Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO. Gemeente Bergen (Limburg) maakt leven blauwe wortel tot ware hel

Kom op, gemeente Bergen (L.), geef deze mevrouw een paard. En een huis. Met stallen. Ze weet het anders namelijk echt niet meer.

Reaguursels

Inloggen

Als ze daadwerkelijk iets wordt onthouden waar ze recht op hebben (alhoewel ik me dat afvraag) hebben ze een zaak en kunnen ze dat hogerop zoeken. Maar ja, als een gemeente geen zin meer in je heeft kan je het meestal wel shaken, krijg je na 10 jaar misschien nog eens gelijk en dan ben je er allang aan onderdoor gegaan. Als ze er geen recht op hebben zullen ze op zoek moeten naar alternatieven (ik hoor goeie dingen over het zogenaamde omdenken).

sarcastro | 09-12-16 | 20:48

@Gravin v Kippenbouth | 08-12-16 | 23:33
Laten ze nu net in die gemeente Bergen bezig zijn met het realiseren van een groot hippisch centrum.

Guido | 09-12-16 | 07:57

Met een harde klap op de balie bij soosjale zaken van de gemeente, probeerde de man zijn woorden kracht bij te zetten. Ik ga hier niet weg voordat ik poen, of misschien zei hij doekoe, heb gevangen, zo kan het @#$*&#@ niet langer, de baby moet al maanden in de doos van de tv slapen!

Heeft u dan zo'n kleine tv vroeg de ambtenaar vol begrip, bij ons slaapt mijn schoonmoeder in de tv doos. U moet niet alles zo zwart wit zien, ik had die doos natuurlijk ook gewoon kunnen verhuren aan een andere bejaarde. Ik zal zorgen dat u een grootbeeld tv krijgt.

h.a.k. blok | 09-12-16 | 03:34

-weggejorist-

balletje_1967 | 09-12-16 | 00:31

Opvallend dat weinigen hierboven inzien dat de blauwe vuilniszak moet voorstellen dat ze door de gemeente bij het vuilnis is gezet.
Enfin, volgens mij missen we hier de fijne nuance waarom het zo gelopen is. Hier wordt de gemeente verweten nalatig te zijn geweest. Juist dit puntje maakt of breekt het verhaal van "de blauwe rups". Als de gemeente niks aangsmeerd kan worden is het pindakaas, helaas!

Cobalt bomb | 09-12-16 | 00:12

Pffff, 20x geopereerd plus nazorg, medicamenten en revalidatietrajecen á € 50.000,- per keer (gokje) maakt € 1.000.000,- en dan nog zeiken dat je niet wordt geholpen omdat de gemeente (lees belastingbetaler) niet óók nog voor je kuthobby met schijtpaarden en gratis boerderette met een stukje grond en paardenstal wil opdraaien. De teffus voor je kutwijf met je vuilzak. Dat je operaties en gezondheid geld kosten boeit me geen reet, gun ik je van harte. Maar dat ondankbare gejank. Stop daar eens mee!

Badderbeest! | 09-12-16 | 00:11

-weggejorist-

kwakindezak. | 08-12-16 | 23:45

balletje_1967 | 08-12-16 | 21:43
Dank voor uw bijdrage. Het stikt in de wereld van de faalambtenaren, maar we hebben het verhaal maar van één kant gehoord.
Iedere reaguurder weet en beseft best dat deze dame het zwaar heeft. De meeste reaguurders beseffen echter ook dat haar zorgvraag verre van reeel is. Mevrouw beseft dit misschien zelf niet helemaal omdat wanhoop, verdriet en/of een depressie vreemde dingen met de menselijke geest kan doen.
Ook ik adviseer mevróuw om uit de vuilniszak te stappen en openlijk in het nieuws te komen. Ik ben totaal niet thuis in de paardenwereld maar probeer eens iets te regelen via een paardenforum, een paardenclub, of via een manege in je woonplaats of iets dergelijks. Wellicht kan iemand mevrouw de mogelijkheid bieden om paard te rijden. En wie weet, kan Anky van Grunsven wel helpen. Zij heeft connecties bij de vleet. Je weet maar nooit, vragen staat vrij!

Gravin v Kippenbouth | 08-12-16 | 23:33

Makkelijk, vrouw in vuilniszak die compleet radeloos een filmpie de wereld in slingert belachelijk maken...

Of de gemeente haar nu wel of niet een huis compleet met paardenstallen moet geven of niet, het feit dat deze dame in rolstoel IN blauwe vuilniszak dit filmpie de wereld in gooit betekent volgens mij oer definitie dat er ergens al een behoorlijke faalambtenaar zit... en daar hoor je niemand over... Deze mevrouw heeft in ieder geval hulp nodig, en of dat nu een paardenstal is of een gesloten afdeling laat ik met alle liefde over aan de specialisten...

balletje_1967 | 08-12-16 | 21:43

-weggejorist-

andywatt | 08-12-16 | 20:46

@Boerentrut | 08-12-16 | 15:43
En dat is nog conservatief berekend.
Je vergeet namelijk de aanschaf en het aanrijden (of inrijden, hoe je het noemen wilt) van Zo'n 1 pk grasdiesel.
op wedstrijd of G niveau (als in Gehandicapt) heb je het dan (vooral op wedstrijd niveau) over € 75.000,- per stuk.
Dochterlief uit het Oosten heeft er twee, Ik weet tenminste waar ik voor werk.
Maar recreatief rijden op een manege voor gehandicapten ben ik een groot voorstander van. Een paard is een spiegel, jouw gedrag en fysiek geeft het direct weer. Het is namelijk een hoog sensitief vlucht/schrik dier.
Maar dat wil niet zeggen dat zij het bezit/grond/stal/huis ervoor moet hebben. Genoeg maneges die een gehandicapten rijprogramma hebben....
En dat kost de gemeentevuit de WMO pot € 300,- per maand...

Wijze uit het Oosten | 08-12-16 | 20:37

Tja , .... ik kan nog iets positiefs nog iets negatiefs over deze mevrouw plempen. Haar totale situatie is mij niet duidelijk en vooral waarom zij dit anoniem moet presenteren. Hoe kan de Gemeente ingaan op klachten van een anoniem iemand?
Maar ook reaguurders: geven aan dat ze er geen barst van verstaan, willen ondertiteling, weten niet waar het over gaat, maar zijn wel van mening dat deze mevrouw alles bij elkaar liegt.

Oplossing is simpel: zet een crowdfunding op. Meer en duidelijkere details over haar situatie en kom niet anoniem in beeld. Het is aan de lezer te bepalen of hij/zij doneert. Verder hoef je geen waarde oordeel te geven of je gelooft haar en doneert, of je vindt het bullshit en klikt het in 1 seconde weg. Simpel toch!

Professor Kluns | 08-12-16 | 20:37

@DaJonkel | 08-12-16 | 15:33
Neuh...
But hang in there.. Otherwise live life to the max and go out with a bang !
(Not ISIS style please..)

Wijze uit het Oosten | 08-12-16 | 20:25

Njordje | 08-12-16 | 19:01
Dat mevrouw diverse vormen van hulp en zorg nodig heeft, lijkt me overduidelijk en het is heel verdrietig dat mevrouw afscheid heeft moeten nemen van haar paarden. Helaas hebben heel veel gehandicapte of hulpbehoevende medemensen ook afscheid moeten nemen van vele zaken die hen dierbaar waren. Ook daar werden harde beslissingen genomen. Opnames in verpleegtehuizen met alle gevolgen van dien, en ook daar zijn honden of andere dieren niet welkom.
Je kunt nu eenmaal niet van de gemeente verlangen dat ze op verzoek paarden, stallen en een huis met een lap grond gaan verstrekken op kosten van de gemeenschap. In mijn ogen is "troost-therapie" gebaseerd op een kostbare hobby, geen rationele zorgvraag. Troost is belangrijk, maar daar is het gemeentebudget helaas niet voor.

Gravin v Kippenbouth | 08-12-16 | 19:49

Ik ken de situatie wel van deze persoon. Ze heeft wel op tijd aangeklopt toen er een operatie mbt bottumoren gedaan moest worden. Kreeg door de bureaucratie geen hulp en vriend kreeg geen zorgverlof maar zijn ontslag. Dit stel heeft 2 paarden die ze nodig heeft als therapie. Echter zijn ze hun huis kwijtgeraakt en omdat ze daardoor in een recreatiewoning terecht zijn gekomen weigert de gemeente daar de nodige zorg op te starten terwijl ze wel op dat adres ingeschreven staan. Resultaat is dat de vriend nog steeds geen werk kan zoeken. Vreselijk dat mensen zo hypocriet reageren terwijl ze de situatie niet kennen. Wacht maar totdat ze zelf zorg nodig hebben en tegen dezelfde bureaucratische dingen lopen. Deze mensen dreigen nu het laatste kwijt te raken waarvoor ze alles doen. Hun paardjes wat hun gezin is.

Njordje | 08-12-16 | 19:01

Wellicht lopen er tussen de reaguurders (m) nog dekhengsten rond die zich vrijwillig door deze dame willen laten berijden.
Voor het goede doel en zo.

Gravin v Kippenbouth | 08-12-16 | 18:57

@Parsons | 08-12-16 | 16:46
Gebakken, gestoofd of gerookt. Dat zijn de beste.

Stormageddon | 08-12-16 | 18:09

fukallahalhollandi | 08-12-16 | 15:45
zeer herkenbaar. Zodra een Gemeente in defcon modus gaat, is het moeilijk om het gesprek weer open te breken. met alle gevolgen die u beschreef.

hakbarry | 08-12-16 | 17:56

Dit lijkt me in scene gezet.
Aangenomen dat dit echt is, en geen grap van de studentenvereniging:
Als deze dame 50 jaar eerder was geboren dan was zij allang dood geweest. Bovendien, als er in New Delhi (waar ik gewoond en gewerkt heb) een gehandicapt kind wordt geboren dan laat men dit inslapen en gooit met het in de rivier. Dat is niet omdat de Indiase mensen slecht zijn maar omdat ze niet anders kunnen. Oftewel, soms zit het mee, en soms zit het tegen. En soms ga je dood.

Orakel1958 | 08-12-16 | 17:56

@necrosis
Vrouw wil alles maar past niet het asielprofiel.

deEerlijkeLeugenaar | 08-12-16 | 17:34

In plaats van dat ze de rest van de wereld eens bedankt dat ze nog leeft en voor graties geld. Blauwe eikel.

crankshaft | 08-12-16 | 17:09

Helaas kan ik niet beoordelen of deze video een hoax is of echt of alleen de aandacht erop wil richten dat gemeenden hun zorg-potjes niet besteden waarvoor ze bedoelt zijn.

In het geval het echt is.
Het gaat hier om een onderhandelingsprobleem.
De eisen van mevrouw zijn te hoog,maar wat de gemeende wil geven is ook zero en in plaats van te helpen verzwaart ze de lasten. Zoals met dwangsommen voor het bewonen van een zomerhuis door gebrek aan andere woning.
Een gemeende heeft geen licentie voor sadisme.
Het lijkt me in landelijke omgeving niet onmogelijk een paardentherapie bij een manege te regelen ( in plaats van fysio) en het lijkt me ook niet onmogelijk om een rolstoelgerechte woning voor mevrouw te regelen.

MistaRazista | 08-12-16 | 17:08

Overigens wel goed dat ze man en paard benoemd.

Nehemia | 08-12-16 | 16:59

Ik dacht eerst dat het een KKK sympathisant was die kleurenblind was, maar gelukkig was dat niet het geval. Tragisch. Dat is het. Helemaal die dwangsom van 250 pegels als ze nog langer in hun zomerhuisje verbleven. Bureaucratie en maatwerk zijn een verboden huwelijk. Je kunt ten einde raad wel een brief naar Wimlex sturen, maar koning kroonkurk gaat natuurlijk niks doen. Een paar keer per jaar zwaaien naar het volk is natuurlijk al een hele bevalling.

Nehemia | 08-12-16 | 16:57

Kom zelf uit de gemeente bergen
en dit is het eerste wat ik hier over hoor vreemd en zou niet weten wie het is

fearnone | 08-12-16 | 16:56

En ik wil een huis aan het strand met iedere dag 3 blonde Oostblok hoeren. Regel dat gemeente Bergen.
Bennie Boos | 08-12-16 | 14:42

Dat wordt in Bergen (L.) nog een hele opgave.

Ik vind overigens dat GS dit niet zou moeten plaatsen. Ondanks die blauwe boerka. Is niet om te lachen, het mens wordt beschadigd en je kent het hele verhaal niet.

xspalm | 08-12-16 | 16:52

Een goed paard is een dood paard.

Parsons | 08-12-16 | 16:46

@hStripe | 08-12-16 | 14:58
Enige juiste oplossing lijkt mij dat Zorggeld wat door Gemeenten wordt overgehouden weer teruggaat naar de Rijksoverheid, zodat het alsnog aan Zorg besteed kan worden.

Beroep = Boerenlul | 08-12-16 | 16:33

@fukallahalhollandi | 08-12-16 | 16:09
Het kunnen best WWB'ers zijn, toch heb ik er als burger moeite mee, dat de frontlinie van de Gemeente wordt gevormd door deze afpoeier medewerkers. Intussen zijn hier al duizenden in Nederland mensen de dupe van.
.
Als je iets van een Gemeente nodig hebt kun je beter eerst een advocaat in sociaal recht regelen.

Beroep = Boerenlul | 08-12-16 | 16:31

@DasVakuumBombe | 08-12-16 | 14:56

Ja... shit happens.
Als zij gezond was gebleven maar die gozer had de kuierlatten genomen, had de gemeente dan ook maar paard en stal moeten blijven financieren?

Ikdus | 08-12-16 | 16:28

Deze Mw zit meer in mijn werkdomein. Persoonlijkheidsstoornis en een conversie hysterie .

Goatboy2014 | 08-12-16 | 16:22

@necrosis | 08-12-16 | 14:31
We zijn weer eens zielig en willen dat anderen alles voor me betalen.

Ikdus | 08-12-16 | 16:19

@mozaard | 08-12-16 | 16:03
Citaat: "Paarden zijn niet eens essentieel voor zijn methode, denkt hij nu. Het gaat om de beweging."

De Gemeente kan mevrouw voordelig een dienst bewijzen door op de kermis zo'n mechanisch rodeo-paard op te halen en in haar woonkamer te installeren.

Guido | 08-12-16 | 16:11

Sans Comique | 08-12-16 | 15:49
In de gemeentes is er inderdaad een cultuur van onbegrip (vaak gekweekt door onmacht van ambtenaren) Men mag namelijk niet echt helpen, men mag niet meedenken, men moet de wetten en regels binnen de gemeente volgen anders krijg je een streep achter je naam.. drie streepjes en je contract word niet verlengt.
Veel ambtenaren nemen ook ontslag omdat ze nog zelfstandig kunnen nadenken en alles zien afglijden.

Een ding kan ik zeggen als je de gemeente belt dan krijg je tegenwoordig tewerkgestelde wwb-ers aan de lijn met een paar weken "training" om meer dan 1000 pagina's gemeente regels te leren. iaw mensen die van toeten nog blazen weten. deze mensen moeten vervolgens zonder fouten de klant doorzetten naar de hogere ambtenaren afdeling. Ook deze afdeling werkt met streepjes achter de naam.
En zo gaat het door. Iedereen is dus bang om fouten te maken en gaan daardoor dus defensief te werk.. zolang ik geen fouten maak is het goed, en men kan onder het maken van fouten uitkomen door als een robot te werken of de klant geen oplossing te bieden en alleen de regels van de gemeente te benoemen.

fukallahalhollandi | 08-12-16 | 16:09

Ik heb medelijde met haar hoor maar zie niet zo in waarom de gemeente haar nu aan een paar paarden en een huis met stallen moet helpen. Ik wil die medische raporten eens zien waar dat in uitgelegd wordt.

Dat de gemeente meer had kunnen doen wil ik graag geloven.

Sketcher | 08-12-16 | 16:04

waterdichte burka, de islam brengt ons wel humor

eriksweet | 08-12-16 | 16:03

'Paardenmiddel'? Therapie met paarden zal ze wel baat bij hebben. www.nemokennislink.nl/publicaties/het... Maar ja, 't moet maar net in de buurt zitten.
(Mompelt iets van te vergezochte mantelzorg...)

mozaard | 08-12-16 | 16:03

Ben uit nieuwsierigheid toch ff het snotteren aangehoord, chocolade kan ik er niet van maken, maar dat lag ook nog in de kelder , dus niet nodig.
Wensen en klachten, wenselijk zou zijn stal ,huis en paarden begrijp ik.
Klagen over gemeente is niet te beoordelen omdat ;-situatie niet wordt uitgelegd , door het gesnotter heen begrijp ik huis ,schuldsanering en tegenstrijdigheden in medische zin.
10 min.zitten in auto gaat niet ,maar paardrijden wel.
Doe het verhaal eens compleet en inzichtelijk maken , dan kan ik er misschien iets van bakken.
O ja voor sommige chemo's is er al geen geld dus die vergelijking gaat "mank".

medelmo | 08-12-16 | 16:02

-weggejorist-

Wilt Geerders | 08-12-16 | 16:01

@hakbarry | 08-12-16 | 15:45
Door het over de balk gooien van allerlei bevoegdheden van overheid naar Gemeenten komen heel veel autochtone burgers zwaar in de problemen. Gemeenten helpen mensen massaal volledig de vernieling in, en dat zijn mensen die geen paarden en stallen eisen.
.
Grootste schande vind ik nog dat Gemeentes bij elkaar over 2015 1,2 Miljard Zorggeld in hun zak hebben gestoken. In Oosterhout (B) heeft men dat bijvoorbeeld besteed aan een rotonde. Logisch dat de zorgkosten de pan uitreizen.

Beroep = Boerenlul | 08-12-16 | 15:59

Ze kan niet 10 minuten in een auto zitten maar hobbelen en schudden op een paard kan wel?
Zzzzooooffff | 08-12-16 | 14:51
.
De bewegingen die een paard maakt zijn vaak een weldaad voor gehandicapten en de enige 'sport' die ze kunnen beoefenen. Er zijn daarom meerdere paardrijclubs voor gehandicapten in vele steden in Nederland. Ook in mijn gemeente.
Lupuslupus | 08-12-16 | 14:56

Hét probleem met de huidige generatie bestuurders is dat door de partijdiscipline vrijdenkers en opstandige geluiden (lees; mensen die wel nagedacht hadden en argumenten om net iets anders te vinden) werden weggeselecteerd; basic Darwinisme.
En daarmee creatief denken.
Wat er rest denkt in geen andere termen dan "Belasten", "Bezuinigen" en "Subsidiëren".
(lees; "Leegbloeden", "Plunderen en Brandschatten" en "Machtsbasis Consolideren")

Sans Comique | 08-12-16 | 15:49

Ik zie het al, deze dame is afgegleden in een bureaucratisch moddergevecht wat ze niet kan winnen. De paarden heeft ze al, maar geen geld meer om dat stukje te financieren. Nog even los van de vraag of de paardentherapie werkt of niet, de wetgever staat niet stil bij oplossingen als dit. Neemt niet weg dat de staat en de gemeente een zorgplicht heeft voor haar burgers.
Jammer dat dit al zover uit de klauwen is gelopen. toch zou ik rolstoelmevrouw in blauwe zak willen adviseren een gesprek te plannen met wat kopstukken en te bezien wat partijen voor elkaar kunnen betekenen. Als ze nog geen advocaat heeft , moet ze eens met deze man/vrouw en kopstukken een paar uurtjes gaan praten. Gaat dat niet lukken is verhuizen naar en gemeente die wel mee wil denken wellicht een betere optie.

hakbarry | 08-12-16 | 15:45

Jup.. Gemeentes.. Ex ambtenaar hier..
Het gaat niet om service, het gaat niet om mensen helpen , het gaat om zoveel mogelijk in kas te hebben voor bouwprojecten. Wil je promotie dan moet je korten op alles en het liefst op extreme gevallen.
Schuldsanering is geen oplossing voor niemand, helpt niets en de meeste mensen worden halverwege uit het project gegooid doordat ze bijvoorbeeld een of twee documenten vergeten een afspraak missen etc. waardoor de schulden met dikke rente direct betaald dienen te worden of ze korten je uitkering of ze snijden in je zorg je woning, je inboedel noem het maar op.
ouderen en zieken wachten maanden op hulp, worden dagelijks van kassie naar de muur gestuurd en krijgen vaak de standaard riedel te horen aan de telefoon (door wwb-ers die verplicht moeten werken, ZONDER kennis van zaken, binnen 4 minuten want anders krijgen de telefonisten straf)

Dus wat gebeurd er als de gemeente een slaatje willen slaan uit hun burgers? precies dit wat je hierboven hebt gezien.
lastige gevallen van chronish zieken worden verschoven op de stapel gelegd en vergeten.
Dus wil je hulp dan moet je alles wat je bezit vaarwel zeggen, om het vervolgens weer via een lening terug te krijgen.

Voor mevrouw hierboven betekend dat dus paarden weg, voor anderen hondje weg, katje weg alles wat kosten maakt weg.

Schuldsanering is niet de weg, want het werkt niet, iig niet op de manier hoe het nu gebeurd..

Als je een vinger moet leggen op de zere plek waarom het niet meer werkt of hoe het bekostigd moet worden kan je binnen een minuut achterhalen waarom.. Het klinkt kut het is kut maar het is waar en dat is de overweldigend misbruik van het publiek sociaal stelsel door mensen die er in de eerste plaats geen recht op hebben.

Lees;
Mensen die streven naar permanente lichamelijk afkeuring na ontslag en verlies van een maximaal salaris in een familiebedrijf.

Mensen die Nederland binnen zijn gekomen zonder enige mogelijkheid om meer de bouwen aan het sociaal stelsel of uitzicht op werk.

Mensen die zich geestelijk laten afkeuren (in sociaal werkers termen heet dat mensen met criminele inslag) vanaf hun 16e waardoor ze kunnen wajongen.

Mensen die het sociaal systeem belasten met Aanvragen voor elk soort uitkering die er bestaat en daarvoor processen gaan voeren via rechtsbijstand.

Mensen die aan de hand van de bovengenoemde wegen de verzekeraar, VGZ, GGZ, WAO, WW, WWB etc etc belasten met processen, aanvragen gepaard met bedreigingen en ander gedrag.

Helaas moet ik constateren dat de gemeente overbelast zijn in elke vorm, de gemeente medewerkers zijn vaak niet goed geschoold en werken voor peanuts. Ambtenaren hogerop zitten vaak alleen op de plak om carriere te maken. Balie ambtenaren zijn vaak niet kritisch en zijn bang voor uitbarstingen (gebeurd elke dag, staat dus ook beveiliging op elk werkplein) waardoor ze lastige gevallen doorlaten en er zin zelfs gevallen van voortrekkerij op ideologie, waar de baliemedewerker en Coördinator van WW/B-ers dealtjes hadden gesloten met de aanvrager.

Laten we het niet hebben over de enorme fraude binnen het sociaal stelsel.

Helaas moet ik ook hier constateren dat de fraude en belasting van het stelsel voornamelijk te danken is aan nieuwe nederlanders of nederlanders met een migranten achtergrond.

De Mevrouw hierboven is niet een van die personen.

en nu terug naar reaguurder mode..

shit's kut.

fukallahalhollandi | 08-12-16 | 15:45

Is er nou helemaal niemand hier op Vergeetput na die zich afvraagt waarom mevrouw in een blauwe plastic zak zit?
En dan nog iets: Ik ben door een reorganisatie ontslagen, vlak daarop ziek geworden, geopereerd, lange hersteltijd moeten meemaken, en nu volop bezig met solliciteren.
Ondertussen 50 geworden, mooi gapend gat op mijn CV, maar blijf hopen op betere tijden. Mij hoor je niet klagen, al zal ik op termijn mijn koophuis van de hand moeten doen.

MyCatIsDoingThis | 08-12-16 | 15:43

PaardEN. Als in meervoud dus. Met stalling en genoeg grond.
Stel dat mevrouw 2 paarden heeft, dan heb je minimaal een halve hectare nodig, kost je daar grofweg 25000 euro. Paarden zijn ook nog eens hele dure beesten om te houden, een dier van 509-609 kilo vreet nogal wat. Dan ook nog de heel erg noodzakelijke hoefsmid, veearts, strooisel, tuig en noem maar op. Even snel berekend kom je op gemiddeld zo'n 475 euro per paard per maand met normale prijzen. Per jaar is dat zo'n 5700 euro. Paarden worden ook nog eens behoorlijk oud, 25 jaar is vrij normaal.
Zeg voor 5 jaar, 2 paarden, totale kosten incl weidegrond, huis niet meegerekend, ca. 82000 euro.
Kun je 2 kankerpatiënten van behandelen.

Boerentrut | 08-12-16 | 15:43

Lekker tactisch jongens, gaat het goed om lekker op donderdagmiddag te tikken over dat de ellende van een ander overdreven is?, ik heb zelf 5 jaar van mijn leven gedoneerd aan mantelzorg in de famile zonder enige uitzicht op verbetering, bedrijf moeten opgeven, huis moeten verkopen in de crisis, elke dag word je dan geconfronteerd met fysieke en mentale situaties die je je ergste vijand niet toewenst.

Deze mevrouw vecht gewoon voor haar leven, en daar is in geen geval ook maar iets overdreven aan, dat de manier waarop misschien beter kan..... oke, maar zijn we daar verdomme geen mens voor?

Kunnen jullie je uberhaupt voorstellen hoe ver je in je kop moet zijn om zoiets gelijkaardigs te doen?

speedyy | 08-12-16 | 15:42

DaJonkel | 08-12-16 | 15:33
nee dank je.. en sterkte

petomaan | 08-12-16 | 15:39

In plaats van die blauwe zak had ze beter een boerka aan kunnen trekken. Waarschijnlijk grotere kans van slagen.

Bertus Balhaar | 08-12-16 | 15:39

als het echt is , is het intriest..
als je arm uit de kom groeit en je heupen groeien scheef,

petomaan | 08-12-16 | 15:37

Soms reageren reaguurders als hyena's.
Als er één de aanval in zet volgt de rest, op een paar na.

bodemloos | 08-12-16 | 15:37


krautfunden die handel, dr is toch wel hier of daar een failliete boer in dit kutland met een paard over ?
paarden zat, en anders komen ze wel binnenkort uit Oekraïne hierheen gewandeld met op de rug een paar economie versterkende ruiters..

petomaan | 08-12-16 | 15:34

Ik ben ook chronisch ziek, waarschijnlijk niet goed in elkaar gezet door god of door zwak zaad van m'n vader, leef ook al heel mijn leven met pijn (ontstekingen in mijn zenuwstelsel door een overactief immuniteitssysteem), en heb er vorig jaar ook nog een huidkanker bij gekregen, waar ik nu al een jaar zware medicatie voor slik, waardoor ik niet naar buiten mag omdat de zon me binnen 5 minuten verbrand, die niet aanslaat door mijn gefuckte immuniteit en over twee weken te horen ga krijgen of dat er misschien toch nog iets is wat me zou kunnen helpen, of dat het allemaal geen zin meer heeft.
Maar gelukkig heb ik naast mijn fysieke klachten ook nog autisme, waardoor ik mooi geen eens vrienden heb die me kunnen steunen door een blauwe vuilniszak voor me te gaan kopen en me te filmen terwijl ik bij de gemeente klaag over dat ik een gratis boerderij zou moeten krijgen.
Ik ga de 30 misschien niet eens halen, en haal ik het wel, heb ik nog steeds de pijn en autisme om mee om te moeten gaan.
Ruilen?

DaJonkel | 08-12-16 | 15:33

Mevrouw is ziek op meerdere fronten. Ik gun iedereen zijn geluk maar dit is belachelijk. Op de een of ander manier heeft deze dame het idee overal recht op te hebben. Op paarden, op stallen, op een huis met een stuk grond enz. enz. Iets van deze generatie, denken dat je overal maar recht op hebt.

catomar | 08-12-16 | 15:29

Je zult als paard toch zo'n vuilniszak op je áf zien komen...

bisbisbis | 08-12-16 | 15:27

Wij proberen de gemeente al ettelijke jaren te bewegen om ons vergunning te verlenen voor een kleine uitbreiding van onze garage. Wij kunnen maar vier auto's binnen stallen en nu moeten er constant drie buiten staan, allemaal uit bouwjaren waarin het kataforesebad nog niet was uitgevonden.
-
Nu worden wij toevallig doodongelukkig als wij een dag niet in één van onze autootjes kunnen rijden, dus wij voelen zéér met deze mevrouw mee.
-
Binnenkort zullen wij ons vermomd als gepijnigde blauwe koolrabi op het Raadhuisplein begeven, teneinde onze zaak verder te bepleiten. Dat schijnt namelijk wonderwel te helpen.

bisbisbis | 08-12-16 | 15:25

" Niemand kan ons helpen " ons? Ons? Er zijn er dus meer...

ristretto | 08-12-16 | 15:25

@necrosis | 08-12-16 | 15:16
Ja. Goed plan. Begin maar een kickstarter.

Stormageddon | 08-12-16 | 15:25

wat is 4:32 lang zeg

Bentzat | 08-12-16 | 15:23

Mevrouw heeft 1 probleem: ze heeft een Nederlands paspoort. Voor dat soort mensen is geen geld meer. Eigen volk laatst. U dacht fatsoenlijk te stemmen maar we kennen de dagelijkse werkelijkheid qua ouderenzorg, gezondheidszorg, onderwijs, veiligheid etc.

Rest In Privacy | 08-12-16 | 15:22

@Lupuslupus | 08-12-16 | 15:04

dat van die vriend, moest waarschijnlijk meer tijd besteden aan haar helpen, dus minder tijd om te werken, dus minder geld en dus niet de rekeningen kunnen betalen.

Maar dat is zomaar een gok van de echte grote smurf.

Grote Smurf | 08-12-16 | 15:21

Een familielid van me had op z'n feestboek iets lulligs gezegd over Greet W. Iets in de trant van: ik vind GW een enge man. Vraagt ie aan mij, of ik weet hoe een PVV stemmer eruitziet. Hij had nogal wat nare/rare reacties gekregen. Waarom schrijf je in des hemelsnaam zoiets op je faceboek? En als je er niet tegen kan, if you can't stand the heat, stay out of the kitchen.
Deze mevrouw begrijpt 't ook nog niet helemaal, heeft ze dat filmpje helemaal alleen gemaakt? Zijn er geen mensen om haar heen om haar tegen dit soort acties van haarzelf te beschermen? Triest.

hotnot | 08-12-16 | 15:19

Misschien kan ze nog wel op een pony ipv een fullsize Lipizzaner. Op marktplaats worden ze vaak aangeboden. Je moet wel een beetje meesteppen om de vaart erin te houden maar daar is de prijs dan ook naar.

Pedronegro | 08-12-16 | 15:19

Lupuslupus | 08-12-16 | 15:04
Ik snap die vermomming ook niet zo goed. Aan haar geklaag te horen zal elke inwoner van Bergen haar wel kennen dacht ik zo.

Graaf van Egmont | 08-12-16 | 15:19

KlunsJohannus | 08-12-16 | 15:05

Nee hoor, dit is een na-apert

Grote Smurf | 08-12-16 | 15:19

Het wordt tijd dat Pino met pensioen gaat.

Kapitein Stijlvol | 08-12-16 | 15:17

neuken op grote hoogte is zo therapeutisch!
@Stormageddon | 08-12-16 | 15:05

Zal ik gaan crowdfunden voor een plekje in ISS?
Lijkt me best wel hoog genoeg.
Zelf vind ik zes-hoog in mijn eigen bed al hoog genoeg, maar ik ben helaas een saaie, niet-avontuurlijke reaguurder.

necrosis | 08-12-16 | 15:16

Komisch. Inderdaad. Te gek voor woorden.
Mijn hobby is snorkelen langs tropische stranden en daarna dure havanna's roken en cocktails drinken.
Maar dat kan ik nu al niet betalen nu ik werk.
Ik mag wel hopen dat als ik ziek word, de gemeente flink bijlapt, anders trek ik ook vuilniszak over mijn hoofd en ga ik op YouTube zitten huilebalken.

Rommelende Onderbuik | 08-12-16 | 15:15

Ze is heel ziek en daar bestaat inderdaad geen pilletje voor...

Trolling for Peace | 08-12-16 | 15:14

Kennelijk wil de gemeente wel helpen, maar stelt daar voorwaarden aan, en die voorwaarden wil mevrouw niet. Ja, als je schuld hebt en in schuldsanering moet (waarvoor je eigenlijk dankbaar mag zijn) dan moet je 3 jaar op een houtje bijten. Daar passen geen paarden bij, want die zijn net zo duur als een auto. En het is natuurlijk onzin dat paarden je helpen bewegen. JE zit op het paard en het paard beweegt. Het is echt rot voor haar dat de paarden weg moeten, maar dit kan niet anders. Het feit dat ze in een blauwe zak zit doet mij direct denken dat zij beperkte verstandelijke vermogens heeft. Voor deze mensen is het leven veel te ingewikkeld geworden.

Poes Fiep | 08-12-16 | 15:12

Jaren geleden eens als standhouder op een beurs met voorzieningen voor gehandicapten gestaan in Utrecht. Echt met verbazing deze groep mensen kunnen aanschouwen. Ze liepen/reden daar rond als consumenten in een supermarkt waar ze gratis winkelen gewonnen hadden. Ongeduldig, arrogant en met in hun handen het boodschappenlijstje van tevoren uitgezochte produkten. Wetende dat de gemeenschap het toch wel voor hun betaalt. Hoe duurder des te beter. Ongelooflijk. Dit kwam ook nog eens nadat ik een gehandicapte met haar rolstoel de bus in wilde helpen. Hoe ik het in mijn hoofd haalde enz.
Sorry, dit alles heeft mijn medeleven voor de gehandicapte mens op een zeer laag peil gebracht.

brabantman | 08-12-16 | 15:11

Ach, mevrouw is een beetje in de war, heeft vast echt pijn.
Maar paardrijden == chemo kuur ?
Niet auto kunnen rijden maar wel paardrijden?
Nee, dr eens mee naar de manege.
Wel een schone zak aandoen dan hoor. ;)

hotmint | 08-12-16 | 15:10

Ik had door het gesnotter niet het magische woord racisme gehoord. Dus helaas. U bent te blank. Of te blauw. Hoe dan ook, gewoon een verkeerd kleurtje om je hand op te kunnen houden. En het te krijgen. Zelfs een Miele krijgt ze niet.

Wim Venijn | 08-12-16 | 15:10

Wil echt niet lullig doen ofzo hoor, maar ik zie deze mevrouw toch ook niet meer zo snel op een paard klimmen.

Florian Geyer | 08-12-16 | 15:10

Stormageddon | 08-12-16 | 15:05

Waarom ook niet.

Doe een crowdfund voor eigen hoogneukvliegtuig.

Teleo | 08-12-16 | 15:09

Cuyahoga | 08-12-16 | 15:01
En daar ging mijn koffie. Hoe verzin je het?

Graaf van Egmont | 08-12-16 | 15:07

EthischOnverantwoord | 08-12-16 | 14:53

Inderdaad, beiden kennen wij verder dan de gegeven informatie de situatie niet. Daarom dat ik alleen op basis van de (beperkte) informatie mijn mening kan geven. Kan goed zijn dat ik het volledig mis heb maar dat weten we pas bij meer informatie.
Maar, hoe in godsnaam lijkt het jou een goed plan om op je gevoel af te gaan? Hoe weet je zo zeker dat je interpretatie van je gevoel klopt? Daarbij, waar komt dat gevoel vandaan? Ratio? Nee he. Hoe betrouwbaar is dus je gevoel en de eventueel daaruit voortkomende mening? Inderdaad. Volledig onbetrouwbaar. Succes met je methode dude, al klink je door je methode meer als een vrouw.

Rest In Privacy | 08-12-16 | 15:06

@DasVakuumBombe | 08-12-16 | 14:56
Mijn hobby is seksen op intercontinentale vluchten van Quantas en Lufthansa. Kan ik niet meer betalen door ziekte want nu moet iemand voor me zorgen. Heb ik nu recht op gratis vliegtickets van de gemeente? Ik wil ook terug wat ik had. En echt, neuken op grote hoogte is zo therapeutisch! Dat is het enige wat me helpt. Maar nu kan het niet meer en dus moet de gemeente dat maar mogelijk maken?
Gottegot... Wat is dat voor baarlijke nonsens...?

Stormageddon | 08-12-16 | 15:05

Smurft Grote Smurf tegenwoordig in een rolstoel?

KlunsJohannus | 08-12-16 | 15:05

Ik kan deze mevrouw wel begrijpen ze had namelijk een huisje met paarden en stallen verteld ze , maar door de fantastische zorgstaat moest haar vriend voor haar gaan zorgen waardoor de kosten niet meer te betalen waren dus ze wil gewoon terug wat ze had en dat begrijp ik wel.
DasVakuumBombe | 08-12-16 | 14:56
.
Dat van die vriend begrijp ik nou weer niet. Als die haar hielp, waarom waren de kosten dan niet meer te betalen?
Wellicht heeft mevrouw te laat aan de bel getrokken, OF ze had een koophuisje en in dat geval kun je geen schuldhulpverlening krijgen. Het is mij allemaal veel te onduidelijk en het filmpje is echt niet te verstaan, ik ben na twee minuten afgehaakt.
En dan die belachelijke outfit. Laat zien wie je bent en laat iemand filmen met een normale camera i.p.v. een mobieltje.

Lupuslupus | 08-12-16 | 15:04

Laten we eens beginnen met dit hele verhaal te ondertitelen. Als ze met deze malle act bij instanties een prettige woonomgeving incl. manegerie en overdekte rijpiste denkt te scoren denk ik dat we nog veel van deze KuKluxKlan in Vicks Blue variant gaan horen.

Pedronegro | 08-12-16 | 15:02

Och, waarom niet. Geef die vrouw een paard.

#watzijnwetocheengoedland

Teleo | 08-12-16 | 15:01

Weet je wat trouwens wel een oplossing zou zijn:
Je gooit 40 kilo boter en 24 flessen olijfolie in een grote pan, paarden even aanbakken, twee mud uien erbij, 17 voeten knoflook, afblussen met vier vaten Westmalle dubbel, 6 trossen laurier erbij en een week laten sudderen.
Moet jij eens kijken hoe mals ze dan worden.
Pas wel even op met kauwen, als je vullingen hebt, dat je niet op de hoefijzers bijt.

Cuyahoga | 08-12-16 | 15:01

@Ravissant | 08-12-16 | 14:58
Yup dat dacht ik ook.
Je hoeft haar nu alleen nog aan de straat te zetten.

keestelpro | 08-12-16 | 15:00

-weggejorist-

Raad_maar_raak! | 08-12-16 | 15:00

Ruimt wel lekker makkelijk op in zo'n zak.

Ravissant | 08-12-16 | 14:58

Ik lees in de Limburger dat de Limburgse gemeenten een tekort op de WMO verwachtten maar uiteindelijk 38,5 miljoen overhielden.
webcache.googleusercontent.com/search...
En Limburg is daarin niet de enige provincie; in Helmond bijv gaat het 'overgehouden' geld naar allerlei projecten waar anders geen budget voor zou zijn geweest.
www.google.nl/search?q=helmond+WMO&am...
Tijd dat er over de besteding van de zorggelden waarover gemeenten kunnen beschikken eens een discussie gevoerd wordt.

En geef die mevrouw een jointje ipv morfine.
En een paard.

hStripe | 08-12-16 | 14:58

Wat is het praktisch nut van die PMD-zak?

Vergeetput | 08-12-16 | 14:58

"Wordt lid van GeenPeil mevrouw en laat uw snotter horen in de Tweede Kamer"

Lol, stel je voor zeg.

Raad_maar_raak! | 08-12-16 | 14:58

De uitstraling van de zak is veel te vriendelijk!

Radijsje | 08-12-16 | 14:57

Ik kan deze mevrouw wel begrijpen ze had namelijk een huisje met paarden en stallen verteld ze , maar door de fantastische zorgstaat moest haar vriend voor haar gaan zorgen waardoor de kosten niet meer te betalen waren dus ze wil gewoon terug wat ze had en dat begrijp ik wel.

DasVakuumBombe | 08-12-16 | 14:56

Ze kan niet 10 minuten in een auto zitten maar hobbelen en schudden op een paard kan wel?
Zzzzooooffff | 08-12-16 | 14:51
.
De bewegingen die een paard maakt zijn vaak een weldaad voor gehandicapten en de enige 'sport' die ze kunnen beoefenen. Er zijn daarom meerdere paardrijclubs voor gehandicapten in vele steden in Nederland. Ook in mijn gemeente.

Lupuslupus | 08-12-16 | 14:56

@EthischOnverantwoord | 08-12-16 | 14:53
Uit welke duim zuig je dat nu weer? Wat een bullshit.

Stormageddon | 08-12-16 | 14:55

Ik zou heel graag sympathie op willen brengen maar ik snap er helemaal geen snars van !

harrypater1962 | 08-12-16 | 14:54

@vingerhoets | 08-12-16 | 14:45
Waar heb ik gezegd dat ze een huis met stallen en een lap grond moet krijgen? Volgens mij had het namelijk nooit zo ver hoeven komen en is zij alles wat zij heeft kwijtgeraakt omdat DE GEMEENTE haar niet heeft geholpen toen dat nog relatief eenvoudig had gekund. Elk weldenkend mens snapt dat je niet zomaar alles kan krijgen, maar aangezien NIEMAND hier het volledige echte verhaal erachter kent, ook jij niet, ga ik op mijn gevoel af. Mijn gevoel is dan ook dat wanneer de gemeente wat minder bureaucratisch zou zijn geweest toen zij voor het eerst aanklopte, deze vrouw met de juiste ondersteuning gewoon een redelijk bestaan had kunnen behouden en niet volledig naar de klote was gegaan.

EthischOnverantwoord | 08-12-16 | 14:53

Wil ook een paard

Bokito ergo sum | 08-12-16 | 14:52

Ze kan niet 10 minuten in een auto zitten maar hobbelen en schudden op een paard kan wel?

Zzzzooooffff | 08-12-16 | 14:51

Zo wil ik therapeutisch rondscheuren in een Porsche .
Ik vind het heel gemeen van de gemeente dat ik niet die Porsche krijg.
Is de enigste manier om mijn pijn niet te voelen.
Snoter-de-snotter-de-snotter...

King of the Oneliner | 08-12-16 | 14:51

Dus de gemeente heeft gefaald in de voorziening van zorg voor haar, hier door is wat ze had erger geworden (ofzoiets?) en eist ze gelijk een huis met paardenstallen?

Mis ik iets? Als we het gezeik van Limbabwe als niet aankunnen in NL, hoe kunnen we dan migranten blijven opnemen met dezelfde eisen?

LangeTijdGeleden | 08-12-16 | 14:50

Als empathisch aangelegd wezen dat ik van nature ben, weet ik niet wat ik met dit filmpje moet. Ze kan dus niet 10 minuten in een auto zitten, maar wel op een paard? En aangezien haar arm uit de kom groeit, lijkt mij dan paardrijden een levensgevaarlijke aangelegenheid. Voorts ben ik van mening dat iemand, die door zijn/haar ziekte geen kant meer op kan, zo goed mogelijk geholpen dient te worden. Maar of daar een paard, een huis en een stal bij horen? Ik heb mijn twijfels.

Graaf van Egmont | 08-12-16 | 14:50

We hebben een win-win als ze een vuilniszak zonder gat neemt.

niemandzielig | 08-12-16 | 14:49

@Voor ROMA gezinnen worden villa's beschikbaar gesteld, dus ik denk zomaar dat de gemeente heus wel even wat kan fixen... Ze zal wel niet voor niets zo'n filmpje op yoetoep zetten.
EthischOnverantwoord | 08-12-16 | 14:39
Iedere asieleiser krijgt alles en de zwakken van ons eigen land mogen de boom in. Zo te horen heeft deze vrouw begeleiding nodig aangezien ze ook blijkbaar flinke schulden heeft. Maar ja, een huis met stallen en paarden gaat um niet worden natuurlijk.

XaleX_2 | 08-12-16 | 14:48

Als je met een boxer aan gaat paardrijden krijg je ook een blauwe zak.

Mark de Grootte | 08-12-16 | 14:47

Ik voel een referendum aankomen in de gemeente Bergen. Iedereen een paar tientjes per maand lappen en dan kan mevrouw paard rijden en is ze weer betert.

kingklatsch | 08-12-16 | 14:47

@Bennie Boos | 08-12-16 | 14:42
Is volgens mij ook nog goedkoper...

InAnumPerRegimine | 08-12-16 | 14:46

als nu de gemeentemedert die nee op het velletje stempelt ook maar het spuitje voor uitzichtloos lijden zet, hebben we hier een heel mooi humaan einde aan gebreid.

erics | 08-12-16 | 14:46

Overigens ben ik zelf ook wel toe aan het ontvangen van een cheque twv 1.2 miljoen en een villa in de duinen van Midsland-Noord. Ik ga ook maar eens een briefje naar de koning schrijven en een videootje maken in vuilniszak. Goed plan.

Stormageddon | 08-12-16 | 14:45

EthischOnverantwoord, lijkt me ook ja, zelfs de zieligdoende zieken zijn er blijkbaar elitair.

plint eastwood | 08-12-16 | 14:45

@ EthischOnverantwoord | 08-12-16 | 14:36

In mijn ervaring is het bij bijna iedere gemeente zo.

Al doet dat niet af aan de belachelijke eisen van de mevrouw in het filmpje. Ja je situatie is lullig maar wat voor misselijk, dom karakter verwacht dan dat men gouden bergen naar haar draagt? Het leven is de natuur en de natuur is vaak hard maar je bent absoluut niet de enige vrouwtje. Ik heb sterk het idee dat je geen enkel relativeringsvermogen hebt en net zo hard zou zeuren om gouden bergen bij een steentje in je schoen. Accepteer je (kut) situatie eens, leef soberder en sluit ergens een deal zodat je af en toe op iemand anders zijn/haar paard kunt rijden. Of is dat niet goed genoeg voor mevrouw de koningin?

Rest In Privacy | 08-12-16 | 14:45

keestelpro | 08-12-16 | 14:29
Kaas houdt volgens mij niet zo van wortels..
Tenzij het zijn eigen blauwe slikwortel is natuurlijk.

Ommezwaai | 08-12-16 | 14:44

@keestelpro | 08-12-16 | 14:35
Het filmpje heeft de mogelijkheid tot ondertiteling, maar dat is voor mij net zo duidelijk als een Japanse vertaling van een Chinese tekst.
Helaas kan ik hierdoor niet inhoudelijk reaguren.
Ik hoop dat GU hiervoor begrip toont.
*noteert vast kistje sigaren en single Malt op boodschappenlijstje*

necrosis | 08-12-16 | 14:43

@Stormageddon | 08-12-16 | 14:42
Ben ik nou de enige die aan die arme paarden denkt?

sinar2 | 08-12-16 | 14:43

Dit krijg je door een groep mensen alles maar te geven wat hun hartje begeert zonder ervoor te hoeven werken. Dan gaan ze het op een gegeven moment vanzelfsprekend vinden dat alles hun in de schoot geworpen wordt.

Le Roi | 08-12-16 | 14:43

En ik wil een huis aan het strand met iedere dag 3 blonde Oostblok hoeren. Regel dat gemeente Bergen.

Bennie Boos | 08-12-16 | 14:42

Ik denk dat alle inwoners van Bergen (L.) wel een gratis huis met land en stallen voor paarden wil van de gemeente. Vermoedelijk is dat voor alle inwoners een hele therapeutische weldaad die voor iedereen goed zou zijn. Allemaal een huis. Met paard. En stallen. Waarom meent zij dat ze er recht op heeft en een ander niet? Dat wordt me na 4 minuten snikken nog niet helemaal duidelijk namelijk.

Stormageddon | 08-12-16 | 14:42

Hem | 08-12-16 | 14:33
Gisterenavond was hij nog in de panelen hoor. Maar hij is inderdaad niet meer zo dominant aanwezig. Waarschijnlijk lijdt hij onder de zweep van Jetta.

Graaf van Egmont | 08-12-16 | 14:40

Limbabwe... Kunnen we die zooi niet gewoon terug geven aan België?

Ommezwaai | 08-12-16 | 14:39

@Voor ROMA gezinnen worden villa's beschikbaar gesteld, dus ik denk zomaar dat de gemeente heus wel even wat kan fixen... Ze zal wel niet voor niets zo'n filmpje op yoetoep zetten.

EthischOnverantwoord | 08-12-16 | 14:39

Begin sympathie voor die gemeente te krijgen.

jaap932057795966 | 08-12-16 | 14:39

Ze is van oude landadel gevangen in een ziek lichaam. Zoiets.

Godsammekraken | 08-12-16 | 14:39

@Cuyahoga | 08-12-16 | 14:35
Deze vrouw eist een paardenmiddel.

keestelpro | 08-12-16 | 14:37

Ze wil een eigen paard bij haar huis want ze moet dag en nacht kunnen paardrijden? Volgens mij overleeft dat paard dan ook niet, die wil ook wel eens slapen.

sinar2 | 08-12-16 | 14:36

Gemeente Bergen... De grootste gore arrogante kutgemeente van Nederland. Elitaire kleautzakken zitten daar, totaal debiel kudtvolk wat er werkt ook... Ik ken er namelijk een paar, dus kan uit ervaring spreken.

EthischOnverantwoord | 08-12-16 | 14:36

@Hem | 08-12-16 | 14:33
Die ligt in zijn bedje te huilen dat hij weer geen reaguurder van het jaar wordt.
*gnehehe*

necrosis | 08-12-16 | 14:36

Ik heb echt met deze dame te doen, maar de eisen die zij stelt zijn absurd.
Ze wil niet zo nu en dan paardrijden, néé ze wil eigen paardEN met stalLEN, want één paard met stal is blijkbaar niet genoeg.
Sorry rupsje nooitgenoeg, daar hebben wij gewoon de reguliere geneeskunde voor uitgevonden, die kunnen je beter helpen dan paarden.
Maar om de dag toch nog een beetje op te vrolijken, hier een leuk stukje over paarden:
humortv.vara.nl/fragment/paarden-1/

Cuyahoga | 08-12-16 | 14:35

@necrosis | 08-12-16 | 14:31
De Gemeente is van alles op de hoogte Check
De koning ook Check

Glas plas en alles blijft in de waterdichte Boerka zoals het was.
dat is het wel zo'n beetje eigenlijk
dus

Openbaar Mysterie | 08-12-16 | 14:35

@necrosis | 08-12-16 | 14:31
Vrouw wil een huis+grond+ paardenstallen van de gemeente want anders wil ze niet meer leven vanwege rolstoel.

StijlozeUienSoep | 08-12-16 | 14:35

@necrosis | 08-12-16 | 14:31
Ik weet niet, het is in een andere taal en het is niet ondertiteld.

keestelpro | 08-12-16 | 14:35

Die blijft blauwtjes lopen op deze manier.

ikweethetzekerdenkik | 08-12-16 | 14:34

necrosis | 08-12-16 | 14:31
Mevrouw is ziek, snottert, klaagt over dat Gemeente haar niet helpt, dat haar paarden weg zijn en dat ook de Koning naar de Gemeente Bergen wijst. Meer kan ik er niet van maken.

Meneert | 08-12-16 | 14:34

Tja, errug zeg.
man man man ... wat een land vol idioten

Henk de Vries2074 | 08-12-16 | 14:34

keestelpro | 08-12-16 | 14:29
Waar is hij eigenlijk? Tijdje niet gezien!

Hem | 08-12-16 | 14:33

Kan iemand mij vertellen waar het over gaat?
Mijn 5.1 surround en computer hebben weer ruzie en ik heb dus geen geluid.
Iemand een beknopte samenvatting?

necrosis | 08-12-16 | 14:31

Het is inderdaad te gek voor woorden... dat blauwe ding dan.

centre pompidoe | 08-12-16 | 14:31

Ik vind deze dame wel iets voor Kaas de Vies.

keestelpro | 08-12-16 | 14:29

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken