Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Amanderen! Piratenpartij dropt concept TK2017

ancillapiraat.jpg Terwijl de hijgmedia zich als hyena's op de bestuursblunder van een paar planklopers van de Piratenpartij storten, richten wij ons liever op de inhoud. Want die heeft PPNL ook. Het concept verkiezingsprogramma voor 2017 is namelijk online gezet. Op verantwoordelijke wijze: aanpassingen zijn mogelijk en suggesties zijn welkom maar de piraatjes kunnen nu eens een keer niet zelf in het document gaan wiki'en. Daar zijn de comments voor. En een Loomio. Bladeren we ff door het program, dan zien we dat in de introductie het geplande "stukje van Ancilla" nog ontbreekt, maar daaronder benadrukt PPNL z'n bestaansrecht. Meer directe en meer open democratie, aangestuurd van online & onderop: E-Democracy. Dat klinkt als een paars-kazige term, maar het maakt wel in 1 woord duidelijk wat het is. De Kernpunten en de Thema's reflecteren de waarde van het individu in een democratie, zonder in millennial-gemuts te vervallen. Dus willen de Piraten meer (directe) democratische inspraak, bindende referenda en bredere betrokkenheid bij besluitvorming voor het collectief, terwijl er anderzijds strakkere regelgeving moet komen voor privacy en het recht op anonimiteit (zoals anonieme ov-chipkaarten die met cash opgewaardeerd kunnen worden, geen RFID-chips in kentekenplaten, geen doorverkoop van vertrouwelijke persoonlijke gegevens). In het kader van informatievrijheid zou de overheid actiever moeten openbaren en meer met Open Source-standaarden moeten werken, en dat ook moeten propageren in het bedrijfsleven. Laatste kleine greep en de rest lees je zelf maar: het auteursrecht moet gemoderniseerd worden op een manier die niet de bobo's maar de makers bevoordeelt, de lobbycratie moet transparanter gemaakt worden en het internet als medium zou geen grenzen moeten kennen. Sommige Piraatjes vinden de GeenStijl een beetje eng, maar wij voelen ons desalniettemin niet te goed om te erkennen dat het hoog tijd is dat de Piratenpartij eindelijk een zetel pakt, omdat 21e eeuwse onderwerpen als privacy, openheid, democratische vernieuwing en online burgerrechten al veel te lang ondergesneeuwde onderwerpen zijn in de Kamer. En het programma van PPNL heeft een goed verhaal voor digitale liberalen die linksdragende neigingen hebben op collectieve onderwerpen en voor zichzelf maximale (digitale) vrijheid en burgerrechten nastreven. Enter die Kamer nou eens, Piraten.

Reaguursels

Inloggen

van R.
Het is amenderen,joh.
Verder is de piratenpartij een verwaarloos stel warhoofden.
Maar goed, Ancilla hoopt zich, net als alle andere eenmansfiguurtjes, een riant inkomen inclusief later wachtegeld,..... ik snap dat wel.
Er moet brood op de plank, liefst luxebrood.

mallekater | 28-09-16 | 05:27

-weggejorist-

GrijzeKraai | 28-09-16 | 04:56

Ik gun ze een zetel, maar meer dan dat zal t niet worden.

ijsaartindeoven | 27-09-16 | 23:00

Baudet en Roos moeten zich aansluiten bij de PVV.
Kunnen ze wellicht ook nog wat invloed uitoefenen en Wilders zal zeker naar ze luisteren. VNL kan zich ook beter opheffen en zich bij de PVV aansluiten. In Landsbelang!

oostermoer | 27-09-16 | 21:14

Confused | 27-09-16 | 15:26
U ben wel HEEL erg confused!

Radijsje | 27-09-16 | 19:37

@ho4x | 27-09-16 | 15:38
Bedankt voor de link (je mag geeneens van GS linken klein maken). Maar eh... ik zal er niet op stemmen, maar dit klinkt niet zo gek hoor:

"Vrijstellingen voor inkomstenbelasting
We kiezen voor het afschaffen van box 3 belasting; de vermogensrendementheffing. Belasting betalen over spaargeld wijzen we af. Dit is namelijk een vorm van belasting op werk uit het verleden. Daarover is al eens inkomstenbelasting betaald. Een maatschappelijk aanvaardbare eerlijke belasting is de meerwaarde belasting."

Organische evolutie | 27-09-16 | 19:20

Voor mensen met een IQ boven 80 zijn er 3 opties de volgende verkiezingen: PVV, VNL of Piraten.
Als ze samen 76 zetels kunnen halen kunnen we Nederland redden en zelfs democratie initiëren.

Vogelbeest | 27-09-16 | 19:14

@Muxje | 27-09-16 | 16:01
Bravo!

Organische evolutie | 27-09-16 | 19:09

Wat is er met van Rossem aan de hand joh.. alles en iedereen wordt afgezeken en dan met een half stemadvies voor dit rare clubje linkse faalhazen komen. Die naam is elders geen bezwaar geweest, ze bakken er gewoon niets van en verdienen derhalve helemaal geen zetel.

noerg | 27-09-16 | 18:04

De piratenpartij is mij veeeeeel te soft op het gebied van asielbeleid, islamisering, defensie en law & order. Dus privacy enzo allemaal leuk en aardig, maar PPNL wordt hem sowieso niet.

KlunsJohannus | 27-09-16 | 18:03

Meeroever | 27-09-16 | 16:40
Ook al zit je bij de pliesie, dan zit je pet te strak, kletspraat! Er is gewoon te weinig toezicht nu met al die geimporteerde criminelen. Meer Rechercheurs heb je daar niet voor nodig, geld voor een fatsoenlijk uitvoerend politie-apparaat wel.

Cobalt bomb | 27-09-16 | 17:21

Twee keer op gestemd, ik geloof er niet meer in. Mijn stem gaat naar Thieme, met als enige argument dat ze dr rug recht houd. Daarmee onderscheid ze zich van 90% van de concurrentie. En stiekem best lekker, als mayo op pindakaas op kaas.

Binnenbaan | 27-09-16 | 17:10

Meeroever | 27-09-16 | 16:40
.
Ik zeg niet dat ik het opleiden van meer recherche een probleem vind, sterker nog, daar ben ik zeker voor en je de redenen daarvoor geef jij in je reaguursel prima aan. Wat ik me afvraag is welke agenten er specifiek omgeschoold gaan worden. Bureaucratische rompslomp aanpakken lijkt mij een nobel streven, maar hoe gaan ze dat doen? Over dit soort dingen staat er vaak veel te weinig in partijprogramma's, niet zozeer een zwakte specifiek voor de PP, maar wel een gemiste kans. Nu komt het niet verder dan zo'n onzinnig ding waar eigenlijk iedereen het wel mee eens is, maar niet concreet oplossingen voor worden gegeven. Waar ik bang voor ben is dat er dan (weer) een portie wijkagenten weg word gehaald en er uiteindelijk nog minder binding is met de burgers.
.
Decriminalisering van drugs stat natuurlijk wel vrij hoog bij de PP, wat al heel veel gedoe op gaat lossen bij de politie.

adanteh | 27-09-16 | 17:09

@Kees Maf | 27-09-16 | 15:23
Zo mee eens. Waardeloze naam, uitstekend programma. Nederland maakt zich over een hoop zaken terecht zorgen. Kom dan niet met zo'n partijnaam, die op zijn hoogst door studenten op waarde wordt geschat.

van heinde en verre | 27-09-16 | 17:03

@Kees Maf | 27-09-16 | 15:23
Zo mee eens. Waardeloze naam, uitstekend programma. Nederland maakt zich over een hoop zaken terecht zorgen. Kom dan niet met zo'n partijnaam, die op zijn hoogst door studenten op waarde wordt geschat.

van heinde en verre | 27-09-16 | 17:03

adanteh | 27-09-16 | 16:28
Wie wetgevende macht op EU niveau legt, zij het democratisch EP of ondemocratisch EC, raakt zeggenschap lokaal ook kwijt. Dat is de ultieme uitkomst van zo'n keuze. Het is Rijksoverheid (is dan Brussel)/Provinciale Staten (zijn dan Lidstaten)/Gemeenten (dan vooral regio's) in het groot. Uiteindelijk ga je als burger over de plantenbakken in het park, maar over niet meer dan dat (gechargeerd). Zoals in NL democratie al een rituele dans in het parlementaire theater is, zal dat op EU schaal nog veel erger zijn. Misschien als de zetelverdeling op basis van de nettobijdrage per hoofd van de bevolking is, dat NL nog iets te zeggen heeft, maar anders zie ik ook in een democratischer EU geen heil. Europese samenwerking, ja, maar geen politieke unie (hoe "democratisch" ook).

Homo homini lupus | 27-09-16 | 16:56

Deze keer gaat die zetel er zeker komen! Go go go!

droomwerker | 27-09-16 | 16:47

@Kees Maf | 27-09-16 | 15:23
Het eerste wat mij ook steeds te binnen schiet als ik 'Piratenpartij' hoor of lees. Stelletje kleuters.

Rest In Privacy | 27-09-16 | 16:46

Blijft krankzinnig in dit land dat iedereen een politieke partij mag oprichten en mag meedoen aan de verkiezingen. Daarom begrijp ik ook niet waarom Geen Stijl geen partij opricht.

Mannes | 27-09-16 | 16:42

@adanteh | 27-09-16 | 16:24

Duidelijk een opmerking van iemand die er helemaal niks vanaf weet. Het probleem zit juist in het relatief lage aantal rechercheurs. Het oplossingspercentage is in Nederland relatief laag. Inbrekers worden slechts voor een deel van hun inbraken vervolgd omdat ze voor allemaal vervolgen te veel werk is, als ze überhaupt al gepakt worden. Zware misdaad en drugs heeft voorrang op andere criminaliteit bij de recherche.

Dit standpunt toont juist aan dat de PP blijkbaar verstand van zaken heeft.

Meeroever | 27-09-16 | 16:40

"Kiesgerechtigde leeftijd 16 jaar"

Nee, nee en nog eens NEE. Zestienjarigen zijn nog niet volwassen en hebben geen enkel benul van politiek. Dit soort proefballonnetjes komt altijd voort uit onzuivere partijpolitieke belangen. Partijen zijn niet echt geïnteresseerd in jongeren, die kun je immers ook zonder stemrecht bij een partij betrekken. Alleen de extra stemmen voor (voornamelijk) linkse partijen tellen. Zoals het oude gezegde stelt: "Wie op zijn twintigste geen socialist is, heeft geen hart. Wie het op zijn veertigste nog steeds is, heeft geen verstand." En VNL, dat denkt dat een verlaging zorgt voor meer rechtse stemmen, moet stoppen met dromen.

Hier het perspectief van een Britse zestienjarige:
www.telegraph.co.uk/women/womens-polit...

Gazbrom | 27-09-16 | 16:35

Wat betreft internationale politiek is het dus gewoon een GroenLinks 2.0. Misschien moet Ancilla ook een wit bloesje aandoen, en dan met opgerolde mouwen wat Obama kwootjes debiteren.

Je kan nationaal nog zulke ideeën hebben, maar als je met de EU-cohorten de ondergang van het Avondland tegemoet marcheert, ben je net zo staatsgevaarlijk als Hirsh Balin.

Zware Guy | 27-09-16 | 16:35

80 | 27-09-16 | 16:24
VNL beschouw je niet als een liberale partij? Lijkt mij meer kans hebben op een zetel. Hebben al mensen in de tweede kamer en hebben niet het imago dat ze bestaan uit autisten en anarchisten.
.
Homo homini lupus | 27-09-16 | 16:22
Mwa, dat is juist het ding voor meer democratie in de EU. Nu heeft het EP dat wél democratisch verkozen is geen wetgevende macht, waar de EC die niét democratisch verkozen is dat wel heeft. Meer of minder EU staat wat dat betreft volkomen los van specifiek het EP wetgevende macht geven.

adanteh | 27-09-16 | 16:28

Ik zal het overwegen om erop te stemmen, maar eerst kijken wat Jan Roos en consorten te bieden hebben.

Erageftw | 27-09-16 | 16:27

Muxje | 27-09-16 | 16:01
.
Ik denk dat juist veel mensen het niet vertrouwden, omdat je als partij in de kamer nu eenmaal moet stemmen en geen inzicht hebben in de plannen daar is niet ideaal. Ik denk wel dat nu dat zeker aan de rechterzijde veel mensen definitief afhaken en overschakelen op VNL of FvD. PP heeft toch iets teveel 'gelijkwaardige behandeling', maar in de praktijk het al snel veranderd in 'gelijke uitkomsten willen' en kritisch zijn op andere culturen/religies natuurlijk uit den boze is. Daarnaast mis ik sowieso enorm veel dingen in het programma. Alles wat een beetje controversieel is laten ze er (bewust?) uit.
.
Ook "Meer agenten moeten worden omgeschoold naar recherche.". Oké, laten we de 'agenten' omscholen. Welke agenten precies? Misschien is het ook wel handig om er wat om te scholen naar wijkagent, want die melden ook al jaren een tekort.

adanteh | 27-09-16 | 16:24

Helaas, ik mag er van Ieder1 niet bij horen.

Piet Karbiet | 27-09-16 | 16:24

Sociaal-economisch inderdaad een beetje linkse partij, maar mijn stem hebben ze desondanks.
De PP is helaas de enige liberale partij met zicht op een zetel.

80 | 27-09-16 | 16:24

Wat Mark_D_NL zegt. Een politieke partij die zich "PPNL" noemt heeft weinig op met NL soevereiniteit. Zie ook concept programma op dit punt:

"Het democratisch verkozen EP krijgt ook wetgevende macht en wordt eindverantwoordelijk voor EU-beleid."

Hier stem je dus niet op.

Homo homini lupus | 27-09-16 | 16:22

Werken aan individuele vrijheid en anonimiteit is een mooi streven. De overheid zal natuurlijk geen millimeter privacy teruggeven, want die informatie wordt zg. gebruikt tegen "terrorisme". De echte terroristen hebben daar schijt aan maar elke brave burger is met telefoon, OV-chip en tankpas overal te volgen.
Maar horden immigranten binnenhalen geeft nou ook geen gevoel van veiligheid want die zijn juist met geen of valse papieren binnengekomen. Maar dat is voor PPNL dus geen punt. Hebben ze al een potje bedacht waar dat allemaal van betaald gaat worden?
Dat Ancilla graag meehuppelt in Samen1 en pro-Gaza demo's zal voor sommigen in haar voordeel zijn maar niet voor mij.

PrinsesStoepje | 27-09-16 | 16:22

Er moeten meer lekkere wijven in de Tweede Kamer. Hup Ancilla!

Mahatma | 27-09-16 | 16:20

Wat zijn amanderen trouwens?

Nilfisk | 27-09-16 | 16:15

Ik zou het leuk vinden als ze zetels weg kunnen trekken bij D66/GL/PvdA stemmers. Zou op zich best mogelijk moeten zijn.
Op rechts hebben ze weinig kans, daar zitten nu al meerdere partijen die zich hard maken voor meer democratie en internetvrijheid.

Russells Teapot | 27-09-16 | 16:12

Wel op gestemd ooit, maar niet meer. Ze haddenbij de oude kernpunten moeten blijven: digitale burgerrechten, privacy, copyright, vrijheid van meningsuiting. En JUIST een "e-democratische" partij moet het aandurven om alle andere thema's vervolgens aan de leden over te laten. Niet vooraf op hoofdlijnen, maar per actueel onderwerp.

Muxje | 27-09-16 | 16:01

De Piratenpartij is een EU partij. Leuke andere standpunten, maar wanneer je voor meer EU bent dan ben je af.

Mark_D_NL | 27-09-16 | 16:00

Fijn dat jullie de PP een beetje aandacht geven ipv van die zeteldieven met hun nieuwe partijtjes midden in de spotlights.

XaleX_2 | 27-09-16 | 15:53

Er zitten al teveel rovers in de 2e kamer.

Ing. eslapen | 27-09-16 | 15:52

Alleen al om Ancilia vaak te zien, heer

Bokito ergo sum | 27-09-16 | 15:50

Ze steken in ieder geval meer moeite in een partijprogramma dan de Blonde Leider.

Ronman2k | 27-09-16 | 15:48

Dr. Frambozenjam | 27-09-16 | 15:32
Rechtdoor

catomar | 27-09-16 | 15:47

Electronisch stemmen is naar mijn mening te gevoelig voor fraude. Stemmen doe je met een potlood in het stemhok.

Febofiel | 27-09-16 | 15:41

Tweet Ancilla;
Zoveel respect voor @Nasrdin_Dchar's initiatief #ieder_1 vandaag! We're all in this together, het enige antwoord op haat is eenheid @ieder_1.
-
Nou dan ben ik er wel klaar mee.

catomar | 27-09-16 | 15:39

Zullen we ook even lachen om het partijprogramma van de Vrijzinnige Partij van dhr. Klein?
assets.contentful.com/9yrjjg8esu0r/2y7...

(sorry voor de url, gejat van de NOS en geen zin in een kleinere url)

ho4x | 27-09-16 | 15:38

Uit de Thema's link: "Onvoorwaardelijk basisinkomen".
Nee. Niet mijn partij.

Kees Maf | 27-09-16 | 15:38

@Harry Turtle | 27-09-16 | 15:24
Tja, een andere partij heeft Samsom als baas. En die Pechtold,.... die is toch ook niet echt, of wel dan?

miko | 27-09-16 | 15:34

@Harry Turtle | 27-09-16 | 15:24
Tja, een andere partij heeft Samsom als baas. En die Pechtold,.... die is toch ook niet echt, of wel dan?

miko | 27-09-16 | 15:34

Paarskaas? Stoned dus!

miko | 27-09-16 | 15:33

Ik stem op de partij van Henk Kuipers ex voorman No Surrender, mocht hij meedoen met zijn partij aan de verkiezingen.

Dr. Frambozenjam | 27-09-16 | 15:32

Zijn sinds occupy mij al af. Slaan nog geen deuk in een pakje boter.

superlenig | 27-09-16 | 15:32

Ze liepen mee met Ieder1.
Sindsdien zijn ze bij mij af.

General Dripple | 27-09-16 | 15:31

De rest van de club is in ieder geval al doodziek van Bacilla.

kaasfondue | 27-09-16 | 15:30

Als ze er op de Joop al zo ontzettend mee weglopen met die Piratenpartij, dan moet er op zeker wel iets behoorlijk fout aan zijn.

Conan de Rabarber | 27-09-16 | 15:29

Als ze met mij de koffer induikt krijgt ze mijn stem.

RickTheDick | 27-09-16 | 15:26

Vluchtelingen
Onze inspanningen moeten vooral gericht zijn op het bestrijden van de oorzaken waardoor mensen vluchten. Wanneer zij echter toch moeten vluchten dienen wij hun mensenrechten te beschermen. Vluchtelingen zijn mensen in nood en verdienen onze steun. Wij willen mensensmokkel tegengaan. We gaan niet inzetten op een ontmoedigingsbeleid. Vluchtelingen die asiel aanvragen in de EU dienen naar rato te worden opgevangen.

NEE niks voor mij deze partij.

Confused | 27-09-16 | 15:26

Geen esc maar kielhalen die privacyhatendeverkopers.

van stampij | 27-09-16 | 15:26

Piratenpartij klinkt als een creatie van Gert Verhulst.
Welke no-no heeft die naam ooit verzonnen?

Harry Turtle | 27-09-16 | 15:24

Piraten zijn dieven, maar dan op zee.
Verander de naam van die partij nou eens.

Kees Maf | 27-09-16 | 15:23

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen