Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ebru Umar feliciteert iedereen de nageboorte

misluktnederlanderschap.png BAM. 'Goedemorgen Nederland', zegt Ebru Umar vanuit Turkije (Fotoserie). 'Als jullie denken dat ik me nu ff terughoudend opstel, dan heb je d'r nog eentje komend.' En ze gooit via haar Metrocolumn nog ff een bootlading zout in de diepe integratiewonden van de zachte heelmeesters. Nou. Als Eeb dat gedeelte voor d'r rekening neemt. Wassen wij het varkentje Rutte wel. Want die is zijn eigen proxy-oorlog begonnen. In de hele kwestie Umar is hij - aan de voorzijde althans - volstrekt onzichtbaar als de leider van een vrije natie. De arrestatie van Ebru wordt 'betreurd', en BuZa 'zit er bovenop'. Meer hoorden we niet van de VVD'er. Maar na dagenlang zwijgen haalt hij nu ineens via de Telegraaf uit naar mensen die daar vragen over stellen. Wat een rare paniekreactie van de premier. "Fundamentele waarden als persvrijheid en de vrijheid van meningsuiting. Die zijn niet onderhandelbaar!" krijst hij vanaf de voorpagina naar iedereen behalve Erdogan. Want die krijgt-ie dus niet aan de lijn... De Telelezers zijn ook niet bepaald onder de indruk, meten we op thermometerpagina Wat U Zegt (brieven, poll). Ondertussen is het de Erdogorilla compleet naar de bol gestegen: in heel Europa klaagt de kleinzielige kleüter de vrijheid van meningsuiting aan. WAAR zijn onze leiders om deze megalomane AAP te stoppen? #GeenVisumvrijvoorTurkij

Reaguursels

Inloggen

Ebru umar legt de pleister precies waar die moet.De fundamentele islam past niet in Europa.Want vrijheid van geloof persvrijheid en meningsuiting geld niet in die wereld.

pedro300 | 27-04-16 | 11:32

-weggejorist-

Lang | 27-04-16 | 07:24

Ze moet zich houden aan de wet van dat land. Kan ze dat niet dan moet ze brommen. Dat heeft het buitenland niets over te vertellen.

Lang | 27-04-16 | 07:24

wattenstaafje | 27-04-16 | 00:49
Dank voor uw diepzinnige en goed onderbouwde betoog.

soldier-of-fortuyn | 27-04-16 | 07:14

Die Ebru is een sensatie geil wijf, geen aandacht aan schenken !!

wattenstaafje | 27-04-16 | 00:49

Om in de bewoording van wijlen (respect) Johan te spreken "elk nadeel heeft zijn..."
Door deze dictatoriale rel kunnen we hier nu eindelijk weer eens wat ander nieuws bespreken ipv het eeuwige geneuzel over dat oostblok referendum...

drammerd | 26-04-16 | 21:45

Stuur GVD een paar marine en Apache helicopters die kant op.
Regel het zo dat Ebru instapt en 15 minuten later uitstapt in Griekenland.
Waar wachten jullie op?
ONVERKIESBARE KNEUZEN!

MyCatIsDoingThis | 26-04-16 | 20:37

Waarom kruipen onze politici eigenlijk voor Erdogan? Waarom krijgt hij overal zijn zin? Hier moet toch een plan achter zitten? Maar wat?

Patatter | 26-04-16 | 19:59

Zij is echt goed!!

Arknow | 26-04-16 | 19:52

Zij is echt goed!!

Arknow | 26-04-16 | 19:52

Eigenlijk zou je een massale protestmars moeten organiseren voor het vrije woord. Een Nederturkse die zo voor het vrije woord gaat staan, zelfs in haar geboorteland, moet gesteund worden. Of hebben wij Nederlanders daar de ballen niet voor of vinden we het vrije woord niet belangrijk genoeg totdat we zelf het slachtoffer hier van worden. Dit is onze kans om te laten zien waar we echt voor staan.

agram | 26-04-16 | 18:34

Ik heb het ministerie van buitenlandse zaken in Ankara gemailt, of ze even willen reageren op de "rel" in Nederland.
Ik voel me gekwetst dat een scheldpartijtje van krap 3 minuten op de Duitse TV voldoende is om de ambassadeur op het matje te roepen, maar dat Nederland wat nu toch al bijna een week bezig met schelden compleet word genegeerd. Er is zelfs geen schriftelijk persberichtje uitgestuurd, zelfs na de bemoeienis van Rutte niet. Ik vind het niet netjes dat NL zo word buitengesloten. Is pure discriminatie.

TheOracle | 26-04-16 | 17:55

@Sjefke7807
Het is dus niet zo slim wat ze deed, dat ís het punt. Dat de Nederturken een lijntje hebben met Ankara is allang bekend, dat weet Umar natuurlijk als geen ander. Haar roekeloosheid ('ik ken geen angst') is stoer maar de vraag is of het een verstandige weg is. Ik denk het niet. Op deze manier wordt het Ebru Umar, de zelfmoordcolumnist en daar zitten we niet op te wachten.

beaus | 26-04-16 | 17:32

Ze heet toch Omar?
Bert K. zei het 2 keer!

Einde van de Domheid | 26-04-16 | 17:16

Ebru, je zegt hetzelfde wat mijn overleden turkse vriend al zei, hij schaamde zich voor het bergvolk, die geen flikker doen om deel van nl uit te maken.

Anjin Mohammed | 26-04-16 | 16:58

Carmelita | 26-04-16 | 16:33
U mist het punt. Even in het midden gelaten of het slim is wat ze deed. Het gaat erom dat ze door Turken IN Nederland aangegeven wordt voor iets dat ze in een Nederlandse krant schreef. Turken die dus wel degelijk massaal gehoor hebben gegeven aan de oproep van het Turkse consulaat. Dát is hier het punt. Wat betekent dat een ieder die hier kritisch naar Erdogan toe is nooit meer een voet op Turkse bodem zou kunnen zetten zonder in gevaar te komen. En ze zal het land als zodanig waarschijnlijk niet verfoeien, haar roots liggen tenslotte daar. Wat ze echter wél verfoeit is de achterlijkheid waarin het eens zo moderne Turkije nu in weg zakt. En waar, ondanks alle vrijheden en kansen hier, zijn Turkse achterban maar wát graag in mee wil. Atatürk zou persoonlijk van zijn sokkel komen om Erdofrutsel tegen de oren te slaan als hij dat zou kunnen.

Leest u dit eens:
www.groene.nl/artikel/we-gaan-het-land...

Dat is wat Erdogan werkelijk voor ogen heeft. Turkije Juden- en andere groepen frei machen. Zijn eigen uitspraken bevestigen al e.e.a.. "Democratie is als een trein, je springt eraf als je je bestemming bereikt hebt (in dit geval de islamisering van Turkije en Europa)." Of; de moskeeën zijn onze kazernes, de minaretten de bajonetten en de baarmoeders van onze vrouwen de wapens." Snappu?

Sjefke7807 | 26-04-16 | 16:53

Evenwel was de PvdA-minister niet bereid om te zeggen dat hij de arrestatie ’veroordeelt’. „Ik ben het er niet mee eens”, verwoordde hij het liever.
-
weg ermee !

(c)ZWITSUL | 26-04-16 | 16:43

Sjefke7807 | 26-04-16 | 16:20
Ja, hier mag ze dat doen.
Maar dan vervolgens naar het land van de door jou als imbeciele geitenneuker gekenschetste dictator vertrekken om daar met je paspoort van datzelfde land een tijdje te verblijven in een huis dat je in dat door jou verfoeide land hebt gekocht, tja, da ga nie, he!

Carmelita | 26-04-16 | 16:33

Dr.Tatta.Macamba | 26-04-16 | 10:35 en dalskog | 26-04-16 | 10:36
Dat en dat dus!!!

Deze url heeft iemand elders ook al geplaatst maar nog een keertje dan. Lees en huiver:
www.groene.nl/artikel/we-gaan-het-land...

Dit is het ware gezicht van Erdofrutsel. Dit soort gedachtegoed is waarom wij nu 4 en 5 Mei hebben. Hoe lelijk het ook klinkt; we hebben hier té lang vrede en rust gehad, mensen zijn vergeten dat die vrijheid ons ook niet is komen aanwaaien. We zitten met een stel Chamberlains opgescheept terwijl we node een stel Churchills missen.

@EefjeWentelteefje | 26-04-16 | 10:39
Die is op Der Spiegel ook te lezen. Heel enge ontwikkelingen als je het mij vraagt, vooral omdat we die NSB troepen hier met honderd duizenden hebben rondlopen.

@beaus | 26-04-16 | 13:45
Beste Zwitsal, als u één en ander goed gevolgd zou hebben had u kunnen weten dat zij dit schreef in een NEDERLANDSE column in een Nederlandse krant (Metro). Zij is verraden door de Turkse NSB die hier in grote getale rond loopt. Die gehoor gaf aan een oproep tot verraad en aangifte vanuit Turkije(!). Dat feit alleen al maakt dit zo onverkwikkelijk.

Sjefke7807 | 26-04-16 | 16:20

[email protected] | 26-04-16 | 15:15

Ze durft wel die berggorrilla erdowaan de waarheid te vertellen, waarvoor hulde en wat jou betreft je doet je naar eer aan Varken

protonplof | 26-04-16 | 16:14

[email protected] | 26-04-16 | 15:15
Je haalt de Turk nooit uit de Nederturk.
Begrijpelijk wel.

Carmelita | 26-04-16 | 15:19

Maar die klotjavaan is wel voor visumvrij reizen van de Turken met ingang van Juni.
Een Nexit en wel zo snel mogelijk

Toontje-lager | 26-04-16 | 15:00

Wat een humor weer. Is ze geintegreerd of zo?

Kaan78 | 26-04-16 | 14:53

Ebru durft tenminste de waarheid te zeggen over die berggorrilla erdowaan.

Er gaan nu stemmen op om de grondwet te structureren op basis van religie + sharia en alle seculiere zaken af te wijzen. Erdoaap zal de wensen van de religieuze wel opvolgen denk ik soort van Mursi uit Egypte volgde ook alleen de agenda van de moslimbotherthood.

Wordt een doffe ellende als ze dan ook nog visum vrij mogen reizen in europa. Alle ingredienten voor moord en doodslag á lá bangladesh tegen iedereen die anders denk dan z.g. toegestaan.

protonplof | 26-04-16 | 14:49

Het zal de prijzen aan de pomp wel weer 'sky high' doen gaan, maar toch maar eens een tijdje geen olijfolie uit Turkije importeren.

Frans Balkon | 26-04-16 | 14:47

Flapdrol Koenders nu in het vragenuurtje en zegt dat hij keihard heeft geprotesteerd, echt wél!

eerstneukendanpraten | 26-04-16 | 14:06

Mannes | 26-04-16 | 13:39
Die mag zeker binnenkort Turkije verlaten, verwacht ik. Erdogan heeft zijn punt gemaakt en persoonlijk heb ik nog wel zo veel vertrouwen (itt tot de meesten hier) in Rutte dat hij hieraan zal meewerken.

Carmelita | 26-04-16 | 13:59

@Piet Karbiet | 26-04-16 | 10:12
De eerste wraak is alvast dat alle Turkse gevechtsvliegtuigen opgesloten zitten binnen het Turkse luchtruim.
Vandaar de artilerie beschietingen in de buurt van Aleppo een tijd geleden: een ineffectieve manier van ingrijpen, maar hij kan niet anders meer nu.

Peter_K | 26-04-16 | 13:48

Als je je, terecht, inzet voor het behoud van ons normen- en waardenstelsel en nieuwkomers vraagt zich daaraan te conformeren dan is het opmerkelijk dat je zelf de mores van een ander land aan je laars lapt. Een intelligent mens als Ebru Umar had dit moeten bedenken vooraleer ze de tweets plaatste én afreisde naar Turkije. Dit schandelijke incident leert ons vooral dat Turkije nog lang niet klaar is om lid te worden van de EU.

beaus | 26-04-16 | 13:45

Dat wijf zegt tenminste nog iets nuttig, voor alle aanhangers en profiteurs de tyfus .

fleurtje | 26-04-16 | 13:44

Het ziet er somber uit voor Umar. Het is te hopen dat ze dit jaar Turkije nog mag verlaten. In Nederland zal ze ook niet meer veilig zijn. Daarnaast is het de vraag of Rutte en Koenders wel iets willen doen of dat ze Umar "opofferen" om de vluchtelingendeal in stand te houden. Bovendien: hoeveel Nederlanders maken zich hier echt druk om en zeggen hun vakantie in Turkije af? Solidariteit is vaak beperkt houdbaar.

Mannes | 26-04-16 | 13:39

Ebru is een kanjer, heeft meer ballen dan de wegkruipende Ministerpresident Rutte en de PvdA bewindslieden Koenders en Asscher die z'n tong en gebit is geheel grijs en geel uitgeslagen van het thee lurken in de Moskeeën. Laf en wegkijkend kabinetsbeleid. Benieuwd of Ebru door inspanning van Rutte vrij komt, zalwel niet want de Transavia piloot Poch kwijnt ook alweer 4 jaar weg in zijn cel in Argentinië. Gewoon om het feit dat Rutte wil voorkomen dat het Koningshuis door de kwestie in opspraak komt of de schoonvader van WA. Dus dit is exact het diepe bukken en het opkomen voor onderdanen van onze Premier.

Goedverdoemme | 26-04-16 | 13:34

Je kan wel zat zijn van dat laffe linkse Europa maar Europa is uitgeblust mocht het je ontgaan zijn. Een toeristische attractie is wat ons rest. Dus niet zo`n toon aanslaan tegen landen die bulken in grondstoffen. Omkoop politiek is wat rest van het Europeesche prestige van 4 eeuwen terug, niks meer niks minder. Wen er maar aan. Dit hadden ze eeuwen terug kunnen voorzien maar we moesten zonodig een geweten voeden.

S802 | 26-04-16 | 13:17

Beetje OT. TPO zit nu ook achter de Cloudflare... Zegt genoeg over de Turkse reacties.

Mark_D_NL | 26-04-16 | 13:06

Ebru is een heldin

Small Axe | 26-04-16 | 12:47

De nieuwe Adolf staat klaar om Europa over te nemen, de EU adepten staan buigend gereed om de nieuwe heerser binnen te halen.
Er is niet één leider in de EU opgewassen tegen deze Sultan met zijn cohorten. Het zijn stuk voor stuk slappe zakken, vlees noch vis maar smeerkaas wat alle kanten op kan.
De halve Keniaan uit de USA gelooft het allemaal wel, als TTIP maar doorgaat. (Overigens is het interessant om te volgen hoe het establishment daar denkt van Trump af te komen)
De enigste die deze brallende Ottomaan de kop kan afhakken is Putin, maar daar zoekt de EU liever ruzie mee.

Eppo | 26-04-16 | 12:42

Turken zijn vóór Erdogan, Turken zijn tégen... who gives a goatfuck anyway. Laten ze het lekker zelf uitzoeken.

beerboeloe | 26-04-16 | 12:42

We moeten juist nu heel blij en dankbaar zijn dat Rutte,Timmerfrans,Brusselen C.S. zo begaan zijn met de VvMU en al wie daar voor staan. Mooi! Maar als je anderen de maat neemt..... Weet ik nog een dingetje met een cartoonist die in ons vrije landje van zijn bed gelicht is door een swat team. Daar werd weliswaar een lichtelijk verontwaardigd ritueel dansje over opgevoerd in Den Haag maar het werd toen toch een gevalletje glas-plas-was. Maar,dames en heren..... deze misdaad is nog niet verjaard dus kunnen we toch alsnog overgaan tot vervolging van de betreffende machtsmisbruikende wetsovertreders in kwestie? Ik noem daar een Hirsch Ballin(misschien alleen politiek verantwoordelijk maar dat blijkt dan wel) , een officiertje van justitie Paul Velleman (die ook de IP-adressen van Geenstijl reaguurders opvroeg maar toen meesterlijk in de hoek gezet werd ..... antwoord:NEE!), misschien wat politiemensen.... Kom op! Yes, we can!

drs kwenie | 26-04-16 | 12:22


Leven zoals wij.., wie zijn wij? Ik zie genoeg mensen zoals "wij" en die leven niet zoals wij.

If you want to live a happy life, tie it to a goal, not to people or objects.

Shecaught22 | 26-04-16 | 12:21

De 5e colonne moet zo snel mogelijk terug want het zal niet zo lang meer duren voordat de Ottomaanse horden weer aan de poorten van Wenen staan te rammelen.

Elessir | 26-04-16 | 12:20

Zo zat van dat slappe Europa, slappe linkse politici die buigen voor de nieuwe nazi's die deze keer moslim's heten, slappe premier, en als leider van Europa het slapste wijf sinds tijden : Merkel.
.
Wanneer staat het volk eens op, wanneer is het genoeg, ik loop mee.

GerMonster | 26-04-16 | 12:14

Rauwe rode uien, twee kroppen ijsbergsla, een tomaat, augurken, ladingen saus en een paar dunne plakken geperst laf kalfsgemaal in een broodje. Lijkt ook lekkerder dan het is. Dat Turks. Halve kamer onder de saus. Toetsenbord vol gelekt slawater en sambal. Broodje dürmspüling. Maar ja we hebben een deal he. Dus we doen maar of het goed voor ons is.

LibertasSimplex | 26-04-16 | 12:12

Nederturken duidt op het bezitten van twee nationaliteiten Nederland en Turks. Waarbij de gebondenheid met turkenland groter is dan Nederland. M.a.w. Het zijn en blijven domme bergapen die klakkeloos en kritiekloos achter de hoofdaap erdowaaaaan met zijn religieuze achterlijkheid blijven aanlopen. Dit dom apen gedrag wordt afgedwongen in de moskeeën die strak geleid worden door de Turkse overheid.

protonplof | 26-04-16 | 12:05

@ F. von Zeikhoven | 26-04-16 | 09:10
u doet uw naam eer aan..!

telelezer | 26-04-16 | 12:04

Waar blijven de "je suis Ebru" dingesjes. Op facebook enzo.
Dirrek | 26-04-16 | 09:10

Als we nou ook nog wat mislukte nageboortes zagen met een bordje 'je suis geitenneuker' dan gingen ze intellectueel de goede kant op.
Maar nee... Ebru doodwensen en een kankerhoer noemen, en haar huis zonder toestemming betreden en slopen, verder komen ze niet. Geitenneukers...

loze stijl | 26-04-16 | 12:03

Iemand de Obama speech over de EU gehoord? Hoe geweldig de de EP's toch wel niet zijn.

ley007 | 26-04-16 | 12:02

Dit is nou wat je een verzetsstrijder noemt, niet bang voor de consequentie, gaat door totdat alle maskers van Rutte en zijn N.. gevolg moeten afzetten om te laten zien waar ze voor staan.
Een eenzame vrouw, wel met ballen!

lanexx | 26-04-16 | 11:59

Als over een paar jaar Europa zucht onder het zwaard van Erdogan zullen de kinderen van Timmermans vragen: papa, je stond vooraan, je deed niets, je fluisterde, sloot je ogen en bukte.... waarom?

ArieC | 26-04-16 | 11:57

"Misschien moeten we ons maar eens realiseren dat hele bevolkingsgroepen gewoon niet willen leven zoals wij. Net zoals wij niet willen leven zoals zij. Dus integratie is niet mislukt, mensen willen gewoon niet. Einde discussie en binnen je eigen land voortaan de regels bepalen."
salsaparilla | 26-04-16 | 11:28
.

Als mensen niet willen, is er ook geen discussie meer mogelijk. Wettelijk gezien is er geen mogelijkheid om deze mensen aan te pakken of weg te sturen en politiek gezien is er geen meerderheid te bereiken om een grondwetswijziging tot stand te brengen. Alleen als de PVV een tweederde meerderheid in zowel Tweede als Eerste Kamer zal halen, zal dat veranderd kunnen worden. Niet dat ik hiermee mijn politieke voorkeur aangeef, maar ik geef alleen maar aan hoe moeilijk het is om verandering bij deze groep mensen af te dwingen.

Onsjemeer | 26-04-16 | 11:56

@Onsjemeer|26-04-16|11:31
Leg dat maar eens uit aan andere minderheden in Nederland, zoals de Chinezen, de Perzen, de Vietnamezen, de Molukkers, etc. Die kunnen twee nationaliteiten hebben en toch hebben we daar minder problemen mee dan de Turken en de Marokkanen... en nog wat zwarten en zigeuners, maar ik denk dat niet alle buitenlanders eruit geknikkerd hoeven te worden. Alleen de probleemculturen.o

Jostifiel | 26-04-16 | 11:54

Is het een idee om een smak geld in te zamelen waarmee Ebru haar huis kan laten opruimen, schilderen, en een laptop (met goeie encryptie) aanschaffen? Ze is niet arm maar wij kunnen een handje meehelpen.

kostevaar | 26-04-16 | 11:47

Heel moedig van Ebru. In haar snoeiharde sneer aan de Turken in NL heeft ze gelijk maar dat gelijk kan verregaande repercussies hebben.

McMarx | 26-04-16 | 11:38

Ik zie hier steeds vaker de term NederTurk verschijnen. Ik verafschuw dat woord! Je bent Nederlander of Turk, een mengeling bestaat niet!

Als u van buitenlandse afkomst bent en graag in Nederland wilt wonen, dan verwachten we van u dat u loyaal bent aan de Nederlandse wet resp. gewoonten en dat u die naleeft resp. respecteert. Als u dat niet kunt opbrengen dan kunt u wat mij betreft per direct ophoepelen naar uw land van herkomst, liever vandaag dan morgen!

Onsjemeer | 26-04-16 | 11:37

Je merkt nu hoe verknipt, bloeddorstig, zielig en dom de Nederturken zijn. Het enige wat ze kunnen blaten is: kijk hoe lelijk ze is, het is net een alien, ik ga pas met haar praten als ze haar kop heeft verbouwd, haar moeder is ook zo lelijk als een hond etc etc. Turken communiceren op het niveau van een kleuter, verder zullen ze helaas nooit komen.

WaitingLine | 26-04-16 | 11:31

Rutte reageert als door een wesp gestoken, net als hij deed in het MH17 debat toen hem verweten werd onvoldoende te doen. Bij hem betekent dit dat je dicht bij de kern komt. dicht bij het laakbaar gedrag van deze nep-premier. Hij moet direct naar de dokter: slappe knieën, afwezigheid van ruggengraat, verloren zicht op werkelijkheid, verminderd oordeelsvermogen, geen leiderschap.

The moments makes the man. Dit moment vraagt om echte mannen (m/v) met leiderschap. Helaas zijn die niet te vinden, niet in ons kabinet, niet in de Europese Commissie, niet bij andere EU lidstaten, een enkeling als Orbàn uitgezonderd.

Van alle kanten worden onze fundamentele vrijheden aangevallen, maar helaas hebben wij alleen maar Chamberlains in onze regering. Erdogan is vele malen gevaarlijker dan Assad, vele malen gevaarlijker dan Poetin voor Europa, maar onze leiders zijn als de dood voor deze man. Assad moet weg, Poetin moet worden geboycot, Erdogan wordt geen duimbreed in de weg gelegd.

Deze levensgevaarlijke houding tegenover deze dictator, die niet schroomt om bakken geld te verdienen aan terrorisme door oliehandel met IS, die terroristen in het Midden-Oosten volop steunt, die zijn invloed tot heel in Europa uitbreidt, dient geïsoleerd te worden. Alle grenzen dicht, alle vakanties verbieden, alle handel stoppen, uit de NAVO gooien, geen visumregeling, kortom uitroken deze dictator.

Nebuchednezzar | 26-04-16 | 11:29

Misschien moeten we ons maar eens realiseren dat hele bevolkingsgroepen gewoon niet willen leven zoals wij. Net zoals wij niet willen leven zoals zij. Dus integratie is niet mislukt, mensen willen gewoon niet. Einde discussie en binnen je eigen land voortaan de regels bepalen.

salsaparilla | 26-04-16 | 11:28

Carmelita | 26-04-16 | 10:50
Klinkt als jaloezie.
Joris Draaksteker | 26-04-16 | 11:11
.
Ben zeker niet jaloers.
Zou zelf sowieso niet een vakantiehuisje willen hebben en al helemaal niet in Turkije en zeker haar huisje niet, dat ik niet leuk vind, dat bovendien geen leuk uitzicht heeft en ook niet in een fijne omgeving ligt.
Mijn punt is: als je als Nederlandse terecht gebruik maakt van de hier geldende vrijheden je niet tegelijkertijd van die vrijheden gebruik kunt maken als Turkse in Turkije.

Carmelita | 26-04-16 | 11:28

Nou het gaat wel goedkomen met Europa, met het visumvrij reizen voor Turken.

WaitingLine | 26-04-16 | 11:26

Dat land hoort qua normen en waarden en algemene ontwikkeling duidelijk niet bij Europa en niet bij de NAVO. Het licht meer op niveautje Iran or Syrie. Op zich goed dat dat nu duidelijk wordt.

panadol | 26-04-16 | 11:15

Carmelita | 26-04-16 | 10:50
Klinkt als jaloezie. Logisch toch, dat je een vakantiehuisje eerder neemt in een land waar je familiegeschiedenis hebt en de taal van spreekt, dan in een ander land? Zolang Turken gewoon werken, belasting betalen, Nederlands spreken, kortom eerlijk meedoen, en ons land niet proberen te verpesten met achterlijk geloof, heb ik geen enkele moeite met vakantiehuisjes of zelfs oudedagplannen in Turkije of waar dan ook.

Joris Draaksteker | 26-04-16 | 11:11

@Dr.Tatta.Macamba | 26-04-16 | 10:35
+1

Mark_D_NL | 26-04-16 | 11:06

@Dr. Frambozenjam | 26-04-16 | 10:55
https://cpj.org/2014/11/letter-to-president-of-turkey-recep-tayyip-erdogan.php misschien?

Watching the Wheels | 26-04-16 | 11:04

McPhart | 26-04-16 | 09:31

Openbare weg sluiten voor alles met Turks kenteken en EU-luchtruim dichtgooien voor alles met Turks registratieteken.
Is het zo over.

Bijtendehond | 26-04-16 | 11:01

Soms is een biologische oorzaak aanwezig. http://www.bmj.com/content/333/7573/831

Weet nog een leuke neef voor je.
Hij heet erdgogan.

medelmo | 26-04-16 | 11:00

Iemand een email-adres van erdogan?

Dr. Frambozenjam | 26-04-16 | 10:55

Dr.Tatta.Macamba | 26-04-16 | 10:42
Kleuter.
En die vorige post van je sloeg al helemaal nergens op.
Wanneer je niet weet hoe je een gevecht moet aangaan én winnen, moet je er niet aan beginnen.
Zie Ebru.

Ongeblustekalk | 26-04-16 | 10:54

Ebru lijkt op veel Nederturken.
Net als zij wil ook Umar van twee walletjes eten.
Als Nederlandse vrijheid van meningsuiting en als Turkse in Turkije vele maanden in eigen huis daar doorbrengen.

Carmelita | 26-04-16 | 10:50

Zou Merkel echt zo slecht in topografie zijn https://youtu.be/FwI0iiqs7M0?t=166 ?

Watching the Wheels | 26-04-16 | 10:50

Arme Ebru, nu komt ze nooit meer vrij.

dr Rechts | 26-04-16 | 10:44

Nog een kleine correctie mijnerzijds, Erdogan is een schapen en geiten neuker. Thuis neukt hij zijn schaap, buiten de deur neukt hij geiten.

Dr.Tatta.Macamba | 26-04-16 | 10:42

Als iemand een cordon sanitaire verdient is het Erdogan en zijn sultanaat.

B.agger | 26-04-16 | 10:42

Als Rutte ademhaalt dan liegt hij, dus als hij ergens pal voor gaat staan dan maak ik me er heel erg zorgen over. Ondertussen verzoekt de Europese Commissie (nee, niet de Turkse Ambassade) om het woord genocide in een opvoering in Dresden te schrappen, ik neem aan dat dit ook pal staan voor waarden is.

bijna_raak | 26-04-16 | 10:40

@Grijskijkert | 26-04-16 | 10:29

Dat klopt. Als ooit regelmatig bezoeker aan Istanbul maar al te vaak gehoord. Hetzelfde geldt voor de Marokkanen in Casablanca - die duiden het volk dat naar NL is vertrokken zèlf aan met de term rifapen.

Overigens, dit al gelezen: www.telegraaf.nl/buitenland/25673931/_...
En dáár doet de EU dus 'zaken' mee... relitikkers.

EefjeWentelteefje | 26-04-16 | 10:39

Turken NSB, NSB, Turken NSB!! Verder commentaar niet nodig. #freeEbru #Erdogangoatfucker

Indoneesje | 26-04-16 | 10:38

Ik heb allang #freeEbru met link naar haar column op Facebook gezet; helaas geen likes of commentaar en zie ook niemand anders erover. Helaas is het slecht gesteld met de betrokkenheid betreffende dit soort zaken onder de Nederlanders. Slap patatvolk. Kom toch eens in opstand en verdedig je vrijheid in plaats van volgende week voor de vorm weer een minuut stil te zijn en de volgende dag te feesten voor vrijheid zonder betekenis.

dalskog | 26-04-16 | 10:36

Grappig om het volgende te constateren!
Iedereen klaagt zich hier de moeder over dat niemand meer actie onderneemt, de opmerkingen dat er niets zal veranderen zolang we blijven klagen van achter de computer zijn niet van de lucht.
Maar nu valt hier te lezen dat Ebru tegen zichzelf beschermd moet worden, en dat intelligent en slim vaak elkaar bijten, want ze kiest de aanval, en dat is niet slim als je nog in het web van Adolf Erdogan zit. Dat haar huis in Amsterdam reeds open gebroken is, is al weer yesterdays News schijnbaar, begint de geschiedenis tegenwoordig gisteren?! Kunnen mensen vandaag de dag niet verder terug denken dan vandaag?!
Snappen jullie zelf wel wat vrijheid van meningsuiting inhoud? Snappen jullie dan niet, dat nu je toon matigen, toegeven is aan de SS stormtroepen van fuhrer Erdogan. Het is dat Ebru NederTurks is, anders lag de jodenster al klaar. We leren helemaal niets als mensheid, van de geschiedenis. Groeps denkers, met het intelect van zombies, dat zijn we als mensheid schijnbaar geworden. Wat een armoede. Ebru, succes meid. Voor mensen zoals jij heeft mijn grootvader zich verzet tegen het nazi regime halverwege de vorige eeuw. Mark Rutte, een premier als jij, daar zou mijn grootvader zich van in z'n graf omdraaien als hij wist hoe ruggengraat loos er vanuit Nederland zou worden gereageerd op vijandig nationalisme binnen onze landsgrenzen. Dat Ebru nu vast zit, komt omdat Europese politici lachwekkende sukkels zijn. Stropdassen zonder ruggengraat en tanden. Debaters die elke keer als ze getest worden terrein prijs geven, want er moet diplomatiek gehandeld worden om bereikte resultaten operationeel te laten zijn. Dat de bereikte resultaten eigenlijk vooral in de hoofden van de wensdenkers bereikt zijn doet er niet toe, want dat de vluchtelingen gewoon door de fuhrers troepen over de grens geflikkerd worden, daar kijken we van weg. Dat Adolf Erdogan dat weg kijken makkelijker moet maken door de persvrijheid in te perken, is jammer, maar noodzakelijk. Dat domme burgers daar dan tegen in verweer komen, is voor hun eigen rekening. Daarom kan Ebru dus ook rekenen op de gigantische steun in de rug, die onze ferme premier de afgelopen dagen heeft laten horen. Wat een land, wat een land.

Dr.Tatta.Macamba | 26-04-16 | 10:35

Mislukt voorzitter van een mislukte unie

svg | 26-04-16 | 10:35

Knap wat Ebru Umar durft te schrijven, daar in het geitenneukers moslim roversnest van Erdogan! Het moet toch mogelijk zijn haar daar vandaan te halen? Immers bootladingen moslims is dat gelukt! Desnoods 10 mariniers sturen! Die NSB turken die haar verraden hebben moeten m.i. Nederland uit geschopt worden!

Lexus01 | 26-04-16 | 10:35

Ebru, je bent geweldig.

VincentTheSaint | 26-04-16 | 10:33

2000 rechtszaken sinds 2014 voor beledigen Erdogan, dat is meer dan 3 per dag. Ze hebben het er druk mee.

Watching the Wheels | 26-04-16 | 10:32

Lang leve het geloof, de bron van alles..

priwax | 26-04-16 | 10:32

Nederturken zijn doorgaans met effe te vaak van het niveau "hinderlijk vullis" (geldt nog meer voor NederMocro's). Vraag een Turk in Turkije over Turkse gastarbeiders (en hun nakomelingen) en hij/zij zal een vies gezicht trekken. Want wat hier ooit is aangeland werd/wordt in het thuisland (eigenlijk gewoon) als tokkie beschouwd. En veel van diens nazaten zijn er niet veel slimmer op geworden (iets met genenpoel dinges).

Grijskijkert | 26-04-16 | 10:29

John Oliver @Erdogan https://youtu.be/CXJtrCcuv6o?t=1

Watching the Wheels | 26-04-16 | 10:29

Het mooiste is nog dat Mark niet eens mag bellen met Erdogan. Hij wordt afgescheept met de 2e garnituur. Zelfs een beetje daadkracht veinzen is niet besteed aan Rutte.

Mark_D_NL | 26-04-16 | 10:27

Reden dat ik het voorgaande hier neerplemp (10:23) is dat Rutte niet erg goed tegen kritiek kan anders reageerde hij niet zo gebeten. Op die manier moeten we hem dan ook aanpakken: via internationale media laten weten wat voor slapjanus het is en een totaalfaal-beleid voert.

drekzooi | 26-04-16 | 10:27

http://www.telegraaf.nl/buitenland/25673931/___Religieuze_grondwet_Turkije___.html

Als ik merkel was zou ik maar snel die toetreding tot de EU regelen om alvast te beginnen met het visumvrij reizen..

fikkieblijf! | 26-04-16 | 10:26

Heeft gisteren iemand de uitzending van Pauw gezien? Met die misselijke Turkse man die overal doorheen riep en andere niet uit liet spreken? Die borstroffelende aap werd deze keer eens WEL door Pauw onder handen genomen en zei dat die moest dimmen.
.
Zie ik nou een verschuiving bij Pauw? Van het met de mantel der liefde toedekken en wegkijken, naar toch wat scherper in de discussie staan en de kant van 'het volk' kiezen?

kees1386 | 26-04-16 | 10:24

Eigenlijk moeten we zoveel mogelijk aan internationale pers doorlekken wat voor slappe lul en lafbek wij aan het hoofd van ons land hebben staan. Het wordt tijd dat de wereld weet wat voor opperlafbek wij hier hebben. En Rutte blijft z'n bek maar dichthouden en hoopt natuurlijk dat deze storm gewoon vanzelf weer overwaait.

drekzooi | 26-04-16 | 10:23

Een beetje meer persvrijheid is een binaire kwestie Slimmerfrans, twee elkaar uitsluitende waarden. Vrij en onvrij.
Hoe slim ben je eigenlijk?

squadra | 26-04-16 | 10:20

^^ nogmaals mis. Okee, ik geef het op. Verkorte versie van mijn eerdere pogingen:

Ebru, sterkte meid!

(Joris, je mag mijn fail-posts jorissen hoor :-) )

EefjeWentelteefje | 26-04-16 | 10:20

-weggejorist-

EefjeWentelteefje | 26-04-16 | 10:19

-weggejorist-

fikkieblijf! | 26-04-16 | 10:19

tijd voor een nieuw referendum

Heisessie | 26-04-16 | 10:17

<3 Ebru.
Sterkte meid. Gaat wel lukken want jij hebt BALLEN.

Het blijft toch raar, die allochtonen maar roepen hoe kudt en haram het hier in het westen is, maar wel allemaal hiernaartoe de benen nemen... zien ze zelf niet in hoe hypocriet dat is?

EefjeWentelteefje | 26-04-16 | 10:16

Ja, wanneer gaat Poetin eigenlijk wraak nemen voor die door het Turkse leger uit de lucht geschoten straaljager?
Piet Karbiet | 26-04-16 | 10:12
.
U weet toch dat de Russische president een geduldig man EN een super-schaker is? Nou dan. Die wraak komt zéker want Poetin vergeet niets maar hij laat zich niet uit zijn tent lokken/provoceren.

Lupuslupus | 26-04-16 | 10:16

waar is Assher?

ali komijnekaas | 26-04-16 | 10:15

erdogan graaft zijn eigen graf wel.

Ongeblustekalk | 26-04-16 | 10:03
Nee.
Erdogan merkelt, eh merkt dat zijn acties effect hebben, en dat Europa zich alleen maar gewilliger opstelt.
Daarnaast laat Europa hem een gigantisch chantagemiddel hebben.
Hij heeft de EU in de tang, omdat de EU dat toestaat. En de EU staat dat toe omdat het een slappe organisatie is, niet capabel om problemen het hoofd te bieden.
Erdogan weet dat en maakt hier zonder repercussies dankbaar gebruik van.
Dus eigen graf graven, dacht het niet.

Nuchternederland | 26-04-16 | 10:14

Zeg G.S. kunnen we Umar niet voordragen voor een lintje!!! Dan maak je echt een onderstanding en opsteker! Of meteen in de orde van de oranje leeuw.. kan ook! Dat zij staat voor het recht op vrije meningsuiting en in verzet komt tegen onderdrukking en intimidatie van een PreSultan

fikkieblijf! | 26-04-16 | 10:14

En dus zo het begint;

“We are forced to endure countless crimes while the criminals always go with some degree of impunity by claiming that they are younger than 15,” the leaflet said. “This irresponsible stance is rooted among our spineless politicians, in our weak justice system and in our lying media and no longer surprising.”

“But we refuse to accept the destruction of our once to safe society,” it added. “If the Swedish streets are no longer safe for Swedish men and women, it is our duty to take action.”

S802 | 26-04-16 | 10:14

Pittig dingetje die Ebru, in groot contrast met de slapste premier die we hier ooit gehad hebben
Bokito ergo sum | 26-04-16 | 09:19
Hij is de titel premier niet eens waardig. Het is een diplomatieke boekhouder die iedereen te vriend wil houden en alleen aan z'n eigen carrière denkt. Een slapjanus die bij elk incident een hoop kreten roept die we van hem kennen, maar feitelijk niks zegt. Wat is die vent me enorm tegengevallen. Totaal onzichtbaar als het er op aankomt. Geen premier.

Akiron | 26-04-16 | 10:13

panadol | 26-04-16 | 10:10
Ik geloof wel dat ze er zijn, maar ik ben aan het dubben hoe groot die groep dan is. Is 'ie groter dan de groep Erdogan-aanhangers of juist marginaal?
.
Turkije uit de NAVO schuppen, met hun provocerende houding. Rusland het werk laten doen.

Draak uit Brabant | 26-04-16 | 10:13

Als je geschoren wordt kun je beter stil zitten. Grappig/vreemd dat men zelfs bij dit zelf aangestuurde probleem nog weet te fabriceren dat het de schuld van anderen zou zijn en dat die niet genoeg doen om deze Gilles de la Tourette patiënt uit het gevang te halen.

DreHa | 26-04-16 | 10:13

Watching the Wheels | 26-04-16 | 09:50
Ze zouden bij BNR la Zwagerman tegen zichzelf in bescherming moeten nemen. Haar stem is niet zo goed op radio. Haar dictie is niet zo best. Voorlezen, hmm, uitdaging. Daardoor gaat er al veel, zo niet alles, van de boodschap verloren. Eigenlijk is zij voor mij een aanleiding om weer van kanaal te wisselen. Net als die Lamya. En kustav bessems. En al die zwakzinnige jongens die de beurs volgen en daar niks van begrijpen. En alles wanneer het over "duurzaam" gaat. Of die nieuwslezeres debby cowsoleya, of hoe je dat ook spelt. Wat een kutzender.

Glasgow Argus | 26-04-16 | 10:12

Ja, wanneer gaat Poetin eigenlijk wraak nemen voor die door het Turkse leger uit de lucht geschoten straaljager?

Piet Karbiet | 26-04-16 | 10:12

Hoezo? Ze schrijft columns in het Nederlands voor Nederlandse media. Daar is ze in Turkije voor opgepakt. Niet omdat ze ook een Turks paspoort heeft.
En wat zou Wilders daar van moeten vinden anders dan wat hij altijd zegt: inleveren dat Marokkaanse/Turkse paspoort. Zal hier niet anders zijn, en ik vermoed dat mevrouw Umar er ondertussen ook wel zo over denkt. Haar heeft het niet veel goeds gebracht de laatste tijd.
Nuchternederland | 26-04-16 | 09:48
Ze schrijft die columns wel (en twittert erop los) vanuit Turkije. Het is haar 2e huis (appartement) en niet een 'vakantiehuisje'. Ik volg Ebru niet echt, maar volgens mij zit ze de helft van het jaar gewoon in Turkije en niet in NL. Allemaal prima natuurlijk, maar aangezien ze ook de Turkse nationaliteit heeft en daar vertoeft kan je dit soort dingen verwachten. Zonder dat Turkse paspoort hadden ze geen uitreisverbod aan haar gegeven, omdat ze dan geen Turkse burger zou zijn geweest.

XaleX_2 | 26-04-16 | 10:11

Het zou niet moeilijk moeten zijn om Ebru daar weg te halen. Wat ik me afvraag is of zij dat wel zou willen.
Wil zij in Turkije blijven? Wil ze Erdogan met een open vizier bestrijden? Wil ze weten hoe het af zal lopen?
De 'nageboortes' in Nederland beginnen steeds brutaler te worden. Beginnen zich steeds sterker te voelen. Misschien is het voor haar wel veiliger in Turkije dan in Nederland.
Overpeinzingen. Voor een fantastische meid die haar hart op de tong draagt. En misschien toch wel een beetje roekeloos is.

onnosel | 26-04-16 | 10:11

Erdogan wil graag de nieuwe islamitische Kim Yung .....(enz) dynastie vestigen in Turkije.
Vrouwtje met hoofddoek in de keuken en het zoontje wordt al klaargestoomd om het stokje over te nemen. Mag van de ouwe Erdogan nu nog even spelen met illegale oliehandel maar verbaas u niet als dit jongmens binnenkort een invloedrijke positie binnen de regering van Turkije krijgt.
Dat het land, net als Roemenië onder Ceausescu, volledig naar de kloten gaat is een voorspelling die waarschijnlijk uit zal komen indien de Turken deze dictator nu niet stoppen.
Roemeense vrachtwagenchauffeurs hadden een "bijrijder" om hen in de gaten te houden.
Wij hebben de twee clowns van DENK.

Verder wordt ik een beetje Ebru moe. Het punt is gemaakt waarvoor hulde maar eerst maar eens afwachten wat er gebeurd.

Jan van de Biertent | 26-04-16 | 10:10

Tot voor kort dacht ik dat de jongere generatie Turken een relatief modern, westers en vooruitstrevend volk was. Toch die roze bril maar even afzetten.

panadol | 26-04-16 | 10:10

Geenstijl heeft met het referendum een aantal belangrijke volkszaken duidelijk gemaakt.
Ebru gaat met haar "zichzelf blijven" een aantal zaken duidelijk maken. Opdat wij leren en onthouden. Waar Ebru de confrontatie niet schuwt, laat Rutte en EU tonen waar het hun aan schort: lef en initieel leiderschap

stroopa | 26-04-16 | 10:05

Rutte en Timmermans zijn beiden domme sukkels van het eerste uur die niet snappen dat Erdogan de splijtzwam is van de EU.

Als ze ballen hadden, dienen ze Erdogan uit de Navo te trappen want Poetin zint op wraak!

MRF2739 | 26-04-16 | 10:05

Ik ga binnenkort even checken of het er weer lekker ouderwets Hollands uitziet op de Haagse markt,of dat er een bord hangt verbüten für Hüllenders!
deraderendraaien | 26-04-16 | 09:47

De Grote Marktstraat volstaat ook hoor. In het weekend lijkt daar de sharia al ingevoerd te zijn.

bixiers | 26-04-16 | 10:04

Maar er wordt wel een zetje gegeven tegen zo'n buitenlands apparaat als er weer een Nederlandse aardappel met 15000 xtc pillen opgepakt is in Thailand of Indonesië. Terwijl dat sowieso illegaal is, ook hier.
.
Als Nederlandse burgers niet meer veilig in een zogenaamd bevriend land kunnen komen omdat ze een mening hebben over een politiek leider die FEITELIJK een slecht persoon is, dan moet je als Nederlandse overheid zijnde gewoon alle remmen los gooien. Stel je eigen op alsof je overwicht hebt op Turkije en boycot ze helemaal de moeder.

Draak uit Brabant | 26-04-16 | 10:04

Even een referendum:
Moet Turkije toetreden tot de EU?
0 = Ja
0 = nee
Bij ja, danken wij u voor uw medewerking.
Bij nee gaan we Turkije zeggen dat t anders moet.

Alexander Pechkop | 26-04-16 | 10:04

@Dannydekr 2.0 | 26-04-16 | 09:54
Dat artikel in De Groene moet echt iedereen lezen. Erdogan die Hitler bewondert en van Turkije een 100% Soennitische staat wilt maken. De laatste christenen, joden, koerden en anders gelovigen moeten vernietigd worden en het land gezuiverd. Daar heeft hij het maar druk en de EU vindt het allemaal prima. Zum kotzen.

Piet Karbiet | 26-04-16 | 10:04

Implants | 26-04-16 | 09:57
Geen afbranden, slechts een constatering.
Nee. Dit is haar gewoon overkomen en dat lees je aan haar reacties.
Ebru was een beetje dom, erdogan graaft zijn eigen graf wel.

Ongeblustekalk | 26-04-16 | 10:03

ik wil f schreeuwen;

POLITIEKE CORRECTHEID = CENSUUR

censuur = Censuur is het tegenhouden of verbieden van publicatie van bepaalde informatie. Meestal is dit gebaseerd op ANGST voor ondermijning van normen of gezag.

S802 | 26-04-16 | 10:03

Als Timmerfrans de oprit bij zijn huis wil oprijden moet hij ook vooruit in plaats van achteruit. Om dat niet te vergeten heeft hij een post-it op zijn dashboard geplakt...

Zenzeo | 26-04-16 | 10:03

Die Flapdrol Timmerfrans weet 't ook mooi te brengen. In de krant roepen dat persvrijheid vooruit moet als Turkije bij de EU wilt, maar als er een NL journalist wordt opgepakt ineens roepen dat deze kwestie los staat van de onderhandelingen met Turkije. Ben je dan een slappe vaatdoek of wat?

Ebru, wordt alsjeblieft nog wat harder en betrek ook dit soort slappe zeikers bij je (geweldige) tirades. Die anti-inburgeraartjes zijn samen met die anti-democratie mafketels het tuig van deze tijd, en verdienen niet anders dan door de mangel te worden gehaald.

kanon0503 | 26-04-16 | 10:03

NSB-ers, dat zijn ze inderdaad, de laffe tuuter-Turken. Bullseye. Spot on!

en de domme gansjes die alles maar goed zaten te praten de afgelopen jaren...

Jack Jersey | 26-04-16 | 10:02

Als je vanuit Turkije #fuckerdogan twittert kan je er vanuit gaan dat je de klos bent. Dat moet Ebru Umar ook beseft hebben www.eo.nl/ditisdedag/radio/item/ebru-u...

Dapper dat ze doorgaat.

Maaiveld | 26-04-16 | 10:02

Ebru durft zoals haar mentor Theo durfde. Groot respect voor haar onbuigzaamheid. Hoe eerder ze die Bosporus-dictatuur uit is, hoe beter.

De Vrijlansier | 26-04-16 | 10:01

Ebru, je bent een held voor heel Europa en verder.
Mensen weten niet hoe dankbaar ze moeten zijn voor jouw daden. Voor vrijheid moet je strijden, de meeste mensen zijn dit vergeten.

ET007 | 26-04-16 | 09:59

Heeft Wilders al iets geroepen over het dubbele paspoort van mevrouw Umar? En dat ze niet op basis van haar Nederlandse paspoort een rel schopt, maar dat dankzij primair haar Turkse paspoort heeft kunnen doen?
F. von Zeikhoven | 26-04-16 | 09:10
Die had ik ook al een paar keer omhoog gegooid, op zich wel een relevante discussie.

XaleX_2 | 26-04-16 | 09:57

Ongeblustekalk | 26-04-16 | 09:36
Een moedige vrouw afbranden, zeker kamp rutte?
Denk je niet dat ze zelf de consequenties heeft kunnen overzien? Of dat ze een testje wilde doen met de turken alhier? Dat laatste is uitermate goed gelukt, we weten nu zeker dat turken een smerig volk is. Er zou vanuit de overheid een negatief reisadvies afgegeven moeten worden zodat ze financieel kapot gaan.

Implants | 26-04-16 | 09:57

succes Pays-Bah vergeten.

hovawart | 26-04-16 | 09:57

O ja, de stille diplomatie van Rutte. Want de handel. Ik zie toch heel duidelijk dat psychopaten als Erdogan met luidkeels dreigen en chanteren veel meer voor elkaar krijgen.

Piet Karbiet | 26-04-16 | 09:56

Eendracht maakt macht, een lijfspreuk van de Republiek der Verenigde Nederlanden, ook de Verenigde Provinciën genoemd,met een defensieverbond en een douane-unie, als de politiek geen oog heeft voor de segregatie van de islamistische bevolkingsgroepen binnen de europese samenleving is Europa ten dode opgeschreven, laat Wilders het maar voor het zeggen krijgen in het torentje, ik ben ZOO klaar met het meest incompetente kabinet ooit, de politieke gijzeling van deze 2 partijen heeft ons land alleen maar stuurloos gemaakt, met meer problemen en leugens dat de term sjoemelkabinet of nepregering dekt de lading niet meer, stekker mag eruit.

hovawart | 26-04-16 | 09:56

Ebru, als je terug bent in NL, regel ik een heerlijk ontbijt voor je !

Lampelul | 26-04-16 | 09:54

Ieder land zijn eigen Fuck Erdogan portaal: www.fuckerdogan.nl/

Dannydekr 2.0 | 26-04-16 | 09:54

Respect voor Ebru. Heldin.

Iedereen die het westen haat, heeft in het westen helemaal niks te zoeken. Ga toch naar Mekka oprotten, als jullie zo graag de islamitische achterlijkheid en onderdrukking wensen.

Wonderful-Life | 26-04-16 | 09:54

Timmerfrans, de EU wil niet bij Turkije. Europa stopt namelijk waar de kerktorens stoppen en de minaretten beginnen.

Zeddegeizot | 26-04-16 | 09:53

Steeds meer Nederlanders zijn deze humorloze Anatolische rukkers meer dan zat.

van Oeffelen | 26-04-16 | 09:52

Prachtig dit! Ebru for president!

hitchslap2.0 | 26-04-16 | 09:51

Niemand schrikt langzamerhand nog van de holle kreten van die arme Rütte ...
Hij heeft ook zoveel zaken om rekening mee te houden : na volgend jaar z'n eigen carriere in Brussel .. nu de Europese commissie .. dan nog dat gezeik in het voormalige NL parlement ... Ja .. its lonely at the top!

daytripper | 26-04-16 | 09:51

@Pastor Sippenhaft | 26-04-16 | 09:46
Ik ben er nog nooit geweest en zal er ook nooit naartoe gaan.
Ik ga nog liever mijn geld verzuipen in Griekenland!

necrosis | 26-04-16 | 09:50

Goeie column van Marianne Zwagerman te beluisteren bij BNR http://www.bnr.nl/opinie/marianne-zwagerman/279670-1604/gratis-column-marianne-zwagerman-fuck

Watching the Wheels | 26-04-16 | 09:50

@Alexander Pechkop | 26-04-16 | 09:36
I know.
.
Heb het nog even uitgezocht: In het ouderlijk huis (=lees zolder boven een winkel) waar mijn ouders zijn getrouwd en het huis waar ik later ben opgegroeid woonden later gastarbeiders en nu allochtone gezinnen. Ik ben blijkbaar ook "onder erbarmelijke omstandigheden" opgegroeid. Foei Ebru.

Piet Karbiet | 26-04-16 | 09:48

En dat ze niet op basis van haar Nederlandse paspoort een rel schopt, maar dat dankzij primair haar Turkse paspoort heeft kunnen doen?
F. von Zeikhoven | 26-04-16 | 09:10
Hoezo? Ze schrijft columns in het Nederlands voor Nederlandse media. Daar is ze in Turkije voor opgepakt. Niet omdat ze ook een Turks paspoort heeft.
En wat zou Wilders daar van moeten vinden anders dan wat hij altijd zegt: inleveren dat Marokkaanse/Turkse paspoort. Zal hier niet anders zijn, en ik vermoed dat mevrouw Umar er ondertussen ook wel zo over denkt. Haar heeft het niet veel goeds gebracht de laatste tijd.

Nuchternederland | 26-04-16 | 09:48

Iedereen Schreeuwt weer van alles, dacht dat het na Keulen al wel duidelijk was hoe de vork in de steel zit. Niets meer van Islam, Turks, Mocro of andere groepen,culturen die hele dag tegen ons aan staan te pissen.
Maar nee helemaal niet zelfs. gaat gewoon weer verder.
vandaag ga ik aan het werk. We werken in de bouw. ben aan het werk bij die moskee daar in centrum, straks om 12 uur een lekker broodje kebap halen. Als ik thuis ben boek ik effe weer een all inclusive naar Turkije. Oh het is pause, effe snel Geenstijl kijken effe lekker afgeven op die klootzakken die ons land in de vernieling helpen.
En ondertussen brengen we kruiwagens vol euro's naar het probleem toe.
Ali en Mo lachen ze zien dat het goed zit met ons Geweldig NL

Vreemde_Vogel | 26-04-16 | 09:48

Ebru is meer mans dan goed voor haar is. Ben erg benieuwd naar haar straf. Zal vast niet mals zijn daar in die dictatuur.
Enige juiste oplossing zou zijn om een hele dikke middelvinger op te steken naar turkije en helemaal niemand meer toe te laten die daar vandaan komt. Asiel zuiger of turk.
Erdogan is gewoon gek geworden maar dat zal wel aan een laat stadium sifillus liggen die hij heeft opgelopen na jaren jongenshoertje te zijn geweest. Ik wordt zelf nog liever gebarebacked door een zero-positieve man dan dat ik nog 1 duimbreed zou toegeven aan deze hele enge man Erdogan. Fuck you geitenneuker, ik of de mijnen zullen nooit naar dat scheitland toe komen. Domme islamieten hebben we hier al genoeg. Daar hoef ik niet voor naar jullie zielige uithoek van de wereld. Moge jullie stikken in je achterlijke geloof en politiek!

WatZalIkErvanZeggen | 26-04-16 | 09:48

Ik ga binnenkort even checken of het er weer lekker ouderwets Hollands uitziet op de Haagse markt,of dat er een bord hangt verbüten für Hüllenders!

deraderendraaien | 26-04-16 | 09:47

Op 4 mei sta ik er weer . op de waalsdorpervlakte zoals elk jaar .
Daar waar de jongens en meisje.s liggen die voor hun vrijheid zijn gemarteld en gefusilleerd gewoon tegen de muur of gewoon op het strand zoals hannie en in een kuil gedonderd onze helden die we nooit te nimmer mogen vergeten ik vertelde en legde het uit aan mijn kinderen en kleinkinderen want vrijheid is een groot goed .
Daarom alleen al daarom Ebru Umar verdient je in mijn ogen alle lof en als je dit durft uit te spreken in een land van haat ja dan hoor je thuis in mijn rij helden waar velen een voorbeeld aan kunnen nemen.

witchmaster | 26-04-16 | 09:47

Iedereen die nu nog zijn vakantie naar Turkenland boekt of al heeft geboekt en niet annuleerd is een geitenneuker. #boycotturkije

Pastor Sippenhaft | 26-04-16 | 09:46

We zitten ook nog in de NAVO met dit neo facistische land. Hoezo willen we nog langer militair verbonden zijn met dat land? Turkije uit de NAVO kicken dus.

Sardinos | 26-04-16 | 09:46

Topwijf!

Wa jij wil... | 26-04-16 | 09:45

Hartje Ebru.

En verder; sla eens met de vuist op tafel Rutte! Waarom ons altijd zo afhankelijk en 'diplomatiek' opstellen en iedereen te vriend willen houden? Met zulke 'vrienden' hebben we geen vijanden meer nodig.

Hoeki Oekema | 26-04-16 | 09:45

@Patje2011 | 26-04-16 | 09:22
Ik moest ineens denken aan de woorden van Pim:
'als MIJ iets overkomt.......'
Ik zit van kwaadheid zowat mijn tikplank op te vreten, maar kan niets doen.
Behalve me aan te melden als persoonlijk beveiliger van Ebru.

necrosis | 26-04-16 | 09:44

BoerinFrance | 26-04-16 | 09:34
Wat is daar raar aan, ze heeft toch Turkse roots.

Dommelsch | 26-04-16 | 09:43

Turkye gewoon uit de NAVO flikkeren.
Bindt Erdo onmiddelijk in als hij doorkrijgt dat de Russische beer zo de vloer aanveegt met de Ottomanen.

General McAuliffe | 26-04-16 | 09:43

Wat mij betreft past hier 1 antwoord. De eis neerleggen dat binnen 24 uur terug is in NL. Voldoet Turkije hier niet aan. Commandos sturen en haar bevrijdden.

Bacchanaal | 26-04-16 | 09:40

Onze politici hebben geen historisch besef.
De mars van de Turk is altijd, twee stappen vooruit, één stap terug. Duurt iets langer, maar je bereikt wel wat je wilt. Dus..... aan de geschiedenisleraren in dit land, trek je reet eens van de stoel af en ga iets nuttigs doen

Toiletflush | 26-04-16 | 09:40

@Teen | 26-04-16 | 09:24
Jij hebt liever 5 erdoganntjes aan de keukentafel?
Doenouniedoennu... gaat dan ook niet goed komen.

deraderendraaien | 26-04-16 | 09:40

Ze zitten in Brussel gewoon aantekeningen te maken. "Ohhhhh. Zo krijg je het volk stil."

Stiekem vinden ze dit niet erg. Over een paar jaar is er geen kritische media meer. Trieste tijden

Montu | 26-04-16 | 09:40

Eigenlijk zijn die vrijheden van hier tot nu toe ook maar raar, overdreven en zouden we eens ons wat meer moeten aanpassen naar wat anderen vinden (joop.nl staat er niet voor niks vol mee) en ook zouden kunnen vinden als wij ons maar wat meer inleefden en wat meer van onze erfzonde aan zouden trekken. Onze voorouders hebben het toch maar mooi mis gehad met flower power, ontzuiling en al die andere vrijheden. Nu staan de progressieven met de witte vlag te zwaaien voordat er iemand wat zegt, want laten we vooral safe spacen en sneeuwvlokjes blijven. Tsss.

TheseDays00 | 26-04-16 | 09:39

Hopsakee met twee gestrekte benen inkomen. Zal wel pijn doen aan het hoofd van die hun land verlochenende berggeiten zoveel waarheid in het gezicht te krijgen.

Helemaal Nietzsche | 26-04-16 | 09:38

Op scholen moet veel meer gedaan worden om onze normen en waarden te leren
Geen hoofdddoekjes in het onderwijs én in openbare functies
Imams mogen niet meer uit het buitenland komen en moeten in het Nederlands preken
Er mag geen moskee meer bij die door het buitenland (lees Qatar en Saoudie Arabie) wordt gefinancierd
Boerka en niqaab op straat verbieden

FrankOngerust | 26-04-16 | 09:38

Heeft Turkije al losgeld geëist? Versneld lidmaatschap, of inperking vrijheid van meningsuiting in EU landen?

compitaal | 26-04-16 | 09:37

Ze wist dat ze als turk in turkije opgepakt kon worden, het zijn hun wetten, en dan nu klagen?
Ik vind haar heel erg sympathiek en dapper, maar om jezelf zo te laten uitschakelen is gewoon heel erg dom. Intelligentie en niet slim zijn gaat heel vaak samen.

Ongeblustekalk | 26-04-16 | 09:36

Piet Karbiet | 26-04-16 | 09:32

Ebru is een Turk, Piet

Alexander Pechkop | 26-04-16 | 09:36

De pen blijft machtiger dan het zwaard.

Geert Linkers | 26-04-16 | 09:36


Piet Karbiet | 26-04-16 | 09:28

Oh ja, die pisvlek hadden we ook nog, die was van mening dat je met theedrinken alle problemen met allochtonen de wereld uit kin helpen. Zijn opvolger is ook al niet veel beter want die beweert dat er in Amsterdam echt geen aanslagen als in Parijs en Brussel zullen plaatsvinden want daarvoor zijn zijn Amsterdammers veel te lief. Knettergek!

eerstneukendanpraten | 26-04-16 | 09:35

Waarom zitten er nou nooit mensen als Ebru in de regering?

jouwgedachte | 26-04-16 | 09:34

Raar dat ze dan wel weer een huisje heeft in geiten-neukers-land...
Bovendien kan ze toch zo met een bootje naar Lesbos varen er is toch niemand die er daar op haar let...

BoerinFrance | 26-04-16 | 09:34

Wat is die Ebru een dappere vrouw vergeleken met onze regering. Vanuit een land dat haar gevangen houdt toch met terechte kritiek op een stel gevaarlijke idioten wat ze daar regering noemen. En zeker met de gedachte dat ze van onze regering geen enkele hulp hoeft te verwachten als 'we zijn geschokt'. Wat snakt de bevolking van dit land naar een mp die de waanzinnigen in Brussle en Turkije de waarheid eens zegt.

Therapietje | 26-04-16 | 09:33

En hier met linkje naar Cohen uit 2005:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2005/02/verlosser_cohen.html

Cohen tegen Ebru: U hoeft hier niet te wonen, hoor.
M.a.w. Rot maar op als je het hier niet bevalt.
Moet u eens proberen tegen een Turk of Marokkaan...

Piet Karbiet | 26-04-16 | 09:32

Erdogan is een sociopaat.
Dat de E.U. en onze regering daarmee zaken doen is laakbaar. Er moet gewoon opgeroepen worden tot een algehele boycott van Turkije en BuZa dient per direct een negatief reisadvies voor Turkijke uit te vaardigen.

Indien BuZa dat zou doen, is er geen touroperator meer die reizen naar dat apenland durft/mag verkopen. En dat raakt de Turken keihard.
Maar ja: Rutte heeft nu eenmaal een ruggengraat met de concistentie van versgekookte spaghetti.

McPhart | 26-04-16 | 09:31

Wij vinden persvrijheid en VVMU in Turkije kennelijk belangrijker dan de Turken het zelf vinden. Zelfs de Turken die wel van de vrijheden in Nederland gebruik maken, steunen die geitenneuker. En Fransie maar roepen dat het vooruit moet met persvrijheid, niet achteruit. Ondertussen wel een deal sluiten met allerlei toezeggingen, zo weinig is het Fransie Rimmermans allemaal waard.

Janloel7282 | 26-04-16 | 09:31

ja, het is uitermate vreemd dat de minister president van Nl en de minister president die als EU voorzitter kan spreken WEL net een Amerikaanse President een hotlijn heeft en niet met een Turkse Presultan. Waar overigens een bondskanselier dan wel weer dikke knuffels mee mag uitwisselen..

fikkieblijf! | 26-04-16 | 09:31

Even allemaal het gezicht van Ebru in je geheugen prenten. Kunnen we haar te hulp schieten mocht het ooit nodig zijn. Wat een heldin!

Call on the attacker | 26-04-16 | 09:30

Even allemaal het gezicht van Ebru in je geheugen prenten. Kunnen we haar te hulp schieten mocht het ooit nodig zijn. Wat een heldin!

Call on the attacker | 26-04-16 | 09:30

Ik denk dat t zo gaat; die Slapjanus Rutte begint m zo te knijpen (die krijgt al langzaam gele vlekken in zn broek) dat hij binnen een paar dagen de knuppel in het hoenderhok gooit. Ook MH17 begint de regering dusdanig parten te spelen en in heel Europa (Oostenrijk, Polen, Zweden, Engeland, Roemenie, Griekenland, Bulgarije, Frankrijk, Duitsland etc.) begint nationalistisch rechts aan een ongekende opmars, die de EU (in de huidige vorm)totaal uit elkaar laat spatten en dan zullen de lafbekken uit deze regering, Wilders het vuile werk laten opknappen. Wat al lang niet meer goed gaat lukken, maar daar gaan ze dan Wilders en consorten wel op afrekenen.

Alexander Pechkop | 26-04-16 | 09:30

Het was ene Job Cohen die tijdens een debat in Paradiso naar Ebru sneerde: U hoeft niet in deze stad te wonen. Nou, dat is dan geregeld.

Piet Karbiet | 26-04-16 | 09:28

Pittig dingetje die Ebru, in groot contrast met de slapste premier die we hier ooit gehad hebben
Bokito ergo sum | 26-04-16 | 09:19
.
Inderdaad. Echter, of het haar zaak goed doet of kamikaze acties blijken te zijn zal de tijd leren.
Ze is zeer zeker dapper maar of dat slim is terwijl ze nog in Turkije en dus in de macht van Erdogan, ik denk het niet.
En dan kan ze zich wel beroepen op VvM maar ze weet als geen ander dat die in Turkije niet geldt dus dat dit olie op het vuur gooien is.

Lupuslupus | 26-04-16 | 09:27

Ofwel -ze zegt het zelf eigenlijk ook al- iedereen met een dubbele Nationaliteit er één inleveren. Welke van de 2 maakt me niet uit, als landen als Turkije, Marokko en Israël eisen dat al hun onderdanen ook een navenante, aangeboren Nationaliteit hebben, prima, dan ook geen graties gelt.

automobilaterealist | 26-04-16 | 09:27

@fikkieblijf! | 26-04-16 | 09:15
Ergens op haar twitter las ik een bericht van iemand die beweerde dat de plaatselijke moskee (in Nederland!) geld had ingezameld om een hijskraan te huren.....
Hebben ze die twitteraar al opgepakt/ moskee gesloten?

necrosis | 26-04-16 | 09:26

Ebru maakt het zichzelf niet makkelijk, maar dat siert haar.
Lafaards hebben we al meer dan genoeg.

Guy Veropzoudten | 26-04-16 | 09:26

Op dutchturks.nl zijn ze alweer aardig aan het nsb'en, Connexion chauffeur aan de schandpaal en aangegeven bij de politie. En vervolgens een heldenartikel van vergeving ernaast. Dat is hun genocidale niveau.

Ook gebruiken ze redeneringen als vraag maar eens christenen hoe ze leven in Turkije. Dit met de kennis dat de afgelopen 100 jaar door structurele genociden het percentage van circa 20% christenen (ofwel andersdenkenden) naar 1% is gegaan. Dit terzijde want ze praten nu, nee niet morgen want morgen kan t anders zijn en als ze weg zijn dan is er ook geen discussie mogelijk want dan zeggen ze ' er zijn geen christenen, wat zeur je?'.

Die website is de online denk site, maargoed het is het weerbeeld van de wereld in Turkije.

bhaal | 26-04-16 | 09:26

Oei, wat zal Bas Heijne hiervan wel niet vinden? Moeten we die nageboorte niet proberen te begrijpen en ons gedrag vervolgens hier lankmoedig aan aanpassen?

Schoorsteenveger | 26-04-16 | 09:25

Ik mis Peter Rdogan de Vries (á € 2500 per uitzending) om de zeggen dat het allemaal eigen schuld is.

Kamervraag | 26-04-16 | 09:24

Ok, ik ben van gedachten veranderd. Ik wil graag 5 vluchtelingen in mijn huis opnemen als iemand Erdogan maar terug schopt naar zijn geitenstal.

Teen | 26-04-16 | 09:24

Dapper van Ebru, ik zou het niet durven.
Ze heeft te maken met gevaarlijke gekken, die zich Turken noemen, vooral geen Nederlander, dat vinden ze een vies woord, behalve wanneer het hun goed uitkomt.

animalia | 26-04-16 | 09:24

Niemand heeft ooit vrijheid gekregen daar is altijd hard om gevochten

jouwgedachte | 26-04-16 | 09:23

Ze is dapper maar zal straks toch helaas de consequenties gaan meemaken. Ze is vogelvrij op de verkeerde manier als ze straks door Amsterdam loopt.

Patje2011 | 26-04-16 | 09:22

De europese waarden worden verkwanseld door het binnenhalen en onderhandelen met figuren die het niet zo nauw nemen met mensenrechten. Overal waar de islam zijn lelijke hoofd vertoond ontstaan conflicten. Weg met de islam. Weg uit Nederland! Weg uit Europa!

Elmer Fudd | 26-04-16 | 09:22

Vogelbeest | 26-04-16 | 09:14 |
"... de helderheid en inzichten van Ataturk ...". Wow! Niet te enthousiast over Ataturk alsjeblieft. Dat was wel die gast van al die van bovenaf georganiseerde genocides!
Ook Ataturk was een hondelul! Net als die hondelul van een Erdogan!

Aristotalloss | 26-04-16 | 09:21

Oprutten met die slappe hap. Tijd voor spierballen taal richting die losgeslagen berggeiten(neuker(s)).
alle reeds gemaakte afspraken intrekken en ook geen handel meer met die fascist(en).

simplie | 26-04-16 | 09:20

metzonderzijwieltjes | 26-04-16 | 09:17
Ja van dat recht mogen ze dan weer misbruik maken..ze zijn daar na tig jaar Nl zekerheidsrechten erg goed in geworden. Wel de Nl lusten maar niet de lasten..Overigens houd VVMU op bij bedreigingen..

fikkieblijf! | 26-04-16 | 09:20

In 1996 heb ik alle Nederlandse politieke partijen een email gestuurd. De vraag was: Wat is integratie ?
.
Ik kreeg Geen enkele reactie terug. Daarom een reminder gestuurd aan al die partijen. Alleen de PvdA reageerde met een antwoord op die vraag.
.
Ik vroeg daarop waarom ze juist dat antwoord gaven. Hun uiteenzetting was: Dat staat zo in het Woordenboek.

duitse herder | 26-04-16 | 09:20

Pittig dingetje die Ebru, in groot contrast met de slapste premier die we hier ooit gehad hebben

Bokito ergo sum | 26-04-16 | 09:19

Turkse normen en waarden zijn prima.
Voor in Turkije.
Lekker daar laten.
Respecteren.
Niet mee bemoeien (dat accepteren we immers ook andersom niet).
En vooral niet geforceerd toenadering tot elkaar zoeken als je zoveel van elkaar verschilt.
Noem het levenservaring of common sense.
Maar aan beiden lijkt het te ontbreken, zowel in de politiek als in de publieke opinie.

jemagookniksmeer | 26-04-16 | 09:18

Stel voor dat voor al die sneue Turkije all-inclusive reizigers hetzelfde gaat gelden als voor Syriëgangers; AIVD voor je deur, op je telefoonlijn, meldplicht, verplichte resocialisatie, en nog zo wat van gedoe. Je weet immers maar nooit wat ze aan zo'n reisje overhouden.

Suske | 26-04-16 | 09:17

Prachtig om te zien hoe deze Nederturken zich op Twitter het vrije woord schreeuwen. Ja jongens (en meisjes), dat is nou een van die verworvenheden in een land met vrijheid van meningsuiting. iemand de tyfus wensen, omdat je iemand niet de tyfus mag wensen. Naïef, inconsequent, dom en intolerant volk. En dat mag ik dan weer zeggen.

metzonderzijwieltjes | 26-04-16 | 09:17

Mark zit als een Brusselse aap te vechten met de ketenen van zijn voorzitterschap... en geen lieve Muttie die hem helpen kan,omdat alle Brusselse aapjes beseffen dat ze hun vrijheid opgegeven hebben.

#JesuisEbru

deraderendraaien | 26-04-16 | 09:16

"Ach we kunnen wel een beetje persvrijheid en vrijheid van meningsuiting inperken als we Ankara daarmee plezieren en voorkomen dat erdogan 30 miljoen mensen deze kant op stuurt. 'T is een kleine moeite...." zo roept Europa in april. Wat zullen ze in mei toegeven?

lulleficatie | 26-04-16 | 09:16

moet Umar niet zolangzamerhand een beetje tegen zichzelf beschermt te worden.. Van de Nl hoeders van onze samenleving weet ze nu wat ze kan verwachten, maar dat wist ze al..dat ze nu als een kamakazi piloot recht op haar Turkse afgrond zich stort.. veel kan het plebs in Nl die achter haar staan niet doen. Overigens, zijn er al voorgedrukte aangifteformulieren voor haar opgehaald wegens die bedreigingen op de social media en Twitter aan haar adres.. die liegen er niet om.

fikkieblijf! | 26-04-16 | 09:15

Turkije zit al bij de EU. Ze krijgen vrij reizen en geld. Meer stelt de EU niet voor. Nog even en ze bezitten de EU.

doskabouter | 26-04-16 | 09:15

Turkije, ging er sowieso al niet op vakantie, maar hoop dat naast de Russen iedereen daar weg blijft. Laat het land onder Erdo maar kapot gaan.

Bertie Wooster | 26-04-16 | 09:14

Erdogan is echt niet zo islamitisch als hij zich voordoet. Erdogan heeft maar 1 doel en dat is in de eerste plaats zijn eigen bankrekening, en bij proxy het vestigen van een familie-dynastie.
Ome Erdo neemt een heel land wat dankzij de helderheid en inzichten van Ataturk probeerde om zich los te worstelen uit de achterlijkheid van de islam en datzelfde land stort ome Erdo met veel plezier terug naar het stenen tijdperk omdat hij dan zelf in een grorter huis kan wonen.
We moeten niet onderhandelen met die man. Als we dat wel doen helpen we hem om alle vrouwen in Turkije binnen 1 generatie het recht op onderwijs te ontzeggen. We geven alle christenen in Turkije vrij voor vervolging.
We moeten gewoon een groot, stevig hek bouwen en echte grenswachten rond laten lopen.
We moten pas weer prten met Turkije als de persvrijeheid en de vreiheid van meningsuiting terug is.

Vogelbeest | 26-04-16 | 09:14

EU politici (en daar schaar ik dit kabinet ook onder) hebben schijt aan vrijheid van meningsuiting en zijn verliefd op Erdogan.
En liefde maakt bind.

lady blabla | 26-04-16 | 09:13

Sorry, dit is te makkelijk schieten op Rutte. You have to do better than that.

Pieleke | 26-04-16 | 09:13

He Erdo, blij met deze aandacht ?: fuckerdogan.nl

bixiers | 26-04-16 | 09:13

Ebru heeft 'kloten'!
Wanneer dalen die van Rutte eens een keer in?

necrosis | 26-04-16 | 09:12

Ebru for President! Altijd beter dan die slapjanus van een Rutte.

Kweetnietkweetwel | 26-04-16 | 09:11

Heeft Wilders al iets geroepen over het dubbele paspoort van mevrouw Umar? En dat ze niet op basis van haar Nederlandse paspoort een rel schopt, maar dat dankzij primair haar Turkse paspoort heeft kunnen doen?

F. von Zeikhoven | 26-04-16 | 09:10

Waar blijven de "je suis Ebru" dingesjes. Op facebook enzo.

Dirrek | 26-04-16 | 09:10

Als alle Turken waren zoals Ebru was Turkije een vrij, Westers land en was dat visumvrije reizen er al lang.

Maar Turken geven aan en-masse fan van geitenneuken te zijn. Dan komt het dus nooit goed tussen hun en ons.

Vogelbeest | 26-04-16 | 09:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken