Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NRC-hoofdredactie: 'Wilders misbruikt veiligheidslek'

Zo dan, komt het nationale geweten van de Navenant Rancuneuze Courant eventjes met een hoofdredactioneel commentaar dat zou moeten verhinderen dat hun aantal abonnees straks gelijk staat aan het aantal zetels van Wilders.

"Het middelpunt van deze verkiezingsstrijd [Wilders] die toch al selectief meedoet aan de campagne heeft nu een uitgelezen alibi om nog selectiever te zijn. Dat wil zeggen: nog verder weg te blijven van het publieke debat en door te gaan met zijn eendimensionale twitterberichten. Via dat medium laat hij in diverse berichten weten dat hij zich – ondanks garanties van het kabinet – niet veilig voelt. De algemeen aanvaarde gedragsregel in Den Haag is dat in het openbaar zo min mogelijk wordt gesproken over beveiliging van politici en dat de betrokken politici zelf dit al helemaal niet doen. Hieraan laat Wilders zich niets gelegen liggen. Aanvankelijk reageerde hij nog opmerkelijk terughoudend, maar de laatste dagen vent hij zijn persoonlijke omstandigheden weer volop uit op Twitter. Wilders had ervoor kunnen kiezen te zwijgen. Dat heeft hij niet gedaan. Daarmee laadt hij de verdenking op zich electoraal munt te willen slaan uit de situatie. Het wordt er allemaal niet frisser op." Dapper hoor, zo'n ANONIEM commentaar terwijl Greet met z'n hoofd op de dodenlijst van de islam staat. Maar goed, sinds wanneer is een garantie van het kabinet überhaupt iets waard? En die aanvaarde gedragsregel hè. Door welke Nederlandse politicus op welke dodenlijst wordt die dan precies wel geëerd als zijn leven mogelijk in het geding is? Het wordt er allemaal niet frisser op. Uw NRC-abonnement opzeggen kan alhier.

Reaguursels

Inloggen

Ik heb zo een enorm voorgevoel dat de PVV de grootste partij gaat worden en hiermee een geweldige minister president geleverd gaat worden die een einde gaat maken aan demoniseren en valse berichtgeving door media, die een einde gaat maken aan al die linkse zogenaamde gutmenschgesubsidieerde hobby verenigingen, een einde aan racisme en discriminatie door het zogenaamd politiek correct zijn strafbaar te stellen.
15maart=PVV

Koeienflat | 28-02-17 | 19:02

Ja een domme verspreking maar zoiets kan gebeuren. Hij weet echt wel dat Fortuyn door Volkert is afgeschoten.
Marie Curieux | 27-02-17 | 15:25
hahaha en minderminderminder was ook een domme verspreking want het criminele was vergeten.......... echt bent u nu de rechts variant op de linkse goedprater?
Natuurlijk weet Wilders het wel, maar zijn toehoorders niet, en dus is het geframed, met dank aan de MSM die er gretig op springen, anders had niemand dan alleen zijn eigen volgelingen van dit interview iets meegekregen. Maar het past volledig in zijn agenda waar ie al 12 jaar zit te wachten. En het past volledig in de strategie van Breitbart die zijn trekpoppen er ook maar op los laat fantaseren met alternatieve feiten, net als Farage en Trump.

KomodoVaraan | 28-02-17 | 10:31

Het is natuurlijk gewoon wel zo dat Wilders alle debatten ontloopt. Vanuit Wilders gezien is dat ook niet zo gek, hij kan alleen maar verliezen in een debat.

Controllos | 28-02-17 | 09:51

Kop voor de krant "NRC buit beveiliging Greet uit om nog die 5 abbonees vast te houden"

Zoiets?

Mallepietje1001 | 28-02-17 | 09:38

'De algemeen aanvaarde gedragsregel in Den Haag ' ... zijn na de moord van Fortuin de deur uitgegaan ! Overleven is belangrijker ! Vieze viezerikken van Links willen hem gewoon doodhebben , hij mag liver niet graven opdat hun complot niet omtmaskert wordt. En die vieze viezerikken zijn stiekum! allemaal voord e invoering van de Sharia ; met hun vieze viezerikken handen willen ze aan hun eigen kindbruidjes zitten.
Dus tegen PVV = Voor Sharia = Vieze viezerik !

Kim-Jung-Un | 28-02-17 | 09:13

Ach het aantal NRC lezers is al jaren sterk dalende. Lost zich vanzelf op.

xtree | 28-02-17 | 08:53

Tja NRC, next (pun Intended )

Mallepietje1001 | 28-02-17 | 08:51

Er zou es onderzocht moeten worden HOEVEEL omhooggevallen turken en marrokanen er inmiddels een baan binnen de politie hebben. je schrikt je helemaal wezenloos. De meesten volkomen ongeschikt maar wel tegen alle zwaartekracht in omhoog gevallen.

william2190 | 28-02-17 | 07:55

Als Wilders wordt vermoord zou NRC nog beweren dat het allemaal kiezer-trekkerij is.

alshetware | 28-02-17 | 07:51

"Dapper hoor, zo'n ANONIEM commentaar terwijl Greet met z'n hoofd op de dodenlijst van de islam staat. "

Aangezien Geert VVME uitlegt als de vrijheid a) zelf alles te roepen en b) anderen te vertellen dat ze hun bek moeten houden, begrijp ik dat best. En hoeveel mensen hier gebruiken hun echte naam?

Als ik dan toch bezig ben: wellicht kan Spartacus me uitleggen waarom het NRC ongelijk heeft? GW ontloopt elke publieke verantwoording en uitleg toch?

Bruine Beer | 28-02-17 | 07:44

Roadblock | 27-02-17 | 22:14

Ze zijn te vinden op Joop. Alfa gekkies met hoog krakers gehalte. Afgestudeerd in iets waar zelfs een kip geen ei van legt en jankend over ongelijkheid terwijl ze de zoveelste joint aansteken en Jan de werkman na een dag noeste arbeid uit de tram stapt en toe is aan het gekwetter van zijn kinderen, een hap eten en een bak stevige koffie. Om tien uur de koffer in, want die wekker rammelt al weer als de 'Alfa' zich nog eens omdraait.

Ik hoorde vanmorgen weer een lading alfavakken voorbijkomen waarvan ik dacht: huh? Echt ik wist als bèta niet eens dat ze bestonden!

toetssteen | 27-02-17 | 23:49

Goudgekkie | 27-02-17 | 22:44
De NRC heeft helemaal geen gelijk. Het is een smerige actie van de hoofdredactie die niet hun naam onder dat stuk durfde zetten.

Lees ook even dit spijker kop raak stuk van Annabel Nannninga:

politiek.tpo.nl/column/nrc-denkt-geert...

Marie Curieux | 27-02-17 | 23:42

Goudgekkie | 27-02-17 | 22:44
Wensdenken van gekkies. Het langstzittende kamerlid stilletjes afdruipen? PVV is here to stay of je wil of niet. Een stille aftocht kennen we van Melkert, Sap, van Oijk, Oudkerk, Lousewies vd Laan en nog wat van je helden schat ik zo.

Moresnetunited | 27-02-17 | 23:38

NRC heeft toch gewoon gelijk.
Wilders bereidt zich zo voor op nederlaag, zodat hij alles en iedereen de schuld kan geven behalve zichzelf.
En daarna stilletjes het toneel verlaten.

Goudgekkie | 27-02-17 | 22:44

telelezer | 27-02-17 | 20:25
Geef mij maar een neut

Roadblock | 27-02-17 | 20:43
Nee dat had ik niet door. En het is ook nog hun goedrecht he. Joh, dank je wel, je hebt me wakker gemaakt. Halleluja.
Of ze dom zijn weet ik niet. Dat ze stemmen op iemand zonder realistisch plan en met eenzijdige afbraak-communicatie, dat weet ik wel.

Prins Pils | 27-02-17 | 21:49
Waar loog ik? Niet aantonen is maar wat roepen. Oh ja, dat kan tegenwoordig. Net als Trump. Lekker je eigen parallelle wereld creëren waar iedereen die niet in je straatje handelt kan worden geweerd.
Politiek correct is allang vervangen door rechts geroeptoeter. Doe alleen niet zielig meer. De stem van het kort-door-de-bocht-volk is luid en duidelijk hoorbaar. Stop met vechten tegen eh wat nog en kom met concrete maatregelen die uitvoerbaar zijn.

Roer | 27-02-17 | 22:37

Die algemeen aanvaarde regel is voor lulletje rozenwater die met de limo naar hoogwaardigheids bekleders gaat. Niet zo veel aan het handje. Maar voor Wilders geldt dat toch wat anders. Hij staat op meerdere kopsnij/nekschot lijstjes.
Lijkt me toch niet prettig om door de straten van Amsterdam met flyertjes te lopen en er komt er zo 1 om de hoek met kapmes.
Zijn beveiliging rammelt en hij heeft al het recht te klagen. Natuurlijk zeggen de ministers en partijen dat er niks aan het handje is want zij willen geen zetels verliezen door hun onkunde.

ca12nag3 | 27-02-17 | 22:27

Poes Fiep | 27-02-17 | 21:33
Ja, die domme Geert dat hij niet vertrouwt op die betrouwbare Stef Blok, die zijn ministerie door en door kent, en al weken wist van de andere twee lekken en daar Geert Wilders tijdig over geinformeerd heeft... Oh, wacht...
Weet u wat Poes Fiep als je te 'emotioneel wordt van alle onderbuikgevoelens' kan je het beste een pauze nemen bij je Operatie Libero vrienden.
www.parool.nl/amsterdam/activisten-str...

Roadblock | 27-02-17 | 22:14

Heeft niemand door dat Wilders de democratie vernachelt?
@ Roer | 27-02-17 | 20:19

Nee, maar wij hebben wel door dat u met uw vele leugens over Wilders de waarheid zit te vernachelen!

Prins Pils | 27-02-17 | 21:49

Maarja elke kamer heeft zijn clown nodig
shark666 | 27-02-17 | 21:07

Zoals u met uw onzinnige comment duidelijk de clown bent van GS!

Prins Pils | 27-02-17 | 21:39

mekkeren over 'De Islam' als het enige probleem wat an sich als probleem best meevalt. @De Koreaanse Slet | 27-02-17 | 16:36

Dat u als ziekelijke policor hier al jaren alles omtrent de ISlam blijft bagatelliseren en daarbij het gevaar van de ISlam simplistisch onder de boerka wilt schuiven, is veel reaguurders allang duidelijk.

U klinkt hier dan ook als een vleesgeworden NRC dat niets liever doet dan Wilders afzeiken met halve waarheden en pertinente leugens.
Blijf dus maar lekker ongeloofwaardig liegen dat de totalitaire ISlam en haar middeleeuwse en criminele aanhang geen gevaar vormen voor onze westerse maatschappij, terwijl wij bijna dagelijks geconfronteerd worden met het ware barbaarse gezicht van de ISlam.

Stem als echte wegkijker op 15 maart maar lekker policor op één van die andere misdadige wegkijkers van het CDA, VVD, GroenLinks, SP of PvdA!

Prins Pils | 27-02-17 | 21:36

Ik had een paar weken geleden al opgezegd. Maar GEert maakt er wel een puinzooi van: dat ie nou bijna nergens komt debatteren, dat is echt heel dom.

Poes Fiep | 27-02-17 | 21:33

Zou geert nu meer of minder 'm' beveiligers willen hebben?

Bali Lovert | 27-02-17 | 21:31

De "kop" is fout. Moet zijn "Wilder baalt van veiligheidslek".

Spare Rib | 27-02-17 | 21:30

Naar aanleiding van dit artikel heb ik een abonnement genomen op NRC en stem ik VNL.

Je Weet Tog | 27-02-17 | 21:27

Pim Fortuyn had inhoud&oplossing en ging een debat niet uit de weg,weegde de vloer met de gevestigde orde,Geert heeft geen van deze kwaliteiten,Rutte gaat weer de grootste worden en lacht Geert en zijn aanhang uit,inhoudloze Geert gaat op 15maart,mark my wordt,Geert teert (net als) zijn collega's alleen op belastinggeld en security,Maarja elke kamer heeft zijn clown nodig

shark666 | 27-02-17 | 21:07

Roer | 27-02-17 | 20:19
Dat er mensen zijn die op Geert Wilders zouden willen stemmen he?
Onbegrijpelijk.
Eigenlijk net zo onbegrijpelijk als dat er mensen op Trump zouden willen stemmen, terwijl toch -iedereen- erg vaak op alle media duidelijk maakte dat het echt helemaal niets was.
Domme stemmers he?
Ik ben blij dat u het nog even voor mij op een rijtje heeft gezet.
En niet te veel wakker liggen in maart.
Want wie zou nou op zo'n man willen stemmen. (Proest)

Roadblock | 27-02-17 | 20:43

Nieuwe Rotterdamsche Courant = NRC
=
Kwaliteit Uitermate Teleurstellend = KUT

FrieslandDashond | 27-02-17 | 20:41

Heeft niemand door dat Wilders de democratie vernachelt? Zijn reet afveegt met rechters, met het politieke debat, met inhoudelijk staan voor en uitleggen van je claims en oplossingen? Al die basisdingen vertikt hij. Het enige dat ie doet is slachtoffer spelen, passief-agressief zijn, anderen aanvallen, overdrijven, vage beleidsvoornemens die niet haalbaar zijn de lucht in flikkeren, niet luisteren en niet antwoorden op vragen. Waarom zo mild voor zo'n man? Omdat ie 'zegt waar het op staat'? Knap van hem. En dan?
En eh hij is echt een beetje eendimensionaal. Zie BBC-interview. Kun je lachen. Hij was MH17 vergeten. Kijk anders Lubach even met Wilders concreet. Hoe dan Geert? En met wie dan?

Roer | 27-02-17 | 20:19

Toch begrijp ik 1 ding niet: Wilders word beveiligd door een aantal van die lui. Enkele daarvan zijn Marokkaans, Wilders weet als geen ander, dat hun loyaliteit bij de "Marokkaan" ligt, niet bij de Nederlander, en al helemaal! niet bij Wilders. Waarom heeft die man dan 3 beveiligers van het Marokkaanse ras??? Al helemaal los vh feit, dat ze een strafrechterlijk verleden hebben, wat al helemaal volkomen debiel is overigens.

Wienerschnitzel mit | 27-02-17 | 20:18

Inhoudelijk iets af te dingen op het punt van NRC? Ik denk het niet want het wordt op de man gespeeld en op hoe erg het voor Geert is. Dat laatste ga ik niet downplayen. Maar het is geen argument tegen de claim: Wilders maakt gebruik van het lek om zich verder te verschansen achter zijn muren, debatten uit de weg te gaan en stemmen te winnen.

Roer | 27-02-17 | 20:03

mocht Wilders ooit vermoord worden door een moslim extremist, of een progressief vriendje van die facistische stroming, dan zal de NRC, en haar vriendjes, ongetwijfeld met zorgelijk gezicht verklaren dat Wilders zijn eigen dood misbruikt voor electoraal gewin.

Nuuk | 27-02-17 | 19:51

Koos Knak | 27-02-17 | 13:47

Knap dat jij dat gevaar zo kan inschatten vanachter je bureau/vanuit je luie stoel zonder enige informatie.

Vanilla | 27-02-17 | 19:47

Eerst werd Pim Fortuyn collectief door bijna iedereen, inclusief de media, "afgemaakt".
Nu Wilders.......
Een ander geluid wordt niet getolereerd door de gevestigde orde.
Dat is de democratie vandaag de dag.
Heel erg links is goed, iets teveel rechts is je doodvonnis (bijna)

AnnaJL | 27-02-17 | 19:40

@Marie Curieux
+ veel, bedankt voor de linkjes.

toetssteen | 27-02-17 | 19:18

Parel van het Zuiden | 27-02-17 | 17:55

Jij radicaliseert ook meer met de dag. Wat is dat voor idioot vijandbeeld wat je kweekt? Je bent dus letterlijk in 'oorlog' met zo'n 80% van Nederland. Nou ik wens je veel sterkte de komende levensjaren want dat ga je natuurlijk nooit winnen.

Je gedraagt je als die woeste buurman die overal boos op is en eist dat de andere 4 gezinnen in de flat oprotten. Dit terwijl deze wel met elkaar kunnen samenleven. M.a.w. je bent verworden tot hetgeen je zegt te bestrijden. Een asociale extremist.

De Koreaanse Slet | 27-02-17 | 19:15

Jawel hoor. Als hij doodgeschoten wordt is dat ook vast om dat te misbruiken.

Patatter | 27-02-17 | 19:08

De overheid en regering met garanties, dat weten we hoe dat werkt. Ik noem 2 dingen, geen euro meer naar Griekenland en de onderste steen komt boven van MH17. Wie vult het lijstje verder aan? Dan laat ik tornen aan de hypotheekaftrek achterwege.

Rotterdammert1965 | 27-02-17 | 18:04

Direct de politie uit de bewaking flikkeren en professionele beveiligers inhuren. Desnoods particulier (ga maar shoppen in Israël of de US.)Het heeft mij altijd verbaasd dat die bewakingsdienst van de Politie is. De expertise op dit gebied zit bij de KMAR, MARSOF en het KCT, niet bij de politie. Schiet mij maar lek.

Croisantneuf | 27-02-17 | 17:56

@De Koreaanse Slet | 27-02-17 | 16:36

Wel nee. Er is geen enkele basis voor een inhoudelijke dialoog met politiekcorrecten. Dat hebben jullie zelf zo gewild. Er is ampel gelegenheid gegeven om het demoniseren te stoppen. Het mocht niet baten.
.
Een beetje vreemd is het wel. Figuren die zich als een beest gedragen maar wel verwachtingen hebben over het gedrag van anderen.
.
Ach. Ik wacht rustig af. De boemerang klapt vanzelf terug in jullie gezicht.

Parel van het Zuiden | 27-02-17 | 17:55

Aangezien ik nooit een NRC-abo heb gehad; is het mogelijk na vijf gelinkte NRC-artikelen even een spiegeltje te maken? Gewoon voor het gemak en om de redactie te zieken?

His Lordship | 27-02-17 | 17:47

Zijn ze bij het NRC nu al de Russische ambassadeur vergeten? Die in zijn rug geschoten werd. Door een Turkse .. beveiliger!

De foto van die beveiliger werd de World Press Photo 2016.
'Volgens de jury viel uiteindelijk de keus op het werk van Ozbilici vanwege ,,de explosieve foto die echt de haat van onze tijd weergeeft'' '

http://www.blikopnieuws.nl/nieuws/250256/world-press-photo-is-foto-vermoorde-russische-ambassadeur.html

gaffelbaard | 27-02-17 | 17:35

Arme Geertje zwelgt bijna in zijn vermeende onrecht. Al 12 jaar lang. Had ie ondertussen niet eens een fatsoelijk partijprogramma kunnen schrijven? Geertje is geen intektueel hoogvlieger. Geen wonder dat Bolkestein niks van Geertje moet hebben en Fortuin heeft meer denkvermogen in zijn teennagel, dan Geert in zijn hele lijf.

glebber | 27-02-17 | 17:35

Geert doet mij denken aan iemand die in plaats van de ouders aan te spreken,die kleine kinderen loopt te misbruiken.Van ja,ze lopen de hele tijd bij naar binnen.Ga toch eens een keer bij hun pappa/mamma langs,zo duur is een kaartje Rabat nou ook weer niet.https://www.klm.com/travel/nl_nl/apps/ebt/calendar.htm?newSearchWeb=true&application=EBT_CALENDAR&country=NL&language=nl&trip=AMS%3AA%3ERBA%3AA-RBA%3AA%3EAMS%3AA&cabinClass=C&numberOfAdults=1

kzegje | 27-02-17 | 17:11

Parel van het Zuiden | 27-02-17 | 16:03

Dat lijkt me nogal wiedes. Maar de manier hoe hij dit probeert uit te melken getuigt niet van enige klasse. Er is per slot van rekening niets gebeurd en hij kan dit prima met eer en geweten behandelen. Hij probeert het nu als stemmentrekker te misbruiken. Vergis je niet Wilders is niet het enige 'slachtoffer' in deze.

Wilders kan zich beter focussen op een betere boodschap die echte en haalbare oplossingen beoogd voor radicale islamisten, criminele allochtonen, terroristen, zorg en zekerheid, infrastructuur, economie, scholing etc etc etc i.p.v. kleinzerig blijven mekkeren over 'De Islam' als het enige probleem wat an sich als probleem best meevalt. Tenzij je natuurlijk simplistisch alles onder een kap wil schuiven.

Criminele Marokkanen - Islam! Wat niet klopt want die gasten weten minder over islam dan de gemiddelde Nederlander.
Achtergestelde allochtonen - Islam! Wat wederom niet klopt want lang niet alle probleemgevallen zijn moslim. Verre van.
Ouderen - Islam! Neehee er is niet genoeg geld om alles te betalen.
Enzovoort.

De Koreaanse Slet | 27-02-17 | 16:36

Mark_D_NL | 27-02-17 | 16:15

Welk nieuws volg jij? Trump heeft nu al de laatste approval ratings in moderne tijden met rond de 40%. Zijn regering raakt vrijwel non-stop in opspraak. Het is één grote puinzooi. Maar goed. Het zal wij.

De Koreaanse Slet | 27-02-17 | 16:25

"Aanvankelijk reageerde hij nog opmerkelijk terughoudend (opmerkelijk omdat een dergelijk beschaafd gedrag niet werd verwacht van een ophitser als Wilders), maar de laatste dagen vent hij zijn persoonlijke omstandigheden weer volop uit op Twitter (gelukkig deed of zei de blonde voorman weer iets waarmee we de focus van het eigenlijke discussiepunt kunnen verleggen en hebben we weer iets om tegenaan te zeiken want inhoudelijk staan we al jaren met een bek vol tanden)."

Sans Comique | 27-02-17 | 16:22

wat een pervers, stemmingmakend en uiterst kwaadaardig stukje in die krant. Afschuwelijk wat minderwaardig om zo over iemand die zijn vrijheid verloren is te spreken. NRC diep en diep triest is het met u gesteld als niets anders rest dan ranzig, ongenuanceerd en gemeen commentaar; een redactie die stikt in haar eigen vermeende morele gelijk. Bah !

krelus | 27-02-17 | 16:21

Zullen we het eens hebben over het feit dat het überhaupt nog is dat hij die beveiliging nodig heeft. En wat voor k*t land wonnen we, waar je niet mag zeggen wat je denkt. En ja mede daar door stem ik PVV

Voor-de-5e-keer | 27-02-17 | 16:20

NLmomus | 27-02-17 | 16:00
Dit soort, copycat, haat comments werken alleen nog maar averechts. Geert bedankt je voor die extra zetels.

Mark_D_NL | 27-02-17 | 16:18

De Koreaanse Slet | 27-02-17 | 15:54
Trump gaat lekker. Samen met Bannon en Mercer zal hij ook het enge extreem-linkse media landschap gaan veranderen. Veel goed nieuws komt er uit de US. Veel Clinton stemmers geven nu aan dat Trump het heel erg goed doet. Ja, de MSM berichten niet graag over het success van Trump. En dus krijg jij dat als NPO adept niet mee. Maar Trump gaat er wel komen...

Mark_D_NL | 27-02-17 | 16:15

Het minderminderminder van Geert krijgt opeens een heel andere dimensie, zelfs met de toevoeging crimineel.
Ga inmiddels al grote vraagtekens zetten bij die "dreiging" jegens Wilders als hij de criminelen gewoon in zijn safehouse op de thee visite heeft.

KomodoVaraan | 27-02-17 | 16:08

Ik ben maar liefst 30 jaar abonnee geweest van de - destijds prima en kritische - NRC.

Enige jaren geleden opgezegd, toen de - al aardig in kwaliteit gekelderde - krant het flikte om interviews te plaatsen met 'vluchtelingen' die volmondig toegaven alleen maar naar Europa te komen voor de cash. En het gratis nieuwe gebit, uiteraard.

EefjeWentelteefje | 27-02-17 | 16:06

-weggejorist-

Parel van het Zuiden | 27-02-17 | 16:03

@De Koreaanse Slet | 27-02-17 | 15:54

Wilders wil vooral geen "fortuyntje" doen.
.
Heeft hij wel vaker, van die standpunten waar politiekcorrecten niet mee kunnen leven.

Parel van het Zuiden | 27-02-17 | 16:03

Wilders slaat er inderdaad een publicitair slaatje uit. Maar mag hij, na 12 jaar beveiliging, ook eens? Hij mist het voordeel van vrij bewegen dat alle andere kandidaten hebben.

Daarbij: Een keer is toeval, twee keer is opmerkelijk en drie keer is een patroon. Dus nu er al drie (3!) beveiligingsmarokkanen niet zuiver op de graat blijken te zijn, geef ik Greet groot gelijk dat hij niet net als Pim zijn goddelijke gang blijft gaan alsof de beveiliging tip-top in orde is

Joris Draaksteker | 27-02-17 | 15:55

@miko | 27-02-17 | 15:19

We zullen zien wat de verkiezingen op 15 maart zullen gaan opleveren. En of het demoniseren van onder andere de MSM effect heeft gehad.

mynameistrouble2 | 27-02-17 | 15:55

Het is natuurlijk schandalig wat daar gebeurt bij de DBB maar aan de andere kant is de manier hoe Geert Wilders dit probeert uit te buiten op zijn zachts gezegd niet netjes en nogal Nederlands politicus onwaardig. Dit soort dingen los je zo niet op. Daar wapen je jezelf mee.

Maar goed. Wilders wil graag een Trump doen en we weten allemaal al hoe rampzalig dat verloopt. Als men tenminste het nieuws volgt.

De Koreaanse Slet | 27-02-17 | 15:54

Nou ben ik uiteraard reuze benieuwd waarom die drie DBBers precies geschorst zijn geweest dan wel ergens van verdacht worden.
Heeft het werkelijk te maken met het lekken van operationele en actuele informatie over hun 'klant'? Dan snap ik het wel.
Als het gaat om witwassen van geld in het verleden snap ik het al minder, hoewel ook dat een beveiliger niet past. Een normaal mens zal een VOG op zijn buik kunnen schrijven.
Ondertussen blijf ik het een raar verhaal vinden, een politicus die als gevolg van een grote smoel over Moslims in het algemeen en Marokkanen in het bijzonder, 24/7 bewaking eist en krijgt ( op onze kosten uiteraard) en dat hij vervolgens door ( onder meer) Marokkanen bewaakt wordt.

loze stijl | 27-02-17 | 15:52

als de kogel komt, op welke garanties kan wilders dan aanspraak maken? geen, inderdaad.

boerk | 27-02-17 | 15:49

Ach, het NRC...
Die schreven al eerder een politicus het graf in omdat ze 'm inhoudelijk niet baas konden.
.
Geen voorgedrukte aangiftes, helaas. Zulks is voorbehouden aan groepen die met geweld dreigen, niet de bedreigden.
.
The taint of treason.

Parel van het Zuiden | 27-02-17 | 15:28

*rechtbank

Marie Curieux | 27-02-17 | 15:28

-weggejorist-

Zosima | 27-02-17 | 15:26

Alubbe | 27-02-17 | 13:34
Nog zo'n misselijk figuur. Yep vanmorgen heeft Ronaldo er een toespeling op gemaakt www.geenstijl.nl/mt/archieven/2017/02/...

Verder heeft Wilders gisteravond al toegegeven dat het een verpreking was.

Ja een domme verspreking maar zoiets kan gebeuren. Hij weet echt wel dat Fortuyn door Volkert is afgeschoten. Wil er nog wel even bij vermelden dat Volkert zelf in de echtbank het volgende heeft verklaard:

"De rechtbank hechtte in het op 15 april gewezen vonnis geloof aan Volkert van der G.'s verklaring dat hij Pim Fortuyn doodschoot, omdat de politicus in zijn ogen een gevaar was voor de verdrukten in de samenleving, WAO'ers, minderheden, asielzoekers."
www.trouw.nl/home/de-rechtbank-zag-ee...

Fortuyn was anti-islam en vond dat moslims zich aan moesten passen. 3 x raden wie Volkert bedoelde met minderheden en asielzoekers.

Marie Curieux | 27-02-17 | 15:25

@miko | 27-02-17 | 15:19
Hihi sarcasme is U niet vreemd zie ik ;)
Oja en nog = noch [einde taalnazi]

Berbaar | 27-02-17 | 15:24

Ik hoorde laatst trouwens dat GW op de dodenlijst staat van een internationale terreurorganisatie?

Ja... over internationale terreurorganisaties moet je niet al te lichtzinnig denken. Nou zeg! Het is wat heden ten dage in de polletiek. Af en toe moet ik een beetje huilen...

Sarcastisch varken | 27-02-17 | 15:23

@mynameistrouble2 | 27-02-17 | 14:39
Het enige verschil is dat Trump een secreet en corrupt wijf als Hillary tegenover zich had waar een groot deel van de US een schurfthekel aan had. In NL is Greet zelf de factor die er voor zorgt dat zijn partij nooit en te nimmer super groot word. Een verongelijkt kind met een nare zure toon van een Volkskrant redacteur. En zoals de door iedereen gewaardeerde reaguurder Berbaar al zei,10 of 35,aan de zijlijn blijft hij.
Dat is geen mening nog wens, maar een feit.

miko | 27-02-17 | 15:19

@chicago river | 27-02-17 | 14:49
U heeft helemaal gelijk mijn Beste.
Dat dit moet is van de zotte maar de keuze om te blijven (in zijn rol als PVV lijsttrekker) is wel een keuze van gekke Greet.
Mindere mensen hadden al lang betere en zeker veiliger oorden opgezocht.
Ik heb er respect voor dat hij dat niet doet en een beetje medelijden ook.
De beste man is in de 50 en verdient het om een beetje van het leven (en vrijheid) te genieten.

Berbaar | 27-02-17 | 15:18

In ons wekelijks reclamekrantje zit meer niveau dan het nrc. En dat wil zich kwaliteitskrant noemen.

Tis nie waar! | 27-02-17 | 15:17

@Nick da Prick | 27-02-17 | 14:31

Hiermee bedoelde ik, de 70er jaren en de eerste helft van de 80er jaren.

Genex | 27-02-17 | 15:16

Wat een simplistisch stukje zeg. Goedkoop scoren over de rug van iemand wiens leven al meer dan 12 jaar dermate ernstig bedreigd wordt, dat de meneer in kwestie op geen enkele manier nog een enig normaal leven kan beleven. En dat allemaal omdat hij zich op dezelfde democratische waarden verlaat asl zijn collega's in het huis van de 2e kamer. Je hoeft het niet met de beste man eens te zijn maar om hem nu te pas en te onpas uit te maken voor Hitler, ten bate van eigfen politiek gewin i.p.v. deze democratische waarden te verdedigen dat is wel het andere uiterste. Meneer Wilders loopt de zaak uit te punten ? Goed zoals u wilt maar wie is er dan verantwoordelijkvoor dat hem die gelegenheid is gefaciliteerd ? En is et op zijn zachts gezegd niet wat vreems wanneer het duidelijk wordt dat er mensen om hem heen lopen in het kader van zijn beveiliging,die al langere tijd zich aantoonbaar niet van hun taken hebben gekweten zonder dat het in een eerder stadium is opgevallen, dat een adhoc minister van V&J dan al binnen een dag kan vermelden dat er niets ernstigs aan de hand is ? We waren al flink wat wanprestratie gewend onder Billy van der Steur maar dit spant toch ook redelijk de kroon.

Ik wens de schrijver van het bewuste stukje dan ook met grote graagte een leven vol ernstige bedreigingen toe en wel tot op een niveau dat permanente beveiliging eigenlijk nodig is. Gewoon in het kader van een stukje bewustwording. Scribent u moest zich diep en diep schamen.

netniet | 27-02-17 | 15:16

Misschien dat Wilders de situatie uitbuit, maar dat is niet te bewijzen. Feit is wel dat Wilders nu al een flink aantal jaren gevaar loopt. Ik kan me voorstellen dat hij nu bang is. Dat is menselijk en dan past het een krant niet een suggestief zakelijk commentaar te schrijven. Wat zou de betreffende journalist in zo'n situatie doen.?

Mannes | 27-02-17 | 15:12

Nick da Prick | 27-02-17 | 14:28

Het ligt genuanceerder. Lees de goede (alweer, dank je Marie) tegel van:
Marie Curieux | 27-02-17 | 14:53

Marcel Haenen heeft zijn langste tijd bij de NRC gehad, vrees ik.

Gajus | 27-02-17 | 15:10

Van deze opmerkingen in de nrc wordt ik nauw doodziek. Het is een verdomd makkelijk om van alles te roepen omdat nu zeer waarschijnlijk niets gebeurt vanwege het feit dat wilders in een safe huis zit
Minister blok "het is veilig" om dezelfde reden minister dijselbloem roept ook maar van alles. Het hele cabinet is verantwoordelijk voor meneer wilders. Ik zie niet dat er de juiste actie wordt genomen. De nrc moet geen nepnieuws verspreiden maar hier bovenop zitten.
Vanwege de verslaglegging omtrent het referendum had ik de belgische neuzel nrc al opgezegd

Dit maal moet ik ook maar pvv stemmen

Schilder58 | 27-02-17 | 15:08

Hier nog twee stukken in het AD vandaag: "Bewakers Wilders zelf ook bezorgd. Screening moet beter"
Logisch, want deze kerels lopen zelf ook gevaar met mollen in hun team.
www.ad.nl/binnenland/bewakers-wilders-...

En "Hoe Faris K. beveiliger van Wilders kon worden."
www.ad.nl/binnenland/hoe-faris-k-bevei...

En het deksel is echt nog niet van de beerput. Die gaat er pas helemaal af na de verkiezingen, vermoed ik zo. Want we moeten niet willen dat Wilders electoraal garen zou kunnen spinnen uit deze bizarre zaak.

Marie Curieux | 27-02-17 | 15:08

Natuurlijk probeert Wilders er een slaatje uit te slaan. Maar ook is bekend dat de hoofdredacteur van het NRC een politieke correcte lamzak is die bij DWDD kwam vertellen dat Breitbart extreem-rechts is. Niet bepaald een voorstander van maatschappelijk tegengeluid dus.

Zosima | 27-02-17 | 15:08

@ Leipniz | 27-02-17 | 14:02
Herkenbaar.
Heb mij ook menig maal geïrriteerd aan Elsbeth.
Vreselijke columniste.

Maya de Blij | 27-02-17 | 15:06

Het bericht in de Nederlandse Roddel Courant is net zo vals als het zojuist verschenen bericht van jokkebrok Rutte.

Rutte stelt tijdens een bijeenkomst van Twentse studenten" dat hij VERWACHT dat Wilder niet meer dan 15 zetels haalt" en o ja, hij hoopt het ook.

Wat is die man bang voor Wilders.

Als de vijand met een hooivork in de tuin van Rutte komt, geeft hij zich direct over, zo laf en dat noemt zich MP.

Weg met Rutte, ind ik DE verkiezingesleus.

joost2 | 27-02-17 | 15:06

Ik ben het gewoon eens met het/de NRC.

bitterpete | 27-02-17 | 15:01

*Abboneren doet op NRC om abbonement op te kunnen zeggen*

niemand specifiek | 27-02-17 | 14:57

@Marie Curieux |27-02-17|14:53
Chapeau voor uw uitgebalanceerde bijdrage.
15 maart = PVV.

R.B.Scott | 27-02-17 | 14:57

Right. Marcel Haenen, journalist van de NRC, brengt het nieuws over lek in beveiliging rondom Wilders als eerste via twitter naar buiten, zie: twitter.com/MarcelHaenen/status/83416... met een link naar het stuk van zijn hand in de NRC, zie:
www.nrc.nl/nieuws/2017/02/21/cruciaal...

Op 23-02 j.l. schrijft hij ook nog dit uitstekende stuk: www.nrc.nl/nieuws/2017/02/24/veroorde... "Veroordeeld? Dan mag je Wilders wel beveiligen."

Het nieuws sloeg in als een bom, en er zou nog veel meer aan de hand zijn bij de DBB. En nu komt dit krankzinnig commentaar van de hoofdredactie van de NRC.

Zij kwamen met dit nieuws naar buiten, niet Wilders. Blok, die zelf nog niet op de hoogte was van wat er nog meer speelde, zei de volgende dag tegen Wilders dat alle politici veilig de straat op kunnen om campagne te voeren, ook Wilders.

Maar de al 12 jaar zwaarst beveiligde politicus mag niets zeggen van het bizarre nieuws dat er drie Marokkaanse beveiligers aan zijn team waren toegevoegd die eerder, in hun functie als gewone agent, waren veroordeeld voor lekken van informatie. Een van die agenten was zelfs betrokken bij het vooraf scannen van locaties waar Wilders naar toe zou gaan. Hij mag ook niets zeggen over de onmenselijke omstandigheden waarin hij al 12 jaar moet leven, want dan laadt hij de verdenking op zich om daaruit electorale munt te willen slaan.

Oh men, wat is er toch veel mis met het morele kompas van die vingerwapperende linkse deugmensen bij de hoofdredactie van het NRC en niet te vergeten hun abonnees. Hebben die soms gedreigd met het opzeggen van hun abonnement vanwege de artikelen van Marcel Haenen?
Je zou het bijna denken als je hun reacties ziet op twitter: 'Het valt allemaal mee, Wilders durft het debat niet aan te gaan, Wilders leeft nog dus waar zeurt hij over," et cetera

Schorem is het.

Marie Curieux | 27-02-17 | 14:53

Wel eens de nieuwe revu gelezen?
Die horen ook in het kartel.
Het framen van Trump, het bashen van hem is op bijna elke pagina te lezen.
Zelfs die zielige columnisten doen er enthousiast aan mee.
En dan vergeet ik nog die zurige linkse cartoonisten.
Walgelijk nepblaadje is dat verworden.
Afvoeren.

Dostranamus | 27-02-17 | 14:51

Een beetje "gek" moet je trouwens wel zijn om een leven te leiden (of lijden) zoals Geert.
Berbaar | 27-02-17 | 14:10
Nee. Nee. Nee. Een beetje gek is dus al naast de waarheid, dat leven dat hij moet leiden komt toch echt van buitenaf. Niet dat dat hij dat verkoos ofzo. Dat jij en je famile 24-7 bedreigd en bewaakt wordt omdat je vindt dat er mensen die uit een achterlijke cultuur komen in je regio komen wonen. DAT is een 'een beetje gek', Berbaar.

chicago river | 27-02-17 | 14:49

De voorspelling van Marx Rutte over het aantal PVV zetels na 15 maart gaat hem lelijk opbreken.
"Gluiperd,die boomerang krijg je snoeihard terug in je pokdalig smoelwerk."
15 maart = PVV.

R.B.Scott | 27-02-17 | 14:47

@miko | 27-02-17 | 14:13
Maar wat valt er te verliezen, of winnen trouwens, voor gekke Greet?
Of hij nu met 15 of 35 zetels staat te roepen vanaf de zijlijn dat maakt weinig uit.

Berbaar | 27-02-17 | 14:43

@mynameistrouble2 | 27-02-17 | 13:58
Je hoopt op het Trump effect? En dan daarna ook het Trump resultaat?
Dankzij Trump gaat Wilders verliezen.
miko | 27-02-17 | 14:13

Het gaat mij meer om de arrogante houding van de MSM, die een glazen bol denken te hebben en mensen maar blijven hersenspoelen. Het constante demoniseren, om er voor te zorgen dat er niemand op de PVV gaat stemmen.
Net als in Amerika dachten ze dat Trump NOOIT en te NIMMER president zou worden.
Dat heeft dus even anders uitgepakt.

mynameistrouble2 | 27-02-17 | 14:39

Hoe extreem cynisch is die Wilders? Hoe weinig respect heft WIlders voor zijn kiezers?

De NRC bashen, terwijl het de NRC is die het lek boven water heft gekregen.

Zonder de NRC had niemand geweten van die veroordeelde beveiligers...

Nick da Prick | 27-02-17 | 14:35

Sommige reaguurders vragen zich af of er onder hen nog ueberhaupt een NRC abbo bevindt. Ja hoor hier. En nog steeds erg gelukkig ermee

peter1953 | 27-02-17 | 14:32

Genex | 27-02-17 | 14:30

Bedoel je toen ze nog mooie scoops hadden?

Zoals die van vorige week: dat er een groot lek bij de dienst zit die onder meer verantwoordleijk is voor de beveiliging van Wilders.

Bedoel je die tijd. Dat er nog dingen aan het licht warden gebracht die het volk anders onthouden zouden worden.

Nick da Prick | 27-02-17 | 14:31

Tja. Ze hebben gewoon gelijk natuurlijk. Die opmerking over onfris is niet nodig. Maar natuurlijk gebruikt Wilders dit gretig om in de Twitterbunker te kunnen blijven. Dat is een strategie die voor hem al tijden goed uitpakt. Zeg nou zelf, waarom zou optreden in de kamer met publieke tribune onveiliger zijn dan optreden in een tv debat in een studio?

Gen. Maximus | 27-02-17 | 14:31

Vroeger, heel vroeger,las ik deze krant graag.
Ik weet het, een jeugdzonde.
Dat was in de tijd dat journalisten nog echte verslaggevers waren, die trots konden zijn op hun ambacht en mensen informeerden.
(De paar goeden, heden ten dagen, niet te na gesproken.)
Maar aan manipulatie en sturing, door zielige broodschrijvers heb ik geen behoefte.
Denken kan ik zelf wel.
Verder, een oud-Nederlands spreekwoord gaat nog steeds op.
Zoals de waard is, denkt hij over zijn gasten.

Genex | 27-02-17 | 14:30

Dat Kutblad heb ik zo'n 3 jaar geleden na 30/35 jaar lezen de deur uit gedaan. Begrijp achteraf niet dat ik het nog zo lang uitgehouden heb.

Zwizalletju | 27-02-17 | 14:29

Wat zijn jullie toch een stel hypocriete zielige zuigerts!!

Zonder de NRC hadden wij niet eens van het lek geweten, had Wilders niets geweten.

Dus nu NRC bashen is echt heel laag.

En het punt van de NRC is terecht. Want Wilders gaat nu los (dankzij NRC), maar Rutte, die door dezelfde dienst wordt beveiligd!!! kan niet reageren omdat hij zich wel aan de spelregels wil houden.

Nick da Prick | 27-02-17 | 14:28

Anoniem commentaar? je zou haast denken dat Mussert toch niet de doodstraf heeft gekregen .

blauwe zander | 27-02-17 | 14:28

NaJoris | 27-02-17 | 14:22
Janmaat reageert niet meer zo, wanneer hem iets gevraagd wordt.

Glasgow Argus | 27-02-17 | 14:26

@NaJoris | 27-02-17 | 14:22
Janmaat natuurlijk

NaJoris | 27-02-17 | 14:22

Dood door deugen.
Vroeger een heldendaad, binnenkort een gewone burgerplicht volgens de linksers.
Het is alsof het weer te lang geleden is dat de krantenkoppen door een verwarde man werden gehaald.

Notenkraker | 27-02-17 | 14:22

@JTKDM | 27-02-17 | 13:28
Tuurlijk joh, praat eens met Jan Maat over zijn vrouw. Bah!

NaJoris | 27-02-17 | 14:22

oter | 27-02-17 | 13:26
Nou oter, er zijn genoeg aanwijzingen waar uit blijkt dat jou opmerking helemaal niet zo gemeen is, maar meer, en meer, en meer, de realiteit.

watmagjenogwel | 27-02-17 | 14:20

Mark: "Geert, het kabinet garandeert je dat je niet vermoord gaat worden.
Gebeurt het toch, is het onze fout en zeggen we nu alvast sorry".
Gelukkig, alles is hiermee geregeld en weer tot rust gekomen, gevaar geweken.

Nuchternederland | 27-02-17 | 14:20

Het had ook voorkomen kunnen worden natuurlijk, door een beetje fatsoenlijke screening. Slecht werk moet benoemd worden, maar dat blijkt een te lastige horde voor het NRC.

van heinde en verre | 27-02-17 | 14:15

@mynameistrouble2 | 27-02-17 | 13:58
Je hoopt op het Trump effect? En dan daarna ook het Trump resultaat?
Dankzij Trump gaat Wilders verliezen.

miko | 27-02-17 | 14:13

Pareltje van een openingszin weer Spartacus.

brughslurph | 27-02-17 | 14:11

@chicago river | 27-02-17 | 14:02
Het is een koosnaampje voor de beste man, meer niet.
Natuurlijk heeft hij onrealistische plannen maar dat heeft de rest ook.
Een beetje "gek" moet je trouwens wel zijn om een leven te leiden (of lijden) zoals Geert.
Wat dat betreft valt zijn keuze en vasthoudendheid alleen maar te prijzen.
Mindere mensen hadden al lang een veilig heenkomen elders gezocht dus ondanks dat hij mijn stem nooit zal krijgen, wel respect.

Berbaar | 27-02-17 | 14:10

Er is dus een mediakartel. Een eenheidsworst die alleen nog in de kleine marges verschilt. Ze fluiten bijna allemaal hetzelfde deuntje en gaan vol op het orgel tegen rechts, tegen nationalistische landen, protectionisten en andere lieden die tegen globalisering zijn. De onafhankelijkheid in de media is allang dood. Bijna alles volgens een vast politiek wenselijk stramien en aanverwante framingstactieken voor iedereen die een ander geluid voorstaat. In Nederland en Europa gaat het niet anders dan in Amerika.

Nehemia | 27-02-17 | 14:04

Berbaar | 27-02-17 | 13:58
Wat is er, los van z'n peroxide haar (en model), gek aan Greet? Zelf kom ik niet verder dan het verbieden van de koran (met kleine k voor mij), maar verder? Uitstekende partij.

chicago river | 27-02-17 | 14:02

@Maya de Blij | 27-02-17 | 13:28

Hetzelfde scenario hier. Bij mij waren het de stukjes van die zure heks Elsbeth Etty en wegkijk-opa Frits Abrahams. Je schrijft je ergernis van je af in een nette ingezonden brief, die uiteraard niet geplaatst wordt. De feldwebel van dienst legt je in een van dedain druipend schrijven fijntjes uit waarom je een dom en slecht mens bent. Dan is het besluit snel genomen.

Leipniz | 27-02-17 | 14:02

Er ligt een smet op deze verkiezingen het is nu al verziekt. Met als hoofdschuldige de media die de democratie naar hun hand proberen te zetten. NPO en RTL lopen voorop. Democratie is niet meer zo leuk en vrij.

doskabouter | 27-02-17 | 14:02

Kabinetsgarantie? Mwahaha laat me niet lachen. Een Kabinetsgarantie is evenveel waard als het vuil onder mijn schoen.
Het kwartje van Kok zou tijdelijk zijn. Pim Fortuyn zou geen risico lopen. Er zou geen Europese grondwet komen. Elke werkende Nederlander zou 1000 euro van Rutte krijgen. Volkert zou niet vervroegd vrij gelaten worden. De referendumuitslag zou gerespecteerd worden. Er zou geen geld meer naar Griekenland gaan. De Nederlandse pensioenen zouden niet aan Brussel uitgeleverd worden.

En oh ja, NRC zou een kwaliteitskrant zijn. Weliswaar geen Kabinetsgarantie, maar net zo een leugen.

dakarswordfish | 27-02-17 | 14:01

Vind dat hij het nog aardig netjes houd. Hij had net zo goed helemaal los kunnen gaan met dingen als "zie je wel, minder Marokkanen enz enz".

jip_86 | 27-02-17 | 13:59

Nooit een abonnement gehad, maar vroeger las ik wel eens NRC, in de jaren 80 van de vorige eeuw. Sinds pakweg 1993 ben ik "rechts" geworden, hoewel ik altijd in linkse geitenwollen sokken milieus heb verkeerd. Ervaringen in de hoofdstad hebben mij veranderd van een zwevende wereldverbeteraar tot een conservatieve realist.

Van Duyvenbode | 27-02-17 | 13:59

@Ronman2k | 27-02-17 | 13:52
De PVV is eerst en voornamelijk gekke Greet.
Moet ook wel want zonder de ijzeren hand van Geert springen er nog meer kikkers uit de PVV-kruiwagen en ten tweede garandeert zijn leiderschap van dat clubje zijn veiligheid.

Berbaar | 27-02-17 | 13:58

Wow... ze beginnen al aardig peentjes te zweten en iedereen doet weer, als vanouds, gezellig mee. De NRC.. Mark Rutteee met zijn voorspelling van 15 zeteltjes voor de PVV. Kwalletje. Is het al 15 maart?? Kan niet wachten. Ik hoop zo op een TRUMP effect. Ik zou zo graag die zure gezichten willen zien. Alle journaals opnemen, NOS/RTL, en Nieuwzuur (leuk bedacht trouwens) en Pauw. De Wereld draaft door.
RTL Late Night. De hele reutemeteut. Make it happen. :D

mynameistrouble2 | 27-02-17 | 13:58


Raad_maar_raak! | 27-02-17 | 13:51
Scoops? Welke grandieuze scoops had de NRC, of moet ik er naar raden?

chicago river | 27-02-17 | 13:56

Vieze smerige lafaards bij dat NRC.
Alles te baat nemen om te trachten Wilders met beperkte bescherming de straat op te krijgen, terwijl je de haters opfokt en aanstuurt tot actie door Wilders op deze manier te beschadigen, uit te dagen en te schimpen. Walgelijk!

deraderendraaien | 27-02-17 | 13:55

Vies krantje die NRC, linkse logica werkt zo ontzettend anders, je ziet ze nog net niet met ziejewel-oogjes naar je kijken, het klopt voor ze gewoon. Links is een geestelijke aandoening die bepaalde hersendelen uit lijkt te schakeleb

Bokito ergo sum | 27-02-17 | 13:54

Ik zou niet in de schoenen van Geert mbt de bedreigingen en constant gedemoniseerd door een stelletje laffaarden en landverraders willen staan, ik heb respect dat Geert hetgeen verwoord en aan de kaak steld wat menig Nederlander zorgen maakt.
Het enige wat ik kan doen is mijn stem aan Geert Wilder PVV geven en dat zal gebeuren.

Koeienflat | 27-02-17 | 13:54

De NRC. De sleepstijn van de taste.

chicago river | 27-02-17 | 13:53

Als ik een abonnement had, helaas ben ik daar te modern voor, dan had ik het bij dezen opgezet.

Wat een rioolkrant. Zum kotzen.

RenHoek | 27-02-17 | 13:53

@Berbaar | 27-02-17 | 13:44
Dat is op zich waar, de fanbase stemt toch wel op de PVV. Maar ben wel benieuwd wat de PVV nog meer is dan [email protected] je hebt straks tussen de 20 en 25 PVV-ers in de kamer, maar je hoort ze eigenlijk nooit meer ergens.

Ronman2k | 27-02-17 | 13:52

Raad_maar_raak! | 27-02-17 | 13:51
zoals de scoop van NRC journo Marcel Haenen over... de beveiliging van Wilders?

Glasgow Argus | 27-02-17 | 13:52

Jammer, vond de NRC de laatste tijd wel goed met hun scoops

Raad_maar_raak! | 27-02-17 | 13:51

Je verstand staat er bij stil dat Volkert daar nog steeds geen column of cartoon heeft. Onbegrijpelijk, menschen.

Kaltsnautzige | 27-02-17 | 13:49

KlunsJohannus 1319
Klopt helemaal. Sluit als een bus.
.
'Het mediakartel zijn de oude, gevestigde media. Vaak de ‘publieken,’ maar tegenwoordig hoort ook RTL Nieuws erbij. Het zijn zogenaamd verschillende omroepen, kranten, magazines en programma’s, maar inhoudelijk zijn ze nauwelijks van elkaar te onderscheiden. Ze zijn allemaal hard-links, anti-rechts, politiekcorrect tot op het bot, en pro-multikul.'

Nehemia | 27-02-17 | 13:47

En toch, helemaal ongelijk hebben ze niet. Geert melkt (zoals we van hem gewend zijn) het 'beveiligingsprobleem' volledig uit. De beveiligers zijn niet 100% betrouwbaar, maar de veiligheid van Wilders is anderzijds niet in gevaar geweest.
En, om een aantal vragen voor te zijn, ik werk niet bij het nrc en hij valt ook nooit in de bus.

Koos Knak | 27-02-17 | 13:47

O ja, en je betaald nog 450 euro per jaar om die rotzooi in je brievenbus te krijgen. Met " nieuws " van een dag geleden.

070 | 27-02-17 | 13:46

Als ik al jaren geleden niet had opgezegd deed ik het nu. Of misschien toch maar weer een abonnementje. Alleen om het plezier weer op te kunnen zeggen!?

K.A. Leneet | 27-02-17 | 13:45

Geert zal wel gek zijn dat hij nog ergens verschijnt zonder dat hij zelf een vinger in de pap heeft over zijn eigen beveiliging.
Inmiddels is duidelijk dat het typisch genoeg alleen zijn haters zijn die hem het liefst weer in het openbaar zien optreden.

Eppo | 27-02-17 | 13:45

@Ronman2k | 27-02-17 | 13:34
Ben geen fan maar waarom zou hij in debatten komen opdagen?
Hij heeft niets te winnen, niemand gaat hij in dergelijke debatten meer overtuigen om alsnog op hem te stemmen.
Het is net als al die verkiezingen hiervoor, er is een fanbase en die erodeert in de aanloop naar de verkiezingen.

Berbaar | 27-02-17 | 13:44

De beschuldiging die je wist dat zou komen. De reactie die je wist dat daarop zou komen. Stelletje prutsers dat ze daar intrappen..
Ik moet bekennen dat de gedachte ook bij mij opkwam, volgens mij heeft Wilders niet zo veel te winnen in de campagne, via twitter reageren op 'de rest' is net zo effectief. Ik vond de reactie van wilders 'serieuze zaak, die serieus wordt opgepakt' redelijk. Als ie vol op de 'ze maken me monddood door slechte beveiliging' tour had willen gaan was ie daar wel eerder mee begonnen.

noerg | 27-02-17 | 13:43

Alubbe | 27-02-17 | 13:34
Niveautje De Joop lijkt mij wat beter op zijn plaats.
Daar is men wat bedrevener in policor filtering en censuur. Heeft Jolo van nog zijn NSB'ende familie geleerd.


bakermat | 27-02-17 | 13:43

Abonnement 2 jaar geleden opgezegd vanwege structureel ontbreken van Lux et Libertas.

zwarte kip systems | 27-02-17 | 13:43

KlunsJohannus 1319

Juist een mediakartel. Ze hebben inderdaad vrijwel allemaal hetzelfde riedeltje. Dit fragment haalde ik uit je link:
.
'Het mediakartel zijn de oude, gevestigde media. Vaak de ‘publieken,’ maar tegenwoordig hoort ook RTL Nieuws erbij.'
.
Dat is al een tijd gaande. RTL 4 is bijna niet meer van het NOS journaal te onderscheiden en de AD is ook al zo voorspelbaar in hun framing. Een rode lijn is overal zichtbaar in het mediakartel. De voortdurende demonisatie tegen Trump en Rusland. De echte journalistiek ligt op de intensive care.

Nehemia | 27-02-17 | 13:42

Ik hoop niet dat ik één dezer dagen een NRC verkoper op straat tegenkom, ik sta niet voor mezelf in. Ik ben witheet.

Dinand | 27-02-17 | 13:42

Ben nog abonnee, schaam me er zelfs voor nu.
Zit me dagelijks te irriteren aan dat eenzijdige en stompzinnige geneuzel en dat bashen van Wilders, Trump en Putin. Vroeger een goede courant, nu alleen persoonlijke standpunten van derderangs " journalisten " en een woud aan " columnisten " niet meer te lezen die rommel. Ga vandaag opzeggen, eindelijk.

070 | 27-02-17 | 13:42

Waarom dalen de kopie/ past abonnementen van de kranten toch zo gestaag?NRC geeft het grote voorbeeld weer eens te meer.Wij wisten niet beter maar het krantje bestaat nog? We dachten echt dat de krant al lang wegens gebrek aan belangstelling was ten onder gegaan.
Trouwens met al die allochtonen in dit land die niet kunnen lezen en schijven is het misschien een goed idee om een krant in strip versie uit te brengen.Hup Wilders iedereen begint spontaan aan zijn eigen stoelpoten te zagen bij het horen van U naam alleen al.Wat een ezels ze verdienen niet beter.

tegenalles | 27-02-17 | 13:41

Er kan zomaar iemand binnen de NRC slechte plannen hebben en die zijn nu niet meer uitvoerbaar. Zouden ze graag willen zien binnen dit bedrijf, dat Geert Wilders word gedood? Graag antwoorden! Helaas geen abbo op dit fossiele vodje, anders opgezegd!

Mr_Pikibelly | 27-02-17 | 13:41

@General McAuliffe | 27-02-17 | 13:33
MafklapperT!!
1. omdat U schijnt te geloven dat er zoiets bestaat als neutrale pers.
2. omdat U onwelgevallige persuitingen wil verbieden.
Weet U wie er vorige eeuw ook heel fanatiek was met Berufsverboten?

Berbaar | 27-02-17 | 13:40

Je moet wel eerst lid zijn om op te kunnen zeggen.. over 5 jaar is het NRCexit

WellusNietus | 27-02-17 | 13:39

GW heft met die kutmarokkanen duidelijk een punt. Ze zijn niet te vertrouwen, ze zijn achtergebleven en loyal aan een ander. Tot zover duidelijke boodschap en ook dat er dringend iets aan gedaan moet worden, inclusief het uitzetten uit NL. Allemaal goed, iedereen kan dit nog wel begrijpen, zelfs A.P. uit Wageningen.

Maar - dat eindeloos in die slachtofferrol duiken gaat GW geen zetels meer opleveren. Het is uitgemolken. Hij moet nu optreden, meedoen en verschijnen.

van Oeffelen | 27-02-17 | 13:39

Dit is weer een oprisping uit het Nederlandse mediakartel wat blijkbaar onderlinge afspraken heeft gemaakt wat er in het nieuws komt en hoe dit te duiden.
Policor tot het gaatje, ultra-links en anti-rechts waarbij er een zweem van 'onafhankelijke berichtgeving' en 'kritisch bevragen' wordt gehanteerd.
Alleen zakt hier en daar het masker af.

Eppo | 27-02-17 | 13:38

Was vroeger een goede krant nu helaas alleen pc getetter. Al tijden geleden opgezegd.

bijna_raak | 27-02-17 | 13:36

De garantie van het kabinet. Pff. Blok komt 5 minuten nadat het eerste lek bekend is geworden met de opmerking "Voor zover wij weten, is er geen extra risico".

Op zich is dat de volledige waarheid, want hij weet ook niks. Maar dat is dus wel voor zover hij weet. Het beroemde verantwoordelijk-zijn-zonder-daadwerkelijk-verantwoordelijk-te-zijn. Als Wilders wordt vermoord, komt Blok er met een "oepsie" vanaf.

De vraag zou moeten zijn: Als Blok voor medeplichtigheid aan moord veroordeeld wordt, als een eventuele moord wel uit dit lek voort komt, durft hij dan nog steeds te zeggen dat er geen verhoogd risico is?

TheEgg | 27-02-17 | 13:36

ik herinner me nog als de dag van gisteren het hoofdredactioneel commentaar van Folkert Jensma over Pim Fortuyn, in de krant van 6 mei 2002.
.
NRC Handelsblad heb ik sindsdien niet meer aangeraakt. 25 jaar abonnee geweest op wat eens een liberaal-intellectuele krant was, maar langzaamaan werd overgenomen door de Elsbeth Etty' s. De communistische internationale is bovengronds gegaan in NRC en trouwens ook in waarschijnlijk de slechtste krant van Nederland, Trouw.
.
NRC verliest abonnees sneller dan welke krant ook en aandeelhouder Mediahuis heeft de vlucht naar voren ingezet door te mikken op overname van TMG. Helaas valt dan Geen Stijl binnenkort in handen van deze Vlaamse Mediafascisten en is ook deze hoek van vrijdenkerij bezet gebied.

Glasgow Argus | 27-02-17 | 13:35

Het zou Wilders wel sieren als hij nog ergens kwam opdagen, de enige communicatie is nog het eenrichtingsverkeer op Twitter.

Of stuur anders één van je fractiegenoten, maar die zijn allemaal monddood gemaakt op dit moment. (Behalve Fleur, heel eventjes bij het vrouwendebat).

Ronman2k | 27-02-17 | 13:34

-weggejorist en opgerot-

Alubbe | 27-02-17 | 13:34

Had iemand iets anders verwacht van NSB Handelblatt?
Laat andermaal zien dat de zogenaamde onafhankelijke pers op volle toeren meedraait met het verspreiden van (overheids)propaganda.
Wat mij betreft mag een aantal van dit soort 'pers' een verschijningsverbod opgelegd krijgen voor de duur van een maand. Bij een nieuwe overtreding mag dit wat mij betreft een jaar worden.
Het zou fijn zijn als de pers zich gewoon een gaat houden aan het simpelweg publiceren van feiten. Dan kan ik zelf uitmaken wat ik ergens van vind en niet een wietrokende gutmensch welk eindredacteur van een van de bekende propaganda bedrijven dat zich onafhankelijke pers noemt.

General McAuliffe | 27-02-17 | 13:33

-weggejorist-

cat22 | 27-02-17 | 13:33

NRC, je zal het maar hebben.

atheïstisch stemvee | 27-02-17 | 13:31

Ik zou bijna een abonnement nemen, puur en alleen om het dan weer te kunnen opzeggen.

Q.Bert | 27-02-17 | 13:31

Het is wellicht goed het hoofdredactioneel stukje links-zure woordenkots geen comments toelaat, anders waren ze door de eigen achterban op de fikken getikt wegens dit soort-bek houwen en dankjewel zeggen voor het feit dat je beveiligd word-commentaren.

Als die flapdrol van NRC niet zou weten of zijn stokzuigende koffie-stagiare vandaag sabbelt of even doorhapt, is hij vandaag nog klaar met dit soort wijsheden.

Geert is een mafketel, maar wel een home-made mafketel wiens beveiliging én persoonlijke handel en wandel wortels heeft dit soort moreel verheven PC hate-speech.

bakermat | 27-02-17 | 13:31

Wilders bashen blijft het állerleukste spel op links. Als hij word vermoord door een moslim zullen ze nog gaan betogen en draaien tot ze kunnen concluderen dat het allemaal zijn eigen schuld is geweest. Dat hij eropuit is geweest al die tijd om vermoord te worden. De man kan gewoon niets goed doen in hun ogen en al is het goed dan is het nog verkeerd want Wilders. Je kunt het met hem eens zijn of niet, maar dat de man in een wereld moet leven van permanente bewaking uitsluitend omdat hij een mening heeft die de religie van de vrede en in dat kielzog het loeihard deugende linksvolk niet bevalt? Krankzinnig. Ofwel je krijgt een kogel van links, ofwel vanuit de religie van de vrede.

Dutchbeaurouge | 27-02-17 | 13:30

Wat doen pedofielen op een kinderdagverblijf?

RickTheDick | 27-02-17 | 13:30

Wat denkt hij nu? Dat er hier iemand een nrc abbonnement heeft?

En het nrc doet gewoon een jeroentje..

Die bagatelliseerde dit verhaaltje ook.

alphapapatango | 27-02-17 | 13:30

Wilders hoeft zijn punt niet te maken, en de situatie ook niet uit te melken. Bovendien hoeft hij zich niet in publieke debatten te mengen. De politici van de andere partijen doen al het werk voor hem, met het etaleren van hun volkshaat, dedain, arrogantie, onkunde, democratiehaat, narcisme en hun beleid (en de gevolgen daarvan) van de afgelopen decennia. Met zulke tegenstanders word je slapend de grootste.

jemagookniksmeer | 27-02-17 | 13:29

Heel, heel lang geleden toen de NRC nog de slijpsteen van de geest was, had ik een abonnement.
De krant kwam elke dag prachtig mooi op tijd binnen, zo rond 15:30.
Niets ging er boven mijn genot van een lekker bakkie koffie en de geur van eens vers geperste krant.
Ik keek er echt naar uit.
.
Maar jaren geleden heb ik mijn abonnement opgezegd, en een keurige brief geschreven waarom.
Het ging toen om een demoniserend artikel over Fortuyn wat voor mij de druppel was.
En omdat H.J.A. Hofland ook ging schrijven voor de Groene, hij was mijn favoriete columnist en journalist, had ik de NRC niet echt meer nodig.
.
Zoals het eruit ziet, een juiste beslissing, de kwaliteit is er inderdaad niet beter op geworden.
Ik hoop dat er vele abonnees zijn die zich nu achter de oren krabben en er een orkaan aan ingezonden brieven gaat komen.
Maar ik ben bang dat dit teveel wishful thinking is.
Helaas.

Maya de Blij | 27-02-17 | 13:28

-weggejorist-

JTKDM | 27-02-17 | 13:28

NRC schrijft voor eigen publiek, het soort dat nog een abonnement heeft op hun platgewalsdedodeboomvezelmetopgedrukteink aka 'chloroform in print'

Slaap zacht goedmensch, slaap zacht.

Solar666 | 27-02-17 | 13:27

Dus, Geert moet dood maar hij mag niet zeggen dat hij dood moet want dan misbruikt hij zijn doodsbedreigingen.
Bizar...

Graaisnaaiert | 27-02-17 | 13:27

Ik snap ook wel dat Wilders reageert als ene Blik doodleuk zegt dat Wilders veilig is.

Vind dat Wilders nog steeds terughoudend reageert en serieus is.

Bvdb | 27-02-17 | 13:26

Wilders heeft gelijk om nu voorzichtig aan te doen, maar hij stelt zich wel ontzettend aan.
HeinzKetchup | 27-02-17 | 13:20

Lees je eigen tekst nog eens 5x achter elkaar... je spreekt jezelf een beetje tegen haha

Sarcastisch varken | 27-02-17 | 13:26

Ik lees in 't artikel iets over "ondanks garanties van het kabinet".
Dit kabinet stróóit met garanties maar maakt niets waar en daarom laat dhr.Wilders zich geen zand in de ogen strooien. Pim Fortuyn werd ook gerustgesteld : "er is géén gevaar" zeiden Kok, Lubbers en consorten tegen hem. Ik denk héél gemeen : misschien wil de Haagse Bende wel tè graag graag dat Wilders momenteel in de openbaarheid verschijnt met een aantal Marokkaanse "beveiligers" om zich heen.

oter | 27-02-17 | 13:26

Kut hé, ik kan mijn abonnement niet opzeggen omdat ik die niet heb, noit had en ook nooit zal krijgen. Anders had ik vandaag geld kunnen besparen.

Jan Gordelroos | 27-02-17 | 13:25

@HeinzKetchup | 27-02-17 | 13:20
Ben geen fan van de beste man maar hij heeft groot gelijk om dit aan te grijpen om een paar (electorale) puntjes te scoren.
Lijkt hij nogal nodig te hebben ook trouwens.

Berbaar | 27-02-17 | 13:25

Leuk die opzeg link maar ik mag toch hopen dat er geen NRC abonnees zijn onder de reaguurders. En die linksche lezers zitten allemaal op Joop.nl.

Balletje Mayo | 27-02-17 | 13:24

Wilders heeft gelijk om nu voorzichtig aan te doen, maar hij stelt zich wel ontzettend aan.
HeinzKetchup | 27-02-17 | 13:20

Jaren terug had je een of andere Pim, die stelde zich ook ontzettend aan.

HijgentHert | 27-02-17 | 13:24

'Grab'

MinderStijl | 27-02-17 | 13:22

Ben gelukkig al wat jaren geen abonnee van het nrc meer
en ik mist het zelden tot nooit, hoe zou dat nu toch komen

Tobi | 27-02-17 | 13:22

Het NRC raakt steeds meer de weg kwijt. En wat een zielig hoofdredactioneel stuk. Er wordt voor het gemak maar even over de gaten in de beveiliging van Wilders heengestapt, en het feit dat zonder deze beveiliging - die al 12 jaar ofzo duurt - Wilders al lang doodvermoord zou zijn. En wordt voor het gemak ook maar even vergeten hoe het destijds met Pim Fortuijn gegaan is. NRC is op een heel goedkope manier bezig Wilders te demoniseren, en is een aanfluiting voor de journalistiek. Lutsers.

Sgnietzel | 27-02-17 | 13:22

En de anti wilders indoctrinatie gaat door..
NRC of kranten in het algemeen bestaan niet meer over 10 jaar, dit zijn dus de voorzichtige 1e stuiptrekkingen.
Verder go Geert! Gram m' all!

MinderStijl | 27-02-17 | 13:22

Nee hij stelt zich niet aan... en hij wint de verkiezingen.

Doe mij maar twee ! | 27-02-17 | 13:21

LOL! Eendimensionale krant verwijt de ketel.... LOL!

Aristotalloss | 27-02-17 | 13:21

Wilders heeft gelijk om nu voorzichtig aan te doen, maar hij stelt zich wel ontzettend aan.

HeinzKetchup | 27-02-17 | 13:20

"– ondanks garanties van het kabinet –"

*ff teiltje halen doet*

HijgentHert | 27-02-17 | 13:20

"De algemeen aanvaarde gedragsregel in Den Haag is dat in het openbaar zo min mogelijk wordt gesproken over beveiliging van politici en dat de betrokken politici zelf dit al helemaal niet doen."

Beste NRC... insert "andere" voor "politici". Over de eigen veiligheid heeft een politicus alles te zeggen.

Gajus | 27-02-17 | 13:20

Lid is natuurlijk abonnee.

Dostranamus | 27-02-17 | 13:20

-weggejorist-

KlunsJohannus | 27-02-17 | 13:19

Ik krijg dageijks een setje landelijke kranten. Aan het eind van de dag kan ik tevens zien welke krant nagenoeg onaangeroerd is gebleven. Zonder ook maar één uitzondering is dat elke dag het NRC. Dat vod is bijna dood. Gun het die paar laatste stuiptrekkingen.

Rollins | 27-02-17 | 13:18

Ik wilde net mijn abonnement opzeggen toen ik er achter kwam dat ik gelukkig helemaal geen lid was.
Viel weer mee.

Dostranamus | 27-02-17 | 13:18

Gezien de verdubbeling van het aantal voortvluchtigde criminelen die meer dan vier maanden celstraf te goed hebben, is deze affaire gewoon de zoveelste flater uit de koker van de VVD op het departement van Veiligheid & Justitie.

Opstelten, Teeven, Steur & Blok, allemaal hard op de bek. Iedere week een nieuwe aflevering van V&J

Feynman | 27-02-17 | 13:18

Lijkt er meer op alsof ze zich bedreigd voelen door Twitter.

VerenigingVanDieven | 27-02-17 | 13:16

'De algemeen aanvaarde gedragsregel in Den Haag is dat in het openbaar zo min mogelijk wordt gesproken over beveiliging van politici'

Oh ja? Sinds wanneer is dat?
Wat een lariekoek!
Straks gaat de NRC nog beweren dat Greet die dodenlijst heeft gefotoshopt.

keestelpro | 27-02-17 | 13:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken