Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Boze D66-achterban gaat partijcongres eisen

Lex, blijf van dat marcheerpoeder af

Leuk: er is GEMOR in de achterban van D66. Partijleden komen in verzet tegen de slecht verlopende onderhandelingen. Eerder deze week lekte (waarschijnlijk) via D66 een document met formatie-onderwerpen en daaruit bleek onder andere dat een besluit over een meervoudig ouderschap op de lange baan geschoven wordt. D66 wil dat iedereen en z'n moeder zes moeders kan hebben, of twaalf vaders, of drie cavia's en een hangoorkonijn, maar dat zien CDA en CU niet zitten. (Niet alleen om religieuze hoeksteenredenen, maar ook omdat het simpelweg een peperdure bureaucratische- en toeslagenpuinhoop wordt als je extra ouders kunt aanvullen en afstoten als je daar zin in hebt.) Dus gaan de partijen een "onderzoek" doen naar de (juridische) haalbaarheid. Lees: geen besluit nemen en tijd kopen door de boel op de lange baan te gooien. Nou. DAT pikt de Alexander-achterban dus niet. In een BOZE BRIEF schrijven ze dat dit onderzoek allang gedaan is en dat ze gewoon willen dat D66 voor het onderwerp vecht. Pechtold pissig, volgens de Telebelg. Maar boze brieven zijn natuurlijk ook maar een loos dreigement. Dus nu gaan de boze leden een congres organiseren. Althans, dat nemen wij aan. Als je nog maar een paar piepkleine principes te verdedigen hebt, die ook nog eens dreigen te sneuvelen in de formatie, dan moet je op de barricaden. Als je alleen maar boze brieven schrijft, ben je ook maar een soort analoge reaguurder. Bij het laatste congres lag er nog een motie op tafel om polygamie (!!!) mogelijk te maken, en nu zou zelfs het meervoudig ouderschap niet langs de grrristenen geloodst kunnen worden? Regeringsdeelname is een belangrijke stap. Daar moeten de leden over kunnen meebeslissen. Dus HUP BOZE D66'ers, bewijs dat je echt 'ervoor wilt vechten', roep dat partijcongres bij elkaar en laat zien dat je nog wat rechtstandium in die rubberen ruggengraat hebt zitten. Die hele touwtrekformatie ontbeert tot nu toe elk enthousiasme, gooi eens wat jalapeno's in die gesprekken en dreig gewoon met een congres. Voordat Pechtold de allerlaatste partijprincipes is kwijtgeraakt aan de christenpartijen. Want dat dit een kreupel kabinetje wordt, zien we allemaal al van ver aankomen. Peper in die principes!

Reaguursels

Inloggen

Alexander '' Pang Pang '' P. Nederlands grootste draaikont.

puntjeopdei | 20-08-17 | 16:35

Het volgende principe dat D66 gaat omarmen is de verplichte bekering tot de bevoorrechte religie/ideologie uit het midden-oosten.

lulleficatie | 20-08-17 | 10:44

Het is simpel voor D666:
1 - Of compromissen sluiten.
2 - Of PVV / FvD een kans geven.
Gezien het ruggegraatloze windvaan verleden wordt het 1.
Dit is slechts poppenkast.

hotmint | 19-08-17 | 23:56

Homo nep-vader eerder in NOS-journaal klagerig: "Ik ben niet eens gemachtigd formulieren van de creche te tekenen, dat mogen alleen mijn man en de moeder van onze zoon". De creche! Dat kind heeft 2 'vaders', 2 'moeders' 8 oma's en opa's en moet nog naar een creche?! Deze ijskoude ikke-ikke-ikkementaliteit, de volslagen afwezigheid van alle empathisch vermogen is verbijsterend. Waarom hobelen politiek en media slaafs achter dit soort idioten aan? Laat deze mensen g*dverd*mme een hondje nemen.

HertoginHoezoda | 19-08-17 | 22:34

D66 heeft de technocratie praktisch uitgevonden. Zelfs in het publieke debat tegen Roemer - hij zei het echt! - heeft Pechtold het over de methode terwijl Roemer het over de inhoud heeft. Op de lange baan schuiven is de strategie van een D66 als er inhoudelijk niks kan worden vermeld dat hout snijdt. Maar owee als ze een koekje van eigen deeg krijgen. Want zo ga je toch niet met elkaar om!

Pompenkoning | 19-08-17 | 18:43

Dit land heeft helemaal geen D66 nodig, integendeel zelfs… dit land heeft een stevige basis en hernieuwd zelfvertrouwen nodig. Mensen met kennis van het verleden en een visie richting de toekomst. Wat er nu in Den Haag zit werkt enkel ondermijnend en schaadt het zelfvertrouwen van het land en haar inwoners.

Het is de arrogantie en gebrek aan zelfreflectie van dhr. Pechtholt dat hij denkt iets goeds voor het land te doen, dit terwijl hij het overgrote deel tegen zichzelf opzet en het niet eens ziet.

Veluwse-Eikel | 19-08-17 | 17:35

`"...Bij het laatste congres lag er nog een motie op tafel om polygamie (!!!) mogelijk te maken,..."
-
Ach ja, de moezzliems met 4 vrouwen moeten immers gefaciliteerd worden, dus ook hiermee.
Dat wil "De-Bende-Van-Brussel" nou eenmaal; en D66 zijn de grootste trawanten van het Brusselse Politburo
Cirkel (alweer) rond.

telelezer | 19-08-17 | 17:24 | 1

Maar 4?
1 om te koken
2 om schoon te maken
En 7 minderjarigen <14jaar om de lange nachten te veraangenamen

Jacktheflipper | 19-08-17 | 18:25

Het eerstvolgende D66 congres is op 18 November (In Ljouwert, dus tijdig visum aanvragen). Dus niet zo voorbarig zijn over bijeenroepen congres. Zeker niet omdat de formatie eind November nog lang niet afgerond zal zijn.

Brulboei_61SB | 19-08-17 | 16:39

D'66 is echt een partij van postmodernistische slappelingen. Mensen die in de vorige eeuw hun ruggegraat en stevige knieën al hebben ingeleverd, en deze eeuw nog hun eierstokken en testikels.
Wat overblijft is een soort geslachtsloos weekdier dat alleen nog maar laffe scheetjes kan laten.
Dat congres wordt dus een klucht, mark my words.

kempenaer | 19-08-17 | 15:54 | 1

GS liet het al zien; Teveel Nederlanders zijn een dom stel idioten geworden die geen benul hebben van politiek https://youtu.be/_WpdaaI7NT0?list=PLky8hW7DpLJGHqKpC10is4uxkUrAPOu1G&t=42
De oude Romeinen wisten het reeds: Geef het naieve klootjesvolk brood en spelen en ze houden hun domme bek dicht

telelezer | 19-08-17 | 17:33

D66 is volgens mij de meest populistische partij van allemaal.

vanBarchum | 19-08-17 | 15:29 | 1

Naast populistisch ook EUroscistisch.

litebyte | 19-08-17 | 15:53

Het zoveelste 'kroonjuweel' dat straks door het gender-neutrale schijthuis gespoeld wordt.

echt_links | 19-08-17 | 15:27

Prioriteiten....

Nilfisk | 19-08-17 | 15:15

Mooi, ik ga op zoek naar wat extra ouders, altijd goed voor een extra erfenis.

Uw Verzekeringsadvis | 19-08-17 | 15:09

Ik denk zelf dat er in plaats van standpunten, EU baantjes worden uitgeruild.

doskabouter | 19-08-17 | 15:08

Wanneer je naar de "speerpunten" van D66 kijkt dan lijlt het wel alsof we geen crisis achter de rug hebben of dat er geen gevaar van jihadisten bestaat.

Wereldvreemde mensen.

Mahatma | 19-08-17 | 15:01

Een partij waar m'n ouders in de jaren 70/80 actief lid van waren en waarvan de partijtop zonder populistische gekweel over touwtjes uit de brievenbussen of EU(ropa) bewondering kregen vanwege inhoudelijke ideologische progressieve standpunten... is verworden tot een principeloze grijze surrogaat VVD .

litebyte | 19-08-17 | 14:47

Eerst hordes testosteronbommen toelaten op het continent en dan gaan pleiten voor polygamie. Is de dis-balans niet erg genoeg zoals het is ? Polyandrie lijkt meer op haar plaats, gezellig zo'n club die dan o toerbeurt de dochter van Alexander Pechtold uitwonen. Progressie ftw!

netniet | 19-08-17 | 14:45

D66. De vriendjes van de staatsomroep. En vrij spel krijgt om van alles en nog wat te mogen blèren. Als er maar wel Die-Wilders en Baudet in voorkomt.
Snel een hulpactie vanuit die media om het gezellig te houden ?

Kamervraag | 19-08-17 | 14:45

Om er nog maar eens een klassieker in te gooien "D66 is net als opstaan in de winter. Beetje naar links draaien, beetje naar rechts draaien en er toch niet uit kunnen komen".

broodje gezond | 19-08-17 | 14:44

Ja,dat krijg je ervan als je op zo'n lummel stemt,hij heeft zijn brevet van onvermogen al jaren afgegeven en toch heb je altijd weer van die imbecielen die erop stemmen . D66 blijft een meelopertje die zijn kruisje mag zetten waar het nodig is ,en verder voor spek en bonen in de kamer mag zitten ,ideeën hebben ze niet ,en ons land onder laten sneeuwen met islamieten ,in ruil voor d'r stem daar gaar gaat het die luizen om .

fleurtje | 19-08-17 | 14:41

De D66 achterban is boos. Ziet u het al voor zich?
.
Een roerige massa schlemieletjes in suit supply pakjes, vadsige paarsebroekdragers en Sterre's met de knuistjes in lucht en ronkende aardappeltjeskeeltjes huppelend door de straten.
.
Laten we ze maar snel hun zin geven, heurrrrr. Anders zwaait er wat!

Parel van het Zuiden | 19-08-17 | 14:37

Het kabinet van Sodom en Gomorra staat bijna in de startblokken, D66 moet alleen nog het islamitisch poly-ouderschap mogelijk maken. Maar dat komt wel goed hoor, Mark vind toch alles goed, als zijn baantje hierna maar veilig is.

FreeVogelaar | 19-08-17 | 14:37

De teloorgang van de Westerse wereld is weer een stapje verder. Alles moet kunnen. De Christelijke waarden zijn zo gek nog niet.

Maar Christen zijn is voor idioot worden uitgemaakt. En daar doet GS en zijn reaguurders vrolijk aan mee. Zie hier weer een resultaat.

Ir. Wilhelmus | 19-08-17 | 14:31 | 3

Zeer juist.

Koning Fles | 19-08-17 | 14:35

Christenen zijn ook idioot, moslims ook net als alle mensen die verkiezen zichzelf te beledigen door het aanhangen van geloof in onzichtbare wolkmensen. Het feit dat u zich laat verlokken om godsdiensten met elkaar te vergelijken, doet vermoeden dat u zich wellicht op een glijdende schaal bevindt. Blijf wakker waarde.

netniet | 19-08-17 | 14:39

En terecht.
Het feit dat je een externe mogendheid nodig bent om jezelf tot rede te brengen is idioot. En in ogenschouw nemend dat ook het Christendom lering kent waarin ongelovigen het niet goed vanaf brengen is het bewijs.
In alle Abrahamistische geloven is een buurman enkel een buurman mits hij gelovig is. In elk ander geval is hij een afgevallende.
Je mag trouwens ook niet preken totdat er direct naar jou gepreekt wordt, je bent dus in overtreding.
Bla bla bla, tot in de hel die er niet is.
Met vriendelijke groet, ik neuk jezelf de moeder

PetNL | 19-08-17 | 15:21

Was dat D66-stemvee maar principieel geweest en gebleven toen het nog over staatshervorming ging. Referenda, gekozen burgemeester, het waren de kroonjuwelen van Van Mierlo tot Thom de Graaff een ongekozen burgemeesterspost kon krijgen. Nooit meer wat van gehoord.

Guido | 19-08-17 | 14:29

Het is niet toevallig dat de partij van de "hoogopgeleiden" vooral druk is met randzaken en politiekcorrecte achterlijkheid.
.
Hoogopgeleid is in Nederland nog slechts synoniem voor "langst blootgesteld aan politiekcorrecte indoctrinatie". Met intellect en intellectuele kwalificatie heeft het al lang niets meer te maken.
.
De formatie onderstreept slechts hoe ver dit land al gevallen is.

Parel van het Zuiden | 19-08-17 | 14:28 | 1

Hoogopgeleid mocht men dan niet verwarren met hoog intelligent.

netniet | 19-08-17 | 14:37

de teloorgang van de Westerse beschaving. Weer stapjes verder. Alles moet kunnen.

De Christelijke waarden zijn zo gek nog niet. Maar Christen zijn is voor idioot worden uitgemaakt. En daar doet GS en zijn reaguurders vrolijk aan mee. Zie hier de resultaten.

Ir. Wilhelmus | 19-08-17 | 14:28 | 1

De christelijke waarden zijn inderdaad zo gek nog niet. Geloven dat de aarde al 6000 lang het centrum van het universum is en in 6 dagen zo is gemaakt door een hogere macht die een maagd heeft bevrucht waar een kind uit voortkwam dat over water kon lopen, omdat dat zo geschreven is in een 2000 jaar oud boek is, bij gebrek aan een betere omschrijving, aardig idioot.

DodoVanNooitgedacht | 19-08-17 | 16:37

Allemaal voor de bühne. Het maakt niet uit hoe er over je geluld wordt als er maar over je geluld wordt. Aandachttrekkerij dus.

Rest In Privacy | 19-08-17 | 14:20

Jan Terlouw, DOE er wat aan.

His Lordship | 19-08-17 | 14:18

Congresreferendum houden en volgens hun traditie de uitslag simpel doorspoelen.
Plee66

Ben-Bataaf | 19-08-17 | 14:12 | 1

Sorry voor de halve dubbelpost, ik zag mijn tegel niet; de nieuwste staan dus bovenaan nu.

Ben-Bataaf | 19-08-17 | 14:18

Is er eigenlijk nog iemand in Nederland te vinden die dit kabinet wil?

osolemio | 19-08-17 | 14:09

Wat een zelfverklaarde, belangrijke onderwerpen in die kabinetsinformatie allemaal! Brussel maakt de dienst uit en de Nederlandse politiek krijgt nog wat strooigoed om de schijn op te houden.
Wat doen die kamerleden nu de hele dag nog in hemelsnaam?
Ze mogen de hemel danken voor dat eierschandaal.
Wat een volk!

bolletje kaas. | 19-08-17 | 14:07

Gaan ze tijdens dat partijcongres een referendum houden?
De uitkomst wordt volgens hun democratische traditie toch gewoon doorgespoeld.
Plee66.

Ben-Bataaf | 19-08-17 | 14:07

Overigens ben ik van mening dat deze hele formatie een farce is, de besproken onderwerpen (meervoudig ouderschap, Wilhelmus op scholen, levensbeëindiging) zijn nou niet bepaald 'halszaken' voor de kiezer..... die willen een betaalbare Zorg, minder belastingen, minder immigratie, overheidsfinanciën op orde, meer geld voor Veiligheid en Defensie etc....
Volgens mij hoef je daar geen half over te ouwehoeren, gewoon een open regeerakkoord en voor de rest probeer je maar een meerderheid te halen in het Parlement.

Een land moet regeert worden!

Fatwabuster | 19-08-17 | 14:03

Pechtold is zo geil op een ministerspost dat de rest er niet meer toe doet. Rutte doet hetzelfde naar zijn Europese vriendjes.
"Wie lacht niet die de politicus beziet"

Goedzo | 19-08-17 | 14:01
-weggejorist-
Hendrikaatje | 19-08-17 | 14:00

Dus als twee homo'een kind willen, moet er een draagmoeder geronseld worden, die dan met zaad van een vierde heteroman moet worden bevrucht, en dat moet allemaal wettelijk worden geregeld, om de erfenis te kunnen verdelen of zoiets?


WTF?
Ik denk dat we in het laatste stadium van een beschaving zitten, het gedeelte waarin decadentie en verzwakking de voorbode zijn van de finale ineenstorting a la het Romeinse Rijk.
BTW: ben er persoonlijk ook op tegen dat homo's kinderen gaan nemen en opvoeden, maar dat mag je tegenwoordig waarschijnlijk niet vinden, want alles wat normaal is , is slecht, en alles wat abnormaal en tegennatuurlijk is ,is fantastisch.

King of the Oneliner | 19-08-17 | 13:57 | 1

Dat mag je best vinden, maar er is niks onnatuurlijks aan. Abnormaal is het wel.

DodoVanNooitgedacht | 19-08-17 | 14:09

D66 en principes? Dat is net zoiets als dat de aanslagen niks te maken hebben met dat ene woord .

Broekpaling_bezitter | 19-08-17 | 13:55

Toppie hopelijk snel nieuwe verkiezingen uitschrijven en hopen dat er niet toevallig een stel ongenode Turkse gasten op bezoek komen. Omdat Piet en Mien dan weer denken dat Pinokkio d,r voor hun zit en de zaak is geregeld

william7055 | 19-08-17 | 13:54 | 1

Ik ben ervan overtuigd dat dat "ongewenste" bezoek van die Turkse minister van tevoren is besproken. Rutte en Erdogan wonnen hier punten mee. Van beide heren weten we dat ze het niet zo nauw nemen met de normen en waarden!

kommabijmebinnen | 19-08-17 | 14:07

Wellicht kan de achterban van D66 hier een referendum voor organiseren.

CoffeePatch | 19-08-17 | 13:49

.. maar goed. Laat een willekeurig uitzendbureau de nieuwe regering formeren. Dat scheelt de wereld aan vage lobbygroepen die de staatsruif leegvreten en slechter zal een stel amateurs het vast niet doen.
Plus dat het een stuk goedkoper is "de regering" te ontslaan bij gebleken wanprestaties, corruptie en misbruik.

Jan Passant mk2 | 19-08-17 | 13:48

D66 is een overbodige partij. Gewoon een laf opportunistisch mengsel van PvdA idealen en VVD belangen.

Jan Passant mk2 | 19-08-17 | 13:43

Multi-ouder goed. Kiend 100 moeders. Ieder moeder aanvraag kienderbijslak en baistandsautkiering. Ies voor zelfde kiend maar Nedderland toch niet merken. Alle 100 schoolfoto claim rechter niet foto ramadan kassa. Dan nog claim 100 studietoelage kiend en 100 zorgtoeslak. Regering Nedderland niet merken en gewon betalle autkiering. Ieder week voedselbank 100 vrouwen 100 kiender en baardjurkman. Grootste voordeel geen 72 maagden meer nodig. Paradijs Aarde hier en nu. In Nedderland alle bautenlandertje doek worden grote geloekkig.

Nivelleermarionet | 19-08-17 | 13:40 | 3

Ik blijf moeite houden met die nieuwe Nederlandse spelling die door D66 geïntroduceerd is.

Overrijp | 19-08-17 | 13:45

Regering merken!! mai nie pratte! apsekteer, ies jammer for mosliem.

watmagjenogwel | 19-08-17 | 14:01

l.o.l.

telelezer | 19-08-17 | 17:28

D66 is verworden tot een waan van de dag partijtje, vinger in de reet van de SJW du jour en afwachten in welke richting de stinkende wind vervolgens waait.

TheOneWhoKnocks | 19-08-17 | 13:36

Ik heb het idee dat die hele formatie één groot toneelstuk is. Tijdrekken voor "iets" of wachten op "iets". We zijn er maar mooi klaar mee met dat stel lamzakken.

doskabouter | 19-08-17 | 13:35 | 3

Opdrachten uit de EU, daar wchten ze op. Bepaalde zaken in de EU moeten onomkeerbaar worden. Dus vandaar dat stile spel. Rutte is het beste zetbaasje van de EU ooit.
--
Rutte steekt eeen heel diep mes in de rug van veel Nederlanders.

Mark_D_NL | 19-08-17 | 13:41

Klopt.Ze wachten nog steeds op orders uit Brussel hoe er geregeerd gaat worden.

komtdatschot | 19-08-17 | 13:44

Los van opdrachten uit Brussel, wil Dijsselblom graag zo lang mogelijk zijn EU-bijbaantje houden. En de baas van Mark wil die post ook niet opgeven.

Mark zelf wil vast EU-baas worden als Tusk weg is. Goede kandidaat, want uit klein land en zonder ook maar iets van ruggengraat en principes.

Guido | 19-08-17 | 14:27

D66 progressief de verzorgingsstaat afbreken en intolerante polygamisten aantrekken. D66 het onredelijke alternatief.

lingo star | 19-08-17 | 13:35

Voor een partijcongres moeten ze zijn bij president Juncker van het vierde rijk te Brussel.
Maar dat weten die lamlullen van d66 ook wel want ze hebben massaal op het vierde rijk te Brussel gestemd.

komtdatschot | 19-08-17 | 13:35

Eens met achterban. Doe of doe niet. Nog meer onderzoek voegt niets toe.

Hoen | 19-08-17 | 13:32
-weggejorist-
Mark_D_NL | 19-08-17 | 13:29

In het belang van Nederland, zakelijk gezien nu stoppen, verlies nemen en nieuwe verkiezingen uitschrijven, maar dat is niet in het belang van de formateur en de vier aspirant coalitie-"partners". Op deze mooie dag wederom een trieste bedoening. Gelukkig is er Tena Lady i.v.m. het lekken. Daarom vrolijk verder met de nieuwe soap: The continuing story of the Tena Lady Boys! Cheers!

Een vrije paling | 19-08-17 | 13:28 | 2

Neem een nexitje. Want een Pechtold die denkt aan het belang van Nederland, nee dat kan niet. Pechtold zit in de business van Pechtold. Veel meer hoef je niet van die man te verwachten. Proost!

Mark_D_NL | 19-08-17 | 13:33

Mark_D_NL | 19-08-17 | 13:33 Bedankt Mark. Wij hadden er reeds een genuttigd, hoewel de realiteit gebied beter aan het infuus te gaan met dat spul, want een Nexitje blijft altijd transparant, cool(ijs) geestverruimend(gin), lichtelijk bitter(tonic) en met een vleugje zuur(citroen). Voor de formatiepolitiek hebben wij Tena Lady Water, hetgeen voor Lek-water staat en bijkans niet te nuttigen is. Wij houden het dus bij ons Nexitje. Cheers!

Een vrije paling | 19-08-17 | 14:57

Fawk waarom post ik alle (ongefundeerde) posts automatisch dubbel?

tata1981 | 19-08-17 | 13:27
-weggejorist-
tata1981 | 19-08-17 | 13:27

d66 en principes? Die hebben ze toch al lang overboord gegooid?

tata1981 | 19-08-17 | 13:27

Is het niet meer een d66 ding om te vechten voor nul ouders? Dat de overheid de rol van de opvoeding op zich neemt en iedereen opvoedt tot een gutmensch?

Leptob | 19-08-17 | 13:25

Ik las even "Peper is de principes", dom natuurlijk die man had 0,0 met D66 te maken, maar toch...

watmagjenogwel | 19-08-17 | 13:25 | 1

Bram Peper zit thuis, zelfs Wikipedia weet te vermelden dat de man kampte met een fors alcoholprobleem. nl.wikipedia.org/wiki/Bram_Peper
Ik heb dit aan den lijve mogen ondervinden, en dat was alles behalve gezellig.
Waar Bram Peper goed in was, is het indienen van gepeperde facturen bij de Gemeente Rotterdam.

Beroep = Boerenlul | 19-08-17 | 14:16

Tja, waarom dacht je dat Arrogandor zoveel 'niet zin an' had/heeft (jennen met lekken) om met die CDA EN CU te motorblokken..er zitten nogal wat lastige punten daardoor in het programma van D66. Nu Aloxander jaar na jaar geroeptoeterd heeft dat hij de volgende MP gaat worden..is die torenzetel steeds verder verwijdert van zijn bips..gaat nu meer richting een voltooid formatievorming. Alexander heeft daarvoor dan ook het inlegvelletje of lange verder weg van nu nodig en zal dit blijven inzetten.

fikkieblijf! | 19-08-17 | 13:22

Is al onderzocht hoe pedagogen (onderwijzers en leraren) tegen het meervoudig ouderschap aankijken. Is dit in het belang van het kind of is het alleen maar belangrijk voor de volwassene?

Mannes | 19-08-17 | 13:22

Het project om de Basisregistratie Personen te vernieuwen/moderniseren is net de stekker uit getrokken. Het oude systeem aan te passen voor de mogelijkheid om meer dan 2 ouders te hebben, gaat een miljoenenverslindende ramp worden. En dan niet te vergeten, de systemen, die gebruik maken van deze gegevens. Het bepalen van een toeslagpartner in het Toeslagensysteem is bijvoorbeeld (mede door Pieter Omtzigt) nu al niet meer te begrijpen voor de gewone man/vrouw/dinges.

The_Black_Knight | 19-08-17 | 13:21

Werkelijk, gaat D666 zelfs zo ver in haar dwaaltocht richting de afgrond dat men alles doet om de islamiet de verwennen, te pleasen? Om het uitbuiten van de vrouw te promoten, zodat 99-jarige Mohamed toch nog met drie nieuwe minderjarige meisjes kan trouwen en daarna legaal kan verkrachten? IS Pechtold dan werkelijk ZO GEIL naar het pluche dat dit gefaciliteerd moet worden?
Waar is de Ascha Tuinbroeke als het er werkelijk om gaat? Wanneer wordt Pechtold eens hard aan de tand gevoeld hierom? Want laten we wel wezen, wat is nou de TOEGEVOEGDE WAARDE aan de nederlandse samenleving om zoiets toe te staan?

Fratello | 19-08-17 | 13:20

Waar zijn nu de feministen? Polygamie dames, dalijk 50 jaar emancipatie naar de filistijnen.

squadra | 19-08-17 | 13:20 | 1

Hoezo? Er zijn ook vrouwen met 2 "mannen".

noerg | 19-08-17 | 14:33

D66 heeft geen principes meer en staat ook helemaal nergens meer voor....... waarom er zoveel mensen op deze nonsens partij hebben gestemd is mij volstrekt een raadsel

Fatwabuster | 19-08-17 | 13:19 | 1

Niet zo moeilijk het zijn namelijk dezelfde "nonsens" mensen.

watmagjenogwel | 19-08-17 | 13:38

De waanzin neemt de hele westerse wereld over, alles om de islam met zijn polygamie en de krankzinnige linkse ideologie vooruit te drijven. Ik heb zonder te vragen Pechtold als 3e partner geregistreerd en via de islamitiche weg weer van hem gescheiden, nu wil ik alimentatie.

GerMonster | 19-08-17 | 13:18

Ben wel benieuwd of zo'n partijreferendum als bindend of als raadgevend zou worden gezien.

algoritmos | 19-08-17 | 13:17 | 1

Als discardable.

vanBarchum | 19-08-17 | 15:22

D66 was toch een pragmatische partij? Praktische oplossingen voor reële problemen zonder ideologisch gewauwel, dat idee. Ik zal wel achterlopen.

DodoVanNooitgedacht | 19-08-17 | 13:16
-weggejorist-
Road to serfdom | 19-08-17 | 13:12 | 2

D66 de sonderkommandos van eisatzgruppe timmerfrans

Poppo van Ulvinga | 19-08-17 | 13:11

Paars all over again. De beschaving wordt weggegeven aan het bedrijfsleven en grote investeerders in ruil voor een paar symbolische kruimels als de gekozen burgemeester en het raadgevend referendum, welke dan ook nog niet eens er volledig doorheen komen of al snel weer worden afgeschoten.
Met vrienden zoals Alexander P. heb je geen vijanden meer nodig.

Graaisnaaiert | 19-08-17 | 13:10 | 2

Gekozen burgemeester?
HET stokpaardje van Thom de Graaf, wat direct de vuilnisbak in kon toen meneer werd gevraagd voor de vacante post in Nijmegen.
Of de keuze tussen PvdA en PvdA in Utrecht.
En nee, dit kabinet (als het er al komt) haalt het einde van het jaar niet.

necrosis | 19-08-17 | 13:26

Inderdaad Necrosis, en vergeet dat referendum niet waar A.P. overduidelijk liet blijken dat hij eigenlijk had bedoeld dat een referendum alleen mocht gaan over de door hem goedgekeurde onderwerpen waarbij vooraf de uitslag al vaststond die A.P. ook graag wilde zien. Uweetwel, democratie is heel fijn, maar dan moeten die kudtburgers wel staan te juichen en applaudisseren voor onze besluiten, anders is niet ruk, kudt en lastig en moeten ze hun muil houden.

Graaisnaaiert | 19-08-17 | 13:29

"Neuh. Er zijn heel veel mensen die een mening hebben over van alles. Ja"... Dat noemen ze nou democratie.... Iedereen die een mening moet vormen en vervolgens de mening van de meerderheid uitvoeren (hoe goed of slecht die ook is voor het geheel). Zou Alexander ondertussen denken dat die D in de partijnaam voor Dictatuur staat?

H.Ades | 19-08-17 | 13:09 | 2

Nee, die staat voor "Donoren"

doskabouter | 19-08-17 | 15:09

Of domoren?

vanBarchum | 19-08-17 | 15:21

Slim van de reliozen om op een "onderzoek" aan te sturen. In eerste instantie waren de coalitiepartners geneigd om gewoonweg niet over de moeilijke onderwerpen te beginnen, en te beloven er geen voorstellen over te doen in de Kamer. Maar dat zou de oppositie er natuurlijk niet van weerhouden om zelf zulke voorstellen in te dienen, waarna VVD en D66 alsnog voor kunnen stemmen.

Ik ben overigens een groot voorstander van een dergelijke aanpak in deze tijden van moeilijke coalities. Niet alles willen dichttimmeren, accepteren dat dat tegenwoordig eigenlijk ook niet meer kan, en gewoon afspreken om bepaalde moeilijke zaken uit een regeeraccoord te laten en dit aan de Kamer over te laten.

Muxje | 19-08-17 | 13:08

De D66 achterban dat zijn de progressieve bakfietsmoeders uit de blanke enclaves die net zo goed op de Groene Khmer gestemd hadden.

Osdorpertje | 19-08-17 | 13:08

Die onderwerpen waar D66 zich druk over maakt, geven goed aan hoe ver die partij van de realiteit afstaat. Meervoudig ouderschap, verplichte orgaandonatie, zelfmoordpillen bij voltooid leven. Alsof er geen belangrijkere issues spelen in de maatschappij op dit moment.

Banana008 | 19-08-17 | 13:08 | 1

Dat is precies het probleem bij D66ers. Ze hechten zo sterk aan "progressief zijn" dat zij allerlei vage idealen aangrijpen om dat zelfbeeld te bewaren, geheel lost van de vraag of er in de praktijk behoefte aan is en of het op korte termijn valt op te lossen.

JoopRe | 19-08-17 | 13:37

meervoudig ouderschap? Wat een onzin Is dat weer iets bedoeld voor de HLTQXYZ gemeenschap? Voor homoparen die een draagmoeder in dienst hebben, of lesbische dames die zich kennelijk niet mans genoeg vinden om de vaderrol op zich te kunnen nemen en daardoor een papa willen laten inschrijven?
En wat voor problemen gaat dat opleveren als je op vakantie gaat en de hele familie wordt gecontroleerd in turkije? Zullen zij het begrijpen dat je 2 moeders, 3 vaders en 2 transgenders als ouder hebt?
En wat voor invloed heeft dat voor het kind?
vragen, vragen.....

Olleke | 19-08-17 | 13:06 | 4

Volgens mij was de originele gedachte erachter dat zaaddonors/ draagmoeders ook rechten kregen mbt het kind.
Ik vind het allemaal zwaar overdreven van D'66.
Als zaaddonor/ draagmoeder dien je gewoon te beseffen dat je slechts een hulpmiddel bent in de kinderwens van een stel dat om wat voor reden dan ook geen kind kan krijgen.
Overigens lijkt het me zinvoller dat politici eens wat ECHT belangrijke zaken op de agenda zet, zoals moslimitische aanslagen op de gewone burger.

necrosis | 19-08-17 | 13:18

Als het om erfenis gaat, is daar nogal makkelijk misbruik van te maken. Ik heb ook vrienden met kinderen aan wie ik graag iets zou willen nalaten. Als het om erkenning gaat, lijkt mij de erkenning door de omgeving belangrijker dan een juridische. En hoezo is grenscontrole een non-issue? Als zij dezelfde kinderen in drie paspoorten zien staan, gaan ze denken aan valse paspoorten.

DodoVanNooitgedacht | 19-08-17 | 13:25

Muxje
Waarom wel? Weer een minderheidsgroepering waar wij ons aan hebben te passen met alle kosten en problemen van dien.
Verder wat necrosis zegt

Olleke | 19-08-17 | 13:35
▼ 1 antwoord verborgen

Muiterij in de D'66 achterban?
Straks roepen ze dat Miezerige Mannetje op om terug te treden als lijsttrekker/ partijleider.
Dat ik dat nog mag meemaken....
*pinkt traantje weg*

necrosis | 19-08-17 | 13:06 | 1

Ijdele hoop, houd die traantjes maar voor later.

watmagjenogwel | 19-08-17 | 13:32

D66 is net als stopverf: Makkelijk kneedbaar in alle richtingen en het vult heel makkelijk de ontstane gaten op. En het valt niet op.

leo de pejo | 19-08-17 | 13:05

Dus Pechtold lekt bewust uit de regeringsonderhandelingen, zodat D66 aanhang een boze brief kan schrijven. Deze brief kan D66 weer gebruiken in de onderhandelingen en zo lijkt het net alsof D66 een punt heeft binnengehaald.

Wat een achterbakse partij is D66 toch, het is onbegrijpelijk dat er ook maar één partij zaken wil doen, met een partij die zo enorm achterbaks is.

Overigens hadden ambtenaren dit punt al vorig jaar voorbereid, ik weet nog dat er naar homoseksuele ouders in zo'n situatie werd gezocht om in een adviesgroep te gaan zetten. Het is wel een reëel juridisch issue, maar of het nu echt tot grote reëele problemen heeft geleid in de praktijk, vraag ik me af.

Tarak | 19-08-17 | 13:05 | 1

politieke spelletjes in formatie tijd door d66 altijd -100

medelmo | 19-08-17 | 13:12

De laatste verkiezingen zijn ingehaald door de tijd.

van stampij | 19-08-17 | 13:03

Alsof die partij en haar leden ook maar enige inhoud hebben.
Met Arrogander de corrupte ex-wethouder aan het roer zal het alleen maar bergafwaarts blijven gaan

Mastermattie | 19-08-17 | 13:02

Dat hele poly-ouderschap is niks meer dan faciliteren van islamisering. Die hele enkele Nederlander die met z'n drieeën een kind adopteren wegen niet op tegen de volkststammen islamieten die niet één maar vier importbruiden uit het herkomstland halen. Inclusief levenslange uitkeringen voor allemaal met het kroost erbij.

du Roi Soleil | 19-08-17 | 13:01 | 1

Ja, wij weten dat wel, maar nu de meute nog.

watmagjenogwel | 19-08-17 | 13:28

D66 en principes. Kansloos

jezusisonzin | 19-08-17 | 13:01 | 1

Geldt ook voor PvdA,VVD,CDA,en de rest... Mee lullen en hopen dat je snel naast Timmerfransje en de rest van die Brusselse profiteurs kunt zitten

Loebas | 19-08-17 | 13:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken