Trumps eerste 100 Dagen van Horror verstreken
THE ERA OF STRATEGIC PATIENCE IS OVER, zei Veep Mike Pence vanmorgen/vannacht/elders in een andere tijdzone namens de Verenigde Staten. Hij zegt het mooi, deze theocraat die staat tot Trump als Dick Cheney stond tot Bush. Maar de Yankee Gringo White Devils hebben d'r weer zin in, een potje oorlog. Volstrekt logisch gevolg van de eerste 100 Days of Horror sinds Donald Trump op 20 januari het Witte Huis kraakte. De president voert zijn oorlogen vooral op Twitter, alwaar het deze Pesach weer een puinhoop van rabiaat incoherente irritatie was, maar Vice-President Pence ging helemaal naar Seoul om ter plekke boos over de 38e breedtegraad noordwaarts te kijken en te verkondigen dat hij & z'n Chimp in Chief de vinger op de rooie knop hebben. #MAGA: Make America Gotowar Again! Of liever niet, afhankelijk van aan welke Zuid-Koreaan je het vraagt. In de VS is Steve Bannon inmiddels in een konijn veranderd, en hij zal zich schikken in die rol. Voor u staan de roze hotlines weer open: heeft u een beter antwoord op Wat Te Doen, Met Kim Jong Oen?.@VP Mike Pence on North Korea: The era of strategic patience is over. https://t.co/78WhdfZWfb pic.twitter.com/I3JnAal71I
— Fox News (@FoxNews) April 17, 2017
Donald Trump went on a spectacular Twitter rant- and he also wished you a Happy Easter! https://t.co/RYrmMq3cGe
— The Independent (@Independent) April 17, 2017
Mike Pence Looking At Things (And North-Koreans Looking Back)Sometimes Breaking News comes at exactly the perfect moment: pic.twitter.com/0SNczBHCzU
— Melissa Jo Peltier (@MelissaJPeltier) April 17, 2017





UPDATE 22u05: Volgens Reuters en CNN Turk heeft Trump gebeld met Erdo om hem te feliciteren met diens afschaffing van de Turkse democratie:On this Easter Sunday, let us all pause and remember when Sean Spicer was the White House Easter Bunny in 2008. pic.twitter.com/OyhJspmOlZ
— Brian Klaas (@brianklaas) April 16, 2017
Update 18 april: Het Witte Huis bevestigt: Trump heeft inderdaad met Erdogan gebeld om hem te feliciteren met het doodmaken van de Turkse democratie.BREAKING Presidential sources: US President Trump calls Turkish President Erdoğan to congratulate him on #Turkeyreferendum result. pic.twitter.com/4UtWsMPXyU
— CNN Türk ENG (@CNNTURK_ENG) April 17, 2017
Reaguursels
InloggenTja, wat was er van ons geworden als we van PUTUS Rooseveld destijds hadden gedacht dat hij 'koekkoek' was. Hadden we nu allemaal met ons rechter handje omhoog gestaan.
Misschien dat er nog wat Obamalovers met weemoed aan zijn presidentschap terugdenken. Ook daar hebben we een historisch equivalent voor genaamd Neville Chamberlain: www.historischnieuwsblad.nl/tweedewer...
Ja GS, drain the swamp, Europa gaat onverminderd door met een ramkoers, doen alsof Trump niet bestaat en denken dat Obama nog de touwtjes in handen heeft.
POTUS heeft aangetoond dat China totaal geen enkele nada noppus aan invloed heeft gehad in het verleden en heden op Noord Korea. Assad, Putin en de rest daar duidelijk gemaakt dat gifgas not done is en om Obama op zijn plek te zetten. Daarom van te voren alles en de moeder gewaarschuwd. ISIS weet ook gelijk wat een MOAB aan kan richten. EU voor schut gezet door Erdogan te feliciteren, om zo aan tafel te komen om ISIS op te ruimen samen met Putin, Iran en Turkije, het onderonsje waar Obama niet welkom bij was. POTUS is uitermate succesvol de eerste 100 dagen. Kortom kijk allen naar het grote plaatje. De leeuw VS wordt wakker en heeft zijn tanden geslepen.
Er komt ooit een dag, dat de naïeve West-Europeanen om een sterke leider als Trump gaan smeken, maar dan is het helaas te laat. Slaap vooral lekker verder ..
Update 18 april: maakt reaguursel @hallevvezool | 18-04-17 | 09:44 niet sterker.
Zou Trump dan toch een geretardeerde copulant zijn?
Of lijkt het Witte Huis een beetje op een slangenkuil?
Bijvoorbeeld dat incidentje met het inreisverbod was een gevolg van het opvolgen van slecht advies.
Je suis Trump.
Ja, én?
Op naar de volgende 100 dagen dus...
@Mark_D_NL | 18-04-17 | 10:20
Jezus wat een simpele ziel ben jij zeg, godskolere.... lijkt net een moslim; ook geen respect voor andere meningen
@Mark_D_NL | 18-04-17 | 10:13
Die approval rate komt doordat de media daar UPO1, 2 en 3 de bevolking panklaar maakt voor een volgende oorlog, net als in Irak.
The Donald trug naar Trumpkije!
atheïstisch stemvee | 18-04-17 | 10:50
Kijk... daar ben ik het nou 100% mee eens! + veel
@Mark_D_NL | 18-04-17 | 10:13
Wat ik vind is inderdaad tamelijk onbelangrijk, maar dat geldt tevens voor jouw mening. Ik vond dat Trump een eerlijke kans verdiende, want gekozen. Smakelijk gelachen om hysterische reacties na zijn verkiezing.
Wat ik een zorgelijke ontwikkeling vind, is dat ik vervolgens niet meer kritisch mag zijn op zijn handelen. Bij de achterban van Wilders zie je net zo'n mechanisme. Je bent of goed, of fout. Fascist of landverrader. Racist of Gutmensch.
Ik bedank daarvoor.
Mark_D_NL | 18-04-17 | 10:20
Trump heeft altijd beweert tegen bemoeienissen en oorlogen te zijn (zie zijn twitter-tijdlijn) en kort nadat hij tot potus is gekozen, laat hij die mening van jaren ineens varen!
Trump is een sokpop van mannen die grof geld willen verdienen aan oorlog. Het gaat hem erom dat-ie potus is geweest. Niet om het geld, niet om de zogenaamde "macht", maar om het titeltje! En daar moet hij soms wat voor doen. Onder andere zijn eigen afwijkende mening ombuigen naar een mening die wél goed is volgens die mannen die grof geld willen verdienen aan oorlog. En jij loopt daar achteloos als een blij kind achteraan...
PurpleFlurp | 17-04-17 | 21:27
Ik ben het helemaal met je eens en ik denk dat je het goed gezien hebt.
Hij is een bedrijfsleider en daaom niet bang om beslissingen te nemen populair of niet. Hij neemt ze wel. En voor het vak president is geen opleiding. En als president hoef je niet door iedereen aardig gevonden to worden. Als je maar oprechte en voor slands beste beslissingen neemt. Populair of niet. N.k alle miliraire basis plat maken
@blandurego | 18-04-17 | 09:52 - papadag tijdens een cruciale fase van ons land, is zoveel beter.
Nee, dat zouden onze politici nooit doen slijmen met dictators... haha. In internationale betrekkingen moet je als er veel op het spel staat, wel eens slikken. Iedere politicus die afreist naar een dictatuur in Afrika of Azië en Zuid-Amerika weet daar alles van.
Als je denkt dat ze op jouw democratische mening zitten te wachten... Weet Bert Koenders alles van. Schut ook net zo makkelijk de hand van een massa-moordenaar. En durft vanuit NL ook nooit meer te zeggen, dan dat hij ongerust is... tsss Zullen ze ze wakker van liggen.
@vanhetvarken | 18-04-17 | 09:26 - bah, feiten ...... doe eens normaal man!
Dat Trump Erdogan feliciteerd is m.i. meer een judaskus.
Trump heeft niet alleen hotels in Turkije, men is ook druk bezig een alternatief voor Incirklik te bouwen.
Trump heeft nog even tijd nodig voordat de Turken uit de Navo geflikkerd kunnen worden.
Als dat klaar is zal het gejuich niet van de lucht zijn.
time2wakeup.me/?p=7772
Amerika en Israël hebben zakelijke belangen, dat die oliepijplijn er komt te liggen tussen Qatar en Turkije.
Mark_D_NL | 18-04-17 | 09:51
Waar haal jij uit dat ik zeg dat Trump geheel zijn eigen beleid voert? Lezen!
--
Oorlog is cash. Dat weten we allemaal. En dat Trump daaraan meedoet is niet meer dan normaal. En ook goed voor Nederland. Dus ja, dat is zo, en wat is het probleem? Trump doet wat hij heeft beloofd. Wanneer je dat nog steeds verbaasd, dan heb je echt een probleem.
De VS was zooo begaan met de kindertjes die vermeend door Assad vergast waren, dat ze maar geen wapens (ook clusterbommen) meer verkopen aan Saoedi-Arabië, die het vervolgens op dorpjes in Yemen gooit. Stelletje hypocrieten!
Sarcastisch varken | 18-04-17 | 09:45
Type-foutje! Ze verkopen nog steeds clusterbommen en ander wapentuig aan vriendje Saoedi-Arabië... vandaar zijn het een stelletje hypocrieten!
atheïstisch stemvee | 18-04-17 | 10:06
Ja en toch geeft het aan dat de bevolking hem wel pruimt. En uiteindelijk gaat het toch om de bevolking van de USA. Wat die van hem vinden. Dus zijn die dagkoersen belangrijk. Die peilen de teneur bij de bevolking.
--
Die approval rate blijft stijgen. En wanneer die boven de 50% blijft staan de komende maanden. Kan je toch wel gaan spreken over een President waar de bevolking van de USA achter staat. En daar draait het uiteindelijk om.
--
Bush was voor velen Amerikanen een goede president. Wat jij daarvan vindt of de EU laven is niet belangrijk. Idem aan Trump.
Mark_D_NL | 18-04-17 | 09:51
Als je nu nog echt geloofd dat Trump zijn eigen beleid voert, ben je wel een beetje naïef...
Wallstreet en de Military-Industrial-Complex regeren de VS! De oorlogen moeten doorgaan! Mede geholpen door de corporate media aldaar! War = money! Big wars = more money! Van alleen de bommen op Syrië en Afghanistan (waar ze wat grotere hoeveelheden bommen op gooien), kunnen ze niet genoeg aan verdienen, wat ik je brom!
@Mark_D_NL | 18-04-17 | 10:00
Het zegt niet zoveel. Bush W had lange tijd zeer lage waarderingscijfers. Tot 9/11. Is zelfs herkozen en pas op het eind tweede termijn in de diepte gestort. Ook bij Oboema fluctueerde de rating. Was bij Hillary zelfde geweest.
Dat Trump hier zelf zoveel waarde aan hecht zegt misschien nog wel het meeste over Trump zelf.
Trump for president!!!
atheïstisch stemvee | 18-04-17 | 09:56
Waneer dagkoersen maar lang genoeg aanhouden is er een trend.
--
Beetje een dooddoener vriend.
De EU heeft Erdogan in de positie gebracht om de potentaat te worden die hij nu langzaam wordt. De EU heeft hem geld gegeven, de EU heeft hem de hand boven het hoofd gehouden. Zelfs nadat Erdogan massale slachtpartijen heeft geïnitieerd.
--
En nu allemaal zeuren over Trump die Erdogan schijnbaar feliciteert. Natuurlijk, maar niet nadat de EU hem in de positie heeft gebracht om als een dolle te gaan moorden. En ntuurlijk belt Trump Erdogan. Keep your friends close but your enemies closer.
--
Selectief clubke die EU likkers en VVD, Groenslinks en D66 laven. Trump Bleh, EU Joepi. Nederlanders worden een langzaam aan eng volk.
*GeenStijl
En doe zelf normaal PTFOholland
www.youtube.com/watch?v=YY4TqSfrheM
@Mark_D_NL | 18-04-17 | 09:51
Approval ratings zijn dagkoersen. Zodra de bommen vallen op Pyongyang zullen ze hard stijgen. Zodra de rekening betaald moet worden dalen ze weer. Net als bij andere presidenten.
Hey Geenstijl,
Doe is normaal man.
Een leider van het Westen (man/vrouw/zwart/wit) komt op voor Homo Sapiens. Want dat zijn wij. Niets meer, niets minder.
Tief op met je links en rechts. Laat de échte leider opstaan. We are in this t(w)ogehter.
Implants | 18-04-17 | 09:39
Idd, Assad moet weg, omdat die geen pijpleiding wil vanwege Russische belangen. Ik zag bij "The Jimmy Dore Show" een interview uit 2005 (!) dat er al voornemens waren voor een regimechange in Syrië. Toevallig is IS ook alleen een probleem in de landen waar de pijplijn doorheen moet komen: Irak en Syrië. En dan nu de machtsovername door Erdogan...
Trump is geen leider. Het is een opportunist pur sang.
Lekker golven en geen verantwoordelijkheden nemen. Het 'Westen' heeft een serieus ongeloofwaardigheid probleem.
Sarcastisch varken | 18-04-17 | 09:45
Trump, 50% approval rate, en snel stijgende. Je hele stukkie staat vol aannames, wensen en NOS retoriek. Ga jezelf eens diep schamen!
Donald J. Trump = establishment & Military Industrial Complex = Killary, dus uiteindelijk had het niet veel uitgemaakt wie potus is geworden. Als je goed kijkt, zie je dat het buitenlandbeleid niet is gewijzigd. De VS was zooo begaan met de kindertjes die vermeend door Assad vergast waren, dat ze maar geen wapens (ook clusterbommen) meer verkopen aan Saoedi-Arabië, die het vervolgens op dorpjes in Yemen gooit. Stelletje hypocrieten!
Trump is vooral gekozen door de Amerikanen vanwege zijn populistische uitspraken om een houding van isolationisme aan te gaan nemen, omdat Amerikanen oorlogsmoe zijn.
Je zult gaan zien dat Trump onder zijn aanhangers steeds minder populair gaat worden. Als je de Amerikaanse media nu ziet, zijn ze de oorlogstrom al aan het slaan. Daar is alweer 24/7 oorlogspropaganda op de buis, net als in de aanloop naar de Irak-oorlog om Saddam te wippen.
Reuters en CNN zijn een complot van "speciale belangengroeperingen".
Speciale belangengroeperingen bestaan niet om neutraal het nieuws te brengen, maar om ondermeer de reputatie van een staatshoofd van een bevriende*! natie te besmeuren.
Als POTUS zelf, dus niet "presidential sources" (erdo? trump? saboteur in kamp trump? propagandist van kamp erdo?), aangeeft erdo te hebben gefeliciteerd, *!pas dan komt de joe-ef-es-ee op het lijstje van schurkenstaten zoals EU, SA, UAE, de bananenmonarchie en dergelijken.
Stukje "het Witte Huis kraakte." is tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend, zonder bewijs dat het democratisch selectieproces is *!gemanipuleerd.
@vanhetvarken | 18-04-17 | 09:15
"Gesteld nu, dat de USA zich niet wil overgeven, is het dan niet beter niet e wachten totdat Noord Korea nog meer wapens heeft ?"
De VS hoeft zich niet over te geven, volgens Noord Korea moet de VS stoppen met de militaire oefeningen. Zolang de VS aanwezig blijft in Zuid Korea en Japan zullen de Noord Koreanen wapens blijven ontwikkelen om zich te verdedigen.
Noord Korea wil met rust gelaten worden en heeft de middelen om dit af te dwingen.
Toegegeven, ik heb een moment of twee gedacht, blandurego maak je niet zo druk, ja hij is een lutser maar je kunt overdrijven.
Helaas overdreef ik het niet, integendeel zelfs. Hij is meer een poppetje met touwtjes (en met schijt aan iedereen behalve zichzelf) dan ik ooit had durven nachtmerriën.
ristretto | 18-04-17 | 08:15
Hij spreekt over 'we and our allies' ik mag toch hopen dat NL zich hierbij afzijdig houd. Had een beetje de indruk dat het de minst slechte kandidaat was, maar hij verdient een schop tegen zijn potus. Ze maken er wereldwijd een zooitje van, vandaar ook de verspreking over welk land hij met een MOAB versiert heeft. Die oliepijpleiding van Quatar naar Turkije via Syrië moet er komen, begint het al te dagen met die felicitaties aan Turkije?
@LJBrinkhorst | 18-04-17 | 09:13
Analoog aan uw 'analyse' wordt de EU geregeerd door een hele bende met malloten, niets werd nagelaten het Erdo naar de zin te maken. Van miljarden geven tot feliciteren met verijdelde 'coup'.
@Nathan R Jessup | 18-04-17 | 08:54
U insinueert, dat Noord Korea zo machtig is, dat de rest van de wereld zich maar aan hen moet overgeven.
Uw redenering volgend is het eigenlijk onvoorstelbaar dat Hitler de oorlog verloor, sterker, in een conflict verzeild raakte.
Gesteld nu, dat de USA zich niet wil overgeven, is het dan niet beter niet e wachten totdat Noord Korea nog meer wapens heeft ?
Prima dat Clinton geen president is geworden, maar het was al na twee weken volstrekt duidelijk dat Trump zijn overheersende en knotsgekke persoonlijkheid totaal niet in dienst kan stellen van het landsbelang.
Dat hij Erdogan feliciteert is een i.d.d. een klap in het gezicht van de EU. Zegt veel over wat Trump werkelijk belangrijk vindt: mannen die ook het vrouwtje onder de duim houden en -ook niet onbelangrijk- zijn OG-bezit in Turkije...
Er zit, anders dan bij W. totaal geen rem op deze malloot. #SAD
Niet erg netjes van Trump dat hij Erdogan feliciteert. Maar niet te vergeten dat Rutte en Merkel ook de hand van Erdogan stonden te schudden terwijl deze de Koerden kapot bombardeerde. Men wil zeker graag vriendjes zijn met een dictator.
@Gewinflipt | 17-04-17 | 23:07
"Raketten op de grond vernietigen, raketschild aanleggen, nucleaire installaties aanpakken, bevolking Seoul in schuilkelders danwel evacueren."
Blijf je zitten met 73 duikboten waarvan er 6 een raket hebben met een kernkop.
Dat de test afgelopen weekend mislukt is wil niet zeggen dat Noord Korea geen raketten heeft die wel werken. Noord Korea beschikt over een Samson optie en heeft gedreigd deze te gebruiken zodra het land wordt aangevallen dus niet te wachten tot dat het land vernietigd is. Zodra Trump aan durft te vallen zullen de Amerikaanse militairen in Zuid Korea en Japan doelwit worden en zullen veel bodybags richting Amerika gaan.
@koreaanse slet,
Hadden we maar zoiets als "the five"'. Ik snap nog steeds niet dat dit niet als format gebruikt wordt. Alhoewel. Policor schrijft voor dat iedereen hetzelfde denkt in Nederland.
Juist door de five ben ik ook anders tegen trump gaan aankijken. Hij is onpopulair, check.
Misschien incompetent, dat is afwachten. Check. Maar niet impotent zoals Obama. Acht jaar lang lullen. Prachtige babbels zonder resultaat.
PurpleFlurp | 17-04-17 | 21:27
Ik hoorde zondag bij Buitenhof dat China en N.K een oorlogsverdrag hebben getekend in 1952.
Dus China mag volgens dit verdrag helemaal NK niet aanvallen.
Felicitaties aan Erdogan zijn tevens klodder spuug op schoenen van EU. Werkelijk niemand neemt de EU nog serieus als gesprekspartner.
atheïstisch stemvee | 18-04-17 | 07:46
Het is ook een uiterst sympathieke man.
Trump feliciteert Erdogan
twitter.com/KatyTurNBC/status/8541361...
Aardig van hem.
thijs4419 | 18-04-17 | 03:12
Ik vrees dat je gelijk hebt. Trump is een bejaarde gek. Jammer, want ik zag wel wat in hem.
Ga jij maar snowflaken. Dat is rondlopen met baardje, raar hoedje en slippers.
Ongeblustekalk | 17-04-17 | 21:33
Klinkt leuk. Mag ik jouw hoedje en slippers even lenen?
RoodGevaar | 17-04-17 | 21:57
Reagan was daarvoor ook gouverneur geweest, en daarvoor nog wat andere politieke functies. En bleek een verrassend goede president te zijn.
opiniez.com/2017/04/16/trump-stoomt-o...
Hallo Pritt/Van Rossem,graag aandacht voor het volgende:
Minstens 1000 vrouwen in Saoedi-Arabië ontvluchten jaarlijks hun land als gevolg van door de wet aldaar bepaald seksisme.
www.independent.co.uk/news/world/middl...
Ook Dina Ali, een 24-jarige onderwijzeres uit Saoedi-Arabië probeerde onlangs, op 10 april jl. de door mannen bepaalde islamitische vrouwenslavernij, via Koeweit te ontvluchten in de hoop asiel te verkrijgen in Australië. Op een tussenstop in Manilla werd zij met medewerking van de Filipijnse autoriteiten vastgehouden - haar paspoort en mobiele telefoon werden ingenomen. waarna zij na urenlang vasthouden werd overgeleverd aan twee Arabische neven die haar volgens de berichten op hasthag Save Dina Ali na benadering gewelddadig behandelden, knevelden en afvoerden met medeweten van de Filipijnse autoriteiten.
Sindsdien is er van haar geen teken van leven vernomen.
Dankzij een Canadese vrouw, toevallig op tussenstop op dit vliegveld ter plekke die deed wat zij kon door o.a. haar telefoon af te staan waardoor het slachtoffer Dina de schending van dit mensenrecht digitaal openbaarde, kon niet voorkomen worden dat Dina Ali ontvoerd werd met toestemming van de autoriteiten.
Twee dagen later www.philstar.com/headlines/2017/04/12/...
Zie #saveDinaAli
Wat is de reden waarom de hasthag niet trending werd? twitter.com/MajaMischke/status/852627...
Zou dit komen omdat degene die het nu mede voor het zeggen heeft bij Twitter dezelfde persoon is waar Ariana Fallaci in 2001 na nine-eleven aan refereerde in haar boek - De Woede en de Trots? Op pagina 133 schreef zij dat haar voormalige Italiaanse landgenoot Giuliani, destijds burgemeester van New York, in het openbaar trots zei dat hij de cheque van 10 miljoen van hem weigerde met de woorden: ´No thanks, I don´t want them`.
Zou het om dezelfde persoon gaan?
De reden waarom hij dit weigerde?
Lees het boek van wijlen Fallaci.
Geld dat stom is maakt recht wat krom is.
Saoedi-Arabië. nos.nl/artikel/2160342-ballast-nedam-h...
miko | 18-04-17 | 05:52
Hmm... ik wilde eigenlijk zeggen dat ik dan spijt heb dat ik voor Trump ben geweest. Maar toen moest ik ff nadenken. Als Hillary had gewonnen. Dan hadden we een breng democratie naar Rusland programma gezien met een grotere kans op een nucleaire escalatie. En als er nu dan oorlog is, dan is dat aan andere kant van de aardbol en niet hier in Europa.
@Feynman | 17-04-17 | 21:34
juist.
Trump heeft ballen van titanium.
Trump kan gelukkig goed tegen Trump rant. Hij kan zeg maar wel tegen een stootje. Iemand met een groot incasseringsvermogen. Hij weet zelf donders goed dat ie ook niet altijd even lief is.
Heel slim om Ome Erdo te bellen nu Trump het met NK aan de stok heeft. Ome Poetin is namelijk dikke matties met NK maar de Turken hebben nog niet zo lang geleden een Russian fighterjet neergehaald. Ome Donnie kan momeenteel alle steun goed gebruiken.
Trump dementeert. Was zelfs vergeten welk land ie net gebombardeerd had. Een grotere idioot heeft nog nooit zijn hand aan de nucleaire knop gehad.
Bij mijn weten is het niet gebruikelijk dat je een politiek leider feliciteert met een gewonnen referendum. Zeker niet als je ziet wat dat democratisch met een land zal gaan doen. Feliciteren doe je iemand die president of premier geworden is na eerlijke verkiezingen, waarbij je de hoop uitspreekt op een goede samenwerking tussen beide landen. Dan kun je ook nog eens je medeleven betuigen met een regering en een volk dat getroffen is door een ramp.
Dus: heeft Trump Erdogan gefeliciteerd of heeft hij zijn medeleven betuigd met het Turkse volk. Toch een significant verschil.
How does government actually work?
Nou... niet met decreetjes, tweets en onzinnige retoriek. Dat werkt alleen voor de fans.
www.slate.com/articles/news_and_politi...
Ach, lui die om welke reden dan ook vinden dat sinds Trump in de Oval Office zit, de wereld in een soort rollercoaster is terechtgekomen. Wel mijn inschatting is you aint seen nothing yet, met of zonder Trump, things they are a changing. Je weet tog toch?
@Jan Dribbel
@Nickolaas
Jullie negeren dus het hele punt dat de EU ook gewoon effectief Ergodan feliciteren en toelaten dat hij zichzelf dictator gemaakt heeft, maar dat Trump hier WEER als enige ongegronde negatieve kritiek over krijgt door nog meer ongegronde kritiek op Trump te hebben.
"Ja hij denkt alleen maar aan zijn hotels, en hij is geestelijk ziek".
Duidelijk.
"Haha, dat staat natuurlijk morgen massaal in het nieuws. "Trump feliciteert Erdogan, dus hij steunt dictators". "
@DaJonkel | 18-04-17 | 00:51
Plak ik dat in dus die theorie @0:48.. "Trump as mentally ill based on deviation from the norm is that Trump himself is a master at determining what counts as normal." Ergo: dictatuur = de norm..
DaJonkel | 18-04-17 | 00:51
Trump heeft hotels in Turkije.
Bij Trump is het: eigen belang eerst.
DaJonkel | 18-04-17 | 00:51
De EU is slechts gecreëerd voor een afzetmarkt. Handel. Geld verdienen aan elkaar. Dat geldt ook voor Turkije. Waarbij nog komt dat de EU zichzelf in een chantabele positie gemanoeuvreerd heeft met die vluchtelingendeal.
Ware die er niet geweest, dan had de EU kunnen volstaan met het verscheuren van douaneverdragen en het hele dossier Turkije-EU-lid terugsturen naar Ankara met een grote kras er doorheen.
@Donkersloot | 17-04-17 | 23:59
Haha, dat staat natuurlijk morgen massaal in het nieuws. "Trump feliciteert Erdogan, dus hij steunt dictators".
Dat heel Europa ook stilzwijgend gewoon toelaat dat Erdogan zichzelf dictator maakt, daar hoor je niks slechts over. Alleen boe Trump.
Oh nee wacht, Koenders zei "De Europese Unie zal het verdere verloop kritisch moeten beoordelen". Nou, pak aan Erdogan, hoop dat je kan slapen vanacht.
+1 voor Trump, wederom een gigantisch goeie troll actie, lekker met Turkije aanpappen terwijl de EU had gehoopt dat Trump het vuile werk op zou knappen en Turkije op het matje zou roepen. Ik wens Merkel veel succes met het "respectvolle dialoog" dat met Turkije gevoerd zou moeten worden nu dubbel nationaliteiten Turken met 70%+ ja overal in Europa het dictatorschap aan Erdogan hebben gegeven.
"Trump speelt hier een spel wat de menige bijstander c.q. toekijker boven de pet is.
Het is een schaakspel van niveau."
@PurpleFlurp | 17-04-17 | 21:27
Nog een theorie.. "But the real problem with diagnosing Trump as mentally ill based on deviation from the norm is that Trump himself is a master at determining what counts as normal. Especially in our brave new world of reality television, Trump has an outsize influencehe is such a virtuoso of media-made reality that media coverage itself often helps turn his wildest statements into fact sooner than fact checkers can convince Americans otherwise. Lets not forget that immigrants may not have been rioting in Sweden when Trump made his mysterious claim, but they actually did begin rioting soon afterward. And Trumps far-fetched statements about a deep state and rampant immigrant terrorism may actually help bring these about, strengthening Trumps hand. And now, even his outlandish claim of being wiretapped is being given some credence." ("Stop Saying Donald Trump Is Mentally Ill - He is a reality artist, building an evil new society. We must realize this to stop him." www.slate.com/articles/health_and_scie... ).
Vormfetisjisten hier.
Lees 'The Art of the Deal'.
Trump is een enigma en geen politicus van nature; alles zal onconventioneel zijn.
Opmerkelijk dat zij die 'red pilled' zijn altijd weer doorslaan naar een opmerkelijk zwart-wit wereldbeeld. Doorslaan in dogmatisch denken is altijd een signaal van intellectuele aftakeling.
Als neutrale kijker is dit een prachtige show. Trump zijn plan, of het gebrek eraan is gek of geniaal, niemand weet het nog.
Hij laat voorlopig iig alle kleuren media spartelend achter, van Rossem incluis.
@La Bailaora | 18-04-17 | 00:15 Mooi filmpje.
Hij maakt tenminste een vuist daar kan dat slappe laffe Europa nog een puntje aan zuigen.
En uit alles blijkt wel dat Europa er niet toe doet. Europa is uitgespeeld. Amerika Rusland China. Terug naar de grootmachten.
Je moet ook behoorlijk idioot zijn als je denkt dat het zijn belofte was om overal terug te trekken.
Niets is minder waar, Trump gaat er vol in omdat dit een ding is wat al zo lang door ettert, en de USA is daar al heel lang mee gemoeid.
Dat Trump de conflicten waar de USA bij betrokken is afhandelt is goed, de manier waarop is voor sommigen raar. Maar ja als je denkt dat wachten beter is... voor wie?
De opvolger van Trump die zal het makkelijk hebben, met alle eer strijken en alle lof ontvangen.
The Deception of Trump & The Globalist Military Industrial Complex:
www.youtube.com/watch?v=9ZMbH7-8QDk
@Donkersloot | 17-04-17 | 23:59 De waarheid ligt ergens in het midden. Mark_D_NL | 17-04-17 | 23:46 Heeft een punt dat je niet kan ontkennen dat hij voor Amerikaanse belangen opkomt. De manier waarop valt over te discussiëren...
Ondertussen in Europa, hebben we dit paasweekend er gezellig 8500 gelukszoekers erbij
miknic | 17-04-17 | 21:38
Precies dat. Wir schaffen das, intussen zijn de voorsteden van elk Europees land flink verprutst. Maar het hoort er allemaal bij. Te bizar eigenlijk...
Als Noord-Korea geen raket heeft die iets kan raken en geen kernkop heeft die ze het land uit kunnen schieten, dan lijkt het me de beste kans om het in glas te veranderen.
Afwachten tot ze wel een ballistische raket met kernkop hebben is helemaal niet wijs.
Trump, de hoop in bange dagen van elke koreaanse zwerfhond
PurpleFlurp | 17-04-17 | 21:27
Prima verwoord!
Trump, die zich laat afleiden door een stuk chocoladecake en zegt dat hij Irak heeft gebombardeerd terwijl hij Syrië bedoelt.... het is een niveau die je normaal in de Josti-band aantreft. Hij heeft vanavond Erdogan van harte gefeliciteerd met zijn triomf, dus dan weet je ook waar Trump staat als het gaat om collega-alleenheersers. Ik hoop van harte dat Trump een zodanig voorbeeld stelt van een Domme Populist dat in andere landen de Domme Populisten niet aan de macht komen.
De Koreaanse Slet | 17-04-17 | 23:39
Trump doet wat hij heeft gezegd. Daar komt weinig geloof bij kijken. Je kan och niet ontkennen dat hij voor de Amerikaanse belangen opkomt.
Mark_D_NL | 17-04-17 | 23:46
Zeker de belangen in Afghanistan, Syrië en Noord Korea.
Zo ook zijn golftrips naar Florida elk weekend a 3 miljoen dollar (een president verdient 400,000 dollar)
En och eigenlijk alles waar hij letterlijk over loog.
Zoals ik al zei. Je mag geloven wat je wil. Het is een vrij land.
Het is niet anders. Kijk naar 'the five' op Fox je lacht je slap. Als je weet wat ze verkopen en voor wie.
-weggejorist-
@jan Joris enzovoorts, hadden ze in noord Korea maar goed te nassen. Ga er maar lekker op vakantie. Als je te dik bent, is dit de oplossing om af te vallen
De Koreaanse Slet | 17-04-17 | 23:39
Trump doet wat hij heeft gezegd. Daar komt weinig geloof bij kijken. Je kan och niet ontkennen dat hij voor de Amerikaanse belangen opkomt.
@Rommelende Onderbuik | 17-04-17 | 23:43 Hij heeft vooral de EU-landen wakker geschud in die zin dat we nu nog meer propaganda moeten slikken over "fout populisme".
Heb in Ulsan gewerkt. Een deel van de snelweg naar Busan is zonder verlichtings masten nabij een berg, met een rijbaan aftakking richting de berg. Dit is een landing/take off strip. South Koreans hebben de pest hekel aan de Un dynasty en verwanten.
We leven nog. En helaas voor alle huilende deugmensen. Trump pakt ook Rusland aan als ie het nodig vind en is soms ook best pro-EU, heeft EU-landen wel wakker geschut. En de VS rechtsstaat heeft een moslim-inreisverbod gedwarsboomd. Etc.
De soep werd dus niet zo heet gegeten.
Berbaar | 17-04-17 | 23:30
The Champ in Chief doet wat hij belooft heeft. Ik ga het je niet meer uitleggen.
Mark_D_NL | 17-04-17 | 23:33
Ik weet niet of het zin heeft om hem dat uit te leggen. Jij gelooft in slangenolieverkopers, complottheorieën en vooral een heilige Messias. Jij gelooft. Misschien is hij de idioot en heb jij helemaal gelijk. Dat geloven andere mensen ook. Daesh, Jehova's en vele andere van kwaadaardig tot lievvv.
Andere mensen kijken naar feiten.
Maar geloof. Waarom niet.
Motivatie:
N-K is de napalm nooit vergeten op haar bevolking. Gesteund door China en Rusland in de 'vergeten oorlog'.
De stilte rond de geplande kernproef van N-K is om overleg en (militaire informatie) steun te verkrijgen, geheime militaire informatie, alsdan de V.S. uit te lokken en/of een oorlog in te voeren die het zware tegenslagen zal brengen. De wereldvrede in onbalans zal brengen en de wereld in nucleaire ramp zal veranderen. Trump zal zich verschuilen in Cheyenne Mountain.
*script schrijven doet
Ps: iemand jodiumtabletten kopen?
Berbaar | 17-04-17 | 23:30
The Champ in Chief doet wat hij belooft heeft. Ik ga het je niet meer uitleggen.
Ik zit nu naar 'The Five' te kijken op Fox News. Totale aanrader voor iedereen. Dat is me toch een mooi potje borrelpraat voor simpele mensen. Heerlijk. Genieten. Vooral die Jesse Watters pracht figuur.
-weggejorist-
Het is duidelijk dat men nog moeten wennen aan Trump. Zijn aanpak gaat velen het voorstellingsvermogen te boven.
youtu.be/0EFztpMXbG4
@Roadblock | 17-04-17 | 22:00
ok.
@stroopa | 17-04-17 | 21:44
Ga je gezicht eens wassen. Trump zijn stront zit om je mond.
Al die jaren niets doen heeft ook niks opgeleverd. Dat Trump nu ballen toont is misschien wel het minst slechte wat er kon gebeuren.
Remco Breuker legt het goed uit.
www.npo.nl/pauw/13-04-2017/VARA_10138...
Trump is nu niet bepaald een begaafd spreker, het woord tact bestaat niet in zijn woordenboek maar laten we ook niet vergeten dat het hele Hillary en consorten establishment (en de MSM)hem aan alle kanten heeft tegengewerkt.
Hier een tegengeluid, volkomen oneens met Van Rossem maar daarom goed om ook te lezen: opiniez.com/2017/04/16/trump-stoomt-o...
Trump roert in stront, confronteert en provoceert. Beter dan wegkijken en policor gedrag. Dat is wat hij beloofde tijdens de verkiezingen. Of het uit de hand gaat lopen? Heel waarschijnlijk. Is dat verkeerd? Dat zullen we over een jaar of vier weten....
PurpleFlurp | 17-04-17 | 21:27
wat een onzin. trump is geen strateeg noch een goede onderhandelaar. een annoying cry baby. zelfs de ghostwriter van zijn "art of the deal' boek zegt t.
al dat psycho trump verheerlijken komt me hier de keel uit.
Gelukkig zijn reaguurders geen bestuurders
Koreaans voedsel is trouwens goed te nassen www.youtube.com/user/Maangchi . Beter dan de Clown www.google.nl/search?q=ronald+mc&... of de Colonel www.who2.com/wp-content/uploads/2016/0... me dunkt. Maar het maakt niet uit want wie wat vreet want WW3 smaakt naar meer zèg!
Turkije feliciteren. Wat een gek.
-weggejorist-
Met of zonder Trump.. Een oorlog komt er sowieso
@erMonster | 17-04-17 | 23:08 Ik ben allang blij dat ie ons niet bombardeert :)
Al dat Trump bashen komt me zo langzamerhand de strot uit. Voorlopig roert ie meer in de strontbrei dan Rutte ooit gedaan heeft (of zal doen).
knutsel | 17-04-17 | 23:04
onze gezellige euro moslimpjes doen er helaas meer in 3 maanden. It's war.
Raketten op de grond vernietigen, raketschild aanleggen, nucleaire installaties aanpakken, bevolking Seoul in schuilkelders danwel evacueren.
In drie maanden maar twee landen gebombardeerd. Ja hoor het gaat best goed.
@GS410 | 17-04-17 | 22:49
Humor om te lachen altijd dat laten we afwachten en/of over een (paar) jaar terugkijken.
Hoorde ik ook toen Geert de gedroomde electorale winst weer eens niet haalde, hoor ik nu over Berdet met zijn 2 zeteltjes (wacht maar af die wordt groot) etc etc...
Het zijn excuses niet meer, niet minder en die gaan de Chimp in Chief niet helpen.
Minder krankzinnige dan dat stelletje totaal imbecielen die vandaag weer 3000 dobbernegers uit Libië halen. Want we kunnen echt een berg jonge domme mannen met islam hersentjes gebruiken toch ?
Hup Trump, minst gekke malloot van het westerse halfrond.
-weggejorist-
Eindelijk weer een president met kl*ten. Alles beter dan een linkse naiveling. Hadden wij hier maar eens een Mp met kl*ten, dan zag Nederland er een stuk beter uit.
-weggejorist en opgerot-
@Graaf van Egmont | 17-04-17 | 22:43
Amen, wijs advies en dat mag ook wel eens gezegd worden!
-weggejorist-
Randfigurandt | 17-04-17 | 22:40
Maak je niet druk. Het is 2e Paasdag en er moet een stukkie geschreven worden. Verder rolt de wereldpolitiek zoals die rolt. Wie er waar ook aan het roer staan. Leun achterover en geniet van de komende ontwikkelingen.
-weggejorist en opgerot-
Graaf van Egmont | 17-04-17 | 22:26
Sublieme observatie!
De schade lijkt nog mee te vallen...
jawor36 | 17-04-17 | 22:24
Zoals interventie in Libie, waar nu een failed state is. Of bewapenen rebellen in Syrië en verder geen poot uitsteken, MSB steunen in Egypte... De lijst is eindeloos. U vergelijkt zaken die onvergelijkbaar zijn en durft zelfs nog te spreken over objectiviteit. Van Rossem huilt met de wolven mee, en u ook.
Niets dan selectief verontwaardigde hysterie ten aanzien van Trump. Fucking 100 dagen in office pas.
Papa Legba 22:17
Ik vind het stukje prima, je mot ook wat te discussiëren hebben en dat lukt niet met opinies die de mening van de meeste bezoekers alhier vertegenwoordigen.
Alleen je laten kapen en afhankelijk worden van een stel zure vrouwen is een grote fout geweest. Ik hoop dat ze die rooien een keer de deur uit trappen. Met aanhang.
@Klik_hier | 17-04-17 | 22:18
Uuuh dat doet hij nu juist toch wel?
Japan:
www.japantimes.co.jp/news/2017/04/17/n...
China:
www.bbc.com/news/world-asia-39614428
En Zuid Korea:
www.theguardian.com/world/2017/apr/16...
En in dit laatste artikel staat onder andere "The consensus with the president, our key allies in the regions Japan and South Korea in particular, but also the Chinese leadership is that this problem is coming to a head,
.
Alstublieft.
Kijk uit. Als presidenten of vice-presidenten korte leren pilotenjacks gaan dragen,is dat een teken dat ze zich optimaal verbonden voelen met de militairen. Dan weet je dat die militairen binnenkort gaan sneuvelen.
Van Duyvenbode | 17-04-17 | 22:01
Ik hoop dat dat daadwerkelijk zo is.
Klik_hier | 17-04-17 | 22:18
Als N-Korea niet wekelijks dreigt Z-Korea(sterke VS bondgenoot) van de kaart te vegen had je misschien een punt.
Zeg het ze Van Rossem. Menig reaguursel toont maar weer eens dat mensen het niet in staat zijn kritisch te kijken binnen hun eigen bubbel. Als Obama zich exact hetzelfde had gedragen richting Syrie, Afghanistan en Noord-Korea hadden juist die lui het zwaar afgekeurd.
Nou ik weet niet of je het weet Klik_hier, maar Noord Korea kan binnenkort de westcoast bereiken. Daarnaast zijn Noord Korea en Israel twee hoofdstukken die een keer afgehandeld moeten worden, en de president die dit voor elkaar krijgt gaat de boeken in en dat wil Donald wel.
-
Tot slot, als Noord Korea zoals Zuid Korea wordt dan is dit ook goed voor de wereldeconomie. Klein boom-pje.
Slimmer was geweest wanneer hij China had overtuigd van haar verantwoordelijkheid in de regio. Beter nog wanneer hij een coalitie had gesmeed met China, Japan en Zuid Korea. Het is niet de taak van Amerika om daar orde op zaken te stellen.
-weggejorist en opgerot-
Het alternatief was geweest 100 dagen Hillary.
Nou das pas horror!
Ik heb er het volste vertrouwen in dat deze hufter-POTUS het beste wil voor zijn land en ook dienovereenkomstige resultaten kan bereiken als de tijd hem gegund is.
Trumps onvoorspelbare gedrag is gewoon simpele powerplay en waarin hij excelleert ook nog eens, dat maakt hem voor de leken een gevaarlijke mafkees.
Maar achter de globale politieke schermen buigt hij alles naar zijn wil, China is daar een goed voorbeeld van na hun ineens zeer afwijzende houding richting Noord Korea.
Het is America first.
Het is niet World peace first.
Zowel de policor wereld, msm als van Rossum kunnen daar nauwelijks mee overweg schijnbaar.
Het is van de gekke dat deze stap om N-korea tot de orde te brengen door een enkele supermacht gedaan wordt , als de Russen en chinezen ook met dezelfde druk als de VS op N-Korea zouden ageren dan zou dit land inbinden en een wereldwijd conflict uitgesloten zijn.
de democratie in deze wereld, de VS, Russia, Turkije moet het nu ontgelden bij de ondemocratische gekozen leiders van de EU.
ergens gaat het niet goed met ons. O wacht wij hebben de altijd alles weglachende rutte, de dominee buma, de veilingmeester die zijn moeder nog weggeeft pecchie en papa-dag-boy Yassar. ik voel me zo veilig hier!
Fucking irritant dat de helft van de reaguursels van dezelfde lamzakken komen. De boel is goed stuk.
Wanneer er mensen zijn die argumenten hebben dat een andere kandidaat het beter zou doen dan Trump, kom maar op dan.
100 dagen van de eerste Verlichting. Enige smetje is Syrie.
Nee inderdaad, want zielige dobbernegers redden -moet-, want wij hebben als mensen zogenaamd de verantwoordelijkheid om zielige mensen te helpen.
Maar de Noord Koreanen laten we al dennenia aan hun lot over.
+1 voor Trump dat hij gewoon bovenaan het lijstje van zielige mensen begint, en niet kiest voor de zielige mensen waar het meest aan verdiend kan worden.
Mexico op de knietjes, Check.
Navo op de knietjes, Check.
Met Rusland hand in hand, Check.
Met China hand in hand, Check.
Wat een verschrikkelijke man is het toch.
RoodGevaar | 17-04-17 | 21:57
-
Het waren de Republikeinen die het kiesmannen systeem weg wilden hebben, maar de Democraten hielden dit tegen een paar jaar terug.
-
Het systeem overigens is er gekomen om de 'tiranny of the many' tegen te gaan. Zeg maar wat we zien in de EU waarbij enkele van de grotere landen het beleid gaan bepalen. Men wilde hiermee voorkomen dat het 'Verenigde' in de VS zou blijven bestaan, anders krijg je Brexit achtige toestanden.
-
En overigens, Trump had bijna overal de meerderheid, behalve in dus drie staten, staten waar overigens illegalen ook konden stemmen. Hij heeft gewoon dik gewonnen en zou het systeem anders zijn was zijn strategie dat ook.
RoodGevaar | 17-04-17 | 21:57
Paljas | 17-04-17 | 21:56
Aanval op Syrië was "unbelievably small", vooraf gemeld aan Assad, en was uiteraard bedoeld als signaal aan N-Korea en bovenal aan China. De MOAB in Afghanistan signaal aan N-Korea alleen: wat je ook onder de grond verbergt, wij (VS) blazen het op.
miko | 17-04-17 | 21:08
Ik begrijp dat : "Trek je zelf" u wat meer aanspreekt gezien uw commentaar, maar het moet toch echt "Trek je zelfs" zijn.
tja noord korea het heeft de lopen van heel veel kanonnen op het hoofd van de zuid koreanen gericht en daar kunnen heel veel doden vallen
maar als je in de schoenen van trump sta, ga je dan wachten op de dag dat noord korea werkende intercontinentale raketten heeft die de west kunst van de VS kunnen raken
ik denk het niet
RoodGevaar 21:57
Ga toch koken mens. Met Hillary hadden we nu gedonder gehad met Rusland. Dwaas.
Het bezopen systeem in de VS om een president te kiezen heeft weinig met democratie te maken.
Hilary Clinton kreeg eigenlijk veel meer stemmen dan The Donald, maar het aantal kiesmannen per staat gaf uiteindelijk de doorslag.
In het land van onbegrensde mogelijkheden bleek na acteur Reagan zelfs miljardair Trump geschikt als leider der natie.
Hij schijnt nu reeds 100 dagen aan het roer te staan.
Om de aandacht van de binnenlandse preikelen (gezondheidszorg, belastingen en veiligheid) af te leiden is de Grote Blanke Man zich gaan bemoeien met het buitenland.
Eerst laat hij een basis van het Syrische leger platgooien, dan een megabom in een vermeend IS-gebied ontploffen en vervolgens eigenhandig WO III ontketenen door een zwak landje de oorlog te verklaren.
Laat hem in godsnaam stoppen, Uncle Sam!
Old_Spice | 17-04-17 | 21:29
Verkiezingsbelofte wb Syrië komt Trump niet na.
Agressor achter gifgas in Idlib is nog niet duidelijk, terwijl Assad al als schuldige wordt aangewezen en aangevallen.
www.youtube.com/watch?v=jbtY26aVwZs
Het is nog veel te vroeg om te oordelen over het presidentschap van Trump. Aan het einde van zijn tweede termijn weten we meer.
Alsof Pence enig benul heeft van oorlogvoering. Typische Putin foto's. Maar dan met een zak hooi.
tipo | 17-04-17 | 21:33
Zegt meer over u.
Terugtrekking uit Klimaatakkoord van Parijs, handhaven immigratiewetten etc. etc...
Wat een openlijke aanval op Assad na overtreden door Obama gestelde rode lijn en een rechte rug jegens een regime dat volslagen krankzinnig is en door het Westen al decennia gedownplayed wordt, wel niet kunnen doen.
Het laatste wat het Westen nodig heeft, is nog meer appeasement richting lieden die alleen brute kracht verstaan.
Briljante man die Trump. 4D chess. Een Amerikaanse President die China zijn wil op kan leggen is gewoon een baas. Dat overtref je niet makkelijk.
Van Rossem, waarom altijd met deze negatieve inslag een topic schrijven? Waarom kan het over Trump nooit eens neutraal, of, God verhoede, positief?
Ik vind het ook niet leuk dat Trump zich nu heeft omringt met NeoCons, zijn nationalisme sprak mij zeer aan. Toch kan ik het grotere plaatje wel zien; wereldvrede, of althans een stukje beter maken.
Wat de msm ook beweren (en veel mensen braaf na papegaaien ) de eerste 100 dagen van DT's presidentschap zijn zonder meer succesvol te noemen.
Veel van DT's plannen / voornemens / beloftes zijn al op de rails gezet - de US economie doet het goed en het vertrouwen in de US en haar economie groeit.
Potentiële conflicten ( Rusland) gedeëscaleerd en in bestaande conflicten sinds decennia duidelijke lijnen getrokken over wat de vrije wereld ( lees de US) acceptabel vindt en waar grenzen getrokken worden.
Kortom een goed en veel belovend begin.
miko | 17-04-17 | 21:10
Welke van uw twee hersencellen werkt als u reaguurt?
- EDIT: Een comment van GS410, zonder inhoud. Laat maar zitten -
General Mattis:
"Be polite, be professional, but have a plan to kill everbody you meet".
Overigens zal er geen sprake zijn van neocon-interventies. Nog steeds appels met peren vergelijken. Het westen heeft het Noord-Koreaanse gezwel, in de vorm van het daar al decennia aanwezige regime, veel te lang laten groeien en ooit zou de dag aanbreken dat er opgetreden moet worden... Sancties hebben niet het gewenste effect gehad en diende louter als uitstel voor het onvermijdelijke.
Ondertussen in Europa, hebben we dit paasweekend er gezellig 8500 gelukszoekers erbij
Hoe dit af gaat lopen: de dagen van het regime in N-Korea zijn geteld. Reken maar op een preventieve aanval van de VS. Alleen al omdat op de post van defensie zit: gen. "mad dog" Mathis.
Oh kijk, een selectief verontwaardigd stuk over Trump uit de pen van Rossem. Verassing!
Maar hetgene wat er op handen is lijkt het me duidelijk, het Noord-Korea vraagstuk is genegeerd en daarbij is niemand gebaat. Rusland en China vinden we rare snuiters die grove inbreuk maken op de mensenrechten, en de USA ook in bepaalde mate, maar het regime van Kimmetje overschrijdt dat met grote stappen. Jaren lang wegkijken, tot nu blijkt dat die kernkop binnenkort toch echt op een raket gemonteerd kan worden.
@Old_Spice | 17-04-17 | 21:29
GS gaat steeds vaker de linkse-policor kant op, dat vallen meerdere reaguurders op. Maar ja, het makkelijk om iemand af te vallen die aan elke kant wordt tegengewerkt.
TDS all over the place.
Obsessief na acht jaren van stilte...
Ruim 3(!) maanden in office, drie maar van een selectieve verontwaardiging en hysterie gevoed door media die aantoonbaar vooringenomen; gekleurd zijn gebleken, is natuurlijk geen sprake.
Trump Justice Warriors.
USA heeft nog nooit een president in oorlog de verkiezingen laten verliezen. Drukken op de rode knop staat daar gelijk aan verdubbeling ambtstermijn. De Donald doet het gewoon.
Bruine Beer 21:17
Daesh bestrijden en rotzooi van Obama pogen op te ruimen. Niet alles lukt, maar hij doet zijn best.
Ga jij maar snowflaken. Dat is rondlopen met baardje, raar hoedje en slippers.
Trump is hetzelfde als Obama en Hillary. Ik heb nog geen verschil ontdekt.
En de laatste tijd is Geenstijl ook lekker aan het ranten tegen Trump die zijn verkiezingsbeloftes aan het nakomen is. Hoe de VS tot nu toe dealt met een Noord-Korea dat elke dag dichterbij een intercontinentale raket met kernkop komt vind ik nog aardig gematigd. Het bedreigt namelijk de hele wereld. Met welke Amerikaanse president dan ook was dit een benarde situatie geweest. Om dit af te schrijven op Trump slaat nergens op.
Chimp in Chief lol die houden we er in Van Rossem!!
Men in de media en ook GeenStijl slaan de plank COMPLEET mis met de stategie die achter Trump zit.
Het is de kunst van het handelen die hij vanaf dag één heeft toegepast die nu zijn vruchten heeft afgeworpen.
'Zeg het een op extreme wijze, en de ander zal naar het midden toe drijven waar je hem wilt hebben'.
Dit heeft Trump altijd gedaan, heel extreem roepen, om vervolgens precies te krijgen waar hij op doelt, omdat men bang is dat hij het extreme gaat uitvoeren.
Het feit dat hij zichzelf totaal onvoorspelbaar heeft opgezet maakt dit geheel alleen maar beter.
Vanuit strategisch oogpunt is dit niets minder dan een meesterlijke zet.
Het probleem met de media in de huidige tijd is dat er niet meer naar het grote geheel wordt gekeken, het is altijd het nu en het specfieke.
Dat is waarom er zo negatief gedaan wordt over de acties van Trump.
Er wordt te veel tijd besteed aan het vergroten van de kleine problemen.
Terwijl als je de wereldpolitiek in zijn geheel bekijkt, het duidelijk is wat hij probeert te bereiken.
Trump heeft met deze Noord-Korea actie China van 20-30 jaar beleid af gekregen.
Iets wat zijn voorgangers dus nooit gelukt is, China die Noord-Korea dreigt aan te vallen in het geval van een raketlancering.
Dit betekend dus dat Trump bij China, en in het speciaal, President Xi veel respect heeft opgestreken bij het bezoek van diezelfde President Xi.
Trump speelt hier een spel wat de menige bijstander c.q. toekijker boven de pet is.
Het is een schaakspel van niveau.
Oi Brian Kaas, Sean Spicer was dit jaar ook al de paashaas
www.youtube.com/watch?v=_RvfzFv3c6Y
De gebruikelijke apocalyptische woorden uit Pyongyang:
www.thesun.co.uk/news/3349474/north-k...
North Korea: the rubber hits the road.
Fantastische vent die doet wat hij beloofd.
Ongeblustekalk | 17-04-17 | 21:11
Zoals niet bombarderen in Syrië, de Senaat een wet laten aannemen om Obamacare af te schaffen, en dat soort dingen?
The show must go on...
In de VS is Steve Bannon inmiddels in een konijn veranderd....
Pas maar op. Kennen jullie het konijn uit Monty Pyton en de Search for the Holy Grail nog?
En ik maar denken dat Trump zich juist minder met de rest van de wereld wilde bemoeien.
Aristotalloss | 17-04-17 | 21:10
Rauwe vuurvliegjes wellicht?
Trump is nu al de beste USA president sinds FD Roosevelt.
Fantastische vent die doet wat hij beloofd.
@van stampij | 17-04-17 | 21:06
Je bedoelt dat hij net iets beter scoort dan die mongool in Zimbabwe en die maf in Wit Rusland? Ja, dan doet hij het redelijk goed. Hij gebruikt ze alle drie,wel om de beurt maar vooruit.
100 Days of Horror? The New York Times over Trump! Maar toen diezelfde New York Times schreef over het Oekraïne-referendum was het allemaal PEOP! www.geenstijl.nl/mt/archieven/2017/02/... Tja! LOL
Da's toch ook wel wat waard: live op CNN een nucleaire oorlog meemaken. Wow!
(Wat kun je daar eigenlijk het best bij snacken!?! Man wat kan het leven soms toch ingewikkeld zijn...)
President tot daar aan toe maar je zou zo een psychopaat als man hebben, dat trek je zelf als getrainde oostblok snol niet.
Van het zooitje idiote leiders dat op dit moment hersencellen heeft of gebruikt is hij nog best toebedeeld geloof ik.
Is dat Oebema in camo?
Ik heb genoten van iedere dag. Was politiek in Nederland maar zo.
REAGEER OOK