Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Engeland. Potterboekentikker geeft Nigel Farage schuld van terreur en Tommy Robinson wappert op televee met een Koran naar Piers Morgan

OK, J.K. Weer iets te diep in de wensput gekeken voordat ze naar twitter toog. Gebeurt de beste. En dan floep je er soms per ongeluk uit dat blank working class terrorisme de schuld is van Farage en Hopkins, terwijl je bij die talloze Mohammexplosies louter roept om verbinding en om not back in anger te looken. Nja, je moet wat, als rijkste vrouw van je land die haar debuutwerk nooit zal overstijgen.
Piers Ploft: Tommy Robinson mocht op TV vertellen over terreur, or so he thought. Op het moment dat hij een Koran omhoog houdt om een punt te gaan maken, ontploft presentator Piers Morgan en begint hem uit te schelden. Want sja, Britse media deugen harder dan de mantelderliefdesbaby van Peter Vandermeersch en Hans Laroes samen. Dus moet je je vervolgens weer tot een fucking kickboxer - Andrew Tate - wenden voor duiding van wattefak just happened. Gaat lekker, Engeland. UPDATE: Ja hoor. Neusophalend Engeland haalt neus op en gaat op de censuurtoer. Welkom op het internet ITV. En dit is dus NIET hoe je minder aandacht aan deze #uphave geeft.

Reaguursels

Inloggen

Dat soort Piers mongolen moeten ze gelijk een kogel door z'n kankerkop jagen met dat stomme ad-hominem pro islam gelul. Ik doe een dansje op zijn graf.

Claude_Vieaul | 21-06-17 | 18:21

Robinson rocks! Hadden we in Nederland maar zo'n held...

Wateengedoezeg81 | 21-06-17 | 18:19

Mohammed de profeet is een typefout.
M. de proleet is juiste schrijfwijze.

SaintA | 21-06-17 | 14:49

Waarom moet iemand, en hier spreek ik als iemand die zelf orthodox religeus is, in hemelsnaam respect hebben voor andermans heilige boeken? Respect heb je naar mensen, respect heb je naar feiten, maar waarom moet iemand respect hebben naar een heilig boek dat niet de hunne is??? Mijn liefde voor de thora kan ik niet opleggen aan anderen, en het is absurd dat niet-moslims islam afdwingen op andere niet-moslims. Is er ooit een moment in de geschiedenis geweest dat niet-aanhangers van een geloof op een evangelisatiekruistocht gingen in naam van dat geloof? Ik sta hier echt paf van.

arbanafal | 21-06-17 | 13:00

Kickboxert dikke +1. Maar als-ie zo idioot hard door onze straat (bebouwde kom) zou scheuren, ging ik hem achterna. Mmm, 't zal wel de adrenaline zijn.

Loofhutjes | 21-06-17 | 12:30

Farage dus.

Kanarie_Geil | 21-06-17 | 10:36

jk is wat dommig,
Farrage is niet de oorzaak,
maar het gevolg.

Kanarie_Geil | 21-06-17 | 10:33

Her bubble..£billions..24/7 guards, mansions 100 miles from any Islamic mosque or ghetto.

Writes make-believe, lives in it too.

RobdeNijscoman | 21-06-17 | 09:34

Getting facts right:
Helemaal de schuld van de ongelovige hond Harry Potter die met z'n sjaitaanische harampraktijken de onschuldige mohamedaanse kindertjes poogt te indoctrineren.

hallevvezool | 21-06-17 | 08:35

Nu zie ik nooit iemand zo fel reageren als mensen over pedopriesters beginnen. Ben je dan ook katholofoob?

frank87 | 21-06-17 | 08:23

Incident? Particulier? Aanslag? Terrorisme?
Het is dus een terroristisch particulier aanslag incidentje. Meer niet toch? Niks islamitisch.......

Memek | 21-06-17 | 07:42

Islamophobie? Nee hoor: gewoon een pleurishekel aan een pleuris geloof.

echt_links | 21-06-17 | 07:14

Volgens hun eigen gemaakte code zijn ze bij NRC objectief maar niet neutraal. Piers is beide niet maar noemt zichzelf wel journalist... hier een Engels liedje voor Piers: www.youtube.com/watch?v=FaN1YYNILUI

gasboer | 21-06-17 | 06:08

@telelezer | 20-06-17 | 22:10
In het geval van Finsbury Park werd de radicale blanke dader, een immigrant uit Singapore, geen Asian genoemd.

Dezelfde Morgan die eerder kritisch de Scientology, een religie die acteur Tom Cruise aanhangt, afschilderde als een verachtelijke cultus, overschreeuwde zichzelf in zijn dominante interview met Tommy Robinson die hij een 'bigoted lunatic' noemde, oftewel een onverdraagzame/intolerante idioot, om te zorgen dat een normaal genuanceerd gesprek waarin het fundamentalisme van de onderworpenen van de islam zoals wahabieten, salafisten en islamisten die de politieke islam aanhangen, niet aan bod kwam.
Een ongeschikte journalist, temeer daar Robinson die zijn woonomgeving Luton de afgelopen decennia zag veranderen doordat hij er tussen woont, beter geïnformeerd is dan menig journalist zoals Morgan, die in plaats van de gast aan tafel aan het woord te laten, er alles aan deed om hem het woord te ontnemen.

drs.Nee | 21-06-17 | 03:02

@JTKDM | 20-06-17 | 22:47
Tommy Robinson is een held.

Lewis Lewinsky | 21-06-17 | 02:52

'k Vraag me af hoe "de gewone gematigde moslims" op een markt ergens in Teheran zouden reageren als ze Rowling daar "opeens" aantreffen, zij die boeken schrijft over magie en "de jeugd vergiftigen"...

EnNouJijWeer | 21-06-17 | 02:10

Lewis | 20-06-17 | 19:55
Mensen die geloven kan ik nooit van opaan, immers van niet gelovigen kan ik dat al niet. Bij de mens kan van de een op de andere dag/week de kolder in de kop slaan.
Mensen kleuren zelden binnen de lijntjes en gelovigen nog minder.
Portie --> Fikkie

Cobalt bomb | 21-06-17 | 01:29

zwarte_weduwe | 21-06-17 | 00:14
en inderdaad goed gezien/verwoord.

Cobalt bomb | 21-06-17 | 01:25

zwarte_weduwe | 21-06-17 | 00:14
Een zeer chique nouveau riche porceleinen bord voor der kop!

Cobalt bomb | 21-06-17 | 01:24

@Ben Hetzat | 20-06-17 | 23:54 Op zich goed, maar de shitstorm die we dan over ons afroepen...

knutsel | 21-06-17 | 00:26

Nou Rowling, het zit zo: Voldemort leefde in de 7e eeuw en dwong iedereen op straffe des doods bij zijn clubje te komen. Zo kreeg hij steeds meer volgelingen. Na zijn dood zijn de dooddoeners zijn voorbeeld blijven volgen tot op de dag van vandaag. Tovenaars tegen andere tovenaars maar met name tegen dreuzels. Want tovenaars zijn superieur aan dreuzels. Het is dan ook verboden om met ze om te gaan, er vrienden mee te worden enz.

Ik kan nog even doorgaan, maar er zijn zoveel overeenkomsten dat ik niet begrijp dat ze zelf de link nog niet heeft gelegd.

zwarte_weduwe | 21-06-17 | 00:14

knutsel | 20-06-17 | 21:28,
kunnen we het niet gewoon hebben over moslims enerzijds en mensen anderzijds?

Ben Hetzat | 20-06-17 | 23:54

JTKDM | 20-06-17 | 22:47,

Nog veel raarder is dat iedereen die tegen het stenigen van homo's is, consequent als neonazi wordt weggezet.

En dat terwijl Hitler de eerste socialist was die de koran "een goed boek" noemde. Terwijl Hitler intensief samenwerkte met islamitische oorlogsmisdadigers zoals zijn vriend al-Husseini. Die eregast van het derde rijk richtte diverse islamitische SS-divisies op in oa Bosnië, Kosovo en de Arabische wereld.

Dandruff | 20-06-17 | 23:10

Waarom zou je in vredesnaam zo'n Robinson, van wie bekend is dat hij lid van een neonaziclub is geweest, uitnodigen om hem vervolgens op deze manier tot martelaar van het vrije woord te maken. Oliedom!

