Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten - Tijd is relatief

Pensioenen zijn de meest langdradige fiscale regeling die een mens meemaakt. Bij de meeste werkgevers begin je op je 21ste met sparen. Voor de jongere lezers onder ons begint de AOW op 71½ of ouder. De uitkering stopt niet bij je dood, je partner en eventuele jonge kinderen hebben ook aanspraak. Bij leven, welzijn, een tweede leg en een postorderbruidje praat je over een regeling die meer dan een eeuw kan lopen. De haast die ons parlement had met een pensioenregeling is onverklaarbaar. ' Avonds laat stukken gemaild krijgen, gelijk uit je bed springen, doorbladeren en in de middag afhameren. Waarom Europees? En waarom zo snel!? Dit is dermate politiek onhandig dat het alleen al voor de show en het vertrouwen in de politiek van belang was om een weekje te wachten. Voorts is ook bekend geworden dat van de 97 miljard euro die de jongeren aan ouderen subsidiëren via de doorsneepremie denkfout, wordt opgelost door 40 miljard aan de staatsschuld toe te voegen. En wie erft die staatsschuld? Exact dezelfde jongeren! Wat is er dan precies “opgelost” of “gerepareerd”? Dit was niet de eerste keer dat pensioenen door het kabinet en parlement worden afgeraffeld. De nieuwe pensioenwet moet binnen acht weken na publicatie in de Staatscourant in werking treden, dus moest een uitzonderingsclausule in de referendumwet geactiveerd worden. Voor een pensioen. Pensioenverzekeraars hebben deze wet met gejuich ontvangen. Deze mogen de aanspraken van klanten in een Algemeen Pensioenfonds stoppen. Aangezien een pensioenfonds bij lage dekkingsgraden mag korten en een verzekering niet, hoeven ze daarvoor minder kapitaal aan te houden. Meer winst voor private partijen, het risico en verlies is voor de klant. Reactie van de minister was dat u een kansloos bezwaar kunt maken, wat u hopelijk al heeft gedaan. De grootste veroorzaker van pensioentekorten wordt nog steeds genegeerd: gesjoemel met oude sterftetabellen maakte beloften aan ouderen mogelijk, die ze nooit hebben betaald. Wel zag je reeksen van bezuinigen, die allemaal verworven rechten in stand hielden of overgangsregelingen kenden. Samenvattend geeft dat een generatiekloof van drie ton euro's per persoon. Tempowisselingen Er bestaat in ons kabinet & parlement kennelijk een enorme drive om te rennen voor zelf verzonnen deadlines. Om een regeling een jaar eerder in te kunnen laten gaan, zodat in het komende boekjaar een besparing in de overheidsbegroting van ruim honderd miljoen gemaakt wordt. In de waan van de dag, en de komende begroting worden wéér hypotheken genomen op de toekomst. De staat zou moeten nadenken over het compenseren van de uitneemwetten van CDA'er Ruud Lubbers, de weggeeffeestjes van ongedekte vervroegde uitkeringen en de premievakanties voor overheid & werkgevers. Allemaal morele staatsschulden ten opzichte van de pensioenkas. Maar op ieder terrein zie je de politici tot stilstand komen als het moeilijker wordt. Een paar voorbeelden: Geestverruimend België voerde oktober 2010 een speekseltest voor bestuurders in. In ons drugsland neemt het CBR rijbewijzen in van mensen die verklaren thuis te gebruiken. Nota bene: die met een gedooghoeveelheid in verpakking door de politie zijn aangehouden. Terwijl de automobilisten die met drugs in hun hersenpan rondrijden nauwelijks getest en gepakt worden. De Hoge Raad & de Raad van State keurden in maart 2015 beiden het alcoholslot, opgelegd door het CBR, af. Ard van der Steur weigerde februari 2016 hun advies uit te voeren. Hij denkt dat strafrechters geen animo hebben voor het instrument, en vertrouwt erop dat rechters het rijbewijs langer helemaal innemen. Een combinatie van afschuiven en wensdenken. Vingerafdrukken Op het moment dat je in het kader van de verkeersveiligheid of een strafrechtelijk onderzoek je radarbeelden zou willen hebben om huidige denkbeelden te kunnen toetsen is na ruim anderhalf jaar nog geen ambitie. Mark Rutte wil het onderzoek geen politieke vingerafdrukken geven. Terwijl MH17 al jaren maximaal wordt uitgemolken voor geopolitieke spelletjes. Wat is trouwens erger qua politieke vingerafdrukken? a) Netjes opvragen van bewijsmateriaal wat volgens de richtlijnen gewoon ons recht is, of b) Op stil verzoek van NAVO-bondgenoten en de steeds maar uitbreidende EU doen of je neus bloedt. Wat je ook doet, Mark Rutte, je vingerafdrukken staan er al op. Omdat je dit dossier al bijna twee jaar vast hebt. Bloedgeld Toen Kiev geen geld meer had, maakte het IMF & EU zo spoedig mogelijk 40 miljard over. Kiev zou dit geld in plakjes krijgen, zo lang ze maar Europese hervormingen en kostenbesparingen doorvoerden. Het stoppen van de oorlogsvoering is daar geen voorwaarde. Terwijl vrede goedkoper is en ons de zekerheid geeft dat wij geen oorlog financieren. Op het moment dat het volk een uitspraak doet heeft “zo spoedig mogelijk” een hele andere lading. Volgens de Raad van State ergens tussen Sint Juttemis en het moment dat Pasen & Pinksteren op dezelfde dag vallen. Of je nu pensioenen, rijden onder invloed, MH17 of expansie van de Europese Unie neemt, het patroon is hetzelfde: Voor het juiste baantje, persmoment of bevel van ongekozen onbekenden wordt gerend. Voor u niet.

Reaguursels

Inloggen

Dat er in Europa met begerige blikken naar de Nederlandse pensioenpotten wordt gekeken is logisch,het is genoeg om de staatsschuld van Italië en Portugal te dempen.

Dat Europa niet kan werken is al vanaf 1830 te zien in België,Noord KAN niet met Zuid samenwerken.
Al ca. 50 jaar wordt door de Walen 1 miljard per maand geroofd uit Vlaanderen en er is géén verbetering zichtbaar en nog vinden ze het niet genoeg in Wallonië !!
In Wallonië hebben de socialisten het al 50 jaar of meer voor het zeggen,als ze niet op Vlaanderen zouden kunnen teren,zag het er nu uit zoals in Venezuela!!
In de EU gebeurt nu op grote schaal hetzelfde,het Noorden dient ALLE armlastige staatjes te onderhouden!!
Resultaat: het Noorden verarmt zienderogen en het Zuiden en Oosten gaan op dezelfde voet verder,corrupt en crimineel !

Pieter H | 11-07-16 | 11:42

Badderbeest! | 10-07-16 | 19:54

U beste, spreekt mijn hart.

Tuborg øl | 11-07-16 | 08:10

Harry uit Rotterdam | 10-07-16 | 21:26
-
Er valt maar weinig te willen. We moeten de feiten onder ogen zien en daaruit onze conclusies durven trekken. Verder is het vooral schadebeperkend handelen. Ik denk dat Feynman wil zeggen dat onze pensioenpot, ons dobbertje uit de europese klauwen gehouden moet worden. Er kan voor ons niets goeds uit voortvloeien.

Badderbeest! | 10-07-16 | 23:18

@Feynman: En u wilt? Dit was geen best schrijfsel.

Harry uit Rotterdam | 10-07-16 | 21:26

telelezer | 10-07-16 | 18:14
-
Neen, dat doen we omdat een modaal huis heden ten dage hfl. 550.000,- kost. Dat doen we omdat we op één salaris te veel verdienen om recht te hebben op wat dan ook. En dan te weinig verdienen voor een koophuis. We zouden dan zijn overgeleverd aan de vrije sector huur en zouden dan de helft van ons salaris in die bodemloze put moeten donderen en zouden nog ongeveer 1200 euro overhouden voor al het andere. Na aftrek van de vaste lasten blijft er dan nog een paar honderd euro over om een gezin van aan het vreten en gekleed te houden. Met het tweede salaris erbij kunnen we het ongetwijfeld beter hebben als uw generatie, maar vergeet niet dat we dubbel zo veel presteren. Dat wil niet zeggen dat u en uw generatiegenoten niet hard hebben gewerkt, maar de fout die u en de uwen altijd en heel graag maken is alles op uzelf te projecteren. U heeft immers al heel lang hard gewerkt en u heeft dus verdiend wat u heeft bereikt. Kan zijn, maar dat zegt niet dat jongeren niet hard zouden werken en ook niet dat ze totdat ze oudere zijn niet hard blijven werken. Wat het wel zegt is dat u en de uwen een gigantische rekening hebben doorgeschoven naar onze generatie. Belachelijk, aangezien u met velen weinigen hoefden te onderhouden. Wij moeten met weinigen velen onderhouden EN een oplossing vinden voor uw staatsschuld en daar kunnen wij geen gasbaten meer bij betrekken. Er is helaas een generatiekloof maar dit is de oorzaak. Uw generatie heeft onverantwoord politiek bestuur gedoogd. En nu de gevolgen daarvan aan de oppervlakte beginnen te komen beginnen jullie de jongeren daarvan de schuld te geven. Heel zuur, heel kortzichtig en bovenal vals. En nog in denial ook, want nog altijd is de bejaardensoos rood gekleurd. Het socialisme wat u alles gaf keert u natuurlijk niet de rug toe. Zeker niet nu u nog de laaste spurt naar de finish moet maken. U heeft ze nodig. U heeft onze centjes nodig en dat gaan de socialisten voor u regelen. Na 50 jaar de rekening voor u uitschuiven hebben jullie er niets van geleerd. Noem ons maar zielig, mij een biet. Bedankt voor uw inzet, bedankt voor de staatsschuld, bedankt voor de vastgoedbubble, bedankt voor de kutmarokkanen en teringturken, bedankt voor de pvda en sp,bedankt voor het europese project, bedankt voor het uitkeringsklimaat, bedankt dat alle babyboomers nog met 65 met pensioen kunnen en pas daar a de leeftijd omhoog gaat, bedankt voor de culturele uitverkoop, bedankt voor de belastingdruk, bedankt voor alles! Koop voor uzelf voor ieder bedankje een mooie rode roos en zet ze op uw schoorsteenmantel. Kijk er naar en geniet er van! Ik weet in ieder geval niet waarop ik jaloers zou moeten zijn, als ik u was zou ik mezelf namelijk kapotschamen.

Badderbeest! | 10-07-16 | 19:54

"(..)Ons wordt gevraagd meer arbeid te leveren en meer belasting te betalen. Onze kinderen moeten we dus duurbetaald uitbesteden aan kinderdagverblijven(..)
@ Badderbeest! | 10-07-16 | 13:52
.
Neen Badderbeest (m/v/het) Dat doet u niet voor de oudjes die Uw jaloerse generatie op HUN kosten hebben al sappelend grootgebracht maar om half Europa te onderhouden en voor de levenlange uitkeringen van de gelukszoekers van over de hele wereld die overigens nu door UW(..!) leeftijdgenoten worden binnengehaald ("Jij bent welkom….”)
.
Dus schei nou eens een keer uit met jaoezie op ouderen.
Inderdaad zijn veel ouderen in goeden doen (maar besef goed: veel ook niet...!!!)
En waarom: Omdat ze zich hun leven lang hebben rotgewerkt, alles opzij hebben gezet voor later, en niet zoals deze generatie die alles heeft iPods en dure computers konden kopen of dure vakanties, maar hun laatste centen spaarden en krom lagen om hun kinderen groot te brengen en vaak ook nog hun eigen ouders financieel moesten ondersteunen.
.
Wilt u dat vergelijken met deze "zielige” generatie..?
Laat me niet lachen

telelezer | 10-07-16 | 18:14

Brussel loert niet alleen op onze pensioenen maar op alles:
Ik citeer:
"Alle maatregelen moeten onder een (EU) controle mechanisme komen inclusief de sociale wetten, de pensioenen, de nationale begrotingen, waardoor onze maatschappij ten koste van het kapitaal vernietigd wordt."
www.geennieuws.com/2016/07/jean-luc-me...

telelezer | 10-07-16 | 17:58

Badderbeest! | 10-07-16 | 13:52

Onder de indruk van uw betoog! +100 enne... gaat u alstublieft meer schrijven of de politiek opfrissen.

Schaaldier | 10-07-16 | 15:18

www.youtube.com/watch?v=8PgSX-WD96Q&a... Is dit een wake-up call of nog steeds niet?
tattooboer | 09-07-16 | 22:21

Ik hoop van wel, maar het is nog niet in de mainstream media verschenen volgens mij. Niet dat je dat kunt verwachten van de door onszelf gefinancierde Nederlandse Propaganda Omroep...

Schaaldier | 10-07-16 | 15:02

Badderbeest! | 10-07-16 | 13:52
+10

Bert-Bus | 10-07-16 | 14:45

fikkieblijf! | 10-07-16 | 09:53
-
Gewoon feiten. Lees het nog eens zou ik zeggen, meer kan ik er helaas niet van maken. Ik weet nu al dat ik tot mijn 70e jaar plus 9 maanden moet doorwerken. Ook ik begon met werken toen ik 18 was dus ik kom op 52,75 dienstjaren. Ik betaal meer premie dan u heeft betaald, moet dat langer doen, krijg er minder uitkering voor terug en mag er minder lang in goede gezondheid de vruchten van plukken. Daar komt nog bij dat mijn generatie in hoofdzaak bestaat als tweeverdieners en de uwe veelal uit eenverdieners. Ons wordt gevraagd meer arbeid te leveren en meer belasting te betalen. Onze kinderen moeten we dus duurbetaald uitbesteden aan kinderdagverblijven. En dan wordt er in den haag ook nog geroepen dat het toch wel fatsoenlijk van ons zou zijn als we de bejaarden gaan mantelzorgen. Ik zal u verklappen, dat gaan we niet doen. Wie geen tijd heeft om overdag de eigen kinderen te verzorgen gaat sure as hell de avond niet besteden aan bejaarden en zodoende de eigen kinderen nog verder te kort doen. Uw generatie en die van een paar jaar ouder hebben het socialisme groot gemaakt. Jullie hebben de gasvelden leeggezogen. Miljarden kuubs voor knikkergeld aan de italianen verkwanseld. De staatsschuld explosief laten oplopen te weinig opzij gezet voor de oude dag, te veel mensen met te gunstige regelingen met de VUT gestuurd. Als gezin te weinig uren gewerkt. Jullie ouders met het grootste gemak in de duurbetaalde bejaardenhuizen gestopt. Geprofiteerd van de vastgoed bubble. En nu blijkt dat het wat minder gaat geven jullie de jongeren aan wie jullie de rekening presenteren nog de schuld ook. Jullie hadden niet zo links moeten doen, al die gastarbeiders weer het land uit moeten schoppen, de gasbaten moeten investeren ipv verkwanselen en jullie kinderen wat beter en minder links en lamzakkerig moeten opvoeden. Dan hadden we er nu heel wat beter voorgestaan. En begrijp me niet verkeerd, ik wil best een paar tandjes harder lopen,heb geen moeite met belatingbetalen, gun jullie je pensioen van harte, wens julloe het allerbeste, hoop dat mijn ouders hun geld lekker opmaken aan zichzelf en arm zullen sterven. Maar dat immer zure gezijk van die azijnpissende haatbejaarden op de jongeren. Dat is toch wel irritant hoor. Help ons en wij kunnen u helpen. De rek is er bij ons wel een beetje uit ziet u wel. Houdeensop met dat in stand houden van het socialisme, laat gaan en kies voor ons en daarmee voor uzelf. Gooi de boeg over rechts zodat we als land weer een echte liberale koers kunnen gaan varen. U zult zien dat er geld overblijft voor ons en daarmee ook voor u en de uwen.

Badderbeest! | 10-07-16 | 13:52

De zoveelste poging een wig te drijven in de samenleving: jong-oud, zwart-blank, allochtoon-autochtoon, atheist-religieus, etc.
Liegen is tegenwoordig meer regel dan uitzondering. Daarom gaat deze decadente samenleving ook vervallen tot republica Banana, net zoals destijds de decadente Romeinen. Maar dat leren we niet meer want dat is niet politiek correct.
Liegen en statistieken. 150 jaar geleden zei de Engelse staatsman Benjamin Disraeli al:
Er zijn drie soorten leugens: leugens, grotere leugens en statistieken.
We zien de inleg van de pensioenpotten alleen maar stijgen: www.rtlz.nl/business/bedrijven/zoveel-...
In de jaren '80 - toen iedereen met z'n 55-60 jaar met pensioen ging kon het ook. En over het ouder worden van mensen: als ik alleen al in min omgeving kijk die de pensioengerechtigde leeftijd niet halen, maar wel hebben betaald.... Sinds de jaren tachtig is ook de kindersterfte afgenomen. Ook dat schroeft het gemiddelde omhoog. Laat mij die 18% premie (WG + WN) maar zelf sparen. Daar heb ik geen fonds voor nodig.

matrixbluepill | 10-07-16 | 13:31

@Tattooboer. Of topic. Zou je misschien websites kunnen doorgeven over goede voeding? Ik denk dat mijn kinderen en ik het wel kunnen gebruiken. Misschien red ik daarmee wel mijn pensioengerechtigde leeftijd.

Loesewies7596 | 10-07-16 | 11:25

fikkieblijf! | 10-07-16 | 09:53

Tuborg øl, aangenaam.
Op mijn 17e gaan werken (draaide vanaf mijn 14e al 20 uren in de week mee in de weekenden en avonden)
Nu 27, bijna klaar met zelfbetaalde volwassen opleidingen waarbij ik nog eens een jaar zonder loon heb gezeten.
Aan het einde van dit jaar ga ik zzpen zodat ik maandelijks 445 euri's in mijn zak houdt i.p.v. Weggeven aan wanbeleid.
Mijn toekomst ziet er zeer rooskleurig uit en dat heb ik aan alles behalve onze Nederlandse overheid te danken.

Dus, ze bestaan nog in de generatie Y, jongeren van de "oude" stempel.

Tuborg øl | 10-07-16 | 11:23

Mijn overheid is overwegend op jacht naar baten. Het interesseerd ze geen ZIER in welke vorm deze onder dwang, druk en dreiging binnengetrokken dienen te worden. Combineer dat met een gemiddeld collectief politiek i.q. welke de hoogten van gemiddelde stoeptegel niet passeren, bij beroepolitici een uitgeschakeld geweten waarschijnlijk genetisch bepaald, dan krijg je dit soort roofovervallen die VEEL verder gaan als inbraak en medeneming van je inboedel en automobiel.
Het komt nooit in hun gedachte voor dat niet het plebs het probleem is, maar hun zelf.
Een "economie" draait het beste met de kleinste overheden, en zijn in dit landje met 16 partijen(bezopen) een overbodige 1ste kamer, overbodige Prov. Staten en nog tal van hobbyclubjes meer inclusief Brussel, alleen NOG heel veel MEER "overheid"!

UW pensioen is een staatsinkomen(!) in het moeten opkopen van waardeloze staatsobligaties om het politieke gebroddel te kunnen blijven financieren, en een aardige bijverdienste van UW vakbonden die de vele voorzitterschappen hierin bekleden.
Deze overheid, de Nederlandse in het bijzonder, vind U maar EEN dag per vier jaren tijd "aardig"! En de meerderheid laat zich HIER, ALTIJD electoraal in het pak naaien....

www.geschiedenisinbedrijf.nl/blog/36-o...

U WEET dat als U uw portemonee afgeeft aan iemand die belooft U rijk te maken, U uw geld al ongeveer kwijt bent. Dit is niet anders.
Ik heb nog NOOIT een cent 2de zuil aan "pensioen" gespendeerd anders als standaard AOW. Welke voor mij meer dan voldoende zullen zijn (6 maanden per jaar in low cost omgeving met fantastisch klimaat). Daardoor ZO veel af heb kunnen lossen dat ik mijn eigen "aanvullingen" heb kunnen regelen met 2 vingers in mijn neus.... ik zal daar niemals een cent in steken, maar velen zijn dat verplicht en hebben daar ook voor gestemd.
Veel plezier met Uw bezopen politieke middeleeuws roofridder- en horigen-stelsel in dit land.

Katoentje | 10-07-16 | 10:57

Verbaasd dat mensen genoeg hebben van regentenpartijen zoals VVD, PVDA, D66, CDA en GL?

Ludovic1764 | 10-07-16 | 10:27

Badderbeest! | 10-07-16 | 09:42

Hoezo jongeren zijn slachtoffer van dit beleid? Ik 54 jaar reeds al een ruime 30 jaar bezig met pensioenopbouw en vanaf mijn 20e in loondienst weet nu al dat ik tot mijn 67e minimaal mag doorwerken. Er is mij al gemeld dat dit nog versneld kan oplopen tot 70 jaar.
Ja, dan heb ik er (nu 54 jaar, als generatie NIX jongere, er 49 jaar werken maximaal opzitten.
Hoezo jongeren max 53 dienstjaren. Leg uit. Ik ken geen enkele jongeren die de afgelopen 20 jaar op 15 jarige is gaan werken. Is zelfs bij wet verboden!
De huidige jongeren sinds een jaar of 20 terug zijn vooral na hun 20e aan het werk gegaan.
De huidige babyboomers waren voor een groot deel op hun 17e idd aan het werk, vooral de lager beroeps onderwijs jongeren.

fikkieblijf! | 10-07-16 | 09:53

Ik heb een paar filmpjes van Mark Blyth bekeken en ik heb daarin een bevestiging gezien van wat ik al jaren denk.
De kleine elite in de wereld knijpt het werkende deel uit met valse beloftes.
Het is ook wel grappig dat Mark Blyth zei dat wanneer de (politieke) elite wint dat men spreek over een overwinning van de democratie.
Maar als ze niet winnen dan spreekt die groep over populisme.

Willem van Rood | 10-07-16 | 09:49

Ir. Wilhelmus | 09-07-16 | 22:10
-
Nie liegen nie!
-
Veel ouderen mochten reeds vanaf hun 55e (max. 40 dienstjaren) van hun pensioen faan genieten. Een enorm verschil met de 71 jaar (max 53 dienstjaren) die de jongeren te wachten staat. De vergrijzing was onvoldoende ingecalculeerd waardoor de pensioenpremies voor de jongeren vele malen hoger liggen dan dat deze voor de babyboomers was. En als klap op de vuurpijl krijgen de babyboomers een pensioen gebaseerd op hun eindloon maar moeten jongeren het stellen met een enorm veel schraler middelloon. Zeg maar wat je 20 jaar voor je met prnsioen ging verdiende. Ik zie wat nuance u ook?

Badderbeest! | 10-07-16 | 09:42

necrosis | 10-07-16 | 09:29
Het waren de premieafdrachten voor de ambtenaren zo kon de overheid minder geld uit geven de werkgevers droegen ook minder af en dat vond de overheid ook prima de bedrijven hadden minder kosten en de winst steeg waardoor er meer belasting geld binnen kwam,dus het mes sneed aan twee kanten.
Bovendien was het totaal veel meer dan die dertig miljard.

botbot | 10-07-16 | 09:41

@Lupuslupus | 10-07-16 | 09:30
Ik dacht dat vrouwen juist opgewonden werden van mannen die hun emoties durven te tonen?
*Abo op Libelle onmiddellijk opzeggen doet en 'you will never own me' van Chaos UK op oorlogssterkte afspelen doet*

necrosis | 10-07-16 | 09:39

necrosis | 10-07-16 | 09:34
In die lege kratten.

Piet Karbiet | 10-07-16 | 09:37

@dubbelq | 10-07-16 | 09:25
Voorlopig heeft de belastingdienst de helft alvast afgepakt.
En hoe moet ik een moestuintje aanleggen op mijn betonnen balkon?

necrosis | 10-07-16 | 09:34

Het pensioen stelsel zal danig aangepast worden omdat het overslag stelsel op de lange duur geen stand houd.
De jongeren onder de 45 jaar zullen het meeste op moeten hoesten.
Wat dit met de EU of een Nexit re maken heeft is mij een volledig raadsel.

botbot | 10-07-16 | 09:30

Wie zit er tenslotte nog te wachten op een oude necrosis met een pensioen en AOW van niks...
*huilbui*
necrosis | 10-07-16 | 09:07
.
Ach ik zit in hetzelfde schuitje en huil toch ook niet? Flinke jongen zijn hoor want u weet dat die NIET huilen :-)

Lupuslupus | 10-07-16 | 09:30

@wallenberg | 10-07-16 | 09:20
Dat was Lubbers!
Die moest destijds zijn begroting dichttimmeren door (inderdaad) 30 miljard uit de kas van ABP te graaien.
En, nee, het was geen lening!

necrosis | 10-07-16 | 09:29

@necrosis | 10-07-16 | 09:07

Uit de diverse topics maak ik toch op dat jij met je Gouden Handdruk de dag aardig moet kunnen doorkomen. Anders kan je de tip van Klijnsma wel gebruiken en een moestuin beginnen wat jezelf niet kan verbouwen, kan je ruilen met je buurman of buurvrouw. Helaas liggen de meeste tuintjes strak naast de snelweg of dit je gezondheid ten goede komt, weet ik niet.

dubbelq | 10-07-16 | 09:25

Het polariseren en demoniseren hoeft niet tot wraak te leiden.
ristretto | 10-07-16 | 09:21
.
Wraak kan alleen via het stemhokje maar ik heb helaas erg weinig vertrouwen in mijn mede-burgers.

Lupuslupus | 10-07-16 | 09:25

Porcodio wat een gejank. Wat kunnen we er aan doen of tegen doen? Het referendum, zowel als de Brexit tonen aan de de zelfgenoegzame elite in denhaag en brussel nog niet tot inkeer gaan komen. De enige weg is blijven stemmen. 15 maart is het volgende station.
Eerst nog Oostenrijk. En daarna niet rancuneus zijn. Hoezeer ik ook boos ben op bijvoorbeeld Pechtold voor het ondemocratisch maken van een democratische partij moet je in mijn ogen niet de hooivorken maar de prettige achterdeur tactiek gebruiken. Het polariseren en demoniseren hoeft niet tot wraak te leiden.

ristretto | 10-07-16 | 09:21

Er is altijd keurg betaald door de ouderen. Ze moesten wel, het werd zo van je bruto salaris ingehouden. Maar wie wasdat ook al weer die 30 miljard moest afromen bij het ABP. Lubbers of Kok. Zomaar omdat het kan. De staatsschuld is hard opgelopen sinds Balkenende. Maar vergeet rubberen rutte niet. Hij heeft de staatsschuld 25% oplaten lopen, ondanks bezuinigingen. Alles wat ze uitgeven is geleend. En dan zeggen ze tegen de burger, dat ze zich niet in de schulden moeten steken. Maar dat zal wel zijn, dat er dan voor de politici meer te halen is.

Rest In Privacy | 10-07-16 | 09:20

Geld is nooit het probleem. Dat kan je altijd bijdrukken.

Gemak | 10-07-16 | 09:11

@Lupuslupus | 10-07-16 | 08:56
Gelukkig zijn de krukjes en stukjes touw nog steeds redelijk goedkoop.
Wie zit er tenslotte nog te wachten op een oude necrosis met een pensioen en AOW van niks...
*huilbui*

necrosis | 10-07-16 | 09:07

De pensioenfondsen hebben meer dan genoeg in kas. Het is de rekenrente waardoor de meeste pensioenen al 6 jaar lang niet worden geïndexeerd en zelfs 1x zijn gekort (ABP). Gaan we uit van 3% indexering per jaar dan zijn de gepensioneerden al voor - zeg maar - 20% het schip ingegaan en dat terwijl alles veel en veel duurder is geworden.

Lupuslupus | 10-07-16 | 08:56

@Mike2054 | 10-07-16 | 07:27

Inderdaad, zo worden ook de premies bepaald voor diverse soorten levens- en overlijdensverzekeringen

dubbelq | 10-07-16 | 08:44

@ duitse herder | 09-07-16 | 22:21

Helder bericht. Daar zouden ze eens een verantwoordelijke pensioenbeheerder in EenVandaag of in Nieuwsuur over moet doorvragen waarom er zo slecht rendement op het ingelegd pensioen geld wordt behaald. Prutsers.

Rest In Privacy | 10-07-16 | 08:43

Ded pensioenfondsen staan er helemaal niet slecht voor met een buffer van 1200 miljard. We worden alleen voorgemasseerd op een europees pensioen waar al dat geld in gaat verdwijnen ten behoeven van Zuid-Europa die nooit een euro gespaard hebben.

sinar2 | 10-07-16 | 08:35

Ikreaguuralzesjaar | 10-07-16 | 00:31
Kun je nagaan, al dat pensioen van vroegoverleden mensen steken ze in hun zak en nog komen ze tekort.
..
Niet helemaal.
Pensioenpremies worden vastgesteld door actuarissen o.b.v. sterftetafels en met de (nauwkeuriger) prognosetafel.
Hierbij wordt het aantal jaren berekend dat een persoon bij pensionering 'gemiddeld' van zijn uitgesteld loon kan genieten tot zijn overlijden.

Stel dat zijn levensverwachting 75-jaar is, wordt op basis hiervan het aantal jaren vastgesteld dat het pensioenfonds hem vanaf pensioendatum moet uitkeren.
De pensioenpremie en rendementsdoelstelling van het pensioenfonds worden hier op gebaseerd.

In dit voorbeeld heeft uw buurman geluk en wordt 85.
Hij geniet dus 10 jaar langer van zijn pensioen dan zijn gelijktijdig met hem gepensioneerde collega, die binnen een maand na pensionering al komt te overlijden.

Het 'overschot' van de overleden collega, wordt dan gebruikt om het 'tekort' op de balans van uw 85-jarige buurman te compenseren.

www.pensioenpad.nl/sterftetafel.html
www.ag-ai.nl/view.php?action=view&...

Mike2054 | 10-07-16 | 07:27

@hetgingperongeluk | 10-07-16 | 06:26
Ik kan me vergissen, maar mensen die niets inleggen in de pensioenfondsen krijgen volgens mij geen cent pensioen.
Volgens mij ben je in de war met AOW en dat is bepaalt geen vetpot.
Ik meen dat je dan iets iets van €1000 netto krijgt.
En met een stevige huur, je verplichte zorgverzekering en je maandelijkse kosten om te eten, hou je praktisch geen cent over.

necrosis | 10-07-16 | 06:47

Jammer dat Beroepen (Ambacht), Banen (Geld) werden. Teveel HEAO-CE jongens en meisjes teveel uit de ruif vraten ten kosten van hen die iets konden. Gelukkig komen steeds meer werkgevers erachter dat mensen die iets kunnen waardevoller zijn dan zij die IETS Roepen! Geldt dus ook voor pensioenen. Het pensioenstelsel kent slechts 1 probleem: Meer die komen halen dan komen brengen.... What's new?????

hetgingperongeluk | 10-07-16 | 06:26

@Stormageddon | 10-07-16 | 01:59
Slijmbal!
*boeroepen doet, ende grinnik*

necrosis | 10-07-16 | 06:04

Schitterende analyse van Mark Blyth en je mag hopen dat onze Bilderberg-boy/veilingmeester Pechtold dit ziet.
Blyth schildert dus een Bastille-achtig scenario waarbij het gepeupel met hooivorken e.d een einde maakte aan het Franse Establishment( 1789)(dit even voor de Klavertjes onder ons)
Blyth : "in the end they will come for you".
Dat zal niet gebeuren want de massa's worden tevreden gehouden met brood en spelen. in modern jargon: met bonus winkelen bij AH. De gezapigheid is te groot.Oftewel: teveel mensen blijven daardoor het establishment(elite) steunen en laten zich door de veilingmeester en trawant Mark R. te Den Haag wijsmaken
via de staatspropaganda televee en verkiezingsbudgetten, dat de EU "vrede, veiligheid en welvaart" heeft gebracht. Wacht maar af : maart volgend jaar.Helaas .. helaas.
Zelfs nu in de dagen van lopende band leugens en bedrog door Mark R. stemt nog 20% van het stemvee virtueel VVD.

daytripper | 10-07-16 | 06:03

@Jan Dribbel | 10-07-16 | 01:27
Goed idee.
"Aux armes, citoyens!"
unionrepublicaine.fr...
Stormageddon | 10-07-16 | 01:30

"Ah! ça ira, ça ira, ça ira"
www.youtube.com/watch?v=1pZHXr4FE44
Salut les gars! Evocatus

Evocatus | 10-07-16 | 05:29

@Ongeblustekalk | 10-07-16 | 00:44

Pardon?!
U bakt ze wel erg bruin, wel u doet uw alias eer aan, maar deze blakering van mensen gaat mij te ver. U blameert zichzelf en anderen constateren dat!
Salut! Evocatus

Evocatus | 10-07-16 | 05:20

"Kennelijk hebben ze in die 42 jaar enkele malen de spelregels veranderd, zonder het mij te vertellen.
Graaf van Egmont | 09-07-16 | 23:03"

Daar zegt u een waar woord: "spelregels".

Vele politici, een paar uitgezonderd, beschouwen het politieke "bedrijf" als een spel. Alleen ze beseffen niet wezenlijk, echt doorvoelt, dat ze spelen met, nee, een spelleje spelen, met leven en welzijn van de mensen die ze vertegenwoordigen. HGoogmoed, zelfoverschatting en vooral machtswellust zetten de innerlijke toon.

Deze gore ziekte treft men het meeste aan bij de politici aanwezig op de "toppen" van de EU-berg.

Alleen de aardverschuivingen zien ze nooit aankomen of deze worden willens en wetens juist door hen veroorzaakt.

Ik haat hen diep.

Vele mensen wensen hen onderhand een Ceaușescu-tje toe, niet fraai, weet ik, maar sommigen verdienen niet beter.
Salut! Evocatus

Evocatus | 10-07-16 | 05:08

Voor kunst in reverse kan je altijd nog The Parcyde - Drop luisteren/bekijken, maar de links hoef je niet te spamhoeren. Het is hier geen Tweakers.

HMCuiteraard | 10-07-16 | 03:22

@Piet Karbiet:

Rot eens op met je Phillip Cocu video's.

HMCuiteraard | 10-07-16 | 03:18

Feynman mijn beste. Sorry maar nietszeggende slappe column. Inleiding, kern, conclusie? Enkele observaties samengevat onder de kop de relativiteit van tijd. Had je net zo goed op Joop.nl kunnen neerplempen. Geen inspiratie vandaag?

Basil Fawlty | 10-07-16 | 02:38

Een van z'n vele, vele mindere bijdragen ("ZUCHT*)

wil van reem-talma | 10-07-16 | 02:17

Dit vraagt om een interventie met een shotgun. Als een crisis ingreep. ;)

Ongeblustekalk | 10-07-16 | 02:08

-weggejorist-

Ongeblustekalk | 10-07-16 | 02:08

@ Jan Dribbel | 10-07-16 | 02:01

Beetje bijblijven vriend, de correctie is al geplaatst, na 2 pogingen hehe.

mysteryposter | 10-07-16 | 02:03

mysteryposter | 10-07-16 | 01:50
Het waren twaalf vragen in één tweet.
Het is jammer voor jouw dat Trump vanavond niet optreedt.

Jan Dribbel | 10-07-16 | 02:01

@ Graaf van Egmont | 10-07-16 | 01:57

Het is al aardig laat Graaf, en zelfs topsporters maken foutjes.

mysteryposter | 10-07-16 | 02:01

@nemoj me jebat | 10-07-16 | 01:56
Oh, hond. Is wel een detail die ik had gemist. Nou ja, is ook welkom.
*Bonzo op boodschappenlijst toevoegt*

Stormageddon | 10-07-16 | 01:59

mysteryposter | 10-07-16 | 01:54
Jij bent er helemaal af hè?

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 01:57

necrosis | 10-07-16 | 01:13
Je ging nota bene pal voor mijn neus met Edelweiss aan de haal!
Dat was toch Edelweiss? Of ben ik nu abuis?
Hoe dan ook: de hond moet er nog even nodig uit. Weltrusten alvast!

nemoj me jebat | 10-07-16 | 01:56

nemoj me jebat | 10-07-16 | 01:51
Annie moet zich niet zo aanstellen. Ze heeft de tijd van haar leven gehad. Aldus ome Theo, oom Wim en de buurman van oom Wim.

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 01:56

01:44

mysteryposter | 10-07-16 | 01:54

an Dribbel | 10-07-16 | 01:48
Ik zie net dat loket 9 gesloten is. "Ben de oude buurvrouw een beurt geven" staat er

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 01:54

@ mysteryposter | 10-07-16 | 01:50

Foutje, dacht dat het om opmerking op 01:41 ging.

mysteryposter | 10-07-16 | 01:53

@nemoj me jebat | 10-07-16 | 01:47
Nou, helemaal goed. Dan is de date wel rond qua boodschappen. Nu alleen nog de datum. Wanneer schikt het? Voor andere details: op asociale media ben ik wel te vinden.

Stormageddon | 10-07-16 | 01:52

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 01:46
En waarom Annie is uitgegroeid tot zo'n ongezellige vrouw die elk familiefeestje overslaat, snap ik ook niet.
Bets vertelde laatst dat ze volgens Joke bij een psycholoog loopt. Erg, he?!

nemoj me jebat | 10-07-16 | 01:51

@ Jan Dribbel | 10-07-16 | 01:48

Het was geen vraag, wel een vlijmscherpe opmerking.

mysteryposter | 10-07-16 | 01:50

@Graaf van Egmont | 10-07-16 | 01:41
Alles zal vernieuwen, de hemel en de aarde. En rookten en ze smookten, en trokken op naar Jericho, rijkelijk voorzien van zakgeld en tabak.

Stormageddon | 10-07-16 | 01:49

marchbrown | 10-07-16 | 01:37
Na 01:00 uur worden serieuze vragen niet meer beantwoord, althans niet op zaterdagavonden.
Meld je bij loket nr. 9, of drink een glas wijn, eet wat kipkluifjes, vraag je oude buurvrouw ten huwelijk.

Jan Dribbel | 10-07-16 | 01:48

marchbrown | 10-07-16 | 01:44
Is niet nodig. Allemaal graties, als je maar een goed mens bent en de Here God lief hebt.

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 01:47

Stormageddon | 10-07-16 | 01:23
English: laten we de Britten steunen.
En ik heb wel trek in iets stevigs.

nemoj me jebat | 10-07-16 | 01:47

nemoj me jebat | 10-07-16 | 01:40
Gevoelens van herkenning wellen melancholisch in mij op. En vergeet niet ome Theo die altijd wel erg lang met de kleine Annie op zijn knie bleef zitten.
Die onbezorgde oude dag heb ik veiliggesteld, daar hoor je me niet over klagen.
.
Waarom oom Theo vier jaar lang op herhaling in militaire dienst moest op zijn 45e, weet ik nog steeds niet.

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 01:46

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 01:41
Klinkt goed, wil daar graag een hypothecaire lening op.

marchbrown | 10-07-16 | 01:44

mysteryposter | 10-07-16 | 01:39
Ehm ... this video is not available?
Maar ik begrijp waar je naartoe wilt!

nemoj me jebat | 10-07-16 | 01:43

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 01:24
En toen de pensioenen nog uitzicht boden op een onbezorgde oude dag!

nemoj me jebat | 10-07-16 | 01:41

marchbrown | 10-07-16 | 01:37
Maak je niet druk. Volgens onze pastoor vroeger, zou je dat na je dood duizendvoudig vergoed worden in de hemel. Bekijk het eens van de optimistische kant.

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 01:41

@Graaf van Egmont | 10-07-16 | 01:33
Dat zijn geen goede doelen. Nee, alleen Nederlandse vrijwilligersorganisaties. Geen cent overhead. Nou ja, koffie en een borrel voor het bestuur.

Stormageddon | 10-07-16 | 01:40

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 01:24
Dat waren nog eens tijden ...
Toen bulderden de ooms van het lachen als bleek dat neefje Henk van zes stiekem aan het pijpje pils van ome Sjaak had lopen lurken en nichtje Trien een hoestbui kreeg van oom Wim zijn sigaar. De tantes schudden slechts even het hoofd en informeerden vervolgens waar of dat tante Sjaan toch dat prachtige gebaksstelletje vandaan had.

nemoj me jebat | 10-07-16 | 01:40

Sry nemoj ik bedoelde deze link, en ja stevig is prima haha. De spirit van de dame telt het meest, dat dan wel weer.

www.youtube.com/watch?v=Xspfrx28s1E

mysteryposter | 10-07-16 | 01:39

Die oprekking van de AOW-leeftijd is maar 1 van de maatregelen waardoor ik als nettobetaler wordt gepakt. Verder: opheffing renteaftrek consumptief krediet, verscherping en afbouw renteaftrek hypothecair krediet, afbouw regelingen rietdaken en monumenten, dividendbeperkingen en most of all almaar oplopende lastenverzwaringen, bij voorkeur stiekem verpakt maar soms stuitend in de vorm van belachelijke crisisheffingen. Ik heb nog nooit een cent van de overheid gehad, zij wel elk jaar een veel te groot deel van mijn met bloed, zweet , tranen en grote risico's verdiende winst. Wie gaat mij nu eens duiden om welke verheven doelen ik dit heb te dulden?

marchbrown | 10-07-16 | 01:37

@necrosis | 10-07-16 | 01:30
Goh. Misschien wel aardig als je mij ook een keer aan mijn vrouw voorstelt dan. Ik heb 'r nog nooit gezien. Weet niet eens wie het is. Zou wel zo prettig zijn om te weten met wie ik al 5 jaar gescheiden van tafel en bed getrouwd ben. Kan fiscaal ook nog wel eens interesssant zijn. Zit ik al jaren belasting in te vullen als alleenstaande.

Stormageddon | 10-07-16 | 01:37

mysteryposter | 10-07-16 | 01:20
... en de bips stevig!

nemoj me jebat | 10-07-16 | 01:34

Stormageddon | 10-07-16 | 01:21
Ik zoek je wel op. Was vroeger mijn vak. Maar alleen goede doelen, niet die harkers, waar de directeuren 3, 4 of 5 ton per jaar voor zichzelf binnentrekken.

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 01:33

@Stormageddon | 10-07-16 | 01:23
Hopelijk voor jou komt ze er niet achter dat je al 5 jaar getrouwd bent.
Maar ik zal het niet verklappen....
*geniepig lachen doet*

necrosis | 10-07-16 | 01:30

Dr. Frambozenjam | 10-07-16 | 01:23
Nee, die 45 dagen gelden voor een pensioenmaand. Werkenden zouden allemaal maanden van maximaal 25 dagen moeten hebben. Gepensioneerden kunnen met een maand van 45 dagen goed uit de voeten.
Is eigenlijk een na-ijl effect van de discussie dat jonge mensen aan het begin van hun carrière meer zouden moeten verdienen om een bestaan en gezin op te bouwen en dat, wanneer de kinderen het huis uit zijn, met minder toe kunnen en dan ook minder gaan verdienen.
Mijn oplossing is eenvoudiger eigenlijk. Al zeg ik het zelf.

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 01:29

Fijn dat het artikel van Feynman weer zo veel aandacht krijgt.
Nu ga ik de Marseillaise hummen en kipkluifjes eten.

Jan Dribbel | 10-07-16 | 01:27

Braak!

Ongeblustekalk | 10-07-16 | 01:27

nemoj me jebat | 10-07-16 | 01:17
Geeft niet, ik ben de aansluiting ook al jaren kwijt. Waar zijn de verjaardagsfeestjes die om 20.00 uur begonnen, vrouwen links, mannen rechts en midden op tafel de glaasjes met sigaretten en een doosje sigaren. En natuurlijk beginnen met een kop koffie en een gebakje.
Prachtige tijden.

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 01:24

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 01:09
Kunt u zich nog dat jongetje van 16 jaar nog herinneren? dag toen al begon met arbeiten(uw woorden,zie bovenstaande) Stel deze was stratenmaker/brandweerman/??
Gunt uw deze de 45 dagen per maand? Duhh. En de Grieken/Fransen lachen onze jongelui uit..

Dr. Frambozenjam | 10-07-16 | 01:23

@nemoj me jebat | 10-07-16 | 01:18
Heel goed. Het krijgt al vorm. Nog eentje: English of Continental?

Stormageddon | 10-07-16 | 01:23

Maria.1 | 10-07-16 | 01:12
Wil je bruidsmeisje zijn?
Of korten ze je dan op je pensioen?
(We blijven wel on topic!)

nemoj me jebat | 10-07-16 | 01:22

@Graaf van Egmont | 10-07-16 | 01:18
Nou, als je me kan vinden op een of ander asociaal medium dan geef ik wel een paar tips.

Stormageddon | 10-07-16 | 01:21

Maar ga je dan voor mij of voor mijn (wat er tegen die tijd nog van over is) pensioen op de knieen?
nemoj me jebat | 10-07-16 | 01:07
---------
Zolang de heupen nog in orde zijn

www.youtube.com/watch?v=FbwYARgdD3Y

mysteryposter | 10-07-16 | 01:20

Dr. Frambozenjam | 10-07-16 | 01:17
Was aan: mysteryposter | 10-07-16 | 01:04

Dr. Frambozenjam | 10-07-16 | 01:19

Stormageddon | 10-07-16 | 01:14
Ja, daar zat ik ook aan te denken. Ik krijg het gewoon niet op. Tenminste als ik net zo normaal blijf doen als ik mijn hele leven al gedaan heb. En waarom zou ik het ineens anders gaan doen omdat ik mijn geld niet op krijg.
Goede doelen dus. Goed idee.

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 01:18

Stormageddon | 10-07-16 | 01:05
Kaas. Lekker!

nemoj me jebat | 10-07-16 | 01:18

Tja, *wijn investeringen gaat doen*
Levert een goede prospectus op!!

Dr. Frambozenjam | 10-07-16 | 01:17

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 01:04
Avonddienst. Voor de disco ben ik te oud. En is het nog veel te te vroeg. Daar moeten ze nog op gang komen.
Ach ja ... vroeger ...

nemoj me jebat | 10-07-16 | 01:17

@necrosis | 10-07-16 | 01:13
Mevrouw zelf is de bron:
nemoj me jebat | 10-07-16 | 00:54

Stormageddon | 10-07-16 | 01:17

@Ongeblustekalk | 10-07-16 | 01:12
Hé Fikkie, gaat eens rap terug in je mand!
*jawel: grinnik ende grijns*

necrosis | 10-07-16 | 01:16

@Graaf van Egmont | 10-07-16 | 01:09
Ik wil je wel een rekeningnummer geven om het overschot op te storten... Als je het toch niet op krijgt... Ik ken nog wel een paar goede doelen.

Stormageddon | 10-07-16 | 01:14

@Stormageddon | 10-07-16 | 01:06
Waar heb ik haar afgewezen?
Kom maar met dat comment!
*grin-hik*

necrosis | 10-07-16 | 01:13

Ongeblustekalk | 10-07-16 | 01:10
Zit je nou tegen jezelf te tegelen?

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 01:13

necrosis | 10-07-16 | 00:50
Jij bent een hele goede ouder voor je parttime hondje.
Lutser ;)

Ongeblustekalk | 10-07-16 | 01:12

@nemoj me jebat | 10-07-16 | 01:07
Wie je ook kiest; mag ik op de bruiloft komen? Ben wel toe aan een feestje :)

Maria.1 | 10-07-16 | 01:12

@necrosis | 10-07-16 | 01:08
Pauper.

Stormageddon | 10-07-16 | 01:12

Ik kan daar eigenlijk niet bij, dat rare mensen niet van echte seks houden, innige liefdevolle relaties met de zorg voor kinderen negeren en weglullen met een kutsmoes en die schade gewoon accepteren.

Wat een inferieur kutvolk.

Achja boeiend, carry-on.
/care

Ongeblustekalk | 10-07-16 | 01:10

Dr. Frambozenjam | 10-07-16 | 01:02
Sorry dat ik je een fobie aangepraat heb. En zo'n pensioenmaand is véél te kort. Ik heb de ene maand bij lange na nog niet op, of het volgende bedrag staat alweer op mijn rekening.
*voor maanden pleit van minimaal 45 dagen*

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 01:09

@nemoj me jebat | 10-07-16 | 01:03
*@Stormageddon opzij duwt en eersteklas tripel inschenken doet*

necrosis | 10-07-16 | 01:08

@necrosis | 10-07-16 | 01:04
En overigens: hoezo "jouw" vijver? Moet ik Hugo de Groot gaan citeren?
Mare Liberum...

Stormageddon | 10-07-16 | 01:08

necrosis | 10-07-16 | 01:01
Maar ga je dan voor mij of voor mijn (wat er tegen die tijd nog van over is) pensioen op de knieen?
*hoe krijg ik vanaf deze device toch die puntjes op de e?*

nemoj me jebat | 10-07-16 | 01:07

@necrosis | 10-07-16 | 01:04
Jij hebt je kans gehad, je hebt haar al afgewezen. No second chances, sir.

Stormageddon | 10-07-16 | 01:06

@nemoj me jebat | 10-07-16 | 01:03
Worst of kaas?

Stormageddon | 10-07-16 | 01:05

@Stormageddon | 10-07-16 | 01:00
Zit je nou ordinair in mijn vijver te vissen?
Vind ik niet sportief!

necrosis | 10-07-16 | 01:04

@ Dr. Frambozenjam | 10-07-16 | 01:02

Het schijnt dat Fransen relatief ouder worden, die wijn doet wonderen.

mysteryposter | 10-07-16 | 01:04

nemoj me jebat | 10-07-16 | 00:58
Kom je nou van je werk of ben je de disco uitgetrapt?

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 01:04

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 00:30

Oeps, dan ben ik al een jaar over tijd. *maatregelen neemt*

edelweiss | 10-07-16 | 01:04

Stormageddon | 10-07-16 | 01:00
Bier!

nemoj me jebat | 10-07-16 | 01:03

Feiten kennen geen resolutie en daarom verliest de weldenkende mens het van goden, elke keer weer, voor een bepaalde tijd...

tattooboer | 10-07-16 | 01:03

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 00:45
Uw pinpas-rekening met de gestorte pensioen, heerlijk hè. En mij hier een beetje een Pensioenfobie aanpraten. Is ook niet rechtlijnig hè. Dank uw allergrootste levensgenieters!!

Dr. Frambozenjam | 10-07-16 | 01:02

@nemoj me jebat | 10-07-16 | 00:54
Zou het helpen als ik nu voor jou op mijn knieën ga?
En nee, mijn verzameling boosaardige muzakjes gaat NIET in de vuilnisbak.

necrosis | 10-07-16 | 01:01

@nemoj me jebat | 10-07-16 | 00:54
[kuch]
Bier of wijn?

Stormageddon | 10-07-16 | 01:00

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 00:50
Zeker gemist dat mijn comment niets met paternalisme heeft te maken?

Ongeblustekalk | 10-07-16 | 00:59

@ nemoj me jebat | 10-07-16 | 00:54

Ik ken films, die beginnen net zo.

mysteryposter | 10-07-16 | 00:59

En @Feynman,
Bedankt weer voor de informatie. Het verbaast me (wederom) niet, maar toch voel ik me weer teneergeslagen na het lezen van je epistel.
Bah. Stomme wereld.

nemoj me jebat | 10-07-16 | 00:58

@Ongeblustekalk | 10-07-16 | 00:50
Ik wil je best van repliek dienen, maar ik neem de huisregels in acht.
*Zwaait*

necrosis | 10-07-16 | 00:57

necrosis | 10-07-16 | 00:37
Neheee! Jij vond mij te jong!
Nu niet mij de schuld geven, he?!
Ons pensioen gaat naar de verzekeraars. Tenzij we nog een dekseltje op ons potje vinden. Of ik een potje voor mijn dekseltje!

nemoj me jebat | 10-07-16 | 00:54

@Ongeblustekalk | 10-07-16 | 00:44
Pensioen is uitgesteld loon, net zoals vakantiegeld.
En wees maar blij dat ik geen moderator ben, anders had ik je gelijk over de schutting getrapt!
Uiteraard heb ik wel even melding gedaan....
*gnehehehe*

necrosis | 10-07-16 | 00:50

necrosis | 10-07-16 | 00:33
Sloopte elke vent?
Zeg mokkel, hoeveel kilometers heb jij wel niet op de klok?
Gadverdamme zeg, als je maar genoeg links zaad krijgt wordt je qua dna vanzelf een mutatie ;)

Ongeblustekalk | 10-07-16 | 00:50

Ongeblustekalk | 10-07-16 | 00:44
D eerste alinea kan ik me nog in vinden, maar dat je ook al uit gaat maken wat mensen na hun pensioen wel of niet moeten doen, vind ik van een paternalisme dat slechts geëvenaard wordt door ons huidige kabinet.

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 00:50

@necrosis | 10-07-16 | 00:42
Oh, jij houdt nog bij wie er hier allemaal meisje zijn? Schattig, dat deed ik ook ooit. Nou ja, het heeft wel wat leuke nachten opgeleverd. En minder leuke nachten. Hoort er ook bij.

Stormageddon | 10-07-16 | 00:49

@Graaf van Egmont | 10-07-16 | 00:34
Ik leef al jaren van dag tot dag en plan nooit langer vooruit dan een maandje. Nou ja, sommige dingen staan wat langer vast, maar in principe: ik leef nu. Bevalt uitstekend.
En och, ik heb her en der wat investerinkjes en spaarpotjes waar ik amper naar omkijk. Als er weer eens post van komt dan is het altijd weer een verrassing. Meer zeg ik er niet over, fiscus leest mee.

Stormageddon | 10-07-16 | 00:45

Dr. Frambozenjam | 10-07-16 | 00:37
Basale theorie of niet, als de politiek het wenselijk acht om hun doelen te bereiken, dan wordt het snel in praktijk gebracht. Één nachtje voor het jatten van 1200 miljard pensioen. Ik geef de pil van Drion dan een maandje of 2.

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 00:45

Mensen die verlangen naar hun pensioen en zich daar zorgen over maken zijn niet capabel genoeg om in hun huidige sippe bestaan genoeg zelfvertrouwen te hebben om het daar niet over te hebben.
Wat wil je dan met de camper op pad? Ga dan meteen dood, in je urn, met een messing plaatje waarop staat dat je een enorme zeikerd was.
Cumshot!

Ongeblustekalk | 10-07-16 | 00:44

die poes had nog nooit een cent pensioenbijdrage betaald.
Graaf van Egmont | 10-07-16 | 00:40
----

Jawel, in natura.

mysteryposter | 10-07-16 | 00:43

@Ikreaguuralzesjaar | 10-07-16 | 00:31
Ik heb geen vrouw of kinderen.
Ik ben hier in de panelen zelfs voor @Lupuslupus op de knieën gegaan, maar ook zij wilde niet.
*wederom snik*

necrosis | 10-07-16 | 00:42

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 00:39
Oh Joris, om on topic te blijven, die poes had nog nooit een cent pensioenbijdrage betaald.

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 00:40

necrosis | 10-07-16 | 00:33
Ja wij hadden ook zo'n poes. Een rooie. Heel de reis van Nederland naar hier gemaakt en ze was hier gelukkig in haar paradijs. 's avonds nestelde ze zich op het kussen van de gravin boven haar hoofd en als ik dan naar bed kwam stond ze aan het voeteneind, kopjes geven, mee onder mijn dekbed en daarna de rest van de nacht weer op het kussen van de gravin.
Hebben haar een maand geleden moeten laten inslapen. Ze wordt nog steeds gemist.

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 00:39

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 00:30
Nou de pil van Drion of het Russische slaap experiment dat is dus een basale theorie. Maar goed, u leest deze letters ook, welk individu zit hierachter en belangrijkste is: heeft hij miss meer levenservaring dan ik?
Filisofie in optima forma, zoals Socratis eens zij: zedendelinquenten moet je wijs maken dat ze maar met hun piel tegen een darm-wand aanschuren.:-)

Dr. Frambozenjam | 10-07-16 | 00:37

@Graaf van Egmont | 10-07-16 | 00:27
Ik denk dat @Nemoj mij te oud vind, en volgens mij is ze geen 'golddigger'.

necrosis | 10-07-16 | 00:37

Ikreaguuralzesjaar | 10-07-16 | 00:31
Ik raad tegenwoordig iedereen aan om in het hier en nu te leven en daar van te genieten. Dus dat idee van dat kratje bier elke maand was zo gek nog niet. Hij voelde het vast aankomen.

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 00:34

@Graaf van Egmont | 10-07-16 | 00:23
Doet me denken aan mijn monsterkater (RIP) die vijf 'dinnetjes heeft meegemaakt maar alleen van mij eten wilde en altijd op mijn helft van het bed wilde liggen.
Hij sloopte elke vent, stal mijn eten, propte mij elke nacht mijn bed uit en ik mis hem nog steeds....
*snik*

necrosis | 10-07-16 | 00:33

Meneer Feynman, ik kan niet aan uw verhaal tippen, zit steengoed in elkaar, alleen trek ik het niet meer om de pensioenpolitiek te snappen. Dankzij u is me duidelijk dat we meej sen alle een miljardenpoot zijn uitgedraaid. De voorzitter van onze OR had op z'n 25e wel een kratje bier elke maand gewild in ruil voor pensioen, maar op z'n 64e was ie er toch blij mee. Alleen was ie dood op z'n 65e en toen dacht ik, had nou toch maar dat kratje bier genomen elke maand. Ik weet wel dat als ik twee garageboxen koop en verhuur, heb ik net zoveel pensioen als ik van m'n werk krijg. En dan erven m'n kinderen ook nog wat als ik en m'n vrouw dood gaan. Bij pensioen ben je dan alles kwijt. Kun je nagaan, al dat pensioen van vroegoverleden mensen steken ze in hun zak en nog komen ze tekort.

Ikreaguuralzesjaar | 10-07-16 | 00:31

Dr. Frambozenjam | 10-07-16 | 00:25
Nou 2000 jaar lijkt me wat veel. Maar genieten doe ik, maak je geen zorgen. Ik denk zelfs dat ik net op tijd vertrokken ben vóór de overheid de pil van Drion verplicht stelt voor mensen die de leeftijd van 70 jaar bereikt hebben. Vanwege geen rendement meer en te duur.

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 00:30

necrosis | 10-07-16 | 00:25
Ach, jij kunt met een testament nemoj nog blij maken. Dat gaat helemaal goedkomen.

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 00:27

corr: dag uw = dat U

Dr. Frambozenjam | 10-07-16 | 00:26

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 00:16
Probeer een consult bij Dr. Pol:-) voor uw hond. Klinkt niet goed dat oxideren van biologisch materiaal, vooral niet aan de achterkant:-)

Maar goed, wees blij dat u van uw pensioen geniet daaro in france. En ik snap dag uw nog 2000 jaar wil genieten ervan:-)zou ik eauk willen.

Dr. Frambozenjam | 10-07-16 | 00:25

@Graaf van Egmont | 10-07-16 | 00:17
Ik denk dat het pensioenfonds die centen lekker in eigen zak steekt.
Maar na mijn crematie zal het me eigenlijk een rotzorg zijn.

necrosis | 10-07-16 | 00:25

necrosis | 10-07-16 | 00:16
Dat gaat naar een dierenkliniek zodat de hond van de Graaf van Egmont en herstel operatie kan ondergaan.

botbot | 10-07-16 | 00:23

necrosis | 10-07-16 | 00:18
Nee, niet echt meer. Mijn hond en ik zijn dikke maatjes sinds een paar dagen.

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 00:23

@Graaf van Egmont | 10-07-16 | 00:16
Ik denk dat je hond ook jaloers op jou is, jij hebt je 'ballen' toch nog?

necrosis | 10-07-16 | 00:18

necrosis | 10-07-16 | 00:16
Dat bedoel ik dus. Ik hoor er nooit iemand over.

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 00:17

Wat gebeurt er eigenlijk met je opgebouwde pension als de de 50 niet eens haalt , geen vrouw, kinderen of testament hebt?

necrosis | 10-07-16 | 00:16

Dr. Frambozenjam | 09-07-16 | 23:52
Dat is het mooie van het leven. Wij mensen kunnen nog berekenen en misschien komen we in de buurt, maar nog weet je het niet.
Daarom ben ik zo jaloers op mijn hond. Die zal het allemaal aan de anus oxideren.

Graaf van Egmont | 10-07-16 | 00:16

Wat een drukte weer,het geld is toch al weggegeven aan de EU?
Gaan we nu een heisa maken over wat we niet meer bezitten?

botbot | 10-07-16 | 00:05

@Stormageddon | 10-07-16 | 00:02 Dat clubje dient per ommegaande foetsie. Ik bedoel uiteraard een zelfstandige 0031 Staats-BV, losgeweekt van de EU. Die hele EU is één totale mislukking, alleen hebben ze dat in Brussel/Straatsburg nog steeds niet in de gaten, of ze willen het niet zien vanwege hun hachie, eigenbelang en dikke maandelijkse vergoedingen. Totale waanzin, die hele EU.

Reykjavik | 10-07-16 | 00:05

De echte populisten zijn groen links bomen knuffelaars, o wacht ... dat zijn populieristen

mysteryposter | 10-07-16 | 00:03

@Reykjavik | 09-07-16 | 23:56
Hier, de raad van bestuur van uw dictatoriale BV
ec.europa.eu/commission/sites/cwt/file...
Alleen dat aandeelhouderschap is beroerd geregeld. Wij zijn meer het vee op hun boerderij.

Stormageddon | 10-07-16 | 00:02

@Van Duyvenbode | 09-07-16 | 23:40
Het echte populisme heeft ons in de macht sinds het eind van de oorlog. Het realisme wint nu eindelijk terrein in Europa, mensen gaan weer meer en meer zelf nadenken!

INH.30CL | 09-07-16 | 23:58

@Graaf van Egmont | 09-07-16 | 23:19
Nou, jawel... Dat is een belangrijk onderdeel van het werk van een actuaris: steeds maar weer bijstellen van de financiële verwachtingen met de sterftecijfers van het CBS in de hand. Degenen die het niet halen zijn winst voor het systeem, het verlies zit in de langere levensduur en de lagere sterftecijfers in de jongere jaren. Het zal je hobby maar zijn.

Stormageddon | 09-07-16 | 23:58

Het zou me niets verbazen wanneer in 0031 op een gegeven moment een heuse vreedzame (hoop ik) staatsgreep wordt gepleegd, het parlement en het kabinet naar huis worden gestuurd, en dat 0031 vanaf dat moment als een "dictatoriale" BV gerund wordt. Met een deskundige driekoppige directie die van wanten weet. Niks geen Raad van Bestuur, die kosten alleen maar geld en voegen niets toe. Een BV Staat der Nederlanden. Met winstoogmerk. Met alle 0031'ers als aandeelhouders. Roep al jaren dat zulks bepaald geen slecht idee is, imho. En nu -gelet op de laatste pensioenmove richting EU- wat mij betreft inclusief inlijving van de pensioenfondsen. Het gesjoemel en gerotzooi op vele fronten in EU-verband moet nu toch echt naar eens afgelopen zijn. Het is toch te gek voor woorden welke een puinhoop ze ervan maken over uw en mijn rug... Ik stel bij deze een nieuwe hashtag voor: #plEUrop ...

Reykjavik | 09-07-16 | 23:56

-weggejorist-

Piet Karbiet | 09-07-16 | 23:54

Graaf van Egmont | 09-07-16 | 23:19
Mijn geachte waarde,
Uw bijdragen hier leveren een uitmuntend inzichtlijkheid die ook verders voortleven na u eventueel heengaan. En soit misschien ben ik er morgen ook niet meer eerder dan u heengegaan. Reality is sometime subreal.. Keep shining beste.

Verders,
Verplichte afdracht sociale verzekeringen ook ivm Aow is dus met verlenging Aow leeftijd puur diefstal. En J. Klijnsma biedt u een moestuin aan. *dikke drol*

Dr. Frambozenjam | 09-07-16 | 23:52

@Van Duyvenbode | 09-07-16 | 23:40
Dat zegt Mark Blyth dus ook. Met onderbouwing (zie video @23:33)

Stormageddon | 09-07-16 | 23:52

-weggejorist-

Piet Karbiet | 09-07-16 | 23:44

@Stormageddon23:33
dank!

tipo | 09-07-16 | 23:42

@Stormageddon 23:18
Heb het voor de tweede keer bekeken en je hebt gelijk. Hij is snel en ik niet... En vlijmscherp.

Zijn uitstapje naar Trump is verwarrend. Hij kan het net zo goed Clintonism noemen. Of Rutte-ism. Maar de rest maakt veel goed.

tipo | 09-07-16 | 23:41

Het populisme, daarin komen een heleboel dingen samen. Het is niet alleenmaar een protest tegen de 1%, tegen de financiële hocuspocus, de zwendel, etc., etc. Het is ook niet alleen het protest tegen de EU, tegen het regentendom, ttip, etc., etc.
Het is het gevoel, het idee dat alles uit elkaar valt, alles.
Alles hangt als los zand aan elkaar, de sociale binding is flinterdun geworden, het gevoel dat je bent overgeleverd aan een proces van ontbinding, waarbij onbekende, anonieme krachten plaats hebben genomen achter het stuur. Het is ook de krankzinnige snelheid en giga omvang van informatie die de mensen overstelpt. Hoeveel chaos kan een mens aan. Het populisme is een stroming in deze tijd gevoed door talrijke bronnen. Ik zeg het nu ook heel simplistisch: velen herkennen zich niet meer in deze wereld, maar zullen zich daar niet bij neerleggen. Het gevoel totaal geen greep te hebben op de gebeurtenissen, ja zelfs bijna het contact te verliezen met wat er gebeurt, is op een goed moment niet houdbaar. Een vreemd geworden wereld wordt op een gegeven moment ervaren als een vijandige wereld. En daar komen the Donald, Marine Le Pen, Geert Wilders, en vele anderen.
Heeft ook te maken met het verzwakken van de vakbonden. Wie neemt het nog op voor de gewone man?
Het heeft ook te maken met het feit dat alle traditionele waarden door progressief links op de helling zijn gezet. Hoe kan mannelijkheid nog gestalte krijgen?
Kortom, er speelt teveel om op te noemen.

Rest In Privacy | 09-07-16 | 23:40

Gewoon om te janken hoe we bedrogen zijn. Heeft het nieuws er überhaupt iets over gezegd? Dit gaat over 1200 miljard euro dat nu dus in gevaar komt. Hoe de neuk kunnen ze dit ongestraft flikken?

Old_Spice | 09-07-16 | 23:40

DijsseLbloem. Met de L van LUL.

Stormageddon | 09-07-16 | 23:34

@tipo | 09-07-16 | 23:00
Kijk... Hier legt hij het goed uit. Deze man weet waar hij het over heeft. "There's no mystery."
Hoofdrol voor Dijssenbloem op het eind.
youtu.be/x2VUFjSWN2w

Stormageddon | 09-07-16 | 23:33

Zoals ik al vaker hier propagandeer. De EU is een technocratie en geen democratie.

litebyte | 09-07-16 | 23:33

Het wappert me even. Bezwaar maken graag want het verkwanselen van onze pensioengelden baart me meer dan zorgen. Kan iemand me even uitleggen hoe wij ons ongenoegen klip en klaar kunnen voorleggen aan de ... die ons 'vertegenwoordigen'?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 09-07-16 | 23:28

roze_bril | 09-07-16 | 23:10
Mijn eigen levensverwachting ligt nu zo ongeveer op 70. Dat is ondermaats natuurlijk. Maar wel nog vijf jaar boven de geachte 65. Sorry. Daarboven ken ik op mijn werk tientallen collegae die niet eens de 60 hebben gehaald. En datzelfde geldt voor mensen in mijn familie en vriendenkring.
Ik ben niet naïef nee. Maar ergens geloof ik dat de betalende leden die de eindstreep nooit haalden, niet worden meegeteld.

Graaf van Egmont | 09-07-16 | 23:19

@tipo | 09-07-16 | 23:00
Dat zijn twee verschillende punten en hij spreekt over 2 verschillende referenda. Het eerste is het Brexit referendum dat ten tijde van opname nog moest plaatsvinden en het Schotse referendum van 2014. De voorstanders van het laatste zijn de tegenstanders van Brexit en die dus zeggen dat ze de Britse welfare state of wat daar van over is liever willen inruilen voor eentje die door Duitsland wordt geleid... Alsof dat zo goed gewerkt heeft voor Griekenland. Dus waar zijn zij voor? Wat hij Trumpism noemt: betekenisloze retoriek die leidt tot inhoudsloze democratie. Dat komt inderdaad niet helemaal goed uit de verf, klopt.
Overigens is hij geen sociaal-democraat, maar een econoom en professor op Brown, een Ivy League college, zeker geen lulletje rozewater. Interessante lijst publicaties ook.
www.markblyth.com/wp-content/uploads/2...

Stormageddon | 09-07-16 | 23:18

Deregulering leidt tot individuen die geen morele weerstand kunnen bieden aan perverse prikkels, die weer gecreëerd worden door de knapste financiële koppen.

"Oh, a Piece of Candy!" roepend lopen de Nederlandse pensioenen regelrecht in de financiële boobytrap. Nederland heeft haar zaken té goed geregeld, waardoor de pot geld simpelweg te groot is geworden om niet bespeeld te worden.

Sey | 09-07-16 | 23:13

@Graaf van Egmont | 09-07-16 | 23:03

Sindsdien is de levensverwachting ook flink gestegen. Dat hebben ze ook niet verteld. Of denk je dat alles vast staat hier in deze wereld? Nee, zo naief ben je niet.

roze_bril | 09-07-16 | 23:10

@TegenBeterWetenIn | 09-07-16 | 22:14
De ouderen hebben al enorm veel ingeleverd van hetgeen ze beloofd was. Genoeg is genoeg.

Pieter V | 09-07-16 | 23:10

Toen ik voor de overheid ging werken, was ik 16. En bouwde toen meteen pensioen op, omdat ik er voor betaalde. Na 42 jaren voor diezelfde overheid gewerkt te hebben, geniet ik dus nu al 10 jaar van mijn pensioen. Ik heb als jongmens altijd te horen gekregen dat je RECHT had op een waardevast pensioen à 80% van je laatst verdiende salaris. Ik kan het niet mooier maken. Iemand die het een jongen van 16, of later een jongen van 23 kwalijk neemt dat hij dat zonder meer aannam?
Werken voor de overheid, werd altijd gezegd, was slecht betaald, maar vastigheid wat pensioen betreft.
Kennelijk hebben ze in die 42 jaar enkele malen de spelregels veranderd, zonder het mij te vertellen.

Graaf van Egmont | 09-07-16 | 23:03

@Stormageddon 22:23
Ik begrijp niet wat hij zegt. Dat komt misschien, omdat hij een sociaal-democraat is.

Aan de ene kant zegt hij dat de elite met een Brexit geld verliest en dus tegen Brexit is.

Aan de andere kant zegt hij dat de politici die voor een Brexit waren ook diezelfde elite zijn, die de onderste 30% van de inkomens laat stikken. En dat noemt hij dan Trumpism. Terwijl Trump helemaal geen mening heeft over de Brexit.

tipo | 09-07-16 | 23:00

Welke werkende (jongere) gaat er nog vanuit dat hij/zij pensioen (AOW) krijgt van de overheid? Ik niet meer. En ik ben niet de enige.

Rest In Privacy | 09-07-16 | 22:59

Ik moet nu ineens denken aan de criminelen die in het gevang een straf uitzitten en de sleutel van hun huurgesubsidieerde celeenheid officieel in ontvangst hebben mogen nemen. Deze trend, ook wel bekend als Dutch Disease, heeft nu ook een Europees tintje gekregen. De volksvertegenstanders hebben analoog aan de sleutels van onze wat minder correcte medemens (hoi M., M., M, en A.) de creditcard van onze schatkist aan Brussel geschonken. Want net zoals het voor cipiers veel minder werken is als Jan Boef zelf zijn celdeur ontgrendelt, is het ook veel minder werk voor al die slabbejakken in Den Haag als Jan Kloot in Brussel de betaalkaart door de chipreader haakt. Vroeger hadden we een dito;"komt tijd, komt raad". Tegenwoordig komen we niet meer verder dan "komt tijd, komt haat".

Bert-Bus | 09-07-16 | 22:58

De twist jongeren vs. ouderen, is koren op de molen van politiek Den Haag. De enige juiste conclusie is eigenlijk dat jong en oud genaaid worden. Hetgeen mij het meest steekt is dat nu de eerste significante groep die rechten heeft, direct nul op rekest krijgt en dat doet uiteraard het ergste naar de toekomst toe vermoeden. De kans dat ook jongeren niet gaan krijgen wat hen nu wordt toegezegd moet toch liggen in de hoek van aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. Wat ook best vermeld mag worden in dit kader is dat er mensen zijn die werkten in Brussel en voor ongeveer 6 of 8 jaar trouwe dienst een pensioen genieten van 6.400 Euro per maand, zonder daar ooit een Euro voor te hebben betaald. Ter afsluiting een vraag die me bezighoudt en ik niet beantwoord krijg: Wanneer de fictieve rekenrente als leidraad voor de berekening geldt, wat is dan de toegevoegde waarde om tegen een hoger rendement te beleggen met een bijbehorend hoger risico ?

netniet | 09-07-16 | 22:58

Aanhaken op de Brexit:
i.onionstatic.com/onion/5371/2/origina...

Nu we het er toch over IORP-2 hebben.. serieus ik ben in 2009 al eens benaderd door een tussenpersoon mannetje van een pensioenverzekeraar gebeuren over mijn pensioen. Ik kon netto pensioenpremie betalen aan Bnp-bank www.bnpparibas.nl/nl/2015/12/21/goede-... of Frankfurt-bank
Hij had het tevens ook over pensioen sparen bij de Frankfurt-bank.

Snap het ff niet meer?

Dr. Frambozenjam | 09-07-16 | 22:55

Al eerder stelde ik de vraag: moet deze wet nog door de Eerste Kamer?
Ik heb nog steeds geen antwoord.

MAD1950 | 09-07-16 | 22:52

eerstneukendanpraten | 09-07-16 | 22:45
Die negers daar vinden jouw soort een verraderlijk stuk uitschot die afgeknald dient te worden.
In dat land kan je je beter niet vertonen.

Ongeblustekalk | 09-07-16 | 22:50

@eerstneukendanpraten | 09-07-16 | 22:45
gewoon keiveel geld lenen en daar de koning uithangen, wat heb je te verliezen.

tattooboer | 09-07-16 | 22:48


tattooboer | 09-07-16 | 22:4

Vroeger was Zimbabwe nog mooi, durf er nu als racistische blanke niet meer te komen.

eerstneukendanpraten | 09-07-16 | 22:45

Ga reizen mensen, ga kijken wat er is op aarde, je weet nooit hoe lang je nog hebt.

tattooboer | 09-07-16 | 22:42

Maar wanneer wordt Ruud Lubbers voor zijn wandaden veroordeeld? Een kameel zal nog eerder door de oog van een naald kruipen, me dunkt...

eerstneukendanpraten | 09-07-16 | 22:41

Maar "occupy" was een berg stront destijds?
En zie .. :P

SyntaxError | 09-07-16 | 22:35

Lol, oude beelden over de rellen en dan Hillary met op de achtergrond klappend zwartvee, treurig/NOS

compitaal | 09-07-16 | 22:34

NEEN driewerf NEEN..!
Niet de oudjes leven op "staatsschuld want die hebben zich hun levenlang rotbetaald aan belasting en premies om hun ouders en kinderen te onderhouden.
Nee, de staatsschuld is voornamelijk sinds Balkenende (google zelf maar) grotendeels gemaakt om pauperlanden uit half Europa te onderhouden, en immigranten uit de hele wereld die nog nooit een cent premie bijdroegen maar hier gratis levenslange vakantie en uitkeringen krijgen.
DAARVOOR moeten wij en onze (klein)kinderen bloeden en niet voor onze oudjes die ons hebben grootgebracht.

telelezer | 09-07-16 | 22:32

"Waarom Europees? En waarom zo snel!? Dit is dermate politiek onhandig dat het alleen al voor de show en het vertrouwen in de politiek van belang was om een weekje te wachten."
Als er een onderwerp behandeld wordt wat politici goed uitkomt of het goed in de media doet zijn ze er in Den Haag altijd als de kippen bij om het uit te venten. Nu horen we helemaal niets, behalve als Omtzigt lastige vragen gaat stellen, dan wordt hij door Rutte geschoffeerd.
Als er niets aan de hand is waarom dan deze geheimzinnigheid ?
Het gaat tenslotte om ons geld !

Bolder | 09-07-16 | 22:29

-weggejorist en opgerot-

supremacy1991 | 09-07-16 | 22:27
-weggejorist-
Sinister-President | 09-07-16 | 22:27

-weggejorist-

supremacy1991 | 09-07-16 | 22:24

Overigens, het hele interview met Mark Blyth:
www.youtube.com/watch?v=rGvZil0qWPg
Ik had 'm al gezien. Ben het niet overal mee eens, maar de analyse klopt als een zwerende vinger.

Stormageddon | 09-07-16 | 22:23

Met Hooge Heeren is het kwaad kersen eten.

compitaal | 09-07-16 | 22:21

@Dr.Dexter 22:07: Te weinig premie. Ook dat is niet hun schuld, het is ingewikkelde materie en niet iedereen ziet de slechte langetermijn-effecten van leuke premieverlagende maatregelen. Maar binnen de politiek en de pensioenfondsen waren die wel volstrekt helder.

Maar het gaat niet alleen om schuld maar ook om boete. Wie gaat betalen voor het feit dat de ouderen van vandaag te weinig premie hebben ingelegd om hun pensioenaanspraken te garanderen? Die ouderen zelf? Dat kan, door pensioenen te korten. En deels gebeurt dat al indirect: wie tegenwoordig met een aardig pensioen of vermogen in een verzorgingtehuis terecht komt, wordt leeggetrokken middels de eigen bijdrage.

Of de jongeren betalen. Dat gebeurt ook al: de premie zijn fors hoger, ook voor de AOW waarvan een deel ook nog eens "stiekem" via de algemene middelen loopt. Of het rijk... maar zoals Feynman al aangeeft: dat zijn ook gewoon de jongeren.

Muxje | 09-07-16 | 22:21

Pensioen. Premie die maandelijks wordt ingehouden op je loon zodat de beheerders van de pensioenpotten, Brussel, met hun 50ste levensjaar met pensioen kunnen en riant verder kunnen leven op kosten van de werkende burger, diezelfde werkende burger die moet doorwerken tot hij/zij het graf in rolt.

Uw Psychiater | 09-07-16 | 22:20

Warrig, warrig, warrig ......

Obstiné | 09-07-16 | 22:19

De bewustwording dat het leven misschien eindig is neemt over. Als dit alles is dat er is kun je maar beter heel veel pakken. Diegenen die we niet zo ver krijgen vormen niks anders dan levensenergie die te pakken is en op rekeningen gezet kan worden. Wezens die zichzelf doodroken zijn de besten, die zijn makkelijk leeg te halen want die voelen zichzelf al niet zo goed over zichzelf en laten hun energie graag aan een ander over. De dagen dat er echt iemand wat om de ge-accumuleerde enegie gaf en er wijs mee om ging is voorbij. het vee word ook wakker en dat is ook weer niet goed... Dit gaat uitlopen in een erg wreed dicatoriaal tijdperk waarin angst en repressie erg groot gaan worden als tegenhanger voor het vrije communicatieverkeer. Dit belooft nog wat.

tattooboer | 09-07-16 | 22:16

Technocraten zijn oke, eurocraten zijn prutsers.

compitaal | 09-07-16 | 22:15

Het was met de pensioenwet al eenvoudig geworden voor een pensioenfonds om te fuseren, dankzij IORP2 kan dat ook met een buitenlands fonds. En dat vindt niemand een probleem. Althans niet genoeg om het besluit erover eventjes uit te stellen of tegen te stemmen. Het blijft bijzonder.

Stormageddon | 09-07-16 | 22:15

Dr.Dexter | 09-07-16 | 22:07

Zo is dat. Maar dat betekent niet dat zij op alles recht hebben wat ze beloofd is, als dat betekent dat de jongeren geen rooie cent meer krijgen. Solidariteit is een hoeksteen van onze samenleving. De politici van hun generatie hadden geen idee wat de toekomst ging brengen, want ook zij waren gewoon politici.

TegenBeterWetenIn | 09-07-16 | 22:14

de doorsnee premie betekent niet dat jongeren ouderen sponsoren. het betekent alleen dat het geld wat je vroeg inlegt langer rendeert dan het geld dat je later inlegt.

het.

is.

geen.

omslag.

stelsel.

Pensioenen zijn lastig te doorgronden. Tekenend is dat allerlei politici het hele stelsel wel eens even willen veranderen omdat er niet geindexeert of zelfs even gekort moet worden. Gezien het kennis en interesse niveau van onze politici, vrij angstwekkend.

Ir. Wilhelmus | 09-07-16 | 22:10

Voor iemand begint te zeiken over kutouderen: die hebben ook premies betaald, vanaf dat zij de jongeren waren tot in de eeuwigheid amen. Dus leg de blame waar hij hoort, bij de falende overheid. In Den Haag én 'Brussel'.

Dr.Dexter | 09-07-16 | 22:07

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland