Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De D66-moraal langs de meetlat van hun moties

CgKykHHWcAA29_3.jpgWe waren dit weekend even druk met brieven schrijven aan wat Kamerleden, vanwege de superbelangrijke motie Van Bommel waarover dinsdag gestemd wordt. Maar één dingetje van zaterdag willen we toch nog even uit het weekend tillen: Het D66-congres. Aleksandr Pechtolshenko werd voor de zevenenvijftigste keer op rij als enige kandidaat voor het Hopmanschap gepresenteerd, dus daar geen verrassingen. De parels van de aanstoot moesten gezocht worden tussen de ingediende moties, waarmee de piketpaaltjes voor de toekomst voor het vijftigjare D66 worden uitgezet. Aan de moties herkent men de moraal dus daar gingen we eens in bladeren. Wat blijkt. D66 springt meer en meer in het gapende zwarte gat dat de PvdA heeft achtergelaten. Vooral vanuit de Jonge Democraten stijgt een oudbakken geur van regressief-linkse dogma's frisse lucht van opgewekt vrijzinnig progressief sociaal gedachtegoed op uit de roomblanke gelederen van de D66-deelstaten Zorgelozië, Bakfietsstan en Nognooiteenmoslimgeziennië. "Progressief sociaal-liberaal", is hoe een - aangenomen - grotemensenmotie het in zelfimportante bewoordingen omschreef. En daar hoort natuurlijk ook een "ambitieus klimaatbeleid" bij, dus alleen met partijen die dat streven delen, mogen in de coalitie met D66 (dat kennelijk de uitslag van de komende verkiezingen al weet). Toch is het tekenend hoe een zichzelf progressief sociaal-liberaal achtende partij ook niet gevrijwaard blijft of kan worden van de regenteske kracht van de zelfbehoud van macht: een motie om wachtgeld af te schaffen voor politici die vrijwillig Wassila gaan en de Kamer verlaten, werd afgeschoten, evenals een motie die af wilde rekenen met vriendjespolitiek bij benoemingen. De grootgraaiers in zorg- en onderwijsbesturen konden zaterdag opgelucht ademhalen: de enige progressie die zij zullen ervaren, is in hun salarisschaal. Ook andere moties spraken BUK-delen over het onverkwikkelijke opportunisme van D66. Rusland moet bijvoorbeeld in het verkiezingsprogramma duidelijker als vijand worden aangeduid. Want wij zijn goed en zij zijn slecht, zo simpel is het nou eenmaal als je zelf sowieso goed bent. Motie desondanks verworpen en dat is maar goed (lol) ook, want een motie om het Defensiebudget te verhogen eindelijk eens terug te brengen op het niveau van vigerende NAVO-afspraken, haalde het natuurlijk ook niet in een congreszaal aan het einde van de geschiedenis. Vijanden aanwijzen is één ding, maar je er vervolgens tegen wapenen is kennelijk onnodig. Het wereldbeeld van D66 is als een wassen beeld: een gunstig gekozen momentopname, feilloos gevangen in een onbewogen schijnwerkelijkheid die onmiddellijk wegsmelt wanneer het vuur van de realiteit aan haar schenen wordt gelegd. Over de koers van de toekomst waren de moties die uit de ballenbak van de Jonge Democraten tussen servet en tafellaken werden neergelegd zoals gezegd ook erg opvallend. Zo onderstreepten de kids hun progressieve moraal met een voorstel voor inkomensafhankelijke boetes. Meer in lijn met de Palestijnenvrienden van de Arbeid was de aangenomen motie om het EU associatieverdrag met Israël op te schorten. Iets met het woestijnvinexbeleid dat Jeruzalem hanteert en waar de D66-Jugend het mee oneens is. Supergrappig dat D66 wel ijvert voor een associatieverdrag met Oekraïne, een oligarchisch oorlogsland dat zó corrupt is dat zelfs hun eigen onkreukbare partijleider er niet heen kan vliegen zonder met een bonnetjesschandaaltje in zijn slangenlederen koffer terug te keren, maar dat de partijjeugd tegelijkertijd een baken van licht in een verder duister Midden-Oosten op de trein wil zetten omdat een paar Israëlische huisjes niet binnen de kaders van hun morele kadastrale kaart passen. Dergelijk huichelachtig gedrag kun je niet anders interpreteren dan als een handreiking naar de moslimstem. Het is dat, of latent antisemitisme. Kies maar. En over hengelen naar de moslimstem gesproken. Wat de Jonge Drammocraten ook wilden: polygame huwelijken! Is dat progressief en vrijzinnig? Leuk hoor, veelwijverij in vrijheid blijheid, maar hoe schatten de Jonge Troetelbeertjes vanaf hun regenboogwolken de kans in dat zo'n polygamiewet de deur juist verder open zet voor dwanghuwelijken binnen de restrictieve kaders van bepaalde religieuze culturen? 'Bek houwe, Fatima, zelfs D66 vindt het goed dat ik vier vrouwen heb..' Motie verworpen - ze zijn nog niet helemaal waanzinnig bij D66 - maar de wrange geur van electoraal opportunisme blijft toch hangen. Want tot slot werd er nog fijn gekoketteerd met Mohammed, de pedoseksuele oorlogshitser die we kennen uit het regressieve sprookjesboek de Koran, de haatzaaiende geweldshandleiding die dankzij jarenlange keiharde progressieve ontkenning van alle zwarte bladzijdes inmiddels tot glossy is gepolijst. Nu is het nog een blaadje, maar als het aan D66 ligt, krijgt ook Mohammed kennelijk ook zijn eigen wassen beeld in het verstilde museum van de sociaal-progressieve moraal. Maar wat dat in Boris' naam met 'vrijzinnig liberaal' te maken heeft, moeten ze ons op het volgende congres toch echt eens beter uitleggen.

Reaguursels

Inloggen

Die `Beste @, Dag tante @, Saluut @, Hoi @, Beste @, Lieve @, Hee @ en Waarde @J', hebben schijnbaar niet zo heel goed gewerkt. Ikzelf ben ook tot de onthutsende conclusie gekomen dat het huidige kabinet, als puntje bij paaltje komt, zoals recentelijk waargenomen tijdens het #NEEisNEE debat van wo 13 apr j.l., keihard wordt geregeerd by proxy door de bedrijfstop van D66. Achter de schermen (Versleutelde WhatsApp ?) dat wel.

rmstock | 18-04-16 | 22:35

Mohammed staat nog vaker op Geenstijl dan in de koran, wat een onzinnige obsessie zeg.

echtezwartjoekel | 18-04-16 | 21:27

Maar wat deugt die partij!

Dr. Vigilante | 18-04-16 | 21:04

Geachte politicus,

Wilt us in de onderstaand elijst aankruisen wat u wenst als u stopt met politiek?

[ ] Wel heel veel wachtgeld
[ ] Helemaal niks

Patatter | 18-04-16 | 19:42

DENK'66

Hans Kraay Sr. | 18-04-16 | 17:27

Rusland heeft geen soevereine staat geannexeerd.
Net zoals Kosovo, heeft De Krim zich in een referendum onafhankelijk verklaard.
En als Kosovo dat mag, mag De Krim en Oost-Ukraïne dat ook.

Raider Twix | 18-04-16 | 17:06

@Dutchbeaurouge | 18-04-16 | 10:01
Precies, D66 is visieloos, nihilistisch, opportunistisch en anti-Wilders.
Had vroeger charisma met van Mierlo, alles moest beter, meer macht aan het volk.
Nu is het een partij voor poseurs, betutteling, waait met alle winden mee en gokt op veel islamitische stemmen.
Een tragische knuffelkoers varend naar de slecht aangepaste Mohammedaanse medemens.
Holle vaten klinken hier het hardst maar zij hebben nu nog geen inhoud of doel voor ogen. Het is vooral betweterig de ander de maat nemen en consequent tegen Wilders zijn, zonder echt op de inhoud van de boodschap in te gaan, wordt hier eindeloos over de vorm gezeken.
Een zelfingenomen ijdeltuit met ziekelijke geldingsdrang als partijleider, past deze club als geen ander, deze elitaire hoer van de macht. Duikt met bijna alle verkiezings-overwinnaars in het regerings-bed en naait hierbij werkelijk alles en iedereen, ook de eigen achterban.
Verkwanselt heel Nederland voor EU-idealen. Is lid van het klimafaat.
Als u meer in de portemonnee genomen wil worden, stem dan D66. Als u het moreel failliet margepartijtje PvdA niet meer ziet zitten, stem dan D66.
Pragmatisme is niks als je nergens voor staat. Ja, het is vooral vaag en oppervlakkig met de vorm bezig zijn. Heilloos zoekend naar inhoud en een doel.
Daar weet de profeet wel raad mee. Die heeft nog wat boeken met ijzersterke grondbeginselen liggen. Zou het huidige inhoudsloze D66 een sluwe Islamistische invloed aankunnen? Ik vrees van niet dus: Lang leve het nieuwe KaliD66.

Flappie2006 | 18-04-16 | 16:49

swagmachine | 18-04-16 | 13:28
En u heeft het idee dat het elders beter is gesteld met de rechten van burgers? Zoals ik het zie is onze schijndemocratie toch nog een beter alternatief dan wat 'ze in heel wat andere landen aan de burger gunnen'.
Maar voorop gesteld: ik begrijp uw pessimisme wel. Zeker gezien het stemgedrag.

BlowingBubbles | 18-04-16 | 15:19

Die Pechtold, dat is zo ongeveer de vleesgeworden politiek correcte zwakzinnigheid. Wat verschrikkelijk dat zoiets bestaan kan in Nederland. Wat een lul met vingers. Hier de historicus en politicoloog Hamed Abdel-Samad die uitleg geeft over de islam. Trefwoorden: roof, moord, slavernij, maffia, totalitaire tirannie: www.memritv.org/clip/en/5356.htm En uiteraard moet deze islamkriticus, deze hedendaagse Voltaire, Erasmus en Spinoza, reeds elke dag beschermd worden tegen de doods-eskaders van de religie van de vrede. Maar zo’n opportunist en ethisch nihilist als Alexander Pechtold, prominent vertegenwoordiger van D66, is daar natuurlijk volstrekt onverschillig voor.

notamused | 18-04-16 | 14:38

schijt volk die d66 kliek

pedro300 | 18-04-16 | 14:03

Ik heb het hele gebeuren als ex-lid (vertrokken na de benoeming van Thom de Graaf, nota bene aangetrouwde familie) ook eens doorgenomen. Wat is er is vredesnaam nog vrijzinnig aan die club? En liberaal? Hou op. Ze kunnen het woord amper spellen.
Regenteske salon-socialisten en waardenvrije en dus waardeloze internationalisten, veel meer is er niet meer over van wat ooit nog wel een leuke club was met mensen die verdomd goed wisten waar het over ging. Maar met het vetrek van Boris van der Ham is het licht definitief uitgegaan in die club.

Stormageddon | 18-04-16 | 13:54

Mohammed66, kan wat worden. De joods/christelijke is uitgewerkt in dit land dus maakt D66 alvast met een voorschot bekend hoe partijen één worden met de islam.

Controle, regie, je moet toch wat in het sprookjesland.

Sweetlakecity | 18-04-16 | 13:44

weet je wat echt gek is, al die problemen die wij hier hebben met gelukzoekers, aangiftes, linkse moraal ridders enz enz. Dat hebben ze niet in de rijke Arabische landen. Hoe zou dat toch komen, ik weet het wel u ook?

arzal3138 | 18-04-16 | 13:34

@BlowingBubbles | 18-04-16 | 13:20

Dat is allemaal heel leuk, maar aangezien Nederlanders het allemaal wel best vinden hoe het nu gaat en nog steeds op de meest waardeloze partijen stemmen zoals de VVD, ben ik alle hoop zo'n beetje wel verloren.

De kwaliteit van leven is sinds de EU zo hard achteruit gegaan, dat we kunnen blerren wat we willen, maar er komt geen verandering zolang mensen hetzelfde blijven stemmen. In de peiling staat de VVD nog op 24 zetels, al die lui hebben echt een bord voor hun kop.

swagmachine | 18-04-16 | 13:28

swagmachine | 18-04-16 | 13:10
Ja, laten we ons allemaal weg laten jagen! Dat schiet op. Wat denkt u, dat je dan de problemen die u noemt achterlaat? De hele derde wereld komt gewoon achter de welvaart aan hoor, waar we ook heen verhuizen! En in Canada hebbne ze nu een gek aan de macht die er geen genoeg van kan krijgen om kansenparels ook daar enmasse toe te laten. We moeten gewoon ovral in de beschaafde wereld keihard onze normen & waarden handhaven en zero tolerance voor religieuze nonsense laten gelden. Dus niet zoals in het VK Shariarechtbanken toestaan maar juist keihard afwijzen. Kindbruidjes direct bij de pedofiele echtgenoot weghalen, ouders ongenadig hard straffe bij gfeconstateerde genitale verminking van meisjes, etc, etc.

Laten we niet vergeten dat NL ondaks alles nog steeds een van de mooiste en prettigste landen is om te wonen. Toegegeven, het rent achteruit, maar daar kunnen we dus met zijn allen wat aan doen.

BlowingBubbles | 18-04-16 | 13:20

Allochtonen stemmen winnen, Thats whats going on right here.

arzal3138 | 18-04-16 | 13:17

Dezelfde die commentaar had op de uitspraken van Johan Derksen m.b.t. voetballende marokkanen.

Lupuslupus | 18-04-16 | 11:01

Die kerel die ook bij Pauw zat bedoel je? Die gaat toch juist naar DENK?

BlowingBubbles | 18-04-16 | 13:15

@duitse herder | 18-04-16 | 09:19

Ik zit er zelf ook al een tijdje aan te denken, dit land gaat alleen maar achteruit. Ik wil weg uit de EU, voor alles is hier weer belasting, politici die gekozen worden doen maar wat en durven geen maatregelen te nemen.
De werkende Nederlander wordt alleen maar genaaid.

swagmachine | 18-04-16 | 13:10

Verschrikkelijk, wat een onnozele vergadertijgers bij de Antidemocraten. Arrogander komt dan de komende tijd niet verder dan ons Geert in de kuif te grijpen. De jonge democraten zouden dan hun grote roerganger het volgende lied kunnen toezingen:

Heer Pechtold had een pan met vet
die had hij niet goed fris gezet,
toen smaakte de jus naar levertraan;
DAT HEEFT DE PVV GEDAAN!

mevr.Kribo | 18-04-16 | 12:56

conclusie geloof en politiek gaan niet samen.

franck7020 | 18-04-16 | 12:56

@ mallekater | 18-04-16 | 09:36

"Of ken je slechts twee partijen in dit land?
Gelukkig ziet iedereen de onzin van deze, jouw, reactie wel in."

Ik zie alleen de onzin van jouw reacties en inderdaad, er zijn slechts 2 partijen in dit land. De PVV en de rest, die met onderling uitwisselbare standpunten onder het mom van policor, bestuurbaarheid en democratie een dictatuur in dit land hebben gevestigd die ze in stand weten te houden door andersdenkenden met verkettering en demonisering buiten de deur te houden, Koekoek, Janmaat, Glimmerveen, Fortuijn, Wilders, terwijl ze bereid zijn iedere denkbare coalitie met elkaar aan te gaan om de macht te behouden. Alle aspecten van de samenleving, media, onderwijs, rechterlijke macht, NGO's, advies- en bestuursorganen, etc. hebben ze geïnfiltreerd en bemand met leden van hun eigen clubjes. Dat is al decennia lang gaande, waarbij indoctrinatie van de jeugd en propaganda in de trant van Goebbels of de DDR niet geschuwd wordt. Van ons geld reclame maken voor zichzelf en maar vertellen hoe goed ze zijn en hoe verdorven die anderen. En het erge is nog dat het in veel gevallen werkt en dat er nog steeds mensen op ze stemmen ondanks de afgrijselijke puinhoop die ze er van gemaakt hebben.

Elessir | 18-04-16 | 12:54

gaat dit nog goedkomen met Nederland, mijn gevoel zegt van niet

Feel the Force

Obi One Kanobi | 18-04-16 | 12:52

Carrierepolitici. Je hebt er niets aan, zijn duur en maken meer kapot dan je lief is.

van heinde en verre | 18-04-16 | 12:44

Hoop dat het hele zooitje in de Oekraïne afgeblazen wordt en Pechtold van zijn vriendjes daar ,die dan veel geld verloren hebben met investeringen een flinke beuk op zijn bek krijgt .

fleurtje | 18-04-16 | 12:28

Het probleem met belangengroepjes zoals D66 (partij voor parasiterende leeghoofden en -papierschuivers) is dat er teveel te verdelen en te verbrassen is. Zolang er productieve Nederlanders zijn die zich laten uitbuiten, zullen er D66'ers zijn om ze uit te buiten.

ben kokhals | 18-04-16 | 12:23

@Qippie | 18-04-16 | 09:32
De naam van Mohammed ijdel gebruiken, zal vast niet mogen zodra ze in Arabierië de vertaling zien.

Guido | 18-04-16 | 12:21

@knier | 18-04-16 | 09:22
U maakt een progressief sociaal-liberale indruk.

Guido | 18-04-16 | 12:19

Inderdaad opmerkelijk hoe D66 in het PvdA-hoekje klimt. Ach, iemand moet hun ontheemde kiezer opvangen natuurlijk.

Over dat sprookjesboek: in Amsterdam zullen ze dit jaar weer worden uitgedeeld op Koningsdag. Graties boek iemand?

Driewerf Hoezee | 18-04-16 | 12:19

in de 40 jaar dat ik mocht stemmen heb ik alleen op de VVD gestemd. Voor vrijheid en democratie. Daarna Pim Fortuyn, daarna PVV. Wat D66 precies wilde was me nooit duidelijk. Stelde ook niet zoveel voor. De VVD is allang niet meer voor vrijheid en democratie dus die mag een andere naam kiezen. VETD: Voor EUSSR en tegen Democratie.
Groen links is natuurlijk helemaal een knettergekke partij. Voor groen, maar ook voor zoveel mogelijk mensen in dit piepkleine landje proppen. Zo gaat het namelijk:
Meer mensen= minder groen. Kennelijk is die simpele rekensom al te moeilijk om te maken bij het Zwart links. Of grijs links, maar beslist geen groen links.

dijkbewaker | 18-04-16 | 12:10

Weer eens iets anders dan Popla duizendvel.

edelweiss | 18-04-16 | 11:55

De oude kroonjuwelen dienen de D66 idealen niet meer en dus heet het nieuwe kroonjuweel "ambitie". Je hoort het door langstudeerder en immer ver voor de muziek uitlopende Pechtold om de haverklap roepen.

jochum1980 | 18-04-16 | 11:50

Zo grappig. D66 die toch zeer gedreven was in hun haat tegenover het christendom... probeert nu dus vriendjes te worden met Mohammed?
Hypocriet, zon partij kan je toch niet meer serieus nemen. Zo'n partij die er op prat ging voor seculariteit....
En dat terwijl de islam gevaarlijker en dodelijker is dan het christendom.

Julia | 18-04-16 | 11:45

die closy die steek je toch gewoon in de fik , denk niet dat mijn katten dit zullen accepteren en je reet er mee afvegen en dan morgen bij de huisarts zitten wegen bacteriën die ook hier zijn in gevoerd die komen graties met de stroom asiel zoekers mee (zucht die muur wordt steeds langer)

witchmaster | 18-04-16 | 11:39

Wacht even.. Polygamie?!?!?! In Nederland?!?! Are you fucking serious?
Nou had die partij voor mij al sinds 1966 afgedaan, maar dit is wel een nieuw dieptepunt in de Nederlandse politiek.

Lefgozer | 18-04-16 | 11:37

NSB66. Samen met GroenLinks en de PvdA het echte gevaar voor Nederland en zijn inwoners.

Uw Psychiater | 18-04-16 | 11:31

"en daar hoort natuurlijk ook een "ambitieus klimaatbeleid" bij,"

Klimaatbeleid is klimafaat. Alles wat enigszins plezier in het leven zou kunnen geven, is in een klimafaat verboden of voor het klootjesvolk onbetaalbaar.

Zelfs elementaire zaken zoals je huis verwarmen zal in een extreem klimafaat regiem onbetaalbaar zijn voor het klootjesvolk. De eerste aanzet is al gegeven door de accijnzen op het gas (CH4(g)), energiebelasting, te verhogen van 23ct naar 33 ct per kubieke meter.
Mocht de hypothese van de klimafatisten kloppen dan wordt door het 'redden' van het klimaat het niet alleen buiten kouder maar ook nog eens binnen in je eigen huis, duurbetaalde huis vanwege het huizenkartel.

ProAsfalt | 18-04-16 | 11:27

Heb het al eerder gezegd: D66 is de nieuwe PvdA.

freelux | 18-04-16 | 11:21

D66 zal eindigen in de zelfde situatie als de PVDA schat ergen tussen de 5 en 7 zetels het is een waardeloze club zonder echte richting of mentaliteit. Gewoon een baantjes-bank zonder visie.

equal to condell | 18-04-16 | 11:18

Duifmans | 18-04-16 | 10:53
.
Dank.

Lupuslupus | 18-04-16 | 11:16

mallekater | 18-04-16 | 09:58
Neem er nog 1.

swassannuf | 18-04-16 | 11:06

Em v.w.b. DENK: ik wist niet dat er nog een Marokkanenpartij ook kwam? Ik dact dat daar D66 nu voor was? We zullen zien, is Anton van Doorn erbij betrokken?
BlowingBubbles | 18-04-16 | 10:43
.
Ja er komt een marokkanenpartij, heb ik gisteren nog in een artikel gelezen. Maar heb het helaas niet bewaard. Nee Van Doorn is daar niet bij betrokken maar een marokkaan (ik dacht uit Amsterdam). Dezelfde die commentaar had op de uitspraken van Johan Derksen m.b.t. voetballende marokkanen.

Lupuslupus | 18-04-16 | 11:01

Het erge is nog dat alles wat ik hierboven gelezen heb
klopt. Als je niet beter zou weten ging je nog aan jezelf twijfelen. Het begint eng te worden.

squadra | 18-04-16 | 10:58

Die jongeren zijn te jong om te weten dat hun laaienlichtende D66-bejaarden de zorg en het onderwijs gesloopt hebben. Overigens zijn ook veel ouderen dat vergeten zijn.

stroopa | 18-04-16 | 10:57

@mallekater 10:4: Jongeren zijn minder cynisch en geloven nog in de goedheid van de mens. Door zo'n bril ziet D66 er opeens helemaal zo gek nog niet uit. Ik zelf vond hun beginselprogram redelijk aantrekkelijk, maar het is inmiddels wel duidelijk dat daar helemaal niets van terecht is gekomen met de jaren.

Muxje | 18-04-16 | 10:56

Lupuslupus | 18-04-16 | 10:19
In Den Haag is alles goed gesegregreerd. Dat komt doordat sommige wijken voor vrijwel 100% uit koophuizen bestaan. Zo zijn er ook wijken die voornamelijk uit sociale huur bestaan. Het zit niet door elkaar gemengd.
Zo heb je bijvoorbeeld Belgisch Park, het Statenkwartier, Duinoord, Archipelbuurt. Zo weten D66'ers goed waar ze moeten gaan wonen.

Duifmans | 18-04-16 | 10:53

Ach waar maakt iedereen zich zo druk over..... Er komen wapens aan waarmee we binnen enkele uren hele bevolkingsgroepen kunnen uitmoorden.
Daarom waarschuw ik mijn mede ingenieurs ook zorg dat de overheid deze wapens niet in handen gaat krijgen. Ze zullen zonder geweten en schroom op hun eigen bevolking schieten net zoals in de tweede wereldoorlog. De geschiedenis herhaalt zich altijd, en de overheid is daarin altijd een grote onderdrukker gebleken.

PS een van de redenen waarom je in de VS wel wapens mag hebben is omdat de grondleggers dit hebben gedaan om te voorkomen dat de overheid een geweldsmonopolie krijgt en deze gaat misbruiken tegen zijn eigen bevolking.

oh nee niet weer | 18-04-16 | 10:52

meneer Q | 18-04-16 | 10:35
dat hengelen naar de gunst van de moslims bekomt de HEMA ook zo goed.

Glasgow Argus | 18-04-16 | 10:51

mallekater | 18-04-16 | 10:43
De enige D66´erT die spoorde of enigszins wat zinnigs uitbracht, van tijd tot tijd, was Hans van Mierlo. En met hem droogde de rivier dan ook meteen op.

Die jongeren willen niet met de PVDA in zee omdat, nou, ghe, daar zijn een paar miljoen redenen voor. VVD is ze te rechts naar de gegoede sociaal-liberale familietjes (proest) van ze. Dus, oplossing? D$$!

chicago river | 18-04-16 | 10:49

lol... D66 wil dat ISraël het voelt als EU handel aan banden legt. Ik denk dat de pijn voor de EU groter wordt. Israël is al járen het land waar boeiende vooruitgang en innovatie te bewonderen is op diverse terreinen waar de rest van de wereld garen bij spint. De EU is terug aan het zakken naar de middeleeuwen, maar dan zonder kerk die nog wat aan armensteun en motivatie doet.

Teeweetwee | 18-04-16 | 10:48

Kijk, dat ze bij D66 al een tijd lang absoluut niet meer sporen wisten we al, maar ik ben wel verbaasd dat er zoveel jongeren zich nog aangetrokken door die wassenneuzenclub.
Is dat van het soort dat snel en makkelijk rijk wil worden Ohne Rücksicht auf Verluste??

mallekater | 18-04-16 | 10:43

Ooit kreeg je voor landverraad de kogel.
Dat waren mooie tijden.

jemagookniksmeer | 18-04-16 | 10:43

Lupuslupus | 18-04-16 | 09:32
Dank u voor het stemadvies, maar ik hou t bij een voorkeursstem op Bontes van VNL. PVV is me toch een beetje te plat (kwestie van smaak) en heeft bovendien een uiterst links programma.

Em v.w.b. DENK: ik wist niet dat er nog een Marokkanenpartij ook kwam? Ik dact dat daar D66 nu voor was? We zullen zien, is Anton van Doorn erbij betrokken?

BlowingBubbles | 18-04-16 | 10:43

De islam is, zo de vermeende oprichter ervan, oorlog & bedrog, en is groot geworden in terreur. De islam beveelt aan: het onthoofden van ongelovigen, het beroven van mensen, het vrouwen behandelen als seksslavinnen, het afslachten van andersdenkenden, enzovoort. Iemand die kritiek heeft op de islam dient te worden vermoord, iemand die de waarheid vertelt over de islam dient te worden vermoord, iemand die de islam wil verlaten dient te worden vermoord, iemand die niet gehoorzaamt aan de islam dient te worden vermoord, en zo meer. De islam ziet zichzelf als de ene en absolute en totalitair aan de wereld op te leggen waarheid. Wat betekent dat alle wetenschap en alle niet islamitische filosofie en religie en kunst dient te worden vernietigt. Maar de gemiddelde progressieve sociaal-liberaal heeft hier geen boodschap aan, en zal dit soort informatie zien als betrof het laster en misvorming van de ene en ware religie van de vrede, van de overstelpende liefde en barmhartigheid. De religie dus die wij koste wat het kost, desnoods ten koste van heel de westerse cultuur, moeten importeren in de westerse cultuur. Gegeven deze blindheid voor genocidale ideologie kan ik mij heel goed voorstellen hoezeer er in de vorige eeuw kon worden weggekeken door zelfs een intellectueel als Jean-Paul Sartre, van de verschrikkingen aangericht door het nazisme en het communisme. Decennialang was de informatie beschikbaar, aanwezig in rapporten, boeken, berichten. Maar decennialang werd het allemaal strak genegeerd. Omdat het niet paste in de eigen absolute waarheid. En diezelfde misdaad zien we nu om ons heen zich herhalen. D66. Criminelen 2016.

notamused | 18-04-16 | 10:39

Daarom zei Rutte ook:
“Graag wens ik de miljoen moslims in Nederland een fijne ramadan toe. Ramadan kareem."
meneer Q | 18-04-16 | 10:35
.
En zelfs toen kon Rutte het niet laten om te liegen want het zijn er inmiddels minimaal al 2 miljoen.

Lupuslupus | 18-04-16 | 10:39

Niet alleen D66 hengelt naar moslimstemmen ook de VVD kan er wat van.
Daarom zei Rutte ook: 
“Graag wens ik de miljoen moslims in Nederland een fijne ramadan toe. Ramadan kareem."

meneer Q | 18-04-16 | 10:35

(c)ZWITSUL | 18-04-16 | 09:59
Nee, niets mis mee, behalve dan dat het nergens op slaat. Je herkent de moraal van een partij aan de aangenomen moties, niet aan de ingediende moties (al was het alleen maar omdat ingediende moties totaal tegenstrijdig met elkaar kunnen zijn).
bintang | 18-04-16 | 10:13

laten we dan is zo'n afgewezen motie erbij pakken
- congres.d66.nl/#/moties/aom-10304-wac...

hierin zie je D66 in optima forma, mannetje aan de interruptie microfoon, fulminerend tegen Rutte, maar als het erop aankomt moties van afkeuring niet ondersteunen.
Die 'draai' van D66 tav het volgen van de referendum uitslag moet je derhalve NIET vertrouwen.
Onbetrouwbaar volk .. dat zie je vb aan die bitch die door de straten van NY zwerft van uw geld.

(c)ZWITSUL | 18-04-16 | 10:31

Dus het "klankborden" voor politiek/bestuurlijke bijnoemingen zoals Jos "de zakkenvullende vos" van Rey zegt bestaat volgens D66 wel degelijk?

Quote "een motie om wachtgeld af te schaffen voor politici die vrijwillig Wassila gaan en de Kamer verlaten, werd afgeschoten, evenals een motie die af wilde rekenen met vriendjespolitiek bij benoemingen."

Succes @rplasterk vanmiddag.

web_krijter | 18-04-16 | 10:31

@Piet Karbiet | 18-04-16 | 10:18
ahah, ja, het is nog vroeg. Mijn excuus.

Mark_D_NL | 18-04-16 | 10:30

mallekater | 18-04-16 | 10:00

Twee voordelen dan of is dat ook al te veel gevraagd? En Mohammed was gewoon een uiterst gewelddadige massamoordenaar en veroveraar, daar heb ik geen millimeter respect voor. Voor Pol Pot of Atilla de Hun worden toch ook geen glossy's gemaakt? Islam is net levertraan, niemand vindt het fijn maar het wordt miljarden mensen door de strot geduwd.

eerstneukendanpraten | 18-04-16 | 10:29

“krijgt ook Mohammed kennelijk ook zijn eigen wassen beeld in het verstilde museum van de sociaal-progressieve moraal. Maar wat dat in Boris' naam met 'vrijzinnig liberaal' te maken heeft, moeten ze ons op het volgende congres toch echt eens beter uitleggen.”

Helemaal niets, maar dat is wat ik eerder al aan gaf. In de praktijk heeft D66 maar twee punten. Pro EU en Anti PVV. Dit is puur on hun anti-PVV achterban tevreden te stellen en als een middelvinger naar de PVV bedoeld. Best erg als je je als partij, maar ook als kiezer, zo door een andere partij laat leiden.

DerUnterMensch | 18-04-16 | 10:27

(c)ZWITSUL | 18-04-16 | 09:34
.
Van alles wat zwaar gestoorde Boekestijn zegt IS precies het tegenovergestelde waar. Vergelijkbaar met wat Kim Jong Un IS voor Nord-Korea, IS Boekestein dat voor -zoals hij zegt- "Nederland in een boerderij aan de zee". De Boek IS onbetaalbaar.... zielig!

Musset | 18-04-16 | 10:27

Lekker met je apple iphone een stemfie maken om de hele wereld te laten zien dat je op D66 stemt (en dus heeeel slim bent)

solcama | 18-04-16 | 10:26

scherpe tekst.
niks aan toe te voegen.

Wutbürger_ | 18-04-16 | 10:26

Zondagswet schrappen en dan met je schijnheilige kop met een Mohammed glossy gaan staan, dat dan weer wel.

catomar | 18-04-16 | 10:24

Sans Comique | 18-04-16 | 09:55
Het verschil tussen een islamist en een religieuze Islamiet is het feit dat de eerste een aanhanger en uitvoerder is van een antidemocratische politieke ideologie en het 2e een individuele beleving.

Einde van de Domheid | 18-04-16 | 10:23

“polygame huwelijken” wat hier zo wordt afgeschoten, vind ik dan wel weer prima. Past gewoon binnen mijn liberale beeld. Dat het in sommige culturen dan misschien wordt misbruikt door middel van gedwongen huwelijken kan wel, maar ik ga mijn beleid niet laten beïnvloeden door die buitenlanders. Of anders gezegd, mijn vrijheid inperken of beperkt houden vanwege die figuren die hier niets te zoeken hebben. Want ja, als je mensen dwingt te trouwen heb je hier niets te zoeken en ga je maar terug naar de zandbak waar jij, je ouders, je grootouders, je overgrootouders of hun ouders vandaan kwamen.

DerUnterMensch | 18-04-16 | 10:23

Als er 1 iemand op de aardkloot rondliep die weinig op had met ´levensbeschouwing´ was het die Mohammedaanse pedo wel. Want ´leven´, als in ´leven en laten leven´ (ook bekend als ´geen gezeik iedereen rijk´), ja, nee dat blijft lastig voor dit volk.

chicago river | 18-04-16 | 10:21

Overigens leuk om te zien dat e-mails aan kamerleden om te pleiten voor de motie Van Bommel vaak beantwoord worden met 'not read'.

Rest In Privacy | 18-04-16 | 10:20

Zuur is het dat onze hele politieke cultuur doortrokken is van schelden op politici.
Wel begrijpelijk hoor, en daar is het probleem dan ook.
We kunnen er niets anders aan doen doen schelden wanneer zo een partij in haar pakket deal ook enge dingen heeft en wordt verkozen.

Het zou me helemaal niets uit maken wat die natte servetten van D66 lekken of de vlekken op de tafellakens zijn als ik de mogelijkheid heb een REFERENDUM af te roepen om de idioterie van politici te stoppen.

Waarom schelden en mekkeren en schreeuwen we over politici? omdat we er niets aan hun waanzin kunnen doen.
Ik heb een idee hoor je ze dan zeggen, en direct denkt half Nederland Oh Jee!

De hele politiek is zo langzamerhand een schizofrene manisch depressieve cultuur waar waanzin voor rationaliteit word versleten en democratie als populistisch (sic!) wordt bestempeld.

Waarom moet ik mij zorgen maken over deze idioten?
Omdat ik ze niet kan stoppen.

We moeten naar REFERENDA toe, het moet!

Ik wil naar een realiteit in de politiek dat als een politicus zegt we gaan sharia wetgeving invoeren of we gaan fuseren met de Oek of we gaan Turks de tweede taal van Nederland maken ik alleen maar hoef te glimlachen omdat ik weet dat dat er nooit van zal komen.

Lieve, stomme, achterlijke, intelligente, hoopvolle, simpele, visionaire en geile, vieze, met smet angst behepte en nuchtere medeburgers als je blieft, help mee te zorgen dat we referenda krijgen anders vervallen we zeker tot een dictatuur.

TangLi | 18-04-16 | 10:20

Ik woon in een gelukkig goed gesegregreerde witte wijk in Den Haag. Zo'n wijk waar de D66'ers, PvdA'ers en GL'ers graag zelf wonen. Veelal gestudeerd, groot huis, auto voor de deur, kinderen naar een witte school en hockey. Alles heel ver weg van de multiculturele samenleving.
Duifmans | 18-04-16 | 10:15
.
Is er dan zo'n wijk in Den Haag? Kan me het nauwelijks voorstellen.

Lupuslupus | 18-04-16 | 10:19

Excuus v dubbelpost

RoBD=Skullfucker | 18-04-16 | 10:18

Levensbeschouwing? En dan een blaadje over de Mo-hoho-hammed in je knuistje? Op een D66 congres? De week begint weer sterk.

Als al die wereldburgers van D66 nou gewoon zouden optieften naar dat prachtige buitenwereld van ze zou in elk geval Nederland van ze af zijn. Een pyrrusoverwinning maar toch.

chicago river | 18-04-16 | 10:18

@Mark_D_NL | 18-04-16 | 10:14
.
Neen, dat zegt Chris Aalberts. Ze vinden zichzelf geslaagd.

Piet Karbiet | 18-04-16 | 10:18

@deruntermensch 10:07
Niet bijzonder, hoor, twee standpunten.
VVD: voor veelverdieners, tegen uitkeringstrekkers
PvdA: voor allochtonen, tegen Nederland.
Groen Links: voor grachtengordel, tegen alles daarbuiten.
Pvv: voor alles wat tegen de EU en de regering is.
Dierensnol: voor dieren, tegen bio industrie
Denk: voor Mohammed, tegen ongelovigen
CDA: tegen duidelijke standpunten, voor zondagsrust
Sgp/CU: tegen abortus en euthanasie, eindeloos lijden tot de dood, uit naam van Christus

RoBD=Skullfucker | 18-04-16 | 10:18

@deruntermensch 10:07
Niet bijzonder, hoor, twee standpunten.
VVD: voor veelverdieners, tegen uitkeringstrekkers
PvdA: voor allochtonen, tegen Nederland.
Groen Links: voor grachtengordel, tegen alles daarbuiten.
Pvv: voor alles wat tegen de EU en de regering is.
Dierensnol: voor dieren, tegen bio industrie
Denk: voor Mohammed, tegen ongelovigen
CDA: tegen duidelijke standpunten, voor zondagsrust
Sgp/CU: tegen abortus en euthanasie, eindeloos lijden tot de dood, uit naam van Christus

RoBD=Skullfucker | 18-04-16 | 10:17

“Palestijnenvrienden van de Arbeid was de aangenomen motie om het EU associatieverdrag met Israël op te schorten. ” Even los van de zin en onzin van dit voorstel. Een van de problemen van de EU en zijn verdragen, en een van mijn grootste redenen om ook tegen het verdrag met Oekraïne te zijn, is dat je er niet meer onderuit komt.

Dit verdrag is er ooit ingegaan en zelfs met 2x een 2/3 meerderheid van de kamer kun je er volgens de regeltjes niet meer onderuit. Heel erg ondemocratisch, maar zo werkt de EU. Als D66 dus zo'n dingen gaat voorstellen, moeten ze ook een stoppen met de EU zo heilig te verklaren.

DerUnterMensch | 18-04-16 | 10:16

omanders | 18-04-16 | 10:11
Nog wel.
De ontwikkeling sinds plm 3 jaar is dat vooral de hoogopgeleiden Nederland verlaten.
Hiermee kun je zeggen dat de basis van D66 nogal is weggeslagen.
Wat er voor terugkomt zie je nu dus.

duitse herder | 18-04-16 | 10:16

Ik wil maar zeggen; als een 'gematigde moslim' afstand zou nemen van de daden van terroristen, zou hij afstand van de Islam en de Koran moeten nemen.

Sans Comique | 18-04-16 | 10:15

D66'ers staan ver weg van wat er echt gebeurt in de samenleving. De meeste stemmers en leden hebben echt niets om zich zorgen over te maken.
Ik woon in een gelukkig goed gesegregreerde witte wijk in Den Haag. Zo'n wijk waar de D66'ers, PvdA'ers en GL'ers graag zelf wonen. Veelal gestudeerd, groot huis, auto voor de deur, kinderen naar een witte school en hockey. Alles heel ver weg van de multiculturele samenleving.

Duifmans | 18-04-16 | 10:15

Toen ik met een bijbel naast hem ging staan was de stemming een stuk minder liberaal.
RRMerlin | 18-04-16 | 10:01
.
Tja. Met de koran had u een overweldigend succes geboekt want zo rollen landverraders.

Lupuslupus | 18-04-16 | 10:15

@Piet Karbiet | 18-04-16 | 10:10
Dus jij noemt een Ambtenaar succesvol... ik lach nu mijn lul in 3-en. En tevens, een partij voor geslaagde mensen. Man houdeensop. De D66 zit vol met wannabees. Veel nep Set en hoge hypotheken om maar het juiste paard op de polo te kunnen voorfinancieren. Vergis je niet in de verborgen armoe in NL on der de zogenaamde mensen die het "beter" hebben. Tevens behoor je in Nederland tot de happy paar % wanneer je, maar, 90k plus verdient. En 90k is niet veel natuurlijk.

Mark_D_NL | 18-04-16 | 10:14

(c)ZWITSUL | 18-04-16 | 09:59
Nee, niets mis mee, behalve dan dat het nergens op slaat. Je herkent de moraal van een partij aan de aangenomen moties, niet aan de ingediende moties (al was het alleen maar omdat ingediende moties totaal tegenstrijdig met elkaar kunnen zijn).

bintang | 18-04-16 | 10:13

Je zou heel Noord-Holland van stroom kunnen voorzien met een dynamo, bevestigd aan het lijk van Hans van Mierlo, die zich omdraait in zijn graf!

Lucioperca | 18-04-16 | 10:12

(c)ZWITSUL | 18-04-16 | 09:50

Vreselijke vent met zijn belerende toontje. Zijn grootste fan is hij zelf. Veel diepgang heeft hij niet en in elk verhaal zit een "Wilders is verkeerd" verborgen.

doskabouter | 18-04-16 | 10:12

www.digibron.nl/search/detail/012dfb48...


D66 is de populairste politieke partij onder de Nederlandse rechters en officieren van Justitie. Bijna twee op vijf (39 procent) van alle rechters en officieren zouden op deze partij stemmen als er nu verkiezingen zouden worden gehouden. Daarmee scoort D66 onder hen bijna twee keer zo hoog als bij de doorsnee-kiezer.

omanders | 18-04-16 | 10:11

Wat Chris Aalberts schrijft; het is een partij voor de geslaagde mensen. Ik zie het om mij heen; vrijwel alle D66 buren zijn rijksambtenaren, met een vast contract. Na de studie direct bij de overheid aan de slag als adviseur dit of dat. Wel vinden zij dat de mense zelfredzaam moeten zijn en moeten ondernemen, participeren en niet te veel van de overheid moeten verwachten. Dat laatste geld dan weer niet voor henzelf, maar das logisch.

Piet Karbiet | 18-04-16 | 10:10

Islam ga eensch deaud. D66 ook graag. Punt.
ReligionSucks | 18-04-16 | 10:08
.
Kort maar krachtig! + 1.

Lupuslupus | 18-04-16 | 10:10

D66 heeft een goed verdienmodel, eerstejaars-studenten willen graag horen dat ze slim zijn. Dat er van de fundamenten niks meer over is en het kereltje een kruipertje is tja. Als je maar hoort dat je slim bent.

Bokito ergo sum | 18-04-16 | 10:09

Voor de zevenenvijftigste keer op rij... De positie van Alexei Pechtolshenko is al bijna net zo onaantastbaar als die van die andere führer, die trouwens ook niet van tegenspraak en referenda hield.

VanBukkem | 18-04-16 | 10:08

Islam ga eensch deaud. D66 ook graag. Punt.

ReligionSucks | 18-04-16 | 10:08

Grappig op zich. Socialisme en liberalisme zijn twee tegenpolen. Het is links en rechts (letterlijk).
GroenLinks heeft het ook proberen te combineren, maar dat gaat niet. Het een vraagt voor een grotere overheid, meer regels, meer belasting terwijl het andere juist het tegenovergestelde doet.

Het is dus weer puur wat met woorden spelen om zo'n groot mogelijke groep van de achterban (zowel links als rechts) tevreden te stellen... maar wat ze dan nou willen?

In de praktijk kan ik bij D66 maar twee onderwerpen vinden. Pro EU, anti PVV. Dat is het dan wel zowat.

DerUnterMensch | 18-04-16 | 10:07

Wat betreft het eerdere topic, ook Adversary kan een PVDA lidmaatschap verweten worden in zijn jongere jaren. Net als m'n partner kom ik uit een links nest, waar links ooit stond voor progressieve, antireligieuze, anti-elitaire arbeidersidealen. Dat is al lang niet meer zo. Daarom zijn we het nu eens dat niet zozeer wij veranderd zijn, maar links ZELF is veranderd. De PVDA, D66, en Groenlinks zijn tegenwoordig uiterst elitaire regenteske partijen, die heulen met regressieve ideeen door de invloed van de islam, ideeen die ik als progressieve homoseksuele atheist gewoon niet KAN onderschrijven. Waar kan ik terecht voor een seculier, antireligieus geluid? Niet bij links. Waar kan ik terecht voor homorechten? Niet bij links. Waar kan ik terecht voor vrouwenrechten? Niet bij links. Waar vindt de gewone werkende man een luisterend oor? Al LANG niet meer bij links. Niet gek dat ik op 'rechtse' partijen stem. Ik kan namelijk niet anders.

Adversary | 18-04-16 | 10:05

-weggejorist-

John Kreuk | 18-04-16 | 10:01

Toen ik met een bijbel naast hem ging staan was de stemming een stuk minder liberaal.

RRMerlin | 18-04-16 | 10:01

D66 is de ultieme middenpartij voor als je geen mening hebt of niet durft te hebben. Boegbeeld Pechtold als immer met de heersende politieke winden meewaaiende lappenpop, de windvaan die het automatisch roer aanstuurt, altijd met de wind mee. De partij is niks, zal niks worden, hun partijprogram doorspekt met open deuren en uitgekauwde dogma's en sullige oneliners. Gedoogt alles wat los en vast zit met als smoesje 'het land regeerbaar houden' de werkelijkheid is slechts machtshonger en geldingsdrang. Pechtold, die dagelijks door zijn vergulde roeptoeter naar het plebs staat te piepen dat we vooral Wilders niet in de kaart moeten spelen. Hoe hij dat ziet in de praktijk, of D66 dan wél de oplossing heeft blijft mij onduidelijk. Intussen is het alvast wel duidelijk dat D66 geen politieke 'partij' is maar een gedoogvehikel wat welke regering dan ook in het zadel houd in ruil voor wat egostrelerij en een wetje hier en daar. Met uitzondering van de PVV want zo democratisch moeten we met zn allen niet willen zijn. D66. LOL.

Dutchbeaurouge | 18-04-16 | 10:01

Likkebaardend naar het miljoen moslim electoraat wordt het glossy gepresenteerd.

meneer Q | 18-04-16 | 10:00

mad love is coming | 18-04-16 | 09:30
Feliciteer jezelf met je positie. Het zijn vooral de achterblijvers die klagen.

duitse herder | 18-04-16 | 10:00

Eerst neuken dan praten, en nu weet je weer waar mijn reacties welkom zouden zijn.Je weet wel erg veel zo te lezen.
Ik heb een tip voor je: EERST dénken en DAN pas praten.
Ideetje??
Dat komt wat gedegener over.

mallekater | 18-04-16 | 10:00

Mooi stukje zo op de vroege morgen. Van Rossem, lekker gewerkt pik.

pluk-87 | 18-04-16 | 10:00

-weggejorist-

mallekater | 18-04-16 | 09:59

Heel eenvoudig, je poneert vanuit het niets de stelling dat je de moraal van een partij herkent aan de ingediende moties. Probleem opgelost!
bintang | 18-04-16 | 09:57

en niets mis mee...
Hadden ze eigenlijk allemaal van die frisse witte zeiljackjes aan, of was dat nog net niet verplicht ?

(c)ZWITSUL | 18-04-16 | 09:59

swassanneuf.
Nee, de PVV is niet de enige, de PVV is echter WEL de enige partij die zelfs mensen die er precies zo over denken dermate tegen de haren instrijkt dat ze die stemmen zeker niet zal krijgen.
Dat soort mensen stemt bijvoorbeeld op de SP, je kunt zeggen wat je wil maar de toon en de teneur van die partij is altijd nog ietsjes beschaafder..... Verder hattikkutniettegenjou, maar was je dat niet opgevallen.
Antwoord jij vaker in naam van een ander dat wil zeggen voor je beurt??

mallekater | 18-04-16 | 09:58

Ai, ai, je wilt een partij tot de grond afbranden, maar nu blijkt die partij bijna alle moties waar je op los wilt gaan, gewoon af te wijzen. Eigenlijk ben je het roerend eens met die partij, wat nu te doen?
Heel eenvoudig, je poneert vanuit het niets de stelling dat je de moraal van een partij herkent aan de ingediende moties. Probleem opgelost!

bintang | 18-04-16 | 09:57

duitse herder | 18-04-16 | 09:19
Als ik goed heb geteld is dit nu de 35-ste keer dat ik dit lijstje voorbij zie komen, denk dat de meeste reaguurders slim genoeg zijn om de strekking na één post al te kunnen vatten.
mad love is coming | 18-04-16 | 09:30

Dat zou zomaar eens kunnen. FOK, DasKapital, GeenStijl, Het Hoogbegaafdenforum (!), overal steeds maar weer hetzelfde lijstje van beroepsemigrant Duitse Herder ehh Plato ehh Cempexo ehhh Wim G. ehhh.... www.google.nl/#q=Periode+2000+t/m+200...

Willianus Wortelus | 18-04-16 | 09:56

Sociaal Liberaal; twee heel verschillende werelden.

meneer Q | 18-04-16 | 09:55

Toch handig als jullie eens beginnen met onderscheid maken tussen islamisme en Islam.
Einde van de Domheid | 18-04-16 | 09:20
Wat is het verschil dan? Voor de moslim is de Koran heilig. Wat daar in staat (en daar lusten de honden geen brood van) is dus ook heilig, niet een beetje heilig of selectief heilig. 100% heilig. Je kunt ook niet een beetje zwanger zijn. Dus als iemand dat boek heilig vindt is diegene per definitie onbetrouwbaar (denk aan alle passages over hoe de kafirs (wij dus) behandeld mag en zelfs moet worden. Moslims mogen wel vriendelijk doen tegen kafirs als het nodig is, maar nooit vrienden zijn.)
Zolang iemand zich dus moslim noemt is het zijn plicht om de heilige oorlog te voeren. Er is geen verschil tussen Islam en islamisme.
Net zoals je als Nazi ook geen vrienden mocht of kón zijn met Joden. De overeenkomsten zijn frappant. (de Koran lijkt net zoveel op Mein Kampf als Avatar lijkt op Pocahontas. Ander kleurtje, ander sausje, maar in het diepst van het wezen net zo rot)

Sans Comique | 18-04-16 | 09:55

Rot op met die Mohammed glossy.

CaptainKurk | 18-04-16 | 09:54

Goed stuk van Rossem: duiding van partijcongressen, dat maakt de politiek transparanter

Guust Kadaver | 18-04-16 | 09:52

mallekater | 18-04-16 | 09:36
Spreek voor jezelf en laat mij er buiten.
Ik kan heel goed zelf beoordelen of een reactie onzin is of niet,daar heb ik jou niet voor nodig.
En ja als je het toch wilt weten,ik ben ook tegen islamisering van ons land en ik ben ook tegen het lid mogen zijn vd TK met een buitenlands paspoort op zak.
En ja daar is maar 1 partij die daar openlijk tegen strijdt.
De PVV.
Welterusten verder.

swassannuf | 18-04-16 | 09:51

Het is me niet gelukt om dat gezever van Boekestijn uit te kijken ondanks zijn Jip & Janneke taal.
Wat een éénzijdig geratel!
Guust Kadaver | 18-04-16 | 09:48

kudo's en dat voor je 2e bakkie

(c)ZWITSUL | 18-04-16 | 09:50

Ik stel me zo'n congres voor als de EO jongerendag: Allemaal blij en gelukkig, maar met de realiteit heeft het allemaal niets te maken

Pierke Smulders | 18-04-16 | 09:48

@(c)ZWITSUL | 18-04-16 | 09:34
Het is me niet gelukt om dat gezever van Boekestijn uit te kijken ondanks zijn Jip & Janneke taal.
Wat een éénzijdig geratel!

Guust Kadaver | 18-04-16 | 09:48

D66, luchtfietsers zijn het die alleen maar scoren als de rest van Nederland zich afvraagt waarom iets nog niet zo is. Ik denk hierbij aan Homohuwelijk, referendum, euthanasie wet etc. Een totaal overbodige partij die een achterban heeft welke over het algemeen in een zwaar persoonlijke emotionele crisis verkeren.

Toetsiemonster | 18-04-16 | 09:48

Het is met één woord; vagina!

Tabernakel | 18-04-16 | 09:48

Nog geen motie over het toestaan van kindbruidjes? Hoe ouderwets is die partij?

The_Black_Knight | 18-04-16 | 09:47

antidemocratisch

Einde van de Domheid | 18-04-16 | 09:46

dedeurs | 18-04-16 | 09:34
islamisten forceren een politiek ondemocratisch systeem op een maatschappij, religieuze Moslims doen iets waar verder niemand last van heeft.

Einde van de Domheid | 18-04-16 | 09:46

We hebben een nieuwe Prins Alexander.
.
"Alexander de integere" Europees en mondiaal lichtbrenger met de flexibiliteit
van een sexspeeltje.

Berthe | 18-04-16 | 09:44

D66 zal naar de afgrond gaan, helaas zullen ze daarvoor eerst heel groot worden en u en ik kunnen de rekening daarvoor betalen.

davidka | 18-04-16 | 09:43

mallekater | 18-04-16 | 09:36

Ik weet een plek waar jouw comments tegen de PVV meer dan welkom zijn, iets met Joop. En ja, misschien ga ik wel PVV stemmen volgend jaar maart. En noem me eens drie voordelen op van de opkomst van de islam in Nederland gedurende de laatste 30 jaar.

eerstneukendanpraten | 18-04-16 | 09:42

Soms begrijp ik Geert Wilders dat hij geen politieke partij wil á la de huidige politieke partijen in NL als je dit gekrakeel lees van politiek kippenhok. D'66 gaat ook naar de afgrond

Guust Kadaver | 18-04-16 | 09:39

Het doet me meer aan Groenlinks denken. Ik vind het prima dat ze pro-europa zijn als ze zich dan ook eens in zouden zetten voor meer democratie in de EU, gekozen bestuurders enz.

Democratische vernieuwing was altijd het stokpaardje van D'66. Nu ligt de nadruk op klimaat, duurzaamheid en energietransitie. Waarom heeft D'66 het bindend referendum, de gekozen burgermeester en bestuurlijke vernieuwing laten vallen? Ik zal meteen het antwoord geven: omdat men wil regeren. En men weet dat de partijen die de baantjes verdelen (PvdA, CDA, VVD) de banenmachine nooit zullen laten vallen.

Maaiveld | 18-04-16 | 09:38

"Armeense genocide ontkenners partij D66 hield een congres ter bevordering van de jihad".
.
fenixx.org/2016/04/17/genocide-ontken...
.
Dit lijkt mij toch een mooie aanvulling/bevestiging van het artikel van Van Rossem hierboven.

Lupuslupus | 18-04-16 | 09:37

eerst neuken dan praten,
Ja, jammer dat het een glossy is, daar veeg je niet zo soepel je gat mee af...... Lupus Lupus, dat is wel een beetje ERG kort door de bocht.
Ben jij soms een PVV-ert??
Of ken je slechts twee partijen in dit land?
Gelukkig ziet iedereen de onzin van deze, jouw, reactie wel in.

mallekater | 18-04-16 | 09:36

Zuurstof gebrek bij de geboorte is doorgaans de oorzaak om een voorkeur voor D66 te hebben, zo lijkt het.

jouwgedachte | 18-04-16 | 09:36

@Einde van de Domheid | 18-04-16 | 09:20
Dat onderscheid doet er niet toe. Soennieten en Shiiten maken elkaar ook uit voor kermismoslims. Bij kleedjesknielers draait het collectief om Allah en zijn uitverkoren voetenwarmertje Mohammed.

dedeurs | 18-04-16 | 09:34

Politiek commentator Arend Jan Boekestijn bespreekt in Jip en Janneke taal, voor Harry en de kijkertjes, de uitdagingen van referenda.
Af en toe met het schuim op zijn mondje.. moeilijk en ingewikkeld maar Arend Jantje, het vaste steunzendertje, doet vreselijk zijn best.
D66 krijgt ook een standje.
www.business-class.nl/nl/uitzendingen/...

(c)ZWITSUL | 18-04-16 | 09:34

eerst neuken dan praten,
Ja, jammer dat het een glossy is, daar veeg je niet zo soepel je gat mee af.

mallekater | 18-04-16 | 09:33

Een mohammed glossy... nou die staan dus allemaal in één keer op de dodenlijst van de salafisten. Want dat mag dus helemaal niet.

Qippie | 18-04-16 | 09:32

Wellicht nog eerder als DENK zo groot wordt als ik verwacht.
BlowingBubbles | 18-04-16 | 09:20
.
Waarom verwacht u dat Denk groot wordt? Denk verloor gisteren in de peilingen 1 zetel en dat is dus 50&.
Er staat een marokkaanse partij in de steigers dus de moslims zijn sowieso verdeeld.
Wat mij betreft worden 2-paspoorthouders niet meer toegelaten in de 2e kamer dus daarom PVV!
.
En iedereen die niet op de PVV stemt om daarmee de islam een halt toe te roepen is deel van de islamisering van ons land, heeft er *willens en wetens (!* aan meegewerkt.
.
M.a.w.: je bent vóór de islamisering van ons land en stemt dus niet op de PVV
OF
je bent tégen de islamisering van ons land en stemt dus wèl op de PVV.
Meer smaken zijn er niet. Je kunt niet een beetje voor en een beetje tegen zijn, het is ja of nee.

Lupuslupus | 18-04-16 | 09:32

duitse herder | 18-04-16 | 09:19

Als ik goed heb geteld is dit nu de 35-ste keer dat ik dit lijstje voorbij zie komen, denk dat de meeste reaguurders slim genoeg zijn om de strekking na één post al te kunnen vatten.

mad love is coming | 18-04-16 | 09:30

Best eng, die voorstellen. Wat nog enger is dat er mensen zijn die naar dat congres gaan En dat er mensen zijn die op die partij stemmen.
Of, maar misschien raar, is het nuttig om van een aantal van 'dit soort' partijen lid te worden En de komende verkiezingen het 'word in the street' te versterken met de aldaar opgedane info?

lustkapper | 18-04-16 | 09:30

@BlowingBubbles | 18-04-16 | 09:23
Shit, dan maar ergens een Volkskrant halen....

necrosis | 18-04-16 | 09:30

Wachtgeld, maar waar wachten ze dan op? Benoemd Burgemeesterschap, benoemde topfunctie bij ZBO? Ons-Kent-Ons-Land.

Dutch_Holland | 18-04-16 | 09:28

De debielen van D66 kunnen 'D66' niet met z'n allen op dezelfde manier uitspreken. Generaal Alexander heeft het over dees sss s egtig.

RickTheDick | 18-04-16 | 09:27

D66 probeert de linkse partijen voorbij te streven met hun Islamgeknuffel en Jodenbashing. Een walgelijke partij!

Asimov6 | 18-04-16 | 09:27

D66 is een compleet lege ballon vol met ongebakken lucht van niksigheid.

Piet Karbiet | 18-04-16 | 09:27


necrosis | 18-04-16 | 09:19

Heb ook schijt aan Mohammed!

eerstneukendanpraten | 18-04-16 | 09:25

D'66-ers hebben net als socialisten geen moraal. Dat fatsoensgereutel is puur compensatiedrang voor hun gebrek aan levensovertuiging. Dat ecologische gedram is een surrogaat voor het christelijke schuld en boete verhaal. Pure bestaansangst.

postmodernismisdead | 18-04-16 | 09:25

Eindelijk een blad waar je je kwak in kwijt kan zonder achteraf spijt te krijgen van die aan elkaar geplakte bladzijdes...

davimore | 18-04-16 | 09:24

Hier al jaren geen spoor van diarree'66 in het lokale bestuur. Gelukkig. Dit art. gelezen zitend op de pot. Nog nooit zo lekker afgegaan.

horsteknots | 18-04-16 | 09:24

Op de puinhopen van Nederland staan en wenen. Voordat je onthoofd wordt.

dedeurs | 18-04-16 | 09:23

necrosis | 18-04-16 | 09:19
Ik heb niet de indruk dat dat glossy papier absorbeert.... Heeft ie je toch nog te pakken straks die Mo....

BlowingBubbles | 18-04-16 | 09:23

d66 is een echt post-democratische partij. principes en beginselen bestaan niet meer in het redelijk alternatief. Alternatief, voor wat eigenlijk? Nou, voor alles dus.
niets is veilig voor de redelijkheid van d66. dat wil zeggen: niets van U is veilig voor de redelijkheid van d66.

Glasgow Argus | 18-04-16 | 09:22

Dat is een ochtend leesvoer. Te veel voor de maandag.

knier | 18-04-16 | 09:22

Ik vond die D66 prachtig. Het gaf namelijk een onverbloemde kijk op hoe ongelofelijk progressief links liberaal de weg kwijt is. Al moet het wel heerlijk zijn om zo naïef in het leven te kunnen staan. Gelukzalig zijn de armen der geest zei mijn oma al (twee wereldoorlogen meegemaakt plus de recessie in de jaren 30. Zij rust in vrede).
Ik ga daarom voor de PVV. Niet omdat Geert de oplossing heeft, los van het feit of hij al dan niet geconfronteerd wordt met een cordon sanitaire, maar in de hoop dat er wat meer realisme in de kamer komt. Al vermoed ik dat het slechts averechts werkt.

JaEchtZekerWel | 18-04-16 | 09:22

het moge duidelijk zijn wie vrind en vijand is van de jonge en oude Democraten.. of wacht sociaal liberalen.. tegen emancipatie, tegen vrouwen, tegen diegene die niet willen vechten tegen de Russen, tegen eenieder die democratie wil, tegen gelijkheid in onderwijs,een boete systeem inzetten inkomensafhankelijk met uitsluiting van onschendbare en onaantastbare elite, het toekomstprogramma lijkt op de samenleving uit 1866. D66 heeft de regententijd hoog in het vaandel en op het programma staan. Het plebs, gepeupel versus Alex de Grote...

fikkieblijf! | 18-04-16 | 09:22

Dit is nou het product van het onderwijs van de laatste decennia.

Ze weten echt niet wat ze doen. Het is niet hun schuld.

balustrade | 18-04-16 | 09:21

'Historisch incompetent leiderschappia'

Einde van de Domheid | 18-04-16 | 09:21

Geheel in lijn der verwachting: D66 is de nieuwe PvdA en gaat electoraal binnen 8 jaar naar de Filistijnen. Wellicht nog eerder als DENK zo groot wordt als ik verwacht.

BlowingBubbles | 18-04-16 | 09:20

Toch handig als jullie eens beginnen met onderscheid maken tussen islamisme en Islam.

Einde van de Domheid | 18-04-16 | 09:20

Juich niet te vroeg om de ondergang van de PvdA. D66 is nu dé partij die voor het islamitische deel van het electoraat gaat. Echter heeft D66 ook nog eens de gütmensch achter zich. Alle gütmenschen + alle moslims zijn helaas een hoop zetels bij elkaar. De islamisering gaat nu pas echt beginnen.

vindead | 18-04-16 | 09:20

Geen smeriger club van christenhaters, antisemieten en moslimlovers dan D666.
.
,,Het wordt tijd dat de internationale gemeenschap de realiteit aanvaardt'', liet Netanyahu het kabinet tevens per e-mail weten. ,,De Golanhoogten zal altijd in handen van Israël blijven.''
.
Eat that D666!
.
www.telegraaf.nl/buitenland/25621612/_...

Lupuslupus | 18-04-16 | 09:19

@eerstneukendanpraten | 18-04-16 | 09:13
Ik heb geen kat, maar mijn toiletpapier is bijna op....

necrosis | 18-04-16 | 09:19

Emigreren naar een vrij land. Zij gingen je voor:
.
Emigratie uit Nederland:

Periode 2000 t/m 2009

aantal 1.077.776 - gemiddeld 107.777

2010 - 128.000
2011 - 133.000
2012 - 142.800
2013 - 145.700
2014 - 144.134
2015 - 147.156 verwachting

Aantal 840.790 (laag t/m universitair opgeleid)

* Totaal generaal 1.918.566 emigranten *

.
Reden:

- ontbreken vertrouwen in politiek en bestuurders
- ontbreken sociale cohesie in Nederland
- rust en ruimte
- criminaliteit
- verloedering
- regelgeving

Nieuw:
- werk zoeken
- hoger netto inkomen
- wil niet meer in een EU land wonen

De linkse politici zwijgen over NL emigranten.
.
NB. Emigratie 2016 wordt aanzienlijk hoger. Heb gesprekken gehad met de emigratiebeurs. Als ik dat omzet in cijfers wordt het: 185.000 tot 200.000 emigranten.

duitse herder | 18-04-16 | 09:19

Respect Bart, dat je al die bagger weer door hebt zitten spitten. Het is maandagochtend en het zal lang niet overal duidelijk binnenkomen, laat staan blijven hangen, maar je punt is mij glashelder: als er nu verkiezingen zouden zijn, dan zou D66 na de PVV een grote winnaar zijn en da's ronduit kudt.

Robin Hood | 18-04-16 | 09:18

Handreiking naar de moslimstem of latent antisemitisme. Ik vermoed allebei. D66, misschien wel de meest anti-Joodse partij van Nederland.

davidka | 18-04-16 | 09:18

Landverraders66.

centre pompidoe | 18-04-16 | 09:18

Las dit weekend dat Qatar en Oman normale politieke betrekkingen hebben met Israel en dat meer Arabische landen van plan zijn Israel te erkennen, als een voldongen feit. Aangezien ze ook al jaren met die staat in de VN zitten. Nu D66 en Zweden nog.

Piet Karbiet | 18-04-16 | 09:17

Met Pechtolt en Mussert voor een sterk en verenigd Europa!!!

De gelukszoeker | 18-04-16 | 09:16

"Progressief sociaal-liberaal"

Zie de lijkenstapel van de 20e eeuw. Wie termen als progressief en socialisme nu nog aan elkaar durft te koppelen is een ideologische aarskrekel.

Godsammekraken | 18-04-16 | 09:15

Die glossy over ome Mo past prima in mijn kattenbak.

eerstneukendanpraten | 18-04-16 | 09:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken