Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rutte stuurt 150 militairen naar Russische grens

SECTORRUTTE.jpg Uitgekoude oorlog? Herkoude Oorlog? Hoe dan ook: OORLOG! Een uurtje terug sprak Rutte nog genuanceerde woorden. "De uitdagingen waar de NAVO voor staat zijn veranderd; de regio rond Europa is instabieler door conflicten en Rusland is de afgelopen jaren assertiever." Met woorden als "uitdaging en assertief", lijkt er geen vuiltje aan de lucht. Ware het niet dat Rutte een paar uur daarvoor toe heeft gezegd "dat er 100 tot 150 Nederlandse militairen naar Litouwen gaan, vanwege de Russische dreiging. Samen met de Duitsers wordt het een bataljon van 800 man aan de grens met Rusland." Warlord Rutte legt uit: "We moeten op deze top twee dingen doen. We moeten ons tegenover Rusland steviger opstellen; we moeten een vuist maken en laten zien dat wij bereid zijn ons te verdedigen. Maar tegelijkertijd moeten we wel de dialoog gaande houden met de Russen." Nou, jongens, stof maar af die nukes die helemaal niet in Volkel liggen. Voer maar weer in die dienstplicht om een millennial-leger van gevoelsmensen uit de klei te trekken. Rol maar dicht dat IJzeren Gordijn. Haal Timmermans maar uit die comfortabele Commissie-stoel, HET VADERLAND heeft hem nodig om Russische spionnen te ondervragen en breken met zijn emotionele chantagemiddelen. Op op ten strijde, Moskou bevrijden! De sfeer wordt weer Krimmig bij Checkpoint Vilnius.. (sorry).

Reaguursels

Inloggen

Dit is een nog dommere actie dan het ongebreideld binnenlaten van moslims in Europa.
watergeus | 08-07-16 | 16:38

Mischien vergeten dat onze leiders eerst er voor gezorgd hebben dat het halve continent naar de klote is.

Hiesjes | 10-07-16 | 10:08

die onderste steen begint aardig boven te komen.. Mark, 18/7/14 de Russen zijn schuldig.9/7/2016 ik vraag geen beelden aan Oekraine maar schud ze lachend de hand en ze horen erbij, EU steun op alle fronten, 8/7/2016 Rusland is de bedreiger dus alvast nog meer voetveegvolk ernaar toe als vuist tegen de vijand die al jaren wordt geboycot, 17/7/2016 Rutte zal schitteren van afwezigheid bij de 2 jaarlijkse herdenking van de moord op 198 Nl onschuldige burgers. Vrouwen, mannen en kinderen die in een vliegtuig boven gebied vloog waar OOK de Nl regering over was geinformeerd dat er een oorlog zich afspeelde en de dagen ervoor vliegtuigen uit de lucht werden geschoten.. Dat allemaal is de steen die door Rutte zo diep mogelijk onder dient te blijven..

fikkieblijf! | 10-07-16 | 08:37

Het is al weer een tijdje geleden dat ik met een Mosin-nagant op de rug door Duitsland liep. Jongens, oorlog is niet leuk. De machthebbers achter president Obama voeren de spanning in Europa op en zijn zelfs bereid tot een gewapend treffen als dat het dollartijdperk kan verlengen. Nederland zou niet aan deze gekte mee moeten doen, maar kennelijk ontvangt Rutte zijn orders ook van hogerhand.
En wat de Krim betreft: al meer dan 1000 jaar geleden was de Krim al in Russische handen. Alleen al tijdens de Krimoorlog en tijdens de tweede wereldoorlog zijn vele honderdduizenden Russen gestorven voor het verdedigen en terug veroveren van de Krim. Toen ik eerder dit jaar op de Krim was, heb ik een deel van de vele honderden oorlogsmonumenten en oorlogsmusea en herdenkingsplaatsen bezocht. De Krim is voor Rusland heilige grond wat nooit meer uit handen gegeven zal worden. En de bevolking van de Krim is inderdaad echt massaal blij met de aansluiting bij Rusland. De Oekraïnse periode (1991-2014) is voor de (voor het overgrote deel Russische) bevolking van de Krim een beproeving geweest. Er is in die periode geen cent uitgegeven voor het onderhoud van de wegen of voor wat voor onderhoud dan ook. In iedere kiosk zijn T-shirts met de beeltenis van Putin te zien aangezien hij toch gezien wordt als degene die de Krim bevrijd heeft van het Oekraïnse juk. Rutte, gebruik je verstand en stop met het steunen van de NWO-oorlogshitsers!

Wladimir 1928 | 09-07-16 | 23:14

@Jan Boule | 09-07-16 | 15:11
Lang leve de drones. Waarom zou je nog tanks willen hebben als je vanuit de lucht alles kunt neerknallen.

Alexander des Burgus | 09-07-16 | 19:30

Millenials = Nukubu's
Nutteloze Kut Burgers

MyCatIsDoingThis | 09-07-16 | 18:38

als er iets uitbreekt dan zit Rutte en de rest van de lamlullen allang veilig verscholen.

mmamax | 09-07-16 | 16:12

bron 15:11
o.a. Diplomat (Japan )

Jan Boule | 09-07-16 | 15:13

Op dit moment moderniseert de Russische tankfabriek Uralvagonzavod vele honderden T72 tanks. Ook de T80 wordt opgeknapt, de T90 wordt uitgetest in Syrië en als de kinderziektes eruit zijn dan kan de Armata gehakt maken van de Navo tanks. Onze CV90 heeft geen schijn van kans op het terrein. Duitsland heeft op dit moment nog de beste tank ter wereld maar wel nog maar 225 ervan. Ursula von der Leyen( minister van defensie Duitsland) heeft onlangs opdracht gegeven honderd in de mottenballen staande Leopards te reactiveren. De motoren van de naar schatting 20.000 ( reserve en paraat) Russische tanks worden elke maand opgestart en gecheckt.
Vorig jaar zijn vele tienduizenden Syriërs en Irakezen in het op één na ( Taiwan) dichtstbevolkte land ter wereld neergestreken, ons land dus. Zonder uitzondering hebben zij een militaire opleiding al dan niet in reguliere legers en hebben zij de strijdbare leeftijd en hun godsdienst zullen zij nimmer verloochenen. Laat Rutte daar maar eens slapeloze nachten van hebben en anticiperen wat de komende jaren staat te gebeuren tussen Groningen-Maastricht , Arnhem en den Haag.

Jan Boule | 09-07-16 | 15:11

Op dit moment moderniseert de Russische tankfabriek Uralvagonzavod vele honderden T72 tanks. Ook de T80 wordt opgeknapt, de T90 wordt uitgetest in Syrië en als de kinderziektes eruit zijn dan kan de Armata gehakt maken van de Navo tanks. Onze CV90 heeft geen schijn van kans op het terrein. Duitsland heeft op dit moment nog de beste tank ter wereld maar wel nog maar 225 ervan. Ursula von der Leyen( minister van defensie Duitsland) heeft onlangs opdracht gegeven honderd in de mottenballen staande Leopards te reactiveren. De motoren van de naar schatting 20.000 ( reserve en paraat) Russische tanks worden elke maand opgestart en gecheckt.
Vorig jaar zijn vele tienduizenden Syriërs en Irakezen in het op één na ( Taiwan) dichtstbevolkte land ter wereld neergestreken, ons land dus. Zonder uitzondering hebben zij een militaire opleiding al dan niet in reguliere legers en hebben zij de strijdbare leeftijd en hun godsdienst zullen zij nimmer verloochenen. Laat Rutte daar maar eens slapeloze nachten van hebben en anticiperen wat de komende jaren staat te gebeuren tussen Groningen-Maastricht , Arnhem en den Haag.

Jan Boule | 09-07-16 | 15:11

-weggejorist-

Arrogedje | 09-07-16 | 14:10

Bilderberg is nog niet afgelopen of ze hebben al weer een excuus gevonden om ons belastinggeld te herverdelen richting bepaalde geldvragers.

duane | 09-07-16 | 13:42

Goh, nu zijn we onbeschermd want ons leger zit in Oost-Europa.Zijn alle 3 echt vliegende F16s ook mee ?

Nichtsneues | 09-07-16 | 12:05

De NATO en EU spelen een schijnheilig spelletje!
Ik vind dat Poetin in deze kwestie gelijk heeft, de man is terecht boos! Na de val van de Berlijnse muur en het daarna instorten van de Sovjet-Unie was de afspraak dat het westen niet naar het oosten zou uitbreiden! Dat is echter wel gebeurd! De EU/ NATO hebben ordinair landje pik gespeeld en willen dat nu niet erkennen! Dus nu niet Rusland de schuld geven! (Eigen schuld dikke bult!) Zo was het referendum over de Oekraïne dus duidelijk een prima zaak, waar de NATO en de EU niet blij mee zijn! De nep democraat Rutte is al net zo arrogant als Erdogan en heeft gewoon lak aan de uitslag van dat referendum! Weet u nog dat de gladjanus Timmermans op het Maidan plein Poetin stond uit de dagen? De man en de EU staan de vrede met Rusland in de weg! (Schrijver dezes is ex beroeps militair)

Lexus01 | 09-07-16 | 12:03

Kan niemand deze gevaarlijke gek uit zijn macht zetten?

panadol | 09-07-16 | 11:13

Walgelijk.
Hoe lang is het geleden dat er een soortgelijk aantal naar de USSR gingen in een Duits uniform?
Wat hebben die kl.. tzakken aan de top toch met hun manie om Rusland te veroveren?
Nu, 70 jaar geleden, 100 jaar geleden, 200 jaar geleden terwijl in de Gouden Eeuw de handel bloeide.

BBmetR | 09-07-16 | 10:59

Zo de VS Will kost wat het kost de Russen uitdagen , het versterken van de NATO in de Baltische staten is natuurlijk gek.ut in de marge, het gaat hoofdzakelijk om de Oekraine !
sputniknews.com/military/20160709/1042...
Door het niet uitvoeren van minsk 2 , het bombarderen en aanvallen van de dombass en het waarschijnlijk toestaan van de oekraine in de NAVO , dwingt men de Russen in te grijpen !
Dit is dan een casus belli voor het westen om de gas import van Rusland stop te zetten
==> geen dollars meer voor Rusland
==> import naar Europa van gas uit Qatar en schalie gas uit de VS ( gas wordt dan duurder)
==> petro dollar blijft haar warde houden ondanks de verloren markten van gas en olie aan Rusland in China
Doen we niks dan is de petro dollar kaput , dan is het westen niet meer de gids entiteit in de wereld !
Einige nadeel van dit plan is dat deze zeer warme koude oorlog , in een extreem warme oorlog kan veranderen , de Russen zijn daar beter op voorbereid dan het westen , de Metro in SPB en moskow zijn zeer grote bunkers , en kunnen gemakkelijk een atoom oorlog weerstaan , het einige probleem is de stadt bevolking zo snel mogelijk in de tunnels te krijgen!

pietka | 09-07-16 | 10:53

Wat niet kan worden ingelijfd moet worden buitengesloten eu beleid, eu opdracht eussr in wording!

NB-Stb | 09-07-16 | 10:24

stelletje domooren , kennen ze geen geschiedenis ? , duitsland zou het nog niet vergeten moeten zijn zou je zeggen .

800 man ?
rusland had met de 2e wereld oorlog een dodenaantal van 5000.000, en nog wonnen ze met grote getallen .

als poetin wilt dat maken die 800 soldaatjes niks uit , en halen ze al helemaal niks uit

gunner1001 | 09-07-16 | 07:52

Eurofielen , narcisten willen gewoon meer " lebensraum " om hun chaos te verdoezelen en zelf in weelde te kunnen leven .

likmegaties | 09-07-16 | 04:52

@Draak uit Brabant | 09-07-16 | 00:38 "Wou je zeggen dat Rusland in z'n geheel geen bedreiging meer vormt dan? Schei toch uit zeg."
.
Hé, Draak, is de NAVO in de afgelopen twee decennia naar de grens van Rusland opgerukt, ondanks de afspraken uit 1990 www.youtube.com/watch?v=JXcWVTpQF3k , of is Rusland naar de grens van de NAVO opgerukt theuglytruth.files.wordpress.com/2015...

ben kokhals | 09-07-16 | 02:54

150 man. Dat is toch nog tien minuutjes het Russische leger tegen kunnen houden.

ReligionSucks | 09-07-16 | 02:50

Aha die paar soldaatjes zeggen niks .... heb al eens eerder gezegd.... en was weggejorist ..... de russen gaan een goedkope oorlog tegemoet en vieren een vakantie binnen een paar dagen in spanje.... ons westen word gewoon overlopen.

kereltie_ut_drenthe | 09-07-16 | 02:47

Als blinden die naar elkaar schreeuwen, de rug elkander toegekeerd, doof voor wat voor hen ligt, spelen de NAVO en Putin, een gevaarlijk spelletje.

Ik leun geamuseerd achterover en ben wel benieuwd naar wat er gebeuren zal.

Strotgrondel | 09-07-16 | 02:38

Moet de Reichskommissar Rutte dat niet eerst met de TK overleggen, even een meerderheidje meenemen? Niet dat het verschil maakt, maar pro forma?

ben kokhals | 09-07-16 | 02:33

Liever een levende Rus dan een dooie Nederlander.

Johan1377 | 09-07-16 | 01:14

Iemand heeft Rukker boos gemaakt ? MH17 ? we sturen onze almachtige leger op hun af kuch kuch ... misschien ook de ring van saruman als het kan ?
zwarte_bonen | 09-07-16 | 00:38

Nee hoor, Rutte beloont de daders gewoon met een associatieverdrag. Zo rolt de VVD.

accijnstoerist | 09-07-16 | 01:13

Wou je zeggen dat Rusland in z'n geheel geen bedreiging meer vormt dan? Schei toch uit zeg. Een cultuur en politieke visie die op veel punten niet verenigbaar zijn met de onze. Het feit er geen weerstand wordt geboden tegen de vijfde colonne die we inmiddels in Europa hebben doet niets af aan het feit dat Rusland een bizarre inmengingsdrift laat zien.
Ik ben zeker voor een goede samenwerking met Rusland, vooral in het vormen van een pact tegen IS en andere haatgroepen, maar zo nu en dan de spierballen laten zien om Rusland te tonen dat we ze nog steeds de moeder kunnen neuken lijkt me niet meer dan een stok achter de deur voor een nauwe samenwerking.

Draak uit Brabant | 09-07-16 | 00:38

Iemand heeft Rukker boos gemaakt ? MH17 ? we sturen onze almachtige leger op hun af kuch kuch ... misschien ook de ring van saruman als het kan ?

zwarte_bonen | 09-07-16 | 00:38

als er al een land is wat zich niet dreigend opstelt is het rusland wel .wat een gelul .heb eerder het idee dat die eurofielen heel heel graag een conflict zouden willen want dan is er een reden voor meer europa enzo ,,,k bedoel wie daagt wie hier nu uit dan .ja ze hebben de krim ,maar denk je nu werkelijk dat bijv rusland polen ff gaat binnenvallen ofzo zonder enige reden ?nooit een keer .maar nee er moet en zal een bepaalde dreiging zijn die er niet is ,de grootste dreiging van europa is europa zelf

bowlfabriek | 09-07-16 | 00:02

Wie de oorlog wil ...,
Mag hem zelf uitvechten, veel "plezier " Rutte.... en vergeet niet local hero's van Baalen en Verhofstad mee te nemen , die zijn ook gek op oorlog

enorme sukkelzak | 09-07-16 | 00:01

Sinds wanneer zijn wij hier fanboy van de Russen?
@De Koreaanse Slet | 08-07-16 | 23:24

En dat vraagt een fanboy van Oekraïne?

necrosis | 08-07-16 | 23:40

Nederland is helemaal niet bereid zichzelf te verdedigen. We spelen liever hangmat voor de 3e wereld met ons geld. Als je wilt begin je met het afschaffen van vele subsidies en uitkeringen, stop je met heel veel belastingen heffen en kan je alsnog 3x zoveel uitgeven aan defensie dan nu het geval is.

Admiraal Balthasar | 08-07-16 | 23:26

Maak je toch niet zo druk. Aan de overkant staan zo'n 10-20,000 Russische militairen per Baltische staat. Die amper duizend NAVO militairen gaan daar amper een deuk in een pakje boter slaan. Maar... Sinds wanneer zijn wij hier fanboy van de Russen?

De Koreaanse Slet | 08-07-16 | 23:24

Hoe zeg je pang pang in het russisch?

Porta | 08-07-16 | 22:32

Hokt die Fraassen nog met de dochter van Poetin?
Ik wil maar zeggen, we zijn dan toch een soort van familie, ja toch, niet dan?
Streepje voor.
;-)

Maarten VB | 08-07-16 | 22:04

Letten we even op Rutte. De vijand loopt hier als asielzoeker zo binnen en wacht op het juiste moment om met low budget middelen toe te slaan.
Ene Anis B had maar liefst 45 kilo munitie thuis liggen, terwijl de militairen hier maandenlang pinda voor moeten roepen.

I.P standing up | 08-07-16 | 21:57

Turkije is gezien de politieke situatie een vele malen gevaarlijker land.

Maar NATO lid dus.... veilig MOEHAHAHAHA!

litebyte | 08-07-16 | 21:31

@dr.andus | 08-07-16 | 21:11
En wie gaat die muur betalen. Mexico?

Mark_D_NL | 08-07-16 | 21:12

Laten we een muur gaan bouwen !

dr.andus | 08-07-16 | 21:11

Kunnen we vanuit Nederland niet een steunbetuiging naar Moskou sturen, dat die 150 deelnemers in het Duitse leger daar niet namens ons zitten? Ik neem aan dat Putin ook weet dat wij in een dictatuur leven waar de wensen van het volk volledig worden genegeerd en dat onze regering de macht op frauduleuze wijze met verkiezingsbedrog heeft verkregen. Zouden ze in Rusland nog een potje hebben waarmee ze de vrijheidsstrijders in Nederland zouden kunnen bewapenen als de oorlog uitbreekt?

accijnstoerist | 08-07-16 | 20:59

PietGeniet | 08-07-16 | 18:22

U lijkt niet te weten dat Georgië Zuid Ossetië binnen was gevallen. (bestaan nog gruwelijke filmpjes van, compleet aan flarden geschoten huizen enzo). Zuid Ossetië riep de hulp in van de Russen en die mepte de Georgiërs er weer uit.

toetssteen | 08-07-16 | 20:25

Watching the Wheels | 08-07-16 | 16:47
Lachen he, dode nederlandse soldaten. Dit geintje flikte je in 2008 en 2010 ook al, weliswaar onder een andere nick.
Dat wordt niet vergeten, klein stuk onderkruipsel! ;)

Gerard Leeflang | 08-07-16 | 20:22

gasboer | 08-07-16 | 20:13
Vreemd, waarom gaf putje dan toe dat het om die ijsvrije havens ging en hij militair strategisch deze havens niet kon missen.
Heeft hij dan weer zitten liegen?

botbot | 08-07-16 | 20:21

PietGeniet 18:22
Overal waar etnische russen zijn bemoeit rusland zich met interne aangelegenheden van soevereine landen ook al worden die russische inwoners niet gediscrimineerd of dwars gezeten. Het is slechts een manier om macht uit te oefenen. Die afspraak van de navo om niet uit te breiden richting russische grens staat in geen enkele overeenkomst of verdrag, maar dat is hier roepen in de woestijn omdat de rusland fans nogal in de meerderheid zijn. Die haat tegen het westen steekt steeds meer de kop op en es nogal in de mode.
Laat ze maar, ze weten niet wat ze doen en wat ze over zichzelf afroepen. Zeg maar zichzelf nlp-en met verzonnen theorietjes. Erg sneu.

Gerard Leeflang | 08-07-16 | 20:20

ben kokhals | 08-07-16 | 19:52
het probleem is dat hun TomTom menigmaal niet goed werkt en wel eens een landje binnen vallen voor een paar ijsvrije havens.

botbot | 08-07-16 | 20:05

De laatste slachtoffers van ons braafheidsstndroom zijn vanuit Mali nog niet terug in Nederland, maar toch vinden we het een goed idee om 150 Nederlanders tussen de EU en Rusland te leggen. Zucht...

svennos | 08-07-16 | 20:02

@Toontje-lager | 08-07-16 | 19:32 "Stel voor dat we het hele stelletje lamlullen op safari sturen naar de grens..."
.
Als grenspaaltjes:) Kunnen ze de hele dag klagen dat de Russen zo dicht bij de Russische grens durven komen. Laten ze dan ook hun kinderen daartoe meenemen.

ben kokhals | 08-07-16 | 19:52

@Watching the Wheels | 08-07-16 | 18:43 "Zou het niet heel vreemd vinden als Poetin juist door dit soort EU- en NAVO-provocaties een keer binnenvalt..."
.
Inderdaad, maar het lijkt dat ze er juist alles aan doen om iedere suggestie uit de weg te gaan dat zij het initiatief zouden nemen. De Russen hebben genoeg ellende meegemaakt (de bolsjewieken die tientallen miljoen Russische christenen hebben uitgemoord i0.wp.com/www.veteranstoday.com/wp-co... en de bevolking decennia lang onderdukt, de Duitsrs die hen tientallen miljoenen slachtoffers heeft gekost en de rampzalige armoe in de Jeltsin tijd toen het Westen er de scepter zwaaide en land werd uitgebeend door IMF-achtige uitverkopen), Die willen handel en geen oorlog.

ben kokhals | 08-07-16 | 19:45

Gaat mijn Prepperdrôme toch nog van pas komen.

stroopa | 08-07-16 | 19:44

tattooboer | 08-07-16 | 19:21
Zo is het maar net... alles voortaan ex BTW!

Pedronegro | 08-07-16 | 19:40

De Russen zijn geen frisse jongens. Maar waarom doen wij mee aan deze provocaties? Wat we Nato-territorium noemen, was 25 jaar geleden nog gewoon Rusland. Oekraïense was nooit echt een land. De hoofdstad is onlosmakelijk verbonden met de vorming en geschiedenis van Rusland. Dat Oost-Oekraïne of de Krim bij de meerderheid in Kiev zou horen, komt alleen omdat het westen een oude administratieve indeling van de Sovjetstaten tegen Rusland gebruikt. Laat die mensen stemmen en je hebt een Oexit.

Rommelende Onderbuik | 08-07-16 | 19:35

Stel voor dat we het hele stelletje lamlullen op safari sturen naar de grens.
Vervolgens doen we Poetin een seintje als ze er zijn het is wishfull thinking.
maar wel een hele mooie.

Toontje-lager | 08-07-16 | 19:32

@ben kokhals | 08-07-16 | 19:11
Ik denk dat het wel meevalt, een oorlog die niet te winnen valt. Een paar weken geleden heeft Rusland de Stealth Satan 2 laten zien, 1 zo'n ding kan Frankrijk vernietigen. Onzichtbaar voor radar dus een Patriot heeft niet zoveel zin meer.
Wat een waanzin om de beer te blijven treiteren.

Implants | 08-07-16 | 19:32

Onder leiding van de Duitsers.... Hebben we de 2e wereldoorlog toch nog verloren.

Afgeschminkte Bassie | 08-07-16 | 19:28

Ik vind de EU met hun uitbreidingsdrang een stuk dreigender dan Rusland. Laat die Oost Europese zooi lekker als neutraal buffer gebied tussen Rusland en Europa. Wij willen ze er niet bij ons en ruzie met Rusland hebben we al helemaal niks aan. Sterph EU.

Banana008 | 08-07-16 | 19:27

De VS Stuurt nog eens 1000 militairen naar Polen www.zerohedge.com/news/2016-07-08/us-s... ondanks de groeiende weerstand in Duitsland: “Whoever believes that a symbolic tank parade on the alliance's eastern border will bring security is mistaken,” zei de Duitse Buitenland minister Steinmeier, die eerder de NAVO opbouw omschreef als "saber-rattling and warmongering" (64% van de Duitsers waren het met hem eens over die 'symbolic tank parade' en 16% helemaal niet).

ben kokhals | 08-07-16 | 19:26

Om steun van de bevolking maakt Rutte zich nooit zorgen. Want wie in Nederland staat er uberhaupt achter NAVO-imperialisme?

accijnstoerist | 08-07-16 | 19:25

Top timing mark dag van de herdenking mh 17 stuurt mark Rutte troepen naar Litouwen zonder tanks die zijn wegbezuinigd. Ik denk 150 bodybags over een paar maanden

franck7020 | 08-07-16 | 19:24

Bennie Boos,in de Walrus klasse is niet genoeg ruimte voor de gehele regering. Laat staan voor het koningshuis.

polderaar | 08-07-16 | 19:22

Ik betaal geen belastingen meer. Nooit meer! Ik betaal niet aan deze vuige oorloghitsers mee. Jullie maken jullie eigen keuzes en betalen bang jullie koning en staat rekeningetje. Mij niet meer gezien, het is voorbij! Ik betaal niet meer voor mafkeezerij en leedveroorzakers. Opzouten!

tattooboer | 08-07-16 | 19:21

-weggejorist-

bekijket | 08-07-16 | 19:15

en mark rutte voor op? om gelijk de videobeelden op te halen van de mh17 ?

bekijket | 08-07-16 | 19:14

@Polderaar 18.53
Ik heb ingewijden zich hetzelfde af horen vragen. En dat waren niet de minsten.
Ruim voor het (een beetje) publiek bekend werd. Zet je toch aan het denken.

Koperhoudend | 08-07-16 | 19:13

@mmamax | 08-07-16 | 19:07 "Grappig dat op het Russische news alleen wordt gerept over een oefening en niet over dreigingen..."
.
Dat is met dezelfde hardnekkigheid waarmee ze Washington een "partner" blijven noemen.

ben kokhals | 08-07-16 | 19:13

@PietGeniet | 08-07-16 | 19:02
Dan zal ik als Premium Reaguurder (don't ask don't tell) je uit de droom helpen. Het is niet Rusland dat oprukt richting het westen, het is de NAVO/EU dat Rusland steeds verder omsingelt. Dat het regime daar niet fris is, dat is een andere zaak.

atheïstisch stemvee | 08-07-16 | 19:11

@Ali Ben Ossepoot | 08-07-16 | 18:50 "Hahahaha! Poetin lacht zich zijn pielski uit zijn broeksi"
.
En reken maar dat Nederland nu een "prime target" is voor nucleaire vergelding op beperkte schaal (Rotterdamse haven, Groningen [gas] en vliegbases met nucleaire wapens zoals Volkel, enz.) en in het uiterste geval (samson optie) van de kaart wordt gewist.

ben kokhals | 08-07-16 | 19:11

Grappig dat op het Russische news alleen wordt gerept over een oefening en niet over dreigingen... zoals gewoonlijk moet je zelf weer gissen.

mmamax | 08-07-16 | 19:07

PietGeniet | 08-07-16 | 19:02
ff niet storen Piet ik zit net mijn roebels te tellen.

Bennie Boos | 08-07-16 | 19:07

Ik vraag me af hoe het voelt voor onze soldaten om in de Wiking-divisie te worden ondergebracht en aan de verkeerde kant van de geschiedenis te staan.

accijnstoerist | 08-07-16 | 19:07

Die kans is al geweest voor beide zijden. Zoek het internationale incident van een aantal maanden geleden maar eens op. Volgens de meesten hier waren we al tot stof gekeerd rond deze tijd.

Pieleke | 08-07-16 | 19:05

polderaar | 08-07-16 | 18:53
Hoef je niet zo lang in een onderzeeër te zitten.

Bennie Boos | 08-07-16 | 19:03

@ben kokhals | 08-07-16 | 18:52
@kw_nl2 | 08-07-16 | 17:00
Na WOII werd er zelfs de conferentie tussen Stalin en Churchill en Franklin D. Roosevelt gehouden op de Krim nl.wikipedia.org/wiki/Conferentie_van...
.
Transfer of Crimea door Nikita Khrushchev i.v.m. de aanleg van een "hydro-electric dam on the Dnieper River" en.wikipedia.org/wiki/1954_transfer_o...

Watching the Wheels | 08-07-16 | 19:03

Dit is een afleidingsmanoeuvre, de Brexit heeft ze lamgeslagen, stelletje oorlogszuchtige idioten. En Rutte, EU slaaf, stop met dit land te beledigen met je leugens en grootspraak.

lanexx | 08-07-16 | 19:02

OMG!!!! 150 man?? Maar dan zijn we ons hele leger kwijt?!?!!

Ali Ben Ossepoot | 08-07-16 | 19:02

Wel typisch dat alle zwitsals in de panelen hier zonder uitzondering pro-Russiesche standpunten verkondigen. Russisch psyops offensiefje?

PietGeniet | 08-07-16 | 19:02

Als Tipo 16.40 uur
Ron

lid nav progazadem | 08-07-16 | 19:01

Waarom moet de regering een ander toestel hebben dat in een keer de oceaan kan oversteken.Ik zal geen godwin hierover plaatsen.

polderaar | 08-07-16 | 18:53

@kw_nl2 | 08-07-16 | 17:00 "@mrXL Lol, nadat Rusland volstrekt illegaal de Krim was binnengevallen hielden en ze een referendum. Je moet echt in Rusland gaan wonen man..."
.
Heb jij geschiedneisles gehad van Rutte? De Krim hoorde bij Rusland tot 1954 upload.wikimedia.org/wikipedia/common... maar wilde in 1991 al liever heraansluiten bij Rusland en behield een autonome status. Op de Krim was (en is) een Russische vlootbasis en die werd na de onafhankelijkheid gehuurd van Oekraine. In reactie op de illegale staatsgreep door de VS in Kiev besloot het parlement van de Krim tot heraansluiting bij Rusland ("they certainly would not want to become part of the EU whose goal is the obliteration of all national identities") gesteund met een referendum dat door internationale waarnemers ook uit EU/NAVO lidstaten werd bijgewoond en vreedzaam en correct bevonden. Waren ze niet teruggegaan naar Rusland, dan was het een strategische NAVO basis geworden (waar de NAVO in 2013 zelfs al verbouwplannen voor had): "it would have become a huge NATO/US military base (…), a massive military/navy/intelligence complex". Daarom is de NAVO pissig. Het heeft enige externe basis van de Russen (Tartus in Syrië) nog niet kunnen overmeesteren, niet de Krim basis en niet de basis in Kaliningrad, en ook niet de bases van de Noordelijke Vloot kunnen isoleren.

ben kokhals | 08-07-16 | 18:52

@Zoon van Boer | 08-07-16 | 18:48
Het gaat om macht (wereldmacht), geld is alleen een middel.

Watching the Wheels | 08-07-16 | 18:52

@Pieleke | 08-07-16 | 18:41
Zolang de dollar niet valt en de Deutsche bank en Italiaanse banken weer op andere wijze gered kunnen worden, want anders is net als in het verleden de moord op een Frans voldoende om een argument te hebben om voor wat extra omzet Lockheed Martin te zorgen nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_Wereldoo...

Watching the Wheels | 08-07-16 | 18:51

Ja we gaan naar het oosten om indruk te maken op Poetin en we nemen al onze prachtige afschikwekkende Leopard tanks mee!

O nee, we hadden ze verkocht.........

Marc52 | 08-07-16 | 18:50

Hahahaha! Poetin lacht zich zijn pielski uit zijn broeksi

Ali Ben Ossepoot | 08-07-16 | 18:50

-weggejorist-

Dostranamus | 08-07-16 | 18:50

@Pieleke | 08-07-16 | 18:41
Ik hoor je niet over de 6+ miljard die de sancties tegen Rusland kosten, per jaar. Geld zat hier blijkbaar.

Zoon van Boer | 08-07-16 | 18:48

Rutte, je kan altijd nog in de kast onder de trap van je moeder schuilen tesamen met haar en de prepvoorraad uit oh ja, 1962.
Noemde men 5 jaar voor je geboorte al de Tweede Kamer.
Ja, je was er te laat bij, jongen.

Ernst Oosters8389 | 08-07-16 | 18:46

Zou het niet heel vreemd vinden als Poetin juist door dit soort EU- en NAVO-provocaties een keer binnenvalt. Alternatief is immers troepenopbouw en raketschilden aan de grens. Gaan Van Baalen en Verhofstadt nog naar Litouwen deze maand? Of Jaap de Goede Hoop Scheffer? Beetje de mensen opjuinen op zo'n podium: "we keep coming back each week until you've won your fight". Vreselijke lui, en allemaal "voor de vrEUde".

Watching the Wheels | 08-07-16 | 18:43

Voor velen is ie er weer: een Rusland topic. Hoera, we kunnen weer los. Het boze westen is op OORLOG uit. Jawel, het zit er aan te komen hoor, maar deze keer echt. Alle experts hier zeggen het. Het is onvermijdelijk. Gaap. Uiteraard zijn die paar duizend man symbolisch. Wat moeten ze dan doen. Niets? De Baltische staten voelen zich bedreigt, dan moet je als Navo iets doen om ze tevreden te stellen. Volgende week hebben mannen het er over, worden er een paar scherpe opmerkingen aan de pers meegedeeld, van beide zijde en that's it. Handelsbetrekkingen worden voorzichtig weer aangehaald later dit jaar, er zal wat meer samenwerking komen in Syrie, komt goed. Uiteindelijk gaat het om geld, en continuïteit voor de leiders.

Pieleke | 08-07-16 | 18:41

Weet iemand hoe men er in Noorwegen over denkt? Dat westerse Navo land grenst nl wel aan Rusland.??

Ci Ty33 | 08-07-16 | 18:39

@Bennie Boos | 08-07-16 | 18:28
Dat waren ook twee totaalmalloten die daar niet hadden moeten zijn en de Oekraïne deugt zelf ook om meerdere redenen niet, maar dat neemt niet weg dat de angst in de Baltische staten dat de Russen zullen terugkeren gezien de grote etnisch-Russische minderheden in die staten zeer reëel is. Zie de voorbeelden die ik aanhaalde, die spreken voor zich.

PietGeniet | 08-07-16 | 18:34

@Ci Ty33 | 08-07-16 | 18:12
Opvallend dat ze een liedje van Bob Geldof's LiveAid en.wikipedia.org/wiki/Live_Aid gebruiken voor de NAVO. En laat nou net die Bob Geldof de tegenstander van Farage zijn geworden tijdens de Brexit battle on the River Thames digitalspyuk.cdnds.net/16/24/980x490/l... New World Order Peter Stuyvesant wat ik je brom :). No need for real democracy, de miljonairs weten wat goed is voor de massa. Bezopen dat ze die Russische beer zo lopen te porren. Maar ... het aandeel Lockheed Martin gaat goed en daar gaat het uiteindelijk om, zet de grafiek maar op 5 jaar ... hadden ze er maar een paar ton ingestopt ... o wacht dat hebben ze natuurlijk www.google.nl/?#q=lockheed+martin+sto...

Watching the Wheels | 08-07-16 | 18:32

"Nou, jongens, stof maar af die nukes die helemaal niet in Volkel liggen."

Dat doen ze ook niet, die liggen in een bunker in Utrecht.

Zoon van Boer | 08-07-16 | 18:30

PietGeniet | 08-07-16 | 18:22

Nee we hebben dit nog op ons netvlies staan
www.elsevier.nl/buitenland/blog/2014/0...

o.a. Guy Verhofstadt en Hans van Baalen zijn de oorloghitsers.

Bennie Boos | 08-07-16 | 18:28

Huh..... kan iemand nu eindelijk eens aangeven tegen welke Russische dreiging ?
Of bedoeld marionet rubbere Rutte misschien met die dreiging dat de Russen maatregelen treffen i.v.m. de agressieve houding van de NATO aan hun grenzen ?

von Strumpfhausen | 08-07-16 | 18:27

Voor onze totale lul met zijn opgespoten barbiepop die krachtig reageren op de opgeklopte Russische dreiging.

Het is weer kassa voor de Amerikaanse oorlogsindustrie, dat verlicht weer het schulden probleem ,een Marshallplan zou de Amerikanen helemaal helpen om uit hun schuldencrisis te geraken, maar op een voorwaarde de oorlog moet wel uitgevochten worden in Europa want daar hebben we nog stafkaarten van en niet in onze voortuin. Tenslotte hebben die Europeanen alle ervaringen in huis van de eerste en tweede wereldoorlog, zij redden het wel en dan kunnen zij weer stenen stapelen.

Een Russische divisie bestaat uit min 10.000 en max 20.000 manschappen.

Een Russisch bataljon bestaat min uit 400 en max 800 manschappen.

En hoeveel divisie's zijn er al samen getrokken langs de Russische grens, redder van ons Vaderland?

De meidagen van 1940 zijn weer terug gekeerd, alleen onze hoogst intelligente bakfiets kinderen opgegroeid aan de veilige grachtengordel zijn zich dit nog niet bewust, zij vertrouwen weer op hun beurt op de KMA/KIM lichting welke een staat van dienst hebben opgebouwd door iedere week trouw met hun Delsey koffertje en een broodje van moeder mee te nemen naar hun bastion in Den Haag.

Werkelijke gevechtservaring beschikken deze mensen niet meer (behalve enkele pelotons van onze elite, mariniers en commando's) voor de rest is er nog steeds geen geld voor.

Voor de meeste millenniums is oorlogsvoering een spelletje op de gameboy, nu jongens en meisjes op de grond in het veld gaat het er heel anders aan toe en daar moet het toch echt gebeuren.

De jaren 30 zijn weer terug met dank aan de EU (Nooit meer oorlog,wij zorgen voor de vrede, gaat u maar rustig slapen Fransje waakt over u.)

Wanneer heb ik dit eerder gehoord.

Jo, kruip weer eens in je geschiedenis boekjes en Barbie kruip maar weer in de keuken en probeer iets zonder aan te laten branden.

Chinook Elsevier | 08-07-16 | 18:27

Lees ik vanochtend, dat Rusland wil samenwerken in het MH17 onderzoek .......
Nu dit.......

Hartgrond | 08-07-16 | 18:25

Had ik al een paar weken geleden gelinkt dat Rutte en Merkel militair samen gingen werken.
Merkel rommelt ons WWIII in en Rutte loopt er als een geile hond achteraan.
"We moeten een vuist maken en laten zien dat wij bereid zijn ons te verdedigen."
Hahahaha.... serieus?
"We" hebben ons leger en materieel in de uitverkoop gedaan.
Moet je nodig in de achtertuin van ome Poet gaan staan te dreigen.
Randdebiel.

Schietmijmaarlek | 08-07-16 | 18:24

Wat een zure (en soms ronduit pro-Russische) commentaren hier.
Met de annexatie van de Krim en de facto door Rusland gevoerde proxy-oorlogen in Abchazië en Zuid-Ossetië (Georgië) en ook Volksrepubliek Donetsk (Oekraïne) en een door Russische troepen gesteund "onafhankelijk" Transnistrië (Moldavië) snap ik wel dat de Baltische staten met significante etnisch-Russische minderheden zeer ongerust zijn over de volgende troefkaart die Poetin zal uitspelen. Dat zij hun steun zoeken bij de NATO lijkt me dan ook heel goed te begrijpen. Men verwijt de NATO zogenaamd agressie vanwege het op uitdrukkelijk verzoek van de Baltische staten stationeren van troepen maar de Russen spelen een veel gevaarlijker spel. Lezen jullie geen kranten?

PietGeniet | 08-07-16 | 18:22

Ruim twee weken geleden: "Over twee weken keren de JSF's terug naar de Verenigde Staten." (kan de huidige versie eigenlijk al schieten, of alleen rondjes vliegen?)

W_F | 08-07-16 | 18:21

Katoentje | 08-07-16 | 18:02
En nog toegevoegd: thans is Rusland onze bondgenoot tegen ISIS c.s., en dat is niet alleen prettig, maar vooral ook nagenoeg onontbeerlijk.

Ci Ty33 | 08-07-16 | 18:18

Rutte kan er beter 198 sturen. Heeft ie goed ervaringen mee.

Piet Karbiet | 08-07-16 | 18:15

@MarcS | 08-07-16 | 18:05
Lol:) Die is vast al opgepiept. Even aftellen 3... 2... 1...

ben kokhals | 08-07-16 | 18:15

De niet bestaande dreiging, alleen gepropageerd door de zieke EU agenda. Er is echt geen enkele dreiging en dat is een feit. Wat een zielig, dom, gevaarlijk spelletje wordt er weer gespeeld. Ze zijn compleet van de pot gerukt.

Officieel oorlogje aan het uitlokken. Wat een goede leiders zeg... echt zo onverantwoord, niet meer normaal.

hijger | 08-07-16 | 18:13

Rutte kan beter naar de laatste weken van Stalingrad kijken in 1945,Duitsland liep al maanden te blerren dat het nog 'n paar dagen zou duren. En Napoleon ging erheen met 500.000 man ,en kwam met 30.000 man terug .

fleurtje | 08-07-16 | 18:12

Bijna precies 75 jaar na de "Operatie Barbarossa" van de Duitsers (22 juni) laat de "historicus" Rutte het Nederlandse leger samen met de Duitsers naar de Russische grens optrekken om te helpen met het bedreigen van de Russen. Vormt Rusland dan een bedreiging? Alleen als je meent dat niet de NAVO naar de Russen is opgetrokken, maar de Russen naar de NAVO www.libertycampaign.org/images/war/rus... Washington beloofde in 1990 immers dat de NAVO niet naar het oosten zou uitbreiden, een voorwaarde voor hereniging van de Duitslanden, en leidde tot het opheffen het Warschau Pact. Wie trok vervolgens op naar wie? upload.wikimedia.org/wikipedia/common... Nieuwe NAVO leden na 1990: Tsjechië Hongarije Polen (1999) Bulgarije Estland Letland Litouwen Roemenië Slowakije Slovenië (2004) Albanië Kroatië (2009). Aspirant leden: Macedonië Montenegro Bosnië Georgië en mogelijk Oekraïne. Op het oog: Finland Ierland Moldavië Servië Zweden Malta Oostenrijk. En dan zijn er nog de partners Armenië Azerbaijan Belarus Kazahstan Tajikistan Turkmenistan Uzbekistan bijgekomen. www.zerohedge.com/news/2016-06-14/nato...
Maar omdat Rusland die militaire opbouw langs haar grenzen, de statsgreep in Oekraine en dat gedreig als een bedreiging ervaart www.zerohedge.com/news/2016-06-14/nato... wordt Rusland door Rutte gezien als een bedreiging.

ben kokhals | 08-07-16 | 18:12

Halen eind jaren tachtig Reagan en Gorbatsjov de koude oorlog eindelijk
uit de lucht, blijkt 25 jaar later dat dát geen goed plan was.
Zucht... Oorlogszuchtig.

vanvandaag | 08-07-16 | 18:12

Watching the Wheels | 08-07-16 | 17:29
Hoe genant, die video met die ministeriële burgermannetje en -vrouwtjes, verdwaald in de wereld van Peter Stuyvesant www.dumpert.nl/mediabase/470811/6427a5...

Ci Ty33 | 08-07-16 | 18:12

Jeetje 1050... Die durft lol

Lompe Loel | 08-07-16 | 18:11

Is die Rutte helemaal idioot geworden , aftreden z.s.m. , weg ermee en voor het tribunaal
Behalve het land economisch en sociaal ontwrichten stort hij het dadelijk ook nog in een conflict met Rusland.
Als er 150 man naar het Oosten moeten weet ik wel een Haags groepje van dezelfde grootte die niemand zal missen ( de paar goeden , mogen blijven ) .

enorme sukkelzak | 08-07-16 | 18:10

NUTS
.
Wanneer komen de Russen ons van het imperialistische westen bevrijden?
Door de EUSSR zijn we allemaal getekend als loonslaven ten behoeve van de ego's van zelfbenoemde Eurocraten en de share holder value van de multinationals.

General McAuliffe | 08-07-16 | 18:09

Er komt geen oorlog met de Russen!
Totale onzin.
Dit is ketelmuziek om de aandacht van het EU gepruts af te leiden.

Bolder | 08-07-16 | 18:09

Timmermansen van deze wereld.
Parel van het Zuiden
Fackkundig door multifuck Pauw op het schild gehezen.

Hartgrond | 08-07-16 | 18:08

Ik zeg ff niets, tot ene DKS haar mening heeft gegeven. Zij, en alleen zij is de toonaangevende expert op dit gebied. Trouwens, heb ik Nonkel al een paar dagen gemist?

MarcS | 08-07-16 | 18:05

Die fist van Rutte wil zelfs een Rus nog niet in zijn poepert. Briljant staaltje psy-ops van onze zwaar onderschatte Lijder. Die 150 man zijn special operators die de 60 mm buizen van de KL achter de linies gaan inwisselen. Voor die 650 Duitsers wordt het een uitje naar waar Grossvater jaren geleden de Heimat wilde uitbreiden. Nogmaals; ik wil geen kwaad woord meer horen over het geostrategisch inzicht van ons aller Mark.
Wat overigens verder niemand weet is dat Spartacus op speciale missie gestuurd gaat worden als mijnenaanstamper. Heel veilig voorbij de linies van de EU.

Rest In Privacy | 08-07-16 | 18:03

beurs.com/2016/01/04/niet-in-onze-medi...

Er is geen ENKELE reden om ZO agressief ZO ver richting naar Moskou op te rukken.
Tijdens de tweede wereldoorlog is Rusland een belangrijke bondgenoot gebleken, die daarna zeer begrijpelijk een veiligheidsbuffer middels Oost-Duitsland en nog een paar instabiele landen heeft ingesteld. Tot Joegoslavië toe. Had daar OOK maar de huidige Poetinversie van etnische grensvormingen toegepast, dan hadden we daar helemaal geen oorlog ooit gehad.
Sinds die tijd is Rusland alleen maar terug gekrabbeld, terrein prijsgegeven, terwijl
West Europa, Brussel, de NAVO, de Pentagonparanoia, en de Rothchild banksters (ALLE centrale banksters) ALLEEN maar verder richting Moskou zijn opgeschurkt.
Schaamteloos militair hebben ingekapseld.
Er zelfs de boekhouding van Griekenland voor vervalst, Erdogan met ALLES weg komt nu, de Baltische Staten aan laten sluiten, en de Ukraine ervoor ordinair EU heeft bezet.
Rompuy, Verhofstadt, v. Baalen, Sofie in het Veld die mede de democratisch(!) gekozen president (corrupt of niet corrupt) hebben weggejaagd daarvoor... in hun verkiezingsjaar?
Ze hiefden alleen maar even te wachten...... de schooiers....

www.nrc.nl/nieuws/2014/03/17/definitie...

De krim: Poetin luisterd WEL naar volksraadpegingen. Onze despoten NIET!
De Kievcriminelen willen de russische taal, gebezigd ten oosten van de Dnjepr, verbieden. Moet je eens in Belgie proberen. Poetin heeft etnische grensvorming toegepast daar, en is in regenstelling tot onze politieke versies WEL een beste garantie voor vrede: LUISTEREN wat meerderheden in regio's willen hebben, en dat zoveel mogelijk invullen.
Dat ALLES ontbreekt in Europa, de Europese Unie, het Europese parlement.
DE meest ondemocratische uitvoerders ter wereld nu, "Afrika-despoot" waardig, van de allergrootste bestuurspolitieke criminele, parasitaire, economische, monetaire, maatschappelijke en zeker geo-politieke super-misdaden van na de tweede wereldoorlog OOIT, en gaat als zodanig de toekomstige geschiedenisboeken in, nadat de volks-tribunalen voor de EU oorlogshitsers achter de rug zijn en middels minimaal een hoop schandpalen op vele marktpleinen in Brussel zijn afgewerkt.

Deze gewetenloze EU bandieten MOETEN worden geblokt, en zeker OOK diegenen die mij daarbij in gijzeling gezet hebben en houden.
Mijn bestuurspolitieke "leiders", die nu de 2de overduidelijke volksraadpleging schaamteloos en glimlachend de vuilnisbakken in aan het flikkeren zijn: NEE......
Maar dat kan pas in maart volgend jaar waarvan ik ZEKER weet waar ik mijn rood vlekje neer ga parkeren.....

Katoentje | 08-07-16 | 18:02

Die handvol militairen zijn geen versterking van belang. Wel van symbolische en mobiliserende waarde. Zodra er daar iets gebeurt aan de grens moeten er doden vallen van zoveel mogelijk Europese nationaliteiten. Dan wordt u namelijk boos en gaat u de oorlogshitsers steunen en hele domme dingen doen zoals ongekozen potentaten in Brussel een leger geven. Slim dat men er niet teveel stationeert, anders zou zo'n "verdedigingsmacht" per ongeluk de Russen teveel afschrikken. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat die oorlog er komt.
.
Het gaat nu snel, heel snel. Niet lang meer en onze kinderen worden geronseld om te sterven voor de Junckers, Rutte's, en Timmermansen van deze wereld. Net zulke smerige klootzakken als Putin. Of de kinderen hebben geluk en hoeven niet naar Oostfront en mogen diverse niet luisterende burgers de kop inslaan.
.
EU, darkness rising.

Parel van het Zuiden | 08-07-16 | 18:01

het lijkt er idd steeds meer en meer op dat de elites noodgedwongen ons een extern vijandsbeeld willen opdringen (rusland) en tegelijk osn intern willen verzakken (demografische diversificatie door massa immigratie) - iedereen met werkend verstand weet dat Rusland gewoon een bondgenoot is als het er op aankomt.
troepen naar ISIS sturen, bonafide terroristen.. ho maar. maar RUSSSSSLAND !! direct het leger erop af! te gek voor woorden. en boven niet gehaal zonder gevaar. Rusland heeft wél een echt leger. en zoland Putin aan de macht is, en alles strak controleert, is er niks aan de hand. maar wat als er straks in Moskou ook eens s n nationalistische hardliner aan de macht komt?? dat zou zo maar kunnen gebeuren door de onaflatende NATO/EU/US provocaties.
en China zal altijd dooor dik en dun bij Rusland staan, wegens laatste ertnstige bonsg

Krazy_Iwan | 08-07-16 | 17:58

Rutte gaat er zo dus mede voor zorgen dat de bovenste stenen bij de onderste komt te liggen. Fijn!

Ik zeg het alvast meneer Rutte: ik laat mij niet een oorlog in sturen tegen Rusland! No fucking way!

Groetjes van een deserteur! ;)

Sarcastisch varken | 08-07-16 | 17:56

Putin lacht zich straks gewoon dood, geen kogels nodig.

Stephan Bijzitter | 08-07-16 | 17:56

@ja,diedus! | 08-07-16 | 16:57
Ja, maar die worden nog steeds door Moskou betaald kameraad.

bakermat | 08-07-16 | 17:55

En toch zijn er nog mensen die die idioot serieus nemen, mijn god wat worden die mensen die toen strategisch gestemd hebben nog bedankt.

Boy Cot | 08-07-16 | 17:51

ZIjn de overblijfselen van alle nog vermiste Nederlanders die in 41-45 in de Baltische staten onder Duitsch commando sneuvelden al allemaal gerepatriëerd? Of heeft de Oorlogsgravendienst er al een militair ereveld voor onze tweede generatie Russenvreterts ingericht? De eerste generatie ging tijdens de veldtocht van Napoleon in de Fransche wapenrok ten onder. Kunnen de namen van die arme donders anders ook op dat smartscreen in de hal van de TK?

F. von Zeikhoven | 08-07-16 | 17:50

Bliksemafleider voor problemen met de Europese banken wellicht.

Bennie Boos | 08-07-16 | 17:50

Leuk man, oorlog. Echt supercool camouflagepakjes, vet gave raketten, toffe atoombommen en zo verder.

Ben net terug van Helgoland, daar kan je nog wandelen tussen de bomkraters. Een vergeten stukje WOII geschiedenis. Daar een boekje met getuigenverslagen gekocht.
De Engelsen schamen zich nu nog voor wat ze daar aangericht hebben, de Duitsers schamen zich om wat ze niet konden verdedigen.

Denkt die debiele Rutte echt dat het nu anders zal zijn?
Overbevolking is kudt. Maar geboortebeperking is de manier om dat op te lossen. Oorlog is dat niet.

Koperhoudend | 08-07-16 | 17:49

Lachen met Pechthold 😂
Wie het hardst pang-pang kan roepen heeft gewonnen !

Bolder | 08-07-16 | 17:49

Deze Rutte doet het niet meer, op naar een versche elitekruiper.

rechtsdwalendeautist | 08-07-16 | 17:49

Gaan we nu ook nog troepen sturen naar de grenzen waar de werkelijke invasie van Europa op dit moment plaats vindt ?

cucamonga | 08-07-16 | 17:47

MSM is hier angstvallig stil over..

vmk | 08-07-16 | 17:47

Poetin is ook bepaald niet heilig, met zijn gedrag rondom Krim en Georgië, maar wat de NAVO doet helpt niet.

Verder moet ik bij dit soort berichten altijd denken aan Jan Soldaat van de oude Jaap.

youtu.be/_YUpSFiBun8?t=1458

Bigaroque | 08-07-16 | 17:45

"Wél steunen van de omkieperende banken … níet steunen van de omkieperende banken … wacht eens, er is toch ook nog een heel andere manier om uit een economische crisis te komen?"

simpelman | 08-07-16 | 17:44

We kunnen er om lachen, maar hoe triest alles duidt er op, lees je internationale journalisten bijna elke tiende tweet gaat over oorlog Donbass en dus Rusland.
Let maar op binnenkort gaat het los in Donbass.

Flatuleerder | 08-07-16 | 17:43

Aso.. euh Asociatie verdrag zekerstellen. Rutte zal het naast zich neer leggen. Russia mag geen felle reactie geven op het erbijtrekken in de EU.
Denemarken doet er 200 bij.
translate.google.com/translate?sl=da&...

vmk | 08-07-16 | 17:42

Flashheart | 08-07-16 | 17:30
Kijkt u eens op de kaart. De Baltische staten zijn alleen te verdedigen/van de kaart te vegen met een atoombom.

Ci Ty33 | 08-07-16 | 17:39

Plahoie resjenniee gaspadin Rutte. Ochen plahoie i gloepiee

superjan | 08-07-16 | 17:38

Iemand zonder (eigen) kinderen die de kinderen van anderen met 50+ jaren oude rommel naar war-land stuurt. Rutte ga eens heel snel stoppen met roken, imbeciel.

Bert-Bus | 08-07-16 | 17:38

Neem Van Baalen en Verfopstad mee.
Als Poetin die knuistjes van die Van Baalen ziet zet ie het gelijk op een lopen en dondert aan de oostkant van Rusland in t water.
NATO is weer lekker aan t uitlokken!
Zometeen niet janken als iemand die konstant getreiterd wordt terug begint te slaan.

Alexander Pechkop | 08-07-16 | 17:37

Knettergek, die NATO / EU onder aanvoering van Merkel en Odrama en schoothondje Rutte er achter aan.
Stop met provoceren en verder bewegen richting Rusland, stelletje idioten. We zijn al te ver in hun comfortzone opgetrokken, alleen die Timmerfranzen, Verhofstadjes en Van Baalens zien dat niet ...
Zie de Russen als je bondgenoot in de strijd tegen de radicale Islam ipv dit zuigende getreiter.
Ik hoop dat Trump het beter aan gaat pakken dan die halve Islamiet die nu in het Witte Huis zit.

Zwizalletju | 08-07-16 | 17:37

Rutte gooit de knuppel in het hoenderhok en gaat de pleiterik maken, is er al een overlevingsplan voor personenauto's bij een atoomaanval, of een tentoonstelling van Russische toegepaste kunst.
Wij wachten gespannen met aandacht op de verkiezingsspotjes van de verschillende politieke partijen.
успех Нидерланды.

hovawart | 08-07-16 | 17:36

Haha grapjas die Rutte... dit is hetzelfde als de gemiddelde reaguurder die een vuist maakt tegen Alistair Overeem. Je kunt hem voor alles uit maken, maar zodra je daadwerkelijk in de ring met hem staat dan besef je opeens dat je beter je mond had dicht kunnen houden. ik ben het met Rusland eens. De EU speelt een gevaarlijk spelletje.

FinFucker | 08-07-16 | 17:36

.. Poetin met Willie Alexander en Max toch gezellig een biertje zien drinken..
Havenwerker | 08-07-16 | 17:16
.
Yes, toen zat Putin te flirten met Maxima en die koning kratje had het niet eens door.

Pemberton | 08-07-16 | 17:35

ben kokhals | 08-07-16 | 17:14
En iedereen wordt opgestookt door de anti-Russische attitude in de Oostblok-landen die we nooit hadden moeten toelaten in Nato en EU.

Ci Ty33 | 08-07-16 | 17:35

@Duifmans | 08-07-16 | 17:25
.
Neen, kinderen van parlementariërs in Europa zijn vrijgesteld. En Bilderbergers. Die kids studeren op uw kosten in Lausanne. Staat allemaal in een geheim verdrag, want u bent te stom om dat te weten.

Piet Karbiet | 08-07-16 | 17:34

Rutte is een trekpop. Wie is de hand onder het rokje van de Mona lisa. Ik kan wel roepen halloooooo ik wil geen oorlog, maar Rutte's bevelhebbers willen het wel. Dit begint ernstig te worden Rutte is een gevaar.

Bokito ergo sum | 08-07-16 | 17:34

Tja, oorlog is altijd een oplossing voor als ze het niet meer weten...
Alles voor onze “veiligheid en geborgenheid” hoor ik hem eergisteren wel 10 x vertellen…
Maar wij zijn met meer, en hebben ook meer lantaarnpalen !

A3an | 08-07-16 | 17:33

@Piet Karbiet | 08-07-16 | 16:46
Zjuist. Noord-Korea bedreigt ons ook. Daar ook maar een bataljon heensturen? Mafkezerij. Lekker handelen, net zoals ze graag met dat andere kudtland Saoedie-Arabie doen.

Driewerf Hoezee | 08-07-16 | 17:31

"they're saving their own lives".

Watching the Wheels | 08-07-16 | 17:31

Referendum hater Mark Rutte staat niet toe dat De Krim en Oost Ukraïne onafhankelijk van de EU zijn geworden. Na het Kosovo referendum voor onafhankelijheid. En wel EU lidmaatschap.

Raider Twix | 08-07-16 | 17:31

-weggejorist-

Bennie Boos | 08-07-16 | 17:30

Dit is prima, de Russen zijn wat assertiever de laatste jaren en daarop reageert de NAVO. Het is een afgemeten reactie, niets voor de Russen om zich zorgen over te maken, 150 man is niet echt Barbarossa. Het is vooral om het vertrouwen in het bondgenootschap te versterken voor de Baltische staten en Polen en om de Ruskies te laten zien dat we de NATO verplichtingen serieus nemen.

Flashheart | 08-07-16 | 17:30

Oh en je bent hypocriet. Zogenaamd de Democratie verdedigen en in de praktijk precies het omgekeerde doen!!!

chinchiller | 08-07-16 | 17:29

Rutte heeft hiermee bewezen een volstrekte idioot te zijn. Rusland is de komende twee jaar geen enkel gevaar, maar dan ook helemaal niet. Iedereen die beweert dat dit wel zo is, is louter bezig te provoceren en indoctrineren. De reden? Heel simpel. In 2018 is het WK Voetbal in Rusland, na Sochi een heel belangrijk prestige project voor Rusland. Poetin zal alles doen of nalaten om dit project geen gevaar te laten lopen. Hij beseft dondersgoed dat een inval in een Baltische staat direct einde oefening betekent voor het WK.

Dit si gewoon even spierballen laten zien. In plaats van dat Rutte nu eindelijk eens dat Associatie Verdrag om zeep gaat helpen, gaat hij een spelletje Risk spelen, die vent is echt de weg kwijt.

Nebuchednezzar | 08-07-16 | 17:28

For the record: Rutte doet dit niet namens mij in ieder geval!

En wat wil Nederland nou gaan doen? Rusland is een herdershond en Nederland is een tandeloze blaffende chiwawa :(
En als die herdershond zometeen bijt zijn we de klos. En wat heeft Rusland ook alweer gedaan? Dat ze landjepik willen doen bij de Krim is NIET onze zaak.
Rutte maak jezelf nuttig en rot op!
Wij hebben niet gevraagd om de EU bullshit en al helemaal. Wanneer ga je eens het volk vertegenwoordigen? Mij vertegenwoordig je in ieder geval niet!

chinchiller | 08-07-16 | 17:27

Kleaute zooi.
Waar blijft de vrijmibeau?

postmodernismisdead | 08-07-16 | 17:27

Käytä taitoasi Pays-Bah
@hovawart | 08-07-16 | 17:22
/
U zit op het eiland Sombrero, naast Bikini?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sombrero_(eiland)

Piet Karbiet | 08-07-16 | 17:26

@ marcoplarco | 08-07-16 | 17:21
We? Van Baalen laat dat werk wel over aan mannen en vrouwen die ook niet zitten te wachten op een wedstrijdje verpissen met Rusland. Alsof die vetkanis zelf überhaupt iets doet behalve stoken.

BeunDeHaas | 08-07-16 | 17:25

Zouden alle pro EU/Oekraïne parlementariërs in Europa zoon/dochter van 18 naar Oekraïne willen sturen als de boel uit de hand loopt?

Duifmans | 08-07-16 | 17:25

@Yummy | 08-07-16 | 17:19
Net zolang met mortieren oefenen langs de Russische grens tot Heineken, McDonald's, Unilever en Shell een nog beter plaatsje in Moskou toegewezen krijgen van de "dictator". images0.tcdn.nl/binnenland/article2229...

Watching the Wheels | 08-07-16 | 17:24

Deze man wordt echt gevaarlijk, als die nitwits in de kamer hun ogen en oren niet opendoen worden wij een oorlog ingerommeld door deze EU opportunist!

lanexx | 08-07-16 | 17:24

@ sufkut | 08-07-16 | 17:16
We kunnen een reisje Goelag voor die 150 wezels wel crowdfunden of kickstarten, me dunkt. Hoeven die Russen niet eens hier te komen. Mocht er iemand nog een brommer hebben, dan wil ik die graag lenen, breng ik ze er wel naar toe, desnoods 1 voor 1, met een mooie strik eromheen.

BeunDeHaas | 08-07-16 | 17:23

@Bert-Bus | 08-07-16 | 17:16
.
The ever closet onion

Piet Karbiet | 08-07-16 | 17:22

Heeft toch niets te maken met het feit dat ze de aandacht willen afleiden van de bankencrisis in de EU? Niets werkt zo goed als bliksemafleider en bindmiddel voor het volk dan een goede oorlog.
FrankVeer | 08-07-16 | 17:19
Verdomme, ik wás afgeleid.

Sans Comique | 08-07-16 | 17:22

Hey Malek, 2 slachtoffers in Mali waren niet genoeg?
Käytä taitoasi Pays-Bah

hovawart | 08-07-16 | 17:22

Rusland is niet de bedreiging. Rusland weet dondersgoed dat zodra ze een NAVO land innemen ze een kernwapen op Moskou krijgen. De Nederlandse militairen kunnen beter ingezet worden om law & order te bewaren in plaatsen als Ede, Hilversum, Gouda, etc.. Deze plaatsen zijn ten dele ingenomen door tuig dat vijandig staat tegenover autochtonen en de Nederlandse staat.

McStuiver | 08-07-16 | 17:22

@Yummy | 08-07-16 | 17:19
Ja, het repertoire wordt uitgebreid met *Boeh!*

atheïstisch stemvee | 08-07-16 | 17:21

Naar mate het Nederlands voorzitterschap verder achter ons ligt, eb de nieuwe verkiezingen naderbij komen, gaat Rutte nu heel vreemde dingen roepen. Die is niet met zijn hoofd bij de volgende verkiezingen, Rutte gaat naar Europa, NAVO of VN, wat ik je brom.

Sans Comique | 08-07-16 | 17:21

Dreiging? Van Rusland? LMAO. De laatste die oorlog wil is Putin.

Heb nooit aan emigreren gedacht maar als dit zo doorgaat, en het gaat zo door, dan kan het weleens erg onprettig worden hier.

Willianus Wortelus | 08-07-16 | 17:21

Meer dan een symbolische vuist zal het niet worden. Tanks hebben we immers niet meer.

Maar 150 man is wel een duidelijk statement naar Moskou. Namelijk dat we defensie hier absoluut niet serieus nemen.

Veritas Splendor | 08-07-16 | 17:21

Zou Hansje van Baalen al staan te zwaaien met zijn vette opgeblazen knuistjes? "Hé zeg Poetin! Schoelje! Rappalje! Schobbejak! We komen er aan heur!!"

marcoplarco | 08-07-16 | 17:21

Wat gaan we daar doen dan?
Russen afschrikken?

Yummy | 08-07-16 | 17:19

@OudeNederlander | 08-07-16 | 17:15
Dan liep ik de volgende dag uw hulzen te zoeken op de hei.

Piet Karbiet | 08-07-16 | 17:19

Heeft toch niets te maken met het feit dat ze de aandacht willen afleiden van de bankencrisis in de EU? Niets werkt zo goed als bliksemafleider en bindmiddel voor het volk dan een goede oorlog.

FrankVeer | 08-07-16 | 17:19

"We moeten op deze top twee dingen doen. We moeten ons tegenover Rusland steviger opstellen; we moeten een vuist maken en laten zien dat wij bereid zijn ons te verdedigen. Maar tegelijkertijd moeten we wel de dialoog gaande houden met de Russen."

En hoe denkt Doctorandus Lampenkap dat het sturen van militairen gaat helpen bij het temmen van Poetin? Ome Vlad beantwoord dit ook met militairen. Nee, dit gaat de stabiliteit helpen zeg.

Vuilnisman, mag Rutte ook nog mee? Hij is een tijdje geleden al gestopt met leidinggeven, nadenken, en hij is zijn laatste restje rationaliteit ook wel kwijt nu.

BeunDeHaas | 08-07-16 | 17:18

Ik heb het nog niet eerder gezegd, maar ik kots van dit soort uitspraken. Laat rutte zelf zijn "assertieve" laaf Van Baalen en de en hun partner in de EU, het konijn van Gent terug in zijn hok douwen. Hoe dom denk je wel niet dat we zijn, maagd Mark.

Pimp my Voortuin | 08-07-16 | 17:18

Heeft iemand van jullie een slijptol te leen want het slot van mijn schuilkelder is helemaal verroest en ik wil die wel tijdig in orde hebben.

pa_niek | 08-07-16 | 17:17

Ja, zo komt die onderste steen wel boven.

marcoplarco | 08-07-16 | 17:17

Waaaat? Niet uit mijn naam!!!!
Rutte vuile oorlogsmisdadiger.

postmodernismisdead | 08-07-16 | 17:17

Tja een ever closing union heeft nu eenmaal vijanden nodig aan de poort. Anders blijven die kutburgers maar zeuren en vragen stellen.

atheïstisch stemvee | 08-07-16 | 17:17

@Watching the Wheels | 08-07-16 | 17:15
Het is een Duidelijk Teken, me dunkt.

Piet Karbiet | 08-07-16 | 17:17

als de russen dan maar weten dat, denk ik, het merendeel van de nederlanders hier niet op zit te wachten. Beter vallen ze binnen om het binnenhof mee te nemen naar de goelag. Krijgen ze een knuffel toe.

sufkut | 08-07-16 | 17:16

Rutte voldoet inmiddels aan de aangescherpte ggz regels: www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2...
't Is natuurlijk wel allemaal de schuld van GeenPeil (want gesteund door de Russen) en de Brexit (want gesteund dior de Russen) en de MH17 (want.. want ..). Gvd man doe gewoon zaken met de Russen, dan valt er eerlijk geld te verdienen ipv met die James Bond achtige constructies.

Bert-Bus | 08-07-16 | 17:16

De Russen hebben in Kaliningrad nog eens goed huis gehouden. Wekenlange verkrachtingen met wodka orgies. Er lopen veel halve Helmutjes rond.

Piet Karbiet | 08-07-16 | 17:16

@Piet Karbiet | 08-07-16 | 17:12
Ook dat nog ...

Watching the Wheels | 08-07-16 | 17:15

Reinaert | 08-07-16 | 16:55
41e, veldartillerie, in 't Harde

OudeNederlander | 08-07-16 | 17:15

Rutte: "De uitdagingen waar de NAVO voor staat zijn veranderd; de regio rond Europa is instabieler door conflicten, en Rusland is de afgelopen jaren assertiever."
.
Even gecorrigeerd voor je, Rutte:
"De uitdagingen waar de NAVO voor staat zijn veranderd; de regio rond Europa is instabieler door het optreden van Washington en de NAVO, waardoor Rusland assertiever heeft moeten worden."

ben kokhals | 08-07-16 | 17:14

Idioterie. Ik herinner me nog een aantal oorlogsschepen die hier voor de kust langsvoeren. Wij konden enkel een kustwachtvliegtuigdingetje langssturen en de Russen lachten zich dood.

Eerst investeren in die krijgsmacht!

Driewerf Hoezee | 08-07-16 | 17:14

meneer Q | 08-07-16 | 17:09
Napoleon?
Piet Karbiet | 08-07-16 | 17:11
=
Die Herrr met dat snorretje.

meneer Q | 08-07-16 | 17:14

Brandstof op..

boerk | 08-07-16 | 17:13

Blijf vooral in de EU jongens, met Rusland weet je het maar nooit! *ahum*

boerk | 08-07-16 | 17:13

@meneer Q | 08-07-16 | 17:11
Sieg Junck!

Watching the Wheels | 08-07-16 | 17:13

De Laatste Kilometerboog in de Tour stort in.

Piet Karbiet | 08-07-16 | 17:12

stevig opstellen met 200 man. Als ze zwaar obesitas zijn misschien, maar Poetin zeikt in zijn box van het lachen met deze schertz vertoning

voedselbankier | 08-07-16 | 17:11

Hahaha... de Duitsers weten daar de weg; ze hebben nog ouwe legerkaarten.

meneer Q | 08-07-16 | 17:11

Wel pang-pang-meneren naar Verweggistan, maar Ede, Gouda en Amersfoort kunnen barsten.

Uw Psychiater | 08-07-16 | 17:11

Onze veiligheid, onze banen onze welvaart. Onze veiligheid onze welvaart, onze banen. Onze banen onze welvaart onze veiligheid. Tot zover de Rutte spraak computer. Eerlijk die man is echt gestoord. Piemel meten met Poetin waar begin je aan. Ik mag hopen dat dit goed gaat. Zo niet dan hoop ik net zo hard dat de verantwoordelijken het eerst worden afgemaakt.

doskabouter | 08-07-16 | 17:11

meneer Q | 08-07-16 | 17:09
Napoleon?

Piet Karbiet | 08-07-16 | 17:11

EUgressie of EUthanasie, kies maar.

Watching the Wheels | 08-07-16 | 17:11

De manier hoe de EU denkt, die toon bevalt me helemaal niet. Gelukkig ligt het altijd aan een ander, anders zou je wel eens kunnen twijfelen. #Nexit en deze boevenbende hier in Den Haag met pek en veren de laan uitsturen!

Mr_Pikibelly | 08-07-16 | 17:10

@sprx | 08-07-16 | 17:02
Omdat de EUlite die moslims nodig heeft om het zeepbellenpiramidespel te laten groeien en lonen laag te houden voor hun aandelenkoersen en multinationalvriendjes. Op Teletekst staat dat er afgelopen jaar 5,2 miljoen mensen stierven in de EU en er waren 5,1 geboortes (dus 100.000 krimp). "Gelukkig" kwamen er 2 miljoen ploflims bij.

Watching the Wheels | 08-07-16 | 17:10

Huh? Het 'lowlife' van Europa en Rusland heeft afgelopen maand in Frankrijk gezellig en minder gezellig met elkaar de banden aangehaald en een biertje gedronken, ondertussen genietend van volksport numero uno, en op hetzelfde moment haalt de wapenlobby via koorknaapje Rutte de wapens uit het vet ?

Dat klinkt een beetje als dat ons gezin het buurjongetje meeneemt op een dagje Efteling (foei) en ik 's avonds de buurman ga vermoorden.

Rutte, je kan mijn naam misbruiken in al je leugens, maar mijn ziel krijg je niet!

Promedio | 08-07-16 | 17:10

@harry21 | 08-07-16 | 17:06:

Waarom alleen namens de mannen tussen 16 en 28? Ik ben een beetje ouder maar heb ook nog steeds ergens een mobilisatielastgeving in de kast liggen. Als de pe0p de ventilator raakt 'mag' ik dus ook nog steeds meedoen.

Reinaert | 08-07-16 | 17:09

EU-oorlogs-hitsers...
weetje wie lang geleden ook troepen naar Rusland stuurde??
Geschiedenis herhaalt zich!

meneer Q | 08-07-16 | 17:09

--quote--
We moeten ons tegenover Rusland steviger opstellen; we moeten een vuist maken en laten zien dat wij bereid zijn ons te verdedigen.
--quote--
.
Verdedig je eigen rotland eens een keer slappe rubberen drol! Weg met dat associatieverdrag, hier die radarbeelden, poten af van onze pensioengelden en als klap op de vuurpeil een fucking nexit!

davimore | 08-07-16 | 17:08

@Piet Karbiet | 08-07-16 | 16:54
necro is op zoek naar de toetsenboardaansluiting om z'n nieuwe aan te sluiten.

Rest In Privacy | 08-07-16 | 17:08

smdyasc@

Precies, het is afleiding voor de interne problemen van de EU. Met de dreiging uit het oosten is er maar 1 redding mogelijk nl:
-
MEER EU !!!!!!!!!!!!!!!!
-
Iedereen begint het een beetje door te krijgen, je creëert een gezamelijke vijand, waar heel europa tegen moet zijn.
-
De engelsen hebben gewoon gelijk !

elcidisback | 08-07-16 | 17:08

We sturen de mariniers met hun Harry Potter invisibility cloak, a magical garment which renders whoever or whatever it covers, uit het grote sprookjesboek van Rutte,"De EU-raad en de Geheime, stiekumme Kamer", en uit Harry Rutter en "de Orde van de Bilderberg".
Malek Ramadam heeft ze vast allemaal thuis of in zijn torentje staan, naast de verzamelde werken van Richard Coudenhove-Kalergi , de Oostenrijkse filosoof en de bedenker van de weerzinwekkende ideologie getiteld "de Europese Unie".
Servus und Grüß Gott Pays-Bah.
ps. fijne vakantie Malek.

hovawart | 08-07-16 | 17:08

Als het allemaal niet zo oneindig doorzichtig, dom en droevig zou zijn had ik er nog om kunnen lachen.....

Not_again | 08-07-16 | 17:08

@Ikreaguuralzesjaar | 08-07-16 | 16:53
Zeau, das een goed bos hout voor de deur.

Piet Karbiet | 08-07-16 | 17:08

Iets zegt mij als het er op aankomt ( zodra Rusland genoeg heeft van deze provocaties deze militairen Rutte de vinger zullen geven

MrShadow | 08-07-16 | 17:07

Samen met Duitsers, goed plan. Die hebben daar nog wat geschiedenis liggen en weten de weg.

TheseDays00 | 08-07-16 | 17:07

Kunnen we aub geen oorlog met Rusland beginnen? Lijkt me heeeeeel slecht idee. Namens alle mannen tussen de 16 en 28 - bedankt.

harry21 | 08-07-16 | 17:06

Pang, pang klinkt in het Russisch: Boem, boem.!
Ik zou er bang van worden en me achter de Oeral terugtrekken.

Kweetnietkweetwel | 08-07-16 | 17:06

Rusland wil de Baltische staten helemaal niet. Ze hebben Kaliningrad al. Voor prestige hebben ze het ook niet nodig, het daadwerkelijk aanvallen van een NAVO land lokt namelijk direct een oorlog uit en daar heeft Rusland geen baat bij. Het is best wel debiel om te denken dat Rusland de Baltische staten zal aanvallen. Rusland wilde slechts de Krim vanwege hun marinebasis daar, om dan daar de conclusie aan te verbinden dat Rusland nog meer landen gaat aanvallen is pure bangmakerij. De Russen zagen het westen weer eens inbreuk maken op de Russische invloedssfeer door een coup te steunen van antidemocraten. Uiteraard hebben ze dat het westen zo moeilijk mogelijk gemaakt en zelf de Krim snel gepakt. Het belangrijkste heeft Rusland veiliggesteld. Nu interesseert ze het niet zoveel maar willen ze wel een mogelijk lidmaatschap van de EU en de NAVO bemoeilijken. Dat zou ik ook doen als Rusland zijnde. Het westen heeft zich niet netjes gedragen. De NAVO is op oorlog uit en die debiel van een Rutte doet daar aan mee.

Old_Spice | 08-07-16 | 17:05

Rutte zou zijn ouwe moer nog hoereren om de aandacht af te leiden van zijn aanhoudende gelieg tegenover de 'hardwerkende Nederlander'.
Hij zou beter in de (het) leer kunnen gaan bij Putin. Wordt het misschien nog eens een kerel.

LJBrinkhorst | 08-07-16 | 17:04

Lupuslupus | 08-07-16 | 16:46
Is een idee, ik ben al aan het kijken of ik ergens in Australie nog een ver familielid heb zitten. No way dat mijn zoon van 15 over een jaar deze Amerikadroom met zijn leven gaat verdedigen.. No way. Desnoods vertrek ik met hem op een hele lange wereld reis. of zou er voor onze kinderen ook asiel kunnen worden aangevraagd als ze niet in dienstplicht willen of tegen zijn.. iemand..

fikkieblijf! | 08-07-16 | 17:04

Hoor net dat de jongens in de loopgraven tetten willen. En wodka.

Piet Karbiet | 08-07-16 | 17:03

Alle NL soldaten dragen een t-shirt met de tekst "Ik ben een Rus".

Amherst | 08-07-16 | 17:02

Arme jongens, als Putin wel zou willen duurt het geen 3 uur.
Stop Obama en Clinton wapen gekletter.
De Russen zijn echt niet opzoek naar 500 miljoen dissidenten.
Het is een rookgordijn voor de ech te vijand, de islam.
En Rusland is een bondgenoot.
De krankzinnige elites verzwijgen continue de moslim agressie, en creëeren een fantoom agressie uit Rusland .

sprx | 08-07-16 | 17:02

Ik mocht in oorlogstijd munitie rijden en lijken mee terug nemen. Fun.
OudeNederlander | 08-07-16 | 16:44

Bravo Intendance Bevo! En munitie = klasse 1? Lijken weet ik niet meer.

appelboor | 08-07-16 | 17:02

Wil helemaal geen oorlog.
We moeten deze onzin stoppen voordat het te laat is.

De EU brengt u vrede...

forcone | 08-07-16 | 17:01

Zouden ze aan de Russische grens "Jij bent welkom" gaan zingen?

BenBinnen | 08-07-16 | 17:01

Het is gewoon een goedkope afleidingstactiek. De Russen zijn niet de vijand.

smdyasc | 08-07-16 | 17:01

-weggejorist-

Professor Pollewop | 08-07-16 | 17:00

Ik ben zelf marinier geweest en zonder vragen doe je wat je opgedragen wordt. Nu in de burger maatschappij zie ik de conflicten in een ander perspectief. Inderdaad zoals hierboven is besproken moet je gewoon handel drijven en elkaar de ruimte geven. Dan was dit nooit gebeurd. Nooit!

BMCJG | 08-07-16 | 17:00

Echt, deze kerel is de meest lachwekkende MP sinds WOII.

lachenjoh | 08-07-16 | 17:00

@mrXL
Lol, nadat Rusland volstrekt illegaal de Krim was binnengevallen hielden en ze een referendum. Je moet echt in Rusland gaan wonen man...

kw_nl2 | 08-07-16 | 17:00

@Bill Cosby | 08-07-16 | 16:43:

Het is inderdaad druk in de lucht deze week. Chinooks, straaljagers maar ook Herculessen. De geneugten van het landelijk wonen pal onder een populaire aanvliegroute.

Reinaert | 08-07-16 | 16:59

Eerlijk is eerlijk; tijdens de koude oorlog waren er wel betere films.

Want met Mo & co kan je geen goede films maken!

dlseth_ | 08-07-16 | 16:59

Er zijn vast nog wel 150 Baltische migranten te vinden die graag deze taak uit solidariteit van ons zullen overnemen. Dito in Duitsland. Meteen maar in Polen plaatsen voor een mooie bufferzone. Is veiliger...

Pompenkoning | 08-07-16 | 16:58

MMmm.. En ik maar steeds denken dat de islam het grote gevaar is. Ik moet blijkbaar nog een hoop leren.

Wasbakplasser | 08-07-16 | 16:57

Wat gaan ze daar doen? Grenswachters trainen?

error503 | 08-07-16 | 16:57

Een millennial leger gaat niet werken. Oorlog is niet in lijn met Arbo wetgeving en als je geraakt wordt door een kogel (of mortier granaat) doet dat best wel zeer.. En mammie is niet in de buurt. Je kunt proberen om vervolgens in een foetus houding te gaan liggen, maar dan krijg je weer het homo/mietje label opgeplakt. En probeer in Nederland - hokjes mentaliteit land - dat label dan maar weer kwijt te raken..

TuurlijkNiet | 08-07-16 | 16:56

@OudeNederlander | 08-07-16 | 16:44:

Dat klinkt als 146KauCie (maar ik kan er naast zitten).

Reinaert | 08-07-16 | 16:55

Volkomen logisch: de Krim heeft een democratisch referendum gehouden waarbij ze zichzelf onafhankelijk hebben verklaard en aansluiting zochten bij Rusland.

We weten inmiddels wel hoe de EU over referenda denkt....

Maak me minder zorgen om Rusland dan om de EU. Laatstgenoemden zijn volledig gek. Zeggen dat de Britse economie is ingestort... Zou me meer zorgen maken om Duitsland en Italie...

mrXL | 08-07-16 | 16:54

De nitwits in de NL politiek spelen met vuur. Het NL volk staat niet achter ze en de Nato staat na al die expansionistische uitbreidingen op springen polderland.wordpress.com/2016/05/31/w...

Ci Ty33 | 08-07-16 | 16:54

Aangezien er vanuit Washington heel anders gekeken wordt naar de wereld today het navolgend vraagje, is dat Rusland nu een soort rookgordijn geworden voor de moeizame Westerse MO activiteiten en omdat Vlad Assad in Syrië overeind houdt?

william7055 | 08-07-16 | 16:54

Je hebt nog kans dat een van de soldaten op wacht over het prikkeldraad springt en vlucht. Richting Rusland wel te verstaan.
(Waar is necro?)

Piet Karbiet | 08-07-16 | 16:54

Is er dan niemand die dit kabinet voor altijd in een dwangbuis plaatst?. Levensgevaarlijke autisten.

ad melkert | 08-07-16 | 16:53

Witte wah? Er is nog een ander leven buiten de politiek. Ik ga naar mijn bijenhotel in Frankrijk. Doe maar es mijn fotokes kijke van afgelopen lente flic.kr/s/aHskyShGfk

Ikreaguuralzesjaar | 08-07-16 | 16:53

Als "Rubberen Open Ruggetje" Rutte verstandig is stuurt hij ook nog 2 bataljons Pantserdivisie en een squadron F16's richting Oekraïne.
En om het af te ronden nog wat Patriot-ploegen. (Die dingen waren weer terug uit Turkistan).

TonyD | 08-07-16 | 16:52

@Rommelende Onderbuik | 08-07-16 | 16:45

"Weet je wie ook troepen naar het oosten stuurde?"

USA in WW I en II.... Omaha beach enzo.. heul veul troepen,

Biologische_Dildo | 08-07-16 | 16:51

Al die pro-EU mensen met: de EU zorgt voor vrede en stabiliteit al gesignaleerd om hun onderbuik te legen?

TheseDays00 | 08-07-16 | 16:50

ROFL !!! 150 soldaten, dat zal de beer wel leren. Rusland heeft een handje vol onderzeeërs nodig om Europa uit te schakelen, tsunami's vanaf de Duitse kust tot aan de Spanje door nucleaire torpedo's is nog makkelijker uitvoerbaar dan de vluchtelingencrisis.

Sweetlakecity | 08-07-16 | 16:50

Acg , de eu heeft momenteel 1400 miljard in de oorlogskas.

ja,diedus! | 08-07-16 | 16:49

De eu brengt ons vrede , aldus pineukio.

ja,diedus! | 08-07-16 | 16:48

De grens tussen Polen en Rusland is onlangs volledig afgesloten. Het kan dus wel militair een grens bewaken...

Voor de liefhebber. Over een kwartiertje begint de livestream van de NATO summit in Warsaw/Polen.

www.youtube.com/watch?v=jLfdZS-4Hrw

mysteryposter | 08-07-16 | 16:48

Rusland is geen gevaar, maar denken natuurlijk wel hun ding. Het echte gevaar wordt gewoon binnengelaten, en ondertussen gaan ze moedertje Rusland bang maken met 1000 soldaatjes. Eikels toch, die plucheplukkers

Heisessie | 08-07-16 | 16:48

150 militairen naar Litouwen? Als lokale moslimgemeenschap zou ik me nu echt grote zorgen gaan maken. Haal in ieder geval de touringcars weg in een straal van 50 km. Gewoon voor de zekerheid.

Pedronegro | 08-07-16 | 16:48

Een vuist laten zien en een uitgestoken hand. Ik word zo moe van die Jip en Janneke retoriek.

Rest In Privacy | 08-07-16 | 16:48

-weggejorist-

Watching the Wheels | 08-07-16 | 16:47

Bill Cosby | 08-07-16 | 16:43
Is me ook al opgevallen.

kneuterzak | 08-07-16 | 16:47

Rusland heeft 766 duizend actieve militairen, 2 miljoen reservisten en bijna een half miljoen paramilitairen.

En wij hebben 100 man met gebalde vuisten en uitgestoken hand.

Het cokegebruik van Rutte moet echt een keer besproken worden in de Tweede Kamer.

tipo | 08-07-16 | 16:47

Nu loopt het de Rus echt dun door de jurk!

gasboer | 08-07-16 | 16:46

Ik maak voor mijn zoon alvast een plekje achter de boekenkast. NO WAY dat hij gaat vechten voor die warmonger in het Witte Huis en zijn maatjes bij de NAVO.
.
Rusland wordt door het Westen bedreigd en NIET andersom!

Lupuslupus | 08-07-16 | 16:46

Precies; sancties opheffen en handel drijven. Goed voor onze economie. Of gaat de NAVO nu ook al over handel? Nederland stond bij Rutte toch op de 1e, 2e en 3e plaats? Zak stront.

Piet Karbiet | 08-07-16 | 16:46

Russische dreiging? Wat wordt er precies door hen bedreigd?

roze_bril | 08-07-16 | 16:46

Geo-strategisch zijn de Baltische staten niet te verdedigen, en ook helemaal niet interessant. Het is dus complete luchtfietserij om te denken dat die militairen ook maar de geringste indruk zullen maken op de Russen. En bovendien zullen de Russen die gebieden helemaal niet aanvallen, zolang de doorvaart naar Sint Petersburg niet wordt belemmerd. Verder staat er in het Russische Kaliningrad al tig keer meer oorlogsmaterieel dan wij er tegenover zouden kunnen stellen.

Ci Ty33 | 08-07-16 | 16:45

En vergeet niet die oude mortieren mee te nemen.

bixiers | 08-07-16 | 16:45

Weet je wie ook troepen naar het oosten stuurde?

Rommelende Onderbuik | 08-07-16 | 16:45

Reinaert | 08-07-16 | 16:42
Lol die heb ik ook nog ergens liggen.
Ik mocht in oorlogstijd munitie rijden en lijken mee terug nemen. Fun.

OudeNederlander | 08-07-16 | 16:44

Ik zie de hele dag al chinooks en straaljagers. Ik denk dat het 30 jaar geleden is dat ik er ook zoveel tegelijkertijd zag.

Bill Cosby | 08-07-16 | 16:43

Zojuist de plunjebaal maar uit de kelder gehaald, je weet tenslotte maar nooit wanneer 'held' Rutte Rusland definitief de oorlog verklaart. Man, man, man.....

Reinaert | 08-07-16 | 16:42

-weggejorist-

Stormageddon | 08-07-16 | 16:42

Beetje paniek zaaien?

twasniks | 08-07-16 | 16:42

Zo hee ,150 man .....

Lasmeister | 08-07-16 | 16:41

Zo, nou van 150 Nederlandse militairen zullen de Russen echt bang zijn. Krijgen ze wel kogels mee of gaan ze Pechtold style pang pang roepen?

i-Wonder | 08-07-16 | 16:40

De russische dreiging is er alleen omdat de Oost-Europese landen en de NAVO continu Rusland aan het uitdagen zijn bij de grenzen.

sinar2 | 08-07-16 | 16:40

100 tot 150 militairen? hebben we er nog zoveel dan? en met wapens en munitie etc ?

OudeNederlander | 08-07-16 | 16:40

"Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten!"

Sarauj | 08-07-16 | 16:40

Laat Rutte lekker zelf gaan en neem Van Baalen mee.

tipo | 08-07-16 | 16:40

Gelukkig is de NAVO niet assertief. Moet Putin eens proberen, grootschalige oefeningen aan de Mexicaanse grens.

Piet Karbiet | 08-07-16 | 16:39

En nu worden de russen bang! Hahahaha

Briljante idioot | 08-07-16 | 16:38

Ga handel drijven met de Russen, stop met het opstoken van een smeulend vuurtje.

leef!! | 08-07-16 | 16:38

'We moeten ons tegenover Rusland steviger opstellen; we moeten een vuist maken en laten zien dat wij bereid zijn ons te verdedigen?' Dat zei hij ook niet na de AANSLAG op MH17

beerboeloe | 08-07-16 | 16:38

Goede oude tijd van de koude oorlog.
Spannund.

Rest In Privacy | 08-07-16 | 16:38

Wel "pang pang" roepen jongens! En pas op dat je niet door onze tanks wordt overreden! Owww wacht...,

funkyd | 08-07-16 | 16:38

Gaan ze "pang pang" roepen, Poetin schijt alle kleuren.

Dutch_Holland | 08-07-16 | 16:38

Een oorlog die de EU zelf heeft veroorzaakt door het (laten) afzetten van een democratisch gekozen regering en het installeren van een fascistische puppetregering aan de grens met Rusland.
Dit is een nog dommere actie dan het ongebreideld binnenlaten van moslims in Europa.

watergeus | 08-07-16 | 16:38

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl