Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Uitvreter leeft al 28 jaar van uitkering

Werken, wat is dat?Goedemorgen, geachte leden der Tweede Kamer. Allemaal de pennetjes klaar voor een originele kamervraag. In Den Bosch woont de 51-jarige klaploper Gertjan van Beijnum. Gesjeesd student, gesjeesd kunstenaar. Meneer is principieel tegen arbeid. Allemaal prima en respect daarvoor. Mannen met principes, dat zouden meer mensen moeten doen. Maar meneer is principieel vóór uitkeringen. Gertjan de Nietswiller vreet al bijna drie decennia bewust uit de staatsruif. Rekent u even mee? 800 euro x 12 maanden x 28 jaar = 268800 euro. Omgerekend in guldens meer dan een half miljoen. Heeft Gertjan de Nietsnutman zo in het handje gekregen. Eigenlijk willen wij dat geld terug. Eigenlijk wil heel Nederland dat geld terug. U toch ook, geachte afgevaardigde? Enfin, we zien de kamervragen wel verschijnen in de mail. Bedankt...

Reaguursels

Inloggen

Nederland en de rest van het rijke westen is rijk genoeg om die paar bewust baanlozen te voorzien van een bestaansminimum-inkomen. Ik vraag me echt af waarom een aantal mensen hier zo gefrustreerd reageren. Niet tevreden met je eigen baan, of zoiets? Waar zou dit door komen? Je doet dit toch vrijwillig? Het punt is dat er veel schadelijk werk bestaat, waardoor je met de huidige dwangmaatregelen gedwongen wordt om dit te doen. En als je 60 uren werkt kies je hier ook zelf voor. Om meer geld te verdienen? Word je daar nu gelukkig van van die vele uren die je maakt?
En over misbruik maken van de voorzieningen. Wij, het rijken westen maken ons schuldig aan het leeghalen van de grondsoffen van deze aarde zoals olie, uranium en oerbomen. Dit is kaalslag van de aarde. Dit word ook in armen landen gedaan die er vaak niets voor terug zien. We halen de aarde leeg zonder er iets voor te betalen! Dit is misbruik maken van de voorzieningen die hier op aarde zijn!

Iteke | 11-04-07 | 15:55

en ik maar 60+ uur werken om een beetje extra belasting af te dragen voor deze eikels..... gaat maar terugbetalen/ toekomstige potje AOW waar hij geen deelneming in mag hebben, werkstraf enz enz

Fockel und Suckel | 11-04-07 | 14:01

werk zorgt voor brood op de plank, wie niet werkt zal niet eten...
intrekken die uitkering en zoek het maar uit...
waarna deze meneer snel tot inzichten zal komen...
BTW er zijn vele vormen van werk waarbij je niet direct hoeft te werken voor de dikke auto's van de baas...
of begin voor je zelf...
(vind zelf dat mijn bijdrage alles hierna overbodig maakt)

kokanjemast | 11-04-07 | 13:52

deaud

bompa | 11-04-07 | 11:56

Terugbetalen en uitwijzen, naar suriname ofzo, lijkt me dat daar nog zo'n stel zit

zeveroare | 11-04-07 | 10:42

Ongezien de Tyfus voor deze luie lamlul!

Socialisten Vreter | 11-04-07 | 10:28

Wat een losert dattie daar 28 jaar over doet; Wim Kok scheurt eenzelfde bedrag in een jaar binnen.

JanRap | 11-04-07 | 09:05

Gewoon de bijstand afschaffen. Voor arbeidsongeschikten hebben we de WIA, de rest zoekt het zelf maar uit. Er is in die grote Europese Unie altijd wel ergens werk te vinden.

wegmetdebijstand | 10-04-07 | 21:57

is niet eens veel in zoveel jaar

marianne-is-lekker- | 10-04-07 | 20:46

-weggejorist-

schele henk | 10-04-07 | 20:11

"Rectificatie berichtgeving over Hans Melchers en Melchemie
maandag 1 mei 2006
In de periode maart 2001 tot en met maart 2006 publiceerden wij onder meer onder de titels “Melchemie revisited”, “Kim”, “Seks tussen de kantelen”, “Riool 14” en “Claudia” een serie artikelen over Hans Melchers en Melchemie. Deze publicaties bevatten onder meer verdachtmakingen aan het adres van Hans Melchers, waaronder de beschuldiging van betrokkenheid van Melchers/Melchemie bij leveringen van gifgassen aan Irak, handel in drugs, de ontvoering van de kinderen van Melchers’ ex-echtgenote Kim Lievens, de dood van Kim Lievens en tenslotte van betrokkenheid bij pedoseksuele handelingen. De heer Melchers heeft ons van documentatie voorzien op grond waarvan geoordeeld kan worden dat voor deze verdachtmakingen geen goede grond heeft bestaan. Wij hebben onze berichten over Melchemie, Melchers en zijn familie van de website verwijderd en zullen deze daarvan verwijderd houden. Wij betreuren het dat wij de heer Melchers en Melchemie in discrediet hebben gebracht en hebben ons tegenover de heer Melchers hiervoor verontschuldigd. Bij deze maken wij hiervan melding aan onze lezers.

Gertjan van Beijnum, voorzitter Stichting De Stelling"

Je zou toch denken dat Gert jan tijd zat heeft om z'n feiten te checken?

Sir Humphrey | 10-04-07 | 19:56

Jan Müter: deeltijd(!) huisvader en verder professioneel actievoerder en raadslid. Driemaal raden welke partij dit grote voorbeeld voor iedereen een zeteltje aanbiedt......

velsen.sp.nl/gemeenteraad/fractie/jmut...

Sir Humphrey | 10-04-07 | 19:53

Ik zeg afpakken die uitkering en laat maar kreperen. Geen oplossing? Ik denk van wel.

Tobus | 10-04-07 | 19:35

Lekker scharrelen bij aksieklups en laat het minderwaardige domme volk jouw uitkering maar betalen. Vooral niet voor jezelf beginnen, dan heb je namelijk alleen maar last van echte verantwoordelijkheid. Hoe durft deze parasiet het woord "arbeidsethos" te gebruiken?
.
En davus 10-04-07 @ 17:17 is waarschijnlijk een mongolide fins tienerhoertje, dus die kunnen we niks kwalijk nemen.

de Conciërge | 10-04-07 | 19:16

Het niet willen werken, maar wel verwachten dat anderen dit doen is wat ervoor zorgt dat ik en vele andere zich storen aan zo'n type. Hij vindt zijn eigen denkbeelden vast heel nobel en vooruitstrevend. Ach, ik zou niet blij zijn met 800 euro per maand. Dat gezeik over zelfontplooiing e.d. is natuurlijk je reinste bullshit, want dat kan je ook doen als je 40 uur p/w werkt. Wat hij doet blijft misbruik maken van de voorzieningen.
.
Moet wel zeggen dat dit soort types zeldzaam worden. Wat ik ervan begrepen heb is de overheid niet meer zo dat ze massaal mensen uitkeringen cadeau doen. Het UWV schijnt ook niet echt gemakkelijk te zijn.

ErikPruysen | 10-04-07 | 18:47

als je voor een baas werkt,moet je belasting betalen!..... nee,dan ben je lekkah bezig zeg! alsof werken een luxe is of zo! wie is hier nou eigelijk de lutzer?

dodgepowert | 10-04-07 | 17:59

losert: zolang er een uitkering is zullen mensen er van profiteren, anders moeten ze het hele systeem maar veranderen. En ik werk zelf wel en alleen omdat ik plezier heb in mn werk, had ik dat niet dan deed ik ook liever niks. Ik laat me niet becommanderen door andere mensen wat ik moet doen, en jij bent zo iemand die alles doet wat je gevraagd word, get a life loser

davus | 10-04-07 | 17:46

Waarom mag zijn e-mail adres niet bekend gemaakt worden hier? Hij heeft toch tijd zat om het te lezen? En misschien geeft ie nog wel antwoord ook !

Hoosbui | 10-04-07 | 17:31

@losert

Wat is jouw nuttige bijdrage aan de maatschappij... haha... we weten toch allang dat maar een paar honderd man hier in Nederland het geld verdient... de rest gaat naar de dagopvang voor volwassenen.

Mulatin Rome | 10-04-07 | 17:25

davus: die andere mensen daar heb je schijt aan maar het zijn wel die andere mensen die ervoor zorgen dat je een uitkering krijgt. Maar dat kan jou microbrein niet vatten natuurlijk.

losert | 10-04-07 | 17:19

Ik geef hem groot gelijk, waarom zou je nog werken als je gratis geld kan krijgen. Niemand gaat mij vertellen wat ik moet doen, als ik wil werken dan ga ik werken als ik niet wil werken doe ik lekker niks, schijt aan wat andere mensen zeggen

davus | 10-04-07 | 17:17

Dat soort gasten wordt getollereert omdat de groep verwaarloosbaar klein is en omdat ze zo af en toe wat goeds te bieden hebben bijvoorbeeld een verfmengmachine of er komt er een op het idee om radar ook voor vliegtuigen te gebruiken

Mulatin Rome | 10-04-07 | 17:12

Als iedereen nou zo'n instelling zou hebben... Wie betaalt dan zijn inkomen?

Kortzichtige asociale hond. Hij hoeft van mij niet te werken, liever niet zelfs want ik verwacht een uitgebreid ziektepatroon gedurende zijn "werktijd" maar direct stoppen die uitkering.

Er is niets mis met structureel herkeuren. Mensen die ziek zijn zullen dat blijven en daar moet voor gezorgd worden maar dit uitschot verdient een neqschot.

mva81 | 10-04-07 | 17:04

Aan de positieve reacties te zien, veel werklozen vandaag op GS.

losert | 10-04-07 | 17:00

Tja je bent ook een eikel als je in loondienst werkt maarja er zijn ook andere manieren om aan geld te komen.. begin voor jezelf!!

Mulatin Rome | 10-04-07 | 16:59

Ik vind die Boeddhistische monniken toch iets sympathieker overkomen.
Of een junk die het er voor over heeft om een hele avond bij de deur van een nachtwinkel te gaan staan en netjes ome een Euro te vragen.
Of een jonge griet die een rijke ouwe lul trouwt.

Schoorsteenveger | 10-04-07 | 16:59

@prof3000 10-04-07 @ 16:37
Dank, nu snap ik waarom die JSF, vlindervangproject in Marokkije en Betuwelijn er gekomen is...

sjaakdeslinksesul | 10-04-07 | 16:50

Eigenlijk begrijp ik die Müter gast helemaaaalll!! Hij zegt: "Waarom zou ik werken voor de winst van anderen" VOLKOMEN GELIJK! Waarom zou ik toch werken voor een kutbaas of voor een wannabe miljonair voor een startloon van rond de 1100 euro of als je iets beter geschoold bent (zoals ik) rond de 1300/1400/1500 euro per maand?? Waarom?? Enkele jaren heb ik gewerkt voor een kutbaas die rijker en rijker werd, terwijl ik en enkele andere collega's ons een ongeluk hebben gewerkt voor die arrogante lul en kut (ja een soort familibedrijf in de ict)! Toen besloot ik opeens te gaan werken voor de staat, overheid, gemeente, stadsdeel whatever, kortweg de staat dus... In ieder geval is dan de staat of het volk mijn "baas" ipv zo'n wannabe miljonair met een te grote bek af en toe terwijl je je werk fantastisch doet. Ja, ik haat chef of baasfiguren om me heen. Ja, ik haat zweten voor de centen van een baas. En ja, ik hou van om te zweten voor het volk/de staat etc... Zo denk ik erover... Dus een advies aan Müter: Werk gewoon voor de staat (overheid, provincie, gemeente, stadsdeel etc) gozer! Veeeeuuuullllll beterrrr... Fuck de zogenaamde ondernemers die hun slaven (zo zie ik dat) kapot willen laten werken... Mensen wordt een ZZP'er (zelfstandige zonder personeel) of werk voor de staat. Ik werk momenteel voor de staat en ben een beetje ZZP'er en het bevalt me prima. That is the best you can do! Heb ik nou gelijk of niet?

prof3000 | 10-04-07 | 16:37

Maar hij heeft gelukkig geen kindertjes???
In dat opzicht bespaart hij Nederland wél wat Euri's en de nodige ellende.
Dat dan weer wel...

Herr Manus | 10-04-07 | 16:31

2amazing 10-04-07 @ 16:17

Daar ben ik het dan wel gedeeltelijk mee eens.

Die uitkering vind ik een grondrecht, maar dat gratis wonen mag van mij wel aangepakt worden.
Tenzij het opzettelijke leegstand is om de woningprijzen op te drijven, maar dan zie ik het niet zozeer als een recht van de kraker maar meer als een middel om de vastgoedhandelaar onder druk te zetten.

Vuurmuur | 10-04-07 | 16:27

Het wachten is dat de aangenomen motie (ingediend door Eerdmans 2006) voor een kraakverbod eens wordt uitgevoerd.

Het is schandalig dat dit soort figuren jaren lang gratis wonen en nog een uitkering toe krijgen.
Leg dat eens uit aan een bijstandmoeder.

2amazing | 10-04-07 | 16:17

sjaakdeslinksesul 10-04-07 @

Punt a zit wel wat in.
Alleen heeft ie weinig keus want hij zal toch moeten eten.

Punt c.
Thuishangen leidt in de meeste gevallen inderdaad niet tot zingeving van je bestaan, echter het meeste ongeschoolde werk evenmin (en dat is toch waar dit soort mensen meestal in terechtkomen mochten ze ervoor kiezen te gaan werken) , sterker nog: dan ben je net zo straatarm, zoniet nog armer en voel je je ook nog eens misbruikt als loonslaaf voor het zware en/of smerige werk waaraan je dagelijks je tijd verknoeid.

punt d
Met arbeidsethos is weldegelijk iets mis, het hebben van werk is niet per definitie beter dan werkloos zijn (meestal wel overigens) maar er wordt altijd gedaan alsof het een heilig iets is en die illusie moet eens worden losgelaten. (alleen al die moordneigingen van velen hier zijn al bewijs genoeg)

Kortom Van Buijnum is misschien een beetje dom, maar in zijn situatie is het wel de verstandigste keus die hij gemaakt heeft.

Vuurmuur | 10-04-07 | 16:04

Misschien dat er in die lamlul zn gemeente een wethouder te vinden is die Piet Parasiet naar een lekker warm land kan sturen. Op her-ontdekkings-kijk-is-hoe-erg-het-hier-is-subsidierreisje. Hoewel ik persoonlijk Piet liever zie als scout in het rustieke Uruzgan. En dan echt héél ver gaan scouten, Piet. Tot je kop d'r af is. De hoofdredacteur van de Azijnbode mag overigens meteen mee. Dat verdien je als je deze eikels een spreekbuis geeft.

Applaus! | 10-04-07 | 16:03

Van Beijnum is eigenaar van leuke website (stelling.nl), waarin tegenstelling tot GS wel relevant nieuws geplaatst wordt (grapje, Joris, lees rustig verder). Die berichten worden vaak doorgelinkt naar witheet.nl (of witheet.zattevrienden.be, whatever) onder de naam "Dieter Offringa".

ik kan me gezien het doorlinken niet voorstellen dat meneer van Beijnum geheel vrijgesteld is van advertentieinkomsten. Kom er maar in, sociale dienst! Maar misschien waag ik me nu op het suggestieve vlak. Wellicht leuke topic om uit te pluizen voor het GS wannabe journaille.

DonJohnson | 10-04-07 | 15:59

En de volkeaumen terecht werkloos zijnde armlastige is weer eens de dupe.

Vroegah was zo'n profiteur natuurlijk al lang deaud gegaan van de honger. Aaahhh, ze good old days, ik mis ze...

TM | 10-04-07 | 15:55

Tsja deze regelingen zijn wereldwijd bekend.Vandaar wij zoveel "kansrijke"immigranten hebben mogen begroeten.

de honden blaffen... | 10-04-07 | 15:53

@Bigi Bana Boy> Heb ik n keer gelezen in de Volkskrant jaren terug,was in de tijd dat ze er achter kwamen dat de VUT pot leeg was.

Iedereen mag zich van mij ergeren aan steuntrekkers,ik op mijn beurt erger me meer aan al die schijt uitzendburo's ,LEGALE koppelbazen zijn t,

Torquemada | 10-04-07 | 15:52

Tsongejonge....
a) GertJan heeft geen principes: hij neemt wel geld aan dat door anderen wordt opgebracht via premies, maar vindt niet dat daar wat tegenover hoort te staan in de vorm van solidariteit to die mensen: het is zijn goed recht. Het is ook ons recht om dan zijn inkomen maar van hem af te nemen. Principes heb je wel als je die aalmoes weigert, maar dat doet hij niet.
b) Liever een hardwerkende allochtoon dan een luie autochtoon. Niet mee eens, ga maar bij de NVU, die parasieten zijn ook allemaal werkeloos (en antisemiet).
c) Thuis hangen leidt niet tot zingeving van je bestaan, terwijl betaald of onbetaald werk dat wel kan bieden.
d) Met arbeidsethos is niets mis.
Kortom Van Buijnum is een dief, een egoist en ook nog eens een aluhoedje-freak.

sjaakdeslinksesul | 10-04-07 | 15:45

De meeste reacties zullen inderdaad gevoed zijn door afgunst, want die 9800 euries per jaar die deze figuur kost worden overschaduwd door de belastingcenten die ik moet betalen voor de aftrekpostjes van mensen met topsalarissen of aan andere flauwekul projecten.

Laat die kudthippie lekker van zijn vrijheid genieten.
Ik zou ook niet gaan werken als ik alleen maar in een fabriek, magazijn of andere stronthoop zou kunnen ploeteren voor een minimumloontje om vervolgens op je 55e met een versleten en vergiftigd lichaam de ziektewet en daarna bijstand in te mogen.(want arbeidsongeschikt ben je tegenwoordig pas als je in je kist ligt)

Vuurmuur | 10-04-07 | 15:43

@ Muxje 10-04-07 @ 15:20:
Zou je s.v.p. voor jezelf willen spreken in plaats van in termen van "we"? Het geeft een idee van gemeenschappelijkheid terwijl die er wat mij betreft niet is. Wat ik namelijk dieptriest vind, is dat mensen, die zich dag in dag uit aan alle kanten laten naaien terwijl hun land onder hun kont wordt uitverkocht aan allerlei obscure beleggingsfondsen, kennelijk niets beters te doen weten dan zich en masse te storten op een moedige enkeling met principes waar hij nog voor durft uit te komen ook.

luldebehanger | 10-04-07 | 15:36

@Bastianus 14:12: De reden dat wij voor onze leuke levensstijl ons het schompus moeten werken in plaats van een relaxte 3-4 dagen per week, is onder andere dat wij werkenden allerlei uitvreters zoals Gertjan moeten bekostigen. Daarom hebben wij problemen met zijn levensstijl: we zien veel liever dat iedereen maar eens leert de eigen broek op te houden, zodat wij het wat rustiger aan kunnen doen. Maar hoe kut werken soms ook is, ik verdom het om (deels) op kosten van een ander te gaan leven.

Muxje | 10-04-07 | 15:20

je kunt zeggen wat je wilt van gert jan de nietsnutman , behalve dat hij gek is . als het meneer den nietsnut al zo lang lukt om een uitkering te hebben , dan heeft hij ze zeker wel op een rijtje . ik ken er ook 1 , die noemt zich muzikant , terwijl hij nog geen noot kan lezen . maar officieel is hij muzikant en daar is geen werk in dus vangt hij iedere maand netjes zijn uitkering al jaren lang , want van andere baantjes slaat zijn muzikale hoofd op hol en dat moeten we tenslot niet hebben , want dan zou hij wel eens arbeidsongeschikt kunnen raken van al die stress volgens het herenvolk . ik heb een goed idee , schaf alle uitkeringen van niet nederlanders af , dan hebben we tenminste weer een beetje overzicht en hoeven we ook niet zoveel nutteloze ambtenaren in dienst te hebben . tel uit je winst en voel je portomonnee weer zwaarder worden .

onzekant | 10-04-07 | 15:17

het zijn zotten die werken .. typ dat maar es in op google .

likmegaties | 10-04-07 | 14:50

wie is hier nou gek ???

Kwatz | 10-04-07 | 14:48

@ blauwe vogel (pino) 10-04-07 @ 13:39
In de gevangenis stoppen is nog véél duurder.
Bovendien weet ik niet of dit soort nietsnutten dat wel zo erg zou vinden, hoeven ze nog minder te doen op een dag...

Patrick Bateman | 10-04-07 | 14:48

hij heeft groot gelijk. zolang ie het kan rekken. lekker lekker levenslang dop trekken .

likmegaties | 10-04-07 | 14:46

Pff, tegen het loonslaaf zijn...
Wees blij dat je werk kunt krijgen of ga naar Afrika en verrek van de honger...

Wouter de Ddos kabou | 10-04-07 | 14:43

De grootste gekken zijn natuurlijk degenen die dit tuig van uitkeringen voorziet. Uitwijzen die werkschuwen; er zijn vast nog wel een paar landen die tegen kost en inwoning gratis arbeidskrachten kunnen gebruiken.

Angelica | 10-04-07 | 14:28

Torquemada 10-04-07 @ 12:08

Man van de sangre limpia, war haal jij die stellige 70% alochtonen (..) in de WAO vandaan ? Kun je dat hard maken ?

Bigi Bana Boy | 10-04-07 | 14:15

Hahaha! Geniaal die Gertjan! Waarom voelt bijna iedereen zich toch altijd zo in de zak gescheten als ze moeten betalen voor mensen die niet werken? Je kiest er toch ook zelf voor om jezelf als loonslaaf of privé het schompus te werken? Zelf kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om niet te werken, maar als iemand anders dat wel wil prima toch? Zelf heb ik ervoor gekozen om parttime te werken en voor mijn dochter te zorgen, relaxed maar toch wat extra geld om leuke dingen van te doen. Luxe en patserig leven lukt zo niet, maar dat is mijn eigen keuze. Mensen die hard werken kunnen zich daardoor ook een luxe status veroorloven, ook prima. Waarom hechten we toch altijd zo aan dat overgewaardeerde arbeidsethos dat ons vooral door PVDA en CDA momenteel zo aangepraat wordt?

Bastianus | 10-04-07 | 14:12

Tussen hebzucht ende afgunst gy vinde den zeikenden VVDer.

Shareholder | 10-04-07 | 13:46

@jonescrusher
Er zijn wel humoristischere dingen te verzinnen om belastinggeld aan uit te geven.

Kleines Arschloch | 10-04-07 | 13:46

jaja deze meneer pakt niet alleen maandelijks 800 eurie van de belasting betaler,maar komt daan ook nog eens in aan merking voor alle toeslagen (huur toeslag ziekte kosten bijzondere bijstand).. hij kost ons klauwen met geld ...
ps... niet dat ik iest tegen toeslagen heb ,,,maar als je er bewust voor kiest verdien je ook niets,,,,en hij maakt de mensen belachelijk die echt ,vaak buiten hun eigen schuld in de bijstand zitten,,,
het gevang in met deze man, en alles terug laten betalen

blauwe vogel (pino) | 10-04-07 | 13:39

dikke humor. vooral dat a-typisch cv

jonescrusher | 10-04-07 | 13:32

Toch ongelooflijk dat deze parasiet zijn verhaal doet (voorzien van een 1/2 pagina vullende foto) aan de Volkskrant.
Waarschijnlijk is dit zijn manier om ook nog eens te laten zien hoe "dom" wij loonslaven wel niet zijn, maw nog een klap in het gezicht van de werkende medemens.

Zal me trouwens niet verbazen dat meneer ook nog een schadevergoeding toegewezen zal krijgen n.a.v. alle ophef (van hooguit een dag, daarna is iedereen het weer vergeten en gaan we vrolijk verder op de oude voet), mocht blijken dat meneer geen toestemming heeft gegeven om zo breed uitgemeten te worden en op de voor pagina te belanden van de volkskrant.

Daemonis_666 | 10-04-07 | 13:19

@Schoorsteenveger 10-04-07 @ 12:46
Tsja, voor het zwartmaken van joden wil mijnheer van Beijnum wel wat zweetdroppels plengen. Mossad leest u mee? Doe ons en uzelve een plezier...

sjaakdeslinksesul | 10-04-07 | 13:19

Lekker met 2 maten meten met die simplistische struisvogel redenaties van die lutser: Meneer vindt dat hij zelf niet hoeft te werken, maar dat geldt niet voor anderen, die moeten immers het geld verdienen wat hij erdoorheen jaagt.

Super Watje | 10-04-07 | 13:15

Gaat dit stukkie nou over onze eigen bijstandskoning? Ik hoor de laatste tijd niets meer van em. Zou ie te druk zijn met z'n (terecht) opgelegde sollicitatieplicht soms?

Rui Barros | 10-04-07 | 13:14

@Linksisleuk
Stel dat iedereen jouw advies opvolgt......... wat dan? Wie betaalt dan belasting om de echte zwakkeren (chronisch zieken, gehandicapten) te onderhouden? Juist die mensen hebben te lijden onder de uitvreterij van een stel lapswansen, dat wel kan werken maar het gewoon niet wil. Jij, als sociaalvoelende linkse rakker, moet dat toch met me eens zijn?

Kleines Arschloch | 10-04-07 | 13:12

Ik sluit me helemaal aan bij de opmerking van JudgeJuly dat niet deze gast gebashed moet worden, maar het systeem dat dit soort klaploperij mogelijk maakt. Er zijn gewoon heel veel luie mensen en daar moet je de maatschappij tegen beschermen. Helaas moet het beleid daartegen worden uitgevoerd door ambtenaren en dat zijn vaak -juist- ook luie, linkse mensen.
Zolang er nog asperges liggen te rotten en Polen hier druk aan het klussen zijn, zou er geen enkel gezond mens op z'n luie reet mogen potverteren op kosten van een ander.

Kleines Arschloch | 10-04-07 | 13:08

@LinksIsLeuk 10-04-07 @ 12:53
Jammer voor je lange reactie, want je lult er nog steeds omheen. Je dient de opa van hellsmurfje @ 12:39 te overtuigen en dat gaat niet lukken denk ik. En waarom ook, het is toch zo simpel: jij KIEST ervoor om niet te werken (en dat doen AOWérs, werkelozen en boeren dus NIET, daar gaan je voorbeelden) en daarom dien je ook niet van andere mensen die daar wel voor hebben gekozen te verwachten dat zij jou levensstijl financieren. Andersom sta jij toch ook niet hun gras te maaien, auto te wassen of badkamer te betegelen in je vrije tijd?

sjaakdeslinksesul | 10-04-07 | 13:04

@sjaakdeslinksesul:
"Van Beijnum is gewoon een dief"

Zijn boeren dan ook dieven? Zonder geld van de overheid kunnen die het ook wel schudden. Zijn ouderen dieven? Doen geen moer, krijgen wel AOW - niet eens van hun eigen geld, maar van het geld van de werkenden! Ze hebben het ook nog eens zo geregeld dat ze zelf veel minder hoefden te betalen (minder ouderen toen). Zijn dat ook dieven?

We zijn een ontwikkeld land, waarin we (over het algemeen) niemand laten verhongeren, waarin we het niet accepteren dat mensen beneden de armoedegrens leven. Dus ook mensen die niet werken. De hier genoemde mensen deden trouwens wel vrijwilligerswerk. Dat was hun keuze om hun leven zinnig in te vullen, en ik kan geen enkele reden bedenken waarom die mensen dan geen uitkering zouden moeten krijgen.

Uit al het geklaag hier bespeur ik trouwens ook een soort jaloezie. Die man doet lekker niks en wij maar werken. Ik zou zeggen: zeg je baan op en ga de bijstand in. Loop hier niet te miepen. Voorzover nodig, want gezien de hoeveelheid reacties is de gemiddelde reaguurder nou ook niet echt een harde werker. Wie hier klaagt over niet werken is dus al direct gediskwalificeerd ;-)

LinksIsLeuk | 10-04-07 | 12:53

Iedereen zich maar afvragen waar @bijstandskoning is gebleven....

bejaarde op brommer | 10-04-07 | 12:50

Maak je geen zorgen, het geld is goed besteed:
911-complotdenkers.blogspot.com/search...

"Hij moest onlangs al eens 10.000 euro schadevergoeding aan een accountantskantoor betalen, en nu weer eist de gekrenkte chemieondernemer Hans Melchers een ton voor nimmer bewezen roddel over zijn persoon."

Schoorsteenveger | 10-04-07 | 12:46

Stel je voor dat zo iemand wel de hele dag op een werkplek te vinden was, wat betekent dat dan? Hebben jullie daar wel eens over nagedacht?

Han | 10-04-07 | 12:45

Mijn pa werkt al vanaf zijn 15e die moet straks 58 jaar gewerkt hebben voor die met pensioen mag en deze kloodtzak is beroepsnietsnutter? Een welgemikt ongezien neqschot voor deze mongeaul.... En stop die centen die ze overhouden maar in de zakken van mensen die na hard werken gewoon met pensioen willen.

Hellsmurfje | 10-04-07 | 12:39

"Ik ben ervan overtuigd dat ik tot MIJN PENSIOEN een betaalde baanloze kan blijven." WELK pensioen? Kan 'm nog wel eens tegevallen. Zielig!

Klukkluk | 10-04-07 | 12:22

Het blijft natuurkijk vreemd dat ondanks 400 000 werkelozen en minimaal 300 000 onterechte Wao ers er nu grenzen worden geopend voor Polen, Roemenen en Bulgaren. Kan weleens de doodklap voor het laatste restje hoop voor de allochtone werkeloze zijn. Het grappige is wel dat de grote steden hierdoor weer blanker worden.
Prima haartje!! met zo'n Bulgaartje!!!
dat wordt weer heel gezellig!!

vinque | 10-04-07 | 12:21

Loonslaven? Loonslaven?
Dit land stikt ook van de kleine ondernemers en ZZP-ers. Daar is ik er ook eentje van. Zo'n lutser zou ik *nooit* in dienst nemen. Wat een zak tabak zeg, ongelooflijk.
Nog wat: Als ik voor een klant een fout maak heb ik een groot probleem: What about those f*cking ambtenaren die deze klojo al jaren rond laten lopen?
DIE veroorzaken inderdaad het probleem.
Ach, weer 3 1/2 % ambtenaren erbij sinds het nieuwe kabinet..

't gaat goed.... :-/

Dysphemian | 10-04-07 | 12:10

Fijn dat die kerel zo principeel is op onze kosten.
Wij onderhouden met zijn allen zijn hobby, namelijk niksen
Lekker makkelijk, Waarom kan zo'n kerel het zo lang uithouden om structureel niet te werken.
Laat hem is heel snel in de fabriek gaan werken ofzo

firecow | 10-04-07 | 12:09

Dit land is naar de klote geholpe door de WAO,1 miljoen mensen (waarvan 70% van alochtone afkomst ja)
Partij van de Afgrond heeft profiteren tot n ware kunst verheven in Nederland.
En ja,ik zie liever 100.00 steuntrekkers erbij,dan n Fucked-up Betuwelijn experiment,of n JSF.

Torquemada | 10-04-07 | 12:08

Bovendien wordt er zoveel belasting op arbeid geheven dat het voor de meesten onder ons niet waanzinnig lonend is. Als je uiteindelijk ziet dat er van die belasting allerlei dingen worden betaald waar je niet blij mee bent -bijv zo'n generaal pardon - dan heeft zo'n vent eigenlijk gelijk dat hij niet wil werken.

vinque | 10-04-07 | 12:07

De nuance ligt weer eens bij de reaguurder. Kwestie van mentale capaciteiten.

Shareholder | 10-04-07 | 12:06

Die hokjesgeest zouden ze moeten verbieden in dit land: zodra de woorden 'werken', 'kantoor' of 'systeemplafond' vallen, schiet het overgrote deel van de boerenmensch in een spierstuip. Totdat werken lol maken wordt, het kantoor knalroze is met een danspaal in het midden (en we zijn niet op de GS-redactie) en het systeemplafond slechts een dekmantel is voor alles wat God verboden heeft; dan wordt het ineens wel leuk, werken!

En eureka, verrek, je moet je leven leuk maken! En dat doet deze uitzuiger goed: het wordt mogelijk gemaakt door ons eigen beleid en hij profiteert ervan. Bash hem niet, bash het fokkin systeem, stelletje loonslaven.

JudgeJuly | 10-04-07 | 12:04

@Rhun 11:39: leuk geprobeerd, maar het is flauwekul om te stellen dat het allemaal niets uitmaakt omdat deze vent zijn geld weer in de maatschappij uitgeeft. Wat de maatschappij misloopt is het nut van de potentiele arbeid van deze man, hetzij betaald werk, hetzij nuttig vrijwilligerswerk (en werk bij een stichting die aanzet tot klaplopen is nou niet bepaald nuttig). Bovendien zijn werkende individuen verstoken van een stukje nut van hun eigen arbeid, omdat de vruchten daarvan naar deze man gaan. Het geld waarvan deze vent zijn tuin vol speelgoed gezet heeft had ook besteed kunnen worden aan kinderopvang voor een gezin met werkende ouders, of aan een nieuwe wasmachine, of aan een grotere flatscreen voor mij. En als ik, en alle werkenden met mij, zelf mochten kiezen, dan mag duidelijk zijn waar de keuze op zou vallen.

Hoe je het ook wendt of keert, en hoe je het bedrag dat deze man verteert ook probeert te verstoppen in de miljardencijfers van het BNP, het komt er gewoon op neer dat wij met z'n allen deze man in leven moeten houden omdat hij te belazerd is om te werken. Als jij de keuze van deze man respecteert, dan respecteer ik jouw keuze ook en stel ik voor dat jij hem voortaan uit jouw eigen middelen sponsort. Voor mensen die niet kunnen werken heb ik sympathie, maar de opwinding hier over de gedwongen solidariteit met deze man vind ik volkomen terecht.

Muxje | 10-04-07 | 12:02

De dollar staat sinds vannacht 4.30 uur rond de 1.34.

En het gaat nog gekker worden vandaag!

kwarko01 | 10-04-07 | 11:57

Heel principieel niet werken, maar vervolgens principeloos wel een uitkering accepteren ...
Doe ik nou iets fout?

uninvited guest | 10-04-07 | 11:56

sjaakdeslinksesul 10-04-07 @ 11:47
Nee zeg, gelukkig niet, hoewel T huilen me weleens nader staat dan het lachen als ik hier sommigen zie reaguurden. Veilig achter hun pc-tje commenten op wat er allemaal niet deugt aan 0031 op een toon waar de honden geen brood van lusten, maar tegelijkertijd wat blij zijn dat ze in dit kikkerlandje kunnen wonen.

Sikkeneur | 10-04-07 | 11:56

Draaitafel Demagoog 10-04-07 @ 11:30

Je hebt wel gelijk, maar is GertJan met zijn principiële linkse soosjale akkedemie gelul niet een zeldzaam overblijfsel uit die afschuwelijke jaren 60 en moeten we hem als zodanig niet koesteren, ook al is het een lul ?

Bigi Bana Boy | 10-04-07 | 11:54

@Claude Jacque 10-04-07 @ 11:05
LOL! Alleen moet je dan wel elke dag je nest uit om je op een andere plaats te gaan zitten vervelen. Da's lastig.

Hadjewat? | 10-04-07 | 11:53

En we hebben de poorten al weer opengezet voor zo'n 30.000 zoekers der ziel die ons klauwen met geld kosten.

TyfusLeijer | 10-04-07 | 11:52

werken is voor de dommen

echt waar!!

vinque | 10-04-07 | 11:52

@ViagraFalls .. zucht .. die mensen met een dikke baan krijgen ook gewoon netjes een 1 miljoen aan sponsonring bij het kopen van een huis .. excuus om ergens anders heen te gaan vanwege geld is de grootste drogreden die er bestaat .. tenzij het algemene belastingtarief alhier is maar daar hebben we het in dit topic niet over ! En goeiemorgen sjaak !

Draaitafel Demagoog | 10-04-07 | 11:51

-weggejorist-

Hoosbui | 10-04-07 | 11:49

Sikkeneur 10-04-07 @ 11:45
En ben jij altijd zo gespeend van humor?

sjaakdeslinksesul | 10-04-07 | 11:47

@sjaakdeslinksesul 10-04-07 @ 11:43 - Ik snap 't ook niet. Er wordt ineens allerlei excuusgelul bijgehaald om dit gevalletje te downplayen. Feit is: Meneer is een vuile profiteur/parasiet. Toevallig dat meneer zijn grote waffel opendeed tegenover de krant, en daardoor hier aan de schandpaal is genageld. Elke andere parasiet die hetzelfde had gedaan had ook een artikeltje hier gehaald.
.
En dat gemekker van 'er is genoeg'. Tieft toch op. Hoe meer dat soort gelul geopperd wordt, hoe meer lui met een goed betaalde baan de biezen pakken richting het buitenland, en hoe meer parasieten erbij zullen komen. Het gat in belastingen dat er valt door de vertrekkers zal op de 1 of andere manier moeten worden opgevuld, wat dus inhoudt dat er meer goed betaalde lui verdwijnen. De spiraal is al ingezet.

ViagraFalls | 10-04-07 | 11:47

sjaakdeslinksesul 10-04-07 @ 11:43

Ben je altijd zo vooringenomen, lutser.

Sikkeneur | 10-04-07 | 11:45

@Rhun 10-04-07 @ 11:39

Je wordt niet verplicht te werken. Je wordt verplicht voor jezelf te zorgen als je dat kan. Deze man kan voor zichzelf zorgen maar vertikt het, dan wij ook niet voor hem. Als je niet voor jezelf kan zorgen dan heb je wel rechten, niet als je dat wel kan. 40 uur werken etc. heeft daar allemaal niets mee te maken. Als je 20 uur wil werken en daarmee voor jezelf kan zorgen is dat ook prima. Maar het is onzin dat vooruitgang inhoudt dat men niet meer hoeft te werken. Voor jezelf zorgen is het allerbelangrijkst.

De Vogel | 10-04-07 | 11:44

Tsjongejonge, wat een begrip opeens voor deze profiteur. Ja na elven, de uitkeringstrekkende reaguurders worden langzaam wakker.

sjaakdeslinksesul | 10-04-07 | 11:43

Volgens mij deed die kerel gesubsidieerd vrijwilligerswerk. Totdat dat wegens bezuinigingen werd afgeschaft. Doet overigens niet elke ambtenaar gesubsidieerd vrijwilligerswerk? En zou er maar één boer zijn die zonder subsidie kon bestaan? Nou dan. Laat die man toch lekker zijn vrijwilligerswerk doen. En als je jaloers op hem bent; zou je met hem willen ruilen? Ik niet.

voorstoppert | 10-04-07 | 11:39

...
Je moet het zo zien, al het geld dat Gertjan krijgt moet ie ook weer uitgeven, dat geld komt dan weer gewoon terug in de 'maatschappij'. Het enige wat je een werkeloze ten laste kunt leggen is dat ie geen produktieve functie heeft binnen het economisch verkeer. Deze Gertjan werkt zich de pleuris voor zijn organisatie en vervult dus wel degelijk een produktieve functie... waar is het probleem dan?

Ik vind het persoonlijk veel erger als mensen de keus niet meer mogen hebben tussen wel werken en een ruim loon of 'niet' werken en leven rond het bestaansminimum. We leven in een tijd waar er genoeg is voor iedereen, integendeel, een tijd waar er sprake is van overproduktie, als er al een tijd is in de geschiedenis waarin we niet meer genoodzaakt zijn om 40 uur in de week te moeten werken dan is het nu wel. We laten ons alleen maar opjutten door politici en managers die uit hebzucht blijven volhouden aan het absolute ideaal van de economische groei tot in het oneindige, met alle negatieve gevolgen van dien. Niet alleen wordt de natuur kapotgemaakt, de mens wordt ook gedegradeerd tot goedkope loonslaaf (zie de Polen), over vooruitgang gesproken...

Rhun | 10-04-07 | 11:39

Croisantjes komen zo uit de oven. Kan deze thuiswerkert ook even lunchen.

kwarko01 | 10-04-07 | 11:37

Bigi Bana Boy 10-04-07 @ 11:20
Spijker op zijn kop, beste man. Gehuil op de millimeter, want kijkt 0031 eens naar de verdommenis gaan. Er zijn bigger issues om je druk over te maken.

Sikkeneur | 10-04-07 | 11:37

Deze kerel moeten ze gewoon opknopen verruktus lambal dat het is... Dood aan die gozer ik wil mijn €268800 euro / 8.000.000 (belastingbetalers)= 0,0336 terug lul

nilsini | 10-04-07 | 11:37

Toen ik het bericht las dacht ik in eerste instantie ook: vuile profiteur!

Maar na het lezen van de reacties begin ik inderdaad wel meer begrip voor deze kerel te krijgen.
Het BNP is ruim voldoende om mensen die niet wensen te werken te onderhouden.

We leven gvd in 2007, industrialisering en automatisering hebben veel ongeschoolde kl*tebaantjes overbodig gemaakt.
Maar ipv meer vrijheid en minder werkdruk zijn er alleen maar meer werklozen en meer zakkenvullerij voor in de plaats gekomen.

Ik heb liever dat mijn belanstingcenten naar de uitkering van een kudthippie gaan dan naar de 5e bentley van één of andere slechtpresterende zakkenvuller aan de top.

Vuurmuur | 10-04-07 | 11:36

Die lul moet es een voorbeeld aan z'n voorbeeld nemen; "to be rich is glorious", Deng Xiaoping.

Yusek Ha'ad | 10-04-07 | 11:35

Mr Trev The Impaler 10-04-07 @ 11:33

Bij de alog(ch)tonen zitten er nog veeeeel meer. En wat heeft Wilders daar mee te maken lutsert!

kwarko01 | 10-04-07 | 11:34

Pffffffffffff ben ik blij da tie een ollander is .. en geen alogtoon !!!hahahahaha anders had iedereen weer wilders gestemd

Mr Trev The Impaler | 10-04-07 | 11:33

@Wamoje 10-04-07 @ 11:27
Ja, en hij beunt nog bij ook. Om de een of andere reden doet men er bij kleine uitvreters moeilijker over dan bij de grootste uitvreters van het land.

Zeurders | 10-04-07 | 11:32

@Bigi Bana Boy .. leul, leuk, leuk maar volgens mij vind deze gertjan het ook gewoon niet cool om te werken .. Als je die marocs wil aanpakken moet je deze gertjan ook aanpakken .. niks is erger dan zo gertjan die gaat lopen vertellen dat hij niet maar die antillianen en marocs wel aangepakt moeten worden ;)

Draaitafel Demagoog | 10-04-07 | 11:30

@LinksIsLeuk: 11:09, zo'n basisinkomen ben ik ook wel voor, maar voornamelijk omdat het een gigantische hoop administratie en gezeik scheelt, niet omdat het een recht zou moeten zijn. En als na invoering van het basisinkomen blijkt dat veel meer mensen kiezen voor zo'n werkeloos bestaan, dan zouden we het ook weer moeten terugdraaien.

Met al die zogenaamde "rechten" die door de gemeenschap betaald moeten worden mogen we sowieso al wat spaarzamer zijn. Het lijkt zo onschuldig om uit de miljarden in de staatskas een klein beetje voor jezelf te pikken, maar dat geld moet wel worden opgebracht door mensen die in tegenstelling tot deze rakker 's ochtends vroeg in de file staan om hard te werken voor hun loon. Ja hoor, de grootverdienende topbestuurders zijn er ook al bijgehaald, maar lui als deze vent met z'n "recht om niet te werken" zijn de echte zelfverrijkers.

Muxje | 10-04-07 | 11:30

NBTA en het blad De Luie donder .... deze mensen hedden eind 70 begin jaren 80 gewoon een jaartje in een concentratiekamp moeten werken om het hoofdje weer gezond te krijgen ... niet te geloven dat men toenertijd serieus naar die oplichters luisterden.

GrijpgrageGraaierd | 10-04-07 | 11:30

Trouwens, W.A. van Buren, leeft die ook niet van de staatsruif?

Wamoje | 10-04-07 | 11:27

sjaakdeslinksesul 10-04-07 @ 11:22

Zo is het maar net! Basisinkomen helpt voor geen moer.

kwarko01 | 10-04-07 | 11:26

Dat gezegd hebbende denk ik dat we de Limburgse steenkolenmijnen weer economisch rendabel zouden kunnen exploiteren met behulp van dwangarbeid.

Bigi Bana Boy | 10-04-07 | 11:24

De rest van lzijn leven 80 uur per week putjesscheppen, schoonmaken en bejaarden wassen om alles terug te betalen.

Miggerd | 10-04-07 | 11:22

@LinksIsLeuk 10-04-07 @ 11:09

Geef mij eens één goede reden wáárom ik een deel van mijn zuurverdiende centen aan deze kerel af moet staan?
Waarom heeft hij het recht om mij voor hem te laten werken?
Trouwens, je redeneert een beetje als volgt:
"Die man rijdt door rood, dan hoef je geen boete te geven, want als je het niet doet gaat heus niet iedereen door rood rijden, omdat door rood rijden minder zaligmakend is als voor rood wachten."
Als ik niet zou hoeven te werken en goed kan rondkomen van een uitkering en het zou mogen, zou ik misschien ook niet werken en lekker de hele dag in de tuin liggen of lekker gaan voetballen. Of wie weet... lekker op de hoek van de straat hangen zoals alle... nouja laat maar. Blijf het allemaal maar lekker aanmoedigen!

De Vogel | 10-04-07 | 11:22

@LinksIsLeuk 10-04-07 @ 11:09
Man je ontwijkt steeds het gegeven waar het echt om gaat in deze om propaganda te maken voor je basisinkomen. Van Beijnum is gewoon een dief. Hij graait uit de gezamenlijk pot maar is te asociaal om er iets voor een ander in terug te doen. Daar draait het in dit geval om en niet om de zaken waar jij het over hebt.
En ik heb ook af en toe een jaar onder het bestaansminimum geleefd, als ik tussen baantjes inzat. Geen zin om wat te doen, maar ik ging nooit een bijstandsuitkering aanvragen. Daar volede ik me te goed voor. Dus sympathie heb ik ook niet voor van Beijnum, wel voor de vuilnismannen, bankwerkers, plantsoenschoffelaars die maar net iets meer verdienen dan van beijnum maar wel premie en belasting afdragen voor die lul.
Nogmaals, als je voor jezelf wil werken of niet wil werken, doe dat van je eigen geld. Zo niet en graai je uit de collectieve middelen, zet er dan iets tegenover.
En over je basisinkomen. Leuk luchtkasteeltje hoor, maar zouden we niet beter gebaat zijn bij een algehele verlichting van de eerste belastingschijf? Kost wat minder om in te voeren. En het maakt iedereen rijker, maar vooral de armen. Bovendien wordt het een stuk aantrekkelijker voor iemand met een laag inkomen om te gaan werken of om meer te gaan verdienen. Want een basisinkomen zet mensen juist niet aan tot werken. Een werkeloze iig niet.

sjaakdeslinksesul | 10-04-07 | 11:22

en vast naast zijn 800e allemaal handeltjes in wit en bruingoed :P

sneeuwplank | 10-04-07 | 11:20

Prinskromijn 10-04-07 @ 10:56
Draaitafel Demagoog 10-04-07 @ 11:06

Nee beste vrienden, ik bedoelde te zeggen dat ik deze stortvloed aan voorspelbare woedende Telegraaf-achtige reakties al zag aankomen en daarom vol sardonisch genoegen wat olie op het vuur wilde gooien.
Wat je nu krijgt is pagina's vol met dezelfde burgermannetjes frustraties en is dat nou zo interessant. Zeauuuuu saai en voorspelbaar.

Kijk ik ben helemaal van de wie-niet-wil-werken-zal-niet-eten school. wat overigens een direkt citaat is van de door links zo vereerde Che Guevara (die heel wat wreder en harder was dan de gemiddelde GroenLinks softie lief is). Maar het punt is dat dit soort types als de genoemde GertJan maar een hele kleine minderheid vormen en in die zin inderdaad een relikwie uit de jaren 60 zijn. Wat veel erger is zijn de grote groepen Mocro en Antilliaanse players die hetzelfde (niet-) doen maar vanuit een ander perspektief.
Die niet werken omdat het niet genoeg schuift of omdat het niet cool is of omdat je met misdaad veel meer kan verdienen.
Dat zijn de echte uitvreters hier, net als de enorme groep autochtone WAO'ers die er vaak wél fulltime zwart bijklussen.

Koos Koetsen als GertJan zijn het echte probleem niet.

.

Bigi Bana Boy | 10-04-07 | 11:20

Van kooten en de Bie zijn terug.

Robarto | 10-04-07 | 11:19

LinksIsLeuk 10-04-07 @ 11:09

Ik ben het in zoverre met je eens dat dan inderdaad de zogenaamde armoedeval verleden tijd is. Maar helaas is dat niet het enige, er zijn honderdduizenden import Chinezen die al jaren geen donder doen.

kwarko01 | 10-04-07 | 11:16

Zo'n mentaliteit moet strafbaar worden, het is gewoon een boef.

Rest In Privacy | 10-04-07 | 11:15

‘Niemand was tégen werk als zodanig. We werkten ons het rambam voor de actiegroepen. We vonden dat je niet gedwongen kon worden om te werken. Het moest een instrument zijn om jezelf te ontplooien.’

aardig ethos.

beter dan dat volk van privé of weekend nietwaar, die krijgen drie keer zo veel voor het wekelijks inelkaarknutselen van verzonnen belastende troep.

Rhun | 10-04-07 | 11:14

ga eens deaud;

Begin jaren tachtig sloot hij zich aan bij de Nederlandse Bond Tegen het Arbeidsethos (NBTA) en werd actief voor het blad De luie donder. Recht op luiheid en zelfontplooiing, was het devies.

Behangdelul | 10-04-07 | 11:09

@sjaakdeslinksesul

Dus niet werken is oke, als je óf van de honger omkomt, óf belasting ontduikt (ten koste van de nette belastingbetalende m/v) en zwart werkt (ten koste van de nette arbeider die hierdoor het brood uit de mond wordt gestoten).

Lekker.

Dan liever de vrijheid om niet te hoeven werken, voor een minimaal inkomen. Want 800 euro per maand, ik geef het je te doen om daar leuk van rond te komen. Dat is geen luizenleventje.

Nog een voordeel: geef iedereen zo'n basisinkomen en ineens heb je veel minder werkende armen. Want met zo'n basisinkomen erbovenop kunnen die mensen dan ineens wel fatsoenlijk rondkomen, in plaats van keihard te moeten bikkelen voor het absolute minimum. Zo maak je werken weer aantrekkelijk.

LinksIsLeuk | 10-04-07 | 11:09

@Bigi Bana Boy .. nou gewoon aan al die andere mongolen die gespekt worden door de staatskas .. mensen met : kinderen, eigen huizen, eigen bedrijven, soort van studenten leven en ga zo maar door ! weet je hoeveel een aftrek van 20.000 euro rente in 30 jaar is ? juist .. 6 ton en in keiharde nederlandse guldens meer dan een miljoen ! dus waar hebben we het over ? .. juist .. de gemiddelde gs lutser

Draaitafel Demagoog | 10-04-07 | 11:06

Witteman zit ook vrolijk mee te reaguren namens extreem links, zeg eens Witteman hoeveel moet jij eigenlijk van je basisuitkering afstaan aan de partij van Yang ToMaot, of heb je vrijstelling van het politbureau ?

QB (ja die.....) | 10-04-07 | 11:06

opeens heb je het, je wordt ambtenaar!

Claude Jacque | 10-04-07 | 11:05

Ongelofelijk irritant die mensen als deze figuur die vol zijn van het 'recht hebben op' maar zich aan alle plichten onttrekken.

Stoppen die uitkering

YOU-trechter | 10-04-07 | 11:04

Linkse kerk kun je eens zien wat het opleverd

Grote asobakken

gerritj123 | 10-04-07 | 11:04


En dan te bedenken dat zo'n misbaksel na 40 jaar bijstand ook weer recht
heeft op - misschien wel - 20 jaar AOW.

mark twain | 10-04-07 | 11:03

@LinksIsLeuk, ik vind niet dat mensen moeten werken. Ik vind dat ze geen uitkering moeten krijgen.

prohibitandis | 10-04-07 | 11:02

GS gaat nu elke individuele steuntrekker aanpakken? Slim, hebbie nog voor jaaaren werk.

knutsel | 10-04-07 | 11:02

Zet dit soort klootzakken eens in een fabriekshal waar mensen zich 45 jaar kapot werken voor weinig geld. Kijken wat er van ze overblijft. En de politici die dit al die tijd hebben toegestaan mogen worden afgezonken in een of andere diepzee.

SODEP | 10-04-07 | 11:01

mensen zijn niet gemaakt om te werken

er-zijn-geen-vrije-n | 10-04-07 | 11:00

CoJoNes 10-04-07 @ 10:53

Zou leuk zijn, indien niet alles geprivatiseerd wordt en Nederlandse bedrijven met bosjes tegelijk door het buitenland worden overgenomen.

Daarbij staat de dollar op vallen en keldert Europa mooi mee. Die pensioenfondsen en banken hebben alles geinvesteert in Dollars om de grote honger van de USA te stillen (zo'n 3 miljard per dag)

Mark my words. Voor de kerst zakt de hele zooi in elkaar.

kwarko01 | 10-04-07 | 10:59

Hij doet gewoon waar hij voor opgeleid is.
Ook al heeft hij die studie aan de kunstacademie niet afgemaakt, heeft ie wel goed opgelet. Kunstenaars leven namelijk bijna allemaal van subsidie en dus eigenlijk van bijstand uitgekeerd onder een andere titel.

ErikZA | 10-04-07 | 10:59

LinksIsLeuk 10-04-07 @ 10:52
Het gaat helemaal niet om zinvol werk, betutteling of moeten werken. Je hoeft niet te werken, mits je niet op de zak leeft van mensen die dat wel doen. Ik ken wel een paar lui die af en toe (zwart) klusjes doen, nauwelijks belasting betalen, maar ook nog nooit hebben aangeklopt bij het arbeidsburo of een ander loket. Daar kan ik mee leven. Maar Van Beijnum profiteert over de ruggen van mensen die hun leven lang zinloos werk doen voor een kudtloon. Die solidariteit kent hij nu net weer niet en dat is NIET links, dat is gewoon asociaal.

sjaakdeslinksesul | 10-04-07 | 10:59

Er is toch een mooi liedje over gemaakt:

Mijn naam is Koos en ik ben werkeloos
De mensen zeggen ga toch werken Koos
Nou ik wil er best wel tegenaan
Maar dan wel een leuke baan
Want anders hoeft het niet van Koos

Laat Koos maar vissen aan de waterkant
Mij niet gezien achter de lopende band
En Koos gaat ook geen vakken vullen
Zeker om de zak te vullen van de fabrikant

Refrein:
Werkeloos, laat mij voorlopig lekker wer-keloos
Al dat gezeur van ga toch werken Koos
Koos werkeloos

M'n zwager Jan die spreekt er schande van
Die zegt van Koos gebruik je handen man
Maar hij werkt met z'n ellebogen
Heeft z'n schapen op het droge
Nou verbrand maar Jan

Die politieke Haagse maffia
Die blijft maar korten op de minima
Nou laat ze zelf maar betalen
Want bij Koos valt niets te halen
Sorry dat ik besta

Refrein

Kijk je hoort vaak zeggen waar moet dat heen
Straks doen computers al het werk alleen
Maar mensen het gaat toch prima zo
Gratis vrije tijd cadeau
En dat is voor Koos geen probleem

Knip | 10-04-07 | 10:59

Vieze uitzuigende werkschuwe klaploper! Ga werken met die kunstenaarsbullshit! Kan je niet van leven van je creaties, dan is het gewoon niet goed! Ga es vegen met je kudt CV. Ik zal niet rusten voordat jij die door mij betaalde uitkering kwijt bent, gore linkse profiteur! Was het hekkenknippen bij de bajesboot trouwens wel te doen met je afwashandjes?!

Tommygunner | 10-04-07 | 10:58

Uitkeringen zijn er voor mensen die wel willen maar niet kunnen. De rest heeft het volle recht om niet te werken maar hoeft daarvoor geen financiele compensatie te verwachten.
In Den Haag is er geen enkele politieke partij die dit snapt. Links gooit er zoveel mogelijk geld tegen aan zonder te willen controleren of dat gerechtvaardigd is en Rechts neemt uitkering af van mensen die wel degelijk recht hebben op een fatsoenlijk bedrag.

Iko Nal | 10-04-07 | 10:58

Je kan het gemeenschapsgeld maar beter zo uitgeven, dan dat je je centen uitgeeft aan een oorlog die eigenlijk niet eens gevoerd had hoeven worden.

Turbo-Tinus | 10-04-07 | 10:57

Bigi Bana Boy 10-04-07 @ 10:44
Oooow nu komt de aap uit de mouw. Zij zijn het ''goede'' voorbeeld voor onze lieve allochtoni!

Prinskromijn | 10-04-07 | 10:56

Schokkend! Maar hoe is die meneer door de sollicitatieplicht gekomen? Ik had altijd begrepen dat die guesten vier sollicitaties per dag moeten verzenden, ofzeau?

Toasti | 10-04-07 | 10:56

Een weigerachtige slaaf? Ongehoord! Loonslaven aller landen verenigt u tegen dit onrecht!

luldebehanger | 10-04-07 | 10:54

@kwarko01
Mijn oplossing is simpel. Schaf alle subsidies en uitkeringen aan gezonde mensen af, schaf de inkomstenbelasting af (desnoods met een plafond) en werken wordt weer leuk.

CoJoNes | 10-04-07 | 10:53

Was een uitkering 28 jaar geleden al 800 euro waard?
Dan is ie er in al die jaren wel flink in koopkracht op achteruit gegaan!!!

et voilà | 10-04-07 | 10:52

@sjaakdeslinksesul

Wie bepaalt wat zinvol is? Ik heb absoluut geen behoefte aan een overheid die mij gaat betuttelen door wel even te vertellen wat zinvol is en wat niet.

De vraag staat nog steeds: waarom *moet* iedereen werken? Iedereen hier gaat daar van uit, zonder duidelijke reden. Terwijl de vrijheid om niet te hoeven werken wat mij betreft net zo belangrijk is als de vrijheden die wel (grond)wettelijk zijn vastgelegd.

(overigens, ik werk. niet fulltime, maar genoeg om prettig te kunnen leven, naar wat ik *zelf* zinvol vind).

LinksIsLeuk | 10-04-07 | 10:52

Hij heeft ook nog een stuk of wat kinderen. Ook nog eens een duizendje per 3 maanden erbij. Kun je nagaan waarom die analfabeten in de grote steden zo aanfokken.

Denk aan docu over Turken die een huis gebouwd hebben in Turkije. Die lachen zich ook slap.

Dit soort types zijn dan de ouderwetse Nederlandse uitvreters, maar we vergeten dat er honderdduizenden import uitvreterts hetzelfde al decennia lang doen.

Kuch!!!

kwarko01 | 10-04-07 | 10:51

@ LinksIsLeuk, die vroeg: waarom is de SP dan altijd tegen "Work First" projecten? Daar is de SP vóór, zolang je maar niet gedwongen wordt te werken voor minder dan het minimumloon.

Witteman | 10-04-07 | 10:49

Hoe vaak zou hun vakblad 'De luie donder' eigenlijk uitkomen?

Zeurders | 10-04-07 | 10:49

@De Vrolijke Kaafir© 10-04-07 @ 10:43
Inderdaad. Je kunt niemand kwalijk nemen dat hij gebruikt maakt van wettelijk toegestane zaken.

Geef het dan niet!

holtor | 10-04-07 | 10:49

En deze lutser heeft zeker ook nog eens een paar plantjes op zolder staan!

RedScorpion | 10-04-07 | 10:47

Dit is echt heel triest.

druif | 10-04-07 | 10:47

Wat is nou eigenlijk het probleem? Alle linkserds en alle allochtonen moeten gewoon onderhouden worden door alles wat rechts is. En dankjewel zeggen hoort natuurlijk niet. Integendeel, je scheldt rechts gewoon de huid vol. Zo zit Nederland tegenwoordig in elkaar.

Hadjewat? | 10-04-07 | 10:47

ik hoef het geld niet terug hoor...
De man is tegen loonarbeid? Begin je eigen bedrijf zou ik zeggen! Hij zoekt een excuus voor zijn eigen onvermogen.
Ik ben benieuwd wat de man dan aan zelfontplooing heeft gedaan de afgelopen jaren?

Pavoni | 10-04-07 | 10:46

Wat heb ik een hekel aan dit soort weerzinwekkende dwazen.

Kudo's voor degene die een filmpje in de Dumpert gooit waarop te zien valt hoe deze man z'n gezicht verbouwd wordt met een brandblusser.

CYFAWS | 10-04-07 | 10:45

CoJoNes 10-04-07 @ 10:40

Oeiiiiii !!!!

Geen andere oplossingen in de vorm van bla,bla bla....? :-)

kwarko01 | 10-04-07 | 10:44

Ah joh, laat die man toch. Het is net zo'n jaren 60 hippie relikwie als Armand, Koos Koets of Robbie Kerkhof. Leuk toch om af en toe nog eens zo'n wandelend stuk historie te zien ? Stel dat dit soort figuren er nou niet waren, waarmoesten we ons dan aan ergeren ? Zoveel zijn het er niet.

Bigi Bana Boy | 10-04-07 | 10:44

"Waarom zou ik werken voor een ander zijn winst".

Hoeft niet, richt je eigen bedrijf op!

holtor | 10-04-07 | 10:43

Zolang men bij de uitkeringsloketten mensen niet hardhandig dwingt tot arbeid, bijvoorbeeld in de tuinbouw en bij weigering de uitkering ook echt stop zetten, blijf je dit soort beroeps profiteurs houden.

Gewoon een max aan de som van de te onvangen uitkering in je leven zetten, dan is het rap afgelopen. Max 100k in niet aan een gesloten periodes te vangen. Wat rest is de groene container bij de Mac!

cecotto | 10-04-07 | 10:43

@LinksIsLeuk
Je kunt bv zelfstandig ondernemer worden of voor mijn part bij de wereldwinkel gaan werken of taallessen geven aan allochtone bejaarden met behoud van uitkering. Zinvolle dingen dus, op grond van de kosten die de samenleving in jou als uitkeringsgerachtigde steekt. Van Beijnum houdt wel zijn handje op, vindt ook dat het zijn goed recht is, maar heeft dan niet het lef/fatsoen/moraal om zelf maar in zijn kosten te voorzien. Die mensen bestaan er wel, geen uitkering maar ook geen baan (die kudtkrakers in Fort panningen bijv) en daar dien je hoe dan ook wel respect voor te hebben. Niet voor deze luie flikker die zijn eigen parasitisme goedlult.

sjaakdeslinksesul | 10-04-07 | 10:43

Je kunt je natuurlijk afvragen of deze waanzin de schuld is van deze hobo, of van die heerlijke Nederlandsche maatschappij. Geld verdienen door niks te doen; dat is toch een briljante constructie? Die flapdrol maakt gewoon gebruik van de middelen die hem in dit land werden en worden aangereikt, zoals zoveel anderen dat doen (kan iemand die geweldige Netwerk-docu over die Antili's in Rotterdam met vijf uitkeringen in één huis nog herinneren?). Tja, geef ze eens ongelijk, denk ik dan. De wet kan heel simpel hoor; niet werken = geen geld = geen eten = jij gaat deaud.

De Vrolijke Kaafir© | 10-04-07 | 10:43

LinksIsLeuk 10-04-07 @ 10:38

Dat ligt er maar net aan hoe hoog die basisuutkiering isch.

Stel je woont alleen: Huur 400,- energie 100,- verzekeringen 130,- water 20,- voeding en kleding 300,- en wat ik vergeten ben 100,-

Dan heb je dus per maand zo'n kleine 1200 pleuri nodig. Bij de basisuutkiering heb je geen huurtoeslag en al die shit.

Lijkt je dat wat voor de gemiddelde uitvretert?

kwarko01 | 10-04-07 | 10:43

Knap dat hem dit lukt.

HEEL HEEL dom dat ie er de publiciteit mee ingaat.

Helmonds eigen | 10-04-07 | 10:42

@kwarko
eeehhhrrremmm... *neqschot denkt*

CoJoNes | 10-04-07 | 10:40

Ah vandaar dat GL steeds minder zetels krijgt, hun achterban is gaan werken en denkt nu heeeeeel anders over uitkeringen, subsidies ed

OpenDeur | 10-04-07 | 10:39

sorry mensen, ik heb geen tijd om te reaguren: moet weer aan het werk.

Alex J | 10-04-07 | 10:39

Nee, dat geld willen wij niet terug. De overheid geeft het geld gewoon, deze goede nietsnut pakt het alleen maar van tafel, alles netjes binnen de wet dankuwel. Eens gegeven blijft gegeven.

Als de gemeenschap niet wil dat dit gebeurt dan moet de wet veranderd worden.

holtor | 10-04-07 | 10:39

kwarko01 10-04-07 @ 10:34

In feite is er nu al een variant op basisinkomen. Je werkt voor minstens minimumloon en als je dat niet doet zijn er WW en bijstand. Desondanks werken de meeste mensen, en zijn de meeste mensen erg ongelukkig als ze niet worden aangenomen door een bedrijf. Bij een basisinkomen zullen ook de meeste mensen "gewoon" gaan werken, al was het maar omdat een basisinkomen voorziet in de basisbehoeften als huisvesting, voedsel, gezondheidszorg etc, maar niet in breedbeeld-tv, mooie auto en 3 vakanties per jaar.

LinksIsLeuk | 10-04-07 | 10:38



wat dachten we alaam van onze fijne gevangenen... á 200 p/d
of van onze fijne tbSS á 500 p/d


Cas Ferrot | 10-04-07 | 10:37

CoJoNes 10-04-07 @ 10:33

En wat zou jouw buitengewone principiele mening zijn in onderhavig geval?

kwarko01 | 10-04-07 | 10:37

@Witteman: waarom is de SP dan altijd tegen "Work First" projecten? (dus bijstand aanvragen = direct aan het werk, anders geen bijstand)

LinksIsLeuk | 10-04-07 | 10:35

Wanneer je het hele artikel leest, dan blijkt dat 1 van deze 2 luiaard een eigen woning heeft. Ik moet daar iedere dag heel hard voor werken.
Hoe kan dat zonder te frauderen??????????????????????????
Een jonge hardwerkende kan een woning niet betalen van zijn/haar salaris.
Waarom deze knakker wel? Op laten vreten die bakstenen!!

hollandswyffie | 10-04-07 | 10:35

@ Joris: Mag ik bij een onderwerp als dit de woorden deportatie en concentratiekampen gebruiken in mijn comment of is dat Verboten ?
.
@ Gertjan van Beijnum: Lui varken !

Burgerlijke ongehoor | 10-04-07 | 10:34

LinksIsLeuk 10-04-07 @ 10:32

Basisuutkiering voor iedereen is een leuk idee, maar wat als het merendeel dan gewoon niets doet? Wie moet dat dan betalen?

kwarko01 | 10-04-07 | 10:34

"Recht op luiheid". Klinkt goed, bestaat die club van van Beijnum nog?

sjaakdeslinksesul | 10-04-07 | 10:34

@kwarko
In principe heb je gelijk,maar we weten allemaal dat het niet zo werkt in Nederland.

CoJoNes | 10-04-07 | 10:33

QB, je vergist je: de SP wil zijn uitkering niet verhogen, maar afpakken. wie kán werken, moét werken. Weiger je, dan moet de uitkering worden gekort of ingetrokken. Dit wordt door de SP namelijk als diefstal van de gemeenschap gezien. (Was laatst op de radio.)

Witteman | 10-04-07 | 10:33

Leuke er(v)genis uit de jaren '80, kutkrakers, laatbloeiende hippies en studenten van de kunstacademie, got wat haat ik die lui.

Prinskromijn | 10-04-07 | 10:32

1. Uitkering intrekken
2. In een werkkamp aan de dwangarbeid zetten om met terugwerkende kracht zijn uitkering terug te betalen
3. Bij weigering zweep erover en op water en droog brood
4. Dit ook graag toepassen op alle andere uitvreters

Eigen Mening | 10-04-07 | 10:32

Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo vreemd. Waarom zou je *moeten* werken? Wat is er zo heilig aan? Zeker gezien de manier waarop directeuren etc zichzelf enorme salarissen toekennen terwijl degenen die ervoor werken een fooi krijgen kan ik me voorstellen dat niet iedereen even gemotiveerd is.

Niet werken is trouwens niet hetzelfde als niks doen. Er zijn genoeg werkelozen die hun dag vullen met allerlei vrijwilligerswerk dat in betaalde vorm onbetaalbaar zou zijn. Zo krijgen jullie, harde werkers die belasting betalen, dus alsnog waar voor je geld.

Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar ik ben wel gecharmeerd van het <a href="http://nl.wikipedia.org/wiki/Basisinkomen">Basisinkomen</a>. Laat mensen zelf uitzoeken hoe ze willen werken, of ze willen werken of thuis voor de kinderen zorgen, of vrijwilligerswerk doen, zonder dat je dan gelijk geen brood meer op de plank hebt. Vrijheid, in plaats van dwangarbeid.

LinksIsLeuk | 10-04-07 | 10:32

Mensen die uit principe niet willen werken, moeten ook niet gaan teren op geld dat een ander met werken heeft verkregen en vervolgens moet afstaan.
Ow ja, ik zag die feauteau van de uitvreter in zijn tuin. Beetje werkloos zijn, maar blijkbaar geen tijd om de tuin een beetje netjes te houden.

Quichegerechtigde | 10-04-07 | 10:31

Quootje uit het interview met Piet Parasiet:
"Müter die afgelopen zomer 2006 zijn eerste sollicitatiebrief moest versturen. Voor het eerst in 25 jaar voelt hij een duidelijke dwang."
Dus pas na 25 jaar komt iemand op het idee dit heerschap een schop onder zijn hol te geven?

Patrick Bateman | 10-04-07 | 10:31

geef deze meneer anders levens lang vakkenvullen bij appie of nog beter bij de aldi, of medewerker keuken bij de mc donalds.

Bornloser | 10-04-07 | 10:31

Wellicht kan meneer zich eens bij deze NBTA laten inschrijven;

careers.nbta.org/

KaiserSoza | 10-04-07 | 10:31

ViagraFalls 10-04-07 @ 10:27

Weet ik, maar zonder gratis poen gaat die misschien eens nadenken. Indien je in de WW zit en niet solliciteert, stoppen ze de uutkiering ook gewoon.
Daar doen ze ook niet moeilijk over, waarom bij deze uitvretert dan wel?

kwarko01 | 10-04-07 | 10:30

zeker een linkse krakert.... ( gave repo op geenstijl.tv)

DasDude | 10-04-07 | 10:30

@ WahWow 10-04-07 @ 10:16
Dan is het toch een topwet, als ie door deze wet weer terug moet naar de arbeidsmarkt. Of ben ik nou gek.

zooishettoch | 10-04-07 | 10:29

... het ergste vind ik nog: in de Azijnbode stond een feauteau van deze "Held" geplaatst. Hij stond trots in zn tuintje. (Meneer heeft dus een huis met tuin, hardwerkende flatbewoners!!!)Gevuld met kinderspeelgoed!!! De HUFTER heeft dus nog kinderen ook. Lekker voorbeeld, zo'n vader. Het is om te janken.

Comrade Enver Hoxha | 10-04-07 | 10:29

hij doet het ook leuk in de GOOGLE die gert-jan de bewust werkeloze,

www.google.nl/search?hl=en&q=Gertj...

"werkzaam" bij Bossche linkse maandblad Kleintje Muurkrant.

QB (ja die.....) | 10-04-07 | 10:29

en dit is er slechts 1 van de 100.000-en steuntrekkers, mooi land hoor NL. !!! wel zeiken om een graaitax, maar de luie honden vooral pamperen en geld toestoppen. klote SP, klote pvda, klote groenlinks !!

gordon99 | 10-04-07 | 10:28

@kwarko01 10-04-07 @ 10:22 - Een kale kip kun je niet plukken.

ViagraFalls | 10-04-07 | 10:27

@CoJoNes 10-04-07 @ 10:24
Kan hij de daklozencourant bij de ingang van de SuperdeBoer lekker aan de man gaan staan brengen.

KaiserSoza | 10-04-07 | 10:27

CoJoNes 10-04-07 @ 10:24

Met alle respect, dan moet die het maar bekijken.

Staat toch echt in de wet dat men zich beschikbaar moet stellen voor arbeid.

kwarko01 | 10-04-07 | 10:26

@ Honcho 10-04-07 @ 10:21

... dat heb ik 5 jaar geleden ook eens geprobeerd voor zo'n periode. Vergeet het maar, vrind. Toen ik eieieiendelijk door de molen heen was, had ik een baantje voor 2 dagen in de week gevonden, en daarmee verdiende ik al meer dan de uitkering, dus ik heb het zo maar gelaten. Gelukkig had ik binnen een maand daarna weer een volledige baan. Het is namelijk zo moeilijk om een baan te vinden, hier in NL.... (Diepe Zucht)

Comrade Enver Hoxha | 10-04-07 | 10:25

Walgelijk, dit soort mensen zijn echt tragisch.

Ik ben 'tegen betaald werk'. Die betaalde werkers betalen anders wel jouw uitkering lutser.

bertsje | 10-04-07 | 10:24

Soort van 268800 gezichten dus, die we van Gert-Jan Oblomov terug willen
Gezichten van Bea's kop op Nederlandsche euri dan, welteverstaan

Tobi | 10-04-07 | 10:24

Kan die lul niet dood?

Big Pete | 10-04-07 | 10:22

Ben maar blij, straks moet die een IRO-traject gaan doorlopen, waarbij het desbetreffende bedrijf weer eens zo'n kleine 5000 pleuro kan verdienen om deze lamzak weer een jaartje of wat aan de praat te houden.

Bij de weg: indien iemand aangeeft niet te willen werken, kan zijn/haar uitkering gekort, danwel gestopt worden. Men is verplicht zich beschikbaar te stellen voor de arbeidsmarkt.

Doet meneer niet, dus intrekken die uutkiering met terugwerkende kracht wat mij betreft.

kwarko01 | 10-04-07 | 10:22

Gaarne de subsidiespons "Nederlandse Bond Tegen het Arbeidsethos" ook even laten opdrogen, alsmede de Werkgroep Afschaffing Sollicitatieplicht.

KaiserSoza | 10-04-07 | 10:22

Guldens bestaan niet meer !

Plastikman | 10-04-07 | 10:22

Ja en ik moets door omstandigheden tijdelijk een ww aanvragen voor 4 maanden (juli 2006 tot oktober 2006) en dat is nu nog steeds in behandeling en waarschijnlijk krijg ik die ook niet eens.
Je zal maar graag hard willen werken zeg hier iin Nederland.

Honcho | 10-04-07 | 10:21

in een werk kamp met dit soort mensen...

blauwe vogel (pino) | 10-04-07 | 10:20

Ik geef hem groot gelijk, zou nu ook liever in mijn bed liggen.

Teen | 10-04-07 | 10:20

Das best slim, niks doen en dan toch nog lekker wat centen krijgen.

Turbo-Tinus | 10-04-07 | 10:20

Door dit soort klootzaken zijn mensen die echt (tijdelijk) een uitkering nodig hebben de lul.

Artwido | 10-04-07 | 10:19

En nu net doen of hij de enige is in Nederland.Het stikt van deze mensen.Ook onbegrijpelijk trouwens dat deze mensen stemrecht hebben.Stelletje lutsers

kruisridder | 10-04-07 | 10:19

Uitkeringen emancipeert asocialen. Afschaffen dus. En de meneer kan ook een eigen bedrijf beginnen, dan werkt hij voor de winst van zichzelf.

prohibitandis | 10-04-07 | 10:17

Hoe kan het trouwens dat dit soort parasieten op de een of andere manier "recht" hebben op een uitkering?

Aussie | 10-04-07 | 10:17

Liever Baanloos dan loze baan?

Prima - meneertje, dan ook maar Maaltijdloos in plaats van een loze maaltijd?

Wat een stuk onbenul - ga je diep schamen !

Tyler-Durden | 10-04-07 | 10:17

... ik zat het vanmorgen, terwijl ik snel mn senseo slurpte voordat ik op de fiets naar mn werk stapte, te lezen in den Azijnbode. UnFUCKing believable. De trots waarmee hij stelde: Ik weet het zeker: blijf tot mijn PENSIOEN een werkeloze!!! Tot mijn Pensioen!!! Godverdegodver zeg. In de Flora- en Faunawereld hebben we een naam voor deze soort. PARASIET! In de Gewonemensenwereld heet dat btw eauk zo.

Comrade Enver Hoxha | 10-04-07 | 10:17

het is een profiteur van de samenleving.

DJmarco | 10-04-07 | 10:17

Ik vind die rekensom tamelijk lam, de volgende kosten zijn men vergeten. Speciale bijstand, inrichting van woning, voor elke wissewasje naar de dokter en apotheker(want hij moet toch ergens zijn tijd mee opvullen) Hij zal vast ook wel gebruik maken van de voedsel bank, zwart rijden en vast ook nog wel zwart werken. Dit ten nadele van onze gezellige eerlijke mede europeanen, de Polen. Ik hou van Holland!! kots

Bornloser | 10-04-07 | 10:16

@ zooishettoch 10-04-07 @ 10:14
Ga eens werk zoeken?
En ja t is een topwet, maar zou alleen gebruikt mogen worden door mensen die echt niet kunnen werken, en niet door dit soort schorum!

WahWow | 10-04-07 | 10:16

In 1979 kreeg hij omgerekend echt geen 800 euro per maand heur.

De StoorZenDer | 10-04-07 | 10:15

Die eikel kan toch ook gewoon zelfstandige worden? Is alles voor hem zelf. Geen baas boven zich.

GoedemorgenDezeMorge | 10-04-07 | 10:15

WWB is een topwet. Mag ook wel s gezegd worden.

zooishettoch | 10-04-07 | 10:14

Ga eens deaud! Iedereen maar werken en belastingbetalen omdat jullie soort te LUI is om zelf de handen uit de mouwen te steken!

"‘In de grond van mijn hart denk ik er nog steeds zo over. Waarom zou ik werken voor de winst van anderen?’, verklaart Müter" Omdat je dan geen uitvreter bent, Koos Kansloos!

WahWow | 10-04-07 | 10:14

uitschot van de maatschappij is dat.. gewoon 200 geven en een schep,kennie in een kuil in de grond gaan wonen..

gekkehuus | 10-04-07 | 10:14

"Waarom zou ik werken voor de winst van anderen’, verklaart Müter die afgelopen zomer 2006 zijn eerste sollicitatiebrief moest versturen."

Waarom zouden anderen jouw uitkering moeten ophoesten, vieze smerige uitvreter.

Aussie | 10-04-07 | 10:14

Werk zelf vanaf mijn 17e en kan straks niet meer met vervroegd pensioen dank zij dit soort hufters.

de veteraan | 10-04-07 | 10:13

Mag je dit soort lui ook een uitkering weigeren? Vanwege dit soort uitvreters worden de uikeringen afgeknepen en de regels verscherpt, zodat mensen die buiten hun schukd arbeidsongeschikt raken op een houtje moeten bijten.

Wamoje | 10-04-07 | 10:13

800 € kan je niet van leven, Yang ToMaot heeft beloofd dat hier z.s.m. 25% bovenop moet, anders zou je 'gaan werken' wel een kunnen overwegen.

QB (ja die.....) | 10-04-07 | 10:13

de andere kant: als ondernemer wil je zo'n lamzak toch niet als werknemer?

rara | 10-04-07 | 10:13

Het is er zo-eentje van 'Het is een k.t maatschappij die de welvaart ongelijk verdeelt. Ik doe er niet aan mee. Maar bedankt voor de uitkering.'

Het feit dat anderen nu werken voor hem, daar heeft ie geen moeite mee. Liever anderen laten slaven, dan zelf.

GoedemorgenDezeMorge | 10-04-07 | 10:12

Die man heeft duidelijk niet begrepen dat je niet werkt voor de winst van een ander, maar voor je eigen brood op de plank.

Ook dit heerschap mag wat mij betreft op een lek vlotje en bloedend uit diverse holtes naar een waddeneiland worden afgedreven.

kolonel klootoog | 10-04-07 | 10:12

Als ik dit soort gasten in het wild tegen zou komen zou ik toch grote moeite hebben mij in te houden.
Gelukkig blijft dit soort tuig over het algemeen binnen.

whiteguy | 10-04-07 | 10:10

Yes! Allemaal aan de bijstand!

alpha_mannetje | 10-04-07 | 10:10

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl