Video. Allerbekakste kindje van Nederland dronken
Zo ejjjjg. Ben je superbeschaafd opgevoed, word je ladderzat, zegt een agent dat ie je ouders gaat bellen EN KOMT HET OP DE NOS-JOURNAAL TELEVEE. Komt dus van een project in Amersfoort waar agenten dronken kinderen filmen en hun ouders bellen om ze met de beelden te confronteren. Echt, politie Amersfoort, steek dat moralistische vingertje eens in de kont van je partner ipv bij ouders te gaan klikspaanderen dat de kindjes teveel gezopen hebben. Daar komen die ouders sowieso wel achter als hun kroost de hele wasbak volbarft. "Ouders zeggen: maar zo ken ik je helemaal niet, zo ben je nooit. Dat zou je nooit zeggen als je nuchter bent. Kinderen zijn totaal onherkenbaar voor ouders", aldus de politie. Ja mag het eens een keer zeg. Natuurlijk is het kut als dronken kinderen zich misdragen, maar pak die kinderen aan die echt over de schreef gaan in plaats van tijd te besteden aan deze suffe bemoeizucht. Domste opmerking in deze NOS-repo (met extragratis weird bonusfilmpje over zat worden onderin) komt ook van de politiemevrouw: "Je had beroofd kunnen worden, je had mishandeld kunnen worden..." Stijlloze tip aan die agenten: weet je wie zijn werk het is om rovers en mishandelaars op te pakken? Ja, jullie werk, ja. Ga. Boeven. Vangen.Hoop echt dat ik later zo'n kind krijg pic.twitter.com/LGtKA3t9mN
— Daniël Verlaan (@danielverlaan) 13 april 2017
Reaguursels
InloggenDit is een proef om comazuipers tegen te gaan, dus me dubkt dat ze wel goed werk verrichten. Voor t eerst is het aantal min of meer gelijk gebleven ipv gestegen. Ouders leren hun kroost geen grenzen meer, dus moet de politie een deel opvoeding overnemen. Net als de scholen dat tegenwoordig schijnen te moeten. Dus als iedereen nu gewoon de eigen kids opvoedt, dan kan de juf je weer leren lezen en schrijven en kan oom agent weer boeven gaan vangen.
Porta | 13-04-17 | 19:20
Ja, sorry, ik begrijp dat u aan het accent\dialect een bepaalde associatie verbindt. Ik vind het toch veel te ver gaan en te generaliserend dat u een 16 jarig meisje -dat ook nog eerlijk toegeeft dat ze een slokje heeft gedronken- dat toevallig de pisang is van een nsb-offensief van de Amersfoortse sharia-politie ... dat u dat meisje... dat eerder slachtoffer is dan dader uitmaakt voor slet.
En ja, de gun-factor met zo'n accent is laag. Maar we zijn allen mensen. En toen u zo jong was, deed u nog gekkere dingen dan ik op die leeftijd, dat kan ik u met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid verzekeren ( ik was een laatbloeier).
-weggejorist-
Teveel gezopen werd er altijd al Echter nu heb je de foute combinatie thuis indrinken en later drinken en dronken worden Zelf was ik met een glas ranja tevreden
Een prima idee om echt ladderzatte kindjes te filmen en laten terug kijken. Uit die rapportage begreep ik dat veel van de weer nuchtere pubers die beelden toch wel gênant vonden, dus liever niet.
Beetje getut om te roepen dat de politie boeven moet vangen. Moeten ze wel, maar naïef te denken dat ze alles voorkomen. Boeven gaan ze juist vangen na een incident en een incident wil je graag voorkomen. Helaas zijn dronke jonge mensen een geliefd doelwit van onze criminele kansenparels.
Voor dit soort bullshit ben ik op een zaternacht eens uit mijn bed gebeld. Niet de politie maar een BOA. Zoonlief, 17 jaar oud had wat biertjes gedronken en werd gecontroleerd bij het jeugdhuis in het dorp hier. Dan schrik je je de tering. Ik denk mijn kind is iets overkomen. Nee dus een paar biertjes en dus wilde meneer de LBO geschoolde BOA ons thuis even de les komen lezen. Ik dacht het niet dus. Zoonlief was niet dronken, hij had de hele middag gesport en in de avond bij vrienden verderop in de buurt een biertje of wat gedronken. Dat mag hij zelf weten zolang hij maar laat zien dat hij met die verantwoordelijkheid overweg kan. Nooit problemen. Ik heb dan ook alvorens de hoorn erop geflikkerd, de BOA gevraagd of hij nooit jong is geweest. Ik heb de week daarop een strenge brief van de gemeente gekregen. De opvoedpolitie zeg maar. Een bijzondere ervaring was dat.
-weggejorist-
#drunkshaming
Het lijkt wel of er steeds meer zijn die met een dikke aajjjdappel in heur keel lullen. Kijk voor de grap eens naar WNL, elke werkdag in de ochtend. Die grietjes zijn volkomen machteloos in hun pogingen, de rrrjjjjj goed uit te spreken.
Geef mij de Chinezen maar. Die klinken veel minder iwwwwwitant.
Comazuipers zelf en hun ouders het gelag laten betalen voor de inzet van de ambulance en de ziekenhuisopname plus een boete van 5000 eurotjes! Dit zal de beste methode blijken om de problemen op te lossen.
Als dit goed werkt en iedereen het zo geweldig vindt, heb ik nog wel want andere ideeen. Onder de 18 alleen betalen met een pasje. Zo kunnen je ouders zien wat je besteed. Dat is mooi. Geen pakje patat zonder dat je moeder het ziet. Webcams op scholen en in uitgaansgelegenheden. Gekoppelt aan mobiele trackers die ieder kind bij zich moet hebben. Kun je als ouder altijd in real time je kind volgen. Is handig als je dochter net iets te vaak loopt te kletsen met die twee jaar oudere scholier. Testen op drugs is een no-brainer natuurlijk.
@mallekater | 13-04-17 | 14:33
Dronken uilskuikentjes dienen gewoon stevig bestraft te worden, en wat voor soort onverantwoordelijk achterlijk volk ze als ouders hebben, -de kinderen dienen heropgevoed teworden - ook. Wat voor een soort kutmaatschappij wil jij hebben? Het verbaast me telkens weer hoeveel idioten hier het liefst een soort Noord Korea van Nederland willen maken. Terwijl ze vaak tegelijkertijd in andere reacties de mond vol hebben van de vrijheid van meningsuiting enz. Zo inconsequent als de pest. Dan toon je aan niet te begrijpen hoe vrijheid precies werkt.
Met figuren als jou heb je geen terroristen nodig om een land en de vrijheid naar de verdommenis te helpen.
Wat dan weer apart is als ik een reactie als deze zie:
Nou zit ik persoonlijk hier in het Drentse niet te wachten op een dansgroep uit Moldavië, maar wanneer je ergens gevrijwaard wilt zijn van aanslagen is dat wel in Odoorn.
Geen enkele terrorist neemt de moeite of het risico in dat dorp een aanslag te plegen.
Verder prima, zoals gezegd: dansgroepen uit merkwaardige Balkanlanden staan niet op plek 1 in mijn interesseprofiel.
Het aardigste is nog dat tot op dit eigenste moment er nog niet EEN terroristische aanslag in Nederland, laat staan Drente is geweest.
Maar goed, de dames en heren zijn bang op niks af en dus heeft IS alweer gewonnen.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/08/...
Als we het dan over bang op niks zijn willen hebben, nietwaar?
De vraag is of we dit willen met zijn allen. Vanuit het oogpunt van de politie en overbezorgde ouders lijkt dit een goed plan. Het is bovendien goed bedoeld. Maar het is niet goed voor twee redenen. Ten eerste is het een zwaktebod. Het wordt nodig bevonden om schaamtegevoelens ten op zichte van je ouders in te zetten om een doel te bereiken. Dat is wel wat kinderachtig voor tieners die bijna volwassen zijn. Het een tactiek bovendien die alleen werkt als je inderdaad beschaafd bent opgevoed. Scholen doen het ook steeds meer. Vroeger kreeg je op je lazer op school en je ouders werden alleen ingelicht als het echt nodig was. Kortom de school was in de vooronderstelling dat het enige autoriteit had. Nu worden de ouders er meteen bijgehaald wat eigenlijk wil zeggen dat de school het zelf niet aankan. En deze tactiek werkt alleen maar als je te maken hebt met redelijke kinderen en redelijke ouders. Ten tweede dan. Hoe goed bedoeld ook, het is toch een rotstreek. Dat voelt iedereen toch wel aan hoop ik? Je lapt er iemand bij. Tiener is in de vooronderstelling dat er geen toezicht is van de ouders. Doet dingen die ouders niet zouden goedkeuren (goh). En die werkelijkheid wordt teruggedraaid door de politie. Dat de politie ze aanspreekt vind ik prima. Desnoods een bekeuring. Maar, de ouders opbellen en beelden laten zien is, is echt wel smerig.
DerUnterMensch | 13-04-17 | 14:53
Zie mijn latere betoog in de discussie met DKS die kennelijk voor een soort totalitaire overheid pleit die volledige controleert.
De strekking van de wet is dat je overlastgevers om een legitieme reden kan aanhouden. Dat begrijpen u en ik.
Als ik na een feestje mij enkele stappen op de gemeentelijke stoep naar een taxi begeef om naar huis te vertrekken, heeft het m.i. voor de openbare orde een averechts effect als oom agent meent er goed aan te doen mij staande te houden. (En toch zal hij in de letter der wet ongetwijfeld in zijn recht staan).
Wat een kutkul vethaal van ene Ronaldo.. Weet je, beste brave Ronaldo, het is niet de core business van de politie om onopgevoed losgeslagen gajeskroost an een al even asociaal zooitje ouders voor erger te behoeden.
De politie is er om mensen te beschermen tegen slecht opgevoed tuig van nog slechter gesocialiseerd oudersrommel.
En als het die gekkies vanouders niet lukt is een paar dagen op water en brood misschien wel een
leerzame ervaring
@Rommelende Onderbuik | 13-04-17 | 12:29
En openbare dronkenschap is strafbaar.. Dat is geen excuus, dat is een probleem. Nog zon voorbeeld van de overdreven regelgeving en burgerlijkheid waar het land kapot aan gaat. Zolang je andere niet lastig valt is er niets mis met openbaar dronkenschap (en eventuele risicos zijn hooguit overlast, wat dan wel weer verboden is) en moet het dus mogen.
Dronken uilskuikentjes uit de Gooise Matras, waar Amersfoort kennelijk ook al bij hoort, dienen gewoon, net als alle dronken uilskuikens, stevig bestraft te worden, en wat voor soort onverantwoordelijk achterlijk volk ze als ouders hebben, -de kinderen dienen heropgevoed teworden - ook.
Met zijn allen in de therapie , ouders en kinderen, misschien helpt het van idioten normale mensen te maken.
happen_maar | 13-04-17 | 14:07
Het is niet of of...
Het is de Politie die brengt ze naar huis.
En als je ze dan uitlacht en zegt dat je het prima vindt dat je dochter af en toe een slokkie neemt, dan haalt Jeugdzorg haar de volgende werkdag juist op.
Wat een saai stuk om te lezen op GS, ik ben halverwege een tukkie gaan doen, heb daarna het tweede deel gelezen. Met moeite.
Wat heb je liever, de politie die je kroost thuisbrengt of dat jeugdzorg dat doet?
Deze methode is op zich niet slecht. Kun je ook toepassen op randjongeren. Moet je wel een tolk mee naar hun ouders.
Ook broodnuchtere mensen worden trouwens mishandeld, beroofd en verkracht. Maar ik vind het toch goed dat de politie wat probeert te doen tegen dat zuipen door kinderen.
@simpelman | 13-04-17 | 13:07
Het lijkt mij helemaal niet lastig voor haar ouders hoe hier op te reageren. Gewoon hartelijk om lachen en samen met je dochter thuis nog een glas alcohol drinken, desnoods Chardonnay. Toen wij zelf 16 waren mocht je gewoon alcohol drinken. Het overdreven gedrag (opgeheven vingertje) van de overheid mag je binnen je eigen huis best negeren.
In Amersfoort moet je een 'berg' (Utrechtse heuvelrug) op fietsen na het zuipen. Tegen de tijd dat je thuis bent ben je nuchter.
Wanneer leren die brave blanke meisjes het nu eens? Je moet zeggen dat je moslima bent, weet waar het huis van de agent woont en afsluiten met de mededeling dat je neven de vrouw en kinderen van oom agent op beestachtige IS-wijze komen vermoorden als hij zijn bek nog verder opentrekt. Dan heb je de kans dat je wel onder een boete uitkomt, zo werkt dat in 2017.
Hartelijk gelachen om dit topic. Arm arm kind... Ik weet nog dat ik op m'n 12e een keer ladderzat opgehaald moest worden door m'n vader. Die tijden zijn wel voorbij heb ik zo het idee. Kinderen worden véééél's te beschaafd opgevoed dezer dagen.
Wachtmaar! | 13-04-17 | 13:29
U had inhoudelijk niets meer toe te voegen en besloot toen maar een punt te maken van de in deze hoek van het internet gangbare spellingswijze?
@thekolere, hetzelfde als waarschijnlijk 90% van de reaguurders toen ze zestien waren, ze is volgens mij niet eens dronken, ze klinkt vrij nuchter
IntegereVoorzitter | 13-04-17 | 12:56
REET = gedeelte van het lichaam waar je op zit vb: (grof) hij zit de hele dag op zijn reet
dat gaat je geen reet aan! [niets]
Gevonden op www.muiswerk.nl/mowb/?word=reet
Dus geen reedt!
U zegt toch ook niet toevallig kudt? = ook fout
De Koreaanse Slet | 13-04-17 | 13:20
Ik ben helemaal voor wetshandhaving.
Alleen weet u net zo goed als ik dat de wetten zijn opgesteld met een bedoeling. En ik vind, zeker als je bedenkt dat de capaciteit van de politie en het OM nu al zodanig dat het meer regel dan uitzondering is dat aangiften zonder opvolging blijven, dat in de geest van de wetten gehandhaafd dient te worden. dat gebeurt hier duidelijk niet.
Ik denk dat we in Nederland te maken hebben met wel andere problemen waarbij wetten straffeloos overtreden kunnen worden. Zie de opvolging van het Ukraine referendum, of illegaal verblijf in Nederland van uitgewezen asielzoekers, of het feit dat ambtenaren straffeloos hun aangifteplicht kunnen negeren, dan wel het gedogen van soft drugs en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Wat doet een meisje van 16 om 02:00 uur in de kroeg?
Rommelende Onderbuik | 13-04-17 | 13:20
Je mag niet drinken op die leeftijd. Je mag sowieso niet dronken zijn in het openbaar. Ik hoor niets over een boete. Coulant dus.
@De Koreaanse Slet
Mag u vragen: heeft u de hele video op de NOS-site gezien?
Misschien heeft u de indruk dat onderhavig meisje zich aan het misdragen was en dat de politie daar speciaal op afkwam?
Rommelende Onderbuik | 13-04-17 | 13:14
De wet handhaven. Daar aan gedacht?
De Koreaanse Slet | 13-04-17 | 13:10
Waarschuwen is echter iets totaal anders dan preventief een schuldcomplex aanpraten voor potentieel slachtofferschap. Het probleem is hier de specifieke handelswijze, niet het feit dat men handelt.
Wachtmaar! | 13-04-17 | 13:14
Nee. Ik zeg dat minderjarige meisje niet laveloos moeten worden. Of eigenlijk. Sowieso dat mensen hun drank consumptie enigszins onder controle moeten houden.
Armin Langbaard | 13-04-17 | 13:07
Dat vraag ik me af. Een voormalig collega van me (ook moslim) vertelde me dan weer dat veel meisjes met hoofddoekjes er een nogal schijnheilige seksuele moraal op na hielden. Zo van: alles is geoorloofd, zolang het maar niet vaginaal is want dan ben ik geen maagd meer, en zolang ik mijn hoofddoek draag ben ik vroom. Het grootste deel van zijn "conquests" kwam dan ook niet uit de losse-haren brigade.
Natuurlijk is het ook gewoon macho-praat en stoerdoenerij, maar de uitleg waarom juist die groep zulke kansen bood vond ik best aannemelijk. Een beetje in de categorie grefo's die de katjes in het donker knijpen, zo u wilt.
@De Koreaanse Slet | 13-04-17 | 12:49
Zeg je nu: omdat 2 klootzakken in Friesland zich vergrijpen aan een meisje, mogen immigranten het ook?
Dit is precies wat er altijd gebeurt als het om immigranten gaat. Als zij op welke manier dan ook crimineel gedrag vertonen, dan is er altijd wel iemand die, om het goed te praten, komt met een voorbeeld van een of andere autochtone klootzak die de fout ingegaan is.
Ja er zijn ook autochtone criminelen. Nee, het heeft er niets mee te maken en nee, crimineel gedrag valt nooit goed te praten.
Zou jouw redenatie wel opgaan, kunnen we helemaal stoppen met straffen.
De Koreaanse Slet | 13-04-17 | 13:10
Een laveloos dronken iemand aanhouden, is orde handhaven.
Meisjes van 16 zoeken die een klein slokje chardonnay nippen voordat ze met een groep vriendinnen een dancing bezoeken om hun weekend te vergallen... Ik noem het stalken.
Rommelende Onderbuik | 13-04-17 | 13:09
Lijkt me van niet.
IntegereVoorzitter | 13-04-17 | 13:09
Als de politie het idee heeft dat je overmatig hebt gedronken dan mag dit inderdaad. En terecht.
IntegereVoorzitter | 13-04-17 | 12:56
Een fikse waarschuwing is zo slecht niet. Zoals ik al zei ik ben zelf laveloos aangetroffen door de politie in Amsterdam. Ik kan er niet kwaad om worden sindsdien drink ik iets verstandiger.
De Koreaanse Slet | 13-04-17 | 12:59
Even uw logica volgend: In het kader van voorkomen mogen ze dan ook iedere willekeurige jongeman en volwassen man, nuchter of dronken, eventjes staande houden en verzoeken svp niemand aan te randen of te verkrachten. Gewoon, voor de zekerheid, voor het geval het toevallig een loser is die het recht op zelfbeschikking niet begrepen heeft en zichzelf totaal niet kan beheersen.
Lijkt me niet meer dan fair.
de leeftijd van drinken en rijden gelijk trekken, dan ben je als overheid goed bezig..
De Koreaanse Slet | 13-04-17 | 12:59
Orde handhaven is belangrijk.
Dat is precies het punt.
Dat doen ze hiermee niet.
Gaat verder om de wijze waarop.
Dit is dom en onnodig schandpaal-gedoe.
Denk je dat dat meisje nooit meer alcohol drinkt?
De kans is groter dat ze zich uit schaamte nu in coma zuipt in de schuur bij een vriendje thuis die vervolgens...
IntegereVoorzitter | 13-04-17 | 12:56
Meisjes zonder hoofddoekje zijn ook makkelijker. Eerwraak is een sterke repressieve maatregel.
Het lijkt me lastig voor de ouders, als je dronken dochter op tv aan de wereld verkondigt dat ze beschaafd is opgevoed. Voel je je dan trots of juist niet?
(Het is trouwens geen "suffe bemoeizucht" om wilsonbekwamen te stoppen die bezig zijn om met een of ander gif de hersencellen weg te branden die ze later nog nodig hebben. Dat is medemenselijkheid.)
Het lijkt me lastig voor de ouders, als je dronken dochter op tv aan de wereld verkondigt dat ze beschaafd is opgevoed. Voel je je dan trots of juist niet?
(Het is trouwens geen "suffe bemoeizucht" om wilsonbekwamen te stoppen die bezig zijn om met een of ander gif de hersencellen weg te branden die ze later nog nodig hebben. Dat is medemenselijkheid.)
IntegereVoorzitter | 13-04-17 | 12:56
Klasse reactie. Ik ben er groot voorstander van dat politieagenten in kwestie in soortgelijke gevallen je erop wijzen dat enige mate van dronkenschap je niet ontslaat van jouw toerekeningsvatbaarheid voor eigen daden... Maar het gaat te ver als het een grond van ontoerekeningsvatbaarheid wordt voor derden om iets met jou te doen. Schande dat dát door de politie wordt gepropagandeerd.
En verder wat Beroep = Boerenlul op 12:53 zegt.
Politie is hier aan het zoeken en ik vind het disproportioneel.
Als het meisje overlast veroorzaakt, natuurlijk aanpakken.
Nu had -als je dan toch meent iets te moeten doen- een waarschuwing en een informatiefoldertje volstaan.
@De Koreaanse Slet | 13-04-17 | 12:40
Lekker seksistisch weer. Alsof dat jongens niet overkomt. Ik zie toch echt regelmatig nieuws langs komen van leraressen die het met hun studenten doen.
Zoon van Boer | 13-04-17 | 12:56
Er is nogal een verschil tussen een laveloos meisje aanranden en een geile puber die dolblij is. Beiden is Not done. Maar ja het overkomt jongens ook. Een kennis van mij is verkracht in het Vondelpark. Hij wilde er jaren niets over zeggen. Maar ook dat gebeurt.
Heh normaal is De Koreaanse Slet zo heerlijk hardvochtig. Ook normaal: met koppijn wakker worden ergens langs de weg, kutwaarismijnfiets, en naar huis strompelen. Hoort erbij
Dit gaat het tegengestelde bereiken van wat ze willen, stom dronken op TV komen is bewijs tegenover vrienden dat ze stoer zijn. De jongeren gaan dus meer zuipen om in het programma te komen.
Als je als puber de grenzen verkend is het heel fijn dat er wat sociale controle bestaat en dat de politie daar op inspeelt is natuurlijk prima.
Maar ik hoor en zie liever ook wat de wetgevende macht + wetshandhavers doen tegen lui die het in hun bol halen om argeloos publiek te gaan pletten met een vrachtwagen, beschieten met een AK-47 of bommen laten ontploffen.
Anders is dit natuurlijk een farce.
Rommelende Onderbuik | 13-04-17 | 12:53
Voorkomen is beter dan verhelpen. Ik kan niet negatief staan tegenover een kerntaak van de politie en dat is beschermen. Kut voor die meid. Maar je behoort ook niet op je zestiende te zuipen. Daar heb je de universiteit voor en later je vrijgezellige jaartjes. Ze zal best een nette meid zijn maar als je halfbezopen of geheel bezopen wordt aangerand sta je ook te balen en zeker op die leeftijd.
Nee orde handhaven is belangrijk.
Corrigeren prima, maar om dit gelijk op de teevee te pleuren, een discreet gesprekje, of mailtje kan natuurlijk ook, bijvoorbeeld
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2017/01/...
De Koreaanse Slet | 13-04-17 | 12:40
Die statistieken heb ik niet nodig hoor, ik ben zelf ook meisje van onder de 21 geweest, en ook slachtoffer geweest. Had geen reedt te maken met drankmisbruik, ik was gewoon nuchter (niet dat dat ertoe doet), maar alles te maken met iemand die de handjes niet thuis kon houden en fysiek overwicht had. Dader had geen kleurtje verder.
De mentaliteit die hier gepropageerd wordt is dan wel weer eentje die helemaal hip en happening is onder moslims: zelfs mijn ogenschijnlijk goed geintegreerde moslimbuurman wist mij met droge ogen in goed Nederlands te vertellen dat hij oprecht dacht dat vrouwen zonder hoofddoekje toch "makkelijker" waren.
Als een "wicht" met een slok teveel op (tegenwoordig is elke slok met 16 jaar bij wet overigens teveel) rondloopt dan is een tik op de vingers doorgaans voldoende. Foei, niet meer doen, volgende keer een boete. Dat is hun werk.
Dat heeft echter helemaal NIETS te maken met preventief alvast de schuld bij een potentieel slachtoffer neerleggen in het geval van een misdrijf. De uitspraak van die domme doos is bijzonder kwalijk. De Nederlandse wet maakt namelijk voor slachtoffers geen onderscheid: of je man, vrouw, zwart, wit, paars, naakt, of dronken bent... iemand die je besteelt, mishandelt, verkracht, of erger, is niet minder schuldig aan het misdrijf enkel omdat je niet in staat was jezelf te verdedigen.
Een politieagent die door middel van dit soort onnozel gebazel suggereert dat dat wel zo is, mag wat mij betreft op het matje komen. Liefst nog even terug naar school.
@De Koreaanse Slet | 13-04-17 | 12:40
Lekker seksistisch weer. Alsof dat jongens niet overkomt. Ik zie toch echt regelmatig nieuws langs komen van leraressen die het met hun studenten doen.
Mag dit zo maar in het kader van de Wet op de Privacy?
Nu ook de de volwassen mannen en vrouwen op deze manier filmen, het format verkopen aan John de Mol, en je hebt prachtige televisie. Goed dat de politie die aan de kaak stelt, de agenten moeten immers nog te vaak ingrijpen als iemand weer eens door drank of drug is ontspoord.
De Koreaanse Slet | 13-04-17 | 12:49
In deze zaak gaat het erover dat een politie-agent bij uitgaansgelegenheden, op zoek gaan naar scholieren van een jaar of 16 om ze te betrappen op het nemen van een slokje drank (nog niet eens op dronkenschap!).
Dat jongeren goed moeten worden ingelicht en dat de politie het tot haar taken moet rekenen zowel preventief en repressief op te treden tegen alcoholmisbruik, daar over verschillen we niet van mening.
@Rommelende Onderbuik | 13-04-17 | 12:29
Ik kan mij ook herinneren dat toen ik 16 was, bij openbare dronkenschap kreeg je wel de boete. Maar de politie was dan wel weer zo coulant om je terug te brengen naar het feest en niet naar je ouders. Ik ben het met je eens ze komt helemaal niet straalbezopen over en kan nog nadenken, geen enkele reden dit meisje zo te intimideren en dreigen de ouders erbij te halen. Disproportioneel gebruik van macht.
@mirvink3478
Bij ons kunnen alleen de laagopgeleiden die 'R' niet zeggen. Geaffecteerd spreken is tegenwoordig bij uitstek voorbehouden aan nono's en dat is een landelijke trend.
Ben je opgeleid, dan spreek je accentloos. Met 'R' dus.
Rommelende Onderbuik | 13-04-17 | 12:39
Kan. Ik ben ook bekeurd omdat ik geen zin het om te wachten voor een rood licht. Orde handhaven is wat dit betreft simplistisch. Ik en mijn beste vriend gingen ooit een nieuwe auto testrijden. Toch eventjes met 190km per uur over de snelweg sjezen. Want jong en dom. Aangehouden. Politieagent in kwestie had geen hard bewijs de we kwamen er met een waarschuwing vanaf. Had de man gelijk om ons aan te houden? Absoluut.
Maar in deze zaak gaat het over veel meer. Laatst was er een video over verkrachtende immigranten, het vrouwelijke slachtoffer in kwestie was dronken. Een misdaad. Absoluut. Maar op weekend vakantie heb ik exact hetzelfde gezien in Friesland twee klootzakken die zich in de bosjes vergrepen aan een - wat later bleek veertienjarig meisje - heb ik nog klappen van de daders voor gekregen ook. Meisje blij. Ik met een beetje pijn. Maar haar uiteindelijk naar huis gewandeld. Ik was toen 17 jaar oud. Kreeg nog een klop op mijn schouders van haar ouders nadat duidelijk werd hoe en wat. Ze waren al bezorgd. Hoe dit is afgelopen weet ik niet.
Kinderen treiteren we weten hoe dat eindigd.
Weet je wat het is? Als de politie tegen zo'n meisje zegt: 'he, we zien nu dat je drinkt, niet meer doen hoor', en verder niets, en dat meisje drinkt zich daarna toch het ziekenhuis in, weet je wie dan van de ouders de schuld krijgt? De politie, omdat ze niet ingegrepen hebben. Want zo zit het hier tegenwoordig, het is altijd de schuld van een ander. En hoe krijg je het trouwens uit je mond: 'ik ben superbeschaafd opgevoed'.
@niemand specifiek | 13-04-17 | 12:44
Preventie is natuurlijk ook deel van de politietaken.... dat je met je zatte kop op de nationale tv komt is natuurlijk lullig. Maar de politie nagelt niemand aan de schandpaal, maar informeert enkel de ouders/verzorgers van handelen kind.
Liever zo dan na overlijden door ongeval, alcoholvergiftiging, ...
Hahahaha!
Meneerw ik ben superw beschaawfd opgevoewd
.... dat geloof ik ook wel.
Wat is het toch ook een enorm lelijk dialect dat Goois.
Geenstijl: De site waar het ene moment de politie wordt geprezen voor hun doortastende optreden en het andere moment belachelijk wordt gemaakt.
Kleinejongen | 13-04-17 | 12:36
Ja en zo hoort het! Als het goed is is het goed en als het fout is is het fout!
Snap dat dan!
@niemand specifiek | 13-04-17 | 12:44
Ja ze moeten dit natuurlijk wel alleen doen bij minderjarigen die echt te dronken zijn om nog normaal te praten of te staan. Overigens begrijp ik uit het artikel dat alleen de ouders de video te zien krijgen dus niet dat het standaard op internet wordt gegooid.
Nee want die ouders zijn zelf nooit jong geweest. Dit is gewoon sharia politie. Sodeflikker op.
1/5 meisjes van onder de 21 wordt tenminste eenmaal seksueel misbruikt. Meestal omdat ze dronken zijn en niet beseffen wat er gaande is. En nee de daders zijn verre van enkel moslims. Verre van. Als zo'n wicht met een slok teveel op rondwaggeld is het meer dan terecht dat er vragen worden gesteld door de politie en zeker als ze minderjarig is.
Dat is hun werk.
De Koreaanse Slet | 13-04-17 | 12:40
Mijn vrouw wordt elke dag seksueel misbruikt (zegt ze), en dreigt dan met politie maar vanaf nu zeg ik, je was dronken en dat kan ze niet ontkennen dus vanavond maar een tandje erbij.
Zeepvrij | 13-04-17 | 12:37
Oh ja je hebt zeker gelijk, maar er zijn betere manieren dan mensen die niet eens zo heel erg naar de klote zijn dat het ziekenhuis nodig is aan de schandpaal nagelen, het enige wat je dan als reactie krijgt is onbegrip van mensen die het erger hebben gemaakt en er beter van af zijn gekomen.
Goedeavond Meneer:
We hebben uw kind van 17 dronken aangetroffen bij de kroeg.
Aldus de agent die aantal jaar geleden zelf laveloos was op zijn 17de.
naughty224 | 13-04-17 | 12:37
Toen kon het allemaal nog. Ik hoop dat reïncarnatie niet bestaat.
Ik ben zo ontzettend blij te zijn opgegroeid in een tijd zonder social media, met volop goede muziek, toen iedereen nog een beetje 'normaal deed' en Freek de Jonge nog grappig was.
De Koreaanse Slet | 13-04-17 | 12:35
Was ze zes jaar? en met een snorretje en een gespalkte arm door de straat aan het marcheren?
Jaja het is een groot gevaar als je als 16jarig meisje beetje dronken bent want dan wordt je sneller gepakt door de islamitische hyena's en dat speelt GW alleen maar in de kaart. Dus als we nou gewoon de sukkels naar binnen jagen dan krijgen we ook geen gedoe.
Goed plan!, meer alcoholpreventie op straat. Deel folders uit van de blauwe knoop, of de blauwe moskee.
Dat meisje hoort toch ook helemaal niet op straat tsss en in die kleding? Bah. Gelukkig is er politie!
De PoPo kan beter een reportage maken over hoe ze straattuig aanpakken.
Politiemevrouw is dus in feite gewoon bezig met een sterk staaltje victim blaming. Vrij vertaald: "Niet dronken worden hoor want als je dan mishandeld wordt is het je eigen schuld."
Domme muts is alvast maar sharia-wetgeving aan het handhaven kennelijk. Slachtoffer is dader en vice versa, en alcohol is het Kwaad.
Begrijp je ook meteen weer wat beter waarom slachtoffers van zware misdrijven steeds minder geneigd zijn aangifte te doen. Je zal maar verkracht zijn en bij deze doos je verhaal moeten doen.
IntegereVoorzitter | 13-04-17 | 12:23
1/5 meisjes van onder de 21 wordt tenminste eenmaal seksueel misbruikt. Meestal omdat ze dronken zijn en niet beseffen wat er gaande is. En nee de daders zijn verre van enkel moslims. Verre van. Als zo'n wicht met een slok teveel op rondwaggeld is het meer dan terecht dat er vragen worden gesteld door de politie en zeker als ze minderjarig is.
Dat is hun werk.
De Koreaanse Slet | 13-04-17 | 12:35
Laten we het zo zeggen... Ze kunnen ook op zondagochtend 7 uur bij een stoplicht gaan staan mensen bekeuren die een keer (veilig) door rood oversteken als ze hun hond uitlaten.
Of fietsers die afslaan zonder hun hand uit te steken.
Begrijpt u? Allemaal strafbare feiten. Maar om daar nu keihard repressief beleid op te voeren?
Ga dan de zuipketen opsporen en ontmantelen. Daar vallen de echte slachtoffers.
Goedeavond Meneer:
We hebben uw kind van 17 dronken aangetroffen bij de kroeg.
Aldus de agent die aantal jaar geleden zelf laveloos was op zijn 17de.
@niemand specifiek | 13-04-17 | 12:29
Vraag het eens aan het ziekenhuispersoneel dat op vrijdag- en zaterdagavond op de Eerste Hulp werkt. Of de werkgevers met ziekmeldingen op zondag- en maandagochtend. Of de hulpverleners die op uitgaansavonden moet ingrijpen.
Alcoholgebruik kost de samenleving zo'n 2,5 miljard euro per jaar en daarvan zijn de baten al afgetrokken.
En als de ouders en scholen geen invloed hebben op het drinkgedrag van hun kinderen, tja..
Geenstijl: De site waar het ene moment de politie wordt geprezen voor hun doortastende optreden en het andere moment belachelijk wordt gemaakt.
Beste redactie, jullie meten met twee maten. Enerzijds wordt de grootst mogelijke bek opengetrokken als het gaat over alcomobilisten, en anderzijds moeten jongeren "gewoon lekker kunnen zuipen" als ze daar zin in hebben. Vrijheid, blijheid! Als jullie het verband niet zien tussen alcoholgebruik op jonge leeftijd en alcoholmisbruik op latere leeftijd, wordt het misschien eens tijd om zelf eens wat minder vaak naar de fles te grijpen, want het vertroebelt de blik.
Rommelende Onderbuik | 13-04-17 | 12:29
Hoezo? Dat is hun werk. Je kan je beter afvragen wat iemand op die leeftijd doet met een slok teveel op. Het is eerder coulant.
100% eens met de strekking van het artikel.
Waar gaat het in dit land naar toe met al die kleinzerigheid. Laat ook jongere / kinderen eens lol hebben en ja dus ook eens dronken worden.
@ RenoWurreld | 13-04-17 | 12:12
Ach man ga toch weg. Het soort land dat jij wilt (Noord Korea) lijkt heel veel mensen op papier heel mooi maar is in de praktijk helemaal niets. Vrijheid is net wat belangrijker dan alles altijd maar zo veilig en netjes mogelijk. Het land is kapot aan het gaan aan alle regeltjes en burgerlijkheid.
Verder heb je het over de ouders van nu.? Nee, mensen met de denkbeelden zoals jij ze hebt zijn lekker opgevoed zullen we zeggen. Totaal geen respect voor vrijheid of plezier. Alles moet volgens strikte regeltjes en volgens het maatschappelijk geaccepteerd. Gadverdamme.
Wereld staat letterlijk in de fik and about to explode.. en wat brengt ons de npo? Een suf itempje om de realiteit te verzwijgen. Maargoed... vvd stemmers vinden het toch allemaal wel best zo
De Koreaanse Slet | 13-04-17 | 12:23
Begrijpt u mij niet verkeerd: de taxi-diensten van de politie stel ik zeer op prijs. En openbare dronkenschap is strafbaar.
Ik vind het alleen overdreven om te gaan zoeken en totaal buiten proportie om een 16jarig meisje dat een slokje heeft genomen zo het leven zuur te maken.
"een warme arm om me heen, kopje koffie"
De Koreaanse Slet | 13-04-17 | 12:23
En? heb je haar nummer nog?
Zeepvrij | 13-04-17 | 12:27
Hoe werkt die rekensom dat het veel kosten bespaart bij jou?
-weggejorist-
"ja hallo wij hebben uw kind dronken opgepakt en wij hebben beelden en die tonen we op NOS om ze te confronteren met hun daden geen dank"
"Hoe bedoelt u, heb ik een goede advocaat?"
-weggejorist-
Het bespaart de samenleving een hoop kosten en narigheid als mensen op jonge leeftijd leren dat stomdronken zijn gewoon niet cool is. Ik ben benieuwd naar de onafhankelijke onderzoeksresultaten van dit project, wie weet helpt het inderdaad.
De Koreaanse Slet | 13-04-17 | 12:23
Dat was toen. Die tijd is voorbij. Helaas.
logicavanhetgevoel | 13-04-17 | 12:19
Het stemmetje van het gymnasiastje is lief-zielig-grappig. Een mooie, ongemakkelijke combinatie en iedereen vind hier wel wat van.
Leedvermaak, plaatsvervangende schaamte of medelijden.
Bij mij alle 3 bij elkaar. Absurdistisch.
Als dit zo'n 20-30 jaar geleden op TV was verschenen, was het vast satire geweest om de politie belachelijk te maken. Nu, terwijl halve wereld in de hens staat, kan een deel van onze samenleving het nog permitteren te zwelgen in een geforceerd gevoel van veiligheid en geluk: dierenpolitie, rubberen stoeptegels en volkskrant-voorpagina's.
Zoon van Boer | 13-04-17 | 12:19
Ben persoonlijk geen fan van BOA's ik snap de gedachte maar ik zie liever politie de orde handhaven.
Politiemevrouw is dus in feite gewoon bezig met een sterk staaltje victim blaming. Vrij vertaald: "Niet dronken worden hoor want als je dan mishandeld wordt is het je eigen schuld."
Domme muts is alvast maar sharia-wetgeving aan het handhaven kennelijk. Slachtoffer is dader en vice versa, en alcohol is het Kwaad.
Begrijp je ook meteen weer wat beter waarom slachtoffers van zware misdrijven steeds minder geneigd zijn aangifte te doen. Je zal maar verkracht zijn en bij deze doos je verhaal moeten doen.
Rommelende Onderbuik | 13-04-17 | 12:12
Ik had op veel te jonge leeftijd ook ooit eens teveel gezopen kreeg een lift naar het politiebureau een warme arm om me heen, kopje koffie en wat te eten. Toen ik weer een beetje bij zinnen was had ik de keuze. Niet meer doen. Of samen met de politie mijn ouders wakker maken. Ik koos dankbaar voor het eerste.
Als je denkt dat de politie er is om enkel boeven te vangen heb je het goed mis.
Ook zonder alle respect, slaat dit item nergens op.
Met alle respect hoor, maar dit item slaat nergens op.
Kinderen met zo'n akelige Gooise tongval kunnen ze niet hard genoeg namen en shamen. Keihard aanpakken totdat ze de 'R' weer normaal kunnen uitspreken.
@De Koreaanse Slet | 13-04-17 | 12:13
Daar hebben we BOA's voor.
"Ik ben superbeschaafd opgevoed" zou ook gezegd kunnen zijn als ze in de veronderstelling was dat die agent haar ouders eens flink de oren zou wassen ("jullie deugen niet als opvoeders"). M.a.w. volgens mij wilde ze haar ouders van tevoren beschermen tegen allerlei opmerkingen van de politie jegens haar ouders.
@RenoWurreld | 13-04-17 | 12:12
Ja man, want je kinderen afranselen is een goede manier van opvoeden. Als ik het ooit iemand zie doen bel ik direct de politie, dan kan er misschien door jeugdzorg nog op tijd ingegrepen worden voordat die kinderen blijvende psychische problemen er aan over houden.
Bokito ergo sum | 13-04-17 | 12:13
De horecaprijzen -alsmede de regels voor uitbaters- zijn ook zodanig dat je de echte comazuipers ook niet meer voor de kroegen oppikt. Die liggen in plasjes lichaamssappen in een zelfgebouwde zuipketen.
Ja met al die importlingen word het gevaar wel steeds groter voor je dochter.
Had het gister gezien op het journaal. Blijft grappig. Ze is zo superbeschaafd opgevoed!
"Stijlloze tip aan die agenten: weet je wie zijn werk het is om rovers en mishandelaars op te pakken? Ja, jullie werk, ja. Ga. Boeven. Vangen."
Nee Ronaldo. De taak en het werk van de politie is orde handhaven. Boeven vangen is daar slechts een klein onderdeel van, zeker gezien deze mannen en vrouwen geüniformeerd zijn. Wel blijven opletten alstublieft. Orde handhaven. Waakzaam en dienstbaar.
Zo dronken klinkt ze helemaal niet, je ziet hier hoe dan ook amper dronken jongeren sinds de Karsenboom dicht is
Jonge mensen stalken die op hun 16de het uitgaansleven gaan verkennen. Lijkt me niet echt een top-3 prioriteit qua veiligheid en maatschappelijk welzijn.
Of is dit een voorbode van sharia-politie?
Dan is het natuurlijk goed, want ik ben geen racist.
Die kinderen die echt over de schreef gaan hebben een vader, wat ooms en neefjes die je thuis komen verbouwen als je als agent er wat van zegt. Dan liever zo een dociele autochtoons kind aanpakken toch?
Vind het een prima idee. Misschien dat ze dan thuis ook nog een pak rammel krijgen ipv een washandje op hun voorhoofd omdat ze zo ziek zijn. Ouders van nu zijn zowiezo helemaal de weg kwijt als het op hun kroost aankomt.
Om boeven te vangen heb je een mandaat nodig.
REAGEER OOK