JTKDM | 20-06-17 | 22:47

Ik heb Tommy Robinson's boek gelezen. Wat heeft die arme man een stront over zich heengekregen. Volledige surveillance van de politie. Zoveel rechtszaken. Ze hebben hem gepakt op fraude omdat zijn zwager zijn vermogen verkeerd had ingevuld bij de aankoop van een huis. Het enige wat Robinson heeft gedaan was zijn zwager geld lenen. Als ik me niet vergis moest hij elke cent die hij had uitgeleend betalen aan het rijk.

borklay | 20-06-17 | 22:37

Volgens Piers Morgan is iedereen die kritiek heeft op de islam schijnbaar islamofoob.
Tommy Robinson laat duidelijk zien waarom Islamofobie een onzin begrip is.
Een paar jaar terug is de BBC documentaire (jaja de BBC) gemaakt, "when Tommy met Mo" www.youtube.com/watch?v=bGLuEhAkpaI
Tommy Robinson ging toen weken lang om met Mohammed Ansar om te discussieren over de islam.
Iedereen die dat weet (en dat weet Piers Morgan echt wel), weet dat Tommy islamofoob noemen gewoon absurd is.
.
Piers Morgan zei "toon wat respect voor de Koran", volgens mij deed Tommy dat wel, hij vertelde alleen wat over de inhoud.
Hij toonde geen disrespect door hem te verbranden, te bevuilen of weet ik wat.

gas-man | 20-06-17 | 22:27

Berbaar | 20-06-17 | 21:59

U heeft hier op dit weblog enkele weken geleden anders kunnen hoe de politie en moskeeen met elkaar omgaan als er vermoeden van extremisering is. De imams hebben rechtstreekse lijntjes tot in de politietop.

Anis Amri vluchtte eerst naar Nederland toen die met zijn vrachtwagen op de kerstmarkt in Duitsland verdwaald was. En de politie had vier dagen nodig om melding dat ie gespot was te verifieren.

Verder staat degene de verdacht wordt van het plannen van een aanslag bij Guus Meeuwis ook gewoon weer op straat. Dus waar u uw hoop vandaan haalt is mij niet geheel duidelijk.

Foolonthehill | 20-06-17 | 22:24

@telelezer | 20-06-17 | 22:20
Tja, dat is nou eenmaal ons systeem. Slechte gedachtes zijn geen reden om iemand op te sluiten.
Wij treden pas op als iemand over de schreef gaat en dan wordt er gestraft.

Bij de ploflim is dat tevergeefs, natuurlijk.

TeeJee | 20-06-17 | 22:23

piers morgan is een idioot met dubbele moraal. arsenal fan piers eiste ooit dat luis suarez nooit meer mocht voetballen om een half jaar later van arsenal te eisen dat ze luis moesten kopen. daarmee geconfronteerd worden posting nog sneller verwijderd dan ze gepost worden.
TWAT.

Bread_Pitt | 20-06-17 | 22:22

En het is weer fout in belgie... Brussel nu weer
@Behangdelul | 20-06-17 | 22:07
Onder controle (militairen zouden de dader hebben neergeschoten - onbekend of ie nog leeft, hij zou een kleine explosie veroorzaakt hebben). Ik was afgelopen zondag nog in Brussel - veel militairen inderdaad.. (voor mijn gevoel meer dan een paar weken geleden en ik was er sinds de aanslagen een aantal keer geweest).

nickolaas | 20-06-17 | 22:22

We horen elke keer dat de totaalwappie van de dag een bekende was van de autoriteiten. Dat stelt mij dus helaas weinig gerust.
@ TeeJee | 20-06-17 | 22:02
-
Er komen elke week, elke dag, elk uur, elke minuut, steeds Meer Meer Meer geradicaliseerde moezzliems Europa binnenstromen, en er lopen hier al vele tienduizenden potentiele terroristen vrij rond (maar beste witmensen:... snaveltjes dicht en oogjes toe, anders raaasjiest).
Ze zijn gewoon "bekend" bij de popo; maar ja wat kan die doen, de popo is wegbezuinigd auf Befehl van de EU (alu hoedje?) en het kost teveel miljoenen of zelfs miljarden om ze allemaal in de gaten te houden.
Is het opzet van de EU-fascisten..? Of zijn ze gewoon debiel?
Of allebei?

telelezer | 20-06-17 | 22:20

Intussen in Brussel...

Lewis | 20-06-17 | 22:17

Rowling moet haar eigen boeken eens lezen. Ze vindt Trump erger dan Voldemort omdat Trump een muur wil bouwen. In haar boeken worden alle magische muren echter juist gebouwd door de helden van haar verhalen om Voldemort en zijn death eaters buiten de deur te houden.

Tragisch eigenlijk, dat zo'n talent tot het schrijven van fantasieverhalen klaarblijkelijk voortkomt uit een onvermogen met de werkelijkheid om te gaan. Ze is er wel rijk mee geworden, dat dan weer wel.

Angel_eyes | 20-06-17 | 22:14

@TeeJee | 20-06-17 | 22:02
Zorgelijk, toegegeven.
Maar dat is nu eenmaal inherent aan de vrijheden die wij hier verworven hebben.
Als de keus is een politiestaat en het inleveren van vele vrijheden of de (zeer) kleine kans een ploflim tegen te komen dan weet ik wel wat ik kies.
Laten we het maar afsluiten, tot een ander topikkie!
Fijne avond!

Berbaar | 20-06-17 | 22:13

Maar volgens de bevreesde Piers Morgan is Tommy Robinson the problem.
@ drs.Nee | 20-06-17 | 19:42
-
En ik maar denken dat het de schuld van Wilders is (oh ja en ook van Thierry natuurlijk)

telelezer | 20-06-17 | 22:10

JK Rowling schrijft fictie. Nuff said.

Nuchternederland | 20-06-17 | 22:08

En het is weer fout in belgie... Brussel nu weer

Behangdelul | 20-06-17 | 22:07

@Berbaar | 20-06-17 | 21:59
Prima.

Mijn slotopmerking dan; We horen elke keer dat de totaalwappie van de dag een bekende was van de autoriteiten. Dat stelt mij dus helaas weinig gerust.

TeeJee | 20-06-17 | 22:02

@ telelezer | 20-06-17 | 21:53

Ik hoop dat wereldvermaard imam Rutte deze man even gaat onderwijzen waar hij de islam verkeerd heeft geïnterpreteerd, islam is immers vrede.

HoogToontje | 20-06-17 | 22:01

@TeeJee | 20-06-17 | 21:51
Ik heb het idee dat men hier eea qua moskee redelijk in de smiezen heeft.
Eeuwige optimist (I know) maar maak me daar weinig zorgen om.
Hier vinden we geen common ground en Uw opvatting is net zo valide als de mijne dus laten we het maar op agree to disagree houden.

Berbaar | 20-06-17 | 21:59

@TeeJee | 20-06-17 | 21:46

Het filmpje heb ik slechts 5 seconden (zonder echt heel erg te beginnen te zuchten) kunnen aanzien, maar het was voldoende om bevestigd te krijgen waar ik al een bang vermoeden van had. En inderdaad, deze bedrijven doen braaf wat hun financiers van ze verwachten.

dysdiadochokinese | 20-06-17 | 21:55

@osolemio | 20-06-17 | 21:03
Net terug van een haringparty, wat is daar mis mee?
Wel grappig om te lezen dat U liever 500 Somalische bijstanders hier heeft dan 500 landgenoten die een andere mening dan U zijn toegedaan.
Tekent een beetje het onvermogen Uwerzijds om de discussie met andersdenkenden aan te gaan.
Maar ach dat is ook niet voor iedereen weggelegd.

Berbaar | 20-06-17 | 21:54

Breekkie breekkie
Zonet in Brussel booslim met bomgordel net op tijd gepakt voordat hij plofploflim kon worden
http://www.telegraaf.nl/buitenland/28437323/__Aanhouding_station_Brussel__.html

telelezer | 20-06-17 | 21:53

@Berbaar | 20-06-17 | 21:46
Zo lijkt het ook alsof de Nederlandse moskeeën heel vredig zijn.

Maar dan komt er weer zo'n preek langs in youtube-formaat en blijkt de vork toch iets anders in de iftar te zitten.


Ik geloof (haha, grappig) er weinig van.

TeeJee | 20-06-17 | 21:51

Zeg, Rowling, hier iets om over na te denken:
Mohammed de profeet = Lord Voldemort
Duidelijk nu?
Lewis Lewinsky | 20-06-17 | 19:50
Stephen Colbert bracht het iets geestiger: "Watch: Late Show host Stephen Colbert Likens Eric Trump to Voldemort with Hair" usanewspost.com/watch-late-show-host-s...

nickolaas | 20-06-17 | 21:50

degene die islamofoob zijn, zijn degene die er niks over durven te zeggen, dat hadden ze tegen die reporter moeten zeggen.

daan me de korte ach | 20-06-17 | 21:48

TeeJee | 20-06-17 | 21:22,

Ook als de betekenis van kafir "niet-moslim" zou zijn, zie ik geen verschil met mijn gebruik van "niet-moslim".

kom hoe heet ie | 20-06-17 | 21:23,

"Gewone mensen" benadrukt niet het onderscheid dat de islam predikt tussen moslims en niet-moslims. Veel mensen zullen zeggen "de meeste moslims zijn ook gewone mensen", en zo blijft het gevaar van de islam onderbelicht.

knutsel | 20-06-17 | 21:28,

Begrijpelijk punt.
Ik zie mezelf ook niet als niet-christen, niet-hindoe, niet-socialist, niet-bouwvakker, niet-Ajax-fan, niet-NPO-kijker, niet-vrouw, niet-alcoholist, etc.
Maar ik begrijp dat woord dus ook alleen maar om in discussies duidelijk te maken waar het islamitisch geweld vandaan komt.

Islamitisch geweld heeft niks te maken met een tekort aan stageplaatsen of "woede" over het bestaan van joden, cartoons, homo's en wetgeving die verkrachting verbiedt.
De islam maakt onderscheid tussen moslims en niet-moslims.
De islam leert dat niet-moslims vermoord moeten worden, zodat hun vrouwen en kinderen onder de moslims verdeeld kunnen worden; "want allahs wereld behoort de moslims toe". Daarom is de criminaliteit in moslimkringen zo hoog.

Het draait om dat onderscheid; en dat wil ik iedereen duidelijk maken.

Dandruff | 20-06-17 | 21:47

@TeeJee | 20-06-17 | 20:58
Hmm begrijp Uw punt maar de sluiting van die moskee was in 2003 en er is inderdaad lijkt het wel het eea veranderd.
De transgressies van die Robinson zijn toch echt wel van wat recentere datum, die gozer zat ruim 2 jaar geleden gewoon nog achter de stangen.
Mijn conclusie: Piers Morgan is een laml*l en Robinson is tuigh.
Verder doen ze maar op dat eilandje, het is de ver van mijn bed show.

Berbaar | 20-06-17 | 21:46

@dysdiadochokinese | 20-06-17 | 21:42
Een beetje, want je moet er nog steeds op klikken.
Maar helaas, al die bedrijven verdienen geld in het buitenland en zijn dus zo policor mogelijk om maar niemand voor het hoofd te stoten.

TeeJee | 20-06-17 | 21:46

Piers Morgan is knettergek. Die man snapt niks van de koran, haddith of andere overleveringen waarin islam en sharia wordt beschreven. Hij heeft nog geen pagina gelezen. Ook heeft Piers waarschijnlijk nog nooit gewoond in een islamitisch land. De man is zwaar verblind. Hij heeft wat weg van Peggold. Durf te wedden dat Peggold ook geen woord gelezen heeft uit de koran. Lees tip: religionofpeace.com

nerugaer | 20-06-17 | 21:45

TeeJee | 20-06-17 | 21:42
Multikul is opvolger van het communisme.

Van Duyvenbode | 20-06-17 | 21:45

@ChatBot | 20-06-17 | 21:26
Hèhè, dank u dat u het ook eens zegt in de burelen hier. Ik roep dat al tjden en werd vandeweek als racist weg gezet door bepaalde reaguurders hier. Men kan de feiten onplezierig vinden maar dat maakt ze niet minder waar of relevant....

@El Rico Grande | 20-06-17 | 21:34
Probeer de Sahih International of de Mushin Ali vertaling. Beiden zijn in het Engels en worden als één van de beste Engelstalige vertalingen gezien wereldwijd. Graag gedaan...

Sjefke7807 | 20-06-17 | 21:44

Misschien off-topic, maar toch; sinds vandaag is er plotseling een icoontje met lachende multi-culti meisjes naast het huis-icoontje van you-tube. Als je de cursor erop zet verschijnt; hashtag MoreThenARefugee. Het blijkt uiteraard een soort van Unicef-propaganda filmpje waarin het multi-culti-gedram het onderwerp is. Huppetee, wordt zo effe ongevraagd opgedrongen aan you-tube kijkers. Of zoek ik nou spijkers op laag water?

dysdiadochokinese | 20-06-17 | 21:42

@Van Duyvenbode | 20-06-17 | 21:28
Mijn Duits is niet zo goed dat ik er snel doorheen kon komen.
Maar mijn god, waar is Europa toch mee bezig.

TeeJee | 20-06-17 | 21:42

kom hoe heet ie | 20-06-17 | 21:23
Nee, ze noemen je ongelovige. Wel op blijven letten hoor :)

Ofzo2 | 20-06-17 | 21:36

Dus de mensen die het probleem benoemen, dat heel deugend Engeland en zijn regering gierend uit de klauwen hebben laten lopen, zijn de racisten, xenofoben etc.. Right.... Maar gewoon door deugen hoor mensen! En denk toch eens om de tóón van het debat.

@GS redactie. Doe eens even kijken voor een nieuw topic want de BBC app (die nog enigzins te pruimen is qua snelheid van het nieuws) op mijn telefoon gilt net dat er een (of meerdere?) explosie in ik geloof brussel is geweest. Het zal toch niet wéér... *met hoofd op tafel bonkt*

Sjefke7807 | 20-06-17 | 21:35

Iemand enig idee welke vertaling van de koran ik het beste eens kan aanschaffen? Tot mijn schaamte moet ik bekennen dat mijn antwoord op de vraag of ik het ooit gelezen heb 'nee' is.
Ik hoef geen gecensureerde, mooier gemaakte versie.
Ik wilde Hans Jansen indertijd de vraag stellen, maar helaas.....

El Rico Grande | 20-06-17 | 21:34

Geschriften zoals de bijbel en koran heb ik altijd bewust denigrerend gekwalificeerd als sprookjesboeken.
Met daarbij de opmerking: "als ik in sprookjes zou geloven dan pak ik wel een Harry Potter boek".
Dat laatste neem ik nu terug, de J.K. Rowling producten volgen de boeken van Arnon Grunberg, hoppa de kliko in.
Dat wijf is dus ook geschift.

Memek | 20-06-17 | 21:33

Duitsland, politiek correct tot het bittere einde, daar moet je zijn voor de betere policore bunker-mentaliteit.
Ouders die weigerden hun kind deel te laten nemen aan een gymnasium-excursie naar een Erdogan-moskee, wegens "vrees voor religieuze indoctrinatie", worden door de school voor de rechter gesleept.

www.welt.de/politik/deutschland/artic...

Van Duyvenbode | 20-06-17 | 21:28

@Dandruff | 20-06-17 | 21:18 Op dit soort momenten zou ik willen dat ik wat meer filosofisch onderlegd was maar dit terzijde.
Nee ik weet geen beter woord maar ik probeer te begrijpen dat mensen niet willen worden gecategoriseerd in termen van hetgeen ze niet zijn.

knutsel | 20-06-17 | 21:28

Wat veel linkse mensen niet beseffen is dat de Islam een vorm van apartheid nastreeft. Niet tussen rassen getypeerd door huidskleur, maar tussen gelovigen en ongelovigen.

In Zuidafrika werden de zwarten vroeger "kaffers"genoemd door de Afrikaners in de islam worden ongelovigen als zodanig betiteld. Het gaat om hetzelfde woord en dezelfde bijbehorende classificatie. Tegen de kufars (meervoudsvorm) moet een jihad worden gevoerd als de getalsverhoudingen dat toelaten.

Dit intrinsieke verschil in behandeling tussen gelovigen en wat de Islam (takfir) beschouwd als ongelovigen is in de kern racistisch en zou dan ook verboden moeten worden aangezien het in strijd is met onze wetten.

ChatBot | 20-06-17 | 21:26

@ Dandruff
Zoals MarcS al opperde: normale mensen. Of ik: gewone mensen. Dan weet iedereen wat we bedoelen. Ik ben geen 'niet moslim', al noemen miljoenen moslims me zo.

Rest In Privacy | 20-06-17 | 21:23

@Dandruff | 20-06-17 | 21:18
Kufar betekent gewoon "ongelovige" van oorsprong, ongeacht wat men er van wil maken in sommige extreme kringen.

TeeJee | 20-06-17 | 21:22

TeeJee | 20-06-17 | 21:07,

"Kufar" betekent "honden", dus doe maar niet.
Al ben ik het met de Plunderende Proleet eens dat honden aanzienlijk socialer, intelligenter en menselijk zijn dan hij zijn volgelingen toestond te zijn.

knutsel | 20-06-17 | 21:09,

Nee, moslims leggen die norm; en ik wijs op de stupiditeit daarvan.
Maar nogmaals, als jij een beter woord weet hoor ik het graag.

Dandruff | 20-06-17 | 21:18

D.Turpin | 20-06-17 | 20:59,

Natuurlijk heb ik gelijk; daarom weerleg je niks van wat ik zeg.

Je "denkt" iets over mij, over vorige week.
Maar je kunt dat niet concretiseren.
Hol gelul in de ruimte dus.

Bovendien mis je de hele point; het gaat niet om wat anoniempjes op internet schrijven. Het gaat om wat gerespecteerde politici, TV-makers, columnisten en schrijvers letterlijk zeggen en schrijven.
Dan blijken oproepen tot haat en geweld altijd van links, of van de extreemrechtse islam te komen.
Nooit vanuit de islamkritische hoek.

En, nog veel belangrijker; al die tot haat en geweld oproepende BN-ers worden daar vrijwel nooit op aangesproken vanuit hun eigen kringen. Die schuiven morgen weer aan bij Pauw of Buitenhof om uit te leggen waarom Wilders gemold, en alle PVV-stemmers gedeporteerd moeten worden.
Elementair.

Dandruff | 20-06-17 | 21:14

Ik schrijf een boek waarin staat : "Alleen mijn God is de ware God. Wie hem niet volgt, moet gedood worden". Ik noem mij zelf profeet en ik heb een paar volgers. Zoooo.... Nu mag er niemand kritiek op mij hebben, want geloof staat boven alles!
FasciscovanJole.
Je vergist je. MIJN verzonnen God is de enige ware, niet de jouwe.

Nuchternederland | 20-06-17 | 21:14

@Gele Beer | 20-06-17 | 20:21
Zie 21:04
ITV. Dus niet BBC. Pierce heeft bij de BBC nooit voet aan de grond gekregen (wat hij wel heel graag wilde), en bijna iedereen bij de BBC vindt hem een lul. Al heel lang. Jeremy Clarkson heeft hem ooit nog eens in elkaar getimmerd en bijna uit de Concorde geflikkerd (or so the story goes). Nou ja, hij is begonnen bij de smerigste rioolroddelkrant News of the World. Zegt genoeg.

Stormageddon | 20-06-17 | 21:12

@Dandruff | 20-06-17 | 21:04 Het probleem is dat je moslim zijn dan tot de norm maakt. Moslims en niet-moslims. Alsof moslim iets is wat we allemaal zouden moeten worden.

knutsel | 20-06-17 | 21:09

@TeeJee | 20-06-17 | 21:07

Hier komt ons NL woord "kaffer" vandaan. Dus laten we die aanhouden?

Rene Freauger | 20-06-17 | 21:09

"Een fobie (Grieks: φόβος, phóbos = angst, vrees[1]) is een psychische aandoening waarbij iemand, om doorgaans onduidelijke redenen, een overmatige angst ontwikkelt voor specifieke zaken of situaties. Deze angst staat niet in verhouding tot de reële bedreiging die van de situatie of het object uitgaat."

Wat is er niet reëel aan islamtisch geweld/terreur waarmee de wereld al zolang verziekt wordt?

Dutch_Holland | 20-06-17 | 21:09

@Dandruff | 20-06-17 | 21:04
Kufar? :P

TeeJee | 20-06-17 | 21:07

kom hoe heet ie | 20-06-17 | 20:24,

Als jij een betere term voor "niet-moslims" weet hoor ik het graag.
De term is relevant omdat de islam onderscheid maakt tussen moslims en niet-moslims; precies zoals extreme vormen van nazisme onderscheid maken tussen blanken en niet-blanken.

Het is goed dat iedereen die geen moslim is weet waar hij aan toe is als de islam het hier voor het zeggen krijgt. Ook de linkse deugmensjes en hun kinderen gaan dan verkracht en vermoord worden, zoals linkse deugmensjes in veel islamitische landen nu ook regelmatig overkomt.

Dandruff | 20-06-17 | 21:04

@GerMonster | 20-06-17 | 19:37
Het is ITV. Independent Television. Commerciële "Network" TV, en dus niet de BBC. De BBC zou Tommy niet eens aan laten schuiven, zeker niet bij de gezellige ontbijtshow. Maar de kwaliteit van interviewen en interviewers ligt bij de BBC wel een stuk hoger. Daar laten ze de gasten wel uitpraten, zelfs bij Newsnight en gaan ze niet op de kansel staan zoals Pierce Morgan. Nou ja... je kunt de jongen wel uit de katholieke kerk halen, maar de kerk nooit uit het jochie.

Stormageddon | 20-06-17 | 21:04

Ik kots op al die bekende types die bepalen wat iedereen moet denken. Geloof me als ik kon kiezen zou ik nog liever 500 "vluchtelingen" extra erin hebben en 500 deug BN'ers eruit. Dan mogen het van mij ook nog 500 echte economische migranten zijn. Beter dan die hypocriete nepfiguren. Het moralistische geleuter van die op haringparty's figurerende eikels komt mijlenver mijn strot uit.

osolemio | 20-06-17 | 21:03

Nathan R Jessup | 20-06-17 | 20:45
Een betere ant-reclame is er niet, laat iedereen dat boekje maar lezen en de aanhangsels ook.

Ongeblustekalk | 20-06-17 | 21:00

@ Dandruff | 20-06-17 | 20:47
Stel nu dat je gelijk hebt. Wat geeft jouw dan het recht om je net zo krankjorem te gedragen als die Rowling? Dus om een hele politieke beweging verantwoordelijk te houden voor de daden van een enkele extremist? Ik denk met vrij grote zekerheid dat jij dat geintje vorige week wel geflikt hebt namelijk. Het is gewoon exact hetzelfde. Het komt je op een lullige manier nog mooi uit ook. Ah een linkse schutter? O mooi dan is ook weer duidelijk hoe slecht is. Net als die Rowling, maar dan moet je links door rechts vervangen.

D.Turpin | 20-06-17 | 20:59

@Ofzo2 | 20-06-17 | 20:36
De politie heeft nog niet opgehelderd of de dode het gevolg was van de aanrijding, of niet. Over de gewonden zijn geen mededelingen gedaan. Geen beelden uit ziekenhuizen zijn gepubliceerd.

Storm in een glas water, misschien?

Wel een persbericht zojuist, maar daar staat niets in.
news.met.police.uk/news/incident-in-se...

Lewis Lewinsky | 20-06-17 | 20:59

D.Turpin | 20-06-17 | 20:48
Ow, kan gebeuren. Ignore mijn comments dan maar. manmanman

Ongeblustekalk | 20-06-17 | 20:58

@Nathan R Jessup | 20-06-17 | 20:50
En als toevoeging; Piers Morgan is een aanzienlijke hypocriet.

Waarom?
Hij pakt een tweet van Robinson over de betreffende moskee, waarin Robinson stelt dat het een broeinest van extremisme is. En vervolgens stelt Morgan dat het sindsdien verandert is.
En DAARNA haalt hij een EDL-speech van Robinson aan uit 2011!!! om te bewijzen dat Robinson gevaarlijk of gewelddadig is, terwijl Robinson sinds die tijd de EDL de rug heeft toegekeerd en zich heeft toegelegd op puur verbale actie.


Ja, dan sla je de plank wel behoorlijk mis.

TeeJee | 20-06-17 | 20:58

Nathan R Jessup | 20-06-17 | 20:45,

De koran is geen reclame voor de islam; lees het maar eens.
Het is een van de slechtste boeken ter wereld.
Het voortdurende aanzetten tot haat en geweld is zo kinderlijk dom, dat alleen iemand die met de islam is opgegroeid en niet beter weet die teksten serieus kan nemen.

De islam is nooit met boeken of preken verspreid. De bedenker van de islam verdiende zijn geld met slavenhandel en roofovervallen. Zijn "geloof" verspreidde zich tijdens slavenjachten en plundertochten; wie zich bekeerde, werd met rust gelaten.
En na een paar generaties weten mensen niet beter.

Dandruff | 20-06-17 | 20:56

Die kickbokser kicks some ass met alleen woorden. + heel veel kuddo's

The_Black_Knight | 20-06-17 | 20:55

@Nathan R Jessup | 20-06-17 | 20:50
Het type "fighting" wat Piers Morgan wil doe je niet door te overschreeuwen en te beledigen.

Kan iemand het hem even uitleggen?

TeeJee | 20-06-17 | 20:52

Nathan R Jessup | 20-06-17 | 20:50
Want dat heeft de afgelopen tijd zoveel geholpen. Rainbows & unicorns.

MugwumpJism | 20-06-17 | 20:52

@Ofzo2 | 20-06-17 | 20:41
"Sterk argument en fantastische inbreng weer. Bravo!!!"

Ach,zo een weetje voor de mensen die niet op de hoogte waar het over gaat.
www.dailymail.co.uk/news/article-46184...

Nathan R Jessup | 20-06-17 | 20:50

D.Turpin | 20-06-17 | 20:37
Wanneer jij niet eens kan bepalen wie Robinson wil overtuigen is je hele betoog niets waard. Ik kan zeker wel wat met nuance, mist goed onderbouwd, net zo als jij veel met hypocrisie kan.
Rowling heeft haar weegschaal niet goed afgesteld omtrent haar verwijt en farage benoemt dat zeer juist.
Wanneer je goed wil nuanceren, dat moet je de weegschaal goed afstellen en in proporties leren denken.
Dat doe jij niet.

Ongeblustekalk | 20-06-17 | 20:50

'There is no such word as Islamophobia. Islamophobia is an irrational fear. It is not irrational to fear these things.'

Is een sterk argument. Of vak P van "policor" zich hierin kan vinden waag ik te betwijfelen.

spinselsinjehoofd | 20-06-17 | 20:49

Ongeblustekalk | 20-06-17 | 20:25
Ik haalde Morgan en Robinson door elkaar.

D.Turpin | 20-06-17 | 20:48

D.Turpin | 20-06-17 | 20:20,

Je mist een belangrijk punt; geweld van "rechts" is zo zeldzaam omdat er nauwelijks rechtse mensen zijn die tot haat of geweld tegen hun opponenten oproepen. Ja wat internet-tokkies, die heb je overal. Maar geen voorbeeldfiguren als Fortuyn, Hirsi Ali, van Gogh, Baudet, Wilders, Hiddema of Roos.
Die hebben altijd alle geweld veroordeeld, en deden bovendien niet aan laffe lastercampagnes tegen opponenten.

Bij de linkse kerk stikt het wel van de tot haat en zelfs geweld (!!) oproepende "voorbeeldfiguren", zoals Peter R de Vries, Geert Mak, Paul de Leeuw, van dam, van Muiswinkel, Pechtold, Dibi, Roemer; noem maar op.
Daarom is Fortuyn wel vermoord, maar Melkert niet.
Daarom duikt Wilders al 12 jaar onder, maar Pechtold niet.

Vandaar dat het meeste geweld van "links" komt. Of vanuit de extreemrechtse islam; neem het antisemitisme en het anti-blanke racisme van Kuzu en Azarkan, genocide-ontkenner Sylvana Simmons, de oproepen tot moord en genocide van oa rappers Appa, DHC, Boef; de lijst is eindeloos.
Nog los van al die haat-imams, die niet alleen door Nederlandse moskeeën maar zelfs door moslim-"studenten" worden uitgenodigd.
Daarom is het geloof in een "gematigde islam" zo naïef; van laag- tot hoog- opgeleid is dat radicalisme een immens probleem.
Er is geen invloedrijke islamitische geestelijke, korankenner of shariageleerde die vrede, vrijheid en tolerantie predikt.

Farage is niet het probleem, de islam is het probleem.
En dus ligt de oplossing niet in "verbinden", maar in "grenzen stellen".
De enige politici die daar toe bereid zijn zijn de zogenaamde "foute populisten".

Dandruff | 20-06-17 | 20:47

@Berbaar | 20-06-17 | 20:40
Het is het stereotype overschreeuwen bij gebrek aan tegenargumenten wanneer men geconfronteerd wordt met lastige feiten.


In Nederland roept men dan "islamofoob, xenofoob, racist, fascist, PVV'r" en dan komt een antifa knuppeltje een steen door je ruit gooien.

TeeJee | 20-06-17 | 20:46

@Ongeblustekalk | 20-06-17 | 20:25
"Robinson probeert niet moslims te overtuigen, maar de allochtone bevolking te informeren."

Mr.Yaxley-Lennon wil dat alle Engelsen de koran gaan lezen, een betere reclame is er niet voor de islam.

Nathan R Jessup | 20-06-17 | 20:45

@tipo | 20-06-17 | 20:28
Dat is wel lekker recht door zee natuurlijk. Maar denk er eens over na. Give it a try. Hoe bereid ben jij om van mening te veranderen als je direkt als idioot wordt bestempeld. En bedenk ook maar wat het betekent als die boodschap naar de moslims komt van een kerel zoals Robinson. Dat gaat helemaal niet opschieten.

D.Turpin | 20-06-17 | 20:45

Die Britten zijn zo gedhimmied, dat ik me eerlijk gisteren al afvroeg waar de Nationale Dag Van Rouw bleef.

Goddomme en dat na al die aanslagen door 'lone wolves/not real moslims'.

paridae | 20-06-17 | 20:44

Nathan R Jessup | 20-06-17 | 20:38
Sterk argument en fantastische inbreng weer. Bravo!!!

Not!

Ofzo2 | 20-06-17 | 20:41

@dezenicknameisbezet | 20-06-17 | 20:02
Dus wat je zegt is dat het medium de schuld heeft?
Nou,dan word het tijd dat we moskeeën gaan sluiten en de koran gaan verbieden volgens jouw doctrine !

miko | 20-06-17 | 20:40

@TeeJee | 20-06-17 | 20:32
OK dank en die Piers Morgan trek ik ook niet zo goed, eveneens een raar mannetje.

Berbaar | 20-06-17 | 20:40

Moraal van dit verhaal, iemand? The world is full of wankers (hoi Nigel)? De Dresden Files zijn veel leuker dan Harry Potter? Maak die nitwit Robinson hoofd terreurbestrijding van de UK en we hebben een 21e eeuwse Witchfinder General? Die Piers Morgan is een al dan niet kleuterneukend typisch Engels kostschoolproduct?

Laat ook maar trouwens. Tijd om te netflixeren, sorry sociaaldemocratie.

Hetkanverkeren | 20-06-17 | 20:39

Moraal van het gutmenschen verhaal.
Kom niet aan de islam want dan kom je ook aan ons gutmenschen.
Mijn moraal van het verhaal.
Om de islam in te dammen zal je toch eerst moeten afrekenen met de gutmenschen.

komtdatschot | 20-06-17 | 20:39

Piers Morgan is een domme Trump supporter.

Nathan R Jessup | 20-06-17 | 20:38

@ Ongeblustekalk | 20-06-17 | 20:25
Ik snap dat nuance niet een begrip is waarmee jij iets kan. En zo heel klef ben ik niet. Lees maar tussen de regels door. Zoals gezegd, de hypocrisie hier op deze site is groot. Het moment dat een linkse activist gaat schieten gaan jullie allemaal roepen dat links inherent geweldadig is. Dat is precies hetzelfde van Rowling doet.

D.Turpin | 20-06-17 | 20:37

@Ongeblustekalk | 20-06-17 | 20:28

Vooraleer ben ik gewoon een groot voorstander voor een afspraak waarbij het land van herkomst, de eigen onderdaan bij criminele feiten weer van ons opneemt.

Mocht dit niet werken, dan OF afwachten tot het land van herkomst de papierwinkel wel voor elkaar heeft, gesitueerd op betreffende eilanden. OF permanent herhuisvesten en een permanent verbiedsgebod geven voor NL buiten de randen van betreffende eilanden.

Rene Freauger | 20-06-17 | 20:37

Links is ontspoord gevoels'denken'. Als het maar goed voelt! Het aslim taslam klinkt wijd en zijd en de linksmens kirt 'wat een mooie taal is het toch ook!' en 'die baarden zijn zo modieus!'. Als het kromzwaard zoeft zal men nog steeds de poorten openzetten, de mensenrechten weet je, een kind onder de evenaar is meestal maar een bedelaar en de wereld is van iedereen!

HoogToontje | 20-06-17 | 20:36

Lewis Lewinsky | 20-06-17 | 20:03
Raar inderdaad. Ik denk wel dat het doelbewust was maar echt een flink vaartje heeft hij ook niet genomen. En of er nu echt een dode was door hem valt ook te betwijfelen. Hoe is het met die twee zwaargewonden? Of toch niet zo zwaargewond?

Ofzo2 | 20-06-17 | 20:36

"There will never be peace as long as we have this book".
Zo is het.
En het is geen 5 voor twaalf, maar 2 voor twaalf. Het boek zorgt behalve voor terreur en achterlijkheid ook nog eens voor dat een regel is dat er niet aan het boek getoornd mag worden.
Daarom kunnen moslims zelf ook eigenlijk niet kritisch zijn naar hun geloof, dat stukje 2000 jaar oude achterlijkheid of hun malle kinderneukende oorlogsmisdadiger.
DAT was en is het grootste probleem, maar een veel groter probleem dient zich aan: de baarmoeder en migratie oorlog.
Helaas zullen de ogen van de gutmenschen pas open gaan wanneer de exoot ook hier in NL een burgeroorlog aangaat om de zittende macht omver te werpen teneinde de sharia in te voeren.
Doemscenario?
Het is geen vraag van "of", het is "wanneer". Je kunt haast wel gaan smeken de regering eens echt om zich heen te laten kijken.
Als u meeleest heren politici, ik daag u uit:
Noem 3 islamitische landen waar het economisch goed gaat, waar men mag zeggen of vinden wat men wilt en waar de vrouw gelijk is aan de man.
Noem mij vervolgens 5 moslim landen waar: een stabiele regering zit, geen interne conflicten zijn of doodstraffen worden uitgedeeld aan mensen met een andere mening of seksuele voorkeur.

datzouzomaarkunnen | 20-06-17 | 20:33

Ik schrijf een boek waarin staat : "Alleen mijn God is de ware God. Wie hem niet volgt, moet gedood worden". Ik noem mij zelf profeet en ik heb een paar volgers. Zoooo.... Nu mag er niemand kritiek op mij hebben, want geloof staat boven alles! Dat is de keuze conclusie van dat interview met Tommy Robinson....

FasiscovanJole | 20-06-17 | 20:33

@Berbaar | 20-06-17 | 20:25
Klopt, is het ook niet. Maar beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald.
En laat dat nou hetgeen zijn wat types als Piers Morgan wel doen. Die blijven halsstarrig geloven in hun idealistische policor riedeltjes, ook al staart het blinkende staal van de realiteit ze recht aan.

TeeJee | 20-06-17 | 20:32

Wat een godvergeten idioot die Morgan. En wij maar denken dat ze bij onze publieke omroep gek waren.

Bigi Bana Boy | 20-06-17 | 20:32

Weleens een journalist horen vragen aan een moslim:
'Are you judeophobic?'

Liefdebaard | 20-06-17 | 20:32

@D.Turpin | 20-06-17 | 20:20
Mooie tegel, dank!

Berbaar | 20-06-17 | 20:30

@D.Turpin 20:20
Het probleem is nu juist dat de koran een kutboek is. Dat is waar moslims van overtuigd moeten raken. Dan kun je dat beter direct zeggen.

Hoe moet je het anders brengen? zoiets als: De koran is prachtig, alleen is het erg jammer dat er zo veel kutdingen instaan, die mensen aanzet tot kutdaden en kutgedachtes.

Beter zo?

tipo | 20-06-17 | 20:28

Rene Freauger | 20-06-17 | 20:22
Dat niet, maar we zijn er mooi vanaf en iedereen kan in vrede verder leven.

Ongeblustekalk | 20-06-17 | 20:28

iedere week een aanslag in dat land maar vooral keihard blijven deugen, kijk ze eens aan de goede kant staan.

Onze man in Mockba | 20-06-17 | 20:27

kom hoe heet ie | 20-06-17 | 20:16
+1

vanBarchum | 20-06-17 | 20:25

@TeeJee | 20-06-17 | 20:13
Ik neem het van U aan, weet niet echt veel over de man.
Snelle Google leert een vracht aan veroordelingen, van geweld, hooligan, illegaal de US binnenkomen en hypotheek fraude.
Lijkt me geen fris type.

Berbaar | 20-06-17 | 20:25

-weggejorist-

Wajehie | 20-06-17 | 20:25

Iedereen die zich langer dan vijf minuten in het geweldige boek van onze vrienden uit het midden oosten verdiept weet dat het pure kul is. Een totalitaire ideologie gemaakt voor een woestijnstam van plunderaars. Islamofobie en andere newspeak termen kunnen het heen en weer krijgen, dat boek is gevaarlijk omdat het claimt het absolute woord van hun god te zijn opgelegd door zijn laatste profeet; wat begrijpen onze welbedoelende links regressieve vrienden daar niet aan? Het is fucking gevaarlijk, elke linkse lamlul die dit argument niet kan begrijpen of ontkent is medeplichtig aan het tegenwerken van de oplossing.
.
Daarnaast hoor ik Pierce in het volledige interview ook weer lekker janken over de bijbel, dat deze veel gewelddadiger is. Nu is ondergetekende naar een christelijke school gegaan en kan ik onderschrijven dat er heel wat meer nuance in die bijbel zitten dan die achterlijke toevoeging die Mo'tje in zijn tent heeft geschreven; ik vind dat een schandalige vergelijking en intellectueel verraad van het hoogste niveau. Pierce leek een beetje tot inkeer te komen de laatste tijd, maar vanaf nu is hij gewoon weer keihard af.

HaatAth3ist | 20-06-17 | 20:25

Bijna eng hoe de interviewer reageert op de koran in handen van Tommy Robinson.Alsof het zijn kind was in handen van de duivel.Terwijl het boek zelf de kwaadaardige factor is en Tommy Robinson slechts degene is met common sense.

Hettiet | 20-06-17 | 20:25

GerMonster | 20-06-17 | 19:37
Bovendien vraagt men regelmatig aan Tommy: "have you read the quran?". Ja, dat heeft hij en nee, jij niet, beste vraagsteller. Ze hebben namelijk geen idee wat er staat beschreven in die "heilige" teksten.

MugwumpJism | 20-06-17 | 20:25

D.Turpin | 20-06-17 | 20:20
Robinson probeert niet moslims te overtuigen, maar de allochtone bevolking te informeren.
Daar ga je al met je kleffe nuancerende betoog.

Ongeblustekalk | 20-06-17 | 20:25

@ Dandruff
Ja godver. 'niet-moslims' is een foute term en bestaat alleen in de hoofden van moslims. En jij gebruikt het maar liefst vier keer in één tegel.

Rest In Privacy | 20-06-17 | 20:24

Berbaar | 20-06-17 | 20:11
Vooral dat y chromosoom teveel staat jou zeker tegen, wie is er dan malloot?
En doe eens inhoudelijk reageren.

Ongeblustekalk | 20-06-17 | 20:22

@Ongeblustekalk | 20-06-17 | 20:19

Of ze nu tussen Italië en Libië heen en weer varen, of eenmalig de Grote Oceaan. Denk dat het qua kilometers niet veel scheelt.

Rene Freauger | 20-06-17 | 20:22

WimLex gaat morgen fijn verbinden met Leoluca Orlando in het kader van je bent welkom in mijn land.

Bigi Bana Boy | 20-06-17 | 20:22

BBC: British Brainwashing Corporation.

Gele Beer | 20-06-17 | 20:21

@MarcS | 20-06-17 | 20:17
Dat is de standaard hypocrisie onder de deugende bevolkingsgroep. Want de islam is vrede, dus wat je zegt kan niet.


En dan kun je er 1000 voorbeelden op los laten, het standpunt is onwrikbaar. In Engeland dacht men zo ooit ook dat Hitler wel rationeel was, en dat men het wel zou kunnen controleren. Oeps.

TeeJee | 20-06-17 | 20:21

dezenicknameisbezet | 20-06-17 | 20:02,

Je zegt dat het vermoorden van 175 West Europese niet-moslims per jaar *niet* tot boosheid bij niet-moslims kan leiden, maar kritiek op het doden van niet-moslims wel.

Laten we dat eens omdraaien.
Moslims vermoorden dus 175 West Europese niet-moslims per jaar.
Zou dat ook iets met islamitische teksten te maken kunnen hebben?

En zo ja, waarom mag dat dan niet besproken worden?
Waarom mogen niet-moslims niet boos worden als ze worden uitgeroeid?
Maar is kritiek op het uitroeien van niet-moslims wèl ineens "haat zaaien"?

Dandruff | 20-06-17 | 20:20

@kom hoe heet ie | 20-06-17 | 20:16 - normale mensen klinkt nog beter en dekt nog meer.

MarcS | 20-06-17 | 20:20

Het is precies zoals die Tate zegt en ook die Farage heeft een duidelijk weerwoord. Nu zullen de meesten hier overigens ook niet openstaan voor een normale discussie. De hypocrisie aan beide kanten gaat ver namelijk. Vorige week een linkse activist die mensen neerknalde in de USA. Je zou de reacties terug moeten lezen. In principe waren die reacties niet minder smerig dan die van Rowling, het verloopt slechts van rechts naar links ipv andersom. Het vervelende is dat er wel degelijk interessante argumenten aan beide kanten zijn die het verdienen om serieus genomen te worden. Maar op deze toon schiet het niet op. Die Robinson gedraagt zich als een eikel, maar er zit toch wel een waarheid in zijn kant van het verhaal. Namelijk hoe kun je ooit die moslims overtuigen als je meteen begint over het feit dat de koran een stom boek is. Dat kan zo zijn, maar er zijn betere manieren om een gesprek aan te gaan. Dan Rowling. Het is smerig wat ze doet, maar het is bekent dat terroristen wel hopen op een escalatie. Namelijk ze denken dat hoe meer het westen de moslims haat hoe gemakkelijker de strijd wordt. In dat opzicht mag je best de opinie hebben dat die Farage meer een probleem dan een oplossing is. Het is niet mijn mening, maar het is wel een interessante mening. Maar in plaats om die mening op een normale manier naar voren te brengen wordt er meteen een smerige en persoonlijke aanval ingezet.

D.Turpin | 20-06-17 | 20:20

Rene Freauger | 20-06-17 | 20:13
Goed idee, maar sommigen moeten dan wel een eind vliegen voor hun nering, dat hele vluchtelingen circus moet dan ook die kant uit.
Winwin.

Ongeblustekalk | 20-06-17 | 20:19

@dezenicknameisbezet | 20-06-17 | 20:02 - dus GeenStijl lezers radicaliseren door GeenStijl te lezen. Maar moslims niet door koran te lezen / voorgelogen worden in de moskee?

Wauw, jij hebt een vastloper door de hitte denk ik.

MarcS | 20-06-17 | 20:17

@ GerMonster
Zullen we proberen de term 'niet moslims' te vermijden? 'Gewone mensen' dekt de lading prima. Ik ben geen 'niet moslim', u ook niet. Dank u.

Rest In Privacy | 20-06-17 | 20:16

GerMonster | 20-06-17 | 19:37
100% mee eens.

MugwumpJism | 20-06-17 | 20:16

@knutsel
+ heel veel

Lewis | 20-06-17 | 20:14

Ach gossie, er kunnen wel eens mensen zijn die in sprookjes geloven en op hun tere zieltjes getrapt worden. VEEEEEEEEL belangrijker dan ratio in de (zo goed als wereldwijde) discussie die momenteel gaande is over die verachtelijke kutideologie. Je gekwetst voelen weegt zwaarder dan je mening mogen uiten (want die zou wel eens pijn kunnen doen), terwijl je daar godverdomme voor uitgenodigd bent, niet? Het toonbeeld van een natte tosti, die Piers. Lees dat verdorven kutboek eens, voor je wijs gaat lopen doen over 'peaceful "religion"'.
.
Helaas zijn er nog veel te veel van dat soort figuren, dat m.i. nog erger is dan de islam-O-fascisten (tja, als islamofobie een legitiem woord wordt geacht....). Komt die Godwin: wat is erger, een nazi of een NSB-er?
.
Nou, je hebt in ieder geval gedeugd in dat rainbows & unicorns brein van je. Well fucking done! Hoeveel mensen moeten er nog dood? Hoeveel kinderen mogen er nog dood?
.
Fucking idiots. WAKE. THE FUCK. UP! Alsof je tegen een fucking muur praat. FUCK!

MugwumpJism | 20-06-17 | 20:14

@Bigi Bana Boy | 20-06-17 | 20:02

Nu volg ik uw comments toch al een aantal jaren, maar zelfs u verhardt volgens mij de afgelopen tijd ook al in een rap tempo, voor wat betreft uw comments, is het niet?

Overigens ben ik het met u eens hoor. Als het goed is hebben we nog een stuk NL grondgebied in de Caribbean. We repatriëren onze eigen medebewoners naar hier en "herhuisvesten" het lastige tuig binnen ons eigen Koninkrijk. Wordt volgens mij geen wet mee overtreden, want met kampers mag het ook en de Britten hadden er volgens mij ook wel succes mee in het verleden.

Rene Freauger | 20-06-17 | 20:13

@Berbaar | 20-06-17 | 20:11
Valt wel mee met die Robinson, er zijn nogal wat Britten met een lelijk hoofd.
Hij had in ieder geval de tegenwoordigheid van geest om de EDL de rug toe te draaien.

TeeJee | 20-06-17 | 20:13

@dezenicknameisbezet | 20-06-17 | 20:02 Men gaat juist los op het toetsenbord omdat men niet losgaat op willekeurige moslims. Je weet wel, het verschil tussen geschreven kritiek en geweld. Typen in plaats van door mensenmassa's heen ploegen. Zouden meer mensen moeten doen.

knutsel | 20-06-17 | 20:11

Ach fittie op het eilandje, boeien.
Joanne Rowling kan zonder probleem spuien wat ze wil want met een half miljard in kas, is het heerlijk vrijdenken ;)
Farage deed het netjes dat mag gezegd worden.
Tsja en als ik zo even naar die Robinson kijk dan lijkt die een chromosoompje teveel of te weinig te hebben.

Berbaar | 20-06-17 | 20:11

@Lewis | 20-06-17 | 19:55
In theorie heb je gelijk. Geloof kan bijdragen aan een hogere algemene moraal. Hetzelfde kan echter ook met een goed juridisch systeem worden bereikt en het idee dat alleen God alwetend is wordt zo langzaamaan steeds meer achterhaald. Het wordt echter een probleem wanneer religie doordringt tot degenen die bij gebrek aan God geacht worden te oordelen. Dan krijg je dus van die fratsen dat iemand die zou moeten branden een hotelkamer met TV en internet en een opleiding rechten krijgt.

Pierre Tombal | 20-06-17 | 20:09

Steeds meer mensen beginnen te begrijpen dat Islam de kern van het probleem is. Je overheid probeert dat uit alle macht te stoppen, maar ze zullen falen. Uiteindelijk is het niet meer te stoppen..... Het zullen bloedige tijden worden....

Oepsie1234 | 20-06-17 | 20:09

Piers Morgan gelooft dat de islam het probleem niet is, want ... [1000 uitgekauwde riedeltjes].

Hij gelooft dat terroristen de islam aan het misbruiken zijn. Want de islam is een geloof en zal dus in de kern goed zijn, neemt hij aan. Want er zijn ook goede moslims, dus moet de islam ook wel goed zijn.

De islam is wel het probleem. De zuiverste en meest koran-
en Hadith-getrouwe vorm van de islam [salafisme] bewijst dat.

De reactie van de onnozelen is dan altijd: ja, maar dat is niet de echte islam. Ja, maar jij bent geen islam-deskundige en je bent onwetend. et cetera.

Tommy Robinson zei niets onwaars, maar er zijn te veel Piers Morgans in het Westen...

tipo | 20-06-17 | 20:08

@dezenicknameisbezet | 20-06-17 | 20:02
Mevrouw Rowling zou misschien een punt hebben als ze ten tijde van de islam-geïnspireerde aanslagen met een beschuldigend vingertje naar een radicale imam of moskee had gewezen.

Nu is ze gewoon hypocriet.


Dus lul maar een eind raak hoor. Dergelijk infantiel gutmensch gezwatel horen we al jaren. Schuld van Geenstijl, maar ondertussen is er nog geen slachtoffer gevallen.

TeeJee | 20-06-17 | 20:08

dezenicknameisbezet | 20-06-17 | 20:02
Aldi laptop? Hoi DKS, durf je hier niet onder je eigen nick te reaguren omdat je niet kan winnen?

Wat jij zegt is dat het benoemen van en discussiëren over problemen, radicalisering veroorzaakt.

Ach, don't feed the clickbait troll.

Ongeblustekalk | 20-06-17 | 20:07

@dezenicknameisstom
Je snapt er echt niks van.
Er is hier boosheid en frustratie over hypocrisie en dubbele maten.

Lewis | 20-06-17 | 20:07

Maar... wij hebben Boef! Yeeeehaaaah

vinzepinz | 20-06-17 | 20:06

Laten we het trouwens eens over hun kufarfobie hebben. Je weet wel, waar we al die aanslagen van hun aan te danken hebben.

Bigi Bana Boy | 20-06-17 | 20:04

Laten we het trouwens eens over hun kufarfobie hebben. Je weet wel, waar we al die aanslagen van hun aan te danken hebben.

Bigi Bana Boy | 20-06-17 | 20:04

Het witte busje zag er erg goed uit na tien aanrijdingen met personen. Het nummerbord aan de voorkant zat aan een kant los, maar verder was er geen schade te zien op de foto's.

Hoe zit dat, Metropolitan Police?
i.guim.co.uk/img/media/be338e8b149a69...

Lewis Lewinsky | 20-06-17 | 20:03

-weggejorist-

dezenicknameisbezet | 20-06-17 | 20:02

Tommy had die domme muts van de gleuvenbrigade even moeten duidelijk maken dat ze er als een kk-hoer bij zit volgens islamitische persuasie.
Vooral in deze perioden van *kots* bezinning.

plaszak | 20-06-17 | 20:02

Nou mevrouw, als het aan ons lag dan Wingardium Leviosaden we al die moslims terug naar waar ze vandaan komen.

Bigi Bana Boy | 20-06-17 | 20:02

Als er met een bijbel was gezwaaid was er gejuich losgebarsten.

Lewis | 20-06-17 | 20:01

Andrew Tate rocks

Hemmenaar7 | 20-06-17 | 20:00

@Ongeblustekalk | 20-06-17 | 19:55
Van de week heb ik het graf van Sir Winston Churchill bezocht.

www.youtube.com/watch?v=lvUXxw_USGs
Tommy Robinson Speaks at the Oxford Union

drs.Nee | 20-06-17 | 20:00

Een absoluut dieptepunt in de geschiedenis van de BBC, godskolere, wat in- en intreurig.

Magdatkandat | 20-06-17 | 19:59

Koningin Elizabeth heeft Rowling Companion of Honour gemaakt en nu is het haar helemaal in haar domme bolletje geschoten.

Ongeblustekalk | 20-06-17 | 19:58

Islamofobie bestaat niet. Islamofilie daarentegen is de kanker van Europa. Een aanslag is nog geen 5 minuten geleden gebeurd en politici staan in de rij om je met hubn halleluja in de gloria over de islam om de oren te slaan. Over hoe islam vrede is en terroristen de islam misbruiken. Die lui weten NIETS, maar dan ook niets van islam. Ze lijden aan ISLAMOFILIE. Ze zorgen dat ze islam niet tegen de haren in strijken en gaan dus slijmen omdat dat deugd in hun bekrompen koppen.

DeRobber | 20-06-17 | 19:56

@Nacho
@Pierre Tombal
Met geloven is niks mis. Integendeel, durf ik te beweren. Wanneer geloof echter te koste gaat van eerlijkheid en oprechtheid, wanneer geloof opleggend en star wordt, wanneer geloof verandert in religie en vooral draait om regels die zelfs anders- of niet-gelovigen door de strot wordt gedouwd, ja, dan wordt het doodeng. En met zulk geloof, met zulke religies en doctrines, is de wereld inderdaad een stuk slechter af.

Lewis | 20-06-17 | 19:55

Waar wees het vingertje van mevrouw Rowling naar toen mensen van islamitische persuasie aanslagen pleegden?

TeeJee | 20-06-17 | 19:55

Toen Robinson begon over de opinie van Churchill over de islam, moest hij zijn bek houden. De bevolking zou eens moeten horen hoe een van de grootste volkshelden van de Britten erover dacht, want dat willen die policor linkse gluiperds van de britse media niet.

Ongeblustekalk | 20-06-17 | 19:55

@Nacho_Vidal | 20-06-17 | 19:46

Een soort reformatie afdwingen maar de status die het geniet wordt hier gretig misbruikt. Komt niet meer goed vrees ik.

Desmoulins | 20-06-17 | 19:52

Oke Geenstijl! Lekker bezig.
Meer Tommy Robinson nieuws graag! Wat een held!

poepdoos | 20-06-17 | 19:50

Zeg, Rowling, hier iets om over na te denken:

Mohammed de profeet = Lord Voldemort

Duidelijk nu?

Lewis Lewinsky | 20-06-17 | 19:50

Pierre Tombal | 20-06-17 | 19:49
Dat is dan wel weer zo.

De domheid van de mens kent geen grenzen.

Nacho_Vidal | 20-06-17 | 19:50

@Nacho_Vidal | 20-06-17 | 19:43
Onwaarschijnlijk. Er zullen altijd onzekere loosers zijn die een of andere bevestiging nodig hebben dat er een hoger doel aan hun leven zit en dat de houten jas niet het einde is.

Pierre Tombal | 20-06-17 | 19:49

-weggejorist-

knutsel | 20-06-17 | 19:49

Tommy Robinson mag bij mij politiek asiel aan vragen. Heb wel een kamertje voor hem en dan financier ik ook zijn studio zodat hij kan blijven zeggen wat hij denkt.

Mark_D_NL | 20-06-17 | 19:47

Deugmensen, erger kan je bijna niet hebben.

Broekpaling_bezitter | 20-06-17 | 19:47

De Potterboeken zijn geweldig. Heel veel mooiers heb ik niet gelezen, ook vanwege de thema's die er in zitten, zoals de strijd tussen goed en kwaad, die soms alles kost.
Daarom vallen dit soort uitspraken van Rowling me ook zo tegen. Alsof na het schrijven van die boeken elke realiteitszin (maar ook elke moed) haar verlaten heeft.
Naja, ze is niet de enige. Hele volksstammen zijn het met haar eens.
En Engeland als geheel, tja... politieke correctheid moet in dat land zo ongeveer zijn uitgevonden.

Lewis | 20-06-17 | 19:47

J.K. rowling kan beter kinderboeken blijven schrijven. Wat een dom wicht. Typisch gevalletje "heeft succes gehad en denkt nu een wereldwijd orakel te zijn". Smerig wijf. Hoop dat ze een avada kedavra spreuk in de spiegel uitspreekt.

Ketchupbadger | 20-06-17 | 19:46

Desmoulins | 20-06-17 | 19:45
Eens. Maar ik moet het een naam geven.

Het is zo jammer dat het bestaat.

Nacho_Vidal | 20-06-17 | 19:46

Wat een trieste 'interviewer'.

nicknamee85 | 20-06-17 | 19:46

Nacho_Vidal | 20-06-17 | 19:43

Islam afdoen als een religie net als de rest is een leugentje om het geweten te sussen.

Desmoulins | 20-06-17 | 19:45

Desmoulins | 20-06-17 | 19:39

Toren, lul.

Desmoulins | 20-06-17 | 19:43

Die Piers ook.

Dat is júist het probleem; fucking religie.

Zo jammer dat dat zich in de geschiedenis heeft doorgezet. Zo ontzettend jammer.

Zou er een paralelle wereld zijn waar geen religie zou zijn?

Nacho_Vidal | 20-06-17 | 19:43

Hij is geradicaliseerd, Rowling, omdat zijn niet islamitische land volgepropt wordt met islam, islamieten, islamitische aanslagen, sharia rechtbanken etc...etc... door de politiek correcte elite die maar niet wil luisteren dat men hier niet op zit te wachten. Ondanks het meermaals waarschuwen. Daarom is hij geradicaliseerd.

Ofzo2 | 20-06-17 | 19:39

Andrew Tate is Amerikaan zo te horen.

Die verwoorden alles net even wat beter.

Nacho_Vidal | 20-06-17 | 19:39

Bekendheden wanen zich semi-goden.
Totaal los van de realiteit, vanuit de ivoren oordelend voor en over het murw gebeukte klootjesvolk.

Desmoulins | 20-06-17 | 19:39

Gatgatverdegatver de BBC is nog erger dan ik dacht. Die malloot heeft natuurlijk nog nooit dat boek vol haat tegen niet moslims gelezen.

We zijn hopeloos verloren met figuren die de islam verdedigen alsof het hun eigen geloof is, zonder ooit de moeite hebben genomen om dat krankzinnige epistel eens te lezen.

Neeeeee deugen moeten we, en voor wie eigenlijk ? De moslims lachen zich rot, rechts kotst op jullie , dus je preekt voor eigen parochie , de waanzin ten top.

GerMonster | 20-06-17 | 19:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken