Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten - Smeulende geweerloop

Zeg Vrouwe Justitia, hoe warm wilt u de broodjes maandagmorgen hebben? We hebben een op het eerste oog extreem duidelijk heterdaadje dankzij de Rotterdamse hermandad. Misschien weet u dat nog niet, omdat de officier weigert de rechter iets te laten zien. Niet alleen zijn ze direct met een ambulance bij een slachtoffer van een schietpartij die zijn positie niet beter omschreef dan: “ik rij naar de camera's!”, nee dit filmpje gaat nog veel verder. De auto met de schutter wordt ook achterhaald. Je ziet een van de verdachten zelfs wild over straat springen omdat er net iets heftigs is gebeurd. Daderkennis? Iets berekender komt er een man met een lange grijze jas in beeld lopen. Hij is veel rustiger dan de rest, waarschijnlijk ook ouder en meer ervaren. Hij loopt direct naar de bestuurdersdeur, wisselt een woord, pakt iets aan en loopt weer weg. Heel berekend, zo onopvallend mogelijk alsof hij er niet meer bij hoort. Hij wist precies waar hij welk object van wie moest aanpakken. Deze handeling is voorbereid of in ieder geval afgesproken. Terwijl alle inzittenden van de auto worden opgepakt loopt hij een zijstraat in. Zijn gedrag verandert zodra hij de hoek om is. Niet meer de toevallige trage passant, maar rennend met zijn linkerhand onnatuurlijk in zijn jaszak. Wild om zich heen kijkend. Alsof door alle politieaandacht het pistool in zijn zak begint te branden. Ik vraag me af of deze beelden zijn bekeken door iemand die de eerste wet van Newton begrijpt. Massatraagheid. Een pistool is zwaar, dus als je die in je jaszak stopt, moet je de hele tijd je hand erop houden, omdat anders iedereen op de camerabeelden ziet dat de linker punt van je jas naar beneden trekt en als een slingerende sloopkogel je looppas begeleid. Pipa534.png Dit zijn de honderd milliseconden dat zijn linkerhand niet netjes in de jaszak zit. Hier zie je hoe jammer het is alle moeite te doen van cameratoezicht met behulp van een aardappel. Heeft meneer een hele grote hand, of heeft hij een vuurwapen vast? Links de jas strak tegen de heup aan, rechts fladdert hij wel vederlicht open. Symmetrie ontbreekt. Antwoorden ook. Midden in deze zijstraat kruipt de man helemaal tegen de gevel aan. Hij hurkt zich, veegt waarschijnlijk het wapen schoon en laat het daar achter. Heel brutaal met in de rug een camera en recht voor zich een vrouwelijke getuige. Of had die dame het pistool ook moeten aannemen, maar weigerde ze dat vanwege de blauw flitsende straatverlichting? De man wordt later opgepakt, het pistool later gevonden en vernietigd. De indrukken uit het cameratoezicht en de verklaringen van het slachtoffer worden met het vuurwapen op straat bevestigd. Het bewijsminimumcriterium is gehaald, maar echt fantastisch zijn de beelden niet. Zal dit de rechter gaan overtuigen? Zwakste schakel Zo ver komt het helaas niet. De recherche werkt het dossier uit. Onbekend is of met een geurproef een poging is gedaan het vuurwapen aan een verdachte te koppelen. Onbekend is of schiethanden zijn afgenomen om te kijken of er een verdachte is die recent geschoten heeft en nog kruit op zijn handen en kleding heeft zitten. Dan valt het dossier op het bureau van de Officier van Justitie. Daar gaat het gruwelijk mis. Zij seponeert alle bedreigingen en voorhanden hebben vuurwapen. Over de mishandeling wordt gezwegen. Dit betekent dat het Openbaar Ministerie als enige besluit niet te vervolgen. Een besluit dat het OM niet openbaar motiveert en waar dus geen openbaar toezicht op is. Verslaving aan technisch bewijs? Nederland kende 96% veroordelingen voor strafzaken die de rechtszaal halen. Dat zou kunnen betekenen dat we alleen showprocessen hebben waar de uitkomst al vaststaat, of nog veel erger: dat we zaken die niet appeltje/eitje zijn, niet meer voorleggen aan de rechter. Alleen zaken voordragen ter controle van de rechtbank, geen zaken ter overweging. Onze wetten vereisen namelijk helemaal geen filmbeelden waar de reeks delicten van A tot Z op Gouden Kalf niveau in beeld worden gebracht. Eisen überhaupt geen enkel technisch bewijs. Eist alleen meer dan alleen een enkele getuige en dat de rechter echt overtuigd raakt door het bewijs. Ik eis hier geen veroordeling, ik verwacht een openbare vervolging. Capitulatie? Door in een vroeg stadium en lang voordat deze delicten verjaren al te kiezen voor een seponering, ontneemt het Openbaar Ministerie de rechters de mogelijkheid om het bewijs te wegen. Ontneemt het de politie de mogelijkheid met aanvullend bewijs te komen en ontneemt het de recherche de mogelijkheid dit bewijs tactisch te gebruiken in verhoren. Het geeft criminelen snel en kordaat een mate van rechtszekerheid die geen functie heeft en niet geboden is. Had ze lekker in hun sop laten gaarkoken over wat er wel of niet op beeld staat. Laat die criminelen zweten of ze in de komende jaren nog van hun bed gehaald worden. Of ze bij de volgende interne ruzie verraden worden door een andere dealer of klant. Gedogen? Geachte burgemeester Aboutaleb, u riep zo duidelijk tegen jihadisten om op te rotten. Protesteert u ook tegen schietpartijen in uw stad? Het is uw bevolking die hier onnodig risico's loopt. U zit in de driehoek. U zit aan tafel met een korpschef die deze zaak met een roze strik erop aanleverde én aan tafel met de hoofdofficier die dit cadeautje in de Hofpleinfontein flikkerde. Lieve Ahmed, gedoogt u als burgervader geweld? Gedoogt u deze zwakke schakel in de strafrechtketen? Of start u maandag een Artikel 12-procedure om de rechter een kans te geven deze zaak op zijn merites volledig te beoordelen?

Reaguursels

Inloggen

Tsja. Wie er actie wil, zal toch naar het stemhokje moeten en daar op de juiste partij stemmen. Maar de Geenstijlers zijn daar niet uniek in. Ook op bijv. Tweakers zijn er veel die lopen te zeiken over BREIN en Internet-censuur, maar op de Piratenpartij stemmen? Nee "want dat is een 1-issue partijtje". Je zal toch wat moeten want de "was, glas, plas" ouwe jongens krentenbrood partijtjes blijven maar wat aanmodderen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

EnNouJijWeer | 15-08-16 | 21:18

Kan maar 1 verklaring bedenken : meneer was infiltrant en daar waren die gasten zelf ook wel op gekomen, of bewust een actie van de politie om dit in scene te zetten?

Morgen vast weer een berg lijken daaro...

ruud-topper | 14-08-16 | 19:00

Ik heb ook ooit 's nachts om vier uur 3 Marokkanen zien inbreken in een auto. Toen ik de politie belde was de airbag er al uit gesloopt. Politie heeft ze aangehouden, wat denk je: te weinig bewijs. Braak+tijd+locatie+heterdaad gebeld+ gepakt= in Nederland te weinig bewijs. We zijn een gestoord land. Dit filmpje bewijst het ook weer.

Admiraal Balthasar | 14-08-16 | 14:50

Hoorde ik dat nou goed?
Hebben ze in Rotterdam een Kogelvangerplein?
Hoe toepasselijk.

Bijtendehond | 14-08-16 | 14:32

We weten toch al jaren dat rechters hier niet meer aan echte waarheidsbevinding doen. Zo snel mogelijk afhameren en cashen is het motto tegenwoordig.

drs. P | 14-08-16 | 14:06

Mensen doen geen aangifte meer omdat justitie daar toch niks mee doet.
Vandaar dus dat de criminaliteit "daalt".

Dandruff | 14-08-16 | 12:31

Is het normaal dat mogelijk bewijsmateriaal vernietigd wordt, in dit geval een pistool?
Norman N. Warden | 14-08-16 | 12:19
-
Wel als dat de politie goed uitkomt, krijg ik soms het idee.

Raider Twix | 14-08-16 | 12:26

Is het normaal dat mogelijk bewijsmateriaal vernietigd wordt, in dit geval een pistool?

Norman N. Warden | 14-08-16 | 12:19

Als je gevangenissen opdoekt, en de schoffel introduceert als straf, dan weet je dat het systeem zo rot als de pest is.
De politie is gewoon een geldgenerator, en dat moet zo blijven. Dit is een niet gegarandeerde zaak, die gaat geld kosten.
Nou, dus niet meer.
Fijn hoor, zo'n bananenrepubliek.
Moegabe in Zimbabwe bakt er meer van.

Raider Twix | 14-08-16 | 12:06

De gevangenissen worden gebruikt voor asieleisers.
Er is geen vierkante meter meer over in Nederland om te schoffelen.
Alleen jongens en meiden met een plaat voor hun kop willen nog bij de politie.
De Staat kijkt er bij en doet geen hol.

Voor de politie heb ik trouwens een groot respect.
Febofiel | 13-08-16 | 21:26
Ze worden gewoon geselecteerd op IQ liefst zo dom mogelijk zodat ze niet zelf na denken en gewoon doen wat er gezegd word.

Sjonie01 | 14-08-16 | 10:39

-weggejorist-

toolate | 14-08-16 | 10:30

"Maar het is nog altijd lekkerder dan die mediterraanse rommel dat naar gestampte muisjes smaakt. (Van dat witte spul dat je op de boterham doet, niet daadwerkelijk gestampte muizen)."
Stormageddon | 13-08-16 | 22:27
Is dat Ouzo of Arak? Beide zijn gemaakt op basis van anijs ('gestampte muisjes') en als je daar water bij gooit wordt het een emulsie (het gaat van transparant naar wit).
Echter Ouze heeft in mijn ervaring een beetje 'harde' (alcohol-?)smaak (goedkope spul iig). Arak is lekkerder,maar dus veel moeilijker aan te komen in deze contreien (in Brussel zat een zaakje.. ). Anders zit er niet veel anders op dan meenemen uit Midden-Oosten en bijna-Midden-Oosten (ik geloof dat het Libanese spul het beste aangeschreven staat in die regio).

nickolaas | 14-08-16 | 09:55

Kan mijzelf alleen maar voorstellen dat ze deze lui vrijlaten vanwege een mogelijk nog groter onderzoek. Als dan dit 'incident' vervelend uitkomt in dat grotere onderzoek, dan zou ik het nog kunnen begrijpen. Anders ontgaat mij elke rationele in deze.

Marvin_NL | 14-08-16 | 09:45

Er is geschoten én er is iemand gewond. Dus een kogel, vervolgens vinden we ook nog een pistool. Even een ballistisch onderzoek en ..... Wat is dat met justitie in Rotjeknor?

pa_niek | 14-08-16 | 09:45

Staatssecretaris klijnsma politie ,heeft geen bewijzen nodig wat geruchten zijn al genoeg voor sancties,en wat ze vroeger goedkeurden pakken ze later alsnog.

pedro300 | 14-08-16 | 09:02

Wat mij verbaast is dat met het slappe optreden van politiek en justitie de georganiseerde misdaad nog altijd niet de macht heeft overgenomen in Nederland. Hoe is dit nu mogelijk?

Van Duyvenbode | 14-08-16 | 08:38

Iedereen weet toch dat OvJ's gevoelig zijn voor douceurtjes. Een verkeerd beoordeeld sepootje of vormfoutje kan zomaar gebeuren, de materie is ook zo complex en ingewikkeld. En ze hebben ook zo druk, zo ontzettend druk. De hele dag maar zoeken naar een gemakkelijk, ongevaarlijk slachtoffer. Eentje dat niet bij je aan de deur komt.

Neem David van Kuppeveld, OvJ in het Limburgse. David zit er niet mee om meerdere mannen tot zelfmoord te drijven door ze tot op hun werk te achtervolgen. www.1limburg.nl/officier-was-boos-over...

Anderzijds zit David er ook niet mee om een verdachte van een weerzinwekkende liquidatie zomaar vrij te laten. www.telegraaf.nl/binnenland/26402206/_...

Jonkheer Wttewaall | 14-08-16 | 07:38

Ik heb alle reacties nog niet gelezen,maar dat komt later en wel goed.Weet je nog de tijd dat we met de scanner gingen luisteren wat er beurt?
www.youtube.com/watch?v=bmFYM4ibA_M

kzegje | 14-08-16 | 04:36

sjakie_a | 13-08-16 | 21:47
Er wordt hier toch iets concreets aangekaart? Je zal je theorie dat er allemaal deugende, gepassioneerde mensen bij het OM werken, zodanig moeten aanpassen dat ook dit soort observaties erin passen. Ik deel je angst voor het ontstaan van een dictatuur. Ik vrees alleen dat we daar al verder naar op weg zijn dan jij denkt.

Doper | 14-08-16 | 01:44

Hulde Feynman!

Interpoolbal | 14-08-16 | 01:17

96%, 96%, 96% !
Denk je eens in + denk eens na.
.
Wie heeft meer bewijs nodig voor de enige conclusie?
.
Wederom bedankt Feynman.

Guiermo | 14-08-16 | 01:09

Het OM: al decennia het afvoerputje van de rechtenstudie.

Mahatma | 14-08-16 | 01:03

Goed optreden van politie. Onbegrijpelijk handelen van OM.

Wie controleert het OM? Niemand, dus hier ligt een dankbare taak voor de journalistiek.
Wat heeft het OM in deze casus nou gedaan en nagelaten en waarom? Wie zijn de verantwoordelijken voor deze seponering? In de openbaarheid ermee.

(Terzijde: zonet lukte het posten niet, dat is de laatste dagen vaker gebeurd; dan komt er een of andere mededeling met identity check en na enkele minuten kom je weer bij GS, maar je posting is weg. Irritant, kan GS daar eens wat over zeggen?)

Kievit | 14-08-16 | 00:22

-weggejorist-

Kievit | 14-08-16 | 00:19

Olieboer | 13-08-16 | 23:31
Absoluut onjuist justitie doet zijn best maar de advocaten zijn nu eenmaal talent voller dan de officieren van het OM.

botbot | 13-08-16 | 23:55

@Feynman | 13-08-16 | 20:54
@knutsel | 13-08-16 | 23:17
Inderdaad, Ahmed is geen belanghebbende, dus hoe moet die in vredesnaam een art. 12 procedure op gang krijgen?

dugo | 13-08-16 | 23:42

Ichneumonidae 23:12
Vroegah toen je nog aan die andere 50% kant zat was je leuker.

Gerard Leeflang | 13-08-16 | 23:31

Je ziet het wederom, de Politie doet haar best. Waagt zelfs hun leven. Door en door verrotte justitie beschermt de misdadigers.
De grootste criminelen zitten bij justitie en niet in de samenleving.

Olieboer | 13-08-16 | 23:31

@Ichneumonidae | 13-08-16 | 23:04
Al mijn plemps (ruim 72.000) zijn gratis te lezen, moet je wel alle topics vanaf september 2008 openen.
Veel succes.
*grijnst*

necrosis | 13-08-16 | 23:18

@Ichneumonidae | 13-08-16 | 23:04 Het spijt me voor Feynman maar dit stuk is sowieso een beetje lauw. Als je die linkt volgt staat er dat meer dan 10% van de strafzaken in vrijspraak uitmondt. Omdat het OM geen goed werk levert? Daar had het over kunnen gaan. En om nou als voorbeeld een filmpje te tonen waarbij iedere advocaat "makkelijk verdiend" zou denken... En dat nog afgezien van de oproep aan Aboutaleb om een artikel 12 procedure te starten. Wat is zijn belang daarbij? Het is geen Fred Teeven of zoiets.

knutsel | 13-08-16 | 23:17

"Maar het is nog altijd lekkerder dan die mediterraanse rommel dat naar gestampte muisjes smaakt. (Van dat witte spul dat je op de boterham doet, niet daadwerkelijk gestampte muizen)."
Stormageddon | 13-08-16 | 22:27
Nog een glaasje?

Dr. Frambozenjam | 13-08-16 | 23:14

Gerard Leeflang | 13-08-16 | 23:06
Als in: je rijdt daar lekker in je vrachtwagentje in Nice en je weet niet dat het 14 juli is, dus je verwacht geen mensen op straat?

Janee, daar moet je dus wel rekening mee houden plus en dat je stopt voor een zebrapad als iemand wil oversteken. Altijd weer mensen die denken dat de weg van hullie is, maar zo is het dus niet.

Ichneumonidae | 13-08-16 | 23:12

Nederland is gewoon een walhalla voor criminelen behalve voor snelheidsovertreders en belastingfraudeurs.

ProAsfalt | 13-08-16 | 23:11

"De recherche werkt het dossier uit. Onbekend is of met een geurproef een poging is gedaan het vuurwapen aan een verdachte te koppelen. Onbekend is of schiethanden zijn afgenomen om te kijken of er een verdachte is die recent geschoten heeft en nog kruit op zijn handen en kleding heeft zitten."

Waarom is dat niet bekend? Als dat beide niet gedaan is, dan is dat behoorlijk onprofessioneel.

LieberLiber | 13-08-16 | 23:07

Volgende week een analyse van wegmisbruikers. Met onderbouwing!
Proest!

Gerard Leeflang | 13-08-16 | 23:06

knutsel | 13-08-16 | 22:53
Geh. Ken necrosis al lang genoeg om te weten dat hij in dat geval een gratis download ter beschikking zou stellen;). Dan moet je natuurlijk weer wel de goeie browser hebben of niet door blijven modderen op je Commodore 64.

Wat mij trouwens niet duidelijk is uit filmpje en topic van Feynman is of er een dooie of gewonde is te betreuren. Lijkt mij nogal relevant voor de vraag of je er als OM tijd in gaat steken. Mogelijk heb ik iets gemist. Er is wel een slachtoffer van een schietpartij, maar wordt er alleen maar op hem geschoten en komt de ambulance alleen maar voor de zekerheid?

Mocht dat zo zijn dan zou ik gelijk seponeren. Mss dat Feynman of iemand anders meer weet?

Ichneumonidae | 13-08-16 | 23:04

@GeenStijl
Doe es wat aan die kudtservert.
Krijg steeds errors.

Schietmijmaarlek | 13-08-16 | 23:04

Hoe demotiveer je politieagenten?
Nou gewoon... door ze, met gevaar voor eigen leven, een criminele engnek op te laten pakken, wat allemaal op beeld staat en dan zeggen dat je niets gezien hebt wat er op wijst dat het een criminele engnek is.
Van rechtsstaat naar bananenrepubliek.

Schietmijmaarlek | 13-08-16 | 23:02

Kaas de Vies | 13-08-16 | 21:03
Heeft gewoon gelijk, het gehele burgerlijke rechtssysteem, faalt aan alle kanten!
Dit is wel het grootste probleem waar we mee te maken hebben.:Criminelen, illegalen, mohammedanen, en terroristen. Lachen zich slap om dit beleid!
Niemand die er ook maar wat aandoet!

Landsbelang | 13-08-16 | 22:55

@Ichneumonidae | 13-08-16 | 22:48 Naar Word kopiëren? Breng die jongen nou niet op ideeën. Straks moeten we nog naar de boekhandel om een exemplaar van "70,000 tegels can't be wrong" te kopen :)

knutsel | 13-08-16 | 22:53

necrosis | 13-08-16 | 22:39
Als dat vaker gebeurt kun je ook je plempsel ff kopiëren naar Word of zo. Ben je de tekst niet kwijt en kun je die doorgaans opnieuw plempen. Beetje gedoe, maar ja, alles beter dan dat je niks plempt. Toch? Toch?

Ichneumonidae | 13-08-16 | 22:48

En overigens is jenever veel lekkerder in een screwdriver dan vodka. Dus.
Stormageddon | 13-08-16 | 22:27
Mijn leeftijd is inmiddels wel bekend maar wat de neut betreft kunnen we proosten.

botbot | 13-08-16 | 22:47

Hoera... Goud, voor fietsmeisje!

Stormageddon | 13-08-16 | 22:42

@ad melkert | 13-08-16 | 22:33
Ik gebruik Chrome, dus na een foutmelding is mijn tekst gewoon opgelost in het grote niets....

necrosis | 13-08-16 | 22:39

@necrosis | 13-08-16 | 22:34
Nou, geniet van dat Belgisch slootwater. En flikker op met je kudtsmiley. 🖕🏻

Stormageddon | 13-08-16 | 22:39

@knutsel | 13-08-16 | 22:34
Ik gok op 54.
*gne*

necrosis | 13-08-16 | 22:36

@Stormageddon | 13-08-16 | 22:31
*trekt Belgische tripel open en steekt middelvinger op ;)*

necrosis | 13-08-16 | 22:34

Natu-San | 13-08-16 | 22:25
De brutalen hebben idd de halve wereld. De andere helft etc.
Begrijp je punt wel, criminelen weten ook wel dat een bewijs sluitend moet zijn. Die hoestende man in z'n regenjas kan wel 100 smoesjes verzinnen dat hij er niets mee te maken heeft. Sta je als OM alleen maar voor joker bij de rechter.
Neem nou het beeld in dat filmpje waarin hij zogezegd z'n wapen weglegt. Was ik verdachte dan zou ik zeggen dat ik moest pissen en me doodschrok van een daar aanwezig wapen. Ook voor z'n geren kan hij iets verzinnen. En ga maar door.
Zou, ware ik het OM, de zaak ook seponeren.

Ichneumonidae | 13-08-16 | 22:34

@Stormageddon | 13-08-16 | 22:31 Ik gok op 47.

knutsel | 13-08-16 | 22:34

En weer een onderbouwd betoog naar de kloten vanwege 'no entry'!
necrosis | 13-08-16 | 22:05
.

ik loop er ook sinds enkele dagen (weer, hoe kan dat?) tegenaan. Echter met Safari (voor windows) houdt hij nog wel je tekst vast indien je teruggaat naar je vorige pagina(met de pijl linksboven) en geef je dan wederom een send-commando dan gaat het alsnog goed (met Firefox werkt dit niet, en met de andere browsers werk ik niet/amper)

ad melkert | 13-08-16 | 22:33

@necrosis | 13-08-16 | 22:29
Nog niet eens brons.

Stormageddon | 13-08-16 | 22:31

@Stormageddon | 13-08-16 | 22:20
Gezien je liefde voor jenever, ben je minstens 50 jaar oud.
Heb ik een gouden medaille gewonnen?

necrosis | 13-08-16 | 22:29

Dr. Frambozenjam | 13-08-16 | 22:21

Na een shotje jenever roepen ze alah snaps bar, naar verluid :p

mysteryposter | 13-08-16 | 22:29

@necrosis | 13-08-16 | 22:17
Doe eens een beetje trotsch weezen op onze nationale drank! Ja, ik drink ook liever water, met een scheutje whisky voor de smaak. Maar het is nog altijd lekkerder dan die mediterraanse rommel dat naar gestampte muisjes smaakt. (Van dat witte spul dat je op de boterham doet, niet daadwerkelijk gestampte muizen).
En overigens is jenever veel lekkerder in een screwdriver dan vodka. Dus.

Stormageddon | 13-08-16 | 22:27

Enneh, 1 getuige is inderdaad geen getuige, maar dat is tegenwoordig niet, althans niet in alle zaken van belang. DNA is vaak al voldoende.

Ichneumonidae | 13-08-16 | 22:25

Ichneumonidae | 13-08-16 | 22:06

Het kan wel waar zijn wat je zegt, maar dat is nu net het punt van Feynman: 96% van de zaken leidt bij de rechter tot een veroordeling. Dat is heel erg hoog.

Het OM moet afwegingen maken. En daarom geen zaken aanbrengen die sowieso kansloos zijn. Maar het lijkt erop dat ze juist andersom redeneren: alleen maar die zaken die bij voorbaat kansrijk zijn ( --> 96% veroordeling)

En het is juist dat verschil dat maakt dat de burger op den duur geen vertrouwen in de rechtstaat meer heeft: bij de minste of geringste twijfel word je als crimineel niet meer vervolgd... En criminelen weten dat ook: de brutalen hebben de halve wereld. Zorg voor wat onduidelijkheid en je hoort er nooit meer wat van.

Natu-San | 13-08-16 | 22:25

@ad melkert | 13-08-16 | 22:13
Ja, we weten nog niets. Kan ook geadopteerd zijn, zoals die "Nederlandse" moordenaars in het oosten des lands.
Of zo Nederlands als Pieter Pietson, dat was de aangenomen naam van een Egyptenaar die zijn vrouw in brand liet steken.

Lewis Lewinsky | 13-08-16 | 22:25

Respect voor de Rotterdamse dienders. Had justitie dat ook maar.

nelson | 13-08-16 | 22:24

@Stormageddon | 13-08-16 | 22:20 Ik snap de vermeende ophef ook niet helemaal.

knutsel | 13-08-16 | 22:21

Stormageddon | 13-08-16 | 22:08
Turken noemen een jenevertje ' Bomba'

Dr. Frambozenjam | 13-08-16 | 22:21

@Ichneumonidae | 13-08-16 | 22:12
Ik heb verder geen enkele mening over dit topic. Delfshaven... Ik weet maar één ding van Delfshaven. Daar is Henkes geboren. In 1824. Met een ooievaartje op de fles. Wat moet ik verder met een verhaal over pistolen in jaszakken en zwaartekracht en iets met justitie...?
Het zal wel vreselijk boeiend zijn en een ontzettende misstand aan de kaak stellen, maar ik kan er verder helemaal niets mee. Zwaartekracht in je broekje, denk ik dan.

Stormageddon | 13-08-16 | 22:20

500 internal server error, 'no entry'....
Zit Kaas mijn prolongatie weer te saboteren?

@Stormageddon | 13-08-16 | 22:08
Jenever is smerig!

necrosis | 13-08-16 | 22:17

Gerard Leeflang | 13-08-16 | 21:50
Jammer u had hier een nummer 1 hit kunnen scoren door de onbenoemde argumentatie van de officier te plempen! Sjorder.

Dr. Frambozenjam | 13-08-16 | 22:17

Blauwe kaart vergeten waar je nog eens niet hoeft te betalen. 96 euro boete.

Patatter | 13-08-16 | 22:14

OT De dader was een Zwitser met een typisch Zwitserse naam, sagt die Polizei.
*Es handelt sich um einen 27-jährigen Schweizer mit einem typisch schweizerischen Namen*.
www.watson.ch...
Lewis Lewinsky | 13-08-16 | 21:16
.
Misschien net zo Zwitsers als Sander Terphuis?

ad melkert | 13-08-16 | 22:13

Stormageddon | 13-08-16 | 22:08
Verder wel alles in orde met je Henkes?

Ichneumonidae | 13-08-16 | 22:12

Niemand op zijn/haar blauwe ogen geloven is mij verteld, maar bruine ogen ontspringen de dans om het zomaar te zeggen.

TussenReggeDinkel | 13-08-16 | 22:12

@hotnot | 13-08-16 | 21:56
Ik vind het anders een heel verhelderend stukje van Feynman.
Normaal krijg je van die zware, politieke kost.
Van mij mag hij meer van dit soort stukjes schrijven.

necrosis | 13-08-16 | 22:09

Ïn Delfshaven daar zijn we geboren, in 1824. En dit is ons ooievaartje, vindt u nog steeds op ons etiket. En dit is onze kruidenzolder. Hier bewaren we het geheim... van onze jonge Henkes, de bessenjenever, de vieux, en de oude jenever. Denk je eens in, al meer dan 150 jaar verstand van een goeie borrel. Zeg maar gerust een BESTE borrel.

Stormageddon | 13-08-16 | 22:08

Het OM heeft een zogeheten discretionaire bevoegdheid. OM kan dus zelf bepalen welke zaken ze wel of niet willen doorzetten. Ze kunnen ook moeilijk elk mogelijk strafbaar feit voor gaan brengen. In casu lijkt mij de zaak niet zo sterk.
Die milliseconden zullen worden weggelachen; het gaat uiteindelijk niet om de daad maar om de vraag of je aan de bewijslast kunt voldoen.

Ichneumonidae | 13-08-16 | 22:06

En weer een onderbouwd betoog naar de kloten vanwege 'no entry'!

necrosis | 13-08-16 | 22:05

Gewoon de zoveelste fuckup door bureaucratie en nalatigheid. alsof al je kippen zijn doodgebeten en de vos nog in het hok zit, met bebloede kippenveren in zijn bek, maar dat je de vos moet laten gaan omdat het misschien wel eens toeval zou kunnen zijn...

Ridocar | 13-08-16 | 22:03

Een heel verhaal van Feynman, maar wat zijn de feiten ?
Nergens een linkje.

hotnot | 13-08-16 | 21:56

Ik kan me wel voorstellen dat het OM besluit niet te vervolgen. Ik zou me ook concentreren op hetgeen wèl haalbaar is in de rechtbank.

knutsel | 13-08-16 | 21:56

@@Kaas de Vies | 13-08-16 | 21:03 "Ze hebben er gewoon geen zin in. De gehele keten van agent tot rechter..."
.
Met name Justitie (officier, rechter, oudepolitiek). Dit is al jaren zo en wordt steeds erger en stuitender. Het is goed voorstelbaar dat daardoor de politie ook af en toe de handdoek in de ring gooit (niet de politie in bovenstaand filmpje, die leveren een topprestatie en worden door Jusitie stevig gefrustreerd). Justitie behoeft met spoed een grote top-down schoonmaak, een complete "overhaul". Tevens wordt het tijd eens naar de rechtenfaculteiten te kijken: zet om te beginnen alle marxisten en coornhert-groupies eruit.

ben kokhals | 13-08-16 | 21:52

necrosis | 13-08-16 | 21:44
Ik duim voor u, succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

botbot | 13-08-16 | 21:52

Kaas de Vies | 13-08-16 | 21:03
Het probleem lijkt er in Nederland aan te liggen dat justitie en politie de laatste jaren helemaal kapot bezuinigd zijn en daarnaast ongewillig is dit te veranderen, de rot gaat héél erg diep zo zien we de laatste jaren steeds meer met de miljoenen die naar onzinnige pleuris-zooi gaan. Om over de interne problemen qua leiderschap & reorganisaties in dit land maar niet te spreken.
 
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die dit soort misstanden willen oplossen, het is jammer dat de normale jan modaal keihard en keer op keer genaaid is en eigenlijk alleen maar mag knielen en belasting afdragen. Geen wapens voor u, geen wapen gebruiken in noodweer situaties en niet voor eigen rechter spelen (al is die laatste natuurlijk wel begrijpelijk).
 
Het probleem is dat elke legitieme oplossing, de officiële en protcol-fetisjist manier, op verzet van jewelste zal stuitten bij het linkse maakbaarheidsideaal en corrupte en/of incompetente leiders van justitie. Neem je het heft in eigen hand kom je op een lijstje te staan van de bovenstaande tyrannetjes en kan je er op rekenen dat je keihard genaaid zult worden door de lange arm van justitie.

HaatAth3ist | 13-08-16 | 21:51

Dat onbekende gedeelte rechtvaardigt niet de opmerkingen over de officier van justitie. Over een gapend gat in de argumentatie gesproken. Wat is dit nou weer?

Gerard Leeflang | 13-08-16 | 21:50

Lekker makkelijk om te concluderen hoe het OM en de politie haar taak moet doen. De mannen en vrouwen die daar werkzaam zijn hebben maar een passie en dat is boeven pakken en opsluiten. Zodat wij allemaal makkelijk en veilig achter ons pc'tje kunnen spuijen. Het strafrecht is tamelijk complex en de rechten van de verdachte wegen zwaar en dat is maar goed ook, gezien het feit dat een dictatuur zo is gevormd. Kortom: je kunt op basis van dit filmpje niks zeggen en als het OM besluit niet te vervolgen dan vertrouw ik op hun inzicht en dan heb ik liever dat ze inderdaad tijd steken in een zaak waar ze wel een randdebiel kunnen laten veroordelen

sjakie_a | 13-08-16 | 21:47

Geloof het of niet, maar in de parkeergarages in mijn stad staat tegenwoordig het kenteken van je auto op je parkeerkaart!!!
Dat kan dus blijkbaar wel.
necrosis | 13-08-16 | 21:13
Daar valt geld mee te verdienen, met boeven vangen niet.

Tha Man | 13-08-16 | 21:45

@botbot | 13-08-16 | 21:31
Ik zat op de sol met een man of 50 (gaat om een nieuwe loods die nog geen personeel heeft) en minstens 20 man hadden geen cv bij zich ("stond niet in de brief", facepalm).
Mijn ervaring in dat soort werk is ruim toereikend en afhankelijk van wat ik daar zou gaan doen, zou ik ruim het dubbele kunnen verdienen vergeleken met mijn vorige baan.
Aanstaande week hoor ik meer.
En ontopic: iemand die zijn handen niet laat zijn als de popo daar om vraagt, gelijk een schot in hun been.

necrosis | 13-08-16 | 21:44

Smept | 13-08-16 | 21:35
Bij wettig en overtuigend bewijs volg er een oordeel.
En bij een beetje twijfel toch maar doen?

botbot | 13-08-16 | 21:43

Helden tegen de ambtenaren, je zal maar met getrokken pistool je werk moeten doen.

En dat het erna voor niets is geweest want, hij moest zijn veter strikken en dat deed hij daar heel snel. pistool? welk pistool? ik heb geen pistool. WTF? vingerafdrukken?

rattenvanger XL | 13-08-16 | 21:38

OudeNederlander | 13-08-16 | 21:28
Dat heeft ook wel zijn voordelen dan kan ik mijn bekeuring van driehonderd euro voor vijftig euro afkopen bij een Italiaanse Vopo.
Ik haal nu mijn bejaarde Kreidler weer uit het vet, hoera!!!!

botbot | 13-08-16 | 21:37

Zo rolt het al een tijdje. Bij minieme twijfel volgt er een sepo.....

Smept | 13-08-16 | 21:35

-weggejorist-

GrijzeKraai | 13-08-16 | 21:32

necrosis | 13-08-16 | 21:13
Dat kan wel maar die gegevens zijn niet bereikbaar voor de justitie,(privacy noemen we dat) dus je kunt een gestolen wagen weken lang parkeren.
Tot het moment dat hij bomvol vertrekt dan worden we witheet op justitie.
btw hoe is het verlopen met de sol?

botbot | 13-08-16 | 21:31

Zag het een tijdje terug al op Youtube staan. Inclusief de verbaasde reactie's vol terechte onbegrip. Ben nu wederom in verbazing . Hoe duidelijk wil je het hebben. Je kunt blijkbaar beter en onbestraft met een pistool schieten en rondlopen dan je klikobak te vroeg op straat zetten.

ja,diedus! | 13-08-16 | 21:31

De Staat kijkt er bij en doet geen hol.
Febofiel | 13-08-16 | 21:26
Ik heb er wel een verklaring voor. Kan het niet bewijzen.
Als je nou je politie en leger afbreekt, dan heb je vervolgens een mooi excuus om een europese politie- en legermacht op te tuigen.
De tijd zal het leren.

OudeNederlander | 13-08-16 | 21:28

De gevangenissen worden gebruikt voor asieleisers.
Er is geen vierkante meter meer over in Nederland om te schoffelen.
Alleen jongens en meiden met een plaat voor hun kop willen nog bij de politie.
De Staat kijkt er bij en doet geen hol.

Voor de politie heb ik trouwens een groot respect.

Febofiel | 13-08-16 | 21:26

Er zijn landen waar de politie geen waarschuwingsschoten lost....

necrosis | 13-08-16 | 21:24

Wat denk je van medeplichtige islamitische mollen bij politie en OM?

Frans Bierings | 13-08-16 | 21:21

@Lewis Lewinsky | 13-08-16 | 21:16
Volgens mij zit je op het verkeerde topic, maat.

necrosis | 13-08-16 | 21:20

Geweldig spannend filmpje. Goede tekst ook, Feynman.

Lewis Lewinsky | 13-08-16 | 21:17

OT De dader was een Zwitser met een typisch Zwitserse naam, sagt die Polizei.
*Es handelt sich um einen 27-jährigen Schweizer mit einem typisch schweizerischen Namen*.
www.watson.ch/!976099544?utm_medium=ea...

Lewis Lewinsky | 13-08-16 | 21:16

Neerland is boordevol met hoofdzieke hoofdmensen.

duitse herder | 13-08-16 | 21:14

Piet Karbiet | 13-08-16 | 21:12
Ben er ook bang voor...
Alleen protesten op zijn Spaans of Frans, met guillotines.

OudeNederlander | 13-08-16 | 21:14

Justitie is stuk.

Lewis Lewinsky | 13-08-16 | 21:13

@Kaas de Vies | 13-08-16 | 21:03
Geloof het of niet, maar in de parkeergarages in mijn stad staat tegenwoordig het kenteken van je auto op je parkeerkaart!!!
Dat kan dus blijkbaar wel.

necrosis | 13-08-16 | 21:13

@OudeNederlander | 13-08-16 | 21:07
Flyeren voor referenda ook niet...

Piet Karbiet | 13-08-16 | 21:12

Want je kenteken......... dat kunnen ze haarscherp vastleggen. En dan hang je, als domme burger. Oei oei oei wat ben je stout.
En ook daar doen we niets tegen.
Kaas de Vies | 13-08-16 | 21:03
.
Als door de wol geverfd misdadiger beveel ik mijn companen het gebruik van False kentekens aan,ik wil namelijk achteraf geen geduvel van wie die auto ook weer eens was.

botbot | 13-08-16 | 21:10

Kaas de Vies | 13-08-16 | 21:03
Eens. Net als al die draadjes over immigratie en de EU.
Aan het eind van de dag helpt reaguren geen zak, alleen actie.

OudeNederlander | 13-08-16 | 21:07

Is dit in Aleppo?

Piet Karbiet | 13-08-16 | 21:05

Feynman.

Leuke analyse weer maar het is toch zo knip en klaar. Ze hebben er gewoon geen zin in.
De gehele keten van agent tot rechter
van gevangenisbewaker tot reclassering
van slachtoffer tot dader

Klopt niet.

We leven niet meer in een normale rechtsstaat. Het is een farce, een illusie.

Want je kenteken......... dat kunnen ze haarscherp vastleggen. En dan hang je, als domme burger. Oei oei oei wat ben je stout.
En ook daar doen we niets tegen.

Het echte probleem is dat wij, het Nederlandse volk eens duidelijk maken dat dit meer kan. En voor de 40ste keer dezelfde column schrijven of ik, voor de 900ste keer hetzelfde reaguren helpt daar niet bij.

Totaal zinloos.

We willen het allemaal gewoon niet oplossen.

Kaas de Vies | 13-08-16 | 21:03

-weggejorist-

miko | 13-08-16 | 21:02

Was het kabouter Wesley of de 'Je speelt met mijn privé' man die aangeschoten is??

miko | 13-08-16 | 21:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken