
Ingezonden brief in de Gewonemensenbode vanmorgen. Een van de knuffelcolumnisten van Hans Nijenhuis had iets
pedants gezegd over burgers & referenda, dus dan komen de ingezonden brieven. Want als columnisten niet kritisch, alsook vrij & onverveerd zijn, dan moeten de abonnees het maar doen. De
VVD Negeerwidget tikt inderdaad later vandaag de 234 dagen aan en dat is beschamend, mevrouw de voorzitter. Een onbetrouwbaar oligarchenland waar we
nauwelijks handel mee drijven is voor de Verwaande Vernachelaars van Democratie belangrijker dan de
afgewogen mening van meer dan vier miljoen Nederlandse kiezers. GeenPeil heeft er genoeg van. Daarom kondigden we een maand geleden het Voorjaarsoffensief aan en daar hebben we in de afgelopen weken een plan voor uitgewerkt. Het is een beetje uit de hand gelopen en derhalve een tikje idioot, maar jongens, en meisjes: het wordt fantastisch. En dat moet ook, want we willen onze democratie terug. Maandag maken we het meesterplan bekend.
Donaties zijn nog altijd welkom (ook op NL59INGB0007179771 tnv Stichting GeenPeil).
Vrijwilligers ook. En maandag heeft GeenPeil een Sinterklaascadeau voor Nederland.
Reaguursels
Inloggen@Air van Boven Dorens | 02-12-16 | 12:43
-
'negeren'is het werkwoord.
-
ik neger
-
jij negert
-
hij negert
-
wij negeren
-
jullie negeren
-
zij negeren
-
Ja, ja, er wordt heel wat afgenegerd tussen de vaderlandsche schuifdeuren.
-
Je zou er warempel zwartkijker van worden.
-
ik zwartkijk
-
jij zwartkijkt
-
hij zwartkijkt
-
wij zwartkijken
-
jullie zwartkijken
-
zij zwartkijken
-
Binnenkort: de vervoegingen van de werkwoorden 'negerzoen' (werkwoord: 'zoennegeren') jodenkoek ( werkwoord'koekjoden') en witte kool (werkwoord: 'koolwitten')
Ach, zullen wij hem maar tot 14 maart 2017 de tijd geven.
"Negeren", mag je dat tegenwoordig nog wel schrijven?
Het negeren van het EU-grondwet referendum uit 2005 met meer dan 70% opkomst en 69% een dikke NEE is ook een klap in hyet gezicht van de democratie. Hoeveel is inmiddels via een omweg toch ingevoerd, zoals de EU-centrale bank, "president" van de EU, "minister" van buitenlandse zaken van de EU, opzetten Europees leger, en nog een boel meer. Het klopt niet. Er blijft dan niets anders over dan stemmen voor een nexit.
GnottoBlotto | 03-12-16 | 06:52
Journalisten die de politiek ingaan. Volledig met Van Rossem eens: dat is kut. Of is hij van gedachten veranderd? Wat een kutzooi. Als dit waar is: dag GeenPeil, het was mooi. Dag GeenStijl, tot zover jullie positieve bijdrage aan de democratie.
Willem wordt wakker 1231
Tja, ten eerste viel er vroeger amper wat te jatten in de meeste huishoudens en ten tweede waren er toen nog niet zoveel..... tjeu, dat mag in zo niet zeggen natuurlijk, da's discriminaassie.
Tja, en Pauw(was het Pauw, gisteren of DWDD?) vroeg zich af waarom mensen niet meer in politici geloven.
Nou hierom dus.
Als de politiek zich toch laat lijmen door een stelletje zuipschuiten in Brussel kun je verkiezingen net zo goed afschaffen.
Het hele zwikkie liegt als het de laadklep openzet.
En de SP namen ze destijds kwalijk dat die het verdomde op een dergelijke basis mee te regeren, dat Marijnissen het verrekte om naar het pijpen van PvdA en CDA te dansen, dat dat de enige was die consequent zijn eigen beleid en eigen beloftes in ere hield.
De SP was niet soepel genoeg en zei te vaak nee tegen de voorstellen van VVD en CDA.
Maar de SP zei WEL ja tegen de mensen die op de SP hadden gestemd, want die wilden geen lauwe opgewarmde prak VVD-CDA-SP
waarbij VVD en CDA alleen maar de macht wilden hebben met steun van de SP.
Ik weet niet of ik nog ga stemmen, ik heb er weinig fiducie in, maar de SP houdt woord en is dus de enige partij die te vertrouwen is.
Ja, die Asscher, het belangrijkste waar het over ging was het gebrek aan vertrouwen in de politiek, en hij fietste luchtig heen over het feit dat - met name het gedrag van de PVDA - dat vertrouwen heeft ondermijnd
Maandag pas jullie sinterklaascadeau? Het AD heeft de primeur vandaag al:
www.ad.nl/binnenland/woedend-geenpeil-...
Nee maar, zou het geenstijl jaarboek weer uit gaan komen?
@Richard_Clement | 02-12-16 | 18:46
Representatieve democratie sucks. Weet jij bijvoorbeeld nog waar je bij de Kamerverkiezingen van 2006 voor stemde? Volgens toenmalig PvdA lijsttrekker Wouter Bos stemde jij toen voor het Verdrag van Lissabon. Wist jij dat toen jij in het stemhokje stond? Pure volksverlakkerij! We kunnen beter iedere vier jaar voor een dictator kiezen dan doorgaan met deze schijn van democratie waar een stel charlatans buiten de zeggenschap van het volk (demos) middels handjeklap het beleid bepalen.
*Benieuwd is wat er gebeurt met de teller op 1 januari 2019*
Richard_Clement | 02-12-16 | 18:46
Het gaat hier over 1 referendum waar de uitslag heel duidelijk van is en zelfs mogelijk is gemaakt door ons eigen kabinet. Als de uitslag niet bevalt is het ineens niet wenselijk? Lekker denkbeeld heb je, ook lekker onderbouwd je reactie... Een directe democratie is inderdaad niet wenselijk maar af en toe een referendum over belangrijke zaken lijkt me geen overbodige luxe. Het is blijkbaar nodig.
Directe democratie is de snelste weg naar chaos, verdeeldheid en regressie.
Democratie in Nederland ? Waar ??
VVD, opdat wij niet zullen vergeten volgend jaar..., 2 dagen nog... Italië naar de stembus, zwarte maandag in de maak. 1/3 van de Italianen willen de lire terug, 8 banken staan op omvallen, >>> next
Brussel, slaap zacht..
Tof, GeenStijl, wat jullie allemaal doen. :) Ik kijk uit naar 5 december! Mét Zwarte Piet uiteraard. ;)
Ik zeg: Rutte verpest het voor de rest van Nederland. Die hoort achter slot en grendel of beter nog, die hoort hier niet. Ophoepelen zeg ik, het wordt tijd dat hier hard aan gewerkt wordt en met Rutte lukt dat nooit, die heeft het te druk met zijn Kukident gezicht. Rutte, volg de stem van je geweten, mocht die aanwezig zijn.
Mijn Sinterklaas surprise wordt een klappertje: ik ga mijn schooldirecteur vertellen dat hij maar een ander zoekt.
Ik laat het onderwijs voor wat het is. Ze bevinden zich op een zinkend schip en de meeste collegae hebben geen idee wat ze moeten, behalve doormodderen, eindeloos notuleren, problemen bagatelliseren of eindeloos overleg met wijkagenten en sociaal maatschappelijk werk.
Voor de blijvers: ik kan u alleen sterkte en wijsheid toewensen.
Ik heb wel net 5 Euro gedoneerd.
*Zich afvragen doet wat ik met de andere 995 Euro doe die ik van Rutte heb gekregen*
Ben er maandag in Amersfoort bij.We gaan de mouwen opstropen net als afgelopen voorjaar.Een kleine groep voortrekkers kan het verschil maken dat was in het verleden niet anders.Toen 100 jaar geleden mijn opa een vakbond opricht moest dat met bloed zweet en tranen.Nu is het de beurt aan onze generatie om het tij te keren.Ik ben er klaar voor.
Mark fought the law and ... www.youtube.com/watch?v=I0sI6eFarFE
HaaiBaai | 02-12-16 | 13:55
Je braille toetsenbord is kapotstuk. 234 dagen.
Parel van het Zuiden | 02-12-16 | 12:34
Roerend eens ,+ de media ,daar zit ook een groot gevaar ,uitschakelen ,stoppen met het verplicht betalen van belasting aan dat stelletje profiteurs ,zo snel we kunnen ,het kan niet meer in deze tijd ,dat er een bedrijf vol gesteund wordt met belastinggelden ,allemaal een schop onder d'r kont ,en laten ze zelf maar een zender runnen ,moet geen probleem zijn als ze zichzelf zo goed vinden .
Krijgen we gelijk een objectiever beeld van wat er werkelijk aan de hand is in de politiek .
-weggejorist-
Zo, ook even rechtstreeks geld overgemaakt. Kom maar op met die surprise.
Maandag 5 december???
Vol verwachting klopt ons hart.
mijn Euro 10 is al gestort
@ Vout | 02-12-16 | 13:38
Ik had het over de columnist die dit 'vuurtje' gestookt heeft. Staat er ook best duidelijk. Mitchell is geen columnist, maar een briefschrijver. Tegen lezers die een brief insturen heb ik niet veel, al hoeven die wat mij betreft ook geen topic te krijgen. Kreeg ie ook niet, hij is alleen een aanleiding om hetzelfde verhaal weer eens af te steken.
Niet-GS lezers bereik je niet met topics. Wel-GS lezers weten het wel. Sommigen krijgen geen genoeg van het 'dat kan toch echt niet' en 'de democratie is dood' roepen, ik ben dat wel beu. Dit alles is een herhaling van zetten en die AD-columnist krijgt nu een schouderklopje van Hans omdat er zoveel ophef komt.
In maart gaan we terugschoppen.
Ik vind dat kamerleden die wel voor het Oekraïneverdrag zijn maar niet eens het verdrag hebben gelezen uit de Tweede Kamer moeten worden gezet. Ik ben voor de democratie, maar niet voor die Tweede Kamerleden.
@Pieter V | 02-12-16 | 13:37
"Inderdaad, de ouderen een verzorging geven waar ze recht op hebben moeten wij niet willen met zijn allen. Toch?"
.
.
.
.
.
Wat heeft ouderenzorg met economisch beleid te maken. Dus ik snap je opmerking niet.
-weggejorist-
@Pieter V | 02-12-16 | 13:37
Inderdaad, de ouderen een verzorging geven waar ze recht op hebben moeten wij niet willen met zijn allen. Toch?
Wat heeft ouderenzorg met economisch beleid te maken. Dus ik snap je opmerking niet.
Ik kan niet wachten, ik wil mijn democratie terug. Maandag zijn m'n kleinkinderen bezig stapels cadeautjes uit te pakken!
Mijn lieve GS, ongetwijfeld beter dan ik weet u wat hubris betekent. Als hopeloze amateur (= liefhebber) sta ik in feite vanaf mijn geboorte in de startblokken. Op naar maandag:https://www.youtube.com/watch?v=-Kobdb37Cwc
Joris.... servert is rutte moe geloof ik.
Ding moet snel gesupercharged worden
Het referendum stelt helemaal geen reet voor, er kwan geen kip op af
Bonfrere | 02-12-16 | 13:57
Dat geldt ook voor Europese verkiezingen. Opkomstpercentage is sinds 1990 niet boven de 40% gekomen. Democratie maar helemaal afschaffen dan?
En verder wat je zegt over "dingen erbij halen". Dat gebeurt bij alle verkiezingen. Dames stemden Wouter Bos vanwege zijn lekkere kontje. Bij dit referendum haalde ook het JA-kamp er van alles bij. Van emo-verhalen over Maidan-protesten tot Poetin-lovers.
Komt Geert maandag verkleed als Sint, met een groep Zwarte BeveiligingsPieten?
Dat lijkt me echt gaaf!
-weggejorist-
Klopt niet. Teller staat nog op 233 dagen.
Wat de verassing van maandag ook is. Ga alsjeblieft niét de politiek in met een eigen partij.
@hetzoutindepap | 02-12-16 | 13:03
Oh, geweldig zeg!
Mensen die de last van verantwoordelijkheid dragen kunnen het zich niet veroorloven om hun oren naar een stelletje opgehitste en gehersenspoelde zelfverklaarde moreel superieure Übermenschen en politiek correcte landverraders te laten hangen.
En al helemaal niet naar een heel kleine minderheid van een stelletje opgehitste vanuit de onderbuik denkende vmbo-ers die er alles aan doen om onze cultuur te vernielen zoals het met grove intimidatie van de meerderheid afschaffen van zwarte piet.
VvD heeft omgevormd tot een linkse club
Pieter V | 02-12-16 | 13:34
Volgens mij moet je even de definitie van 'links' opzoeken. De rest van je tekst zou zo uit de mond van een SP'er kunnen komen.
@General Dripple | 02-12-16 | 12:56
Dan krijg je als reactie: "Dat woord is al ingestuurd"
Wat de apologeten van dat verdrag vergeten is dat we dat handelsargument zelf financieren middels EU-geld. Met dat geld gaat Oekraine hopelijk in de EU shoppen, maar niet bij u of mij, maar bij de multinationals en groothandels. En u weet waar die belasting betalen en wie die in dienst hebben. Als het al NLlers zijn zijn het flexwerkers en uitzendkrachten, uweetwel, werkvee waaraan het uitzendbureau per uur meer verdient dan de werker zelf. Oftewel, u subsidieert uw eigen broodroof...
Dit zouden onze kleinkinderen zomaar kunnen lezen in hun geschiedenis boekjes.
Opstand in Nederland (2017)
Bestorming van het Binnenhof.
De Nederlandse revolutie maakte een eind aan de regeringsperiode Rutte.
Op 15 Maart 2017 werd de MP van Nederland onthoofd.
Nederland werd een republiek.
Een groot deel van de Nederlandse politieke elite stierf onder de guillotine.
In 2017 kwam er via een referendum een nieuwe president in Nederland aan de macht.
Deze ging voortvarend te werk en schoonde ons mooie Nederland weer op en de touwtjes hingen weer uit de brievenbus, er slaakte een zucht van VERLICHTING door de gehele Republiek.
Sjors W. | 02-12-16 | 13:11
Die 'nobody' die jij noemt vertegenwoordigt anders wel wat 2.509.395 kiezers vinden en denken. Noem het maar niets. Daarnaast is het AD het meest gelezen dagblad van Nederland met dagelijks anderhalf miljoen lezers.
U zegt: 'Ik geloof niet dat hier iemand het referendum vergeten is, en tegen 17 maart is dat ook niet het geval.'
Alsof de reaguurders en lezers van geenstijl representatief zijn voor de bevolking. Dat hebben we gezien bij de vorige TK verkiezingen. Het is juist goed dat het AD zo'n brief plaatst, dat is op zich al een verandering.
@Dutch_Holland | 02-12-16 | 13:27
Inderdaad, de ouderen een verzorging geven waar ze recht op hebben moeten wij niet willen met zijn allen. Toch?
@koeberg | 02-12-16 | 12:37
U bevestigt dus dat VvD-ers wel erg gemakkelijk te manipuleren zijn als ze wegens de opinies op een "commercieel weblog" totaal gedesillusioneerd kunnen worden en zelfs niet meer gaan stemmen.
Dat verklaart dan ook waarom de beroepsdemagoog en aartsleugenaar Rutte nog zoveel aanhang heeft in de peilingen. Allemaal sukkels die zich laten hersenspoelen door dit soort volksverlakkers als Rutte c.s.
Sinds Dijkstal met succes de VvD heeft omgevormd tot een linkse club van wereldvreemde halve zolen aan de ene kant en aan de andere kant de club van onwaarschijnlijk gore egoïsten waar de dikke IK mentaliteit hoogtij viert. heb ik de VvD de rug toegekeerd. Ik kan namelijk heel goed zelf denken en daarbij de logica en oorzakelijke verbanden niet uit het oog verliezen.
Toch maar VNL stemmen, Wilders is "economisch" te links.
Je moet geen verdragen suiten met landen die passagiersvliegtuigen uit de lucht schiet.
Rutte besloot direkt bij MH17 Oekraine niet te verdenken.
Dat terwijl ze een motief hadden, de wapens, op de plaats delict waren en het al eerder (2001) gedaan hadden. Dit gaat tegen elke logica in.
In ieder onderzoek zou je verdacht zijn maar Rutte nam een politiek besluit om Oekraine te vertouwen.
Had eerst alle BUK installaties van Oekraine geinventariseerd en de raketten geteld. Dat is nooit gebeurd.
Het regime dat na de staatsgreep in Kiev geinstalleerd is bestaat deels uit ultra-rechts nationalisten (ook wel Nazi's genoemd) die de Russisch sprekenden willen uitroeien. Het regime is in het oosten begonnen met de genocide en de Russen daar verdedigen zich.
.
Na MH17 hebben de rebellen meteen iedereen toegelaten, alles mocht gefilmd worden, ze hebben de zwarte dozen, de lichamen, de brokstukken braaf afgegeven voor het onderzoek.
Gedraagd een verdachte zich zo?
Nee dan het regime. Eerst lieten de onderzoekerss niet toe (parlement moest eerst op vakantie voor dat ze goedkeuring gaven) en vervolgens zijn ze de rampplek gaan beschieten zodat onderzoekers er niet konden komen. Radargegevens willen ze niet geven.
Zo gedraagd een verdachte zich.
Rutte denkt dat het volk achterlijk is?
.
Ik heb nee gestemd vanwege MH17.
Het komt nooit boven water dat Oekraine het gedaan heeft maar schuldig zijn ze sowieso omdat daar niet gevlogen had mogen worden.
.
Ook omdat het volgens ons wetboek van strafrecht, artikel 100, strafbaar is om handelingen te verrichten waardoor ons land in een oorlog betrokken kan worden. Daar staat 10 jaar op.
Oekraine is in oorlog en zal ons daarin zuigen.
Rutte, Pechthold en de rest van dat zooitje tuig zouden we daarom 10 jaar moeten opsluiten.
.
Ook omdat de Krim heeft gekozen om het regime niet te erkennen en per referendum heeft gekozen zich bij Rusland aan te sluiten.
De EU erkend dit niet en vind dat de Krim bij Oekraine hoort. Is het nu een verdrag met ook de Krim, dus met Rusland?
@donjon | 02-12-16 | 12:48
Maak in de laatste zin van dat woord "politici" maar "notoire oplichters".
Ik vind die andere brieven onder het stukje veel beter.
Vooral de eerste, helaas anoniem, en die met de nick "De kritische lezer". Mooi.
van Oeffelen | 02-12-16 | 13:05
.
Dus kristalheldere afspraken dat er achteraf niet gemarchandeerd wordt via allerlei sluiproutes.
Een uitspraak, van de burger, laten gelden is in principe ultiem democratisch, als de vraag voor iedereen duidelijk en ondubbelzinnig geformuleerd wordt.
Het is een goede aanvulling op de vertegenwoordigende democratie.
.
Van alle tot nu toe geprobeerde systemen, is de democratie de minst slechte. zei Churchill.
Met referenda zou het een minder minst slechte zijn.
.
Manuel is niet meer! *vlag halfstok hangt en afscheid neemt*
@van Oeffelen | 02-12-16 | 13:05
Nou van Oeffelen dat politiek geruzie daar hebben wij natuurlijk helemaal geen last van binnen de hufterregering en nepparlement.
Met achterlijk framen als "Populistische Schlagzeilenkommunikation" bent u dus een van de velen die de democratie met plezier om zeep helpen.
Parlementaire democratie is het einde van echte democratie, je krijgt nooit waar je voor kiest.
Dat Oekraine verdrag is een oekaze van de linkse debielen-regering van O Bambam in de VS, richting EU dictators met als enig doel Poetin te schofferen, te treiteren en uit de tent te lokken.
Als hier de pleuris uitbreekt wordt heel Europa het slagveld waar de oorlogsmachine van de VS naar hartelust hun nieuwste wapens kan gaan testen.
Dat is precies wat Rutte bedoelt met zijn "Geopolitieke elementen".
@Cuyahoga | 02-12-16 | 12:32
Anyway, de voorstemmers in mijn omgeving kwamen meestal niet verder dan: "Ja maar handel", "Ja maar zielige mensen" en vooral: "Ja maar Geenstijl is stom".
Precies hier zo,ik stond verbaasd hoe weinig mensen zich er mee bezig hielden en als men het deed vaak dit riedeltje afstak. als je dan vroeg wat het economisch voorstelde ging men helemaal de mist in. Sommige denken dat Oekraïne een soort Frankrijk is wat betreft economische omvang.
Ontzettend referendum-moe. Goed dat GS er op zit, politici lastig valt, maar wat een of andere nobody er over schrijft in een nietszeggend krantje.. het zal me roesten. Ik neem 95% van de columnisten niet serieus, of ze het nu met me eens zijn of niet. Stoppen met ze aanklikken, stoppen met de column delen, dat is de beste manier om ze terug te verbannen naar het schrijven van freelance-reportages-vanaf-de-basisschool. Nu denkt Hansie namelijk dat deze columnist er iets toe doet, 'het maatschappelijk debat op gang brengt'.
Ik geloof niet dat hier iemand het referendum vergeten is, en tegen 17 maart is dat ook niet het geval.
@hetzoutindepap
die vmbo-ers zoeken dan wel iemand anders om de verantwoordelijjheid te dragen. De wij-weten-het-beter-politici mogen blij zijn dat dit tegenwoordig via de stembus gaat, en niet meer via de guillotine die ze eigenlijk verdienen.
GW en Co zijn nogal slecht geinformeerd over Zwitserland. Populistische Schlagzeilenkommunikation is het. Referenda houden is 1 ding. Maar daarna begint de ellende pas echt. Er moet een zogenaamde invoeringswet komen en daar gaan in sommige gevallen maanden of meer overheen. Minaretbouwverbod, verbod op teveel tweede woningen in de bergen, en nu weer de gewenste beperkingen van de zogenaamde Masseneinwanderung. Allemaal door "het volk" duidelijk uitgesproken zaken die in het proces erna verzanden in geruzie en oeverloos gelul. Want daar komt de politiek dan om de hoek. Meestal is het zo dat het referendum door 1 of 2 partijen is gesteund en door anderen niet. De veriezers sluiten in het traject na de referenda allianties om zoveel mogelijk dingetjes nog in die invoeringswetten te krijgen. En dan krijg je soms gedrochten. Dan is een duidelijk JA of NEIN in de wet opeens een wellicht/maybe.
Dus, het grote gejuich over Zwitserland moet zeer kritisch worden geanalyseerd, van evenzo groot belang is dat er kristalheldere afspraken komen over het proces na de referendumuitslag. Want daar ligt nog minstens 50% van de winst te behalen.
Mensen die de last van verantwoordelijkheid dragen kunnen het zich niet veroorloven om hun oren naar een stelletje opgehitste vanuit de onderbuik denkende vmbo `ers te laten hangen.
Toch denk ik dat Rutte op de laatste minuut het verdrag NIET gaat ratificeren. Opdat hij kan laten zien hoe 'rechts' zijn partij is en VVD de helft van het PVV-electoraat weer - zoals elke campagneperiode - kaapt.
Om woedend van te worden deze schaamteloze volksverlakkerij.
Ik wil eerst weten wat het plan is voor ik geld stort.
Sorry maar de belasting is de enige die helaas mijn geld krijgt zonder dat ik ook maar een FUCK weet wat ze er mee doen waar ik het mee eens ben.
Tijd voor een belasting aangifte met opties voor uitgaven.
Er is veel meer aan de hand.
misschien wel met Tsjernobyl.....
misschien wel met MH17.....
En dat weet Oekraine
Ik ben benieuwd naar maandag dan Geenstijl! Wordt Rutte op de (figuurlijke) pijnbank gelegd? Of is de uitslag van wat er gedaan wordt met ons referendum bekend? Ik kan in ieder geval niet wachten!
Ja, daar komt ie dan ............. Per maandag 5 dec.:
'De Tegenpartij'
Met als voorzittert F. Jacobse en vieze voorzittert Tedje van Es.
nemoj me jebat | 02-12-16 | 12:39
Jij weet het al he?
Jezelf tegenspreken binnen 10 zinnen. Best knap! Democratie en burgers, niets vragen.
Een geemancipeerde, geinformeerde, en erudiet burger in een rechtstaat weet:
.
Ongeacht je politieke kleur. Wanneer politieke partijen grondwet en rechtstatelijke/democratische regels en mores stelselmatig overtreden trek je je steun in. Ook als het politieke partijen zijn die zeggen je politieke voorkeur te vertegenwoordigen.
.
Want mensen die spelregels niet eerbiedigen zijn niet te vertrouwen. Zeker wanneer het spelregels zijn die juist de underdog in machtsverhoudingen, de burger, te beschermen.
.
Mensen die op dwang, demonisering, en leugens verlaten leiden sowieso slechts naar onheil. The darkest of hearts only perpetuate darkness.
.
VVD, PvdA, CDA, D66 zijn partijen die de rechtstaat stelselmatig schenden. Een stem op zulks.... burgelijke suicide. Verraad naar burger naast u. Spugen op degenen die ooit zijn gevallen om ons vrijheid en democratie te geven.
.
The taint of treason. It's all around us.
Geenpeil woord van het jaar maken...
www.volkskrant.nl/kijkverder/2016/woor...
Ik denk dat we inderdaad een nieuwe partij tegemoet kunnen zien, dat is de enige manier om op een democratische manier iets tegen de gevestigde orde te kunnen ondernemen.
Mensen, Mark de lachende leugenaar met zijn ruggengraat van slagroom gaat dit gewoon weglachen tot de verkiezingen. Dan mag een andere partij het oplossen.
@spoiver
Ook mijn gedachte. Het lijkt mij ook de enige manier om een eigen partij te starten.
@two ball cane | 02-12-16 | 12:26
Nu geloof ik meer in representatieve democratie en ben ik tegen referenda, dus daar verschil ik wat met de briefschrijver (en menig reaguurder), maar ook ik vind dat de lul met vingers (Rutte) íets moet doen. Zelfs het advies negeren is beter dan deze besluiteloosheid. En dat is dan de premier van Nederland..
.
___
.
Diegenen die zich beroepen op representatieve/parlementaire democratie als enige democratisch gekozen autoriteit die keuzes voor dit land mag maken, vergeet dat, tijdens verkiezingsstrijd, heel vaak cruciale actuele thema's, zoals bijv. onze soevereiniteit en zoals de chaotische instroom van migranten, niet aan bod kwamen.
.
Dit soort voor de politieke partijen heikele thema's werd dan juist gemeden, en voor de kiezer uit het zicht gehouden, zodat het ook niet in het bewustzijn van de stemmer, als hij met het rode potlood in het stemhokje stond, opkwam. Of ze speelden überhaupt op het moment van de verkiezingen nog niet.
.
Impliciet zeiden politici daarmee dat ze dit soort thema's belangrijk vonden, maar niet aan het volk wilden voorleggen,.... bang voor hun eigen hachje.
(Ja, in verkiezingsprogramma's staat alles, maar ze kunnen er op rekenen dat geen hond die leest)
.
Na de verkiezingen worden er dan beslissingen genomen over deze stiekem meegelifte thema's waarbij de politici zich dan ineens beroepen op de parlementaire democratie.
(We hebben met z'n allen besloten dat..., ... terwijl de burger van niets wist)
Hij heeft dan geen inbreng meer,... en enkel het nakijken.
.
Mooie democratie.
.
Daarom hebben referenda zin.(maar dan wel ook bindend, a la Zwitserland bijvoorbeeld)
Om politici bij te sturen als ze besluiten nemen over achtergehouden en onverwachte thema's die veel impact hebben op de burger.
.
DEMOCRATIE IS TE BELANGRIJK OM ALLEEN AAN POLITICI OVER TE LATEN
Zo! Niet gedoneerd want "keen keld", maar wel aangemeld als gouden vrijwilliger. Kom maar op 5 dec!!
Mooi, ik kijk uit naar dat plan en hoop dat het een goede reden is om ook te schuiven, ik wil nl graag weten waar dat geld voor gebruikt wordt alvorens te doneren.
@Air van Boven Dorens | 02-12-16 | 12:43
Nee. Het meervoud van neger is negers.
Komt er dan weer een nieuwe politieke partij aan?
Negeren, is dat het meervoud van neger...?
@ZI | 02-12-16 | 12:38
Ik overweeg VNL. Maar ja, Roos..
Om eerlijk te zijn negeert Rutte de uitslag niet, maar traineert hij deze, tot aan het punt dat het verdrag "onherroepelijk" in werking getreden of tot na de verliezingen ( geen typo ) in Maart, waardoor hij de blaming game over zijn nieuwe collaboratie-, pardon, coalitiepartners kan verspreiden, allemaal in het belang van ons land.
En dat traineren vind ik nog veel erger dan het negeren ervan...
PS Er is nog geld nodig!
www.worldofcrowdfunding.com/doneer-aan...
5195 stijllozen online. Als iedereen een tientje doet, schieten we alweer aardig op!
@koeberg | 02-12-16 | 12:37
De campagne is ook anti PvdA / D66 / CDA mag ik hopen. Alles en iedereen die gebukt staat voor Europa en de rode loper uitgelegd heeft voor de Islam in Nederland. Decennialang. Tegen alles en iedereen die straks medeschuldig is aan aanslagen in Nederland.
Ik ben zo benieuwd waar jullie mee op de proppen komen!
Zin in.
*in handen wrijft*
Niemand heeft het verdrag gelezen, kom op zeg. Maar daar gaat het niet om. ER is een wet voor referenda, maar die arrogante mannetjes in Den Haag hadden nooit gedacht dat het burgervolk dit zouden redden. Nu hebben ze het gehaald, is er een referendum, is de kiesdrempel gehaald, nu moet je doorpakken. Simpel als wat.
Als je niet wilt dat er gestemd wordt, had je die wet niet moeten goedkeuren. hoe moeilijk is het? Nu zijn er twee keuzes: uitslag negeren of respecteren.
Als Rutte goede argumenten heeft om te ratificeren moet hij dat doen. maar dat durft hij niet, omdat hij het niet uit kan leggen aan de burgers. Dat betekent dat het stinkt. Het is ook niet makkelijk, zo'n baantje als premier. Hij heeft zich voor mij in ieder geval helemaal gediskwalificeerd als leider. Deze besluiteloosheid en wannabe goedprater is gewoon totaal ongeschikt. Dit keer in ieder geval geen VVD. Maar ja, wat dan...
@Kamervraag | 02-12-16 | 12:26
Je zal als commercieel weblog maar een campagne houden bedoeld om de VVD zwart te maken met als gevolg dat een deel van de VVD stemmers gedesilusioneerd thuis blijft.
Wat zal links blij zijn!
De Rutte in het merg van de democratie weet hier geen enkele raad mee, het was beter voor hem geweest als hij gewoon fokjoe had gezegd en had toegegeven dat hij gewoon niks te zeggen heeft en op blokfluitles was gegaan
Gedoneerd en ik zal weer doneren. Voor de democratie. Voor ons land. Voor het einde der wegkijkers.
.
Alleen mag het plan van mij ook wel gewoon geheim blijven tot half februari. Zodat de spindoctors niet teveel tijd meer hebben om hun sokpoppen af te trainen op GeenPeil argumentatie.
De aanwezigheid van de politiek hydra (VVD, PvdA, CDA, D66) in alle drie de politieke machten is sowieso een gotspe in een verondersteld democratische rechtstaat.
.
U wilt vrijheid, inspraak, vrede, en veiligheid?
Dan moeten deze partijen zo snel mogelijk onschadelijk gemaakt worden.
.
200.000 partijbelidmaatschapten gijzelen dit land met enorme schade als gevolg. Dit moet stoppen.
.
U moet dit stoppen!
Mijn 5,- is al lang binnen. Als iedereen zijn bijdrage heeft gedaan en er is nog wat nodig laat je het maar weten.
Als ik in mijn directe omgeving kijk, dan waren de nee-stemmers véél en véél meer geïnformeerd dan de ja-stemmers.
Dat kan ook niet anders, 38% voor-stemmers is natuurlijk krankzinnig, als je een referendum zou gaan houden over wie er gordelroos wil, of iedere ochtend op een lego-blokje stappen, krijg je ook geen 38% voor-stemmen.
Alhoewel het masochisme strong is de laatste tijd.
Anyway, de voorstemmers in mijn omgeving kwamen meestal niet verder dan: "Ja maar handel", "Ja maar zielige mensen" en vooral: "Ja maar Geenstijl is stom".
Veel meer argumenten om voor te stemmen waren er niet en in tegenstelling tot de voorstemmers heb ik het verdrag grotendeels wél gelezen.
Dat maakt het broddelstukje van Eus inderdaad pedant, een beter woord is er niet voor, meneer trekt conclusies vanuit de onderbuik over de vermeende kennis van het laagopgeleide plebs.
Hoewel Eus heel soms best wat nuttigs zegt, is dit gewoon gezwam in de ledigheid.
Jan Terlouw heeft gelijk. Er is geen vertrouwen meer in de politiek. Ra ra hoe komt dat?
@sinar2 | 02-12-16 | 12:21
Ach DKS is gewoon een vazal van de gevestigde orde. Het is niet alleen dit refendum, Rutte blijft ons in het gezicht slaan met zijn leugens en verdraaiingen. Zelden zo n rat gezien die je in je gezicht uitlacht als hij je weer eens beduveld heeft. Dat er nog mensen op de VVD stemmen. Die zijn dan geen haar beter.
*schoen zetten gaat
Ik ben benieuwd hoe dat plan eruit ziet.
Democratie krijg je natuurlijk niet terug door anderen kalt te stellen, dus kom maar door met dat masterplan!
Je zal maar VVD stemmen de komende verkiezingen.
Nu geloof ik meer in representatieve democratie en ben ik tegen referenda, dus daar verschil ik wat met de briefschrijver (en menig reaguurder), maar ook ik vind dat de lul met vingers (Rutte) íets moet doen. Zelfs het advies negeren is beter dan deze besluiteloosheid. En dat is dan de premier van Nederland..
kan bijna niet wachten wie de zwarte piet krijgt toegespeeld.
Yes, c(h)ampagne!
Dat ze een dergelijke brief uberhaupt nog plaatsen.
Volgens DKS is Lee dan ook een Poetin-lover.
REAGEER OOK