Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Timmergoebbels geeft de term 'patriottisme' een compleet nieuwe betekenis

Social

Pak in godsnaam snel een bakje, want dadelijk komt uw sojamelkmuesli er overdwars weer uit. Het clichébrakende eenmansorkest Franz Timmergoebbels heeft een boodschap voor u en zoals u begrijpt is dat in het in het geval van het Maastrichtse EU-orakel geen goed nieuws. Laten we bij het begin beginnen. Met een larmoyante kop loopt Timmerfrans over een oorlogskerkhof waar Fransen en Duitsers naast elkaar liggen en mijmert hij wat over collectieve zelfmoord. "Dit is het resultaat." En dan het standaard gelul over angst en haat en dat buren zij aan zij op het kerkhof liggen. "EUROPA HEEFT DE LES GELEERD", zegt Fransje. Nou, Europa heeft de les helemaal niet geleerd, iedereen is er klaar mee. De Britten hebben er al geen zin meer in, landen als Hongarije en Polen trekken hun eigen plannetje en in 2005 en 2016 sprak ook Nederland zich uit tegen het eurofiele gelazer. Want wat gebeurt er? In Ceuta klimmen de gelukszoekers en masse over de hekken, de Timmerfrans Ferries varen af en aan om vluchtelingen naar Europa te brengen, een land als Griekenland staat al jaren op omvallen, iedereen stoort zich aan het ondemocratische logge apparaat en ondertussen rijden de moslims in hun vrachtwagens af en aan om Europese winkelstraten om te ploegen. Dus hey, er staan her en der wat mensen op die een streepje trekken. Maar wat roept Timmerfrans? Nationalisme is alcoholisme: even leuk, altijd koppijn. Helemaal zelf bedacht, samen met Juncker. Enfin, als nationalisme zo kut is, wat mag dan wel van Timmerfrans? Patriottisme. "To be a patriot is to be European. To be European is to be a patriot." Hij zegt het echt. Alsof Europees patriottisme bestaat op een stuk land met al die culturen, talen, volkeren, identiteiten, tradities. Er is alleen in België al een heel goed voetbalteam voor nodig om de boel een piepkleinbeetje eensgezind te krijgen. De EU heeft geen voetbalploeg, alleen falende supranationale democratie en kutte propagandavideo's van de Timmergoebbels. Die échte patriottische lente werd dan wel geen democratische revolutie, Europees patriottisme is en blijft een stom bedenksel. Een soort EU, eigenlijk.

ja dat is wel een beetje wat de EU aan het doen is

Reaguursels

Inloggen

Frans Timmermans komt uit Heerlen, niet uit Maastricht. Betere anti-propaganda dan dit filmpje met Frans, die de uitstraling heeft van een geconstipeerde begrafenisondernemer, is toch moeilijk te verzinnen? Wat kan in vredesnaam de achterliggende gedachte zijn van deze absurde vertoning? Heerst er een angstcultuur bij de EU die er voor zorgt dat niemand tegen Frans Timmermans durft te zeggen dat hij zich onsterfelijk belachelijk maakt en hem tegen zichzelf in bescherming neemt? Na zijn verbijsterende megalomane optreden in de Oekraïne met Guy Verhofstad "Europa (door beiden begrepen als synomiem voor Frans en Guy) staat achter jullie" zou je toch denken dat er een mechanisme op gang was gezet om hem bij de les te houden? Is hij te eigenwijs of te gierig om een enigszins professioneel reclamebureau in te huren? Als de PvdA nog "echt wel" bestond was hij al lang weggestuurd, kost in zijn eentje al gauw 10 zetels maar zoals we weten is dat niet het geval. Dramatisch, niet te handhaven.

AlexanderVissers | 25-08-17 | 10:09

@TimmermansEU
Met uw voortreffelijke kennis der historie en uw zich ontwikkelend voortschrijdend inzicht weet u toch nog wel wat er met Ceaușescu gebeurde?

Zo ja, dan kent u uw voorland.
Zo neen, dan zult u het t.z.t als een donderslag bij heldere hemel ervaren.

U heeft werkelijk geen flauw benul van de haat die u opwekt. Als dit wel het geval is, dan is dit filmpje een mislukte vlucht naar voren.
Frans Timmermans? Sub omni canone! Evocatus

Evocatus | 25-08-17 | 01:44

Waarom zou nationalisme slecht zijn en continentalisme ineens goed. Het sentiment is precies hetzelfde alleen op veel grotere schaal zodat werkelijk geen hond zich erbij betrokken voelt en het overzicht op de machthebbers totaal ontbreekt zodat die ongehinderd hun zakken kunnen vullen. Wat waarschijnlijk precies de bedoeling is van dat hele corrupte project. Zie meesterillusionist/Goldman Sachs-adept Draghi, die, nota bene met mandaat van o.a. onze eigen regering, doodleuk alweer de volgende bubbel, een mega-exemplaar van 1100.000.000.000.000 maar liefst, onder de economie aan het pompen is. Drie keer raden wie daar, terwijl de EU zucht onder de mega-crisis die dat gaat brengen, grof geld aan gaan verdienen als die bubbel uit elkaar spat. En we staan erbij en kijken ernaar. Nee mensen, vooral aan je eigen belastingvoordeeltjes blijven denken en op de gevestigde partijen blijven stemmen.

HertoginHoezoda | 24-08-17 | 08:55

Menigeen zou hetzelfde doen voor zoveel gratis geefgeld. Snel verdient voor een leugentje om EU wil. Franzske doet het goed. Shit is voor de volgende generatie, ik zit alvast goed. Net als mijn kinderen.

Sliptong | 23-08-17 | 23:58

Wiki .... Nationalisme is een politieke ideologie die stelt dat de staat als politieke eenheid moet voortvloeien uit de natie als sociaal-culturele eenheid. Veelal gaat dit gepaard met een idee van exceptionalisme met betrekking tot de natie. Nationalisme kan gebruikt worden om de sociale cohesie te bevorderen kan worden van de eigen groep of ingroup, maar kan tegelijkertijd leiden tot uitsluiting van groepen die niet worden beschouwd als leden van de natie (outgroup)..... Timmermans zou eens wiki moeten lezen en zien dat er voor de EU lobby geen bestaansrecht bestaat en binnen de EU geen en nooit een Nationalisme zal bestaan voor een EU.

kereltie_ut_drenthe | 23-08-17 | 23:57

Aait Frenske over zijn bolletje...

de honden blaffen... | 23-08-17 | 23:53

Wat me opvalt is dat Frenske Timmerflots keurig Engels spreekt. Kun je van heel veel andere 0031-bobo's niet zeggen.

Reykjavik | 23-08-17 | 23:52

Nee Sorry, de meneer met het gezicht van een beschimmelde vochtige martelkamer. We geloven je niet en je klinkt als een duitse hyena.

rattenvanger XL | 23-08-17 | 21:45

Ik prijs de dag dat dictatoriale smeerlappen als Frans Timmermans door een woedende meningte eensgezinde Europeanen uit hun kantoren gesleept worden. Mijn menselijke kant gunt ze een eerlijk proces, maar ik zal er geen traan om laten als ze voor het vuurpeloton staan. Dat is wat landverraders verdienen.

Jezus van Nazareth | 23-08-17 | 20:12 | 2

Mee eens

Benesha | 23-08-17 | 20:54

Dan (vuurpeleton) komt deze Judas pur sang er te gemakkelijk van af. Ik wacht met smart op Neurenberg 2.0. Wedden dat hij de hele tijd als een klein kind zit te janken en naar anderen zit te wijzen.

ad melkert | 23-08-17 | 22:40

Walging en niet veel anders ...

Montesquieue | 23-08-17 | 20:04

Patriottisme + Socialisme = ?

Wasbakplasser | 23-08-17 | 19:20 | 3

Internationaalsocialisme. Wat heb ik gewonnen?

Jezus van Nazareth | 23-08-17 | 20:12

Een sticker, button en een kleurplaat.

Wasbakplasser | 23-08-17 | 22:15

Vet! :-D

Jezus van Nazareth | 23-08-17 | 22:22

Walgelijk filmpje. Walgelijke vergelijkingen en conclusies trekken die er niet zijn. Wanneer wordt deze kerel weggejorist?

DenkenDanDoen | 23-08-17 | 19:04

De definitie van patriottisme is vaderlandsliefde, aangezien de EU geen land is kan er dus nooit sprake zijn van liefde van een (vader)land.

p3xxx | 23-08-17 | 19:02

Ik walg van Timmermans en alles wat met de PVDA te maken heeft. En ik walg van Timmermans en alles wat met de EU te maken heeft. Daar heb ik al jarenlang gegronde redenen voor en ik hoop dat Frans en de zijnen oud genoeg worden om voor het tribunaal te verschijnen dat ze verdienen. En reken maar dat er minstens een miljoen medestanders van deze mening zijn.

Rest In Privacy | 23-08-17 | 18:33 | 1

Je hebt helemaal gelijk en ik heb ook redenen zat om te zeggen dat de EU(SSR) een ramp voor het Nederlands klootjesvolk is. We zijn tot de bedelstaf veroordeeld door de EU(SSR). Zonder slag of stoot hebben we Nederland weggegeven aan de duivel en worden wij keihard genaaid door deze volgevreten godverneukers. Het is de hoogste tijd voor een revolte!

WitteGrunneger | 24-08-17 | 02:26

Timmerfranz is het testkonijntje van merkels neusspray.

Vergeetmeniet | 23-08-17 | 17:45

Timmermans is een communist van het meest griezelige soort.

Croisantneuf | 23-08-17 | 17:27

Zou zo'n narcist nog te overtuigen zijn aan een debat deel te nemen met mensen die er anders over denken? Zou een eerlijk debat uberhaupt mogelijk zijn met dictatoriale lui als Timmerfrans of Juncker? Zou een goed journalistiek programma het aandurven? Zou een werkelijk kijkcijfer kanon voor alle Europese landen worden. We hebben helaas geen heldhaftige journalisten.

ILF2 | 23-08-17 | 17:25

Timmermans, een weggepromoveerde politicus ->. MH17. Geloven jullie nu echt dat hij dat allemaal zelf verzint? Deze mensen zijn levensgevaarlijk voor Europa en vooral voor U! Veel mensen geven hierboven al aan hoe men in Europa over de EU denkt. De ongelooflijk grote en financieel sterke EU propagandamachine draait op volle toeren, om dat allemaal weg te moffelen en hun plannen verder door te drukken. Degenen die dat echt begrijpen zijn met veel te weinig en kunnen niet veel veranderen. Zie de parallel met de NLse politiek. Let op mijn woorden, ze gaan ermee wegkomen, mits er niets "dramatisch" gebeurd. Een oproep aan het "normale" volk, welke nog steeds te veel geld / bezit heeft en nog geen slachtoffer van geweld in welke vorm geworden is: WAKKER WORDEN!

De Griek | 23-08-17 | 17:22

Deze man is al tijden gebrainwashed door de EU-sekte; geen verstandig woord komt er meer uit.

Goldfinger | 23-08-17 | 17:11

Practice what you preach, nekloze PvdA gek!
Ga in debat met Geert en zijn PVV, met je grote hatende waffel. PVV staat voor honderdduizenden mensen die alles net even anders zien als jij. Nee wacht, doe maar niet, die plank voor je kop zal niet opeens verdwijnen. What's the point ?

Accident_Prone | 23-08-17 | 17:02

Also sprach Parteikartellist Zimmerfranz.

Poekieman | 23-08-17 | 16:51

Rutte is gewoon een liegende oetlul, maar Timmerfrans is echt een fenomeen: zijn door kontlikkers nog versterkte ijdelheid is zo groot geworden dat zelfreflectie onmogelijk is en hij niet eens meer ziet wat voor shit hij uitbraakt.

Wachtmeester R | 23-08-17 | 16:08

Een walgelijke weerzin wekkende hypocriete en enge man! Hij zei o.a. ook, dat de Iraki het weliswaar moeilijk hadden, maar dat hun rechten door de Irakese grondwet werden beschermd! Terwijl ISIS daar iedereen de strot afsneed! de man is knettergek! Nexit!

Lexus01 | 23-08-17 | 16:08

Deze man is ondertussen ronduit gevaarlijk. Zijn prietpraat raakt kant nog wel maar slaafse mensen denken nog steeds dat mannen zoals hij het wel zullen weten. De onzin en ellende van de EU verwordt straks tot oorlog en dan is die plofkop al weg. Ik zal er dan alles aan willen doen om hem te vinden maar ben dan te druk om mijn gezin te beschermen. We moeten zo snel mogelijk van de EU af, simpelweg door geen rekeningen meer te betalen en dan een exit te bespreken.

reddeloos verloren | 23-08-17 | 15:50

Aan deze Zijne Koonklukke Volgevretenheid besteed ik geen plempsel meer.
Dit soort landverraders verdient dat niet.
Doortrekken. Dat is het enige relevante wat met deze deugdrol moet gebeuren.
Sterph toch af met je europa!

pennestront | 23-08-17 | 15:46

Naast mijn lunch komen de woorden 'hoogverraad' en 'schavot' omhoog.

marcoplarco | 23-08-17 | 15:46

Steeds weer geschokt en verbijsterd bij het horen van het geleuter van dit volgevreten leugenverspreidende heerschap.

Goedverdoemme | 23-08-17 | 15:39

Nog even en hij heeft net zo'n vette plofkop als die Kim Jong Un. Hij raaskalt in ieder geval al precies zo als KJU en is eveneens een dictator, net als zuipschuit Juncker en die waanzinnige Verhofstadt met z'n bek vol scheve grafzerken.

Turbocharger | 23-08-17 | 15:38 | 1

Wat een kleurrijk taalgebruik;-)

Accident_Prone | 23-08-17 | 17:06

Vanaf het moment dat deze man Nederland verloochende om een greep te doen naar de beter betalende EU-macht, is er van welke geloofwaardigheid van de drol niets over.
Gewoon 's avond aan zijn rekenmachine uitreken waar je het meest geld naar binnen kunt schuiven, als het geld oplevert gaat hij Trump pijpen.

mallekater | 23-08-17 | 15:32

Ik ben een Nederlandse patriot.
Ik ben daarom ook een Europese patriot.
Juist door mijn liefde voor Nederland en Europa ben ik faliekant tegen de huidige EU.
Frans belichaamt precies wat er mis is met deze club dictators.
De bijl aan de wortel van de democratie en de nagel aan de doodskist van de Europese vrede.
Als hij wat nuttigs wil doen moet hij eens aan Rex Tillerson vragen of hij weet waar John Kerry die radarbeelden heeft verstopt.
My name is Ben Bataaf and I approve this message.

Ben-Bataaf | 23-08-17 | 15:09

Deze timmerflapdrolclown is te zielig om over te praten,
laten we dat gewoon niet meer doen.

Gags Beasley | 23-08-17 | 15:08

De kosmopolisten van de EU zijn definitief de weg kwijt. Zijn de pseudo-socialistische kameraden dan vergeten dat het nationalisme het enige levensvatbare antwoord was op de willekeur van het feodalisme, het werkbare weerwoord op de willekeur van kerk en adel, waarmee volkeren niet langer speelbal waren? Dat nationalisme niets meer was dan de emancipatie van volkeren, een voorwaarde voor de emancipatie van de gewone man. Het 19e eeuwse nationalisme was bij uitstek een linkse beweging. Zonnekoning Frenske de Eerste en de Brusselse EU moeten hoog nodig geschiedenisles.
En hoe zien de Brusselse Eurocraten dan de hoeksteen van het internationale volkenrecht, het zelfbeschikkingsrecht van volken? Wat moeten we dan aan met de vrijheids- en onafhankelijkstrijd van de Koerden en Tibetanen? En wat te denken van de door de EU en de VN gesteunde onafhankelijkheid van Oost-Timor, Eritrea, Zuid-Soedan? En als we het er dan toch over hebben: waarom was de EU de grootste voorstander van ingrijpen op de Balkan destijds en de belangrijkste sponsor van onafhankelijkheid van Slovenië, Kroatië, Bosnië en Kosovo? Daar hebben de EU, de VN en de lidstaten miljarden aan besteed.
En hoe moeten we achteraf de onafhankelijkheid van Ierland dan zien? (Alhoewel ik het verband met alcoholisme in dat geval wel snap.) En wat moeten we aan met de nationalistische onafhankelijkheidsbewegingen in Schotland (de SNP is behoorlijk links), in Catalonië en Baskenland? Om nog maar even te zwijgen van het niet bestaande fantasievolk van Egyptenaren, Jordanezen, Libanezen en Arabische ontheemden dat zichzelf sinds 1974 “Palestijnen” noemt? Wat is dat dan, Frenske? Gaat Carnavalsprins Frenske d’n Eerste dan nu ook achteraf beweren dat die Indianenstammen in de VS niet moeten zeiken?
Heeft iemand dat al eens aan die Limburgse clown voorgelegd? Wat is het leidend principe nu eigenlijk als nationalisme niet meer mag? Ik ben wel benieuwd wat Frans daarop te zeggen heeft.

Stormageddon | 23-08-17 | 14:52 | 1

Hij heeft geen principes, hij wil alleen maar macht voor een nieuwe elite baantjes jagers en despoten. Kan hem nou de wil van een volk verrotten, die moeten gewoon hun bek houden en werken als een stel horigen.

Ongeblustekalk | 23-08-17 | 15:07

Cultureel, historisch en sociaal hebben wij werkelijk geen enkele band met landen als Polen, Griekenland, Latvia of Slovenië. De enige band is dat ondemocratische en intransparante, op hol geslagen paard genaamd "EU".

Zeddegeizot | 23-08-17 | 14:50 | 1

Nou, dat is natuurlijk niet waar. Historisch heeft Nederland gigantische banden met de Oostzee-staten. Ooit van de Hanze gehoord? Een uitgestrekt handelsnetwerk tussen De Nederlanden, Scandinavië, Polen, de Baltische staten waar Nederland zijn rijkdom in de late middeleeuwen zijn rijkdom aan te danken had. Cultureel kruisbestuiving vond ook plaats en zie je nog steeds terug in architectuur en bijvoorbeeld zoiets stoms als gastronomie. Dezelfde soort gerechten vind je van Gent tot Riga op de menukaart. En ook de sociale structuren in die oude hanzesteden zijn overeenkomstig.
En voor wat betreft de knoflook- en olijfolielanden, daarvan hebben we toch een een behoorlijk deel van de cultuur overgenomen: al te beginnen met het recht, en niet in de laatste plaats de kunst. Er bestaat wel degelijk zoiets als de Europese cultuur, alleen is die enorm diffuus met grote regionale verschillen. Maar je kunt niet beweren dat er geen enkele band is want die is er wel degelijk. Cultureel, historisch en sociaal.

Stormageddon | 23-08-17 | 15:08

Als alcoholisme hetzelfde is als nationalisten dan verzuipt (pun intended) het bij de EU bobo´s van de nationalisten, met Juncker voorop. En Frenske zelf natuurlijk.

bergsbeklimmer | 23-08-17 | 14:47

Zucht....
Wat doet deze man in godsnaam de hele dag?
Wat is zijn functieomschrijving?
kan iemand mij 3 concrete successen die hij heeft geboekt in zijn functie?
Zucht...

buicksquad | 23-08-17 | 14:46

De eerste paar zinnen over "collective suicide" laten duidelijk zien dat Timmerfrans de hele geschiedenis van voornamelijk de 1e wereldoorlog gewoon NIET snapt. Het volk werd aan de haren de oorlog in gesleept door de elite. Er was geen enkele reden voor het volk om de halve wereld een bloedige oorlog in te trekken, maar door verdragen en pacten, afgesloten met de intentie om oorlog te voorkomen door de geïsoleerde elitaire regeringen, werden landen verplicht een kant te kiezen en zich in het conflict te mengen. Met alle gevolgen voor de gewone burgers van dien. Ook al zagen die vaak de bui al hangen. (Goh, waar doet dit hele verhaal me toch aan denken).

Toen het conflict eenmaal voorbij was moest en zou er een schuldige aangewezen worden en moet en zou deze schuldige aan het spreekwoordelijke kruis genageld worden. Door de enorme economische problemen waar Duitsland hierdoor mee opgezadeld werd kon het extreem rechtse gedachtegoed voet aan de grond krijgen en rolden we de 2e wereldoorlog in. (Het is een heel slecht idee om het ontstaan van de 2e wereldoorlog los te zien van de 1e wereldoorlog en het interbellum. Dan mis je echt iets. Alsof je het zinken van de titanic gaat onderzoeken maar pas begint te kijken NA de botsing met de ijsberg)

Verder komen bij deze toespraak van Timmerfrans mij een paar quotes van Orwell boven drijven:
“The most effective way to destroy people is to deny and obliterate their own understanding of their history.”
“Political language is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind. ”
"War is Peace; Freedom is Slavery; Ignorance is Strength".

Of het langere verhaal dat O’Brien geeft aan Winston over de macht van de partij:"The Party seeks power entirely for its own sake. We are not interested in the good of others; we are interested solely in power, pure power. What pure power means you will understand presently. We are different from the oligarchies of the past in that we know what we are doing. All the others, even those who resembled ourselves, were cowards and hypocrites. The German Nazis and the Russian Communists came very close to us in their methods, but they never had the courage to recognize their own motives. They pretended, perhaps they even believed, that they had seized power unwillingly and for a limited time, and that just around the corner there lay a paradise where human beings would be free and equal. We are not like that. We know that no one ever seizes power with the intention of relinquishing it. Power is not a means; it is an end. One does not establish a dictatorship in order to safeguard a revolution; one makes the revolution in order to establish the dictatorship. The object of persecution is persecution. The object of torture is torture. The object of power is power."

Misschien moet Timmerfrans eens nadenken over deze:
“If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear.”

Gregovic | 23-08-17 | 14:44

Als Limburger schaam ik me voor dit varken dat graag zijn afkomst als Limburger aan de grote klok hangt de LUL!! Ik zie hem daar nog huilie huilie doen bij die vliegramp MH17 over de ruggen van al die overleden mensen terwijl deze PVDA LUL al zijn super dik betaalde baan in de knip had terwijl U en ik dat nog niet wisten. popie jopie doen over de ruggen van de overledenen. Ik zeg dat deze landverrader de zuurstof niet waardig is!! Maarja, dat zijn de meeste linkse PVDA eikels annex zakkenvuller. maar Frans, als je dit leest: je bent een geniepig meelopertje met je alcoholistische baasje, smeerlap!! En dat op mijn kosten EIKEL!!

Bontkraag hater | 23-08-17 | 14:42

Daar is onze volgevreten niet gekozen plofkip weer eens! Jezus wat wordt die kerel wanstaltig vet! Vreten en zuipen is het enige dat deze non valeur in leven houdt kennelijk.

hans6100 | 23-08-17 | 14:36

Frenske, nooit te beroerd om over de rug van een berg doden zijn eigen voordeel te halen.
hoewel, ik heb sterk de indruk dat hij een beschrijving van de islam geeft in plaats van het nationalisme.

isotope 465 | 23-08-17 | 14:36

Hij is zeker vergeten dat die hofnarren van Baalen en Verhofstad zij aan zij op de barricades in Kiev stonden te brullen dat 'we' gewonnen hadden. Dichterbij een nieuwe oorlog zijn we sinds 1945 niet meer geweest. Tot zover de vredebewarende EU......

Eagle0511 | 23-08-17 | 14:25

Ik heb niet alle tegels gelezen en mijn reactie zal er al tussen zitten maar wat een ziekelijke propaganda is dit zeg. Wat een flapdrol. Alleen de bloksnor ontbreekt nog. Enge man, zouden ze moeten opsluiten in een dwangbuis, met zijn volgevreten EU kop. Over de rug van mensen die voor onze vrijheid hebben gestreden terwijl hij onze vrijheid te grabbel gooit. Idioot.

osolemio | 23-08-17 | 14:20

Waneer word dat laffe dictoriale en illegale tuig in brx eens opgepakt ze hebben het 3e rijk nieuw leven ingeblazen.
Ik en vele met mij zullen het gevecht niet beginnen, maar zullen het zeker afmaken.

Daffy_Duck | 23-08-17 | 14:18

Ik ben geen Europeaan, ik ben gewoon Nederlandse en ja, ik heb mijn vaderland lief! De rest van de EU kan me feitelijk gestolen worden en het hele zooitje in Brussel helemaal!

Claudia M. | 23-08-17 | 14:11

Ze zijn ongekozen.

dydxsq | 23-08-17 | 14:06

Deze proza is werkelijk tenenkrommend. Zou hij werkelijk niet door hebben hoe amateuristisch dit overkomt?
Waarom zijn directe omgeving hem niet tegen zichzelf in bescherming neemt is mij een raadsel.

frank123 | 23-08-17 | 14:05 | 1

Volgens mij werkt het bij Frans zo:
Frans maakt filmpje, waarin hij de EU aanprijst en tegelijkertijd zijn wijsheid
tentoonstelt.
Positieve reacties zijn zwaar in de meerderheid.
Frans redeneert dat dat hoogbegaafde mensen nu eenmaal een minderheid vormen, vandaar dat de minderheid positief reageert op zijn visie.

nikolaos | 23-08-17 | 14:56

Laat namens mij en de rest van de Maastrichtenaren aub de assosiatie met deze mooie stad en deze idiote meneer maar achterwege. Het voegt verder weinig toe, en bedoezelt een heleboel, laat ik het genuanceerd zeggen, anders-denkenden.
Wat unne mafketel..!

Louis_de_Funes | 23-08-17 | 14:05

Wij in "Europa" dus Rusland ook begrijp ik, Frenske Mondkap?

Mark_D_NL | 23-08-17 | 13:59

Timmerfrans is vroeger sexueel misbruikt door een USA priester.. dat heeft toch wat sporen nagelaten zien we weer.
--
Dikke Frans is zo bezig met "iets" te zijn , hij heeft zo'n groot minderwaardigheidscomplex. En weet je wie dat ook had? Nee Goebbels niet...

Mark_D_NL | 23-08-17 | 13:57

Wat ook zo wonderlijk is, nu de aanstormende regering, te weten het CDA, "eindelijk"heeft begrepen dat terugkerende IS-moordenaars hier alle rechten hebben verloren en dus hun paspoort moeten inleveren, en terug gebonjourd dienen te worden naar de rotzooi die ze zelf hebben veroorzaakt, kakelen ze op Joop alweer over de knieval die deze regering maakt voor"populisten".
Terwijl de meest schunnige populisten zoals bv. Bettache c.s.(niet te vergeten doos Dekker) zich toch echt in de catacomben van het Joopse schuilhouden.

mallekater | 23-08-17 | 13:51

Timmermans is een man die werkelijk geen enkel idee heeft hoe zijn geleuter overkomt. Qua wereldvreemdheid kun je deze man vergelijken met de Aristocratische heersers van Frankrijk in de 17 en 18e eeuw. Het 'Let them Eat Cake'-verhaal. En dat in deze tijd met alle moderne communicatiemiddelen die ons heden ten dage ten dienste staan. Beangstigend. Elke dag dat deze man niet berecht en veroordeeld wordt voor misdaden tegen de menselijkheid is er 1 teveel.

Ales | 23-08-17 | 13:50 | 1

Gelukkig wordt daar inmiddels aan gewerkt!

Jezus van Nazareth | 23-08-17 | 18:13

Blind door idealisme en EU brainwash. Maar ondertussen heeft deze mafklapper wel te veel invloed. Ongeacht ongekozen en ongewenst.

doskabouter | 23-08-17 | 13:47

Elke keer dat Timmerboer begint te wauwelen over datgene wat WIJ gemeen hebben en ONS verbindt ben ik net iets te ver van de plee.
Wat mankeert die man toch?
een beetje staan ouwehoeren wat wij "in Europa" denken, willen, en vinden?
Is ook inmiddels het contact met de realiteit kwijt?

mallekater | 23-08-17 | 13:44 | 2

Der Franz lijdt aan het eftelingsyndroom. Hij leeft in een sprookjeswereld en eist zelf de hoofdrol op. Deze narcistische obese man is op alle fronten totaal ongeschikt voor een politieke functie.

Gravin v Kippenbouth | 23-08-17 | 13:51

Dat krijg je met zo'n wandelende homp vlees. Teveel gefixeert op z'n dagelijkse schranspartijtjes uit de EU-trog dus geen aandacht voor de realiteit.

drekzooi | 23-08-17 | 13:55

Waar ik dus met mijn verstand niet bij kan is, zien dit soort lieden niet dat dit helemaal mis gaat. En dat doet mij dus afvragen of hier een of andere rare agenda aan de gang is. Ik kan niet geloven dat ze het niet zien, dus moeten ze het zo willen, al die aanslagen, doden, gewonden, en het verdriet dat deze waanzin brengt. Ik kan niet anders dan denken dat dit tot iets heel duisters gaat leiden, en waarom? dat begrijp ik dus echt niet.

Ceevoo | 23-08-17 | 13:43 | 1

Nou, dan snap je het echt niet..De Timmerfransen, Juncker en de gestoorde grafzerkengebitdragende Verhofstad hebben geen enkel probleem wanneer de EU echt helemaal naar de kloten gaat.
ZIJ hebben hun centen al lang binnen.
Het zal ze dus vierkant jeuken wat er gebeurt met jan modaal.

mallekater | 23-08-17 | 17:19

Kost dat nu veel moeite, de hele dag met een betonplaat voor je hoofd lopen?

zwartzondersuiker | 23-08-17 | 13:40

hm, De schijn is hiermee gewekt dat er nog steeds een "NSB" club actief is...

MoonBeebe | 23-08-17 | 13:40

Het deel over alcoholisme en hoofdpijn had die denk ik van zn baas.

flap153 | 23-08-17 | 13:38

Een gevaarlijke volgevreten fascist is het. Samen met vieze man Guy Verhofstadt en dronkelap Jean-Claude Juncker vormen ze samen de vleesgeworden karikatuur van de EU. Het zou hilarisch zijn als het niet zo ernstig was.

Dr. Snoepjes | 23-08-17 | 13:37

Zeer de moeote waard om alle reacties op twitter te lezen. Van de ruim meer dan 100 zijn de positieve letterlijk op één hand te tellen. Dat het beleid van Frans en consorten dit soort zaken in de hand werkt daar heeft hij het niet over. Dat de maatschappij er chronisch onder lijdt omdat de boel compleet stil staat en alles ondergesneeuwd is geraakt aan niks toevoegende, stelende, verkrachtende, uitkering- en subsidieslurpende, klagende proleten, daar heeft hij het niet over. Daarnaast isnhet verhaal op zijn Frans van A tot Z gelogen. Kijk maar naar Nazi-Duitsland. Die gasten waren hartstikke nationalistisch en zwaaien nu de scepter in Europa. Hij had beter een betoog kunnen houden over Duits dictatoriaal gedrag en de geschiedenis. Dat schets een veel eerlijker beeld over de nabije toekomst op dit continent.

netniet | 23-08-17 | 13:32

Wat je volgens mij van 2 wereldoorlogen kunt leren is dat als je een land zijn zeggenschap, trots en eenheid afpakt je een gevaarlijk soort nationalisme kweekt. Het uitpersen en vernederen van Duitsland en de daardoor ontstane depressie was de reden dat Hitler voet aan de grond kreeg.

Het volk pikt het uiteindelijk niet meer en gaat over tot extreme maatregelen. Ik zie veel overeenkomsten tussen hoe de EU de kleine landen van Europa probeert monddood te maken en de houding van Frankrijk en UK tegen Duitsland voor WOII.

Kan alleen maar hopen dat het nu eindigt in het met afvoeren van de EU leiders met pek en veren en het platgooien van hun onzinnig schaamteloos luxe kantoren en vergaderruimten.

Mr Ker | 23-08-17 | 13:31

Mijn opa is gestorven om ons land te bevrijden, om Europa te bevrijden van Nazi's.

En nu laat deze man over de rug van mijn gestorven opa een nieuw soort nazi's binnen..... islam......

Mooi hoor..... ik stop met typen anders krijg ik een permaban van jorris want het bloed kookt en dat is niet door die 27 graden maar door die land verraders in die smerige graaiers daar in de EU.

Pherocks | 23-08-17 | 13:27

In het filmpje mis ik nog de graven van onze Marokkaanse bevrijders - en die Oekraiëners ook trouwens ....

CynicalBastard | 23-08-17 | 13:22 | 2
-weggejorist-
Jezus van Nazareth | 23-08-17 | 19:47

Oh ja, die graven van Marokkanen in dienst van het Franse leger die omkwamen bij de evacuatie van de geallieerden in Duinkerken en aanspoelden in Zeeland. Dat hele verhaal dat ze hier in Nederland gevochten zouden hebben is al lang ontkracht en tóch zijn er nog steeds mensen die er over beginnen. Het leukste vind ik altijd als ze dan beginnen met 'Dan moet je je toch beter informeren, want...'. Dan laat ik ze altijd rustig uitpraten om ze vervolgens met de feiten om de oren te slaan. Héérlijk!

Jezus van Nazareth | 23-08-17 | 19:47

Na jaren de nieuws artikelen alleen maar te lezen en mij niet te wagen aan reageren, heb ik voor deze trieste man een uitzondering gemaakt. Wat een bijzondere beredenering en goedpraterij (is geen woord volgens mij, maar je snapt hem vast) van de mislukte EU en het gruwelijk falen van immigratiebeleid en economische misstanden. Deze viespeuk moet het Nederlanderschap afgenomen worden!

papakakkerlak | 23-08-17 | 13:22

Fűr da neue Vaterland

Oh nee

He hoe ging dat EU volkslied ook al weer...

Releasethehounds | 23-08-17 | 13:20

Niks aan de hand toch? Op de plekken waar het erom gaat, zoals het toegangshek van het Vredespaleis, word een motorvoertuig voor toelating nog op dezelfde wijze geïnspecteerd als bij de destijdse grensovergangen naar de voormalige DDR. Met spiegels onder het voertuig. Is toch veel te lastig om dat bij elke europese binnengrens te doen? (Sarcasm mode off)

hotnot | 23-08-17 | 13:19

Wat walgelijk om politiek te voeren over de rug van dode soldaten. Die mannen vochten juist tegen een verenigd europa en voor hun eigen volk.
En dan staat hij nu een paar meter bovenop hun botten. Die man heeft geen ethisch normbesef en dat zijn en de regel hele gevaarlijke mensen.

Ongeblustekalk | 23-08-17 | 13:12 | 5

Reaganmania | 23-08-17 | 13:20
Dat klopt, maar mensen willen wel dat die kleine groepen na hergroepering uitgroeien tot een grote overheersende groep die hun standpunten kan waar maken na een intern conflict waar de EU zich nu in bevindt.
En dan begint het weer van voor af aan.
Oplossing: homogeniteit als permanente basis en dat is erg moeilijk omdat groepsprocessen continue veranderen. Daarom ook die gewenste EU, maar dat werkt niet wanneer de verschillen te groot zijn.
Dus laat nationaliteiten hun lot zelf bepalen, die hebben door hun verbonden geschiedenis en dus cultuur precies de goede omvang om niet die cirkel pauzeloos door te hoeven maken maar kunnen evolueren in een min of meer permanent verband.

Ongeblustekalk | 23-08-17 | 13:33

Dat verenigd Europa, dat wilde Hitler.
Als de man nog even langer had geleefd had hij heel Europa gratis in zijn schoot geworpen gekregen.

Na 55 jaar heeft Hitler alsnog zijn zin gekregen.

mallekater | 23-08-17 | 13:47

mallekater | 23-08-17 | 13:47
Ik zie wel waar dit naartoe moet, het Duitse volk framen en dat moet stuk vooral ook vanwege WO2 en de vernietiging van de Joden.
Onthoudt goed dat dit EU project niet alleen maar de schuld is van Duitsland, dus die vergelijking van jou gaat mank. Dat Duitsland meestal het sterkste is, daar hadden die andere landen rekening mee moeten houden.
Nu, inmenging van buiten zal daar niets aan veranderen, wanneer je begrijpt wat ik bedoel.

Ongeblustekalk | 23-08-17 | 13:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou, daar ging mijn lunch. Ik heb niet gauw een grondige hekel aan mensen maar Timmerswanz staat bij mij met stip op nr. 1. Wat een zelfingenomen arrogante kwast is die man. Wat een omhoog gevallen zwetser! De woede en walging die zich van mij meester maken als deze laaielichter zijn mond open doet zijn van een ongekend niveau. Gád-ver-dámme! Het enige dat hij zou moeten doen is ergens in een heel klein hoekje gaan zitten en zich kapot schamen voor de aperte leugens en propaganda die hij op dagelijkse basis spuït. De EU heeft van een mooi continent een train wreck gemaakt! De verdeeldheid is nog nooit zo groot geweest en we worden door de gehele Derde Wereld overlopen. Ondertussen timmert de religie van de wrede ook nog lekker aan de weg en de mensen die dat allemaal niet zo zien zitten worden door deze non-valeur als de boosdoener weg gezet. U bent een landverrader. Een ongekozen keizer die pe0p heeft aan de burgers in Europa die dit allemaal niet willen. Wat mij betreft houden de Visegrad landen de poot stijf en geven ze u de hele dikke vinger godvergeten LutserT dat je er bent!

Sjefke7807 | 23-08-17 | 13:11

Recep Tayyip Timmermans lijd aan geheugen verlies, kan ook een gevolg zijn van een (acute lage suikerspiegel) hypo: 
onthoudt 07-07-2017.

De onderhandelingen om een eind te maken aan het vier decennia durende conflict in Cyprus zijn mislukt.

We hebben bezetters op "EU" grondgebied oude patriot.. en Turkije wil zijn leger niet terug trekken.

Daarbuiten schendt Turkije regelmatig de wateren en het luchtruim van Griekenland met medeweten van diezelfde "EU"

We lossen het zelf op, we hebben je hulp niet nodig ..... nooit nodig gehad ook.. molon lave.

Viva_La_Revolucion | 23-08-17 | 13:09 | 1

Jouw adresregel adverteert socialisme en daar is al deze onzin mee begonnen. Ik voorspel dat aan het einde van de rit het socialsme verdwenen is omdat het een falende ideologie is. En dat zal geen omwenteling zijn, maar slechts een paar stappen terug naar de normale situatie die we allemaal nog kennen van vroeger.

Ongeblustekalk | 23-08-17 | 13:38

heeft ie zijn leugenachtige 'transcript' al aangepast naar wat ie werkelijk heeft gezegd in zijn speech, dus zonder een mildere versie mbt de 'thugs' en de weddingband, vuile narcist die hij is.
Tis dat ik maar gematigd alu-hoedje ben, anders zou ik zo kunnen geloven dat hij (met Van Balen?) persoonlijk MH17 uit de lucht heeft gehaald om de VN speech te kunnen maken, als entreebewijs voor Brussel.

Hemmenaar7 | 23-08-17 | 13:07

Dat muziekje lijkt op dat van de Mac vs PC commercials.

Jan Toeternuitje | 23-08-17 | 13:06

Als ik het goed begrijp zegt Frans dat Jean Claude de alchoholist een nationalist is en Frans klaar is voor zijn functie.

Mooie zelf-promo.

Teleo | 23-08-17 | 13:05

Het zou je vader maar wezen. Maar zoals je ziet is voor elk bedrag wel een puppet on a string te vinden. Vanavond mag hij zijn leugens weer wegzuipen met een goede fles du pape. Hopelijk kan men ooit nog eens de verantwoordelijke leiders oproepen om hun wangedrag te verklaren, dit is onaanvaardbaar.

Bill Cosby | 23-08-17 | 13:04

Oei Fransie toch!!!!!
please stop it! Make it stop!! PLEASE!!!

Kasparovic | 23-08-17 | 13:04

"Vluchtelingen" mag best tussen aanhalingstekens hoor jongens.

Upendo | 23-08-17 | 13:04

Franske is in de kroeg vast een beste vent, maar toch mag hij van mij een fijne TIA krijgen.

Oawerdepoal | 23-08-17 | 13:03

Grappig dat je in die filmpjes van de EU en in die van de YouTube-SJW's altijd van die, ja, noem het maar optimistische deuntjes op de achtergrond hoort.

Nou, Franske, je zegt het zelf, Als patriot wil je het beste voor je land en dan heb je weinig zin in een of ander parasitair instituut dat gouden bergen belooft, vervolgens het tegenovergestelde levert en je dan vervolgens zegt het positieve ervan in te zien.

nikolaos | 23-08-17 | 13:02

Waarom wordt Timmermans vice-president of the European Union genoemd? Hij is gewoon de Marketing Director. Dingen proberen te verkopen die niemand wil.

Graaf van Egmont | 23-08-17 | 13:01

Timmermans is een walgelijke pseudodemocraat die zich ver verheven voelt boven de meute. Maar kan hij ook wat buiten de bubble waar hij al decennialang inzit? Ik vrees van niet, afgezien van het in 80 talen kunnen zeggen dat hij wil neuqon.

LJBrinkhorst | 23-08-17 | 12:58

Misschien moeten we die vetklep gewoon negeren. Zo zal de EU ook aan zijn einde komen: ieder land doet gewoon weer zijn eigen ding en de EU kan verrekken.

Vreetkonijn | 23-08-17 | 12:58

Is Zwisterland een goed alternatief om te leven?

CancrumOris | 23-08-17 | 12:58

Over me nek van die viezerik, met al zijn leugens.

watmagjenogwel | 23-08-17 | 12:58

Beetje kort door de bocht Franz. Om te stellen dat in tijden van onrust en oorlog de economie instort. Er is nog nooit zoveel geproduceerd en gehandeld als in 1914-1918. Hetzelfde geldt voor 1939-1945 en de Vietnamoorlog.
En na zulke oorlogen bloeit de handel op als nooit tevorren omdat er weer opgebouwd moet worden.

Graaf van Egmont | 23-08-17 | 12:58

Zeg Franske, tussen elkaar de hersens inslaan in een oorlog en 1 europese staat vormen zitten nog 744 en een half andere oplossingen. Waarom sla je die allemaal over?

Koos Knak | 23-08-17 | 12:55

Deze EUSSR-vertegenwoordiger is wanhopig bezig alle kikkers weer in z'n kruiwagen te krijgen, zoals Polen en Hongarije. Oostenrijk laat hij met rust want is netto EUSSR-betaler. Frankrijk too big to tackle. Italië troppo delicato. UK is a lost case. Nederland hang ook nog met een kikkerbil buitenboord. De demagogische blaaskaak Timmermans heeft van Jankloot Juncker gehoord dat nationalisme hetzelfde is als alcoholisme en Juncker kan het weten want die is bijna altijd in de lorem.

Frans Bierings | 23-08-17 | 12:53

De flakkalogica van Timmerfrans. Het gaat dus niet om individuele landen; alleen de EU telt. Dat die landen deel uitmaken van de EU doet er niet toe, integendeel. Hoe je op zo'n manier je kind met het badwater weggooit, maar ook het bad en dat daarna de hele badkamer in puin wordt geslagen, maakt allemaal niet uit. In zijn optiek blijft dan de lucht erboven de verbindende factor. Dat je daar dan niet zoveel meer aan hebt, komt niet in hem op.

Poesmobiel | 23-08-17 | 12:53

Nooit zoveel tegenstetllingen geweest - na wo2- tussen landen als na de afgedwongen eenwording en de euro. Grieken tegen de Duitsers, allen tegen de UK, zuid tegen noord etc. Timmerfrans kijk eens in de spiegel.

J.Slavink | 23-08-17 | 12:52

"To be a patriot is to be a european" eindigt het verhaaltje van Frans.
Voorafgegaan door een hele opsomming van de nadelen van patriottisme.
Frans kan lekker overdreven dichterlijk zingen in een buitenlandse taal, maar van redeneren heeft hij geen kaas gegeten. Daarom is hij opperhofnar.

bodemloos | 23-08-17 | 12:50 | 1

Opperhofnar? Nee, Eerste Vice-President. Met de nadruk op Eerste.

Glasgow Argus | 23-08-17 | 12:53

Zo, Timmerlul, die zit!
.
Da's lekker makkelijk scoren: *jouw* mening als *de stem* van 100.00en doden verkondigen die *hun eigen mening* op *wat er zich nu afspeelt* niet kunnen geven.
.
Je zal het gore lef maar hebben. Om te kotsen!

davimore | 23-08-17 | 12:50 | 1

Frans spreekt graag voor de doden, daar is hij tenslotte groot mee geworden.

MogeWijEveOvergeve | 23-08-17 | 12:53

Waar haalt timmerfrans eigenlijk zijn " wijsheden" vandaan ? Is het ooit eerder voorgekomen dat ergens op onze planeet reeds honderden jaren bestaande natie-staten opgingen in één geheel ? Joegoslavië probeerde het ... De Sovjetunie op een andere manier ..
Wat is het toch een ongelooflijke flapdrol met z'n toverformules . Laten ze in Brussel es beginnen respect te verdienen door minder hun zakken te vullen.

daytripper | 23-08-17 | 12:50

De juncto klinkt dat allemaal heel mooi. Het spreekt mij aan. De facto merk ik echt helemaal niets van wat deze propaganda probeert uit te dragen. Ik krijg dan ook geen €6000 belastingvrij op mijn rekening per maand om deze boodschap uit te dragen. Dat zal er wel iets mee te maken hebben.

Pompenkoning | 23-08-17 | 12:50

Voor eventuele masochistische heumeausuele medemensen die meneer Timmerzwanz tegen het vette lijf lopen: Don't stick your dick in Crazy.

marcoplarco | 23-08-17 | 12:49

Dit is gewoon pure stalinistische propaganda!

number668 | 23-08-17 | 12:48

Altijd lachen met die gast. Al was het enkel maar om de tranen te verbergen.

McMarx | 23-08-17 | 12:48

Er is nog nooit zoveel haat geweest tussen lancden na de tweede wereldoorlog veroorzaakt door de afgedwongen Europese eenwording en de opgelegde euro. De Grieken tegen de Duitsers, allen tegen Engeland, zuid tegen noord etc. Timmerfrans kijk eens in de spiegel.

J.Slavink | 23-08-17 | 12:47

Als je niet beter zou weten, dan denk je bij jezelf dit is een emotioneel wrak.
Maar Frans is gewoon een toneelspeler.

MogeWijEveOvergeve | 23-08-17 | 12:45

Kom in verzet!

Statler en Waldorf | 23-08-17 | 12:45

Eenmaal afgevaardigd naar Brussel staat er geen maat meer op de Eurofiele mindset waarmee je carrière maakt daar. En dát is nu precies de weeffout van de EU. Een commissie waar 28 van de 28 pro-EU zijn. Een parlement waar 700 van de 750 (ongeveer) pro-EU zijn met het fanatisme van een Sophie in 't Veld. Gevolg? Er is geen discussie mogelijk. Er is geen natuurlijk evenwicht in de uitingen naar een volledig diverse stemvolk.
.
In de VS flipflopt de macht om de 4/8 jaar van links naar rechts. Daarmee hou je een stabiele koers en wordt er rekening gehouden in wetgeving en communicatie. In de EU niet. Een dictoriaal regime zonder enige verantwoording. Een propaganda apparaat waar zowel de Chinezen, de Russen en de Noord-Koreanen hun vingers bij aflikken.
.
En dan ook nog Timmersfrans. De vleesgeworden Eurofiel die met lede ogen moet aanzien dat tie een random EU topic op de GeenStijl woord voor woord moet erkennen in eens, eens, dubbeleens. En vervolgens weer door met de tenenkrommende selfiegeilerij op kosten van de EU-belastingbetalert.

de Voorzittert | 23-08-17 | 12:44 | 3

"In de VS flipflopt de macht om de 4/8 jaar van links naar rechts. Daarmee hou je een stabiele koers en wordt er rekening gehouden in wetgeving en communicatie." --> daar moest ik toch wel heel erg om lachen

MaximusAurelius | 23-08-17 | 12:46

Volgens mij zijn de visegrad landen in de commissie niet zo pro EU, dus 28? Nee hoor. Daarnaast kan je de politieke verhoudingen in de VS totaalniet vergelijken met die in de EU. Links in de VS?

Ongeblustekalk | 23-08-17 | 12:51

Linkse politiek in de VS? De democratische partij passeert de VVD aan de rechterzijde. De eerste die de democratische partij een ruk naar het centrum wilde laten maken, Sanders, werd gesaboteerd door de partijleiding. Bij een 2-partijenstelsel ben je als partij aan de macht, of aan het voorbereiden weer aan de macht te komen. In beide gevallen laat je je dus stevig beïnvloeden door de lobbyindustrie. Dat gebeurt hier bij de VVD natuurlijk ook, maar hier heeft het volk tenminste nog de mogelijkheid dat te corrigeren.

* Il Principe * | 23-08-17 | 12:56

Nooit meer oorlog tussen landen, maar wel massaal vreemdelingen binnenhalen die hier hun islamitisch terreur en dus oorlog tegen de europeaan voeren. En dan ben je geen patriot wanneer je het daar niet mee eens bent. maar dan ben je een foute nationalist, eigenlijk een nazi.
Bedank Timmerlul, jij ongekozen uitvreter van een dictatoriaal regime.

Ongeblustekalk | 23-08-17 | 12:43 | 1

En niet te vergeten; die instromende vreemdelingen zijn stuk voor stuk patriotten van het ergste soort. Van land van herkomst plus religie. Maat dat is dan wel prima

eh.dinges | 23-08-17 | 12:54

Tenenkrommend. Absoluut de schaamte en enige zelfreflectie voorbij.

Fimmy-Jalon | 23-08-17 | 12:42

Niet links = extreemrechts. Niet EU gezind = extreem nationalistisch. Fascisme is springlevend en het heet 'links' en de 'EU'.

XaleX_2 | 23-08-17 | 12:42

Collectieve zelfmoord is wanneer je niet opkomt voor jezelf, en anderen niet op laat komen voor henzelf. Collectieve zelfmoord is alles dat je belangrijk vindt laten vergaan ten gunste van de vijand. Collectieve zelfmoord is precies dat wat de EU en haar vazallen al decennia aan het plegen zijn.
Alle verworvenheden van het Westen, van de verlichting, van Europa worden te grabbel gegooid door enge figuren als Franz. Ze worden ingeruild voor...? De sharia, de volksvervanging, de derde wereld van Europa.
Historici zullen facepalmend terugkijken op deze periode in onze geschiedenis. Dat is, als we dit weten te keren en deze periode daadwerkelijk geschiedenis wordt. Vooralsnog ziet het er naar uit dat we onszelf opheffen en deze geschiedenis de toekomst zal zijn.
Sterph Franz, sterph.

CaesarSalad | 23-08-17 | 12:42

Geen wonder dat die , inderdaad, lamlul het daar nooit over heeft ... Misschien allemaal een koptelefoon op ? Is dat wat ?

daytripper | 23-08-17 | 12:41

Als de EU zichzelf werkelijk serieus zou nemen zouden ze es moeten beginnen met een paar Europese tv zenders .. oh ... wacht ... lol

daytripper | 23-08-17 | 12:40

Glasgow Argus | 23-08-17 | 12:32 |

Zo was het. Prima tijd gehad. Nu ga ik met tegenzin naar een EU-land.

Matwetwe | 23-08-17 | 12:40

Hij is gvd benoemd maar praat als door het volk gekozen. Lamlul.

Dutch_Holland | 23-08-17 | 12:40
-weggejorist-
whetherthouwouldbe | 23-08-17 | 12:37 | 1

Beste meneer Timmermanns, ik denk dat de helden die hun leven hebben gegeven om HUN normen en waarden te verdedigen tot in de dood en waar u met uw volgevreten lijf casuel over hun graven loopt, zich synchroon omdraaien in hun graf van pure woede en machteloosheid dat de mede door hen verkregen vrijheid door u en uw EU maten wordt verkwanseld

xiuxiu | 23-08-17 | 12:36

Kost een paar honderd doden (MH-17) maar onze "Adje uit Maastricht" wel een mooi baantje bij elkaar gelogen, en dan nog beweren dat in NL de geestelijk gehandicapte menschen niet volwaardig meetellen.

Onze man in Mockba | 23-08-17 | 12:35

Iedere democraat en verdediger van de vrijheid moet per definitie een patriot zijn. Een ziel heeft een lichaam nodig. De geest van de politieke vrijheid kan niet gedijen buiten het lichaam van de nationale staat. De nationale staat is het politieke lichaam, waarin we leven. Daarom moeten we de nationale staat behouden en onderhouden. Zo kunnen we de vrijheid en de democratie, die we genieten, aan onze kinderen doorgeven.
Zonder een nationale staat, zonder een eigen regering, zonder zelfbeschikking, kan er voor een volk geen zekerheid en het behoud van zijn identiteit bestaan.

tipo | 23-08-17 | 12:34 | 3

De bloeiende regionale identiteiten in ons plurinationale land lijken vooralsnog het tegendeel te bewijzen.

JTKDM | 23-08-17 | 12:39

U krijgt van Frans later toestemming om de Europese staat uw nationale staat te noemen, zodat uw vlieger nog steeds opgaat.

Van Urk | 23-08-17 | 12:45

@JTKDM 12.39
Niet als je de afzonderlijke provincie-en en hun historie als onderdeel van de natiestaat beschouwd en hun democratische waarden waarborgt. Hetzelfde geldt voor de kantons in Zwitserland.

tipo | 23-08-17 | 12:46

Het Goede Doel zong het al: ... Wat Europese Unie betreft, dat land bestaat niet echt!
(over Belgie konden ze ook niet weten dat het zo slecht zou aflopen, dat is ze vergeven)

Cobalt bomb | 23-08-17 | 12:33

wat utopisten als Timmermans niet willen begrijpen is dat als er al zoiets bestaat als een Europees gevoel, dat het dan gaat om het koesteren van de verscheidenheid en niet om de opgelegde EU-eenvormigheid. Voor de EU bestond wilde iedereen naar zweden vanwege het blonde bikini team, niet zoals nu vanwege het burkiniteam. We hielden van Engeland, om in een echte pub lauw bier te drinken. En dan geen Grolsch of Urdinger, zoals nu. Europa was leuk vanwege het eigen karakter van de individuele landen, ieder met zijn eigen eigenaardigheden. Zelfs de wachttijden aan de grens en het geldwisselen hadden wel iets.
De EU is de tegenwoordige toren van babel aan het worden. Het is menselijke hoogmoed in de praktijk, en hoogmoed komt zoals we weten voor de val.

Glasgow Argus | 23-08-17 | 12:32 | 2

Dat mag je helemaal niet meer zeggen, dan druk je op de schizofrene zere plek.

Cobalt bomb | 23-08-17 | 12:35

Precies, totdat we één grote grijze massa zijn. Dat na te streven is patriottisme?

Van Urk | 23-08-17 | 12:41

Wat doet die omhooggevallen sukkel nu eigenlijk de hele dag. Welke projecten heeft hij tot een succes gemaakt? Het probleem met politici is naar mijn mening dat ze niet 'accountable' zijn voor wat ze doen (of niet).
FT was laatst nog weemoedig over de tijd dat de kolenmijnen in Limburg nog functioneerden. Mijn God, hij is van de PvdA en een arbeider. Hoe kan je dan zo over die tijd spreken?
Hij moet maar terug die mijnen in, samen met Spekman.

RobMT | 23-08-17 | 12:32

Het chronische gebrek aan zelfreflectie doet mij vermoeden dat deze griezel geen spiegelbeeld heeft. En 's nachts waarschijnlijk ondersteboven aan dezelfde tak hangt als Kuzu, dat ook.

panacee | 23-08-17 | 12:31

Na de ontzuiling komt nu de ontlanding. Grenzen moeten vervagen, tussen jongen/meisje, tussen landen en tussen waarheden totdat we één grijze consumerende massa zijn. Ondertussen per persoon individualistisch tot op het bot, dolend naar identiteit en essentie. Europa verwordt tot een all-you-can-eat Chinees wok: na twee gerechten proeft alles hetzelfde en de volgende dag aan dun schijtend op de wc existentiële vragen stellen. Wie ben ik?

Van Urk | 23-08-17 | 12:31

@Mosterd..... dat had ook in 2 woorden gekund:

Kudt filmpje!

Fatwabuster | 23-08-17 | 12:30

De EU en ook Frans Timmermans hebben er niets van begrepen. Zit hier het zoveelste boekje over pensioenen in NL te lezen en wederom komt de schrijver tot dezelfde conclusie. Het geld is over enkele tientallen jaren *op*. Onder andere door een (te) lage rente en to hoge uitgaven van de overheid. Als Frans Timmermans (en anderen) echt om zijn kinderen geeft dan stopt hij met immigratie, en schept dan ook geen valse beloften meer naar asielzoekers.

Beroep = Boerenlul | 23-08-17 | 12:30

Voorlopig dendert, rochelt & rammelt de EU trein met Timmerfrans als plugger-van-dienst nog immer vrolijk verder. En hoewel het hele EU circus het overgrote deel van de doorsnee burger fijn zal jeuken, laat de EU agit-propaganda maar gerust over aan EU dorpsomroepert Timmermans. Want hoe dan ook: de EU in huidige vorm mag dan één groot broodje poep zijn, we moeten er nog steeds dagelijks een hapje van nemen.

Grijskijkert | 23-08-17 | 12:29

Oh ZUCHT okay,flimmerflansje let op: Patriotisme=vaderlandsliefde=nationalisme.wat een druif zeg.

skout | 23-08-17 | 12:29

Dhr. Timmermans gaat ons wel even vertellen 'who we are'. Kerel, serieus? Een volgevreten leugenachtige ondemocratische salonsocialistische euronazi met ingebouwde pathoscoop gaat 'ons' vertellen wie wij dienen te zijn? Zelden zulke ongeloofwaardige marketing gezien.

KlunsJohannus | 23-08-17 | 12:27

Ik ben Chauvinist, is dat ook goed?

Ad Hominem Tu Quoque | 23-08-17 | 12:26

Even een citaatje van wikipedia: "Patriotism is an attachment to a homeland. This attachment can be viewed in terms of different features relating to one's own homeland, including ethnic, cultural, political or historical aspects. It encompasses a set of concepts closely related to those of nationalism."
Misschien moet Timmermans eerst even Google gebruiken, voor hij iets roept.

Fcknwckd | 23-08-17 | 12:26 | 3

Nee joh, Mister Talenknobbel weet het beter. Google en de talloze taalkundigen die 's werelds beste woordenboeken (waar Google weer van leent) tot stand hebben helpen komen... die kunnen nog wat leren van deze man.

IntegereVoorzitter | 23-08-17 | 12:30

Europa kan best een homeland zijn. Nationalisme daarentegen is op Nederlands niveau al onzin, omdat de Nederlanden van oudsher duidelijk verschillende naties omvatten, met grote cultuurverschillen.

JTKDM | 23-08-17 | 12:35

Europa zal nooit mijn homeland worden! Nederland feitelijk wel, en soms schaam ik mij daarvoor.

Of doelt hij weer op de Verenigde Staten van Europa, de natte droom van TimmerFrans, Juncker en die engbek Verhofstadt?

B*tchmeister | 23-08-17 | 12:58

Franske is totaal van het pad af. Tijd om die man op non-actief te zetten. De idioot.

Gravin v Kippenbouth | 23-08-17 | 12:26

In discussies waar men elkaar nazi noemt meng ik me niet.
Moddergooien en door de stront rollen, daar leen ik mij niet voor.

two ball cane | 23-08-17 | 12:26

Man man wat een mega mafkees. Dat zo'n debiel Nederland vertegenwoordigd zegt al genoeg.

F1802 | 23-08-17 | 12:25 | 3

*TaalGestapo aan *
Vertegenwoordigt. Met een t dus. Prutserdt.
* TaalGestapo uit *

KlunsJohannus | 23-08-17 | 12:29

Komt uit Limburg, een over de muur geflikkerde Belg dus.

Croxifoxio | 23-08-17 | 12:29

ehm. formeel is hij europees commissaris. hij vertegenwoordigt de EU, niet de lidstaten.

Glasgow Argus | 23-08-17 | 12:36

Hoeveel wafels zouden zij in Brussel iedere dag voorgeschoteld krijgen?
En heeft dit ook invloed op, naast het gewicht, het cognitieve vermogen?

Croxifoxio | 23-08-17 | 12:25

Tranen in mijn ogen, vooral door dat muziekje eronder.
Europees Patriotisme, wat is dat nu weer?

Eric356 | 23-08-17 | 12:25

Hij vertegenwoordigd mij niet ....... zijn legacy kan bij vertrek direct bij het groot-afval.

Ervaringsdeskundige | 23-08-17 | 12:25

Een Nederlandse patriot is automatisch een Europese patriot, zoals een Zeeuwse of Gelderse patriot ook automatisch een Nederlandse patriot is.

JTKDM | 23-08-17 | 12:23 | 2

Niet wanneer dat 'Europa', lees: de EU, Nederland probeert af te schaffen...
Ons continent is absoluut en daar hoeft geen gekunstelde constructie omheen gebouwd worden. De EU is niet Europa.

Desmoulins | 23-08-17 | 12:26

net zoals een ajax patriot voor en feyenoorder staat te juigen bij het hollandse patriottenteam dat eigenlijk een europees patriottenteam is.

Cobalt bomb | 23-08-17 | 12:28

Geef die man alsjeblieft een klein zaaltje ergens in een dorpshuis in Drenthe. Kan die daar lekker politicusje spelen...

Kleinejongen | 23-08-17 | 12:22

Dorpsmongool

NACademicus | 23-08-17 | 12:22

De nieuwe Neville Chamberlain is opgestaan.

frank123 | 23-08-17 | 12:22

Hoe kan de heer Timmermans eigenlijk ons nog in het Europees parlement vertegenwoordigen.
Zijn pvda in Nederlander heeft 9 zeteltjes.
Namens wie spreekt hij daar?
Niet namens mij in ieder geval.
Vervangen dus die man en weg uit het luxe leventje in Brussel.

outdoor | 23-08-17 | 12:21

Een echte patriot wil dat zijn land of zijn werelddeel veilig is, sterk is, voorspoed heeft. Dat zegt Timmermans ook maar hoe rijmt hij dat dan met het consequent zelf naar binnen hengelen van staatsgevaarlijke idioten. plunderaars en verkrachters. De cijfers liegen niet, slechts 5% van de asielzoekers is legitiem, de rest komt hier om redenen die ons natie en heel Europa in gevaar brengt. Timmermans is daarmee de groostste vijand van heel Europa, man moet permanent opgesloten worden.

ILF2 | 23-08-17 | 12:21

Mooi man, dat "patriottisme" van een groepje anti-democraten die elkaar kiezen voor het hoogste ambt en daar heel trots op zijn.

Jan Passant mk2 | 23-08-17 | 12:21

Ik heb dat vieze filmpje niet nodig om te braken van sojadrankmeuslimonsanto
of van die smerige timmerfrenzy, gaat bij beide vanzelf.
Wie drukt er op het knopje van de EU?

Cobalt bomb | 23-08-17 | 12:21

Hoe kunnen we op een democratische manier van hem en zijn kliek afkomen?

prov1nciaal | 23-08-17 | 12:20 | 2

Revolutie is de enige weg. Onze stemmen worden genegeerd.

Marcello Christiani | 23-08-17 | 13:11

Laat dat democratische maar weg ..

ChatBot | 23-08-17 | 13:13

Owww ik voel me nu opeens een echte Europese patriot!
Ik kan niet wachten tot we Amerika en Rusland gaan aanvallen!

keestelpro | 23-08-17 | 12:19

We plegen collectieve zelfmoord door de grenzen van Europa open te gooien voor gelukzoekers die niets maar dan ook niets zullen bijdragen aan Europa. Die grenzen dichtgooien, dat is pas Europese patriotisme.

Zzzzooooffff | 23-08-17 | 12:18

Echt een man waar Nederland trots op kan zijn. Hij spreekt zijn talen goed, komt fanatiek op voor de Nederlandse belangen in de EU en zegt van die verstandige dingen. Bovendien verstaat hij als geen ander de kunst om zichzelf ten behoeve van Nederland en Europa geheel weg te cijferen. Was iedereen maar Timmerfrans.

McSnor | 23-08-17 | 12:18 | 1

"kunst om zichzelf ten behoeve van Nederland en Europa geheel weg te cijferen"

Grapjas, je bedoelt dat hij dankzij Nederland en de EU zichzelf onmetelijk verrijkt. Als EU commissaris kun je binnen één termijn van vier jaar een miljoen netto overhouden, als je niet te ruig leeft.

James Lastig | 23-08-17 | 12:55

Eng filmpje van een clown wiens partij bij de vorige verkiezing is geminimaliseerd. Hij kan dus beter zijn mond houden.

EdwinM. | 23-08-17 | 12:18

Hij heeft een bord voor z'n kop, een heel vol bord.

donkieshot | 23-08-17 | 12:18 | 1

Volle borden propt deze vetklep gulzig en onbeschaamd in zijn bakkes, dus ik deel uw mening even niet.

Marcello Christiani | 23-08-17 | 13:09

Een van de grootste Europese staatshoofden van de 20e eeuw, Vaclav Havel, verwoordde het uitstekend:

"Als ik heel diep in mijn hart kijk en mij afvraag in welke mate ik mij Europeaan voel en wat mij precies met Europa verbindt, kom ik meteen voor een kleine verrassing te staan: ik had mezelf deze vraag nooit eerder gesteld. Nu pas, onder druk van de huidige politieke ontwikkelingen en mijn politieke verantwoordelijkheden, word ik gedwongen hierover na te denken. Waarom heb ik dat niet veel eerder gedaan, toen ik mijn eerste stappen zette in de wereld en over mijzelf en de wereld begon na te denken? Beschouwde ik mijn Europese identiteit als iets louter uitwendigs, dat weinig belang had en waar ik mij niet druk, laat staan zorgen over hoefde te maken? Of beschouwde ik het daarentegen als iets vanzelfsprekends, zo vanzelfsprekend dat ik er mij geen vragen bij hoefde te stellen, er niet verder over hoefde na te denken?

De tweede hypothese is waarschijnlijker: alles waarmee ik mij verbonden voelde was zo vanzelfsprekend Europees dat het nog nooit in me was opgekomen het als zodanig te erkennen. Ik vond het gewoon niet nodig om deze dingen als Europees te kwalificeren en, meer in het algemeen, om mijn ideeën te verbinden aan de naam van een of ander continent. Meer nog, ik denk dat ik me in mijn jeugd een beetje belachelijk zou hebben gevoeld door te verkondigen of te schrijven dat ik Europeaan ben, dat ik denk en voel als een Europeaan, of door mij op welke manier dan ook te beroepen op mijn Europese identiteit. Ik zou het ronduit pathetisch en aanmatigend hebben gevonden, een hoogmoedige versie van het nationale patriottisme, dat mij altijd een beetje gestoord heeft.

Met andere woorden: ik was Europeaan op zo'n vanzelfsprekende en natuurlijke manier dat ik er nooit over nadacht. Dit geldt ongetwijfeld voor de meeste Europeanen: ze zijn door en door Europeaan, maar ze beseffen het niet, ze zien zichzelf niet als Europeaan, en volgens de opiniepeilingen vinden ze het een beetje vreemd dat ze hun Europese gezindheid van de daken moeten schreeuwen."

JTKDM | 23-08-17 | 12:18 | 4

Ook wie een hekel heeft aan de Nederlandse regering en de Haagse bemoeizucht afwijst, kan een Nederlandse patriot zijn. Dat geldt op Europees niveau evenzeer. Liefde voor waar je vandaan komt staat los van politiek en bestuur.

JTKDM | 23-08-17 | 12:32

Ik denk dat de grootste weerzin voortkomt uit de kennelijke noodzaak om het Europaan-zijn te moeten uitruilen tegen het Nederlander-zijn. Je mag niet meer trots zijn op je land van afkomst, je wordt gedwongen om 'trots' te zijn op je Europese identiteit die voor de meeste Nederlanders helemaal niet bestaat.

marcoplarco | 23-08-17 | 13:01

In alle gevallen is het vreemd dat een ander van je verwacht dat jij je liefde voor je roots van de daken schreeuwt- immers, die oprechte liefde is iets persoonlijks en kan die liefde ook prima thuis gekoesterd worden... in het hart.

Zodra een ander je gaat vertellen hoe je met je liefde moet omspringen, of erger nog, dat jij die liefde MOET voelen gaat er iets heel ernstig mis, en de EU en haar eurocraten demonstreren dat misgaan feilloos, keer op keer weer.

Er heerst in de wandelgangen van de EU-instituten een "met ons of tegen ons" mentaliteit die ongeneeslijk lijkt te zijn, maar buiten die wandelgangen vooral weerzinwekkend en verstikkend wordt ervaren. Natuurlijk is nationalisme of patriotisme niet per se verbonden aan politiek en bestuur. Sterker nog, ik denk dat zij vaak juist ondanks en niet dankzij politiek en bestuur bestaat, en of dat zich nou aan een krappe (gemeente/provincie), bredere (nationaal), of hele ruime (Europees) interpretatie van de geboortegrond is gebonden maakt vaak niet uit. Een krappere ervaring zal een bredere ook niet per definitie uitsluiten. Je kunt je prima Rotterdammer, Hollander, Nederlander, EN Europeaan voelen, al zal de ervaring / intensiteit per niveau misschien verschillen.

Wat de EU doet middels Zimmerschwans en de zijnen is echter iets totaal anders- de EU als instituut heeft de naam Europa gekaapt en probeert nu de liefde die Europeanen koesteren voor de geografische aanduiding te misbruiken om trouw aan het instituut af te dwingen, ter meerdere eer en glorie van zichzelf. Zij die weerstand bieden, en de EU niet accepteren als representatie van Europa, worden vanuit die geest weggezet als anti-Europa, anti-vereniging, en als het even kan... extreem rechts (met alle mooie labels die daarbij horen).

Is natuurlijk volslagen onzin. Genoeg mensen die zich (ook) Europeaan voelen en meerwaarde zien in (een vorm van) verenigd Europa... het probleem ligt vooral bij deze specifieke uitvoering/interpretatie ervan. Maar dat mag dus niet, aldus de EU.

IntegereVoorzitter | 23-08-17 | 13:30
▼ 1 antwoord verborgen

Big Brother moet 's naar Weight Watchers.

Mr_Natural | 23-08-17 | 12:18 | 2

Idd, je ziet hem nog zelden met een gesloten jasje. Het is een volgevreten stuk vreten.

Laag_opgelijdt | 23-08-17 | 12:35

Ja, de gulzige nemert. Ziet er niet uit als socialistisch delert.

Marcello Christiani | 23-08-17 | 13:07

Kunnen we die man niet gewoon doodzwijgen? Meer dan 5 minuten dagelijkse berichtgeving over Zimmerschwans kan ik niet aan, dan verlies ik veel te snel gewicht en denkt men straks nog dat ik een eetstoornis heb. Alleen die kop al wekt acute braakneigingen op.

Sowieso, zijn versie van "patriotisme" is ook gewoon nationalisme, alleen dan gericht op de EU. Niet eens Europa, maar op dat logge ondemocratische gedrocht dat sinds 2005 haar laatste beetje bestaansrecht al kwijt is. Denkt hij nou echt dat wij allemaal te dom zijn om door zijn marketing-praatje heen te prikken?

IntegereVoorzitter | 23-08-17 | 12:17

Alleen EU-nationalisme is acceptabel volgens deze volgevreten landverrader.

Desmoulins | 23-08-17 | 12:17 | 1

Ok, serieuze vraag dan, en feitelijk het hart van een dilemma waar ik al een tijdje mee worstel. Waarom zou ik me "Europeaan" moeten voelen terwijl Europa juist (en door dezelfde mensen!) in hoog tempo gearabiseerd wordt? Wat is er precies Europees aan de islamitische waarden die we steeds dwingender opgelegd krijgen?

Als we dan toch allemaal moslim moeten worden, waarom zou ik dan niet direct het salafisme omarmen, het bestaansrecht van de seculiere staat ontkennen, en met een vrachtwagen vol dubieuze chemicalien op maatschappelijk onaanvaarde wijze het EU-pand in Brussel binnenrijden, met ongetwijfeld fatale gevolgen voor zowel mezelf als de heer Timmermans en zijn kameraden? Wat voegt Timmermans in de door hem kennelijk gewenste situatie eigenlijk nog toe aan mijn bestaan, en waarom zou ik die volgevreten, alcohol-drinkende, varkensvlees etende hond dan nog het licht in de ogen gunnen?

Of, in een breder kader geplaatst: hoe denkt de heer Timmermans de islamitische endgame te gaan spelen? Denkt hij zelf ongeschonden en wel aan de macht te kunnen blijven nadat hier de sharia is uitgeroepen? Even gauw bekeren, doek over de vrouw, en verder met vreten? Want ik denk namelijk niet dat dat gaat werken.

En daar is dus het dilemma: hoe denken onze machthebbers dit alles in de hand te gaan houden? Waarom zou een overwegend islamitische bevolking nog blanke machthebbers tolereren? What's in it for them?

Opslag Medium | 23-08-17 | 15:50

Walging.

Fappelmoes | 23-08-17 | 12:17

En dat zegt iemand van een 'club' waar we ingelogen zijn.

kwark001 | 23-08-17 | 12:16

Laat die dictatoriale bende daar in Brussel maar eens een keer collectief zelfmoord plegen. Zou enorm opluchten voor werkend en vredeminnend Europa.

jemagookniksmeer | 23-08-17 | 12:15 | 1

Dat doen zij ook. De bestorming van de Bastille laat niet lang meer op zich wachten.

Marcello Christiani | 23-08-17 | 13:05

Hij wordt met de week extremer, en dat is niet goed!

kommabijmebinnen | 23-08-17 | 12:14

Headdesking.......

bakermat | 23-08-17 | 12:14

Wéér dat wij-bakken. "Wij" deden dit of "wij" deden dat. Steek je hand in je eigen boezem Timmermans, niet in de mijne.

SamKoeman | 23-08-17 | 12:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken