Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Juncker: 'Toetredingsgesprekken Turkije gaan door'

juckererdoklootzakken.jpgDe EU is een fantastisch moreel richtsnoer. Want bij zaken die er toe doen, is altijd het exact tegenovergestelde van EU-beleid, moreel juist. En dat maakt het voor demense erg makkelijk hun ethische bearings aan te houden. Timmermans bijvoorbeeld, die Polen, dat Europa nota bene ooit redde van de Ottomanen, helemaal kapot grilt, terwijl hij Erdogan werkelijk alle ruimte geeft. Of Verhofstadt, die voor massa-immigratie is, omdat hij tegen tribalisme is. En dan nu Juncker weer, die nog steeds vastberaden lijkt het laatste greintje geloofwaardigheid van de EU op de Turkse bazaar in de uitverkoop te janken. "Als men Turkije nu de indruk zou geven dat de Europese Unie niet bereid is Turkije op te nemen, dan zou dat volgens mij een grote fout voor het buitenlands beleid zijn," aldus de seniele drankneus in uitsneden van een Duits interview dat zondag in z'n volledigheid verschijnt. De grote vraag blijft ondertussen natuurlijk het 'waarom'? Waarom wil de EU dat een zowel cultureel als strategisch vijandige mogendheid onderdeel wordt van een reeds ontbindende EU? Is het de EU's gebrek aan zelfreinigend vermogen, waardoor er een misdadige wereldvreemdheid wortel heeft kunnen schieten? Of is het uiteindelijk toch gewoon kwade trouw? Ondertussen raakt het DUITSE VOLK ook een beetje klaar met alles dat uit Islamië over komt waaien, en maar doet. Na de breek, iets over spareribs etende vluchtelingen in lederhosen.

Reaguursels

Inloggen

Heeft Juncker weer eens te diep in het glaasje gekeken zodat-ie niet meer zo scherp ziet wat er allemaal in Turkije is gebeurd en vast en zeker nog gaat gebeuren?

Reykjavik | 06-08-16 | 16:53

@Tweetybird:
Jij schreef: "De wet die sex met kleuters verbied in turkije is van de week afgeschaft en sex met kleuters is daar nu legaal. "

Bron vermelding svp.

MRF2739 | 06-08-16 | 13:45

harry21 | 06-08-16 | 12:43

He daar is die linksche gutmensch sukkel weer. Was JOOP gesloten. En ben je weer verdwaalt. Mafklapper!!

tweetybird | 06-08-16 | 13:29

Ach ja en nu steunt die EU zelfs pedofielen en dat openlijk. De wet die sex met kleuters verbied in turkije is van de week afgeschaft en sex met kleuters is daar nu legaal. Ja je gelooft het niet maar het is helaas de trieste waarheid. Nog meer en jongere kindbruidjes dus en meer van dat soort onsmakelijke dingen. Ik zeg een sinkhole is vervelend maar graag eentje in Brussel waar dat lelijke EU gebouw staat en als het kan als alle dames en heren van die EU aanwezig zijn. En dan hoop ik dat dat sinkhole zich vanzelf weer sluit. Zeg maar die pot waar de deksel op vastgelast wordt. Nou Demmick heeft in turkije met de jonge boys inneens legaal gehandelt. Zeg maar!! Ik zeg het die lui aan de top in de EU het zijn allemaal echte viezerikken. Zo blijkt wel!! O ja en als 1 sinkhole kan mischien mag ik dan ook om twee vragen. Ik weet nog wel een land met rode vlaggen!! Dan roep ik wel god is groot.

tweetybird | 06-08-16 | 13:27

"Maar we eisen van ze dat ze integreren."

Dat vind ik niet realistisch. Dat kun je niet eisen. Je kunt ook niet 3 tijgers in je huiskamer opnemen en zeggen "Maar we eisen van ze dat ze hun gedrag aanpassen".

harry21 | 06-08-16 | 12:43

Voorbeeldige | 06-08-16 | 12:15
Komt later in de geschiedenis boeken dat alle ministers en staatshoofden achter een ongekozen zuipschuit aan liepen .

fleurtje | 06-08-16 | 12:40

We zouden een petitie moeten starten om Juncker te laten aftreden. Die clown heeft absoluut geen enkele mandaat om op dit post te zitten. In de geschiedenis zijn staatshoofden voor minder, terecht, geliquideerd.

Voorbeeldige | 06-08-16 | 12:15

Na mijn eerste reactie bedacht ik me dat dit gewoon de lijn open houden is, tijdens deze gesprekken kunnnen ze nog proberen Turkije om te draaien van de huidige koers, als ze de gesprekken helemaal af breken is er niets, dus ik denk dat dit een goede keuze is, alleen legt meneer Juncker het niet uit..

tiku99 | 06-08-16 | 08:40

Toch vreemd dat (haast) niemand hier verder denkt. Het is vrij duidelijk dat de EU hier een spelletje met Erdogan speelt. De hint is zelfs verkapt in de uitspraak in het nieuwsbericht..

"Als men Turkije nu de indruk zou geven dat de Europese Unie niet bereid is Turkije op te nemen, dan zou dat volgens mij een grote fout voor het buitenlands beleid zijn,"

Oftewel zo lang mogelijk de vluchtelingen buiten houden en Erdogan aan het lijntje houden.

--

Mocht dat niet het geval zijn, dan is het inderdaad Nexit, en belachelijk wat hier gebeurt.

Het is sowieso vreemd hoe Nederlandse media reageren op de Coupe in Turkije, ik hoop dat het een strategie is van de overheid om Erdogan aan het lijntje te houden. Anders is het een schande.

killthemoonlight | 06-08-16 | 00:56

Belachelijk! Volgens de handvest van de grondrechten van de Europese Unie zou Turkije niet eens in de buurt mogen komen van enige bespreking tot toetreding!! Die Erdogan schendt de mensenrechten aan alle kanten! Waar is de VN in dit verhaal?! De wereld lijkt wel compleet omgekeerd te zijn!

Tetrahedron88 | 05-08-16 | 23:07

Koek koek ..

michelr | 05-08-16 | 22:28

De Europese macht gaat schiften volgend jaar.
In bijna elk land. Dus willen ze de deal met de Turken er zo snel mogelijk dor drukken.
Wat hebben de hedendaagse machthebbers toch een geluk dat alle verkiezingen van de betreffende landen pas op zijn vroegst volgend jaar zijn.
Het lijkt bijna opgezet werk.
Duitsland Frankrijk en Nederland gaan 2017 toevallig gezamenlijk naar de stembus.
Ik sta werkelijk te trappelen van ongeduld.

klinkklaar | 05-08-16 | 21:10

Waar blijven de massa demonstraties tegen dit beleid??
Ik vraag het elke keer weer.
Zonder tegenstand van de bevolking gaat alles lekker door zoals ze het willen.
Er lopen genoeg nationalistische niet geintegreerde Turken rond in Europa
Genoeg soepjurken met theedoeken om de kop.
Genoeg van dat alles. Want het zijn niet de moderne Turken die deze kant op komen.
Het is het achterlijke achterland volk wat hier de boel op stelten zet keer op keer.

klinkklaar | 05-08-16 | 21:01

Die Engelsen zijn zo dom nog niet met hun Brexit. Ik hoop van harte dat ze heel welvarend worden; misschien gaan dan ook de ogen van het domme Nederlandse schapenvolkje een keer open.
Maar ach, ik droom maar wat.

telelezer | 05-08-16 | 20:59

Juncker en eigenlijk de hele EC plus mevr. Merkel en haar schoothondje Rutte zijn criminelen van het ergste soort die de ondergang van heel Europa op hun geweten zullen hebben, voor zover ze trouwens ook maar een greintje geweten hebben.

Gezien de manier waarop ze opereren is dat hoogst onwaarschijnlijk.

Pieter V | 05-08-16 | 20:29

Zoals ik vanochtend al noemde, is dit zeer waarschijnlijk een onderdeel van de 6miljard 'immigranten'deal met Erdo. Ze krijgen geld om onze producten te kopen.
Deden de Duitsers ook bij de Grieken: alleen geld als ze er een paar onderzeeers mee kopen. Een win-win situatie voor Duitsland. En Nederland doet er waarschijnlijk aan mee.
Wat ik alleen niet begrijp is waarom die fabriek dan in Turkije zou moeten komen, en niet in Europa, want metname in de zuidelijke landen kunnen ze de werkgelegenheid wel gebruiken.

Trouwens, leg dit eens aan een Groenlinkse gutmens uit, dan beseffen ze (heel) misschien dat ze met hun goede bedoelingen juist de wapenhandel steunen.


Wutbürger_ | 05-08-16 | 20:29

Doe het maar snel, en als Europa ge"islamiseerd is dan kan ik op mijn leeftijd bij de ondergrondse. En bij Maxima op de thee in Argentinie.

Charles de Batz | 05-08-16 | 20:01

Weet niet of die gesprekken wel / niet door gaan.
.
Weet wel dat de post EU-tribunalen in IEDER GEVAL doorgaan , point of no return is ruimschoots gepasseerd.
.
Op zeker moment kan men niet meer spreken van " onhandigheid , naïviteit , pech , incompetentie , samenloop van omstandigheid " ed maar zullen zaken bij de juiste naam genoemd moeten worden.
De juiste benaming voor het gedrag van veel EU bestuurders is : " kwade opzet , voorbedachte rade , geheime agenda , vreemde belangen dienen , uitlokking van oorlog / geweld , machtsmisbruik ,corruptie , bedrog , verraad / schending van democratische principes en Westerse / humanitaire waarden - stuk voor stuk : pure MISDADEN.

Afhankelijk van de hoeveelheid ellende / slachtoffers die de EU gaat veroorzaken ( en die ellende moet nog gaan beginnen ) zullen deze EU-MISDADIGERS bestraft gaan worden.
De Nurenberg tribunalen zullen kinderspel lijken.

enorme sukkelzak | 05-08-16 | 19:41

Bah

24^7 | 05-08-16 | 19:05

Het moet en het zal he.

vanhetvarken | 05-08-16 | 18:27

Nee, turkye zal NOOIT deel uitmaken van de eu, niet zolang nl óók deel uitmaakt van de eu.

Anjin Mohammed | 05-08-16 | 18:03

De EU is allergisch voor democratie, in dat opzicht is het logisch.

voldemort | 05-08-16 | 17:56

Juncker, jij klootzak, drink lekker verder. Dwangbuis, iemand?

Jos9595 | 05-08-16 | 17:55

1914 of 2016?
Waar zijn "onze" leiders nu eigenlijk bang voor?
Voor het tuig van ver weg?
Nee hoor, net als in 1914 zijn ze bang om ongelijk te hebben.

Orakel1958 | 05-08-16 | 17:40

-weggejorist-

Coyote | 05-08-16 | 17:35

-weggejorist-

CheLives | 05-08-16 | 17:11

Juncker rot op. We willen die EU niet, dat boeventuig uit Brussel niet en het islamofascischtische Turkije al helemaal niet.

Zure prak | 05-08-16 | 17:02

Ik krijg steeds meer het gevoel dat iets of iemand een gigantische burgeroorlog in Europa wil, met bijbehorende leed en genocides zoals we deze sinds de jaren 40 van de vorige eeuw niet meer gezien hebben, en die in aantallen deze waarschijnlijk zal gaan overtreffen.
Ik begrijp echter niet waarom, maar ik kan gewoon niet geloven dat men onnozel genoeg is in de regeringskringen en zij die daarboven staan om niet in te zien dat het beleid van de laatste jaren levensgevaarlijk is. de culturele vernietiging van Europa de spanningen in buurten en op straat nu de dreiging van dood of verminking door geimporteerden.

Het doet mij allemaal vooral denken aan de val van het Romeinse rijk waar men de barbaren binnen de grenzen liet met alle gevolgen van dien.

De grote vraag die bij mij blijft is Waarom, wie wil dit,wie heeft hier belang bij.
Ik begrijp het allemaal niet meer.

Ik zet m'n alu hoedje maar af en ga 'n bier doen, want anders blijf ik roeptoeteren.

Ceevoo | 05-08-16 | 16:50

Gelukkig is Turkije een echt democratisch land met eerlijke verkiezingen, waar mensen met een ander politieke mening niet ontslagen worden, waar onschuldigen niet opgesloten worden, waar persvrijheid heerst. En waar niet akelig met vlaggen wordt gezwaaid als zo'n 70 jaren geleden.

Rest In Privacy | 05-08-16 | 16:06

Die integreren NIEHIEEET 111!!! Het zit bij dat volk in de genen sinds Genghis Khan ze samenbracht in 1300 om naar het Westen te trekken. Het zijn net robots, veroveren en slopen. Niks blijft heel, geen samenleving blijft staan zonder invloed van een jood die ze nog enigszins kan sturen. Maar die rekening moeten wij niet willen betalen. Ren maar naar het Oosten richting Kazachstan waar jullie ooit uit je grot zijn gekropen. Probeer een eigen samenleving op te bouwen wij willen jullie NIEHIEEET111!!!!

S802 | 05-08-16 | 15:49

Zo, politici uit Den Haag, straks zal in de campagnes duidelijk worden dat alles wat niet op PVV stemt, automatisch een volmacht geeft aan Erdogan.

Moet er niet aan denken, Erdogan voorzitter van de EU, dankzij een alcoholist.

Sweetlakecity | 05-08-16 | 15:27

Wanneer het dictotariale Turkije door Juncker nog altijd wordt toegelaten tot Europa, of besprekingen hierover doorgaan, gaat de PVV op zijn sloffen met overweldigende meerderheid van meer dan 50% winnaar worden bij de volgende Nederlandse verkiezingen en volgt er zeer zeker een Nexit. Ook al kost dit onze pensioenen. Het morele compas is voor de autochtone bevolking belangrijker dan een paar rottige uitgeholde Euro's. Brussel heeft in onze ogen allang afgedaan.

Loze verkiezingsretoriek die straks volgt van VVD, PvdA, D66, CDA, Groen Links, enz., gaan dit niet meer voorkomen. De maat is vol, too late "to adress this", het roer gaat om!!! Op naar de Nexit! Geen islamitische overheersing in Europa!

Jan, Leiden | 05-08-16 | 15:07

De EU was al volkomen overbodig maar is nu op hol geslagen en knettergek geworden. Dus Nexit. En dan doorgaan met decentraliseren.

ben kokhals | 05-08-16 | 14:59

Lees net dat de zuiveringen doorgaan nu zijn 168 wetenschappers de klos.

mierus | 05-08-16 | 14:40

De EU dient zijn/haar achterban te vertegenwoordigen die hun salaris betaalt. Ik heb het idee dat het merendeel van de betalers NIET wil dat Turkije er bij wil. Toch drijven ongekozen miljardenverslindende incompetente Euers hun wil door. Er is een alternatief; NEXIT.

Rest In Privacy | 05-08-16 | 14:04

Ze zoeken in Brussel nog naar de juiste formulering om dit er door te drukken ,maar de manier van aanpak in Turkije is volledig naar het zin van die zuiplap met zijn narren in Brussel .Ze zouden het liefst ook alle mensen opruimen die negatief zijn ,tegen de manier van regeren in het maffianest .Ze maken zich als voorstander van Erdogan echter steeds minder geliefd ,en hopelijk pats dat hele zooitje binnen no-time in elkaar .

fleurtje | 05-08-16 | 13:51

Volgens de Duits-Syrische moslimprofessor en psycholoog Bassam Tibi, komen de Asielzoekers alleen voor geld en seks naar Europa.
Dat verhaal stond op Fasebook, maar dat hebben ze snel laten blokkeren.

FreeVogelaar | 05-08-16 | 13:51

De Eu heeft als doel en als bestaansrecht (voorzover dat laatste er is) uitsluitend GELD. Meer niet, minder niet. Ze noemen het economie maar het in de praktijk noemen wij dat thuis gewoon geld. Ze verkopen hun geldmaakplannen onder het mom van politieke besluiten en maken het eindeloos ingewikkeld doch het is doodeenvoudig: ze willen geld. Veel. En snel. Pure technocratie gestoeld op dictatoriale fundering met als doel intensieve mensenhouderij dat op zich weer geld als doel heeft. En 70 miljoen Turken, dat is domweg een grote markt om geld te kunnen maken. Moeilijker is het niet. Alles draait bij de EU om geld. Echt alles. Moraal? Is er niet. Visie? Ook niet. Mededogen met vluchtelingen? Lazer toch op man met die smoesjes. Mdedogen met autochtone bevolkingen? Flikker op waarom zouden ze. Verantwoordelijkheid naar de mensuh? No way, als die mensen maar GELD opleveren. Als ze gvd een manier zouden kunnen uitvinden om mensen te recyclen om energie mee op te wekken dan zouden ze het aan je pogen te verkopen als iets wat goed is voor je zelf voor je kinderen en voor de toekomst van de wereld en eeuwige vrede en bladiebla maar uiteindelijk vreten ZIJ er de dikbelegde boterhammen van op en liggen WIJ te rotten in de kompostbakken.

Dutchbeaurouge | 05-08-16 | 13:36

De "leitcultur"is ISLAM sukkel.
Wen er vast maar aan, want je gaat er niet van af komen.

plaszak | 05-08-16 | 13:35

Referendum houden ? Ik denk dat ik de uitkomst al weet.Voor die coup moest Turkije nog 6 of 7 punten te gaan .Dat zijn er nu misschien wel 12 punten.En als de doodstraf erbij komt 0 njet.Dit land hoort niet bij de EU .Zouden ze werkelijk zo maf zijn ?

altijdfeest | 05-08-16 | 13:21

Waarom ze het doen? Voordat de Verenigde Staten van Amerika ook zo genoemd kon worden, ging er een burgeroorlog aan vooraf. De eurofielen willen nu eenmaal de Verenigde Staten van Europa hebben, linksom of rechtsom met of zonder burgeroorlog. En ik denk met.
Zodat als de rook uit de smeulende puinhopen is opgetrokken en iedereen in chaos en desillusie is achter gelaten, ze kunnen roepen dat 'ze dit nooit meer willen' en daarom het beter is om een Europese super regering op te zetten net als in de USA, of misschien nog wel een stapje verder de NWO.
brtnsnwbrd | 05-08-16 | 10:03

spijker en kop.. Dank u.

En voor alle popi jopie aluhoedjes roepers.. ach laat ook maar. De tijd zal het leren

Koning één oog | 05-08-16 | 12:51

En maar doordrammen, ook met al die zogenaamde vluchtelingen; ze blijven maar doorgaan en binnenhalen. Zo snel mogelijk naar de Nexit, alstublieft. Weg uit dit megalomane, oncontroleerbare, geldverslindende en bijzonder ondemocratische ding wat ze EU noemen.

Claudia M. | 05-08-16 | 12:46

Timmerschwanz (en ook Koenders) houdt zich nu mooi op de achtergrond, maar gaat dadelijk mooi voor de toetreding prediken.

ET007 | 05-08-16 | 12:43

Wat de CSU figuur zegt lijkt me niet meer dan elementair gezond verstand.Zou niets spectaculairs moeten zijn, maar kom daar vandaag de dag es om.

daytripper | 05-08-16 | 12:41

Ik zeg het niet graag. Maar Juncker heeft hier gelijk. Je moet die Turken net zo lang aan het lijntje houden tot ze er helemaal strontziek van worden.

roze_bril | 05-08-16 | 12:29

Ach ja, wat moet je ervan zeggen, helpt toch niks dus zeg maar niks meer.
Heb alleen een verzoek, maak eens een duidelijk onderscheid tussen een vluchteling en emigrant de eerste kan in mijn optiek nooit voor altijd blijven en de tweede moet bereid zijn zijn huidige vaderland op te geven want daar is het veel minder anders zijn het gewoon personen die ons willen gebruiken.

Umberto die trotzoni | 05-08-16 | 12:27

En aan de een kant van de cage fight ring de ongekozen seniele drankorgel Juncker en aan de andere zijde de testosteronbom en straatvechtertje Erdogan. Wie wint de onderhandelingen

HetOorAakel | 05-08-16 | 12:26

Tactisch een heel goede zet. Erdogistan is kansloos om bij de EU te komen, dat weet iedereen, zelfs Juncker. Maar de gesprekken daarom stoppen geeft Erdo de mogelijkheid zielig te doen: die boze EU accepteert ons niet!

Dus gewoon doorgaan met gesprekken, en vriendelijk over de steeds langer wordende lijst met voorwaarden waaraan Turkije niet voldoet kletsen.

Bruine Beer | 05-08-16 | 12:21

(Oeps, veel typo's, sorry. Ben beetje emo.)

hotmint | 05-08-16 | 12:14

Je kunt van hem zeggen wat je wilt, maar de man doet zijn uiterste best ook andere landen zover te krijgen dat ze uit de EU willen stappen........
voor mij is het Turkije er in dan ik, en liefst heel Nederland, er uit.

mallekater | 05-08-16 | 12:14

Totaal schandelijk en genant los van enige werkelijkheid.
En de bange schijterigheid top.
Fascisme is blijbara prima tegenwoordig?
.
Waar-o-waar is de poluticus in Europa,
die tegen Ergogan druft te zeggen dat hij **FOUT** is,
en EU lidmaatschap wel kan schudden de komende 10 jaar.
.
Ik schaam me diep, diep. En daarom nog maar eens deze:
(En ik weet wat ik ga stammen in maart)
.
"Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht."

hotmint | 05-08-16 | 12:13

Mark_D_NL | 05-08-16 | 11:11
En jij denkt dat dit allemaal spontaan gebeurd is?
Dezelfde gasten die de plannen bedacht hebben om miljoenen holbewoners uit het Midden-Oosten toe te laten, hebben vanaf de jaren 70 al onze bedrijven en kennis verhuist naar China.
En de middenstand word hier structureel kapotgemaakt door de regelgekte van onze overheden en talloze bezopen milieu regeltjes en hoge vaste lasten die ze in China allemaal niet hebben.
Die bouwen daar trowuens ook elke week nieuwe smerige kolencentrales terwijl de zeer schone hier worden gesloten, alleen al in de USA zijn er meer dan 1000 gesloten die zeer schoon waren door die sluiting zijn de energieprijzen verdubbeld.
De enigste reden dat China zo’n machtig land is geworden is dankzij het NWO tuig dat ons van binnenuit vernietigd.
En de plannen voor de vernietiging van het westen lopen prima.

endofdays | 05-08-16 | 12:04

dlseth_ | 05-08-16 | 11:37
True, maar desalniettemin zijn ze in Rusland ook niet te beroerd om strategische en tactische dealtjes te sluiten met moslims. Zie oa de alliantie met Kadyrov in het Zuiden. Vergeet niet dat Rusland een grote populatie moslims herbergt (rond de 25 miljoen).

baronbreekijzer | 05-08-16 | 12:03

Van Duyvenbode | 05-08-16 | 10:07
Zo is het en niet anders .
Ik ga volgende keer weer PVV stemmen .

iopeth | 05-08-16 | 12:01

Nexit, Nexit, Nexit

miff | 05-08-16 | 12:01

"Anschluss" noemde ze dit toch vroeger?

Hobbykip | 05-08-16 | 12:01

De gesprekken gaan door... De gesprekken.... Het decadent declareren van uch.. broodjes rosbief. Zomaar de gesprekken afbreken kost zoveel mensen hun mooie geritselde baantjes.

ikdenkwat | 05-08-16 | 12:00

Toetreding van Turkije of ze het recht geven om visumvrij te reizen: het is beide een vorm van capitulatie

Hobbykip | 05-08-16 | 11:59

Kunnen we het europees parlement naar huis sturen en er een nuchter realistisch en bekwamen bestuurders neerzetten.

jitro | 05-08-16 | 11:55

Haatgenerator | 05-08-16 | 11:29
Turkije heeft niet alle troeven in handen, dat hebben wij, alleen niet met deze leiders.
Als de landen van de EU hun grensbewaking op orde zouden hebben, kwam hier bijna geen vluchteling meer ongezien binnen, en stroomde Turkije vol met vluchtelingen. Dan had Turkije ons wel heel erg hard nodig om hen maar te helpen, en dan konden wij eisen stellen.
Maar ja..... durf he

Alexander Pechkop | 05-08-16 | 11:54

Natuurlijk, in Turkije is er een hele Purge aan de gang maar dat is geen probleem voor de EU.

Aatje | 05-08-16 | 11:54

Die Erdogan is in zijn eentje slimmer dan álle EU ministers en presidenten bij elkaar. Vluchtelingen als chantagemiddel inzetten is subliem bedacht! En iedereen trapt erin. Gewoon de grenzen met Turkije dicht, dan ben je meteen van het gesodemieter af. Alsof de Europese bevolking zit te wachten op een tsunami van vluchtelingen en/of Turken. Wat een poppenkast!

Eagle_Eye | 05-08-16 | 11:53

Hoeveel meer moet Erdogan zich misdragen vóórdat de EU Turkije alleen nog maar in de wacht zet?

Schoorsteenveger | 05-08-16 | 11:50

Muxje | 05-08-16 | 10:20
Wat mij betreft hadden die gesprekken nooit plaatsgehad. Die Ottomanen hebben hier niks te zoeken. Normaal woon/werk en selectieve immigratie oké maar godverhoede dat die methünlüldenkers aan schuiven om mee te gaan beslissen over het reilen en zeilen van West-Europa. De horror.

Conan de Rabarber | 05-08-16 | 11:46

Kwade trouw. Zoveel domheid bestaat eenvoudigweg niet.

DonBasco | 05-08-16 | 11:45

Vluchtelingen, moslims: het is allemaal hetzelfde. Intolerante zuurpruimen zijn het. Alles wat een beetje anders is dan zijzelf krijgt afkeuring. Met hun verheven normen en waarden lopen ze anderen arrogant af te zeiken, vaak in uitermate grove bewoording. Slecht volk dat onze mooie nederlandse cultuur naar de bodem helpt.

Ravissant | 05-08-16 | 11:43

@Rheia | 05-08-16 | 10:26
Hij is een wandelende tak, dus ik hoop inderdaad dat hij geen stemrecht heeft
Zijn wandelende takken eigenlijk wel haram?
Tostiman | 05-08-16 | 10:31
Zelf ook niet vooraan gestaan zeker?
Vrij reizende Turken zijn geen vluchtellingen dus die zie je niet in de statistieken.
boerenslimheid van de EU, op papier ziet het er fantastisch uit, per saldo heb je meer Turken(= assieleiser).
Volgende stap is Marocco tot de Eu, Egypte er ook bij en zo verder langs de Noordkust van Afrika.
Tadaa, vluchtelingen statistiken zakken met procenten tegelijk.

HA BIER!1! | 05-08-16 | 11:40

En dan nog verbaast zijn waarom steeds meer mensen een hekel krijgen aan het steeds verder uitdijende gezwel genaamd de EÜ.

Uw Psychiater | 05-08-16 | 11:40

Ik zei het al eerder: de EU treedt toe tot Turkije, niet andersom. Qua politiek systeem (ondemocratisch, dictatoriaal) passen ze uitstekend bij elkaar.

Steinway | 05-08-16 | 11:39

@Haatgenerator | 05-08-16 | 11:15
De Rus moet niks hebben van moslims en Ottomanen in het bijzonder. Het Russische rijk had al niets met boze snorren en anno 2016 is daar weinig aan veranderd.

Natuurlijk wilt Poetin invloed in Turkije; maar voor Poetin is 'wederzijde toestemming' betreffende deze invloed optioneel. Zie ook Georgië en Oekraïne.

Wat betreft de Bosporus heb je een punt, maar vergeet niet dat dit voorheen altijd al een obstakel was met Turkije als NAVO land. Een van de primaire doelen van de Zwarte Zee vloot tijdens een gewapend conflict zou dan ook om met veel geweld de Bosporus te doorbreken of te blokkeren. Des te meer reden voor Poetin om daar invloed te hebben en zoals eerder gesteld; wederzijdse toestemming is optioneel voor Poetin.

Want vergeet niet; de Bosporus is de beperkende factor; Rusland kan alles wat ze in Sebastopol hebben inzetten tegen het noorden van Turkije en dus vrij makkelijk tegen Istanboel. Waarom denk je dat Incirlik Air Base lekker ver in het zuiden ligt?

dlseth_ | 05-08-16 | 11:37

@Haatgenerator | 05-08-16 | 11:29
*Niemand

Haatgenerator | 05-08-16 | 11:30

-weggejorist-

SanderEvers | 05-08-16 | 11:29

We roepen allemaal dat we ons niet moeten laten chanteren door Turkije maar iedereen vergeet dat Turkije wel degelijk alle troeven in handen heeft en dat de EU zichzelf chantabel heeft gemaakt.
Hoe eerder we deze club verlaten, des te beter het is. Aangezien iemand het roer wil omgooien, verlaat het schip nu het op crashkoers ligt, en niet na de crash.

Haatgenerator | 05-08-16 | 11:29

Hoog tijd voor een NExit. Er gaat al teveel Nederlands geld naar de cumulerende problematiek van kostspelige Europese experimenten, hobbyprojecten en bekostiging van politieke carrière's.

Takki Yah | 05-08-16 | 11:28

Europa zit nog in de ontkenningsfase! Ze willen niet inzien dat ze het Erdogan monster hebben geschapen, van onze 9 miljard Euro!

Het wordt tijd de corrupte zooitje EU-politici eruit te trappen.....

Of de Turkse geheime dienst chanteert onze EUro-politici omdat enkele niet met hun handjes van Turkse kinderpiemeltjes af konden blijven; net als in Nederland!

MRF2739 | 05-08-16 | 11:28

OudeNederlander | 05-08-16 | 10:29
In dat geval zijn wij reddeloos verloren.

Rest In Privacy | 05-08-16 | 11:26

diek | 05-08-16 | 11:18
geen zorgen... gaat ook niet gebeuren.

Wutbürger_ | 05-08-16 | 11:25

Vervolgd volgende keer door

Als men Noord Korea nu de indruk zou geven dat de Europese Unie niet bereid is Noord Korea op te nemen, dan zou dat volgens mij een grote fout voor het buitenlands beleid zijn

FailingHumanity | 05-08-16 | 11:21

Turkije bij de EU = einde EU

diek | 05-08-16 | 11:18

Wat de EU aan het doen is? Heb ik hier wel vaker gezegd: it's the final solution, baby!
De EU heeft amper draagvlak in de bevolking, dus dient deze vervangen te worden door goedgelovige barbaren, tot alle prijs.
Deze volksverraders heulen met Erdogan omdat zij een empire aan het bouwen zijn, en Erdogan ook. Die sukkels denken dat ze met hulp van Erdogan verder richting Moskou kunnen trekken, Erdogan ziet echter kans om zonder tegenstand heel Europa onder de voet te kunnen lopen.
Volksverraders, u leest het goed. Juncker, Schulz, Rutte, noem het maar op. Al degenen wiens trouw afgelegd wordt aan Brussel boven alles, ten koste van de eigen bevolking.
Maar zoals dat gaat met dit soort empirebuilding, het mislukt. De Sovjets kwamen erachter, Ceaucescu kwam erachter, zelfs Hitler kwam erachter. Maar dit zal deze megalomane gekken er niet van weerhouden te spelen met uw en mijn leven, met uw en mijn toekomst en met de toekomst van uw kinderen. Denk vooral goed na over het laatste als u weer eens in een stemhokje mag staan om 'te participeren' in de stoelendans die verkiezingen heten.

Rest In Privacy | 05-08-16 | 11:17

@dlseth_ | 05-08-16 | 11:03
Zeker ook andersom. Turkije en de Bosporus liggen precies tussen de nieuwe Russische haven en de Middellandse zee.
Waarom denk je dat Poetin ineens zijn zinnen heeft gezet op de Krim? Waarschijnlijk was toen het hele plan al uitgewerkt tussen Poetin en Erdo. Nog een tijdje de EU zand in de ogen strooien, wat zogenaamde ruzie tussen Turkije en Rusland om een drone, om dan -surprise- in één dag alle geo-politieke verhoudingen te veranderen.

Haatgenerator | 05-08-16 | 11:15

Voor het geval ze in de EU meelezen.
Ik voel me steeds minder een "Europeaan" of "Nederlander" maar meer en meer een "Slaaf" van Brussel.
NEE is NEE.

verlegenmaarlief | 05-08-16 | 11:13

De geschiedenis herhaalt zicht. Het door sommige mensen zo bejubelde Europa heeft ook nu weer niet het lef om autoritaire leiders aan te pakken, omdat men zelf niet in staat is de problemen op te lossen.

Mannes | 05-08-16 | 11:13

@squadra | 05-08-16 | 11:03
The US of A is al overvleugeld door China. De Middenklasse in China is sneller rijker aan het worden dan de Amerikaanse en Europese middenklasse. Europa en de US gaan donkere tijden tegemoet, economisch en in veiligheid. Asia, Met China en India als drivers zullen floreren.
--
All die negative comments over China.. De middenklasse in NL begrijpt niet dat ze al heel ver achterlopen en niet meer in staat zullen zijn te concurreren met hun Chinese mede middenklassers. China gaat binnen 10 jaar in NL produceren omdat dat goedkoper als in China.
--
Dus all mensjes in NL die klagen moeten maar eens aan de slag. U bent aan het verliezen. Big Time! Mijn probleem is het niet maar u verdwijnt in het grote armoede gat wanneer dit zo doorgaat.
--
De NL onderklasse (incl. immigtanten) is al verloren, dus die laat ik buiten beschouwing.

Mark_D_NL | 05-08-16 | 11:11

Gaat niet gebeuren. De banden worden niet meer aangehaald. Er er komt eerst een WOIII. Juncker gaat dat niet overleven.

sercencer | 05-08-16 | 11:10

@jawor36 | 05-08-16 | 10:11
Two can play that game. Erdo is echt niet zo dom dat hij dat niet inziet, en waarschijnlijk houdt hij de EU op zijn beurt aan het lijntje (lees: chanteren) om op een goed strategisch moment over te lopen tot Poetin. Die al met open armen op hem wacht. Dat dan weer slecht past in de strategie van de EU die net alles heeft gedaan om stennis te schoppen met Rusland.

Haatgenerator | 05-08-16 | 11:09

squadra | 05-08-16 | 11:03
en wat denk je dat dat betekend? daar zijn namelijk nogal wat misverstanden over bij de alu-hoedjes.
(hint: de nieuwe wereld `Mundus Novus` was de naam voor Amerika)

Wutbürger_ | 05-08-16 | 11:09

Nexit, Nexit en nog een Nexit!

Günther Schneider | 05-08-16 | 11:05

Het zou zo moeten zijn:
¨Nee Juncker, die toetredings-gesprekken worden NU gestopt, voorlopig NIET hervat, en U hoort t.z.t. van de bevolkingen van de landen wel wanneer zij hun akkoord geven om weer te gaan praten, en dat zullen de bevolkingen laten weten via hun volksVERTEGENWOORDIGERS in de politiek. En verder, zolang doet U niets¨

Maar ja.... dat is democratie, en dat willen en kennen ze niet.

Alexander Pechkop | 05-08-16 | 11:03

Op 11 september (!) 1990 sprak toenmalig president der USA de volgende woorden. Quote: "Out of these troubled times, our fifth objective - a new world order - can emerge... We are now in sight of a United Nations that performs as envisioned by its founders."

En op 1 oktober in de vergadering der VN quote:

"The United Nations can help bring about a new day... a new world order, and a long era of peace."

Hele stuk voor de liefhebbers:
www.antiwar.com/berkman/trilat.html

squadra | 05-08-16 | 11:03

@OudeNederlander | 05-08-16 | 10:59
Ik denk dat als Turkije uit de NAVO wordt gedonderd, heel Turkije nog voor het weekend een Russische oblast is. Want let op, Erdo zoekt toenadering tot Poetin, niet andersom.

dlseth_ | 05-08-16 | 11:03

Zou Merkel, onzichtbaar en onhoorbaar, in haar hoofd, het woordje 'wieder' prevelen iedere keer als ze 'Wir schaffen das' uitspreekt?

Alquest | 05-08-16 | 11:01

Wutbürger_ | 05-08-16 | 10:54
Dan sluit Turkije zich 5 minuten later aan bij de Russen.
Dus dat zie ik de NATO niet doen.

OudeNederlander | 05-08-16 | 10:59

Junker is het probleem niet. juncker is afleiding. Frederica Mogherini is de echte gevaarlijke heks in de EU. De Hitler By Proxy. Zij is heel eng.

Mark_D_NL | 05-08-16 | 10:58

Europa heeft trouwens nog een troef die ze kunnen inzetten:
wanneer Turkije zich niet houd aan de deal kan men Turkije uit de NATO schoppen. Uiteraard is dat een radicaal middel en moet slim ingezet worden...

Wutbürger_ | 05-08-16 | 10:54

Juncker: 'De afbraak van de Europese Unie gaat door. Streven is de totale ondergang te bewerkstelligen nog tijdens mijn ambtstermijn. Gesprekken hierover met de Europese Commissie verlopen constructief'. Eurocommissaris Frimmertans desgevraagd: "There's a joint commitment for success".

Zenzeo | 05-08-16 | 10:54

Juncker is net Trump.. het voorgaande belachelijke statement overtreffen met de volgende..

WellusNietus | 05-08-16 | 10:54

Als jullie denken dat de Führers van de EU dom zijn hebben jullie het mis denk ik. Er wordt misleid, gelogen en alles opzettelijk en ingecalculeerd. Toeval bestaat nauwelijks.

gyan007 | 05-08-16 | 10:54

Krankzinnig is die vent.

Sovy | 05-08-16 | 10:53

Turkije erin dan NL eruit. #Nexit

Lambertus Lamstraal | 05-08-16 | 10:51

Mensen uit 612 n.c. en mensen uit 2016 n.c. laten samenleven bestaat enkel in science-fiction.

Notenkraker | 05-08-16 | 10:50

Hoe hebben we onszelf deze man en de rest van de EU kliek aangedaan? Hier helpen geen hervormingen meer, alleen vertrek en dan rustig wachten tot de boel ineen stort.

bijna_raak | 05-08-16 | 10:49

de Voorzittert | 05-08-16 | 10:45
In NSB Nederland worden die posters sneller verwijderd dan ISIS vlaggen in Den Haag. Oh wacht.....

OudeNederlander | 05-08-16 | 10:48

necrosis | 05-08-16 | 10:35
Dat meningsverschil is al dik opgelost sinds Erdo met hangende pootjes zij excuses heeft gemaakt bij oom Putin. Hij heeft tevens excuses gemaakt naar de familie van de overleden piloot en er zijn schadevergoedingen overgemaakt. De sancties van Rusland kwamen keihard aan in Turkije en het had niet langer zin om blufpoker te spelen. Tevens heeft Erdo inmiddels door dat zijn beoogde verwijdering van Assad in Syrie een verloren zaak is door de Russische inmenging. De banden tussen beide landen zijn aan het herstellen en dat is een scenario waar de EU niet blij mee is.
www.dailysabah.com/diplomacy/2016/08/0...

baronbreekijzer | 05-08-16 | 10:46

@necrosis | 05-08-16 | 10:15
"Keiharde EU eisen" zijn even hard als ijs. Als de temperatuur oploopt worden ze flexibel en onder druk zelfs vluchtig. Voor je het weet zijn ze verdampt.

Haatgenerator | 05-08-16 | 10:46

Kaspische Zee koolwaterstoffen. Pijpleidingen naar het midden oosten. Fracking-rechten wanneer de zwarte prut op is.

Daar zijn je redenen.

Don Bomgordello | 05-08-16 | 10:45

Is er nou geen enkele regeringsleider die binnenkort verkiezingen heeft, die Juncker eens belt om te zeggen: doe godver eens iets aan je PR of ik verlies straks mijn pluche. Het is van een raar soort onnozelheid dat Juncker onophoudelijk complete bevolkingsgroepen op dit continent tegen elkaar opzet.
.
Verder in maart 2017: meer of minder Islam. Inclusief grafische kaart van Islamitische aanvallen in Europa svp. Hang maar op in elk billboard en abri van dit land. Zou dit zelf mede willen crowdfunden zodat elke wegkijkende forens wekenlang in het bushokje ziet waar hakbars zijn collega forenzen hebben opgeblazen afgelopen 10 jaar.

de Voorzittert | 05-08-16 | 10:45

@Tostiman | 05-08-16 | 10:34
Levenslange opsluiting is zonde van het geld.
Weet je wat het kost om een zwaar psychiatrische patiënt tientallen jaren te moeten opsluiten, voeden, begeleiden, rehabiliteren, etc?
Dat kan stukken goedkoper, maar dat ga ik maar niet plempen.
Joris is nogal actief....

necrosis | 05-08-16 | 10:44

"(daar maak ik me dan weer wel druk om)"
@Sjors W. | 05-08-16 | 10:32

En dat kun je maar beter doen ook, want kun jij uit de recente geschiedenis (afeglopen 20 jaar) één geval noemen waar de EU ook maar iets van een ruggengraat heeft laten zien?
Zeker als het gaat om meer EU?

TheEgg | 05-08-16 | 10:44

Islam integreert niet!

NB-Stb | 05-08-16 | 10:44

baronbreekijzer | 05-08-16 | 10:13
Inderdaad, een strategische samenwerking tussen de russen en turkije zou een zeer groot probleem zijn voor europa.
Maar ik denk niet dat Putin en Erdogan dat lang vol houden: ze zullen elkaar nooit vertrouwen (en terecht).

Wutbürger_ | 05-08-16 | 10:43

@Professor Superhirn | 05-08-16 | 10:23
Het is simpel. Kwaad moet je met nog meer kwaad, nog meer kracht bestrijden. Het doel (vrijheid en gelijkheid voor iedereen) heiligt wat mij betreft alle middelen. Het doel van de EU, Erdogan, de islam is onderdrukking. Onderdrukking mag nooit de uitkomst zijn voor de mensheid. Onderdrukking is evil en moet met alle middelen worden bestreden. Zo snel mogelijk. En zij die het faciliteren (huidige politici) moeten zo snel mogelijk worden vervangen door mensen met inzicht, kracht en moed en vooral een zuivere inborst.

Rheia | 05-08-16 | 10:43

Ik stem voor Nederland uit de EU.

i-Wonder | 05-08-16 | 10:43

@brtnsnwbrd | 05-08-16 | 10:24
De EU heeft Rusland heel duidelijk als "Dark Side" bestempeld. Was ook niet mijn idee. De enige die daar beter van wordt was de US.
Maar dat is dus wel de angst van de EU. Ze zoeken ruzie met Rusland, en vervolgens staat Rusland in de achtertuin van de EU. Zo was het niet bedoeld.

Haatgenerator | 05-08-16 | 10:43

#Nexit

funkyd | 05-08-16 | 10:42

Miljoenen voormalige kolonialen wilden niet onder Europees bestuur leven; het gevolg: het einde van het koloniale systeem.
Enkele decennia later willen miljoenen nakomelingen van deze ex-kolonialen het liefst onder Europees bestuur leven, maar dan wel in Europa.
De logische volgende stap is dan het onder EU bestuur plaatsen van de herkomstlanden zodat de produktiecapaciteit, ontginning en exploitatie grondig hervormd kunnen worden.

kindapaas | 05-08-16 | 10:42

De EU, een clubje verwarde mensen...

Joris Driepitter | 05-08-16 | 10:42

Dit, terwijl in een ander kamertje van de commissie er een zwarte lijst met 'invasieve exoten' voor huisdieren wordt bekokstooft. Als ze dat zelfde nu eens zouden doen met staten valt er misschien nog wat te redden..

Nachtgebroed | 05-08-16 | 10:41

we moeten Turkije opdelen.
een stukje voor Europa(Istanboel)een stuk voor Irak,de Koerden krijgen een eigen staat en een stukje voor Syrië.

pejoar | 05-08-16 | 10:41

Turkije kiest geen kant of zijde, voert gesprekken met de EU, maar ook met Rusland, en met Saoedi-Arabië, het is een gateway die slechts wil profiteren zonder deel te nemen, een overname behoort wel tot de ultieme droom, een islamitisch Europa.
De Europese leiders die de gesprekken blijven instigeren, zijn meer overtuigd van hun doelstellingen en zingen hosanna voor de EU, zij vergeten dat er geschaakt word op wereldniveau.
Het aantal witsnuit-Europeanen die fungeren als pionnetjes, worden terzijde geschoven, opgeofferd om de zwarte pionnen meer ruimte te geven op het schaakbord.
Rokade voor een Nexit.

hovawart | 05-08-16 | 10:40

Doe het snel EU. Snel, clean, smart maar snel. De martelgang gaat me te langzaam. Gewoon snelle slice over de keel, kogel tussen de ogen of een snel werkend spuitje. Turkije er bij: prima plan. Maar die import van Islamietiers gaat me te langzaam. Maak het hele Midden Oosten en Noord en West Afrika in een Rutte krabbel lid. Even geen veto's en geen inspraak. Bam. Hebben we die doodsteek maar gehad. Bootje zoeken en op weg naar een nieuw plekkie ergens. Einddoel bereikt, Europa kapot en bewoners vervangen. Maar oh wee....... oh weeeeee jullie gebeente als wij straks die lege woestijn waarvan dan alle inwoners in hun nieuwe EU plekkie liggen te bidden weer groen hebben gekregen, waar we weer opnieuw zijn begonnen, oh weeeeeee.......:als er dan ook maar een het waagt weer aan dat hangslotje van de hekken te komen morrel op zoek naar asiel, werk en veiligheid. Oh weeeeeee........ dan worden we narrig en gaan de bovenlipjes ben ik bang heel xenofoob en rechts populistisch de gestrekte arm achterna..... god, wat een krankzinnigheid die hele EU. Noemen we dit het Derde Rijk of Vierde Rijk? Of mag ik Timmerfrans, Juncker en al die andere Nazi's niet met Nazi's vergelijken? Die hadden zo ook hun dromen.....: Gaat een mooi Rijk worden met al die zandfanatrn; een Rijkdom zonder Rijkdom.

verbanden | 05-08-16 | 10:39

@Professor Superhirn | 05-08-16 | 10:23
Weet je wat mij altijd zo verbaast? Aanslagen op figuren als Hitler en Erdogan mislukken altijd. Je zou er bijna bijgelovig van worden en gaan geloven in zwarte magie of andere kwaadaardige krachten die deze uitermate zwarte zielen beschermen. In die trant verder gedacht, zijn de goede krachten gewoon veel te zuiver om de vijand ooit te kunnen verslaan. Het goed is te zwak omdat het niet voldoende voorstellingsvermogen kan maken van de intens slechte krachten die er achter zulke figuren schuilen. Daarmee lopen ze altijd achter de feiten aan.

Rheia | 05-08-16 | 10:38

necrosis | 05-08-16 | 10:35
Putin heeft alleen een klein probleempje - zijn enige vorstvrije haven vloot moet via de Bosperus...
Nou kan hij die straat met geweld innemen, maar dan is de 3e wereldoorlog een feit.
Kortom, dan is samenwerken met een dictator wellicht toch de beste optie voor Rusland.

OudeNederlander | 05-08-16 | 10:38

@Muxje | 05-08-16 | 10:28
begrijp me niet verkeerd: Ik heb niets liever dan dat Turkije veranderd in de Sahara. Ik probeer louter een 'positieve' beweegreden van het wanbeleid van onze premier te bedenken. En dat om een beetje gezond van geest te blijven.

J.J.Pride | 05-08-16 | 10:37

Woensdagavond 15 maart 2017 rond een uurtje of 23:30. Ik zie nu al de verwarde blikken van Pauw & Jinek voor me "Het ziet er naar uit dat Geert gewonnen heeft met riante cijfers." Nexit. Muur eromheen. Klaar. U vraagt wij draaien.

ParaPiet | 05-08-16 | 10:37

@deluiegriek | 05-08-16 | 10:23
Volgens mij heeft Poetin nog een klein meningsverschil met Turkije over het neerhalen van die Sukhoi.
Plus het feit dat de meeste Russen helemaal niets hebben met Soennieten/ andere moslims.

necrosis | 05-08-16 | 10:35

Tijdens Brexit campagne:
1. Economie van groot brittanie gaat totaal instorten (zie ik niet...)
2. Turkije komt niet bij de EU

Dat zijn al twee leugens van de EU tijdens die campagne.

New Quacka | 05-08-16 | 10:35

Nexit. Eergisteren!

Thomas333 | 05-08-16 | 10:35

Dat de EUSSR gewoon zou doorgaan met gesprekken over toetreding, was al duidelijk vanwege de enorme stilte van proleten als Timmerfrans,Rutte etc. op de zuiveringen door de sultan. Kritiek mocht niet van hun baasje zuipschuit Juncker....

Gemeen Mosje | 05-08-16 | 10:34

@necrosis | 05-08-16 | 10:12
Ik ben meer voor levenslange opsluiting, zwaar bewaakt, misschien in de toekomst op de maan of op Mars?
Lijkt me persoonlijk een veel zwaardere straf dan de doodstraf. (Geven we voor de zekerheid alle gevangene varkensvlees te eten, schijnt gezond te zijn)

Tostiman | 05-08-16 | 10:34

Volgens mij was dat een keiharde eis van de EU voor toetreding.
nl.wikipedia.org...

@necrosis | 05-08-16 | 10:15

Met, naar ik vrees, de nadruk op "WAS".
Reken er maar op dat die EU-draaikonten wel weer iets verzinnen om Schurkije óók toe te laten mèt doodstraf. Want 'keiharde eisen', EU???

EefjeWentelteefje | 05-08-16 | 10:34

Spartacus schrijft vaak verstandige dingen, maar dit ziet hij verkeerd.

Die opmerking van Juncker is bedoeld voor de Turken, om hun aan het lijntje te houden. Zo doen ze dat al 40+ jaar met die Turken, maar ze trappen er bijna niet meer in. Ze moeten dit nog een paar maanden volhouden.
Tegelijk wordt er aan een 'plan B' gewerkt, zoals nu vandaag (toeval? nope) bekend is geworden.

Daarnaast zijn er nog en aantal wapen-deals tussen duitsand en turkije. Duitsland levert wapens en pantsermateriaal. Of dit deel uit van die deal van 6M weet ik niet, maar lijkt me niet onwaarschijnlijk; daarmee zou het geld namelijk direct weer terug komen.

Afgelopen week zijn waarschijnlijk de kernwapens verplaatst die de NATO/VS in Turkije had gestationeerd.
www.news.com.au/world/reports-turkish-...
afgelopen week is het hele gebied rond de NATO basis afgebrand www.rt.com/news/353034-turkey-nato-ba...

Wutbürger_ | 05-08-16 | 10:33

@Professor Superhirn | 05-08-16 | 10:23
Kan dat niet wat vervroegd gebeuren dan? Zal een hoop levens sparen en een hoop ellende voorkomen.
Ik maak in dit soort gevallen altijd heel praktische simpele rekensommetjes. Stel je voor: dat 1 (of tientallen) uitermate kwaadaardige, schadelijke, gevaarlijke zielen spontaan zouden overlijden en dat daarmee de levens van miljoenen onschuldigen zouden worden gespaard. Zou dat dan niet heel erg mooi zijn?

Rheia | 05-08-16 | 10:32

Intelligente beschouwing weer *proest*

Zelfs de EU, zelfs Juncker, wil Turkije er niet meer bij, maar ze willen er de stekker nog niet uittrekken op dit moment. Dat komt voort uit een a) aangeboren, diepgewortelde neiging om nooit een echte beslissing te nemen, maar te pappen en nathouden, en b) de wetenschap dat Erdogan zijn meute direct tegen Europa zal opstoken en we dan een versneld een Islamofascistisch koninkrijk op de drempel krijgen.

Ik woon in Istanbul en zie het domme, brute, religieuze en anti-intellectualisme jammer genoeg iedere dag terrein winnen. Ze hebben 1 waardeloze coup tegengehouden, denken ze, en nu voelen de bruten zich de baas op straat. En Erdogan wil dat dolgraag voeden, en wil dolgraag dat de EU er een punt achter zet. Dan kan hij lekker de meute dom houden en tegen Europa opzwepen. Er zelf een punt achter zetten wil hij wel, maar kan hij niet, want zijn meute wil graag de kans krijgen om van Europa gebruik te maken & blonde vrouwen(=hoeren, want niet gesluierd) lastig te vallen. Toegang tot de EU is al een decennium zijn voornaamste belofte, als ie daar op terug krabbelt verliest zelfs Erdogan hier aanzien. Als de EU het doet, krijgt hij wat hij wil en kan hij de schuld mooi afschuiven.

Hij heeft alleen buiten de grenzeloze lamlendigheid van de EU gerekend, en dat is in dit geval mooi. Eisen blijven stellen, de worst voor de neus van de gewone Turk houden, geen duimbreedte toegeven (daar maak ik me dan weer wel druk om) en als ze er uit willen, dan zullen ze er zelf uit moeten stappen.

Sjors W. | 05-08-16 | 10:32

Oh... Originalton Süd... Südstaatenakzent... Boarisch

Mia san mia!

Eine Revolution muss her! – Und darum wähle ich auch nächstes Mal wieder CSU

Enrique C | 05-08-16 | 10:32

@Rheia | 05-08-16 | 10:26
Hij is een wandelende tak, dus ik hoop inderdaad dat hij geen stemrecht heeft
Zijn wandelende takken eigenlijk wel haram?

Tostiman | 05-08-16 | 10:31

Hoe is het eigenlijk met ons referendum?? Och laat ook maar.

doskabouter | 05-08-16 | 10:30

Van Duyvenbode | 05-08-16 | 10:07
Ik vraag me al langer af of we er inderdaad wel voor hebben gestemd.
Werkelijk niemand in mijn directe omgeving heeft namelijk VVD of PvdA gestemd, en dat zou je normaal gesproken toch wel verwachten van de zogenaamde "middenklasse".
Er komen met name vanuit de VS ook steeds vaker berichten van verkiezingsfraude: voorgedrukte stembiljetten, nee stemmen op de ja stapel leggen, mensen die blijkbaar 2 of meer keer kunnen stemmen, stemcomputers die een A stem in B veranderen vlak voordat je op de bevestig knop drukt, etc etc.

OudeNederlander | 05-08-16 | 10:29

@J.J.Pride 10:25: Dat en de strategische ligging, al is dat vandaag de dag minder belangrijk dan vroeger. Evengoed is het beter voor ons om Turkije als vriend te hebben dan als vijand. Maar niet tot elke prijs: als Erdogan ons probeert te chanteren, dan kunnen we beter van de onderhandelingstafel weglopen. Uiteindelijk heeft hij daar meer te verliezen dan wij.

Muxje | 05-08-16 | 10:28

@wandelende tak | 05-08-16 | 10:01
Ze hoeven geen asiel meer aan te vragen want ze kunnen zo doorlopen. Heb jij stemrecht?

Rheia | 05-08-16 | 10:26

@Rheia | 05-08-16 | 10:23
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Gelukkig gaan steeds meer mensen dit zien.

brtnsnwbrd | 05-08-16 | 10:25

Het is natuurlijk helemaal waar wat Spartacus schrijft.
Maar wij laten het gebeuren, elke dag weer.
Wat zegt dat over ons ?

OudeNederlander | 05-08-16 | 10:25

Schijnbaar heeft Turkije het op een na grootste leger van de NATO. Dit kan misschien de enige reden zijn om ze nog enigszins te 'vriend' te houden...

J.J.Pride | 05-08-16 | 10:25

Waarom hebben de Joden met hun koosjer voedsel nooit zitten zeuren, dat het storend was dat wij dat wel aten. Nu moeten we ons aanpassen aan de moslims, terwijl dat toen niet nodig was bij de Joden.

Rest In Privacy | 05-08-16 | 10:25

Juncker is knettergek en moet samen met Timmermans en Verhofstadt opgepakt worden wegens verraad van en het in gevaar brengen van het Europese volk! Lees Elsevier over Bilal de zoon van Erdogan, de witwas praktijken en dat de familie (Bilal) Erdogan ISIS illegaal voorziet van Olie! Russische bewijzen dat middels satellietfoto's
Turkije nooit in de EU en ik wil Nexit!

Lexus01 | 05-08-16 | 10:24

@Haatgenerator | 05-08-16 | 10:12
Ik snap dat realisme en pessimisme heel dicht bij elkaar kunnen liggen. Maar als iemand tegen mij vertelt dat 'niemand een burgeroorlog wilt' en diegene zegt dat iemand anders realistisch moet zijn maar zelf met 'darkside Rusland' begint te strooien zeg ik; Duik eens diep deze materie in, ga eens graven, ga zelf eens zoeken en zie dan waar 'ze' mee bezig zijn. Misschien opent het je ogen...

brtnsnwbrd | 05-08-16 | 10:24

Men wil voorkomen dat Turkije zich "aansluit" bij Rusland of China, geogracisch heeft Turkije een perfecte ligging.
Helaas willen demense Turkije niet, en Turkije wil EU niet maar alleen maar macht.

deluiegriek | 05-08-16 | 10:23

Rheia | 05-08-16 | 10:12
Personen die in het verleden een vergelijkbare rol als Juncker, Timmermans of Merkel speelden zijn geëindigd op het schavot, voor het vuurpeloton, of met een ampule cyanide tussen de kaken. Volkswoede over hoogverraad en machtsmisbruik laat zich niet door wetten en regeltjes beteugelen.

Het bizarre is dat Europa in elk denkbaar scenario zal afglijden naar hetzelfde bedenkelijke niveau als haar Nemesis, Turkije.

Professor Superhirn | 05-08-16 | 10:23

Ik ben altijd wars geweest van complottheorieën. Maar ik begin nu toch echt overtuigd te worden dat hier een kleine groep stinkend rijke en machtige mensen achter zit die daadwerkelijk zo onvoorstelbaar moreel ziek in hun kop zijn (zieker nog dan Hitler was) dat zij er persoonlijk gewin bij hebben als er chaos en armoede is in Europa. BILDERBERG. Opzettelijk breken zij de wil van het volk. Opzettelijk breken zij onze identiteit en homogeniteit. Europa wordt stelselmatig kapot gemaakt door de EU, Juncker, Schulz, Verhofstad, Tusk. Door Rutte, Timmermans, Koenders die in opdracht handelen en er zelf hun immorele zaken van vullen. deze mensen geilen op macht en geld. Dat daar vele mensen de dupe van zijn, daar krijgen ze denk ik ook een stijve van, want ook dat is macht. Het beleid dat zij voeren gaat tegen elk gezond verstand in. Een continent in chaos en armoede daar hebben machthebbers belang bij. Zo'n kudde slaven is gemakkelijker te overheersen en uit te buiten. En oorlog is een erg lucratieve bijverdienste voor deze machthebbers.

Rheia | 05-08-16 | 10:23

Het beste uit het artikel over de EUSSR: Een wereldvreemde misdadigheid. Zeer juist geformuleerd. Om een werelddeel naar de kloten te helpen is misdadig ne de medewerkers zijn crimineel.

Rest In Privacy | 05-08-16 | 10:21

@bijna_raak | 05-08-16 | 10:13
Democratie in Turkije?
Erdosnor heeft inmiddels zoveel macht naar zich toegetrokken dat je niet meer kan spreken van democratie.
Hij is (via een minister) inmiddels de baas van het leger.
En ben je vergeten dat Erdosnor het vormen van een kabinet destijds frustreerde door steeds opnieuw verkiezingen uit te schrijven omdat hij geen coalitie wilde?
Schurkije NEE!

necrosis | 05-08-16 | 10:21

@Conan de Rabarber 10:16: En voor de zoveelste keer: het is verwonderlijk dat het invoeren van de doodstraf het breekpunt is. Die gesprekken hadden al gestopt moeten worden na het vervangen van de redactie van Zaman.

Muxje | 05-08-16 | 10:20

Ik word hier zo ontzettend moe van. Die domheid, die onkunde, die grootheidswaanzin.
Volgens mij worden zij (EU) zelf ook heel moe van de ontwikkelingen en doen ze maar wat. Oh , sorry.... dat doen ze al heel lang! Weten zij veel!
Opa Ben

papillon46 | 05-08-16 | 10:19

“Vluchtelingen die mogen blijven” Een vluchteling die wilt blijven is per definitie geen vluchteling maar een gelukszoekers. Gelukzoekers zouden niet zomaar moeten mogen blijven.

DerUnterMensch | 05-08-16 | 10:19

Heeft dat drankorgel uit Brussel niet meegekregen dat zijn Turkse billenmaatje op Stalinistische wijze een zuivering aan het uitvoeren is van andersdenkenden?

Osdorpertje | 05-08-16 | 10:18

Hij is niet helemaal gek. Uit datzelfde Knack artikel:
Juncker herhaalde wel dat Turkije 'in de situatie waarin het land zich nu bevindt, geen EU-lid kan worden'. Hij voegde eraan toe dat dat zeker het geval is als Erdogan zijn handtekening zou zetten onder een wet die de doodstraf weer invoert. 'Als dat gebeurt, worden de toetredingsgesprekken meteen stopgezet', aldus nog Juncker.

Conan de Rabarber | 05-08-16 | 10:16

Waardige vervanger voor de Britten. En bij een Nexit: Oekraine.
Groetjes uit Het Kalifaat El Brüsselwah

Stifstafstof | 05-08-16 | 10:15

Hele normale teksten, maar blijkbaar voor Nieuwsuur van nieuwswaarde.
Ff een antwoord op Spartacus: Ja, de EU hoeft geen verantwoording af te leggen aan de Demos en heeft daardoor een totaal "gebrek aan zelfreinigend vermogen"
In dat opzicht beginnen Juncker & Erdogan steeds meer op elkaar te lijken en in dat licht is het wel duidelijk waarom de EU toenadering zoekt tot Erdogan: totalitaire zoekt totalitaire.
En nog gevaarlijker: als ze er eenmaal inzitten krijg je ze er niet uit zichzelf meer uit.

Guust Kadaver | 05-08-16 | 10:13

@necrosis | 05-08-16 | 10:12
Ik doelde eigenlijk op incidentjes in het verleden ;)

Ing. eslapen | 05-08-16 | 10:13

Ik wil bij het Zweeds dames beachvolleybal-team.
Ik kan niet volleyballen en ik ben geen dame.
Oh, en ik ben ook niet Zweeds.
Maar de voorzitter van de Zweedse beachvolleybalclub is een narcistische megalomane drankzuchtige dorpsgek, dus ik maak een goede kans.
Ben al vast mijn bikini-lijn aan het harsen, man wat ga ik er goed uitzien in zo'n retestrak geel-blauw broekske.

Cuyahoga | 05-08-16 | 10:13

Wat een farce wel Polen aanpakken, maar het 'redden' van de democratie in Turkije toejuichen. Heb echt heel erg genoeg van de EU dan maar Wilders stemmen.

bijna_raak | 05-08-16 | 10:13

De EU is een tram, het Groot Turks-Oiropees Reich de eindhalte.

compitaal | 05-08-16 | 10:13

Waarom? Het heeft allemaal te maken met de toenadering van Turkije tot Rusland. Diep van binnen zit de EU echt niet te wachten op Erdogan maar waar men nog net wat minder op zit te wachten is een dreigende bromance tussen Putin en Erdogan.
www.bloomberg.com/news/articles/2016-0...

baronbreekijzer | 05-08-16 | 10:13

@Ing. eslapen | 05-08-16 | 10:06
Ik zou niet direct voor iedere misdaad de doodstraf willen instellen, maar in extreme gevallen (zoals Breivik, of mensen die zwaar gestoord zijn) lijkt me dat best redelijk.

necrosis | 05-08-16 | 10:12

Deze man moet weg en met weg bedoel ik ook echt weg. Hij is samen met Merkel gevaarlijker dan het islamitisch terrorisme.

Rheia | 05-08-16 | 10:12

@brtnsnwbrd | 05-08-16 | 10:03
Niemand wil een oorlog en ook geen burgeroorlog, probeer een beetje realistisch te blijven.
Dit is gewoon puur angst van de EU, bang dat het strategisch gelegen Turkije zwicht voor één van de dark sides Rusland of IS.

Haatgenerator | 05-08-16 | 10:12

En Turken met een visum betekent legale islamieten. Of legale moslims die een Turks paspoort hebben gekocht.

En dat zal helpen om de etnische genenpool van de verderfelijke arische mens te breken. Zoals merkel c.s. graag willen.

Fappelmoes | 05-08-16 | 10:11

-weggejorist-

VanGeuzen | 05-08-16 | 10:11

Turkije wordt gewoon aan het lijntje gehouden om de vluchtelingendeal zo lang als mogelijk in leven te houden. Uiteindelijk zal het lijntje toch wel knappen, maar elke dag dat hij overeind blijft is winst.

Zie het niet gebeuren dat Turkije binnen afzienbare tijd lid gaat worden. Volgens mij is dit een strategisch spel van Brussel dat in ons eigen voordeel werkt.

jawor36 | 05-08-16 | 10:11

Zolang Griekenland en Turkije nog steeds aartsvijanden zijn zal het nog lang duren voor die Ottomanen een voet tussen de deur krijgen. Helemaal zolang Recep Saruman er nog zit.

Conan de Rabarber | 05-08-16 | 10:10

i.n.t.e.g.r.a.t.i.e.b.e.s.t.a.a.t.n.i.e.t.

zie socioloog en psycholoog Maslow

duitse herder | 05-08-16 | 10:10

@necrosis | 05-08-16 | 10:04

Je dacht dat dat een breekpunt was?

peterdh | 05-08-16 | 10:09

Dat visum voor Turkije komt er sowieso. In oktober. Dat is allang afgesproken. Hoe zeer het de ineenstorting van de EU zal betekenen, ze zullen er gewoon mee doorgaan. Erdogeit houdt zich nu ff koest. En na oktober beginnen de gifgasaanvallen op de Koerden.

Want krijgt hij geen visum, dan stuurt hij miljoenen islamieten deze kant op. En daar zijn ze nog veel banger voor.

Fappelmoes | 05-08-16 | 10:08

Hoogste tijd voor Nexit.

Eparchus | 05-08-16 | 10:08

@wandelende tak | 05-08-16 | 10:01
"Het is heel simpel. Door Turkije lid te maken voorkomen we dat er een grote stroom Turken hier asiel aanvraagt. Dat kan dan namelijk niet meer."

't is nog vroeg zeker? Als ze bij de EU zitten *hoeven* ze geen asiel meer aan te vragen slimpie. We krijgen dan geen grote stroom die asiel aanvraagt, maar een grote stroom die zich hier gewoon vestigd alleen dan zonder dat we het eventueel nog kunnen afwijzen, zoals dat bij een asielaanvraag (theoretisch) nog wel kan.

peterdh | 05-08-16 | 10:07

De mensen hebben gestemd in 2012, met als resultaat een grote overwinning voor de eurofiele partijen. Eigenlijk verdienen deze mensen het gewoon onder de voet te worden gelopen door hordes uit de 3e wereld. Dus eigenlijk is wat nu gebeurt "justitia".

Rest In Privacy | 05-08-16 | 10:07

Wat een structurele strategische clusterfucks blijft de EU maken. Waarom laten ze zich zo chanteren?

Toch die foto's van hoge kinderverkrachters. Hallo elite we weten dit al. Je hoeft onze landen niet kapot te laten chanteren voor jullie seksuele devianties.

Kaas de Vies | 05-08-16 | 10:07

Vluchtelingen komen niet uit E.U. landen
@wandelende tak | 05-08-16 | 10:01

Je moet je wat beter informeren, tussen de asielzoekers zitten Roemenen, Bulgaren, etc.

necrosis | 05-08-16 | 10:06

@necrosis | 05-08-16 | 10:04
In Duitsland riepen ze ook "Wij willen de doodstraf".
Ik zou zeggen, laat die vrachtwagens maar komen.....

Ing. eslapen | 05-08-16 | 10:06

Rechtshistorisch onderbouwde blog over het zwakke fundament van de EU:
viewspire.com/

moonshiner3519 | 05-08-16 | 10:05

Wandelende tak, ze hebben dan ook geen visum nodig en hebben vrij verkeer van arbeid (heen) en kapitaal (terug). Slim ja.

Alexis de T. | 05-08-16 | 10:05

De grote vraag zou niet moeten zijn het 'waarom' maar 'hoe gaan we dit nog stoppen'?
Hoe is het mogelijk dat er niemand in verzet komt.

catomar | 05-08-16 | 10:04

Dictators onder elkaar: Ons kent ons.

dr.andus | 05-08-16 | 10:04

Tijd voor Nexit.

djmarco2 | 05-08-16 | 10:04

Was er niet een dingetje met 'herinvoering van de doodstraf' in Schurkije?
In dat geval is toetreding tot de EU onmogelijk.

necrosis | 05-08-16 | 10:04

@wandelende tak: maar na het eu lidmaatschappen is er vrij verkeer van mensen en hebben ze dus het onherroepelijke recht zich hier te vestigen. Pateetoo, pataatoo?

raakzoek | 05-08-16 | 10:04

Waarom ze het doen? Voordat de Verenigde Staten van Amerika ook zo genoemd kon worden, ging er een burgeroorlog aan vooraf. De eurofielen willen nu eenmaal de Verenigde Staten van Europa hebben, linksom of rechtsom met of zonder burgeroorlog. En ik denk met.
Zodat als de rook uit de smeulende puinhopen is opgetrokken en iedereen in chaos en desillusie is achter gelaten, ze kunnen roepen dat 'ze dit nooit meer willen' en daarom het beter is om een Europese super regering op te zetten net als in de USA, of misschien nog wel een stapje verder de NWO.

brtnsnwbrd | 05-08-16 | 10:03

#Nexit

Vogelbeest | 05-08-16 | 10:03

Dat Turkije nog steeds bij Europa wil.
Want wij zaten toch achter die coop?

Reden | 05-08-16 | 10:03

@wandelende tak | 05-08-16 | 10:01
Je vergeet even de vrijheid van vestiging in de EU voor EU onderdanen.

Ing. eslapen | 05-08-16 | 10:03

Het is heel simpel. Vluchtelingen komen niet uit E.U. landen. Je kunt dus als Nederlander bijvoorbeeld geen asiel in Duitsland aanvragen. Door Turkije lid te maken voorkomen we dat er een grote stroom Turken hier asiel aanvraagt. Dat kan dan namelijk niet meer.

wandelende tak | 05-08-16 | 10:01

Je verwacht het niet, hè...

Te zot voor woorden.

EefjeWentelteefje | 05-08-16 | 10:00

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl