Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Staatsomroep eist hoofd Cameron. Rutte weigert

Nah, da's nou ook lullig voor de Staatsomroep. Jarenlang braaf alle persberichten van de Rijksoverheid omzetten in beeld & geluid met kekke grafiekjes, om het lekker hapklaar op te dienen aan het kijkvee. Maar als Nieuwsuur dan één keer iets terug vraagt aan de MinPres, krijgen ze nul op het rekest. Wat Arjan Noorlander ook probeert, Rutte wil de Britse premier Cameron niet de oren wassen. De NOS'er wil heel graag dat Rutte aan Cameron overbrengt dat Brexit een "fout" is en dat Hilversum absoluut géén nieuwe EU-uittreders wil, maar de premier weigert. De teleurstelling druipt uit de voice-over van het uit Brussel weggepeste juichaapje Chris Ostendorf. Sterker nog, Noorlander & Nieuwsuur krijgen het zelfs voor elkaar dat Rutte voor het eerst in zes jaar eindelijk eens EEN STANDPUNT inneemt. Sjonge. Dat Brexit maakt echt de gekste dingen los in Brussel.

Reaguursels

Inloggen

npo dat is piong yang in Hilversum ,zitten zij soms in de tweede kamer ?vooringenomen beterweters regeringsprekers !!!! buiksprekers voor rutte en juncker (waren dat geen bommenwerpers in wo 2)

geeratz8217 | 30-06-16 | 12:08

@SlagBijNieuwpoort | 30-06-16 | 00:48
Beide kampen hebben gelogen, maar op de lange termijn is het voor de Britten beter als ze eruit stappen. Bremain zou een vrijbrief van de EU zijn geweest om abruptus de politieke unie in te voeren en de lokale parlementen buitenspel te zetten.

Alexander des Burgus | 30-06-16 | 11:30

Het is duidelijk dat die lui van de NOS positie innemen en geen onafhankelijke journalistiek bedrijven. Ze zijn overduidelijk pro-EU en kennen getuige de repliek van Farrage de feiten slecht. Maar dat wisten we wel.

jochum1980 | 30-06-16 | 08:55

Pfff... Nigel Farrage is de grootste Bretard ever.
Wat zal die blij zijn als hij asiel kan krijgen buiten Engeland, want in eigen land zijn hij en mede Bretard Boris straks niet meer welkom.

SlagBijNieuwpoort | 30-06-16 | 00:48

Die twee hebben jarenlang samen opgetrokken. Generatiegenoten, in de conservatief-liberale hoek. Allebei korpsballen geweest. Die voelen elkaar goed aan. Dat Cameron verkeerd heeft gegokt, is voor Rutte nog geen reden hem af te vallen.

Life_Of_Slice | 30-06-16 | 00:36

Ik ben geen fan van Rutte, integendeel, maar hier heeft hij gelijk. Het ligt niet aan Cameron. Het ligt aan Junckers en Schultz met hun te-ver-gaande politieke integratie van de EU.

Zonder dit Juckers beleid kun je referenda organiseren wat je wilt maar komt er nooit een meerdeheid voor Brexit.

KayakFun | 29-06-16 | 22:44

Graaf van Egmont | 29-06-16 | 14:21
In dat geval moet ProAsfalt vrezen dat hij daar te werk gesteld wordt....

BlowingBubbles | 29-06-16 | 22:42

Iemand deze al gezien?:
www.youtube.com...
Super schattig hoe boos de linkse meneer wordt.
Slimkees | 29-06-16 | 16:05

Je ziet die man zeker voor het eerst? haha dat is gewoon zijn dagelijkse stijl. Zeer vermakelijk maar niet links.

Ouwe Jood | 29-06-16 | 22:41

De NPO is erg eenzijdig al heeeeel lang, gelukkig gaat het steeds meer internettende mensen opvallen.

Onderbuik2 | 29-06-16 | 20:51

Yes, Farage heeft zijn antwoorden goed voor elkaar,
wanneer ondervraagd door onze staats-*kuch*"nieuws"-lezeres.

hotmint | 29-06-16 | 19:31

Graaf van Egmont | 29-06-16 | 14:51

Lastig hé Graaf. Daar heb ik ook vaak mee te maken. Grrrrr.

edelweiss | 29-06-16 | 19:02

Het zoveelste bewijs van "objectieve" NOS staatsruifuitvreters!
Wij zouden geen nexit willen, hoe weten ze dat, mij is niets gevraagd.
Nexit Nu!

Bolder | 29-06-16 | 19:01

très cool | 29-06-16 | 14:25

Excuses is zoooo makkelijk. Daar trap ik niet in.

edelweiss | 29-06-16 | 19:00

Man man man, over onafhankelijkheid gesproken. Die verslaggever van de nos maakt er ook wel een potje van.

His Lordship | 29-06-16 | 18:55

Rutte weigert Alles, moet eerst kijken of het geopolitiek wel gerechtvaardigd is ,of de minderheid hier wel bij gebaat is en of Brussel wel accoord is

isotope 465 | 29-06-16 | 18:50

Beschamend videootje. Een verslaggever hoort open vragen te stellen, ook als je bij de NOS werkt.

gast128 | 29-06-16 | 18:44

CoffeePatch | 29-06-16 | 16:20
Nope. Media zijn in de orwelliaanse traditie niet meer dan public relations kanalen. Die tellen alvast niet meer mee.

Glasgow Argus | 29-06-16 | 17:36

Há, wat blijft die Farage weer zinnig commentaar geven op alle flauwekul die het grote frame bij elkaar heeft gespind:
- bankenkoersen omlaag -> eigen schuld
- pond omlaag -> dat doet ie al jaren (en is goed voor export)
- bnp omlaag -> bleek onzin, ging netto 0,3% omhoog.

Waar zijn nou die catastrofe's? iemand?

van heinde en verre | 29-06-16 | 17:30

@GateKeeperNL | 29-06-16 | 14:19
Eens. Rutte´s reactie is niet verkeerd.

van heinde en verre | 29-06-16 | 17:27

@ben kokhals 16.51"The fight has only begun."

Absoluut helemaal met je eens. Er zullen smerige spelletjes worden gespeeld. Ik heb me ook zo geërgerd aan dat interview in Trouw met Pechtold, dat framen van hem, dat kortzichtige oordelen, vreselijk! Dit soort politici onderschatten de intelligentie van hun tegenstanders totaal. Dit is nou de arrogantie van de domheid ten voeten uit.
Echter, de geest is uit de fles. Er is gestemd voor een Brexit. Er is een meerderheid hier in Nederland behaald bij het Oekraïne referendum. Een steeds groter deel van de bevolking in Europa komt in opstand. Ze kunnen framen wat ze willen. Soros kan met al zijn geld de overtuiging bij de mensen dat het anders moet niet weghalen. Natuurlijk zullen ze met alle middelen die ze voorhanden hebben de verandering proberen te traineren. Ze zullen heus niet zomaar opgeven, dat weet ik ook wel. Maar:
dictatuur zal altijd ten onder gaan. Dat heeft de geschiedenis ons geleerd. Alleen dictators maken steeds dezelfde fout: dat ze denken eeuwig aan de macht zullen blijven!

Poezelien | 29-06-16 | 17:16

Eigenaardige vraag aan sfb Rutte.
Brexit is helemaal geen "fout" er is democratisch over gestemd, bovendien het beste wat GB kon overkomen.
Dat Hilversum absoluut géén nieuwe EU-uittreders wil is dan weer wel een "fout"
Hoe eerder een Nexit hoe beter, liefst nog voordat we ons laatste geld hebben afgegeven.

Gags Beasley | 29-06-16 | 17:15

De totaal onafhankelijke ahum, mevrouw Tweebeeke dacht de doorgewinterde politicus Farage de maat te nemen over de Brexit. God wat werd ze afgedroogd door Nigel. Tweebeeke- gewogen en te licht bevonden.

seasicksteve | 29-06-16 | 16:58

"We gaan zorgvuldig om met de uittreding van GB" is op dit moment de grote leugen. Dat doen ze wel, maar ze zijn bang dat teveel mensen inzien hoe agressief de EU te werk gaat en zich de rug toekeren

CyberFreak | 29-06-16 | 16:57

@Poezelien | 29-06-16 | 16:31 "Wat steeds terugkomt in hun antwoorden op de Brexit zijn kort samengevat de trefwoorden: "populisme", "laag opgeleid", "ouderen tegen jongeren"."
.
Dat is het gebruikelijke "framen" en demoniseren door regressief links van andersdenkenden, en in dit geval de "uittreders", en daarmee de brexit zelf. Ze ruiken een kans om de boel onder druk te zetten, want Cameron neemt uitgebreid de tijd om Artikel 50 voor zich uit te schuiven. In dat gat springt natuurlijk meteen Soros met zijn gelobotomeerde hippie-aanhang: "Now Britain Faces ‘Coloured Revolution’ as Soros Moves to Stop Brexit". Zoals Paul Craig Roberts eerder schreef: Denk niet dat Brexit een gedane zaak is, "The fight has only begun".

ben kokhals | 29-06-16 | 16:51

Sla de handen in een met het GB!!!! Europa FTW! Fuck de EU.

CyberFreak | 29-06-16 | 16:50

Dit moet voor journalist doorgaan? Beschamend.

Roderick Random | 29-06-16 | 16:49

@Mannes | 29-06-16 | 15:25 "... het is een illusie dat Nederland als handelsnatie het op eigen houtje redt. Zeker nu het aardgas op begint te raken."
.
Nederland ligt niet ergens verscholen tussen de bergen, maar is (om te beginnen) voor het achterland essentiëel als doorvoerland. Wat handel en economie betreft heeft NL helemaal geen EU nodig, wel andersom. Het grootste probleem is dat we geen eigen munt meer hebben en tot over onze oren verstrikt zijn in de euro. Denk daarbij ook aan het ESM.

ben kokhals | 29-06-16 | 16:36

-weggejorist-

Rest In Privacy | 29-06-16 | 16:36

Het interview van Tweebeeke met Farage legde precies bloot hoe bevooroordeeld de NPO is. Farage was Tweebeeke helemaal de baas en dat vond ik wel weer leuke televisie. Bevooroordeelde dommige vragen en intelligente antwoorden. Daar had Tweebeeke niet van terug!

Ja, het is roerig in de EU. Doodsbang zijn ze, dat het de Britten in de toekomst gaat lukken een sterke onafhankelijke natie op te bouwen dat economisch beter zal functioneren dan de hele EU bij elkaar. Dat het de Britten zo voor de wind zal gaan dat het in de andere landen die nog verplicht aan de leiband van de EU lopen, steeds onrustiger wordt. Zo onrustig dat er overal referenda zullen worden gehouden voor een uittreding. Doodsbang dat ze hun dikbetaalde baantjes uiteindelijk zullen verliezen. Pisnijdig dat hun alle macht zal worden ontnomen.

Nergens zie ik op dit moment enige zelfreflectie in het Europarlement. Alleen maar boegeroep en boze gezichten. Waarom vragen ze zich nou niet eens bij zichzelf af of ze misschien verkeerd bezig zijn? Hoe het komt dat ze het contact met een heel groot deel van de gewone burgers hebben verloren? Dat het wellicht anders moet: democratischer en met meer soevereiniteit bij de afzonderlijke landen? Macht corrumpeert, dat zie je maar weer. Wat steeds terugkomt in hun antwoorden op de Brexit zijn kort samengevat de trefwoorden: "populisme", "laag opgeleid", "ouderen tegen jongeren". De simpelheid van de arrogantie. Waarom twijfelen ze nou nooit eens aan zichzelf? Dat begrijp ik gewoon niet, echt niet.

Poezelien | 29-06-16 | 16:31

Glasgow Argus | 29-06-16 | 15:23
"Overigens kunnen beide ook waar zijn. Afhankelijk van de exportmix, handels- en financieringsbalans".
.
Die overwegingen die je noemt spelen geen rol bij de berichtgeving van de media.

CoffeePatch | 29-06-16 | 16:20

Nee Rutte zegt niks, geen oordeel, maar heeft alleen ergens gezegd: "England has collapsed politically, monetarily, constitutionally and economically" (28.06.2016) Dit heeft hij vast intern opgevangen over de EU en maakt daar dan voor de gelegenheid "England" van, want weet hij veel.

ben kokhals | 29-06-16 | 16:18

Jammer dat Nigel geen NOS spreekt. Dan had hij de vraag wél begrepen. "But can you understand that a lot of British people, and with British people I mean people of any background or nationality except British, are confused and uncertain about in future taking over the British Isles? Aren't you ashamed of your fellow Brits talking back their country?
Gelukkig spreken wij wel NOS.

Fietsende Hollander | 29-06-16 | 16:14

Lupuslupus | 29-06-16 | 15:39
Het hangt sterk van de leeftijd af hoe je hier tegenaan kijkt. Ik ben van de generatie die de EU in de loop der jaren heeft zien uitgroeien tot een bureaucratisch instituut. Wat mij betreft moet dit ook terug naar de basis. Maar ik heb geen zin hier nog jaren (10, 20?) de prijs voor te betalen.

Mannes | 29-06-16 | 15:55

Het rommelt in de EU, het zaakje staat op knappen. Wat die Eurofielen nog willen is een grote vraag. Ga het bijltje er bij neer gooien en neem het verlies, is mijn advies aan deze leeghoofden.

Toetsiemonster | 29-06-16 | 15:50

Wanneer er, ook in Nederland, bezuinigingen en belastingverhogingen komen, zullen de positieve reacties snel verdwijnen.
Mannes | 29-06-16 | 15:25
.
Grote onzin. We hebben de laatste jaren niets anders dan bezuinigingen en belastingverhogingen moeten slikken, zonder er iets voor terug te krijgen dan nog meer ellende. "Na het zuur komt het zoet" hahaha.
Ja het heeft een prijs om onze soevereiniteit terug te krijgen hebben zeer velen daar best wat voor over. Behalve de egoïsten die alleen aan hun eigen bankrekening denken.
.
Beter - een paar jaren - arm dan voor eeuwig slaaf. Na een NExit zal eindelijk, na vele jaren het "zoet" aan de horizon verschijnen. Weg met de EUSSR. Baas in eigen land, baas over eigen inkomsten, baas over eigen grenzen en handel drijven met de hele wereld, zoals we eeuwen lang - en met groot succes - hebben gedaan.

Lupuslupus | 29-06-16 | 15:39

@ bruin kikkertje | 29-06-16 | 14:55

Niet, tenzij zij zelf ook heil zien in een alternatieve unie. Een land is vrij om te kiezen waar het bij wil horen. Daar gaat het hier toch om?

Voorbeeldige | 29-06-16 | 15:29

Ik raad iedereen aan om het journaal, nieuwsuur en al die praatprogramma's op TV volledig te negeren en direct weg te zappen. Het is gewoon pure Propaganda en disinformatie wat je dagelijks door je beeldscherm geramd krijgt.
Hoe minder mensen er naar kijken, hoe minder vergiftigd de samenleving wordt.

The NerdHunter | 29-06-16 | 15:29

Wat als de ouderen in Engeland de dag na D-Day opeens spijt zouden krijgen omdat veel van hun kinderen bleken te sterven? Wat een onzin vraag. Natuurlijk brengt een scheiding ook pijn mee en onzekerheid. Dat deed de invasie van Normandië ook. Maar dat is geen enkele reden om nu al te zeggen, laten we het toch maar niet doen. Wij zijn wie wij zijn omdat er leiders waren die door de pijn heen moeilijke beslissingen namen, beslissingen die ons onze vrijheid hebben gebracht. Een beetje respect voor de keuze van de Engelsen is hier wel op zijn plaats.

Overigens mooie opmerking over Nexit, daar had de NPO niet van terug.

Nebuchednezzar | 29-06-16 | 15:28

Objectief is moeilijk vast te stellen, omdat je zelf vaak al een mening gevormd hebt. Tweebeeke is kritisch en dat mag. Vergeet niet dat bijna net zoveel Engelsen tegen de Brexit hebben gestemd. Het is dus niet zo dat heel Engeland enthousiast is. Wanneer er, ook in Nederland, bezuinigingen en belastingverhogingen komen, zullen de positieve reacties snel verdwijnen. Bovendien lijkt het erop dat Farage wel de positieve elementen van de EU wil behouden, maar de negatieve niet. Natuurlijk moet de EU terug naar de basis, maar het is een illusie dat Nederland als handelsnatie het op eigen houtje redt. Zeker nu het aardgas op begint te raken.

Mannes | 29-06-16 | 15:25

CoffeePatch | 29-06-16 | 15:14
Overigens kunnen beide ook waar zijn. Afhankelijk van de exportmix, handels- en financieringsbalans.
Maar een lagere euro maakt de problemen in de eurozone alleen maar erger, de kracht van de Duitse export wordt er alleen maar sterker van waardoor de disbalans binnen de eurozone groeit. En dat maakt het nog lastiger voor landen met een duurzaam tekort op de financiele rekening ( m.n. Italië en Frankrijk ). Dat moet gewoon gaan knallen tussen Frankrijk en Italië enerzijds en Duitsland aan de andere kant.
Voor het verenigd koninkrijk zal de impact van een zwakker pond misschien best wel meevallen. Energie kopen ze in tegen dollars, maar in het Schotse continentale plat zit nog winbare olie genoeg. De exportpositie wordt beter, maar wat vooral van belang is hoe de. Financiele sector het gaat doen. De positie van Londen als financieel centrum is niet zomaar weg. Ook al verplaatsen een paar banken een paar honderd banen naar Dublin of Frankfurt, een infrastructuur heb je daar ook niet een, twee, drie. Ierland is er domweg te klein voor, Frankfurt te Duits.

Glasgow Argus | 29-06-16 | 15:23

Dacht dat die 2beeke nog wel neutraal was. maar is dus ook een roodgekleurde bitch.

langzullenweleven | 29-06-16 | 15:18

@error503 | 29-06-16 | 15:11
Thanx. ;)

deraderendraaien | 29-06-16 | 15:18

@2_amazing | 29-06-16 | 15:11
Dankje, had de motie zelf even gemist.
Maar die richtlijn is dus nu feit. Wat zoveel wil zeggen dat de kamer akkoord is met een nu nog voor de kamer geheime regelgeving over de Nederlandse pensioenen.

deraderendraaien | 29-06-16 | 15:17

Feynman | 29-06-16 | 14:39
Nederlandse media: Lage euro goed voor de economie, Lage waarde pond rampzalig voor de economie.

CoffeePatch | 29-06-16 | 15:14

HoeNuVerder | 29-06-16 | 15:13
Dank.

error503 | 29-06-16 | 15:14

@2_amazing 15:11: Aaaand it's gone.

Muxje | 29-06-16 | 15:14

"De helft van de val van de pond tegen de dollar is te verklaren uit een rally van drie dagen vlak voor het bekend worden van de uitslag. De huidige koers hebben we begin juni en begin april ook al gezien. Niets voor het eerst sinds 31 jaar."

- Feynman

31 jaar geleden bestond de Euro niet, dus er is geen 1 op 1 vergelijking mogelijk. Dat de leugenpers de Brexit met onjuiste informatie zit te framen is een schande. Daarnaast een lagere munt remt de import en stimuleert de export. De werkgelegenheid stijgt en de werkloosheid daalt. Redt je economie, stap uit de Europese Unie!

Robert-Schuman | 29-06-16 | 15:13

Ben nog steeds benieuwd wat de uitslag was geweest als de partijdige EU en hun gesponsorde instituten niet met miljoenen aan de Remain-campagne hadden meegedaan. 10% verschil?

Piet Karbiet | 29-06-16 | 15:12

Rot op EU. Referendum. NU

langzullenweleven | 29-06-16 | 15:12

VK is voor ons Duitsland /2, dus nog steeds enorm belangrijk. Logisch dat Rutte de Britten niet tegen het hoofd wil stoten. Ook interessant: ons belang in Duitsland neemt af maar we zien een groei in internationale betrekking buiten de EU. In andere woorden, onze export naar Duitsland neemt af en dit moeten wij opvangen door buiten de EU andere handelspartners te vinden. En dat gaat ons ook gewoon lukken, dat is ons en Engelands ding.

Lyin Ted | 29-06-16 | 15:12

Graaf van Egmont | 29-06-16 | 14:51
gooi er een paar centen tegen aan, en zorg dat je een VPN, of op z'n minst een proxy verbinding hebt, doe ik al jaren zo, en kan alles kijken wat ik maar wil.
Betaal per jaar ongeveer 18$ voor een proxy verbinding.
Voor mac; netshade

watmagjenogwel | 29-06-16 | 15:12

@Muxje | 29-06-16 | 15:07

Mr Farage maakt er een goed interview door gedecideerde antwoorden te stellen tegenover vragen vol waardeoordelen en insinuaties.
.
Ik vind dat sowieso altijd een bewonderingswaardige kwaliteit van hem. Keep your cool, no matter what.
.
Niet iets waar ik zelf als internetheethoofd in uitblink. Wil ik ook niet hoor, dit ventkanaal stelt me namelijk in staat om in real life wel mijn cool te behouden...

Parel van het Zuiden | 29-06-16 | 15:11

error503 | 29-06-16 | 15:09
Of het niet instemmen met de richtlijn. Dat zou ook nog kunnen. Nu twijfel ik een beetje.

error503 | 29-06-16 | 15:11

deraderendraaien | 29-06-16 | 14:58

Gin over motie om zelf controle te houden over onze pensioenfondsen. 83 tegen 51 voor motie gestemd.

www.tweedekamer.nl/downloads/document...

2_amazing | 29-06-16 | 15:11

Je hoort Tweebeeke bijna letterlijk denken; "meneer Farage; ik vind u STOM"

Contento-Limbo | 29-06-16 | 15:09

deraderendraaien | 29-06-16 | 14:58
Ik zet het ook net op, bedoel je de eerste of de tweede. De tweede was stemmen over motie over actief verzet tegen IORP, en dat is zojuist afgwezen. Dus de komende 6 jaar behoren onze pensioengelden daarmee tot het huishoudpotje van de EU.

error503 | 29-06-16 | 15:09

deraderendraaien | 29-06-16 | 15:01
De Europese pensioenrichtlijn, waarvan zelfs de tekst nog geheim was, die richtlijn bedoel je?

Glasgow Argus | 29-06-16 | 15:09

@Thomas333 | 29-06-16 | 15:04
En als ik die stemming in de kamer net goed begrepen heb, ook de pensioenen.

deraderendraaien | 29-06-16 | 15:08

Dat waren de pensioenen...

HoeNuVerder | 29-06-16 | 15:08

Tweebeke knarst hoorbaar met haar tandjes. Gaat je niet lukken Tweebeke, daar heb je journalisten voor nodig. Eat your heart out.

arc-en-ciel | 29-06-16 | 15:08

Nieuwsuur het linkse EU ruk hok.

reade romke | 29-06-16 | 15:07

Ik vond het helemaal geen slecht interview met Farage. Je mag als journalist best lastige vragen stellen, of vragen / beschuldigingen uiten die al dagen in de pers en de blogs rondzingen. Zij stelde hem de vragen die hem in allerlei columns de hele tijd al eenzijdig gesteld worden, en ze geeft hem (in tegenstelling tot die anderen) ruim de gelegenheid om daar op te antwoorden. Dat deed hij overigens met verve, welbespraakt en inhoudelijk sterk. Wellicht had zij wat minder sterke antwoorden op haar vragen verwacht en hoopte ze het beeld van Farage als een inhoudsloze tokkie te versterken, maar dat is mislukt. Het resultaat is eem prima interview.

Muxje | 29-06-16 | 15:07

Piet Karbiet | 29-06-16 | 15:00
De aanstaande Lord Farage, bedoel je? Ik zag hierboven al de vraag of hij geen prime minister zou kunnen worden.
Dat is in de eerste plaats al lastig omdat hij geen lid is van het Britse parlement, Hogerhuis noch Lagerhuis. En hoewel er sprake is van een tussentijdse verkiezing in zijn constituency is het niet echt denkbaar dat de politiek leider van een partij met drie lagerhuiszetels Pm kan worden.
Het lijkt mij meer waarschijnlijk dat Lilibeth Nigel Farage voor zijn verdiensten voor het koninkrijk een adellijke titel gaat geven en dat hij als peer for life in het Hogerhuis kan gaan zitten. Dan kan hij ook een rol krijgen in een toekomstig kabinet.
En de of het, ja is ook gezeik. Maar soms.

Glasgow Argus | 29-06-16 | 15:07

Nederlands belang, het belang van een handelsnatie, een logistieke natie...
.
Als deze premier werkelijk het Nederlandse belang voor ogen houdt legt hij vandaag nog publiekelijk de eis op tafel om informele voorbereidende gesprekken met de UK te starten als lanceerplatform voor de formele.
.
Want Nederland als hub tussen de EU en de wereld heeft slechts het belang die handelsstromen te bestendigen voor de toekomst. Andere geveinsde belangen zijn persoonlijk, partijpolitiek, of ideologisch.
.
Aangezien de EU alleen reageert op druk kan hij meteen aankondigen dat wanneer de EU deze gesprekken niet per ommegaande initieert Nederland dat zelf zal doen. In het belang van de Nederlandse bevolking, maar ook de Engelse, Duitse en alle andere bevolkingen die langs de voorraadketens vanuit ons land leven.
.
Dit is het moment om als staatsman op te staan. Dit is het moment voor "bold & daring politics". Dit is het moment om je onsterfelijk te maken bij je eigen volk, en bij de buren. Dit is het moment om als gidsland weer in de vaart der volkeren te springen.
.
Want een leeuw met goede handelsinstincten kan de hele wereld aan.
.
Nederland soeverein!

Parel van het Zuiden | 29-06-16 | 15:06

Zo die Farage is optimistisch. Ik stel voor dat hij het mag gaan regelen die Brexit. Boris Johnson lijkt al bedankt te hebben voor de eer en David Cameron wil en gaat het niet doen. Iemand moet het doen. De handel met de EU is goed voor zo'n 44% van hun inkomen. Dat moet toch echt veiliggesteld worden met de EU. Dit betekent dus waarschijnlijk een Zwitsers of Noors model. Volgens mij was de deal die Cameron sloot met de EU meer wat de Britten wilden dan deze modellen.

De Koreaanse Slet | 29-06-16 | 15:06

@Piet Karbiet | 29-06-16 | 15:03
Nope, wel dat Jacobi pepermuntje uitdeelt om de stank van de PvdA stemmen te maskeren. ghe.. ghe.

deraderendraaien | 29-06-16 | 15:05

Het verschil tussen Rutte en een echte politicus:

Beide referenda waren raadgevend. De een honoreert de uitslag, de ander duikt maanden in een stil hoekje in de wanhopige hoop dat die uitslag vanzelf verdwijnt; en nu dat niet is gelukt, heeft hij zijn ziel afgestaan aan een alcoholische duivel, let wel zijn ziel niet eens verkocht voor wat zilverlingen, maar gewoon WEGGEGEVEN.

Thomas333 | 29-06-16 | 15:04

@deraderendraaien | 29-06-16 | 14:58
Is Denk aan het turven wie er straks zweepslagen krijgen?

Piet Karbiet | 29-06-16 | 15:03

Man man man, ze doen niet eens moeite meer om hun gekleurdheid te verbergen bij de NOS... De dus de wens van een meerderheid van het Britse volk is gewoon fout.

Bieronimus Josch | 29-06-16 | 15:02

@Glasgow Argus | 29-06-16 | 14:59
Nu begint hoofdelijke stemming over de pensioenrichtlijn van Jette, al ik het goed heb.

deraderendraaien | 29-06-16 | 15:01

@Glasgow Argus | 29-06-16 | 14:57
Het. De. Whatever. Mevrouw Karbiet wist tot gister niet wie meneer Nigel Farage was. Doe ik iets toch niet helemaal goed.

Piet Karbiet | 29-06-16 | 15:00

deraderendraaien | 29-06-16 | 14:58
Ik DENK dat ik het weet

Glasgow Argus | 29-06-16 | 14:59

Zet net politiek 24 aan, en zie een hoofdelijke stemming bezig, maar waarover?... iemand?

deraderendraaien | 29-06-16 | 14:58

Piet Karbiet | 29-06-16 | 14:56
Het Pond.

Glasgow Argus | 29-06-16 | 14:57

Rutte wist gister ook heel stelling de vertellen dat de Pond was gekelderd, alle beurzen in paniek waren, de banken deaud, heel de UK en hun moeders in de stress. Wat een snelle duiding allemaal na een verloren referendum. Whatever.

Piet Karbiet | 29-06-16 | 14:56

Toch jammer dat Farage geen PM wil worden.

catharsis | 29-06-16 | 14:56

voorbeeldige 14.36: Maar waar past Schotland dan in jouw plaatje?

bruin kikkertje | 29-06-16 | 14:55

@Graaf van Egmont | 29-06-16 | 14:51

Ik ken het, zit ook voor een deel van het jaar in Slovenie. Maar het youtubelinkje is al gegeven door de twitteraar Eduard. Zie boven.

roze_bril | 29-06-16 | 14:54

Wat Rutte, Hilversum, de Tweede Kamer, de EU en de rest van het zooitje willen doet eigenlijk niet zoveel ter zake.
Wat het volk wil, dat is belangrijk.... Alleen zien de bovengenoemde en de ons bovengestelden hier helemaal niets in. Voorlopig, voorlopig nog niet.

Ommezwaai | 29-06-16 | 14:54

Het Nederlands belang?
Let maar op dat noch de Europese commissie noch Merkel, Tusk of de rest van dat tuig in Brussel nooit zal toestaan dan Rutte voor Nederland betere afspraken met de Britten kan maken dan met de rest van de lidstaten.

deraderendraaien | 29-06-16 | 14:53

Zowel die verslag-pipo als Tweebeeke worden even op hun plek gezet. Kan een volgend kabinet deze staats-propaganda niet verbieden?

Uw Psychiater | 29-06-16 | 14:53

Onze regering is niet extreem links, lichtpuntje.

Rest In Privacy | 29-06-16 | 14:52

roze_bril | 29-06-16 | 14:40
Is er een linkje? Vanaf mijn geografische positie mag ik namelijk uitzending gemist niet zien.

Graaf van Egmont | 29-06-16 | 14:51

Ongelooflijk zoals die SOCKPOP van de staatsomroep door de mand valt. Sinds de Brexit is de paniek bij dit soort slippendragers zó groot, dat ze één voor één hun maskers laten vallen. Als we nu toch aan volksraadplegingen gaan doen, laten we dan ook meteen even vragen hoeveel Nederlanders nog aan het salaris van zulke propagandisten wil meebetalen .. I´m out.. Het schoolkrantje van mijn kinderen heeft meer journalistieke integriteit en objectiviteit. Ben geen fan van Rutte, maar schijnbaar is hij nog genoeg pindakaasverkoper om te snappen dat je de gekozen regeringsleider van een bevriende handelsnatie niet de oren wast.

CeesCloosd | 29-06-16 | 14:51

Bizar dat het Juichaapje nog steeds een baan heeft.
Laat hem gewoon verslag doen van het koningshuis en verder niks. voor rtv-NH .

Wutbürger_ | 29-06-16 | 14:50

Eerder keek ik het journaal dagelijks, nu kijk ik het al een jaar of 2 niet meer. Ik verdraag het simpelweg niet, dat gekleurde nieuws, het weglaten, de suggestie dat ik als kijker een duidelijke duw in de linkse richting nodig heb.
Omdat ik mijn tv graag nog wil gebruiken voor andere zaken die wel de moeite waard zijn, sla ik het NPO journaal over, anders gaat de afstandsbediening door t scherm.

crankshaft | 29-06-16 | 14:49

Dit is dan de eerste keer dat hij niet liegt, maar de hitte van de verkiezingen 2017 blaast dan ook in zijn nek.

FreeVogelaar | 29-06-16 | 14:49

Die Noorlander respecteert onze manier van leven niet. Democratie in GB en hij wil ze daarom de oren wassen.
Gelukkig hebben we objectieve, neutrale en eerlijke journalisten in Brussel zitten

Gewooneenmensalsjije | 29-06-16 | 14:49

Lewis | 29-06-16 | 14:27
Oh ja, dat zeker. Hier valt niets op aan te merken. Ik bedoel er mee te zeggen dat de gemiddelde Nederlander alleen dit soort beelden te zien krijgt.

error503 | 29-06-16 | 14:49

Deze is ook vreemd over de aanslagen in Turkije: "Uit deze aanslag blijkt weer dat terroristen overal kunnen toeslaan". Parijs, Londen, Madrid, maar als Ankara er ook bij komt, dan weet je het zeker ... "Uit deze aanslag blijkt weer dat terroristen overal kunnen toeslaan" nos.nl/artikel/2114291-uit-deze-aansla...

Watching the Wheels | 29-06-16 | 14:46

Deze EU propaganda kanaal met Tweebeeke was het gisteren leuk. Ze werd flink de oren gewassen, en dat is mevrouw niet gewend, altijd met jaknikkers aan tafel is het makkelijker scoren natuurlijk.
De door het NPO gehate Farage was weergaloos!

lanexx | 29-06-16 | 14:46

Ik hoop voor de NPO/NOS dat dit fake is of misschien het Jeugdjournaal als ze perse kleine kindertjes willen misvormen.

Watching the Wheels | 29-06-16 | 14:41

Rutte doet precies wat de Nederlander al eeuwen doet. Gewoon hun eigen weg gaan, alles voor de handel! Rutte laat eindelijk wat zien van de VOC mentaliteit. Nederland bepaald zelf wat ze met 1 van haar belangrijkste handelspartners doet. Werd eens tijd dat Nederland van zich afbijt in Brussel! Laten we hopen dat de VVD eindelijk ontwaakt uit de Europese winterslaap! Voor een kabinet met de PVV hebben we ze helaas hard nodig.

Indoneesje | 29-06-16 | 14:40

Ergens heb ik altijd geweten dat Hilversum in Brussel ligt.

Nuuk | 29-06-16 | 14:40

Tweebeeke bleef gister met een naar gevoel achter in de studio. Zichzelf totaal overschattend dacht ze Farage de maat te nemen. Oh dat zuur gezichtje. Priceless.

roze_bril | 29-06-16 | 14:40

-weggejorist-

Imprimatur | 29-06-16 | 14:39

En de beurzen (ook in Londen) zijn bijna weer terug op nivo van voor de Brexit. huilie huilie

Imprimatur | 29-06-16 | 14:39

Het gebrek aan informele onderhandeling voordat UK artikel 50 activeert, toont aan dat er geen enkele moeite wordt gedaan de handel te behouden, goede relaties te behouden of het proces in gang te zetten, dan wel te begeleiden.

De eerste crisis voor Europa waarbij verdere eenwording niet de oplossing kan zijn, wordt aangegrepen voor een strafexpeditie waar EU meer last van heeft dan UK.

De Britse beurs is al bijna volledig herstelt sinds donderdagmiddag. De Europese niet. Terwijl er in Europa en daarbuiten veel meer marktwaarde verdampt is dan in UK zelf. 94% was buiten UK.

Iedereen kijkt naar de pond die onderuit is tov de dollar. Maar de euro is in de afgelopen twee jaar óók een kwart van haar waarde verloren.

De helft van de val van de pond tegen de dollar is te verklaren uit een rally van drie dagen vlak voor het bekend worden van de uitslag. De huidige koers hebben we begin juni en begin april ook al gezien. Niets voor het eerst sinds 31 jaar.

De europese federalisten gaan deze marktbewegingen en politiek onzekere periode proberen te verkopen als een gevolg van de brexit. Maar het zijn gevolgen van hun eigen Duitse represailles. Het is toch echt Merkel die weigert informele voorbereidingen te treffen om het EUROPESE verdrag van Lissabon uit te voeren. Daar ontstaat de schade.

En waarom is het vrije verkeer van personen zo heilig? Waarom mag UK niet de positie die Zwitserland ook heeft?!? Wel handel, maar geen onbeperkte arbeidsmigratie? Waarom liegt Cameron dat zo`n land niet bestaat?

Deze volksverhuizingen werken alleen maar destabiliserend.

Feynman | 29-06-16 | 14:39

Doet ie netjes. Op dit soort momenten van sociale-economische turbulentie even geen lont in het kruidvat steken. Snap het sacherijn niet.

ikdoetookmee | 29-06-16 | 14:37

Wat is er aan de hand met Rutte? Hij ziet er echt niet goed uit, wordt elke dag magerder, bleker en begint raar te doen zoals zonder aanleiding grinniken in de Tweede Kamer als antwoord op gestelde vragen.
Staat hij voor een black out of een volledige mentale instorting? Kan hij niet langer verbergen dat hij zijn niveau van competentie voorbij is en geeft dat hem te veel stress? Ra, ra!

bruin kikkertje | 29-06-16 | 14:37

Brexit:

Rep & Roer, commotie & gepanikeer en nu een PRIMEUR!!

Héeeeeeeeerlijk allemaal.

Go democracie, go!

HypoPseudo | 29-06-16 | 14:36

Stel je eens voor dat Nederland en de UK gewoon samen gaan optrekken en lekker gaan flirten met Zweden, Finland, Denemarken en uiteindelijk Duitsland.

Een democratische Noord-Europese unie, waar de cultuur wel hetzelfde is als de andere lidstaten. Ik twijfel nog over Vlaanderen.

Voorbeeldige | 29-06-16 | 14:36

De Nos staat ook voor Neutrale Omroep Stichting.... hahahahaha

vhKarelkruizenruiker | 29-06-16 | 14:35

Waardeloze vent die Rutte, praat alleen maar over handel. Burgers komen volgens mij op de laatste plaats bij deze malloot.

F1802 | 29-06-16 | 14:35

Nu de uitverkoop NL pensioenen door heks Klijnsma op politiek24.

Flatuleerder | 29-06-16 | 14:34

Weet iemand wat er waar is van het gerucht dat juichaapjes elkaars poep eten?
De een noemt het een broodje aap-verhaal, de ander komt met wetenschappelijk verklaringen, bijvoorbeeld dat als een juichaapje het woord 'Brussel' of 'Juncker' hoort, dat het dan zoveel euforische stoffen gaat aanmaken, die het dan niet meteen kwijt kan en dus gedeeltelijk via de ontlasting afvoert.
Bij gebrek aan input, vooral in het Brusselse weekend, grofweg van donderdagmiddag 13:00 uur, tot maandagochtend 11:00 uur, wordt er te weinig euforie aangemaakt waardoor de juichaapjes elkaars poep gaan eten.

Misschien is er een bioloog in de zaal die dit kan bevestigen?

Cuyahoga | 29-06-16 | 14:33

Oeloeboeloe | 29-06-16 | 14:27
Jan Roos vervult toch echt een andere rol in het Haagse circuit. Die heeft zich namelijk nog nooit laten voorstaan op objectiviteit of onafhankelijke journalistiek.

Graaf van Egmont | 29-06-16 | 14:31

Rutte zou er goed aan doen om in de laatste week voorzitterschap van de Europese raad de Luxemburgse alcoholist juncker af te doen zetten als voorzitter van de Europese commissie.
Niet alleen slaat de man een pleefiguur en gedraagt hij zich zijn ambt onwaardig ten opzichte van een democratisch gekozen lid van het europees parlement, maar veel erger nog is zijn jezuïtisch manoeuvreren rondom de ratificatie van het CETA verdrag en zijn pogingen om tegen de letter en de geest van de EU verdragen in de zeggenschap van de lidstaten uit te hollen.
En verder ben ik benieuwd waar die duizend euro blijft, wat er nu echt gaat gebeuren met de uitslag van het oekraine referendum en, oh ja voor ik het vergeet, wanneer godverdomme die onderste steen eens boven komt. Bijna 17 juli.

Glasgow Argus | 29-06-16 | 14:31

"Date we dat elders niet willen". Ik neem aan dat "we" de NPO is. Als het niet zo slecht was, en niet half Nederland indoctrineerde (de oude garde, die nog zijn opgegroeid met het idee dat de NPO neutraal is) zou het bijna grappig worden.

Voor de NPO verslaggever heb ik slechts vier woorden: Spreek voor jezelf, lul.

TheEgg | 29-06-16 | 14:30

@ Mark van Leeuwen | 29-06-16 | 14:27
Het zou vooral een heel ráár antwoord zijn in dit geval. ;-)

Lewis | 29-06-16 | 14:30

Als Rutte de mond opendoet liegt hij al.

Flatuleerder | 29-06-16 | 14:28

Eindelijk eens een goede actie van Rutte, en niet alleen geen wraakacties tegen de Britse premier na deze heldenactie maar ook geen wraakacties tegen het heldhaftige Britse volk dat zich heeft weten te bevrijden van Brussel. De EU wil hardball spelen met ons geld en onze banen? De handel met GB levert honderdduizenden banen op. Waar moeten we dan van leven Brussel, als we niks verdienen kunnen we ook geen belasting afdragen. En jullie budget staat al onder druk. GB is de op een na grootste netto-betaler aan de EU. Ze droegen in 2014 8% van het budget bij. Zonder de nettobetalers GB, NL en DE is de EU failliet. Met een beetje geluk is het verliezen van GB alleen al voldoende. Als de EU uit zichzelf klapt is er geen Nexit nodig, kunnen we niet alvast een unie oprichten met GB? Vroeger zaten we naast de Europees Economische Gemeenschap ook in de West Europese Unie, kunnen we die schone slaapster niet opnieuw leven in blazen?

Robert-Schuman | 29-06-16 | 14:28

Treurige journalistiek. En waarom niet dezelfde vraag over Juncker? Want de EU heeft een forse steek laten vallen door zich te laten overvallen door de uitslag. Het was al heel lang bekend dat het referendum er aan zat te komen en getuige de polls was een BREXIT niet kansloos. Als je dan weet dat een BREXIT ook voor de achterblijvers gevolgen heeft, is het oerstom geen voorbereidingen te hebben getroffen en maar op goed geluk af te wachten.

jochum1980 | 29-06-16 | 14:27

@ error503 | 29-06-16 | 14:23
In dit geval gééft hij ook gewoon een verstandig antwoord.

Lewis | 29-06-16 | 14:27

Jan Roos zou het op soortgelijke wijze vragen. Dus snap de schoffering van de NOS met dit filmpje niet helemaal.

Oeloeboeloe | 29-06-16 | 14:27

Ja, wie is er hier nou president? Gij of ik? Hmm?

Dat zou pas een antwoord zijn op zulke vragen.

Mark van Leeuwen | 29-06-16 | 14:27

Overigens, het zijn de naderende verkiezingen die Rutte nu allerlei standvastigheid en lichte EU-scepsis doet veinzen, niet de Brexit. TRAP. ER. NIET. IN. De man is een miserabele charlatan zonder enige integriteit. En ik heb op hem gestemd. Waarvoor excuses.

très cool | 29-06-16 | 14:25

Beetje premature berichtgeving toch ook wel weer. Rutte heeft wel vaker standpunten uitgesproken. Maar bij een eigen standpunt blijven is niet z'n sterkste punt.

Contento-Limbo | 29-06-16 | 14:25

@ Contento-Limbo | 29-06-16 | 14:20

Nee hoor, maar hij gaat ongetwijfeld op zijn standpunt terug komen... dat dan weer wel

Changeisthelawoflife | 29-06-16 | 14:25

Nieuwzuur neemt allang niet meer de moeite om objectief of neutraal verslag te doen.

SamKoeman | 29-06-16 | 14:25

Ik dacht even, wut, de NPO die Rutte vraagt Juncker de oren te wassen na zijn schandelijke uitspraken eerder deze week.
Tja, ik had beter moeten weten.

General McAuliffe | 29-06-16 | 14:24

'Dat we dat elders niet willen'. We?

Meneert | 29-06-16 | 14:24

Dat de Nederlandse Propaganda Omroep bij de lugenpresse hoort was toch al duidelijk. Maar zij zijn wel heel wanhopig nu zij het zo open en bloot doen.

ironpill | 29-06-16 | 14:24

Wat zo jammer is, dít is wat het grootste gedeelte van de Nederlanders te zien krijgen. Zij denken: Goh, dat klinkt als een verstandig man.

error503 | 29-06-16 | 14:23

Het eerste filmpje in lange tijd waarbij ik niet boos werd op Rutte.

Stephan Bijzitter | 29-06-16 | 14:23

Het Nederlands belang staat nu 1,2 en 3 . Met de nadruk op NU. Want tot verleden week was het echt zijn eigen belang wat 1, 2 en 3 stond en dan een hele tijd niets en dan zijn moeder. Het Landsbelang staat echt niet voorop. Pinokkio.

gerrie de perrie | 29-06-16 | 14:23

Nee hoor, wij zijn onafhankelijk en objectief bij de NOS. *Proest*

Banana008 | 29-06-16 | 14:22

Mogelijk heeft Mamma Rutte haar spruit eens goed de oren gewassen
om toch eindelijk eens wat over iets te vinden

Tobi | 29-06-16 | 14:21

Dat de NPO zich actief gaat bemoeien met het reilen en zeilen van de EU. Noemen ze dat nou participerende journalistiek?

Graaf van Egmont | 29-06-16 | 14:21

hij moet aan cameron vertellen dat cameron een referendum respecteert en rutte niet , die belazerd de boel

bekijket | 29-06-16 | 14:21

Ze hebben niet eens meer de pretentie aan objectieve verslaggeving te doen. Op hoeveel zetels mikt de NOS?

très cool | 29-06-16 | 14:20

Goed zo Mark. Stelletje stokende populisten daar bij de Nieuwsuur.

Joris Draaksteker | 29-06-16 | 14:20

Rutte met een standpunt?! Dit MOET LuckyTV zijn.

Contento-Limbo | 29-06-16 | 14:20

Mark Rutte is een leugenaar, zelfs wanneer hij liegt.

Glasgow Argus | 29-06-16 | 14:20

De maat nemen laat Rutte over aan dat drankorgel Juncker.

deraderendraaien | 29-06-16 | 14:20

Mijn hemel.
De gekleurdheid voorbij.

Lewis | 29-06-16 | 14:19

Vergeet niet dat GB een belangrijke partner is van Nederland.
Rutte zal nooit ageren, en dat is slim ook.

GateKeeperNL | 29-06-16 | 14:19

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl