Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Aboutaleb: 'Terreur is eigenlijk de schuld van Israël'

Social

Dit valt ons toch wel een beetje boel tegen van bazenburgemeester Aboe Taleb. Bij Boekenhof kwam hij naar aanleiding van de vraag waarom er zoveel Marokkanen betrokken zijn bij radicale islamitische terreur met de verklaring dat de Palestijnse kwestie een belangrijke reden is voor Marokkanen om te radicaliseren. Daar wordt dan een religieus sausje overheen gedaan en dat is het dan. Daarom willen islamitische terroristen 'optreden', zoals Aboutaleb het noemt. "Er zijn zelfs mensen die denken dat IS een creatie van Amerika en het Westen is", zegt ie ook nog, om de islam nog verder weg te zetten van islamitische terreur. (En dat soort eencelligen mag je zelfs als ze bij MinV&J werken niet eens fatsoenlijk ontslaan.) De motivatie voor terrorisme is ideologisch, niet religieus, wil hij maar zeggen. Niks met de islam te maken, gewoon de schuld van Israël en de 'westerse hypocrisie' inzake de Palestijnse kwestie. Zo zien Marokkanen dat, beweert Aboe.

Nou worden Palestijnen niet door Israël of het Westen onderdrukt, die worden vooral door de radicale Palestijnse terreurfabriek van Hamas onderdrukt, zoals moslims zelf ook het grootste deel van de islamitische terreurtaart door hun strot geramd krijgen. En zelfs áls het niets met de islam te maken heeft, is solidariteit met de Palestijnse kwestie nog steeds een openlijke solidariteit met terreur, geweld, haat en rancuneus antisemitisme. Maar het heeft wel met de islam te maken, want de bindende factor is de door de Koran gepropageerde jodenhaat. Dat boek. Die profeet. De gedeelde religieuze  vreugdeloosheid van de geestelijke dwangbuis die de islam is. De enige individuele verbetering die de islam predikt en toestaat, is verbetering van je onderwerping. En dat uit zich in islamitische extremisme. Dat Aboutaleb de Palestijnenkwestie als argument op tafel gooit voor vrachtwagens die over toeristen op de Ramblas denderen, is een burgemeester onwaardig kutsmoesje om niet aan de zieke wortels van zijn eigen religie te hoeven trekken. 

Sure, Israël is verre van een foutloos land. Maar hier wordt de vinger niet gewezen om (het agressieve kolonisatiebeleid van) Israël ter discussie te stellen, maar om de islam uit de wind van kritische beschouwing te houden. Aboutaleb gebruikt Gaza als een soort complottheorie. De Palestijnse Kwestie zou de Palestijnse Proxy moeten heten. En religie is niet het sausje, het is het taaie, nauwelijks te verteren hoofdgerecht dat nog maar bij 13% procent van de Nederlanders goed op de maag ligt en steeds vaker openlijk wordt uitgekotst. Om de magere maaltijd-metafoor dan maar helemaal door te trekken: de zouteloze soep van het eeuwige slachtofferschap werd misschien niet zo heet opgediend bij de NPO vandaag, hij werd er derhalve wel veel te gemakkelijk om geslikt.

Reaguursels

Inloggen

Israel is (ook) een agressieve bezettingsmacht die goed gekeken hebben hoe A Heino dat 75 geleden deed. Je mag er niets van zeggen, want Israeliers en moslims zijn beetje zielig, allemaal en altijd slachtoffers.

pivo1 | 05-09-17 | 14:46

Ja daaag....

Natuurlijk heeft het wel degelijk ook te maken met Israël en haar bezetting van gebied dat tot 1948 eeuwenlang in meerderheid Palestijns\Arabisch was. Het is er nu eenmaal, Joodse mensen zijn er nu generaties lang geboren en het land zelf (afgezien van de Palestijnse gebieden) is nu in meerderheid Joods. Voldongen feit, maar geen schoonheidsprijs waard.

Kun je mooi om heen lullen of proberen goed te praten (gaat niet, als je echt objectief de boel bekijkt en niet in een reflex automatisch elke Islamiet als dader en elke Jood als slachtoffer ziet), maar is wel zo. Rechtvaardigt zeker niet terreur, maar terreur heeft meestal meer motivatie nodig dan pure religieuze toewijding. Er is ook een emotionele trigger voor nodig om jezelf te willen opblazen of anderen omver te karren.

Geldt net zo zeer voor alle eerdere Amerikaanse, Engelse en Franse bemoeienis met de Islamitische wereld. Iran is ook niet zomaar een Sji'itische Islamitische Republiek geworden. Daar ging Anglo-Amerikaanse interventie tegen de democratisch gekozen Mossadekh in 1953 en installeren van de Sjah als hun marionet aan vooraf. En 9/11 is ook niet "uit de lucht komen vallen", daar ging het bewapenen van de Moedjaheddien in Afghanistan als wapen tegen de Sovjets aan vooraf. En over de gitzwarte giftige invloed van het middeleeuwse koninkrijk Saoedi-Arabië kunnen we ook kort wezen: die zitten daar mede door hun westerse bondgenoten die ze geen haarbreed in de weg leggen bij de wereldwijde promotie van hun variant van Islam, het Salafisme. Zeg maar de variant waarmee je als sadistische psychopaat nog even de slechtste kanten van de Koran wilt promoten. Niet dat het boek zo positief is in het algemeen, maar net als de Bijbel hangt het maar net af welk deel je het meeste aanspreekt.

Dus nee, dat rechtvaardigt absoluut niet dat mensen terreur plegen of dat Marokkanen in het bijzonder er zo gevoelig voor zijn, zo vaak in uitkeringen zitten en rotzooi schoppen, en ik ben nog altijd van mening dat je maar beter niet al teveel moslims kunt importeren of heel streng moet zijn welke wel en niet, maar laten we nou niet doen alsof het nul en generlei invloed heeft gehad.

Wol | 04-09-17 | 21:59

Wie helpt mij even. Hoe heet dat stuk zandbak wat door Marokko bezet wordt? Nu niet gelijk Nederland roepen grapjassen. Tja, Abou, de wolf in schaapskleren, die zelfs door GS al lang op handen gedragen wordt.

Rotterdammert1965 | 04-09-17 | 20:39 | 1

Westelijke Sahara.

Wol | 04-09-17 | 21:47

"En religie is niet het sausje, het is het taaie, nauwelijks te verteren hoofdgerecht ...." Religie is het sausje dat het hoofdgerecht oneetbaar maakt. En dan bedoel ik alle religiesoorten.

Louise-in-de-pels | 04-09-17 | 19:23

Merkwaardige artikel.... :-) Anyway, moslims en hun 'affiniteit' met de Palestijnse zaak? Dat is niet meer dan, met de paplepel ingegeven, jodenhaat. Een gegeven dat in het westen inderdaad wel wat meer aandacht zou mogen krijgen, als was het maar omdat die haat zich niet beperkt tot Joden.

theo1610 | 04-09-17 | 19:16 | 1

Toch merkwaardig dan dat tot het ontstaan van Israël er een zeer aanzienlijke Joodse minderheid in Marokko en andere plekken in de Islamitische wereld woonde. Was vast geen sprookje om in te leven, maar de Joden hebben "onze" beschaving aanzienlijk minder vaak overleefd.

Wol | 04-09-17 | 22:01

Zozo Abu, je laat je ware aard van Moslimbroeder nu wel goed zien is het neit? Maar heeee, hoe zit het met de aanslagen in eigen landen tav de eigen mensen Abu? ook de schuld v.d. joden? Hoe zit het met de diefstal van al die landen door moslims in het MO, delen van Afrika en Azie, ook de schuld v.d. joden? Hoe zit het dan met al die aanslagen voordat Israel er was? Toch de schuld van hen omdat Israel er zou komen en dat wist men toen al? Hoe zit het met de massamoorden van jullie profeet die hier opdracht toe gaf Abu? Ook de schuld v.d. joden? Weet je, het is altijd de schuld v.d. joden, westen, boeddhisten, blanken, behalve jullie schuld toch? Jammer genoeg vent zijn er steeds meer mensen die hierin trappen, die kunnen namelijk allemaal lezen tegenwoordig en internet helpt daar erg aan mee! Maar, ben wel blij dat je nu hebt laten zien wat ik al lang wist, jij bent een islamist!

Engeltje51 | 04-09-17 | 16:25 | 1

Sorry moet zijn: steeds minder mensen die hierin trappen

Engeltje51 | 04-09-17 | 16:27

De een zijn jood is de ander zijn dood.

puntjeopdei | 04-09-17 | 16:15

click bate galore! precies het type titel dat geenstijl anderen te pas en te onpas verwijt. hypocrisie viert weer eens hoogtij, jammer joh!

jonckheer | 04-09-17 | 15:40

Nederlands is dus al voor 13% geislamiseerd. Ter vergelijking, 15% van de Duitsers waren NSDAP lid.

Haatejaculaat | 04-09-17 | 15:36 | 1

Het grootste gevaar zijn niet degene die kwaad in de zin hebben, het grootste gevaar komt van degene die wegkijken en alles bagatelliseren. Juist voorbeeld wat je gaf dus. maar 15 % was lid v.d. NSDAP en kijk wat dat teweeg heeft gebracht!

Engeltje51 | 04-09-17 | 16:29

Alsof alle met religie sausjes overgoten conflicten opgelost zijn als de Palestijnen een eigen staat hebben.... Alsof marokkanen geinteresseerd zijn in het leed van de Palestijnen, dat zit helemaal niet in hun genen. Het zijn gewoon nomaden die plunderend rondtrekken en als ze het niet meer zitten door hun eigen wangedrag dan blazen ze zichzelf op. Het heeft niets met Israel te maken maar wel alles met cultuur en islam. Aboe zit er om zijn eigen ideologische redenen en politieke hebzucht vierkant naast.

ILF2 | 04-09-17 | 14:49

terrorisme heeft maar 1 oorzaak heer abutaleb, en dat is ""de gehele wereld behoort allah"". al het andere is onzin. dat weet u toch wel, burgemeester??

win | 04-09-17 | 13:44

The Islam is strong in this one...

Poekieman | 04-09-17 | 12:58

Het zgn "terrorisme" van Israel wordt toch voornamelijk gedreven door *overlevingsdrang*.
Het volgende blijft waar:
- Als alle palestijnen vandaag hun wapens neer zouden leggen, dan is het morgen vrede.
- Als alle Israeliers morgen hun wapens zouden neerleggen, dan zijn ze binnen 4 weken allemaal uitgemoord.
.
Denk daar nog eens goed over na, links-gut-denkiers...

hotmint | 04-09-17 | 12:08 | 3

-Als de joden en de palestijnen vrede sluiten, dan wordt diezelfde week de premier van Israël nog door een Jood vermoord.

En van alle drie de als-jes, is er één geen "als", maar een "toen". Denk daar maar eens over na.

TheEgg | 04-09-17 | 13:02

en zo is het

win | 04-09-17 | 13:46

Als Israel valt, valt Europa en dat is puur geschiedenis, Europoa is al eens eerder bezet geweest door de islamisten en alle islamisten moeten in opdracht van hun profeet alles wat ooit islamitisch was terug veroveren! Dat is dus de clinch met Israel en dat is de reden v.d. aanslagen. Sterker nog, dit word ook nog eens steeds weer bevestig door belangrijke imamss in het MO. Maar ja, die geloven we niet :)

Engeltje51 | 04-09-17 | 16:32

Simpel als je van kinds af aan opgroeid met ideologisch dogma's is het niet raar dat sommigen dat heel serieus gaan nemen. Abu draaid er een beetje omheen want dat is ook lastig als 'gelovige'. Zou hij echt denken dat zijn god bestaat vraag ik me dan af. Of is het een cultureel identiteit ding.

P-unit | 04-09-17 | 11:58

Dubbel paspoort, dubbele agenda. Moeten we niet willen op bestuursfuncties. Als zelfs Dan-Rot-Je-Toch-Op Aboutaleb zich van dit soort argumenten gaat bedienen, kan het niet duidelijker zijn me dunkt.

Maar niet in Nederland helaas.

Releasethehounds | 04-09-17 | 10:56 | 1

Ik heb nog hoop, als ik andermans reaguursels lees, jou comment is weer van het niveau, blind geloven wat er gezegd wordt: Aboutaleb is een moslim dus het is waar.
Oproep aan GS ga weer eens even objectief kijken naar wat jullie schrijven en zeggen, inmiddels zijn jullie net zo gekleurd(bevooroordeeld) als links aan het schrijven (denk aan NOS en Joop)
Ik kwam naar GS omdat het gewoon zei waar het op stond, dit stuk slaat nergens op en vervolgens nog lekker gecensureerd in de comments (mijn comment was gewoon netjes en optopic) gelukkig dachten velen het zelfde als ik. (en kunnen mensen nog zelf denken en lezen).

Zuurpluim | 04-09-17 | 11:21

De ware aard komt boven water.

Bataaf | 04-09-17 | 10:47 | 1

Eerst al zijn opmerking over zijn dochters dat die met een islamiet moesten thuiskomen en nu dit weer: de islamitische aap komt vroeg of laat toch uit de mouw!!!

rooie vogel | 04-09-17 | 11:00

De vijanden van mijn vijanden zijn mijn vrienden.
I love Israel.

Kanarie_Geil | 04-09-17 | 10:46
-weggejorist-
Geenstilo | 04-09-17 | 10:43

Op zich een logisch verhaal. We moeten ook niet net doen of IS al 100 jaar bestaat. Op zich is het wel makkelijk om een geloof van 1400 jaar oud van alles de schuld te geven. Feit blijft dat het een complex verhaal is van de laatste decennia. Denk aan Irak, Syrië, Palestina/Israël kwestie enz. De massaslachting van moslims in Myanmar helpt ook niet echt.

Geenstilo | 04-09-17 | 10:43 | 1

?? De islam is sinds zijn oprichting niets anders aan het doen dan moorden, afslachten, onderdrukken en land pikken, daar hebben ze het westen ( was toen nog geen sprake van ) en Israel ( was toen ook nog geen sprake van ) voor nodig! Lees dat boek en dan niet de gesuikerde versie maar de echte Koran en lees de geschiedenis v.d. arabieren pre islam tijdperk en islam tijdperk! Dat zal je de ogen doen openen en de werkelijkheid inzien!

Engeltje51 | 04-09-17 | 16:35

ook Aboutaleb is en blijft een moslim, die dus lelijk door de mand is gevallen! Weg met die vent, terug naar her Rifgebergte! Geen moslims in rijksdienst en op openbare functies! Wij moeten beginnen om alle criminele moslims uit te zetten! Daartoe moeten de spelregels worden aangepast!

Lexus01 | 04-09-17 | 10:43

Je kunt gewoon geen enkele moslim vertrouwen.

van Oeffelen | 04-09-17 | 10:36

Dit verklaart niets. Waarom vinden juist / vaker Marokkanen de zogenaamde hypocrisie een reden voor steun aan terreur?

Alvarez | 04-09-17 | 10:24

De Jodenhaat zit verankerd in de islamitische theologie.

tata1981 | 04-09-17 | 09:57

Prima als die naffers zich moreel verheven willen voelen maar kom dan niet 4 generaties uitkeringen trekken met de gehele familie. Als we zo hypocriet zijn, tyft dan op.

mr.money | 04-09-17 | 09:50

Geenstijl lijdt nogal onder: Islam is fout, dus Israël is goed. Nee dus. Israël is ook gewoon een op religie gestoeld land, politiek gegijzeld door een stel extremisten, dat grond steelt, mensen uit huizen jaagt, enz.

En net als bij de islam geldt voor joden: De "gewone" gelovige is niet verantwoordelijk voor de excessen van een kleine minderheid van aanhangers van de religie.

Dat laat onverlet dat de Islam een veel groter probleem is, nog even afgezien van de jihad en de aanslagen in het Westen, en aanzienlijk slechter integreert in andere samenlevingen en dat islam vooral wordt aangehangen door een stel ongelooflijke uitvreters. Slavenhandel, vrouwen als minderwaardig (zodat zij het werk kunnen doen), enz. Liever oorlog dan een dag eerlijk werken. Het is niet voor niets dat grote delen van Afrika zo'n puinhoop zijn. (welke delen? Kijk maar waar Islam de overheersende religie is) Vandaar de lalala-Geld! mentaliteit van dat volk. En waarom je handen uit de mouwen steken als je ook oude vrouwtjes kunt beroven.

Die uitvreters mentaliteit onder een deel van de bevolking, dat is hét probleem van de Marokkanen (en daar zul je de vele wel goedbedoelende Marokkanen ook over horen klagen). En het deel van de uitvreters dat nog een restje geweten heeft, die sust dat met de excuses die worden aangedragen vanuit de Islam. (Het zijn maar Kafirs, dan mag het).

TheEgg | 04-09-17 | 09:32 | 4

Beetje meer van ik al zei maar goed verwoord.

Jacometti | 04-09-17 | 09:44

Ben inderdaad ook altijd verbaasd dat 'incidenten' waarbij een orthodoxe jood een vrouw uit de vliegtuigstoel naast hem gebonjourd probeert te krijgen weinig airtime krijgen hier, zowel in artikelen als comments. De (financieel) arme orthodoxe jood is een gewillige pion van een groep rijkaards die ze iedere keer een stukje verder over de grens dropt, om zo die grens weer wat verder te leggen. Dat het een klimaat creert waar het hele Westen last van heeft (niet alleen hun schuld) interesseert ze echt geen ene flikker, want alleen hun sprookjesboek is belangrijk. Alle collateral damage is irrelevant, want hun Godje heeft hunnie dat land beloofd.

Sjors W. | 04-09-17 | 10:15

Klein maar belangrijk verschil, ei, is dat het Jodendom "uitsluitend" werkt als in, je moet hemel, aarde en je portemonnee bewegen om erbij te mogen horen terwijl het bij de ISlam bekeer, betaal Jizya of sterf is. Dan weet ik wel wie ik gevaarlijker acht, in deze, en dat zijn niet die plusminus 14 miljoen Joodse mensen wereldwijd. wereldwijd.

Graaisnaaiert | 04-09-17 | 14:16
▼ 1 antwoord verborgen

Had niet anders verwacht van deze moslim. Uiteindelijk zijn ze allemaal hetzelfde.
Israël we love you.

Dutch_Holland | 04-09-17 | 09:25

Alles is de schuld van het westen!! Wie heeft deze malloot ooit durven voor te dragen als burgemeester? Hij hoort volgens zijn ambt de veiligheid in acht te nemen en nu zet hij mensen tegen elkaar op! (hmmmmmmmmm,.............) Dit is volgens mij een PvdA-uitspraak naar iemand anders toe gericht. hmmmmm??

Ik snap er niks van! | 04-09-17 | 09:18 | 3

Ook u heeft de uitzending niet bekeken en huilt mee met de hijgerige stemmingmakerij van Van Rossem: "Aboutaleb: 'Terreur is eigenlijk de schuld van Israël'" (kom nou even Van Rossum waar beweert hij ergens dat hij achter die mening staat?)
Geeft u eens een paar citaten uit de uitzending waarin u aantoont dat hij mensen tegen elkaar opzet?
Of roept u ook zo maar wat?

Roadblock | 04-09-17 | 09:32

"Hij hoort volgens zijn ambt de veiligheid in acht te nemen en nu zet hij mensen tegen elkaar op!"

Mij lijkt het dat Aboutaleb ca twee weken geleden nou juist overduidelijk heeft bewezen "de veiligheid" in acht te nemen door dat popconcert af te lasten en alles uit de kast te trekken om een aanslag te voorkomen. En op "mensen tegen elkaar opzetten" heb ik hem nog nooit kunnen betrappen. Waar precies zet hij in de Buitenhof uitzending volgens jou mensen tegen elkaar op?

Dr_Johnson | 04-09-17 | 11:23

Weet je wel hoeveel moslims rond dat gebouw wonen mijn beste ( ruim 80 % ) ? Met je, wij hebben wel gezien hoeveel daadkracht hij heeft tav terrorisme? Blijkbaar ben jij niet bekend in de wijk om dat gebouw heen? Ik dus wel!

Engeltje51 | 04-09-17 | 16:40

Aboe vergat nog wel even uit te leggen waarom zijn 'eidgenossen' het nodig vinden om met bestelbusjes en vrachtwagens over West Europese hot spots te crossen en zoveel mogelijk slachtoffers te maken. Wat hebben Parijs, Londen, Nice, Berlijn en Barcelona met Israël te maken? Ga lekker in Tel Aviv aanslagen plegen. Nee. Weet je wat het is Senator Palpetine van Rotterdam? Marrokanen hebben een hekel aan de samenleving waarin ze opgroeien. Die moet kapot omdat deze hen niet aanstaat. Deze haat is het gevolg van tientallen jaren niet integreren. Vaders in de ww en in koffiehuizen. Moeders de taal niet leren en achter de voordeur houden. De jongens als prinsjes behandelen en alles toestaan of juist de riem hanteren. Opvoeden volgens Westerse normen kunnen ze niet en willen ze niet. Vervolgens wordt je dus een kansloze, niet aan enige zelfkritiek leidende, agressieve low-life. Maar omdat het Marokkanen ten ene malen aan zelfreflectie ontbreekt hebben anderen dit gedaan. Nog even opgehitst door een imam die er een verbindend religieus sausje als rechtvaardiging over giet. Juist ja! De gastheer moet dus dood. Parasitair gedrag van de buiten categorie.

Jacometti | 04-09-17 | 09:04 | 1

Grof gezegd maar, een juiste analyse!

Engeltje51 | 04-09-17 | 16:44

Weg respect voor hem, hij blijkt even lomp als de rest.

Ko Ranzig | 04-09-17 | 09:02

Terreur is gecreëerd om geld te kunnen verdienen en om landen binnen te vallen waar olie te halen valt.

chrisjuh | 04-09-17 | 09:00 | 2

Ga in de hoek staan, malloot.

Jan Passant mk2 | 04-09-17 | 09:02

Schaam je!!! Hoeveel olie is er te halen in Marokko?? Durf jij (chrisjuhje) deze uitspraak op een spandoek te zetten en ermee rond te lopen in Tel Aviv, Barcelona, Parijs, Madrid, New York, Berlijn, Brussel en of Londen? (in de taal van desbetreffende stad)

Ik snap er niks van! | 04-09-17 | 09:14

NL is vanouds een immigratieland. Door de jaren/eeuwen heen is dat altijd redelijk rimpelloos verlopen. Zoals dat ook hoort.
Jammer is daarom dat onze overheid (en dus ook die in brussel) maar niet wil erkennen dat rimpelloos integreren met islam volledig onmogelijk is. In deze religie/cultuur zitten veelteveel safety-traps ingebouwd tegen integratie/aanpassing.
Dubbele paspoorten, statusverschil vrouw/man, intrinsieke pedofilie, wereldheerschappij enz.
Een verstandige, pragmatische overheid hoort deze eigenschappen te erkennen en te benoemen. Politiek correct of niet.
Anders zal de enorme ideeële kloof in de Moderne Westerse Wereld zich slechts verdiepen en zal eigenrichting, sabotage en uiteindelijk een revolutie daarvan het gevolg zijn.

pennestront | 04-09-17 | 08:55 | 2

Nederland immigratie land ja, maar het ging altijd om kleinere aantallen, het ging altijd om soortgelijke Europese migranten, het ging om aanpakkers en om lieden die langzaam opgingen in aanwezige cultuur. Wat er sinds start van de gastarbeid gebeurd is , van 0 naar 1 miljoen in 50 jaar, onaangepasten, anti westers, alles binnen eigen groep. Het ontstaan van een parallelle samenleving. Reden: islam

Tirade | 04-09-17 | 09:26
-weggejorist-
Engeltje51 | 04-09-17 | 16:52

Ongeacht wat Abu nou wel of niet gezegd heeft (hij is tenslotte geen expert en waarschijnlijk is de afstand tot de radicaliserende jeugd ook best flink) doet het mij deugd dat er nu, zelfs op de NPO, openlijk gesteld wordt dat marokkanen maar niet willen deugen.
Het zal eens tijd worden.

Petrus Poortwachter | 04-09-17 | 08:54

U ziet het: Er is maar 1 soort Islam: Het naar anderen wijzen soort.

Is dit nog nieuws? | 04-09-17 | 08:51

Dat met dat economische onderdrukken is een farce. Ondanks alle miljardensteun van de Eu en de andere ondersteuners is er geen reet van de grond gekomen. Het verdwijnt in de zakken van de rijke warlords van Hamas of Fatah. Twintig kilometer verder op bloeit alles wel op dezelfde grond. Pffft. Als Israël zich zou overgeven zijn ze de Sjaak en wordt het er voor de gemiddelde Palestijn niet beter op.

ristretto | 04-09-17 | 08:37 | 3

En als het wel succesvol is, wordt het plat gebombardeerd door Israel....

TheEgg | 04-09-17 | 09:21

TheEgg- Geeft u eens een paar voorbeelden?

Roadblock | 04-09-17 | 09:36

Niet voordat zij zelf eerst aangevallen werden. Jij bent zeker iemand die net jes blijft staan als hij word aangevallen en zegt, hier heb je een baksteen, sla er maar op los toch?

Engeltje51 | 04-09-17 | 16:41

De eerste moslim met kritiek op de islam moet nog geboren worden. Een achterlijke fascistische ideologie die Europa 4000 jaar terugwerpt qua vrijheid, gelijkheid en individualisme.

Jack Jersey | 04-09-17 | 08:31 | 3

Nou ja, er zijn wel moslims met kritiek op de islam, maar dat durven zij meestal niet te uiten. Daar staat de doodstraf op, ook in Nederland waar de doodstraf in 1870 (lang geleden alweer, wat?) werd afgeschaft.
Dat is een sterk middel om de boel "bijmekaar" te houden, daar kan een vrachtwagen vol subsidie niet tegenop.

Jan Passant mk2 | 04-09-17 | 08:38

Jan Passant mk2- Hier ligt ook een kwalijke rol van onze overheid die, inplaats van afvallige moslims, en de enkele moslim die kritiek durft te hebben te steunen, liever zaken doet met Imams, en daardoor duidelijk maakt dat afvalligen en critici fout zitten.

Roadblock | 04-09-17 | 09:25

Roadblock. "Onze" overheid heeft van lafheid een deugd gemaakt. Nu nog een primitieve cultuur als den islam overtuigen dat een vrachtwagen vol linkse glijmiddelen meer waard is dan 1 koene krijger met een kapmes.

Jan Passant mk2 | 04-09-17 | 09:42

Nou , Witeman , je bent nog te dom om te schijten.!

Deze dubbele agenda knakker was rijp voor de verbale sloop

joppo0 | 04-09-17 | 08:22

Aboutaleb mag dan de minst slechte PvdA burgemeester zijn, maar ook hij zit gevangen in zijn afkomst & religie dus hem echt vertrouwen valt af te raden.
Ik ben zijn rol in de tragische sessie "Nederlandse Politiek" van karaktermoord tot poeptaartaanslag eindigend in moord op Pim Fortuyn nog niet vergeten.

Israël blijft ook altijd een mooi onderwerp om de deugnieten uit hun tent te lokken.

Jan Passant mk2 | 04-09-17 | 08:00

Aboutaleb licht hier een tipje van zijn Taqiyya sluier.

Wekkertje | 04-09-17 | 07:38

" Je zou kunnen denken dat de religie, de Islam, de verbindende factor is. Wat denk u, meneer Aboutaleb ?"
Witteman durft de vraag gewoonweg niet te stellen.

Bat-Adam | 04-09-17 | 07:35

Het valt me op dat vooral diegenen die - hopelijk tegen beter weten in- met alle geweld over de rug van Aboutaleb heen de Islam nog zwarter proberen te maken dan die al is, uitblinken door hun gebrek aan kennis, alsmede hersens.
Nou wil ik niet zeggen dat alle verwoede Islamhaters dom zijn, maar roepen dat alle Moslims slecht en gewelddadig zijn is wel heel erg verschrikkelijk dom.
Dat is nog onder het basisschool-niveau.

mallekater | 04-09-17 | 07:25 | 4

Yep, Islam is liefde en vrede en verdraagzaamheid, poezemans.

Jan Passant mk2 | 04-09-17 | 08:03

De allerdomste figuren zijn nog altijd degene die geen enkel inhoudelijk argument kunnen bedenken maar niettemin iedereen dom noemen met een andere mening. Aangezien dat een herkenbaar trekje is van moslims, zou je inderdaad moslims een extreem dom kuddevolkje kunnen noemen.

Jack Jersey | 04-09-17 | 08:22

Basisschoolpraat? Sorry hoor maar, wel eens de koran gelezen? de overleveringen van Mohammed, de moorden door mohammed, de lessen van mohammed hoe te moorden, hele stammen?? Slavernij?? Nog steeds anno 2017? De geschiedenis v.d. arabieren pre islam tijdperk en islam tijdperk? En dan durf jij anderen te betichten van dom en hersenloos? Mijn God, mohammed himself was niets anders dan een krijgsheer, mag hopen dat jij weet wat de betekenis daarvan is?

Engeltje51 | 04-09-17 | 16:57
▼ 1 antwoord verborgen

Even bij de les blijven, mensen, dat ZEI Aboutaleb niet.
Hij was, net als elk zinnig denkend mens, van mening dat Israel en met name de manier waarop Israel op dit moment de Palestijnen niet alleen besteelt en knecht maar ook het economisch leven onmogelijk maakt, gedeeltelijk MEDE verantwoordelijk was voor de woede van de Arabische wereld.
De fout is destijds in eerste instantie door de Engelsen i.s.m. de geallieerden gemaakt, die oprecht dachten dat het land dat nu Israel is een aardig rustige plek was om de Joden te laten leven.
Men had even niet gerekend op de mensen die daar al eeuwenlang woonden, natuurlijk, de Engelsen en andere kolonisators hebben van dat soort beperktheid altijd al een beetje last gehad.
En hoewel ik vóór het bestaan van een Joodse staat in het MO ben, ben ik tégen de manier waarop de Israeli, met steun en hulp van de VS (en de VN,in het begin, nu ook allang niet meer) de Palestijnen NU behandelt.

Een beetje objectiviteit , dus zonder de eigen ingeroeste stokpaardjes te berijden, mag best.
Maar goed, die discussie is al zo vaak gevoerd en je verandert er niets mee.
Want Israel is stokdoof voor alle argumenten, alle VN resolkuties en alle internationale rechters die van mening zijn dat Israel de internationale wetgeving schendt en misdaden tegen de menselijkheid pleegt.....
En dan heb je vanzelf stront aan de paal.

mallekater | 04-09-17 | 06:41 | 3

Israël is verklaard moslimgrondgebied. Moslimbroederschap is bindend. Het is wij tegen zij. De kiem van deze polarisatie is te vinden bij hun profeet Mohammed. Het is niet anders.

Bat-Adam | 04-09-17 | 07:52

Wanneer werkelijk alle internationale rechters oordelen dat er meer mis is met Israël dan met alle dictators in alle schurkenlanden van deze planeet bijelkaar, dan weet je dat er iets ernstig stinkt. Niet noodzakelijk Israël.

Jan Passant mk2 | 04-09-17 | 08:07

?? Hoe komen de arabieren islamieten aan al dat bezette gebied in het MO, delen van Afrika en Azie? De schuld van het oten nog niet bestaande Israel soms? Waarom maken zij elkaar af vanaf pre islam tijdperk, ook de schuld van Israel? Mag ik u ook eraan herinneren dat er begin 20-er jaren al een land overdracht was en getekend in Italie wvan een stuk grond dat vele malen groter was dan vandaag de dag? En dat dit feitelijk ook nog steeds rechtsgeldig is waar Israel niets mee doet, ik zou dat al lang hebben opgeeist want, recht is recht toch? Mag ik u ook eraan herinneren dat zo'n 70 % een jordaans paspoort heeft v.d. arabierren die daar wonen en ja, het zijn arabieren en geen palestijnen want er heeft nooit een palsetijns volk bestaan zoals u verdomd goed weet, die
benaming is een uitvinding v.d. massmoordenaar en geldsteler van " eigen"
volk genaamd Arafat de Egyptenaar, midden jaren 60 of niet? En last but no least, de koning van Jordanie zei het ook al meerdere malen, Jordanie is palestina en palestina is jordanie! Hier geldt alleen maar dit: Mohammeds eis dat elk land dat pooit in handen is geweest van moslims weer islamitisch moet worden, niet meer en niet minder!

Engeltje51 | 04-09-17 | 17:04

Zoals ik het lees geeft aboutaleb alleen aan waarom marrokanen radicaliseren, niet dat hij het er mee eens is. Overigens dateerd islamitisch terreur van alle tijden niet alleen sinds israel bestaat, dus het is een non argument. Wat wel interessant is is een artikel op elsevier warin aangegeven wordt dat de aanhang naar strikte islam o.a. te maken heeft met een identiteitscrisis onder jonge marrokanen. Het is geen excuus maar het zal er wel mee te maken hebben dat ze er opener toe dtaan omdat de islam hun een superieure rol geeft tov de realiteit hier in het westen

alb76 | 04-09-17 | 05:21 | 1

Hij geeft ook aan dat de gedachtegang vooral ideologisch is, en de Marokkanen in kwestie vaak geen/amper/maar slechts deels praktizerende moslims zijn. De Islam als ideologie is ook hier het mantra, maar als Abou het zegt is het blijkbaar helemaal FOUT.

Het zou me niet verbazen als de wereldse Palestijnse-kwestie de bron van de radicalisering is, vooral gezien de achtergrond van de Armani-shirtjes dragende jongens in kwestie. Blijft interessant dat hun religieuze wortels, die ze qua bier drinken en blowen graag vergeten, wel de institutionele jodenhaat en het idee van moslimbroederschap weten over te dragen. Maar is dat religie, of ideologie.. of is het hetzelfde.. oftewel een zinloze semantische discussie.

Sjors W. | 04-09-17 | 08:44

Ik heb hooggeplaatste Amerikaanse ex-militairen en inlichtingenfiguren hetzelfde horen beweren. Ook in Irak, bijvoorbeeld, leeft het idee dat IS bewust is gecreëerd door de VS en Israël om de regio te destabiliseren en zodoende een (economische) vinger in de pap te houden. Radicale moslims, zo vertelde een Irakees mij, waren er voorheen niet in zijn land. Elke Amerikaanse president lijkt het op te moeten nemen tegen een nieuwe groepering, van Al Qaida, tot Taliban en IS. De vraag is waar al dat volk ineens vandaan komt en hoe ze aan hun middelen en knowhow komen. In eerste instantie leken dit mij indianenverhalen, maar na het zoveelste interview begon er toch iets te knagen. Er is in de internationale politiek, ook op Europees niveau, volgens mij veel gaande waar wij geen weet van hebben.

MickeyGouda | 04-09-17 | 05:10 | 2

Dit laat overigens onverlet dat ik een voorstander ben van 'minder, minder' van het volk dat vatbaar is voor de ideeën van deze groeperingen, hoe ze ook mogen zijn ontstaan.

MickeyGouda | 04-09-17 | 05:23

Waar al dat geld vandaan komt? Wat te denken van de rijke olielanden die ook zeggen dat het van hen vandaan komt misschien? Uit die landen komen ook de grootste IS figuren en El Qaida figuren, gemist dit?

Engeltje51 | 04-09-17 | 17:08

Aboutaleb geeft exact aan wat er in de koppen van die jonge Marokkanen omgaat. Dat is gewoon een feitelijke constatering en nergens zie je Aboutaleb daarover verder een oordeel vellen. Het is van Rossem die het in z'n rare drift niet snapt wat Aboutaleb zegt. Aboutaleb +1 van Rossem -1. En dan nu wachten op gekke Brussen die er morgen op het noodlijdende TPO er nog een schepje bovenop doet.

Chow | 04-09-17 | 03:41 | 2

Juist het feit dat hij er geen mening over geeft is zo verhullend. Er wordt ook niet over doorgevraagd alsof het een gedeelde mening is die als feit wordt gepresenteerd. Juist dat is zo verhullend. De islamitische aap wordt zorgvuldig in de mouw gelaten.
Na gebrek aan stageplaatsen, banen, opleiding, geld is dit de volgende fase. Niemand die het over geld of infrastructuur heeft bij Syriëgangers of aanslagplegers.

ristretto | 04-09-17 | 07:29

Ristretto- Zou dat niet meer aan de vraagstelling van de heer Witteman kunnen liggen? Of verwacht iemand hier werkelijk dat Aboutalib als moslim zijn geloof als bron van terrorisme aan zou wijzen zelfs al zou hij dat zelf wel vinden?

Roadblock | 04-09-17 | 09:17

Als je denkt, dat je de stille jihad, die al jaren in Europa gaande is in de schoenen kunt schuiven van de joden in Israël, dan heb je echt een kronkel. En ik ben geen joden vriend. De islam is zelf het probleem. Als ze te groot worden, dulden ze geen anders denkenden naast zich. Dit probleem los je niet op door te roepen: "wij zijn niet bang". Hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen ?
De islam is een geloof van "landje pik !".

Wraakzalzoetzijn | 04-09-17 | 02:46 | 1

Jij snapt het, islam is een veroveringsleer en een ieder die dat boek gelezen heeft en de moeite genomen heeft om zich te verdiepen in de geschiedenis v.d. arabieren voor en nu in het islamtijdperk begrijpt dat!

Engeltje51 | 04-09-17 | 17:11

Aboutaleb is hetzelfde als alle andere moslims, ze weigeren kritiek te geven op de islam, immer dat geloof is perfect in hun ogen. Zolang dit overheerst is geen enkele discussie zinvol. Belangrijkste is toegeven dat Islam chaos, ellende en willekeur is. Toegeven dat de islam en koran zo in elkaar zitten dat ze altijd tot fanatici en geweld zullen leiden. Dat complete reorganisatie de enige mogelijkheid is

Tirade | 04-09-17 | 02:42 | 1

Hij zegt toch duidelijk dat de redenering onzin is of hoor ik het niet goed?

alb76 | 04-09-17 | 05:30

Aboutaleb slaat hier de spijker goed op zijn kop. Het is duidelijk dat van Rossem geen Arabische zenders kan verstaan.

maarten1959 | 04-09-17 | 02:06

Ik....... heb dan nog het domme geluk dat ik onder de rook van Arnhem de gemeente Zevenaar als mijn gemeente mag rekenen. Ik wens ze veel sterkte toe daar!

Mr_Pikibelly | 04-09-17 | 00:55

@Helesjaak | 03-09-17 | 20:42
Goed gezegd!

Lewis Lewinsky | 04-09-17 | 00:51

Hm, gelezen hebbende dit onderwerp heb ik de genoemde uitzending maar eens critisch bekeken hoewel ik zelden nog naar de NPO kijk.
Ik zie de islam als een gevaar, en ben niet zeker voor wat betreft Aboutalib zijn uiteindelijke drijfveren.
Maar waar ik wel zeker over ben is, dat dit een stukje stemmingmakerij is van het zuiverste water, van Rossem.
Nergens in de uitzending heb ik hem stelling horen nemen ten gunste van IS, marokkaanse terroristen, tegen Israel, of wat je er hier ook probeert te insinueren.
Ik heb hem wel duidelijk horen zeggen dat terrorisme geen gevolg is van discriminatie, gebrek aan opleiding, of slechte kansen in de maatschappij wat meneer Witteman graag wilde horen.
Maar dat vergat je natuurlijk te vermelden.

Roadblock | 04-09-17 | 00:32 | 3

De vraag was: Waarom worden zoveel Marokkanen terrorist? En Aboutaleb zeide: Voorwaar, voorwaar, dat komt omdat Marokkanen zo begaan zijn met de Palestijnse kwestie. En dat heeft Van Rossem keurige samengevat in de kop.

Lewis Lewinsky | 04-09-17 | 00:37

@Roadblock, ik had de uitzending al gezien voordat dit stukje hier verscheen en vroeg me vervolgens verbijsterend af of ik dan toch iets gemist had.
Ik raad iedereen hier aan wat vaker ook eens even de bronnen zelf te raadplegen en misschien naast kritisch op de Islam ook misschien iets kritischer naar Geenstijl toe te worden.

Charlie36 | 04-09-17 | 08:16

Lewis Lewinsky- Dat beweerde hij niet, hij noemde een aantal feiten op die iedereen die wel eens op marrokaanse sites kijkt zelf kan constateren. Hij gaf ook niet aan dat hij zelf die mening had, of het er uberhaupt mee eens was.
Ik vind de kop van van Rossum overigens zwaar misleidend en stemmingmakend. Blijf kritisch en eerlijk in het waarnemen van feiten Lewis Lewinsky ook als ze van geenstijl komen.

Roadblock | 04-09-17 | 09:48

Dus op de vraag "waarom is de helft van de terroristen Marokkaan" antwoordt Aboutaleb "omdat de Marokkanen zo begaan zijn met de palestijnse kwestie".
Dat heeft Van Rossem dus goed samengevat in de kop die boven dit topic staat. Geen speld tussen te krijgen.
En wie het hiermee niet eens is gaat maar de hele uitzending terugkijken.
Hier: www.vpro.nl/buitenhof/speel~POMS_VPRO...

Lewis Lewinsky | 04-09-17 | 00:20 | 4

Ga de uitzending maar terugkijken, Scapos.

Lewis Lewinsky | 04-09-17 | 00:30

Ik heb de hele uitzending gewoon live gevolgd hoor, incluis stukje met Sid Lukassen.

Scapos | 04-09-17 | 00:40

Aboutaleb gebruikt het woord rubbish. Maar wat hij rubbish vindt is volkomen onduidelijk, Schaapos.

Lewis Lewinsky | 04-09-17 | 00:46
▼ 1 antwoord verborgen

Alleen de video gekeken.... en dan denk ik ..... waarom kan iemand die zolang in Nederland is niet normaal antwoorden en duidelijk de Nederlandse taal spreken .... die man komt er niet uit om onder stress wat hij duidelijk wil maken.... het enige wat ik het er uit haal.... het is de schuld van een ander.

kereltie_ut_drenthe | 04-09-17 | 00:17

Ik ben 71, volg vanaf 1967 de Palestijnse kwestie en vind dat Aboutaleb in deze gelijk heeft.
Dat vooral in Israel zelf, heel wat Joden zo denken als Aboutaleb en dat GS in Nederland de belangrijkste multiplicator van het zionistische narratief over de Palestijnen is.

WirMachenMusik | 04-09-17 | 00:16 | 3

Jahoor. De islam is opgericht vanwege de palestijnse kwestie.

Lewis Lewinsky | 04-09-17 | 00:22

Je bent van een leeftijd dat je het anti-semitisme nog met de paplepel hebt binnengekregen.

Gulliver | 04-09-17 | 00:28

Nee je hebt gelijk ouwe babyboomert. Israel mag zich niet verdedigen. Was je maar iets ouwer had je de joden nog als joden gezien. Je weet wel, een bedreigde diersoort.

knutsel_ | 04-09-17 | 01:02

Ik ben 71, volg vanaf 1967 de Palestijnse kwestie en vind dat Aboutaleb in deze gelijk heeft.
Dat vooral in Israel zelf, heel wat Joden zo denken als Aboutaleb en dat GS in Nederland de belangrijkste multiplicator van het zionistische narratief over de Palestijnen is.

WirMachenMusik | 04-09-17 | 00:16 | 7

En nog steeds Lewis. Libanezen zijn briljante ondernemers en handelaren (de originele). Mijn Mrs., bankierse zoals je weet, heeft een aantal klanten die of Libanees of van oorsprong Libanees zijn en geloof me als ze je hand schudden moet je daarna je vingers tellen om te kijken of ze er nog zijn! Hahaha. Ik mag ze. Zeer ondernemende mensen.

Basil Fawlty | 04-09-17 | 00:43

Basil. LOL. Maar Parijs de hoofdstad van Zwitserland?

Lewis Lewinsky | 04-09-17 | 00:45

Exactement. Geneve est le Paris! Mooie anekdote. Ver voordat ik mijn Mrs ontmoette stond ik ooit, toen ik nog voor de baas als valuta handelaar werkte in een "club" in Londen, hing daar aan de bar terwijl mijn collega's papieren geld in een string duwden. Ik had er totaal geen zin in want ik had toen een bloedmooie vriendin en had geen zin in dat goedkoop gekloot. Basil gaat aus Prinzip nml nooit vreemd.. Anyways ik raakte toevallig in gesprek met een Libanees naast mij die ook zoiets had van man, man, man. Maar ook hij was daar met horney hypocriete Saudi's. Dus hij vroeg wat ik deed en vertelde het hem en vice versa. Maar dat vice versa was interessant. Hij verkocht aan jan en alleman? wat?... uniformen. Huh? Nou zei hij. Wapens verkoop ik uit principe niet maar een soldaat moet gekleed worden. Dus ik zei: "Nato landen?" "Nope daar zit een embargo op voor ons als vrije handelaren en die produceren zelf maar ieder ander land? Geen probleem." en ik zei "Dus Afrikaanse landen en Azie, CAF, Congo, Myanmar?" zijn antwoord: "Tuurlijk. En vaak is het via, via EU geld. Weten die idioten in Brussel toch niet." en daarna zonder met z'n ogen te knipperen zei hij: "Oh ja volgende week ben ik in Amsterdam in WTC om kinderkleding te verkopen. Rose is in de mode voor meisjes. En heb je dan zin in een drankje?"

Basil Fawlty | 04-09-17 | 01:13
▼ 4 antwoorden verborgen

@Zuurpluim | 03-09-17 | 23:27
Weet jij eigenlijk wel wat de vraag was van Witteman en waarop Aboutaleb antwoordde "het is de palestijnse kwestie, stupido"?
Nee, hè, dat weet jij niet.
De vraag was, en ik citeer letterlijk: *De helft van de terroristen die aanslagen plegen in Europa hebben een Marokkaanse achtergrond. Is dat toeval, vroeg het Algemeen Dagblad zich met koeienletters op de voorpagina af. Hoe keek u daarnaar? Begrijpt u het, hoe het komt?"

Lewis Lewinsky | 04-09-17 | 00:15 | 2

De vraag is dus, begrijpt u hoe het komt, hij geeft daar zonder waarde oordeel een antwoord op: omdat Marokkaanse jongeren een idee hebben -aangevend welk idee dat is- en daarbij dit soort aanslagen in die context passend vinden tegen het westen, waar hij vervolgens ook aangeeft wat voor complete onzin het -dat ze dit denken.

V. Rossem maakt er van: Aboutaleb vind dit, gelukkig kan ik wel gewoon begrijpen wat een hoog geschoolde allochtoon bedoeld en kijk ik niet alleen naar zijn afkomst (iets met gelijk niveau ofzo).

Zuurpluim | 04-09-17 | 11:13

Hij scoort al bij de Marokkanen als hij de Palestijnse kwestie benoemt!
Ongeacht hoe hij het later nuanceert.
Opportunist, dat is hij. Een handigerd!

Carmelita | 04-09-17 | 13:34

WTF! Dit gaat veel te ver! Wat weet -ie ervan? Hij is er nooit geweest.

FelixG | 04-09-17 | 00:15

Ik kan ook nog wel een reden verzinnen waarom de Marokkanen de meeste aanslagen uitvoeren in Europa, wellicht omdat het toevallig ook de grootste moslimgroep in Europa betreft?
Het lijkt wel de NOS vorige week: meeste dikke mensen leven in China. Raar hé, een land met de grootste bevolking.
Turken zijn ook een grote groep, maar komen veel minder voor in het zuiden van Europa en hebben daarnaast een andere achtergrond dan de Arabische wereld waar Marokko toch ook tot in een zekere zin toe behoort.

Scapos | 04-09-17 | 00:12

'Israël en 'hitler': beide woorden zijn een godwin, gebruik één van beiden en enige discussie hierna is onmogelijk.
Blijkt maar weer.

Analia von Solmsch | 04-09-17 | 00:09

Nog even en het is ook de schuld van Israel dat soennieten en sjiieten elkaar al 1.400 jaar afslachten.

Likoed Nederland | 04-09-17 | 00:07

Ongeacht de analyses van dit interview mag het toch voor iedereen duidelijk zijn dat Aboutaleb als het erop aan komt voor de islam kiest? Hij is niet slechts van Marokkaanse afkomst (met dito paspoort uiteraard), hij is praktiserend moslim. En de islam heeft duidelijke regels. Islam über alles, en anders moet je dood. Ook al doet hij diverse dingen goed, in een islam-Nederland-kwestie staat hij niet aan onze kant. Moslims moet je niet in overheidsfuncties hebben, en al helemaal niet bij politie, leger en veiligheidsdiensten. Hun loyaliteit ligt bij iets heel anders.

Dr. Snoepjes | 04-09-17 | 00:00 | 3

Misschien wel, misschien niet. Waarom is dit relevant?

Panos88 | 04-09-17 | 00:09

Bespreek de dosering haldol even met je huisarts. Je ziet dingen die er niet zijn.

Chow | 04-09-17 | 03:47

95% van de moslims zijn aardige mensen en keuren geweld af, de westerse wereld radicaliseert helaas ook, ook Israël heeft apartheid en concentratiekampen om anders denkende op te sluiten, de enige wat floreert in Israël is de corruptie van regeringen,

adjudant | 04-09-17 | 06:46

Geachte heer Aboutaleb,
De afgelopen jaren gat ik u het voordeel van de twijfel, ontstond er soms zelf een begin van respect dat u, in uw positie vakkundig wist te schipperen tussen het land/stadsbelang en uw achterban.
Vandaag in het buitehof verspeelde u in een klap uw krediet.
Hoe is het mogelijk dat een man van uw statuur en opleiding, en plein publiek wilt en durft te poneren dat we moeten begrijpen dat de Marokaanse terrorisme lust geod gepraat zou kunnen worden door hun associatie met de palestijnse kwestie???
Hou toch op! Dit is een burgemeester onwaardig en u zet een grote streep door uw geloofwaardigheid.
Leg de schuld van het Marrokanen probleem een neer bij de ko ing van Marroko.
Die boef, zakkenvuller, is ernstig tekort geschoten in de ontwikkeling van zijn "onderdanen". Hij, als opperhoofd van de Marrokanen, moet verantwoordelijk worden gehouden voor het agressieve gedrag van zijn onderdanen.
Leg daar eens de vinger op en u heeft weer mijn aandacht.

Makelaar | 03-09-17 | 23:54

Zelfs met de zogenaamd 'liberale' moslims die ik tegen ben gekomen valt geen discussie te houden over Israël-Palestina. Ons wordt voorgehouden altijd objectief te blijven, dat doe ik dan ook, maar 'zij' hoeven dat niet want ze zijn zogenaamd broeders van de Palestijnen.
Ja bekijk het maar jongons, in Palestina kennen ze jullie niet hoor.

Draak uit Brabant | 03-09-17 | 23:44 | 2

"Ons wordt voorgehouden altijd objectief te blijven, dat doe ik dan ook," - wat bedoel je daarmee?

duh! | 03-09-17 | 23:49

Ik ben pro-Israel, maar ik besef me ook dat de Israelische regering fouten maakt. Andersom zijn er ook Palestijnen die met hun rug tegen de muur staan in Hamas gebied.
Het is niet zwart wit.

Draak uit Brabant | 04-09-17 | 09:52

Citaat uit dit artikel: " "Er zijn zelfs mensen die denken dat IS een creatie van Israël is", zegt ie ook nog," Dat is feitelijk onjuist weergegeven Van Rossem, Aboutaleb zegt hier "Amerika" en niet "Israël", nog maar 'n keertje terugluisteren. Past in hele teneur van dit artikel en ik deel met anderen dat dat een beetje 'hineininterpretieren' is. Aboutaleb geeft alleen maar weer wat hij waarneemt en wat in de analyses over het hoofd wordt gezien. Waardevolle bijdrage aan de discussie dus, in tegenstelling tot dit broddelwerk waarin wordt gesuggereerd dat hij dat zelf vindt.

duh! | 03-09-17 | 23:35 | 2

Duhl mijn beste, weet je wat het eigenlijk is. Abu moet zich niet bezighouden met "global politics or religion" in geen enkele vorm. Hij is burgervader van Rotterdam en daar moet hij zich mee bezighouden. D'r zijn nml in die stad genoeg problemen die hij moet oplossen. Als hij het begrijpt moet hij meteen antwoorden op vragen die niks te maken hebben met zijn stad. "Sorry maar ik ben burgemeester van Rotterdam en mijn stad is de prioriteit." Einde verhaal. Maar vergis je niet, deze mannen en vrouwen zijn daar gekomen vanwege ego. Zie Bloomberg, Johnson, red Ken Livingstone, Kahn, Hidalgo etc, etc.. Ik vergelijk politici altijd met tv presentatoren. D'r is maar een ding die die mensen willen zien. Zichzelf. Veel politici en het gros van de tv mensen zijn zeer onaangenaam want ze houden alleen van zichzelf. Overigens een "Johnny the selfkicker" had ooit een briljante opmerking. Een BBC journalist vroeg aan David Cameron: "PM what do you think of katholicisme?" En ja hij was en is een gladbak maar zijn antwoord was briljant en politicus waardig. " I'm sorry but I don't do religion." Koppel dit terug naar Abu. En iets van die strekking had hij dus moeten antwoorden. ;-))

Basil Fawlty | 04-09-17 | 00:02

Mwah, strikt genomen hen je gelijk maar hij is natuurlijk ook n prominente Marokkaan dus hierover mag hij best wat zeggen van mij als ernaar gevraagd wordt

duh! | 04-09-17 | 00:12

Aboutaleb ia een moslim, dus intrinsiek onbetrouwbaar, want liegen mag tegen ongelovigen. Mohammed zelf is er mee begonnen.
"Als voorbeeld in de strijd tegen de ongelovigen wordt het optreden van Mohammed in zijn strijd tegen de inwoners van Mekka in het jaar 628 aanbevolen: Zolang de islamitische geloofsstrijders militair in een te zwakke positie verkeren om de jihad openlijk te kunnen voeren, mogen ze “geveinsdheid”- “Taqiyya” beoefenen.

Mohammed sloot een wapenstilstand voor de periode van 10 jaar (Verdrag van Hudaybiyya), maar marcheerde al na 2 jaar Mekka binnen.

Na dit voorbeeld bestaat er geen waarachtige, onderling bevestigde, duurzame vredesovereenkomst tussen moslims en “ongelovigen.”

Er is in plaats daarvan slechts noodgedwongen sprake van een latente wapenstilstand (“Hudna“) tot de moslims weer sterk genoeg zijn voor een nieuwe strijd.

Zoals in de voortdurende strijd voor de islam mag de moslim ook in levensbedreigende situaties veinzerij, “Taqiyya”, beoefenen. Daarbij mag hij zijn geloof verloochenen, het afzweren en zelfs deelnemen aan de riten van andere religies. De “kunst van de Taqiyya” wordt gezien als een soort “overlevingskunst” of “levenskunst.” Bij de sjiieten is het tot een plicht gemaakt bij gevaar voor lijf en goed te liegen." Abu is soenniet, maar die kennen wel degelijk Taqiyya als het ze uitkomt.

watergeus | 03-09-17 | 23:27 | 1
-weggejorist-
Engeltje51 | 04-09-17 | 16:51

Mosab Hassan Yousef (Son of Hamas Founder) tells the truth about Hamas. youtu.be/KakxXN5Z-XI via @YouTube

Floortje | 03-09-17 | 23:24

Zie je wel. Hij valt nu door de mand. De hooggeprezen burgemeester. Blijkt ook zo een islam viezeling te zijn. Maar dat had ik meteen al door.

Bergbloempje | 03-09-17 | 23:20 | 1

Zie je wel klinkt eng links.

DasVakuumBombe | 03-09-17 | 23:48

@Zuurpluim | 03-09-17 | 23:03
Stel je niet zo aan. Aboutaleb probeert overduidelijk de zogenaamde *Palestijnse kwestie* als excuus aan te voeren voor het doodrijden door mohammedanen van onschuldige meisje op de Ramblas.

Lewis Lewinsky | 03-09-17 | 23:11 | 3

Nee, dat doet Aboutaleb niet.

troje1 | 03-09-17 | 23:17

Kijk even het filmpje en zie wat van Rossem quote, klopt al niet. Maar geloof lekker blind wat GS schrijft en daarna Moslims beschuldigen van blind volgen.... Ik denk gelukkig voor me zelf.

Zuurpluim | 03-09-17 | 23:27

Doe es ff normaal mafkees. Dat probeert Aboutaleb helemaal niet zoals veel andere reaguurders inmiddels al hebben geconstateerd. Dus hang niet de hysterische drama queen uit. Ga slapen. Ben je morgen weer op tijd op om je uitkering te pinnen.

Chow | 04-09-17 | 03:45

Aboutaleb: Er wordt gezegd, ik zie dat op Arabische televisiezenders, je kan hier verbijsterend veel Arabierenzenders ontvangen, dat de islam is opgericht wegens de Palestijnse kwestie.
Witteman: Waarom noemen Westerse journalisten dat niet?
Aboutaleb: Dat weet ik niet. Misschien dringen ze niet door tot de bronnen waar dit aan de orde is. Maar er wordt gezegd dat de islam is opgericht vanwege de Palestijnse kwestie.

Lewis Lewinsky | 03-09-17 | 23:06

Hypocrisie is dat je joden in Nederland lastig valt met de Israëlische kwestie. Marokkanen die hier geboren zijn weten zelf hoe hun land verdeeld is door bv de westelijke Sahara. En we het over de Palestijnen hebben die hadden in 2008 een burgeroorlog omdat ze het niet eens waren met elkaar. Dus laat verdomme zien in het land waar je geboren bent dat je mensen accepteert hoe ze zijn. En ga geen ingewikkelde wereld politiek importeren naar Nederland.

franck7020 | 03-09-17 | 23:05
-weggejorist-
Zuurpluim | 03-09-17 | 23:03 | 3

Abou zegt dat men de Palestijnse kwestie als excuus neemt maar juist de terroristen zelf geven altijd precies aan waarom ze de daden plegen. Om het stichten van een islamitische staat wereldwijd. De westerse wereld ziet de aanslagen als politiek terwijl ze 100% religieus zijn.Verder zegt abou heel duidelijk dat het drogredenen zijn en dus nergens deze mafkezen hun daden goedpraat.

miko | 03-09-17 | 23:01

Wat voor Aboutaleb pleit is dat een zus van hem zelfmoord heeft gepleegd want haram, zijn vrouw korte rokjes draagt en zijn twee dochters met kafirs zijn getrouwd.

hhmariavanempel | 03-09-17 | 22:55 | 2

Wat niet voor hem pleit is dat het een Amsterdammer is en dan ook nog eens een Marrokaan. Dat hij de dance parade opgeheven heeft en een bekerfinale van feyenoord over twee wedstrijden heeft laten spelen, zijn nog maar twee voorbeelden van dat hij schijt heeft aan de rotterdammers. Die man past gewoon simpelweg niet bij ons mooie Rotterdam en is gewoon via de baantjescarroussel van de PVDA bij de Rotterdammers door de maag gesplitst. Die man had al vele keren moeten aftreden. Te beginnen bij zijn eerste faal, de strandrellen in Hoek van Holland. De man zakt zo vaak door het ijs. Maar blijft gewoon zitten en, net als Mark Rutte, is dat dankzij de vele domme burgers die hem maar blijven steunen. Met gezind verstand is dat niet te begrijpen. De macht van de PVDA is Blijkbaar groot.

BluRay | 03-09-17 | 23:43

?? Zijn 2 dochters zijn nog niet getrouwd en mogen niet met een niet moslim thuis komen! Zijn vrouw draagt geen korte rokjes maar een hoofddoek!

Engeltje51 | 04-09-17 | 16:47

Joden, zeg maar het kanarie pietje in de mijn.
Als Israël valt valt heel het westen.
Gek genoeg lijkt Europa eerder te vallen dan Israël

IkWilOokWatZeggen | 03-09-17 | 22:52

Laat Marokkanen zich eerst maar eens net zo druk maken over het Palestina in hun eigen achtertuin (illegale bezetting van de Westelijke Sahara). Over hypocrisie gesproken.

Rest In Privacy | 03-09-17 | 22:49

Witteman: Uw zus is veroordeeld tot drie maanden cachot, is het niet?
Aboutaleb: Het Westen wordt hypocrisie verweten over de Palestijnse kwestie.
Witteman: Maar uw zus. Die zit in de gevangenis, toch?
Aboutaleb: Weet ik niet. Of niet doordringen tot de bronnen waar dit aan de orde is.
Witteman: Uw zus Latifa is veroordeeld wegens verduistering en zelfverrijking.
Aboutaleb: En dan doen ze er nog een religieus sausje bovenop. Allemaal rubbish, allemaal onzin, maar het is wel waar ze in geloven.

Lewis Lewinsky | 03-09-17 | 22:47 | 3

Dus een zus zelfmoord en een zus in de gevangenis?

Mark_D_NL | 03-09-17 | 23:01

Witteman interviewt wel de broer van Wilders maar zwijgt als het graf over de zussen van Aboutaleb.

Lewis Lewinsky | 03-09-17 | 23:08

Ja maar das dan toch weer lullig voor Aboutaleb. Die witteman moet daar niet naar vragen inderdaad. Ook bij Aboutaleb niet. Doet er in basis niet echt toe.

Mark_D_NL | 03-09-17 | 23:16

Wensdenken van geenstijl. Volgens mij legt iemand de woorden van Aboutaleb hier toch iets anders uit als Aboutaleb het bedoeld heeft.

FasiscovanJole | 03-09-17 | 22:44 | 1

Mijn zoon heeft met andere jongeren een meeting met hem gehad en mijn zoon en nog een jongeren waren heel fel tav het AZC in Rotterdam, normaal debat gehad? Nope, op een gegeven moment hield hij zijn mond en sloot alles af. Zijn mening telt en die v.d. rest doet er niet toe! Om nog maar te zwijgen van wat zijn mening was in dit geheel en hoeveel schijt hij aan de Rotterdammers had! Mijn zoon had respect voor hem daarvoor en heeft nu 0 respect voor deze man!@

Engeltje51 | 04-09-17 | 16:50

Abou snapt hoe je een een groep kiezers achter je krijgt! De campagne is begonnen.

Mark_D_NL | 03-09-17 | 22:44

O/T
Frankrijk-Luxemburg 0-0.
Hi,hi.

Jan Dribbel | 03-09-17 | 22:36

Had iemand hier het eigenlijk anders gedacht?
Moslims blijven moslims. Welke kleren ze ook dragen.

Gokmaar | 03-09-17 | 22:32

Marokkanen nu naar Gaza gaan dan stuurt Israël hen bijna voor niets en gratis naar hun schepper, alwaar zij kunnen genieten van hun hemelse beloningen en Nederland en Europa weer kan ademhalen.

Mokum Kosher | 03-09-17 | 22:31

Aha de eeuwige jood , wat een sukkel het weste hypocriet noemen kijk nu waar de grootste brandhaarden zijn. Abu is af.

P-unit | 03-09-17 | 22:28

Dus je bent boos op israel, dus moet een straatje spanjaarden dood. Nee, nou is het me helemaal onduidelijk daar zelfs de burgermeester van rotjeknor het wel snapt....ben ik een aap?

Denkhetnjet | 03-09-17 | 22:26

Wat een raar verhaal van Van Rossum. Lijkt wel of hij Aboutaleb niet begrijpt (of wilt begrijpen). Aboutaleb maakt een analyse over wat hij ziet en hoort onder Marokkanen. Aan het einde van het filmpje geeft hij (Aboutaleb) heel duidelijk aan dat hij dat hij deze manier van denken onzin vindt. Hoe kan Van Rossem dit missen??

soulsurfer | 03-09-17 | 22:26 | 6

Hij heeft een taqiya filter.

koolteer | 03-09-17 | 22:46

Aboutaleb zegt dit niet voor niets. En hij kan aan het einde van dat hele lange verhaal iets ontkrachten. Maar hij heeft het wel gezegd. En net zoals veel selectief shoppen en graag bevestigd worden in hun denkbeelden. Zullen veel Marronkaken maar 1 ding horen. Israël is slecht, Pallies goed, Abou zegt dat, dus wij stemmen/steunen/volgen Aboutaleb.
--
Waarom blijft RUtte teruggehoudend (maw slap) over de Islam, en gaat Abou wel specifiek dit voorbeeld noemen. Hij had ook als voorbeeld denkbeelden die rechtstreeks uit de Koran kunnen noemen. Liggen ook voor de hand. Abou is selectief gaan shoppen, met als doel steun vanuit die hoek. Dit is een controversieel voorbeeld, hij stookt hiermee het vuurtje op.
--
En zijn zogenaamde krachtig ontkenning kan ook gewoon Taqiya zijn. Maar dat oordeel laat ik aan de specialisten over.

Mark_D_NL | 03-09-17 | 22:58

Juist.

Markus7573 | 03-09-17 | 23:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Trouwens, hoe zien Rotterdamse reaguurders Abu? Goed? slecht? (schiet me net te binnen dat ik die vraag al een jaar geleden heb gesteld maar update aub). Woon nml zelf in de navel van de wereld: Amsterdam (hahahahahahaha) en wij hebben de thans de antiradicalisering faalhaas, partijgenosse van Abu, van der Laan aan het roer. Echter, hoe kijken Rotterdammers hier tegen deze man aan? Ben nml wel benieuwd.

Basil Fawlty | 03-09-17 | 22:25 | 3

Huisbaas Bob heeft dat heel mooi verwoord. Optyfen gauw!

JohnAlblas | 03-09-17 | 22:39

Hahahaha. Kende ik dus niet. Geniaal!

Basil Fawlty | 03-09-17 | 22:47

Z'n populariteit is zwaar overtrokken. Disclaimer: ik kom zelf bijna niet in hipsterteten of nieuw geopende exotische eetzaken daar waar zo'n Taleb best ok gevonden wordt.

Mij gaat het er vooral om dat hij veel meer met Amsterdam heeft, en een PvdA'er is. Amsterdam is een prima stad volgens mij, maar voor mij niet om te wonen, maar dat in combi met die benoeming...
Wie een rondje huisbezoek doet in Ijsselmonde, Feyenoord(autochtone bev.), delen van Noord, de autochtone bevolking van Spaanse Polder en richting Schiedam heeft bij mijn weten niet zoveel op met die man. Erg geframed destijds allemaal, het is maar net wie je voor je mic zet op Radio Rijnmond en de NPO.

chicago river | 04-09-17 | 00:06

Toch jammer dat ik hem als echte Hollandse jongen nooit schoonpapa zal mogen noemen .

blauwe zander | 03-09-17 | 22:14

Een beproefd concept.
Je poneert een stelling, jouw mening, dicht dat draagvlak toe door te zeggen dat veel ......
En vervolgens zeg je, de grootste onzin.
Gevolg:
Jouw aanhangers geloven jouw stelling.
Jouw criticasters gelogen dat jij het onzin vind.
Je hebt hoe dan ook gelijk, iedereen gelooft jou.

MarcS | 03-09-17 | 22:13 | 1

Goeie analyse.

Janneus | 03-09-17 | 22:37

Aboutaleb is een baantjesjager, een carriere opportunist, die precies zegt wat zijn gesprekspartners willen horen, en wat hem het meeste oplevert. Oplossingen heeft hij niet, geeft hij niet en ondertseunt hij niet, behalve met zijn mond. En Holland trapt er massaal in.

Mather | 03-09-17 | 22:10 | 3

Ik ken nog zo'n politiek figuur.

botbot | 03-09-17 | 22:13

Tja, het blijft een PvdA-er...

Slipsnifter | 03-09-17 | 22:24

Doorsnee mocro dus.

Dirty-Harry44 | 03-09-17 | 22:28

Ach den huichelarij. Uit nb nota bene de ooit fiere verzetskrant thans lokaal links Amsterdam suffertje: www.parool.nl/recensies/documentaire-... "Had Aboutaleb niet in Opzij gezegd dat hij grote problemen heeft met 'westerse feministen die allochtone vrouwen ideeën aanpraten waardoor ze thuis ernstige problemen krijgen, waardoor ze op straat komen te staan'? En had hij in het programma De achterkant van het gelijk niet gezegd dat hij zijn dochter liever niet thuis ziet komen met een niet-moslim? Volgens de makers is er tegenwoordig ruzie in het gezin omdat de twee oudste dochters hebben gekozen voor een niet-moslim als partner. Twee onafhankelijke bronnen zouden het hebben bevestigd. Jaja. Je kunt politek wel gezellig sociaal democratisch en of liberaal lullen maar dit komt uit z'n hart. Dit raakt nml zijn gezin. Als de vos de passie preekt boer pas op je ganzen. Voordeel is wel. Je weet nu precies waar je aan toe bent met deze man.

Basil Fawlty | 03-09-17 | 22:09

Wellicht volkomen offtopic, maar het beleg van Deir ez-Zor is gebroken. ISIS is haar laatste bolwerk kwij.

omanders | 03-09-17 | 22:05

prima analyse van Aboutaleb en een uit zijn verband gerukt verhaal van van Rossum.
@Drkildare | 03-09-17 | 21:23
Het is trouwens erg ingewikkeld om 'goed' te doen (in zo'n conflict heeft iedereen vuile handen gemaakt en het is dus ook woest complex). @vanrossem zegt Hamas onderdrukt Palestijnen - maar Gaza werd in die tijd door Israel bezet en in die zin hadden de Palestijnen geen volledig zelfbeschikkingsrecht (kan je zeggen wat gaat ie - @nickolaas - nu weer proberen met zijn slap gelul.. ).
Ok, terug in de tijd, naar de koude oorlog en Nederland.. hier waren Nederlanders met sympathie hadden voor het Communisme, terwijl dit grotendeels ongewenst werd gezien en bovendien gevaarlijk omdat het Sovjet-blok als een bedreiging werd gezien door de politiek en ook de toenmalige BVD, die dus over dat soort dingen waakte - het was ook militair echt de vijand ook in die tijd. Maar wie ondersteunde de BVD in hun opkomst: Maoisten, die visten uit de vijver van de communisten en lagen elkaar bovendien niet. Maoisten (China) was geen directe militaire dreiging (misschien een beetje 'verdeel en heers' ook). Grondleggers van de SP waren bijvoorbeeld Maoisten staat me bij. "De 'staats- gevaarlijke' CPN breken - dat was de belangrijkste taak die de BVD zichzelf stelde na de oorlog. Vorming van concurrerende partijen was daar- bij een geaccep- teerd middel. Zo bereidde de BVD ook de weg voor de maoïstische Socialistiese Partij. " retro.nrc.nl/W2/Nieuws/1999/02/20/Vp/z...
Tot op zekere hoogte hebben we dus een SP, omdat er communistische dreiging was en dit dus een methode om een ideologie de wind uit de zeilen te nemen.
Israel had te maken met de PLO, toen Hamas als fundamentalistisch religieuze groepering opkwam (PLO was grotendeels seculier en bovendien was in die tijd volgens mij een groot deel of het grootste deel van de Palestijnen christelijk en bovendien minder religieus - net als veel van het Midden-Oosten, afgezien van Saoedi Arabie, etc volgens - corrigeer me als ik ongelijk heb,, ), heeft Israel dus Hamas net als de BVD de Maoisten gesteund.. in die zin zijn het niet alleen de Palestijnen zelf die over hun lot beslist hebben - daar zijn dus ook externe belangen geweest en dat is dus ook een deel van het conflict geweest, waarbij je dus in ieder geval een kanttekening bij zo'n stukje zou kunnen plaatsen.
"How Israel helped create Hamas" www.washingtonpost.com/news/worldview... Geschiedenis staat ook gewoon op Wikipedia - maar dit zal hetzelfde verhaal zijn (ongelezen gepost).. maar je snapt de wereld misschien weer een beetje beter als je dat weet.. 2 cent enzo - maar werken dus ook politieke en ideologische conflicten (en dan nog heb je hoofd - en bijzaken en sowieso is er teveel gebeurd daar om je door een persoon het Midden-OOsten conflict te laten uitleggen.. niemand zal het je ooit ook zo uitleggen als het op Wikipedia staat en er zijn zoveel kanten.. van alleen mij, Aboutaleb, @VanRossum ben je echt niet zo heel veel wijzer - en conclusies trekken? ik denk dat iedereen een eigen waarheid bij elkaar puzzelt in het gunstigste geval.. 70 jaar conflict dus - en als je je best doet kan je er ook 100 van maken.. net waar je begint met lezen).

nickolaas | 03-09-17 | 22:01 | 3

Ik snap nu hoe D66 aan 367 blaadjes komt voor hun partij program. Tjeetje Nickolaas wat weet jij veel zeg, pas maar opdat je straks niet ook zo'n verwarde man wordt.
Wat is eigenlijk je punt?

bananabanana | 03-09-17 | 22:08

Interessante analyse (zoals vaak) maar man doe me en ik denk velen een plezier en werk met witruimte en alineas.
90% haakt af bij die woordenbrij.
Neemt niet weg dat ik Uw reaguursels (met moeite) graag consumeer ;)

Berbaar | 03-09-17 | 22:33

Heb je wel eens gehoord dat het eerste dat in een oorlog sneuvelt de waarheid is ? Er zijn sowieso weinig mensen nog in leven die relatieve vrede hebben gekend in dit conflict (en zelfs die opmerking kan je al een uur over discussiëren als je zou willen.. ). En dan nog heb je mazzel als het allemaal niet zo gevoelig ligt dat mensen na de eerste 3 zinnen op de tafel zijn gesprongen (grote kans ook dat minimaal 1 persoon vind dat wat de ander zegt volkomen onzin is - ja dat is het Midden-Oosten conflict.. ). En ik sta er ideologisch nog best wel iets verder vanaf - maar het Midden-Oosten conflict is op zijn minst verwarrend (in ieder geval de eerste tijd als je probeert er iets van te gaan snappen). Als jij dat dan verward noemt - nou ja, je maakt je er niet druk om - ik denk dat het zinvol is iets van dat soort dingen te weten (of je daar dan meer of minder verward door overkomt - ach, ik kan andere mensen weer om andere reden raar of verward vinden). En Midden-Oostenprobleem is belangrijk om dus heel veel dingen te kunnen snappen waar je dus vrij dagelijks mee geconfronteerd wordt - ik denk niet dat je echt veel hebt aan wat je erover opvangt van de grootste schreeuwers (waarheid als dus eerste als slachtoffer in dus zo'n conflict.. )

nickolaas | 03-09-17 | 22:34

aboutaleb bidt maar liefst 15x per dag (zijn eigen woorden) en liet zich tijdens een bezoek aan marokko enkele jaren geleden als een soort president van een groot land staande in een open cadillac door rabat rondrijden en toejuichen door het gepeupel,ik hebben al vaker gezegd dat aboutaleb,naar mijn mening, met afstand de gevaarlijkste nedermarokkaan is met marcouch op een goeie solide 2e plaats ,welteruste poppekabouterparadijsje batavenland.

wotsmyname | 03-09-17 | 21:58

Jammer @Van Rossem liegt een artikel bij elkaar (kijk het item eerst zelf maar voordat je oordeelt). Hey, misschien net zoals Israël ooit een staat bij elkaar gelogen en geroofd heeft. Aan de andere kant zijn veel staten ooit met een leugen of terreur begonnen dus ik zeg niet dat het nu afgebroken moet worden. Maar je kunt het Palestijnenprobleem niet op de Islam schuiven. Dat is een vorm van geestelijke hersendoding. Dat verdient lobotomie als het nog toegestaan was al gedwongen behandeling tegen waandenkbeelden (en gelukkig niet!).

Vroeg of laat gewoon één staat Israel-Palestina. Dat kan pas als alle huidige idioten gestorven zijn aan ouderdom en professionele volksmenners zoals bij de GeenStijl redactie een leukere en vooral beter betaalde baan gevonden hebben. Dus over 40 jaar?

GeenAccount | 03-09-17 | 21:56 | 2
-weggejorist-
Al met pensioen | 04-09-17 | 02:54

Welke middelen gebruikt u ???

Al met pensioen | 04-09-17 | 02:54

Of het terecht is of niet: Aboutaleb constateert een feit. Hij ziet en hoort dat veel IS-gerelateerde zenders bijzonder vaak het Israel-Palastijns conflict erbij halen als justificatie voor geweld. Hij zegt dat hij dat vaak mist in analyses van terroristen. Hij zegt niet dat hij de positie van de EU belachelijk vind in het vraagstuk; hij constateert alleen het feit dat er niet naar het conflict wordt gekeken als èèn van de motivaties van terroristen. Onnozel stukje dit.

keepcalm | 03-09-17 | 21:51 | 1

Net als dat ze discriminazi erbij halen als ze op een fout of andere onvolkomenheid worden gewezen. Liegen, bedriegen, verdraaien en bedreigen is dan ook hun 2e natuur.

Dirty-Harry44 | 03-09-17 | 22:12

Ik wordt altijd onpasselijk als Marokkanen beginnen over de kwestie van de Palestijnen, daar ze zelf onderdaan zijn van een land wat al jaren de Westelijke Sahara bezet en onderdrukt.

Franker | 03-09-17 | 21:51

Hulde Van Rossem!

lanexx | 03-09-17 | 21:51

Herinner me ook opeens weer al die Pali-sjaaltjes die iedereen te pas en te onpas voor, tijdens, na en dan de volgende dag weer op school en thuis sleutelend aan hu Puch dacht te moeten dragen. Van wie, en waarom, en waar het uberhaupt over ging, dat maakte geen sodemieter uit, met dat sjaaltje kon je thuiskomen. Bij zowel je linksige ouders als je zgn. vrijdenkende vrienden.

chicago river | 03-09-17 | 21:46 | 1

Ach , ten tijde van de Puch..... Toen betekende dat nauwelijks een politiek statement of ideologie, hoogstens van onschuldig verzet tegen de Nederlandse autoriteiten (in die tijd wilde dat zeggen: ongeveer iedereen die ouder dan dertig was, je ouders, je leraren, en inderdaad, de politiek). Het was veel meer dan dat een mode-verschijnsel, zoals bv ook zo'n Afghaanse jas, waar ik zelf nog in heb gelopen. Was gewoon mode, daarmee wilde je jezelf iets bohémien-achtigs geven, weet ik veel. De sixties en seventies waren in heel veel opzichten een veel onschuldiger tijd dan nu.

Dr_Johnson | 03-09-17 | 22:26

Ik begrijp dat ' redelijkheid aan Abu ' toedichten nooit zo, ook hier op GS. Wolf in schaapskleren, PVDA ' er en een woenstijnvos. Opletten dus en niet dwepen met deze man. Ook hij zal uiteindelijk kleur moeten bekennen. Wedden dat ' ie voor Marokko kies? Niet zo naief zijn ladies.

HaatbaardKnipper | 03-09-17 | 21:46

Abu geeft een analyse over hoe er gedacht wordt en geeft vervolgens aan dit onzin te vinden. Van Rossum laat hier een merkwaardige vooringenomenheid zien. Heeft hij het filmpje überhaupt bekeken? Kijk het filmpje en kom tot de conclusie dat hij niet zegt wat hem hier verweten wordt. Treurig hoe deze man hier onheus bejegend wordt.

eag | 03-09-17 | 21:45 | 5

@berbaar, ik zou het toch wel fijn vinden als rechts Nederland een kanaal zou hebben wat serieus zou kunnen worden genomen. Dit kost weer enige geloofwaardigheid.

Panos88 | 03-09-17 | 22:00

Beste panos, als dit het serieuze kanaal moet zijn voor rechts Nederland dan zijn we ten dode opgeschreven.
GS was schoppen tegen de gevestigde orde, roeren waar het stinkt en natuurlijk de vrijmibo.
Pretenderen een serieuze rechtse nieuwsbron te zijn is een doodlopende weg, die ingeslagen is met de politieke aspiraties.

Berbaar | 03-09-17 | 22:16

@Berbaar, nou ik weet niet of je nog in Nederland woont, maar veel anders hebben we niet. Andere auteurs vind ik doorgaans trouwens beter in het scheiden van realiteit en eigen paranoia.

Panos88 | 03-09-17 | 22:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is zo vermoeiend om in discussie te gaan met een moslim, door gebrek aan feitenkennis of het verdraaien ervan en daarbij het missen van enige zelfreflectie (zoek en kijk vooral maar eens zelf na op internet).
-
Wat hij doet is eigenlijk levensgevaarlijk, hij bagatelliseert de ernst van de wandaden van Islamitische Staat en creëert een nieuw vijandsbeeld. Want een gezamenlijk vijandsbeeld zorgt voor eenheid. Misselijkmakend betrekt hij hierbij Joodse mensen, dit om zijn eigen verwerpelijke ideologie buiten schot te houden.
-
Maar als ik Aboetaleb goed begrijp is die nieuwe Franse premier een pathologische leugenaar! Want hij had nou net ontdekt dat islamitische terreur iets met de islam te maken heeft. Nu zegt Aboutaleb dat het door Israël komt.
Ja zo krijg steeds meer verwarde mannen.
Tijd om deze twee eens live aan één tafel te zetten, ben benieuwd wie er als de minst naïeve achterbakse uit de strijd komt.
-
Wat een wezenloze eikel, alleen een moslim mag zoiets zeggen bij de Nederlandse Propaganda Omroep, uit de mond van een weldenkend mens zou hij gelijk voor nazi zijn versleten en in deze dan nog terecht ook.

bananabanana | 03-09-17 | 21:44 | 1

Het loont toch de moeite om eea even te gaan terugzien bij Uitzending Gemist. Aboutaleb krijgt van Witteman de vraag: hoe komt het toch dat Marokkanen zo oververtegenwoordigd zijn (ook hier weer) bij aanslagen (en onder de Syriëgangers). Daar heb ik al tal van verklaringen voor gelezen (bv bij Turken is de sociale controle en het "clan"gevoel veel sterker; daarom weinig Turken bij aanslagen en in Syrië), en Aboutaleb wijst er alleen op dat één van de elementen (weinig belicht door de pers) ook "kan" zijn dat geradicaliseerde naffers de Palestijnse kwestie aangrijpen om zich tegen het westen te keren. Als een excuus dus, een voorwendsel, een in hun ogen "rechtvaardiging".

Ik geloof zeker dat hij gelijk heeft. Het antisemitisme in islamitische kringen - met name onder Marokkanen - tiert welig, en je ziet bij aanslagen dat men graag ook wat joden meepakt als het kan (Joods museum in Brussel; na Bataclan ook nog even een joodse supermarkt).

De echte verklaring - althans mijn verklaring - is dat het allemaal losers zijn met een groot minderwaardigheidscomplex. Komen erachter dat ze nooit rijk zullen worden, dat westerse meisjes ze met de nek aankijken; gaan vervolgens meisjes voor kk hoer uitschelden en in drugs handelen; komen in de gevangenis, beseffen steeds meer dat ze losers zijn en zo ook door westerlingen gezien worden, en worden dan opeens "born again" moslims. Nu kunnen ze zich verheven voelen boven de westerlingen. Maar die laatsten blijven ze onverstoorbaar als losers beschouwen. Dan knapt er iets en gaan ze naar Syrië of stappen in een vrachtwagen of wit busje, of pakken een groot mes, etc.

Dus, zeker, de islam speelt hier óók een grote rol in, omdat ze zich op grond daarvan als superieur beschouwen en van de andersdenkenden "eisen" dat ze om die reden "respect" betonen. Maar die lachen ze alleen nog harder uit. En terecht natuurlijk.

Dr_Johnson | 03-09-17 | 22:12

Heb ik weer wat gemist op de npo? Gaap...

Bali Lovert | 03-09-17 | 21:42

Van Rossem heeft het weer eens niet begrepen, Aboutaleb verdedigd de denkbeelden van de jongeren waarover wordt gesproken niet; hij beschrijft ze enkel en doet en stelt dat het hem opvalt dat dit nooit in de analyses wordt vermeld. Hij heeft hier gewoon een punt en verder zie ik hem nergens een waardeoordeel geven in dit fragment.

Slecht stuk weer dus en terecht dat er zo weinig op gereageerd wordt.

Panos88 | 03-09-17 | 21:38 | 8

Hij noemt het aan het einde rubbish, dus hij geeft wel een waarde oordeel.
Maar als hij het dan zo goed weet dat dat onzin is, ga dat dan een keer daar in Marokko vertellen. Doe er wat aan.
-
Het is niet de schuld van Israël, er is enkel een verband met de islam. Zo simpel is het, ga dat dan maar eens duidelijk daar vertellen als vaste kijker van schotelprogramma's in plaats van in bedekte termen het überhaupt te benoemen. Voeg een keer eens wat toe als PvdA-ert, doe wat met je ontdekking (wat ieder zelf- en weldenkend mens al lang weet).
Wees de boodschapper van de waarheid, ga samen met Macron in Cassablanca op een sinasappelkistje de waarheid vertellen.

bananabanana | 03-09-17 | 22:03

En jij beweert dat hier sprake is van een waardevrije diagnose? En die is dan terecht? Een diagnose is juist of onjuist, niet terecht of onterecht. Luister goed wat Aboutaleb hier doet. Hij depolitiseert de Islam volledig.

Schoorsteenveger | 03-09-17 | 22:07

@bananabanana | 03-09-17 | 22:03
"Maar als hij het dan zo goed weet dat dat onzin is, ga dat dan een keer daar in Marokko vertellen. Doe er wat aan." -dat lijkt me een andere discussie.

Panos88 | 03-09-17 | 22:34
▼ 5 antwoorden verborgen

probleem is tevens dat de Palestina kwestie een suf excuus is voor relnaffers, die de pali's zogenaamd als broeders zien. Mocht dat conflict morgen opgelost zijn, dan komt er wel wat anders bovendrijven. Ab gaf ook aan dat de schotel-tv een wezenlijk onderdeel is van t probleem. Zo gek vond ik z'n verhaal dus niet. Maar hij zit met hetzelfde probleem als de rest van de Moslims op een bepaalde positie. Hij kan het domweg niet bekritiseren omdat alle kritiek uit den boze is bij die klotebaarden.

Stortkoker | 03-09-17 | 21:38
-weggejorist-
Varende_Reaguurder | 03-09-17 | 21:29

Islam = terreur. Al vanaf het ontstaan. Zo moeilijke is niet hè.

Rest In Privacy | 03-09-17 | 21:27

Goh, hoe voorspelbaar weer die abu... 100% onbetrouwbaar

quasipas | 03-09-17 | 21:25

Helaas niks nieuws, en, ogenschijnlijk, ook geen onsympathieke vent.
Maar ik heb het nu al zo'n rond de 40-45 plemps herhaald hier over de totaal misplaatste idolatrie van Amsterdamse Pvda'er Abu Taleb die met de loftrompet werd binnengehaald, en niet door mij. Meestal eindigde ik ermee dat ik toch niet met zijn dochter mag thuiskomen dus dan je heb je daar ook alles mee gezegd. Met de Amsterdamse PvdA-brigadier Marchouch lopen de hazen anders maar ik ontkom niet aan datzelfde sentiment eronder.
Want met de column van Bertje W. worden mijn wraakgevoelens op die partij goed aangewakkerd. Heet geloof ik ressimentiment. Dat dus.

chicago river | 03-09-17 | 21:23

prima analyse van Aboutaleb en een uit zijn verband gerukt verhaal van van Rossum.

Drkildare | 03-09-17 | 21:23

1.28. Wat Aboe hier zegt, heeft hij gelijk over. Hoef je geen moslim voor te zijn. Als atheist denk ik dat namelijk ook.

brtnsnwbrd | 03-09-17 | 21:23

Ze vallen allemaal een keer door de mand, hoe voorbeeldig geïntegreerd ze ook lijken te zijn. dat doen moslims: hun geloof en hun moslim-zijn boven alles stellen en maar in die slachtofferrol kruipen en vingerwijzen. Die vinger, die, als deze niet in de lucht wijst om hun sprookjesfiguur te vereren, naar een ander wijst. Altijd.

De waard zijn gast | 03-09-17 | 21:22

En de rest van al die godeloze kûtlanden waar mo's er een hel van maken? Joegoslavië is een mooi voorbeeld, als de katholieken het zat zijn sturen ze tanks, want broeders ophangen,slaan,schieten,steken,verkrachten doe je niet. En dat is waar abu z'n deathcult voor staat. En ik sta voor de counterreactie die onvermijdelijk is.

rattenvanger XL | 03-09-17 | 21:22 | 4

Staan dus , voor elke reactie . zoals ik het lees tenminste.
Wat lees jij berbaar?

medelmo | 03-09-17 | 21:39

@berbaar
hihi! Proest! Next!

RickTheDick | 03-09-17 | 21:40

@medelmo | 03-09-17 | 21:39
Dank voor de duiding.
Hij/zij/het gaat staan dus, mooi en fantastisch en helegaar niets op tegen.
Staanze RXL!!

Berbaar | 03-09-17 | 21:49
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een gezwets in de ruimte weer, slachtoffer spelen maar zelf de dader zijn.
Altijd hetzelfde zeikliedje met die sprookjes boek vijf keer per dag op het kleedje aanhangers.

puntjeopdei | 03-09-17 | 21:19

Wat een gezwets in de ruimte weer, slachtoffer spelen maar zelf de dader zijn.
Altijd hetzelfde zeikliedje met die sprookjes boek vijf keer per dag op het kleedje aanhangers.

puntjeopdei | 03-09-17 | 21:19

Noch Hamas, noch Israël willen de enige logische oplossing, de tweelandenoplossing. Omdat de hardliners aan beide zijden daarvoor religieuze redenen aanhalen. Dus weer religie, altijd weer die stomme kudtreligie. En de islamitische wereld is enkel in woord solidair met Hamas, ze vinden het ook maar een zootje ongeregeld waar ze geen poot voor willen uitsteken.

Zyprexa20mg | 03-09-17 | 21:19

Over hypocrisie gesproken. In Libanon wonen Palestijnen, staat- en rechteloos in door het leger bewaakte, met prikkeldraad en beton ommuurde sloppenwijken. Daar hoor je Marokkanen of moslims in het algemeen dan weer nooit over...

Gualtiero | 03-09-17 | 21:13 | 2

In Jordanië zijn Palestijnen ook niet welkom, ze kunnen nooit aanspraak maken op basisrechten zoals werk, scholing of staatsburgerschap. De omringende landen geven niks om Palestijnen en zien ze liever doorgaan als vechthond tegen het door hen allen gehate Israel .
Wij in het westen betalen die gekte .

Castor12 | 03-09-17 | 21:29

alleen wat je wil horen ,alleen wat je wil zien, alleen wat je wil denken.
Van jongs af aan , iedere dag weer...haat , afgunst en jaloezie .
Teruggrijpen op verleden en aangedane geschiedenis ,vrij geïnterpreteerd naar believen , waarheid van een kant , dubbele moraal.
Ontkenning van alle fouten ,leugens en verdraaiing .
Kortweg ;islam ,volgers van mohammed. onderlinge strijd om gunst en eerwraak over aïsja , een kindvrouw die voor alle ellende en de splitsingen zorgde .tot op de dag van vandaag .al meer dan 1500 jaar. samen met de schoonzoon van mohammed ,..sjiïtisch begin ,
Wat een leerproces en vergeving behelst de religie van de vrede.
Het leerproces is tot op de dag van vandaag nog niet begonnen .

medelmo | 03-09-17 | 21:33

Bleek toch een rat in pak te zijn. Jammer, de enige goeie pvda' er is nu ook passe. Vanaf nu 100 % Eerdmans voor iedereen die nog een greintje respect voor vroeger heeft.

DommeNeger | 03-09-17 | 21:12

typerend voor de Linkse Kerk dat ze op zondagochtend zulks televee programma's richting het volk uitzenden.

Nanker Phelge | 03-09-17 | 21:07

Puntdicht: Profeet, mijn reet. LOL.

Rest In Privacy | 03-09-17 | 21:06

Aboutaleb weet het goed te verwoorden, maar verantwoordelijkheid nemen, ho maar, want lijsttrekker worden van de PvdA dat doet ie niet. Ik zie regelmatig het moreel kompas, ook bij mensen die een grote verantwoordelijkheid dragen, op één dag meerdere keren 360o draaien. Als er iemand snel een vliegwieltje aanhangt, kan er ook nog geld verdiend worden, en de innovatie prijs winnen. Dat was trouwens ook het probleem in Rotterdam, wel veel werk, maar groei door innovatie en meer beter betaalde banen zitten er voor Aboutaleb nog niet in.

rmstock | 03-09-17 | 21:03 | 4

Wel Berbaar, wat denk je van 180 graden. Niet zo moeilijk toch?

Helesjaak | 03-09-17 | 21:43

Tnx sjaak, misschien moet U eens de verbaal (of rekenkundig) gehandicapte reaguurder gaan duiden voor ons.
We zijn een inclusive community toch, dus met Uw hulp kunnen de kneusjes ook mee doen.
Mooi man!!

Berbaar | 03-09-17 | 22:03

Berbaar | 03-09-17 | 22:03
Ondermaatse mensen en geldingsdrang in combinatie met een meederwasrdigheidscomplex. Freak.

Ongeblustekalk | 03-09-17 | 22:13
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Eendragtmaaktmagt | 03-09-17 | 21:02 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Palestijnen. Worden door de gehele moslimwereld als losers gezien. Ze gebruiken het te pas en te onpas als excuus maar werkelijk niemand is geinteresseerd in ze. Ze hebben nooit een eigen staat gehad. "Good old Arafat" (cynisme) heeft jaren geprobeerd om die stateloze stam te slijten. Hij heeft het geprobeerd, als ik me niet vergis, in Tunesie en daar werd hij d'r uitgeknald want ze zaten daar niet te wachten op de Palestijnen. Overigens dat gebied hete judea totdat Romeinse keizer Hadrianus daar zo had huis gehouden ivm afslachten van joden dat hij er een PR-swing aan gaf (Jaja die Romeinen waren goed in PR) en het hernoemde want zelfs hij kon die slachtpartij niet meer verkopen in Rome. www.thetower.org/article/remembering-h...

Basil Fawlty | 03-09-17 | 20:56

Het gaat ze er puur om dat het joden zijn, je hoort ze immers ook niet klagen over bijvoorbeeld Tsjetsjenië.

Uitvindert | 03-09-17 | 20:55

Applaus voor het geweldige "optreden" der Marokkanen!

Schoorsteenveger | 03-09-17 | 20:55
-weggejorist en opgerot-
wallyschobben | 03-09-17 | 20:54 | 2

Hoe doe je dat? Stiekem de zelfmoordterrorist uithangen?

Schoorsteenveger | 03-09-17 | 20:57

Jij vergeet nazi's te noemen. Die doen namelijk ook hetzelfde. Ieder warhoofd weet dat immers!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-09-17 | 21:11

Hoe gematigd islamitisch ook, hoe verstandig en geïntegreerd, als het op Israël aankomst sta ik diametraal tegenover 99,99% van de moslims (en deugvolk) in dit land. Israël weet dat het de plicht heeft z'n burgers te verdedigen tegen islamitische terreur, al 70 jaar.

raskol | 03-09-17 | 20:50

Ow, de joden hebben het weer eens gedaan. Jammer dat de baas-joden het financieren wink wink Soros.

tragic1911 | 03-09-17 | 20:50
-weggejorist-
zachky | 03-09-17 | 20:50

Hoe gaan ze de Marokkanen die hier nu wonen straks noemen? Ik bedoel in Europa krijgen we nu de zelfde toestanden als in Israel. Dus het moet wel onze schuld zijn.

basweetutwel | 03-09-17 | 20:49 | 2

Marostijnen

Gulliver | 03-09-17 | 22:00

Ik hoop dat we ze dan ook in een enclave mogen trappen, metselen we er een mooie klaagmuur omheen met verse oekie metselaars. Wel eerst een raketschild kopen van Israël.

Tuborg øl | 04-09-17 | 03:01

Verbazingwekkend dat het GS tegenvalt. Verbazingwekkend dat mensen hier verbaasd over kunnen zijn.
Moslims (ja, deze super gave burgemeester is een moslim) zijn en blijven eerst en voor alles moslims.
Als puntje bij paaltje komt.....

Durak | 03-09-17 | 20:48 | 1

Nou ja, bij moslims is het puntje dus echt wel afgeknipt voor het paaltje. En de grap is dat dat voor Joodse en vrijwel alle Noord-Amerikaanse mannen ook het geval is! 't begint immers bij kleine kinderen verminken.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-09-17 | 21:19

We kunnen als Nederland zijnde nog veel leren van Israël. Zoals zij het Palestijnse probleem aanpakken zullen wij met het extremistische marokkanen probleem om moeten gaan.

Gulliver | 03-09-17 | 20:46

Wat me toch van het hart moet: "Mohammed" "De Profeet" noemen. Waarom neemt iedereen dat maar klakkeloos en politiek correct over?
Mohammed was helemaal geen profeet. Een profeet is een boodschapper van God. Mohammed was een misdadiger, een kinderverkrachter, een beroepsmoordenaar, Jodenhater, christenhater, ongelovigenhater, dief en plunderaar, leugenaar, die iedereen aanspoorde om ook vooral te liegen, vrouwenonderdrukker, en zo kon je z'n cv nog wel een eindje doorbreien. Profeet? M'n reet!
Als mensen over Jezus spreken, zegt toch ook niemand "de Messias"? (althans de mensen die niet in hem geloven). Die zeggen gewoon Jezus.
Dus laten we mohammed voortaan gewoon mohammed noemen.

Lefgozer | 03-09-17 | 20:43 | 4

Het is dat je er moHAMmed bij zet, anders zou ik geloven dat je het over de vvd had. Die hebben dus veel gemeen met elkaar.

Implants | 03-09-17 | 21:22

We noemen hem voortaan een profeteur.

De waard zijn gast | 03-09-17 | 21:31

Als mensen over Jezus spreken, zeggen ze "Jesse".

PresidenteDeConjovia | 03-09-17 | 22:08
▼ 1 antwoord verborgen

Volgens mij hebben jullie het geplaatste filmpje zelf niet bekeken. Het is duidelijk dat hij aangeeft dat de 'Palestijnse kwestie' wordt aangegrepen als ideologische verantwoording, ondanks het feit dat dit onzinnig is.

Rearden | 03-09-17 | 20:42 | 8

Op de bal lukt niet dus dan maar op de man :-D

troje1 | 03-09-17 | 21:25

@Berbaar c.s.
Aboutaleb beweerde wel degelijk dat het vooral de Palestinse kwestie was dt jonge Marokkaanse mannen liet besluiten zich aan te sluiten bij IS en aanslagen te plegen.
Aardig, maar waarom plegen ze dan zoveel aanslagen in islamitische landen? Vanwege de Palestijnen???

toetssteen | 03-09-17 | 21:29

Op de bal lukt niet dus dan maar op de man :-D
troje1 | 03-09-17 | 21:25
Dat is nu juist het bewijs van gebrek aan argumenten en eloquentie.
Game -> set -> match ;)

Berbaar | 03-09-17 | 21:58
▼ 5 antwoorden verborgen

Natuurlijk is de VS niet als enige verantwoordelijk voor alle ambities van warlords uit Islamitische landen, slachtoffers van despotische landsbazen, slechte economoie en onderwijs, maar de verkeerde keuzes maken bij speeddating, daar hebben ze wel een handje van: www.geotrendlines.nl/azerbeidzjan-fac...

Einde van de Domheid | 03-09-17 | 20:42 | 1

Let op, geen woord over Iran.... (VS stuurt wapens naar Syrische rebellen en IS.)

Einde van de Domheid | 03-09-17 | 20:45

"... en dan doen ze er nog eens een religieus sausje overheen..."
Nee, Aboutaleb, het begint bij de giftige soep die gekookt is door Mohammed (de Duivel hale hem), en het eindigt wellicht met een flauw Palestijns sausje. Juist die Palestijnse Kwesie is een 'lame excuse' om de terreur niet aan die Islam te hoeven toeschrijven. Je bagatelliseert de verderkelijke invloed van je geloof, werpt alle kritiek van dat geloof af, doelbewust. Eikel.

Schoorsteenveger | 03-09-17 | 20:41 | 4

De islam is liefde ,geloof dat moverdomme nou ongelovige varkenseters, de goden zijn tegen U net als uw bestuurders. amen het ga U goed.

gelukzoeker | 03-09-17 | 21:00

Je haalt de woorden uit mijn mond.

von Amsberg | 03-09-17 | 21:07

@Schoorsteenveger
Opnieuw mijn complimenten.

toetssteen | 03-09-17 | 21:23
▼ 1 antwoord verborgen

Onnozelaar.
Erger is, dat 'ie denkt dat wij dat ook zijn.
Je hoeft echt niets te kunnen om burgemeester van Rotterdam te zijn. Je moet gewoon lid van de partij van de arbeid zijn.

Pierre Lebon | 03-09-17 | 20:39

Hallo Aboutaleb, zullen we het dan ook hebben over de Illigale bezetting door Marokko van West Sahara? Daar worden op dagelijkse basis de mensenrechten geschonden. OW en ook over de Marokkaanse barrière? Een lange zandwal van 2720 km waardoor de nomadische bevolking zich daar niet meer vrij door hun gebied kan begeven? En nog even over de Berbers die als derderangs burgers worden behandeld? Zullen we het er na dan over de Palestijnse kwestie hebben? Man man man

Jansmeister | 03-09-17 | 20:39 | 1

Zeer juist opgemerkt. Voorts wordt de "staat' Marokko niet bedreigd met vernietiging door buurlanden en andere moslimlanden zoals Iran. De democratische staat Israël daarentegen wordt als zodanig voortdurend bedreigd.

Nelis SplitBloes | 03-09-17 | 20:45

Like it or not, het VS miltair industrieel complex heeft een agenda met als doel 'veel meer geld naar defensie'.

Einde van de Domheid | 03-09-17 | 20:38

Kritiek op de valse profeet... zelfs de grootste knuffelmarokkanen durven het niet. De islam is en blijft een vijand van het Westen. Met of zonder 'vriendelijke Marokkanen'.

nerugaer | 03-09-17 | 20:37

Hij voegt er aan toe: "allemaal rubbish, allemaal onzin". Niet zij visie maar probeert uit te leggen wat ze drijft.

Bertil | 03-09-17 | 20:35 | 2

kijk u begrijpt het. hij geeft zijn eigen visie hij verklaart de onlogica van jonge Mocro s

Drkildare | 03-09-17 | 21:27

Leuk om te zien dat er ook mensen nadenken en luisteren voordat ze in de vlekken schieten.
Niks mis met de woorden van de Rotterdamse burgervader, alle geframe ten spijt.

Berbaar | 03-09-17 | 21:45

@Scapus Jij begrijpt het, van Rossem slaat hier de plank aardig mis. Ik denk dat Aboutaleb een goed punt heeft door te signaleren dat de Palestijnse kwestie een belangrijke oorzaak is waarom vooral Marokkanen radicaliseren.

troje1 | 03-09-17 | 20:29 | 3

Beste Troje, de Palestijnse kwestie is helemaal niet de oorzaak dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn wat betreft Islamitische terreur, waar dan ook in de wereld. De werkelijke oorzaak is hun met de paplepel ingegoten haat jegens alles en iedereen die niet gebukt gaat onder het Islam-juk. De meeste Marokkanen weten niet eens wat de Palestijnse kwestie inhoudt. Er wordt niet voor niets Alahu Akbar geroepen bij iedere aanslag en nooit "Bevrijd Palestina" of iets van die strekking.

Helesjaak | 03-09-17 | 20:42

Beste Helesjaak, dank je voor je betoog maar ik vind dat van Aboutaleb toch echt iets geloofwaardiger.

troje1 | 03-09-17 | 20:45

Het is gewoon een achtelijk volk, heel simpel.

Bergbloempje | 03-09-17 | 23:29

Moslim, dus nooit te vertrouwen blijkt ook nu weer;
laat ik het daar maar bij houden.

vliegende knorrepot | 03-09-17 | 20:29

Gelukkig kan Abou Taleb, omdat hij mohammedaan is, de mohammedaanse terreur objectief en onafhankelijk beoordelen.

Lewis Lewinsky | 03-09-17 | 20:28
-weggejorist-
Zuurpluim | 03-09-17 | 20:28 | 3

Deze man is gewoon een moslim die als hij moet kiezen tegen Bederland kiest.

010ert | 03-09-17 | 20:26

Islam, een door het vaticaan gecreeerde religie (religie is een juk), Jezuieten, Zionistisch complot...... pffff erg ingewikkeld allemaal hoor.........

nope | 03-09-17 | 20:23

Volgens mij laat Aboutaleb in de uitzending duidelijk horen dat hij het zelf als onzin argument ziet, maar wel dat het een rol speelt voor de Marokkanen die zich laten radicaliseren.

Scapos | 03-09-17 | 20:22 | 5

@troje1 Ja. Hij liegt daar. Zeg ik toch. Daarom is een moslim op een hoge publieke post niet wenselijk. Zelfs Aboutaleb niet.

speash | 03-09-17 | 20:58

@ speash. Ik kan hem niet op een leugen betrappen.

troje1 | 03-09-17 | 21:00

Aboutaleb zegt dat Marokkanen vooral radicaliseren door rubbish en onzin die ze zien over het palestijnse vraagstuk. Dat is niet zo. Ze radicaliseren door de rubbish en onzin van de koran steeds letterlijker te nemen, opgehitst door imams en zulks.

speash | 04-09-17 | 00:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Nanninga zie onlangs op de TV dat de islam een vreselijk "kutgeloof" was en laat ik het daar maar bij houden.

eerstneukendanpraten | 03-09-17 | 20:21

Dank voor het artikel. Na de uitzending zaten de missus en ik beiden met gefronste wenkbrauwen. De zieluge Palestijnen dus en daarom worden er in islamitische landen, maar zelfs op de Filippijnen aanslagen gepleegd door IS. (de Filippijnen krijgen nu trouwens hulp van de Aussies, maar dat hangt niet aan grote klok. )

toetssteen | 03-09-17 | 20:20

De islam is een verrotte religie, en Aboutaleb lult uit zijn nek.

Free will | 03-09-17 | 20:18 | 1

Aboutaleb een gestoorde Islamist. Deze persoon moet maar snel uit Rotterdam vertrekken en oprotten naar het rif. Wat een eikel is deze man. Had eerst wel wat vertrouwen in deze persoon. Maar nu komt de islamitische geit uit zijn mouw.

alibenbelazer | 04-09-17 | 01:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken