Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dader aanslag Manchester is Salman Abedi (22)

En de Amerikanen, die gisteren ook al het nieuws als eerste hadden, hebben een naam. Meneer de kindjesvermoordende zelfmoordbombardeerder heet Salman Abedi. Klinkt boeddhistisch. UPDATE: Politie bevestigt de naam. Hij is volgens de politie geen 23, maar 22 jaar.

Reaguursels

Inloggen

Nathan R Jessup | 23-05-17 | 21:29,

Je suggereert dat je de dader goed kende en dat hij een Machester fan was die nooit in het buitenland kwam.
Politieonderzoek wijst inmiddels uit dat hij meer een pedo-Proleet Mohammed-fan was (koran citerend over straat liep), en meermaals naar oorlogsgebied Libië afreisde.

Los van je onbenul inzake dit incidentje, mijn stelling staat nog steeds overeind; een muur werkt beter dan een uitnodiging aan terroristen.
Zoek het maar op;
- de Israëlische muur heeft het aantal zelfmoordaanslagen in Israël met 90% verminderd;
- de open uitnodiging van Merkel leidde tot reeksen zeer bloedige aanslagen in Europa.

Je zegt, terecht, dat er in Israël wekelijk 1 of 2 mensen worden doodgestoken of opzettelijk overreden. Dat is normaal in elk land met meer dan 15% moslims. Maar grootschalige aanslagen waarbij 10 tot 50 doden vallen zijn in Israël vrij zeldzaam, en dat was voor 2003 wel anders.
In Europa is het precies andersom. Hier kwamen bloedige moslimaanslagen met meer dan 50 doden hooguit 1 keer per 2 jaar voor; maar sinds Merkels uitnodiging vallen er bijna 200 doden per jaar.
Dat is nogal andere koek.

Dandruff | 24-05-17 | 18:26

-weggejorist-

Diedenien | 24-05-17 | 13:05

Door types als Pechtold zal dit gezwel aangroeien. Wilders is de enige in Den Haag die snapt wat er op het spel staat maar de zelfingenomen kwal Pechtold loopt voorop in het uitsluiten van Wilders en daarmee van iedereen die een toekomst zonder moslimterreur wil.

Jack Jersey | 24-05-17 | 10:51

Als Mosul (Irak) valt en daarna Raqqa (Syrie), komen al die duizenden IS-ers weer terug naar Europa. Na een paar maandjes cel staan deze terrorististen dan weer gewoon op straat. 24/24 uur in de gaten houden door veiligheidsdiensten is ondoenlijk en kost sowieso te veel mankracht. Preventief opsluiten en enkelbanden mag niet van het EHRM. Paragnosten hebben al een burgeroorlog voorspelt in diverse landen van Europa over een paar jaar, dit lijkt zo langzamerhand geen onwerkelijk scenario.

Schweinchen Dick | 24-05-17 | 10:27

Takki Yah | 24-05-17
ik mis de invloed van CSS bij deze pagina......

Risingson | 24-05-17 | 08:28

Het begint op te vallen, al die gore vetnekken die aanslagen plegen in Europa, al vanaf het allereerste begin, zijn bekend bij politie en inlichtingendiensten.
Niettegenstaande dat lopen ze vrij rond, reizen ze indien gewenst door heel Europa en hebben ze alle gelegenheid hun aanslagen voor te bereiden.

Met een beetje kwaaie wil( of met gezond verstand) zou je haast denken dat de plietsies en ID's het wel een aardig tijdverdrijf vinden, deze bangmakerij, en bovendien helpt het extra bevoegdheden te verkrijgen, bv. door eenieders privacy te verkrachten.

mallekater | 24-05-17 | 06:42

De reden waarom dit gebeurde is intussen aan iedereen bijzonder duidelijk. De leer van Mohammed heeft een economie van de dood ingebakken:
www.answering-islam.org/Dutch/arlandso...

Takki Yah | 24-05-17 | 00:27

-weggejorist-

Geenjoris | 24-05-17 | 00:19

-weggejorist-

Geenjoris | 24-05-17 | 00:19

-weggejorist-

Geenjoris | 24-05-17 | 00:19

"welkom, welkom allemaal..."
Zieke geesten die deze barbaren binnengehaald hebben, enkel uit winstbejag.
Regering, ruim je eigen troep op!

prakkie | 23-05-17 | 23:01

En tuurlijk weer een moslim, ....... de builenpest van deze moderne tijd.
Wordt tijd dat we de kruistochten weer aanvangen, opruimen al dat tuig!

slipsniffer | 23-05-17 | 22:40

Tot de volgende aanslag.
En, oh,ja, Peter R de Vries vertelde vanavond met zijn bekende hautaine lachje: je hebt meer kans op een auto-ongeluk dan op een aanslag.
Geen woord over de slachtoffers.

Jan Dribbel | 23-05-17 | 22:37

Geradicaliseerde moslims levenslang opsluiten.
Van Abedi en zijn broer was bekend dat ze geradicaliseerd waren.

Flappie2006 | 23-05-17 | 22:23

Ben 'blij' dat er maar een geloof is, waarvan aanhangers zichzelf willen opblazen en waarbij een groot deel dit ook nog goedkeurt. Stel je voor dat de christenen, joden, boeddhisten, etc. dit ook zouden doen? Als atheist ben je dan mooi de sjaak.

salsaparilla | 23-05-17 | 22:18

De zoveelste die 'in beeld 'was bij de autoriteiten.
-
Als wij nue ens alles wat 'in beeld' komt alvast preventief uit Europa jassen?
-
Dan hebben die vluchtelingenferries voor de Libische kust ook nog lading voor de heenreis - en het houdt het zaakje demografisch in balans.

bisbisbis | 23-05-17 | 22:00

-weggejorist-

Paljas | 23-05-17 | 21:42

De zomer begint nog maar net, einde vd zomer oorlog met de vreetzame roye mieruh. Wij zijn het volk en niet sharia-chromosoomfoutjes

rattenvanger XL | 23-05-17 | 21:34

Via de NOS: De Britse tabloid Daily Mail heeft zijn buren gesproken, en die zeggen dat Abedi zich 'vreemd' gedroeg de laatste tijd. "Een paar maanden geleden begon Salman hard op straat islamitische gebedsteksten te zingen in het Arabisch. Ook riep hij: er is maar één god en Mohammed is de profeet."

Het leek er dus op dat de dader zich pas sinds kort bekeerd had tot de religie van de vrede.

En dat wijst naar mijn smaak op een potentieel tijdbom-probleem voor de 2e of 3e generatie moslim die niet kan aarden in onze samenleving.
Ok, we zijn onderdeel van het probleem. En mede-slachtoffers. Maar toch niet de oorzaak?

Rommelende Onderbuik | 23-05-17 | 21:30

@Dandruff | 23-05-17 | 20:30
"Mijn bewering toonde vooral aan dat een muur beter werkt tegen terrorisme dan een open uitnodiging aan alle terroristen ter wereld."

De dader, een Manchester United fan in hart en nieren, die het land waar hij geboren is en nooit heeft verlaten wil jij tegen gaan houden met het een hek want dat werkt in Israel ook zo goed.
Gezien het aantal aanslagen dat het afgelopen jaar in Israel zijn gepleegd lijkt het hek niet zo veel te helpen tegen deze aanslagen.

Nathan R Jessup | 23-05-17 | 21:29

@Dandruff | 23-05-17 | 20:30
"Mijn bewering toonde vooral aan dat een muur beter werkt tegen terrorisme dan een open uitnodiging aan alle terroristen ter wereld."

De dader, een Manchester United fan in hart en nieren, die het land waar hij geboren is en nooit heeft verlaten wil jij tegen gaan houden met het een hek want dat werkt in Israel ook zo goed.
Gezien het aantal aanslagen dat het afgelopen jaar in Israel zijn gepleegd lijkt het hek niet zo veel te helpen tegen deze aanslagen.

Nathan R Jessup | 23-05-17 | 21:29

Dandruff | 23-05-17 | 20:30
Uw bijdrage is helemaal top. Dank. (Al leren alleen degene die openstaan voor de waarheid.)

Rommelende Onderbuik | 23-05-17 | 21:17

Het is geen verrassing meer zo'n aaslag. Het enige dat veranderd is de plaatsnaam. Dader hangt altijd een bepaalde stroming aan.

EmilioEsteves | 23-05-17 | 21:11

Hij was volgens de politie een bekende en geen 23 maar slechts 22 jaar oud... Dat is bijzonder cruciale informatie natuurlijk.
Gelukkig weten ze nu al wie het was, dankzij tappen en volgen...
Dat daarmee de levens van 22 onschuldige uiteengereten zijn is een ander ding en voor de wereld veel erger.

loze stijl | 23-05-17 | 20:52

De dader is geboren en getogen in Engeland. 22 jaar de kans gehad om zich te ontwikkelen en goed te integreren. Maar nee, waarschijnlijk een moeder met hoofddoek en vader die iedere dag naar de moskee gaat en zoonlief die vanaf zijn geboorte in een Westers land de eeuwenoude moslim normen en waarden aanhoort. Word je daar ziek van? Jazeker... doodziek.

salsaparilla | 23-05-17 | 20:50

En je moet Bittorrent hebben.
En iets van een Reader.
Met dat heeft iedereen toch....
...
sorry

Mark_Rubber | 23-05-17 | 20:39

Jongens en meisjes.
Download en lees. (*)
De auteur heeft er vast geen problemen mee.
Voor gesticht Brein is het too small fishy.
Lees en oordeel zelf.
We need to know. All of us.

thepiratebay.org/torrent/16639842/A_S...

* Een beetje is goed genoeg

Mark_Rubber | 23-05-17 | 20:36

1. Hoe wist de politie direct al dat het om 1 dader ging
2. Waarom werden de evacuatie instructies door een Amerikaan omgeroepen
3. 22 doden op (wederom) eem 22e, gepleegd door een 22 jarige
4. Waarom zend MSM wel detail beelden uit van aanslagen in het M/O maar niet van deze met een foyer vol CCTV
5. Waar is de social media van in de foyer
6. We zwichten niet voor terreur maar schorten nu wel het democratisch proces op
7. Valt precies samen met OSCE Counter Terrorism Conference 2017
8. De MSM plaatjes en benadrukking van jonge kinderen naast special police, deze zijn te jong voor bijwonen concert
9. Vergelijkingen met bewezen leugenverhaal Syrische busaanslag door ´rebellen´ waar Assad schuld van kreeg en nu weer
10.. en gaat maar door, meer op www.youtube.com/watch?v=GkG8q1q6krE

Iemand trouwens vandaag iets over de game changer verklaring gehoord van kim.com inzake Seth Rich/DNC/Wikileaks/Killary/Trump/Russiagate?? ...

HdJ | 23-05-17 | 20:36

Nathan R Jessup | 23-05-17 | 18:03,

Mijn bewering toonde vooral aan dat een muur beter werkt tegen terrorisme dan een open uitnodiging aan alle terroristen ter wereld.
Berbaar suggereerde namelijk dat in de sloot springen beter werkt tegen de regen dan een dak boven je hoofd, want; "dak lekt soms, dus onrealistische schijnveiligheid".

Wat je flauwe woordgrap betreft; moslims vermoorden dagelijks niet-moslims en "verkeerde moslims" in tientallen landen. En dat zou niks met de islam te maken hebben?
Dat heeft alles met de islam te maken.
Dat zeggen die massamoordenaars nota bene zelf steeds.
Ook in Israël.

Nou heb je wel gelijk dat veel gematigde moslims decennialang het nationaalsocialisme van Hitler aanhingen. Google maar op pan-arabisme;
- de beruchte PLO werd door de Egyptische president Nasser opgericht;
- die PLO streefde naar een Arabische superdictatuur;
- vandaar dat de PLO ook hielp met moordpartijen op Koerden in Syrië en Irak;
- en betrokken was bij machtsspelletjes in Jordanië, Libanon, Koeweit, etc;
- "symbool van de Palestijnse strijd" was de in Caïro geboren Egyptenaar Arafat;
- de Arabische Liga kwam met dat woord "Palestijnen";
- en besloot Arabische vluchtelingen géén asiel in Arabische landen te gevenen;
- etc.

Maar goed, de gematigde nazi's hebben de laatste decennia veel terrein verloren aan de veel radicalere islamisten. Vandaar de opkomst van hamas; een afsplitsing van de Egyptische moslimbroederschap. Die net als andere afsplitsingen van de moslimbroederschap (al-qaida, isis, etc) streeft naar wereldwijde genocides op niet-moslims en wereldwijde shariawetgeving.
Dat heeft alles met de islam te maken

Kortom; "Palestijnen" bestaan niet.
Er is nooit een Palestijns volk, Palestijnse munt, Palestijnse taal of Palestijnse cultuur geweest.
Terwijl Israëlische Arabieren èn uit de Arabische wereld gevluchte joden in Israël een bestaan konden opbouwen, werden de Arabische vluchtelingen in Arabische landen helemaal gek gemaakt door hun dictators. Dictators die zelf stinkend rijk werden van alle Westerse hulp; ook fatah (opgericht in Koeweit) en hamas.

Wist je dat de "Palestijnen" praktisch net zo veel hulp krijgen als alle andere vluchtelingen op deze planeet tezamen?
Nogmaals; net zo veel als *alle* andere vluchtelingen ter wereld samen?
Google ook maar eens op UNHCR en UNRWA. Twee VN-vluchtelingenclubjes die allebei ongeveer evenveel westers geld te besteden hebben.
Terwijl er daarnaast alleen al in Nederland tientallen "liefdadigheidsclubjes zijn voor de "Palestijnen"; en circa 0 voor de miljoenen hindoe-vluchtelingen in Pakistan en Bangladesh.

Maar goed, geloof mij niet op mijn woord.
Durf vooral eens om zelf iets te onderzoeken, in plaats van de NPO na te papegaaien.

Dandruff | 23-05-17 | 20:30

Ik kan alleen maar hopen dat hij 72 schoonmoeders krijgt, voor de eeuwigheid.

Solar666 | 23-05-17 | 20:18

Eén cartoon van Mohammed en moslims gaan witheetrazend de straat op want Allah is beledigd. Maar wanneer teenagers met een shrapnelbom worden afgeslacht, voor Allah, doodse stilte.

magirus | 23-05-17 | 20:17

defend-europe.org/en/home-2/

The shit has hit the fan: de meisjes&jongens van Defend-Europe gaan echte actie ondernemen tegen de mensensmokkelaars!
" Right now so called “humanitarian” NGOs are smuggling hundred thousands of illegal migrants to Europe and are endangering the security and future of our continent. They are the ones who are responsible for the mass drowning of thousand of Africans in the Mediterranean. But we are no longer looking away. We will confront their boats and defend Europe."

(A Project of Generation Identity, Verein zur Erhaltung und Förderung der kulturellen Identität, Schönaugasse 102a, 8010 Graz, Österreich, Email: contact[at]defend-europe.org)

theo-is-dood | 23-05-17 | 20:12

Op alle fronten is het radiostilte bij DENK.

teevee | 23-05-17 | 20:12

@TheseDays00 | 23-05-17 | 19:59
De hel is er als gelovige in je laatste seconde achter komen dat er geen hemel bestaat.

De_ontwarrende_man | 23-05-17 | 20:05

@Tietmier | 23-05-17 | 18:48
-
Troost u: daar hebben ze in Groot-Britannië een perfecte apologetenmachine voor: de Muslim Council. Niet dat ze ook maar één enkele moslim in het land vertegenwoordigen, maar ze bieden een leuk semi-overheidsbaantje. (op kosten vande Britse belastingbetaler)
-
Voorzitter Harun Khan heeft vanmorgen first thing laten weten dat hij het allemaal zeer betreurt. At least his ass is covered.

bisbisbis | 23-05-17 | 20:03

Opdat het maar flink pijn gedaan heeft bij hem. Soms denk ik dat er wel een hel moet zijn, ook al weet ik zeker dat er geen hemel is, en hij nu al een dagje geroosterd wordt.

TheseDays00 | 23-05-17 | 19:59

Standaardreacties

- in Syrië vallen ook slachtoffers
- de islam is van oudsher een vredelievende religie
- de meeste slachtoffers van terreur zijn moslims
- Amerika heeft IS gemaakt
- de islam heeft hier niets mee te maken

en zo is het wachten tot de volgende terreurdaad, wetende dat de regering ons niet zal helpen.

Jack Jersey | 23-05-17 | 19:56

@Rommelende Onderbuik | 23-05-17 | 15:56
Dat ze daar zitten te bidden voor de zielenhiel van de aanslagpleger? Vind je?

miff | 23-05-17 | 19:55

@@Gen. Maximus | 23-05-17 | 17:09

Er is een beweging opgestaan die ter plekke protesteert tegen de veerdienst Libyie * Sicilie. < Defend-Europe <
link:https://www.youtube.com/watch?v=uAV0eI6MnrA
link: www.youtube.com/watch?v=COzWRT7S4zs

theo-is-dood | 23-05-17 | 19:49

-weggejorist-

Rommelende Onderbuik | 23-05-17 | 19:45

Dit kan ook in Nederland gebeuren.

En wanneer dit plaatsvindt is er in ieder geval gestemd voor de hypotheekrenteaftrek en voor twijfelachtige graaizuchtige lieden, daar geven we blijkbaar wel om in dit land. Langdurige vrijheid, veiligheid en eerlijkheid boeit het Nedetlandse electoraat blijkbaar nog geen ene ruk!

Jan, Leiden | 23-05-17 | 19:43

En advies voor goedmensen en VVD stemmers: bekeer u tot de Allah, de barmhartige, de genadige, de alwetende. Dan mag u straks misschien wel als dhimmi slaaf nog ietsjes langer leven. Uw goedvrouw wilde eigenlijk toch al door zo'n wilde woestijnprimaat genomen worden.

Mark_Rubber | 23-05-17 | 19:33

@Lewis Lewinsky | 23-05-17 | 15:38
Berbaar kan goed met moslims leven...

Maria.1 | 23-05-17 | 19:27

-weggejorist-

dalouiman | 23-05-17 | 19:26

En wederom een bekende van de politie. Stop eens met vragen om nog meer opsporingsbevoegdheden, en begin eens een keer met het maken van wetgeving om jihadisten en hun sympathisanten zeer langdurig dan wel permanent uit de samenleving te verwijderen.

Reaguurdeskundige | 23-05-17 | 19:24

De 'rechtse' politiek heeft er onder leiding van Markie tweehonderdduizend geïmporteerd. Wat na *kuch* gezinshereniging gaat resulteren in één miljoen vijandelijke moslims.
In één jaar.
We gaan naar de klote. Zeer binnenkort.
Maar de hypotheekrente is veilig.
Hahahaha!

Mark_Rubber | 23-05-17 | 19:23

Logica en wetenschap laten ons naar de maan vliegen.
Geloof laat ons in gebouwen vliegen.

Opdepost | 23-05-17 | 19:20

Lewis Lewinsky | 23-05-17 | 16:52
Het woord dat ie als meest mogelijk achte was: massahysterie omdat ie gelezen had dat er een ballonnetje geknapt was. Dat was alleen het aneurysma in zijn hoofd. Heb je gezien hoelang team DKS in de panelen is gebleven en hoe vroeg ze er weer bij waren? Ongelooflijk. En hij maakt meer draaiingen dan een tornado in de VS, je zou er bijna dol van worden.

Cobalt bomb | 23-05-17 | 19:19

I understand Lars von Trier.

Jack Jersey | 23-05-17 | 19:16

Logica en wetenschap laten ons naar de maan vliegen.
Geloof laat ons in gebouwen vliegen.

Opdepost | 23-05-17 | 19:15

He, alweer geen Fins postzegel verzamelaar?
Lekker veel van die gasten binnen halen bedplasser Jesse Klaver, wah

joppo0 | 23-05-17 | 19:13

Langshetrandje | 23-05-17 | 18:35
Tja, en de helft van de Moslim wereld staat te juichen en vind 'm een martelaar.
Alleen in Manchester dachten 10 vooraanstaande lieden... Laten we maar een gebedje voor de slachtoffers, straks worden mensen nog boos dat we geen bloed geven.

Kijk ons eens -met onfrisse tegenzin- eens deugen:
twitter.com/aishagani/status/86701191...

Rommelende Onderbuik | 23-05-17 | 19:11

Die blanke sympathieen komen me zolangzamerhand de strot uit, waar is DKS om orde in de chaos te scheppen.
*kijkt rond naar Putin-Trump-VVD clickbait om toe te werpen*

Cobalt bomb | 23-05-17 | 19:10

Tietmier 18.48----Dit weekend op de Dam een grote maifestatie van moslims, ze zijn het geweld beu, en willen dit niet meer in naam van hun geloof.....(of vinden ze het eigenlijk stiekempjes wel best allemaal???..... gok zelf op het laatste).

Wienerschnitzel mit | 23-05-17 | 19:08

Hoe gaan ze dit nou buj DWDD goedpraten...... ben echt benieuwd (na aanslag 123.436.....).

Wienerschnitzel mit | 23-05-17 | 19:05

Het is nu genoeg. Roep de noodtoestand uit en neem alle moslim bekenden en verdachten van de politie preventief in hechtenis, en zet ze uit. Het is niet anders. Het is oorlog. We geven honderden miljarden uit in de wereld voor veiligheid om die paar duivelse moordenaars. Het is krankzinnig. Liever een paar onschuldig uitgezet, dan mijn dochter in stukjes. Oog om oog, tand om tand.

070 | 23-05-17 | 19:04

-weggejorist-

Worst_kaas_scenario | 23-05-17 | 19:00

@Ongeblustekalk | 23-05-17 | 18:53 Ik weet dat ik gelijk heb als ik zeg dat jij overdreven paranoide bent. En als je nou alleen jezelf er mee lastig valt. Nee anderen moeten het ontgelden met die achterdochtige insinuaties. Tis dat het af en toe amusant is, zolang als ik maar niet het slachtoffer ben.

knutsel | 23-05-17 | 18:59

-weggejorist-

Apollo | 23-05-17 | 18:54

knutsel | 23-05-17 | 18:19
Flauw, je weet dat ik gelijk heb, verzetsstrijderT.

Ongeblustekalk | 23-05-17 | 18:53

Ben benieuwd hoeveel moslims gaan laten weten hoe afschuwelijk ze deze laffe bomaanslag vinden..

Tietmier | 23-05-17 | 18:48

-weggejorist-

Apollo | 23-05-17 | 18:42

Klinkt boeddhistisch ????
Is dat ook al fout?

Wonderpan | 23-05-17 | 18:41

Misschien moeten we vanaf nu niet meer praten over politiek-correct maar over politiek-knettergek.

knerf | 23-05-17 | 18:36

Rommelende Onderbuik | 23-05-17 | 18:30
Tevens uitgesproken:
ook de moslim gemeenschap raakt dit soort jongeren kwijt. Fraaie juristen uitspraak...

Rest In Privacy | 23-05-17 | 18:35

Langshetrandje | 23-05-17 | 18:27
Had oom Donald toch gelijk.
Gewoon een loser.
Heeft niets te maken met...

Rommelende Onderbuik | 23-05-17 | 18:30

zojuist een moslim juriste aan het woord op radio 1.
Teksten ongeveer:
Jongeren plegen niet zo maar zelfmoord (pratend dus over de dader van de aanslag). Vaak plegen jongeren zelfmoord als ze gepest worden, deze jongeren voelen zich gepest door de maatschappij en dan kun je rare dingen doen...

Rest In Privacy | 23-05-17 | 18:27

@MoonBeebe | 23-05-17 | 18:18

Die zijn nu toch allang op dacht ik zo...

authentic | 23-05-17 | 18:21

@Ongeblustekalk | 23-05-17 | 18:06 Ach heden, ben je nou alweer je medicatie vergeten in te nemen? Je weet toch dat de paranoia dan de overhand krijgt.

knutsel | 23-05-17 | 18:19

Die laffe rat wilde dus zijn Eigen 72 maagden uit kiezen.

MoonBeebe | 23-05-17 | 18:18

Volgens MSM: kind van Libische vluchtelingen, die voor het regime van Khadafi de wijk naar Groot-Brittannië namen.
Zo zie je maar weer. Was dus toch zelf GEEN vluchteling.
(Bij een van de 10 usual suspect vakjes kunnen de dEUgers nu invullen: zie je wel, khad toch gelijk.)

Even policor duiden? Dus gebrek aan integratie, perspectief, radicalisering tweede generatie wegens discriminatie? Kon geen stageplek vinden?
Of was ie inderdaad begaan met zogenaamde gebombardeerde kindertjes in de vredige woonwijken van liefdevol Raqqa?

Rommelende Onderbuik | 23-05-17 | 18:14

En weer is het een man. Feministen hebben gelijk.

JTKDM | 23-05-17 | 18:13

Ook dit had ik al voorspeld in 1985
dat moslims met een IQ van visstick
zoals deze Kwalman Abedi
aanslagen zouden gaan plegen in naam van de vrede
om daarmee nogmaals het achterlijke van hun geloof te doen bevestigen.
Tot slot eindig ik met de quote, het enige goede aan een moslim is zijn baard zolang hij maar niet te veel verhaart zoals bij mij het geval is.

GrietKietelaar | 23-05-17 | 18:11

@ Gen. Maximus | 23-05-17 | 17:09;

wellicht dat in uw direct omgeving de wal het schip keert; ik ben bang dat er een (helaas invloedrijke) groep vrij halsstarrig bij hun standpunt blijven. Ook al komen er meer en meer schrijnende situaties, ze hangen aan hun eigen normen en waarden en met elke aanslag gaan ze harder hun eigen waarheid verkondigen. Tegelijk sluiten ze hun ogen en oren omdat ze de andere kant ( wat mij betreft de waarheid) absoluut niet willen, maar ook zelfs niet kunnen horen.
Ik vermoed dat er verder ook mensen zijn die profiteren van dit soort situaties. Ik denk dan aan sommige politici (want wie kan nu nog rationeel nadenken over een wetsvoorstel), wapenhandelaren. Deze mensen kunnen over hun emotie heen stappen en kil en calculerend naar een aanslag kijken en berekenen hoe ze dit in hun voordeel kunnen gebruiken.
En dan heb je een steeds grotere groep mensen in Nederland die, soms openlijk, dit soort aanslagen bejubelen. Mocht je deze laatste groep eens irl willen tegenkomen; rijd eens door de schilderwijk, Den Haag. Ik heb het 'voorrecht' gehad dit soort jongeren te hebben mogen spreken. Dan komt de term 'hersenspoelen' toch snel in me op.

EEnzame SchizofrEEN | 23-05-17 | 18:10

knutsel | 23-05-17 | 17:45
Ghaha, daar heb je me.
Nee discussiëren over je eigen nick, zoals hierboven gebeurt ziet er slim uit. Koekoek!!

Ongeblustekalk | 23-05-17 | 18:06

vraag me eigenlijk af hoe ze achter die naam zijn gekomen, de politie heeft het nog niet vrij gegeven.
Zou niet de eerste keer zijn dat Amerikaanse media verkeerde namen naar buiten brengen in de haast een scoop te hebben.

Drederop | 23-05-17 | 18:03

@Dandruff | 23-05-17 | 16:12
"De door alle jodenhaters gehate Israëlische muur heeft het islamitische terrorisme in Israël ongeveer 95% doen afnemen."

Ik ben blij dat je de Palestijnse aanslagen niet als islamitisch terrorisme ziet anders zou je bewering niet kloppen.

Nathan R Jessup | 23-05-17 | 18:03

-weggejorist-

van Oeffelen | 23-05-17 | 18:00

Om te beginnen alle moskeeën dicht. Iedere Imam per kerende post retour zandbak. Algeheel hoofddoekverbod. Verbod op ritueel slachten. In het verleden genoten belastingaftrek voor moskeegiften terugvorderen.
Begin daarmee, en het vestigingsklimaat wordt een stuk minder aantrekkelijk. Faciliteren werkt niet. Dat blijkt keer op keer. Tijd om overstag te gaan...

Achterhoutje | 23-05-17 | 18:00

Volgens de telegraaf is het een brit.
Zijn naam maakt dat natuurlijk gelijk duidelijk;dat dit een echte brit is.
Sarcasme modus :AAN.
alphapapatango | 23-05-17 | 17:31

omdat het VK de grenzen nooit open heeft gehad is iedereen die daar langere tijd in woond een brit of illegaal, dat maakt hem natuurlijk niet minder moslim, waarschijnlijk zo'n haat baard salifist.

Drederop | 23-05-17 | 17:59

De islam is een zieke ideologie en het moet overal verboden worden, voordat het te laat is, want zodra de islam de overhand krijgt, dan wordt onze vrijheid verboden.

Helaas met de islam er is geen andere optie, het is of opeten of opgegeten worden. Als ik naar de uitslag van de verkiezingen van 15 maart kijk, de meerderheid wilt blijkbaar dat wij, onze kinderen en kleinkinderen door de islam worden opgegeten, echt onvoorstelbaar hoe dom en naïef een volk kan zijn, de domheid van de meerderheid in West-Europa is letterlijk en figuurlijk dodelijk, dat hebben wij gisteren weer gezien, te triest voor woorden.

Wonderful-Life | 23-05-17 | 17:58

Ze moeten toch eens een ander promotieteam inhuren. Dit gaat het niet worden.

voldemort | 23-05-17 | 17:52

Geen moslim, want echte moslims doen dit niet.
Zijn familie zal trots op hem zijn.

jaap932057795966 | 23-05-17 | 17:52

Zou een Libiër zijn geweest.
Verrassend.

wapster | 23-05-17 | 17:49

@Ongeblustekalk | 23-05-17 | 17:10 Ik kan me wel voorstellen dat jij in je lijpheid gesprekken voert met meubilair, maar mijn keukentafel kan helegaar niet praten!
:)

knutsel | 23-05-17 | 17:45

Volgens de telegraaf is het een brit.
Zijn naam maakt dat natuurlijk gelijk duidelijk;dat dit een echte brit is.
Sarcasme modus :AAN.

alphapapatango | 23-05-17 | 17:31

Marie Curieux | 23-05-17 | 17:13
Lewis Lewinsky | 23-05-17 | 17:15

Dat is in essentie voor mij ook het verschil tussen iemand met een andere mening en tussen een trol.
Met de eerste kun je respectvol of humorvol discussiëren om eventueel op een bepaald moment met een agree-to-disagree af te sluiten.
Bij de tweede wordt je vanaf het begin voor dom uitgemaakt en vervolgens als je er op in gaat tot vervelens toe beledigd.

DKS heeft weliswaar soms best een punt dat hier snel conclusies worden getrokken en dat men er goed aan doet eerst even wat informatie af te wachten.Maar zelf laat hij zich hier weinig aan gelegen liggen: hoe voert een totaal ongenuanceerde pro-EUlite-agenda op basis van "het feit": die zullen het toch wel beter weten dan de reaguurders hier. Vervolgens roeptoetert hij dat anderen "zijn" feiten niet willen zien en zijn alle pogingen 'm te negeren of weg te jorissen uitwassen van eenkennigheid en tunnelvisie.

Enige psychiatrische begeleiding lijkt me wel op zijn plaats. Maar goed, moet ie zelf weten. Enige last die ik ervan heb is dat ik wat meer moet zoeken naar de leuke en waardevolle tegels tussen al de vuilspuiterij.

Rommelende Onderbuik | 23-05-17 | 17:29

Gompie. Als ik niet beter wist zou ik haast denken dat het een moslim was.

Lefgozer | 23-05-17 | 17:26

@OhZo | 23-05-17 | 15:21
Moslimorganisaties hoeven zich niet te verontschuldigen: echte moslims plegen geen zelfdmoordaanslagen dus was de dader geen moslim, ook al zegt die van wel, ook al zegt hij nadrukkelijk te zijn geïnspireerd door een oriëntaals fabeltjesboek, ook al gaat hij zesmaal daags door de knieën voor Allah. Zo simpel is het. En voor wie hier niet in mee gaat, is er ook nog de mogelijkheid dat een Zionistisch complot is om de moslimgemeenschap in een slecht daglicht te zetten.

We zullen wel van alle kanten horen dat de islam een prachtig geloof is en dat we moskeeën extra moeten gaan bewaken want die arme moslims zijn loslopend wild in het islamofobe westen. En laten we vooral samen sterk zijn tegen krachten die ons uit elkaar willen drijven en NEE zeggen tegen terrorisme (en onze mond houden voor de drijvende kracht hierachter).

mirvink3478 | 23-05-17 | 17:23

Goh wat is de voorraad eenzame wolven toch groot.

h3* | 23-05-17 | 17:21

Zal door de MSM wel weer weggezet worden als de zoveelste lone wolf. Maar goed ik laat me graag verrassen, misschien heeft van Muyswinkel nog een verfrissende kijk op deze gebeurtenis.

ad melkert | 23-05-17 | 17:18

@Marie Curieux | 23-05-17 | 17:13
Eens. Goed gezegd, Marie.

Lewis Lewinsky | 23-05-17 | 17:15

Is dit nog nieuws? | 23-05-17 | 17:06
Goede link.
Had de Speld toch gelijk?
We zullen het argument vanavond ook nog wel bij de Vara horen:
"It seems that bombs of the British air force over children of Mosul and Raqqa has just came back to #Manchester,"

Rommelende Onderbuik | 23-05-17 | 17:15

Lewis Lewinsky | 23-05-17 | 16:39
Heb ze ook gezien en het wordt tijd dat deze hysterische mafklapper een poosje in de kerker van GS wordt opgesloten.

Niet om hem te beletten om zijn mening te geven, want ik heb VvMU hoog in het vaandel, ook voor mensen waar ik het niet mee eens ben. Het gaat om de manier waarop DKS de discussie aangaat en hele draadjes domineert met zijn hysterische plempsels en het schelden op reaguurders die het niet met hem eens zijn.

Ik kan me herinneren dat de moderatie soms ingreep als bepaalde reaguurders zich zo gedroegen of teveel hun stempel drukten in de panelen. Dan werden ze even op het strafbankje gezet om af te koelen. (bv Bakito en Kaas)

Nou ja, dat wegjorisen van zijn bizarre plempsels is alvast een begin, zullen we maar denken.

Marie Curieux | 23-05-17 | 17:13

knutsel | 23-05-17 | 16:58
Kan je gewoon aan de keukentafel vragen, hoeft niet hier ;)

Ongeblustekalk | 23-05-17 | 17:10

@Berbaar | 23-05-17 | 16:43

Ho, ho. Ik vraag niet naar wat je van mogelijkheden, die door anderen worden geopperd, vindt.

Wat is voor jou een, in potentie, werkbare oplossing? Stoppen met naar andere wijzen, nu even zelf de handschoen oppakken.

EEnzame SchizofrEEN | 23-05-17 | 17:09

Open vraag. Ik merk om me heen de publieke opinie schuiven. Bij hoeveel aanslagen hebben we een kantelpunt bereikt, waarop de druk op de politiek onhoudbaar wordt voor fermere immigratiebeperkende maatregelen? Het economische en sociale tegenargument werkt toch wat minder confronterend dan veiligheid klaarblijkelijk.....

Maar het is toch niet meer te verkopen dat we ze nog steeds opvissen voor de kust van Afrika? En daarmee de potentiële kweekvijver voor radicalen nog steeds verder vergroten?

Gen. Maximus | 23-05-17 | 17:09

moslimited = laffaard

Lina&Johan | 23-05-17 | 17:06

@Stormageddon | 23-05-17 | 16:24
Wat een vooruitziende blik had deze briljante man. En wat missen we hem.
Ik denk trouwens dat hij nu zijn voordrachten en discussies niet meer had kunnen voeren, zeker niet op de door SJW's verziekte universiteiten.
Kun je nagaan hoe we de laatste jaren wat VvMU betreft achteruit zijn gegaan.
Beangstigend.

Von Mutzenbacher | 23-05-17 | 17:01

@Berbaar Moslimvriend | 23-05-17 | 16:55
Het valt echt niemand op dat jij geen enkel woord van afkeuring over de mohammedaanse massamoord in Manchester heb geuit. Echt niet. Heus niet.

Lewis Lewinsky | 23-05-17 | 17:01

Frappant dat we nu geen beelden zien van dode kinderen (gelukkig maar, overigens). Lijken van 'zielige' (= moslim-) kinderen, met de bijpassende huilverhalen, zijn niet uit de media weg te branden, maar de dood van blanke kinderen (Nice, Zweden) is niet relevant. Wij moeten natuurlijk niet in onze emoties geraakt worden als het om onszelf gaat, het enige wat wij mogen van de boven ons gestelde proleten is onszelf wegcijferen.

landman | 23-05-17 | 17:01

Lol Berbaar. De terroristen zijn gestopt door druk en jacht van buitenaf en dialoog toen de ETA en de IRA half op de rug lagen. Toen pas waren ze bereid om compromissen te sluiten. Ik vrees dat deze optie van verzoening en compromissen met de islamitische terroristen niet gaat werken. Want islam gemotiveerd.
Dus berbaar, me hoela, druk, grenzen en de jacht openen.

ristretto | 23-05-17 | 16:59

@Berbaar | 23-05-17 | 16:55 Ja je blijft er maar op hameren dat het niet werkt, maar kom dan eens een keer met iets dat WEL werkt, volgens jou dan.

knutsel | 23-05-17 | 16:58

@miff | 23-05-17 | 16:53
Dat gaat niet gebeuren, never, nooit, niet.

Berbaar | 23-05-17 | 16:58

Rommelende Onderbuik | 23-05-17 | 16:49
Goede link.
Zo gaat dat. Zo zag ik op tv een dame beweren, heel stellig, dat "al die kanker ontstaat door E-nr's. Die at ze nooit.
Denkt ze.

Carmelita | 23-05-17 | 16:57

Rommelende Onderbuik | 23-05-17 | 16:42,

Als dks roept dat je ziek in je hoofd bent moet je trots zijn.
Iemand die extremistische kindermoordenaars op één lijn zet met "christenfundamentalisten" (die gasten die koopzondag willen afschaffen) spoort niet.

In de aanloop naar de verkiezingen noemde de VVD tegenstanders van islamitisch geweld "boze ooms".
Ik zei toen al; ik ben liever een boze oom dan een domme lul.
Of in het geval van VVD-stemmerTs; een héle domme lul.
Slechts weinig na-oorlogse premiers hebben zo vaak en zo stug gelogen als Rutte. Maar met 2 holle slogans tegen gewelddadige Turken vlak voor de verkiezingen maakte hij alles weer goed.
Om te janken gewoon.

Dandruff | 23-05-17 | 16:57

Het huis van de familie Abedi moet je met een bulldozer vernietigen, net als de Israëli's doen. Leren ze het niet af, dan heb je tenminste wraak.

Ongeblustekalk | 23-05-17 | 16:57

Gelukkig was Salman Abedi geen virtuele verkrachter.

Lewis Lewinsky | 23-05-17 | 16:56

@knutsel | 23-05-17 | 16:49
Lijkt me prima maar een paar slagbomen gaan daar niets aan toe bijdragen.

Berbaar | 23-05-17 | 16:55

Dandruff | 23-05-17 | 16:45
Alles voor de clicks, dat weet jezelf ook. Heel triest.

Ongeblustekalk | 23-05-17 | 16:54

@Peter_K | 23-05-17 | 16:37
De ACVZ is een academisch clubje van elitisten, waarin nb. een assistant professor in Gender and Politics (S. Bonjour) zit, dat even gaat adviseren om de opvang van asielzoekers te verplichten in gemeenten.

Om grote volksprotesten en -opstanden te voorkomen hanteert men nu de strategie om kleinere groepjes migranten in woonwijken te proppen, zoals we vanmorgen konden lezen in het AD.

ChatBot | 23-05-17 | 16:54

Berbaar | 23-05-17 | 16:16
Je hebt gelijk Berbaar, er is dan ook maar een mogelijke oplossing om in Europa van de islamitische terreur in al haar vormen af te komen: de volledige afwezigheid van de islam en islamieten in Europa.
Hoe dat gaat gebeuren laat ik even aan uw eigen fantasie over, anders loop ik straks het risico voor het hekje van de rechtbank te staan. Maar dat er spoedig een moment arriveert dat de wal het schip keert moge duidelijk zijn.

miff | 23-05-17 | 16:53

@Dandruff | 23-05-17 | 16:45
Klopt. Het was trouwens een lange nacht. De fases na zo'n moslimaanslag zijn telkens weer:

1. Ontkenning van de aanslag
"Laten we niet te snel concluderen dat het een aanslag is. Het kan ook een ongeluk zijn".

2. Ontkenning van de moslimconnectie
"Misschien was het wel een bom, maar waar heb jij gelezen dat die van een moslim afkomstig is?"

3. Ontkenning van het moslimprobleem
"Ja, het was wel een moslimaanslag, maar 99% van de moslims is liev".

We zijn nu in fase 3. Een algeheel compleet totaalverbod op islam is mijns inziens wenselijk.

Lewis Lewinsky | 23-05-17 | 16:52

kapotte_stofzuiger | 23-05-17 | 15:30
Deze smerige moordenaar van het islamitische ras was niet bij het concert aanwezig maar glipte net voor het einde van het concert naar binnen toen alle deuren werden opengezet zodat de bezoekers snel naar buiten konden.

Voorts zag ik vanmorgen een kort interview in het staatsjournaal met jongeren die bij het concert aanwezig waren. Die hadden zich er bij binnenkomst al over verbaasd dat alleen de kaartjes werden gecontroleerd. Dus geen tassen/rugzakken controle.

Las ergens op Twitter dat er bij de uitgang, waar de aanslag plaatsvond, ook nauwelijks beveiligers stonden, dus toen die deuren opengingen, kon iedereen erin.

Wat een enorme en onbegrijpelijke nalatigheid van de organisatoren in deze tijd waar de dreiging van terreuraanslagen zo groot is.

Marie Curieux | 23-05-17 | 16:50

@Berbaar | 23-05-17 | 16:43 Die agenda, beste Berbaar, ligt hier al jarenlang open op tafel. Iedereen mag hem inkijken. Gek he? Dat mensen aanslagen zouden willen voorkomen. Waar halen ze het vandaan?

knutsel | 23-05-17 | 16:49

En, hebben Engelse agentes met hoofdgordijn zich ontfermd over de slachtoffers?
Werd er solidariteit mee bereikt?

Vragen...

Kudtkip | 23-05-17 | 16:47

@tsarion | 23-05-17 | 16:39
Nog een luchtfietser.
Nog afgezien van de onmogelijkheid van Uw voorstel denkt U nu echt dat terroristen dan hier geen aanslagen meer zullen plegen?
Dat ze met een bomgordel bij de grens komen en denken oei sh!t dit landje mag ik niet in want Moslim?
Zo werken die dingetjes niet in het echte leven.

Berbaar | 23-05-17 | 16:47

Lewis Lewinsky | 23-05-17 | 16:39,

Ik zag net inderdaad een hoop weggejoriste reacties.
Maar ook wat er nog wel stond was behoorlijk gênant.
Enerzijds is dat natuurlijk precies zoals we hem kennen; anderzijds lijkt het mij dat veel andere trollen toch nog voldoende normbesef hebben om direct na zo'n aanslag toch ietwat te dimmen.

Dandruff | 23-05-17 | 16:45

Op Viva zijn de dames er uit; heeft niks met de islam te maken. Want Eta, want Ambonezen, want Ira..

Carmelita | 23-05-17 | 16:44

@Berbaar | 23-05-17 | 16:43
Islamclub vermoordt meisjes en jij vindt het ziek als mensen daartegen zijn. Logisch.

Lewis Lewinsky | 23-05-17 | 16:44

De islamitische staat zijn geen echte moslims zoals het Vaticaan geen echte katholieken zijn .

Castor12 | 23-05-17 | 16:44

@EEnzame SchizofrEEN | 23-05-17 | 16:34
Dat zijn geen "oplossingen" en zeker geen werkende of realistische, het is schijnveiligheid meer niet.
En dat sommigen de aanslag of iedere aanslag aangrijpen om hun eigen agenda mbt open grenzen, vluchtelingen etc te promoten is eigenlijk best wel ziek.

Berbaar | 23-05-17 | 16:43

Dandruff | 23-05-17 | 16:33
Oh, ja, we waren allemaal ziek in ons hoofd dat wij in een "Waarschijnlijk ongeluk" (Ja, kan best, hoor, grote boem met spijkers?) een aanslag vermoedden (terwijl de BBC er al van uitging)... "Jullie hopen erop, he?"

Maar goed, hij heeft zijn portie negatieve aandacht voor deze weekje nu al weer binnen en heeft bij gebrek aan een wakkere Joris ook nog eens flink therapeutisch mogen schuimbekken en vuilspuiten.

Rommelende Onderbuik | 23-05-17 | 16:42

-weggejorist-

Lewis Lewinsky | 23-05-17 | 16:39

Om zeker te zijn dat dit Nooit meer zal gebeuren...
ALLE moslims... ja alle.. het land uit en Europa uit en nooit meer binnenlaten.

Ik ben zo klaar met deze "mensen".

tsarion | 23-05-17 | 16:39

@ChatBot | 23-05-17 | 15:39
De ACVZ kan beter adviseren dat de asielwetgeving nageleefd wordt, precies zoals ze dat met diezelfde wetgeving in Japan, Zuid-Korea en China doen. Dat zijn landen waar ze wèl met hun verstand regeren, in plaats van met hun onderbuik.

Ook kenmerkend dat een ondemocratische partij als ACVZ zo'n invloed uit kan oefenen.

Peter_K | 23-05-17 | 16:37

@Rommelende Onderbuik | 23-05-17 | 16:31
Berbaar is een wegkijker die hier heel vaak "leven en laten leven" heeft geroepen als het ging om moslims.

Nu weer eens blijkt dat de islamclub aanhanger is van "sterven en laten sterven" zou het van fatsoen getuigen als de trol zijn woorden herroept.
*verbied islam*

Lewis Lewinsky | 23-05-17 | 16:37

@ Berbaar:
oke, ik krijg er langzaamaan genoeg van telkens van u te lezen dat de mogelijke oplossingen die door vele reaguurders worden benoemd (van preventief tot actief) niet gaan helpen, niets oplossen en niet bijdragen aan theekransjes.

Kom zelfs eens met een mogelijke oplossing. Laat me dit (voor u niet bestaande, dus noem ik het hypotetische) probleem schetsen:
U woont in een land dat al langere tijd niet zelfstandig mag beslissen hoe het haar grenzen beheerst. In het overwegend atheïstische land komen steeds meer streng gelovige personen wonen. Deze willen dat de atheïstische bevolking actief 'mee' gaat geloven, inclusief alle bij deze religie horende regels en wetten.
Op enig moment plegen leden van deze religieuze beweging aanslagen.
Zeg het nu maar, Berbaar. Wat gaan we nu doen? Want ik ben wel even klaar met het wegwimpelen van alle oplossingen.

EEnzame SchizofrEEN | 23-05-17 | 16:34

Hey Frau Merkel!!! Was soll es kosten?

Mr_Pikibelly | 23-05-17 | 16:33

Waarschijnlijk vond hij zijn nieuwbouwwoning te klein en kreeg ook te weinig graties geld.

Steinway | 23-05-17 | 16:33

Lewis Lewinsky | 23-05-17 | 16:25,

Berbaar heeft wel een punt dat hij hier alleen komt om te trollen.
Niet om medemenselijkheid te tonen.

Die andere trol dks heeft ook de hele nacht iedereen uit zitten schelden zag ik.
Dat is niet omdat hij de aanslag op die kinderen lichtelijk irritant vond. Ddat is omdat hij walgde van alle "tendentieuze, ongefundeerde en nodeloos kwetsende" kritiek op die aanslag.

Dandruff | 23-05-17 | 16:33

Altijd een bekende heh? Maar actie ondernemen, ho maar.

Mali | 23-05-17 | 16:31

Lewis Lewinsky | 23-05-17 | 16:25
Heeft ze toch net gedaan? Islamtereur is volgens Berbaar net zo onvermijdelijk als af en toe wat spatjes regen. U dient het maar te accepteren. Stelt u zich er toch een beetje voor open.

Anders voor mijn advies: trollen maar niet meer voeden.
Laten we blij zijn dat DKS zijn kwade dronk van vannacht nu aan het uitroezen is.

Rommelende Onderbuik | 23-05-17 | 16:31

Is er al wat bekend over de migratieachtergrond van Salman Abedi?
Of is het gewoon een Brit die teleurgesteld was over het gebrek aan stageplaatsen?

Rommelende Onderbuik | 23-05-17 | 16:26

Om jezelf helemaal voor Allah in stukken te laten exploderen en daarbij zoveel mogelijk verdorven niet-moslims te doden is volgens GroenLinks de schuld van de onophoudende bombardementen op de islamitische wereld. Snotneus kan in ieder geval alle begrip opbrengen voor de dader want hij kon gewoon niet anders. En nogmaals: er reizen geen terroristen mee met de grote groepen asieltoeristen uit het Midden-Oosten en wie dat wél zegt is gewoon hysterisch!

eerstneukendanpraten | 23-05-17 | 16:26

@Berbaar | 23-05-17 | 16:23
Jouw vrienden van de islamclub hebben meisjes vermoord in Manchester.

Misschien wil je daar iets over zeggen, vergiethoofd?

Lewis Lewinsky | 23-05-17 | 16:25

Fighting words.... de woorden van Christopher Hitchens waren ongewoon scherp en kristalhelder. Niets aan kracht ingeboet in 8 jaar tijd: integendeel. Met elke aanslag méér waar.

"What nobody in authority thinks us grown-up enough to be told is this: We had better get used to being the civilians who are under a relentless and planned assault from the pledged supporters of a wicked theocratic ideology. These people will kill themselves to attack hotels, weddings, buses, subways, cinemas, and trains. They consider Jews, Christians, Hindus, women, homosexuals, and dissident Muslims (to give only the main instances) to be divinely mandated slaughter victims. Our civil aviation is only the most psychologically frightening symbol of a plethora of potential targets. The future murderers will generally not be from refugee camps or slums (though they are being indoctrinated every day in our prisons); they will frequently be from educated backgrounds, and they will often not be from overseas at all. They are already in our suburbs and even in our military. We can expect to take casualties. The battle will go on for the rest of our lives. Those who plan our destruction know what they want, and they are prepared to kill and die for it. Those who don't get the point prefer to whine about "endless war," accidentally speaking the truth about something of which the attempted Christmas bombing over Michigan was only a foretaste. While we fumble with bureaucracy and euphemism, they are flying high."
www.slate.com/articles/news_and_politi...

Stormageddon | 23-05-17 | 16:24

@Dandruff | 23-05-17 | 16:20
Dat U de analogie niet begrijpt is niet mijn probleem.
En dank met dat plezier zit het bij mij wel snor.

Berbaar | 23-05-17 | 16:23

Sean O'Baddy? Ik wist wel dat de IRA erachter zou zitten!

Rest In Privacy | 23-05-17 | 16:20

Berbaar | 23-05-17 | 16:16,

Niemand heeft het over een vergiet.
Maar ja, jij bent op je best als je andermans woorden verdraaid.
Inhoudelijke discussies doe je niet aan, herhaal je. Veel plezier verder.

Dandruff | 23-05-17 | 16:20

@Dandruff | 23-05-17 | 16:12
Wat U voorstelt is onder een vergiet te gaan liggen pitten en hopen dat je droog blijft.
Dat gaat niet gebeuren.

Berbaar | 23-05-17 | 16:16

Berbaar | 23-05-17 | 15:58,

De door alle jodenhaters gehate Israëlische muur heeft het islamitische terrorisme in Israël ongeveer 95% doen afnemen.

Natuurlijk is 100% veiligheid een illusie zolang de islam bestaat.
Maar als het regent moet je niet in de open lucht gaan slapen.
Zelfs een lekkend dak is beter dan helemaal geen dak boven je hoofd.

Dandruff | 23-05-17 | 16:12

@MarcS | 23-05-17 | 16:00
Die is al heel lang getest en bleek ook geen terroristen, Joego-criminelen etc te stoppen.
Aanslagen van RAF, IRA, PLO, ETA, Rode Brigades etc. zijn daar het bewijs van en toen stonden er overal slagbomen langs de grenzen.

Berbaar | 23-05-17 | 16:12

Moge hij tot in de eeuwigheid branden in de hel.
Rest in pieces motherfucker...

Air van Boven Dorens | 23-05-17 | 16:11

DWDD ? Die negeren tegenwoordig islamitische aanslagen, struisvogelpolitiek en negeren is hun nieuwe houding. De terreur houdt wel op door het te negeren volgens deze linkse naïef dromende zakkenvullers. Not.

Grrraaien | 23-05-17 | 16:11

ik word hier toch elke keer zo verdomde boos om, dit soort shit maakt mij elke keer een stapje extremer in mijn uitlatingen en denken. Ik weiger te accepteren zoals onze politici in Europa dat kennelijk doen dat dit een "fact of life" is waar we maar mee moeten leren leven. Dit soort shit is gewoon onacceptabel en het is altijd de zelfde klote groep die niets toevoegt en enkel afbreekt die hier schuld aan is. Ik ben niet islamofoob want een fobie gaat uit van angst. Ik ben niet bang voor de islam, maar ik haat deze sekte met alle haat die ik kan opbrengen, Ik haat de volgelingen van deze sekte en hun aanwezigheid in het land van mijn voorouders. Ik haat het effect dat zij op onze samenleving hebben. Ik ben Woedend maar niet bang, Ik ben geen racist ik heb geen enkel probleem met mensen met een kleurtje of andere achtergrond, maar ik heb wel een PEST hekel aan Islam, en Nederlandse bekeerlingen dubbel zo. Ik wordt ziek van walging als ik Nederlandse goedpratende politici hun pappen en nathouden riedels , en hun apologieën voor deze sekte hoor doen. maar vooral HAAT ik dat ik mij zo voel, en dat ik zo denk. Ik wil niet zo denken en voelen, maar ik wordt gedwongen door de acties van deze vervloekte doodscultus, walgelijk, gewoon walgelijk bah!

Ceevoo | 23-05-17 | 16:09

mark rutte weet het allang; drie nachtjes slapen doet wonderen

eriksweet | 23-05-17 | 16:09

Heeft niks met de islam te maken. Vraag Yasser Kadaver maar, en deugend links heeft natuurlijk altijd gelijk. De staatsomroep zal het wel bevestigen. Kortom, niks aan de hand en u kunt rustig gaan slapen. Mijnheer Rutte zal u beschermen.

Kopieerapparaat | 23-05-17 | 16:04

Abedi klinkt Afrikaans ( als in, Zwart-Afrikaans ). Bootvluchteling?

Graaisnaaiert | 23-05-17 | 16:03

Als dat vullis ons zo nodig terug de middeleeuwen in wil hebben, zullen wij dan beginnen met het vierendelen weer in te voeren? Maar wel langzaam natuurlijk, anders is het niet humaan.

marcoplarco | 23-05-17 | 16:02

Dit is geen nieuws, dit wisten wij allemaal al.....

Deug-niet | 23-05-17 | 16:01

@berbaar- grenzen dicht zal niet 100% helpen, maar grenzen open is feitelijk explosief gebleken.

Jullie hebben de kans jaren gehad. Mag nu de andere optie ook ff decennia getest worden?

MarcS | 23-05-17 | 16:00

Waar op de wereld vind je toch een godsdienst,
die zo gevaarlijk is als de Islam,
die met geweld de wereld wil beheersen,
door Mohammed, opgeroepen in de koran.

Waar op de wereld vind je een religie,
die andere geloven niet respecteert,
die christenen en Joden uit wil roeien,
en wereldwijd zoveel tranen doet vloeien,
omdat de imam ze dat heeft geleerd..

Waar op de wereld vind je geestelijke leiders,
die met overtuiging oproepen tot geweld,
die overal sharia in willen voeren,
die westerse vrouwen beschouwt als hoeren,
omdat ze vinden dat alleen hun mening telt.

Waar op de wereld vind je toch een godsdienst,
waar de gelovigen zelfs moorden onder elkaar,
het is voor elke moslim toch dezelfde Allah,
de wereldvrede is in groot gevaar.

Waar op de wereld vind je een religie,
die ongelovigen als honden en als varkens typeert,
die alle andersdenkenden wil knechten,
en die de halve wereld al regeert.

En hier in Holland is er een regering,
die ziet daarin geen groot gevaar,
die vind de islam een vredige religie,
en heeft tegen moskee en minaretten geen bezwaar.

Eén man staat op de barricade,
waarschuwt al jaren tegen het gevaar,
probeert wanhopig de instroom te beperken

want in de grote steden kun je het al merken,
moslims hebben al haast de meerderheid daar.

Die man moet vrezen voor zijn leven,
moet dag en nacht worden bewaakt,
laten wij hem, vol bewondering, onze stemmen geven,
zodat hij zijn partij de grootste maakt.
Misschien kan het gevaar dan nog worden bezworen,
want anders, vrees ik, is ons land verloren

Door:

Willemientje

Willemientje | 23-05-17 | 15:59

Patje2011 | 23-05-17 | 15:28
Die zijn allemaal van het padje.

watmagjenogwel | 23-05-17 | 15:58

Zullen we eens stoppen met het voordeel van de twijfel gunnen? Zullen we gewoon eens beginnen met islamitisch tuigh te deporteren wanneer ze een schijn van extremisme vertonen? Gewoon, om onze kinderen te beschermen?

marcoplarco | 23-05-17 | 15:58

-weggejorist-

Berbaar | 23-05-17 | 15:58

Salman Abedi: zelfs de meest geoefende wegkijkert zal moeite hebben de associaties die deze naam oproept weg te redeneren.
NPO zal hem wel op de wenken bedienen door consequent te spreken van: 'de Brit, Salman Abedi, de vermoedelijke etc. etc.'

Voorjaarsmoe | 23-05-17 | 15:56

Het multiculti-experiment is mislukt. Totaal mislukt. Tijd voor een actief remigratie-project.

Manneke Pislam | 23-05-17 | 15:55

@JI-HAAT | 23-05-17 | 15:51
Ik heb de wegkijkert verjaagt! *trots is*

Lewis Lewinsky | 23-05-17 | 15:53

Mag ik de overgebleven botten van deze rat? Staat leuk op mn Harley.

Go_Vegan | 23-05-17 | 15:52

@koeberg | 23-05-17 | 15:38
Het is inderdaad warrig. Volgens sommigen is Salman Abedi de dode zelfmoordbomber, en volgens anderen is hij de levende helper.

Lewis Lewinsky | 23-05-17 | 15:52

Peter r de Vries zal aanschuiven bij Mathijs.
Uiteraard! De goedpraten in eigen persoon!

Kennethhagers | 23-05-17 | 15:52

Wanneer gaat links nu eindelijk eens inzien wat voor monster ze in onze westerse samenleving hebben geïmporteerd?
James Lastig | 23-05-17 | 15:49

Het woord monster kun je volgens Trump beter niet meer gebruiken. Vinden ze misschien leuk. Heer Trump gebruikt nu de term loser voor dit genetische afval

borus | 23-05-17 | 15:51

Lewis Lewinsky | 23-05-17 | 15:38
Trap a.u.b. niet tegen die strontemmer aan, of zit jij te wachten op nog meer verbale diarree?

JI-HAAT | 23-05-17 | 15:51

@Patje2011 | 23-05-17 | 15:28
Stuur eens wat linkjes van die Facebook goedpraters? Wordt hoog tijd dat we die mensen tracteren op wat naming and shaming.

Koos8173 | 23-05-17 | 15:51

Berbaar | 23-05-17 | 15:31

Je praat poep.
Rfa ira etc kwamen van binnenuit. Deze kwamen vanbuiten, maar zijn inmiddels al binnen. Maar we hoeven er nog niet meer binnen toch?

clitlikker | 23-05-17 | 15:51

En wie gaat dit weer goed praten? Eventjes geduld De Wereld Draait Door begint zo dadelijk.

Kennethhagers | 23-05-17 | 15:50

de NOS-redactie baalt vandaag: alweer geen heteroseksuele man. Breivik 2 laat lang op zich wachten. Maar niet te lang door laten gaan al dat afslachten van Europeanen anders komt een dag dat brave huisvadertjes beesten worden.

Admiraal Balthasar | 23-05-17 | 15:50

Heeft GeenStijl de schuld al gekregen?
Of de joden?
Of de blanke man van 40 a 50 jaar?

Wanneer gaat links nu eindelijk eens inzien wat voor monster ze in onze westerse samenleving hebben geïmporteerd?

James Lastig | 23-05-17 | 15:49

Dus het politiek correcte gedrag (zie het jarenlange verzwijgen van misbruik in Rotherham, Oxford en veel meer steden)en de 'inclusieve'samenleving ( copvodcop), het toestaan van de Sharia en al die andere handreikingen hebben fantastisch geholpen. Nee dus.
Het werkt niet!!
En als iets niet werkt zul je het over een andere boeg moeten gooien.
Keihard aanpakken en stoppen met tolerantie tov de intoleranten.

Von Mutzenbacher | 23-05-17 | 15:48

En weet je wat we hier aan doen? We gaan gewoon normaal door met ons leven.

roze_bril | 23-05-17 | 15:48

It's a muslim! No hindu/budhist! And water=wet? Politicians however still think islam has nothing to do with islam!

FW Ta-183 Huckebein | 23-05-17 | 15:48

henk vintage | 23-05-17 | 15:32

Kan me niet snel genoeg gebeuren

clitlikker | 23-05-17 | 15:48

Dader: Salman Abedi
Aanslag opgeëist door IS

Laat me raden ... het heeft niets met de islam te maken.

Is policor links al aan het downplayen of moeten de blonde blanke meisjes eerst begraven zijn?

James Lastig | 23-05-17 | 15:46

Wat?! Een Moslim? Ja maar... religie van de vrede... kan toch niet? Ik had echt gedacht dat het een boze, wite boer ut Oost Groningen zou zijn, luisterend naar de naam Berend Befstra. Zat ik er even naast!

borus | 23-05-17 | 15:46

DENK heeft eindelijk een officiële reactie gegeven:
"Dit komt er van als jongens geen stage kunnen krijgen en etnisch geprofileerd worden. Wij doen niet mee met de 2 minuten stilte want Nederland was ook niet stil toen in Afghanistan en Irak doden vielen".

McStuiver | 23-05-17 | 15:45

Stormageddon | 23-05-17 | 15:26

Maar wie is nou voor u de ultieme John Smith? Vragen, vragen, ik heb wel wat vermoedens natuurlijk maar aannames doen we hier niet aan. ;)

IntegereVoorzitter | 23-05-17 | 15:41

toch jammer dat zo iemands naam bekend wordt gemaakt.... voor de haatbaarden is het toch de wens om zo bekend te worden en genoemd te worden, en het vooruitzicht om zo bekend te worden inspireert weer anderen. gewoon niet bij naam noemen.... de naamklank kunnen we sowieso wel raden

Satria | 23-05-17 | 15:41

@ Trans_Fimmermans | 23-05-17 | 15:35
herhalio, den je van je zwitsal af te komen door steeds hetzelfde te posten (inclusief fout over de volgorde)?

TheseDays00 | 23-05-17 | 15:41

Zijn gehele familie en mede-moskee gangers per direct deporteren.
Ik denk dat de meeste moslims alleen een beetje gemeenschapszin is bij te brengen via angst. Uit zichzelf geven ze blijkbaar bijzonder verknipte familieleden en/of mede-moskeebezoekers niet aan. Dan maar eens een beetje ballen tonen en de repercussies bikkelhard maken. Wie weet gaan ze zich dan wat meer inzetten voor "de maatschappij" al was het maar om hun uitkering te beschermen.

WatZalIkErvanZeggen | 23-05-17 | 15:41

Geen conclusies trekken jongens. Het kan altijd nog een atheïst zijn. (haha, NOT)

zwarte_weduwe | 23-05-17 | 15:40

Check dit eens uit: www.ad.nl/binnenland/advies-gemeenten-...

Had er natuurlijk nooit doorheen gekomen als de PVV in een kabinet had gezeten, maar gaat er nu gewoon doorheen worden gedrukt.

ChatBot | 23-05-17 | 15:39

FF die flapdrol van Joop quoten:

" We moeten ervan uitgaan dat deze strijd decennia zal duren. Een oorlog kun je beëindigen met onderhandelingen en een vredesverdrag maar daarna begint het pas. Verzoening brengen, situaties scheppen waarin mensen zelf hun levensomstandigheden verbeteren, zorgen voor behoorlijk onderwijs en overtuigende vertogen waar de terroristische ideologen geen antwoord op weten, dat zijn zaken van zeer lange adem. We hebben er niet alleen soldaten voor nodig maar juist ook technici, taalkundigen, sociale wetenschappers, schrijvers, zangers en muzikanten. Schrijvers, zangers en muzikanten? Zonder hen kun je geen levensbeschouwelijke oorlog winnen, want daarin speelt cultuur een wezenlijke rol.

Het gaat biljoenen kosten, bloed zal blijven vloeien, het zal de grootste test van ons uithoudingsvermogen worden van de laatste tweeduizend jaar. Geloof niet in de kannengieters met hun it is the Islam, stupid en hun geroep om gesloten grenzen. Er is geen simpele strategie die binnen afzienbare tijd naar de overwinning leidt. Wie iets anders beweert, is een leugenaar. Toch is er reden genoeg voor hoop op de overwinning. In de eerste uren na de aanslag verschenen mensen in hun auto die verdwaasde concertbezoekers naar huis reden. Anderen begonnen flesjes drinkwaters in de winkels rond de Arena te kopen om die uit te delen. Hotels openden hun deuren. Met zulke mensen en met zo een mentaliteit winnen wij deze oorlog."

We hebben biljoenen nodig en heel veel muzikanten en sociale wetenschappers. En iedereen die zegt 'het is de islam' is een vieze leugenaar.

XaleX_2 | 23-05-17 | 15:39

Ik moet toch maar eens wat staatsloten kopen denk ik.

Wanneer ik bij zo'n vreselijke aanslag mijn geld inzet op:"het zal wel weer een moslim zijn", blijkt mijn gok wel héél erg vaak juist te zijn.

Zoelense-Hobbyboer | 23-05-17 | 15:39

Vast een teleurgestelde concertganger die dacht dat het een concert van Shariana Grande was.
Of is het nog te vroeg voor flauwe woordgrapjes Joris.

jemagookniksmeer | 23-05-17 | 15:39

@Berbaar | 23-05-17 | 15:35
Het was geen knakker. Het was een moslim. Jeweetwel, van dat geloof waarvan jij altijd zegt: *lagaan. leven en laten leven*. Maar dat *laten leven* lukt die moslims niet zo best, is het wel?

Lewis Lewinsky | 23-05-17 | 15:38

@NaJoris | 23-05-17 | 15:35
Sure want terroristen laten zich stoppen door grenzen en magnie?
Werkte vroeger ook zo top met de ETA, IRA en RAF.

Berbaar | 23-05-17 | 15:38

Krijgen we dadelijk weer die keten van jammermoslims die gaan verkondigen hoe zij hier het werkelijke slachtoffer zijn.

Panos88 | 23-05-17 | 15:37

Media die het, voor de zoveelste maal, als incident hebben weggezet zijn de verspreiders van nepnieuws. Als u het mij vraagt.

padbuffel | 23-05-17 | 15:37

Dat had ik niet gedacht.

frisenfruitig | 23-05-17 | 15:36

Je verwacht het niet he? Je verwacht het niet.

max zorin | 23-05-17 | 15:35

@kapotte_stofzuiger | 23-05-17 | 15:30
Wat ik er in de gauwigheid van begrepen heb, gingen aan het einde van het concert alle deuren open om iedereen vlotjes naar buiten te laten en is die knakker zo met rugzak en al naar binnen geglipt.

Berbaar | 23-05-17 | 15:35

-weggejorist-

Trans_Fimmermans | 23-05-17 | 15:35

kapotte_stofzuiger | 23-05-17 | 15:32

Het was in ieder geval effectief, dat dan weer wel. Denk dat ik toch maar eventjes pas voor die oplossing. Gewoon, op onderbuikgevoel, verder geen basis voor natuurlijk.

IntegereVoorzitter | 23-05-17 | 15:35

@Patje2011 | 23-05-17 | 15:28
Daarom allemaal teug naar hun zandbak en wij laten ze daar lekker met "rust"
Wij blij zij boeit me niet echt, ze blazen elkaar maar lekker op daar

NaJoris | 23-05-17 | 15:35

Ehm, hoe komt TV-zender CBS aan deze info? Gisteren ook al de Amerikanen die als eerste wisten te melden dat het een zelfmoordaanslag met IED was.

DutchMountain | 23-05-17 | 15:34

@Patje2011 | 23-05-17 | 15:28
Catch 22 inderdaad. Lafaards die liever wegkijken dan zichzelf beschermen. Ondertussen is de door IS zo gehoopte EU burgeroorlog weer een stukje dichtbij.

Rest In Privacy | 23-05-17 | 15:34

@Stormageddon | 23-05-17 | 15:13:

Dat soort "no true Scotsman" drogredenen wordt inderdaad nog veelvuldig door het policor gebruikt.

Ik ben er klaar mee. Ik heb een dochter, en vrees voor haar toekomst.

Balsaq | 23-05-17 | 15:33

kapotte_stofzuiger | 23-05-17 | 15:30

Weet niet hoe het nu is, maar toen ik twee jaar geleden naar een concert ging werden er alleen tickets gecontroleerd, en hier en daar een tas op etenswaren. Airport-style security was er echt niet, en dan heb ik het over het Ziggodome en niet het lokale poppodium of zo. Als het nu nog zo is, dan kan dat dus vrij makkelijk.


In ander nieuws, RIP Sir Roger Moore.

IntegereVoorzitter | 23-05-17 | 15:33

Zag laatst docu over Bulgaren die zelf langs de grens patrouilleren. Die zei over de rest van Europa : "They have lost the will for self preservation, they are lost " - Ja ja, ik ga naar Bulgarije ! :)

Kim-Jung-Un | 23-05-17 | 15:33

Ja maar PVV aanhangers die zijn slecht! En het is de schuld van Geert en Geenstijl!
Er is maar 1 oplossing! Alle moslims het land uit en terug naar hun zandbak. Een andere oplossing is er niet. En ja ik weet het niet alle aanslagen en criminele activiteiten zijn dan weg, maar wel meer dan 90%.
Bedankt deugmensch

NaJoris | 23-05-17 | 15:32

-weggejorist-

kapotte_stofzuiger | 23-05-17 | 15:32

Er komt een moment dat moslims vriendelijk doch dringend worden verzocht naar huis terug te keren.
Helaas moeten dan de goede onder kwade lijden.

henk vintage | 23-05-17 | 15:32

en nog meer breaking news: hij was niet gestoord.

Bert Konterman | 23-05-17 | 15:31

Vast een zionistisch complot.

plaszak | 23-05-17 | 15:31

@Takki Yah | 23-05-17 | 15:23
Ja want streepjes op een kaart gaan terroristen tegenhouden?
Werkte ook zo goed met de IRA, ETA, RAF etc toen er nog slagbomen aan de grens stonden, toch, toch.....?

Berbaar | 23-05-17 | 15:31

Toch netjes van die moslim dat die wacht tot het einde van het concert. Zo barbaars zijn moslims dus niet.

vinzDH | 23-05-17 | 15:30

Hoe kom je bij zo'n concert met een rugzak vol spijkers door de bewaking?

Als blanke hoogopgeleide belastingbetaler ben je een crimineel als je een flesje water meeneemt, maar Salman en vriendjes lopen met het dubbele paspoort zo door?

kapotte_stofzuiger | 23-05-17 | 15:30

@ Takki Yah | 23-05-17 | 15:23
Nee dan bent u een racist. En wilt u de treinen weer naar het oosten laten rijden, draagt u bij voorkeur bruine hemden, stemt PVV, reaguurt op GeenStijl én blank dus per definitie racist en fout.

BeunDeHaas | 23-05-17 | 15:29

Aristotalloss | 23-05-17 | 15:22

Juridisch gezien best lastig. Ook niet per se een macht en bevoegdheid die je de overheid moet willen geven of bemakkelijken. Diezelfde overheid misbruikt dat middel namelijk net zo makkelijk als het zo uitkomt, op het moment dat (een deel van) het volk te vervelend gaat doen, qua andere mening hebben.

Neemt niet weg dat ik het ook wel fijn zou vinden als we de echte wappies in onze samenleving eerder en strenger konden aanpakken. Heb alleen zelf niet zo een, twee, drie, een ultiem antwoord op de vraag hoe dat het beste kan. Helaas.

IntegereVoorzitter | 23-05-17 | 15:29

Die reacties op facebook zijn echt goor. Deze daad wordt genuanceerd door moslims en linkse Nederlanders omdat er slachtoffers vallen door Westerse wapens in islamitische landen. Als wij niet ingrijpen bij bijvoorbeeld een dictator die zijn volk afslacht, dan wordt er gezegd dat het Westen het toelaat dat er een volk uitgemoord word. Als we wel ingrijpen, en er vallen burgerslachtoffers, dan vinden veel moslims in Nederland het normaal dat hier kinderen worden opgeblazen. Facebook staat er vol mee. Walgelijk.

Rest In Privacy | 23-05-17 | 15:28

Oh, zeker die moslim die niets met de islam te maken had

Willy van Achteren | 23-05-17 | 15:27

Het is de schuld van Geenstijl, de reaguurders daar schreeuwen altijd dat Moslims allemaal terroristen zijn. Moslims voelen daardoor de druk om tot zulke acties over te gaan.

Grzl-II | 23-05-17 | 15:26

Het literaire pseudoniem van Arnoud van Doorn.

Bram van Ojik | 23-05-17 | 15:24

Zo dadelijk komt Berbaar met zijn standaard riedel *Lagaan. Leven en laten leven*. Maar dat *laten leven* lukt ze niet goed, die moslims, toch, Berbaar?

Lewis Lewinsky | 23-05-17 | 15:24

Ik sta volledig triplex.

Herbert_von_Caravan | 23-05-17 | 15:24

'Hij was bij de authoriteiten bekend'.
Die stonden erbij en keken ernaar. Wanneer gaan de authoriteiten eens aangepakt worden?!!

Die laten het gebeuren!!

Want je kunt kletsen als Brugman, sluit ze voorlopig maar allemaal op die 'bekend' zijn. Safety first! O ja en grenzen dicht. Drain the swamp!

Lupuslupus | 23-05-17 | 15:24

Dat is tegenwoordig het eerste waar je aan denkt bij een aanslag - maar dat is mijn vuige racistische inborst waarschijnlijk.

Goldfinger | 23-05-17 | 15:24

De werkelijke dader is natuurlijk de PVV en Geenstijl! /goedpraatmodus uit.

funkyd | 23-05-17 | 15:23

Misschien is het een idee wat selectiever aan de grens te worden? Of mag ik dat niet zeggen?

Takki Yah | 23-05-17 | 15:23

Wat gek. Ik dacht weer zon extreem rechtse populistische nazi haatmanmeneer. Maar nee hoor.

Pienow | 23-05-17 | 15:22

Wordt tijd dat ze de hele categorie 'deze-islamiet-hadden-we-al-een-tijd-op-de-radar' eens wat steviger aanpakken en doorlichten.
Uit voorzorg opsluiten en psychologisch onderzoeken misschien een optie?!?

Aristotalloss | 23-05-17 | 15:22

Ze moeten die Authority gast eens onderzoeken, die heeft wel erg veel bekenden die dit soort zieke aanslagen plegen.

elfenstein | 23-05-17 | 15:22

* jij bent welkom in mijn land -neuriet.

jemagookniksmeer | 23-05-17 | 15:21

Goh, zag ik helemaal niet aankomen..

Buffervet | 23-05-17 | 15:21

En driewerf hoera voor alle steunbetuigingen en openlijke afkeuringen van al die grote mosselorganisaties in binnen- en biuitenland. Dat zal de ouders van de slachtoffers vast goed doen.

OhZo | 23-05-17 | 15:21

Goh. Wat raar. Ze hadden hem al een tijdje vastzitten met ID, wat ben ik verbaasd dat het weer een naam met bepaalde geografische associaties is zeg.

Oh nee, toch niet. Als het een christenfundi of dronken Pool was geweest hadden ze binnen 5 minuten na de aanhouding wel al geroepen dat het in ieder geval geen moslim was. Dat het nog zo lang heeft mogen duren was een behoorlijke hint dat het alweer een wappie met islamitische waanbeelden zou kunnen zijn.

IntegereVoorzitter | 23-05-17 | 15:20

die de dader had*.

The Dominator* | 23-05-17 | 15:19

Weddenschap verloren, ik gokte op John Smith als naam

marielle | 23-05-17 | 15:19

Hij was vast al "in het zicht van de veiligheidsdiensten"...

Pat1982 | 23-05-17 | 15:19

> Klinkt boeddhistisch.

Implicerend dat de politie de naam geheim hield uit een andere reden dan het onderzoek, waaronder het oprollen van potentiële connecties die de dader.

Alsof niemand zou raden dat het een extremistische moslim was die het had gedaan. Kom op zeg Geenstijl.

The Dominator* | 23-05-17 | 15:19

*Let's not jump to conclusions. Het is nog niet bewezen dat de explosie door een bom kwam*
*Het was een bom*
*Let's not jump tot conclusions. Het is nog niet bewezen dat de bom door een moslim geplaatst is*
*Het was een moslim. Hij heet Salman Abedi*
*Racist!*

Lewis Lewinsky | 23-05-17 | 15:18

En ook deze was al bekend bij de autoriteiten, hetzelfde als altijd

marielle | 23-05-17 | 15:18

Kom er maar in wegkijkers van het eerste uur met jullie verhalen: eerst even afwachten, niet te snel oordelen, misschien een gaslek en andere bullshit die ik in de panelen las.

Natuurlijk was de dader moslim.

Road to serfdom | 23-05-17 | 15:17

Nu nog zn groomer en netwerk. Maar in het UK van 2017 zullen die wel niet opgerold worden vanwege PC.

Rest In Privacy | 23-05-17 | 15:17

-weggejorist-

Paulaner München | 23-05-17 | 15:16

Jeetje. Nooit gedacht zeg.

Cor Netto | 23-05-17 | 15:16

Hij had niet eens een kaartje voor het concert des levens van 22 kinderen. Maar nam toch hun program.

Teleo | 23-05-17 | 15:16

Toen bekend werd dat het om een zelfmoordaanslag ging kon je met zekerheid wel invullen dat het een moslim was. Laag bij de grond tuig dat jongeren en kinderen als doelwit neemt. Zo blijkt maar weer dat ze over echt alle lijken gaan.

Heeft DENK al een reactie gegeven?

En het houdt niet op, niet vanzelf (ook niet door jezelf nekkramp te bezorgen van het wegkijken).

BeunDeHaas | 23-05-17 | 15:15

Goh wat verrassend.

Zuurbes | 23-05-17 | 15:14

Vast geen "echte" moslim. Die doen dat namelijk nooit, die "echte" moslims.

Stormageddon | 23-05-17 | 15:13

Aaaand it's a muslim. Wie had dat gedacht?

Lewis Lewinsky | 23-05-17 | 15:12

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl