Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV - Patatbalie Fittie Tom Staal vs Jan Roos

Het hele verhaal, integraal. Transparant, omdat het kan. Voor u weer uit-de-contekst-gerukte alsook framende audiosnippets in overige dodeboom- en staatsmedia moet aanhoren over VERSPLINTERING OP RECHTS en ZIE JE WEL & IK ZEI HET TOCH. De volledige video van het Amusante Patatbalie Dingetje vanmiddag in Den Haag tussen partijmedewerker Jan Roos van VNL en verslaggever Tom Staal van GeenStijl.TV, waarbij Roos eerder van GeenStijl/GeenPeil/Powned was en Staal weer van GeenStijl/PowNed, maar nu niet meer, want weer van GeenStijl. Jajaja, verwarrend trololo incrowd enzo. En toen kwam er een kamerbode en die blies het hele verhaaltje UIT. Bijna. PS: Weet u wie gewoon keurig opbelde en GeenPeil welgemeend succes wenste met de plannen? Drie keer raden (hint: piano).

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

spam4756 | 07-12-16 | 21:00

+1 Jan Roos

Bubsy | 07-12-16 | 15:04

-weggejorist-

roodborstje1 | 07-12-16 | 13:57

Ik ben eigenlijk best wel boos op GeenStijl dat ze die topper van een Jan Roos zo ontslagen hebben.

helodia | 07-12-16 | 13:29

"Patatbalie" ?!
Zo komt patat nooit van zijn negatieve imago af , net zoals ballen-gehakt en frikandellen.
In Belgie is "patat" een aanmerkelijk ander begrip , daar betekent het: een stomp op je muil / klap op je bek.

alshetware | 07-12-16 | 13:14

Goeie punten van Jan Roos, precies waarom ik niet op geenpeil zal gaan stemmen.

Stoemper | 07-12-16 | 12:44

-weggejorist en opgerot-

Dimitry | 07-12-16 | 12:20

Vermakelijk, ik kan niet anders zeggen. Maar mijn stem hebben ze vooralsnog allebei niet.

Joosthoudtervan | 07-12-16 | 11:41

Goede debater Roos. Zou eens een partij moeten beginnen.

deEerlijkeLeugenaar | 07-12-16 | 11:02

Jan Roos kan nogal opvliegerig uit de hoek komen, getuige ook z'n vele boze tweets.

martymcfly | 07-12-16 | 09:46

Wie heeft GeenPeil gebeld? Hint; De doodzieke kanarie-bitch die op haar goede dagen nog steeds de viergestreepte C kan halen.

sepashare | 07-12-16 | 09:45

Jan Roos heeft zeker een zere plek gevonden bij GeenPeil: Stemmers en leden zijn 2 verschillende dingen. Je kunt lid zijn zonder dat je op de partij gestemd hebt. Eigenlijk kun je dan een dubbele stem krijgen als linkse stemmer: Je stemt een linkse partij en wordt lid van GP. Vervolgens laat je via GP ook nog eens je linkse stem in de tweede kamer gelden via de directe inspraak.

kortebroek | 07-12-16 | 09:36

En links zag dat het goed was. Bedankt Geenstijl jullie slaan hier compleet de plank mis.

Stephen K. | 07-12-16 | 09:20

@ Mark zit te Dutten | 06-12-16 | 22:47
Mooie samenvatting, niets aan toe te voegen.

Frits de Vriez | 07-12-16 | 09:03

Roos heeft gewoon gelijk. Wat een treurnis dat geen geenpeil.

Hunter S. Thompson | 07-12-16 | 09:00

Mijn duit in het zakje: Die drie nieuwe partijtjes hadden een goeie kans gemaakt als ze één partij hadden opgericht, maar zo .... Doodzonde. Het is de LPF all over.
Ik blijf gewoon PVV stemmen, dan weet ik dat m'n stem niet verloren gaat.
En mijn vertrouwen in Geenstijl is behoorlijk gehavend.

Mijn wens: kappen met dit onzalige plan.

langelijs | 07-12-16 | 08:36

De PVDA, D66 en Groenlinks zullen jullie kinderachtige gedoe dankbaar gebruiken, ei*els!!!

joran koran moran | 07-12-16 | 07:22

Waar jullie jarenlang het politieke plebs uitmaakten voor plucheplakkers en zetelklevers, blijken jullie exact hetzelfde te zijn en vechten jullie elkaar nog de tent uit ook.
Thierry Baudet, Jan Roos en Jan Dijkgraaf zijn mij héél erg tegengevallen.
Doet sterk denken aan de Bomhoff-Heinsbroek toestanden.
Wat is dit voor gedoe joh!!

joran koran moran | 07-12-16 | 07:20

-weggejorist-

palebluedot | 07-12-16 | 04:42

Oh jee, er komt een aap uit een mouw, twee zelfs. Mijn vader zaliger leerde mij vroeger het volgende: al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.

Terzijde maar toch, Kuzu op zijn dingetje getrapt omdat hij -als het goed gaat- niet mee mag doen met de cie. stiekem en schreeuwt daarover alsof het blanke sabel bij hem is ingebracht. Maar we zijn gewend dat hij schreeuwt als een zwijn dat haram wordt geslacht.

Ik zag dat Jan Nagengast gereanimeerd is d.w.z., hij ademt weer, net lang genoeg om ons te laten weten dat Jan Dijkgraaf het eerst bij hem had willen doen.

Jan Roos basht Jan Dijkgraaf met wie hij tot voor kort dezelfde loopgraaf bemande en loopt in de als roze plofkap gecamoufleerde bajonet van Tom Staal.

Henk Krol lacht zich dol en gaat door met ouderen wind- voor scharreleieren te verkopen.

Het politieke establishment zwijgt stil, leunt achterover in zijn pluche, glimlacht en zag dat het goed ging.

Simpele ik denk slechts, zo wordt het nooit wat en kan slechts hopen dat NL na 15-03-2017 niet weer links afgaat, maar rechts om.

Mocht de valse politieke charade rond Wilders a.s. vrijdag toch tot een veroordeling leiden, dan zal ik uit protest daartegen, bij wijze van uitzondering misschien, één keer op hem stemmen. Ik hoop dat hem en mij zo'n magistrale miskleun, bespaard blijft. Hebt u hem door?

h.a.k. blok | 07-12-16 | 04:06

-weggejorist-

palebluedot | 07-12-16 | 04:04

-weggejorist en opgerot-

palebluedot | 07-12-16 | 03:57

Schandalig .. heb het fragment op "Pauw" bekeken waar ze allemaal met een stijve aan tafel zaten van genoegen.
Geenstijl moet verdomd uitkijken niet een puberaal clubje te worden waar een week geleden jongeman Pritt S. al me begon door Baudet uit te kafferen omdat ie het gewaagd had wat showy op een piano te gaan liggen.
Man .. man .. man..

daytripper | 07-12-16 | 03:20

Jan heeft kledingadvies aan Spekman gervraagd?

McMarx | 07-12-16 | 02:57

wat een stelletje eikels (roos en dropveter)zijn jullie dat je elkaar zo staat af te branden.... geenpeil is qua idee erg goed.. maar zo jammer dat jullie met eigenlijk het zelfde doel. (elite aanpakken) elkaar zo lopen af te fikken.. enfin.. duszz eimm tja 3 honden vechten om bot derde zoiets??

Geenjoris | 07-12-16 | 00:46

Toen Sylvana op die plaats intervieuws gaf, was er ophef op Geenstijl. Dan moet je nu niet zeggen "zij mocht het ook, dus wij nu ook". Nee, dan moet je nu juist het goede voorbeeld stellen. Lead by example.

a9b2b1 | 07-12-16 | 00:28

Ik ben vooral volger en daarnaast reaguurder van het 1e uur. Ik voorzie en voorspel als een onheilige messias het einde van geenstijl op deze wijze... jezus mensen waar zijn we mee bezig met de potentie die we hebben: zum kotzen!

KDbdl | 07-12-16 | 00:24

Als ik zo de commentaren hier lees ben ik overigens wel blij dat ik op GeenStijl zit en niet op welk ander reaguurdersforum. Al zijn de meningen niet allemaal overeenkomend met de mijne, er wordt nog wel over nagedacht in het algemeen.
Het lijkt me overigens prima dat Bart Nijman voorzitter is van GeenPeil (is 'ie dat echt? Had ik niet eerder meegekregen. Zal vast) terwijl 'ie ook redacteur is bij GS.
In de zin zoals GP zou moeten werken, komt het over als een verlengstuk van het GS-journaille (met stukken die opgevraagd kunnen worden door Kamerleden) slash het gebruikmaken van Kamerzetels om een stem door te duwen van mensen die zich bezig willen houden met politiek, maar niet zo actief als Jan Roos, Bidet en Dijkgraaffvfz.f.
Kan Milieudefensie GeenPeil kapen? Vast wel, het is heus niet waterdicht. Tegen die tijd wordt de stekker er vast uitgetrokken, want dan werkt het experiment niet. Dat is namelijk niet meer de stem van de gemiddelde inwoner van NL.
In de hoedanigheid van GS zal er zeker wel een voorkeur zijn naar de rechterkant van het politieke spectrum, en om mensen te overtuigen om nader tot de goede kant te komen hebben ze een uitstekend middel, namelijk GS zelf.
Nou zij al ik in een eerder reaguursel dat Staal door de mand valt in dit 'interview'. Dit lijkt natuurlijk nergens op. Jan Roos komt dan iets beter uit de verf maar heeft ook nogal veel trekjes van een gek vliegerig autistje. Had 'ie maar de coolness van Brabander Klaas Dijkhoff, die wellicht van de 90 Graden Partij is maar zijn deel van het overheidsbeleid zeker niet slecht uitvoert, en het nog goed kan communiceren ook.

Draak uit Brabant | 06-12-16 | 23:58

-weggejorist-

AkeAil | 06-12-16 | 23:46

Basil Fawlty | 06-12-16 | 23:37

"ziet er echter niet goed uit" bedoelde ik dus... pfff. Sorry.

Basil Fawlty | 06-12-16 | 23:38

GS/GP wordt het niet eens tijd om jullie af te vragen of dit wel zin heeft? Ik zie zoveel negatieve, vaak goed onderbouwde reacties. Jullie willen directe democratie? Nou met de reacties heb je directe democratie gekregen. Ziet er echniet echter goed uit. Doe 's effe een poll hier rechts op de pagina en zou me niks verbazen als de meerderheid zegt: Mwah doe maar niet. Zit ik fout dan hou ik als directe democraat meteen mijn mond. :).

Basil Fawlty | 06-12-16 | 23:37

Gênante vertoning, dit interview.

ren-forrest-ren-e | 06-12-16 | 23:34

Nou ik vond Staal niet sterk in dit 'interview'.
En Roos is ook maar kinderachtig en komt trouwens maar slecht uit z'n woorden. Die snerende opmerkingen vind ik onvolwassen.
Toch vind ik Roos hier het meest sympathiek want hij doet de meeste moeite om het een interview te laten lijken, terwijl Staal ervoor betaald wordt.

Draak uit Brabant | 06-12-16 | 23:33

Jan Roos komt wel sympatiek over. En echt. Doet ie goed. In zijn T-shirt. Die kan je voor een boodschap sturen.

Jan Dijkgraaf heeft Bart Nijman overgehaald om Geenpeil "te gelde te maken". It is the money. Geen enkel verhevenheid verder. Daar moet Geenpeil ook eerlijk over zijn. Dat ze kaartjes verkopen voor 12 Euro om het gevoel te hebben mee te beslissen. En als er dan 1000 mensen van milieudefensie zich aanmelden, dan is dat voor het verdienmodel alleen maar mooi, want dan kun je 1000 automobilisten werven voor het evenwicht.

Een postmodern nihilistisch initiatief dus, waar niets op tegen is. Behalve dan de prietpraat dat het om directe democratie gaat. Daar heeft het uiteraard geen flikker mee te maken dat hele Geenpeil. Net zo min als Powned het einde van de Staatsomroep ook maar 1 centimeter dichterbij heeft gebracht. Geenpeil wordt de excuuspartij voor mensen die directe democratie willen. Hoezo referenda? Dan stem je toch gewoon op die lege huls? Kun je lekker referendumpje spelen met de TMG. Geenpeil is de ballenbak van de directe democratie geworden. Met hun UVRM of EVRM (proest).

tipo | 06-12-16 | 23:27

En dat Janhagel ziet dan zelf niet in dat ze net zo goed onderdeel van het verval van dit land zijn. Wat een ongemanierdheid.

Bigi Bana Boy | 06-12-16 | 23:19

Beroep = Boerenlul | 06-12-16 | 23:08

Als ik mij niet vergis komt je stem nergens terecht. Jij hebt op VNL, Fvd of GP gestemd and dat is 't. Zelfde als je op VVD of PVDA stemt. Haalt je partij geen zetel? C'est la vie. je stem wordt dan niet verdeeld. Zelfde als blanco. Maar misschien dat iemand met meer technische stemkennis hier meer over weet.

Basil Fawlty | 06-12-16 | 23:16

-weggejorist-

Ketchupbadger | 06-12-16 | 23:15

Ik blijf het een ontzettende domme actie vinden. Het is pure versplintering hoe je het ook wend of keert. Punt. Jammer en ben er best wel een beetje ziekjes van...

Ketchupbadger | 06-12-16 | 23:15

medusa324 | 06-12-16 | 21:46

Bijna 3200 moties dit jaar al. Ik wens iedereen succes met het stemmen.

maar_waarom_dan | 06-12-16 | 23:14

IK wil best de gok nemen op VNL, FvD of Geenpeil te stemmen, echter waar ik mee zit is dat als er niet genoeg stemmen zijn voor een kamerzetel. Waar komt mijn reststem dan terecht? Ik wil namelijk absoluut niet dat hij alsnog bij de VVD of nog slechtere partijen terecht komt.

Beroep = Boerenlul | 06-12-16 | 23:08

Mark zit te Dutten | 06-12-16 | 22:47

" "Remember, politics is not a game, it's an earnest business"
.
Hear hear! Zei gisteren al iets vergelijkbaars. Het is leuk om aan te kloten maar soms moet je heel serieus zijn en de kiezer moet je heel serieus nemen.

Basil Fawlty | 06-12-16 | 23:07

Gewoon stemmen op VNL

Conservatief-Martijn | 06-12-16 | 22:57

Alles waar ik de afgelopen jaren trots op was al reaguurder wordt zo in een keer bij het grofvuil gezet vanwege de politieke ambities van enkele omhoog gevallen individuen. Geenstijl was altijd tegen het systeem, maar wil nu onderdeel worden van het systeem. En dat zonder programma of concrete doelstellingen. "Als we ons standpunt willen bepalen dan houden we een poll onder de leden..." ??? Jongens, Geenstijl houdt geen polls, Geenstijl fuckt alleen polls! En iedereen die zegt dat Geenstijl en Geenpeil niets met elkaar te maken hebben kan ongezien de typhus krijgen want dat is natuurlijk gewoon wel zo. Dat is toch voor iedereen duidelijk, dus blijf dat niet ontkennen. Jan Dijkgraaf is een prima stukjes schrijver, maar als politicus verspel ik een totale afgang. En dat wordt dan een afgang van ons allemaal. Daarom mijn advies: stop met deze onzin, voor het te laat is. Om Winston Churchill te quoten: "Remember, politics is not a game, it's an earnest business". Knoop dat goed in jullie oren Geenstijl/Geenpeil.

Mark zit te Dutten | 06-12-16 | 22:47

Jan Roos heeft natuurlijk gewoon een GROOT punt hier.

klamme.vla | 06-12-16 | 22:38

-weggejorist-

HypodePipo | 06-12-16 | 22:36

Ik hoop dat al die nieuwe partijen met één zetel in de kamer komen.
Leuk voor de one-liners...

da wizard | 06-12-16 | 22:35

Het spijt mij zeer Bart Nijman, Jan Roos heeft gewoon een punt inzake de feiten, zijn ontslag, journalisten moeten volgens jouw niet de politiek in gaan etc.

Moneytron | 06-12-16 | 22:29

Schoolplein niveau dit. De totale afbraak van Geenstijl is definitief ingezet. Jammer hoor.

Chow | 06-12-16 | 22:04

-weggejorist-

Kralle | 06-12-16 | 22:00

Kijk maar even naar de onderwerpen waarover vandaag gestemd is in de Tweede Kamer:

www.tweedekamer.nl/vergaderingen/plen...

Je wil toch echt niet betrokken worden bij geneuzel over de zorgverzekeringswet, geschilbeslechting en andere slaapverwekkende ellende. Dat is nou net de reden dat die kamerleden van die riante salarissen krijgen. Ik moet er niet aan denken dat ik daar elke dag over geraadpleegd word. Slecht plan Van Rossem.

medusa324 | 06-12-16 | 21:46

Geyle man-boobs heeft die Roos

Ravissant | 06-12-16 | 21:45

@Noltie | 06-12-16 | 17:38
Liberace.

bft | 06-12-16 | 21:42

@BCage | 06-12-16 | 20:16
Ik deel uw zorgen.

SyntaxError | 06-12-16 | 21:40

Waarom mag de PVDA wel de VARA en JOOP hebben en Geenpeil niet Geenstijl. Wat is er nu mis aan de evolutie van GS naar een initiatief gebonden discussie platform. Wanneer GS de discussie weet vast te houden, uit te breiden en te verbeteren is dit pure winst voor de democratie.

Mark_D_NL | 06-12-16 | 21:34

Ik zie het punt niet, Roos heeft last van een ego, maar democratie is democratie. Klaar. :)

Robertdoesniro | 06-12-16 | 21:32

Jan Roos heeft hier wel paar punten: GeenPeil zou zelf politiek niet in gaan en doet dat nu toch. Wel wat 'lame'.
En dat gebeuren van een motie etc., daarin heeft hij ook gelijk, dan werkt het systeem van GeenPeil niet meer.

Stijl-vol | 06-12-16 | 21:31

Jaan Roos is een mooie plaatsvervanger voor Tom Elias.. ga es trainen joh!

horsteknots | 06-12-16 | 21:27

King of the Oneliner | 06-12-16 | 18:12
Omdat Geenpeil niet samen wilt met anderen. Een van de redenen waarom een stem voor Geenpeil een verloren stem is.
Sta je dan met je micro-referendums.

ET007 | 06-12-16 | 21:22

-weggejorist en opgerot-

2BOrNot2B | 06-12-16 | 21:21

RIP Geenstijl als dit zo verder door gaat.
Durf een foute inschatting toe te geven en de schade te incasseren!

ET007 | 06-12-16 | 21:16

Geenstijl is helemaal de weg kwijt. Jammer.

Frits de Vriez | 06-12-16 | 21:03

Er is een ding mis en dat is dat er meer bier gezopen moet worden!
Wat een toestand zeg, het laat gelijk weer zien dat sommige mensen te weinig voorstellingsvermogen hebben om dit "nieuwe" idee te doorgronden.
Ikzelf vind het maar een tussenstap. Partij politiek is gruwelijk ouderwets en gebaseerd op eigen bestaansbelang.
Zie ook D66 (1966), dat had na het behalen van de doelen opgeheven moeten worden. Van Mierlo had dit zelf moeten doen.
Uiteindeijk stem je op ideeen die je aanstaan.
Vanuit de regering is er dus een prioriteiten lijst (verzamelde feedback uit de maatschappij) vervolgens kan je daar dan op stemmen. Volgende ronde weer wat anders en wellicht opgebrachte nieuwe zaken.
Er mag afgesloten worden met: dan gaan we dit regelen!
Het zou fijn zijn als dit dan ook gebeurd.
Tijd voor pils.

Cobalt bomb | 06-12-16 | 20:57

geenpeil was niet tegen het verdrag. Maar voor het referendum over het verdrag. Exact wat men nu probeert door te trekken. Wat is daar moeilijk aan om te begrijpen ?
---
Tom Staal goed bezig. Zoals altijd. Jan Roos heeft destijds campagne gevoewrd terijl ie niet eens begreep waarvoor. Of hij is dat nu uit opportunistische overwegingen even vergeten. Peppi. Of Kokki.

Hedge_it | 06-12-16 | 20:57

Maar toch de grootste giller van de dag vond ik Jan Nagel die Jan Dijkgraaf een opportunist durfde te noemen terwijl er in NL geen groter opportunist is te vinden dan Jan Nagel... manmanman je moet het maar durven met een track record als die van Nagel.

von Strumpfhausen | 06-12-16 | 20:57

Heel vervelend om naar jullie kinderachtige ruzietjes te moeten kijken. Maar het meest vervelend vind ik nog dat al deze versplintering vermoedelijk toch de groei van de PVV vermindert, en dat is jammer.

Poes Fiep | 06-12-16 | 20:56

Macht corrumpeert. De ego's vliegen in het rond. Jan Roos was al een lul, nu nog een grotere.
Het is een aardig idee. Beter gezegd: Dat was het twee jaar geleden. Nu, na het referendum en Sylvana, en Jan, en Thierry is het overkill en maakt het GeenStijl ongeloofwaardig.

ristretto | 06-12-16 | 20:51

Ik ben voor Jan.

En Jan is een beetje een lul...

Speitoptantje | 06-12-16 | 20:43

2017 wordt met gemak het jaar van de definitieve debielisering van de politiek. Na de idioten van de LPF en de brievenbuspissers van de PVV nu dan de eeneïge tweeling Jan & Jan en de creeps van Denk. Allemaal baantjesjagers met NOG minder kwaliteiten dan de zittende politieke kaste. Fijn. Op naar een kiesdrempel van minstens 5%.

medusa324 | 06-12-16 | 20:41

En zo waren alle Jannen ineens een Johan.

En toch. Toch loopt er slechts 1 Jan naar huis met een partij-ideologie...

Driewerf Hoezee | 06-12-16 | 20:38

Eigenlijk is GP de tweede kamer in het klein. Of groot. Ligt aan de zetels.
Wat wel het gevaar kan zijn, dat als je mee-stemt, dat je stem niet gehoord wordt. Omdat je constant door de meerderheid overruled wordt, en net die andere keuze maakt. Dus die gaan uiteindelijk weg. Want het heeft toch geen zin. Net zoals mensen nu van de politiek weglopen. Of blijven die juist. Omdat ze die directe invloed hebben. Spannend wel. Die dynamiek.

Wim Venijn | 06-12-16 | 20:38

Ook een goed punt van Roos over moties die vlak voor stemming nog gewijzigd worden. Wat dan? Onthouden van de stemming?

davidka | 06-12-16 | 20:36

Roos zegt dat GeenPeul TEGEN het associatieakkoord was. Ik meende dat GeenPeil neutraal was, alleen het referendum mogelijk maakte.

Geenstijl ja, die was tegen.
Raad_maar_raak! | 06-12-16 | 17:57

Geen Peul? Wel een boon dan?

Bijtendehond | 06-12-16 | 20:35

Gewoon goed verhaal van Jan R.
Komt in ieder geval beter over dan een lijsttrekker die eerst geprobeerd heeft bij 50+ aan de bak te komen.

En kom niet aan met Pim Fortuyn wilde eerst ook bij een andere partij. Fortuyn was toch wel een beetje een andere League dan Jan D. Ja ze hadden ook allebei een column maar dat zijn de overeenkomsten wel zo'n beetje.

Horst_Zeerover | 06-12-16 | 20:33

Zeg Tom Staal wat sta jij daar verschrikkelijk voor jan L.
Roos heeft volkomen gelijk.

Confused | 06-12-16 | 20:29

"je bloedgabber" tien keer herhalen. ehe

1+1 | 06-12-16 | 20:21

SyntaxError | 06-12-16 | 20:07

Ja, dat moet gebeuren, maar het wordt lastig om de 2 nu nog los te zien. Alleen de naam al.

Daarnaast kan het me ook niet heel veel schelen of GeenPeil onafhankelijk is. Ik maak me zorgen om GeenStijl, wat een verbindende factor is (was) tegen de gevestigde orde. Die positie komt in gevaar, en dat is eeuwig zonde.

BCage | 06-12-16 | 20:16

Reacties op GeenStijl zijn voornamelijk negatief richting de plannen van GeenPeil. Ik denk ook dat veel Moslims een heerlijke payback organiseren en er een moslim-partij van maken. Alle gebrek aan verstand maken ze goed met massale voortplanting. Ik hou het bij VNL. Overigens stem ik niet op GeenPeil maar kan dan toch nog lid zijn. Ik betaal die paar cent wel, is goedkoper dan je stem verkopen.

Sjoerd5000 | 06-12-16 | 20:16

>20:07
Regel 4
-staat (?)
"anders kan het hele idee niet werken."
Sry

SyntaxError | 06-12-16 | 20:12

@BCage | 06-12-16 | 20:00
Stelling:
Geenstijl moet absoluut afstand nemen van Geenpeil,
anders staat kan het hele idee niet werken.
Een partij "Directe Democratie" promoot moet "unbiased" zijn, en kan nooit zo overkomen wanneer het in bed ligt met een Tendentieus, Ongefundeerd & Nodeloos kwetsend weblog.

SyntaxError | 06-12-16 | 20:07

Jan heeft gewoon gelijk. Een partij die geen standpunten heeft maar alleen maar reageert op die van andere partijen kan zich net zo goed aansluiten bij D66.

ILF2 | 06-12-16 | 20:05

@ Jan Roos, mocht je hier nog eens voorbij scrollen.

Wat ben jij een treurig mannetje. Je mag zeker je mening delen, maar blijf wel eerlijk. Geenpeil was een middel om een referendum te organiseren en was vanaf dag één heel duidelijk: Wat je stemt maakt niet uit, zolang je maar gebruik maakt van je democratisch recht om te stemmen. Jij, als "frontman" van deze beweging zou dit toch als geen ander moeten weten.

Dat Bart het een goed idee vond om jou het gezicht te maken van deze beweging, vond ik op z'n minst bedenkelijk, je bent niet echt het type persoon wat ik gekoppeld had aan deze beweging, naar mijn mening ben je iets te simpel in de bovenkamer om een overtuigende debat te voeren. Zodra iemand je een vraag stelt die meer dan 10 seconden denkwerk vereist, ontstaat er een blik op jouw gezicht vergelijkbaar met wanneer je met je auto op een spoorwegovergang met pech komt te staan en er een trein aan komt denderen.

Ik was erg blij toen ik het bericht las dat jij opgedonderd was naar VNL. Om eerlijk te zijn overwoog ik op VNL te stemmen bij de volgende tweede kamer verkiezingen, maar dit was uiteraard voordat jij partijlid werd. Met de komst en het vertrek van Bram Moszkowicz was het voor mij duidelijk dat VNL de weg kwijt is en ze moeten nog beginnen.

Ikke? | 06-12-16 | 20:01

Gedachtes uitwisselen ... het bestaat nog, tussen de "wat een kut idee" roepers .. : )

SyntaxError | 06-12-16 | 20:00

Raad_maar_raak! | 06-12-16 | 18:36

Ik snap het wel. Maar dit interview alleen toont toch al aan wat voor moeilijkheden dit voor de interviews gaat geven?

Hoe ga je Rutte en Pechtold straks nog kritisch ondervragen over beleid of stemming als je zelf onderdeel bent van diezelfde stemming?

BCage | 06-12-16 | 20:00

We gaan het zien , het was maar een gedachte
f u europe | 06-12-16 | 19:54
.
Dat van mij ook. ^^

Lupuslupus | 06-12-16 | 19:58

We willen meer stem hebben in onze eigen buurt, Fuck de EU, Fuck Rutte, Fuck GP?

SyntaxError | 06-12-16 | 19:57

Qua felicitaties van Baudet de Pianoligger, hoor in de video toch echt dat Roos die ook geeft. @ 9'10 Jan Roos: 'Succes jongens met jullie partij'
seven | 06-12-16 | 19:50
.
De felicitatie van Baudet was twee dagen geleden. Beetje mosterd na de maaltijd van Roos (nadat hij vanaf het eerste moment GP heeft afgezeken, o.a. op Twitter).

Lupuslupus | 06-12-16 | 19:55

Lupuslupus | 06-12-16 | 19:52

We gaan het zien , het was maar een gedachte

f u europe | 06-12-16 | 19:54

Het was dus Ruttemekut. Toch (die van die piano op het Centraal Station in Den Haag)? Overigens, zal het tussen Jan en jan ooit nog goed komen?

Willibald von Klúúúk | 06-12-16 | 19:53

Het is onbegrijpelijk hoe geenstijl/geenpeil zich zo heeft misgerekend over hun achterban.
Stemmenteller | 06-12-16 | 19:41
Ik kan me genoeg reaguursels voor de geest halen die in de trant waren van 'Geenstijl zou eigenlijk een eigen partij moeten beginnen'. Al denk ik niet dat ze daarmee dit bedoelden.

XaleX_2 | 06-12-16 | 19:53

En ik vermoed met mij heel veel mensen.
f u europe | 06-12-16 | 19:41
.
Loyale PVV stemmers stappen niet over (dus zet dat 'vele mensen' maar uit uw hoofd).
En waarom zou ik? GP heeft dit toch zelf gewild? Als de partij wordt verboden *waar voorlopig geen sprake van is* is dat erg jammer voor de initiatiefnemers maar ook niet meer dan dat.

Lupuslupus | 06-12-16 | 19:52

Qua felicitaties van Baudet de Pianoligger, hoor in de video toch echt dat Roos die ook geeft. @ 9'10 Jan Roos: 'Succes jongens met jullie partij'

seven | 06-12-16 | 19:50

GeenStijl bepaalt jouw stem toch niet?
Raad_maar_raak! | 06-12-16 | 19:21
Dat ligt er aan wie de standpunten waar de leden over mogen stemmen gaat aandragen. Ze bepalen dan je stem dan wel niet, maar misschien wel de onderwerpen waar je over mag stemmen. Ik kon dat in de 'FAQ' eigenlijk niet terug vinden.

XaleX_2 | 06-12-16 | 19:49

@knutsel | 06-12-16 | 19:41
Nu is de reclame campagne, daar mag iedereen roepen wat ie wil als het om politiek gaat, blijkt.
Dit zouden ze binnen het kader van de wet moeten beschrijven als de wil van Jan.
Als dat niet zou kunnen zou de "wil van de leden" als raadgever moeten worden beschreven. Waardoor Jan de keuze van de leden naast zich neer kan leggen ...
Ik ben erg benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.

SyntaxError | 06-12-16 | 19:49

De egootjes rollen lekker samen tegen de kiesdrempel met zijn allen. Wat een slecht verhaal dit

Wachtwoord1234 | 06-12-16 | 19:48

Wat een een bedroevend gedoe.

svg | 06-12-16 | 19:48

-weggejorist-

ja hoor ! | 06-12-16 | 19:45

knutsel | 06-12-16 | 19:25

Hier zat ik gister ook al over te denken , dat zonder last stemmen.
Wat ik denk is dat GP er op gokt dat de politiek/justitie dit plan van GP gaat proberen te verbieden.
Dan gaat GP een hoop stemmen/leden krijgen.
Ik stem pvv maar op het moment dat de politiek GP gaat proberen te verbieden stap ik over.
En ik vermoed met mij heel veel mensen.

f u europe | 06-12-16 | 19:41

ik vind Jan Roos een lul en dat ik destijds met de campagne heb meegedaan was niet dankzij maar ondanks Jan Roos maar hij heeft hier wel gelijk. Het is onbegrijpelijk hoe geenstijl/geenpeil zich zo heeft misgerekend over hun achterban.

Stemmenteller | 06-12-16 | 19:41

@SyntaxError | 06-12-16 | 19:32 Ik ben geen jurist maar ik kan wel bedenken dat als Dijkgraaf een "levend stemkastje" is, dit letterlijk neerkomt op "lopend mandaat".

knutsel | 06-12-16 | 19:41

@Raad_maar_raak! | 06-12-16 | 19:21

Voor de goede orde ik heb er geen enkel probleem mee dat Bart Nijman en Jan Dijkgraaf volgens hun nieuw concept een politieke partij hebben opgericht.
De kiezer zal in maart volgend oordelen hoe men daarover denkt.

Of het verstandig is geweest van GS om zich met die nieuwe partij te liniëren en daarmee hun onafhankelijk op te geven betwijfel ik.

von Strumpfhausen | 06-12-16 | 19:41

Kwestie van die verplinterde partijen naast elkaar zetten en inhoudelijk vergelijken. Wat gaan ze doen met de zorg, wat gaan ze doen met de EU, wat gaan ze doen met wetgeving cannabis, met het onderwijs, op welke manier gaan scheiding van kerk en staat weer even duidelijk op de kaart zetten, gaan ze iets verzinnen om Henk en Ingrid te behoeden voor een volgende crisis omdat de banken weer raar doen.

Tenzij het allemaal referendumpartijen worden.

kloopindeslootjijook | 06-12-16 | 19:40

Hypothese:
Bart N. voorziet censuur, nu operatie hoaxnieuws is gelanceerd, en wedt op andere paarden.

SyntaxError | 06-12-16 | 19:38

Dit gaat de geschiedenis in als een Yuri van Geldertje!
Goud in handen hebben en het door je vingers laten glippen. Wij Vrije Palingen zijn hier niet blij mee. Misschien moeten ook wij overwegen een eigen partij op te richten. Zoiets als "De EU zijn wij beu" of "Nexit Forever". Twee vingers, schijfje citroen en geen ijs met deze koude. Cheers!

Een vrije paling | 06-12-16 | 19:34

La Bailaora | 06-12-16 | 19:18
Ook de PVV is een beetje links. LPF miste de leiding die de kikkers in de kruiwagen hield. Maar, ben het met u eens. Het kan van links naar rechts gaan met het stemmen. Waar je nog als partij compromissen kan sluiten, is bij GP geen onderhandeling mogelijk. 51% voor, en hoor je bij die 48%, dan heb je pech. En ja, het kan geheel links worden. Dus stem je op een partij waar je niet weet wat het gaat worden, maar vindt je het systeem een goed idee, met directe invloed, dan GP. Wil je een partij waar je het 80% mee eens bent, dan kies je daarvoor.
Ik vind een partij met een visie en doel wel zo handig. Ik weet wat ik aan ze heb, dus stem ik PVV.

Wim Venijn | 06-12-16 | 19:34

-weggejorist en opgerot-

duiker | 06-12-16 | 19:34

@knutsel | 06-12-16 | 19:25
Het begrip 'zonder last' werd wel gehandhaafd. Het betekent: zonder een bindend mandaat. Ieder Kamerlid is vrij om te stemmen zoals hij zelf wil.
-
Daar is wel iets van te maken denk ik. Vooral zin 2, als "hij" aangeeft de stem van de leden te willen vertegenwoordigen.
Het zou kunnen dat hier wel "taalkundig" rekening mee gehouden moet worden in de statuten.

SyntaxError | 06-12-16 | 19:32

Niet om het een of ander, maar Jan Roos maakt hier op doodeenvoudige wijze gehakt van het onzalige GP-plan, Bart Nijdam en Tom Staal. En terecht.

Het plan is slecht, ondoordacht, onuitvoerbaar en in strijd met grondwettelijke bepalingen. Stop met dit kansloze experiment.

Billendoekje | 06-12-16 | 19:28

bokkenrijder | 06-12-16 | 19:13

Ik zie het als het tegenovergestelde. Dit is te simpel. Voor idioten (en daar bedoel ik jou niet mee) zijn er genoeg partijen en ik had gehoopt dat GP juist boven die partijen zou uitstijgen maar wat zien we? Amateuristisch gerommel. Zit ik niet op te wachten.

Basil Fawlty | 06-12-16 | 19:27

Volgens de radio heeft Jan (GP Jan) een poging gedaan bij 50plus te komen? Ik zoek wel een ander marginaal partijtje om m'n stem bij weg te gooien.

Rutgerr | 06-12-16 | 19:24

Deze polemiek tussen Roos en Geenstijl is voor mij op het niveau van Keesie en Pietje maken ruzie in de zandbak. Keesie wil de plastic brandweer-auto en Pietje wil er alleen mee spelen. Het zou zo een aflevering van Southpark kunnen zijn. Volgens mij zijn er grotere problemen in dit land en juist Geenstijl en Roos zouden beter moeten weten.

dysdiadochokinese | 06-12-16 | 19:23

Jaahhhaaa.......... Rapper Boef.

Tjemig | 06-12-16 | 19:23

@von Strumpfhausen | 06-12-16 | 19:17
Afijn, mijn punt is:
GeenStijl kan helemaal niet politiek kleur bekennen. Want GeenPeil heeft GEEN standpunten. Dus hoe moeten ze jouw beïnvloeden? Krijg je 1000 EUR als je op GEENPEIL stemt? Is GeenPeil voor gratis wijven in de trein?
Geenstijl kan niet propaganda voor de standpunten van GeenPeil maken, want GeenPeil heeft geen standpunten.

Ook al heeft GeenStijl een voorkeur voor GeenPeil je bent nog altijd zelf degene die een afgewogen keuze kan maken. GeenStijl bepaalt jouw stem toch niet?

Raad_maar_raak! | 06-12-16 | 19:21

@Wim Venijn | 06-12-16 | 19:09
Ja, maar daar kwamen er verscheidene van van linkse partijen.

La Bailaora | 06-12-16 | 19:18

@La Bailaora | 06-12-16 | 19:06
Ik zie het hem doen! :D

SyntaxError | 06-12-16 | 19:18

@Raad_maar_raak! | 06-12-16 | 19:10

Zal allemaal wel zo zijn maar dat neemt niet weg dat GS door sterk gelinieerd te zijn aan GP hun onafhankelijke status heeft verloren.

Wat mij betreft was die onafhankelijke status juist wat GS zo uniek maakte.

von Strumpfhausen | 06-12-16 | 19:17

Het gevoel van spijt van mijn donatie wordt niet kleiner, om het maar eens politiek correct uit te drukken.
En dan heb ik het niet eens over de centen die ik kwijt ben, maar over hoe dit alles zich tot nu toe uitrolt.

Jackanders | 06-12-16 | 19:17

@van Sokkenhuizen | 06-12-16 | 19:01
Daar zeg je wel iets; de mening van je achterban verkondigen, en de mening van je achterban beinvloeden, via een soort dochterconstructie (GS) ...
Of het een soort powned graai constructie wordt gaan we de komende tijd wel zien, neem ik aan.
Als het hele "systeem" waar GP voor staat, "directe democratie" vol in de aandacht staat tijdens de campagne, krijgen ze mijn stem. Mocht de aandacht vooral gelegd worden op de lijsttrekker, en het behalen van zetels (de uitwerking van het plan komt echt .. geloof ons) dan niet natuurlijk.
-
Of een vrije democratie zou kunnen "werken", en hoe dit "wettelijk" binnen het huidige stelsel past, daar ben ik nog niet uit :)

SyntaxError | 06-12-16 | 19:16

-weggejorist-

hoevenpe | 06-12-16 | 19:15

Kom op jongens: ook even Jan Dijkgraaf fileren omdat hij eigenlijk op de bejaarden-lijst had willen staan...

hoevenpe | 06-12-16 | 19:15

Goud in handen hebben en dan op zo'n domme manier verspelen.

Hier komt weer het gelijk van Wilders bovendrijven "Geen leden dat geeft alleen maar onbestuurbaarheid"

Steeds meer (jonge)mensen vinden de democratie als vorm achterhaald.

Chinook Elsevier | 06-12-16 | 19:15

Toch wel jammer dit. Als je zo graag iets gedaan wilt hebben kan je beter met elkaar werken dan tegen elkaar. Die egoprobleempjes moet je toch wel opzij kunnen zetten lijkt me. Succes ieder geval, allemaal dan.

alweereenmening | 06-12-16 | 19:14

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident. Arthur Schopenhauer

King of the Oneliner | 06-12-16 | 19:13

Die Jan Roos gaat nu al op Spekman lijken.
Ik ben die hele Geen Peil inmiddels helemaal zat.
En wat een eerdere reaguurder al zei; ik mis Glamorama ook.
Gele Beer | 06-12-16 | 18:34

... En dit is dus weer typisch voor Nederland: zo gauw het iets te moeilijk wordt vlucht men meteen weer richting platte meuk (Glamorama, Dumpert, LuckyTV) en gaat men een paar jaar later weer klagen 'dat Nederland naar de klote is...'

bokkenrijder | 06-12-16 | 19:13

De gevestigde partijen liggen nu al in een deuk over het prematuur gerollebol van T. Baudet, J. Roos en J. Dijkgraaf. Alleen bij hun onderlinge verdeeldheid zullen/kunnen andere partijen goed garen spinnen. Divide et impera sprak Philippus II van Macedonië reeds enige honderden jaren voor onze jaartelling. Alleen hebben Baudet, Roos en Dijkgraaf zelf voor de verdeeldheid gezorgd en gaat een ander heersen. Dat was geloven wij toch niet helemaal de bedoeling? Tegeltjes wijsheid: Eendracht maakt macht. Denk er nog eens over na alvorens het kindje met het badwater wordt weggekieperd.

Een vrije paling | 06-12-16 | 19:13

@Raad_maar_raak! | 06-12-16 | 19:10
Laatste alinea: GeenStijl brengt dan het nieuws zoals zij dat zien, de reaguurder kan dan gaan stemmen bij GeenPeil zoals zij dat interpreteren.

Raad_maar_raak! | 06-12-16 | 19:11

@von Strumpfhausen | 06-12-16 | 19:01
Even dit JOOP/PvdA voorbeeld verder gebruiken.

Ik geloof niet dat JOOP gelieerd is aan een politieke partij. Links, socialistisch en liberaal/progressief. Dat zijn ze. Ondertussen zijn er een hoop PVV'ers in de panelen van JOOP bijgekomen. Waardoor het van extreemlinkse reacties, naar gematigd links en soms zelfs realisme reacties zijn geworden.
GeenStijl is van oudsher Rechts. Dat maakt het nog niet een VVD website. Of een PVV website. Zentgraaf is bijvoorbeeld behoorlijk anti-PVV (de mafklapper).
Maar zowel Geenstijl als JOOP zijn niet partij gelieerd en dat zullen ze niet worden ook.
GeenPEIL zal nu een voorkeurspositie krijgen bij GeenStijl. Maar het zijn nog altijd de leden van GeenPeil en misschien een paar reaguurders die het uiteindelijke stemgedrag van GeenPEIL bepalen. Geenstijl kan dat niet.

Raad_maar_raak! | 06-12-16 | 19:10

Dat klopt toch hopelijk niet, dat van de 50+partij? GS: zoek even uit en laat het ons weten.

Rest In Privacy | 06-12-16 | 19:10

Is het geen goed idee hier op GS een bindend reaguurders-referendum te houden over deze onzalige politeke ambities van GS/GP. Zijn we in 1 keer af van deze veels te vroege 1 april-grap.

Binnenbaan | 06-12-16 | 19:10

La Bailaora | 06-12-16 | 19:06
Meer de kamerleden zelf, die lagen te rollebollen over straat.

Wim Venijn | 06-12-16 | 19:09

On topic: ik blijf het allerbelangrijkste vinden dat GeenStijl onafhankelijk blijft en alles en iedereen onbekommerd kan aanpakken. Maar ook prijzen.
Wat dat betreft maak ik me wel zorgen.
Lewis | 06-12-16 | 18:57
.
Mee eens. En wat dat lachen betreft, sorry hr. Lewis maar ik erger me kapot aan dat kleutergedoe. Kijk als het onderwerp er nou naar was zou ik zeggen o.k. maar ik vind het allemaal best ernstig.
GP was voor mij een echte schok waarvan ik dacht wat doen jullie NU toch??
En dan het moddergooien van allerlei kanten. Het lijken wel Amerikaanse toestanden waar ik na het eerste debat al afhaakte....
.
Heel veel zaken in ons land gaan al zó ontzettend fout en dan dit...

Lupuslupus | 06-12-16 | 19:09

@Wim Venijn | 06-12-16 | 19:03
LPF is ook zo van binnenuit kapot gemaakt.

La Bailaora | 06-12-16 | 19:06

-weggejorist-

HdJ | 06-12-16 | 19:06

Moet je opletten als Soros even een aantal jopers en andere goedmensen gratis geld geeft om zich aan te melden bij Geenpeil. Briljante methode om het eerst geld te geven maar daarna op te blazen, of om te bouwen tot Joop 2.0.

La Bailaora | 06-12-16 | 19:06

Betwijfel het dat links GP gaat wegkapen. Hier begonnen, en voornamelijk rechts. Je kan ook lid worden van de PvdA, en daar rechts stemmen. Gebeurd ook niet.
Handjes geven, en niet meer ruzie maken. Gezellig samen spelen in de politieke zandbak.

Wim Venijn | 06-12-16 | 19:03

@Raad_maar_raak! | 06-12-16 | 18:36

GeenPeil kan niet afhankelijk zijn van GeenStijl als ze wetten moeten af/goedkeuren. GeenPeil is afhankelijk van haar leden. Dat die leden toevallig ook Geenstijl lezen maakt Geenstijl nog niet een propaganda kanaal.

PvdA kan niet afhankelijk zijn van joop.nl als ze wetten moeten af/goedkeuren. PvdA is afhankelijk van haar Kamerleden. Dat die Kamerleden toevallig ook joop.nl lezen maakt joop.nl nog niet een propaganda kanaal.

Whats the difference ?
Beide zijn gelinieerd aan een politieke partij iets waar GS zich in verleden verre van heeft gehouden en zelfs gedistantieerd.


von Strumpfhausen | 06-12-16 | 19:01

Dus wat te doen op 15 maart.

Memek | 06-12-16 | 18:55
.
Er wordt van u als lid van GP *verwacht* dat u op 15 maart op GP stemt. Lees de Faq maar.

Lupuslupus | 06-12-16 | 19:01

Wellicht moet GeenPeil een naamsverandering ondergaan naar GeenPartij.
Ik heb het idee dat velen niet snappen dat het geen "partij" is die zijn eigen mening wil verkondigen.
De "partij", de mensen die evtw. op de stoeltjes komen te zitten, zitten daar niet om hun eigen standpunt te maken. De leden kunnen zelf de stukken inzien en kiezen of ze het er mee eens zijn of niet.
Via polls, die GP gaat aanbieden, zitten de leden dus "echt" zelf voor een deel in de kamer.
Dat gezegd hebbende kan het natuurlijk zo zijn dat Constant Kusters en zijn vrienden de "minireferenda", waar GP over spreekt, kapen/pollfucken.
De zetels worden bezet door "lege hulzen" (Roos zegt zoiets ergens over Dijkgraaf) die de stem van de leden invult, als er iets te stemmen valt in de kamer.
-
Eigenlijk zouden er robotjes op die zetel kunnen zitten, die alleen maar hun stem kunnen uitbrengen.

SyntaxError | 06-12-16 | 19:00

Tom heeft dit gewoon dik verloren.
Beetje blaten over dat "niet bij Geenpeil hoort" nadat hij ze aan het verdedigen is en er niet meer uit komt, dingen zeggen als "ik begrijp dat je boos wordt" terwijl Jan de kalmte zelf is op dat moment.
Jammer Tom, zwak interviewtje, volgende keer beter voorbereiden.

Sir Lance | 06-12-16 | 19:00

Ik snap niet waarom reaguurders hier moeilijk over doen.
Stel dat dit gewoon een typisch ouwehoer project is van GeenStijl. Dan doen jullie toch gewoon mee?
Stel dat het hier om een compleet nieuwe manier van politiek bedrijven/democratie is. Dan is dat toch kicken om bij te zijn? Wat maakt het nou uit of het mislukt? Gewoon meedoen. Lachen gewoon.

Laten we het gewoon proberen toch? Wat kan het kwaad? 12 Euro? Of zijn we bang dat we geen zetels halen en dus "voor lul" staan bij JOOP? In mijn ogen staan we pas echt voor lul als we het niets nieuws proberen. Altijd maar datzelfde reaguren in de panelen. Dat kennen onze vijanden inmiddels wel en het maakt geen indruk meer.

Waar is het trotse Leger des Peils dat in is voor een geintje en als dat geintje toevallig een succes wordt lekker zijn vijanden kan uitlachen? En als het geen succes wordt boeit het ook geen fuck, want dan gaan alle stemmen toch wel naar de PVV. Ondertussen kunnen we meedoen in de verkiezingen en dat geeft alleen maar meer mogelijkheden om Rutte en Pechtold dwars te zetten. Win/Win.

Raad_maar_raak! | 06-12-16 | 18:58

Mark Rutte. Heb ik nu een gratis lidmaatschap gewonnen?

Balocco | 06-12-16 | 18:58

het sneue aan dit hele verhaal vind ik, is dat Jan Roos en Thierry Baudet hiervoor compleet belachelijk werden gemaakt. En waarvoor? Omdat dat niet met hun eigen plannen strookte...

maar_waarom_dan | 06-12-16 | 18:58

@Lupus
Kom, wel een beetje blijven lachen.
On topic: ik blijf het allerbelangrijkste vinden dat GeenStijl onafhankelijk blijft en alles en iedereen onbekommerd kan aanpakken. Maar ook prijzen.
Wat dat betreft maak ik me wel zorgen.

Lewis | 06-12-16 | 18:57

@wiza | 06-12-16 | 18:13
Ik ben welk lid van GP maar absoluut niet van een NPO club, en specifiek niet van Powned met die kwal van een Weesie.
.
GP lidmaatschap geeft mij een mes dat aan twee kanten kan snijden.
Ik ben lid dus kan meestemmen. En op 15 maart kan ik gewoon vrij stemmen op een andere partij, bijv. PVV.
Komt er dan een PVV motie die wat extra steun kan gebruiken dan pak ik mijn GP lidmaatschap en hoop daarmee met anderen het gewicht te doen overslaan naar het gewenste resultaat.
.
Onderwerpen zouden ook door links gekaapt kunnen worden, maar dat werkt twee kanten op want rechts heeft dezelfde mogelijkheid.
Gewoon een nuchter kwestie van ja/nee stemmen tellen alsof het een referendum was.
De vraag blijft komt GP in de kamer en zo ja met hoeveel? Dus wat te doen op 15 maart.
Lukt GP niet dan zullen we moeten wachten tot een volgende kans.
.
Insinuaties over opportunisten als zorg bobo's vind ik erg goedkoop uit de heup schieten.
Maar zoals Jan Dijkgraaf al sprak, in 24 uur heeft hij al een emmer rattenstreken over zich heen gehad.

Memek | 06-12-16 | 18:55

Matroos Jan 2.0 Ach laat maar zitten ook.

Ernst Oosters8389 | 06-12-16 | 18:55

Ondertussen hoor ik alleen Baudet zinnige dingen zeggen op radio 1

Dommelsch | 06-12-16 | 18:54

Jan heeft gelijk mijns inziens.

Themistocles524 | 06-12-16 | 18:53

Twee van mijn helden tegenover elkaar. Het doet mij pijn dat ze elkaar aanvallen terwijl dit overduidelijk partners in crime dienen te zijn. Jammer.

zuenie | 06-12-16 | 18:53

Dommer, onbenulliger en irritanter dan Staal kom je ze niet gauw tegen.

Thomas333 | 06-12-16 | 18:52

Dit 'interview' lijkt op een interview tussen Apple Siri, Amazon Siri en de Google assistant...

Backonthetrack | 06-12-16 | 18:50

Roos, ik geloof er geen zak van dat je dit geen goed plan vindt. Helaas was je er niet bij om die kar te trekken. Voor iedereen een gemiste kans.

crankshaft | 06-12-16 | 18:50

Zou wel een ding zijn als veel mensen lid worden van GeenPeil en vervolgens veroorzaken dat geenpeil -voor- het associatie verdrag laten stemmen. is wel wat voor nodig natuurlijk maar ja.

roflastc | 06-12-16 | 18:49

Ik heb het filmpje afgezet. Wat kinderachtig, godverdomme.

Madrox | 06-12-16 | 18:49

BCage | 06-12-16 | 18:29
Ok, ik geef het toe: diep van binnen ben ik het met je eens.

vanBarchum | 06-12-16 | 18:49

briefje aan Jan:

LUL !

alivandewegenwacht | 06-12-16 | 18:48

Sta je dan, voor Jan met de korte achternaam.

Markuz2661 | 06-12-16 | 18:48

En links politiek lacht zich dood om dit amateuristisch gekloot. Jan die jankt over TMG en Tom die een beetje studentikoos staat te drammen. Manmanman. Misschien is het GS nog niet opgevallen maar doe eens een nieuwe poll (maw vervang die 5 maanden oude TK2017 poll) en vraag hoe de reaguurder over jullie initiatief denkt. Jullie willen direct zijn? Bring it on.

Basil Fawlty | 06-12-16 | 18:44

Is toch mooi als er links volk op af komt? Wie weet komen ze ook hier in de panelen. Met een knuppel in het hoenderhok wordt iedereen weer wat feller met als bijeffect dat men weer wat scherper wordt. Het maakt dan uiteindelijk de commentaren voller en rijker.

Van Urk | 06-12-16 | 18:42

@jan-achterman | 06-12-16 | 17:57
Flinke deceptie maakt zich hier ook enigszins meester.
Begint een trieste vertoning te worden dit. Heb in inmiddels sterk het gevoel dat ik bij een politieke partij mijn nutteloze bestaan zit weg te reaguren.
Ik hoop vooralsnog op een grap. Gewoon een prank. Laat het dat zijn voordat er geen weg terug is...

Lafayette | 06-12-16 | 18:40

Wel fijn met de nieuwe kamer leden , ik trek wel met de kerst een blik chappie open .
hoe je het ook bekijkt het is slim , inkomsten garandeert

witchmaster | 06-12-16 | 18:40

Clayderman. Stop de tijd

PikinhetBlik | 06-12-16 | 18:39

Richard Clauderman? Pim Jacobs? Ik geef het op. Wie was het?

PikinhetBlik | 06-12-16 | 18:38

@Schoorsteenveger | 06-12-16 | 17:55
Jan Roos zegt en GeenPeil was tegen.
Maar volgens mij was GeenPeil neutraal.

keestelpro | 06-12-16 | 18:38

Ik ga me niet de hele dag inlezen maar de FAQ op GP.nl schrijft iets over op de man spelen. Allemaal heel duidelijk hoor, maar voor mijn gevoel zie ik hier kleutergedrag van beide kanten.

Promedio | 06-12-16 | 18:37

"Jan Roos heeft voor zijn ego gekozen en wordt beroepspoliticus"
Citaat van jan Dijkgraaf, uit het AD.
LOL.

de honden blaffen... | 06-12-16 | 18:36

SanderEvers | 06-12-16 | 18:35
En zonder Partij voor de Dieren en 50Plus. Ik ben voor.

lsimon | 06-12-16 | 18:36

@BCage | 06-12-16 | 18:29
Ik vind het maar lastig dat mensen het nog niet begrijpen.
GeenPeil kan niet afhankelijk zijn van GeenStijl als ze wetten moeten af/goedkeuren. GeenPeil is afhankelijk van haar leden. Dat die leden toevallig ook Geenstijl lezen maakt Geenstijl nog niet een propaganda kanaal.
Anders gezegd: ik stemde PVV, maar dat is niet omdat ik GeenStijl lees. Andersom geld dat ook: ik lees niet GeenStijl omdat ik PVV stem.
Ik kan nog altijd zelf mijn partij kiezen of mijn eigen mening vormen. Daar heb ik GeenStijl niet bij nodig.

Raad_maar_raak! | 06-12-16 | 18:36

Jan heeft gelijk.
Niet dat ik op hem ga stemmen, maar hij heeft gewoon gelijk.

Schietmijmaarlek | 06-12-16 | 18:36

GeenPeil moet met een monster van een campagne komen de volgende maanden en heel veel uitleggen over de constructie. Anders is het gedoemd om te falen. En geenstijl zelf is dan niet meer objectief. Dat vind ik nog wel het meest beroerde. Toch succes, schudt het skelet maar uit het lijf van de vaste kliek in Den Haag! Corrupte bende...

Sgt. Overdoos | 06-12-16 | 18:36

-weggejorist en opgerot-

HermanusKlabanus | 06-12-16 | 18:35

Ik wil een kiesdrempel van 5 zetels. Dan vallen Denk, VNL en geenpeil direct af.

SanderEvers | 06-12-16 | 18:35

Die Jan Roos gaat nu al op Spekman lijken.
Ik ben die hele Geen Peil inmiddels helemaal zat.
En wat een eerdere reaguurder al zei; ik mis Glamorama ook.

Gele Beer | 06-12-16 | 18:34

Jan Roos heeft een prima punt te pakken: tis vreemd maar het kan zo zijn dat GeenPeil voor het associatieverdrag gaat stemmen. Geef het gewoon toe ipv zo raar staan te dralen a la Tom Staal.
"Een ingecalculeerde weeffout die opwoog tegen het bewerkstelligen van meer democratie."
Dat is toch veel sterker?

de Voorzittert | 06-12-16 | 18:33

-weggejorist en opgerot-

RonnieKray | 06-12-16 | 18:33

Dit is gewoon het einde van dit mooie kritische weblog.
Vorruk | 06-12-16 | 18:17
Niet als Bart opstapt bij GS. Wat ik overigens niet hoop, want ik waardeer zijn zijn plempsels zeer. Ik zie liever dat hij doei zegt tegen dat hele (oude) GP plan om een politieke partij te zijn. Beter je verkeerde inschatting toegeven, uithuilen en verder gaan met GS dan met dit kansloze plan. Het idee is er, maar de uitwerking en werkbaarheid bij lange na niet.

XaleX_2 | 06-12-16 | 18:33

Hoe kan het nou toch dat ze bij GeenStijl hun eigen kracht niet begrijpen: ONAFHANKELIJKHEID! Stop onmiddellijk met GeenPeil en ga verder met het beloofde voorjaarsoffensief.

Een campagne om niet op gevestigde partijen te stemmen was een prima idee. Geef juist steun aan Roos, Baudet en Wilders, of zelfs Thieme. Jullie hadden mensen kunnen verenigen. In plaats daarvan blazen jullie hiermee een van de weinige goed functionerende, rechtse, intelligente gemeenschappen op.

BCage | 06-12-16 | 18:29

Wat dit interview wel duidelijk maakt is dat GS niet meer door politici wordt gezien als weblog maar als concurrerende partij.
Nu is het Jan Roos maar ik kan me voorstellen dat andere partijen niet staan te springen om een reporter van de concurrentie te woord te staan.
Ik vraag me af of het wel zo verstandig is geweest om de nieuwe partij Geenpeil te noemen en daarmee te verbinden aan Geenstijl.

von Strumpfhausen | 06-12-16 | 18:29

-weggejorist-

aapje_uit_de_mouw | 06-12-16 | 18:29

Tha, piano, lastig, ik schat,Jaap Bach en zijn kornuiten.

[email protected] | 06-12-16 | 18:25
.
Net als al die andere zogenaamd lollige antwoorden hebt ook u niet opgelet.
In het eerste artikel over GeenPeil stond dat Thierry Baudet GP feliciteerde. Dus hou eens op met die onzin.

Lupuslupus | 06-12-16 | 18:28

Geenpeil - Jan Roos: 0-1

Binnenbaan | 06-12-16 | 18:28

@nemo_nemo | 06-12-16 | 18:21
Dat zeker. Door het ontkennen van Tom maakte Jan een driepunter.

First Contact | 06-12-16 | 18:28

Ik vond het maar pijnlijk.

nemoj me jebat | 06-12-16 | 18:28

Ik houd wel van een kleine rel. In dit geval geeft dat in ieder geval de Linkse flank niet meer het argument dat GeenPeil samenwerkt met rechtse partijen en dus ook rechts is.
Voor Geenpeil is het vooral belangrijk dat ze niet teveel van Rechts gaan afsnoepen. Ze moeten JUIST wat meer stemmers uit het linkse midden krijgen. Zodat de rechter partijen intact en groot blijven.

Natuurlijk wil ik dat er een rechtse wind bij Geenpeil waait, maar we moeten niet de wind uit de zeilen nemen van de andere rechtse partijen. Daarom, steel die zwevende linkse kiezers uit het midden en laat ze voor je stemmen. Mijn moeder is bijvoorbeeld Groenlinks. Ze heeft zo haar kritiek op het immigratie gebeuren, maar stemt uit principe niet rechts. Nou kom er maar bij zei ik. Stem lekker die immigranten terug naar herkomstland en stem voor de rest lekker op groene wetten. Kan mij dat schelen, win/win.

Raad_maar_raak! | 06-12-16 | 18:28

-weggejorist-

lsimon | 06-12-16 | 18:28

Jantje heeft natuurlijk een goed punt en verder is hij een top gozer. Dat gejank tussen GS en Jan, moet maar eens afgelopen zijn. Hij heeft veel voor GS betekent de afgelopen tijd en ik kan mij goed voorstellen dat hij zich ietwat belazerd voelt. Nu pakt hij GS waar hij kan terug, actie/reactie. Zo dom. Ga maar snel een borrel drinken om het goed te maken. Je kan hem blijven afzeiken wat je wilt, veel mensen op GS vinden hem een topper en zien echt wel dat jullie hem genaaid hebben.

blendedperfection | 06-12-16 | 18:25

Jan Roos heeft natuurlijk wel een punt; nu Geenstijl vol gaat voor Geenpeil valt het scherp interviewen van Jan Roos en het stilzwijgen over de 50plus-fittie (afgewezen? moi?) onder het voeren van een campagne voor een politieke partij....

Donkersloot | 06-12-16 | 18:25

Tha, piano, lastig, ik schat,Jaap Bach en zijn kornuiten.
En J Roos is een lul met vingers eerste klas.

vanBarchum | 06-12-16 | 18:20

Klopt, maar Roos heeft natuurlijk wel gelij. Deze twee entiteiten kunnen niet van elkaar af gezien worden. Gewoon een punt. En daar moet GeenPeil aan werken. Daarom hadden ze misschien ook een andere naam moeten kiezen.

HMCuiteraard | 06-12-16 | 18:23

Dat kapen van Geenpeil door linkse kiezers zie ik niet gebeuren. Jan Roos is gewoon tegen directe democratie, en ik ook.

In het parlement wordt over honderden wetten gestemd. De doorsnee Nederlander heeft geen tijd en zin om zich daar in te verdiepen. Simpel.

suqmadic | 06-12-16 | 18:12 Eens dus.

harpagornis | 06-12-16 | 18:22

@First Contact Ja, dat gevoel had ik ook, maar het lukte niet zo. Vandaar de punten voor Jan Roos ;)
Vriendelijke groet!, nemo

nemo_nemo | 06-12-16 | 18:21

-weggejorist-

King of the Oneliner | 06-12-16 | 18:21

Wat een geweldig interview.
En gewoon een welgemeende hand aan het einde.

SyntaxError | 06-12-16 | 18:20

p.s. "Poll fucken," was dat niet een 'uitvinding' van GeenStijl? Na 15 maart kan GroenLinks, D66, Joop.nl en de PvdA gaan poll fucken op GeenPeil.

Xirdalan | 06-12-16 | 18:20

GeenPeil riep alleen maar op om te stemmen. Ze hebben zelfs de vóórargumenten van het associatieverdrag aangedragen. Dus niet zo ouwehoeren.

vanBarchum | 06-12-16 | 18:20

@King of the Oneliner | 06-12-16 | 18:12
En ik snap ook niet waarom Geenstijl/Geenpeil dat zou willen ontkennen. Volgens geenpeil.nl/standpunten/ zijn ze "roomser dan de paus".

First Contact | 06-12-16 | 18:19

Holy crap, dat was ongemakkelijk. Links lacht zich rot.

HMCuiteraard | 06-12-16 | 18:18

volgens mij was het standpunt van GeenPeil ook bij het Oekraïne referendum dat de uitslag hoe dan ook zou worden gerespecteerd.

poldergeiz | 06-12-16 | 18:18

Jan Roos heeft terdege een punt: kijk maar naar de hoeveelheid kudos op Dumpert voor allerlei politiek correcte 'feel-good' meuk.
.
Dumpert is inmiddels al helemaal overgenomen door domme pubers zonder enige levenservaring, waarom zou GeenPeil dus niet gekaapt kunnen worden door links?

Xirdalan | 06-12-16 | 18:18

Door een interview als deze voel ik mij destemeer gesterkt om niet te stemmen op Roos of GP maar weer op die blonde kuif.

whitechocolateface | 06-12-16 | 18:17

Dit is gewoon het einde van dit mooie kritische weblog. Waarom zouden mensen op een partij stemmen waarvan ze nog niet eens kunnen weten of die partij enigszins hun belangen zal behartigen? Ik weet dat de PVV een hoop standpunten vertegenwoordigd waar ik me in kan vinden. Als ik op GP stem weet ik helemaal niet wat er met me stem gaat gebeuren. Ik heb nog geen overtuigende argumenten gehoord om op GP te stemmen en als ik dan lees dat de heer Dijkgraaf eerder heeft geprobeerd op de lijst van 50plus te komen dan komt dit niet overtuigend op mij over.

Vorruk | 06-12-16 | 18:17

Jantje laat zich heel erg kennen en ziet dat ene zeteltje van hem al naar geenpeil vliegen.

Fr08w3 | 06-12-16 | 18:17

Tsja.. als je niet bij 50+ wordt aangenomen begin je toch gewoon voor jezelf .. toch ...

Juliass | 06-12-16 | 18:16

Man man, eerst zeikt Powned me over de schoenen, nu alle (ex) ego's van GeenStijl. Moet ik me weer verontschuldigen bij Jan en Alleman. Watn boudel. Dit wordt niks meer.

Normpje | 06-12-16 | 18:15

Maar wat is er nou gebeurt met Roos en Geenstijl? Zijn daar nieuwsberichten van? Tot aan gisteren dacht ik dat ze elkaar alleen maar succes wensten.

Nu zie ik dat er gewoon kwaad bloed is. Op staande voet ontslagen? Dichtslaande deuren? Wat?

Raad_maar_raak! | 06-12-16 | 18:15

seven | 06-12-16 | 18:08

+1.

Joris Driepitter | 06-12-16 | 18:15

Man Man Man, dit gezeik is echt de cluster fuck van 2016!
Ben benieuwd naar de gesprekken en evals op GP headquarter!

. Geen basis bij het legioen
. Geen levensvatbaar plan behalve de hoop 'wat als'
. Geen tech, maar wel de belofte om dit te leveren terwijl slechts een klein deel van de eisen in de afgelopen jaren is gerealiseerd door de open source community

Na de belofte op vacuum bommen en vragen om geld nu een cluster fuck die GS jaren terug zet, zo jammer, ga GS echt missen

BenHetZoZat | 06-12-16 | 18:15

Ja, dat was bij het referendum al zo. En toch is het niet gebeurd.
Schoorsteenveger | 06-12-16 | 17:55
.
Dat had niets met GP te maken maar alles met de vier miljoen mensen die zijn gaan stemmen. GP was de aanjager maar de mensen (uit alle politieke partijen) hebben gestemd. U vergelijkt appels met peren.

Lupuslupus | 06-12-16 | 18:14

@Raad_maar_raak! | 06-12-16 | 17:57

GeenStijl is GeenPeil en vice versa.

Desmoulins | 06-12-16 | 18:14

Jesse Klavier?

Savanne Rotsmoel | 06-12-16 | 18:13

Het is een complot van Links. De nieuwe democraten versplinteren in ijdelheid. Dom gelul. Tijd voor een nieuwe partij. PvdO. Partij van de Onderbuik. Omdat de onderbuikgevoelens in 99% van de gevallen gebaseerd blijken te zijn op feitelijke ontwikkelingen.

Rommelende Onderbuik | 06-12-16 | 18:13

-weggejorist en opgerot-

wiza | 06-12-16 | 18:13

Ik ben het met Roos volledig eens, dit bezopen GeenPeil idee gaat Geenstijl erg veel pijn doen. Opeens kan je niet zomaar commentaar geven op alles, je krijgt de bal van elke politicus direct terug. Verder is het idee van GeenPeil gewoon niet goed, hoe ga je iedereen laten meedenken over al die honderden stemmingen elke maand. Daarnaast kan GeenPeil niet flexibel zijn zoals Roos aangeeft, als er een stemming aangepast wordt dan is er geen antwoord. Jammer, jammer, jammer.

suqmadic | 06-12-16 | 18:12

Op het laatst wist Tom Staal geen vragen meer.
Een goede vraag had kunnen zijn: Waarom werken jullie niet samen mop rechts?
Wat schat je de kansen in in aantal zetels voor jezelf en geenPeil?
Ik vind Jan Roos constant verongelijkt en op het agressieve af.
Niet echt een volksvertegenwoordiger die je je stem zou willen geven.
Overigens heeft hij wel gelijk: GeenPeil=GeenStijl=TMG Telegraaf Media Groep.
Ook al ontkent iedereen het op hoge toon.

King of the Oneliner | 06-12-16 | 18:12

We hebben grote problemen in de wereld. En ook de nieuwe politici die graag namens mij de politiek in willen zitten er alleen maar voor zichzelf blijkt maar weer. Wat een soap. Het gaat om dit land waar we met zijn allen wonen.

Ik ben het vertrouwen kwijt in alles en iedereen. Misschien moet ik een politieke partij oprichten? *proest*

Foolonthehill | 06-12-16 | 18:12

LPF next

doskabouter | 06-12-16 | 18:12

@nemo_nemo | 06-12-16 | 18:06
Nou ik had wel een beetje het gevoel dat Jan Roos in een hoek werd gedrukt. Vooral dat hij op het laatst een beetje slap over een leuk Sinterklaasfeestje gaat zeuren kwam erg ongemakkelijk over, toen kreeg ik toch een paar flashbacks vanuit zijn Powned periode waarin hij nietsvermoedende burgers onbeschoft interviewde.

First Contact | 06-12-16 | 18:11

Erratum: verklaart...

seven | 06-12-16 | 18:10

De vlekken in de nek van Jan Roos worden gaande het gesprek steeds roder..

Koonkluk Huis | 06-12-16 | 18:10

Ja, die theoretische hypothetische gevallen verdienen toch wel wat meer uitleg. Overigens moet Jantje niet zo zuur doen.
Hij is technisch gesproken toch ook beleidsmedewerker en buiten de Kamer is hij lijsttrekker, dus niet zo zielig doen dronken kabouter.

Desmoulins | 06-12-16 | 18:09

Iets zegt mij dat als Jan Roos, net als Jan Dijkgraaf wel deed toen hij bij 50plus solliciteerde, zijn voornemen om bij actief willen worden voor een politieke partij vooraf had gemeld hij ipv Dijkgraaf zelf was gevraagd om af te zien van dat VLN-plan om zelf de GeenPeillijsttrekker te zijn. (En dat had Jan Roos ondanks zijn woorden nu natuurlijk ook graag gedaan) Maar het VNL-plan van Roos lekte al eerder uit en lag toen al op straat dus was zijn kans (itt Dijkgraaf) om geloofwaardig neutrale lijstrekker te spelen verkeken en werd hij als politicus zelfs fair game voor GeenStijl en bij de start zelfs voor GS-begrippen flink door de mangel gehaald. (Wat zijn harde taal over GeenPeil nu ook verklaard, tis allemaal actie-reactie) Misschien wel juist zo hard omdat Bart Nijman, die kennelijk in stilte op allerlei GeenPeilplannen broedde maar deze niet uitsprak tegen Roos waardoor die zelf op avontuur ging, en dus abrupt opzoek moest naar een nieuw GeenPeil-gezicht.
TL;DR: Blijf ondanks die reis op een ander politiek vehikel gewoon bloedgabbers cq goede oud-collega's/vrienden, vanuit ieders eigen perspectief zijn alle acties namelijk best te verklaren. *Make peace, not war*

seven | 06-12-16 | 18:08

Chopin?
Anders Liszt.

Maarten VB | 06-12-16 | 18:08

Hans Liberg ??

Bolesmales | 06-12-16 | 18:08

von Strumpfhausen | 06-12-16 | 18:04
Dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van hoeveel zetels Geenpeil haalt. Als ze er 0 halen, wat redelijk waarschijnlijk is, zal er niet gestemd worden. Als ze 8 zetels halen, zal er redelijk veel gestemd worden. Als ze 1 zetel halen, maar er is een hoeveelheid van 75 zetels, exclusief Geenpeil, voor, dan zal er massaal gestemd worden via Geenpeil. (In hoeverre dat veilig en eerlijk gaat, moeten we nog maar zien)

rekennietmachine | 06-12-16 | 18:07

Jan Roos won met punten; Tom Staal stond met een mond vol tanden. Sorry, maar zo ervaar ik het sterk.

nemo_nemo | 06-12-16 | 18:06

Zag nu wel een gevalletje etnisch-profileren, Bij Tom en Jan was er direct een verbiedende bode, Sylvana kon eerder bij Denk ongestoord haar gang gaan.

Flatuleerder | 06-12-16 | 18:05

@heldheino | 06-12-16 | 17:55

Klopt maar GS was wel tegen, althans de trend van de stukjes toen volgend hier op GS.
Nu is GS gelijk aan politieke partij GP en hebben voorstanders van het associatieverdrag vanwege het concept van GP de unieke mogelijkheid om GP te kapen.
Of dat gaat gebeuren is afwachten maar die mogelijkheid bestaat.

von Strumpfhausen | 06-12-16 | 18:04

@Feynman | 06-12-16 | 17:47
Ja, maar verbaast me niks meer. Verder is Alicia (Prachtnegerin op Twitter) echt een topvrouw! Humor en vrolijkheid, mag haar tweets graag lezen.

First Contact | 06-12-16 | 18:03

Ten minste 1 redachteur van Geenstijl = Geenpeil. Dat maakt gelijk dat ik Tom Staal niet meer serieus neem, want die gaat geen collega's in de rug steken.

rekennietmachine | 06-12-16 | 18:03

Ach een fitte en niemand was de echt de baas. Worden vast vriendjes.

hurenisvoorpaupers | 06-12-16 | 18:02

Ik vind het er ook gewoon knullig uitzien allemaal.

jan-achterman | 06-12-16 | 18:02

@Nolti
Piano, ik denk Poetin.

whatsinaname | 06-12-16 | 18:02

Roos zegt dat GeenPeul TEGEN het associatieakkoord was. Ik meende dat GeenPeil neutraal was, alleen het referendum mogelijk maakte.

Geenstijl ja, die was tegen.
Raad_maar_raak! | 06-12-16 | 17:57
Natuurlijk waren ze niet neutraal, ze werden niet voor niets als 'Poetin vriendjes' betitelt. Wel wilden ze een grote opkomt waarbij ook 'voor' stemmers gebruik maakten van hun democratische recht.

XaleX_2 | 06-12-16 | 18:01

Jan roos heeft gelijk. Zo wilde geenstijl toch de PvdA kapen voor Monasch.

chiel_labiel | 06-12-16 | 18:01

Dat dit interview gepost wordt is nou weer niet zo slim. Jan 'matrozenlul' Roos heeft hier gewoon gelijk. En Tom Staal steeds zeggen 'ja-maar Geenpijl is niet mijn winkel vriend' maar evengoed om de 10 seconden kant kiezen voor Geenpijl.

moonshiner3519 | 06-12-16 | 18:00

-weggejorist en opgerot-

Olc32 | 06-12-16 | 17:59

En toen viel een meneer staal ff keihard door de mand. 1-0 Roos.

Datkanjenietmenen | 06-12-16 | 17:58

@schoorsteenveger, het verschil is echter dat de leden bepalen en bij het referendum was dat iedereen. Weet jij wie lid worden? Het is niets meer dan een verdienmodel.

roze_bril | 06-12-16 | 17:58

Roos zegt dat GeenPeul TEGEN het associatieakkoord was. Ik meende dat GeenPeil neutraal was, alleen het referendum mogelijk maakte.

Geenstijl ja, die was tegen.

Raad_maar_raak! | 06-12-16 | 17:57

Ik denk dat deze discussie hier de voorbode is van een kortstondige brandtijd van deze twee splinterpartijtjes...

Jammer, altijd met veel plezier op Geenstijl gekeken, en ik merk dat deze politisering (via Geenpeil) al de interesse voor dit blog aan het wegnemen is.

Overigens, wie kan mij het verschil uitleggen tussen Geenstijl en Geenpeil? De beste Tom Staal lukt het niet.

jan-achterman | 06-12-16 | 17:57

@ Noltie | 06-12-16 | 17:38

Shit, ben ik te laat?! Ik denk zelf aan Liberace!

EEnzame SchizofrEEN | 06-12-16 | 17:56

@rekennietmachine | 06-12-16 | 17:51
Dat zal ook wel gebeuren. Ik denk zelf dat Bart Nijman al veel langer met het idee van Geenpeil/ een politieke partij heeft rondgelopen. Toen gingen Jan Roos en Thierry Baudet er vandoor en volgden er een aantal 'wraakzuchtige' topics...

First Contact | 06-12-16 | 17:56

@deluiegriek, precies en daar heb je dan als rechtse kiezer op gestemd. Gaan die stemmen ook nog eens naar links

roze_bril | 06-12-16 | 17:56

Was GeenPeil tegen het associatieverdrag? Ik dacht dat ze stemmen belangrijker vonden dan de uitslag..

heldheino | 06-12-16 | 17:55

Wordt dit vervolgd of wat?

piratenpartij | 06-12-16 | 17:55

"In theorie kunnen de leden van Geenpeil voor het Oekraïneverdrag stemmen."
Ja, dat was bij het referendum al zo. En toch is het niet gebeurd.

Schoorsteenveger | 06-12-16 | 17:55

-weggejorist-

Olc32 | 06-12-16 | 17:54

@first contact, dat was die gast die gister op het podium wat heen en weer zat te slenteren. Als ik hem was zou ik heel veel op de achtergrond doen. Achtergrond dus, niet voorgrond.

roze_bril | 06-12-16 | 17:53

Roos heeft natuurlijk wel gelijk. In theorie kunnen de leden van Geenpeil voor het Oekraïneverdrag stemmen. Terwijl geenpeil nu juist in het leven was geroepen om dat asociatieverdrag te verwerpen. Maar goed dat is dan ook democratie.

de euro middenweg | 06-12-16 | 17:51

First Contact | 06-12-16 | 17:47
Ik vind dat Bart Nijman of weg moet bij Geenpeil, of weg moet bij Geenstijl. Je kan niet tegelijk voorzitter van een partij zijn en ook nog redacteur op Geenstijl. Jan Dijkgraaf heeft dat tenminste wel netjes gedaan. En ik had Geenstijl qua onafhankelijkheid toch wel *iets* hoger zitten dan Metro.

rekennietmachine | 06-12-16 | 17:51

Roos schiet in zijn eigen voet wanneer hij stelt dat die hele campagne rond het Ukraïne-referendum gericht was op de "nee"-stemmer. Gedurende de campagne heeft ook Roos constant opgeroepen om te gaan stemmen, niet om "nee" of "ja" te stemmen. Men hoopte wellicht op een "nee", men zinspeelde daar wellicht op, maar men ging niet verder dan oproepen om gebruik te maken van het stemrecht. Ik zie dus wat dat betreft het verschil niet met wat GeenPeil nu voorstelt.

Schoorsteenveger | 06-12-16 | 17:51

lol roos begrijpt er niks van. Dat bleek al toen ie nog 'journalistiek' bedreef en nu laat ie zich helemaal kennen. Ik zeg #teamNijman.

Martin007 | 06-12-16 | 17:50

Tja, ik kan Jan alleen maar gelijk geven met alles wat hij zei.

XaleX_2 | 06-12-16 | 17:50

Iedereen heeft gratis kaartjes voor het politieke circus tot maart 2017.

Patje2011 | 06-12-16 | 17:50

Jan Roos heeft een punt. Met genoeg linkse leden kan Geenpeil dus gedwongen worden om vóór het verdrag te stemmen. DAT NOOIT DUS

deluiegriek | 06-12-16 | 17:50

Ik vond het wel een grappig interview. Voor Jan Roos wens ik hem het beste toe.

DolfWeerwolf | 06-12-16 | 17:50

Geenstijl kon zich beter hebben gedragen toen Jan besloot weg te gaan, wat zijn vrije keus was.
gyan007 | 06-12-16 | 17:47
,
U hebt het filmpje niet bekeken. Jan Roos is *ontslagen*.

Lupuslupus | 06-12-16 | 17:50

kom zeg, er bestaan toch eervollere manieren om een meningsverschil tussen conservatieve lieden te beslechten?
www.youtube.com/watch?v=Toi3JY3LLUM

Zyprexa20mg | 06-12-16 | 17:49

@rekennietmachine | 06-12-16 | 17:42
Haha, ja las het net ook, wat een soap. Komt een paar over als toch de macht willen voelen maar geen enkele verantwoordelijkheid willen nemen. Wat dat betreft had Bart Nijman beter zelf lijsttrekker kunnen worden.

First Contact | 06-12-16 | 17:47

Nu blijkt Dijkgraaf eerst geprobeerd te hebben zich in te likken bij 50+. En nu bij het hippe Geenpeil? Dit soort opportunisme riekt naar de LPF.

rzer0 | 06-12-16 | 17:47

Jan Lul.

Zo is het maar net! | 06-12-16 | 17:47

Geenstijl kon zich beter hebben gedragen toen Jan besloot weg te gaan, wat zijn vrije keus was. En nu schuurt het wat tussen hen, maar goed, dat is te verwachten. Laat elkaar toch gewoon lekker in je waarde.

gyan007 | 06-12-16 | 17:47

Weet u wie gewoon keurig opbelde en GeenPeil welgemeend succes wenste met de plannen? Drie keer raden (hint: piano).
.
Nou zal ik het antwoord dan maar geven? Thierry Baudet.
Wat heb ik gewonnen?

Lupuslupus | 06-12-16 | 17:47

Ik zie helemaal geen patatten. Waar gaat dit over?

Nonkel Frituur | 06-12-16 | 17:46

Ben wel blij dat Jan Roos weg is hier. Hij kan niet normaal praten, met zijn vreemde hyperbolen en overtrokken reacties.

vanBarchum | 06-12-16 | 17:46

Kinderachtig mannetje, Jan Roos.

Dr.Dexter | 06-12-16 | 17:45

Tering wat een klucht begint dit te worden. Hoe lang nog voordat clowntje Prem in de TK gaat opduiken?

Nanker Phelge | 06-12-16 | 17:44

@Pritt, met alle respect maar heb jij ook keurig Jan Roos gebeld (of de hand geschud) om hem te feliciteren voor zijn partijleiderschap van VNL? Heeft ome Roon trouwens ook nog gebeld om te feliciteren? En Mark Rutte? Ben ook erg benieuwd of Jesse Klaver jullie nog gebeld heeft, of Tofik Dibi. Zou wel netjes zijn als ze jullie allemaal gebeld hebben. Als je mij je nummmer geeft zal ik je ook nog eens bellen, anders bij deze: gefeliciteerd!

lulkoekhapper | 06-12-16 | 17:44

Die Jan Roos is echt de beste.

helodia | 06-12-16 | 17:43

En op zo'n moment mis ik Glamorama. Wat een drama, sensatie en theater, vooral op Twitter kan ik daar best van genieten. Verder heeft Jan Roos een punt; ik kan namelijk zelf Geenstijl ook niet meer los zien van Geenpeil? Alleen vandaag al een paar topics die gaan over het falen van andere partijen (die de wetsvoorstellen gaan schrijven waar Geenpeilers op kunnen stemmen LOL), hierdoor ervoor ik Geenstijl niet meer als objectief/onafhankelijk. Jammer.

First Contact | 06-12-16 | 17:43

Zal wel Wilders zijn..

Neut | 06-12-16 | 17:43

Maar ondertussen schijnt Dijkgraaf wel eerst bij 50plus gewild te hebben. En die partij staat 2e op mijn lijstje van partijen waar ik een hekel aan heb, net onder Denk.

rekennietmachine | 06-12-16 | 17:42

@gentle giant | 06-12-16 | 17:35
Die laatste staat er voor Jan Lul bij?

Prof. D.A.H. Vintik | 06-12-16 | 17:41

Wibi Soerjadi?

Pierke Smulders | 06-12-16 | 17:41

@Noltie | 06-12-16 | 17:38
Pieter van Vollenhoven

Conan de Rabarber | 06-12-16 | 17:41

@Noltie | 06-12-16 | 17:38
Jan Vayne natuurlijk!

Prof. D.A.H. Vintik | 06-12-16 | 17:40

Noltie | 06-12-16 | 17:38
hans wiegel?

deluiegriek | 06-12-16 | 17:39

Omhooggevallen spreekstalmeester met een opgerekt heteluchtballon-ego en het politiek benul van een bingo-oma.

Conan de Rabarber | 06-12-16 | 17:39

Wat een treurnis.

Gualtiero | 06-12-16 | 17:39

PS: Weet u wie gewoon keurig opbelde en GeenPeil welgemeend succes wenste met de plannen? Drie keer raden (hint: piano).

Ik ben hier zo slecht in, kom op, wie?

Noltie | 06-12-16 | 17:38

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken