Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tegenstemmers! Mail ALLE Kamerleden #NEEisNEE

GeenPeilremembers.pngLeger des Peils! Tegenstemmers! Democratie minnende burgers! We gaan nog 1 keer tekeer tegen het Haagse hufterzootje dat de uitslag van het Oekraïnereferendum negeert, het sociaal contract met de kiezer door de shredder trekt en barsten in het fundament van de democratie slaat. Donderdag in de loop van de middag* stemmen alle 150 Kamerleden of ze akkoord gaan met het lege inlegvelletje van Mark Rutte. Dat is de bijsluiter bij het Oekraïneverdrag waarmee geen komma, geen letter en geen enkele betekenis aan dat op 6 april 2016 weggestemde associatieverdrag verandert. Dankzij Joram van Klaveren is die stemming hoofdelijk. Elk Kamerlid dat vóór het memootje van Mark stemt (en dan kijken we met name naar de fractiediscipelen van vvd, D66, PvdA en GroenLinks), steekt zijn middelvinger op naar de overtuigende meerderheid van 61,1% der tegenstemmende kiezers. Kan het tij nog keren? Vast niet. Den Haag is grondig dicht getikt door fractiediscipline. Maar je kan het altijd proberen. We hebben nog een paar uur om alle Kamerleden op te roepen TEGEN het inlegvelletje te stemmen. Dus MAIL die Kamerleden. Zeg hen dat ze het volk vertegenwoordigen, niet zichzelf. Niet Brussel. Niet Kiev. Zeg hen dat het belang van de democratie zwaarder weegt alsdan het volgende EU-baantje van Rutte. Zeg hen dat breken met fractiediscipline een teken van ruggengraat is. Zeg hen dat alle Nederlandse burgers op 6 april óók zelfstandig en zonder last mochten kiezen wat ze wilden stemmen. Zeg hen nog 1 keer: #NEEisNEE. Zeg het hen en laten we dat makkelijk maken: 1 CLICK TO MAIL ALLE MINKUKELS. Hou het netjes. Of niet - kan ons het schelen. Vrij land. (Alle tégenstemmers tegen het inlegvel bedanken kan ook: klik hier.) Voor als je zelf wilt knippenplakken. Hier alle Kamerleden per 22/2/2017: BOOSDOENERS. Instemmers met het lege inlegvel: [email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected] GOEDDOENERS. Tegenstemmers tegen het lege inlegvel: [email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected] En hier dankzij de oude strijdmakkers van Burgercomité ook per partij gesorteerd (pdf).

Reaguursels

Inloggen

Ik stem 15 maart zeker weten op VVD, PVDA, Groen Links of D66. Deze garantie geldt tot aan het stemhokje. Het kan natuurlijk zijn, dat ik uit belang toch ergens anders op stem. Maar dat begrijpen deze partijen als geen ander.

The_Black_Knight | 23-02-17 | 22:46

Met_Stijl_en_Plezier

Punt twee is niet gecreëerd door GeenPeil/Geenstijl. Het verwachtingspatroon is is geschapen door partijen, die aangegeven hebben de uitkomst te respecteren. Maar dit niet gedaan hebben.

The_Black_Knight | 23-02-17 | 22:39

GeenStijl-GeenPeil hebben twee fouten gemaakt, die volgende keer maar beter voorkomen kunnen worden.
- Fout #1 was het ludiek, komiek, schertsend aanpakken van het onderwerp. Je kan later moeilijk volhouden dat de uitkomst dat wèl serieus behandeld moet worden.
- Fout #2 was het volledig nalaten van fatsoenlijk verwachtingsmanagement. De inzet op een absolute, bindende volksraadpleging, terwijl het om een raadgevende peiling ging was een misser van jewelste.
Om er dan maar een politieke doorstart aan te koppelen is een ultiem bewijs van onvermogen zichzelf te relativeren.

Met_Stijl_en_Plezier | 23-02-17 | 20:57

ik heb ze allemaal aangeklikt gewoon omdat het kan .

A.C.H.M.E.D | 23-02-17 | 19:06

Beste kamerleden,

Morgen is de laatste kans om onze democratie te redden. Vorig jaar april werd mij een advies gevraagd tijdens een volksraadpleging. Ik kon uit twee opties kiezen. Voor of tegen een associatie verdrag met de Oekraïne. Het ging dus niet over inmening van Rusland of de problemen in Syrië. Het ging om, zoals men aangaf "alleen een handelsverdrag". (Wat overigens ook niet waar is).
Samen met mij zei de meerderheid van de keizers TEGEN dit verdrag te zijn. Er werd mij niet gevraagd om allerlei randvoorwaarden. Ik ben tegen het verdrag, de reden doet er niet toe, dat is mij ook niet gevraagd in deze stemming.

Toch wil de meerderheid van u als VOLKSvertegenwoordiging de stem van het VOLK naast zich neer gaan leggen. Dit zet dus een streep door uw functie als VOLKSvertegenwoordiging. Misschien vertegenwoordigt u het VOLK wel, maar niet het Nederlandse volk, lees de hardwerkende inwoner van dit fijne land die middels belastingen uw salaris betaald.

Steeds meer mensen zien dat het vertegenwoordigen van het Nederlandse volk steeds meer lijkt op een open sollicitatie voor het pluche in Brussel. Hoe hard u dat ook ontkent. Het Nederlandse volk ziet het, na het referendum vorig jaar, voor zijn/haar ogen gebeuren. Ontkennen heeft dus geen zin.

Mocht u als VOLKSvertegenwoordiger de Europese belangen belangrijker achten dan de wil van de uw salaris betalende en u gekozen hebbende Nederlandse bevolking en hen dus graag de rug toe keren, stem dan vooral VOOR het associatieverdrag, wacht tot 15 maart en vecht u dan lekker een plekje in het Brusselse pluche, samen met de rest van uw 2e kamer vrienden. U zult namelijk zien dat u niet meer welkom bent in het Haagse, daar horen namelijk mensen die het Nederlandse volk wel serieus neemt. Ik kan u alvast verklappen dat er niet voor ieder van u plaats is in Brussel.

Ik zou dan ook willen vragen om morgen tijdens de stemming TEGEN dit verdrag te stemmen en u als goed volksvertegenwoordiger te gedragen, ten behoeve van het Nederlandse volk.

Met vriendelijke groet,

Ducktale | 23-02-17 | 14:38

Als voormalig inwoner van Nederland, geboren en getogen in Overijssel, mijn beroepsopleiding genoten en gewoond in Zeeland, gewerkt in West-Brabant, kijk ik vanuit mijn nieuwe woonomgeving bij Boston in de Verenigde Staten met stijgende verbazing naar de politieke gebeurtenissen in Nederland.

Hier in de Verenigde Staten zijn politici geen lieverdjes, maar zijn wel benaderbaar en leggen verantwoording af, al heeft de net aangetreden federale overheid heeft daar nog wat moeite mee. De volksvertegenwoordiger van mijn county voor Massachusetts ken ik bij naam, hij kent mij bij naam. Van beide federale Congresleden voor Massachusetts is het direkte telefoonnummer van hun kantoor publiek.

In Nederland lijkt de politiek steeds meer moeite te hebben om te luisteren naar de wensen van het volk. Zelfs een referendum waar de opkomst hoger lag als die van een gemiddelde verkiezing is niet genoeg om het Nederlandse kabinet wakker te schudden. Nu ligt de beslissing over het ratificeren van het EU-verdrag met de Oekraïne bij de Tweede Kamer.
Graag zou ik van de gelegenheid gebruik willen maken u te vragen nog eens goed naar dit verdrag te kijken, en daarbij in het achterhoofd te houden dat 61% van de kiezers het nee-vakje aankruiste.

Met vriendelijke groeten,

Amazing Tukker

Amazing Tukker | 23-02-17 | 13:59

Grappig, blijkbaar hanteert de kamer bepaalde richtlijnen mbt sleutelwoorden voor de mail, want met name mijn concepten met inhoud als "Nee is nee" en "think about your sins" werden gebounced als spam of geheel niet uitgezonden.

Maar een mail vermomd als reclamefolder voor dakramen, die komt er wel door.... Hmmmm

R0BB3RT | 23-02-17 | 13:04

@VerenigingVanDieven | 23-02-17 | 00:19
Volgens mij was 2005 wel degelijk een bindend referendum. 2005 ging echter over de EU Grondwet, niet over het Verdrag van Lissabon met exact dezelfde inhoud. Voor dat "nieuwe" verdrag werd vervolgens niet nog een referendum gehouden omdat dit A) minder ingrijpend zou zijn en B) de overgrote meerderheid van Nederland vlak daarvoor massaal op pro-EU partijen had gestemd en daarmee "het referendum ter zake feitelijk reeds had plaatsgevonden".

Pierre Tombal | 23-02-17 | 12:38

Prachtige brieven allemaal, hoop dat ze gelezen worden.
Iemand enig idee hoeveel er verstuurd zijn?

Zou men beseffen dat als ze het door laten gaan, dat de oude politiek zijn tas wel kan inpakken of zijn het zulke opportunisten dat ze denken dat we het toch wel zullen pikken, en de 15de weer op hun gaan stemmen?

Of is het nog erger en hebben ze geen zin hun Oekraïnse creditcard weer in te leveren?

corbiere | 23-02-17 | 12:16

Het help michien niets maar het lucht op. Ziehier mijn tekst:
Geachte Volksvertegenwoordiger,
Aleen deze titel zou het schaamrood op uw kaken moeten veroorzaken aangezien U bewezen heeft van het "volk" en van democratie geen enkele snars begrepen te hebben.

Bij deze bedankt voor het duidelijk, onomstotelijk en pijnlijk bewijs dat U een middelvinger over heeft voor de DEMOCRATIE in Nederland.
Dat U de ruggegraat heeft van een pasgeboren slak en het NEE van Nederland heeft ingeruild voor het inlegvelletje van Rutte.

Het Geitenpaadje van Rutte bleek inderdaad te bestaan en alle geiten volgden hem zoals geiten dat plegen te doen. Schande voor de Nederlandse Democratie.
Gelukkig betaan er ook nog partijen die niet uit geiten bestaan en wel ruggegraat hebben. . Beterschap.

Lichtstadfan | 23-02-17 | 11:28

Mijn gedachten bij de mailactie: Kamerleden die CTRL-F met de term "democratie" op hun inbox loslaten en vervolgens gierend van het lachen de DELETE-toets indrukken.

Beste Dames, heren,

Via dit bericht vraag ik vriendelijk om straks niet akkoord te gaan met het inlegvelletje bij het verdrag met Oekraine.

De motivatie is bekend, voor een “normaal” handelsverdrag is de toestemming van een individueel lid niet nodig.
En normaal is het niet.
Daar komt nog bij dat geografisch gezien dit het oude Rusland betreft met een volledig ander wereldbeeld dan het onze, met een corruptie waar wij nog veel van kunnen leren (dat dan weer wel).

Gaat het Nederland dan niets opleveren?
Jawel hoor, maar enkel in het negatieve.
De drukpersen van de euro zullen weer overuren maken, we worden in een grens-conflict getrokken waar wij helemaal niet bij betrokken willen zijn.
En voor wat, voor wie?
Omdat er iemand in Brussel of Strassbourg heeft aangegeven dat het goed zou zijn voor de EU, voor de lidstaten, voor Nederland?

Ondanks alle tegenwerking (ook op gemeentelijk niveau), heeft de meerderheid van de Nederlanders gestemd tegen dit verdrag.
Wilt u daaraan denken voordat u “voor” stemt?
Dan denk ik wellicht aan u op het moment dat ik in maart 2017 in het stemhokje sta.

Wouterhetkanstouter | 23-02-17 | 11:19

Frye | 23-02-17 | 08:40
Het houdt in dat het in ieder geval GEEN handelsverdrag is, zoals Rutte ons in 1e instantie wilde doen geloven. Een handelsverdrag kun je in een paar A4-tjes vatten. We hebben er zoveel met diverse landen. Bovendien heeft de EU het mandaat om geheel zelfstandig handelsverdagen af te sluiten. Daar heeft ze de 28 lidstaten niet voor nodig. Dat is dus het keiharde bewijs dat het hier niet gaat om een handelsverdrag. Als je een deel van het verdrag leest kom je er ook al snel achter. Er worden ook politieke, financiële en militaire afspraken in gemaakt. Vooral die laatste 2 zijn reden voor zorgen. Er bestaat zowat geen land met meer corruptie dan Oekraine en Porodinges heeft nu al geroeptoeterd dat Oekraine wat hem betreft zo snel mogelijk onderdeel van de NATO wordt. Zou hem natuurlijk heel goed uitkomen met die oorlog die hij aan zijn kleed heeft hangen. KAn hij gelijk militaire hulp van zijn bondgenoten inroepen.
Dit en al de flagrante leugens die Rutte aangaande dit verdrag heeft verkondigd is voor mij reden genoeg om dit verdrag niet te willen. Ik zie nul, nada, niks, niemendal voordelen die dit verdrag voor Nederland zou moeten hebben.
Al helemaal de zogenaamde kansen op het gebied van handel niet. Het BNP van Oekraine kan zich net aan meten met dat van Noord-Holland, dus daar wordt je niks wijzer van. Sterker nog: We verliezen op dit moment meer handel door het boycotten van Rusland dan we ooit zullen verdienen aan Oekraine.
Er spelen dus heel andere zaken. Zaken die het daglicht niet mogen zien, want anders zouden ze dat ons wel kunnen vertellen. Mijn stem is en blijft dus altijd NEE!
Partijen die nu JA gaan stemmen kunnen mijn stem op 15 maart vergeten. Die gaat naar een partij die zijn rug recht houdt.

Eagle0511 | 23-02-17 | 11:06

Aan u de volksnegeerder,

NEE is NEE

Een MEERDERHEID van Nederland heeft het akkoord AFGEWEZEN
zonder en met inlegvelletje.

U negeert het Nederlandse Volk

U stuurt aan op een confrontatie met de Russische federatie

U steunt corrupte ondernemers in Nederland en Ukraïne

U heeft waarschijnlijk het verdrag niet eens gelezen en heeft geen idee wat de gevolgen kunnen zijn

U laat zich leiden door partijdoctrine

Uw keuze zal niet vergeten worden

CleaudeSacke | 23-02-17 | 10:59

Ondertussen nog geen letter gezien/gelezen van Mark's memootje wat zo mooi tegemoet zou komen aan de zorgen van de Nee-stemmers.

Voorjaarsmoe | 23-02-17 | 10:18

Geachte

Of u het nu leuk vindt of niet, het referendum over het associatieverdrag met Oekraïne is geheel rechtsgeldig tot stand gekomen. De uitslag was, zoals bekend een overdonderend NEE.

Door het gelieg en gekonkel van Mark Rutte is de indruk gewekt dat er iets aan het verdrag is veranderd, waardoor de NEE stemmers tegemoet zou zijn gekomen.

Ten eerste kan Rutte niet weten welke argumenten de NEE stemmers hadden. Er waren immers slechts twee opties: JA of NEE.

Ten tweede is er geen komma aan het verdrag veranderd. Er is slechts een bijlage toegevoegd die geen enkele betekenis heeft, om de doodsimpele reden dat Oekraïne deze bijlage niet ondertekent. Het is dus hoogstens een propagandastuntje van de EU om die vervelende Nederlandse NEE stemmers een rad voor de ogen te draaien.

Indien u als ‘volksvertegenwoordiger’ uw functie serieus neemt, dan laat u het vertegenwoordigen van het volk prevaleren boven Haagsche en Brusselse expansiepolitiek. U kunt niet anders dan het verdrag afwijzen en dus tegen ratificatie stemmen.

Gelooft u mij, Ik ken Oekraïne zeer goed omdat ik er al jaren zaken doe. Het land is tot op het bot corrupt, van hoog tot laag. Het enige verschil is dat de huidige president miljoenen in zijn zak steekt die hij van de EU krijgt, terwijl de vorige datzelfde deed met geld uit Rusland.

We houden u in de gaten en op 15 maart zal de afrekening volgen.
Ik hoop dat u uw taak serieus neemt.

Vriendelijke groeten

James Lastig | 23-02-17 | 10:09

En de grootste huichelaar is Rutte.

niks mis mee | 23-02-17 | 09:56

-weggejorist-

Bulebelanda | 23-02-17 | 09:56

Mark schrijft een uittreksel en presenteert het als een totaal nieuwe overeenkomst. En Alexander staat er bij te dansen als een hofnar die zijn meester moet plezieren. Door partijdiscipline klapt het stemvee mee met de hofnar en nog wordt er van je verwacht dat je in de vertegenwoordigende democratie blijft geloven.

Sqbar | 23-02-17 | 09:54

Kort en net betoog geschreven, maar ik denk niet dat iemand het zal lezen.

Trekhaas | 23-02-17 | 09:52

"Geachte heer / mevrouw,
.
Op een moment waarop het vertrouwen van de burger in de politiek bijna niet lager kon zijn, voelt u zich blijkbaar geroepen om de uitslag van het referendum van April j.l. te negeren. Dit nadat de premier u zand in de ogen heeft gestrooid met een lijstje van niet-bindende sumiere aanpassingen waarvan hij beweert dat deze recht doen aan de twijfels van de Nee-stemmer.
.
Ik ben een nee-stemmer, en dit papiertje veranderd nul komma niks aan waarom ik nee heb gestemd.
.
Uw primaire taak als volksvertegenwoordiger is het vertegenwoordigen van de Nederlandse burger (het volk, dus). Nederland is een democratie, wat betekent dat de meerderheid bestemd. U als volksvertegenwoordiger zaagt aan de poten van de rechtsstaat door deze democratische meerderheid te negere, ongeacht of u dat doet uit eigen belang (ik snap het wel, een baantje in Brussel betaalt immers goed), dedain jegens het volk (hoi D66) of uit trouw aan de partij. Zelfs als de uitslag u niet bevalt, veranderd dat niet de principes waarvoor mensen in het verleden hun leven gegeven hebben.
.
Nee is nee. De meerderheid heeft gesprokebn.
.
U bent uw zetel niet waardig als u deze feiten negeert en de premier hier laat wegkomen.
.
Met hoogachtende groet,
"
.
Het heeft me ontzettend veel moeite gekost om netjes te blijven. Dit maakt me zo enorm kwaad dat ik overweeg mijn Nederlandse paspoort in te ruilen.

ViagraFalls | 23-02-17 | 09:47

Gedaan. Ik heb ze wel allemaal in de To gezet.

theonewithaname | 23-02-17 | 09:46

Dit is geen verdrag, een verdrag is iets dat door beide partijen word onderschreven, erkent en ondertekent.
Daar is hier dus geen sprake van en om die reden kan dit ook nooit een geldig verdrag zijn.

authentic | 23-02-17 | 09:19

Mijn tekst, Net zo kort als dat hun nog rest.
Geachte Kamerleden,

Onthou bij elke beslissing die u doet zo ook vandaag bij de stemming dat u een vertegenwoordiger bent van het Nederlands volk en u zich moet voordoen als spreekbuis.

Hopende dat u met dit in uw gedachte het referendum eer aan doet en volgens de wens van de meerderheid zodanig uw stem vandaag invult.

Met vriendelijke groet,

Jerry

Rooije1980 | 23-02-17 | 09:14

Mensen die zich verzuchten "het heeft toch geen zin" moeten eens begrijpen dat dit nu precies is wat ons land in deze staat heeft gebracht, namelijk de "het is niet anders" mensen, de mensen die opgeven omdat het moeite kost.

Tegen windmolens strijden ? JA, want het zijn subsidie slurpers !

authentic | 23-02-17 | 09:14

Link laat 't nog steeds ergens halverwege afweten dus de lijst van 'kweettooknietbeter' gebruikt met de volgende tekst.

"Geacht tweedekamer lid,

Uw kamer heeft destijds in meerderheid aangegeven de keuze van de kiezer te respecteren.
Nu lijkt het er op dat een meerderheid van u gaat draaien.
Hierbij laat ik u weten dat uw keuze een zeer belangrijk argument zal zijn voor mijn stem op 15 maart.

mvrgr"

Meteen een reactie van 'haantje de voorste' pechthold (wie anders) dat ie de mail zeker zal lezen. Proest, is ie tot Kerstmis bezig.

pa_niek | 23-02-17 | 09:11

necrosis | 23-02-17 | 08:52
Dat bedoel ik dus. "Kan me niet schelen wat het precies is, de Oekrainers zijn corrupt en dus stem ik tegen." Weet U nou wel zeker dat het verdrag betekent dat er miljarden naar corrupte politici gaan? Afspraken over mensenrechten, versterking rechtsstaat, economische samenwerking (zoals de EU het zelf omschrijft) leiden niet noodzakelijk tot meer corruptie. Klinkt meer als het tegenovergestelde.

Dus U weet het ook niet. Net als ik totdat ik het google'de.

Een beter bewijs dat WE (de meeste mensen) de kennis missen voor een goed onderbouwde keuze kon U me niet geven.

Frye | 23-02-17 | 09:06

De omgang met referenda in Europa is ronduit slecht. Daarin is Nederland met twee consultatieve referenda die een duidelijk nee aangaven koploper. Twee keer legt de politiek een duidelijk Nee van het volk naast zich neer.

Voor de duidelijkheid: Dat mogen ze.
Frankrijk maakte het nog erger. Daar legden ze gewoon een bindend referendum naast zich neer. Na de debacles in Frankrijk en Nederland hebben andere Europesche landen hun referenda uitgesteld of zelfs afgeschaft. Het eeuwige " Wij weten wel wat goed voor u is" heerst in volle glorie. Bij D66 is dit het meest duidelijk. Ooit als partij voor vernieuwing met de gekozen burgemeester en het referendum als kroonjuwelen zijn zij het meest verworden tot de mainstream politieke elite die ze ooit wilden veranderen en verbeteren. Van progressief naar ultraconservatief.

ristretto | 23-02-17 | 09:06

@nsprokkel | 23-02-17 | 08:51
De laatst gekozen president van Oekraïne is gekozen door de EU.
Die is net zo corrupt als zijn voorganger, alleen is hij pro-EU en niet pro -Rusland.
Die chocoladekoning kan van mij ongezien de typhus krijgen, samen met zijn maatje 'de kippenboer'.
Als ik fatsoenlijke kip wil, ga ik naar een Nederlandse pluimveehouder ipv een corrupte oostblokcrimineel.

necrosis | 23-02-17 | 09:04

@Frye | 23-02-17 | 08:40
Het associatieverdrag met Oekraïne houdt in dat er miljarden naar Porochoco en zijn vriendjes gaan, niets meer en niets minder.
De bevolking kan ongezien de typhus krijgen en voor een betere toekomst zullen ze massaal naar de EU reizen waardoor laag-opgeleide Nederlanders helemaal geen kans meer maken op de arbeidsmarkt.

necrosis | 23-02-17 | 08:52

L.S.,

Van de website van GeenStijl heb ik begrepen dat u vandaag stemt over het ratificeren van het Europese associatieverdrag met Oekraïne. Zoals u weet heeft GeenPeil hier een referendum over aangevraagd. Een meerderheid bleek tegen het associatieverdrag. Ik heb ook de moeite genomen mij in te lezen en mijn (tegen-)stem uit te brengen. Onze premier heeft gemeend de volgens hem belangrijkste beweegredenen van tegenstemmers weg te nemen door een aantal punten uit het associatieverdrag op te poetsen en deze te herkauwen op een nietszeggend inlegvelletje.

De door onze premier genoemde speerpunten noch mijn aversie tegen de EU zijn voor mij ooit reden geweest tegen te stemmen. Wanneer dit verdrag voor zowel het volk van Oekraïne als voor de volkeren in de EU samen meer opbrengt dan te verwachten is op basis van de som der delen, dan pas is recht gedaan aan mijn tegenstem.

De laatst gekozen president van Oekraïne is met geweld verdreven en zijn opvolger is gekozen door slechts een deel van het volk. Er is iets goed mis met de volksvertegenwoordiging daar. Wanneer dat gegeven wordt genegeerd, dan zijn opmerkingen als "corrupt" en "ondemocratisch" zeer zeker op hun plaats.

Het associatieverdrag is vooral een handelsverdrag; de juridische basis voor implementatie van handelsstrategieën zoals deze horen bij globalisering. Hoewel dit voor multinationals en overheden vele voordelen biedt, zie ik Oekraïne vooral gestript worden van haar rijkdommen. Macro-economische cijfers duiden op een groeiende welvaart, terwijl de arbeidersklasse en middenstand in de verdrukking komen en als zodanig de last moeten dragen. Recente activiteiten van grote bedrijven tonen dit ook aan! Ik wil daar niet mede-verantwoordelijk voor worden gemaakt.

Het inlegvelletje van onze premier toont mij ook niet hoe er in de toekomst wordt omgegaan met de kostbare verantwoordelijkheden omtrent de Sovjet-erfenis in Tsjernobyl.

Mijn nee-stem blijft staan. Ik hoop dat u als volksvertegenwoordiger vandaag mijn stem recht aan doet.

Met vriendelijke groet,

nsprokkel | 23-02-17 | 08:51

ZwarteDag | 22-02-17 | 21:58
ZwarteDag | 22-02-17 | 22:11
Een email die je naar 150 adressen tegelijk stuurt, is inderdaad spam.

macmiep.nl | 22-02-17 | 23:20
LuckyGirl | 22-02-17 | 23:49
Het is een raadgevend referendum, dat de regering dwingt het wetsvoorstel opnieuw in te dienen dan wel expliciet terug te trekken. Wat is er zo moeilijk te begrijpen dat de volksvertegenwoordiging dan nog steeds daar zit om na beraad zelfstandig te stemmen?

Rutte staat niet tussen de e-mails?
Kees.kwarktas | 22-02-17 | 23:53
Nee lieverd, het is een lijst met emailadressen van leden van de Tweede Kamer. Rutte is daar al even geen lid meer van weet je. Heb jij echt stemrecht?

Mocht de wet ook door de Eerste Kamer komen kan een nieuwe regering de ondertekening van het associatieverdrag weer ongedaan maken. Dat laatste is wel vervelend, je wilt als land wel een beetje betrouwbaar zijn.
Expert | 23-02-17 | 01:04
En nog iemand die te weinig van staatsrecht weet om geen blunders te maken, maar wel denkt het beter te weten dan mensen die er hun werk van maken. Als Nederland - de staat dus - aan de EU laat weten het verdrag te ratificeren, staat dat. De EU laat het verdrag dan volledig in werking treden. Een lidstaat kan dan niet de ratificatie intrekken. Dat zou je nog kunnen doen met bilaterale verdragen, en zelfs dan niet altijd.

Het is namelijk geen verdrag tussen Nederland en Oekraïne, maar tussen de EU en Oekraïne, waar de lidstaten dan mee akkoord zijn gegaan. Zoiets als wanneer jouw voetbalclub een clubhuis huurt, de ledenvergadering gaat akkoord, een maand later vinden tien leden het toch te duur, en dan trekt de club het huurcontract in. Gaat de verhuurder ook niet mee akkoord.

Bruine Beer | 23-02-17 | 08:51

Kom maar op met dat CETA referendum, graag zelfs.

Maya de Blij | 23-02-17 | 08:51

Allemaal leuk en aardig maar ik heb maar zelden een goed antwoord gehoord op de vraag wat een associatieverdrag precies is.

Meestal is het iets van de strekking 'kan me niet schelen, ik hoef die corrupte Oekrainers niet'

En daarom ben ik tegen Geenpeil.

Als mijn wasmachine kapot is dan bel ik wel een expert, zelfs al loop ik het risico dat het een beunhaas is. En ALS het een beunhaas blijkt, dan ben ik pissig en bel de volgende keer een ander.

MAW stem op een gewone partij, Wilders, Pechtold kan me niet schelen wie. Ken je grenzen.

Frye | 23-02-17 | 08:40

"Zeg hen dat alle Nederlandse burgers op 6 april óók zelfstandig en zonder last mochten kiezen wat ze wilden stemmen. "

En met deze mooie zin geeft Van Rossum exact aan waarom het correct is wat de kamerleden doen. Ze zitten daar zonder last, en mogen en moeten stemmen wat hen het best lijkt.

Het advies van 6 april nemen ze dus mee. Meer niet.

Bruine Beer | 23-02-17 | 08:25
Je moet het maar durven!

hurenisvoorpaupers | 23-02-17 | 08:34

@kanon0503 | 22-02-17 | 21:51
Die hebben waarschijnlijk een Turks e-mail adres. dus .nl gaat niet werken.

necrosis | 23-02-17 | 08:31

"Zeg hen dat alle Nederlandse burgers op 6 april óók zelfstandig en zonder last mochten kiezen wat ze wilden stemmen. "

En met deze mooie zin geeft Van Rossum exact aan waarom het correct is wat de kamerleden doen. Ze zitten daar zonder last, en mogen en moeten stemmen wat hen het best lijkt.

Het advies van 6 april nemen ze dus mee. Meer niet.

Maar jongens, had je je niet beter gewoon aan de wet kunnen houden en op 7 april een wet ter goedkeuring kunnen indienen?

Bruine Beer | 23-02-17 | 08:25

Tot nu toe 1 delivery error en 7 autorepleis . Niet slecht

Jacq1958 | 23-02-17 | 08:23

Instemmers met het velletje staat mailadres [email protected] tussen... hehehehe...

General Dripple | 23-02-17 | 08:20

Gemaild. Opdat ze allemaal de tering krijgen.

Btw, Hoofdelijke stemming???
Ik hoop dat ze net als bij de nieuwe donorwet door een speling van het lot tegen gehouden worden door de storm buiten, storingen bij de NS, files op de weg, etc.

Raad_maar_raak! | 23-02-17 | 07:56

@FreeVogelaar | 23-02-17 | 07:16
Rutte heeft al zes jaar schijt aan de Nederlander, geen wonder dat men schijt heeft aan die kasthomo.
Ik hoop dat de kiezer de juiste keuze maakt op 15 maart.

necrosis | 23-02-17 | 07:43

Zijn er mensen die op de fiets naar hun werk moeten?
Mijn advies: blijf thuis!

necrosis | 23-02-17 | 07:21

leuk z'n actie, maar beter kun je ze 15 maart naar huis sturen, ze hebben 4 jaar lang schijt aan je gehad.

FreeVogelaar | 23-02-17 | 07:16

Glas, plas et cetera.

3*links=rechts | 23-02-17 | 07:04

Wel handig, voor 15 maart nog even zien welke mensen wel naar het volk luisteren en welke niet. Maakt de keuze in het stemhokje toch weer wat makkelijker :)

fredjuhh | 23-02-17 | 06:39

-weggejorist-

zoefff3 | 23-02-17 | 06:30

Beste illegaal,
lees artikel 93 Wetboek van Strafrecht.
*geen lepelbuiging pogen doet*

hallevvezool | 23-02-17 | 06:07

Done.

Jacq1958 | 23-02-17 | 05:34

@trulz: 150 Leden van de Tweede Kamer die na 'kruidvat' op 'delete' drukken. Beetje Kruidvatnederlands.
Verder wat necrosis zegt.

Prze***walski | 23-02-17 | 05:07

Illusie, ze gaan net zolang door totdat ze een tik op hun leugenachtige bakkes krijgen. Goede argumenten daar vegen ze hun reet mee af… MH17

Veluwse-Eikel | 23-02-17 | 05:06

necrosis | 23-02-17 | 03:17
welterusten, ik hou mijn ogen open voor LL

LuckyGirl | 23-02-17 | 03:31

*gaat mandje opzoeken*

necrosis | 23-02-17 | 03:17

@LuckyGirl | 23-02-17 | 02:48
Nu @Lupuslupes nog, die is al twee maanden spoorloos.
Vorig jaar eindigde ze als derde in de reaguurder van het jaar exitpoll, en nu zwijgt ze in alle toonaarden.
Ik maak me zorgen......

necrosis | 23-02-17 | 02:57

necrosis | 23-02-17 | 02:35:
Beiden al een tijdje niet gezien.
Lewinsky belooft er in ieder geval bij te zijn de 15e.

LuckyGirl | 23-02-17 | 02:48

Met het risico op het stempel 'herhalio', waar zijn oa Lewis Lewinsky en Lupuslupus.
Die hadden altijd goede/ leuke comments.

necrosis | 23-02-17 | 02:35

Ik ben bang dat het niets uithaalt. Wat wel wat uithaalt is keer op keer op een rijtje te zetten wat er aan de zittende partijen ( VVD/PVDA/CDA/D66 ) niet deugt en waarom Groen Links en de CU ook geen verstandige oplossing zijn. Herhaal dat keer op keer bij uw buren en vrienden en ga ook een stukje terug de parlementaire geschiedenis in. De destijds gedane beloftes over migranten, Brussel, de EU, de Euro enzovoorts enzovoorts en wat er van terecht is gekomen en hoe men nu liegt, draait en spint om de schuld bij anderen te leggen. Verdiep u, lees u in en confronteer keer op keer uw naasten totdat ze zelf ook kritisch gaan nadenken en vragen stellen. Alleen dat werkt, Geenpeil hebben we al verloren, niet in de laatste plaats door het gebrek aan eenheid van de hoofdrolspelers van dat referendum destijds.
Niettemin, veel succes morgen en ik hoop dat het mailen wat uitmaakt. Maar de fractiediscipline, gecombineerd met de collaboratieve Foppositie zal deze laatste stuiptrekking minzaam glimlachend onder het tapijt vegen. De Demos is dood, wat resteert is een of ander soort Kratos voor een kleine elite en de van hun afhankelijke juichaapjes.

Graaisnaaiert | 23-02-17 | 02:08

@truiz | 23-02-17 | 01:42
Ik drijf liever handel met Rusland.
Zij hebben olie en gas, wij hebben bloemen en zuivel.
Nog even los van het feit dat Oekraïne nogal nare politieke trekjes hebben.
Gelukkig lust ik geen chocolade en mijn kip haal ik bij een Nederlandse boer.
OekraiNEE!

necrosis | 23-02-17 | 02:03

Mijn email:
Geacht Kamerlid,
Oekraïne is geen waardevolle toevoeging aan de EU maar een kruidvat. Het land is te groot, arm en corrupt. Oekraïne is de culturele bakermat van Rusland en ook de buffer tussen Rusland en de EU. Handel kan gewoon via hedendaagse verdragen. Laat uw gezonde verstand zegevieren en dit onnodige verdrag niet doorgaan.

Frans Timmermans zei in 2014 “Ik ken geen Russen die zich kunnen voorstellen dat Oekraïne geen deel meer van hun culturele wereld zou uitmaken. De oorsprong van Rusland als natie hangt nauw samen met Oekraïne. In de geschiedenis zijn die twee landen samen ontstaan. De gedachte dat Oekraïne helemaal los van Rusland zou komen te staan is voor veel Russen niet te bevatten”.

En laat uw gezonde verstand vaker zegevieren:
- door te investeren in opleiding vakmensen en minder hbo: zet oudere vakmensen in (effect later),
- door laag betaald werk financieel veel interessanter te maken voor werknemers dan bijstand (effect direct),
- door immigratie te beperken om sociaal cohesie en draagvlak te behouden (effect direct),
- door het voor werkgevers aantrekkelijk te maken meer laagbetaalde banen te creëren want hiermee verminderen we meer dan 1 probleem: werkeloosheid, kleine criminaliteit, integratie, overheids financiën, mee doen (effect direct),
- door de pensioen leeftijd weer naar 65 te brengen, het is financieel broekzak - vestzak en voor hen die werken veelal fysiek moeilijk en dus veel uitval terwijl jongere mensen werkeloos zijn.
- door de politie te versterken om grote boeven te vangen, onze gevangenissen zijn zo leeg want de politie is gereduceerd, de criminaliteit is er zeker nog wel (effect helaas niet direct).

Ik dank u.

truiz | 23-02-17 | 01:42

"wat" dus

J.van-Bontekoe | 23-02-17 | 01:37

Prima aktie trouwens, en voor de negatievelingen hier, als je de "moeite" niet neemt om even een mailtje te sturen, war dondert het dan nog....

J.van-Bontekoe | 23-02-17 | 01:36

@J.van-Bontekoe | 23-02-17 | 01:17
Net als in 2005 (verdrag van Lissabon) kwam de democratie even niet zo goed uit.
*verlangt terug naar de guillotines*

necrosis | 23-02-17 | 01:31

"Goedemorgen,

Even als reminder, 61% is toch een ruime meerderheid en hoe zat dat ook al weer in een democratie?
Wijsheid en sterkte,"

Was dit misschien iets te subtiel?

J.van-Bontekoe | 23-02-17 | 01:17

LuckyGirl | 23-02-17 | 01:14

You go girl! (Tnx)

Heinzelmann | 23-02-17 | 01:16

Laatst werd ik gewipt omdat ik een letterype benoemde. Kijken hoe lang het duurt voor dat die ontboezeming wordt 'opgerot'. (Joris is een joris, hij weet wat dat beteekt: ban ban ban me de ziekte dan! Kan kan kan overwonnen dan. KDT!)

Heinzelmann | 23-02-17 | 01:15

Heinzelmann | 23-02-17 | 01:12:
179 and counting.

LuckyGirl | 23-02-17 | 01:14

Berbaar | 23-02-17 | 01:06:
Sterker nog, de politiek zet zichzelf in een kwaad daglicht door er mee door te gaan.
Wat dat betreft hadden ze er vooral voor zichzelf nooit aan moeten beginnen.
Ik had de indruk overgehouden uit eerdere tegels dat je geen voorstander was van referenda.
Bij deze gerectificeerd.

LuckyGirl | 23-02-17 | 01:13

Zijn we al boven de honderd reacties? Best veel voor een margeblog...

Heinzelmann | 23-02-17 | 01:12

Expert | 23-02-17 | 01:04:
Bij je eerste punt, ja, dat kan, maar niet om de last af te schudden maar om vertrouwen in de partij te doen stijgen (VVD) of om een hopeloze poging te doen nog wát zeteltjes te stijgen (PvdA).

Tweede punt acht ik het meest waarschijnlijk.

Derde punt acht ik kansloos.

We zullen zien.

LuckyGirl | 23-02-17 | 01:09

@LuckyGirl | 23-02-17 | 01:00
OK U ziet er symboolpolitiek in en ik vooral een miskleun waar we niks aan hebben.
Dat mag gelukkig.
Let wel, ik heb niks tegen referenda maar in deze vorm heeft niemand er iets aan.

Berbaar | 23-02-17 | 01:06

Berbaar | 23-02-17 | 00:51:
waar we het over eens zijn is dat de wet in de huidige vorm niets toevoegt (behalve dan de kennelijke 2e opkomstdrempel die, wanneer die gehaald wordt, het automatisch een bindend referendum wordt, volgens BotBot), althans niet wat het beoogt te zijn.

LuckyGirl | 23-02-17 | 01:05

- Er is een kansje dat donderdag een deel van de VVD en/of een deel van de PvdA volksvertegenwoordigers eindelijk hun "last" afschudden, de fractiediscipline doorbreken en alsnog "tegen" stemmen;

- Als de wet toch wordt aangenomen in de Tweede Kamer kan het zijn dat de Eerste Kamer (waar naar goed gebruik verstandige mensen zitten) de wet tegenhouden;

- Mocht de wet ook door de Eerste Kamer komen kan een nieuwe regering de ondertekening van het associatieverdrag weer ongedaan maken. Dat laatste is wel vervelend, je wilt als land wel een beetje betrouwbaar zijn.

Expert | 23-02-17 | 01:04

Mark_D_NL | 23-02-17 | 00:49:
Niets.
Het is de associatie met een voormalig bewind daar en een poging er een humoristisch dingetje mee te doen, my bad.

Berbaar | 23-02-17 | 00:51:
Het is in deze vorm waardevol, omdat het negeren van 2 uitkomsten laat zien waar de regering(en) staan ten opzichte van het volk.
Ook toont het aan dat er wetten worden aangenomen die erop gericht zijn het volk te doen geloven dat er enige inspraak is waar dat niet zo is in de praktijk.
Het is symboolpolitiek, het-gevoel-van politiek.
But symbols are for the symbol-minded.

LuckyGirl | 23-02-17 | 01:00

@LuckyGirl | 23-02-17 | 00:49
Voor de punten plaats ik geen tegels hier.
Maar ik kan Uw conclusie niet ten stelligste ontkennen ;)

Berbaar | 23-02-17 | 00:54

Mark_D_NL | 23-02-17 | 00:46:
Qua democratie staan we dus gelijk aan of net onder ZAMBIA?
OMFG.

LuckyGirl | 23-02-17 | 00:52

@LuckyGirl | 23-02-17 | 00:42
Nee we (ja inderdaad WE) zijn niet voor niks de deur uit gegaan.
Alleen onze conclusies uit dit experiment zijn anders.
Ik destilleer eruit dat een raadgevend referendum in deze vorm waardeloos is, U waarschijnlijk wat anders.
Is prima toch lijkt me.

Berbaar | 23-02-17 | 00:51

LuckyGirl | 23-02-17 | 00:47
Wat is er fout aan Zuid-Afrikaans?

Mark_D_NL | 23-02-17 | 00:49

@LuckyGirl | 23-02-17 | 00:42
Wij hier op GeenStijl hebben de toekomst veranderd op wereldschaal. Want ook na morgen is dit verhaal nog niet afgelopen. Kleine oorzaken, grote gevolgen. And there's no undo.

VerenigingVanDieven | 23-02-17 | 00:49

Berbaar | 23-02-17 | 00:43:
Je neigt naar FvD.
Daar scoor je bij mij punten mee.

LuckyGirl | 23-02-17 | 00:49

VerenigingVanDieven | 23-02-17 | 00:38:
Het is Zuid-Afrikaans hè.
Foutste van fout zoals je mag verwachten van Botha, eh, Berbaar.

LuckyGirl | 23-02-17 | 00:47

de honden blaffen... | 23-02-17 | 00:35
Zambia heeft ook een goede referendum wet.http://www.parliament.gov.zm/sites/default/files/documents/acts/Referendum%20Act.pdf

Mark_D_NL | 23-02-17 | 00:46

@VerenigingVanDieven | 23-02-17 | 00:38
Guilty as charged!
Ik zal me voortaan tot de kenners wenden (of Google) voordat ik Afrikaans veins ;)

Berbaar | 23-02-17 | 00:46

Is dat niet een klein beetje boel zinloos? 80% van de Kamerleden kan het sowieso al geen reet meer schelen want die zitten binnenkort toch in de wachtgeldregeling.

Kameroudste | 23-02-17 | 00:44

Ben alvast begonnen met hamsteren van levens middelen, batterijen, water filters, kaarsen, medicijnen etcetera. 16 maart komt snel dichterbij.

Mark_D_NL | 23-02-17 | 00:43

@LuckyGirl | 23-02-17 | 00:36
LOL scherp en waarheid als een koe.
Of ik VVD-er blijf valt echter nog te bezien.

Berbaar | 23-02-17 | 00:43

VerenigingVanDieven | 23-02-17 | 00:34:
Dat bleek ook uit de reacties in de trant van "eigenlijk was het niet eerlijk want de wet was niet ingericht op de digitale mogelijkheden.
Nog steeds kudo's voor GS, GP & reaguurders.
Het resultaat en het negeren van de uitslag zal nog een onberekenbaar lange staart krijgen.
We zijn niet voor niets de deur uitgegaan.
(zo defaitistisch ben ik dan ook weer niet, Berbaar)

LuckyGirl | 23-02-17 | 00:42

Ach, je kunt ze het natuurlijk ook recht in hun bek zeggen als ze met hun kekke jacks, ballonnen, rozen en andere snuisterijen je gemeente bezoeken.

Graaf van Egmont | 23-02-17 | 00:41

@Berbaar | 23-02-17 | 00:31
Zou je het Afrikaans niet zo willen verkrachten? Alles sal reg kom.

VerenigingVanDieven | 23-02-17 | 00:38

Berbaar | 23-02-17 | 00:31:
Het is dan ook lastig delen met een VVD'er ;)

LuckyGirl | 23-02-17 | 00:36

Sliptong | 23-02-17 | 00:33
Zeker dat ze op vervroegd reces zijn?

Graaf van Egmont | 23-02-17 | 00:35

Een referendumwet naar Zwitsers model, (wat ook de PVV voorstaat) is perfect.
Maar dat zal de EU niet toestaan.

de honden blaffen... | 23-02-17 | 00:35

@LuckyGirl | 23-02-17 | 00:28
De wet raadgevend referendum was dusdanig geconstrueerd dat het op normale wijze niet mogelijk was om het voor elkaar te krijgen. Als een soort wortel die voor een ezel gehouden wordt. Die gasten pisten in hun broek toen het gerealiseerd werd, en niet van het lachen. Om alles nog erger te maken, het betrof een obscuur maar geopolitiek zeer belangrijk verdrag, een essentieel radertje in het netwerk van niet fijne mensen. Hilarity ensues.

VerenigingVanDieven | 23-02-17 | 00:34

Berbaar | 23-02-17 | 00:26:
Op het "what's the problem" na zijn we het over die tegel eens.

botbot | 23-02-17 | 00:28:
Weet je toevallig de opkomstdrempel waarna het vanzelf bindend wordt?
(Overigens vind ik het belangrijker dat bij de enige 2 referenda, waarbij de eerste niet eens door een burgerinitiatief tot stand kwam, de uitslag 2 keer genegeerd is).

LuckyGirl | 23-02-17 | 00:34

Ik heb al 10 auto replies.

Sliptong | 23-02-17 | 00:33

@LuckyGirl | 23-02-17 | 00:21
Ik deel Uw defaitisme niet, links, rechts, tokkies of luchtfietserTs aan de macht, alles zal regt komme ;)

Berbaar | 23-02-17 | 00:31

HUH.... Vanuit Rusland kan ik ze niet mailen. goede beveiliging daaro....

bert.s | 23-02-17 | 00:28

-weggejorist-

zoefff3 | 23-02-17 | 00:28

VerenigingVanDieven | 23-02-17 | 00:19:
Van uitstel komt geen afstel, de onvrede blijft groeien en zich verplaatsen tot we overal nee op zeggen.
Van de VVD en het CDA is het bekend dat ze een tegenstander zijn van referenda.
Ik snap ook niet goed hoe de D'66 referendumwet erdoor is gekomen, zeker na het 2005 debacle maar jah, nu probeert D'66 de blowers weer te paaien met een wet die waarschijnlijk nog geen half jaar stand houdt.
De gekozen burgemeester, ook al zo'n nietszeggende flutwet.
Voor een partij die nooit enige macht heeft gehad beginnen ze een pijnlijk track-record erop na te houden.

LuckyGirl | 23-02-17 | 00:28

LuckyGirl | 23-02-17 | 00:14
Nee maar een mens is nooit te oud om iets te leren
Een raadgevend referendum wordt bij voldoende opkomst automatisch bindend.
Dat wist ik helemaal niet!
Weer wat geleerd en dat net voor het slapen gaan.

botbot | 23-02-17 | 00:28

Beter stem je 15 maart verstandig.

Zupschufter | 23-02-17 | 00:26

@LuckyGirl | 23-02-17 | 00:14
Ik weet de (belachelijk hoge) drempels zijn behaald en dat is best knap van GP.
Een (klein) deel van de bevolking heeft gelukkig de moeite genomen om advies te geven inzake dit verdrag.
Men schijnt te gaan besluiten dit advies niet op te volgen.
What's the problem?
Het enige probleem wat ik met dit dingetje heb is het getreuzel, zoeken naar geitenpaadjes etc.
Mijn gedroomde kabinet (voor zover dat bestaat) had gewoon de volgende dag gezegd mooi dan doen we het niet of bedankt maar we doen het toch.
Dit is allemaal geneuzel, zonde van de tijd.

Berbaar | 23-02-17 | 00:26

Mails send. Bij sommige werkt de auto reply prima....

Smept | 23-02-17 | 00:22

Berbaar | 23-02-17 | 00:13:
Met een VVD/CDA coalitie zal alles sneuvelen.

LuckyGirl | 23-02-17 | 00:21

@Berbaar | 23-02-17 | 00:13
Correct. Het probleem met een raadgevend referendum zagen we in 2005 al, namelijk als er niet gestemd wordt zoals de hoge heren willen. In 2005 hadden ze er nog alle vertrouwen in dat de media dit voor hen wel zouden regelen. Mensen bleken toch ietsje slimmer. De in eerste instantie verbijstering maar later woede onder de stemmers is nooit meer gedoofd sinds die tijd. De huidige stromen drijven erop.

VerenigingVanDieven | 23-02-17 | 00:19

Het is tamelijk nutteloos , maar ik heb het gedaan. Met keurige toelichting.

daytripper | 23-02-17 | 00:14

Berbaar | 22-02-17 | 23:55:
"Een klein deel van de bevolking" is letterlijk en figuurlijk een waardeloos argument.
De opkomstdrempel is gehaald.
Er is een raadpleging geweest en de overgrote meerderheid heeft "nee" gestemd.
Bovendien was de opkomst groter in 2005, de uitslag zal dus nooit gerespecteerd worden.
Maar respect staat niet in jouw woordenboek, zelfrespect dus ook niet.
Ik ben zelfs van jou beter gewend.

LuckyGirl | 23-02-17 | 00:14

@VerenigingVanDieven | 23-02-17 | 00:06
Sneuvelen zal het linksom of rechtsom.
Of gekke Greet wordt PM en dan zal er naar een bindend referendum worden gestreefd of een coalitie met VVD/CDA etc en dan zal het raadgevend referendum ook sneuvelen.
Ben er hoe dan ook niet rouwig om want dit is niks, een gedrocht.

Berbaar | 23-02-17 | 00:13

LuckyGirl | 23-02-17 | 00:07
Ik denk dat je je eigen vraag goed beantwoordt: we zijn dat moment al enige tijd gepasseerd. En zonder enige schaamte. Nog geen blosje!

AllGoodNamesAreTaken | 23-02-17 | 00:12

Beste Mark
Het zou mij plezieren als u een raadgevend referendum bindend maakt.
Door de lage opkomst heeft 70% de verplichting om te stemmen naast zich neer gelegd en dus alle rechten verspeeld zij horen immers niet bij het nee kamp.
Verder wil ik u er aan herinneren dat slechts 25% van het nee kamp akkoord is gegaan met het inleg vel.
Het zou u sieren als u de democratie zou laten zege vieren door de wil van 15% door te drukken.
Dat tweede kamer gedoe moet u zich niet teveel van aantrekken dat heeft niets met democratie te maken.
In afwachting op uw antwoord verblijf ik,
Hoogachtend;
BotBot

botbot | 23-02-17 | 00:08

@Dostranamus | 22-02-17 | 23:08
Hmm er is een artikel, “verstoring van de democratische orde” en daar staat maximaal negen jaar celstraf of 82.000 euro boete op.
Ik zou het niemand aanraden, nouja bijna niemand ;)

Berbaar | 23-02-17 | 00:08

AllGoodNamesAreTaken | 22-02-17 | 23:51:
Ik snap en accepteer wel dat een deel van de wetten symbolische elementen bevatten, maar wat is de waarde van een wet als de ontwerper er zelf overduidelijk niets van plan was te doen met de consequenties?
We zitten nog niet eens een streepje verwijderd van landelijke verkiezingen een volksraadpleging te noemen waarbij de uitslag "geïnterpreteerd" wordt.
Hypocriet is één, maar vanaf welk moment wordt het werkelijke aantoonbaar moedwillige volksverlakkerij?
Vooral vanwege het kwijtraken van zelfbeschikking aan de EU.

LuckyGirl | 23-02-17 | 00:07

@Berbaar | 23-02-17 | 00:03
Als het aan hen ligt wel. Je zag het al aan Plasterk en je wist dat je dit kon verwachten. Gelukkig ligt het niet alleen aan hen. Weet je wat een kaartenhuis constructie is? Je fixt 1 probleem en je krijgt er 2 nieuwe voor terug.

VerenigingVanDieven | 23-02-17 | 00:06

@ Berbaar | 22-02-17 | 23:55

Nee was ook het antwoord tegen de EU door een groot deel van de bevolking in 2005. Dat jij niet het woord democratie respecteert maakt je een trol van de ergste soort. Geen inhoud, geen weerwoord, kortom niks en niets!
-
Wie betaalt jou voor je waardeloze comments? Voeg eens wat toe op GS. Onderbouw je antwoorden. Wees eens een nuttige bijdrage op GS. Het enige wat je kan is negatief zijn. Dat je een vriendin heb, snap ik al niet. (tenzij ze machogist is ) Want een kapitein ben je ook niet op je bootje) Dat behelst veel meer namelijk.

Ce ca! | 23-02-17 | 00:03

@VerenigingVanDieven | 23-02-17 | 00:01
Dat denk ik ook, het raadgevend referendum zal spoedig sneuvelen.

Berbaar | 23-02-17 | 00:03

@Marie Curieux | 22-02-17 | 22:53
Scherp, de 1ate kamer is in deze belangrijker dan de 2de inderdaad.
Maarja de senatoren werken een dagje in de week dus alleen mail die er toe doet zal de meesten bereiken.
De rest zal gefilterd worden door een medewerker.

Berbaar | 23-02-17 | 00:01

Nepreferendum.

de honden blaffen... | 23-02-17 | 00:01

@Berbaar | 22-02-17 | 23:55
There will be no next.

VerenigingVanDieven | 23-02-17 | 00:01

-weggejorist-

Yeah73 | 23-02-17 | 00:00

Net verstuurd naar alle "okee, doen we" stemmers met een CC naar alle "niet mee eens!" stemmer:

Geacht kamerlid,

Wat een teleurstelling te lezen dat er TOCH ingestemd is met het associatieverdrag met Oekraine.
Ondanks het overdonderde "Nee" van de Nederlandse bevolking wordt het verdrag toch geratificeerd.

Mijn vertrouwen in het huidige kabinet, premier Rutte in het bijzonder, alsmede in de democratie in Nederland heeft een ernstige knauw opgelopen. Mijn teleurstelling is enorm. Want dat inlegvelletje is natuurlijk een lachertje.

Gelukkig mag ik binnenkort weer naar de stembus. En ik kan u nu al verklappen dat mijn stem NIET naar de VVD zal gaan. Of naar één van de andere partijen die vandaag ingestemd hebben met ratificatie van dit verdrag.

Groet van een teleurgestelde en gedesillusioneerde stemmer,



J. Jarig | 22-02-17 | 23:56

@ LuckyGirl | 22-02-17 | 23:49

Old skool straf van enig soort, voor volksverraad:

nl.wikipedia.org/wiki/Guillotine

De grens ligt blijkbaar ongeveer in de nek regio :)
Maar om je vraag te beantwoorden, links lullen, rechts vullen. Verdeel en heers.

Ce ca! | 22-02-17 | 23:56

@LuckyGirl | 22-02-17 | 23:49: Ik weet wel een leuke straf. Is al eens eerder uitgevoerd, op 20 augustus 1672... (iets met twee broers).

macmiep.nl | 22-02-17 | 23:55

Kees.kwarktas | 22-02-17 | 23:53
Zucht...
Nee, Rutte is geen kamerlid.

Jan Dribbel | 22-02-17 | 23:55

@Crosskabouter | 22-02-17 | 22:52
Natuurlijk, je laat je server toch niet spammen door een paar honderd knakkers met dezelfde onzin.
NEE was het advies van een klein deel van de bevolking, hartelijk dank daar voor maar JA lijkt ons beter.
Next!!

Berbaar | 22-02-17 | 23:55

Rutte staat niet tussen de e-mails?

Kees.kwarktas | 22-02-17 | 23:53

LuckyGirl | 22-02-17 | 23:49

Je bedoelt een groep politici die zich zonder schaamte hypocriet gedragen? Noem me maar cynisch, maar ik denk dat dat inderdaad wel kan, ja.

AllGoodNamesAreTaken | 22-02-17 | 23:51

Zou er nou een straf van enige soort op kunnen staan dat D'66 een referendumwet ontwerpt en door de kamer krijgt, (kost allemaal geld, tijd en roept verwachtingen op) en zich vervolgens niets aantrekt van de gevolgen van hun eigen wetsvoorstel?
Iets van misbruik en onachtzaamheid van openbare middelen, zoiets?
Anders zou er een precedent liggen voor elke partij om allerlei wetten te ontwerpen waar de ontwerpers zelf vanaf dag 1 zich niets van aantrekken.
Kan dat zomaar en zo ja, waar ligt de grens?

LuckyGirl | 22-02-17 | 23:49

Maakt natuurlijk geen flikker uit, toch maar gedaan. GeenPeil stemmen, dat kan (een heel klein beetje) helpen.

stafpilot | 22-02-17 | 23:49

Mark_D_NL | 22-02-17 | 22:31
Die is lachen.
Hoe dan ook; dank je wel GeenStijl voor het initiatief tot een referendum tot dit idee.

Zoltan | 22-02-17 | 23:49

Maakt natuurlijk geen flikker uit, toch maar gedaan.

stafpilot | 22-02-17 | 23:49

@ Berbaar | 22-02-17 | 23:43

Goh, je hebt ervaringen, wil je erover praten? En ja wie weet,.... jij wel almachtige? Laat ons maar gaan! Met jou soort winnen we de oorlog niet. Sterker nog,de eerste zou voor jou zijn.

Ce ca! | 22-02-17 | 23:47


Bij deze mail ik u met de wens dat u mijn tegenstem respecteert.

Veel zal het niet uit maken , maar in de hoop dat u toch naar de burger luistert of iniedergeval oogt dit te doen mail ik u toch 1 laatste keer.

Ik ben een burger die niet stemmen de beste manier vond om je onvrede te laten zien , maar dit keer ga ik wel naar de stembus !

Alleen ben ik bang dat ik niet voor uw partij of die van geenpeil of de piratenpartij ga stemmen(de weinige voor mij goede partijen) , maar op die van een Blonde nationalistische racist.

Alleen omdat er keer op keer blijkt dat Brussel op nr.1 staat en de burger die kan de pot op.

Met groet,
Een burger die hoopt niet op de pvv te hoeven stemmen.

Kami sama | 22-02-17 | 23:47

De standpunten zitten vastgeklonken in het beton.
Een E-mail sturen helpt niet.

Jan Dribbel | 22-02-17 | 23:47

Wow wat zijn die mensen hun werktijden? Niet standaard mail terug om deze tijd.

Ohja | 22-02-17 | 23:47

@VerenigingVanDieven | 22-02-17 | 22:11
Natuurlijk, niet geschoten altijd mis dus wie weet.
Naar mijn ervaring is het hoofdzakelijk zonde van de tijd en energie maar hey lekker laten gaan toch.

Berbaar | 22-02-17 | 23:43

@ Memek | 22-02-17 | 23:34
Het is zo jammer dat voor al die pipo,s, dat het pikmeer arrest geld. Men is niet aansprakelijk!
-
Dit is wellicht een punt voor de PVV. Zie de Betuwelijn(hallo, smit kroes)-Griekenland (hallo, de jager) Het beste kabinet ooit! (Hallo rutte) Oekraïne (hallo, gehele 2e kamer) enz.enz. PPPfffffffffff.

Ce ca! | 22-02-17 | 23:42

Goedenavond

Ik vind het jammer dat er werkelijk niets gedaan is met mijn stem. Dit past volgens mij namelijk niet bij een democratie.
Na de oproep om te gaan stemmen heb ik me in de casus verdiept, heb mij fiets gepakt en ben naar het stemlokaal gereden (wat overigens een stuk verder weg was dan normaal)

Jammer dat jullie zo met mijn stem omgaan!

Met vriendelijke groet,

kaaskop13 | 22-02-17 | 23:37

Keurig mijn (pittige) mening verwoord, mailtje verstuurd.
Behalve aan Jezus Klaver en Liesbeth van Tongeren, beiden van GroenSlinks. Hun mailadres klopt blijkbaar niet.
Maakt ook niet uit, want VMBOer Jezus las in het lege inhoudsloze inlegvel allerhande aan de NEEstemmer tegemoetkomende artikels. Zijn volgelingen volgen hun Messias, de simpele man met bijzondere gaven...

appelvink | 22-02-17 | 23:37

@Memek | 22-02-17 | 23:34
Daar is geen speld tussen te krijgen.

VerenigingVanDieven | 22-02-17 | 23:37

Dag kamerleden,

Ik wil u er graag aan herinneren dat de zetel van waaruit u morgen uw stem uitbrengt, u gegund is door burgers van Nederland die
met hoop en vertrouwen hun bijdrage aan de democratie hebben geleverd, en aan u de inherente eis stellen hun stem te respecteren.
Evenzo hebben vele van deze geachte burgers gebruik gemaakt van de mogelijkheid om u per referendum duidelijk te maken wat zij in meerderheid afwijzen.
Het EU-associatieverdrag met Oekraïne kreeg een overduidelijk nee om de oren.
Dan rest u niets anders dan deze uitslag te volgen, en de referendumwet toe te passen.
Het toevoegen van een volstrekt waardeloos en juridisch nutteloos inlegvelletje doet niets en niemand enig recht, en is slechts een kunstmatig tot stand gekomen
uitvlucht om de uitslag van het referendum te omzeilen.
.
Ik heb van het prille begin tot en met de dag van vandaag dit Oekraïne verdrag en alle debatten gevolgd, en ik stel vast dat een noemenswaardig aantal kamerleden blijk geeft
van gedrag dat meer lijkt op het bij de vuilstort deponeren van hun democratisch plichten.
Dat is een grievende schande en de schaamte meer dan voorbij. U schaadt daarmee de grondbeginselen van onze democratie en geeft daarmee blijk van een minachting die
zijn gelijke niet kent.
Laat dat maar even tot u doordringen.

Voor degenen die de wet met ontzag hanteren, spreek ik mijn waardering uit.

Memek | 22-02-17 | 23:34

Feynman | 22-02-17 | 22:21

Je hoort er niemand over..
Maar wat denk je dat er gebeurd,als bijvoorbeeld de pvv zou winnen ,en de rest de pvv negeert en samen doodleuk een regering gaat vormen.
Ik denk dat denn totalen vinkentering uitbreekt in nederland.

alphapapatango | 22-02-17 | 23:33

-weggejorist-

cheops | 22-02-17 | 23:25

Toch ook dan maar wat gestuurd, baat t niet dan schaad t vast ook niet.

Ohja | 22-02-17 | 23:24

Gaaf! Ik kreeg net -naast alle automatische ontvangstberichten- een persoonlijk mailtje van een Kamerlid dat mij liet weten tegen te zullen stemmen.
Dat vind ik nou echt tof!

nemoj me jebat | 22-02-17 | 23:24

@ LuckyGirl | 22-02-17 | 23:15

Dank je wel. Mijn wijlen vader zei dat ook. Ik krijg alleen hoofdpijn van een linkse kogel in mijn kop.

Ce ca! | 22-02-17 | 23:20

"Nee is nee

L.S.,

Ik heb welbewust NEE gestemd in het Oekraïne referendum.
Dit referendum is rechtsgeldig volgens de criteria door jullie zelf gesteld in de wet.

Wat is er zo vreemd aan het woord "Nee" dat jullie niet begrijpen?

Mvrg,
MacMiep

macmiep.nl | 22-02-17 | 23:20

Geacht Kamerlid.
Ik hoef eigenlijk helemaal niet te weten of u nou voor of tegen stemt. Ik wil helemaal niet weten of u recht doet aan de uitslag van ons volk dat gekozen heeft. Ik wil helemaal niet of u denkt dat het inlegvelletje al dan niet een judasformulier is - een notoir niemendalletje die de democratie een fatale nekklem geeft, maar één ding wil ik wel graag weten en laat me dit na afloop weten. Wat dacht u toen u na de stemming weer thuis kwam? Wat ging er door u heen toen u uzelf diep in de ogen keek in de spiegel van de hal of uw kamer? Alleen dat gevoel interesseert me. In afwachting van uw antwoord verblijf ik.

Hoogachtend - een GeenStijl reaguurder.

Nehemia | 22-02-17 | 23:19

Geachte vertegenwoordiger,
Ik waardeer het zeer dat u heeft geprobeerd aan mijn veronderstelde bezwaren tegen het Associatieverdrag met Oekraïne tegemoet te komen dmv. het inlegvel, dat niet door Oekraïne ondertekend is.
Mijn onderbouwde bezwaar is echter breder; zodanig dat de geldverspillende luchtfietserij van de Kunduzmissie totaal verbleekt.
Ik vraag u dan ook dringend om de uitslag van het referendum te respecteren.
Mocht u geïnteresseerd zijn in mijn argumenten, dan zal ik u die graag doen toekomen.
Met vriendelijke groet,

BommelMarwijkROOD | 22-02-17 | 23:16

Oprisp | 22-02-17 | 23:07

Correctie,
ratificeren moet zijn accepteren van de uitslag van referendum. Shit.

Oprisp | 22-02-17 | 23:15

Ce ca! | 22-02-17 | 23:12:
Mensen als jij, daar moeten er veel van de politiek in.
Er moet veel politieke onwil gebroken worden.

LuckyGirl | 22-02-17 | 23:15

Zie ik daar [email protected] bij de boosdoeners staan?

kweethetooknietbeter | 22-02-17 | 23:15

keurige mail gestuurd!

Schepvogel | 22-02-17 | 23:15

@ LuckyGirl | 22-02-17 | 23:11

Ik heb al meer comments van je gelezen, and this is not a moment :) You rock girl!

Ce ca! | 22-02-17 | 23:14

Geachte kamerleden,
Ik twijfel er geen moment aan dat u veel onfraaie emails krijgt naar aanleiding van de stemming over het verguisde Oekraine-verdrag. Als (stemmend) Nederlander in het buitenland doe ik een hopelijk nette poging om uit te leggen waarom een tegenstem de enige ethische keuze is.

Onze premier heeft na veel soebatten een soort bijsluiter voor het verdrag gecomponeerd. Laten we duidelijk zijn: die bijsluiter heeft nul wettelijke waarde en ik ontleen er dan ook nul geruststelling aan. Maar wat veel erger is is dat deze bijsluiter wordt verkocht als een tegemoetkoming aan de bezwaren van de “Nee-stemmers”. Dat veronderstelt ten eerste dat men precies deze bezwaren kent, en ten tweede dat de bijsluiter aan de bezwaren tegemoetkomt. Voorzover ik dat kan overzien zijn beide veronderstellingen op niets gebaseerd.

De enige informatie die u van de “nee-stemmers” heeft ontvangen is dat ze het verdrag niet willen. Geen “nee, tenzij” of iets wat daar op lijkt. De fictie dat de bijsluiter dus een tegemoetkoming is is een compleet verzinsel, een soort collectieve hallucinatie van de regeringspartijen. Trap er niet in!

Wie deze hallucinatie doorziet heeft maar 1 ethische keuze over: stem tegen het verdrag. Het is een ongemakkelijke keuze, niet omdat er vervolgens vacuumbommen op Rotterdam vallen (triest dieptepunt in de hele discussie…), maar omdat uw beroep in een crisis verkeert, en uw geloofwaardigheid op het spel staat. Het is makkelijk om een partijlijn te volgen, en het is moeilijk om tegen die partijlijn in te gaan en de kant van uw kiezers te kiezen. Maar wie er over nadenkt kan volgens mij alleen maar op de laaste keuze uitkomen.

Ik wens u succes met de beslissing.
=======================
Net verstuurd, kreeg vriendelijk emailtje van Martin Bosma terug. Netjes!

AllGoodNamesAreTaken | 22-02-17 | 23:14

Handboeien zouden die volksverlakkers beter staan.
Dit aan gebrek aan pek en veren.

Dostranamus | 22-02-17 | 23:13

@ LuckyGirl | 22-02-17 | 23:05

Ik ben een pro in zaken repareren, maar als er vroeger op iets onbreekbaar stond, was dat voor mij een uitdaging.

Ce ca! | 22-02-17 | 23:12

Geachte dames en heren,

Ik heb nog nooit eerder een email verstuurd aan u als volksvertegenwoordigers maar moet nu om mezelf moreel te kunnen verantwoorden jegens mijn kinderen en kleinkinderen dat doen.
Wat is er misgegaan met de democratie?
Hoe kunt u zichzelf iedere morgen in de spiegel aanschouwen zonder schaamte?
Het vertrouwen van mij als brave burger in u als volksvertegenwoordigers en hoeders van de democratie, staat bij de stemming morgen voor een finale lakmoesproef.
Uw kiesgedrag morgen bepaalt mijn kiesgedrag 15 maart a.s.
Toekomstige generaties zullen retrospectief een oordeel over u vellen.

Met vriendelijke groeten,

spekpater | 22-02-17 | 23:11

Ce ca! | 22-02-17 | 23:00
VerenigingVanDieven | 22-02-17 | 23:05

Tnx.
I have my moments.

LuckyGirl | 22-02-17 | 23:11

@ Dostranamus | 22-02-17 | 23:08

Zie je morgen met ketting en slot op het binnenhof :-)

Ce ca! | 22-02-17 | 23:10

@ LuckyGirl | 22-02-17 | 23:05
Many thanks! Sugar! :-)
Maar bedenk wel dat wij ook die f.. ing inkt mogen betalen. Je houd ze zo wel van hun werk, en dat is goud!

Ce ca! | 22-02-17 | 23:09

Misschien was een oproep om Kamerleden die het Nederlandse volk pogen te verraden te verhinderen om morgen de tweede kamer te betreden een betere keuze geweest.
Kwaad mag je toch met kwaad vergelden?
Oog om oog, tand om tand mag hier gelden.
Zij hebben schijt aan de democratie, dan het volk ook.
Wel zo eerlijk.

Dostranamus | 22-02-17 | 23:08

www.europa-nu.nl/id/vk69noqeooym/nieu...

www.nu.nl/buitenland/2306793/bosnie-me...

En alvast nog bedankt hè voor Oekraïne. En voor Albanië en Montenegro, en straks Servië. Want u moet echt een keer die vuile Russen ontdoen van hun oude sentiment met de Balkan en hun relaties met Oekraïne, niet dan?
Ik meen dat er al een paar honderd miljard die richting is gegaan zonder verantwoording waar het is gebleven. Maakt niet uit ja. Verdwijnt wel im grossen ganzen.

Ach, en bedankt nog voor dat referendum voor dummie's. Maakt lekker niets uit maar het is er daarom wel.
Stelletje ontkenners. Dat ratificeren durfden jullie niet aan omdat er andere landen dan evt niet zouden meedoen. Door nader inzicht.

Stuur de Nestapo maar, maakt me niks uit: HUP GEENPEIL!!!!

Oprisp | 22-02-17 | 23:07

Het leuke is om met een fax bericht, een zwart velletje rond te vouwen en die te faxen. Is hun inkt in no time op ;)
Ce ca! | 22-02-17 | 22:48

Hail to the king, baby!

LuckyGirl | 22-02-17 | 23:05

Marie Curieux | 22-02-17 | 22:53
Aanvulling: Het CDA was voor ratificatie van het Oekraïneverdrag maar vond dat de coalitie zich moest houden aan de uitkomst van het referendum en heeft tegen gestemd. Dat konden ze zich weliswaar veroorloven met de wetenschap dat het CDA in de Eerste Kamer met grote waarschijnlijkheid voor ratificatie gaat stemmen. Dan is de meerderheid voor, dus volgt ratificatie.

Daarom zou zo'n e-mailbom met 'NEE is NEE' ook naar Eerste Kamerleden sturen, m.i. veel meer voor de hand hebben gelegen.

Marie Curieux | 22-02-17 | 23:05

@LuckyGirl | 22-02-17 | 22:54
Wauw.

VerenigingVanDieven | 22-02-17 | 23:05

De server heeft uw bericht geweigerd.
De luiken zijn dicht op het Binnenhof.
RIP democratie

spekpater | 22-02-17 | 23:00

@ LuckyGirl | 22-02-17 | 22:54

Luckely gezegend met hersenen! Chappeau!

Ce ca! | 22-02-17 | 23:00

Lachen, een zekere M. Bosma die me tot 2x toe, persoonlijk, terugmailt...

Zo Ontzettend Moe | 22-02-17 | 22:58

@ Nehemia | 22-02-17 | 22:52

Ja die ken ik door en door. Heb het boek gelezen, en neem aan dat het overal zo is. De meeste media is is handen van een lucky few. Ze bepalend wat wij MOETEN horen en zien. Verder heeft het publiek meer een asperine nodig of de pil van Drion :) Klinkt trouwens meer dat je in het noorden zit dan in het zuidwesten! 15 Maart,... It giet oan! ;)

Ce ca! | 22-02-17 | 22:56

Kamerlid (voorheen volksvertegenwoordiger),

Wie ben ik om je te vragen iets te doen?
Laat staan iets te doen waarvan ik weet dat je het niet wil, niet mag of even niet goed uitkomt.
Ik kan wel een heel verhaal houden over dat ik je betaal om iets te doen, dat is niet zo, anders waren de betalingen al lang geleden gestorneerd.
Ik kan je vragen te doen waarvan je diep van binnen weet dat het het juiste is, maar dan had je in 2005 en zoveel andere keren ook wel je geweten laten spreken.
Ik kan vragen jezelf als individu te zien en als zodanig te handelen maar dan was je wel vaker naar de interruptiemicrofoon gegaan en had Nederland jou gekend, je naam gekend.
Een fenomeen als de nacht van Wiegel is voorbehouden aan mensen die al naam hebben gemaakt en virtueel geen carrière in het verschiet hebben.
Waarom dan deze mail?
Ik wil je vragen:

Doe niets.
Dat lijkt mij het makkelijkste en, laten we eerlijk zijn, het meest veilige dat ik van je kan vragen.
Kom niet.
Kom je wel, blijf zitten.
Liefst op je smartphone staren.
Eet een broodje roomkaas met een plakje augurk.
Stem niet.
Op die manier kan je in de gebruikelijke ultieme lafheid achteraf ook niets aangerekend worden.
Wees even lekker op mentale vakantie.
Geen nare aantekening in een geschiedenisboek.
Later, wanneer je tijd hebt voor contemplatie, hoef je je ook niet rot te voelen over je daad, je kan elke vorm van kritiek eenvoudig pareren, elke brief van familie van doden inzake MH17 ongeopend laten.
Dan blijf je een naamloze drone, krijg je je centjes en zit je de tijd rustig uit.
Doe jezelf en mij een groot plezier,
D o e n i e t s.
Mijn zegen heb je,
Naamloos gehakt.

LuckyGirl | 22-02-17 | 22:54

Gemaild.
Heel vriendelijk. Met het verzoek te laten zien dat stemmen zin heeft - en te laten zien dat we nog een democratie zijn.
Kijk, dit soort berichten vind ik nu fijn. En dit soort acties gaaf! Krijg ik energie van.
(Meestal maakt het nieuws mij moedeloos)

Dit soort berichten maken van mij een groot fan van Van Rossem.
(Steek die maar in je zak!)

nemoj me jebat | 22-02-17 | 22:54

3/4 van de kamer is morgen toch te laat voor de stemming, omdat de NS uit voorzorg vraagt of iedereen de fiets wil pakken in plaats van de trein.

W_F | 22-02-17 | 22:54

Ondoordachte oproep dit keer @Bart Nijman.
Een e-mailbom met 'NEE is NEE' naar Tweede Kamerleden van de VVD, PvdA, D66 en Groen links was voldoende geweest.
Nu krijgen kamerleden van o.a. de PVV, SP en de PvdD ook zo'n bom terwijl ook zij actie hebben gevoerd voor een referendum, tegen ratificatie hebben gestemd, tegen uitstel en tegen dat inlegvelletje.

Weg effect, want de Kamerleden van de VVD, D66, de PvdA en Groenlinks weten nu ook dat de andere partijen zo'n
e-mail hebben gehad.

Dus, zoals gezegd had je beter kunnen kiezen voor een e-mailbom naar Tweede Kamerleden van de VVD,PvdA, D66 en Groenlinks én nog belangrijker, een e-mailbom naar leden van de Eerste Kamer, want daar wordt het definitieve besluit genomen.

Hier doe ik iig niet aan mee. Dat heeft totaal geen zin.

Marie Curieux | 22-02-17 | 22:53

-weggejorist-

spyr0 | 22-02-17 | 22:53

@ Dostranamus | 22-02-17 | 22:49

Ga de telling controleren aub. Het excuus dat de software door de russen gehackt is, is onzin. Met de hand tellen is een middel tot bedrog. Men schijt echt 8 kleuren poep.

Ce ca! | 22-02-17 | 22:52

Dostranamus | 22-02-17 | 22:49

Onbestelbaar, omdat men ook hier mee leest. Een filtertje is zo gebouwd helaas.

Crosskabouter | 22-02-17 | 22:52

Ce ca! 2237
Ik weet niet of je die video van Udo Ulfkotte kent, maar de reguliere Europese media doen steeds minder echt aan waarheidsvorsing. Journalistiek was ooit een vak, nu is het meer een staaltje van wie beheerst de beste spinning/framingstechniek. Ze zijn niet onafhankelijk. Dat is echter wel een placebo die het publiek zich vaak voorwendt.
PS - a'j plat könt praoten, mo'j ut neet laoten

Nehemia | 22-02-17 | 22:52

Lief idee maar ze zullen zich er waarschijnlijk wederom weinig van aan trekken. Maakt niet uit. Binnenkort allemaal stemmen.

Ohja | 22-02-17 | 22:51

-weggejorist-

Mafkezel | 22-02-17 | 22:50

Leuk bedacht, GS maar dit gaat helegaar geen fuck uitmaken. 15 maart is voor mij veel belangrijker. D-Day komt met rasse schreden. Nu maar hopen dat de rest van NL mee doet

Crosskabouter | 22-02-17 | 22:50

Onbestelbaar.Allemaal.
Ik had ook niet anders verwacht.
Maar ik troost me met de gedachte dat mijn stem op 15 maart wel aan zal komen.
Keihard.
Hun tranen op 16 maart zullen voor mij een troost zijn.

Dostranamus | 22-02-17 | 22:49

Dhr. M. Bosma stuurde als enige een reactie terug, nl. dat hij hier wel gehoor aan geeft!!!
Die mag blijven in de kamer straks ☺☺☺

razwanzel | 22-02-17 | 22:48

@ W_F | 22-02-17 | 22:45

Het leuke is om met een fax bericht, een zwart velletje rond te vouwen en die te faxen. Is hun inkt in no time op ;)

Ce ca! | 22-02-17 | 22:48

-weggejorist-

W_F | 22-02-17 | 22:45

@ RuknaarRechts | 22-02-17 | 22:34

Ja, ik ook. Hoelang hebben hier op moeten wachten? Vooral die zin in het programma, van die man uit Hongarije. Hij is zeer nationalistisch en de vrouw (ben haar naam kwijt,maar was de presentator) vond dat extreem WTF? Gelijk weer een link naar hitler wellicht?

www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/...

Ce ca! | 22-02-17 | 22:41

Mark_D_NL | 22-02-17 | 22:31
Het ministerie van financiën heeft al een staatsloterijshow, doet belastingontduiking via spoorweg bv'tjes in Ierland, en had beleggingen in IJsland, dus een mailserver in Nigeria zou me niet verbazen.

W_F | 22-02-17 | 22:40

-weggejorist-

dydxsq | 22-02-17 | 22:40

@Mark_D_NL | 22-02-17 | 22:31
Die Butulezi is een prima advocaat! Vorig jaar heeft mijn zus ook nog een erfenisje van hem gekregen. 1000€! Betrouwbaarder dan menig politicus.

ristretto | 22-02-17 | 22:37

@ Nehemia | 22-02-17 | 22:29
Ik ben gewoon bij met het internet. Alles word sneller blootgelegd, hun gelieg, stelen en bedrog.Ik maak me alleen zorgen om de reguliere media. Spinnen en draaien tot er met. Hopelijk trekken zij die bovenstaande doen, hun zak loze hemd sneller aan dan bedoeld ;) PS, hoe is dien diek bie oew?

Ce ca! | 22-02-17 | 22:37

Ze vertegenwoordigen alle Nederlanders, maar in maart zullen ze het van de thuisblijvers moeten hebben.

W_F | 22-02-17 | 22:34

Allemaal 'Uit Europa" gezien op de NPO? 1 woord: Wow!
Ce ca! | 22-02-17 | 22:24

Ja, de coming out in Duitsland van de Alternatieven in Dortmund. Geeft de burger weer een beetje moed! Opvallend genuanceerd voor staatspropaganda omroepbestel NPO. Blij verrast.

RuknaarRechts | 22-02-17 | 22:34

Maar vooralsnog heb ik gezien de peilingen er nog een hard hoofd in.
RuknaarRechts | 22-02-17 | 22:28

Peilingen van de firma "list en bedrog"?
Propaganda noemt men dat.

rick13 | 22-02-17 | 22:32


Hello, dear members of the Dutch Parliament,

I am Barr. Phillip Butulezi, an attorney of law to a deceased Immigrant property Magnate, who was based in the U.K, also referred to as my client.

On the 25th of July 2000, my client, his wife, and their two Children died in the Air France concord plane crash bound for New York. They were on their way to a world cruise.

Prior to that accident and since then, I have been managing Mr Schoeler’s properties here in the U.K. Some of these properties, at the time of the accident, were already put on sale.

By U.K law, ownership of funds in current bank accounts unattended for six years will automatically revert back to her majesty’s government treasury. However, the legal procedure to activate this takes about three months, of which there are just about two months left.

I now seek your consent to present you as the next of kin of the deceased, so that the proceeds of this account can be paid to you. And then you in turn can send me my share of the money. The ratio for the sharing of the funds will be fifty per cent (50%) to me, forty per cent (40%) to you, and ten per cent (10%) for miscellaneous expenses that might arise. I have all the necessary information that will be used to back up any claim we may make..

Trust me, as Mr Schoeler’s attorney; this is a risk-free transaction. Please send me your full names, address, and your telephone and fax numbers to enable us discuss this matter further.

I very much look forward to a swift response from you. And here is my personal page with my official, governement and high council approved personal website: bit.do/BP-Butulezi

Kindest regards,

Barr. Phillip Butulezi

Mark_D_NL | 22-02-17 | 22:31

Ongelooflijk om mee te mogen maken dat mensen die zichzelf op de borst roffelen dat ze progressief zijn zo ouderwets en conservatief denken. De nieuwe realisten en progressieve krachten zijn in ieder geval niet links. Het demasqué was vandaag compleet met een Amnesty dat wel de polarisatie en demagogie en daarmee Wilders veroordelen en het verdommen om de bedreiging van o.a. vrouwenrechten, de vrijheid van meningsuiting en homorechten onder ogen te zien. Neutraal. Me hoela. Linkse deugactivisten.

ristretto | 22-02-17 | 22:31

In mijn realiteit gaan heel andere dingen gebeuren.
VerenigingVanDieven | 22-02-17 | 22:24

Kan het alleen maar met je hopen!

RuknaarRechts | 22-02-17 | 22:31

Ce ca! 2221
Ze kunnen liegen, stelen en bedriegen wat ze willen maar ook voor hen geldt - het laatste hemd dat heeft geen zakken.

Nehemia | 22-02-17 | 22:29

Ja hoor,.. je hart luchten heeft altijd zin/nut.
rick13 | 22-02-17 | 22:18

Snap dat nut wel. Maar verandert dat de situatie na maart ook? Tegen beter weten in hoop im het. Maar vooralsnog heb ik gezien de peilingen er nog een hard hoofd in. Verwacht iets van VVD/CDA/D66 en GroenLinks +?, ook al ontkennen ze dat nu nog in alle toonaarden. En Pechtold aan de macht wordt het super pro Europa. Kan alleen nog maar 4 jaar erger worden meg staks ook nog een immens Europese staatsschuld voor de lidstaten. Misschien wat somber allemaal vandaag, maar vrees vooralsnog het ergste.

RuknaarRechts | 22-02-17 | 22:28

Geachte leden van de Staten Generaal,

Artikel 50 van de Nederlandse grondwet luidt: "De Staten-Generaal vertegenwoordigen het gehele Nederlandse volk."

U kunt autonoom kiezen, tussen een doorzichtige politieke goocheltruuc van een eenling met een inlegvel of een weloverwogen en wijs advies van de meerderheid van de massaal opgekomen Nederlandse bevolking.

Vertegenwoordigt u de goochelaar of het gehele Nederlandse volk?

Hoogachtend, XXXX

tipo | 22-02-17 | 22:26

‘Het volk is redeloos, het land reddeloos en de regering nutteloos’.

Idioterie | 22-02-17 | 22:25

Het word toch niet gelezen, geloof me maar.

Kattenbakkorrels | 22-02-17 | 22:25

Beste kamerleden,
Omdat jullie alle mail van vandaag toch kwijt zijn na het reanimeren van jullie mailserver maar even hier:
(Stiekem lezen jullie vaker Geenstijl dan de mailbox)

Geniet er nog maar van, over een paar weken worden jullie vervangen door stemkastjes! Met 150 stemmen vóór het Oekraïne verdrag is de gaos compleet, zet hem op! Wees gerust, er komt geen nexit, we trekken gewoon de stekker uit de EU. Niemand wil bij de EU blijven als de hoofdsponsors weg zijn.

W_F | 22-02-17 | 22:24

@RuknaarRechts | 22-02-17 | 22:20
Een van de redenen dat dat in jouw realiteit gaat gebeuren, is omdat jij gelooft dat het onafwendbaar is, dat jij machteloos bent. Jij bent precies waar ze je hebben willen. In mijn realiteit gaan heel andere dingen gebeuren.

VerenigingVanDieven | 22-02-17 | 22:24

Allemaal 'Uit Europa" gezien op de NPO? 1 woord: Wow!

Ce ca! | 22-02-17 | 22:24

Ik heb het filmpje van Paay meegestuurd want ik pis op het A4tje van Rutte.

Balletje Mayo | 22-02-17 | 22:23

@ Nehemia | 22-02-17 | 22:17
Vergeet het baantje in Brussel niet, wachtgeld,privé chauffeur en een ruim aangevuld pensioen.
Judas was er ook voor gegaan!
We leven tegenwoordig in een Sodom en Gomora blijkbaar . Wens ze allemaal het zout toe! (Zo,... genoeg referenties naar de bijbel)

Ce ca! | 22-02-17 | 22:21

Net op NieuwsUur: "De geloofwaardigheid moet terug, anders komt er geweld." Zelfs de nette mensen uit Rotterdam beseffen dat het twee voor twaalf is.

Feynman | 22-02-17 | 22:21

VerenigingVanDieven | 22-02-17 | 22:16

Tja, ik stem wel afwijkend, maar geloof me, veel nieuws gaan we met het brede kabinet na maart niet zien. Pro Europa en open grenzen, massa emigratie, gaat allemaal gewoon gebeuren.

RuknaarRechts | 22-02-17 | 22:20

Berbaar | 22-02-17 | 22:08
Ach het zonnetje in huis schijnt weer. Altijd even pessimistisch en realistisch. Laatste tijd geen mensen tot de bedelstaf geprocedeerd? En daarvan genoten?

ristretto | 22-02-17 | 22:20

Ook maar even gedaan, en bijna direct van M Bosma een reactie terug. Dat kan ik waarderen.

Even een reminder erbij gezegd dat het dankzij hoofdelijke stemming voor een paar miljoen stemmers duidelijk is wie voor en tegen hebben gestemd.

Energya | 22-02-17 | 22:18

Heeft dit nog zin?

Electoraat stemt gewoon weer straks braaf op al die partijen die sowieso niets aantrekken van een raadplegend referendum.
RuknaarRechts | 22-02-17 | 22:13

Ja hoor,.. je hart luchten heeft altijd zin/nut.

rick13 | 22-02-17 | 22:18

Nee daar heb je ze mee, stuur n email..
Pek en veren zou een mooi begin zijn.

MinderStijl | 22-02-17 | 22:18

Doe het niet Kamerleden. Stem niet voor, want wat kun je tegenwoordig nog kopen voor slechts dertig zilverlingen?

Nehemia | 22-02-17 | 22:17

@RuknaarRechts | 22-02-17 | 22:13
En jij noemt jezelf zo? Als je denkt dat we verdomd zijn, voel je dan vrij om de volgende stap te nemen.

VerenigingVanDieven | 22-02-17 | 22:16

Heeft dit nog zin?

Electoraat stemt gewoon weer straks braaf op al die partijen die sowieso niets aantrekken van een raadplegend referendum. Alles wat Europa straks nog voorschuift en waarbij een nee uit referenda komt wordt bij het kruisje doodleuk weer getekend. T/m complete overdracht van de volledige macht aan Europees parlement toe wellicht. Who cares anymore, we're doomed anyway!

RuknaarRechts | 22-02-17 | 22:13

"[email protected]
SMTP error from remote mail server after end of data:
550 The content of this message looked like spam."
Nee is Nee, wij van wc-eend uhhh 2ekamer willen géén email van je hebben!

ZwarteDag | 22-02-17 | 22:11

@Berbaar | 22-02-17 | 22:08
Ja dat klopt wel zo ongeveer. Ach, al is het maar eentje die last krijgt van gewetenswroeging.

VerenigingVanDieven | 22-02-17 | 22:11

L.S.

Hierbij wil ik u allen een mening van deze veteraan geven. Namens deze overheid ben ik naar diverse landen uitgezonden en helaas met een hoop schade aan lijf en leden terug gekomen.
Stond ik achter die missies, lang niet altijd, maar ik ging omdat het een opdracht was die door de meerderheid besloten was.

Nu is er aangaande het referendum ook door een meerderheid iets besloten, maar tonen enkele zich laf en verschuilen zich achter partij standpunten en angsten voor eventuele gevolgen.

Met de missies had ook ik angsten voor de gevolgen maar deed toch wat Nederland van mij mocht verwachten. Nu verwacht ik van u, dat u uw rug recht houdt en staat waarvoor de meerderheid koos.

Allez Chasse

ymoontour | 22-02-17 | 22:10

Dus morgen alle leden een paar 100 mailtjes mbt hetzelfde thema in de mailbox.
Men leest er 2, checkt GS en daarna mag een fractiemedewerker iedere mailer een dankjewel mailtje sturen (nette versie) of laat men die de hele bubs deleten.
Goed plan!!

Berbaar | 22-02-17 | 22:08

toch gestuurd minus stuk of 3. ook goed. nu me box vol auto reply.

etwaboy | 22-02-17 | 22:07

Het zal ze de bout hachelen.

Van Duyvenbode | 22-02-17 | 22:05

Waarom zou ik deze lutsers, waarvan 70% niet meer terugkomt, een mailtje sturen?
15 maart stuur ik ze graag naar huis.

Deze mensen vertegenwoordigen het volk niet meer. Deze kamerleden zijn stuk. Tijd voor nieuwe.

ristretto | 22-02-17 | 22:04

Voor de liefhebbers, de gecorrigeerde lijst. En, als je mailt, houdt het netjes en beschaafd:

[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected]

kweethetooknietbeter | 22-02-17 | 22:00

Het raakt ze niet. Het gaat alleen maar om kaartjes voor de Brusselse baantjescarousel of die van lobbyende bedrijven die rondhangen in de Haagse en Brusselse burelen.

JohnMatrix | 22-02-17 | 22:00

Ook die van mij maar, mochten mensen er nut aan hebben en 't zaakje willen kopiëren:

Geachte Dames en Heren politici,

Ik wilde toch graag even gebruik maken van een linkje wat Geenstijl heeft verzorgd omdat me even iets van het hart moet. Het verdrag met Oekraïne, waar een klein jaar geleden een referendum over plaats vond en waarvan een groot deel van de politici heeft aangegeven de uitkomst te zullen respecteren, ook al waren ze het niet eens met 't referendum an sich, wordt nu toch geratificeerd. Dit dankzij een "vodje" wat werkelijk niets aan het verdrag verandert en dus in feite geen enkele toegevoegde waarde heeft.

Er zijn enkele politici, helaas een forse minderheid, die zich hard hebben gemaakt voor het respecteren van de uitkomst. Waarvoor mijn dank. Het gaat namelijk niet om de mensen die niet hebben gestemd: als deze mensen hun stem hadden willen laten horen, dan had er "ja" tijdens het referendum moeten worden gestemd ten slotte. Met het alsnog ratificeren van dit verdrag, en de manier waarop vooral MP Mark Rutte hier via een "vodje" met de burger én het referendum om is gegaan, is op z'n zachtst gezegd een minachting een schoffering richting de burger geweest. En dat is niet de eerste keer.

Ik snap echt wel dat het kabinet "debat-moe" is van o.a. de MH17 en 't verdrag omtrent Oekraïne. Maar heel kort gezegd is dat natuurlijk niet zo interessant. Blijkbaar vindt een meerderheid van de Kamer dat de burger niet weet waar het over gaat, terwijl er meermaals is aangetoond dat er leugens worden verkocht in en om het verdrag en de MH17. De burger weet en ziet dit... we zijn ten slotte niet achterlijk. Ik wil u dan ook hartelijk danken dat u zo vlak voor de verkiezingen heeft laten zien hoe een aantal partijen denken over de burger. Dat schept vertrouwen in de partijen die namelijk wél weten wat hun taak is, nl. Volksvertegenwoordiger zijn.

Ook in dat licht is het goed om te melden dat we toch echt een Volk zijn, ondanks de opvatting van o.a. dhr. Pechtold hieromtrent. Ongeacht de afkomst, is Nederland nog steeds een volk. Uw taak is ten slotte niet voor niets "Volksvertegenwoordiger" zijn.

Ik hoop dat u tijdens de volgende regeerperiode, wie er ook als partij de grootste wordt, wat meer van de goede kanten van het regeren laat zien, en ook wat meer respect toont tegen de kiezers die ééns per 4 jaar hun stem mogen laten horen, maar vervolgens 4 jaar met lede ogen mogen toekijken hoe er met hun stem en hun burgerschap wordt omgegaan.

Met vriendelijke groet,

kanon0503 | 22-02-17 | 21:59

Hmmm, email gebounced als spam... Typisch, alles wat van stemvee komt is spam toch?

ZwarteDag | 22-02-17 | 21:58

Mijn tekst in de mail:

U vraagt zich af, waarom men “populists” word. Zolang men de stem van de democratie verwerpt, zal het volk tegen u stemmen. Men kan met allemaal leuke plannen komen, zo voor de verkiezingen, maar men trapt niet meer in UW populisme. Ja dat is het namelijk. Goedkope retoriek voor de buhnue. Men heeft u en de media door. Kijk maar 16 Maart wat er gebeurt. Ik ga de stemen controleren. En mocht deze niet kloppen dan geef ik dat door an GeenStijl. Dan word u bedrog namelijk blootgelegd. MH-17-Griekenland-immigratie-moslim aanslagen- de islam-kwartje van Kok-1000 Euro-ESF-JSF- het dictatorschap van Juncker- Nee tegen de EU en toch doordrukken Het gaat maar door. Stuurt u bewust op een burgeroorlog. Ik kan het u voorspellen namelijk. Een volk dat zo onderdrukt word, gaat zijn eigen weg, zonder u.

Weet wat U stemt! NEE is namelijk NEE. (mocht ik in theorie ooit u of u vrouw verkrachten dan neem ik de NEE voor JA aan Ok?

Met democratisch groet.

Mark

Ce ca! | 22-02-17 | 21:58

Op een enkeling na (3 stuks met een foutmelding ná verzending) hebben ze ze allemaal mogen ontvangen. Heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om maar eens een flinke email aan elkaar te breien, met als specifiek dankje richting leugenaar en meester-minachter Mark Rutte, en "wij zijn geen Volk" Arrogander Pechtold. Dat ze maar flink de waarheid onder ogen mogen zien over 3 weken.

kanon0503 | 22-02-17 | 21:58

Die lijst geeft de ene foutmelding na de andere en is niet in Mac format. Ben ermee gestopt. Helpen doet het pas als we 15 maart tot bijltjesdag benoemen door niet meer op deze partijen te stemmen. Tot die tijd hebben ze sowieso schijt aan de democratie en de kiezer.

theteach | 22-02-17 | 21:55

Hoe zinloos ook, heb er via de mailbom toch maar even een gloedvol betoog aan gewijd.

Alea iacta est

Lucioperca | 22-02-17 | 21:54

Heilige koe wat een hoop automatische reacties van die politici weer.

kanon0503 | 22-02-17 | 21:54

De 'kliklink' stopt bij [email protected] en de lijst geeft ook problemen. Als jullie de lijst in orde maken ben ik van de partij.
Nu breekt mijn mail-server zijn nek over: van tongeren, kuzu, osturk en nog een stel.
Probeer het morgen dan weer.

pa_niek | 22-02-17 | 21:54

Email server rookt al.... Oeps, overleden...

ZwarteDag | 22-02-17 | 21:54

De verzendlijst bevat teveel fouten. Ga dat op m'n tablet niet allemaal corrigeren.

Futurum | 22-02-17 | 21:53

kan niet verzenden...3 adressen kloppen niet w.o.klaver

duitse herder | 22-02-17 | 21:53

Wat een trieste lui. Stelletje nietskunners.

Kaas de Vies | 22-02-17 | 21:51

Wat is Kuzu's en Klaver's? email eigenlijk? Die werken namelijk niet.

kanon0503 | 22-02-17 | 21:51

#hekbouwuh
Daarom is het ook zo bizar dat zoveel mensen tegen de POTUS zijn.
Het is Hilarisch hahahahaha de heks heeft verloren.

hebbuh | 22-02-17 | 21:49

Kunnen jullie de fouten uit de mail lijst halen? Is een ramp om aan te passen op telefoon na laden in Gmail. Het is gelukt maar toch..

DeWereldIsKapotDood_ | 22-02-17 | 21:47

Ze hebben er gewoon glad schijt aan.

Van Duyvenbode | 22-02-17 | 21:46

LOL. Allerlaatste kans om je stem te laten horen vóór 15 maart. Nutteloos, maar toch leuk

fluh | 22-02-17 | 21:45

Kan ik jullie (Geenstijl) in de CC zetten toevallig?

kanon0503 | 22-02-17 | 21:42

-weggejorist-

Geert Linkers | 22-02-17 | 21:42

Beste kamerleden,

Door een bijzondere speling van het lot zijn het Oekraïneverdrag, MH17 en het referendum bij elkaar gekomen. Dat zou al een teken moeten zijn. U wilt hier in de toekomst niet mee geassocieerd worden. Er zijn ergere dingen als partijdiscipline.

Met vriendelijke groet,

VerenigingVanDieven | 22-02-17 | 21:41

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken