Hannie van Sunweb waakt over uw all inclusive
Het lijkt erop dat reisleider Han met Timmerfrans wedijvert om de titel 'meest onhebbelijke lul van 't land'. En met deze poging gaat-ie het best een eind schoppen lijkt het. Want al die geopolitieke ontwrichting, voortschrijdende islamisering van een EU-kandidaatlidstaat en NAVO-lid zijn allemaal details. Prio gaat naar het zonnebankvolk dat er oranje heen gaat en 8 kilo zwaarder notenbruin terugkomt. Maarja, Han is sowieso een beetje de Harry van Bommel van de VVD. En nog een Harry, waarvan akte.Reactie @VVD op mislukte militaire coup Turkije en onrust in Nederland: pic.twitter.com/maJLNifVvH
— Han ten Broeke (@HanTenBroeke) 16 juli 2016

Reaguursels
InloggenDie VVD en kornuiten zijn verantwoordelijk voor het ontwrichten van de Europese maatschappij ,met het ondermijnen van de europese arbeiders . met hun geleuter over Nederlanders willen dat werk niet doen. maar ze wilden niet betalen en de macht van de vakbond breken.toen de muur viel was het hier ook ineens afbreken van voorzieningen,en inpikken van publiek geld.en zakken vullen aan de top
Iedereen met een gezond boeren verstand boekt er uberhaupt al geen vakantie naartoe, of doet nu direct zijn vakantie anuleren.
-weggejorist-
overigens, ik snap werkelijk niet dat er nog Nederlanders zijn die ontspannen in Turkije vakantie denken te gaan hebben. Het is al meer dan een jaar een land dat onrustig is. Niet alleen in de grote steden! Turken wonen nl ook in de badplaatsen.
ik vind zijn reactie wel heel netjes! als politicus kan hij wel heel Wilder reageren maar daarmee breng je de boodschap toch erg ongenuanceerd binnen. Daar kan meteen op geschoten worden en weggevaagd. Deze reactie van VVD is passend en m.i. juist verwoordt. Deze Erdogan is gevaarlijk niet alleen voor zijn Turkije dat richting de Sharia wetgeving gaat met een Sultan met alle bevoegdheden (hijzelf) maar is ook heel gevaarlijk voor de ErdoTurken in heel de EU. Waarvan zelfs in ons NLparlement een zeer gevaarlijke ontwikkeling gaande is met een DENK.17 maart 2017 houd ik mijn hart vast. Erdogan heeft echt lak aan wat de wereld van hem denkt en denderdt door onder luid gejuich van het gros van zijn staatsgenoten. Nl doet er beter aan om snel te zorgen dat de dubbele paspoorten verleden tijd wordt. Mocht er poep aan de ventilator komen met Erdogan dan gaat de ErdoTurken hier in Nl helemaal los als Turk en niet al Nederlander!Laten we in godsnaam hopen dat de visumvrije doorgang niet doorgaat en de EU toetreding van de baan is. Zo niet dan hoop ik dat in de EU of in Nl de Nl bevolking massaal de straat op gaat om dit tegen te houden. En gesproken in de taal van ons parlement. Het volk zal dan moeten kiezen..
Wij treffen het toch maar mooi met zulke analysten/visionairs. Samen met Bertje-het-geweld-moet-stoppen-Koenders een geleerd stel.
Het is naïef om te denken dat er iets anders kan worden verwacht dan politieke correctheid in of uit de politiek.
@CarmelaSoprano | 17-07-16 | 01:09
Hannie van Sunweb is een VVD'er. Vloog Demmink (VVD) ook niet op Turkije met Sunweb?
@flatulent
De eigenaar van corendon is een Turk....
heiligekoei | 16-07-16 | 23:47
Sunweb, Corendon... Ook KLN vliegt gewoon op Turkije... Niet echt Turkse maatschappijen dus.
En als er straks per ongeluk wél weer een vliegtuig door een verdwaalde raket geraakt wordt, dan is het weer: "wir haben es nicht gewusst"
Tenslotte is de Federal Aviation Administration (FAA) geen hobbybedrijfje maar een officiele instantie. En als die vinden dat er niet op Turkije gevlogen mag worden ivm veiligheid, dan lijkt het mij toch dat andere landen even gaan nadenken of zij dan wél op Turkije willen vliegen, al was het maar om het risico op een nieuwe Oekraine situatie uit te sluiten.
Maar kennelijk heeft men niets geleerd van MH17
-weggejorist en opgerot-
opmerkelijk dat NL gezellig reizen en vluchten blijft aanbieden naar Turkije terwijl de FAA in de VS per direct een vliegverbod heeft ingesteld tussen de VS en Turkije.
www.telegraaf.nl/buitenland/26229322/_...
NL wil graag een nieuwe MH17 op zijn geweten en dan straks weer om de bekende onderste steen roepen?
Je moet totaal gestoord zijn, ook al heb je betaald en krijg je geen cent terug, om nu als potentieel westers gijzelvoer naar dit barbaarse land af te reizen. Niet gaan zeuren wanneer we straks geen losgeld voor je gaan betalen dan omdat we ons niet kunnen laten omkopen bij een mogelijke onverwachte gijzeling. Soit.
Hitler beloofde Chamberlain ook dat hij Polen niet zou binnenvallen. Maar met die migratiestroom komt het goed hoor.
Ik denk het er mijne van:
.
3.bp.blogspot.com/-0z6GQgTpdCY/V4nX63...
Voor de verandering ga ik nu eens Nieuwsuur kijken... Benieuwd welke propaganda van de staat we moeten slikken. En of er kritische vragen worden gesteld aan de Nederturkjes.
Zal wel niet.
Wutbürger_ | 16-07-16 | 21:17
We zien weer het laffe van Europa. Het maar tevreden houden van een dictator met ernstige gevolgen op termijn.
swaffelstokje | 16-07-16 | 20:50
Dank voor de verhelderende link. Je zou dit er gewoon naast kunnen leggen. Het eerst land wat in de problemen gaat komen is Griekenland. Ze hebben al een half eilandje gepikt en nu is een helikopter daar geland met wat "belangrijke" schakels en uiteraard werkt Griekenland niet zomaar mee. Dus er is een goede reden om het land binnen te vallen, en dan gaat de beer echt los.
@Wutbürger_ | 16-07-16 | 21:44:
Ik verbaas me nog steeds over het feit dat we de Russen zo prikkelen terwijl we afhankelijk van ze zijn met betrekking tot bijvoorbeeld bevoorrading van het internationale ruimtestation.
Er zijn ondertussen zoveel draadjes dat een spin er niet meer uit komt.
Parel van het Zuiden | 16-07-16 | 20:45
er staan amerikaanse kernwapens in Turkije.
Zodra ze die weghalen is er pas iets aan de hand.
Zoiets?
SyntaxError | 16-07-16 | 21:36
.
Zeg nooit nooit. Dus ja, zou kunnen. Bush had het in diverse toespraken al duidelijk over de NWO en gezien allerlei "arabische lentes", aangewakkerd door de VS, zodat het hele M.O. een grote typhusbende is, Europa overlopen wordt door de moslimhordes, verbaast mij niets meer.
Dat hele midden-oosten kan ongezien de typhus krijgen!
necrosis | 16-07-16 | 21:03
.
Goed zo!
:P
@Lupuslupus | 16-07-16 | 21:34
www.youtube.com/watch?v=iWnjIMhzGeo
Zoiets?
Het gaat niet eens om de persoon maar om islamitische wereldheerschappij...
knutsel | 16-07-16 | 21:01
.
Maar natuurlijk gaat het om wereldheerschappij.
@LibertasSimplex | 16-07-16 | 21:30
Voor deze post krijg je nog een coup a libre met een rood parassolletje erbij.
NYT over Incirlik Air Base:
"Turkey Interrupts U.S. Air Missions Against ISIS at Major Base"
www.nytimes.com/2016/07/17/world/europ...
- www.youtube.com/watch?v=TpqAUtzWDuw
?
SyntaxError | 16-07-16 | 21:24
Merci beau coup.
@necrosis
Verzet is zinloos, ook jij gaat reizen. Het Midden-Oosten is de bakermat van onze beschaving.
@LibertasSimplex | 16-07-16 | 21:20
Je wint een Coupsalon XL met extra saus.
Watching the Wheels | 16-07-16 | 21:04
Het knoeien van het Westen is er wel, maar zit denk ik in het binnenhalen van Turkije door de Europese Unie. En het tolereren van Turkije in de NAVO door de US.
necrosis | 16-07-16 | 21:08
Smeerpijp/
Zij zouden banden hebben met ...
SyntaxError | 16-07-16 | 21:06
Döner! Nee. Gülen!
Walking on eggshells:
"US citizens in #Turkey: use extreme caution leaving residence/hotel to conduct essential errands or business. Go during daylight hours."
twitter.com/TravelGov/status/75439269...
@knutsel | 16-07-16 | 21:13
Het was satire natuurlijk, zelfmedicatie echter :)
*proost
Mr_Pikibelly | 16-07-16 | 20:37
Erdolf is bezig een Volksgerichtshof op te zetten in Turkije.
En Duitsland/EU staat er bij en kijkt er naar...
@compitaal | 16-07-16 | 21:08
Mijn balkon is ruim 10 meter bij 1,2 meter.
Ik heb een afdak, dus zit ik droog en slaap in een kingsize bed
Ik heb medelijden met mensen die met een sleurhut op pad gaan....
*gnehehehe*
>Gerard Leeflang | 16-07-16 | 21:10
SyntaxError | 16-07-16 | 19:14
"Het lijkt wel of hij al een "black list" had klaarliggen."
@SyntaxError | 16-07-16 | 21:09 Lol. Ik heb vernomen dat de gevangen van IS ook eerst worden gedrogeerd alvorens ze naar een andere wereld worden geholpen.
Ik slik in ieder geval niks, behalve een goed glas bier of wijn dan he.
*trekt ook maar een tripel open*
SyntaxError | 16-07-16 | 21:06
Ook raar dat erdo die lijst zo snel kon presenteren om al die rechters op te pakken.
Turkije is voorgoed verloren als land waar oppositie mag bestaan, maar de turken vinden dat blijkbaar prima, ze lopen met die man weg. Ook dat is democratie.
Hun land, hun toekomst.
@knutsel | 16-07-16 | 21:01
Mijn psych heeft vandaag gezegd dat ik het zo niet mag zien, en als ik het niet kan onderdrukken, ik een extra dosis moet slikken ....
@Piet Karbiet | 16-07-16 | 20:57
Ik wist wat je bedoelde, maar die heb ik niet.
En nogmaals, aan mijn biervoorraad mag je niet komen.
*grin-hik*
@necrosis 21:03
Je mist helemaal niets aan het Midden-Oosten, behalve het Midden-Oosten en dat is best veel.
Juichend staat de VVD langs de zijlijn terwijl de laatste strohalm waaraan de Turkse democratie zich nog vasthoudt door een gure islamofacistische wind doormidden wordt geblazen.
SyntaxError | 16-07-16 | 21:00
Achja, elke man kan dit soort kneuzen met de neus aanwijzen. Mevrouw heeft zich eerst anderhalf decennia laten afraggen door de grootste mannelijke kneuzen die er te vinden zijn, wordt daardoor gefrustreerd en neemt dan maar een lelijke socialistische jankbek vriendin die aan de centen denkt, raakt daardoor nog meer gefrustreerd en gaat daarna kerels afzeiken.
Begrijpelijk, maar val ons er niet mee lastig ;)
@LibertasSimplex | 16-07-16 | 20:58
Komt ie; Gülen CIA connectie:
www.google.nl/search?q=G%C3%BClen+CIA...
Maar dat terzijde, deze keer zijn er duizendenden rechters en anderen op juridische posities ontslagen, en velen opgepakt.
Zij zouden banden hebben met ...
@LibertasSimplex | 16-07-16 | 20:58
Of het westen heeft lopen knoeien en een paar van die vogels opgehitst om de gaspijpleidingen in beheer te krijgen, maar dan zijn het nog grotere knoeiers dan we al dachten en dan hadden we Verhofstadt en Van Baalen wel in Ankara gezien. Of Erdogan is een staatsgreep voor door hem zelf alvast in scene te zetten, zodat hij alle systemen intern kan zuiveren zogenaamd om de democratie te bewaken. Wat een schijnheilig tuig (aan twee kanten).
@Lupuslupus | 16-07-16 | 20:49
Morsi was gekozen totdat bleek dat hij lid was van het moslimbroederschap.
Ik heb ondertussen genoeg info gelezen over Morsi, minimaal 30 jaar en misschien de doodstraf.
Na de val van Morsi kwam het toerisme weer op gang.
Ik blijf erbij, ik ga niet op vakantie naar landen waar de regeringsleider met een AK staat te zwaaien.
Mijn balkon is ruim 10 meter lang, mijn koelkast is goed gevuld, en wat ik niet heb, laat ik bezorgen.
Dat hele midden-oosten kan ongezien de typhus krijgen!
En komende: De Nacht van de Lange Messen.
Kijk nog eens naar dat filmpje van die Turken in Rotterdam gisteravond, en dan met name wat diegene met kort haar en bril allemaal zegt.
- Het gaat niet alleen om Turkije maar om de gehele Oemma. Oftewel de wereldwijde (...) islamitische gemeenschap.
- Erdogan is vergankelijk, in tegenstelling tot de eeuwige Allah.
Een conclusie die ik hier uit trek is dat Erdogan geliefd is omdat hij een islamist is en het land wil hervormen naar meer islamitisch model. Het gaat niet eens om de persoon maar om islamitische wereldheerschappij...
@Mr_Pikibelly | 16-07-16 | 20:37
"Ik heb hier he-le-maal geen goed gevoel over..."
Dat idee van die rechters, was al van een paar weken terug, maar dit was natuurlijk wel een uitgelezen kans dat gelijk er maar even doorheen te jassen.
Het volk heeft toch niets door en holt als een grote meute blind achter de verlosser aan.
@Gerard Leeflang | 16-07-16 | 20:58
De argumenten waren bij deze post echt doorslaggevend Gerard, je begint het te leren :D
Al tijdens de coup gaf het regime die hoe heet -ie, Döner, Feta Döner, of nee Gülen was het, de schuld van de "staatsgreep".
Nou is die Gülen-groepering mogelijk de voormalige handlanger, later gebleken werktuig, van Erdogan's AKP geweest, om middels valse coups, pre 2007, 2010 de Atatürkers uit de weg achter de tralies te krijgen.
Toen dat, mogelijk, was gelukt kregen ze pas, in de machtsstrijd die volgde, ruzie.
De vals beschuldigde coupplegers werden door de toen nog onafhankelijke rechters uiteindelijk bijna allemaal vrijgesproken.
Ja dit zou zomaar een opzetje kunnen zijn geweest. Als die Gülenisten er ook nog zijn ingeluisd door het regime om iets quasi-couperigs te doen, en het blijkt uit te monden in dit, zijn ze aardig in de islamitische aap gelogeerd.
Ondertussen ruimt Erdogan harder op dan Vroom en Dreesmann.
LuckyGirl | 16-07-16 | 20:49
Ik begin me mateloos te storen aan dat feministische afzeikerige lesbo gejank van je met dat uit de hoogte toontje. De valse nicht uithangen doe je maar thuis in dat hormonale disbalans paradijs van je.
Als de Russen invloed krijgen op die nieuwe gaspijpleiding dan zijn we de Sjaak in de EU www.google.nl/search?q=gasleiding+Tur... Erdogan speelt zijn kaarten volledig uit, daar kun je op rekenen.
@necrosis | 16-07-16 | 20:51
/
Nee ongelukkighe, ik bedoel deze Natte:
http://www.brouwerijhetij.nl/wp-content/uploads/2015/06/brouwerijtij_natte_001-960x1440.jpg
@Tripps
VVD is de overijverige belastingambtenaar van de PvdA, tot zover neoliberale visie.
@Gerard Leeflang | 16-07-16 | 20:45
Dat denk ik ook. En een schande dat we in het westen net doen alsof we dat niet door hebben, omdat we met z'n allen die 26 NAVO-bases in Turkije niet willen verspelen aan de Russiche beer. Die Erdo weet precies hoever hij kan gaan en wij zijn met z'n allen ondanks al die JSF's en geprinte dollars en eurootjes nergens.
Lupuslupus | 16-07-16 | 20:37
Er liggen daar geen kernwapens, de turken hebben drie keer een taceval niet gehaald en daarna hebben de yanks die nukes weggehaald. Omdat dit nogal beschamend voor de turken is wordt het kernwapen gerucht in stand gehouden.
Dit vond ik vorig jaar op internet, kan de site zo niet vinden. Of het waar is weet ik ook niet.
@LuckyGirl | 16-07-16 | 20:49
Hij ging toch naar het strand?
Ga dan, kssst.
@Lupuslupus | 16-07-16 | 20:37
"We zullen het nooit weten"
En daar moeten we maar genoegen mee nemen ...
Want publieke geheimen horen er nu eenmaal bij tegenwoordig. "Het beleid draait om vertrouwen" ...
-
I'll be long gone before some smart person ever figures out what happened inside this Oval Office."
(Washington DC, 12 May, 2008)
-George W. Bush
@Piet Karbiet | 16-07-16 | 20:43
Nope, alleen Westmalle Tripel.
En die zuip ik allemaal zelf op!
Als je wat nats wil hebben, bied ik je een glaasje kraanwater aan.
*betonnen deur van rukbunker snel dichttrekt tegen gesmijt van dorstige reaguurders*
Weten we ook weer hoe diep en ver het geweten rijkt van de VVD.
Han ten Broeke is een hele domme pauper die geen zak van buitenlandbeleid begrijpt. Neem hem graag bij de hand en laat hem het echte Istanbul zien als ik er ben. Han domme man. Van belang is als dat Erdo asap weggaat. Die man is DE polariserende factor in Turkije. Dus Han laat je domme partijdiscipline varen en heb eens de ballen om echt je gezicht te laten zien. Maar wellicht zijn je ballen ingezakt.
Tsja, wat verwacht je dan nog meer van een partij zoals de VVD? Een visie, of principes?
LOL
Mr_Pikibelly | 16-07-16 | 20:37
U bent niet de enige die hier een heel raar gevoel bij heeft. Ik hou er niet van om een Godwin te maken, maar in dit geval moet ik steeds hieraan denken omdat de overeenkomst naar mijn mening toch wel behoorlijk groot is:
www.historien.nl/in-bewerking-erik-de-...
Na het zien van de hysterie van de Turkse medelanders en het schreeuwen van deze groep Allahu akbar en het aanvallen van de NOS reportageploeg (waar was de politie c.q. ME), dat in mijn beleving een kwestie van tijd is dat onze normen en waarde vertrapt zullen worden door dit soort geloof fanaten.
Het meest schrijnende vond ik dat op het zes uur NOS journaal op zaterdag 16-07-2016 geen enkele melding werd gemaakt van de aanval op de NOS reportage team ( het zal je werkgever maar zijn). Hoe smerig verrot links moet je zijn om een aanval op je eigen mensen te verzwijgen voor het hogere doel, de islam.
Iedere geloofwaardigheid als die al bestond v.w.b. de NOS is door het putje gegaan. Overig is nu onomstotelijk bewezen dat er twee Islamitische samenlevingen die ons land en cultuur echt haten als parallelle samenlevingen hebben genesteld in onze natie.
Om bij de woorden van de heer Erdogan te blijven zullen wij ONZE democratie moeten verdedigen en al deze ongewenste parasiterende individuen die onze samenleving niet zien zitten en alleen maar loyaal blijven aan hun thuisland te verwijderen voor dat ze getalsmatig de overhand krijgen.
Toch kunnen alle Nederlanders een voorbeeld nemen aan deze Turken welke hun nationalistische gevoelens ten toon spreiden.
De lichting bakfietskinderen (Fleur Lotte Spijker Vlinder Sterre Bikkel) opgegroeid in de bolderkar met een zeiltje voortgetrokken door goedkope au pairs uit derde wereld landen of door ouders ondersteund door de meest achterlijke subsidie's die er bestaan, wat kunnen wij in godsnaam van deze weekachtige ruggengraatloze wezens verwachten.
Ja, wordt er dan gezegd mijn kinderen zijn wereldburgers, cosmopolieten, je broek zakt er van af. Er is er maar een in de tweede kamer die nog voor onze cultuur opkomt, waar eeuwen aan gewerkt is door onze voorvaderen en wij zien kans om dit in drie decennia's te verknallen onder leiding van Linkse en Rechtse zakkenvullers die hun eigen belang prevaleren boven de belangen van het volk.
Nederland is een land waar je niet meer trots op kunt zijn, waar je warme gevoelens bij voelt , de Ruyter mentaliteit is verdwenen wat is overgebleven is de linkse dominee's mentaliteit en de zakkenvullende multinationals gevuld met bestuurders afkomstig uit de Inner circle van de familie.
En we weten allemaal hoe het voor eerstgenoemden afliep....
necrosis | 16-07-16 | 20:45
.
Mubarak was 40 jaar lang "vriend" van de VS, totdat ze hem niet meer nodig hadden en een fundamentalist aan de macht wilden: Morsi. Dat mislukte grandioos omdat Al Sisi de macht greep. Nee, er was niets mis - in ieder geval niets bijzonders - met Mubarak. Hij is het slachtoffer geworden van de smerige politiek van de VS.
.
Dat gezegd hebbende, ik zou het prima vinden als die fundamentalist in Ankara van het toneel zou zijn verdwenen. Voorlopig lijkt daar helaas weinig kans op maar je weet nooit hoe een dubbeltje (of was het kwartje?) rolt.
@Berbaar | 16-07-16 | 20:45:
Ik ga je niet op je woorden pakken.
Heb er nog geen 1 kunnen vinden.
Behalve alulutsertkoekkoek.
Deucebag.
Als je een vakantie geboekt hebt naar Turkije ben je dom geweest en moet je maar op de blaren zitten.
@Lupuslupus | 16-07-16 | 20:37
Er liggen 2 carrier battlegroups in het oosten van de middellandse zee. Ik denk echter niet dat het om militaire dreiging gaat. Als de VS het willen ligt Turkije binnen een week uit de NAVO.
@Lupuslupus | 16-07-16 | 20:37
Er liggen 2 carrier battlegroups in het oosten van de middellandse zee. Ik denk echter niet dat het om militaire dreiging gaat. Als de VS het willen ligt Turkije binnen een week uit de NAVO.
Wanneer je als leger een coup wil plegen zorg je eerst voor luchtoverwicht en dan zet je de modernste tanks die je in het arsenaal hebt in, voor de turken is dat de leopard 2. Ook laat je de manschappen in volledig gevechtstenue de steden in gaan.
Nu zagen we een paar helikopters, gammele tanks en soldaten die aan het lamballen waren bij een paar trucks.
Ergo: dit was een hoax om dissidenten op te ruimen en dan met name vanuit de rechterlijke macht. Er zullen vast wel wat militairen geframed en van een brug af gegooit, maar de meeste komen met de schrik vrij.
Dit was een coupe, een haircut.
@Berbaar | 16-07-16 | 20:40:
Succes met het zoeken naar feiten.
Zijn feiten lastige dingetjes, ze zijn nog lastiger te vinden.
Ik dacht altijd dat je als ondernemer intuïtie, deductie en vooruitzien moet beheersen.
My bad.
Laat je ijsje niet in het zand vallen.
@LuckyGirl | 16-07-16 | 20:40
Het is mogelijk.....
Maakt verdacht....
lees/hoor ik vaak......
Koekoek aluhoedje!!
@SyntaxError | 16-07-16 | 20:36
Je overscht wat de EU kan. En waneer je een hypothese zoals dee als mogehelijkheid ziet weet je dat een nexit de juiste weg is.
--
Waneer je als bedrijf 70% van je geld maakt met 1 klant dan heb je een probleem.
--
Nederland heeft een grote markt buiten de EU liggen. Die nu niet benut wordt. En dat komt door de het grote falen van de EU met bijvoorbeld handelsverdragen.
--
De afgelopen jaren zit er ook nauwelijks groei in de handel met de EU landen. Wat dus ook laat zien dat de rek uit de EU is. Niet alleen op Politiek gebied maar dus ook op handelsgebied.
--
De EU is een inzichzelf gekeerde club, geen land en geen continent. Die geen bruggen bouwt maar muren opwerpt.
@Lupuslupus | 16-07-16 | 20:37
Erdogan begint steeds meer trekjes te vertonen van lieden als die gekke kolonel, Mubarak, Saddam, etc.
En we weten allemaal hoe het voor eerstgenoemden afliep....
@necrosis | 16-07-16 | 20:32
.
Wablief?
Heb je bij jou ook Natte?
wat zou je dan denken?
Zomaar een hypothese overigens.
SyntaxError | 16-07-16 | 20:36
Dan zou ik denken dat dat vreemd is, dat heeft de EU nooit eerder gedaan namelijk.
Tenzij je bedoelt dat ze het laag houden, om hun eigen concurrentiepositie te versterken. Bijvoorbeeld, ze passen hun eigen tarief aan om Rotterdam uit de havenmarkt te prijzen, en Kiel en Antwerpen zo te versterken. Dan zou ik denken, tja, dat is nu eenmaal hoe het werkt, kan ik leuk vinden of niet, Nederland zou hetzelfde gedaan hebben tegen een uittredend Belgie.
Dat is ook een beetje de hele rede van de interne markt, dat je dat soort dingen voorkomt.
Ik vind de EU ook kut, maar er is geen alternatief. Het is net als dat je de PVDA/VVD kut vindt, dan stem je CDA of D66, komt er CDA/VVD/D66 o.i.d., vindt je dat weer kut. Het is gewoon zoals het is, meer water dan vis.
@Berbaar | 16-07-16 | 20:40
Je hebt nog niets inhoudelijks gemeld, dus kan je ook niet over feiten beginnen.
van Bommel meesleuren is onnodig. De man heeft het continu opgenomen voor GeenPeil. Vies.
"Egypt blocks UN Security Council condemnation of Turkey violence"
www.today.ng/news/world/153612/egypt-...
"Wat mij betreft is het complot onwaarschijnlijk. Onder meer vanwege de vele doden en het feit dat Erdogan op de vlucht ging."
@fail | 16-07-16 | 20:34
Hij ging juist niet op de vlucht, in tegendeel.
Het wordt in ieder geval dikke ruzie tussen VS en Turkije. En daarmee overspeelt Erdogan zijn hand. Wel een voordeel, Turkije uit de NAVO. Nadeel, miljoen plus dobbergelukzoekers naar Europa.
Ik kan alleen maar hopen dat alle Nederlandse Turken zoals ze genoemd worden richting Turkije vertrekken.. manmanman. Op het nieuws: Mijn vaderland mijn vader?? Wat doen ze gvd hier nog in Nederland. Ga terug Turken er is niks Nederlands aan deze Turken.
@fail | 16-07-16 | 20:34:
Het is mogelijk dat hij juist om anti-erdogan krachten in zijn land de kop in te drukken door te vroeg, te snel en halfbakken een couppoging in elkaar te zetten.
En het vluchten om zeer korte tijd later weer te landen gebruikt om de zgn. couppoging kracht bij te zetten.
Ik zeg niet dat het zo is, maar deze mislukte coup kent voor hem enkel voordelen en dat maakt verdacht.
Grote delen van zijn leger haat hem lees/hoor ik vaak.
De werkelijkheid is grillig en niet te achterhalen.
Maar mijn voordeel van de twijfel krijgt hij niet.
@LuckyGirl | 16-07-16 | 20:22
Ik kan me van alles voorstellen maar beperk me liever tot de feiten.
En feiten (ik weet lastige dingetjes) zijn er niet om Uw veronderstelling te schragen, ergo alu-hoedjes geneuzel.
Succes ermee, ik ga eens ijsje eten op het strand, doei!!
@LuckyGirl | 16-07-16 | 20:30
Hoe zat het ook al weer met die Patriot-raketten uit Nederland om Schurkije te beschermen?
Ze schijnen weer terug te zijn, maar zowel de Nederlandse regering als de Turkse regering vertrouw ik niet verder dan ik ze kan gooien....
"Wat mij betreft is het complot onwaarschijnlijk. Onder meer vanwege de vele doden en het feit dat Erdogan op de vlucht ging."
@fail | 16-07-16 | 20:34
Je kan wel heel bijdehand gaan roeptoeteren dat die zaken uitgesloten zijn. Maar dat kan jij helemaal niet weten. Of was je erbij? Dus matig je toon een beetje.
Er liggen nog wel wat meer strategische punten in Turkeye .. hoe zou het daar mee zijn?
SyntaxError | 16-07-16 | 20:30
.
Geen idee. Denk dat we nog een paar dagen moeten wachten om te zien hoe e.e.a. uitpakt. De VS is natuurlijk knettergek om nucleaire wapens in dat land van die dolle moslimhond op te slaan.
Puur machtsvertoon om die vliegbasis hermetisch af te sluiten met een paar duizend Amerikaanse militairen binnen de poorten van de basis. Ben benieuwd waarmee de VS heeft gedreigd om de belegering op te heffen maar dat zullen we nooit weten (vermoed ik).
Ik heb hier he-le-maal geen goed gevoel over. Of die beste man daar nu zit of niet. Het is allemaal TE toevallig, TE eenvoudig, er zit meer achter dit . 3000 rechters ineens ontslaan binnen 24 uur is een verdacht zaakje alleen al. Dienstplichtigen inzetten die nergens wat vanaf weten????? Paar duizend soldaten die dit zaakje even gaan regelen??? Het stinkt aan alle kanten. Waar ken ik dit van?? Was er niet ergens in de jaren '30 die ook over lijken ging om zijn doel te bereiken? Goed wijn moet even rijpen en kijk reikhalzend uit naar de komende weken. Deze dictator heeft plannen, die niet veel goeds in de zin hebben!
@Vredige libertariër | 16-07-16 | 20:28
Als wij zouden uit treden, en de EU zou onze economie kunstmatig laag willen houden, zeker als je tegen een nexit bent maar het nexit kamp heeft gewonnen, wat zou je dan denken?
Zomaar een hypothese overigens.
Het is inmiddels wel duidelijk dat deze coupe door Erdo georganiseerd is.
Tig generaals en tig kolonels die zo knullig werk afleveren en dat geloof je zelf.
Nee Erdo heeft dit zo georganiseerd om zijn eigen positie te versterken en kan nu roepen iedereen die niet voor mij is is tegen mij, dus wieberen.
Zelfs de Nederlandse Turken die beweren dat zij zeer hoog opgeleid zijn trappen er nog in door hun steun te bewijzen aan Erdo bij het Turks consulaat.
Ik heb het al van meet af aan gezegd dit zaakje stinkt.
@Wutbürger_ | 16-07-16 | 20:16 Er is gisteren wel iets gezegd voordat TRT op zwart ging. Wat weet ik niet, ik versta geen Turks. Daarnaast wisten de vermeende coupplegers dat Erdogan behoorlijk wat steun vanuit de bevolking krijgt. Dus om nou op TV te verschijnen met de mededeling "Wij hebben de macht overgenomen" zou niet in goede aarde zijn gevallen. Vandaar op zwart vermoed ik.
Dat was dus vóór Erdogan zijn oproep deed om de straat op te gaan.
Je zou denken dat het gehele leger wel zou hebben meegedaan met de coup, ware het niet dat er al behoorlijk wat kopstukken door Erdogan zijn vervangen. Dat kan betekenen dat de vervangen legerleiders dus niet betrouwbaar waren voor een coup òf dat de lastige legerleiders ook moesten worden vervangen.
Dat Erdogan nog leeft of op zijn minst niet gevangen is genomen vind ik persoonlijk ook erg vreemd. Temeer omdat één van de eerste mededelingen die via de internationale media naar buiten kwamen het bericht was dat regeringsleiders door de coupplegers gevangen zouden zijn genomen. Wat kennelijk niet zo was.
Waar het echter om draait is wie het meeste belang heeft dat onwelgevallige legerleiders (en rechters) nu gezuiverd gaan worden. Dat kan maar op één ding wijzen: Erdogan heeft het zelf in scene gezet...
@Ars Vivendi | 16-07-16 | 20:24
Bernardus dus. Ik zit nu aan de Chouffe. Vandaar...
Hé, een kaboutertje!
@lingo star | 16-07-16 | 20:27
Eensch, wat een rust.
@Hijo del Sol | 16-07-16 | 19:18
Je bent verre van de enige die met zo'n vreemd complot idee komt. Blijkbaar lees je niet goed, want ik heb het al heel wat keren voorbij zien komen. Wat mij betreft is het complot onwaarschijnlijk. Onder meer vanwege de vele doden en het feit dat Erdogan op de vlucht ging.
Het is hem wel in de schoot geworpen en hij zal er nu dankbaar gebruik van maken.
Turkije is voorlopig verloren, als je naar de omvang en het fanatisme van Erdogan's aanhang kijkt. Dat moeten we accepteren en we kunnen hopen dat het volk ooit gedesillusioneerd raakt en zich weer tegen Erdogan keert.
Rutte moet Ebru maar uitleveren als teken van goede wil richting 010.
@Piet Karbiet | 16-07-16 | 20:25
Ik sla zijn comments altijd over, er zit vrijwel nooit iets zinnigs tussen.
Nou zijn mijn comments ook niet altijd geweldig maar meestal weet ik nog wel een glimlach op een reaguurder te toveren.
ondertussen in turkenland.. www.telegraaf.nl/buitenland/26229166/_...
Het hele nederlandse (?) nieuws wordt gedomineerd door islam turkije syrie marrokaan terrorisme allah akbar aanslag en ga zo maar door. Behalve het weer maar dat is ook kut. Wordt er niet goed van.
@necrosis | 16-07-16 | 20:24:
Hij blijf redelijk koeltjes en erudiet voor een Rus.
Turkije probeerde toenadering tot Rusland te zoeken heb ik gelezen.
Klinkt als een leugen.
Is dit een 1-2tje tussen Turkije en de VS?
@Lupuslupus | 16-07-16 | 20:23
Dat verwacht ik niet.
www.islamicinvitationturkey.com/wp-con...
Er liggen nog wel wat meer strategische punten in Turkeye .. hoe zou het daar mee zijn?
SyntaxError | 16-07-16 | 20:22
Ok, ik vind het allemaal vrij normaal inderdaad. Ik ben ook blij dat het geen vrije markt is, moet er niet aan denken dat de hele wereld hier vrij zonder tarief en zonder regels producten kan dumpen.
Geen idee waarom je het een wapen noemt. Ik vind het juist best netjes gaan, de uittreding van de UK, vergelijk het eens met Turkije zou ik zeggen, nu we daar toch mee bezig zijn.
Op de een of andere manier mis ik Pauw en Dwdd niet met zijn duiding door cabaretiers en sylvana Simons
Waar is van Baalen met zijn gebalde vuisten?
Oh leuk, burbbaar is er ook.
@Berbaar | 16-07-16 | 20:23
Je beantwoordt mijn vraag niet. Typisch voor mensen die alleen op de man spelen en niet inhoudelijk weten te reageren...
@LuckyGirl | 16-07-16 | 20:17
Gelukkig laat Putin zich niet chanteren, als het moet, maakt hij een glasbak van IS.
Dan hebben we Schurkije ook niet meer nodig in de NAVO.
@necrosis | 16-07-16 | 19:30
Affligem!
Of St. Berardus Abt 12. Ook goed te doen!
Ik vind Turkije meer dan klaar voor de Enge Unie.
Oppakken die cartoonisten!
De operatie NATO zou weer draaien ondertussen:
twitter.com...
SyntaxError | 16-07-16 | 20:18
.
In ieder geval zal de VS niet blij zijn met deze turkse streek.
@La Bailaora | 16-07-16 | 20:21
Doe eensch wakker worden knul, we zijn inmiddels ettelijke decennia verder.
Man, man, man, de alu-hoedjes are out in force tonight.
@Vredige libertariër | 16-07-16 | 20:15
Het is geen vrije markt, maar een interne (gedirigeerde), die als "wapen" (pressiemiddel) gebruikt wordt.
Ik vindt dat niet "normaal" (logisch). Ik weet wel dat dat de modus operandi is.
Berbaar, kan je je er werkelijk niets bij voorstellen dat erdogan meer te winnen dan te verliezen heeft bij deze vermeende mislukte couppoging (zie necrosis' link)?
@Berbaar | 16-07-16 | 20:09
Jij gelooft natuurlijk ook het oficiele verhaal dat Van der Lubbe de Reichstag in de fik stak. Want dat de nazi's het zelf gedaan zouden hebben is natuurlijk uitgesloten. En jij gelooft natuurlijk alles wat de nazi's naar buiten brachten. Die logen nooit.
Hij oogt niet betrouwbaar. Ken hem niet, hoewel ik vermoed dat dit Artijn is
@LuckyGirl | 16-07-16 | 20:12
Sommige reaguurders zijn net vuilniswagens.
De laadklep gaat open en de bagger stroomt eruit.
*hopelijk mag dit van Joris*
@necrosis | 16-07-16 | 20:13
Dat is al eventjes zo.
De operatie NATO zou weer draaien ondertussen:
twitter.com/DailySabah/status/7543720...
@necrosis | 16-07-16 | 20:13:
This is getting ugly.
ik heb nog geen steekhoudend argument gehoord dat dit in scene gezet zou zijn door Erdolf (militairen zouden daar niet aan meewerken en zich laten veroordelen bijvoorbeeld), maar wat ik wel raar vind: Waarom hebben de coup-plegers niet een persconferentie gehouden? of op zn minst een van te voren opgenomen boodschap verspreid (ook via internet). ze hadden de media in handen, maar hebben er blijkbaar bewust niets mee gedaan.
ok tegenwerken van de markt lijkt een optie te zijn die hij zou gebruiken.
SyntaxError | 16-07-16 | 20:12
Dat is dus terecht, zei ik dus al, gebeurd ook al lang. Check maar eens hoeveel Noorwegen lapt om mee te mogen doen zonder lid te zijn, dat kost een stuk meer dan het ze zou kosten om lid te zijn. Dat lijkt me ook niet zo vreemd, iedereen die een interne markt op wilt moet entree betalen, dat lijkt me niet meer dan normaal.
@SyntaxError | 16-07-16 | 20:03
Er is meer aan de hand:
www.telegraaf.nl/buitenland/26229166/_...
Volgens mij heeft Erdosnor een verkeerd geitje geneukt....
@Vredige libertariër | 16-07-16 | 20:08
"The EU must not let Britain profit from leaving the bloc as that could inspire other states to follow suit, European Council President Donald Tusk said"
Een boycot .. ok tegenwerken van de markt lijkt een optie te zijn die hij zou gebruiken.
@Berbaar | 16-07-16 | 20:09:
Deductie en combinatie, mijn onwaardige Watson.
Begin eens met onderbouwing voordat je toeslahahahaat.
Worden Turkse asielzoekers uitgeleverd aan Turkije, dat is de vraag.
@SyntaxError | 16-07-16 | 20:03:
Dat kon je zien aankomen.
Erdoham gaat hier alles uit halen wat hij kan.
Onderschrijft slechts de vele vermoedens.
@LuckyGirl | 16-07-16 | 19:41
LOLOL alu-hoedjes subiet verzamelen!!!
LutserTs.
SyntaxError | 16-07-16 | 20:01
Haha, boycot tegen de UK, wat zit jij daar te roken dan?
Hij zegt juist dat je helemaal niet de britten moet straffen, het is alleen niet zo dat we ze in de watten moeten leggen en het ze zo leuk mogelijk maken, dat is alles wat er in dat artikel staat.
Dat is ook zo, net als de EU bij Noorwegen en Zwitserland doet, moet ze ook bij de UK gaan doen. Strenge voorwaarden opleggen voor het toetreden tot de single market, zorgen dat ze meer betalen dan als ze EU-lidstaat waren geweest. Gaat altijd al zo, alleen moet dat er bij de UK, omdat er meer op het spel staat, wel explicitiet bijgezegd worden.
Is echt een hoop mis met de EU, maar het enige in dat artikel dat kut is is de steun voor Erdogan. Alleen is dat niet echt iets van de EU, aangezien alle andere wereldleiders precies dezelfde tekst ook in hun twitterfeed gecopy-paste hebben.
Verzetsheld Erdogan, dit is fake, van a tot z in scène gezet.
Sterf erdovarken, sterf!
Nou Han, ga jij dan maar lekker (permanent) naar Turkije om daar te vertellen hoe de democratie werkt moet je ze ook vertellen dat je in Nederland tégen directe democratie (=referenda) bent, goed? En ga je Erdogan dan ook uitleggen dat verplichte hoofddoekjes, mediacontrole, internetcontrole e.d. niet-democratisch is? Of ben je dan bang dat je, vanwege commentaar op Erdogan's beleid, net als Ebru dalijk even de cel in moet?
Sowieso is de oproep van erdoham EN de politie aan burgers om de straat op te gaan tijdens een coup er 1 die ik moeilijk kan bevatten.
Een andere cultuur, ok, maar burgers oproepen zichzelf in potentiële vuurlinies als menselijke schilden op te werpen.
Zorgelijk op zijn minst.
Dit is geen couppoging zoals ik ze ken.
Tussenstand: dit is geen couppoging.
@Wutbürger_ | 16-07-16 | 20:00
Dit is gecopieerd van het internet, heb ik niet geschreven ...
@SyntaxError | 16-07-16 | 19:54
Je doelt toch niet op illegale verstekelingen naar Engeland?
Die krijgen geen kans in Nederland, ik heb zelf voor zo'n toko gewerkt.
Ik kan je alle trucjes opnoemen om te zorgen dat zelfs een Ethiopiër niet meer 'past'.
"As our strategic ally, the United States must hand over Fethullah Gülen to Turkey"
twitter.com/DailySabah/status/7543728...
beter lezen.
de in ballingschap verkerende Turkse imam zou dit vanuit de VS opgestart hebben.
Wutbürger_ | 16-07-16 | 20:00
Ja, maar de VS airbase die ISIS zou moeten bestrijden is afgesloten, de stroom is ook afgesloten.
@Vredige libertariër | 16-07-16 | 19:57
Niet direct op de democratie, maar hij duidt wel op een eventuele boycot, omdat anders OOK ANDERE landen zich mogelijk, via geheel democratische procedure, uit de EU gaan stemmen ...
Hiermee geeft hij aan alleen democratie te willen bevorderen als het goed is voor de EU als geheel, en tegen te werken als dat niet zo is. Lijkt mij.
SyntaxError | 16-07-16 | 19:55
beter lezen.
de in ballingschap verkerende Turkse imam zou dit vanuit de VS opgestart hebben.
Bijtendehond | 16-07-16 | 19:55
De volgende keer in begrijpelijk Nederlands graag. Je klinkt als een (kut)turk.
"Turkish Minister @suleymansoylu announces that #US is behind coup attempt"
twitter.com...
SyntaxError | 16-07-16 | 19:55
Ja, maar dat is onzin natuurlijk. Lijkt me vrij duidelijk dat ook dit de schuld van geenstijl is. Ontkennen heeft geen zin.
twitter.com/Conflicts/with_replies
Han is een lul met vingers. Meer niet. Voor de rest zijn alle nederlandse politici en topambtenaren bange schijters en nemen in paniek altijd de verkeerde gehaaste beslissing. Een gevaarlijke cocktail van incompetentie en arrogante zelfoverschatiing. Mooie titel voor een boek: "van Englandspiel tot MH17".
Dat kan "ik" niet rijmen, jij wel?
SyntaxError | 16-07-16 | 19:50
Sorry, ik zie die tegenstelling niet. Lijkt mij dat hij gewoon de EU handelspositie sterk probeert te maken, lijkt me geen aanval op de democratie in de UK.
Volgens mij zegt Ten Broeke helemaal niks verkeerd in die verklaring. Spijkers op laag water van GS.
WTF!!!
"Turkish Minister @suleymansoylu announces that #US is behind coup attempt"
twitter.com/Conflicts/status/75436787...
LuckyGirl | 16-07-16 | 19:41
Viel ook op dat dat ding (een van de twee TC-ANA of TC-TUR), gisteren heb ik hier nog de registraties van die Airbussen gepost nergens te vinden waren op flighttracker en er geen flight history was.
@necrosis | 16-07-16 | 19:48
Handelsgeest; ROFFA, vol met vluchtelingen die voor een een paar euros, of als sociale stage/dienstplicht in de haven werken ...
Willy en Mark .. lezen jullie mee?
@Vredige libertariër | 16-07-16 | 19:43
Ik probeer de tegenstelling aan te kaarten waar Tusk voor democratie is als het om Turkeye gaat, maar maatregelen wil nemen tegen de gevolgen van een democratische beslissing in de GB.
Dat kan "ik" niet rijmen, jij wel?
@compitaal | 16-07-16 | 19:38
*boks*
@SyntaxError | 16-07-16 | 19:35
Tusk is niet goed bij zijn hoofd.
Als je weet hoe Erdogan/ AK de verkiezingen gewonnen hebben....
Ataturk zou zich omdraaien in zijn graf.
En dat treiteren van Engeland gaan Tusk, Juncker en Verhofstadt de kop kosten.
Engeland importeerde meer van de EU dan het exporteerde.
Die gaan straks hun centen verdienen in voormalige koloniën.
En natuurlijk hoop ik dat ze de kanaaltunnel dicht storten.
Dan is Nederland HET land om Engeland te voorzien van Europese spulletjes.
En dit 'gerucht' klinkt steeds luider: www.pzc.nl/algemeen/buitenland/couppog...
@Vredige libertariër | 16-07-16 | 19:38
Dat denk ik ook, daarom niet minder interessant om te volgen.
@OudeNederlander | 16-07-16 | 19:40
+1
SyntaxError | 16-07-16 | 19:14
Ik ben normaal absoluut niet van de complot theorieën maar ik begin steeds meer te geloven in het valse flat verhaal dat Erdogan himself hier achter zit.
@BMCJG | 16-07-16 | 19:38
De beste manier om van die vervelende luchtmachttop af te komen. Het enige militaire onderdeel wat nauwelijks de afgelopen 5 jaar is ingeperkt - middels onslag en gevangenneming zoals bij andere legeronderdelen wel het geval was. Losstaande van alle maatregleen die je nu kan nemen als Errrogan om je dictatoriale greep nog lekker eens te verstevigen.
En types als Han en Frans hebben weer even hun Chamberlain mmomentje. Kotsmisselijk wordt je van die EUroscistische incompetente klootzakken .
SyntaxError | 16-07-16 | 19:35
Leg mij eens uit dan, wat het nut was van het uit de EU stappen door de UK?
twitter.com/BorisJohnson/status/75421...
Nr.1 Brexiteer, en exact dezelfde boodschap als de door jou zo gehate Tusk. Er is geen weg uit Neo-liberalisme. UK zal ook alleen maar neo-liberaler worden nu de EU op grotere afstand komt te staan.
Ik geef het ze wel na. Volk dat schijt heeft en in opstand komt al dan niet voor de verkeerde doelen en/of leiders.
Wat Turkije betreft. De naam is het niet meer waard. Atatürk zou zich omdraaien in zijn graf. Weg seculiere staat. Hallo islamitische staat. Misschien is Erdogië wel wat.
@La Bailaora | 16-07-16 | 19:18:
Absoluut de vraag die mij subiet doet kantelen.
Ook in combinatie met dit slap aftreksel van een coup en de "schuldigen" die nog sneller bekend waren dan de daders van MH17.
Hij is opgestegen om te kunnen landen.
Toneelspel.
Spot on.
Een VVD-er die het over democratie heeft. Wat een ironie.
Wanneer nemen Nederlanders Schiphol en de NPO eindelijk eens een keer over?
Aanleidingen zijn er al genoeg geweest de afgelopen jaren.
Wel bijzonder en heel verontrustend dat bijna de hele top van het leger is opgepakt en er maar 2000 soldaten meededen. Dat betekend dat er tot op heden niet met 100% kan worden vast gesteld dat er een echte coupe heeft plaats gevonden. Erdogan is heel slim bezig dat moet ik hem toegeven. Media die in Europa en Amerika berichten zijn tevens goed bespeeld in het voordeel van de ' 'democratisch'gekozen dictator. Eerdere coupes in Turkije was het voltallige leger nagenoeg aanwezig. President was al in de lucht en veilig ver van de voorstelling. Tevens denk ik dat het volk minder onderlegd is en slecht geïnformeerd is. Dus dit was een slim ingekorte overgangsperiode richting de volledige activatie van het dictatoriale systeem van Erdogan. Dit ondergaan wij tevens in de EU, maar dan slow as nobody will feel the changes. Waarschijnlijk vanwege de beter onderlegd middenklassers.
De ingrediënten voor de derde wereld oorlog liggen klaar. Ik zou jullie reaguurders adviseren aanstaande tweede kamer verkiezing heel goed nadenken dat je niet te links gaan stemmen. Sterkte iedereen.
@necrosis
Nix mis met rukbunkers, wie de diepte in wil hoeft niet ver te reizen.
SyntaxError | 16-07-16 | 19:14
Die twitterfeed lijkt me staatspropaganda. Kan me niet voorstellen dat degene die deze onzin geschreven heeft niet in dienst is van de overheid:
www.dailysabah.com/editorial/2016/07/1...
Ach, ook helemaal niet kritisch! Stel je vooralsnog je Ierse verder kijkt dan je neus. Denk eens in een relatief kleine groep - naar het schijnt - gaat ff een land met 80 miljoen zieltjes onderwerpen. Heeft Erdo misschien een spelletje gespeeld om zo zijn macht op het volk te verstevigen? Het feit dat hij alle rechter buiten dienst heeft geplaatst is uiterst verdacht. Vrees dat het bijtjes weken wordt en dat gelijk ook bij de Koerden wordt huisgehouden, invoering van de doodstraf, politieke tegenstanders in het cachot. En onze politieke partijen alsook de EU roemen het democratische gehalte van Erdo. En kijk in Nederland dan zie dat de integratie mislukt is en dat je misschien wel mag spreken van een Turkse natie in Nederland. En de politici slapen vrolijk verder.
@compitaal | 16-07-16 | 19:30
Noord-Korea schijnt ook een heel mooi land te zijn......
Ik blijf lekker in mijn rukbunker, dan maar een saaie 'blanda'.
Erdogan doet even drie stappen vooruit naar een islamo fascistische staat. Onze vertegenwoordigers negeren de vervolgacties na de coup die daarbij horen. Ze kijken weer weg en benoemen het niet. Laffe honden hebben we in ons parlement. Waar is Geert overigens met duiding?
@necrosis | 16-07-16 | 19:21
Dat klopt helemaal, daarom wil ik ze ook zo graag IN de EU hebben ... *not
zucht .. Donald Tusk vandaag:
twitter.com/eucopresident/status/7541...
twitter.com/eucopresident/status/7541...
MAAR
Als Engeland uit de EU stapt zegt hij dit:
"Tusk says EU mustn't let Britain profit from Brexit"
uk.reuters.com/article/uk-britain-eu-t...
Omdat hij zo pro democratie is of zoiets.
Niet te snappen
poisonivy | 16-07-16 | 19:15
Volksopstand in Nederland zal zich nooit voordoen. In ieder geval niet door de autochtonen. Daar hebben we simpelweg niet de guts voor. 't is niet voor niets dat we zelf spreken van kikkerland. We klagen wat en gaan vervolgens weer met alledaagse zaken verder. De temperatuur blijft stijgen en we zijn al zover dat we geloven dat het aan klimaatswijzigingen te wijten is.
Wutbürger_ | 16-07-16 | 19:25
Nee hoor, is helemaal niet raar.
Het zijn nou eenmaal militairen...
Natuurlijk is de VVD voor Erdogan.
Erdogan betaalrt de EU iets van 6 miljard voor het opvangen van zijn vluchtelingen.
En de VVD vindt geld belangrijker dan principes, want eigenlijk zou je geen cent van die dictator moeten willen.
Dan maar geen vluchtelingen, houdt ie ze toch lekker zelf.
EUroscist Han ten Broeke, je bent geen lul, maar een incompetente lange urine leider.
Je als EUroscisten zo laten chanteren dat je met relifacist Errorgan wel in zee moet gaan. Turkije had allang uit de NATO getrapt moeten worden.
Het relifascisme in de vorm van Erorgan behoort niet bij een moderne westerse samenleving, op geen enkele manier.
Ik vind zijn analyse over de coup poging helemaal niet zo gek. Een militaire coup is enkel zinvol wanneer de dictator in kwestie ongeliefd is, het zijn echter de Turken zelf die zich hebben vastgeketend aan de theocratie die de AK partij voorstaat. Door uitdrukkelijk "het verkeerde middel" te zeggen laat hij mijns inziens doorschemeren dat er wel degelijk iets gedaan zou moeten worden om Turkije democratischer en meer seculier te maken. In een dergelijk geval zou ik ook eerder aan vreedzame middelen denken om de Turken te overtuigen. Denk aan Zola die een heel land op de knieën kreeg met zijn pen.
-
Dat hij dit alles dan weer probeert te vermengen met vakantieplannen en het vluchtelingenprobleem vind ik dan wel weer raar.
Sorry, maar ik vind dit statement van Han ten Broeke een stuk beter te pruimen dan dat gelik van Timmerfrans. Han laat in elk geval blijken dat hij vind dat Turken in Nederland over de schreef gaan als ze vanwege Turkse binnenlandse aangelegenheden hier de straat op gaan en het openbare leven ontregelen. Kom daar maar eens om bij de gemiddelde PvdA'er of D66'er
@Montgomery Burns | 16-07-16 | 19:18
Ik raad Westmalle Tripel aan, dan kun je zelfs op de vloer slapen zonder wakker te worden voordat die kutvogels weer gaan zingen ;)
@Duifmans
Reizen tegen wil en dank, alsof het moet.. en van wie dan wel..
Ik zou gewoon gaan, Turkije blijft een mooi land, gaat geen erdolf iets aan veranderen.
Wutbürger_ | 16-07-16 | 19:25
Die 2700 man kregen slechts een opdracht (ze waren ook niet zo standvastig in het neerschieten van burgers, leken me eerder angstig en niet op hun plek) en zijn in de ogen van Erdogan collatoral damage in wat lijkt zijn doel te zijn geweest: de neutrale rechterlijke de nek omdraaien. Dus ja, dit klinkt absoluut niet raar.
@Prof. Pim Pam Pet | 16-07-16 | 19:17
Handkarren op 'grannyporn' is minder gevaarlijk dan Erdogan een geitenneuker te noemen;)
In het eerste geval moet ik morgen een schoon hoeslaken om mijn matras doen, in het tweede geval zal je het voortaan zonder mijn bijdragen op de GeenStijl moeten doen.
Al weet ik dat sommige reaguurders gaan voor optie 2.
*snik*
Steeds meer lijkt het erop dat deze z.g. coup perfect door Erdogan en zijn kliek is georkestreerd. Rechters die hem niet welgevallig zijn worden opgepakt. Generaals die twijfels hebben over Erdogan worden bij bosjes opgepakt.
En die ten Broeke moet het woord Democratie niet in zijn mond nemen. Laat hem maar kijken naar de uitslag van de onlangs gehouden enquête en zijn master Rutte maar de maat nemen. De VVD kan beter zijn naam wijzigen in ASB, Alles Slikken van Brussel, stelletje hypocriete lafaards.
Misschien maak ik me niet populair met deze uitspraak maar volgens mij missen we niet zoveel aan de doorsnee turkije-ganger. Mooi dat de lire zakt.
Net op RTLnieuws (of Staatsomroep, weet t niet meer zeker), zag je een flard van een groene vlag met drie witte halve manen in die optocht in Rotterdam, op de trappen nabij de Erasmusbrug. Even zitten googlen en dat is de vlag van Het Kalifaat blijkbaar. Gaat lekker zo: tora-yeshua.nl/2014/08/kalifaat-in-m-o...
linkerkant in de afbeelding
Het bericht van Harry is één en al tegenspraak, in één zin: 'Een coup is niet de weg om Turkije weer een democratisch land te maken.'
Intussen heeft ome Erdo zo ongeveer de hele rechterlijke macht eruit getiefd. De legertop volgt en ook de politie zal niet ontzien worden. Never waste a good coup.
De Turkse vliegbasis Incirli (in gebruik door Amerikanen) met naar schatting 50 B-61 atoombommen is door de Turken voorlopig gesloten (gegijzeld).
Dan kan je je natuurlijk vooral druk maken over je vakantie...
Hijo del Sol | 16-07-16 | 19:18
Dus die 2700 militairen die met hem in het complot zitten laten zich vrijwillig veroordelen en opsluiten?
klinkt nogal raar, niet?
NOS sprak vanochtend op het journaal met een angstige vrouw die toch liever niet naar Turkije zou willen gaan. Maar helaas, geen negatief reisadvies dus dan ga je toch maar.
Waarom vraagt de NOS meneer niet aan mevrouw waarom ze überhaupt een reis naar Turkije heeft geboekt? Het is de laatste jaren al onrustig in Turkije met een open grens kalifaat.
@SyntaxError | 16-07-16 | 19:20
Deze 'staatsgreep' stinkt een uur in de wind. Ik denk zelf een Reichstag 2.0
@Hijo del Sol | 16-07-16 | 19:18
Nee hoor, je bent niet de enige hier die rekening houdt met een dergelijk scenario.
@SyntaxError | 16-07-16 | 19:14
Geloof me, voordat je een kogel/ de strop krijgt, word je eerst nog dagenlang gemarteld.
En geloof me, in dat soort landen ga je hoe dan ook 'praten'.
VVD ers lijken sprekend op David Cameron maar dan zonder gevoel voor humor, daar zijn nederliberalen gewoon te dom voor.
@La Bailaora | 16-07-16 | 19:18
Weet jij het?
En het hotel waar hij zat?
Werdt dat nu nadat hij weg was aangevallen, of is daar niet gebeurt?
hij mag van mij ook dobberen op een lek bootje op de oceaan, daar niet van, maar wat precies is er mis met zijn reactie, Spartacus? Dat hij de 'uitholling van de seculiere staat door Erdogan' benoemd lijkt me terecht.
Ben ik nou ECHT de enige die ervan uitgaat dat degene die het meest profiteert van een bepaalde situatie, in de regel die situatie veroorzaakt?
M.a.w. heeft er nou nog echt niemand bij nagedacht dat Erdogan zelf achter die halfbakken coup zat??
@necrosis
Hear, hear! Ik kan Chimay aanraden.
Niet grappig en volkomen idioot voor een liberaal; mensen importeren uit middeleeuwse islamtische kutlandjes en vervolgens verwachten dat ze hun gedachtegoed achterlaten..... incl al hun emosies en problemies,... hoe dom kun je zijn, dát is juist die hele culturele verrijking, dat smeltkroesgebeuren ten voeten uit!
Importeer die domme mensuh met al hun islamitische erdogangeitengedoe, van baklava,via de politie-iftar naar de hordes molsims op de pleinen en straten die 'allahuakbar' gillen en de Ummah in de praktijk willen zien, wereldwijd.
Dus.. niets vluchtelingstroom door de kutturken laten bepalen, gewoon een Nexit.
Elke edroturk het land uit, kan zo; ze hebben hun geliefde paspoort en dubbel stemrecht reeds en hun hart ligt daar, toedeloe en nooit meer terugkomen.
Zegt hij nu echt dat je meer democratie krijgt als je vluchtelingen een beetje in goede banen leid?
@necrosis | 16-07-16 | 19:15
Vakantie op Balkonië, heerlijk.
@SyntaxError | 16-07-16 | 19:14
Ja, en hoe wist hij dat hij geen gevaar liep toen ie vannacht op luchthaven AtaTurk in Istanboel landde?
@necrosis | 16-07-16 | 19:15
en tot slot sjorren op granny porn en dan tevreden tussen de klamme lappen?
Natuurlijk heeft Erdogan een brede steun. Namelijk 50% van de bevolking heeft bij de laatste verkiezing op hem gestemd. Niet echt handig om dan een coup te plegen.
Of het nu beter gaat worden met de nieuwe maatregelen van Erdogan, is nu echter maar ook de vraag?
Dat hele Schurkije kan me niet boeien.
Ik stort een paar kuub zand op mijn balkon, zet een strandstoel neer, neem een paar dure tripels voor supermarktprijzen en laat 's avonds een pizza leveren.
Ik ga NOOIT naar geitenneukersland!
En voor het broodnodige 'kleurtje' zet ik wel een 2000 Watt bouwlamp neer.
*steekt tong uit*
Wie op vakantie naar Turkije gaat is zo wie zo niet goed wijs.
Het begint er steeds meer op te lijken dat onze regering de dictator Erdagon wel prima vindt. Trouwens we leven zelf ook in een dictatuur alleen hebben de meesten dat nog niet in de gaten. GeenPeil was een goede peiling, we zien het resultaat. Zo'n natie als Turkije past prima in het straatje van de EU. Volk moet z'n bek houden. Een staatsgreep is een prima middel om dit te doorbreken. Echter de legers zijn dusdanig verzwakt dat we dit hier niet mee zullen maken. Op den duur zal er een volksopstand uitbreken die zijn weerga niet kent. Ze vragen er zelf om, het is een kwestie van tijd.
2 feeds met actueel nieuws over "de coup":
www.reddit.com/live/x9gf3donjlkq
twitter.com/DailySabah/with_replies
Iedereen (en zijn moeder?) die, volgens Erdo & friends maar iets met deze coup te maken zou kunnen hebben wordt opgepakt.
Het lijkt wel of hij al een "black list" had klaarliggen.
Ook is er sprake van herintroducering van de doodstraf en troepen die dachten dat ze een training uitvoerden.
"De man" achter coup was vanaf haast de eerste seconde officieel geïdentificeerd.
Dat er, naar aanleiding van dit gebeuren, een grootse reorganisatie plaats vindt is een feit.
Beetje H van Bommel mee sleuren door de modder, niet netjes.
Dit scenario was voorspelt door de EU in Engeland als ze voor een brexit zouden stemmen.
Kotsbeu krijg ik ervan.
Han is slim en probeert met zijn geveinsde medeleven aangaande het weekje all inclusive dat Henk en Ingrid zich met veel pijn en moeite jaarlijks kunnen permitteren, te paaien.
U weet toch; verkiezingen binnenkort.
Alleen waarom wordt Harry van Bommel door het slijk gehaald? Tuurlijk, het is een vriend van Hamas en daarmee niet mijn vriend maar hij steunde het referendum wel en hij heeft volgens mij een goede dossierkennis. Voor de rest ben ik het overigens wel eens met het artikel.
Maar heeft Han net als Harrie ook heaumeau dan?
REAGEER OOK