Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Suikerspiegelgate. Deugridders op de radio steken arm in aars van overheid

Pool veroorzaakt ongeluk. Duitser veroorzaakt ongeluk. Belg veroorzaakt ongeluk. Nederlander veroorzaakt ongeluk (in Duitsland). Maar de nationaliteit van een suikerpatiënt met een hypo die een door niets of niemand gefilmd ongeluk veroorzaakt op een nogal herkenbare plek waar je met de auto niet mag komen, op een manier die bij iedereen en zijn Rosanne deed denken aan een zekere modus operandi van zekere aanhangers van een zeker geloof, die is niet relevant. Die nationaliteit mogen alleen Maarten van Dun, fatsoenlijke collega's van Maarten van Dun die ook graag feiten achterhouden, alle politieagenten die in een systeem kunnen en vage Faridklepelkoktwitteraars weten. En als een weblog een vraag stelt aan de Amsterdamse politie en er komt uit de officiële kanalen geen antwoord, en uit de officieuze wel, dan moet dat antwoord geheim worden gehouden. Want alles, echt alles, is beter dan dat er een FEIT over iemand die acht mensen aanreed naar buiten komt. En eigenlijk wil Paul Römer (de NTR-baas, dus van Nepnieuwsuur) daar dan ook niet over praten. Maar hij praat er toch over. Zes minuten lang. En nou weet iedereen die noooooit op GeenStijl.nl komt en alleen maar naar Grindpad FM luistert ook waar de suikerspiegelchauffeur van het Centraal Station geboren is. In Marokko. Dus. En wie die hakkelende Vice-hipster is die naast 'm zit te beweren dat ie dol is op GeenStijl, weten we niet. Maar we nemen bij dezen afstand van 'm.

Reaguursels

Inloggen

"GeenStijl is een provocatieve website" Paul wil verbieden, met de grond gelijk maken alleen de deugmening mag gehoord worden *Gaap* linkse oproerkraaier

Dat.Meen.Je.Niet | 24-08-17 | 12:37
-weggejorist-
Politcommisar | 24-08-17 | 12:15

@Mijzelf: Paul heeft dus liever dat er voor hem wordt gedacht dan dat hij zelf denkt en conclusies trekt. Ik heb altijd van mijn vader geleerd dat vertrouwen goed is, maar controleren beter. En dat is geen domme man...

Graaisnaaiert | 24-08-17 | 10:51

Koning sSruisvogel, die Paul Romer. Heb me 6 minuten zitten opwinden over die man. Eigenlijk zegt hij gewoon dat het vreselijk is dat je na een aanrijding op Amsterdam CS met 7 gewonden in een gebied waar de camera's uitstonden, waar je niet met de auto mag komen door iemand met een lage bloedsuikerspiegel met de Marokkaanse nationaliteit tijdens de Ramadan die volgens getuigen opzettelijk op mensen inreed en daarna vier dagen wordt vastgehouden terwijl vrijwel meteen wordt verklaard dat het geen terroristische aanslag was je geen vragen mag stellen en maar blind op de officiele overheidsverklaring moet geloven want anders behoor je tot het afvoerputje van internet.
Wat een druif. Zou me niets verbazen als er ooit een crowdfundprojectje voor een internet gedachtenpolitiekoprs wordt opgezet deze Paul Romer de eerste is die backt.

Graaisnaaiert | 24-08-17 | 10:49

Gebeuren er altijd huiszoekingen na aanrijdingen?

Dutch_Holland | 24-08-17 | 10:25
-weggejorist-
Noord_Koreaanse_Held | 24-08-17 | 10:14

Als iemand ONschuldig is, waarom wordt hij dan 4 dagen vastgehouden??? Die Paul R. vindt het mooi dat de politie een aanslag snel heeft ontkracht en vindt het fijn dat de politie met een lul-verhaal komt over een hypo. Heeft Paul R. ook de getuigenverklaringen gelezen? Heeft Paul R. gevraagd naar de camerabeelden van de 13 x 360gr-camera's die rondom het CS zijn geplaatst? BTW; Ik vind al die 'Römers' een stelletje niet-veel-zeggende personages.

Ik snap er niks van! | 24-08-17 | 10:14
-weggejorist-
Noord_Koreaanse_Held | 24-08-17 | 10:18

wat een npo-haat allemaal zeg. Overweeg een andere naam. Iets met alla en iets met knor

npo | 24-08-17 | 10:00
-weggejorist-
Noord_Koreaanse_Held | 24-08-17 | 10:17

Ongelooflijk dat iemand met een leuke vader als Piet Romer dit soort sacherijnige kinderen voort kan brengen. Gelukkig geen nakomelingen...

da wizard | 24-08-17 | 09:20

Dit geeft toch een andere betekenis aan het woord Auto imuunziekte

napels | 24-08-17 | 09:14

Er is kennelijk geen "gate" want niemand, werkelijk niemand, niet de MSM, niet in den lande, niet op de werkvloer, behalve hier dan op GS; maakt zich er druk om.

Sendis | 24-08-17 | 09:14

Zeg Aluhoedjes... Er wordt hier wel heel erg snel meegegaan met de stelling van Geenstijl dat er een doofpot gaande is. Rondom Amsterdam CS is het chronisch druk met alleen al 186.000 reizigers per dag. Even met je auto er langs rijden is nagenoeg onmogelijk. Overal lopen Amsterdammers, studenten, scholieren, toeristen en rijden trams en bussen af en aan. Kortom, duizenden mobieltjes op ieder moment van de dag. Als het echt een aanslag was geweest, hoe groot was de kans dan dat er tenminste 1 filmpje was gemaakt en ergens gedumpt was op internet? Of spelen al die mensen ook onder een (alu)hoedje met de overheid...

salsaparilla | 24-08-17 | 08:39

En, niet te vergeten: hij trok hard op nadat hij was aangehouden door de politie en reed - heel toevallig - in op een groep joden. De politie sprak eerst van 'de man ging ervandoor'. Later was het ineens 'hij reed rustig verder'. Als hier inderdaad geen sprake is van een aanslag, is er op z'n minst sprake van een ongelofelijk toevallige samenkomst van omstandigheden en ongelofelijke knulligheid van de politie. Het bloed van de dader is trouwens naar het lab in Rijswijk gestuurd om te checken. Uitslag is klaarblijkelijk, dik 2 maanden later, nog steeds niet bekend.

KlunsJohannus | 24-08-17 | 10:11

Oh, je gaat even voorbij aan het feit dat er tientallen beveiligingscamera's in het centrum hangen in risicogebieden en dat juist op de drukste en meest kwetsbare plek van al deze gebieden, waar overigens ook veel zakkenrollers, overvallers, tasjesdieven en fietsendieven volop actief zijn, er geen videobeelden van dit incident zijn? Het gaat niet om het toeval dat er geen één aanwezige de tijd had om snel even zijn/haar telefoon te pakken en op het incident te richten, maar om het feit dat er natuurlijk gewoon wél videobeelden hadden moeten zijn. Dat men ons nu wil wijsmaken dat die videobeelden er niet zijn, stinkt heel erg. En weet je wat nog verontrustender is? Dat er mensen nu net aan dat feitje voorbijgaan en er kennelijk altijd maar op rekenen dat in ieder geval één persoon onder die vermeende 186.000 reizigers wel de tegenwoordigheid van geest zou moeten hebben gehad om zo'n incident, dat zich in pakweg een paar seconden afspeelt, te filmen. NEE! De spoorwegpolitie, die verantwoordelijk is voor onze veiligheid in en rondom het Centraal Station, hoort gewoon een feilloos werkend systeem met securitycamera's te hebben. Wat als er 22 doden en 31 zwaar gewonden waren gevallen? Hadden we dan aan persbureau's als CNN, BBC, AP, ANP, Novum, Reuters, etc. moeten zeggen: "Tja sorry, het spijt ons, maar ons beveiligingssysteem is nu eenmaal een verouderd systeem met camera's met een onnozel lage + korrelige resolutie waar je je als inwoner van Amsterdam kapot voor zou schamen als dat in het wereldnieuws op TV zou worden getoond. En soms staan ze ook gewoon wel eens effetjes uit hoor die camera's, of ze worden toevallig gewoon even verkeerd gericht." ??? Kom op zeg, iedereen snapt dat hier iets niet in de haak is.

Jan Gordelroos | 24-08-17 | 12:09
-weggejorist-
Politcommisar | 24-08-17 | 12:21
▼ 1 antwoord verborgen

Paul Römer is het type dat een verkrachter een slachtoffer noemt omdat zijn prooi tegenstribbelde.

kort_lontje | 24-08-17 | 08:23

Overigens hebben beide heren aan tafel wel een puntje. Vooral die meneer met haar. GeenStijl moet echt met meer komen dan ze nu hebben voor een echt geloofwaardige conspiracy theorie. Dit blijft hangen in vage speculaties en dat wekt toch de schijn van ophitsen.

KlunsJohannus | 24-08-17 | 10:14
-weggejorist-
Gerrit1962 | 24-08-17 | 08:22

Ik denk dat GS zich een beetje heeft laten meeslepen door de scoop. Inhoudelijk is het slecht gemanaged.

Simon_GS | 24-08-17 | 08:21

Precies. Het is te weinig.

KlunsJohannus | 24-08-17 | 10:14

Jullie collega John vd H. (naam niet voluit te noemen ivm privacy) kan er ook wat van in zijn column in de Telebelg van vandaag.
Sluit af met de oproep aan de grote baas van het concern om GS er uit te gooien...
Te triest en NSB'erig voor woorden.

Nuchternederland | 24-08-17 | 08:20

Paul R. is denk ik gevaarlijker dan die hongerige Marokkaan die in al zijn religieuze en culturele overspannenheid geheel per ongeluk een niet toegestane route kiest , door de politie daarvoor vermaand wordt meerdere keren, maar desondanks toch in staat is 8 mensen te proberen doodvermoorden. Paul R. eet namelijk wel op gezette tijden, komt in radioprogramma's en gedraagt zich als een blanke westerse haat imam. Bah!

ILF2 | 24-08-17 | 08:16

De Boze Profeet en zijn aanhangers zijn alleen echt niet in staat onze westerse samenlevingen om te vormen tot socialistische/islamitische heilstaten, zoals Syrië.
Daar hebben ze stinkend veel hulp voor nodig van George Soros, "mijn overheid", de universiteiten, de media, de burgemeesters van PvdA steden en alle Gutmenschen.
Die hulp krijgen zij volop. Dus dat is mooi kut voor de kinderen.

Jan Passant mk2 | 24-08-17 | 08:08

Is toch prima dat Römer een andere mening over het geheel heeft. Ik zie geen probleem.
Ik luister er toch al niet naar.

Oepsie1234 | 24-08-17 | 08:08
-weggejorist-
grondig | 24-08-17 | 08:18

Echt maf die Römer. Zoveel naïviteit heb ik zelden gehoord.
Hij weet zeker dat alles tot op de bodem is uitgezocht door de politie (alsof hij er zelf bij was). Die vent komt de laatste tijd teveel in t nieuws en heeft eigenlijk weinig goeds ingebracht. Dit soort mensen deugt.........

AnnaJL | 24-08-17 | 08:01

De npo is boos op GS over de begrichtgeving van GS.
Maar zij zijn mede de veroorzaker als de polisie en NPO meteen openkaart speelt is er geen ruimte voor een com plot theorie.
Het verbergen van info wakkert het wantrouwen alleen Maar aan

Jacktheflipper | 24-08-17 | 08:00

Ps: Ik Ben ook suiker patient voeding en de momenten waarop je eet zijn belangrijk daarmee verklein je de kans op een flauwte
Als suiker patient heb je altijd iets van even bij je als je een flauwte voelt opkomen dit kan eten. Je wordt echt niet van het een op het andere moment onwel
Als je met opzet niet eet vergroot je de kana om onwel te worden. En dat weet de dader in dit geval donders goed
Dus Ja deze meneer is verantwoordelijk voor dit ongeval net als een weggebruiker die te veel heeft gezopen

Jacktheflipper | 24-08-17 | 08:11

Ach, in dit land wordt sinds jaar en dag moslims een hand boven de hand gehouden. En het is algemeen bekend dat de laatste jaren alleen maar moslims aanslagen plegen. Dan is het logisch dat de overheid dit blijft bedekken en de gewone burger de overheid steeds meer wantrouwt en niet gelooft. En als je ook nog leest dat amsterdam een jihadist in dienst nam als jongerenwerker, dan moet je niet gaan zeuren over complottheorieen. Het gezonde boerenverstand weet wel beter.

loser | 24-08-17 | 07:44

En nog even voor de volledigheid, om maar even te reageren op de door die door deug-brillemans demagogische vermeende schending van privacy doordat de foto en volledige naam bekend is gemaakt;

Onze éigen privacy wordt door de overheid, onder het eufemisme terrorismebestrijding, alsmaar drastisch verder ingeperkt die de facto geen enkele maatregelen daartegen treft en daarbij ónze persoonlijke informatie (vaak ongevraagd) voor andere dingen gebruikt en doorspeelt. Tegelikertijd stoppen ze alle cruciale informatie, die wijzen naar mogelijk terrorisme, steeds in de doofpot. Althans, de burger mag die informatie beslist niet krijgen. Daar is dít incident een typisch voorbeeld van.
Dus waarom zouden wij, de burger/journalistiek dan niet wederkerig die cruciale informatie niét openbaar maken?

Het heft uit noodzaak dan maar in eigen handen nemen heet zoiets.

HypoPseudo | 24-08-17 | 07:40

Met twee gelijkgestemde is een discussie geen discussie, dit soort onzin gesprekken op npo1 leveren dan ook niks op.
Is er niemand gevraagd van GeenStijl om aan te schuiven.

010ert | 24-08-17 | 07:29

Maar wel veilig kan er niets misgaan

Jacktheflipper | 24-08-17 | 18:44

Wát een sterk destillaat ultieme deugdelijkheid zeg.

Concreet; dus als iemand ziek en dus meteen ook 'zielig' is, kun je geen aanslagpleger zijn. Eh, juist ja,....

HypoPseudo | 24-08-17 | 07:26
-weggejorist-
grondig | 24-08-17 | 07:21

Nogmaals:
Wanneer een diabeet een hypo heeft reageert hij inderdaad nogal verward en suffig.
Hij gaat dan echter NIET plankgas een voetgangersgebied is wanneer hij aangehouden wordt..maar valt stil en vraagt om ofwel een druivensuiker ofwel een stuk chocola.
Iemand die zo alert reageert wanneer hij dreigt te worden aangehouden dat hij direct de benen neemt is GEEN hypo-patient.
Hoe ik dat weet?
Ik ben WEL een diabeet.

mallekater | 24-08-17 | 07:05

Bovendien hebben diabeten vrijwel altijd druivensuiker bij zich, juist voor het geval dat er een hypo dreigt....

mallekater | 24-08-17 | 07:06

Zij moeten maar niet mee gaan doen met het programma ,zeg eens euh

Kappie62 | 24-08-17 | 06:58

wellicht te berekenen welk percentage hoger uitvalt: vereenvoudigd:
1) inwoner van nederland; geboren in Marokko; leidend aan de chronische auto-immuunziekte diabetes type 1; (evt., want is niet bekend: tegen beter weten in deelnemend aan de ramadam); als gevolg van lage bloedsuiker aanrijdingen veroorzaken; hierover (de aanrijdingen) door de persoon zelf en door de politie de waarheid verkondigen
tegenover
2) 1) inwoner van nederland; geboren in Marokko; leidend aan de chronische auto-immuunziekte diabetes type 1; (evt., want is niet bekend: tegen beter weten in deelnemend aan de ramadam); religie-psychopaat zijn en expres mensen aanrijden; hierover (de aanrijdingen) door de persoon zelf en de politie een onware uitleg geven.

Het is voorgekomen dat mensen zichzelf in een nederlandse rechtbank moesten verantwoorden over het eigen handelen m.b.t. te lage bloedsuikers en de genomen risico's en gevolgen in het verkeer

alleeendjes | 24-08-17 | 06:16

@alleeendjes | 24-08-17 | 05:50
Als je niet in staat bent om fatsoenlijk auto te rijden, om welke reden dan ook, stap dan gewoon niet in een auto.
Ga dan gewoon zwemmen, eendje.

necrosis | 24-08-17 | 06:10

jongens, jongens, jongens, wat een kortzichtigheid alom vertegenwoordigd. De reguliere media doet maar al te graag bericht van mogelijke dreigingen m.b.t. terrorisme. Waarom niet zeggen dat deze man in Marokko geboren is? precies om de, aan deze reacties af te leiden, dwaasheid van de gemiddelde Nederlander. Hoe graag jullie het ook allemaal willen geloven (waarom?), denk nog eens een keertje na. Maar wees gerust, het zal wellicht eens daadwerkelijk gebeuren dat er in nederland mensen met opzet gedood worden door een reli-psycopaat, dan zal men zien dat de tijd en aandacht van de media daar als mieren op suiker op gericht zal worden. U kunt proberen iets langer na te denken over deze zaak, maar ja he ... de kans van slagen acht ik gering. Dat heeft niet alleen te maken met twee persoonsgegevens in een ongelukkige, maar toevallige combinatie met ziekte en gebeurtenis.
Overigens mocht de man aan ramadam gedaan hebben, wat wij niet weten, is hem wellicht toch een vorm van schuld toe te dichten. maar ja he, ik heb ook andere hobby's ...

alleeendjes | 24-08-17 | 05:50

Paul R. dreigt van zijn stoel te vallen. Let eens op het feit dat hij zich met zijn rechterhand met behulp van een draaistoel in bedwang houdt.
Die man is boven in het kupke volkomen kreupel.

topsporter | 24-08-17 | 04:56

Paul R. dreigt van zijn stoel te vallen. Let eens op het feit dat hij zich met zijn rechterhand met behulp van een draaistoel in bedwang houdt.
Die man is boven in het kupke volkomen kreupel.

topsporter | 24-08-17 | 04:56
-weggejorist-
Xirdalan | 24-08-17 | 04:13
▼ 5 antwoorden verborgen

TOT! er ineens over paar dagen/ weken een tourist die destijds de boel gefilmd heeft, het simpelweg op YT zet, waaruit blijkt dat het wel degelijk express geweest is.................tja.....wat dan he?

Wienerschnitzel mit | 24-08-17 | 03:13

Tjonge ..jonge.. geluisterd naar die Seys Inquart van de NPO...wat een ongelooflijke kletsmajoor . Dit verklaart een hoop m.b..t nieuwsuur e.d.
Het kinderachtige gelul werd zelfs de interviewer bijna teveel, maar ook deze moest kennelijk om zijn baan denken.

daytripper | 24-08-17 | 02:30

Merkwaardig, merkwaardig. Eerst zegt donkere krulknul, dat-ie GeenStijl goed vindt en meent dan daarna dat TPO het afvoerputje is. Goh, dat zou-die toch eens waar moeten maken deze manke vergelijking.

Fenomenaal zoals de nepoot van Piet het ene moment alles uiterst stellig begrijpt, weet en duidt en daarna zichzelf helemaal afbrandt, want was er niet bij. Leuk, man, leuk man.

Echt topredeneerder die meneer Römer, natuurlijk met valide argumenten zoals het moreel neersabelen van GeenStijl. Indrukwekkende, overtuigende, krachtige verdediging van journalistiek.
Sub omni canone. Evocatus

Evocatus | 24-08-17 | 02:26

Ik had het vanmorgen al gehoord. De naam Khalid valt natuurlijk niet op de Nederlandse Propaganda Omroep, en de naam Karmaoui al helemaal niet. Xenofoben, dat zijn het.

Lewis Lewinsky | 24-08-17 | 02:13

"Mooi" om te zien, of te horen, bij die paupers. Shoot the messenger. Oorzaak-gevolg is totaal onbekend. Maw, de waarheid is vreselijk ongemakkelijk want dat pas niet in onze deugstraat. Dus laten we het vooral ontkennen. Man, man, man. Hoe deze mensen met zichzelf kunnen leven dag in, dag uit. Te triest voor woorden.

Basil Fawlty | 24-08-17 | 02:07

Normaal zou VanRossem hier zelf op reageren wanneer hij het bij het rechte eind heeft. Dit zet toch te denken. Geloofwaardigheid is een groot goed, GeenStijl heb ik hierin hoog zitten. Als je de nuancekaart speelt moet je ook zelf met de verdediging komen Bart, niet Ronaldo een kutstuk (slechter kunnen is uploaden) laten schrijven. Ik dacht dat jullie bij GS net zo'n hekel hadden aan framing als ik.

jazekerhoor | 24-08-17 | 02:00

Alle buts and ifs staan al in het oorspronkelijke stuk. Wat moet er nog meer bij? Paultje weerlegt niets van de inhoud van scoop-artikel, hij refereert er niet eens aan. Dus het artikel staat gewoon, en is verdediging genoeg.
Wat had jij er graag nog meer aan slagen om arm in gehad willen hebben?

Stormageddon | 24-08-17 | 02:15

Overigens nogmaals : Geweldige actie van mijn GS dat jullie je daar zo in hebben vastgebeten. Mede daarom ben ik al 8 jaar fervent lezer en reaguurder!

daytripper | 24-08-17 | 01:44
-weggejorist-
H.Teeuwen | 24-08-17 | 01:31

Het hele enge van dit alles is als de stront de ventilator bereikt zijn al die deugmensen opgerot naar verre veilige oorden en zeggen dan het volk wilde dit toch en daar zullen ze dan voor bloeden ook , waar heb ik dit al eerder gehoord ?

Jetstream | 24-08-17 | 01:30

Heeft die Wibra manager een zonnesteek opgelopen? 'Er was niks aan de hand, want politie zegt het'. Prachtig. Uw journalistieke waarde is vastgesteld op -8,4.

Kudzak | 24-08-17 | 01:26

De kwestie van de nationaliteit wordt heel slim omgedraaid. Schande dat zijn nationaliteit wordt genoemd, dat doet er toch niet toe! Nee, waarom is het gek om iemands nationaliteit te noemen? Dat is juist heel gebruikelijk. Ervan uitgaande dat de man naast de Marokkaanse nationaliteit ook de Nederlandse bezit, had hij Marokkaans-Nederlands genoemd moeten worden. Het wordt door de man in het midden overigens verdraaid door te stellen dat de man "een Marokkaanse naam blijkt te hebben". Als je verwijten over tafel gaat slingeren over journalistieke onzorgvuldigheid, steek dan eerst even de hand in eigen boezem.

Verdedigbaar is dat GeenStijl nogal voorbarig is geweest met het trekken van conclusies. Maar de aanleiding daarvoor is wel dat er weinig openheid wordt betracht over het voorval. Waarom is de bestuurder zo lang vastgehouden? Waarom zijn er geen beelden vrijgegeven? Wat was de aanleiding van het incident? Waarom ging de bestuurder - volgens de verklaring van de politie - er vandoor toen hij werd aangesproken door agenten? Als die aanleiding onwel worden was, kwam dat door vasten? Is het in die staat een voertuig besturen te kwalificeren als voorwaardelijke opzet, vergelijkbaar met in beschonken toestand achter het stuur kruipen?

Waarom kan daarover niet feitelijk worden bericht, zoals ook gebeurt als er weer eens een dronken Pool een woonhuis binnen rijdt? Je kunt je in dat soort gevallen ook afvragen of dat altijd correct is, maar op deze manier maak je een duidelijk onderscheid. Door zo geheimzinnig te doen en bewust (zie verklaringen van de Parool-journalist) feitelijke informatie weg te laten, maak je het - ervan uitgaande dat het geen aanslag betrof - alleen maar spannender dan het is. En mocht de reden van het verzwijgen van informatie zijn dat er nog een strafrechtelijk onderzoek loopt, geef dat dan aan.

Of het nodig is dat de naam van de bestuurder wordt genoemd vraag ik mij af, daar ben ik het eens met Römer. Waar dezelfde man de fout in gaat is door de aanname te doen dat het gaat om een "waarschijnlijk gewoon een zieke man, die iets verschrikkelijks overkomen is". Ook noemt hij het meermaals een "ongeluk", en doet hij alsof vaststaat dat het ging om een "iemand die ziek is, suikerziekte heeft". Dat getuigt van een ontzettende hypocrisie, want daarmee doet hij zelf allerlei ongefundeerde aannames. Bovendien lijkt het op (positieve) discriminatie. Als namelijk zou komen vast te staan dat een eventueel onwel worden het gevolg is van vasten, dan valt de bestuurder dat aan te rekenen. Als de bestuurder werkelijk diabetespatiënt is, lijkt mij dat eerder een verzwarende factor. Hij had namelijk moeten dat onwel worden een groot risico was gelet op het vasten, zeker in combinatie met de extreme hitte. En daarmee is die hitte zeker geen uitsluitend externe factor.

Römer man valt voorts te verwijten dat hij niet ingaat op de inhoud, maar GeenStijl aanvalt en daarmee de geloofwaardigheid probeert aan te tasten. Versterkt door aan de NTR te refereren als "wij als serieus medium". En zeer kwalijk is dat hij als journalist (!) interpreteert waarom de politie de bestuurder voor een periode van vier dagen in bewaring heeft gesteld, die eigen interpretatie fel verdedigt, en vervolgens weer onkracht door luchtig te zeggen "ik weet het niet, ik was er niet bij". Zijn redenering dat de politie meteen ontkrachtte dat het een aanslag betrof omdát het een Marokkaan was, en vervolgens kennelijk toch nog vier dagen nodig had voor verder verhoor en onderzoek, is ook niet sluitend. Dan ben je zelf "vuig" en "voed je [zelf] de tweedeling", wat geen enkel "gezond, normaal doel". Het is ook minst genomen vreemd te noemen dat Römer triomfantelijk zegt dat GS en TPO helemaal niet weten of de man gevast heeft, omdat dat niet onderzocht is en niet kan worden bewezen. Natuurlijk is dat wel te bewijzen, door dat aan de bestuurder te vragen. Klaarblijkelijk hebben de 'serieuze media' dat zelf dus ook niet onderzocht.

Los ervan of er echt meer aan de hand is of niet, laat dit wel zien wat er vaak misgaat in berichtgeving door media. Zolang het niet gaat om een opiniërend stuk, doe dan deugdelijk onderzoek en bericht daar objectief over. Daarbij zou idealiter politieke kleur geen enkele rol moeten spelen.

Een paard | 24-08-17 | 01:05

*in vierde alinea: had namelijk moeten _weten_ dat
*in vijfde alinea: Römer -man (stond eerst kalende man)
*idem: "gezond, normaal doel" _dient_

Het is laat.

Een paard | 24-08-17 | 01:10

Hij heeft niet door dat ie zelf laat zien waarom je moet blijven graven, zo gemakkelijk als hij vragen wegwuift. Dat ie bij de NTR werkt, maakt het nog drie keer erger. Wat een totaaldebiel.

Kudzak | 24-08-17 | 03:12

Het journaille in Nederland zou eens wat cynischer moeten worden. Zoals eenieder weet is cynisme niks anders dan op ervaring gestoeld realisme. Ik vind het dus gek, dat dat bij journalisten ontbreekt. In welke wereld leven die gasten?

Graaf van Egmont | 24-08-17 | 00:39

Duidelijk niet in onze realistische wereld: die van kop uit het zand en zien wat er werkelijk aan de hand is.

Von Mutzenbacher | 24-08-17 | 00:50

Het gaat hier dus om onweerlegbare feiten.
Mocro
Aanslag
Dus kan je volgende conclusie trekken, op basis van die feiten:
Er wordt door politiek en pliesie tegens ONS samengespannen.
Er is sprake van landverraad, zelfs hoogverraad.
De hoogst verantwoordelijke is landverrader mprutte. Die oppersukkel die het hier zo gaaaaaaaaaf vindt.
Simpele feiten, simpele conclusies.
Maarrrrr.....gevaarlijke gevolgen........

pennestront | 24-08-17 | 00:19

Oh, verkeerde topic...

Eshek | 24-08-17 | 00:03

Scheelt mij weer switchen tussen de topics. Ghé

Tuborg øl | 24-08-17 | 00:29
-weggejorist-
Eshek | 24-08-17 | 00:02

Volgens de getuigen reageerde de man erg agressief op de politie en trok zijn rijbewijs terug. En gaf een dot gas. Als je echt een hypo hebt kun je helemaal niets. Mensen zijn asgrauw, zweten als een otter...echt ongekend, het druipt er letterlijk vanaf. Je moet ze snel suiker geven maar het lukt de meesten niet eens om het glaasje limonade in hun handen te houden. Totaal verslapt. Zakken letterlijk door hun hoeven.
Dat alleen al maakt het hele verhaal totaal ongeloofwaardig.

Von Mutzenbacher | 23-08-17 | 23:48

Ik heb geen medische achtergrond maar ik ga uit van een suden jihad syndroom. Al dan niet in relatie met zijn suiker. Paar dagen ramadan overdag niks en dan nachten vol eten veel zoete meuk. Vrijdag gebed vast strikt en heftig in deze periode hele nacht over religie praten pas vroeg in de ochtend slapen. Lijkt me dat je dan makkelijk in een trans raakt en de suden jihad is geboren. Combi met zijn suiker? Een redelijk gewone man, simpel nu als een roofdier stalken en zoeken scheuren door de stad over pleinen plek gevonden , centraal drukste plek in de stad. Even stil staan om de situatie op te nemen klopt een agent op je raam. De rest is nou ja .... het stinkt.

P-unit | 24-08-17 | 00:37

P-unit | 24-08-17 | 00:37

OK, ok 'n theorie.
geloof nu gewoon Mutzenbacher en Pauie, als je echt 'n Hypy krijgt als diabetes dan kun je helemaal niets meer, het is als heel erg dronken zijn (heel-erg), lichaam gaat in soort van overlevings-modus, bewustzijn gaat in idle-modus, eigenlijk wil je alleen maar slapen.
Opgefokt zijn, actief auto rijden, grote bek hebben is niet aan de orde, een simpele volzin uitspreken zal niet mogelijk zijn.

in computer-termen kun je het zien als een volledige shutdown, energie in het lichaam = 0

Onze man in Mockba | 24-08-17 | 00:54

Dat doe ik ook dus een spontane hypo op het moment met de agenten is het uitgesloten dat hij zo zou weg rijden. Ik probeer alleen een narratief te vinden voor de suden jihad. Ok islam duidelijk, maar dan dus 'gewoon' religieus gek geworden in de heilige maand? Niet ongewoon voorbeelden genoeg. Suiker alleen een reden om het falen van de agenten in te dekken mazzel dat hij regen de metro ingang in reed, there are no jihadi atacks on centraal station, niets te zien doorlopen allemaal. Zoiets.

P-unit | 24-08-17 | 01:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Toch wel erg dat Paul Romer zo zijn ziel verkoopt aan de overheid. Zelf geen onderzoek doet en op hoge toon kritiek heeft op andersdenkenden. Waarom moet mijn belastinggeld naar deze man?

i-Wonder | 23-08-17 | 23:39

Ach, hij heeft gewoon een hekel aan GS, dat steekt hij niet onder stoelen of banken, en daar is alles mee gezegd, en ja hij heeft het voordeel dat hij dat kan roeptoeteren door het ganse land.
Ik denk dat er nog wel wat meer mensen zijn die niets moeten hebben van GS.

watmagjenogwel | 24-08-17 | 04:27

Oké, hij is onschuldig. Maar wel een gevaar op de weg door suikerziekte. Om in de toekomst dit soort vreemde toestanden te voorkomen is zijn rijbewijs ingenomen neem ik aan..... en zal hij alleen nog met het openbaar vervoer of op de fiets verplaatsen en zal er een wet aangenomen worden en suikerziekte patiënten nooit een gemotoriseerd voertuig mogen besturen. De kans is groot dat dit zich zal herhalen en er levens op het spel staan door suikerpatiënten groot is dat ze het gaspedaal intrappen bij een aanval.... en ik droom weer verder ......tietuuuhhhhh

kereltie_ut_drenthe | 23-08-17 | 23:32

Misschien een ideetje om bij ramadan alle Finnen hun rijbewijs tijdelijk in te nemen "In Het Belang van de Verkeersveiligheid"
oh nee mag niet.. iessse raasjiesjt

telelezer | 23-08-17 | 23:45

oh nee mag niet.. iessse raasjiesjt
telelezer | 23-08-17 | 23:45

Als men daar al over nadenkt .... succes met het leven .... voor iedere uitspraak of woord dat men plaatst is al een naam om de vrije gedachten gang in te perken.

kereltie_ut_drenthe | 24-08-17 | 00:11

Hoe meer jullie de naam Paul Römer noemen, hoe populairder hij wordt en hoe meer hij zal graaien in onze taxpoet.

Ikbeneenzelfbouwer | 23-08-17 | 23:26

Ach, morgen gaat het weer over van Jole.

Jan Dribbel | 23-08-17 | 23:31

Die Paul Römer zit zo stevig ingesnoerd in het NTR/NPO-deugcorset, dat hij bij het geringste kritische duwtje meteen policor-deugend gaat flatuleren.

krelus | 23-08-17 | 23:22

Heb geprobeerd het te kijken en luisteren, maar kwam nog niet tot de helft. Ik word met de dag allergischer van de NPO.

Overrijp | 23-08-17 | 23:21

Een journalistiek vraag stellen zit er niet bij. Waarom werd deze man beschermd. Want daar draait het om. Waarom speelt een (waarschijnlijk) agent deze informatie door. Deze vragen worden gewoonweg niet beantwoord omdat men bang is voor het antwoord. Journalisten die zodanig kleur bekennen preken voor eigen parochie en dat zou een journalist nu juist nooit moeten doen. Het is in Hilversum echter schering en inslag en de baas blijkt maar weer eens (ik herinner zijn rol nog bij Ajax versus Cruijff) iemand te zijn die de waarheid met graagte verdraaid om zijn eigen willetje te promoten. Deze man moet eruit!

reddeloos verloren | 23-08-17 | 23:21

Waarom moet die vent eruit? Nu weet je waar hij zit/ wat hij doet/ en welke aars hij likt.

Teleo | 23-08-17 | 23:57

Paul Römer....... totally disconnected with reality.....
Kijk hem eensch deugen !

btw, die side-comment over vasten kan louter leiden tot 1 ding: herstelbetalingen.

Onze man in Mockba | 23-08-17 | 23:11

De lichaamstaal van de linkse wegkijk meneer spreekt boekdelen.

“Je bent ‘gesloten’ als je met je armen over elkaar zit.” “Je stelt je niet ‘open’ op.” “Je hebt weerstand.” “Je werkt niet mee en wilt dus eigenlijk niet groeien.” Dat zijn zo van die etiketten die je te horen kunt krijgen. Tijdens een gesprek. Tijdens een training. Tijdens een vergadering. De ander heeft het er moeilijk mee, als hij/zij je lichaamstaal zo interpreteert en trekt daar conclusies uit die niet kloppen! Gaat kijken hoe jij ‘open’ te krijgen bent, gaat je uit de tent lokken, aan je trekken, duwen en je misschien wel forceren. Als een oester die open gewrikt moet worden.

Armen over elkaar is bescherming
Maar wat nou als het een andere betekenis heeft, dat armen over elkaar? Stel nou dat het een vorm van bescherming is. Niet omdat je niet wilt groeien, maar om je te beschermen tegen de ander. Omdat de ander niet veilig voor je is, omdat de setting waarin je zit, niet veilig is. Je kunt elk moment slecht nieuws krijgen, veroordeeld worden. Of je woorden kunnen tegen je gebruikt worden. Het is allesbehalve veilig en ‘open staan’ is dan het laatste wat handig is.

Bron : www.mirmethode.nl/armen-over-elkaar/

Paaldanseres | 23-08-17 | 23:10

Links en "open staan" in één tegel. Ghé

Tuborg øl | 23-08-17 | 23:32

..en uit niets blijkt, dat hij het NIET is.
-
Vier dagen vastzitten en een huiszoeking zijn geen garantie voor-wat-dan-ook.

bisbisbis | 23-08-17 | 23:10

Sorry. Maar Paul R (de lul) heeft hier best een coherent verhaal.
Ja, het is verdacht, maar stel vragen en onderzoek. Nu is het beschuldigen alvorens te onderzoeken. Ik ben groot fan, en haat MSM, maar ik ben bang (weet niet zeker) dat GS hier spijkers op laag water zoekt.
Het enige wat niet klopt zijn de getuigenisverklaringen met de lezing. Onderzoek die dan, maar om meteen te roepen dat omdat het een marrokaan is het een aanslag is die onder de pet wordt gestopt. Serieus, waarom zouden ze dat doen. Pechtold wel, maar individuele agenten?

Bastie | 23-08-17 | 23:01

Heb jij GS al formeel om commentaar gevraagd? Of denk je dat ze hun bronnen niet checken op juridische houdbaarheid terwijl heel Nederland achter ze aan jaagt?

Teleo | 23-08-17 | 23:21

"They better be right...."
Hoog spel.

Bastie | 23-08-17 | 23:38

Kom op man : getuigen verklaringen kloppen niet , camera's " werkten niet" ..kuch., als de man onwel was , was het kennelijk niet erg genoeg om er niet vandoor te gaan. Volgende vraag : waarom ga je er vandoor? niet erg logisch , zeker niet als je onwel bent. Waarom is er vermoedelijk door een diender gelekt
dat het een Marokkaan betrof? Als het " gewoon" een onwelwording betrof is ook dat niet logisch. Nee ...laar Peter Rrrrruur dit maar niet horen ... oh .. wacht ..ik hoor deugmensch Peter er niet over.

daytripper | 24-08-17 | 02:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Die kale spreekt te veel vanuit emotie en is niet in staat om buiten zijn eigen denkwereld te treden. Die krullenbol laat het imho best goed in het midden. Ik denk dat we aan het roze front moeten oppassen dat we niet de tegenhanger worden van die gefrustreerde slampamper Römer. Zo wil ik in ieder geval niet gezien worden.

Bulloch | 23-08-17 | 22:42

Geen nood, emotionele reaguurders worden hier tegen zichzelf beschermd middels een joris.

Tuborg øl | 23-08-17 | 23:42

BREAKING: "Chauffeur Spaans busje met gasflessen blijkt longpatiënt. Gasflessen gevuld met zuurstof"

Lijkt me logisch... | 23-08-17 | 22:40

Op 4.57 geeft Paul Römer aan dat tie geen idee heeft want hij was er niet bij. Desondanks weet tie de overige 6 minuten alles zeker. Dit soort nonvaleurs leiden dus een NPO. Ooit meegevaren op een eclatant succes van John de Mol om daarna met je grote deugende waffel jezelf naar een mooi baantje te lullen en de alwetende God hemzelf te spelen. Nou ja, het sluit vast aan bij het vaste kliekje luisteraars.
Hier sta je goed voor lul. Voor de zoveelste keer.

de Voorzittert | 23-08-17 | 22:39

So true !

Onze man in Mockba | 23-08-17 | 23:55

Die Paul Römer, wat een deugmens is die Römer.
Die verdient de Deug-prijs van het jaar 2017.
Van Jole je bent af, volgend jaar beter.

Jan Dribbel | 23-08-17 | 22:39

Niet te snel conclusies trekken, hoor, maar de Spaanse politie heeft signalen afgegeven dat er een busje met Spaans kenteken onderweg is met gasflessen.

Het is echter nog niet te zeggen of de chauffeur en het busje met de dreiging te maken hebben.

Volgens mij exporteert NL voornamelijk gas en wat we importeren gaat via een pijpleiding.

Lijkt me logisch... | 23-08-17 | 22:37

Hoe is het eigenlijk met de 8 slachtoffers?

franck7020 | 23-08-17 | 22:35

Goed punt. Dat je de dader beschermt is al niet acceptabel, maar dat er nooit meer iets bericht is over de slachtoffers is schandalig.

Overrijp | 23-08-17 | 23:20

Zal wel een Spaanse gas-arbeider zijn, met moslim roots.

Paaldanseres | 23-08-17 | 23:25

Overigens is er net vlak bij de Maassilo een wit busje vol gasflessen aangetroffen. Kan een klusbus van een Spaanse lasser zijn. Kan.

marcoplarco | 23-08-17 | 22:34

Denk het niet, er schijnt een waarschuwing uit Spanje gekomen te zijn.

gato | 23-08-17 | 22:50

Oh ja, en John v.d.Heuvel vond het natuurlijk weer nodig om Demmink te rehabiliteren, en had het natuurlijk weer over de complotdenkers.
En zo is de bal weer rond.

watmagjenogwel | 24-08-17 | 04:17

Heb mijn journalistieke onderszoekers gave lang geleden aan de wilgen gehangen, anders stond ik u ter dienst. Personalia bekend, binnen 3 verrichtingen ook het huidige adres uit het gba. Een kleine observatie en K met een grote smile tegemoet lopen, en in het Arabische groetend als een broer informatie ontfutselen over zijn medicatie en gezondheids toestand.
*joking*

Dr. Frambozenjam | 23-08-17 | 22:33

Lol, in de tijd dat er steeds meer aanslagen met auto's komen waarbij heel vaak Marokkanen betrokken zijn vinden deze mensen het volkomen onlogisch dat er gedacht wordt aan een aanslag.... Tja, wat moet ik daar op zeggen zonder denigrerend te worden?

moitambien | 23-08-17 | 22:33

Vreemd overigens dat die marrokaan nog niet naar de rechter is gestapt wegens smaad. Zou ik gedaan hebben als ik ècht onschuldig geweest was..

echt_links | 23-08-17 | 22:31

Goed punt, Spong had al lang bij Jinek en Nieuwsuur moeten zitten als advocaat van deze man. Dat het niet zo is , is inderdaad een aanwijzing.

Zwizalletju | 23-08-17 | 23:16

Hij is toch daadwerkelijk over die heen gereden? Hoezo smaad?

SnartBlirdetRagnarok | 24-08-17 | 00:42

*Mensen. My bad. Sorry

SnartBlirdetRagnarok | 24-08-17 | 00:43

Grappig dat er op cruciale momenten nooit beelden beschikbaar zijn net zoals vroeger fotorolletjes "mislukten".

Bigi Bana Boy | 23-08-17 | 22:30

Romer hoort bij het partij kartel en kan zo ongestoord zijn zakker vullen (Die-Wilders, Seksist Baudet, Trump, Fascist Fortuyn, Geen Stijl) en daarmee vele betaalde uurtjes declareren bij zijn vriendjes. En die andere : ik hou van GeenStijl als een echte wolf in schaapskleren. Hij haat GeenStijl. Niet meer en niets minder.
Ehet gaat de zelfde kant op als bij Pim. En straks weer: "Wit haben er nicht gewusst" Weet je Romer, je bent een glibberige stasi. Popi-jopi spelen om je zakken te vullen.

Kamervraag | 23-08-17 | 22:30

Appie laadklep besteld weer een doosje thee.
Ind zwaar onderbezet
Politie zwaar onderbezet
Leger zwaar verouderd en gebrek aan materialen

rutte en co zijn verantwoordelijk voor het gevaar waaraan zij blootgesteld wordt.

010ert | 23-08-17 | 22:30

Ja natuurlijk gaan er allemaal alarmbellen af als het een Marokkaan is maar dat is de schuld van de racisten bij het AD, want die publiceren dat de helft van de aanslagplegers Marokkaan is.

netniet | 23-08-17 | 22:29

Ik ben een beetje klaar met Marokkanen.

Bigi Bana Boy | 23-08-17 | 22:28

Hoi greet.

Tuborg øl | 23-08-17 | 23:44

Ik ook, helaas zijn de Marekkaene, Mocronezieers en Magrebijnen nog niet klaar met ons......

soort van gedwongen winkelnering.

Onze man in Mockba | 23-08-17 | 23:50

Niks aan de hand mensen gewoon doorlopen

Halal Snackbar | 23-08-17 | 22:24

Ja, huiszoekingen na een ongeval zijn ook volstrekt normaal, Paul. En het is volstrekt normaal dat een Marokkaan die woonachtig is in Amsterdam met zijn auto op een plek komt waar helemaal geen auto's mogen komen (en ook verdomd lastig is om per ongeluk zomaar te komen, je moet er doelbewust naar toe gaan en de situatie ter plekke kennen om er te kunnen komen met de auto) en dan plotseling een hypo krijgt op het moment dat hij wordt gesommeerd weg te gaan. Dat vast volstrekt normaal allemaal. Meneer Karmaoui is gewoon een zielige zieke man.
Het feit alleen al dat er binnen het politiekorps iemand is die beter weet, meer weet en zijn nek uitsteekt om de naam en nationaliteit naar Geen Stijl te lekken zegt mij dat er veel meer aan de hand is. Want als het werkelijk een diabetespatiënt is en de aanrijding was niets meer dan een ongeluk, dan weet de bron van de politie die het screenshot lekte dat ook, en dan was er geen reden om te lekken. Dan was er in eerste instantie ook geen enkele reden om de nationaliteit en identiteit zo krampachtig onder de pet te houden.
Maar goed... Paul weet het, zonder eigen onderzoek, zeker. Toch fijn, zo'n omroepbaasje dat kritiekloos achter het gezag aanhobbelt. Daar is de publieke zaak heus mee gediend. Toch?

Stormageddon | 23-08-17 | 22:22

Het feit dat er pal naast de auto een 360 camera hoog in een paal hangt en men zegt dat het stukje van het cs niet op beeld staat helpt ook niet heel erg. Als je afzet het aantal ongelukken door een hypo in de afgelopen jaren vs islamitische terroristen die met auto's over mensen heen rijden dan neemt de aannemelijkheid niet toe.

netniet | 23-08-17 | 22:32

Hij weet ook dat het 'n hypo is en geen hyperglycemia, heeft hij uit de berichtgeving kunnen vaststellen...... zucht !

Onze man in Mockba | 23-08-17 | 23:47

Wat ik niet begrijp, als ik in zijn situatie met mijn auto op de trambaan zou staan, wordt ik niet gesommeerd weg te gaan, neen: ik krijg een bon, een ieder krijgt een bon, h.t.d. Waarom kreeg hij geen bon? Weer omdat het een maroc was?

watmagjenogwel | 24-08-17 | 04:10
▼ 1 antwoord verborgen

Eerlijk gezegd vind ik wat deze man doet gewoon erg gevaarlijk. Wat zit hier toch achter? Gelooft deze man echt wat hij zegt? Is er iemand die hier een verklaring voor kan geven?

Drefbon | 23-08-17 | 22:18

Deugen voor de buitenwereld levert keiharde knaken op.
En met die knaken kan je dan buiten camera's en microfoons om, keihard niet deugen. Geen Vara haan die er naar kraait.

Jackanders | 23-08-17 | 22:23

Is er ooit wel eens iemand hierover uit de school geklapt?

Drefbon | 23-08-17 | 22:38

Wel... We hebben femke halsema, kinderen en iets over een school. ¿¡

Tuborg øl | 23-08-17 | 23:34

Een bevriend collega van me heeft een handicap: Hij stemt al z'n hele leven GroenLinks (voor de fusie PSP). Moet 'ie lekker zelf weten.

We discussieëren allebei graag en we hebben respect voor elkaars meningen.
Het enige dat me enorm stoort is de beperktheid van zijn bronnen. Hij leest alleen nu.nl voor de ANP berichtjes en de Volkskrant voor de "diepgang".

Hoe kun je je ooit een genuanceerde mening vormen als je alleen leest wat je graag wilt geloven?

Persoonlijk lees ik alles (online). Geenstijl, TPO, DDS, Telegraaf, AD, Elsevier, NU.nl, Joop, Volkskrant, NRC, DeCorrespondent, etcetera, etcetera... Maar ook buitenlandse media natuurlijk.

Met geen van bovenstaande media ben ik het altijd 100% eens, al neig ik iets meer naar de "afvoerputjes", want die roeren over het algemeen iets meer waar het stinkt.

Alleen op deze manier weet ik *enigszins* zeker dat ik zo goed mogelijk ben geïnformeerd en kan ik op basis daarvan een mening vormen.

Hetzelfde gevoel als bij mijn collega kreeg ik bij Römer: Hij is niet goed geïnformeerd en heeft toch zijn mening klaar. Voor mij ben je dan gewoon af.

Lijkt me logisch... | 23-08-17 | 22:18

Verstandige mensen gaan op zoek naar het nieuws op alle kanalen. Ik kwam regelmatig op cnn en sputnik. Daar ben ik ondertussen mee gestopt.... cnn vraagt iets te veel (weinig) van mijn brein.

Tuborg øl | 23-08-17 | 23:28

Heel herkenbaar dit, probeer wel eens mensen te doen switchen van informatievoorziening.

mijn tip: laat ze youtube channels gaan volgen die niet meer in de preferred / recommended list verschijnen / banned zijn. (ff google gebruiken zijn hele lijsten van te vinden)
Je kan het zich niet voorstellen wie en wat er allahmaal onder de -delete- knop staat op het moment...... , en dat gaat niet alleen over politiek of link/rechts gedoe maar alles denkbaar is tegen het deug-licht gehouden.

Onze man in Mockba | 23-08-17 | 23:42

Even lachen: NPO Radio1 "Het nieuws van alle kanten".

de honden blaffen... | 23-08-17 | 22:16

Behalve de goede..

Jackanders | 23-08-17 | 22:19

From many sides.

Teleo | 23-08-17 | 22:54

Via het westen kom je ook in het oosten, als je maar lang genoeg de tijd neemt om niet te blaten komt je diaree uiteindelijk daar vandaan.

Tuborg øl | 23-08-17 | 23:22

Alsof je ook godverdomme ontkent dat er neo nazi's zijn...maar islamfascisten (diegene die islamisering als doel hebben gesteld) worden alleen doodgezwegen.

litebyte | 23-08-17 | 22:16

De vraag is, wat doet GS? Stel, was geen aanslag, dan help je iemands privacy om zeep, en misschien zelfs zijn toekomst bij sollicitaties. Stel het was wel een aanslag, dan gaat hij de bak in.
 
Het gaat GS waarschijnlijk om de niet openheid van zaken mbt tot afhandeling van informatie voorziening. Gelijk hebben ze.
 
Mijn vraag is, moet dat ten koste van privacy van het individu als NIET vast staat wat nu echte rede is...... Ga achter de rede aan, niet met domme uitgelekte screenshots om prachtige scoop te hebben. Ga er achteraan als je weet of het zo is! Contextloos dumpen van namen lijkt me geen bijdrage. Oh wacht, GS doet niet aan onderzoeksjournalistiek?
 
Oh, en dan nog, was het aanslag, rijbewijs afnemen en opsluiten!

gedachtespinsel | 23-08-17 | 22:15

Daarom heet het een doofpot....

Mafkees_Deluxe | 23-08-17 | 22:27

Het gaat helemaal niet om die vent met zijn hypo. Ik denk dat heel veel reaguurders nog prima in staat zijn om feit van fictie te onderscheiden. Waar het om gaat is dat alle schijn tegen is dat de overheid feiten achterhoudt. Niemand gelooft dat het Srebrenica fotorolletje 'mislukt' is. Niemand gelooft dat alle 15 camera's op het plein niet werkten. En niemand gelooft dat de overheid eerlijk en open te werk gaat. Daar zit het probleem. Door zo te handelen bevestigt de overheid keer op keer dat zij er niet voor u en mij zitten, maar voor hun eigen agenda. En door daar geheimzinnig over te doen kan iedereen alleen maar speculeren wat die agenda is.

marcoplarco | 23-08-17 | 22:43

gedachtespinsel | 23-08-17 | 22:15
Deze man heeft toch over 8 mensen heen gereden? Ook al had ie last van z'n bloedsuiker. Waarom wil je de privacy van deze crimineel die er ongelovelijk genadig van af komt verdedigen?

SnartBlirdetRagnarok | 24-08-17 | 00:34
▼ 1 antwoord verborgen

Maar goed, de oplettende Nederlander weet toch wel waarom dit soort brood-blaters voor een microfoon en/of camera gesleept wordt?
Er zijn simpelweg nog te veel mensen die dit soort blah voor zoete koek slikken.

Jackanders | 23-08-17 | 22:15

En niet vergeten dat de slachtoffer Israëlische toeristen waren. Toch een extra trigger

Snap_het_ook_niet | 23-08-17 | 22:13

Binnenkort zal er wel weer zo'n aanslag komen. Busje komt zo, busje komt zo...

Vespucci | 23-08-17 | 22:12

Dit soort mensen is exemplarisch voor de oude media. En vooral voor de NPO. Iedereen die niet doet wat zij willen moet kapot. Iedereen die niet hun toon gebruikt is het 'afvoerputje'. En ondertussen maar graaien uit de belastingruif.

Dit soort mensen: is de reden dat GS en TPO behalve noodzakelijk ook succesvol zijn.

blikjegrolsch | 23-08-17 | 22:09

Nee, Bert... goed luisteren... het is nog erger: jij bent het afvoerputje van het afvoerputje!
Ik moest gniffelen. Gelukkig is dát niet terug te luisteren.

Stormageddon | 23-08-17 | 22:25

Beste NPO. Ik als burger, niet journalistiek studerende, weet wel de regel der regels van journalistiek; hoor en wederhoor. Dit ipv 3 tegen 0 te gaan schoppen. Voor mij weer de ontelbare bevestiging dat de NPO links is.

AEX | 23-08-17 | 22:08

het inzicht in de diepere werkingen van het Amsterdamse politieapparaat (JUIST omdat die man vier dagen is vastgezet...!) van de heer Römer is ronduit verbijsterend te noemen ... heeft hij nog een lijntje naar De Cock, ofzo?

bisbisbis | 23-08-17 | 22:08

Met een lage suikerspiegel druk ik m'n gas niet anders in dan normaal.

donkieshot | 23-08-17 | 22:07

Misschien moet je de getuigenissen van de ooggetuigen een doornemen arrogante
sukkel voordat je onzin loopt uit te kramen, omdat je anders je baan kwijt raakt.

henk vintage | 23-08-17 | 22:06

Al die NPO figuren en de rest van de media hebben geen enkel probleem met het publiceren van namen van verdachten als het om het buitenland gaat, want is een achterlijke Nederlandse afspraak tussen een aantal partijen en in dit geval natuurlijk is het de Amsterdamse politie die zich zelf fuckt men zijn stomme gedrag.

Zwizalletju | 23-08-17 | 22:05

Wat een zwak betoog van die Paul R...

Mo het varken | 23-08-17 | 22:04

Amsterdam is het Brussel van Nederland.

ChatBot | 23-08-17 | 22:02

De Römers. God bewaar me. Amsterdamse inteeltclan 'vol mediatalent'. Deze Paul is de een van de ergste.

Loofhutjes | 23-08-17 | 21:58

Was die ouwe (van baantjer) ook zo'n deugmens?

Savastano22 | 23-08-17 | 22:03

*de* kan weg

Loofhutjes | 23-08-17 | 22:05

Ow, het is dus weer een familielid van......en allemaal hebben ze een kruiwagen, op of kan ik beter zeggen, naar de Gooise matras.

watmagjenogwel | 24-08-17 | 04:00

Even snel een representatief onderzoek gedaan wat betreft dit filmpje.
Liegen alsof het gedrukt staat zorgt voor een snel wijkende haargrens.

Mede ondertekend door Roos Vonk, dus keihard bewijs.

Jackanders | 23-08-17 | 21:58

Die hipster durft dus te zeggen dat TPO het afvoerputje is. Ik vind TPO juist heel interessant, net als GeenStijl. De scheiding der geesten is er 1 van valse moralisten versus de mensen die door de valsheid van de valse moralisten heen prikken. En dat kunnen de valse moralisten als Paul R. niet en hipster sukkel niet hebben.

Heinz-Spitfire | 23-08-17 | 21:58

Geprobeerd. Nee, ik hou het geen 6 minuten vol. Wat een kansloos gezever. En ook nog eens onjuist: "zelfs als iemand een Marokkaanse naam blijkt te hebben...". Nee, heren, dat staat in op het scherm van de politie, als je in Marokko geboren bent, blijf je marokkaan voor de rest van je leven.

TheseDays00 | 23-08-17 | 21:57

Kudo's voor de klik op play,... dat haal ik geneens.

Tuborg øl | 23-08-17 | 23:25

Het begint er steeds duidelijker te worden dat de Nederlandse overheid niet meer van plan is autochtone Nederlandse bevolking te beschermen maar dat hun loyaliteit nu bij de islamitische import ligt.

moitambien | 23-08-17 | 21:56

Wat ook duidelijk is, is dat op z'n minst de Amsterdamse politie niet in staat blijkt om de gegevens van de verwarde suikerpatiënt onder de pet (die ons allemaal past) te houden. Het minder autochtoon ingestelde bevolkingsdeel van de hoofdstad kan bij aanhoudingen in de toekomst de borst nat maken. En laten wij wél wezen; dat wij nu weten dat Farid eigenlijk Farid heet in plaats van Karim (ofzo) , maakt natuurlijk wél verschil.

bisbisbis | 23-08-17 | 22:13

Meneer Romer is bijzonder eng.
Dat merkte ik al in de tijd dat hij als RVC lid bij Ajax Johan Cruijff kapot wilde maken met leugens.
Deze meneer deugt niet.

Savastano22 | 23-08-17 | 21:55

Heb dit jochie (want dat is het) een keer in Moskou gesproken, vele jaren geleden.
Hij kwam daar als een soort el-salvador om TV formats aan de man te brengen (in 'n staat-gereguleerde media).....

Het ventje, want dat is het, 'n ventje geboren met 'n gouden lepel in z'n snuitje was vooral bang dat hij ontvoerd zou worden omdat hij een zelfverklaarde cleb zou zijn..... in Mockba... JEZUS !!!

Het is gewoon 'n kudt-ventje die nog nooit 'n echt bedrijf van binnen heeft gezien met 'n soort van Gandhi-complex, >10 jaar geleden zouden we zeggen op GS: Ga eensch deaud, of neqschot.

Onze man in Mockba | 23-08-17 | 23:28

Over TPO: LucasDeLinksel*l gaat er vaak hard in ja. En sommige anderen ook. Maar over het geheel genomen is er behoorlijk veel ruimte voor meningen over het hele spectrum.

Dus, Paul Römer: je bent zelf een afvoerputje.

Lijkt me logisch... | 23-08-17 | 21:55

Geenstijl heeft niks gelekt. Ze hebben die foto niet gemaakt bij de politie.

Mali | 23-08-17 | 21:52

Blame the messenger, makkelijker dan zelf verantwoordelijkheid te nemen.

Is dit nog nieuws? | 24-08-17 | 14:20

Zagen hullie bij de Geenstijl redactie dit nu echt niet aankomen? Kon je toch aan je water aanvoelen dat dit de reactie van heel "fatsoenlijk" Nederland zou gaan worden.

Had het persoonlijk ook wat netter gevonden om de volledige naam even te blurren en het bij alleen de voornaam de houden. (Khalid K.) Dan heb je al bevestigd dat het inderdaad uit de "goh, je verwacht het niet..." hoek komt, maar gun je de man nog enigzins het voordeel van de twijfel. Het betekent tenslotte wel dat zijn naam nu voor eeuwig op de internets staat in een artikel dat hem afschildert als een mogelijke terrorist.

Verwacht eerlijk gezegd dat Geenstijl hier een heel stevige boete aan gaat overhouden. Justitie wil jullie maar wat graag om de oren slaan lijkt het en deze actie geeft ze meer dan genoeg munitie als de man aangifte van smaad gaat doen. Succes daarmee, maar verwacht niet dat jullie ook maar een cent krijgen als jullie om geld komen bedelen omdat je aangevallen wordt. In dit geval (voor het eerst) eigen schuld dikke bult!

Gregovic | 23-08-17 | 21:51

Gregovic,

Hoeveel had je over willen maken?

Teleo | 23-08-17 | 22:50

Crowdfund.
*kuch*
M'n apenballen dat Geenstijl namen onder de onderste steen moet schuiven.

Tuborg øl | 23-08-17 | 23:16

Als u maar netjes 50 km per uur blijft rijden waar toegestaan is er niks aan de hand , ik denk dat het volk het schijt zat is met bepaalde idioten die boven de wet denken te staan .

Jetstream | 24-08-17 | 01:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze begrijpen bij de npolitie nog steeds niet dat als ze zooitje fascistische nepimams heel Nederland bedriegt de Nederlander het dus spuugzat is met dat wegkijk en onder het tapijtmentaliteit die er bij de overheid heerst.Namelijk nog steeds geen actie tegen die gifverspreidende club landverziekers.

van stampij | 23-08-17 | 21:50

Paul Römer likte tot voor kort de ballen van John de Mol. Die mag nooit weer zijn bek opentrekken over fatsoen. Schandknaap.

Normpje | 23-08-17 | 21:49

So true !

Onze man in Mockba | 23-08-17 | 23:19

Dus beste mensen, jullie weten het: voortaan zijn alle hakbar aanslagen en moorden niet meer de schuld van Die-Wilders en Die-Thierry, maar alleen nog maar van "Die-GeenStijl"

telelezer | 23-08-17 | 21:49

Mooi, we gaan guerilla. :)

Tuborg øl | 23-08-17 | 23:14

Mooi dit:
Uw probleem is dat de naam en geboorteplaats van de verdachte zijn gelekt door één van uw eigen medewerkers én dat die naam en geboorteplaats zijn gelekt aan uitgerekend het weblog Geenstijl.

Dit betekent dat er eindelijk binnen de politie mensen beginnen op te staan die het wegmoffelen van de politiek onwelgevallige feiten zat zijn. En die bovendien wéér niet naar gezagsgetrouwe ouderwetse media als de NOS, RTL Nieuws, NRC Handelsblad, De Volkskrant en De Telegraaf stappen, maar naar een medium dat wel echt aan waarheidsvinding doet

nijona | 23-08-17 | 21:51

Prachtig stukje inderdaad. En hij heeft groot gelijk. Het enkele feit dat iemand het belangrijk genoeg vond om zijn/haar baan te riskeren zegt voldoende. En er is geen enkel *kuch* 'serieus' medium dat dit oppikt. Waarom niet? Ik heb lang gedacht/gehoopt dat onze journalisten gewoon lui geworden zijn en zich te veel laten leiden door reclame-inkomsten. Inmiddels is het echter pijnlijk duidelijk geworden dat de MSM BEWUST feiten achterhoudt danwel verdraait. En ze zijn als de dood voor GeenStijl.

Jezus van Nazareth | 23-08-17 | 22:03

Die presentator komt als enige nog een beetje verstandig over. Hakim van Sesamstraat en die andere knakker praten echt alleen maar onzin.

Andere media dan hun gebruikelijke kliek is blijkbaar een afvoerputje van het internet? Sjonge jonge door dit soort types raakt Nederland dus langzaam aan de afgrond. Wat krijgen we straks? Meer Europa om foute media tegen te gaan? Extra subsidie voor "serieuze" media?

je suis bier | 23-08-17 | 21:47

Zou Paultje denken dattie nog met Big Brother bezig is ?

Vesta | 23-08-17 | 21:47

Sok poppen.

Mark_D_NL | 23-08-17 | 21:47

Weet je wat ik heel schokkend vind? Dat dit soort mensen (en dan heb ik het vooral over Paul Römer) zónder klaarblijkelijk kennis genomen te hebben van de FEITEN (en er zijn nogal wat feiten die op zijn minst verdacht zijn te noemen) hun mening mogen komen verkondigen, terwijl de mensen die wél de moeite doen om de waarheid boven tafel te krijgen (en dan heb ik het niet alleen over dit voorval) verketterd worden als islamofoob, racist en nazi. De bezem moet erdoor. Door Nederland én door Europa. Genoeg is genoeg.

Het volk vergeet niet, het volk vergeeeft niet!

Jezus van Nazareth | 23-08-17 | 21:46

Een (veel te) groot deel van het volk is dom en naief en heeft alleen aandacht voor "De Wedstrijd" en "Boer zoekt Vrouw" enz.
De oude Romeinen wisten het dondersgoed:
Geef het naieve plebs brood en spelen en ze houden hun bek dichf
Er zal helaas nooit iets veranderen

telelezer | 23-08-17 | 21:54

Verbazingwekkend voor mij om te zien hoe mijn vrienden zich vandaag de dag erdoorheen laveren. Gewoon niet bezig willen zijn met politiek en islam. Totdat ze een keertje aankloppen, maar dan zit Tuborg øl al veilig ergens anders.

Tuborg øl | 23-08-17 | 23:05

#teamGeenstijl, maar ik zou persoonlijk de achternaam van hypomeneer even onder de pet gehouden hebben met de toevoeging dat het wel een Marokkaanse achternaam is. Maarja, ik heb geen succesvol blog, dus wat lul ik.

Wat ik jammer vind is dat hiermee de aandacht wordt afgeleid van waar het daadwerkelijk om gaat: Dit was op dag 1 al een doofpot-complot en de politie heeft deze situatie zelf gecreëerd.

Lijkt me logisch... | 23-08-17 | 21:46

Voor de religie van de lage bloedsuikerspiegel mag de overheid graag een uitzondering maken.

joppiejus | 23-08-17 | 21:45

Als je suikerziekte hebt én gaat vasten én gaat autorijden, dan vraag je om een ongeluk.
Dit is dus een misdrijf en géén overtreding.
Dit is net zo erg als met 6 glazen alcohol in je mik gaan autorijden.

Ella | 23-08-17 | 21:52

De belangrijkste vraag die niet gesteld wordt: waarom zijn er geen camerabeelden beschikbaar? En wat vind jij daarvan?

Bon-sens | 23-08-17 | 21:45

Als er geen nationaliteit bij staat dan weet je van af nu dat het een Fin is. Wordt de Finse nationaliteit wel genoemd dan is het waarschijnlijk ook een fin.

Alex Delarge | 23-08-17 | 21:44

Ook wel weer leuk dat de Finnen hun fin gewoon een Marokkaan noemen.

Tuborg øl | 23-08-17 | 23:03

De ongelofelijke haat en boosheid tegen GS die dat enge mannetje uitkraamt is beangstigend en verbijsterend
Dat moet haast wel (betaald..?) toneelspel zijn want een normaal denkend mens kan onmogelijk de feiten negeren dat alle(!) camera's "perongluk" uitstonden, en ook dat hij reed in een voetgangers-gebied waar hij geen moer te maken had, Maar dat noemt die haatbraller niet, die krijst alleen maar dat de man is geframed omdat hij toevallig Marokkaan is en dat GS toch zulke slechte mensen zijn.
Ik zal de linkse deugfascisten nooit begrijpen.

telelezer | 23-08-17 | 21:42

Paul is een boze blanke man, met zijn defensieve armen-over-elkaar houding. Nors sikkeneuren over geenstijl, wat naargeestig allemaal. Wat naar he, pluriformiteit in de media. Dat moet je als serieus medium niet willen. Lach toch eens wat, kereltje Paul.

Ebert de R | 23-08-17 | 21:44

Toch knap dat de overheid liever een schijnveiligheid probeert te projecteren dan de waarheid.

Brainder | 23-08-17 | 21:42

Die gasten moeten toch ook een plaat voor hun kop hebben? Ze zijn fouter dan de politie in WOII. Hoe kunnen mensen nou zo nalaten hun gezond verstand te gebruiken???

mrXL | 23-08-17 | 21:42

En dat krijgt dus geld om dit uit te kramen? Stuitende arrogantie, werkelijk los van de werkelijkheid. Tuig! ga je diep schamen !

Barbara Drijfzand | 23-08-17 | 21:42

Paul R komt in de laatste 20 seconden zowat klaar van het deugen.

SDI | 23-08-17 | 21:40

"wij als serieus medium". Nuff said.

je suis bier | 23-08-17 | 21:39

Paul wie? Nooit van gehoord.

born2killn00bs | 23-08-17 | 21:38

/rant
Maar het maakt het wel nogal schimmig. Geef de man bij het tanken voortaan maar een suikerklontje mee.

Acar_ketimun | 23-08-17 | 21:37

Alsof hij die mag opsabbellen tijdens ramadan...

Is dit nog nieuws? | 23-08-17 | 21:40

in zn benzinetank doen, kijken hoe ver hij dan nog komt
:-)

telelezer | 23-08-17 | 21:44

Er mag niets gebeuren, maar dat was, is en gaat het nog wel. Red je ziel linksmens.

rattenvanger XL | 23-08-17 | 21:37

En de huiszoeking na de aanrijding. Dat was ook toevallig zeker? Gewoon zomaar omdat diabetes enzo.... *Proest*

Is dit nog nieuws? | 23-08-17 | 21:37

"Wij als serieus medium moeten niet helpen dit in stand te houden", wat een arrogantie!

dondiego | 23-08-17 | 21:36

Wij van wc-eend....

Is dit nog nieuws? | 23-08-17 | 21:37

Maar bij Nieuwsuur zijn ze dan weer wel dol op gelekte gegevens als het over Trump gaat.

CoffeePatch | 23-08-17 | 21:38

Dat is gewoon de MSM samengevat in één enkele zin.

Opco Engering. | 23-08-17 | 21:53

Die hipster zegt teveel "he?" . Erg vervelende zo'n gast op de radio te hebben.

En die Paul R. is een lid van de Kulturkammer? Heel erg dat deze gast de NTR baas is.

SDI | 23-08-17 | 21:36

REAGEER OOK