Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VK: 'Nice (misschien) niks met islam te maken'

boehlel.jpg Ja joh nog maar een komkommerenkweltopic over de religie van de gewelddadige zomertournee. Bij de Verwarde Krant zijn ze nog steeds aan het piekeren over het motief achter de aanslag in Nice, waar een moorddadige moslim vorige maand zijn vrachtwagen vol gas over de promenade joeg om een kleine honderd mensen een voortijdige dood te bezorgen. OF WAS HET MISSCHIEN TOCH GEEN MOSLIM?, vraagt de Azaanbode zich vandaag nog maar eens af. Hij zoop tijdens de ramadan, hij neukte alles wat ie tegenkwam, en hij was kennelijk ook nog eens homoseksueel mét oude mannen, zo beschrijft de krant onder de kop "Was bloedbad in Nice toch geen jihadisme?" Bovendien lag er geen koran in zijn huis dus dan houdt het echt wel een beetje op met het islamitische motief. Heel prima natuurlijk dat de dode boom kritische vragen blijft stellen over het motief van de massamoordenaar, maar in het artikel wordt met geen woord gerept over de hulp die Mohamed Bouhlel kreeg bij zijn maandenlang voorbereide actie en waarover de Franse justitie gedetailleerde informatie vrij gaf: Bouhlel had volgens de Franse diensten al anderhalf jaar contact met radicaliserende of geradicaliseerde moslims. Dus dat meneer rondneukte met oude mannetjes, zoals info in zijn telefoon zou hebben verteld, of dat hij naar drank stonk tijdens de ramadan, zoals zijn buren beweren, is maar het halve verhaal. Kennelijk acht de Azaanbode dat voldoende informatie voor hun lezers. Die een pagina verder trouwens wel uitgebreid in een vertaling van dit NYT-artikel van vorige week kunnen lezen hoe IS honderden Mohamed Bouhlels recruteert en in Europa loslaat. Kennelijk moest er balans worden aangebracht in het maandagmorgen moslimbashen van de Persgroep dus moest iemand nog even wat eenzijdige kanttekeningen zetten bij Nice, de meest dodelijke aanslag in een treurige serie zomercolums van de religie van de vrede. Trap er niet in. boulevardnice1200.jpg

Reaguursels

Inloggen

Beetje late reactie, maar of 'ie moslim was kun je zien aan de manier waarop hij begraven is. Volgens alle islamitische rompslomp = moslim, gewoon ergens een random gat in de grond en kist er in = geen moslim.

EnNouJijWeer | 10-08-16 | 02:39

Niet zo vreemd dat het IS juist deze figuren uitzoekt en ze er waarschijnlijk van overtuigt dat alles goedkomt met Allah als ze in zijn naam een aanslag plegen.

Toontje-lager | 09-08-16 | 12:28

Mocht ie zich in de ogen van zijn omgeving niet als moslim hebben gedragen, die zie ik dat helemaal niet als ontslag van islam als probleem. Hij deed dit namelijk mogelijk om te compenseren. En de schuld van zijn (volgens de islam) zonden ligt juist (volgens de islam) in de vrede, vrijheid en veiligheid die hij om zeep hielp. Vooral niet bij hemzelf en zijn cultuur. Lekker, Volkskrant, dat jullie de islam weer eens vrijpleiten. Het is geen onschuldige religie, het is een kwaadaardige ideologie, zoals nazisme dat ook was/is. Gematigde moslims bestaan niet zolang er geen gematigde stroming van islam is. En we hebben geen tijd om daar op te wachten, is onze maatschappij veel te kwetsbaar voor. Een van de verantwoordelijkheden van de staat (die we grof geld betalen) is om onze vrijheid en veiligheid te garanderen. En ondanks het vele geld, plus de staatsschuld, wordt er heel hard gefaald. Met Rutte als eindverantwoordelijke. Als er in de toekomst ooit nog zoiets bestaat als goede, vrije geschiedkunde (haram...), komen de huidige machthebbers er daarin niet goed vanaf.

Doper | 09-08-16 | 10:01

De moslims die ik ken die zeggen altijd 'Ramadan, Jammer dan' en eten en drinken gewoon door tijdens de ramadan. Maar die lopen ook niet in een jurk of met een zak over hun kop over straat.

Ken jij een Brabander of Limburger die nog vast na de Carnaval?

KayakFun | 09-08-16 | 08:03

Gelukkig.
De Volkskrant ziet een spoortje licht aan de horizon: héél misschien heeft het zinloos doden van 85 mensen in Nice niets te maken met de Islam.
ZIEN juliie nou wel?
VK zei het al:
Islam is de religie van de VREDE.
Sufferds!!
De Volkskrant zegt het zelf: de mogelijkheid bestaat dat Brussel, Parijs, Nice etc. - terugwerkend tot 9/11 - allemaal helemaal niets te maken hebben met de Islam.
Nou, en als de Volkskrant het zegt dan weet je het wel....dan klopt het beslist.

mallekater | 09-08-16 | 06:43
-weggejorist-
Tsiehta | 08-08-16 | 22:48

Haha.. ik zou zijn huis en telefoon wel eens willen bekijken. Maar dan net voor of na de aanslag. Wat zullen er weer een hoop intrappen.

ag-kansloos | 08-08-16 | 21:50

Dat alle extremisme goedgepraat moet worden is duidelijk. Maar wat we niet weten is: waarom? Voor wie is dit een voordeel? Wie heeft hier baat bij? Is dit puur een links-geloof kwestie en zijn mensen echt zo verblind? En wie zit er dan achter? Waar komt deze vorm van aan de wenselijkheid aangepast nieuws vandaan?

Patatter | 08-08-16 | 19:43

-weggejorist-

PrachtigeHorizon | 08-08-16 | 18:09

Ik heb een grotere hekel aan gut- of linkschmenschen, want die helpen de maatschappij bewust om zeep. Moslims of andere aanhangers van idoite ideologieën verwijt ik niks, die hebben simpelweg de mentale capaciteiten niet.

Ronnie uit Helmond | 08-08-16 | 17:59

-weggejorist-

Bolder | 08-08-16 | 17:54

Neem het zekere voor het onzekere en geef de islam de schuld. Dan zit je voor 99,9% goed en de rest was verward maar dat is bijna hetzelfde.

voldemort | 08-08-16 | 17:43

Volkskrant kan gerust veranderd worden in grachtengordeliaans. Met volk hebben ze al heel lang niets te maken.

Als het niet zo walgelijk was, kon je lachen om deze desperate pogingen om hoe dan ook de islamitische identiteit van terroristen weg te redeneren. Wel met krom redeneren, want met werkelijke analyse heeft het niks te maken.

Absurd zoals gedacht wordt dat iemand alleen maar een religie aanhangt wanneer je ook werkelijk alle regels in acht neemt. Dat zie je uiteindelijk in geen enkele religie. Zeker in de islam is het zo dat het ook een cultuur een identiteit van je groep is. Een Christen kan gemakkelijker zijn geloof laten vallen. Stuit hooguit op wat weerstand, maar in De moderne wereld zijn zat families waarin gelovigen en afvallers vredig samen zijn. Binnen de islam absoluut onmogelijk.

Nuuk | 08-08-16 | 17:33

Gezellig. Steeds meer gevangenissen in de EU zijn hoge scholen voor islamitische radicalisatie geworden. Doorlopen mensen, niks aan de hand.

www.youtube.com/watch?v=Pk8JtaJewsw

mysteryposter | 08-08-16 | 17:26

If it talked like a pig, walks like a pig, behaves like a pig. Kan nie want dat etuh ze nie. Dus ik heb t gedaan. We staan pat, en alle witte stukken vliegen van het bord?

rattenvanger XL | 08-08-16 | 17:21

Helemaal niets in de wereld heeft met islam te maken. Maar maak dat de Mohammedanen maar eens wijs.....

BlowingBubbles | 08-08-16 | 17:16

Philippe Remarque zou zijn inktkoelies eens een cursus argumentatieleer moeten laten volgen;-)
Leestip: Wissenschaftliche Erklärung und Begründung---Wolfgang Stegmüller
Tweede tip van Tuur en Arie Pos: As minhas aventuras na República Portuguesa, van Miguel E. Cardoso
*geen ware Nederlandse*

halve pinda | 08-08-16 | 16:03

DE Eu zal er werkelijk alles aan doen om de islam vrij te pleiten al was het alleen maar om de dobberaars- en visumdeal met de dictator in Turkye niet in gevaar te hoeven brengen. Je zal toch een kind hebben die een bobo is in de EU.

Therapietje | 08-08-16 | 15:50

Wat een walgelijke kutkrant is het toch ook!! Bah!!

#10 | 08-08-16 | 15:42

Meestal is de discussie niet eens nodig. Want door de taqqiya-noodknop en dito wazige regeltjes is een moslim nl. altijd 'in vermomming'.
De islam doet daarom eerder denken aan 'The Thing': het gaat in je zitten. Mensen vinden het niet fijn dat het in iemand zit. En als 'het' eruitkomt is het niet fraai...

Notenkraker | 08-08-16 | 15:34

Progressief Nederland heeft ons zo vaak voorgehouden dat DE islam niet bestaat. En nu meent de VK ineens te weten wat wel des moslims is en wat niet. Welnu, of iemand moslim is bepaalt iemand zelf wel. En er zijn dus kennelijk ook moslims die stinken naar alcohol tijdens de ramadan.

jochum1980 | 08-08-16 | 15:22

-weggejorist-

Crufty | 08-08-16 | 15:17

@His Lordship | 08-08-16 | 14:51
Wat ook vergeten wordt is dat het niet aan en ander is om te bepalen of iemand al dan niet een molsim is, dat doet iemand zelf.
En wie 'allah is groot' roept, ziet zichzelf duidelijk als moslim.
Daarom maakte de VK er onmiddellijk 'god is groot' van.

Crufty | 08-08-16 | 14:57

Typische Jolo-logica. De massa-aanranders in Keulen konden ook geen moslims zijn, aangezien ze straalbezopen waren. Wat vaak vergeten wordt is dat de gemiddelde Arabier een nogal breed moreel referentiekader heeft: wel sympathiseren met jihadisten, islamitische/arabische superioriteit preken en kritiek op de islam veroordelen, maar tegelijkertijd niet 5x per dag met je reedt naar het oosten, of met je tengels van de alcohol afblijven. Kenmerkend gevalletje moreel inferieure narcist.

His Lordship | 08-08-16 | 14:51

@Peter Emile | 08-08-16 | 14:12
De grote, koele meren van religie lonken vooral naar de legen en zwakkeren onder ons; plekken waar de scheidslijn tussen dood en leven dun kan zijn. In deze losgeslagen wereld, waarin een overschot aan disfunctionelen nummers zijn, zul je dat vaker gaan zien. Alleen heeft het christendom die fase al gehad en is nu het geïmporteerde stemvee aan zet.

Slogra | 08-08-16 | 14:51

Ik zou er een liedje over kunnen schrijven, als dat al niet bestond.
.
De Volkskrant is een kutkrant en een plaag voor het gezin. Vroeger was ie katholiek, een pijler van bedrog. Nu is ie niet meer katholiek, maar toch maar toch maar toch
De Volkskrant is een kutkrant, t is mij niet gauw te dol
Maar als ik eens een krant lees, als ik eens een krant lees
Dan wil ik ook een krant en geen papieren drol
Waar de redactie drijft op drank en zelfcensuur
Je krijgt de halve waarheid maar wel twee keer zo duur
.
Enzovoorts. Enige punt van kritiek op de geniale Joop Visser/Jaap Fischer is zijn uitsmijter. De Volkskrant is een kutkrant, maar Trouw is geen Kuthaar beter.

Glasgow Argus | 08-08-16 | 14:50

Geen moslim?

Pffffiew, gelukkig. Dán is het niet erg en blijft gelúkkig ook het (alom uitgestorven) droomideaal, dat de islam een uitsluitend vreedzame religie is, onaangeroerd.

Is míjn dag even goed zeg.

HypoPseudo | 08-08-16 | 14:46

... en alle verdraaïng van de waarheid, iedere vertekening van de werkelijkheid, alle gelieg omtrent de juistheid, alle gesjoemel met de oprechtheid, alle gedraai om de authenticiteit dient maar één enkel doel: het in stand houden van de zwendel, de volksverlakkerij, de vleesgeworden minachting die ons huidig politiek en bestuurlijk bestel heet.
-
Ieder middel heiligt het doel: voorkomen dat ooit de PVV een factor van enig belang wordt in dit land.
-
En daar zijn ze precies een jaartje of tien te laat mee.

bisbisbis | 08-08-16 | 14:44

VK maakt zich werkelijk voor de zoveelste maal onsterfelijk belachelijk. En niet alleen dat, maar de VK drukt keer op keer hele leugens en/of halve waarheden af. In de kattenbak met dat dagblaadje.

krelus | 08-08-16 | 14:30

VK maakt zich werkelijk voor de zoveelste maal onsterfelijk belachelijk. En niet alleen dat, maar de VK drukt keer op keer hele leugens en/of halve waarheden af. In de kattenbak met dat dagblaadje.

krelus | 08-08-16 | 14:30

-weggejorist-

Notenkraker | 08-08-16 | 14:27

-weggejorist-

Crufty | 08-08-16 | 14:26

@VlaamseFriet | 08-08-16 | 12:37
"De ondertitels kloppen niet. Het is gewoon een prachtig Arabisch kinderliedje." /De Morgen-modus uit.

Alexander des Burgus | 08-08-16 | 14:26

Terwijl Saoedie-Arabié zich afficheert als de mondiale leider van de integristische islam en anno nu bijvoorbeeld Yemen bombardeert doen de Saoedische prinsen zich tegoed aan de "délices", de heerlijkheden van het decadente Westen. Zo was kroonprins Salman in het Grand Palais vorig jaar waar diens directeur en homo J.C. Cluzel, een video opnam over mannenliefde waarin genoemde prins meedeed in leer en al en dit in het kader van de Act-Up Campagne van J.C. Cluzel. De video is inmiddels verdwenen. Frankrijk is maar al te blij met de vele tientallen Saoedische prinsen die hotels kopen, miljoenen stukgooien in het Casino van Monaco en zich tegoed doen aan cocaïne en blonde callgirls.
bron: le LibrePenseur. Salim Laïba

Jan Boule | 08-08-16 | 14:24

"...het was toch de schuld van de vrachtwagen. Tijd voor een vrachtwagenverbod!"
@ jemagookniksmeer | 08-08-16 | 12:34
.
je begrijpt er niets van; het is gewoon de schuld van Wilders.

telelezer | 08-08-16 | 14:21

Volgens dezelfde redeneerlijn is Dagblad de VolksVerrader ook helemaal geen objectief nieuwsmedium, en de zijn de linkse partijen ook gewoon persoonlijk verdienmodellen geworden.

ad melkert | 08-08-16 | 14:20

@bijna_raak | 08-08-16 | 14:08
Het is pas vrede als elke 'vijand' geklopt is of jizya betaalt aan de islam-maffia. Logisch.

Slogra | 08-08-16 | 14:15

-weggejorist-

Crufty | 08-08-16 | 14:14

Southpark | 08-08-16 | 12:37
Even Goochelen op het begrip 'abrogatie' en het zal je duidelijk worden (hintje Medina en Mekka-teksten)

Maarten VB | 08-08-16 | 14:14

Ik ken er zo twee:

De een: moslim, uit Indonesië, heeft altijd afgegeven op fanatici, zei altijd dat ie niks op had met die types met een kalotje op die vijf keer per dag bidden en altijd en overal zeiken over het eten dat alleen maar halal mag zijn.

De man zoop, gokte, dook de koffer in met kerels (voornamelijk foute Turken die hem later chanteerden) en gaf bakken met geld uit aan dure Gucci- en Louis Vuitton-spullen. At ook gewoon varkensvlees.
De man is geestelijk nogal instabiel, een enorme narcist, en laat zich uitsluitend drijven door zijn emoties in plaats van zijn verstand, dat ie trouwens nauwelijks bezit.

Toen ging het ineens wat minder goed in zijn leven; zijn rijke (Nederlandse) partner overleed, de geldstroom droogde langzaam op en er waren nog wat 'akkefietjes'. Hij geraakte in de stress. Via- via kwam hij in contact met types die tot het vaste meubilair van een moskee in Amsterdam-Osdorp behoorden.
Ze haalden hem over met hen mee te gaan naar Mekka en binnen de kortste keren had ie een baard, een soepjurk, droeg ie een kalotje en doneerde hij duizenden euro's aan de moskee. Nu bidt hij vijf keer per dag, hangt elke vrijdag de hele dag rond in de Osdorpse moskee en is ineens heel fanatiek op halal-vreten.

Tweede voorbeeld: Een jonge man uit Bangladesh. Verblijfsvergunning bij elkaar gelogen en gefraudeerd. Heeft eigen winkeltje. Is getrouwd, heeft kinderen, maar valt eigenlijk op mannen en dan vooral op travestieten en transgenders waar 'alles' nog áán zit. Tot voor kort zoop en rookte hij dat het een aard had en at hij ook gewoon varkensvlees.

Toen kreeg de man huwelijksproblemen en werd daardoor depressief. Kwam via-via in contact met types die tot het vaste meubilair behoren van de moskee in Amsterdam-Zuidoost. Het vervolg: zelfde verhaal als hierboven. Geeft ineens vrouwen geen hand meer, heeft zijn baard laten staan, zijn zevenjarig dochtertje moet ineens een kopvod op, ineens moet ie vijf keer per dag bidden en besteedt ie verder al zijn vrije tijd (en geld) in de moskee.

Dit zijn veranderingen die zich voltrekken in hooguit enkele maanden.
Het is, alsof de ronselaars deze mensen ruiken; labiele mensen die in de problemen zitten. De ronselaars komen schijnbaar uit het niets op ze af, als vliegen op een hoop stront.

Zo gaat dat. En zo verspreidt zich de kanker van de radicale islam. In een razend tempo. Onder onze ogen. Ogen die in de meeste gevallen, niets willen zien.

De twee voorbeelden hierboven, zijn naadloos van toepassing op de types die aanslagen plegen, en van wie De Volkskrant denkt dat ze geen islamitisch geïnspireerde terroristen zijn omdat ze ooit rookten, zopen en rondneukten.

Slaap rustig verder, Volkskrant. Slaap zacht, Nederlandse gevestigde pers, in uw politiek correcte kramp. Die binnenkort voor helse pijnen zal gaan zorgen. En geen fysiotherapeut die daar dan nog iets aan kan doen.

Peter Emile | 08-08-16 | 14:12

Voor degene die niet snappen waarom moslims elkaar ook doden. Dat komt door het bevel uit de islam doctrine om hypocrieten te bevechten. De in hun ogen niet ware moslims, niet houdend aan alle regels.

www.al-islam.org/polarization-around-...

mysteryposter | 08-08-16 | 14:11

Waar het om draait is dat de Religie van de Vrede een enorme aantrekkingskracht uitoefent op mislukkelingen, op halve zolen en vooral op moslims die een diepe haat koesteren jegens alles wat niet buigt voor de Verhevene.
Waar het om draait is dat het barst van de opportunistische ronselaartjes, eveneens door haat gedreven minkukels die het in onze wereld niet konden maken en een modus hebben gevonden om ons daarvoor te straffen.
Waar het om draait is dat binnen deze zeer specifieke, volledig uitgekristalliseerde context de ene mislukkeling de andere mislukkeling slechts hoeft tegen te komen om een moordmachine op te starten.
Dat is wat de martelaar tot martelaar maakt: een context die hem van een zielig figuur maakt tot een mens met een heilige opdracht.
War die jongen deed vóórdat hij de martelaar wilde gaan spelen doet volstrekt niet ter zake. Hij was vatbaar voor en werd als zodanig gesignaleerd en gebruikt.

Schoorsteenveger | 08-08-16 | 14:10

Wat wordt ik doodziek van het wauwelen dat de echte islamist een man(vrouw/weethetniet) van vrede is. Het zijn de gematigden die respect voor wraaklustige fascistische sprookjesverhalen eisen onder het mom dat religie toch wel iets hogers is.

bijna_raak | 08-08-16 | 14:08

steeds meer "verwarde mannen" die niets met de islam te maken hebben
http://www.telegraaf.nl/buitenland/26367670/__Jonge_jihadist_roept_op_tot_moord__.html

telelezer | 08-08-16 | 14:06

Eerdaags mogen 75 miljoen Turkse booslims hierheen komen want Ome Erdo legt Brussel "Het Vuur aan den Schenen" met weer wat extra floegteliengen chantage.
Ik citeer:
"..de opvang van migranten 'zal niet mogelijk zijn' als de EU zich niet houdt aan de beloofde visumvrijstelling voor Turken.."
http://www.telegraaf.nl/buitenland/26367382/__Erdogan_dreigt_over_deal_migranten__.html

telelezer | 08-08-16 | 14:04

Sjefke7807 | 08-08-16 | 13:48
slachten that is...

Sjefke7807 | 08-08-16 | 14:00

Enter Yeti | 08-08-16 | 13:50


Nou mijn plempsels staan vol uitroeptekens. Toch vreemd dat u juist het het plempsel van de koning der uitroeptekens nou net niet overslaat. Ik raad u aan dit bij deze te doen!!! Dat is mijn mening maar dat hoeft niet de uwe te zijn. O ja en het is in de ik vorm. Ik vind dat u beter dan mijn plempsels kunt overslaan. Maar het hoeft niet. Ik zeg blijft u zich dan maar lekker aan mijn uitroeptekens irriteren. Ook dat zal mij hallal worst wezen. Ben niet zo moeilijk!!Doe wat u niet laten kunt.

tweetybird | 08-08-16 | 14:00

@ tweetybird | 08-08-16 | 13:25

Ja, ik heb simpelweg de tijd niet om alle plempsels te lezen. Daar ik doorgaans betaalde arbeid verricht. Daarnaast sla ik doorgaans plempsels met een overdaad aan uitroeptekens over!!

Enter Yeti | 08-08-16 | 13:50

@ Moonwarrior | 08-08-16 | 13:28

Wij zijn ook geen mensen volgens de islam doctrine maar ongelovige honden en varkens, als vee maar dan minder etc.

www.thereligionofpeace.com/pages/artic...

mysteryposter | 08-08-16 | 13:49

Wat de Azijnbode voor het gemak maar even vergeet: dit alles is een onderdeel van taqqiya genaamd Muruna. En dat gaat zelfs zover als het drinken van alcohol, eten van varkensvlees(!) etc.. Zolang het maar is om de islam te bevorderen en te faciliteren. Dan is het; "Anything goes..." Want door dat te doen en de ongelovige varkens, hoeren en honden (...) af te slechten wordt zijn plaats naast allah verzekerd. De Azijnbode zou zich eens wat beter moeten inlezen voor dom te gaan kwaken.

Verder wat @Gen. Maximus | 08-08-16 | 13:13 zegt.
Want we zouden die rottige olifant toch eens bij de naam moeten noemen zeg.

Sjefke7807 | 08-08-16 | 13:48

Klimaatontkenners worden door links uitgelachen en belachelijk gemaakt omdat ze overduidelijk de feiten ontkennen (terecht btw).
Hebben we het over islam (en jihadisme) dan is het ontkennen van feiten voor diezelfde linksen ineens een deugd?
Links is ideologisch danig in de war.

VlaamseFriet | 08-08-16 | 13:47

Zomaar even een zijstraat: India stuurt voedselhulp naar Saudi arabie om hun landgenoten die door de lage olieprijs hun baan zijn kwijtgeraakt te helpen. Deze mensen hebben hun paspoort in moeten leveren bij aanvang contract en zitten nu zonder inkomen en zonder pas vast in S.A.

brughslurph | 08-08-16 | 13:44

Adversary | 08-08-16 | 12:35
Zou van die age of consent wijziging naar 12 jaar een bron kunnen geven?

Skinkie | 08-08-16 | 13:43

@Moonwarrior | 08-08-16 | 13:19
De koran is helemaal niet perfect en 'makkelijk te begrijpen' als elke lamlendige mocro en IS'er (zie: jihadistenmeth) er maar uithaalt wat-ie wil. Meer reden om te verbieden, dus.

Slogra | 08-08-16 | 13:41

Wat ook een beetje onduidelijk is is het volgende. Moeten we nou blij zijn met het feit dat niet niet georganiseerd is, en dat het slechts "lone wolves" zijn?

Feitelijk kan iederen moslim 'ineens' radicaliseren, is niet eens 'organisatie' voor nodig... Zijn toch helemaal gek die gasten?

mrXL | 08-08-16 | 13:40

Het grote probleem met de linkmensch is dat men niet wil begrijpen wat islam is, men weigert zich te informeren (door eens in de koran te bladeren) zodat men de loze goedmens-mantra's tot in de oneindigheid kan blijven herhalen (islam = vrede, niet alle moslims doden, dus ..., de marokkaanse buurman zegt altijd vriendelijk gedag, dus er is niets mis met de islam, enzovoorts).

VlaamseFriet | 08-08-16 | 13:37

Moslim of geen,het is een barbaarse criminele terreurdaad.Hoe men het ook draait of keert.Het was geen Jan of een Kees of een Hans.Het was ook geen roodharige .

altijdfeest | 08-08-16 | 13:36

Wat Spinazi al in andere woorden zei: kuffar afslachten en sterven voor jihad is gegarandeerd one-way ticket naar 72 maagden in de Islam. Zelfs al heb je nog zo gefeest, gedronken en alles wat los en vast zit ge-neukt in je leven.

DolfWeerwolf | 08-08-16 | 13:29

Voor alle duidelijkheid in de Koran schijnt te staan dat een moslim zijn medemens niet mag doden. Mogelijk zijn er meerdere Koran versies in omloop! Concreet, elke moslim die een aanslag pleegt is geen goede moslim. Dus hier kan de Azaanbode altijd mee wegkomen. Volgens de IS is een moslim die een aanslag pleegt wel weer een goede moslim. Heel verwarrend allemaal.
Southpark | 08-08-16 | 12:37
Voor de duidelijkheid: er staat dat je niet mag doden. De vers waar naar verwezen wordt is een citaat aan "de kinderen van Israel". Nu gelden wetten voor joden en christenen vanuit de bijbel ook voor moslims min of maar maar de vers vermeld een heel belangrijke zaak die moslims er altijd uit laten: je mag onschuldigen doden als het met een goede reden gedaan wordt:
wikiislam.net/wiki/If_Anyone_Slew_a_P...

Moonwarrior | 08-08-16 | 13:28

me,myself and IK | 08-08-16 | 13:22
Goed opgemerkt!

Vigil | 08-08-16 | 13:25

Enter Yeti | 08-08-16 | 13:01


O ja en omdat u schijnbaar hier weinig leest zal ik ook gelijk verduidelijken dat ik niet alleen iets heb tegen islam van de wrede maar tegen alle geloven met sprookjesgoden en hun opdringen van hun geloof. En het hun opdringen van hun kudtregels en achterlijkheden. Zoals nu bijvoorbeeld weer in de sport. Ik zeg religie is een hele grote plaag en de pest voor de wereld!! Beter zijn we er vanaf want het brengt altijd meer ellende als goeds!! Als ik sprookjes wil zien ga ik wel naar de efteling. En zelfs daar ga ik niet naartoe omdat de rijen mij te lang zijn!! Zo bent u ook weer op de hoogte. Bespaard u weer een hoop lezen hier!!

tweetybird | 08-08-16 | 13:25

Jullie lezen het artikel verkeerd, het gaat erom dat er eerst twijfel wordt gezaaid door te stellen dat de aanslagpleger waarschijnlijk dit niet deed vanuit religieuze motieven, om vervolgens mensenrechten schendingen door de Fransen en machtsmisbruik van de politie aan de kaak te stellen, want daar worden de zielige moslims slachtoffer van.

Om van te kotsen.

me,myself and IK | 08-08-16 | 13:22

Die idioot die op 11/9/2001 de eerste Boeing het WTC injoeg deed zich ook niet voor als haatbaard. Oftewel: hoe zet ik iedereen op een dwaalspoor?

Brulboei_61SB | 08-08-16 | 13:22

die vent heeft waarschijnlijk geprobeerd al zijn 'zonden' in 1x recht te zetten.
Wat het dus wel een interessante maakt:
de aanslag had in dat geval dus niets met moslims, maar alles met de islam te maken.

Ballenman | 08-08-16 | 13:22

@Amok | 08-08-16 | 13:04
De reden die ik hiervoor heb gehoord is dat er in de heilige geschriften niks staat over drugs, en omdat die perfect zijn en zó actueel je rustig een infuus mag aanleggen of gaan lopen verhandelen.

Slogra | 08-08-16 | 13:21

ps dit is een "no true Scotsman" argument van de VK, dus een manier om de discussie te vermijden.

Moonwarrior | 08-08-16 | 13:20

Vind ik ook een enge ontwikkeling. Dat iedereen alles aan islamitische staat probeert te koppelen. Terwijl het probleem veel breder is. We hebben een enorm probleem met migranten uit moslimlanden. Dat is altijd de gemeenschappelijke noemer geweest. Is het niet terreur, dan is het wel zware criminaliteit, of anders wel gebrek aan integratie. Sinds kort zijn moslims ook nog oververtegenwoordigd als verwarde man algemeenheid zijn moslimmigranten een drama voor je land. Geen assimilatie, geen integratie, maar veel ellende en chaos. Vind het jammer dat de goede moslims er onder moeten lijden. Maar er komt n moment dat je zegt: dit experiment is mislukt. Tot hier en niet verder. Een ieder die dit niet wil of kan inzien, werkt mee aan de vernietiging van Nederland. Het land zal niet snel instorten, maar hoe een minderheid in 30 jaar tijd de sfeer in een land zo kan verpesten. Dat kan alleen de islam.

Tirade | 08-08-16 | 13:19

De islam wordt nog strenger verdedigd door linksch dan door de moslims zelf.
Het is zo dat bepaalde zaken als het drinken van alcohol, hoerenlopen, moorden en homosex allemaal vaag omschreven staan in de islam en voor meerdere versies uitlegbaar zijn.
Zoals Homosex. Arafat was een keiharde homo en dat was geen probleem voor hm niet om kinderen het martelaarschap aan te prijzen en voor al die moslims die fan van hem waren. In de islam ben je trouwens geen homo als jij de ehhhh, gevende partij bent. De ontvangende partij is echter wel homo. Verder is het niet direct strafbaar: als je de eerste keer betrapt wordt moet je het afzweren en staat er geen straf op. Sex met jongetjes is ook geen enkel probleem en de koran spreekt over naast maagden in het paradijs ook over "jongetjes zo wonderschoon als parels" en ook over rivieren die vaag omschreven zijn alsof er wijn in stroomt.
Dan komen we dus bij dat gedeelte. Bijzonder veel moslims die ik ken drinken gewoon wijn of sterke drank. Wordt ook gewoon geschonken in de meeste moslimlanden. Dit ook omdat er geen expliciet verbod is op alcohol, de koran spreekt van het verbod van het innemen van middelen die je geest veranderen en er wordt gesproken van wijn en kansspelen maar ook dat het voordeel kleiner is dan het nadeel dus betekend dat in kleine hoeveelheden het wel mag (sura 2:219). Dus dat kun je breed uitleggen. Alcohol, drugs en anabolen vallen hier onder maar met een beetje goede wil kun je het verdraaien onder het mom van een beetje kan geen kwaad maar dat wordt weer tegengesproken in sura 5:90 dus verwarring alom terwijl de islam claimt dat de koran altijd heel duidelijk is.
Dan hoerenlopen, iets wat ook was de bij 9/11 kapers. In de islam heb je geen hoeren, wel tijdelijke huwelijken van een nacht...
Als zaken als moorden, drinken en homo zijn niet mag van de islam, hou je opeens heel weinig echte moslims over...

Moonwarrior | 08-08-16 | 13:19

Deze dader voldoet juist helemaal aan het profiel. Eerst zondigen door kontneukerij met ouwe kerels, alcohol bij de Rammendan, westerse kleding, je baard scheren, etc. Maar dan komt er een prediker in zijn leven die zegt: "Al je zonden zullen vergeven worden en jij gaat niet naar de hel maar de 72 maagden-hemel als jij voor de jihad wat ongelovigen met een zelfmoordactie om zeep helpt." En dit soort labiele figuren geloven dat dan, want ze waren een beetje sunnitisch moslim, maar zo'n imam is een geloofsdeskundige in hun ogen, dus dan komt het toch nog 'goed' met hen en ze waren al een beetje levensmoe.

IndoFortuyn | 08-08-16 | 13:17

@Nick da Prick | 08-08-16 | 12:54
Uit het artikel:
'Na drie maanden noodtoestand waren in februari meer dan 3200 invallen gedaan bij moslims.' Dan zijn het opeen wel allemaal moslims? Ook de geradicaliseerde of alleen die met een koran in huis?

Piet Karbiet | 08-08-16 | 13:17

Joris heeft een kort lontje vandaag....

kaplaarzenverkoper | 08-08-16 | 13:17

Zou het de familie van de slachtoffers ene moer interesseren of het een verwarde, geradicaliseerde, zuipende, neukende, IS, Al Qaida, Palestijnse of depressieve man uit moslimie geweest is? Ik denk het niet, moslim=islam=gestoord

bergsbeklimmer | 08-08-16 | 13:16

Je zou de dader zelfs het slachtoffer kunnen noemen. Zal de helft van de wereldbevolking heerlijk vinden.

RickTheDick | 08-08-16 | 13:13

Socialisten vonden communisme okay. Communisme was liev.
Extreem links vond Pol Pot een toffe gozer. Khmer Rouge was liev.
Extreem rechts ontkent het bestaan van de holocaust. Nazi's waren liev.
SP vond Mao een toffe peer. Maoisme was liev.
Volkskrant ontkent dat islam terreur betekent. Islam is liev.

SapperDeFlap2166 | 08-08-16 | 13:13

Nick da Prick | 08-08-16 | 12:41
Dit is nou juist het dodelijke van dit type terrorisme anno nu. De simpele ongeadreseerde massale oproep door IS (etc.) volstaat. Helemaal geen gestructureerde centraal geleide organisatie nodig. Vrijwel onverdedigbaar helaas. Veelzeggend is overigens ook dat de VK geen alternatieve drijfveer noemt. Dit is echt spijkers op laag water zoeken, passend in een lange traditie om de olifant in de kamer maar niet te hoeven benoemen.

Gen. Maximus | 08-08-16 | 13:13

Is dit niet net zoiets als de kruis tochten niks met de kerk te maken hadden.. lol

Rene046 | 08-08-16 | 13:13

Tobi | 08-08-16 | 13:06
De goedpraters en wegkijkers zijn juist heel blij met IS.
Daarom bestaat dat tuig ook nog steeds.
Want voor wegkijkers en taqqiyabedrijvers is het heerlijk om op die manier de mogelijkheid te hebben om te roepen, dat dat niets met de islam te maken heeft.
Daarom zijn er ook twee soorten islam, nl: de Ware Islam en de Ware Islam. (doordenkertje).

Vigil | 08-08-16 | 13:12

Terwijl het psychologisch toch heel gemakkelijk te duiden is.
Door de religieuze & culturele taboes zit je als moslimhomo natuurlijk slecht in je vel, je drinkt meer dan goed is, wat niet alleen een psychologisch probleem maar bovendien nog eens een religieuze zonde is, je voelt je daardoor extra depressief en wordt suïcidaal, maar ook dat is zonde, behalve als je een zelfmoordaanslag pleegt, dan ben je een held en martelaar, in plaats van een zielige, depressieve, drankverslaafde moslimhomo gevangen in een hypocriete cultuur vol taboes die uit angst voor verandering teruggrijpt naar een nog achterlijkere levenswijze van 1300 geleden.

Zyprexa20mg | 08-08-16 | 13:12

Niet om de betweter uit te hangen, maar in die eennalaatste zin bedoelde u de bloederigste aanslag in Europa? De zelfhaat van deze lieden is blijkbaar zo groot dat ze met alle "liefde" hun geloofsgenoten in nog veel grotere getale afslachten dan ons kaffirs.

Hetkanverkeren | 08-08-16 | 13:11

Enter Yeti | 08-08-16 | 13:01

Nee hoor hij mag blijven hoor. Het zal mij hallal worst wezen. Mijn mening is dat hij beter naar JOOP terug kan gaan met geloofs genoten. Maar dat is mijn mening. En mijn mening hoef je nooit aan te houden. Zo heb ik al meermaals laten weten!! Maar dat had u geweten als u hier vaker had gezeten!! Want in weze ben ik al in discusie waarin mijn mening is dat hij beter bij JOOP zit. Ik zeg niet dat hij moet. Want dat moet hij geheel zelf weten. Zoals ik zeg het zal mij halkal worst wezen. Ik heb enkel mijn mening gegeven. Een mening waar ik trouwens zelf achter sta en ook bij blijf. Hij is beter af bij JOOP!! Hier wordt hij enkel maar keihard en realistisch op zijn slinksche gutmensch teentjes door mij getrapt!! En dat zal ik niet laten ook. Want ik vind die slinksche gutmenschen sukkels en mensen die juist problemen voor iedereen veroorzaken!! Mijn mening maar let op!! Dat hoeft niet de uwe te zijn!!!! Ik zeg toedeledokie!!Doet er maar mee wat u wilt!!whoeaaa

tweetybird | 08-08-16 | 13:11

Ik vraag me al een tijdje af wat er zal gebeuren als je wordt aangevallen door zo'n inteelt organisme en je "elimineert" het gevaar met je illegaal aangeschafte, bijzonder effectief blijkende gun... Iemand een idee?

kaplaarzenverkoper | 08-08-16 | 13:09

Niets is immers wat het lijkt
zo is de Volkskrant bijvoorbeeld een ordinaire Dzjihaatgoedpraatkrant

Tobi | 08-08-16 | 13:06

de religie van de onvrede.
Uw Psychiater | 08-08-16 | 12:32

ROLFLMAO!

Die ga ik nog vaak plagieren! Dank u!

Vogelbeest | 08-08-16 | 13:05

@ Gen. Maximus | 08-08-16 | 13:01

Eens. 'Hij dronk dus geen echte moslim'.. 'IS, dat zijn geen echte moslims, want ze moorden'.. Ok, dan hebben we dus een niet-echte-moslim-probleem. Een van de kenmerken: ze beschouwen zich moslim maar zijn niet echt, want drinken en moorden. Lijkt me dan logisch dat we iets aan het niet-echte-moslim-probleem gaan doen.. en gebruik maken van wat we weten van de kenmerken, namelijk dat ze zich wel moslim beschouwen.

Sjors W. | 08-08-16 | 13:05

EefjeWentelteefje | 08-08-16 | 12:59 Ze lopen dus nu ook al op straat te schreeuwen. Ik heb zoiets eerder gehoord. Bij geschiedenisles.

ja,diedus! | 08-08-16 | 13:05

Huichelarij is nu eenmaal het kenmerk van geloof. Er zijn genoeg moslims die drugs verkopen. En dat mag, want ze verkopen het aan blanke kuffars. Ja, de logica gaat diep. Vuistdiep zullen we maar voorzichtig stellen.

Amok | 08-08-16 | 13:04

Wordt het tijd voor een IS aanslag op de Volkskrant?
duitse herder | 08-08-16 | 12:49

Natuurlijk niet. De Volkskrant is de grootste ontkenner van het bestaan van moslimterrorisme.
Als er een aanslag van verwarde mannen op Nederlandse media komt zal de VK zeker niet het doelwit zijn. Ik wil niemand op ideëen brengen, dus ik ga lekker niet zeggen welke 3 er vermoedelijkbovenaan het lijstje van IS staan.

Vogelbeest | 08-08-16 | 13:03

Nick da Prick | 08-08-16 | 12:54


Hier moet niks. Alleen de realiteit laat zien dat het aan islam van de wrede gerelateerd was. Alleen de slinksche gutmens en de vk zitten ondanks alle bewijzen nog steeds in de ontkennings fase. Dat noemen ze in de volksmond wegkijkers. U noemt ze nu verward om de islam er niet bij te betrekken en wij noemen ze nog steeds gewoon terrorist van islam van de wrede. Want dat zijn ze. Die verwarde zielen die een hoop onschuldige mensen naar hun dood brengen om hun denkbeeldige sprookjesgod!! Nou terug naar JOOP. Ze zijn weer open!!

tweetybird | 08-08-16 | 13:03

Zo'n "zondig" leven is misschien juist reden te meer om met een zelfopofferings actie, ter meerdere glorie van Allah, zich een plek in het paradijs te garanderen.

Gerf | 08-08-16 | 13:03

De Volkskrant is duidelijk van het padje. Een krant die feiten bewust verdraait, is een onbetrouwbare krant zonder bestaansrecht.

Rheia | 08-08-16 | 13:02

Jesus H. Christ on a motorbike! Ik word hier zo moe van. Rot toch 's op met die technicalities. Wel/geen devote moslims, feit blijft dat de volkeren van de door Islam gedomineerde culturen in Noord-Afrika en het Midden-Oosten zeer vatbaar blijken voor de lokroep van IS om zoveel mogelijk westerse kaffirs te vermoorden. T/m de 3e generatie aan toe. Zie dat rationele feit nou verdomme 's onder ogen, stelletje onderbuikzwatelende goedmensen! En pas het immigratie- én integratiebeleid er stante pede op aan. De gekken runnen hier waarlijk het asiel.

Gen. Maximus | 08-08-16 | 13:01

@ tweetybird | 08-08-16 | 12:46

Ah, u bent er zo iemand dat als de mening u niet bevalt de persoon in kwestie zijn heil maar elders moet zoeken? Wat is dat nu weer voor totalitaire achterlijkheid. Bij het GS wat ik ken(de) is/was ruimte voor discussie, niet door andere meningen maar weg te zetten met de opmerking dat ze maar op moeten rotten naar Joop en dat dat niet de heersende mening is van de reaguurder hier. U kent mij niet, dus het zou u sieren als u het woord 'wij' achterwege zou laten...

Enter Yeti | 08-08-16 | 13:01

Er is een filmpje opgedoken waarbij een jongen 's avonds door het centrum van Verviers loopt. Hij loopt te schreeuwen dat alle christenen moeten worden gedood.
Wedden dat dat niets met de Islam te maken heeft? Gewoon een verwarde puber, weet je toch.

catomar | 08-08-16 | 13:01

-weggejorist-

kaplaarzenverkoper | 08-08-16 | 13:01

"Hier moet en zal het aan de Islam gerelateerd worden."
Nick da Prick | 08-08-16 | 12:54
Ja, dat moet ook, want tot op heden waren het geen boeddhisten, christenen, hindoes of atheisten en wat al niet meer.
Maar ja, leg maar eens aan een blinde uit, hoe een schilderij er uit ziet.

Vigil | 08-08-16 | 13:01

Als het om de dader gaat is de link met het moslim zijn niet relevant, maar als het gaat om invallen bij Franse burgers noemt de volkskrant het opeens moslims (want slachtoffer). Bah, ranzige krant.

HypodePipo | 08-08-16 | 13:00

@Nick da Prick, nee ik heb het niet eens gelezen, zo serieus neem ik ze nu eenmaal

Bokito ergo sum | 08-08-16 | 12:59

Knulletje Bilal praatte een half jaar voor de Bataclan over niks anders dan voetbal en was niet voor de Playstation weg te slaan. Zijn alle idioten met een leeg bestaan nu ook al potentiële IS'ers? Baan of geen baan?
http://imgur.com/a/WibOC

Slogra | 08-08-16 | 12:59

Aanwijzing 1 , had Mohamed Bouhlel nu wel of geen voorhuid ? Nee , stop met aanname's. Zo ja , ga door naar aanwijzing nr. 2.

ja,diedus! | 08-08-16 | 12:58

Hij kan best gezondigd hebben tegen de regels van islam. Dit was dan een mooie manier om in het reine te komen met zijn opperbaas, want zo rollen ze dan wel weer. Alle zonden vergeven.

Mokum Kosher | 08-08-16 | 12:57

Nick da Prick | 08-08-16 | 12:41

En zeker nooit in het weekend in de stad geweest. Thuis zijn ze vrome moslim en als ze uit zijn zuipen ze en doen juist alles wat hun god ze voorschijft niet. Dit geldt voor vele jonge moslim mannen. Maar noemt u ze maar verward. Ik zeg zet je donkere bril eens af mafklapper!! Dan zie je eindelijk eens de realiteit!!

tweetybird | 08-08-16 | 12:56

hij was vast ook lief voor zijn aquarium met guppies en eigenlijk zou de volkskrant een stille tocht willen organiseren voor deze in de bloei van zijn leven weg gerukte fijne jongen. Het is toch in en in triest dat deze man na een klein verkeers ongelukje zo gestigmatiseerd word door die gemene autochtonen en islamophobe schoften uit het westen. wij moeten ons allen dood schamen dat wij deze arme man en zijn mooie vredeliefende religie zo tekort geschoten zijn en nu zijn nagedachtenis besmeuren..... ok, ik kan verder geen sarcastisch gezever meer uit mijn toetsen krijgen. Dit had alles met Islam te maken Deze pisvlek was geinspireerd door de profeet en zijn handelen in deze actie waren in lijn met wat deze profeet van het kwaad in zijn boosaardige schrijfseltje de Koran toe aanzet.
Dat hij mogeljk in de voorgaande jaren een "minder devote" moslim was, kan zelfs relevant zijn. Dan zou dit islamistische bloed offertje aan zijn demoon allah een daad van boete kunnen zijn voor het zondige leven dat hij geleid zou hebben.
zo'n daad van boete is natuurlijk een devote diep religieuse handeling die voortkomt UIT die religie en ALLES met de religie waaruit deze daad voort komt te maken heeft. dus als het gedram over zijn "zondige" leventje waar is, is de conclusie dat het dus niets met de islam te maken heeft toch enigsinds voorbarig.

Ceevoo | 08-08-16 | 12:56

Volkskrant is nou eenmaal voor en door, uitstervende mensen

Bokito ergo sum | 08-08-16 | 12:56

@Hai D. | 08-08-16 | 12:41
Eric Corton, die nep rockert met zijn plak plaatjes. Super triest figuur dat geheel afhankelijk is van de staatsomroep. En dus als een slaaf de staats propaganda doctrine volgt en promoot. Die Corton figuren zijn zeer fout en worden over een paar jaar in Nederland uitgekotst en verantwoordelijk gehouden voor de aangerichte schade.

Mark_D_NL | 08-08-16 | 12:56

Als je als MSN zoiets durft de publiceren, dan spuug je op 85 lijken.

Zum kotzen!

De Droit | 08-08-16 | 12:55

Adolf was geen Duitser
dus...

nemeton | 08-08-16 | 12:55

ja,diedus! | 08-08-16 | 12:46

Wat heeft het met hoor en wederhoor te maken?

Heb je het stuk in de VK gelezen? Met dat stuk is niets mis.

Hier moet en zal het aan de Islam gerelateerd worden.

Nick da Prick | 08-08-16 | 12:54

@Einde van de Domheid | 08-08-16 | 12:52
Die vermeende 'zondigheid' bestaat alleen nog in religieuze koppen, m.a.w.; het is toch gerelateerd aan religie, in dit geval de islam.

Crufty | 08-08-16 | 12:54

Wat de Volkskrant maar niet wil begrijpen is dat het helemaal niet uitmaakt of de islamitische terrorist zelf een gematigd moslim was of een orthodoxe rakker, het gaat erom dat hij het IS gedachtegoed uiteindelijk wel onderschreef met zijn daad en haat tegen ons, de vrijdenkers.

medmed | 08-08-16 | 12:52

Muslims mogen liegen varkensvlees vreten blanken neuzen en hun eigen moeder uitschelden zolang als het het doel maar rechtvaardigt en deze muslim heeft meer dan zijn best gedaan als terrorist. Ik begrijp de frustratie in dit bericht het heel goed want die voel ik ook en dan heel erg want jullie doen er niks aan! Steeds maar roepen waarom ik jullie zeg is ook stom. Ik ben Israëliër dus leggen jullie de linkjes maar.

tattooboer | 08-08-16 | 12:52

@duitse herder | 08-08-16 | 12:49
Is op de NOS al eens gepleegd, die jongen zit nog wel even vast, terwijl hij een standbeeld verdient.

Crufty | 08-08-16 | 12:52

Vaak is een daad van terreur het gevolg van een zondig leven, de waan is namelijk dat je dan in een keer alsnog een goed mens wordt!

Einde van de Domheid | 08-08-16 | 12:52

duitse herder 12:49
waar zit uw verstand ? Uw suggestie is meer dan laakbaar.

Jan Boule | 08-08-16 | 12:52

Zijn we net blij dat het IS was en is komt de VK met onthullende journalistiek die het wereldbeeld van de xenofoob danig in de war de stuurt. Dat moet een links danwel linksig complot zijn, graag wat minder nuance, waarheid en Marokkanen!!!

Heer Zwad | 08-08-16 | 12:51

Huib Modderkolk; gegeven genoeg tijd zal deze klootviool van iedere moslim ooit, mohammed inbegrepen, ontkennen dat ze ook maar ooit iets met de islam te maken hebben.

dlseth_ | 08-08-16 | 12:51

Off

ja,diedus! | 08-08-16 | 12:51

Dit schift alleen maar de nationaalbiseksuelen(de koran- en zedelozen) van de sociaalbiseksuelen (die de koran in huishebben), nóg minder stemmen voor GL, D66 en de PvdA.

Crufty | 08-08-16 | 12:51

krampachtig in de sixties blijven hangen, koste wat kost.

geenspam | 08-08-16 | 12:50

tweetybird | 08-08-16 | 12:46 Op ome Joop beginnen de reaguurders ook al wakker te worden. De meningen zijn nu overwegend realistischer en steeds meer in lijn met de reacties lp GS. Ome Joop is denk ik volgend jaar wel of-line.

ja,diedus! | 08-08-16 | 12:50

Zoals hij beschreven wordt; dat is toch het archetype van een mohammedaan. En het is vaak geen georganiseerd terrorisme maar gewoon islam, dat volstaat al 1400 jaar voor zinloze moordpartijen.

Elessir | 08-08-16 | 12:50

Hoe meer je fout doet, hoe spectaculairder je moet worden om eerherstel te krijgen...

frank87 | 08-08-16 | 12:50

Vogelbeest | 08-08-16 | 12:47

Tsja beetje kip en het ei verhaal. Maar in dit geval weet ik bijna zeker dat beide kan.Sterker nog het lijkt er op dat in dit geval beide kloppen!!

tweetybird | 08-08-16 | 12:50

-weggejorist-

duitse herder | 08-08-16 | 12:49

Hai D. | 08-08-16 | 12:41
Eric Corton, een verschrikkelijke nitwit die alles opdreunt wat de politiek correcte links maffia hem voorschrijft.

lanexx | 08-08-16 | 12:48

@Nick da Prick | 08-08-16 | 12:41
Het zijn altijd "zondaars" die uit boetedoening overdreven gelovig worden. Dus ja, het was zeker een moslim.

Alexander des Burgus | 08-08-16 | 12:47

Nogmaals. Geen belangstelling voor dit soort aanslagen. Het is alleen een uitwas voor een algehele afwijzing van westerse gebruiken en normen van moslims. Please go! En daar zou ook beleid op gemaakt moeten worden.

roze_bril | 08-08-16 | 12:47

Moet je eigelijk al een verwarde man zijn voordat je moslim wordt, of wordt je eerst moslim en dan verwarde man?

Cést ne pas un pipe.

Vogelbeest | 08-08-16 | 12:47

Nick da Prick | 08-08-16 | 12:41

Het toont dus maar weer aan dat een gematigde islam niet bestaat. Nu gematigd en morgen radicaal en extreem. Dus het is nog een groter gevaar als dat wordt gemeld. Zo en nu terug naar JOOP en u volkskrant. Want iets zegt mij dat u hier totaal fout zit. En graag gelooft dat het een verwarde was!! Ik zeg welkom bij het leger der slinksche achterlijke gutmensch. Met hun achterlijke ontkenningsmodus. Mensen als u maken juist de problemen groter!! Met u ontkenning!! Nou hop JOOP mist u fijne bijdrages al. Wij helaas ,voor u niet!! Wij hebben het niet zo op echte wegkijkers en ontkenners van de realiteit.

tweetybird | 08-08-16 | 12:46

Nick da Prick | 08-08-16 | 12:41 Heb je het topic wel goed gelezen ? Iets met hoor en wederhoor. Niet opruiend aan. Goed in balans ook met aandacht voor de achtergronden die ( mogelijk ) een rol kunnen spelen in het totaal- plaatje. Iets te moeilijke bril op vandaag ?

ja,diedus! | 08-08-16 | 12:46

De VK heeft nog nooit van Takiyya gehoord.

Leipniz | 08-08-16 | 12:46

Iedere keer weer zijn het verwarde atheisten die de schuld krijgen.

bambi1970 | 08-08-16 | 12:45

@Southpark | 08-08-16 | 12:37
Dat noemt Bill Warner de dualiteit van de islam. In de koran staan in het begin wel meer vredelievende en vrouwvriendelijke teksten. Die worden echter altijd door de latere en wredere teksten overruled. Met deze twee Januskoppen kan de linksmens altijd de moordzuchtige daden van de muzelman goedpraten. Want in de boekwerkjes vol marsorders staat ook altijd het tegenovergestelde.

Piet Karbiet | 08-08-16 | 12:45

@VlaamseFriet | 08-08-16 | 12:37
Ze moeten wat meer cadeaudjes uitdelen daar in La France, i.p.v. therapie voor de verward mannen.

Crufty | 08-08-16 | 12:44

Herstel - van de verdachte gevonden wordt.

Nehemia | 08-08-16 | 12:43

Tunnelvisie van VK kent geen grenzen.

Rest In Privacy | 08-08-16 | 12:42

Wat opmerkelijk is, is dat alle informatie die achteraf in de telefoon van de verdachte altijd in het voordeel van de gutmensch is. Lügenpresse?

Nehemia | 08-08-16 | 12:42

Piet Karbiet | 08-08-16 | 12:34 Het was dus een moor , taalfoutje. Kan gebeuren.

ja,diedus! | 08-08-16 | 12:41

Ooit eens in een radiodebat gehoord dat de vele aanrandingen tijdens oud en nieuw in Duitsland, misschien wel geen moslims waren. Eric Corton wist in een discussie met Wierd Duk te melden dat het geen moslimmannen waren, want ze dronken namelijk. "En dat zijn geen moslims, want ze drinken". Hoe naïef kun je zijn. Dát is het probleem. Een duitssprekende moslim zei ooit: "Jullie probleem is niet dat jullie jarenlang te tolerant zijn geweest, maar naïef".

Hai D. | 08-08-16 | 12:41

-weggejorist-

Nick da Prick | 08-08-16 | 12:41

We hoeven nooit meer te zeggen dat de westerse pers liegt, want onze toekomstige leider heeft er al notie van genomen.

Hartgrond | 08-08-16 | 12:40

Het zijn juist de moslims die 'zondigen, die een gevaar vormen. Ze denke dat ze vergiffenis krijgen van Allah, en alsnog recht hebben op 72 maagden, wanneer ze ongelovige honden over de kling jagen.

WaitingLine | 08-08-16 | 12:40

Die biseksuelen toch, ze zijn een gevaar op de weg.

Crufty | 08-08-16 | 12:39

Tsja het was een verwarde ziel. Maar het mooie is nu dat als er verwarde ziel staat het dus islam van de wrede betreft. Het verwarde staat om het woord islam niet te hoeven neerzetten. Dit is namelijk net zo'n gevalletje van slinks als dat ze ons de boerenlul van het woord IS af wilde brengen en ons deash op wilde dringen. Terwijl in de volksmond iedereen wist wat bedoelt werd met Islamitische Staat. Tsja en zo draait slinks steeds om de hete brij heen . Gelukkig beginnen steeds meer mensen in te zien dat alle elkende we merendeels aan die slinksche gutmenschen met hun WELKOM te danken hebben. En ze het nu nog proberen te ontkennen ook. Op Merkel wijze. We noemen ze gewoon verward!! Wij blijven het toch gewoon terrorist noemen. En ik denk dat wij boerenlullen gelijk hebben. Het zijn terroristen en geen verwarden. Het zijn terroristen van islam van de wrede met die sukkel met tenen van 1 meter 80. Niks meer ,niks minder!!

tweetybird | 08-08-16 | 12:39

84 mensen plegen zelfmoord door tegen vrachtwagen te springen
Heeft niks met islam te maken

lasttango2016 | 08-08-16 | 12:38

Voor alle duidelijkheid in de Koran schijnt te staan dat een moslim zijn medemens niet mag doden. Mogelijk zijn er meerdere Koran versies in omloop! Concreet, elke moslim die een aanslag pleegt is geen goede moslim. Dus hier kan de Azaanbode altijd mee wegkomen. Volgens de IS is een moslim die een aanslag pleegt wel weer een goede moslim. Heel verwarrend allemaal.

Southpark | 08-08-16 | 12:37

Hij neukte alles wat hij tegenkwam, in het bijzonder oude mannen. Daarnaast zoop hij en rook tijden de ramadan dan alcohol. Een betere omschrijving van een Muzzelman is er niet.

Wistikniet | 08-08-16 | 12:37

Als je een verdorven leven leidt (in de ogen van anderen en wellicht jezelf), dan ben je ontvankelijker voor IS en andere sektes.

polt | 08-08-16 | 12:37

Uw Psychiater | 08-08-16 | 12:32 Moslims zijn meer van het kleuterneuken. Zo ook Turkije, die de age of consent op twaalf jaar (!!) heeft gezet deze week.

Adversary | 08-08-16 | 12:35

Politielekken door islamitische infiltranten in la France zijn er genoeg, krijgen we hier ook , maar dat geeft NIETS, wat een horror zou je denken, maar het valt in het niet bij een boulevard vol mensen en kinderen blootstellen aan het gevaar van een ZEDELOZE man.

Crufty | 08-08-16 | 12:35

Moslim of niet, het maakt eigenlijk niet uit, want het was toch de schuld van de vrachtwagen.
Tijd voor een vrachtwagenverbod!

jemagookniksmeer | 08-08-16 | 12:34

Verdacht ook hoe hard de MSM roeptoeterde dat de dader in London een 'Noor' was. Ja, uit foeking Somalie.
https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=dader+was+noor

Piet Karbiet | 08-08-16 | 12:34

Weleens aan gedacht dat meneer door zijn gedrag een goed target was voor IS om te werven: chantabel binnen gemeenschap plus kans om in het reine te komen met allah?

@TheseDays00 | 08-08-16 | 12:28

Om maar eens iets te noemen. En het lijkt mij ook helemaal niet vreemd dat IS juist de gammele 'verwarde' 'broeders' (lees: knettergestoorden met het IQ van plankton) benadert om hun walgelijke aanslagen daadwerkelijk ten uitvoer te brengen.

EefjeWentelteefje | 08-08-16 | 12:33

De verwarde ,Plofkip Debilie, van de GroeneKhmer blaast toch ook op vleestrompetten?

De gaylim uit Orlando was toch ook kringspiermusketier?

Anaalridder zijn in een pre als je aanhanger wil zijn van de religie van de onvrede.

Uw Psychiater | 08-08-16 | 12:32

Haha, die linkse gekkies toch.

funkyd | 08-08-16 | 12:32

Een beetje gelijk hebben ze wel. Dit was inderdaad duidelijk geen hardcore moslimfan. Wel was hij duidelijk een geweld-fan, die de religie-des-doods toch wel heel stoer vond. En hij was zwakzinnig genoeg was om zijn leven te geven om later door miljoenen herdacht te worden als een kickass strijder die nergens bang voor was.
Dit geldt overigens voor de meeste moslim terroristen: te zwakzinnig om uberhaubt de koran te kunnen lezen maar wel lekker mensen vermoorden, want toppunt van stoer!

Haatgenerator | 08-08-16 | 12:32

Losbandig bestaan, Sodom en Gomarra, hij leidde een vrij westers bestaan en dat is natuurlijk de oorzaak; weg met het vrije westen!
Oplossing; weg met zedeloosheid en een koran in huis!

Crufty | 08-08-16 | 12:32

Trouwens is dit de schuld van blanke mannen. Zij hebben vrachtwagens uitgevonden!

Kaas de Vies | 08-08-16 | 12:32

Hoorde laatst dat voetbal-hooligans niets met voetbal te maken hebben.

ja,diedus! | 08-08-16 | 12:32

Mohamed Bouhlel was gewoon een GroenLinks gekkie met een hekel aan vuurwerk......

Hobbykip | 08-08-16 | 12:32

Zucht. Het zijn JUIST moslims, die op een niet-gelovige manier geleefd hebben, die als ze zich alsnog voor hun religie gaan interesseren makkelijk slachtoffer zijn voor de Jihad. Om ondanks hun zondige leven toch in de hemel te kunnen komen, plegen zij hun wanhoopsdaad. Ronselaars weten dit en maken hier gebruik van. Echt, veel moeilijker is het niet.

Spinazi | 08-08-16 | 12:31

Maar dit is toch al lang duidelijk en ik zal het citaat nog even zodanig plempen wanneer ik de tijd heb, maar een ex-geradicaliseerde (kan dat?) zei iets in de trend van: Juist dit soort types worden geronseld, er wordt hen voorgehouden dat ze vergeving krijgen voor hun zonden. Zonden zijnde in dit geval, zuipen en sodomie.

uwgandalf | 08-08-16 | 12:31

Dat ie zoop en neukte, zegt niks; ik ken geen grotere hypocrieten dan moslims.

Het kán ook haast niet anders; de islam verbiedt en onderdrukt zo'n beetje alles dat in de menselijke natuur ligt en dat het leven mooi, vreugdevol, prettig en aangenaam maakt. Zo kweek je niet alleen types die zo gefrustreerd zijn als een eind dood hout, maar ook hypocrisie op onvergelijkbare schaal.

Peter Emile | 08-08-16 | 12:31

Haha alsof al die zogenaamde extreem religieuze moslims ook echt religieus leven en zich aan de regels houden die ze anderen opleggen. Ze neuken alles wat los en vast zit (vooral vast). Daarnaast is de porno-kijk-dichtheid in Pakistan het allerhoogst als ik me niet vergis. Ze rukken zich daar letterlijk he-le-maal suf op die mooie blanke tetten. Omdat de andere helft van hun slurf er ook af gaat als de stamoudste dat ontdekt komen ze maar hierheen. Vreselijk schijnheilig volk.

Makro777 | 08-08-16 | 12:31

Je hoeft geen moslim te zijn om tegen betaling een aanslag te plegen voor IS,hij heeft vlak voor zijn daad een 100K naar zijn familie gestuurd.

kzegje | 08-08-16 | 12:30

Van iemand die zich onderzoeksjournalist noemt zou je in plaats van vragen juiste antwoorden mogen verwachten. Nu worden de VK lezers in volledige verwarring achtergelaten.

CoffeePatch | 08-08-16 | 12:29

Rare jongens die VK journalisten. Wel tijdens feestjes interessant doen over je journalistieke werk, maar in je hoofd weten dat je bewust zaken weg laat of verdraait.
Dan ben je echt een ongelooflijke sneue zak.
Hoe zou het voelen als je nu eigenlijk wel weet dat je net zo fout bent als bepaalde kranten een jaartje of 70 terug?

crankshaft | 08-08-16 | 12:28

Weleens aan gedacht dat meneer door zijn gedrag een goed target was voor IS om te werven: chantabel binnen gemeenschap plus kans om in het reine te komen met allah?

TheseDays00 | 08-08-16 | 12:28

-weggejorist en opgerot-

Malleus_Maleficarum | 08-08-16 | 12:27

VK is huisblad Islamitische staat.

Gewoon dingen roepen, dan zijn ze waar!

Kaas de Vies | 08-08-16 | 12:27

Net terug van de drankboer. Champagne uitverkocht ! Het is toch nog niet zo erg ?

ja,diedus! | 08-08-16 | 12:27

Hij haalde zijn inspiratie voor de aanslag uit de islam dus is het een islamterroristische aanslag. Net zoals al die andere aanslagen de laatste maanden.
Hoeveel duidelijker wil de Volksverlakkers Krant het nog hebben?

sinar2 | 08-08-16 | 12:27

VK in denail.

Sabotage | 08-08-16 | 12:26

De wanhopige ontkenning van Linksch dat moslimterrorisme ook maar iets met de islam te maken heeft, begint sleets te raken. Nu zeggen ze zelfs over moslims zélf dat ze 'geen goed moslim' waren.

Adversary | 08-08-16 | 12:26

een gematigde moslim noem je dat

Hobbykip | 08-08-16 | 12:26

Er zijn mensen die suïcidaal zijn, aanhangers van de religie van de vrede nemen bij hun zelfmoord zoveel mogelijk slachtoffers mee. Dat is het verschil, complete achterlijkheid.

Mo het varken | 08-08-16 | 12:24

-weggejorist-

Generaal Pardon | 08-08-16 | 12:24

Journalist Huib Modderkolk. Dat zeg mij al genoeg. De bagger druipt er weer vanaf.

Piet Karbiet | 08-08-16 | 12:23

De kruisridders hadden hun naasten niet lief.

Godsammekraken | 08-08-16 | 12:23

Moslims hebben niks met islam te maken. Juist ja.

Godsammekraken | 08-08-16 | 12:22

Ja, en ik heb Elvis vanmorgen in het winkelcentrum gezien. Hij zat te wachten op Andre Hazes, die zou over 5 minuutjes komen.

Eparchus | 08-08-16 | 12:22

Het is pijnlijk om te zien hoe policor (s)links maar niet wil inzien wat voor een monster ze in onze samenleving hebben binnengehaald.

James Lastig | 08-08-16 | 12:22

Er zijn wel meer moslims die zondigen, hoor!

nemoj me jebat | 08-08-16 | 12:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken