Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hahaha. Al meer dan 25.000 zwarte pieken opgehaald om boetes File-Frysken te betalen

Sinterklaas Justice Warrior

Hè jongens laten we nog één rondje ouwenelen over de geslaagde Sinterklaasintocht, bij de laatste borrel voor we onze schoen gaan zetten en in gespannen afwachting tevreden naar bed gaan.

Nee, demonstraties demonteren is niet netjes, maar het halve land doorrijden om andermans kinderfeest te verzieken is nog veel stommer. (Ome Carel schreef daar een mooi verhaaltje over in zijn Grote Boek, want de ene hypocriet is immers de andere niet als het op demonstratierecht aankomt.) We hebben dus nog steeds een fijn gevoel bij het Friese burgerverzet tegen die ouwe Randstadbussen vol klagende kapoentjes. Een grens werd getrokken en wij zijn Team Rest van Nederland. Dus toen het OM bekend maakte dat ze de File-Frysken gaat vervolgen, dachten wij: ahjoh als er boetes uitgedeeld worden, gaan wij wel ff met de roze mijter rond en dan hebben we die paar pepernoten zo bij elkaar. HELEMAAL NIET NODIG. Ene Robin heeft al een crowdfundpagina gemaakt en die knalde binnen een etmaal door de 25.000 pietermannen. Iedereen en z'n UvA-SJW pissig op dat provinciale crowdfundamentalisme natuurlijk en dat draagt alleen maar bij aan dit heerlijke avondje. Van opruiing is volgens deze advocaat geen sprake dus dan hou je alleen maar wat Wet Mulder-boetes over. Stilstaan op de rijbaan van de snelweg: 370 chocomunten. Stilstaan met mogelijk gevaar voor anderen: 140 pepernoten. Doe dat maal ± 25 File-Frysken en je hebt aan < 15.000 genoeg, want een gratis advocaat hebben ze ook al. Kan het forse restje Zwarte Poet straks mooi naar een goed doel. Onze suggestie: De Sinterklaasbank voor cadeautjes voor arme kindertjes. Iedereen wint, zegt de Sint.

ZWARTEPIETENPOLL

Het tegenhouden van de Randstedelijke SJW UvA Bijlmer & Sunny Bergman Pietenprotest Kongsi Karavaan was...


Poll is Verlopen.

ZWARTEPIETENPOLL

Het tegenhouden van de Randstedelijke SJW UvA Bijlmer & Sunny Bergman Pietenprotest Kongsi Karavaan was...

Hallo Boppers!

Reaguursels

Inloggen

volgend jaar maar preventief een demonstratie, of zelfs meerdere, melden om niet weer buiten spel gezet te worden door een slinkse burgemeester.

braakbalmayo | 21-11-17 | 02:37

Op joop zijn de kuch opinie schrijvers #metoo-witte onderbroek-jole-tong-in-bakkes al helemaal vergeten en gaan ze vol op het orgel over demonstratie rechten enz.
En jole zelf?Nou die mag schijnbaar gewoon zijn baantje houden als hoofd redacteur van de gesubsidieerde haatsite joop.
Kan allemaal bij de moraalridders op joop.

komtdatschot | 20-11-17 | 14:00

Het lijkt me wel interesant om die antipiet demonstranten een "gezicht" te geven. Wat zijn het voor mensen, wat voor werk doen ze, etc. Gezien het aantal foto's wat genomen is moet het niet zo moeilijk zijn om ze op te sporen.

watazooi | 20-11-17 | 13:02

Veel krokodilletranen over het demonstratierecht hier vandaag. Dat recht komt nederlanders toe, en is bedoeld om het leven van de nederlander beter te maken, niet om bussen vol verwende geborneerde en geradicaliseerde dubbele paspoortnegers en wannabee negers met een uitkeringsabonnement te faciliteren.

De Briemusketier | 20-11-17 | 12:51

Het recht op demonstratie komt ook je grootste tegenstander toe. In dit geval de anti-zwartepieten demonstranten. Hoe groot je haat ook tegen die club is, de Nederlandse wet geeft recht tot demo, dus ook voor je grootste vijand. Het tegenhouden van de demonstranten door de autoweg te blokkeren, is een rechtstreekse actie tot het verhinderen van het recht op demonstratie. De Friezen bevestigen voor het oog van de camera en bij de media dat dát hun intentie was. Hierdoor maken zij het voor de tegenpartij en uitspraak rechter heel makkelijk.

Ik vraag mij af in hoeverre men de Friezen zou kunnen veroordelen voor het hinderen van demonstranten om hun recht op demonstratie uit te oefenen als de Friezen gestopt waren op de autobaan voor een andere reden, die tot gevolg had dat achterop komend verkeer er niet meer langs kon. Een reden die niets te maken had met het thema zwarte piet of intocht. Ik herinner me dat ik vroeger eens stil heb gestaan vanwege herrie op de weg tussen bestuurders onderling. Die kunnen alleen veroordeeld worden wegens hinderen en veroorzaken van gevaarlijke situatie op de weg, lijkt me. Nu vraag ik me af, als hetzelfde zou gebeuren terwijl er protestanten-op-weg-naar een of ander protest hierdoor moeten stoppen, of de rechter de ruziemakers op de weg ook meteen kan veroordelen voor verhinderen van het recht op protesteren. Zou de uitspraak van de rechter in deze setting zeer interessant vinden.

Louise-in-de-pels | 20-11-17 | 11:32 | 3

Je zou dit als een tegendemonstratie kunnen zien, daar hebben de Friezen toch ook recht. En verder ben ik helemaal klaar met de 5% die 95% met hun gedram hun mening op wil leggen. Wat mij betreft komt er weer een beetje meer een cowboy mentaliteit en de Friezen hebben een goede aftrap gegeven voor dit.

Roze_bril_drager | 20-11-17 | 12:18

En afgelopen Zaterdag is maar weer duidelijk geworden hoe groot de kloof is tudden Fryslån en de Randstad. Als dat zo doorgaat krijgen we hier Catelaanse toestanden (het geen ik niet zou betreuren).

Brulboei_61SB | 20-11-17 | 12:29

De tijd dat autochtone nederlanders door allochtonen gebruikt konden worden als boksbal is voorbij, er wordt nu teruggemept. Dokkum was het keerpunt, en vanaf nu wordt er teruggepraat en teruggemept naar allochtoon geteisem en hun nsb whitey helpers. Wat het demonstratierecht betreft, dat was al evenzeer besmet door allochtoon geteisem met een sloopagenda. Dus nu geen huilie huilie en dikke boehoe doen als nederlanders er ook klaar mee zijn.

De Briemusketier | 20-11-17 | 12:33

Jenny Douwes is een anagram van Jeanne D' Arc .

revoluta | 20-11-17 | 11:30
-weggejorist-
19Moi55 | 20-11-17 | 11:29

"Misschien kan Aboutaleb de volgende keer uitleggen wat het verschil is tussen een keurig aangemelde actie van Christenen voor Israël en een niet-aangemelde actie van de anti-Piet-beweging."

Dat verschil kan ik met één woord duiden; moslims en negers en hun whitey helpers.

Sans Comique | 20-11-17 | 11:28

"Op 15 april vond in De Doelen in Rotterdam de Palestinians in Europe Conference plaats, de jaarlijkse bijeenkomst van Hamas-aanhangers in Europa. Burgemeester Ahmed Aboutaleb besloot terecht om dit congres niet bij voorbaat te verbieden, al toonde hij zich stekeblind voor de politieke achtergrond van de organisatoren. De organisatie Christenen voor Israël wilde een stille tocht tegen de conferentie houden, maar Aboutaleb verbood dit omdat hij de veiligheid van de betogers niet kon garanderen. Volgens de burgemeester ontbrak de politiecapaciteit om de demonstratie te begeleiden."

Dit zegt alles. Ze wten hogerop dus donders goed van welke kant agressie 3n geweld te verwachten valt. Dus moslims en Antifa hebben de publieke ruimte toegespeeld gekregen. Zij mogen wel demonstreren omdat men van de oppositie geen problemen verwacht. Christenen en 'rechtse' organisaties mogen niet demonstreren uit angst dat Antifa en moslims de boel komen verzieken. Dit noemt men nu 'laf', beste kindertjes.

Sans Comique | 20-11-17 | 11:26

Inmiddels al bijna € 35.000,00 and still counting. Voor dat geld kunnen ze procederen tot aan het hof.
Overigens denk ik niet dat het OM gaat vervolgen, want dan zijn de rapen gaar.
Ik denk dat die politiemannen beter kunnen zeggen dat ze in de commotie vergeten zijn de kentekens en namen op te schrijven.
Als die kentekens wel bekend zijn dan kunnen de eigenaren de Marocmethode toepassen door te zeggen dat er een neef in de auto reed. En die neef verklaart vervolgens dat zijn andere neef in die auto reed.

Vespucci | 20-11-17 | 11:13

De Friezen hebben helemaal niet geprobeerd de anti zwarte Pieten club het demonstreren te verbieden. Ze hebben ze alleen een andere plaats aangeboden en wel een mooie sit-down staking op de snelweg. Dat ze daar geen gebruik van maakten en alleen maar uit zijn op het trappen van rotzooi is met deze actie mooi voorkomen. De burgemeester mag de tegenhouders wel dankbaar zijn.

Boy Cot | 20-11-17 | 11:10

Prachtig dit land of vele burgers is het ZAT!.... zie de petitie van Anne Faber en nu de regenachtige in Friesland. Ik kan wel janken van blijdschap. Hulde voor Friesland en dat "we" vooral zullen doorgaan tegen onrecht en schiet aan het volk hebbende plucheplakkers, ambtenaren en D66 rechters. Gaat een mooi jaar worden.

Haagse Leo | 20-11-17 | 11:10 | 1

regenachtige??? tegen-actie!

Haagse Leo | 20-11-17 | 11:10

6% van de reaguurders is troll. Die poll over ZP en D'66 stond ook op 6% voor D'66.

zwarte_weduwe | 20-11-17 | 10:43

Hoop dat het een berisping wordt voor de jongens op de A7, denk eerder dat ze in de terrorisme afdeling vught komen. Jaartje of 4 straf met TBS. Racistische extremisten die staatsveiligheid hebben ondermijnd. PVDA Rechter zal zich verheugen op de uitspraak.

rattenvanger XL | 20-11-17 | 10:39

Soit. Nu heeft de rechter dus geen andere keuze dan een taakstraf op te leggen, omdat een boete in dit geval gelijk zou staan aan geen straf.

Los van wat je er verder van vindt, het hinderen van het recht op demonstreren kan en mag niet goedgekeurd worden. Zelfs begrip tonen voor dit gebeuren staat gelijk aan het ondergraven van onze rechtsstaat.

MFvGeel | 20-11-17 | 10:20 | 8

Het gaat erom dat dit precedent gebruikt kan worden om elke toekomstige demonstratie lam te leggen. Het enige dat iemand dan hoeft te doen is met geweld dreigen en zo'n burgemeester met weke knieën verbiedt je demonstratie. Of als de demonstratie de zittende machthebbers niet uitkomt verzinnen ze wel een paar anonieme telefoontjes. Weg mogelijkheid om als onafhankelijke burger te protesteren tegen het gezag.

MFvGeel | 20-11-17 | 10:58

Oftewel, hetgeen extreem links al jaren doet bij demonstraties van anders gestemden. Extreem links kreeg hier gewoon een koekje van eigen deeg. En o, wat kunnen ze het slecht hebben.

Screwdriver | 20-11-17 | 11:05

Nu het demonstratierecht samen met zwarte piet, het badwater, cultuur en traditie wordt weggegooid door immigranten met een grote muil en een sloopagenda, begint een aantal nederlanders te miepen over het demonstratierecht, maar niet over het slopen van andere bovengenoemde zaken als cultuur en traditie. Dan ben je gewoon af, en dan moet je als stiekeme D66 stemmer zelf ook je mondje dicht houden over principes enzo.

De Briemusketier | 20-11-17 | 12:42
▼ 5 antwoorden verborgen

RESPECT voor de Friezen!

RamondeM | 20-11-17 | 09:59

Hou dat rekeningnummer nog maar even open. Vandaag uitspraak van 'College voor de Rechten van de Mens' inzake hoofddoekjes(verbod) bij de politie. Ik verwacht het niet, maar in dit land kijk ik inmiddels nergens meer van op, dus mocht de klaagster (lees: islamitische agitprop-organisaties) in het gelijk gesteld worden, dan zijn wat mij en vele anderen betreft de rapen gaar. Hoofddoekjes bij politie, dan overspelen ze echt hun hand.

Zenzeo | 20-11-17 | 09:45

Kern van de zaak is het totale falen van die PvdA burgemeester, ze had nooit een vergunning mogen verlenen voor een demonstratie op de dag zelve, zeker ook gezien het geweldadige karakter van KOZP en busttypes/gerede twijfel of aan vergunning voorwaarden gehouden zou worden.
Natuurlijk kunnen de Antifatypjes beweren dat ‘weliswaar wellicht in het verleden KOZP etc. creatief met de wet omging, maar nuuuu...’ maar gezien het beroep op een slavernijverleden van eeuwen geleden komt dat wel heel slap over (zie ‘Holiday Season’ aflevering van dit South Park seizoen, genadeloos goed).

Knoeperd | 20-11-17 | 09:41

Die Ford Escort doet het em. Was ik eerder nog enigszins welwillend, nu zie ik bekrompenheid gesymobliseerd in een burgerlijk kut autootje dat in zijn hoogtijdagen al werd bereden door dom volk. Als je zo¨n hok gebruikt onder dit soort omstandigheden, dan ben je geen cultuurheld, die industrieel erfgoed bewaart, maar simpele knakenrijder die oud schroot oprijdt. Dat is dan het volk dat zwarte piet moet beschermen? Als je je blikt verruimt (no pun intended) en wat meer internationaal kijkt, dan zie je dat zwarte een verloren concept is dat echt niet meer kan en vernieuwd moet worden. Goedschiks of kwaadschiks, Ja, ik ben ook opgegroeid met Sinterklaas en Zwarte Piet en in den vreemde geef ik het mijn kinderen ook mee, maar die Zwarte Piet met zijn dikke zoeloelippen komt er bij mij ook niet meer in. De "roetpiet" is dan weer een geloofwaardig alternatief.

glebber | 20-11-17 | 09:22 | 8

Die escort is met 42% belasting op zn loon aangeschaft. Die bus vol kinderloze linksduitsers en extreem succesvolle bruinen kosten alleen maar belasting. Laatste traditie van Nederland, love it or leave it.

rattenvanger XL | 20-11-17 | 10:19

Van die Ford Escort moet een monument gemaakt worden. Geef 'm een prominente plaats in Dokkum.

rattenvanger XL | 20-11-17 | 10:19
Welnee, hooguit een paar tientjes. Kan je ook nog wel betalen met het zakgeld dat je krijgt in de schuldsanering.

glebber | 20-11-17 | 11:06
▼ 5 antwoorden verborgen

Heel Nederland bezet? Nee. Een kleine nederzetting bleef moedig weerstand bieden aan de beroepszeikers en maakte het leven van de zeurpieten in Friesland niet gemakkelijk... hulde!

Barkruk2 | 20-11-17 | 09:12

Kan de rest van het geld overigens niet gebruikt worden om een zaak aan te spannen tegen het om of politie omdat ze wél optreden in Friesland maar niet tegen de betogers die de erasmusbrug blokkeerden? Over gelijkheid gesproken.

pa_niek | 20-11-17 | 09:02 | 1

Degenen die door de brugbezetting getroffen zijn zouden hun beklag kunnen doen, en als de Friezen voor het hekje zouden komen zou dat zeker een punt zijn. Men zou zelfs kunnen beweren dat het noodweer(exces)/noodtoestand betrof, aangezien KOZP een geweldadig verleden heeft (en niet honderden jaren geleden) en zich, gezien ook de bruggenactie, zelf niets van vergunningen aantrekt - wat de vraag oproept of ALS ze in Dokkum waren aangekomen, ze zich wel aan de vergunningcondities hadden gehouden, hetgeen weer van belang is voor de vraag of KOZP redelijkerwijs als gevaar voor het welzijn van de Friese kinderen kon worden gezien en dus die noodweer etc. te rechtvaardigen/begrijpen was.
Met andere woorden, het kan een rol spelen, maar meer zijdelings dan ‘1 op 1’. Volgens mij dan.

Knoeperd | 20-11-17 | 09:34

Weg met ons weg met ons weg met on... oeps demonstreren verboden hihi

GetOffMyWify | 20-11-17 | 08:57

Kapoentje is ook Rotterdams voor lieveheersbeestje, maar dat terzijde...

knetterpijp | 20-11-17 | 08:48

www.ad.nl/binnenland/trap-in-de-balle...

Hebben we weer zo’n slinks vrouwtje. Ik denk dat de burgemeester een inschattingsfout heeft gemaakt. Mensen die in Dokkum wonen zitten niet op de schreeuwers te wachten uit de randstad. Het geeft maar weer aan hoe divers Nederland is.
Het zou eens mooi zijn als er een keer samenhorigheid komt om een keer te demonstreren tegen echte problemen zoals tegen de sleepwet, tegen steeds meer op komende macht van de EU. Een keer met zijn alle de boel plat gooien om solidair te zijn met de Groningers die het gaswinningsgebied wonen en dat de politiek de elite in den haag met een echte oplossing komt voor deze mensen.

franck7020 | 20-11-17 | 08:45 | 2

Om de een of andere reden betwijfel ik of ze ook een collumn volgeknald heeft bij iedere keer dat b.v. demonstraties met vergunning van Pegida etc. door de zwarthemden van Antifa c.s. verhinderd zijn. Het is niet alsof de figuur van ‘X heeft vergunning, Y verstoort (met dreigen met geweld in geval van de Antifa types), X demo afgeblazen/verboden ‘ivm openbare orde’ niet veel vaker is voorgekomen.
Mevrouw moet wel consequent blijven, te meer daar die Friezen geen geweld gebruikte noch er mee dreigde (itt Antifa, waarvan nogal wat Umfelt tussen de Witte Wijven bus te Joure zat).
Overigens geen woord over de brugbezetting door Barbarije types van KOZP te Rdam, laat staan de molestatie van journalisten door Antifa-types in Adam diezelfde zaterdag (allemaal over de rug van negers, dat dan weer wel).

Knoeperd | 20-11-17 | 09:11

Mevrouw weet niet eens hoe een trap in de ballen aanvoelt.
Laat staan dat ze weet wat normen en waarden inhouden en waar ze vandaan komen.
Dom blondje.

Ce ca! | 20-11-17 | 09:39

Als we het over opruiing hebben, laten we dan vooral niet vergeten dat de NPO de laatste jaren bezig is een hele kleine minderheid een heel groot podium te geven. Traditioneel begint men zich daar al halverwege het jaar de vraag te stellen hoe de Pieten er uit zien bij de intocht van Sinterklaas. En vervolgens mag één of andere voorstander van de afschaffing van Zwarte Piet aanschuiven om daar het licht eens over te laten schijnen. Het was ook de NPO die zeer tegen de zin van de meerderheid van de bevolking het voortouw nam in het veranderen van het uiterlijk van de Zwarte Piet. Het door de NPO "voeden" van verzet tegen de traditie heeft nu ook geresulteerd in de afschaffing van Zwarte Piet in de grote steden. Dat is de andere kant van het Friese "oant hjir en net fierder". De afschaffing van Zwarte Piet in Amsterdam en Rotterdam is een capitulatie voor onjuiste argumenten en verdachtmakingen die nergens op zijn gebaseerd. Een besluit dat slechts genomen is vanwege dat kleine aantal fanatici, dat steeds weer en overal met acties als het kapotknijpen van traditioneel chocolademateriaal en demonstraties een traditioneel kinderfeest weet te bederven. Men doet daar nu alsof iedereen heel tevreden is met de nieuwe roetveegpieten, maar onderhuids zal ook daar de woede over de afschaffing van iets dat zo bij het feest hoorde voortwoekeren en misschien wel leiden tot juist meer racisme.

jochum1980 | 20-11-17 | 08:39 | 2

Ook racisme is een veel te vaak misbruikt(!) woord dat - voor mij althans - geen enkele betekenis meer heeft. Het geeft slechts het failliet weer van degenen die dat woord steeds maar weer gebruiken. Ze staan met hun bek vol tanden waar het communiceren betreft dus dan is dat woord het enige dat ze kunnen bedenken. Daarom begrijp ik ook echt niet dat er mensen zijn die zich daar ook maar iets van aantrekken. Vindt men mij een racist? Mooi. Vindt men mij geen racist? Ook mooi. Het belangrijkste zou moeten zijn hoe men over zichzelf denkt èn het daarbij laten.

Lupuslupus | 20-11-17 | 09:07

Bij de NPO hebben ze het idee de wijsheid in pacht te hebben en dat er geen andere meningen in Nederland zijn dan het bekrompen wereldbeeld van de Grachtengordel. Was Amsterdam ooit eens lang geleden een vrije stad, nu is het klein Marokko met veilig binnen de diepenring een groepje incestueuze programmamakers. Een klein groepje terroriseert de rest van Nederland met meningen en opvattingen die verder nauwelijks ergens anders leven. De Friezen (helden) hebben dat nu eens goed duidelijk gemaakt. Het maakt werkelij niet uit naar welk NPO programma een mens kijkt, steeds is er dat vingertje dat de rest van Nederland het fout doet en dat de randstad wel eens even zal vertellen hoe het dan wel zit. Prima plan om volgend jaar de gelden naar de NPO drastisch in te perken. Voor een objectieve mening kijkt men al lang op internet en de moralistische snert-programma's kunnen we missen als kiespijn. Uiteraard zal justitie in Nederland justitie niet zijn om daar moeilijk over te doen en onderscheid te maken tussen groepen. Maar ja, justitie is inmiddels zelf al een folkloristisch verschijnsel in Nederland. Benieuwd wanneer die zwarte toga's vervangen moeten worden door witte (o nee, dat zijn weer andere associaties).

Ruikbaard | 20-11-17 | 09:47

Gisteren ook maar even gedoneerd en ik zie dat de 33K inmiddels is gepasseerd. Prachtig statement naar het linkse, fascistoïde en werkschuwe tuig. Hoop dat dit alles niet eenmalig is maar ben bang van wel...

De Marketeer | 20-11-17 | 08:32

Ik zit te genieten hier in Zwitserland. Ik heb ook meteen maar even €100 gedoneerd (vind ik mijn patriotenplicht). De Nederlandse vereniging voor het kanton Zürich heeft alvast laten weten dat de Zwarte Pieten bij de intocht (met de lijnboot over de Zürisee! ;) gewoon, normaal, en zoals altijd, intens Zwart zullen zijn.

Overigens levert dit weekend verbaasde (maar nooit SJW) voorbijgangers op. De gehele, en volkomen voldoende, uitleg bestaat uit:

"Das ist Tradition".

En DAT snappen Zwitsers heel goed; daar hebben ze respect voor.

Balsaq | 20-11-17 | 08:09 | 1

In Catalunya ook heel gewoon, snappen ook dat dit een Nederlandse traditie is. gewoon sint en zwarte pieten.

gato | 20-11-17 | 08:30

... dat er mensen zijn die een bus huren en uren rijden om vervolgens een kinderfeest te willen verstoren... hoe triest kan je zijn! Gelukkig hebben we onze Friezen nog, die dit soort mensen flink voor schut heeft gezet! Ik heb me kostelijk vermaakt!

Daniel75 | 20-11-17 | 08:03

Eindelijk is de opstand tegen de poltiek-correctenummer begonnen! Ook een bedankje vanuit de Achterhoek!

Marco63 | 20-11-17 | 08:03

Het recht in eigen hand nemen! Niet goed te praten! Dat zal ons ingepeperd worden. Maar alle Jezus, wat geeft dit een lekker gevoel!

bolletje kaas. | 20-11-17 | 07:51 | 2

Niet goed te praten? Natuurlijk wel. Het werd de hoogste tijd dat er eindelijk eens een streep getrokken werd en de Friezen hebben dat geweldig goed gedaan.

Lupuslupus | 20-11-17 | 08:42

Niet goed te praten is dat ze dit feestje elke keer weer proberen te verzieken. De Friezen hebben dit goed opgepakt. Nu nog zien of het OM tot strafvervolging overgaat gezien de maatschappelijke weerstand.

Implants | 20-11-17 | 08:50

Feitelijk moeten die blokkeerders gewoon voor de vorm een boete krijgen wegens het blokkeren van de snelweg. Mag gewoon niet, punt. En er is nu toch al zat geld verzameld, zodat die Friezen zelf geen last van zo'n boete hebben.

DeugLinks laat zich weer goed kennen, loeien nu om 'zware straffen' en halen zelfs aanwijsbare onzin-aanklachten als 'geweld', 'vrijheidsberoving' en 'ontvoering' erbij. Allemaal delicten waar langjarige maximumstraffen op staan. Dezelfde deugers die een paar jaar geleden nog riepen dat de berekenende moordenaar Volkert van der Graaf absoluut vrijgelaten moest worden na 12 jaar van z'n fopstraf.

raskol | 20-11-17 | 07:43 | 1

En het blokkeren van de Erasmusbrug, door dezelfde lui, blijft onbestraft?

Ce ca! | 20-11-17 | 08:51

Zo, het lijkt net echt alsof er iets gebeurd is. De linkse dramhoek, die de beschikking heeft over een uitgebreid arsenaal aan propagandakanalen is heel simpel in het hemd gezet door de Friezen. Opgeteld bij de witte onderbroek van Francisco staan ze letterlijk en figuurlijk in hun ondergoed. Men wordt echt wakker. Pauw die Kees Vee echt doorzaagt. Het grote ontmaskeren van de droeftoeters is begonnen.

ristretto | 20-11-17 | 07:41

Heerlijk kwetsjank opstel van Nynke de Jong in het AD. Iets met dat iedereen rechten heeft enzo. Heerlijk gratuit dat morele hooggebied opzoeken en met het cultureel marxistische vingertje de zelfbevlekkende waarheid prediken.

Vies wijf.

RenHoek | 20-11-17 | 07:16 | 1

Noemt ze de plichten ook?
Vast niet....
Integreren kan je leren. En over recht op demonstreren? Gaat ze maar ff naar Turkije om met een regenboog vlag te wapperen. Komt ze snel met hangende pootjes terug.
Wereldvreemde lui.

Is dit nog nieuws? | 20-11-17 | 07:37

Een heel verstandige jonge man. "Je weet zelf wie je bent" en zo is het precies. Dan kunnen anderen je voor van alles en nog wat uitmaken: het deert je niet. Het wordt natuurlijk anders wanneer men een feest van kleine kinderen wil komen verstieren. Want dàt was het doel. En dan moeten die lui gestopt worden zoals in Dokkum met groot succes is gebeurd.

Lupuslupus | 20-11-17 | 08:51

Namen en nummerplaten zijn genoteerd. Maar er zal vast een agent tussenzitten die de gegevens ‘per ongeluk’ verliest, toch?

Stijlicoon | 20-11-17 | 07:05 | 2

rolletje kwijt, camera's kapoet, camera kwijt, laptap/computer gehackt/crasht.. of over 2 jaar komt het tot vervolging wegens te weinig politiecapaciteit/ rechtbanken zitten volgeagendeerd

of gewoon nep nieuws...
er zit vast iets tussen. pak maar uit die surprise.

fikkieblijf! | 20-11-17 | 07:21

Het verlies van bewijsmateriaal gebeurt alleen als u (hoge) ambtenaar bent (geweest) of daar connecties hebt.
O ja, of als het de mensen die aan de knoppen zitten, beter uitkomt (Stationsplein).
Dat is het leuke van de sleepwet en het verzamelen van zoveel mogelijk bewijsmateriaal in het algemeen: je hoeft het alleen maar te gebruiken als het je uitkomt; zodra het tegen je werkt, is het zoekgeraakt.

jemagookniksmeer | 20-11-17 | 07:44

Zo te zien hebben we hier tegenwoordig zo'n 1094 Joop lezers....

Onslaught Reborn | 20-11-17 | 07:02

heb ze niet alle 300 gelezen (sorry) maar ben blij dat dit is gedaan btw kan aan mij liggen maar de optelsom van 25 ff zou beetje advocaat zo aanvechten met der stonden er 2 (2 baanswegsweg) stil , de rest is onschuldig die konden niet doorrijden
kijk ,dat ze toevallig de zelfde mening hadden als die 2 die vooraan stonden tjsa das nou toevallig
dus der is nog meer voor kadoos

keversap | 20-11-17 | 06:47 | 1

ja da's ook weer waar..

fikkieblijf! | 20-11-17 | 07:23

Alhoewel het natuurlijk gewoon kansloos blijft allemaal. Of je nu voor- of tegenstander bent.
Piet kan best met zijn tijd mee en de sjw’s kunnen best wat minder drammen. Verder ben ik ook team Frieslan. Omdat sjw-ers zuur, verbittert en hypocriet zijn.

ratelaar | 20-11-17 | 06:47 | 3

@ratelaar; prima, maar niet op initiatief van dat stelletje zwarte dakdrammers! En daarnaast schrijf je verbitterd dus met een -d

de knikkerende kale | 20-11-17 | 07:28

Dat, dus. Je vergeet overigens in je omschrijving van SJW-ers: arrogant, narcistisch, rancuneus, anti-democratisch, lui & entitled.

raskol | 20-11-17 | 07:46

@knikkerende kale
VerbitterD zijn dus.

ratelaar | 20-11-17 | 08:01

Schept een leuk precedent; zodra je ergens tegen bent gewoon een snelweg blokkeren: landelijke aandacht en je kan van tevoren kijken hoeveel je via crowdfunden binnen moet halen om zoiets te bekostingen.

Donkersloot | 20-11-17 | 06:44 | 2

Dat precedent heet bij Antifa c.s. subsidie. U gaat me toch niet vertellen dat de bussen niet gesubsidieerd waren.

gnor | 20-11-17 | 08:51
-weggejorist-
Poppo van Ulvinga | 20-11-17 | 08:59

Als de "daders" vervolgd gaan worden, graag de antecedenten bekend maken. Zij verdienen werkelijk een flinke beloning en kunnen in eventuele volgende confrontaties worden betrokken bij de organisatie of uitvoering. Mits ze dat zelf op prijs stellen natuurlijk. En het is helemaal niet erg als ze niet allemaal uit Friesland afkomstig zouden zijn. Zelfs Amsterdammers zou die eer gegund moeten worden.

SlimmeBelg | 20-11-17 | 05:22

OT: Duitsland zit zonder regering
/OT

Jos Tiebent | 20-11-17 | 04:34 | 3

Niet meer of minder dan gisteren, onderhandelingen zijn slechts kaputgelaufen

HdJ | 20-11-17 | 05:36

da's gewoon de kift.. ze willen langer formeren dan de Hollanders. Het blijven Duitsers he!

fikkieblijf! | 20-11-17 | 07:24

Niet zeuren, zij zijn maar 8 weken bezig, wij hadden 8 maanden nodig.

Brulboei_61SB | 20-11-17 | 12:32

Ik vind dat zwarte piet niet meer zo hoort in 2017. Ik vind ook dat je mensen niet zomaar moet blokkeren op een snelweg omdat je het niet eens bent met ze. Waarom vind ik het dan eigenlijk wel best kunnen dat een groep mongolen in een bus lik op stuk krijgen?

Chow | 20-11-17 | 04:20 | 1

Wat u vindt heeft geen enkel belang. Dit in tegenstelling tot wat de Friezen vonden en vinden.

Lupuslupus | 20-11-17 | 08:55

waar is de file piet?

thomas hagen | 20-11-17 | 02:40

Gaap vraagje wie heeft er smalle schouders en is een autist en eet bij zijn mammie gehaktballetjes in jus iedere dag?

penis-aqua-rosA | 20-11-17 | 01:45 | 4

Fout ik heb geen mammie meer en doe aan bodybuilden

penis-aqua-rosA | 20-11-17 | 07:36

Nou,laat ons niet in vervoering tot 5 -122017 wachten! :)

Ce ca! | 20-11-17 | 09:18

Mark Rutte?

AlexMM50 | 20-11-17 | 10:18
▼ 1 antwoord verborgen

Ik snap niet hoe je tijdens een georganiseerd evenement kan komen aanzetten met je recht om te demonstreren en ik snap niet hoe je als Burgemeester meent beide op dezelfde locatie te moeten plaatsen.
WTF?
Dit is echt geen redelijke risico-assessment in de huidige tijd van betonblokken. Je hebt niet alleen te maken met een demonstratie, maar ook met een poging tot evenement-gijzeling en dat zit dan toch net anders als je 25.000 mensen verwacht. Waaronder veel kinderen!

Demonstreren doet antifa in dit geval op een ander tijdstip. Er is toch al genoeg maatschappelijke discussie over zwarte Piet. Ze komen niets tekort.
Je punt moet je niet meer maken met een optocht van antifa rel-bussen. Het voegt niets meer toe, behalve provocatie, onrust en gevaar voor de burgers.
En gekwetste gevoelens dan?
Emoties en meningen kan je ook parkeren.
Demonstratiedwang bestaat niet, behalve in iemands eigen hoofd.

MistaRazista | 20-11-17 | 00:50 | 2

Als burgemeester hoef je klaarblijkelijk maar te beschikken over weinig denkvermogen.

ogeon | 20-11-17 | 09:12

De burgemeester rook een politieke loopbaan bevorderende kans door zich op nationale TV te profileren dmv het beschikbaar stellen van een podium voor een groepering die luidkeels in de bres springt voor zielige niet-autochtone danwel niet-inheems-gekleurde medelanders. Dat daarbij kinderverwondering op brute wijze de kop wordt ingedrukt kan noch burgemeester, noch groepering ene moer schelen. Daarnaast zijn het kleine racisten-in-de-dop die hardhandig met de neus op de feiten moeten worden gedrukt. 'Nits will be lice.' *kots*

Litsehimmel | 20-11-17 | 11:59

Vanaf minuut 10 en vergeef me, maar ik wil een referendum over religie uit de grondwet, want er is een ramp gaande. Weet u dat. www.npo.nl/nieuwsuur/19-11-2017/VPWON...

Datkanjenietmenen | 20-11-17 | 00:45 | 6
-weggejorist-
spinselsinjehoofd | 20-11-17 | 08:30

Mee eens.
Als Nieuwsuur dit uitzendt stroomt het water al over de dijken.

lanexx | 20-11-17 | 09:07

Sorry hoor,maar de Nederlander hebben deze ramp over zichzelf afgeroepen. Na 15-3 dit jaar is duidelijk geworden waar de prioriteiten liggen.
Zolang de volgende aanslag maar bio-gluten-lbht verrijkt is, vind men het wel goed zo. Bah.

Ce ca! | 20-11-17 | 09:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Volgens mij is het een misverstand. Als je de beelden terug kijkt is iedereen gestopt omdat iemand moest wildplassen. Meneer de rechter, wat is hier niet menselijk? Een voorwaardelijke boete voor wildplassen is toch afdoende?

Atlantis-95 | 20-11-17 | 00:40 | 4

lege accu?

ogeon | 20-11-17 | 09:14

@ ogeon | 20-11-17 | 09:14
Tijdens het rijden maakt een lege accu niet uit. De dynamo laad hem dan bij en zorgt voor de ontsteking. Veel beter zijn de volgende redenen:
Vergeten voldoende te tanken.
Lekke band.
Hoofdzekering doorgebrand.
Of... de buschauffeur de weg naar Dokum vragen :)

Ce ca! | 20-11-17 | 09:45

Ze waren gestopt om een ontsnapte kip te pakken.

ogeon | 20-11-17 | 09:56
▼ 1 antwoord verborgen

De meisjes en jongens van anti-ZP gaan vast komende week weer aankloppen bij de VN, let maar op.

deoudererijperevrouw | 20-11-17 | 00:34

Ik wil graag enkele pigment zeikerds omruilen wegens defect. Niet productief, maken lawaai maar doen net alsof ze beter zijn dan de rest.

Graag omruilen voor nieuwe die wel productief zijn, geen lawaai maken en mij behandelen als hun gelijke.

Alvast dank.

Denkhetnjet | 20-11-17 | 00:26 | 1

Het is wachten op de eerste "hardcore antipietjihadist" Zo 1 die terugverlangt naar een lemen hutje op de hei in Afrika.
Gewoon een zak geld mee geven en een excuus voor het (vermeende) ongemak en dan een enkeltje naar het beloofde thuisland. Iedereen met een kleurtje die verder "normaal" (ik weet ook niet wat dat is :) mee wil doen die mag blijven.

Ce ca! | 20-11-17 | 09:26

Check dit filmpje eens !
"Racisme is een term die ons is aangeleerd, we zijn ermee opgegroeid, het is ons ingeprent" aldus Surinamer Crazy G over racisme in Suriname.(filmpje staat op youtube)

Joris.Driepinter | 20-11-17 | 00:26 | 2

Heeft wel een goed punt: als je accepteert dat anderen het recht hebben om je niet leuk te vinden of je niet meer te zeuren over racisme. En wie weet heeft hij nog wel gelijk ook, dat racisme (althans het benoemen) wordt gestimuleerd door de overheid om de samenleving te verdelen. Nooit zo over nagedacht.....

Doe_eens_normaal_man | 20-11-17 | 07:46

of je niet meer = hoef je niet meer. Grrr... autocorrect

Doe_eens_normaal_man | 20-11-17 | 07:47

OM en politie meet weer eens met twee maten... De gegevens van de Friese actievoerders worden genoteerd voor vervolging. De gegevens van de actievoerders op de Erasmusbrug niet. Of van de Marokkanen die vorige week hun 'feestje' vierden.

Vieze_Henkie | 20-11-17 | 00:18 | 1

Geert zei 't al, de Nederlander wordt gediscrimineerd en hij heeft gelijk!
Politieke correctheid maakt meer kapot dan je lief is!

Joris.Driepinter | 20-11-17 | 00:42

Ene Robin lift graag mee op alle aandacht. Organisatoren hadden zelf al aangegeven een crowdfund actie te starten mocht dat nodig zijn. Totaal overbodige actie door iemand die momenteel de hele dag zn facebookpagina aan het refreshen is om te kijken hoeveel likes hij erbij heeft. Had het overgelaten aan de Friezen zoiets op te starten ipv deze eigengeilerij.

nonrealm | 20-11-17 | 00:18 | 1

zure zure zure man

peterdh | 20-11-17 | 01:30

Die trutten, Anna Nzume (Moskou, 1969) en Linda Duits (München, 1922) gebruiken Sinterpiet, de kindjes en ons om markt te maken in het grote rijke buitenland.
De Guardian pakt al uit morgen sowieso. Van Nederland was al wat achterlijk en het is allemaal niet onschuldig. Verborgen racistische volksaard bla.
Het klinkt misschien wat grof maar tegen de muur *onverstaanbaar*

LibertasSimplex | 20-11-17 | 00:16

Wat een onzin en politiek correcte taal kraamt burgemeester Verwaanders uit. Eng mens. Nu we dan toch bezig zijn en er een doel moet worden gevonden voor de centjes die na de inzameling over blijven zou ik zeggen plaats een standbeeld ter herinnering aan die memorabele zaterdag.
Ik pleit dan uiteraard voor een standbeeld van Zwarte Piet, past mooi bij die Zwarte Friese Hengsten en het Fries Stamboek vee.
Een echte zwarte Piet wel te verstaan, met gouden oorringen, rode lippen, de klassieker dus onder de Pieten. Is dat nu echt nodig en niet wat overdreven?
OK misschien wel maar functioneel jennen en olie op het vuur gooien is niets mis mee :)! Ik zeg doen.

KeesRoeiboot | 20-11-17 | 00:10

Kijk de nazaten van rijke slavenhandelaren branden in hun Amsterdamse herenpanden! Puur JB Wolters-Noordhoff!
Er bestaan meer van die mooie oude schoolplaten. 'Het Ophangen En Villen Van Den Gebroeders de Witt'.
'Ot en Sien Gooien Tijdens Het Aardappeloproer Rotte Tomaten Naar De Gendarmerie.'
'Sien alias Mata Hari Voor Het Vuurpeleton.'
Ik zoek nog 'De Verkoop van Sylvana Simons Als Slavin Aan Geile Bosjesnegers.'

dedeurs | 20-11-17 | 00:09

Vroegsh hsd je minimumsnelheden op de snelweg. Ik geloof 80 Km. Maar dat is niet meer. Stildtaan op dd snelweg is misschirn verboden, maar 3 km per uur rijden is toegestaan. Dus niet stilstaan, gewoon uiterst langzaam rijden.

Overigens, als de kick out ZP beweging haar acties niet meer van tevoren aan gaat kondigen, kunnen ze ook geen toestemming krijgen voor hun 'demonstraties'.

En daarmee kan iedere gemeente al dan niet met grof geweld demonstraties zonder vergunning of toestemming uiteen slaan.

De linkse apen van de UvA hebben zich lelijk in hun horrelvoetje geschoten. In feite is met de Friese actie en de crowdfunding voor de onze Friese patriotten die door de landverraders op de bon worden geslingerd feitelijk de links fascistische Kick Out Zwarte Piet beweging de nek omgedraaid. GS, graag even het bankrekeningnummer van deze club vermelden, van mij krijgen ze zo een € meiertje.

Turbocharger | 20-11-17 | 00:09 | 2

Turbocharger moet wel wat blijven fluiten hoor, 60km/u is het nieuwste minimum..

Ben-Bataaf | 20-11-17 | 01:16

@Ben, Dat zou zo maar kunnen, maar als iedereen 60 gaat rijden, gaat de wegsignalering automatisch naar '50', dus dat is weer 10km winst.

watmagjenogwel | 20-11-17 | 03:40

Friese actievoerders hebben zaterdag zo’n 120 demonstranten uit Rotterdam en Amsterdam fysiek belet om in Dokkum vreedzaam te betogen tegen de racistische karikatuur van Zwarte Piet.... aldus nrc!

INH.30CL | 20-11-17 | 00:07 | 2

Gebruik een evt. overschot van de giften om aangifte te doen tegen nrc wegens opruiing !

SlimmeBelg | 20-11-17 | 04:21

En tegen Trollogren ;)

Ce ca! | 20-11-17 | 09:29

Volgens Linda Duits bestat de groep Friezen die het konvooi tegen hebben gehouden uit een faksistiese groep, Dit weet ze van de Friese AFA.
Mocht dat zo zijn dan weet je welke kant het allemaal uit gaat.

miko | 19-11-17 | 23:57

Ik vrees dat er fikse boetes uitgedeeld gaan worden de rechters willen geen herhaling.
Ik vrees dat de Erasmusbrug blokkeerders buiten schot blijven.

botbot | 19-11-17 | 23:56 | 1

Dat denk ik ook, politieke correctheid maakt meer kapot dan je lief is!

Joris.Driepinter | 20-11-17 | 00:51

Toch moet mij iets van het hart. Stem al jaren PVV en kan me doorgaans goed vinden in de standpunten aangaande immigratie. Helaas moet ik op een van die punten nu kleur bekennen ;) Mevrouw Ollongren had volkomen gelijk het is tijd voor de Republiek Amsterdamibad. Het heeft niets maar dan ook niets meer met Nederland te maken, de arme Sint op een kameel. Wanneer kan het afscheidngsproces beginnen? Die zwakzinnigen uit de hoofdstad mogen wel meestemmen over ons land en dat is onverstandig. Als je IQ zo beperkt is dat je meent dat de Sint op een kameel hoort zit er gewoon een stekje los en dan noemen ze ons gek voor het behouden van onze A7 ;) We weten wie het zegt, we zijn extreem rechtse racisten volgens de kindhaat club uit Amsterdam Martij... uhh nee KOZP. Fryslan boppe !! De A7 is fon us!

ChronischeKlager | 19-11-17 | 23:53

Volgens mij was een van die bussen zo'n aftands dieselende smeerpijp, dat de Friezen dat geval blokkeerden om de gezondheid van hun koters te beschermen. Sommige van die diesels trekken een zwarte piet spoor van roetvegen achter zich aan....

Eeuwig..Op..Vakantie | 19-11-17 | 23:43

Mijn zoontjes zijn dankzij mama ook hyper-gepigmenteerd en de jongste heeft vandaag weer genoten van de in-en-in-zwarte pieten.
Dat het te maken zou hebben met een eventueel slavernijverleden is pure kolder, zeker omdat over het algemeen dan juist de hindoestaanse gemeenschap zou moeten opstaan tegen dit volksfeest.
De "koelies" hebben het immers het zwaarst voor de kiezen gehad als het op slavenarbeid aankomt. Toch is het opvallend dat juist veel medelanders van hindoestaanse afkomst het volksfeest steunen, op een paar zeurpieten na...

guillaume | 19-11-17 | 23:39

We mogen met z'n allen blij zijn dat die geuzen niet wat vaatjes buskruit het talud van de afsluitdijk op hebben gerold. Die dijk beschermt A'dam, terwijl het Friesland laat onderlopen in tsunami van onwelriekend werkschuw tuig dat kinderfeestjes komt verstieren.

lieverdeauddanreaud | 19-11-17 | 23:39 | 1

Misschien sowieso verstandig om de dijken wat extra in de gaten te houden. Groot gedeelte van de randstad ligt onder zeeniveau
;)

Poppo van Ulvinga | 20-11-17 | 09:12

Arme kindjes in de randstad die straks niet meer mogen geloven in de sint en zijn goede zwarte pieten. Kom maar op, de rest van nederland wel. En mocht volgend jaar de tv intocht in Gelderland zijn, wij staan klaar om het friese voorbeeld te volgen.

mmkk | 19-11-17 | 23:28

Het is en blijft uitermate verbazingwekkend; hoe rete snel politie, justitie en de ganse (r)overheid kunnen reageren en handelen indien het om het vervolgen van de gewone blanke autochtone Nederlander gaat... Dán wél!!

RickVogelschrick | 19-11-17 | 23:23 | 2

Vervang het woordje verbazingwekkend maar door zorgwekkend want politieke correctheid maakt meer kapot dan je lief is!

Joris.Driepinter | 20-11-17 | 00:55

Wel zullen in de toekomst steeds meer gaan zien dat die instanties gebruikt gaan worden voor onderdrukking ipv recht en veiligheid

Poppo van Ulvinga | 20-11-17 | 09:14
-weggejorist-
Adriaenszoon | 19-11-17 | 23:18

Het treurige leven van Linda Duits: in 5 jaar tijd 157701 twitterberichten de wereld insturen.
Natuurlijk gesubsidieerd door de wel-belasting betalers.

Jan Dribbel | 19-11-17 | 23:16

Demonstreren is een recht, vertel dat maar aan antifa als zij weer eens demonstraties blokkeren en of verzieken.

Wat ik zie is dat je inderdaad mag demonstreren, maar dat betekend niet dat anderen daar niks tegen mogen doen. Dit is gewoon een burger initiatief.

IPNP | 19-11-17 | 23:11 | 1

"dat je inderdaad mag demonstreren, maar dat betekend niet dat anderen daar niks tegen mogen doen." ??? Wat is dit ? Games of Thrones ?

nickolaas | 19-11-17 | 23:15

Niet echt slim om hier groots aan te kondigen hoeveel geld er al is opgehaald om de eventuele boetes te betalen. Je kunt er nu donder op zeggen dat het OM taakstraffen gaat eisen en geen geldboetes, die lezen dit weblog ook. Dit soort zaken kun je beter zonder al te veel overwinningsgejuich afhandelen

miff | 19-11-17 | 23:00 | 5

@ lange neus, dat heet het discriminatoir recht van politie en OM. Men mag besluiten een zaak te vervolgen en een andere -vrijwel zelfde- zaak niet. Vanwege die wet heb je geen poot om op te staan als men de ene zaak wel vervolgd en de andere niet

miff | 19-11-17 | 23:38

@miff , dat klopt.... juridisch gezien.... Maar nu eens kijken hoe het volk dan gaat reageren.

peterdh | 20-11-17 | 01:38

Aan de andere kant is dit wel een goed signaal richting politiek dat de Nederlandse bevolking bereid is middelen in te zetten en zich te mobiliseren. Het is heel jammer dat dit uitgevochten moet worden via een kinderfeest, maar dat is uiteindelijk wel de ultieme reden, ja je kinderen Rutte, om je bereidheid om voor onze vrijheid en identiteit te vechten. Ik vermoed sterk dat dit dit jaar of volgend jaar al gaat gebeuren, vechten op leven of dood tegen de identiteitvernietigers, waar ze ook vandaan komen. Ik ben bereid !

SlimmeBelg | 20-11-17 | 04:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Over het gevaar voor Kindjes. Ik kan mij beelden herinneren van Jerry Afryie, die een vent voor een snel rijdende auto duwt. Daar is verder geen dooie bij gevallen. Het was maar een poging.

Lekker dan, zulk soort gasten bij je kind in de buurt. Zo'n Waanders maakte dat niks uit. Die is van de PvdA.
Maar de ouders en andere ab-originelen, die maakte dat wel uit. Niks strafbaar gedrag op de weg. Puur behoud van kind, lijf en goed.
Fuck de vervolging. Die moet er niet komen.

LibertasSimplex | 19-11-17 | 22:58

Ein. De. Lijk. weer eens een stukkie op geenstijl dat niet met met een op het toetsenbord bonkend voorhoofd getypt is.
Spitsvondig taalvernuft schopt alt-rechts schuimbekken de moeder, met twee vingers in de neus.

dezenicknameisbezet | 19-11-17 | 22:57 | 3

Uh, had je het over mijn stukkie of denk ik nu te arrogant, in het eerste geval; hierbij solliciteer ik bij Geen Stijl.....

dubbelicious | 19-11-17 | 23:14

Nee @dubbelicious, mongool. Van Rossem. Die schrijft meestal met zijn zwetende voorhoofd.

dezenicknameisbezet | 20-11-17 | 00:44

OOO, dan ben ik meteen een mongool? Waar slaat dat nou weer op?
Misschien had je wat duidelijker kunnen zijn maar ik vond mijn stukje anders ook best geslaagd, niet dat ik op een compliment zit te wachten hoor! Jouw stukje stond direct boven de mijne dus zo onlogisch was het niet van deze mongool gedacht.

dubbelicious | 20-11-17 | 09:29

Weet je wat ik pas erg vind?
Het liedje; 'de zak van Sinterklaas Sinterklaas Sinterklaas, de zak van Sinterklaas o jongens jongens wat een baas' of......
't is een vreemde zeker die verdwaald is zeker, ik zal eens vragen naar zijn naam...... nee nee, je mag niet open doen voor vreemde mensen.
Dan heb je nog, wie zoet is krijgt lekkers en wie stout is de roe, uhh hoe bedoel je?
En al die kinderen die zomaar snoep aannemen van die vreemde zwarte mannen, aangevoerd door een oude man met een lange grijze baard, brrr.... dat zijn juist de mannen waarvoor ik mijn dochter waarschuwt; nooit met oude mannen meegaan die je snoepjes beloven.
En last but not least; tientallen jonge kinderen hijst die ouwe op zijn schoot, al dan niet met een opstropend jurkje onder het mom; je krijgt straks een kadootje.
Zullen we het daar eens allemaal over hebben i.p.v. Zwarte Piet die zwart hoort te zijn?
(cynische knop weer off) (en ja... dit stukje heb ik ook op Powned gezet onder andere nick)

dubbelicious | 19-11-17 | 22:55 | 1

Als je zelf een slechte ervaring hebt gehad, kan ik me er nog iets bij voorstellen. Anders komt het op mij wat ziekelijk over. Ik zou in beide gevallen psychiatrische behandeling overwegen. Hypnose wil ook nog wel eens werken om traumatische gebeurtenissen te kunnen verwerken.

SlimmeBelg | 20-11-17 | 04:34

Mooi! Dat volk moet maar eens leren dat ze met een handvol zeurpieten niet een heel land naar hun hand kunnen zetten. "The needs of the many outweigh the needs of the few." Spock

OetSodom | 19-11-17 | 22:52

Verdiend geen schoonheidprijs, iemand met haast had een belangerijke afspraak kunnen missen of zo, maar het had gewoon nooit zo grimmig hoeven worden. Ik ben die lui echt zo zat ook als het nog veel grimmiger was geworden wat dan nog, bij die lui kan je toch nooit wat goed doen. Gewoon lekker in Dramsterdam blijven moeten ze en gewoon anderen met rust laten, gewoon erg nare mensen die eigenlijk een goede klap op de smoel moeten krijgen, dat verdienen ze gewoon. Doet maar even pijn.

Bokito ergo sum | 19-11-17 | 22:46

Wellicht kan van het overgebleven geld een zaak worden aangespannen wegens discriminatie door OM en politie; waarom worden van deze mensen wel de gegevens opgenomen om te kunnen vervolgen of beboeten maar waarom niet bij de Marokkanen die de Erasmusbrug in Rotterdam blokkeerden of die de wegen in Amsterdam West blokkeerden na de plaatsing van Marokko?

Franker | 19-11-17 | 22:45 | 2

Geheel juist. De advocaat van de Friezen, zal daar vast iets over stellen. Niet dat het helpt want witte mensen zijn bij voorbaat fout bezig. En is dat niet zo dan treedt regel 1 in werking: ze zijn fout.

gnor | 19-11-17 | 23:11

Geert zei 't al, de Nederlander wordt gediscrimineerd en hij heeft gelijk!
Politieke correctheid maakt meer kapot dan je lief is!

Joris.Driepinter | 20-11-17 | 01:06

Voor protesteren is een tijd en een plek dus niet wanneer mensen gezellig een feestje vieren, sowieso moet je nooit op een feestje zware thema's aansnijden IMO.

Papierversnipperaar | 19-11-17 | 22:32

Zit nu NPO te kijken met een item over moslims; wat een zieke religie, maar in het bijzonder... wat een discriminatie door moslims jegens alleen al vrouwen! Maar daar hoor ik de anti-pietjes niet over, totaal niet! Ze laten zich liever indoctrineren door figuren zoals die criminele Ghanees en hebben dankzij links Nederland een makkelijke prooi aan de softe, slappe en bal-loze Nederlandse samenleving met als handvat... Zwarte Piet! Dat deze actie der Friezen het mooie begin mag zijn van een enorme dikke trap onder de reet van deze profiteurs, intriganten en hun slappe links-witte aanhang, zo het land uit of de bajes in. Time for change!

Nederlanddraaitdoor | 19-11-17 | 22:25 | 1

Koeltoer. Dat moeten wij koesteren en waarderen van Merkel c.s. en zo niet ben je een racist/nazi.

HaatbaardKnipper | 19-11-17 | 22:32
-weggejorist-
Kladderadatsch | 19-11-17 | 22:18 | 1

Er is nog wat blikschade door de file dacht ik, die de verzekering misschien op de actievoerders zal proberen te verhalen.

Zyprexa20mg | 19-11-17 | 22:14 | 1

mwoh achterop aanrijden is te weinig afstand gehouden of te onoplettend volgens de verzekeringen

mmkk | 19-11-17 | 23:21

GS wees eens liefff; licht de doopcel van Kevin P(oep) Robertson eens. Beroep selfmade trekpop. Dit ter lering en vermaak van jullie vriendjes.

Madenschijter | 19-11-17 | 22:14

Whoehahaha!!! Twitter vindt dat een foto van kinderen met sint en zwarte pieten 'sensitive material' is (helaas kan link niet plaatsen).
Is wel duidelijk, dat binnenkort Geenstijl de enige Social Media uitlaatklep nog is waar pro piet mening getolereerd wordt! Hmmm, doet me denken, wannneer zou Geenstijl worden gedwongen te stoppen? Ik verwacht het ergste.

Hadena | 19-11-17 | 22:13

Toen ik de woorden van Carel Brendel las begreep ik meteen weer dat de wereld kan worden verdeeld in schrijvers en niet-schrijvers, en ik me schoorvoetend moet aanschuiven bij de laatste.

dysdiadochokinese | 19-11-17 | 22:12

Vorige week heeft de oud-directeur van 'de andere school met een hele goede reputatie' in de regio (Oostelijke Mijnstreek) me even een lift aangeboden - wat hij in 2 minuten achteloos aan krimp bij alle middelbare scholen in de regio opsomde (complete afdelingen en scholen die sluiten.. ), daar schrok ik me rot van.. (mijn generatie is daar voor het merendeel weggetrokken - maar wat daar dus gebeurt is een kaalslag.. zal ook nog een lager geboortecijfer in het algemeen aan ten grondslag liggen). Maar in mijn tijd waren dat dus relatief succesvolle middelbare scholen die groeiden (nu is succes niet meer afgemeten ook aan groei - alles krimpt behoorlijk heftig, zoals ik dat zo snel kon meekrijgen - maar dat waren dus goede scholen en zijn op die manier dus in ieder geval in bestaan een stuk gegarendeerd, maar voor de regio als geheel lijkt het me dus wel een uitdaging nog steeds en ik was al in de veronderstelling dat ze veel gedaan hadden, zoals instellingen voor vervolgonderwijs aantrekken, reputatie van grouwe mijnstreek hebben ze eigenlijk 100% omgebogen en zijn nu een van de groenste woongebieden, drugs-en prostitutieoverlast is weg.. maar die krimp vond ik dus nog steeds heel confronterend). Ik zelf heb in de paar jaar die ik daar woonde nooit geïnvesteerd om te blijven, deels ook het chauvinisme geweest in die tijd -tsja als je als 'van buiten' beschouwd wordt.. nu zijn er dus spotjes 'kom in Zuid-Limburg wonen.. ik bedoel maar.

nickolaas | 19-11-17 | 22:44

Maw de mensen die nu heel dominant zijn in de discussie of en hoe het cultuurgoed actueel moet blijven (er zijn zelfs mensen die vinden dat er helemaal geen actuele invloed zou moeten zijn - bijna overal is dat wel zo leert de praktijk... ), zijn dat mensen die een goede visie daarop hebben om dus Friesland op termijn aantrekkelijk te houden voor feitelijk de jeugd die nu geniet van die intocht (maar de discussie lijkt me breder te moeten zijn.. ). Dit gegeven dat krimp een van de grootste problemen is, waar dit soort streken mee worstelen. Logischerwijs zijn het op dit moment eigenlijk degene die gebleven zijn, die bepalen wat dus voor de volgende generatie aantrekkelijk zijn moeten wezen (als die dat zoals mijn generatie in grote lijnen afwijzen - wordt die krimp dus alleen maar sterker.. als je het mij zou vragen in ieder geval - maar haal er wat experts bij zou ik zeggen).

nickolaas | 19-11-17 | 23:32

@nickolaas
Waar ik woon is nog geen krimpregio, maar als ik om me heen kijk (bevolkingssamenstelling, aanwas, voorzieningen, arbeidsmarkt) dan zijn we dat wel binnen 30 jaar. Er zit hier nu nog redelijk wat geld, maar voornamelijk gelinkt aan de gas- en olie-industrie. Dat is (lokaal) een aflopende zaak.

Laatst kwam ik (ook in de regio) in een winkeltje voor telefoon accessoires. Eigenaar was een jonge immigrant, heel netjes en beleefd. Had bij zich (in zijn piepkleine winkeltje) zijn twee kinderen, waaronder een baby. En zijn vader die op de kinderen kon letten zodra er klanten waren. Nu kan ik allerlei factoren bedenken waarom die groep wel kinderen krijgt en wij steeds minder. Feit is dat ze kinderen krijgen en het ongemak verdragen. Armoede is kennelijk geen excuus, geen tijd of onzekerheid ook niet. Ze krijgen kinderen. Punt. Kunnen wij van alles van vinden. We kunnen het achterlijk noemen (religie, rollenpatronen). Het verandert niets aan deze realiteit.

atheïstisch stemvee | 20-11-17 | 08:04
▼ 1 antwoord verborgen

Als het bang maken, confronteren en mogelijk in gevaar brengen van de Dokkumer Kindjes door de, naar gebleken in voorgaande jaren grimmige en soms agressieve randstaddemonstranten niet als een mogelijke verstoring van de openbare orde wordt gezien, zodanig dat je geen demonstraties zou moeten toestaan tijdens en in de buurt der Intocht, dan verzaakt de overheid en schaadt de belangen der Kindjes.

Daar moet je tegen optreden en dat is wat de Friezen hebben gedaan.

LibertasSimplex | 19-11-17 | 22:10 | 2

*schaadt zij* - oikrosis

LibertasSimplex | 19-11-17 | 22:12

- - *

LibertasSimplex | 19-11-17 | 22:13

Hier in de omgeving kwam sinterklaas op een legertruck het dorp in (kom als je durf de stadsgrens over om te protesteren, het is oorlog) en de nos plaatst er een foto van (dat zal wel zijn om te laten zien hoe erg het is buiten de grachten) nos.nl/artikel/2203603-op-een-kameel-...
Mooi dat bedrag klaar staat, we gaan het zien, als er een rechtszaak komt ook aanwezig zijn voor lawaaiprotest en iedereen drollehaar.

28 | 19-11-17 | 22:05

Marga Waanders

Beste mensen,
Het is bijna zover! Zaterdag komt Sinterklaas aan in Dokkum.
Velen vanuit de Dongeradeelse samenleving hebben een rol in de voorbereiding van de intocht. Al weken zijn kinderen, ondernemers, verenigingen, organisatie, hulpdiensten, kinderburgemeester, projectorganisatie en gemeente bezig met voorbereiden, oefenen, regelen, aankleding, interviews geven enz. Ik wens deze mensen allemaal heel veel succes toe en bedank jullie bij voorbaat voor de geweldige inzet en samenwerking.
Toen we ons aanmeldden bij de NTR met het verzoek de landelijke intocht van Sinterklaas te verzorgen, wisten we ook dat de discussie over de pieten ons deel zou worden. Met de NTR zijn we het gesprek daarover aangegaan. De pieten die Dokkum aandoen, zien er ieder jaar, dankzij de Sint Nicolaas Centrale Friesland, hartstikke mooi uit. Dat geldt ook voor dit bijzondere jaar, maar er zal wel sprake zijn van meer diversiteit in hun verschijningsvorm. Landelijk is er een trend ingezet en daar gaan wij als gaststad in mee, in goed overleg en met volle instemming. Doel is immers om voor alle kinderen in Nederland een mooie intocht te organiseren.
Afgelopen weekend heeft ‘Stichting Nederland wordt Beter’ een kennisgeving gestuurd naar de gemeente. Hierin geven ze aan dat ze gebruik willen maken van het grondrecht om te komen demonstreren op 18 november. De gemeente moet dat mogelijk maken, maar stelt daar wel voorwaarden aan. De belangrijkste voorwaarde is dat de intocht niet wordt verstoord. Voordat de deelnemers aan de demonstratie van ‘Stichting Nederland wordt Beter’ naar hun plek aan de route worden begeleid, lopen ze gezamenlijk op vreedzame wijze, een deel van de tocht. Dit is voorafgaand aan de uitzending. Ze willen een statement maken en gaan daarna naar de plek die hen wordt toegewezen. Je hoeft het hier niet mee eens te zijn, maar het gaat des te beter als we accepteren dat niet iedereen dezelfde mening heeft. Met deze groep is overigens vooraf prima overleg geweest. Juist omdat er goede afspraken zijn gemaakt, heb ik het vertrouwen dat het goed gaat verlopen.
Ik begrijp dat dit onder mensen in deze regio tot onbegrip kan leiden. U hoeft het echter ook niet met deze standpunten eens te zijn, om elkaars mening te respecteren. Hierbij doe ik dan ook een beroep op alle bezoekers van het evenement. Samen hebben wij de sleutel in handen om er een schitterende intocht van te maken en Dokkum en onze regio van haar beste kant te laten zien, aan elkaar en aan de rest van Nederland.
Met vriendelijke groet,
Burgemeester gemeente Dongeradeel
Marga Waanders

OprjuchtFrysk | 19-11-17 | 22:00 | 5

Realiseert die naïeve PvdA troel zich, dat kinderen die geloven dat Sinterklaas echt is, zich afvragen waarom er mensen staan te krijsen " Kick-Out Zwarte Piet"?
Heeft onze PvdA burgermeester het niveau dat een gevolg daarvan zou kunnen zijn dat kinderen dan niet meer geloven in Sinterklaas en Zwarte Piet?
Snapt onze ongekozen PvdA kanjer dat het nou juist leuk is, dat jonge kinderen betovert worden door de magie van het Sinterklaasfeest?
Kan ze zich verplaatsen in de ouders en kinderen, die daardoor een beleving hebben door het geven en krijgen van cadeautjes. Zonder dat de kinderen door hebben hoe en wat?
-
Ze snapt ook hoe ze vanuit de partij een lekker baantje kan krijgen dus zal ze dit toch ook moeten snappen, alleen wil ze het niet begrijpen.
Nee, even Chamberlain briefje sturen aan haar bevolking waar ze mareel gezien ver boven staat. En het puntje begrip en ieders mening telt over de rug van een kinderfeestje voeren, zielig en walgelijk. Laat haar lekker in één van die VARA opinieshows het PvdA 'wij zijn de gutmeschen' standpunt hierover uitsprekn, maar niet tussen die kinderen. Dan ben je te simpel voor woorden, met je briefje.

bananabanana | 19-11-17 | 22:38

Marga Waanders (pvda) valt op heel veel punten door de mand. Ik ga er van uit dat men bij de gemeenteraadsverkiezingen straks zich dit voorval nog even goed voor de geest haalt.

drs. P | 19-11-17 | 23:09

Een 'vreedzame' mars met gekrijs en geschreeuw tussen ouders met jonge kinderen, die bol staan van de spanning om die Goede Sint (en zijn cadootjes)En dit dan ook nog door een leus dat daardoor Nl beter wordt...

Nederland is ziek... agressief gekrijs tegen en tussen kinderen als medicijn?
juist?

fikkieblijf! | 20-11-17 | 07:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Ghe, wil zo een sukkel bij Joop volgend jaar met 6 bussen gaan.
Zal mij benieuwen of hij er 2 vol kan krijgen.

Zapata10 | 19-11-17 | 22:00 | 2

6 bussen in de file!

Simon_GS | 19-11-17 | 22:33

Knurft. De enige manier waarop die Zeurpieten nog aankomen bij de landelijke intocht is zo verspreid mogelijk. En dan nog kunnen ze onderschept worden richting hun vak. Als de VNG slim is dan vaardigen ze een richtlijn uit waarin wordt geadviseerd dat Zeurpieten niet meer direct langs de route mogen demonstreren. Want dit gaat niet meer weg. Net zoals dat "laat ze niet lopen" door links.

Gen. Maximus | 19-11-17 | 23:10

Er komt ongeveer €1500 tot €2000 per uur binnen momenteel, dus dat komt best goed.

aero911 | 19-11-17 | 21:59

Ik voel een heel trots gevoel als ik aan Friesland denk. Ik wou dat ik datzelfde gevoel had als ik aan mijn moederland denk.

Manneke Pislam | 19-11-17 | 21:58

Ik vind de beargumenteringen en meningen hier beter dan ik gehoord heb van de anti-piet demonstraties. Een beetje black face op een brug gaan roepen om te framen en buitenlandse aandacht... In die bus zat precies wie en wat er tegen zwarte piet is. Hier in het dorp een gekleurd jongetje (nu valt het mij op) het dichtste bij zwarte piet. Gezellig. Nee, die groep in die 2 bussen zijn precies de mensen die tegen zwarte piet zijn, dat is geen beweging, zij vertegenwoordigen of spreken namens niemand behalve precies zichzelf. Zichzelf voor de camera, zichzelf in het nieuws, zichzelf bij dwdd en pauw, zichzelf.

TheseDays00 | 19-11-17 | 21:56 | 2

Juist de mensen in die bus, zijn racisten. Die zijn de hele dag bezig met racisme, en praten over 'white supremacy', enzovoort. Ze zijn de hele dag met huidskleur van zichzelf en anderen bezig, en meten daar ook mensen aan af; als je blank bent ben je een zichzelf superieur voelende racist, als je zwart bent ben je zielige slaaf, enzovoort. Nogmaals... juist die mensen die het hardst schreeuwen dat Zwarte Piet racisme is, zijn de racisten. Dat is de ironie van dit hele verhaal. Racisten als Silvana Simons hebben zelf niet door hoe racistisch ze zijn.

KermitDeSticker | 19-11-17 | 22:05

Op de foto's die ik van in die bus gezien heg was tenminste driekwart blank. De kruiperige slijmjurken.

HaatbaardKnipper | 19-11-17 | 23:18

Dit is gewoon mooi! Mensen die inzien dat het een kinderfeest is en rotte appels op een afstand houden voor de kinderen met de instelling: niet lullen maar poetsen! Ik dank u allen! En als er 1 schaap over de dam is....

Kris | 19-11-17 | 21:55 | 2

Waterkant: de Surinaamse Joop.

Halveneger | 20-11-17 | 07:54

Deze klaagzangers ondermijnen de democratie.
Zij willen als dictators de wil op leggen aan de grote meerderheid van de bevolking. Maar omdat zij deugen volgens hen is de ondemijning terecht.
Ze hebben notabene de media en de overheid al aan hun kant.
Maar als bv Pegida demonstreert staan die mafklappers wel klaar om die demonstraties te frustreren en tegen te werken en het liefst te verbieden.
En te demoniseren vooral en dat terwijl ook in dit geval de meeste Nederlanders het in grote lijnen met Pegida eens zijn.
De meerderheid van de nederlanders heeft schoon genoeg van de islam.
En van al die andere weg met onze cultuur drammers.
Democratie moet werken voor de meerderheid en niet voor de jankende minderheden.

klinkklaar | 19-11-17 | 21:50

Vanmiddag heeft een schitterende sinterklaas Volendam aangedaan. Met 70 prachtige gitzwarte pieten met grote gouden oorbellen hebben ze de duizenden mensen ondanks het slechte weer een geweldige middag bezorgd.

nednied | 19-11-17 | 21:50

Nu doorpakken en al dat linkse gespuis voor eens en voor altijd buitenspel zetten. Ook meteen even de stofkam door de UWV verstrekkingen halen. Indirect financieren wij hoogstwaarschijnlijk onze eigen ondergang.....

Ommezwaai | 19-11-17 | 21:49

Ik ben toch niet racistisch als ik tegen antipietdemonstranten ben he, of is dat ook een ras? Minder, minder, minder anti-piet demonstranten! Wie kan dat regelen?

Hadena | 19-11-17 | 21:48 | 1

Geen, geen, geen !

SlimmeBelg | 20-11-17 | 05:07

Vooral die laatste zin doet het ' em.
''Samen hebben wij de sleutel in handen om er een schitterende intocht van te maken en Dokkum en onze regio van haar beste kant te laten zien, aan elkaar en aan de rest van Nederland''.Nou dat hebben ze inderdaad gedaan!
Fryslan Boppe!!!

AlexMM50 | 19-11-17 | 22:04

Deze dan:

"De pieten die Dokkum aandoen, zien er ieder jaar, dankzij de Sint Nicolaas Centrale Friesland, hartstikke mooi uit. Dat geldt ook voor dit bijzondere jaar, maar er zal wel sprake zijn van meer diversiteit in hun verschijningsvorm. Landelijk is er een trend ingezet en daar gaan wij als gaststad in mee, in goed overleg en met volle instemming."

Vooral dat 'Landelijk is er een trend ingezet'. Hoever van de realiteit sta je dan af om vooral maar te deugen?

laagvliegert | 19-11-17 | 22:37

"in goed overleg". Met wie dan precies? Gezien de reacties vanuit vrijwel heel Nederland heeft deze dame de situatie volkomen verkeerd ingeschat, dus met dat overleg zal het wel meevallen.

spanarchist | 19-11-17 | 23:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Een ding is nu trouwens zeker de nationale intocht van de Sint gaat de komende decennia niet meer in de provincie plaatsvinden.

Berbaar | 19-11-17 | 21:48 | 5

Je begon zo mooi, maar "simpeltons" , nha..

photto | 19-11-17 | 22:35

@Berbaar | 19-11-17 | 22:06
Zoals bv de mening dat je minder, minder, minder van bepaalde groeperingen wilt?

H.Teeuwen | 19-11-17 | 22:46

Geeft niks, je kan die lui overal onderscheppen. Of via ongeautoriseerde tegendemonstraties voor afgelasting zorgen. Onder het motto "laat ze niet lopen" bijvoorbeeld...... De geest is uit de fles. I like.

Gen. Maximus | 19-11-17 | 23:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Stop maar met die hele Zwarte Pieten discussie op tpo.nl staan de beelden van de intocht in Amsterdam.
De hele uitgezakte NIMBY D66 deugbrigade heeft leuke haute couture pakjes aan van de Spaanse bezetter van weleer. Zelfs de roetvegen kunnen de innerlijke schijnheiligheid niet verbloemen. In Amsterdam kunnen ze beter stoppen met het hele Sinterklaasfeest.
Waar zijn de echte Zwarte Pieten? Het daar verworden tot een deugshow dooe een stel van die zure trutten.
-
Zielig voor al die kinderen daar in Amsterdam, maar stop daarmee.

bananabanana | 19-11-17 | 21:45 | 3

In Osdorp kwam Sinterklaas op een kameel. Met Arabische muziek. Bizar vind ik.

Simon_GS | 19-11-17 | 22:44

en dan te bedenken dat de voormalige schoortsteenvegertjes niet ouder dan 10 waren, want dat paste ze mooi door de schoorsteen om die te vegen, uiteraard waren dat de schoorstenen van de regenten en het boven het plebs gestelde. Voor een appel en een cent gingen jonge kinderen zich door het roet heen ploegen om een maaltijd per dag.. om uiteindelijk heel jong te sterven aan longkanker.. maar dat wisten ze 2 eeuwen terug niet.. Net als van die slaven dat die door hun eigen landgenoten werden verkocht als stambuit en uiteindelijk o.a in Europa zich vestigde. Hun nazaten of een enkeling ervan claimen nu het recht op discriminatie en een cultuurverbod voor de oorspronkelijke bevolking.
De Blanke Hollander..

zoek je ruzie, krijg je het!

fikkieblijf! | 20-11-17 | 07:53

In Osdorp had Sinterklaas wel een kruis op zijn mijter en waren de pieten zwart.

Gerard de Boer | 20-11-17 | 09:52

BTW heeft iemand al eens de voorkant van de Sint HEMA folder deze week bekeken.
Zal wel weer ge-rumoer over komen.

Johan_Voorhaar | 19-11-17 | 21:44 | 2

U bedoelt dat donkere jongetje?

VeelTeSteil | 19-11-17 | 22:02

Ik zou niet weten waarom ...

Simon_GS | 20-11-17 | 07:51

Op Joop is er nu eentje uit het ei gekropen die oproept om volgend jaar met zes bussen naar de intocht te komen in plaats van met twee. Dat geeft mij de tijd om eens wat te oefenen met spijkermatten. Mooie tijden breken aan.

Pedronegro | 19-11-17 | 21:44 | 3

Gezien de hoeveelheid import SJW die ze nu al nodig hadden om twee armetierige DAFjes te vullen kan ik ze alleen maar aanraden om de subsidieaanvraag voor volgend jaar ook alvast de deur uit te doen. Al die tickets en brandstofkosten moeten ergens vandaan komen tenslotte. Gelukkig zijn de verblijfskosten niet zo hoog. Gezellig met z'n twintigen couchsurfen op een zolderkamer en wat tofu knagen is niet zo duur. Denk ik.

PolarWolf | 19-11-17 | 21:52

6 bussen, wat zijn dat, 150-200 manvrouwrestgenders? Succes met het tractorkoppen want in het Noorden is nait ook nait...

Graaisnaaiert | 19-11-17 | 23:17

PolarWolf | 19-11-17 | 21:52

Niet neerbuigend doen over de DAFjes. Neerlands roem en ook kapotgemaakt. Het viel mij alleen op dat dit bussen waren die niet van Oostenrijk of dat soort gerenommeerde maatschappijen waren. Meer oldtimers.

SDI | 20-11-17 | 01:42

mag ik die 388 (to date) 'Fout, demonstreren is een recht'-stemmers er op wijzen dat demonstreren exact is wat deze friese helden deden?
weliswaar zonder toestemming of vergunning, maar dat is exact waar deze negers (of wat eigenlijk negers hadden moeten zijn, danwel wannebe-negers) om gevraagd hebben door het zo achterbaks als mogelijk te spelen door pas op het allerlaatste moment een demonstratie aan te kondigen.

advies aan deze negers en alles wat zich gekwetst voelt als er iets met het woordje zwart gebeurt: volgende keer gewoon net doen alsof je een eerlijk, open mens bent en ruim van tevoren aankondigen dat je komt protesteren. dan hebben andersdenkenden de gelegenheid om een tegendemonstratie te organiseren, zodat ook die stem gehoord wordt. eigenlijk precies zoals het hoort in een democratie.

jonckheer | 19-11-17 | 21:43

30.000!!

WieZijnZe_NouHen | 19-11-17 | 21:41

Wen er maar aan. Die randstedelijke nietsnutten/ uitvreters/ opvreters / beroepswerklozen hebben ruimschoots de tijd om zich te beraden op nieuwe acties.

Cor Zakov | 19-11-17 | 21:35 | 1

Da's prima, hebben ze ook wat te doen. De rest van hardwerkend nederland heeft aan een halve dag en wat escorts en astras voldoende.

PolarWolf | 19-11-17 | 22:04

Waarom geen standbeeld van zwarte piet in Dokkum van het overgebleven geld.
Dat is gegarandeerd vermaak te komende tijd.

MogeWijEveOvergeve | 19-11-17 | 21:31

Domme kutgezeik over zwarte piet, geef er geen aandacht aan en klaar. Doodmoe ben ik er alweer van.

Mather | 19-11-17 | 21:31
-weggejorist-
Zoethoudertje | 19-11-17 | 21:30 | 1
-weggejorist-
express | 19-11-17 | 21:26

Volstrekt tegen mijn principes in, want vvm voor iedereen, gedoneerd. Omdat het kan.

DrumPiet | 19-11-17 | 21:25 | 2

Wie heeft dan geen vvmu gehad in deze?

TisNieZoMoeilijk | 19-11-17 | 21:37

Hier heb ik heel erg sterk mijn twijfels bij vriend.
Je klinkt net als berbaar, die volledig tegen het referendum is, maar toch zogenaamd geflyerd en gedoneerd zou hebben (maar liefst 50 euro!).
Nee DrumPiet, na het gros van je tegels gelezen te hebben, geloof ik je persoonlijk NIET.

Baski | 19-11-17 | 21:37

Het is net als met de wapenrace.
Telkens als er 'n nieuw type wapen wordt uitgevonden door de ene partij, zal na verloop van enige jaren, decennia, de tegenpartij dat nieuwe wapen ook hebben gekopieerd.
Oja, nu even kijken hoe die linkschen 't recht van demonstreren in Utrecht (en andere grote steden) molesteerden.
Ging Pegida 'n demonstratie houden, dan gingen de anarchistische radicalen dat 'hoe-dan-ook-verstieren', met 'n agressieve tegenaanval 'om de macht-op-straat'.
'Dus' gingen ze rellen, gevaar trappen, om de burgemeester 'n reden te geven de legale demonstratie van Pegida af te gelasten.
De burgemeester was maar wat blij 'n aanleiding te hebben aangereikt gekregen van 'de intolerante dictatortjes-van-eigen-gelijk-éérst'. Want al die linksige burgemeesters zochten telkens 'n manier, om heel partijdig 'n manier om al die opstandige meningen neer te mogen slaan.
En meestal lukte de samenwerking tussen officiële burgemeesters en anarchistische relschoppers als in 'n duivelsverbond; want dat werd 'n nieuw wapen in de strijd om de publieke opinie naar hun hand te zetten.
En uiteindelijk blijkt dus, dat de vijand van de burgemeesters met hun anarchistische boevenmaatjes, de gewone mensen zijn, de Nederlandse bevolking, die gewoon hun onschuldige kinderfeestjes willen vieren.
Nu komen de koekjes van eigen deeg.
Nu keren de streken van de arrogante linkschen en intolerante anarchistische relschoppers zich tégen hen.
Gepakt met hun eigen shit-methode. Gewoon, terug gestuurd naar hun stinkholen in Amsterdam.
Deze methode gaan 'we' vaker doen.
De fuckers op hun eigen fuckmanier terugpakken.
Wéér moet de randstad gered worden door de wingewesten (Friesland, Overijssel, Brabant en Limburg), zoals 'Europa' ook gered moet worden door het gezonde verstand van de Oost-Europese landen tegen de waanzin van de slappe West-Europese landen.
Echt, als we oud worden, kunnen we nog vele malen lachen.

Der Paulie | 19-11-17 | 21:23 | 3

Kijk naar het nieuws over Poolse Onafhankelijkheidsdag van vorige week. Worden meteen rechts extremistisch genoemd in de media.

Is dit nog nieuws? | 19-11-17 | 21:25

Is dit nog nieuws? | 19-11-17 | 21:25
Ja, natuurlijk gaan de hielenlikkers-media de rechtse partijen extreem noemen.
Toen in de middeleeuwen het buskruit werd uitgevonden, en men daarmee de muren van de rijke kasteelmuren 'gewoon' aan stukken kon schieten, toen gingen de gevestigde kasteelheren ook ineens spreken over de laffe onwaardigheid van het gebruik van buskruit.
Dat het tegen de eerlijkheid van Gods wil was, en de echte riddermoraal onwaardig, als gebruik werd gemaakt van kanonnen met muren-slopende-kogels, waardoor elke ridder en elke strijder gewoon werd weggeblazen.
Maar het was een verloren rechtvaardiging van de verouderde machtsverhoudingen; de statisch-patserige edellieden van achter hun hoge muren werden gewoon kapotgeschoten door de mobiele kanonnen.
En iedereen in de oude middeleeuwen sprak er schande van.
En de oude adellijke ridders gingen verliezen.
Zo gaat het ook met de moderne linksige burgemeesters, met hun anarchistische relschoppers als guerrilla-achtige handlangers.
De nieuwe wapens gaan zich keren tegen de oude regenten.
En de linkse media spreekt er schande van; maar dat is, omdat ze aan de verliezende hand zijn.
De linkse media zijn hofnarren, slippendragers van de macht, hielenlikkers.
Laat ze maar aanklagen; hun gejammer is de graadmeter, dat het de goede kant op gaat.

Der Paulie | 19-11-17 | 22:14

Paulie is rollin' en heeft er zin an!

HaatbaardKnipper | 19-11-17 | 23:31

22 november gemeenteraadsverkiezingen hier in Leeuwarden, onze prachtige stad die in de afgelopen 40 jaar volkomen gesloopt is door de PvdA.
En keer op keer wordt deze partij weer de grootste gemaakt.

Hierbij nog een oproep en laat hem alsjeblieft viral gaan:
Leeuwarders, straf de PvdA woensdag af en stuur die schop die hele kliek de stad uit!

Moriarty | 19-11-17 | 21:20 | 5

@infidel103
Achch.. ze stit op elke poster, of als sie wot daan hat in de stad.

photto | 19-11-17 | 22:20

Eensch! Sterker nog de afbraak van 058 is al in gang gezet na WO2. Mogelijk gemaakt door de rooie pest. Dan aanstaande woensdag toch maar FNP of Gemeente Belangen, what else?

overconfidentiivulg. | 19-11-17 | 23:04

Man, wat heb je gelijk, het is om te janken wat de PVDA (+ Groenlinks en CDA) de afgelopen jaren met onze prachtige stad gedaan hebben. Ik stem ook op Lijst 058!!

nonrealm | 20-11-17 | 20:10
▼ 2 antwoorden verborgen

op twitter is er zelfs al eentje die roept als je pro-zwarte piet bent moet je gedeporteerd worden, wat is linksch weer uber gezellig!

devineskye | 19-11-17 | 21:16 | 7

Ik denk dat dat twitterpersonage niet begrijpt dat als alle pro-Zwarte Pieten gedeporteerd worden, dat dan het gratis geld hééél rap op is. Allemaal hardwerkende echte Nederlanders namelijk.

marcoplarco | 19-11-17 | 22:03

Wie denkt ze wie haar uitkering betalen?

BenPakdee | 20-11-17 | 01:18
-weggejorist-
SlimmeBelg | 20-11-17 | 05:13
▼ 4 antwoorden verborgen

Echt schitterend, hoe verongelijkt die klaaghazen allemaal zijn op het moment dat ze buiten hun veilige SJW-bubbel met voorkeursbehandeling komen en erachter komen dat de rest van Nederland totaal niet op hun gezanik zit te wachten.
En in plaats van het "like a man" te nemen gaan ze nog harder schreeuwen, klagen en verzinnen hoe ze alsnog hun zielige dramwilletje kunnen doordrijven.
Wat een schitjvervelend mekkervolk is het toch ook ( en dan heb ik het over de mindset, niet over ras, kleur, uiterlijk, geslacht en geaardheid, dat zijn dingen waar je niets aan kunt doen. Aan verwend jengelend kutgedrag wel ).

Graaisnaaiert | 19-11-17 | 21:15 | 2

Dat ua-meisje dat in de bus tegen die agent riep: "ja maar jullie waren te laat en deden er lang over. En nu mogen wij niet heen". Helemaal verbouwereerd. Had ze op school niet zo geleerd. Niet eerlijk.

ik.zou.haar.doen | 19-11-17 | 21:42

Ua=uva

ik.zou.haar.doen | 19-11-17 | 21:42

Volgende intocht in Amsterdam?

070 | 19-11-17 | 21:15 | 1

bel de Friezen..........................

gringo-brd | 19-11-17 | 21:20
-weggejorist-
070 | 19-11-17 | 21:15

Zojuist een vragenlijst van EenVandaag ontvangen met suggestieve vragen om ervoor te zorgen dat het linkse geluid zo goed mogelijk naar voren komt. Beging met de vraag: "Wat vindt u ervan dat vreedzame demonstranten het demonstreren onmogelijk wordt gemaakt" . Tja, als je met megafoons naar kleine kinderen geet schreeuwen is een demonstratie niet meer vreedzaam te noemen lijkt me. Bovenal was het nog maar de vraag hoe vreedzaam die demonstratie op andere punten zou verlopen.

watazooi | 19-11-17 | 21:13 | 3

Ik vind het prima dat deze "vreedzame" demonstranten het demonstreren onmogelijk wordt gemaakt.
Stelletje provocerende schreeuwers. Ga naar Ghana ofzo om daar wat te doen tegen slavernij in plaats van Twitter gebruiken uit een oude bus.
www.volkskrant.nl/archief/afrikanen-b...

Is dit nog nieuws? | 19-11-17 | 21:22

Dat was toch het besluit van de burgemeester? En de politie heeft ze teruggereden naar de Randstad terwijl ze dachten onder politie escorte naar Dokkum door te reizen ... proest ....

Simon_GS | 19-11-17 | 22:48

Kon u dit antwoord ook geven op de vragenlijst ? Zo ja, vraag ik er ook 1 aan.

SlimmeBelg | 20-11-17 | 05:30

Deze helden en ik en schoonmoeder voor het hekje, dan ook alle toeter Turken en rel Marokanen gelijk behandelen of is dat teveel gevragd van het OM?

Damoos | 19-11-17 | 21:11 | 2

Die doek van Vrouwe Justitia zit tegenwoordig niet meer voor haar ogen, maar om haar hoofd, begrijp dat toch.

serieuzegast | 19-11-17 | 21:23

Meten Met Twee Maten lijkt in NL tot kunst verheven.

spinselsinjehoofd | 19-11-17 | 21:53

Zeg, beste GS, deze link "UvA-SJW"...

Ik heb geen twitter en ga ook nooit aan de twitter. Het enige dat ik van twitter verneem is jullie embedded shit.
Maar doe me dit alsjeblieft niet meer aan. Na de eerste stukjes gelezen te hebben van lalala-dinges heb ik nog een paar aanbevolen twitteraars aangeklikt en een stukje timeline (zo heet dat toch? m'n laatste FB activiteit is ook alweer een paar jaar geleden), gelezen.

Willen jullie me depressief?

TisNieZoMoeilijk | 19-11-17 | 21:11 | 3

paracetamolletje ?

gringo-brd | 19-11-17 | 21:22
-weggejorist-
TisNieZoMoeilijk | 19-11-17 | 21:32

Als dat tegen depressiviteit zou helpen, dan kocht je geen doosje van 50 stuks voor een euro.

TisNieZoMoeilijk | 19-11-17 | 21:32

Ik vind het een vermakelijk gelijkspel tussen sneuneuzen van de buitencategorie. Ben benieuwd wanneer de boze burgers nog meer het heft in eigen handen gaan nemen en ermee weg komen. VvM verdedigers tonen zich daarnaast weer bijzonder hypocriet. Daar staat tegenover dat de busreizigers het al jaren verkeerd aanpakken. Al met al een trieste gewaarwording.

jawor36 | 19-11-17 | 21:08 | 3

De hypocrieten zijn die mensen die (A)FA toejuichen en nu lopen te janken, terwijl ze gewoon een koekje van eigen deeg hebben gekregen.

Rico Tampeloerus | 19-11-17 | 21:22

Ze zijn niet gestopt om ze de mond te snoeren, maar omdat ze een kinderfeest willen verpesten. En de openbare orde danig verstoren.
Hoe moeilijk is dat te begrijpen, verd#mme!

Baski | 19-11-17 | 21:35

Amen!!!
Een bende sneuneuzen aan beide zijden van het spectrum.

Berbaar | 19-11-17 | 21:44
-weggejorist-
thepinkpainter | 19-11-17 | 21:07 | 1

Hé, hou eens op over die Randstad.
Het is een issue tussen doorgeslagen policors en weldenkenden, oké?
Lewis | 19-11-17 | 20:37 | reageer
Er wordt door de boertjes hier flink af gereageerd op Amsterdam, maar ze vergeten dat Lampengat, Tilla, Pyongyang a/d Rijn, Havana a/d Waal en dat rooie bolwerk in grunn, net zo dol zijn op policor en multiculti. Zijn hebben ook keurig voor afgedrukte aangiftes tegen Geertje laten vervaardigen, en moskeeën leeg geronseld om het te onderteken.

Wat het maar voor jullie provinciaaltjes dat alleen maar Amsterdam dit kwaad huisvest. De realiteit is dat alle (midden)grote steden door heel 0031 "bestuurders", ambtenaren en politici zitten die meer EU, meer globalisering, meer multiculti, meer immigratie en minder minder minder burgerrecht en natiestaten willen.

De rassenrellen en islamisering komen naar u toe komende zomers en winters. Ook in uw slaperige gat buiten de randstad.

Graaf_van_Hogendorp | 19-11-17 | 21:07 | 5

@ Litsehimmel | 19-11-17 | 21:14
Dáár heb je absoluut een punt; de bereidheid daadwerkelijk actie te ondernemen is buiten de Randstad groter. Ja, dat is ontegenzeggelijk waar.'
Maar de analyse van GvH klopt inhoudelijk wel. Zoals ik eerder al tikte, het gaat m.i. veel meer om de tegenstelling doorgeslagen policor-weldenkend.

Lewis | 19-11-17 | 21:20

@Lewis | 19-11-17 | 21:20
Policolor is wat mij betreft iig een fikse aanjager voor het toenemende racisme en de heftige intolerantie die steed meer opduiken. Als het je decennia lang van overheidswege door de strot wordt geramd dat de cultuur waarin jij, je ouders en voorouders in zijn opgegroeid FoeiStoutBah! is en je steeds dieper door het stof moet om een verhoudingsgewijs kleine groep op alle mogelijke manieren naar de zin te maken, dan komt eens het gal naar boven.
Ik ben absoluut geen voorstander van welke vorm van racime dan ook (ben zelf ook niet 'zuiver op de graat') maar GVD! Respect & gelijkheid eisen en geven mag nooit betekenen dat die in gelijke mate van de andere kant wordt afgekalfd.

Litsehimmel | 19-11-17 | 21:35

Lewis 21:20 Ik sluit me volledig bij je tegeltje aan.

overconfidentiivulg. | 19-11-17 | 23:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Friesland tegen de Randstad? Nee het was Friesland en alle overige provincies tegen Amsterdam.
Herhaald is duidelijk dat Amsterdam inderdaad een afzonderlijke republiek mag worden, de rest van Nederland zal het geen zak interesseren. Zak in de stront.
Liever kwijt dan rijk.

Memek | 19-11-17 | 21:05

Niet doen! Geldklopperij in mijn ogen, die centjes willen verdienen aan een boekje met lesmateriaal over Sinterklaas. Is geen idealistische club.
Ze kunnen ook gewoon het materiaal gratis beschikbaar stellen op de website, Meesters en Juffen weten heus wel wat PDFjes te downloaden.

BenPakdee | 20-11-17 | 01:14

Prachtig hoe de Rest van Nederland hun Friese Strijdkrachten steunt in woord en daad.
Hopelijk doneert iedereen die klaar is met de "elite", zodat het uiteindelijke bedrag een niet te negeren signaal van het volk wordt.

Moriarty | 19-11-17 | 21:04

Ik meld mij vast aan voor de blokkeeractie van volgend jaar.
Of krijg ik dan vooraf de Openbaar Moraal politie op bezoek?
*vast koffie klaar gaat zetten.

laagvliegert | 19-11-17 | 21:02 | 4

Dan ga ik een blokkeeractie opzetten op de digitale snelweg.

laagvliegert | 19-11-17 | 21:43

goed idee, de hackpieten erbij roepen!

Hadena | 19-11-17 | 21:55

Misschien dat die weten hoe ik mijn auto de Matrix in krijg!

laagvliegert | 19-11-17 | 22:39
▼ 1 antwoord verborgen

Op de jeaup zijn almmiets van 6 topics over dit onderwerp geopend, je kunt wel zien waar de echte wereldverbeteraars zitten.

tata1981 | 19-11-17 | 21:02 | 2

De reaguursels aldaar verbazen me vooral. Lijken bij vlagen net op ons reaguursels.

Jelle. | 19-11-17 | 23:00

Klopt Jelle, totaal idiote ruk artikelen van linkse b schrijvers maar wel veel kritische noten tegen het gehuil van links nu. Afgewisseld mer Berbaar achtige onzinpropaganda natrrurlijk.

HaatbaardKnipper | 19-11-17 | 23:40

Super! Maar inmiddels geeft mijn lieve ipad op GS steeds meer en vaker foutmeldingen, kan bijna niks meer lezen of posten. Ligt dat aan mij of hebben meer daar last van?

drs. P | 19-11-17 | 21:01 | 2

Gebruik je nog die oude en noet ondersteunde app? Die moet je wegflikkeren.

Robin Hood | 19-11-17 | 21:59

Eh ik gebruik gewoon de safari van mijn ipad, geen app dus, kan er trouwens ook geen vinden alleen voor dumpert? Bedankt voor je reactie trouwens :)

drs. P | 19-11-17 | 22:41

Die klikbare Uva-SJW heeft dus reeds 157.000 tweets op haar naam staan. Honderd en zevenenvijftig duizend tweets. Een equivalent van 5 jaar lang dagelijks 100x tweeten. Dan zit er een steekje bij je los. En neem ik de aanval op wat pragmatische Friezen niet meer serieus. Achterlijk wijf.

de Voorzittert | 19-11-17 | 21:01 | 8

@Baski | 19-11-17 | 21:31
Zoals ik al zei, sick fuck.
Kreeg een bijna onweerstaanbare aandrang om een twitter account aan te maken en d'r helemaal de moeder te schelden.
Maarja, schelden, of argumenten, bij dit soort dingessen kom je er toch niet door. Dus ik besloot toch maar weer lekker anoniem te gaan reaguren.

TisNieZoMoeilijk | 19-11-17 | 21:40

Baski | 19-11-17 | 21:3
Ach er zijn reaguurders die deze frequentie haalde.

miko | 19-11-17 | 23:06

@Miko, ja inderdaad. Slet bijvoorbeeld bij MH17 en andere zaken zoals eu of rutte. Maar ja, die wordt er dan ook voor betaald. ;)

Baski | 19-11-17 | 23:41
▼ 5 antwoorden verborgen

Helden.

Trekbeest | 19-11-17 | 21:01

Waar kunnen we de Friezen oproepen als de ap-droeftoeters hun boos koppie weer boven het maaiveld uitsteken ? voor een nieuwe escorte ? vroeger knapten de mariniers dit op, maar hebben we nog een leger ??

gringo-brd | 19-11-17 | 21:00 | 3

Nee geen leger meer, maar #WijHebbenFriezen

Breinbrouwsels | 19-11-17 | 21:06
-weggejorist-
watazooi | 19-11-17 | 21:22
-weggejorist-
Winter_is_coming | 19-11-17 | 23:21

Tering wat een kleuters, die sjw en het om. Het is een kinderverkleedpartijtje. Ga boeven vangen en doe waar het Nederlandse volk jullie voor betaalt, rifapen vangen.

bigs | 19-11-17 | 20:59 | 1
-weggejorist-
Poppo van Ulvinga | 19-11-17 | 21:42

Prachtig dit, ik heb me echt rot gelachen om die roeptoeter die voorin de bus stond en alles filmde. "Oh oh.... een schande voor de democratie" Hij was blij toen hij dacht ze een escorte kregen door de ME. Ja, dat klopte ook, maar wel linea recta terug naar Amsterdam...... ha ha ha ha. Trouwens waren die oude bussen wel Apk gekeurd en verzekerd ? En ik zag in tenminste 1 bus wel 100 man zitten. Politie doe er wat aan !

exwout | 19-11-17 | 20:58 | 1

Allemaal verzekerd. Wel van 1 tachograaf niet gekeurd. En de linkse bestuurster van die rode bus kreeg een boete (dacht zelfs rijbewijs inleveren) omdat ze de politie niet wilde volgen om toch naar Weesp te gaan.

ik.zou.haar.doen | 19-11-17 | 21:35

Nederland staat in het krijt bij de heren, wanneer zij deze drie bussen met extremisten niet gestopt hadden, dan zou dat handjevol dwingelanden onder bescherming van burgemeester en politie een onschuldig kinderfeest lelijk hebben verpest met hun zure boosheid en geschreeuw. Voor het oog van de camera's van de NOS zodat het had geleken alsof dit soort acties door een brede laag van de bevolking gedragen wordt. Bovendien zaten in die bussen ook veel partijdige "journalisten" die met hun propaganda en actief meelopen een oprechte volksbeweging proberen te schilderen van deze foute club mensen.

Het is jammer dat het op deze manier moest, maar zo werkt het in de mislukkende multiKul. Andersom worden blokkades, verhindering van demonstratie, geweld en intimidatie nooit geschuwd. Wie fatsoenlijk blijft kan steeds ernstiger intimidatie verwachten.
Nederland was heel lang tolerant voor de intolerantie van boze, veeleisende immigranten die weinig te bieden hebben aan het gastland.

Jan Passant mk2 | 19-11-17 | 20:51 | 4

Dit dus. Het allerbelangrijkste wat de Friese helden bereikt hebben is het vermijden van een volgepakt, gelegitimeerd protestvak tegen zwarte piet.

Kijk eens natie, hier een bericht van uw oppergeweten, zwarte piet is niet goed meer, hij is bedorven. Stop ermee, gooi hem weg.

Dat is vermeden door deze helden. Ik zie mezelf niet zo snel een snelweg dichtgooien op een zaterdagochtend. Deze helden wel. Met recht!

TisNieZoMoeilijk | 19-11-17 | 21:22

versnelling: kijk maar hoe de sfeer was in Gouda, waar de "vreedzame demonstranten" stonden te extrapoleren. Met een macht aan politie eromheen.
Dankzij deze actie stonden zowel de "vreedzame demonstranten" als de politiemacht niet in het centrum van Dokkum, maar waren beiden onderweg naar Amsterdam en Rotterdam. Een groot verschil in sfeer.

Jan Passant mk2 | 19-11-17 | 21:39

@Jan Passant mk2 | 19-11-17 | 21:39
Zjuust en met wat sneuneuzen met een mobiele telefoon en een landverrader van de NRC als belangrijkste "journalisten" aanwezig ipv een volledig opgetuigd NOS platform dat alles registreert en eenzijdig becommentarieert en vervolgens over heel Nederland uitsproeit.

Dat is het beste en hoogste gewin van deze hele actie. Goed verwoord!

TisNieZoMoeilijk | 19-11-17 | 21:49
▼ 1 antwoord verborgen

En dan krijgen ze een taakstraf ipv geldboete haha.

Johan_Voorhaar | 19-11-17 | 20:50 | 2

Die Friezen staan in de vuurlinie en krijgen de shit nog over zich heen en wat jij doet is lachen vanaf je bankstel.

spinselsinjehoofd | 19-11-17 | 20:57

Dat intresseert die kerels niet, johanneke. Maar dat zul jij waarschijnlijk nooit echt gaan snappen.

Poppo van Ulvinga | 19-11-17 | 21:47

Kan die foto van de bleke lachebekjes in de bus naar Dokkum nog even verplaatst worden?

RickTheDick | 19-11-17 | 20:49 | 1

Niemand wilde achterin zitten. Rosa Parks zou zich omdraaien in haar graf.

Jos Tiebent | 20-11-17 | 00:49

Voor 25.000 euro kun je die Ford Escort flink pimpen.

Ik zou er een Cosworth versie van maken.

Nacho_Vidal | 19-11-17 | 20:48 | 4

RS2000

GKJP | 19-11-17 | 21:21

Inruilen voor een ster

Poppo van Ulvinga | 19-11-17 | 21:48

Er scheen wat blikschade te zijn? Die mensen kunnen er misschien ook nog wat van krijgen.

Simon_GS | 19-11-17 | 22:52
▼ 1 antwoord verborgen

Al diegenen die jammeren dat het zorgelijk is dat de "zogenaamde" voorstanders van de vrije meningsuiting het fijn vinden dat de anti-pietendemonstratie is geblokkeerd. Al jaren zoeken de beroepsrellers de uiterste grenzen van deze vrije meningsuiting op, door kinderfeesten luidruchtig te verstoren. Ze krijgen daarbij luide bijval van de media terwijl 95% van de bevolking het geen ene reet interesseert wat die jammeraars doen. Ook de meest regenteske bestuurders vinden het ineens heel erg belangrijk te weten te komen wat de zwarte piethaters zo dwars zit. Aan alle kanten worden ze door de autoriteiten gepamperd, tja dan komt er een keer een tegenreactie. Dat is alleen maar gezond.

lingo star | 19-11-17 | 20:47 | 7

@ik.zou.haar.doen | 19-11-17 | 21:32
Tsja als je zonodig anti ZP wil demonstreren dan loop je het risico met je bakkes en naam op de Interwebs te belanden en als je zonodig wegen wil gaan blokkeren ivm ZP dan loop je datzelfde risico.
DrammerTs aan beide zijden van het spectrum, klootjesvolk.

Berbaar | 19-11-17 | 21:38

@ik.zou.haar.doen
Hij mag blij zijn, heeft nog nooit zoveel vieuws gehad.

photto | 19-11-17 | 21:50

@Berbaar
Hoezo, drammers van beide spectrum? Drammers verwijst naar activiteiten welke lang doorgaan. KOZP gaan wel door . maar deze actie an sich; 't was eenmalig.

photto | 19-11-17 | 22:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik meen mij nog te herinneren dat een aantal jaren geleden Koewinsie Halvegario en die andere mafklapper een kinderfeest verstoorden en toen terecht werden gearresteerd.

Aangezien er mensen zijn die zo zwaar aan het hebben van een vergunning om te demonstreren tillen... zij hadden er toen geen.

RenHoek | 19-11-17 | 20:46 | 3

nl.wikipedia.org/wiki/Quinsy_Gario
Quinsy Gario werd geboren op Curaçao en woonde tijdens zijn jeugd op Curaçao, Sint Maarten en in Nederland.
In juni 2011 startte Gario samen met de Ghanees-Nederlandse kunstenaar Kno'ledge Cesare het kunstproject "Zwarte Piet Is Racisme".
Die laatstgenoemde pipo:
www.volkskrant.nl/opinie/kno-ledge-ce...
Kno'Ledge Cesare: 'Bootvluchtelingen hebben alle recht naar Europa te komen'
Dan weet je weer wat voor vlees je in de kuip hebt.

Is dit nog nieuws? | 19-11-17 | 20:52

Is dit nog nieuws? | 19-11-17 | 20:52

Europeanen hebben alle recht ze weer op hetzelfde bootje, voor eigen rekening, weer terug te sturen. Toch?

GKJP | 19-11-17 | 21:09

Deze Afrikaanse schuiflul heeft heel wat noten op z'n zang. Komt uit de krochten van Afrika om ons de les te lezen over Nederlandse tradities. Wie laat dit soort lamzakken ons mooie landje eigenlijk binnen?

Ommezwaai | 19-11-17 | 23:09

Ik wacht wel even met doneren tot er meer duidelijk wordt. Maar als er daadwerkelijk gelapt moet worden wil ik best iets bijdragen.

Lewis | 19-11-17 | 20:45 | 2

Idem

ViaNova | 19-11-17 | 20:46

Organisator heeft contact met de Friezen. Geen boete = goed doel. Maar wachten kan geen kwaad. Al is fit bedrag natuurlijk wel vet.

ik.zou.haar.doen | 19-11-17 | 20:50

verder ben ik benieuwd hoe de burgermeesteres van Dokkum zich gaat verantwoorden voor het feit dat ze (a) al in augustus meermaals contact heeft gehad met vertegenwoordigers van KOZP, dat er (b) kennelijk afspraken zijn gemaakt over de prime site waar de demonstranten mochten gaan staan om hun racebait te uiten, dat er (c) kennelijk afspraken zijn gemaakt om slechts 1 minuut voor het sluiten van de deadline de aanvraag voor demonstratie te registreren zodat (d) pro-zwarte piet demonstranten per definitie te laat zouden zijn voor een demonstratie hunnerzijds en dat (e) burgers die zich openlijk uiten over de actie KOZP door de politie worden bezocht en geïntimideerd omdat ze zich daarover hebben geuit.

Glasgow Argus | 19-11-17 | 20:44 | 5

Precies. Deze foute PvdA burgemeester stond nu voor de camera mooi weer te spelen, nadat de blokkade een grimmige sfeer met schreeuwende demonstranten en een grote politiemacht in de stad heeft voorkomen. Dat het een gezellige dag zonder wanklanken werd was niet haar oorspronkelijke plan, lijkt het.

Jan Passant mk2 | 19-11-17 | 21:11

DAT vroeg ik me ook af. Mijn maakt de vorm van Piet geen reet uit maar die burgemeester heeft een zeer vuil spelletje gespeeld.

miko | 19-11-17 | 22:35

Had ik mij ook bedacht, ja. Gevalletje opgelegd pandoer, en daarmee opzettelijke disruptie van de rechtstaat.

BenPakdee | 20-11-17 | 01:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik mis de optie "begrijpelijk".

Upendo | 19-11-17 | 20:42

Hoog Maaskantjegehalte met die ouwe Escortjes

DommeNeger | 19-11-17 | 20:41 | 5

RenHoek | 19-11-17 | 20:46
Hangt er vanaf of het veilig is of niet....

Is dit nog nieuws? | 19-11-17 | 20:53

RenHoek | 19-11-17 | 20:46
Met een escort is niks mis maar een ford of opel escort darentegen alles.

McMarx | 19-11-17 | 21:13

Mijn laatste escort heette Mercedes...

Tuborg øl | 19-11-17 | 21:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Verschrikkelijk dit. Vals sentiment. Weer iemand die er straks met de centen van door gaat. Wacht nou eerst eens af om het OM doorzet. De voorste twee voertuigen kregen per ongeluk en toevallig een lekke band. Ga dan als politie maar eens opzet bewijzen.

JosephKluns | 19-11-17 | 20:41 | 2

Koekoek. Dan gaat het wel in de pot voor volgend jaar.

Is dit nog nieuws? | 19-11-17 | 20:44

Zo dom zijn die KOZP-knakkers ook weer niet.

JosephKluns | 19-11-17 | 20:52

Kenmerkend voor het recht op demonstratie is dat het een laagdrempelig middel
is om invulling te geven aan de vrijheid van meningsuiting. De burger is daarvoor niet
afhankelijk van bijvoorbeeld toegang tot de media. Hij kan eenvoudigweg en spontaan de
straat op gaan om zijn mening kenbaar te maken. *plop*

photto | 19-11-17 | 20:59

Nou, dat hebben ze letterlijk gedaan ja

ik.zou.haar.doen | 19-11-17 | 21:29

@ik.zou.haar.doen
Je wou een kern ;)

photto | 19-11-17 | 21:43
▼ 2 antwoorden verborgen

www.omroepzeeland.nl/nieuws/80836/Pol...

Deze is nog uit de oude doos:

Mischien dat de Belastingdienst en de FIOD nog maar even een onderzoekje moeten doen in verband met bijtelling wegens privé-gebruik dienstauto.
En de Rijksrecherche het ongeoorloofd gebruik van OGS. Ik mag ook niet toeteren voor de lol.

Bijtendehond | 19-11-17 | 20:40 | 1

*naar* naar boven gooien doet. Je weet zelf wel waar die moet staan.

Bijtendehond | 19-11-17 | 20:41

Er is gewoon een keer met gelijke pepernoot terugbetaald. Als het OM slim is laten ze de zaak gewoon verder rusten, want het is alleen nog maar meer olie op het vuur gooien. Die hele aankomst van de NPO-Klaas zou juist al die huilebalken tevreden moeten stemmen.

brutus68 | 19-11-17 | 20:40

Ik hoop dat er heel veel geld opgehaald wordt en dat er nog heel veel van dit soort acties zullen volgen. Recht op demonstratie? Prima, maar doe dat waar het thuishoort en niet op een kinderfeestje. Stelletje etterbakken. Ik ben verdomd trots op die Friezen en ik hoop dat goed voorbeeld goed doet volgen.

Robin Hood | 19-11-17 | 20:39 | 6

@ Robin Hood | 19-11-17 | 21:49
Goed te horen.

Lewis | 19-11-17 | 21:58

Goed eerbetoon. Zo hoort het. Tequila en Westmalle op necro.

H. Caulfield | 19-11-17 | 22:35

Robin Hood | 19-11-17 | 21:49
Dank je wel voor deze tegel

Gags Beasley | 20-11-17 | 09:43
▼ 3 antwoorden verborgen

wel een hele nette ford escort. jammer dat ie geïmporteerd is maar toch, mooi.

Mocro070 | 19-11-17 | 20:39 | 5

Ja ja, tokkie dit dat, xenofapper, nazi , ford escort geframed op de media. Doen ze vaker, staat goed op de agenda van de linksduitse/islam propaganda: Wie zich verzet is een lul met goedkope auto. Wat ik zie is een auto van iemand die teveel belast is door een bevolkingsgroep die niet meebetaald.

rattenvanger XL | 19-11-17 | 20:54

@Ongeblustekalk | 19-11-17 | 20:41
Ik moest hier van lachen dank enne aan de andere wappies: maak je eens een compliment (vind de escort gewoon mooi. net als een nette ford sierra cosworth) is het weer niet goed :( #jammer

Mocro070 | 19-11-17 | 22:11

Elke auto is geïmporteerd, behalve wat in Born is gebouwd.
Deze Escort ook, maar aan het kenteken te zien waarschijnlijk gewoon vanaf datum eerste toelating in Nederland geregistreerd.
Dus niet wat jij met geïmporteerd bedoelt vermoed ik.
Wel mooi kenteken, eindigend met 17 GS.

Ben-Bataaf | 20-11-17 | 02:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Smerige tuig terug ge escort-eerd naar amsterdam.

Ongeblustekalk | 19-11-17 | 20:39

Hé, hou eens op over die Randstad.
Het is een issue tussen doorgeslagen policors en weldenkenden, oké?

Lewis | 19-11-17 | 20:37 | 10

Klopt, dat randstad vs provincie wordt een beetje opgeklopt door Wierd duk. De Telegraaf is van oudsher een sensatie krant. Dus 1 + 1 = 2. Want wat is makkelijker te verkopen: Randstad tegen de rest of Cultureel Marxisme?

Mark_D_NL | 19-11-17 | 21:22

@ Mark_D_NL | 19-11-17 | 21:22
Klopt hoor, Duk zei het ook, maar we zitten hier nu toch op GS?

Lewis | 19-11-17 | 21:23

Hey Lewis, don't be sad !
Dan weet je ook eens hoe het is om voor "boer" of "zachte G" (bestaat helemaal niet, alleen de G waarmee veel Nederlanders moeite hebben om die uit te spreken) uitgemaakt te worden als je tijdens je jeugd jaarlijks vanuit Noord-Brabant op zomerkamp moet met Amsterdammertjes (geen lieverdjes ha ha). Maar ik heb er geen trauma aan overgehouden hoor, integendeel, veel Amsterdamse vriendinnetjes (van vroeger). Dus wen er maar aan en inhoudelijk heb je helemaal gelijk. Zouden die vriendinnetjes trouwens nog in Amsterdam wonen ? Mijn neven en nichten zijn op 1 na al lang vertrokken naar randgemeenten. Als ik naar Amsterdam ga, is het om nostalgie te snuiven. In de jaren 60 op de fiets of te voet met de hengeltjes door de hele stad, zure bommen en zoute haring. Met het pontje naar Noord, ik ruik het Ij nog (en zie de "kapotjes" nog drijven). Provo's werden van de Dam gespoten met het waterkanon. Toen werd er nog opgetreden tegen het "foute" deel van de samenleving.

SlimmeBelg | 20-11-17 | 05:52
▼ 7 antwoorden verborgen

Deze: Van der Weide: „In plaats daarvan werden de voorstanders van Zwarte Piet weggestuurd door de burgemeester met de opmerking dat hun tegenactie valt onder de categorie opruiing. Dat vind ik raar: nota bene de politie zelf heeft dit jaar nog geprotesteerd voor een betere cao met ’langzaam-rijden-acties’. Waarom mag dat dan wel?”

spinselsinjehoofd | 19-11-17 | 20:37

Kunnen we dit niet landelijk invoeren voor al het geimporteerde zeurvolk?

Maxx! | 19-11-17 | 20:37

Hebben de vrienden van zwartepietbrugbezetters ook al een crowdfundactieje opgestart.Of krijgen die geen justitie achter zich aan.

van stampij | 19-11-17 | 20:35 | 1

Mijn gedachte. Best vreemd, nietwaar?

GKJP | 19-11-17 | 20:40

Helden! Al worden ze al bedreigd en gezocht door ene journalist. Kevin Robertson ofzo

ik.zou.haar.doen | 19-11-17 | 20:35 | 3

Bij bedreiging direct aangifte doen. That sword cuts at both sides..

marcoplarco | 19-11-17 | 21:14

marcoplarco | 19-11-17 | 21:14
Optimist. Als je niet minstens een opsporing-verzocht kleurtje hebt (liefst donkerder) is de kans dat je aangifte in behandeling genomen wordt heel klein.

little C | 19-11-17 | 21:30

Blijf die pagina van hem op Facebook flaggen als Opruiing / geweld. Geeneens zo heel gek als je een beetje er doorheen scrollt.

Vanilla | 20-11-17 | 07:06

Schitterend. Allemaal een tientje en het kan volgend jaar weer!

HypodePipo | 19-11-17 | 20:33

Het gelamenteer op een bekende website is trouwens écht genieten.

Rico Tampeloerus | 19-11-17 | 20:32 | 3

Han vd H krijgt een rolberoerte. Zelfs de jopers schoppen tegen zijn schenen

marcoplarco | 19-11-17 | 20:34

Iedereen uitfoeteren voor extreem rechtse fascist is dan ook een teken van zwakte en frustratie.

Rico Tampeloerus | 19-11-17 | 20:38

Jopers, sommigen, blijken dus ook mensen met een mening te zijn.

SlimmeBelg | 20-11-17 | 06:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken