Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Raad van Europa: Nederlandse aanpak jihadi's schendt mensenrechten

nlisheilig100.jpgFUCKING EU!!11! NEXIT. GRENZEN DICHT. Oh wacht, de Raad van Europa is helemaal geen onderdeel van de EU, maar het is natuurlijk wel weer zo'n supranationale rechtbank waar iedereen een euvel naast het Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens kan laten leggen. En nu mag het braafste jongetje van de klas even met ezelsoren in de hoek. "De voorgenomen wijziging van de wet op het Nederlanderschap, waarbij het tweede paspoort kan worden ingetrokken, riekt naar discriminatie van Marokkaanse of Turkse jihadisten. (...) Muiznieks waarschuwt dat repressieve maatregelen leiden tot stigmatisering en vervreemding van bepaalde sociale groepen. Hij waarschuwt dat bepaalde maatregelen mogelijk strijdig zijn met de door Nederland ondertekende verdragen over mensenrechten." Ja maar meneejjrrr. Dat is natuurlijk ook net de groep waar de problemen liggen, dus wat stelt u voor? Ah. "Preventie is volgens hem de sleutel in de strijd tegen terrorisme." Oké, top, nemen we mee! Dan krijg je dus 45-pagina's tellende rapporten van Jeugdzorg die uiteindelijk concluderen met de aanbevelingen: "ga het gesprek aan", en "maak er melding van". En gemeentelijke adviezen om haat-imams voortaan "gastsprekers" te noemen, want "Verschillen worden vergroot door taalgebruik (wij/zij) en de wijze waarop de media incidenten uitlicht en aan positieve voorbeelden geen aandacht schenkt." Natuurlijk, dan gaan we het natuurlijk niet winnen. Maar de Mensenrechtenparochie is in ieder geval tevreden. Er ligt overigens nog geen concrete aanklacht, en het kabinet haalt zijn schouders op. Ook wel eens leuk.

Reaguursels

Inloggen

@ Ardbeg | 29-11-16 | 12:25

Mijn punt is dat supranationale raden, internationale verdragen en de zgn. mensenrechtenverklaringen een totaal onoverzichtelijke en in elkaar gehaakte brei vormen. Klik maar op de 1e link en lees de 1e alinea. Er worden subcommissies opgericht die weer vergaderen met een andere raad, die regels toevoegen die na enige tijd weer wet zijn geworden, die worden bekrachtigd door de EU of de VN en zo gaat het maar door. We zijn verplicht en verbonden tot in de zoveelste macht en daar is nooit voor gekozen. We worden er langzaam maar zeker door geknecht.
Wie overal inzitten, wie ze zijn en wie ze precies dienen is, mede door de hoeveelheid, onoverzichtelijk. De heer Muiznieks is een streepjes Amerikaan, die voor EU heeft gewerkt(!) en voor Soros. Dat alleen is al genoeg om de kerkklok te luiden.

Wat betreft de situatie: indien de regering iemand vast wil zetten vanwege terreurdreiging (een serieuze) dan moet dat kunnen. De toetsing door een rechter zegt mij niet zoveel; hoe zuiver op de graat zijn de rechters en de rechtspraak. Voor het leven benoemd is te ruim, termijnlimieten zijn nodig. Daarnaast ben ik niet onder de indruk van de kwaliteit van de regering en politici (van der Steur kan alleen binnengekomen zijn omdat hij zijn partijzegelkaart vol had).

Massa surveillance: we worden al bekeken. Het kenteken wordt overal en nergens gescand, de pinpas, de mobiel/device, bedrijfspas houdt op je werk bij waar je bent geweest, camera toezicht, inloggen op wat dan ook, flitscamera, ov-kaart. facebook, enzovoort. Diverse instanties houden veel te veel en veel te lang gegevens bij; het gros van de mensen geeft die ook makkelijk af.

Mensenrechten: dat is een naam die aan van alles en nog wat gegeven wordt en die constant worden uitgebreid. Grondrechten, daar gaat het om. Dat moet het contract van burgers met de overheid zijn. Er zou dus een constitutioneel hof moeten zijn, ter toetsing.

Wat er in Turkije gebeurd is, is mij nog niet helemaal helder. De vijand van Erdogan is niet noodzakelijk onschuldig. Tot nu toe doet Erdogan wel wat hij wil/noodzakelijk acht en niemand kan hem raken.

Het intrekken van een 2e paspoort (hier moet verlies van de Nederlandse nationaliteit bij) riekt niet naar discriminatie; het is de plicht van de staat, ter bescherming van haar ingezetenen.
Daarbij zijn deze lieden geen Nederland en is het paspoort een document met benefits. Zij hebben geen recht op dit paspoort (had nooit ingevoerd mogen worden), het is een voorrecht.

Stigmatisering van bepaalde groepen, ha ja. Er is helemaal niets tegen het stigmatisering van groepen. De jihadisten komen uit groep A; dat mag groep A best voelen. Wie breekt betaalt. We hebben nog steeds geen moeite met het wegzetten Duitsers als nazies, terwijl de meeste Duitsers naoorlogs zijn. Voor vervreemding hoeven we niet te vrezen, daar kiezen ze zelf voor. Ze voelen zich geen Nederlander en wij hoeven de schijn niet op te houden.

U heeft gelijk dat we onder invloed van de angst onze grondrechten kunnen laten inperken en dat we die niet meer terugzien.
Daarom zijn er ook duidelijke en heldere maatregelen met inperking van overheids willekeur nodig om terreurdreiging adequaat te kunnen aanpakken.

Wat er na Rutte zal net zo erg zijn, waarschijnlijk erger. Want we tolereren het. De overheid, en in het verlengde daarvan de politici, vreest zijn burgers niet. Als ze dat zouden doen, was er een ander beleid.

Arachne | 30-11-16 | 00:55

Zo'n organisatie als de Raad van Europa wordt vanzelf minder poco, naarmate poco in Europa terrein verliest. Er zijn steeds meer rechtse regeringen die er rechtse mensen naartoe sturen.
Overigens is Wit-Rusland het enige Europese land dat geen lid is van de RvE, en om daar nou een voorbeeld aan te nemen...

JTKDM | 29-11-16 | 23:17

Alle opleidingsinstituten staan te popelen om de 12-daagse de-radicaliseringstrainingen te gaan geven. De subsidies zijn al rond, is afgeroomd van de winsten van de zorgmanagers voor de ouderenzorg.
Dus ze zijn meer dan welkom en we kijken uit naar alle mooie geslaagde projecten op de televisieeee. Lekkere warme beelden bij Pauw en DWDD, heerlijk zal een voldaan gevoel geven!
Mooi toch om ze weer fijn in een compleet ingericht huisje te zien, lekker weer fijn en veilig bij ons in de wijk.
-
Er is natuurlijk een kleine (maar dan ook een hele kleine) kans dat dat nooit gaat werken, zelfs niet in de wensdenkwereld van GroenLinks. Zou het misschien dan een oplossing zijn om ze gewoon uit te leveren aan landen (sorry Junckers partners) als SA, Iran, Irak en uiteraard het straks weer vrije Syrië. Daar worden ze tenminste volgens hun eigen heilzame sharia wetgeving berecht.
Dat is eigenlijk veel humaner dan dat wij ongelovigen ons met hun prachtige wetgeving gaan bemoeien.
Voor beide partijen het beste!

bananabanana | 29-11-16 | 22:23

Einde van de Domheid | 29-11-16 | 10:25
Ja, en ook katholicisme en katholieken; hoe men daar geen onderscheid durft te maken en beweert, dat die alles met elkaar te maken hebben, is toch wel grof.

zbb | 29-11-16 | 21:58

jullie vergeten de verder heel zinnige kritiek op de aftapwet waardoor de AIVD al het internetverkeer mag gaan monitoren

Kwaliteitszorg | 29-11-16 | 20:23

Jihadisten kun je niet genoeg discrimineren.

Nuuk | 29-11-16 | 19:01

Krijsen van de hoofdpijn.
Constante mentale marteling door de onderdrukking van het gezonde verstand is ook tegen de mensenrechten.

MistaRazista | 29-11-16 | 18:58

Als een volbloed Nederlander de Marokkaanse nationaliteit aanneemt, raakt hij zijn Nederlandse kwijt. Andersom mag een Marokkaan zijn Marokkaanse nationaliteit behouden. Dat noem ik nog eens discriminatie.

bruin1 | 29-11-16 | 18:06

Is dat een parodie-club, die Raad van Europa?
Zo niet, dan gewoon compleet negeren, waste of time. Net als een universitaire studie overigens (=linkse indoctrinatie).

lekker wijf | 29-11-16 | 17:09

Die Jihadisten schenden geen mensenrechten??????? van miljarden mensen! t.w. koppensnellen, moorden, verkrachten, lynchen, dreigen, verwoesten, ontheemden, een hele wereld in chaos storten...etc etc en als ze dan terugkeren hebben ze zelf nog mensenrechten die niet geschonden mogen worden.. echt deze wereld is ziek heel heel heel erg ziek. Executie direct van Jihadisten voordat ze nog meer mensenrechten schenden.

fikkieblijf! | 29-11-16 | 17:04

Jeugdzorg?! JEUGDZORG? Die instelling had al lang en breed moeten worden opgeheven en de hoge medewerkers (want de lagere echelons doen ook alleen maar wat hen wordt opgedragen) persoonlijk aansprakelijk worden gesteld voor het leed dat hun geldverslindende, disfunctionerende (en momenteel haast zinloze) orgaan het land en kinderen heeft aangedaan.
De kinderen die echt hulp nodig hebben, krijgen óf verkeerd, óf te veel óf niets, meldingen over potentiele jihadisten worden genegeerd, weggewoven of gebagatelliseerd. En wáár ze optreden, is het met die vreselijke fluwelen handschoentjes. Pappen, nathouden, theetje drinken, schuitje varen zijn ze nooit verleerd (dat hebben ze nog onthouden van de Montessorilessen).
Kan me er telkens over opwinden, is ook een belangrijke reden om met het onderwijs te stoppen!

EEnzame SchizofrEEN | 29-11-16 | 16:56

Er moeten in dit geval juist meer meer meer paspoorten worden afgepakt. Weg met iedereen die onze wetten, cultuur en gebruiken verafschuwt. Als het je niet bevalt ga dan lekker ergens anders heen.

Als Zandbakkistan al kut was hoef je ons land ook niet kut te maken. Als je dat graag wilt is Zanbakkistan vast nog steeds kut. Doei!

Rooddraakje | 29-11-16 | 16:49

De Raad van Europa heeft zich aangesloten bij de rijen instituties, die alleen een bureaucratische of juridische werkelijkheid kennen. De echte werkelijkheid kennen ze niet.

weeseensnuchter | 29-11-16 | 16:21

@Ongeblustekalk | 29-11-16 | 10:23
Nee! Zelfs je burgerrechten staan onder druk.

McMarx | 29-11-16 | 16:21

FUCK ME!!!!! Kan het nu eindelijk volgens de regels dan. Als je een vijhandelijke groep steunt of meedoet in oorlogs-tijd dan ben je een landverrader en de straf is executie.

Hier mee schenden wij geen mensen recht want dit is hoe het international in elkaar zit.

Fosite | 29-11-16 | 16:11

Ja, echt heel erg. Zomaar een huis en uitkering en Miele geven kan echt niet hoor.

Patatter | 29-11-16 | 16:04

Die EU-bestuurders hebben zichzelf net salarisverhoging gegeven. En dan -na alle incompetentie en ellende- dit bericht. NEXIT.

Rest In Privacy | 29-11-16 | 15:34

@Sjefke7807 | 29-11-16 | 15:23
*en uitgumt en "met" naar boven gooit" Zet je andere bril eens op lutser...

Sjefke7807 | 29-11-16 | 15:24

@De Koreaanse Slet | 29-11-16 | 14:20
U en ik mogen dan wel eens van mening verschillen, in dit geval is er op dit gebied met uw moreel kompas niets mis. Wat we nu zien is hoe het absurde tot het "nieuwe normaal" is gebombardeerd en mensen zoals u en ik, met een nog normaal naar het Noorden wijzend moreel kompas staan en open mond van verbijstering te kijken en luisteren naar zoveel waanzin en hoe het schijnbaar ook nog als zoete koek geslikt wordt door de massa.

Sjefke7807 | 29-11-16 | 15:23

Wanneer nemen we nou eindelijk weer onze eigen soevereiniteit terug ipv ons te laten ringeloren door debiele andere landen die alleen maar hun eigen voordeel nastreven

telelezer | 29-11-16 | 15:02

Maar mag dit dan wel of is dat ook schendnig mensenrechten...?
Ik citeer:
"Onderzoek van de gemeente toont aan dat van ruim duizend ondervraagde Amsterdamse vrouwen 59 procent het afgelopen jaar een of meer vormen van straatintimidatie heeft ervaren. Het gaat dan bijvoorbeeld om nafluiten, nasissen, naroepen, agressief om seks vragen, achternalopen, betasten of in het nauw drijven. Onder vrouwen van 15 tot 34 jaar heeft zelfs 83 procent (!!!) hier last van."
http://www.telegraaf.nl/binnenland/27127705/___Na-sissen_A_dam_strafbaar___.html

telelezer | 29-11-16 | 15:00

@Sans Comique | 29-11-16 | 13:56
Hodor! Hodor! *splat* Hodor...

VerenigingVanDieven | 29-11-16 | 14:30

Jihadi's zijn geen mensen . Jihadi's zijn gestoorde pleurismongolen en die hebben hun mensenrechten verspeeld .

alshetware | 29-11-16 | 14:28

@De Koreaanse Slet | 29-11-16 | 14:17
Sterker nog, IS en de jihadisten onderschrijven de Geneefse Conventie niet, ze verwerpen haar totaal. Ze erkennen alleen de wet van de Shariah. Men hoeft niet verder te kijken dan de afgrijselijke IS video's met wat ze doen om te weten dat wat deze raad loopt te zwatelen je reinste kolder is.

Als ze onder het krijgsrecht zouden vallen dan zouden we al heel wat executies hebben moeten zien. Dat is helaas de enige oplossing voor lieden zoals zij. Maar hier in de EU heeft het zijige "nooit meer oorlog" en "iedereen is lief" post gevat. Als er niet héél snel een ommekeer in die gedachtegang komt zal het onze ondergang worden.

Sjefke7807 | 29-11-16 | 14:23

Ik begrijp dit niet eens vanuit een (mijn leken) juridisch oogpunt. Burgerrechten zijn een groot goed en uiteraard dient iedereen gelijk volgens de wet behandeld te worden maar het moment dat men staatsondermijnend aan het samenzweren is om onze rechtsstaat en democratie te vernietigen is men geen burger meer maar een vijandelijke mogendheid en / of terrorist. Maatregelen zoals denaturalisering, deportatie en zelfs de doodsstraf wegens landverraad zijn geheel toepasselijk.

De Koreaanse Slet | 29-11-16 | 14:20

Bizar dit. We zijn toch in oorlog met jihadisten? Jihadisten hebben de oorlog aan ons verklaard dat betekent dus dat ze onder het krijgsrecht vallen en dienen dus ook zo behandeld te worden.

De Koreaanse Slet | 29-11-16 | 14:17

En o.a. daarom stemden wij jaren terug voor minder EU.

Apollo | 29-11-16 | 14:08

Precies. We moeten de jihadi's doodknuffelen. Dat is de enige manier die werkt.
wandelende tak | 29-11-16 | 10:20

Je moet gewoon lief doen, dan doen ze het vanzelf terug, toch? Dat idee?

Sans Comique | 29-11-16 | 13:56

In de optiek van deze volidioten zouden de toenmalige nazi's ook beschermd moeten worden tegen vervolging want "ze bedoelden het toch allemaal niet zo"?!?
Sjefke7807 | 29-11-16 | 13:41

Zo hebben we al heel wat hogere kaderleden van Boko Haram hier rondlopen met een verblijfsvergunning. Want ja, zij moeten vrezen voor hun leven in hun land van herkomst vanwege hun politieke voorkeur/religie/anderekutsmoes. Ja, GEK HÈ?

Sans Comique | 29-11-16 | 13:55

@Ardbeg | 29-11-16 | 11:36
Zeg Zwitsal, ofschoon je een klein punt (de afluisterpraktijken en van de Steur zou nog geen plee zelfstanding mogen schoonmaken!) maakt schijn je de clue maar niet te willen snappen hè. We hebben hier te maken met lieden die ons tot op het bot haten en ons het liefst vandaag nog collectief naar de kelder jagen. Daar ga je geen thee mee zitten drinken, die schop je desnoods met grof geweld je land uit. Elke andere optie is gedoemd te falen. Als land heb je een zorgplicht naar je eigen inheemse burgers toe. En die wordt hier zo even op de helling gezet door dit fopinstituut! Mensenrechten toe kennen aan diegenen die ze zelf op de meest barbaarse manieren overtreden, als dat geen gotspe is weet ik het ook niet meer.

Sjefke7807 | 29-11-16 | 13:54

Waarom mag ik niet in WIJ/ZIJ denken? ZIJ zijn daar mee begonnen.

Sans Comique | 29-11-16 | 13:52

@Enter Yeti | 29-11-16 | 10:23
Echt hè, iedere keer als je denkt dat het niet absurder kan komen ze met iets dat nóg idioter en completer van de pot gerukt is als het laatste idee waarmee ze kwamen.

We zouden eigenlijk de Lutsers die dit soort WAANZIN verkondigen eens in een kamertje moeten zetten. En dan een weekje of wat verplicht iedere dag naar video's laten kijken van wat o.a. IS zoal aan mensenrechtenschendingen (3x woordwaarde mét bonus!) uithaalt. Het weigeren van dit soort vullis aan je grens/in je land is geen schending maar gezond verstand én een plicht naar je eigen autochtone bevolking toe! In de optiek van deze volidioten zouden de toenmalige nazi's ook beschermd moeten worden tegen vervolging want "ze bedoelden het toch allemaal niet zo"?!?

Sjefke7807 | 29-11-16 | 13:41

Kunnen we ze niet gewoon veroordelen volgens het oorlogsrecht? Iets met landverraad en vechten voor vreemde vijandelijke krijgsdienst.

Barkruk2 | 29-11-16 | 13:38

Gutmensch Stupiditeit in optima forma.

TeeJee | 29-11-16 | 13:32

Hoppa, weer 3 zetels voor Greet.

Uw Verzekeringsadvis | 29-11-16 | 13:30

Zeg dan die verdragen over de mensenrechten maar op. Het is ons land.

Steinway | 29-11-16 | 13:29

ik dacht dat al die Jihadisten een huis, miele, vrouw en uitkering kregen bij terugkeer en begeleiding van de plaatselijke imam.
Overigens, hoe rijmt dit onderzoek met een recente foto van een Jihadist met onze MP breed lachend op een selfie recent ...

fikkieblijf! | 29-11-16 | 13:14

Wat moet je eigenlijk doen om je paspoort wel kwijt te raken? En trouwens, gaan die Jihadi's ook niet flink racistisch tekeer. Oh shit, ik ben nu een boze blanke man.... mag niet.

salsaparilla | 29-11-16 | 13:10

Aanpak terrorisme
Saudie Arabie: hoofd op hakblok
JoeEsEee: waterboarding
Latijns Amerika: je verdwijnt gewoon
NL: vervroegde vrijlating, geen sollicitatieplicht en uitkering

HetOorAakel | 29-11-16 | 13:09

Een hele grote schande van die mensenrechtsorganisatie.Dan zullen ze kindsbruidjes ook wel goedkeuren,want het hoort ja bij hen.Ik heb er geen woorden voor.Wat een walgelijke organisatie is dat.Hoe ziet het er uit met de veiligheid in eigen land ,om die te bewaken ? Daar is niks te gek of te raar,om preventief van de kwaadwillende af te komen,en ja 2e paspoort afpakken.Of niet te snel 2e paspoorten uitgeven is een betere optie.Of mag dat ook niet ?.Andere regels en wetten per direct.Eerst maar kiezen in maart.

altijdfeest | 29-11-16 | 13:07

Ardbeg | 29-11-16 | 12:25
Dat op de vingers tikken werkt erg goed!
Misdadigers moet je oppakken, dat zijn we in het verleden al overeengekomen.

Cobalt bomb | 29-11-16 | 13:02

Geen paniek mensen, die "Raad van Europa" is niets meer dan een bemoeizuchtig stel Linkse sukkels. En die moeten voor hun eigenbelang en goed betaalde baantjes, vanuit hun forentorentje zo af en toe hun mening de wereld in kotsen.

FreeVogelaar | 29-11-16 | 12:56

Moslims erkennen geen mensenrechten. Dat soort overeenkomsten worden niet getekend door landen die zuchten onder het juk van de sharia.
Heeft de RvE al veganistische Iphone hoesjes, vraag ik mezelf af.

watergeus | 29-11-16 | 12:46

Arachne | 29-11-16 | 12:19
Dus jij vindt het prima dat een kabinet mensen zonder tussenkomst van een rechter kan vastzetten. Jij bent niet bang dat een machthebber daar in de toekomst een keer misbruik van gaat maken, zoals Erdogan nu doet met journalisten, hoogleraren en rechters die hem niet aanstaan? En massa surveillance moet ook maar gewoon kunnen? Raad van Europa doet weleens een domme uitspraak maar in de afgelopen jaren ben ik over het algemeen blij dat iemand onze Opsteltens, Teevens en Van der Steurs op z'n vingers tikt en over onze mensenrechten waakt. We draven veel te ver door en de succesvolle angstpolitiek zorgt ervoor dat we onze eigen macht in rap tempo inleveren aan Rutte en z'n vriendjes. En wie weet wat er na Rutte gaat komen...

Ardbeg | 29-11-16 | 12:25

Hij waarschuwt dat bepaalde maatregelen mogelijk strijdig zijn met de door Nederland ondertekende verdragen over mensenrechten."

--------------------------------------------------------
Verdragen, overeenkomsten die ooit een keer, met hoge idealen of uit politieke ideologie zijn ondertekend, zijn steeds verder opgetuigd met aanvullende regels en paragrafen. Iedere actie wordt naast de verdragen gelegd en de discussie gaat dan over regel dit en paragraaf dat en een ander verdrag welk aansluit op het 1e verdrag. Opzeggen is niet mogelijk want a hangt aan b en wat zullen de andere landen en de VN wel niet zeggen. Zo worden deze verdragen tot een molensteen om onze nek.

Het zou verfrissend zijn als Nederland een keer doorzet. Gewoon doen en commentaar, wat niet van de lucht zal zijn, niet inhoudelijk gaan beantwoorden of excuses maken,eenvoudig pareren met: wij beschermen onze bevolking. Dit is ons beleid.

Het gros van de landen buiten de Westerse wereld overtreedt, schendt of volgt de gesloten verdragen regelmatig niet. Dit uit eigen/landsbelang.

Arachne | 29-11-16 | 12:19

1 april-item? Niet?

Mart6037 | 29-11-16 | 12:14

De islam heeft dus inmiddels een (groot) deel van de macht in Europa verworven en niet alleen door eigen toedoen. De hulp van collaborateurs heeft hier zeer zeker sterk aan bijgedragen.

Nelis SplitBloes | 29-11-16 | 12:08

Het linkskijken gaat ons nog vele jaren pret doen beleven.

hovawart | 29-11-16 | 12:07

-weggejorist-

agram | 29-11-16 | 12:03

In 2008 komt de Raad van Europa met de "Resolutie 1605" en stelt Europa dat de leden blijvend moeten strijden tegen het fenomeen ‘Islamophobia’. Een term die is bedacht door de Moslimbroederschap, ten einde kritiek op islam mondiaal de kop in te drukken, zonder inhoudelijk argument. Vanuit de EU zoekt men inmiddels naar juridische mogelijkheden om kritiek op de islam te verbieden en strafbaar te stellen.
Dit is niets anders dan de strafbare, illegale en ondemocratische invoering van de shariahwetgeving in Europa, de opheffing van de vrije meningsuiting en het begin van de polarisatie in het Westen. En dat door een club die beweert de democratie, de rechtsstaat en de mensenrechten in Europa zeker te stellen, maar precies het tegeovergestelde doet. Als je jihadisten beschermt, breng je burgers in gevaar. De Raad van Europa is een smet en een gevaar voor de bevolking van Europa.

agram | 29-11-16 | 12:03

Joost: je brengt alles to the point! niets aan toe te voegen. Top!

Blonde Nel | 29-11-16 | 12:00

Helemaal van de pot gerukt !

rockall | 29-11-16 | 11:58

"Preventie is volgens hem de sleutel in de strijd tegen terrorisme"
.
En als we Jihadisten, hun sympathisanten hier en de tienduizenden migranten preventief vastzetten is het ook weer niet goed.
Wat wil die RvE dan, dat we ze alle ruimte geven om zichzelf te ontdekken en als er dan eens eentje zichzelf opblaast of in het rond gaat schieten valt dat onder de noemer "collateral damage"? Sorry hoor, maar daar doen wij in Huize Graaisnaaiert niet aan mee.

Graaisnaaiert | 29-11-16 | 11:56

-weggejorist-

RoccoPornetti | 29-11-16 | 11:56

@Heiner
+1

contramien | 29-11-16 | 11:53

Van mij hoeft het niet te rieken, het mag er naar stinken als een beerput. Als die paspoorten maar worden afgepakt van dat tuig. Terroristen zijn het.

Rest In Privacy | 29-11-16 | 11:53

@Franker | 29-11-16 | 11:45
"En dat bepaalde landen niet toestaan dat onderdanen de nationaliteit opgeven; dat is niet ons probleem."
.
Dat heb ik ook nooit zo begrepen. Wetten van andere landen. Als iets in Marokko is verboden of toegestaan, moet dat invloed hebben op onze wetgeving?

Infidel66 | 29-11-16 | 11:51

Is er door de raad ook iets gezegd over de mensenrechten van de Nederlanders die worden blootgesteld aan terugkerende jihadi's?
Oh nee, want die moeten alleen het feestjes financieren en hebben geen rechten.

Franker | 29-11-16 | 11:48

Als je dit leest in het artikel: "De voorgenomen wijziging van de wet op het Nederlanderschap, waarbij het tweede paspoort kan worden ingetrokken, riekt naar discriminatie van Marokkaanse of Turkse jihadisten, aldus de commissaris."
.
Het staat er letterlijk: riekt naar discriminatie van Marokkaanse of Turkse jihadisten, aldus de commissaris.
.
D-i-s-c-r-i-m-i-n-a-t-i-e van j-i-h-a-d-i-s-t-e-n. Het staat er echt.

Infidel66 | 29-11-16 | 11:47

Gewoon de hele mogelijkheid tot het hebben van dubbele nationaliteit afschaffen, kan er ook geen discriminatie zijn (zoals nu standaard ten opzichte van Nederlanders die hun NL-paspoort moeten inleveren zodra ze een andere nationaliteit aannemen). En dat bepaalde landen niet toestaan dat onderdanen de nationaliteit opgeven; dat is niet ons probleem.

Franker | 29-11-16 | 11:45

"De voorgenomen wijziging van de wet op het Nederlanderschap, waarbij het tweede paspoort kan worden ingetrokken, riekt naar discriminatie van Marokkaanse of Turkse jihadisten." ... Het RIEKT niet naar discriminatie, het IS discriminatie, en dat is heel goed! Als er bij mij thuis een rotte appel in de fruitschaal ligt, discrimineer ik ook, door hem meteen weg te gooien!

Rhenium | 29-11-16 | 11:43

@bodemloos 11:17: Absoluut niet! Het verdrag van de rechten van de mens moet worden teruggebracht tot, laten we zeggen, mensenrechten. Dingen die inderdaad echt onwrikbaar en onder elke omstandigheid stand moeten houden. Het probleem is dat er meer en meer "rechten" ingerommeld worden, waardoor de hele set regels, inclusief de waardevolle, steeds meer van hun kracht en waarde verliezen. Zoals in die briljante scene in Robocop 2 waar een comité zijn 3 simpele regeltjes vervangt door een hele waslijst met allerlei onzin die niet te handhaven valt, waardoor hij uit z'n dak gaat.

Muxje | 29-11-16 | 11:40

Mensen van Turkse en Marokkaanse komaf toestaan om naast het Nederlandse paspoort er een tweede nationaliteit op na te houden, maar het autochtone Nederlanders verbieden om elders een tweede nationaliteit aan te vragen, DAT is pas discriminatie!

Professor Superhirn | 29-11-16 | 11:38

Om te beginnen zouden die waanzinnige" bevooroordeelde mensenrechten" clubs ontmanteld moeten worden, te beginnen met de Raad van Europa.
Voorgezeten door oude links activisten, pacifisten en agitators die meteen de racisme kaart trekken, zullen zij wel even vertellen hoe te leven, te denken, te ademen en te betalen.
Weg ermee.

lanexx | 29-11-16 | 11:38

Om de een of andere reden lukt het me niet meer om over dit soort onderwerpen snedige opmerkingen te verzinnen. Er komt gewoon niets meer opborrelen. Hoe zou dat komen?

Infidel66 | 29-11-16 | 11:37

bij dat clubje heb je natuurlijk weer een paar super politiek correcte pannenkoeken en die willen wat zeggen.
dus negeren.
net zoals dit berichtje.
van alle kanten vaag en niet serieus onderzocht.
de zieligheidsindustrie verveelt zich en zoekt weer eens wat te doen.
www.nu.nl/algemeen/4357707/kansongelij...

pejoar | 29-11-16 | 11:36

Paspoorten afpakken van een bepaalde groep Nederlanders en bij de rest niet riekt natuurlijk ook naar discriminatie. Maar goed. Wat ik veel interessanter vond en wat ik hier mis is waar de Raad van Europa zich nog meer druk om maakt, namelijk:
- Massa-surveillance/spionage, het enorme sleepnet van onze veiligheidsdiensten
- Een minister die de macht heeft om zonder tussenkomst van een rechter mensen vast te zetten
Hiermee zet je de deur open voor Erdogan praktijken. Ik vertrouw van der Steur al niet, maar wie kan mij garanderen dat er straks niet een nog grotere gek aan de macht komt die net als Erdogan hoogleraren, kritische journalisten en rechters gaat verdenken van terrorisme en oppakt? Dit moeten we niet willen in Nederland, de overheid krijgt zo veel en veel teveel macht.

Ardbeg | 29-11-16 | 11:36

Geen groter faalorgaan in dit land dan Jeugdzorg.

bisbisbis | 29-11-16 | 11:33

De enige manier om het Jihadisme onschadelijk te maken is het te vernietigen.

Heiner | 29-11-16 | 11:32

Trek de stekker eens uit die raad.

Duck Twacy | 29-11-16 | 11:32

Jihad, wat is dat eigenlijk? Het is een ruim begrip. Iemand die naar de rechter stapt omdat ze zo nodig een hoofddoek wil dragen waar dat niet mag, is bezig met Jihad.
Jihad is ook heilige oorlog, met een tweeledig doel, het verdedigen van de Islam en het laten zegevieren van de Islam. Met alle middelen, grof etnisch geweld is ook geoorloofd, als het doel, nl de wereldheerschappij van de Islam maar een millimeter dichterbij komt. Of een poging daartoe. Over deze groep gaat het hier.
In oorlogen heb je vijanden en vijanden moet je onschadelijk maken. Dat doe je door ze te interneren, te verwonden, te doden, of op een andere manier te neutraliseren. Zo denkt de Jihadist over alles wat in zijn ogen de Islam schaadt. Waarom ziet men niet dat de Jihadist een zelfverklaarde vijand van de Europese normen, waarden en cultuur is? Met ze lekker warmpjes met alle egards en knuffels opnemen, maak je de vijand niet onschadelijk, maar nodig je hem uit om jouw plaats in te nemen, ten koste van jou. Misschien zit er iemand in die raad van Europa die iets heeft gehoord over de Griekse geschiedenis, meer precies over Het Paard van Troje.

Heiner | 29-11-16 | 11:29

@Ongeblustekalk | 29-11-16 | 10:37 - sterk, ik zou alleen 'wilt nakomem' veranderen in 'kunt nakomen'

MarcS | 29-11-16 | 11:29

Onzin. Het doel om koste wat kost van jihadi's af te komen, binnen wettelijke grenzen. Als een Marokkaan (illegaal / op vakantie) hier vervelend wordt, dan zetten we hem uit. Dat is geen discriminatie ten opzichte van Nederlanders. Als een Marokkaanse Nederlander met 2 paspoorten wordt uitgezeet is dat evengoed geen discriminatie. De mensenrechten (universele verklaring van, of andere varianten) noemen expliciet het recht om niet statenloos gemaakt te worden. Maar er staat naar mijn weten niets over het verliezen van een tweede staatsburgerschap.

En dan de opmerking over preventie. Volgens mij ben je daarmee mensenrechtencommissaris heel erg je boekje te buiten gegaan. None of your business, terug in je hok.

Muxje | 29-11-16 | 11:29

Wij en Geert moeten de macht grijpen maart volgend jaar. Dan gaan we dat EU-juk afgooien.

Normpje | 29-11-16 | 11:29

@Ongeblustekalk, merci, gewoon te bizar. Ik zou dit soort mensen liever niks slechts toewensen maar bijgod wat maken ze het me moeilijk

Bokito ergo sum | 29-11-16 | 11:27

Als je zo gedraagd dat we zelfs hier in Nederland je paspoort willen afpakken dan heb je het echt te bont gemaakt. Misdadigers en Jihadi's krijgen geen pardon. Naar mijn mening mag zelfs de hele familie het land uit geflikkerd worden als je zo hebt gefaald in je opvoeding.

Hiesjes | 29-11-16 | 11:26

Een vereniging van motorclubs word bestempeld als criminele organisatie als er één lid word opgepakt met een paar pillen, de vereniging word doorgelicht, de leden van hun bed gelicht, tijdens het wekendurende onderzoek werden zij in detentie gehouden, zonder contact te mogen hebben met anderen, ,,,,,,,,
Moskeeën waar jihad word aangehangen en de bezoekers met dure auto's voor de deur toch uitermate verdacht zijn word de racisme-kaart getrokken en moge iedere gelovige onbevreest doorgaan met zijn ontwrichtende bezigheden om de samenleving van binnenuit te laten verrotten, hulde voor het OM.

hovawart | 29-11-16 | 11:26

Verschillen worden vergroot doordat buitenlanders weigeren om zich dan ook maar een millimeter meer richting de cultuur op te schuiven van het land waarin in ze leven.
Het gebruik van bepaalde woorden is daarop een reactie. Het is niet de oorzaak.
Ze snappen het gewoon niet....

zwarte_weduwe | 29-11-16 | 11:24

Een dubbel paspoort is discriminerend ten opzichte van mensen met een enkel paspoort. Turkse Nederlanders kunnen bijvoorbeeld zonder visum naar Turkije reizen, Nederlanders met een enkel paspoort niet. Turkse Nederlanders mogen stemmen bij zowel Turkse als Nederlandse verkiezingen en hebben dus meer stemrecht dan Nederlanders met een enkel paspoort. En zo kunen we wel meer bedenken, het dubbele paspoort geef hoe dan ook voordelen die mensen met een enkel paspoort niet hebben. Maar daar hoor je de Raad van Europa niet over.

jochum1980 | 29-11-16 | 11:23

@ Meeroever | 29-11-16 | 11:16

Verdomme net een goeie baan. Wil jij de keet hier onder water zetten. Mafkees.

Enter Yeti | 29-11-16 | 11:22

He, wat nou! Wij discrimineren dus jihadisten, schande!

Flapuidt | 29-11-16 | 11:19

Bokito ergo sum | 29-11-16 | 11:15
Die soros mafkees heeft dat echt zo gezegd, helaas kan hij pas over 2 jaar worden vervangen.

Ongeblustekalk | 29-11-16 | 11:19

De toepasbaarheid van deze mensenrechten moeten afhankelijk zijn van het dreigingsniveau dat voor dat land is afgegeven.

bodemloos | 29-11-16 | 11:17

Ik heb een idee. We splitsen Nederland op in twee stukken. Laten we voor het gemak uitgaan van Limburg en de rest van Nederland. In Limburg komen alle mensen die we niet willen te wonen, dus behalve de Limburgers zelf al het andere gespuis, de zeiko's en lastpakken die dit land rijk is. Iedereen in Limburg krijgt het Limburgse paspoort en verliest de Nederlandse.

Dan is het niet langer discriminatie, want iedereen heeft in het begin twee paspoorten. Daarna bouwen we een dam waar de Maas het nieuwe Nederland instroomt (als extra bonus zijn we dan ook van half België af, kunnen we voortaan met hoovercrafts richting Parijs ipv die slechte wegen van ze te moeten ondergaan), kan Antwerpen bij het Nieuwe Nederland en zijn we van al het gezeur af.

Goed idee?

Meeroever | 29-11-16 | 11:16

@James Lastig | 29-11-16 | 10:43
Zullen we dat eiland "Engeland" noemen? De eerste stap, onafhankelijkheid van de EU, die is daar al gezet.
.
Nou al dat islamitisch uitschot nog een enkeltje van het eiland af, en het is paradijs.

marcoplarco | 29-11-16 | 11:15

Discriminatie van jihadisten, staat het er echt zo of is dit Geenstijl-humor

Bokito ergo sum | 29-11-16 | 11:15

De uitspraken van de comissaris zijn in strijd met artikel 5 EVRM.
Next!

Ongeblustekalk | 29-11-16 | 11:15

@ joost2 | 29-11-16 | 11:09

Zeg het ze, Joost. Zég het ze!

Enter Yeti | 29-11-16 | 11:15

In mijn oren klinkt het als positieve discriminatie. Innemen van het Nederlandse paspoort van Marokaanse of Turkse jihadisten. Laten we eerlijk zijn, jihadisten willen onze cultuur niet, wij willen jihadisten niet. Het lijkt verdacht veel op een overeenkomst als ik het nog een keer lees.
Repressieve maatregelen werken niet?!? Waarop is die nonsens gebasseerd. Het is heel simpel. Criminaliteit is een probleem, repressie is de oplossing. Jihadisme is een probleem repressie is de oplossing.
Ongetwijfeld dat ongelijkheid ook voedingsbodem is voor onvrede en oorzaak van geweld. Ongelijkheid moet daarom ook worden bestreden. Maar als de oorzaak van ongelijkheid een bijzonder haatdragend politiek religieus systeem is, dat agressief met gewelddadige en onderdrukkende mechanismen zijn plek opeist heet dat agressie. En dat moet onderdrukt worden!
Kortom, wilt u meer of minder jihadisten?

ratelaar | 29-11-16 | 11:14

PVV-senator Gidi Markuszower is plaatsvervangend lid van de Delegatie naar de Parlementaire Assemblee van de Raad van Europa. Waarom maakt hij niet wat meer lawaai hierover? Of mag hij niks van zijn baas?
www.eerstekamer.nl/commissies/pace

JTKDM | 29-11-16 | 11:11

"Verschillen worden vergroot door taalgebruik (wij/zij)"
-
Dat soort haatbaarden, en vaak moslims in het algemeen, delen de hele wereld in op basis van moslims en niet-moslims. Gelovigen en ongelovigen. Maar de gemeente is bang voor 'wij/zij denken'. WTF

PopperFlopper | 29-11-16 | 11:09

Raad van Europa.
Wie zijn dat, wie zitten daar in ?
Namen svp.
In mijn ogen weer zo'n links elite clubje, waarvan de meesten nooit in Nederland komen en niet weten wat er in dit land zich momenteel allemaal afspeelt.Ze hebben geen notie ervan.

De Nederlander is bezig af te rekenen met de arrogante linkse grachtengordelklieken in den Haag en in Hilversum.
Weg met dit paarse kabinet en weg met die partijdige NPO.

Ontsla al die radicale opvreters bij die NPO eens.
(regelen we).

De Nederlander heeft genoeg van het nepotisme in de politiek, de arrogante leugens en bedrog wat links ons al decennia aandoet.

Nederland mag van mij uit Europa.
Aan al die "doemdenkers"hebben we niks, we willen weer vrij zijn en baas in eigen huis.
De Zwitsers en de Noren hebben de EU afgewezen.
Zwitserland en Noorwegen hebben hun eigen munt en zijn baas in eigen land EN behoren tot de rijkste landen van Europa.
Engeland komt er aan. Let maar op over enige jaren zijn de Britten welvarender dan wij in Nederland.
Van dat Brexit merkt trouwens nu al de Engelsman weinig.

Geen Timmermans, Verhofstadt, van Baalen, Juncker.
Daar mag van mij geen euro naar toe van ons belasting geld.

Dus ook helemaal niet naar die "Raad van Europa", weer zo'n een geiten wollen sokken" club en die maar immigranten pamperen en onze wetten zelfstandig veranderd, zonder dat WIJ erover geoordeeld hebben. Weg met die raad derhalve.
Svp weg met die lui.

De redding van Nederland, om met het ouderwetse en gedateerde socialisme af te rekenen, alsmede met de hardnekkige lieden die dit uit eigen belang maar willen handhaven, zou zijn dat de meer rechtse oppositie partijen ( al of niet in oprichting) zoals Jan Roos, Thierry Baudet,Jacques Monasch hun krachten gaan bundelen.

De Pvda wil nog steeds, met het boek van 130 jaar geleden door de extreme socialist en filosoof Karl Marx op schoot, ons de socialistische leer inprenten.
Maar de Pvda moet zich realiseren dat in de Marx tijd er in Nederland nog veel analfabetisme was.
Dat is nu wel even anders. We hebben internet en Geen Stijl.

joost2 | 29-11-16 | 11:09

"Muiznieks waarschuwt dat repressieve maatregelen leiden tot stigmatisering en vervreemding van bepaalde sociale groepen."

Welke groepen? Die groepen die zich op de borst slaan dat ze van ver komen en beter zijn omdat ze een boek hebben? Die groepen die zichzelf isoleren uit de nederlandse maatschappij, die groepen? Die groepen die de plaatselijke gebruiken willen uitroeien om te vervangen voor hun eigen onderonsjes? Of die groepen die vinden dat hun door de rest gesubsidiëerde feestjes alleen voor 'hun soort mensen' bedoeld is? Volgens mij isoleren en vervreemden ze helemaal uit zichzelf, daar helpt geen moedertje lief aan en daar heeft de rest geen moeite voor nodig. De wet anders toepassen omdat er sprake is van een tweede paspoort waarmee je kunt shoppen in ons wetboek heeft geen enkele zin, dat maakt de kloof alleen maar groter. Dus, dienst nemen in vreemde krijg=paspoort inleveren, net als voor normale mensen. En als je één keer een voordeeltje meent te halen met je buitenlands paspoort, gelijk het nederlandse paspoort inleveren.

Sans Comique | 29-11-16 | 11:06

@Cuyahoga | 29-11-16 | 10:43
Precies! +1

Peter_K | 29-11-16 | 11:04

@de honden blaffen... | 29-11-16 | 11:00
Zoals ik al eerder zei: mensen die ver buiten de multiculturele samenleving wonen en geen idee hebben waar ze over praten.

necrosis | 29-11-16 | 11:03

Ik ben dit gezeik beu, 15 maart bijltjesdag.

Undefined_variable | 29-11-16 | 11:02

Welke volidioten ondertekenen dit soort verdragen?
En begrijpen zij wel wat zij ondertekenen???

de honden blaffen... | 29-11-16 | 11:00

"... Natuurlijk, dan gaan we het natuurlijk niet winnen. Maar de Mensenrechtenparochie is in ieder geval tevreden."

Soms zit er zoveel waarheid in een zin, ik kan daar van genieten Spartacus. Hulde.

wattan!! | 29-11-16 | 10:56

De grootste ironie is nog dat je door mensenrechten te geven, je eigen rechten als mens afbouwt.

Notenkraker | 29-11-16 | 10:54

beschuitfluiter | 29-11-16 | 10:46
Ikzelf allang niet meer. Al verschillende keren hardop geroepen. hier.
Is masterplan van superrijken, grootindustriëlen en bankiers.

Notenkraker | 29-11-16 | 10:51

"Nederlanders met een jihadi-achtergrond", van die figuren die Jeroen Pauw wél uit laat spreken, om ons te leren hoe wij, Islamofoben, een klimaat hebben geschapen waarbinnen het niet anders kón dan dat zij niets liever wilden dan kelen doorsnijden, een klimaat dat snel moet veranderen om ervoor te zorgen dat er niet nog meer jongeren slachtoffer worden, gestigmatiseerd worden en vervreemden van de samenleving die zo veel van hen zou moeten houden.e

Schoorsteenveger | 29-11-16 | 10:51

Grieken hebben ook een twwede paspoort, want moet. Geldt dus ook voor alle griekse terroristen, jullie zijn gewaarschuwd!!

Worajai | 29-11-16 | 10:50

Nederland anno 1940.
Ons land werd overspoeld door oorlogszuchtige duitse nazis die er na 5 jaar gelukkig uit werden gestampt.
Als ik het goed begrijp was dat toch wel een hele erge vorm van discriminatie met de normen van de Europese Raad nu.
Dat al die arme nazi-Duitsers zo gestigmatiseerd werden en ze weg werden gezet als vijanden.
We hadden met ze rond de tafel moeten gaan zitten en een gesprek moeten aangaan over hun motivatie waarom ze zich zo vervelend gedroegen in ons land.
Dan waren we er wel uitgekomen met die nazis hoor.
Dan was alles nu nog beter geweest als dat het tegenwoordig is.

klinkklaar | 29-11-16 | 10:50

Volkomen terecht. Als we beginnen met het discrimineren van jihadi's is het eind van mensenrechten in zicht. HOE lang gaan we nog door met het opzettelijk discrimineren van deze toch al zo kwetsbare groepen?

God Zelf | 29-11-16 | 10:48

Marokkanen (en in mindere mate Turken) zijn ook oververtegenwoordigd in de uitreisstatistieken naar IS, mogelijk juist omdat ze een krachtig Nederlands/Europees paspoort hebben. Dat is dan weer discriminatie van alle andere jihadi's die naar IS willen.

Guido | 29-11-16 | 10:48

15 maart dat is de dag,dat ik stemmen,dat ik stemmen,15 maart dat is de dag,dat ik PVV stemmen mag.
Tra-la-la-la.

R.B.Scott | 29-11-16 | 10:47

Het gaat ook wel erg ver om die jihadistische koppensnellers hun paspoorten af te nemen. Straks voelen ze zich gekwetst. Alsof je de Nederlanders die in het duitse leger zaten in 40-45 ook zomaar hun paspoorten zou kunnen afpakken na WO2..

Fapfap | 29-11-16 | 10:46

Iemand die nog twijfelt aan het gegeven dat de Islamisatie van dit continent een vooropgezet plan is door de globalistische elite?

beschuitfluiter | 29-11-16 | 10:46

Wat is trouwens de mening van die raad over bijvoorbeeld de mensenrechten van die politieagent die tijdens de aanslag op Charlie Hebdo letterlijk geëxecuteerd werd door een stel, op bloed beluste, moslims?

necrosis | 29-11-16 | 10:45

Heb toch het idee dat een jihadi zelf, vanaf het moment dat-ie besluit te vertrekken om kelen door te gaan snijden zélf een stigma is gaan dragen en zich heeft vervreemd van al wat hem dierbaar was.

Schoorsteenveger | 29-11-16 | 10:45

En alweer een reden om PVV te stemmen. Ja ik weet het is niet ideaal maar dat is geen enkele partij.

HijgentHert | 29-11-16 | 10:43

Zullen we het land gewoon weggeven en met de werkende en belastingbetalende bevolking een leuk eiland ergens kopen?

Alle belastingontvangende figuren (Sylvana voorop) krijsen nog een poosje raciesme en diescriemienazi, maar dat houdt gauw op als het geld op is en ze echt moeten gaan werken (wat ze niet eens kunnen).

Ondertussen bouwen wij een prachtig nieuw welvarend land buiten de EU met censuskiesrecht. En dan kijken we over een paar jaar wat een rokende puinhoop er van ons ooit mooie Nederland is overgebleven.

James Lastig | 29-11-16 | 10:43

Hoe zit het met de slachtoffers van deze Jihadi's? Vallen de barbaarse daden die ze hebben begaan niet onder de mensenrechten? Hebben de slachtoffers, zoals bijvoorbeeld de burgerbevolking en het Yezidi volk, geen enkele rechten? Preventie betekent grenzen dicht en dubbele paspoorten afpakken. De raad van Europa is compleet gestoord om zware oorlogsmisdadigers te gaan knuffelen.

miss error | 29-11-16 | 10:43

En weer.

Ik ben hier zo klaar mee.

Hoe kan je je als burger hier nou normaal bij blijven voelen.

Not_again | 29-11-16 | 10:43

Nils Muizniks is een trekpop van Soros en die hele council of Europe is één van zijn instrumenten om de wereld naar de klote te helpen, ter meerdere eer en glorie van zijn dikke beëlzebubkop en zijn hulp-livestropopjes.

'Prior to his appointment as Commissioner for Human Rights, he held prominent posts such as Programme Director at the Soros Foundation-Latvia'

en.wikipedia.org/wiki/Nils_Mui%C5%BEn...
www.google.nl/#q=council+of+europe+so...

Cuyahoga | 29-11-16 | 10:43

Ondertussen krijgen in marokko 2 lesbiennes 3 jaar cel omdat ze elkaar kusten in het openbaar. Wat zijn hun rechten? Wat een wereld.

Vout | 29-11-16 | 10:42

Haatbaard/haatpreker/haatsjeik =! gastspreker.

Deze mensen gedragen zich niet als gasten maar als parasieten die een ziekte komen verspreiden bij de gastheer.

Solar666 | 29-11-16 | 10:41

Ik dacht dat er een geintje gemaakt werd maar het blijkt dus echt waar te zijn. W.T.F......

MyCatIsDoingThis | 29-11-16 | 10:40

De Raad van Europa beschermt een groep die werkelijk alle denkbare mensenrechten schendt en de volledige conventie van Genève aan haar laars lapt.

Zoals Enter Yeti | 29-11-16 | 10:23 het zegt: Wow. Echt Wow.

koyt | 29-11-16 | 10:40

Weet je wat ook mensenrechten schendt? Islam aanhangen.

Religie is nog steeds een keuze in het vrije westen en geen ras of 'verplichting'. Dat maak je er helemaal zelf van.

LangeTijdGeleden | 29-11-16 | 10:40

Wie financiert dit soort idioten?

maar toch | 29-11-16 | 10:40

Nederland moet asap uit al die mensenrechten verdragen stappen of ze gewoon negeren. Het zijn geen verdragen maar machtsmiddelen om staten onder druk te zetten.

Mark_D_NL | 29-11-16 | 10:40

Dat links moraalvingertje wapperen... kunnen daar ook wetten tegen gemaakt worden aub?
Het is klaar nu met dat gezwam en geknuffel, wake up and smell the fucking reality!
2017 wordt het jaar van rechts gezond verstand!

Lalala Geld! | 29-11-16 | 10:39

Het afnemen van het paspoort van Nederlandse SS'ers na de Tweede Wereldoorlog riekt naar discriminatie omdat Duitse SS'ers hun paspoort niet hoefde in te leveren. (Overigens kregen al die Nederlandse SS'ers na de Tweede Wereldoorlog gewoon een Duits paspoort en een pensioen voor bewezen diensten)

Osdorpertje | 29-11-16 | 10:38

Discriminatie van jihadisten.
Mag niet! Jihadisten willen een buurthuis!

Poesmobiel | 29-11-16 | 10:38

Dat verdrag voor de mensenrechten moeten we opzeggen, in deze tijd is het niet meer relevant en schept verplichtingen die je niet wil nakomen als je de eigen bevolking wil beschermen.

Ongeblustekalk | 29-11-16 | 10:37

'discriminatie van Marokkaanse of Turkse jihadisten'.

Daar zit wat in.
Ik vond het Neurenberg tribunaal ook erg stigmatiserend voor nazi's.
Maar zonder gekheid, we beschimpen een compleet volk dat ons bezet heeft sinds de 2e wereldoorlog ongegeneerd moffen maar de soldaten van een ideologie die ons heden ten dage de oorlog verklaard heeft moeten met een zijden handschoen aangepakt worden.

Aangezien ons de oorlog is verklaard zou wat mij betreft zelfs het oorlogsrecht mogen gelden.

keestelpro | 29-11-16 | 10:37

Elke keer als je denkt dat het écht niet erger en surrealistischer kan, word je weer met stomheid geslagen. Godverdomme, waar gáát dit over??

Le Roi | 29-11-16 | 10:37

Om het even te simplificeren. Laat Niemand meer de EU binnen en Niemand zal zijn eigen problemen moeten oplossen. Vrij naar de Oude Grieken.

gnor | 29-11-16 | 10:35

Uit het linkje 'in de hoek':
"Preventie is volgens hem de sleutel in de strijd tegen terrorisme. Hij waarschuwt dat bepaalde maatregelen mogelijk strijdig zijn met de door Nederland ondertekende verdragen over mensenrechten."

Hoe zit het met de rechten en de veiligheid van de autochtone bevolking die nooit heeft gevraagd om opgezadeld te worden met mensen die hier een islamitische epidemie willen verspreiden?
Laat me raden: die lieden van die 'raad' wonen in 'witte' buurten en hebben een privaat bedrijf ingehuurd die 24/7 hun huizen in de gaten houdt.
Uiteraard flinke hekken om hun riante woningen en minstens 50 camera's op hun erf.

necrosis | 29-11-16 | 10:35

Ik ben van mening dat elk internationaal verdrag, waarvan de uitvloeiselen in strijd zijn met de veiligheid, integriteit en onafhankelijkheid van NL per direct opgezegd moet worden.
Een echt beschaafd land heeft hiervoor een overheid die daarop moet waken.

Oh wacht..... *sorry*

Niederländer | 29-11-16 | 10:35

Waarom mogen dit soort idioten uit naam van een orgaan, bestaand uit ongekozen functionarissen zonder enig mandaat, politieke meningen verkondigen? Wedden dat we z'n salaris ook nog betalen? Ik wil democratie! (Echte!)

chosenignorance | 29-11-16 | 10:32

Ik sluit jihadisten uit van het menselijke ras. Geen mensen, dus ook geen mensenrechten. Daaaaaag! Volgend jaar maart zullen ze kruipen en verstampt worden als ongedierte.

Vout | 29-11-16 | 10:31

Mij verbaast niets meer als het over Europa gaat maar idioterieën als deze zou iedereen de schellen van de ogen moeten doen vallen. Maar dat krijg je nou als velen op de sociale media de woorden lief, schattig en leuk in de mond (vingers) bestorven hebben liggen; met weekdierengedrag zullen we de oorlog nooit winnen van de berbaren.

Nelis SplitBloes | 29-11-16 | 10:31

Stigmatisering kan er ook toe leiden dat de doelgroep niet naar NL komt, zich aanpast of uit NL vertrekt. In alle gevallen een winst.

metagod | 29-11-16 | 10:30

Oh, en kan die Europese club van fatsoensmensen zich ook eens buigen over mensenPLICHTEN!!

marcoplarco | 29-11-16 | 10:30

Het gaat niet om turkse of marokkaanse paspoorten. Het gaat om iedereen met een dubbele nationaliteit. Wanneer ze er ééntje te schande maken dan verspelen ze die. Ook als het een Chinees of Amerikaan is. Ik vermoed alleen dat sommige groepen wat meer risico lopen dan anderen.
.
.
Waar ik echt doodziek van word is dat we inmiddels geen recht op zelfverdediging meer lijken te hebben. Dat we echt álles maar over onze kant moeten laten gaan.

marcoplarco | 29-11-16 | 10:29

Raad van Europa? De naad van m'n opa!

Lijkt me logisch... | 29-11-16 | 10:29

Glashard DE TERING met dit soort fatsoensclubs! 'Mensenrechten' als argument om antidemocratische, haatdragende smeerlappen uit een ander land telkens te laten wegkomen met hun plannen en daden. We hebben het recht om ons land en onze cultuur op een zinnige en eerlijke manier te verdedigen en wie daar voor gaat liggen is wat mij betreft gevaarlijk. Willen politici weten waarom mensen massaal op 'populisten' stemmen? Dit soort links-elitaire hobby's dus.

KlunsJohannus | 29-11-16 | 10:28

Ok, dan geven we Afghaanse jihadisten eerst ook nog een extra paspoort en pakken we die ook af. Zijn we van die discriminatie af.

roze_bril | 29-11-16 | 10:27

-weggejorist-

Epke_Zonderband | 29-11-16 | 10:27

Als je begint met het onderscheid maken tussen islamisme en Islam-gelovigen dan ben je klaar. Het een sluit namelijk het andere uit.

Einde van de Domheid | 29-11-16 | 10:25

Ja, stel je voor, dat die anti westerse cultuur moslim jihadisten zich gekwetst zouden voelen doordat hun tweede paspoort wordt afgenomen. Dan zouden ze er wel eens anti westerse cultuur en moslim jihadistische gedachten op na kunnen houden. En dat is dan natuurlijk onze schuld. Wacht, wat?

DaJonkel | 29-11-16 | 10:25

-weggejorist-

Reagluren | 29-11-16 | 10:25

Wel met de vinger wijzen als Erdogan mensen oppakt in een land waar een couppoging is geweest en vele verschillende gewapende organisaties de boel op stelten proberen te zetten, maar wel janken wanneer je zelf een paspoort probeert af te pakken van een potentieel gevaar. Stelletje zielepoten haha kunnen ook helemaal niks voor elkaar krijgen :)

terrormannetje | 29-11-16 | 10:23

"De voorgenomen wijziging van de wet op het Nederlanderschap, waarbij het tweede paspoort kan worden ingetrokken, riekt naar discriminatie van Marokkaanse of Turkse jihadisten." Dit is nep toch? Zo wereldvreemd kun je toch niet zijn? Hoe krijg je dit verzonnen? Echt de schaamte voorbij, dit soort mensen. Discriminatie van jihadisten. Wow. Echt wow.

Enter Yeti | 29-11-16 | 10:23

Heb ik als blanke boze man ook mensenrechten?

Ongeblustekalk | 29-11-16 | 10:23

Misschien moet die raad onze wetgeving inzake landverraad/ dienen in een vijandig gezinde groepering eens lezen.

necrosis | 29-11-16 | 10:21

Precies. We moeten de jihadi's doodknuffelen. Dat is de enige manier die werkt.

wandelende tak | 29-11-16 | 10:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken