Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Moslims en boze eilanders knokken op Corsica

Onder Rome begint Afrika, zeggen de Italianen en dan doelen ze op het onderontwikkelde gedrag van hun zuidelijke landgenoten. Corsica is niet Italiaans en ligt maar voor een klein stukje onder Rome (kaart) maar aan onderontwikkelde toestanden geen gebrek. Afgelopen nacht raakten Noord-Afrikanen slaags met de lokale bevolking in Sisco, in het noorden van het geboorte-eiland van Napoleon, nadat een groep Marokkanen toeristen begon te belagen die foto's maakten van vrouwen in boerkini. Toen plaatselijke jeugd dáár weer foto's van maakte, keerde de groep zich ook tegen hen, waarop het halve eiland uitliep om de Mocro's een lesje te leren. Steekwoorden in de Franse media: machetes, harpoenen, brandende auto's en vier gewonden, waaronder een zwangere vrouw. Het was zo heftig dat zelfs onze Staatsomroep er over bericht dus dan moet het echt een enorm gevecht zijn geweest. Vandaag was het spektakel nog niet afgelopen, want de bevolking liep uit om bij het gemeentehuis van Bastia boe te roepen tegen de allochtone amokmakers (video onder). Bij die demonstratie werd geroepen dat de agressors 'Allah Akbar' riepen, en dat ze Corsicaanse jongeren aanvielen met machetes. Een Corsicaanse splinterfactie had vorige maand in reactie op de vele islamitische aanslagen in Frankrijk al aangekondigd dat ISIS zich niets in het hoofd moest halen op het eiland. En datzelfde geldt kennelijk ook voor oproer kraaiende Marokkanen.
Ondertussen, in eigen land: Hakte een Irakees met een machete een paar vingers af bij zijn buurman.

Reaguursels

Inloggen

Bij Corsica begint de victorie. Gedaan met wegkijken, goedpraten, bagatelliseren en omkeren. Onaanspreekbare agressievelingen buiten en er niet meer in..

Takki Yah | 15-08-16 | 23:53

Dit zijn de taferelen die je elke PVDA/GL/D66-stemmert toewenst omdat ze dit hebben veroorzaakt. Of nog ietsje breder; elke pro-EU stemmert dient dit dagelijks voor zijn of haar kiezen te krijgen; de vervuiler betaalt.

Rest In Privacy | 15-08-16 | 16:38

Necrosis.
Dankjewel

altijdfeest | 15-08-16 | 11:42

Piet Pirenne | 15-08-16 | 09:46 Dat ze ook naar de efteling gaan is toch helemaal niet negatief? Als ze daar gewoon komen doen wat iedereen daar komt doen (een leuke dag hebben, zich normaal gedragende) zie ik niet hoe dat iets moet vergallen. Iedereen die zich aan de voor iedereen geldende regels houdt is wat mij betreft welkom. Zorgwekkender om te lezen vond ik dit: www.esquire.nl/mantertainment/longform...

Ohja | 15-08-16 | 11:35

Maar de vraag is nu, wie heeft gewonnen.

Umberto die trotzoni | 15-08-16 | 11:15

Lees hierboven veel over de verwijfde mannen in het westen. Ben het er voor een groot deel eens we onderdrukken teveel van onszelf. Ik denk dat het grootste verschil is dat moslims veel blaffen en eventueel bijten maar zo ongeorganiseerd zijn als de pest. Flink tegengas en ze vallen uit elkaar. Waar het westen georganiseerd is, het is één groot geheel de kop kan in beweging zijn maar de staart blijft nog een beetje hangen eenmaal in beweging is het niet meer te stoppen.

Barkruk2 | 15-08-16 | 11:08

Kom op Corsicanen nu even doorpakken.
Ieder naar zijn eigen habitat.

henk vintage | 15-08-16 | 11:05

het is een eer kwestie,baardmannetjes zijn nogal snel op hun (besneden)pikje getrapt.medendogen is hun totaal vreemd.

sinecker | 15-08-16 | 10:37

@ tirade 01.31 dus jij bent zo'n grapjas die mensen zoals ik, die twintig jaar geleden al waarschuwden voor de islam toen met veel overgave verketterde en nu eindelijk mag ik wel zeggen is ingehaald door de realiteit en het licht heeft gezien. Nou vriend lekker voor je dat jij nu wordt uitgemaakt voor racist, het is je van harte gegund. Een koekje van eigen deeg noemen ze dat.

Professor Bacterie | 15-08-16 | 10:25

@Albert5000 | 15-08-16 | 09:52
Het probleem is dat wij wel aangepakt worden; we mogen het recht niet in eigen hand nemen.

Maria.1 | 15-08-16 | 10:09

@necrosis | 15-08-16 | 08:45
Je mag er niet mee over straat in elk geval; dat is wel verboden.

Maria.1 | 15-08-16 | 10:08

Het meest stuitende is toch wel dat regeringleiders roepen dat de vluchtelingen en allochtonen een verrijking van onze samenleving zijn en dat we ze keihard nodig hebben vanwege de vergrijzing.
Die verrijking bestaat alleen qua eetcultuur. Kon je vroeger alleen uit de Chinees kiezen (dus geen keuze), thans is er een veelvoud aan diversiteit van buitenlandse keukens. Maar de verrijking bestaat zeker niet ten aanzien van de criminaliteit. Die kunnen we missen.
En die vergrijzing? Bullshit. Kan toch niet waar zijn? Het gros van de allochtonen heeft een (bijstands)uitkering en werkt zeker niet 'wit'. Daar was pas nog een statistiek van te zien. Ook is er de voorspelling dat het aantal bijstandtrekkers toeneemt door het aantal asielzoekers/gelukzoekers/allochtonen (verzin zelf maar wat je het best toepasselijk vindt).

Albert5000 | 15-08-16 | 09:57

Geweldig wat een eensgezindheid van de autochtone bevolking. Chapeau! Waren wij maar zo, maar wij zijn te laf om ons te groeperen en ons te verdedigen tegen de Moccro's.
Krijg woorden met 1 Moccro, hij belt zijn maatjes en binnen korte tijd sta je tegenover minstens 10 Moccro's. Die hebben maar 1 doel: bepalen wat zij willen en waarbij wij/jij ondergeschikt bent.
De problematiek in onze samenleving is wel dat wij als autochtonen niet durven, maar er wel wat van vinden. Daarom brandt er ook een onderhuidse veenbrand in Nederland en de rest van Europa. Op Corsica openbaarde die veenbrand dus nu. Dat gaan we in meer Europese landen zien. Het geduld raakt op.

Albert5000 | 15-08-16 | 09:52

Ieder jaar met kinderen/kleinkinderen naar de Efteling. Gisteren voor het eerst tientallen pinguïns gespot. Dat plezier is dus nu ook al vergald voor de de toekomst.
Piet Pirenne | 15-08-16 | 09:46

Normaal zijn pinguïns wel schattig en aandoenlijk om te zien ;-)

CaptainKurk | 15-08-16 | 09:51

@castor12
Tenenkrommend.

blanke pool | 15-08-16 | 09:48

Ieder jaar met kinderen/kleinkinderen naar de Efteling. Gisteren voor het eerst tientallen pinguïns gespot. Dat plezier is dus nu ook al vergald voor de de toekomst.

Piet Pirenne | 15-08-16 | 09:46

@alshetware | 15-08-16 | 07:51
Als je die uitzending van begin tot eind hebt uitgekeken zonder kotsneigingen mag je wel een Kruis van Verdienste toegespeeld krijgen.
Dat weet ik, zonder dat ik het weet.

Slogra | 15-08-16 | 09:28

@kaplaarzenverkoper | 15-08-16 | 08:34;

twee maanden is nog ruim; de vakantie is bijna voorbij, de lieverdjes hebben net een zomercursusje 'Basiscursus Jihadstrijder' en 'Terrorisme voor beginners' gevolgd. Komen nu terug en hoeven alleen nog maar hun praktijkexamen uit te voeren.

EEnzame SchizofrEEN | 15-08-16 | 09:09

#Lupuslupus
Dank voor die link.
Dit is bekend bij veiligheidsdiensten en overheden. Toch moeten er eerst duizenden en misschien wel tienduizenden doden vallen. En dan nog zal er niet gedaan worden wat noodzakelijk is. Ik voorspel dat diegenen die 'het recht' in eigen hand nemen en zichzelf en hun dierbaren beschermen harder zullen worden aangepakt dan deze terroristen.

kaplaarzenverkoper | 15-08-16 | 09:08

@ristretto | 15-08-16 | 01:09
"Het ging over het verschil in ontwikkeling van de hersenen bij jongeren die of democraat of conservatief waren. Interessant. Dit verschil laat niet toe dat je de zienswijze van de ander accepteert."

Je hersenen veranderen niet zomaar. Wel kunnen er andere verbindingen en inzichten ontstaan na een rotklap of nieuwe situaties.
In het ouderlijk huis wordt de VARA-gids nog steeds bezorgd en gaat het achtuurjournaal steevast aan; de benodigde info die nodig was om 1 en 1 bijelkaar op te tellen is mij in dat opzicht dus niet op een dienblaadje aangereikt. Niet dat dat automatisch een vloek is; waarschijnlijk zou dat voor velen zelfs een zegen zijn. Zou te maken kunnen hebben met zowel lijfsbehoud als sociaal aanzien, waarbij dan schreeuwers als Dolf Jansen zich het meest laten gelden bovenop die linkse apenrots. Triest.

Slogra | 15-08-16 | 09:03

Nog hooguit een maand of twee. Dan krijgen we de eerste golf van tientallen of misschien wel honderden aanslagen in Europa.
kaplaarzenverkoper | 15-08-16 | 08:34
.
news.sky.com/story/gang-selling-ak-47s...

Lupuslupus | 15-08-16 | 08:53

@pa_niek | 15-08-16 | 08:36
Je kunt bepaalde grote messen niet verbieden.
Denk maar aan slagers en koks.
Als je die messen verbiedt, moet je al die slagers en koks een ontheffing gaan geven.
Maar waarom Machetes gewoon op internet te koop zijn, snap ik niet.

necrosis | 15-08-16 | 08:45

@ristretto | 15-08-16 | 01:38
Zet mij ook maar op de lijst. Lang geleden links en liberaal gestemd, voor goede voorzieningen, solidair, vooruitgang, vrijheden. Die hoef je bij hen niet meer te zoeken.

Piet Karbiet | 15-08-16 | 08:42

@necrosis | 15-08-16 | 08:18

Tsja. Er moeten nog heel veel doden en gewonden vallen, blijkbaar.

Parel van het Zuiden | 15-08-16 | 08:38

Ik dacht dat grote messen e.d. tot verboden wapens behoorden. Met speciale zomerkorting van 40% op inet te bestellen. Tja die Nederlandse ondernemerszin.

pa_niek | 15-08-16 | 08:36

-weggejorist-

kaplaarzenverkoper | 15-08-16 | 08:34

Overigens rekenen we de machete-Irakees gewoon goed voor de lijst islam- en immigratieterreur. Het heeft dus onze bodem bereikt.
.
Bloed aan de handen. Iedere politiekcorrecte.

Parel van het Zuiden | 15-08-16 | 08:08

@altijdfeest | 15-08-16 | 07:52
Was een grapje, iedereen heeft er last van.
Waarschijnlijk voeren een aantal mensen een DDos attack uit op GeenStijl.
Via cloudflare probeert men de boel online te houden.
En soms krijg je 'geen entry'
Tip:
Schrijf je comment => copy
Druk op Post
Wachten op eventuele geen entry
Twee maal op pijltje 'terug' (linkerbovenhoek) drukken.
Comment => paste
en voila....

necrosis | 15-08-16 | 08:03

Necrosis.
Okey wel raar.

altijdfeest | 15-08-16 | 07:52

Volgens Hedy d'Ancona is er niets aan de hand ( zomergasten 14-08-2016 )

alshetware | 15-08-16 | 07:51

@altijdfeest | 15-08-16 | 07:45
Dat is de zwitsal test.

necrosis | 15-08-16 | 07:49

“FLNC October 22” group lijken me trouwens geen fijne jongens om ruzie mee te krijgen.
Overigens houden ze hun geweren verkeerd vast, maar dat terzijde.

necrosis | 15-08-16 | 07:47

Kan me iemand zeggen waarom dat zo moeilijk gaat met een reactie te plaatsen ?

altijdfeest | 15-08-16 | 07:45

Schandalig gewoon .En als je bedenkt dat er gewoon iemand vakantie foto,s wilde maken.Men kan nergens meer op vakantie,of je komt dit soort mensen tegen foei toch.Ik ben nog nooit een racist geweest en eigenlijk nog niet,maar ik walg elke dag een beetje meer van deze mensen.En dat ligt niet aan mij,maar aan alle dagen zulk nieuws te moeten lezen,word het steeds meer duidelijk dat dit soort mensen niet hier past.Dat moeten ze nu in Brussel nu eens begrijpen.Men kan met de beste willen niet een heel continent opnemen,die ons straks zegt hoe we het moeten doen.Stuur ze naar de mekka plaats genoeg daar.Het oosten moet voor de eigen volk verantwoordelijk zijn.We hebben er nu genoeg waar we al moeilijk vanaf komen .

altijdfeest | 15-08-16 | 07:44

@likmegaties | 15-08-16 | 07:21
Met name Lidl zit helemaal niet op dat volk te wachten.

necrosis | 15-08-16 | 07:26

Even testen of de server weer normaal doet.
Antwoord: nee

necrosis | 15-08-16 | 07:25

@ duitse herder .
Goed nieuws voor de Aldi's en de Lidl's en co , dat dan weer wel .

likmegaties | 15-08-16 | 07:21

In 2015:
.
Emigratie 147.156 en immigratie 224.456
.
Verschil migratie is 77.300 méér mensen in Nederland. In 2015.

duitse herder | 15-08-16 | 06:55

Het spreekwoord luidde in Nederland:"Ächter Keulen begint de Balkan".Hoe dichter landen bij de Midellandse zee liggen, hoe meer gedonder daar altijd is... en dat klopt helemaal.En dat zou nog allemaal tot daar aan toe zijn, maar die gasten komen allemaal gezellig onze kant op, want hier zijn de uitkeringen hoger.....

mallekater | 15-08-16 | 06:55

De Hollandse vluchteling meldt zich nu aan in andere wel leefbare landen.
.
Hoogopgeleide vluchtelingenstroom uit Nederland.
Minder bekend is dat steeds meer Nederlanders besluiten om Nederland te verlaten.
Anders dan de gemiddelde asielzoeker, die laagopgeleid is of een opleiding heeft die weinig in trek is in Nederland, gaat het hier om hoogopgeleide mensen op middelbare leeftijd: de stedelijke middenklasse.
www.visionair.nl/politiek-en-maatschap...

duitse herder | 15-08-16 | 06:53

Waar is de tijd dat er een familie Flodder in je straat woonde en dacht , erger dan dit kan toch niet . Tot de asiel tsunamie begon .

likmegaties | 15-08-16 | 05:54

@D0loresH4ze | 14-08-16 | 23:33
"Wat is een 'gefeminiseerde' man?"

Een gefeminiseerde man is er eentje die zich na massale aanrandingen in een buurland zich in Amsterdam op straat in een rokje hijst en mee loopt in een rokjes parade "omdat wij ons nu allemaal een beetje een wijf voelen".

Had je nog een vraag?

peterdh | 15-08-16 | 03:03

Geen geld meer voor EUSSR en islamisering, en vrijwilligerswerk kan worden gefinancierd.

nik777 | 15-08-16 | 02:35

Ja,oké het is ook al laat als vrijwilligerswerk meegenomen kan worden en gefinancierd kan worden of gecompenseerd kan worden is het toch goed.
Desalniettemin is het een goed idee ga er over nadenken en praten.

Ollie2 | 15-08-16 | 02:17

@Ollie2 | 15-08-16 | 01:54
Als je vrijwilligerswerk in dat systeem meeneemt wordt het dus betaald. Het is dan een punt van financiering. De meeste instellingen kunnen detachering niet zelf dragen, dus dat moet dan op een of andere manier gecompenseerd worden. Heb ik ook zo midden in de nacht nog geen pasklare oplossing voor.

Stormageddon | 15-08-16 | 02:04

Wat we nu zien zijn ongekende informatie oorlogen. De gevestigde nieuwsagentschappen serveren hun nieuws allemaal uit dezelfde ruif. Zij staan in dienst van Brussel en haar grote broertje Washington. Er vindt een zorgwekkende conditionering plaats. Echter, we hebben internet, social media, nieuws uit de regio waar de shit gaande is. Ondanks dat heeft de meerderheid nog steeds niet door dat ze aan alle kanten belogen worden. De NPO is een propagandainstrument die zijn weerga niet kent. De policor heeft een pleurishekel aan al die kanalen die een ander geluid laten horen. Die kanalen die ontmaskeren. De ware intenties blootlegt van de boven ons gestelden. Het is een trieste constatering maar om tot een beter vergelijk te komen, zul je een brede waaier van nieuwsbronnen tot je moeten nemen. Mensen die zich enkel verlaten op de main stream media die enkel hun broodheren dienen houden alleen zichzelf voor de gek. Voor geopolitiek kan dit een interessante bron zijn. Deze site brengt voortdurend het laatste nieuws uit een paar duizend bronnen van welk land je maar verkiest van zowel de linker als rechterflank.
www.newsnow.co.uk/h/World+News

Nehemia | 15-08-16 | 01:55

Interessant voorstel en een goede oplossing Stormageddon.
Waard om uitgewerkt te worden. Zal veel tegenwerking van de zieligheidsindustrie en de ambtenarij krijgen vrees ik.

ristretto | 15-08-16 | 01:55

Staatsbemoeienis valt vaak duurder uit dan geraamd.
Het lijkt mij een heel goed idee alleen zou ik de persoon niet zijn om dit verder uit te werken.
Mijn broer zou hiervoor geschikt zijn.
Alleen ben ik er niet mee eens dat er vrijwillgers werk bestaat ,werk moet betaald worden hoe goed ook bedoeld.

Ollie2 | 15-08-16 | 01:54

@de honden blaffen... | 15-08-16 | 01:28
De staat regelt dan niks meer. Dat bedoel ik. De subsidies en regelingen die er zijn kunnen worden gebundeld als financiering, want ik heb niet de illusie dat uit de overhead van de detachering alles en iedereen betaald kan worden, hoewel ik denk dat je een eind komt als je de WW potten en premies meeneemt (die je in principe dan ook niet meer hoeft te hebben).

Stormageddon | 15-08-16 | 01:45

Overigens lijkt het me geen goed idee Maria, om op een naaktstrand ruzie met Machete Marokkanen te krijgen. Je weet nooit wat er gehakt gaat worden.

ristretto | 15-08-16 | 01:40

@Ollie2 | 15-08-16 | 01:11
Wat ik voorstel is dus in feite een basisinkomen, maar niet geregeld door de staat. Als de staat zich ergens mee bemoeit wordt het vaak niet beter. Hooguit als opdrachtgever, maar dan wordt het vaak onnodig duur. (Noord-Zuid lijn, Betuwelijn, Fyra...)
En binnen het idee van de detacheringsbureaus kun je ook prima vrijwilligerswerk regelen, hoe je dat dan precies organiseert en hoe de financiering dan moet lopen is een technisch dingetje, maar valt wel op te lossen.
@Maria.1 | 15-08-16 | 01:16
Een systeem zoals ik kort uiteenzette geldt alleen voor staatsburgers en vluchtelingen zijn dat niet. Zonder uitkeringen is er geen pull-factor. En waarom zouden mensen hier naar toe komen als ze eerst 5 jaar moeten inburgeren op een toelage van de UNHCR in een kampje van de UNHCR om dan verplicht te moeten werken na nationalisatie?
Dan toch maar België of Zweden, zou ik als vluchteling denken.

Stormageddon | 15-08-16 | 01:39

@tirade en Stormageddon, fijn dat jullie hetzelfde ervaren. Vroeger psp en kijk mij nu. Ik zie mezelf als optimist en progressief. Aangezien links niet meer progressief en juist uitermate conservatief is verzet ik me.

ristretto | 15-08-16 | 01:38

ristretto | 15-08-16 | 01:09

Dat van Morgan Freeman klopt toch niet. Ik heb altijd links en midden gestemd. In de jaren '80 en '90 liep ik mee in demonstraties tegen discriminatie. Op menig feestje was ik de outlaw, het zwarte schaap die tegen de 'foute' ooms en tantes inging en het opnam voor minderheden en de islam. Heb nog wel eens staan opscheppen met scandinaviërs wie er de meezte vluchtelingen opnam. Echter de koek is op. Ben nu vrij fanatiek anti-islamitisch. Alsmede kritisch tegenover migratie. En ook nog tegenstander van het ongebreidelde opnemen van mensen uit oorlogsgebieden. M'n doel is op zich niet veranderd. Ik wil het beste voor m'n land. Vroeger dacht ik dat een milde houding tegenover nieuwkomers goed was voor het land. Tegenwoordig ben ik door voortschrijdend inzicht tot andere conclusies gekomen wat goed is. Wat me op persoonlijk niveau nog het meeste steekt, is dat links en midden dus altijd m'n steun heeft gekregen in het stemhokje. Maar nu ik hén nodig heb, en maatregelen wil tegen ongewenste effecten van overmigratie, geven ze niet thuis. Nee sterker nog, ik word weggezet als racist, fascist en wat al niet meer. Stank voor dank. Mijn stem krijgen ze absoluut niet meer. Ze gooien alles waar we trots op waren, inclusief onze tolerantie te grabbel.

Tirade | 15-08-16 | 01:31

Ja dat denk ik ook hoe moet dat betaald worden?toch worden er hier in Nederland ook al experimenten mee uit gevoerd zoals in Nijmegen.
Zie eigenlijk ook geen verschil met het communisme.

Ollie2 | 15-08-16 | 01:30

Stormageddon | 15-08-16 | 00:53
"De staat heeft er dan niets meer mee te maken.
En mogelijk zal er dan nog steeds geld bij moeten, maar er zijn al loonsubsidie regelingen en weet ik niet wat voor potjes en subsidies voor werkloosheid. Die kun je afschaffen en als een algemene loonsubsidie voor de detacheringsbedrijven inzetten, die dan mogelijk ook voor andere bestaande detacheringsbedrijven kan gelden."
En waar komt die "algemene loonsubsidie" dan van vandaan?
Het topic gaat gaat overigens over barbarisme op Corsicaanse stranden.

de honden blaffen... | 15-08-16 | 01:28

@ristretto | 15-08-16 | 01:09
Dan heb ik dus een voordeel, ik begrijp de gedachten van de Gutmensch wel. Ik snap het idealisme en de naïeve kijk op de mensheid. Ik ben een kind van de jaren '70. Wij hadden op de lagere school een Foster Parentskindje als klas. Kostte 1 gulden per maand. Van ons zakgeld. Allerlei liefdadigheidshit en projecten en goede doelen voor een betere wereld. Ik ken de ideeën van solidariteit en lief zijn voor iedereen blablabla.
Maar de mens is niet lief. Niet altijd en niet voor iedereen. Er zitten in die wereldverbeterende ideeën zoveel stompzinnige aannames over hoe de mensheid is, negeren van groepsdynamiek op microniveau van clubjes en op macroniveau van staten, hoe economie werkt, etcetera.
Als je een ideale wereld zou ontwerpen, dan maak je een heel andere dan degene waarin je nu leeft. Het probleem is dat ook die ideale wereld voor iedereen compleet anders is, en dat wil er bij Gutmensch niet in. Die meent echt dat er maar 1 Utopia is, de zijne. Alleen de versplintering van Socialistische partijtjes zou al een indicatie moeten zijn dat een Utopia nooit gedeeld wordt, maar goed... Dat muntje valt nooit.
En in elk Utopia zijn er altijd mensen die niet aan dat Utopia mee willen doen. En wat doe je daar dan mee? En is die oplossing dan nog steeds een Utopia? Zodra je die vragen aan jezelf stelt als utopist ben je alweer met je voetjes op de aarde. Want dat is namelijk de keiharde realiteit.

Stormageddon | 15-08-16 | 01:28

Moslims maken meer kapot dan je lief is..

postbus51 | 15-08-16 | 01:26

Knutsel
Eens. Nog beter zou zijn om pas een woonruimte beschikbaar te stellen na vijf jaar. Soortgelijke maatregelen werken uiterst effectief. In Denemarken hebben ze nu een afschrikbeleid waardoor de influx bijna is opgedroogd. De overgrote bulk van wat binnenkomt zijn gewoon ordinaire gelukzoekers. We worden ontzettend voorgelogen door de media en onze politici. Ik zou deze bewuste desinformatie als misdadig willen betitelen.

Nehemia | 15-08-16 | 01:26

Weer een error
OK, laat maar.

McMarx | 15-08-16 | 01:23

@Ollie2 | 15-08-16 | 01:11
Met een basisinkomen komt helemaal alles en iedereen hier naar toe. Hoe wil je dat ophoesten?

Maria.1 | 15-08-16 | 01:16

@Nehemia | 15-08-16 | 01:08 De vraag is: waarom kom je naar Nederland? Vluchteling? Prima, wat ik al eerder zei; opvang in centrale kampen en bij gebleken geschiktheid en motivatie kunnen ze daarna door naar Storma's detacheringsbureau. Uitkering trekken? Helaas, doen we niet meer.

knutsel | 15-08-16 | 01:14

Stormageddon 00.24
Als ik dit zo lees goed idee.
Hoe denkt u over het basisinkomen voor iedere burger?
Zelf ben ik geen voorstander n.l te veel afhankelijk van de overheid.
Ben ook geen voorstander van vrijwilligerswerk ,werk moet altijd betaald worden is mijn idee.

Ollie2 | 15-08-16 | 01:11

Inderdaad Cobalt, het stemt niet hoopvol. Gelukkig is het een voorspelling en kan het tij nog keren. Ongebluste kalk heeft gelijk. Veel geklaag en defaitisme, weinig oplossingen. Feynmann en Stormageddon leggen de mogelijke oplossingen neer.
Wat ontbreekt is de wil. Of de zienswijze. Zag vanmiddag een mooi onderzoek op Discovery ingeleid door de immer goddelijke Morgan Freeman. Het ging over het verschil in ontwikkeling van de hersenen bij jongeren die of democraat of conservatief waren. Interessant. Dit verschil laat niet toe dat je de zienswijze van de ander accepteert. Het zou kunnen verklaren waarom ik zo weinig begrip voor Gutmenschen heb en zij voor mij.

ristretto | 15-08-16 | 01:09

Knutsel 0.59
Ze zullen toch moeten eten, maar ik begrijp het gevoel. Maak het in ieder geval mogelijk om ze binnen tien jaar terug te kunnen sturen als de boel weer veilig is. Verder moeten er Internationale wetgeving komen over het terugnemen van onderdanen. Teveel landen zijn aan het muiten en wij zitten met de gebakken peren.

Nehemia | 15-08-16 | 01:08

-weggejorist-

petraxx | 15-08-16 | 01:06

Bonnen zijn useless, misschien als je een klein deel daarin om zet, maar honger heeft bijna niemand. Het punt is meer dat een zorgverzekering verplicht is en huur en alle andere onzin. Ik ben niet zo 1 die vind dat je als je niet werkt je alles moet hebben wat mensen die wel werken wel hebben, maar voedselbonnen leveren alleen meer daklozen op, stimuleer ontwikkeling en werk, je vind heus wel wat nieuws om de schuld aan te geven.

Ohja | 15-08-16 | 01:05

-weggejorist-

petraxx | 15-08-16 | 01:05

@Maria.1 | 15-08-16 | 00:56
Daar gaat de opdrachtgever over. Als de detacheerder iemand stuurt die het werk niet doet of niet goed, dan moet er een ander komen. Dat is nu ook zo. Ik heb zelf jaren in de detachering gewerkt. Voor een klus heb je een sollicitatiegesprek met teamleider en opdrachtgever. Ik ben nooit ergens weggestuurd dus hoe dat gaat, geen idee. Maar lijkt me een probleem van het detacheringsbureau. Die moet de juiste persoon met de juiste opdrachtgever matchen. Dat probleem hebben detacheerders nu ook.

Stormageddon | 15-08-16 | 01:04

-weggejorist-

petraxx | 15-08-16 | 01:04

Maria.1 - 0.57
Het zou een zeer effectieve maatregel zijn. Kunnen ze de uitkering ook niet gebruiken voor minder fraaie doelen.

Nehemia | 15-08-16 | 01:04

@Stormageddon | 15-08-16 | 00:58
En misstanden door politici. Niks wachtgeld.

Maria.1 | 15-08-16 | 01:00

@maria, een dagje zonder moslimellende? Ga lekker naar het naaktstrand.

ristretto | 15-08-16 | 01:00

@Nehemia | 15-08-16 | 00:56 Nou, mijn voorstel zou zijn om iedereen die hiernaartoe reist helemaal niks te geven.

knutsel | 15-08-16 | 00:59

@Ichneumonidae | 15-08-16 | 00:42
En ook in mijn idee is werkweigering einde verhaal. Dat is ontslag, zonder vangnet. Ja, het vangnet van kerk, familie en de keuken van Saartjen, voor een kopjen kofjen. En dan misschien met een mogelijkheid om het 5 jaar later nog eens keer te mogen proberen. Met een jaarcontractje.

Stormageddon | 15-08-16 | 00:58

@Nehemia | 15-08-16 | 00:56
Nee. Ik zeg doen!

Maria.1 | 15-08-16 | 00:57

Knutsel 0.48
U denkt dat de migranten nog staan te dringen om naar Nederland af te reizen als we op bonnen overgaan?

Nehemia | 15-08-16 | 00:56

@Stormageddon | 15-08-16 | 00:53
Wat heb je aan subsidies en fiscale regelingen als je niet zelf mag bepalen wat de juiste persoon voor de job is?!

Maria.1 | 15-08-16 | 00:56

Dr. Frambozenjam | 15-08-16 | 00:47 Hou eens op man. Hij was inhoudelijk alleen wat minder autistisch gefocust.

Ohja | 15-08-16 | 00:55

eigenlijk best handig zo'n machete heb er ook maar gelijk één besteld

Ruud530 | 15-08-16 | 00:55

@Ichneumonidae | 15-08-16 | 00:42
Nee, dan mis je het punt. De staat heeft er dan niks meer mee te maken. Het systeem is volledig zelfstandig, de detacheringsbedrijven zijn ook zelfstandig, ze zijn alleen verplicht iedereen aan te nemen en een vast contract te geven die via de gemeente solliciteert. Als ze dan niet gedetacheerd kunnen worden wegens ongeschikt (we laten de echte malloten en zware gehandicapten even buiten beschouwing, die hebben eigen regelingen), moeten in principe uit de overhead komen. En mogelijk zal er dan nog steeds geld bij moeten, maar er zijn al loonsubsidie regelingen en weet ik niet wat voor potjes en subsidies voor werkloosheid. Die kun je afschaffen en als een algemene loonsubsidie voor de detacheringsbedrijven inzetten, die dan mogelijk ook voor andere bestaande detacheringsbedrijven kan gelden. Dat zijn technische details. Maar omdat je ze verplicht iedereen aan te nemen, kun je er als staat ook wat tegenover zetten, hetzij fiscaal, hetzij met een loonsubsidie regeling. Alweer, technische details.

Stormageddon | 15-08-16 | 00:53

@Nehemia | 15-08-16 | 00:46
Je moest eens weten hoe vaak ik mijn zorgen heb geuit bij de stropdassen. Als we met een groep besluiten de stropdassen eruit te gooien, dan ben ik van de partij. Ten einde raad.

Maria.1 | 15-08-16 | 00:52

@Tirade | 15-08-16 | 00:05
Als ze stuk voor stuk gedecimeerd worden wel hoor.let maar eens op. Dat is dan weer wel de kracht van democratie. Mocht Donner nog zeggen dat de sharia kans had door democratie denk ik dat op termijn islam minder kans maakt. En hoe harder ze tegenstribbelen hoe meer ze beperkt worden. Hoofddoeken en baarden zijn in bepaalde islamitische landen al verdacht, dat komt hier ook.

miko | 15-08-16 | 00:48

Voedselbonnen is veel te bureaucratisch. Moeten de ondernemers bij wie de bonnen worden ingeleverd op hun beurt gaan zeuren bij de overheid om het weer in geld om te zetten.

knutsel | 15-08-16 | 00:48

Ik ben wel een beetje klaar met die servert! nog erger dan spookuur!!

miko | 15-08-16 | 00:47

Stormageddon | 15-08-16 | 00:43
*Woesaaa* Ok, maar wat doet u nou? niet inhoudelijk?

Dr. Frambozenjam | 15-08-16 | 00:47

Maria.1 - 0.38
Buigen als een knipmes is enkel voor laffe wezels. Helaas zijn het juist deze gestropdaste knaagdieren die een groot kwaad bedrijven door hun zelfhaat en ons daarmee in de verdediging dwingen. Ze kunnen het krijgen.

Nehemia | 15-08-16 | 00:46

Ichneumonidae | 15-08-16 | 00:42 Nou ik kan al voedsel regelen sowieso, zelfs met een balkon kom je best ver. Heb dus geen voedselbonnen nodig. Mijn moeder vind het ook superleuk als ik kom eten en kan het niet na laten (is gewoon een lieverd) om mn tas vol te stoppen met allerlei dingen qua eten. Het probleem, is nooit eten. Het probleem is dat je al geboren bent met schuld. Het probleem is dat je huur, gas en electra dat soort dingen moet betalen. Je hebt dus geld nodig en geen voedselbonnen.

Ohja | 15-08-16 | 00:45

@Dr. Frambozenjam | 15-08-16 | 00:36
Bemoei je er niet mee, Flipje. Ik begon er miet over.

Stormageddon | 15-08-16 | 00:43

Dr. Frambozenjam | 15-08-16 | 00:36 Ok misschien wat offtopic maar mijn brein doet geen topics. Wel helpende: aan hunnies moeten gewoon dezelfde eisen gesteld worden, want voor mensen met issues hier gelden ook harde eisen, doe je dat niet, dan werk je actief mee aan racisme. Zo. Weer blij?

Ohja | 15-08-16 | 00:42

Ohja | 15-08-16 | 00:34
Wat is er tegen voedselbonnen? Vroeger, lang geleden dus, kreeg je gewoon niks en kon je het uitzoeken. Ging je bedelen of bij je familie op bezoek.

Ik zie het niet als een taak van de staat om mensen een minimumloon te geven; alleen het woord 'loon' al, tss..
In feite vind ik voedselbonnen al meer dan genoeg.

Goed, kun je anders over denken.

Ichneumonidae | 15-08-16 | 00:42

@Zupschufter | 15-08-16 | 00:41
Je vergeet: en binnen blijven.

Maria.1 | 15-08-16 | 00:42

Hoor ik daar een Omtzigt?
Deal with it later. Interessant.
Die hersenen van mij ook, ik zet ze zelf wel op sterk water.
Gha!

Ongeblustekalk | 15-08-16 | 00:41

Ik snak zo erg naar een dagje zonder moslim ellende.
Maria.1 | 15-08-16 | 00:35

Dan laat je je smartphone/pc toch een dag uitstaan? Als je er niks over leest of hoort is het er immers niet? Volgens onze bestuurders, tenminste.

Zupschufter | 15-08-16 | 00:41

@Ichneumonidae | 15-08-16 | 00:29
Ja, dat kan wel, maar dan tuig je weer een heel apart administratief systeem op. Moet je niet willen. Bankbiljetten zijn namelijk al niet veel meer dan voedselbonnen. En voor de economie maakt het verder niet zo veel uit, voor de kosten van de overheid ook niet. De grap is, zelfs met een minimumloon als er geen arbeid tegenover staat, kun je dan naar de bank en een lening afsluiten voor een auto. Dat stimuleert consumptie. Goed voor de economie. Wat je dan wel zou kunnen doen is als overheden zoveel mogelijk van dat soort volk in te huren voor allerlei kutklussen.
Strand schoonvegen, Markermeer inpolderen en dat soort dingen.

Stormageddon | 15-08-16 | 00:41

Guttegut wat een pessimisme. Moet ik dan echt alles zelf doen?
Weltrusten schattenboutjes! :)

Ongeblustekalk | 15-08-16 | 00:38

@Nehemia | 15-08-16 | 00:36
Ik weet het; zelf meegemaakt. En gehoord uit eerste hand. Het is niet normaal. Toch doe ik er niet aan mee; ik buig niet!

Maria.1 | 15-08-16 | 00:38

Qie Vive! Hoor ik in het corsicaans ehh in het frans roepende corsicaanse vuursalamander roepen. Wat een fijn diertje.
En ohja @stormie, doe dat plse in een in ander topic, je bevuilt het draadje.

Dr. Frambozenjam | 15-08-16 | 00:36

Maria.1 - 0.04
Er zijn dingen gaande waar de honden geen brood van lusten. Het systeem ziet niet hen als vijand of bedreiging. Het tegendeel is waar. Wij zijn in hun ogen de vijand. Deze tendens zie je in grote delen van Europa. Ook de Scandinavische waanzin past prima in dat sjabloon van zelfhaat. De 'weg met ons' bezwering.

Nehemia | 15-08-16 | 00:36

Ik snak zo erg naar een dagje zonder moslim ellende.

Maria.1 | 15-08-16 | 00:35

Ichneumonidae | 15-08-16 | 00:29 Wat ze in America doen en waar de haat naar armen nog veel extremer is. Goed idee wel alleen jammer dat het zo achterhaald is en zo compleet 0 positief effect had where it happened.

Ohja | 15-08-16 | 00:34

Stormageddon | 15-08-16 | 00:24 Dat lijkt mij best een goed idee. Ik heb ook een online games inspired idee. Zo een bord waar je random werk opzet en voorwaarden. In plaats van een baan die voor eeuwig dezelfde saaiheid is. Ik zie: een groot scherm, allemaal dingen die gedaan moeten worden, met wat je ervoor moet kunnen. Dat in plaats van de 40 jaar op hetzelfde kantoor waar alleen rare saaihoofden niet van doordraaien. Of die waren al doorgedraaid. One might think so. Tenzij het heel leuk is natuurlijk, dat moet ook mogen. Maar waarom niet een wat vrijere manier van werk distributie? Zou volgens mij best leuk kunnen werken.

Ohja | 15-08-16 | 00:32

ristretto | 15-08-16 | 00:26
Dit stemt niet hoopvol. Dat betekent dat de kennis wordt verworpen.

Cobalt bomb | 15-08-16 | 00:30

Stormageddon | 15-08-16 | 00:24
Leuk verhaal. Zou minimumloon vervangen door voedselbonnen.

Ichneumonidae | 15-08-16 | 00:29

@ska ska ska | 15-08-16 | 00:14
@Cobalt bomb | 15-08-16 | 00:18
Ik bedoelde eigenlijk vanaf het moment dat de Persen en Grieken oorlog gingen voeren. Was inderdaad geen 4000 jaar geleden maar 2500 jaar. Maar goed, deze gebeurtenissen zitten wel cultureel in de islamitische/Arabische veroveringszucht verworven, aangezien er gewoon in de Koran staat dat Jerusalem, Constantinopel en Rome van de christenen veroverd moest worden.

heldheino | 15-08-16 | 00:29

D0loresH4ze | 15-08-16 | 00:25
Je hebt gelijk, zelfs die primitieve techniek is niet veilig in hun knuistjes.
miko | 14-08-16 | 23:45
Gebruik dan gewoon de complete grasmaaier zoals in "vBraindead"

Cobalt bomb | 15-08-16 | 00:28

-weggejorist-

D0loresH4ze | 15-08-16 | 00:27

Ik bespeur hier wel veel defaitisme, nogal jammer.

Ongeblustekalk | 15-08-16 | 00:26

Voor veel reaguurders zou Soumission van Michel Houllebecq een verplicht boek moeten zijn. Gaat over de effecten die in de nabije toekomst in Frankrijk leiden tot de eerste moslim president. Denkbaar, logisch en in lijn met de policor stroming. Eng om te lezen hoe salonfähig de Islam wordt gemaakt inclusief het antisemitische element. Een absolute mustread van deze hardcore socialist wiens ogen wagenwijd open staan voor de realiteit.
Hij is logischerwijs de paria van de linkse intelligentsia geworden.

ristretto | 15-08-16 | 00:26

-weggejorist-

D0loresH4ze | 15-08-16 | 00:25

@Ohja | 15-08-16 | 00:00
Dat is een ander probleem. Ik heb daar overigens wel een oplossing voor, die verbazingwekkend simpel is, en volledige werkgelegenheid garandeert (nou ja, je zult altijd imbecielen en criminelen en gehandicapten houden, maar zo over het geheel genomen) zonder dwangarbeid, zonder uitkeringen, zonder verdringing van arbeid door bepaalde groepen en vrijwilligerswerk. Er zal wel altijd geld bij moeten, want er is niet altijd overal voor iedereen werk, zo realistisch moet je zijn, maar die kosten kunnen drastisch omlaag.

Heel in het kort: Wat je moet doen is arbeidsbureau's en sociale diensten laten fuseren in de arbeidsregio's en verzelfstandingen tot detacheringsbureaus en de werkloze is daar per definitie in dienst. Met alle verzekeringen en de hele rataplan. Hij krijgt dus geen uitkering, maar loon. En als er een opdrachtgever is en de persoon is er geschikt voor, dan doet hij de klus, want hij is in dienst. Werkweigering is ontslag en geen uitkering, want die bestaat niet.
Natuurlijk moet je dat dan per sector organiseren binnen zo'n detacheringsclub, niet iedereen is geschikt voor alles, maar bijna iedereen kan wel wat.
Het voordeel voor bedrijven is dat ze zelf niemand in dienst hoeven nemen, er is een detacheringsbureau, die doen ook de payrolling en de belastingen: scheelt weer een boekhouder, maar die kan dan bij dat detacheringsbedrijf aan de slag. Zo'n detachering kan dan ook best een hele carrière bij 1 bedrijf duren. Of voor een paar maanden zijn.

En je houdt een gedeelte mensen die nergens geschikt voor is en zelden aan het werk komt en toch in dienst zijn. Tja. Die blijven op het minumumloon en komen niet verder, maar die hoef je dan ook niet lastig te vallen met sollicitatieplichten en reintegratietrajecten en dat soort hele dure kul waar honderduizenden ambtenaren mee bezig zijn.
Nou ja, ik kan het idee nog wel verder uitwerken, maar daar is het topic niet helemaal geschikt voor.

Stormageddon | 15-08-16 | 00:24

-weggejorist-

D0loresH4ze | 15-08-16 | 00:23

D0loresH4ze | 15-08-16 | 00:18
wat is er mis met lege conservenblikken en een touwtje?

Cobalt bomb | 15-08-16 | 00:23

Feynman | 15-08-16 | 00:05 Dat klopt helemaal. Ik vind gratis geld niet vanzelfsprekend en wilde dus alsnog wel werken. Maar de situatie was al niet top en door te alles aan te nemen verneuk je het kennelijk extra. Het feit dat je het wel probeerde, nooit gebruik maakt van extra potjes en je computer en je wasmachine en je telefoon gewoon via marktplaats regelt of vrienden en je voedselbankrechten niet gebruikt nemen ze ook niet mee. Lijkt of je gestraft wordt voor moeite bijna. Dat is niet de manier. Ik moet wel zeggen dat er meer inzicht komt. Het traject waar ik nu in zit is echt top en de mensen daarin nog meer. Maar dat heeft lang geduurd. Misschien dat ze toch iets waarderen ergens of dat ze tot een klein beetje inzicht zijn gekomen, maar mensen die elders wonen of nog niet daar in zitten hebben met hele andere mensen en situaties te maken. Er was wel een soort regeling dat je als je heeeeel lang niet gewerkt had je iets mocht houden van je werk. Waarom juist die? Waarom niet dat ook voor de mensen die er korter in zitten om te voorkomen dat ze er lang in zitten? Ow en ze willen zelfs zaadjes en zelf groente en fruit verbouwen gaan verbieden. Want stel dat je het voor elkaar krijgt dat je ze echt niet meer nodig hebt... Insane.

Ohja | 15-08-16 | 00:20

Nu wel even de ziekenhuisrekening plus eigen risico bij de hakkende Irakees neerleggen, desnoods met €100 p/m van de bijstanduitkering, hij moet wel begrijpen dat er een kostenplaatje is voor het slachtoffer.

Flatuleerder | 15-08-16 | 00:20

-weggejorist-

D0loresH4ze | 15-08-16 | 00:18

ska ska ska | 15-08-16 | 00:14
Hij bedoelt vast dat het voelt als 4000 jaar.

Cobalt bomb | 15-08-16 | 00:18

bakoenin | 14-08-16 | 22:37
Ik herinner me nog de (voor)pagina van de volkskrant. Lijken door autos heen gevlochten met de machete nog in de hand. (dat kon toen nog gewoon wel in de krant)
Voorland van Europa?

Cobalt bomb | 15-08-16 | 00:17

So true! Ik heb gehoord van slachtoffers die tot dader bestempeld werden door de Polizei; omdat de slachtoffers "racistisch" waren.
Maria.1 | 15-08-16 | 00:04
Dit klopt op het werk slaanderij gehad wegens kort lontje, aangifte, politie raadde af omdat ik zou aangepakt worden op racisme.
Racisme is bijna vrijbrief voor barbaren.

Flatuleerder | 15-08-16 | 00:15

We zijn in principe al 4000 jaar in oorlog met die lui...
heldheino | 14-08-16 | 23:28

Al 4000 jaar met de islam in oorlog?
Eeehrm hoe lang bestaat de islam al dan?!

ska ska ska | 15-08-16 | 00:14

Ik vind het plots een geruststellende gedachte dat het leger maar voor twee dagen kogels heeft.

knutsel | 15-08-16 | 00:13

Tirade | 15-08-16 | 00:05
Nou, ik verwacht dat die gedachte op een gegeven moment kantelt. Dat we islam maatregelen gaan nemen om de rest van artikel 1 te handhaven. Dan kan je dus zonder grondwetswijziging bijvoorbeeld heel het Turkse Diyanet gaan verbieden omdat ze hier oproepen tot geweld.

We kunnen immers geen geloofsvrijheid toestaan die de vrijheid van andere geloven beperkt. Nog kunnen we verenigingen toestaan die oproepen tot geweld, of zoals Stichting Martijn, oproepen tot het overtreden van geweld.

Politici hebben de neiging te roepen dat ze een wetswijziging nodig hebben, om iedere andere moeilijke oplossing weer een aantal jaar uit te stellen.

Feynman | 15-08-16 | 00:12

in aansluiting aan de beroemde rede van Catilina (romeinse senator):
Ceterum censeo Booslam et Brucsellam (oude naam Brussel) diletum esse.
(overigens vind ik, dat booslam en Brussel ... ja weg ermee)

nik777 | 15-08-16 | 00:11

De Hakrakees zal wel worden vrijgesproken ivm een moeilijke jeugd en al te hard gestraft in de media.
En waarschijnlijk als bonus een nieuw gemeubileerd onderkomen in een prachtwijk naar keuze... en natuurlijk een riante vergoeding voor alle aangedane leed.

Uw Psychiater | 15-08-16 | 00:11

Tirade | 15-08-16 | 00:05
Helemaal gelijk. Een volksbeweging is denk de enige optie die we nog hebben en die gaat er niet komen.
Ik ben ondertussen bezig van mijn huis een vesting te maken en maak me zorgen over het Nederland dat er voor de Nederlandse kinderen wordt achtergelaten want dat die minder leefbaar zal zijn dan onze onbekommerde jeugd staat vast met dank aan mensen met het Merkel syndroom.

Dirk III | 15-08-16 | 00:10

@Jan Leul | 14-08-16 | 23:25

Hmm niet geheel off-topic,die reaguurder ,ene 'basic dimension'onder het verhaal tikt vaak vrij vage maar na soms even doordenken zeer interessante reaguursels.
Hij viel me hier bij geenstijl ook een aantal keer op,die naam toch maar eens meer in de gaten houden geloof ik.

ska ska ska | 15-08-16 | 00:08

Gert-Jan Segers van de ChristenUnie, tegenwoordig ook wel bekend als Islamitisch Broederschap, "geef de islam de ruimte".

Zie hier wat er van komt.

Uw Psychiater | 15-08-16 | 00:07

Feynman | 14-08-16 | 23:57

Waar het natuurlijk uiteindelijk allemaal om gaat zijn islambeperkende maatregelen. Die gaan de linkse-, de middenpartijen en zelfs de rechtse vvd, nooit nemen. Hierin blijf ik cynisch. Onze democratie en grondwet staat zulks in de weg. Alleen een volksbeweging kan zo'n grote verandering veroorzaken. Maar de gemiddelde Nederlander is meer bezig met het poetsen van z'n auto, het kijken op z'n tablet, dan met het opkomen voor z'n land en cultuur. De stapjes die jij noemt is nog steeds, beetje hogere straf, buurthuisje erbij, verbod op boerka in de rechtzaal, too less too little

Tirade | 15-08-16 | 00:05

Ohja | 15-08-16 | 00:00
Je slaat nog over dat iemand die vanuit de bijstand drie dagen gaat werken in de week tegen minimumloon er geen enkele euro op vooruit gaat, op voorwaarde dat alle formulieren, uitkeringen en toeslagen wel goed gaan. Hikt er iets, ga je er inderdaad op achteruit.

We hebben nu zo`n complex systeem gemaakt dat het door de belastingdienst zonder computer niet meer is na te rekenen, en voor meer dan de helft van de zes miljoen mensen die afhankelijk zijn van een toeslag, niet meer te begrijpen.

Feynman | 15-08-16 | 00:05

Tirade | 14-08-16 | 23:52
Komt doordat er een coalitie gevormd moet worden en als de PVV de grootste is en niemand met ze wil regeren we alsnog uitkomen op een samenraapsel van D66+GL+PVDA+VVD+REST.
Mark (R.) my words. we gaan nog 4 jaar met Rutte etc tegemoet zien omdat de VVD de grootste van dit samenraapsel zal zijn.
Daarnaast zitten er nog veel te veel mensen in de Roomser dan Paus modus aangezien ze net of nauwelijks in contact komen met de foute import vanuit hun overwegend witte enclaves.
Ik ben tegenwoordig echt van mening dat er kwade wil in het spel moet zijn. Eerder dacht ik dat niet maar de mate waarin deze islam-fascisten in staat blijken te zijn het dagelijks leven hier te vernaggelen kan alleen als hen permanent een hand boven het hoofd wordt gehouden.

Dirk III | 15-08-16 | 00:04

@Nehemia | 14-08-16 | 23:57
So true! Ik heb gehoord van slachtoffers die tot dader bestempeld werden door de Polizei; omdat de slachtoffers "racistisch" waren.

Maria.1 | 15-08-16 | 00:04

Als je part time werk doet, moet je zo extreem veel formulier gezeik dingen invullen dat je eigenlijk fulltime werkt en doe je tijdelijke of part time jobs dan gaat het nevernooit goed en kom je in de schulden want aanvullende bijstand en het formulieren geneuzel wat daar bij hoort werkt zo extreem beroerd dat het gewoon zelfs voor wel gemotiveerde mensen ontmoedigend werkt.

Ohja | 15-08-16 | 00:03

@Bottleneck | 14-08-16 | 23:38
Als zelfs de grootste feminiene emo's een beetje aan bankdrukken en squatten doen, lijkt het me dat die al een voordeel hebben ten opzichte van de gemiddelde mossel.
Ik denk ook dat je zo langzamerhand in die termen moet gaan praten.

Slogra | 15-08-16 | 00:03

@Nehemia | 14-08-16 | 23:57
We zouden ook veel actiever de illegalen moeten deporteren. Dit kunnen we doen door een Afrikaanse dictator om te kopen en een vliegveld in zijn land te huren. Een andere manier is door een enorme corridor in Cueta of Melilla te bouwen waar we moslims lopend terug kunnen sturen.

heldheino | 15-08-16 | 00:03

Waarvoor heb je in Nederland eigenlijk een machete nodig?
Zijn ze dankzij gewenningscursussen vertrouwd geraakt met het knallen en fluiten tijdens de jaarwisseling, moeten ze nu weer op cursus aardappelschillen.

I.P standing up | 15-08-16 | 00:02

@Tirade | 14-08-16 | 23:52
Ik geloof er ook niet in. Ben bang dat men niet zo tolerant is met ons als wij in de minderheid zijn. Maar wie was het (Dönner?) die zei dat als de meerderheid de sharia wil, dat we de sharia krijgen. Brrr.

Maria.1 | 15-08-16 | 00:02

Stormageddon | 14-08-16 | 23:51
Dat cohortes étrangères in 2001 al officieel vertaald werd door zwermen barbaren. Veelzeggend.

Feynman | 15-08-16 | 00:01

Help dan ook mensen harder aan werk. Ik heb een werkend traject gevonden, wat ergens heen gaat. Maar velen niet. Veel mensen zonder uitkering snappen echt niet waarom sommige dingen gewoon compleet onmogelijk gemaakt worden. Je kan toch tijdelijk of part time werk doen? NEE. Dat kan absoluut niet. Dat ik zo braaf was om dat wel te doen was 1 van de redenen (de anderen waren, eerlijkgezegd, wel eigen schuld, of eigen onwetendheid, of hoe je het wil noemen). Er wordt van je verwacht dat je alles aanneemt, of je het nu kunt of niet, laten we eerlijk zijn, niet iedereen is geschikt voor iedere baan. Niemand eigenlijk is echt geschikt voor iedere baan. Voor jou nog steeds 10 anderen. Neem je alles aan en lukt het niet, eindig je slechter dan de mensen die gewoon tegenwerken en sowieso niets aannemen en overal een of ander excuus voor hebben. Dat je daadwerkelijk bepaalde dingen hebt maar alsnog doet daar komt geen enkele waardering voor. Sterker nog, als je iets doet, waar de rest van de groep ook de volgende dag voor aan t werk kon (hadden veel meer mensen nodig) en het gaat ergens fout omdat het werk is wat je echt serieus niet echt kan, dan krijg JIJ (die het iig probeert) genaaid, en, al die lui die een smoesje hadden krijgen er een gratis computer en wasmachine bij en geen gezeur verder. Motiveer mensen dan ook. Bij mij ging een baan fout, 1 waar iedereen terecht kon, maar ik was de enige die reageerde. Dan raak ik bijna mijn uitkering kwijt terwijl die anderen het niet eens proberen. Dat is een ongezond systeem. Proberen is nog steeds beter dan gelijk al smoesjes en dat moet gewoon eerlijk behandeld worden.

Ohja | 15-08-16 | 00:00

Tirade | 14-08-16 | 23:52
De grap is dat hij helemaal niet gekozen hoeft te worden. VVD & PvdA roepen al jaren dingen waar Hans Janmaat vroeger voor veroordeeld is. Ze worden met de neus op de feiten gedrukt en het kost te veel stemmen om nog langer de struisvogel te zijn.

In België dachten ze ook dat het Vlaams Belang nooit voorbij het cordon sanitaire zou komen, de kiezer bepaalde anders.

Feynman | 14-08-16 | 23:57

Het probleem met al die immigratie, waarvan velen geen recht hebben op een status. De islamitische landen van herkomst nemen ze niet of amper terug. In Duitsland kunnen ze misdaden plegen wat ze willen - alleen de meest erge delicten worden nog aangepakt. Dat zijn directe orders van bovenaf.

Nehemia | 14-08-16 | 23:57

@Ichneumonidae | 14-08-16 | 23:42
Voorjaar, misschien? In het hoogseizoen vind ik die mediterraanse gebieden niet zo geweldig als reisbestemming. Dan zoek ik liever noordelijke contreien op. Maar verder: top idee. Beter dan de Efteling. Maar dat kan al snel. Zelfs Syrië is beter dan de Efteling.

Stormageddon | 14-08-16 | 23:55

Ichneumonidae | 14-08-16 | 23:38
Die islamitische aanslagen die gebeuren al in Europa hoor, ik weet niet of je het al doorhebt.
Helaas kan ik het niet met je eens zijn, ik denk uiteindelijk dat de autochtonen het onderspit zullen gaan delven, nog veel te verkrampt in hun 'racisme'/'xenofoob'/'schuldgevoelens aangezien 2eWO'linksmodus' enfin ik kan zo een hele waslijst geven, maar ik ga naar mn bed toe.

Julia | 14-08-16 | 23:53

Wat me ook opvalt hier is dat de reaguurders hier graag blijven dromen. "Let maar op, volgend jaar in maart gaat alles veranderen". Blijf lekker dromen. Geert Wilders zal heus wel een goede score neerzetten, mijn stem heeft ie alvast, maar de PVV blijft gewoon een minderheid. Partijen die migratie (uit fatsoen) blijven steunen, zijn dan nog steeds in de meerderheid. Je kan jezelf wel voorhouden dat er in maart volgend jaar een aardverschuiving of revolutie zal plaatsvinden. Echter als men het echt belangrijk zal vinden, zou men nu wel de straat opgaan. En dat doen we ook, maar alleen om pokemons te vangen. Mijn excuses dat mijn toon vandaag wat cynisch is. Ik probeer mensen juist te laten stoppen met met dromen. Word wakker. Durf het uit te spreken. Pechtold wil nu goed slapen, want islamkritiek leidt tot gedoe. Maar hij beseft niet dat hij daarmee de ellende voor zich uitschuift. Mensen sta op. Ga niet wachten tot sint juttemis dat Wilders ooit de meerderheid vormt, maar handel vandaag en morgen. Sta op tegen onrecht. Kom op voor je land.

Tirade | 14-08-16 | 23:52

RdeFriesch | 14-08-16 | 22:28

Kom je nog eens melden hoe het afliep?
Zal wel taakstrafje van 20 uur worden en verhuizing van buurman met afgekahte vingers.

Flatuleerder | 14-08-16 | 23:51

RdeFriesch | 14-08-16 | 22:28

Kom je nog eens melden hoe het afliep?
Zal wel taakstrafje van 20 uur worden en verhuizing van buurman met afgekahte vingers.

Flatuleerder | 14-08-16 | 23:51

@T0matenplukker | 14-08-16 | 23:33
Luister eens goed naar het gemiddelde kamerlid.

miko | 14-08-16 | 23:51

Het is best een mooi lied, die Marseillaise. Ook prima bruikbaar in deze vroeg 21e eeuwse context, zowel qua EU en ander rapalje, zoals de moedwillige kolonisatie van de muzelman. Men neme couplet 3:

"Quoi ces cohortes étrangères!
Feraient la loi dans nos foyers!
Quoi! ces phalanges mercenaires
Terrasseraient nos fils guerriers!
Grand Dieu! par des mains enchaînées
Nos fronts sous le joug se ploieraient
De vils despotes deviendraient
Les maîtres des destinées."

Die godt aanroepen had dan niet gehoeven van me, maar vooruit. Wie het Frans niet machtig is: www.marseillaise.org/english/others.ht...

Stormageddon | 14-08-16 | 23:51

Tirade | 14-08-16 | 23:35
Ze zijn brutaal ja, en mogen dan wel 'als eerste beginnen', maar dat maakt niet uit, de bevolking dreigde serieus hun wijken binnen te vallen en dat is voor het eerst dat ik dat tegenkom. Tekenen van verzet en zoiets gaat een keer gebeuren, waar dan ook.

Bottleneck | 14-08-16 | 23:48

Wij hebben de Islam altijd overwonnen.
Ook ditmaal zullen we het weer winnen.
Ze komen gewoon op alle punten tekort.

Oepsie1234 | 14-08-16 | 23:47

@Maria.1 | 14-08-16 | 23:11
Nee hoor

miko | 14-08-16 | 23:47

Bij ons heeft de Turkse Consul nu al voor tweede keer aangezet om Turkse aanhangers van Gulen aan te pakken, hier in Nederland.
Van onze regering mag hij hier gewoon mee doorgaan.

Flatuleerder | 14-08-16 | 23:46

Ichneumonidae | 14-08-16 | 23:38
Dat uitkeringscircus gaat vanzelf ten onder aan zijn eigen succes. We hebben in Nederland nu drie miljoen mensen met een voltijdsbaan, nog drie miljoen die in deeltijd werken op een bevolking van zeventien miljoen. Belastingontduiking via double irish with a dutch sandwich is helemaal de bom en ook de bermuda driehoek en Panama mogen meedoen.

Omdat Nederland gratis kan lenen valt de enorme staatsschuld nog niet zo op in de begroting. Als straks nog meer mensen door outsourcing naar het buitenland, automatisering of industralisatie hun baan verliezen bereik je zelf het punt dat het tekort naar Europese maatstaven geweigerd wordt.

Dan zien we dezelfde niet werkende austerity als in Griekenland naar Nederland komen. Dan gaat het hard. Korten op uitkeringen is immers indirect korten op binnenlandse bestedingen, wat dus banen, bedrijven en belastingopbrengst kost. De ene Austerity ronde garandeert de volgende. Griekenland laat al acht jaar diepe recessie zien.

Je ziet dat die hangmat nu al uit zijn voegen scheuren. Moet je straks denken wat er gebeurd als hele achterbuurten die nooit een dag gewerkt hebben tientallen procenten in uitkering achteruit gaan. Dan wordt Nederland heel snel, heel erg klein.

En het Nederlandse huishoudboekje komt nooit meer op orde.

Feynman | 14-08-16 | 23:46

-weggejorist-

hatsaflats! | 14-08-16 | 23:46

Nehemia | 14-08-16 | 23:41
Ik ga even, geheel tegen mijn islamitische geloof in, even een biertje drinken en kijk morgen wel verder. Ik heb wel wat ideeën en zo, maar ik kan niet alles plempen omdat ik hier graag kom en liever geen ban krijg.

Op je gezondheid en tot later.

Ichneumonidae | 14-08-16 | 23:45

Er zijn eilanden die for sale zijn. Voor op zich geen extreme prijzen. Als er echt shit loos gaat, zonder doem te willen preken want dat weet ik ook niet, maar er zijn op dit moment veel dingen die op een moeilijk punt zitten tegelijk, dan zou het nog een optie zijn, om met wat gezond denkenden bij elkaar zo een eiland te kopen. Ik hoop dat het allemaal wel losloopt en meevalt maar mocht dat niet het geval zijn, is dat wellicht nog wat om over na te denken. En anders Ijsland.

Ohja | 14-08-16 | 23:45

@bakoenin | 14-08-16 | 22:37
Precies.En anders kun je ze zelf wel maken met een oud grasmaaier blad.

miko | 14-08-16 | 23:45

Herinner me dat het in zuid Frankrijk begin jaren tachtig al een drama. Groepen 'arabs' zochten de confrontatie met iedereen die zich 's avonds in nabije dorpjes en steden durfde vertonen. Bijna iedere dag grote matpartijen. Politie durfde toen al niet in te grijpen. Het is echt niet iets van de laatste tijd.

metzonderzijwieltjes | 14-08-16 | 23:45

Moslims. Een zoontje en een achmed ging touwtje springen. De koopdoek mekka ging uit dr plaat toen achteraf bleek dat achmed gezellig mee deed springen. Achmed hebben we daarna nooit meer gezien. Zie hier een geschiedenis van een stel drie en vierjarige. Moslims
Passen
Niet
In
Onze
Maatschappij.

Bill Cosby | 14-08-16 | 23:45

@Ichneumonidae | 14-08-16 | 23:20
Je ziet duidelijk een kentering bij zij die zich wat inlezen. Volgers van het nieuws hoor je sporadisch zelfs een tegenstribbelend geluid geven. Alle kleine beetjes helpen, zoals de stukken van Sylvain Ephimenco.

Slogra | 14-08-16 | 23:44

Nou, op de hockeyvelden lopen ook verdacht veel linkse dames rond heb ik dit jaar gemerkt. Veel gebral maar een referendum was slecht voor de handel dus fascisme. Soort I.P.vd A. bier. Natuurlijk wel voor 98% roomblank en de rest zoons van de ambassadeurs uit Qatar en India. Dat werk. 2-0.
/
(Laatste poging tot posten)

Piet Karbiet | 14-08-16 | 23:43

Mss een idee om volgende zomer en masse een vakantie te boeken naar Corsica, soort van survival? Met honderdduizend man of zoiets.

Is leuk eiland, beetje erg warm maar prima stranden.

Ichneumonidae | 14-08-16 | 23:42

Ichneumonidae 23.20
In de Efteling zie je gelukkig amper hoofddoekjes omdat de Efteling niet goedkoop is. Datzelfde geldt voor al die wijken waar enkel koopwoningen staan. Daarom is de linkschmensch ook zo vervreemd van alles wat er gaande is. Voor hen is het een parallel universum. De ver van mijn bed show en op basis van de voorstelling die ze er in hun moralistische koppie van maken, zetten ze hun beleid uit. Dat dat een grote faal is, moge duidelijk zijn.
.
Het is inderdaad triest dat zo een marginale groep al voor zoveel rottigheid kan zorgen. Slecht nieuws! Het gaat nog veel erger worden. De islam is de gesel van de wereld. Als de pleuris uitbreekt ben ik van de partij. We hebben niks meer te verliezen.

Nehemia | 14-08-16 | 23:41

Ach,
Si a Hulanda debo la vida a Corsica debo la gloria.
Vrij naar 'De Bevrijder"

miko | 14-08-16 | 23:39

Herr Affenschwanz | 14-08-16 | 23:08

Ik zou net zeggen... Goscinny en Uderzo zeiden het jaren geleden al.

Desolator | 14-08-16 | 23:39

T0matenplukker | 14-08-16 | 23:33
In USA hebben ze de eis dat de president in het land zelf geboren moet zijn. Daarmee is Obama op het randje, omdat Hawaii pas 21 August 1959 tot USA toetrad en Obama 4 Augustus 1961 geboren werd.

Zelf vind ik het wel mooi. Je hebt nu 147 andere Kamerleden die zich nu dag in dag uit kapot zitten te ergeren aan het resultaat van hun Merkeliaanse wangedrag en iemand die zit te gniffelen omdat de twee meer stemmen voor hem ophalen dan hij zonder hun hulp kan.

Feynman | 14-08-16 | 23:39

Julia | 14-08-16 | 23:28
Daar zit iets in, maar - naast idd hooligans zoals je al in Duitsland ziet - onderschat de grote morrelende, blanke 'onderste sociale laag' niet. Types als Duindorpers zeg maar. Daar borrelt het als een slapende vulkaan.

Bottleneck | 14-08-16 | 23:38

Julia | 14-08-16 | 23:28
Heb je zo wel een paar punten ja. Autochtonen hebben alles te verliezen en leven deels nog in een droomwereld. Moslims hebben hier niks te verliezen, behalve hun uitkering. Plus dat er nogal wat zijn die bereid zijn te sterven voor hun krankzinnige geloof. Dat hebben Nederlanders niet. Toch, denk dat de wal het schip zal keren.

Moslim- of islamhaat, wat je er verder ook van mag vinden, wordt steeds gewoner en zal niet zonder gevolgen blijven. Wat ga jij doen als je dierbaren door een totaal imbeciele islamitische aanslag worden gedood? De krant lezen?

Ik niet, en wat mij betreft hoeft het niet eens zover te komen. De rest laat ik maar zitten, want ik heb beloofd me aan de huisregels te houden.

Ichneumonidae | 14-08-16 | 23:38

In Nederland moeten we het hebben van "heren" die bij raadsvergaderingen "daar moet een piemel in" staan te gillen. Dat is zo'n beetje het enige volk wat Nederland nog wil verdedigen. Ik heb er niet veel vertrouwen in.

catomar | 14-08-16 | 23:37

Goh, ik was al bang dat de mocro's zich een weekje zouden weten te gedragen.
Met O.S. spelen of zo.
Maar nee ze kunnen het niet.
Gelukkig zijn de Corsicanen niet zo laf als onze pokemon-jagers.
Die jankend om hun moeder roepen als een rifaap het K-woord gebruikt.

Jan Dribbel | 14-08-16 | 23:36

rattenvanger XL | 14-08-16 | 23:26
Zelverdediging tegen grijpgrage en bijtende zombies: Dik tijdschrift met tape om je onderarm binden als een soort schild. Geleerd van Brad Pitt in World War Z. Waar Brad Pitt al wel dan niet goed voor kan zijn! En als er crisis is moet je bewegen en niet verstoppen.
Magcyver zou ook weer op de buis terugmoeten!

Julia | 14-08-16 | 23:35

Corsica geeft het goede voorbeeld, lees ik hier. Maar zelfs daar zijn de moslims niet bang. Dragen gewoon hun eigen cultuur uit, met boerkini op het strand, en als dat tot ophef leidt, beginnen zij met vechten, en níet de corsicanen. Deze moslimlui zijn vele malen brutaler. Zij nemen het initiatief. En als het hun uitkomt spelen ze het slachtoffer en krijgen ze het halve land mee in hun sympathie.
Nogmaals het voorbeeld van de wei met schapen en de 1 of 2 wolven. De schapen zouden makkelijk en groupe de wolven kunnen vertrappelen of en groupe de wolf kunnen dood bijten, maar ze zullen instinctief vluchten. We zijn gigantisch in het nadeel. Je kan Corsica ook sceptisch uitleggen. Als op zo'n eigen volk eerst-eiland moslims als eerste al durven aanvallen, hoe zal dit dan wel niet gaan in een links land vol policorren ? Blijf vooral dromen dat het met slagkracht ooit op te lossen is.

Tirade | 14-08-16 | 23:35

@Ichneumonidae | 14-08-16 | 23:32
Ik ben een tijdje terug in Essen geweest en dacht dat we te ver doorgereden waren. Gisteren in een heel andere plaats. Zelfs twee niqab's mogen aanschouwen.

Maria.1 | 14-08-16 | 23:34

Bottleneck | 14-08-16 | 23:32
Nou ik neem af en toe een shotje van een paar minuten, continu is niet te doen.

Feynman | 14-08-16 | 23:34

Feynman | 14-08-16 | 23:27
Over DENK gesproken, wordt het niet eens tijd om (naast GEEN dubbel paspoort hebben) de eis te stellen correct ABN te spreken voor Tweede Kamerleden? Of iesz dat rasieszme? Ik kan me echt kapot ergeren aan die Ozturk. Niet eens normaal netjes NLs kunnen praten. Een aanfluiting dat zulk gespuis in ons parlement zit. Als u uw bloed wilt laten koken, is luisteren naar hen een goed alternatief voor Zomergasten.

T0matenplukker | 14-08-16 | 23:33

Ik was 2 weken geleden in Roque sur Ceze (Fr), ook daar waren diverse Moslim vrouwen in burkine. Ik dacht nog hoe gaan die zich omkleden na het zwemmen. Wat we nog het meest op viel waren 2 moslim stelletjes, de mannen gekleed in korte broek die zich bij 35 graden prima vermaakten in het water en hun vrouwen, van top tot teen bedekt in het zwart konden op geen enkele manier verkoeling zoeken. Om hen heen waren een paar honderd schaars geklede mensen aan het zwemmen en het zonnen, ook topless, een raar contrast. Blijkbaar mag je er als moslima wel tussen zitten of kwamen ze daar alleen voor het mannelijk genot.

Meneer Rozenwater | 14-08-16 | 23:33

-weggejorist-

D0loresH4ze | 14-08-16 | 23:33

Maria.1 | 14-08-16 | 23:30
Ik woon in 020, heb je ook een wat vertekend beeld als het gaat om een heel land. Maarruh, google eens.

Ichneumonidae | 14-08-16 | 23:32

@ Feynman respect voor je martelgang om leipe Hedy urenlang aan te horen/zien.

Bottleneck | 14-08-16 | 23:32

@Ichneumonidae | 14-08-16 | 23:28
Ik was gisteren in Duitsland...

Maria.1 | 14-08-16 | 23:30

Lol. Voor degene die Corsica als lichtend voorbeeld zien en dat Europa echt wel dat zal gaan volgen... zie je het voor je? De Nederlandse man? Kom nou toch, Nederlandse mannen zijn gefeminiseerd en uiteindelijk leven we in een individualistische samenleving;ieder voor zichzelf.. uiteindelijk zullen alleen een paar agressieve hooligans zin hebben (zoals hierboven al werd genoemd) De rest van de Nederlanse mannen zijn bang en denken aan hun gezin,hypotheek afbetalen en of ze niet voor racist,xenofoob,nazi, blanke/ mannen/ witte/ privilege/ institutioneel racisme worden uitgescholden want dat is pas erg!!! Oja, plus het feit dat Mohammed op 1 druk op de knop zijn hele familieroedel van hyena's kan oproepen.

Julia | 14-08-16 | 23:28

Maria.1 | 14-08-16 | 23:11
Mss moet je zelf even google-en. Not even close.

Ichneumonidae | 14-08-16 | 23:28

@Jan Leul | 14-08-16 | 23:25
Als wij deze moslim leger nu afslaan dan kan ik je verzekeren dat ze het over 200 jaar opnieuw proberen. We zijn in principe al 4000 jaar in oorlog met die lui...

heldheino | 14-08-16 | 23:28

Nederlander65 | 14-08-16 | 22:38
Sja dat is het inderdaad in een notendop. Tel daarbij op het enorme verschil in geboortecijfer van moslims en en de rest van de bevolking, massa-immigratie, gezinshereniging en de al eeuwenlange hang naar een kalifaat (want dat is nu aan de gang, niet alleen in Syrië en Irak maar ook in Azië, delen van Afrika en nu ook hij ultieme doel Europa), en de toekomst laat zich voorspellen. Als toekomstige leiders zoals Mutti Merkel zijn, verandert de Europese samenleving en bevolkingssamenstelling in een tempo dat veel te hoog is om op zich te kunnen nemen. Geen doemdenkerij van mijn kant maar de feiten aanschouwen. Op YT is onder andere hierover een filmpje genaamd - ik dacht - The Demography
m.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU

Bottleneck | 14-08-16 | 23:27

T0matenplukker | 14-08-16 | 23:23
Nou zelfs die mohammedanen "denken" wel na voordat de op de PvdA stemmen.

Feynman | 14-08-16 | 23:27

Zelfverdediging tegen machette: Stoel, eventueel werpbaar. bier, idem. tafel, idem. pechtold, idem, 200 U-boot deploy middellandse zee,

rattenvanger XL | 14-08-16 | 23:26

Suncatcher | 14-08-16 | 23:15
500 jaar geleden al voorspelde de ziener Nostradamus dat rond deze tijd een moslimleger via de buik (Griekenland,Italië) van Europa zou binnentrekken.Ben niet van bijgelovige e.d. maar t'gaat er aardig op lijken.
joostniemoller.nl/2015/03/voorspelling...

Jan Leul | 14-08-16 | 23:25

Ongebluste kalk 23.01
Als de kliek die nu de scepter zwaait in Europa aanblijft, zal dat in het verschiet de bittere uitkomst worden, tenzij wij als volk gaan ingrijpen.

Nehemia | 14-08-16 | 23:24

Feynman | 14-08-16 | 23:17
Partij van de Melkertbanen zal afgezien van de islamieten nauwelijks stemmen trekken volgend jaar. Ik zit nogal diep in het linkse ivoren toren circuit, en de gutmenschen zijn allen boos dat zij vier jaar lang met de vvd heeft samengewerkt. Naar mijn mening is groenlinks op het moment veel gevaarlijker. Zal de doelgroep meer aanspreken, gezien de omderklasse niet meer links gaat stemmen, en is bovendien extremer.

T0matenplukker | 14-08-16 | 23:23

Piet Karbiet | 14-08-16 | 23:21
Vandaar dat het niet echt mijn aandacht kon vasthouden.

Feynman | 14-08-16 | 23:23

^theatervoorstellng, dat is.

Ichneumonidae | 14-08-16 | 23:22

bisbisbis | 14-08-16 | 23:15
Ze haalde net nog even een kunstenaar door het slijk die als ambitie had zonder subsidie door het leven te gaan. Toen die te veel kunst aan klanten had verkocht stortte de vraag in en werd hij toch afhankelijk van de door hem gewraakte subsidieregeling.

Je zag haar gewoon glimlachen hoe een ondernemer die zijn eigen broek op wilde houden op zijn bek is gegaan. Zelf heeft ze nooit haar eigen geld opgehaald, altijd dat van anderen verdeeld zonder haarzelf over te slaan.

Het is zo spijtig hoe zo`n intelligent iemand haarzelf zo voor de gek kan houden.

Feynman | 14-08-16 | 23:21

Het zal uiteindelijk op een burgeroorlog uitdraaien, maar zoals een reaguurder hier al opmerkte. Het systeem staat niet aan onze kant.

Nehemia | 14-08-16 | 23:21

@Feynman | 14-08-16 | 23:17
Euh, hier zijn het heren.

Piet Karbiet | 14-08-16 | 23:21

-weggejorist-

Ichneumonidae | 14-08-16 | 23:20

Neem de machtigste man van Europa - minister Schauble van Duitsland die vol inzet op de import van de muzelman als wapen tegen de inteelt (sic). Deze krankzinnigen zetten de lijnen uit op dit continent. Knettergek! Che!
.
joostniemoller.nl/2016/06/machtigste-m...

Nehemia | 14-08-16 | 23:18

T0matenplukker | 14-08-16 | 23:10
Er was echt totaal niets op TV. Kennelijk denken alle zenders dat alle kijkers op vakantie zijn. Gelukkig is het dameshockey weer begonnen. We staan nog 1-0 voor, maar was bijna 1-1.

Los daarvan zie ik graag wat de Partij van de Acht Zetels als invalshoek voor haar campagne gekozen heeft, nadeel van alles willen weten is geregeld corvee.

Feynman | 14-08-16 | 23:17

Hoe is het trouwens in Ede afgelopen ?
ja,diedus! | 14-08-16 | 22:18
De politie heeft bij een autobrand bij de Reehorst (dat is zover ik weet een cultureel centrum) een medeplichtige opgepakt.
Zover ik weet zijn er na die tijd er geen autobranden meer geweest.

botbot | 14-08-16 | 23:16

Eerst Napoleon Bonaparte en het National Liberation Front of Corsica, nu dit. Die Corsicanen zijn geen katjes om zonder handschoenen aan te pakken. Zo zie ik het graag.
Zal niet lang duren voor er Odessa-achtige lynchpartijen gaan plaatsvinden dankzij onze geweldige bestuurders.

Slogra | 14-08-16 | 23:16

De 'elite' smult hierom. Het kan niet anders zijn dan dat dit allemaal één groot vooropgezet plan is. Eerst massa immigratie, dan komt er een clash tussen de islam en de huidige bevolking, precies op het moment dat de economie op instorten staat. In de jaren 30 werd het volk ook al afgeleid na een financiele klapper met een oorlog, werkte perfect. Het uiteindelijke doel is natuurlijk dat een klein groepje mensen over de hele wereld heerst. Waar Adolfje natte dromen van kreeg. Daarom zal de UK nooit uit de EU stappen.

Zie bijvoorbeeld dit artikel :

www.zerohedge.com/news/2016-08-13/germ...

Suncatcher | 14-08-16 | 23:15

@Feynman | 14-08-16 | 23:05
-
Hedy was acht jaar oud ten tijde van de introductie van de bikini - ik hoop dat zij haar rol in deze niet al te zeer heeft aangedikt...
-

bisbisbis | 14-08-16 | 23:15

Ichneumonidae | 14-08-16 | 23:11
Wat ze hier moeten? Ze geven onze linksche elite een goed gevoel. Morele zelfbevlekking. Daarom zijn ze hier.

T0matenplukker | 14-08-16 | 23:14

@Feynman | 14-08-16 | 23:05
Hockeyheren na 48 seconden op 1-0 tegen de Aussies. Beter voor je hart. Op 1.

Piet Karbiet | 14-08-16 | 23:13

@Ichneumonidae | 14-08-16 | 22:57
5%? Daar geloof ik geen moer van. In Duitsland is het ook behoorlijk; ik schat minstens 30%. Minstens.

Maria.1 | 14-08-16 | 23:11

Ja, je kunt ook fout zijn voor de oorlog. Dat wordt wel eens vergeten. De slachtoffercultuur van de de islam vraagt gewoon om keiharde repressie en, naar ik denk, meer dan dat. Kunnen ze, als ze het halen, gaan uithuilen in de woestijn.

Simpele vraag: Wat moeten die lui hier? Nog simpeler: Wat dragen ze bij?
Retorische vragen hoor, kunnen het best beantwoord worden door die enorme lijst Nobelprijswinnaars uit de Arabische wereld. Als een Arafat *proest*.

Ichneumonidae | 14-08-16 | 23:11

Feynman | 14-08-16 | 23:05
Waarom kijkt u überhaupt naar Zomergasten (of de NPO voor dat betreft) Feynman? Dat maakt u als kijker over het algemeen dommer.

T0matenplukker | 14-08-16 | 23:10

Dream on luitjes, ik vrees als we er om moeten vechten, dat we dan als Nederlandse kantoorklerken zullen gaan verliezen. 1 Wolf maakt met gemak een weiland schapen af. Geniet maar verder met je tablet-nek. In nederland zijn hooguit een paar duizend hooligans die vechtbereid zijn, tegenover enkele honderdduizenden die bereid zijn voor allah en hun cultuur te sterven. In de steden bij een burgeroorlog zouden we het al verliezen. Niemand heeft bovendien wapens. Kijk nog eens 20 jaar verder en reken uit hoeveel meer moslims er nog bijkomen, ik zeg: dream on.

Tirade | 14-08-16 | 23:09

Hedy kan nu niet 26 van 81 aftrekken. Kan iemand haar tegen haarzelf in beschermingen nemen? Dit wordt steeds gênanter.

Feynman | 14-08-16 | 23:09

Ichneumonidae 22.57
In Frankrijk heeft het de tien procent grens al bereikt en volgens mij zitten wij er tegenaan. Die gezinshereniging gaat ook hard. Ik loop een beetje vooruit op de modus operandi van Merkel en Brussel. Zoveel mogelijk muzelmannen binnenhalen. Iets wat cognacbaron Juncker ook openlijk verkondigt. Neem die Duitse minister Gauck die onlangs zei - 'niet de elite is het probleem. Dat is het volk. '
.
Mocht het zo ver komen. Ik ben niet bang hoor. Als ik sterf, is het in het harnas. Om mezelf maak ik me niet zo druk, maar meer om mijn dierbaren.

Nehemia | 14-08-16 | 23:08

Tegen Ozewiezewozewiezewallakristallix en zijn eilandgenoten moet je inderdaad niet te bijdehand doen.

Herr Affenschwanz | 14-08-16 | 23:08

Napoleon is geboren op Corsica.

Julia | 14-08-16 | 23:06

Op de NPO2 laat nu PvdA Hedy d'Ancona even wat Franse dames in schaarse bikini`s zien om in Zomergasten op de trommel te slaan over de fantastische emancipatie van de vrouw waar Hedy en haar PvdA toch van die flamboyante successen zijn geboekt.

Ondertussen kijken we hier naar een verhaal wat starten met vrouwen die in augustus naar het strand gaan in een gordijn, om daarna een volledige explosie van geweld te krijgen tussen toeristen, Marokkanen en plaatselijke bevolking.

Zelden was het contrast tussen de fictie van de PvdA en de feiten op het straat zo duidelijk.

Iemand die buiten de realiteit leeft komt volgens het CBR niet meer in aanmerking om een auto te besturen. Waarom komen deze door ideologie bevangen idioten nog in aanmerking om ons land te besturen?!?

Feynman | 14-08-16 | 23:05

Tekenend dat je voor die Irakese idioot in Friesland een Belgische site moet hebben. De NL MSM hebben dat maar even weggemoffeld ofzo?

Kameroudste | 14-08-16 | 23:05

En in Nederland ophef omdat een rondleider in een vismuseum gezegd zou hebben dat het touw gebruikt kon worden om Marokkanen aan vast te binden. Die touwen zouden ze daar in Corsica goed kunnen gebruiken tijdens die onlusten.

CaptainKurk | 14-08-16 | 23:02

@de Voorzittert | 14-08-16 | 22:25
Idem voor Catalanen, Basken, Schotten, Finnen unz. De rest is verloren, vreesch ik. Grieken zijn mietjes.

Piet Karbiet | 14-08-16 | 23:01

Nehemia 22:52
Not on my watch!

Ongeblustekalk | 14-08-16 | 23:01

Sans Comique | 14-08-16 | 22:54
Tit for tat, google maar eens. Doet Israel al jaren, met prima resultaten. Kan hier ook.

Simpel, eye for an eye en dan nog wat. Interessant om eens wat te lezen over speltheorie.

Ichneumonidae | 14-08-16 | 23:00

Graaf van Egmont | 14-08-16 | 22:49 "Niet zo somber dokter. Het enige probleem voor de autochtoon zal het optreden van de overheid zijn, juist gelet op de krachtsverhoudingen."

Dank voor uw reactie, waarde hooggeboren heer. Echter, "In this present crisis, government is not the solution to our problem. Government is the problem." Dixit en.wikiquote.org/wiki/Ronald_Reagan

Dr. Dr. Bartholdy | 14-08-16 | 22:59

Graaf van Egmont 22.52
Misschien was die imam wel van de Gülenbeweging. Wie zal het zeggen?

Nehemia | 14-08-16 | 22:58

Nehemia | 14-08-16 | 22:52
Snap niet hoe je d'r bij komt. Populatie is op z'n best 5% en jij schijt nu al in je broek? Hmm, misschien begrijpen de moslims niet wat ze over zich heen krijgen als de Europeanen echt kwaad worden.

Ichneumonidae | 14-08-16 | 22:57

Een godsdienst die het vermoorden van "ongelovigen" en van zelfs afvallige familieleden bepleit, hoort hier niet. Zulke gedachten verwerpen de vrijheid voor anderen die ze voor zichzelf wel opeisen.
Het idee van deze democratie was juist het wederzijds erkennen van elkaars'vrijheden.
Als primitieve zeloten deze eed niet willen erkennen, rest hen slechts de totale verwijdering naar een land waar men genoegen schept in zulke islam-dictatuur.
WIJ willen GEEN islam-dictatuur!!

marjen | 14-08-16 | 22:56

Als je iemand vraagt naar de top 10 van landen met islamitische aanslagen noemt men bijna nooit Thailand en de Filipijnen terwijl die heel hoog scoren. Iets met toerisme maar het geeft aan dat dit gezwel op veel meer plekken groeit.

Piet Karbiet | 14-08-16 | 22:56

Eindelijk weer een fijn artikel over die moslims. Weg met dat volk. Is het dan nog niet duidelijk dat ze overal schijt aan hebben en dat onze vrouwen over 40 jaar verplicht worden om in die jurken te lopen.

CaptainKurk | 14-08-16 | 22:56

De moslims die met een machete aankomen handelen correct, immers zoals er staat geschreven in de Koran: "Cut off their heads, and cut off the tips of their fingers" (Sura 8:12). (Van de ongelovigen uiteraard)

whitechocolateface | 14-08-16 | 22:56

Corsicanen valt niet mee te spotten. Die lusten de Islam rouw en rossen dat gedachtengoed gewoon het eiland af. Jaloersmakend.
de Voorzittert | 14-08-16 | 22:25
.
Correct en juist, Corsicanen zijn geharde lui (typisch voor eilandbewoners, zie ook de houding van Australië), met daarbij een historie van Corsicaanse mafia die nog steeds actief is. Eentje die van oudsher niet gediend is van Arabieren.

Bottleneck | 14-08-16 | 22:55

De eerste tekenen van een kentering dienen zich aan. Ik hoop alleen dat we bij het bestrijden van het monster niet zelf in monsters veranderen. Ik ben toch een jongen van de verlichting.

Sans Comique | 14-08-16 | 22:54

Nu we het toch over identitair verzet hebben. Hebben ze de dader(s) van de moordpartij op de imam en zijn maatje al opgepakt?

Graaf van Egmont | 14-08-16 | 22:52

-weggejorist-

Nehemia | 14-08-16 | 22:52

We geven het continent niet alleen cadeau, we faciliteren het zelfs. Met als uitsmijter: we financieren het ook nog!
.
51% moslim is genoeg voor overheersing. De grote steden zijn al goed op weg. De immigranten geven een flinke boost en we kunnen niet anders constateren dan dat de moslims anno 2016 een optimaal momentum hebben om bottomup waar je ook kijkt, woont, werkt of koopt de Islam uit te dragen.

de Voorzittert | 14-08-16 | 22:49

Dr. Dr. Bartholdy | 14-08-16 | 22:45
Niet zo somber dokter. Het enige probleem voor de autochtoon zal het optreden van de overheid zijn, juist gelet op de krachtsverhoudingen.

Graaf van Egmont | 14-08-16 | 22:49

Nederlander65 | 14-08-16 | 22:38
Denk toch dat de moslims zichzelf een beetje overschatten. Ze dromen nog van vroeger, ze leren niks, kennen alleen maar simpel geweld, maar een land als Libië is in zeer korte tijd door het Westen totaal naar de kloteritis geholpen.

Dat kan met meer landen, en ook met de hier aangespoelde dobbernegers. Lang leve Corsica, baken van hoop!

Ichneumonidae | 14-08-16 | 22:47

Nederlander65 | 14-08-16 | 22:24 "Wat nu op Corsica gebeurt zal in heel Europa gaan gebeuren. De lokale bevolkingen pikken het niet meer en nemen het recht -terecht!- in eigen hand."

Nee, dat gaat niet meer gebeuren. Ik heb 20 jaar geleden nog ingeschat dat dit wel eens zou kunnen gebeuren in Nederland. Maar het is niet gebeurd. Als het nu alsnog zou escaleren zou het - gezien de krachtsverhouding - zodanig uit de klauwen lopen dat de grote meerderheid alsnog afziet van escalatie en (ik snap dat meer dan goed) een groter belang ziet in toegeven. Er zal mijns inziens een coëxististentie onstaan die vredig zal zijn zolang de meer 'mondigen' geen strobreed in de weg wordt gelegd. Het recht van de agressiefsten zal heersen in heel veel straten van Nederland.

Voor mij betekent dit: Het wordt tijd dit grondgebied te verlaten. Velen hebben de huidige situatie ondanks vele waarschuwingen over zich afgeroepen. Zij zullen oogsten wat ze gezaaid hebben, zij zullen deze gifbeker tot op de bodem leeg moeten drinken.

Dr. Dr. Bartholdy | 14-08-16 | 22:45

-weggejorist-

Graaf van Egmont | 14-08-16 | 22:45

Krijg filmpje niet aan de praat, helaas.

Blij dat die Corsicanen een beetje klaar zijn met die mafketels uit Afrika en aanpalende heerlijkheden. Voorbeeld voor de rest van Frankrijk en voor NL. Dat boerkiniverbod van de burgemeester van Cannes was ook al top. Keep it up, totdat de laatste moslim gewoon weer het land van herkomst gaat opzoeken.

Kunnen we weer gewoon handel drijven.

Ichneumonidae | 14-08-16 | 22:39

Toch is het dieptriest dat Europa in deze situatie gedwongen is.
Onze voorouders wisten het wel : islam moet je buiten de deur houden. Met man en macht. Dat deden ze dus ook. Al in 723 wist Karel Martèl de moslims bij Poitiers tot staan te brengen, zodat de bezetting van Europa vooralsnog tot het Iberisch schiereiland beperkt bleef. Daarna werd Europa doorlopend aangevallen : Italië, Spanje, de Balkan...
In 1453 werd Constantinopel met gruwelijk bloedvergieten ingenomen (en nu al 553 jaar door Turken bezet). In 1529 en 1683 werd Wenen belegerd, waarbij het in 1683 aan de Poolse held Jan III Sobieski te danken was dat de Ottomanen verslagen werden. De Balkan, Griekenland, Kreta en Cyprus bleven nog eeuwen bezet, waarbij de laatste delen van Zuid-Oost Europa pas in de 20e eeuw bevrijd werden. Ook Italië en Rome werden meermalen aangevallen en geplunderd.

Anno 2016 gaan de grenzen gewoon open. Na 1.400 jaar oorlog en zelfverdediging van Europa wordt het continent gewoon cadeau gedaan. Hebben we slappe leiders die bang zijn voor racisme en een paus die de voeten van de grootste vijanden van het Christendom en Jodendom wast en kust.
Alles voor niks geweest. Alle moeite die 1.400 jaar getroost is, de kruistochten, alles voor niets. We geven het nu gewoon cadeau.....

Nederlander65 | 14-08-16 | 22:38

Als er dan toch burgeroorlog moet komen in Europa, dan kan het maar net zo goed op Corsica gebeuren. Kunnen wij wat van leren v.w.b. strategieën en tactieken. Tegen de tijd dat het Nederland bereikt zijn wij al pro's.

Graaf van Egmont | 14-08-16 | 22:37

De machete is dan ook een uitermate effectief wapen, zie Ruanda.
Veel gevaarlijker dan een mes en de grootste idioot kan zo een ding voor 50 Euro legaal kopen.
Dus met een riante uitkering van de Nederlandse knuffeloverheid kan de gestoorde import hoog opgeleide ingenieur zichzelf bewapenen en u aan mootjes hakken omdat u een feestje viert.
U daarentegen probeert u zelf te beschermen met blote handen.
Ach der untergang des abendlandes.
Maar we hadden wel gelijk toch?

bakoenin | 14-08-16 | 22:37

Natuurlijk bericht de NOS er over. Mensen verzetten zich tegen Marokkaanse amok makers. Prima moment om diezelfde Marokkanen als slachtoffer neer te zetten van boze blanke meneren. Dat de Marokkanen daarvoor tot twee keer toe de agressor waren laten ze dan gewoon weg. Dat laatste zou immers veel te confronterend zijn, en daar houd Marcel Gelauff niet van. De realiteit moet wel gezellig blijven.

a1a2a3 | 14-08-16 | 22:36

Corsica, prachtig eiland. Kan er iedereen, ondanks dit, echt aanraden eens heen te gaan. De laatste keer dat ik er was, terug in 2014, was het helemaal niet zo overspoeld door MONA tuig. Maar misschien dat gewenning aan de rest van Frankrijk de enkele dagen ervoor en erna een nogal vertekend beeld geeft.

T0matenplukker | 14-08-16 | 22:34

Vanaf wanneer mag je zo`n vakantie een safari noemen?

Feynman | 14-08-16 | 22:33

-weggejorist-

D0loresH4ze | 14-08-16 | 22:31

-weggejorist-

diek | 14-08-16 | 22:31

-weggejorist-

RickTheDick | 14-08-16 | 22:28

Ik woon 47 jaar in drachten en zie het voor mijn ogen veranderen in een groot AZC. In deze pvda/cda gemeente waar sociale werkgelegenheid met christelijke goedheid hand in hand gaan en zowat de enige werkgelegenheid is.
Van veenkolonie naar AZC.

RdeFriesch | 14-08-16 | 22:28

De overheid kan maar beter partij kiezen voor de eigen bevolking... Anders gaat het pas echt escaleren.

Banana008 | 14-08-16 | 22:27

Corsicanen valt niet mee te spotten. Die lusten de Islam rouw en rossen dat gedachtengoed gewoon het eiland af. Jaloersmakend.

de Voorzittert | 14-08-16 | 22:25

Wat nu op Corsica gebeurt zal in heel Europa gaan gebeuren. De lokale bevolkingen pikken het niet meer en nemen het recht -terecht!- in eigen hand. Gevolg : de overheden kiezen de kant van de allochtonen en zetten politie en leger in tegen de eigen bevolking. Ook in NL hebben we daar al een voorproefje van gehad : het tuig kan ongehinderd de grenzen overschrijden en zich hier misdragen, maar woeste, demonstrerende burgers bij gemeentehuizen worden met grof geweld aangepakt en daarna vervolgd en berecht.

Men zal er een reden in zien om steeds vaker de noodtoestand uit te roepen om de eigen bevolking onder de duim te houden, zodat de massa-immigratie ongehinderd door kan gaan en de binnendringers zich overal kunnen nestelen.

Het is te hopen dat de burgeropstanden zó fel en groot worden dat de overheden daar geen controle meer over weten te krijgen. Alleen zó kan het tij gekeerd worden.

Nederlander65 | 14-08-16 | 22:24

Zou dit een sneeuwbaleffect kunnen hebben in andere Europese landen?

Lewis | 14-08-16 | 22:24

Uit Het Laatste Nieuws: '"De buurman, een Irakees, flipte helemaal. Hij kwam aanzetten met een kapmes en sloeg de pink en de ringvinger van mijn schoonzoon af toen die met zijn hand zijn gezicht probeerde te beschermen." De dolgedraaide Irakees is aangehouden en wordt woensdag voorgeleid.'

Hij zal een taakstraf krijgen - en D66 zag dat het goed was. Voelt u zich daar comfortabel bij? Stem dan ook D66. Velen gingen voor en zullen u nog voor gaan.

Dr. Dr. Bartholdy | 14-08-16 | 22:23

Je gaat op vakantie en neemt mee:
1) Machette
2) ...

Bertorelli | 14-08-16 | 22:22

Binnenkort ook in het Nederlands theater.

Bolhoed | 14-08-16 | 22:21

Een Irakees met een wapenarsenaal in Friesland. Ik zou daar mee stoppen. Hij mag terug en in zijn huis wat studentes of jongeren graag. Ben nu even naar het Beerenburg Fryslân Hûs voor de huldiging van de fierljerpers. Skol.

Piet Karbiet | 14-08-16 | 22:21

Een Corsicaans voorbeeld doet volgen. The revolution will be live!

rattenvanger XL | 14-08-16 | 22:20

keestelpro | 14-08-16 | 22:18 Moslims en moslima , het blijft een gevaarlijke combi.

ja,diedus! | 14-08-16 | 22:19

Moslims en machetes, het blijft een gevaarlijke combi.

keestelpro | 14-08-16 | 22:18

Hoe is het trouwens in Ede afgelopen ?

ja,diedus! | 14-08-16 | 22:18

Dus mocht u nog op vakantie willen naar Corsica, vergeet niet uw bijlen en harpoenen in de strandtas te doen.

catomar | 14-08-16 | 22:18

-weggejorist-

Morris Stockwood | 14-08-16 | 22:17

Heeft niets te maken met...

Parsons | 14-08-16 | 22:17

Binnenkort bij u in het theater c.q voortuin.

ja,diedus! | 14-08-16 | 22:16

En weer een "verwarde" man.

Maar het heeft niks met islam te maken...

Ow wacht...

Jeroen10.000 | 14-08-16 | 22:16

Machetes stralen slecht af op autochtone ledematen.

Harry Turtle | 14-08-16 | 22:15

En dat net na het artikel over Pim.

ja,diedus! | 14-08-16 | 22:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken