Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GS QUIZ - Maar wat is dit?

indiersopdegrond.jpgA) Hongerstaking voor netneutraliteit.
B) Deelnemers wereldrecordpoging gangbangen bereiden zich voor.
C) TSJAKKA! Emile Ratelband laat dikke Amerikanen over Indiërs lopen die hij via Fiverr geregeld heeft.
D) Iets met Hennie Keizer.
E) Indian farmers lie with sticks outside Shiva Temple in Ranchi on May 10, 2017, as they wait for blessings from the main priest of the temple during the "Manda" Festival. Many tribal farmers take part in the ritual as they believe the Hindu God Shiva will bestow upon them good crops and health leading to prosperity.
F) Anders, namelijk...

Reaguursels

Inloggen

Aan het twijfelen tussen A en E...

nano-pico | 14-05-17 | 20:42

G*dT, als ik prof Staal mag geloven betekenen rituelen van Indiërs niks. Mensen verzinnen een verhaal om de draak van de chaos in slaap te sussen;-)
Magisch denken: werkelijkheid achter de werkelijkheid...
*CcMed*

kapitein oosterlng | 14-05-17 | 08:31

Manifestatie van biljartvereniging 'Keu & Teen'

Lauwe Koffie | 13-05-17 | 14:49

Nieuwe spoorweglijn in India door bezuinigingen op controversiële wijze aangepast.

Darkwater | 13-05-17 | 13:36

Dick Advocaat maakt selectie bekend.

Balletje Mayo | 13-05-17 | 11:04

Van Breukelen maakt nieuw Oranje bekend.

snokkertje | 13-05-17 | 10:08

F. Wachtkamer voor handgemaakte peniskokerkliniek?

Breinbrouwsels | 13-05-17 | 09:29

F. Mikado 2.0

Deksmaat | 13-05-17 | 09:29

Donk

Lefgozer | 13-05-17 | 07:59

Ze bidden om een hogere BMI, zoals veel Europeanen hebben.

Moestuinier | 13-05-17 | 07:26

nickolaas | 12-05-17 | 22:40
Sorry ik heb in mijn antwoord jouw twee posts ineen geschoven.
Ik geloof niet in cycli, behalve de economische. En daar zou menselijk handelen wel een reactie op kunnen zijn.
Ik zal jouw linkje morgen lezen, ik ben nu te moe.

Ongeblustekalk | 12-05-17 | 23:00

nickolaas | 12-05-17 | 22:27
Een crisis heeft de potentie het slechte in een mens naar boven te halen en veel zaken ten goede te versnellen, dat hangt er maar vanaf aan welke kant het zich bevindt. Dat goede waar jij het over hebt manifesteert zich tegenover het slechte en wint daardoor ook.
Ironisch genoeg waren het de duitsers die auftragsfuhrung verfijnden waardoor hun leger behalve het materiële aspect, bijna niet te verslaan was en dat in combinatie met een politieke leiding die narcisme tot op het bot uitdroeg. Vandaar ook dat ze de junkergroet moesten afwijzen en trouw moesten zweren, ze werden te gevaarlijk.
De britten en amerikanen hebben dit systeem van leiding geven snel gekopieerd en hadden geen volstrekte narcisten aan het hoofd staan en wonnen daardoor.
De aard van de mens in niet te veranderen in zijn algemeenheid, het bewaken en verfijnen van de manieren waarop wij onze leiders kiezen wel en vooral zorgen dat zij ons niet kunnen kiezen.

Ongeblustekalk | 12-05-17 | 22:55

Dan zal je altijd zien dat er ééntje weer zo nodig een blauwe broek moet aantrekken om op te vallen.

Simon_GS | 12-05-17 | 22:45

@Ongeblustekalk | 12-05-17 | 21:55
Ik heb deze wel regelmatig gepost, Kohlberg's stadia van morele ontwikkeling is een voorbeeld (maar er zijn heel veel lijstjes in ontwikkelingspsychologie die dat soort persoonlijke groei schetsen - of misschien mogelijke stagnatie daarin). Ik denk dat conflict dus kan bijdragen dat een ander soort mensen boven komt drijven en dat misschien ook meer mensen zich ontwikkelen naar hogere stadia, goede kans ook dat de partij die dat het beste doet ook meer kans heeft zo'n conflict te winnen (misschien hoeft dat niet eens een gewapend conflict te zijn - en anderzijds zijn de VS en het VK ook ingrijpend veranderd, terwijl Japan cq Duitsland nooit voet aan vaste wal heeft gezet in die landen).
Anderzijds kan je dus ook aanvoeren dat mensen met die stoornissen die samenspannen, er ook weer voor zorgen dat mensen met die hogere vaardigheden op de achtergrond blijven (bonussysteem in een bedrijf bijvoorbeeld zorgt ervoor dat mensen met morele overwegingen bij beleid minder voet aan de grond zouden kunnen krijgen). Hetzelfde me wetten aanpassen door lobbywerk (en het uitoefenen van die macht kan ook vaak weinig transparant zijn), kartels niet opsporen of belastingontwijking faciliteren kan ertoe leiden dan mensen op andere manieren macht kunnen uitoefenen, dan dus die hogere vaardigheden en het kan zelfs alles in het honderd sturen (als je verhalen leest over de laatste jaren van het Romeinse Rijk.. klinkt allemaal nog erger dan wat je soms over de Amerikaanse politiek leest).
Anyway, Kolhberg is dit en.wikipedia.org/wiki/Lawrence_Kohlbe...

nickolaas | 12-05-17 | 22:40

Haaienvinnen die in Shenzen China al 12 weken op een dak liggen te drogen in de brandende zon

rectormagnificus | 12-05-17 | 22:39

"In tijden van crisis komt dat slechte van die mensen extra tot uiting en dan krijg je wantoestanden. "
@Ongeblustekalk | 12-05-17 | 21:55
Ik hoop niet dat @Mark_D_NL het op dit moment als een al te zwart scenario opvast - het is hypothetisch. Ik denk eigenlijk dat het in echte tijden van crisis weer keert - enerzijds omdat als de nood echt aan de man is heel veel structuren verdwijnen (mensen aan de top hebben feitelijk alles te verliezen in een conflict en moeten zoveel mogelijk mensen en middelen mobiliseren, waarmee dus heel veel structuren worden losgelaten.. zie je in WOII ook, minderheden die voorheen gemarginaliseerd waren gaan naar het front of gaan in fabrieken werken waar ze daarvoor niet aan de slag kwamen en hetzelfde gold voor vrouwen - ook nu in Syrie zie je dat weer. Ook wordt op allerlei niveau's meegedacht, waar dat daarvoor vaak top down en gecentraliseerd was (Spitfire motoren maakten bijvoorbeeld een hele snelle ontwikkeling door, maar ook talenten worden uit universiteiten en overal vandaan geplukt en die hebben in korte tijd de meest waanzinnige dingen bedacht of voor het eerst toegepast - zonder conflict te rooskleurig te willen voorstellen). Het feit dat mobiliteit, onder andere sociaal groter wordt - maakt denk ik dat die stoornissen wat dempen (die cluster-B stoornissen zijn over het algemeen vroege stoornissen en die mensen hebben zich vaak verder ontwikkeld in vaardigheden die mensen in de leeftijd 0-5 ook al hebben - manipulatie is er een, gebrek aan emphatie is ook logisch want dat is een van de laatste eigenschappen die mensen ontwikkelen, vaak zo rond de 20e pas echt. Meer typische mensen ontwikkelen betere vaardigheden en groeien dus feitelijk over dingen heen waar psychopaten etc steeds beter in worden, die hebben ook juist minder aan structuur vaak (de Britten begonnen voor het eerst met commando's, waar toch echt minder de nadruk op discipline lag dan het normale leger - ook een verschil met Duitsland denk ik qua docterine, die bovendien ook nog selecteerden op raszuiverheid wat ook al beperkend is qua 'poule' waaruit je zo'n eenheid selecteerd). Creativiteit en anticiperen is iets waar dus veel van die clusters slechter in zijn en zij ontwikkelen zich ook minders tijdens zo'n conflict - je ziet hier ook vaak dat populisten zich niet zo lijken 'mee aan te passen', daar zit misschien dus ook wel een potentiele zwakte (en dat is ook wel eigen aan een stoornis, dat mensen dus een verstoorde ontwikkeling hebben en juist feitelijk mis-aanpassingen die ze hebben om dus zaken met de maatschappij te overbruggen volharden). Dan heb je dus nog die empathie, het is voor te stellen dat juist mensen komen bovendrijven in een gemeenschap die zich kunnen inleven in een ander (men kan weer wat schipperen tussen verschillende groepen en daar gemeenschappelijk voordeel uithalen) en compassie kan ook iets zijn dat gewaardeerd wordt als heel veel mensen erop aangewezen zijn, ook omdat de ontreddering in zo'n conflict heel groot kan worden en andere factoren misschien ook wat naar de achtergrond raken (men krijgt meer gemeen in dat opzicht ook misschien).
Mijn '2 cents' in ieder geval hoe ik denk dat zo'n spectrum een beetje kan schuiven (Steve Bannon had het over een soort cyclus van 80 jaar en zou zich dan op 'Griekse mythologie' of iets dergelijks baseren - maar misschien kan dit wel hetzelfde zijn, het blijft toch de mens en in termen van evolutie waren die oude Grieken bij wijze van spreken gisteren.. ). Maar het blijft soort van een beetje filosoferen.. je weet het gewoon niet (totdat je het weet, is dat Cruyffiaans ?).

nickolaas | 12-05-17 | 22:27

Graaf van Egmont | 12-05-17 | 19:23
De man heeft niet 'weliswaar' gelijk, hij geeft een messcherpe analyse die best even de aandacht mag krijgen. De terechte analyse is dat de Europese naties zichzelf ten grave dragen. Dat moslims daar met plezier naar kijken en uiteindelijk van profiteren is slechts een voorzienbaar gevolg.

Buerman | 12-05-17 | 21:58

nickolaas | 12-05-17 | 21:39
Alle grote leiders hebben in meer of mindere mate een persoonlijkheidsstoornis anders waren ze niet aan de top gekomen. In tijden van crisis komt dat slechte van die mensen extra tot uiting en dan krijg je wantoestanden.
De enige organisaties waar dit veel minder speelt en waar er wel een effectief leiderschap en samenleven kan ontstaan is wanneer er opdrachtgericht leiding geven wordt toegepast. Dat dempt narcisme en slecht leiderschap omdat dit wordt opgevangen door een kleine groep die afhankelijk van elkaar onafhankelijke beslissingen kan nemen.
In de meest samenlevingen die wij kennen vind je dit helaas niet terug.
Bedank voor jouw antwoord.

Ongeblustekalk | 12-05-17 | 21:55

Ik heb het vermoeden dat we hier hetzelfde mee gaan maken.
Ongeblustekalk | 12-05-17 | 21:03
Ik zou het hier als het puntje bij het paaltje komt misschien nog wel los zien lopen - maar als men in andere landen, de internationale politiek of instituten zou zitten te slapen, dan heb je daar dus alsnog mee te stellen en heel veel zaken zijn dus verweven (economie, bondgenootschappen/coalities, mogelijke vluchtelingen, etc - in grote conflicten bestaan er ook geen kleine landen, het raakt altijd.. ).
Iig is het frappant dat er dus gedragstendensen die horen bij de daar opgesomde stoornissen heel dominant lijken te zijn geworden in politiek en economie.. en het zijn ook de meest manipulatieve van alle stoornissen (je kan er ook populistische leiders of populisme in het algemeen misschien een beetje mee verklaren en gebrek aan moraal en ethiek bij banken bijvoorbeeld). Het zijn stoornissen in het 'B-cluster' (DSM) die mij in ieder geval vanaf ca 2002 in ieder geval al zijn fascineren (maar het duurde wel een paar jaar voordat ik daar echt gevoel begon te krijgen, met een paar losse psychologievakken volgen aan de universiteit was ik er iig niet). Maar als je over de afgelopen 15 jaar bekijkt en misschien ook de laatste jaren, mwah.. VS en Rusland is raar en er zijn ook wel wat ontwikkelingen (ik denk dat het altijd een soort spectrum is dat heen en weer schuift - die stoornissen zijn altijd in redelijke mate aanwezig, in alle tijden, maar als het kan samenspannen wordt het dominant.. nazi's timmerde al in allerlei 'geheime genootschappen' als Thule ik meen vanaf 1918 aan de weg). En ik meen dus dat soort verbanden soms wel te zien - dat is een slecht teken (kan doorzetten, hoeft niet).

nickolaas | 12-05-17 | 21:39

Russells Teapot | 12-05-17 | 20:05
Goed betoog. Ik ben dan ook erg blij dat jij niet zo iemand bent die geen twee zinnen kan tiepen zonder het woord feminisme en vrouwenrechten erin op te nemen.
Van die hypocriete assholes, je kent ze vast wel.

Ongeblustekalk | 12-05-17 | 21:36

Van Duyvenbode
Mark_D_NL
Neem het van iemand aan die vroeger zich suf lulde dat het met islam-immigratie wel mee zou vallen en die na jaren rijping vindt dat we toch echt wel veel strenger mogen zijn met immigranten: het is nog niet te laat.
|
De meeste moslims zijn slechts moslims in naam alleen. Ze blowen, neuken, stelen, dragen hoofddoekjes met make-up en hoge hakken, doen soms zelfs erge dingen, maar echt extreem-islamitisch zijn de meeste niet. Zelfs in volledig Islamitische landen als Turkije en Iran is een zeer groot deel seculier of gematigd dat een bloedhekel heeft aan de mullahs, imams en ayatollahs. Degenen die wel zeer religieus claimen te zijn, proberen hun criminele gedrag goed te praten met religieuze kul (het is goed, want het slachtoffer is geen moslim, de Koran\Hadith\Bijbel zegt letterlijk dat ik mensen mag vermoorden, enzovoorts.).
|
We moeten zeker streven om reli- en seculiere extremisten buiten de deur te houden en niet bij te kweken wat we hier al hebben, maar we zijn nog lang niet reddeloos verloren. Zelfs de meeste Eurofielen gooien denk ik nog liever de grens dicht dan dat ze hun wijntje (hoor je me, Juncker?) hun maîtresse (hoor je me, zowat elke Franse politicus?) en hun relatieve vrijheid (Frau Merkel, haben Sie noch nicht ein Kopftuch?) op gaan geven.
|
Blijf strijden voor vrijheid uiteraard, maar laat niet je hele leven door angst en haat en spijt over verkeerde beslissingen vergallen. Ik ben zelf wat dat betreft een slecht voorbeeld vrees ik. Een manier waarop we onze vijanden kunnen raken is door gelukkig te leven ondanks hun pogingen dat te ondermijnen.

Wol | 12-05-17 | 21:29

Russells Teapot | 12-05-17 | 20:05
Zelfs je nick verwijst naar Policor en joop... Teapot. Proest.

Mark_D_NL | 12-05-17 | 21:07

nickolaas | 12-05-17 | 19:36
Ik heb het vermoeden dat we hier hetzelfde mee gaan maken.

Ongeblustekalk | 12-05-17 | 21:03

-weggejorist en opgerot-

marchbrown | 12-05-17 | 20:47

Anders:

Opnames voor nieuwe video De Staat. Farm doctor.

Rest In Privacy | 12-05-17 | 20:16

F: geen idee maar laat ze vooral daar blijven waar ze nu zijn.

DerkArie-ut-de-Achte | 12-05-17 | 20:06

Mark_D_NL | 12-05-17 | 19:29

"Op wie komt het niet evenwichtig over."

Op de overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking, inclusief andere islamcritici zoals ik.

"En ben jij op deze wereld om anderen te beschermen voor hun Image, of te bepalen wat evenwichtig is.
Nee toch. Dus je overspeelt hier je hand, en denkt dat je de kennis in pacht hebt. Jij bepaalt helemaal voor andere niet of iets evenwichtig overkomt of niet."

Ik zou dit graag een keer voor je willen testen hoor. Gewoon aan duizend random geselecteerde mensen vragen: "stel, iemand reaguurt op een blog dat elke dag twaalf artikelen publiceert, waarvan er drie of vier specifiek de islam hard bekritiseren. Deze persoon vindt echter dat dit niet genoeg is, en wil daarom dat het onder de overige 8-9 artikelen óók over de islam gaat.
Is deze persoon obsessief mbt het islam-onderwerp?"

Als jij denkt dat minder dan 80% deze vraag met "ja" beantwoordt, moet je echt wat vaker buiten komen.

"Tevens wanneer iemand zich belachelijk wilt maken, wie ben jij dan om dat tegen te willen gaan. Waarom wil je perse, net als Moslims en links jouw zogenaamde waarden opleggen aan iemand."

Omdat ik me er aan irriteer. Ik merk dat ik terug verlang naar de tijd dat we hier leuke discussies over allerlei onderwerpen hadden. Dit monomane gezaag over de islam, het elke dag dezelfde open deuren intrappen, het begint buitengewoon saai te worden.

En ik wil helemaal niemand iets opleggen. Ik ben het gewoon oneens met iemand. Jij bent het nu oneens met mij, ik kruip toch ook niet in de slachtofferrol omdat jij zogenaamd jouw waarden aan mij zou willen opleggen?

"In feite is het heel eng wat jij doet. Want wie zegt of jij zo'n toppertje bent... Alleen jijzelf.
--"

Dat heb ik nooit over mezelf gezegd. Ik geef gewoon mijn mening hier. Wat anderen van me vinden moeten zij weten.

"Kijk ik heb je artikeltjes, in het verleden, met aandacht gelezen. Maar weet jij waarom je nooit bent doorgebroken? Omdat je niet schreef met het hart maar met je ego. Je wilt graag genuanceerd en slim overkomen. Maar al je artikeltjes waren opstel niveau, met veel open deuren en domme nuance."

LOL, jij denkt dat ik die artikeltjes schreef om "door te breken?" Wáárdoor? Die dingen schreef ik met precies dezelfde intenties als waarmee ik altijd mijn reaguursels schrijf: mijn mening geven en kijken of ik mensen aan het denken kan zetten. Als jij mijn punten genuanceerd en slim vond is dat natuurlijk leuk, maar mijn ambities gaan echt niet verder dan dat hoor. Ik ken mijn plek.

"Maar ok, je werd niet meer teruggevraagd door GS, dus weten we genoeg. Getest en niet goed genoeg bevonden dus."

Ik ben uberhaupt nooit gevraagd door GS. Ik heb dingen aangeboden, en GS vond die interessant genoeg om te publiceren.

"Beste man, je doet je voor als een allesweter, maar jij hebt jezelf al heel lang geleden gediskwalificeerd."

Voor jou misschien, omdat ik niet jarenlang repetitief onder elk artikel een variant op "islam is het probleem, we moeten islam verbieden" plemp. Jouw oordeel laat me tamelijk koud dus.

"En laat anderen dus lekker hun zegje doen en ga niet de wijsneus uithangen. Want dan kan je beter je stukjes op de joop gaan plempen."

Haha, iedereen die ook maar enigszins anders denkt dan jij kan zo voor de Joop gaan schrijven. Wat een heerlijk eenvoudig wereldbeeld.

En hoezo laat ik anderen hun zegje niet doen? Ik zeg toch nergens dat hij gemuilkorfd moet worden of zo? Ik reageer gewoon op hem met mijn mening over zijn reaguursel. Zo werkt reaguren op GeenStijl nu al 12 jaar. Hoe jij daar een VVMU-kwestie van weet te maken is mij een raadsel.

Russells Teapot | 12-05-17 | 20:05

Zoek de Stevie Wonder....

Mark_Pugner | 12-05-17 | 19:57

@Mark_D_NL | 12-05-17 | 19:36
Ja, ik snap wat je zegt - dingen kunnen moeilijk zijn en zowel Pechtold als Wilders hebben naar elkaar uitgehaald en dat is behoorlijke harde taal geworden. Helaas zijn aan beide kanten daardoor denk ik de feiten wel eens uit het oog verloren. En ja, soms om razend van te worden (er verandert hier en daar wel wat, maar dat is een proces en het kan best zijn dat je er persoonlijk nog niet zoveel van merkt). Verkiezing in Frankrijk is een nieuwe ontwikkeling, is er in de media iets veranderd?

nickolaas | 12-05-17 | 19:55

F. De nachtploeg voor de outsourcing van de Tweede Kamer. Alleen voor de mannen natuurlijk. De vrouwelijke kamerleden zitten in blijde afwachting alvast nerveus en opgewonden aan de knoopjes van hun kleren te frunniken en de Kamervoorzitster heeft preventief de interpellatiemicrofoon dichtgedraaid. Het wachten is nu tot het licht wordt uitgedraaid. En ze moeten nog even nadenken hoe ze DENK weg kunnen krijgen, want de vrouwen willen natuurlijk niet afgeleid worden door haramgeroep.
Hè bah. Wat een vunzige haram ben ik toch.

Nivelleermarionet | 12-05-17 | 19:52

door hen die ze maken
telelezer | 12-05-17 | 18:34
Je denkt toch niet dat ze dat zelf doen?
Daar hebben ze kindjes voor!

plaszak | 12-05-17 | 19:48

Van Duyvenbode | 12-05-17 | 19:15

"Ik heb geen tijd om al die vorige topics door te nemen, was op het werk, en daar heb ik geen tijd om te reaguren. Bovendien: de baas leest mee!"

De comments staan daar nog gewoon open hoor.

"En dan reaguur ik gewoon op het actuele topic.
Wat is het probleem?"

Dat leg ik toch net uit? De neiging om elk artikel, waar het ook over gaat, richting steeds maar hetzelfde uitgekauwde onderwerp te sturen. Het wordt er buitengewoon eentonig van. De laatste keer dat ik hier iets nieuws gelezen heb over de islam moet jaren geleden zijn inmiddels.

Russells Teapot | 12-05-17 | 19:46

nickolaas | 12-05-17 | 19:2
We weten allebei dat empathie ver te zoeken is in Nederland tegenwoordig. En dat is niet onbegrijpelijk. Want de Nederlander ziet al jaren dagelijks de liegende graaiers voorbij trekken. Zonder dater iets aan verandert. En die tonen heel weinig empathie met de NL burgert. Zoals je weet. Zie pechtold/d66 PVV-ers wegzetten als racisten en tokkies. Mag van mij, maar ga dan geen empathie meer verwachten. Als je niets geeft hoef je het zeker niet terug te verwachten.
--
Ook dee opmerking van je is een echte Policor bak.. Snap je wat ik zeg?

Mark_D_NL | 12-05-17 | 19:36

@Ongeblustekalk | 12-05-17 | 19:23
Mijn toenmalige vriendin had een studiegenoot uit Rwanda - toen was het vrij kort daarvoor gebeurd.. heeft er nooit echt iets over verteld. En ik heb dat met meer mensen meegemaakt die toch wel in een fors conflict verzuild zijn geraakt (ook iemand die honderd uit vertelde toen ze een tank aan het leren besturen was - die sprak ik een paar jaar later.. ik dacht dat ze het niet hoorde toen ze de eerste heen praatte hoe het nou met dienst was gegaan, tweede keer weer.. ). Ik kon later wel beredeneren waar zij waarschijnlijk is ingezet (iedereen van die generatie) - en dat was waarschijnlijk inderdaad niet best qua ervaring.. nu ik die twee koppel, weet ik nog steeds met geen woord wat daar gebeurd is.. maar het zou best wel heftig kunnen zijn geweest.

nickolaas | 12-05-17 | 19:36

Russells Teapot | 12-05-17 | 19:11
Op wie komt het niet evenwichtig over. En ben jij op deze wereld om anderen te beschermen voor hun Image, of te bepalen wat evenwichtig is. Nee toch. Dus je overspeelt hier je hand, en denkt dat je de kennis in pacht hebt. Jij bepaalt helemaal voor andere niet of iets evenwichtig overkomt of niet.
--
Tevens wanneer iemand zich belachelijk wilt maken, wie ben jij dan om dat tegen te willen gaan. Waarom wil je perse, net als Moslims en links jouw zogenaamde waarden opleggen aan iemand. In feite is het heel eng wat jij doet. Want wie zegt of jij zo'n toppertje bent... Alleen jijzelf.
--
Kijk ik heb je artikeltjes, in het verleden, met aandacht gelezen. Maar weet jij waarom je nooit bent doorgebroken? Omdat je niet schreef met het hart maar met je ego. Je wilt graag genuanceerd en slim overkomen. Maar al je artikeltjes waren opstel niveau, met veel open deuren en domme nuance. Maar ok, je werd niet meer teruggevraagd door GS, dus weten we genoeg. Getest en niet goed genoeg bevonden dus.
--
Beste man, je doet je voor als een allesweter, maar jij hebt jezelf al heel lang geleden gediskwalificeerd. En laat anderen dus lekker hun zegje doen en ga niet de wijsneus uithangen. Want dan kan je beter je stukjes op de joop gaan plempen.

Mark_D_NL | 12-05-17 | 19:29

@mezelf 19:17
@Mark_D_NL | 12-05-17 | 18:40
Herstel: "Maar je kent denk ik vast heel veel mensen met [meer] empathie - dus ik zou me voorlopig geen zorgen maken als ik jouw was:"

nickolaas | 12-05-17 | 19:27

Religieuze mensen doen malle dingen. Waarom is dit boeiend?

noerg | 12-05-17 | 19:27

Seksistisch, want geen enkele vrouw...

Rico Tampeloerus | 12-05-17 | 19:24

nickolaas | 12-05-17 | 19:17
De duitsers hebben aan de basis gestaan van de genocide in Rwanda vanwege de door hun indeling en bevoorrechting van de verschillende rassen. Mark zit er weer naast en steekt zijn neus in zaken die hij niet begrijpt.

Ongeblustekalk | 12-05-17 | 19:23

Van Duyvenbode | 12-05-17 | 18:28
De man die dat stukje heeft geschreven heeft weliswaar gelijk in zijn analyse, maar het is maar een mening. Hij heeft waarschijnlijk net zo'n tyfus hekel aan de Europeanen, als hij denkt dat Europeanen aan Amerika hebben. Of hij weet niet wat democratie is.

Graaf van Egmont | 12-05-17 | 19:23

Als ze nou gewoon een goed irrigatiesysteem aanleggen?
necrosis | 12-05-17 | 19:12
Die ene hint daar denk ik al op..

nickolaas | 12-05-17 | 19:19

"Een goed voorbeeld is de escalatie tussen Hutu's en tutsi's. Die dynamiek zie je hier nu ook."
@Mark_D_NL | 12-05-17 | 18:40
Ik heb wel analyses over dat conflict gelezen, dat er 'teveel' mensen waren die relatief tot weinig empathie in staat waren. Maar je kent denk ik vast heel veel mensen met relatief veel empathie - dus ik zou me voorlopig geen zorgen maken als ik jouw was:
"The empathy gap - Malfunctioning,brain,networks,only,partly,explain,why,some, people,act,cruelly,,finds,Stephanie)Preston.,," www-personal.umich.edu/~prestos/Downlo...

nickolaas | 12-05-17 | 19:17

necrosis | 12-05-17 | 19:08

Eerst op 't beestje zitten :)

Sweetlakecity | 12-05-17 | 19:17

Russells Teapot | 12-05-17 | 19:11
Ik heb geen tijd om al die vorige topics door te nemen, was op het werk, en daar heb ik geen tijd om te reaguren. Bovendien: de baas leest mee!
En dan reaguur ik gewoon op het actuele topic.
Wat is het probleem?

Rest In Privacy | 12-05-17 | 19:15

@nickolaas | 12-05-17 | 19:07
Als ze nou gewoon een goed irrigatiesysteem aanleggen?

necrosis | 12-05-17 | 19:12

Vergat nog,

@ Van Duyvenbode | 12-05-17 | 19:01

Sweetlakecity | 12-05-17 | 19:12

Mark_D_NL | 12-05-17 | 19:03

"Misschien is obsessief wel goed in dit geval, wie weet. Jij niet en ik niet."

Ik weet het wel: het is niet goed. Het komt niet erg evenwichtig over als je geen tien minuten kunt stoppen je op te winden over een onderwerp. Mensen gaan je boodschap alleen maar minder serieus nemen en lachen je achter je rug uit.

"Maar je downplayed het lekker. Cursus wegkijken bij de LOI gevolgd?"

Wat downplay ik? Is het niet waar, dat er vandaag drie GS-artikelen over de islam zijn verschenen, waar je helemaal los had kunnen gaan over de islam? Klopt er iets niet aan wat ik zeg?

Of is dit gewoon een vaste riedel die je onder je Ctrl-V hebt zitten, in de overtuiging dat dit toch wel een heel sterk inhoudelijk weerwoord is?

Russells Teapot | 12-05-17 | 19:11

Nee, meer een Drees oplossing, je rot maar op naar een ander land. Ik zie Pechtold deze rol met open armen ontvangen als minister van deportatie/de-populisme.

Sweetlakecity | 12-05-17 | 19:11

@Sweetlakecity | 12-05-17 | 19:03
Ik zou geen olifanten gaan meppen, die beesten zijn mij een maatje te groot.
Die stampen je plat als een bankbiljet.

necrosis | 12-05-17 | 19:08

Je weet gewoon als de oogst van iedereen mislukt, behalve van die ene dat ze volgende keer allemaal in het blauw liggen met 1 oranje ertussen - zo werkt dat denk ik.

nickolaas | 12-05-17 | 19:07

Ter compensatie vanwege het subtiel opgevoerde vrouwelijk bloot?

padbuffel | 12-05-17 | 19:07

F trainingskamp van pas gerekruteerde Tamiltijgers, ziehier een lesje onderdanigheid.

Upharsin | 12-05-17 | 19:06

Die met die blauwe box, is dat de grote smurf?

Chiant | 12-05-17 | 19:05

Russells Teapot | 12-05-17 | 18:56
Misschien is obsessief wel goed in dit geval, wie weet. Jij niet en ik niet. Maar je downplayed het lekker. Cursus wegkijken bij de LOI gevolgd?

Mark_D_NL | 12-05-17 | 19:03

F. Theodor Holman staat in stijlloos roze goedkeurend toe te zien hoe Pritt in lange witte soepjurk die belhamels met een rietje er van langs geeft omdat ze een pamflet ondertekend hebben.
Wat win ik?

Ongeblustekalk | 12-05-17 | 19:03

@ Van Duyvenbode | 12-05-17 | 19:01
-
Maareuhh.... wij zijn met meer!

Rest In Privacy | 12-05-17 | 19:03

pfft shiva is vrouwonvriendelijk, dadelijk hebben jullie het weer gedaan. Tijd dat ze daar durga voor gaan gebruiken en voortaan maar shaktisme gaan beoefenen vind ik!

sufkut | 12-05-17 | 19:03

Olifanten meppers in opleiding...

Sweetlakecity | 12-05-17 | 19:03

Russells Teapot | 12-05-17 | 18:56
Dat is dan jammer dat ik obsessief overkom. Ik heb andere prioriteiten.

Mark_D_NL | 12-05-17 | 18:40
Nou, wat ik meer vrees is dat de policore dictatuur overgaat tot daadwerkelijke vervolging van pvv-ers, en anderen, het regime onwelgevalligen. De media en de politiek zijn de gemoederen aan het rijp maken voor een heksenjacht op neeschudders. Dat staat in de steigers. Op straat hoorde ik iemand uit een menigte schreeuwen: "Wie stemt hier pvv?", met de kennelijke bedoeling deze eens even een lesje te leren (lees: lynchen).
Dus inderdaad toch, de hutu's en tutsi's.

Rest In Privacy | 12-05-17 | 19:01

Iets met hooliganmevrouw stok,.. maar ik weet dit nog niet in dit item te plaatsen.

Rest In Privacy | 12-05-17 | 18:57

necrosis | 12-05-17 | 18:55
Helemaal goed **biertje gooien**

Upharsin | 12-05-17 | 18:56

Van Duyvenbode | 12-05-17 | 18:28
"Het kan me niet schelen waar dit topic over gaat. Ik heb het volgende te melden. "

Ik keek gewoon even naar de "Headlines" balk links, en zag direct drie artikelen die over de islam en/of vluchtelingen gaan, allemaal vandaag gepubliceerd.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2017/05/...
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2017/05/...
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2017/05/...

Allemaal artikelen dus waar je reaguursel níet off-topic was geweest.

Zijn drie islam-artikelen op één dag echt te weinig voor je om je ei kwijt te kunnen over dit onderwerp? Moet het hier dan echt letterlijk elke seconde over de islam gaan?

Ietwat obsessief kom je wel over.

Russells Teapot | 12-05-17 | 18:56

F: Bedrijfsuitje van het GeenStijl/Dumpert developers team.

Harry Turtle | 12-05-17 | 18:55

@Upharsin | 12-05-17 | 18:51
Die gozer vooraan met die blauwe korte broek, de rest draagt oranje.
Heb ik weer een biertje gewonnen?

necrosis | 12-05-17 | 18:55

Ook wel een leuke: wat past niet in het rijtje?

Upharsin | 12-05-17 | 18:51

F Bootindeling droogoefenen.

rifraf | 12-05-17 | 18:51

-weggejorist-

tata1981 | 12-05-17 | 18:47

Orange is the new black???

Ik snap er niks van! | 12-05-17 | 18:44

Mark_D_NL | 12-05-17 | 18:40
Heb je vandaag je lithium al gehad? Zo niet, niet innemen want je begint leuke stukjes te schrijven.

Ongeblustekalk | 12-05-17 | 18:44

F : stoelendans zonder stoelen?

Rest In Privacy | 12-05-17 | 18:43

F: Een schaamteloze uiting van Thin Privilege.

Weten die kerels niet dat er heel veel prachtige vrouwen zijn op deze wereld die vreselijk worden onderdrukt en gediscrimineerd omdat ze toevallig 150 kilo wegen?

Die, puur omdat ze niet voldoen aan het door het witte patriarchaat opgelegde schoonheidsideaal van "dunheid," niet seksueel aantrekkelijk gevonden worden, terwijl ze in werkelijkheid eigenlijk de mooiste wezens op deze planeet zijn?

Die raken natuurlijk helemaal getriggerd als ze een foto zien van meer dan honderd mensen, zonder dat er ook maar één persoon van hun "size" is afgebeeld. Pure fat-shaming dit. Bah, wat respectloos weer naar mensen die het écht zwaar hebben in deze wereld.

Russells Teapot | 12-05-17 | 18:41

F. Met hoeveel man passen we in een bootje.

Ongeblustekalk | 12-05-17 | 18:41

Het is E (rare jongens die Indiërs)

JanModaal | 12-05-17 | 18:40

Van Duyvenbode | 12-05-17 | 18:28
Het is te laat. We kunnen artikelen blijven delen en blijven wijzen op de feiten. Maar het is helaas zo dat Nederland, en Frankrijk en Duitslan, heeft gekozen voor de eigen ondergang.
--
Je kan dit niet meer terug draaien. Het beste is om je eigen situatie te bekijken en dan een keuze te maken. Blijf ik met alle gevolgen van dien, of ga ik nu alvast weg. Ga ik me bewapeen of kan ik misschien een buurt militie oprichten.
--
Het eerste wat snel zal gaan gebeuren zijn groepen, hordes, van jonge mannen die gana plunderen. En wanneer ze dan merken dat de Politie in NL een farce in zullen ze helemaal los gaan. En we weten allemaal dat NL Politie niets voor de eigen burgers meer kan doen.
--
Een goed voorbeeld is de escalatie tussen Hutu's en tutsi's. Die dynamiek zie je hier nu ook. En lach maar lekker om de vergelijking tussen Nl en de hutu/Tutsi ellende. Maar verdiep je er maar eens in en je zult schrikken. De linkse media doen exact hetzelfde als de media deed voor de escalatie tussen de hutu's en tutsi'sin Ruwanda.

Mark_D_NL | 12-05-17 | 18:40

Van Duyvenbode | 12-05-17 | 18:28
Het is te laat. We kunnen artikelen blijven delen en blijven wijzen op de feiten. Maar het is helaas zo dat Nederland, en Frankrijk en Duitslan, heeft gekozen voor de eigen ondergang.
--
Je kan dit niet meer terug draaien. Het beste is om je eigen situatie te bekijken en dan een keuze te maken. Blijf ik met alle gevolgen van dien, of ga ik nu alvast weg. Ga ik me bewapeen of kan ik misschien een buurt militie oprichten.
--
Het eerste wat snel zal gaan gebeuren zijn groepen, hordes, van jonge mannen die gana plunderen. En wanneer ze dan merken dat de Politie in NL een farce in zullen ze helemaal los gaan. En we weten allemaal dat NL Politie niets voor de eigen burgers meer kan doen.
--
Een goed voorbeeld is de escalatie tussen Hutu's en tutsi's. Die dynamiek zie je hier nu ook. En lach maar lekker om de vergelijking tussen Nl en de hutu/Tutsi ellende. Maar verdiep je er maar eens in en je zult schrikken. De linkse media doen exact hetzelfde als de media deed voor de escalatie tussen de hutu's en tutsi'sin Ruwanda.

Mark_D_NL | 12-05-17 | 18:40

F:
Inlogpagina GS.

Dr. Frambozenjam | 12-05-17 | 18:40

India, waar ze het wc-papier nog niet hebben ontdekt. Ik had laatst een discussie met iemand die het schoonmaken van de poeperd met wat natte vingers probeerde te verdedigen als zijnde hygiënischer. Kansloos. Zeker als de hele dag verschillende handen in hetzelfde emmertje gaan. India is echt heel vies.

Rest In Privacy | 12-05-17 | 18:40

F : A circle jerk about to start...

Wijze uit het Oosten | 12-05-17 | 18:38

Kunnen ze niet aan yoga gaan doen, lekker legaal aan de vrouwen zitten dan krijg je vanzelf een inwijdings-ritueel.

Ongeblustekalk | 12-05-17 | 18:38

Waarom in hemelsnaam is dit zo belangrijk om er op nota bene vrijdagmiddag een topic over te maken? Het doet me denken aan het net zo vermoeiende blaadje samsam dat in de jaren tachtig onder de lagere schoolgaande jeugd werd verspreid ter indoctrinatie voor de zaak van ontwikkelingshulp. Wat meer empathisch vermogen mag best, het aantal antropologen zal vast niet hoog zijn onder de GS lezers.

Upharsin | 12-05-17 | 18:37

Ik zal jullie helpen
Ze zijn aan het oefenen.
Ze hebben allemaal een stokje voor.
Bij het krijgen van een uitkering, woonhuis en nieuwe Miele
Voor de rest liggen ze allemaal dwars.

botbot | 12-05-17 | 18:37

Geen idee wat ze doen, maar 1 van hen loopt al blauw aan.

Johnweer | 12-05-17 | 18:36

De nieuwe voetbalbroeken voor het Oranje 11-tal, eerst getest door hen die ze maken

telelezer | 12-05-17 | 18:34

@Boris die Sauertopf | 12-05-17 | 18:18
Ik ben niets vergeten, kijk maar naar het comment boven de jouwe.

necrosis | 12-05-17 | 18:34

F: Nieuwe lading gigolo's aangekomen op de Linda redactie.

Harry Turtle | 12-05-17 | 18:33

F. Ze kijken hoe ze een bootje richting Europa zo 'lean' mogelijk vol kunnen laden.

P.s.
Leven ze eigenlijk nog wel allemaal?

ska ska ska | 12-05-17 | 18:31

Zal je altijd zien, is ineens de oranje verf op als je een foto gaat nemen.

Tuborg øl | 12-05-17 | 18:30

Het kan me niet schelen waar dit topic over gaat. Ik heb het volgende te melden. De Nederlanders, en daarna de Fransen, hebben gekozen voor meer islam, meer jihadi's en meer EU. Deze volkeren zullen krijgen wat ze verdienen: open grenzen, dictatuur van ongekozen apartchiks in Brussel, en bloed in de straten van teruggekeerde, geharde, en in het moorden getrainde jihadi's.
De collectieve wens tot zelfmoord zal niet onbeantwoord blijven.
En verder wat Michael Scheuer zegt:
non-intervention.com/

Rest In Privacy | 12-05-17 | 18:28

F

Intelroy | 12-05-17 | 18:26

Overige slachtoffers van Hans Middendorff

MK VII | 12-05-17 | 18:23

Het is altijd F.

Rest In Privacy | 12-05-17 | 18:23

necrosis | 12-05-17 | 18:18
dat was een grapje, ik zou niet klagen als ik jou was want ik heb het belgisch bier duidelijk niet gewonnen!
Boris die Sauertopf | 12-05-17 | 18:18
necrosis heeft toch gewonnen aangezien je te traag met het bewijs was ;)

Cobalt bomb | 12-05-17 | 18:23

F: schaamteloze objectivering van de oranje zwembroek.

de Voorzittert | 12-05-17 | 18:23

Geen idee, maar het is op zeker de schuld van Rusland, Trump, Thierry Baudet en de blonde Satan, dat ziet een kind.

Ohja ook van GS natuurlijk, maar overbodig om dat nog te melden.

Onze man in Mockba | 12-05-17 | 18:22

Een Indiaas kunstproject getiteld:
"Dutch people trodden underfoot"

Ars Vivendi | 12-05-17 | 18:17

necrosis | 12-05-17 | 18:15
Een belgisch bier naar keuze op eigen balkon.

Cobalt bomb | 12-05-17 | 18:17

Antwoord E dus, wat heb ik gewonnen?

necrosis | 12-05-17 | 18:15

Kijk maar goed, iemand rechtsboven in de foto mompelde dat hij Poetin waarschijnlijk wel de hand zou schudden en slaag is zijn deel! F all the way.

Cobalt bomb | 12-05-17 | 18:15

Aangezien E al afvalt is het denk ik F: een DKS bijeenkomst.
Ja zonder meer, ik blijf bij F

Cobalt bomb | 12-05-17 | 18:13

F. Iets wat Nederlanders niet meer hebben volgens Balkenende.

zwarte_weduwe | 12-05-17 | 18:12

G: Oranje

Mark_D_NL | 12-05-17 | 18:12

F: Roeispanentest voor "maritiem gehandicapte" dobberaars..?

telelezer | 12-05-17 | 18:09

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl