Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Man wurgt agent, vrijgesproken #HetKanInAlmere

Linktip: D66 rechters gonna D66.... hoeft niet meer over gezegd te worden.

Reaguursels

Inloggen

@oliebolletje123 Ik vraag me af wat het tarief is voor het slaan van een rechter? Meer of minder dan het slaan van een agent?
Enniewee, ik kan het vast wel leiden.

Mr. Happy | 17-01-17 | 00:59

Wat kut van die leipe rechter. Die moet eigenlijk nog harder aangepakt worden.

rattenvanger XL | 15-01-17 | 22:29

Opeens weet je het: Je gaat niet bij de politie werken. Dan nog liever conducteur...

lulleficatie | 15-01-17 | 17:54

Hoezo moord en voorbedachte rade? De verdachte had tijd om na te denken. De agenten waren het steegje uitgelopen en grote kans dat ze terug zouden komen. Stel je wilt een politieagent vermoorden. Je weet dat de politie wapens heeft en getraind is om te vechten. Dan kom je toch niet op het idee om een agent te vermoorden door de portofoon te grijpen om de agent te wurgen, als je al een doorgeladen pistool in je broekzak hebt? Want die andere agent heeft nog een wapenstok, pepperspray en een pistool. Het plan om de agent te doden ontstond pas het moment dat de portofoon gegrepen werd. Ik kan niet geloven dat de wetgever dit bedoelde met voorbedachte rade. In het bijzonder omdat de verdachte eerder voldoende gelegenheid om bij zichzelf te rade te gaan. Je moet geen dingen in de wet leggen die er niet zijn.

Aan de andere kant zou je wel kunnen spreken van voorwaardelijke opzet (en "dus" van voorbedachte rade). Dat is iets wat de rechters verzonnen hebben. De verdachte deed een poging om zijn pistool te pakken en dat was niet om deze aan de agent te overhandigen. Hij had van te voren kunnen weten dat hij iemand kan gaan doden als hij met een doorgeladen pistool op pad gaat. Zelf ben ik niet zo enthousiast over dergelijke filosofische constructies die de rechters verzonnen hebben en niet in de wetten staan.

Gemak | 15-01-17 | 16:22

Satertje | 15-01-17 | 09:49
En met Oud & Nieuw agent aangereden (geen alcohol in spel), coma, en later overleden. Het is me allemaal wat. En het was weer een "rustige" jaarwisseling. (met 377 aanhoudingen)


Ing. Van der Pik | 15-01-17 | 15:08

The Great White Hoax | 15-01-17 | 13:47
Wat jij roept, roept de VVD al 50 jaar. (in verkiezingstijd)

Ing. Van der Pik | 15-01-17 | 15:05

Stijlomlaag | 15-01-17 | 14:44
Politie heeft personeelsprobleem/ onderbezetting. Vind ik niet vreemd, met wat je allemaal te horen krijgt.

Ing. Van der Pik | 15-01-17 | 15:04

-weggejorist-

Stijlomlaag | 15-01-17 | 14:44

Nu is hij nog een beetje teleurgesteld maar straks lacht hij/zij (ik kan het niet goed zien) erom. Het voelt denk ik een beetje hetzelfde als wanneer je als burger te maken krijgt met de corruptie van agenten/justitie. Je recht halen kun je gewoon vergeten in dat geval.

ren-forrest-ren-e | 15-01-17 | 13:56

Wat mij betreft gaan we het de komende 4 jaar radicaal anders doen: iedereen die zich verzet tegen arrestatie of de politie aanvalt wordt minimaal stevig geslagen, mogelijk overleef je het niet. Als je niks hebt gedaan en je niet verzet is er geen probleem, als je tegenwerkt wordt je koudgesteld. Achteraf wel alle gevallen waar door de politie geweld is gebruikt onderzoeken, maar alleen om van te leren, niet om de politie te straffen. Gooi er een goede mediacampagne tegenaan zodat iedereen weet wat hij kan verwachten: bek houden en meewerken of je bent vogelvrij. Liever een geduchte politie dan de vrijstaat voor criminelen die we nu hebben.

The Great White Hoax | 15-01-17 | 13:47

Waarom hebben deze agenten geen wapens getrokken? De man werd misschien al gewurgd maar waar was zijn collega op dat moment? Stok, spray, vuurwapen, whatever. Waarom gaat de vrouwelijke agent een potje rollebollen met een aggressieve mannelijke verdachte? Statistisch gezien is dat geen slim idee. Agenten moeten maar weer eens op les in wat realistische landen. Gewoon wapen trekken en schieten als het moet, verdomme, jullie zijn geen straatcoaches.

Markuz2661 | 15-01-17 | 12:52

ach nog even, dan wil er geen hond of mens meer in de zorg en politie werken wegens de moraal en beloning vanuit onze 'hoeders van de samenleving'.
Uiteindelijk heb je een eigen verantwoordelijkheid of je je kostbare leven wilt opofferen aan deze 'rechtsstaat' en voor deze 'zoek het lekker zelf maar uit'samenleving.

fikkieblijf! | 15-01-17 | 12:51

Oh oh oh, als de politie die jongen had gewurgd dan was de wereld te klein geweest. Die D666-rechters moeten zich doodschamen.

Ik snap er niks van! | 15-01-17 | 11:40

Alleen maar het verhaal van de agent.
Ik zie regelmatig verklaringen van agenten die niet kloppen, maar daar kijkt geen rechter naar. Ben dus niet onder de indruk.

crankshaft | 15-01-17 | 11:16

Nu claimt weer een agent te zijn neergestoken in A'dam. Had hij maar niet zo vlak langs dat mes moeten lopen...

Satertje | 15-01-17 | 09:49

Het zijn wel de mensen die de straat veilig houden voor ons. En als je dit dan meemaakt, kan de teleurstelling (frustratie) niet groter zijn in de rechtszaal, lijkt me. Dit is dus het echte 'tuig van de richel'.
Wat knap dat deze agent zijn verhaal durft te doen. Respect hoor. Ik hoop op hoger beroep.
Mag je trouwens je wapen niet trekken in dergelijke omstandigheden?

Bernhard de II | 15-01-17 | 09:40

De rechter weet misschien uit eigen ervaring dat een paar seconden wurging best lekker kan zijn...

Mahatma | 15-01-17 | 09:37

Alsof de politie een aangifte in behandeling neemt als iemand mij tevergeefs heeft geprobeerd te wurgen. Weet zo'n agent ook eens hoe het voelt als mensen ergens mee weg komen.

Gewinflipt | 15-01-17 | 09:23

nou een poging kan het zijn ,maar wurgen is het niet.

pedro300 | 15-01-17 | 08:39

-weggejorist-
Nicolas_Skeye | 14-01-17 | 17:40
Joris, je hebt de verkeerde gewist. Ik probeerde 'vechtsport' te corrigeren naar 'vechtkunst'.

Nicolas_Skeye | 15-01-17 | 07:55

-weggejorist-

D.Trumph | 15-01-17 | 06:38


Wijze uit het Oosten | 14-01-17 | 18:27

Lulverhaal

Elmauro | 15-01-17 | 01:11

Ik citeer uit het interview in Trouw met Buma:

"Er wordt veel te apathisch toegekeken. Als agenten in de nieuwjaarsnacht worden bekogeld, is dat schadelijk voor onze vrijheid en veiligheid. Zij zijn de mensen die voor ons naar voren stappen als er gevaar is. Op het moment dat je de rechters aanvalt, zoals Geert Wilders doet, doe je precies hetzelfde. Dat is het gooien van een vuurwerkbom naar mensen die, onafhankelijk, de vrijheid voor iedereen beschermen."

Misdadigers die agenten wurgen en in een gevecht op leven & dood vervolgens proberen die agenten neer te schieten, worden door rechters met gedachtegoed uit de bloemetjestijd vrijgesproken. Da's net zo erg als het gooien van een vuurwerkbom naar die agenten, "die, onafhankelijk, de vrijheid voor iedereen beschermen".
En weet u wat? eigenlijk is dat nog veel erger; want zo'n rechter gooit niet alleen een vuurwerkbom naar agenten die zichzelf in doodsnood verdedigen, maar ook nog eens naar de burgers die die agent wordt verondersteld te beschermen.

Dát soort rechters kunnen niet genoeg (woordelijk) worden aangevallen. Wilders doet dat. En terecht.

Het is verdomme al erg genoeg dat agenten tegen een hongerloontje, vrijwel onbeschermd met materieel uit de jaren '80 en met veel te weinig manschappen, dag in dag uit hun leven in de waagschaal moeten stellen door zich geconfronteerd te moeten zien met hufters, klootzakken, barbaren en moordenaars die in de meeste gevallen niet eens hier horen te zijn.

Peter Emile | 15-01-17 | 01:10

Kutland, politiiek correcte angsthazen, er moet echt wat veranderen. Drain the swamps!

zuigvelletje | 15-01-17 | 00:16

Je zou zo'n rechter een dergelijk voorval gunnen. Doodstraf voor dit soort gastjes. Ja u leest het goed.

Ome Gijs | 14-01-17 | 23:37

In Amsterdam werd recentelijk een Deen veroordeeld tot 1000,-euri boete, omdat hij een agente een gebroken neus had geslagen. De agente had zich bemoeid met een ruzie tussen de Deen en zijn vriendin, waarbij de Deen zeer agressief te keer ging. Waarschijnlijk ook nog 375,-- euri betalen voor het eigen risico bij het nodige ziekenhuisbezoek van de agente, maar daar zwijgt het artikel over. Onlangs ontstak de Raad voor de Rechtspleging in woede over de houding van dhr. Wilders tijdens en na zijn proces (overigens zonder diens naam te noemen) Ik acht de houding van dhr Wilders weinig chique, maar de Raad zou er ook eens goed aan doen, haar collegae in A'dam te vragen, hoe ze tot een dergelijk vonnis komen. Ik heb af en toe het idee, dat er dames en heren rechters (vooral dames) zijn, die op op deze manier, met alle geweld, willen laten merken, dat ze schijt hebben aan de mening van de justitiabelen.
Een taak voor Geert: 5 jaar verplichte gevangenisstraf voor iemand die de hand opheft tegen een hulpverlener en of dat nou een ambulancebroeder is of een agent van politie. Meer in het algemeen: het zo snel mogelijk invoeren van minimum-straffen voor geweldsdelicten, met minima die ver liggen boven het thans gebruikelijke. Eens kijken hoe snel Nederland een stuk veiliger wordt!

oliebolletje123 | 14-01-17 | 23:26

Een aspirant diender zo te zien. Heftig verhaal hoor. gelukkig goed afgelopen voor iedereen. Gewurgd worden met een krulsnoer lijkt me niet niets. Poging tot doodslag ? Volgens mij wel. Ik hoop dat het OM wel in beroep gaat ? Mensen roepen dat een diender zou moeten schieten. Waarmee in dit geval ? Aspiranten dragen geen vuurwapens. Dat is nog zo'n overblijfsel uit de jaren negentig. Niet meer van deze tijd.

Croisantneuf | 14-01-17 | 23:10

voldemort | 14-01-17 | 22:30
Ceremonieel koningsschap, Een monarchie met een (louter) ceremonieel koningschap wordt ook wel een gekroonde republiek genoemd.

hovawart | 14-01-17 | 22:52

ik snap alleen niet dat als die agent gewurgd wordt en de man een vuurwapen in zijn zak heeft dat de collega niet even een nekschotje heeft gedaan. Was in dit geval toch gewoon legitiem lijkt mij.

Ben Hetzat | 14-01-17 | 22:46

@hovawart | 14-01-17 | 21:19
Bananenmonarchie, we zijn geen republiek...

voldemort | 14-01-17 | 22:30

Agenten moeten leren nog meer op hun hoede te zijn, de standaard uitrusting kan ook rustig worden uitgebreid met een stungun.

Doe mij maar twee ! | 14-01-17 | 22:30

en het dan raar vinden dat de polite in NL totaal niet meer serieus genomen word ...tja gezag is er niet bepaald meer he op die manier .oja als de rechters in nl nu ook eens zo m.b.t tot bewijs omgaan inzake verkeersovertredingen zoals te hard rijden maar nee dan is het direkt klip en klaar ,maar als het om ergere dingen gaat dan moet er echt (ook al kun je dader met neus aanwijzen en ligt er volop bewijs )helemaal gespit worden.zoals waneer je iemand met 10 man in elkaar trapt en "het niet duidelijk is wie nu uiteindelijk de overtreffende trap gegeven heeft"NEE lul dat hoeft ook niet ,gewoon allemaal .maargoed ik ben ook geen rechter zulke hogere logica snap ik uiteraard niet .

bowlfabriek | 14-01-17 | 22:25

Dus als volgens die rechter dat koord veel te flexibel is om iemand mee te wurgen wil hij zeker wel als proefpersoon dienen? Om dergelijke facebook berichten even te factchecken?

peterdh | 14-01-17 | 22:17

Een 10 jaar geleden in Tilburg na uitgaan in parkeergarage auto halen. Binnen om de hoek waren 2 Finnen van 19 jaar 2 kids van 14 en 15 aan het beroven. 22:15 zaterdagavond. Één Fin had scherpe schroevendraaier vast de andere een mes met flink lemmet.
Ik roep opsodemieteren terwijl ik nader. Diegene met het mes draait en steekt vol nasr mijn borst waarna een bij de marsof geleerde techniek toegepast. Resultaat gebroken kaak en jukbeen en buiten westen van Fin 1, Fin 2 op de vlucht.

Ik neem naw kids op en stuur ze naar de bus en rijd weg. Fin 2 neemt om de hoek mijn kenteken op en ze dien aangifte van mishandeling. Vrijspraak dankzij getuigenis Kids. Geluk gehad met de rechter.
Leermoment, je moet beide Finnen uitschakelen zodat ze niet meer weten wie wat hoe.

Moneytron | 14-01-17 | 22:11

De beide agenten moesten toch ook beter weten om een vuurwapen gevaarlijke marokaan aan te houden op de d66 manier ( je weet wel ... pang pang )Wapen trekken en gelasten dat beide handen naar de maan steken. Als ze - of één van hen niet doen drie schoten afvuren en het eerste schot meteen raak in de poten en daarna nog twee in de lucht ( dat waren de waarschuwingsschoten). Dit zeker als je maatje een politiemeisje is waar je vwb straatvechten weinig aan hebt. Geloof me : verzet tegen een aanhouding met de Franse en Spaanse politie haal je niet in je hersens( tenzij je die niet of onvoldoende hebt).
Voorop gesteld dat het vonnis van de d66 rechter z o n d e r meer schandalig is ! Maar heren van justitie : wijzig de instructies voor aanhoudingen van vuurwapen gevaarlijke verdachten !!!!

EvertsNL | 14-01-17 | 22:09

Ik neem aan dat de Ovj wel in beroep gaat? Dat zie ik nl nergens staan.

Tjemig | 14-01-17 | 21:58

-weggejorist-

Uw Psychiater | 14-01-17 | 21:55

-weggejorist-

Schormiggel | 14-01-17 | 21:55

PS wellicht is in deze gevallen president Duterte
hier de juiste man op de juiste plaats

Moneytron | 14-01-17 | 21:54

Buiten het feit dat dit maar weer eens aantoont dat in ons land teveel kan en de wet en rechters tekortschieten. Verweer, aanval verdachte en doorgeladen wapen en dan deze uitspraak. Stompzinnig.

Echter de agent had eerst hulp moeten inroepen voordat hij de confrontatie aan ging. De beste man is geen vechtsporter en mist samen met vrouwlijke collega de spierkracht en skills om snel hier de verdachte te bedwingen en te boeien.
Of had beide lieden met getrokken pistool moeten benaderen. Op de knieën, handen op het hoofd met devrug naar agenten toe.
Bij weerstand of verdachte beweging beenschot, direct na eerste waarschuwing. Immers wad bekend als vuurwapen gevaarlijk.

Moneytron | 14-01-17 | 21:51

Misschien denken rechters, onder invloed van de policor groupthink die ze op hun linkse universiteiten onder het mom van een serieuze relevante opleiding hebben ondergaan ook echt wel dat ze onze rechtsorde hiermee een dienst bewijzen.Zelfstandig denken is immers maar weinigen gegeven. Maar het is op deze manier natuurlijk een kwestie van tijd voordat politiepersoneel op het idee komt om dit soort lieden op een manier aan te pakken waar helemaal nooit meer een rechter aan te pas komt. Het is trouwens wel even de vraag of u en ik willen wonen in een land waar mensen spontaan verdwijnen. De afstand tussen het rechtvaardigheidsgevoel onder de bevolking en de rechterlijke macht is nog groter dan de beruchte kloof tussen burger en politiek.

CeesCloosd | 14-01-17 | 21:40

En al dat straattuig zit massaal in de Wajong uitkering om u s'nachts te kunnen beroven .

Jetstream | 14-01-17 | 21:29

Ik weet wat ik stem en meer wil ik niet kwijt.

SinEstilo | 14-01-17 | 21:28

Een land met een louter symbolisch koningshuis dat word bestiert door een ongekozen dictator in Brussel, met een
parlement dat hem alle beslissingen eerst moet voorleggen.Een gerechtelijke macht dat alle zicht op de werkelijkheid heeft verloren en een zeer tolerant beleid voert waar de kans op recidive (in tegenstelling op de pakkans) bijzonder groot is.
De staatsomroep naast enkele (commerciëlen) zenders die maar wat graag een staatsboodschap als een mantra uitzenden (herhalen).
In perspectief gezien wekt het de schijn op dat alle ingrediënten aanwezig zijn om als bananenrepubliek gezien te mogen worden....................

hovawart | 14-01-17 | 21:19

Mooie film he, Blitz, met Jason Statham.
Inspirerend.

Accident_Prone | 14-01-17 | 21:18

laten we hopen dat we dit volk met terugwerkende kracht na 15 maart, alsnog terecht kunnen stellen !

ouwerups | 14-01-17 | 21:18

Mooi.. weer een gefrustreerd agentje er bij die voortaan brave burgers gaat pesten.

Claude Jacque | 14-01-17 | 21:14

D66 rechters maken meer kapot dan je lief is.
Ik denk dat we toch echt een jaarlijkse keurig voor deze rechters moeten instellen waarop we testen op geestelijke vermogens en afstand tot de samenleving.Denk niet dat er veel de keurig zullen doorstaan.

Caras | 14-01-17 | 21:13

Ik zou als rechter ook de kriebels krijgen als ik iemand in zijn verslaglegging zou zien spreken over 'm'n maatje'. Je bent Jan Rap niet.

Ik ben dan wel weer blij om te zien dat de rechterlijke macht de politie ook aan een mate van bewijsvoering houdt.
Want oom agent kan wel van alles vertellen.
Maar dan nog, JE BENT AGENT EN DE DADER EEN CRIMINEEL!!! Je kan niet verwachten dat criminelen stoppen als jij 'buut vrij' roept. Het echte leven is niet meer knuffelhoek en rubbertegelland. Het echte leven is kut totdat je doodgaat.
En jij hebt er zelf voor gekozen om aan de frontlinie van dat kutleven te gaan werken.
Maar de trade off van het neer mogen schieten van onbewapende jongeren op een perron of het wurgen van foute grappenmakers op een festival is dat je te maken krijgt met personen die er hun werk van hebben gemaakt om het leven van anderen kut te maken.
Maar kom dan niet op Facenook huilen dat je maatje en jij zo verdrietig zijn en zo moesten huilen dat je het even met een kopje thee van je af moest schrijven.

Daarnaast geldt overigens wel dat het feit dat de dader een doorgeladen vuurwapen bij hem had zou voldoende moeten zijn voor een jaar lang voor zijn kloten geschopt worden. Dat de rechter daar niets mee doet is onbegrijpelijk en verdiend actie vanuit de korpsleiding jegens justitie.
Als je daar nou een met je maatje eens een goed gesprek over ging houden met je korpsleiding.

Johanvb | 14-01-17 | 20:56

Zoals gewoonlijk (helaas) staat een 'verdachte' in Nederland boven een beëdigd ambtenaar. Die dan weer boven de gewone burger in de pikorde staat.

verlegenmaarlief | 14-01-17 | 20:55

een wijze les; als iemand je probeert te wurgen gebruik dan een stopwatch om op te nemen hoe lang de poging duurt.

geenspam | 14-01-17 | 20:51

Ongelooflijk. ...

Lasmeister | 14-01-17 | 20:51

Ik ben benieuwd hoe de rechter zou hebben besloten als de agent zijn snoer om de nek van de verdachte zou hebben gedraaid.
Zo'n snoer lijkt overigens flexibel omdat er een beetje rek in zit, maar het zit vol met stroomdraadjes die niet bij de geringste spanning knappen.

Zupschufter | 14-01-17 | 20:48

@jelui hier,
Er komt een blanco topic op m'n beeldscherm. Op Boris na niemand die dit beeld voor zich ziet?

en définitive | 14-01-17 | 20:47

Echt ongelooflijk. Stelletje ... rechters.

EdwinM. | 14-01-17 | 20:46

Maar Geert veroordelen.

nik777 | 14-01-17 | 20:44

Het lijkt duidelijk dat de verdachte wel degelijk de agent wilde doden. Op een plek waar rechters beschermd worden door parketpolitie is het wel heel makkelijk oordelen. Tijd dat rechter verplicht worden stage te lopen bij de politie en dan natuurlijk wel volop meedraaien in het echte werk.

Mannes | 14-01-17 | 20:43

Nou weer een reden om PVV te stemmen!

funkyd | 14-01-17 | 20:42

@paridae | 14-01-17 | 20:31
Iets met facebook plugin misschien? Geen idee hoe dit te omzeilen.

en définitive | 14-01-17 | 20:39

Als we dit willen aanpakken dan is duidelijk wat er gestemd moet worden.

MyCatIsDoingThis | 14-01-17 | 20:38

Een regime is een betere en gepaste betiteling voor een aldus opererend justitieel apparaat.
Er zijn landen waar de term "bananenrepubliek" toepasbaar is, echter is er in Nederland nog geen sprake van een republiek.

hovawart | 14-01-17 | 20:37

Het lijkt erop dat D'66 rechters er alles aan gelegen is om de 'rechtsstaat' om zeep te helpen.

Of mss staan ze zo gewoon heeeel ver vd realiteit. Daar hebben D'66ers wel meer last van.

D'66...

Poekieman | 14-01-17 | 20:36

@Boris die Sauertopf | 14-01-17 | 17:46
Zijn wij beiden nu de enigen die niet kunnen zien wat dit topic aangeeft? Rare gewaarwoording.

en définitive | 14-01-17 | 20:35

Hij wordt vrijgesproken voor poging tot doodslag. Dat betekent volgens mij niet dat hij wordt vrijgesproken. Mogelijk wordt hij wel veroordeeld voor zware mishandeling, verboden wapenbezit. Het blijft natuurlijk idioot, deze beslissing. poging tot moord is het.

zeeman73 | 14-01-17 | 20:33

@en définitive | 14-01-17 | 20:26
Hmm, ook geen facebookliefhebber?

paridae | 14-01-17 | 20:31

Volgende keer als je een verdachte nadert waarvan jij zelf zegt dat ie vuurwapengevaarlijk is dan trek jij je eigen wapen alvast en als ie wat probeert schiet je hem dood wel te verstaan met zoveel mogelijk kogels,en anders ben jij een amateur die zichzelf en zijn collega in gevaar brengt en kan je eigenlijk beter ander werk zoeken denk ik,maar die klootzak verdient op zijn minst 20 jaar brommen want het is gewoon moordpoging en die rechter moet zich bij een specialist laten nakijken alsmede de politici die zulke wetten bedenken.

doc holliday | 14-01-17 | 20:28

TeeJee | 14-01-17 | 20:17
Dat zegt mijn schietinstructeur ook altijd...

Ommezwaai | 14-01-17 | 20:28

@Sliptong | 14-01-17 | 20:22
Bij het zoeken naar de uitspraak van deze zaak, kreeg ik voornamelijk hits van zaken over veroordeelde of vrijgesproken agenten. Agenten hebben geen rugdekking, liggen onder een microscoop. Moeten op eieren lopen.

atheïstisch stemvee | 14-01-17 | 20:26

Dat je je als agent zo kan laten wurgen is een gotspe. Agenten moeten veel meer self defence training krijgen en tasers om dit soort gajes te taseren.

Sliptong | 14-01-17 | 20:22

@atheïstisch stemvee | 14-01-17 | 20:16
En er is mij door al mijn leraren (meerdere vechtsporten) altijd vertelt dat ik die NOOIT mag gebruiken tenzij mijn eigen leven in gevaar is.
Het is te gevaarlijk

TeeJee | 14-01-17 | 20:17

@TeeJee | 14-01-17 | 20:10
Je leert bij veel vechtsporten/zelfverdediging hoe wurgklemmen/nekklemmen te zetten. Dat dat fout kan gaan, heeft de politie in de VS laten zien. Maar dat hoeft niet de intentie te zijn.

Verder. Tja ik ben ook maar wat aan het zoeken. Het verhaal van de agent komt op mij (buitenstaander) geloofwaardig over. Het is tevens nogal heftig wat hij daar vertelt. En toch komt de rechter tot de conclusie: poging tot doodslag niet bewezen.

atheïstisch stemvee | 14-01-17 | 20:16

@Ronaldo | 14-01-17 | 17:24
Het zou handig geweest zijn als u een linkje over het vonnis had geplaatst. Nu weten we niets over de strafmaat. Er wordt nu factfree gereageerd en dat schept verwarring.

K1100 | 14-01-17 | 20:13

@Feynman | 14-01-17 | 19:28
Heb je ook een verwijzing naar de bijbehorende juridische teksten? Maar oké, ik veronderstel dat serie-doodslag naast dat het nogal absurd klinkt ook best de zwaardere aanklacht van moord zou kunnen opleveren.

Pierre Tombal | 14-01-17 | 20:13

@atheïstisch stemvee | 14-01-17 | 20:01
Wurging is, gelet op wat het doet met het menselijk lichaam, bijzonder gevaarlijk en heeft verrassend snel de dood tot gevolg.
Mede gelet op het feit dat deze persoon een doorgeladen wapen op zak had vertelt mij alles wat ik moet weten over zijn intenties.

En nogmaals; iemand die wil vluchten gaat niet over tot een (vooruit; potentieel) dodelijke aanval. Die vlucht.

en nou het prettige; hij wordt dus vrijgesproken voor deze poging. Dan blijft er over; verzet bij arrestatie, mishandeling en (verboden) wapenbezit. Dit lekkertje staat dus binnen de kortste keren weer op straat.
Nou maar hopen dat hij niet alsnog een keer los gaat, deze keer WEL met dodelijke afloop. Ik acht de kans helaas groot.

TeeJee | 14-01-17 | 20:10

Het kan. In Nederland. Met 25 agenten in een hele stad. #meerblauw

Bond James Bond | 14-01-17 | 20:09

Tsja, hoe krijgen we ooit al die D66 rechters weg? Ze zijn blijkbaar onschendbaar en je mag er geen kritiek op leveren! De politie staat er helemaal alleen voor, een wonder dat er nog iemand zo'n baantje wil.

High-Roller | 14-01-17 | 20:09

@TeeJee | 14-01-17 | 19:55
Mijn enige punt was dat wurging niet per se tot doel hoeft te hebben iemand van het leven te beroven.
De agent ziet iets, interpreteert dit als gevaar en schrikt, duwt verdachte tegen de muur. Verdachte duwt terug. Agent valt over een geparkeerde motor. Het zou zo maar kunnen dat de situatie op dat moment erg onoverzichtelijk was (volgens verdediging).

Maar nogmaals, dat weten we nu niet. Los daarvan ben je volgens mij goed van het padje als je zo handelt (verdachte).

atheïstisch stemvee | 14-01-17 | 20:01

-weggejorist-

botbot | 14-01-17 | 19:59

@sallandstrots | 14-01-17 | 19:50
Lijkt mij toch echt dat het concept van een touw of snoer om iemand's nek leggen en daar flink aan sjorren al een zekere intentie bevat.

Maar ja, gezien vanuit een comfortabele stoel in een prettig verwarmde rechtszaal is die meneer natuurlijk een slachtoffer.

TeeJee | 14-01-17 | 19:58

@StijlvolRechts | 14-01-17 | 19:15
Het mooie van taal is dat niet alle woorden in iedere context exact dezelfde betekenis hebben. Ik persoonlijk beschouw het als buitengewoon onwaarschijnlijk dat de agenten in kwestie niet wisten waar Henriquez het over had, ongeacht hoezeer jij je best ook doet om stommetje te spelen.

Het gaat mij hier verder overigens in het geheel niet om Henriquez, mocht je dat denken. Mij gaat het om die vijf idioten die sinds het gebeuren op geen enkel moment de waarheid hebben gesproken. Ze verzonnen onderling in de bus het verhaal dat Henriquez tijdens het transport pas onwel werd - heb je de beelden gezien? Deze agenten liegen alsof het gedrukt staat en ze slapen 's nachts kennelijk ook prima, want ze popelen allemaal om weer met een wapen op straat rond te mogen lopen. En dan hebben we het dus niet over hun leuter. Ja, dat stoort mij.

Pierre Tombal | 14-01-17 | 19:56

Ik denk dat de rechter(s) zelf vuistdiep, of tot over hun oren in de criminele wereld zitten. Of uit winstbejag, of door bedreiging. Hoe dan ook, zij zijn zelf een van de grootste bedrijgingen voor de Nederlandse samenleving

opruimen | 14-01-17 | 19:55

@atheïstisch stemvee | 14-01-17 | 19:44
Volgens verhaal agent greep de persoon naar de broekzak waarvan men vermeende dat er een wapen was, waarop hij razendsnel reageerde en de man tegen de muur drukte.
Hierop werd de agent naar achteren geduwd en kwam hij ten val.


Dit is HET moment waarop de persoon weg had kunnen rennen. Dit deed hij echter niet, hij ging naar de gevallen agent TOE en deed de verwurgingspoging.

Dat is het verhaal. U kan zoveel advocaat van de duivel spelen als u wil, uw poging daartoe rammelt.

TeeJee | 14-01-17 | 19:55

@necrosis. Meh. Vond het best nog wat tam wat ik opmerkte. Volgens de rechter zou het in elk geval niet strafbaar geweest zijn :). Maar goed, had me ff vergist en ik begrijp waarom m'n reactie gejorist is, op zich terecht want in lijn emotie van het artikel. No hard feelings

Bensel | 14-01-17 | 19:54

Fontanarossa | 14-01-17 | 19:08
Ik denk dat de rechter het krullend snoer als ondeugdelijk middel heeft beschouwd aangaande poging doodslag te bewijzen. Het lijkt me echter wel dat de verklaringen van de agent en zijn collega voldoende moet zijn om aan te tonen of dat snoer om zijn nek zat en of er aan dat snoer getrokken is. Ook een krulsnoer is een deugdelijk middel; je moet er alleen iets langer aan trekken om het strak te krijgen.

sallandstrots | 14-01-17 | 19:50

@TeeJee | 14-01-17 | 19:38
Volgens verhaal agent was er voorafgaand aan verwurging een worsteling. Verder weet ik het ook niet, want was er niet bij.

atheïstisch stemvee | 14-01-17 | 19:44

Voor een ieder die zegt; had hem dan neergeschoten. Ik zie op bovenstaande foto een diender met 2 strepen; oftewel een surveillant ( het kan zijn dat het toch 3 of 4 strepen zijn maar dat dit wegvalt onder zijn kogelwerend vest). Als deze man inderdaad een surveillant is dan kan het zijn dat hij niet vuurwapendragend is....

sallandstrots | 14-01-17 | 19:40

@atheïstisch stemvee | 14-01-17 | 19:19
Als je slechts wil vluchten geef je die agent een duw en ren je weg. Dan val je daarna niet aan met een poging tot doodslag.
Simpel.

TeeJee | 14-01-17 | 19:38

@Admiraal Balthasar | 14-01-17 | 19:27
"De mannen stonden nog steeds in het fietsenhokje. Ik zei tegen de mannen dat ze hun handen op hun hoofd moesten leggen. De ene man deed dit direct maar de andere niet. Ik merkte dat de sfeer direct omsloeg. De man greep naar de broekzak waar mogelijk een vuurwapen in zat."


TeeJee | 14-01-17 | 19:36

In deze situatie hadden de agenten hun wapen ter hand mogen nemen en zelfs schieten toen de verdachte naar zijn wapen greep. Helaas was dan de politie gestraft en hadden ze het 'slachtoffer' een schadevergoeding moeten betalen.
Agent, wees blij dat je nog leeft en leg je neer bij het feit dat Vrouwe Justitia een oogje dichtknijpt voor tuig.

Gezwelgje | 14-01-17 | 19:29

Iemand op verdenking grijpen en tegen de muur aanzetten. Is dat soms normaal? Dan kan je een crimineel zijn met een pistool, maar die aanpak is nou niet bepaald slim.

Admiraal Balthasar | 14-01-17 | 19:27

Uit ervaring: bij een vrouw(agente) moet je twee man bijzetten!

Mariolo | 14-01-17 | 19:27

@atheïstisch stemvee | 14-01-17 | 19:13
Jeffrey Dahmer (de slachter van Milwaukee) kreeg destijds 1022 jaar gevangenisstraf.
Een 'inmate' die hem niet mocht, sloeg zijn schedel in met een klauwhamer.
Die inmate had al drie keer levenslang, na zijn daad had hij vier keer levenslang.
Maar hij steeg wel in aanzien...

necrosis | 14-01-17 | 19:26

De politieagent op straat die tuig wil aanpakken is al decennialang vogelvrij verklaard door de heersende politiek en de veel te softe rechters.

dogbitedog | 14-01-17 | 19:23

@Feynman | 14-01-17 | 18:58
Mag zijn, maar in de Nederlandse wetgeving wordt slechts gesproken over moord wanneer het slachtoffer vooraf geselecteerd is. In alle andere gevallen wordt gesproken over doodslag, als tenminste de intentie om te doden kan worden aangetoond.

Pierre Tombal | 14-01-17 | 19:23

Neem aan dat het O.M. hoger beroep aantekent, maar de agent had er volgens de instructies van zijn superieuren misschien verstandig aan gedaan geen aangifte te doen, daar de misdaadcijfers moeten dalen om nog meer te kunnen bezuinigen. De rechter begreep dat en hield zich aan deze ongeschreven beleidsmaatregel en hield het kort. Er was al genoeg tijd besteed/verspild aan dit dossier. Aangifte, deze collega overtuigen dit vooral niet te doen, toch doorzetten,extra belasting voor collega's en O.M., rechters moeten nadenken en vonnissen, kansparels moeten kans krijgen, agent begrijpt het niet meer, dus ongeschikt voor functie. Dat wij dat met z'n allen nou niet snappen meneer Rutte. U wel natuurlijk!

Een vrije paling | 14-01-17 | 19:21

@Een verwurging heeft maar 1 doel, de dood.
Feynman | 14-01-17 | 19:12

Meneer wilde slechts vluchten, maar kon geen kant op (want stonden in fietsenhok). Meneer raakte in paniek en wilde slechts dat agent zou loslaten, zodat hij kon vluchten. Meneer heeft vuurwapen bij zich omdat hij zwaar bedreigd wordt. Heeft hier niet mee gedreigd, had geen intentie de agent iets aan te doen. *advocaat van de duivel speelt*

Maar goed, zonder uitspraak blijft veel onduidelijk.

atheïstisch stemvee | 14-01-17 | 19:19

Was die rechter niet toevallig de oom van de verdachte?

Koeienflat | 14-01-17 | 19:18

Wat een trieste rechtspraak hebben wij toch.

doskabouter | 14-01-17 | 19:18

Bedoelde eigenlijk dat Joran zijn pappie ook als rechter niet zo zuiver op de graat was , maar dat kwam niet goed uit de verf in mijn plemsel .

blauwe zander | 14-01-17 | 19:17

Het waren bekende gezichten en hij waarschuwde zijn collega dat er bij een van de twee eerder een vuurwapen was aangetroffen. Djeebus er is niet een botje in mijn lijf dat ook maar iets begrijpt hoe zo'n eikel ooit de straat weer op kan onder het motto ja maar de agent had een te lang touwtje bij zich en misschien leek het wel heel lang omdat het een akelige situatie was. Gadverdegatver!

saidnowomanever | 14-01-17 | 19:15

Pierre Tombal | 14-01-17 | 18:54

Dat is seksueel misbruik door een dirty cop, die haar buurman was. Ik heb 0 medelijden met de dirty cop. Maar dat is met niets te vergelijken met wat Hendriquez is overkomen. Ik bedoel als je provoceert kan je een reactie verwachten, en provoceren is wat hij deed door te roepen ik heb een wapen, wat er daarna gebeurde is in mijn ogen niet eens meer relevant.

StijlvolRechts | 14-01-17 | 19:15

@Feynman | 14-01-17 | 17:38
Zijn advocaat zal verweren dat het vuurwapen bij de dagelijkse uitrusting van zijn cliënt behoort zoals u en ik onze identiteitskaart op zak hebben.

solcama | 14-01-17 | 19:15

Ik begrijp het gewoon niet. Maar ik ben geen rechter.

Franz_K | 14-01-17 | 19:13

@necrosis | 14-01-17 | 19:10
Zag vandaag op CI (top tv!) iemand in de VS veroordeeld worden tot vier keer levenslang en 20 jaar, zonder kans op vervroegde vrijlating. Kijk, dat ruimt op.

atheïstisch stemvee | 14-01-17 | 19:13

RenHoek | 14-01-17 | 18:34
Je weet dat het porche arrest een verkeerszaak is?!?

Dat de voorwaartse beweging van het moordwapen opzettelijk het doel had om van A naar B te komen?!? Dat een snoer om andermans nek niet een vergelijkbaar alternatief doel heeft?!?

Dat de dader de verwurging begon is 1.
Dat hij m niet afbrak is 2.

Een verwurging heeft maar 1 doel, de dood.

Feynman | 14-01-17 | 19:12

@blauwe zander | 14-01-17 | 19:01
Het verschil tussen Joran en Nederlandse moordenaars:
Joran moet 27 jaar zitten in een beruchte gevangenis in Peru, waar het vanwege de ligging op grote hoogte vrij koud is.
Volgens mij doen ze in Peru niet aan 'vervroegde vrijlating' en dan kan hij de Amerikaanse justitie ook nog eens tegemoet zien vanwege het 'afpersen' van de moeder van Nathalee.
En die Amerikaanse federale gevangenissen zijn ook geen pretje.

necrosis | 14-01-17 | 19:10

@Acar_ketimun | 14-01-17 | 17:54, De zaak is tussen burger en politie, laatste kan natuurlijk in hoger beroep. Agent zelf kan waarschijnlijk beter een civiele zaak aanspannen. Vervelende is dan wel dat z'n NAW-gegevens op straat komen te liggen.

basweetutwel | 14-01-17 | 19:09

Verdachte is vrijgesproken van doodslag, maar ongetwijfeld schuldig bevonden aan vuurwapenbezit, toebrengen van zwaar lichamelijk letsel, verzet bij aanhouding etc. Graag de gehele uitspraak van de rechtbank indeze voor volledigheid. En ik lees nergens dat het over allochtonen gaat, terwijl diverse reaguurders hier blind van uit gaan. Kans aanzienlijk maar graag de feiten!

Fontanarossa | 14-01-17 | 19:08

Vooral de rechters voor het leven blijven benoemen want die worden nooit verward ,..of wacht .

blauwe zander | 14-01-17 | 19:04

Ik zou de uitspraak van de rechter wel willen lezen.
@M.egafoon | 14-01-17 | 18:57
Same here. Verhaal van agent biedt te weinig aanknopingspunten. Kan me niet voorstellen dat de rechter alleen maar vrijspreekt op basis van een te flexibel snoer en onduidelijkheid over de duur van de verwurging. Dat zou ronduit pervers zijn.

atheïstisch stemvee | 14-01-17 | 19:04

RenHoek | 14-01-17 | 18:34

Vergissing. Moet zijn:

Artikel 302.
Hij die aan een ander opzettelijk zwaar lichamelijk letsel toebrengt, wordt, als schuldig aan zware mishandeling, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Acht jaren vind ik onbeschoft weinig, maar goed, zorg er als rechtsorde dan in ieder geval voor dat die acht jaren worden gegeven!

Jack Jersey | 14-01-17 | 19:03

Beetje laat maar necrosis: nog gefeliciteerd.
.
OT: jammer dat het doorgeladen wapen bij de worsteling de verdachte niet heeft gecastreerd.
Ik stel me zo voor dat de kans op recidive dan afneemt.

LuckyGirl | 14-01-17 | 19:01

Het broedsel van de rechter van der Sloot heette Joran ,ook al zo een vreemde snoeshaan.

blauwe zander | 14-01-17 | 19:01

Binnenbaan | 14-01-17 | 18:54
Die voorbedachte rade heb ik nu kort, lang en weer samengevat uitgelegd. Meneer neemt eerst vier besluiten en daarna een reeks handelingen. Hij bedenkt zich ook nog eens niet tijdens de verwurging, omdat hij niet zelf besluit de verwurging te beëindigen.

Feynman | 14-01-17 | 18:58

Dit is een mooi voorbeeld van de problemen als je over "de rechtsstaat"spreekt. Heb je het dan over de nauwkeurigheid om een verdachte te beschermen of over het recht van de politieman dat iemand die hem mishandelt, ook veroordeeld wordt. De NRC-rechtsstaat ziet er anders uit dan de Telegraaf-rechtsstaat. Maar de NRC claimt wel de wijsheid in pacht te hebben.
Iets anders, meestal worden meerdere feiten ten laste gelegd, dus bv doodslag en mishandeling. Kan het ene niet worden bewezen en het andere wel, kan je in ieder geval veroordelen. Dat zal hier vermoedelijk ook zijn gebeurd. En vermoedelijk ook verzet tegen arrest.
Had de man een wapen of niet? Zo ja, dan zal er ook wel verboden wapenbezit bij zijn gekomen.
Ik zou de uitspraak van de rechter wel willen lezen.

M.egafoon | 14-01-17 | 18:57

Weg met de D66-Coornhertliga!

Papenblok | 14-01-17 | 18:57

Tirade | 14-01-17 | 17:40
Ja, daarom in maart niet vergeten te stemmen op een rechtse partij met kans op deelname aan de regering.

BlowingBubbles | 14-01-17 | 18:56

Agenten en beveiligers moeten gewoon massaal verstek laten gaan wanneer zij rechtbanken moeten beveiligen. Er is volgens rechters niets aan de hand dus zulke beveiliging is helemaal niet nodig. Zo ook voor politiekcorrecte politici en bestuurders.
.
Ik vermoed dat het snel anders gaat lopen in dit land.

Parel van het Zuiden | 14-01-17 | 18:56

Die gevangenissen moeten leegblijven.
Buitenlandse gevangenen leveren meer op.
En zo houden we de misdaad statistiek lekker laag in dit landje.

Lilia2 | 14-01-17 | 18:55

@StijlvolRechts | 14-01-17 | 18:40
Ik veronderstel dat Henriquez daar ook niet op zit te wachten. Ik denk alleen dat het bevorderlijk voor de maatschappij als geheel is wanneer dit soort mensen niet vrij over straat kunnen lopen. En al helemaal niet met een al dan niet doorgeladen pistool op zak.

Hoe zit het overigens met jouw compassie voor Millie Boele?

Pierre Tombal | 14-01-17 | 18:54

@ Feynman | 14-01-17 | 17:33

Daarvoor moet er voorbedachte rade zijn lijkt me. Poginkje doodslag dan maar?

Binnenbaan | 14-01-17 | 18:54

Kan allemaal in "onze" z.g. rechtsstaat !! Niet meer te bevatten; 't wordt tijd dat de z.g. boven-ons-gestelden weggevaagd worden en vervangen door deskundigen. Wat ik van die agent niet begrijp : politie-agenten hebben hun riem volhangen met allerlei "gewelds-apparatuur" zoals daar zijn : pepperspray, gummilat en ook nog een pistool; waarom het magazijn niet leeggeschoten op een figuur als de thans vrijgesproken minkukel ?

oter | 14-01-17 | 18:52

Ondermijning van de rechtsstaat, ik snap niet dat agenten überhaupt nog willen werken met 0,0 % gezag. Het politiek correcte politiekorps is gewoon een aanfluiting en Den Haag denkt dat criminaliteit bestreden kan worden met geraniums.

Maart roert zijn staart...

Sweetlakecity | 14-01-17 | 18:49

"En als iemand mijn collega aan het wurgen is, zou ik toch minstens de wapenstok pakken en slaan waar het vreselijk pijn doet."
@ necrosis | 14-01-17 | 17:41
nee necro, want dan gaat de agent het gevang in wegens mishandeling

telelezer | 14-01-17 | 18:49

@Jackanders | 14-01-17 | 18:04

Ja inderdaad, dat probeer ik mijn zoon(tje) ook doorlopend te vertellen. Ik weet niet of het uiteindelijk beklijft. Zware opleiding, hard werken en dan inderdaad met de nek worden aangekeken door de politici die verantwoordelijk zijn voor je slagkracht en je een minimaal hongerloon laten opstrijken....

Maar ja, het jong is nog teveel bevangen van een "ik moet iets goeds doen voor de maatschappij"-virus. Dat is erg mooi, maar ik hoop niet dat hij zichzelf zo dwars gaat zitten.

smoelwerk | 14-01-17 | 18:48

Tja hij heeft die agent niet neer kunnen schieten noch echt gewurgd, dus binnen ons bananen republiek rechtsysteem komt er dan van mijn belastingcenten tig advocatenuren om de hoek kijken. En is de vrijspraak gemakkelijk.
Het hele rechtssysteem is bedoeld om recht te doen. Helaas ontberen de beheerders daarvan (idd onnozele D66 rechters)de wijsheid om dit zo te laten werken. Systeem kan dan ook veel simpeler.
-
Dat iemand met een doorgeladen pistool!!!! zich zo tegen een agent opstelt en geweld gebruikt om de agent uit te schakelen!!!! Dan heeft hij voor velen inwoners met wel gezond verstand het nadeel van de twijfel. Daarnaast zal hij al een behoorlijk strafblad hebben, waarmee bevestigd wordt dat de straffen hier nauwelijks effect hebben!!!
-
Nee niet hier in de omgekeerde slappe PvdA/GroenLinks wereld, meneer kan stoer naar zijn vrienden en na wat schoffelen met rolmodel 'rapper boef' is hij er helemaal vanaf!
En de agent die krijgt een berisping, want dit is politiek niet correct.
-
Als we een koning met ballen hadden stond die nu op en krijgt de man een lintje en wordt voorgedragen om in een commissie van wijzen deel te nemen om het rechtssysteem grondig te herzien (met een nieuwe bezetting!!!). En ja dat kan wel!
Maar nee.....
Sterkte voor die agent en dapper dat ie zijn verhaal doet, kunnen die laffe cijfersjoemelaars in die kudde van Van der Steur niet aan tippen!

bananabanana | 14-01-17 | 18:46

"Vrijgesproken. Hoe kan dit? Dan nog de gespinde leugens van onze overheid dat de criminaliteit afneemt"
@ Nehemia | 14-01-17 | 18:21
U slaat de spijker op de kop; immers hoe minder veroordelingen des te beter de statistieken eruitzien.

telelezer | 14-01-17 | 18:46

@Pierre Tombal | 14-01-17 | 18:37

Ik heb 0 medelijden, maar dan ook echt 0.

StijlvolRechts | 14-01-17 | 18:40

Ik zie nergens expliciet staan dat het een blanke verdachte was. Ergo: was het dan misschien een allogggetoon..?

telelezer | 14-01-17 | 18:40

De agent zei: "Uit reactie gaf ik de man een harde klap in zijn gezicht."
Dat gaat hem zijn baan kosten en een zware veroordeling wegens mishandeling (want Nederland)

telelezer | 14-01-17 | 18:39

@StijlvolRechts | 14-01-17 | 18:18
Hij werd van achter besprongen door iemand die direct naar zijn keel greep. Waar haal jij vandaan dat hij ooit gezien zou kunnen hebben door wie hij besprongen werd en dat ze "alleen maar met hem wilden praten"? Om een dronkenmansgeintje waarvan heel Nederland weet wat daarmee bedoeld wordt. Alle beeldinformatie laat duidelijk zien dat hij niet agressief was. Hij was hoogstens irritant en deze lichten wilden hem overduidelijk een lesje leren. Nou, dat is ze gelukt hoor.

Voor een politieagent geldt wat dat aangaat niets anders dan voor D66'ers die een toga aantrekken: al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.

Pierre Tombal | 14-01-17 | 18:37

Een politievakbond die geen zwartboek aanlegt over de gerechtelijke dwalingen, heeft niet begrepen dat het vrijpleiten van repeat offenders, een gezagondermijnende effect heeft en het werk van de platvoet schier onmogelijk maakt.

hovawart | 14-01-17 | 18:37

Na dat gekloot met die nep aangiftes tegen wilders en vele vele rare vonnisen vertrouw ik minder en minder op die rechters. Zeker na die uitspraak van die ene die zonder schroom vertelde dat een PVV sympatisant niet als rechter benoemd zou kunen worden. Een rechter moet nooit doen wat hij vind. Hij moet de wet uitvoeren. Wat je achtergrond of politieke voorkeur ook is. Dat dat nu een een klupje politiek zeer gekleurde zooitje goedmensen zijn is een ZEER kwalijke zaak. Waren er maar PVV rechters. Hopen dat dit soort fratsen dan achterwege blijven.

diek | 14-01-17 | 18:36

@necrosis | 14-01-17 | 18:12
*Brood nog even in trommel houdt...Twijfel..*

Wijze uit het Oosten | 14-01-17 | 18:35

Maar wordt hij dan op zijn minst voor verzet bij arrestatie of zware mishandeling vervolgd?

Of kan dat nu niet meer?

Raad_maar_raak! | 14-01-17 | 18:35

Voordat een aantal reaguurders het hier gaan hebben over moord, poging daartoe, schuld en het opzetbegrip...verdiep je eerst in deze begrippen. De onzin die ik af en toe lees...

- Niet vluchten in combinatie met het voorhanden hebben van een wapen waardoor opzet bewezen kan worden geacht (Feynman). Deze had ik even gemist in het porsche-arrest.
- Minimumstraffen in het strafrecht? Weer wat nieuws (Jack Jersey).

RenHoek | 14-01-17 | 18:34

In Brazilië was zo'n verdachte niet meer levend uit het fietsenhok gekomen. Ik zeg dit, zodat beide extremen uit het spectrum der mogelijkheden even langs komen. Ik vind deze uitspraak van de rechter namelijk écht net zo bizar als iemand standrechtelijk executeren. En eerlijk gezegd; er komt een moment dat ik wens dat de politie dit doet. Van wetsdienaren blijf je af, misschien als de politie zelf voor rechter speelt dat ze het ontzag en gezag krijgen dat ze verdienen. Want onze rechters doen er alles aan om het gezag van onze wetsdienaren te ondermijnen.

PureYak | 14-01-17 | 18:34

De rechters staan aan de kant van de misdadigers.

Muggenmepper | 14-01-17 | 18:31

@necrosis | 14-01-17 | 18:24
Beste necro,
Ik zit ietsje (meer) oostelijker van Veurbeurg..

Wijze uit het Oosten | 14-01-17 | 18:29

Met rechters als dat heb je geen criminelen meer nodig.
Tip aan de Hermandad aldaar, je weet wie het zijn, pak ze een volgende keer op als je ze weer ziet, zonder aanleiding, neem ze mee naar een verlaten stukje bos en schop ze helemaal de vliegende vinkentering. Dat schorem heeft schijt aan wet en gezag, dan moeten ze maar op een andere manier leren luisteren.

Graaisnaaiert | 14-01-17 | 18:28

Ik vind het niet gek dat agenten massaal ziek thuis zitten en criminelen zich oppermachtig voelen. Agenten krijgen geen enkele steun uit de overheid en ook niet van vrouwe Justitia die inderdaad stekeblind is!

StijlvolRechts | 14-01-17 | 18:28

@kapotte_stofzuiger | 14-01-17 | 17:50
Correctie : Als WITTE ondernemer 1 euro omzetbelasting te weinig opgeven.
Ooit in mijn Nederlandse ondernemerstijd 's avonds laat aan het factureren. Credit gemaakt, nieuwe rekening gemaakt (na 0:00 uur) en ja, die viel in een nieuw kwartaal..
Van de belastingcontrole van dat jaar heb ik na 20 jaar nog een schrale anus.
Alles was kloppend tot op de cent maar de inspecteur vond het BTW fraude. (als in verlegging naar een ander kwartaal waar de transactie had plaatsgevonden.)

Wijze uit het Oosten | 14-01-17 | 18:27

Geen ecli nummer?

keizeradmiraal4 | 14-01-17 | 18:27

@noerg | 14-01-17 | 18:08,

en als je logisch nadenkt is het begaan van doodslag veel ernstiger dan moord. Iemand die doodslag begaat is kennelijk zo impusief en onbezonnen dat hij zomaar iemand kan doden. Een moordenaar maakt tenminste een weloverwogen beslissing dus als de kosten/baten-analyse van een moord niet goed uitpakt zal die het niet meer doen, iemand die doodslag begaat daarintegen...

rode peper | 14-01-17 | 18:25

Slappe rechters, als je als blanke man vijf kilometer te hard rijdt kan je aftikken. Wurg je een agent dan gebeurt er niks? En dan nog zijn er van die stukken verdriet die volhouden dat er geen D66 rechters zijn. Het feit dat er draaideur criminelen rondlopen zegt al genoeg.

voldemort | 14-01-17 | 18:24

-weggejorist-

RenHoek | 14-01-17 | 18:24

@Wijze uit het Oosten | 14-01-17 | 18:18
In mijn super hebben ze 'broodgarantie tot sluitingstijd' (20:00 op zaterdag).

necrosis | 14-01-17 | 18:24

Kan Geenstijl hier ook ff naar kijken. Nederland zal moeten gaan begrijpen wat er gaande is, wat we al weten. Wilt u zich "nog meer" even ergeren, zie dit: www.youtube.com/watch?v=P4v0_vO98gk

Datkanjenietmenen | 14-01-17 | 18:23

En wie komt er wél voor de rechtbank en wordt wél schuldig bevonden? Iemand die tegen deze criminelen is.

Patatter | 14-01-17 | 18:22

Volgende keer dus aan meneer de wurger vragen of hij hardop meetelt; "eenentwintig, tweeentwintig" dan kun je de tijd een beetje bijhouden.

Wat is t volgende? Iemand neersteken is geen poging doodslag/moord omdat we niet weten hoe lang t mes in t lichaam zat?

Rooddraakje | 14-01-17 | 18:22

Vrijgesproken. Hoe kan dit? Dan nog de gespinde leugens van onze overheid dat de criminaliteit afneemt. Onlangs werd duidelijk dat dat de grootste leugens zijn. Moet er flink bezuinigd worden. Waarom wordt al dat rondlopende gajes die nog een straf moeten uitzitten niet opgepakt? Wie begrijpt het nog.

Nehemia | 14-01-17 | 18:21

"Oh ja...en de doodstraf instellen zoals de SGP wil, lijkt mij ook een prima idee."
@Keyboardspeler | 14-01-17 | 17:58
De SGP heeft vandaag juist besloten de herinvoering van de doodstraf uit het verkiezingsprogramma te schrappen (zie: nos.nl/artikel/2152937-doodstraf-uit-v... ). Is ook wel een beetje raar; tegen abortus zijn en vóór de doodstraf. En het CDA heeft een kiesdrempel van 3 zetels voorgesteld om versnippering tegen te gaan, maar dat is weer een ander verhaal (zie: nos.nl/artikel/2152950-cda-wil-hogere-... ).

kweethetooknietbeter | 14-01-17 | 18:21

Vermoed dat dit binnen 24 uur verplicht van Feestboek is verwijderd. En hij krijgt nog een douw na!

eerstneukendanpraten | 14-01-17 | 18:19

@necrosis | 14-01-17 | 17:52
No No No !
Het brood is bijna op !

Wijze uit het Oosten | 14-01-17 | 18:18

@Pierre Tombal | 14-01-17 | 18:15

Hij verzette zich wel degelijk en riep zelfs dat hij een wapen had. Het is een vervelende samenloop van omstandigheden en de door hem zelf veroorzaakte paniek bij de agenten. Maar heej, agenten zijn immers altijd schuldig en Hendriquez was echt een lieverdje, wat zeg ik? een schatje was het.... [/linkmodes]

StijlvolRechts | 14-01-17 | 18:18

noerg | 14-01-17 | 18:08
Je kunt ook andersom redeneren. Verdachten die zich beroepen op doodslag roepen altijd dat het in een opwelling is gebeurd. De dader heeft geen relatie met de agenten, dus die opwelling is er niet.

Los daarvan zijn er vier besluiten nodig om tot de verwurging te komen en bestaat een verwurging met andermans spullen ook uit meerdere handelingen. Het is niet alsof je even een klap geeft op iemand die je niet verwachtte met een stomp voorwerp wat je toevallig al vast had.

Doodslag heeft voor mij in deze casus iets onhebbelijks, een onbeholpen actie. Terwijl de dader hier in volledige controle van twee getrainde agenten is geweest.

Nu tweeten en facebooken agenten nog hun onvrede, schieten komt met rasse schreden dichterbij.

Feynman | 14-01-17 | 18:17

@Tirade | 14-01-17 | 17:51
Henriquez verzette zich niet tegen zijn aanhouding. Hij vocht net als deze agent voor zijn leven. Het verschil is dat Henriquez verloor - de overeenkomst is dat de daders werden vrijgesproken.

Pierre Tombal | 14-01-17 | 18:15

Nacho_Vidal | 14-01-17 | 18:04
Het zou grappig kunnen zijn als het niet zo diep triest was dat er inderdaad een kaste van justitiële debielen zijn.
.
De enigste rechter die ik ooit ben tegen gekomen was overigens een links-alternatief typetje; best creepy als je er zo over nadenkt.

HaatAth3ist | 14-01-17 | 18:15

@Antikalk | 14-01-17 | 18:02
Niet whinen,
Ik kan morgen pas weer vers brood halen..

Wijze uit het Oosten | 14-01-17 | 18:13

@necrosis | 14-01-17 | 18:09

Maakt niet uit, ik was het er totaal niet mee eens en liet het even in een opwelling merken, degene die met ziektes schelden die laten ze dan weer staan

Antikalk | 14-01-17 | 18:13

@Bensel | 14-01-17 | 18:06
DAT had je nou niet moeten schrijven...
*zwaait*

necrosis | 14-01-17 | 18:12

Voor FB moet ik me registreren, dat vertik ik dus. Dan maar niet lezen. Wat betreft de kop van dit artikel, het verbaast me niet echt. Die agent staat wel een fikse reprimande te wachten wegens dit buiten brengen verwacht ik.

Kaft | 14-01-17 | 18:11

Dit land is echt, maar dan ook echt hopeloos verloren. Dader probeert naar zijn doorgeladen wapen te grijpen. Wurgt een agent nog met een snoer. En vrijspraak.
Die loopt weer vrij rond met een wapen op zak.

Wim Venijn | 14-01-17 | 18:11

En dan zijn er partijen in Nederland die het gore lef hebben te claimen dat allochtonen altijd harder gestraft worden dan autochtonen. Ik voel steeds meer voor een gewelddadig verzet! Misschien dat er dan eindelijk ook eens naar ons wordt geluisterd.

StijlvolRechts | 14-01-17 | 18:11

@Antikalk | 14-01-17 | 18:02
Quid heeft het stukje niet geschreven.
En nooit gaan zeuren als je een keer - weggejorist- wordt, dat win je niet.

necrosis | 14-01-17 | 18:09

kweethetooknietbeter | 14-01-17 | 18:03

Rechter: "Een kansenparel heeft recht op een halssnoer. Vrijspraak!"

Jack Jersey | 14-01-17 | 18:09

Feynman | 14-01-17 | 17:56
Moord en doodslag is altijd al een lastig verhaal, hoe lang van te voren moet je het van plan zijn, een dag, een uur, een minuut?
En dan komt er nog bij dat het in dit geval poging tot moord of poging tot doodslag zal blijven. Als je intentie was iemand dood te schieten, maar hij overleeft het zie ik niet echt waarom je daar een lagere straf voor moet krijgen. Die persoon is nog steeds even kwaadaardig, hij schoot alleen niet goed genoeg. Snap wel dat intentie lastig of niet te bewijzen is maar de straffen op 'poging tot' zijn zo mogelijk nog schandaliger dan voor zaken met een dood slachtoffer.

noerg | 14-01-17 | 18:08

Dat er überhaupt nog mensen zijn die anno 2017 diender willen worden blijft me verbazen.
Dat is tegenwoordig meer een roeping dan dominee, arts, leger-des-Heils vrijwilliger of wat dan ook.

Moresnetunited | 14-01-17 | 18:08

Jackanders | 14-01-17 | 18:04
te ambiëren, of zoiets

Jackanders | 14-01-17 | 18:07

...maar rij geen 5km/h te hard!

Xirdalan | 14-01-17 | 18:07

@John Lamaer | 14-01-17 | 18:04
Ik hoop juist dat meer agenten dit soort ervaringen gaan delen (niet zijnde op facebook). Volgende keer ECLI-nummer van uitspraak erbij graag.

atheïstisch stemvee | 14-01-17 | 18:07

Een paar verschroeide grassprieten nabij een moskee in Enschede levert daarentegen in totaal 20 jaar gevangenisstraf op.

Peter_K | 14-01-17 | 18:06

-weggejorist-

Bensel | 14-01-17 | 18:06

Als maar 26% van de misdrijven wordt opgelost en over die 26% wordt dan ook nog eens op deze manier recht gesproken, dan is het wel duidelijk waarom die gevangenissen allemaal gesloten zijn "omdat de criminaliteit gedaald is". Klinkt als ambtsbevel van Ard: zoveel mogelijk vrijspreken, hebben we geen cellen meer nodig om ze op te sluiten.

medusa324 | 14-01-17 | 18:06

Politie agenten beschermen ons en worden daar slecht voor betaald. Het moet een roeping zijn, lijkt mij......

Anyway, voor een paar lullige euro's je bijna dood laten slaan dat is al wat..... Maar dat de rechterlijke macht je daarna, letterlijk, laat stikken is SCHANDALIG!!!

Taxi!! | 14-01-17 | 18:05

"Er zit daar iets in het water waardoor de inwoners een beetje "raar" worden."
@Osdorpertje | 14-01-17 | 17:51
Ei.

Jostifiel | 14-01-17 | 18:05

De volgende keer een derde oogkas erbij schieten, midden tussen die twee al bestaande. Dan heb je dit gezeik ook niet meer.
Dat er nog mensen bestaan die ook maar overwegen om een baan bij de politie ambiëren, is voor mij een groot raadsel.
Ze worden door de wetgevende macht met de kont aangekeken, en het loonstrookje is ook al een reden om daar nooit terecht te willen komen.

Jackanders | 14-01-17 | 18:04

Dus er is vermoeden van een vuurwapen bij de verdachte. Waarom niet met getrokken pistool de verdachten benaderd? Dat was toch potentieel levensgevaar?
Of mag dat niet van de ambtsinstructie? Dan TO HELL met die instructie. Eigen veiligheid eerst!

macmiep.nl | 14-01-17 | 18:04


HaatAth3ist | 14-01-17 | 18:00
De meeste rechters komen niet zo snel in een fietsenstalling. Die rijden namelijk in een dikke BMW of iets dergelijks rond.

Ooit een keer een rechter als klant gehad. Vond haar erg vreemd. Ze was zeer uit de hoogte en deed arrogant. Begreep niets van de prijzen en wilde daar ook niets van weten.

In dat korte moment dat ik haar hielp vroeg ik mij af waarom zij rechter was. Ook qua uiterlijk smoezelig. Ik vertrouw sowieso geen smoezelige mensen.

Nacho_Vidal | 14-01-17 | 18:04

-weggejorist-

John Lamaer | 14-01-17 | 18:04

Advocaat: "Mijn cliënt toonde enkel hoe mooi een halssnoer de agent zou staan."

kweethetooknietbeter | 14-01-17 | 18:03

@Feynman | 14-01-17 | 17:56
Ja idd, moord past beter bij dit scenario.

@geenstijl @quid @moderator
Wel een beetje achterlijk om mijn eerste comment te verwijderen, ik voldoe gewoon aan jullie huisregels en mag gewoon mijn mening uitten

Antikalk | 14-01-17 | 18:02

@necrosis 17:52: hoop dat het er dik genoeg bovenop ligt.

Gezwel | 14-01-17 | 18:02

Aangezien het geweldsmonopolie bij de overheid ligt en de overheid hier geen passend gebruik van wenst te maken, is het tijd om het geweldsmonopolie op te heffen en de gewone burger te bewapenen.

marcoplarco | 14-01-17 | 18:02

Ik ken nogal wat rechters en advocaten persoonlijk. Ze geloven in het kwaad. Privé leven altijd de grootst denkbare pleureszooi.

Orakel1958 | 14-01-17 | 18:02

Almere, het paradijsje waar Mevrouwtje Jorritsma het sceptertje zwaaide, zegt genoeg, een vrijstaat voor kansenparels met een zwaar-ontkennende gemeenteraad.prachtig toch, zo midden in Nederland.

hovawart | 14-01-17 | 18:02

Het is een diep verlangen van mij dat een D66 rechter, zoals de compleet wereldvreemde debiel welke tot zo'n uitspraak komt, zelf slachtoffer wordt van kansenparels en hem of haar zwaar letsel wordt toegebracht.
.
Misschien, heel misschien, gebeurt er dan een keer wat aan dit compleet gestoorde rechtssysteem en is het een keer gedaan met dit soort debiele en onnavolgbare uitspraken.
.
Een "law abiding citizen"-tje zou ik overigens ook goed vinden.

HaatAth3ist | 14-01-17 | 18:00

Feynman | 14-01-17 | 17:56

Mee eens. Moord met voorbedachte rade. Het Wetboek van Strafrecht schrijft bij mishandeling (verminking) met voorbedachte rade een celstraf van minimaal 12 tot maximaal 24 jaar voor. Dit is nog een gradatie erger.

Kortom, het zal wel vrijspraak worden.

Jack Jersey | 14-01-17 | 18:00

nietoftochwel | 14-01-17 | 17:57
Na Fiep zijn er nooit meer mensen geweest die dezelfde voornaam hadden.

Nacho_Vidal | 14-01-17 | 17:59

Je mag hopen dat tijdens een volgende poging tot doodslag op een agent
hij/zij de mogelijkheid aangrijpt om z'n pistool in de moordenaar te legen

Tobi | 14-01-17 | 17:58

BokoHalal | 14-01-17 | 17:54
U bent een verstandig man, die wel beseft dat ie een hele hoop te verbergen heeft.

Boris die Sauertopf | 14-01-17 | 17:58

Het schoon schip maken van Wilders-1 kan meteen beginnen door alle rechters te ontslaan (misschien even wat tips vragen aan Erdogan) en meer types a la een Hiddema, de Roon en Moskovitz aan te stellen.
OvJ's mogen zo links blijven als ze nu zijn, zij veroordelen toch niemand.
Oh ja...en de doodstraf instellen zoals de SGP wil, lijkt mij ook een prima idee.

Keyboardspeler | 14-01-17 | 17:58

Vraag is dan waar het heerschap wel voor veroordeeld is.

wapster | 14-01-17 | 17:58

Maar goed dat Fiep Westendorp dit niet meer hoeft mee te maken.

nietoftochwel | 14-01-17 | 17:57

Antikalk | 14-01-17 | 17:41
Het verschil tussen doodslag en moord is de opzet.

Jij schreef doodslag, en daarbij moet iemand in een opwelling gehandeld hebben. Ik vind het nóg een gradatie erger, moord.

Meneer besluit een vuurwapen te dragen.
Meneer besluit niet te vluchten.

(deze wordt slachtoffers van misdrijven altijd voorgehouden als ze hun eigen kinderen of huis verdedigen, dat hun noodweer niet noodzakelijk was omdat ze rustig hun knopen hadden moeten tellen, en vervolgens hun rug naar de dader hadden moeten draaien om te vluchten. Als de verplichting voor slachtoffers bestaat, dan bestaat die ZEKER voor daders)

Meneer besluit niet te luisteren.
Meneer besluit te gaan vechten.

De dader heeft minimaal vier momenten nagedacht voordat hij de agent ging wurgen, daarom vind ik doodslag te weinig.

Feynman | 14-01-17 | 17:56

De rechterlijke macht laat de agenten die het straatwerk doen keihard vallen, met de zegen van de politieke zakken hooi op dit departement.
Dit is echt niet de eerste uitspraak waarbij een agent te kakken wordt gezet. Als je een aanhouding verricht waarbij de verdachte geheel terecht wordt beschadigd kun je tegenwoordig een veroordeling tegemoet zien.
Lekker motiverend, ik heb alle respect voor degenen die die in deze mesjogge draaimolen volhouden.

Eppo | 14-01-17 | 17:56

Vreselijk. Mijn kennis van de ambtsinstructie is een beetje roestig maar waarom nam hij/zij het vuurwapen niet meteen ter hand? Volgens mij mag had dat in deze situatie gewoon gemogen.

Ongelooflijk dat onze regering het ooit zo ver heeft laten komen. Zachte heelmeesters maken..

Bobdesloper | 14-01-17 | 17:56

Nederland is geen rechtstaat.

Tapu | 14-01-17 | 17:56

Dirty Harry, leeft hij nog?

Febofiel | 14-01-17 | 17:56

-weggejorist-

Koos Knak | 14-01-17 | 17:55

Kan een agent in hoger beroep en zo nee, waarom niet? Waarom trekt men partij voor een agressieve allochtoon en worden Nederlandse agenten zo vaak afgewimpeld door een rechter? Allemaal vragen die men makkelijk KAN beantwoorden maar niet WILT. De angst voor allochtonen zit hoog in dit pand bij de rechtspraak. Bang voor meer geweld, bang voor als racist te worden uitgemaakt of bang voor ontwrichting van de samenleving? Bang voor rellen en fikkende auto's? Hebben we het echt zo ver laten komen met onze slappe ruggegraat wat gekweekt is door jarenlange linkse paplepels leeg te vreten? Zitten we al land echt zo diep in de zelfkastijdende psychose dat we ons wegcijferen? Mogen naast joden, nu ook agenten dood en welke burgemeester accepteert dat dit keer? Maart en 1913 waren nog nooit zo dichtbij...de rekening graag voor 40 jaar uitverkoop van dit land.

Acar_ketimun | 14-01-17 | 17:54


kapotte_stofzuiger | 14-01-17 | 17:51
Er was wel een uitzondering als ik het goed had. Of iets met voor de lunch ofzo en alleen op oneven dagen.

Nacho_Vidal | 14-01-17 | 17:54

Één van de meest irritante dingen van tpo zijn de 'artikeltjes' waarin alleen maar een link naar fb of twitturt wordt neergepleurd. Beide geblokkeerd per definitie om hele goede redenen.

Gaat dat nu ook hier geïntroduceerd worden? Het peijl daalde toch al flink tot niveau-geen, de laatste tijd. Betaalt het schrijversvak zo slecht? Spendeert in ieder geval een paar verhelderende regeltjes uitleg svp

BokoHalal | 14-01-17 | 17:54

Antikalk | 14-01-17 | 17:45
Daarom ook, het vaststellen van de tijd is totaal overbodig. "In een split second stond de man voor mij en greep direct naar het snoer van de portofoon (spreeksleutel). Hij sloeg het snoer van mijn portofoon om mijn hals"
Hij sloeg snoer .. om mijn hals, dat zegt voor mij meer dan voldoende over de intentie. Mic pakken, snoer om de nek draaien, snoer aantrekken en proberen vast te houden. Dat zijn 3-4 bewuste acties. Als je niet veroordeeld wil worden voor poging tot doodslag moet je die dingen maar gewoon niet doen. Veel respect voor die agent als die zn werk weer oppakt maar kan het evenzeer begrijpen als ie het bijltje er bij neergooit.

noerg | 14-01-17 | 17:53

kom hoe heet ie | 14-01-17 | 17:50
Ik liep laatst naast een agent en ik moest een hele harde wind laten. Maar door mijn opvoeding heb ik hem ingehouden uit beleefdheid. Een uur later hield ik het niet meer (zat ondertussen bij de tandarts) en zitten op van die harde houten stoelen liet ik hem gaan: PRRRR RT RT RT!! Je kent het wel.

Nou. Was me dagje wel weer.

Nacho_Vidal | 14-01-17 | 17:53

Politie-agent willen zijn is echt een roeping. Ze krijgen echte slecht betaald voor het werk dat ze doen.

Nehemia | 14-01-17 | 17:52

@Gezwel | 14-01-17 | 17:41
Ik mag hopen dat je sarcastisch was, anders ga ik je even melden!

necrosis | 14-01-17 | 17:52

Almere is gewoon een buitenwijk van Amsterdam Zuidoost. Er zit daar iets in het water waardoor de inwoners een beetje "raar" worden.

Osdorpertje | 14-01-17 | 17:51

Verzet bij aanhouding, zoals ook bij die meneer Henriquez, zou er standaard voor moeten zorgen dat je keihard gestrafd word. Pogingen om eventuele consequenties bij de agenten neer te leggen, gelijk in de kiem smoren. Geen slachtofferschap. Niets omdraaien wat betreft oorzaak-gevolg. Zolang verdachte zich niet overgeeft draagt hij de volle verantwoordelijkheid voor alle gevolgen. In dit geval is een straf van enkele jaren gerechtvaardigd.

Tirade | 14-01-17 | 17:51

@Nacho_Vidal | 14-01-17 | 17:50
Dronken schieten is een no go.

kapotte_stofzuiger | 14-01-17 | 17:51

Het bizarre is dat veel Nederlanders met een moeilijke achternaam het opmerkelijk vinden dat Nederlanders met een vermelding in een telefoonboek zich zo vreemd gedragen.
Gaat de wal het schip keren of gaat de politiek inzien dat het kaf van het koren uitgewezen moet worden. (en niet met het volgende vliegtuig via Duitsland weer retour op het oude woonadres, verder gaat met hun hobby, onder een nieuwe, anders gespelde, achternaam, want ze hebben in Hollandia toch niks in de gaten.

hovawart | 14-01-17 | 17:51

Ik ben opgevoed met het idee dat wanneer je een agent uitscheldt je flink de sjaak bent, laat staan wanneer je zo'n man wurgt. Mijn ouders hadden dan ook nog nooit van D66-rechters gehoord.

kom hoe heet ie | 14-01-17 | 17:50

@DarkShadows | 14-01-17 | 17:46
Als ondernemer 1 euro te weinig omzetbelasting opgeven.

kapotte_stofzuiger | 14-01-17 | 17:50

kapotte_stofzuiger | 14-01-17 | 17:46
In Frankrijk mag je altijd op de rug van de agent en dan met het dienstwapen in de lucht schieten heb ik gehoord.

Maar alleen als je een promillage hebt van meer dan 0,8!

Nacho_Vidal | 14-01-17 | 17:50

Vandaar dat het ziekteverzuim zo hoog is bij de politie. Je wordt als stront behandelt.

Nehemia | 14-01-17 | 17:49

@DarkShadows | 14-01-17 | 17:46

Je boetes niet betalen en vooral niet zonder licht fietsen.

StijlvolRechts | 14-01-17 | 17:48

To the OUTRAGE $$$ machine!

JVeen | 14-01-17 | 17:48


eerstneukendanpraten | 14-01-17 | 17:46
Stond er verder niet precies bij. Maar ze hebben die gast volledig aan gort geschopt.

Nacho_Vidal | 14-01-17 | 17:48

Een agent wurgen moet kunnen. Terechte vrijspraak.

Over een aantal jaren komt dit soort incidenten helemaal niet meer voor want Nederland wordt steeds veiliger volgens politici en statistici. Politie, justitie en de rechtelijke macht zijn dan werkloos.

ProAsfalt | 14-01-17 | 17:48

Ik vraag me echt af wat je in NL als kansloze moet doen om ook maar enigszins gestraft te worden

DarkShadows | 14-01-17 | 17:46

@Nacho_Vidal | 14-01-17 | 17:41

Maar pooiers vallen toch altijd 'per ongeluk' van de trap?
Maar voor iemand die een meisje van 12 in dienst had eigenlijk best wel een mooie dood. Als het mijn dochter was geweest had ik best nog wel even met hem willen spelen...

eerstneukendanpraten | 14-01-17 | 17:46

@noerg | 14-01-17 | 17:43,

Daarom moeten rechters ook nooit voor het leven worden aangesteld... Gewoon zoals elke werknemer een contract en om de zoveel tijd een beoordeling.

basweetutwel | 14-01-17 | 17:46

Positief nieuws, als je dus staande wordt gehouden voor 3 km/h te hard of 1 minuut te lang parkeren kan je beter de agent proberen te vermoorden dan als een schaap de boete incasseren.

kapotte_stofzuiger | 14-01-17 | 17:46

@noerg | 14-01-17 | 17:43

Als ik iemand aan het wurgen ben bij judo heb ik maar 2,5 / 3 seconden nodig, als het goed zit 2 seconden

Antikalk | 14-01-17 | 17:45

Al Mere..... En hele goede reden die polder weer terug te geven aan het water. Geen originele opmerking, wel een oprecht gemeende.

BlowingBubbles | 14-01-17 | 17:45


necrosis | 14-01-17 | 17:41
Het is lastig te beoordelen. Ik heb zelf nooit dit soort situaties meegemaakt. Maar zelf wel ooit een vrouw uit de handen van haar aanvaller gered. Van moment van 0 naar escaleren duurde denk ik 2-3 seconden.

Nacho_Vidal | 14-01-17 | 17:44

"Zij zag namelijk iets in de broekzak van de ene man zitten wat de vorm van een vuurwapen had "
------------------------------------------------
Collega was dus een vrouw ; dit feit alleen zou je je leven kunnen kosten......

Koning BongoBongo | 14-01-17 | 17:44

Maar oh wee als je 10km te hard rijd, of verkeerd geparkeerd staat: dan geen genade.

Desi Erasmus | 14-01-17 | 17:43

Piswoest wordt je hier van. Vooral dit " De rechtbank oordeelde dat mijn spreeksleutelsnoer te flexibel was en dat er niet precies was vastgesteld hoelang het snoer om mijn nek zat."
Een spiraalsnoer is dan wel flexibel, als je het uittrekt is het gewoon dun sterk koord, bizar argument. En hoe moet er in hemelsnaam ooit worden vastgesteld hoelang dat snoer om zn nek zat, wil de rechter het zelf misschien eens voor 1 of 2 seconden proberen? Waarschijnlijk niet want iedere seconde is er 1 te veel. Als ie aangeeft dat ie licht in zn hoofd werd betekend dat dus dat er lang genoeg en hard genoeg aan dat flexibele snoer getrokken is. Dacht dat die ambts-eed nogal serieus genomen werd doorgaans, als een agent zegt dat het zo was dan was het zo.
Bijna vermoord door een stuk tuig en dan nog een mes in je rug van de rechter. En u en ik worden weer blootgesteld aan de gewapende idioot.

noerg | 14-01-17 | 17:43

@Feynman | 14-01-17 | 17:33
Vergeet verboden wapenbezit niet.
En als iemand mijn collega aan het wurgen is, zou ik toch minstens de wapenstok pakken en slaan waar het vreselijk pijn doet.

necrosis | 14-01-17 | 17:41

Er wordt goed gezorgd voor daders in dit land, zie ook meisje van Nulde nieuws afgelopen week. #knettergek

Rico den Hollander | 14-01-17 | 17:41

Nu kunnen we weer allemaal heel hard SCHANDE! gaan roepen, maar ik zou toch graag even het vonnis willen zien voordat ik een oordeel kan vormen. Of is "hoor-en-wederhoor" ouderwetse journalistiek?

NoblesseOblige | 14-01-17 | 17:41

Met zo'n gay haarlok lok je de agressie natuurlijk wel uit bij onze kansenparels. Ergo: terechte vrijspraak!

Gezwel | 14-01-17 | 17:41

eerstneukendanpraten | 14-01-17 | 17:37
Wat ik je zeg. Ik las laatst een verhaal over 2 agenten die al een tijdje een pooier op de korrel hadden (dit is iets van 10 jaar geleden, Texas Amerika)

Eenmaal aangekomen bij het huis deden ze een inval en ze vonden dus die pooier. Bleek dus dat hij ook meisjes van 12 in 'dienst' had.

Die agenten hebben vervolgens voor eigen rechter gespeeld en die klootzak letterlijk van de trap af laten vallen.

Alleen heeft die gozer dat nooit meer kunnen navertellen.

Nacho_Vidal | 14-01-17 | 17:41

Feynman | 14-01-17 | 17:38

En een snoer om je nek niet dan?, ok zal ik effe 10 seconden een snoer om je nek doen dan? daar lig je al, ohh het is dan geen 12 seconden dus dan kom ik er mee weg

Antikalk | 14-01-17 | 17:41

Dit land is volledig naar de klote. Criminelen en aso tuig geniet meer bescherming en rechten dan slachtoffers van dat Criminele en asso tuig. En het maar gek vinden dat mensen rechtser en steeds bozer worden. Links en onze rechters (die zijn bijna allemaal links) verzieken ons eens zo mooie land.

StijlvolRechts | 14-01-17 | 17:40

Mag toch hopen dat het OM in hoger beroep gaat.

gemeentereiniging | 14-01-17 | 17:40

In engeland krijg je levenslang als je probeert een agent met een hamer te slaan. Hier staat verbinden voorop. Stageplaats. Terugkeer. Reclassering. We zijn gek met z'n allen

Tirade | 14-01-17 | 17:40

-weggejorist-

Nicolas_Skeye | 14-01-17 | 17:40

Je zou verwachten dat agenten beter getraind zijn in vechtsport.

Nicolas_Skeye | 14-01-17 | 17:39

Volgende keer moeten de agenten gewoon gericht schieten.Gaat helemaal niets aan verloren.

van stampij | 14-01-17 | 17:39

Zou Ard hier nog een tweet aan kunnen wijden?

Feynman | 14-01-17 | 17:39

Antikalk | 14-01-17 | 17:33
Nee, niet uit een opwelling. Meneer loopt met een vuurwapen rond, weigert te vluchten, weigert mee te werken en BESLUIT het gevecht aan te gaan. Dat geeft opzet en daarmee poging tot moord.

Feynman | 14-01-17 | 17:38

Dubbele straffen zei van der Steur toch. 2*0 = 0

bergsbeklimmer | 14-01-17 | 17:38

In Israël schieten ze zo iemand gewoon 20 kogels in zijn Marokkaanse kutlijf.

eerstneukendanpraten | 14-01-17 | 17:37

Ik vermoed dat de elasticiteit van een snoer héél anders wordt beoordeeld wanneer dit om de nek van een willekeurige rechter zou worden getest.

Coffee Party | 14-01-17 | 17:36

Not even surprised

Nanker Phelge | 14-01-17 | 17:35

Dus de pliesie moet draadloze speaker-mikes krijgen?
Van rechtspraak kunnen ze immers niks verwachten.

basweetutwel | 14-01-17 | 17:34

-weggejorist-

Antikalk | 14-01-17 | 17:33

@Wijze uit het Oosten
Goed zo, nieuws via Fecesboek moet uitgebannen worden. Gewoon blijven blokkeren die zooi.

Ageless | 14-01-17 | 17:33

Die Petra de Wit (in de comments van FB) is volgens mij een bekende van de daders.

Heel vervelend dat dit is gebeurd. Maar in films zouden ze zo'n dader gewoon opgeruimd hebben. Paar keer schieten met wapen dader. Opgeruimd staat netjes.

Nacho_Vidal | 14-01-17 | 17:33

"Hij sloeg het snoer van mijn portofoon om mijn hals. Ik kon mij niet verweren want ik lag nog op de motor. De jongen trok het snoer hard aan, ik voelde mij licht in mijn hoofd worden en kon geen adem meer halen. Ik kwam eindelijk overeind, maar voelde dat ik haast niet meer kon. Ik had het gevoel dat ik stikte. Ik hapte naar adem en voelde dat ik duizelig werd."

Poging tot moord.

Feynman | 14-01-17 | 17:33

Raaaarrrrrr,
Ik zie heel even een thumb van een filmpje en ploep,
Een kopregel en een artikel van 1 regel.
Hoe kan ik daar nou op reaguren ?

Wijze uit het Oosten | 14-01-17 | 17:31

"De rechtbank oordeelde dat mijn spreeksleutelsnoer te flexibel was en dat er niet precies was vastgesteld hoelang het snoer om mijn nek zat. Met zweethanden en kippenvel moest ik dit aanhoren. De verdachte is niet in bezwaar gegaan."

iB€€R | 14-01-17 | 17:28

REAGEER OOK