerspiegel: allemaal gelul.

echt_links | 26-12-17 | 13:22 | 1

En laat ze a.u.b. de artsen afschaffen die komen met medische rapporten opdraven wat niet in ons bekrompen staatje past.
Ik zeg dat het een aanslag was en bovendien zie ik geen enkele reden waarom zij die rapporten een beetje aan kunnen passen zo dat ik ook een beetje aan mijn gemoedsrust kan komen.

botbot | 26-12-17 | 13:29

Ik heb ook grote twijfels bij dit verhaal van justitie. Alle camera’s uit, sure...
Suikerspiegel laag, wanneer is die bepaald en hoe laag was die dan?
Niet zoals dat kletsverhaal van justitie over het acute stresssyndroom bij de verwurging van Mitch. Ook uit de dikke duim gezogen. Bestaat gewoon niet. Ook nog eens bevestigd door een aantal deskundigen ter zake. Mitch is gewurgd door de politie met de dood als gevolg.
En nu proberen ze dit ongeluk of aanslag weer onder het verstikkende tapijt te vegen.
De analogie is weer treffend.
Wat een land. De bestuurders zijn vrijwel allemaal in hetzelfde bedje ziek. Dogmatisch vastgeroeste idealisten die volstrekt realiteitsblind zijn geworden.

kempenaer | 26-12-17 | 13:22 | 2

Trekpoppen inderdaad.

kempenaer | 26-12-17 | 14:25

Ze bakken zoete broodjes.

LibertasSimplex | 26-12-17 | 13:22

Als je kijkt naar het bizar aantal auto-aanrandingen van de afgelopen jaren met mensen achter het stuur die Khalid, Fazel, Mohamed heten, dan kun je gerust aannemen dat het gestuuurd was (pun).
Was het niet zo, jammer dan. Jammer, Khalid. ´Je´ gemeenschap heeft al lang z´n onschuld verloren bij mij. Ik vertrouw het voor geen meter.

chicago river | 26-12-17 | 13:22

Het is toch heel normaal dat het OM een rapport niet vrijgeeft als nog moet besloten worden over vervolging...

Nappa | 26-12-17 | 13:21 | 1

Zou normaal moeten zijn, maar we leven nu in een tijd dat dit soort aanslagen “normaal” zijn. Dus ga ik er sowieso al vanuit dat dit opzet is. Dat deze ratten zich niet op het binnenhof begeven is een raadsel, daar zitten de figuren die ze naar Europa bombarderen. En dan heeft Rusland een probleem in hun achtertuin. China wat in een noodtempo een vloot aan het bouwen is, wie zou hier nou last van hebben?

Implants | 26-12-17 | 15:39

Stel je voor dat een moslim een aanslag zou doen, zoiets is toch onverstelbaar ! Nergens anders in de wereld geven die lui problemen toch ? Snel onder het tapijt ermee. En vanavond in het NPO journaal iets over verwarring en ummmm doe maar suiker !

GerMonster | 26-12-17 | 13:20

Hier gaat men de suikerbietenbrug op.

LibertasSimplex | 26-12-17 | 13:20

Prachtig toch het door Saaida nog wat opgeleide politie binnen personeel, weet binnen no-time (zonder medische kennis) dat het een ongeval is. En voor de beste man, wordt gelijk de reden in de mond gelegd. Zo incidentje doorlopen en vooral binnenskamers houden. Geen strafrechtelijk onderzoek nodig, dat bepalen wij vast.
-
Toch is het raar als niet in staat bent een voertuig te besturen door medicijnen of een combinatie van zelf niet eten en een ziekte dan mag je niet rijden. Als je dat dan toch doet en er gebeurt wat, dan ben je aansprakelijk(of ik ben ook verward aan het worden).
Het doelbewust geen rekening houden met je ziekte en dan je dan ook nog onverantwoord gedragen (parkeerplek was nou niet echt per ongeluk).
Alleen het feit dat dit niet bestraft is en verder achterwege blijven van onafhankelijk onderzoek maakt dat de zaak stinkt.
En daar doet een nep rapport niets aan af. Waarschijnlijk bevat dit rapport net zoveel waardevolle inhoud als Alexander z'n schilderij. Maak het openbaar en geef duidelijkheid, dit bevordert de betrouwbaarheid!

bananabanana | 26-12-17 | 13:19

Toch heeft die Kafka Trollongren gelijk : nepnieuws is overal . Alleen al de oogst van gisteren: Neprapport van nep OM Amsterdam aangaande nepoptreden van neppolitie bij nepaanslag bij Amsterdam CS , neptoespraak van nepkoning WimLex de Roy van Zuidewijn (of de Ranitz , whatever) voor een nepkerstboom met nepkunst op de achtergrond in een nep live uitzending van een nepbandje want allang op het strand in Argentinie .Voorts wereldwijde viering van nepverjaardag van ene Jezus , de nepzoon (waarom is dit nog niet in genderneutrale zin aangepast?) van een nepgod. Zomaar wat nepnieuws van een(1)dag. Die Ollongren ziet die dingen toch wel scherp.

drs kwenie | 26-12-17 | 13:18

Hoezo geen opzet ? Deze brave burger mag niet eens autorijden met dergelijke symptomen. Hij was ook al gespot op het Rembrandtplein, ook daar reed hij in verboden gebied. Op het Stationsplein werd hij nota bene staande gehouden door agenten. Daarna gaf hij gas..... nee geen opzet....

exwout | 26-12-17 | 13:18

Met permissie een godwin?? Kijkend naar de geschiedenis en vooral WO II kun je leren wat je als Nederlands volk van het openbaar ministerie en de politie mag verwachten als het een beetje spannend wordt

Janneus | 26-12-17 | 13:18

Het is weer meten met twee maten potdomme.
Ik heb islamofobie en een beetje begrip ? Ho maar !

nemeton | 26-12-17 | 13:17

Er hangen daar zo'n 300 camera's en die hingen precies op die dag net even net even een andere kant op te "kijken". #doofpot

Mastermattie | 26-12-17 | 13:14

Geen kwade opzet misschien in de zin van dat hij van huis vertrok met het idee om mensen omver te rijden maar misschien toch wel dat hij na het krijgen van de boete ''ontplofte'' en hij er vervolgens wel degelijk voor koos om uit woede moedwillig op mensen in te rijden. Het een sluit het ander niet automatisch en geheel uit.

B0bBer | 26-12-17 | 13:13

Ik heb een aantal maal mensen met een hypo ervaren, maar die waren tijdens die hypo amper tot niet in staat op hun benen te staan, en geestelijk in de war. Absoluut niet in staat een normaal gesprek te voeren, laat staan een auto te besturen. Nu zou je natuurlijk kunnen concluderen dat het verhaaltje dan klopt omdat Khalid K. Inderdaad geen auto meer kon besturen. Maar dit klopt natuurlijk niet omdat de ooggetuigen, de vrouwelijke conducteur, zei dat de man met grote snelheid wegtrok, en ook nog eens overschakelden. Tijdens een hypo dus.... jaja.

DonBasco | 26-12-17 | 13:12

Kost ons jaarlijks een paar miljard om allerlei lieden van het geloof van de vrede binnen te halen, te pamperen, een huis, opleiding, zorg, oitkieroeng, kienderrbijslag en hoerrsoepsidide te geven; maar dan heb je ook wat

telelezer | 26-12-17 | 13:16

Deze jongens moeten gewoon nog een beetje wennen aan de effecten van het nuttigen van alcohol. Komt wel goed joh.

Linkse allergie | 26-12-17 | 14:04

Ik neem aan dat de slachtoffers een advocaat hebben die een art. 12 procedure beginnen om het OM te dwingen een rechtszaak aanhangig te maken ook om evt. schade vergoed te krijgen?

Trumme | 26-12-17 | 13:10 | 1

Beetje voorbarig. Het OM gaat kijken of ze gaan vervolgen ivm overtreden van de wegenverkeerswet. Enige wat nu helder is, is dat het OM geen bewijs zit voor ‘kwade opzet’. Vervolgt het OM helemaal niet, dan zou een art 12 kunnen.

GroenGrasBijBuren | 26-12-17 | 13:54

Balen man, het is nog steeds geen aanslag. Gelukkig laat de pol zien wat dat het wel een aanslag zou moeten zijn. Anders raken we hier in de stress.

GroenGrasBijBuren | 26-12-17 | 13:08 | 8

Kom op, je vindt het toch ook wel een beetje leuk. Knuffel.

GroenGrasBijBuren | 26-12-17 | 13:55

groen: door dat door het slijk halen bleek het publiekelijk dat het niet om zomaar een "man" ging, maar (inderdaad) om een berbaar - Zoals zelfs de Gutmenschen op het stadshuis dat ook al onmiddellijk hadden geraden. Gezien de snelheid waarmee zij de beelden en getuigen deden verdwijnen.

Jan Passant mk2 | 26-12-17 | 13:57

De nieuwe dooddoener: Aluhoedjes.
Beter een Aluhoedje dan een eeuwige wegkijkende downplayer.

Roadblock | 26-12-17 | 14:03
▼ 5 antwoorden verborgen

Mensen met een te lage suikerspiegel moeten een rijverbod krijgen. En wie dat overtreedt moet terecht staan. Ramadan maakt meer kapot dan je lief is.

Rest In Privacy | 26-12-17 | 13:07 | 1

Als je door een feestje een te hoog alcoholgehalte hebt, ben je verantwoordelijk voor je daden.
Als je door een feestje een lage suikerspiegel hebt, ben je ook verantwoordelijk voor je daden.
Zelfs als er geen sprake is van opzet, is het nog steeds geen ongeluk, maar het rechtstreekse gevolg van zijn gedrag.

arbeid_loutert | 26-12-17 | 13:34

.. maar goed. De enige echte misdadiger-met-voorbedachte-rade in dit bizarre "ongeval" is uiteraard "onze" overheid.
Dat deze lichtgetinte hufter woedend werd om helemaal niks en dan uit balorigheid een stel voetgangers in het voetgangersgebied omkegelt is cultureel ingegeven. Zijn suikerspiegel ook al.

Het doen verdwijnen van beelden van een hele bos beveiligingscamera's en het ontmoedigen/intimideren van getuigen om de culturele kant van deze ploertenstreek weg te moffelen, dat wijst op een onmetelijke lafheid/criminele opzet.

Heel terecht (en goed) dat "demense" daar nog lang boos over door blijven praten. Wat een schoftentuig op dat schuldige stadshuis!

Jan Passant mk2 | 26-12-17 | 13:07 | 4

Hebben ze in Den Haag en Brussel geen schuldige stadshuizen?

Jan Passant mk2 | 26-12-17 | 13:21

Met name die camera's, eigenlijk nog veel meer, wie-o-wie zou hier opdracht toe hebben gegeven, "zo stonden in de wachtstand", of whatever
Het getuigd toch wel van heel veel minachting om dit hoe dan ook te volharden.
Ja, inderdaad, misschien wel in opdracht van de eu.

watmagjenogwel | 26-12-17 | 14:37

En nogmaals, ze vallen door de mand om het op 1e kerstdag wereldkundig te maken.
U ziet, uw vijand slaapt nooit, en gaat over lijken.

watmagjenogwel | 26-12-17 | 14:38
▼ 1 antwoord verborgen

Met een kluitje in het rietsuiker.

Normpje | 26-12-17 | 13:06

Het is traditie om de dag voordat je een aanslag pleegt te vasten.
Dat is waarom hij een hypo had. Iedere suikerzieke weet hoe wanneer en hoeveel hij moet eten om dat te voorkomen.

Padre Grassi | 26-12-17 | 13:02

Amsterdam, politiekorps, AT5, allen bevoordeeld, niet objectief en proberen als het gaat om de religie van wat eigenlijk, de grondlegger van de Islam, is niet Mohammed. Mohammed, is ten tonele opgevoerd door Abd al Malick. Heerser vanaf 690 AD over de nomadische arabieren. Hij heeft Mohammed, gecreëerd. Maar goed dat terzijde. Een slap volk wat niet staat voor zijn eigen principes en waarden is gedoemd te vallen. Sta eens op, en meldt de waarheid. Dan pas keert het vertrouwen in de rechtstaat, zo wat er nog van over is, terug bij de Menschen.

De Evangelist | 26-12-17 | 13:00

Ik hoop dat dit hele lage-bloedsuikerincident ook als spiegel richting de moslimgemeenschap werkt, om het geheel wat serieuzer te nemen.

Ramadan is één van de vijf zuilen van de islam. Het doel van de ramadan is om in het reine te komen met jezelf. Een stukje bewustwording uit zelfdiscipline. De baas zijn over je begeerten en lusten. Hierin is vasten daarom niet enkel het zich onthouden van eten. Het is ook niet naar verkeerde plekken gaan, niet kwaadspreken et cetera.

Voor een moslim is ramadan een verplichting. De koran vraagt echter het doel van de ramadan ook met het hart te verstaan. Het is anders zo nutteloos als water putten met een lekke kruik. De moslims doet er verstandig aan om te bezinnen op zijn wandel tijdens de ramadan. Is het wel zo goed om in een westerse Peugeot door een druk stadscentrum te rijden? Waar de schaars geklede hoeren je via de billboards aanloeren?

Laat je niet hypocriet noemen moslims! Pas je of geheel aan (net als de koning die zich ontdoet van de kerstprullaria) of doe het goed en blijf binnenshuis.

Van Urk | 26-12-17 | 13:00 | 2

Diabetici zijn vrijgesteld van ramadan, die hoeven dus niet te vasten. Dat deze man dat wel deed (ook nog eens met zeer warm weer), zegt iets over zijn geloofsovertuiging, danwel zijn iq. Gezondheid minder belangrijk vinden dan geloof.

Luivend | 26-12-17 | 13:06

Ja vind je het gek ... ik heb al vaker 'reclame' gelezen van apothekers die aangeven dat ze diabetes patiënten prima kunnen begeleiden tijdens de Ramadan. Ik had de indruk dat er toch wel wat sociale druk achter zit wél mee te doen.

Simon_GS | 26-12-17 | 13:12

Of iemand diabetes patiënt of niet is, lijkt me wel te wobben. Verder de uitleg hoe het kan dat alle camera's toevallig uit stonden, waarom de politie geen getuigenisverklaringen wilde opnemen en hoe het kan dat de politie een auto in verboden gebied na aanhouding laat verder rijden.

Jos Tiebent | 26-12-17 | 12:59 | 3

Nee, dat kan niet: Dit is een medisch onderdeel en valt onder nogal wat regels zoals het niet mogen publiceren e.d.

Daarnaast:
- Als hij diabeet is: Dan is hij nu permanent zijn rijbewijs kwijt. Er is geen enkele arts die hem gaat keuren (verplicht) als hij de vraag "heeft u in het verleden problemen gehad met hypo's?" niet kan/wil beantwoorden. Als hij liegt pleegt hij bij aanvraag en dus bij rijden een misdrijft want hij heeft geen geldig rijbewijs. De schuldvraag over opzet laten we even daar, maar hij heeft alle schijn tegen want iedere diabeet kan een stuk beter functioneren met een hypo dan een normaal persoon (gewenning) en dat laat zinloze acties niet toe. Of hij was een goede diabeet en stopte om aan de agent te vragen of die wellicht een reep oid bij zich had. Maar dat doe je dan weer niet ...
- Als hij geen diabeet is: Moeilijk verhaal, maar hij moet minimaal medische keuring hebben voordat hij ooit in een auto stapt. Ik heb genoeg mensen gezien (vooral studenten) die zonder ontbijt gaan werken/denkwerk doen en daarna levenloos voor zich uit zaten te staren met een bleke kop: (Druiven)suiker er in, daarna brood er in, en ze leven weer als nooit te voren. Blijft alsnog staan dat hij roekeloos (het is te verwachten dat je geen auto kan besturen als je niet gegeten hebt) is. Maar de rasicmekaart zal wel in een vorm gespeeld worden.

Con | 26-12-17 | 13:09

Bijna. Het rijbewijs wordt een keer per 10jaar vernieuwd. Als hij na zijn laatste vernieuwing diabetes heeft gekregen staat dat nog niet in zijn rijbewijs. Bovendien, staat ook niet op je rijbewijs zelf, maar moet bekend worden bij dienstdoende agent die zijn rijbewijs 'checkt' via computer. Verder wordt geadviseerd om zo'n diabeteskaartje naast je rijbewijs te stoppen, maar niet verplicht. Er zijn ook mensen die qua aanleg een lage bloedsuiker hebben (4 of zo) maar geen diabeet zijn. Ook een flinke slok suikervrije alcohol (whisky, wodka) doet je bloedsuiker dalen. Ook kan hij zichzelf insuline toedienen om 'roekelozer' gedrag te vergoelijken. Maar je kunt echt pas verder als die man aangetoond diabetes is, en niet zijn actie willen goedpraten met 'lage bloedsuikerspiegel'

Jos Tiebent | 26-12-17 | 14:22

Aannemend dat hij onder behandeling zou zijn als hij dus diabeet is, wijst de arts hem erop dat hij een nieuwe eigen verklaring moet indienen. Het hele verhaal klopt dus van geen kanten, en hem door laten rijden met een hypo is misdadig.

Implants | 26-12-17 | 16:48

Als je op de meest media stille dag van het jaar communiceert over een kwestie die al heel wat haken en ogen heeft, dan gebeurt dat m.i. met een voorbedacht plan. Journalistiek Nederland slaapt, dus we jassen er even een lastig momentje doorheen. Waarom nou precies op 1e kerstdag, dat meurt toch aan alle kanten wat mij betreft.
En als je als politie cq. OM toch al zo te kakken staat met je optreden dan maak je meer kapot dan je kunt voorstellen.
Ik wil niet op de 'bandwagon' springen van terreur en aanslag, maar door dit soort heimelijk gedrag ga je vreselijk de fout in.

Memek | 26-12-17 | 12:56

De werkelijke toedracht zal moeten blijken uit de verklaring en houding van de dader/veroorzaker. Men toetst in deze toerekeningsvatbaarheid op basis van de fysieke en geestelijke toestand ten tijde van delict/ongeluk, maar ook daarna. Wanneer deze man zich nu bewust toont van zijn actie, spijt heeft (al is het maar omdat er zoveel gewonden waren), slecht slaapt en zich voorneemt nooit meer zonder meting van zijn suiker te gaan autorijden, dan zou je kunnen spreken van 'geen kwade opzet' of 'geen bewuste opzet'. Verantwoordelijk is de man sowieso, dus die conclusie zou hoogstens uit moeten maken of de man strafrechtelijk vervolgd wordt. Diabetes is een ziekte waarbij men zelf verantwoordelijk is voor het niet krijgen van hypo's en hypers. Al is het maar voor eigen gezondheid.. De man is zodoende toerekeningsvatbaar, of gedeeltelijk, maar niet ontoerekeningsvatbaar.
Het meest vreemd blijft het, dat een hypo in de media als primaire oorzaak van het gedrag wordt genoemd en direct wordt bestempeld als 'geen bewustzijn, dus geen opzet'. Er zijn een miljoen mensen met diabetes in NL; het zou wat zijn als allen in een hypo dat gedrag zouden vertonen. Diabetes is niet de primaire oorzaak; hoogstens een trigger om onbewuste denkpatronen tot uiting te laten komen. Het is net zo'n redenering als wanneer de media bij massamoordenaars (daders van een 'aanslag') schrijft dat ze verslavingsproblematiek en/of psychische problemen hadden; alsof elke cokejunk en paranoïde schizofreen massamoorden gaat plegen. Stoornissen kunnen een rol spelen, maar mogen nooit een excuus zijn voor levensbedreigend gedrag.
Het is het downplayen van verantwoordelijkheid, en in juridische zin zelfs de oorzaak van gedrag bij een grotere algemenere groep dan de dader leggen (diabetici, psychiatrische mensen, junks, paupers). En dat suggereert nu juist dat de primaire motivatie van gedrag van het individu niet benoemd wordt. Of dat nu algemene haat is, een laag iq, een volwaardige psychose, of een ideologische motivatie; het wordt niet benoemd. En dat suggereert dat een werkelijke groepsmotivatie -indien die er is- juridisch kan worden omzeild door fysieke (diabetes, drugs) en geestelijke (psychisch, drugs) aandoeningen uit te vergroten.
Maar nogmaals: in het geval van de 'suikerspiegel-chauffeur' zal dat moeten blijken uit de verklaringen/emoties van de man zelf, nu vele maanden later. Wanneer de man volledig ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard en hem geen enkele verantwoordelijkheid wordt gegeven, weet ik genoeg over zijn (al dan niet bewuste) motivatie. Het is een zeer interessante casus in ieder geval.

Luivend | 26-12-17 | 12:52

Waar in Maasstricht direct werd uitgegaan van een aanslag, en ook die protocollen in werking zijn gezet, zou hier sprake zijn van een grote doofpot volgens de aluhoedjes? Sure. Heb nog nooit een complotter op logica kunnen betrappen.

FritsL | 26-12-17 | 12:52 | 6

Het spijt me als ik je in je complot-geloof gekrengt hebt. Blijf maar lekker geloven in de grote conspriracy van de gemene onvatbare overheid tegen jou op je zolderkamer. Tik nog maar een extra plank voor het raam voor de zekerheid, ipv gewoon ff je hersens te gebruiken.

FritsL | 26-12-17 | 13:25

Mooie fantasie, origineel ook. Succes met het lezen van mijn reactie om 12:52u. Denk dat je er wel even een uurtje voor uit moet rekken. Oh, en fijne Tweede Kerstdag meid. Ciao.

Luivend | 26-12-17 | 13:41

@ frizl
Heeft niks met complotdenken te maken, maar wel met terecht vragen die gesteld kunnen worden naar aanleiding van een aantal onduidelijkheden.
Altijd kritisch blijven naar het gezag hoor, die heeft dat nodig anders corrumpeert het.

kempenaer | 26-12-17 | 14:31
▼ 3 antwoorden verborgen

De artsen kunnen onderzoeken wat ze willen maar daar gaat het niet om wij willen hem veroordeeld als terrorist zien.
smo

botbot | 26-12-17 | 12:52 | 1

Neen. Ik wil graag transparantie. Het gedrag van de popo blinkt hier niet in uit. Om alle verdenkingen van doofpot en aanslag weg te nemen is nu transparantie nodig. Ervaringen uit het verleden geven de garantie dat die transparantie er niet is, en de blauwe (of bruine) ogen van de persoplichter vertrouw ik ook niet meer.

ScumbaggusMaximus | 26-12-17 | 12:59

Toch blijft dit stinken. Normaal gesproken voel je lichamelijk wel dat er iets aan de hand is bij een probleem met de suikerspiegel. Problemen met coördinatie en een "licht" gevoel bijvoorbeeld. als je jezelf een dag uithongert kun je problemen verwachten. Als je met alcohol op achter het stuur kruipt kun je problemen verwachten. Als je je al niet goed voelt en vervolgens vanuit stilstand (na aanhouding) je voet alsnog op het gaspedaal drukt is er gewoon geen enkel excuus. Ook de redenatie dat de persoon zich niet bewust is van hetgeen hij/zij doet gaat niet helemaal op. Als je willens en wetens in een auto stapt terwijl je lichamelijk niet in orde bent (op medicijnen staat een waarschuwing indien nodig, en bij alcohol is het een no go) ben je volgens mij gewoon verantwoordelijk voor de gevolgen. Wil je ramadan vieren, gewoon niet in de auto stappen. Net zo min als je in de auto moet stappen als je te uitbundig kerst hebt zitten vieren met te veel alcohol. Het volkomen geforceerde gedrag van de overheid en justitie zorgt er gewoon nu voor dat alles wat met islam te maken heeft gelijk onder het tapijt geveegd wordt en wordt afgedaan als en ongelukje, een incident en vooral geen terrorisme. Blijft hoe dan ook over dat iemand die lichamelijk niet in orde is willens en wetens in een auto stapt en daarmee bewust anderen in gevaar brengt of zelfs kan doden.

Ruikbaard | 26-12-17 | 12:52 | 3

Wat is het nu een terroristische aanslag of onverantwoord gedrag.

botbot | 26-12-17 | 12:55

En niet te vergeten dat ie al eerder die dag opviel door fout rijgedrag. Rembrandtsplein als ik het me correct herinner.

Rest In Privacy | 26-12-17 | 12:59

McMarx | 26-12-17 | 12:59
Lol. Ik bedenk me net dat hij daardoor een "bekende" van de politie was.

ScumbaggusMaximus | 26-12-17 | 13:00

Hij had meer last van zijn achteruitkijkspiegel.
Die tikte een paar mensjes aan.

Premier Trutte | 26-12-17 | 12:52 | 1

Daar liepen toevallig ook nog een paar Joden tussen.
Maar dat was bijvangst.

Premier Trutte | 26-12-17 | 12:57

Oh ja... dit WAS een echte aanslag van moslim kunne. Make no mistake.

Accident_Prone | 26-12-17 | 12:51

Kuifje-in-Afrika | 26-12-17 | 12:23 |
Hahaha.

Lage suikerspiegel en een kort klontje.

LibertasSimplex | 26-12-17 | 12:50

Suikerspiegel??? Wie trapt daar nou in? Gaan we alle mensen met diabetes nu preventief het rijbewijs afnemen? Waarom laten we ons toch zo bezeiken door die figuren die dit maar wat te graag in een grote doofpot willen stoppen. De bestuurder reed gewoon willens en wetens in op onschuldige mensen omdat die ons Nederlanders haat. Geen mysterie hoor. En we weten het allemaal.

Accident_Prone | 26-12-17 | 12:49 | 1

Nou je suikerspiegel is aardig goed zelf te regelen tenzij je een religieuze plicht voelt te vasten ... en het was Ramadan!

Simon_GS | 26-12-17 | 13:09

Blijven wroeten en blijven roepen GS en reaguurders! Dit zaakje stinkt aan alle kanten! Besmeur de rechtstaat, laat zien dat het volk dit voor geen meter vertrouwd!

Ketchupbadger | 26-12-17 | 12:48

Diabetes? CHECK
Koran in binnenzak? CHECK
Lage bloedsuiker? CHECK
En rijd ze maar plat!

dr Rechts | 26-12-17 | 12:48 | 1

* 7 gewonden, stonden deze misschien op een kluitje?
Want als je al niet lekker kan sturen moet dat toch wel een geweldige uitdaging zijn om daarmee te botsen.
En als deze elk een aantal meter uit elkaar stonden, al helemaal.
* hoe hard reed de auto/bestuurder ?
*was de auto en/of bestuurder verzekerd ?
* een diabetes die ramadan volgt en verantwoorde handelingen in het verkeer moet doen..... dan moet ie toch wel bijspuiten denk ik zo als deze de hele dag niets eet., isz toch echt ni gezond.
Zou permanent op ramadan een rij ontzegging moeten hebben.
* eerder de dag was de beste al gespot, en hoe ie reed.....????
* Het OM, is deze niet overspoelt door VVD gegadigden ?
Ghe, iets met vertrouwen.
Had meneer misschien een idee om de vergrijzing tegen te gaan ?
Was het gezichtsvermogen van meneer tijdens deze actie wel voldoende ?...
Waar was de politie ?
Misschien gender neutrale wit menschen op de bon slingeren ?
En waarom als bekend was dat deze s'ochtends al gespot was, niet is aangehouden.
Ach..... , laten we het allemaal maar grijs houden, dat kan je je in ieder geval nog uitlullen, of gewoon wachten tot het volgende debacle plaatst vind en de media het ons doet "vergeten"...., Arrogander, hoe ist t met je huisjuh ??
Petertje Petertje, waar ben je als we je nodig hebben...

Trek123 | 26-12-17 | 15:02

De suiker is te duur. Daar komt dit van!

LibertasSimplex | 26-12-17 | 12:47

Ik neem aan dat zijn rijbevoegdheid evengoed ontzegd wordt? Strafbaar stellen van rijden tijdens ramadan met suikerziekte lijkt me ook een goeie.

letopuwzaak | 26-12-17 | 12:46

Ik stem niet in de poll. Het kan namelijk elk van die opties zijn omdat de volledige informatie niet inzichtelijk is.
De schijn wordt gewekt dat er meer aan de hand is. Die schijn komt van politie, justitie en OM die samen lijken te werken om informatie achter te houden van het publiek (of tenminste de pers).

Myrkie | 26-12-17 | 12:46 | 1

zie ik toch ?
Mogelijkheden en keuzes achterlaten is toch iets meer van de linksche media ?
GS, hoe zit dat ?

Trek123 | 26-12-17 | 15:10

Ik heb zelf al enkele jaren type 1. Ja, hypos zijn kut. Het is een onaangename versie van dronken zijn met een versnelde hartslag, een hele boel zweet en ik ben op dat moment een héél stuk sneller geïrriteerd. Maar als de politie me zou aanhouden dan zou ik dat gelijk zeggen en om hulp vragen. Welk weldenkend mens gaat met een hypo achter het stuur kruipen en heeft blijkbaar geen dextro bij de hand? Deze man kan vanalles verweten worden. Diabetes is geen excuus.

heer_beer | 26-12-17 | 12:45 | 2

Trefwoord hier: weldenkend

ScumbaggusMaximus | 26-12-17 | 13:02

Klopt ... en vasten als suikerpatiënt is vragen om problemen. Er zijn helaas moslim artsen en apothekers die dat begeleiden. Ik heb wel vragen of men daar zijn vingers niet aan wil branden (want religieuze vrijheid) maar het is gevaarlijk je eigen suikerspiegel bewust te ontregelen en bovendien helemaal geen plicht om te vasten als dat medische problemen geeft voor een moslim. Ik heb daar veel meer vragen over dan of de lezing van de politie klopt. Ik vind er n.l. veel voor te zeggen om meedoen aan de Ramadan voor diabetes patiënten wettelijk te verbieden als ze deelnemen aan het verkeer.

Simon_GS | 26-12-17 | 13:07

Op het moment dat ie in zijn auto stapte, op dat moment nog zonder hypo, en zich volop bewust zijnd van het sterk verhoogde hypo-risico wegens vasten = poging tot doodslag.
Mocht het geen hypo zijn geweest, dan ook. Next.

Baron Clappique | 26-12-17 | 12:45

Het is verboden om niet fit te rijden. Hypo is auto stilzetten en uitstappen(om wat te eten)

frank87 | 26-12-17 | 12:43 | 3

Ja, maar dat is stigmatiserend en ethnisch profilerend, als je rond het Diabetesfestival van ze elke ISlamiet in een auto staande houdt en ze even bloed laat prikken. Wederom een reden waarom deze ideologie wel geschikt is voor tribale woestijnsamenlevingen maar niet past in deze 21-e eeuwse open, verstedelijkte, vrije, multi-ethnische en multi-religieuze en tolerante samenleving.

Graaisnaaiert | 26-12-17 | 12:47

Zouden er in de grote zandbak nou ook wel eens issues zijn met kamelenbestuurders in een oase door hypos? Vragen, vragen, vragen.

ScumbaggusMaximus | 26-12-17 | 13:03

Graaisnaaiert | 26-12-17 | 12:47
Nou, een kameel de volle bazaar injagen is ook geen goed idee.

miko | 26-12-17 | 13:51

Die mocros hadden ook het stress symptoom of was het de dooie ach laat maar..

rein9576 | 26-12-17 | 12:43

Misschien is de suikerspiegelmuzelmam een informant van de Politie/OM. Een vriendje dus! Zou veel verklaren. Dus doorvragen GS.

Een vrije paling | 26-12-17 | 12:42

Mee eens, ze doen er wijs aan om meer openheid te betrachten. Momenteel ook steeds het gevoel dat ze verhalen construeren en delen onder de pet houden.

Watching the Wheels | 26-12-17 | 12:41
-weggejorist-
Knarf666 | 26-12-17 | 12:41

De Nederlandse overheid waar het gaat om de omgang met barbaren: ontkennen, wegmoffelen, zeuren, lafheid.

YaHozna | 26-12-17 | 12:40 | 1

Importeren.,.

Is dit nog nieuws? | 26-12-17 | 19:31

Het OM moet gewoon ophouden met hun politiek correcte kletspraatjes en de vent sec vervolgen zoals ze met een autochtoon ook zouden doen. Ze maken het zichzelf nu alsmaar moeilijker. Hoe meer en hoe harder ze roepen dat het niets met de islam te maken heeft hoe ongeloofwaardiger het word. Ze liegen dat ze barsten, een andere reden voor dit kinderachtige en schijnbaar moedwillige gestuntel kan ik niet verzinnen. En dan durft een Ollongren zaken als "nepnieuws" hardop te zeggen. Terwijl diezelfde overheid, in haar politiek correcte spasmen en oprispingen, de grootste producent van zeer gevaarlijk nepnieuws is. Dat blijkt ook hiermee maar weer. Het enge eraan is, is dat ze ten eerste menen dat de mensen het blijven slikken. En ten tweede is het doodeng dat ze hun zelf geproduceerde nieuws, op politiek correcte multicul geschoeide leest, juist als de énige échte waarheid beschouwen. Mensen die gaan geloven in hun eigen leugens zijn vanzelfsprekend gevaarlijk. Het begint er steeds meer op te lijken dat in Nederland de ideologie als waarheid word verheven boven de werkelijkheid. Ideologische waanzin heet dat.

Dutchbeaurouge | 26-12-17 | 12:40

Het blijft een raar verhaal van die suikerziekte. Maarrr, wat voor rapport verwacht meneer de arts dan? Noch de politie, noch artsen maken rapporten normaal gesproken openbaar.

Blasfemie | 26-12-17 | 12:38

Ronny heeft gelijk.

RenHoek | 26-12-17 | 12:38

Prima, GS, door blijven gaan met wroeten. Er wordt mij veel te makkelijk en veel te snel aan "we say so" damage control gedaan. We kennen allemaal onze ISlamitische pappenheimers, we weten hoe ze reageren, we weten in welke periode het speelde, we weten dat toevallig de camera's waren weggedraaid en we weten het label van de slachtoffers. To quote Sherlock Holmes: "when you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth?" . En het "impossible" is hier nog niet naar mijn tevredenheid gedebunkt, want geloven op hun mooie blauwe/bruine oogjes doe ik de boven ons gestelden allang niet meer. En nee, ben van nature niet paranoide, maar ik wil het wel graag zelf zien.

Graaisnaaiert | 26-12-17 | 12:37

Even speculerend:

Denk niet eens dat er veel meer achter zit behalve dat onze Justitie en Politie er gewoon geen zaak van kunnen maken omdat de lezing van de bestuur niet ontkracht kan worden. Je kan zijn motieven die slechts in zijn hoofd zitten niet hard maken. En dat weet de dader dondersgoed. Daar heeft ie een hele criminele carriere op gebouwd zoals de meesten.

Re:Kniftig | 26-12-17 | 12:36 | 3

Was het opzet? Ja zeker
Vooropgezet jihadisme? Nee impulsieve agressie eerder.
Weet de politie dat? Ja zeker
Kunnen ze het hard maken? Nee zeker niet nadat bleek dat bestuurder inderdaad diabetespatient is.
Wat kan de politie dan? Niks

Re:Kniftig | 26-12-17 | 12:39

Kan de politie dan niks?
Hoe zit het met het CBR, om maar iets te noemen, hij mag gewoon blijven rijden? zonder restricties?
Wat hierboven reeds geplembt is, laat het maar voorkomen, maar daar hoor je ze niet over.
Hoe dan ook, er zijn teveel tegenstrijdigheden.

watmagjenogwel | 26-12-17 | 13:30

Als ik bezopen achter het stuur zit is dat net zo onverantwoordelijk als deze opgefokte gast met zojn lage suikerspiegel. Van het cbr valt niets te verwachten maar van de officier van justitie had ik meer verwacht ondanks 'Amsterdam'

Degrelle | 26-12-17 | 14:16

D: gaan rondrijden op zoek naar een bevredigende target. Onder invloed van suikerspiegel en koran/nrc/trump/isis/van Jole.

kaasfondue | 26-12-17 | 12:36

Alleen een deugmensch gelooft nog dat veldwachter bromsnor de waarheid spreekt en denk door de politie en politiek beschermd te zijn.

Plorkface | 26-12-17 | 12:34

‘Haat tegen westerlingen’ + ‘lage suikerspiegel’ waren de voorwaarden voor deze daad.

Kortom. Het was een ook jihadistische daad. Spontaan wellicht. Niet elke jihadistische daad hoeft rechtstreeks met Al Qaida of IS zijn verbonden.
Suikerspiegel is het verweer. Dus nog steeds een jihadistische daad maar niet voor onze overheid en MSM. Die doen alleen aan halve waarheden die deëscaleren.

Islamitische aanslag. In Islamsterdam. Na Theo Van Gogh.

Trans_Fimmermans | 26-12-17 | 12:34

Terroristisch motief, denk 't niet. Te vaak PRO247- en Wegmisbruikers-filmpjes gezien met Marokkanen die vluchten voor de politie en daarbij acties uithalen die levensgevaarlijk zijn voor omstanders. Dat interesseert ze gewoon echt he-le-maal niets.

En de agressief-arrogante houding bij een staandehouding ('oprotten met die kk camera') is ook maar al te bekend.

raskol | 26-12-17 | 12:33 | 1

Daarom zendt rtl 7 alleen nog maar politie filmpjes uit van pakweg 20 jaar geleden.... komen nog niet zoveel geradicaliseerde suikerpatienten in voor. Toch prachti hoe politiek correct ze zijn bij rtl. Dit ter compensatie van dat ene gruwelijke programma.

Degrelle | 26-12-17 | 14:13

de aangereden en gewonde toeristen waren -naar ik heb begrepen- israeli,s

win | 26-12-17 | 12:33

Lage suikerspiegel, kort lontje, boos om boete, gas d'r op.
En tot zijn grote geluk liepen er net wat israeli's voor zijn auto. Want joden zijn tenslotte allemaal schuldig aan hun ellende.

2voor12 | 26-12-17 | 12:33

Nou dat is in ieder geval geen arts die jullie schrijft want die snapt ook wel dat medische gegevens niet onder de wob vallen. Een hypo kan iedereen anders beleven en ook de reactie van het lichaam en de geest kan anders zijn. Dus de verklaring van de politie kan heel goed kloppen. Dat jullie het niet willen geloven totdat je zelf zijn medisch dossier gezien hebt is pech voor jullie.

Simon_GS | 26-12-17 | 12:33 | 3

Stel het is een ongeval. Blijft de vraag wat die mafklapper daar met z'n auto in een verboden gebied waar deed. De verkeerssituatie is daar niet dusdanig dat het een "oeps verkeerde afslag en nu sta ik op stationsplein" kan zijn geweest.

normanius | 26-12-17 | 12:53

@ mezelf
- waar

normanius | 26-12-17 | 12:53

Jawel, natuurlijk kan dat als je geest verward is.

Simon_GS | 26-12-17 | 13:00

Geloof het verhaal van de Politie. We hebben geen enkele reden om daar aan te twijfelen, zeker in Amsterdam niet.

Mark_D_NL | 26-12-17 | 12:32

Die suikerspiegelpatiënt was gewoon fout.
Punt!

Manus Olie | 26-12-17 | 12:31 | 1

Naahhhj
Rassies!!!

Is dit nog nieuws? | 26-12-17 | 19:31

Goh, werkt dit lulverhaal ook als ik met een te lage suikerspiegel een Molotovcocktail richting een moskee werp?

Ommezwaai | 26-12-17 | 12:31 | 1

Probeer het eens, dan weet je het.

Manus Olie | 26-12-17 | 12:38

Ik mag aannemen dat deze man minimaal zijn rijbewijs kwijt is.
Het CBR hierover.
Wanneer ben ik rijgeschikt bij diabetes?
Op de beoordeling of u rijgeschikt bent, zijn verschillende factoren van invloed. Bijvoorbeeld hoe goed u ziet, of u hypo’s heeft en of er complicaties zijn. Over het algemeen geldt dat u voor maximaal vijf jaar geschikt kunt worden verklaard als:

de kans op een hypo bij u klein is, of

u een hypo goed voelt aankomen, in staat bent hier adequaat mee om te gaan en er geregeld controle plaatsvindt bij een diabetesdeskundige.

Hij heeft niet voldaan aan deze voorwaarden.

BP Richfield | 26-12-17 | 12:31 | 2

U vergeet één belangrijk detail. Onze verse medelanders hebben overal schijt aan, helemaal als het om het verkeer gaat....

Ommezwaai | 26-12-17 | 12:33

Ik heb in het topic van gisteren het hele hoofdstuk voor suikerpatiënten uit de Regeling Eisen Geschiktheid 2000 geplempt.

Hopelijk gaat zijn verzekeringsmaatschappij (als hij al verzekerd was) ook nog een beetje tegenspartelen en dus niet "Het OM zegt het, dus is het waar" als uitgangspunt neemt.

Bijtendehond | 26-12-17 | 14:57

Standaard smoking gun bij overheidstapijtschuiven = cameras of radars uit, defect, aardappelkwaliteit en/of beelden in beslag genomen dan wel kwijtgeraakt tot nooit meer ziens.

HdJ | 26-12-17 | 12:30

Ik denk dat er een Russische troll in het OM zit. Ollongren kan aan het werk

barryvantiggele | 26-12-17 | 12:28

Dit land holt zichzelf van binnenuit door vast te houden aan allerlei onhoudbare tegenstrijdigheden. Ga vooral zo door.

Re:Kniftig | 26-12-17 | 12:27

Als diabetespatient heb ik, als ik niet uitkijk, af en toe een hypo.Buiten bewustzijn ben ik nooit geweest .Ik neem dan gauw iets zoets of ga wat zoets drinken. Ik weet zeker dat gekke allah dat zal begrijpen, en zo niet, pech gehad en sodemieter op met die koran. Maar gas geven in de auto op het moment van zo'n hypo zal ik niet in mijn hoofd halen.
Gewoon jihadisme dus, niks hypo, stelletje leugenaars.

Foezela | 26-12-17 | 12:26 | 2

Geen jihadisme. Gewoon ordinaire minachting voor onze samenleving. Krijgen ze met de paplepel en schotelantenne gevoerd

Re:Kniftig | 26-12-17 | 12:28

Dat dus.

Johan_Voorhaar | 26-12-17 | 12:29

Het straalt zo slecht af op de jaarlijkse politie-iftar.

ja,diedus! | 26-12-17 | 12:26

Kan aan de Ramadan deelnemende moslims worden verboden in een voertuig te stappen, uit veiligheidsoverwegingen? Misschien kunnen ze zelf wel een campagne starten met een kekke slogan.

zwarte_weduwe | 26-12-17 | 12:26 | 1

De ramadan maak meer kapot dan je lief hebt.

Rest In Privacy | 26-12-17 | 12:51

Misschien is er wel een relatie tussen suikerfeesten en diabetis type 2.

Tapioca pudding | 26-12-17 | 12:23 | 1

Ouderdomssuiker?

Jos Tiebent | 26-12-17 | 12:50

Heel goed GS, het onderste klontje moet boven!

Rest In Privacy | 26-12-17 | 12:23

Nogmaals, het feit dat ik iets 'moet geloven' is bijzonder onbevredigend. Gezien hoe de autoriteiten, en dus ook de politie met terreur in het algemeen omgaan, is dit gewoon weer het zoveelste voorbeeld van damage control. Toon maar aan dat het niet gepland is. Mij boeit het niet of die gast een hypo had of niet, pluis maar uit of hij aantoonbare jihad sympathieën had. Ook wil ik wel weten wat hij daar deed, met die auto, ook nooit een normaal antwoord op gezien.
Jihadi's plannen in zoverre dat als er maar slachtoffers vallen, is het goed. Dat er toevallig Israëli's bij zaten, was mooi meegenomen. Wat hier gebeurde, had alle kenmerken van vergelijkbare aanslagen in Israël zelf.
Zeer amusant te lezen hoe 'progressievelingen' dit o zo graag als een gewoon ongeluk willen afschrijven. 'Zie je wel, er is geen islamitische terreur'. Over al die andere 'incidenten' hebben we het maar niet.
Precies als met de ruitengooier wordt hier het deksel erop gehouden. Gooi je een waxinelichthouder naar de gouden koets, kom je voor jaren in de gevangenis, rijd je een aantal mensen overhoop, probeert half Nederland het goed te praten, want islam.
Nogmaals, omdat ook nu weer een loopje met het publiek wordt genomen, is dit weer het zoveelste 'belazer de kluit' actie van het OM, dat sinds MH17 duidelijk niet heeft bijgeleerd.

Rest In Privacy | 26-12-17 | 12:23 | 2

ehmm.... sinds demmink, bedoelt u wellicht?

watmagjenogwel | 26-12-17 | 13:22

nog beter, laten we het een 'demminkje' noemen.

watmagjenogwel | 26-12-17 | 13:23

Tot staatsgeheim verklaard en opgeborgen naast de afstudeerscriptie, of wat ervoor door moest gaan, van onze huidige koning?

Ferdo76 | 26-12-17 | 12:21

Op je gaspedaal trappen, wetende dat je richting een menigte rijdt is opzet, lage suikerspiegel of niet. Man moet zich voor de rechter verantwoorden, net als iedere andere medelander die zulks min of meer opzettelijk veroorzaakt.

De waard zijn gast | 26-12-17 | 12:20 | 1

Dat is het deel dat ik ook niet snap. Het kan goed zijn dat die gast onwel wordt, maar dan rem je af of raak je licht een of ander object wat ergens mag staan. Extra gas geven richting een menigte vanwege ''suikerspiegel" is m.i. sowieso niet mogelijk

barryvantiggele | 26-12-17 | 12:33

Dit stinkt aan alle kanten. Combinatie van stuntelig en amateuristische communiceren en kwaadaardig doofpotcultureren ivm moslim.

van Oeffelen | 26-12-17 | 12:20

Volkeren was ook onwel. Toch?

ik.zou.haar.doen | 26-12-17 | 12:19 | 3

Volkert. Domme spellingcontrolert

ik.zou.haar.doen | 26-12-17 | 12:20

Vlokkie doet tegenwoordig marathons om beter voorbereid te zijn op de aftocht dan de vorige keer.

Oprisp | 26-12-17 | 12:53

Er zijn inderdaad complete volkeren onwel cq verward

Nuchternederland | 26-12-17 | 14:46

Hmmm bijna net zo spann0nd als Henk Krol en de nootjes.

Berbaar | 26-12-17 | 12:17

Ook in Duitsland was het een Peugeot Cabrio die het hoofdkantoor van de SPD sloopte. Ook dáár was de chauffeur "onwel" geworden.
't Zal wel aan de auto liggen...............

demaup | 26-12-17 | 12:17 | 2

Peugeot heb ik al tig jaar afgezworen, dus... dat klopt als een zwerende vinger.

watmagjenogwel | 26-12-17 | 13:19

Heb je die beelden van die bus in Moskou gezien?

Is dit nog nieuws? | 26-12-17 | 19:30

Het was vast met pindakaas dan

Sandronique | 26-12-17 | 12:15

Waarom huiszoeking?
Waarom mocht hij doorrijden?
Agenten fout gemaakt of verkeerde inschatting of ook aan het Ramadannen?

Is dit nog nieuws? | 26-12-17 | 12:14 | 1

Er wordt altijd huiszoeking gedaan bij een verkeersovertreding, wist u dat niet?

Nuchternederland | 26-12-17 | 14:46

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl